Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Sabtu, 22 Februari 2014 at 1:30 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 22 Feb 2014 01:24 PM PST

waadat

Posted: 22 Feb 2014 01:15 PM PST

waadat


Rakyat menangis

Posted: 22 Feb 2014 05:14 AM PST

Cuba perhatikan, apakah yang dilakukan bayi jika ia lapar? Adakah ia akan mintak susu baik-baik atau menjerit dan menangis?

Bagaimana jika ibu bapanya sedang melayan tetamu ketika itu? Siapakah nak didahulukan? Bayi atau tetamu?

Secara normalnya walaupun tetamu perlu dilayan namun kita akan tangguhkan bagi memenuhi permintaan sibayi. Takkanlah kita nak beritahu bayi bahawa kita sedang berbincang hal penting atau mengajar sibayi bahawa melayan tetamu hukumnya wajib.

Dalam kes di atas, kita akan mendahulukan bayi dan berharap tetamu faham situasi kita bukannya terus melayan tetamu dan meminta sibayi memahami kewajipan melayan tetamu.

Begitulah halnya hubungan kerajaan dengan rakyat. Kerajaan adalah ibu bapa manakala rakyat sebagai anak, kalaupun bukan bayi.

Itulah sebabnya apabila rakyat tidak berpuas hati, perbincangan bukanlah pilihan pertama sebaliknya mereka lebih suka berdemontrasi.

Sebabnya, rakyat sama seperti anak-anak yang menangis dan menjerit apabila mahukan sesuatu.

Setuju? Tak setuju pun tak apa. Anggap sahaja Demang bermonolog.

Duke of UMNO

Posted: 22 Feb 2014 01:12 PM PST

Duke of UMNO


PENGAKUAN IKHLAS..! SEBAB UTAMA CINA KAJANG UNDI ANWAR..???!!!

Posted: 22 Feb 2014 08:17 AM PST

Saya tak tahu sama ada rakyat Kajang kenal Anwar secara dekat atau tidak. Mungkin sebelum ni depa tak tahu sangat pasal Anwar. Selalunya dengar cerita dari orang atau media saja pasal Anwar ni...

Tapi saya yakin, orang Penang memang kenal sangat dengan Anwar. Sebab tu la depa kat Penang tu "sayang" sangat kat Anwar tu, khususnya di Permatang Pauh. Anwar memang "hebat" di sana.. Seluruh Penang "percaya" kat Anwar tu...

Orang India di Penang pun manyak respect sama Anwar. Anwar banyak tolong depa di Penang. Dan kali ni, saya yakin, Anwar akan "tolong" orang Cina di Kajang. Anwar kan pernah mengaku orang Cina dan India kat Malaysia ni pun "anak dia"... takkan dia nak "tipu" kot..kan?

Tak caya? Cuba tengok cerita Anwar kat bawah ni.. Satu kenyataan, fakta yang perlu rakyat Kajang pertimbangkan tentang "jasa baik" Anwar... Orang Cina memang "suka" kat "orang cakap benar" macam Anwr Berahim ni... cuba tengok kat bawah...


Betulll..!!! Orang Cina memang suka pada "orang cakap benar" macam Anwar ni...

MELAMPAU..!!! APA PAS NAK BUAT PADA MINAH NI AGAKNYA?

Posted: 22 Feb 2014 06:32 AM PST


Salah seorang pemimpin pertubuhan Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango) mendakwa amalan LGBT (lesbian, gay, biseksual dan transgender) tidak bercanggah dengan Islam.


Dakwaan itu dibuat oleh Angela M. Kuga Thas, pengasas KRYSS (Knowledge and Rights with Young People through Safer Spaces) yang merupakan salah satu NGO LGBT dalam Comango.

Menurutnya, selepas kewafatan Nabi Muhammad SAW, umat Islam sudah bebas berfikir berpandukan akal mereka untuk melakukan apa sahaja yang difikirkan sesuai.

"Islam tidak lagi mempunyai pemimpin selepas Nabi Muhammad sedangkan kami penganut Katolik mempunyai Paus.
 

"Memandangkan anda tidak lagi mempunyai pemimpin selepas Nabi Muhammad, ia bermakna anda boleh berfikir secara bebas," katanya dalam sidang akhbar Comango di pejabat Dignity International, Petaling Jaya semalam.

Ketika ditanya tentang tuntutan Comango termasuk pengiktirafan hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender yang bercanggah dengan hukum Islam seperti yang terkandung di dalam al-Quran, Angela memberitahu, terdapat perbezaan antara dosa dan jenayah.


"Apa yang salah dari segi moral tidak bermakna salah dari segi jenayah," ujarnya.

Beliau turut mempertahankan laporan Comango yang dibentangkan pada proses semakan berkala sejagat (UPR) ke atas Malaysia di hadapan Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sebagai selari dengan Islam.

Angela menurut laman PowerShiftMsia merupakan pejuang feminis hak asasi manusia yang pernah melakukan penyelidikan tentang lesbian di Malaysia. 

PowerShiftMsia adalah perkumpulan NGO hak asasi manusia yang dipercayai digerakkan oleh Elizabeth Wong, Exco Pelancongan, Hal Ehwal pengguna dan Alam Sekitar, Kerajaan Negeri Selangor.

Selain Angela, beberapa orang aktivis Comango lain lagi hadir dalam sidang media termasuk Yap Swee Seng (SUARAM), Jerald Joseph (KOMAS) dan Irene Fernandez (TENAGANITA).

Jurucakap Comango, Honey Tan Lay Ean berkata pihaknya menolak tuntutan Comango dilihat dari sudut agama, sebaliknya ia harus dinilai dari sudut hak asasi manusia.

Sidang media itu diadakan sebagai respon terhadap keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam yang menegaskan tuntutan yang dibuat Comango bertentangan dengan syariat Islam dan bakal menghancurkan negara.

Pengerusinya Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin dalam satu kenyataan berkata jawatankuasa fatwa menentang tuntutan itu kerana selain bercanggah dengan syariat Islam, ia juga bertentangan dengan undang-undang dan Perlembagaan negara serta norma-norma antarabangsa.

"(Tuntutan itu) akan mencetuskan huru-hara kepada masyarakat dan negara serta mampu meruntuhkan pegangan dan cara hidup umat Islam di Malaysia", katanya.

Justeru, jawatankuasa fatwa berkenaan menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap Comango yang dilihat satu gerakan yang cuba menghancurkan kedaulatan Islam di negara ini.

"(Tuntutan itu) akan mencetuskan huru-hara kepada masyarakat dan negara serta mampu meruntuhkan pegangan dan cara hidup umat Islam di Malaysia", katanya.

Comango sebelum ini menuntut beberapa perkara merangkumi hak kebebasan orientasi seks, lesbian, gay, biseksual dan transgender.

Selain menyentuh isu hak asasi manusia, pertubuhan itu turut menuntut hak kebebasan murtad bagi orang Islam, hak kesamarataan agama serta mempersoal kes penggunaan kalimah Allah dan ajaran Syiah.

Abdul Shukor turut mengingatkan umat Islam di negara ini untuk bersatu padu dalam menangani isu berkenaan tanpa memikirkan fahaman politik masing-masing demi mempertahankan kesucian agama Islam dan meminta umat Islam yang terlibat dalam pertubuhan itu untuk kembali kepada ajaran Islam sebenar.

Comango yang ditubuhkan pada 8 September 2008 telah menghantar laporan pertamanya kepada Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu dengan mendakwa Malaysia mendisriminasi kumpulan LGBT dengan mengenakan tindakan undang-undang berkaitan dengan aktiviti liwat dan tidak senonoh. -aidc

GEGARRR..!!! ANWAR BERAHIM PUN BERFAHAMAN SYIAH..???!!!

Posted: 22 Feb 2014 04:37 AM PST

Saya tidak diberi jolokan "Pak Syeikh". Saya juga bukan "pemimpin anugerah Tuhan". Malah saya bukanlah bekas Presiden Abim yang digambarkan punya pengetahuan dan fahaman Islam yang hebat seperti Anwar Berahim...

Walaupun begitu, saya tahu serba sedikit tentang Sayyidina Abu Bakr As-Siddiq, Sayyidina Umar Al-Farouk, Sayyidina Uthman Zuu-Nurain dan saya juga tahu la serba sikit tentang Sayyidina Ali Karramallahu Wajhah...

Tapi yang saya heran tu, macamana Anwar boleh tak tahu pasal perkara "basic" mengenai ke-empat-empat Khulafaa' Ur-Rashideen itu. Nak tahu sejauh mana pengetahuan Anwar mengenai perkara "basic" Islam itu, rujuk video hangat di bawah... 



Setahu saya, hanya golonga Syiah saja yang iktiraf Sayyidina Ali Karramallahu Wajhah sebagai "Khalifah Pertama" dalam sirah kegemilangan Islam. Puak Syiah ni memang dikenali membenci tiga lagi Khulafaa' Ur-Rashideen... Anwar pun sama ke?

AWAT LEBAI PAS SENYUM MELERET DI KEDAI KIAH JANDA..?

Posted: 22 Feb 2014 12:13 AM PST

Kiah ni takdak kena mengena dengan cerita Kiah kat bawah ni..
Saya yakin, ramai pak-pak lebai PAS yang tengah tersengih-sengih sekarang ni di kedai kopi. Senyum lebar depa hari ni... nak tahu kenapa? Sebab depa "masyuukkk" hari ni.. 

Pak-pak lebai ni memang suka hati kalau "masyuuuukk".. apatah lagi yang "masyuuuk" tu tanpa memerlukan depa memerah keringat tulang empat kerat tu... dengan muka tak malu, depa tersengih-sengih tengok akaun depa duit BR1M dah masuk hari ni...

Sebelum ni... macam-macam depa kutuk BR1M. Depa kata BR1M tu rasuah pilihanraya laaa.. BRIM tu haram laaa.. BRIM tu ini laaa... BR1M tu itu laaa... macam-macam depa kutuk Kerajaan BN pasal BRIM tu...



Tapi hari ni dengan muka tembok, depa tibai 4 cawan kopi kat kedai Kiah Janda... selalu secawan kopi bujang saja... tapi hari ni siap boleh makan 2 bungkus nasi lemak... lepas tu berdegar-degar kutuk UMNO dan BN sampai tepuk-tepuk meja... heheheeee...

Mungkin itulah harga diri bagi para penyokong PAS. Depa sanggup "jilat balik apa yang depa ludah". Nak buat macamana... perkataan "syukur" tu mungkin tidak wujud dalam kamus "vocabulary" depa... yang ada hanyalah maki hamun dan nista...

Takpa lah.. saya tak marah. Saya tak kisah. Dah memang itu rezeki depa. Rakyat lain yang terima BR1M semuanya bersyukur pada Allah SWT atas rezeki yang diberi melalui Kerajaan BN. Kalau nak bandingkan dengan pengikut PAS, saya lebih menghargai golongan yang bersyukur ini...

"La'in syakartum la azeedannakum, wa la'in kafartum inna azaabee la shadeed".. harap kawan-kawan PAS saya renung maksud firman Allah itu dan semoga kita semua diberi hidayah... Ameennnn...

CERITA LUCU ABANG SANUSI & PEMUDA PAS KEDAH...

Posted: 21 Feb 2014 07:17 PM PST

Saya ada terbaca tulisan Abang Sanusi Md Noor kita pasal perbualan dia dengan kawan sekolah rendahnya tentang harga getah sekarang. Seronok baca tulisan bekas Setpol arwah Ustaz Azizan yang teruk "dikerjakan" aktivis-aktivis PAS dalam Facebook tu...

Abang Sanusi ada sebut pasal harga lantai dan harga syiling. Harga lantai tu maknanya harga paling rendah dan harga syiling pulak ialah harga paling mahal bagi sesuatu barang. Dia juga ada sebut tentang prinsip asas ekonomi yang pernah saya belajar sikit-sikit masa tingkatan 4 dulu..

Abang Sanusi cadangkan supaya harga getah dikawal kerajaan. Maksudnya, dia mahu kerajaan tetapkan harga lantai untuk harga getah. Dia mau kerajaan tetapkan harga syiling getah sebanyak RM4.00 sebagaimana yang dituntut kawan-kawan Pemuda PAS dalam kebun getah baru-baru ni.. 

Tapi kawan dia tak setuju.. kawan dia nak RM5 sekilo...alasan kawan sekolah rendah Abang Sanusi ialah sebab dia motong secara pawah di kebun orang...Abang Sanusi kata, mendengar komen kawan dia tu, dia nak teriak pun ada, nak marah pun ada... hahahahahaaa....

Pada saya...dalam isu harga getah ni...


Pemuda PAS dalam kebun getah, Abang Sanusi dan kawan sekolah rendah dia tu tak patut la suruh kerajaan tetapkan harga lantai getah sebanyak RM4.00. Saya tak setuju... sepatutnya gesa la Kerajaan tetapkan harga lantai getah pada harga yang LEBIH TINGGI dari tu...

RM4.00? Tak cukup tu. RM5 ringgit sekilo? Pun tak cukup tuuuu... Sebab apa? Sebab macam kawan Abang Sanusi tu kata laaa.. RM4 tu dia perlu bahagi dua dengan pemilik kebun yang dia pawah tu... mana cukup RM2...tak cukup nak beli ikan tamban "geliat" dan duit sekolah anak hari-hari...

Sepatutnya, Pemuda PAS dan Sanusi buat demo besar-besaran desak Kerajaan tetapkan harga lantai getah sebanyak RM20 sekilo. Harga macam tu baru la patuttt...kan? Sebab kononnya sekarang ni "kos sara hidup tengah naik".. harga barang-barang semua "naikkkk"...

Ada sekali hari tu harga ikan kembung naik sampai RM12 sekilo. Harga ayam pun naik.. kalau sekilo RM4 saja sekilo, mana cukup nak beli ikan kembung, garam, gula, kunyit, rempah, santan, beras, dan semua barang-barang lain, kan? kan? kan? Heh!

Lagi pun, bukankah PAS ni suka ambil kesempatan..? Tengah harga jatuh ni la depa nak ambil kesempatan... Pemuda PAS suka kalau rakyat anggap depa "hero", kan? Kalau Pemuda PAS nak dilabel sebagai "hero pembela rakyat", mintak la RM20 sekilo. 

Saya yakin penoreh getah seluruh negara akan sokong Pemuda PAS...! Heh!

bumiyang

Posted: 22 Feb 2014 03:08 AM PST

bumiyang


Pengguna Perlu Bijak Berbelanja Siri 2: Warung Sarapan Pagi Harga Patut???

Posted: 21 Feb 2014 06:06 PM PST

RAPERA ..

Posted: 22 Feb 2014 01:49 AM PST

RAPERA ..


Apa keturunan kamu Adik ? - Racial Profiling in Government Schools ???

Posted: 21 Feb 2014 03:06 AM PST

Taipingmali (tm)

Posted: 22 Feb 2014 01:41 AM PST

Taipingmali (tm)


Siapa Anwar Ibrahim

Posted: 21 Feb 2014 09:01 AM PST

PANASSS!!! ANWAR IBRAHIM janjikan seks untuk PRK DUN Kajang?

Posted: 21 Feb 2014 08:59 AM PST

Keputusan Untuk Bertanding di Kajang Tepat

Posted: 21 Feb 2014 05:31 AM PST

 
Rakyat rata-ratanya menyambut baik keputusan BN untuk bertanding dalam PRK Kajang walaupun sesetengah berpendapat bahawa adalah tidak perlu untuk 'melayan kegilaan' pembangkang.    
 
PRK Kajang adalah bukti bahawa pembangkang selama ini telah mempermainkan demokrasi apabila menyuruh wakil rakyat mereka meletak jawatan tanpa sebarang sebab yang konkrit.   Tindakan tidak bertanggungjawab pembangkang membawa kepada pembaziran yang bukan sedikit tetapi sehingga jutaan ringgit.  Pihak SPR menganggarkan sekurang-kurangnya kos sejumlah RM1.5 juta diperlukan untuk PRK Kajang dan jumlah ini belum lagi termasuk dengan kos yang diperlukan oleh PDRM untuk mengawal keadaan. 
 
Kajang adalah kawasan pembangkang dan BN secara dasarnya, tidak mempunyai peluang cerah untuk menang.  Dengan 40% pengundi Cina dan 48% pengundi Melayu, maka Kajang dilihat sebagai kawasan Cina kerana undi Cina bersifat 'sepadu' manakala undi Melayu pula berpecah tiga. 
 
Berdasarkan fakta ini, BN punya pilihan untuk mencuba meraih kembali sokongan Cina ataupun menumpukan sepenuh perhatian kepada undi Melayu dengan matlamat untuk mengurangkan majoriti pembangkang.  
 
Apa yang pasti ialah BN bakal berhadapan dengan tuntutan dan desakan ekstremis Cina melalui Dong Zong yang sentiasa menangguk di air keruh dalam usaha mencapai matlamat perkauman Cina.  Di masa yang sama, BN akan diperhatikan secara dekat oleh pengundi Melayu yang meragui hala tuju parti pemerintah ini. 
 
Muslihatnya di sini ialah, BN tidak mampu lagi dilihat melebihkan satu-satua kaum dan meminggirkan kaum lain hanya kerana satu kaum itu begitu agresif mendesak. 
 
Justeru, keputusan BN meletakkan calon dari MCA, iaitu Datin Paduka Chew Mei Fun, dilihat tepat dalam keadaan di mana MCA perlu membuktikan komitmennya,  kalaupun tidak kesetiaannya, kepada BN. 
 
Datin Paduka Chew Mei Fun pernah menjadi Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara selama 2 penggal sebelum dikalahkan oleh Tony Pua dalam PRU 2008.  Beliau juga merupakan bekas Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. 
 
Melalui Chew Mei Fun, kita mengharapkan MCA mampu membawa semangat perikatan yang sebenar dalam PRK Kajang serta tidak lagi terikut-ikut rentak ekstremis Cina yang sering mendesak agar semua tuntutan mereka dipenuhi tanpa mengambilkira aspirasi dan identiti negara.   Politik perkauman sempit dan sikap angkuh kerana berjaya menguasai ekonomi negara yang diterapkan oleh pembangkang di kalangan masyarakat Cina perlu ditangani sebaik mungkin oleh Mei Fun agar tidak menyinggung pengundi Melayu. 
 
Dalam pada itu, kita lihat sebagai inilah masanya untuk MCA membawa masyarakat Cina kembali ke landasan setiakawan dan perpaduan.  Sekiranya MCA mampu mengembalikan sekurang-kurangnya 25% dari sokongan masyarakat Cina kepada BN, ia boleh dikira sebagai sudah cukup bagus kerana apa yang kita sasarkan bukan kuasa di Kajang tetapi keharmonian negara secara keseluruhan. 
 
Kita percaya, kebanyakan orang-orang Cina juga cintakan keamanan serta memahami hakikat bahawa masyarakat negara ini saling bergantungan.  Hak Istimewa Bumiputera pula adalah formula terbaik untuk mengekalkan keamanan itu.   Melalui PRK Kajang inilah diharapkan agar MCA dapat membantu masyarakat Cina menghayati keunikan ini serta menghargainya dan bukannya memusuhi setiap perkara yang berkaitan dengan Melayu, Raja-raja Melayu dan agama Islam sepertimana yang diterapkan oleh DAP. 
 
Mengambil hati pengundi tidak semestinya dengan memberi mereka apa yang mereka mahu, tetapi ia boleh dilakukan dengan mengajak mereka agar menghargai apa yang mereka ada. 
 
Kita harap Chew Mei Fun tidak akan menghampakan BN dan kita juga berharap agar Kajang bukanlah strategi awal untuk MCA menikam BN sekali lagi dalam PRU-14 nanti. 


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Azmin Masih Mempunyai DNA Umno

Posted: 21 Feb 2014 02:29 AM PST

 

Ramai yang agak sinikal dengan dakwaan berhubung kemelut dalaman antara Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dengan Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim. Para penyokong parti itu sebelum ini menyifatkan dakwaan tersebut sebagai 'perang saraf' Umno yang sengaja dilakukan.

 

Namun bagi penyokong Azmin dan Khalid, perkara itu bukan lagi isu rahsia, kerana ada di kalangan mereka sendiri yang turut memainkan peranan untuk menyerang dan londeh-melondeh antara satu sama lain.

 

Terdahulu, akhbar Suara Keadilan yang merupakan lidah rasmi kepada parti itu telah menyiarkan rencana yang menghentam Azmin secara terbuka. Artikel yang ditulis oleh Hishamuddin Rais itu telah disiarkan oleh akhbar tersebut pada keluaran 160, bertarikh 11 Februari 2014 di muka surat 22. Pada tarikh yang sama, artikel tersebut turut disiarkan oleh portal Malaysiakini yang juga merupakan media tidak rasmi kepada pembangkang.

 

Hishamudin di dalam artikel yang bertajuk 'Khalid dan Azmin' itu antara lainnya melabelkan Azmin sebagai pemimpin PKR yang mempunyai unsur dan ideologi Umno sehingga menyebabkan dia kurang disenangi oleh pimpinan parti termasuklah dari Pas dan DAP.

 

"Hanya PAS dan DAP sahaja yang dapat menjawab kenapa mereka merasa tidak yakin terhadap si Azmin… Dalam masa yang sama Azmin Ali yang tidak diyakini ini berpangkat Timbalan Presiden PKR.

 

"Mungkin PAS dan DAP juga menyedari dan terpengaruh apabila mengetahui bahawa sosok yang bernama Azmin Ali ini tidak diminati ramai dalam PKR sendiri. Azmin Ali disurahkan sebagai pemilik DNA - United Malays National Organisation. Azmin disurahkan sebagai sedang membawa budaya gerombolan 'lanun Melayu' ke dalam badan politik PKR", dakwanya.

 

Hishamudin yang merupakan antara penyokong kuat Anwar itu turut mengatakan, disebabkan Azmin membawa DNA barah, dia adalah antara punca berlakunya masalah di Selangor dan PKNS sehingga MEMAKSA campur tangan Anwar.

 

"Dalam masa yang sama kisah Azmin dan duit ini masuk akal juga. Untuk pengundi di Gombak atau di Seri Setia – mereka tertanya-tanya kenapa si Azmin ini gila-gila sangat nak jadi MB Selangor? Kenapa begitu gian hendak jadi MB? Tidak cukupkan menjadi Adun dan YB Parlimen Gombak? Kalau ingin membantu rakyat, kalau mahu menolong warga miskin apakah perlu menjadi MB? Soalan-soalan ini telah berdengung di semua kepala yang berfikir. Macam ada Cukong di sebalik Gombak.

"Mari kita lihat perangai Azmin semenjak selesai PRU13 dahulu. Apabila rakyat bangun membantah penipuan PRU13 – Si Azmin Ali ini baling sepana. Azmin memberi ingatan agar orang ramai TIDAK dibawa ke jalan raya. Twiter Azmin yang mempertikaikan langkah turun ke jalan raya untuk membantah penipuan PRU13. Isi Twiter si Azmin ini jelas bersifat 'sabotaj'. Ini ciri dan watak DNA United Malays National Organisation" dakwa Hishamudin lagi.

 

Disebabkan artikel tersebut disiarkan dalam akbar terbitan Suara Keadilan, para penyokong PKR khusus 'orang-orang' Azmin mula bising dan mempertikaikan tindakan tersebut. Sehinggakan ada yang mendakwa ia adalah merupakan permainan politik murahan dan kotor serta sebahagian dari usaha Anwar dan Wan Azizah untuk'membunuh' karier politik Azmin.

 

Mungkin bagi mengelakkan serangan balas dari kumpulan Azmin yang mungkin akan melakukan sabotaj terhadap Anwar di pilihan raya kecil Kajang, Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil segera membuat kenyataan bagi menafikan dakwaan tersebut.

 

Menurutnya PKR tidak terlibat dalam penyiaran artikel tersebut dan keputusan untuk menyiarkannya di dalam akhbar rasmi parti adalah merupakan keputusan pihak editorial Suara Keadilan. Namun, Fahmi mengakui isu tersebut ada dibincangkan kerana wujudnya bantahan daripada beberapa pemimpin yang dikaitkan nama dalam artikel tersebut.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Che Mei Fun bakal buat Pas Selangor jadi gila.

Posted: 21 Feb 2014 02:27 AM PST

Kita sedia maklum bahawa Pas seperti dahulu akan mainkan isu, Islam wajib undi calon Islam dan haram undi calon bukan Islam.

Anwar Ibrahim akan dijulang oleh Pas sebagai ikon Islam dan Chew sebagai kafir dan haram diberikan undi.

Inilah sifat dan perangai Pas yang sebenar. Sewaktu Anwar dalam BN, Anwar dianggap bapa setan dan Anwar lebih bahaya daripada Yahudi dan Amerika.

Malah, apabila Mat Sabu menggelarkan Anwar sebagai aljubury walliwati, penyokong Pas akan bertakbir mencelakakan Anwar.

Di Bukit Gantang, sewaktu Dato Tan Lian Hoe bertanding kerusi P59. Pas menggunakan isu kafir dan haram hukumnya mengundi calon kafir BN.

Namun Pas kemudian ibarat menjilat kahak hijau kerana bersekutu dengan calon kafir Dap dalam PRU 12 dan PRU13. Nga Kor Ming dan Ngeh Koh Ham menjadi ketua Pas di Perak.

Begitu juga kes adun PKR Kuala Sepetang Cik Chua Yee Ling dari parti PKR, Pas Bukit Gantang menjilat dan menjaga calon kafir dan lupa bahawa mereka pernah menghukum haram menyokong dan mengundi calon bukan Islam. Maka di Kajang selagi lagi Pas akan jadi sawan gila dengan mengharamkan Islam mengundi calon kafir.

Kini Pas akan sekali lagi jadi sawan babi di Kajang dengan memainkan isu calon BN ialah calon bukan Islam dan haram bagi undi kepadanya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Isu Air:  PR Buat Agihan Terpilih Untuk Jatuhkan Khalid?

Posted: 21 Feb 2014 01:58 AM PST

 
Isu air di Selangor semakin meruncing sepertimana amaran pakar beberapa tahun sebelum ini.  Ia berpunca dari kedegilan kerajaan PR Selangor untuk menerima penyelesaian melalui Loji Rawatan Langat 2 mengikut tempoh perancangan asal kerajaan pusat.  Projek yang melibatkan negeri Selangor-Pahang itu dilaporkan selesai lebih 80%, namun, kerja-kerja di Langat 2 yang sepatutnya siap pada 2014 belum pun bermula lagi disebabkan permainan politik PR. 
 
Setakat Januari 2014, kedua-dua syarikat, Puncak Niaga dan Kumpulan Peransang telah bersetuju secara dasarnya untuk menerima tawaran KDEB untuk mengambil alih aset air mereka.  Manakala, Gamuda Bhd, yang merupakan pemegang konsesi lain yang terlibat dalam isu ini tidak dapat membuat keputusan terhadap tawaran sebelumnya oleh KDEB sementara menunggu beberapa isu yang telah dibangkitkan pada 4 Disember lalu.
 
Tawaran pengambilalihan bernilai RM9.65 bilion itu dibentangkan oleh kerajaan negeri kepada syarikat konsesi pada 21 November 2013 adalah hampir sama dengan yang telah ditolak sebelum ini.  Sekali gus memperlihatkan bahawa segala penangguhan dalam isu ini adalah sia-sia belaka.
 
Dalam keadaan di mana rakyat begitu tertekan dengan masalah ketiadaan air, pemimpin PR di negeri ini masih terus berpolitik.  Malah, terdengar cakap-cakap di kedai kopi bahawa krisis air ini turut dijadikan 'modal' politik dalam perebutan jawatan Menteri Besar di antara pemimpin PR. 
 
Dalam hal ini, maka Khalid Ibrahim pastinya menjadi sasaran paling tepat untuk dipersalahkan.  Apatah lagi dengan kenyataan-kenyataan Khalid mengenai isu air sebelum ini telah meletakkan dirinya sebagai seorang yang perlu bertanggungjawab 100%. 
 
Antaranya ialah laporan oleh Malaysia Chronicle pada  11 September 2013 di mana beliau berjanji bahawa,  "penyusunan industri air di negeri ini yang sudah berlarutan sejak beberapa tahun akan diselesaikan sebelum 31 Disember ini."
 
Malaysian Insider pada 10 Disember 2013 juga melaporkan seperti berikut:
"Walaupun syarikat konsesi air di Selangor menolak tawaran RM9.65 billion daripada kerajaan negeri Selangor bagi membolehkan ia diambil alih, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim tetap optimis untuk melaksanakannya.  Khalid berkata, beliau yakin penstrukturan semula industri air di Selangor akan dimuktamadkan dalam tempoh terdekat".
Namun, apa yang berlaku ialah ia masih lagi belum selesai dan rakyat semakin tertekan sedangkan pemimpin-pemimpin PR negeri terus bertelagah sesama sendiri.  Lebih malang lagi apabila seluruh tumpuan pemimpin Selangor kini diarahkan kepada PRK Kajang dan tiada siapa pun nampaknya yang prihatin dengan nasib rakyat Selangor dalam menghadapi krisis air. 
 
Dalam pertelagahan ini, yang menjadi taruhan tentulah jawatan Khalid Ibrahim.  Seperti yang kita tahu, Anwar Ibrahim adalah antara salah seorang pemimpin PR yang sedang 'bersedia' untuk mengambil alih jawatan MB dari Khalid Ibrahim. 
 
Justeru, adalah tidak mustahil bahawa di sebalik masalah 'teknikal' berikutan kedegilan kerajaan PR Selangor mengenai isu air, terdapat juga masalah 'politikal' yang menambahkan lagi kekusutan.   Desas-desus kedengaran bahawa terdapat sabotaj di kalangan PR sendiri untuk menjatuhkan Khalid Ibrahim melalui isu air iaitu dengan cara membuat agihan bantuan bekalan secara terpilih sekadar untuk menaikkan kemarahan rakyat. 
 
Semakin rakyat tertekan dengan masalah air, semakin beranglah mereka terhadap kerajaan negeri dan semakin mudahlah kerja pihak yang ingin menjatuhkan Menteri Besar.
 
Dalam satu sessi dialog dengan Exco Selangor, YB Dr. Yaakob Sapari di kediaman MB Selangor pada 6 Ogos 2012, Anwar dengan yakin sekali menyatakan bahawa 'isu air boleh selesai' dan satu-satunya cara penyelesaian ialah dengan meletakkan PR di Putrajaya.
 
Dan 'keyakinan' Anwar itulah yang menghairankan kita. 
 
Krisis air adalah masalah kerajaan negeri dengan syarikat konsesi yang berpunca dari kedegilan pihak kerajaan negeri.  Justeru, seorang Menteri Besar sahaja sepatutnya mampu menyelesaikannya tanpa perlu menjadi Perdana Menteri.  Anwar pasti tahu perkara ini tetapi mungkin sengaja membiarkan krisis berlarutan kerana yang akan dipersalahkan bukan dirinya, tetapi Khalid Ibrahim. 
 
Jika teori ini benar, maka ini bermakna bahawa PRK Kajang bukan sahaja membazir tetapi merupakan pilihanraya yang benar-benar menganiaya rakyat demi keuntungan politik seorang individu iaitu Anwar Ibrahim. 


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

The Unspinners

Posted: 21 Feb 2014 11:45 PM PST

The Unspinners


Kak Wan konarkan untuk Anwar tak jadi MB... kah kah kah

Posted: 21 Feb 2014 06:37 PM PST

Sejak tulisan Unspinners SINI, ada perkembangan. Anwar sedar orang tak mahu dia jadi MB dan kini guna Kak wan untuk konar .... kikiki

Wan Azizah Tak Setuju Anwar Jadi Menteri Besar

Setelah sekian lama mengambil pendekatan mendiamkan diri, akhirnya Presiden PKR, Wan Azizah Wan Izmail akhirnya tampil membuat kenyataan sambil menolak dakwaan yang mengatakan Ketua Umum parti itu, Anwar Ibrahim akan mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor dari Abdul Khalid Ibrahim.

"Tan Sri Khalid sudah mengendalikan kerajaan negeri dan kita sudah tengok sebagai Menteri Besar Selangor... tidak ada cacat cela.. jadi kita teruskan. Kehadiran Anwar (di Selangor) pula, hanya nak membantu.. " katanya semalam apabila diminta mengulas mengenainya.

Anwar sebelum ini menyifatkan pentadbiran Khalid lemah kerana gagal menguruskan dana kewangan negeri dengan baik sehingga menyebabkan Selangor mempunyai lebihan kewangan yang banyak seperti yang dilaporkan oleh Ketua Audit Negara.

Baca sepenuh di Mael Pengerang SINI

Sebelum ni cakap...




Anwar tak perlukan PAS di Kajang

Posted: 21 Feb 2014 06:31 AM PST


Bersusah payah PAS nak turun ke Kajang. Salahuddin Ayub sanggup bawa jentera dari luar untuk cover kekosongan jentera yang tidak diisi jentera PAS Selangor dan Pemuda.


Tak payahlah susah Din Pudu ....


Terima sajalah roti serpihan dari DAP ....


Boleh percaya ke mamat ni? Wakakaka ....

Posted: 21 Feb 2014 04:30 AM PST


Benda macam gini pun dia boleh cepat percaya dan sebarkan tanpa siasat, lu nak percaya pendedahan rasuah dari mamat ni?


Mana boleh kapalterbang lalu atas air space Putrajaya? Flight plan tak ada Putrajaya ... jadi macam mana boleh terhempas di Putrajaya?

Dah kantol mana boleh percaya?

Kire lu bebal tahap gampang la kalau caya apa dia cakap. Wakakaka ... Tok Lebai PAS Piss Pus mesti caya muahahaha ....

Teresa komunis JAWAB MISTERI pintu tak kena cat ... kah kah kah

Posted: 21 Feb 2014 01:30 AM PST



Hairan tak pejabat boleh disimbah cat merah dan ada ayam di situ tapi tidak ada kesan cat di pintu.


Macam mana itu?



Adakah itu petanda UMNO guna ilmu ghaib seperti di katakan Terersuck Cock? Ahhh ... Terersuck dah ada jawapan pada semua persoalan ini.


Oh ye lupa .... hanya ayam UMNO saja boleh menyelinap pasuk pintu dengan cat hingga tak tinggalkan kesan dan bunuh diri terus. Wakakaka ....

Sebagaimana ...


Dan ....


Jangan tak tuduh UMNO pulak yang bunuh ketua cawangan DAP. Usah fitnah dan tuduh underworld bunuh dia ...

Wakakaka ... sapa sakit perut ketawa salahkan UMNO ye?

Kah kah kah kah .....



Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 21 Feb 2014 11:34 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ANWAR TIDAK SUKA HAKIM HUKUM ORANG BERKHALWAT

Posted: 21 Feb 2014 10:40 PM PST

Juhaidi Yean Abdullah – Peranan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Tragedi 13 Mei 1969 kurang diketahui umum. Menurut Judith Nagata, Anwar mengambil bahagian dalam perarakan besar-besaran membantah penghinaan orang Cina terhadap Melayu sehari sebelum itu.

Perarakan pelampau Cina sambil mengeluarkan kata-kata kesat terhadap orang Melayu turut memberi kesan kepada Anwar. Sehingga malam 13 Mei, kira-kira 200 orang terbunuh. Tidak berhenti di situ, Anwar turut berdemonstrasi bersama 1,500 pelajar Melayu di Universiti Malaya (UM) pada Julai tahun itu, seterusnya pada Ogos dan Oktober. Ratusan pelajar merosakkan dan menumbangkan semua papan tanda bertulis dalam bahasa Inggeris.

Mereka berarak ke kediaman Naib Canselor UM dan menuntut penggunaan bahasa Melayu dilaksanakan serta-merta di universiti itu.

Krisis berterusan hingga 1980-an

'Krisis' Anwar dengan masyarakat Cina berterusan hingga pertengahan 1980-an ketika banyak kepentingan Cina dalam koperasi yang mengambil deposit mengalami kerugian besar, dianggarkan RM3.6 bilion.

Pertubuhan, syarikat dan parti politik Cina mendesak kerajaan menyelamatkan koperasi yang rugi dan membantu pelabur Cina, tetapi Anwar bertegas. Beliau juga enggan menemui wakil pertubuhan guru-guru sekolah Cina yang mahu menyekat kuasa Menteri Pelajaran.

Sebaliknya, beliau menempatkan 100 pengetua dan guru kanan yang tidak berbahasa Mandarin ke sekolah rendah Cina. Tindakan Anwar menimbulkan kemarahan masyarakat Cina, lalu mendorong DAP dan MCA mengadakan demonstrasi membabitkan 2,000 orang. Penyokong Anwar membalas dengan mengadakan demonstrasi 15,000 orang di Chow Kit, lokasi peristiwa berdarah 13 Mei.

Kegawatan ekonomi sekitar 1985-86 menyebabkan orang Cina sekali lagi mempertikai asas Dasar Ekonomi Baru yang dilihat pro-Melayu. Keadaan yang tegang dan kritikal menggugat keharmonian antara kaum dan menggugat keselamatan dalam negeri sehingga kerajaan terpaksa melancarkan 'Operasi Lalang' pada 1987 bagi meredakan suasana.


Peristiwa ini dapat dibaca dalam buku Anwar Ibrahim: Evolution of A Muslim Democrat, karya Charles Allers (Monsoon, Singapore, 2013).

Anwar juga perancang dan pemain utama 'politik wang' ketika bersama UMNO, terutama bagi menjayakan Team Wawasan yang menyokongnya dalam pemilihan parti pada 1993.

Ramai kawan rapat dan ahli keluarga beliau yang mendapat habuan besar daripada pengagihan kontrak kerajaan dan penswastaan sekitar 1992 hingga 1994.

Beliau juga mengawal media arus perdana dan menggunakannya untuk menyekat dan menyerang 'musuh-musuhnya' dalam UMNO, terutama Tun Ghafar Baba, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Sanusi Junid (ms 94)

Hubungan Anwar dengan Pas sekadar menguntungkan beliau. Menurut Prof Osman Bakar, berbeza dengan PAS, Anwar tidak buang identiti Melayunya dan mengutamakan nilai plural serta universal Islam, bukannya soal hudud atau negara Islam (ms 65).

Sokong Dr M isu hudud

Anwar sokong Tun Dr Mahathir Mohamad yang tidak sependapat dengan PAS dalam soal ini. Hujah Anwar, PAS salah meletakkan keutamaan seperti yang diutarakan Dr Yusof al-Qardhawi kerana hudud bukan soal terpenting bagi sebuah negara Islam dan Islam pula bukan semata-mata pasal hudud.

Kata Nagata dan John Funston, Anwar yang berpendidikan Inggeris pada 1950-an dan 60-an bergantung kepada khidmat ulama terkenal untuk membantu kerjaya politiknya kerana beliau sedar kekurangannya dalam pendidikan agama formal. Ketika bersama ABIM dulu, beliau mewirakan Prof Syed Naguib al-Attas dan kini, al-Qardhawi dan ulama PAS yang boleh menyokongnya.

Menarik juga diketahui bahawa walaupun pada mulanya Anwar bersama pemimpin PAS menyokong Revolusi Iran dan memuja Ayatollah Khomeini (1900-89), sebelum akhirnya menolak apabila melihat kegagalan pengaruh liberal dan reformis dalam kerajaan Islam republik itu.

Anwar tidak suka apabila hakim Iran seperti Sadegh Khalkhali (1927-2003) menghukum pesalah yang berkhalwat atau melakukan kesalahan seks. (ms 61)

ISU MB KHALID JUMPA TUN DAIM, KENAPA ANWAR NAK MARAH?

Posted: 21 Feb 2014 06:43 PM PST


22/2/14 – Pada 11 Februari, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika diwawancara oleh Terence Fernandez dan Zakiah Koya dari fz.com mendakwa bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin telah mencipta histeria menghalang kebangkitannya di Selangor.

"Umur saya tidak begitu muda, saya telah melalui 'neraka' (penjara). Saya di sini bukan untuk berkompromi – untuk membuat wang untuk saya atau Azizah.



"Saya ingin melaksanakan. Saya ingin memastikan perancangan di Selangor, yang dapat dilihat, yang boleh difahami dengan jelas oleh rakyat Selangor dan di Malaysia, iaitu bagaimana sepatutnya Malaysia ditadbir.

"Kita mempunyai agenda yang lebih besar – Selangor dikepung – oleh UMNO, apa yang kita lihat, apa yang kita baca atau apa yang kita dengar hanya sebahagian daripadanya.

"Anda tahu fobia, histeria Anwar akan ke Selangor, saya tahu histeria itu (dicipta) oleh Tun Daim," kata Anwar.

13 Februari – The Malaysian Insider menyiarkan 'laporan hantu' -tanpa nama penulis dan nama sumber bertajuk "Khalid Ibrahim akan selesai hutang USD18 juta Bank Islam lebih murah," mendedahkan Bank Islam Malaysia bersedia menyelesaikan kes saman hutang bernilai USD18 juta (RM66.67 juta) terhadap Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dengan amaun yang lebih rendah.

"The Malaysian Insider difahamkan, Mahkamah Persekutuan mengadakan pendengaran sampingan di antara kedua-dua pihak semalam selepas diberitahu tentang rundingan penyelesaian yang sedang berjalan.

"Kemungkinan penyelesaian itu mengejutkan ramai pihak termasuk pemimpin tertinggi PKR dan peguam Abdul Khalid. Salah seorang peguam mengatakan beliau mendengar penyelesaian sedang berjalan.

"Saya ada dengar tentang penyelesaian ini dan sedang cuba dapatkan butiran lanjut," katanya.

"Seorang pemimpin kanan PKR mengesahkan Abdul Khalid memberitahunya perjanjian sedang berjalan untuk hutang ditanggung semasa beliau menjadi ketua pegawai eksekutif Kumpulan Guthrie Bhd bagi pembelian 20% saham syarikat.

"Bank Islam Malaysia membawa perkara itu ke mahkamah pada 2007, setahun sebelum Abdul Khalid dinamakan sebagai menteri besar Selangor," lapor portal itu.

Pada 20 Februari -Blog pro reformasi, Mohd Sayuti Omar (MSO) dan laman malaysia-chronicle.com mula mengupas 'laporan hantu' portal The Malaysian Insider itu.

MSO dengan tajuk "Betulkah Khalid ada hutang RM80 juta?," mengupas faktor hutang Khalid-Bank Islam yang bakal diselesaikan dengan 'pihak ketiga,' merupakan faktor utama Anwar melaksanakan Projek Kajang.

Turut dikaitkan Anwar sukar untuk membuat penjelasan kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kerana dihalang oleh tokoh tertentu PAS.

Malah, MSO turut mendedahkan dua pimpinan tertinggi PAS yang bermesyuarat secara sulit dan mempertahankan Khalid ada kecenderungan untuk membuat pakatan dengan UMNO.

Namun, artikel MSO ditarik balik daripada blognya pada keesokan harinya.

Baca selanjutnya; "Kem Anwar Guna Isu USD18 Juta 'Bunuh' Khalid," dan "Mengapa MSO Tarik Balik Artikel Betulkah Khalid Ada Hutang RM80 Juta?."

Laman malaysia-chronicle.com dengan tajuk "Accusations grow MB Khalid may have SOLD OUT TO DAIM ZAINUDDIN," mendedahkan pihak ketiga yang dimaksudkan MSO itu ialah Tun Daim Zainuddin.

"Ia adalah pengetahuan umum dalam 'circle' perbankan bahawa penyelesaian di luar mahkamah adalah diusahakan oleh Rashid Manaf yang terkenal dengan hubungan sebagai bekas peguam Daim dan kroni Umno melalui Renong dan transaksi lain.

"Apa yang mungkin tidak diketahui ialah bagaimana Khalid Ibrahim telah benar-benar mengamalkan semua perbincangan mengenai penyelesaian dari peguamnya, Malik Imtiaz yang tidak tahu,"lapornya.

21 Februari – Malaysiakini.com dengan tajuk "Saya langsung tak ada hubungan dengan Daim" melaporkan Khalid menafikan beliau mempunyai hubungan langsung dengan Daim.

"Orang yang kata saya dipergunakan Tun Daim itu kena tanyalah sendiri kepada Tun Daim sama ada saya dipergunakan. Saya tidak ada hubungan langsung dengan beliau,"kata Khalid.

KiniTV dengan tajuk "Dakwaan jual diri kepada taikun Umno: Khalid Ibrahim tersenyum," menyiarkan rakaman penafian Khalid tersebut.



Malaysiakini.com turut menyiarkan desakan Ahli Parlimen PKR Kapar, G Manivanan supaya Khalid menjelaskan dengan lebih lanjut mengenai individu yang dikatakan terlibat dalam rundingan penyelesaian luar mahkamah hutang dengan Bank Islam.

"Manivanan meminta Khalid menjelaskan sama ada individu berkenaan seorang individu yang rapat dengan Daim," lapornya.

PRK KAJANG: NAGA BERAPI LAWAN BABI???

Posted: 21 Feb 2014 03:21 AM PST


Datin Paduka Chew Mei Fun 50 tahun; Naib Presiden MCA, anak jati Selangor akan berlawan dengan Brader Anwar bin Ibrahim (BABI) 67 tahun di PRK Kajang. 

Selamat berPRK.

Okey Naga Berapi kasi lawan dan hantam sama itu C.I.F.U.T B.A.B.I. 


Panglima Perang Cyber

Posted: 21 Feb 2014 11:23 PM PST

Panglima Perang Cyber


Ini Wajah Pemilik akaun FB Murtads In Pantai Timur (MPT) ???

Posted: 21 Feb 2014 08:11 PM PST

@NajibRazak : UMNO tolak ideologi bertentangan ASWJ

Posted: 21 Feb 2014 08:07 PM PST

Panglima ucap tahniah DS Najib kerana tegas menolak fahaman sesat seperti anti hadis. Penegasan ini sambungan kepada pegangan negara kita selama ini.

Sekaligus fahaman sesat lain seperti Syiah dan wahabi serta Islam liberal dll juga ditolak dan orang seperti Fathul Bari Dr Asri Rasul Dahri jangan dipopularkan lagi.

Mereka perlu menghormati IJMAK ulama dan jangan kacau pemikiran sedia ada atau berdiam diri tanpa menyebarkannya.

Tahniah DS Najib Razak...

KUALA LUMPUR 21 Feb. - Sebarang fahaman atau ideologi yang bertentangan dengan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) perlu ditolak sama sekali di negara ini.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pendirian parti itu dalam soal berkenaan adalah tegas dan jelas bahawa mereka berpegang kepada akidah serta prinsip Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Beliau berkata, pendirian berkenaan sebagaimana disebut dalam Perhimpunan Agung UMNO lalu.

"Justeru sebarang kefahaman atau ideologi yang menyeleweng dan bertentangan dengan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah ditolak sama sekali.

"Ini termasuk usaha memperlekeh dan meremehkan hadis Nabi Muhammad SAW yang merupakan hukum syariah kedua tertinggi selepas al-Quran. Ini adalah sejajar dengan prinsip Ahli Sunnah Wal Jamaah," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di Menara Datuk Onn di sini hari ini.

Kenyataan itu dipercayai merujuk kepada isu bekas aktivis politik, Dr. Kassim Ahmad yang mengeluarkan kenyataan didakwa boleh menyesatkan akidah umat Islam baru-baru ini.

Kenyataan Kassim mencetuskan kontroversi apabila mendakwa Islam sebenar di negara ini telah diseleweng dan menyamakan sistem ulama dengan kasta paderi sehingga menyebabkan pelbagai pihak mahu beliau dikenakan tindakan undang- undang.

Kelmarin Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyeru umat Islam supaya tidak mudah terpengaruh terhadap ideologi itu yang secara terang-terangan bercanggah dengan asas ajaran Islam termasuk menolak hadis.

Dalam pada itu, Najib memberitahu bahawa lima ahli UMNO dikenakan hukuman dipecat keahlian kerana melanggar disiplin parti semasa Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu.

Kata beliau, mereka antara lain melakukan kesalahan seperti berkempen untuk pembangkang.

Mereka ialah Baharim Abdullah dari UMNO Bahagian Kuala Pilah, Abdul Mohsin Mohd. Sharif (Tasik Gelugor), Mohd. Amri Che Ad (Tasik Gelugor), Hasan Bahri Mat Isa (Jempol) dan Mohd. Zulkefli Zakaria (Bachok).

Sementara itu, Najib memaklumkan persidangan cawangan UMNO akan bermula dari 1 April hingga 18 Mei ini.

Sent from my iPhone

Maharaja Lawak Mega 2013 - Akhir - Tema Bebas - Sepahtu Sindir ANWAR ?

Posted: 21 Feb 2014 04:41 PM PST

https://www.youtube.com/watch?v=TtIcrviSFJg&feature=youtube_gdata - Video Tube for YouTube - iPhone/iPad


Sent from my iPhone

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 21 Feb 2014 09:41 PM PST

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 21 Feb 2014 09:13 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


PRK KAJANG : PAS...KELDAI POLITIK TERBAIK UNTUK PKR.

Posted: 21 Feb 2014 01:28 PM PST

GAP : KITA ADA MISI... AN AN AN !

Posted: 21 Feb 2014 07:47 AM PST

BILA BLOGER SEKOLAHKAN KASIM AHMAD..

Posted: 20 Feb 2014 10:48 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 21 Feb 2014 03:12 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Dada dada Nabila nyaris kena 'cakar'

Posted: 21 Feb 2014 07:55 AM PST

Lama juga tak dengar kisah Nabila Huda.

Dalam beberapa event besar yang diadakan pada awal tahun dan penghujung tahun lepas, Nabila tampil dengan gaya yang agak sopan, so kurang kontroversi untuknya di awal tahun.

Namun aksi nakal Nabila bersama haiwan kesayangannya agak menarik perhatian peminat.

Beberapa keping gambar beliau yang dimuatnaik sendiri ke akaun instagram memaparkan aksi bersama kucing kesayangannya, Aoki.

Salah satu gambar yang paling banyak dikomen adalah gambar di bawah.

Kucing tersebut kelihatan mencari sesuatu di bahagian dada Nabila...entah apa yang digodeknya ya...heh!



(Video) Bestnya dapat gigit punggung Nora Danish...

Posted: 21 Feb 2014 12:17 AM PST

Wow...video di bawah menyaksikan kemesraan antara Nora Danish dan anak lelakinya menghabiskan masa bersama ketika beliau tidak sibuk.

Rayqal dilihat mengigit-gigit bonton ibunya dengan manja sambil Nora Danish bermain "The Claw" seperti mana dilakukan oleh Jim Carey dalam filem Liar Liar.

Karpal bersalah sabit tuduhan menghasut - Mahkamah

Posted: 20 Feb 2014 07:20 PM PST

KUALA LUMPUR 21 Feb. - Mahkamah Tinggi di sini hari ini mensabitkan Pengerusi DAP, Karpal Singh dengan pertuduhan mengeluarkan kenyataan menghasut berhubung Sultan Perak dalam satu sidang akhbar di firma guamannya, enam tahun lalu selepas gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah.

Bagaimanapun, jatuh hukum ditangguhkan pada 7 Mac ini bagi membolehkan pihak pembelaan menyediakan mitigasi dan rekod kesihatan.

- UTUSAN ONLINE

Adik, kakak jadi hamba seks abang di Taman Ukay Bistari

Posted: 20 Feb 2014 07:02 PM PST

Ampang: Seorang abang sanggup menjadikan dua adik perempuannya sebagai hamba seksnya di rumah mereka di Taman Ukay Bistari.

Malah lelaki berusia 30-an itu turut mengugut kedua-dua adiknya itu yang berusia 20-an supaya tidak menceritakan perbuatan terkutuknya setiap kali merogol mereka jika tidak mahu dibelasah lebih teruk.

Dalam kejadian terbaru Ahad lalu, mangsa bersama kakaknya yang sedang tidur di dalam bilik sekali lagi didatangi abang mereka sebelum lelaki itu bertindak memperkosa kedua-dua mereka.

Lelaki itu dipercayai merogol adiknya seorang demi seorang di bilik tidur berasingan.

Mangsa yang tidak tahan diperlakukan seperti itu akhirnya nekad membuat laporan polis, kelmarin.

Sumber berkata, ketika mangsa cuba menjerit meminta tolong, suspek yang berang terus menampar muka mangsa beberapa kali sebelum membelasahnya.

"Selepas puas memperkosa mangsa, suspek mengugut supaya mereka tidak menceritakan perkara itu kepada sesiapa sebelum dia keluar dari rumah," katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor Datuk Mohd Adnan Abdullah mengesahkan kejadian itu dan suspek sudah ditahan di kediamannya kira-kira jam 3 pagi kelmarin.

Menurutnya, suspek direman selama tujuh hari bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

(Gambar) Foto Intan Ladyana dicium Shah Iskandar pula kecoh!

Posted: 20 Feb 2014 05:31 PM PST

Kuala Lumpur: "Shah cium rambut? Tak kena (kepala) dan tak rasa apa-apa punlah," jelas Intan Ladyana berhubung kritikan terbaru peminat mengenai gambar aksi mesra dan intim membabitkan dirinya dengan aktor Shah Iskandar yang dipaparkan di laman sosial.

Gambar kemesraan Intan dan Shah termasuk sekeping gambar aktor itu kelihatan mengucup kepala wanita terbabit tersebar di laman sosial dan menimbulkan pertikaian dalam kalangan segelintir peminat pelakon itu.

Sebahagian peminat yang keliru mempersoalkan kewajaran tindakan Intan memandangkan dia mempunyai teman lelaki iaitu pelakon Kamal Adli.

Intan atau nama sebenarnya, Intan Nurladyana Mohamad Yahaya, 32, berkata, pertikaian itu tidak patut timbul kerana dia dan Shah tidak bersentuhan seperti dilihat dalam gambar.

GAMBAR aksi mesra Intan dan Shah yang tersebar.
"Sebenarnya ketika kami ambil gambar itu, kami tak bersentuhan pun. Bukannya Shah cium kepala dan rambut saya betul-betul pun.

Rumah tangga pelakon Dynas pula goyah?

Posted: 20 Feb 2014 05:01 PM PST

SUBANG JAYA 20 Feb. - Pengacara serta pelakon terkenal Dynas Mokhtar, 31, menafikan gosip yang mendakwa perkahwinannya kini di ambang keretakan.

Menjelaskan hubungannya dengan suami Hafizy Hafiz, 43, Dynas dengan yakin menyatakan gosip yang disebarkan itu langsung tidak tepat.

"Alhamdulillah, kami masih baik, tak ada persengketaan seperti yang didakwa.

"Saya banyak baca gosip mengenai kami, jadi saya memang tidak ada benda untuk beritahu," katanya ketika ditemui pada majlis pelantikannya sebagai duta produk Johnson Baby di sini hari ini.

Dynas dan Fizy bernikah pada 15 Mac 2008. Selama tujuh tahun melayari alam rumah tangga, keluarga bahagia ini dianugerahkan dua cahaya mata Khyra Khalyssa, 4, dan Mohamed Haqaish, 2,.

- UTUSAN ONLINE

Kereta dicuri, MP ni nak salahkan siapa? Polis ke?

Posted: 20 Feb 2014 04:45 PM PST

Kereta Ahli Parlimen PKR Bayan Baru, Sim Tze Tsin dicuri petang semalam ketika diletakkan di ibupejabat PKR di Tropicana, Selangor.

Ironinya, tulis Sim dalam Facebook, keretanya diletak berdekatan balai polis Merchant Square yang sebaris dengan pejabat PKR.

Menurut Sim, keretanya dicuri dari tempat letak kereta pada waktu siang hari dan balai polis tersebut hanya 20 meter jauhnya dari situ.

Sim juga mengeluh beliau telah menjadi mangsa pelbagai jenayah dan tidak menolak kemungkinan ianya bermotifkan politik.

Beliau berkata, pusat perkhidmatannya telah dipecah masuk sebanyak tiga kali, rumahnya dipecah masuk sekali dan kini keretanya pula dicuri.

Bagaimanapun, katanya, beliau menyerahkan kepada pihak polis untuk menyiasat perkara itu secara profesional.

Beliau juga menggesa mereka nampak kereta Honda CR dengan nombor plat PJT308 supaya menghubungi pihak polis.

DUN S'gor siasat Azmin, Khalid

Posted: 20 Feb 2014 04:31 PM PST

Jawatankuasa Pilihan Khas mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat) memutuskan mengadakan pendengaran awam berhubung kontroversi sekitar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).

Pengerusi Selcat dan speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Hannah Yeoh berkata, untuk tujuan itu, antara dipanggil Timbalan Presiden PKR Azmin Ali dan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai saksi utama.

Pendengaran itu akan meneliti kontroversi "pemecatan" Azmin sebagai anggota PKNS dan 22 lagi kakitangan syarikat Selangor itu baru-baru itu.

Ia akan diadakan pada 25 dan 26 Mac, dua hari selepas pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang yang ditandingi Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Penganalisis: BN tak perlu tanding PRK Kajang

Posted: 20 Feb 2014 04:15 PM PST

KUALA LUMPUR - Barisan Nasional (BN) tidak perlu bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kajang, jika tidak mahu dilihat 'menari mengikut paluan gendang PKR'.

Beberapa ahli politik dan penganalisis politik berpendapat BN perlu membuat kajian mendalam agar tidak terperangkap dalam permainan politik Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Malah terdapat desakan supaya Presiden BN Datuk Seri Najib Tun Razak memegang ketetapan pucuk pimpinan BN yang tidak bertanding pada PRK DUN Penanti, Pulau Pinang pada tahun 2009 kerana kekosongan kerusi itu bukan disebabkan oleh peruntukan perlembagaan.

PRK DUN Penanti pada tahun 2009 diadakan berikutan peletakan jawatan penyandangnya Mohammad Fairus Khairuddin daripada PKR dengan alasan melanjutkan pelajaran, selain membersihkan namanya daripada segala tohmahan rasuah.

Timbalan Pengerusi BN Sabah Datuk Seri Salleh Said Keruak berpendapat BN perlu lebih fokus kepada usaha meringankan beban rakyat dan menyusun struktur ekonomi negara daripada melayan kerenah politik pembangkang.

"Pada pandangan saya secara peribadi, biarlah Pakatan Rakyat terus bermain dengan politik mereka sementara BN terus berkhidmat pada negara dan membela nasib rakyat," katanya dalam laman blog beliau hari ini.

Salleh berkata BN perlu menimbang untuk tidak meletakkan calon di Kajang kerana PRK itu pada realitinya diadakan untuk memenuhi politik nafsu Anwar.

"Oleh kerana Kajang dikatakan kawasan (kerusi tradisi) MCA, kita berpandangan MCA perlu fokus kepada usaha memperkukuh parti di bawah kepimpinan baharu dan memberi tumpuan persediaan menghadapi PRU akan datang," katanya.

PRK DUN Kajang diadakan berikutan peletakan jawatan secara mengejut penyandangnya Lee Chin Cheh daripada PKR pada 27 Jan lepas.

PKR menamakan Anwar sebagai calon parti itu, sementara bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim, turut menyatakan hasrat bertanding di PRK itu sebagai calon bebas.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 23 Mac ini sebagai hari mengundi dan penamaan calon pada 11 Mac.

Ketua Wanita MCA Datuk Heng Seai Kie pula berkata PRK Kajang merupakan satu pembaziran yang hanya diwujudkan secara paksa demi menyelesaikan krisis dalam PKR.

Beliau menyifatkan PRK yang 'dicipta' pembangkang dengan memaksa seorang wakil rakyat meletak jawatan tanpa sebarang alasan munasabah demi kepentingan rakyat sebagai menghina demokrasi negara.

"Maklum balas yang saya terima daripada akar umbi, kalau kita bertanding, kita akan mengikut rentak mereka. Ia merugikan negara sedangkan wang itu boleh digunakan untuk pembangunan infrastruktur dan bantuan kepada orang miskin," katanya ketika dihubungi.

Tambahnya, MCA yang baru sahaja selesai menjalani pemilihan parti perlu diberi lebih peluang dan usaha untuk fokus kepada transformasi parti dan seterusnya menambah baik penyampaian kepada rakyat.

Dalam pada itu, Pensyarah Kajian Politik dan Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM) Md Shukri Shuib berkata lebih baik PRK DUN itu diboikot semua pihak jika peletakan jawatan penyandangnya tanpa alasan kukuh tidak disiasat dan diambil tindakan perundangan.

"Bukan niat kita hendnak memboikot demokrasi tetapi perlu ada penghormatan kepada undang-undang.

"Ini bukan soal takut, atau soal siapa hero atau tidak. Kalau nak jadi hero lebih baik masuk gusti, ini lebih kepada strategi politik, kalau tak ada keperluan dan kepentingan maka lebih baik sahaja elak pertandingan," katanya.

Pensyarah Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia Dr Sivamurugan Pandian pula berkata BN sebelum ini pernah tidak bertanding di Penanti berikutan senario yang agak sama yang berlaku di Kajang ketika ini.

"Presiden dah pernah buat ketetapan di Penanti, pada ketika itu beliau berkata BN tidak akan bertanding kerusi itu yang sengaja dikosongkan dan bukannya disebabkan faktor-faktor seperti dalam peruntukan perlembagaan,"
katanya.

Sivamurugan berpendapat BN seeloknya terus berpegang kepada ketetapan itu yang secara tidak langsung dapat mempamerkan kematangan yang lebih berkualiti.

Sementara itu, Persatuan Alumni UiTM dalam satu kenyataan menyifatkan PRK DUN Kajang suatu yang tidak perlu dan dipaksakan ke atas pengundi kawasan itu yang baru sahaja mengundi tidak sampai setahun lepas.

"Ia menodai prinsip dan amalan demokrasi. Oleh demikian, BN tidak perlu mengambil bahagian dalam PRK tersebut," menurut kenyataan itu. - Bernama

Timbalan CEO Proton letak jawatan lagi?

Posted: 20 Feb 2014 04:01 PM PST

KUALA LUMPUR 20 Feb. - Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton Holdings Bhd. (Proton) Datuk Lukman Ibrahim dilaporkan meletakkan jawatannya untuk buat kali kedua setelah melakukan perkara yang sama pada 29 Julai tahun lalu.

Bagaimanapun, beliau muncul semula ketika pelancaran Proton Suprima S pada 17 Ogos 2013 dengan jawatan yang sama yang menandakan beliau kembali menjawat jawatan tersebut.

Pada hari ini pula, media melaporkan beliau meletak jawatan itu semula dan sumber dalaman yang dihubungi memberitahu satu pengumuman rasmi akan dikeluarkan.

Sementara itu Proton yang dihubungi untuk mengesahkan laporan tersebut enggan mengulas lanjut.

"No komen," kata Proton Holdings kepada Utusan Malaysia.

Lukman memegang jawatan itu pada 1 Mei 2012 setelah DRB-Hicom mengambil alih Proton pada 16 Januari 2012 apabila memeterai perjanjian jual beli keseluruhan pegangan Khazanah Holdings Bhd., pada harga RM1.291 bilion atau RM5.50 sesaham.

Cucu Tok Selampit

Posted: 21 Feb 2014 01:35 PM PST

Cucu Tok Selampit


Video MB Selangor TS @Khalid_Ibrahim Kata Musim Tengkujuh Bulan April ... Ini Mesti Lawak April Fool!

Posted: 21 Feb 2014 07:23 AM PST


Kalau setakat baca apa yang ditulis oleh wartawan di akhbar pastinya CTS akan kata ini semua tersalah lapor. Namun ini semua betul-betul berlaku. Ini bukan cubaan. Ini betul-betul. Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim memberitahu pemberita bahawa Kerajaan Negeri Selangor tidak perlu panik dengan kekurangan air dalam masa dua tiga bulan lagi disebabkan musim tengkujuh akan tiba dalam bulan April!!! 

Ini pertama kali dalam sejarah hidup CTS baru tahu bahawa musim tengkujuh adalah dalam bulan April. Mungkin ilmu CTS kurang. Mungkin perubahan cuaca dunia mengubah musim tengkujuh jatuh dalam bulan April. Wallahulam. Kesian jugak dengan Menteri Besar Selangor. Cakappun macam berulang-ulang. Patutlah Anwar Ibrahim beria-ria ingin mengambilalih jawatan Menteri Besar daripada tangan beliau.

Lawan Tetap Lawan - Chew Mei Fun, Naib Presiden MCA Dipilih Sebagai Calon BN #PRKajang

Posted: 21 Feb 2014 12:08 AM PST


Mei Fun pernah melepaskan jawatan sebagai Ketua Wanita MCA, Pengerusi Wanita MCA Selangor, Pengerusi Skuad Bantuan Bencana (CRSM) parti, Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat serta sebagai Senator kerana menunaikan janji apabila DS Chua Soi Lek menang Presiden MCA. Menurut Mei Fun, beliau hanya melepaskan jawatan dalam parti dan bukannya meninggalkan MCA.

"Peletakan jawatan saya bertujuan mempertahankan hak dan maruah golongan wanita. Saya bukannya keluar parti kerana saya masih yakin terhadap matlamat parti. Saya akan terus berkhidmat kepada parti tanpa mengorbankan prinsip saya."

Hari ini, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun akan mewakili BN. Pengumuman dibuat dalam sidang media khas di PWTC petang tadi. TS Muhyiddin berkata Chew, yang berasal dari Selangor, menjadi pilihan kerana beliau seorang yang berwibawa, mempunyai pengalaman luas serta sudah biasa berurusan dengan kerajaan persekutuan.

Datuk Terpalit Pelbagai Kontroversi Dan Kes Mahkamah Minta Pengerusi SPAD Letak Jawatan - Akal Ada Ka?

Posted: 20 Feb 2014 05:38 PM PST


Dua hari lepas, Pengasas syarikat Teksi Premium Big Blue yang beroperasi di pusat beli-belah KLCC, Datuk Shamsubahrin Ismail telah mengadakan sidang media, mendesak Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Tan Sri Syed Hamid Albar meletakkan jawatan, kononnya ekoran kegagalan beliau melaksanakan transformasi sistem pengangkutan awam tersebut. Dengan tuduhan melulu dan tanpa asas yang kukuh, Datuk yang sentiasa terpalit dengan kontroversi dan sering didakwa di mahkamah ini mempertikaikan kredibiliti SPAD serta kakitangannya. 


Mungkin beliau terlupa, terkhilaf atau lupa memberikan fakta bahawa Kerajaan Malaysia pada 30/05/2013, melalui SPAD, telah dianugerahkan dengan Anugerah Asia Pasific Political Commitment Award oleh International Association for Public Transport (UITP), bertempat di UITP World Congress 2013 di Geneva. Anugerah berprestij ini hasil dari pengiktirafan kepada kerja keras pihak SPAD untuk merancang dan melaksanakan satu lanskap pengangkutan awam yang effisyen melalui Government Transformation Programme (GTP) dan Economic Transformation Programme (ETP), seperti MRT, perkhidmatan bas GO-KL, perkhidmatan 2-Tier KLIA Taxi System, Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma) dan juga Interim Stage Bus Support Fund (ISBSF).

Siapakah Datuk Shamsubaharin ini dan apakah motif beliau mendesak Pengerusi SPAD untuk meletakkan jawatan? Adakah beliau berminat dengan jawatan kerusi panas berkenaan? Apakah dengan 'curriculum vitae' beliau yang penuh dengan dakwaan kes mahkamah dan sentiasa terpalit dengan kontroversi yang tidak sepatutnya, melayakkan beliau untuk bercakap mengenai perkhidmatan awam dan seterusnya mendesak orang lain untuk meletakkan jawatan? Mari kita lihat kontroversi-kontroversi Datuk Shamsubahrin ini terutama ketika menjawat jawatan sebagai Penasihat Korporat kepada National Feedlot Corporation (NFCorp):

November 20, 2011 - Shamsubahrin didakwa menipu Pengarah National Feedlot Corporation (NFCorp), Mohamad Salleh Ismail, dengan tidak amanah berjanji untuk memberikan perkhidmatan konsultansi yang mana beliau gagal untuk melaksanakannya.

November 24, 2011 - Shamsubahrin dilantik sebagai penasihat korporat kepada National Feedlot Corporation (NFCorp).

25 November - 6 December, 2011 - Shamsubahrin dibayar cek berjumlah RM1.755 juta secara beransur-ansur oleh Pengarah National Feedlot Corporation (NFCorp), Mohamad Salleh Ismail.

December 30, 2011 - Shamsubahrin telah didakwa dengan 2 pertuduhan menipu Pengarah National Feedlot Corporation (NFCorp), Mohamad Salleh Ismail sejumlah RM1.755 juta untuk "perkhidmatan rundingan dan konsultansi".

January 27, 2012 - Ketika beliau berada di Hospital Klang mendapat rawatan arteri tersumbat dan kencing manis, Shamsubahrin telah didakwa dengan dua pertuduhan:
1. Menipu pemandu teksi sejumlah RM90,000 untuk melabur di dalam syarikat yang tidak wujud dan;
2. Menipu seorang wanita sebanyak RM13,0000 untuk perkhidmatan pembantu rumah.

Orang sebeginikah yang layak untuk mendesak orang lain meletakkan jawatan? Agak-agaklah.

THE FLYING KICK

Posted: 21 Feb 2014 01:19 PM PST

THE FLYING KICK


SELEPAS NABI MUHAMMAD S.A.W WAFAT, UMAT ISLAM SUDAH BOLEH MELIWAT DAN BERHUBUNGAN SEKS SECARA BEBAS, KATA COMANGO LGBT!!!

Posted: 21 Feb 2014 07:19 AM PST

SEBAB MEI FUN YANG BERTANDING MEWAKILI BN DI KAJANG, ANWAR IBRAHIM TIBA-TIBA SAHAJA DISEBUT DIIKTIRAF SEBAGAI MELAYU OLEH PECACAINYA!!!

Posted: 21 Feb 2014 06:15 AM PST

SEKARANG MANA ADA LAGI 'MADE IN CHINA' ATAU 'MADE IN TAIWAN' TAPI DIGANTIKAN DENGAN KOD... INI ANDA PERLU TAHU!!!

Posted: 21 Feb 2014 04:42 AM PST

UMNO-BN ZALIM!!! KEKAYAAN TAUKEH-TAUKEH CINA MALAYSIA BUKAN MAKIN BERKURANG, BAHKAN MENINGKAT 11.3% BERBANDING TAHUN LEPAS!!!

Posted: 21 Feb 2014 03:00 AM PST

MAMPUS KAU RAFIZI RAMLI, SYABAS NAK SAMAN KAU SAMPAI TINGGAL BULU!!!

Posted: 21 Feb 2014 01:24 AM PST

AKHIRNYA CHEW MEI FUN CALON BN DI DUN KAJANG!!!

Posted: 21 Feb 2014 12:14 AM PST

HINA SULTAN PERAK, KARPAL SINGH AKHIRNYA DIDAPATI BERSALAH TAPI MASIH SELAMAT DARIPADA DIHUKUM!!!

Posted: 20 Feb 2014 10:15 PM PST

Duke of UMNO

Posted: 21 Feb 2014 01:19 PM PST

Duke of UMNO


18SX: IKLAN SEPARA TELANJANG DI BLOG PRO-PAS KEDAH..!!!

Posted: 21 Feb 2014 06:32 AM PST

Saya mohon blogger pro-PAS Kedah tu buang la iklan tu... saya takmau orang Kedah malu.. saya tak mau saudara-saudara saya rosak akhlak pasal blogger pro-PAS Kedah ni... tolong la buang bro... dosa kering je sapa yang tengok...
Saya heran... kalau cakap pasal Islam... kononnya depa la "champion". Kalau cakap pasal akhlak, depa la paling "bersih dan suci". Kalau cakap pasal hukum hakam, depa la paling hebat.. sampai kafirkan orang Islam pun depa sanggup... hebat...hebat...!

Tapi cuba tengok print screen kat atas tu...kalau tengok "tagline" tu, rasanya pak-pak lebai PAS ni dah tentu tahu blog PAS yang mana satu.. Paling memalukan, depa tak segan bubuh nama blog depa bersempena nama KEDAH... buat malu orang Kedah betoi laaa...

Cuba tengok iklan tu.. Astaghfirullahil'azim... takdak iklan lain ke? Iklan yang tak dedah aurat takdak ke? Kalau tak tutup aurat sekali pun, takkan la sampai nak jadi macam "nasi lemak telanjang" MAS tu... separa telanjang tuuuu..!!! 



Alat sulit bagi wanita pulak tu... apa nak jadi ni pak lebai? Saya takmau kata apa... biar Allah dan rakyat Kedah tengok sendiri perangai sebenar pak-pak lebai PAS yang berdegar-degar sembang pasal "Islam" ni... tengok sendiri...

GEMPARRR..!!! DALAM KEBUN GETAH PUN BOLEH JADI KERJA..?!!!

Posted: 21 Feb 2014 04:31 AM PST

Cuba tengok print-screen kat atas ni... Saya ambil dari sebuah blog pro-PAS Kedah semalam. Khabarnya Pemuda PAS Kedah pilih lokasi dalam kebun getah untuk berdialog dengan penoreh getah di Baling..! Heh! 

Dalam kebun getah pun boleh jadi kerja..?! Hahahaaaa...

Cuba baca pulak apa yang ditulis.. cari peluang baru untuk getah yang sudah diproses? Tak payah habaq laaa... Risda dah buat, tengah buat dan akan buat lebih baik dari apa yang dicadangkan.. takdak modal nak dialog ke?

Lepas tu...



Puak ni suruh kurangkan import dari Thailand dan Vietnam? Kah! Kah! Kah..!!! Kononnya harga getah domestik akan meningkat dan harga lebih tinggi akan dinikmati penoreh getah? Kah! Kah!Kah!

Sapa la punya idea ni? Sapa yang cakap macam tu? Blogger PAS tu ke? Atau Pemuda PAS Kedah? Kalau dua-dua yang cakap macam tu, maka kedua-duanya layak dibakul sampahkan.. rubbish!

Saya tak tahu depa kenal tak perkataan ekonomi. Saya tak tahu depa tau tak pasal pengeluaran getah domestik tu cukup atau tidak dalam negara kita. Depa tau tak sama ada pengeluaran getah domestik cukup tak untuk tampung permintaan dalam negara? 

Apa yang hangpa dok "wayang" dalam kebun getah tu? Balik berselawat lagi baguih. Dok merepek tak tentu hala...hangpa ingat penoreh getah tu bodo sangat ke untuk hangpa tipu dalam kebun getah? Kesian kat penoreh-penoreh tu.. depa ingat ada cadangan baik punya... tapi malang, hanya "sampah" saja dalam kebun getah tu.. hampeh betoi...

Cuba la buat R&D supaya hasil getah dari sebatang pokok tu meningkat. Dari satu "pot" getah, jadi 2-3 "pot" getah... lepas tu simpan getah sekerap tu time harga getah jatuh.. bila dah naik nanti jual laaa.. kalau itu cadangannya, ada jugak la logiknya untuk penoreh tu berhimpun dalam kebun getah...heh!

Dah la weiii.. saya nak pi kebun getah ni... dari dok "melangut" dengaq auta dalam kebun getah, baik saya pi kutip getah sekerap tadi... ada jugak faedahnya...kan?

INI JAWAPAN JAKIM PADA KASSIM SELAMAT.. EHH.. KASSIM AHMAD..!!!

Posted: 20 Feb 2014 10:35 PM PST

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menyelar bekas aktivis politik dan pemikir kontroversi, Kassim Ahmad kerana membuat kenyataan yang dianggap boleh menggugat akidah umat Islam dan ketenteraman awam.

Sehubungan itu Jakim menggesa umat Islam negara ini supaya menjauhi aliran pemikiran dan doktrin-doktrin yang disebarkan oleh Kassim yang salah dan bertentangan dengan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha berkata, Kassim antaranya mempertikaikan dua kalimah syahadah dengan menganggap syahadah yang kedua sebagai mendewa-dewakan Nabi Muhammad S.A.W.


Kassim turut mempertikaikan rambut sebagai aurat wanita dan memperlekeh wanita yang berhijab dan mempertikaikan kredibiliti ulama dan menyamakan ulama sebagai kasta paderi.

Beliau turut mempertikaikan hadis sebagai sumber hukum dan menuduh Imam Shafie yang memulakan doktrin baharu dengan menyatakan hadith sebagai satu sumber hukum sama seperti al-Qur'an.

"Kassim mentafsirkan semula al-Qur'an berdasarkan logik semata-mata dan menolak tafsiran ulama terdahulu dan mengiktiraf Kod 19 oleh Rashad Khalifa sebagai pentafsir al-Qur'an bagi menggantikan hadith," katanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Sehubungan itu Jakim mengeluarkan jawapan kepada semua hujah Kassim tersebut seperti berikut:
Mengucap Dua kalimah Syahadah merupakan rukun Islam yang pertama bagi setiap muslim yang mengaku dirinya sebagai orang Islam. Mempertikaikan syahadah boleh menyebabkan seseorang itu terkeluar daripada agama Islam. Justeru, orang yang berbuat demikian wajib segera bertaubat.
Ulama telah bersepakat bahawa aurat wanita adalah keseluruhan badannya kecuali muka dan kedua tapak tangannya. Mempertikaikan hukum yang telah disepakati boleh membawa kepada kesesatan.

Ulama adalah pewaris Nabi yang berperanan menyampaikan ajaran Islam dari satu generasi ke satu generasi. Mempertikaikan kredibiliti ulama muktabar dalam mazhab Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah suatu yang bercanggah dengan disiplin ilmu yang diwarisi daripada sahabat dan salafus salih.

Hadis adalah sumber kedua perundangan Islam dan sebagai pentafsir kepada al-Qur'an berdasarkan ijma ulama. Penafsiran semula al-Qur'an berdasarkan logik akal tidak boleh diterima kerana pentafsiran al-Quran memerlukan disiplin ilmu agama yang telah ditetapkan dalam ajaran Islam.

Teori "Kod 19" oleh Rashad Khalifa yang dipegang oleh Kassim Ahmad mengandungi pelbagai penyelewengan akidah dan tidak wajar digunakan untuk mentafsirkan al-Qur'an.

Oleh itu, Othman berkata, sebarang tindakan untuk menarik semula pengharaman buku tulisan Kassim adalah tidak wajar kerana ia menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar seperti yang telah difatwakan.

"Saya telah meminta pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) untuk mengambil tindakan dengan pendekatan yang bersesuaian dalam perkara ini.

"Saya juga memohon kerjasama Jabatan Agama Islam negeri memantau dan memberi perhatian terhadap isu ini secara berkesan dan wajar dan mengambil tindakan berdasarkan undang-undang sedia ada sekiranya bersesuaian," katanya.

Selain itu, kata beliau, Jakim dan Jawi juga berhasrat menjemput Kassim bagi memberi penjelasan terbaik terhadap pelbagai dakwaan beliau yang dianggap boleh menjejaskan akidah umat Islam. - mynewshub.my

GEMPARRR..!!! BN TARIK DIRI PRK DUN KAJANG..???!!!

Posted: 20 Feb 2014 06:32 PM PST

Hari ini, dengan tidak semena-mena Agensi Berita Nasional (Bernama) menghantar sebuah berita bertajuk Penganalisis: BN Tak Perlu Tanding PRK Kajang.

Bagi penulis, berita tersebut agak pelik kerana ia seolah-olah membawa persediaan Barisan Nasional (BN) untuk menentang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang ke dalam gear reverse (gear mengundur).

Kalau BN bersedia untuk berperang, sepatutnya ia memainkan gendang perang dan bukannya berbincang untuk mengelakan konflik.


Bila agensi berita rasmi kerajaan mengeluar bahan berita demikian, maka mahu atau tidak pastinya terlintas di fikiran apakah BN tidak akan bertanding dalam PRK Kajang?

Penulis bertanya kepada rakan yang rapat dengan Jabatan Perdana Menteri mengenai tanggapan penulis itu, beliau hanya memberitahu BN masih belum putuskan sebarang perkara yakni akan berperang atau sebaliknya.

Penulis gemar menggunakan perkataan berperang dari bertanding kerana PRK Kajang sebenarnya mempunyai implikasi politik yang sangat besar untuk BN dan Pakatan Rakyat serta Anwar.

Untuk menjatuhkan Anwar, perang harus dilancarkan… dan kemenangan BN bermakna detik penamat kepada kerjaya politik Anwar.

Pendedahan mengenai tabiat seks Anwar bukan jawapan untuk mencabut nyawa politik Anwar tetapi kekalahan dalam pertandingan face to face adalah jawapannya.

Namun, BN ternyata goyah untuk berdepan Anwar.

BN tidak mempunyai keyakinan diri… itu harus penulis sebutkan di sini.

Tapi… kenapa perlu begitu?

Anwar pun manusia biasa yang sifat kelebihan dan kelemahan.

Cuma sudah tiba masanya BN melihat Anwar sebagai cabaran politik yang harus dihormati dan diperangi dengan pendekatan …"Kita berdepan dengan seorang ahli politik yang handal… bukan sekadar seorang bekas banduan atau peliwat".

Pengalaman seharusnya mematangkan BN untuk melihat Anwar dari sudut yang baru sebelum diperangi.

Berikan Anwar penghormatan yang sewajarnya sebelum beliau dibawa ke medan perang… then we will see a different kind of outcome.

Bagi penulis, BN perlu berperang… kalau BN tewas pun ia tidak akan mencalarkan imej BN kerana yang diperangi itu Anwar… Ketua Pembangkang….

Kalau lawan anak-anak Karpal Singh yang bodoh-bodoh tu semua dan hanya bergantung pada legasi bapa meraka dan tewas memanglah agak memalukan… namun kalau kalah pada Anwar takda apa kesan sangat pun… orang akan faham.

Apa pun… setakat detik 12.15 malam ini, penulis menulis hanya bersandarkan andaikan semata-mata.

Jawapan sama ada BN akan bertanding atau tidak akan hanya diketahui selepas sembahyang Jumaat esok apabila Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengadakan sidang media khas berhubung isu sama ada BN bertanding atau tidak.

Secara peribadi penulis berharap BN akan bertanding, namun jika ia tidak pun, sudah pasti ada pertimbangan yang jitu diberikan sebelum keputusan diambil.

Dari satu segi mungkin bagus jugak kerana mengelak diri daripada melayan permainan politik pentingkan diri Anwar. - Mynewshub.my

Apa Yang Tersirat

Posted: 21 Feb 2014 01:14 PM PST

Apa Yang Tersirat


PRK Kajang: Pemenang Ditentukan Perang Siber

Posted: 21 Feb 2014 07:27 AM PST

Kalau BN menghandalkan media perdana seperti TV3 atau RTM, ianya tidak akan mampu mempengaruhi pengundi Kajang. Sebabnya, kecenderungan pengundi di kawasan itu, lebih menyukai laporan, atau maklumat melalui talian.

Kajian UM mengiyakan, bahawa pengundi Kajang lebih mempercahayai maklumat dalam talian berbanding maklumat daripada media arus perdana.

Pembangkang melalui Calonnya Datuk Seri Anwar Ibrahim, sudah mengarahkan jentera Pakatan Rakyat melancarkan laman khusus untuk PRK Kajang. Dan bagi BN, belum terdengar lagi, apakah  pihak medianya  juga turut melancarkan web PRK Kajang.

Melalui PRK Kajang, akan disaksikan perang siber yang luar biasa antara ke dua belah pihak, jika Bn juga turut serta.

Kaedah lama, seperti ceramah atau kunjungan rumah ke rumah seperti mana diamalkan Bn, perlu ditunjangi dengan perang siber. Jentera Bn, perlu peka pada sebarang isu, dan siap sedia memberi penjelasan dan jawaban. Jawaban pada soalan spontan adalah perlu bagi PRK Kajang ini. Akan tetapi, jangan lah jawapan yang diberikan seperti jawatan menteri-menteri tertentu yang pernah berlaku sebelum ini.

PRK Kajang: Akhirnya BN Letak Calon

Posted: 21 Feb 2014 05:52 AM PST

Datin Paduka Chew Mei Fun bersama TPM
Matalamat utama BN meletak calon bagi PRK Kajang adalah menggunakan PRK itu sebagai medan untuk menerangkan atau menjelaskan apa-apa tohaman Pembangkang kepada kerajaan. PRK itu, adalah peluang rakyat bagi mendengar penjelasan kerajaan. Setidak-tidaknya itulah alasan TPM Tan Sri Muhyiddin ketika mengumumkan pemilihan Naib Presiden MCA Datin Paduka Chew Mei Fun bagi mewakili Bn pada PRK Kajang yang dijadualkan pada 23 Mac nanti. Penamaan calon ditetapkan pada 11 Mac.

Sementara itu Perdana Menteri berkata, Bn perlu berkerja 2 kali ganda untuk mendapatkan keputusan terbaik, kerana menurutnya Bn berada dalam keadaan "underdog" bagi PRK itu.

Chew akan berdepan dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang telah diumumkan oleh Pakatan Rakyat sebagai calonnya pada 27 Januari lalu.

PRK Kajang adalah salah satu rancangan Anwar untuk mendapatkan kuasa dan ianya juga digunakan sebagai flatform kepadanya menjadi Menteri Besar Selangor sebagai batu loncatan menjadi Perdana Menteri selepas PRU-14.

Kawasan Kajang adalah kawasan yang agak unik, kerana kawasan itu pernah diwakili berbagai parti. Pernah diwakili DAP selama dua penggal, kemudian PAS, kemudian MCA dan pada PRU-12 dan 13 diwakili PKR.

Kajang yang mempunyai 39,000 pengundi dengan pecahan 48 peratus kaum melayu, 40 peratus kaum cina dan selebihnya kaum india dan lain-lain. Pada PRU-13, kawasan itu dimenangi calon PKR Lee Chin Cheh dengan majoriti 6,824. Lee dipaksa meletak jawatan oleh Anwar bagi membolehkan beliau bertanding, agar supaya krisis politik dalaman PKR di Selangor dapat diselesaikan.

Pencalonan Chew Mei Fun, akan memberi ruang kepada MCA bagi membuktikan barisan kepimpinan baru parti itu, apa kah boleh menggamit sokongan daripada kaum mereka. Pada PRU-13 lalu, MCA mengalami kekalahan teruk apabila hanya menang 7 kerusi Parlimen dan 11 DUN, itupun di kawasan majoriti kaum melayu seperti Kajang ini.

Harapan Chew untuk menang, akan tercapai, jika MCA mampu menarik 20 peratus sokongan kaum cina, kerana menurut data, pada PRU lalu, 70 peratus pengundi melayu berpihak kepada Bn.

Jika kaum cina masih mahu memberi kepercayaan kepada MCA melalui kepimpinan barunya, harapan BN membuat kejutan, pada PRK Kajang akan menjadi kenyataan.

Karpal Singh Didapati Bersalah Menghina Sultan Perak

Posted: 20 Feb 2014 10:31 PM PST

Mahkamah Kuala Lumpur pada Jumaat mendapati Pengerusi DAP Karpal Singh yang juga MP Bukit Gelugor Pulau Pinang bersalah kerana menghina Sultan Perak pada tahun 2009.

Kapal yang didakwa melalui Section 4(1)(b) of the Sedition act 1948 boleh dikenakan maksima 3 tahun penjara dan denda RM5,000 atau kedua-duanya.

Hakim mahkamah tinggi Datuk Paduka Azman Abdullah ketika membaca penghakimannya menyatakan bahawa pihak pembela gagal menimbulkan keraguan terhadap tuduhan kepada Pengerusi DAP itu. Walau bagaimanapun, hukuman akan ditentukan pada 7 Mac depan, selepas Peguam Karpal Gobine Singh Deo yang juga anaknya merayu untuk meminta masa bagi pihak terduduh agar supaya beliau dapat menyediakan hujah balas untuk meringankan hukuman. 
 
Punca penghinaan Karpal Singh terhadap baginda Sultan Perak, apabila pada Februari 2009, jatuhnya kerajaan Pakatan Rakyat atas sebab pakatan tiga parti itu kehilangan majoriti di DUN Perak, atas sebab tiga ADUNnya keluar daripada pakatan 3 parti itu untuk menajdi ADUN bebas mesra BN.

Jika Karpal dihukum samada penjara atau RM2,000 atau lebih, maka beliau kehilangan hak sebagai wakil rakyat. Dan untuk itu, satu PRK lagi bakal menyusul.

PEJUANG BANGSA

Posted: 21 Feb 2014 11:36 AM PST

PEJUANG BANGSA


KARPAL DIDAPATI BERSALAH HINA SULTAN PERAK , PRK TERBARU SELEPAS #KAJANG

Posted: 21 Feb 2014 03:28 AM PST




Tak lama PRK Bukit Gelugor bakar menjelma selepas Kajang jika Karpal gagal dalam rayuannya kerana didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi kerana menghina Sultan Perak di bawah Akta Hasutan .






 Peguam Karpal Singh yang juga pengerusi DAP didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi di sini terhadap pertuduhan  mengeluarkan perkataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak berhubung pengguguran Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar pada 2009.


Karpal, 73, dituduh mengeluarkan kenyataan itu di firma guamannya di JalanPudu Lama pada 6 Februari 2009.

Hakim Datuk Azman Abdullah menetapkan 7 Mac untuk menjatuhkan hukuman setelah peguam Karpal Singh, Gobind Singh Deo yang juga anaknya, memberitahu mahkamah bahawa tertuduh tidak berapa sihat dan memerlukan masa untuk menyediakan mitigasi.

Azman dalam penghakimannya di akhir kes pembelaan, berkata mahkamah telah mengambil kira keterangan Karpal Singh yang mengambil masa selama tujuh hari, dan seorang lagi saksi pembelaan, tetapi keterangan mereka gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

Beliau berkata mahkamah juga telah mengambil kira keputusan Mahkamah Rayuan yang memerintahkan Karpal Singh membela diri terhadap pertuduhan yang dihadapinya setelah dia dilepaskan dan dibebaskan di akhir kes pendakwaan oleh Mahkamah Tinggi sebelum ini.

Karpal Singh didakwa mengeluarkan kenyataan bahawa pengguguran Mohammad Nizar sebagai menteri besar dan pelantikan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir oleh Sultan Perak boleh dipersoal di mahkamah.

Dia didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 yang membawa hukuman maksimum penjara tiga tahun dan denda RM5,000 atau kedua-duanya.

Sebelum ini, Mahkamah Tinggi melepas dan membebaskan Karpal Singh daripada pertuduhan itu pada 11 Jun 2010, bagaimanapun, Mahkamah Rayuan pada 20 Januari 2012 memerintahkan peguam berkenaan membela diri selepas membenarkan rayuan pendakwaan.

Sebaik sahaja keputusan hari ini, Karpal Singh memberitahu pemberita beliau menghormati keputusan mahkamah dan akan membuat rayuan selepas mahkamah menjatuhkan hukuman.

Pada prosiding hari ini, selain semua anggota keluarga, para pemimpin utama Pakatan Rakyat turut hadir memberi sokongan kepada Karpal Singh, yang juga merupakan anggota Parlimen Bukit Gelugor.

Pihak pendakwaan hari ini diwakili oleh Timbalan Pendakwa Raya Noorin Badaruddin. - Bernama

IPOHMALAY

Posted: 21 Feb 2014 09:05 AM PST

IPOHMALAY


Kelembapan udara Semenanjung Malaysia menurun lagi

Posted: 21 Feb 2014 04:28 AM PST


Udara kering dari Indo-China mula memasuki Semenanjung Malaysia ketika ini. Fenomena yang jarang berlaku ini belum diketahui impaknya bagaimana. Adalah diharapkan agar hujan tetap turun untuk mengisi empangan untuk bekalan air paip. Tetapi cuaca kering ini tidak menggalakkan pertumbuhan awan. Akibatnya kemarau mungkin berpanjangan untuk beberapa ketika lagi. 

Ini mungkin berkaitan dengan fenomena El-Nino yang diramal menjadikan 2014 sebagai tahun paling panas dalam rekod moden.


-----------------

El Niño may make 2014 the hottest year on record


Hold onto your ice lollies. Long-term weather forecasts are suggesting 2014 might be the hottest year since records began. That's because climate bad-boy El Niño seems to be getting ready to spew heat into the atmosphere.
An El Niño occurs when warm water buried below the surface of the Pacific rises up and spreads along the equator towards America. For nine months or more it brings rain and flooding to areas around Peru and Ecuador, and drought and fires to Indonesia and Australia. It is part of a cycle called the El Niño-Southern Oscillation.
It is notoriously hard to make a prediction before the "spring barrier" as to whether there will be an El Niño in a given year. "The El Niño-Southern Oscillation cycle more or less reboots around April-May-June each calendar year," says Scott Power from the Bureau of Meteorology in Melbourne, Australia.
The problem is that there is so much background variability in the atmosphere and ocean that it is hard to see any signal amidst the noise, says Wenju Caifrom the CSIRO, Australia's national research agency in Melbourne. "Even if there is a developing El Niño, it is hard to predict."

Links in the air

But now a model aimed specifically at predicting El Niño seems to be able to sift through the noise by examining a previously-unexplored feature of Pacific weather.
Previous predictions have relied on full climate models. Rather than using this traditional approach, Armin Bunde of Justus Liebig University in Giessen, Germany, and his colleagues looked at the strength of the link between air temperature over the equator and air temperature in the rest of the Pacific. The records showed that, in the year before each El Niño, the two regions became more closely linked, meaning their temperatures became more similar than at other times.
BACAAN LANJUT : NEWSCIENTIST

Chew Mei Fun calon BN PRK Kajang

Posted: 20 Feb 2014 11:26 PM PST

Chew Mei Fun Sah Calon BN Tanding PRK Kajang
KUALA LUMPUR: Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun sah dilantik sebagai calon Barisan Nasional (BN) yang akan bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) Kajang.
Pengumuman itu dibuat oleh Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada sidang media di Menara Dato Onn di sini, Jumaat.
Chew, 50, adalah bekas Ahli Parlimen Petaling Jaya Utama, Senator, Ketua Wanita MCA dan Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang kosong berikutan peletakan jawatan Ahli Dewan Undangan (Adun) Parti Keadilan Rakyat (PKR), Lee Chin Cheh bagi membuka jalan kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk bertanding dalam PRK itu.
Hari mengundi PRK Kajang pada 23 Mac ini manakala hari penamaan calon 11 Mac.


BR1M mula dikredit ke akaun hari ini

Posted: 20 Feb 2014 07:04 PM PST

BR1M3.0 mula dibayar hari ini dengan hasil carian Twitter menunjukkan banyak Tweet pengguna Twitter yang menyebut telah menerima BR1M pagi ini.


BR1M adalah salah satu langkah kerajaan dalam program membantu rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah untuk meringankan sedikit sebanyak beban perbelanjaan ekoran kenaikan kos sara hidup.

Ini tahun, teman tak dapat dah. Redho saja. Bagi la kepada mereka yang memerlukan.

Ramai lelaki Islam pakai batik sutera yang haram - lupa halal haram?

Posted: 20 Feb 2014 03:16 PM PST



KUALA LUMPUR 20 Feb. - Golongan lelaki Islam diingatkan supaya lebih berwaspada ketika membeli kain batik sutera kerana kira-kira 90 peratus kain batik jenis itu di pasaran diperbuat daripada batik sutera asli yang haram dipakai di sisi agama Islam.

Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Sheikh Abdul Kareem S. Khadaied berkata, ia kerana kain batik yang diperbuat daripada 100 peratus kain sutera adalah haram dipakai oleh lelaki Islam berdasarkan kepada hadis Rasullullah SAW.

Katanya, ramai lelaki Islam masih beranggapan mereka tidak memakai kain batik diperbuat daripada kain sutera asli disebabkan harga yang dibeli di pasaran adalah murah.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar bagi mendedahkan perkara tersebut di Kondominium Vila Puteri di sini hari ini.

Sheikh Abdul Kareem yang juga merupakan Ahli Majlis Batik Antarabangsa berkata, terdapat tiga jenis kain sutera asli berkod 14366, 14101, 12102 yang banyak dipakai lelaki Islam di negara ini adalah haram kerana diperbuat daripada 100 peratus sutera. - UTUSAN ONLINE



Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan