Isnin, 2 Januari 2012

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

Posted: 01 Jan 2012 11:47 AM PST

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


SELAMAT TAHUN BARU 2012

Posted: 01 Jan 2012 07:23 AM PST


Assalamualaikum..

Alhamdulillah,Allah memberikan kita lanjutan usia untuk sekali lagi bertemu tahun baru, kaliini tahun 2013.

Tahunbaru sebenarnya banyak membawa petanda kepada manusia. Petanda paling pentingialah, ia membuktikan usia kita makin lanjut dan menuntut kita kepada lebihbanyak perhitungan. Bagi orang kita, tahun baru sentiasa dikaitkan dengan azamyang baru. Walaupun mungkin ada yang belum menyempurnakan azam yang lama, namunapabila tibanya tahun baru, maka azam lama itu pun berlalu dan timbullah azam yangbaru.

Apapun, kita merasa bangga kerana yang berazam itu – sama ada azam baru atau lama –semuanya kea rah mencipta kejayaan dan kecemerlangan. Ertinya, itulah keinginanorang kita, satu keinginan yang baik sebenarnya.

Bagiorang politik pula, kedatangan tahun baru 2012, ia dikaitkan dengan teka-tekitarikh PRU yang dikatakan akan diadakan pada bila-bila masa sahaja dengan ramaiyang meramalkan ia mungkin diadakan dalam tempoh tiga bulan pertama tahun ini.

Walaupunsemua orang tahu bahawa kuasa mutlak mengenai tarikh PRU hanya terletak ditangan Perdana Menteri, namun telaah itu tetap berlaku dan diwar-warkan. Apapun, terpulanglah kepada kita semua.

Namun,sedikit mendukacitakan apabila kedatangan tahun baru diraikan oleh segelintirmahasiswa yang melakukan perhimpunan haram di hadapan Universiti PendidikanSultan Idris (UPSI) malam semalam.

Apapun alasan mereka, perbuatan itu sebenarnya amat memalukan kerana sebagaimanusia yang digolongkan sebagai pelajar telah terpedaya dengan gejala yangmerugikan.

Sayayang menonton video mengenai kejadian itu sangat malu melihat gelagat mahasiswakita yang sepatutnya menumpukan perhatian terhadap pelajaran.

Demikiancara orang kita meraikan Tahun Baru – tahun 2012 yang sarat dan penuh dengancabaran.

Sayaberdoa kepada semua, agar tahun 2012 akan mendatangkan kita kepada lebihkebaikan, dan apa yang kita inginkan dapat kita capai dengan sebaiknya.

Kepadaanda semua, selamat menyambut tahun baru 2012.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan