Selasa, 30 Ogos 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


House PK

Posted: 30 Aug 2011 01:17 PM PDT

House PK


SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 54!

Posted: 30 Aug 2011 08:23 AM PDT

tun faisal dot com

Posted: 30 Aug 2011 01:10 PM PDT

tun faisal dot com


Layan Lagu #Merdeka -Malaysiaku Gemilang

Posted: 30 Aug 2011 11:03 AM PDT

Layan Lagu #Merdeka Sudirman - 31 Ogos

Posted: 30 Aug 2011 08:55 AM PDT

Layan Lagu #Merdeka Sudirman - Warisan (Live)

Posted: 30 Aug 2011 06:43 AM PDT

Layan [Video] #Merdeka Sejarah Kemerdekaan Tanah Melayu

Posted: 30 Aug 2011 05:30 AM PDT

Siapa rancang untuk kenakan Anwar dalam PR?

Posted: 30 Aug 2011 12:30 AM PDT



Saya janji tidak akan meliwat lagi - janji yang tinggal janji?


Jumlah yang meninggalkan Anwar semakin meningkat. Yang tinggal hanya mereka yang diliwat dan yang rela ditipu berulang kali sejak kisah racun arsenik lagi?



[Nota: Rakan blogger My Massa telah menganalisis beberapa insiden yang berlaku kebelakangan ini terhadap Anwar, termasuk jumlah kehadiran penyokongnya yang makin berkurang di mahkamah semasa perbicaraan kes liwatnya ke atas Saiful. Terbukti, tindakannya memberi kenyataan tidak bersumpahdi kandang pesalah dan mengelak untuk disoal balas oleh pendakwa raya menyebabkan semakin ramai di dalam Pakatan Pembangkang (PR) yang hilang kepercayaan terhadap Anwar. Saiful telah membuat kenyataan bersumpah dua kali, sekali dengan bermubahah dan kedua di mahkamah. Kenapa takut Anwar?]


SAH! Ada Konspirasi Dalam Pembangkang Untuk Jatuhkan Anwar!

Cakap-cakap mengenai konspirasi terbaru untuk Anwar Ibrahim semakin kuat kedengaran.

Kalau dulu, dengar sayup-sayup je.

Dikatakan semakin ramai pemimpin pembangkang terutamanya dari DAP dan PAS cuba merancang siapakah yang akan menggantikan Anwar sebagai bakal Perdana Menteri. Bagi DAP dan PAS, hayat Anwar dalam dunia politik semakin singkat. Talian hayat yang biasa Anwar dapat dari luar negara semakin berkurangan.

Malah, cerita mengenai perjumpaan antara Ku Li dengan Nik Aziz telah disahkan kesahihan berita tersebut. Cerita ini macam cerita Kerajaan Perpaduan. Mula-mula dok nafi. Akhir sekali kebenaran akan terserlah.

Hari ini keluar berita mengenai peguam Anwar sendiri menghentamnya.

Klik untuk besarkan imej.


Pemimpin-pemimpin DAP dan PAS tahu mengenai kes liwat ini dengan lebih terperinci tetapi mereka masih mengikut game plan Anwar kerana Anwar masih boleh dipergunakan lagi.

Dalam hakikat yang sebenar, tiada konspirasi yang dibuat oleh BN untuk menjatuhkan Anwar dengan menggunakan kes liwat. Yang ada konspirasi untuk menggantikan Anwar Ibrahim sebagai bakal PM secepat mungkin. Jika kes liwat adalah konspirasi BN, bagaimakah Singapura, Australia dan Amerika Syarikat sendiri mengetahui hakikat bahawa Anwar seorang peliwat? Berapa banyak BN bayar diplomat ketiga-tiga negara tersebut untuk bersekongkol dengan BN? BN tidak bersama-sama mereka tetapi telah mengetahui perkara ini lebih awal lagi. Sekitar pertengahan tahun 90an, pegawai kedutaan Singapura telah melaporkan kepada Kuan Yem mengenai perangai buruk Anwar Ibrahim. Perkara ini kemudiaanya disampaikan kepada Tun Mahathir oleh Kuan Yew sendiri semasa pertemuan 4 mata antara mereka. Namun, ketika itu Tun Mahathir menolak kenyataan Kuan Yew kerana beliau yakin bahawa Anwar tidak melakukan perkara tersebut.

Sebab itulah apabila Tan Sri Harussani cuba memujuk Tun untuk tidak memecat Anwar, Tun tetap dengan keputusannya. Kerana Tun telah mengetahuinya lebih awal melalui Kuan Yew. Dan ketika itu Tun yakin bahawa keputusannya akan dapat menyelamatkan lebih ramai rakyat dari menjadi mangsa kerakusan Anwar Ibrahim. Hal ini dijelaskan oleh Tun Mahathir sendiri dalam buku beliau, A Doctor In The House:
Baca seterusnya di blog My Massa -
http://mymassa.blogspot.com/2011/08/sah-ada-konspirasi-dalam-pembangkang.html

Layan #LaguRaya Siti Nurhaliza Anugerah AidilFitri

Posted: 29 Aug 2011 11:30 PM PDT

Layan Lagu #Merdeka Satu Malaysia (Merdeka Edition)

Posted: 29 Aug 2011 11:28 PM PDT

[Video] Haiya, ini apek Guan Eng, orang belum tanya u sudah cakap tau.. @cmlimguaneng

Posted: 29 Aug 2011 08:49 PM PDT



Belum habis tanya, si Guan Eng ni dah jawab. Baru nak tanya lagi lagi, dia dah buat statement. Yang you kelam kabut sangat apasai? Talak pofesional la lu. Kasi dengar itu soalan betul-betul. Lepas itu kasi jawab betul-betul. Ini you punya statement pun orang sudah tak boleh faham. Amacam mau jadi Perdana Menteli?



Sini RM5,000



Sini RM 8,000


Sudahlah claim akibat penglibatan dalam aktiviti haram. Di luar negeri Pulau Pinang yang tidak ada kait mengait dengan tugas Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang. Claim lebih pulak tu? Itu kepiah kasi buang la, buat malu saja.......

Layan #LaguRaya Siti Nurhaliza - Nazam Lebaran

Posted: 29 Aug 2011 07:32 PM PDT

Layan #LaguRaya: Fazidah Joned - Selamat Hari Raya (HQ Audio)

Posted: 29 Aug 2011 03:32 PM PDT

Takbir Hari Raya Aidilfitri Perdana

Posted: 29 Aug 2011 03:15 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 30 Aug 2011 11:58 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Karpal sound Mat Sabu , akui polis terkorban Bukit Kepong & Tunku Abd Rahman pejuang kemerdekaan

Posted: 30 Aug 2011 07:46 AM PDT



Rentetan dari kenyataan kurang bijak Mat Sabu menghina perajurit dan pejuang-pejuang kemerdekaan negara ,Karpal Singh tampil dengan satu kenyataan mengakui apa yang dikata oleh Mat Sabu bukan sahaja tidak benar malah tidak bijak dan tidak sepatutnya dikeluarkan.

Karpal berkata 25 anggota polis yang mempertahankan Balai Polis Bukit Kepong pada 1950,Dato' Onn Jaafar dan tunku Abdul Rahman adalah pejuang kemerdekaan sebenar dan perkara itu tidak boleh dipertikaikan.

Ahli Parlimen Gelugor itu berkata ia perlu diterima sebagai satu dokumen sejarah bahawa serangan pengganas komunis ke atas Balai Polis Bkt Kepong berjaya dipatahkan oleh 25 anggota polis dan anggota keluarga mereka yang berjaya mempertahankan balai itu.

"Mereka wajar diberikan pujian oleh semua pihak ,bagi keberanian dan pengorbanan mereka.Adalah salah untuk mengatakan bahawa mereka ialah pegawai British sebagaimana dikatakan oleh Mat Sabu seperti didakwanya.Mereka adalah pejuang kemerdekaan sebenar,"kata Karpal.

"Kenyataan yang didakwa itu,sekiranya benar,bahawa pengganas komunis yang menyerang balai polis Bkt Kepong pada 1950 adalah hero sebenar negara dan bahawa Dato Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap pejuang kemerdekaan kerana mereka adalah pegawai British,
bukan sahaja tidak benar tetapi juga tidak bijak dan tidak sepatutnya dikeluarkan,"kata Karpal dalam kenyataan.

Katanya adalah salah untuk mengatakan bahawa Dato' Onn dan Tunku Abdul Rahman adalah pegawai British kerana kedua-dua personaliti telah diangkat sebagai ikon negara dalam perjuangan mendapatkan kemerdekaan negara,merupakan pejuang kemerdekaan sebenar yang tidak boleh diragui dan dipertikaikan.


Komen GPB

Memang sah la Mat Sabu buta sejarah dan puak2 yang bengong sokong cakap pemimpin haprak ini memang bodoh !

IPOHMALAY

Posted: 30 Aug 2011 09:01 AM PDT

IPOHMALAY


Genap Setahun Pembunuhan Antara Kaum Yang Paling Kejam

Posted: 30 Aug 2011 02:18 AM PDT

Jam 10 malam ini, genap 1 tahun yang lalu, berlakulah pembunuhan paling kejam dalam sejarah ketamadunan moden di negara ini.

Sosilawati dan 3 lagi individu yang mengiringinya untuk berbincang tentang perniagaan dengan seorang peguam berketurunan India yang pada ketika itu merupakan ahli seumur hidup sebuah parti pembangkang, di bunuh dengan kejam oleh pekerja estet balaci peguam tersebut.

Mereka dipukul dengan kejam tanpa mempedulikan ayuan dan rintihan mereka untuk memohon belas simpati sehingga mati.

Mayat mereka dibakar dengan kepingan tahi lembu yang merupakan kaedah yang pantas untuk meningkatkan suhu dan mempercepatkan pembakaran mayat.

Serpihan tulang temulang beserta abu pembakaran mayat 4 individu ini di humban ke sungai di Banting dan ia merupakan pembunuhan kejam menggunakan teknik Hindu dan melibatkan perbuatan antara kaum yang terburuk dan paling tidak manusiawi pernah kita ketahui pernah berlaku.

Motif perkauman tidak disentuh kerana ia melibatkan perniagaan. Tetapi bayangkan nasib 4 mangsa yang beragama Islam yang berpuasa pada hari tersebut. Situasi kejadian ini sendiri meletakkan ia dia atas batas perkauman pada mata umum. Logiknya, tidak menjadi kesalahan untuk sesiapa sahaja mentafsirkan ia berlaku atas dorongan rasa perkauman.

Atas sebab itulah hakim bagi perbicaraan ini perlu memberi keputusan yang tepat dari sentimen persekitaran berhubung kes ini.

Apa byang ditunggu ialah keadilan untuk kes ini. Perbicaraan masih berjalan dan sudah tentu kita mahukan pengajaran dari perbuatan ini kepada yang lain dengan, memastikan mereka yang terlibat ini turut dihukum mati.

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 30 Aug 2011 07:14 AM PDT

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


Buta Sejarah

Posted: 30 Aug 2011 04:19 AM PDT

Alahai Mat Sabu, Kenapa la ko ni buta sejarah, memandai-mandai nak ubah fakta dan sejarah. inilah melayu komunis yang tak sedar dek untung, Sejarah negara pun fail, lepas tu ada hati nak jadi pemimpin. Komunis diangkat sebagai hero! apekebende la Mat Sabu ni.

Layak ke orang sebegini diangkat sebagai pemimpin? bila dah cemas, ramai yang mengecam dia, cakap tak tahu apa yang di cakap pulok! adohai Mat Sabu! emm, bila Negara kita semakin dekat dalam menyambut ambang kemerdekaan yang ke 54, kerajaan Malaysia, menggunakan penekanan dengan memakai bendera di kenderaan, di kawasan perniagaan, di kawasan rumah, bertujuan untuk menghargai kemerdekaan yang kita kecapi selama ini. tapi, adakah, Mat Sabu dan konco-konconya, menyambut? angkara kenyataan Mat Sabu ini? mari kita tengok adakah rakan-rakan kerbau ini, menyokong atau tidak! di melaka, ada juga kenyataan dan ucapan berkenaan raya merdeka, yang di tulis di banner, banting di markas-markas pakatan kerbau ini. emm, apedah jadi dengan sikap pemimpin pakatan kerbau ini? alahai hai hai lehai..

Tindakan Mat Sabu, secara tidak langsung membuatkan ramai 'orang kuat' pakatan tak senang duduk, tindakan mat sabu yang layak di gelar sebagai Biadab dan bolehlah dianggap sebagai Pengkhianat Sebenar negara benar-benar mencemaskan mereka. ada yang menyokong dan ada yang berdiam diri seperti kerbau dicucuk hidung! ha ha ha

Terlajak perahu boleh undur, terlajak kata buruk padahnya. Hambik ko. buruk benar rupenye, bila menggunakan taktik sebegini, untuk meraih undi, sanggup menggadaikan Maruah negara. memang tak patriotik! Inilah namanye Melayu tak sedar diri. alahai pakatan..alahai lehai hai hai

Analisa Kumbang

Posted: 30 Aug 2011 04:05 AM PDT

Analisa Kumbang


akatan Pembangkang.

Posted: 29 Aug 2011 11:07 AM PDT



Hopefully what happened during the broadcast is not repeated Maharajalawak ... Still remember how that time Bob Lokman comes with a robe made ​​the announcement live that is not directly in the script publishers ...

HANGAT Pagi..!! Akan Tetap Sokong Perhimpunan Haram BERSIH 2.0..??

Posted: 29 Aug 2011 11:07 AM PDT

Link
Attorneys Wardina Safiyyah, 32, was so upset when associated involved with political organizations combined assembly including support for Clean and Fair Elections (Bersih).

Wardina said, his image tainted when there are certain blogs that claim he supports the motion to the detriment of the reputation of many who questioned what he has done.





Panasss.! Apa Sudah Jadi..? Kenapa MHI TV3 Sokong BERSIH 2.0..? Media Prima Tolong Kasi Bersih....!

Posted: 29 Aug 2011 11:04 AM PDT

Certainly enough people know the face of one of the attorneys in the morning broadcast on TV3, Malaysia Today [MHI]. Woman's face was covered over Wardina Safiyyah ....

Wardina Safiyyah 32 years, began to push his name when playing in a series of sitcoms telivsyen "Spanar City" with my late son Opie Zami Zami Ismail.

At that Wardina not yet covered ..., bringing sexy girl image and has a hybrid face ....

Alahaai...! Siapakah Gerangan Pemimpin UMNO Bawak SIAL..??

Posted: 29 Aug 2011 10:08 AM PDT

Do not blame the people when they have lost confidence with the leaders ...! Unlimited patience of the people. Do not repeat past mistakes so that the Barisan Nasional lost the majority of 2 / 3 to sit in the House of Parliament. Not enough else to learn lessons that need to BN state government after missing five to 12 years at GE in 2008 ...?

Mari Tengok Video Klip Wanita PKR Hasut Rakyat Sertai Perhimpunan Haraaaam Jadah..!

Posted: 29 Aug 2011 09:04 AM PDT


C Deputy Chairman Datuk Wan Ahmad Wan Omar said that the Election Commission [EC] had a meeting with the Federation of the precipitate and Fair Elections [Clean] November last year to discuss any issues arising in connection with the electoral system in Malaysia.

Memang BEST..! Anwar Marah Video Klip Ini Disebarkan.... Padan Muka Kau !!

Posted: 29 Aug 2011 09:00 AM PDT


At the first meeting, Datuk Ambiga accompanied by several members of the Net have been present has brought 17 proposals to be discussed.

Panaas Berkari..! Tembelang Ambiga Terbongkar Jua Akhirnyaaaa.....

Posted: 29 Aug 2011 08:03 AM PDT

EC Deputy Chairman Datuk Wan Ahmad Wan Omar said that the Election Commission [EC] had a meeting with the Federation of the precipitate and Fair Elections [Clean] November last year to discuss any issues arising in connection with the electoral system in Malaysia.

At the first meeting, Datuk Ambiga accompanied by several members of the Net have been present has brought 17 proposals to be discussed.

The EC has never closed the door to negotiations with the Net fo
Linkr the purpose of improving the implementation of democracy in this country.

Datuk Wan Ahmad said, with members Ambiga Net has given its views on the implementation of elections in the country.

"They provide advice based on their background, and I admit some of their proposals can not be done overnight because it involves the provision of the Constitution. But there were also suggestions that we consider," he said.

At the end of the meeting, he said, Ambiga and his colleagues are satisfied almost four-hour discussion at the EC headquarters in Putrajaya .....

Masih Panaas Lagi..! Cepat Saksikan Video Klip Wardina Safiyyah.....[EXCLUSIVE..!!

Posted: 29 Aug 2011 08:00 AM PDT

Follow the explanations are not clear from Wardina Safiyyah during his Press Conference held at Kelab Darul Ehsan on Tuesday. His face was highlighted depressed emotion ...

Strange ..! If he is confident not done anything wrong, why do I need to be in tension and is not happy ..?

Wajah Wajah Petualang BERSIH 2.0....?? Setujukah Anda Mereka Sebagai Calon Calon Favourite Untuk ISA..??

Posted: 29 Aug 2011 07:00 AM PDT

Listen carefully how the manner in which Anwar managed to influence the minds and thoughts tegarnya supporters ... supporters!

He wisely structured the sentences to plant and nurture trust and confidence of anyone just by speaking. That's Anwar ... UMNO do not be complacent!

PENTING...! Pimpinan UMNO Jangan Ambil Lewa Video Klip Ini...

Posted: 29 Aug 2011 07:00 AM PDT




Listen carefully how the manner in which Anwar managed to influence the minds and thoughts tegarnya supporters ... supporters!

He wisely structured the sentences to plant and nurture trust and confidence of anyone just by speaking. That's Anwar ... UMNO do not be complacent!

Jahanaam..! Video Klip PAS Mahu Merosakkan Masa Depan Anak Anak Kita....

Posted: 29 Aug 2011 06:04 AM PDT



Nik Aziz is long brain, she call PAS macai macai-down en masse to Kuala Lumpur on 9 July 2011, while he himself and some of the people of Kelantan Exconya spend money to travel to Uzbezkistan before going to Dubai, Medina and Mecca.

GEMPAR GILER..! Ahli Ahli PAS Yang Baghal Sudah “Bai-ah” Sanggup Jadi Tukang Basuh Berak Ambiga, Kit Siang & Guan Eng...

Posted: 29 Aug 2011 06:03 AM PDT

Nik Aziz is long brain, she call PAS macai macai-down en masse to Kuala Lumpur on 9 July 2011, while he himself and some of the people of Kelantan Exconya spend money to travel to Uzbezkistan before going to Dubai, Medina and Mecca.

Nik Aziz will only be returned on the 10th July 2011, a day after the Net 2 ended.

Is this like the adored leader is that? Not a few thought that PR macai July 9th of this demonstration as an event of 'pure' and this time jugak Nik Aziz fled 'battlefield'? This, if not cowardly, a coward, if I'm not a coward, coward, any satulah, important that Nik Aziz, who is considered alphanumeric characters like living gods by macai PAS.

Kantoi..! Video Klip Menghasut Rakyat Jadikan KL Seperti Tahrir Square 9 Julai Nanti...?

Posted: 29 Aug 2011 06:02 AM PDT



WAJIB Tonton..! Video Klip 4;08 Minit Untuk Penjilat Penjilat Tegar AMIBIGA...

Posted: 29 Aug 2011 05:07 AM PDT

Prophet, "is there but subtle attitude in any case, melainkanm emperindahkan a rough attitude and none in the case unless memperburukkannya." (Reported by Muslim). "He is very thin, delicate nature of love in all business and he gave as the subtle attitudes, something that would not He provide for coarse behavior." (Reported by Bukhari).

amar ma’ruf nahi mungkar, sifat halus dan penyabar adalah dituntut.

Posted: 29 Aug 2011 05:00 AM PDT


Allah says in Surah Ali Imran, "It was by the grace of Allah that thou dost deal gently with them. If you are stern-hearted, they would stay away from about thee. "In this case, Ibn Taymiyya in his book, Al-Amr bill Nahyi Ma'ruf wan 'Anil Munkar, submit two Saheeh hadith on the needs of gentleness and refined in preaching.

Prophet, "is there but subtle attitude in any case, melainkanm emperindahkan a rough attitude and none in the case unless memperburukkannya." (Reported by Muslim). "He is very thin, delicate nature of love in all business and he gave as the subtle attitudes, something that would not He provide for coarse behavior." (Reported by Bukhari).

Later, Ibn Taymiyya continues, "The Caller missionary (who does amar ma'ruf nahi wrong) should be patient and persevere against any interference, because it is sure to meet with harassment. If it is not strong and cool, then it is more destructive than that the religious. Demonstration is a method of delivering the wrong amar nahi ma'ruf deviate from the way most sweet and wise in the convey faith, required by Islam.

Dah Sah Anwar Yang Dalam Video Seks.... Masih Tak Nak Mengaku Lagi?

Posted: 29 Aug 2011 04:10 AM PDT

We are not accusing Anwar of adultery with a woman. That question must be proved in the Syariah Court appointed the burden of proof based on Islamic law.

What is important here is the video to prove Anwar Ibrahim is not eligible to be a leader, let alone become Prime Minister of a Muslim country ....

In some incidents which occurred in the U.S., Turkey and Indonesia have gone many leaders and politicians to act to resign due to involved with the 'crime' obscene.

But in Malaysia, having been summoned to defend himself because of sodomizing Mohd. Saiful Bukhari Azlan, the proof of deoxyribonucleic acid (DNA) is clear and confirmed with authentic video clips, Anwar not only do not want to resign, but blame the government and everyone else on the immoral activities, he was

Sometimes, when look at the sequence of events abroad, the disbelievers even higher dignity and self-worth and their principles ...

membunuh pembantu rumahnya dari Indonesia.

Posted: 29 Aug 2011 04:06 AM PDT


Datuk Seri Utama Dr Rais, who is also Member of Parliament in Negeri Sembilan Jelebu, denied the accusation after the blogger's name.

Following that, a woman who worked as a maid for eight years with the Rais reported by the news portal, Indonesia has denied that he has been treated poorly or raped by her employer.

After the decision, Dr Rais who attended with his wife Datin Seri triggered Rais, told reporters that he always had full confidence in the judiciary.

The purpose of the case in court to clear his name, his family and the government's reputation.

He also said the defense the defendant (Amizudin) that he published the article on justification is not successful, and it contains the result, purely a political outcome.

Next, Dr Yeoh also thanked his wife and family who always supported him.

After Amizudin finished giving evidence in court this afternoon, she triggered seen to give a kiss on the cheek, Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim.

Syukraan..! Rais Yatim Menang! Blogger Pakatan Mengaku Pergi Ke Jakarta Untuk Jejaki Bekas Pembantu Rumah Rais Yatim...

Posted: 29 Aug 2011 04:05 AM PDT

Information Communication and Culture Minister, Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim today won his libel suit against a blogger over the article that defamed him featured in a blog.

High Court Judge Datin Zabariah Mohd Yusof decided bloggers Amizudin Ahmat, 42, was convicted for defamation. "After hearing the evidence and arguments from attorneys representing the plaintiff and the defendant, I have no choice but to find the defendant guilty of defamation," he said.

Amizudin Ahmat said before publishing the article on his blog, he did not confirm the truth of the article with the Rais or the wife is triggered and the former maid Rais ...

Blogger said he met with Indah Utami, the authors report of an investigation conducted by the NGO Indonesia, Migrant Care, the welfare of Indonesian workers abroad, who have interviewed the maid.

TAHNIAH PDRM..! Penganjur BERSIH 2.0 Pasti Pening Kepala....

Posted: 29 Aug 2011 04:04 AM PDT



Police have started a number of restrictions on the main street in the capital as early prevention and strategies to prevent the illegal gathering Net on Saturday.

Deputy Inspector General of Police, Datuk Khalid Abu Bakar said the following, all citizens and residents near the requested patient because the action is certainly against them.

He declined to reveal more police strategies, including locations restrictions held.

"We had to invent restrictions and various other ways which would inconvenience the various parties on that day," he said at a news conference at Children's Safety Program launched the RHB Banking Group at the Sunway Pyramid Mall, here today.

Khalid then advised the public not in the focal point of illegal assembly clean to avoid them equally arrested.

He said that instead of the requested order to a safer place as the major shopping malls outside the capital.

"We do not want one of their arrest is not relevant, just because they're there. Therefore, I advise that they should not go there because it was an illegal assembly.

"It's better with family or relaxing in the mall that day," he said.

In the meantime, he again reminded the action will also apply to all members of the Indigenous Association of Malaysia Mighty (Mighty) and UMNO is expected to rally on the same date.

BERSIH Jadi Alat Tunggangan KOMUNIS..?

Posted: 29 Aug 2011 03:33 AM PDT

Proper arrest and detention of MPs defense production, Dr. S. Jeyakumar and his colleagues of the Socialist Party of Malaysia [PSM] clearly understood that we are not fooled by the tricks the opposition tried to turn the issue or we become too obsessed for our ears stuffed by the rhetoric- political rhetoric of those who know the law, but to mislead the people with the wrong facts.

Proper arrest and detention of Dr S. Jeyakumar and his colleagues understood that we are not fooled by the tricks the opposition tried to turn the issue or we become too obsessed for our ears stuffed by the rhetoric, political rhetoric from those who know the law, but to mislead people with the wrong facts.

Net tool to protect their confidential agenda and any attacks or protests against their detention was an attempt or abetment to join the fight against the king, insult laws and institutions to challenge the Royal Malaysia Police kredibilti. They should also be investigated is likely they are to spread communism among the people of this country.

When the Net itself is dubious `clean 'especially with the movements performed by the PSM dirty to them without fear to print pictures of communist leaders in yellow shirts to be distributed to the public and thus celebrate its communist factions.

Police action was timely and we should also thank the tribes Net Net dirt because despite finally revealed subversive activities of the parties to revive this notion.

Perhaps this is one of isolated cases and probably many others who carry confidential motion to turn this understanding and we believe that their detention will be opened or give other indications to the authorities to investigate and make arrests on a large scale.

Their detention is not we see them merely supports the illegal demonstration, but because something else is more than coincidence itu.Secara Net Net agenda is being berdemontarsi, they menngambil opportunity to plan their goals and we believe this communist agenda is one cause of PSM module.

For people who love the law, we should not teach the police not to mention insulting police action police action was clearly intended to protect and monitor these countries absorbed from the elements or ideologies can be harmful to the country .... .

Kenapa Kawan Kawan Anwar Kuat Seks...?

Posted: 29 Aug 2011 03:23 AM PDT

PARIS, July 5 - Former Managing Director of the International Monetary Fund (IMF) Dominique Strauss-Kahn could face another charge of sexual assault after a French woman lodged a police report yesterday.

Banon Tristane who is a journalist and author of 32-year-old made ​​a police report claiming that former politicians trying to rape her in 2003 in a house.

In the incident, claimed that Strauss-Kahn Banon invited him to come to a house to do an interview but after arriving there, the former director began to jump and tried to rape her

aclc college tagbilaran scandal

Posted: 29 Aug 2011 03:20 AM PDT

Malaysian singer LINDA RAFAR Por-nographic before Married. Shocking pics of the superstar doing oral on a man who is obviously not her husband. She not only use her mouth to sing great songs, but she also uses it to suck great dicks too. She is certainly a great artist on the bed, and I am sure her husband had benefitted greatly from her natural skills. I don't know the exact time when the pics spread on the internet. I think her smile is beautiful. Bj is simply fantastic...

2011 MTV Video Music Awards Winners

Posted: 29 Aug 2011 03:19 AM PDT


From left: Britney Spears, Nicki Minaj and Katy Perry (Photo by Getty Images)

Seks Melayu - Gambar panas dan video 3gp setiap hari

Posted: 29 Aug 2011 03:18 AM PDT


All Minah Rempit Seksi have the same attitudes. No offense. After all they give free fucks to the mat-mat rempit. This is just an assumption because I not involve in this rempit culture. Ironically, All Minah Rempit actually Gadis Melayu Seksi. It's like a culture to them and I am very pity on how they been brought up by their parents. They are spoiling bred. They should receive good quality of education.

Video Melayu Boleh

Posted: 29 Aug 2011 03:18 AM PDT


How to make Video Melayu Boleh? That is best question instead searching a steamy video melayu boleh. Making video melayu boleh it's easy, besides editing from dvd, you can edit and convert pictures into a video clips. Yes, Melayu Boleh!

There are many ways to make a Video Melayu Boleh from a DVD. If you've got Windows XP, Movie Maker should already be installed. Look in Programs > Accessories.

Windows Movie Maker 2.1
Windows Movie Maker 2.1 makes home movies amazingly fun. With Movie Maker 2.1, you can create, edit, and share your home movies right on your computer. Build your movie with a few simple drag-and-drops. Delete bad shots and include only the best scenes

Politik Harian

Posted: 30 Aug 2011 03:42 AM PDT

Politik Harian


Salam Merdeka Raya, Pohon Maaf Zahir Dan Batin Daripada Bro Jinggo

Posted: 29 Aug 2011 04:46 AM PDT


Aidilfitri hari kemaafan
Menghapus kesalahan sesama insan
Memupuk perpaduan sesama ehsan
Mengikat tali keakrapan
Sorry geng.. lewat sikit wish raya, sangat sibuk dengan persiapan raya huhuhu~

Terlebih dahulu, syukur alhamdullilah kepada Allah swt ... dan juga berkat doa sahabat sekalian Bonda tersayang kembali beransur pulih dengan segera...

Seminggu yang lalu bonda mendapat rawatan di HKL setelah membuat pembedahan besar di bahagian kepala (Neuro Sugery). Walaupun dalam keadaan yang lemah namun Bonda mempuyai semangat yang kuat...  Alhamdullilah tengahari tadi doktor memberi kelepasan untuk membawa Bonda pulang beraya di Kampung...

Dikesempatan ini juga saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua followers saya, rakan-rakan bloggers, family dan sewaktu dengannya... Ampun maaf dipinta jika ada terlanjur kata and terkasar bahasa...

Tanpa mengira miskin kaya
Pangkat kedudukan hamba shaya
Sama-sama menyambut raya
Maaf-maafan dihari bahagia

So enjoy your Raya peeps!! Have a nice one...spend your time wisely with your love ones...take care~

Selamat menyambut Hari Kemerdekaan dan Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin.

Politik Harian/Bro Jinggo

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 30 Aug 2011 03:37 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Hari lebaran

Posted: 29 Aug 2011 05:30 PM PDT


Selamat hari raya. Maaf zahir batin

- Husin Lempoyang

bumiyang

Posted: 30 Aug 2011 03:34 AM PDT

bumiyang


Berkata Benar Walaupun Pahit - Bukan Flasafah Pas???

Posted: 29 Aug 2011 06:00 PM PDT

Selamat Hari Raya Aidul Fitri - Maaf Zahir & Bathin

Posted: 29 Aug 2011 07:00 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 30 Aug 2011 03:34 AM PDT

SENJALIZA


Pakatan Pembangkang, PKR: menghina kakitangan awam.

Posted: 30 Aug 2011 02:43 AM PDT

PKR sudah menghitung jari mengenai PRU13. Samakah dengan menghitung hari-hari mereka berkubur?

Bila Pakatan Pembangkang, khasnya PKR, menghina kakitangan awam dengan mengatakan bahawa pegawai dan kakitangan awam keras kepala . Tindakan itu sudah merupakan satu penghinaan terhadap institusi awam termasuklah Pegawai dan Kakitangan organisasi kerajaan berserta keluarga mereka.

Penghinaan ini pula timbul di saat-saat Pakatan Pembangkang menghitung hari untuk PRU13 diadakan (walaupun tarikhnya belum diumumkan atau diketahui). Nampaknya kebongkakan pakatan pembangkang semakin menjadi-jadi. Dari mengatakan negara ini dimerdekakan Komunis, kini negara ini ditadbirurus pula oleh pegawai dan kakitangan Kerajaan yang "Keras Kepala". Alahai Pakatan Pembangkang....

Nampaknya Pakatan pembangkang sudah berpuas hati dengan hanya undi dari Mat sabu dan Ambiga. Manakala undi dari Pasukan Polis , pejuang kemerdekaan dan keluarga mereka serta undi kaki tangan awam  dan keluarga mereka bolehlah diketepikan oleh Pakatan pembangkang!

Jika demikian, hitunglah hari-hari menjelang PRU13 kerana itulah hari-hari Pakatan Pembangkang akan berkubur...

RELATED:
-PANAS ! PKR Dedahkan DAP Besar Kepala & RASIS !

Bil rawatan yang melampau.

Posted: 30 Aug 2011 01:52 AM PDT

Tuntutan perubatan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berjumlah RM8,434.05 daripada Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) jelas MELAMPAU. Sakitnya BUKAN disambar kilat!
Mat Sabu hanya tersungkur menjalankan arahan Ambiga semasa bersih 2. Dengan tersungkur itu dia menuntut jumlah perbelanjaan yang MELAMPAU.  RM8,434.05 (Ringgit Malaysia: Lapan ribu empat ratus tiga puluh empat dan lima sen sahaja) adalah satu kos perubatan yang luarbiasa banyaknya sedangkan mat Sabu ini hanya pesakit luar. Di hospital kerajaan, kos bagi rawatan ini hanya RM2.00.

Persatuan pengguna malaysia kenalah selidiki kos yang begini mahal. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia kenalah siasat perkara yang luarbiasa ini.

Baru naik Timbalan Presiden PAS sudah dibayangi perlakuan menyalahgunakan wang rakyat. Apa lagi yang akan disalahguna oleh Mat ini jika dia berkuasa?.

Inilah "KEPIMPINAN MELALUI TAULADAN" ala Mat Sabu. 

Jelas memilih Mat ini sebagai orang no 2 PAS sudah salah. Inikah wadah perjuangan yang direstui Oleh Parti Islam? Adakah pembaziran seperti ini digalakkan dalam hukum hakam PAS?

Mat Sabu Kena Kepong

Posted: 29 Aug 2011 08:30 AM PDT

Mat Sabu hanya menumpang!

Perwakilan PAS kini pasti mula merasa menyesal meletakkan Mat Sabu sebagi orang no 2 PAS. Rupa-rupanya "Mat Sabu hanya menumpang  ultra DAP". Dia sebenarnya "buta sejarah". PM Najib dalam perutusan Hari Raya dan hari Merdeka sudah menyiku Mat Sabu yang pro Komunis ini. Karpal seperti mahu menurunkan penumpang ini tetapi masih juga bertenggek mengikut ke mana arah dia dibawa komunis! @ Pig!

Memilih Mat Sabu sebagai orang no 2 PAS sudah jadi masalah besar kepada PAS. Isu yang memakan PAS diperkuat Mat Sabu penumpang ini!.Tak menyesalkah PAS memilih "penumpang" ini?.

Sepatutnya Mat Sabu "malu menjadi rakyat Malaysia yang merdeka ini". Jalan yang baik bagi Mat Sabu, kosongkan kerusi no 2 itu dan berilah kepada yang lebih layak. Mat Sabu tak layak sebab dia hanya penumpang dan tak tahu sejarah negaranya sendiri. Malu lagi memalukan. Dah tu jadi liabliti kepada PAS. Ii barangkali kerana dah termakan air mentera Ambiga dan ramuan jamu selera Al Juburi!
Kalo dah buta sejarah negara sendiri..lebih baik resign jerlah! Resign sebelum kena Kepong.

tunku

Posted: 30 Aug 2011 03:01 AM PDT

tunku


EID MUBARAK 2011 / 1432 - SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Posted: 29 Aug 2011 05:00 AM PDT


EID MUBARAK / SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI TO ALL .
MINAL AIDIN WAL FAIDZIN
Wish you all a happy and peaceful Eid-Ul-Fitr and may ALLAH bless and reward all of you with the blessings of Heaven.
from home to home, and heart to heart,
from one place to another
the warmth and joy of EID,
brings us closer to each other.

Please keep up all the good deeds which you have done during Ramadhan.

MAAF ZAHIR BATIN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM.

PANEH MIANG

Posted: 30 Aug 2011 01:38 AM PDT

PANEH MIANG


Persefahaman Pelengkap Sambutan Idulfitri

Posted: 29 Aug 2011 07:10 PM PDT

Sidang Jemaah Muslimin dan Muslimat Yang dirahmati Allah,

Di pagi hari yang mulia dan penuh berkat ini, marilah sama-sama kita perbanyakkan rasa syukur dan meningkatkan ketakwaan kepada Allah SWT dengan sebenar-benar takwa. Ketakwaan yang bersungguh-sungguh sehingga membawa kita kepada rasa bertanggungjawab untuk kita mentaati segala perintah Allah SWT dan meninggalkan segala larangan-Nya, mudah-mudahan kita dikasihi Allah, mendapat perlindungan-Nya di dunia dan di akhirat. Mimbar pada hari ini akan menyampaikan khutbah yang bertajuk "PERSEFAHAMAN PELENGKAP SAMBUTAN IDULFITRI."

Sidang Jemaah muslimin dan muslimat yang dirahmati Allah,

Pada hari ini, dengan kedatangan 1 Syawal adalah saat umat Islam di seluruh dunia dari pelbagai bangsa dan peringkat umur, bersama-sama melafazkan takbir, tahmid, dan tasbih sebagai tanda mengagungkan kebesaran Allah SWT, tanda kejayaan mendidik nafsu dan menginsafi bulan Ramadhan yang berkat ini telah meninggalkan kita serta tanda kesyukuran kepada Allah SWT kerana berkesempatan merayakan Idulfitri pada hari ini.

Gema takbir dengan memuji Allah SWT ini menggegar jiwa, perasaan, fikiran dan memberi keinsafan kepada kita kerana sambutan Idulfitri yang ditetapkan oleh agama kita dimulai dengan mentauhidkan Allah SWT. Mimbar berharap sambutan di seluruh negara pada hari ini dipenuhi dengan amalan-amalan yang sihat, tidak bercanggah dengan ajaran Islam, tidak menghina Islam dan tidak mencemarkan cahaya Ramadhan yang baru saja berlalu dan Syawal yang mulia yang baru menjelma ini. Idulfitri bererti merayakan kemenangan kerana menundukkan hawa nafsu dan membolehkan kita kembali kepada jati diri sebagai hamba Allah SWT yang bertakwa, hamba Allah SWT yang cintakan hukum Allah, hamba Allah SWT yang cintakan al-Quran, cintakan Rasulullah SAW, cintakan masjid dan cintakan persefahaman.

Kekuatan utama sambutan Idulfitri ialah memulihkan dan mengekalkan persefahaman. Persefahaman bermaksud menjalin hubungan sesama manusia dengan tujuan saling memahami antara satu sama lain dan hormat-menghormati. Umat manusia diciptakan oleh Allah SWT dengan kriteria dan watak yang berbeza-beza. Kita berbeza dari segi adat, budaya, dan cara hidup serta amalan keagamaan. Oleh itu, bagi memastikan kepelbagaian ini dapat dilangsungkan dengan murni dan bebas maka setiap daripada kita perlu saling memahami keperluan masing-masing. Menjelang sambutan Idulfitri ini kita dapat melihat berduyun-duyun umat Islam samada melalui jalan darat, laut dan udara menuju kampung halaman masing-masing menemui keluarga dan kaum kerabat untuk bersama menyambut Idulfitri. Seluruh umat Islam tanpa mengira latar belakang, kedudukan, fahaman politik, warna kulit, bangsa, pangkat serta darjat bergerak dengan niat dan semangat yang satu berasaskan kesamaan demi mengukuhkan kesatuan umat Islam. Allah SWT memerintahkan kita untuk bersatu dan berpegang teguh dengan agama Allah sebagaimana firman-Nya dalam surah Ali-Imran ayat 103:

Maksudnya: "Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang Islam yang bersaudara. dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayahNya."

Sidang Jemaah muslimin dan muslimat yang dirahmati Allah,

Apabila Islam muncul Nabi Muhammad SAW telah membawa pendekatan yang unik dalam mewujudkan kesatuan ummah iaitu menyeru umat Islam menguatkan persefahaman. Rasulullah SAW telah menunjukkkan kaedah dan cara menunaikan kewajipan terhadap agama, masyarakat dan negara dengan mengukuhkan persefahaman dan perpaduan warga negara Madinah yang terdiri daripada pelbagai kaum, bangsa, agama dan keturunan. Dalam piagam Madinah, Rasulullah SAW telah mewajibkan ke atas semua penduduk Madinah agar menyayangi dan menghormati bumi Madinah. Antara yang termaktub dalam Piagam tersebut ialah:

Sesiapa yang cenderung atau melakukan perkara-perkara yang menjejaskan perpaduan di kalangan warga Madinah, maka orang itu dikira sebagai mencabul kesejahteraan Madinah. Abu Syufian RA ketika menjadi Duta khas Rasulullah SAW telah mengadap Raja Herculis di Parsi. Herculis bertanya kepada Abu Syufian apa yang diperintahkan oleh Nabi Muhammad SAW, Abu Syufian menyatakan, "Sembahlah Allah yang Maha Esa, jangan mensyirikkan Tuhan, Islam adalah agama Tuhan, menyuruh kami melaksanakan solat, bersifat jujur, meninggalkan perbuatan buruk dan menyambung silaturrahim (Muttafaq alaihi)."

Berdasarkan penjelasan Abu Syufian RA kepada pemimpin bukan Islam jelas bahawa amalan persefahaman dan saling hormat menghormati adalah dasar penting yang hakikatnya memain peranan utama dalam menangani isu kemasyarakatan dalam sesebuah negara.

Persoalan besar timbul ialah apakah penyebab utama kepada persefahaman antara kita? Berdasarkan kepada pemerhatian mimbar bahawa sikap kesederhanaan dan keseimbangan merupakan asas bagi mewujudkan persefahaman. Kesederhanaan merujuk kepada pelaksanaan sesuatu perkara itu secara berhikmah, berimbang bagi menentukan tidak berlaku kekerasan, kezaliman ke atas hak asasi kaum dan agama dan dalam masa yang sama agama Islam dapat dimartabatkan.

Firman Allah SWT dalam surah al-Baqarah ayat 143:

Maksudnya: "Dan demikianlah Kami jadikan kamu satu umat yang pilihan lagi adil, supaya kamu layak menjadi orang yang memberi keterangan kepada umat manusia dan Rasulullah pula akan menjadi saksi kebenaran perbuatan kamu."

Kesederhanaan atau wasatiyyah yang diamalkan di dalam Islam adalah bermatlamat untuk mencari kebenaran atau al-Haq. Dalam menuju ke arah kebenaran pastinya memerlukan roh kesederhanaan dan keseimbangan yang jitu bagi memartabatkan Islam sebagai agama di negara ini. Perkara ini tidak mungkin akan dapat di capai melainkan dengan kita kembali kepada ajaran yang terdapat dalam al-Quran al-Karim dan Sunnah Rasulullah SAW. Allah SWT telah menggariskan satu panduan di dalam kita menyelesaikan sesuatu perselisihan yang berlaku dalam sesebuah masyarakat atau negara sebagaimana firman Allah SWT di dalam surah an-Nisa ayat 59:

Maksudnya: "Wahai orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan Rasul dan kepada Ulil-Amri dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berselisih dalam sesuatu perkara, maka kembalikanlah ia kepada Allah dan Rasul-Nya jika benar kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya."

Mimbar ingin mengingatkan kepada semua pihak bahawa janganlah kita melampaui batas dalam apa perkara yang telah dipersetujui bersama. Semangat melampau yang berteraskan perkauman dan ideologi akan menjadi pemangkin terhadap ketidaksepaduan masyarakat dan seterusnya akan melemahkan kestabilan sesio-politik negara.

Muslimin dan muslimat yang di Rahmati Allah, Persefahaman adalah roh kekuatan Islam kerana ia mewujudkan perasaan kasih sayang, persaudaraan, kedamaian dalam hubungan kekeluargaan dan masyarakat serta saling bantu membantu di antara satu sama lain. Ia juga merupakan nikmat yang dapat mengeratkan lagi hubungan sesama manusia dan dapat
menghimpunkan perasaan serta semangat sehati sejiwa untuk kita sama-sama berganding bahu bagi memakmurkan sesebuah masyarakat dan negara.

Sabda Rasulullah SAW:

Maksudnya: "Dan demi nyawaku dalam genggaman-Nya, kamu tidak akan masuk syurga sehingga kamu beriman sepenuhnya dan kamu tidak beriman sehingga kamu sayang menyayangi antara kamu, apakah kamu suka aku tunjukkan sesuatu yang mana jika kamu membuatnya nescaya kamu akan berkasih sayang, ia adalah memberi salam di kalangan kamu."(Riwayat Muslim).

Muslimin dan muslimat yang di Rahmati Allah,

Ketika kita sedang bergembira menyambut Idulfitri ini, kita perlu insaf dan sedar bahawa terdapat saudara mara, kaum kerabat, jiran, sahabat-kenalan dan saudara seagama kita yang menyambut Idulfitri dalam keadaan sukar, bersendirian, daif dan sebagainya. Mereka ini terdiri daripada orang miskin, anak-anak yang terbiar dan mereka yang berada di pusat-pusat Serenti, Penjara, rumah orang tua, rumah anak yatim, rumah kebajikan dan sebagainya. Justeru, mimbar menyeru marilah sama-sama kita menghidupkan suasana Idulfitri ini dengan amalan ziarah menziarahi, kunjung mengunjungi dan menghubungkan silaturahim terutama sekali terhadap kedua ibu bapa kita dengan memohon kemaafan atas kesalahan, perbuatan zalim dan perbuatan dosa yang telah dilakukan samada yang disedari ataupun yang tidak disedari. Dengan demikian jiwa kita dapat merasai ketenangan,kebahagiaan yang sejati.

Sabda Rasulullah SAW:

Bermaksud: "Tiga perkara adalah diantara budi pekerti yang mulia disisi Allah SWT; Hendaklah engkau memaafkan orang yang telah menganiaya dirimu. Hendaklah engkau menolong orang yang telah memutuskan pemberiannya kepadamu. Hendaklah engkau menghubungkan dengan orang yang telah memutuskan perhubungan denganmu." (Riwayat al-Khattib).

Selari dengan cahaya Ramadhan dan takbir keinsafan yang memberi ruang besar untuk mengukuhkan persefahaman ini, maka mimbar mengambil kesempatan marilah kita memulihkan dan mengukuhkan hubungan sesama kita dengan saling hormat menghormati, bertimbang rasa, mengamalkan sikap bersederhana dalam apa jua tindakan, tidak melampau, saling bermaafan, mendoakan dan mengeratkan hubungan silaturrahim di antara sesama insan. Buanglah yang keruh ambillah yang jernih. Ingatlah wahai muslimin dan muslimat sekalian, bahawa amalan ibadat kita tidak akan diterima oleh Allah SWT sekiranya kita hanya mementingkan diri sendiri dan tidak menghormati hak-hak orang lain. Ambilah kesempatan pada hari yang mulia ini untuk sama-sama kita mewujudkan persefahaman antara kita, mudah-mudahan dengan cara ini hidup kita sentiasa berada dalam keberkatan dan negara kita sentiasa dalam suasana harmoni dan aman damai.

Mengakhiri khutbah, marilah sama-sama kita merenung firman Allah SWT dalam surah al-Hujuraat ayat 10:

Maksudnya: "Sebenarnya orang yang beriman itu bersaudara maka damaikanlah di antara dua saudara kamu itu; dan bertakwalah kepada Allah agar kamu beroleh rahmat."


KHUTBAH KEDUA IDULFITRI

Sidang Jemaah muslimin dan muslimat yang di Rahmati Allah,

Marilah pada hari yang penuh bahagia ini kita melafazkan rasa kesyukuran di atas nikmat Iman dan Islam yang dikurniakan oleh Allah SWT. Sesungguhnya Idulfitri yang disyariatkan oleh Islam adalah untuk memperbaharui kehidupan kita sebagaimana yang digariskan bagi orang yang beriman dengannya, iaitu kehidupan persaudaraan, kesatuan dan kekuatan menghadapi musuh. Merayakan Idulfitri ialah merayakan hari kemenangan dalam jihad nafsu ketika melakukan ibadah puasa di bulan Ramadhan dan berjaya melaksanakannya dengan sempurna. Justeru jihad melawan hawa nafsu ini perlulah diteruskan pula di bulan Syawal ini dengan melakukan puasa enam yang mana pahalanya menyamai dengan puasa sepanjang tahun. Puasa ini boleh dilakukan berturut-turut atau berselang.

Sabda Rasulullah SAW dalam hadithnya:

Maksudnya: "Barangsiapa yang berpuasa pada bulan Ramadhan, dan kemudian diikuti dengan puasa enam hari pada bulan Syawal, maka seolah-olah dia telah berpuasa selama setahun".(Riwayat Muslim).

Mimbar juga mengambil kesempatan sempena dengan sambutan ulangtahun kemerdekaan negara yang ke 54 pada 31 Ogos ini, menyeru seluruh umat Islam sekalian agar sama-sama kita menyatakan rasa kesyukuran kepada Allah SWT dan berterima kasih kepada pemimpin-pemimpin kita dan pejuang kemerdekaan di atas jasa dan bakti yang telah dicurahkan oleh mereka sehingga negara kita berada dalam aman damai dan sejahtera serta dapat merayakan Idulfitri pada hari ini.

Idulfitri juga hari perdamaian kerana pada hari ini dinyatakan perdamaian hidup
dalam rumah tangga, hubungan kaum kerabat dan sanak saudara. Seluruh umat Islam sama ada dalam lingkungan desa mahupun kota, wajah berseri-seri, hati riang ria, tangan bersalam-salaman mengucapkan salam Idulfitri serta ampun dan maaf sebagai tanda keakraban dan silaturrahim.

Sidang Jemaah muslimin dan muslimat yang di Rahmati Allah,

Mimbar mengingatkan sekali lagi bahawa persefahaman adalah pelengkap kepada Idulfitri. Melalui zakat fitrah dan zakat harta yang telah kita bayar di bulan Ramadhan telah memberi kecerian dan keriangan kepada golongan fakir miskin untuk sama-sama menyambut hari kemenangan ini. Cahaya Ramadhan juga mengingatkan kita bahawa dasar persefahaman yang ditetapkan Islam adalah melangkaui sempadan negara dan benua. Umat Islam di mana mereka berada adalah sama, kita sama dari segi makan minum, kita sama dari segi peraturan, halal dan haram dan kita juga sama dari sudut akidah. Namun kehidupan umat Islam hanya teristimewa dengan iman kepada Allah SWT.

Kita perlu insaf terdapat saudara-saudara kita di luar negara hidup dalam keadaan sukar sepanjang hayat, membesar dalam keadaan perang, generasi silih berganti terus hidup menderita terutama saudara kita di Palestin dan lain-lain negara Islam yang sedang mengalami musibah.

Berdasarkan pemerhatian mimbar terdapat umat Islam yang menjadi penduduk minoriti di beberapa buah negara terutama di rantau ini juga menghadapi keperitan hidup. Mimbar ingin menarik perhatian jemaah sekalian cuba bayangkan bagaimana umat Islam di negara yang mengalami peperangan dan kehidupan yang sukar menjalani puasa dan sambutan Idulfitri. Selari dengan dasar persefahaman, maka mimbar pada hari ini, menyeru marilah kita bersama-sama membantu saudara seagama yang hidup daif dan menderita. Cahaya Ramadhan mengingatkan kita supaya menghulurkan bantuan yang diadakan dari masa kesemasa melalui masjid-masjid, akhbar-akhbar dan sebagainya, mudah-mudahan rezeki kita ditambah, umur dipanjangkan Allah SWT dan kasih sayang di kalangan masyarakat dapat ditingkatkan.

Sidang Jemaah Yang di Rahmati Allah,

Pada hari ini marilah kita memperbanyakkan ucapan salawat dan salam ke atas Baginda Nabi Muhammad SAW kerana telah menyampaikan Islam kepada kita melalui berbagai bentuk pengorbanan dan jihad. Tanda kasih kita kepada Baginda hendaklah dirakamkan dalam bentuk ucapan selawat dan salam sebagaimana Firman Allah SWT di dalam Surah al-Ahzab ayat 56:

Bermaksud: "Sesungguhnya Allah SWT dan malaikat-Nya berselawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi (Muhammad SAW); Wahai orang-orang yang beriman berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan penghormatan yang sepenuhnya."

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia
Khutbah Khas Idulfitri: "Persefahaman Pelengkap Sambutan Idulfitri"
01 Syawal 1432H/30 Ogos 2011M

Minal a'eedin wal fa'izin

Posted: 29 Aug 2011 06:09 AM PDT

Terlanjur bicara
Ampun maaf dipinta
Salam persahabatan dan persaudaraan untuk semua

Luahan kami tak pernah kenal isi hati insan lain
Bicara kami tak semestinya diterima baik oleh semua
Terguris hati teraniaya, kami tak pernah lupa
Mengguris hati sesiapa, kami tidak tahu bila dan siapa

Dosa dan kesilapan yang dilakukan pada Allah SWT
Keampunan dan taubat pengubatnya
Dosa sesama insan yang dianiaya
Tidak akan terampun selagi insan itu tak terima kemaafan dan mengampunkannya

Oleh itu
Jutaan ampun dan maaf kami pohonkan
Andai pernah terlanjur bicara menghiris rasa
Salam ukhwah untuk semua

Warga Paneh Miang mengucapkan

"Selamat Hari Raya EidulFitr &
Salam Kemerdekaan Ke-54"


Daniel Arif

Posted: 30 Aug 2011 01:36 AM PDT

Daniel Arif


Online HP LaserJet 4L/4LC MICR Toner Cartridge - 3,350 Pages in Omaha

Posted: 29 Aug 2011 02:28 AM PDT

Price HP LaserJet 4L/4LC MICR Toner Cartridge - 3,350 Pages

HP LaserJet 4L/4LC MICR Toner Cartridge - 3,350 Pages

More images

description

Full description

 

HP LaserJet 4L/4LC MICR Toner Cartridge - 3,350 Pages

Price:

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 30 Aug 2011 01:31 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


Buang Yang Keruh Ambil Yang Jernih.

Posted: 29 Aug 2011 09:58 AM PDT

Aidil Fitri adalah hari kemenangan kepada semua umat Islam di seluruh dunia. Kehadiran Syawal ini menandakan kita berjaya melawan nafsu dan berjaya menjalankan ibadah puasa dengan sempurna.

Kemenangan ini bukan terletak kepada soal ibadah semata-mata tetapi perlu dilihat secara lebih luas bahawa kita sentiasa diberi motivasi untuk menang dan berusaha meletakkan Islam itu mengatasi kepercayaan-kepercayaan yang lain.

Kemenangan ini juga dikaitkan dengan perpaduan umat Islam dalam semua perkara dengan meletakkan Allah dan Muhammad itu sebagai sumber inspirasi ke arah perpaduan. Apa makna kita menyambut Hari Kemenangan tetapi dalam masa yang sama kita bercerai-cerai dan tidak terikat dengan tali-tali Allah. Ini lah dilema yang umat Islam hadapi mutakhir ini.....

Jangan terlalu mengikut kerenah pemimpin-pemimpin kita yang mempunyai kepentingan tertentu dalam politik mereka. Sebagai rakyat dan umat Islam marhaen ini kita rapatkan barisan kita dengan membuang segala kecelaruan dan kekeliruan berasaskan politik kepartian.

Pemimpin-pemimpin kita taunya memecah-mecahkan kita dengan fahaman politik mereka, mereka tidak duduk bersama kita. Mereka duduk jauh daripada kita. Malangnya kita yang duduk dalam satu masyarakat baik di kampung atau di bandar tidak bertegur sapa dan tidak ambil peduli lantaran pegangan politik kita yang dihasut oleh pemimpin-pemimpin kita.

Sebagai masyarakat Melayu yang masih berpegang teguh dengan nilai-nilai Islam dan adat-adat tradisional Melayu, sewajarnya kita berbaik sangka dengan orang-orang yang hampir dengan kita. Jikalau ada kenduri kendara, pemimpin kita yang duduk di KL, Johor Bahru, Kota Bahru atau lain-lain tempat tak akan datang......kalau ada kematian, mereka yang jauh tak menyembahyangkan jenazah kita....Itu lah orang-orang di kampung kita yang akan menguruskan semuanya.......

Mari lah kita buang yang keruh, ambil yang jernih....

Selamat Hari Raya, Aidil Fitri, Maaf Zahir dan Batin kepada pembaca-pembaca blog segalanyanya mungkin.



Amir Hamzah b Mohamad
Batu Pahat

Belantan

Posted: 29 Aug 2011 11:42 PM PDT

Belantan


Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri.

Posted: 29 Aug 2011 08:24 AM PDT


Semangat fitrah makin kurang dihayati ketika rai Aidilfitri

Ramadan dan Syawal datang silih berganti. Kehadiran dua bulan berkat ini sememangnya dinantikan umat Islam. Ramadan adalah bulan ujian dan Syawal membawa bersamanya perayaan Aidilfitri meraikan kejayaan umat Islam berjaya melalui ujian Ramadan.

Sesuai dengan namanya, Aidilfitri adalah perayaan bagi meraikan tuntutan fitrah anugerah Allah kepada seluruh umat manusia. Fitrah makan dan minum, berkasih-sayang, menghubungkan silaturahim, mencintai keharmonian melalui tradisi bermaaf-maafan, berhias-hiasan, dan kasih-mengasihi sesama manusia tanpa mengenal darjat, taraf dan bangsa.

Islam sesungguhnya adalah agama yang memelihara tuntutan fitrah manusia sehingga diwujudkan suatu hari istimewa untuk meraikannya. Menariknya, meraikan fitrah tidak akan menjejaskan kredibiliti iman seseorang, sebaliknya, meninggalkan fitrah dianggap suatu pengkhianatan besar terhadap agama.

Namun, berapa ramaikah daripada kita yang menyedari hakikat ini sedangkan inilah dia semangat fitrah yang seharusnya diketahui, dirai dan dihayati umat Islam semua lebih-lebih lagi di Aidilfitri yang mulia.

Allah menegaskan bahawa 'fitrah' adalah 'ketetapan Allah yang telah ditentukan kepada umat manusia sejak awal penciptaannya. Imam al-Ghazali, Ismail Raji al-Faruqi dan Sayed Naquib al-Attas adalah kalangan sarjana Islam yang membincangkan secara terperinci berkaitan fitrah dalam karya ilmiah mereka.

Secara umumnya, mereka menyimpulkan bahawa fitrah sebagai suatu potensi dalam diri manusia yang cenderung kepada nilai positif sejagat meliputi kecenderungan kepada kehidupan beragama dan nilai dipegang agama.

Perbincangan mengenai Aidilfitri, sewajarnya umat Islam merenung kembali sejauh manakah Aidilfitri diraikan dalam suasana menghayati fitrah. Pada hari ini, umat Islam bersuka-ria, bergembira, menikmati juadah enak, memakai pakaian baru, menghias kediaman, ziarah-menziarahi, bermohon maaf antara sanak saudara dan taulan, mengeluarkan zakat fitrah untuk disedekahkan kepada yang memerlukan.

Kesimpulannya, Aidilfitri adalah hari di mana nilai positif sejagat diraikan sebagai satu tuntutan agama. Adalah malang sekali andainya Aidilfitri semata-mata menjadi hari di mana kita membalas dendam terhadap nafsu makan dan minum yang dikekang di Ramadan yang lalu.

Berpakaian baru dan menghias kediaman sekadar menunjuk-nunjuk. Ziarah-menziarahi dan bermohon maaf sekadar suatu tradisi. Zakat fitrah, sedekah raya semata-mata kerana memenuhi tanggung-jawab peribadi dan sosial.

Mampukah semangat fitrah ini dihayati seandainya lebih ramai daripada kita memilih untuk duduk saja di rumah menonton rancangan menarik yang disajikan. Daripada sudut ekstrem, ada antara kita memilih memulakan puasa sunat seawal dua Aidilfitri sehingga menghalang budaya ziarah-menziarahi yang digalakkan di Aidilfitri.

Sesungguhnya, Aidilfitri adalah bukti rahmat Allah kepada umat Islam. Dari sudut sejarah, Allah menggantikan dua perayaan jahiliah kepada dua perayaan mulia iaitu Aidilfitri dan Aidiladha.

Jadi sempena di hari yang mulia ini, saya mengambil kesempatan disini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua rakan-rakan bloggers yang jauh mahupun yang dekat dan juga pengikut-pengikut setia belantan.blogspot.com. serta pembaca dan pengulas yang budiman. Jika ada tersalah kata atau terkasar bahasa semasa saya berkarya di blog ini harap dapat kalian semua maafkan. Maaf Zahir Dan Batin.

Ikhlas dari
Suara Politik
Taminsari

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 29 Aug 2011 11:39 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Harap Kemalangan Ngeri Tahun Ini Berkurangan...

Posted: 29 Aug 2011 04:03 AM PDT

Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf Zahir & Batin
Kepada Semua Pembaca Blog Aku....

Pada Yang Balik Kampung, Aku Nak Pesan, Berhati-hati Di Jalan Raya,
Tolonglah Jangan Masukan Diri Korang Dalam Statistik Kemalangan Ngeri Tahun Ini...

APANAMA

Posted: 29 Aug 2011 11:31 PM PDT

APANAMA


SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI 2011

Posted: 29 Aug 2011 10:47 PM PDT



Site Meter

The Unspinners

Posted: 29 Aug 2011 11:29 PM PDT

The Unspinners


Ulamak PKR berdiam, AMK 'coverup' usaha murtad

Posted: 29 Aug 2011 05:34 AM PDT

Menunggu Khalid Gereja tentang Unit Selamat Akidah

Posted: 29 Aug 2011 12:30 AM PDT

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 29 Aug 2011 11:28 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


MERDEKARAYA - MAAF ZAHIR BATIN DARI PAKMIE UNTOK SEMUA

Posted: 29 Aug 2011 06:56 AM PDT

Esok sambutan hari raya 1432H untok kali keempat selepas PRU12. Kepada pembaca dan pelayar blog Pakmie.blogspot.com tidak kira dimana berada selamat hari raya dan maaf zahir batin untok semua muslimin muslimat. ibadat puasa bulan ramadhan akan kita tinggalkan bermakna esok seluruh umat islam didunia akan sama2 menyambut hari raya aidilfitri.

Jika kita mahu mencari jalan kebenaran sepatutnya kita sama2 mengambil iktibar dari apa yang berlaku. Kalau psywar politik di alam maya banyak menyedarkan kita dari mimpi2 indah pehak pembangkang begitu juga dengan kedatangan bulan ramadhan. Indahnya pada mereka2 yang benar2 menghayati bulan tersebut. Allah sediakan untok manusia satu malam sepuloh malam terakhir bulan ramadhan yang tidak dapat difikir oleh akal manusia iaitu malam lailatulkadar. Fikiran kita manusia juga mudah terpengaruh dan mudah terpedaya sebab itulah kita terlalu sukar untok menerima sesuatu kebenaran apatah lagi jika kita mencemari kebenaran tersebut dengan meletakkan kepertingan lebih dari segalanya maka dari situlah akan terbit kesilapan dalam membuat keputusan, yang benar akan dikatakan palsu dan yang palsu akan dikatakan benar.

Diawal sambutan ramadhan pada kali ini bagi penulis pakmie.blogspot.com terpaksa menluangkan masa bagi menangkis pembohongan pembangkang. Dari apa yang berlaku membuatkan semakin terserlah kejahatan pembangkang dalam menipu rakyat untok mendapatkan undi PRU13 nanti. Pada kali ini simpati rakyat kepada pembangkang menghadapi PRU13 tidak lagi seperti PRU12. Rakyat sudah tahu tujuan apa BERSIH diadakan bagaimana Mat Sabu dan pemimpin pembangkang lain berperanan menyokong usaha2 jahat Ambiga keatas umat islam.

Hari raya kali ini walaupun merupakan satu kemenangan kepada umat Islam di seluruh dunia, tetapi di negara kita ada sedikit kecacatan dalam menyambut kemenagan tersebut. Dalam soal isu cubaan memurtadkan orang melayu di Selangor tidak ditangani dengan baik oleh pemimpin islam dalam pembangkang yang lebih kepada berpehak kepada orang2 kafir.

Dipenghujung ramadhan dalam kesibukan kita mencari gajaran lebih lailatulkadar kita terpaksa berkongsi kegembiraan tersebut dengan penyokong komunis yang turut sama berada dikalangan kita orang islam. Komunis yang tidak percaya kepada agama sebaliknya dijulang sebegitu rupa perjuangan mereka yang hobinya suka bunuh membunuh yang sekian ramai saudara mara tok nenek kita sudah dibunuh dengan kejam.

Rakaman video ceramahnya Mat Sabu di Tasek Gelugor pada 21 ogos lalu yang jelas menunjukkan beliau menyokong komunis sekaligus menghina dan tidak mengiktiraf pejuang2 melayu seperti Dato Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman Putra.

Panglima Perang Cyber

Posted: 29 Aug 2011 11:07 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Menjelang Hari Raya Ayuh Kita Hayati Lagu Ini Yang Menghibakan Dalam Misi Kekal Merdeka

Posted: 29 Aug 2011 01:25 AM PDT




Langkah, beribu langkah
Ke destinasi yang diimpi
Tiba terhenti, tercari-cari
Haluan arah, yang telah pun musnah
Harapan tak kesampaian

Hina, hinanya diri
Hanya menantikan bantuan
Bagaimanakah ini terjadi
Kerdilnya diri bukan lagi tuan
Inikah rupanya nasib bangsaku

Langkah demi langkah
Biarkah bertatih
Impian kan juga terlaksana
Martabat diri ini, tiadakan bererti
Tanpa usaha, janganlah leka

Mewah negaraku semerbak harumnya
Renjisan keringat oh bangsaku
Teruskan langkah ini
Biarkan ia kekal selamanya...

"Bangsaku bukan kecil hati dan jiwanya
Bukankah sejak zaman berzaman
Mereka menjadi pelaut, pengembara
Malah penakluk terkemuka?
Bukankah meraka sudah mengembangkan sayap
 Menjadi pedagang dan peniaga
Selain menjadi ulama dan ilmuan terbilang?

Bukankah bangsaku pernah mengharung samudera
Menjajah dunia yang tak dikenal?
Bukankah mereka pernah menjadi wira serantau
Yang tidak mengenal erti takut dan kematian?
Di manakah silapnya?"

Langkah demi langkah
Biarkah bertatih
Impian kan jadi terlaksana
Martabat diri ini, tiadakan bererti
Usahalah, janganlah leka

Mewah negaraku semerbak harumnya
Renjisan keringat oh bangsaku
Teruskan langkah ini
Biarkan ia kekal sentiasa...

"Hari ini, jalan ini pasti semakin berliku
Kerana masa depan belum tentu menjanjikan syurga
Bagi mereka yang lemah dan mudah kecewa

Perjuangan kita belum selesai
Kerana hanya yang cekal dan tabah
Dapat membina mercu tanda
Bangsanya yang berjaya"

Read more: http://www.liriklagumuzika.com/2011/07/perjuangan-yang-belum-selesai-lirik-tun.html#ixzz1WP7w4B50








Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 29 Aug 2011 11:04 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ADZ-DZAARIYAAT

Posted: 29 Aug 2011 07:00 PM PDT


MUQADDIMAH SURAH ADZ-DZAARIYAAT 
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 60 ayat. Dinamakan surah "Adz-Dzaariyaat" (Angin yang menerbang dan menaburkan), kerana pada awal surah ini Allah Ta'ala bersumpah dengan angin dan jenis-jenis makhlukNya yang lain, bahawa segala yang dijanjikanNya mengenai hari akhirat tetap benar, dan bahawa balasan amal, tetap berlaku.
Intisari kandungannya : Setelah menerangkan kebenaran hari akhirat, lalu dibentangkan perihal umat manusia dalam kehidupan dunia ini. Mengenai golongan manusia yang ingkar, Allah Ta'ala menegaskan bahawa mereka berada dalam keadaan berlainan pendapat terhadap ugama yang dibawa oleh Nabi Muhammad (s.a.w.). Kecuali orang-orang yang beriman, maka mereka terhindar daripada perselisihan itu dengan sebab keikhlasan mereka mencari kebenaran.
Setelah menerangkan sifat orang-orang yang beriman, lalu diterangkan dalil-dalil dan bukti yang terdapat pada alam langit dan bumi, dan juga pada diri manusia sendiri, yang menunjukkan kekuasaan, kebesaran, kemurahan dan keesaan Allah Ta'ala yang menciptakannya. Jika semuanya itu diperhatikan dan difikirkan oleh golongan yang masih ingkar, tentulah mereka akan beriman.
Setelah menerangkan perihal Nabi-nabi yang telah lalu dan pertentangan keras yang telah dihadapi mereka dari kaum masing-masing yang ingkar, maka Allah Ta'ala memberi semangat kepada Junjungan kita Nabi Muhammad (s.a.w.) supaya Baginda jangan menghiraukan golongan yang menentangnya, sebaliknya hendaklah ia tetap tekun memberi peringatan, kerana sebenarnya peringatan itu berkesan dan mendatangkan faedah kepada orang-orang yang beriman.
Serentak dengan itu Allah Ta'ala menegaskan suatu hakikat yang sayugia disedari dan dipatuhi: Bahawa ia tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaNya.

Selamat Hari Raya AidilFitri

Posted: 29 Aug 2011 05:03 PM PDT

Kami di MyMassa mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua muslimin dan muslimat. Maaf zahir dan batin.



*Jom layan lagu raya yang paling best dan susah nak jumpa kat mana-mana. Khas untuk pembaca kami.

SAH! Ada Konspirasi Dalam Pembangkang Untuk Jatuhkan Anwar!

Posted: 29 Aug 2011 07:33 AM PDT

Cakap-cakap mengenai konspirasi terbaru untuk Anwar Ibrahim semakin kuat kedengaran.

Kalau dulu, dengar sayup-sayup je.

Dikatakan semakin ramai pemimpin pembangkang terutamanya dari DAP dan PAS cuba merancang siapakah yang akan menggantikan Anwar sebagai bakal Perdana Menteri. Bagi DAP dan PAS, hayat Anwar dalam dunia politik semakin singkat. Talian hayat yang biasa Anwar dapat dari luar negara semakin berkurangan.

Malah, cerita mengenai perjumpaan antara Ku Li dengan Nik Aziz telah disahkan kesahihan berita tersebut. Cerita ini macam cerita Kerajaan Perpaduan. Mula-mula dok nafi. Akhir sekali kebenaran akan terserlah.

Hari ini keluar berita mengenai peguam Anwar sendiri menghentamnya.

Klik untuk besarkan imej.


Pemimpin-pemimpin DAP dan PAS tahu mengenai kes liwat ini dengan lebih terperinci tetapi mereka masih mengikut game plan Anwar kerana Anwar masih boleh dipergunakan lagi.

Dalam hakikat yang sebenar, tiada konspirasi yang dibuat oleh BN untuk menjatuhkan Anwar dengan menggunakan kes liwat. Yang ada konspirasi untuk menggantikan Anwar Ibrahim sebagai bakal PM secepat mungkin. Jika kes liwat adalah konspirasi BN, bagaimakah Singapura, Australia dan Amerika Syarikat sendiri mengetahui hakikat bahawa Anwar seorang peliwat? Berapa banyak BN bayar diplomat ketiga-tiga negara tersebut untuk bersekongkol dengan BN? BN tidak bersama-sama mereka tetapi telah mengetahui perkara ini lebih awal lagi. Sekitar pertengahan tahun 90an, pegawai kedutaan Singapura telah melaporkan kepada Kuan Yem mengenai perangai buruk Anwar Ibrahim. Perkara ini kemudiaanya disampaikan kepada Tun Mahathir oleh Kuan Yew sendiri semasa pertemuan 4 mata antara mereka. Namun, ketika itu Tun Mahathir menolak kenyataan Kuan Yew kerana beliau yakin bahawa Anwar tidak melakukan perkara tersebut.

Sebab itulah apabila Tan Sri Harussani cuba memujuk Tun untuk tidak memecat Anwar, Tun tetap dengan keputusannya. Kerana Tun telah mengetahuinya lebih awal melalui Kuan Yew. Dan ketika itu Tun yakin bahawa keputusannya akan dapat menyelamatkan lebih ramai rakyat dari menjadi mangsa kerakusan Anwar Ibrahim. Hal ini dijelaskan oleh Tun Mahathir sendiri dalam buku beliau, A Doctor In The House:


1.      Kisah yang diceritakan oleh Ummi Hafilda selari dengan perincian peristiwa oleh Tun Dr. Mahathir.

  • Tun Dr. Mahathir telah diberitahu mengenai salah laku Anwar sekurang-kurangnya empat tahun sebelum pemecatan beliau, pertama kali oleh Ketua Polis Negara ketika itu, Tun Haniff Omar. Mahathir tidak percaya Anwar berkelakuan sedemikian.
  •  Tun Dr. Mahathir bersikap adil apabila menemui kesemua saksi dan mangsa seks Anwar bagi mendapatkan kepastian sebelum membuat keputusan.
  • Tun Dr. Mahathir turut menemui kepimpinan Umno seluruh Negara bagi mendapatkan pandangan mengenai tindakan yang paling sesuai yang boleh diambil ke atas Anwar.
  •  Tun Dr. Mahathir mempunyai bukti-bukti yang kukuh berhubung penglibatan Anwar dalam salah laku seks; beliau menunjukkan bukti bergambar ketika pertemuan dengan kepimpinan Umno seluruh Negara.
  •  Tindakan pemecatan Anwar bagi mengelakkan beliau menjadi bebanan kepada Kerajaan kerana tindakan salah laku seks tersebut boleh mengakibatkan pihak luar mengambil kesempatan untuk memberikan tekanan kepada Negara.
  •  Anwar turut diberikan peluang untuk menjelaskan dan mempertahankan dirinya dalam mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO – bukti demokrasi diamalkan dalam UMNO.
  •    Anwar bukan sahaja gagal menjelaskan perbuatannya, malahan menggalakkan penyokongnya untuk bertindak ganas ke atas Tun Dr. Mahathir sendiri selepas mesyuarat tersebut selesai.
  • Tun Dr. Mahathir mengesahkan tindakan kepura-puraan PAS yang suatu ketika dahulu mengkritik Kerajaan kerana menyimpan pemimpin yang mempunyai masalah moral, tetapi mengubah pendirian apabila Anwar tidak lagi dalam Kerajaan.
  •   Pada waktu itu Sukan Komanwel sedang berlangsung, maka Tun Dr. Mahathir tidak mempunyai masa untuk menerangkan segala-galanya secara terperinci kepada umum. Apabila beliau mengadakan pertemuan dengan beberapa pemimpin UMNO di peringkat bahagian dan cawangan, terdapat sebahagian yang tidak menerima penjelasan beliau kerana Anwar menampakkan dirinya sebagai seorang yang warak.
  • Tun Dr. Mahathir telah mengadakan satu sidang akhbar pada 22 September bagi menjelaskan tindakan beliau memecat Anwar. Ekoran ini beliau telah disaman RM100juta oleh Anwar atas tuduhan memfitnah dan memburukkan beliau di khalayak ramai, tetapi digugurkan mahkamah di atas justifikasi kebenaran dan hak istimewa (justifactions of truth and qualified privilege) di atas tanggungjawab undang-undang, moral dan sosial beliau sebagai PM untuk menerangkan sesuatu perkara berkaitan kepentingan rakyat (public interest).
  • Tindakan Anwar yang terus-terusan mengajak rakyat berdemonstrasi dan melakukan kerosakan terhadap ibu pejabat UMNO dan rumah kediaman Tun Dr. Mahathir telah memaksa pihak polis untuk menahan beliau meskipun Sukan Komanwel masih berlangsung. Tindakan ini dilihat sebagai peluang oleh agensi-agensi berita asing untuk memburukkan imej Kerajaan, di samping menuduh perbezaan pendapat di dalam hal berkaitan kawalan krisis mata wang sebagai punca utama pemecatan beliau.
  • Tun Dr. Mahathir menegaskan kepada pihak polis supaya Anwar mestilah ditangkap secara terhormat dan dilayan dengan baik agar beliau tidak dilihat sebagai political martyr di kalangan masyarakat umum. Namun sebaliknya yang berlaku dan insiden mata lebam telah memberikan kelebihan ini kepada Anwar.
  • Anwar telah didapati bersalah di atas tuduhan penyalahgunaan kuasa ekoran arahan beliau kepada Pengarah Cawangan Khas, Datuk Mohamad Said Awang, untuk mengugut Ummi Hafilda supaya menarik balik kandungan surat yang ditulis beliau kepada Tun Dr. Mahathir.
  • Walau bagaimanapun, Tun Dr. Mahathir kecewa dengan perjalanan perbicaraan kes liwat Anwar yang dianggapnya sebagai kelam kabut dan tidak terurus, sehingga menyebabkan Anwar dilihat sebagai mangsa konspirasi.
  • Tun Dr. Mahathir menegaskan rata-rata rakyat Malaysia masih menganggap Anwar tidak bersalah di dalam kes liwat 1999 kerana tidak cuba memahami keputusan yang dibuat oleh mahkamah, yang menggugurkan kes tersebut di atas sebab teknikal semata-mata iaitu tarikh kejadian yang tidak tepat.
  • Tun Dr. Mahathir juga mengulas tuduhan bahawa beliau memanipulasi perbicaraan kes liwat dengan menegaskan bahawa pertuduhan tersebut adalah jelas beserta dengan bukti sahih, tetapi majoriti rakyat yang berbangsa Melayu-Islam masih sukar untuk percaya bahawa Anwar yang berimej warak melakukan perbuatan terkutuk tersebut.
  •   Beliau turut membangkitkan kes liwat terbaru Anwar dan berpendapat Anwar patut melakukan sumpah, sama seperti yang dilakukan oleh Saiful Bukhari.
  • Tun Dr. Mahathir juga mengakui sukar untuk beliau memaafkan Anwar kerana telah memburukkan beliau di mata dunia, tetapi beliau menegaskan keputusan tersebut adalah paling tepat.

*Kalau ada yang masih percaya dengan teori konspirasi yang Anwar selalu laungkan tu memang bengong sebab sekutu Anwar sendiri (US dan Australia) mengaku bahawa Anwar meliwat dan pendedahan tersebut dibongkarkan oleh Wikileaks.

Iklan MyMassa : Jaga Jarak Kenderaan Anda Semasa Memandu.

Posted: 29 Aug 2011 05:09 AM PDT

Mahukah Anda Jadi Seperti Ini?


Kerajaan BN Benarkan Peniaga Naikkan Harga Barang Sesuka Hati?

Posted: 29 Aug 2011 02:03 AM PDT

Kalau ada yang percaya tajuk kat atas tu, mungkin dia dah termakan dengan propaganda pembangkang.

Jenama yang pembangkang bagi kat BN adalah Barang Naik (BN).

Jenama yang mudah diingat ini sememangnya berkesan menghasut rakyat.

Hakikatnya....


Tahniah KPDNKK. Semoga tindakan pemantauan dan ambil tindakan kepada peniaga yang ingkar ini berterusan. Jangan hanya bermusim.

Kalau KPDNKK boleh kekalkan momentum macam ni, insya Allah BN akan mudah diterima oleh rakyat. Teringat masa Tan Sri Muhyiddin dan Datuk Shahir Samad pegang kementerian ini. Waktu tu, kurang kedengaran masalah kenaikan harga barang.

KPDNKK antara kementerian yang penting kerana jika gagal kementerian ini, maka Kerajaan akan dilihat gagal. Kepada KPDNKK, teruskan kecemerlangan anda dalam mengekang harga barang.

*Bila isu harga barang naik, Kerajaan dipersalahkan tetapi peniaga Cina yang untung.


Mejelang Raya, Panduan Solat Sunat Aidilfitri.

Posted: 29 Aug 2011 12:33 AM PDT

Sumber gambar : http://shw.mymutiara.fotopages.com/12830431/solat-sunat-Aidilfitri.html
  MyMassa kongsikan beberapa informasi mengenai solat sunat yang kita lakukan sekali setahun (sekali lagi semasa Hari Raya Qurban).

Mungkin ramai yang terlupa kerana jarang kita lakukan. Sama-sama kita sampaikan maklumat ini kepada ahli keluarga atau kenalan kita.


Panduan Solat Aidilfitri dan Aidiladha

  1. Diriwayatkan dari Abu Said, ia berkata : Adalah Nabi (S.A.W.). pada hari raya Aidilfitri dan Aidiladha keluar ke mushalla ( padang untuk solat ), maka pertama yang beliau kerjakan adalah solat, kemudian setelah selesai beliau berdiri menghadap kepada manusia sedang manusia masih duduk tertib pada Saf mereka, lalu beliau memberi nasihat dan wasiat (khutbah ) apabila beliau hendak mengutus tentera atau ingin memerintahkan sesuatu yang telah beliau putuskan, beliau perintahkan setelah selesai beliau pergi. (H.R. : Al-Bukhary dan Muslim )
  2. Telah berkata Jaabir (R.A.): Saya menyaksikan solat 'ied bersama Nabi (S.A.W.). Beliau memulai solat sebelum khutbah tanpa azan dan tanpa iqamah, setelah selesai beliau berdiri bertekan atas Bilal, lalu memerintahkan manusia supaya bertaqwa kepada Allah, mendorong mereka untuk taat, menasihati manusia dan memperingatkan mereka, setelah selesai beliau turun mendatangi saf wanita dan selanjutnya beliau memperingatkan mereka. (H.R : Muslim )
  3. Diriwayatkan dari Ibnu Umar (R.A.). ia berkata : Umar mendapati pakaian tebal dari sutera yang dijual, lalu beliau mengambilnya dan membawa kepada Rasulullah (S.A.W.). lalu berkata : Ya Rasulullah belilah pakaian ini dan berhiaslah dengannya untuk hari raya dan untuk menerima utusan. Maka beliaupun menjawab : Sesungguhnya pakaian ini adalah bagian orang-orang yang tidak punya bagian di akhirat (yakni orang kafir). ( H.R Bukhary dan Muslim )
  4. Diriwayatkan dari Ummu 'Atiyah (R.A.). ia berkata : Rasulullah (S.A.W.). memerintahkan kami keluar pada Aidilfitri dan Aidiladha semua gadis-gadis, wanita-wanita yang haid, wanita-wanita yang tinggal dalam kamarnya. Adapun wanita yang sedang haid mengasingkan diri dari mushalla (tempat solat 'ied ), mereka meyaksikan kebaikan dan mendengarkan dakwah kaum muslimin (mendengarkan khutbah ). Saya berkata : Yaa Rasulullah bagaimana dengan kami yang tidak mempunyai jilbab? Beliau bersabda: Supaya saudaaranya meminjamkan kepadanya dari jilbabnya. (H.R : Jama'ah)
  5. Diriwayatkan dari Anas bin Malik (R.A.). ia berkata : Adalah Nabi (S.A.W.). Tidak berangkat menuju mushalla kecuali beliau memakan beberapa biji kurma, dan beliau memakannya dalam jumlah bilangan ganjil. (H.R. : Al-Bukhary dan Muslim )
  6. Diriwayatkan dari Burayaidah (R.A.). ia berkata : Adalah Nabi (S.A.W.) keluar untuk solat Aidilfitri sehingga makan terlebih dahulu dan tidak makan pada solat Aidiladha sehingga beliau kembali dari solat 'ied. ( H.R : Ibnu Majah, At-Tirmidzi dan Ahmad)
  7. Diriwayatkan dari Ibnu Abbas (R.A.). ia berkata : Bahwasanya Nabi (S.A.W.). keluar untuk solat Aidilfitri dua raka'at, tidak solat sunah sebelumnya dan tidak pula sesudahnya. (H.R : Bukhary dan Muslim )
  8. Diriwayatkan dari Jaabir (R.A.). ia berkata : Adalah Nabi (S.A.W.) apabila keluar untuk solat 'ied ke mushalla, beliau menyelisihkan jalan (yakni waktu berangkat melalui satu jalan dan waktu kembali melalui jalan yang lain ). (H.R : Bukhary )
  9. Diriwayatkan dari Yazid bin Khumair Arrahbiyyi (R.A.). ia berkata : Sesungguhnya Abdullah bin Busri seorang sahabat nabi (S.A.W.). keluar bersama manusia untuk solat Aidilfitri atau Aidiladha, maka beliau mengingkari keterlambatan imam, lalu berkata : Sesungguhnya kami dahulu ( pada zaman Nabi (S.A.W.) pada jam-jam seperti ini sudah selesai mengerjakan solat 'ied. Pada waktu ia berkata demikian adalah pada solat Dhuha. (H.R. : Abu Daud dan Ibnu Majah)
  10. Diriwayatkan dari Abi Umair bin Anas, diriwayatkan dari seora)ng pamannya dari golongan Anshar, ia berkata: Mereka berkata: Karena tertutup awan maka tidak terlihat oleh kami hilal Syawal, maka pada pagi harinya kami masih tetap puasa, kemudian datanglah satu kafilah berkendaraan di akhir siang, mereka bersaksi di hadapan asulullah (S.A.W.).bahawa mereka kelmarin melihat hilal. Maka Rasulullah (S.A.W.). memerintahkan semua manusia ( ummat Islam ) agar berbuka pada hari itu dan keluar menunaikan solat 'ied pada hari esoknya. (H.R. : Lima kecuali At-Tirmidzi)
  11. Diriwayatkan dari Azzuhri, ia berkata : Adalah manusia (para) sahabat) bertakbir pada hari raya ketika mereka keluar dari rumah-rumah mereka menuju tempat solat 'ied sampai mereka tiba di mushalla ( tempat solat 'ied ) dan terus bertakbir sampai imam datang, apabila imam telah datang, mereka diam dan apabila imam bertakbir maka merekapun ikut bertakbir. (H.R.: Ibnu Abi Syaibah)
  12. Diriwayatkan bahawa Ibnu Mas'ud (R.A.). bertakbir pada hari-hari tasyriq dengan lafadz sbb: (artinya): Allah maha besar, Allah maha besar, tidak ada Illah melainkan Allah dan Allah maha besar, Allah maha besar dan bagiNya segala puji. (H.R. Ibnu Abi Syaibah dengan sanad shahih )
  13. Diriwayatkan dari Amru bin Syu'aib, dari ayahnya, dari neneknya, ia berkata : Sesungguhnya Nabi (S.A.W.). bertakbir pada solat 'ied dua belas kali takbir. dalam raka'at pertama tujuh kali takbir dan pada raka'at yang kedua lima kali takbir dan tidak solat sunnah sebelumnya dan juga sesudahnya. (H.R. : Amad dan Ibnu Majah )
  14. Diriwayatkan dari Samuroh, ia berkata: Adalah Nabi (S.A.W.). dalam solat kedua hari raya beliau membaca: Sabihisma rabbikal A'la dan hal ataka haditsul ghosiah. (H.R. : Ahmad )
  15. Diriwayatkan dari Abu Waqid Allaitsi, ia berkata : Umar bin Khaththab telah menanyakan kepadaku tentang apa yang dibaca oleh Nabi (S.A.W.). Waktu solat 'ied . Aku menjawab : beliau membaca surah (qtarabatissa'ah ) dan ( Qaaf walqur'anul majid). (H.R. : Muslim )
  16. Diriwayatkan dari Zaid bin Arqom (R.A.). ia berkata : Nabi (S.A.W.). Mendirikan solat 'ied, kemudian beliau memberikan ruhkshah / kemudahan dalam menunaikan solat Jumaat, kemudian beliau bersabda : Barang siapa yang mahu solat Jumaat, maka kerjakanlah. (H.R. : Imam yang lima kecuali At-Tirmidzi )
  17. Diriwayatkan dari Abu Hurairah (R.A.). bahwasanya Nabi (S.A.W.). bersabda pada hari kamu ini, telah berkumpul dua hari raya (hari Jumaat dan hari raya), maka barang siapa yang suka solat Jum'at, maka solatnya diberi pahala sedang kami akan melaksanakan solat Jum'at. (H.R: Abu Daud )
KESIMPULAN Hadits-hadits tersebut memberi pelajaran kepada kita tentang adab-adab solat hari raya sbb : Pakaian pada saat mendirikan solat kedua hari raya disunnahkan memakai pakaian yang paling bagus. (Dalil: 3 )

Makan a. Sebelum berangkat solat Aidilfitri disunnahkan makan terlebih dahulu, jika terdapat beberapa butir kurma, jika tidak ada maka makanan apa saja.

b. Sebaliknya pada Aidiladha, disunahkan tidak makan terlebih dahulu sampai selesai solat Aidiladha. (Dalil: 5 dan 6 )

Mendengungkan takbir a. Pada hari raya Aidilfitri, takbir didengungkan sejak keluar dari rumah menuju ke tempat solat dan sesampainya di tempat solat terus dilanjutkan takbir didengungkan sampai solat dimulai. (Dalil : 11 )

b. Pada hari raya Aidiladha, takbir boleh didengungkan sejak Shubuh hari Arafah (9 Dzul Hijjah ) hingga akhir hari tasyriq ( 13 Dzulhijjah ). (Dalil: 12)

Jalan yang dilalui Disunnahkan membedakan jalan yang dilalui waktu berangkat solat hari raya dengan jalan yang dilalui di waktu pulang dari solat 'ied ( yakni waktu berangkat melalui satu jalan, sedang waktu pulang melalui jalan yang lain ). (Dalil: 8 )

Bila terlambat mengetahui tibanya hari raya Apabila datangnya berita tibanya hari raya sudah tengah hari atau petang hari, maka hari itu diwajibkan berbuka sedang pelaksanaan solat hari raya dilakukan pada hari esoknya. (Dalil : 10 )

Yang menghadiri solat 'ied Solat 'ied disunnahkan untuk dihadiri oleh orang dewasa, baik lelaki maupun wanita, baik wanita yang suci dari haid maupun wanita yang sedang haid dan juga kanak-kanak baik laki-laki maupun wanita. Wanita yang sedang haid tidak ikut solat, tetapi hadir untuk mendengarkan khutbah 'ied. (Dalil: 4 )

Tempat solat 'ied Solat 'ied lebih afdhal (utama) diadakan di mushalla iaitu suatu padang yang di sediakan untuk solat 'ied, kecuali ada uzur hujan maka solat diadakan di masjid. Mengadakan solat 'ied di masjid pada hal tidak ada hujan sementara lapangan (padang ) tersedia, maka ini kurang afdhal karena menyelisihi amalan Rasulullah (S.A.W.). yang selalu mengadakan solat 'ied di mushalla (padang tempat solat ), kecuali sekali dua kali beliau mengadakan di masjid karena hujan. (Dalil: 1 dan 8 )

Cara solat 'ied a. solat 'ied dua rakaat, tanpa azan dan iqamah dan tanpa solat sunnah sebelumnya dan sesudahnya. (Dalil: 1,2 dan 7 )

b. Pada rakaat pertama setelah takbiratul ihraam sebelum membaca Al-Fatihah, ditambah 7 kali takbir. Sedang pada raka'at yang kedua sebelum membaca Al-Fatihah dengan takbir lima kali. (Dalil: 13 )

c. Setelah membaca Fatihah pada rakaat pertama di sunnahkan membaca surah (sabihisma rabbikal a'la/surat ke 87 ) atau surat iqtarabatissa'ah / surat ke 54 ). Dan setelah membaca Al-Fatihah pada raka'at yang kedua disunnahkan membaca surat (Hal Ataka Haditsul Ghaasyiyah/surat ke 88 ) atau membaca surat (Qaaf walqur'anul majid/surat ke 50 ).(Dalil : 15)

d. Setelah selesai solat, imam berdiri menghadap makmum dan berkhutbah memberi nasihat-nasihat dan wasiat-wasiat, atau perintah-perintah penting.

e. Khutbah hari raya ini boleh diadakan khusus untuk laki-laki kemudian khusus untuk wanita.

f. Khutbah hari raya ini tidak diselingi duduk. (Dalil: 1 dan 2 )

Waktu solat Solat 'ied diadakan setelah matahari naik, tetapi sebelum masuk waktu solat Dhuha. (Dalil: 9 )

Hari raya jatuh pada hari Jum'at. Bila hari raya jatuh pada hari Jum'at, maka solat Jum'at menjadi sunnah, boleh diadakan dan boleh tidak, tetapi untuk pemuka umat atau imam masjid jami' sebaiknya tetap mengadakan solat Jum'at. (dalil: 16 dan 17 )

*Sumber Berita Harian (http://klikkhas.bharian.com.my/klikkhas/salamaidilfitri/Artikel/Fadilat/20090819135229/Article/)

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 29 Aug 2011 09:37 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Selamat Hari Raya Aidilfitri

Posted: 29 Aug 2011 05:33 PM PDT


Mohd Sabu Pengkhianat Negara

Posted: 29 Aug 2011 06:47 AM PDT


Polis dan anak isteri mereka yang berjuang mempertahankan negara di Bukit Kepong adalah wira sebenar. Rakyat Malaysia tidak mudah lupa seperti Mohd Sabu, Timbalan Presiden PAS. Biadap sekali Mohd Sabu bila enggan mengaku apa yang telah beliau katakan terhadap pejuang-pejuang kemerdekaan negara ini. Berikut adalah petikan skrip antara komunis dengan orang Melayu bernama Mat dalam cerita Bukit Kepong (baca sini).

Komunis 1: Mat(Indera), lu mesti jaga-jaga. Kita mau lagi manyak org melayu masuk kita punya parti. Bukan masuk itu AP

Mat: Apa guna banyak-banyak? Nanti kita semua susah!

Komunis 2: Lu mesti ingat. Ini kawasan Melayu. kalau ada banyak org Melayu sokong, baru kita boleh menang.

Mat: Itu mmg betol, saya tau. Byk susah la. Ini org melayu byk kuat sembahyang.

Komunis 1: Haa! Kalau itu mcm, lu misti campur diorang sembahyang, perlahan-perlahan you cakap pasal parti!

Mohd Sabu (jurucakap DAP)

Parti Komunis Malaya (PKM) telah letak senjata tetapi dengan kenyataan Mohd Sabu terbukti PKM belum lagi letak sepenuhnya ideologi mereka. Salah seorang yang masih dirasuk dengan ideologi komunis adalah Mohd Sabu. Rakyat Malaysia tidak akan mudah lupa sejarah macam Mohd Sabu.

Mohd Sabu Bohong, Utusan Patut Saman Mohd Sabu

Posted: 29 Aug 2011 03:38 AM PDT

29 Ogos 2011, memang sudah dijangka dari awal, bila sudah terkantoi maka kebiasaannya pemimpin pembangkang akan nafikan dan tuduh pihak lain sebagai jahat. Itulah cara mereka memainkan persepsi rakyat dan terus mengekalkan kepercayaan pihak yang menyokong mereka. Sampai bila permainan bohong dan nafi ini perlu dibiarkan?

Ianya satu amalan politik yang tidak sihat. Lebih-lebih lagi bila cuba mempersoalkan sejarah dan melabel pihak keselamatan sebagai pengganas. Perkara sebegini tidak sewajarnya dipolitikkan. Jika ada pihak yang cuba memesongkan fakta, merekalah yang patut dikenakan tindakan. Kita tidak boleh lagi membiarkan pihak yang membuat salah untuk terus nafi dan cuba mengugut untuk menyaman pihak yang mendedahkan kesalahan mereka tersebut.

Mohd Sabu ternyata berbohong untuk menyelamatkan diri. Mungkin juga Mohd Sabu sengaja bercakap demikian untuk membuat diversion kepada isu-isu utama yang dimainkan pada 21 Ogos 2011 iaitu isu murtad di gereja DUMC dan pendedahan pusat tuisyen di parlimen Seputeh oleh Buletin Utama TV3 pada malam tersebut.

Mohd Sabu tidak ada modal lagi untuk berceramah melainkan mengikut telunjuk dan skrip yang sudah diberi oleh DAP. Malang bagi PAS kerana ada seorang Timbalan Presiden yang suka berbohong, mudah lupa dan ikut telunjuk DAP. Utusan juga perlu menyaman Mohd Sabu kerana memalukan Utusan di Malaysiakini dan Harakahdaily dengan tuduhan palsu. Bukti video di bawah ini cukup kuat untuk membawa Mohd Sabu ke mahkamah.

Kalau Lupa Mohd Sabu Kena Tengok Video Ini

Posted: 28 Aug 2011 11:10 PM PDT




Dalam video pada 28 Mei 2011 dalam Himpunan Kebangkitan Warga Felda Pahang, Kerdau ini Mohd Sabu telah menyatakan bahawa komunis telah dijadikan alasan untuk menangkap pemimpin pembangkang. Mohd Sabu juga bukan main lagi memuji kerajaan DAP Pulau Pinang sebagai bagus dan telus.

Memang Mohd Sabu sering membawakan hujah komunis ini bila berhadapan dengan pengundi Melayu. Memang sah Mohd Sabu ini sudah dibiayai oleh DAP untuk puji komunis dan puji kerajaan DAP Pulau Pinang. Kalau Mohd Sabu lupa, video ini boleh mengingatkan Mohd Sabu. Pengkhianat negara seperti Mohd Sabu perlu ditahan menggunakan ISA, baru dia ingat sikit.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 29 Aug 2011 09:33 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


MAT SABU DAN PAS : PENYUNDAL POLITIK TERAGUNG ABAD INI.

Posted: 29 Aug 2011 12:12 PM PDT

BUKIT KEPONG : KARPAL SINGH SAHKAN MAT SABU LAHANAT KOMUNIS !

Posted: 29 Aug 2011 03:56 AM PDT

AKU SOKONG SARANAN PERKASA.

Posted: 29 Aug 2011 12:00 AM PDT

Perjuangan Bangsa

Posted: 29 Aug 2011 09:17 PM PDT

Perjuangan Bangsa


The original pink panther car goes on auction, yet again (pics)

Posted: 29 Aug 2011 05:04 AM PDT



Pink Panther' the movie and TV series which gave us many reasons to laugh our hearts out during the 1970's, went on to become one of the most memorable franchises for the high quality comic content in it, and also the uniqueness of the characters that were involved.

In the TV series, a pink 'Panthermobile' featured which caught everyone's fancy for its abstract design and looks, which is now up for sale yet again. Apart from the eccentrics in brings, it also carries with it decades of cinematic memories so very clearly known to us.

The idea of the car was conceived by master artesian Jay Ohrberg whose credits include the 'Back to the future' DeLorean vehicle. After putting this idea together and producing the vehicle, he owned the vehicle till 2007, when it was sold off for an amount of $130,136.

Now, the current owner is putting this unique vehicle for sale where estimations about the pricing is said to be in the region of $182,895.

Other than the unique design, the care is known for having a complete pink color coordinated body and interiors, except for the steering wheels and tires. The front seat is a solo open-air space meant for the driver, where as the passenger seats are located at the back, under the car's covered area.

Ironically, the engine isn't functional anymore but plans are being made for refurbishing it yet again so that the new owner may have the pleasure of driving it around town.

The 'Panthermobile' will be showcased at the Chelsea Auto Legends auction later this year, which will have multiple such legendary cars displayed for everyone to view.

For lovers of the TV series, this one will hopefully be of prime importance. If you are looking for other such 'Pinked' vehicles, and its trend amongst the stars, our piece on customized pink cars would be a fair reference point.

PISAU.NET

Posted: 29 Aug 2011 09:11 PM PDT

PISAU.NET


Mufti Perak - Jangan Takbir. Ini Bukan Raya

Posted: 29 Aug 2011 06:00 PM PDT


Dalil-dalil Yang Digunakan Oleh Para Pendukung PAS Untuk Mensunnahkan Takbir Dalam Ceramah-ceramah agama dan Politik


oleh Abu Numair Nawawi B. Subandi

Dalil-dalil tentang bertakbir yang dikemukakan (oleh para pendukung PAS) tersebut perlu diteliti semula baik-baik bagi melihat kaedah praktiknya yg betul. Supaya jangan hanya tahu bertakbir, tapi tak ketentuan hala kaedahnya.


Di antara dalil yang mereka gunakan adalah sebagaimana berikut:

Daripada Abu Hurairah radhiyallahu 'anhu (beliau menceritakan) bahawa seorang lelaki berkata:

يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُسَافِرَ فَأَوْصِنِي قَالَ عَلَيْكَ بِتَقْوَى اللَّهِ وَالتَّكْبِيرِ عَلَى كُلِّ شَرَفٍ فَلَمَّا أَنْ وَلَّى الرَّجُلُ قَالَ اللَّهُمَّ اطْوِ لَهُ الْأَرْضَ وَهَوِّنْ عَلَيْهِ السَّفَرَ

"Ya Rasulullah, sesungguhnya aku ingin melakukan perjalanan (safar), maka berilah aku wasiat (pesanan). Beliau berkata, "Hendaklah engkau bertaqwa kepada Allah, dan bertakbir di atas setiap tempat yang tinggi." Kemudian ketika orang tersebut telah berpaling, beliau mengatakan, " Ya Allah, dekatkanlah jarak bumi, dan ringankanlah perjalanannya."." (Hadis Riwayat at-Tirmidzi, 11/336, no. 3367. Kata at-Tirmidzi, hadis ini hasan. Begitu juga al-Albani dan Syu'aib al-Arnauth)


Memang sahih disunnahkan agar bertakbir apabila mendaki suatu tempat yang tinggi ketika dalam satu-satu misi perjalanan (safar).

Berkata Jabir B. 'Abdillah radhiyallahu 'anhuma:

كُنَّا إِذَا صَعِدْنَا كَبَّرْنَا وَإِذَا نَزَلْنَا سَبَّحْنَا

"Jika kami mendaki, maka kami bertakbir, dan jika kami turun, maka kami bertasbih." (Hadis Riwayat al-Bukhari, 10/171, no. 2771)


Kemudian hadis berikutnya ini lebih menjelaskan lagi tentang tatacara takbir tersebut. Sama ada dengan suara lantang, atau perlahan.


(Dalam satu ekspedisi Jihad) Berkata Abu Musa al-Asy'ari radhiyallahu 'anhu:

كُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَكُنَّا إِذَا أَشْرَفْنَا عَلَى وَادٍ هَلَّلْنَا وَكَبَّرْنَا ارْتَفَعَتْ أَصْوَاتُنَا فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ ارْبَعُوا عَلَى أَنْفُسِكُمْ فَإِنَّكُمْ لَا تَدْعُونَ أَصَمَّ وَلَا غَائِبًا إِنَّهُ مَعَكُمْ إِنَّهُ سَمِيعٌ قَرِيبٌ

"Kami bersama-sama Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, sekiranya kami mendaki suatu lembah (tempat tinggi), maka kami bertahlil dan bertakbir dengan suara yang lantang. Melihat perkara tersebut, Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam pun berkata:

"Wahai manusia, berlemah-lembutlah terhadap diri kamu, kerana kamu tidaklah menyeru Dzat yang pekak dan jauh. Sesungguhnya Dia berada bersama kamu. Sesungguhnya Dia Maha Menengar lagi sangat dekat." (Hadis Riwayat al-Bukhari, 10/169, Kitab al-Jihad, no. 2770)


Imam an-Nawawi rahimahullah membuat bab dalam al-Adzkar dengan judul, "Larangan berlebih-lebihan dalam mengeraskan suara Takbir dan seumpamanya."

Kemudian dalam Syarah Shahih Muslim pun beliau ada bawakan (ulas) hadis yang sama. Beliau turut menekankan hal yang sama, iaitu larangan bertakbir dengan suara lantang.

Maka, kesimpulannya hadis yang digunakan oleh para pendukung PAS ni tak kena tempat. Sebab hadis-hadis ini menunjukkan sunnah bertakbir ketika naik atau mendaki bukit. Bukan ketika dalam ceramah atau majlis ilmu.


Dan itupun hendaklah dengan suara yang perlahan, bukan dengan suara lantang dan kuat-kuat.

Malah hadis yang sama turut menjelaskan sunnah ketika turun bukit dengan bertasbih pula. Jadi, adakah boleh menggunakan dalil tersebut utk mensunnahkan melaungkan tasbih dalam majlis ilmu atau ceramah?

Wallahu a'lam.. jelaslah, ini satu bentuk perbuatan yang menyimpang dalam meletakkan sesuatu hadis pada tempatnya. Iaitu salah faham dalam memahami dan mempraktikkan hadis.


Nota:

Saya agak musykil bila mereka (pendukung PAS) menterjemahkan perkataan "شَرَفٍ" sebagai gembira.

Lebih musykil, ia cepat-cepat disambut oleh para pendukung yang lain dengan takbir (seolah-olah memperli orang yang menegur kesalahan PAS dalam bertakbir tadinya). Sedangkan terjemahan pun tak tepat! Mcm mana nk keluarkan atau tsabitkan hukum?!

Lebih mendukacitakan, ustaz-ustaz di hadapan pun mendiamkannya. Lebih-lebih lagi ustaz PAS yang secara membuta-tuli dan siap memperli sinis membela pula para pendukungnya tersebut!

Subhanallah... Hati-hatilah dari beramal di atas kejahilan dan kebutaan. Semoga Allah Subhanahu wa Ta'ala sentiasa memberikan petunjuk kepada kita.

Wallahu a'lam...

sumber:AbuAqif


Pisau kata "kat penang,takbir raya pun depa complain sampai report polis"


Selamat Hari Raya Aidilfitri

Posted: 29 Aug 2011 08:30 AM PDT

Kepada pembaca setia & penyokong blog Pisau.net,rakan rakan blogger,rakan seperjuangan dan seluruh rakyat Malaysia.Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin dan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiq_CvzcGV_cG4fVonB3hbEFsCMiBcJgDnb7TM8CWwzNLZWTQSPyTE7vk8qvM3KU3rrzBOBxuerIxI___Nom68a_UmZiYsKZuVv6lAdyuiDGHCBy9Q_6W1jSP53pf7WyXWbkJWZJSIy60hm/s400/Ikhlas.jpg

Sambutlah Syawal bersama saudara dan rakan dengan penuh kesyukuran.Yang darah tinggi ,kencing manis tu jaga sama bab makan nanti sakit pulak.Ada yang nak mulakan perjalanan pulang ke kampung malam ini hati hati memandu,kalau mengantuk berhenti dulu ,ingatlah yang tersayang.



Pisau kata " untung rakyat Malaysia,sambut hari raya dengan makanan melimpah ruah"

Akhlak Islam vs Parti Islam

Posted: 29 Aug 2011 01:30 AM PDT



Anda boleh lihat bagaimana akhlak khawarij apabila berhadapan dengan Mufti Perak.

Pisau kata " khawarij PAS kata politik itu agama,sebab tu lah boleh melacurkan agama asalkan matlamat politik tercapai"

Mat Sabu Khawarij Komunis Hilang Ingatan!

Posted: 28 Aug 2011 11:00 PM PDT

Mat Sabu hilang ingatan? Dah lupa ceramah angkat komunis jadi hero? Tak sampai seminggu dah boleh lupa?




Sebab apa Mat Sabu kata tak ingat?Sedangkan video Anwar ngentot dengan China Doll pun khawarij kata palsu inikan pula video ceramah Mat Sabu.Ini semua taktik baling batu sembunyi.Bacul!

Percayalah lepas ni akan keluar kenyataan video kat atas ni palsu pulak.




Tapi biasalah itu semua auta kaum puak khawarij,kaum puak ni tetap dengan pendirian komunis adalah pejuang kemerdekaan. Kaum puak khawarij senada bersama DAP yang begitu kuat sokong perjuangan Chin Peng.




Masihkan anda ingat Nik Aziz menyokong agar Chin Peng dibenarkan pulang? Nik Aziz berkata Komunis juga pejuang nasionalis pasca kemerdekaan?Maka atas kenyataan itu segala perjuangan komunis sudah dihalalkan oleh khawarij PAS.


Sama macam Muhammad Indera

KUALA LUMPUR 28 Ogos – Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu layak digelar pengkhianat negara kerana tergamak memutar belit fakta sejarah negara semata-mata untuk kepentingan politik pihak pembangkang.

Dekan Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof. Datuk Dr. Ramlah Adam berkata, dalam hal ini Mohamad sebenarnya tidak faham tentang sejarah apabila memberitahu Muhammad Indera iaitu lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Parti Komunis Malaya (PKM) adalah hero.

''Tahukah beliau (Mohamad) lelaki Melayu itu adalah tali barut komunis yang tidak mempunyai perasaan bersalah terhadap orang Melayu apabila memberikan semua maklumat ketika itu kepada Goh Peng Tun.

''Namun saya tidak terkejut dengan tindakan Mat Sabu yang memperjuangkan PKM ekoran perangai ahli-ahli Pas ketika ini saling tidak tumpah seperti Muhammad Indera yang sanggup ketepikan Islam kerana terpaksa menyusul kerenah DAP.

''Justeru saya menyarankan beliau untuk membaca semula buku sejarah kerana Mat Sabu nampaknya tidak tahu apa yang berlaku. Mat Sabu juga tidak tidak hargai pejuang Tanah Melayu yang terdiri daripada bukan sahaja orang Melayu tetapi masyarakat berbilang kaum," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.-utusan






Pisau kata " Khawarij Komunis"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan