Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Khamis, 16 Oktober 2014 at 1:01 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 16 Oct 2014 11:52 AM PDT

PEJUANG BANGSA


RAKYAT HAKIM NEGARA CIPTAAN ANWAR MENIRU FILEM THE DARK KNIGHT RISES !!

Posted: 16 Oct 2014 06:43 AM PDT



Sudah tentu ramai melihat filem The Dark Knight Rises di mana Banne menjadikan rakyat & penjenayah sebagai HAKIM bagi menghukum Polis dan individu tidak disukai mereka.

Jadi drama terbaru RAKYAT HAKIM NEGARA oleh PKR   pada 28 October ini   juga turut mempunyai persamaan dan dilihat mahu mengheret   rakyat sebagai HAKIM  untuk menentukan hukuman jenayah dilakukan pemimpin agong mereka Anwar Ibrahim

Tetapi bila melibat komen majoriti di FB Anwar Ibrahim , sebenarnya ramai rakyat sudah muak dengan hasutan Anwar dan konco-konconya yang langsung tidak hormat undang-undang negara.








Apa ni duk menghasut rakyat nak jadi hakim dpn mahkamah ni... macam dah tau keputusan.. ni dah menghasut ni... ni dah menghina mahkamah dah ni.. biarlah mahkamah buat keputusan... bila keputusan sebelah dia... puji melangit.. adil lah... bila sebaliknya ni lah yg nak jadi.. hormatlah sikit undang2 negara.. nanti bila hang memerintah org buat mcm ni .. mcm mana... bodoh takleh bagi kat org sikit... 

Isu 'Langkah Kajang' yang gagal dan memalukan Anwar Ibrahim, isteri beliau, Lim Guan Eng dan bapanya, Lim Kit Siang dan seluruh kepimpinan Pakatan Pembangkang juga dijadikan contoh yang nyata tentang wayang kulit Pembangkang yang memperalatkan rakyat untuk kepentingan mereka sahaja.
Kau dah pijak khalid ibrahim, sekarang kau nak minta tolong dengan orang Selangor pulak.

Dato bila susah guna rakyat....bila trdesak guna rakyat buat benteng....membela...Dato tahu tak yg kami ni. ....dok perhatikn....tingkahlaku org2 Dato..penat....tau....sepatutnya Dato…..kena konsisten...la.....apa yg rakyat nak...bela.....bukan lawan....bela bersama2 menjadi kawan...sya rasa klau Dato sama buat krja dgn Umno...BN..Dato malu ke....lagi tingi saham politik Dato...penat....Dato...kami tak nk la jdi rakyat yg tak bermaruah.....tolong..ikut undang2 yg ada....bukan hari2 Melayu berpecah....penat la.....k....sya tak join.....sya bnyk kerja…


Bosan... tak ada lain. Asyik nak mempergunakan rakyat untuk kepentingan diri sendiri. Tak pernah nampak yang baik korang buat untuk rakyat. Semua yang korang buat memecahkan orang melayu , merendahkan martabat islam , mengugat perlembagaan dan sistem beraja , perhimpunan jalanan yang tak berfaedah dsb. Insaflah. Jangan kucar kacirkan malaysia.

IPOHMALAY

Posted: 16 Oct 2014 09:05 AM PDT

IPOHMALAY


Kaedah petugas komuter Jakarta hukum peragut

Posted: 16 Oct 2014 06:06 AM PDT

Di Jakarta, penyeluk saku atau peragut yang tertangkap melakukannya di stesen keretapi, akan dipermalukan oleh petugas keretapi dengan dipamerkan separa telanjang untuk dicemuh oleh masyarakat. 




Jakarta - Seorang pencopet bernama Feryanto ditelanjangi di Stasiun Manggarai pada Rabu (15/10). Feryanto diduga merupakan pencopet dengan modus menyilet tas. 


"Setalah (Feryanto) dibawa ke pos dan digeledah, kedapatan ada HP HTC Android dan potongan silet yang dililit dengan tensoplas," kata Manager Komunikasi PT KCJ Eva Chairunisa kepada detikcom, Kamis (16/10/2014).



Penangkapan Feryanto berawal saat ada penumpang yang berteriak 'copet' saat KRL berhenti di Stasiun Manggarai. Kemudian petugas kemananan Yosef dan Tamy mengamankan Feryanto yang diduga melakukan pencopetan tersebut. 



"Korbannya bernama Desian, warga Bekasi Timur. Kalau pelakunya merupakan warga Bogor," katanya. 





Jakarta - PT KAI menyatakan sengaja memajang copet yang tertangkap di kereta sebelum menyerahkannya ke polisi. Hal ini agar pengguna KRL mengenal dan mewaspadai para pencopet ini. 


"Ada beberapa copet yang sudah dua atau tiga kali tertangkap, karena itu para copet ini sengaja dipajang agar penumpang tahu wajahnya," kata Kahumas PT KAI daops I Agus Komarudin kepada detikcom, Senin (18/8/2014). 



Agus mengatakan, salah satu barang yang sering diambil pencopet adalah ponsel. Hal ini karena saat dalam parjalanan pengguna KRL memang kerap menggunakan alat ini. 



"Biasanya gadget yang diambil, tapi dompet juga kadang diambil," katanya. 

Ulil Abshar tetap 'hadiri' persidangan melalui Skype, walaupun disekat masuk Malaysia

Posted: 16 Oct 2014 01:05 AM PDT

Walaupun disekat dari memasuki Malaysia untuk tujuan menghadiri pembentangan sebuah seminar di Kuala Lumpur, Sabtu ini, pengasas jaringan Islam Liberal telah memilih untuk mengadakan sidang video melalui Skype untuk acara tersebut, dari Indonesia.

Ulil Abshar Abdalla yang merupakan teman baik Anwar Ibrahim, menyebut tiada masalah walau dirinya telah disekat dari memasuki Malaysia untuk sidang itu kerana kini teknologi dapat membantunya.



Kamis, 16/10/2014 10:51 WIB

Begini Gaya Ulil Ber-skype Ria Kala Dicekal Malaysia

Ropesta Sitorus - detikNews

Jakarta - Pendiri Jaringan Islam Liberal (JIL) Ulil Abshar Abdalla ber-skype ria. Lewat foto yang diunggah istrinya di twitter, Ienas Tsuroiya menyebut bahwa pencekalan yang dilakukan Malaysia bisa dipatahkan dengan menggunakan tekhnologi.

Ulil dilarang masuk ke Malaysia terkait undangan sebagai pembicara dalam diskusi pada 18 Oktober yang bertema fundamentalisme di Kuala Lumpur. Pelarangan itu bermula karena protes Persatuan Ulama Malaysia. Ulil dinilai tak mewakili umat Islam dan bisa mengganggu akidah.

Istri Ulil, Ienas atau yang akrab disapa Ines, mengunggah dalam akun twitternya @tsuroiya foto Ulil yang tengah ber-skype, pada Kamis (16/10/2014)

"Dicekal Malaysia? Nggak masalah.. Toh diskusi tetap bisa berjalan dengan bantuan teknologi.." tulis Ines. 

Dalam foto itu Ulil tampak duduk menghadap Laptop. Tak dirinci siapa yang diajak berkomunikasi lewat Skype itu.

Tak diketahui apakah foto itu saat Ulil menjadi pembicara di diskusi atau belum, mengingat diskusi baru digelar 18 Oktober. Bisa saja diskusi dimajukan jadwalnya. Ines yang dihubungi untuk konfirmasi telepon selulernya tak merespons.

Indonesia mahu Malaysia serius selesai isu sempadan laut

Posted: 15 Oct 2014 11:58 PM PDT

Presiden Indonesia Susilo Bambang Yudhoyono menyatakan nada kesalnya kerana persempadanan laut antara Indonesia dan Malaysia belum selesai.

Ia membuat perbandingan pula tentang sempadan laut Indonesia dengan Singapura, Filipina dan Timor Leste yang menurutnya telah selesai.

Tetapi apa yang tidak disebutkan olehnya ialah panjang sempadan laut Indonesia dan negara-negara yang disebutkan itu.

Lihatlah peta di bawah, adakah dengan sempadan laut sepanjang ini, segalanya mudah diselesaikan? Apakah usaha-usaha pakar maritim negara ini selama ini cuba diperkecilkan?




Malaysia diseru serius selesai isu sempadan laut

Oleh Saharuddin Musthafa

JAKARTA 15 Okt. - Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono menyeru Malaysia lebih serius dalam menyelesaikan masalah sempadan maritim dengan negara ini.

Menurut beliau, perbincangan yang diadakan dengan kerajaan Malaysia selama ini masih belum menemukan jalan penyelesaian berbanding dengan negara-negara serantau lain.

"Perbincangan mengenai isu sempadan maritim dengan Malaysia kurang mencapai kemajuan," kata Susilo selepas mengadakan pertemuan dengan pasukan Penetapan Sempadan Maritim di sini kelmarin.

Sehubungan itu, media tempatan melaporkan, Susilo yang akan menamatkan perkhidmatan sebagai Presiden Indonesia pada 20 Oktober ini mengharapkan Malaysia agar segera membincangkan mengenai persoalan itu agar dapat diselesaikan dengan secepat mungkin.

"Saya menyeru pada Malaysia, mari kita serius dalam semangat tinggi dan tulus untuk menyelesaikan masalah ini," katanya.

Dalam laporan media tempatan, Susilo memberitahu, perbincangan isu sempadan maritim dengan negara jiran lain seperti Singapura, Filipina dan Timor Leste berjalan lancar.

Pada masa sama, Susilo berkata, beliau menyerahkan kepada penggantinya, Joko Widodo atau Jokowi untuk meneruskan perbincangan dengan Malaysia berhubung perkara itu.

Empat kawasan sempadan laut yang masih belum dapat ditetapkan dua negara itu melibatkan Selat Melaka, Melaka Selatan, Laut Cina Selatan dan Laut Sulawesi. - UTUSAN



Jika Rakyat Hakim Negara, Anwar layak dipenjara seumur hidup

Posted: 15 Oct 2014 06:30 PM PDT

Jika dihitung undi popular yang diwawarkan, ya, 48% pengundi tidak menyokong Pakatan Rakyat dan tentulah merupakan kalangan mereka yang tidak percaya, muak, menyampah dan getik dengan Anwar Ibrahim.

Manakala jika dilihat dari trend ahLIPAS - ahLIPAS yang lebih rela mencium pungkok DAP , tidak sedikit juga dari mereka yang tidak percaya, muak, menyampah dan getik dengan Anwar Ibrahim.

Jika dihitung-hitung lagi dicampur dan ditolak, terdapat lebih 50% rakyat negara ini yang tidak percaya, muak, menyampah dan getik dengan Anwar Ibrahim.

Itu sudah tentulah menjadi angka majoriti.

Maka jika "Rakyat Hakim Negara",  istilah tersebut, walaupun retorik tergampang abad ini, jika dipraktikkan, Anwar Ibrahim mungkin dipenjarakan oleh majoriti rakyat seumur hidup.

Janganlah menganut doktrin orang gila. Kerana orang gila tidak nampak apa yang akhirnya akan memakan diri.


tunku

Posted: 16 Oct 2014 03:05 AM PDT

tunku


Hisham: I will not protect my brother if he is in the wrong

Posted: 16 Oct 2014 01:29 AM PDT

Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein has denied any involvement in the awarding of a liquor-labelling contract to his younger brother, Datuk Haris Onn.

"I don't know what my brother gets up to. I do not have any knowledge or involvement in what he does.

"If there is some discrepancy, then he should be answerable," answered Hishammuddin when queried on the issue by reporters at a press conference at the Parliament lobby on Thursday.

"As far as I know, he has not benefited from my present ministry or any previous ministry which I have held in the past.

"I will leave (the issue) to the authorities. He will not have personal protection from me if he is in the wrong," added Hishammuddin.

He stressed that he had a principle against awarding any contracts to family members, as it would be a conflict of interests.

On Wednesday, Petaling Jaya Utara MP Tony Pua questioning the award of the RM77mil concessions contract from the Royal Malaysian Customs Department to Haris' company, Lembah Sari Sdn Bhd.

The contract to print security labels for liquor products was awarded via direct negotiation, said Pua.

Lembah Sari Sdn Bhd is also employed by the Royal Malaysian Customs Department to print security labels for cigarettes.

Panglima Perang Cyber

Posted: 15 Oct 2014 11:43 PM PDT

Panglima Perang Cyber


@Zahid_Hamidi gives statement to police over DAP report | @501Awani

Posted: 15 Oct 2014 10:31 PM PDT



KUALA LUMPUR: Home Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said today he gave a statement to the police on Monday over a recent police report lodged by the DAP against him.

He said he placed total trust in the police to conduct an investigation on the statement.

"I provided the police with an audio-visual recording and a transcript of my speech. I place full trust in the police to conduct an investigation on the minister in charge of police affairs," he told reporters at the lobby of Parliament.

Perak DAP had lodged a police report against Ahmad Zahid alleging that he had made a seditious remark in a speech on Sept 22, during the campaign for the Pengkalan Kubor state by-election, relating to the demonstration in Kuala Kangsar, Perak, during the Perak constitutional crisis of 2009.

Inspector-General of Police Tan Sri Khalid Abu Bakar last week dismissed an allegation that the police practised double standards over investigations related to the Sedition Act and said the police would record a statement from the home minister.

Sent from my iPhone

Belantan

Posted: 15 Oct 2014 11:39 PM PDT

Belantan


Memalukan...!!! Anwar cedok CGT dari Barat?

Posted: 15 Oct 2014 11:33 PM PDT


Hasrat pakatan pembangkang untuk memperkenalkan Keuntungan Modal (CGT) sebagai alternatif kepada cukai barangan dan perkhidmatan (GST) membuktikan sikap tidak konsisten Ketua Pembangkang,  Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh) dalam mempertahankan hujahnya.

Tan Sri Annuar Musa (BN-Ketereh) berkata, pada 1993, Anwar yang ketika itu menjadi Menteri Kewangan pernah menyatakan di Dewan Rakyat bahawa beliau menolak cukai nilai tambah (VAT) iaitu sistem percukaian yang digunakan di negara-negara Barat.

Walau bagaimanapun, beliau memberitahu, Anwar kini berubah pendirian apabila mencadangkan dalam bajet pakatan pembangkang tentang pelaksanaan CGT mengikut model yang digunakan United Kingdom (UK).

"Terdapat banyak percanggahan berikutan ketidakupayaan Ketua Pembangkang untuk memahami tadbir urus ekonomi negara.

"Beliau juga mempunyai rekod buruk dalam tadbir urus ekonomi negara dan cuba menggunakan teori-teori Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) dalam keadaan negara menghadapi krisis ekonomi," katanya ketika membahaskan Bajet 2015 dalam sidang Dewan Rakyat hari ini.


Terdahulu, Anwar ketika membahaskan Bajet 2015 mencadangkan pelaksanaan CGT bagi menggantikan GST yang bakal dikuatkuasakan mulai 1 April depan.

Annuar menambah, ketidakupayaan Anwar untuk memikul tanggungjawab sebagai Menteri Kewangan terserlah apabila negara dilanda krisis ekonomi pada 1997.

Menurut beliau, Anwar cuma tahu mencedok, meniru dan mengambil teori-teori yang disalin daripada model-model ekonomi yang diperkenalkan oleh pihak lain.

"Namun, saya memahami beliau tiada latar belakang dalam bidang ekonomi dan bernasib baik kerana apabila memasuki arus politik UMNO, beliau mendapat kedudukan secara fast track," ujarnya.

Annuar berkata, krisis ekonomi negara yang semakin meruncing menyebabkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad terpaksa campur tangan bagi menyelamatkan keadaan.

Suara Politik
Belantan

Anwar semakin tertekan, Muhammad Shafee kekal?

Posted: 15 Oct 2014 07:19 AM PDT


Mahkamah Persekutuan hari ini berpendapat, pelantikan peguam Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah mengetuai pasukan pendakwaan dalam rayuan akhir kes liwat melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, tidak akan menjejaskan integriti rayuan itu yang akan didengar pada 28 dan 29 Oktober ini.

Panel lima hakim diketuai oleh Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria berpuas hati Muhammad Shafee layak mengetuai pasukan pendakwaan kerana pelantikan beliau selaku pendakwa raya dalam rayuan itu dilakukan mengikut Kanun Tatacara Jenayah serta budi bicara Peguam Negara yang termaktub di bawah Perlembagaan.

Mahkamah berpendapat, Anwar sepatutnya mencabar budi bicara Peguam Negara melantik Muhammad Shafee melalui permohonan semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi, bukannya dengan cara memfailkan notis usul di Mahkamah Rayuan.

Sehubungan itu, kuorum berkenaan berpendapat, tiada sebab untuk mereka mencampuri urusan Peguam Negara melaksanakan budi bicaranya melantik peguam tersebut dalam rayuan itu.

Mahkamah memutuskan demikian ketika menolak rayuan kali ketiga Anwar untuk menyingkirkan Muhammad Shafee daripada mengetuai pasukan pendakwaan dalam rayuannya bagi mengetepikan sabitan dan hukuman penjara lima tahun atas kesalahan liwat.


Keputusan sebulat suara itu turut dicapai oleh Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Md. Raus Sharif, Tan Sri Abdull Hamid Embong, Tan Sri Suriyadi Halim Omar dan Tan Sri Ahmad Maarop.

Sebelum ini, dua percubaan Anwar untuk menggugurkan Muhammad Shafee daripada mengetuai pihak pendakwaan dalam rayuan kes liwatnya telah ditolak sehingga ke peringkat Mahkamah Persekutuan.

Penghujung bulan ini, mahkamah tertinggi negara akan mendengar rayuan akhir Anwar terhadap keputusan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu yang menjatuhkan hukuman penjara lima tahun kerana meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Hakim Arifin ketika mengumumkan keputusan itu menyatakan, fakta-fakta yang dihujahkan di hadapan panel bersidang bukan merupakan alasan yang mencukupi untuk menggugurkan Muhammad Shafee daripada mengetuai pasukan pendakwaan.

Pada hemat panel itu, isu berhubung denda RM5,000 yang dikenakan oleh Lembaga Disiplin Pengamal Undang-Undang pada 5 Oktober 2012 terhadap peguam itu, selepas didapati melanggar Akta Profesion Undang-Undang 1976, tidak menyokong rayuan untuk menggugurkan beliau daripada pasukan pendakwaan.

Mahkamah turut mendengar isu bahawa Muhammad Shafee pernah bertindak selaku Pesuruhjaya Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) yang mendapati pegawai penyiasat dalam kes liwat, Judy Blacious Pereira bukan saksi yang boleh dipercayai ketika inkuiri terhadap penahanan lima peguam di Balai Polis Brickfields pada 2007.

Menurut Hakim Arifin, kuorum berkenaan berpuas hati bahawa tidak timbul konflik kepentingan berhubung dapatan suruhajaya itu kerana inkuiri tersebut tiada kaitan dengan rayuan kes liwat Anwar.


Sementara itu, Anwar ketika ditemui pemberita di pekarangan mahkamah menyatakan, pihaknya menerima keputusan itu dan bersedia mengemukakan rayuan yang akan didengar selama dua hari pada akhir bulan ini.

Ketika ditanya keadaan kesihatan peguam utama yang mengetuai pasukan pembelaan, Datuk Sulaiman Abdullah yang bercuti sakit selepas menjalani pembedahan lutut, Anwar menyatakan, peguam tersebut bersedia untuk mengemukakan rayuan.

Menurut Anwar, perkara itu dimaklumkan oleh Sulaiman kepada beliau dan isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail ketika mereka menemuinya minggu lalu bagi mengetahui perkembangan rayuan kelak.

Sementara itu, salah seorang peguam yang mewakili Anwar, R. Sivarasa turut memberitahu, cuti sakit Sulaiman berakhir semalam.

Anwar merayu keputusan panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Balia Yusof Wahi yang bersidang bersama Datuk Aziah Ali dan Datuk Mohd. Zawawi Salleh Panel mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari 2012 yang melepas dan membebaskannya daripada pertuduhan liwat.

Anwar, 67, disabit bersalah meliwat Mohd. Saiful Bukhari, 28, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, di ibu negara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 15 Oct 2014 11:38 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PUDIN DAH MAKIN MERAPU...NEW POLITIC SANGAT LE TUU...

Posted: 15 Oct 2014 10:35 PM PDT


Ternyata si Pudin ni semakin merapu-rapu.

Di kala majoriti rakyat ingin kekalkan Akta Hasutan bagi mengekang huru-hara, si Pudin ni yang juga ahli UMNO getik genyaa nak hapuskan Akta Hasutan?

Kenapa dah tak suka duduk dalam UMNO lagi dan minta dipecat supaya lebih banyak publisiti dapat akhirnya diangkat sebagai hero.

Pudin sedar beliau tidak ada apa-apa lagi dalam UMNO. Di Temerloh beliau dijatuhkan oleh orang UMNO yang menyampah dengan idea New Politiknya.

Di peringkat Pusat beliau dapat jawatan CEO Global Moderate Malaysia (GMM) - satu jawatan kesian dan ihsan PM untuk membantu mempromosikan wasatiyah, namun beliau seleweng dengan menyokong idea songsang pluralisme agama.

Lepas Akta ISA dan Ordinan darurat dimansuh, puak-puak songsang liberal nak hapuskan Akta Hasutan. lepas tu Akta Rahsia Rasmi (OSA) pulak.

Baguslah perjuangkan juga penghapusan Akta-Akta lain yang mengekang perbuatan jenayah dan terrorisme supaya kita bebas nak menghancurkan negara.

Teruskan Pudin kasi orang Temerloh dan Melayu semakin meluat dengan ko.

Kamu adalah aset terpenting yang dianugerahkan untuk menjahanamkan bangsa sendiri seperti Si Kitul yang membuka rahsia kekuatan Melaka kepada penjajah Portugis dulu.

Teruskan....pemimpin anugerah Tuhan dan PAS bersedia menerimamu setelah ketiadaan Thamrin.  

Bravo!

Apa yang tidak kena dengan #SwitchOff14 ?!!

Posted: 15 Oct 2014 08:23 PM PDT



Berita dari Astro Awani:

Penggiat industri televisyen gerak kempen Switch Off'14


Penggiat industri televisyen gerak kempen Switch Off'14
Penggiat industri televisyen gerak kempen Switch Off'14
KUALA LUMPUR: Wakil penggiat industri televisyen negara berhasrat untuk menghantar satu memorandum kepada kerajaan khususnya Kementerian Komunikasi dan Multimedia.

Menggelarkan kempen mereka sebagai Switch Off'14, memorandum tersebut terkandung 11 perkara yang bertujuan untuk menyampaikan peringatan dan pesanan tegas berkaitan industri perfileman dan televisyen agar diberikan perhatian oleh pihak kerajaan.

Astro AWANI difahamkan kempen Switch Off'14 disokong oleh beberapa persatuan dalam  Gabungan Persatuan Karyawan Filem Malaysia (GAFIM).

Antara persatuan yang dikatakan menyokong termasuk Persatuan Penerbit Televisyen Malaysia, Persatuan Penerbit Filem Malaysia (PFM), Seniman, Persatuan Pekerja Profesional Malaysia (PROFIMA) dan beberapa lagi.

Antara tumpuan utama memorandum tersebut adalah mewujudkan Akta Industri Kandungan Kreatif, memberikan penekanan terhadap isu hak harta intelek yang lebih adil dan munasabah, isu kadar harga dan pelarasan harga belian kandungan televisyen dan pengagihan slot televisyen yang lebih adil.

Turut diberikan perhatian adalah penubuhan sebuah badan yang mengawal selia industri televisyen dan penyediaan slot televisyen yang mengkhusus kepada kandungan bertema patriotik serta mendaulatkan citra budaya bangsa.

Tidak ketinggalan daripada aspek pengecualian cukai bagi syarikat-syarikat yang melabur dalam penerbitan program televisyen tempatan dan pembelian peralatan teknikal terkini untuk perkembangan positif industri televisyen.

Aspek kebajikan yang melibatkan pelakon, pekerja dalam industri filem seperti skim insuran khusus dan tabung kebajikan turut termasuk dalam isi kandungan memorandum tersebut.

Difahamkan gerakan tersebut bukan bertujuan untuk berlawan atau mengutuk kerajaan, sebaliknya ia bertujuan untuk memberikan penerangan kepada kerajaan akan masalah industri televisyen yang telah berlarutan sejak 20 tahun lalu.

Switch Off turut  bertujuan membantu kerajaan memahami situasi sebenar hingga ke peringkat akar umbi dan menyediakan cadangan untuk semua penggiat industri.

Sekaligus, dapat membantu kerajaan supaya memperkasakan agensi terlibat dan seterusnya  memenangi hati penggiat industri.

Satu sidang media untuk mengumumkan gerakan tersebut dijangka diadakan pada 21 Oktober depan.


Apa pendapat anda tentang Switch Off '14 ini? Secara tiba-tiba perkara ini timbul. Konon-kononnya Switch Off '14 ini merupakan gerakan solidariti para penggiat seni bagi menuntut Kerajaan agar lebih peka dengan nasib mereka.

Adakah anda peduli?

Adakah anda merasakan yang ianya akan memberikan sebarang faedah kepada penggiat seni mahu pun kepada kehidupan rakyat? Atau adakah ianya akan melonjakkan kualiti industri hiburan Negara ke satu tahap yang lebih tinggi?!!

Pernahkah anda terfikir yang gerakan Switch Off '14 ini sebenarnya satu agenda peribadi yang lahir kerana perasaan tamak 'seseorang' yang tidak dapat membolot kesemuanya?!!

Kita tidak menafikan bahawa memang terdapat segelintir penggiat seni yang nasib mereka seperti sudah jatuh ditimpa tangga. Malah ada sesetengahnya yang meninggal dunia dalam keperitan dan kesusahan hidup.

Namun persoalannya, adakah ianya salah Kerajaan semata-mata kerana mengabaikan mereka? Atau wujud politiking yang kuat serta sikap pilih kasih yang menebal dalam pertubuhan penggiat seni sendiri?!!

Di pihak Kerajaan, satu inisiatif telah dilakukan di bawah NKEA pada tahun 2011 bagi membela nasib para penggiat seni di negara ini di bawah satu bumbung atau ONE STOP CENTRE yang dikenali sebagai CREATIVE CONTENT INDUSTRY GUILD atau CCIG Malaysia. CCIG ini mendapat dana tahunan khas dari Pemandu melalui FINAS.

Baca lanjut mengenai CCIG di sini ---> http://ccigmalaysia.com/introduction



Berbalik kepada isu Switch Off '14 tadi, kami mendapati gerakan ini juga akan mengemukakan 11 tuntutan kepada pihak Kerajaan.


KUALA LUMPUR, 9 OKT 2014: Presiden Persatuan Penerbit Televisyen Malaysia Jurey Latif akan membentang 11 perkara bagi perhimpunan 'Switch Off 14' rancangan tergendala.
Kesemua perkara itu akan diberitahu secara umum menerusi sidang media pada 21 Oktober ini dan  juga diuar-uarkan di Facebook pada 15 Oktober untuk info yang berkaitan.
"Perkara yang akan dibentangkan itu meliputi pelbagai isu penting terutama kebajikan penerbit drama TV dan tenaga kerja belakang tabir. Saya tidak boleh jelaskan secara terperinci mengenai 11 perkara itu disini, kita tunggu masa sidang media," katanya dihubungi oleh Murai.com.my.
Menurutnya lagi, dia bersama penggiat industri akan berhimpun disesuatu tempat dan lokasinya masih belum dimuktamadkan.
"Kami akan mengadakan perhimpunan ini tidak lama lagi bagi memperjuangkan hak kebajikan dan tuntutan yang perlu oleh pengiat-pengiat drama TV tempatan," ujarnya.
Kebanyakkan tenaga kerja dibelakang tabir tidak mempunyai hasil pendapatan yang tetap. Sehingga berusia 60 tahun, mereka terpaksa juga bekerja demi menyara kehidupan seharian. 


Apa yang anda nampak tidak kena dengan maklumat di atas?!!

Ya, bagaimana Pengerusi CCIG yang mendapat dana tahunan (malahan gaji yang lumayan setiap bulan) pula yang mengetuai gerakan "jalanan" seperti Switch Off '14 ini?!! Perkara ini seumpama YAB PM turun ke jalanraya bagi menuntut pihak Kerajaan menurunkan kembali harga Petrol!!!

Hahaha...

Mengapa Pengerusi CCIG ini tidak menggunakan kedudukannya bagi menyampaikan semua tuntutan tadi secara berhemah melalui proses musyawarah?!! Lagi pun bukankah dalam fungsi dan peranan asal CCIG itu tadi sudah mencakupi kesemua perkara yang dituntut tersebut? Mengapa semenjak 2011 perkara ini GAGAL direalisasikan?

Kami tidak mahu mengheret isu peribadi dalam hal ini walaupun terdapat desas-desus yang mengatakan bahawa dana tahunan CCIG telah dihabiskan untuk perbelanjaan individu tertentu dan bukannya untuk membela nasib rakan penggiat seni. Kami juga difahamkan gerakan ini dimulakan bagi tujuan mengugut untuk mendapatkan kuota slot televisyen yang lumayan.

Pesanan kami kepada para penggiat seni yang lain: Jangan terperangkap atau terpedaya dengan agenda peribadi individu tertentu! Pastikan anda semua mendapat maklumat yang sahih tentang perkara ini sebelum bertindak menyokong Switch Off '14. Jangan diperbodohkan untuk menuntut sesuatu yang baru untuk orang lain, sedangkan hak anda yang ada sebelum ini pun habis dilodehkan!!!

Buat Pengerusi CCIG: Gunakan kedudukan dan hemah anda untuk menyelesaikan perkara ini secara baik. Jangan jadi seperti anjing tersepit yang menggigit tangan tuannya kembali!!!



SESAK DUIT BULAN INI? ANWAR TAWARKAN KERJA DAN PENDAPATAN BUAT RAKYAT MALAYSIA.

Posted: 15 Oct 2014 07:53 PM PDT


Belum jadi Perdana Menteri lagi Anwar telah menunjukkan contoh terbaik membuka dan memberikan peluang kerja kepada rakyat.

Jawatan yang ditawarkan begitu besar.

Mungkin gajinya setaraf JUSA kalau di sektor kerajaan.

Jadi hakim tu...

Mana-mana pihak yang dilantik menjadi hakim bolehlah menuntut gaji dari pihak Anwar atau dari mana-mana cabang PKR di seluruh negara.

Kalau tiada jawatankuasa di pejabat-pejabat PKR, anda boleh pergi ke rumah ketua-ketua cabang samada ketua Wanita, AMK, Srikandi, Bendahari atau Biro Ekonomi PKR untuk menuntut gaji dan upah sebagai hakim negara.

Jika mereka tiada di rumah anda boleh mengambil apa-apa barang yang berharga di rumah ketua-ketua cabang ini kerana harta-harta mereka adalah harta rakyat yang telah difaraidkan kepada rakyat.

Jadi jangan lepaskan peluang keemasan ini kerana pihak UMNO dan Barisan Nasional (BN) sendiri tidak pernah menawarkan peluang kerja sebegini.

Inilah peluang rakyat mendapat wang poket secara mudah bagi mengharungi peningkatan kos sara hidup akibat pengurangan subsidi bahan api di negara ini. 


Kiranya Anwar dijatuhi hukuman penjara, pihak PKR akan melipat gandakan lagi gaji dan bonus kepada rakyat untuk turun dijalanan. 

Jangan khuatir segala kemudahan pengangkutan, makan-minum, penginapan, bil perubatan, yuran guaman dan sebagainya akan disponsor oleh dana-dana yang baru pihak PKR perolehi dari rakan-rakan strategik di dalam dan luar negara.

Apa lagi jom kita mintak duit dari Anwar!  


SELEPAS TAMRIN, SEORANG LAGI BEKAS PEMIMPIN UMNO TURUT KELUAR PAS

Posted: 15 Oct 2014 05:18 AM PDT

Anak bekas Timbalan Perdana Menteri Mohd Tamrin Abdul Ghafar hari ini menghantar surat kepada Setiausaha Agung PAS menarik diri dari menjadi ahli parti Islam itu, lapor The Malaysian Insider.

Tamrin berkata beliau tidak lagi menganggotai PAS berkuatkuasa hari ini.
"Adalah diharapkan pihak Yang Berbahagia Datuk dapat mengemaskinikan rekod keahlian saya berkaitan keputusan ini," kata Tamrin.
Ibu pejabat PAS mengesahkan penerimaan surat bertajuk "Menarik diri sebagai ahli PAS" daripada Tamrin itu.
Dua tahun lepas, pada 11 Ogos 2012, Tamrin menyerahkan borang keahlian sebagai ahli PAS kepada presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada majlis peringatan Badar Al Kubra di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad, Gombak.
Menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 tahun lalu, beliau turut sama dilihat membantu kempen PAS dan Pakatan Rakyat (PR).
Tamrin dilaporkan mula tidak senang dengan PAS sejak kemelut pelantikan menteri besar Selangor yang menyaksikan pertembungan antara parti itu dengan rakannya dalam PR.
Seorang lagi bekas pemimpin kerajaan dijangka akan turut serta mengikuti jejak Tamrin. Kekecewaan mereka banyak disebabkan oleh krisis Menteri Besar Selangor di mana PAS berpecah belah di antara golongan Pro Ulamak dan Pro Anwar. 

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 15 Oct 2014 11:31 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Terjerit-Jerit Rakyat Minta Akta Hasutan Di Kekalkan, Tapi Mamat Nie...

Posted: 15 Oct 2014 10:00 PM PDT

Dia nie orang umno, tapi bawa suara pembangkang...

So ahli umno dan rakyat tak payah la terjerit-jerit mintak akta hasutan di kekalkan...

Pasalnya pemimpin besar umno sendiri setuju akta itu di hapuskan...

So ape cerita...???




Harga Minyak Dunia Dah Turun, Harap Gomen Turunkan Harga Minyak Di Malaysia...

Posted: 15 Oct 2014 07:00 PM PDT

Menurut AFP, harga minyak dunia kini $83.37 se-tong, kali terakhir harga minyak turun adalah dua tahun lepas iaitu $80.37 se-tong.

Dengan penurunan harga minyak dunia nie, aku berharaplah agar kerajaan yang perihatin dengan nasib rakyat terbanyak nie, bermurah hati la untuk turunkan harga minyak.

Menurut laporan AFP, punca harga minyak kini turun adalah kerana "over supply" dengan bahasa kampung bekalan minyak dunia berlambak-lambak, so dunia sekarang nie tak ada masaalah kekurangan stok minyak, bila dah berlambak sangat bekalan, maka tak logik untuk harga minyak di naikan...


The Unspinners

Posted: 15 Oct 2014 11:10 PM PDT

The Unspinners


DAP teruskan sejarah penjajah lupuskan Melayu dari Pulau Pinang

Posted: 15 Oct 2014 08:37 PM PDT


Dari buku-buku sejarah yang digunakan untuk pembelajaran di sekolah, mahupun di pusat-pusat pengajian tinggi, sejarah Pulau Pinang hanya bermula pada 11 Ogos 1786 apabila Francis Light, seorang privatier atau sebenarnya lanun yang bekerja untuk Raja Britain di bawah nama Syarikat Hindia Timur menamakan Tanjung Penaga sebagai Georgetown.

Pulau Pinang sebenarnya merupakan sebahagian daripada negeri Kedah dan Francis Light telah berjaya memperdayakan Sultan Muhammad Jiwa setelah berjanji akan memberi perlindungan kepada Kedah daripada serangan Siam dan Burma.

Dengan kata lain, Pulau Pinang sepatutnya menjadi pangkalan tentera laut bagi British dan Syarikat Hindia Timur. Malangnya, ia tidak begitu memandangkan kapal-kapal dalam Syarikat Hindia Timur bekerja secara bersendirian dan mereka tidak mempunyai angkatan tentera sebagaimana yang difahami. Mereka adalah lanun tetapi sentiasa digambarkan sebagai peneroka dan pengasas bandar-bandar besar dunia.

Sebelum kedatangan Francis Light lagi, bahagian pulau negeri itu telah diduduki oleh orang Melayu. Untuk memastikan kuasanya di Pulau Pinang tidak dicabar oleh orang Melayu, Francis Light mula memasukkan lebih ramai Cina ke bahagian pulau.

Orang Melayu mulai dipinggirkan sedikit demi sedikit. Malah demi memastikan Pulau Pinang kekal menjadi pengkalan lanun Syarikat Hindia Timur, pada 1800 juga menerusi tipu daya Francis Light.

Apabila Syarikat Hindia Timur menyerahkan hak penjajahan kepada Britain, semakin ramai orang Cina yang datang bermastautin di Pulau Pinang. Orang Melayu terus dihalau dan terpaksa berkampung di bahagian 'belakang' pulau tersebut.

Manakala bahagian utama pulau yang menghadap ke Tanah Besar, dikuasai sepenuhnya oleh kaum pendatang yang menjadi proksi British.

Itu sejarahnya.

Kini sejarah berulang kembali.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang berada dalam genggaman DAP. DAP menjalankan proses menghalau orang Melayu semenjak awal mereka menguasai negeri itu pada PRU12 lalu. Konsep Malaysian Malaysia yang menyebabkan tragedi 13 Mei 1969 tercetus, digunakan secara lebih baik di Pulau Pinang.

Baca seterusnya di MyKMU SINI

Anwar mula meroyan kempunan stor kunyit, Orang tak layan dan kecam

Posted: 15 Oct 2014 05:12 PM PDT


Sebuah FB dibangunkan penyokong Anwar Ibrahim untuk membina gelombang uprising menjelang Anwar dijangka masuk penjara.

Bukan sokongan yang maha penipu ini dapat tapi kecaman dari pembaca-pembaca.

Lihat SINI


Orang ramai sudah tak melayan demo-demo lagi tapi Anwar masih mahu meroyan.

Satu sebab adalah dia bakal kempunan stor kunyit bila dalam penjara. Maka dia buat demonstrasi jalanan macam zaman reformasi.

Lihat rancangan dia tak henti dari 7 hari sebelum masyukkk ... (takpe tak kisahlah sebarkan untuk dia sebab tak ramai pun).

Lebih 60 penggerak utama Anwar tinggalkan dia dengan Tan Sri Khalid terakhir. Siapa nak gerakkan untuk Anwar lagi?

Nik Nazmi??? Masa berucap, ramai JK AMK keluar ....

PROGRAM SOLIDARITI  BERSAMA DATO' SERI ANWAR IBRAHIM

21 Oktober 2014 (Selasa)

1)   3.00 – 5.00 ptg – Bersama Masyarakat India Menjelang Deepavali
LOKASI : Little India, Jalan Tengku Kelana Kelang Depan Ajuntha (Sebelah Masjid India)

 22 Oktober 2014 (Rabu) – Pulau Pinang & Kedah

1)   12 .00 tghari - Sambutan Rumah Terbuka Deepavali Yb Prof Dr Ramasamy TKM 2 Pulau  Pinang.
LOKASI :  No11 A , Lorong 16 Tmn Tambun Indah, Simpang 4, Batu Kawan, Pulau Pinang


2)   7.00 – 9.00 mlm – Sambutan Rumah Terbuka Deepavali Kedah
Yb Dr Krishnamoorthy Adun Bukit Selambau.
LOKASI :  Jalan 5, Cinta Sayang Resort Home, Sg Petani, Kedah.

3)   8.00 -  12.00 mlm – Ceramah Solidarity Bersama Anwar Ibrahim LOKASI :  Dewan Lip Seang Khor, Sg Petani (Depan Hospital Lama, Sg Petani)

4)   9.00 - 12.00 mlm - Ceramah Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI:  Tapak Expo Seberang Jaya, Pulau Pinang

Bersama: YAB Lim Guan Eng, YAB Azmin Ali, dan Sdr Mat Sabu

23 Oktober 2014 (Khamis) – Pulau Pinang & Perak

1) 12.00 tghari – Sambutan Rumah Terbuka Deepavali  Pulau Pinang
LOKASI : Dewan Jubli Home, Sg Dua,  Pulau Pinang

2)   2.00 ptg - Perasmian Pusat Khidmat Adun Machang Yb Lee Khai Loon
LOKASI:  Pusat Perniagaan Alma

3)   5.00 – 7.00 ptg – Perjumpaan MPN Perak,
LOKASI:   MH Hotel, Ipoh

4)   7.00 – 9.30 mlm – Rumah Terbuka Depavali Perak
Rumah M Tinagaran, Bandar Baru Tambun

5)   9.00 - 12.00 mlm -  Ceramah Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI : Batu 3, Temoh, Tapah, Perak

24 Oktober 2014 (Jumaat) - Terengganu

1)   9.00 – 12.00 mlm – Ceramah Solidariti  Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI :  Dataran Pulau Warisan, Kampong China, Kuala Terengganu

25 Oktober 2014 (Sabtu) – Pahang

1)   9.00- 12.00 mlm – Ceramah Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI : Bandar Maran , Pahang

26 Oktober 2014 (Ahad) – Melaka & Johor

1)    6.30 - 9.30 mlm – Majlis Makan Malam.
LOKASI: Flat Koperasi, Kg Baru, Machap Baru, Alor Gajah

2)   8.00 – 11.00 mlm – Ceramah Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI :  Taman Cheng Perdana, Cheng, Melaka (Belakang CIMB)

3)   8.00 – 12.00 mlm – Ceramah Solidariti Bersama Anwar Ibrahim
LOKASI : Grand Seaview Restaurant, Batu Pahat, Johor

27 Oktober 2014 (Isnin) - Selangor

1)   7.00 mlm – Solat Maghrib & Hajat
LOKASI :  Kediaman Dato' Seri Anwar Ibrahim, Bukit Segambut,

2)   7.00 - 11.00 mlm – Majlis Makan Malam
LOKASI : Dewan MPPJ, Petaling Jaya

3)   8.30 - 12.00 mlm – Solidariti Bersama Dato' Seri Anwar Ibrahim
LOKASI : Stadium Kelana Jaya, Selangor

TURUT BRSAMA : YAB AZMIN ALI, YAB LIM GUAN ENG, SDR MAT SABU DAN PIMPINAN UTAMA PAKATAN RAKYAT.

-----------------------------

Antara kata-kata dan slogan yang bakal dilaungkan adalah; "Rakyat HAKIM Negara".  FB Zamzuri SINI berpendapat:

Saya berpendapat bahawa jika rakyat hakim negara, Anwar Ibrahim perlu dibebaskan, tidak perlu dibicarakan secara adil dan mahkamah sediada perlu dibubarkan.

Satu pandangan.yang sinis.

Anak Johan Jaafar takut berdebat? Kata loyar liberal ....

Posted: 15 Oct 2014 07:39 AM PDT


Bukan saja tak muncul untuk debat, dia perlecehkan debat tersebut.


Dikatakan peguam yang mahu pertahankan sebagai anjing suruhan UMNO. Habis tu, adakah dia ngatakan bapanya juga anjing suruhan UMNO? Duit yang membesarkannya dan memerinya pelajaran pun duit taik anjing UMNO?


Sepatutnya mereka yang mahukan keterbukaan dan memperjuangkan democrasy tidak sepatutya lari dari membincangkan isu masing-masing.


Dulu pembangkang suka tuduh UMNO lari dari keterbukaan dan public discourse. Malah hanya bervakap dengan burung-burung yang sama warna bulu.

Takut-takut Syahredzan punhanya berkokok untuk orang UMNO atau bekas orang UMNO tertentu yang masih dengan cara lama takut public discourse. 


Petronas good call for not backing Tony Fernandez for F1

Posted: 15 Oct 2014 05:30 AM PDT


After two decades of chasing podiums in F1 circuits around the world. Malaysia's oil corporation Petronas this week attained the ultimate glory of claiming the constructors title - with Mercedes - for the F1 crown. "This is truly a historical milestone for Petronas," says its CEO Shamsul Azhar Abbas h e r e.  

Indeed. For as long as I remember, Petronas has been whipped left, right and centre for its investment in F1, the world's greatest auto racing circuit. Even this blog had suggested back in 2009 that maybe Petronas should have just pulled out like Honda had just done [Petronas should do a Honda, 7/12/2008].

Read in Rocky Bru HERE

Mat Sabu larang Pasma? Kekang Mujahid/Husam?

Posted: 15 Oct 2014 02:30 AM PDT


Kalau tidak disilap, Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu diberi jawatan untuk mengetuai Pasma Pulau Pinang. Manakala Mujahid Yusof Rawa memegang jawatan Naib Presiden Pasma.

Adakah ini menjadi sebab musabab Mat Sabu halang ahli Pas Pulau Pinang sertai Pasma?

Baca kenyataan Mat Sabu berikut:

PAS Pulau Pinang menggesa seluruh ahli parti agar tidak terlibat dengan sebarang aktiviti anjuran PasMa sebagaimana yang telah diarahkan oleh Majlis Syura. Sebagai sabuah badan tertinggi Parti, Majlis Syura bertanggungjawab memelihara keaslian jamaah dari anasir yang boleh merosakkan parti.

PasMa yang ditubuhkan atas matlamat kebajikan, kini telah jauh menyimpang dari tujuan asal. Sebagai sabuah antiti NGO parti, sepatutnya ia fokus kepada soal kebajikan ahli dan anggota masyarakat. Bukan mengadakan majlis bagi mempertikaikan Presiden dan Majlis Syura atau keputusan parti. 

Apa erti kita berada dalam parti lalu mengadakan majlis bagi mempertikai kepimpinan parti, mempersoal perkara yang telah diputus oleh jamaah termasuk dasar dan perlembagaan parti.

Sehubungan arahan tersebut yang bertujuan agar tiada jamaah dalam jamaah, atau tiada parti dalam parti, sehingga wujud pelbagai masalah dalaman parti sekiranya fenomena ini tidak dibendung, ia akan mengundang kekeliruan dan pra sangka buruk ahli kepada kepimpinan parti. PAS Pulau Pinang akan memantau secara dekat sebarang aktiviti yang boleh merosakkan jamaah ini.

PAS mempunyai saluran bagi menyatakan sikap dan pandangan. Perbezaan pandangan dirai dalam ruang yang ada, bukan menambah kekeliruan dengan pelbagai kritikan yang tidak berasas serta tidak menguntungkan jamaah.

Kepada Allah kita bertawwakal.

Mohamad Bin Sabu
Pesuruhjaya PAS Pulau pinang.

13hb Okt 2014.

---------------------------

Ini perkembangan politik dalaman PAS yang menarik sebab di Penang, Mat Sabu Pesuruhjaya dan Mujahid Timbalan.

Mat Sabu ni mudah dibeli Lim Guan Eng mahu pun Anwar Ibrahim. Takkan dah lompat ke kumpulan Ulamak?

Ulamak beli Mat Sabu kot????

Dari segi percaturan politik, Pasma nampaknya bakal menawarkan Husam sebagai Presiden PAS baru. Itu yang Mat tak berkenan ....

Anwar rancang saman pil kuda terhadap Hadi

Posted: 14 Oct 2014 11:30 PM PDT


.... saman Mohd Shamsul terhadap Hadi mendapat restu Anwar bertujuan untuk melemahkan pengaruh politik Presiden PAS itu.

"Anwar merupakan dalang di sebalik tabir yang mengarahkan pengerusi PKR Terengganu, Azan Ismail memperalatkan Mohd Shamsul Md Amin menyaman Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkaitan isu pil kuda

"Tujuannya untuk melemahkan pengaruh dan imej Hadi yang dianggap kuasa sebenar dalam Majlis Syura Ulama PAS.

"Semua itu dibuat untuk memastikan Hadi berundur daripada pegang Presiden PAS dan diganti dengan Mat Sabu yang Anwar yakin, dia boleh beli Mat Sabu,"komennya ketika mengulas dalam artikel "Kenali Tokoh-tokoh LIBERAL Indonesia."

Baca seterusnya di MyMassa SINI

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 15 Oct 2014 09:45 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Di Saat Anwar Mahu Ke Penjara, Adam Adli Berpaling Muka Menyokong Pemuda

Posted: 15 Oct 2014 08:56 PM PDT


Apa sudah jadi dengan Adam Adli ini? 
Tentu sekali Anwar marah mendengar berita ini.

Penyokong Anwar Sudah Tidak Sabar Tengok Anwar Masuk Penjara Lagi

Posted: 15 Oct 2014 04:52 PM PDT



Tinggalkan PAS, Tamrin Mahu Masuk PasMa?

Posted: 15 Oct 2014 08:20 AM PDT

Suara Keadilan Kantoi Buat Fitnah

Posted: 15 Oct 2014 12:59 AM PDT



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 15 Oct 2014 09:28 PM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 15 Oct 2014 07:10 PM PDT

JURI RAKYAT


Rahasia Di Balik Uang Dollar Kini Terungkap

Posted: 15 Oct 2014 04:24 PM PDT

 
Juri Rakyat - Rahasia terselubung di balik uang dola. data ini di buat dengan sebenar-benarnya berdasarkan fakta kenyataan yang terjadi di dunia ini.
Sekarang kita kembali ke tragedi 911 (September 11) dimana gedung kembar WTC di New York runtuh ditabrak oleh dua buah pesawat, dan markas pertahanan keamanan militer Amerika, Pentagon juga rusak ditabrak pesawat. Tapi benarkah begitu? Begitu mudahnya bangunan-bangunan
kokoh berkonstruksi baja itu dapat tumbang? Memang ada perhitungan teori fisika yang membuat hal itu mustahil terjadi. Tapi saya tidak akan menjelaskan hal itu saat ini. Sekarang kita bahas saja hal yang lebih tidak masuk akal daripada itu.
Amerika Serikat berdiri kurang lebih 450 tahun yang lalu. Dimana saat itu ditetapkannya pula mata uang Amerika Serikat yang berwarna hijau itu. Dan sejak 450 tahun yang lalu pula mata uang Amerika tidak pernah direvisi.
Sekarang coba kita telaah mata uang yang sejak 450 tahun yang lalu itu belum berubah bentuknya.
Dimulai dari uang 20 Dolar.
Ini uang 20 Dolar Amerika.
Sekarang kita coba lipat. (Ingat bahwa mata uang ini belum pernah dirubah sejak 450 tahun yang lalu)
(Kalau ada yang membawa uang 20 Dolar Amerika, boleh dicoba.)Sekarang kita coba lipat lagi. (Sekali lagi saya ingatkan bahwa mata uang ini belum pernah dirubah sejak 450 tahun yang lalu.)
Sekarang kita lipat lagi seperti ini. (Kita bukan sedang belajar membuat origami ya!)
Kalau sudah…sekarang lipat lagi seperti dibawah ini, dan lihat hasilnya..maksudnya lihat gambar yang dilingkari ini. Nah loh! Apakah itu??
Itu adalah gambar Pentagon setelah ditabrak pesawat. Lihat gambar gedung yang berasap itu!Kalau masih belum percaya, akan saya perjelas lagi.
Nah! Sama kan??
Untuk kali ini terbukti bahwa uang 20 Dolar Amerika menyimpan rahasia tentang konspirasi
penghancuran Pentagon. (oleh siapa? Mata uang ini kan punya Amerika sendiri??)
(Sekali lagi saya ingatkan bahwa mata uang ini belum pernah dirubah sejak 450 tahun yang lalu)
Cukup untuk pesan terselubung Pentagonnya. Sekarang kita ke New York dengan 20 Dolar yang
setengah kusut ini, untuk melihat ada apa di sana.
Masih di 20 Dolar Amerika yang belum pernah dirubah sejak 450 tahun yang lalu.
Sekarang kita pakai sisi lain dari uang 20 Dolar ini.
Langsung saja lipat seperti gambar di bawah ya! (Ikuti instruksi!)
Langsung saja kita lihat hasil karya lipatan kita…Nah loh! Kok begini???
Sepertinya saya kenal gedung itu!
Ya, benar sekali…itu adalah gedung kembar WTC New York yang sekarang tinggal kenangan itu.
Masih belum percaya?? Lihat ini!
(Ingat bahwa mata uang ini belum pernah dirubah sejak 450 tahun yang lalu)
Bagian sebelah kiri ditabrak oleh Flight 175 dari United Airlines yang meluncur dari sebelah kanan
gedung. Sementara bagian sebelah kanan ditabrak oleh Flight 11 yang dimiliki American Airlines
yang meluncur dari sebelah kiri. Lihat tulisan di kanan dan di kiri uang, yang lengkapnya adalah
The United State of America. (Lho? Memangnya 450 tahun yang lalu kedua perusahaan
penerbangan itu sudah ada? Jawabannya, tentu saja belum. Bahkan ke 2 gedung itu -pentagon
dan WTC- bahkan belum dibangun.)
Sekarang kita bahas bagian yang paling aneh dari 20 Dolar kita ini.
Lihat baik-baik gambar ini!
Nah loh! Sudahkan 450 tahun yang lalu OSAMA BIN LADEN lahir??
(Jangankan OSAMA, Buyutnya Kakek Buyutnya saja belum lahir.)
Untuk rahasia dibalik 20 Dolar ini, bisa ditemukannya dari kode :
911 (September 11) >> 9 + 11 = 20
Jadinya 20 Dolar!
Cukup untuk 20 Dolar, karena sudah kusut kita lipat-lipat sekarang kita tukarkan uangnya dengan
sebuah 5 Dolar dan sebuah 10 Dolar. Lihat ini!

Dalam 5 Dolar Amerika yang belum pernah dirubah sejak 450 tahun yang lalu juga terdapat
rahasia penghancuran WTC New York.
Sekarang kita lihat uang 10 Dolar kita!
Gedung pertama WTC yang sudah berasap.
Belum puas?? Lagi??
Sekarang kita pinjam uang 50 Dolar dari tetangga saya.
Ini WTC saat bangunannya runtuh.
Mau lagi?? Kita pinjam lagi 100 Dolar sama tetangga saya yang tadi.
Lho?? Apa ini??
Ini asap gambar asap dari WTC yang telah runtuh.
Detail sekali mereka membuat pesan terselubung ini!
Sampai-sampai gambar asapnya saja tidak lupa dibuat.
Sudah cukup melipat-lipatnya, kalau terlalu kusut nilai dolar yang kita punya jatuh.
Tahukah kamu siapa yang membuat pesan terselubung ini???
Jawabannya ada di uang 1 Dolar! (Lagi-lagi uang!)
Lihat ini!!

Coba lihat 2 lambang yang ada di dalam 2 lingkaran itu!!
Nah loh!!! Ini lambang ILLUMINATI, yaitu organisasi super rahasia milik YAHUDI.
Lihat lambang MATA HORUS dan TULISAN "NOVUS ORDO SECLOHUM" yang artinya "NEW
WORLD ORDER" atau "TATA DUNIA BARU"
Nah loh!! Mau di jadikan apa kita sama orang-orang ZIONIS Yahudi itu??
Terus lihat yang ini!! Lambang bintang-bintang yang ada di atas kepala burung itu!
Bintang-bintang itu membentuk suatu lambang, yaitu lambang "DAVID STAR" lambang kebanggaan YAHUDI.
Oh iya, untuk diketahui nomor pesawat Flight 11 yang menabrak WTC adalah :
Q33NY
Coba di copy paste nomor ini ke OFFICE WORD dan diblok lalu ubah font-nya ke wingdings.
Nanti hasilnya seperti ini…

Artinya: PESAWAT >> MENABRAK 2 GEDUNG >> KORBAN BERJATUHAN >>> DAN KEJADIAN ITU ADA KETERKAITAN DENGAN SIMBOL  DI ATAS.

Sejarah Kota Bogor

Posted: 15 Oct 2014 02:46 AM PDT

 
Juri Rakyat - Sejarah Kota Bogor Hampir secara umum penduduk Bogor mempunyai keyakinan bahwa Kota Bogor mempunyai hubungan lokatif dengan Kota Pakuan, ibukota Pajajaran. Asal-usul dan arti Pakuan terdapat dalam berbagai sumber. Di bawah ini adalah hasil penelusuran dari sumber-sumber tersebut berdasarkan urutan waktu:
Naskah Carita Waruga Guru (1750-an). Dalam naskah berbahasa Sunda Kuna ini diterangkan bahwa nama Pakuan Pajajaran didasarkan bahwa di lokasi tersebut banyak terdapat pohon Pakujajar.

K.F. Holle (1869). Dalam tulisan berjudul De Batoe Toelis te Buitenzorg (Batutulis di Bogor), Holle menyebutkan bahwa di dekat Kota Bogor terdapat kampung bernama Cipaku, beserta sungai yang memiliki nama yang sama. Di sana banyak ditemukan pohon paku. Jadi menurut Holle, nama Pakuan ada kaitannya dengan kehadiran Cipaku dan pohon paku. Pakuan Pajajaran berarti pohon paku yang berjajar ("op rijen staande pakoe bomen").
G.P. Rouffaer (1919) dalam Encyclopedie van Niederlandsch Indie edisi Stibbe tahun 1919. Pakuan mengandung pengertian "paku", akan tetapi harus diartikan "paku jagat" (spijker der wereld) yang melambangkan pribadi raja seperti pada gelar Paku Buwono dan Paku Alam. "Pakuan" menurut Fouffaer setara dengan "Maharaja". Kata "Pajajaran" diartikan sebagai "berdiri sejajar" atau "imbangan" (evenknie). Yang dimaksudkan Rouffaer adalah berdiri sejajar atau seimbang dengan Majapahit. Sekalipun Rouffaer tidak merangkumkan arti Pakuan Pajajaran, namun dari uraiannya dapat disimpulkan bahwa Pakuan Pajajaran menurut pendapatnya berarti "Maharaja yang berdiri sejajar atau seimbang dengan (Maharaja) Majapahit". Ia sependapat dengan Hoesein Djajaningrat (1913) bahwa Pakuan Pajajaran didirikan tahun 1433.

R. Ng. Poerbatjaraka (1921). Dalam tulisan De Batoe-Toelis bij Buitenzorg (Batutulis dekat Bogor) ia menjelaskan bahwa kata "Pakuan" mestinya berasal dari bahasa Jawa kuno "pakwwan" yang kemudian dieja "pakwan" (satu "w", ini tertulis pada Prasasti Batutulis). Dalam lidah orang Sunda kata itu akan diucapkan "pakuan". Kata "pakwan" berarti kemah atau istana. Jadi, Pakuan Pajajaran, menurut Poerbatjaraka, berarti "istana yang berjajar"(aanrijen staande hoven).
H. Ten Dam (1957). Sebagai Insinyur Pertanian, Ten Dam ingin meneliti kehidupan sosial-ekonomi petani Jawa Barat dengan pendekatan awal segi perkembangan sejarah. Dalam tulisannya, Verkenningen Rondom Padjadjaran (Pengenalan sekitar Pajajaran), pengertian "Pakuan" ada hubungannya dengan "lingga" (tonggak) batu yang terpancang di sebelah prasasti Batutulis sebagai tanda kekuasaan. Ia mengingatkan bahwa dalam Carita Parahyangan disebut-sebut tokoh Sang Haluwesi dan Sang Susuktunggal yang dianggapnya masih mempunyai pengertian "paku".

Ia berpendapat bahwa "pakuan" bukanlah nama, melainkan kata benda umum yang berarti ibukota (hoffstad) yang harus dibedakan dari keraton. Kata "pajajaran" ditinjaunya berdasarkan keadaan topografi. Ia merujuk laporan Kapiten Wikler (1690) yang memberitakan bahwa ia melintasi istana Pakuan di Pajajaran yang terletak antara Sungai Besar dengan Sungai Tanggerang (disebut juga Ciliwung dan Cisadane). Ten Dam menarik kesimpulan bahwa nama "Pajajaran" muncul karena untuk beberapa kilometer Ciliwung dan Cisadane mengalir sejajar. Jadi, Pakuan Pajajaran dalam pengertian Ten Dam adalah Pakuan di Pajajaran atau "Dayeuh Pajajaran".
Sebutan "Pakuan", "Pajajaran", dan "Pakuan Pajajaran" dapat ditemukan dalam Prasasti Batutulis (nomor 1 & 2) sedangkan nomor 3 bisa dijumpai pada Prasasti Kebantenan di Bekasi.

Dalam naskah Carita Parahiyangan ada kalimat berbunyi "Sang Susuktunggal, inyana nu nyieunna palangka Sriman Sriwacana Sri Baduga Maharajadiraja Ratu Haji di Pakwan Pajajaran nu mikadatwan Sri Bima Punta Narayana Madura Suradipati, inyana pakwan Sanghiyang Sri Ratu Dewata" (Sang Susuktunggal, dialah yang membuat tahta Sriman Sriwacana (untuk) Sri Baduga Maharaja Ratu Penguasa di Pakuan Pajajaran yang bersemayam di keraton Sri Bima Punta Narayana Madura Suradipati, yaitu pakuan Sanghiyang Sri Ratu Dewata).

Sanghiyang Sri Ratu Dewata adalah gelar lain untuk Sri Baduga. Jadi yang disebut "pakuan" itu adalah "kadaton" yang bernama Sri Bima dan seterunya. "Pakuan" adalah tempat tinggal untuk raja, biasa disebut keraton, kedaton atau istana. Jadi tafsiran Poerbatjaraka lah yang sejalan dengan arti yang dimaksud dalam Carita Parahiyangan, yaitu "istana yang berjajar". Tafsiran tersebut lebih mendekati lagi bila dilihat nama istana yang cukup panjang tetapi terdiri atas nama-nama yang berdiri sendiri. Diperkirakan ada lima (5) bangunan keraton yang masing-masing bernama: Bima, Punta, Narayana, Madura dan Suradipati. Inilah mungkin yang biasa disebut dalam peristilahan klasik "panca persada" (lima keraton). Suradipati adalah nama keraton induk. Hal ini dapat dibandingkan dengan nama-nama keraton lain, yaitu Surawisesa di Kawali, Surasowan di Banten dan Surakarta di Jayakarta pada masa silam.

Karena nama yang panjang itulah mungkin orang lebih senang meringkasnya, Pakuan Pajajaran atau Pakuan atau Pajajaran. Nama keraton dapat meluas menjadi nama ibukota dan akhirnya menjadi nama negara. Contohnya : Nama keraton Surakarta Hadiningrat dan Ngayogyakarta Hadiningrat, yang meluas menjadi nama ibukota dan nama daerah. Ngayogyakarta Hadiningrat dalam bahasa sehari-hari cukup disebut Yogya.

Pendapat Ten Dam (Pakuan = ibukota ) benar dalam penggunaan, tetapi salah dari segi semantik. Dalam laporan Tome Pires (1513) disebutkan bahwa bahwa ibukota kerajaan Sunda itu bernama "Dayo" (dayeuh) dan terletak di daerah pegunungan, dua hari perjalanan dari pelabuhan Kalapa di muara Ciliwung. Nama "Dayo" didengarnya dari penduduk atau pembesar Pelabuhan Kalapa. Jadi jelas, orang Pelabuhan Kalapa menggunakan kata "dayeuh" (bukan "pakuan") bila bermaksud menyebut ibukota. Dalam percakapan sehari-hari, digunakan kata "dayeuh", sedangkan dalam kesusastraan digunakan "pakuan" untuk menyebut ibukota kerajaan.
Untuk praktisnya, dalam tulisan berikut digunakan "Pakuan" untuk nama ibukota dan "Pajajaran" untuk nama negara, seperti kebiasaan masyarakat Jawa Barat sekarang ini.

Sejarah Kabupaten Cirebon

Posted: 15 Oct 2014 02:30 AM PDT

 
Juri Rakyat- Sejarah Kabupaten Cirebon. Mengawali cerita sejarah ini sebagai Purwadaksina, Purwa Kawitan Daksina Kawekasan, tersebutlah kerajaan besar di kawasan barat pulau Jawa PAKUAN PAJAJARAN yang Gemah Ripah Repeh Rapih Loh Jinawi Subur Kang Sarwa Tinandur Murah Kang Sarwa Tinuku, Kaloka Murah Sandang Pangan Lan Aman Tentrem Kawontenanipun. Dengan Rajanya JAYA DEWATA bergelar SRI BADUGA MAHARAJA PRABU SILIWANGI Raja Agung, Punjuling Papak, Ugi Sakti Madraguna, Teguh Totosane Bojona Kulit Mboten Tedas Tapak Paluneng Pande, Dihormati, disanjung Puja rakyatnya dan disegani oleh lawan-lawannya.

Raja Jaya Dewata menikah dengan Nyai Subang Larang dikarunia 2 (dua) orang putra dan seorang putri, Pangeran Walangsungsang yang lahir pertama tahun 1423 Masehi, kedua Nyai Lara Santang lahir tahun 1426 Masehi. Sedangkan Putra yang ketiga Raja Sengara lahir tahun 1428 Masehi. Pada tahun 1442 Masehi Pangeran Walangsungsang menikah dengan Nyai Endang Geulis Putri Ki Gedheng Danu Warsih dari Pertapaan Gunung Mara Api.

Mereka singgah di beberapa petapaan antara lain petapaan Ciangkup di desa Panongan (Sedong), Petapaan Gunung Kumbang di daerah Tegal dan Petapaan Gunung Cangak di desa Mundu Mesigit, yang terakhir sampe ke Gunung Amparan Jati dan disanalah bertemu dengan Syekh Datuk Kahfi yang berasal dari kerajaan Parsi. Ia adalah seorang Guru Agama Islam yang luhur ilmu dan budi pekertinya. Pangeran Walangsungsang beserta adiknya Nyai Lara Santang dan istrinya Nyai Endang Geulis berguru Agama Islam kepada Syekh Nur Jati dan menetap bersama Ki Gedheng Danusela adik Ki Gedheng Danuwarsih. Oleh Syekh Nur Jati, Pangeran Walangsungsang diberi nama Somadullah dan diminta untuk membuka hutan di pinggir Pantai Sebelah Tenggara Gunung Jati (Lemahwungkuk sekarang). Maka sejak itu berdirilah Dukuh Tegal Alang-Alang yang kemudian diberi nama Desa Caruban (Campuran) yang semakin lama menjadi ramai dikunjungi dan dihuni oleh berbagai suku bangsa untuk berdagang, bertani dan mencari ikan di laut.

Danusela (Ki Gedheng Alang-Alang) oleh masyarakat dipilih sebagai Kuwu yang pertama dan setelah meninggal pada tahun 1447 Masehi digantikan oleh Pangeran Walangsungsang sebagai Kuwu Carbon yang kedua bergelar Pangeran Cakrabuana. Atas petunjuk Syekh Nur Jati, Pangeran Walangsungsang dan Nyai Lara Santang menunaikan ibadah haji ke Tanah Suci Mekah.

Pangeran Walangsungsang mendapat gelar Haji Abdullah Iman dan adiknya Nyai Lara Santang mendapat gelar Hajah Sarifah Mudaim, kemudian menikah dengan seorang Raja Mesir bernama Syarif Abullah. Dari hasil perkawinannya dikaruniai 2 (dua) orang putra, yaitu Syarif Hidayatullah dan Syarif Nurullah. Sekembalinya dari Mekah, Pangeran Cakrabuana mendirikan Tajug dan Rumah Besar yang diberi nama Jelagrahan, yang kemudian dikembangkan menjadi Keraton Pakungwati (Keraton Kasepuhan sekarang) sebagai tempat kediaman bersama Putri Kinasih Nyai Pakungwati. Stelah Kakek Pangeran Cakrabuana Jumajan Jati Wafat, maka Keratuan di Singapura tidak dilanjutkan (Singapura terletak + 14 Km sebelah Utara Pesarean Sunan Gunung Jati) tetapi harta peninggalannya digunakan untuk bangunan Keraton Pakungwati dan juga membentuk prajurit dengan nama Dalem Agung Nyi Mas Pakungwati. Prabu Siliwangi melalui utusannya, Tumenggung Jagabaya dan Raja Sengara (adik Pangeran Walangsungsang), mengakat Pangeran Carkrabuana menjadi Tumenggung dengan Gelar Sri Mangana.

Pada Tahun 1470 Masehi Syarif Hiyatullah setelah berguru di Mekah, Bagdad, Campa dan Samudra Pasai, datang ke Pulau Jawa, mula-mula tiba di Banten kemudian Jawa Timur dan mendapat kesempatan untuk bermusyawarah dengan para wali yang dipimpin oleh Sunan Ampel. Musyawarah tersebut menghasilkansuatu lembaga yang bergerak dalam penyebaran Agama Islam di Pulau Jawa dengan nama Wali Sanga.

Sebagai anggota dari lembaga tersebut, Syarif Hidayatullah datang ke Carbon untuk menemui Uwaknya, Tumenggung Sri Mangana (Pangeran Walangsungsang) untuk mengajarkan Agama Islam di daerah Carbon dan sekitarnya, maka didirikanlah sebuah padepokan yang disebut pekikiran (di Gunung Sembung sekarang)

Setelah Suna Ampel wafat tahun 1478 Masehi, maka dalam musyawarah Wali Sanga di Tuban, Syarif Hidayatullah ditunjuk untuk menggantikan pimpinan Wali Sanga. Akhirnya pusat kegiatan Wali Sanga dipindahkan dari Tuban ke Gunung Sembung di Carbon yang kemudian disebut puser bumi sebagai pusat kegiatan keagamaan, sedangkan sebagai pusat pemerintahan Kesulatan Cirebon berkedudukan di Keraton Pakungwati dengan sebutan GERAGE. Pada Tahun 1479 Masehi, Syarif Hidayatullah yang lebih kondang dengan sebutan Pangeran Sunan Gunung Jati menikah dengan Nyi Mas Pakungwati Putri Pangeran Cakrabuana dari Nyai Mas Endang Geulis. Sejak saat itu Pangeran Syarif Hidayatullah dinobatkan sebagai Sultan Carbon I dan menetap di Keraton Pakungwati.

Sebagaimana lazimnya yang selalu dilakukan oleh Pangeran Cakrabuana mengirim upeti ke Pakuan Pajajaran, maka pada tahun 1482 Masehi setelah Syarif Hidayatullah diangkat menajdi Sulatan Carbon membuat maklumat kepada Raja Pakuan Pajajaran PRABU SILIWANGI untuk tidak mengirim upeti lagi karena Kesultanan Cirebon sudah menjadi Negara yang Merdeka. Selain hal tersebut Pangeran Syarif Hidayatullah melalui lembaga Wali Sanga rela berulangkali memohon Raja Pajajaran untuk berkenan memeluk Agama Islam tetapi tidak berhasil. Itulah penyebab yang utama mengapa Pangeran Syarif Hidayatullah menyatakan Cirebon sebagai Negara Merdeka lepas dari kekuasaan Pakuan Pajajaran.

Peristiwa merdekanya Cirebon keluar dari kekuasaan Pajajaran tersebut, dicatat dalam sejarah tanggal Dwa Dasi Sukla Pakca Cetra Masa Sahasra Patangatus Papat Ikang Sakakala, bertepatan dengan 12 Shafar 887 Hijiriah atau 2 April 1482 Masehi yang sekarang diperingati sebagai hari jadi Kabupaten Cirebon

Cara Mudah Membentuk Payudara Indah dan Ideal Tanpa Operasi

Posted: 14 Oct 2014 10:10 PM PDT

Juri Rakyat - Cara Mudah Membentuk Payudara Indah dan Ideal Tanpa Operasi. Memiliki payudara dengan ukuran ideal merupakan dambaan semua wanita, karena dipercaya dapat menaikan kepercayaan dirinya. Jika Anda ingin meningkatkan ukuran payudara secara alami tanpa harus menanggung rasa sakit karena operasi, ada sejumlah latihan sederhana yang dapat Anda masukan ke dalam rutinitas sehari-hari.
Berikut ini sejumlah gerakan yang bermanfaat untuk meningkatkan ukuran payudara, seperti dikutip dari liputan6.com

1. Membangun otot dada
Membangun otot dada akan membantu Anda meningkatkan ukuran payudara secara menyeluruh. Anda dapat membangun otot dada dengan melakukan push-up sebanyak 3 set, 10 repetisi, dan dilakukan selama 5 kali dalam seminggu.

2. Memperkuat punggung dan bahu otot
Otot pada punggung dan bahu ikut bertanggungjawab meningkatkan ukuran payudara wanita. Selain itu, membangun otot pada bagian ini akan membuat Anda lebih tegap dan terlihat tegas.
Jangan takut otot menjadi besar, kecuali jika Anda menyuntikan steroid.

3. Menambah berat badan
Payudara juga terdiri dari jaringan lemak. Jika Anda adalah wanita yang terlalu kurus, dapat melakukan hal ini untuk meningkatkan ukuran payudara.
Dalam menaikan berat badan Anda, konsumsilah makanan sehat yang terdiri dari protein, karbohidrat kompleks, dan lemak sehat, bukan makanan yang digoreng atau makanan manis.

4. Kenakan bra yang tepat
Suatu penelitian menunjukan bahwa kebanyakan wanita telah salah dalam mengenakan bra selama bertahun-tahun. Mengenakan bra yang tepat merupakan hal penting, karena dapat membuat payudara Anda kendur.
Ketika berolahraga, pilihlah bra yang tepat untuk berolahraga, dan pastikan bahwa payudara Anda mendapatkan dukungan yang memadai.

5. Konsumsi makanan tertentu
Sejumlah makanan tertentu dipercaya dapat menaikan ukuran payudara. Namun tidak ada bukti ilmiah yang mendukung ini. Misalnya seperti ubi, selada air, susu kedelai, anggur, teh hijau, buah zaitun, alpukat dan kacang-kacangan.
Dari jenis-jenis makanan itu, ada yang bermanfaat untuk meningkatkan produksi estrogen, dan beberapa mengandung fitoestrogen, dan yang lainnya hanya mengandung lemak sehat yang akan membantu wanita menaikan berat badannya.

Suster Yang Telah Membunuh 38 Pasiennya

Posted: 14 Oct 2014 10:02 PM PDT


Juri Rakyat - Seorang perawat di ciduk kepolisan itali karena telah terbukti membunuh 38 pasiennya. Daniela Poggiali (42) membunuh mereka karena alasan sering menggangnya. seperti yang dikutip oleh liputan6.com, epolisian curiga setelah menemukan foto selfie Pogigiali dengan korban. Ia bahkan mengacungkan jempolnya di samping pasien yang meninggal di timur laut Italia.

"Poggiali awalnya diduga membunuh seorang wanita 78 tahun yang telah memasuki rumah sakit dengan masalah kesehatan kecil dan diduga meninggal karena overdosis kalium-yang dapat memicu serangan jantung. Namun setelah diselidiki, ia telah membunuh 38 pasien," kata Jaksa setempat.

Di sisi lain, rekan kerja Poggiali mengaku temannya itu adalah pekerja keras. Namun ia pernah kedapatan memberikan pasien obat pencahar berat untuk mengerjai perawat yang berganti shift dengannya

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 15 Oct 2014 03:02 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Foto) Seksinya Eina Azman di majlis perkahwinan Erin Malek

Posted: 15 Oct 2014 04:01 PM PDT

Pelakon cantik ini, Eina Azman antara pelakon yang sempat menghadiri majlis perkahwinan antara Erin Malek dan Farriz Fauzy baru-baru ini.

Sebetulnya, Eina Azman telah menjadi tumpuan ramai pihak gara-gara berpakaian yang amat seksi dan memukau di majlis resepsi Erin Malek dan Farriz Fauzy.

Apa pun kan, mari kita lihat sikit beberapa gambar Eina Azman ni kan...








SEKIAN

Penumpang wanita dicabul dalam tandas pesawat

Posted: 15 Oct 2014 07:01 AM PDT

>HONOLULU: Sebuah pesawat Japan Airlines terpaksa berpatah balik ke Honolulu selepas seorang penumpang lelaki mencabul kehormatan seorang penumpang wanita di tandas pesawat.

Ejen Biro Siasatan Persekutuan (FBI) menahan penumpang terbabit, Michael Tanouye, 29, dari Hilo, Hawaii, pada malam Sabtu lalu di Lapangan Terbang Antarabangsa Honolulu kerana mengganggu seorang anggota kru penerbangan dan melakukan pencabulan.

Tuduhan pencabulan seks itu membawa hukuman maksimum kepada penjara seumur hidup.

Menurut afidavit FBI, penerbangan itu dalam perjalanan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai ketika Tanouye menceroboh masuk ke tandas berkenaan dan mencabul wanita itu.

Wanita terbabit yang dalam perjalanan pulang ke Jepun dengan ibunya selepas bercuti selama empat hari di Hawaii, menggunakan tandas kira-kira sejam 45 minit selepas pesawat berkenaan berlepas.

Ketika bergelut dengan Tanouye, wanita itu berjaya menekan butang kecemasan di dalam tandas berkenaan.

Dalam afidavitnya, Ejen Khas FBI, Necosie Wilson berkata ibu wanita terbabit, atendan penerbangan dan penumpang lain cuba membuka pintu tandas tetapi tidak dapat melakukannya kerana Tanouye menghalangnya.

Katanya, mereka terpaksa membuka pintu itu dengan menanggalkan skrunya.

Atendan penerbangan dan penumpang kemudian memberitahu FBI bahawa seorang penumpang lelaki turut cedera ketika bergelut untuk mententeramkan Tanouye.

Sebelum kejadian itu, Tanouye dikatakan melaungkan sesuatu yang tidak sepatutnya dan ibunya memberitahu atendan penerbangan bahawa dia menghidapi kemurungan dan sedang mengambil ubat.

Dia kemudian berdiri dan kelihatan tenang sambil berkata, dia akan menziarahi neneknya.

Atendan penerbangan juga tidak memberinya minuman beralkohol kerana dia sedang makan ubat.

Afidavit berkenaan menyatakan selepas kejadian itu, ibu Tanouye memberinya satu dos ubat dan dia terus tertidur.

Kapten penerbangan memutuskan untuk berpatah balik selepas terbang kira-kira dua jam berikutan kejadian itu.

Jurucakap FBI di Honolulu, Ejen Khas Tom Simon berkata, polis Hawaii membawa Tanouye keluar dari pesawat sebaik mendarat di Honolulu sebelum ejen FBI menahannya.

Suspek kini ditahan tanpa jaminan di Pusat Tahanan Persekutuan Honolulu. - AP

Aniaya isteri dengan hutang along

Posted: 14 Oct 2014 07:20 PM PDT

"Saya menyesal menggunakan nama saya mewakili suami untuk membuat pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) kerana tidak sangka dia akan gunakan wang berkenaan untuk membayar hutang ceti haram (along)," kata suri rumah yang ingin dikenali sebagai Zarina, 20-an, semalam.

Zarina berkata, pada mulanya dia dan suami merancang membuka butik bagi menampung kos sara hidup yang semakin tinggi, tetapi tidak sangka suaminya bertindak sedemikian.

Katanya, sebaik menerima pinjaman RM15,000 daripada TEKUN pada Februari lalu, suaminya terus membayar pinjaman along dan hutang rakan.

"Hanya dalam tempoh seminggu, wang pinjaman RM15,000 itu habis digunakan suami untuk membayar hutang. Malah, sekarang kami perlu bayar RM450 sebulan bagi tempoh lima tahun dan jelas, ia menyusahkan saya yang terpaksa menanggung hutang berkenaan.

"Hasrat saya untuk membuka butik untuk mencari rezeki sampingan terpaksa dilupakan dan kini buntu memikirkan cara mahu menyelesaikan hutang kepada TEKUN pula," katanya.

Sementara itu, Pengurus TEKUN negeri Mohd Suhaimi Ismail@Shariff mengakui ada menerima beberapa aduan seumpama itu terutama membabitkan generasi muda.

Katanya, berdasarkan aduan yang terima, ada peminjam tidak bertanggungjawab apabila menggunakan wang yang diterima untuk kegunaan sendiri seperti melunaskan hutang kepada pihak tertentu.

Dasar DAP hapuskan kampung warisan?

Posted: 14 Oct 2014 05:31 PM PDT

PULAU PINANG 14 Okt. - Parti Gerakan hari ini mempersoalkan sama ada wujud usaha terancang oleh Kerajaan DAP negeri melalui dasar yang dilaksanakan dalam pentadbiran untuk memusnahkan kampung warisan tempatan dan tinggalan sejarah di negeri ini.

Andaian itu menurut Setiausaha Gerakan negeri, Oh Tong Keong berdasarkan kejadian yang menimpa beberapa kampung sejak enam tahun lalu yang telah 'hilang' kerana kelulusan yang diberikan pihak berkuasa tempatan (PBT) untuk projek pembangunan.

Katanya, perkara itu turut dipersoalkan rakyat negeri ini yang risau dengan perkembangan berkenaan lebih-lebih lagi, kebanyakan kelulusan yang diberikan adalah untuk membina rumah mewah.

"Ini menunjukkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng mengamalkan dasar propemaju sejak mentadbir negeri ini," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas kebimbangan lebih 200 penduduk Kampung Mutiara di Batu Feringghi di sini yang wujud sejak lebih 50 tahun lalu apabila mereka diarah mengosongkan kediaman masing-masing tanpa pampasan dan rumah ganti.

Tong Keong berkata, kejadian di Kampung Mutiara itu hanya menambah lagi 'rekod' Kerajaan DAP Pulau Pinang dalam 'membersihkan' kampung warisan di negeri ini selepas beberapa kejadian serupa sejak 2008.

"Berdasarkan rekod, sebanyak 25 buah kampung bakal dan telah hilang akibat kelulusan yang diberikan untuk melaksanakan projek mega. Antaranya termasuk Kampung Siam di Pulau Tikus, Kampung Pokok Asam di Jelutong, Kampung Batu Uban di Gelugor, Kampung Binjai di Bayan Lepas serta banyak lagi," katanya.

Apa yang menyedihkan katanya, di atas kemusnahan tapak kampung-kampung warisan tersebut, projek yang dibangunkan dan mendapat kelulusan PBT merupakan projek untuk 'orang kaya' dan rata-rata penduduk tidak mampu membeli hartanah berkenaan.

"Kerajaan negeri tidak pula memberi kelulusan kepada projek rumah mampu milik dan sebab itu kita persoalkan adakah dasar mereka mahu memusnahkan kampung tradisi di negeri ini," katanya.

Secara sinis Tong Keong berkata, kerajaan negeri bermurah hati apabila menyampaikan bantuan warga emas bernilai RM100 setahun namun pada masa yang sama, dasar pentadbiran memusnahkan rumah-rumah di kampung terlibat.

Ahli Umno ceramah di pentas PKR dipecat

Posted: 14 Oct 2014 05:15 PM PDT

Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan pemecatan tiga ahli parti itu kerana melanggar peraturan parti.

Katanya, tiga ahli daripada Maran, Pahang itu melakukan kesalahan berceramah di atas pentas PKR dan mempunyai dua keahlian.

Mereka ialah Mohd Zamri Mohd Sham dari Kampung Sekara, Mohd Khiri Dahlan dari Taman Seri Keramat dan Ahmad Shuhor Awang dari Kampung Senggora.

"Mohd Zamri didapati bersalah kerana berceramah di pentas PKR. Hukumannya dipecat. Mohd Khiri mempunyai dua keahlian iaitu Umno dan PKR. Mengaku bersalah dan dipecat.

"Ahmad Shuhor juga kesalahan sama. Mengaku menjadi ahli PKR cabang Maran. Hukumannya bersalah dan dipecat," katanya lagi.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), petang ini.

Lelaki hina PM ditahan

Posted: 14 Oct 2014 05:01 PM PDT

Seorang lelaki ditahan Sabtu lalu ekoran tindakannya meletak selipar atas poster perdana menteri semasa satu protes 8 Oktober lalu.

Mengesahkannya, Ketua Polis Daerah Sentul, ACP R Munusamy berkata lelaki itu dibebaskan dengan jaminan polis pada hari yang sama.

Lelaki itu disiasat di bawah Seksyen 504 dan 506 Kanun Keseksaan, kata Munusamy ketika dihubungi.

Seksyen 504 berkaitan dengan sengaja mengaibkan dengan niat hendak memecahkan keamanan, manakala Seksyen 506 berkaitan ugutan jenayah.

Munusamy berkata kertas siasatan telah diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya.

Lelaki tersebut dirakam meletak selipar atas poster Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semasa satu protes terhadap pemotongan subsidi bahan api dan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) di hadapan bangunan Parlimen pada 8 Oktober.

Gambar tersebut telah diedarkan dalam talian, termasuk oleh laman Facebook Friends of Barisan Nasional

Jaafar Onn meninggal dunia

Posted: 14 Oct 2014 04:01 PM PDT

KUALA LUMPUR 15 Okt. - Bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, Leftenan Jeneral Datuk Jaafar Onn meninggal dunia di kediamannya di Seksyen 11, Shah Alam pukul 7.40 malam tadi.

Jenazah Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 21, Shah Alam selepas solat zuhur hari ini.

Allahyarham merupakan anak kepada Datuk Onn Jaafar, pengasas UMNO. - UTUSAN ONLINE

Cucu Tok Selampit

Posted: 15 Oct 2014 01:40 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Ahli Parlimen Ampang @ybz99 Bengap Bila Mendakwa PERMATA Hanya Ambil Anak Orang Kaya

Posted: 15 Oct 2014 06:48 AM PDT


Agak mendukacitakan apabila seorang penjual buah diangkat menjadi Wakil Rakyat seterusnya menjadi Ahli Parlimen. Bukan niat CTS untuk menghina penjual buah. Tidak sama sekali. Namun apabila seorang yang rendah pendidikannya diangkat menjadi pemimpin, beliau hendaklah memperbaiki diri sendiri dan banyak belajar serta membuat penyelidikan.

Tindakan Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin mempertikaikan Pusat Anak Permata Negara (PERMATA) menampakkan kebodohan beliau yang nyata. Zuraida Kamarudin berbahas di Parlimen hari ini dengan mendakwa program PERMATA adalah program 'short cut' atau jalan pintas untuk Permata Seni dan kebanyakkannya mengambil kanak-kanak dari kalangan orang kaya. Haprakdaily melaporkan di sini. Adakah beliau tahu perbezaan di antara Pusat Anak Permata Negara dengan Permata Seni?

Untuk pengetahuan Zuraida Kamaruddin, kriteria atau syarat kelayakan untuk menghantar anak ke PERMATA Negara adalah seperti berikut:
  • Gaji suami isteri hendaklah RM2,500 bagi kawasan bandar dan RM1,500 bagi kawasan luar bandar.
  • Suami isteri serta anak mestilah merupakan warganegara Malaysia.
  • Jarak Pusat Anak PERMATA Negara tidak melebihi 10 km dari kawasan rumah atau tempat kerja.
  • Anak mestilah berada dalam keadaan sihat tubuh badan.
  • Satu anak sahaja untuk setiap keluarga yang layak untuk dimasukkan kecuali anak kembar. 
  • Sekiranya pemohon menghantar 2 permohonan, keutamaan akan diberikan kepada anak yang lebih kecil.
(Sumber: Laman Web Rasmi Bahagian PERMATA)

Dari mana datangnya dakwaan program PERMATA Negara untuk golongan kaya dan berada? Pendapatan ibubapa sebanyak RM2,500 bagi kawasan bandar dan RM1,500 bagi kawasan luar bandar dikira kayakah wahai Zuraida Kamaruddin? Bengap!!!

Susulan Fitnah @Keadilan_Daily , PERMATA Buat Laporan @PDRMsia

Posted: 15 Oct 2014 12:07 AM PDT



Kakitangan PERMATA hari ini telah membuat satu laporan polis ke atas Keldaian Daily di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang, di atas keceluparan portal berkenaan memfitnah PERMATA. Tahniah di atas keberanian kakitangan Bahagian PERMATA, Jabatan Perdana Menteri yang bertindak mempertahankan PERMATA dari terus difitnah. 

Laporan polis berkenaan dibuat sendiri oleh Setiausaha Bahagian PERMATA, Dato Saidatu Akhma binti Hassan terhadap Naib Ketua Wanita PKR, YB Haniza Talha, Ketua Srikandi PKR, Siti Aishah Shaik Ismail, Pengarang, Nadia Hanafi dan Editor Keldaian Daily. Keldaian Daily dalam artikel mereka bertarikh 12 October 2014, telah memfitnah PERMATA memperolehi dana sebanyak RM711 juta dan subsidi minyak telah dikurangkan untuk tujuan itu. Bersiap sedialah wartawan dan editor Keldaian Daily untuk bermalam di lokap. Silalah fitnah lagi.


Apa Yang Tersirat

Posted: 15 Oct 2014 01:28 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Kontrak Pelekat Kastam RM77 Juta- Hishamuddin Diminta Jelaskan

Posted: 15 Oct 2014 02:24 AM PDT

AHLI PARLIMEN DAP Tony Pua, mempersoalkan mengapa Syarikat Lembah Sari Sdn .Bhd yang dikuasai sepenuhnya oleh adik kepada Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishamuddin Hussien mendapat kontrak sebanyak RM77 juta mencetak pelekat kastam pada rokok dan arak selama 5 tahun bermula tahun 2014-2019.

Pua mempersoalkan, apa kah hanya syarikat itu sahaja mempunyai kepakaran? atau sebut harga yang diberikan syarikat itu merupakan yang terendah? sedangkan cara pemberian kontrak itu adalah secara rundingan terus.

MP Petaling Jaya itu memberi kenyataan demikian di Dewan Rakyat pada Rabu.

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan