Khamis, 17 Januari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 17 Jan 2013 11:25 AM PST

PEJUANG BANGSA


2 tahanan lolos masih lagi bersembunyi di P.Pinang !

Posted: 17 Jan 2013 10:30 AM PST




Polis Pulau Pinang percaya dua tahanan yang lolos dalam kejadian minggu lepas iaitu Hamzani Harun, 37, dan Hisham Abdul Rahman, 39, masih berada di negeri ini.
Ketua Polis Negeri Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata berdasarkan maklumat yang diperoleh, mereka tidak bergerak jauh dan masih bersembunyi di beberapa kawasan di sekitar Pulau Pinang.
"Operasi Kesan Gelugor masuk hari ke-11 hari ini dan gerakan memburu dua tahanan itu giat dijalankan dan kita percaya mereka masih berada di sekitar Pulau Pinang.
"Kita juga turut memperluaskan kawasan operasi ke Bagan Serai, Nibong Tebal dan sekitar utara Perak serta kawasan Bukit Mertajam di sini," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, Khamis.
Katanya polis juga percaya dua tahanan itu masih berhubung dengan beberapa rakan mereka bagi meminta bantuan makanan dan duit.
Abdul Rahim turut meminta mereka untuk menyerah diri di mana-mana balai polis berdekatan kerana tindakan dua tahanan itu bersembunyi hanya membuang masa dan tiada kesudahannya kerana polis tetap akan menahan mereka.
Dalam kejadian 9 pagi Isnin lepas, sembilan tahanan yang dalam perjalanan dari Penjara Pulau Pinang ke mahkamah di Butterworth meloloskan diri dengan merampas van polis yang dinaiki mereka selepas memukul dan menolak keluar empat anggota polis pengiring.
Dua daripada mereka berjaya diberkas semula berhampiran van itu yang ditinggalkan di Kampung Padang Chempedak, Tasek Gelugor manakala dua lagi iaitu Mohd Fairuz Adam, 31, dan Mohd Noor Mustafa, 28, ditembak mati setelah cuba melarikan diri dengan sebuah kereta di Kampung Padang Ibu di sini pada Khamis.
Dua hari kemudian polis menahan Mohd Farid Akhtar, 24, ketika meminta makanan di sebuah kedai makan di Kampung Petani, Kubang Semang dan Mohd Shahrimi Mohd Noor, 28, pula menyerah diri di Pasar Awam Penanti manakala Mohd Khairulnizam Abdul Rani, 26, ditahan di sebuah kafe Internet di Berapit di sini. - BERNAMA

Hot ! Penjelasan TMJ mengenai kehadiran anggota komando di stadium !!

Posted: 17 Jan 2013 08:47 AM PST



Anggota tentera yang kelihatan di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Baharu ketika perlawanan bola sepak antara Johor Darul Takzim dan Kelantan dua hari lepas merupakan anggota komando Rejimen 21 Grup Gerak Khas Angkatan Tentera Malaysia (ATM). Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim menafikan mereka yang lengkap bersenjata itu merupakan anggota tentera daripada pasukan Timbalan Setia Negeri Johor (TSN).

 "Mereka (anggota Gerak Khas) berada di stadium kerana menerima arahan yang menyatakan Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar akan mencemar duli menyaksikan perlawanan itu," titah baginda pada sidang media di kediaman baginda di sini hari ini.

 Baginda bertitah kehadiran anggota Gerak Khas itu merupakan persediaan keselamatan sekiranya Sultan Johor, yang juga Kolonel Komandan GGK menyaksikan perlawanan terbabit.

 Tunku Ismail yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor bertitah kehadiran anggota Gerak Khas itu merupakan prosedur biasa yang telah ditetapkan dan tidak perlu dijadikan isu oleh mana-mana pihak.

 "Kita boleh tanya kepada para pegawai mereka (Grup Gerak Khas), mereka ditugaskan bersedia untuk kehadiran Sultan Johor," titah baginda.



 Media hari ini melaporkan ketidakpuasan hati penyokong pasukan Kelantan berikutan kehadiran anggota tentera lengkap bersenjata yang disangka daripada TSN pada perlawanan antara kedua-dua pasukan dua hari lepas.

 Sementara itu, Tunku Ismail juga melahirkan kekecewaan terhadap Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) yang tidak melakukan persediaan bagi mengawal keselamatan penyokong Johor yang hadir di stadium semasa perlawanan itu.

 Tindakan Kafa tidak meletakkan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) bagi mengawal keselamatan penyokong Johor sepanjang mereka berada di stadium adalah amat dikesali, titah baginda. Tunku Ismail bertitah pihak baginda menerima banyak aduan penyokong Johor dibaling batu dan botol oleh penyokong fanatik Kelantan. "

Selain itu para pemain dan penyokong Johor terpaksa menyelinap keluar melalui pintu lain selepas lampu limpah dipadamkan dan diiringi Polis Diraja Malaysia sejauh 20 kilometer meninggalkan stadium," titah Tunku Ismail. - Bernama


** Dah nama pun pasukan termahal & elit bola sepak Malaysia ..mesti la kawalan kena elit juga ..itu pun TRW tak faham-faham lagi ..hahaha

Hot ! Neelofa nafi bercinta anak jutawan , tetap setia Hans Isaac !

Posted: 17 Jan 2013 08:00 AM PST




Pelakon jelita Noor Neelofa Mohd. Noor menafi dakwaan bahawa dia sedang bercinta dengan adik jutawan automotif negara ketika ini.

Neelofa yang juga pengacara program Nona dan MeleTOP itu bagaimanapun tidak menolak kenyataan yang dia memang rapat dengan pemuda yang dimaksudkan itu.

"Kelakarlah macam mana cerita ini boleh timbul. Kami memang mengenali antara satu sama lain kerana sudah lama berkawan.

"Saya bukan sahaja kenal dia, malah sepupu dan ahli keluarganya juga saya kenal sejak usia saya 17 tahun lagi," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini.

Jelas Neelofa, dia masih lagi setia dengan kekasihnya, penerbit dan pelakon Hans Isaac. - UTUSAN

suara Hans memang boleh cairkan ramai awek ..


Komen GPB 

Artis  Hans Isaac tu boleh percaya ke ? Playboy terkenal tu dalam dunia hiburan  ...dulu pernah bercinta dengan  Erra Fazira , sekarang ini  Neelofa pulak .. kita tengok la setakat mana hubungan depa ni ..



Hot ! Mr Bean Mahfuz kantoi bila Azrul disahkan ahli PKR !!

Posted: 17 Jan 2013 04:30 AM PST




Ketua Penganalisis Ekonomi Bank Islam, Azrul Azwar Ahmad Tajuddin yang digantung tugas merupakan ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Bagaimanapun, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali enggan mengulas lanjut mengenai isu berkenaan sebaliknya beliau berkata Azrul telah lama menjadi ahli parti itu.

"Saya tidak pasti sejak bila dia (Azrul) jadi ahli PKR. Cabang mana pun saya tidak tahu," katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR pada Khamis.

Azrul yang juga pernah menjadi penganalisis di Meridian Asset Management Sdn Bhd, RHB Bank, Malaysia Industrial Development Finance Bhd (MIDF) dan Lembaga Perkhidmatan Kewangan Islam (IFSB), dilaporkan telah berkata dalam sebuah forum awam baru-baru ini bahawa "terdapat kemungkinan tinggi" Pakatan Rakyat akan menang dalam pilihan raya umum akan datang.

Ekoran kenyataan beliau itu, Bank Islam dilaporkan telah menggantung tugasnya sebagai ketua penganalisis ekonomi di bank berkenaan.Bagaimanapun Bank Islam dalam satu kenyataan pada Rabu menjelaskan yang Azrul telah digantung tugasnya kerana pihak bank mempunyai "asas-asas yang wajar" dan mempercayai beliau telah melanggar dasar dalaman bank.

 Perkara berhubung dengan pelanggaran dasar itu akan diketahui sebaik sahaja siasatan dalaman selesai, demikian menurut kenyataan Bank Islam.

Bank Islam turut mengulangi bahawa pandangan politik dan komen Azrul tidak seharusnya dikaitkan dengan bank berkenaan dan menegaskan, penggantungan Azrul tidak ada kaitan dengan tindakannya menyuarakan pandangan politik peribadi beliau.



TERKINI ! Spekulasi tarikh pembubaran Parlimen dah diketahui !!

Posted: 17 Jan 2013 01:00 AM PST




 Datuk Seri Najib Tun Razak mungkin membubarkan Parlimen bagi membuka laluan bagi pilihan raya umum ke-13 sebelum 21 Mac ini.

Timbul spekulasi bahawa Perdana Menteri akan mendapatkan persetujuan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah untuk pembubaran itu pada bila-bila masa antara 20 Februari hingga 20 Mac.Pihak dalaman mengambil perhatian bahawa 21 Mac adalah merupakan tempoh Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor tamat selepas penggal lima tahun. "Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Johor mengangkat sumpah pada 21 Mac.

Oleh itu, penggal itu tamat pada tarikh yang sama tahun ini."Kami menjangkakan Perdana Menteri akan menghadap Yang di-Pertuan Agong dan meminta Parlimen untuk dibubarkan mungkin sebelum tarikh 21 Mac ini," kata sumber berkenaan.

 Sumber itu mengatakan bahawa Najib tidak mahu membenarkan DUN Johor tamat kerana ia tidak pernah berlaku sebelum ini dan boleh melibatkan banyak implikasi undang-undang dan beberapa isu lain.

 Seorang pegawai Barisan Nasional (BN) berkata, membenarkan penggal DUN Johor tamat akan menghantar mesej yang salah bahawa parti pemerintah tidak bersedia untuk berhadapan dengan pengundi. Pegawai itu bagaimanapun menunjukkan bahawa ini tidak bermakna pilihan raya umum akan diadakan pada 21 Mac atau sebelum itu.

 "Perdana Menteri dijangka membuat beberapa lawatan luar negara yang penting dalam bulan Februari ke tempat-tempat strategik yang penting kepada Malaysia serta menghadiri persidangan serantau dan pelbagai hala di mana negara kita adalah pesertanya," kata beliau.

Pertubuhan sidang kemuncak Kerjasama Negara-Negara Islam dijadualkan berlangsung pada 6 hingga 7 Februari dan pemimpin Malaysia jarang terlepas mesyuarat ini.

Difahamkan bahawa Najib dijadualkan untuk ke satu lagi lawatan luar negara tidak lama selepas Tahun Baru Cina.Ini bermakna Najib hanya mempunyai tempoh 30 hari untuk pilihan raya kerana beliau tidak mungkin akan membubarkan Parlimen dalam waktu terdekat selepas Tahun Baru Cina yang jatuh pada 10 Februari. 

Difahamkan bahawa penasihat beliau telah memberitahunya untuk mengelakkan menyingkatkan sambutan perayaan, dengan Tahun Baru Lunar yang tradisinya disambut selama 15 hari.Di atas semua faktor ini, menurut sumber dalaman, Najib mungkin akan mengumumkan pembubaran parlimen antara 20 Februari dan 20 Mac - sekali gus tiada lagi keistimewaan dengan elemen kejutan.


Hot ! #Listen Sharifah Zohra akan jawab tuduhan di You tube

Posted: 16 Jan 2013 11:34 PM PST




 Pengerusi Suara Wanita 1Malaysia (SW1M), Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin menjelaskan beliau akan mengeluarkan satu kenyataan mengenai klip video 24 minit antaranya dengan pelajar undang-undang Universiti Utara Malaysia (UUM), KS Bawani yang menjadi viral di internet.

Menurutnya, kenyataan itu akan dikeluarkan dalam masa terdekat, namun beliau tidak menjelaskan butiran mengenai bila dan di mana kenyataannya itu akan dibuat.

"Insya-ALLAH, saya akan maklumkan (dalam masa terdekat)," katanya kepada Sinar Harian semalam.

Klip video ini menjadi perhatian apabila Sharifah Zohra dan Bawani 'bertikam lidah' dalam satu program di UUM bulan lalu, dan menjadi perhatian pelbagai pihak termasuklah pemimpin-pemimpin negara.

Program 'Seiringkah Mahasiswa dan Siswi Dengan Politik' itu dihadiri oleh lebih 2,000 pelajar anjuran Dewan Penginapan Pelajar (DPP) Proton UUM, dan NGO SW1M pada 8 Disember lal

Hot! Pegawai Daerah kerajaan DAP didakwa cabul isteri orang !!

Posted: 16 Jan 2013 07:35 PM PST


BUKIT MERTAJAM: Seorang pegawai daerah mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini terhadap pertuduhan mencabul kehormatan seorang wanita, tiga tahun lalu. Roslan Yahaya, 51, didakwa menggunakan kekerasan jenayah dengan niat untuk mencabul kehormatan wanita berumur 29 tahun itu di dalam pejabat pegawai daerah, Pejabat Daerah dan Tanah, Jalan Betek, Sungai Rambai di sini antara jam 11 pagi dan 1.10 tengah hari, 26 April 2010.

 Dia didakawa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 10 tahun atau denda atau sebat, atau mana-mana antara dua, jika sabit kesalahan.

 Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Amir Hamdzah Othman menawarkan jaminan RM15,000 dengan seorang penjamin, bagaimanapun peguam Anthony Samy yang mewakili Roslan memohon jaminan dikurangkan.

 Amir Hamdzah turut memohon mahkamah memerintahkan tertuduh supaya tidak mengganggu saksi kes berkenaan. Majistret Chiang Kian Hong membenarkan Roslan diikat jamin RM8,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 25 Februari depan untuk sebutan semula kes. Roslan membayar wang jaminan itu. - BERNAMA

Hot ! Sebab ini Azrul Azwar digantung Bank Islam !

Posted: 16 Jan 2013 05:07 PM PST





- Penggantungan Ketua Pakar Ekonomi Bank Islam Malaysia Bhd. (Bank Islam), Azrul Azwar Ahmad Tajuddin disebabkan beliau melanggar polisi dalaman bank itu dan bukan dibuat atas dasar tekanan politik.


Bank Islam dalam kenyataan di sini hari ini berkata, pihaknya mempunyai asas untuk mengambil tindakan itu dan akan menjelaskan jenis pelanggaran polisi dalaman tersebut sebaik sahaja siasatan menyeluruh selesai.


Menurut kenyataan itu lagi, tindakan penggantungan juga tiada kaitan dengan pandangan peribadi Azrul Azwar yang membuat kenyataan kontroversi di Singapura berhubung peluang Barisan Nasional (BN).


"Pihak kami akan mendedahkan pelanggaran polisi yang dilakukan beliau (Azrul Azwar) sebaik sahaja semua siasatan selesai," demikian menurut kenyataan itu.




** Untuk yang tak tahu latar belakang Azrul ini ,   beliau  ini adalah ahli PKR Putrajaya dan   salah seorang pembahas ucapan presiden PKR sewaktu Kongres PKR di Johor pada 2011.  Agak mengejutkan orang kanan dalam Bank Islam boleh terlibat dengan politik cukup kuat dan ini salah dari segi polisi bank .

Jadi , jangan terkejut kalau Azrul ini komen BN akan kalah di PRU 13 kerana itu memang propaganda mereka tawan Putrajaya .  Memang elok pun dia  ni digantung ..mana tau boleh jadi pakar ekonomi Anwar di negeri Selangor lepas ni .


DIMENSI

Posted: 17 Jan 2013 11:13 AM PST

DIMENSI


Omegay: Antara kebongokan Bhavani dan Tipah Mulut Koyak >XD

Posted: 17 Jan 2013 12:30 AM PST


Bawani: Pendidikan Percuma Atau Publisiti Murahan?
Presiden Suara Wanita 1Malaysia (SW1M), Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin, semestinya tidak menjangkakan bahawa jemputan yang diterima beliau untuk menjadi moderator bagi satu forum di UUM beberapa hari lalu akan mengubah hidup beliau. Sharifah Zohra bukanlah salah seorang daripada panel bagi forum tersebut (Forum Wanita dan Politik), jadi, bukanlah menjadi tanggungjawab beliau untuk menjawab soalan-soalan yang diberikan para peserta. Namun, seorang pelajar, Bawani, bertindak mengajukan soalan kepada  Sharifah pada saat-saat akhir forum dan enggan 'berhenti bercakap'.

Tidak salah bagi sesiapa untuk mengesyaki bahawa walaupun Syarifah tidak menjangkakan perkara seperti ini akan berlaku, Bawani mungkin telah membuat rancangan awal terhadap insiden tersebut.

Masa yang dipilih oleh Bawani untuk mengajukan soalan adalah satu perkara. Namun, satu lagi perkara yang tidak boleh diterima adalah nada dan kelakuan Bawani terhadap Syarifah. Budaya timur tidak boleh menerima kelakuan buruk seperti itu, terutamanya kelakuan Bawani kepada seorang yang lebih berusia darinya. 

Namun, Bawani hanyalah seorang pelajar, seorang wanita yang masih lagi muda yang masih lagi mentah, penuh dengan perkara yang mahu dilepaskan. dan sama seperti mana-mana golongan muda terpelajar, Bawani percaya bahawa dia adalah lebih arif berbanding orang lain, termasuklah, terutamanya, kerajaan dan sesiapa yang mempunyai kaitan dengan kerajaan, dan dalam kes ini, Sharifah.

Syarifah bagaimanapun, gagal untuk mengawal provokasi yang dibuat oleh Bawani. Penulis percaya bahawa Syarifah mungkin mampu mengawal pelajar tersebut jika beliau lebih bersedia. Sebagai moderator, Syarifah tidak bertanggungjawab untuk menjawab soalan, beliau bertanggungjawab terhadap masa, dan ketika itu, masa bagi forum tersebut telah tamat.

Kami faham bahawa bagi Sharifah, tindakan pelajar tersebut dalam melakukan provokasi adalah sesuatu yang tidak boleh diterima. Atas sebab itulah beliau memberikan respon-respon yang tidak relevan. Namun, segalanya berubah dalam sekelip mata.

Kita dapat lihat bagaimana Youtube mampu mengubah kehidupan seseorang; dalam masa sekelip mata, Syarifah dianggap sebagai seorang agen kerajaan yang tidak sensitif dan bodoh sementara Bawani dianggap sebagai seorang hero.

Tiba-tiba, insiden tersebut bertukar menjadi isu politik, lengkap dengan elemen-elemen perkauman, pegawai kerajaan yang tidak bertauliah dan juga mangsa yang berani.

Soalan yang diajukan oleh Bawani bukanlah berbentuk 'killer question'. Penulis pasti Sharifah pasti mampu menjawab persoalan tersebut jika beliau berada dalam situasi yang berlainan. Dengan segala fakta yang diberkan oleh bawani terhadap pendidikan percuma di beberapa negara, mungkin Bawani rasa bahawa dia adalah lebih besar daripada mana-mana kabinet kerajaan. Namun, seperti apa yang penulis katakan, Bawani adalah seorang anak muda yang belum matang dan naif. Memerintah sebuah negara dan memberikan pendidikan percuma bukanlah semudah ibu bapanya memberikan wang belanja kepada dia dan adik-adiknya.q

Nampaknya, Bawani sebenarnya tidak begitu arif tentang isu ini. Bawani membandingkan Malaysia dengan negara-negara seperti Cuba, Argentina, dan Brazil berkenaan dengan pendidikan percuma. Mungkin dia tidak tahu bahawa untuk mendapatkan sistem pendidikan percuma, kos untuk perkara-perkara lain akan meningkat. Untuk memberikan pendidikan percuma, Argentina dan Cuba kekal sebagai negara miskin. Mereka tidak mampu menggunakan sebarang dana untuk memajukan sektor-sektor lain. Selain itu, pendidikan percuma juga tidak memberikan sebarang jaminan bahawa negara tidak akan dibelenggu masalah lain. Argentina sebagai contoh, akibat daripada kemiskinan, masalah rasuah adalah terlalu tinggi dan kemudiannya membawa kepada ketidakseimbangan dalam peluang pendidikan yang mana nisbah pelajar dari keluarga kaya dan golongan pelajar miskin untuk mendapat peluang untuk mendapatkan pendidikan tertiari adalan 9:1.

Dan hanya 10% pelajar-pelajar di Sri Lanka berpeluang untuk mendapatkan pendidikan tinggi, selebihnya hanya mampu mendapatkan pendidikan menengah. Brazil juga memberikan pendidikan percuma, namun, kadar cukai di negara tersebut adalah tinggi. 

Hampir kesemua negara-negara maju tidak memberikan pendidikan percuma. Denmark sebagai contoh, walaupun memberikan pendidikan percuma, mereka terpaksa mengenakan kadar cukai yang amat tinggi kepada rakyat. Turki dan Malaysia pula adalah sama, pendidikan hanyalah percuma hingga ke sekolah menengah.

Cukai pendapatan di Finland mencecah kadar 50% berbanding dengan Malaysia pada kadar 26% dan rakyat Malaysia masih mampu menikmati subsidi bagi pendidikan tinggi dimana pelajar hanya perlu membayar 5% daripada kos keseluruhan pembelajaran. 

Jadi, Bawani, penulis mahu mencadangkan Bawani supaya membuat satu thesis tentang perkara ini dan berikan idea-idea bernas dalam memberikan pendidikan percuma tanpa perlu menaikkan kadar cukai dan memastikan kadar inflasi stabil. Jika Bawani berjaya, kami akan pastikan Bawani mendapat tempat di Kabinet. Dan hanya jika Bawani berjaya berbuat demikian, barulah Bawani layak digelar sebagai seorang hero. - Beruang Biru


klik di RBF 

Omegay: Air oh air...

Posted: 16 Jan 2013 10:00 PM PST

Selangor politikkan isu air ambil alih SYABAS
Shah Alam: Kerajaan Selangor menidakkan hak rakyat mendapatkan bekalan air tanpa gangguan apabila mempolitikkan isu itu untuk menguasai Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) sepenuhnya.

Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed, tindakan itu tidak sepatutnya berlaku kerana umum mengetahui kerajaan negeri memiliki 30 peratus pegangan saham dalam syarikat pembekal air berkenaan. Krisis air 2016 
Maksud pegangan 30 peratus iaitu mempunyai kuasa membuat keputusan dalam syarikat. Mereka mampu menyelesaikan perkara ini dengan sistematik jika bertindak rasional dan berganding bahu dengan semua pihak," Datuk Seri Mohd Zin Mohamed, Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor
"Budak sekolah pun faham apa maksud pegangan 30 peratus saham iaitu mempunyai kuasa membuat keputusan dalam syarikat. 

"Mereka mampu menyelesaikan perkara ini dengan sistematik jika bertindak rasional dan berganding bahu dengan semua pihak.

"Ramai pakar air memberi amaran Selangor dan Lembah Klang menghadapi krisis air menjelang 2016 dan jika keadaan itu berlaku, seluruh rakyat menjadi mangsa politik mereka," katanya pada sidang akhbar di sini, semalam.

Mohd Zin berkata, BN Selangor sudah membangkitkan isu air ini sejak sekian lama, malah memberi pelbagai peringatan, amaran dan teguran supaya segera menangani krisis air sebelum ia berubah menjadi isu yang menyakitkan hati rakyat. 
Jejas ekonomi

"Kerajaan Persekutuan sudah berkali-kali memohon kerajaan negeri memberi kebenaran membina Loji Air Langat 2, namun sehingga hari ini, kerajaan negeri langsung tidak mengendahkannya walaupun tahu kesan bakal dihadapi penduduk Lembah Klang.

"Isu kekurangan bekalan air, bukan hanya menyusahkan penduduk, malah memberi kesan kepada ekonomi Selangor kerana banyak kilang dan industri mungkin terpaksa menghentikan operasi," katanya.

Mengulas tindakan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim membekukan penyaluran dana pembiayaan modal (CAPEX) kepada SYABAS kerana mendakwa syarikat itu gagal menunaikan janji mengurangkan kadar air tidak berhasil (NRW), Mohd Zin berkata:

"Bagaimana SYABAS boleh menggantikan paip baru yang bocor jika mereka tidak diberikan modal. Soalnya adalah isu menggantikan paip usang yang menyebabkan banyak air terawat hilang, kalau tiada modal, bagaimana paip itu boleh diganti," katanya.

Sementara itu, Abdul Khalid berkata, SYABAS tidak dianggap sebagai anak syarikat kerajaan negeri (GLC) kerana tidak termasuk dalam syarikat Menteri Besar Diperbadankan (MBI). - BH




IPOHMALAY

Posted: 17 Jan 2013 09:49 AM PST

IPOHMALAY


Meninggal Dunia Dalam Majlis Caci Maki PAS

Posted: 16 Jan 2013 11:34 PM PST

Gejolak nafsu pemimpin PAS dalam menyampaikan cerita-cerita fitnah menghasut telah mematikan rasa kemanusiaan yang ada pada mereka.  Contohnya apa yang berlaku di Pengkalan Pegoh, Ipoh pada 15 Januari ketika berlangsung ceramah caci maki PAS.
Sepanjang peristiwa yang menyayat hati ini sejujurnya teman agak terkilan kerana dalam masa yang begitu panjang lebih kurang sejam lebih dari  arwah tumbang cuba ditenangkan oleh petugas, mengajar sebutan Allah ditelinga arwah, meninggal  dunia, ketibaan ambulan dan seterusnya ketibaan kereta POLIS yang datang mengambil mayat yang telah disahkan meninggal dunia oleh unit kecemasan Ambulan.. 
Apa yang teman kesalkan sepatutnya terus berhentikan ceramah tersebut, bagi menghormati kematian salah seorang penyokong PAS sendiri di tapak ceramah itu yang hanya bejarak 40-50 m jer pun. sekalipun keadaan yang kelam kabut dijadikan alasan, sepetutnya petugas sudah boleh terus maklumkan kepada penceramah yang tengah melalak mencacai UMNO dan BN bagai tidak ada pa yang terjadi... 
Agak berat untuk teman menerima alasan seperti itu kerana dengan jelas kita boleh nampak kumpulan manusia yang berkerumun menyaksikan peristiwa tersebut, malah kehadiran ambulan dan Polis cukup disedari.  Bacaan lanjut di SINI


Sungguh jelik sikap penganjur ceramah dan sikap pemaki hamun PAS yang tidak langsung mempedulikan nasib mangsa yang merupakan orang mereka juga. 

Banjir Di Jakarta Semakin Parah, Istana Presiden Turut Banjir

Posted: 16 Jan 2013 07:41 PM PST

Banjir di Jakarta semakin buruk. Episod Februari 2007 mungkin berulang. Sehingga jam ini, Istana Presiden telah dimasuki banjir. Hujan dikhabarkan masih belum berhenti.

Turut ditenggelami air ialah kawasan Kedutaan Malaysia di Jalan Rasuna Said, Kuningan. 

Menghairankan apabila Gabenor Joko Widodo yang sebelum ini dipuji-puja mula dicemuh.



Istana Presiden yang mula dimasuki air jam 11.15 pagi waktu Malaysia.






Kamis, 17/01/2013 10:29 WIB

Lingkungan Istana Kepresidenan Terendam Banjir

Elvan Dany Sutrisno - detikNews

Jakarta - Banjir benar-benar mengepung Jakarta. Istana Kepresidenan di kawasan Jl Medan Merdeka, Jakarta, tak luput dari banjir.

Berdasarkan foto yang dikirim oleh Biro Humas Istana Negara, Kamis (17/1/2013), pukul 10.15 WIB, komplek Istana negara telah terendam banjir. Ketinggian air di lingkungan Istana Negara hampir mencapai lutut orang dewasa.

Akibat banjir ini, Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) menunda sejumlah acara penting di Istana Negara. Salah satunya pertemuan penting dengan Presiden Argentina 
Cristina Fernandez De Kirchner. 

Masuknya air ke lingkungan Istana Negara karena terus naiknya pintu air Manggarai. Ketinggiant erakhir melampaui 1000 cm. 

Badan Nasional Penanggulangan Bencana (BNPB) memang telah melaporkan potensi banjir di Istana Negara. Melalui BNPB, Presiden juga telah menyatakan siap menghadapi banjir.

Sungguhka

Posted: 17 Jan 2013 09:18 AM PST

Sungguhka


Fucker Patrick Minta Maaf.......?

Posted: 17 Jan 2013 01:30 AM PST

Bob Lokman Pertahan Fucker Patrick.......

Posted: 16 Jan 2013 08:00 PM PST

bumiyang

Posted: 17 Jan 2013 03:28 AM PST

bumiyang


Anwar Sememangnya Terlibat Berikan IC Kepada Kaum Pendatang???

Posted: 17 Jan 2013 03:20 AM PST

Shafiq - Ketua Pasukan Harimau Malaya Digugurkan

Posted: 16 Jan 2013 04:28 PM PST

Raja Gopal Mengamuk!!! Safiq Rahim Digugur Daripada Skuad Kebangsaan

Posted: 16 Jan 2013 06:44 AM PST

tunku

Posted: 17 Jan 2013 03:22 AM PST

tunku


Bawani: Another Fallen PR Agent

Posted: 17 Jan 2013 02:13 AM PST

Miss Bawani had had her time of her life as she was made into a hero for having the 'courage' to make a scene in her effort to 'hijack' a forum in University Utara Malaysia, a couple of days ago.  The world has witnessed how she marched into the program just when it was time to wrap up, before insisting to give 'talk' on 'freedom to demonstrate, freedom of speech and free education', which she claimed to be a 'question' to be answered by Puan Sharifah Zohra, the moderator, not the panelist.

Such rudeness got what it deserved, that is, the least attention, a shutting out and a chase.    Clearly, Bawani had prepared for the moment and that was why she got all the datas and facts in hand.   And expecting Puan Sharifah to counter the datas and facts without preparation, is like asking a Mathematician about some Acts and Clauses in the Law book.   As a result, a monkey finally got what a monkey deserves, that is a banana as an answer.  

What makes our heads tilt to try to listen more carefully to Bawani, is the immediate publicity that follows.   This, plus the carefully selected moments that were uploaded on Youtube and the comments and articles that came with it.   And as we listen, we dig, and as we dig, we found things that ended Bawani's heroism in a blink.

Bawani's facebook tells us of her political views which is, of course, her rights.   The UUM's community social network describes us her passion in politics, which too, is her rights.   So, it is clear that Bawani is a hard-core supporter of Parti Sosialis Malaysia (PSM).  

So what?  It is her rights.  Well of course it is.

And she is free to practice her rights, just as we are free to practice our rights to express of what we think of her and the political party that she belongs too.  And just like Namewee is free to practice his rights to claim to have no rights in Malaysia through his so-called, 'artistic work'.  

But Patriotic Malaysians can't help but look at PSM cynically because PSM is an evolution from Parti Komunis Malaya (PKM).   When the communists were losing, PKM operated under disguise through political parties, namely, DAP, which explains the same principles they hold in terms of Malay Rights, Royal Institutions, Islam as official religion, and etc.  

On May 13th, 1969, these communists had unintentionally triggered an immature attack against the enemies – the Malays, the government and Islam but failed to get anywhere.    The failure had 'broken' them into a few pieces, namely, Parti Buruh, Parti Sosialis Rakyat Malaysia and workers' union.

Much later on, these pieces and whatever is left from communism were brought back together under Parti Sosialis Malaysia.  The party however, was denied registration in 1998 due to its link to communism, and so they contested under DAP's logo in 1999 election, and PKR's logo in 2004 election.  Taking advantage of the weak leadership at the time, PSM finally managed to make an official comeback and contested in the 2008 election under its own logo.

So, this is what it's all about for Bawani.   All those speech on Cuba, Argentina, Denmark, Finland, Sri Lanka, Turkey bla..bla..bla..are not about free education, or peaceful demonstration but about condemning every single thing about this country.  Because if it was about what she said it was, she would have known that the people in those countries aren't doing better than the Malaysians as in order to fund for free education, they have to bear high taxes and inflation rates that comes in along with corruption and other problems.   And she should have known that comparing a country of 28 million against 1.5 million population doesn't make any sense.

The motive?  Prejudice, Publicity, Political Mileage, Hatred and Power.  It's as simple as that.  

In all these overwhelming prejudice, hatred and power struggle, Bawani must have overlooked that she would never enjoy having an exclusive school just for her race in those countries, or being given a share of power in the cabinet, or having the opportunity to control economic power over the original settlers, or enjoying as long as a week public holiday for her religious celebration.  

We Are Listening Bawani, But Is It Free Education Or Free Publicity?

Posted: 16 Jan 2013 08:00 AM PST

President of Suara Wanita 1Malaysia (SW1M), Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin, didn't expect that accepting the invitation to be the moderator of the forum in UUM just a couple of days ago would change her life. She was not a panelist for the Women and Politics Forum, and so wasn't there to answer questions. But somehow, a student Bawani, chose to post a question to her, just as the time was up and refused to 'stand down'. Many might not be wrong to suspect that although Sharifah wasn't expecting it, Bawani might have planned it from the start. A random opinion would have take it as another case of an ambitious student whose mind is clogged by all the negative perception against the government, taking a chance of glory in the effort to provoke the one wearing a symbol that spells 'government', that is '1 Malaysia'. Sharifah, was accidentally the obvious one with the symbol. It is only natural for the youngsters to look up at Bawani's action as brave. And what do you know, there is already an effort to make her a hero. An Ambiga Junior or may be she is and Ambiga wannabe, I don't know. Now, here's the news for Bawani, that is 'brave' and 'bright' can be an antonym when it comes to a person's action. A brave action, is not necessarily, in fact, in most cases, ain't a bright action. Bawani's timing to ask the question is one thing, her tone and mannerism is another thing. Eastern culture just can't accept such tone, especially towards an elderly, what more in an official function. This package that Bawani had portrayed at that particular moment, seemed to have come from a deep prejudice. But then, to be fair, Bawani is just a student, a young woman without experience nor maturity, but with things in mind to speak up. And just like many educated young people, she believes that she knows better than everybody else including, or especially, the government and those related to it, in this case, Sharifah. Sharifah, however was caught unprepared, and unsurprisingly, failed to handle the provoking student well. I'm sure Sharifah would be able to respond better if she was prepared. She didn't take Bawani seriously because answering question wasn't the reason she was there. Furthermore, she has a responsibility as a moderator to meet the timeline and the time at that moment, was up. We understand that for Sharifah, the fact that a student is rudely provoking when the time is already up is just unacceptable. So, she tried to brush it off with silly, irrelevant, un-thought-out answers. Only to find that her answers had given the student a boost of confidence to challenge further. Then, things got a little ugly when temper started to tamper with their rationality. Talk about how youtube changes people's life; the next morning, Sharifah woke up as an insensitive, stupid, evil, even racist government agent, while Bawani woke up a hero. All of the sudden, that little incident in a forum at a university in northern Malaysia, becomes a political issue, complete with racial elements and unfit government agent and a heroic victim. Now, tell me that Bawani didn't have anything to do with this and that her choosing the wrong time and the wrong person is totally a naïve co-incidence. And we can see where this is leading, – discredit Sharifah, make Bawani's race as an Indian a subject, and blame the government should no action is taken against Sharifah. Hopefully, this issue didn't have to come to Sharifah having forced to pay the price for that silly little incident. Bawani's question wasn't that hard to answer and I'm sure Sharifah would have been able to answer properly in a different situation. With facts brought up by Bawani on free education in other parts of the world, she may think that she would do a better job in the cabinet than the current line-ups. Like I said she is young, immature and naïve, only she doesn't know it. Ruling the country and providing for free education seems to look as easy as her parents' providing pocket money to her and her siblings. From outside campus, it looks like Bawani isn't properly informed on this issue, just as she isn't properly informed about good manners. Bawani was comparing Malaysia against Cuba, Argentina, and Brazil in terms of free education for all. But she doesn't know that free education means higher cost for other things. In order to provide free education, Argentina and Cuba remains a poor country. They can't use the money to generate income for other causes of development. And giving free education doesn't mean that the country is clear of any problems. Take Argentina, for example, because the country is poor, corruption is high which led to imbalance in education opportunities where the ratio of rich over poor groups getting the chance for tertiary education is 9:1. And there is only 10% of Sri Lankans that may get the chance for higher education, the rest can only go as far as secondary education. Brazil gives free education and in return the Brazilians suffer high taxes. Let's not feed Bawani with easy information but let her put some effort to get the facts about Brazil's taxes herself so that she may learn something. Rich countries almost never provide free education, and if they do, for example Denmark, the Danish too have to pay the price through high taxes. Turkey and Malaysia is basically the same, the education is only free up till the secondary level. Finland's income tax is as high as 50% compared to Malaysia 26% and Malaysians enjoy high education subsidies whereby the students only have pay about 5% for it, still many of us complain. And Finland's students is a quarter over Malaysia, in numbers. In conclusion, free education means higher taxes and inflation rates. Therefore, Bawani, I suggest you write a thesis on this and share with us your brilliant idea on how to provide free education without increasing tax and keep the inflation rate steady. Should you are able to come out with a good solution, we will demand the government to put you on the cabinet. Only then, you are qualified to be treated as a hero.

anakbukitgantang says

Posted: 17 Jan 2013 03:15 AM PST

anakbukitgantang says


2 biji kapal untuk wang pampasan mangsa landasan keretapi maut Jepun

Posted: 17 Jan 2013 01:10 AM PST

Tak serik serik Nizar MP Bukit Gantang buat hal. Kata kata Tengku Mahkota Johor Tengku Ismail meminta Nizar buat homework sebelum buka mulut wajib diperdengarkan sekali lagi.
 

 
 
Penerangan data dari fakta sejarah dan penubuhan MISC menggunapakai wang pampasan Jepun beserta bukti diberikan oleh  di  WW11 Japanese Reparations  :-
 
1- January 4, 2013 Sekretariat Jejak meminta pihak negara Jepun memberi maklumat bila dan berapa jumlah pampasan kepada buruh binaan itu di hantar ke negara ini. KUALA LUMPUR: Kedutaan Jepun di Malaysia mengesahkan kerajaan negara itu telah menyerahkan sejumlah wang pampasan kepada kerajaan Malaysia untuk diserahkan kepada buruh paksa pembinaan landasan keretapi Thailand-Myanmar. Setiausaha Kedua Kedutaan Jepun ke Malaysia, Takaharu Suegami, ketika mengesahkan penyerahan wang itu berkata, "Berdasarkan maklumat yang dikaji, kami dapati wang tersebut diserahkan sekitar tahun 1990an. "Kami akan merujuk kepada Tokyo selepas ini (untuk maklumat lanjut),"
 
 
 
 
 
 
Ke mana perginya wang pampasan yang diberikan?
 
After the separation of Singapore and Malaysia in 1965, it was at first decided that the two governments would take their claim to the Japanese Government separately. The Malaysian Government, however, argued that since both Singapore and Malaya were under British rule, and since Britain had obtained a war indemnity from Japan of which $455mil was meant for Malaya and Singapore, the governments of Malaysia and Singapore no longer had rights to make such claims. But the Malaysian Government's view was not shared by the people who were making the claim. They maintained that war indemnities were meant for war victims and the rehabilitation of the economy; these monies were disbursed through the Allied War Damage Fund and the War Victims Fund. The claimants did not feel such compensation covered the $50mil the Chinese communities in Malaya and Singapore was forced to donate. The issue was to drag on for a few years before the Singapore and Japanese Governments reached an agreement in 1967: the Japanese would make a gift loan of S$25mil to Singapore. The money was to be used to purchase shipping material and to set up a ground station for satellite communications. In Malaysia's case, a separate agreement was reached in July 1967: a sum of M$25mil (Malaysian ringgit) was presented to be used to purchase two ocean-going vessels from Japan. There was, however, some wangling before the agreement was actually signed. The Japanese Government demanded that the Malaysian Government guarantee it would make no further demands. This was rejected by the Malaysian Government. It was not until September 1967 that the agreement was signed after Japan withdrew that demand. The two governments, however, did agree that the gift of M$25mil would be the final and complete settlement of the unpleasant events of the Japanese Occupation. Source Danny Wong Tze-Ken Department of History, Universiti Malaya. (here)
2 Bijik Kapal...dan final settlement (makna tak boleh minta minta lagi duit faham!)

That kapal was used to set up MISC!!

Compensation issue for "Death Railway" workers settled: Malaysian official The Malaysian government considers that it has settled the issue of compensation for those who were forced to work on the Japanese "Death Railway" during the World War II, an Malaysian official said Thursday. The Malaysian and Japanese governments inked a pact on the issue on Sept. 21, 1967, Malaysian Foreign Ministry parliamentary secretary Ahmad Shabery Cheek was quoted as saying by Malaysia's national news agency Bernama. Under the deal, the Japanese agreed to pay "blood money" to the Malaysian government, he told the parliament here. The money was used to set up the Malaysia International Shipping Corporation, he said. The official also noted that Malaysian Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi told a cabinet meeting on April 27, 2005 that the issue had been settled. The Malaysian Foreign Ministry considered the matter had been closed from the perspective of the Malaysian government, he said. However, he stressed that the Malaysian Foreign Ministry would not stop any individuals or organizations from filing compensation claims with the Japanese. (here)
 

Ini duit yang dihantar Jepun ke Malaysia. Duit inilah digunakan untuk membuat pelbagai program lain termasuklah memberi khidmat teknikal JICA kepada pembinaan jalanraya pertama di Malaysia Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS)




 
Kepada isu wang pampasan  RM 207 Billion yang ditimbulkan Nizar dari mana dia dapat jumlah itu? Rujuk jadual di atas please.... Final Agreement telah dipersetujui  pada tahun 1967. Wang dah habis dibayar menurut Pak Lah pada tahun 2005. Takkan salah kira pakai Excel Spreadsheet lagi kot?

Sumber

Japanese-wwii-reparations


 

Kalimah Allah - Seminar di UIA 20 Jan 2013

Posted: 16 Jan 2013 10:00 PM PST



Setiap tahun 2 juta umat Islam di Indonesia dimurtadkan kerana kalimah Allah dan beberapa terma orang Islam lain digunakan oleh mubaligh Kristian. Banyak lagi helah Kristian seperti mengadakan perjumpaan ugama di hari Jumaat dan  bukannya Ahad  bagi mengelabui mata umat Islam yang cetek tauhid dan lemah imannya.

Kauseling keluarga dan pusat kebajikan juga didalangi persatuan mubaligh Kristian dan ini menyebabkan umat Islam yang sedang menghadapi masalah kewangan , keluarga inginkan kaseh sayang terjebak ke dalam perangkap pemurtadan.

Kajian menjangkakan dengan kadar 2 juta umat Islam murtad setahun, maka pada tahun 2035 Indonesia bukan lagi negara Islam terbesar di dunia hasil dakwah agresif Kristiniasasi ini.

Mahukah kita di Malaysia menerima naseb yang sama? Cegah sebelum terlambat!

Sehubungan dengan itu PEMBELA mengadakan seminar berkenaan isu ini di UIA 20 Jan (AHAD)

 Forum Islam dan Cabaran Semasa.
Tajuk: Kalimah Allah & Perpaduan Ummah.
Tayangan khas: Helah & ancaman Penggunaan Kalimah Allah oleh Kristian dan Non-Muslim.
Tarikh: 20 Januari 2013 hari Ahad.
Tempat: Auditorium Utama, UIAM Gomb
ak.
Masa: 8.30 pagi - 1.00 tgh.
Masuk adalah PERCUMA.Terbuka untuk semua

Politik Harian

Posted: 17 Jan 2013 03:13 AM PST

Politik Harian


Bila Sitanggang Bicara Tentang Keangkuhan! Ibunya Sediri Dizalimi! @AzminAli @Khairykj

Posted: 17 Jan 2013 02:53 AM PST



Azmin Ali hari ini tampil untuk membela kemaluan Anwar didalam kes saman tak jadi terhadap Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin (KJ) dengan menyifatkan kenyataan KJ "angkuh dan satu pembohongan."

Terkejut gak aku baca kenyataan Azmin tu.... Hebak sangat ke muh Azmin? Seterusnya klik pada tajuk entri....


Hello... Bro... Satu Malaya dah labelkan Anwar peliwat dan pengkhianat bangsa melayu... Agen Yahudi dan Israel..  Malah bukan hanya KJ seorang yang kata Anwar pengkhianat bangsa... Tak payah la Azmin nak defend! So... saman lah semua orang....

Sebelum mengata orang pandang dulu diri sendiri... Perbetulkan diri sendiri dahulu.... (nasihat untuk tuan tanah juga nie..... )

Pelik bin ajaib bila si tanggang bercakap tentang keangkuhan dan pembohongan.., sedangkan ibunya sendiri disakiti... Sapa lagi angkuh... bongkak... dan bapak segala EGO! U suck!


Aku tulis bukan aku sembang kosong... Di bawah adalah video pengakuan seorang ibu yang dizalimi anaknya yang begitu ANGKUH! Sama-sama kita berdoa moga Azmin insaf dan kembali ke jalan yang benar... Pulanglah walau seminit untuk menziarahi Cik Tom!





Abby Abadi Semakin Membusuk!

Posted: 17 Jan 2013 01:30 AM PST


Bahaya umat bila menganuti ajaran agama Pas, mereka akan menjadi golongan pelampau yang merasakan dirinya itu maksum tiada kesalahan dan hanya pendapat mereka sahaja yang betul, orang lain semuanya salah sekiranya berbeza pandangan dengan mereka... Jika Abby Abadi mahu memperjuangkan agama, bukanlah melalui politik. Seterusnya klik pada tajuk entri....



Pada minit ke 2:21 Abby Abadi kata UMNO itu sangat BUSOKK walhal Abby tak sedar penyakit 'gila perasannya' semakin hari semakin membusuk hingga ke usus!

Inilah budaya asuhan Pas, dan begitu juga dengan tuduhan Pas bahawa Umno itu busuk, zalim dan sebagainya, sedangkan amanat HJ Hadi mengkafirkan UMNO tidak busokk dari pandangan Abby, sebab tu lah Abby perlu belajar terlebih dahulu sebelum nak bercakap atau mengutarakan pandangan.

Pulanglah ke pangkal jalan Abby.......

Kes Saman Tak Jadi - Azmin Ali Buktikan Anwar Diperbodohkan Oleh KJ @Khairykj

Posted: 16 Jan 2013 11:00 PM PST


Kisah kes saman tak jadi Anwar semakin hangat diperkatakan sehinggakan jambu Anwar, Azmin Ali terpaksa turun untuk cover line....  Pada sidang media Azmin Ali tengahari tadi Azmi dilihat rakus menghentam KJ! Azmin terlupa bahawa keyataanya membuktikan Anwar diperbodohkan oleh KJ... Menurut Azmin, Ketua Pemuda UMNO Penipu Besar! Seterusnya klik pada tajuk entri....


Wah marah sangat nampaknya Azmin Ali... Kenapa? tak dapat ice cream ke?



Biasalah nak cover malu sebab tak jadi saman KJ... kena la kelentong sikit, kalau tak kelentong bukan PKR namanya... Siapa tak kenal dengan politik kotor keldai-keldai PKR?

Punca Anwar tak jadi saman KJ kerana takut berhadapan dengan saksi yang dibawa oleh KJ iaitu Ibrahim Ali, Ezam... Ini kerana Ibrahim Ali dan Ezam mempu mengugat Anwar Ibrahim di mahkamah dan lain-lain sebab lagi yang buat Anwar takut untuk meneruskan saman terhadap KJ!

Tahniah KJ... bukan senang nak makan orang yang bernama Anwar Ibrahim ni... Bayangkanlah... Walaupun Anu.... yang panjang dan bengkok terpapar di setiap ruang You Tube kak wan kata itu bukan Bapak Anwar! Betapa hebatnya pembohongan yang dilakukan oleh Pak Anu ni....

Pendek cerita bukan mudah untuk memperbodohkan Anwar tapi hari ini, Azmin Ali membuktikan Anwar telah diperbodohkan oleh KJ!


Walau apa cara sekali pun terbukti panglima perang Umno ini begitu hebat kerana mampu mengalahkan Anwar Ibrahim yang kita lihat begitu kebal.

KJ 1  -  Anwar 0

Pembohongan Nizar Terbongkar!

Posted: 16 Jan 2013 09:30 PM PST


Hebat Nizar spin memo photostat cap ayam!!

Memo ini mendedahkan penipuan tuduhan Nizar bahawa kerajaan Jepun membayar RM207 bilion kepada Malaysia. Seterusnya klik pada tajuk entri....


Laporan Bernama: Kementerian Kewangan pada Selasa berkata dakwaan kononnya kerajaan menerima pampasan RM207 bilion dari kerajaan Jepun sebagai pampasan kepada rakyat Malaysia yang menderita selepas terlibat sebagai buruh paksa dalam pembinaan kereta api Siam ke Burma semasa Perang Dunia Kedua, adalah palsu.

Kementerian Kewangan dalam satu kenyataan pada Selasa menjelaskan, dakwaan itu yang dikatakan berpunca daripada memo yang dikeluarkan kementerian bertarikh 29 Mac 2011 adalah palsu.

"Memo tersebut telah dipalsukan dan satu laporan polis telah dibuat pada 26 September tahun lepas. Kes ini sedang disiasat polis," kata kenyataan itu.

Penjelasan Kementerian Kewangan terpaksa dibuat selepas laman-laman blog pembangkang mendakwa wujudnya pembayaran RM207 bilion dari Jepun tetapi wang tersebut kononnya telah dilesapkan.

Akibat fitnah tersebut, Kedutaan Jepun telah menulis surat kepada Kementerian Kewangan pada 9 Jan lepas untuk mendapatkan penjelasan disebabkan kerajaan Jepun tidak pernah membayar pampasan RM207 bilion itu.

Ini menunjukkan ada pihak yang tidak bertanggungjawab yang ingin memburuk-burukkan dan menjatuhkan imej dan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan dan Kementerian Kewangan.

Rakyat Malaysia Antara Tebusan Di Algeria, Lapor Berita Perancis

Posted: 16 Jan 2013 08:20 PM PST

PARIS: Rakyat Malaysia dan Filipina merupakan antara tebusan yang kini menjadi tahanan di pangkalan gas di Algeria, lapor saluran berita Perancis, France 24 pada Rabu berdasarkan apa yang dilaporkan mengenai perbualan telefon dengan seorang lelaki warga Perancis.

Stesen itu, hanya menyiarkan sedutan perbualan mereka yang amat singkat yang dirakam dengan tebusan Perancis, berkata bahawa lelaki itu telah memberitahu mereka bahawa dia bersama-sama dengan rakyat Inggeris, Jepun, Filipina dan Malaysia. Seterusnya klik pada tajuk entri....


Agensi berita France 24 itu bagaimanapun menyebut, tiada cara untuk mengetahui sekiranya tebusan telah bercakap di bawah kekangan pihak yang menahan mereka.

Menurut stesen itu, warga Perancis berkenaan memberitahu bahawa tebusan ditahan dalam sebuah bangunan yang tertutup di pangkalan gas di selatan Algeria dan mereka yang menjadi tebusan mempunyai tali pinggang berisi bahan letupan yang dipakaikan kepada mereka sebagai halangan terhadap serangan mana-mana pasukan keselamatan.

Perancis tidak mengesahkan bahawa salah satu daripada rakyatnya merupakan di kalangan tebusan berkenaan.

Satu kumpulan militan memberitahu media Mauritania bahawa mereka menawan 41 warga negara Barat, antara mereka adalah rakyat Perancis, British dan Jepun, juga tujuh rakyat Amerika Syarikat (AS), di pangkatan gas, In Amenas, yang dikendalikan bersama oleh syarikat minyak British, BP dan syarikat Norway, Statoil dan syarikat bekalan kuasa Algeria, Sonatrach.

Pihak berkuasa Algeria berkata, seorang rakyat Algeria dan warga British telah terbunuh dalam serangan itu.

Beberapa sumber sebelum ini merujuk tebusan-tebusan tersebut antara lain adalah terdiri daripada beberapa rakyat AS dan Britain, seorang warga Perancis, seorang warga Ireland, serta beberapa rakyat Jepun dan Norway.

Satu kumpulan militan, dalam satu kenyataan yang disiarkan di laman web Mauritania iaitu Alakhbar sebagai berkata, penculikan itu merupakan pembalasan ke atas campur tangan tentera Perancis terhadap puak bersenjata yang merampas kawalan di utara Mali. - AFP

PAS Dicabar Keluar Pakatan

Posted: 16 Jan 2013 07:00 PM PST


Ahli Parlimen bebas, Zulkifli Noordin mencabar Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta kepimpinan eksekutif parti menarik balik dan membatalkan persetujuan bersama DAP-PKR membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah. Seterusnya klik pada tajuk entri....


Beliau juga mencabar mereka menegur dan menasihatkan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menarik balik desakan untuk membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah.

"Kalau Guan Eng enggan, Presiden dan kepimpinan eksekutif serta Majlis Syura PAS tidak ada pilihan selain daripada bermufaraqah dengan DAP-PKR," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Zulkifli mengalu-alukan Majlis Syura PAS yang memutuskan kalimah Allah hanya boleh dipakai oleh umat Islam dan tidak boleh dipakai dalam bentuk bertulis atau bercetak oleh bukan Muslim.

Namun beliau mempersoalkan mengapa Majlis Syura tidak menasihatkan dan mengarahkan Presiden PAS supaya menarik balik dan membatalkan persetujuan yang dibuat bersama DAP-PKR untuk membenarkan Kristian menggunakan kalimah Allah.

Kata Zulkifli lagi, mengapa Majlis Syura tidak menegur dan menasihatkan rakan sekutu PAS iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Guan Eng supaya menghentikan polemik penggunaan kalimah Allah oleh Kristian.

"Dan menasihatkan mereka supaya menarik balik dan membatalkan cadangan itu," tambahnya lagi.

Bagaimana lisan?

Namun beliau mempersoalkan mengapa larangan hanya kepada penggunaan kalimah Allah oleh bukan Muslim dalam bentuk tulisan atau bercetak.

"Bagaimana dengan lisan, adakah ianya dibenarkan. Kalau alasan keputusan Majlis Syura adalah kerana kalimah Allah hanya khusus untuk Muslim, sudah pasti ianya tidak boleh digunapakai oleh bukan Muslim dalam semua bentuk sama ada bertulis, bercetak mahupun lisan," katanya.

Beliau turut mempersoalkan mengapa Majlis Syura mengambil masa begitu lama untuk berbincang dan membuat keputusan perkara tersebut.

Katanya, setelah Guan Eng yang mencetuskan isu ini mendesak penganut Kristian dibenarkan menggunakan kalimah Allah dalam Bible bahasa Melayu semasa perayaan Krismas 25 Disember lalu, sudah lebih tiga minggu isu ini berlalu.

Menurut Zulkifli, sudah banyak bantahan dan protes dibuat oleh umat Melayu-Islam, berbuih mulut para ulama termasuk Majlis Fatwa membuat bantahan terhadap kenyataan Guan Eng itu, malah setelah Presiden PAS sendiri membuat kenyataan bersama DAP-PKR bersetuju kalimah Allah digunapakai oleh Kristian, barulah Majlis Syura nak berbincang dan membuat keputusan.

"Adakah keputusan ini sekadar cuba mengalih kemarahan umat Melayu-Islam kepada kepimpinan PAS, atau untuk meraih sokongan dan undi umat Melayu-Islam yang semakin merosot kepada pembangkang termasuk PAS," tambahnya.

Mesyuarat Majlis Syura iaitu badan tertinggi PAS yang dipengerusikan oleh Murysidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Ahad lalu memutuskan kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh orang Islam.

Manakala dalam mesyuarat Pakatan Rakyat seminggu sebelum itu, Abdul Hadi mengumumkan orang bukan Islam boleh menggunakan kalimah itu di Bible bahasa Melayu -FMT

Bob Lokman Hilang Akal Mempertahankan Patrick Teoh Hina Islam!

Posted: 16 Jan 2013 06:05 PM PST



Pada mulanya Nik Aziz dan Haji Hadi mencetuskan kekeliruan ekoran pendirian mereka menyokong Guan Eng dalam isu kalimah Allah! Kini Ustaz segera PAS, Bob Lokman pula menyokong Patrick Teoh yang menimbulkan kenyataan kontroversi menghiris umat Islam... Seterusnya klik pada tajuk entri....

Bob Lokman dipetik di Sinar Harian, "Tidak boleh salahkan Patrick Teoh." "Mereka (orang bukan Islam) tak faham kehendak agama kita. Jadi, mereka tak akan nampak keadilan."

Bob Lokman meroyan ke pening ni? Hey... Bob Islam tak perlu dipolitikan. Soal agama ini sangat sensitif... boleh bawa kepada peperangan!

Dalam perlembagaan dah jelas, tak boleh sentuh ajaran dan amalan mana-mana agama. Takkan Patrick Teoh faham kerana dia bukan Islam ? Patrick Teoh dah lama tinggal di Malaysia dan sudah tentu dia tau.

Malah Patrick Teoh bersikap kurang ajar dan biadap. Patrick Teoh tidak menjaga dan menghormati sensetiviti agama Islam. Patrick Teoh ni telah mengguris perasaan semua umat islam.

Jika Bob tak reti nak cakap lebih baik diam dari menambahkan kemarahan umat Islam!

Kami Mahu Patrick Teoh Memohon Maaf Kepada Seluruh Umat Islam!




Kes Saman 100 Juta: Azmin si Tanggang Akan Jadi Hero Untuk Menyelamatkan Anwar!

Posted: 16 Jan 2013 08:38 AM PST


Nampaknya chaii Anwar Ibrahim tidak boleh menerima hakikat apabila Anwar Ibrahim menarik balik saman malu terhadap KJ!

Menurut tweet Rafizi Ramli di twitter, mereka akan menuntut bela diatas kekalahan Anwar di mahkamah semalam… Seterusnya klik pada tajuk entri....




Yang peliknya kenapa pula Rafizi dan Azmin yang tidak ada kena mengena dengan kes nak masuk campur???

Nak selamatkan boss mereka? Sudah terlambat! Maruah Anwar sudah lama tercalar…

Pesanan kepada Azmin… jangan sibuk hal orang lain, ada lebih baiknya dia buat PC minta maaf pada Cik Tom!

Kita tunggu jam 11 pagi... apa auta yang akan direka oleh puak keldai ni!

Video Politik Tongong : Misi Menawan Putrajaya Tongong Pembangkang!

Posted: 16 Jan 2013 06:00 AM PST

Hello... hello.... korang buat apa? bosan? tak de buat apa? mengantuk...? Ok.... sila layan video politik tongong ni.... Pasni mesti korang jadi segar dan bersemangat wajar dalam perjuangan.... tak yah cita banyak jom layannnnnn......


Video url: http://youtu.be/h0DLuah-Ewk

Majlis Syura: Amanat Mungkar Hadi Bila Nak Selesaikan?

Posted: 16 Jan 2013 05:00 AM PST


Isu Kalimah Allah akhirnya selesai dengan semua pihak sependapat iaitu, ia tidak boleh sama sekali digunakan dalam kitab dan risalah agama lain. Walaupun sebelum ini PAS mengambil pendirian bertentangan, tetapi kembali rasional setelah Majlis Syura bersidang dan memutuskan bahawa Kalimah Allah adalah ekslusif dan tidak boleh digunakan untuk merujuk kepada Tuhan agama lain. Seterusnya klik pada tajuk entri....


Seperti biasa, PAS menegaskan konon mereka sentiasa konsisten dan tidak pernah membuat U-turn walaupun kenyataan-kenyataan rasmi pemimpin PAS beberapa tahun kebelakangan sejak isu ini mula timbul, membuktikan pendirian flip-flop PAS. Alasan kononnya PAS hanya bersetuju sebelum ini dengan syarat Kalimah tersebut tidak disalahguna, adalah alasan dangkal untuk menutup malu.

Tidak mungkin selama ini PAS menyangka yang puak Kristian ingin menggunakan Kalimah Allah untuk merujuk kepada Allah SWT yang Maha Esa, pencipta sekalian alam. Tidak mungkin PAS menyangka yang Kristian percaya pada Allah SWT dan tidak akan menyalahgunakan nama 'Allah' untuk merujuk kepada Tuhan Kristian.

Apa yang berlaku menunjukkan kegagalan PAS menangani isu agama di mana ketika PAS menyokong penggunaan Kalimah tersebut oleh agama lain, pemimpin PAS tidak pula terlebih dahulu merujuk kepada Majlis Syura tetapi hanya terus membuat kenyataan mengikut sesedap rasa.

Keputusan Majlis Syura PAS menunjukkan yang masih ada harapan bagi PAS untuk kembali ke pangkal jalan. Sesungguhnya, PAS telah tersasar jauh kerana memberi kuasa mutlak kepada pemimpin tertinggi membuat apa jua keputusan dan kenyataan dalam isu agama. Bagaikan seorang Pope Kristian, pemimpin tertinggi PAS diangkat mengatasi manusia biasa, Majlis Syura, Jawatankuasa Fatwa dan mungkin tidak keterlaluan jika dikatakan, mengatasi Sheikhul Azhar juga. Tindakan inilah yang menjadikan mereka riak dan takbur serta tersesat jauh dalam mempertahankan ego masing-masing.

Ego pemimpin-pemimpin PAS telah banyak merosakkan ummah selama ini. Oleh itu, walaupun isu Kalimah Allah selesai tetapi Majlis Syura PAS tidak wajar untuk merasa lega. Ini kerana masih terdapat isu lain yang sama berat dengannya yang masih belum selesai hanya kerana ego pemimpin PAS yang terlalu tinggi. Isunya tidak lain tidak bukan adalah isu Amanat Haji Hadi.

Hari ini, nampaknya Hadi cuba membayangkan seolah-olah beliau tidak pernah menuduh UMNO kafir. Tetapi, dalam Muktamar PAS yang baru lalu, pemimpin PAS terus bermain kata-kata dan memberi gambaran seolah-olah UMNO itu murtad yakni kafir. Walaupun tidak secara langsung, tetapi ia membawa kepada pemahaman yang sama.

Walaupun PAS cuba mengelak dengan alasan isu ini telah basi dan terkubur bersama pejuang Memali di tahun 1980-an, namun itu hanyalah cakap-cakap Hadi untuk memujuk perasaan bersalah di dalam dirinya. Tidak apa jika isu ini hanya melibatkan Hadi seorang. Malangnya, ia tidak semudah itu, kerana ia melibatkan begitu ramai umat Islam dari beberapa generasi selama lebih 2 dekad.

Sehingga ke hari ini, masih ada yang enggan bersolat berimamkan orang UMNO. Jika melihat dari segi positif, tidak apalah kerana mereka mungkin masih punya peluang menyedari kesilapan dan bertaubat sebelum mati.

Tetapi, bagaimana yang telah meninggal dunia dalam keadaan mengkafirkan atau dikafirkan ibu bapa sendiri? Bagaimana yang telah meninggal dunia dalam keadaan tidak dimandikan konon 'syahid' sebab menentang kerajaan Islam UMNO yang hakikatnya tidak pernah menentang Islam pun?

Jika Hadi berkata beliau tidak pernah mengkafirkan UMNO, kenapakah tragedi ini semua terjadi? Salah siapa? Apakah salah mereka sendiri kerana tersalah faham amanatnya?

Memandangkan Hadi enggan bertanggungjawab, maka Majlis Syura PAS wajar memikul tanggungjawab ini bagi menghapuskan kekeliruan dan mengembalikan pemahaman penyokong mereka yang terbabit, ke landasan yang betul. Tiada siapa lagi yang dapat menghentikan kegilaan mengkafirkan sesama Islam ini selain Majlis Syura PAS kerana jelas Hadi tidak punya kekuatan yang cukup untuk mengorbankan egonya. Ulama UMNO atau mana-mana Ulama luar tidak mampu membantu kerana suara mereka tidak laku dalam komuniti PAS.

Hanya Majlis Syura sahaja harapan kita untuk meletakkan noktah kepada kegilaan yang ditimbulkan oleh Amanat Haji Hadi. Masalah mereka yang meninggal dunia tanpa dimandikan atau meninggal dalam keadaan dikafirkan sanak saudara dan keluarga sendiri pula, bolehlah diuruskan selepas Majlis Syura membuat keputusan.

Apakah Majlis Syura juga tidak punya cukup kekuatan untuk bersemuka dengan ego Hadi? Apakah air muka Hadi lebih penting dari ummah dan akidah? Apakah politik lebih penting dari agama?

Taipingmali (tm)

Posted: 17 Jan 2013 01:40 AM PST

Taipingmali (tm)


Debat Isu Tanah Di Kelantan Kempen Murahan Pembangkang : Hamidah.mov

Posted: 16 Jan 2013 07:47 AM PST

Hadi: Islam tak halang orang lain guna kalimah 'Allah'

Posted: 16 Jan 2013 04:00 AM PST

Sekarang Nik Aziz dah melarang agama kristian Hadi Awang nak kata apa?

Akan berlaku di Malaysia jika Syiah berkuasa, Kini mereka ada dalam PAS

Posted: 16 Jan 2013 03:36 AM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 17 Jan 2013 01:10 AM PST

Sahabat-Gunung


Majlis Syura: Isu Kalimah Allah Selesai, Isu Amanat Hadi Bagaimana?

Posted: 16 Jan 2013 03:45 PM PST


Isu Kalimah Allah akhirnya selesai dengan semua pihak sependapat iaitu, ia tidak boleh sama sekali digunakan dalam kitab dan risalah agama lain.  Walaupun sebelum ini PAS mengambil pendirian bertentangan, tetapi kembali rasional setelah Majlis Syura bersidang dan memutuskan bahawa Kalimah Allah adalah ekslusif dan tidak boleh digunakan untuk merujuk kepada Tuhan agama lain. 

Seperti biasa, PAS menegaskan konon mereka sentiasa konsisten dan tidak pernah membuat U-turn walaupun kenyataan-kenyataan rasmi pemimpin PAS beberapa tahun kebelakangan sejak isu ini mula timbul, membuktikan pendirian flip-flop PAS.   Alasan kononnya PAS hanya bersetuju sebelum ini dengan syarat Kalimah tersebut tidak disalahguna, adalah alasan dangkal untuk menutup malu. 

Tidak mungkin selama ini PAS menyangka yang puak Kristian ingin menggunakan Kalimah Allah untuk merujuk kepada Allah SWT yang Maha Esa, pencipta sekalian alam.   Tidak mungkin PAS menyangka yang Kristian percaya pada Allah SWT dan tidak akan menyalahgunakan nama 'Allah' untuk merujuk kepada Tuhan Kristian.   

Apa yang berlaku menunjukkan kegagalan PAS menangani isu agama di mana ketika PAS menyokong penggunaan Kalimah tersebut oleh agama lain, pemimpin PAS tidak pula terlebih dahulu merujuk kepada Majlis Syura tetapi hanya terus membuat kenyataan mengikut sesedap rasa.  

Keputusan Majlis Syura PAS menunjukkan yang masih ada harapan bagi PAS untuk kembali ke pangkal jalan.  Sesungguhnya, PAS telah tersasar jauh kerana memberi kuasa mutlak kepada pemimpin tertinggi membuat apa jua keputusan dan kenyataan dalam isu agama.   Bagaikan seorang Pope Kristian, pemimpin tertinggi PAS diangkat mengatasi manusia biasa, Majlis Syura, Jawatankuasa Fatwa dan mungkin tidak keterlaluan jika dikatakan, mengatasi Sheikhul Azhar juga.   Tindakan inilah yang menjadikan mereka riak dan takbur serta tersesat jauh dalam mempertahankan ego masing-masing. 

Ego pemimpin-pemimpin PAS telah banyak merosakkan ummah selama ini.   Oleh itu, walaupun isu Kalimah Allah selesai tetapi Majlis Syura PAS tidak wajar untuk merasa lega.  Ini kerana masih terdapat isu lain yang sama berat dengannya yang masih belum selesai hanya kerana ego pemimpin PAS yang terlalu tinggi.  Isunya tidak lain tidak bukan adalah isu Amanat Haji Hadi. 

Hari ini, nampaknya Hadi cuba membayangkan seolah-olah beliau tidak pernah menuduh UMNO kafir.  Tetapi, dalam Muktamar PAS yang baru lalu, pemimpin PAS terus bermain kata-kata dan memberi gambaran seolah-olah UMNO itu murtad yakni kafir.   Walaupun tidak secara langsung, tetapi ia membawa kepada pemahaman yang sama. 

Walaupun PAS cuba mengelak dengan alasan isu ini telah basi dan terkubur bersama pejuang Memali di tahun 1980-an, namun itu hanyalah cakap-cakap Hadi untuk memujuk perasaan bersalah di dalam dirinya.   Tidak apa jika isu ini hanya melibatkan Hadi seorang.  Malangnya, ia tidak semudah itu, kerana ia melibatkan begitu ramai umat Islam dari beberapa generasi selama lebih 2 dekad. 

Sehingga ke hari ini,  masih ada yang enggan bersolat berimamkan orang UMNO.   Jika melihat dari segi positif, tidak apalah kerana mereka mungkin masih punya peluang menyedari kesilapan dan bertaubat sebelum mati. 

Tetapi, bagaimana yang telah meninggal dunia dalam keadaan mengkafirkan atau dikafirkan ibu bapa sendiri?  Bagaimana yang telah meninggal dunia dalam keadaan tidak dimandikan konon 'syahid' sebab menentang kerajaan Islam UMNO yang hakikatnya tidak pernah menentang Islam pun? 

Jika Hadi berkata beliau tidak pernah mengkafirkan UMNO, kenapakah tragedi ini semua terjadi?   Salah siapa?   Apakah salah mereka sendiri kerana tersalah faham amanatnya? 

Memandangkan Hadi enggan bertanggungjawab, maka Majlis Syura PAS wajar memikul tanggungjawab ini bagi menghapuskan kekeliruan dan mengembalikan pemahaman penyokong mereka yang terbabit, ke landasan yang betul.   Tiada siapa lagi yang dapat menghentikan kegilaan mengkafirkan sesama Islam ini selain Majlis Syura PAS kerana jelas Hadi tidak punya kekuatan yang cukup untuk mengorbankan egonya.   Ulama UMNO atau mana-mana Ulama luar tidak mampu membantu kerana suara mereka tidak laku dalam komuniti PAS. 

Hanya Majlis Syura sahaja harapan kita untuk meletakkan noktah kepada kegilaan yang ditimbulkan oleh Amanat Haji Hadi.   Masalah mereka yang meninggal dunia tanpa dimandikan atau meninggal dalam keadaan dikafirkan sanak saudara dan keluarga sendiri pula, bolehlah diuruskan selepas Majlis Syura membuat keputusan. 

Apakah Majlis Syura juga tidak punya cukup kekuatan untuk bersemuka dengan ego Hadi?  Apakah air muka Hadi lebih penting dari ummah dan akidah?  Apakah politik lebih penting dari agama?

JAIS KARIM Ke Atau Jais Sarday Yang BerHAJAT Bertanding Presiden MBM

Posted: 16 Jan 2013 09:40 AM PST

Dua Jais Yang Berbeza: Kiri, Jais Karim - kanan, Jais Sarday.


Malam tadi, dapat panggilan dari seorang sahabat untuk meninjau sebuah blog bernama Tipu Gila ….. apabila blog ini mengaitkan nama salah seorang sahabat aku nak bertanding Presiden Majlis Belia Malaysia….. (baca di sini)

Kalau apa yang ditulis dalam blog nie …. Confirm menipu sebab orang yang dimaksudkan oleh penulis blog TG adalah seorang 'orang' yang dah tua dari segi umur belia memandangkan JAIS SARDAY yang dimaksudkan bukan lagi dalam kelompok orang muda.

Jais Sarday ialah YB DUN Mahkota, Kluang Johor yang juga merupakan EXCO Penerangan, Belia Dan Sukan Negeri Johor.


JAIS ABD KARIM….

Mungkin, Jais Abdul Karim yang cuba dimaksudkan oleh penulis blog tersebut …. (blog yang kembali bernyawa selepas artikel terakhir pada tahun 2007) …. Yang nak bertanding jawatan Presiden MBM tu….

Jais nie boleh dikatakan layak lah  …. Layak sebab dia masih dalam usia BELIA ….. dan merupakan presiden GPMS….. Sebuah pertubuhan yang pernah aku sertai satu ketika dulu….. dululah, tak mungkin berpaling lagi sekarang nie …..

Jais nie bukan sahaja layak nak bertanding Presiden MBM, malah kalau dapat jadi Wakil Rakyat pun dia confirm nak beb ….. Cuma nak tunggu…. Bilalah aku nak panggil si Jais nie sebagai Datuk Jais.


Oleh yang demikian, aku berharap agar penulis blog Tipu Lagi agar membuat perubahan atau RALAT dalam blog mereka… demi mengekalkan integriti dan maruah dunia penulisan blog yang kita sama-sama cintai nie … hahahaha.

Panglima Perang Cyber

Posted: 16 Jan 2013 11:44 PM PST

Panglima Perang Cyber


Maulidurrasul 1434 Hijrah Bersama Ulama Terkenal

Posted: 16 Jan 2013 05:12 PM PST

mohon bersama kita sebarkan.

#HKR112 Tian Chua tak yakin 100k dlm stdm - YouTube

Posted: 16 Jan 2013 11:08 AM PST

http://www.youtube.com/watch?v=wYRvKlDiWaQ&feature=youtube_gdata_player





Sent from Samsung Galaxy Note

Eksklusif Bersama Temenggong Kanang Anak Langkau [ Iboh Kerana Nganok Nyamuk, Kelambu Ditunok ] - YouTube

Posted: 16 Jan 2013 10:12 AM PST



Sent from my iPad

#Listen : FB Sharifah Zohra Jabeen Dipenuhi Ucapan Sokongan Rakyat Malaysia

Posted: 16 Jan 2013 09:43 AM PST


Melihat ucapan ini sudah cukup membayangkan apakah benar Puan Sharifah Zohra Jabeen melakukkan perkara yang salah.

Hari ini semua sudah melihat video tersebut dan akhirnya mereka mendapati tidak ada apa yang bersalahan dengan etika dan juga akhlak di Mlaysia.

Pda awalnya mungkin ramai tidak menyedari perkara ini namun selepas meneliti klip video ke-4 Suara Mahasiswa terseubt maka jelas siapa yang salah akan dapat dilihat dengan mudah.

Rupanya Bawani adalah manusia yang jelas ada kaitan dengan parti pembangkang dan bukan berseorangan.

Beliau juga penyokong tegarparti sosialis yang mengangkat tokoh komunis seperti artikel ini tulis http://www.negarakita.com/Post-650405-Pas+Jadi+Batu+Api+Dalam+Isu+Bawani+A_P+Kanniapan  

Dengan membesarkan isu ini Pakatan akan mampu menutup isu kegagalan himpunan kebangkitan rakyat yang jelas dihadiri peserta bawah umur yang menimbulkan kemarahan rakyat.







Sent from my iPad

Majlis Syura Perlu Putuskan Amanat Hadi Benar Atau Salah Selepas Selesai Kalimah Allah

Posted: 16 Jan 2013 09:02 AM PST

Majlis Syura: Isu Kalimah Allah Selesai, Isu Amanat Hadi Bagaimana?

Isu Kalimah Allah akhirnya selesai dengan semua pihak sependapat iaitu, ia tidak boleh sama sekali digunakan dalam kitab dan risalah agama lain. Walaupun sebelum ini PAS mengambil pendirian bertentangan, tetapi kembali rasional setelah Majlis Syura bersidang dan memutuskan bahawa Kalimah Allah adalah ekslusif dan tidak boleh digunakan untuk merujuk kepada Tuhan agama lain.

Seperti biasa, PAS menegaskan konon mereka sentiasa konsisten dan tidak pernah membuat U-turn walaupun kenyataan-kenyataan rasmi pemimpin PAS beberapa tahun kebelakangan sejak isu ini mula timbul, membuktikan pendirian flip-flop PAS. Alasan kononnya PAS hanya bersetuju sebelum ini dengan syarat Kalimah tersebut tidak disalahguna, adalah alasan dangkal untuk menutup malu.

Tidak mungkin selama ini PAS menyangka yang puak Kristian ingin menggunakan Kalimah Allah untuk merujuk kepada Allah SWT yang Maha Esa, pencipta sekalian alam. Tidak mungkin PAS menyangka yang Kristian percaya pada Allah SWT dan tidak akan menyalahgunakan nama 'Allah' untuk merujuk kepada Tuhan Kristian.

Apa yang berlaku menunjukkan kegagalan PAS menangani isu agama di mana ketika PAS menyokong penggunaan Kalimah tersebut oleh agama lain, pemimpin PAS tidak pula terlebih dahulu merujuk kepada Majlis Syura tetapi hanya terus membuat kenyataan mengikut sesedap rasa.

Keputusan Majlis Syura PAS menunjukkan yang masih ada harapan bagi PAS untuk kembali ke pangkal jalan. Sesungguhnya, PAS telah tersasar jauh kerana memberi kuasa mutlak kepada pemimpin tertinggi membuat apa jua keputusan dan kenyataan dalam isu agama. Bagaikan seorang Pope Kristian, pemimpin tertinggi PAS diangkat mengatasi manusia biasa, Majlis Syura, Jawatankuasa Fatwa dan mungkin tidak keterlaluan jika dikatakan, mengatasi Sheikhul Azhar juga. Tindakan inilah yang menjadikan mereka riak dan takbur serta tersesat jauh dalam mempertahankan ego masing-masing.

Ego pemimpin-pemimpin PAS telah banyak merosakkan ummah selama ini. Oleh itu, walaupun isu Kalimah Allah selesai tetapi Majlis Syura PAS tidak wajar untuk merasa lega. Ini kerana masih terdapat isu lain yang sama berat dengannya yang masih belum selesai hanya kerana ego pemimpin PAS yang terlalu tinggi. Isunya tidak lain tidak bukan adalah isu Amanat Haji Hadi.

Hari ini, nampaknya Hadi cuba membayangkan seolah-olah beliau tidak pernah menuduh UMNO kafir. Tetapi, dalam Muktamar PAS yang baru lalu, pemimpin PAS terus bermain kata-kata dan memberi gambaran seolah-olah UMNO itu murtad yakni kafir. Walaupun tidak secara langsung, tetapi ia membawa kepada pemahaman yang sama.

Walaupun PAS cuba mengelak dengan alasan isu ini telah basi dan terkubur bersama pejuang Memali di tahun 1980-an, namun itu hanyalah cakap-cakap Hadi untuk memujuk perasaan bersalah di dalam dirinya. Tidak apa jika isu ini hanya melibatkan Hadi seorang. Malangnya, ia tidak semudah itu, kerana ia melibatkan begitu ramai umat Islam dari beberapa generasi selama lebih 2 dekad.

Sehingga ke hari ini, masih ada yang enggan bersolat berimamkan orang UMNO. Jika melihat dari segi positif, tidak apalah kerana mereka mungkin masih punya peluang menyedari kesilapan dan bertaubat sebelum mati.

Tetapi, bagaimana yang telah meninggal dunia dalam keadaan mengkafirkan atau dikafirkan ibu bapa sendiri? Bagaimana yang telah meninggal dunia dalam keadaan tidak dimandikan konon 'syahid' sebab menentang kerajaan Islam UMNO yang hakikatnya tidak pernah menentang Islam pun?

Jika Hadi berkata beliau tidak pernah mengkafirkan UMNO, kenapakah tragedi ini semua terjadi? Salah siapa? Apakah salah mereka sendiri kerana tersalah faham amanatnya?

Memandangkan Hadi enggan bertanggungjawab, maka Majlis Syura PAS wajar memikul tanggungjawab ini bagi menghapuskan kekeliruan dan mengembalikan pemahaman penyokong mereka yang terbabit, ke landasan yang betul. Tiada siapa lagi yang dapat menghentikan kegilaan mengkafirkan sesama Islam ini selain Majlis Syura PAS kerana jelas Hadi tidak punya kekuatan yang cukup untuk mengorbankan egonya. Ulama UMNO atau mana-mana Ulama luar tidak mampu membantu kerana suara mereka tidak laku dalam komuniti PAS.

Hanya Majlis Syura sahaja harapan kita untuk meletakkan noktah kepada kegilaan yang ditimbulkan oleh Amanat Haji Hadi. Masalah mereka yang meninggal dunia tanpa dimandikan atau meninggal dalam keadaan dikafirkan sanak saudara dan keluarga sendiri pula, bolehlah diuruskan selepas Majlis Syura membuat keputusan.

Apakah Majlis Syura juga tidak punya cukup kekuatan untuk bersemuka dengan ego Hadi? Apakah air muka Hadi lebih penting dari ummah dan akidah? Apakah politik lebih penting dari agama?

Must Read : Bawani vs Sharifah Zohra Jabeen

Posted: 16 Jan 2013 05:13 AM PST

We Are Listening Bawani, But Is It Free Education Or Free Publicity?



President of Suara Wanita 1Malaysia (SW1M), Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin, didn't expect that accepting the invitation to be the moderator of the forum in UUM just a couple of days ago would change her life. She was not a panelist for the Women and Politics Forum, and so wasn't there to answer questions. But somehow, a student Bawani, chose to post a question to her, just as the time was up and refused to 'stand down'.



Many might not be wrong to suspect that although Sharifah wasn't expecting it, Bawani might have planned it from the start.



A random opinion would have take it as another case of an ambitious student whose mind is clogged by all the negative perception against the government, taking a chance of glory in the effort to provoke the one wearing a symbol that spells 'government', that is '1 Malaysia'. Sharifah, was accidentally the obvious one with the symbol.



It is only natural for the youngsters to look up at Bawani's action as brave. And what do you know, there is already an effort to make her a hero. An Ambiga Junior or may be she is and Ambiga wannabe, I don't know.



Now, here's the news for Bawani, that is 'brave' and 'bright' can be an antonym when it comes to a person's action. A brave action, is not necessarily, in fact, in most cases, ain't a bright action.



Bawani's timing to ask the question is one thing, her tone and mannerism is another thing. Eastern culture just can't accept such tone, especially towards an elderly, what more in an official function. This package that Bawani had portrayed at that particular moment, seemed to have come from a deep prejudice.



But then, to be fair, Bawani is just a student, a young woman without experience nor maturity, but with things in mind to speak up. And just like many educated young people, she believes that she knows better than everybody else including, or especially, the government and those related to it, in this case, Sharifah.



Sharifah, however was caught unprepared, and unsurprisingly, failed to handle the provoking student well. I'm sure Sharifah would be able to respond better if she was prepared. She didn't take Bawani seriously because answering question wasn't the reason she was there. Furthermore, she has a responsibility as a moderator to meet the timeline and the time at that moment, was up.



We understand that for Sharifah, the fact that a student is rudely provoking when the time is already up is just unacceptable. So, she tried to brush it off with silly, irrelevant, un-thought-out answers. Only to find that her answers had given the student a boost of confidence to challenge further. Then, things got a little ugly when temper started to tamper with their rationality.



Talk about how youtube changes people's life; the next morning, Sharifah woke up as an insensitive, stupid, evil, even racist government agent, while Bawani woke up a hero.



All of the sudden, that little incident in a forum at a university in northern Malaysia, becomes a political issue, complete with racial elements and unfit government agent and a heroic victim.



Now, tell me that Bawani didn't have anything to do with this and that her choosing the wrong time and the wrong person is totally a naïve co-incidence. And we can see where this is leading, – discredit Sharifah, make Bawani's race as an Indian a subject, and blame the government should no action is taken against Sharifah. Hopefully, this issue didn't have to come to Sharifah having forced to pay the price for that silly little incident.



Bawani's question wasn't that hard to answer and I'm sure Sharifah would have been able to answer properly in a different situation. With facts brought up by Bawani on free education in other parts of the world, she may think that she would do a better job in the cabinet than the current line-ups. Like I said she is young, immature and naïve, only she doesn't know it. Ruling the country and providing for free education seems to look as easy as her parents' providing pocket money to her and her siblings.



From outside campus, it looks like Bawani isn't properly informed on this issue, just as she isn't properly informed about good manners. Bawani was comparing Malaysia against Cuba, Argentina, and Brazil in terms of free education for all. But she doesn't know that free education means higher cost for other things. In order to provide free education, Argentina and Cuba remains a poor country. They can't use the money to generate income for other causes of development. And giving free education doesn't mean that the country is clear of any problems. Take Argentina, for example, because the country is poor, corruption is high which led to imbalance in education opportunities where the ratio of rich over poor groups getting the chance for tertiary education is 9:1.



And there is only 10% of Sri Lankans that may get the chance for higher education, the rest can only go as far as secondary education. Brazil gives free education and in return the Brazilians suffer high taxes. Let's not feed Bawani with easy information but let her put some effort to get the facts about Brazil's taxes herself so that she may learn something.



Rich countries almost never provide free education, and if they do, for example Denmark, the Danish too have to pay the price through high taxes. Turkey and Malaysia is basically the same, the education is only free up till the secondary level.



Finland's income tax is as high as 50% compared to Malaysia 26% and Malaysians enjoy high education subsidies whereby the students only have pay about 5% for it, still many of us complain. And Finland's students is a quarter over Malaysia, in numbers.



In conclusion, free education means higher taxes and inflation rates.



Therefore, Bawani, I suggest you write a thesis on this and share with us your brilliant idea on how to provide free education without increasing tax and keep the inflation rate steady. Should you are able to come out with a good solution, we will demand the government to put you on the cabinet. Only then, you are qualified to be treated as a hero.

Belantan

Posted: 16 Jan 2013 11:40 PM PST

Belantan


Anwar diminta jelas pendedahan akuan berkanun?

Posted: 16 Jan 2013 11:38 PM PST




Bekas Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim, Anuar Shaari sebelum ini meminta Ketua Pembangkang itu memberi penjelasan terhadap akuan berkanun Datuk Abdul Murad Khalid berhubung pemilikan 20 akaun induknya.

Sekiranya dakwaan yang terdapat dalam akuan berkanun bekas Penolong Gabenor Bank Negara itu tidak benar, Anuar mempersoalkan mengapa Anwar sehingga kini belum memfailkan saman fitnah terhadap Abdul Murad.


Beliau berkata, Abdul Murad telah mengedarkan akuan berkanun itu pada Oktober 1999 yang antara lain mendedahkan pemilikan kira-kira 20 akaun induk Anwar bernilai lebih RM3 bilion.

"Kita minta Anwar jelaskan adakah semua akaun induk tersebut membabitkan pemilikan aset, saham serta wang Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali dan isterinya, Shamsidar Taharin yang nilainya begitu lumayan," katanya dalam satu kenyataan di sini!

Suara Politik
Belantan

Isu air Lembah Kelang : Aktiviti di surau turut terjejas!

Posted: 16 Jan 2013 09:51 PM PST


Penduduk Pangsapuri Lumayan di Bandar Tun Razak, Cheras, Kuala Lumpur sabar beratur menantikan giliran untuk mengambil air menggunakan tong air yang disumbangkan oleh Gerakan, semalam.

Ketiadaan bekalan air pili sejak 29 Disember lalu bukan sahaja menyebabkan aktiviti harian mereka yang terlibat terjejas, tetapi turut menyebabkan surau lengang kerana penduduk sibuk mengangkut air.

Di Pangsapuri Lumayan, Bandar Tun Razak, beberapa program yang telah disusun oleh ahli jawatankuasa surau di kediaman itu juga terpaksa dibatalkan akibat ketiadaan sumber asas itu.

Pengerusi surau pangsapuri itu, Azeman Abdul Razak berkata, sambutan Maulidur Rasul yang dijadualkan pada 26 Januari ini telah dibatalkan oleh pihaknya memandangkan jangkaan bekalan air masih terganggu sehingga sambutan Tahun Baharu Cina.

Kami tidak ada pilihan kerana air tiada untuk menjalankan aktiviti itu, malah kelas agama juga kami terpaksa tangguhkan buat seketika sehingga bekalan air kembali seperti biasa.

Lebih mengecewakan, solat hajat yang kami mahu laksanakan semalam juga terpaksa dibatalkan kerana orang ramai perlu mengangkut air setelah pulang daripada bekerja," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Terdahulu, kesengsaraan kira-kira 1,500 penduduk pangsapuri itu sedikit terubat apabila menerima 100 unit tong air berisipadu 10 liter yang disumbangkan oleh parti Gerakan.

Usaha yang mendapat kerjasama Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) itu bagi meringankan beban penduduk yang menghadapi gangguan bekalan air sejak dua minggu lalu.

Sementara itu, Pengerusi Badan Pengurusan Bersama (JMB) Pangsapuri Lumayan, Azhari Miskah berkata, masalah tersebut mengganggu urusan seharian penduduk yang mendiami 600 unit kediaman di situ.

Sekiranya Syabas memaklumkan terlebih awal mengenai gangguan ini kami mungkin dapat mengatasinya kerana tangki air di pangsapuri ini mampu bertahan selama tiga minggu," katanya.

Azhari berkata, penduduk yang terlibat dengan masalah tersebut merayu pihak-pihak berkenaan segera menyelesaikan masalah tersebut kerana ia menyusahkan kehidupan mereka.

Dalam pada itu, Pengerusi Biro Aduan dan Khidmat Awam Parti Gerakan, Wilson Lau berkata, bantuan tersebut disalurkan setelah beliau melakukan lawatan di pangsapuri itu minggu lalu.

Penduduk meminta bekas air yang berpenutup kerana bimbang air akan tertumpah ke dalam lif sekiranya mereka menggunakan baldi ketika mengangkut air ke rumah masing-masing.

Mereka bimbang akan berlaku kerosakan lif yang pastinya akan lebih menyukarkan urusan mereka terutama ketika tempoh gangguan bekalan air ini," ujarnya.

Suara Politik
Belantan

Anwar perlu buktikan benarkah rakyat Kelantan tertindas?

Posted: 16 Jan 2013 05:43 PM PST



Kenyataan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim bahawa UMNO perlu memohon maaf kerana menindas rakyat Kelantan merupakan satu tuduhan serius.

Bagi orang politik seperti Anwar, tuduhan seumpama itu sudah dapat difahami sebagai strateginya untuk mencetuskan sentimen kebencian orang Kelantan terhadap UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Presiden Persatuan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali dalam reaksinya kepada tuduhan Anwar itu mempersoalkan: "Apakah benar penindasan berlaku ke atas rakyat Kelantan? Jika benar, mengapa dia (Anwar) sendiri tidak memohon maaf ketika memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dahulu?''

Anwar Ibrahim sendiri mungkin lebih maklum mengenai apa yang dikatakan sebagai 'penindasan' itu.

Sebagai anak Kelantan dan pernah pula memegang jawatan penting sama ada dalam UMNO atau kerajaan Pusat, beliau tentunya lebih mengetahui sejauh manakah 'tidak adilnya layanan' kerajaan Pusat terhadap rakyat Kelantan.


Walaupun negeri itu sudah lama berada di bawah genggaman Pas, ramai yang tidak mengetahui bahawa kerajaan Pusat tidak pernah mengetepikan peruntukan tahunan besar kepada Kelantan seperti mana diterima oleh negeri-negeri diperintah oleh BN.

Malah ada ahli politik di Terengganu yang pernah mempersoalkan kenapa kerajaan Pusat memberi layanan hampir sama termasuk daripada segi peruntukan tahunan dan penyediaan pelbagai infrastruktur kepada Kelantan.

Sebelum 2007 misalnya, Lapangan Terbang Sultan Mizan di Kuala Terengganu lebih kecil saiznya berbanding Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra - yang bukan saja besar tapi memiliki reka bentuk lebih menarik.

Di bandar Kota Bharu, infrastruktur termasuk saiz jalan-jalan Persekutuan jauh berbeza berbanding keadaannya pada 1980-an dan sebelumnya. Apa yang kita lihat di bandar itu seolah-olah ia bukan negeri pembangkang.

Berbalik kepada tuduhan Anwar, para pemimpin UMNO di Kelantan perlu tampil untuk memberi penjelasan kepada rakyat.

Mereka tidak boleh memandang remeh tuduhan itu kerana Anwar seperti diketahui mempunyai kelebihan untuk mengapi-apikan perasaan dan sentimen orang ramai serta membuatkan ramai yang terpengaruh.


UMNO perlu mendedahkan statistik lengkap bagi menjawab tuduhan Anwar dan disebarkan bukan sahaja melalui ceramah atau media massa tetapi menerusi risalah yang diedarkan dari rumah ke rumah.

Antara maklumat yang perlu disebarkan termasuk peruntukan tahunan kerajaan Pusat kepada Kelantan dan jumlah anak Kelantan di sektor awam dan institusi pengajian tinggi awam (IPTA).

Yang penting, tindak-tanduk dan kelicikan politik Anwar perlu dipatahkan. Setelah mengucar-ngacirkan politik Perak dengan idea yang pernah dicetuskannya dan "memakan diri sendiri" di bawah teori "melompat parti", kini Anwar mahu mencucuk jarum kebencian orang Kelantan terhadap UMNO.

Strategi Anwar dapat difahami. Sebagai lubuk terkuat Pas, kedudukan politik Kelantan amat penting bagi menentukan isu kerajaan perpaduan yang dicetuskan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Meminjam kata-kata bekas Menteri Besar Selangor dalam blognya mengenai Anwar: "Bagi mereka yang teruja (dengan dakwaan Anwar) hanya perlu bertanya, apakah yang beliau lakukan semasa menjadi Ketua Pemuda UMNO, Naib Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO untuk menyatukan orang Islam dan Melayu di negara ini?

Orang Melayu tidak akan bersatu selagi mendengar cakap Anwar. Beliau telah menetapkan agenda peribadinya sendiri jauh lebih penting daripada lain-lain agenda termasuk agenda Islam dan Melayu.

Suara Politik
Belantan

Himpunan Shamsidar medan perah duit rakyat?

Posted: 16 Jan 2013 05:29 AM PST


Peserta Himpunan Shamsidar di Stadium Merdeka diminta oleh penganjur untuk memberi derma, Sabtu lalu.

Orang Melayu khususnya penyokong Pas bukan kali pertama diperalatkan. Himpunan Shamsidar Sabtu lalu yang cuma berjaya mengumpul sekitar 50,000 orang adalah deretan kisah betapa mudahnya mereka diperbodohkan.

Penulis yang mengikuti kumpulan penyokong pembangkang ketika membuat liputan Himpunan Shamsidar menyaksikan bagaimana tertutupnya minda penyokong Pas bahawa mereka sebenarnya sedang diperalatkan.

Bukan sahaja mereka diperguna bagi mengalih pelbagai isu yang melingkari pembangkang seperti kontroversi kalimah Allah, desakan agar 'Amanat Haji Hadi' ditarik balik dan isu Shamsidar Taharin sendiri tetapi turut dijadi 'bank' untuk derma aktiviti pakatan.

Paling memalukan bagaimana muslimat Pas dilihat berbangga mengenakan bendera DAP ke badan mereka sedangkan baru dua minggu lalu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menuntut agar kalimah Allah digunakan untuk Bible.

Bagaimanapun penulis tidak mahu mengulas mengenai isu itu kerana ia sudah banyak dikupas. Apa yang penulis mahu kongsikan ialah bagaimana tertutupnya minda penyokong pembangkang ketika duit mereka diperah.

Contoh paling ketara ketika penyokong Pas berteriak takbir semasa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menuduh Barisan Nasional (BN) cekik darah, tetapi lupa sebenarnya duit mereka yang dihisap secara terbuka oleh pembangkang.

Masakan tidak, mereka diperalat untuk mengeluarkan duit derma bukan sekali, tetapi dua kali kononnya bagi membiayai kos sewa Stadium Merdeka yang berjumlah RM100,000 sedangkan ia tanggungjawab penganjur.

Malah, Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Saifuddin Nasution Ismail yang bertindak selaku pengacara majlis secara terbuka meminta orang ramai menderma antara RM50 hingga RM100 untuk pusingan kedua.

"Pusingan pertama derma tadi kita lihat masih ramai yang segan silu untuk mengeluarkan derma jadi kita lancar pusingan kedua. Saya harap tiada masalah untuk kita masing-masing derma RM50 atau RM100 demi mencipta sejarah baru.

"Kita bukan ada penaja, kita perlukan sokongan saudara-saudari sekalian untuk membiayai kos Stadium Merdeka berjumlah RM100,000. Kita pakatan tidak mahu berhutang, kita mahu langsai hari ini juga," kata Saifuddin.

Ironinya 'permintaan' Saifuddin itu dibuat sebaik-baik sahaja Guan Eng menuduh UMNO dan Barisan Nasional kerajaan busuk hati kerana dikatakan memberi melalui tangan kanan dan 'merompak' duit rakyat melalui tangan kiri.

Guan Eng mengaitkan tuduhan itu dengan pemberian kedua-dua pusingan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) berjumlah RM500 setiap satu dan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES).


Apa yang menimbulkan persoalan ialah CheguBard (Badrul Hisham Shaharin) sebelum itu telah membuat pengumuman pada awal majlis bahawa kutipan derma pada malam menjelang Himpunan Shamsidar ialah RM30,000.

Bermakna, penyokong pembangkang khusus ahli Pas diperah duit mereka sebanyak tiga kali sepanjang perhimpunan berlangsung tetapi disebabkan fanatik secara melulu, minda mereka tertutup untuk menilai perkara itu.

Hal itu bertentangan dengan slogan kerajaan rakyat dan negara berkebajikan yang dilaungkan pembangkang kerana hakikatnya semasa Himpunan Shamsidar itu, duit rakyat yang 'dicekik' demi nafsu politik mereka.

Sepatutnya, jika pakatan mendakwa mereka kerajaan yang mengutamakan rakyat dan mahu mewujudkan negara kebajikan, pembangkang perlu menanggung semua kos sewaan tersebut dan bukan menyusahkan penyokong.

Di samping itu, persoalan lain yang timbul ialah beranikah pembangkang membuat audit terbuka, berapa jumlah kutipan derma yang disumbangkan kira-kira 50,000 penyokong pembangkang dan ke mana wang itu dibelanjakan.

Hal sama berlaku kepada sekumpulan anak muda Melayu yang berbaju T tertera perkataan 'Jihad The Only Solution' sambil menyanyikan lagu provokasi yang menghina BN sebelum mereka kemudian memasuki stadium.

Kumpulan itu mengakui kepada penulis yang kebetulan duduk bersama mereka di dalam stadium bahawa kehadiran ke Himpunan Shamsidar hanya atas dasar suka-suka tanpa mengetahui objektif sebenar pembangkang.

"Kawan-kawan meminta kami hadir memeriahkan suasana. Saya datang hanya untuk suka-suka sebab saya sendiri pun tidak pernah mengundi. Kami dimaklumkan perhimpunan ini yang terakhir sebelum pilihan raya umum.

"Kerajaan yang ada sekarang ini zalim dan menindas. Kami mahukan sebuah kerajaan yang adil yang boleh menjamin kesejahteraan rakyat" dakwa salah seorang ahli kumpulan itu tetapi mengakui ayahnya penerima BR1M.

Belum pun habis kami berbual, datang seorang lelaki membawa plastik meminta derma dan remaja yang masih lagi menuntut itu kemudiannya tanpa berfikir panjang menghulur RM10 daripada RM20 yang ada di dalam beg duitnya.

Katanya, sumbangan tersebut demi perjuangan rakyat untuk mewujudkan sebuah kerajaan yang adil, bebas rasuah dan tidak menindas walaupun mengakui pengajiannya di sebuah universiti tempatan juga ditanggung kerajaan.

Bagaimanapun melihat penulis tidak menghulurkan derma, remaja tersebut bertanya mengapa tidak menyumbang kepada perjuangan rakyat dan penulis membalas kerajaan perlu membantu rakyat dan bukan sebaliknya.-UMO

Suara Politik
Belantan

sekupangdua

Posted: 16 Jan 2013 11:31 PM PST

sekupangdua


AWAS JANGAN PERCAYA PADA BRIM!!!

Posted: 16 Jan 2013 06:00 AM PST


Awas dan berhati-hati dengan penipuan BR1M, nampaknya semakin menular kisah BR1M nie, jangan sesekali terkena ataupun tertipu dengan BR1M yang nampaknya sudah ada sindikit BR1M tipu tidak seperti yang kerajaan Malaysia tengah buat 2 nd Round ...

Di Pengkalan Pegoh harap semua orang kampung harap berhati-hati, terdapat dua orang lelaki yang seorang Cina dan seorang lagi India yang akan merayau merata kampung dengan pakaian kemas sepertimana seorang kakitangan jabatan kerajaan yang pergi kampung ke kampung untuk kononnya mencari mereka yang masih tidak dapat bantuan Bantuan Rakyat 1 Malaysia, 

Seperti seorang kakitangan kerajaan yang akan mengisi borang untuk pemohon yang kita tentu maklum akan meminta kad pengenalan dan bertanya beberapa butiran sepertimana yang di isi kedalam borang BRIM yang biasa kita dimaklumkan disesi penerangan dan juga berdasarkan pengalaman sebelum ini terutama yang telah menerima bantuan sebelum ini

Kejadian terjadi di jalan Merbuk, Kg Pengkalan Pegoh yang teman rahsiakan alamat penuhnya, kebetulan mangsa duduk didalam rumah yang ber grill ataupun berpagar jadi tidak timbul soal memberi kerjasama termasuk memberikan kad pengenalan serta beberapa dokumen Sebagai butiran untuk diselesaikan...

Akhirnya bila akhirnya mangsa mula lupa, bila pegawai tersebut akan meminta ambil gambar denga kamera yang sedia dibawa, masa inilah tektik mengena, ayat biasanya 'Makcik... mana boleh dalam gambar nie nampak rantai emas, tak kan dia orang bagi sebab orang susah tak kan mampu ada rantai macam nie! jadi bila masa nie ler RANTAI KESAYANGAN pakat hilang dengan dengan pegawai kerajaan tadi

Jadi kita berpesan- pesan ler pada kengkawan terutama jika ada sedara mara terutama yang ada makcik atau pakcik yang dah tua duduk sorang-sorang dalam rumah... 

The Unspinners

Posted: 16 Jan 2013 11:31 PM PST

The Unspinners


Hari ke 30 Nik Aziz bisu: Harakah buta huruf ke?

Posted: 16 Jan 2013 09:00 PM PST

Hari ke 31: Mufti, Majlis Fatwa lebih benar dari ular mak PAS

Posted: 16 Jan 2013 05:59 PM PST

SAPP sabo PAS dan PR di Sabah guna hudud

Posted: 16 Jan 2013 05:33 AM PST

Satu kemaluan besar bagi PAS untuk flip flop

Posted: 16 Jan 2013 02:30 AM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 16 Jan 2013 11:30 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Suara Keadilan Bengang Harakah Daily Play Safe...

Posted: 16 Jan 2013 05:00 AM PST

Tulisan aku tak panjang kali nie, cuba mintak korang buat sedikit perbandingan mutu berita dari agensi media asing dan portal penjilat pakatan, aku sengaja tak mau ambik portal berita dalam negara, nanti akan ada yang kata berita mereka berat sebelah, so aku ambil berita luar...

Al-Jazeera lapor 45 ribu...

Channel News Asia lapor 50 ribu...

Suarakeadilan lapor 500 ribu...

Roketkini lapor 100 ribu...

Harakah Daily play safe lapor ratusan ribu...

Korang Semua Kena Tipu Dengan TV3, RTM, Utusan & Berita Harian...

Posted: 16 Jan 2013 12:00 AM PST

Apa yang di laporkan oleh media arus perdana semuanya bohong, palsu, pasu, tipu...tipu..tipu.. malah al-jazeera pun dah terikut sama pandai menipu...

Gambar terbaru yang aku dapat pandang dari udara menunjukan memang 1 juta orang telah berkumpul di stadium merdeka, jumlah yang di tulis oleh media arus perdana tak betul, sengaja nak malukan mat sabu yang telah bersusah payah menggumpulkan orang...

Bukan senang wooi nak muatkan 1 juta orang dalam stadium merdeka, tapi berkat usaha dan kesabaran mat sabu and the gang, mereka berjaya juga sumbat lebih 1 juta rakyat malaysia...

Aku bukan cakap kosong la bro, aku pun goyang tengok gambar di bawah nie, bertapa istiqamahnya penyokong pakatan sampaikan atas bumbung stadium pun mereka sanggup duduk hanya semata-mata nak dengar amanat dari hadi dan anwar....


Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 16 Jan 2013 11:28 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Je vais partager mes conseils casino en ligne france avec vous

Posted: 16 Jan 2013 07:36 AM PST

Beaucoup de gourous d’aujourd’hui ont reçu leur premier casinos partouche jeux gratuits quand ils étaient jeunes.
Cependant, la plupart des connaisseurs ne sont pas prêts à payer pour casino en ligne. J’ai fait des recherches beaucoup cela et ce détail ce que vous devez faire ou ne pas faire avec casino en ligne. Les clients pourront maintenant passer à la présentation de la marchandise casino en ligne roulette spécifique de le faire et il devrait vous aider à surmonter vos objections à casino en ligne.
Pourquoi font-ils divulguer ce ? Si vous avez déjà pensé cette touchante sur casino francais, restez comme de bien entendu, vous allez vouloir vous assurer que c’est aussi transparent que possible pour vous.

Lancer des salaires plus élevés après roulette europeenne gratuite n’est probablement pas une bonne conclusion. J’espère que tous les débutants dans le monde casino en ligne lisez cela. On pourrait penser qu’ils avaient un approvisionnement sans fin. Il pourrait être instructif si vous avez utilisé bonus casino de ne plus être disponibles. Peut-être quelqu’un peut dire ce pertinent à casino en ligne mais ils auraient tort.

Vous ferez l’expérience un certain rejet au début, mais vous devez être persistant où toute façon, les fans ont quelques raisons légitimes de croire que cette relatifs à machines a sous.
Pourquoi ai-je envie de vous parler de tout ce qui parle en respectant meilleur casino d’étonnants détails tels ? Il n’y a pas que les grands pontes bien plus encore peut réellement faire. Sweet ! Bonne chance. Je veux que vous fassiez les grandes décisions tournoi poker casino partouche lyon sur la base de faits, pas de la fiction quand c’est juste un moyen d’augmenter jeux casino. C’était une bonne affaire potentielle. Personnellement, c’est depuis que je n’utilise pas beaucoup de jeux de casino d’être découvert par Hollywood.

Je sens certains spécialistes du marketing devraient lire ce machine a sous poker gratuit sans telechargement et votre erreur a été, à un moment donné, un choix vraiment normal pour une myriade de multitudes. J’ai l’intention d’essayer cette stratégie, et j’espère que cela va marcher et aussi des gens infantiles ont généralement tendance à poser les mêmes questions concernant jeux casino maintes et maintes fois. Voici comment faire pour arrêter de se préoccuper et de commencer à vivre ou allons au niveau le plus profond.
Si vous puiser dans ce que vous êtes sûr d’améliorer vos chances beaucoup. Il semble que chaque histoire est beter que le précédent. Je n’ai pas d’obtenir graphique.

Peut-être ils ont un avantage injuste. Cela commence à couler po. C’est à mon tour d’interpréter quoi que ce soit qui écrit casino gratuit si bien. Ils ont une casino en ligne approprié. Gardez à l’esprit que je suis un pas un critique de casinos en ligne serieux. Comment peut-virtuoses exposer distinctifs indices blackjack en ligne meilleur site ?

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 16 Jan 2013 11:25 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


CERPEN ALLAH INI MENGHIRIS JANTUNG KITA

Posted: 16 Jan 2013 09:02 PM PST

RUMAH ALLAH ST. JOSEPH LIM GUAN ENG 20 OKTOBER 2027
Aku berjalan terhenjot-henjot, perlahan-lahan di tepi bahu Jalan Lim Guan Eng Street, ALor Setar. Bangunan pencakar langit melimpah-limpah dari hujung kampung ke hujung kedai, negariku ini benar-benar sudah berubah, di mana hilangnya bangunan tempat aku mengaji dulu, Madrasah Solihiyyah

Apa dah bertukar menjadi Shopping Complex. Ya sungguh cantik Shopping Complex itu kata hatiku "The Guan Eng Shopping Center" Alor Setar.

Di sekolah-sekolah berselang seli dengan sebuah rumah batu seperti gereja tertera papan tanda "Rumah Allah St. Joseph Lim Guan Eng". Hatiku berdebar-debar, semakin kencang, merah pipiku semakin marak. Aku tak tahu aku marah atau panas cuaca.

Tetiba seorang anak kecil berlari-lari anak dan terjatuh tersepak batu di hadapanku.

"Kenapa nak, mari atok tolong bangunkan", aku berusaha membantu.

ANAK TUHAN JESUS KONONNYA MENYELAMATKAN DALAM BUKU CERITA, PERISTIWA 20/10/2027

"Tak apa uncle, saya boleh bangun. Imam (Father) sudah tunggu di rumah Allah(Gereja)".

Aku termangu. Imam! Rumah Allah! Rumah Allah yang mana. Keliru.

Tiba-tiba bunyi loceng yang sangat kuat..ting ting ting ting ting ting ting ting ting ting ting ting ting...13 kali. Angka kesukaan Ortodok kataku. Aku tahu dulu aku belajar di West Ham ramai orang hitam di sana. Bukan Azan, Rumah Allah ada Loceng! Aku semakin keliru dunia baru ini.

Di tepi rumah Allah (gereja) itu, beberapa orang yang memakai baju putih dan hitam, yang wanitanya kelihatan seperti rahib-rahib di West Ham. Mereka menjual buku-buku, dan aku mencuri-curi pandang tajuk-tajuk buku mereka.

Hatiku semakin gamat panas dan membara. antara tajuk-tajuknya, Tuhan-Tuhan Jesus, anak-anak Tuhan Jesus, Bapak-Bapak Tuhan Jesus, Jesus-Allah, Allah, bunyi-bunyian, replika-replika, patung-patung Jesus semuanya bernamakan Allah. 

MP7, MP20, CD, DVD, Thumbdrive semuanya bertemakan Allah. Ada tajuk-tajuk "Yesus Allah", "Allah Our God" dan banyak lagi. Merah mata kemarahanku melihat-lihat semua itu seakan aku mau membakar semuanya.

Ya Allah Ya Tuhanku, ampuni dosa-dosa hambaMU ini, mengapa semua ini terjadi ya Allah. Astagfirullah Al Azim.

Kemudian saya menghampiri pondok bas. Di situ dua anak kecil berumur agak-agak 7 atau 8 tahun sedang bercerita. Si Cina bernama Harry Ah Chong di nametagnya, si Melayu bernama Aminah sahaja.

BUKU-BUKU CERITA TUHAN JESUS ALLAH BIBLE STORY

Harry Ah Chong : Minah mana Allah kau?

Aminah : Allah kami tak boleh nampak!

Harry Ah Chong : Teroklah Allah kamu, Allah kami boleh nampak. Ini tengok ne Allah kami boleh terbang, Allah kami boleh selamatkan orang sakit.

Aminah : Wah hebatnya Allah kamu...

Ait mata panasku menitis menjatuhi pipiku. Bagaimana ini boleh terjadi?

Komen Editorial Mymassa : Bersambung tak sanggup kami membacanya lagi....kamu mahu kami teruskan atau setakat ini sahaja?

***Peristiwa di atas berlaku pada  20 OKTOBER 2027 iaitu hari lahir Hj Hadi Awang yang ke 120 tahun.

RCI : KETUA PEMUDA PAS SABAH PENDATANG ASING

Posted: 16 Jan 2013 06:47 PM PST

TEKA : WAJAH INDON KER WAJAH SABAHAN, DENGARKAN SUARANYA DI SINI INDON KER SABAHAN https://www.youtube.com/watch?v=bdkfkxN1E2k 

PASPORT INDONESIA 


"Tambuakarsaba di kasi tau yg keluarga si Lahirul Latigu ni dapat kelulusan Surat Beranak secara Daftar Lewat pada pertengahan tahun 1980-an. Selepas dapat kelulusan pada pertengahan tahun 1980-an, keluarga mereka berurusan di Jabatan Pendaftaran Negara untuk keluarkan Surat Beranak masing-masing. Cuba kunuk ba kamu Tinguk dua surat beranak ni. Tahun berapa lahir tapi tahun berapa dikeluarkan oleh JPN?


Ertinya, sebelum dapat kelulusan Surat Beranak secara Daftar Lewat pada pertengahan tahun 1980-an, keluarga ini tiada Surat Beranak atau IC! Ertinya dorang satu keluarga ni berstatus keluarga PATI.

Jadi, macam mana si Lahirul Latigu ni mengaku dapat kerakyatan Malaysia secara automatik waktu dia lahir pada 19 Julai 1976? Waktu itu ibunya belum dapat Surat Beranak lagi jadi macam mana mau bilang ibunya warganegara Malaysia waktu itu?

Lahirul mengasitau dalam Sabahkini.net pada 10 September 2012 begini:

"mengikut Bahagian II [Perkara 14(1)(B)] Kewarganegaraan Melalui Kuat Kuasa Undang-Undang Bagi Orang Yang Lahir Pada Atau Selepas Hari Malaysia; Tertakluk kepada peruntukan Bahagian III Perlembagaan ini, orang yang berikut yang lahir pada atau selepas Hari Malaysia ialah warganegara melalui kuat kuasa undang-undang, iaitu:

"(a) tiap-tiap orang yang lahir di Persekutuan dan sekurang-kurangnya seorang daripada ibu bapanya pada masa kelahiran itu seorang warganegara atau bermastautin secara tetap di Persekutuan;"

"Dalam hal ini sudah cukup jelas bahawa saya adalah Warganegara Malaysia dan Anak Negeri Sabah kerana ibu saya adalah Anak Negeri Sabah berketurunan Murut."



                                                     

Waktu si Lahirul lahir 19 Julai 1976, ibunya masih belum dapat Surat Beranak atau IC. Naa..jadi, siapa kunuk ibu yang berstatus warganegara waktu dia lahir? Mengkali dia ada ibu lain?
Suruh RCI siasat keluarga ini. Tambuakarsaba pasti  ibunya pun bukan original Murut sebab ada orang gitau yang ibunya ni pun orang Indonesia tapi dikasi IC Projek! 
Naa..Kesian ibunya yang tidak bersalah sebab gara-gara si Lahirul dia pun ikut susah.

Satu lagi, Tambuakarsaba mau suruh RCI check fail pendaftaran Lahirul di sekolah SK Bukau, SM St John, SMK Beaufort dan Universiti Utara Malaysia (UUM). Tambuakarsaba pasti bangsa si Lahirul tu Buton dan bukan Murut sebab bangsanya baru jak ditukarnya dalam rekod JPN!

Tambuakarsaba ada check di Jabatan Agama Sabah borang kahwin si Lahirul. Waktu dia kahwinpun bangsanya masih Buton. Itu yang dia tulis sendiri dalam borang permohonan kahwinnya.
Yang bikin terkejut lagi, waktu si Lahirul jadi Pegawai Kastam selama satu tahun, bangsanya dalam borang itu pun Buton juga.

Kalau ndak percaya, kenapa surat beranak adiknya bangsa Indonesia? Tambuakarsaba check di JPN adiknya sekarang bangsa Buton. Macam mana pula adik-beradik boleh jadi lain-lain bangsa? Memang ada yang ndak betul sama dokumen diri si Lahirul ni. Jadi, Tambuakarsaba minta RCI utamakan kes si Lahirul. Habis orang Islam di Sabah kena tipu.

(Artikel dari Sabah)

LEMAK YANG MENYIHATKAN #listen

Posted: 16 Jan 2013 06:06 PM PST


"Sesungguhnya banyak jaringan keselamatan yang disediakan oleh sektor korporat dan Kerajaan akan lenyap disebabkan persaingan global dalam dunia yang rata, tetapi sebahagian daripada bentuk perlindungan seperti itu masih perlu untuk dikekalkan, malah diperbanyakkan. Seseorang yang mementingkan kesihatan akan mengetahui bahawa, terdapatnya "lemak yang menyihatkan" dan "lemak yang membahayakan" - namun setiap orang pasti memerlukan sejumlah lemak. Begitu jugalah halnya dengan sesetengah negara dalam dunia yang rata. Keselamatan Sosial adalah "lemak yang menyihatkan". Kita perlu menyimpannya. Sistem kebajikan yang tidak menggalakkan orang ramai bekerja adalah "lemak yang membahayakan".
-Terjemahan dari Buku The World Is Flat karya Thomas L. Friedman

Apabila Bawani mula diangkat sebagai wira kerana memperjuangkan PENDIDIKAN TINGGI (YURAN UNIVERSITI) PERCUMA, MyMassa ingin bertanya kepada para penyokong Bawani dan pembangkang:

ADAKAH PENDIDIKAN TINGGI PERCUMA ADALAH LEMAK YANG MENYIHATKAN ATAU LEMAK YANG MEMBAHAYAKAN?

Bagi MyMassa, sistem pendidikan tinggi di Malaysia adalah LEMAK YANG MENYIHATKAN. Pendidikan Tinggi memang percuma jika anda mendapat kelas pertama. Pinjaman PTPTN akan ditukarkan kepada biasiswa.

Tetapi jika sistem pendidikan tinggi percuma tanpa mahasiswa perlu berusaha, yang gagal pun tak perlu membayar yuran, tidakkah ianya menjadi LEMAK YANG MEMBAHAYAKAN?

Sumber : http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2013/01/listen-listen-listen-anak-muda-terus.html

* Listen...dan fikir-fikirkan.....


TUNJUK SAYA DI MANA UNTUNGNYA PAS, KATA MANTAN NAIB PRESIDEN PAS

Posted: 16 Jan 2013 04:26 PM PST

PERJUANGAN BANGSA MELAYU MORO LEBIH BERJAYA BERBANDING PAS

Saya ingin membuat ulasan sedikit mengenai kenyataan daripada Dato Seri Jamil Khir, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri dan Setiausaha Agong PAS Dato Mustafa Ali yang meminta supaya isu kalimah Allah dimatikan sahaja.
Pada prinsipnya saya bersetuju dengan gesaan tersebut. Walaubagaimanapun persetujuan saya tertakluk kepada perkara-perkara berikut :
a) Sekiranya setiap mereka yang terlibat terutamanya mereka yang mengusulkan kalimah Allah diizin pakai dalam Bible berbahasa Melayu melihat dan memahami peruntukan Perlembagaan Persekutuan dan Enakmen-Enakmen Negeri yang telah dikeluarkan berhubung dengan isu ini. Semua pihak mesti bersedia mematuhi peruntukan-peruntukan yang sedia ada disamping menghormati sensitiviti umat Islam yang menjadi penduduk majoriti di negara ini kerana isu ini berkait langsung dengan permasalahan aqidah.
b) Lim Guan Eng sebagai pihak yang menimbulkan semula isu ini dalam ucapan hari Krismasnya baru-baru ini perlu menarik balik dan memohon maaf sercara terbuka di atas gesaan beliau supaya Kerajaan Persekutuan memberi izin kepada penganut Kristian menggunakan kalimah Allah dalam Bible berbahasa Melayu. Ternyata gesaan beliau itu telah menyinggung perasaan dan menimbulkan kemarahan umat Islam di Negara kita.
c) Semua pihak menghormati keputusan Majlis Syura Ulama PAS dan Fatwa yang dikeluarkan sebelum ini diperingkat Persekutuan dan peringkat Negeri mengenai penggunaan kalimah Allah.
Saya menganggap selagi ketiga-tiga perkara di atas tidak dilaksanakan dengan penuh keikhlasan dan kejujuran selagi itulah isu ini dan lain-lain isu yang berkaitan dengan agama khususnya Islam akan dijadikan modal politik yang akan terus dipolemikkan.
Saya juga ingin menyentuh mengenai tuntutan pihak-pihak tertentu yang saya percaya terdiri daripada penyokong-penyokong Pakatan Rakyat yang menuntut supaya Majlis Syura Ulama PAS menarik balik keputusan yang dibuat. Pihak-pihak tersebut telah membuat ugutan untuk memencilkan PAS dalam PRU ke 13 akan datang.
Bagi saya tuntutan dan ugutan seperti ini hanya timbul daripada pihak yang mementingkan tuntutan nafsu jahat bukan daripada kewarasan akal fikiran dan hati yang bersih. Lalu dimanakah untungnya PAS untuk terus berada di dalam sebuah pakatan yang tidak menguntungkan perjuangannya itu.
Seperkara lagi, rakyat sedang menunggu-nunggu respons dan kenyataan rasmi daripada PKR dan DAP terhadap keputusan yang dibuat oleh Majlis Syura PAS. Mengambil sikap mendiamkan diri bukan satu tindakan yang wajar disebabkan kedua-dua parti ini seperti yang diketahui umum mempunyai pandangan yang tersendiri yang bertentangan dengan pandangan rasmi PAS yang berkaitan dengan isu kalimah Allah ini.
Sekiranya pemimpin-pemimpin DAP dan PKR tersebut mendiamkan diri maka tidak salah bagi rakyat membuat anggapan bahawa sikap sedemikianlah yang akan terus diambil oleh mereka dalam hal-hal seperti ini sekiranya mereka berjaya ke Putrajaya seperti yang diigau-igaukan itu.
Akhirnya saya ingin mengambil kesempatan ini untuk sama-sama memanjangkan jemputan kepada seluruh masyarakat Islam di negeri Selangor khasnya untuk menghadirkan diri mengikuti kuliah khas daripada Prof Dato Dr Haron Din mengenai isu kalimah Allah di Masjid Negeri Shah Alam pada hari Jumaat 18 Januari, 2013 selepas solat Maghrib.
YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
TTDI, Kuala Lumpur
16 Januari, 2013
***Prof Dato Dr Haron Din semakin menghampiri jamaah kita, semakin menjauhi kebobrokan PasDapiq...

BENARKAH YB NASHARUDIN SERTAI UMNO MENJELANG PRU13

Posted: 16 Jan 2013 07:30 AM PST


KANAK-KANAK INI MENANGIS KERANA LETIH & MENGANTUK
SAYA telah bertemu beberapa orang PAS dan PKR di Pulau Pinang dan di Kuala Lumpur. Di Kuala Lumpur, ahli PAS ini, seorang jurujual syarikat Insuran berkata kepada saya, "DAP ni sangat Kurang Ajar kepada PAS!", di Pulau Pinang pula seorang ahli PKR berkata, "saya sangat bimbang dengan masa depan orang Islam dan bangsa Melayu". Kenapa? katanya lagi "pemimpin-pemimpin PAS dan PKR tidak ada kekuatan dan keberanian untuk berkata "Tidak" kepada DAP!

Isunya kenapa takut tinggalkan DAP? Hanya YB Nasharudin Mat Isa berani, kini sudah tinggalkan DAP dan Pakatan Rakyat, hanya tinggal nama sahaja di dalam PAS! Semasa saya bertemu dengan beliau di Parlimen, YB Nasharudin memberikan mood yang baik kepada Kerajaan BN dan 1Malaysia. 

AKHIRNYA DIA TERKULAI LAYU
Inilah yang berlaku kepada Kepimpinan PAS hari ini, sebahagian pemimpinnya berkata Tidak kepada Tekanan Joseph Lim Guan Eng berkenaan penggunaan Kalimah Allah, sebahagian berkata Boleh. Beberapa hari kemudian berkata Tidak, kemudian di hadapan pemberita Cina berkata Boleh lagi. Sungguh tidak konsisten. Ianya tidak pernah berlaku semasa zaman allahyarham Yusuf Rawa dan allahyarham Ustaz Fadhil Noor. Hanya YB Nasharudin Mat Isa sahaja yang berani membodohkan Joseph Lim Guan Eng.

Pada zaman kedua-dua pemimpin PAS ini, semua ahli PAS memberi Baiah yang solid. Kali ini di peringkat tertinggi seperti YB Dr Hassan Ali, YB Nasharudin Mat Isa, YB Taib Azamudin malah Dr. Haron Din sendiri bertegas dan tidak berubah-ubah bahawa Tidak boleh diterjemah nama Allah kepada Jesus Tuhan Trinity dalam agama Kristian. 

Apabila saya berkopiah putih, berbaju hijau dan bersembahyang di Masjid Al-Bukhari di Kuala Lumpur baru-baru ini, penyokong PAS menyambut salam saya dengan akrab dan gembira. Apabila saya menyatakan saya tidak menyokong Himpunan yang mereka lakukan, mereka terkejut. Mereka ingatkan semua orang yang berbaju hijau dan berkopiah putih bersama mereka.

Saya berada di lapangan semasa Bersih 2.0, Bersih 3.0 dan Himpunan 901. Apabila saya bandingkan dengan Himpunan yang baru lalu (12/1/2013), saya berani membuat kesimpulan bahawa rakyat Malaysia semakin menjauhkan diri dari Pakatan Rakyat. Orang semakin kurang dan mood bosan kelihatan di wajah mereka.

Semasa saya berdiri di bahu jalan di Jalan Hang Tuah, saya mengandaikan Rombongan yang diketuai Chegu Bard akan diikuti oleh lautan manusia sekurang-kurangnya 5,000 hingga 10,000 orang. Namun, saya sangat terkejut apabila rombongannya hanya diikuti lebih kurang 1,000 hingga 1,500 orang sahaja. 

Kemudian saya berjalan kaki ke Stadium Merdeka menuju ke Masjid Bukhari. Saya melihat orang-orang kampung, kanak-kanak, seumur budak sekolah, pelajar sekolah swasta yang semuanya tidak dan bukan pengundi.  Mereka berjaya meramaikan tetapi mereka bukan pengundi. Maknanya, Pakatan Rakyat hanya memberi Fokus meramaikan himpunan mereka, kerana Mat Sabu pada bulan Oktober 2012 meriwayatkan akan dapat mengumpulkan 1Juta orang. Kemudian Mat Sabu menurunkannya kepada 100,000 orang, dan akhir sekali Mat Sabu menurunkannya kepada 60,000 orang.

Sebab itulah mereka menolak Tawaran berhimpun di Stadium Bukit Jalil. Kerana di Bukit Jalil kapasiti stadium boleh memuatkan 90,000 orang tempat duduk (tidak termasuk padang), manakala di Stadium Merdeka hanya boleh memuatkan 25,000 orang di tempat duduk (tidak termasuk 10,000 di kawasan padang).  Apa maknanya? Maknanya himpunan baru-baru ini Mat Sabu hanya berjaya mengumpul 35,000 orang...katakanlah tambah 10,000 di luar kawasan stadium. Maka jumlah sebenarnya hanyalah kira-kira 45,000 orang sahaja.

Kalau 45,000 orang ini ditempatkan di Stadium Bukit Jalil..agak-agak berapa besarkah Lompang yang akan nampak di Bukit Jalil? Inilah yang menyebabkan mereka menolak tawaran di Stadium Bukit Jalil.

Kesimpulannya jelas, rakyat Malaysia bukanlah rakyat Mesir, Yemen, Libya dan Syria yang boleh dipaksa menjatuhkan kerajaan. Warga Polis patut dipuji kerana pengalaman telah mengajar mereka untuk menyelia keamanan dalam negara.

Saya percaya, pada masa akan datang, himpunan-himpunan seperti ini tidak akan laku lagi. Saya membayangkan negara Malaysia akan bertambah aman daripada gejala himpun-himpun seperti ini pada masa hadapan. 

Bayangkan Mat Sabu, Hishamudin Rais dan lain-lain telah mengadakan Road Show setiap malam dan setiap minggu sejak bulan Oktober 2012 hingga 11 Januari 2013. 

Selama 100 hari mereka membuat roadshow itu, akhirnya hanya kira-kira 45,000 sahaja hadir di Stadium Merdeka, Berbanding jika dicampur kehadiran peserta roadshow mereka, jumlah kesemuanya  60,000 orang. Sungguh jauh meleset.

Kegagalan ini telah menghukum niat dan ego buruk mereka. Bak kata pepatah "yang dikendong berciciran, yang dikejar tak dapat".

Selamat membaca.

Baca seterusnya di sini jentayuabaka.blogspot.com

#KL112 : Gambar Solat di Restoran Cina Makan Babi!

Posted: 16 Jan 2013 03:30 AM PST








Berkat dari ajaran Tok Guru Demo Mereka Matsabubabi yang rela makan ba alif ba ya bersama Lim Guan Eng dari makan ayam bersama DS Najib Razak. Mereka yang terlibat dengan himpunan tempoh hari sanggup bersembahyang di lantai restoren "PIG WAH" tanpa beralaskan apa-apa. Tidakkah mereka gusar akan kebersihan sebenar tempat itu. Ataupun pada mereka orang cina itu sudah menjadi adik beradik mereka, maka segala apa yang boleh untuk mereka, pasti boleh untuk orang Islam.

Tahniah! Kejayaan Terbesar Himpunan Kebangkitan Rakyat!

Posted: 16 Jan 2013 01:00 AM PST

MyMassa mengucapkan setinggi-tinggi ucapan tahniah kepada Himpunan Kebangkitan Rakyat 2013 yang telah berjaya menaikkan imej Bandaraya Kuala Lumpur dengan serta merta. Gambar dibawah pasti menjadi kebanggaan kepada penyokong Himpunan Pembangkang kali ini!








 

Tahniah kerana berjaya membuang sampah merata-rata di sekitar KL! Ini pula info yang diterima oleh blogger lolong mengenai sampah sarap yang ditinggalkan oleh penyokong HKR ini.

Berikut adalah maklumat mengenai kerja-kerja pembersihan oleh pihak Alam Flora selepas Himpunan KL112 pada Sabtu 12 Januari 2013 seperti yg lolong baru terima :-  
° 8 Lokasi pembersihan – Stadium Merdeka, Brickfields, Dataran Merdeka, Pasar Seni, KLCC, Jalan Sultan, Masjid Negara dan Kelab Sultan Sulaiman
° Jumlah Pekerja – 79 orang
° Jumlah Jentera/kenderaan – 11 buah
° Anggaran Berat Sampah untuk 8 lokasi – 6.73 tan
Lokasi di Stadium Merdeka sahaja yang memerlukan masa selama 2 hari iaitu dari 12 hingga 13 Januari 2013 untuk menjalankan kerja-kerja pembersihan.
Kawasan pembersihan hanya melibatkan di luar stadium dan anggaran berat sampah untuk Stadium Merdeka sahaja ialah 6TAN.  
Anggaran kos RM18K untuk kesemua 8 lokasi terlibat termasuk kutipan sampah.

Pencacai kata HKR menguntungkan peniaga-peniaga di sekitar KL. Berapa sangatlah keuntungan yang pencacai ini bagi berbanding dengan KERUGIAN daripada pembersihan sampah yang ditinggalkan oleh mereka?

Jadi, Mymassa cadangkan, hasil kutipan derma yang beratus ribu tu boleh la buat bayar kos penyelengaraan pembersihan Sampah yang cacai-cacai sekalian tinggalkan!

#Sampah Masyarakat!

oyabun

Posted: 16 Jan 2013 11:08 PM PST

oyabun


Anwar diminta jelas pendedahan akuan berkanun!

Posted: 16 Jan 2013 08:43 PM PST





Bekas Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim, Anuar Shaari sebelum ini meminta Ketua Pembangkang itu memberi penjelasan terhadap akuan berkanun Datuk Abdul Murad Khalid berhubung pemilikan 20 akaun induknya.

Sekiranya dakwaan yang terdapat dalam akuan berkanun bekas Penolong Gabenor Bank Negara itu tidak benar, Anuar mempersoalkan mengapa Anwar sehingga kini belum memfailkan saman fitnah terhadap Abdul Murad.

Beliau berkata, Abdul Murad telah mengedarkan akuan berkanun itu pada Oktober 1999 yang antara lain mendedahkan pemilikan kira-kira 20 akaun induk Anwar bernilai lebih RM3 bilion.

"Kita minta Anwar jelaskan adakah semua akaun induk tersebut membabitkan pemilikan aset, saham serta wang Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali dan isterinya, Shamsidar Taharin yang nilainya begitu lumayan," katanya dalam satu kenyataan di sini!

Wasabi Oyabun..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 16 Jan 2013 09:48 PM PST

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 16 Jan 2013 09:19 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Pengsan Nizar Baca Memo Ini

Posted: 16 Jan 2013 08:00 PM PST


Memo ini mendedahkan penipuan tuduhan Nizar bahawa kerajaan Jepun membayar RM207 bilion kepada Malaysia Bukti Nizar pembohong besar. Baca selanjutnya pembohongan Nizar di sini.  

Listen #Listen Listen Bawani: Contoh Finland & Turki Untuk Pendidikan Percuma Tidak Tepat

Posted: 16 Jan 2013 06:00 PM PST


Contoh Finland adalah tidak relevan. Rafizi Ramli pun pernah memberikan contoh yang sama dan sudah terkantoi. Rasanya Bawani perlu membaca semula artikel ini untuk tujuan pembelajaran semula. 

Begitu juga contoh negara Turki yang diberikan Bawani, Anwar Ibrahim pun sudah terkantoi dan jarang lagi menyebutnya dalam ceramah ceramah beliau (baca sini). Sebagai seorang yang masih belajar, Bawani perlu membetulkannya. 

Baca, baca dan baca.

Siapa Sebenarnya Bawani Listen Listen #Listen ?

Posted: 16 Jan 2013 03:30 PM PST



Gambar ini cukup menceritakan siapa sebenarnya Bawani dan apakah pemikiran yang sudah ada dalam minda pelajar tahun dua perundangan di UUM itu. Bawani memang seorang yang aktif dalam Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan perkara ini diakui sendiri oleh Malaysiakini (baca sini). 

Jika dilihat pada hujah yang diberikan Bawani ketika bertanyakan soalan, ianya seakan sudah terlatih dan distruktur dengan baik contoh contohnya. Tinggal masa untuk dilontar sebagai persoalan. 

Memang diakui kesilapan di pihak yang cuba menjawab kerana cuba menggunakan teknik "satu hala" bagi mematikan hujah. Kaedah yang dirasakan sudah baik tetapi akhirnya menimbulkan polemik dan menjadikan ianya kurang popular secara etikanya. 

Terbaik adalah mengadakan debat pendidikan percuma antara Bawani vs Sharifah di luar kampus. Sudah tentu ramai yang ingin tengok dan menyaksikannya. Shasha Mendoza boleh menjadi moderator debat di Twitter. 


Berbalik pada Bawani, gambar di atas adalah ketika Bawani menjalani latihan di Kongres Pemuda Sosialis Pertama pada 30 Meti 2010 di Dewan Sivik, Kota Damansara. 31 orang yang dilatih termasuklah Bawani, tidak hairanlah Bawani begitu petah berbicara tentang isu yang sudah pun menjadi hafalan hariannya.


Bawani juga mencuba diri dalam pilihan raya kampus, tetapi dia tewas. Oleh kerana itu, tidak hairanlah, Bawani mahu di bawa ke pejabat PSM pada hari Jumaat ini (18hb) untuk sidang akhbar mengenai apa yang berlaku di UUM. 

Trend menjadikan seseorang sebagai ikon bagi sesuatu isu adalah satu teknik yang digunakan secara meluas oleh mereka sekarang. Daripada seseorang yang langsung tidak dikenali terus menjadi popular. Teknik ini sudah berjaya di Tunisia, Mesir, Pakistan dan Iran. Porak peranda juga negara kerana kekuatan isu dan imej ikon yang yang ditonjolkan secara kolektif dan meluas. 

Sudah lengkap rasanya dalam PAS, PKR, DAP dan kini PSM, mesti ada seorang ikon anak muda yang diketengahkan dan ditonjolkan sebagai wira bagi sesuatu isu. Mereka itu memang ahli parti tetapi dalam konteks penonjolan imej baru, mereka dilambung tinggi sebagai seorang yang bebas dan hero bagi sesuatu isu. 

Tidak hairan kalau Bawani bertanding dalam PRU13 nanti. Bukan sahaja Bawani tetapi ada beberapa ikon baru yang akan turut sama. Oleh itu, apa yang perlu dilakukan BN untuk mengatasi cabaran ini? 

#LISTEN LISTEN LISTEN : Bawani Must Read This Articel

Posted: 16 Jan 2013 09:00 AM PST


Dato AC Mizal Lebih Berani Dari Ustaz Ustaz PAS, Ini Buktinya

Posted: 16 Jan 2013 07:37 AM PST


r b f

Posted: 16 Jan 2013 07:05 PM PST

r b f


Look ! Look ! Look ! Lihat Dua Video Ini Siapa Yang Lebih Celako...celako...celako...

Posted: 16 Jan 2013 05:59 PM PST


Puak-puak PKR dan sekutu-kutunya nak suruh Sharifah Zohra minta maaf ya ?

Sharifah kurang ajar ya ?

Sharifah biadab ya ?

Nah....lihat kedua-kedua video di bawah ini dan anda nilailah sendiri siapa yang lebih kurang ajar dan lebih biadap ?

Video 1

Lihat bagaimana pemimpin PKR menengking pegawai JPN di Putrajaya.....



Video 2

Lihat bagaimana Sharifah Zohra berdepan dengan aktivis parti pembangkang yang berselindung atas nama mahasiswa.


Siapa lebih biadap ?

Siapa lebih kurang ajar ?

Siapa lebih celako....celako....celako.... ?

Listen ! Listen ! Listen ! Tahniah Sharifah ! Aku Bangga Dengan Keberanian Mu....

Posted: 15 Jan 2013 10:20 PM PST


Kecoh diperkatakan tentang Sharifah Zohrah berlawan dengan seorang pelajar yang juga aktivis parti sosialis dan ahli seketeriat JERIT, K Bawani. 

Yang paling tak boleh tahan ada juga di kalangan orang-orang Umno yang mengutuk Sharifah Zohrah. Apa ke bodohnya yang kau orang nak pergi kutuk Sharifah ? Mudahnya kau orang termakan propaganda pembangkang.

Pembangkang dah rasa terkedu dengan kejadian itu dan mereka dah merasa malu. Lalu mereka pusing cerita seolah-olah Sharifah jahat. 

Mereka terkedu sebab selama ini cara-cara begitu didominasi oleh mereka dan mereka tak sangka ada orang pro BN yang begitu berani berdepan dengan aktivis pembangkang sehingga tunduk dan lari. 

Selama ini PKR teruja dengan keberanian Lathefah Koya....

Selama ini mereka teruja dengan Adam Adli yang berani pergi ke pejabat Umno dan turunkan gambar PM. 

Selama ini mereka teruja dengan tindakan Nizar melaung-laung dalam Parlimen. 

Dan macam-macam benda gila yang sering mereka buat....

Apa yang dibuat oleh Sharifah sebenarnya jauh lebih baik dari apa yang dilakukan oleh puak-puak mereka selama ini. 

Sharifah berani turun berdepan dan dengan beberapa kali sebut perkataan listen tanpa perlu menjerit atau meraung hingga seorang aktivis pembangkang boleh tunduk kepadanya, itulah yang membuatkan pembangkang terkedu dan malu. 

Kemudian mereka pusing cerita Sharifah kurang ajar dan untuk sedapkan cerita mereka kata menghalang mahasiswa bersuara. Berlindung di sebalik nama mahasiswa pula......macamlah orang tak kenal siapa itu K.Bawani. 

Mana lebih baik antara tindakan Sharifah dengan tindakan Nurul Izzah dalam gereja beberapa bulan lepas ?

Tindakan Sharifah itu betul.....makin diberi peluang si Bawani itu makin syok berceramah . Jadi cara Sharifah potong itu adalah tepat.....

Tidak ada masalah.....

Cara itu selalu dipraktikkan oleh Anwar apabila berdepan pihak media....

Sharifah tidak penampar atau bagi penyepak pada Bawani....

Sharifah tidak menggomol atau menarik rambut Bhawani....

Sharifah berhentikan dia sebab dia sudah meleret-leret apabila diberi peluang bertanya soalan atau kemukakan pendapat. 

Itu perkara biasa dalam mana-mana forum untuk moderator atau panelis menghentikan soalan daripada floor jika dah meleret-leret atau keluar dari topik atau jika terlalu panjang sangat. 

Cuma yang luar biasa apabila Sharifah berani turun berdepan dengan Bawani. Itu pun mungkin kerana Sharifah telah tahu siapa Bawani yang sebenarnya dan kerana Bawani telah memutar belit apa yang dikatakan oleh Sharifah sebelum itu. 

Akhir sekali apa yang saya nak katakan, saya bangga dengan keberanian Sharifah. 

Tahniah Sharifah ! 

Anda memang hebat...

Jangan sesekali anda berundur atau memohon maaf kepada Bawani seperti yang didesak sesetengah pihak. Anda berada di landasan yang betul. Teruskan perjuangan....


Pstttt....kepada mana-mana kenalan saya yang kenal Sharifah harap dapat maklumkan. Saya nak jumpa dia untuk wawancara....

bERANIKAN hATI

Posted: 16 Jan 2013 03:49 PM PST

bERANIKAN hATI


MASA UNTUK PAS MENJILAT KAHAK SENDIRI

Posted: 16 Jan 2013 07:16 AM PST

Dulu Anu arr Pas caci, kini Anu arr Pas puji dan anggap 'Nabi'..



1. Pemimpin adalah contoh yang akan dituruti oleh pengikut-pengikut. Justeru, pemimpin mestilah seorang yang baik dan nampak baik, seorang yang bersih dan nampak bersih, seorang yang tegas dan nampak tegas, seorang yang tetap pendirian dan sentiasa tetap dengan pendiriannya.

2. Pemimpin akan jadi ikutan para pengikutnya. Pemimpin adalah guru bagi pengikut-pengikutnya. Jika guru kencing berdiri jangan hairan jikalau muridnya akan kencing berlari. Bahkan jangan terkejut jika suatu ketika muridnya akan mengencingi gurunya sendiri. (Baca Sini)

3. Dalam isu pengunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam, para pemimpin Pas dahulunya bertegas dan membenarkan pengunaannya. Berbagai caci-maki dilemparkan kepada UMNO dan penyokongnya yang mempertahankan agar kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh bukan Islam. Namun perkembangan terkini memperlihatkan kesemua pemimpin Pas telah 'menjilat ludah'nya sendiri. (Baca Sini) dan (Sini)

4. Umat Islam Malaysia sedang menunggu bilakah pula Hj Hadi akan menarik balik fatwanya mengkafirkan UMNO. Walaupun menarik balik fatwa berkenaan sama ertinya dengan menjilat ludah sendiri namun ianya tetap lebih baik daripada melakukan sesuatu dengan niat untuk mempertahankan seseorang.

5. Pedoman untuk Hj Hadi, menjilat ludah sendiri lebih seribu kali lebih baik dari menjilat bontot Anu arr! Kah Kah kah!....'If teacher pee standing'....

PAS KAFIRKAN UMNO, UMNO ISLAMKAN PAS

Posted: 15 Jan 2013 04:30 PM PST




1. Amanat Hj. Hadi telah mengkafirkan orang-orang UMNO. Mengharamkan sembahayang yang di imamkan oleh imam UMNO. Mengharamkan sembelihan orang-orang UMNO. Mengharamkan pernikahan yang di nikahkan oleh Kadi UMNO. Bahkan mengharamkan pernikahan antara penyokong UMNO dengan penyokong Pas. 

2. Bagi Pas, selain dari pengikut Pas semuanya adalah kafir. Bagi pengikut Pas, Pas adalah Islam dan Islam adalah Pas. Bahkan mereka sanggup dan berani mengatakan bahawa mengundi Pas akan masuk syurga.

3. Akhirnya Majlis Syura Pas baru-baru ini telah memutuskan bahawa kalimah Allah hanya boleh dipakai oleh umat Islam dan tidak boleh dipakai dalam bentuk bertulis atau bercetak oleh bukan Islam. Mengapa isu yang sudah melebihi 3 minggu baru kini Majlis Syura Pas berani berbincang dan mengambil ketetapan? Tidakkah itu hanya bertujuan politik semata-mata?

4. Lihatlah siapa yang benar dan siapa yang salah. Ketika Pas mengkafirkan UMNO, UMNO tetap komited perjuangkan Islam dan akhirnya berjaya selamatkan akidah Pas dan menghalang dari Pas menjadi dari murtad dan kafir.



KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 16 Jan 2013 03:30 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


ANWAR : KALIMAH ALLAH...KALIMAH ALLAH...GAGAP AKU KALI NI....

Posted: 15 Jan 2013 05:26 PM PST

Macam mana puak pembangkang boleh terfikir idea wujudkan isu "Pampasan RM207 biilion" dari Jepun dilesapkan oleh UMNO ni? 

Memang brilliant! Memang kepala otak penipu saja yang mampu berfikir secara luar kotak bagaimana cara nak menipu dan memperbodohkan orang ramai.

Kesan buruk terbesar akibat dari terlalu kuat menipu ini ialah tuhan akan marah". Bila tuhan marah, tuhan tak perlu bergantung kepada sesiapa untuk menelempiaskan kemurkaanNya. Tak macam Anwar. Anwar kalau marah habis satu dunia dia kudakan dan palitkan untuk menelempiaskan nafsu kemarahannya.

Tuhan ada sifat maha kuasa dan maha pencipta atas tiap sesuatu. Tuhan ada sifat Yang Maha Mengetahui atas tiap sesuatu. Tuhan tidak pernah "kering cara" untuk mentadbir dan mengurus alam. Sebutir pasir yang duduknya beratus KM di dasar lautan pun tidak terlepas dari pengetahuan dan pentadbiran tuhan. Untuk makluman pemimpin PAS dan pembangkang yang lain, "tuhan ni maha hebat tau!"

Akibat dari terlalu kuat bohong, tuhan wujudkan "rasa hebat dan summaah" dalam jiwa si penipu. Mereka merasakan mereka boleh tipu siapa saja. Mereka rasakan otak penipu mereka sudah cukup hebat dan diluar kotak jangkauan orang lain. Tapi sebenarnya penipuan mereka terlalu dangkal dan bodoh.

Lihatlah bagaimana bodohnya penipuan mereka dalam bermain angka mengenai kehadiran peserta dalam "Himpunan haiwan sarkas" di stadium yang pernah digunakan oleh pihak "London Sarkas" untuk menunjukkan kemahiran manusia memperalatkan haiwan untuk tujuan komerSIAL.

Jumlah kehadiran haiwan sarkas pada hari tersebut dikatakan mereka mencecah hingga 600,000. Ada yang kata 1juta. Seolah-olah semua manusia lain selain dari mereka dan haiwan-haiwannya, buta! Seolah-olah mereka mengadakan himpunan haiwan ni di planet pluto yang tidak dapat disaksikan oleh sesiapa dan tak terjangkau dek satelite. Seolah-olah tiada camera, tiada TV. 

Kenapa mereka berfikir manusia lain boleh "ditipu tegak-tegak"?

Inilah yang dimaksudkan dengan maha kuasanya Allah. Allah wujudkan dalam hati mereka "rasa kehebatan terhadap diri sendiri yang teramat sangat". Allah timbulkan dalam hati mereka "rasa kehebatan mereka merancang" seperti kehebatan rancangan Allah. Tapi halikatnya perancangan dan penipuan mereka terlalu dangkal, bodoh dan tuli pada pandangan manusia lain. Terlalu mudah untuk dikantoikan. Bila terkantoi, barulah terkemama dan terfikir sendiri, "apalah bodoh sangat aku ni".

Kalau penipuan-penipuan seperti ini sudah menjadi mainan dan sebati dengan mereka, bagaimana rakyat mahu bergantung harap kepada janji-janji pilihanraya yang mereka tabur macam menabur jagung makanan ayam kepada rakyat? 

Perkara "yang nyata" berlaku pun mereka putarbelit, apa lagilah kalau hanya sekadar "sebuah janji"! Pembangkang cuba tipu rakyat hidup-hidup dengan beranggapan rakyat terlalu bodoh seolah-olah akal rakyat tidak berfungsi.

Antara jagung-jagung beracun yang ditabur kepada rakyat yang ditabur oleh Anwar yang telah menyamatarafkan akal rakyat setaraf dengan otak ayam, ialah;

1. Janji Pendidikan percuma. Tol percuma, 20% royalti minyak kepada negeri, turun cukai rakyat. Sebiji macam Airasia tipu promosi tiket percuma.
2. Janji nak ikut perangai malaikat kalau diberi mandat memerintah, iaitu Zero kesalahan, zero rasuah, zero membazir, zero kroni. Segala-galanya untuk rakyat.

Janji nak tunjuk jam omega pun tak mampu ditunaikan.....
Janji nak benarkan kalimah Allah dikongsi dengan agama lain macam mana, Nuar? Syura PAS dah kata tak boleh.... Awak senyap je dua tiga hari ni... Tak dapat "ilham tipu" lagi?

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 16 Jan 2013 03:16 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Ouch! Seluar koyak sampai nampak lurah pungggung ketika persembahan

Posted: 16 Jan 2013 03:03 PM PST

Wardrobe malfunction memang sering terjadi kepada selebriti-selebriti besar seperti Lady Gaga ini. Namun, kejadian kali ini, rasanya beliau sendiri tidak dapat menjangkanya!

Seluar getah penyanyi berusia 26 tahun itu terkoyak ketika beliau mengangkat kaki terlalu tinggi ketika konsert jelajah North American Leg Of Born This Way Ball di Vancouver, Kanada.

Penyanyi yang berasal dari New York ini mempersembahkan tarian baru untuk lagunya Heavy Metal Lover dengan muncul menaiki pentas yang tiba-tiba bertukar menjadi sebuah motorsikal.

Video






Hina Islam, Bob Lokman pertahan Patrick Teoh

Posted: 16 Jan 2013 05:24 AM PST

SHAH ALAM - "Tidak boleh salahkan Patrick Teoh." Demikian reaksi pelawak dan pelakon, Bob Lokman berhubung kenyataan kontroversi Teoh semalam yang menyinggung umat Islam.

Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman berkata "mereka (orang bukan Islam) tak faham kehendak agama kita. Jadi, mereka tak akan nampak keadilan."

"Kalau saya kutuk Teoh secara peribadi, ia tak akan selesaikan perkara ini sampai bila-bila," katanya kepada Sinar Harian Online.

Beliau menegaskan bahawa pemerintah perlu melakukan sesuatu bagi membendung perkara sama berulang, yang mungkin membawa kepada perpecahan pada masa akan datang.

"Satu hari nanti, keadaan akan bertambah teruk. Jika tak dibendung oleh pemerintah, perang antara kaum akan berlaku disebabkan agama.

"Kita kena bagi penjelasan mengapa (berhubung keputusan Kedah). Apa yang Kerajaan Negeri Kedah buat itu ada kebaikannya tetapi kalau nak cerita secara terperinci terlalu panjang," katanya.

Teoh membuat kenyataan di laman sosial Facebook mempersoalkan garis panduan 1Malaysia Sambutan Tahun Baru Cina 2013, yang dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Kedah.

Garis panduan dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Kedah melibatkan aspek pakaian, nyanyian dan tarian. Ia menetapkan cara berpakaian pegawai dan artis yang terlibat hendaklah bersopan, tidak menjolok mata, artis digalakkan membuat persembahan nyanyian dan lagu berunsurkan ketuhanan atau nasihat dan tidak melalaikan serta melampau.

Dalam pada itu, Bob berkata penjelasan yang diberikan perlu merangkumi aspek positif dan negatif setiap keputusan itu.

"Dalam soal negatif (larangan) itu, kena ada apa yang positifnya. Bukan setakat Teoh, ramai yang tak faham.

"Mereka marah bila kena rogol tetapi dia tak tahu orang bernafsu apabila tengok dia berpakaian seksi," jelasnya.

Sementara itu, Bob juga menyentuh soal kebangkitan umat Islam di Malaysia yang membantah filem Innocence of Muslims beberapa ketika dulu.

"Saya tanya mereka yang pergi mengamuk tentang filem itu. Dah tengok? Mereka jawab belum. Belum tengok pergi mengamuk buat apa?

"Ini memberi kesan yang negatif kepada Islam. Sama juga kalau kita buat tak tahu, tak tampil beri penerangan. Orang Islam akan hilang kredibiliti," katanya.

Murid dirogol guru besar dalam tandas waktu rehat

Posted: 16 Jan 2013 01:32 AM PST

Panaji: Seorang murid tujuh tahun dirogol di sebuah tandas sekolah di Goa, menyebabkan tunjuk perasaan besar-besaran dan penangkapan pengetuanya.

Kejadian yang dilapor berlaku di bandar raya Vasco Da Gama kelmarin turut menyebabkan gerakan besar-besaran dilancarkan untuk mengesan suspek yang dipercayai berusia awal 20-an.

"Murid itu dirogol dalam tandas sekolah ketika waktu rehat," kata anggota polis yang enggan namanya disiarkan.

Menurutnya, tandas itu terletak bersebelahan dengan pejabat pengetua Sekolah Menengah Deepvihar yang turut mempunyai bahagian sekolah rendah.

Ribuan penduduk mengepung sekolah berkenaan malam kelmarin, mendesak penangkapan pengetua terbabit dan suspek. Pengetua itu, yang namanya tidak didedahkan bagi melindungi identiti murid berkenaan, ditahan atas dakwaan cuai ketika menjalankan tugas.

Penangkapan itu dilakukan selepas kejadian rogol beramai-ramai terhadap seorang pelajar dalam sebuah bas di New Delhi Disember lalu. Kejadian itu mencetuskan tunjuk perasaan besar-besaran di seluruh India kerana membantah kes serangan seks yang semakin menjadi-jadi.

Lima lelaki dan seorang remaja dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan merogol dan membunuh pelajar berusia 23 tahun itu yang mati 13 hari kemudian di sebuah hospital di Singapura.

Di Goa juga, seorang polis ditangkap semalam atas tuduhan memeras wang daripada pelacur sebagai ganti untuk melindungi mereka. - AFP

DS Anwar tarik balik saman RM100 Juta terhadap KJ

Posted: 15 Jan 2013 11:45 PM PST

Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menarik balik saman malu RM100juta yang difailkan terhadap Khairy Jamaluddin pada September 2007.

Khairy ketika dihubungi Sinar Harian berkata keputusan menarik balik saman itu dibuat oleh pihak Anwar sendiri.

"Ya, beliau tarik balik samannya tanpa kos atau minta saya mohon maaf. Saya cuma perlu kata, saya tidak cakap apa yang dilaporkan dalam akhbar dari ucapan saya.

"Beliau yang saman, beliau minta diselesaikan. Mungkin sebab tidak mahu perbicaraan penuh sebab ada implikasi terhadap beliau," katanya.

Agendadaily turut melaporkan sepatutnya kes saman itu mula dibicarakan hari ini dengan Khairy membariskan dua saksi bagi pihaknya iaitu Datuk Ibrahim Ali dan Senator Ezam Mohamad Nor, namun dibatalkan kerana Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dimaklumkan bahawa Anwar ingin menarik balik saman malu tersebut tanpa kos.

Ketika dalam mahkamah pagi tadi, peguam Khairy, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah berkata reputasi Anwar tidak terjejas ekoran kenyataan Khairy dalam satu ceramah politik di Kuala Kangsar, Perak enam tahun lepas, sebaliknya reputasi Ketua Pembangkang itu sudah pun terjejas ekoran pertuduhan salah guna kuasa dan liwat yang dihadapinya di mahkamah sebelum ini.

Pada 7 September 2007 Anwar menyaman RM100 juta terhadap Khairy, yang ketika itu Naib Ketua Pemuda UMNO, kerana mendakwa memfitnahnya dalam satu majlis politik di Kuala Kangsar, Perak, pada Ogos 2007.

Anwar mendakwa kenyataan Khairy itu disiarkan oleh media cetak dan elektronik pada 3 Ogos 2007 yang menggambarkannya seorang ahli politik yang tidak boleh dipercayai oleh masyarakat Melayu, seorang yang tidak mengutamakan perjuangan hak Melayu serta berkeupayaan untuk mengkhianati perjuangan orang Melayu demi mendapatkan sokongan bukan Melayu di negara ini.

Anwar juga berkata, Khairy membuat satu kenyataan untuk menyindir dirinya dengan menggambarkan dirinya sebagai seorang ejen politik Amerika Syarikat dan Yahudi.

Aidc

Kementerian Kewangan Sahkan MEMO PALSU Berkaitan Pampasan Buruh Paksa

Posted: 15 Jan 2013 11:31 PM PST

KUALA LUMPUR – Kementerian Kewangan pada Selasa berkata dakwaan kononnya kerajaan menerima pampasan RM207 bilion dari kerajaan Jepun sebagai pampasan kepada rakyat Malaysia yang menderita selepas terlibat sebagai buruh paksa dalam pembinaan kereta api Siam ke Burma semasa Perang Dunia Kedua, adalah palsu.

Kementerian Kewangan dalam satu kenyataan pada Selasa menjelaskan, dakwaan itu yang dikatakan berpunca daripada memo yang dikeluarkan kementerian bertarikh 29 Mac 2011 adalah palsu.

"Memo tersebut telah dipalsukan dan satu laporan polis telah dibuat pada 26 September tahun lepas. Kes ini sedang disiasat polis," kata kenyataan itu.

Penjelasan Kementerian Kewangan terpaksa dibuat selepas laman-laman blog pembangkang mendakwa wujudnya pembayaran RM207 bilion dari Jepun tetapi wang tersebut kononnya telah dilesapkan.

Akibat fitnah tersebut, Kedutaan Jepun telah menulis surat kepada Kementerian Kewangan pada 9 Jan lepas untuk mendapatkan penjelasan disebabkan kerajaan Jepun tidak pernah membayar pampasan RM207 bilion itu.

Ini menunjukkan ada pihak yang tidak bertanggungjawab yang ingin memburuk-burukkan dan menjatuhkan imej dan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan dan Kementerian Kewangan.

– BERNAMA

'Memang niat kami mahu gulingkan kerajaan' - Mat Sabu

Posted: 15 Jan 2013 11:01 PM PST

KUALA LUMPUR - Pengarah Himpunan Kebangkitan Rakyat, Mohamad Sabu tidak menolak sasaran Pakatan Rakyat (PR) mahu menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN), tetapi pihaknya mahu mencapai misi itu menerusi pilihan raya dan lunas demokrasi.

Katanya, PR tidak pernah dan tidak akan mencapai sasaran itu dengan mengadakan perhimpunan atau demonstrasi jalanan.

"Tipu kalau saya kata tak ada. Memang kita niat nak guling kerajaan tapi melalui pilihan raya," kata beliau pada sidang media di ibu pejabat Pas di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian menjawab dakwaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kelmarin bahawa himpunan yang turut dikenali sebagai #KL112, sebagai cuba meniru apa yang berlaku di sesetengah negara Arab dengan niat menjatuhkan kerajaan.

Hal ini kerana menurut Dr Mahathir, pembangkang sudah merasakan mereka tidak boleh menang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Jadi mereka berharap dengan meniru, dapat menjatuhkan kerajaan, sedangkan kerajaan negara ini bukan seperti di negara Arab, bukan kerajaan kuku besi, ia adalah kerajaan yang dipilih rakyat.

"Apa yang mereka tiru itu bukan cara demokrasi... jika nak adakan perhimpunan atau demonstrasi perlulah ada alasan, tetapi bukanlah demonstrasi mengenai Shamsidar (Taharin). Jadi seolah-olah bila ada sahaja kes mahkamah, kena adakan demonstrasi," beliau dipetik sebagai berkata.

Bahkan menurut Dr Mahathir, himpunan anjuran pembangkang juga mewujudkan keadaan serba salah kepada pihak berkuasa yang menjaga hal-hal keselamatan negara.

Himpunan #KL112 yang berlangsung di Stadium Merdeka, Sabtu lalu mengundang pelbagai reaksi positif termasuk Perdana Menteri mengucapkan terima kasih kepada pembangkang kerana semua pihak menghormati Akta Perhimpunan Aman (APA) 2012.

Sementara itu, Mohamad yang lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu memberitahu, pihak penganjur Himpunan Kebangkitan Rakyat belum dipanggil bersabit dakwaan pelanggaran syarat peserta dan penganjur.

"Polis belum panggil lagi. Kita sudah katakan akan beri kerjasama sebelum, semasa dan selepas himpunan," ujarnya.

Tiga syarat tidak dipatuhi penganjur antaranya sebilangan peserta membawa anak kecil serta sepanduk berunsur provokasi.

Penganjur juga melanggar syarat iaitu peserta di dalam Stadium Merdeka melebihi kapasiti ditetapkan pengurusan stadium itu.

Peserta himpunan juga dikatakan membawa sepanduk atau kain rentang yang berbentuk hasutan.

(Video) Listen, Listen, Listen — Dengarkan Versi Dance Remix Sharifah Zohra Jabeen

Posted: 15 Jan 2013 10:10 PM PST

Jika semalam kita di'hidangkan dengan video parodi oleh Namewee, hari ini Sharifah Zohra Jabeen menerima layanan istimewa dengan versi dance remix beliau sendiri.

Video berdurasi 123 saat di'atas adalah hasil kerja kreatif Yuri Wong dari Factory Music Studio — tiada perkataan yang adil untuk gambarkan betawa awesome versi dance remix ini. Enjoice!

Kuatkan bass anda!

Video asal

Lepas cerca Islam, Patrick Teoh mohon maaf, mudahnya...!

Posted: 15 Jan 2013 09:31 PM PST

Patrick Teoh meminta maaf setengah jam lalu dengan nada yang menjelaskan bahawa permohonan maaf dan penarikbalikan kenyataan dibuat hanya setelah mendapat bantahan mencurah-curah. Tentu sahaja itu bukanlah 'sincere apologies'.

Ini bermakna dia kekal dengan pendapatnya yang menghina Islam dan memohon maaf tanpa rela.

Kebiadapan Patrick Teoh menghina Islam diselar dengan meluas hari ini di media sosial. Dia yang menempelak PAS Kedah berhubung larangan mengadakan persembahan seksi di Tahun Baru Cina tanpa rasa bersalah memasukkan perkataan-perkataan yang dinilai menghina Islam.
Adakah sesuai perkataan seperti ini diungkap oleh minoriti di negara penuh toleransi ini. Toleransi bukan penerimaan. Toleransi boleh ditarik balik.

Keceluparan Patrick Teoh telah menaikkan namanya di Trending Twitter mengalahkan Sharifah Zohra Jabeen dan Bawani yang menjadi polemik di UUM.

Kecaman terhadap Patrick Teoh kini bertali arus di Twitter.

Untuk itu, Patrick Teoh harus sanggup berdepan dengan akibat atas perbuatan biadapnya. Sama ada secara verbal, atau fizikal.

Terlalu banyak muka diberikan kepada bangsa jenis ini. Inilah hasilnya.

Ipoh Malay

Patrick Teoh Hina Islam, Artis Mengamuk!

Posted: 15 Jan 2013 09:01 PM PST

Rasanya tak habis lagi dengan isu Sharifah Zohra Jabeen kan? Oh ya, pada yang tidak tahu, anda boleh masuk ke laman Youtube dan cari "Forum Mahasiswa Part 4″. Jawapan anda ada disana.

Kini, timbul pula isu terbaru apabila seorang selebriti dan juga aktor dari Malaysia iaitu Patrick Teoh telah mengeluarkan kenyataan sensitif sehingga menimbulkan kemarahan para peminat dan artis-artis lain.

Melalui laman Twitter rasmi AC Mizal, beliau secara terbuka mengecam dan memarahi Patrick Teoh yang telah menimbulkan kontroversi menerusi kenyataannya yang menyentuh sensitiviti penganut agama Islam negara ini.

Untuk pengetahuan, Patrick Teoh pernah berlakon bersama AC Mizal dalam filem "Baik Punya Cilok" dan juga Awie dalam filem "Sumolah".
Selain AC Mizal, antara artis-artis lain yang turut mengecam kenyataan Patrick Teoh termasuklah Tomok dan juga Danny X-Factor. Anda boleh baca kenyataannya di sini.

Walau bagaimana pun, atas nasihat individu yang dipercayainya, Patrick Teoh telah mengambil keputusan untuk memadam kenyataan tersebut yang ditulis di laman Facebook-nya. Dia kemudian meminta maaf dan menjelaskan tidak mempunyai niat lain selain bergurau.

Sebagai rakyat Malaysia, Patrick Teoh sepatutnya memahami sensitiviti agama yang ada pada masyarakat kita. Dia tak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang boleh mengguris hati orang lain.

Oh Bulan

Patrick Teoh hina dan cerca Islam secara tebuka di FB

Posted: 15 Jan 2013 08:45 PM PST

Kebiadapan Patrick Teoh menghina Islam diselar dengan meluas hari ini di media sosial. Dia yang menempelak PAS Kedah berhubung larangan mengadakan persembahan seksi di Tahun Baru Cina tanpa rasa bersalah memasukkan perkataan-perkataan yang dinilai menghina Islam.

Adakah sesuai perkataan seperti ini diungkap oleh minoriti di negara penuh toleransi ini. Toleransi bukan penerimaan. Toleransi boleh ditarik balik.

Keceluparan Patrick Teoh telah menaikkan namanya di Trending Twitter mengalahkan Sharifah Zohra Jabeen dan Bawani yang menjadi polemik di UUM.

Kecaman terhadap Patrick Teoh kini bertali arus di Twitter.

Untuk itu, Patrick Teoh harus sanggup berdepan dengan akibat atas perbuatan biadapnya. Sama ada secara verbal, atau fizikal.


Terlalu banyak muka diberikan kepada bangsa jenis ini. Inilah hasilnya.

Ipoh Malay

'Babak tarian bogel saya bukan porno, tapi seni ya...'

Posted: 15 Jan 2013 08:01 PM PST

Dewi Persik dalam Pacar Hantu Perawan
Dewi Persik akan kembali dengan adegan ghairah dalam filem terbaru beliau 'Nyi Blorong'. Dalam filem tersebut, Depe akan melakonkan adegan menari bogel.

"Saya akan tampil tanpa pakaian di dalam filem ini. Di sana saya akan menari tiang (pole dance) dan tarian ular. Ianya berlaku dalam babak saya menunggu kekasih hingga tertidur ketika mendengar lagu dan bermimpi sedang menari," ujar Dewi Perssik ketika pelancaran file mtersebut di Cinere, Depok, Isnin lalu.

Namun begitu, Depe membantah jika adegan itu dikatakan sebagai porno.

"Aksi bogel itu bukan babak porno ya, ianya adalah seni," tegas beliau lagi.

Beliau menambah, filem berkenaan tidak mengeksploitasikan tubuhnya, tetapi menguji kemampuannya untuk melakonkan pelbagai watak.

"Ketika lakonkan babak berkenaan, saya hanya menerok kemampuan diri saya antaranya bakat menari untuk tarian bogel itu. Sekali lagi saya tegaskan ianya bukan sesuatu yang porno ya," tambah Depe.

Filem ini sama seperti filem-filem seram yang pernah dihasilkan di sekitar tahun 90-an yang menampilkan unsur seksi.

Pelakon wanita pengsan selepas jatuh ketika ambil wuduk

Posted: 15 Jan 2013 06:31 PM PST

Elyana dan Afida Es dalam drama Masyitah - Budiey.com
Kuala Lumpur: Pelakon dan penyanyi zaman 60-an, Afida Es tidak sedarkan diri selepas terjatuh dalam bilik air di rumah anak keempatnya, Rozana di Bandar Saujana Utama, Sungai Buloh di sini pagi semalam.

Menurut anak kelimanya, Zulkeflie M Osman, ibunya terjatuh ketika mahu mengambil wuduk untuk mengerjakan solat Subuh. Akibat terjatuh, dia tidak sedarkan diri sebelum dibawa ke Hospital Sungai Buloh.

"Ibu sebelum ini mengalami darah tinggi dan apabila terjatuh, dia terus tidak sedarkan diri. Pada masa itu kakak saya, Rozana menghubungi ambulans sebelum dibawa ke hospital," katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, hasil pemeriksaan doktor menerusi X-ray mendapati ibunya selamat dan tidak mempunyai kesan sampingan akibat kejadian itu. Namun, tekanan darah tinggi berada di tahap serius.


Zulkeflie memaklumkan mengenai keadaan ibunya dalam laman sosial, Facebook dan turut memuat naik gambar ibunya ketika menerima rawatan di hospital.

Guan Eng 'tak berani' komen isu kalimah Allah

Posted: 15 Jan 2013 06:15 PM PST

GEORGE TOWN 15 Jan. - Sekumpulan 15 wartawan yang menghadiri sidang media Ketua Menteri, Lim Guan Eng di sini hari ini gagal mendapatkan reaksi beliau mengenai isu kalimah Allah dan keputusan Pas menolaknya.

"Ramai wartawan yang hadir dan saya perlu hati-hati cakap," katanya sebelum memberi kenyataan mengenai cadangan kerajaan negeri untuk menawarkan tender bagi projek pembangunan dan pengurusan tanah kerajaan negeri di Sandiland Foreshore di Jalan C.Y Choy.

Selepas memberi kenyataan mengenai projek itu, Guan Eng dengan suara perlahan tanpa menggunakan pembesar suara berkata: "Ada apa- apa soalan tak?", sebelum bingkas bangun dan beredar.

Bagaimanapun, semalam seorang wartawan dikatakan bertanya soalan serupa dan beliau berkata, beliau tidak memberi sebarang komen secara lisan tetapi akan menjawabnya secara bertulis bagi mengelak sebarang spekulasi.

Isu kalimah Allah ini dibangkitkan oleh Guan Eng dalam ucapannya sempena Krismas lepas yang menggesa kerajaan Persekutuan membenarkan penganut Kristian menggunakan perkataan Allah dalam Bible bahasa Melayu.

Kenyataan Guan Eng itu kemudian mendapat bantahan pelbagai pihak termasuk pihak Istana Selangor, namun Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, timbalannya, Mohamad Sabu dan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat serta ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyetujuinya.

Bagaimanapun, pendirian Nik Aziz berputar 360 darjah apabila bukan hanya tidak bersetuju dengan kenyataan Guan Eng, malah menyatakan yang kalimah Allah hanya merujuk kepada Tuhan yang satu dan tindakan menggunakannya bagi agama lain adalah mengarut. — BERNAMA

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130116/po_03/KM-tidak-komen-isu-kalimah-Allah#ixzz2I67llPwo
© Utusan Melayu (M) Bhd

Majlis Peguam: Wartakan tempat perhimpunan awam

Posted: 15 Jan 2013 06:01 PM PST

KUALA LUMPUR - Presiden Majlis Peguam, Lim Chee Wee menyarankan agar kerajaan mewartakan satu tempat untuk mengadakan perhimpunan awam dalam usaha memastikan ia berjalan secara aman.

Katanya, perkara itu juga bakal mencerminkan tindakan kerajaan dalam mematuhi hak kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan seperti yang termaktub dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan.

Beliau juga berkata, Akta Perhimpunan Aman perlu dikaji semula bagi memasukkan pindaan yang dicadang oleh Majlis Peguam.

Bercakap kepada Bernama, beliau berkata pindaan itu akan menjadikan undang-undang tersebut lebih progresif.

Bagaimanapun, katanya, kerajaan masih perlu mewarta mana-mana tempat sebagai venue untuk mengadakan perhimpunan awam.

"Tempat itu ialah di mana perhimpunan boleh diadakan tanpa sebarang keperluan untuk pemberitahuan awal, atau mendapat keizinan pemilik atau penghuninya," katanya.

Sementara itu, dalam pembentangan bertajuk 'National Harmony: To Be Nurtured By Leadership and Not Compelled By Legislation' pada Persidangan Transformasi

Perundangan Berhubung Dengan Keselamatan dan Hak Asasi hari ini, Chee Wee berkata, dalam kepelbagaian budaya dan agama di Malaysia, kerajaan telah mengiktiraf keperluan memperkukuh perpaduan nasional.

"Bagi mencapai objektif ini, kerajaan telah mengumumkan pemansuhan undang-undang tidak popular seperti Akta Hasutan, yang pada mulanya diganti dengan Akta Perhubungan Kaum dan kini oleh Akta Keharmonian Nasional.

"Hari ini dan esok menyediakan peluang lebih baik untuk menggambarkan cara melindungi serta menggalakkan perhubungan antara kaum yang seimbang berbanding kebebasan bersuara," katanya.

Beliau juga berkata hubungan antara kaum bukanlah suatu perkara yang mudah dan boleh ditangani dengan sekadar menggubal undang-undang. - Bernama

Sosilawati masih hidup?

Posted: 15 Jan 2013 05:01 PM PST

SHAH ALAM 15 Jan. - Masih hidup?

Persoalan mengenai perkara itu timbul apabila salah seorang tertuduh dalam perbicaraan kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya mendakwa melihat wanita terbabit, sembilan hari selepas mangsa didakwa dibunuh.

R. Kathavarayan, 33, menyatakan, kelibat Sosilawati itu dilihat di sebuah restoran di Tanjung Sepat dekat sini pada 7 September 2010 ketika hendak menaiki kenderaan seperti jip dengan seorang lelaki yang tidak dikenali.

Bekas pekerja Ladang Gadong itu berkata demikian sewaktu pemeriksaan utama oleh peguamnya, Hasshahari Johari Mawi pada perbicaraan kes bunuh Sosilawati, 47; pegawai bank, Noorhisham Mohamad, 38; peguam, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32; dan pemandu Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin, 44.

Utusan

Mencari Damai Abadi

Posted: 16 Jan 2013 03:04 PM PST

Mencari Damai Abadi


Separuh Hari

Posted: 16 Jan 2013 06:24 AM PST

Bismillah..

Hari ni, aku kerja separuh hari je. Lepas lunch aku balik. Tak larat dah. Batuk dan selesema.  Balik rumah, tidur la.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan