Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Rabu, 18 Februari 2015 at 1:32 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 18 Feb 2015 12:20 PM PST

PEJUANG BANGSA


UMNO P.PINANG DEDAH CIRI - CIRI CALON BN PRK PERMATANG PAUH

Posted: 18 Feb 2015 06:40 AM PST



Teka teki siapa calon BN dari UMNO akan bertanding di PRK Permatang Pauh  terus menjadi bualan hangat .

Yang pasti DS Zainal Abidin Osman @ Tok Non telah memberi gambaran ciri-ciri calon itu haruslah anak tempatan yang tinggal di Permatang Pauh dan mempunyai hubungan baik dengan masyarakat tempatan .

Seperti yang diperkatakan Ketua Bahagian Datuk Mohd Zaidi di status facebooknya   iaitu " strategi pemikiran di luar kotak"  &  juga  tidak ulangi skrip lama di Pmtg Pauh

 Sama- sama kita tunggu ...




BUKIT MERTAJAM: UMNO Pulau Pinang akan mengemukakan permohonan dan beberapa calon berpotensi kepada kepimpinan tertinggi parti untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh.

Pengerusinya, Datuk Seri Zainal Abidin Osman, berkata permohonan berkenaan akan diserahkan kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak dalam tempoh terdekat, selepas Dewan Rakyat mengumumkan secara rasmi kekosongan kerusi itu.

"UMNO negeri akan mengambil pendirian untuk memohon dan meminta kelulusan daripada Presiden parti, supaya kami diberi peluang untuk bertanding dalam PRK Permatang Pauh.

"Ini kerana, kita mahu seramai 72,153 pengundi diberi peluang untuk merasai pembaharuan bersama UMNO," katanya selepas mengadakan pertemuan bersama 92 Ketua Cawangan UMNO di Permatang Pauh, di sini, malam tadi.



Mengulas mengenai senarai calon, Zainal Abidin berkata, UMNO negeri sudah mempunyai senarai pendek nama yang ingin diketengahkan kepada kepimpinan tertinggi parti.

Katanya, antara kriteria penting yang menjadi sandaran adalah calon mestilah anak tempatan yang tinggal di Permatang Pauh.

"Memang saya akui kita sudah ada beberapa nama calon, tetapi UMNO negeri menyerahkan keputusan berkenaan kepada Presiden untuk menentukan calon yang terbaik," katanya.

ZAIDI ADA STRATEGI AMPUH BUAT KEJUTAN PRK PERMATANG PAUH @dzaidisaid @dzainalabidin #P44

Posted: 17 Feb 2015 07:22 PM PST


Bahang PRK Permatang Pauh semakin terasa .

Jika anda mendengar ucapan bersemangat Pengarah Jentera BN PRK Pmtg Pauh semalam   iaitu Datuk Mohd Zaidi Hj Mohd Said , seperti ditanam satu tekad & keyakinan  akan ada elemen  kejutan menjelang PRK  Pmtg Pauh  .


Beliau mahu perubahan besar  berlaku dikalangan jentera semua peringkat di cawangan dan melaungkan kali ini cara kempen BN  akan berubah . Contohnya ,  tiada lagi poster & bendera yang banyak semasa kempen perlu ditampal dan digantung tetapi lebih  fokus kepada untuk menarik seramai mungkin pengundi untuk menyokong kita terutama atas pagar .



Selain itu , melihat kepada status terkini di FB beliau , seperti ada sesuatu strategi ampuh luar biasa  sedang beliau rancangkan  dan sukar diramal menjelang PRK Pmtg Pauh .

Sama-samakan kita nantikan kerana sebagai seorang Jeneral Perang  yang tahu selok belok masalah di kawasannya, kebijaksanaan beliau menyusun strategi untuk  pasukan transformasi amat ditagih !








UMNO Permatang Pauh tidak akan mengekalkan cara berkempen yang lama sebagaimana pilihan raya yang lepas untuk menghadapi kemungkinan berlakunya Pilihan Raya Kecil (PRK) di Permatang Pauh.

Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh, Datuk Mohd Zaidi Mohd Said, berkata pihaknya tidak akan mengulangi skrip yang sama dengan menampilkan calon bukan anak tempatan, payung terjun dan sebagainya sekiranya ada pilihan raya kecil di kawasan itu.

"Di peringkat Barisan Nasional Permatang Pauh dan negeri, kita telah mengadakan dua mesyuarat awal bersama parti komponen yang lain untuk persiapan kita. Keseluruhannya, jentera pilihan raya telah kita tubuhkan, cuma perjalanan dan gerakan akan kita fikirkan selepas 24 Februari ini.

"Kalau ada pilihan raya kecil maka kita akan buat pergerakan jentera sepenuhnya. Cara berkempen di Permatang Pauh akan berubah daripada yang sebelumnya," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan limau dan 'ang pow' kepada 350 warga emas di Parlimen Permatang Pauh, di sini hari ini.

Pada 10 Februari lepas, Mahkamah Persekutuan menolak rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan mengekalkan sabitan dan hukuman penjara lima tahun dihadapinya bagi kesalahan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun, 2008.

Perkara 48(1)(e) Perlembagaan Persekutuan menyatakan seseorang Ahli Parlimen boleh dilucutkan kelayakannya jika beliau dijatuhi hukuman penjara minimum setahun atau didenda tidak kurang daripada RM2,000 dan tidak mendapat pengampunan bebas.

Namun, sekiranya Anwar memfailkan petisyen bagi suatu pengampunan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penghakiman Mahkamah Persekutuan, kehilangan kelayakan berkenaan hanya akan mula berkuatkuasa sebaik petisyen itu diputuskan sebagaimana diperuntukkan di bawah perenggan (c) Fasal (4) Perkara 48 Perlembagaan Persekutuan.

Ditanya sama ada pihaknya ada mengemukakan nama-nama calon yang akan bertanding pada pilihan raya kecil kawasan itu, Mohd Zaidi berkata setakat ini beliau belum diminta untuk mengemukakan sebarang nama dan pihaknya menyerahkan perkara itu kepada Perdana Menteri yang juga Pengerusi Barisan Nasional, Datuk Seri Najib Razak.

"Saya percaya Barisan Nasional akan buat keputusan berdasarkan perbincangan sesama kita (parti komponen). Bagaimanapun, apa-apa cadangan nama kita belum kemukakan...mungkin masih terlalu awal," katanya.
- BERNAMA

bumiyang

Posted: 18 Feb 2015 03:33 AM PST

bumiyang


Bukti Malaysia Bakal Menjadi Singapura ke 2???

Posted: 17 Feb 2015 05:00 PM PST

Taipingmali (tm)

Posted: 18 Feb 2015 01:38 AM PST

Taipingmali (tm)


G. Palanivel perlu berundur daripada Mic secara terhormat

Posted: 17 Feb 2015 06:24 AM PST



Kemelut parti politik MIC semakin parah. Ini berikutan tindakan Presidennya Datuk Seri G. Palanivel  semakin menunjuk sifat bongkak dan keras kepala.

Kelmarin beliau sepatutnya hadir untuk berbincang dengan  Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak tetapi enggan hadir dengan alasan isteri sakit.

Tindakan beliau menghantar wakilnya adalah satu tindakan berbentuk penghinaan kepada Najib yang menjadi Pengerusi BN.

Sebelum menjadi Presiden Mic beliau sanggup mengejar kemana sahaja perdana menteri berada, termasuklah zaman Pak Lah lagi.  Sewaktu kerusi Parlimen Hulu Selangot kosong berikutan kematian MP dari parti PKR, Palanivel awal-awal cuba melobi untuk menjadi calon.

2013 sewaktu musim pemilihan parti Mic sekali lagi beliau sanggup mengejar Najib ke sana sini untuk minta pertolongan bagi mengadakan rundingan damai bagi mengekalkan beliau sebagai presiden parti

Hujung bulan Januari lepas Datuk M. Saravanan dilucutkan jawatan sebagai Pengerusi MIC Wilayah Persekutuan tanpa merujuk keputusan MT parti.  G. Palanivel seakan-akan Anwar Ibrahim semasa dalam Umno yang kerap memecat sesiapa sahaja yang cuba melawan beliau tanpa merujuk badan disiplin atau majlis tertinggi.

Datuk M. Saravanan dilucutkan jawatannya kerana beliau lantang bersuara, begitu juga dengan Datuk S. Sothianathan dari Negeri Sembilan turut menjadi mangsa pemecatan oleh Palanivel.

Tak cukup dengan  2 nama besar Mic yang dipecat, Palanivel juga memecat bekas setiausaha agung parti yang beliau pilih dan lantik pada 2013 iaitu Ramanan.

Paling melucukan ialah selain tidak hadir pertemuan dengan Perdana Menteri, Palanivel engkar arahan ROS dan mengugut untuk mengheret pendaftar pertubuhan ke mahkamah. Tidak kah itu sesuatu yang melucukan.

Datuk Seri Palanivel Govindasamy atau lebih dikenali sebagai G. Palanivel' atau 'Palani' adalah seorang ahli politik dan Presiden Kongres India Malaysia (MIC), sebuah parti komponen Barisan Nasional di Malaysia. Beliau kini memegang jawatan Menteri di Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar pada 16 Mei 2013.

Beliau pernah 4 kali memenangi kerusi parlimen Hulu Selangor sebelum tewas pada tahun 2008. Semasa kematian ahli parlimen Pkr, beliau awal-awal lagi menaikkan banner untuk melobi kerusi tersebut namun P. Kamalanathan menjadi pilihan.

Parti Mic memerlukan kepimpinan orang muda, Palani adalah seangkatan dan sekutu Samy Vellu dan ternyata sudah ditolak oleh golongan muda. Palani sepatutnya sudah bersara dari politik sejak kekalahannya di Hulu Selangor pada 2008 lagi.

Palani wajar akur kehendak ROS yang mahukan Mic mengadakan pemilihan semula jawatan dalam Jawatan kuasa Kerja Pusat (CWC) dan tiga jawatan naib presiden.

Kepentingan politik parti adalah lebih penting daripada politik diri sendiri dan beliau harus tutup mulut, akur dengan nasihat Najib, akur dengan arahan ROS dan kepentingan kaum India.  

The Unspinners

Posted: 17 Feb 2015 11:43 PM PST

The Unspinners


KIPAS tanding PPauh? Jom recycle Langah Kajang

Posted: 17 Feb 2015 09:33 PM PST


Akhbar The Star semalam melaporkan PKR mahu pegang jawatan Ketua bahagian. Khalid Samad dikatakan ada berkata mereka tidak perlu Ketua Pembangkang yang ada karisma, asal dia bersih dan tak perlu lantang. Masa 5 tahun ban dari tanding pun dah hampir habis.

Nurul Izzah juga ada kata adiknya Nurul Nuha tidak akan bertanding. Susah jug anak percaya cakap Nurul ketika ada ura-ura Nurul Nuha dan Ilham pun akan masuk gelanggang politik. Baru-baru ini Ilham  pun dah sebut-sebut mengenai human rights ketika bakar colok sembah bapaknya di SG Buloh.

Logik untuk Wan Azizah itu ada. Sebabnya Nurul Nuha tidak akan dikenan orang tempatan. Nanti ada kata asyik anak beranak saja. Dah ada dua bergelar doktor di dua ADUN dalam permatang pauh dah berkenan.

Tak mungkin Ketua Pembangkang diberi pada Haji Hadi dengan PAS tengah Pasma Piss Pus. Kit Siang pernah jadi ketua pembangkang tapi rasanya Kit Siang mahu duduk diam-diam balik tabir. Dia hanya tunjuk taring kuasa bila dah di dalam tangan selepas PASMA belum berjaya lumpuhkan ulamak PAS.

Wan Azizah perlu tanding dan menang sebab dia perlu bertahan selama 5 tahun Anwar dalam penjara demi Anwar atau Nurul Izzah.





Buat masa sekarang permainan psywar tentang Anwar dalam penjara hanya jadi mainan saja. Tanyalah Azmin kenapa banyak nyamuk. [Baca SINI SINI]. Boleh agak Anwar akan bberlakun sakit malaria atau denggi tak lama lagi.



Buat masa sekarang usaha Nik Nazmi gagal. Malam tadi ...






Di mahkamah semalam ....




Masa PRK Permatang Pauh, kita dengar Kak Wan jawab:






Isu-isu Langkah Kajang boleh recycle balik ...


Lawan tetap lawan, jaangan pula main air mata


Wan Azizah boleh ditanya apa dia buat dengan janjinya?



Banjir kamu di mana?


cuma turun untuk makan free

Kit Siang janjikan kebebasan untuk Anwar jika M'sia jadi negara komunis

Posted: 17 Feb 2015 07:22 PM PST



baca sepenuhnYA DI Bulletin Sengal SINI

Karpal Singh dah rancang Anwar masuk supaya DAP kuat

Posted: 17 Feb 2015 04:30 PM PST


SIAPA SEBENARNYA YANG MAHU ANWAR DIPENJARA?

Pendedahan pertama kali salahlaku liwat Anwar Ibrahim bukanlah didedahkan oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir.  Sebagai seorang mentor dan guru politik kepada Anwar Ibrahim, Dr. Mahathir tidak sesekali akan mudah mempercayai dan menelan bulat-bulat fitnah pembangkang terhadap Anwar Ibrahim.


Berdasarkan hansard Parlimen Malaysia pada 1997, mendiang Karpal Singh merupakan orang pertama yang menyatakan bahawa beliau mempunyai bukti bahawa Anwar telah meliwat pemandu peribadi isterinya, Azizan Ahmad.
Saya suruh dia bertaubat dia degil

Hj. Mohamed Sabu yang ketika itu merupakan ayam tambatan parti PAS dengan bangga mencanangkan ke seluruh negara dan memberi gelaran yang cukup jijik kepada Anwar Ibrahim.

Justeru itu, apabila pelbagai bukti dan siasatan telah dijalankan, Dr. Mahathir kemudiannya telah memanggil satu mesyuarat Majlis Tertinggi dan mahu supaya Anwar Ibrahim membela diri serta memberi penjelasan terhadap salah laku moral beliau. Disaksikan keseluruhan ahli Majlis Tertinggi UMNO, Anwar tidak membela diri dan membersihkan nama baik beliau, sebaliknya telah memaki hamun Presiden UMNO dan ahli Majlis Tertinggi yang lain. Kegagalan membela diri mengakibatkan beliau dipecat dari UMNO dan akhirnya kerajaan pada 2 September 1998.

Pemecatan ini membuka laluan kerjasama politik dengan para pemimpin pembangkang yang pernah membuat tuduhan bahawa beliau merupakan seorang peliwat. Mengimbas kerjasama dan pembelaan ini pada peringkat awalnya, ramai para pemimpin PAS tidak bersetuju cara UMNO mengaibkan Anwar Ibrahim dan bukannya kerana mereka tidak percaya bahawa jenayah liwat tersebut benar-benar telah berlaku. Tambahan pula pendedahan Wikileaks secara jelas membuktikan pandangan-pandangan beberapa pemimpin dunia lain seperti Singapura dan Australia percaya bahawa kegiatan homoseksual dan Anwar sememangnya tidak dapat dipisahkan.

Implikasi dari pemecatan tersebut telah menyebabkan beliau mengadakan 'road show' ke seluruh Malaysia dan pada akhirnya ditangkap dalam suatu peristiwa yang dikenali sebagai 'The Black 14'. Penangkapan beliau membawa kepada pendakwaan mahkamah dan dipenjarakan selama 6 tahun.

Bebas dari hukuman penjara, beliau sekali lagi mengulangi kegiatan tersebut dan mangsanya merupakan seorang staff dan pembantu beliau sendiri, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Sengaja dikata untuk perangkap


Sepanjang 7 tahun perbicaraan kes liwat 2 ini, penulis mendapati wujud keterangan yang konsisten di pihak Peguambela yang diketuai oleh mendiang Karpal Singh bahawa aktiviti liwat tersebut benar-benar telah berlaku. Perkara yang sama juga dinyatakan oleh Ketua Pasukan Pembelaan, Gopal Sri Ram di dalam perbicaraan di peringkat Mahkamah Persekutuan.

Di Barat, suka sama suka tidak salah
Umum mengetahui bahawa mendiang Karpal Singh dan barisan peguambela Anwar yang lain merupakan tokoh-tokoh dan pemimpin kanan parti DAP.

Apakah mereka sengaja merancang secara sistematik supaya Anwar didapati bersalah dan dipenjarakan?

Apakah mereka mahu rakyat Malaysia tahu bahawa pemimpin Melayu Islam sememangnya tidak dapat dipisahkan dari salah laku seks?

Sama-sama kita nilaikan.



Selangor Chronicle


Tanya balik siapa peguam Anwar ... mula-mula Karpal Singh hingga dia mati tapi tiga anaknya terlibat , Gobind, Ram Karpal dan Sangeet Kaur.

Mungkinkah memang mereka sabotaj untuk Anwar masuk ....


Pastinya pas mahu Anwar masuk penjara dan DAP pun mahu tapi tak cakap.

Senyum gumbira dalam diam Lim KiT Siang lihat kedatangan yang sokongan yang pasti bantu DAP

Hanya Karpal yang berterus terang.

Kit Siang mula takut mati, Akan pencen lepas LGE puas kaut

Posted: 17 Feb 2015 07:20 AM PST


Menarik disebalik posting berikut oleh Kit SIang di blognya:


Adakah dia sudah mahu undur sebelum dia diundurkan?

Atau dia mula sudah lihat kubur mendatang? Dia pun ada masaalah jantung dan dilaporkan asuk periksa di IJN.

Lim Guan ENg sudah banyak kaut ...













Rakyat Penang mula benci [ada Guan ENg dan keluarga Lim



Tunggu Azmin vs Wan Azizah; Khalid kasi hancuq dari tepi

Posted: 17 Feb 2015 03:30 AM PST



Sekarang ni, tak nampak pun batang hidung Azmin atau Sam Ketot mahu pun Zuraidah dan lain-lain orang Azmin di vigil atau Sogo. Mereka macam membiar keluarga Anwar membakar lilin dengan kehadhiran orang yang cifut.

Kataya 7, 8 hb Mac, ada busat punya. Boleh ke busat denggan setakat kepimpinan Nik Nazmi dan Rafizi?

Asyik sana sini kedengaran Nik Nazmi yang pernah di boikot hampir 8 orang ahli exco AMK ketika berucap sebagai ketua AMK sebaik saja menang pemilihan.

Khabar mengatakan Chegu Bard sudah merajuk dan tidak akan datang membantu. Alasannya dia bkan lagi ahli PKR dan mahu menumpukan diri dengan isu rakyat dan anak-anak ikan Anwar yang bakal tertinggal tanpa pembelaan.

Khabarnya Azmin dah mula gerak kerja untuk kerjakan Kak Wan, Rafizi dan ramai lagi. Senarai sasarannya panjang...

Sementara itu, masing-masing lupa pada Khalid Ibrahim.

Jika dulu Khalid dan Zaid Ibrahim pernah memberi sokongan buat Kak Wan, kini kedua-dua tiada dalam parti. Khalid masih ada isu dengan PKR dan fakta memihak padanya.

Dia boleh tutup PKR.

Cina-cina penyokong DAP dengaq tak? You will be backing losers!!!

Belantan

Posted: 17 Feb 2015 11:31 PM PST

Belantan


Mengaku buat seks dengan mayat?

Posted: 17 Feb 2015 10:06 AM PST


GHANA - Seorang pekerja di rumah mayat di sebuah hospital dilaporkan membuat hubungan seks dengan puluhan mayat wanita kerana sukar untuk mendapatkan kekasih.

Lelaki itu, Sharkur Lucas mendakwa perbuatan berkenaan sebahagian daripada latihan biasa di tempat kerjanya.

Menurut Lucas, dia sukar untuk mendapatkan teman wanita kerana pekerjaannya menakutkan mereka.

"Saya mahu berkahwin, tetapi ramai gadis tidak sudi berkahwin dengan saya kerana saya bekerja di rumah mayat, " katanya.

Dia dikatakan memuaskan nafsunya di rumah mayat tersebut.

Lucas menjelaskan bahawa dia diminta tidur dengan mayat wanita oleh penyelianya kerana ia sebahagian latihan di tempat kerja.

"Saya diarah untuk tidur dengan mayat kerana ia adalah satu bentuk latihan sekiranya anda bekerja di rumah mayat," katanya.

Difahamkan, latihan ini dijadikan wajib kerana selepas seseorang tidur dengan mayat maka mereka tidak akan takut dengan mayat lagi.

Lucas juga telah dipecat oleh majikannya dan dia kini diburu pihak polis.

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 Feb 2015 11:23 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


TILAM TAK CUKUP TEBAL SAKIT BELAKANG, NYAMUK BANYAK TAK LEH TIDO...

Posted: 17 Feb 2015 07:07 AM PST


Bermulalah songeh Anwar di penjara kononnya dia tak boleh tidur dalam sel penjara sebab banyak nyamuk dan tilam nipis menyebabkan dia tak nyenyak tidur dan sakit belakang.

Hah... pejuang rakyat takutkan nyamuk?

Selama ni para pencacai dan pentaksub Anwar sanggup berhujan panas dan berkhemah sana sini digigit nyamuk ada Anwar kisah penderitaan mereka membela perjuangan batang keramatnya?

Ada Anwar kisah para pentaksubnya terpaksa tidur berbantalkan lengan, berbumbungkan langit dan bertilamkan bumi sampai naik kematu dan bengkak seluruh badan digigit nyamuk kerana mempertahankan perjuangan peribadinya? 

Anwar mintak supaya dibekalkan tilam setebal 2 inci kerana tilam sedia ada amat nipis menyebabkan sakit belakang Anwar menyerang kembali.

Banduan-banduan lain ada diberi keistimewaan mendapat tilam istimewa sebegini?

Anwar adalah penjenayah sex psychopath and sex maniac, dia adalah majikan yang tidak berperikemanusiaan kerana meliwat pekerjanya berkali-kali sebab itu dia disumbatkan ke penjara lagi sekali. 

Tetapi mengapa dia mahu diberikan keistimewaan berbanding banduan dan tahanan lain?

Mungkin Anwar takut mati diserang nyamuk denggi kerana raja Namrud dahulu pun ditewaskan oleh seekor nyamuk.

Mungkin lepas ni Anwar akan minta disediakan kelambu, ubat nyamuk, shelltox, insect repellent untuk halau nyamuk.

Mungkinkah ini penjara idaman Anwar...dilayan bak banduan VIP

Lepas tu mintak disediakan air cond kerana dalam sel penjara panas tak seperti di rumahnya. 

Lepas ni mungkin dia mintak makanan yang sedap-sedap; Nasi Goreng Amerika, Beef Steak Australia, Spagetti New Zealand, Chinese Spring Roll, Italian Carbonara, Soto Ayam Penyek Indonesia atau Kebab Turki?

Atau dia minta bilik khas untuk melampiaskan hajat bersama Kak Wan.

Sampai nak berak pun katanya Anwar nakkan tandas duduk tak mahu tandas cangkung kononnya tak sesuai untuknya yang sakit belakang. 

Haaa... ini sudah terlajak mengada-ngada...

Ini penjara bukan rumah kamu yang ada segala-galanya.

Masa kamu memasukkan senjata keramat kamu ke lubang keramat pekerja kamu tak tahu ke dia merasa sakit dan terhina, hingga mahu buang air besar pun terasa sakit?

Ntah apa lagi dongengan Israiliyat dan wahyu dari penjara yang akan didendangkan oleh anak-beranak Anwar kepada para pencacai mereka di luar sana.


Jika dulu Anwar asal bukak mulut jer mesti tipu. Kini saka puaka penipuan itu dah berjangkit dan menumpang pada anak bininya di luar sana.

Perlukah kita mempercayainya lagi?

Panglima Perang Cyber

Posted: 17 Feb 2015 11:08 PM PST

Panglima Perang Cyber


Solat Istisqa (minta hujan) Syeikh Sudais di Masjidil Haram 12 Feb 2015

Posted: 17 Feb 2015 12:34 AM PST





Khutbah Syeikh Sudais


ANGIN PERUBAHAN

Posted: 17 Feb 2015 09:20 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Hukum Bakar Lilin Dari Sisi Islam

Posted: 17 Feb 2015 03:21 AM PST

Ramainya Sokong Banduan Bernama Anwar Ibrahim

Posted: 16 Feb 2015 11:35 PM PST











JURI RAKYAT

Posted: 17 Feb 2015 07:32 PM PST

JURI RAKYAT


Rahasia kenapa cewek mengejar cowok

Posted: 17 Feb 2015 12:55 PM PST

7 rahasia wanita mengejar priapenyebab cewek selalu mengejar ngejar cowok itu ada beberapa rahasia,fakta mengapa wanita selalu berharap terhadap pasangannya berikut dirangkum oleh juri rakyat.blogspot.com
  • 7 fakta cewek selalu berharap pada pasangannya yaitu:

1.cewek mengejar cowok karena Benar-benar mencintai disebabkan ketampanan dan postur tubuh.






cewek tersebut begitu tulus mencintai pasangannya ini biasanya terpengaruh oleh ketampanan dan postur tubuh sehingga cewek tergila-gila untuk mendapatkan cintanya si cowok
2.cewek kejar cowok karena hartanya.

cewek mencintai cowok karena mengejar hartanya yang disebut cewek matre ada money abang buah hati gak ada uang abang buat sakit.

3.cewek selalu berharap pada cowok karena si cewek pernah di tiduri oleh pasangannya.

mengungkap rahasia cewek yang tidak mau putus dengan pasangaanya disebabkan oleh mahkota virgin alias perawan si cewek telah di renggut oleh pasangannya sehingga ia takut untuk putus dan selalu mengemis cinta pesan admin jurirakyat untuk kaum hawa jagalah selalu virgin yang memang khusus untuk suami yang sah dari anda,jangan berikan kepada orang yang tidak jelas apapun rayuan gombal seorang pacar jangan mudah percaya walaupun langit terbelah dua jangan berikan tegaslah anda dalam menjaga diri belum tentu ia pasangan hidup anda zina adalah dosa paling besar,sehingga mengakibatkan penyesalan selalu berharap dan mengemis cinta malu donk cewek mengejar-ngejar cowok.

4.cewek gak mau putus dengan pacarnya disebabkan sicewek lambat datang bulan.

perempuan yang selalu bertahan saat diputisin penyebabnya adalah si cewek lambat datang bulan akibat hubungan seksual di luar nikah,sehingga sang wanita ketakutan di tinggal oleh pacarnya.

5.sicewek mengejar pasangannya karena terkena guna-guna.

cewek yang selalu berharap kepada pacarnya karena si cewek terkena guna-guna yang di lakukan oleh sicowok keadaan ini membuat seseorang wanita ingin selalu menjumpai sicowok hatinya selalu teringat sicowok pasangan atau pacarnya walaupun laut menjadi penghalangnya dia akan arungi untuk mengejar cinta si cowok.

6.wanita sudah berumur akan mengejar cowok.

usia seorang wanita yang sudah berumur atau sudah lewat daripada masa di atas 27 tahun akan bertahan dan tidak ingin putus dari pacarnya karena merasa dirinya tidak mendapatkan pasangan lagi sehingga ia bertahan pada cintanya.

7.cewek bertahan pada pacarnya karena takut dijodohkan.

fakta ke 7 perempuan selalu berharap pada pacarnya karena si cewek takut di nikahkan dengan jodoh yang di pilihkan oleh orang tuanya yang membuat si cewek bertahan dan takut kehilangan pacarnya.
7 rahasia wanita mengejar pria ini bisa menjadi panduan untuk tetap menjaga diri khusus bagi kaum wanita/hawa sebelum nasi jadi bubur untuk kaum adam jika anda benar-benar mencintainya jangan pernah sentuh ia pelihara,jaga dan rawatlah ia karena anda adalah imamnya seorang wanita,sehingga wanita tidak selalu berharap dan mengejar-ngejar cinta seorang pria.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 17 Feb 2015 03:05 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Luluh hati isteri, suami tiduri kawan baik ibu sendiri

Posted: 16 Feb 2015 11:01 PM PST

Gambar hiasan
Kuala Lumpur: Luluh hati seorang isteri apabila mengetahui suaminya ditangkap khalwat bersama janda berusia 25 tahun yang juga jiran ibunya dalam kejadian di sebuah kondominium di Taman Sri Gombak, di sini, petang kelmarin.

Wanita berusia 40 tahun itu berkata, hatinya hancur apabila mengetahui suaminya tergamak melakukan perbuatan jijik itu bersama wanita lain tambahan pula janda berkenaan jiran kepada ibunya yang menetap di sebuah pangsapuri di Sri Gombak.

"Ibu kepada janda itu berkawan baik dengan ibu saya, malah mereka saling mengenali antara satu sama lain.

"Tidak sangka, selama ini mereka menjalinkan hubungan, malah sehingga ke bilik tidur," katanya mengakui dalam proses perceraian bersama suaminya itu.

Wanita itu berkata, hubungannya dengan suaminya semakin retak sejak setahun lalu dan ia semakin memuncak sejak awal tahun ini gara-gara pihak ketiga.

"Sekiranya saya bertanya mengenai hubungannya dengan wanita lain, dia (suami) akan marah, malah membelasah saya dengan teruk.

"Bulan lepas, saya turut dihentak dengan telefon bimbit kerana cuba membaca mesej pesanan ringkas (SMS) dalam telefonnya.

"Bila didesak, suami tidak mengaku curang sehinggalah saya diberitahu dia tangkap khalwat," katanya yang pernah membuat laporan polis berhubung tindakan suaminya.

Ibu kepada dua anak itu berkata, dia reda dengan apa yang berlaku walaupun suaminya tergamak menduakannya selepas 12 tahun hidup bersama.

"Saya hanya berserah kepada takdir, kalau perpisahan menjadi penyelesaian, saya reda demi kebaikan saya dan anak," katanya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/31321#sthash.ZkBEyeri.dpuf

Pengurus syarikat penerbangan dicekup bersekedudukan

Posted: 16 Feb 2015 09:22 PM PST

Kuala Lumpur: Berlagak sebagai suami isteri dengan membawa kanak-kanak berusia dua tahun bagi mengaburi penduduk sebelum melakukan maksiat.

Bagaimanapun, perbuatan sumbang sepasang kekasih itu terbongkar hasil serbuan ahli jawatan kuasa masjid (AJK) Masjid al-Khairiyah Taman Sri Gombak bersama anggota polis dalam kejadian di sebuah kondominium di Taman Sri Gombak, di sini, petang kelmarin.

Dalam serbuan kira-kira jam 6.30 petang, lelaki berusia 40-an terbabit ditemui berseluar pendek manakala pasangannya ditemui menyorok sambil memeluk anaknya berusia dua tahun di bahagian dapur.

Menurut sumber, wanita berusia 25 tahun itu berstatus janda dipercayai kerap mengunjungi kondominium disewa lelaki terbabit sejak beberapa bulan lalu.

"Hasil pemeriksaan menemui beberapa kondom milik lelaki terbabit yang juga merupakan pengurus sebuah syarikat penerbangan," katanya kepada Harian Metro

Hanya sempat berkain pelikat

Posted: 16 Feb 2015 08:30 PM PST

BANDARAYA MELAKA - Empat lelaki warga asing, termasuk seorang yang hanya sempat memakai kain pelekat, lintang-pukang melarikan diri ke dalam sebuah semak berhampiran rumah mereka di Semabok di sini apabila diserbu sepasukan penguatkuasa Jabatan Imigresen negeri awal pagi semalam.

Pegawai penguatkuasa terpaksa meredah semak di kawasan berkenaan untuk mencari mereka, sebelum berjaya menahan mereka kira-kira 30 minit kemudian.
Tiga lagi rakan serumah mereka tidak sempat melarikan diri dan berjaya ditahan anggota penguatkuasa Jabatan Imigresen.

Pengarah Imigresen negeri, Mahpof Mahmood berkata, pihaknya percaya terdapat 14 pendatang di dalam rumah berkenaan, di mana tujuh daripada mereka sempat melarikan diri.

Beliau percaya mereka berjaya melarikan diri apabila beberapa ekor anjing yang ditambat di luar rumah menyalak semasa anggota penguatkuasa menghampiri rumah berkenaan, sekali gus memberi amaran awal kepada mereka.

Menurutnya, anggota penguatkuasa turut berjaya menahan enam lagi Pati di dua lokasi lain iaitu di sebuah pusat hiburan di Malim dan sebuah lagi rumah di Semabok.

"Seramai 13 Pati membabitkan empat warga Myanmar, tiga warga India dan masing-masing seorang warga Indonesia, Bangladesh dan Vietnam berjaya ditahan," katanya di sini semalam.

Kesemua mereka kini ditahan bagi siasatan di bawah Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 kerana masuk dan tinggal di negara ini tanpa pas atau permit yang sah.

Selain itu mereka turut disiasat di bawah Peraturan 39b Peraturan-Peraturan Imigresen 1963 kerana melanggar syarat pas, dan Seksyen 15(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 kerana tamat tempoh permit.

Kesemua mereka kini ditahan di Depoh Tahanan Imigresen Machap Umboo untuk siasatan lanjut.

Makan nasi bungkus sebelum berasmara

Posted: 16 Feb 2015 07:45 PM PST

CHANGLOON - Hasrat sepasang kekasih mahu memadu asmara di sebuah hotel bajet tidak kesampaian apabila diserbu pihak berkuasa dalam satu operasi yang diadakan, awal pagi kelmarin.

Dalam serbuan dilakukan Pejabat Agama Islam Darah Kubang Pasu itu, pasangan berusia 25 dan 19 tahun itu mengambil masa kira-kira 10 minit selepas pintu bilik mereka diketuk.

Ketika pintu dibuka, lelaki berkenaan cuba membuat aksi selamba dengan memakan nasi tanpa menghiraukan kehadiran pihak berkuasa.

Pegawai Agama Daerah Kubang Pasu, Syeikh Mohd Radzi Abdul Mutalib berkata, pemeriksaan dijalankan ke atas pasangan itu mendapati mereka tidak mempunyai sebarang ikatan sah.

Menurutnya, siasatan mendapati lelaki tersebut berasal dari Johor dan seorang kakitangan awam yang bertugas di Kedah.

"Manakala wanita tersebut berusia 19 tahun berasal dari Tunjang, Jitra. Kita mengambil tindakan dengan menahan pasangan ini kerana bersekedudukan dan disyaki berkhalwat," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Syeikh Mohd Radzi berkata, pasangan tersebut dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu.

"Dalam operasi kali ini kita membuat serbuan di enam hotel bajet sekitar Kubang Pasu yang menjadi tumpuan dijadikan lokasi maksiat," jelasnya.

Sementara itu dalam kes berasingan, seorang remaja bawah umur dicekup berdua-duaan dengan kekasihnya yang juga seorang pelajar institut pengajian tinggi awam (IPTA) di sebuah rumah sewa di Taman Siswa II, Jitra, pagi kelmarin.

Dalam serbuan jam 9 pagi itu, remaja lelaki berusia 19 tahun itu mengambil kesempatan membawa pulang teman wanitanya berusia 16 tahun yang masih bersekolah ke rumah ketika ketiadaan rakan serumah lain.

Bertindak atas maklumat orang awam, penguat kuasa Pejabat Agama Islam Darah Kubang Pasu membuat serbuan ke atas rumah sewa penuntut IPTA itu.

Sheikh Mohd Radzi berkata, pihaknya mengambil tindakan menahan pasangan ini mengikut Seksyen 25 Enakmen Jenayah Syariah kerana disyaki berkhalwat.

Alasan pelik untuk lelaki ini lakukan seks dengan puluhan mayat

Posted: 16 Feb 2015 06:06 PM PST

Accra (Ghana) - Seorang pekerja di rumah mayat di sebuah hospital di sini mengaku banyak kali membuat hubungan seks dengan mayat wanita kerana sukar untuk mendapatkan kekasih.
Lelaki itu, Sharkur Lucas mendakwa perbuatan berkenaan sebahagian daripada latihan biasa di tempat kerjanya.

Lucas memberitahu seorang wartawan stesen televisyen Adom TV bahawa dia sukar untuk mendapatkan teman wanita kerana pekerjaannya itu menakutkan mereka.

"Saya mahu berkahwin, tetapi ramai gadis enggan berkahwin dengan saya kerana saya bekerja di rumah mayat.

"Saya boleh memuaskan nafsu saya di rumah mayat ini kerana tiada wanita di luar sana yang mahu keluar dengan saya," katanya.

Lucas juga mendakwa dia diminta tidur dengan mayat wanita oleh penyelianya kerana ia sebahagian latihan di tempat kerja. Saya diarah untuk tidur dengan mayat kerana ia adalah satu bentuk latihan sekiranya anda bekerja di rumah mayat.

"Latihan ini perlu dilakukan kerana selepas anda tidur dengan mayat anda tidak takut dengan mayat lagi," ujarnya.

Sejak wawancara berkenaan, Lucas dipecat majikannya dan dia kini diburu pihak polis.

Lucas juga menafikan dia mempunyai masalah mental selepas wartawan stesen televisyen berkenaan bertanyakan sekiranya dia menghadapi masalah kesihatan.

"Saya ok, saya ok," tegasnya. - Agensi

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/31366#sthash.tqhCiQ6g.dpuf

Apa Yang Tersirat

Posted: 17 Feb 2015 01:38 PM PST

Apa Yang Tersirat


Lepas Anwar Masuk Penjara- Timbul Pula Jawatan TPM

Posted: 17 Feb 2015 04:22 AM PST

SELEPAS Nurul Izzah-anak papa, kini si jambu pula Rafizi Ramli, mengaku, bahawa Anwar ditawarkan jawatan TPM selepas PRU-13, malah ditambah lagi dengan 4 jawatan kabinet. Cuba, kira-kira apa untungnya Najib tawarkan jawatan itu? Bn mmenang dengan kelebihan 58 kerusi berbanding Pakatan Rakyat. Bn selesa membentuk kerajaan, cuma, tiada kuasa 2/3 di dewan rakyat. Zaman sekarang ini, sesebuah kerajaan yang dibentuk tidak perlulah kuasa 2/3, sebaliknya hanya cukup dengan kuasa kelebihan yang ada.

Oleh kerana tiada isu yang boleh diputar belit, dan untuk menutup aib Anwar, maka dibuat-buat cerita yang tidak masuk akal.

Sakit Belakang Anwar- Senjata Diguna Pencacai Anwar

Posted: 17 Feb 2015 02:48 AM PST

STARATEGI Anwar adalah menggunakan SAKIT BELAKANG untuk meminta simpati, seperti mana yang beliau lakukan pada 1998-2001. 

Melalui Reformasi 1.0 yang bermula tahun 1998, para pencacai Anwar mempergunakan strategi sakit belakang, sebagai pemudah cara untuk menarik simpati.

Pada musim reformasi 1.0, Anwar mendapat simpati daripada penyokong Pas, atas sebab itu, setiap perbicaraan mahkamah, puluhan ribu penyokong Pas berbondong-bondong di mahkmah, namun pada akhir-akhir ini, sokongan penyokong Pas sangat berkurangan, atas sebab itu, pada 10 Februari lalu, hanya kira-kira 1000 penyokong beliau berkumpul di Istana Kehakiman, Putrajaya.

Anwar sebenarnya tahu bahawa beliau bakal bersalah berdepan dengan sodomi II, atas sebab itu pada mulanya beliau bersetuju meminta suaka politik daripada negara luar, namun seminggu sebelum 10 Februari, beliau membuat keputusan tidak mahu menerima tawaran suaka politik, akan tetapi lebih suka masuk penjara, untuk menggerakan Reformasi 2.

Salah satu langkah Anwar, menubuhkan pesaing dalam PAS melalui PasMa, jika sekiranya beliau gagal menerima sokongan daripada Pas. PasMa, DAP, dan PKR akan menjadi tulang belakang reformasi 2.0

March To Freedom yang dilancarkan keluarga Anwar yang diketuai anak kedua Anwar- Nurul Nuha, malah salah seorang pemimpin Pas Dr Hatta Ramli dilantik sebagai Pengarah Strategi untuk luar negara.

Menurut hemat Anwar dan para strtegis beliau, kononnya Pakatan Rakyat akan lebih mudah menawan Putrajaya, jika Anwar dalam penjara, atas sebab Presiden PKR, yang juga isteri kepada Anwar mempergunakan istilah ANWAR BEKORBAN MASUK PENJARA DEMI RAKYAT. Walaupun istilah itu, dikalangan anti Anwar, tidak membawa kesan apa-apa, atas sebab tidak sedikitpun menampakkan, bahawa Anwar melakukan pengorbanan.

Anwar Dalam Penjara- N Surendran Dan Latheefa Koya Yang Menyibuk

Posted: 16 Feb 2015 09:49 PM PST

ANWAR yang masuk penjara, N Surendran dan Latheefa Koya pula yang menyibuk. Mereka berdua ini cuba menggambarkan, bahawa Anwar tidak nyenak tidur sebab tilam hanya 2 inci, susah buang air kerana tandas berbentuk mencangkung, susah mandi kerana hanya pakai air dari baldi, susah menulis kerana tiada kerusi dan meja, tidak dapat tenggok CNN kerana tiada TV, tidak dapat tweet kerana tiada handphone, tidak dapat jalan-jalan kerana dihalang tirai besi.

Kalau dalam penjara seperti bilik hotel lima bintang, maka beramai-ramai orang masuk penjara. Penjara adalah satu tempat yang hanya menyediakan asas minima bagi keperluan banduan, kerana penjara adalah tempat untuk bermuhasabah diri dan menyesali tindakan yang melanggar undang-undang, selain berserah diri pada Allah untuk meminta keampunan.

Betapa ramai penyokong Anwar tidak percaya, bahawa pemimpin mereka melakukan jenayah, tetapi lagi ramai yang percaya bahawa pemimpin pembangkang itu melakukan kesalahan jenayah.

Tujuh tahun diberikan kepada Anwar membela diri, dengan barisan peguam yang ramai dan handal-handal. Ambilah iktibar, bahawa manusia hanya boleh merancang, Allah juga yang menentukan. Mereka yang mempertikai jatuhnya hukuman kepada Anwar, seolah-olah mempertikai ketentuan Allah S.W.T. Tiada manusia yang terlepas daripada ketentuan Allah, termasuk juga lima Hakim Mahkamah Persekutuan yang sebulat suara mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan 5 tahun penjara yang dikenakan mahkamah itu kepada Anwar pada 7 Mac 2014.

Selama 7 tahun peluang diberikan kepada Anwar dan para peguam beliau, akan tetapi tiada seorangpun daripada mereka mempertikai fakta kes, iaitu DNA yang terdapat pada sperma yang diambil daripada dubur mangsa, bukan milik tertuduh.

Selama 7 tahun diberikan peluang, tiada seorangpun daripada peguam Anwar dan para peguam beliau menafikan, bahawa sosok tubuh yang terdapat dalam CCTV di Kondominum di mana perlakuan seks luar tabii itu berlaku bukan Anwar. Tidak sama dengan video seks yang didedahkan Trio Datuk T, di mana Anwar boleh-boleh mengatakan bahawa pelaku itu bukan beliau, melainkan seseorang yang menyerupai beliau.

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan