Khamis, 13 Disember 2012

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


Puteri Bahagian Segambut

Posted: 12 Dec 2012 11:18 PM PST

Puteri Bahagian Segambut


Rumah Rakyat Lembah Pantai Buat @RajaNongChik Sebak dan Menangis @umbkl #BN4WP #1MalaysiaTolakFitnah #TolakPR

Posted: 12 Dec 2012 11:06 PM PST


Kalau cacai PR yang buta hati buta perut tengok gambar kat atas ni sure dorang kata Raja Nong Chik pura-pura menangis untuk tagih simpati dan meraih undi untuk PRU akan datang tetapi kenyataan yang sebenarnya bukan seperti apa yang mungkin cacai-cacai PR fikirkan.

Raja Nong Chik sebak hingga mengalirkan airmata kerana projek pembangunan semula flat 4 tingkat Kg Kerinchi, K-Residensi yang telah diperjuangkan oleh beliau sejak dari 25 tahun dahulu akhirnya tercapai walaupun beliau terpaksa berdepan dengan pelbagai rintangan.


Rintangan dan halangan utama yang terpaksa beliau hadapi adalah apabila Nurul Izzah berjaya menghasut segelintir penduduk untuk menolak rancangan pembangunan ini. Nurul Izzah juga telah menghasut penduduk membuat tuntutan yang tidak masuk akal sedangkan pemaju telah bersedia memberi apartment baru 3 bilik dengan keluasan 900 kaki persegi untuk menggantikan flat usang tiada bilik keluasan 380 kaki persegi.


Anggaran harga rumah baru mereka ialah RM350,000!! Bukan murah tu!! Pemaju juga beri wang pampasan untuk perpindahan keluar dan masuk. Pemaju juga menanggung kos menyewa penduduk sepanjang projek dilaksanakan. Itu pun tak cukup lagi?


Boleh baca cerita selanjutnya di SINI



SP: Nurul Izzah sebagai YB Lembah pantai patut berasa malu kerana cuba menghalang projek pembangunan demi keselesaan rakyat. Janganlah dek kerana cita-cita nak ke Putrajaya nasib rakyat diperjudikan. Akai ada ka????

www.pemuda-enggang.org

Posted: 12 Dec 2012 11:51 AM PST

www.pemuda-enggang.org


Jom

Posted: 11 Dec 2012 05:13 PM PST

Jom

Posted: 11 Dec 2012 05:13 PM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 12 Dec 2012 07:39 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


HARI KEPUTERAAN DYMM SULTAN SELANGOR DICEMARI DENGAN HASUTAN ..

Posted: 11 Dec 2012 05:38 PM PST


SATU LAGI BUKTI YANG MENUNJUKKAN BAHAWA RAKYAT SELANGOR DARUL EHSAN MENOLAK PAKATAN RAKYAT..
BUKTINYA PABILA PROGRAM SELANGOR AGROfest 2012 GAGAL MENDAPAT SAMBUTAN..
MANA TAK DAPAT SAMBUTAN..NAMA AJE PROGRAM PERTANIAN..TAPI SEBALIKNYA..INILAH PAKATAN..KALAU TAK KENCING RAKYAT MEMANG TAK SAH..
BERTEMPAT DI PENTAS UTAMA SAF2012,ARENA STADIUM MALAWATI,SHAH ALAM,ADA SATU PROGRAM YANG DIBERI NAMA PIDATO ANAK MUDA & PELANCARAN JELAJAH BUKU TELAH DIADAKAN...ANJURAN AKADEMI PAK SAKO DENGAN KERJASAMA ALUMNI SEKOLAH POLITIK dan INSTITUT KAJIAN DASAR...

ERMM..NAMA AJE MAJLIS ILMU..TAPI HAKIKATNYA TIDAK,LEBIH MALANGNYA,PELANCARAN TERSEBUT DIADAKAN SEMPENA HARI KEPUTERAAN DYMM SULTAN SELANGOR.DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!DAULAT TUANKU!
KALAU PROGRAM BERMANFAAT AKU TAK KISAH..TAPI..PROGRAM MENGHASUT DAN CACI-MAKI KERAJAAN TU..ADUHAI..PATUTLAH KEHADIRAN 40 ORANG AJE,TU PUN TERDIRI DARIPADA MEREKA-MEREKA YANG "TERPERANGKAP"DENGAN SITUASI.HAHAHA.
PENGERAK BUKU JALANAN,ZIKRI ABDUL RAHMAN DALAM UCAPANNYA BERKATA,MEMBACA ADALAH SEBAGAI PEDOMAN DALAM MENAMBAH ILMU PENGETAHUAN SEJAJAR DENGAN SURAH IQ'RA.

MANAKALA HAZIQ ABDUL AZIZ-PRESIDEN KELAB MAHASISWA KEADILAN,MENGATAKAN ANAK-ANAK PADA MASA KINI KURANG BERPENGETAHUAN & PERLU DIBERI PENCERAHAN..HAHAHAHA..ADUHAI..NAMA AJE PRESIDEN,TAPI..BERCAKAP MACAM BUDAK 3-4 TAHUN AJE.APA YANG DIKATAKAN KURANG BERPENGETAHUAN,TERMASUK DIALAH KAN..HAHAHAHA..
LEBIH LUCU...ELOK-ELOK CERITA PASAL BAB ILMU PENGETAHUAN,TUP-TUP HASUT RAKYAT AGAR HADIR KE PERHIMPUNAN SEJUTA RAKYAT YANG AKAN DIADAKAN PADA TANGGAL 12 JAN 2013 NANTI..ALAHAI..NAMPAK BENO PRESIDEN NI MEMANG KURANG BERPENGETAHUAN..SAMA MACAM ORANG ATASANNYA..
PRESIDEN MAHASISWA KEADILAN YANG BEBAL

TAK FIKIR KE KESAN-KESANNYA..BODOH TU SIMPANLAH SIKIT UNTUK ANAK CUCU KAU TU OIII.
APA YANG LEBIH HANGAT DIPERKATAKAN,BELIAU JUGA TURUT MENEMPELAK MEDIA-MEDIA MASSA YANG MENGIKUT TELUNJUK KERAJAAN DAN DIKATAKAN BAHAWA SEMUA MEDIA INI MELAPORKAN BERITA YANG TAK BENAR.HAHAHAA..HARAKAH TU BETUL KE?AKU PUN TAK PAHAMLAH KENAPALAH KORANG LANTIK DIA NI SEBAGAI PRESIDEN...BEBAL BETUL!
BELIAU JUGA BERKATA,MAHASISWA YANG ADA KAT IPTA SEKARANG NI MAHASISWA YANG DITAJA DAN SUKA MENGAMPU...PERGHH..PANAS WOOO!!!ADA KE MAHASISWA YANG CAMTU?KALAU ADA,KAU LAH KETUANYAKAN..KATA PRESIDEN MAHASISWA..HAHAHA.MAHASISWA YANG BEBAL MACAM KAU NILAH YANG MENGHANCURKAN ANAK BANGSA!

SECARA KESIMPULANNYA..SASARAN MEREKA UNTUK DAPATKAN 500 ORANG ADALAH GAGAL..BUKTI MENUNJUKKAN BAHAWA RAKYAT SELANGOR DAH TAK SABO NAK TUKAR KERAJAAN SEKARANG NI KEPADA BARISAN NASIONAL

HAMIM Ledang

Posted: 12 Dec 2012 03:37 AM PST

HAMIM Ledang


Program RELA Bersama Pemimpin

Posted: 11 Dec 2012 10:37 PM PST








Lokasi : Pusat Khidmat Komuniti RELA, Bkt Gambir


Puteri Bahagian Segambut

Posted: 11 Dec 2012 11:10 PM PST

Puteri Bahagian Segambut


PR: Manifesto Hanyalah Tawaran Waktu PRU Bukan Utk Ditepati #TolakPR @umbkl

Posted: 11 Dec 2012 09:37 PM PST




Manifesto\ bukanlah satu perjanjian, demikian kata-kata keramat yang terpancul keluar dari mulut Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim pada 29 Ogos 2012 yang lepas ketika mengulas tuntutan rakyat Selangor yang mahu tunggakan air percuma berjumlah RM300 juta dilangsaikan oleh Kerajaan PKR Selangor.

Maksud pemimpin PR itu ialah apa sahaja yang termaktub dalam manifesto yang dicanangkan oleh PR bukanlah satu bentuk perjanjian yang wajib dipenuhi sebaliknya ia hanya satu umpan politik semata-mata untuk mengaburi mata pengundi.

Jika sekalipun ia sebenarnya adalah satu janji, namun ia sekadar untuk ditaburi, boleh sahaja bila-bila masa diingkari dan bukannya satu kemestian untuk dipatuhi.

Mungkin menyedari sebahagian besar rakyat masih mengingati kata-kata keramat pemimpin PKR itulah agaknya maka semasa pakatan pembangkang menghimpunkan penyokong mereka di Dataran Rakyat, Kompleks Pas Pahang, Kerdau sehari dua lepas perkataan MANIFESTO dan JANJI diganti dengan perkataan TAWARAN MEGA.

(Diulangi sekali lagi, TAWARAN MEGA dan bukannya JAM OMEGA. Harap baca betul-betul).

Dalam perhimpunan politik penuh retorik yang dihadiri sekitar 7,000 orang penyokong PR itu (media propaganda PR dakwa 20,000 dan 30,000 yang hadir), Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim telah mengumumkan Tawaran Mega 3+6 meliputi peringkat pusat dan negeri.

Antara kandungan tawaran mega peringkat pusat itu termasuklah melibatkan penempatan generasi kedua Felda, pembayaran royalti 20% dan isu prasarana kemudahan perhubungan.

Diikuti enam tawaran peringkat negeri membabitkan penyediaan lot rumah dan penstrukturan kampung baru, permohonan tanah, isu tanah Orang Asli, penurunan cukai pintu dan sistem tender terbuka.



Melihat pada respon sesetengah penyokong PR yang terlopong mendengar segala tawaran itu sambil bertepuk tangan, mudah untuk kita fahami itu tandanya mereka mudah tertipu dengan retorik terbaru Anwar dan gerombolannya.

Namun bila diperhatikan ramai juga penyokong PR yang lain hanya sekadar tersengih sinis semacam mendengar penjual ubat di jalanan menjual temberang, itu maknanya dah ramai juga penyokong PR yang semakin menyedari tipu daya pemimpin mereka.

Sama ada ia satu manifesto, janji politik atau tawaran mega itu dan ini, maksudnya tetap sama, bunyinya saja berlainan. Hakikatnya reputasi Anwar dan gerombolan pemimpin PR dalam bab menabur janji sana sini sudah terkenal seantero dunia.

Di Selangor, Kedah, Pulau Pinang mahupun Kelantan sehingga kini tiada satupun pendidikan percuma hatta untuk anak-anak yang bersekolah di tadika pun masih perlu membayar yuran bulanan dan yuran pendaftaran tahunan.

IPT kelolaan Kerajaan PKR Selangor yang hanya dua buah itu pun tak termampu untuk diberi pendidikan percuma malah Kedah yang memiliki sebuah IPT pun tak tertanggung yuran pengajiannya oleh Kerajaan PAS Kedah, ada hati lagi nak kelentong orang ramai dengan janji baru yang ditaburi.

Ibu tunggal yang dijanjikan elaun bulanan sampai sekarang tertanya mana perginya janji yang ditaburi. Gaji minima RM1100 yang diwar-warkan sampai sekarang tak terlaksana di Selangor, Kedah, Penang ataupun Kelantan.

Ini semua realiti dan hakiki bila kita membicarakan janji PR. Bagi mereka segala janji manis sama ada yang termaktub dalam manifesto, pengisytiharan di pentas politik mahupun janji yang ditaburi di media-media, semuanya sekadar untuk mengaburi mata khalayak sahaja.

Jalan Penyelesaian Bagi Yang Muflis/Bankrap @umbkl

Posted: 11 Dec 2012 01:00 AM PST


Berita baik kepada anda yang bankrap atau muflis!!!

Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia akan menggunakan media sosial untuk mendapat respons masyarakat mengenai isu muflis menerusi platform Muflis Peluang Kedua yang akan dilancar minggu depan.

Pengerusi Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan Pemuda UMNO, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, melalui ruang yang disediakan menerusi blog, Facebook dan Twitter itu, orang ramai boleh menyalurkan idea dan pandangan mengenai kajian semula Akta Bankrap 1967.

"Selain itu, satu forum mengenai isu muflis juga akan diadakan pada Januari ini," katanya selepas mengadakan pertemuan dengan Ketua Pengarah Insolvensi, Rohana Abd. Malek di sini semalam.

Menurutnya, langkah itu diambil memandangkan ramai golongan muda yang muflis enggan tampil bagi mencari penyelesaian dan akhirnya menyusahkan diri sendiri.


 

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 11 Dec 2012 07:36 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


3+6 JANJI PAKATAN RAKYAT UNTUK RAKYAT PAHANG..KENA TIPU LAGILAH NAMPAK GAYANYA

Posted: 11 Dec 2012 03:14 AM PST

Alamak..DSAI buat tawaran 3 + 6 tu untuk rakyat Pahang...
Ni kira apa ni,pancing undi atau rasuah?Oppsss..mereka mana ada istilah rasuah..mereka kan ahli SYURGA!UMNO dan BN aje yang bagi rasuah kat rakyat.
Kepada warga Pahang ..aku cuma nak ingatkanlah..BAHAWA JANJI-JANJI YANG DI TABURKAN OLEH DSAI DAN PIHAK-PIHAK YANG BERKENAAN ADALAH PALSU..tak percaya?
Cuba lihat kat SELANGOR..ada ke janji yang mereka tunaikan?Ermmm..kalau ada cuba nyatakan...
Apa yang tercatat dalam BUKU JINGGA milik mereka?Satu haram pun tak ditunaikan..nikan pula nak tabur janji lagi..
Udah-udahlah menipu rakyat..Cuba klik kat sini :JANJI PAKATAN RAKYAT..DAH SETTLE KE?



Puteri Bahagian Segambut

Posted: 10 Dec 2012 11:38 PM PST

Puteri Bahagian Segambut


Misi Road To Gaza : Doakan Keselamatan Sukarelawan Di sana @umbkl

Posted: 10 Dec 2012 11:00 PM PST

 
Seluruh Keluarga besar UMNO Bahagian Segambut mendoakan kesejahteraan dan keselamatan Tuan Hj Kamarudin Hj Hassan @ Dino yang menjadi sukarelawan bersama Kelab Putera 1Malaysia dalam misi bantuan kemanusiaan Road To Gaza. Hj Kamarudin, SUK Badan Perhubungan UMNO WP yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Segambut telah berlepas ke Gaza pada 7 Disember 2012 bersama-sama rombongan Kelab Puteri 1Malaysia yang turut disertai oleh Datuk Azeez Rahim.


 
Doktor pakar kanak-kanak, doktor pakar sakit puan dan doktor perubatan turut dibawa bersama-sama rombongan Road To Gaza bagi membantu mangsa-mangsa akibat serangan tentera Israel di Gaza.




Pesanan SP kepada puak-puak PR terutamanya Abby Abadi jangan memperlekehkan usaha murni yang orang lain lakukan. Sekiranya anda tidak mampu untuk bersama-sama tidak salah andainya menyokong kerana apa yang dilakukan adalah perkara yang baik dan bukannya perkara yang dilarang agama. Tak payah sibuk nak jatuhkan hukum samada apa yang mereka lakukan itu diterima Allah atau tidak hanya kerana sukarelawan yang pergi ini adalah ahli UMNO kerana ahli Pas sekalipun tidak ada jaminan akan terus masuk syurga.
 







SP: SP doakan semoga kesemua sukarelawan Malaysia di Gaza sentiasa di bawah lindungan Allah SWT.

Pok Nik Ajis Dah Nyanyuk #TolakPR @umbkl

Posted: 10 Dec 2012 08:43 PM PST




Sekali lagi Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat cuba mencuci tangan dengan memutar belitkan fakta apabila menuduh UMNO sebagai punca berlakunya perpecahan sesama orang Melayu Islam di negara ini.

Katanya, perpecahan orang Melayu Islam masa kini bukannya disebabkan oleh PAS sebaliknya berpunca dari UMNO yang didakwanya mengetepikan dasar Islam dan lebih selesa dengan semangat kebangsaan.

Hujah Menteri Besar Kelantan itu bukan sahaja menampakkan kedangkalan pemikirannya malah menunjukkan ketaksubannya yang melampau terhadap PAS.

Nik Aziz mungkin lupa, namun sejarah hakiki tidak mungkin dapat dipadamkan bahawasanya kewujudan PAS itu sendiri adalah hasil dari ketamakan kuasa. Dek kerana gagal merebut jawatan Yang Dipertua UMNO maka dari situlah wujudnya PAS hingga ke hari ini.

Kewujudannya pula bukan atas nama perjuangan Islam sebaliknya bertitik tolak dari dasar dendam kekalahan yang kemudian merebak kepada perpecahan orang Melayu Islam.

Sedar dengan kelemahan itu maka pemimpin PAS berbohong pula kepada rakyat konon penubuhannya adalah hasil dari protes terhadap judi loteri yang dikaitkan dengan UMNO.

Walhal jika itu alasannya kenapa tidak sekarang PAS menjauhkan diri dari PKR dan DAP yang memerintah Selangor dan Penang, yang mana di negeri-negeri itu lesen judi ekor dan lumba kuda masih diluluskan oleh Kerajaan Negeri.

Hatta lesen kedai arak, rumah urut yang tak berlesen pun tumbuh mengalahkan cendawan selepas hujan di negeri yang diperintah oleh rakan-rakan sekedudukan dengan PAS itu.

Atau mungkinkah semua senario di negeri-negeri yang diperintah PR itu menepati dasar Islam yang dituntut oleh PAS, maka kerana itulah PAS masih setia bersama PR?

Sudah menjadi lumrah mana-mana pemimpin PAS gemar memalitkan tuduhan semberono untuk memperlihatkan pada penyokongnya bahawa UMNO adalah parti yang tidak Islamik, manakala PAS pula didendangkan sebagai parti pejuang Islam.

Dengan berbuat demikian PAS percaya para penyokongnya akan terus setia dengan perjuangan PAS sekalipun sejarah membuktikan punca perpecahan ummah antara penyebab utamanya ialah PAS.

Sekitar tahun 1960 hingga 1980-an banyak perpecahan sesama penduduk sekampung dan sesama keluarga berlaku disebabkan perbezaan fahaman politik gara-gara taksub pada hasutan kepartian yang dibawa oleh pemimpin PAS.

Sembahyang dua imam dalam satu kariah, mendoakan kehancuran sesama Islam serta memboikot kenduri kendara orang Melayu Islam yang condong bersama UMNO, segalanya sudah sinonim dengan watak dan pembawaan PAS dan penyokongnya.

Namun disebalik semua itu, PAS tidak kekok untuk menerima dasar sekularisme dan pluralisme yang diamalkan oleh PKR, malah tidak canggung untuk berpeluk sakan dengan DAP yang akidahnya adalah sosialisme.

Islam bagi PAS hanya sekadar label dan jenama untuk mengabui mata khalayak semata-mata, namun gerak laku dan praktikal yang diamalkan oleh pimpinan PAS langsung tidak mencerminkan sikap Islamik.

PAS Arah Doa K.O UMNO/BN Sampai Ke Mekah #TolakPR @umbkl

Posted: 10 Dec 2012 04:30 AM PST


Doa K.O. BN! K.O. UMNO! Puak Pas rupanya bukan setakat di Malaysia sahaja tapi diarahkan doa tu dibaca di hadapan Kaabah. Inilah dia ajaran Islam cara PAS.

Kerja tak bermoral ini dilakukan oleh sebuah Agensi Pelancongan yang bertanggungjawab menguruskan rakyat Malaysia yang ingin mengerjakan umrah ke Mekah dan Madinah. Pihak Agensi Pelancongan ini meminta para jemaah untuk mendoakan keburukan UMNO dan BN dan mendoakan UMNO dan BN tumbang dalam pilihanraya yang akan datang.

Pendapat SP pihak kerajaan haruslah lebih teliti dan memantau aktiviti setiap agensi pelancongan yang menawarkan pakej Haji dan Umrah. Keadaan ini bagi memastikan hasrat dan niat setiap jemaah tersebut tidak tidak terpesong dari niat sebenar mereka. Niat jemaah, mahu mendapat keberkatan bukannya mahu menambah kebencian Allah SWT terhadap hambaNya yang mendoakan keburukan pada orang lain.


Firman Allah SWT dalam Al-Quran yang bermaksud;

"Dan orang-orang yang datang sesudah mereka (Muhajirin dan Ansar), mereka berdoa : Ya Tuhan kami, berilah keampunan kepada kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dahulu daripada kami, dan janganlah Engkau membiarkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman. Ya Tuhan kami, sesungguhnya Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang." ( al-Hasyr : 10).




Lihatlah siapa yang sebenarnya sesat dan siapa yang sebenarnya dah terpesong jauh dari ajaran islam. UMNO atau Pas? Alangkah baiknya jika jemaah tersebut diminta mendoakan kesejahteraan para sukarelawan Malaysia yang berada di Gaza agar mudah kerja-kerja mereka membantu penduduk di Gaza ataupun jemaah-jemaah ini diminta mendoakan umat islam di Malaysia supaya bersatu demi kekuatan Islam dan juga ummah. 



 
SP: Makin besar kopiah atas kepala puak Pas ni makin bebal dorang ni sebenarnya.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 10 Dec 2012 07:43 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Azwan meroyan lagi

Posted: 10 Dec 2012 04:22 AM PST

ALAA..AKU PUN TAK HERANLAH DENGAN SI AWW NI.DAH TAKDE JOB,POPULAR APA NTAH LAGI..MULALAH MERAPU MACAM SI ABBY ALL BODY TU..
TAPI SEBAGAI SORANG RAKYAT MALAYSIA..AKU PANTANG BETUL KALAU ORANG KUTUK NEGARA SENDIRI..LEBIH MALANG SEAGAMA.ALOW SI AWW..BUANG AJE GAMBAR PROFIL KAU YANG BERLATAR BELAKANGKAN KOTA SUCI MEKAH TU OII..KALAU MULUT MACAM @×*_÷=¥..

SEBENARNYA ABBY ABADI TERINGIN NAK KE GAZA IKUT AFDLIN..TAPI TAKUT KENA BOM..

Posted: 09 Dec 2012 11:26 PM PST


 

ALAMAK!KENAPA BEBAL SANGAT OSTAZAH ABBY NI!ORANG PERGI KE GAZA DIKATA PERGI BERSIAR-SIAR..NAMPAK SANGAT KEBEBALANNYA..UDAH-UDAHLAH TU OIII..DARIPADA KO BERKATA-KATA TENTANG PERKARA YANG SIA-SIA,ADALAH LEBIH BAIK KO TUTUP MULUT DAN BANYAKKAN ZIKIR KEPADA ALLAH.DAPAT JUGAK PAHALA SEBELUM KO DITIMPA BALA.
KENAPA KO SAJA TAK PERGI KE SANA?SEBAB KO KAN TAKUT MATI!ALA..KALAU KO MATI PUN TEMPAT KO DAH ADA DAH..KAT SYURGA PAS!
AKU RASA,PAS PUN PENING KEPALA BACA STATEMENT KO NI ABBY!MENYESAL AMIK KO JADI AHLI SEUMUR IDUP..INGAT BAWA KEBAIKAN..NAMUN..MEREKA SILAP DAN SILAP..RUPANYA BAWA BALA KEPADA PARTI MEREKA..
OWH..OSTAZAH!INGAT 5 PERKARA SEBELUM 5 PERKARA YE...
KLIK : ABBY NAK KE GAZA..TAPI TAKUT

Kemaluan MP Kuala Langat..terserlah

Posted: 09 Dec 2012 04:12 PM PST

Kemaluan yang tidak dapat disembunyikan lagi..didada akhbar hari ini MP Kuala Langat,Abdullah Sani Abdul Hamid,berkata program ini akan diteruskan walaupun tidak dapat sambutan serta beliau kata telah menerima 600 permohonan menjadi sukarelawan..hahahaa..lagi kencing kaaa..kehadiran pun tak sampai 600 dah buat statement begitu..owh..aku lupa..yang jadi sukarelawan tu pun anak beranak dia gak yang sertainya.
Kesimpulannya senang aje..rakyat dah terang-terang tolak PKR..so faham-faham je lah

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 09 Dec 2012 07:47 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


DAP lancarkan roket di Kuala Langat..rakyat menderita

Posted: 08 Dec 2012 08:44 PM PST

Aiyakkk..lagi mau kincing kaa wahai pak lah sani woo..bila orang tanya apasal tak ramai orang daftar sebagai sukarelawan PKR..ada ke dia jawab secara berperingkat..alahai..cakaplah takde sambutan dan orang dah tak mau saya lagi juga parti PKR..haaaa tu baru betul..ni takk..lagi mau kencing rakyat jelata.insaflah wahai mp kuala langat oii..orang dah tak suka..lebih lagi dengan mak lampir tu...

Suka Re Lawan PKR dirasmikan oleh Mak Lampir..hehehe..yang datang daftar cecah 1000 ..kerusi aje

Posted: 08 Dec 2012 06:26 PM PST

Pagi ni..sekarang ni FUCKatan rakyat ada kat daerah Kuala Langat bagi melancarkan satu skuad khas..hehehe..macam citer polis-polis tu..alaaa..yang ostaZah abby berlakun nak jadi inspektor aje tu....haa..ingat tak..lebih kurang gitulah...
Yang melancOrkan program ni..sapa lagi..kalau tak si mak lampir tu..hua hua hua..sasaran sukarelawan 1000 orang..apa yang memang team PUcTD terkejut..pabila sasaran mereka SEMEMANGNYA berrrrrjaya untuk mendapatkan 1000 buah kerusi sahaja..manakala sukarelawan yang dicari..tak rela untuk sertai..maka mahu tak mahu..Pak Dullah Sani,Philip Tan dan konco-konconya ajelah yang mendaftar sebagai ahli sukarelawan..hehehe..cover brooo..kawasan sendiri..tapi orang takde minat nak join parti korang ni..harrammmm jaddah...
Apa kes sampai nak tubuh skuad ni?apa lagi kalau tak kerana nak tabur al-fitnah ti...nak buat huru-haralah tu..alooww..kan aku dah cakap..rakyat sekarang dah bijak taj seperti korang yang sanggup menjilat setiap perbuatan terkutuk koranf punya penSihat tu...dan suka aku nak ingatkan..PAS pun tak mau si Nuar jadi PM tau..hehee..
SYABAS RAKYAT KUALA LANGAT KERANA MENOLAK PKR

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 07 Dec 2012 11:19 PM PST

Puteri Bahagian Segambut


Pembangkang dan Budaya samseng Tak Dapat Dipisahkan #TolakPR

Posted: 07 Dec 2012 01:30 AM PST




Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika mengulas isu kekecohan yang berlaku di Gombak menyifatkan kejadian tersebut sebagai bukti adanya pihak yang akan menimbulkan kekecohan sekiranya PRU 13 dimenangi oleh Pakatan Rakyat (PR).

Maksud Nik Aziz, sekiranya PR berjaya memenangi PRU 13 maka pihak lawan seperti UMNO dan BN akan menimbulkan huru hara.

Nampak sangat Menteri Besar Kelantan itu tidak memahami hujung pangkal isu yang timbul di Gombak semasa siri Jelajah Merdeka Rakyat yang disertai Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim beberapa malam lepas.

Jika Nik Aziz yang terkenal dengan gelaran Mulut Berus itu tahu bahawa punca kekalutan dimulakan oleh puak penyokong PR yang membaling batu, botol air dan lain-lain objek keras ke arah penyokong UMNO dan orang ramai, tentunya dia akan malu sendiri dengan kenyataan gopohnya itu.

Seandainya Nik Aziz tahu kedatangan Anwar dibantah oleh ramai penduduk tempatan kerana majlis anjuran PKR itu diadakan berhampiran kediaman mereka pastinya Nik Aziz tidak berani buka mulut mempertahankan budaya samseng yang dirintis oleh gerombolan penyangak PR.

Namun kita faham, salah satu kelebihan utama Nik Aziz terletak pada keupayaan lidahnya yang pandai memutar belitkan cerita dan memusingkan fakta supaya yang jahat dari PR dapat ditukar supaya kelihatan baik manakala kebaikan dari UMNO pula digambarkan sebagai buruk dan jahat.

Hakikatnya sejarah tidak boleh dibohongi, sudah terlampau banyak peristiwa genting dan kekecohan yang mengganggu ketenteraman awam seringkali dimulakan oleh penyangak-penyangkak dari pembangkang.

Lihat sajalah kejadian di Memali, Baling yang pernah kecoh suatu ketika dulu. Disebabkan sikap taksub penyokong PAS berpegang pada hasutan pemimpinnya, mereka sanggup melancarkan kempen keganasan dengan menentang pihak berkuasa konon atas alasan untuk menegakkan negara Islam ala PAS.

Berbulan-bulan sebelum itu telah berlaku peristiwa tragis Lubuk Merbau yang menyaksikan keganasan penyokong-penyokong PAS yang datang dari luar kawasan atas nama Pemuda Jihad dengan bersenjatakan berpuluh bilah parang sengaja memulakan kekecohan sehingga akhirnya beberapa nyawa melayang.

Sebetulnya, baik ketika UMNO dan BN menang mahupun ketika tewas di Kelantan, Kedah, Terengganu, Selangor ataupun Perak tidak timbul pun sebarang isu huru hara, keganasan atau kekecohan.

Orang UMNO dan majoriti rakyat jarang sangat terjerut dengan emosi menggila, jauh berbeza dengan tingkah laku liar yang sudah sinonim dengan penyokong pembangkang.

Yang meroyan sakan termasuklah baring atas jalan sewaktu kejatuhan Kerajaan DAP PAS di Perak bukannya orang UMNO, tapi orang PAS yang akalnya terencat. Yang sibuk menghasut penyokong berhimpun di tengah bandaraya KL bukannya penyokong BN tapi penyokong PKR, DAP dan PKR.

Hatta yang memulakan kekecohan sehingga menimbulkan kemarahan penduduk setempat semasa pilihanraya kecil di Bagan Pinang kemudian berlakon cedera parah ditetak dengan pedang samurai pun bukan penyokong BN sebaliknya adalah penyokong PR.



Namun seperti mana biasa, bila kekecohan berlaku dan ada yang cedera atau jiwa melayang, maka pihak PAS akan segera menuding jari mengatakan semua itu salah UMNO atau Kerajaan. Tak cukup dengan tipu daya itu, diusung pula penyokong atau ahlinya yang terlibat dalam sesuatu kejadian untuk berceramah sambil mengutip derma untuk poket parti dan pemimpin.

Itu tabie semulajadi pembangkang khususnya PAS yang sudah sinonim dengan budaya samseng dan ganas. Lantaran itu Nik Aziz sewajarnya mencerminkan diri dahulu sebelum membuat andaian buruk pada pihak lain.

Biasa-biasakan diri melihat kain kapan sendiri yang sudah sekian lama koyak sebelum sibuk nak mempertikaikan kain orang lain.

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Posted: 07 Dec 2012 01:56 PM PST

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Anak muda penyokong Pas sertai UMNO!

Posted: 07 Dec 2012 09:08 AM PST


MAHDZIR Khalid (tiga dari kiri) menerima borang menyertai UMNO daripada wakil 16 ahli Pas yang bertindak keluar daripada parti tersebut dalam majlis penyerahan borang keahlian UMNO di Kampung Genting Palas, Padang Terap, Kedah, kelmarin.

Perjuangan UMNO yang ikhlas dan berterusan dalam menjaga kebajikan rakyat berjaya menarik penyertaan sekumpulan anak muda dari Kampung Genting Palas serta Bendang Hilir di sini, untuk berada dalam parti itu.

Mereka merupakan antara 16 ahli dan penyokong Pas yang mengisytiharkan keluar daripada parti tersebut untuk menyertai UMNO selepas kecewa dengan hala tuju Pas pada masa ini.

Salah seorang daripada mereka, Mohd. Shukri Che Dam, 23, berkata, dia dan rakan-rakannya menyedari perjuangan Pas semakin jauh tersasar selepas parti itu bersekongkol dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Dia yang menyertai Pas sejak tiga tahun lalu berkata, perjuangan Pas kini didapati dipengaruhi pemimpin tertentu dan bukan berdasarkan kehendak majoriti.

"Pemimpin pertengahan Pas takut sangat hendak mengkritik pemimpin atasan khususnya dalam soal pelaksanaan hukum hudud yang disanggah DAP.

"Kami golongan muda sangat kecewa dengan perkembangan ini dan sebab itu memilih UMNO yang lebih konsisten memperjuangkan Islam untuk meneruskan agenda memartabatkan agama dan orang Melayu," katanya ketika ditemui pemberita ketika menyerahkan borang keanggotaan UMNO kepada Ketua UMNO Padang Terap, Datuk Seri Mahdzir Khalid, di sini malam tadi.

Zakiah Arshad, 32, pula berkata, dia kecewa kerana pemimpin Pas di kawasannya tidak mengendahkan kebajikan anggota terutama semasa mereka memerlukan bantuan.

Sebab itu katanya, dia bersama ibunya, Zainab Ahmad, 58, menyertai UMNO dan lima lagi adik beradiknya akan menyusul berbuat demikian.

Sementara itu, Zainab mendakwa, tidak ada seorang pun pemimpin Pas yang menziarahi suaminya, Arshad Husin, 78, yang sedang sakit ataupun diberi bantuan.

"Sebaliknya, bantuan termasuk semasa banjir disumbangkan oleh pemimpin UMNO," katanya.

Dalam pada itu, Mahdzir yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pedu berkata, perkembangan yang berlaku itu dipercayai dapat mengukuhkan lagi UMNO dan Barisan Nasional (BN) khususnya di kawasan Parlimen ini.

Katanya, penyertaan ramai golongan muda ke dalam UMNO menyerlahkan kesedaran generasi hari ini bahawa mereka memahami perjuangan parti itu untuk kepentingan agama, bangsa dan negara.

"Saya mendapat tahu ramai lagi yang bakal keluar Pas untuk menyertai kita. Saya mengalu-alukan penyertaan mereka kerana UMNO tidak sekali-kali menutup pintu atau menghalang sesiapa sahaja yang mahu berjuang bersama-sama.

"Saya juga berterima kasih kepada anggota Pas yang menyokong perjuangan UMNO," katanya.

Warna-warni politik
Torashah

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 06 Dec 2012 11:18 PM PST

Puteri Bahagian Segambut


Isu Masjid Ar Rahman (UM) Cubaan @n_Izzah Untuk Alih Isu Murtad #TolakPR @umbkl

Posted: 06 Dec 2012 11:00 PM PST



Kecoh seketika kem penyokong PKR apabila Ahli Parlimen Lembah Pantai merangkap Naib Presiden PKR, Nurul Izzah menimbulkan isu kononnya Masjid Ar-Rahman di Universiti Malaya (UM) telah dipaksa tutup oleh Kerajaan Pusat atas sebab politik.

Melihat gaya propaganda PKR berhubung isu ini nampak jalan ceritanya seolah-olah Masjid Ar-Rahman akan ditutup untuk selama-lamanya. Fitnah sebegini semacam dah jadi darah daging anak beranak Anwar Ibrahim agaknya.

Untuk sensasikan lagi cerita maka dicanangkan kepada umum konon arahan penutupan masjid itu datangnya dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), dengan demikian dapatlah diburukkan imej Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin.

Walhal kisah sebenarnya, Masjid Ar-Rahman di UM ini hanya akan ditutup sementara sahaja bagi membolehkan kerja-kerja baik pulih dilaksanakan.

Notis penutupan sementara itu pula datangnya dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) bertujuan untuk melicinkan proses membaiki kebocoran bumbung, kerosakan pendawaian dan kerosakan paip air yang berlaku di masjid tersebut.

Disamping itu dalam tempoh penutupan sementara ini, tumpuan turut diberikan untuk menyelsaikan masalah limpahan air di sekitar kawasan masjid tatkala hujan lebat. Semua langkah ini jelas bermaksud untuk menjamin keselesaan para jemaah di masa akan datang.

Arahan rasmi dari JAWI itu telahpun dikeluarkan pada 20 November 2012 dan berkuatkuasa pada 1 Disember 2012 sehinggalah jangkaan semua proses baik pulih ini akan selesai sekitar akhir Jun 2013.

Sementara menantikan semua kerja-kerja baik pulih diselesaikan, pihak JAWI menyarankan semua ahli kariah dan jemaah menunaikan solat di masjid-masjid berhampiran.

Misalnya di Masjid Tun Rahah Bangsar Village, Masjid Ikhlasiah Kg. Kerinchi, Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq Jalan Ara Bangsar, Masjid Negara, Surau Jumaat Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya dan Surau Jumaat Muhammadi Angkasapuri.

Pendek kata, tiada masalah sebenarnya, sebaliknya anak perempuan kepada Ketua Umum PKR itu sahaja menimbulkan polemik untuk kepentingan politik songsang parti anak beranak yang diwakilinya.

Lebih-lebih lagi selama ini imej Nurul Izzah hanya dekat dengan gereja sahaja, termasuklah yang terbaru menyertai forum dalam Gereja Full Gospel Tabernacle, USJ, Selangor yang baru-baru ini kecoh dengan perakuan Naib Presiden PKR itu yang mahu kebebasan agama turut merangkumi orang Melayu Islam.

Mahu tak mahu, untuk naikkan semula saham politiknya dikalangan orang Melayu Islam maka terpaksalah mempolemikkan isu masjid pula, hatta walau terpaksa melakukan fitnah sekalipun demi kepentingan politik peribadi.

Akhirnya jadilah ibarat tolong 'meruntuhkan' masjid apabila sengaja mencetuskan kesangsian dikalangan orang ramai dengan memesongkan fakta konon Masjid Ar-Rahman akan ditutup selamanya oleh Kerajaan Pusat.

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Posted: 06 Dec 2012 01:49 PM PST

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Nurul jangan campur isu keselamatan!

Posted: 06 Dec 2012 10:02 AM PST



Ahli politik terutama kalangan pembangkang diingat supaya berhenti bercakap tentang pasukan keselamatan dan aset pertahanan negara demi populariti apatah lagi tanpa mengetahui fakta sebenar.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tindakan mempertikaikan kemampuan serta kesiapsiagaan pasukan keselamatan merupakan amalan yang tidak wajar kerana isu tersebut langsung tidak boleh dipolemikkan.

Katanya, tindakan tidak bertanggungjawab itu hanya berlaku dalam kalangan ahli politik negara ini tetapi tidak berlaku di luar negara yang ahli politiknya amat menghormati institusi keselamatan negara masing-masing.

"Kita tidak boleh berkompromi dalam soal keselamatan dan pertahanan dan saya tak nampak ahli politik di negara luar yang mempertikai kemampuan, kesiapsiagaan anggota polis dan tentera.

"Di negara kita sahaja berlaku perkara ini. Jadi semak fakta dulu sebelum berbicara isu keselamatan kerana akhirnya tindakan itu menempelak diri sendiri dan diketawakan oleh para pegawai yang mengetahui fakta berkenaan," katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Perhimpunan Bulanan Kementerian Pertahanan di sini hari ini.

Beliau yang juga Naib Presiden UMNO diminta mengulas tindakan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang menyangkal kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar kononnya bilangan anggota polis di negara ini sudah mencukupi.

Selain mengemukakan fakta salah kononnya statistik bagi setiap anggota polis dan penduduk adalah 1:270, Nurul Izzah turut berjanji untuk membekukan pengambilan anggota polis jika pembangkang berjaya menawan Putrajaya pada pilihan raya umum nanti.

Pada 2010, Ahmad Zahid pernah menempelak Nurul Izzah kerana anak Ketua Pembangkang itu dalam satu temu bual dengan akhbar Indonesia mendakwa kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman tidak boleh menyelam, selain merupakan aset terpakai dan usang.

Ahmad Zahid menambah, Nurul Izzah sepatutnya menghormati dan menyerahkan soal keselamatan serta pertahanan kepada golongan profesional yang berkecimpung dalam bidang itu.

"Sektor keselamatan dan pertahanan janganlah disentuh. Biar profesional polis dan tentera menjalankan tugas mereka. Walaupun tidak menghormati mereka, hargailah dan berikan sepenuh kepercayaan kepada polis dan tentera untuk menjaga hal mereka," katanya.

Dalam perkembangan lain, kata beliau, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) telah mengenal pasti lima pesawat tempur pelbagai guna (MRCA) yang kini diperhalusi Kementerian Pertahanan dan Kementerian Kewangan untuk menggantikan MiG-29N dalam inventori Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

"Keputusan muktamad akan dibuat dan ia bergantung pada situasi yang sesuai untuk diumum," katanya.

Warna-warni politik
Torashah

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 06 Dec 2012 07:27 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


SEBENARNYA EXCO SELANGOR TAKUT KANTOI BILA AES TANGKAP GAMBO MEREKA..

Posted: 05 Dec 2012 11:19 PM PST



 
HEHEHE..KERAJAAN SELANGOR NAK CABUT..CABUTLAH..APA ADA HAL..SEMUA YANG ORANG LAIN LAKUKAN UNTUK KEBAIKAN ADALAH SALAH DI MATA MEREKA.KENAPA?AES..ERMMM..SEBENARNYA BAIK UNTUK MENDIDIK PARA PEMANDU AGAR MEMANDU DENGAN LEBIH BERDISPLIN DAN PATUH AKAN UNDANG-UNDANG..BUKAN NAK CARI SALAH ORANG PUNNN..APALAH CETEK SANGAT PEMIKIRAN JUAK PEMBANGKANG NI..KALAU TAKNAK KENA SAMAN..PANDULAH IKUT PERATURAN YANG TELAH DITETAPKAN..OWH..LUPA..KAN EXCO-EXCO SELANGOR PAKAI KERETA MEWAH..APA KELAS PANDU SLOW-SLOW KAN..KENA SAMAN PUN BUKAN MEREKA YANG BAYO..DUIT RAKYAT JUGAK.
TAK PAYAHLAH SIBUK NAK MENCARI MASALAH..SELESAIKAN MA\SALAH KORANG SENDIRILAH YERR.
AKU  SETUJU DENGAN KATA PENGARAH JPJ,DATUK SOLAH MAT HASAN,KALAU TAK SETUJU..PERGI MAHKAMAH..JANGAN CABUT..HEHEHEHE
 
KUALA LUMPUR - Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) , Datuk Solah Mat Hassan yakin mana-mana kerajaan negeri termasuk Selangor yang tidak bersetuju dengan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) akan menghormati undang-undang, bukannya bertindak di luar lunas perundangan.
Sehubungan itu kata beliau, sekiranya Kerajaan Negeri Selangor merasakan bahawa AES dipasang dengan tidak mematuhi peraturan Pihak Berkuasa Tempatan, pihak berkenaan boleh membawa isu berkenaan ke mahkamah.
"Kita (JPJ) orang yang menguatkuasakan undang-undang... mengapa kami hendak langgar undang-undang? Kalau ada yang tidak kena, kami akan ikut.
"Tetapi jangan mengatakan, hendak mengancam, hendak cabut... ini untuk kebaikan pengguna, mengapa hendak mengancam.... apa motif (mereka) sekarang," kata beliau kepada Sinar Harian Online selepas program Dialog TV1 malam tadi.
Program sejam itu membicarakan pelaksanaan AES yang dikuatkuasakan sejak akhir September lalu. Ia sebahagian daripada siri penerangan mengenai AES yang mencetuskan kontroversi sejak kebelakangan ini.

Di peringkat awal, kamera AES telah dipasang di 14 lokasi. Ia akan diperluaskan sehingga 831 lokasi dalam waktu terdekat.
Katanya, JPJ sedia mengadakan perbincangan dengan mana-mana PBT jika mereka mendapati pemasangan dan pelaksanaan AES melanggar peruntukan undang-undang kerajaan tempatan.
"Kalau hendak, kami akan menulis surat untuk mendapatkan kelulusan Kebenaran Merancang," kata beliau yang masih yakin bahawa "AES yang sudah dipasang tidak akan dicabut."
"Cabut itu satu hal berkaitan vandalisme, tapi saya fikir mereka tak akan cabut... mereka sendiri ada berkata sistem ini baik bagi keselamatan orang ramai... mengapa hendak dicabut," katanya lagi.
Pagi tadi, Sinar Harian Online membawa laporan Kerajaan Negeri Selangor akan menutup dua kamera AES di Kilometer 6.6 Lebuhraya Lembah Klang Selatan (SKVE) dan  berhampiran jalan Bangi ke Cyberjaya esok.
Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Kerajaan Negeri akan melakukan dua peringkat sebelum menanggalkan kamera tersebut iaitu menulis surat kepada Kementerian Pengangkutan di samping menutup kamera itu agar tidak berfungsi.
"Peringkat pertama tulis surat sudah lepas, peringkat kedua kita sarungkan kamera supaya tidak berfungsi, kemudian kita tulis lagi surat.
"Jika dalam dua minggu, tiada sebarang respons atau permohonan dibuat oleh Kementerian Pengangkutan barulah kita membuat keputusan menanggalkan tiang tersebut supaya tidak boleh digunakan lagi," katanya.
Abdul Khalid berkata, Majlis Perbandaran Sepang (MPSepang) sebelum ini sudah beberapa menulis surat kepada kementerian terbabit tetapi  tiada sebarang maklum balas diterima.
Kelmarin, Kerajaan Negeri menyifatkan kamera AES dipasang sewenang-wenangnya dan tidak mengikut pemerhatian, analisis dan kajian oleh Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (Miros) seperti dijelaskan Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha.
Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor, Ronnie Liu menegaskan bahawa pemasangan dua kamera AES di negeri tersebut didakwanya tidak dipasang di lokasi 'hot spot' kemalangan.
Beliau berkata, kedua-dua kamera tersebut berada di kawasan Sepang dan kini telah diberikan notis oleh PBT, MPSepang dalam tempoh 14 hari untuk mengemukakan Kebenaran Merancang atau berdepan dengan tindakan dicabut.

Berdasarkan laporan media sebelum, kerajaan-kerajaan negeri diterajui Pakatan Rakyat (PR) tidak bersetuju kamera AES dipasang di negeri masing-masing.
Mengulas lanjut, Solah berkata, syarikat kontraktor kamera AES telah memaklumkan MPSepang bahawa kelulusan telah diberikan kepada pihaknya oleh Lembaga Lebuh Raya (LLM) untuk menjalankan kerja-kerja pemasangan sistem tersebut.
Katanya, di bawah perjanjian dengan syarikat-syarikat kontraktor, syarikat kontraktor terbabit perlu mendapatkan segala kebenaran dan kelulusan yang diperlukan.
"Jika ada pihak yang tidak berpuas hati, di Malaysia ada saluran... boleh bawa ke mahkamah, jangan belasah, buat ancaman," katanya lagi.
 

PAS tolak ANUAR JADI PM...APA SEBABNYA

Posted: 05 Dec 2012 09:51 PM PST


DAH TERANG LAGI BERSULUH..ERMMMM..ITULAH UNGKAPAN YANG PALING SESUAI DIGUNAKAN BUAT MASA KINI..
MERATA TEMPAT,BANNER TELAH DIGANTUNG MENUNJUKKAN TANDA SOKONGAN TERHADAP "BAKAL"PERDANA MENTERI MALAYSIA YANG BAHARU..HEHEHEHE..
DOK CANANG SANA-SINUN MENGATAKAN BANG ANU ARR AKAN JADI PM..TUP TUPP LAIN PULAK JADINYA...
NAMPAK BENO TAKDE KESEFAHAMAN ANTARA MEREKA INI,TIADA KESEPAKATAN..NAMA AJE PAKATAN RAKYAT..TAPI..HAMPEHHH...
SUSAH JUGA KALAU TAKDE PENDIRIAN YANG TETAP..KEJAP BEGINI,KEJAP BEGITU..

Proses Membuat Keputusan merupakan proses yang paling penting untuk kesempurnaan dalam bidang pengurusan untuk semua organisasi. Proses membuat keputusan bukan hanya wujud dalam bidang pengurusan tetapi juga dihadapi oleh setiap individu, baik keputusan tentang diri sendiri, keluarga, di rumah dan di tempat kerja. Kadang-kala kehidupan kita boleh dirasakan terdiri daripada beribu-ribu keputusan, baik kecil mahupun yang besar

Afdlin di GAZA ..ABBY DI BANGSAR je...

Posted: 05 Dec 2012 07:42 PM PST


Tabik SPRING kat artis sorang ni..senyappppp je..tau-tau dah sampai ke Gaza...ermm,sapa lagi kalau tak abang Afdlin kita ni..
SEMOGA ALLAH SWT MELINDUNGI AFDLIN SERTA SELURUH SUKARELAWAN YANG MENYERTAI MISI DI GAZA NI..

Temubual yang dilakukan oleh wartawan KOSMO bersama dengan Afdlin:-


Kosmo!: Bilakah anda akan ke Gaza?
AFDLIN: Saya akan ke Gaza pada 3 hingga 10 Disember ini. Saya ke Gaza bersama dengan badan bukan kerajaan Aqsa Sharif untuk misi bantuan kewangan dan makanan.
Apakah perasaan anda jika ada sesetengah pihak yang mempertikaikan anda ke Gaza untuk mencari publisiti?
Saya tidak peduli orang mahu pertikaikan keinginan saya ke Gaza. Saya ke Gaza untuk melihat sendiri dengan mata bagaimana kesusahan dan penderitaan yang dialami mereka. Saya mahu berbual dengan mereka dan kongsikan pengalaman yang saya peroleh kepada rakyat Malaysia nanti.
Bilakah anda ditawarkan sebagai duta Aqsa Sharif?
Saya ditawarkan oleh Aqsa Sharif untuk menjadi duta mereka bermula 26 November. Aqsa Sharif merupakan organisasi bebas (NGO) kelima bernaung di bawah Pertubuhan Ikram Malaysia.
Apakah tugas-tugas anda sebagai duta?
Saya membantu dari segi mengumpulkan dana untuk rakyat Palestin. Saya juga akan berkongsi pengalaman yang saya peroleh di Gaza nanti, termasuk bagaimana penderitaan yang dialami oleh mereka untuk rakyat Malaysia tahu agar semuanya dapat menyalurkan sedikit sumbangan.
Apakah perasaan anda apabila dilantik sebagai duta untuk badan yang memperjuangkan pembebasan Palestin?
Saya rasa sangat terharu. Sebelum ini, jika orang tanya apa yang saya ingin buat pada buat masa terdekat ini, saya jawab tidak tahu. Kini, saya sudah ada matlamat iaitu untuk pergi ke Gaza. Ini adalah perjalanan hidup saya untuk melihat sendiri ketidakadilan yang berlaku di sana.
Bagaimanakah persediaan diri untuk ke Gaza?
Saya banyak membaca tentang Palestin dan mendapatkan informasi tentang apa yang berlaku di sana. Memang ada perasaan takut, cuma apalah sangat perasaan takut saya jika mahu dibandingkan dengan hidup mereka yang setiap hari sudah berasa takut dengan kekejaman yang berlaku. Jadi saya kena beranikan diri.
Bagaimanakah penerimaan keluarga bila anda ingin ke Gaza?
Keluarga memang berat hati mahu lepaskan saya ke Gaza, terutama sekali anak-anak. Bagaimanapun saya yakinkan mereka dan meminta mereka mendoakan keselamatan saya dan rakyat Palestin di sana.

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 05 Dec 2012 11:04 PM PST

Puteri Bahagian Segambut


RapidKuantan: Janji Yang Telah Ditepati #BNBagus @NajibRazak @umbkl

Posted: 05 Dec 2012 02:29 AM PST




KUANTAN: Penyediaan perkhidmatan bas Rapid Kuantan yang dikendalikan Syarikat Prasarana Negara Berhad (SPNB) adalah bertujuan membantu rakyat menikmati sistem pengangkutan awam yang lebih cekap.

Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, Rapid Kuantan diilhamkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semata-mata untuk kemudahan rakyat.



"Pengangkutan bukan satu perniagaan yang menguntungkan, tetapi kita tetap komited menyediakan perkhidmatan ini untuk membantu rakyat. 
 
 

"Laluan Rapid Kuantan dari arah Kompleks Mahkamah ke Semambu tidak begitu menguntungkan, tetapi laluan dari Gambang ke Terminal Makmur dan laluan Indera Mahkota ke Teluk Chempedak boleh menyumbang kepada tanggungan kos operasi," katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran Rapid Kuantan di sini, hari ini.

Adnan yang mempunyai lesen memandu bas turut memandu sendiri bas Rapid Kuantan ke beberapa laluan yang turut dinaiki oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Pahang serta orang ramai.

Sementara itu, Pengarah Urusan SPNB, Datuk Shahril Mokhtar berkata, pihaknya mengambil masa dua bulan untuk melakukan persiapan Rapid Kuantan di sini.

"Pada Jun tahun depan kita akan menambah laluan perkhidmatan dan juga bilangan bas supaya penduduk di sini merasai perubahan sistem pengangkutan," katanya.
Sebanyak 32 buah bas mula beroperasi pada 1 Disember lalu meliputi tiga laluan utama bagi menyediakan perkhidmatan kepada kira-kira 500,000 penduduk bandar ini. - BERNAMA









SP: Sila lawati portal RapidKuantan untuk jadual penuh laluan RapidKuantan.

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

Posted: 05 Dec 2012 11:08 AM PST

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


KEBANGKITAN UMNO

Posted: 05 Dec 2012 07:43 AM PST



Assalamualaikum.

Syukur Alhamdulillah, saya masih sempat untuk menulis di blog saya ini. Syukur, Perhimpunan Agung UMNO telah pun selamat diadakan dan diselesaikan dalam suasana mood yang cukup baik.

Selain isu-isu yang dibangkitkan pembahas, ucapan dasar dan ucapan penggulungan Presiden UMNO, Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak adalah antara perkara paling penting bagi seluruh ahli UMNO dan rakyat.

Rata-rata, Presiden telah menyampaikan amanatnya yang penting memandangkan perhimpunan agung itu adalah yang terakhir sebelum munculnya PRU yang ke-13 nanti.

Selain isu yang sangat bernas dan tajam, cerita atau kisah yang dibangkita Presiden UMNO telah mempunyai maksud dan mesej yang tersirat yang wajar direnungi dan diambil iktibar oleh seluruh pemimpin dan ahli UMNO.

Adalah sesuatu yang agak malang jika mesej pada perhimpunan agung UMNO itu tidak dibawa pulang oleh kita semua sebagai satu semangat atau gelombang kebangkitan bagi kita menghadapi PRU yang akan datang.

Walaupun pembangkang telah mencanangka kononnya PRU kali ini adalah sesuatu yang getir kepada UMNO dan BN, jelas sekali itu hanyalah satu "serangan stategi" semata-mata dan tidak berpijak di bumi nyata.

Jika mereka mengambil kira orang ramai yang mendengar ceramah mereka, sejarah telah membuktikan bahawa PAS sendiri tidak pernah menang walaupun setiap ceramah mereka dihadiri oleh lautan manusia.

Saya tidak mahu menyentuh sehingga ke situ kerana bagi saya, saya mahu menyatakan betapa momentum perhimpunan agung UMNO itu sebenarnya kini sedang ditakuti dan dibimbangi oleh puak pembangkang.

Hakikatnya, mereka sangat gentar dengan mesej yang disampaikan Dato' Seri Najib dan mereka semua sedar bahawa Dato' Seri Najib bukanlah calang-calang orang dalam politik sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri.

Saya melihat dengan jelas, seluruh pemimpin dan ahli UMNO memahami apa yang disampaikan Dato' Seri Najib dan mereka saya fikir memahami tanggungjawab mereka selepas ini.

Apa pun tanggapan, seperti Perdana Menteri, saya juga masih mempercayai bahawa BN akan terus diberikan mandapat mandat yang besar pada PRU ke-13 nanti.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 05 Dec 2012 08:03 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


KEGANASAN DI GOMBAK-PANDAI BUAT,PANDAI TANGGUNG..

Posted: 04 Dec 2012 11:42 PM PST

LAPORAN POLIS

MEMANG KURENGGGG AJOOO BETUL JUAK FUCKATAN INI..SENGAJA MENIMBULKAN MASALAH DAN SENANTIASA MENGHURU-HARAKAN KEADAAN.
KORANG TENGOKLAH..BAGAIMANA MEREKA NI MENUNJUKKAN KE"HERO"AN MEREKA HINGGA MENYEBABKAN SALAH SEORANG DARIPADA PENYOKONG BN MENERIMA 9 JAHITAN..AKU ULANG...9 JAHITAN..
ALAHAI..KORANG NI JENIS MANUSIA APA YE..NAK TUNJUK HERO PUN BUKANLAH MACAM INI BRO..

AWAS! PEMILIK KERETA HONDA...

Posted: 04 Dec 2012 11:23 PM PST

GAMBAR SEKADAR PERHIASAN.

MAK AIII..CAMNI PUNYA ORANG PUNNN ADA..APA PUN,HARAP SEMUA PEMILIK KERETA AGAR BERHATI-HATILAH..APA YANG PENTING KITA KENA RELAX..JOM KITA BACA KISAH NI...
BERHATI-HATI YE..TERUTAMA PEMILIK HONDA   
Kisah benar yang dikongsikan oleh seorang pelajar Universiti Malaya dalam Facebook. Baca sampai habis supaya ianya boleh dijadikan pengajaran dan panduan kepada semua pengguna agar tidak ditipu.

 Kisah benar yang berlaku kepada seorang sahabat apabila hampir ditipu oleh samseng jalanan yang menyamar sebagai mekanik untuk mengaut keuntungan lebih.

Dlm prjlnan dr Bangi ke UMKL, saya singgah di Hentian Serdang, utk ke bilik air. Lps tol Sg Besi, lelaki kanan (yg agkt tangan) follow naik motor & horn 2-3 kali sambil menunjuk ke arah tayar depan kereta. Saya pn brhenti tp x keluar, takut niat x baik. Dia kata tayar abg berasap. Saya tgok dr dlm kereta, ada minyak meleleh di rim tayar, mcm myk brek.


Lps tgok myk meleleh tu, rasa cuak jga. Sbb brek mmg ada bunyi sikit sblm ni. Lelaki India yg agkt tgn tgi tu pakai baju Honda, mgaku kerja kt Pusat Servis Honda (Global Amity) yg berdekatan & ofer nk bantu. Dia kata kena pegi tepi sikit kwsn lpg, nanti kalau org/kwn Honda nmpk, dia kena tindkn disiplin.


Oleh krn mcm bole prcaya, saya pun pergi ekori dia pegi kwsn ksong sblh Desa Waterpark. Dia pun buka tayar & check set brek (calipter). Dia kata mungkin bocor. Tp nmpk mcm ok je. Myk yg meleleh pun nmpk sikit je, tak merebak pd seluruh rim tyr. Tp, x berani nk bwk, takut risiko. Dia kata boleh tolg repair, @ kalau abg x percaya, abg boleh hntr kt pusat servis. Tp, biasa la bang, harga Honda. Saya pulak baru tukar fuel pump (RM180, cari sendiri) dan servis + strainer = +/- RM210. Kalau ambil fuel pump Honda RM1,836.00


Lelaki ni kata, dia call kwn dia di Pusat Servis utk ambilkan brg di spare part yg biasa. Boleh dpt harga kurang sikit. Sy tnya harga, dia kata x tau. Lps 10 minit, kwn dia (Ramesh) sampai, bwk brg dgn resit RM1500. Wa.. ni pun dh mahal. Mula timbul ragu sikit. Saya tegur dia knpa x bgtau awal2 harga. Dia minta maaf. Lps tu diorg psg, buka yg lama, letak dlm boot blkg.


Sy kata boleh byr kemudian tak, sy x cukup cash. Nti ptg sya singgah kt Global Amity. Diorg kata x bole. Abg ambil la kt mana ATM, diaorg nk ikut. Dlm hati makin ragu. Sy kata ATM pun x cukup, kena ambil di kaunter. You ikut saya pegi UM dulu, lps tu kita ambil duit. Kwn you tu, suruh la dia masuk kerja balik.


Bila masuk kreta, sy bwk dia masuk UM, tp Ramesh (yg sorg lg) follow kt blkg naik motor. Masa ni, saya rasa mmg diaorg ni tipu & brsungguh nk duit cash, bukan tolg. Sampai UM, sy kta nk masuk library pulang buku. Diorg tgu kt parking. Kreta saya kunci.


Lps pulang buku, sy call salesman kt Honda (GLobal Amity) & tnya, ada tak staf nama Ramesh. Dia kata mcm xda, knapa? Sy kata brek sy bocor, dia tolg repair. Salesman kata, oh itu tipu tu, sbb sblm ni ada customer Honda dh kena, tp dia pegi ke pusat servis. Kreta ok je.


Sy pun minta bantuan pihak keselamatan UM & balai polis Pantai. Takut2 kena belasah ke. Polis & guard UM dtg & tgu kt kreta. Lelaki 2 org tu buat x tau je. Lps tu, baru saya turun. Sy kta kt diorg, you tipu! Honda kata you x kerja kat situ. Ramesh jwb, Honda ada byk, bang. Abg buang masa saya je la. Ktaorg cuma mau tolg. Masa ni, saya snap gmbr diorg. Polis pun tanya, apa yg saya x puas hati. Lps tanya diorg pulak, apa x puas hati. Lps tu, polis kata, Ok kalau dua2 x puas hati, kita pegi buat report kat balai.


Polis suruh diorg pegi ke balai dulu. Sy pegi follow kt blkg patrol car. Smpai kat balai, sya buat report. Dua lelaki tu x muncul2. Baru rasa lega dan sujud syukur. Lps tu sy send gmbr diorg kt salesman Honda. Dia kata baju Honda putih, bukan kelabu. Tu baju lama2 dulu.


Ada rasa lega, syukur sbb Allah selamatkan dr ditipu/ dibelasah. Bimbang, kalau2 terjumpa diorg lg. Tp, 1 lg, rasa puas hati sbb 2 penipu terkena kali ni. Dh buat kerja & tukar brg, tp x dpt apa2. Cuma, polis mcm x berminat nk tahan diorg. Ada org sebut kata2 Sydna Ali: Aku bukan penipu, tp penipu x bole tipu aku.

p/s: gambar merupakan muka dua suspek penipuan

ERMMM..NI SALAH UMNO GAK KE?

Kredit : ANGINPERUBAHAN.BLOGSPOT.COM 

KOPERAL JENAIN BEBAS

Posted: 04 Dec 2012 09:15 PM PST

SUMBER BHARIAN

PASTINYA IANYA SATU BERITA YANG AMAT MENGGEMBIRAKAN BAGI DIRI KOPRAL JENAIN DAN JUGA KELUARGANYA PABILA MAHKAMAH TINGGI SHAH ALAM HARI INI MEMBUAT KEPUTUSAN MEMBEBASKAN BELIAU DARI TUDUHAN MEMBUNUH.
BELIAU HANYA MENJALANKAN TUGASAN SAHAJA..
NAMUN MARILAH KITA BERSAMA SEDEKAHKAN SURAH AL-FATIHAH SERTA PAHALANYA KEPADA ALLAHYARHAM ADIK Aminulrasyid Amzah.
PESANAN AKU KEPADA SEMUA IBU dan BAPA,JAGALAH ANAK-ANAK ANDA SEBAIK MUNGKIN..
KLIK SINI http://www.bharian.com.my/bharian/articles/KoperalJenainbebastuduhansebabkankematianAminulrasyid/Article/

BUKTI PKR TAK LAYAK PERINTAH NEGARA

Posted: 04 Dec 2012 07:21 PM PST

KESAN DARI KEKEJAMAN PUAK FUCKATAN

ALAMAK..NI SATU LAGI SANDAWARA PUAK FUCKATAN..SENGAJA MEMBUAT KEADAAN MENJADI SUKAR DAN SUKA MEMBUATKAN RAKYAT BERADA DI DALAM KEADAAN YANG RESAH SEMATA-MATA INGIN PUASKAN KEHENDAK KETUA FUCKATAN YANG MEROYAN NAK RAMPAS PUTRAJAYA..
KESIAN..SANGGUP KELAR DIRI SENDIRI TU..NTAH BERAPALAH HABUAN YANG MEREKA PEROLEH...KANG KALAU DITANGKAP..KATA POLIS ZALIM..KERAJAAN ZALIM..
KLIK KAT SINI http://anginperubahan.blogspot.com/2012/12/video-penyokong-pkr-pas-dap-buat-kecoh.html

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 04 Dec 2012 11:35 PM PST

Puteri Bahagian Segambut


#PAU2012 Beri Manfaat Untuk Semua Rakyat @umbkl @umnoonline @UMNOWP

Posted: 04 Dec 2012 08:04 PM PST




Acap kali apabila Perhimpunan Agung UMNO 2012 (PAU 2012) berlangsung banyak perkara dibahaskan dan pelbagai saranan dimajukan untuk pertimbangan pucuk pimpinan parti.

Kebiasaannya sebahagian besar daripada usul atau saranan yang dibahaskan akan diaplikasikan dalam pentadbiran Kerajaan Pusat dalam tempoh terdekat atau selang masa tertentu selepas kajian lanjut di peringkat pentadbiran dilakukan.

Namun segala macam kebaikan dan manfaat dari PAU 2012 atau sebelumnya jarang mendapat perhatian ramai disebabkan fokus masing-masing lebih menjurus pada pendedahan dan kupasan isu-isu politik semasa.

Untuk itu, dikesempatan ini agak elok untuk kita sama-sama perhalusi pelbagai saranan bermanfaat dan faedah yang bakal diperolehi rakyat hasil dari kesepakatan yang dibincangkan semasa PAU 2012 yang baru sahaja selesai beberapa hari lepas.

1) Had pinjaman Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) dinaikkan dari RM50,000.00 kepada RM100,000.00 sebagai menghargai ketekunan dan kecekalan golongan wanita dalam bidang perniagaan.

2) Sebahagian daripada lebih 240,000 rakyat Malaysia yang diisytiharkan muflis atau bankrap bakal mendapat peluang kedua apabila Kerajaan bersetuju untuk mengkaji semula Akta Kebankrapan 1967.

3) Briged Orang Kurang Upaya (OKU) ditubuhkan untuk membela nasib golongan tersebut serta sebagai pemudahcara dalam memperjuangkan kebajikan mereka dalam isu perumahan, pekerjaan dan latihan.

4) Cadangan menubuhkan Yayasan Tanah Wakaf 1Malaysia untuk menyeragamkan pentadbiran tanah wakaf di seluruh negara.

5) Saranan penubuhan Madrasah 1Malaysia yang di urus tadbir oleh Kementerian Pelajaran dan Jabatan Perdana Menteri dengan menumpukan pengajaran Al-Quran dan asas-asas agama Islam.

6) Mempraktikkan perubatan mukjizat al-Quran sebagai perubatan altenatif di hospital kerajaan.

7) Memperhebatkan program dakwah dan keagamaan melalui segenap media bagi mengubah persepsi buruk terhadap Islam serta meningkatkan pembabitan golongan agama dalam UMNO.

8) Pelan transformasi ekonomi wanita termasuk mewujudkan mempertingkatkan keberkesanan Teman 1Azam bagi membantu para pesertanya keluar dari kancah kemiskinan.

9) Menggesa persatuan yang terbabit langsung dengan golongan artis menegur dan lebih peka dengan penampilan segelintir artis.

10) Gesaan supaya GLC mempercepatkan penjualan anak syarikat yang tidak kritikal untuk dimajukan oleh usahawan Bumiputera yang berdaya saing dan berkemampuan.

11) Cadangan untuk menubuhkan pusat setempat sebagai pemudah cara serta memberi khidmat nasihat dalam bidang pembiayaan, pemasaran serta pengurusan syarikat.

12) Memperkasa dan menambah peruntukan untuk Skim Pinjaman Mikro termasuk Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) bagi membantu usahawan kecil di luar bandar.

13) Cadangan menubuhkan Wakaf Korporat bagi menambah penyertaan pihak korporat sebagai instrumen baharu untuk menjana ekonomi negara.

14) Pengumuman penghantaran misi ke Gaza menerusi Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) bermula 5 Disember 2012. Di masa yang sama sepanjang perhimpunan tersebut sejumlah RM44,270.80 wang derma Tabung Gaza berjaya dikutip.

15) Penubuhan institusi UMNO untuk memperkukuhkan pemahaman sejarah perjuangan parti.

16) cadangan membuka Kelab Francais di Universiti untuk membantu melahirkan usahawan baru.

Masih banyak lagi sebenarnya usul dan saranan yang dikemukakan dan dibincangkan sepanjang perhimpunan berlangsung, yang pastinya segala saranan dan usul tersebut membuktikan keprihatinan UMNO dalam memperjuangkan kebajikan rakyat.

Jelas jauh berbeda dengan penumpuan parti-parti pembangkang yang hanya terhad pada retorik dan matlamat politik kepartian semata-mata tanpa mengambil kira perihal kehidupan rakyat yang menuntut perhatian susulan.

PAS Sudah Tidak Relevan Sebagai Parti Islam #TolakPR @umbkl

Posted: 04 Dec 2012 02:04 AM PST

Hari ini Pas yang pernah dan masih mengatakan bahawa ia adalah parti Islam yang terhebat dan paling ikhlas memperjuangkan agama yang di bawa oleh Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, kini berada di persimpangan jalan.

Ketika Pas masih di usia muda dan baru ditubuhkan mungkin dakwaan tersebut ada kebenarannya, maklumlah semangat masih berkobar-kobar, jiwa masih bersih daripada nodaan syaitan.

Kini setelah enam dekad wujud di persada politik kebangsaan, identiti Pas sebagai parti Melayu yang dikatakan bertunjangkan kepada perjuangan untuk menegakkan Negara Islam sudah mula dipertikaikan.

Malah ada juga yang sudah mengatakan parti itu sekarang saling tak tumpah seperti parti-parti lain yang mengamalkan prinsip Machiavellian dalam pendekatan politiknya iaitu matlamat menghalalkan cara.

Dilema Pas kini sungguh menekan kepimpinan parti itu pada masa kini, bak kata peribahasa Melayu 'ditelan mati mak, diluah mati bapak'.

Bagaikan memilih antara dua kekasih yang sama-sama disayangi dan dicintai, Pas benar-benar berada di dalam keadaan yang tersepit.

Di satu persimpangan masih ada naluri untuk menegakkan Islam sebagai agama yang syumul di mana di dalamnya politik atau siyasah memainkan peranan yang penting dalam mengendali dan mengurus sistem yang melingkungi kehidupan manusia sebagai hamba Allah SWT.

Pada pandangan yang lain Pas berbelah bagi sama ada untuk terus agresif mempertahankan prinsip Islamnya atau tunduk kepada pragmatisme politik semasa.

Realitinya, Pas kini dilihat telah tunduk kepada nafsunya untuk terus hidup sebagai sebuah parti politik partisan daripada meniti perjuangan yang menjadi asbabul wujud atau sebab-sebab keberadaannya.

Buktinya jelas apabila parti itu menggugurkan prinsip untuk menegakkan Negara Islam yang selamanya sememangnya sinomin dengan perjuangan parti itu.

Sebut sahaja Pas orang akan terus terfikirkan konsep Negara Islam yang ingin dipasak di dalam jiwa pengikut dan penyokongnya.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 04 Dec 2012 07:51 AM PST

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Amanat Presiden tuuu..takde pun mendoakan kehancuran...

Posted: 04 Dec 2012 06:56 AM PST



Assalamualaikum warahmatullah, salam sejahtera, salam 1Malaysia Tolak Fitnah... terima kasih.
Pertama-tamanya marilah kita memanjatkan rasa syukur ke hadrat Allah SWT yang telah memberi taufik dan hinayah-Nya kepada kita semua sehingga Perhimpunan Agung kali ke-63 sampai ke penghujungnya, sempurna dijalankan dan telah mencapai kejayaan yang boleh kita banggakan.
Sebelum saya meneruskan ucapan saya, saya nak ucap terima kasih kepada Tan Sri Pengerusi Tetap Persidangan, Tan Sri Pengerusi ini banyak keistimewaan yang ada pada dia, antaranya bak orang Kedah kata, 'mangkaq' orangnya, 'keloloh' ada juga orang kata. Tetapi persidangan ini akan jadi boring kalau tidak ada watak teristimewa pengerusi persidangan kita.
(Pengerusi mencelah: Terima kasih Datuk Presiden)
Ini tidak masuk bab kencing manis. Persidangan pada kali ini menarik perhatian bukan sahaja di kalangan ahli UMNO tetapi mereka di luar juga kerana UMNO adalah parti pemerintah, sebab itulah kita mendapat sambutan yang luar biasa.
Kalau perwakilan ini banyak kata I love PM, saya nak beritahu kalau sebut wanita banyak kata I love PM, isteri saya tidak marah, kita dah ada understanding, tetapi dia kata jangan kata I love U sudah.
Perhimpunan kita mengikut maklumat yang saya terima dan bila jadi PM banyak juga maklumat bahawa persidangan UMNO mendapat sambutan luar biasa kali ini. Saya lihat bahawa mood persidangan cukup baik kali ini. Jurucakap pun macam Tan Sri Muhyiddin sebut tadi pengisiannya cukup baik, nak cakap merapu kurang kali ini. Dan tidak ada reaksi yang negatif di kalangan mereka yang sedang memerhati perjalanan perhimpunan kita.
Dan yang cukup teristimewa bukan sahaja di kalangan orang Melayu yang katanya gah perhimpunan ini menyebabkan mereka lihat bahawa UMNO semakin hari semakin pulih dan padanya UMNO semakin hari semakin layak untuk terus memimpin negara kita.
Dan tidak kurang juga teristimewanya orang bukan Melayu pun hari ini memandang UMNO secara lebih positif daripada masa-masa yang lalu.
Kita juga sebagai sebuah parti telah menunjukkan bahawa kita mampu untuk memulihkan keadaan kita, merapatkan barisan kita, menunjukkan semangat yang luar biasa.
Saya nak sebut di sini antara mereka yang menyentuh perasaan hati saya termasuk rakan sahabat saya yang lama, Cikgu Seman dari Jasin yang gambarnya terpampang besar pada muka hadapan surat khabar. Cikgu Seman umurnya 70 tahun, dia beriya menangis semalam, hiba hati dia bila dia dengar ucapan saya pada hari pertama. Cikgu Seman tidak pernah jadi wakil rakyat tetapi Cikgu Seman kasih, cinta, komited dan setia pada parti.
Saya juga berasa terharu bila saya turun melawat ruang-ruang di PWTC ini semasa persidangan kita, saya diberitahu bahawa di depan skrin yang besar, ramai perwakilan wanita yang datang dari jauh, ada yang dah 'cop' tempat pukul 6.30 pagi lagi, betul tidak? Jangan cuba nak kalih dia dari tempat itu.
Inilah tuan-tuan antara wira-wira yang tidak didendang.
Saya juga tersentuh hati bila wakil Kelab UMNO Luar Negara dengan suara yang sayu, merayu tolonglah ayahanda, tolonglah bonda untuk UMNO terus mara, untuk terus berkuasa, untuk UMNO terus perjuang kepentingan dan hak kita. Ini mengingatkan pada kita mengapa kita berjuang. Kita berjuang bukan untuk kita saja, kita berjuang untuk anak-anak kita, macam saudara Ariff Yasir ini. Dia sedar, dia tahu bahawa masa depan kita akan cukup kelam dan gelap gelita, dia tidak dapat bayangkan seandainya UMNO tidak berkuasa.
Sebab itulah dalam perhimpunan yang cukup bermakna ini, kita hari ini yang menggalas tanggungjawab, amanah sebagai pemimpin mesti melakukan yang terbaik untuk generasi akan datang, beliau meletakkan harapan begitu tinggi kepada kita.
Saya juga terhutang budi kepada dua pemimpin besar yang menjadi ketua saya selama ini.
Yang pertama, saya nak ucapkan penghargaan saya kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad, kenapa saya sebut nama Dr. Mahathir dalam perhimpunan ini kerana tanpa disuruh oleh saya, Dr. Mahathir secara sukarela sanggup berjumpa dengan semua pemimpin UMNO di seluruh negara.
Saya tanya Tun kenapa Tun nak jumpa, dia kata saya nak beritahu pada ahli UMNO pentingnya dia sokong UMNO bukan sokong individu tapi sokong parti kerana kalau parti masih berkuasa, perjuangan masih boleh diteruskan.
Sehingga dia bagi contoh yang cukup menarik, saya dapat feedback dalam perjumpaan-perjumpaan dia secara tertutup, Tun kata walaupun si polan-si polan ini saya tak suka pada dia, saya tak nak sebut siapa, walaupun si polan-si polan ini saya tak suka tapi kalau Presiden parti pilih saya tetap menyokong dia, terima kasih Tun.
Saya juga terhutang budi kepada Pak Lah, atas sokongan yang diberikan pada saya secara berterusan dan teristimewa sekali atas dua perkara, yang pertama, dia sanggup melepaskan jawatan Perdana Menteri dan Presiden mengikut tradisi parti dengan cara yang begitu baik dan tepati, yang kedua, masa dia serah jawatan pada saya, dia kata; "Najib, I want to see you better than what I did. Terima kasih Pak Lah."
Kenapa saya sebut nama cikgu Seman, mengapa saya sebut wanita yang pukul 6.30 pagi dah 'cop' tempat dia, kenapa saya sebut Tun Mahathir, Pak Lah dan sebagainya, kerana kita akan turun gelanggang tak lama lagi...tak lama lagi...
Bila kita turun gelanggang, bererti bahawa kita akan berperang dan bila kita berperang, angkatan kita ini mestilah merupakan angkatan yang cukup kuat dan padu.
Saya percaya bahawa musuh tidak berapa kuat, saya yakin bahawa orang ramai akan memihak kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN). Yang saya khuatir sikit saja...sikit saja...saya khuatir sikit saja, orang Perlis sebut hun, ada saham kecil takut, soal kita sesama kita.
Tadi Datuk Zahid buat survey, dia umum survey, saya tak tahu apa survey tapi ada surveylah, kalau saya buat survey, saya boleh tanya satu soalan cepu emas, apa soalan nya... soalan cepu emasnya, kalau anda tidak terpilih sebagai calon, adakah anda akan sokong sepenuhnya calon yang dipilih oleh UMNO dan Barisan Nasional?
Saya nak bagi lima kemungkinan;
Yang pertama sokong sepenuhnya. Yang kedua sokong. Okey lagi. Yang ketiga tak kerja, tak bekerja. Yang keempat sabotaj...(disambut sorakan perwakilan) ada suara tu. Yang kelima lompat parti.
Survey ini penting ni, tanya diri sendiri ni. Tak payahlah, kita tak payah, takkan edar borang...tak ada...jangan bimbang...tak ada borang... tak ada.
Saya nak tuan-tuan dan puan-puan sekalian dalam dewan ini, dalam perjalanan balik nanti, dalam kereta nanti, dalam bas ekspres nanti, cuba tepuk dada tanya selera. Walaupun kita lihat dalam suasana dewan ini gema begitu hebat tapi nak menghayatinya, nak bawa semangat ini, nak bertahan sampai masa pilihan raya, nak jumpa penyokong-penyokong kita bila balik, sebab di kalangan kita kadang-kadang banyak batu ronsonnya, banyak tukang kipasnya, yang akan cong kita, kalau tak kuat iman kita.
Daripada sokong sepenuhnya, dia turun kepada sokong ataupun daripada sokong dia buat dek orang kata, tak kerja ataupun lebih parah daripada itu, dia sabotaj parti atau lompat parti.
Saya sebut ini sebagai segala kemungkinan. Dalam dewan ini kebanyakan kita hampir semua ini penyokong tegar, setia pada perjuangan parti kita, setia.
Tapi jangan lupa ada juga bekas menteri, bekas timbalan menteri yang telah mengkhianati parti kita. Dia dah rasa nikmat jadi menteri, nikmat jadi timbalan menteri dan banyak lagi nikmat lain, tetapi hari ini kerana gila jawatan, kerana dirasuk oleh orang tertentu, hari ini menjadi orang yang menentang UMNO dan BN.
Sebab itu dalam perhimpunan ini, kita mesti kata, kita mesti dengan suara yang cukup hebat bahawa jawapan yang kita hendak kepada soalan cepumas itu tidak lain tidak bukan, kalau saya tidak dipilih sebagai calon, saya tetap akan sokong sepenuhnya calon UMNO dan BN.
Boleh tuan-tuan!!!
Boleh tuan-tuan!!!
Boleh tuan-tuan!!!
Terima kasih.
Kalau itu jawapannya, kalau itu yang sebenarnya dalam hati kita, insya-Allah PRU 13 empunya kepada UMNO dan BN dengan kemenangan dua pertiga.
Saudara dan saudari sekalian,
Tan Sri Pengerusi,
Dekat masuk maghrib dah, masa sudah terbatas, ini baru masuk gear dua ini. Baik. Kita sebagai sebuah parti, kita sudah lakukan banyak perubahan. Hari ini kita lihat bahawa melalui dasar transformasi negara, semua orang mengakui bahawa pencapaian kita adalah luar biasa.
Madam Lagarde (Christine Lagarde), Ketua Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) yang jumpa saya baru-baru ini kata bahawa dari segi IMF, ini IMF baru, bukan IMF lama, IMF lama itu kawan dia tu.
IMF baru kata pada saya bahawa Malaysialah satu-satu negara di mana ramalan pertumbuhan ekonomi terpaksa diubah kepada pencapaian yang lebih tinggi lagi, dia kata. Ini Madam Lagarde beritahu saya.
Ada dalam laporan Financial Times bahawa pencapaian Malaysia ini adalah pencapaian yang gravity define dia kata, dan kita bukan sahaja bangga dari segi pencapaian yang besar, dari segi mikronya tetapi kita telah berjaya membawa nikmat, dasar kita hampir kepada setiap individu hari ini, telah mendapat nikmat daripada dasar transformasi nasional.
Dan kita memang berlaku adil. Kalau Pas dan puak-puaknya tuduh Felda ini bankrap katanya, dan ada puak-puak nak saman Felda, bila kita bagi durian runtuh, dia yang pertama tercegat situ dengan jubah dia. Dah bagi? Kita ni kerajaan yang adil. Kita tak kata kita bagi orang UMNO sahaja.
Kalau puak di sana dia nak buat, apa pun dia tengok, kalau orang UMNO buat dia tak bagi. Bukan saya cakap, perwakilan cakap. Yang mana? Ladang estet di Kelantan siapa dapat? Hak majlis daerah, hak kontrak-kontrak kelas F di Selangor siapa dapat? Habis kontraktor, penyokong UMNO di Selangor. Termasuk yang saya sebut hari itu. Kontraktor makanan pun habis ditarik balik kerana dia merupakan kontraktor UMNO.
Tapi kita ini, kerajaan kita, kerajaan yang adil. Di mana boleh dia kata, bahawa yang zalim jadi pemerintah, yang baik masuk penjara.
Mengapa dia cakap macam itu, saya tahulah, saya dapat macam-macam laporan, saya tahu betul ke yang baik masuk penjara? Saya nak tanya baik ke manusia itu? Baik... ish! ish! Kena jaga baik baik ke...
Kalau kita masih ingat lagi kalau dia masuk penjara dulu kerana apa? Yang pertama, kerana dia gunakan kuasa sebagai Timbalan Perdana Menteri mengarahkan cawangan khas merubah afidavit yang membawa kepada perbuatan yang tidak bermoral itu. Ish, ish... menyalahgunakan kuasa... bukan kita, dia...
Ini bukan satu yang saya sebut-sebut saja, ini satu fakta dan kenyataan. Memaksa orang menukar afidavitnya dengan kuasa, kerana apa? Kerana nak tutup perbuatan tak bermoral. Ish, ish... Mmmmm.
Jadi daripada situ kita dah boleh nampak siapa yang sokong LGBT (lesbian, gay, biseksual dan transgender), tengok rentetan dia, tengok... ishh.. . ini baru saja sikit saya keluar ini.. banyak lagi saya simpan ini. Ini yang saya nak kata bahawa kitalah pada pihak benar, ini dia main labelling konon kita ni zalim... zalim mana?
Pengiktirafan dunia Islam pada Malaysia begitu tinggi hari ini, rakan-rakan ada sebut tadi daripada Bangsamoro, daripada King Abdullah dapat ini, dapat itu dan kejayaan kita menjadikan Islam ini sebagai ad-din, kesyumulan Islam, ketinggian Islam adalah perjuangan UMNO dari dulu sampai sekarang.
Tuan-tuan dan puan-puan sekalian dan Tan Sri Pengerusi. Saya nak sebut di sini secara ringkas ada dua perkara, yang pertama, dalam proses membuat perubahan ini UMNO adalah parti yang merupakan gerakan massa (mass movement), jadinya kita ambil pintu terbuka siapa pun boleh masuk. Sudah sampai pada masanya pada pendapat saya dan rakan-rakan, saya bincang dengan Timbalan Presiden parti bahawa kita perlu untuk memperkukuhkan UMNO sebagai suatu institusi supaya kita akan mempunyai kekuatan.
Kekuatan dalam abad ke-21 ini berpunca daripada kekuatan minda, kekuatan ilmu yang lebih unggul, lebih hebat nak lawan orang lain sebab itulah UMNO mesti membangunkan nilai keintelektualan dalam UMNO ini dan saya bersetuju sama dengan Timbalan Presiden, bahawa cadangan daripada Pemuda dan Puteri supaya sebuah institusi UMNO diwujudkan dan kita akan lakukan ini serta-merta, kita tidak perlu pada parti pembangkang.
Marilah, marilah tuan-tuan dan puan-puan, genggamkan tangan kanan kita, dengan penuh yakin dan percaya, letakkan di dada kita, satukan hati dan katakan tuan-tuan, katakan dari hati dan jiwa kita demi Islam, demi Melayu, demi Malaysia, demi pribumi bertuah ini, demi anak cucu kita, kita mesti sedia setia pada perjuangan UMNO, demi kedaulatan dan kesucian agama Islam kerana UMNO mempertahankan Islam.
Kita mesti taat kepada pemimpin UMNO, demi kemenangan parti kerana UMNO pembela rakyat. Katakan tuan-tuan, kita mesti bersatu sesama ahli UMNO, jangan bersengketa kerana perpaduanlah tiang seri kepada kejayaan kita. Yakin dan percayalah, hanya UMNO yang mampu mempertahankan kesucian agama Islam, yakin dan percayalah hanya UMNO yang mampu membela untung nasib bangsa Melayu dan kaum lain.
Katakan dalam jiwa kita, hidup dan matiku hanyalah untuk Islam, akan aku mempertahankan UMNO dan UMNO mempertahankan Islam!
Tuan-tuan dan puan-puan,
Yakin dan percaya, satu undi untuk PKR, maksudnya satu undi untuk kerosakan akidah dan kehancuran kerajaan, satu undi untuk perpecahan Islam. Satu undi untuk DAP, maksudnya satu undi penindasan bangsa tercinta.
Yakin dan percaya, satu undi untuk UMNO dan BN, maksudnya satu undi untuk selamatkan akidah umat Islam.
Satu undi untuk BN, maksudnya satu undi perpaduan dan kekuatan umat, satu undi untuk BN maksudnya satu undi pembelaan bangsa Malaysia.
Tuan-tuan dan puan-puan,
Marilah kita menadah tangan memohon pada Allah, memohon pertolongan Allah, Ya Allah kuatkan UMNO, Ya Allah kuatkan barisan, Ya Allah kuatkanlah kami Ya Allah, tolonglah kami untuk memelihara agama Islam, tolonglah kami untuk membela bangsa Melayu dan bangsa lain, tolonglah kami untuk berlaku adil kepada semua, peliharalah kami daripada fitnah manusia, pelihara kami daripada kerosakan bangsa, pelihara kami daripada kehancuran negara.
Ya Allah, berilah kemenangan kepada UMNO dan Barisan Nasional, berilah kemenangan kepada kami demi agama Islam, bangsa dan negara, Ya Allah kabulkan doa dan permohonan kami, Amin Ya Rabbal Al-Amin.
Marilah kita sama-sama dalam dewan ini bersumpah dan berikrar dengan nama Allah, selagi darah masih mengalir, selagi hayat dikandung badan, agama suci Islam pasti kita daulatkan, bangsa Melayu pasti kita perjuangkan, rakyat Malaysia pasti kita makmurkan, negara tercinta pasti kita pertahankan.
Hidup UMNO! Hidup Barisan! Hidup Malaysia!
Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!
Selamat berjuang!

HAMIM Ledang

Posted: 03 Dec 2012 03:05 AM PST

HAMIM Ledang


Perasmian Pembukaan Program Operasi Khidmat Masyarakat (OPKIM BESTARI) ZON SELATAN 2012

Posted: 02 Dec 2012 06:00 PM PST



Lokasi : Kampung Sagil, Ledang, Johor

Bersama Perkumpulan Kempling Parit Kassan, Ledang

Posted: 24 Nov 2012 06:56 PM PST




Lokasi : Taman Bandar Baru Bukit Gambir, Ledang, Johor

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 02 Dec 2012 11:40 PM PST

Puteri Bahagian Segambut


Tukar Kerajaan: Esperimen Merbahaya @umbkl #TolakPR

Posted: 02 Dec 2012 09:47 PM PST


KUALA LUMPUR 2 Dis. - Cubaan segelintir rakyat di negara ini bereksperimen menukar kerajaan merupakan tindakan berbahaya dan akan memakan diri sendiri.

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim (gambar) berkata, tindakan itu yang dilakukan hanya kerana termakan janji manis dan fitnah pembangkang juga akan mengakibatkan kerugian dalam jangka masa amat panjang.

"Fikirkan, apakah bentuk transformasi dan kemajuan yang telah dibuat pembangkang dalam empat tahun memerintah selain daripada apa yang telah sedia ada dilakukan kerajaan terdahulu? Namakan bentuk perubahan serta kebaikan yang telah dibawa selama tempoh pemerintahan mereka?

"Antara perkara 'hebat' yang telah dibawa mereka sejak memerintah beberapa negeri hanyalah demonstrasi haram yang berakhir dengan keganasan, membakar sentimen rakyat Malaysia dalam pelbagai perkara, membenarkan campur tangan negara luar dan politik kebencian selain sering mengambil pujian terhadap usaha kerajaan Barisan Nasional," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini semalam.

Beliau mengulas kenyataan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim yang menegaskan, adalah berbahaya jika rakyat melakukan eksperimen menukar kerajaan tanpa membuat pertimbangan adil dan teliti. Menurut Tunku Abdul Aziz, sehingga kini, pembangkang bukan sahaja belum sepakat dalam memilih Perdana Menteri untuk mentadbir negara malah masih bertelingkah siapakah yang harus berkuasa jika memenangi pilihan raya umum. 

"Bagaimana kita boleh bersedia menerima mereka yang hanya berminat dengan kuasa semata-mata? Sehingga hari ini masih bergaduh siapa yang layak menjadi Perdana Menteri dan jawatan-jawatan penting yang lain. 

"Malaysia adalah sebuah negara kompleks yang sukar untuk ditadbir kerana dihuni oleh pelbagai kaum dan latar belakang, pengalaman apa yang mereka ada selain daripada mengkritik kerajaan selama 50 tahun," katanya. 

Dalam masa sama, beliau menggesa rakyat Malaysia tidak sesekali memberi undi kepada pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang kerana tindakan sedemikian akan membawa kehancuran kepada negara.

"Jika benar-benar cintakan keamanan dan perpaduan negara kita, usah tersilap langkah memberi mandat kepada golongan yang hanya dahagakan kuasa dan kepentingan politik. Jangan sesekali membiarkan pembangkang memporak-perandakan negara ini," tegasnya.


Sumber: Utusan Malaysia



SP: Kalau bekas orang penting dalam DAP sendiri telah bersuara begitu apa lagi yang SP nak cakap. Nyatalah Tunku Abdul Aziz lebih arif dan tahu arah tuju perjuangan DAP yang sebenar-benarnya.

UMNO Cawangan Bukit Ampang

Posted: 02 Dec 2012 01:05 AM PST

UMNO Cawangan Bukit Ampang


Perhimpunan Agong UMNO 2012

Posted: 01 Dec 2012 07:24 AM PST


Kami mengucapkan tahniah dan syabas kepada semua peringkat kepimpinan pusat, negeri dan para perwakilan yang telah bersidang di Perhimpunan Agong UMNO bagi tahun 2012 yang cukup baik dari segi pengisian dan persiapannya. Semoga Allah swt merahmati perjuangan kita semua dalam menegakkan Agama Bangsa dan Negara. Salam Perjuangan dari kami UMNO Cawangan Bukit Ampang.

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 01 Dec 2012 11:33 PM PST

Puteri Bahagian Segambut


UMNO Hargai Pejuang Blogger dan Pejuang Media Sosial ProBN. Terima kasih @NajibRazak #PAU2012 @umbkl

Posted: 01 Dec 2012 03:41 AM PST

Perhimpunan Agung UMNO 2012 telah melabuhkan tirainya sebentar tadi. Seperti perhimpunan tahun2 sebelumnya ucapan penggulungan daripada Presiden Parti adalah agenda yang dinanti-nantikan oleh semua tidak kira perwakilan di dalam dewan, pemerhati di dalam dan di luar dewan, penonton di kaca televisyen di rumah bahkan juga pemimpin-pemimpin daripada parti pembangkang.

SP ingin mengucapkan sekalung penghargaan dan terima kasih kepada naib-naib presiden parti, timbalan presiden parti dan juga presiden parti yang telah menghargai golongan cybertrooper dan blogger Pro BN.

Kami berjanji akan tetap setia bersama perjuangan parti demi survival Agama, Bangsa dan Tanahair.

Hidup UMNO! Hidup BN!


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN RIMBA TERJUN

Posted: 01 Dec 2012 03:31 PM PST

PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN RIMBA TERJUN


Ucapan Penangguhan PAU 2012

Posted: 01 Dec 2012 02:21 AM PST


6.10 PM - Ucapan penanguhan oleh Y.A.B Dato' Seri Najib Bin Tun Haji Abdul Razak, Presiden UMNO Malaysia

Terkini PAU 2012

Posted: 01 Dec 2012 01:49 AM PST


5.45 PM - Ucapan pengulungan dari Y.A.B Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Dato' Muhyiddin Bin Haji Mohd Yassin

Terkini PAU 2012

Posted: 01 Dec 2012 12:46 AM PST


4.42 PM - Ucapan pengulungan diteruskan oleh Naib-Naib Presiden UMNO dimulakan oleh YB Dato' Seri Shafie Bin Apdal, diikuti oleh YB Dato' Seri Hishamuddin Bin Tun Hussein & YB Dato' Seri Zahid Bin Hamidi

Terkini PAU 2012

Posted: 01 Dec 2012 12:26 AM PST


4.20 PM - Selesai Ucapan Pengulungan Dari Ketua Pemuda UMNO Malaysia, YB Khairy Jamaluddin, Kini Ketua Wanita UMNO, YB Dato' Seri Shahrizat Abdul Jalil Sedang Menggulung Perbahasan.

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 30 Nov 2012 11:43 AM PST

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


UCAPAN DASAR PRESIDEN UMNO BAKAR SEMANGAT AHLI UMNO HADAPI PEMBANGKANG - KATA DATUK WIRA SYED ALI

Posted: 29 Nov 2012 08:39 PM PST


Datuk Wira Syed Ali Alhabshee menyifatkan ucapan dasar Presiden UMNO, Dato Seri Mohd. Najib Tun Razak, sebagai luar biasa dan membakar semangat ahli-ahli parti untuk menghadapi PRU ke-13.

"Inilah ucapan Najib yang saya lihat amat luar biasa, penuh dengan semangat perjuangan dan sarat dengan harapan ikhlas untuk terus mempertahankan Putrajaya pada pilihan raya umum akan datang," tegasnya.

Ketua UMNO Bahagian Cheras itu menjelaskan, keseluruhan ucapan tersebut turut memberi amaran kepada pembangkang bahawa UMNO telah pulih sepenuhnya dan sudah bersedia untuk berdepan dengan ancaman lawan.

"Dato Seri Najib telah membunyikan semboyan perang, kita sudah bersedia sepenuhnya dan akan terus berjuang mempertahankan agama, bangsa dan tanahair," tegasnya.
 
Menurut beliau, ucapan hampir dua jam itu telah membangkitklan kesedaran di kalangan ahli-ahli parti terutama peringkat akar umbi betapa UMNO kini sudah bersedia untuk menghadapi apa jua ancaman daripada pakatan pembangkang.

Malah tegas beliau, Dato Seri Najib yang juga merupakan Perdana Menteri Malaysia  telah melontarkan mesej yang jelas bahawa perpaduan, kesepakatan dan ikhlas dalam perjuangan akan menentukan kemenangan serta masa depan UMNO.

"Intipati ucapan presiden parti banyak berkisar kepada persedian dan kesiap-siagaan ahli-ahli UMNO untuk menghadapi parti lawan pada PRU ke-13," ujarnya.
"Ini telah menyuntik semangat juang para perwakilan, ucapan tadi amat meyakinkan sekali.

Sehubungan itu, Datuk Wira Syed Ali yakin UMNO kini sudah berada di atas landasan yang tepat untuk mengulangi kemenangan yang lebih cemerlang dan seterusnya mengekalkan Putrajaya.

Beliau menarik perhatian pendirian Dato Seri Najib sudah jelas bahawa UMNO tidak akan berkomporomi dengan mana-mana pihak yang cuba menghancurkan kestabilan politik negara.

Katanya, peringatan Perdana Menteri yang begitu konsisten memberi keyakinan kepada rakyat bahawa cita-cita pembangkang untuk menawan Putrajaya tidak akan kesampaian.

Beliau juga berkata, 'pembongkaran' pembohongan dan kecelaruan parti-parti pembangkang seperti dinyatakan oleh Dato Seri Najib jelas menunjukkan mereka (pembangkang) tidak mempunyai isu yang boleh meyakinkan rakyat.

"Tidak ada apa isu yang dibawa pembangkang, hanya cerita bohong, fitnah dan memperalatkan agama untuk kepentingan politik," katanya.

Bersetuju dengan saranan Dato Seri Najib bahawa PAS tidak perlu lagi menjanjikan negara Islam, Datuk Wira Syed Ali berkata janji sedemikian sudah dibuat sejak lebih 20 tahun lalu.

"Lebih 20 tahun PAS menipu rakyat kononnya memperjuangkan Islam, tetapi dalam masa yang sama mengkafirkan sesama Islam dan bersubahat dengan DAP, parti perkauman yang menentang kepentingan orang Melayu,"tegasnya.

Menurutrnya, setiap kali datangnya pilihan raya, PAS akan dendangkan lagu-lagui pendustaan kononnya akan memperjuangkan dan menubuhkan negara Islam termasuk menjanjikan syurga tetapi ternyata cerita itu bohong dan karut semata-mata.


"Najib telah membunyikan semboyan perang, kita sudah bersedia untuk terus berjuang.." 
Justeru, beliau mahu mesej yang dilontarkan oleh Presiden UMNO itu akan diterjemahkan ke peringkat akar umbi supaya rakyat tidak lagi keliru dengan dakyah pembangkang.

Beliau juga melahirkan rasa 'terkejut' melihat kebanjiran ribuan ahli-ahli UMNO yang memenuhi dewan  ruang ligar PWTC.

"Mereka bukan perwakilan, tetapi datang daripada pelusuk tanahair semata-mata untuk menzahirkan sokongan padu  kepada Najib selaku presiden parti, ini perkembangan yang amat memberangsangkan," tegasnya
Beliau menyifatkannya sebagai satu kebangkitan semangat yang berkobar-kobar di kalangan ahli parti untuk menghadapi pembangkang pada PRU ke-13.

"Melihat kepada semangat dan pengorbanan itu, saya percaya UMNO dan BN tidak mempunyai halangan sukar untuk mencipta kemenangan yang lebih besar," ujarnya.

UCAPAN DASAR PRESIDEN UMNO - "KEPIMPINAN TRANSFORMATIF MENUJU WAWASAN NASIONAL"

Posted: 29 Nov 2012 07:52 PM PST


Saudara dan Saudari sekalian,

Alhamdulillah dibalut rasa tawaduk dan rasa rendah diri, sekali lagi kita berhimpun untuk menunaikan tanggungjawab lazim sebagai sebuah organisasi bagi mengadakan mesyuarat agong tahunan parti tercinta yakni Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau UMNO.

Sesungguhnya perhimpunan sebegini bukanlah semata-mata acara ritual dalam memenuhi tuntutan taqwim organisasi. Sebaliknya, ia satu iltizam terbaik melaksanakan proses muhasabah dan islah demi memperbetulkan kelemahan, memperkejab jentera parti, membugarkan halatuju pertubuhan, seterusnya mempastikan kelangsungan jemaah.

Saudara dan saudari,

Seperti semua maklum, ini merupakan perhimpunan agong terakhir sebelum Pilihanraya Umum yang ke-13. Jadinya, Dewan Rakyat, menurut Perlembagaan, kalau pun tidak dibubar oleh yang di-Pertuan Agong berdasarkan nasihat Perdana Menteri, ia akan terusai juga dengan sendirinya, tanggal 28 April 2013.

Oleh itu, setiap seorang daripada kita, tidak kira saudara dan saudari yang berada di bawah, tuan-tuan dan puan-puan yang memenuhi ruang di atas, apatah lagi para pimpinan di sini, dan pastinya, sekian ramai ahli UMNO di mana sahaja, hatta yang tidak bernama, walau yang tidak berjawatan, waima yang tidak berkedudukan, sekalipun yang tidak pernah menjejakkan kaki ke dewan bertuah ini, saya percaya semuanya sedang berasakan betapa kencang tiupan ke medan juang.

Saudara dan saudari,

Jelas sekali terasa, parti kita telah semakin pulih semangatnya. Kita yakin bahawa, jentera parti pula, daripada peringkat cawangan, bahagian, perhubungan sehinggalah ke peringkat Kebangsaan telah pun bersedia untuk menghadapi pilihanraya umum yang bakal diadakan.

Kini, semboyan sedang berkumandang, genderang makin bergema. Masanya sampai, menyusun langkah, tempohnya matang, memperkemas pasukan, detiknya tiba, mempasak kuda-kuda. Dengan mendokong peranan masing-masing, ayuhlah, kita kembali kepada rakyat, demi memperbaharu mandat.

Serentak itu, saudara dan saudari, marilah kita mengangkat sebanyak-banyak doa, bahawa dengan izin Allah jua, apabila kita bertemu pada tahun hadapan di Dewan Merdeka ini, InsyaAllah, kita akan berhimpun semula dengan sokongan kukuh sebagai parti pemerintah, untuk mengurus kepentingan negara, memakmur ekonomi dan mensejahtera rakyat bagi tempoh lima tahun akan datang.

Malah, lebih jauh dari itu, moga-moga dengan izin yang Maha Berkuasa juga, kita kekal menjadi parti pemerintah yang akan menjulang darjat Malaysia, sebagai negara maju apabila menyinsingnya fajar 2020 kelak.

Saudara dan saudari,

 
Namun begitu, dalam pada kita sedang memupuk semangat juang yang marak dan membara ini, janganlah alpa pada kisah-kisah lalu. Beringatlah, Pilihanraya Umum ke 12 pada Mac 2008 merupakan pengalaman yang sungguh pahit, sungguh kelat, dalam episod politik UMNO dan Barisan Nasional.

Sehubungan itu pada hemah saya, ombak serta rintangan yang membadai, selama bertahun-tahun ini, sewajarnya, telah benar-benar menghimpunkan bibit-bibit kesedaran di sanubari semua.

Seharusnya lagi, bagi sebuah parti politik yang menunjang Kerajaan Persekutuan lebih separuh abad lalu, episod hitam itu, sepatutnya memahatkan iktibar kepada kita semua. Malah ia merupakan isyarat jelas rakyat Malaysia kepada UMNO dan rakan-rakan dalam Barisan Nasional untuk berubah, sesuai dengan selera, aspirasi dan jangkaan rakyat.

Apa yang pasti, kita tidak boleh banyak berbicara dan bertangguh-tangguh lagi. Kita perlu memperhebatkan tindakan dan menggandakan usaha. Hanya sanya, melalui cara itu sajalah parti UMNO akan terus diperhati, sentiasa diperhitung dan selamanya dipeduli oleh rakyat.

Justeru, dalam tempoh kurang empat tahun semenjak saya dan rakan-rakan diamanahkan kepimpinan parti dan kerajaan, kita telah tidak jemu-jemu bekerja keras untuk memenuhi kehendak dan keperluan ramai.

Sekalipun dihadap dengan pelbagai kesulitan dan cabaran, kita cekal berusaha untuk memulihkan kepercayaan, memulihkan keyakinan serta memulihkan sokongan rakyat kepada parti dan Kerajaan.

Sesungguhnya juga, apa yang diupayakan beberapa waktu ini, mana mungkin dilakukan secara enteng atau semena-mena, sebaliknya ia telah melalui proses rundingan dan mendengar secara meluas. Bersesuaian prinsip bahawa, era Kerajaan mengetahui segalanya dan memiliki monopoli terhadap kebijaksanaan sudah berakhir.

Lantas, menghitung perjalanan kepimpinan ini, kita sebenarnya telah menempa keberhasilan yang sungguh membanggakan. Antaranya, kita berjaya melindungi Malaysia daripada krisis ekonomi global, meletakkannya kembali ke landasan pertumbuhan mapan serta mengeluarkan kita dari perangkap negara berpendapatan sederhana. Di samping itu, kita memetakan pula secara teliti dan terperinci perjalanan Malaysia ke arah mencapai status negara maju berpendapatan tinggi.

REALITI BARU LANSKAP POLITIK NEGARA

Saudara dan Saudari,

Sekiranya kemenangan kita impikan, seandainya kelangsungan kita dambakan, sebagai sebuah pertubuhan siasah, sebelum terus mengatur gerak, sejenak perlu menoleh ke belakang, supaya dapat mengetahui letak duduk sebenarnya keadaan parti kita. Adakah lebih baik dari semalam? Cukupkah pula persediaan untuk menghadapi hari-hari mendatang?

 
Pastinya, dalam meniti garis-garis besar perjuangan, langkah-langkah konkrit ke hadapan mestilah penuh berhemah dan berhikmah, ikhlas mendahulukan kepentingan rakyat, bukan dengan helah, menabur janji-janji kosong, tipu daya atau fatamorgana. Barulah segala ikhtiar mendapat rahmat dan keberkatan Ilahi.

Saudara dan saudari,

Berdiri atas kesedaran dan semangat itu, mari kita tinjau hakikat demografik Malaysia yang telah berubah secara radikal. Majoriti daripada 29 juta penduduk hari ini dilahirkan pasca Hari Malaysia dengan hampir tujuh puluh peratus tinggal di kawasan bandar. Empat puluh peratus pada lingkungan 17 hingga 23 tahun, sedang mengikuti pelbagai peringkat pendidikan pasca menengah.

Lapan puluh peratus pula, merupakan mereka yang berumur kurang empat puluh lima tahun manakala separuh daripada rakyat kita berusia di bawah dua puluh lima.

Satu faktor penting lagi, transformasi pengundi khasnya dan rakyat Malaysia amnya tidak berlaku dalam tempoh sehari dua, tetapi telah berlangsung secara berdikit semenjak lebih lima dekad. Ia digerakkan oleh kejayaan dasar-dasar serta program hasil prakarsa Kerajaan Perikatan dan kemudiannya diteruskan oleh Kerajaan Barisan Nasional.

Hakikatnya, peningkatan taraf hidup, proses pembandaran, akses kepada pendidikan, kemajuan teknologi maklumat, komunikasi serta pengangkutan telah merubah keutamaan, selera, sistem nilai dan profil pengundi Malaysia. Citarasa dan jangkaan mereka terutamanya golongan muda telah bertukar dengan mendadak. Tambahan pula, rata-rata pengundi kini sifatnya lebih bermaklumat serta kritikal.

Selain itu, fakta yang sedia ada menunjukkan sejak Mac 2008 terdapat 2.9 juta pengundi baru tidak kira golongan umur telah mendaftar sebagai pemilih.

Angka ini, saudara dan saudari, sangat signifikan kerana ia mewakili lebih satu perlima daripada jumlah pengundi Malaysia yakni 13.1 juta orang. Ini bermakna, setiap seorang daripada lima pengundi bagi Pilihanraya Umum Ke-13 nanti, ialah pengundi baru atau pengundi yang pertama kali.

CABARAN UMNO

Saudara dan saudari,

Sepanjang berdepan mehnah dan cabaran politik semasa, UMNO dan Barisan Nasional tidak lagi boleh berasa lepas lega dan mengambil mudah dengan mengharapkan sokongan rakyat berasaskan nostalgia jasa-jasa dahulu atau apa yang telah dibuat parti serta kerajaan pada hari-hari kelmarin.

Mendakap cabaran kini, Pilihanraya Umum ke-13 menghadapkan kita dengan satu pilihan, iaitu sama ada kita sebagai individu dan secara kolektif mahukan kemenangan untuk parti atau sebaliknya.

Serentak itu, bercakap tentang sistem demokrasi berparlimen seperti di Malaysia, Kerajaan dibentuk oleh parti atau gabungan parti politik yang memenangi majoriti kerusi dalam Dewan Rakyat. Ertinya, kemenangan majoriti daripada 222 kerusi yang dipertandingkan adalah penentu kesinambungan kerajaan Barisan Nasional.

Walau bagaimanapun, kemenangan dalam pilihanraya sebenarnya bergantung kepada banyak faktor seperti pengundi setempat, kecekapan jentera di setiap bahagian serta calon yang dipertandingkan. Selain itu, realiti semasa menyaksikan bahawa sokongan rakyat kepada kepimpinan nasional dan negeri tidak semestinya diterjemahkan dalam bentuk undi kepada calon tempatan parti.

Kata orang, dulu lain, sekarang dah lain. Jika dahulu, siapa pun yang diketengahkan oleh parti, merupakan calon boleh menang. Hakikatnya tidak lagi begitu. Maknanya di sini, kejayaan calon dalam pilihanraya kontemporari ini bergantung kepada penerimaan mereka yang hendak diwakili.

Calon boleh menang yang dipilih oleh parti hendaklah mampu memberi nilai tambah, yakni, bukan sahaja sekadar diterima oleh lingkungan parti, malah, hendaklah juga disenangi oleh masyarakat setempat sebagai pengundi, lebih daripada itu, boleh bekerjasama dengan pertubuhan-pertubuhan sukarela serta masyarakat madani, kerana merekalah sebetulnya para pengundi.

Kenyataannya lagi, lebih 95 peratus rakyat Malaysia dilahirkan pasca penubuhan UMNO. Oleh sebab itu, penilaian yang dibuat pengundi generasi baru hari ini bukan didasarkan kepada pengalaman masa lalu apatah lagi apa yang telah dilakukan semalam sebaliknya ia berasaskan merit hari ini berserta wawasan masa depan.

Kesimpulannya di sini, kemenangan dalam perjuangan pada analisa akhirnya adalah hasil usaha bersama-sama semua rakyat Malaysia dari pelbagai kaum, agama dan ideologi, muda dan tua, lelaki dan wanita, warga bandar dan warga desa, pekerja kolar biru dan putih, sektor awam, swasta dan Syarikat Berkaitan Kerajaan, pertubuhan bukan kerajaan serta masyarakat seramai. Ringkasnya, setiap dari kita berperanan dan bertanggungjawab memilih yang terbaik untuk Malaysia.

Atas segalanya, rakyat hari ini sudah bijak untuk membezakan yang mana kaca yang mana manikam. Pengundi pula dapat menilai bahawa empati kepada rakyat oleh calon bersifat sejati dan berterusan bukanlah hanya untuk musim pilihanraya.

Dalam konteks ini, saya ingin menyeru, jadilah pemimpin parti yang rajin mengkhidmati rakyat, berwibawa dan bersikap rendah diri. Bak kata orang tua-tua, ular yang menyusur akar, pasti tidak akan hilang bisanya.

Saudara dan saudari sekalian,

Bersuluhkan jamung pejuangan mulia yang cerah menyala, kita mesti cekal bekerja keras, kita mesti terus tabah meyakinkan rakyat bahawa, kitalah pilihan kepimpinan yang utama, bahawa kitalah yang mampu membawa masa depan yang lebih baik kepada mereka dan anak-anak cucu mereka.

Apa yang dapat saya katakan, berikhlaslah dalam memberi khidmat kepada rakyat. Berpeganglah kepada kata-kata para ulama dan pujangga, bahawa yang baik akan akhirnya tertampak, yang buruk itu, hujungnya kelak, pasti terpandang jua.

Saudara dan saudari,

Pada kesempatan ini, renungkanlah sirah perjuangan Nabi Muhammad SAW sebagai iktibar parti. Kita telah membaca bagaimana dalam perang Badar, tentera Islam yang serba kekurangan telah berjaya menewaskan musuh yang jauh lebih besar bilangan serta lebih lengkap peralatannya.

Manakala peristiwa Uhud, walaupun kekuatan tentera Islam dan musuh lebih setara, tentera Islam mengalami kekalahan. Diriwayatkan, ketewasan semasa Uhud berpunca daripada kelemahan rantaian kawalan dan pemerintahan pasukan serta kelalaian mentaati arahan oleh para pemanah berbanding ketika pertempuran Badar.

Di sini, pengajaran yang dapat kita ambil daripada sepotong rentetan sirah tersebut, ialah, tentang pentingnya disiplin organisasi dalam sesebuah parti. Implikasi apabila tiada kepatuhan dalam perjuangan berjemaah, kita akan menempa kegagalan, kita akan kecundang, kita akan tumpas dan tewas.

Saudara dan saudari,

Hal disiplin berorganisasi ini perlu dimengertikan baik-baik. Ia merupakan faktor tonggak yang akan menentukan kejayaan atau kegagalan sesebuah pertubuhan untuk mencapai matlamat yang diingini. Dalam bidang ketenteraan, ia mampu menentukan kemenangan atau kekalahan di medan perang.

Dalam sebuah pertubuhan siasah pula, yang wujud dalam sistem demokrasi berparlimen, disiplin berorganisasi menentukan sama ada parti politik itu berpeluang menang atau kalah dalam pilihanraya. Inti patinya, disiplin berorganisasi bermaksud meletakkan kepentingan organisasi secara di atas…, di atas kepentingan individu.

Lalu, mengambil sempena Ayat 83, Surah An-Nisa', kedisiplinan berjemaah menuntut kita berlapang dada dan bersedia menerima keputusan yang dibuat oleh kepimpinan parti, dan, jika tidak dipersetujui, hendaklah menggunakan saluran organisasi yang sewajarnya bagi menyampaikan pendapat tersebut.

Termustahak, jika keputusan muktamad telah dibuat, terimalah dengan hati terbuka dan laksanakanlah dengan sebaik mungkin. Benarlah seperti dimadahkan pemimpin-pemimpin besar dahulu kala, satu petua yang memang kecil, namun sangat sulit hendak diamalkan, itulah dia taat dan patuh kepada arahan.

KEBERTERUSAN TRANSFORMATIF

YBhg. Tan Sri Pengerusi Tetap, Saudara dan saudari,

Pada sisi lain, pendapat dan teori politik konvensional yang mengatakan bahawa perubahan dan pembaharuan akan hanya berjaya jika kita menukar kerajaan tidak boleh diterima pakai di Malaysia.

Semenjak lebih 50 tahun yang lalu, Parti Perikatan dan kemudiannya Barisan Nasional secara tali menali, menerajui negara tercinta ini dengan membawa perubahan dan pembaharuan bukan pada kadar berdikit malah dengan lonjakan berganda dengan Keberterusan Transformatif.

Kita telah menyaksikan bagaimana Malaysia telah berubah dari sebuah negara yang terjajah kepada sebuah negara merdeka, daripada sebuah negara berstatus negara pertanian berpendapatan rendah kepada sebuah negara perindustrian moden berpendapatan sederhana tinggi.

Oleh itu, dengan Keberterusan Transformatif, rakyat boleh melihat sekalipun kepimpinan ini datang dari parti yang sama, namun perubahan dan pembaharuan berlaku secara dinamik, berterusan, tertib dan teratur.

Ertinya, parti pemerintah sentiasa memikirkan kaedah atau rekayasa terkini bagi memenuhi keperluan dan kehendak semasa. Kita terus-terusan membuat pembaikan dan perubahan idea, dasar, program yang tuntas lagi menyeluruh. Pokoknya, kita pada tiap ketika mendepani kelok zaman dengan membuat perubahan yang tepat pada masanya.

Saudara dan saudari,

Kita ada mendengar pendapat yang mengatakan, apa salahnya memberi peluang kepada pembangkang untuk menang bagi dinilai kemampuan dan keupayaan mereka mengurus negara dan rakyat.

Namun, ini adalah satu risiko yang amat tinggi kerana masa depan negara, keluarga dan anak-anak kita terlalu berharga untuk dijadikan bahan uji kaji. Tanpa penilaian yang betul, teliti dan kritikal, menukar kerajaan ibarat mengamanahkan tikus membaiki labu atau mempercayai serigala menjaga biri-biri.

Saudara dan saudari,

Sememangnya menjadi aspirasi setiap parti politik untuk memperoleh mandat dari rakyat bagi membolehkannya membentuk kerajaan dan pemimpinnya menjadi Perdana Menteri. Ke arah itu pelbagai janji dan komitmen ditawarkan.

Bagi parti yang sedang menerajui Kerajaan, penilaian dilakukan oleh rakyat berdasarkan dua kayu ukur. Pertama, adakah janji-janji lepas, telah ditunai dan dilunaskan? Manakala kayu ukur kedua, adakah janji-janji baru yang dibuat akan lebih membawa manfaat.

Manakala, bagi parti yang tidak pernah membentuk Kerajaan, mereka perlu dinilai berasaskan janji yang sedang dibuat. Jika pada peringkat janji lagi sudah tidak boleh dipegang dan dipercayai, maka, lebih selamat untuk para pengundi agar menjauhi parti tersebut.

 
Saudara dan saudari,

Berhubung hal demikian, Malaysia hari ini merupakan contoh sebuah negara membangun yang amat berjaya sama ada diukur dari segi keampuhan institusi negara mahupun kemajuan sosioekonomi.

Kejayaan ini bukannya sebuah fantasi yang dikhayalkan kerajaan Barisan Nasional sebaliknya satu kejayaan nyata yang dapat disaksikan dan dinikmati setiap rakyat Malaysia. Bahkan ia juga merupakan kejayaan yang diiktiraf oleh institusi dan masyarakat antarabangsa.

Jika dinilai dari kayu ukur global, Malaysia hari ini tercatat antara negara dagangan terbesar dunia dengan nilai eksport dan import lebih RM 1 trilion. Hari ini kita diiktiraf Institute for Management Development atau IMD dan The World Economic Forum atau WEF dalam barisan 20 negara paling berdaya saing di dunia.

Hari ini juga kita diiktiraf Bank Dunia sebagai negara ke-12 paling mudah untuk berurusniaga, sementara Program Pembangunan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu atau UNDP pula menilai status Malaysia sebagai sebuah negara yang mempunyai "High Human Development Index".

Kendatipun begitu, Kerajaan pimpinan UMNO tidak hanya berpeluk tubuh dan berpuas hati dengan kejayaan sedia ada. Kita mahukan setiap anak Malaysia terus mampu mengoptimakan potensi, kita mahukan setiap anak Malaysia dapat merealisasikan impian, agar hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok, sarat dengan kemungkinan.

Untuk itu, Dasar Transformasi Nasional telah digubal dan dilaksanakan semenjak saya dan rakan-rakan mengambilalih kepimpinan parti dan kerajaan lebih tiga tahun yang lalu. Melalui dasar ini, kita telah memeta transformasi kerajaan, ekonomi dan politik secara rapi bagi mempastikan Wawasan 2020 akan tercapai.

Hasil pelaksanaan Program Transformasi Kerajaan, Program Transformasi Ekonomi, dan Model Ekonomi Baru misalnya, pendapatan per kapita GNI negara meningkat 30 peratus di antara tahun 2009 hingga 2011 iaitu daripada 6 700 dolar kepada 9 700 dolar.

Kemuncaknya nanti saudara dan saudari, ialah bagi mencapai pendapatan per kapita sebanyak 15 000 dolar. Hakikatnya, jika kita menggunakan kayu ukur mutakhir Bank Dunia bagi mengklasifikasi sebuah negara sebagai berpendapatan tinggi, iaitu 12 476 dolar, maka ia jelas menunjukkan, walaupun tempohnya masih tinggal tujuh tahun lagi, kita, Malaysia, sudahpun berada pada landasan yang betul, untuk lebih awal mencapai taraf tersebut.

Saudara dan saudari yang dikasihi sekalian,

Kita maklum bahawa, pihak pembangkang dalam usahanya untuk menawan hati rakyat telah mengeluarkan Buku Jingga sebagai manifesto kenapa mereka perlu dipilih menjadi kerajaan menggantikan Barisan Nasional dengan tema "Ubah Sekarang" "Selamatkan Malaysia".

Dalam dokumen ini terkandung sejumlah 59 janji yang akan dilaksanakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat. 10 daripadanya, konon, akan ditunai dalam tempoh 100 hari pertama pentadbiran mereka.

Sebaliknya, semua itu hanya nampak muluk-muluk. Padahal, cerita yang betul tentang kesan buruk jika janji-janji tidak munasabah itu dilaksanakan, tidak pula disampaikan kepada pengetahuan rakyat.

Jika disenarai, mereka mendakwa kononnya mampu menjamin pendapatan purata bulanan setiap isi rumah Malaysia pada kadar RM 4000, menghapuskan tol dan hutang PTPTN, memberikan elaun khas kepada guru sebanyak RM 500 sebulan dan menaikkan royalti petroleum sehingga 20 peratus kepada negeri-negeri. Mana mungkin semua itu diperbuat kerana natijahnya akan memusnahkan ekonomi negara, antaranya :

Pada tahun pertama seandai dilaksanakan, defisit bajet Kerajaan pusat akan melonjak kepada hampir 30 peratus. Kedua, menjelang tahun 2015 kadar nisbah hutang negara kepada KDNK akan melambung kepada 140 peratus.

Dalam tahun ketiga, kita akan mencapai tahap keparahan dan hilang kedaulatan ekonomi seperti negara Greece. Waktu itu pengurusan iktisad negara tidak lagi berada dalam tangan Kerajaan yang dipilih rakyat, tetapi beralih ke tangan institusi antarabangsa. Adakah itu yang kita inginkan?
Saudara dan saudari sekalian,


Inilah… inilah tahap kualiti dan hal ketidak mampuan perancangan ekonomi parti lawan. Namun, ia tidak langsung mengejutkan kita, kerana, semasa krisis kewangan Asia melanda Malaysia pada tahun 1997-1998, terbukti, Menteri Kewangan, saya ulang, Menteri Kewangan ketika itulah orangnya, yang kini, menjadi Ketua Pembangkang, bukanlah pengurus ekonomi yang cekap.

Beliaulah yang menggunapakai dasar maya Tabung Kewangan Antarabangsa atau IMF bagi menangani krisis ekonomi ketika itu. Semua orang mengetahui IMF masa tersebut diketuai oleh sahabat karibnya. Tindakan beliau memotong perbelanjaan pembangunan serta menaikkan kadar faedah di saat-saat keyakinan pasaran menurun dan memerlukan suntikan oleh Kerajaan telah menyebabkan kesengsaraan kepada rakyat terbanyak khususnya masyarakat perniagaan.

Orang ini memang selayaknya digelar sebagai sesumpah politik. Bila bercakap di Amerika Syarikat dan kepada bangsa lain, berbeza nadanya, bila bersyarah kepada orang Melayu dan orang Islam, lain pula ceritanya. Semasa bersama kita dalam UMNO, caranya sekian, sekarang jadi Ketua Umum Pembangkang, segala pendirian dan fe'elnya berubah pulak.

Kalau ikut pepatah dulu, orang menyebut, dia ini lidahnya bercabang. Jelasnya, tiada orang boleh meneka watak sebenar beliau yang secara terang-terang mendukung usaha menjamin keselamatan Israel, pada kala dunia sedang mengutuk Rejim Tel Aviv yang kejam itu kerana membantai dan mengganyang umat Islam di Gaza. Akan tetapi, apabila kerajaan membentang usul mengecam Israel di Parlimen…dah.. dia menyokong pulak…heran..heran…

Saudara dan saudari,

Dalam Buku Jingga juga pembangkang menjanjikan pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 tetapi realitinya Kerajaan Barisan Nasionallah yang berani mengambil langkah, tidak setakat memansuhkan ISA tetapi juga Akta Kediaman Terhad, Akta Buang Negeri, membatalkan 3 pengisytiharan darurat serta membiarkan ordinan-ordinan yang digubal, lupus.

Tidak sekadar itu, kita juga telah meminda AUKU bagi membenarkan keahlian pelajar dalam parti politik, meminda Akta Mesin Cetak dan Penerbitan bagi menghapuskan keperluan lesen tahunan, serta mengembalikan semula hak semakan kehakiman secara amnya kepada mahkamah.

Atas sebab-sebab yang demikian, rakyat Malaysia perlu menilai dan membuat keputusan sama ada mereka mahukan keberterusan transformatif ini oleh UMNO dan kerajaan Barisan Nasional atau akan terumbang-ambing dalam kata-kata muslihat serta mainan tanggapan tidak masuk akal oleh pembangkang.

UMNO TEGAR DALAM MEMPERJUANGKAN ISLAM

Saudara dan saudari sekalian,

Sesungguhnya, UMNO sentiasa memperjuang dan mempertahankan Islam sepertimana termaktub dalam Perlembagaan parti, sesuai dengan kedudukannya sebagai Agama Persekutuan.

Dek kerana itu, tuduhan-tuduhan oleh pihak tertentu bahawa UMNO parti nasionalis yang sekular amatlah tersasar. Baru-baru ini, sampai kepada tahap, sanggup mendoakan kecelakaan kepada UMNO. Sedangkan kita, adalah saudara seakidah. Alangkah peliknya perbuatan mereka ini. Dalam detik-detik saudara kita di Gaza sedang ditimpa musibah dan begitu memerlukan solidariti umat, mereka di sini pula sibuk mahukan kejatuhan orang lain.

Soalnya, adakah sebuah parti yang menguruskan ehwal pentadbiran negara seperti UMNO dengan begitu cemerlang layak dituduh sebagai tidak Islamik dan dinista semahunya?

Walhal, UMNOlah parti yang selama ini membolehkan Islam diamal sebagai cara hidup syumul di negara ini. Apakah tidak mereka melihat bahawa, selama berpuluh-puluh tahun semenjak merdeka, syiar Islam yang murni, begitu meluas di negara ini, yang bukan terbatas di bidang ibadah sahaja, bahkan merangkumi lapangan munakahat, muamalah dan jinayah.

Saudara dan saudari,

Pada kedudukan ini, kita sebenarnya telah membuat sekian banyak dalam mempastikan keberlangsungan Islam. Malaysia misalnya ialah antara negara Islam yang memiliki agensi khusus bagi pelaksanaan ibadah haji secara komprehensif.

Penubuhan Lembaga Urusan Tabung Haji telah membolehkan umat Islam yang dahulunya terpaksa menggadai harta benda, kini, bukan sahaja menabung tetapi juga dapat mengerjakan Rukun Islam kelima itu secara sistematik.

Begitulah dalam bidang muamalah. Malaysia ialah satu-satunya negara Islam yang menawarkan khidmat perbankan dan kewangan Islam meluas. Dari sistem pajak gadai sehinggalah kepada pengeluaran sukuk. Dewasa ini, kita berasa bangga dan gembira kerana sebuah forum global telah mengiktiraf kejayaan Malaysia sebagai pusat kewangan Islam terulung dunia.

Hakikatnya umat Islam di Malaysia bukan sahaja boleh membuka akaun simpanan di bank yang menggunakan kaedah tanpa riba tetapi juga boleh membuat pinjaman perumahan, kenderaan, pelajaran, membuat pelaburan di pasaran saham dan lain-lain transaksi kewangan dengan menggunakan kaedah patuh syariah.

Melangkah dari situ, selain menjadi contoh sebuah negara Islam yang aman dan maju, Malaysia juga rancak menyumbang secara besar kepada kesejahteraan di seluruh dunia. Seperti ramai maklum, kita telah menghantar anggota pengaman, pemerhati tentera termasuk pasukan perubatan ke negara Islam berkonflik seperti Bosnia, Somalia, Lubnan dan Afghanistan.

Malah, mutakhir ini Malaysia telah menjadi pendamai dan orang tengah meleraikan konflik yang telah berlarutan lebih empat puluh tahun di Selatan Filipina, sehingga berjaya membuka lembaran baru kepada Bangsa Moro.

Malaysia turut komited untuk mendapatkan keadilan bagi rakyat Palestin. Kita telah dan akan sentiasa memperjuangkan hak sah mereka untuk bernegara sendiri di forum-forum serantau dan global. Kita menyeru agar masyarakat antarabangsa menghormati aspirasi ini melalui prinsip dua negara yang telah dipersetujui. InsyaAllah, Malaysia akan menjadi negara pertama untuk membuka kedutaan di ibu kota negara Palestin yang merdeka dan berdaulat kelak.

Malaysia juga prihatin terhadap nasib yang menimpa masyarakat Rohingya di Myanmar. Kita menyeru agar keganasan yang dilakukan terhadap mereka ini, dihentikan serta merta dan penyelesaian yang adil akan dibuat.

Saudara dan saudari,

Merujuk semua itu, janganlah sumbangan kepada Islam diukur hanya dengan tahap retorik dan kuatnya bunyi pekikan slogan semata-mata, sedangkan sumbangan sebenar serta isi kandungannya tidak seberapa.

Sebetulnya pun, pencapaian memenuhi tuntutan Islam sebagai cara hidup ini berjaya dizahirkan dalam pada Malaysia merupakan sebuah negara berbilang etnik, budaya dan agama.

Kenapa dan mengapa? Tidak lain tidak bukan, kerana sejak merdeka, berpaksikan prinsip wasatiyyah, UMNO dan rakan-rakan dalam Barisan Nasional dengan penuh keikhlasan telah mampu mencapai tahap muafakat yang tinggi bersama-sama memajukan negara.

Berlandaskan semua itu, ingin ditegaskan di sini, tanpa ragu-ragu lagi, bahawa, UMNO komited bagi terus mempertinggikan Islam berteras maqasid syariah, demi memelihara agama, nyawa, harta benda, aqal, maruah dan keturunan.

Kita tidak rela untuk memecah belahkan perpaduan umat Islam. UMNO tidak sekali-kali akan mencaci atau menista saudara seagama seperti parti lawan. Kita tetap tegas untuk mempertahan kesucian dan kemurniaan akidah.

Di atas pentas perhimpunan ini juga, kita mahu menyatakan tanpa berbasa-basi lagi bahawa, kita menentang… menentang sekeras-kerasnya mereka yang mendokong fahaman pluralisma mahupun liberalisma.

Saudara dan saudari,

Komitmen UMNO ini, selaras dengan peruntukan Perkara 11 Fasal 1 dan Fasal 4 Perlembagaan Persekutuan yang merupakan undang-undang tertinggi negara. Perkara 11 Fasal 1, menjamin kebebasan beragama di negara ini sekalipun di bawah Perkara 3 Fasal 1, Islam ialah agama bagi Persekutuan.

Perkara 11 fasal 1 menyatakan bahawa tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya, namun tertakluk kepada Fasal 4 yang berbunyi "Undang-Undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang Persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam".

Jadinya, kita ingin berpesan, cukup-cukuplah cuba memperdaya rakyat. Suatu ketika dahulu UMNO dituduh kafir melalui amanat Tuan Guru, yang tidak perlulah saya sebut namanya kerana seluruh Malaysia pasti kenal siapa dia. UMNO dicap kafir kerana bekerjasama dengan rakyat Malaysia yang tidak beragama Islam, kononnya tidak menyokong penubuhan negara Islam dan pelaksanaan hudud.

Kesan amanat pada tahun 1981 itu bukan sahaja telah memecahkan perpaduan, tetapi juga telah menanamkan benih-benih kebencian di kalangan sesama Islam. Natijahnya, muncullah tragedi Memali, peristiwa Lubok Merbau, kejadian sembahyang dua Imam, perceraian suami isteri, perseteruan keluarga serta wujudnya fahaman haram memakan sembelihan oleh orang-orang UMNO.

Soalnya, adakah layak pemimpin seperti ini, yang hendak diangkat oleh rakyat untuk membela untung nasib mereka? Waima, dulu pun, selepas saja satu penggal menjadi Menteri Besar, orang Terengganu terus menolak kepimpinan beliau.

Tambahan lagi, kita dapati, hari ini, pemimpin yang sama dan parti yang sama mengecam UMNO itu, sudah tidak lagi memperjuangankan negara Islam, sebaliknya pula mahu menubuhkan Negara Berkebajikan. Mereka juga hari ini bekerjasama dengan sebuah parti yang menentang penubuhan negara Islam serta mahukan Malaysia dijadikan sebuah negara sekular.

Kenapa matlamat perjuangan mereka semalam berbeza dengan matlamat perjuangan mereka hari ini? Sedang ia melibatkan perkara asas. Terbukti, pelaksanaan negara Islam ala PAS di antara parti itu dan DAP masih belum diselesaikan malah cuba untuk disembunyikan. Kalau isu pokok yang paling besar membezakan mereka masih belum diputuskan bagaimana halnya hendak membentuk kerajaan campuran.

Adakah nafsu untuk berkuasa mengatasi prinsip perjuangan? Adakah matlamat telah menghalalkan cara? Tidak mengapalah kalau tidak melibatkan orang lain, tetapi apa yang tragisnya, ia telah menjadi pesta fitnah, propaganda jahat dan pendustaan yang ditujukan kepada UMNO serta seluruh rakyat Malaysia.

Berbicara tentang negara Islam, walau apa pun tohmahan yang diasak kepada UMNO, hasil perjuangan kita dalam memartabatkan Islam di bumi Malaysia ini dan seantero dunia, tetap menyinar, tetap murni dan akan tetap dipersadakan.

Terbaru, sekumpulan ulama antarabangsa telah memulakan usaha bebas untuk merangka dan mengukur negara-negara berdasarkan Indeks Syariah. Kita bersyukur kerana, kajian mereka di peringkat global mendapati Malaysia menduduki kedudukan lima teratas dalam pematuhan indeks berkenaan.

KITA ATAU MEREKA

Rakyat Malaysia yang dikasihi sekalian,

Pilihan kepada tuan-tuan dan puan-puan kini antara Barisan Nasional sebagai sebuah parti dengan rancangan holistik tentang halatuju masa depan negara atau parti pembangkang yang kelam kelibut serta bercelaru dibelenggu matlamat pakatan mereka, sama ada mahu menjadikan Malaysia sebuah negara sekular, sebuah negara teokratik atau sebuah negara berkebajikan.

Suka tidak suka, persoalan ini sangat asasi. Sesungguhnya, rakyat Malaysia berhak untuk mengetahui secara nyata sebelum membuat keputusan paling penting bersabit masa depan mereka. Pilihanraya bukan satu uji kaji.

Lima tahun ialah jangkamasa yang lama dalam pentadbiran sesebuah Kerajaan. Pelbagai bentuk kerosakan boleh berlaku hatta sebuah negara yang berjaya pun akan gagal dan tersungkur.

Kerana itu, menyisir waktu, UMNO bukanlah parti yang mengamalkan taqiyah atau tipu muslihat dalam kerjasamanya dengan parti-parti komponen Barisan Nasional. Tidak seperti gabungan DAP, PKR dan PAS, yang tiada bertunjangkan ketulusan.

Contohnya, di Pulau Pinang yang diterajui DAP, parti PAS tidak menyertai kerajaan, di Kedah yang diterajui PAS, parti DAP tidak menyertai pentadbiran. Kita maklum, puncanya, kerana mereka saling tidak mempercayai antara satu sama lain.

Selanjutnya marilah kita menyingkap tabir di sebalik dakwaan parti DAP, yang mendabik dada bahawa merekalah yang paling demokratik di negara ini. Namun begitu, sungguhkah bagai dicanang? Apakah cerita sebenar dalam DAP?

Semua orang mengetahui DAP ialah parti anak, bapa dan menantu. Walaupun hanya memegang jawatan pemimpin Parlimen DAP yang tidak dipilih oleh ahli parti, ternyata Lim Kit Siang ialah individu yang begitu berkuasa dalam DAP.

Anaknya pula merupakan Setiausaha Agung parti dan Ketua Menteri Pulau Pinang. Manakala menantunya, merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Melaka merangkap Naib Pengerusi Seksyen Wanita DAP.

Begitulah juga kisahnya dengan parti PKR. Di mana ia melibatkan suami, isteri dan anak. Si suami adalah Ketua Umum yang tidak dipilih. Isteri pula Presiden Parti manakala anak sulung Naib Presiden.

Berbalik kepada DAP, kalau kita kaji lagi, sifir dan tafsiran demokrasi ala Parti itu amat mudah. Jika bersetuju dengan kepimpinan, semuanya ok. Akan tetapi, seandainya seseorang ahli mempunyai pandangan berbeza, misalnya Tunku Aziz, mantan Naib Pengerusi mereka, yang tidak bersetuju dengan demonstrasi jalanan Bersih 3.0, dan dan tu…. tempoh jawatannya sebagai Senator tidak disambung untuk penggal kedua.

Inilah sebenarnya demokrasi cara DAP. Baru saja nak menyuarakan pendapat, hukuman sudah dijatuhkan. Kita tidak dapat bayangkan sekiranya mereka memegang tampuk kerajaan, apakah yang akan berlaku terhadap rakyat Malaysia yang tidak bersetuju atau berselisih pandangan dengan pihak kepimpinan. Apatah lagi seteru politik mereka.

Seperkara lagi, hari ini, tinggal seorang… saja orang Melayu di kalangan 30 kepimpinan pusat DAP. Inikah yang dinamakan demokrasi? Inikah yang dinamakan tidak perkauman? Inikah dinamakan kepelbagaian seperti yang selalu dimomokkan? Cubalah rakyat Malaysia renung dalam-dalam dan fikir masak-masak.

Saudara dan saudari,

Pucuk pangkalnya, UMNO akan terus memperjuangkan agenda Melayu dan Bumiputera supaya kita mampu duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan bangsa-bangsa lain di negara tercinta ini. Kaedah yang digunapakai oleh UMNO bagi mencapai matlamat ini berubah mengikut era yang ditempuhi.

Perjuangan UMNO semenjak merdeka demi memartabatkan bangsa Melayu bolehlah dibahagikan kepada beberapa Fasa. Pertama, melalui penubuhan agensi seperti MARA, FELDA dan FELCRA.

Ia juga diperkukuhkan dengan kewujudan Dewan Latihan RIDA yang berkembang kepada Institut Teknologi Mara pada akhir 60an dan kemudiannya menyaksikan institusi ini dinaik taraf menjadi Universiti Teknologi Mara.

Fasa kedua menyaksikan penggubalan Dasar Ekonomi Baru dan pelaksanaannya melalui Rangka Rancangan Jangka Panjang Pertama yang merangkumi empat Rancangan Malaysia selama dua puluh tahun. Usaha berterusan dijalankan demi membasmi kemiskinan dan menyusun semula masyarakat.

Ia menyaksikan penubuhan organisasi seperti RISDA, Lembaga Pertubuhan Peladang, Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia serta penyediaan kredit mikro melalui Amanah Ikhtiar Malaysia dan Tekun.

Usaha juga ditumpukan untuk mencipta masyarakat Perdagangan serta Perindustrian Bumiputera. Lantas kerajaan pimpinan UMNO telah menubuhkan Perusahaan Awam Bukan Kewangan atau syarikat milik kerajaan bagi membolehkan bangsa Melayu berkecimpung dalam dunia perniagaan.

Bagi meningkatkan ekuiti Bumiputera, kita mewujudkan Permodalan Nasional Berhad yang menguruskan skim pelaburan saham amanah seperti ASN, ASB dan lain-lain. Sesungguhnya, kejayaan terbesar fasa kedua ini ialah tumbuhnya institusi pendidikan menengah seperti Maktab Rendah Sains Mara, Sekolah Menengah Berasrama Penuh aliran sains, dan kemasukan ke Institut Pengajian Tinggi Awam melalui program matrikulasi.

Secara nyata, perjuangan UMNO semenjak merdeka melalui fasa pertama dan kedua ini telah memperlihatkan kejayaan yang monumental melalui penciptaan kelas menengah profesional Melayu yang besar di samping menangani permasalahan kemiskinan di kalangan bangsa kita.

Bertapak di atas fasa pertama dan kedua tersebut, kita kini merangka dasar serta program yang lebih terarah serta berfokus antaranya inisiatif penubuhan Model Ekonomi Baru, Teraju, Skim Jejak Jaya dan Pelaburan Hartanah Bumiputera. Alhamdulillah, hasilnya, pemilikan ekuiti Bumiputera telah meningkat daripada 21.9 peratus pada tahun 2008 kepada 23.09 peratus pada tahun 2010.

Sungguhpun begitu, dalam helaan nafas yang sama, memetik iktibar daripada Firman Allah S.W.T, Ayat 8, Surah Al-Maidah, kita tidak pernah leka daripada mempertahankan hak serta berlaku adil kepada semua kaum. Ia juga terpelihara oleh Perlembagaan Persekutuan yang digubal berasaskan ijmak Kebangsaan.

Sedang UMNO komited bagi memperjuangkan nasib bangsa Melayu dan Bumiputera, kita juga penuh iltizam bagi mempastikan bantuan dan pertolongan kerajaan sampai kepada dan mampu dinikmati golongan miskin, golongan berpendapatan rendah dan sederhana rendah daripada semua kaum di Malaysia. Kita mahu kemakmuran Malaysia dikongsi bersama dan tidak ada rakyat Malaysia yang akan ketinggalan.Bahkan, UMNO menghargai dan menyanjung tinggi sumbangan setiap warga Malaysia tidak kira apa latar belakangnya demi kejayaan nasional.

Pastinya, kita sering menginsafi bahawa, kemajmukan yang kita miliki inilah tiang seri yang mempaterikan kekuatan sebuah negara bangsa. Sememangnya lagi, sebagai organisasi siasah, kita mendukung tanggungjawab untuk terus mempersatukan rakyat melalui titik-titik persamaan, bukannya mendamak racun-racun perbezaan. Itulah jua teras falsafah pemandu 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

Saudara dan saudari,

Perbezaan yang terbesar antara kita dan pembangkang ialah bagi kita, janji dibuat untuk ditepati. Bukan seperti pembangkang yang sering berkata palsu apabila memancing undi, tetapi sesudah menjadi kerajaan semuanya kosong belaka.

Tanyalah kepada penduduk Kampung Buah Pala di Pulau Pinang, di manakah kata-kata manis yang ditabur oleh Ketua Umum PKR semasa pilihanraya 2008?
 
Beliau berjanji kononnya dalam masa dua minggu selepas memenangi pilihanraya, akan selesailah masalah penduduk di sana. Kini sudah hampir masuk empat tahun, bak kata orang Penang… "ilekkk…". Akhirnya…Barisan Nasional… juga yang selesaikan…

Selain itu, macam kata orang Tanjung jugak, boleh jadi caca marba…. seandainya Pakatan Rakyat membentuk Kerajaan. Tukang buat janji, Perdana Menteri mereka, tak kisahlah siapa yang akan dilantik sama ada Ketua Umum PKR atau Presiden PAS, tetapi… si Ketua Menteri Pulau Pinang dari DAP akan tetap "buat tak tau…. dan buat dek…jer…" atas janji itu. Mungkin inilah sebabnya Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang menggelar bosnya sebagai Cocky, Arrogant dan Tokong.

Saudara dan saudari,

Selanjutnya; "tanyalah kepada oghe Kelate, …selesa doh ko masalah air ?… Sedar tak sedar, dah lebih dua puluh tahun PAS memerintah, tak selesa-selesa jugak".

Tanyalah pulak kepada orang Kedah; "pasai PAS. …depa janji apa kat hampa tahun 2008 hari tu? …Cuba habaq mai…. tak ka macam-macam depa tabuq janji… kita tau sampai laa ni… macam-macam tak selesai… habuk pun tak dak".

Seterusnya, kita tanya pulak penduduk flat kos rendah dan pangsapuri yang memakai meter pukal di Selangor. Mana janji-janji indah nak bagi air percuma? Satu lagi isu, kita tanya kepada ibu-ibu tunggal juga di Selangor, apa sudah jadi dengan elaun bulanan sebanyak seratus ringgit yang nak dibagi? Tak patut.

Saudara dan saudari,

Berbeza dengan kita UMNO dan Kerajaan Barisan Nasional. Buktinya, semenjak saya dan rakan-rakan mengambil alih kepimpinan parti dan Kerajaan, melalui pelbagai usaha dan ikhtiar, parti ini dan Kerajaan ini, bukan sekadar suka-suka membuat janji dan memberi harapan, namun kita juga pasti berusaha, merintis sejuta jalan untuk menunaikannya.

Misalnya, di bawah pelan jangka pendek, antaranya :

kita ada BR1M untuk rakyat berpendapatan rendah
• kita ada baucer buku 1Malaysia untuk mahasiswa
• kita ada bantuan 100 ringgit untuk semua pelajar sekolah
• kita ada Skim tayar 1Malaysia untuk pemandu teksi


Untuk jangka sederhana :
kita menyediakan Pusat Transformasi Luar Bandar
• kita menyediakan Pusat Transformasi Bandar
• kita ada KR1M, Klinik 1Malaysia, Kedai Kain 1Malaysia, Kedai Buku 1Malaysia, dan
bagi jangka panjang pula, kita dipayungi Dasar Transformasi Nasional melalui inisiatif Program Transformasi Kerajaan dan Program Transformasi Ekonomi hinggalah kita mencapai status negara maju. InsyaAllah.

Saudara dan saudari,

Pada sesetengah pihak, kita ingin ingatkan, kalau tidak pandai menari, janganlah lantai dikata jongkang jongkit. Hari ini, pelbagai institusi negara diserang dan dituduh sesuka hati secara melulu, dengan tujuan jahat untuk mengeliru dan menimbulkan syak di kalangan rakyat.

Misalnya, Suruhanjaya Pilihanraya yakni SPR difitnah bertubi-tubi. Sehinggakan tunjuk perasaan dianjur. Kita tahu, mereka lakukan ini sebagai tindakan awal jangka. Sebab, seandainya mereka kalah dalam pilihanraya nanti, bukan faktor tidak mendapat sokongan rakyat akan dibangkitkan namun, pihak SPRlah yang akan disalahkan dan dianggap tidak adil serta tidak berwibawa.

Sebab itulah tanpa segan silu mereka mengadu kepada kuasa asing bagi mengantarabangsakan masalah dalaman, sedangkan mereka tahu tindakan berkenaan hanya mengaibkan negara dan menghina intelek rakyat Malaysia.

Sebenarnya saudara dan saudari, tak perlulah kita libatkan orang asing untuk menunjuk ajar bagaimana menguruskan negara. Janganlah menjadi Si Kitul moden sampai sanggup mengkhianat bangsa dan tanahair.

Dah lebih separuh abad pun kita merdeka… tahulah kita selok belok negara sendiri. Persoalannya, selepas mereka menang di lima negeri pada pilihanraya lalu tiada pula rumah siap pahat berbunyi.
Seperti yang saya kata, bukankah Parti PAS sudah 22 tahun menerajui Kerajaan Kelantan? Bukankah juga Parti PAS yang telah memenangi pilihanraya negeri pertama tahun 1959? Bukankah Parti PAS sedang menerajui Kerajaan Kedah? Bukankah Parti PAS pernah menerajui Kerajaan Terengganu dan Perak?

 
Tidakkah pula PKR sedang menerajui Kerajaan Selangor manakala DAP kini mengepalai Kerajaan Pulau Pinang?Selain itu, barangkali ramai masih ingat, bahawa sebelum menyertai Barisan Nasional, Parti PBS dan Gerakan merupakan Parti Pembangkang, dan bukankah PBS telah memenangi pilihanraya Sabah tahun 1985 dan Parti Gerakan telah memenangi pilihanraya Pulau Pinang tahun 1969. Akhirnya, seperti terakam dalam peristiwa, bukankah Barisan Nasional gagal memperoleh majoriti dua pertiga semasa Pilihanraya Umum 2008?

Saudara dan saudari,

Jadi, jika sungguhlah tuduhan bahawa SPR tidak berwibawa dan tidak jujur, ini semua tidak mungkin berlaku. Ternyata, demokrasi tetap berfungsi, malar dan segar di Malaysia. Ternyata, pilihanraya di negara ini ialah proses yang bersih dan rakyat sudah matang serta bijaksana untuk memilih.

Saudara dan saudari,

Pilihanraya Umum ke-13 ini bukanlah satu pilihanraya yang biasa. Ia merupakan titik penentu kepada destini rakyat dan negara.

Pilihanraya inilah yang akan mencorakkan rupawajah Malaysia hari esok untuk ditinggalkan pada anak-anak kita. Antara sebuah Malaysia yang maju berteraskan nilai serta matlamat dikongsi bersama, atau, Malaysia yang mundur terpisah oleh tembok ghaib dipalit rasa prasangka dan prejudis.

Hakikatnya, hasil kerja keras setiap generasi, kita telah membentuk Malaysia yang dikagumi rakan dan dihormati taulan. Siapa menjangka bumi yang sarat dengan segala rencam ini, mampu melepasi, apatah lagi berjaya menangani cabaran bernegara.

Pilihannya juga amat jelas, untuk kita melihat anak-anak tanpa mengira kaum mahupun agama berhilai ketawa, membesar dan berlibur bersama-sama, atau didewasakan dengan kebencian yang membara.

Di satu sudut, jalan mulia yang telah terintis semenjak merdeka, bersiram darah, bermandi air mata dan dibasahi keringat para patriot sepanjang zaman.

Hendaklah kita selalu beringat. Betapa susah payahnya bapa-bapa pengasas kita membina apa yang dinikmati hari ini. Sesungguhnya kita terhutang budi kepada Almarhum Tunku Abdul Rahman, Allahyarham Tun Abdul Razak, Allahyarham Tun Hussein, Tun Dr. Mahathir dan Tun Abdullah.

Sebaliknya, saudara dan saudari, di satu sudut lagi, jalan bersimpang siur, kelam dan gulita, dibina atas fitnah, kepalsuan dan janji-janji bohong. Jika rakyat terpedaya dengan siulan menuju lorong itu, percayalah, negara yang permai ini akan hancur, runtuh dan tenggelam.

Sudah barang pasti UMNO tidak akan membiarkan semua itu berlaku. Jika kita kehilangan harta, ia boleh dicari ganti. Jika kita hilang darjat kedudukan, ia dapat dipulih semula. Tetapi, jika kita kecundang dalam perjuangan ini, kita sudah tidak punya apa-apa lagi. Kita akan melukut di tepi gantang. Akhirnya, terbangsat dan merempat di tanah sendiri.

Bumi mana tak ditimpa hujan, laut mana tidak bergelora, bahagian dunia manakah yang wujudnya orang, atau pimpinan, atau persyarikatan atau parti yang tidak pernah tersandung atau tersalah. Di atas segalanya, sebagai kepimpinan parti dan kerajaan, kami menyusun jari nan sepuluh memohon maaf atas kekhilafan.

Justeru, saya selaku Presiden UMNO, bersama-sama Timbalan Presiden, serta seluruh saf kepimpinan parti, bersumpah dengan nama Allah dan RasulNya, berikrar dan berjanji, terus mendahulukan kesejahteraan rakyat, terus memartabat rumpun Melayu, terus membenteng akidah umat dan terus memelihara agama Islam.

Walau apapun rintangan yang melanda, biar apapun cabaran menghalang, UMNO tidak akan berpulang walau setapak, UMNO tidak mungkin berpatah jalan. UMNO takkan berdalih dalam menjulang sebuah kebaktian. UMNO dan Barisan Nasional akan mara di barisan hadapan, menghadapi musuh dari luar mahupun dalam.

Saudara dan saudari,

Kita akan menggunakan segala kudrat yang ada bagi memenangani hati dan fikiran rakyat di gelanggang demokratik. Kita akan bersaing untuk setiap undi, kita akan berusaha untuk menyakinkan setiap rakyat Malaysia, kita juga akan mengetuk setiap pintu hati dan membuka setiap gerbang harapan.

Kita percaya, rakyat Malaysia berhak mendapat kerajaan yang terbaik dan kita yakin bahawa, UMNO dan Barisan Nasionallah yang mampu untuk menawarkan yang terbaik untuk rakyat Malaysia.

Saudara dan saudari yang dikasihi sekalian,

Di sini… di sinilah kita dilahirkan, di sini… di sinilah tangis kita mula bergema. Di sini kita membina keluarga dan di sinilah kita melakar masa depan. Di sinilah juga, dengan izin Allah yang Maha Berkuasa, kita akan bersemadi untuk selama-lamanya.

Penuhkanlah tanah bertuah ini dengan rakyat yang mencintai harumnya perdamaian. Makmurkanlah watan ini sehingga labanya melimpah ke kaki halaman.

Duhai putera puteri… duhai para pejuang bangsa, segeralah… segeralah semua menyembah bakti. Pertahankan… pertahankan satu-satunya Bahtera Merdeka ini… pertahankan…. pertahankanlah Putrajaya.

HIDUP UMNO!

HIDUP BARISAN!

HIDUP MALAYSIA!

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan