Rabu, 11 Januari 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 11 Jan 2012 01:07 PM PST

THE FLYING KICK


HAKIM MUDAH TERPENGARUH

Posted: 11 Jan 2012 01:00 PM PST

ANWAR PERLU DIIKTIRAF SEBAGAI MAKHLUK TERBERSIH DI DUNIA!!!

Posted: 11 Jan 2012 11:19 AM PST

NI LA TAHAP NAIB PRESIDEN PAS, BONGOK DAN JAHIL MURAKKAB!!!

Posted: 11 Jan 2012 06:50 AM PST

LIWAT SUKA SAMA SUKA PERLU DIHALALKAN - MAJLIS PEGUAM!!!

Posted: 11 Jan 2012 05:18 AM PST

SAM KETOT MAHU PERKASA MENGAKU BOM JANGKA MILIK MEREKA!!!

Posted: 11 Jan 2012 03:30 AM PST

KEPUTUSAN PERBICARAAN ANWAR TANDA KEROSAKAN BARU BERMULA... ADA AKU KISAH?

Posted: 11 Jan 2012 02:00 AM PST

PARPUKARI DAN PAPAGOMO BAKAL DISAMAN RM10 JUTA OLEH RAZAK!!!

Posted: 11 Jan 2012 12:30 AM PST

APA YANG MAHU DIKOMPROMI KADIR SYEIKH FADZIR DI SELANGOR MENERUSI SOKONGANNYA KEPADA ANWAR??

Posted: 10 Jan 2012 11:15 PM PST

TUAN IBRAHIM SAHKAN, HASAN ALI DIPECAT KERANA BELA UMAT ISLAM, AGAMA ISLAM DAN RAJA MELAYU!!!

Posted: 10 Jan 2012 10:00 PM PST

NASHARUDDIN MAT ISA ADALAH CALON PANCUNG SETERUSNYA!!!

Posted: 10 Jan 2012 08:30 PM PST

PAS PERLU TENGOK MASALAH TANAH DI KELANTAN DAHULU SEBELUM BUAT TAWARAN KEPADA PENEROKA!!!

Posted: 10 Jan 2012 07:00 PM PST

KARPAL SANGKAL KENYATAAN ANWAR KONONNYA KEMENANGAN KESNYA AKIBAT TEKANAN KERAJAAN LUAR!!!

Posted: 10 Jan 2012 05:30 PM PST

TIAN CHUA DAH GELABAH, MINTA POLIS SEGERA SIASAT BOM MELETUP!!!

Posted: 10 Jan 2012 04:00 PM PST

VIDEO: PERANGAINYA SAMA MACAM ADAM ADLI!!!

Posted: 10 Jan 2012 01:30 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 11 Jan 2012 11:33 AM PST

PEJUANG BANGSA


Sam Ketot perangkap PERKASA agar mengaku terlibat insiden letupan 901

Posted: 11 Jan 2012 06:02 AM PST


Macam sial AMK ini ..sudah start dah fitnah sana sini .....terbaru mereka cuba perangkap PERKASA dengan cabaran bahawa tidak terlibat insiden letupan bom luar mahkamah tinggi Kuala Lumpur.




Angkatan Muda KEADILAN (AMK) mencabar Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) menafikan penglibatan mereka dalam insiden letupan berhampiran Kompleks Mahkamah Tinggi Jalan Duta Isnin, lalu.
Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin mengulas laporan utama akhbar Utusan Malaysia bertajuk 'Peserta Bawa Bom' yang mendakwa tiga butir bom buatan sendiri itu adalah milik peserta perhimpunan Bebas Anwar 901.






Menurut Shamsul, laporan berita yang kononnya memetik sumber polis itu jelas bersifat jahat dan bertujuan memburuk-burukkan imej penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim.


"Kita semua sedia maklum bahawa penyokong-penyokong Saiful Bukhari Azlan yang dikatakan terdiri daripada beberapa orang ahli Perkasa turut berada berhampiran dengan lokasi di mana letupan bom tersebut berlaku.


"Sebelum daripada itu, Presiden Perkasa Dato' Ibrahim Ali turut membuat kenyataan kepada pihak media bahawa Perkasa akan turun untuk melakukan provokasi pada perhimpunan Bebas Anwar 901. Apakah wujud kemungkinan bahawa insiden letupan tersebut didalangi oleh ahli Perkasa?," soal beliau.


AMK juga katanya, mendesak akhbar Utusan Malaysia mendedahkan identiti 'sumber polis' yang dikatakan mendakwa tiga butir bom berkenaan milik peserta perhimpunan tersebut.


Katanya lagi, adalah pelik apabila polis sendiri masih belum mengumumkan hasil siasatan, tetapi akhbar Utusan Malaysia telah melaporkan 'hasil siasatan' mereka sendiri yang kemudian diolah menjadi berita fitnah dan propaganda jahat.


"Berdasarkan pemantauan pihak AMK pada pagi tersebut, peserta perhimpunan hanya dibenarkanmasuk ke kawasan kompleks mahkamah seawal jam 6.30 pagi dengan dikawal ketat oleh pihak polis.


"Pihak polis turut memeriksa beg setiap peserta perhimpunan yang masuk ke perkarangan kawasan sekitar kompleks mahkamah dan kemudiannya meneruskan kawalan sehingga perhimpunan bersurai," kata beliau.
Justeru, katanya, AMK akan menulis surat rasmi kepada Ketua Polis Kuala Lumpur supaya mengumumkan hasil siasatan polis dan pihak yang bertanggungjawab dalam insiden yang menyebabkan beberapa peserta perhimpunan mengalami kecederaan.

Bapa Saiful bidas kaldai Anwar, Majlis Peguam cuba halang kemukakan rayuan !

Posted: 11 Jan 2012 04:30 AM PST



Bapa Mohd Saiful Bukhari Azlan pada Rabu merayu Peguam Negara memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Isnin lalu yang membebas dan melepaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada dakwaan meliwat anaknya.

Azlan Mohd Lazim, 58, berkata, beliau akan terus bersama anaknya itu menuntut keadilan bagi mengembalikan nama dan maruah Mohd Saiful serta seluruh ahli keluarganya.

"Demi anak saya, saya merayu agar pihak Peguam Negara memfailkan rayuan.

"Sebagai bapa, saya akan terus bersama anak saya dan berjuang untuk memastikan aduan anak saya ini mendapat pengadilan seadil-adilnya," katanya pada sidang media di kediamannya di Bandar Utama di sini.

Dalam pada itu Azlan turut melahirkan rasa kecewa dengan kenyataan Majlis Peguam yang menyarankan agar Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan.

Jelas beliau, tindakan berkenaan dilihat sebagai langkah bagi menidakkan hak seorang warganegara untuk mendapatkan keadilan sehingga ke peringkat tertinggi berdasarkan Perlembagaan Persekutuan.

"Majlis Peguam seharusnya bersikap natural dalam melihat suatu proses keadilan berlangsung dan bukannya dengan menghalang proses keadilan berlangsung.


"Mengapa Majlis Peguam selama ini tidak pernah bantah tertuduh dalam kes ini yang mengikut rekod telah mengemukakan rayuan atau permohonan sebanyak 36 kali? Ini baru pertama kali pihak kami mohon untuk buat rayuan sudah mahu dihalang.


"Mengapa 'double standard? Adakah kerana anak saya hanya seorang insan kerdil, bukan seorang VIP atau ahli politik, maka hak beliau dinafikan begitua sahaja," katanya.

Sementara itu Azlan berkata, pihaknya akan mempertimbangkan langkah seterusnya termasuk kemungkinan membuat saman sivil sekiranya Peguam Negara memutuskan untuk tidak mengemukakan rayuan.

Dianya mengenai keadaan Mohd Saiful ketika ini, Azlan berkata anak lelakinya itu tabah dan menerima keputusan mahkamah dengan tenang.

"Saiful tenang sahaja, beliau kini sedang bekerja di suatu tempat di Kuala Lumpur. Kehidupannya mesti diteruskan.

"Kami sekeluarga profesional dalam perkara ini, hakim telah menjalankan tugasnya dengan membuat keputusan berkenaan," katanya.

Isnin lalu Mahkamah Tinggi melepaskan dan membebaskan Anwar atas tuduhan meliwat Mohd Saiful yang juga bekas pembantu peribadinya pada 2008 atas alasan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berkata, keputusan tersebut dibuat kerana dalam kes seksual, mahkamah keberatan untuk menyabitkan tertuduh hanya berdasarkan keterangan mangsa – mstar

Mahfuz Bean perbodohkan diri sendiri menjadi penyiasat letupan bom 901 !

Posted: 11 Jan 2012 03:39 AM PST




Satu lagi kenyataan bangang penyiasat ternama PAS , Mr Bean Mahfuz yang membuat analisis secara logik PAS iaitu mendakwa ketiga-tiga letupan itu bukan dibawa penyokong Anwar.

Mahfuz  bukan memberikan bukti tetapi menyimpulkan melalui akal dangkal dia saja seterusn pertahankan bahawa letupan berkenaan bukan dibuat penyokong Anwar.  Beliau sebaliknya  seperti cuba menuduh polis yang melakukan semua ini .

Malang betul PAS mendapat pemimpin seperti Mahfuz yang jelas memperbodohkan dirinya sendiri.








Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar berkata adalah "tidak masuk akal" bahawa ketiga-tiga letupan yang berlaku di perkarangan kompleks mahkamah Kuala Lumpur pada hari Isnin lalu dibawa oleh penyokong-penyokong Pakatan Rakyat.


Katanya, ini kerana bom-bom berkenaan telah menyebabkan kecederaan kepada penyokong Pakatan sendiri dan merosakkan beberapa kenderaan mereka.


"Polis kena perjelaskan dari pihak mana. Takkan orang yang simpati dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang letak hingga kereta exco pun kena," katanya.


"Polis jangan begitu mudah buat andaian ia (letupan itu) dibuat oleh peserta (perhimpunan), katanya selepas mengumumkan perkembangan konvensyen Pakatan Rakyat di Alor Star pada Sabtu ini.


"Saya percaya polis ada kamera? Itu sesuatu yang malang jika tiada kerana kita boleh lihat bagaimana kejadian berlaku," kata Mahfuz.

Ustaz Nasharuddin tunggu masa saja arahan pemecatan oleh Anwar !!

Posted: 11 Jan 2012 01:20 AM PST




Bekas Timbalan Presiden Pas, Ustaz Nasharuddin Mat Isa yang kini menganggotai Ahli Jawatankuasa Pas Pusat dilihat berada pada kedudukan bahaya dan mungkin pada bila-bila masa akan menerima nasib yang sama seperti mana bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Ali yang baru sahaja dipecat Ahad lalu.

Pengerusi Biro Agama Pemuda UMNO, Ustaz HJ Mohd Afandi Yusof berkata gerak geri beliau serta segala tindak tanduk Ahli Parlimen Bachok itu mungkin dalam perhatian golongan Anwarinas yang telah berjaya mencampakkan Hasan Ali keluar daripada Pas.

Menurut beliau tidak mustahil perkara yang sama yang menimpa Hasan Ali itu akan turut terkena kepada Nasharudin memandangkan beliau didakwa tidak sebulu dengan golongan Anwarinas yang berada di dalam Pas hari ini.

"Mungkin Pas hari ini menunggu lampu hijau daripada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat 'suis utama' di dalam Pas yang tidak boleh dijentik atau disentuh oleh mana-mana pemimpin di dalam parti berkenaan.

"Apa yang berlaku terhadap Dr Hasan seolah-oleh menggambarkan kedudukan Anwar lebih tinggi 'darjatnya' dari kalangan pimpinan Pas yang lain termasuklah Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Apa tidaknya…..Sebaik sahaja disentuh oleh Dr Hasan, beliau menerima tekanan dan akhirnya dicampak keluar dengan serta merta tanpa ada sedikitpun penghargaan terhadap Adun Gombak Setia itu", katanya kepada UMNO-Online di sini, hari ini.

Kata beliau lagi, jika dulunya Hasan dijaja dan didukung sebagai pemimpin serta cendekiawan yang menyertai Pas, hari ini kerana taksubnya kepada Anwar, segala-galanya hilang dalam sekelip mata.

Afandi yang juga Ketua Pemuda UMNO Rantau Panjang seterusnya menegaskan cengkaman kumpulan yang pro kepada Anwar di dalam Pas hari ini seolah-olah tidak dapat dibendung lagi.

Mereka katanya menguasai segala tindak tanduk dan seolah-olah bertindak kepada nasihat daripada orang luar untuk menggerakkan parti berkenaan.

"Kepada Ustaz Nasharudin, bersedialah untuk menghadapi segala kemungkinan kerana kedudukannya dalam paras bahaya….Jika musim tengkujuh, amaran pada tahap berjaga-jaga," katanya. -MediaUMNO

Dr Mariah dakwa nyanyian Muslimat PAS seperti sambut Nabi tiba di Madinah !

Posted: 11 Jan 2012 12:00 AM PST







"Rakaman itu sebenarnya hendak ditujukan kepada ahli-ahli PAS dan penyokong PAS yang tidak hadir di Himpun 901 dan akan melihat rakaman tersebut di luar konteks peristiwa.


Sesiapa yang ada bersama pada Himpun 901 tahu yang sebahagian Muslimat PAS dan wanita yang hadir telah berhimpun di satu sudut tempat berhimpun untuk bermunajat kepada Allah SWT untuk membebaskan Anwar






Kami telah mengetuai bacaan Ma'thurat dan Yasin. Malah pengumuman pembebasan Anwar diumumkan sebaik sahaja muslimat habis membaca Yaasin. Sebahagian muslimat telah mengadakan sujud syukur sebaik sahaja keputusan diketahui di tempat perhimpunan.


Kalau kita singkap sirah Rasulullah saw, apabila Nabi s.a.w. sampai di Madinah baginda di sambut oleh muslimat dengan nanyian dan rebana untuk menzahirkan kegembiraan.


Hanya orang yang tidak mendalami hukum sahaja yang membangkitkan isu suara wanita itu aurat pada ketika ini.


Apa pun oleh kerana ia satu perkara baru dan bukan satu budaya muslimat, bagi mereka yang merasa tersinggung, Dewan Muslimat memohon maaf dan akan lebih berhati-hati dengan perangkap Umno BN di masa akan datang". Sumber : Harakahdaily





Ini kata munajat kesyukuran kata Dr Mariah ?? UMNO mampus itu munajat ke ??? ..

sudah kantoi nak cuba menegakkan benang yang basah lagi .

PANAS !! Ratu Bogel PKR dah jadi model kalendar kerajaan Selangor !!

Posted: 10 Jan 2012 10:30 PM PST


Hebat kerajaan Khalid Gagap dan PKR ini menerajui Selangor .. Elizabeth Wong yang pernah  terpalit skandal  gambarnya telanjangnya ketika tidur dulu  kini sudah pun diangkat menjadi model  untuk Kalendar 2012 Selangorku . Mungkin dianggap  bersih sebab beliau  pernah jumpa Tok Guru Nik Aziz selepas kecoh isu itu   dulu... ..hahaha

"Selangorku Kekal Hijau "... Tak ada orang lain lebih layak ke selain Exco kesayangan Khalid Gagap dan Anwar Ibrahim ini ?    Kalau la Datin Seri Rosmah Mansor diletakkan dalam kalendar kerajaan seperti ini , memang puak2 pencacai Pakatan confirm akan jaja dan maki di blog , facebook dan ceramah2 .




sumber : Helen Ang

Luahan Nurul Izzah sayang papa hebat ...

Posted: 10 Jan 2012 09:30 PM PST


Perghh....jiwang giler drama  Nurul Izzah ini . Hang pa baca ayat  anak kaki pembelit & penipu seperti bapanya ini ..

Pengundi Permatang Pauh warning Anwar utamakan Parlimennya selepas bebas kes liwat

Posted: 10 Jan 2012 06:09 PM PST




P.PINANG - Setelah Anwar dibebaskan dari belenggu tuduhan meliwat Saiful Bukhari Azlan, masyarakat di P.Pinang khususnya Permatang Pauh berharap Anwar akan lebih kerap turun ke kawasan Parlimennya sendiri berbanding mengadakan lawatan ke luar negara.

Hasrat tersebut diluahkan oleh beberapa pengundi di kawasan Parlimen Permatang Pauh kepada pihak UtaraNews selepas program kesyukuran pembebasan Anwar di tapak expo Seberang Jaya semalam.

Mereka mahukan Anwar lebih menjaga kebajikan masyarakat Parlimen Permatang Pauh yang agak jarang dikunjungi oleh pemimpin tersebut selepas 3 tahun beliau menyandang jawatan sebagai Ahli Parlimen.


"Datuk Seri kena kerap turun ke sini bagi menjengok masyarakat serta menarik sokongan pengundi baru untuk Pilihanraya Umum ke 13 nanti. Jangan hanya tunggu waktu berkempen saja baru nak turun.." kata seorang penjawat awam yang hanya mahu dikenali sebagai Mat.

Rakannya pula menyarankan Ketua Pembangkang itu supaya menumpukan usaha membangunkan pembangunan kawasan Pekan Permatang Pauh yang didakwanya agak ketinggalan berbanding dengan kawasan lain seperti Kepala Batas dan Bukit Mertajam.


"Kalau tengok Kepala Batas dan juga BM (Bukit Mertajam), Pekan Permatang Pauh agak ketinggalan dari segi pembangunan. Ini yang patut difokuskan oleh Anwar selepas beliau bebas dari konspirasi kes liwat." katanya.

Anwar kini dalam lawatan ke Mumbai India bagi bertemu dengan cucu kepada Mahatma Ghandi. Baru-baru ini, penulis blog Raja Petra juga mempersoalkan tindakan Anwar yang lebih kerap ke luar negara berbanding turun ke Parlimennya sendiri.


sumber : UTARA NEWS 



*** Anwar lebih banyak ke luar negara dari turun padang ke Parlimennya sendiri melihat rakyatnya  ..rekod tahun  lepas saja dikhabarkan lebih 80 kali  ke luar negara !!

Guan Eng akan lepaskan Parlimen Bagan atau DUN Air Putih ???

Posted: 10 Jan 2012 05:03 PM PST


Apabila Karpal Singh semalam umumkan bahawa DAP di Semenanjung akan bertanding  satu kerusi saja , ini bermakna Lim Guan Eng juga terpaksa melepaskan satu kerusinya samada Parlimen Bagan atau DUN Air Putih .

Jika ketua regim DAP yang kuat membohong ini lepaskan Parlimen , maka beliau akan menjadi CM sahaja  jika DAP berjaya pertahankan kerajaanya  serta DUN Air Putih nanti .   Sebaliknya ,  kalau Guan Eng  lepaskan Air Putih , maka beliau mungkin boleh dah angan-angan jadi Menteri atau TPM jika kerajaan Pakatan menawan Putrajaya .


Guan Eng kalau pilih Bagan , maka mudah bagi  BN P.Pinang mencatur strategi untuk menafikan 2/3  DUN P.Pinang kerana DAP perlu menamakan CM baru . Adakah Ng Wei Aik Adun Tong Gas ?? ..hahah

Kita tunggu dan lihat game DAP ini ...





Setiap calon DAP akan hanya bertanding di satu kerusi pada pilihan raya umum akan datang, kata Pengerusi Kebangsaan parti Karpal Singh.

Beliau berkata amalan baru itu bagi memastikan calon terbabit dapat memberi perhatian penuh kepada kawasannya jika dia memenangi kerusi yang ditandingi.

"Tiada lagi dua kerusi, tidak seperti masa kami, kami dulu tidak mempunyai calon yang mencukupi. Sekarang keadaan sudah berubah, kami mempunyai ramai calon dan kami mesti beri peluang kepada yang lain. Saya ambil serius isu ini, tiada lagi kerusi berganda dalam DAP," katanya pada sidang media di sini.

Bagaimanapun kata Karpal, keputusan itu tidak meliputi Sabah dan Sarawak memandangkan DAP tidak mempunyai ramai calon di kedua-dua negeri berkenaan.

Ditanya sama ada parti lain dalam pakatan pembangkang akan melakukan perkara serupa, beliau berkata: "Kami (DAP) tidak boleh campur tangan dengan pakatan, tetapi pakatan wajar mencontohi jejak langkah DAP."

Katanya walaupun beliau tidak boleh mendesak rakan sekutu DAP dalam pakatan melaksanakan langkah itu, perkara tersebut akan dibangkitkannya pada mesyuarat bulanan jawatankuasa eksekutif pusat bulan depan.

Apa ada di Mumbai yang Anwar pergi sekarang sambut kemenangan ?

Posted: 10 Jan 2012 03:35 PM PST




Mengapa Anwar selepas dibebaskan pergi ke Mumbai ?   Orang kalau bersyukur dibebaskan mahkamah la  seperti kes Anwar ini, sudah tentu akan ke tempat suci seperti Mekah .

Apa yang ada di Mumbai sekarang ? Mungkin info di bawah ini boleh timbulkan banyak persoalan dalam benak fikiran ada..  hahaha

Is Mumbai emerging as India's gay capital?


Mumbai:  A rocking party scene, nightclubs, support groups and a magazine--Gays in Mumbai have a host of choices vis-a-vis other cities.

A comparison across four cities -- Pune, Bangalore, New Delhi and Mumbai - reveals that Mumbai is fast emerging as India's gay capital.

A year after Section 377 was decriminalised, there were more than 20 gay parties organised in Mumbai in the last two months. While Delhi hosted 15, 10 were held in Bangalore and none in Pune.

While Mumbai has nearly half a dozen active gay support groups, that is not the case in Delhi, Bangalore and Pune.

While the city has a magazine for gays -- Bombay Dost, Pune has two -- PUCK and The Queer Chronicle.

"Being a cosmopolitan city, we are more accepting than any other city. The number of parties, conferences, film festivals is more than in other cities," said Nitin Karani of Bombay Dost Trust.

Bangalore is fast catching up too. "The number of parties in Bangalore has risen from one a month to 10," said Abhishek Aggarwal, event manager of Pink Nation, a Bangalore-based gay group. "In recent times though, we have had difficulty finding a venue."

Abhishek said hotels are not open to letting out their space to hold gay parties.  "Until recently, I was convinced Bangalore was gay-friendly. But now, I feel otherwise."

Girish Kumar of Humsafar Trust stresses on why Mumbai, not Delhi, is the gay capital. "Mumbai has a more open outlook than Delhi. Bangalore is progressive, but has not yet reached the mark. So Mumbai is the undisputed champion," says Kumar.

However, Vikram Doctor, founder of Gay Bombay, a support group for gays, feels Mumbai ranks next to Chennai in terms of facilities towards the community. "Tamil Nadu has policies for the gay community and has even offered houses and free medical supervision," he said.
http://www.ndtv.com/article/cities/is-mumbai-emerging-as-indias-gay-capital-34876&cp

Artikel ini MyMassa ambil dari alamat seperti di atas. Bukan rekaan MyMassa.

Video trio Hassan Ali - Ibrahim Ali - Nasharuddin yang perlu ditonton !!

Posted: 10 Jan 2012 12:00 PM PST



Hassan Ali mendakwa dirinya dipecat parti  kerana kritik Anwar Ibrahim  , ditambah lagi campur   tangan Azmin Ali yang mendesaknya dikenakan tindakan .



Apa tanda bila Ustaz Nasharuddin hadir ke rumah Hassan Ali ? Adakah Nasharuddin akan menerima nasib yang sama oleh PAS seperti berlaku kepada bekas pesuruhjaya PAS Selangor ini ?




DIMENSI

Posted: 11 Jan 2012 11:24 AM PST

DIMENSI


Omegay: Guan Siyal Eng dapat hadiah lagi...hamik kooo kehkehkeh

Posted: 11 Jan 2012 06:48 AM PST

Guan Eng 'dihadiahkan' replika jentolak


2012/01/11

GEORGETOWN: Seorang pengusaha bengkel motor di sini hari ini cuba "menghadiahkan" Ketua Menteri, Lim Guan Eng, dengan sebuah replika berbentuk bengkel, tandas dan jentolak sempena ulang tahun pertama premis Mega Xtreme Motornya dirobohkan. 

Bagaimanapun, pengusaha bengkel itu, Mohd Yacoob Mohd Nor 23, yang diiringi oleh beberapa anggota Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) Pulau Pinang gagal menyerahkan "hadiah" itu kepada Lim kerana tidak dibenarkan berbuat demikian oleh pengawal keselamatan.
Selepas menunggu hampir 45 minit, pengawal keselamatan di ruang legar pejabat kerajaan negeri di Tingkat 3, Kompleks Tun Abdul Razak (KOMTAR) di sini meminta mereka meninggalkan "hadiah" itu di kaunter pengawal.
Mohd Yacoob berkata, beliau memberikan "hadiah" itu kerana tidak berpuashati dengan tindakan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) merobohkan bengkelnya pada 11 Januari tahun lalu. 

"Lesen dan tanah di mana bengkel itu terletak adalah milik persendirian dan bukannya tanah kerajaan negeri dan tindakan merobohkan tidak sepatutnya dilakukan kerana notis perlu diberi terlebih dahulu," katanya kepada pemberita di sini hari ini. 


Selepas bengkelnya dirobohkan, beliau menghantar sepucuk surat kepada Yang Dipertua MPPP untuk mendapatkan sebab kenapa bengkel itu dirobohkan dan sehingga kini masih belum mendapat sebarang maklum balas. - BERNAMA 

Omegay: weii nurul - shut up!..

Posted: 11 Jan 2012 05:20 AM PST

sila klik

Nurul: 'Kami akan bersama papa, juang hingga akhir'

"Dan, saat mendengar satu persatu patah bicara yang keluar daripada mulut Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, yang jelas membebaskan papa dari tuduhan itu, saat itu air mata saya, mama dan adik-adik gugur satu persatu.

"Papa bebas! Syukur tidak terhingga saya panjatkan kepada Ilahi, wajah mama dan adik-adik melintas di mata." - SH


berjurai2 lah air mata si anak sama macam air mani bapak dia mengalir kat celah kelengkang anak ikan mahupun chinadoll. tapi ko jangan lupa nurul..saiful pun ada bapak. ko takde hak nak halang perjuangan keluarga saiful untuk dapatkan keadilan. tak ade sebab pihak saiful tak boleh kemuka rayuan sedangkan bapak ko boleh mintak tangguh sampai lenguh kepale lutut karpal!..so shut ur mouth up! harkkkk ptuihhh kehkehkehkeh

Omegay: akibat suka 'tekan'..anuwar tertekan panic button! >XD

Posted: 10 Jan 2012 04:31 PM PST

Anwar dicabar kemuka bukti terdapat tekanan luar

KUALA LUMPUR 10 Jan. - Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar mengemukakan bukti dakwaannya yang mengatakan keputusan penghakiman kes liwat membabit beliau semalam dipengaruhi tekanan dari luar negara.

Presiden Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia (Reformis), Ramlan Abu Bakar berkata, sebagai Ketua Pembangkang, Anwar seharusnya lebih bertanggungjawab dan membuktikan setiap dakwaannya.

"Buktikan kepada rakyat negara ini siapakah sebenarnya yang memberi tekanan kepada kerajaan dalam kes ini jika ada.

"Kena tunjuk negara mana yang beri tekanan. Jangan main cakap saja, cakap mesti ada bukti," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Semalam, Anwar dalam reaksinya menyifatkan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah membebaskannya daripada tuduhan meliwat ada kaitan dengan kebimbangan kerajaan terhadap imej buruk di mata dunia sekiranya beliau didapati bersalah.

Ramlan berkata, Anwar sepatutnya menarik balik tuduhan terdahulu yang mengatakan wujud konspirasi di dalam perbicaraan kesnya.

"Sebagai seorang ketua, Anwar perlu buktikan pendirian yang tetap dan kredibiliti dalam sesuatu perkara.

"Kalau dia gentleman dia kena tarik balik tuduhan itu dan bukan memutar belit dan menukar tuduhan selepas dilepaskan mahkamah," tegasnya.

Sehubungan itu, katanya, tindak-tanduk Anwar yang sentiasa membuat tuduhan dan menyebar temberang harus dinilai oleh rakyat khususnya penyokong Ketua Pembangkang itu sendiri. - Utusan Malaysiaku sayang

"mane ade tekanan?..tengok gua join demo santaiii jek!"

tekanan ke mender?? cakap jek laa dia takut rakyat tau dia dapat sokongan dari pihak luar kan senang!. sebelum ni amerika mengaku mereka mengikuti perbicaraan ini dari dekat dan gumbira sbb anuwar di bebaskan!. begitu jugak dengan beberapa lagi negara luar yg sokong si peliwat tu kehkehkehkeh..

lagi pun dia tau hakim tak nyatakan sama ada dia bersalah atau tidak. pihak pendakwa masih ada beberapa hari untuk kemuka rayuan ke mahkamah rayuan. jelas anuwar tak senang duduk sebab dia belum benar2 bebas kehkehkehkeh...kita tungguuuuuuuu!!!

1MalAySia BlogPoLitik

Posted: 11 Jan 2012 09:30 AM PST

1MalAySia BlogPoLitik


Plugin Waktu Solat Dunia Dilepaskan utk Semua Blogger

Posted: 10 Jan 2012 05:38 PM PST

Kepada semua Blogger Politik jom kita letak Plugin Waktu Solat seperti di sidebar kanan atas blog ini untuk ingatkan diri kita dan membaca. Plugin Waktu Solat Dunia di sediakan bukan sahaja untuk blog wordpress juga untuk blogspot. Plugin boleh dipasang oleh semua Blogger seluruh dunia mengikut kawasan masing-masing.

Berminat sila dapat detailnya @ Projek Waktu Solat Dunia

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 11 Jan 2012 04:15 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


INI VIDEO MUSLIMAH PAS ALA-ALA BROOK :::: PAS BERSAMA2 PAKATAN RAKYAT UNTUK TUBUH NEGARA ISLAM ? ... LIHAT REALITI CARTA INI & PIKIRKAN ...

Posted: 10 Jan 2012 11:14 PM PST

Aku petik carta pai ini dari blog sahabat , di SINI ... bagi aku secara peribadi, CARTA INI MEMANG LOGIK & MASUK AKAL ...

Negara Islam idaman PAS dalam PAKATAN RAKYAT akan hanya tertubuh dengan jayanya jika majoriti Cina + India (68%) dalam parti DAP itu separuh daripadanya sanggup menyokong Penubuhan NEGARA ISLAM yang diperjuangkan oleh Pas selama ini ...

Mahukah Majoriti orang Cina & India dalam DAP ikut kehendak/perjuangan PAS ? ...

Ingat, Negara Islam pasti DAP tak mahu ...
Negara Berkebajikan sahaja yang DAP & PKR mahu.

Jadi pendekata, PAS akan terus menjadi parti Pak Turut sahaja dalam Pakatan Rakyat selepas PRU13 nanti !

Sementelah pula, Anwar sebagai Mastermind PKR juga tidak pernah menyokong tuntutan Negara Islam PAS.

Walaupun hakikatnya prinsip asal dan dasar tubuh Pas ADALAH UNTUK ISLAM.

Di bawah ni aku petik Misi & Dasar Parti PAS copy-paste daripada laman web Rasmi PAS sendiri (www.pas.org.my) ;
Dasar PAS ialah ISLAM

Seruan PAS ialah ALLAHUAKBAR

Usaha-usaha PAS :

1. ....

2. Memperjuangkan Islam sebagai aqidah dan syari'ah serta menjadikannya sebagai panduan berpolitik dan bernegara serta memperkenalkan nilai-nilai ke Islaman dalam usaha menegakkan keadilan dan kemajuan di segenap bidang termasuk pemerintahan dan pentadbiran, ekonomi dan sosial serta pelajaran dan pendidikan.

3. ....



TAPI bila menonton kelakuan ala-ala brook MUSLIMAH PAS yang kononnya berkelakuan "ISLAM SEBENAR (VERSI PAS)" di dalam video ni, maka terdetiklah dalam hati aku bahawa PAS hanyalah menggunakan nama ISLAM semata-mata pada nama parti mereka ...


Walhal, mereka tak ada pun berhasrat secara sebenar untuk menjadikan ISLAM & NEGARA ISLAM itu satu pegangan dalam kehidupan di Malaysia ...

Pada PAS : Asalkan Bukan UMNO konon, DAP pun OK kalau dengannya PAS dapat jawatan di Putrajaya ! Islam letak tepi jalan saja pun tak apa ! .... Prinsip baru sebeginilah yang YB. Hassan Ali melawan PAS.

Selamat menonton video MUSLIMAH PAS YANG TERLEBIH ISLAMIK DARI WANITA UMNO YANG DIORANG CERCA SELAMA INI ... !


Pikir2kan & Selamat Beramalllll ! ....



AloQStaQ
2:42 Ptg
11-JANUARI-2012
RABU

anakbukitgantang says

Posted: 11 Jan 2012 03:55 AM PST

anakbukitgantang says


Kenyataan Mufti Wilayah Persekutuan menjawab fitnah terhadap Jamil Khir

Posted: 11 Jan 2012 02:37 AM PST



Demi sebuah kebenaran- saya nyatakan

Dari pengalaman saya sebagai pegawai Kerajaan setiap jabatan diberi budget untuk menguruskan urusan pentadbiran. Dan sebagai sebuah jabatan ugama, MAIWP menggunapakai wang berdasarkan apa yang dibenarkan di dalam Islam.

Keterangan penggunaan kos guaman Datuk Jamil Khir diberi penerangan di perenggan 2,3 dan 4

Perenggan 2 

Jawatankuasa Perundingan Syarak 2000 telah meluluskan RM 205,000 sebagai perbelanjaan undang undang di bawah asnaf fiisabilillah

Perenggan 3

Peruntukan diwujudkan berdasarkan Akta pentadbiran Undang Undang Islam (Wilayah Persekutuan 1993) (Akta 55) Bahagian ii Perkara 5(2) yang menyatakan

"  Majlis boleh mendakwa dan didakwa atas nama perbadannya  " dan

Dalam melaksanakan tanggungjawabnya Majlid perlu mendapatkan keptusan mahkamah dalam kes tuntutan jenazah muaallaf yg dituntut keluarga bukan Islam

Oleh itu dalam bahasa pasar  Majlis (MAIWP) telah memperuntukkan sejumlah wang yg HALAL dari asnaf fiisabillah untuk membelanjakan bagi kos guaman

Perenggan 4

Tafsiran asnaf fiisabillah diberi tafsiran yang lebih LUAS oleh Imam Fakrul Radzi dan Syeikh Rashid Rida dalam Tafsir Al Manar. Menurut Syeikh Rashid Rida "PENDAPAT YANG BENAR MENGENAI FIISABILLAH IALAH SEGALA YANG MENYENTUH KEPENTINGAN  UMAT ISLAM DALAM MENEGAKKAN URUSAN UGAMA DAN PEMERINTAHAN"

Pesanan saya kepada pegawai kerajaan di JAKIM yg deraf jawapan Parlimen kepada Dr Mashitah bertaubatlah . Jangan jadikan kepentingan dan party politik yang anda sokong megabui mata anda-Sesungguhnya tiada DALIL  dan NAS  yang menghalalkan meruntuhkan Pemerintah Islam berdasarkan mahzab Islam ASWJ!

Saya juga pernah deraf jawapanbalas kepada Parlimen tapi tak tergamak nak sabotaj Pemerintah Islam!

Sebab calon Barisan Nasional tidak diterima......

Posted: 10 Jan 2012 09:02 PM PST

Setelah 4 tahun Pakatan memerintah beberapa negeri kerosakan ekonomi-sosial- ugama amat ketara. Rekod dan performance Barisan Nasional terbukti terulung dan tak dapat ditandingi dari segi pemerintahan yang telus dan cekap (good governance) dan menjaga kebajikan (social responsibility) kepada rakyat

Rakyat mengakui ketidak berkesanan Pakatan. Malah umat Islam melihat bahawa UMNO adalah lebih ikhlas berjuang mendaulatkan syiar Islam.  Bagaimanapon Barisan Nasional dilihat gagal membawa rakyat menyebelahinya.

Jentera Kerajaan dilihat telah bekerja keras. Tapi ada satu faktor yang membuatkan rakyat teragak dari terus memberikan sokongan kepada Barisan Nasional.

Selain isu calon kitar semula (rujuk catatan di bawah) yang membawa kepada merosotnya undi Barisan Nasional pada PRU12 satu lagi faktor liabiliti ialah isu "Puan Perdana Menteri" (Mrs. Prime Minister)

" Oleh kerana itu DS Najib, UMNO, BN dan seluruh kepimpinan mereka haruslah terbuka dengan segala teguran rakyat mahupun pahit seperti jadam.


Faktor-faktor dalaman yang boleh melemahkan parti atau faktor yang boleh membuat rakyat hilang keyakinan harus segera dibuang.


Realitinya hari ini ialah faktor DS Rosmah dikira menjadi factor yang penting dan telah pun menyumbang kepada kelemahan kewibaawaan PM sendiri. Berbagai macam bisikan sudah didengar walaupun berbisik. Di kalangan pegawai-pegawai Kerajaan berbisik, pelajar U berdemo, makcik – mak long di kampong bercakap-cakap dan seluruh anggota masyarakat sudah berbunyi, hanya mahu dilayan atau tidak itu sahaja. Atau mahu disapu ke bawah karpet merah terserah.

Kalau nak jaga hati PM dan berangan-angan panjang untuk cari makan kita jangan layan dan kita semua diam sahaja. Akibatnya kita sama-sama tunggu keputusan PRU13 nanti apa akan jadi kalau tangan yang memangkah beralih haluan kalau tak beralih selera alhamdullillah kita selamat."-Merbok Times

Baca kupasan seterusnya di Merbok Times

........................................................................................

10 SEBAB UTAMA UNTUK DIJAUHI CALUN KITAR SEMULA


a) Penyebab kejatuhan Kerajaan BN di Kedah pada 2008

b) Amalan politik wang

c) Egoisik, elitis dan arroganistik

d) Bermuka-muka dengan pemimpin atasan

e) Melebihkan kekayaan peribadi

f) Memperalatkan rakyat

g) Depan rakyat cakap lain belakang rakyat bikin lain

h) Gagal membawa penyatuan UMNO dan rakyat

i) Gagal membawa pembaharuan

j) Mementingkan kroni

tunku

Posted: 11 Jan 2012 03:27 AM PST

tunku


Hasan can still be a thorn

Posted: 10 Jan 2012 06:50 PM PST

Datuk Dr Hasan Ali was a constant thorn in the side of the Selangor government and his party colleagues in PAS. Now that he is sacked, will he continue to torment the party?
AFTER months maybe years of agonising, PAS has finally bitten the bullet and summarily sacked its fiery former Selangor commissioner Datuk Dr Hasan Ali.
The maverick politician is accused of consistently pulling the party in a different direction, essentially to-wards an alliance on Malay unity with Umno.
PAS is taking a big gamble sacking Dr Hasan now and not earlier, when many Pakatan Rakyat colleagues had wanted the party to act against its wayward member.
Dr Hasan was a constant thorn on the side of the Selangor government and his own party colleagues.
He was seen as not being a team player, pushing hard his own Islamic agenda.
He feels strongly that Malays, who are divided three ways between Umno, PAS and PKR, should unite and form a big and unshakeable bloc in Parliament and the state assemblies.
Only then, he reasoned, can they defend the Malay interest, Islam and the institution of the Malay Rulers.
The problem is that not everybody agrees with him and PAS has to tolerate his many gaffes and intransigence ever since the Pakatan Rakyat coalition came to be formed in the aftermath of the March 2008 general election.
Within days, it was revealed that Dr Hasan was one of the PAS leaders who went behind the back of his PKR and DAP colleagues and others in PAS to seek a unity government with Umno.
From that time onwards, his relationship with his Pakatan allies soured, to the point he was removed as Selangor PAS commissioner last year to allegedly mitigate the damage done to the Pakatan partners and among PAS' multi-racial supporters.
But he continued to speak up and berate the PAS leadership that is dominated by the Erdogans or moderates, led by spiritual adviser Datuk Nik Aziz Nik Mat, for allegedly deviating from their Islamic path and charging that PAS was no longer an Islamic party.
The last straw was his call on PAS members to stay away from the rally in support of Datuk Seri Anwar Ibrahim at the Kuala Lumpur Courts Complex on Monday, ostensibly because it was a "personal moral issue" of Anwar.
A disgusted PKR deputy president Azmin Ali publicly demanded that PAS act against Dr Hasan for breaking Pakatan's agreed rules to stand by Anwar at any cost.
The party's central committee meeting on Sunday unanimously decided to sack the Gombak Setia assemblyman without recourse to asking him to answer disciplinary charges.
He is to be removed from the state exco, where he holds the portfolio for Islamic Affairs, Malay Custom, Infrastructure and Public Amenities.
His only recourse is to appeal to the party's Syura Council but it is not known, at this juncture, if Dr Hasan would do this.
He called a press conference at his Taman Tun Dr Ismail home on the day he was sacked and, along with Islamic scholars, continued to berate PAS for being ungrateful.
"I have defended Islam and the Malay race for 20 years and PAS rewards me with a sacking," he told his audience, who included former PAS deputy president Nasarudin Mat Isa.
The question, now that Dr Hasan has been sacked, is how much damage he can do to the party and the Pakatan coalition.
Being a motivational speaker and articulate in expressing his views, can he turn his sacking into a momentum of grievances among Malay voters against his former party and deliver Selangor to Barisan Nasional in the upcoming general election?
Dr Hasan is viewed as a champion of the conservative bloc in the party and the Malay community and, as such, he is not easily rebuffed.
PAS has erred by not acting earlier against him and calling for a by-election in his state seat.
By delaying, the party had allow-ed him to grow and become powerful.
But it has finally put a stop to the runaway train by sacking Dr Hasan and seeking to remove him from the state exco but at what cost?

tunku : it is a blessing actually. now hasan can move freely and explain to the muslims especially in selangor and generally nationwide on what is wrong with pas and pkr. hasan can now tell all the dark secrets of pas,pkr, dap and of the state government. most of pas members are upset with the sack of hasan. pas had made a big mistake . before his sacking he was a small thorn but now he is much bigger thorn to pakatan now.

Politik Harian

Posted: 11 Jan 2012 03:16 AM PST

Politik Harian


AMK Tuduh PERKASA Dalangi Letupan Bom

Posted: 11 Jan 2012 02:00 AM PST


Dah mula dah... kalau tak buat fitnah memang bukan Anak Muda Keliru namanya... pertuduhan dibuat secara tembak merata... harap-harap PERKASA di sabitkan dengan kes letupan bom di Mahkamah tempophari... Itulah yang bermain dalam fikiran Ketua AMK Shamsul Iskandar yang mendahului siasatan PDRM....

Tidak mustahil juga letupan bom tersebut di lakukan kerana mahu mencari publisiti murahan untuk menagih simpati rakyat... 

Mengikut laporan polis Tiga butir bom buatan sendiri yang meletup sehingga mencederakan lima individu di pekarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini semalam, dipercayai dibawa oleh mereka yang menyertai perhimpunan Kempen Bebas Anwar 901.

Ini kerana, polis yang membuat pemeriksaan ketat di seluruh kawasan perhimpunan sebelum membenarkan peserta memasuki lokasi itu seawal pukul 4 pagi, tidak menemui sebarang objek berbahaya.

Sumber polis berkata, siasatan awal percaya, bom-bom tersebut dibawa oleh mereka yang menyertai perhimpunan itu.

Kawasan tersebut telah dikawal oleh anggota polis sehari sebelum perhimpunan selain pemeriksaan dibuat secara rapi.

Malah, pemeriksaan terakhir turut dilakukan sebelum peserta perhimpunan dibenar berkumpul di kawasan itu dan tiada objek berbahaya ditemui.

Oleh itu pihak polis percaya bom buatan sendiri yang lengkap dengan jam jangka itu dibawa oleh peserta perhimpunan.

Sudah-sudah lah Shamsul.. Sendiri yang buat taik, lepas tu nak tuduh orang lain pula... Inilah taktik murahan Pakatan Pembangkang...

Menurut sumber lain, mereka telah merancang untuk membuat kecoh sekiranya Anwar di dapati bersalah tempohari, namun tanpa diduga, Anwar di bebaskan di atas tuduhan meliwat pembantunya Saiful....

Bayangkan sekiranya semuanya berjalan dengan lancar... Anwar di dapati bersalah kemudian di susuli dengan letupan bom... pastinya ia akan menimbulkan kemarahan rakyat, dan akan berlaku rusuhan (Riot) di sekitar ibu kota.


Berikut adalah kenyataan, Angkatan Muda Keadilan (AMK) hari ini mencabar Pertubuhan Perkasa Pribumi Malaysia (Perkasa) membuat penafian bahawa Perkasa terlibat dengan tiga letupan bom di perkarangan Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur pada 9 Januari lalu.

"Sebelum ini, Presiden Perkasa (Dato' Ibrahim Ali) pernah membuat kenyataan kepada pihak media bahawa Perkasa akan turun untuk melakukan provokasi pada perhimpunan Bebas Anwar 901.

"Apakah wujud kemungkinan bahawa insiden letupan tersebut didalangi oleh ahli Perkasa?," soal Ketua AMK Shamsul Iskandar Mohd Akin dalam satu kenyataan media hari ini.

Selaku ketua AMK, Shamsul sepatutnya berasa malu kerana membuat tuduhan yang tidak berasas dan tidak mempunyai bukti yang kukuh! Macam ni kah cara AMK nak tawan Putrajaya? sangat memalukan...

Khabarnya Hasan Ali Umum Sertai UMNO Esok?

Posted: 11 Jan 2012 12:00 AM PST


Desas desus mengenai Exco Agama kerajaan Selangor, Datuk Dr Hasan Ali menyertai Umno semakin semakin kedengaran.

Bagaimanapun, Ketua Penerangan Umno Selangor, Syukor Idrus menafikan perkara tersebut.

"Saya tidak mendengar apa-apa lagi. Tetapi jika berminat, dia perlu mengikut prosedur yang ditetapkan parti
.
"Pertama, dia kena isi borang dan kemudian serahkan kepada pejabat Umno negeri di Shah Alam.

"Kedua, kami akan panjangkan borang permohonan tersebut kepada majlis tertinggi (MT) Umno," katanya.

Sidang media esok

Dr Hasan yang juga bekas pesuruhjaya PAS Selangor akan mengadakan sidang media di rumahnya di pinggiran Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur esok.

PAS memecat beliau Ahad lalu ekoran beberapa kenyataan kontroversi dan yang terbaru terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau menentang sokongan rakyat kepada perhimpunan di mahkamah tinggi Kuala Lumpur di hari keputusan kes liwat Anwar kerana menganggap ia kes peribadi tokoh pembangkang itu.

Mahkamah, Isnin lalu membebaskan Anwar dari tuduhan tersebut.

Syukor menambah, Umno Selangor mengalu-alukan kemasukan Dr Hasan ke dalam Umno.

"Sebagai tokoh politik yang berpengalaman, Dr Hasan boleh membantu Umno negeri merampas balik Selangor," tambahnya. -FMT

Halang Tugas Polis, Geng Adam Merayu Di Bebaskan...

Posted: 10 Jan 2012 11:00 PM PST


Nasi sudah jadi bubur... Geng Adam baru teringat besok nak exam, masa ikut telunjuk Anwar dulu kenapa tak ingat semua ni??

Pelajar Universiti Malaya Mohamed Bukhairy Mohamed Safian, 22, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur hari ini atas dakwaan menghalang anggota polis dalam menjalankan tugas mereka.

Mohamed Bukhairy, pelajar tahun kedua Akademi Islam, didakwa berkelakuan agresif terhadap pegawai polis Rohaizat Akbar Ramlie berhampiran masjid Ar Rahman di Jalan Pantai Baharu, Kuala Lumpur pada kira-kira jam 11:35 pagi pada 6 Januari.

Beliau adalah juga timbalan setiausaha majlis pelajar Universiti Malaya dan diwakili oleh peguam, Farhana Abd Halim.

Timbalan Pendakwa Raya Tan Sew Peng meminta ikat jamin ditetapkan pada RM6,000, tetapi Farhana berhujah bahawa Mohamed Bukhairy berasal dari keluarga miskin, dan tidak lagi mempunyai seorang bapa.

"Beliau juga terpaksa menduduki kertas peperiksaan esok dan juga minggu depan dan jumlah ikat jamin yang tinggi akan menghalangnya daripada menduduki peperiksaan.

"Ikat jamin hanya bertujuan memastikan kehadiran di mahkamah dan bukan membebankan tertuduh. Tambahan pula, ini adalah tuduhan pertama," kata Farhana.

Majistret Parvin Hameedah Natchiar menetapkan ikat jamin sebanyak RM2, 000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 16 Februari bagi sebutan kes itu.

Hanya Tunggu Arahan Anwar, Ustaz Nasharudin Hitung Nasib Di Pecat

Posted: 10 Jan 2012 10:00 PM PST


Bekas Timbalan Presiden Pas, Ustaz Nasharuddin Mat Isa yang kini menganggotai Ahli Jawatankuasa Pas Pusat dilihat berada pada kedudukan bahaya dan mungkin pada bila-bila masa akan menerima nasib yang sama seperti mana bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Ali yang baru sahaja dipecat Ahad lalu.

Pengerusi Biro Agama Pemuda UMNO, Ustaz HJ Mohd Afandi Yusof berkata gerak geri beliau serta segala tindak tanduk Ahli Parlimen Bachok itu mungkin dalam perhatian golongan Anwarinas yang telah berjaya mencampakkan Hasan Ali keluar daripada Pas.

Menurut beliau tidak mustahil perkara yang sama yang menimpa Hasan Ali itu akan turut terkena kepada Nasharudin memandangkan beliau didakwa tidak sebulu dengan golongan Anwarinas yang berada di dalam Pas hari ini.

"Mungkin Pas hari ini menunggu lampu hijau daripada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat 'suis utama' di dalam Pas yang tidak boleh dijentik atau disentuh oleh mana-mana pemimpin di dalam parti berkenaan.

"Apa yang berlaku terhadap Dr Hasan seolah-oleh menggambarkan kedudukan Anwar lebih tinggi 'darjatnya' dari kalangan pimpinan Pas yang lain termasuklah Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Apa tidaknya…..Sebaik sahaja disentuh oleh Dr Hasan, beliau menerima tekanan dan akhirnya dicampak keluar dengan serta merta tanpa ada sedikitpun penghargaan terhadap Adun Gombak Setia itu", katanya kepada UMNO-Online di sini, hari ini.

Kata beliau lagi, jika dulunya Hasan dijaja dan didukung sebagai pemimpin serta cendekiawan yang menyertai Pas, hari ini kerana taksubnya kepada Anwar, segala-galanya hilang dalam sekelip mata.

Afandi yang juga Ketua Pemuda UMNO Rantau Panjang seterusnya menegaskan cengkaman kumpulan yang pro kepada Anwar di dalam Pas hari ini seolah-olah tidak dapat dibendung lagi.

Mereka katanya menguasai segala tindak tanduk dan seolah-olah bertindak kepada nasihat daripada orang luar untuk menggerakkan parti berkenaan.

"Kepada Ustaz Nasharudin, bersedialah untuk menghadapi segala kemungkinan kerana kedudukannya dalam paras bahaya….Jika musim tengkujuh, amaran pada tahap berjaga-jaga," katanya. -MediaUMNO

Seperti apa yang telah aku katakan: Nasharudin Bakal Mengikuti Jejak Hasan Ali...

Muslimah PAS Pertahan 'Goyang Gerudi Inul' Ketika Menyokong Anwar

Posted: 10 Jan 2012 08:14 PM PST


Muslimah PAS mempertahankan tindakan ahli dan penyokongnya ketika menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim di perkarangan mahkamah tinggi Kuala Lumpur, Isnin lalu.

Timbalan ketuanya, Dr Mariah Mahmud berkata, tidak ada apa salahnya bernyanyi beramai-ramai dengan bersemangat.

Beliau berkata, amalan ini berlaku di negara-negara Islam lain termasuk di Timur Tengah dan Indonesia.

Menurutnya, Muslimah yakin yang apa yang berlaku bukan satu kesalahan dan dosa dan bukan kayu ukur akhlak dan moral muslimat.

Dr Mariah berkata, tidak ada percampuran dengan lelaki dan perempuan, tidak ada pendedahan aurat, tidak ada lenggang lengguk yang mengiurkan, intonasi suara bukan intonasi yang jatuh kepada haram dan perkataan yang digunakan tidaklah lucah.

"Apalah "kesilapan" yang sedikit ini dibandingkan dengan dosa rasuah, penyelewengan, kezaliman, penolakan hukum Hudud" katanya.

---

Muslimat Pas ini seolah-olah lupa diri sehingga sanggup mengeluarkan perkataan ''UMNO mampus'' tidak salah... malah ada kalangan mereka yang gagal menjaga aurat dengan selamba bersalaman dengan lelaki bukan muhrim.

Di zaman nabi kaum muslimat berlarian kegembiraan sambil menyanyi untuk menyambut kepulangan panglima perang dengan nasyib-nasyid pujian dan sanjungan ala-ala Ta'albadru... sebagai tanda kegembiraan. Namun mereka masih menjaga aurat dan adat sopan santun. Jauh beza dengan apa yang di perlakukan oleh muslimah PAS...

Selain daripada itu muslimat Pas melompat dan melolong-lolong mereka menyanyi dengan seni kata rekaan mereka yang kurang sedap didengari. Apakah ini hasil liberalisasi dalam muslimat yang diperjuangkan selama ini?

Inilah padahnya bila PAS berkahwin campur dengan PKR dan DAP! semuanya dah jadi halal... Hancusss....

Tonton video klik di sini...

Video Muslimat PAS Terlampau, Goyang Gerudi Inul Mendapat Kritikan Hebat!

Posted: 10 Jan 2012 06:00 PM PST


Video muslimat PAS terlampau mendapat kritikan yang hebat dari pelbagai pihak, ianya bukan sahaja dari, media massa, blogger pro-umno malah yang paling menarik dari blogger otai PAS sendiri, MSO...

Meskipun bertudung labuh dengan sebahagian besar daripada mereka berjubah, muslimat Pas itu mempertontonkan gelagat yang cukup memalukan sewaktu menunggu keputusan perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dengan dipimpin oleh seorang ketua yang memegang pembesar suara, muslimat Pas itu menyanyi-nyanyi dan bersorak tanpa mempedulikan orang ramai yang memerhatikan aksi mereka.

Lebih memalukan, muslimat Pas itu seolah-olah lupa diri sehingga sanggup mengeluarkan perkataan ''UMNO mampus'' malah ada kalangan mereka yang gagal menjaga aurat dengan selamba bersalaman dengan lelaki bukan muhrim.

Petikan dari MSO... Muslimat Pas Sudah Terlebih?

Semasa menyantap stay di Jalan Ampang sekejap tadi sahabat malam saya taukeh Kopi Janda, sdr Zulaimi Kazin bertanya saya apakah saya sudah tenguk atau tidak klik video yang menunjukkan bagaimana kegembiraan muslimat Pas menyambut pembebasan Anwar Ibrahim semalam. Katanya dia agak terkejut dengan gelagat muslimat Pas itu. Saya bertanya kepada beliau siapakah yang memimpin kumpulan itu jawabnya, Aiman Atirah Al Junid kalau tak salah.

Saya difahamkan Atirah al Junid seorang mujihidah Pas yang berani berjiwa bugis. Dia tidak bersuami dan merupakan ahli jawatan kuasa muslimat Pas Malaysia. Sudah beberapa kali Atirah ini ditangkap kerana terlibat dengan demonstrasi.

Saya tidak tahu apakah dia ada kes mahkamah, maksudnya didakwa kerana berdemonstrasi. Tetapi melihat kepada sikap agresifnya, hampir semua demonstrasi disertainya... saya rasa mungkin dia pernah didakwa. Melihat kepada keberanian, komitmen dan kesungguhannya saya meramalkan wanita ini akan menjadi wanita besi dalam Pas.

Sesampai di rumah saya mencari klik video berkenaan di muka buku dan menontonnya. Memang dalam klik video itu ada seorang muslimat memegang pembesar suara sedang menyanyi dan memimpin sekumpulan wanita. Semuanya menutup kepala dan bertudung labuh. Semua wanita dalam kelompok itu menyanyi mengikut rentak dan seni kata yang diucapkannya. Tidak dapat dipastikan apakah yang pegang pembesar suara itu Atirah al Junid atau siapa seperti diagakkan oleh Zulaimi.

Tidak pula saya nampak mana-mana pemimpin tertinggi yang berada di situ atau mata saya kabur untuk melihat satu persatu kerana saya tidak akan percaya kalau muslimat Pas boleh berkeadaan seperti orang Asli Kenya menari lagu asli mereka sambil menungging punggung kepada penonton.

Apakah muslimat berkenaan budak-budak dari kalangan siswi? Tetapi yang jelasnya seperti mana kata Zilaimi, keadaan itu agak mengejutkan. Tidak sesuai saya rasanya ia diperlakukan oleh muslimat yang berada dalam harakah Islam seperti Pas. Kaum wanita Islam bukan tidak boleh menyanyi dan melahirkan kegembiraan, berhibur, menari...boleh tetapi ia masih ada batas-batas dan haknya.

Di zaman nabi kaum muslimat berlarian kegembiraan sambil menyanyi untuk menyambut kepulangan panglima perang dengan nasyib-nasyid pujian dan sanjungan ala-ala Ta'albadru... sebagai tanda kegembiraan. Namun mereka masih menjaga aurat dan adat sopan santun.

Ada wanita berupa isteri dan anak menerkam kepada lelaki yang baru pulang itu. Mereka seronok dan rindu malam. Memeluk dan mencium mereka, tetapi lelaki itu adalah suami atau ayah mereka. Pergaulan dan sentuhan mereka dalam keadaan halal kerana hubungan muhrim. Dalam erti kata lain mereka berseronok dalam batas yang halal.

Selain muslimat Pas itu melompat dan melolong-lolong mereka menyanyi dengan seni kata rekaan mereka yang kurang sedap didengari. Ia agak kasar pada telinga kita orang Melayu dan Islam. Misalnya perkataan "Umno mampos... Umno mampos" tidak wajar digunakan. Bagi perempuan agak huduh menggunakan perkataan itu. Kalau pun marah tidak sepatutnya perkataan itu digunakan. Bahasa yang bombastik begitu layak diucap si salentia saja.

Yang mengejutkan bukan itu saja, selepas habis menyanyi dan melaung-laung ala Badwi di padang pasir, kebetulan sepasukan polis menghampiri kumpulan mereka. Disalaminya polis itu satu persatuan. Bagi polis wanita tidak menjadi masalah, tetapi polis lelaki juga diserbu dan disalami sama. Saya tahu itu berlaku secara spotan kerana keseronokan atas pembebasan sang hero mereka. Memang tidak ada niat lain disebalik itu dan persalaman itu tidak pun sempat menaikkan syahwat. (Syahwat ni gat nafsu sex la). Tetapi suasana sebegitu amat tidak manis bagi muslimat Pas.

Apakah ini hasil liberalisasi dalam muslimat yang diperjuangkan selama ini? Sebelum ini muslimat beriya mahu meruntuhkan kekuasaan muslimat yang berselimut mahu diganti dengan muslimat yang profesional - bertudung pendek bersulam manik?

Kerana pada pandangan mata saya gelagat dan suasana begitu (kilik video) tidak berapa manis elok kalau pemimpin Pas memberi perhatian dan teguran mengenai kejadian ini. Terutamanya ketua dan timbalan ketua muslimat boleh membuat penilaian semula akan relevansi dan tepatkah tindakan itu dengan menghayati video berkenaan.

Para ulama dalam Pas khususnya Ketua Dewan Ulamak juga patut menilai apa yang berlaku. Harun Taib selaku ketua ulamak perlu menyaksi video berkenaan dan minta penjelasan dari muslimat kalau tindakan mereka itu tidak syarie.

Ikhlas saya kata, saya bukan anti kepada muslimat ataupun kolot dalam fahaman sosial dan politik serta hak asasi, tetapi saya tetap mempercayai batas-batas dan kesopanan perlu dijaga oleh muslimat. Rasanya tidak kekok untuk mslimat Pas membuat penilaian ini kerana segala tatacara dan peraturan sejauh mana penglibatan wanita dalam peperangan boleh dibaca dan dan dijadikan panduan.

Sudah lama saya membimbangi akan keterbukaan kaum wanita (Pas) di dalam politik mutakhir ini. Alasan zaman ini zaman wanita bangkit bersama bukannya lesen atau permit untuk muslimat bergerak bebas melangkau sempadan kewanitaan. Muslimat Pas juga tidak perlu jauh terikut dengan gaya liberalisasi wanita PKR atau XXXX. Wanita Pas perlu kekal dengan identitinya sendiri sebagai wanita solehah, sebagai mujahidah beriman dan serikadi bersopan santun.

Ingatlah muslimat tetap muslimat yang sudah digarispisahkan dengan lelaki oleh Allah s.w.t. Jangan sesekali kita cuba melewati garis pisah itu. Moga teguran ini diberi perhatian dan muslimat Pas dapat menerimanya dengan baik. Biarlah yang berlaku itu satu kesilapan untuk membetulkan dan memastikan apa juga tindakan selepas ini betul dan tepat dengan apa yang kita yakini sejajar dengan prinsip dan dasar perjuangan.

Tonton video klik di sini...

Bom Milik Peserta Perhimpunan 901

Posted: 10 Jan 2012 04:00 PM PST


Tiga butir bom buatan sendiri yang meletup sehingga mencederakan lima individu di pekarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini semalam, dipercayai dibawa oleh mereka yang menyertai perhimpunan Kempen Bebas Anwar 901.

Ini kerana, polis yang membuat pemeriksaan ketat di seluruh kawasan perhimpunan sebelum membenarkan peserta memasuki lokasi itu seawal pukul 4 pagi, tidak menemui sebarang objek berbahaya.

Sumber polis berkata, siasatan awal percaya, bom-bom tersebut dibawa oleh mereka yang menyertai perhimpunan itu.

Kawasan tersebut telah dikawal oleh anggota polis sehari sebelum perhimpunan selain pemeriksaan dibuat secara rapi.

Malah, pemeriksaan terakhir turut dilakukan sebelum peserta perhimpunan dibenar berkumpul di kawasan itu dan tiada objek berbahaya ditemui.

Pihak polis terpaksa mengambil masa untuk menyiasat insiden tersebut berdasarkan rakaman video yang diambil kerana kawasan berkenaan tidak dilengkapi kamera litar tertutup (CCTV).


Letupan pertama berlaku pukul 10.20 pagi di Jalan Khidmat Usaha disusuli 25 minit kemudian letupan kedua di kafeteria mahkamah.

Bom ketiga yang disembunyikan di bawah kon di hadapan mahkamah meletup pukul 10.55 pagi.

Polis telah mengumpul semua bahan bukti di tempat kejadian dan akan dihantar untuk dianalisis dan sedang mengesan saksi-saksi lain yang boleh membantu dalam penyiasatan berhubung kejadian tersebut.

Video Muslimat Terlampau...

Posted: 10 Jan 2012 09:30 AM PST



Hebat! mari kita perhatikan muslimat PAS goyangkan pinggulnya lebih 'kocok'... ala-ala gerudi Inul... Goyang bang!!!!

Adalah tidak sesuai apa yang diperlakukan oleh muslimat yang berada dalam harakah Islam seperti Pas. Kaum wanita Islam bukan tidak boleh menyanyi dan melahirkan kegembiraan, berhibur, menari... boleh tetapi ia masih ada batas-batas dan haknya.

Muslimat Pas itu melompat dan melolong-lolong mereka menyanyi dengan seni kata rekaan mereka yang kurang sedap didengari. Ia agak kasar pada telinga kita orang Melayu dan Islam. Misalnya perkataan "Umno mampos... Umno mampos" tidak wajar digunakan. Bagi perempuan agak huduh menggunakan perkataan itu. Kalau pun marah tidak sepatutnya perkataan itu digunakan. Bahasa yang bombastik begitu layak diucap si salentia saja.

Video URL: http://youtu.be/ZJlbJwhm0dA

Besok aku dedah kan lagi...

Nasharudin Bakal Mengikuti Jejak Hasan Ali...

Posted: 10 Jan 2012 06:00 AM PST


Tindakan  Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa hadir di kediaman bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Hasan Ali tempohari menunjukkan sebagai satu petanda bahawa beliau akan mengikut jejak langkah sahabatnya Hasan Ali.

Kehadiran Nasharudin tersebut juga telah di sampaikan ke pihak atasan dan dicanang dengan pelbagai tuduhan.

Malah sudah ada suara yang menyatakan bahawa Nasharuddin bakal di pecat dari parti PAS dalam masa terdekat... 

Seperti mana Hasan Ali di pecat secara melulu, tak mustahil selepas ini PAS akan memecat Nasharudin pula...

Segalanya sudah di rancang oleh puak Anwarinas yang mahu menghapuskan puak ulama dalam PAS.... Seperti bom jangka buatan sendiri, hanya tunggu masa saja ia akan meletup...

Namun demi untuk menegakkan perjuangan Islam, Nasharudin dikatakan memilih untuk bersama Hasan Ali, ini kerana perjuangan parti PAS telah menyimpang dari matlamat asal.


Terdahulu Datuk Dr. Hasan Ali mengakui terkejut dengan keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat yang memecatnya daripada parti berkuat kuasa serta-merta.

Beliau menganggap keputusan yang diumumkan oleh Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu sebagai tindakan yang drastik dan berasa sedih kerana perjuangan Islam beliau selama ini dibalas sedemikian rupa.

Bagaimanapun dalam satu ucapan di kediamannya di sini malam ini, Dr. Hasan menyifatkan pemecatannya adalah disebabkan komen beliau yang tidak bersetuju dengan Kempen Bebas Anwar 901.

"Apa yang berlaku hanya kerana saya menyentuh perkara membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kenapa Anwar tidak boleh disentuh langsung?"

"Apa guna menggunakan nama parti Islam jika kita sendiri tidak mengamalkan prinsip keadilan. Saya tidak dipanggil untuk memberi keterangan seperti sebelum ini, sebaliknya terus dipecat berkuatkuasa serta-merta."

Video Penuh Penyokong Anwar #901 Bertindak Ganas

Posted: 10 Jan 2012 05:00 AM PST




Penyokong Anwar membuat provokasi kepada satu kumpulan anti-Anwar dalam lingkungan 50 orang yang berhimpun di hadapan Masjid Wilayah Persekutuan.

Penyokong anti-Anwar tidak disenangi oleh penyokong2 Anwar Ibrahim yang hadir ke Mahkamah Tinggi jalan Duta bagi mendengar keputusan penghakiman kes liwat Ketua Pembangkang tersebut.

Lantas Penyokong Anwar bertindak ganas dengan membelasah penyokong anti-Anwar... Kenapa perkara sepereti ini perlu berlaku? di mana KEADILAN yang sering mereka laungkan?? 


bumiyang

Posted: 11 Jan 2012 03:06 AM PST

PANEH MIANG

Posted: 11 Jan 2012 02:10 AM PST

PANEH MIANG


Analisis Prestasi BN Negeri Sembilan

Posted: 10 Jan 2012 10:22 PM PST

Hari ini, 10 Januari 2012 genaplah 1,000 hari analisis politik rakyat khusus kepada wakil rakyat UMNO-BN dalam Negeri Sembilan. YAB Mohamad Hasan perlu ambil iktibar dan fahami sebenarnya, apakah kepincangan barisan kabinet Kerajaan Negeri Sembilan dan ADUN serta MP Negeri Sembilan:

Setiap kawasan Parlimen, Paneh Miang telah menemubual 7,000 orang pengundi. Daripadanya 80% Melayu, 20% Kaum-Kaum Lain. Kolerasi jawapan, sungutan, kebencian, amaran begitu konsisten kepada mereka. Kolerasi syukur, terima kasih dan terhutang budi kepada Kerajaan BN Negeri Sembilan juga begitu ketara. Namun demikian, dek belaian kasih sayang yang lebih bijak diamalkan oleh DAP dan PAS di NSDK, maka beberapa kegelinciran politiking rakyat makin memuncak dan genting.

Antara isu-isu teras yang MESTI diambil tindakan oleh YAB MB ialah:

1. Memberi amaran dan teguran secara lebih keras kepada YB-YB UMNO yang pemalas, kaki gossip, kaki golf tak tentu hala, kaki kelab malam, kaki dangdut, kaki betina, kaki rayau tak ketahuan, kaki kelentong, kaki pembongak, kaki tak basuh dan kaki tak solat.

2. Andai sudah diberikan tindakan dan didapati tiada perubahan, maka rakyat di kariah pula yang akan ambil tindakan dalam PRU-13. Oleh yang demikian, jika Mohamad Hassan mahukan BN menang besar, dan jika masih BEBAL ADUN-ADUN ini, maka rakyat mahukan mereka agar tidak lagi dicalonkan dan disingkir langsung daripada UMNO. Bagi rakyat, UMNO ialah untuk mereka yang taat kepada Agama, Bangsa dan Tanahair.

3. Melaksana program rakyat yang bersifat "think youth, by youth, for youth". Dalam saringan umur kajian, didapati para pengundi berumur 21 hingga 45 tahun masih tidak bersetuju dengan banyak usaha kecil BN NSDK. Mereka sentiasa merungut kepada Majlis Belia Daerah masing-masing. MBD akan taichi kepada MBN. Akhirnya tiada yang beres. Ada Majlis Perundingan Belia Daerah, wujud Majlis Perundingan Belia Negeri, dikobarkan bahas macam-macam, tapi dipulangkan ke laut lepas. Ini bukan amalan mulia Strategi Laut Biru. Ini ialah escapism politiking politician. YAB MB kono ambil tindakan SEGERA bab ini.

4. Ramai Pak Pandir dan Mak Andeh dalam MBD dan MBN. Apakah implikasinya kepada 1.67 juta warga muda berumur 15 hingga 40 tahun di Negeri Sembilan? YAB MB ambil tindakan dan fikir. Jangan suruh Sekretariat Belia YNS fikir, tak jauh langsung susulan fikrah mereka. Baik suruh Parman buat Karnival Budaya Asli Belia lebih afdhal, kerana itu bidang kepakaran dia.

5. Rakyat di Parlimen kritikal seperti Kuala Pilah misalnya, masih merungut berkenaan sikap daif Abdul Samad Ibrahim. BN Parlimen Kuala Pilah merupakan BN pertama dalam NSDK yang melaksanakan Agenda Transformasi Laut Biru di Kundasang. Tahniah Ahli Parlimen Hassan Malek atas usaha tersebut, tapi ADUN yang lain tak mahu sambut natijah yang baik ini. Bagaimana pula Kawasan Parlimen lain? Rembau? Jempol? Jelebu? Port Dickson? Rasah? Seremban? Tampin? Maksud BN ini ialah imarah bersama UMNO + MCA + MIC + PPP + GERAKAN + NGO Pro BN di Negeri Sembilan. Barulah ada ummph!

6. Rakyat melihat YAB MB tidak serius dalam urusan Pembangunan dan Pengkayaan Latihan Modal Insan. Diari politik DUN Rantau semata-mata tidak memberi ganjaran 2/3 majoriti BN dalam PRU-13. Jika payah sangat, dicadang posan Baharuddin Jali, setting Gerak Saraf Pemikir Anak Muda NSDK. Jangan tunggu lama-lama, lingkup karang.

Batu Nesan RPBNS 2

Posted: 10 Jan 2012 05:09 PM PST

Apakah benar judul Batu Nesan RPBNS 2 menjadi Agenda Transformasi Paradigma Belia Alaf Baru?

Rancangan Pembangunan Belia Negeri Sembilan 2 difahamkan sudah dimulai pada 2011, namun, dek kerana Little Napoleon yang bermaharajalela dalam Negeri Sembilan, maka 2012 pun masih menjadi kesengsaraan fizikal.

Mad Hassan sudah gesa Samad Ibrahim, masih tak keruan lagi RPBSNS 2. Dikobarkan Konvensyen Transformasi Belia beberapa hari lalu membentangkan segala polemik yang dijangka berulang dan tidak mampu digalas oleh Pasukan MBNNS baru.

Difahamkan daripada perisikan bahawa Salwati, Pegawai Khas Ahmad Shabery Cheek menang bergaya dalam pertarungan kampung MBNNS. Maka Ahmad Shabery Cheek akan mengotakan janjinya mungkin kepada Salwati untuk menentukan aturan seterusnya diurus dengan lancar. Mampukah kupasan raksasa RPBNS 2 difahami secara verbatim, bertalaqi dan bersanad oleh Naqib-Naqib MBNNS 2012-2014 kali ini.

Paneh Miang seperti lazimnya merakam Tahniah di atas Kemenangan Tunggal Pasukan Wan Salwati binti Abdullah.

Terlalu banyak "champua" yang merayau dan merayap pada malam 7 Januari 2012, hinggakan perwakilan mentah dan pendek akal tercicir dalam mauduk fikir yang muktabar. Sukalah PM cadangkan agar Salwati buat beberapa perkara penting:

1. Buat Sembah Hamba Rakyat melalui Perutusan Hari Keputeraan DYMM Tuanku Muhriz daripada MBNNS team baru, dan adakan Acara Sembah Mengadap Khas Pasukan Salwati kepada DYMM Tuanku Muhriz.

2. Buat Kunjung Hormat kepada YAB MB dan YB Setiausaha Kerajaan Negeri.

3. Buat Sembah Ke Bawah Kaus kepada ke semua 4 Kuasa Undang Luak di NSDK.

4. Kemas semula segala titik benyek yang ternyata begitu leweh dan beweh dalam MBNNS.

Ingatlah Salwati bidalan usang Melayu "Pelanduk Pasti Lupa Akan Jerat, namun Jerat Tidak Pernah Lupa Akan Pelanduk". Nilaian kepemimpinan ialah pada Ilmu, Karisma dan Akal Budinya, bukan pada Dendam dan Api Sengketa.

Taipingmali (tm)

Posted: 11 Jan 2012 01:39 AM PST

Taipingmali (tm)


Please read the Chinese newspaper today: Anwar

Posted: 10 Jan 2012 10:16 PM PST



Allow phonetic typing Anwar sodomy case BN riding a tiger China-Japan January 9, sodomy case to focus on the two-wire far-reaching Malaysia.

From the spiritual point of view, Anwar imprisonment is a loss of the NLD, the NLD, after all, from the three major political parties, different packaging, the Islamic Party stressed that Islam, cast a veil of mystery inhumane;

Action Party has a strong facade Chinese color, indigenous voters is difficult to fully accept; to just safety Huawei's first party, UMNO's role in addition to checks and balances, but also to reconcile the people associated with the image of religion and race, let the voters of all ethnic groups feel at ease.

From the perspective of political opportunities, 308 master after a lot of the NLD, although the BN weaknesses, no one from the perspective of a lasting power of rendering, but also rarely get universal resonance, You Qizheng, economic, cultural, teaching people to understand everything small, there is a weakness for everything people less empathetic, Anwar sodomy case set in the body, just fermented into national issues, especially in-depth indigenous.

Authenticity is no longer important case Shows the results of sub-contractors Anwar is no longer a personal matter, although UMNO in the country shouting "Jangan Guna Rakyat Untuk Selesai Masalah Peribadi", when the sodomy case involved a political star, coupled with political commentary can be logical premeditated, it has become the ruling and opposition parties saw the chips, the authenticity of the case is considered no longer important.

In addition to sodomy case accused, Islamic oath of drama, there are a lot of sex without the use of legal channels of video, personality destruction Anwar is almost one of UMNO's platform over the years. UMNO believes will be sent to prison,

Anwar, Malaysia's ruling UMNO continue to sit back and relax, and then the collapse of the harmony and confidence of the people associated surface, the collapse of the NLD into Putrajaya; the general public had an idea that Anwar could not escape unscathed, he jail and discontent caused by political confrontation, certainly can not be estimated.

First, regardless of judicial independence, the country in terms of one case of delay in long array, if sentenced Anwar not guilty, then the people associated with the grievances investigated, the Barisan Nasional may not be able to withstand before the election, the BN case the whole story seem to be asking for trouble , as the Cantonese in the "catch the worm into the ass." In view of this, both the case of Anwar sodomy charge is substantiated, the National Front has been riding a tiger, unless there is better or worse platform to divert attention, or short-term Prime Minister certainly will not hastily dissolved parliament, for the 13th general election.Please read the Chinese newspaper today

Suka Sama Suka maknanya ada berlaku LIWAT

Posted: 10 Jan 2012 09:11 PM PST

Roslay Raffie shared the following link and had this to say about it:

Anwar Ibrahim sendiri menyebut kejadian seks luar tabie dengan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun 2008, antara 3.01 petang dan 4.30 petang di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, No 99, Jalan Setiakasih Bukit Damansara berlaku atas dasar 'suka sama suka'.

Anwar menyebut terma 'suka sama suka' itu pada 7 Ogos 2008, di luar bangunan Mahkamah Sesyen Jalan Duta, ketika kali pertama kes itu disebut di mahkamah.

Selepas mendengar pertuduhan itu, di luar mahkamah, Anwar mula mencanang maksud 'Seksyen 377B' dan memperbesar-besarkan isu 'Suka Sama Suka'.

"Ini pendakwaannya itu 377B maknanya suka sama suka. Kalau suka sama suka, pasal apa saya seorang sahaja yang kena dakwa. "Dah Suka (Sama) Suka dakwa dua-dua lah", katanya.

Bukan setakat itu, mencanang isu 'suka sama suka' itu turut diwar-warkan oleh orang kanannya, Azmin Ali. "Liwat suka sama suka..ni apa nak jadi ni..consensual act…maknanya engkau setuju, aku setuju..aku gosok, engkau lipat", katanya.

Sebenarnya isu 'suka sama suka' yang bermaksud 'perlakuan seks luar tabie di antara pasangan gay' sudah lama dimainkan oleh para penyokong Anwar sejak kes tersebut mula-mula terbongkar kepada umum.

http://www.youtube.com/watch?v=x2xU_YvJnv0&feature=share

Kenapa Azmin Ali marahkan sangat Saiful Bukhari tentang kes liwat ini?

Adakah dia cemburu kerana 'kekasih hati' berlaku curang?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pelajar kita di Aceh Selamat

Posted: 10 Jan 2012 09:05 PM PST

206 pelajar Malaysia di Acheh, 1,620 di Medan selamat daripada gempa bumi berukuran 7.1 pada skala Richter melanda pusat Bandar Acheh.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

7.3 magnitude quake strikes off western Indonesia: USGS

Posted: 10 Jan 2012 07:43 PM PST

Foreign  2012-01-11 11:24
JAKARTA, January 11, 2012 (AFP) - An earthquake with a magnitude of 7.3 struck off the west coast of Indonesia's Northern Sumatra on Wednesday, the US Geological Survey reported, but there were no immediate reports of casualties.

A tsunami warning was issued by the Pacific Tsunami Warning Center, and Indonesia also issued a tsunami warning but lifted it about two hours later.

The quake, which had a depth of 29 kilometres (18 miles), hit at 1:37 am (1837 GMT) around 423 kilometres (262 miles) southwest of Banda Aceh, the capital of Aceh province on Indonesia's Sumatra island.

An official at Indonesia's Meteorology and Geophysics Agency said there were no immediate reports of casualties.

"The quake was in the sea and a tsunami warning is in force, but so far we have no reports of casualties or damage," Suharjono, the agency's technical chief, told AFP before the warning was lifted.

The agency initially reported a 7.6-magnitude quake, but later downgraded that to magnitude 7.1.

The Pacific Tsunami Warning Center said the threat of a widespread tsunami did not exist but added: "There is a very small possibility of a local tsunami that could affect coasts located usually no more than a hundred kilometres from the earthquake epicentre."

The Indonesian agency also reported two aftershocks of magnitude 5.4 and 5, respectively about 30 minutes and one hour after the initial quake.

In Banda Aceh, the ground shook for 30 seconds and terrified residents rushed out of their homes, but they returned indoors shortly after, an AFP reporter there said.

Some coastal residents had moved further inland, taking shelter in mosques or camped by the roadside as a precautionary measure, but there was no sense of panic, he said. The aftershocks were not felt in Banda Aceh, he added.

In December 2004, a giant 9.1-magnitude quake off the coast of Aceh province on the northern tip of Sumatra triggered a tsunami in the Indian Ocean that claimed 220,000 victims, with Indonesia accounting for three-quarters of the figure.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Komen menarik dalam isu kemelut YB Datuk Dr Hasan Ali

Posted: 10 Jan 2012 03:49 PM PST

Syukur, sesungguhnya Allah bersama dengan orang yang benar. Dato sedah terkeluar daripada golongan mereka yang bertopengkan Islam demi memuaskan nafsu syaitan yang anti Islam.

Nak cakap lebih tak pandai, tapi jika anti Himpunan selamtkan Akidah di tolak manakala Domontrasi Bersih dan Domontrasi 901 di sokong secara Akli ini sudah jelas jauh daripada perjuangan di landasan sebenar Islam...

Saya sendiri rasa bersalah kerana selama ini menyokong perjuangan PAS, dan rasa tertipu dengan retorik Islamik yang dilaungkan.

PAS sudah jauh daripada landasan sebenar, lari daripada Prinsip perjuangan, bergitu rapuh sebagai dalam pendirian sebenar, terlalu mudah tunduk pada MUSUH ISLAM YANG NYATA dan AMAT JELAS MENJADI BONEKA KAFIR GARBI YANG NYATA MUSUH ISLAM YANG WAJIB DIPERANGI...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

(Lawak) Adjust Meter Elektrik Rumah Supaya Murah - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:53 AM PST



AZHAR IDRUS KUTUK KERAJAAN DENGAN PERKATAAN ZALIM KERANA TARIF ELEKTRIK MAHAL. BARISAN ZALIM MENURUT AZHAR.

BENGONG BETUL MANGKOK NI...BIL AIR DI KEDAH, PENANG DAN KELANTAN NAIK MACAM MANA?

Penceramah PAS tahu bila Kiamat.avi

Posted: 10 Jan 2012 07:45 AM PST



hebat penceramah Pas.

SIAPA BENGONG?

Posted: 10 Jan 2012 07:40 AM PST

Wrecked Cargo Ship Sinking in New Zealand

Posted: 10 Jan 2012 06:05 AM PST

Anwar Ke Bombay Selepas Keputusan Kes Liwat

Posted: 10 Jan 2012 06:01 AM PST

Umat Nabi Lut di Malaysia?

Posted: 10 Jan 2012 05:58 AM PST

901 : Penyokong Anwar akui mahkamah adil !

Posted: 10 Jan 2012 05:53 AM PST

Adam Adli digantung tiga semester

Posted: 10 Jan 2012 05:11 AM PST

BN tak gentar dengan Anwar

Posted: 10 Jan 2012 03:55 AM PST

Timbalan Perdana Menteri , Tan Sri Muhyiddin berkata BN tidak gentar atau tertekan sama sekali dgn keputusan Mahkamah Tinggi semalam yg melepas dan membebaskan Dato Sri Anwar drp tuduhan meliwat. Tegasnya BN dgn berani telah melalui 12 PRU sebelum ini dan BN ada cukup pengalaman utk hadapi PRU 13 dlm apa jua keadaan. Beliau berkata demikian slps menyampaikan perutusan khas kpd warga Kementerian Pelajaran di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini hari ini.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Saman syarikat ciplak jean

Posted: 10 Jan 2012 03:45 AM PST

Kuala Lumpur - Syarikat tempatan Pok Nik Sdn Bhd yang berpangkalan di Kelantan hari ini menyaman syarikat Antarabangsa Levis kerana meniru paten dan jeans keluaran syarikat mereka.

Syarikat Pok Nik Sdn Bhd menegaskan bahawa brand seluar jeans mereka Liwat 901 yang mempunyai Zip dibelakang telah diciplak oleh syarikat Levis yg turut mengeluarkan model dan paten yang sama.

Menurut jurucakap Pok Nik Sdn Bhd Eli Wong Bulu, jeans Liwat 901 yang telah dipatenkan sejak 1996 lagi. Malah ianya telah dipasarkan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Pihak Syarikat akan menfailkan saman berjumlah RM 100 Bilion keatas syarikat Levis atas ciplak yang dilakukan levis ke atas paten Liwat 901.

Pereka Jeans Liwat 901 Mat Sabu pula dalam sidang media petang tadi melahirkan rasa kecewa apabila paten Liwat 901 Zip Belakang yang dicipta beliau telah di ciplak oleh syarikat lain. Kata beliau "Ini satu pekara yang memalukan buat seluruh dunia bila paten ciptaan saya diciplak oleh sebuah syarikat global".

Hasil tinjauan mendapati kedua dua jeans dari Levis 901 dan Liwat 901 sama dan mempunyai Zip di bahagian belakang.

Model 901 Zip Belakang mendapat perhatian ramai waktu ini ekoran sambutan yang hangat dari pelbagai golongan ekoran paten nya yang mudah buat aktiviti memunggung.

Sumber Haprakdaily
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hasan Ali masuk UMNO?

Posted: 10 Jan 2012 03:43 AM PST

Ada ura-ura menyatakan Umno memancing YB Datuk Dr Hasan Ali. Berikut adalah kenyataan TPM.

"UMNO tidak menawarkan keahlian kepada Hasan Ali; beliau boleh pilih mana-mana parti yang dianggap sesuai dengan perjuangannya" kata Tan Sri Muhyiddin

Tidak seperti Pas yang lambat lepa nak ajak orang Umno menyertai partinya.

Contoh ketara ialah kes Anwar, sewaktu beliau dalam Umno , Pas melabelkan beliau sebagai peliwat, perasuah dan sebagainya. Bila dipecat dari Umno, Pas lah yang menghimpit beliau.

Begitu juga halnya takkala Tun Mahathir keluar Umno kerana tak puas hati dengan pentadbiran Abdullah Badawi. Tun juga dihimpit supaya masuk Pas.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 11 Jan 2012 01:16 AM PST

Sahabat-Gunung


Mr Bean Memang Guru Terbaik

Posted: 11 Jan 2012 12:45 AM PST


mr bean memang guru politik terbaik kepada bakal guru-guru sekolah macam kumpulan SMM: Solidariti Mahasewel Mangkuk Ayun macam kat atas tu....


Mereka Dalam Bahaya !!! Siapa Yang Anwar Renung tu ...?

Posted: 10 Jan 2012 06:08 PM PST


Mereka dalam bahaya !!! renungan Anwar membawa seribu erti.....

Oh tidak, mereka nie kawan-kawan aku .... aku harap mereka bukan mangsa seterusnya....

Hahahaha ! Takde lah.... Anwar dah berubah, dia dah melupakan segala kenangan-kenangan lalu. Dia berazam, balik dari Mumbai nanti, dia akan memadam dan mungkin mengubah sikapnya....

Alhamdulillah, Anwar dah kembali ke pangkal jalan....

Pic di atas menunjukkan keterbukaan media di Malaysia, khususnya akhbar Sinar Harian dalam  memberikan segala ruang dan peluang kepada mana-mana pihak berkepentingan dalam politik untuk menyuarakan suara mereka....



Tahniah kepada team akhbar Sinar Harian, akhbar 'Suara Cakna Komuniti Anda' yang semakin mendapat tempat di hati masyarakat..... 

Lagu Tahun Baru Cina Namewee Hina Polis Pula?

Posted: 10 Jan 2012 05:54 PM PST



Sumber: MyNewsHub
Tiada siapa dengan akal yang waras di negara ini akan berani berkata rakyat dan kerajaan Malaysia tidak bertolak-ansur dengan Namewee.
Sudah terlalu banyak ruang dan peluang diberikan kepada pemuda tersebut.
Sampaikan pernah ada menteri yang meluangkan masa untuk bercakap dengan Namewee. Macamlah mamat tu penting sangat.
Semuanya penulis yakin atas dasar menjaga hati masyarakat Cina.
Namun sampai bila kita perlu bersabar dengan lulusan universiti Taiwan itu?
Hina Islam, Melayu dan entah apa-apa lagi, semuanya sudah.
Lagu Tahun Baru Cina Namewee Hina Polis Pula?
Dan dalam video klip terbarunya yang dimuat naik ke Youtube semalam bertajukSupermarket yang memuatkan lagu sempena Tahun Baru Cina, nyata ia membawa mesej sindiran yang agak melampau terutama kepada pihak polis.
Dalam klip berkenaan, daripada empat watak yang ada, salah seorang memakai baju uniform yang seakan-akan uniform polis dengan lidah yang terjelir sepanjang klip selama 2 minit 15 saat itu berlangsung.
Lidah yang terjelir itu sangat jelas memperlihatkan lelaki itu umpama seekor anjing.
Dan penyanyi pula cuba memberikan ang pau yang dipertontonkan pada awalnya diisi dengan wang kertas.
Lelaki polis yang menyerupai anjing, wang…apa mesejnya?
Rasuah di kalangan polis? Perlu ke disampaikan dengan mesej yang begitu menghina?
Watak lain pun berupa sindiran juga, tapi penulis malas nak ambik tahu.
Bukankah Tahun Baru Cina seperti juga perayaan yang lain harus mencerminkan suasana yang muhibah dan kesepaduan antara kaum?
Mengapa harus bersikap begini?
Puncanya hanya satu…kerajaan dan polis sendiri terlalu berlembut.
Undi Cina rasanya memang takkan kembali kepada BN. Jadi tak perlu nak jaga hati sesiapa sangat. Bertindak sewajarnya sebelum dia buat lagi teruk.
Jangan sampai yang dikejar tidak dapat, yang dikendong berciciran. Jangan sampai undi kaum lain pula yang hilang.
Tonton klip di bawah.

Bila Maharaja Liwat Dibebaskan, Bermulalah Semula Perjuangan Seksualiti Merdeka

Posted: 10 Jan 2012 08:23 AM PST




Ya Allah ! Kau selamatkanlah Malaysia dari kumpulan yang terdiridari golongan GAY & LESBIAN ini dari meresap dalam jiwa anak-anak muda,termasuk mereka yang berada di dalam parti PAS yang terpaksa menutup mata dantelinga mereka asalkan mereka terus menumpang kuasa dari DAP dan PKR.

Semalam, kumpulan ini muncul semula. Seperti biasa, tampil untukmemperjuangkan Seksualiti Merdeka mereka…. Adakah mereka mahu menjadikan budayaGay & Lesbian ini diterima oleh masyarakat dalam Malaysia?

Yelah !! Aku tahulah Maharaja Liwat bebas dan dilepaskan darimeliwat bekas pembantu peribadinya …. Baru 24 jam kes liwat tidak disabitkandengan kesalahan, kumpulan ini muncul. Apa maknanya itu?


Pejuang-pejuang SM: Pang Khee Teik, Angela Marianne Kuga Thas, S Thilaga Socky Pillai,Siti Zabedah Kasim dan Md Nor Ismat Selamat (juga dikenali sebagai Michelle NorIsmat) - diwakili oleh peguam Honey Tan Lay Ean dan Chew Siew Ting.

Sam Ketot @ CheguBard Hero 'Bebaskan Anwar 901'

Posted: 10 Jan 2012 04:54 AM PST

Tahniah kepada Anwar, yang telah berjaya membebaskan dirinya dari tuduhan liwat terhadap Saiful.

Biarlah, itu antara Anwar & Saiful, cuma aku nak tanya, siapa sebenarnya hero kepada kempen 'Bebaskan Anwar 901'

Dalam hal nie, aku nampak dua kelibat sahaja yang cuba menonjolkan diri sebagai panglima Anwar...... Siapa lagi kalau bukan Sam Ketot dan Chegubard.

Pada pandangan aku, Sam Ketot berusaha keras untuk menampilkan diri sebagai panglima Anwar disebalik ketrampilan Chegubard yang nampak lebih terserlah bersama Solidari Mahasiswa Malaysianya....

Persoalannya kini, benarkah Pemuda Pas menolak pelawaan AMK untuk berdemo dan berjuang membebaskan Anwar pada kempen keramat 901... ??

Sejak Bila Muslimat PAS Jadi Miang Nie?

Posted: 10 Jan 2012 03:54 AM PST


Semuanya angkara Anwar, kini Muslimat PAS sudah berubah, Muslimat PAS kini sudah jadi miang, apa nak jadilah?

DR 1221

Posted: 11 Jan 2012 01:07 AM PST

DR 1221


Khmer Sex

Posted: 10 Jan 2012 07:46 PM PST



oh do not cry, I fuck slowly

Posted: 10 Jan 2012 07:43 PM PST


Belantan

Posted: 11 Jan 2012 12:00 AM PST

Belantan


Nilai 'prima facie' kes liwat!

Posted: 10 Jan 2012 10:39 PM PST


Kelmarin Anwar Ibrahim dilepas dan dibebaskan daripada tuduhan meliwat pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan. Kes yang menjadi perhatian ramai malah diheret ke mata antarabangsa itu sememangnya mencatatkan rekod tersendiri. Bukan satu rekod tetapi pelbagai rekod.

Anwar dituduh pada 7 Ogos 2008 dan kes berakhir kelmarin iaitu 9 Ogos 2012. Penangguhan kes sebanyak 55 kali. Alasan penangguhan terlalu banyak untuk diungkap selain pelbagai permohonan termasuk supaya hakim bicara menarik diri atas dakwaan berat sebelah. Hakim bicara itu ialah Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah yang membuat keputusan mengejutkan banyak pihak kelmarin. Keputusan itu memihak kepada Anwar.

Penantian kes yang berlangsung lebih tiga setengah tahun (mungkin boleh dimasukkan dalam Guiness Book of Record) hampir 80 peratus selesai pada 16 Mei tahun lalu apabila Anwar dipanggil membela diri. Tentunya keputusan memanggil Ketua Pembangkang itu berbuat demikian kerana hakim bicara mendapati kes tersebut ada prima facie. Apatah lagi hakim bicara sendiri mendapati Saiful Bukhari adalah saksi yang boleh dipercayai (witness of truth).

Prinsip undang-undang prima facie amat jelas seperti yang diperuntukkan dalam Seksyen 180 Kanun Acara Jenayah. Tidak sukar memahami prinsip tersebut. Apabila hakim bicara sudah berpuas hati pasukan pendakwa dapat membuktikan kes prima facie terhadap tertuduh, hakim bicara mestilah memanggil tertuduh membela diri.

Dalam erti kata lain - laluan prima facie ke sabitan kesalahan tidak jauh, malah ada yang menyimpulkannya sebagai terlalu hampir. Apabila ada prima facie maknanya ruang untuk tertuduh disabitkan kesalahan sangat luas.

Mungkin kerana prinsip prima facie itulah, maka Anwar sendiri pada 10 Februari 2011 semasa berucap di Washington DC dengan yakin menjaja keyakinannya. Dalam ucapannya dia memberitahu, apabila kesnya diputuskan kelak, dia pasti akan disabitkan dan dipenjarakan.

Memanjangkan lagi keyakinannya, Anwar menyimpulkan bahawa plot kesnya itu telah dirancang. Didorong oleh prima facie itu juga mungkin para penyokong Anwar melancarkan Kempen Bebaskan Anwar.

Perkataan 'bebaskan' itu sendiri memberi gambaran bahawa Anwar akan didapati bersalah dan akan dipenjarakan justeru satu kempen untuk membebaskan pemimpin kesayangan mereka mesti dijalankan.

Persoalannya apakah kayu pengukur atau kriteria untuk menentukan sama ada hakim bicara berpuas hati atau sebaliknya sebelum menentukan wujud kes prima facie? Dan sejauh mana pula nilai prima facie itu sendiri dalam sesuatu kes sehinggakan ramai yang menyebut perkataan itu, walaupun mungkin tidak begitu arif atau memahaminya.

Prof. Salleh Buang ketika diaju persoalan itu menarik perhatian terhadap kes prima facie yang menuntut penilaian menyeluruh di pihak hakim bicara sebelum dapat menentukan nilai bukti dan keterangan yang dikemukakan pendakwa raya.

"Sebelum hakim bicara boleh mengatakan dia berpuas hati ada kes prima facie terhadap tertuduh, beliau mestilah melakukan penilaian maksimum (maximum evaluation) segala keterangan yang dikemukakan oleh pasukan pendakwa,'' katanya.

Profesor Undang-Undang itu memetik dua kes tempatan untuk menjelaskan lagi tentang prinsip prima facie. Kes pertama Looi Kow Chai lwn Pendakwa Raya [2003] 2 MLJ 65.

Dalam kes tersebut Hakim Mahkamah Rayuan Gopal Sri Ram ada menjelaskan tugas hakim bicara di bawah Seksyen 180 Kanun Acara Jenayah.

"Beliau (hakim bicara) mesti menguasai keterangan pendakwaan ke peringkat penilaian maksimum dan bertanya dirinya sendiri: Jika saya memutuskan untuk memanggil tertuduh membela diri dan dia memilih untuk berdiam diri, adakah saya bersedia untuk menyabitkannya berdasarkan keseluruhan keterangan yang terkandung di dalam kes pendakwaan? Jika jawapannya negatif maka tiada kes prima facie dan tertuduh layak dibebaskan.''

Satu lagi menjadi rujukan iaitu Balachandran lwn Pendakwa Raya [2005] 2 MLJ 301, Mahkamah Persekutuan menjelaskan lagi maksud Seksyen 180 Kanun Acara Jenayah seperti berikut - "Kes prima facie adalah hasil daripada sesuatu yang mencukupi untuk tertuduh dipanggil memberi jawapan. Ini bermakna bukti keterangan yang diperoleh mestilah ke peringkat ia hanya boleh 'dimusnahkan' oleh bukti-bukti sebaliknya''.

Salleh mengaitkan penjelasan Gopal Sri Ram dan Mahkamah Persekutuan dalam kedua-dua kes itu dengan kes Anwar.

"Tentunya apa yang orang awam tahu pasukan pendakwa telah dapat membuktikan satu kes prima facie di penghujung kesnya.

"Berdasarkan prinsip undang-undang yang digariskan mahkamah dalam kes-kes terdahulu, pastinya hakim bicara telah membuat penilaian maksimum keterangan yang dikemukakan pasukan pendakwa di hujung kesnya sebelum memutuskan untuk memanggil Anwar membela diri,'' katanya.

Lalu dilontarkan kemusykilan jika hakim bicara telah membuat penilaian maksimum dan mendapat ada kes prima facie dalam pertuduhan liwat, mengapa keputusan kelmarin umpama pusingan U?

Salleh sendiri sukar membuat kesimpulan kerana penghakiman semalam tidak dibuat secara bertulis. Hakim bicara hanya membaca penghakiman secara ringkas dalam masa tiga minit. Justeru semua pihak terpaksa menunggu penghakiman penuh sebelum dapat membuat penelitian dan penilaian.

Yang pasti menurut Salleh (seperti diketahui ramai), ketika memutuskan tertuduh tidak bersalah dan hendak dilepas dan dibebaskan, hakim bicara menyandarkan alasan tiada bukti kukuh dan "tidak selamat" untuk mahkamah bergantung kepada bukti DNA.

"Disebabkan kita belum berpeluang meneliti sepenuhnya teks penghakiman hakim bicara, sukar bagi kita membuat kesimpulan bagaimana hakim bicara membuat dapatan sedemikian rupa,'' kata Salleh.

Apa pun dalam seksyen 182A Kanun Acara Jenayah, katanya, ada dinyatakan bahawa di penghujung perbicaraan, mahkamah hendaklah menimbangkan semua keterangan yang ada di hadapannya sebelum memutuskan sama ada pendakwa telah berjaya membuktikan kesnya melampaui keraguan yang munasabah.

Ditanya sama ada kes tersebut perlu dibawa ke peringkat rayuan, Salleh berpendapat langkah tersebut adalah wajar sekiranya pasukan pendakwa terkilan dengan keputusan mahkamah.

Apatah lagi, memandangkan pasukan pendakwa telah berjaya membuktikan kes prima facie di penghujung kes pendakwaan dulu.

Beliau yakin proses rayuan itu akan memberi peluang sepenuhnya kepada panel tiga hakim di Mahkamah Rayuan menilai semula sama ada keputusan hakim bicara itu betul atau pun tidak di sisi undang-undang dengan meneliti secara terperinci alasan-alasan penghakiman hakim bicara itu.

Apa pula beban di pihak pendakwaan jika berhasrat membawa kes tersebut ke peringkat rayuan? Salleh berpandangan, pendakwaan terpaksa meneliti secara terperinci setiap perkataan, setiap baris dan setiap ayat yang terdapat dalam penghakiman hakim bicara.

"Mereka mesti mengemukakan hujah berasaskan prinsip undang-undang kepada Mahkamah Rayuan bahawa hakim bicara telah melakukan kesilapan dalam penghakimannya,'' katanya.

Persoalannya, apakah pasukan pendakwa akan dapat mengemukakan hujah sekuat itu di Mahkamah Rayuan nanti? Pastinya pasukan peguam bela Anwar akan menghujah balas bahawa keputusan hakim bicara adalah betul dan tidak ada salah silapnya. Bertitik-tolak daripada itu mereka akan membuat permohonan agar rayuan pasukan pendakwa ditolak.

Perjalanan kes pertuduhan liwat membabitkan Anwar ini hakikatnya masih jauh. Keputusan Hakim Mohamad Zabidin terlalu singkat untuk dianalisis lantaran ketiadaan penghakiman bertulis, lari daripada kebiasaan amalan hakim-hakim terdahulu. Apakah yang tersirat di sebaliknya, sama-sama kita tunggu.-UM.

Suara Politik
Taminsari

Hakikat sebenar disebalik keputusan penghakiman kes liwat Anwar!

Posted: 10 Jan 2012 02:54 AM PST

Keputusan yang mengejutkan. Barangkali Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim pun tidak menyangkanya. Bukan sahaja keluarga dan rakan Anwar serta penyokong Perhimpunan Bebaskan Anwar 901 terkejut, malah banyak kalangan pemerhati politik dan orang ramai yang menyangka Anwar akan didapati bersalah pun terkedu.

Keputusan sudah dibuat. Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah mengumumkan keputusan membebaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan. Hakim Mohamad Zabidin yang tidak membaca penghakiman penuh kecuali kesimpulannya berkata kedua-dua bukti iaitu DNA dan oral-lisan tak boleh sabit kesalahan.

Keputusan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat kata hakim itu, kerana dalam kes seksual, mahkamah keberatan untuk menyabitkan tertuduh hanya berdasarkan keterangan mangsa, Mohd Saiful.

Pada 16 Mei 2011, Hakim Mohamad Zabidin memerintahkan Anwar membela diri setelah membuat keputusan bahawa pengadu dalam kes ini, Mohd. Saiful adalah saksi yang bercakap benar dan berwibawa.

Beliau menerima keterangan dua pakar daripada Jabatan Kimia iaitu Dr. Seah Lay Hong dan Nor Aidora Saedon mengenai kewujudan DNA Male Y iaitu DNA lelaki asing pada dubur Mohd. Saiful yang disahkan sebagai DNA Anwar.

Keputusan itu diperoleh hasil perbandingan sampel DNA berdasarkan tiga barang Anwar yang diambil dari dalam lokap Ibu Pejabat Kontinjen Kuala Lumpur semasa Anwar ditahan pada 16 Julai 2008 iaitu sebatang berus gigi, sehelai tuala Good Morning dan sebotol bekas air mineral kosong.

Pada 22 Ogos 2011, Anwar memilih untuk memberi keterangan bela diri tanpa mengangkat sumpah dari kandang tertuduh menyebabkan soal balas tidak boleh dilakukan terhadapnya sama ada oleh pendakwa raya mahupun peguam bela.

Keputusan tidak disangka-sangka. Bagaimana Anwar tidak menyangka keputusan memihak kepadanya kerana hakim itulah yang dikutuk dan dikritiknya sebelum ini.

Bahkan hakim yang membebaskannya itu juga pernah tiga kali difailkan permohonan oleh Anwar supaya Mohamad Zabidin menarik diri daripada mendengar kes liwat yang dihadapinya. Alasannya ialah hakim berkenaan telah membuat penghakiman terlebih dahulu di peringkat pendakwaan kes tersebut.

Kali pertama Anwar memfailkan permohonan agar Hakim Mohamad Zabidin menarik diri pada 8 Februari 2010 atas dakwaan hakim itu bertindak berat sebelah apabila enggan melayan permohonannya untuk mengenakan tindakan menghina mahkamah terhadap Utusan Malaysia berhubung dua artikel yang disiarkan akhbar tersebut.

Permohonan kali kedua pula dibuat pada 25 November 2010 apabila Anwar mendakwa hakim tersebut telah melakukan ugutan menghina mahkamah ke atas peguam belanya, Karpal Singh. Satu lagi perkara mengejutkan Anwar ialah beliau sendiri tidak percaya kepada sistem kehakiman negara ini.

Semasa berucap pada forum The Future of Democracy in the Islamic World di Washington DC, Amerika Syarikat pada 10 Februari 2011, Anwar menuduh keputusan perbicaraan kes liwatnya sudah dirancang.

Anwar dipetik sebagai berkata: "Saya harus balik ke Malaysia esok dan perlu muncul di mahkamah pada 14 Februari. Muncul di mahkamah hanya sebagai satu syarat, sebab semua keputusan telah dirancang. Sekali anda didakwa, anda pasti akan dipenjarakan".

Perbicaraan kes liwatnya satu rekod dalam sejarah perbicaraan mahkamah moden di negara ini jika semuanya sudah dirancang. Anwar menikmati lebih 55 kali penangguhan dalam kes liwatnya sejak 2008. Kes tersebut sering tertangguh ekoran permohonan demi permohonan dikemukakan oleh Ketua Pembangkang itu. Rakyat Malaysia lain tidak pernah menikmati layanan sebegini tetapi Anwar mendapat segala-galanya.

Anwar didakwa di mahkamah pada 7 Ogos 2008. Dan 9 Januari 2012, baharu keputusan perbicaraannya tamat. UMNO dan Barisan Nasional (BN) tidak perlu gundah-gulana dengan keputusan penghakinan semalam, kerana parti itu tidak terlibat dan campur tangan dalam kes ini.

Saiful yang membawa kes liwat ke mahkamah. Beliau yang bersumpah laknat di dalam Masjid Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur. Malah Anwar dibebaskan hanya atas masalah teknikal. Jadi terpulang kepada Saiful dan pendakwa raya sama ada mahu membuat rayuan atau tidak.

Inilah hakikat dalam sistem kehakiman Malaysia. Suka tak suka, inilah realitinya. Keadilan yang begitu takut dihadapi oleh pihak tertuduh sebelum ini, akhirnya membebaskannya. Ini juga menunjukkan institusi kehakiman negara kita bebas membuat keputusan tanpa memilih bulu.

Keputusan perbicaraan kes liwat Anwar sudah diputuskan. Maka sah sudah kehakiman kita mempunyai tahap yang tidak boleh sesiapa meraguinya lagi. Segala fitnah dan pembohongan pakatan pembangkang bahawa kes Mohd. Saiful adalah satu konspirasi UMNO dan BN juga terbukti adalah tidak benar. Ia adalah dakyah dan tipu muslihat Anwar dan PKR selama ini.

Kes liwat di mahkamah adalah tuntutan keadilan oleh Mohd. Saiful untuk dirinya yang menjadi mangsa dan dianiayai selama kes ini berjalan begitu lama.

UMNO dan BN tidak bergantung kepada isu kes mahkamah Anwar-Mohd. Saiful tetapi keupayaan BN atas rekod prestasinya memerintah Malaysia sejak merdeka dan langkah-langkah transformasi kerajaan, ekonomi dan politik negara.

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 10 Jan 2012 11:58 PM PST

AZLI SHUKRI

Posted: 10 Jan 2012 11:55 PM PST

AZLI SHUKRI


Mengapa Saya Sokong Hassan Ali

Posted: 10 Jan 2012 05:47 PM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 10 Jan 2012 11:53 PM PST

Panglima Perang Cyber


Blogger YY @yuseriyusoff Diupah Malaysiakini @msiakini ???

Posted: 10 Jan 2012 09:09 PM PST




Baca artikel terbaru beliau di sini 


Panglima suka cara tulisan sahabat pejuang siber Yuseri Yusoff yang kemas dan penuh fakta..

Harap beliau terus menulis mendedahkan satu persatu 'game plan' yang dibuat oleh pihak yang bencikan Kerajaan Melayu Islam Malaysia kita hari ini...

Kuasa pena memang berbisa !

merentasi geografi politik, usia dan pangkat seluruh dunia..

Seseorang boleh dinaikkan dan dijatuhkan dengan beberapa patah perkataan.

Namun dosa pahala juga senang naik dan turun jika tidak berhati-hati menulis...

Kerana bukan semua menulis kerana Allah tetapi menulis kerana diupah sebagai pendapatan menyara kehidupan demi memenangkan kepalsuan dan penipuan.

Mari betulkan niat, bulatkan tekad menulis demi KEBENARAN melawan KEBATILAN Pakatan.


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gambar Baju @AzminAli Sedondon Dengan @anwaribrahim Yang Ramai Tidak Sedar #901

Posted: 10 Jan 2012 08:21 PM PST

Gambar Sinar Harian 11.1.2012 mukasurat 7

Memahami Keadilan Untuk Saiful @saifulbukhari

Posted: 10 Jan 2012 07:24 PM PST

Video Letupan Bom Pertama Kes Anwar Ibrahim

Posted: 10 Jan 2012 11:51 AM PST

Negeri Sembilan 2-2 Selangor | Liga Super 2012

Posted: 10 Jan 2012 11:21 AM PST



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Korang Dah Tengok Ke AMK PKR Pukul Orang Awam ??? @NajibRazak @anwaribrahim

Posted: 10 Jan 2012 03:21 AM PST







Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di sini hari melepas dan membebaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadi beliau, Mohd Saiful Bukhari Azlan atas alasan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa.


Maka mahkamah hanya bergantung kepada testimoni Saiful. Memandangkan ini adalah kes jenayah seksual, mahkamah keberatan untuk mensabitkan kesalahan bersandarkan kenyataan Saiful yang tidak disokong bukti. Atas sebab itu tertuduh dibebaskan.


Sekumpulan penyokong Anwar Ibrahim membuat provokasi murahan dengan memaki hamun, sumpah seranah kepada orang awam...


Kemudian datang kumpulan "Komando AMK" masuk campur dan membelasah seorang lelaki yang boleh dianggap pangkat bapa kepada budak-budak mentah ini! Inilah namanya melayu PKR yang bodoh!



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gambar : Habib Umar Yaman dengan Mufti Mesir Syeikh Ali Jumaah CC @NajibRazak

Posted: 10 Jan 2012 02:12 AM PST

Habib 'Umar & Dr 'Ali Juma'ah



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Kenyataan Datuk Ahmad Maslan Pembebasan @anwaribrahim Semalam

Posted: 10 Jan 2012 01:02 AM PST

Ahmad Maslan

UMNO & BN tidak akan terjejas dengan pembebasan Anwar kerana kejayaan atau kegagalan parti bukan bergantung kepada isu beliau tetapi bergantung kepada 4 landasan utama iaitu rekod cemerlang pemerintahan negeri & Pusat, dasar2 sekarang yang mendahulukan rakyat, wawasan masa depan yang jelas utk kemajuan serta peranan pimpinan parti di semua peringkat yang mengutamakan pencapaian.. Ini dinyatakan oleh saya dalam pertemuan jentera Penerangan BN bersama MB Negeri Sembilan di Seremban tengahari ini.

Rujuk Facebook beliau...http://www.facebook.com/ahmadmaslan/


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Mesti @anwaribrahim dan @AzminAli Tidak Sanggup Baca Kupasan Panjang Lebar YB @zulkiflinordin Di Sini

Posted: 10 Jan 2012 12:38 AM PST

MAHKAMAH ALLAH MAHKAMAH RAKYAT


(Didunia mungkin terlepas, di akhirat tetap akan dibalas)

Salam 2 all.

Mungkin ramai yang terkedu dengan keputusan YA Hakim Datuk Zabidin Mat Diah pagi tadi yang melepaskan Anwar Ibrahim daripada pertuduhan meliwat Saiful. Dengan membaca keputusan sebanyak 3 perenggan, dalam masa tak sampai berapa minit, kes yang mengambil masa lebih 3 tahun untuk dibicarakan, dengan lebih 50 kali penangguhan akhirnya tiba ke penghujungnya.

Pelbagai teori, andaian dan spekulasi muncul didunia cyber; dengan masing-masing pihak membuat rumusan masing-masing.


Bagi yang pro-Anwar dan kaum Anwarinas, mereka meraikan keputusan itu sebagai bukti "Imam Mahdi" mereka tidak bersalah! Tidak pulak terdengar maki hamun mereka Langsung tidak kedengaran tohmahan Hakim "sudah dicucuk hidongnya". Zikir harian mereka bahawa Mahkamah kena beli juga langsung tidak kedengaran yop! Semua puji belaka! Malah mereka berikrar akan adakan lalakan seluruh negara untuk "membersihkan" manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ini!

Bagi yang anti-Anwar, anti kaum Seks Bebas LBGT, ada yang mendakwa ada yang tidak kena dengan keputusan Mahkamah ini! Malah ada yang mendesak supaya Peguam Negara dan seluruh pasukannya letak jawatan serta-merta!

Sebab itulah Saidina Ali berpesan, jangan sesekali kamu membuat keputusan atau mengambil tindakan dalam keadaan marah, emosional! Sebab dalam keadaan itu, pembuat keputusan sebenarnya ialah syaitan & iblis.

Sebab itu sebaik menerima keputusan, pertama sekali teman cuba mendapat pengesahan apa sebenarnya yang diputuskan oleh YA Hakim! Setelah mendapat fakta sebenar, teman mengambil wudhu dan beristikharah. Kemudian teman baca balik rekod perbicaraan kes saperti yang dilapur media dari mula lagi, ditambah dengan beberapa fakta yang teman sendiri tahu, dan juga synopsis kedua-dua kes yang teman buat sebagai peguam melibatkan Anwar terdahulu!

Setelah pekena kopi Baling secawan, menghirup udara segar disini, memohon ALLAH menjauhkan dan membuang segala sifat mazmumah yang ada, dan berdoa kepada ALLAH memberikan petunjuk, barulah teman mula menaip komen ini.

PEMBOHONGAN & PUTARBELIT TERBUKTI!

Pertama, keputusan YA Hakim Datuk Zabidin membuktikan bahawa segala tohmahan, fitnah dan putarbelit pembangkang, kaum Anwarinas dan Koonyet:2 adalah pembohongan semata-mata! Iaitu mereka membuat tohmahan, fitnah dan putarbelit kononnya pertuduhan meliwat Saiful Bukhori Azlan oleh Anwar adalah konspirasi jahat Dato' Sri Najib dan Kerajaan Persekutuan! Itulah gendang dan kompang yang dipalu oleh kaum Koonyet:2 dan kaum Anwarinas siang dan malam, pagi dan petang!

Kalau benar saperti tohmahan, fitnah dan pembohongan kaum Anwarinas dan Koonyet:2 bahawa ini semua satu konspirasi, sudah tentu Mahkamah bukan sahaja akan mensabitkan kesalahan meliwat Saiful terhadap Anwar, malah akan menghukum dia dengan hukuman penjara yang lama!

Tetapi itu tidak berlaku! Malahan YA Hakim membuat keputusan kehakiman melepaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat stafnya Saiful. Walaupun teman agak kehairanan kerana keputusan sepanjang tiga perenggan itu hanya mengambil beberapa minit untuk dibaca, tanpa alasan penghakiman yang panjang lebar mengupas segala isu yang berbangkit; namun yang jelasnya tiada sebarang konspirasi atau perancangan dibuat oleh Kerajaan Persekutuan, apatah lagi YAB PM untuk mensabitkan Anwar dengan tuduhan meliwat stafnya Saiful!

Malahan, selepas keputusan kehakiman diumumkan dan Anwar dilepaskan, langsung tidak kedengaran tohmahan, fitnah dan pembohongan mengenai konspirasi itu oleh kaum kaum pembangkang, kaum Anwarinas mahupun Koonyet:2! Sebaliknya pujian melangit diberi kepada sistem kehakiman yang menjadi sasaran fitnah dan tohmahan mereka selama ini! Mahkamah yang adil, permulaan kepada harapan baru, kehakiman yang murni, dan macam-macam lagi pujian yang pasti akan memeranjatkan beruk di Zoo Negara kalau disebut oleh pembangkang sebelum daripada ini!

Cuba mike bayang kalau Mahkamah sabitkan Anwar dengan kesalahan meliwat Saiful. Mike boleh bayang sendiri apa kaum Anwarinas dan Koonyet:2 akan melalak? Pergh..Hakim dah kena beli lah, Mahkamah sundal lah, Hakim pilih masuk neraka lah, akan keluarlah segala macam patwa tok lebai dan ostad mengharamkan Hakim daripada mencium bau syurga, akan berkati-katilah maki hamun sumpah seranah terhadap Dato' Sri Najib, Datin Sri Rosmah dan lain-lain!

Ni namanya politik dualam yop: kalau kena batang hidung sendiri lain hukum, kalau kena batang hidung musuh dema lain pulak hukumnya yop! Dalam bahasa mat rempit, perangai ni dipanggil cakap tak serupa bikin, dalam bahasa omputeh dipanggil hipokrit, dalam bahasa syara' dipanggil..eh, mike tau sendirilah yop..berkembar dengan Abdullah bin Ubay ler!

Kalau ikut teori konspirasi kaum Anwarinas dan Koonyet:2, yang berkali-kali mempersoalkan kredibiliti dan kewibawaan Mahkamah, maka keputusan Hakim hari ini tidak boleh diterima lah yop? Bukankah itu yang mereka lalakkan selama ini! Cuba bayang apa dema kata kalau kita kata keputusan Mahkamah tidak boleh diterima, kita tolak keputusan itu. Pasti mereka akan melalak memaki hamun kita dengan pelbagai label dan tuduhan!

Dan kalau ikut teori kaum Anwarinas bahawa pertuduhan liwat dan perbicaraan di Mahkamah adalah konspirasi Dato' Sri Najib, maka selayaknya mereka semua beratur panjang diluar Seri Perdana di Putrajaya untuk berjumpa, bersalam dan mencium tangan dan kaki Dato' Sri Najib kerana berkonspirasi dengan YA Hakim Datuk Zabidin Mat Diah untuk membebaskan Imam Mahdi dema daripada kes meliwat stafnya Saiful Bukhori! Tak macam tu sepatutnya yop?!

Apapun, keputusan Mahkamah adalah bukti jelas betapa Mahkamah dan Hakim-Hakim di Malaysia ini sebenarnya bukan sahaja bebas, malah mempunyai kredibiliti, integriti dan kewibawaan untu melaksanakan sistem kehakiman dan keadilan yang bukan sahaja mematuhi standard piawaian dunia, malah memenuhi kehendak keadilan sejagat!

LIWAT PAKSA LIWAT RELA?

Kedua, perlu diingatkan bahawa aduan yang dibuat oleh Saiful dan pertuduhan yang dikemukakan oleh Pendakwaraya terhadap Anwar dibawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan ialah melakukan liwat melalui "dubur" terhadap stafnya Saiful Bukhori secara paksa! Maka Pendakwaraya mesti membuktikan tanpa sebarang keraguan elemen-elemen berikut:


  • mesti ada kemasukan kedalam dubur;
  • kemasukan itu secara paksa tanpa kerelaan.


Secara peribadi, teman cukop yakin beban pembuktian elemen pertama telah berjaya dibuktikan! Iaitu berlaku kemasukan oleh Anwar kedalam dubur Saiful (penetration of the anus). Ini dibuktikan dengan adanya sampel airmani yang disahkan milik Anwar yang ditemui didalam dubur Saiful. Bermakna dari segi perlakuan, kegiatan "liwat" mungkin sudah berlaku.

Cuma pembuktian elemen kedua dikatakan menimbulkan keraguan Sebab itulah Karpal Singh membangkitkan isu samada Saiful dipaksa? Sedangkan kata Karpal Saiful pergi sendiri ke kondominium itu, dia membawa bersamanya pelincir KY Jelly, dia mempunyai peluang untuk lari keluar tetapi tidak berbuat sedemikian, dia tidak menjerit atau meminta pertolongan, dia boleh duduk minum kopi bersama Anwar selepas adengan liwat itu, dia tidak terus pergi buat repot polis, dia masih hadir pertemuan bersama Anwar selepas itu; dan lain-lain faktor yang Karpal dakwa tidak membuktikan ujudnya elemen paksaan atau tanpa rela!

Sebab itu ada yang menegaskan bahawa pembuktian yang dikemukakan sekadar membuktikan kegiatan liwat atas dasar suka sama suka antara Anwar dengan Saiful, tetapi tidak ada unsur paksaan atau tanpa kerelaan! Pendek cerita, tidak ada bukti Anwar 'merogol' Saiful!

Ini sinonim dengan keputusan Mahkamah Persekutuan tahun 2004 semasa membebaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat pemandunya Azizan Abu Bakar, bila Mahkamah Persekutuan menyatakan bahawa "walaupun kami mempercayai berlaku kegiatan liwat ini, namun bukti mengikut kehendak Akta Keterangan tidak cukup untuk mensabitkan Anwar dengan kesalahan jenayah meliwat dibawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan!".

Apa maksud semua ini? Ini bermakna walaupun terlepas dari segi kehakiman dan perundangan, tetapi dari segi moral, etika dan politik; akhlak dan moral Anwar Ibrahim sangatlah diragui untuk melayakkan dia menduduki kerusi kepimpinan pembangkang, apatah lagi menjadi calon bakal Perdana Menteri untuk negara umat Islam Malaysia ini!

Dan itulah pendirian YB Datuk Dr. Hasan Ali semasa menegaskan bahawa Anwar tidak layak menjadi pemimpin pembangkang, apatah lagi menjadi calon Perdana Menteri. Kerana kata Dr. Hasan Ali, Anwar mempunyai masalah akhlak dan moral yang serius. Sehingga Dr. Hasan Ali membuat keputusan tidak akan pergi menyertai himpunan untuk mendengar keputusan kes peribadi Anwar hari ini!

Apapun, teman mencadangkan kepada Pendakwaraya supaya membuat rayuan kepada Mahkamah Rayuan untuk mendapat kepastian legal samada kesemua elemen yang diperlukan untuk membuktikan pertuduhan dibawah Seksyen 377B yang dikemukakan itu sudah dipenuhi. Lagipun pihak Pendakwaraya berhak membuat rayuan. Dan teman cukop yakin rakyat pasti mahukan rayuan dikemukakan, agar proses kehakiman dan keadilan dapat dilaksanakan secara baik.

Dan sekarang peluang terbaik untuk Anwar memberikan sampel darahnya kepada pihak berkuasa termasuk Mahkamah untuk mendapat ujian DNA perbandingan dengan DNA Lelaki-Y yang ditemui dalam dubur Saiful. Anwar tidak sepatutnya lagi berdolak dalik, hadapilah kebenaran. Berikan rakyat hak untuk mendapat tahu kebenaran. Teman cabar Anwar supaya bersikap saperti anak jantan, dan serahkan sampel darahnya untuk ujian DNA!


MAHKAMAH ALLAH & SUMPAH LA'NAT

Ketiga, memandangkan Mahkamah manusia sudahpun membuat keputusan, maka sudah tiba masa Anwar berani berhadap dengan Mahkamah ALLAH pulak yop! Apa maksud Mahkamah ALLAH?

Maksudnya ialah Anwar dan Saiful patut menyerahkan hakikat kebenaran aduan kes Anwar meliwat Saiful ini kepada ketentuan Ilahi!

Saiful sudah berbuat sedemikian dari awal lagi. Setelah mantan Mufti Perlis Dr. Asri Zainul Abidin memberikan nasihat kepada kedua-dua Saiful & Anwar supaya membuat sumpah mubahalah, maka Saiful tanpa sedikit pun keraguan terus mengangkat sumpah "Wallahi, Watallahi, Wabillahi, saya Saiful Bukhori Azlan dengan ini bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Anwar Ibrahim dengan memasukkan zakarnya kedalam dubur saya. Jika saya berdusta, maka la'nat ALLAH akan turun keatas saya dan keluarga saya".

Maka teman cabar Anwar supaya berbekalkan keputusan Mahkamah sivil itu, dia sepatutnya tidak lagi berdolak-dalik untuk melakukan sumpah mubahalah saperti yang dinasihatkan oleh Dr. Asri itu.

Malah teman mencabar Anwar, berserta dengan Saiful, mengadakan solat hajat perdana bersama ribuan jemaah lain untuk memohon petunjuk dan hidayah daripada ALLAH, menadah tangan bersama-sama supaya ALLAH menunjukkan diantara Anwar dan Saiful; siapa yang benar, siapa yang salah dan berbohong. Dan kepada yang bersalah dan berbohong itu, diminta ALLAH menurunkan la'nat kepadanya! Doanya mudah, iaitu tuan Imam hendaklah berdoa lebihkurang saperti berikut:

"Ya ALLAH ya Rahman, kami datang kepada Mu Ya ALLAH, dengan segala kelemahan, kerendahan diri dan kekerdilan kami, kejahilan dan kebodohan kami, kami memohon kepada Mu Ya ALLAH supaya memberikan petunjuk dan hidayah kepada kami tentang permasalahan aduan yang dibuat oleh Mohd. Saiful Bukhori Azlan, yang mengadu dia diliwat oleh Anwar Bin Ibrahim, dengan memasukkan zakarnya kedalam dubur Saiful; walhal Anwar Bin Ibrahim menafikan dia ada berbuat sedemikian!

Maka dengan kebesaran nama mu Ya ALLAH, dengan lafaz Wallahi, Watallahi, Wabillahi, kami , termasuk Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhori, memohon petunjuk dan hidayah daripada Mu, tunjukkanlah kepada kami, didunia ini, dengan seberapa segera mengikut ketentuan masa Mu Ya ALLAH, siapa diantara Saiful & Anwar ini yang bercakap bohong Ya ALLAH!

Dan kami memohon kepada Mu Ya ALLAH, berilah petunjuk dan hidayah Mu itu dengan menurunkan la'nat dan bala kepada penama yang berbohong tersebut; dengan cara la'nat dan bala yang bersesuaian mengikut kehendak dan ketetapan Mu, agar jelas kepada kami siapa yang berbohong diantara keduanya. Ameen Ya Robbal 'alamin".

Syaratnya kedua-dua Saiful dan Anwar mesti hadir dalam solat hajat perdana tersebut. Siapa sahaja yang berkelayakan boleh menjadi Imam dan membacakan doa tersebut. Samada Tok Guru Nik Aziz, Haji Hadi Awang, Tan Sri Harussani Zakaria, Dr. Asri Zainul Abidin atau mana-mana individu lain yang difikirkan layak dan sesuai.

Selepas mengadakan solat hajat dan memohon doa saperti diatas, maka kita serahkanlah kepada ALLAH untuk memberikan ketentuan dan taqdir Nya, insya ALLAH!

Kepada Anwar, bersujud syukurlah kerana ALLAH masih memberi mike peluang kedua. Second chance! Bertaubatlah, dan kembalilah kepada kehidupan Islam berdasarkan Al Quran & Sunnah! Tinggalkanlah perjuangan peribadi untuk memuaskan nafsu mike nak menjadi Perdana Menteri. Mike memang sudah tidak layak memimpin negara umat Islam ini.

Gunakanlah kesempatan masa yang ada ini untuk bermuhasabah dan membuat persediaan ke alam kepastian: alam mati! Mike pun sudah berada di umur "subsidi", umur yang Rasulullah saw sebut sudah layak masuk pencalonan ahli barzakh, umur yang pepatah Melayu sebut "rumah kata pergi, kubor kata mari". Sudah-sudahlah tu, pergunakan peluang dan ruang yang ALLAH beri sebaiknya!

Kepada Saiful, ketewasan didunia bukan bermakna kegagalan selama-lamanya. Jangan lupa, pembalasan diakhirat menunggu mereka yang menzalimi dan menganiaya mike. Kesabaran itu kunci ketenangan. Perbanyakkan doa dan munajat kepada ALLAH Yang Maha Esa, pohonlah kekuatan dan petunjuk kebenaran kepada Nya. Ingat pesan Rasulullah saw, tidak ada hijab dengan ALLAH untuk doa orang yang dizalimi. Berdoalah, kerana doa itu senjata orang muqmin!

Kepada rakyat Malaysia, walaupun Mahkamah perundangan sudah membuat keputusan, namun Mahkamah Rakyat juga punya kuasa yang tersendiri. Masih belum terlewat untuk Mahkamah Rakyat membuat keputusan dan menghukum si durjana. Gunakanlah kuasa itu sebaiknya. Kembalikanlah maruah dan harga diri rakyat dan negara ini! Lakukanlah yang ma'ruf, cegahlah kemungkaran! Pastikan si durjana dihukum sebaiknya dalam Pilihanraya Umum Ke 13 akan datang. Suara rakyat suara keramat. Hak rakyat hak yang tidak boleh digugat! Satu undi penentu masadepan agama, bangsa dan tanahair tercinta ini!

Dan kepada rakyat yang cintakan keamanan dan keharmonian, keputusan Mahkamah ini sebenarnya membuktikan bahawa Kerajaan Malaysia dibawah kepimpina YAB Dato' Sri Najib adalah Kerajaan anak jantan. Kerana ini adalah Kerajaan yang tidak mahu "berperang" dengan pembangkang didalam PRU 13 dengan Imam Mahdi pembangkang didalam penjara! Malah Anwar dan juak-juaknya kaum Anwarinas & Koonyet:2 diberi ruang dan peluang seluas-luasnya untuk berkempen dan berceramah sampai 'pecah kerongkong'! Jangan ada yang menggatal nak kata hak demokrasi mereka dicabul, sebab sang pencabul pun diberi ruang dan peluang berdemokrasi!


Cuma malangnya slogan mereka ialah DemoKrazy4DemoKerusi!


Adios amigos, grasias senor!


Wallahualam & Wassalam.



Zulkifli Bin Noordin

Isnin
15 Safar 1433
09 Januari 2012










http://zul4kulim.blogspot.com/2012/01/mahkamah-allah-mahkamah-rakyat.html




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Blog Minaq-Jinggo Siar Gambar Anwar Macam...

Posted: 09 Jan 2012 11:29 PM PST





Blog senaraikan blog ini di list blog anda.

http://jinggo-fotopages.blogspot.com/2012/01/01-amanat-terakhir-anwar-sebelum.html


Sent from my Samsung Galaxy Tab

MERBOK TIMES

Posted: 10 Jan 2012 11:32 PM PST

MERBOK TIMES


Faktor isteri PM DS Rosmah Mansor lebih lebih kritikal dari faktor DS Anwar Ibrahim untuk memenangi PRU13 yang akan datang.

Posted: 10 Jan 2012 08:17 PM PST

Kerajaan DS Najib mesti menang PRU13 yang akan datang dengan majoriti yang hebat dan kuat. UMNO dan BN yang sebenarnya akan memperjudikan masa depan parti mereka samada masih menjadi pilihan rakyat atau dibenci rakyat atau 50-50.

Oleh kerana itu DS Najib, UMNO, BN dan seluruh kepimpinan mereka haruslah terbuka dengan segala teguran rakyat mahupun pahit seperti jadam.

Faktor-faktor dalaman yang boleh melemahkan parti atau faktor yang boleh membuat rakyat hilang keyakinan harus segera dibuang.

Realitinya hari ini ialah faktor DS Rosmah dikira menjadi factor yang penting dan telah pun menyumbang kepada kelemahan kewibaawaan PM sendiri. Berbagai macam bisikan sudah didengar walaupun berbisik. Di kalangan pegawai-pegawai Kerajaan berbisik, pelajar U berdemo, makcik – mak long di kampong bercakap-cakap dan seluruh anggota masyarakat sudah berbunyi, hanya mahu dilayan atau tidak itu sahaja. Atau mahu disapu ke bawah karpet merah terserah.

Kalau nak jaga hati PM dan berangan-angan panjang untuk cari makan kita jangan layan dan kita semua diam sahaja. Akibatnya kita sama-sama tunggu keputusan PRU13 nanti apa akan jadi kalau tangan yang memangkah beralih haluan kalau tak beralih selera alhamdullillah kita selamat.

Hari ini kita sibuk berlawan dengan DS Anwar Ibrahim musuh politik kita yang boleh menjejas undi rakyat kepada kita. Tetapi kita lupa faktor Rosmah Mansor juga merupakan faktor dalaman yang besar yang secara sedar atau tidak ia telah menjana kekuatan politik kepada Anwar Ibrahim itu sendiri.

Lihat dalam akhbar Utusan Malaysia muka surat 6 hari ini apabila DS Rosmah tak habis-habis dengan publisiti meresmikan Anugerah 1Malaysia Enterprise dengan kenyataan-kenyataan seolah-oleh beliau itu seorang tokoh ekonomi atau menteri. Lainlah kalau majlis-majlis itu melibatkan NGO atau badan-badan kebajikan dan amal.

Sebagai isteri PM, DS Rosmah tidak harus membuka ruang yang boleh menjadi peluru parti pembangkang untuk menembak kewibawaan suami beliau. Biarlah yang sudah terlanjur itu berlalu dan dibiarkan ia berlalu dan tidak diulangi kesilapan itu lagi. Learned from your mistake.


Jika ini tidak dihentikan amat susah bagi jentera-jentera kempen pilihanraya untukmembuat kerja mereka, janganlah mereka dijadikan keldai politik dan sasaran maki hamun pembangkang untuk mempertahan isu-isu personaliti isteri PM. Ini akan mengakibatkan 'stress level' mereka menjadi tinggi dan biarlah mereka fokus berkempen dengan membawa mesej kejayaan kepimpinan DS Najib sehingga ke peringkat antarabangsa.

Jika isu ini berlarutan ia akan memakan seribu kebaikan yang telah UMNO dan BN perjuangkan untuk rakyat.

Arah tuju Hasan Ali

Posted: 10 Jan 2012 08:19 AM PST

Betapa berharganya pengundi bukan Melayu di dalam PRU yang akan datang sehingga PAS terpaksa 'menyembelih' pemimpin terkemuka mereka Datuk Dr Hasan Mohd Ali. Dr Hasan Ali terlalu celupar, bertindak menangkap mereka yang minum arak, menyerbu gereja yang cuba memurtadkan umat Islam dan semua ini adalah tindakan-tindakan yang menguris hati kaum-kaum ini.

Hasan Ali harus bergerak di atas platform NGO atau menubuhkan parti baru mungkin 'Parti Ulam SeMalayisa' dan jangan menyertai UMNO kerana di dalam UMNO juga ada kudisnya iaitu MCA yang sudah terang-terangan menentang hukum-hukum Allah swt.

Perkembangan politik semasa hari ini hampir semua parti sudah tidak ada pejuang-pejuang yang berprinsip seperti Dr. Hasan Ali kerana semua politikus yang ada adalah oportunis-oportunis yang banyak mengambil kesempatan apabila kuasa diberi oleh rakyat.

Mereka menjadi rakus, riak dan mempamirkan kekayaan yang melampau sehingga rakyat menjadi jauh melihat kereta Mercedez dan isteri mereka yang mewah.

Hakikatnya demokrasi dan globalisasi dunia hari ini hanya akan meratah umat Islam hidup-hidup.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 10 Jan 2012 11:21 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


DI BELAKANG TABIR SIRI 2: PEMECATAN DR. HASSAN ALI KERANA BERCAKAP NIK AZIZ BERBOHONG

Posted: 10 Jan 2012 10:09 PM PST


 MAT SABU DIARAH MENUTUP PENYELEWENGAN WANG TABUNG MEMALI


1.PEMECATAN DR. Hassan Ali beberapa hari selepas hadir dalam satu perjumpaan dengan Hj. Hadi Awang dan Dato' Nik Aziz Nik Mat di Kota Bharu amat-amat mengejutkan. Kalau mengikut kehendak Presiden PAS, dan kalau mengikut persepsi Dato' Nik Aziz sebagai Mursyidul Am yang semua ahli PAS Wajib mendengar kata-katanya,sepatutnya kes Dr. Hassan Ali ini tamat dan PAS sudah kembali aman. Nik Aziz kata, malah Harakah turut berkata, kes ini tamat selepas Dr. Hassan Ali MEMOHON MAAF kepada Presiden dan Mursyidul Am PAS.

2. Malangnya, sekembalinya Dr. Hassan Ali ke Kuala Lumpur, Dr. Hassan Ali MENAFIKAN beliau ada memohon maaf. Katanya kehadiran beliau ke Kota Bharu pada hari itu sekadar menghadiri prohgram parti. Kalau memohon maaf, sepatutnya Cikgu Mustapha Ali lah yang kena hadir juga, bermaaf-maafan disaksikan Presiden dan Mursyidul Am.

3. Apabila Dr. Hassan Ali kata beliau tiada memohon maaf, tetapi Nik Aziz kata Dr. Hassan Ali memang ada memohon maaf....isunya siapa Pembohong? Siapa Meniopu siapa? Dr. Hassan Ali atau Nik Aziz yang berbohong? Berbohong itu satu Dosa? Tak kanlah Nik Aziz Berbohong? Takkanlah Dr. Hassan Ali juga Menipu? Jadi siapa berbohong, hantu PAS kah? Susah jugha kalau ahli-ahli Agama berbohong bukan?

4. Apabila Dr. Hassan Ali menafikan, sebaliknya Nik Aziz berdiam diri, maknanya, bahasa mudahnya " Dr Hassan Ali berkata Nik Aziz lah yang berbohong ! ".

5. Untuk membersihkan Malu dan Jatuh Maruah Nik Aziz, akhirnya dipaksa Presiden PAS membuat Press Conference Memecat Dr. Hassan Ali.

6. Itulah sebenarnya kisahnya...!

( Komen Mymassa= Mat Sabu lebih bijak di dalam hal ini. Semua orang tahu Penyelewengan Wang Tabung Memali Beratus Ribu sebagaimana didedahkan oleh C.N.Alafghani memang berlaku. Walaupun Mat Sabu menangis kerana tahu YB Senator PAS itu menyeleweng wang itu, tetapi oleh kerana dia diarahkan oleh PAS Pusat supaya memenangkan YB Senator PAS Perasuah itu, maka selamatlah Mat Sabu. Tidak seperti Dr. Hassan Ali, bagi Dr. Hassan Ali Nik Aziz pun manusia biasa, kalau Nik Aziz berbohong dia mesti kata Nik Aziz berbohong! Itulah beza Dr. Hassan Ali dengan Mat Sabu)

DI BELAKANG TABIR SIRI 1 :PEMBEBASAN ANWAR GUSARKAN DAP

Posted: 10 Jan 2012 06:45 PM PST

 PEMBEBASAN ANWAR MENCURIGAKAN, 
PEMECATAN HASSAN ALI JUGA MENCURIGAKAN

1. KEPUTUSAN sudah diumumkan. Sekiranya Saiful berhajat untuk membuat rayuan, masa 14 hari diberikan kepadanya. Keputusan tersebut membuktikan tidak wujud konspirasi Kerajaan Pusat BN dalam kes peribadi Anwar ini.

2. Di sebalik pembebasan Anwar, kumpulan heirarki tertinggi DAP merasakan ada sesuatu yang tidak kena. Karpal Singh, walaupun mengetuai pasukan peguam Anwar, namun diakhir hari-hari pembelaan berkata Mahkamah mesti membebaskan Anwar kerana sodomi itu suka sama suka bukannya paksaan oleh Anwar. Ia mengulangi tuduhan Karpal pada tahun 1998 dahulu di mana beliau sangat yakin berlakunya kes liwat Anwar ke atas Sukma. Semalam Karpal menyanggah lagi Anwar yang menuduh pembebasannya kerana kebimbangan kerajaan ditekan oleh pihak asing, bagi Karpal keputusan itu mengejutkannya, tetapi beliau juga percaya keputusan itu keputusan mahkamah, bukan keputusan yang dipengaruhi oleh kerajaan.

3. Kenapa Karpal bimbang dan gusar dengan pembebasan Anwar? Anda harus ingat, kumpulan totok DAP hanya mahu menggunakan Anwar sebagai second player untuk menjatuhkan UMNO, atau lebih tepatnya menghapuskan dominasi orang-orang Melayu, umat Islam dan Raja-Raja di negara kita. Karpal sangat tidak suka dengan Sistem Raja, sebab itu Karpal pernah hendak menyaman Raja Perak tempohari.

4. Jika bukan Anwar siapa pula? Sebenarnya Gagasan DAP selepas PAP dihalau dari Malaysia ialah Lee Kuan Yew. Dalam buku Memoir Lee Kuan Yew, dia berkata dia sepatutnya menjadi Perdana Menteri Malaysia kerana dia kata dia lebih pandai daripada Tunku Abdul Rahman. Selepas berpisah dengan Malaysia, projek seterusnya ialah  Chen Man Hin penasihat seumur hidup DAP dan Lim Kit Siang.

Bagi DAP, yang paling layak menjadi Perdana Menteri ialah Lim Guan Eng. Sebab itu Pulau PInang sedang menjalankan modus oprenadi yang hampir sama dengan Singapura. Contohnya, menghapuskan kampung-kampung Melayu atas sebab pembangunan, dan hasilnya pembangunan itu dijual dengan harga yang orang Melayu tidak mampu beli, akhirnya diberikan kepada mereka dengan apa cara sekalipun.

5. PEMECATAN Dr. Hassan Ali lagi-lagi mengejutkan para totok DAP. Lim Kit Siang sekeluarga dan Karpal Singh sekeluarga terkejut, bimbang dan semakin gusar. Kenapa sekarang? Fikiran mereka ialah Anwar akan disumbat ke dalam penjara, Karpal Singh sangat terkejut apabila Anwar dibebaskan.

Mereka tidak lagi melihat kepada keputusan kes Anwar. Bagi mereka pemecatan Dr. Hassan Ali dan Pembebasan Anwar adalah satu gentlemen talk between Anwar - Hj. Hadi - dengan pihak UMNO. Bagi mereka ianya satu high level conspiration untuk melemahkan DAP. Bagi mereka, matlamat DAP untuk membina The Chinese Belt from Singapore to Penang tergugat. Karpal, Chen M Hin dan Lim Kit Siang merasakan ada sesuatu yang tidak kena. Mereka tahu Dr Hassan Ali adalah salah seorang proksi Anwar di dalam PAS selain Kamarudin Jaafar. Tidak mungkin Hassan Ali membelasah Anwar dan Anwar diam diri sahaja, mereka kata mesti ada give and take.

6. Sumber dalaman DAP berkata, mereka sedang memerhatikan pergerakan ini. Mereka juga memerhatikan proses kemasukan pemimpin-pemimpin Melayu ke dalam parti DAP. Mereka menerima kemasukan satu dua ahli UMNO ke dalam DAP tetapi mereka tidak mempercayainya. Mereka sedang memerhatikan pergerakan  Anwar dan Hj. Hadi juga PM Najib.

Mereka tidak lupa bahawa cita-cita United Government between PAS and UMNO dipersetujui oleh Presiden PAS. Dr. Hassan Ali, Nasharudin dan lain-lain pro-Ulama yang menyokong Kerajaan Perpaduan UMNO-PAS ini semuanya bergerak dengan restu Presiden PAS.

DAP semakin bingung, mengapa Cikgu Mustapha Ali yang turut berjumpa dengan pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO sekarang menyerang Dr. Hassan Ali. Mereka berdua semuanya satu kapal, dan nakhoda Kerajaan Perpaduan ini ialah Presiden PAS. DAP melihat semua ini adalah konspirasi ke atas mereka membunuh cita-cita DAP.

Cikgu Mustapha Ali dan Dr. Hassan Ali di akhir drama mereka, masing-masing menutup mulut kerana kedua-dua mereka sama-sama berunding dengan UMNO.

Kebimbangan Karpal Singh dan Lim Kit Siang kini semakin menjadi-jadi. Pembebasan Anwar tidak menggembirakan mereka. Pemecatan Dr Hassan ALi tidak menggembirakan mereka. Bagi mereka, orang Melayu dan umat Islam di dalam UMNO, PAS dan PKR sedang membuat sesuatu.

Ulasan ini akan bersambung. Selamat membaca.

TERKINI AIR KELANTAN: RAKYAT DIPAKSA BAYAR BIL AIR KOTOR

Posted: 10 Jan 2012 04:26 PM PST

RAKYAT KELANTAN DIPAKSA BAYAR BIL AIR KOTOR ATAU DIPOTONG BEKALAN
Mymassa sekali lagi menerima kiriman bergambar dari rakyat Kelantan yang sudah tidak tahan dengan kerenah kerajaan negeri yang leb ih suka menaikkan gaji dan pencen exco-exco mereka, berbanding menyelesaikan masalah air kotor yang sudah bertahun-tahun gagal diurus.
Suara Hati Rakyat Kelantan = Kecenderungan syarikat air di Kelantan yang  memaksaRakyat Kelantan membayar bil air serta akan memotong bekalan air sekiranya tidak membayarnya pada tarikh yang ditetapkan. Namun apa yang menyakiti hati pengguna air di Kelantan ialah kualiti air serta kekerapan ketiadaan air yang berlaku. Suruh bayar satu hal dan kualiti air serta kekerapan ketiadaan air pun satu hal.
KERAJAAN KELANTAN TUTUP MATA TUTUP TELINGA
Rakyat Kelantan bertindak = Demontrasi secara aman yang dilakukan depan SUK Kelantan baru-baru ini adalah luahan rakyat Kelantan yang bosan dengan masalah air yang berlaku di Kelantan.

Lepas Bebas Kes Liwat, Anwar Terus Ke India's Gay Capital?

Posted: 10 Jan 2012 08:05 AM PST

Selamat bercuti DSAI.

Pandai betul DSAI pilih tempat ye. Katanya ke Mumbai. Jom kita tengok apa yang ada di Mumbai.

Is Mumbai emerging as India's gay capital?

Mumbai:  A rocking party scene, nightclubs, support groups and a magazine--Gays in Mumbai have a host of choices vis-a-vis other cities.

A comparison across four cities -- Pune, Bangalore, New Delhi and Mumbai - reveals that Mumbai is fast emerging as India's gay capital.

A year after Section 377 was decriminalised, there were more than 20 gay parties organised in Mumbai in the last two months. While Delhi hosted 15, 10 were held in Bangalore and none in Pune.

While Mumbai has nearly half a dozen active gay support groups, that is not the case in Delhi, Bangalore and Pune.

While the city has a magazine for gays -- Bombay Dost, Pune has two -- PUCK and The Queer Chronicle.

"Being a cosmopolitan city, we are more accepting than any other city. The number of parties, conferences, film festivals is more than in other cities," said Nitin Karani of Bombay Dost Trust.

Bangalore is fast catching up too. "The number of parties in Bangalore has risen from one a month to 10," said Abhishek Aggarwal, event manager of Pink Nation, a Bangalore-based gay group. "In recent times though, we have had difficulty finding a venue."

Abhishek said hotels are not open to letting out their space to hold gay parties.  "Until recently, I was convinced Bangalore was gay-friendly. But now, I feel otherwise."

Girish Kumar of Humsafar Trust stresses on why Mumbai, not Delhi, is the gay capital. "Mumbai has a more open outlook than Delhi. Bangalore is progressive, but has not yet reached the mark. So Mumbai is the undisputed champion," says Kumar.

However, Vikram Doctor, founder of Gay Bombay, a support group for gays, feels Mumbai ranks next to Chennai in terms of facilities towards the community. "Tamil Nadu has policies for the gay community and has even offered houses and free medical supervision," he said.
http://www.ndtv.com/article/cities/is-mumbai-emerging-as-indias-gay-capital-34876&cp

Artikel ini MyMassa ambil dari alamat seperti di atas. Bukan rekaan MyMassa.






*Yang MyMassa pelik, orang yang mendapat rezeki / nikmat selalunya akan terus ke Mekah untuk buat umrah tanda kesyukuran. Kenapa Anwar tak pergi sana?

GEMPAR. Aktivis Seksualiti Merdeka Adalah Bekas Graduan UIA?

Posted: 10 Jan 2012 06:32 AM PST

Berita dari Malaysiakini.

Jabatan Peguam Negara hari ini membantah permohonan semakan kehakiman yang difailkan oleh penganjur Seksualiti Merdeka berhubung larangan polis terhadap program anjurannya November lalu.

NONEBantahan itu ditimbulkan di  di hadapan hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur (Rayuan dan Bahagian Kuasa-kuasa Khas), Datuk Rohana Yusuf.

Berikutan bantahan awal yang difailkan oleh timbalan pendakwaraya kanan persekutuan Noor Hisham Ismail, permohonan kebenaran untuk semakan itu ditetapkan untuk pendengaran pada 21 Februari.

Pemohon - Pang Khee Teik, Angela Marianne Kuga Thas, S Thilaga Socky Pillai, Siti Zabedah Kasim dan Md Nor Ismat Selamat (juga dikenali sebagai Michelle Nor Ismat) - diwakili oleh peguam Honey Tan Lay Ean dan Chew Siew Ting.

Apa yang mengejutkan MyMassa bila terlihat nama ini - Michelle Nor Ismat.

MyMassa ada buat sedikit carian dan terjumpa maklumat ini.





Pendedahan yang MyMassa buat ini hanya untuk alert mana-mana rakan atau kenalan individu di atas supaya memujuk dia kembali menjadi lelaki normal.

Rasanya mungkin Md Nor ini melampaui batas. MyMassa pernah terbaca menjadi pondan / berminat terhadap rakan sejenis ini merupakan satu nafsu sebagaimana lelaki normal bernafsu terhadap wanita. Anda dilahirkan dengan kecenderungan sebegitu. Jika anda tidak dapat kawal nafsu tersebut, janganlah sampai berbangga dengannya dan menjadi AKTIVIS kegiatan yang melanggar norma moral masyarakat.

Agak-agaklah.

*Dari blog Md Nor, dia masih muslim. Alhamdulillah. Tapi tak perlu berbangga dengan kecenderungan seksual yang 'unik' ini. Macam MyMassa terangkan di atas, pondan adalah sejenis nafsu seperti nafsu lelaki terhadap wanita. Korang bayangkan kalau golongan kuat seks ni pun buat union / persatuan macam GENG LBGT, Persatuan Ahli Geng Kongkek Kuat. Silap-silap Anwar Ibrahim boleh jadi presiden seumur hidup. Tak perlu berbangga dengan benda yang tak elok.

Implikasi Kes Liwat Anwar, Seksualiti Merdeka Naik Tocang!!!

Posted: 10 Jan 2012 05:04 AM PST

AG bantah permohonan semakan Seksualiti Merdeka

3:26PM Jan 10, 2012

Jabatan Peguam Negara hari ini membantah permohonan semakan kehakiman yang difailkan oleh penganjur Seksualiti Merdeka berhubung larangan polis terhadap program anjurannya November lalu.

Bantahan itu ditimbulkan di di hadapan hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur (Rayuan dan Bahagian Kuasa-kuasa Khas), Datuk Rohana Yusuf.

Berikutan bantahan awal yang difailkan oleh timbalan pendakwaraya kanan persekutuan Noor Hisham Ismail, permohonan kebenaran untuk semakan itu ditetapkan untuk pendengaran pada 21 Februari.

Pemohon - Pang Khee Teik, Angela Marianne Kuga Thas, S Thilaga Socky Pillai, Siti Zabedah Kasim dan Md Nor Ismat Selamat (juga dikenali sebagai Michelle Nor Ismat) - diwakili oleh peguam Honey Tan Lay Ean dan Chew Siew Ting.

Mereka menamakan timbalan ketua polis negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar, Timbalan Ketua Polis daerah Dang Wangi Nor Azman Muhammad Yusuf dan ketua polis negara Tan Sri Ismail Omar sebagai responden.



Khalid pada sidang akhbar pada bulan November lalu berkata undang-undang negara tidak mengiktiraf mana-mana "aktiviti sesat" yang boleh menghancurkan amalan kebebasan beragama di negara ini.

Dalam permohonan semakan kehakiman, penganjur festival berkata, mereka tidak diberi peluang untuk memberi pandangan sebelum polis membuat keputusan mengharamkan majlis berkenaan.
http://www.malaysiakini.com/news/186213

*Bak kata pengomen dalam Malaysiakini, apabila bapak segala gay dah dibebaskan... anak cucu akan buat segala tuntutan...

Kalau @AnwarIbrahim HALALKAN LIWAT dan SEKS BEBAS, PAS pasti SOKONG!

Posted: 10 Jan 2012 03:26 AM PST


Apabila Anwar dilepaskan kerana pihak pendakwaan gagal mensabitkan perbuatan LIWAT dengan bukti yang dikemukakan, sebenarnya ada pihak yang merasa KECEWA yang amat sangat.

Pihak ini sebenarnya sangat berharap apabila Anwar dipenjarakan kerana meliwat, simpati rakyat boleh dijana untuk menumbangkan Kerajaan BN dan akhirnya meminda undang-undang yang mengharamkan perbuatan liwat dan seks sejenis ini. Tetapi Allah SWT itu Maha Mengetahui. Dia masih sayangkan Malaysia.

Jadi persoalan yang perlu rakyat faham adalah adakah perbuatan LIWAT itu benar-benar berlaku? Dan adakah kita ini semua bersedia untuk menerima seorang pemimpin yang mengamalkan seks songsang dan zina?



Ketika kami berkesempatan untuk meninjau ceramah saat-saat akhir Anwar di Kampung Bharu dan Kampung Pandan, kami perasan walaupun tema ceramahnya untuk menolak fitnah dan konspirasi LIWAT, tetapi cerita kesnya hanya disebut tidak sampai seminit. Selebihnya beliau hanya membebel menabur fitnah kononnya Menteri UMNO itu dan ini bermewah dan kaya dengan hasil penyelewengan duit rakyat.

Dan sebenarnya kami juga merasa risau apabila hadirin yang hadir hanya ternganga mengiyakan apa yang dihamburkan oleh Anwar tanpa sedikit pun menimbangkan fakta dan kebenaran. Mereka hanyut dalam pidato api kebencian UMNO dan GAGAL membuat timbang tara dengan apa yang telah mereka nikmati setelah fuckatan menguasai LIMA negeri selepas PRU-12 yang lalu.

Malah, yang hadir pada malam itu jelas terdiri daripada orang Melayu kebanyakan yang rata-ratanya hidup di atas sedikit daripada paras kemiskinan, tidak langsung mahu bertanya kepada Anwar dan konco-konconya di atas pentas tentang deretan kereta mewah yang membawa mereka hadir untuk berceramah malam itu. Apa yang mereka tahu, UMNO seleweng, UMNO makan duit rakyat dan UMNO mesti ditumbangkan.






Mereka tidak mahu langsung berfikir sejauh mampukah kemampuan PAS dan PKR untuk bertanding dan menang di atas kesemua kerusi wakil rakyat Islam BN?!! Dan kalau dilihat dari petanda Pilihanraya Sarawak yang lalu, nampaknya DAP yang akan menjadi dominan dalam fuckatan selepas PRU-13 ini.

Persoalannya, sudah bersediakah Melayu-melayu yang melalak-lalak mencaci UMNO dan BN pada malam 901 itu hidup bertuankan DAP?!! Sudah cukup kuatkah mereka itu untuk tidak dihalau dengan jentolak DAP apabila Cina-cina kapir ini semua dahagakan tanah pembangunan kelak? Dan sudahkah mereka ini semua menjumpai satu negeri/negara lain yang boleh dijadikan tempat berteduh andai DAP menggerakkan tentera untuk menghapuskan orang Melayu satu hari kelak?!!

Fikir-fikirkanlah...

* Satu perkara yang pasti apabila Anwar gagal disabitkan ini adalah: Kumpulan fuckatan yang bersedia untuk mengutip derma pembebasan pasti akan terduduk HAMPA kerana peluang untuk MASYUK kini kian tertutup.

ANOTHER 14 DAYS; DON'T BE A TOOL, THE MAN IS MAD!!

Posted: 10 Jan 2012 12:02 AM PST

THIS MAN IS MAD!!!

1. THE opposition lead by PKRm is already regarding this 901 as their victory. Before they persuade the public to join their street mobs, we should forewarn the public and remind everyone that the doubt over Anwar's sodomising of Shaiful remains.

2. This is proof a conspiracy by the Govermnent or PM Najib as claimed does not exist.

3.Sodomy II is Anwar's personal court case. Not a PKR case. It is wrong for PKR to stage a rally. They must stop this. Afterall, he has won the case. Why demonstrate? Wake up people. Don't be a tool. The man is mad.

APANAMA

Posted: 10 Jan 2012 11:16 PM PST

APANAMA


Kalimullah apologises to Tun Dr Mahathir Mohamad ... 5 years later

Posted: 10 Jan 2012 02:21 AM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 10 Jan 2012 11:06 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Peluang Terbaik Untuk UMNO Saman Azmin Ali...

Posted: 10 Jan 2012 09:00 PM PST

Umno perlu saman azmin ali, pasal dalam video ni secara terang-terang dia kata anwar di dakwa di mahkamah atas pertuduhan dia meliwat saiful secara suka sama suka atas kehendak umno/bn, ini bukti kukuh beb dia fitnah umno.

Aku yakin azmin ali pasti terkencing bila umno saman dia, pasal mamat ni bukan berani sangat pun, kalau korang ingat, punca anwar kantoi dalam pertuduhan kes rasuah tahun 1998 dulu, pasal mamat ni la, dia telanjangkan habis anwar ibrahim pasal dia tak tahan kena soal siasat dengan polis. itu pasal sampai sekarang wan azizah dan nurul izzah tak berape nak ngam dengan dia ni, itu hanya salah satu sebab la, ada juga sebab lain, itu nanti nallakarupan boleh ceritakan secara detail, dan azmin di angkat sebagai timbalan presiden pun bukan atas kehendak wan azizah, tapi atas kehendak anwar, korang pun tahu kenapa la kan...??

Apa pun umno kena saman malaun todi nie, pasal kenyataan yang dia keluarkan real dia tuduh umno, so kalau umno anak jantan, silalah saman azmin ali seberapa segera, aku yakin azmin tak mampu tunjukan apa-apa bukti yang umno ada masuk campur dalam kes anwar meliwat saiful secara suka sama suka tu.

Sekitar Di Kompleks Mahkamah Jalan Duta Semalam...

Posted: 10 Jan 2012 02:40 AM PST

Mohamad zabidin menyatakan tidak dapat memastikan 100 peratus bahawa integriti sampel DNA tidak terusik, " saya mendapati adalah tidak selamat untuk bergantung kepada bukti DNA. justeru, mahkamah hanya ada keterangan saiful, "oleh kerana ini adalah jenayah seksual, mahkamah keberatan untuk menyabitkan keterangan saiful, oleh itu tertuduh di bebas dan dilepaskan.

komen aku: hakim sentuh pasal sampel dna, hakim tak kata perbuatan anwar memasukan koneknya kedalam jubur saiful tidak berlaku, ini bermaksud, hakim akui perbuatan liwat itu berlaku, cuma di sebabkan teknikal  atas sample dna hakim melepaskan anwar.






Orang yang meminta kerajaan membenarkan kristian mencetak, menjual dan mengedarkan kitab injil dalam bahasa melayu.


Pak jabit pun ada.





Pakcik ni bersungguh-sungguh berdoa, bukan kerana anwar tapi minta ALLAH jangan turunkan hujan pagi itu.


Saiful anang, budak yang koma kerana kena sekeh dengan pihak polis, datang naik wheel chair, syok la dia tak payah berjalan, ada mamber tolong tolakkan.


MB sembilan bulan, nizar jamaluddin.


Bakal exco kerajaan negeri selangor yang akan menggantikan hasan ali, dr rani.


Azmin ali, shaamsidar dan anak-anaknya.


Wan azizah bermuka cuak ketika masuk di perkarangan mahkamah.



Okt yang dibebaskan kerana kesilapan teknikal dalam sample dna.



Reaksi hadi awang bila ada wartawan yang tanya dia pasal pemecatan hasan ali, katanya nanti saya komen.


Mana satu anak dari hasil dengan anwar...???




MB Khalid ibrahim, terpaksa ponteng kerja kerana anwar, di mana ada khalid disitu ada faekah...


PISAU.NET

Posted: 10 Jan 2012 09:38 PM PST

PISAU.NET


Dr Hassan : Anwar Ibrahim Kotor, Saya Tak Sanggup Sokong Jadi PM

Posted: 10 Jan 2012 05:00 PM PST

AIDCNews – 10/01/12 – "Saya komen Anwar Ibrahim yang pertama itu soal peribadi..saya tak mahu dia mengheret rakyat ini supaya menjunjung perjuangannya yang saya rasa kotor", kata Datuk Dr. Hasan Ali mengulas isu pemecatannya dalam keahlian PAS di kediamannya, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur, 8 Jan.

"Saya dah ikut daripada tahun 1997 sampai sekarang..satu persatu..saya belajar sampai PHD, satu tahu sistem pengkajian, saya tahu research, saya tahu data, saya tahu mengklasifikasi data..saya tengok data ini reliable(tepat)..tak reliable

"Saya terdidik dengan itu..jadi saya nak gunakan ilmu itu untuk melihat apa yang berlaku kepada saudara Anwar Ibrahim", katanya.

Katanya berdasarkan pengalaman dan pemerhatiannya, beliau tidak sanggup mendokong perjuangan Datuk Seri Anwar Ibrahim apatah lagi menobatkan Ketua Umum PKR itu sebagai Perdana Menteri.

"Saya tak sanggup saudara..betul-betul saya tak sanggup..tak sanggup saya..saya tak sanggup nak hadir 901..tak sanggup..saya tak sanggup bersama..

"Saya adalah di antara orang PAS yang tidak pernah keluar bersama Anwar Ibrahim untuk memberikan justifikasi kenapa Anwar Ibrahim mesti terus dilonjakkan menjadi Perdana Menteri", katanya.













Pisau kata " tak ramai ahli PAS yang berani,adakah ini cerminan realiti bahawa ramai penyokong PAS terpaksa menjadi pak angguk kepada PKR dan DAP"

Nepotism and Cronyism in Pakatan

Posted: 10 Jan 2012 01:24 PM PST


It can go beyond being preposterous and a classic case of nepotism and cronyism rearing its ugly head in Pakatan.

The latest fiasco is that the Petaling Jaya City Council (MBPJ), which comes under the purview of the Selangor Pakatan government, had appointed legal firms connected to a few PKR leaders.

Blogger Raja Petra Kamaruddin had named PKR vice-president N. Surendran, Petaling Jaya councillor Derek Fernandex, PKR central committee member R. Sivarasa and MBPJ councillor Latheefa Koya as having enriched themselves by taking the lion share of the council's legal work.

He had alleged that Sivarasa had now moved into a new posh office and that Surendran was now chauffeured around in an expensive car after being appointed legal representatives for the council.

The MBPJ had however claimed there were no legal firms linked to either Surendran and Derek Fernandez that were officially appointed by the council to deal with its legal matters.

That does not mean that the two PKR leaders were not engaged as individuals and paid direct for legal advice and work done.

Well the MBPJ statement could have been well drafted by the PKR leaders themselves so as to absolve any blame or wrong doing on the council.

Then the classic explanation by MBPJ was that it was alright and was not a conflict of interest for Sivarasa's firm Daim & Gamany to be appointed as a panel firm for the council.

Their reasoning – Sivarasa is not a councillor and that Latheefa Koya who is a MBPJ councillor was only a legal assistant with the firm.

How absurd can it go. The very fact that Sivarasa is a PKR leader and that Latheefa is a councillor, partner or not a partner with the firm, does not matter.

Even a Form One student can tell you that it is a clear cut case of conflict of interest and clear elements of abuse of power in question.

Politicians should not be appointed to represent the council as far as legal matters are concerned as they are complex matters. This is to ensure neutrality and impartially.

The appointment of PKR politicians on the legal panel will breed miscarriage of action within the administration of the council. Important action might conveniently be overlooked as a result of partisan parties being on the legal panel.

The council's argument was that the appointment was discussed at a full council meeting in August, 2009, and that Latheefa was absent at the time does not give MBPJ the passport to appoint Sivarasa's firm to be on the council's panel.

Worse still the MBPJ's legal adviser said there was no conflict of interest. He should be sacked for not giving proper advice.

The conflict of interest bug seemed to be an "in thing" within the Pakatan administration.

Just recently, this portal reported that former Perak exco member Nga Kor Ming had a lot of explanation to do after it had been revealed that his wife's company was previously awarded the tailoring contract to make lounge suits for Ipoh City councillors when Pakatan Rakyat was ruling Perak.

His wife's company Ethan & Elton Sdn Bhd submitted the highest bid among five bidders but was eventually awarded the contract to make 24 lounge suits for the councillors.

Ethan & Elton Sdn Bhd which submitted a bid for RM650 per suit ended up being awarded the job in 2008, when four other bidders who submitted much lower bids did not win the contract.

source:Stopthelies

APA HAK YANG DI PERJUANGKAN!

Posted: 10 Jan 2012 10:54 AM PST



Melihat kepada keputusan pihak UPSI terhadap Adam Adli, saya berasakan ia satu keputusan yang wajar walaupun saya berasakan ia masih ringan, mungkin mengambil kira masa depannya jika dia dibuang terus daripada pengajian.



Bukan itu yang menjadi persoalan saya tetapi persoalannya ialah kenapa mahasiswa dewasa ini begitu ghairah memperjuangkan hak mereka (kononnya) sehingga sanggup berbuat apa saja yang tidak terfikir langsung oleh mahasiswa di era 80an, 90 dan 2000 dulu?.



Saya juga bekas mahasiswa, belajar di USM antara tahun 1997 ~ 2000 tidak pernah sesekali terasa hendak melakukan sesuatu yang di luar batas adab seorang mahasiswa walaupun tidak berpuas hati dengan isu-isu tertentu pada ketika itu.



Pada masa itu, yang dasarnya jauh lebih ketat daripada hari ini, kami masih mempunyai ruang untuk menyalurkan pandangan kritis yang boleh diterima pentadbiran universiti tanpa sebarang masalah.



Mahasiswa pada masa ini terutamanya di IPTA malah di IPTS, diberi pelbagai kemudahan yang tidak terhitung banyaknya oleh pihak Kerajaan.



Tahukah mereka-mereka ini bahawa pengajian mereka sebenarnya disubsidi oleh Kerajaan hampir 90%.?



Jika tidak disubsidi, jangan harap mereka boleh pijak universiti, dan memperolehi pekerjaan baik yang perlu sebagai kelangsungan hidup mereka sehingga akhir hayat.



Malah, yuran pengajian yang dikenakan jika merujuk kepada yuran pengajian termahal sekalipun (kursus perubatan dan kejuruteraan) tidak dapat menandingi jumlah subsidi yang dikeluarkan oleh Kerajaan pada setiap tahun.



Saya sering tertanya-tanya hak apakah yang diperjuangkan itu, ada sesiapa boleh buat senaraikah untuk di baca beramai-ramai?



Paling membingungkan, mahasiswa yang terlibat ini kebanyakkan bangsa Melayu, yang secara faktanya tidak cemerlang mana, kursus di ambil pun bukan kursus kritikal (itu sebab banyak masa, hingga musim peperiksaan pun masih boleh berdemo) berbanding mahasiswa daripada bangsa lain yang tidak peduli pun kisah politik di sekeliling mereka kerana yang penting bagi mereka hanya satu, lulus pengajian dengan cemerlang.



Barangkali mahasiswa yang terlibat ini terpengaruh dengan god father mereka yang juga tidak secemerlang mana dalam pelajaran tetapi begitu cemerlang dalam aksi-aksi berkaitan kan?



Belajarlah sehingga mendapat segulung ijazah, peroleh pekerjaan terbaik, kembali membantu keluarga, dan lepas itu hendak berpolitik sampai berguling atas jalan tidak bangun-bangun sekalipun, berpolitiklah.Mahasiswa yang lupa diri ini, sedarlah sebelum kamu disedarkan!.

paktarm

Jom Turun Ceramah Pentas Pemuda BN!

Posted: 10 Jan 2012 07:06 AM PST


Pisau kata "jom turun beramai ramai"

Hoore Hoore-Anwar Ibrahim Menang Perbicaraan 901

Posted: 10 Jan 2012 05:00 AM PST

Walaupun Saiful Bukhari menurut hakim sebagai saksi yang kredible namun DNA yang ada membuatkan hakim keberatan untuk dijadikan sebagai bukti.

Peguambela tidak menolak perlakuan liwat berlaku malah kejadian tersebut berlaku atas dasar suka sama suka seperti mana kenyataan Karpal.

Terlepas hanya sebab teknikal bukan kerana kejadian liwat tidak berlaku. Pisau seharian bersama beberama pemimpin pakatan walau pun mereka lega Anwar terlepas tapi mereka mengakui kejadian liwat TETAP BERLAKU!



Khabarnya selepas ini kita akan lihat satu majlis pimpinan pakatan akan beratur melutut dan cium tangan mintak maaf pada Najib sebab menggunakan mahkamah untuk melepaskan Anwar.

Mahkamahkan kawalan Umno,mereka harus berterima kasih kepada Umno! tak gitu?

Pisau kata "dia terlepas mahkamah dunia,mahkamah akhirat tak takkan terlepas "

Masuk UPSI Bukan Berjuang Untuk Belajar Tapi Nak Politik

Posted: 10 Jan 2012 03:51 AM PST


Kepada pihak UPSI ,gambar diatas adalah bukti bahawa budak berhingus ini terbabit secara langsung didalam parti PKR. sekadar menggantung 3 semester hanya berdemo didepan UPSI tidak cukup.

Gunakan AUKU untuk buang terus budak berhinggus lagi kaldai ini daripada UPSI. Ramai pelajar dan kakitangan UPSI berasa mereka cukup terhina dan malu dengan tindakan budak ini.Dek kerana nila setitik rosak susu sebelangga.

Budak berhinggus gila sangat nak jadi kaldai PKR,adalah lebih baik terus berhenti dari belajar dan terus jadi kaldai secara hakiki. Apamacam? boleh ka?

Buat Adam,kamu baru digantung dan masih ada tempoh 14 hari untuk membuat rayuan apa kejadah nak terus bawak ke mahkamah.

Sekadar mengenakan tindakan tata tertib tidak mencukupi.
kebenaran yang cuba disembunyikan di sini ialah dia telah dikenakan hukuman di bawah KAEDAH 3 (a) (i) dan (ii), BAHAGIAN II, TATATERTIB AM, KAEDAH-KAEDAH UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS (TATATERTIB PELAJAR-PELAJAR) 1999..BUKANNYA AUKU...untuk penjelasan lanjut lihat gambar di bawah:

klik gambar untuk besarkan

tidak ada satu pun perkataan dalam surat tersebut yang menulis AUKU...agak hairan bila dia boleh melulu menyatakan tuduhan itu dibawah auku..lepas ni kalau dapat surat tu jangan koyakkan!!!!peraturan yang dikenakan itu dibawah undang-undang universiti...bukannya auku...kalau nak bawa kes ini ke MAHKAMAH luar cuba lah...upsi telah memberi peluang kepada adam untuk membuat rayuan tetapi dengan jelas dia menolak seolah-olah misinya untuk cuti panjang akan berjaya...
selanjutnya klik sini


Pisau kata " nak ambil tindakan undang undang sebab tak boleh berpolitik? apa susah susah..berhenti belajaq la..jangan perabih wang rakyat"

Zulkifli Noordin : Liwat Paksa, Liwat Rela

Posted: 09 Jan 2012 10:16 PM PST


Salam 2 all.

Mungkin ramai yang terkedu dengan keputusan YA Hakim Datuk Zabidin Mat Diah pagi tadi yang melepaskan Anwar Ibrahim daripada pertuduhan meliwat Saiful. Dengan membaca keputusan sebanyak 3 perenggan, dalam masa tak sampai berapa minit, kes yang mengambil masa lebih 3 tahun untuk dibicarakan, dengan lebih 50 kali penangguhan akhirnya tiba ke penghujungnya.

Pelbagai teori, andaian dan spekulasi muncul didunia cyber; dengan masing-masing pihak membuat rumusan masing-masing.

Bagi yang pro-Anwar dan kaum Anwarinas, mereka meraikan keputusan itu sebagai bukti "Imam Mahdi" mereka tidak bersalah! Tidak pulak terdengar maki hamun mereka Langsung tidak kedengaran tohmahan Hakim "sudah dicucuk hidongnya". Zikir harian mereka bahawa Mahkamah kena beli juga langsung tidak kedengaran yop! Semua puji belaka! Malah mereka berikrar akan adakan lalakan seluruh negara untuk "membersihkan" manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan ini!

Bagi yang anti-Anwar, anti kaum Seks Bebas LBGT, ada yang mendakwa ada yang tidak kena dengan keputusan Mahkamah ini! Malah ada yang mendesak supaya Peguam Negara dan seluruh pasukannya letak jawatan serta-merta!

Sebab itulah Saidina Ali berpesan, jangan sesekali kamu membuat keputusan atau mengambil tindakan dalam keadaan marah, emosional! Sebab dalam keadaan itu, pembuat keputusan sebenarnya ialah syaitan & iblis.

Sebab itu sebaik menerima keputusan, pertama sekali teman cuba mendapat pengesahan apa sebenarnya yang diputuskan oleh YA Hakim! Setelah mendapat fakta sebenar, teman mengambil wudhu dan beristikharah. Kemudian teman baca balik rekod perbicaraan kes saperti yang dilapur media dari mula lagi, ditambah dengan beberapa fakta yang teman sendiri tahu, dan juga synopsis kedua-dua kes yang teman buat sebagai peguam melibatkan Anwar terdahulu!

Setelah pekena kopi Baling secawan, menghirup udara segar disini, memohon ALLAH menjauhkan dan membuang segala sifat mazmumah yang ada, dan berdoa kepada ALLAH memberikan petunjuk, barulah teman mula menaip komen ini.

PEMBOHONGAN & PUTARBELIT TERBUKTI!

Pertama, keputusan YA Hakim Datuk Zabidin membuktikan bahawa segala tohmahan, fitnah dan putarbelit pembangkang, kaum Anwarinas dan Koonyet:2 adalah pembohongan semata-mata! Iaitu mereka membuat tohmahan, fitnah dan putarbelit kononnya pertuduhan meliwat Saiful Bukhori Azlan oleh Anwar adalah konspirasi jahat Dato' Sri Najib dan Kerajaan Persekutuan! Itulah gendang dan kompang yang dipalu oleh kaum Koonyet:2 dan kaum Anwarinas siang dan malam, pagi dan petang!

Kalau benar saperti tohmahan, fitnah dan pembohongan kaum Anwarinas dan Koonyet:2 bahawa ini semua satu konspirasi, sudah tentu Mahkamah bukan sahaja akan mensabitkan kesalahan meliwat Saiful terhadap Anwar, malah akan menghukum dia dengan hukuman penjara yang lama!

Tetapi itu tidak berlaku! Malahan YA Hakim membuat keputusan kehakiman melepaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat stafnya Saiful. Walaupun teman agak kehairanan kerana keputusan sepanjang tiga perenggan itu hanya mengambil beberapa minit untuk dibaca, tanpa alasan penghakiman yang panjang lebar mengupas segala isu yang berbangkit; namun yang jelasnya tiada sebarang konspirasi atau perancangan dibuat oleh Kerajaan Persekutuan, apatah lagi YAB PM untuk mensabitkan Anwar dengan tuduhan meliwat stafnya Saiful!

Malahan, selepas keputusan kehakiman diumumkan dan Anwar dilepaskan, langsung tidak kedengaran tohmahan, fitnah dan pembohongan mengenai konspirasi itu oleh kaum kaum pembangkang, kaum Anwarinas mahupun Koonyet:2! Sebaliknya pujian melangit diberi kepada sistem kehakiman yang menjadi sasaran fitnah dan tohmahan mereka selama ini! Mahkamah yang adil, permulaan kepada harapan baru, kehakiman yang murni, dan macam-macam lagi pujian yang pasti akan memeranjatkan beruk di Zoo Negara kalau disebut oleh pembangkang sebelum daripada ini!

Cuba mike bayang kalau Mahkamah sabitkan Anwar dengan kesalahan meliwat Saiful. Mike boleh bayang sendiri apa kaum Anwarinas dan Koonyet:2 akan melalak? Pergh..Hakim dah kena beli lah, Mahkamah sundal lah, Hakim pilih masuk neraka lah, akan keluarlah segala macam patwa tok lebai dan ostad mengharamkan Hakim daripada mencium bau syurga, akan berkati-katilah maki hamun sumpah seranah terhadap Dato' Sri Najib, Datin Sri Rosmah dan lain-lain!

Ni namanya politik dualam yop: kalau kena batang hidung sendiri lain hukum, kalau kena batang hidung musuh dema lain pulak hukumnya yop! Dalam bahasa mat rempit, perangai ni dipanggil cakap tak serupa bikin, dalam bahasa omputeh dipanggil hipokrit, dalam bahasa syara' dipanggil..eh, mike tau sendirilah yop..berkembar dengan Abdullah bin Ubay ler!

Apapun, keputusan Mahkamah adalah bukti jelas betapa Mahkamah dan Hakim-Hakim di Malaysia ini sebenarnya bukan sahaja bebas, malah mempunyai kredibiliti, integriti dan kewibawaan untu melaksanakan sistem kehakiman dan keadilan yang bukan sahaja mematuhi standard piawaian dunia, malah memenuhi kehendak keadilan sejagat!

LIWAT PAKSA LIWAT RELA?

Kedua, perlu diingatkan bahawa pertuduhan yang dikemukakan oleh Pendakwaraya terhadap Anwar dibawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan ialah melakukan liwat melalui "dubur" terhadap stafnya Saiful Bukhori secara paksa! Maka Pendakwaraya mesti membuktikan tanpa sebarang keraguan elemen-elemen berikut:

mesti ada kemasukan kedalam dubur;
kemasukan itu secara paksa tanpa kerelaan.
Teman yakin beban pembuktian elemen pertama telah berjaya dibuktikan! Iaitu berlaku kemasukan oleh Anwar kedalam dubur Saiful (penetration of the anus). Ini dibuktikan dengan adanya sampel airmani yang disahkan milik Anwar yang ditemui didalam dubur Saiful. Bermakna dari segi perlakuan, kegiatan "liwat" mungkin sudah berlaku.

Cuma pembuktian elemen kedua dikatakan menimbulkan keraguan Sebab itulah Karpal Singh membangkitkan isu samada Saiful dipaksa? Sedangkan kata Karpal Saiful pergi sendiri ke kondominium itu, dia membawa bersamanya pelincir KY Jelly, dia mempunyai peluang untuk lari keluar tetapi tidak berbuat sedemikian, dia tidak menjerit atau meminta pertolongan, dia boleh duduk minum kopi bersama Anwar selepas adengan liwat itu, dia tidak terus pergi buat repot polis, dia masih hadir pertemuan bersama Anwar selepas itu; dan lain-lain faktor yang Karpal dakwa tidak membuktikan ujudnya elemen paksaan atau tanpa rela!

Sebab itu ada yang menegaskan bahawa pembuktian yang dikemukakan sekadar membuktikan kegiatan liwat atas dasar suka sama suka antara Anwar dengan Saiful, tetapi tidak ada unsur paksaan atau tanpa kerelaan! Pendek cerita, tidak ada bukti Anwar 'merogol' Saiful!

Ini sinonim dengan keputusan Mahkamah Persekutuan tahun 2004 semasa membebaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat pemandunya Azizan Abu Bakar, bila Mahkamah Persekutuan menyatakan bahawa "walaupun kami mempercayai berlaku kegiatan liwat ini, namun bukti tidak cukup untuk mensabitkan Anwar dengan kesalahan jenayah meliwat dibawah peruntukan Akta Keterangan yang digunapakai!".

Apa maksud semua ini? Ini bermakna walaupun terlepas dari segi kehakiman dan perundangan, tetapi dari segi moral, etika dan politik, akhlak dan moral Anwar Ibrahim sangatlah diragui untuk menduduki kerusi kepimpinan pembangkang, apatah lagi menjadi calon bakal Perdana Menteri untuk negara umat Islam Malaysia ini!

Dan itulah pendirian YB Datuk Dr. Hasan Ali semasa menegaskan bahawa Anwar tidak layak menjadi pemimpin pembangkang, apatah lagi Perdana Menteri. Kerana kata Dr. Hasan Ali, Anwar mempunyai masalah akhlak dan moral yang serius. Sehingga Dr. Hasan Ali membuat keputusan tidak akan pergi menyertai himpunan untuk mendengar keputusan kes peribadi Anwar hari ini!

Apapun, teman mencadangkan kepada Pendakwaraya supaya membuat rayuan kepada Mahkamah Rayuan kerana untuk mendapat kepastian legal samada unsur paksaan itu adalah elemen material kepada pembuktian liwat dibawah Seksyen 377B Kanun Kesiksaan!

MAHKAMAH ALLAH & SUMPAH LA'NAT

Ketiga, memandangkan Mahkamah manusia sudahpun membuat keputusan, maka sudah tiba masa Anwar berani berhadap dengan Mahkamah ALLAH pulak yop! Apa maksud Mahkamah ALLAH?

Maksudnya ialah Anwar dan Saiful patut menyerahkan hakikat kebenaran aduan kes Anwar meliwat Saiful ini kepada ketentuan Ilahi!

Saiful sudah berbuat sedemikian dari awal lagi. Setelah mantan Mufti Perlis Dr. Asri Zainul Abidin memberikan nasihat kepada kedua-dua Saiful & Anwar supaya membuat sumpah mubahalah, maka Saiful tanpa sedikit pun keraguan terus mengangkat sumpah "Wallahi, Watallahi, Wabillahi, saya Saiful Bukhori Azlan dengan ini bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Anwar Ibrahim dengan memasukkan zakarnya kedalam dubur saya. Jika saya berdusta, maka la'nat ALLAH akan turun keatas saya dan keluarga saya".

Maka teman cabar Anwar supaya berbekalkan keputusan Mahkamah sivil itu, dia sepatutnya tidak lagi berdolak-dalik untuk melakukan sumpah mubahalah saperti yang dinasihatkan oleh Dr. Asri itu.

Malah teman mencabar Anwar, berserta dengan Saiful, mengadakan solat hajat perdana bersama ribuan jemaah lain untuk memohon petunjuk dan hidayah daripada ALLAH, menadah tangan bersama-sama supaya ALLAH menunjukkan diantara Anwar dan Saiful; siapa yang benar, siapa yang salah dan berbohong. Dan kepada yang bersalah dan berbohong itu, diminta ALLAH menurunkan la'nat kepadanya! Doanya mudah, iaitu tuan Imam hendaklah berdoa lebihkurang saperti berikut:

"Ya ALLAH ya Rahman, kami datang kepada Mu Ya ALLAH, dengan segala kelemahan, kerendahan diri dan kekerdilan kami, kejahilan dan kebodohan kami, kami memohon kepada Mu Ya ALLAH supaya memberikan petunjuk dan hidayah kepada kami tentang permasalahan aduan yang dibuat oleh Mohd. Saiful Bukhori Azlan, yang mengadu dia diliwat oleh Anwar Bin Ibrahim, dengan memasukkan zakarnya kedalam dubur Saiful; walhal Anwar Bin Ibrahim menafikan dia ada berbuat sedemikian!

Maka dengan kebesaran nama mu Ya ALLAH, dengan lafaz Wallahi, Watallahi, Wabillahi, kami , termasuk Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhori, memohon petunjuk dan hidayah daripada Mu, tunjukkanlah kepada kami, didunia ini, dengan seberapa segera mengikut ketentuan masa Mu Ya ALLAH, siapa diantara Saiful & Anwar ini yang bercakap bohong Ya ALLAH!

Dan kami memohon kepada Mu Ya ALLAH, berilah petunjuk dan hidayah Mu itu dengan menurunkan la'nat dan bala kepada penama yang berbohong tersebut; dengan cara la'nat dan bala yang bersesuaian mengikut kehendak dan ketetapan Mu, agar jelas kepada kami siapa yang berbohong diantara keduanya. Ameen Ya Robbal 'alamin".

Syaratnya kedua-dua Saiful dan Anwar mesti hadir dalam solat hajat perdana tersebut. Siapa sahaja yang berkelayakan boleh menjadi Imam dan membacakan doa tersebut. Samada Tok Guru Nik Aziz, Haji Hadi Awang, Tan Sri Harussani Zakaria, Dr. Asri Zainul Abidin atau mana-mana individu lain yang difikirkan layak dan sesuai.

Selepas mengadakan solat hajat dan memohon doa saperti diatas, maka kita serahkanlah kepada ALLAH untuk memberikan ketentuan dan taqdir Nya, insya ALLAH!

Kepada Anwar, bersujud syukurlah kerana ALLAH masih memberi mike peluang kedua. Second chance! Bertaubatlah, dan kembalilah kepada kehidupan Islam berdasarkan Al Quran & Sunnah! Tinggalkanlah perjuangan peribadi untuk memuaskan nafsu mike nak menjadi Perdana Menteri. Mike memang sudah tidak layak memimpin negara umat Islam ini. Gunakanlah kesempatan masa yang ada ini untuk bermuhasabah dan membuat persediaan ke alam kepastian: alam mati! Mike pun sudah berada di umur "subsidi", umur yang Rasulullah saw sebut sudah layak masuk pencalonan ahli barzakh, umur yang pepatah Melayu sebut "rumah kata pergi, kubor kata mari". Sudah-sudahlah tu, pergunakan peluang dan ruang yang ALLAH beri sebaiknya!

Kepada Saiful, ketewasan didunia bukan bermakna kegagalan selama-lamanya. Jangan lupa, pembalasan diakhirat menunggu mereka yang menzalimi dan menganiaya mike. Kesabaran itu kunci ketenangan. Perbanyakkan doa dan munajat kepada ALLAH Yang Maha Esa, pohonlah kekuatan dan petunjuk kebenaran kepada Nya. Ingat pesan Rasulullah saw, tidak ada hijab dengan ALLAH untuk doa orang yang dizalimi. Berdoalah, kerana doa itu senjata orang muqmin!

Kepada rakyat Malaysia, walaupun Mahkamah perundangan sudah membuat keputusan, namun Mahkamah Rakyat juga punya kuasa yang tersendiri. Masih belum terlewat untuk Mahkamah Rakyat membuat keputusan dan menghukum si durjana. Gunakanlah kuasa itu sebaiknya. Kembalikanlah maruah dan harga diri rakyat dan negara ini! Lakukanlah yang ma'ruf, cegahlah kemungkaran! Pastikan si durjana dihukum sebaiknya dalam Pilihanraya Umum Ke 13 akan datang. Suara rakyat suara keramat. Hak rakyat hak yang tidak boleh digugat! Satu undi penentu masadepan agama, bangsa dan tanahair tercinta ini!

Adios amigos, grasias senor!

Wallahualam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin/Zul4kulim

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 10 Jan 2012 09:26 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


MAAF ? ANWAR MINTAK NYAWA !

Posted: 10 Jan 2012 06:34 PM PST

FOTO TERBARU ANWAR.

Posted: 10 Jan 2012 04:26 PM PST

TAHNIAH USTAZ NASA.

Posted: 10 Jan 2012 12:11 PM PST

PAKATAN SELANGOR : LU KALI NI MAMPOS !

Posted: 10 Jan 2012 07:18 AM PST

JURI RAKYAT

Posted: 10 Jan 2012 07:58 PM PST

JURI RAKYAT


PAKATAN RAKYAT MENGHARAP ANWAR DIPENJARA - UMNO cekap mengatur strategi

Posted: 10 Jan 2012 05:43 PM PST

BERDOSANYA HAKIM.... BETUL KE KEADILAN?

Posted: 09 Jan 2012 09:27 PM PST

melayuangkat

Posted: 10 Jan 2012 04:21 PM PST

melayuangkat


Mereka BEBAS Buat apa sahaja..

Posted: 10 Jan 2012 02:35 AM PST

Nak panggil HAKIM NERAKA ke, nak berdemonstrasi ke, nak letup bom ke, semua boleh.. sebab?  Bos nombor satu SEMUA BOLEH...........

Malaysia dah terbalik kot...Yang Benar Pihak Berkuasa Polis semua nampak Jahat...tapi samseng samseng pulak nampak dan diketengahkan Baik...

Ya Allah selamatkan Negara kami!

Syukur Ya Allah, DS Najib PM saya...

Posted: 28 Nov 2011 05:41 AM PST

Dah lama tak blogging sebab nak betulkan  'final thesis'..telah serah pada Prof..WaAllahuAlam..tunggu pula apa komen dia nanti....besar kemungkinan akan buat sedikit perubahan sampai dia betul betul puas hati, thesis ini boleh diterima oleh pihak universiti.  Maklumlah segala fakta yang ditulis semua berdasarkan 'reference' dan 'footnotes', jadi reserach work memang memakan masa yang banyak...

Buat pengetahuan pada siapa yang kenal Mak Cik ni, belajar pada usia begini  (50 plus plus ) memang amat mencabar.   Ini baru peringkat MA belum lagi Phd..

Cabaran Pertama ialah DIRI kita sendiri..kita kena bijak mengatur dan mencuri waktu untuk belajar apatah lagi nak menulis thesis!!!!!!!  Tiap Sabtu dan Ahad pun jarang dapat belajar sebab?  Ada sahaja WalimatuUrus, kenduri Arwah, Tahlil dan Baca Yassin, Aqiqah/cukur jambul, Majlis Harijadi biasanya cucu cucu kawan kawan dan belum lagi High Tea dengan suri rumah suri rumah 'geng' mengaji, geng Kelas Tafsir dsb dsb dsb......

Cabaran kedua:  Kesihatan kita, pada usia sebegini kita tak sekuat dulu nak berjaga malam untuk belajar...macam Professor A pesan:  "You have to burn that mid-night oil".   Tapi bila dah 50 plus plus, jam 11 malam je mata dah mula berat!! Pegang buku je dah nak terlena!!!!!!!!!!

Namun diri ini amat amat bersyukur kerana tak terkilan dapat juga pada usia-usia meniti ke 'usia usia emas atau waktu waktu asar/maghrib' sempat juga dan masih juga diizinkan Allah swt menjejakkan kaki di Universiti dan Universiti yang bertaraf dan diiktiraf di antarabangsa pula!!!

Nikmat Allah yang mana lagi yang dapat dipertikaikan? 

Dan ini semua juga kerana Malaysia negara yang bertuah mempunyai sebuah kerajaan yang prihatin pada nasib anak bangsanya yang SEMUA mendapat peluang untuk membuat apa yang untuk kebaikan diri sendiri, keluarga, bangsa, agama dan Negara.  Tepuk dada tanyalah selera.  Dengan segala prasarana yang telah disediakan oleh Kerajaan yang sedia ada, terpulanglah pada diri kita sendiri untuk mengambil peluang-peluang yang ada.

Pada yang minat berniaga ada salurannya dan pada yang minat belajar pun ada caranya.  Pandai pandailah.  Janganlah kita menghabiskan masa dengan mencari APA YANG TAK ADA tapi lihatlah APA YANG KITA ADA yang boleh dimanfaatkan.  BerSyukurlah kita rakyat Malaysia, sujud syukurlah.

Saya bangga saya rakyat Malaysia, saya bangga DS Najib Perdana Menteri saya...Terima Kasih DS Najib..Semoga Allah swt akan terus memberkati DS Najib sekeluarga, DS dikurniakan kesihatan yang baik, diberi Taufik, Hidayah dan Innayah untuk terus memimpin kami. 

Rezeki jangan ditolak...

Posted: 10 Oct 2011 04:30 PM PDT

Mungkin para pemimpin pembangkang patut belajar dari Tok Guru betapa rezeki, terutama yang halal janganlah terus ditolak bulat bulat..
Malah rezeki sebanyak mana atau sedikit pun patut dikongsi dengan siapa yang memerlukan dan yang sudi...

Dengar khabar elaun para YB di Parliment yang dibugetkan tak sampai seminggu tu ditarik balik..

Yang heran tu derma dari rakyat, duit dari rakyat .... mereka mahu pulak..ada yang kutip duit dalam tabung pada setiap sesi ceramah terutama di surau dan masjid konon untuk perjuangan parti..Pelik betul dunia ni..

SUSAHnya species ni nak BerTERIMA KASIH, berSYUKUR...

Posted: 07 Oct 2011 05:14 PM PDT

Elaun tu bukan bermakna untuk poket engkau oranglah, kalau TAK NAK pun ambil dan salurnya pada rakyat..pada penyokong tegar kau orang tu..bodoh!!!!!!!!!!!! Tak tahu bersyukur nak jadi Pemimpin negara..........

I just love my PM.........jangan marah ye...

Posted: 07 Oct 2011 01:28 AM PDT

I thank Allah swt the almighty that DS Najib is my Prime Minister...
May Allah swt continue to bless our PM and his family, my beloved country and my fellow Malaysians....

Syukur Alhamdulillah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan