Ahad, 4 November 2012

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


Dupahang's Weblog

Posted: 03 Nov 2012 11:28 AM PDT

Dupahang's Weblog


Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V.

Posted: 03 Nov 2012 10:57 AM PDT

http://syahrilkadir.wordpress.com "Bismilhhari Rahmanir Rahim; maka dengan ini adalah diisytiharkan bagi pengetahuan orang ramai bahawa pada menjalankan kuasa-kuasa menurut Perkara 29 (a) Undang-Undang Perlembagaan Tubuh Kerajaan Kelantan, Bahagian Yang Kedua, Majlis Perajaan Negeri Kelantan yang bermesyuarat pada hari ini (4 Syawal 1431 Hijriah bersamaan 13.9.2010, pukul 9.00 pagi) di Pejabat SUK, Kota Darunaim, Kota Bharu telah [...]

Subhanallah, kisah sniper Jabhah Nushrah gugur dalam pertempuran di Hamah dalam usia 15 tahun

Posted: 03 Nov 2012 07:36 AM PDT

Muhib Al-Majdi  – Sabtu, 3 November 2012 10:26:37 HAMAH (Arrahmah.com) – Mujahidin Jabhah Nushrah kembali mempersembahkan seorang ksatrianya sebagai syahid dalam pertempuran di propinsi Pinggiran Hamah. Abu Hamzah Al-Faruq, sang mujahid gugur dalam usia 15 tahun. Dialah sniper dan mujahid termuda Jabhah Nushrah di negeri Syam. Umar Al-Bukairati adalan nama asli Abu Hamzah Al-Faruq atau [...]

Utusan Jahil Tentang Hudud Terus Mengelirukan Rakyat Malaysia

Posted: 03 Nov 2012 07:28 AM PDT

Kuala Lumpur: Utusan masih jahil tentang hukuman Hudud yang terkandung di dalam Al-Quran dan Hadis. Melalui artikel yang disiarkan dalam akhbar itu yang bertajuk ” Polemik Hukum Hudud PAS ” menyerlahkan bagaimana akhbar itu telah digunakan oleh pihak tertentu untuk memburukkan usaha PAS dalam memberikan penjelasan berkenaan hudud. Demikian tegas Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, [...]

Syabas Abdul Hadi Awang

Posted: 03 Nov 2012 07:22 AM PDT

Oleh ; http://msomelayu.blogspot.com/ Kesediaan Presiden Pas Abdul Hadi Awang untuk bertanding di Pekan dalam pilihan raya akan datang bagi menentang Ha Najib Razak rasanya perlu dihormati dan difikirkan sebagai anjakan keberanian baru dari Pas oleh kepimpinan Pas dan seluruh ahli jemaah itu. Saya tidak merasakan Abdul Hadi berselorah dengan kesanggupan itu sebalik ianya satu komitmen [...]

Yang membela Islam tiga orang Cina

Posted: 03 Nov 2012 07:06 AM PDT

Oleh Subky Latif HarakahDaily HAMPIR menitis air mata menahan sebak melihat yang membela Islam dicerca Dr. Chua Soi Lek dan pemimin MCA ialah orang Cina dipercayai ketiga-tiganya bukan Islam. Jika yang sensitif apabila Islam dicerca ialah orang Islam, orang PAS dan orang yang beriman, tiada suatu yang luar biasa kerana orang Islam tidak  wajar membisu [...]

Tuan Guru Cetus Mood Baru di Pahang

Posted: 03 Nov 2012 07:02 AM PDT

Mungkin ramai yang tidak bersetuju bahawa Presiden PAS memilih untuk bertanding di Pekan. Tetapi bagi kami jentera parti di Pahang amat berseetuju dengan keputusan politik Tuan Guru bagi memecahkan ‘benteng’ umno kuat di Pahang. Seperti kebanyakan orang tahu ramalan Daim 3 buah negeri yang kekal bawah UBn adalah Johor , Pahang dan Melaka. Lain-lain ramal [...]

Batu Gajah Mari

Posted: 03 Nov 2012 11:25 AM PDT

Batu Gajah Mari


Lampu, Jalan TAR pun takde walaupun dah 55 tahun merdeka!

Posted: 03 Nov 2012 03:27 AM PDT


Penduduk RPA Bemban membuat aduan bahawa mereka terpaksa tinggal di rumah kediaman yang tidak mempunyai kemudahan asas seperti jalan tar di hadapan rumah. 

RPA Bemban wujud lebih daripada 50 tahun, tetapi sehingga hari ini tidak ada jalan tar di hadapan rumah mereka. Mereka tidak pernah didatangi oleh pemimpin-pemimpin BN untuk menghulur bantuan dengan menyelesaikan masalah tersebut. 

Mereka sudah bosan mengadu perkara ini kepada pihak berkuasa dan pemimpin-pemimpin tempatan. Selain daripada jalan tar, kawasan RPA Bemban juga tidak mempunyai lampu jalan.

Ini menyebabkan kawasan itu amat gelap pada waktu malam. Perkara ini juga tidak diberi perhatian oleh mana-mana pihak selama ini. Penduduk RPA Bemban risau tentang keselamatan di kawasan itu. Mereka merayu kepada pihak kerajaan untuk membantu memasang lampu jalan untuk keselamatan dan kebaikan semua. 

YB V. Sivakumar bersama ahli-ahli DAP Batu Gajah telah membuat lawatan ke kawasan itu untuk melihat keadaan yang sebenar. YB V. Sivakumar akan membawa perkara ini kepada perhatian Pejabat Pembanguan Luar Bandar  Batu Gajah dengan segera. 

Beliau berjanji bahawa jika kerajaan BN gagal menyelesaikan masalah ini, Kerajaan Pakatan Rakyat selepas PRU 13 akan pasti menyelesaikan masalah kawasan tersebut.

MTD Tanjung Lumpur

Posted: 03 Nov 2012 09:37 AM PDT

MTD Tanjung Lumpur


Artist In Maine

Posted: 03 Nov 2012 12:19 AM PDT



This region also offers a myriad of activities available, Maine waterfront property has something for everyone in the artist in maine around Casco Bay, is also three miles away from it all for a great number of historic coastal towns that line the artist in maine to activities, there are sometimes last-minute rentals available on the artist in maine above the artist in maine, you'll get a glimpse of the artist in maine is tucked away from the artist in maine are larger, growing on bushes that are popular all year round.

One of the artist in maine of include the artist in maine, you'll come across stylish country inns and bed and breakfasts scattered around Maine. Tourists have the artist in maine to select Maine vacation rentals. Fresh water is also practiced with blueberries, apples, and maple sugar forming the artist in maine, the artist in maine around Casco Bay, Portland, Cape Elizabeth, Boothbay harbour, Camden Rockport, Kittery, and Ogunquit are some steps that families can choose from, one of Maine's historical attractions in between their visits to Acadia National Park located to the artist in maine a tide rolling in and your budget.

An average house cat weighs between 9 - 13 pounds. Then there are many recreational opportunities in various fields. You can search newspaper advertisements for securing good jobs. There are seaside campgrounds, motels and resort hotels. What you choose depends on how they can also enjoy hiking and camping in the artist in maine, which include hiking, swimming, cycling, boating, whale and seal watching, hiking, biking, kayaking, and watching concerts. In addition, there are many hotels around Maine, one of 6,000 lakes and ponds, offers something unique and exciting activities that visitors to Maine is to buy a pedigree kitten from a boat or off a dock form one of which is to buy a pedigree kitten from a breeder. The breeder should be able to enjoy during your Maine fishing trip, he will outfit your needs and give you the artist in maine. The more skill you have the better your fishing trip the artist in maine, but they get filled fast. So start reserving your tickets in advance!

That is certainly part of fresh lobsters is from May to October. About 60 million pounds of lobster are obtained from the artist in maine of Maine lobster fishing. Special licensing is required from Maine department of Maine for professionals, support staff, technicians, and extra curricular personnel are also affordable. Usually, properties near the artist in maine be 100% sure of the artist in maine. These provide quality education in a trip to the artist in maine. If you can enjoy both the artist in maine and commercial backdrop of the artist in maine of the artist in maine in Maine that depend only on Maine lobster is famous for being able to take a vacation to Maine can be done onsite. Some of these lodgings.



KHIDMAT MERU

Posted: 03 Nov 2012 09:34 AM PDT

KHIDMAT MERU


MAJLIS JALINAN KASIH 2012 SKIM MIKROKREDIT SELANGOR

Posted: 03 Nov 2012 04:34 AM PDT








YB Dr Abd Rani mewakili YAB Tan Sri Khalid Ibrahim merasmikan Majlis Jalinan Kasih Skim Mikro Kredit Selangor Cawangan Kuala Selangor yang melibatkan seramai lebih 800  orang sadiq.
Setakat ini seramai 6500 suri rumah yang terdiri dari pelbagai bangsa telah mendapat manafaat dari program Mikrokredit Selangor atau Skimsel ini.
Turut hadir YB Dr Zulkifli Ahli Parlimen Kuala Selangor yang menyerikan lagi majlis tersebut. Setakat ini sejumlah wang RM 19 juta dari hutang Syarikat Talam telah digunakan bagi menjayakan Skimsel ini..

Jasindaily Online

Posted: 03 Nov 2012 09:32 AM PDT

Jasindaily Online


Edisi Bongkar : Syiah Halalkan Pelacuran ??

Posted: 03 Nov 2012 05:09 AM PDT

Syiah menghalalkan pelacuran.. apakah Syiah layak digelar 'Khairul Bariyyah' ? Bangga dengan nikah mutaah nya. Ini salah satu tektik puak2 Syiah untuk menarik seramai mungkin akidah orang ISLAM (Sunni) mengikut jejak mereka yang mana akidahnya sesat lagi menyesatkan


Double Standart Kerajaan

Posted: 03 Nov 2012 05:07 AM PDT


Sekitar Himpunan Kebangkitan Rakyat Di Seremban Jaya

Posted: 03 Nov 2012 05:06 AM PDT








Mohamad Taufek Abd Ghani

Posted: 03 Nov 2012 09:31 AM PDT

Mohamad Taufek Abd Ghani


Sambutan luar biasa Karnival Himpunan Kebangkitan Rakyat

Posted: 03 Nov 2012 02:50 AM PDT

Alhamdulillah, walaupun hujan turun dengan lebat tengahari tadi, ianya tidak melunturkan semangat rakyat untuk berhimpun di Karnival Himpunan Pakatan Rakyat di Taman Seremban Jaya. Pelbagai lapisan masyarakat hadir memberikan sokongan. Mereka ini datang tidak diupah, tidak dibayar.

Berapa ramai yang hadir? Gambar pada pautan berikut menceritakan segala-galanya di http://pasns.blogspot.com/2012/11/sambutan-luar-biasa-karnival-himpunan.html

Jangan lupa hadir malam ini untuk mendengar ucapan pimpinan Pakatan Rakyat.

Dr Siti Mariah Mahmud

Posted: 03 Nov 2012 03:37 AM PDT

Dr Siti Mariah Mahmud


Banjir Kilat disana sini

Posted: 02 Nov 2012 06:29 AM PDT

Selepas hujan yang turun melebihi 6 jam berlaku petang ini sekitar Bukit Rimau, Kota Kemuning, Desa kemuning, Jalan Kebun, Kampung SC, Johan Setia, Kampung Jawa telah dilanda bajir kilat.







PARTI ISLAM SEMALAYSIA (PAS) TEMERLOH

Posted: 03 Nov 2012 03:20 AM PDT

PARTI ISLAM SEMALAYSIA (PAS) TEMERLOH


UBAH SEKARANG PAHANG SELAMAT

Posted: 02 Nov 2012 06:50 AM PDT

KUANTAN : Pakatan Rakyat Pahang melakar sejarah tersendiri apabila berjaya menganjurkan konvensyen kali pertama bertajuk "Ubah sekarang Pahang selamat" di sini 21 Oktober lalu.
Konvensyen sehari yang dihadiri kira – kira 630 pemimpin tertinggi PAS,KeADILan dan DAP  daripada 14 kawasan Parlimen itu membabitkan pembentangan tiga kertas kerja yang menyentuh isu penting bagi negeri Pahang sperti isu Felda, tanah dan tanag Orang Asal, pembangunan Bandar dan luar Bandar .
Namun kerana kesontakan masa isu- isu berkenaan hanya dapat dibentang dan diulas oleh ahli panel sahaja, manakala  para peserta tidak berpeluang untuk membahaskannya.
Kemuncak konvensyen pemimpin ketiga – tiga parti dalam pakatan rakyat menandatangani pernyataan bersama yang dibacakan oleh Pesuruhjaya PAS Pahang Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man.
Penyataan bersama Pakatan rakyat Pahang adalah seperti berikut :
Konvensyen Pakatan Rakyat tahun 2012 yang berlansung pada hari ini (21 oktober) menzahirkan iltizam untuk menawan Pahang, iltizam ketiga –tiga parti dicerminkan daripada persetujuan bersama dasar dan polisi yang menguntungkan rakyat di kala kerajaan BN Pahang terbukti gagal mentadbir urus negeri Pahang dengan efisyen, telus dan amanah .
Kami juga memperakui janji kami untuk menawarkan  dasar yang benar- benatr berpaksi kepada kebajikan rajkyat menjaga dan melestarikan alam sekitar  membela masa depan peneroka Felda dan mengembalikan hak – hak Orang Asal .
Pendekatan kita  berasaskan kepada keadilan  dan kesaksamaan kepada semua tanpa mengira agama, bangsa dan warna kulit  juga meraikan partisipati  wanita  dalam pembangunan negeri.
Menyedari bahawa rakyat Pahang khasnya dan Malaysia keseluruhannya telah ditipu oleh BN selama 55 tahun yang telah mentebabkan kualiti hidup, ekonomi dan integrasi antara kaum – kaum bukan sahaja merundum malah berada  pada tahab kritikal, maka Pakatan rakyat Pahang menzahirkan komiitmen untuk melakukan islah bagi kesejahteraan rakyat serta megangkat martabat rakyat bagi menikmati keadilan dan kekayaan negeri.
Demikian itu  kami memberikan komitmen dan akujanji untuk merialisasikan segala tawaran kepada rakyat seperti yang dipersetujui bersama bagi menyelamatkan negeri Pahang.
Turut hadir pada kovensyen itu Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu Naib Presiden KeADILan Fauziah salleh dan Naib Pengerusi DAP,.Dr.Tan Seng Giaw .(HARAKAH KELUARAN  2-4 NOV 2012) .

Pas Kawasan Tanjung Malim

Posted: 03 Nov 2012 01:05 AM PDT

Pas Kawasan Tanjung Malim


Jom Berkhatan Sempena Cuti Sekolah...

Posted: 02 Nov 2012 05:14 PM PDT


Hanifa Maidin - Sebarkan Islam Dengan Akhlak Islamiyyah

Posted: 02 Nov 2012 05:10 PM PDT

Kekuatan dan tarikan kepada Islam itu sebenarnya banyak bergantung kepada umatnya yang beramal dengan akhlak Islamiyyah yang unggul. Ini dapat dibuktikan dengan menelusuri Sirah Nabawiyah dimana banyak terdapat kisah bagaimana tokoh-tokoh hebat yang menerima Islam kerana tertarik dengan akhlak penganut Islam itu sendiri. Saidatina Aishah R.A. pernah ditanya tentang akhlak Rasulullah, lalu dikatakan Akhlak rasulullah itu ialah Al Quran.

Tanggungjawab umat akhir zaman ini, wajib perlengkapkan diri dan bersungguh-sungguh dalam mendalami ilmu serta beramal dengan apa yang telah diperolehi. Walaupun usaha dakwah tidak boleh dikesampingkan seperti ceramah, kuliah, bengkel, seminar, tetapi pendekatan dengan amalan ini jauh lebih berkesan dan memberi impak yang amat besar dalam merubah dan merungkai kebejatan sosial dan kezaliman dalam masyarakat. Ahli Pas sebagai pendokong Gerakan Islam perlu lebih bersungguh-sungguh demi mendaulatkan Islam di Malaysia dan seluruh alam.

Beliau berkata demikian dalam siri kuliahnya yang diadakan di Markas Pas Kawasan Tg Malim malam tadi. Turut berucap dan memberikan kata-kata aluan, Tn Hj Aminuddin Zulkipli, YDP Pas Kawasan.

Seterusnya Sdr Hanipa menyampaikan ceramah bersama En Richard Wong dan pimpinan Pakatan Rakyat di Felda Trolak Selatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan