Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Selasa, 24 Februari 2015 at 1:03 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 24 Feb 2015 11:19 AM PST

PEJUANG BANGSA


BILA MELAYU HILANG KUASA , INILAH PADAHNYA BERLAKU DI P.PINANG

Posted: 24 Feb 2015 01:24 AM PST



Tahniah dan pada muka  pengundi Melayu PR...ubah lagi ...dasar samarata samarasa DAP  yang dipejuangkan terus rakus  dilaksanakan di P.Pinang  .

Dahulu semasa awal pemerintahan dasar DEB dihapuskan tetapi masuk penggal kedua pemerintahan terus dihapuskan hari diskaun 5 % bagi lot Bumiputra untuk semua rumah kos rendah , sederhana dan mampu milik

Sudah terang lagi bersuluh, apa sahaja yang berkaitan dengan keistimewaan orang Melayu akan dihapuskan satu persatu DAP di negeri ini dan itu perjuangan mereka .

Kalau ditanya kepada ikon Melayu DAP seperti Dyana , Rara .. mereka ini pasti berkata tak perlu sebab  ini  baru adil kepada semua kaum di Malaysia .

Bila  Bumi sudah dipijak orang dan Melayu dah hilang beginilah jadinya ...

PAS KATA DAP BOLEH KELUAR PR JIKA TAK SETUJU HUDUD

Posted: 23 Feb 2015 11:50 PM PST




Pas memberi amaran kepada  DAP supaya tidak mengugut parti itu keluar dari komponen PR  kerana  mahu meneruskan ageda perlaksanaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II, kata Timbalan Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan.
 
Sebaliknya, Ahli Parlimen Kota Bharu itu berkata, DAP yang perlu bertindak keluar dari gabungan tersebut jika tidak bersetuju dengan  cara dan perjuangan  yang dilakukan  oleh Pas.
 
Beliau mengulangi pendirian Pas Kelantan untuk meneruskan perlaksanaan undang-undang ini termasuk membentangkan rang undang-undang pindaan di sidang Dun negeri pada 19 Mac  serta membawa ke parlimen dalam tempoh terdekat.
 
"PR bukan kepunyaan DAP, kita juga tak ada ketua, kalau dia tak setuju dia boleh keluar, kenapa nak suh kita keluar,"katanya semasa memberi penerangan kepada media  berhubung perlaksanaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II  Kelantan di sini semalam.
 
 
Sementara itu Timbalan Menteri Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, masa depan PR, termasuk kemungkinan gabungan itu berpecah bergantung kepada tindakan DAP.
 
"Dap tidak boleh keluarkan kita, tidak ada hak,  kalau suami boleh ceraikan isteri, tetapi sekarang tiada  istilah suami isteri," katanya.

WARTAWAN PUN SYAK BETUL KE SIRUL CUBA DIHUBUNGI MR BEAN MAHFUZ

Posted: 23 Feb 2015 05:30 PM PST




"Susah saya nak beritahu macam mana saya tahu. Tapi saya yakinlah itu Sirul," jawab Mahfuz sebelum dia cuba mengalihkan topik mengenai rancangan beliau untuk ke Sydney.

Demikian jawapan yang diberikan oleh Si Mahfuz Bean sewaktu ditanya oleh pihak wartawan yang hadir sewaktu mengadakan sidang media di Ibupejabat PAS Pusat tengahari tadi.

Laporan media hari ini mengatakan bahawa Si Mahfuz Bean tu GAGAL untuk menghubungi Sirul selepas membuat 15 kali panggilan, namun ianya tidak dijawab oleh individu berkenaan.
Ternyata, pihak media juga meragui sama ada benar atau pun tidak panggilan itu dibuat kepada lelaki yang turut dikaitkan dengan kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Katanya, persidangan media yang sepatutnya bermula pada jam 11.30 pagi itu terpaksa ditamatkan sejam kemudian akibat gangguan 'line' telefon yang didakwa dihalang oleh pihak berkuasa.

Apabila ditanyakan mengenai logik Sirul mempunyai bebas berkomunikasi ketika dalam tahanan, Mahfuz memberitahu bahawa dia hanya menjadi tahanan Imigresen dan bukan pihak Polis.

Laporan dilaman media mendapat tajaan asing ini kemudiannya turut melaporkan bahawa Si Mahfuz Bean tu berjaya menghubungi lelaki yang dinamakan sebagai Sirul sekitar jam 1.30 petang tadi.

Namun malangnya, individu yang dinamakan sebagai bekas anggota Komando Polis itu enggan memberikan sebarang kenyataan kerana menghormati Kerajaan Australia pada ketika ini.


 "Sirul juga ada mengatakan beliau akan mematuhi peraturan di pusat tahanannya di Australia. Namun, beliau tidak akan bercakap lebih daripada apa yang diberitahu kepada Malaysiakini," kata Mahfuz
.

KANTOI !! CUKUP LA PENIPUAN COVER LINE KERETA CM JUGA DISAMAN !! ..

Posted: 23 Feb 2015 04:30 PM PST




Seperti kata Ucop Wilcha.. " nampak berbenor menipuu" .. sekarang ini penguatkuasa MPPP pakai alat spt TNB yg print terus saman tapi agak pelik masih lagi guna saman tulis tangan.
Apakah ini saman backdated ini  untuk cover malu selepas gambar kereta CM DAP didedahkan di facebook ?
Kalau tak ada facebook maka tak dapat saman la kereta LGE ..haha
Lagi satu ..driver dia cakap duduk dalam kereta masa kena saman ..selalunya bila ditegur oleh penguatkuasa terus beredar dari situ . Macam tak logik la saman tulis tangan ini dikenakan ..

Nampak sangat menipu ...

Rakyat P.Pinang tak bodoh la LGE ...



bumiyang

Posted: 24 Feb 2015 03:17 AM PST

bumiyang


Kejayaan PASMA Singkir Hj Hadi Ibarat Sirih Pulang ke Gagang???

Posted: 24 Feb 2015 02:24 AM PST

PAS X Sedar Diri Mahu DAP Keluar Pakatan Rakyaat???

Posted: 23 Feb 2015 09:07 AM PST

Dato'' Mahfuz Boleh Dikenakan Hukum Kazaf @ 80 Rotan???

Posted: 23 Feb 2015 04:39 AM PST

RIDHUAN TEE

Posted: 24 Feb 2015 03:14 AM PST

RIDHUAN TEE


Hadirmu disenangi, pergimu ditangisi

Posted: 23 Feb 2015 03:39 PM PST

(Sinar Harian, 23.2.15)

Ketika lahir, bayi menangis, orang lain melihat, tersenyum. Ketika mati, mayat tersenyum, orang lain melihat, menangis. Terasa kehilangan.

Ketika berkuasa, keberadaanmu disenangi. Tanpa kuasa, orang lain terasa rugi, terasa sepi. Namun, ke mana pergi, dituruti dan diikuti. Dapat bersalaman, peluk, cium pun jadilah. Bila mati, terasa kehilangan di hati. Pemergian ditangisi, kerana tidak ada galang ganti. Kenapa? Iman dan takwa tidak boleh dijual beli.

Harganya terlalu mahal. Itulah Tok Guru Nik Aziz (TGNA). Mendengar pemergiannya, secara tidak disedari, air mata ini berlinangan, walaupun saya tidak rapat dengan TGNA, tetapi pernah beberapa kali bertemu dan bersalaman. Melihat rumah dan pondoknya dari jauh.

Ada dalam beberapa perkara, saya tidak sependapat dengan TGNA, terutama mengenai ultra kiasu, tetapi itu bukan bermakna, saya menolak segala kebaikannya. Sifat tawaduk, zuhud dan gaya kepemimpinan TGNA amat saya kagumi.

Meskipun ada yang mendakwa Kelantan tidak maju, tetapi jauh di lubuk hati saya berkata Bandaraya Kota Bharu, jauh lebih membangun dari bandaraya yang lain. Ingat, jangan ukur kemajuan dengan hanya kaca mata dunia semata, lihatlah sama dari kacamata akhirat.

Tidak ramai pemimpin boleh 'menolak dunia' ketika berkuasa. Tetapi itulah TGNA. Bukan seperti kita, kadangkala baharu sahaja dilantik jadi pemimpin sudah kaya.

Kehebatan TGNA menjadi sebutan sejak dahulu. Saya tidak pernah taksub kepada TGNA. Ketika wacana di Kota Bharu, suatu ketika dahulu, saya ditanya kenal atau tidak dengan TGNA. Saya jawab, kenal. Tetapi saya tidak taksub.

Sebab itu, bila melihat gambar yang dikirim rakan-rakan dalam laman sosial, tentang awan mendung yang berarak, kalimah Allah terbentuk dan perkara pelik berlaku ketika pengkebumian TGNA, saya tidak teruja untuk melihat. Itu secara kebetulan, saya berceramah pun awan mendung.

Bukan itu yang kita mahu lihat atau dengar tentang TGNA. Tetapi perkara lain yang lebih penting. Kehidupan, wibawa dan cara berpolitik. Soal lain yang pelik  berlaku, serah kepada Allah.

Mana mungkin kita berjumpa dengan pemimpin seperti ini. Setiap pagi, TGNA menjadi imam subuh dan memberi tazkirah. Makan minum seperti rakyat biasa. Rumah dibuat dari kayu, tiada  marmar, atau hiasan yang mahal-mahal. Rumah tidak berpagar, tiada pengawal, apatah lagi cctv. Sesiapa boleh masuk keluar berjumpa.
Ketika berkuasa, elaun rumah dan keraian, elaun buka puasa, malah elaun hari raya pun tidak pernah diambil. Sehingga hujung nyawanya, tetap istiqamah dengan Islam. Memberi amaran kepada ultra kiasu supaya jangan campuri urusan Kelantan untuk melaksanakan Islam.

Hina sungguh kepada mereka yang menjatuhkan fitnah kepada TGNA. Apatah lagi menyebarkan gambar-gambar yang menyamakan cara makan TGNA dengan babi. Ingatlah, amaran Allah dalam surah An-Nur: 19

Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebah tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat dan (ingatlah) Allah mengetahui (segala perkara) sedang kamu tidak mengetahui (yang demikian).

Sempena dengan pemergian TGNA, saya merayu kepada semua umat Islam, tanpa mengira parti dan ideologi.

Pertama, contohilah gaya kepemimpinan TGNA, walaupun tidak kesemuanya mampu untuk kita ikuti. Jangan dikutuk dan dihina insan yang telah pergi dan banyak berjasa. Saya memuji PM dan isteri, MB Terengganu, serta pemimpin yang tidak bersefahaman, kerana menziarahi keluarga TGNA. Itulah sifat negarawan seadanya.

Kedua, jadikanlah TGNA sebagai katalis perpaduan umat Islam. Umno tidak perlu bertanding di DUN Cempaka. Kalau boleh selepas ini, biarkan sahaja, Kelantan di bawah Pas. Tidak perlu bertanding. Kita tidak akan rugi apa-apa, jika itu yang rakyat suka. Kelantan tidak pula makin mundur. Pi mai pi mai, di tangan umat Islam juga.

Kalau nak rampas juga, bukanlah Kelantan, tetapi Pulau Pinang dan negeri yang dikuasai ultra kiasu. Seteruk-teruk Kelantan, integriti masih lagi lebih baik berbanding negeri lain. Untuk BN kembali merampas Kelantan, selaku pengkaji politik, saya fikir hanya sia-sia. Apatah lagi setelah perginya TGNA. 20 tahun lagi pun belum tentu dapat. Gunakanlah wang ringgit bertanding dan kempen pilihan raya, untuk membantu mereka yang memerlukan, terutama mangsa banjir.

Ketiga, suka atau tidak, jika Umno mahu kekal berkuasa dan menambah kerusi, gaya kepemimpin TGNA harus diikuti, terutama integritinya. Pastikan pemimpin cawangan, bahagian, negeri dan pusat meneladani. Berikanlah royalti. Ingat, kuasa bukan tiket untuk jadi kaya, tetapi untuk menghambakan diri kepada Allah dan memakmurkan anugerahNya.


Akhirnya, sejuk hati dan sangat teruja, melihat isteri PM, datang menziarahi keluarga TGNA dengan bertudung. Alangkah baik jika terus dikekalkan. Rakyat pasti suka. Maaf, jika terlanjur berbicara.

Taipingmali (tm)

Posted: 24 Feb 2015 01:27 AM PST

Taipingmali (tm)


Rakaman Suara Cubaan Mat Sabu Menjatuhkan Hadi Awang- Part 1

Posted: 23 Feb 2015 07:40 AM PST

APANAMA

Posted: 23 Feb 2015 11:41 PM PST

APANAMA


Pemilihan Umno 2016

Posted: 23 Feb 2015 08:07 PM PST

Belantan

Posted: 23 Feb 2015 11:30 PM PST

Belantan


Mat Sabu, Hatta wajar bersihkan nama?

Posted: 23 Feb 2015 05:58 AM PST


Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu dan Pengarah Pilihan Raya­nya, Dr. Mohd. Hatta Ramli wajar tampil memberi penjelasan bagi membersihkan nama mereka daripada tuduhan menjadi dalang kepada gerakan menjatuhkan Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Pesuruhjaya Pas negeri, Razman Zakaria berkata, tuduhan seumpama itu boleh dilemparkan oleh sesiapa sahaja, justeru siasatan wajar dijalankan, malah tindakan perlu diambil sekiranya dakwaan dilakukan adalah benar-benar berlaku.

"Perkara ini baru tuduhan, kita pun tidak tahu (kebenarannya). Sesiapa sahaja boleh melemparkan tuduhan. Yang diminta ialah supaya dibuat siasatan. Kalau tak betul, alhamdulillah. Kalau betul, kita kena ambil tindakan. Kalau nak dikira tabayyun (mendalami masalah de­ngan teliti), ayat al-Quran pun ada (menyebut), apabila kita menerima sesuatu berita, maka kita kena siasat.

"Memang sepatutnya dalam gerakan kita melibatkan satu jemaah ini, apabila ada sesuatu dilemparkan kepada kita, lebih baik kita sendiri yang tampil membersihkan nama. Kalau tak ada pembersihan ini, mungkin ada satu badan lain pula yang membuat pengesahan kepada perkara itu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menghadiri majlis sambutan Tahun Baharu Cina anjuran pakatan pembangkang negeri di pekarangan Wisma DAP di sini hari ini.

Razman diminta mengulas kewajaran Mat Sabu dan Mohd. Hatta tampil membersihkan nama mereka selepas seorang wakil Dewan Ulama Pas Kedah, Fauzi Hussin mengaitkan kedua-duanya sebagai dalang untuk menjatuhkan Abdul Hadi sewaktu membahaskan ucapan Pemangku Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Ahmad Yakob dalam Multaqa Ulama SeMalaysia II di Serdang Jaya, Selangor, semalam.

Dalam perkembangan lain, ketika ditanya sama ada Pas negeri mengiktiraf kewujudan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa), Razman berkata, pihaknya mengikut ketetapan Majlis Syura Ulama selaku badan tertinggi dalam parti itu yang menetapkan supaya ahli-ahli Pas tidak terlibat dengan program dianjurkan persatuan itu.

"Badan ini melihat serta membuat teguran supaya perjalanan Pas mestilah tidak lari daripada al-Quran dan as-sunnah kerana ada yang membawa sesuatu tidak baik kepada parti.

"Maka, sebagai pesuruhjaya yang merupakan badan perhubu­ngan dan dilantik daripada keputusan Pusat, maka kita kena bawa ketetapan ini ke peringkat dasar. Kita hanya menyambung keputusan dasar ini," katanya.

Suara Politik
Belantan

sekupangdua

Posted: 23 Feb 2015 11:29 PM PST

sekupangdua


USAH KHURAFAT, JANGAN KERAMATKAN TGNA...

Posted: 23 Feb 2015 12:36 AM PST



Sudah, sudahlah... Jangan kurafatkan keatas pemergian TGNA yg sebenarnya berita yang amat menyedihkan kepada umat islam, tak kira lah parti apa sahaja,bagi teman lama dah pernah suarakan bila PAS sepatutnya ada pelapis, terutamanya jika TGNA kembali karahmatullah siapa yg ada tandingan yg setara dengannya? Tetapi tak mengapa jika ada pelapis sekalipun tidak sebaiknya memadainya yang punya identiti dan nampak ketokohannya terutama bab hal ehwal agama Islam iaitu memperjuangkan tuntutan islam yg sebenar dan bukan dengan mengadaikan islam demi parti

Beberapa ketika yg lalu bila raja Arab saudi meninggal dunia,bukan main lagi mereka yg terkutuk nie mempersendakan Kemangkatan Sultan yg kononnya melampau dari tuntutan, macam kebumikan jenazah ikut kafirun pula tanggapan mereka, rasanya ia bukan seperti ahli parti yg lain melainkan ada agenda tersendiri yg dibayangi oleh kafir laknatulah, lagi pun kalau soal agama nie lama dah yg kebanyakannya hilang TWO BALL untuk bersuara demi agama malah nak angkat muka pun tak berani, uasah la keramatkan TGNA supaya ianya khurafat, tengok saja dalam gambar seperti diatas utk tujuan apa ianya dilakukan. 


Sama ada langit yg kononnya ada tertera tulisan kalimah Allah swt atau sengaja diedit utk dipaparkan, ianya tak membawa sebarang makna, bila ada yg cukup hormat dengN TGNA bertukar kepada mempercayai sudah boleh menukar keyakinan seseorang, apatah lagi umat islam itu sendiri...  Kalimah yg kononnya terlihat diruang udara akhirnya terbongkar bila ada pula hamba Allah yg diantara ribuan yg hadir memaparkan keadaan sebenarnya... Lebih meyakinkan kerja terkutuk ini bila hanya gambar ini sahaja yg diviralkan tentang kenampakan awan membentuk kalimah Allah swt.

Memang teman sukar percaya dengan apa yg cuba mereka kurafatkan kepercayaan umat islam yg mengikuti perkembangan semasa TGNA dikebumikan... Bagi teman jika berpuluh ribu yg hadir, tak munasabah hanya ada satu gambar sahaja, jelas mengecewakan teman bila sehingga hari nie itulah sekeping gambar yg dicanangkan merata seolah TGNA adalah keramat...



Begitu juga dengan gambar seperti diatas nie,  bila dibayangkan kononnya ratusan ribu yg hadir semasa menziarahi TGNA, kalau tak dihelahkan pun tak apa, semua umat Islam mendoakan kepergian aerawah diterima dan dipertimabkan Allah swt keatas roh beliau dikalangan orang-orang yg dirahmati dan ditempatkan disisi kesayangannya... 

Peliknya gambar nie dengan apa yg diperkatakan bila ada pendedahan mengatakan keaslian gambar nie, rupanya gambar nie memang telah Lama dipaparkan bila difahamkan seorang ulama menunggal dunia diziarahi di utara negara jiran kita. Arwah adalah seorang ulama yg tersohor di selatan Thai meninggal dunia dan diziarahi oleh ribuan umat islam seluruh negara...



Lebih menjijikan bila golongan penyebar fitnah ini menampal gambar Allahyarham Ustaz Yahya Othman  bersama gambar yg datang menziarah semasa perkebumian TGNA. Gambar TGNA yg telah dikafankan kononnya TGNA! apakah yg boleh mereka laba dengan segala fitnah keatas arwah TGNA, apa untungnya mereka dapat dengan fitnah seperti ini, ianya tidak mendatangkan sebarang faedah malah boleh memesongkan akidah umat Islam itu sendiri, merosakan perpaduan dan ukuwah sesama umat lagi ada ler...

Banyak lagi yg dipaparkan oleh mereka yg tak bertanggung jawab memesongkan akidah umat akhir zaman, jahil sangat kah umat islam yg tak menyokong dengan parti? Tidak kah mereka terasa berdosa atau mereka memang tak peduli dengan human dosa memfitnah malah kerja boleh dianggap khurafat memesongkan kepercayaan umat Muhammad Saw di akhir zaman... Pernahkah mereka terfikir dengan pembalasan Allah swt  dengan kerja-kerja terkutuk mereka ini, apakah mereka bukan seorang diantara umat Nabi Muhammad Rassulullah akhir zaman?

Cukup-cukuplah buat kerja kurafat yg sangat dibenci oleh Allah swt dan Nabi Muhammad saw, tidak takutkah mereka pembalasan Allah swt bila khurafat berterusan dibuat oleh segelintir dari mereka yg jelas boleh merosakan umat akhir zaman...

Allah swt tidak pernah memungkiri janji... Kalau berterusan melakukan khurafat memang akan dibalas dengan Musibah kepada umat manusia... Musibah banjir phn masih belum selesai tetapi terus menerus khurafat terus dilemparkan... Apakah memang mahu rakyat ditimpa musibah dengan apa yg mereka lakukan...? Apa yg mereka dapat untuk jadikan TGNA sebagai keramat? Bukan kah lebih baik menghormati arwah dengan sodakah ummu kitab dan terus memohon Allah swt merahmati roh beliau ... Jangan Khurafat dan usah keramatkan Allahyarham TGNA, biarlah jasad dan roh beliau tenang disana... Inalillahiwainalillahirojiun.... ALFATIHAH...

GUA RESPEK LU LA BROTHER!

Posted: 18 Feb 2015 08:13 AM PST

Video ini dirakam oleh sahabat media yang mana seorang lelaki bernama Hudzaifah Shubli yang diasak beramai ramai dalam demonstrasi dihadapan istana kehakiman minggu lepas. Yang melucukan beliau dengan aksi yang tenang dan bersahaja menegur penykong pembangkang yang berdemonstrasi disitu dicabar, diejek, dicemuh kerana tidak bersempendapat dengan kelompok disitu.

Ada yang menjerit beliau "belum makan ubat" merujuk kononnya beliau gila sedangkan apa yang beliau sampaikan semuanya nasihat berbanding para penyokong anwar dan ada yang cuba provoke beliau untuk berlawan dengan mengatakan beliau "pengecut"
Ada beberapa Ibrah yang boleh kita ambil daripada Video ini. Tapi sebelum itu admn nak bagitau, yes, beliau sememangnya seorang yang berkelulusan UIA yang memiliki "double degree". And No, beliau tidak memiliki masalah mental.

Kenyataan beliau dalam video ini benar dan tiada lain melainkan yang benar-benar belaka. Pernah dengar ahli politik mengajak kita menuju menegakkan Kalimah Allah? Bahkan Anwar Ibrahim tidak kisah langsung mengenai penggunaan Kalimah Allah digunakan oleh bukan islam! Bukankah itu zalim namanya?

Admin kagumi sikapnya yang berani menyampaikan kebenaran tanpa takut dicemuh, bahkan sentiasa senyum dalam menyampaikan kebenaran. jika kita berada dalam situasi tersebut, apaka respon kita?

Yes, Kita kena pertahankan agama islam
YES, kita kena pertahankan institusi Raja-raja Melayu
Yes, Kita kena pertahankan kedaulatan negara kita yang aman dan damai ini sebelum dijajah buat kali kedua.

Tapi, berani tak kita berdepan dengan masyarakat seperti apa yang beliau lakukan untuk menyampaikan kebenaran? Apa pun gau memang cari peluang kot dapat bergembor dengan brader nie, respek bro, berani dia walaupun sorang, punya banyak jantan kat situ semuanya telor hilang menyorok...

Kalau ada 10 orang umat macam nie mau makin ramai yg hilang balls dan mengelak jumpa dengan dia orang seperti brader nie... 

Panglima Perang Cyber

Posted: 23 Feb 2015 11:19 PM PST

Panglima Perang Cyber


Datin ditangkap khalwat dalam kereta bersama lelaki 'warak' | Berita Harian

Posted: 23 Feb 2015 08:04 PM PST


Datin ditangkap khalwat dalam kereta bersama lelaki 'warak'

bhnews@bh.com.my

KUALA LUMPUR: Akibat taksub dengan fahaman songsang dipelajarinya sehingga sanggup melabelkan suami sebagai najis, seorang wanita bergelar Datin sanggup menjalinkan hubungan dengan lelaki lain yang dianggap lebih 'warak' sebelum ditangkap berkhalwat. 

Dalam serbuan jam 11.50 pagi semalam, wanita terbabit bersama pasangannya ditahan ketika sedang 'berasmara' di dalam sebuah kereta di tepi jalan di Bandar Sri Damansara oleh Bahagian Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) selepas mendapat aduan orang ramai.

Hasil siasatan mendapati wanita terbabit sudah menjalinkan cinta terlarang dengan pasangannya hampir dua tahun kerana mendakwa suaminya bukan tidak mengikuti syariat Islam sebenarnya kerana sering melakukan perbuatan bidaah.

Difahamkan wanita sering mengikuti pengajian agama di sekitar Kayu Ara, Petaling Jaya dan di kawasan Bukit Kiara sebelum menjalinkan hubungan sulit dengan teman lelaki yang dianggap sealiran dengannya.

Menurut sumber, wanita berusia 40-an itu sudah mempunyai tiga anak berusia 10 hingga 15 tahun, selalu bersikap dingin bersama suaminya dan sanggup menyewa rumah semata-mata untuk melempiaskan nafsu bersama pasangannya yang juga suami orang.

"Beliau anggap suaminya najis kerana mendakwa banyak melakukan perbuatan bidaah seperti tahlil, zikir, solat tidak menepati sunnah Rasulullah SAW, doa Qunut dan sebagainya.

"Wanita berkenaan sanggup menjalinkan hubungan sulit dengan teman lelaki kononnya sealiran fikrah dengannya kerana dilihat berperwatakan warak dan alim, akhirnya dicekup berkhalwat dan cubaan melakukan persetubuhan luar nikah dengan lelaki itu di dalam sebuah kereta tengah hari semalam," katanya. 

Bukan itu saja, wanita terbabit yang terpengaruh dengan fahaman songsang itu turut mempengaruhi anaknya supaya membenci ayahnya dengan pelbagai tuduhan seperti tidak mengamalkan sunnah dan mempunyai perempuan simpanan.

Katanya, akibat cinta sudah menguasai mereka di samping ajaran yang diamalkan, wanita terbabit sengaja mencari alasan untuk memburukkan suaminya dengan menuduh lelaki itu terkeluar daripada Islam selain mengamalkan ajaran bercanggah serta sesat. 

"Hampir dua tahun wanita tersebut tidak bersekedudukan dengan suaminya, beliau juga turut memfailkan cerai terhadap suaminya di Mahkamah Rendah Syariah di Shah Alam, namun kerana sayangkan perkahwinan dan anak-anak, si suami tetap mempertahankan rumah tangganya.

"Ketika pasangan itu ditahan di dalam sebuah kereta bercermin gelap mereka sedang berpelukan dengan zip seluar lelaki terbuka sehingga menampakkan kemaluannya, manakala wanita itu dalam keadaan berseluar dalam dengan singlet.

Sementara itu Pengarah JAIS, Datuk Haris Kasim mengesahkan penahanan pasangan itu dan disiasat mengikut Enakmen Jenayah Syariah Selangor.

http://www.bharian.com.my/node/36503?m=1


Panglima : hati-hati dengan apa jua amalan dan fahaman yang ditolak majoriti ulama...


Sent from my iPhone

Wahabi Buat Nukilan Palsu Dari Kitab اعانة الطالبين Fitnah Imam Syafei Isu Tahlil | Ashhaabur Ro'Yi

Posted: 23 Feb 2015 02:37 PM PST

Antara strategi terbaru digunakan pihak digelar wahabi atau Salafi moden ialah menyunting perkataan asal untuk disesuaikan dengan pemahaman mereka menolak dalil talkin dan tahlil.

Perbuatan ini tidak diketahui orang awam yang tidak tinggi pemahaman agamanya.

Namun ada ahli ilmu menyedari dan membuat penjelasan seperti di bawah ini.

Pendustaan terhadap Imam Syafei rahmatullah alaih adalah satu perbuatan sangat keji dan mungkar.

Semoga penjelasan ini memberi petunjuk kepada kita semua kebenaran yang haq di sisi Allah Taala.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 23 Feb 2015 11:09 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PONGGAH...MAT SABU PUJI KOMUNIS DAP, ADA MAKNA TUU!!!

Posted: 23 Feb 2015 05:22 PM PST


Tu dia nak habaq mai video Mat Sabu dok puji melangit Joseph Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri paling bagus dimainkan semula oleh ahli-ahli PAS sendiri.

Punyalah puji sampai Joseph Lim Guan Eng cerita pasal aurat apek pakai seluar pendek pun Mat Sabun gelak berdekah-dekah.

Gelak ada makna tu...dapat jadi Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Air Pulau Pinang jadi beribu-ribu hinggit tuuu. 

Dibayar elaun sakit dan perubatan lagi bila 'cedera' akibat merusuh dijalanan sewaktu demonstrasi menentang kerajaan dalam Bersih 2.0 dulu.

La ni Mat Sabun dah ketahuan ada komplot nak jatuhkan Presiden Haji Hadi dalam Muktamar PAS Jun nanti.

Mana duit nak tabur dekat perwakilan supaya menolak kumpulan ulama kalau bukan dari kantung-kantung sekutu Joseph Lim Guan Eng?

Sungguh terlaknat sekali Mat Sabun hingga sanggup menjadi barua dan pencacai komunis si Joseph Lim Guan Eng.


Usaha menjatuhkan Presiden telah berlaku dari dalam dan luar PAS.

Jika dari luar puak-puak PASMA rancak menjalankan kempen memburuk-burukkan ulama. 

Apa nak heran Mursyidul Am PAS; Datuk Nik Aziz dah mati, sukahati lah nak buat apa pun.

Lagipun Timbalan Mursyidul Am Datuk Haron Din uzur dan Datuk Haron Taib pun dah tiada lagi jadi apa salahnya PASMA merampas tahta Majlis Syura dan kepimpinan PAS Jun nanti?

Dari dalam puak-puak PASMA bergerak melalui Mat Sabu; Timbalan Presiden yang bukan alim ulama.


Mat Sabu dulu naik pun setelah menewaskan ulama-ulama PAS seperti Ustaz Nasharuddin Mat Isa dan Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man.

Kini Mat Sabu semakin bijak. Dalam diam dia berkomplot jatuhkan Presiden sendiri. 

Mungkin Mat Sabu ni dilihat lebih layak jadi Presiden PAS berbanding golongan ulama-ulama lain?  

Yang pasti puak-puak PASMA sudah mendapat dana yang begitu besar dari DAP dan PKR yang sememangnya membenci golongan ulama yang begitu istiqamah menegakkan hudud di Kelantan.


Lihat saja contoh penyaluran dana banjir DAP kepada Kelantan, mengapa puak-puak PASMA yang cekau dana dulu bukannya dari pihak kerajaan PAS Kelantan?

Paling menarik Dr Hatta Ramli Ahli Parlimen Kuala Krai lebih menyibukkan diri dalam konspirasi menjatuhkan Presiden dan kepimpinan ulama dari berbakti kepada mangsa-mangsa banjir di tempatnya. 

Di tangan Bendahari PAS Pusat itulah terletaknya segala dana dan kekayaan. 

Apa Hatta Ramli kisah jika beliau disingkirkan dari PAS kerana segala duit dan aset PAS ada di bawah kuasanya. 

Dengan dana yang begitu besar beliau boleh menyogok dan mengerakkan para pencacainya buat demonstrasi anti kepimpinan ulama dan membeli perwakilan supaya menolak kepimpinan ulama.

Sama seperti yang pernah dilakukan Hatta sewaktu mengerakkan pencacainya merusuh di jalanan semasa demonstrasi Bersih dulu.
  
Kepada Mat Sabu selamat meneruskan perjuanganmu menggulingkan kepimpian Presiden dan kepimpinan ulama. 

Dah nyata 26 dari 38 ahli Jawatankuasa PAS Pusat menyatakan sokongan mereka pada mu.

Malah Joseph Lim Guan Eng juga sentiasa membantumu untuk jadi Presiden PAS 2015 - 2017.  Duit angpau manyak maaa.

RAKAMAN SUARA MAT SABU RANCANG GULINGKAN PRESIDEN PAS DAN ULAMA TERSEBAR

Posted: 23 Feb 2015 04:30 AM PST


Kumpulan penyokong ulama dan presiden PAS hari ini mendedahkan satu rakaman audio yang didakwa sebagai taklimat dibuat Mohamad Sabu untuk menjelaskan kembali serangan ke atasnya.

Laman Facebook Tuc Tok Usin Ceroi menamakan audio itu sebagai bukti rakaman timbalan presiden PAS itu sedang memberikan taklimat untuk kerja memburukkan dan menjatuhkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ini serangan kedua selepas Pengarah Pilihan Raya PAS Dr Mohd Hatta Ramli menjadi sasaran pendedahan perbincangan dalam aplikasi Whatsapp yang mendedahkan kononnya beliau dalang dalam usaha menjatuhkan Hadi, tetapi ahli Parlimen Kuala Krai itu menafikannya dan mendesak siasatan dibuat.


Audio berdurasi 2.10 minit itu memuatkan suara yang dikatakan milik Mohamad atau dikenali sebagai Mat Sabu, memberi taklimat kepada rakannya untuk membuat serangan balas terhadap serangan ke atasnya.

Dalam transkrip audio rakaman suara itu, beliau dikatakan berkata bertemu dengan pimpinan PAS peringkat kawasan bagi membuat penjelasan.

"Secara umumnya presiden dianggap ulama hebat dan maksum perlu di'deny' (nafikan)," kata suara rakaman yang mirip suara Mat Sabu itu.

Suara itu seterusnya meminta penjelasan dibuat ke peringkat bawah, "Bukan dalam bentuk ceramah, bukan dalam bentuk blog, dalam bentuk menemui yang dipanggil pimpinan yang kemungkinan menjadi perwakilan."

Transkrip rakaman itu turut menyatakan, "Mereka tidak boleh menerima bila saya kata itu adalah pendapat peribadi. Saya kata ialah, bila Syura keluar dari pandangan mesyuarat, itu pandangan peribadi. Keputusan mesyuarat itu adalah keputusan jemaah."

Menurut laman Facebook itu, audio yang mereka sebarkan adalah bahagian pertama daripada lebih banyak pendedahan yang mereka lakukan.

Sebelum ini, laman Facebook tersebut membuat pengumuman beberapa kali untuk mendedahkan apa yang dikatakan sebagai bukti selepas demonstrasi mendakwa Dr Hatta dibuat di hadapan Pejabat Agung PAS.

Dalam demonstrasi pimpinan Ketua Pemuda PAS Kuantan Fadhil Ahmad yang turut disertai bapa saudaranya yang juga ketua dewan ulama PAS Pahang, Mokhtar Senik, Dr Hatta didakwa menjadi dalang mahu menjatuhkan Hadi.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berjanji akan menyiasat demonstrasi dan juga kandungan memorandum itu. – 23 Februari, 2015.

SUMBER

HARI MALANG BUAT SEORANG PENIPU...

Posted: 23 Feb 2015 01:43 AM PST


Orang bijak pandai kata perbuatan menipu mana ada keberkatannya. 

Bila hati dah busuk maka segala perbuatan akan membuahkan kebusukkan samada tutur kata atau tingkah laku.

Bila tak berkat pasti gagal dan kantoi.

Begitulah nasib yang menimpa Mahfuz Bean pada hari ni.

Punyalah jenuh wartawan tunggu teleconference antara Mahfuz dengan Sirul. Tunggu punya tunggu akhirnya mereka naik muak dengan penipuan lebai sekor ni.

Mahfuz yang mengalami sindrom kemaluan yang amat besar merah padam muka menahan malu terpaksa menipu lagi kononnya telesidang tersebut sengaja dijammkan oleh kerajaan Malaysia yang didalangi UMNO.

Namun sebenarnya memang tiada telesidang antara Mahfuz dengan Sirul. Manakan boleh seorang yang bersalah dibenarkan oleh pihak berkuasa Australia berhubung dengan mana-mana ahli politik di Malaysia.

Nampak sangat dah kantoi menipu sejak awal, tipu sepanjang penantian, tipu tuduh UMNO terlibat halang telesidang tersebut dan tipu pada wartawan kononnya beliau bersama ibu Sirul akan ke Sydney bertemu pesalah itu. 

Tak berhenti setakat itu Mahfuz kononnya dihubungi Sirul jam 1.10 tengahari sewaktu launch (lunch) makan tengahari, kononnya berterima kasih atas sokongan rakyat Malaysia...iye ke Sirul yang cakap tu???

Lepas ni Mahfuz akan ke Sydney untuk bertemu Sirul...huh banyak duit naik kapal terbang pi Ostolia...duit tabung milo ka atau duit tokey bagi ka?

Lepas tu nak claim elaun oversea plak...

Orang Pokok Sena nak naik kapal terbang pun susah tapi YB mereka boleh pi Ostolia melancong konon-konon pi siasat kes jenayah lagak macam peguam hebat.

Kesian rakyat Malaysia dapat Ahli Parlimen macam ni punya baghal perangai. Lebih baghal lagi sapa masih sokong dia. 

Mahfuz oh mahfuz ...bilalah hang nak cerdik...malu kat orang Pokok Sena dapat YB lagu ni punya bengong.


The Unspinners

Posted: 23 Feb 2015 11:06 PM PST

The Unspinners


Cina cauvanis dan Anwarinas seram bila Najib jumpa Ulamak PAS

Posted: 23 Feb 2015 10:37 PM PST













Berikut petikan dari blog Keris Kelok 7:



Di negara ini, Umno merupakan parti melayu terbesar manakala PAS pula kedua terbesar. Alangkah baiknya jika kedua-dua parti melayu ini bergabung dan membentuk satu kerjasama politik melayu terbesar dalam pentadbiran negara. Tetapi malangnya, mengapakah perpaduan ini tak berlaku?

Umno dan PAS hanya mengejar kuasa pemerintahan, jadi mengapa tidak dikongsi saja kuasa tersebut? Cuba bayangkan, Perdana Menteri dari Umno dan Timbalan Perdana Menteri dari PAS.. Bukankah manis untuk seluruh umat melayu/Islam didalam negara?

Rakyat bukannya mahu tahu parti mana yang lebih baik atau tidak.., rakyat hanya mahu tahu pemimpin negara mereka mampu menjaga rakyat dan juga menjamin kemakmuran serta keamanan. Jika perut dan hati rakyat terpelihara dengan baik, siapa pun yang memimpin pastinya seorang Ketua yang baik.

Jika Umno berbangga dengan semangat melayunya, PAS pula dengan hebat dengan dasar Islamiknya, cuba bayangkan kedua-dua parti melayu ini duduk sebaris dan bersama-sama mentadbir negara dan mengepalai umat melayu majoriti didalam Malaysia. Dah tentu akan lebih gemilang bumi Malaysia ini.


Sepenuh SINI







Bukti DAP terlibat dalam judi haram sebab wakil rakyat pun kaki judi

Posted: 23 Feb 2015 08:28 PM PST






Salah parking PG1 di fire hydrant, LGE masih cuba nak menipu

Posted: 23 Feb 2015 06:38 PM PST


Jelas kereta rasmi PG1 parking merata. Namun masih lagi cuba mahu menipu.




Ingat orang bodoh ke?






Kaum Baiyi tak cukup nak tubuh parti tapi Gobind dah ingat PR BAPAK DIA PUNYA!!!!

Posted: 23 Feb 2015 04:38 PM PST


Padahal Karpal and family yang masukkan Anwar dalam penjara untuk bantu cina-cina DAP kuasai Pakatan Rakyat. Lepas tu, kunun salahkan pada PAS.


Hairan otak DAP ini, bukankah PR ditubuhkan oleh tiga parti dan bukan hak individu dan keluarga.

Takiyuddin jawab DAP di Astro Awani SINI

Hmmm ... baik BN lagi.



Elok puak Ulamak keluar dari kumpulan ini dari dikaitrapat dengan agenda harami...


Bila dapat undi Melayu, DAP akan buang PASMA dan PKR macam sampah

Posted: 23 Feb 2015 07:28 AM PST


Suatu ketika Nik Aziz bersungguh-sungguh memberi sokongan unuk DAP.





Ulang tahun Bukit Kepong: Buru-buruk komunis, lagi buruk DAP

Posted: 23 Feb 2015 04:35 AM PST


Itu ketika perang dan mereka mahu halau British.

Tapi kini masa aman, ini dilakukan DAP terhadap negara dan orang asal Tanah Melayu. Awas orang asal Sabah dan Sarawak ...






Sudahlah anak asal negara didiskriminasi, Red Bean Army pula hina Islam dan Melayu...


Si bahalol ni saja tak faham ....

Ulamak baru nak tahu pasal Anwarinas yang UMNO dah lama tahu

Posted: 23 Feb 2015 01:30 AM PST






tok gajah

Posted: 23 Feb 2015 09:41 PM PST

tok gajah


Pengasingan dispensari perlu diteliti supaya tidak bebankan rakyat

Posted: 23 Feb 2015 04:20 PM PST

Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata demikian mengulas mengenai pindaan pindaan terhadap Dasar Ubat Negara (DUNAS) untuk pengasingan fungsi klinik dan farmasi atau pengasingan dispensari yang dijangka dibentangkan di Dewan Rakyat bulan Mac ini diluluskan.

KUALA LUMPUR, 24 Februari:

Cadangan pengasingan fungsi klinik dan farmasi iaitu pengasingan dispensari perlu diteliti dengan sebaiknya bagi memastikan pelaksanaannya tidak membebankan dan menjejaskan keselamatan pesakit.

Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata apa jua polisi kerajaan berhubung pengasingan dispensari ini perlulah dilaksanakan secara realistik dengan mengambilkira kebersediaan negara dengan jumlah farmasi dan prasarana lain yang mencukupi

Menurutnya, pelaksanaannya juga perlulah mengambil kira sejauh mana ia praktikal kepada keadaan pesakit dan keluarga dari segi keselamatan, kemampuan serta keselesaan mereka.

"Wanita mengakui keperluan mengimbangi tanggungjawab dua entiti penting dalam perkhidmatan kesihatan iaitu kedoktoran yang merupakan profesion yang patut kita sanjung dan hormati namun pada masa yang sama kepakaran ahli farmasi juga perlu diberi ruang yang sewajarnya.

"Bagaimanapun, dalam hal ini kerajaan seharusnya mengutamakan kepentingan rakyat dalam usaha penambahbaikan perkhidmatan kesihatan negara secara menyeluruh," katanya dalam kenyataan di sini.

Beliau berkata demikian mengulas mengenai pindaan pindaan terhadap Dasar Ubat Negara (DUNAS) untuk pengasingan fungsi klinik dan farmasi atau pengasingan dispensari yang dijangka dibentangkan di Dewan Rakyat bulan Mac ini diluluskan.

Sekiranya pindaan berkenaan diluluskan, ia bermakna orang awam yang mendapatkan rawatan doktor di klinik swasta tidak lagi boleh membeli ubat di klinik berkenaan tetapi sebaliknya perlu mendapatkan ubat yang disarankan oleh doktor di farmasi luar.

Bagaimanapun Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. S.Subramaniam menjelaskan belum ada sebarang keputusan dibuat mengenai perkara berkenaan kerana masih dalam peringkat perbincangan dengan pihak-pihak berkepentingan.

Katanya, ia masih terlalu awal untuk membuat keputusan pada ketika ini mengenai perkara berkenaan.

Berita panas yang pasti bikin buntut PKR dan DAP berasap............

Posted: 23 Feb 2015 04:30 AM PST

Najib, MB Kelantan bertemu di Putrajaya
Najib turut memuat naik dua keping gambar dalam catatan tersebut yang menunjukkan kedua-dua pemimpin berkenaan berjabat tangan dan sesi perbincangan yang berlangsung. - Foto Facebook Najib Razak

KUALA LUMPUR, 23 Februari:

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob di Putrajaya hari ini.

Najib dalam catatan di laman Facebooknya berkata beberapa isu kesejahteraan rakyat negeri itu menjadi topik perbincangan dalam pertemuan berkenaan.

"Insya-Allah, kerajaan Persekutuan akan sentiasa meletakkan kepentingan rakyat paling utama dalam sebarang perkara," katanya.

Najib turut memuat naik dua keping gambar dalam catatan tersebut yang menunjukkan kedua-dua pemimpin berkenaan berjabat tangan dan sesi perbincangan yang berlangsung.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/02/23/najib-mb-kelantan-bertemu-di-putrajaya/#ixzz3SZQxE8w8

PAS bertelinga kuali..........?

Posted: 23 Feb 2015 04:15 AM PST


Kenyataan DAP tidak wakili semua bukan Islam
Muhammad Khalil berkata, DAP bersuara seolah-olah semua bukan Islam tidak bersetuju dengan enakmen Hudud sedangkan hakikatnya tidak begitu.

KUALA LUMPUR, 23 Februari:

Kenyataan Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo dan DAP mengenai kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat tidak mewakili suara semua bukan Islam di Malaysia.

Timbalan Ketua Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, DAP bersuara seolah-olah semua bukan Islam tidak bersetuju dengan enakmen Hudud sedangkan hakikatnya tidak begitu.

"Saya percaya masyarakat bukan Islam yang hidup di Kelantan dan di luar Kelantan pun bersetuju ianya dilaksanakan.............


Tok dah lame juga agak nye tak besorah dalam laman blog ni. Sekarang ni cuace dah panas selepas banjir yang lalu, ini yang menyebabkan tok sebuk menambah stok ternakan dan menyulam pokok tanaman yang banyak mati semasa banjir tu.

Sekarang tok nak mulekan bersorah dengan menyentuh sedikit tentang persahabatan PAS dengan DAP. Tok dah peratikan tentang 'persahabat' PAS dan DAP ni dari semenjak mereke mule2 'berjabat tangan dan perpelukan' tanda bermule nye ikatan tali persahabatan yang akrab.

Hari ini nampak nye DAP sudah menampak kan melonggarkan tali ikatan persahabat diantar mereke berdua. Sejak dari mule dulu DAP memang nye sangat phobia dengan perkataan 'Hudud'. Inilah punca utama mengape DAP bertelagah dengan PAS.

Setiap kali PAS bersuare untuk melaksanakan Hudud, pasti ianye menerime 'tentangan' keras dari DAP. Malang nye pemimpin2 PAS ni hanye mampu menepis serangan DAP tu dengan dua rangkapa kata sahaje. Ayat pertama: "Itu hanya pendapat perbadi, ayat kedue tidak semue penyokong DAP tolak hudud".

Sekarang tok nak cabar pemimpin2 PAS ni supaye menamakan seorang pemimpin parti bukan Islam yang menyokong Hudud, tak kire le dari mana2 parti pun. 

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 23 Feb 2015 09:27 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Kantoi Dah, Abis Tu Mahfuz Bercakap Dengan Siapa?

Posted: 23 Feb 2015 08:24 PM PST


Patutlah Mahfuz tidak bagi wartawan tanya soalan masa loudspeaker tu. Rupanya rupanya ada cerita lain. Kalau sudah janji hendak phone, kenapa sampai 15 kali call dan 2 jam menunggu baru dapat telephone. Itu juga satu kemusykilan.

Audio Ini Bukti Mat Sabu Ada Hati Hendak Jatuhkan Hadi Awang

Posted: 23 Feb 2015 08:20 AM PST


5 Perkara Yang Ahli PAS Sudah Lupa

Posted: 23 Feb 2015 04:04 AM PST

Tazkirah Pedas Nik Abduh & Nasrudin Tantawi Ini Untuk PasMa?

Posted: 23 Feb 2015 12:16 AM PST



JURI RAKYAT

Posted: 23 Feb 2015 07:37 PM PST

JURI RAKYAT


autralia meminta di kembalikannya bantuan tsunami2004

Posted: 23 Feb 2015 07:41 AM PST

autralia meminta di kembalikannya bantuan tsunami2004

hukuman mati terhadap 2 warga australia membuat australia mengungkit kembali apa yang pernah di berikan oleh bantuan pemerintah australia ke indonesia pada saat bantuan tsunami 2004 wakil presiden RI jusuf kalla pun angkat bicara masalah ini "jika memang itu terbaik akan kita kembalikan bantuaan pemerintah australia yang pernah diberikannya"tutur wakil nomor 2 di indonesia.
bantuaan kemanusiaan pada saat kejadiaan tsunami mencapai 150 lebih negara yang menyumbang untuk indonesia terutama bagi korban tsunami aceh diantara bantuaan kemanusiaan dunia yang meminta di kembalikannya bantuaan tersebut hanya australia karena 2 warga negaranya mengalami hukuman mati di indonesia yang membuat ternodanya bantuaan kemanusiaan padahal jika kita ingin memberi tangan kanan tidak boleh diketahui oleh tangan kiri.
permintaan dikembalikannya bantuaan kemanusiaan disaat kejadiaan tsunami aceh membuat warga aceh sendiri merasa kecewa terhadap australia walaupun demikiaan negara siap mengembalikan bantuaan kemanusiaan yang dulu pernah di berikan oleh pemerintahan australia sebagai mana yang dituturkan oleh bpk jusuf kalla dan negara juga mengucapkan terimah kasih kepada pemerintah australia yang telah membantu indonesia.
vonis mati warga australia membuat australia berang dan megungkit kembali bantuaan kejadiaan tsunami tahun 2004 silam inilah adalah sungguh suatu hal yang sangat tidak baik untuk di ungkit jika memang ingin melakukan penyelamatan terhadap 2 terpidana mati warga australia bukan dengan cara mengungkit apa yang pernah di berikan melainkan dengan diplomatik.

hp murah harga 250 rb mito192

Posted: 23 Feb 2015 07:39 AM PST


masa promo hp murah baru mito 192 cuma Rp 250.000.- bagi kamu yang ingin membeli handphone dengan harga murah tapi bukan murahan dengan harga yang terjangkau,hp mito 192 masih dalam promo dari pada anda membeli hp bekas yang cuma beda hanya 100rb ne mendingan kamu beli hp mito 192 harga murah.
cari hp dengan harga murah mito menawarkan solusinya harga terjangkau tapi berkualitas harga murah baru dapat kita jumpai ditoko-toko hp mito terdekat memiliki berbagai kelebihan namun ada juga kekurangannya okey mari kita lihat kelebihan dan kekurangaannya.

hp murah mito192 mempunyai kekurangan sebagai berikut :
1.kamera 2.0 mega pixel tapi sedikit agak kabur.
2.tidak memiliki jaringan wifi.
kelebihan hp mito192
1.hp murah mito192 Memiliki dual sim.
bagi anda yang suka memakai dua kartu ini sangat cocok anda.
2.Folder dan aplikasi bisa dikunci.
folder yang ada di bisa dikunci dengan kode keamanan seperti folder pesan,kontak,berkas,video dll bila itu adalah sebuah rahasia yang tidak boleh di ketahui oleh umum inilah kelebihan yang luar biasa dari hp murah mito.
3.spekaer kuat.
speaker sangat kuat untuk musik,radio,begitu juga dengan video.
4.mp3.
adanya mp3 membuathp mito harga murah yang tak kalah saing dengan produk lainnya dengan harga terjangkau.
5.radio fm.
kelebihan hp mito192 memiliki radio fm bagi anda yang membuat kita tidak bosan.
6.kamera.
kameranya 2.0 mega pixel walaupun sedikit agak kabur namun mampu membuat foto menjadi sebuah kenang-kenangan anda.
7.blutooth.
fasilitas bluetoth ready untuk mengirim mp maupun video.
8.memori 2 giga.
kapasitas memori untuk menyimpan berbagai foto,video atau file lainnya.
9.perekaman suara,kalender,kalkulator,dll.
handphone harga murah mito192 baru promo ini merupakan bagi anda yang ingin membeli hp dengan harga murah semoga dapat bermanfaat.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 23 Feb 2015 03:06 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Janda dicekup khalwat tiga kali

Posted: 23 Feb 2015 03:17 AM PST

KUALA TERENGGANU: Seorang janda dijatuhi hukuman dua bulan penjara oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini, kerana kesalahan khalwat.

Asrina Ambak, 51, dari Kampung Kubang Kurus, Kemaman turut dikenakan hukuman denda RM3,000 kerana mengulangi kesalahan yang sama untuk kali ketiga.

Wanita itu dan pasangannya, seorang duda Johari Ismail, 49, dari Kampung Padang Pulut, Dungun didakwa mengikut Seksyen 31(a) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001.

Kedua-duanya ditahan sepasukan anggota dan pegawai penguatkuasa Syariah Daerah Kemaman pada 21 Januari tahun lalu di sebuah rumah di Kampung Kubang Kurus pada kira-kira jam 1.17 pagi.

Sebelum ini, Asrina pernah dijatuhi hukuman denda RM1,500 atau enam bulan penjara pada 15 September 2002 dan denda RM1,800 atau tujuh bulan penjara pada 4 Julai 2004, oleh Mahkamah Rendah Syariah Kuala Terengganu selepas mengaku bersalah atas kesalahan sama

Wanita Bogel Panjat Bumbung Kereta, Bikin Jalan Sesak

Posted: 22 Feb 2015 11:48 PM PST

FLORIDA – Lalu lintas di sebuah jalan menjadi sesak gara-gara seorang wanita yang berbogel dan melakukan aksi seksual di tengah jalan.

Wanita berkenaan, Amie Carter, 31, mengejutkan pengguna jalan berkenaan yang kemudiannya menghubungi polis bagi melaporkan mengenai keadaan memalukan itu.

Dalam kejadian itu, Carter turut melemparkan telefon bimbitnya dan memanjat bumbung kereta dalam keadaan bogel.

Meskipun polis yang tiba di tempat kejadian cuba menghentikan perbuatan berkenaan, namun Carter tetap melakukan aksi seks.

"Carter berada di bawah pengaruh dadah dan dalam keadaan yang khayal.

"Keadaannya ketika itu tidak stabil hinggakan dia melakukan perbuatan memalukan itu,'' kata jurucakap polis.

Carter telah ditangkap dan didakwa kerana mendedahkan organ seksualnya.

Nenek mengandung benih menantu

Posted: 22 Feb 2015 10:01 PM PST

London: Seorang wanita memohon di sebuah mahkamah di sini supaya dibenarkan mengandung cucunya sendiri menerusi telur anak perempuannya yang meninggal dunia.

Wanita berusia 59 tahun itu dan suaminya mendakwa sebelum meninggal dunia anak perempuan mereka meminta supaya telurnya disenyawakan dengan sperma didermakan dan dimasukkan ke dalam rahim ibunya.

Pasangan itu berkata, prosedur berkenaan satu-satunya cara untuk mereka mempunyai cucu selepas anak tunggal mereka meninggal dunia akibat kanser usus empat tahun lalu.

Bagaimanapun, sehingga ini belum ada klinik di Britain bersetuju melakukan prosedur berkenaan.

Pasangan yang tidak didedahkan nama merancang membawa telur itu ke klinik di New York, Amerika Syarikat (AS) yang bersedia melakukan proses persenyawaan dengan bayaran £60,000 (RM336,928). - Agensi

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/32464#sthash.UE6XY7EV.dpuf

'Mahkota' isteri jadi habuan lepas geram

Posted: 22 Feb 2015 09:05 PM PST

Kuala Lumpur: Minta duit tapi dapat sakit. Itu nasib malang menimpa seorang isteri yang cedera di kemaluan akibat disimbah minyak panas oleh suaminya.

Malah, wanita berusia 44 tahun itu turut cedera di badan selepas ditendang dan dipukul.

Menurut sumber, kejadian berlaku jam 7.30 pagi Jumaat lalu di rumah pasangan itu di Setapak, di sini.

Katanya, sebelum kejadian mangsa berada di ruang dapur kerana sedang memasak dan dia meminta duit daripada suaminya kerana ingin pulang ke kampung.

"Bagaimanapun suaminya yang berusia 40-an enggan memberikan wang yang diminta menyebabkan berlaku pertengkaran.

"Gagal mengawal kemarahan, suspek memukul dan membelasah isterinya tanpa mengendahkan rayuan mangsa supaya tidak diperlakukan sedemikian," katanya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/32508#sthash.DJZrI9MW.dpuf

Apa Yang Tersirat

Posted: 23 Feb 2015 01:54 PM PST

Apa Yang Tersirat


Pembunuhan Sadis Di Keningau, Sabah

Posted: 23 Feb 2015 03:59 AM PST

Pembunuhan Sadis Di Pejabat daerah Keningau, Sabah
SATU pembunuhan sadis berlaku di tandas Pejabat Daerah Keningau, Sabah. Seorang gadis berumur 20 tahun ditemui mati berlumuran darah kira-kira 8.30 pagi tadi.

Kematian gadis tersebut berpunca pada  berberapa tikaman di sebelah dadah dipercayai dengan benda tajam. 

Gadis itu sedang mejalankan latihan praktikal di pejabat itu.

Pihak polis sedang giat mencari siapa pelaku pembunuhan itu. Sesiapa yang mempunyai maklumat, sila berhubung dengan balai polis berhampiran.

Gadis tersebut dipercayai berasal daripada Keningau juga, bernama "Shaira Fitri" seperti mana whatsAPP yang diterima AYT.

Foto yang sungguh menyayat hati tidak sanggup AYT kongsikan. AYT turut berdukacita. Al-Fatihah.

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan