Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Ahad, 27 April 2014 at 1:12 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 27 Apr 2014 01:03 PM PDT

Cucu Tok Selampit


TS @MuhyiddinYassin Melawat Dato Nik Aziz - DAP Pasti Tak Senang Duduk

Posted: 27 Apr 2014 03:39 AM PDT

Di sebalik semua mata menumpukan kepada kehadiran Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia, rasanya ramai yang terlepas pandang Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri, meluangkan masa untuk melawat Mantan Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am PAS, Dato Nik Aziz Nik Mat di kediaman beliau di Kampung Pulau Melaka.

Pertemuan yang di nanti, agar tiada kata nista sesama mukmin, pertemuan yang memaut hati sesama kita, tiada kata yang lebih indah dari saat sebegini. Alhamdulillah. Sejuk melihat gambar-gambar pemimpin politik negara dari dua ideologi yang berlainan dapat bertegur sapa dan beramah mesra. Persaudaraan di dalam Islam tidak akan putus walau bagai manapun kita bergaduh atas nama politik. Semoga Dato Nik Aziz cepat sembuh dan dipanjangkan umur.









PEJUANG BANGSA

Posted: 27 Apr 2014 11:37 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Pemimpin UMNO berjiwa besar , TPM ziarah Nik Aziz di Kelantan

Posted: 27 Apr 2014 04:20 AM PDT

Walaupun berbeza fahaman politik ..tetapi perpaduan sesama Islam terus utuh .

TPM TS Muhyiddin hari ini menziarah bekas MB Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat yang sedang uzur di rumahnya di Pulau Melaka.

 Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menziarahi bekas menteri besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di kediamannya di Pulau Melaka di sini.
   
Nik Abdul Aziz bersama isterinya Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak menyambut ketibaan Muhyiddin dan isteri Puan Sri Noorainee Abdul Rahman selepas solat Asar.
   
Muhyiddin yang dalam rangka lawatan sehari ke negeri ini, meluangkan masa berbual dan bertanya khabar dengan Nik Abdul Aziz yang juga Mursyidul Am Pas.
   
Nik Abdul Aziz semasa ditemui pemberita, berkata beliau tidak menyangka Muhyiddin dan isteri sudi datang menziarahi beliau dan keluarganya dan menyifatkan kehadiran Timbalan Perdana Menteri itu hari bertuahnya.
   
Nik Abdul Aziz yang sebelum ini dimasukkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) di Kubang Kerian kerana penyakit prostat kini dilaporkan semakin pulih dan mendapatkan rawatan secara berkala di hospital itu.
   
Muhyiddin dan isteri kemudian berlepas pulang ke ibu negara.  - Bernama





Keris Pusaka Melayu

Posted: 27 Apr 2014 11:06 AM PDT

Keris Pusaka Melayu


@CNN Must Read This Article – #MH370 How can Boeing produce a plane that is so easily disabled? – Ma hathir

Posted: 26 Apr 2014 08:56 PM PDT

Pedang Alif Ba Ta

Posted: 27 Apr 2014 07:35 AM PDT

Pedang Alif Ba Ta


Konvoi Kenderaan Presiden @BarackObama

Posted: 26 Apr 2014 10:37 PM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/tX0hNNd83yY


bumiyang

Posted: 27 Apr 2014 03:30 AM PDT

bumiyang


Lawatan Obama ke Malaysia Bukti Umno Talibarut AS/Yahudi???

Posted: 26 Apr 2014 09:51 PM PDT

Pemilihan Pucuk kepimpinan PKR - Bersih Daripada Pengundi2 Hantu???

Posted: 26 Apr 2014 08:44 AM PDT

tunku

Posted: 27 Apr 2014 03:20 AM PDT

tunku


PAS Bid To Implement Hudud Can Cause Religious Conflicts - Ku Li

Posted: 26 Apr 2014 10:35 AM PDT

Gua Musang Member of Parliament Tengku Razaleigh Hamzah fears that a renewed bid by PAS to implement the hudud law in Kelantan can cause religious conflicts among the people of different races in the country.

He noted that since PAS raised the issue again, there had been protests from non-Muslims.

Nevertheless, PAS had expressly dismissed all views of its coalition partners in the Pakatan Rakyat, he said.

Tengku Razaleigh said it was a complex situation and needed to be referred to the country's constitution which underlines the strengths of the various races in the country.

"For us Malays and Umno, understanding the hudud law is not a problem," he said at the Local Young Professionals Gathering here Saturday.

Tengku Razaleigh, who is also Gua Musang Umno division chief, said Article 8 of the Constitution was a clear reference to the people of different races in the country, which should be adhered to so as not to create disunity that could affect national security.

The PAS-led Kelantan Government was earlier reported as planning to table a private Bill on Hudud law at the Dewan Rakyat to enforce the Syariah Criminal Code (II) Enactment 1993, no later than December.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 27 Apr 2014 03:04 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Kereta Obama isi di Caltex

Posted: 26 Apr 2014 08:57 PM PDT






Isi minyak pun tak isi di stesyen Petronas. Obama datang sini mahu Malaysia tandatangan TPPA.

Serupa kita tidak dapat apa-apa dari kedatangan Obama. 

Amerika hanya nak ajak kita untuk sokong dia berperang. Selalunya dia akan cuci tangan dan tinggal. Negara kita hancur terbarai.

Hmmm ... Jangan jual negara kepada sebarang orang

Aspirasi Bangsa

Posted: 27 Apr 2014 01:28 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Gambar yang Macai PR tak nak tengok!!

Posted: 26 Apr 2014 11:10 PM PDT

Astaghfirullah... Pelajar Bangga Kongsi Gambar Air Mani

Posted: 26 Apr 2014 08:00 PM PDT

KECAMAN Tun M terhadap BOEING merungkai DALANG kehilangan MH370

Posted: 26 Apr 2014 06:29 PM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 27 Apr 2014 01:24 AM PDT

Taipingmali (tm)


Anwar dan Mat Sabu sekali lagi buat kerja haram

Posted: 26 Apr 2014 07:04 PM PDT

Majlis memperingati kematian ahli politik pembangkang sekali lagi mengundang persoalan dalam hukum Islam.

Dahulu setiap kali diadakan majlis memperingati kematian pejuang tanah air, akan diadakan satu istiadat ketenteraan dengan menjemput pembesar negara hadir untuk majlis meletakkan kalungan bunga di Tugu Negara.


Perbuatan tersebut telah mendapat teguran daripada jabatan agama dan mufti serta majlis fatwa negara menyatakan perbuatan tersebut adalah haram. Justeru, kabinet dan kementerian pertahanan dengan segera menghentikan majlis tersebut.

Antara mereka yang lantang mengkritik perbuatan tersebut ialah pemimpin parti Pas dan juga bekan mufti Perlis.

Kini sejarah berulang lagi, harap pihak Pas tidak pula mendiamkan diri apabila timbalan presiden parti mereka menghadiri majlis tersebut dan kelmarin, majlis tersebut turut dihadiri oleh beberapa pemimpin parti masonic negara dan beberapa orang peguam kontroversi yang terlibat dalam kes menyokong tuntutan murtad Lina Joy.

Harap Harun Din orang kuat pemimpin pembangkang yang juga kroni pemimpin masonic dapat membuat kritikan dan teguran terhadap pemimpin parti mereka.

Media Pas dan Pkr mungkin akan spin cerita sebaliknya bagi menyokong perbuatan pemimpin mereka. Sebelum ini heboh isu tunduk memberi penghormatan kepada mayat kafir harbi dan pemimpin parti tersebut dibelasah kaw-kaw dalam media maya sehingga pemimpin parti masonic tersebut terpaksa memutar belit dan memalsukan hadith nabis untuk menegakkan benang yang sudah terendam air. Pun begitu pihak maca-macai Pas telah mengalih isu dan menyatakan Najib juga tunduk bila berdepan dan bersalaman dengan permaisuri queen dari london.

Puak-puak macai pas dan pkr sentiasa ligat mencari alasan bagi bahan untuk spin dan memutar-belit hal yang sebenarnya. Teringat juga pada 2008 apabila Harakah mengajak penyokong dan ahli Pas turun ke Kamunting untuk perarakan VIGIL dan menyeru umat Pas agar membawa lilin. Sampai sekarang MAZA dan Harun Din jadi setan bisu, tak berani tegur.

Jom tengok gambar-gambar ini yang diambil dari blog minaq jinggo










RAPERA ..

Posted: 27 Apr 2014 01:19 AM PDT

RAPERA ..


Political Leaders Failed our Kids in the English Language Sector !!!

Posted: 27 Apr 2014 12:08 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 26 Apr 2014 11:50 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ORANG SELANGOR PEMALAS, KALAU TIADA AIR PUNGUTLAH AIR HUJAN, KATA EXCO SELANGOR

Posted: 26 Apr 2014 05:31 PM PDT


Penjelasan Exco Kerajaan Negeri Selangor, Dr Ahmad Yunus Hairi tentang catuan air dibidas kerana memperlekehkan rakyat negeri itu.
Dr Ahmad Yunus Hairi, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Sijangkang ketika diwawancara harakahdaily.netberkata adalah sikap malas jika bergantung semata-mata kepada air paip.
"Sebagai didikan juga kepada rakyat, kalau pada diri saya sendiri lah, dalam keadaan tiada air paip tetapi hujan lebat, kita boleh simpan air hujan untuk kegunaan selain makan minum. Ambil peluang masa hujan ini.
"Jangan bergantung 100 peratus pada air paip. Kalau saya sendiri tidak ambil air hujan ini dalam keadaan air paip saya tak ada, apa yang saya boleh kata pada diri saya selain 'malas',"katanya.
Kenyataan Exco Kerajaan Negeri Selangor itu telah menjadi viral di internet.
"Sabar bang," kata Mohd Ekmal Ahmad kepada @mesincetak yang membuat kenyataan sinis berbunyi,"Di tepi mulut yang berwarna hitam tu, apa bang ? Otak ?
"Kalau dah namanya politikus, 2-2 mentaliti sama," kata Shawalfitri Yaakob.
@JeffriMS pula mencabar pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang dahulunya mencanang air di Lembah Klang lebih dari cukup, tampil ke hadapan memberi penjelasan.




ANWAR TERSANGAT-SANGAT KECEWA, TERLALU KECEWA

Posted: 26 Apr 2014 06:56 AM PDT

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan tersangat-sangat kecewa, terlalu amat-amat kecewa apabila Barack Obama tidak mahu menemuinya dalam kunjungan Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia hari ini.
"Pembangkang kecewa bahawa Obama tidak akan menemui Anwar yang disabitkan terhadap tuduhan liwat bulan lalu, yang menurut mereka, satu pertuduhan yang direka dan untuk membunuh karier politik Anwar," laporMalaysiakini mengulas artikel Ketua pembangkang itu yang disiarkan di akhbar Washington Post hari ini.
Dalam artikel kepada Washington Post itu, Anwar telah menggesa Amerika Syarikat supaya jangan hanya menumpukan kepada agenda perdagangan dan pelaburan sahaja, tetapi mesti kekal berpegang kepada nilai-nilai sebenarnya berkaitan soal kebebasan dan demokrasi.
"Dengan kecenderungan keperluan kepada semua kaum, Pakatan Rakyat menginginkan satu masyarakat majmuk di mana Islam sederhana wujud bersama secara harmoni dengan agama lain yang kebebasan asas termaktub di bawah perlembagaan persekutuan.
"Ia akan menjadi jauh dari politik jahat parti pemerintah, yang menonjolkan kepada dunia Barat muka kesederhanaan dalam hubungan agama dan bangsa sambil mengejar dasar yang mengumpan bangsa dan hasutan kebencian agama – penyalahgunaan didokumenkan secara meluas oleh kumpulan termasuk Suaram dan Human Rights Watch.
"Dengan media cetak dan elektronik di bawah kawalan penuh rejim tersebut, khabar angin tersebar mengenai pengambilalihan kerajaan berlaku oleh orang Kristian, ancaman keganasan yang dilemparkan terhadap orang bukan Islam, Al-Kitab disita dan uskup diheret oleh polis untuk soal siasat. Ucapan saya untuk jemaah dalam satu gereja Katolik pada Ahad telah dikutuk sebagai tindakan murtad, "kata Anwar kepada Washington Post.
Anwar juga turut mempromosi di laman peribadinya, anwaribrahimblog.com, satu artikel bertajuk "President Obama Must Address Malaysia's Human Rights Record."
Artikel yang ditulis Amnesty International AS itu menyenaraikan rekod hak asasi manusia di Malaysia, salah satunya berkaitan kes liwat yang membabitkan Anwar Ibrahim.

WELLCOME BARACK OBAMA... WHERE ANWAR?

Posted: 26 Apr 2014 03:20 AM PDT

Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama yang tiba hari ini untuk lawatan julung kalinya ke Malaysia diberikan sambutan negara di Dataran Parlimen hari ini.

Ketibaan Obama pada pukul 5.40 petang disambut Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Yang turut hadir, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak; Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta menteri-menteri Kabinet.

Sejurus ketibaan beliau di Parlimen yang berserta 36 buah kenderaan pengiring, lagu kebangsaan kedua-dua negara dimainkan diikuti tembakan meriam sebanyak 21 das.

Seterusnya di mana Anwar meratap ...?


MERBOK TIMES

Posted: 26 Apr 2014 11:48 PM PDT

MERBOK TIMES


26 APRIL 2014 - LAWATAN PRESIDEN AS BARACK OBAMA

Posted: 26 Apr 2014 04:56 PM PDT

Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah bersama Presiden Amerika Syarikat Barack Obama pada Majlis Jamuan Negara Meraikan Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia di Istana Negara pada malam Sabtu. -Foto BERNAMA.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 26 Apr 2014 11:41 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Pemilihan PKR, Macai Azmin Kantoi Lagi...

Posted: 26 Apr 2014 10:00 PM PDT

PKR makin parah... macai azmin kantoi menipu lagi, kali ini seludup kertas undi kemudian pangkah semuanya dalam bilik hotel...

Yahooo...




GEMPAR: Macai Azmin Ali Kantoi Menipu Kertas Pemilihan PKR

Posted: 26 Apr 2014 07:00 PM PDT

Kalau dah bangkai tu, campak kemana pun tetap juga busuk, itulah yang terjadi pada azmin ali, dalam hidup azmin tak pernah sekali pun dia berlaku jujur pada diri dia dan rakyat, selagi dia boleh menipu dia akan  terus menipu untuk terus hidup...

Ini cerita bukan aku buat fitnah, tapi di dedahkan sendiri oleh salah seorang macai yang boss dia lawan azmin, tak pasti lah budak nie macai khalid gagap atau pudin nasution, tapi apa pun dia telah mendedahkan penipuan macai azmin...

Penipuan kertas undi berlaku, sudah tentu azmin yang arahkan macai dia untuk menipu, takan macai pandai-pandai nak buat kot, tak tau la pulak lepas nie, azmin akan tuduh ini umno punya kerja...





Pernah Dengar Pepatah Ini...???

Posted: 26 Apr 2014 06:00 AM PDT

Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong...


Itulah nasib anwar, obama memang tak mau jumpe dia, tapi dia yang terhegeh-hegeh nak jumpe dengan negro tu...

Bila dah malu mula la kata negro tu dapat tekanan dari kerajaan supaya jangan jumpe dia...

Weii anwar, negro tu tak kenal ko la...

The Unspinners

Posted: 26 Apr 2014 11:39 PM PDT

The Unspinners


Obama datang bawa TPPA, China datang bawa pelaburan

Posted: 26 Apr 2014 10:30 PM PDT


Obama datang ke Malaysia untuk membina hubungan baik dengan negara-negara seperti Malaysia, China, Jepan dan Korea Selatan atas tujuan untuk menyekat China. Tapi yang dapat dihidangkan hanyalah TPPA. Baca ABITW SINI.

TPPA PUN megikat dan berat sebellah menyebelahi MNC dari Amerika Syarikat untuk membina perniagaan dan laba sesuka hati.


Beli minyak pun bukan di Petronas


Lepas masuk campur dan perang dengan mana-mana negara, tiada negara yang ditinggalkan dalam keadaan sempurna dan aman tenteram. Negara itu hancur akibat bedilan dan kekejaman tentera Amerika.


Tapi China datang ke Malaysia bawa pelaburan. Dan pelaburan iitu membawa pekerjaan, perumahan, pengetahuan, kepakaran, dan lain-lain pembagunan.

Dalam satu perjanjian yang baru dimetrai hasil usaha Dato Mukhriz menyelesaikan kemelut ZIPY yang disebabkan PAS, China akan melaburkan untuk membina loji penapisan minyak yang berkapisiti permulaan sebanyak 200,000 tong sehari dan bboleh mencapai 800,000 tng sehari.

Kapisiti terkini Petronas pun hanya 400,000 tong sehari.

Baca ABITW SINI

KIta perlu bijak dalam mengimbangi kedua-dua kuasa besar.

Pakar dulu kata air mencukupi, Pakar sama ke kata air lombong selamat?

Posted: 26 Apr 2014 07:04 PM PDT


DALAM soal air di Selangor ini, Khalid sudah cukup banyak membohong kepada rakyat Selangor, ini semua orang tahu dan bersepah bukti nak ditunjukkan – kalau ada yang cukup bodoh mintak.

Tapi sebab tidak ada nak tanya, penulis nak sebut juga, antara buktinya ialah, semua orang tentu masih ingat 4 tahun lepas bila Khalid kutip entah 'pakar' dari lubang mana untuk beri keyakinan bahawa krisis air di Selangor tidak akan berlaku sehingga 2019.

Membohong guna isu itu saja(diulang-ulang setiap hari), Pakatan berjaya menguatkan cengkaman di Selangor dalam PRU13.  Tak lama lepas habis pilihanraya, rakyat Selangor dihadiahkan dengan catuan air yang menyeksakan.

Bravo!!


Pun begitu, isunya hari ini tentang 'kajian pakar' yang disebutkan Khalid mengesahkan kandungan air lombong di Selangor selamat untuk dimasukkan ke dalam sungai dan kemudiannya diproses untuk menjadi air minum.  Persoalannya sekarang, kali ini, pakar mana Khalid pakai?

Adakah pakar ini orang yang sama mengesahkan krisis air di Selangor tidak akan berlaku hanya sehingga 2019?  Kalau itulah pakarnya, rakyat Selangor boleh bersiap sedia untuk mati akibat kanser, kerana sudah terbukti pakar tersebut tidak berguna sama sekali, dan hanya menggunaksn 'kepakarannya' untuk menyokong motif politik pembangkang.


Kalau air lombong boleh buat minum, dah lama dah orang minum.  Masalahnya, adalah sebab kenapa air lombong tidak dijadikan punca air minuman kerana dah nama pun lombong, banyak kandungan logam berat dalam air tersebut.  Air macam ini perlu dirawat terlebih dahulu, COD dan BODnya perlu mengikut piawaian sebelum boleh dimasukkan dalam sungai.

Bukan boleh lepas ke dalam sungai guna pam begitu sahaja.  Sini pun dah nampak pembohongnya.
Itu satu hal, satu hal yang lain, sejak bila Selangor guna air sungai untuk diproses sebagai air terawat?  Kalau air sungai, sepatutnya catuan dah lama habis bila hujan mencurah-curah tiap petang, tapi kenapa walaupun atas darat banjir, air masih dicatu?


Sebab Selangor guna air empangan, bukan air sungai untuk diproses menjadi air bersih.  Maka itulah walaupun hujan lebat tiap petang, catuan masih diteruskan sebab hujan tak turun di kawasan tadahan.  Siapa Khalid nak bohong?

Mudah cakap macam ini sajalah, Khalid perlu berhenti membohong rakyat dan mengaku saja ini adalah kelemahan Pakatan pembangkang yang paling terbesar sekali.

Penulis ulang sekali lagi, ini baru satu masalah – air, satu negeri – Selangor, belum 1 Malaysia lagi.

air-cukup-hingga-2019-khalid-1

MyKMU

RBA tak sabar tunggu Anwar dan Wan Azizah mati

Posted: 26 Apr 2014 08:00 AM PDT






Rancangan DAP adalah nak letak Anwar sebagai PM selama dua tahun dan lepas tu diguling dengan ugutan untuk diganti TPM DAP.

Nampaknya dengan Anwar menunggu di pintu penjara, mereka tak sabar nak kihat Wan Azizah untuk mati.





Mereak sebar gambar tersebut menggunakan FB palsu Blue Wave Army untuk salahkan BN dan AMK terus macam kaldai buat kenyataan.

Padaha kami dah suspek FB BWA adalah palsu. Kan Unpsinners tanya sebelum ni; Takkan Blue Wave Army nak tembak kaki sendiri?



Admin FB BWA adalah RBA juga ....

Tolak TPPA Unspinners setuju ....Jepun pun dah tolak

Posted: 26 Apr 2014 05:30 AM PDT


Tadi ada flashmob menentang TPPA oleh Bantah TPPA. Tengah-tengah penceramah terakhir sedang bercakap, ada seorang hamba Allah jatuh dan pengsan.

KHabarnya terlebih aktiviti sepagi.


Flash Mob ini dilakukan untuk menyambut kedatangan Obama. Harap tak ad akena mengena dengan nak bangkitkan kemarahan rakyat pada GST untuk berdemo Mei 1hb.

KaLau tentang GST, Unspinners pun sokong


Jepun pun dah tolak TPPA. Baca SINI

Anwar tak payah berangan nak jumpa Obama

Posted: 26 Apr 2014 02:29 AM PDT


Obama sampai petang tadi dan tunggu Anwar lagi meroyaan.


Setepek saja Tun Dr Mahathir kenakan Anwar yang beriya-iya nak jumpa Obama untuk selamatkan dirinya dari penjara. Macam Obama tak ada kerja lain untuk jumpa Anwar.


Ada banyak hal strategik antara Malaysia dna Amerika perlu dibincang. Oleh tiu, tak payahlah Saifuddin nak tunjuk kebodohannya.

Tak usahlah nak letak kawan-kawan PAS suruh bantah Obama masuk masjid. BUkankah Saifuddin juga tak ngaku dirinya ahli PAS?




Mana PAS ketika Teresa Kok masuk Masjid Negara dengan seliar dan cemari masjid tempat suci dengan politik perkaumannya?


Taik kucing lah PAS ni .....

Dari diliwat depan, belakang, telinga, dan hidung, elok Azmin mula parti baru

Posted: 26 Apr 2014 12:00 AM PDT



Macam PRK dan PRU pemilehan PKR. Ada risalah, kain rentang dan tak payah cerita serang menyerang guna sosial media dna blog.

Risalah di atas di hantar rumah ke rumah.






Yang menariknya sekarang ini nampaknya Azmin bukan saja kena pecah undi tapi diliwat beraramai-ramai hingga Azmin sendiri akui bahawa dirinya di gangbang beramai-ramai.

BIla disebut begitu Khalid jawab demokrasi bagaikan hanya permainan politik.

Lalu Azmin dilihat hentam Khalid balik. ENtah-entah bukan Khalid punya kerja tapi Saifuddin punya kerja tapi dilihat sebagai Azmin.



Saifuddin pun turut menyerang Azmin dan Mak Lampir







Walaupun orang Azmin kata dia lebih grassroot dari Saifuddin, nampaknya Saifuddin akan dijadikan pilihn ramai.

Wave menyebelahi Saifuddin. Baca SINI

Mak Lampir pun susah kerana Wanita PKR bakal jatuh kepada Rodziah


Dalam pemilehan Naib presiden, jangan mimpilah Sam Ketot.





Cai Nurul dan Saifuddin akan kuasai.

Takkan Azmin tak sedar diri diliwat Anwar dari depan belakang dengan meletakkan Wan Azizah dan diri bertanding presiden.




Anwar Ibrahim SENGAJA mencalonkan diri beliau sebagai Presiden PKR untuk menghalang calon lain menentang isteri beliau meski pun mengetahui bahawa beliau bakal menghadapi masalah akibat sabitan kes Liwat 2.



Malahan perancangannya adalah lebih dari itu untuk halang Azmin. Perlembagaan parti menetapkan bahawa setiap penyandang tidak dibenarkan memegang jawatan Presiden melebihi 3 penggal.

Setelah pencalonan ditutup, didapati calon tunggal untuk jawatan Presiden parti adalah penyandang Dr Wan Azizah Ismail yang telah melanggar perlembagaan parti.

Ringkasnya, parti PKR berada di dalam krisis perlembagaan tanpa Presiden yang sah. Dan seperti biasa Pendaftar Pertubuhan bakal mengalami dilemma untuk bertindak sebagaiman kes parti DAP.

Rakyat akan DIHASUT bahawa Barisan Nasional mengharamkan PKR kerana bimbang dengan pengaruh dan kebangkitan rakyat

ELok Azmin keluar PKR dan bawa pengikut keluar untuk start parti baru. PKR akan tutup tak lama lagi.

Belantan

Posted: 26 Apr 2014 11:29 PM PDT

Belantan


ANWAR DITAWAR KELUAR DARI MALAYSIA?

Posted: 26 Apr 2014 01:33 AM PDT


Anwar Ibrahim mungkin mengharapkan Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama bertemu dan menunjukkan sokongan kepada beliau sebagaimana bekas naib presiden AS, Albert Arnold Gore atau Algore.

Terbaru, Algore dikatakan bertemu dengan Ahli Parlimen PKR Permatang Pauh itu di London.

Anwar dalam posting beliau di akaun Twitter miliknya pada Khamis, mendakwa Algore menawarkan kepada beliau untuk keluar dari negara ini tetapi ditolak olehnya atas alasan mahu meneruskan perjuangan.

Selain tawaran Algore, Anwar juga mendedahkan bahawa beberapa orang rakannya dari kumpulan Islam di United Kingdom (UK) berusaha untuk menyakinkan beliau untuk terus berada di London, katanya seperti dilaporkan sebuah portal berita pro-pembangkang, Khamis.

Sementara itu dalam satu wawancara dengan majalah The Diplomat, Anwar berkata beliau terpaksa akui kini hampir tiada jalan lain lagi dari segi undang-undang untuk menghadapi tuduhan Kes Liwat II ke atas beliau.

Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat itu berkata, beliau yakin akan kembali ke penjara kerana mendakwa tidak akan mendapat pendengaran yang adil di mahkamah.

"Melihat kepada nama hakim (Mahkamah Persekutuan) dan cara mereka mempercepatkan proses tersebut, mereka malah tidak membenarkan saya meminta beberapa hari untuk mendapatkan dokumen perubatan,"

"Maka, melihat kepada penghakiman (Mahkamah Rayuan) saya fikir ia secara asasnya cacat, kerana mereka tidak menangani fakta yang disalahgunakan.

"Maka saya berpendapat, ianya jelas bahawa badan kehakiman bertindak mengikut arahan pemimpin politik mereka.

"Oleh itu, saya tidak begitu optimis bahawa saya akan mendapat pendengaran yang adil dan saya rasa ia adalah perkara yang sudah pasti.

"Namun begitu, kami berusaha sebaik mungkin untuk mendapatkan peguam terbaik bagi mendedahkan porak peranda ini di mahkamah.

"Sejak Karpal Singh meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya, saya sekarang terpaksa menghadapi masalah mendapatkan peguam untuk mengetuai pembelaan," katanya seolah cuba meraih simpati.

Sementara itu, cara PKR dan Anwar berfikir berhubung lawatan Obama ke Malaysia disindir bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada Khamis.

Dr Mahathir berkata, ianya terpulang kepada presiden AS itu sama ada mahu menemui Anwar atau tidak.

"Siapa yang beliau (Obama) mahu jumpa, itu adalah hak beliau, malah beliau juga tidak mahu berjumpa saya pun selaku bekas perdana menteri," kata Dr Mahathir kepada pemberita di Putrajaya, Khamis.

Beliau diminta mengulas kenyataan PKR bahawa parti itu kesal Obama yang akan melakukan lawatan rasmi tiga hari ke Malaysia bermula Sabtu ini tidak akan bertemu Anwar.

Dr Mahathir selanjutnya berkata, sebenarnya kerajaan tidak mempunyai kuasa untuk menghalang Obama daripada menemui sesiapa sahaja, termasuk Anwar.

"Jika mereka (PKR) tidak berpuas hati, mereka boleh tanya Obama sendiri sama ada kerajaan menghalang beliau daripada bertemu Anwar," katanya.

Lawatan Obama ini adalah lawatan rasmi pertama Presiden Amerika Syarikat ke Malaysia selepas lawatan Presiden Lyndon Johnson pada tahun 1966.

Selain Malaysia, Obama juga akan melawat Jepun dan Korea Selatan sebelum mengakhiri lawatan beliau ke Asia di Filipina.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 26 Apr 2014 11:24 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Kerana @RafiziRamli Sentuh Bajet Tambahan - @AhmadMaslan Belasah @anwaribrahim rapat ke dinding !!!

Posted: 26 Apr 2014 10:53 PM PDT

Anda kena saksikan video ini. Klik link di bawah :

http://youtu.be/VGmQ4vQAGRY

Kisah ANWAR dalam video di atas semasa menjadi Menteri Kewangan didedah Datuk Ahmad Maslan isu bentang Bajet Tambahan ibarat pukulan 'smash' kepada Rafizi yang cuba 'bergurau' dengan Menteri Kewangan merangkap Perdana Menteri DS Najib Tun Abdul Razak dengan membangkitkannya di Parlimen.

Rupanya sepanjang 8 tahun ANWAR menjadi Menteri setiap tahun beliau membentang empat kali perbelanjaan tambahan berbanding dua kali sahaja semasa YAB PM.

Fakta menarik ini menunjukkan betapa jauh beza Anwar berbanding DS Najib yang telah berjaya angkat ekonomi negara.

Adakah ada yang masih kagum dengan Anwar?

Sent from my iPhone

Video Koleksi Gambar Ketibaan Presiden @BarackObama Semalam

Posted: 26 Apr 2014 09:28 PM PDT

US President Barack Obama arrives in Malaysia fo…: http://youtu.be/jJ05S51tmeQ

Picture Air Force One @BarackObama and ‘The Beast’ In Malaysia Yesterday

Posted: 26 Apr 2014 08:38 PM PDT

Read more :

http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/04/23/Catch-Obama-in-The-Beast/


Picture of his car 'The Beast' in Malaysia :

Sungai Rapat Online: Status Terakhir FB Allahyarhamah Adzlin Lin Halimi Pemilik Kubur Bercahaya

Posted: 26 Apr 2014 02:34 AM PDT


berikut ialah status terakhir yang telah dimuat naik di facebook miliknya 4 hari sebelum kematiannya.




Seterusnya :


Iktibarnya : mari banyakkan zikir dan selawat untuk memastikan akhir hidup kita sebaik-baik kesudahan dan ucapan.


Sent from my iPhone

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 26 Apr 2014 09:44 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


WAJAH TERBARU LEE KUAN YEW... MELAYU JANGAN LUPA SEJARAH PUAKA NYA !

Posted: 26 Apr 2014 09:04 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 26 Apr 2014 09:17 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


@BarackObama Makan Soto Ayam #OBAMAinKL

Posted: 26 Apr 2014 08:44 PM PDT



#OBAMAInKL Diversity For Brighter Future @BarackObama

Posted: 26 Apr 2014 10:12 AM PDT

KUALA LUMPUR, April 26 - United States President Barack Obama said the US and Malaysia can draw strength from their ethnic and religious diversity and hope from history to carve a brighter future for the next generation.

In his remarks at a state banquet hosted at Istana Negara in conjunction with his three-day state visit to Malaysia, Obama noted that while the US and Malaysia may be different as nations, their people shared similar hopes and aspirations.

"I believe that whether we come from a remote village or a big city, whether we live in the United States or in Malaysia, we all share basic human aspirations - to live in dignity and peace.

"(We want) to shape our own destiny, to be able to make a living and to work hard and support a family.

And most of all, to leave the next generation something better than what was left to us," he said.

At the banquet graced by the Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah and Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah, Obama said these were the aspirations that can illuminate a new era of partnership between the US and Malaysia.

The American president sprinkled his remarks with a few Malay words, a gesture that was well received by the audience, as shown by their appreciative applause.

At the start of the speech, he wished those present "selamat petang" (good evening) and ended it with "terima kasih banyak" (thank you very much).

In between, he used the word "bekerjasama" when touching on the partnership between the US and Malaysia, as well as "boleh spirit" in reference to the "Malaysia Boleh" mantra which loosely translates as "Malaysia Can Do It".

Obama flew into the Malaysian capital at about 5pm Saturday for the visit to Malaysia as part of his four-nation tour of Asia that started in Japan followed by South Korea while his final stop is the Philippines.

His trip here was the first by a sitting US president in 48 years since President Lyndon B. Johnson's trip back in 1966.

Recalling Johnson's trip here nearly 50 years ago, Obama said the former president had written in his memoirs "of how impressed he was by the extraordinary vitality and eagerness he saw in the faces of people here and throughout Southeast Asia".

"And I m eager to see that same 'boleh' spirit tomorrow when I have the opportunity to speak with young people from across Southeast Asia at Universiti Malaya," Obama said at the event which was also attended by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his wife, Datin Seri Rosmah Mansor.

Turning to Najib, he said: "Mr Prime Minister, I look forward to our work together, and I pledge to infuse our efforts with that same spirit.

"Tonight, I simply want to express my gratitude for the generosity that you ve shown us today -- a generosity the people of Malaysia have extended to my family since I was elected (as president)."

Obama also shared with his audience an episode in his life, relating to his mother's love for batik, a material that is common to Malaysians.

The president alluded to a batik exhibition showcasing some of his mother s batik collection organised at the Islamic Arts Museum Malaysia two years ago.

"My mother loved batik. I remember when I was a boy growing up in Jakarta, she d come home from village markets with her arms full of batik and she d lay them around the house and look at them, and make dresses out of them," he said.

"And I was a young boy so I wasn t as excited as she was," he quipped, drawing laughter from the crowd.

Obama pointed out that for his mother, batik was not about fashion but was representative of the work and the livelihood of mothers and young women who had painstakingly crafted them.

"It was a window into the lives of others -- their culture, and their tradition, and their hopes. And it meant so much to her and it was part of her spirit.

"And so I m deeply grateful to the people of Malaysia for celebrating that part of my mother s life. It was very kind of you," Obama said.

He took the opportunity to say thank you for the "extraordinary hospitality" shown towards him and his delegation.

"And on behalf of my country, I want to thank the Malaysian people for the wonderful welcome that you extended to us today," he said, expressing his delight at being able to make the historic visit to Malaysia.

-- BERNAMA


King Thanks @BarackObama #OBAMAinKL US Assistance In Search For #MH370

Posted: 26 Apr 2014 08:52 AM PDT

KUALA LUMPUR, April 26 (Bernama) -- As the hunt for a missing Malaysian plane continues in the southern Indian Ocean, Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah Tuanku Abdul has expressed Malaysia's gratitude for the United States' unwavering support and cooperation in the search operation.

Addressing a state banquet in honour of visiting US President Barack Obama Saturday night, the Malaysian monarch noted that the disappearance of Malaysia Airlines Flight MH370 involved many nationalities, including Malaysians and Americans.

The King, who was accompanied by the Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah, said the assistance rendered by the US encapsulated the close bond enjoyed by the two countries.

"Your involvement since the beginning of the search and rescue mission, and ongoing recovery operation, indeed exemplifies the strong commitment established between our two countries," said the King.

Obama, the first sitting American president in nearly 50 years to visit Malaysia, is on a three-day state visit to Malaysia, the third leg of a four-nation tour of Asia which already saw him visit Japan and South Korea. His final stop is the Philippines.

Flight MH370 with 239 people on board left the KL International Airport at 12.41am on March 8 and disappeared from radar screens about an hour later while over the South China Sea. Among the passengers were three Americans.

A multinational search for the Malaysian Boeing 777-200 plane in waters off Perth, Australia, involves the use of a US Navy's sonar-equipped autononomous underwater vehicle called Bluefin-21.

In his royal address, Tuanku Abdul Halim said he was pleased to see the ties between Malaysia and the US gaining so much traction, as over the years, their common interests and shared values had flourished.

"We're delighted that both our countries will be discussing ways to strengthen cooperation in wide-ranging areas of economy, security and defence, education, energy, science and technology, and people-to-people relations," he said.

Obama and Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, who was present at tonight's event, are scheduled to hold talks and attend a working luncheon in Putrajaya on Sunday. Also present at the banquet was Najib's wife, Datin Seri Rosmah Mansor.

Noting that economic ties between the two nations had been very strong, Tuanku Abdul Halim said the US' continuous support to Malaysia's economic growth would propel this Southeast Asian nation of 30 million people in its aspiration to reach developed nation status.

He said the US was welcome to continue working hand-in-hand with Malaysia to ensure the peace and stability of the region.

"This could be attained through the shared values of mutual respect, understanding and moderation, coupled by strong people-to-people relations, testifying both our countries' goodwill and mutual understanding," he added.

Malaysia, he said, would continue its efforts to build a strong and lasting relationship with the US as a foundation for the stability and prosperity of the two countries.

Tuanku Abdul Halim hoped that Obama would enjoy Malaysian hospitality and return to the US with fond memories of the country.

"We hope your visit to Malaysia is both meaningful and memorable. We pray for your continued good health, as well as that of your family, and for the people of the US," he concluded.

-- BERNAMA


Presiden @BarackObama Akan Menoreh Getah Di Malaysia? #OBAMAinKL

Posted: 26 Apr 2014 07:33 AM PDT

Barack Obama secara rasminya datang ke Malaysia pada jam 5.00 petang tadi. Lawatan bersejarah Obama ke Malaysia selepas hampir setengah abad lawatan Presiden Amerika Syarikat sebelum ini.

Apakah signifikan lawatan presiden Amerika Syarikat sebelum ini? FELDA L.B. Johnson ataupun Kampung L.B .Johnson merupakan sebuah pekan kecil di Negeri Sembilan, Malaysia. FELDA L.B. Johnson dinamakan bersempena bekas Presiden Amerika Syarikat, Lyndon B. Johnson, yang melawati kampung itu pada 1966.

Ianya merupakan antara tempat yang dilawatinya dalam rombongan untuk mengeratkan hubungan dua hala antara Amerika Syarikat dan Malaysia pada masa itu.

Lawatan tiga hari Obama ke Malaysia adalah yang pertama oleh seorang Presiden Amerika yang memegang jawatan, dalam tempoh 48 tahun selepas lawatan Presiden Lyndon B. Johnson, pada 1966.

Moga lawatan ini memberi impak positif untuk mengerat hubungan diplomasi Malaysia serta memperkukuh kerjasama bagi kepentingan rakyat. Kali ini Obama tidak akan menoreh getah seperti Lyndon Johnson lagi, esok Obama akan ke Universiti Malaya untuk berkongsi ilmu bagi manfaat bersama.





Gambar @BarackObama Di Parlimen Malaysia #OBAMAinKL

Posted: 26 Apr 2014 03:17 AM PDT















Gambar Lawatan @BarackObama Ke Malaysia @NajibRazak

Posted: 26 Apr 2014 02:17 AM PDT















BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 26 Apr 2014 03:24 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Pelajar sekolah menengah romen secara terbuka dalam KFC

Posted: 26 Apr 2014 04:00 PM PDT

KFC tempat untuk menjamu selera tetapi dijadikan tempat untuk berasmara sekumpulan pelajar.

Itulah yang berlaku di KFC Sungai Besi. Sekumpulan pelajar Cina berkumpul di tingkat atas premis berkenaan dan melakukan perbuatan tak senonoh.

"Selepas duduk rapat-rapat, mereka mula raba meraba. Selepas itu sambil berselubung dengan jaket mereka mula beraksi ganas..siap bunyi mengerang lagi," ujar pemuda yang mahu dikenali sebagai Johan kepada MalaysiaGazette.

Menurutnya, pasangan pelajar sekolah menengah itu memadu asmara kira-kira 20 minit manakala seorang lagi rakannya duduk dihadapan mereka bertindak pengawal untuk memaklumkan sekiranya mereka dilihat orang.

Rakannya bertindak sebagai pengawal dengan upah ayam goreng percuma.

Johan yang singgah selepas solat Jumaat sempat merakamkan gambar melalui telefon bimbit dan membuat aduan di kaunter semasa dalam perjalanan pulang.

Kumpulan pelajar itu kemudiannya dihalau oleh petugas premis terbabit tidak lama selepas itu.

'Dirogol' secara rela?

Posted: 26 Apr 2014 03:15 AM PDT

DIROGOL secara rela? Mungkin ayat ini sesuai dengan kejadian yang dilaporkan oleh seorang gadis di Geylang, Singapura, Selasa lalu.

Menurut gadis berusia 18 tahun itu, dia telah mendaftar masuk sebuah hotel bersama-sama dua lelaki untuk tempoh lima jam, memetik The Real Singapore.

Kira-kira dua jam selepas itu, gadis itu turun ke kaunter dan memberitahu kepada pekerja di situ bahawa dia telah dirogol.

Pihak polis mengesahkan bahawa mereka telah menerima laporan tersebut dan masih menyiasat mengenai perkara itu.

Bagaimanapun, mereka percaya bahawa gadis itu mendaftar masuk hotel tersebut secara sukarela dan bukan atas paksaan.

Secara logiknya, jika benar dakwaan dia dirogol, apakah tujuan asalnya mendaftar masuk bersama dua lelaki berkenaan?

Takkan mengulangkaji pelajaran kot…

- MYNEWSHUB.MY

(Foto) Air Force One mendarat di bumi Malaysia

Posted: 26 Apr 2014 03:01 AM PDT


KUALA LUMPUR: Presiden Amerika Syarikat Barack Obama tiba di Malaysia sebentar tadi dalam rangka lawatan tiga harinya ke negara ini. Lawatan antara lain dilihat sebagai sebahagian usaha meningkatkan hubungan dua hala kedua-dua negara selain mencari peluang "perkongsian bersama".

Obama tiba dengan pesawat rasminya Air Force One di Lapangan Terbang Tentera Udara Malaysia di Subang pada pukul 4.50 petang tadi.

Ini adalah lawatan kedua Presiden negara itu dalam tempoh 48 tahun.

Presiden Amerika Syarikat ke 44 dijadualkan menghadiri sambutan rasmi di dataran parlimen.

Malam ini Obama akan menghadap Yang di Pertuan Agong selain menghadiri jamuan makan malam negara di Istana Negara.















Apa kaitan Imam Muda Asyraf dengan mendiang Karpal Singh?

Posted: 26 Apr 2014 02:29 AM PDT

Muhammad Asyraf Mohd Ridzuan atau kini dikenali sebagai IM Asyraf merupakan juara pertama program pencarian imam di kalangan generasi muda iaitu Imam Muda.

Dalam Tweet beliau hari ini menyatakan bahawa Mendiang Karpal Singh antara yang terawal anjur majlis khas untuk rai beliau sebulan selepas Program

Imam Muda Astro 2010.

Jijik! Dua beradik perkosa adik kandung bergilir-gilir

Posted: 25 Apr 2014 09:01 PM PDT

Alor Gajah: Dua beradik layak digelar 'abang durjana' apabila dipercayai sanggup merogol adik kandungnya secara bergilir-gilir sejak 10 tahun lalu dan kejadian terbaru pada Ahad lalu.

Tindakan terkutuk kedua-dua lelaki awal 20-an itu terbongkar selepas gadis 19 tahun berkenaan, nekad melarikan diri dari rumah mereka di sebuah taman perumahan di daerah ini.

Dalam kejadian jam 10 malam kelmarin, mangsa bertindak keluar dari rumah sebelum mendapatkan bantuan jiran untuk membuat laporan di Balai Polis Alor Gajah, jam 12 tengah malam pada hari sama.

Sumber berkata, mangsa yang tidak bekerja itu dipercayai dirogol kedua-dua abangnya secara bergilir ketika berusia sembilan tahun ketika ibu bapa mereka tiada di rumah.

"Sepanjang tempoh itu mangsa tidak menceritakan tragedi hitam hidupnya kepada sesiapa kerana diugut akan dipukul jika perbuatan dua abangnya itu terbongkar," katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

Menurutnya, dipercayai perbuatan jijik yang berterusan sejak pertengahan 2005 itu turut mengakibatkan mangsa beberapa kali mengandung dan mengalami keguguran tanpa pengetahuan ibu dan bapanya.

"Bimbang dengan ugutan lelaki itu, mangsa hanya mendiamkan diri setiap kali dirogol secara bergilir-gilir oleh lelaki berkenaan.

"Tidak tahan melihat wajah dua abangnya itu dan mengelak daripada dijadikan hamba seks, mangsa bertindak keluar dari rumah setiap kali lelaki berkenaan berada di rumah terbabit," katanya.

Sumber berkata, bimbang rahsia yang disimpan sekian lama terbongkar, kedua-dua lelaki itu mengekori setiap pergerakan mangsa sama ada di dalam mahupun di luar rumah.

"Namun, pada tengah malam Ahad lalu, kedua-dua lelaki itu dipercayai masuk ke bilik adiknya sebelum menanggalkan pakaian mangsa dan merogolnya secara bergilir beberapa kali.

"Tidak tahan dengan sikap buas dua abangnya dan trauma dengan kejadian berkenaan, mangsa bertindak nekad lari dari rumah kelmarin sebelum dibantu jiran membuat laporan polis," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah Superintendan Mohamad Laham mengesahkan mengenai laporan berkenaan dan kes disiasat mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan kerana merogol.

Mengapa Tun M berkeras tolak hudud Pas?

Posted: 25 Apr 2014 08:01 PM PDT

KUALA LUMPUR: Walaupun didesak supaya menarik balik kenyataan dan bertaubat, mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tetap teguh dengan pendirianya yang tidak bersetuju dengan perlaksanaan Enakmen Kanun jenayah Syariah II di negeri Kelantan.

"Pendirian saya dari dahulu sehingga sekarang tidak berubah. Hudud ini adalah sebahagian dari syariah Islam dan ianya memang baik tetapi bolehkah orang Islam melaksanakan hukum hudud mengikut kehendak agama," katanya dalam satu sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) disini.

Tambahnya lagi, beliau sememangnya tidak percaya hasrat pihak yang hendak melaksanakan hukum hudud itu kerana ianya tidak mengutamakan keadilan seperti yang dikehendaki oleh hukum hudud Islam tetapi perlaksanaannya lebih menjurus kepada hukum hudud pihak tersebut.

"Dalam Al-Quran ada 43 ayat yang menyebut tentang keadilan tetapi apa yang ditumpukan kini bukanlah keadilan hukum sebaliknya ianya lebih ditumpukan kepada cara bicara seperti mesti mempunyai empat orang saksi dan hukum yang akan diberikan itu mestilah berat,".

"Meskipun dikatakan bahawa orang Islam itu bersaudara, ada juga orang Islam yang selalu mencabul dan mengetepikan ajaran agama Islam seperti membunuh dan perkara-perkara lain yang bertentangan dengan ajaran agama Islam."

Beliau berkata dalam Islam bukanlah hukuman berat yang menjadi perkara utamanya tetapi keadilan yang harus dijulang dan diutamakan.

"Kalau hendak potong tangan orang pun mestilah adil kerana di negara kita ini ada kaum Cina, India, Melayu, Islam dan bukan Islam. Jika semua orang Islam yang buat salah kena potong tangan sampai kudung tetapi orang bukan Islam sahaja yang masih mempunyai tangan, bagaimana pulak itu?," tegas Tun Dr Mahathir lagi.

Tun Dr Mahathir ditemui selepas merasmikan buku 'Saya, SPR dan Pilihan Raya' tulisan bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

Turut hadir dalam majlis berkenaan adalah isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali dan Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.

Selasa lalu, Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) meminta bekas Perdana Menteri itu supaya menarik balik kenyataanya dan bertaubat kerana dikatakan mengkriti

Ini berikutan gesaan Tun Dr Mahathir supaya kerajaan negeri Kelantan mengkaji semula hasrat negeri itu untuk melaksanakan undang-undang jenayah syariah hudud dan qisas.

Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/tun-m-teguh-dengan-pendirian-tetap-tidak-setuju-dengan-hudud-34695?cp

Tubuh isteri bayar judi

Posted: 25 Apr 2014 07:01 PM PDT

Kuala Lumpur: "Cukuplah. Sudah setahun saya menanggung azab neraka dunia ini. Saya ada bayi kecil yang mahu dibesarkan dalam suasana keluarga sebenar, bukan dalam kehidupan begini," kata Zura, 27.

Episod sedih hidup wanita ini bermula selepas beberapa bulan berkahwin dengan kekasih hatinya setelah kira-kira dua tahun bercinta.

"Ketika bercinta, saya tidak tahu bahawa dia kaki judi dan tidak pernah bersikap ganas pada saya. Tetapi selepas beberapa bulan berkahwin dan saya mengandung, baru sikap sebenarnya timbul," katanya.

Suaminya, pekerja swasta berusia 30-an rupa-rupanya kaki judi dan lebih memeritkan apabila setiap kali kalah pertaruhan, Zura akan dipaksa melacur bagi mencari wang mudah membayar hutang judi lelaki itu.

ZURA menceritakan penderitaan dilalui selepas maruah dan tubuhnya dijual suami untuk membayar hutang judi.
"Saya hampir keguguran ketika sarat mengandung apabila dibelasah dan diterajang selepas saya tidak mahu mengikut kehendaknya," katanya.

Cucu Tok Selampit

Posted: 26 Apr 2014 01:38 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Gambar-Gambar Bersejarah Presiden @BarackObama Tiba Di Malaysia

Posted: 26 Apr 2014 03:12 AM PDT

Selamat datang Presiden Barack Obama ke Malaysia hari ini. Pesawat 'Air Force One' yang membawa Presiden Amerika Syarikat berkenaan mendarat di Lapangan Terbang Tentera Udara Di Raja Subang pada pukul 4.50 petang. Kali terakhir seorang Presiden Amerika Syarikat melawat Malaysia ialah pada tahun 1966 iaitu 48 tahun yang lalu. Presiden Barack Obama hadir majlis sambutan rasmi di Dataran Parlimen sempena lawatan negara tiga hari ke Malaysia sejurus selepas mendarat.

















Faktor Manusia Adalah Sebab Utama Kemalangan Bas - SPAD

Posted: 21 Apr 2014 08:00 PM PDT


"Berkenaan dengan kemalangan-kemalangan yang berlaku baru-baru ini, dari perspektif SPAD di mana melibatkan pihak-pihak seperti siasatan PDRM dan kajian MIROS serta banyak lagi agensi yang terlibat, kebanyakannya melibatkan faktor manusia," itulah rumusan yang dibuat oleh Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Tan Sri Syed Hamid Albar, ketika sidang media lawatan kerja SPAD, ERL dan MAHB ke KLIA 2 semalam.

Adalah penting sekali bagi syarikat pengendali bas mengambil langkah yang cermat dan teliti di dalam pengambilan pemandu-pemandu bas di mana hanya syarikat-syarikat pengendali saja yang boleh menentukan sebelum bas berlepas, pemandu-pemandu bas mereka bersih dari pengambilan dadah dan berada di dalam rehat dan kesihatan yang sempurna.

Pihak-pihak seperti Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) atau Polis Di Raja Malaysia (PDRM) tidak boleh sentiasa berada di bas-bas terminal untuk memantau. Operasi khas yang melibatkan agensi seperti Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) sememangnya selalu diadakan terutama pada hari-hari perayaan. Tetapi agensi yang paling mudah dipersalahkan ialah SPAD. Apabila terlalu banyak agensi yang terlibat, satu perbincangan perlu diadakan untuk menyelaraskan latihan, pemeriksaan dan tanggungjawab operator. 

Ada juga laporan di mana pemandu-pemandu bas persiaran yang dipaksa untuk bekerja tanpa rehat. Apa yang perlu dilakukan pemandu-pemandu bas ini membawa isu-isu tersebut ke kementerian yang terlibat dengan sumber tenaga manusia untuk mengelak penganiyaan terhadap mereka dan ini sememannya bukan bidang SPAD.

Kemalangan yang sepatutnya boleh dielakkan. Namun tindakan SPAD menggantung lesen syarikat pengendali adalah untuk beri kesedaran agar syarikat-syarikat ini perlu diberi perhatian serius terhadap pemandu-pemandu mereka terutama sebelum bas berlepas. Jangan menuding jari tetapi cuba perbaiki keadaan. Samada kebenaran bas dua tingkat dibenarkan bukan dalam bidangkuasa SPAD dan pihak Kementerian Pengangkutan telah pun membenarkan dan meluluskan struktur bas tersebut. 

Setelah semua pihak berkenaan seperti PUSPAKOM meluluskannya, maka pihak SPAD yang akan memberi lesen kepada syarikat pengendali. Ini juga termasuk jumlah penumpang yang duduk dan berdiri ditentukan pihak JPJ. TSSH menegaskan syarikat-syarikat pengendali mesti mengambil serius pengambilan pemandu-pemandu bas sebelum berlepas dan tindakan menggantung syarikat-syarikat
bas yang terlibat dalam kemalangan bukanlah penyelesaian kepada punca kemalangan.

Lawatan Bersama pihak SPAD, ERL dan MAHB ke KLIA 2

Posted: 21 Apr 2014 08:00 AM PDT

Selepas Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mengeluarkan lesen kepada Express Rail Link (ERL) untuk memulakan KLIA 2, hari ini pihak SPAD yang diketuai oleh Pengerusinya, Tan Sri Syed Hamid Albar, bersama-sama dengan wakil dari syarikat ERL dan Malaysia Airport Holdings Berhad (MAHB) telah mengadakan lawatan kerja ke KLIA 2 untuk melihat dari segi perlaksanaannya. ERL diwakili oleh Puan Noormah Mohd Noor manakala MAHB diwakili oleh Datuk Azmi Murad.

Kesempatan lawatan kerja ini diambil untuk melihat sistem teksi dan bas di terminal pengangkutan awam. Yang paling penting sekali, SPAD ingin tentukan semua pihak samada operator, 'queue manager' berpuas hati dan paling penting, caj yang dikenakan tidak membebankan penumpang-penumpang yang hendak datang ke KLIA 2.

Lesen untuk ERL beroperasi telah dikeluarkan SPAD pada 14 April 2014. ERL telah beroperasi di atas permohonan kepada SPAD dan dicadangkan kepada Perdana Menteri. Selepas diluluskan mereka dibenarkan beroperasi dan setakat ini pihak SPAD telah berpuas hati. Pihak SPAD juga berpeluang berbincang tentang 'signage' dan perkhidmatan-perkhidmatan di KLIA 2 yang melibatkan pengangkutan awam. 

Selaras dengan keputusan yang dibuat oleh kerajaan, teksi 2-tier yang digunakan di KLIA juga akan dijalankan di KLIA 2. Cumanya SPAD meminta 'queue manager' menentukan imej teksi yang ke KLIA 2 kerana teksi akan membawa imej negara. Semua teksi samada teksi bajet, bandar, limosin, kereta keluarga dibenarkan beroperasi di KLIA 2. Ini adalah kerana tiada lagi sistem konsensasi di mana syarikat-syarikat tertentu untuk beroperasi.

Tan Sri Syed Hamid Albar dalam sidang medianya memohon agar teksi-teksi bandar supaya jangan tunggu hingga 4-5 jam di KLIA 2 jika tiada penumpang. Pihak SPAD hanya memberi peluang untuk mencari rezeki di tempat yang lebih luas lagi. Katanya, pada mulanya, pihak SPAD ingin mengguna satu sistem iaitu teksi yang bermeter saja, tetapi oleh kerana KLIA mengguna sistem 2-tier, maka untuk elak komplikasi, sistem 2-tier turut juga digunakan.




Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan