Isnin, 5 November 2012

BLOG - BLOG PARTI PKR

BLOG - BLOG PARTI PKR


ANGKATAN MUDA keADILan CABANG PARIT SULONG

Posted: 05 Nov 2012 03:36 AM PST

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG PARIT SULONG


CERAMAH UMUM ANJUARAN PKR DAN AMK CABANG PARIT SULONG.

Posted: 04 Nov 2012 06:08 AM PST


MEDIA Rakyat MALAYSIA

Posted: 05 Nov 2012 03:29 AM PST

MEDIA Rakyat MALAYSIA


SELEPAS HINA ISLAM, HINA PULAK ORANG ISLAM

Posted: 04 Nov 2012 10:25 PM PST

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah

Posted: 04 Nov 2012 11:16 PM PST

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah


MERDEKA RAKYAT DI KUALA KRAU 4.11.12

Posted: 04 Nov 2012 03:38 PM PST

Biarlah foto-foto di bawah ini berbicara - dari penyediaan tempat pada 3hb November 2012 sehinggalah tamat Merdeka Rakyat di Kuala Krau pada jam 4.00 petang, 4hb November 2012.





















































Kehadiran melebihi 2000 orang dengan program bermula jam 2.00 petang yang bermula dengan hujan membasahi bumi bukanlah senang untuk diperolehi; tetapi itulah berlaku di program MERDEKA RAKYAT.  Dari jam 2.00 petang wakil-wakil dari Parti-Parti Komponen Pakatan Rakyat telah berucap bermula dengan Sdr Rosli Ahmad, Ketua PKR Cabang Jerantut; Sdr Bostamin Bakar, Ketua PKR Cabang Maran; Sdr Tan Wei Wun, Ketua PKR Cabang Cameron Highlands; Sdr Bob Manolan, AJK Angkatan Muda PKR Pusat; Sdr Ustaz Syahril Azman Al-Hafez; YB Fuziah Saleh, Naib Presiden PKR; Dato Fauzi Abdul Rahman, Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Pahang.

Ada beberapa orang lagi pimpinan PR Pahang yang hadir, tetapi oleh kerana masa mencemburui segala-galanya, mereka tidak sempat diberikan peluang untuk berucap.

Dato Seri Anwar Ibrahim sampai di tapak Merdeka Rakyat Kuala Krau jam 3.15 petang, dan sebaik sahaja
persediaan dari Bas Merdeka Rakyat siap, Dato Seri Anwar Ibrahim mulai berucap dan orang ramai meninggalkan kerusi masing-masing untuk menghampiri bas supaya dapat betul-betul rapat menghampiri Dato Seri.  Begitulah orang ramai menyayangi Dato Seri.

Semasa Dato Seri memulakan ucapan, konvoi bermotosikal dari puak-puak penjahat UMNO Kuala Krau melintasi Bas Merdeka Rakyat dengan cat merah untuk dibaling kepada bas, tetapi dengan reaksi orang ramai yang pantas, cat itu tidak dapat dibaling kepada bas, tetapi telah tertumpah kepada kereta-kereta yang diparkir di kawasan itu.

AMK Kuala Krau telah bertindak cepat; mereka mengejar konvoi itu, dan yang membawa cat itu berhenti di Dewan Orang Ramai bersebelahan dengan tapak Merdeka Rakyat, meletakkan cat disana; pada waktu itu AMK Kuala Krau menghampiri Dewan dan konvoi itu melarikan diri; dan mereka tidak dapat mengambil semula tong cat yang diletakkan di Dewan itu kerana AMK Kuala Krau telah menguncikan dengan mangga tong-tong cat yang diletakkan didalam Dewan itu.

Konvoi ini telah mengganggu sekali lagi tetapi kali ini security PKR bertindak lebih pantas, terima kasih kepada Sdr Shafei, Sdr Razali Ithnain, Sdr Ramli Idup, Sdr Mat Juah dan anggota-anggota AMK Kuala Krau yang bertindak begitu pantas menghalang kejahatan syaitan-syaitan UMNO Kuala Krau yang dikenali.

Syaitan-syaitan itu terdiri daripada belia belasan tahun dan setiap dari mereka diupah RM20.00 untuk membuat kacau, dan kami telah mengambil nama-nama mereka itu.  Gambar mereka pun turut diambil.

Pada malam sebelumnya, puak-puak syaitan yang dikenali ini telah menjalankan operasi menurunkan banner-banner PKR, menyembur banner-banner itu dengan cat dengan tulisan fitnah, dan bendera-bendera PKR yang dipasang sepanjang jalan dari Tg Kubu ke pekan Kuala Krau telah ditutup rapat dengan bendera-bendera UMNO.

Usaha mereka untuk menggagalkan Merdeka Rakyat telah gagal tetapi perbuatan mereka itu menyebabkan orang-orang UMNO yang menghadiri Majlis Merdeka Rakyat itu meloya dan mereka samasekali tidak bersetuju dengan perbuatan jahat itu; Alhamdulillah, selepas program itu, ramai diantara ahli-ahli UMNO itu melahirkan rasa keciwa dengan tindakan syaitan yang dikenali itu, dan mereka juga tahu pemimpin UMNO yang mana yang telah mengupah syaitan-syaitan itu untuk membuat kacau.  Insya Allah, pemimpin itu tidak akan diberikan sokongan oleh mereka jika terus dicalonkan oleh BN nanti.

AMK KEDAH

Posted: 04 Nov 2012 09:34 PM PST

AMK KEDAH


JELAJAH DSAI DI SABAK BERNAM DAN TANJUNG MALIM

Posted: 04 Nov 2012 08:47 AM PST

6 November 2012 (Selasa)
1) 8.30 – 12.00 mlm – Ceramah Perdana – (P-Tanjong Malim)
2) Lokasi : Dewan Tokong Khai Kee Theng, Slim River, Perak
3) Penceramah:
i. YB Dato' Seri Anwar Ibrahim
ii. YBhg Dr Mohd Nur Manuty
iii. YB Nizar Jamaluddin
iv. YB Nga Kor Meng
v. YB Sivanesan
vi. YBhg Brigadier General (B) Dato' Abdul Hadi Khatab
vii. YBhg Chua Yee Ling
4) 8.30 – 12.00 mlm – Ceramah Merdeka Rakyat – (P- Sabak Bernam)
5) Lokasi : Dataran Tanah Lesen Parit Baru, Sabak Bernam, Selangor
6) Penceramah:
i. YB Dato' Seri Anwar Ibrahim
ii. YBhg Prof Dr Aziz Bari
iii. YBhg Shamsul Iskandar Mohd Akin
iv. YBhg Ustaz Sallehan Mukhyi
v. YBhg Cik Gu Bard

UPKO AKAN KELUAR BN???

Posted: 04 Nov 2012 08:41 AM PST

Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (Upko) Tan Sri Bernard Dompok menafikan dakwaan bekas Timbalan Presiden Upko Datuk Seri Wilfred Bumburing bahawa parti itu hampir-hampir meninggalkan Barisan Nasional (BN). Beliau mengesahkan bahawa majlis tertinggi Upko telahpun membincangkan perkara itu tetapi parti memutuskan untuk terus kekal dalam BN.
"Ada pihak yang mahu bercakap tentang perkara ini, jadi kami membangkitkannya kepada Majlis Tertinggi, dan Majlis Tertinggi kemudian berbincang. "Majoriti menyuarakan supaya kami terus bersama BN disebabkan apa yang dilaksanakan oleh BN berhubung RCI (Suruhanjaya Siasatan Diraja) mengenai pendatang tanpa izin di Sabah) dan sebagainya. Jadi saya boleh mengesahkan bahawa perkara itu ada dibincangkan tetapi parti memutuskan untuk tidak bersetuju," katanya kepada pemberita selepas merasmikan konvensyen Upko bahagian Penampang di sini, Ahad.

Dompok (gambar), yang juga Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, diminta mengulas mengenai kenyataan Bumburing semalam, menegaskan dakwaan sebelum ini oleh bekas Naib Presiden parti Datuk Maijol Mahap bahawa pemimpin Upko memutuskan untuk keluar daripada BN dan menyertai pakatan sebelum mereka (bekas pemimpin) keluar daripada parti dan mengikrarkan sokongan kepada pakatan pembangkang.
Maijol baru-baru ini dipetik sebagai berkata soal untuk keluar itu tidak berlaku kerana Perdana Menteri dan Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak berjanji untuk mengumumkan penubuhan RCI mengenai isu pendatang tanpa izin dan peningkatan luar biasa dalam jumlah penduduk Sabah.
Ketika menolak dakwaan itu, Dompok berkata: "Mereka berbohong atau mereka tidak memberi kenyataan yang tepat kepada media".
"Perkara ini tidak mungkin benar kerana parti mengadakan mesyuarat, kami membangkitkannya dan tiada apa untuk kami sembunyikan. Saya rasa semua orang tahu kami ada bermesyuarat," katanya.

Anwar Ibrahim

Posted: 04 Nov 2012 07:28 PM PST

Anwar Ibrahim


Jelajah Dato Seri Anwar Ibrahim Ke Tanjung Malim & Sabak Bernam 6 Nov 2012

Posted: 03 Nov 2012 08:04 PM PDT

6 November 2012 (Selasa)

1) 8.30 – 12.00 mlm – Ceramah Perdana – (P-Tanjong Malim)

2) Lokasi : Dewan Tokong Khai Kee Theng, Slim River, Perak

3) Penceramah:

i. YB Dato' Seri Anwar Ibrahim

ii. YBhg Dr Mohd Nur Manuty

iii. YB Nizar Jamaluddin

iv. YB Nga Kor Meng

v. YB Sivanesan

vi. YBhg Brigadier General (B) Dato' Abdul Hadi Khatab

vii. YBhg Chua Yee Ling

4) 8.30 – 12.00 mlm – Ceramah Merdeka Rakyat – (P- Sabak Bernam)

5) Lokasi : Dataran Tanah Lesen Parit Baru, Sabak Bernam, Selangor

6) Penceramah:

i. YB Dato' Seri Anwar Ibrahim

ii. YBhg Prof Dr Aziz Bari

iii. YBhg Shamsul Iskandar Mohd Akin

iv. YBhg Ustaz Sallehan Mukhyi

v. YBhg Cik Gu Bard

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN

Posted: 04 Nov 2012 10:50 AM PST

PARTI KEADILAN RAKYAT NEGERI SEMBILAN


Lebih 20 ribu hadir Pelancaran Himpunan Kebangkitan Rakyat

Posted: 03 Nov 2012 07:04 PM PDT


Walaupun hujan lebat melanda Seremban Jaya seawal jam 3 petang semalam, program Karnival Rakyat tetap berjaya dijalankan sejurus hujan reda tepat jam 3.45 petang. Lebih menarik kehadiran lebih enam ribu orang pengunjung memenuhi tapak program.

Pelancaran program Anak Muda dan Pidato Pimpinan Muda jam 4.30 petang dilancarkan dengan penuh bersemangat seakan meraikan kemenangan pilihanraya umum! Tanpa diduga umpama semut yang keluar ribuan selepas hujan, para hadirin setia mengikuti program pidato yang diselang seli persembahan-persembahan kebudayaan dan artis-artis.

Pimpinan muda dari parti-parti Pakatan Rakyat seperti Siti Aishah Sheikh, Khairul Anuar @ Jonah, Bob Manolan, Teo Kok Seong, Ustaz Khairil Wafa menyampai pidato yang penuh bersemangat. Kehadiran artis-artis rakyat seperti Nizam Laksamana, Aishah, Dayang Ku Intan dan band indie Heldrasil menambah variasi acara.

Hujan kembali turun dan membasahi tapak program jam 6.45 petang yang berlarutan sehingga jam 9.30 malam, namun orang ramai yang telah hadir seawal petang semalam tetap sabar menunggu. Kehadiran pengunjung terus meningkat sekitar jam 8.00 malam walaupun hujan masih belum reda telah memadatkan padang himpunan.

Maklumat awal petang semalam turut menyebut di Padang Majlis Perbandaran Seremban juga turut berlangsung konsert hiburan yang menampilkan penyanyi ternama M.Nasir dan Hattan. Namun 'konsert berupa gangguan' itu tidak menggagalkan kehadiran di Himpunan Kebangkitan Rakyat!

Sekitar jam 9.30 malam, catatan tidak rasmi kehadiran telah mencecah lebih 20 ribu yang hadir. Selepas beberapa siri himpunan raksasa yang dilangsungkan di Negeri Sembilan iaitu Rapat Rakyat N9 pada 15 Januari 2012 dan Jelajah Merdeka Rakyat pada 7 September 2012 lalu, Himpunan Kebangkitan Rakyat sekali menjadi satu manifestasi rakyat ingin perubahan khususnya di Negeri Sembilan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan