Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Jumaat, 12 September 2014 at 1:05 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 12 Sep 2014 11:36 AM PDT

PEJUANG BANGSA


BELUM KEMPEN LAGI PAS DAH BOHONG CALONNYA ANAK TEMPATAN #PengkalanKubor

Posted: 12 Sep 2014 01:48 AM PDT


Kalau dah bukan calon tempatan dan dilahirkan di Kedah , bagitahu la perkara yang sebenar. Jangan kerana nak menyaingi calon BN  yang terbukti anak tempatan di situ , PAS cuba membohongi pengundi-pengundi Pengkalan Kubor .

Zaman sekarang orang check di No KP pun sudah tahu di mana negeri kelahirannya .

 Jadi , PAS patut malu dengan pengundi  pembohongan pertama ini yang kantoi ini  !!


IPOHMALAY

Posted: 12 Sep 2014 09:05 AM PDT

IPOHMALAY


Ssst! Kapolri Ternyata Tahu Misteri Penyebab Hilangnya MH370

Posted: 12 Sep 2014 09:01 AM PDT

Jumat, 12/09/2014 19:10 WIB

Taufan Noor Ismailian - detikNews

Hingga kini penyebab hilangnya MH370 masih menjadi misteri. Tak jelas di mana pesawat itu jatuh dan menghilang. Namun Kapolri Jenderal Sutarman mengaku mengetahui apa yang terjadi dengan hilangnya pesawat MH370 itu.

Sutarman berkata dalam sambutannya usai penandatanganan MoU dengan Lion Group, di Ancol, Jakut, Jumat (12/9/2014).

Meski mengetahui penyebab jatuhnya MH370, Sutarman menjelaskan tidak akan memberitahukannya. Hingga saat ini, hanya dirinya dan kepala Kepolisian Malaysia yang mengetahui.

"Saya memberikan satu informasi cukup berharga untuk Malaysia, dan yang tahu persis hanya saya dan kepala kepolisian malaysia," ungkapnya.

Lanjutnya, dia berharap kejadian yang menimpa MH370 tidak akan terjadi pada maskapai penerbangan di Indonesia. Maka dari itu ia menilai, penerbangan pesawat harus benar-benar dipercayakan kepada orang yang memiliki integritas dan kompetensi yang cukup dalam rangka menerbangkan pesawat.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 12 Sep 2014 03:41 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Mencadang Wan Azizah ikut konvensi mana?

Posted: 11 Sep 2014 07:00 PM PDT


Dato Seri Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng memohon ampun dan maaf dari DYMM Tuanku Sultan Selangor kerana engkar untuk menyerahkan dua nama dari parti politik masing-masing sebagai calun untuk jawatan Menteri Besar Selangor.

Husin tergelak melihat kedua-dua badigol yang suatu tidak lama dahulu, dalam bulan lepas saja,  ada mendesak Tan Sri Khalid Ibrahim meminta maaf daripada Tuanku Sultan. Kali ini, mereka pula yang meminta maaf. Kah kah kah ....

Namun begitu, kedua-dua badigol ini tidak ikhlas dalam memohon maaf.

Lim Guan Eng tahu dia tidak boleh menang dengan berkeras pada Sultan. Dia hanya buat tactical retreat. Sebaik saja dia meminta maaf, dia menuntut supaya Sultan bubar Dewan Undangan. Ha ha ha ...

Mereka ingat semua orang bodoh macam Melayu yang dalam PR.

Boleh baca DAP yakin akan dapat tambah lagi kerusi dan kuasa jika ada pilihanraya negeri. Dijangka parti-parti Melayu - PKR, PAS dan UMNO - akan merosot kerana akan banyak berlaku undi pecah yang berakhir dengan DAP merampas kerusi.

Manakala, Anwar Ibrahim memohon ampun tapi tidak juga ikhlas sebab dinyatakan tidak mengaku bersalah. Katanya, dia hanya mengikut Undang-Undang Tubuh Negeri dan konvensi. Ki ki ki ....

Maksud konvensi adalah amalan biasa yang lazim diamalkan istana.

Betul ke apa yang sedang dilakukan adalah amalan biasa? Sejak zaman Merdeka tahun 1957 lagi, semua Menteri Besar adalah lelaki. Konvensi mana yang dimaksudkan untuk cadang perempuan sebagai MB?

Wow! Untung selalu jual si bontot sampai boleh timbang kati

tunku

Posted: 12 Sep 2014 03:39 AM PDT

tunku


Khalid finalises water agreement with Federal Govt

Posted: 12 Sep 2014 12:30 AM PDT

The 'Heads Of Agreement' deal on the water supply industry restructuring in Selangor has been signed between the state of Selangor and the Federal Government.

Selangor Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim signed on behalf of the state, while Energy, Green Technology and Water Minister Datuk Seri Dr Maximus Ongkili represented the federal government.

The signing ceremony was held at the Ministry here, although the media was not invited to the ceremony.
An official said a statement would be issued later.

On Aug 1, the federal government and Selangor state government signed the 'Heads Of Agreement' on restructuring the water supply industry and paved the way for a long term solution to the water issue in Selangor.

It was an extension of the Memorandum of Understanding (MoU) signed by both sides on Feb 26 to build the Langat 2 Water Treatment Plant (LRAL2) and its distribution system.

UPSR leak: Three police reports lodged

Posted: 11 Sep 2014 11:40 PM PDT

Three police reports have been lodged over the leaked Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) papers. Kuala Lumpur CID chief Senior Asst Comm Gan Kong Meng said the reports were lodged in Putrajaya and another in Johor.

"We are investigating all the reports made.

"So far, we have recorded the statements of three persons of interest in the case," he said when contacted on Friday.

Asked on the Education Ministry's statement that hotspots and suspects involved in the leak has been identified, SAC Gan said police were still working on the location and the suspects involved.
"We are investigating the matter under Section 8 of the Official Secrets Act 1972.

"Rest assured that we will get the culprits behind this irresponsible act," he said.
Under Section 8 of the OSA, anyone found guilty of leaking the documents can be jailed for not less than one year and not more than seven years.

The Malaysian Anti-Corruption Commission issued a statement saying that it was ready to assist if there was any element of corruption or bribery in the incident.

The Malaysian Communication and Multimedia Commission said it was aware of the matter. The police report was lodged by a senior Malaysian Examinations Board official.

bumiyang

Posted: 12 Sep 2014 03:20 AM PDT

bumiyang


Panas!!! Khalid Samad Saran Hj Hadi dan Nik Aziz Keluar PAS???

Posted: 11 Sep 2014 05:30 PM PDT

anakbukitgantang says

Posted: 12 Sep 2014 03:17 AM PDT

anakbukitgantang says


# PRK Pengkalan Kubor- PAS dan UMNO bertukar peranan

Posted: 11 Sep 2014 07:44 PM PDT

Saya melihat calon PAS dan UMNO bertukar peranan. Nampak calon PAS seorang kontraktor binaan yang mengejar duniawi  berbanding Baba Ee Eil (Haji Mat Razi) calon UMNO yang berserban dan tok huru pondok. Namun itu tak menghairankan sebab di dalam PAS sekarang penuh dengan virus liberalisme ugama dari Wahhabi, Syiah sehingga Liberalisme dan Pluralisme ugama. Malah  di Harakah, PAS  Kelantan , PAS Selangor, PAS Pulau Pinang dan JK PAS Pusat Virus Anwarinas dan Liberalisme teruk menyerang PAS sebab itu suara Dewan Ulama PAS tak didengari.

Pada masa yang sama saya melihat calon UMNO seorang tok guru pondok Baba Ee Eil (Haji Mad Radzi)  yang mendirikan  pondok dengan wang dia dan derma orang ramai di Kelantan.  Entah kenapa saya teringat kesah perjuangan ulama pondok Ulama Kedah,  Ulama Kelantan.

Gambar -gambar ini saya ambil dari posting sahabat fb saya  Yuseri Yusof

"Bukan nak kempen tapi nak cerita - Pondok Simpangan dibina atas tanah yang diwakafkan oleh Haji Mat Razi selepas permintaan ibu bapa yang mahu anak mereka mendalami ilmu agama. (Tentunya yang Islam ASWJ Ashariayah Wal Matudriyah)

Bangunan konkrit dua tingkat dibina dengan kos RM30k atas keluasan tanah 2,400 kaki persegi menempatkan 40 pelajar & mengamalkan sistem pengajian kitab seperti pondok lain.

Ramai tak tahu bahawa Haji Mat Razi berkali-kali menolak permintaan PM sebelum bersetuju untuk bertanding sebagai calon BN Pengkalan Kubor.

Jika ada yang frust kerana gagal menjadi calon patut malu dengan sikap Haji Mat Razi."



Kenapa ibu bapa minta sekolah pondok dan mengaji kitab Turath  di Kelantan?

Di Kelantan Sekolah Pondok mengekalkan pengajian ugama Islam ASWJ Asyariah Wal Matudriayah dan bukannya Wahhabi seperti yang disokong Kerajaan PAS Kelantan


Pondok Simpangan  yang ditadbir urus Baba Ee Eil


INSTITUSI PONDOK MELAHIRKAN PARA ULAMA' NUSANTARA

Sebagai sebuah institusi yang menjadi keikhlasan, dan pengorbanan pada agama sebagai simbol dan teras perjuangan, Pondok banyak melahirkan ramai Ulama'-ulama' yang berkaliber. Ini adalah kerana mereka berpegang dengan KONSEP BERTALAQQI dalam pengambilan Ilmu Agama dengan orang yang Tsiqah (Ahlu "Ilmu) secara bersanad seperti mana yang diamalkan oleh ulama' salaf mahupun khalaf. Ini adalah kerana menyahut saranan Rasullullah Shollallahu 'Alaihi Wasallam :


قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:" من يرد الله به خيرا يفقهه في الدين، إنما العلم بالتعلم والفقه بالتفقه "


Yang bermaksud ;

" Barangsiapa yang dikehendaki Allah Ta'ala akan kebaikan pada dirinya nescaya diberi kepahaman dan kefaqihan di dalam agama, kerana sesungguhnya Ilmu pengetahuan [agama] itu mestila diperolehi dengan bertalaqqi dan ilmu feqah itu diperolehi juga dengan talaqqi [talaqqi dengan orang yang pakar dan tsiqah dalam bidang itu]"[2].

Dan juga beramal dengan kata-kata Al-Hafidz Abu Bakar Al-Khatib Al-Baghdady, salah seorang pakar hadis yang agung ;


قال الحافظ أبو بكر الخطيب البغدادي أحد كبار المحدثين:" لا يؤخذ العلم إلا من أفواه العلماء ".


Yang bermaksud ;

" Jangan sekali-kali kalian mengambil ilmu [agama] melainkan ilmu agama yang diajar oleh para ulama' [bertalaqqi]".


Begitu hebat  Ulama Pondok Kelantan melahirkan ulama ulama nusantara. Namun kini Pengajian Pondok di Kelantan dibayangi bahaya Wahhabi. Lihat sahaja kisah mengwahabikan pondok pondok di Kelantan dengan memaksa mereka di bawah KIAS. Rujuk petikan di bawah atau link Pondok Kandis vs Wahhabi Kelantan



Jadi dimanakah peranan kerajaan negeri Kelantan sampai hari ini yang masih bisu tanpa sebarang maklumbalas?,

Dalam masa yang sama mereka mendakwa, mereka tidak meluluskan permohonan ini kerana pihak pondok moden bukan swasta, tetapi kemudian berusaha pula menswastakan kami dengan meletakkan kami dibawah KIAS yang dibebani hutang yang banyak serta dengan dasar pendidikan yang cenderung kepada fahaman wahabi (isu wahabi ni, boleh selidiknya, dan ketua eksekutif KIAS adalah Johari Mat, siapa Johari Mat? boleh selidiknya fikrah wahhabi nya )..

Hal ini hanyalah "permainan" daripada Nik Amar (Timbalan Menteri Besar Kelantan sekarang) dalam agenda "mewahabikan" rakyat kelantan, KIAS dia iktiraf bahkan KIAS adalah institusi swasta, tetapi untuk UM ditolak usulnya bagi menaikkan taraf sijil pondok di persada pengajian tinggi...

Sedangkan buat pengetahuan semua, kami berdaftar dengan JPN untuk persijilan STAM dan SPM tanpa bantuan daripada YIK bahkan diiktiraf keberadaan pondok kami (recognise), tetapi Nik Amar yang pernah berbangga dengan musyrifnya di birmingham ada mengatakan kami adalah di taraf hanyalah SAR (sekolah agama rakyat) dan setaraf dengan PASTI sahaja..


Sebenarnya, Pusat Pengajian Pondok Moden Kandis, bukan setakat mendapat pengiktirafan daripada UM dengan UM memberi kesediaan untuk membantu Pusat Pengajian Pondok Moden, tetapi juga daripada luar negara seperti Mesir, Hadramaut Yaman, Australia, Tunisia ;

Kata sahabat saya ini :
"Al-Azhar Assyarif juga mengiktiraf Pusat Pengajian Pondok Moden Kandis sebagai institusi tertua terulung Asyairoh yang menggabungkan sistem turath dan mua'ssiroh, hal ini adalah seiring dengan memperkasakan pengajian Asyairoh di Malaysia.."

Sewajarnya kini suara ulama pondok Kelantan yang ikhlas mempertahankan ugama Islam dibawa ke DUN Negeri Kelantan. Marilah kita sama sama berdoa agar pengundi DUN  Pengkalan Kubor memilih Baba Ee Eil (Haji Mad Razi) . Kerana tugas tugas meninggikan syiar Islam dan menghapuskan pengaruh Wahhabi dapat diperkasakan  

Taipingmali (tm)

Posted: 12 Sep 2014 01:23 AM PDT

Taipingmali (tm)


Lima kilang makanan diarah tutup

Posted: 11 Sep 2014 04:25 PM PDT



Oleh MOHD. KHUZAIRI ISMAIL
utusanpenang@utusan.com.my

PULAU PINANG 11 Sept. - Meskipun selepas beberapa kali serbuan dilakukan Jabatan Kesihatan negeri, namun masih ada pengusaha kedai makan yang tidak mengendahkan aspek kebersihan di premis mereka.

Terbaharu dalam operasi jabatan itu kelmarin, terdapat pengusaha kedai makan membiarkan premis mereka dalam keadaan menjijikkan, antaranya melonggokkan bahan mentah di hadapan tandas, selain terdapat najis tikus dalam guni tepung.

Sehubungan itu, Timbalan Pengarah Kesihatan Negeri (Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan), Ku Nafishah Ku Ariffin berkata, pihaknya telah mengarahkan lima kilang makanan di negeri ini ditutup serta-merta kerana kerana gagal mematuhi peraturan kesihatan.

"Premis terbabit diarah tutup dalam tempoh 14 hari mengikut Seksyen 11 Akta Makanan 1983 dan pemiliknya harus menjalankan kerja pembersihan sebelum diperiksa sekali lagiw," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau berkata, premis terlibat ialah kilang kicap, kilang mi, kilang roti, kilang bawang goreng dan kilang kerepek yang beroperasi di sekitar Jelutong, Kepala Batas dan Bukit Mertajam dekat sini.

Tambahnya, sebanyak 16 premis diperiksa iaitu masing-masing dua buah di daerah Timur Laut dan Seberang Perai Utara, Barat Daya (3), Seberang Perai Tengah (5) dan Seberang Perai Selatan (4).

Menurut Ku Nafishah, kesalahan lain yang dikesan pihaknya dalam operasi itu adalah pengusaha menggunakan peralatan mengadun dan menggoreng makanan yang berkarat, selain dibiar melekit, dipercayai tidak dibasuh secara berjadual.

Beliau berkata, pihaknya turut mengeluarkan tiga notis saman berjumlah RM5,000 atas kesalahan mengikut Seksyen 32B Akta Makanan 2009 dan akan meneruskan operasi seumpama itu termasuk di kantin-kantin kilang di negeri ini.

Jelasnya, segelintir pengusaha sedar kesalahan itu, namun mengambil mudah perkara seumpama ini dan lebih cenderung mengambil sikap menunggu tindakan penguatkuasaan diambil terhadap mereka," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, orang ramai yang mempunyai aduan berkenaan premis makanan kotor atau produk makanan rosak di negeri ini boleh menghubungi talian 04-2017277 atau 04-2017278.

Visit website

Batu Kurau International Mountain Bike Challenge 2014

Posted: 11 Sep 2014 08:29 AM PDT

Dengar cerita ada usaha untuk menggagalkan program yang terbesar ini.  Kita tengok lah adakah ia benar atau tidak. Malas nak tulis panjang-panjang.

Kesan kepada kebocoran soalan Sains dan Bahasa Inggeris UPSR

Posted: 11 Sep 2014 08:12 AM PDT

Hari selepas isu soalan Bahasa Inggeris I dan II disahkan bocor oleh Kementerian Pelajaran telah menyebabkan ibu bapa dan calon sendiri menerima tekanan.

Ada calon yang menangis kerana kecewa dengan kes soalan bocor. Apa tidaknya setelah berhempas pulas berusaha tiba-tiba diumumkan soalan bocor dan calon dikehendaki menduduki semula dua kertas tersebut pada 30 September depan bersamaan hari Selasa.

Ada ibu bapa yang merancang untuk membawa anak bercuti pada minggu hadapan pun ada yang terpaksa membatalkan percutian untuk memberi tumpuan kepada kertas ulangan pada 30 September ini.

Cuma nak beri sedikit nasihat kepada ibu bapa yang telah menempah tiket penerbangan dan penginapan agar tidak membatalkan hasrat mereka, kerana ia akan memberi kesan negatif kepada anak mereka.

Ketika ini anak perlu berehat fizikal dan minda, mereka sudah letih selama 8 bulan untuk menghadapi Upsr, otak mereka sudah tepu dan tidak mampu lagi untuk mengulangi pelajaran. Mereka wajar dibawa berehat dan bercuti.

Sebelum ini mereka tidak dapat bercuti pun, cuti dua minggu yang lepas sekolah membuat kelas tambahan, jadi cuti seminggu yang bermula Jumaat 12 sehingga 21 September ini perlu di manfaatkan oleh mereka.

Ibu bapa jangan lah terlalu tertekan atau stress keterlaluan. Anak-anak anda sudah 3 hari menduduki peperiksaan ini dan mereka tidak gentar atau risau lagi. Biarlah mereka berhibur dan bercuti dan sudah tentu apabila minda mereka tenang kembali mereka akan bersedia untuk mengulang semula dua kertas tersebut.

UPSR: JPN nafi kebocoran berlaku di Perak

Posted: 11 Sep 2014 06:09 AM PDT



Oleh SAYED HESHAM IDRIS

IPOH 11 Sept. - Jabatan Pendidikan negeri menafikan maklumat yang tersebar di media sosial bahawa seorang guru di negeri ini telah ditahan kerana disyaki bertanggungjawab membocorkan soalan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2014.

Pengarahnya, Idris Ramli berkata, hasil semakan di kesemua 10 Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) mendapati tidak berlaku kes soalan UPSR bocor di mana-mana sekolah di negeri ini.

"Setakat ini jabatan tidak terima laporan mengenai seorang guru di negeri ini ditahan kerana bocorkan soalan UPSR," katanya ketika dihubungi di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Visit website

Penghuni rumah ini wajar dikenakan tindakan di bawah akta hasutan

Posted: 11 Sep 2014 04:59 AM PDT


Pemilik rumah ini sepatutnya diambil tindakan saman oleh PBT, pihak KDN  juga boleh mengenakan tindakan  dibawah akta hasutan atau akta hal yang berkaitan dengan keharmonian dan kesejahteraan nasional.

Samada rumah milik sendiri atau menyewa, penghuninya harus menjaga sensitiviti orang lain yang berjiran dengannya lebih-lebih lagi mereka yang tidak seangkatan dengan parti siasah yang menjadi ikutan penghuninya.

Gambar ini diambil daripada facebook dan tidak diketahui dari daerah mana dan negeri mana.

UPSR Bocor : Guru dari Perak kena tahan polis

Posted: 11 Sep 2014 04:25 AM PDT



Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dengan kerjasama daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah mengenal pasti individu yang bertanggung jawab menyebarkan soalan UPSR bagi subjek Bahasa Melayu Penulisan, Matematik dan Sains di laman-laman sosial.

Individu tersebut yang merupakan seorang guru di sebuah sekolah kebangsaan di Perak telah ditahan untuk siasatan lebih lanjut. 

Difahamkan juga, sekolah tersebut merupakan sekolah yang terletak di pedalaman negeri ini. Disebabkan kedudukannya yang jauh di pedalaman, kertas-kertas soalan UPSR telah sampai di pusat-pusat peperiksaan di kawasan tersebut sehari lebih awal daripada tempat-tempat lain. 

Guru tersebut telah memanipulasikan keadaan ini dengan bertindak mengambil gambar soalan tersebut dan menyebarkan gambar-gambar itu melalui aplikasi whats app. 

Dalam kes berkaitan, peperiksaan UPSR bagi kertas Sains terpaksa di tangguhkan kepada tarikh 30 September 2014 disebabkan kebocoran soalan di laman-laman sosial yang tidak dapat dibendung lagi. 

Selain itu, pihak SPRM juga mengingat kan kepada orang ramai agar berhenti melakukan aktiviti penyebaran ini kerana ianya akan memberikan kesan buruk kepada mental murid-murid terlibat.

Perkara ini diumumkan Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh, sebentar tadi.

Kenyataan media Ketua Puteri UMNO Malaysia, YB @EmySamsudin berkenaan isu soalan UPSR bocor:

Posted: 11 Sep 2014 04:03 AM PDT




Isu soalan UPSR bocor. Puteri UMNO kesal dengan kejadian tersebut dan menggesa kerajaan bertindak tegas kepada mereka yang bertanggung jawab dan kenakan hukuman setimpal kepada mereka.

Kejadian ini bukan saja menjejaskan emosi dan menimbulkan kekecewaan kpd calon2 yg menduduki UPSR, para guru dan ibu bapa tetapi merugikan negara.

Dakwaan wujudnya kejadian soalan bocor sering berlaku setiap kali peperiksaan nasional berlangsung setiap tahun. Namun tidak ada bukti kukuh serta laporan rasmi dibuat sehinggalah kejadian tahun ini yang melibatkan subjek Sains UPSR. Puteri berharap pihak berkuasa turut menjalankan siasatan tentang  kemungkinan kebocoran turut melibatkan subjek2 lain.

Puteri juga menggesa Lembaga Peperiksaan dan MOE mengambil langkah lebih ketat termasuk melihat semula prosedur pengurusan kertas soalan peperiksaan agar kejadian seperti ini tidak  berulang.

Dengan perkembangan teknologi ICT yg makin canggih sekarang mungkin prosedur itu perlu disemak bagi mengelak pihak tak bertanggung jawab membocorkan soalan2 sedemikian.

Kejadian spt itu tak akan berlaku jika semua pihak yg terlibat menguruskan kertas2 peperiksaan itu dgn penuh bertanggung jawab, amanah dan berintegriti.

Sedikit sahaja tanggung jawab dan amanah ini dicabul ia jelas memberikan kesan negatif kpd banyak pihak baik murid2, guru, ibu bapa bahkan negara.

Bayangkan jika soalan2 ini bocor dan tak disedari ia sudah pasti merugikan murid2 itu sendiri kerana tidak guna memperoleh keputusan cemerlang jika ia disebabkan memperoleh soalan bocor.

Mas Ermieyati Samsudin Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia

Aspirasi Bangsa

Posted: 12 Sep 2014 01:10 AM PDT

Aspirasi Bangsa


#PRKpengkalanKubur : PAS vs PR??

Posted: 11 Sep 2014 08:28 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 11 Sep 2014 11:33 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


#PengkalanKubor: Alamak... Calon PRK PAS Adalah Pengikut Anwarinas Songsang?

Posted: 11 Sep 2014 02:38 PM PDT


Ntah sengaja atau tidak sengaja belum lagi bermula kempen PRK Pengkalan Kubor PAS telah membuat satu kesilapan besar...

Bukan saja calon PAS adalah seorang kroni Anwarinas tetapi juga pengikut budaya songsang dan sesat di sisi Islam. Buktinya menjadi pengikut gerakan R yang mempunyai unsur-unsur sesat!

Rakyat mula mempersoalkan apakah jadahnya calon PAS; Wan Rosdi Wan Ibrahim mengikut perangai puak-puak R yang di belakangnya adalah Husam Musa?

Simbol R bertentangan dengan syiar Islam. Nampak sangat ada pengaruh Anwarinas, Comango dan PASMA dalam pemilihan calon PAS Pengkalan Kubor.

Bukankah Husam Musa seorang Anwarinas yang amat-amat tidak disukai oleh sebahagian besar pengikut pro ulama PAS dan juga istana Kelantan?

Bukankah si Husam Musa dan pengasas R dikenali sebagai puak-puak gedebe yang malas kerja, buat projek selalu terbengkalai, selalu buat kacau berdemo sana sini, banyak berjanji tetapi habuk pun tak dak. Yang mereka tahu hanya bagaimana nak kedarah duit free dari royalti minyak yang sememangnya bukannya hak mereka!

Ore lagu ni nak dijadikan pemimpin Pengkalan Kubor???

Nyata sah spesis Wan Rosdi ini adalah spesis Che Long bekas calon PAS Kuala Besut yang juga merupakan kroni si Husam Musa Pantalon. Dok tau buak kijo hanyo menurut arahe Husam sokmo...


Ya... memang betul juga Anwar telah meletakkan seorang Anwarinas aka Juburian untuk menjadi calon PAS di Pengkalan Kubor. 

Menteri Besar Dato' Ahmad Yaakob nampaknya terpaksa akur dengan kehendak Anwarinas aka Juburian sebagai galang ganti merestui tindakan PKR merasuah PAS di Kelantan demi memberikan laluan dan sokongan kepada bini Anwar menjadi Menteri Besar Selangor yang baharu. 

Saja nak tanya selama jadi Penyelia PAS di Tumpat berapa banyak duit Abe Dee gunakan untuk memakmurkan syiar Islam dan rakyat di Tumpat? 

Ternyatalah tepat sangkaan dan ramalan bahawa Anwar dan DAP melalui pengaruh Anwarinas iaitu Dr Hatta Ramli dan Ahli Parlimen Tumpat; Dr Kamaruddin Jaafar telah meletakkan agennya dengan harapan jika menang nanti boleh merosakkan pemikiran ADUN-ADUN PAS yang lain dalam pentadbiran negeri Kelantan.

Nyata Anwar, Husam dan segala Anwarinas sedang merancang mengambil alih kepimpinan ulama di Kelantan...hebatkan perancangan Anwar?

Muko Abe Dee mase sokmo...guano?
Sekali lagi nampaknya PAS Kelantan telah menjadi keldai tunggangan pihak lain secara sedar....mana maruah mu PAS?

  









   

#PengkalanKubor: Temberang dan Tembelang Anwar Pecah Lagi

Posted: 11 Sep 2014 04:02 AM PDT


Apabila UMNO-BN meletakkan Cikgu Mat Razi, seorang yang dikenali dan disenangi ramai penduduk Tumpat, sudah pasti Anwar dan juak-juak juburian panas bontot tak senang duduk.

Memang Anwar tahu PKR tak mampu nak menang kerusi DUN Pengkalan Kubor. Malah jentera PKR hanya tumpang tuah semangkuk dari jentera PAS...tapi tu pun kalah 3 penggal berturut-turut. 

PAS pun berangin merengek nakkan kerusi tersebut. Apatah lagi Parlimen Tumpat dan tiga DUN lagi dalam parlimen sama dimenangi PAS.

Tawaran PKR untuk memberikan laluan kepada PAS dalam PRK Pengkalan Kubor tidak lain dan tidak bukan hanya helah dan mainan Anwar demi ketaatan pada tuhan politiknya iaitu DAPig..!

Pertamanya, adalah untuk melunakkan hati dan perasaan tidak puas para keldai tunggangan PAS di Pengkalan Kubor dalam isu MB Selangor..!

Keduanya, untuk terus menyemarakkan lagi api permusuhan politik antara orang Melayu dan Islam UMNO dan PAS kerana Anwar dan DAPig memang takut dengan perkembangan baik hubungan antara UMNO dan PAS. 

Ya...orang-orang Melayu perlu dipecahkan agar mudah ikut telunjuk DAPig.

Puak-puak PKR Tumpat memang tak puas hati dengan keputusan Anwar ini. Apa lagi kelentong yang akan digunakan oleh Anwar untuk meneruskan niat menabalkan bininya yang gagap dan gian mengipas ke hulu hilir itu menjadi MB Selangor.

Anwar dan DAPig mungkin juga tak akan berdiam diri.

Anwar dah berkira-kira untuk meletakkan calon PAS Anwarinas melalui pengaruh Ahli Parlimen Tumpat: Kamaruddin Jaafar. Sedangkan MB Kelantan yang juga ADUN Pasir Pekan yang berjiran dengan DUN Pengkalan Kubor berkeras meletakkan calon ustaz pro ulama bagi menandingi calon Ustaz UMNO

Seperti biasa duit-duit haram bisnes DAP akan bertaburan di PRK ini sebagai imbuhan melembutkan hati PAS Kelantan agar calon Anwarinas dipilih atau dimenangkan dalam PRK ini. 

Rakyat terutamanya pengundi Pengkalan Kubor wajib meneruskan legasi perjuangan UMNO sejak tiga penggal lalu.

Sudah terbukti banyak khidmat dan jasa UMNO membangunkan Pengkalan Kubor di bawah Allahyarham Datuk Noor Zahidi Omar.

PAS dan Pakatan Rakyat nak tuduh UMNO tolak hudud di Kelantan?...Rasanya Anwar sebagai pemimpin PR lantikan sendiri silap besar kalau membohongi rakyat bab-bab hudud ni. 12 ADUN UMNO Kelantan sendiri menyokongnya di DUN Kelantan. Tapi yang kuat menentang adalah komunis DAPig dan para juburian PKR.  

Calon UMNO-BN untuk PRK Pengkalan Kubor bersama dengan Pondok Simpangan yang diasaskannya...Calon BN ni Ustaz, Muda dan Profesional... 

Nak kata UMNO-BN gagal memerintah negara dengan baik...PR lagi teruk. Belum habis bab baling membaling kerusi dah mula kurang ajar dengan sultan sendiri. Nak uruskan parti sendiri huru-hara bagaimana nak uruskan negeri atau negara?
    
Rakyat di Pengkalan Kubor nak melihat kawasan mereka aman damai, ekonomi membangun hingga boleh memakmurkan hidup mereka. 

Mereka inginkan jaminan keselamatan tatkala di seberang sempadan kawasan mereka sentiasa bergolak dengan konflik agama dan isu penyeludupan.   

Mereka tak nak ADUN (PAS dan PKR) yang hanya pandai bercakap tentang agama dan berjanji itu dan ini tetapi akhirnya menjadi kuda tunggangan kepada pihak lain.

Tapi semua itu tak akan ada dan tak akan dapat jika mereka memilih calon bukan dari UMNO-BN yang telah terbukti berjaya sejak dulu.
 



The Unspinners

Posted: 11 Sep 2014 11:30 PM PDT

The Unspinners


Azmin jangan mimpi nak jadi MB

Posted: 11 Sep 2014 08:25 PM PDT



Ekoran dari pergaduhan tempuh hari [baca SINI] antara Azmin Ali dengan KETUAM serta KIPAS, budak-budak Azmin begitu gembira dan yakin Wan Azizah akan diketepikan untuk Azmin dicadang dan dia bakal MB Selangor.

Maklumlah ikut konvensi mana ada MB yang dari orang lelaki. Hehehe ... lucu Husin Lempoyang. Baca SINI.

Di situ Azmin perasan hingga tak mahu dengar feedback. Sebenarnya Azmin ingat orang tak tahu kes penglibatannya dalam projek PKNS Datum Jelatek.

Ketika PRU12, dia gunakan isu flat Jelatek untuk meraih undi tapi sebaik penduduk merayu bantuannya lepas PRU, Azmin langsung tak bantu.



Khabarnya Azmin terlibat untuk ambil potongan dari duit pampasan untuk penduduk. Itu yang pampasan untuk penduduk agak terlalu dan terlampau tinggi.



Akibat dari komisyen yang diambil Azmin dan Teresa Kok, selaku exco yang mendapatkan pelabur dari China, projek Datum Jelatek gagal.

Kos terlalu tinggi tapi model perniagaan untuk jual salah satu bangunan kepada pelabur China dah tak menjadi. Kawasan itu yang majoriti Melayu yang susah untuk dijual dengan harga premium.

Projek Datum bbleh dianggap terbengkalai!!!


Jika kami tahu, ingat istana tak tahu? Takkan Sultan akan lantik seorang yang diketahui tidak amanah menjadi MB. Selangor ada sejarah MB yang tak amanah hingga terpaksa di benrhentikan.


Lepas umum calun, jentera PAS seludup beras untuk rasuah pengundi!!!

Posted: 11 Sep 2014 05:37 PM PDT



Gambar di atas begitu jelas menunjukkan PAS melakukan rasuah pilihanraya.

 
 

Lain pula dengan calun BN, malam tadi dia mengetuai tahlil buat arwah mantan ADUN Pengkalan Kubur. Orang ada ugama ...

Andrew Khoo berpengaruh hingga atur Angola hina negara di UN

Posted: 11 Sep 2014 05:26 AM PDT


Ramai tak berapa mengenali Andrew Khoo yang merupakan Pengerusi Jawatankausa Bar Council dalam hal Human Rights. Di United Nation, dia seperti kenal hampir macam-macam orang.

Dia merupakan sebahagian dari Coalition of Malaysian NGOs for the United Nation's Human Rights Council Universal Period Review process atau COMANGO. Di Bangsa Bersatu, kerja dia adalah untuk mengkritik Malaysia atas tuduhan bukan-bukan hingga negara Afrika macam Anggola boleh kritik record Human Rights nagara kita.


NGO ISlam dari Malaysia kena dapatkan kebenaran Security Check untuk masuk premis di UN yang  banyak sekatan tapi COMANGO macam ada lesen besar di UN untuk senang dapat pass. Malah UN bagi mereka accreditation.

Dalam satu incident terbaru, ANdrew menunjukkan kuasa dan pengaruhnya:

 Lawyer Andrew Khoo denied entry to Vietnam

7:00PM Sep 8, 2014

Bar Council human rights committee co-chairperson Andrew Khoo was denied entry into Hanoi, Vietnam today, shortly after landing.

Khoo (below) said he was escorted back onto the plane he arrived on and was not given a reason why he was denied entry.

He said that he was told informed of this by when he was sent to the airport's immigration office after his passport was stamped.

"People busily ran around filing forms, making phone calls and photocopying my passport several time.

"After about 20 minutes I was informed that I was denied entry into Vietnam, my entry stamp was cancelled and I was escorted back on to the same Malaysian Airlines MH753 plane that brought me here," he said in Facebook post.

He was also issued a "standard letter", which states that he is barred according to Article 8 of the Ordinance of Entry, Exit and Residence of Foreigners in Vietnam.

Natinal security

The Ordinance states that one can be denied an entry visa for making a false declaration or forging travel documents, breacing Vietnamese laws in previous entries or if one is a carrier or infected with an epidemic disease.

A foreigner can also be barred "for the reasons of protecting national security" or other "special reasons" decided by the minister of public security.

Khoo could not be reached for comment.

Malaysiakini has contacted the Vietnamese embassy in Kuala Lumpur on the matter and is awaiting a reply.

Khoo was travelling to Hanoi to attend a two-day workshop starting tomorrow to present a paper on peace and security at the invitation of the Vietnam Peace and Development Foundation.


--------------

Berita di atas menunjukkan betapa bahaya dan berpengaruh Andrew ini untuk menjatuhkan nama baik mana-mana negara hingga ditahan masuk Vietnam.

Serupa Anwar si Saifuddin tak sabar nak berkuasa

Posted: 11 Sep 2014 02:30 AM PDT



Daripada posting FB Datuk Abdul Rahman Dahlan

Saya kurang bersetuju dengan sahabat saya Datuk Saifuddin Abdullah, Pengerusi Global Movement of Moderates yang dipetik berkata bahawa rang undang undang Harmoni Nasional yang ditulis oleh Majlis Konsultatif Perpaduan Negara dan dibantu oleh Majlis Peguam Malaysia, bakal menganti Akta Hasutan. Beliau dan Majlis Peguam Malaysia juga didapati telah mendedahkan kandungan deraf itu kepada umum.

Pertamanya, Datuk Saifuddin dan Majlis Peguam serta NUCC tidak pernah diberi mandat oleh kerajaan untuk mengumumkan kandungan deraf itu kepada umum. Mereka hanya diberi mandat untuk mendengar dan membincangkan cadangan-cadangan dan buah fikiran pihak-pihak yang berkepentingan dalam perbincangan tertutup dan selepas itu, mereka dikehendaki untuk menyerahkan rumusan mereka kepada pihak kerajaan untuk diteliti, diperhalusi dan dibincang.

Adalah salah bagi mereka untuk mengatakan bahawa rang undang-undang yang ditulis oleh NUCC yang dibantu oleh Majis Peguam itu adalah dokumen rang undang-undang yang akan diangkat ke parlimen.

Kerajaan tidak akan berbuat begitu kerana kerajaan akan juga mendengar pandangan daripada pihak selain dari NUCC mengenai cadangan Akta Harmoni Nasional ini sebelum membuat keputusan rasmi.

Selepas itu barulah, pihak Peguam Negara akan menderaf rang undang-undang itu untuk diangkat ke mesyuarat kabinet dan selepas itu dibawa ke parlimen untuk dibahas dan diundi.

Yang keduanya, sebagai anggota jemaah menteri, saya boleh sahkan bahawa setakat artikel ini ditulis, rang undang-undang Harmoni Nasional belum lagi dibentang dalam mesyuarat kabinet. Oleh sebab itu. Datuk Saifuddin dan Majlis Peguam serta NUCC tidak boleh membicarakan isi kandungan deraf rang undang-undang mereka itu di dalam media.

Itu tidak adil dan salah dari segi prosedur. Ia juga boleh mengelirukan rakyat dan boleh dianggap tidak beretika kerana mereka tidak mempunyai mandat untuk meluahkan isi kandungan cadangan mereka itu kepada umum melalui media massa.

Saya amat berharap agar Datuk Saifuddin dan Majlis Peguam berhenti untuk merujuk kononnya cadangan mereka itu sebagai dokumen terakhir yang akan diangkat ke parlimen. Yang akan menentukan bentuk terakhir dokumen rang undang-undang itu ialah jemaah menteri. Datuk Saifuddin dan Majlis Peguam tidak boleh mendahului kabinet Malaysia.

Terima kasih.
------------------------------
Baru jadi Timbalan Menteri Penajian Tinggi dah ranap pensyarah dan budak-budak Universiti hingga berdemo menentang kerajaan di atas dakwaan kesalahan menghasut Dr Azmi Shahrom. 
Mereka anggap Azmi yang sering memberi pendapat bukan berdasarkan ilmu atau kepakarannya dalam undang-undang sebagai memberi pandangan akademik. Padahal Azmi sering bercakap mengikut pandangan aktivis yang mutakhir ini tidak menghormati undang-undang.

Setelah kalah di Temerloh pada PRU dan pemilihan UMNO, Dato Najib kasi jawatan kasihan untuk Saifuddin Abdullah sebbagai Pengerusi Global Moderate. Nampaknya baru ada sedikit kuasa dah nak tunjuk esar kepala nak rangka undang-undang dan paksa kerajaan terima. 

Betul macam beruk yang dibela untuk panjat kelapa yang tak tahu hargai bunga yang diberi.

PKR serahkan pada PAS tapi ada terselit seekor Pas Ma ... kah kah kah

Posted: 11 Sep 2014 12:36 AM PDT


Bukan sibuk tapi takut kalah ...


Ada pulak terselit satu Anwarinas puak PAS Ma...

PAS baru pahe PKR kianat? Dah bengong toksoh tadbir kerajaae

Posted: 11 Sep 2014 12:19 AM PDT



Presiden PAS Putuskan, PKR Dan DAP Tidak Perlu Lagi Diajak Berunding – Nik Abduh

Posted on September 10, 2014 by Editorial

NIk Abduh Nik Aziz
Oleh: Nik Mohamad Abduh Nik Aziz

Kuala Lumpur – Kemelut pentadbiran yang melanda negeri Selangor dilihat semakin parah apabila parti yang bergabung di bawah pakatan rakyat saling menyalahkan antara satu sama lain.

Para penyokong PAS mendakwa ia berpunca dari sikap PKR sendiri yang sengaja mencipta masalah dengan memecat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semata-mata untuk membolehkan Datin Seri Wan Azizah dilantik sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu sehingga menyebabkan kemelut ini semakin berpanjangan.

Di pihak PKR dan DAP pula mendakwa, tindakan PAS yang dilihat bertegas mahu menyokong Abdul Khalid Ibrahim telah merumitkan keadaan.

Terbaharu kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini yang mengkritik secara lansgung kebolehan Wan Azizah dilihat semakin mengeruhkan keadaan.

Ikuti pandangan Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berhubung isu ini.

Siapa Pengkhianat?

Presiden PAS dituduh khianati Pakatan Rakyat (PR) kerana namakan calon Menteri Besar (MB) daripada PAS.

Mari amati kisah pengkhianatan. Hakikatnya, pengkhianatan lebih awal bermula daripada 2 gerangan yang saling berkerja sama;

1) 2 pengkhianat daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS yang melompat memberi sokongan kepada PKR. Ia memulakan kerosakan kepada kestabilan dalaman PAS.

2) Pengkhianatan PKR terhadap setiakawan dengan PAS dalam PR apabila menerima pengkhianatan 2 ADUN PAS dengan mengiktiraf sokongan mereka kepada PKR.

Sebagaimana 2 ADUN itu memutuskan wala' dan kesetiaannya kepada presiden, begitu juga PKR telah memutuskan kesetiakawanannya dengan PAS.

Siapa pun yang menginsafi, dia akan memahami apakah tindakan yang perlu dilakukan oleh presiden PAS apabila;

1) Partinya dikhianati dari dalam oleh ahlinya sendiri.

Anda sedang melihat apa yang sedang bergolak di dalam PAS sekarang. Ia sememangnya bermula daripada kisah pengkhianatan 2 ADUN ini.

2) Partinya dikhianati dari luar oleh rakan sendiri.

Anda juga sedang melihat -akibat pengkhianatan PKR- pergolakan dalam PR akibat PAS kehilangan taruhan kuasanya di dalam menentukan kelangsungan kerajaan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (TSKI) yang Majlis Syura Ulama PAS (MSU) putuskan untuk mempertahankannya.

Apa pilihan yang harus dilakukan presiden?

Ada 2 pilihan;

1) Terus bertindak drastik dan keras dengan mendorong parti PAS ke arah keluar daripada PR. Pengkhianatan, daripada sudut hukum, semestinya menjadi faktor utama pembatalan Tahaluf Siyasi.

2) Bersikap dan bertindak lebih budiman dengan memberi peluang dan masa agar mampu memperbaiki keadaan dan memulihkan dalaman PAS dan hubungan dengan PKR dan PR.

Presiden telah memilih pilihan kedua.

Tindakan itu telah menerima pujian awam apabila PAS melalui mesyuarat 17/8/14, memutuskan bersetuju memberikan sokongan sementara kepada TSKI (Ini pastinya dilihat bercanggah dengan keputusan asal MSU dan mengejutkan pihak yang menyokong TSKI) dan mengemukakan 2 nama calon MB baru, termasuk Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail (WAWI) yang juga dilihat bercanggah dengan keputusan asal MSU.

Lihat, alangkah berjiwa besarnya presiden. Beliau mampu mempengaruhi MSU agar menerima hakikat PR perlu diselamatkan.

Malang tak berbau!


Keputusan 'emas' itu hanya mampu bertahan 5 jam!

Petangnya, tanpa kehadiran presiden PAS, mesyuarat PR memutuskan hanya satu nama akan dipersembahkan kepada istana iaitu WAWI. Alasan penarikan diri Azmin Ali adalah menarik dan diterima.

Di sinilah bermula PAS dilabel sebagai parti U-Turn oleh BN.

Presiden kini berhadapan 2 kemelut yang tiba-tiba;

1) Kegagalan wakil PAS ke mesyuarat PR yang diketuai Timbalan Presiden untuk mengembalikan semula keputusan penarikan diri Azmin Ali ke meja mesyuarat PAS. Menghantar hanya satu nama ke istana bukan sama sekali RUH keputusan mesyuarat PAS yang telah menetapkan 2 nama.

Ia bermaksud presiden berhadapan situasi kritikan dalaman yang tajam akibat keputusan yang lemah dalam mesyuarat PR.

2) Ketegangan dengan pihak istana yang memberi isyarat awal penolakan terhadap pencalonan WAWI. Tambahan pula, istana masih memberi sokongan padu kepada TSKI.

Menjaga hubungan dengan pihak istana adalah polisi PAS yang diterima masyarakat awam yang mahukan keharmonian di antara institusi kuasa diwujudkan.

Apa pula yang presiden harus lakukan selepas badai hanya mampu bertenang sekadar 5 jam?

Ya, presiden terus dengan sikap budiman. Beliau menerima hakikat bahawa kelemahan adalah daripada dalam partinya sendiri. Beliau segera ke Kota Bharu, bertemu Mursyidul Am untuk bergagah dengan nilai budimannya itu pada kekuatan suara putus daripada ketua MSU. Mursyidul Am telah memberi sokongan padu.

Keadaan mendung tidak berakhir dengan hari yang kembali cerah, malah kilat dan petir mula bersambaran. Tiba-tiba isu akaun bersumpah (SD) timbul.

13 ADUN PAS diasak oleh PKR agar menanda tangani SD menyokong WAWI sebagai Menteri Besar baru. Ia menimbulkan ketegangan dan kekeruhan yang bertambah di dalam dan di luar PAS.

Presiden mesti bertindak dan mestilah segera!

Mesyuarat PAS pada 25/8/14 keluar dengan keputusan baru yang mengejutkan. PAS memutuskan tidak menghantar sebarang nama dan menyerahkan kebijaksanaan memutuskan isu MB kepada pihak Istana.

Mesyuarat itu dilaporkan kemudiannya bahawa presiden menggunakan kata putusnya sendiri dan dilapor tidak menerima pandangan majoriti ahli.

Daripada pelabelan awal oleh BN, rakan PR mula turut menamakan PAS sebagai parti U-Turn!

PAS mula dipermainkan rakan-rakannya sendiri.

Kemudian, apabila istana membuat keputusan meminta setiap parti menghantar lebih 2 nama, PR terus gagal untuk bersatu.

Malah, kemelut dipanaskan dengan isu presiden PAS mengajak Azmin Ali belot terhadap partinya. Walaupun dinafikan, api itu enggan dipadamkan dan sengaja dibiarkan.

Sekarang, mari kita lihat;

1) Adakah PKR melihat dan memuliakan sikap toleransi yang tinggi itu daripada presiden PAS? Tidak bukan?

2) Adakah anda melihat sebarang usaha pengenduran daripada PKR di dalam mengurangkan ketegangan dengan PAS? Tidak bukan?

3) Adakah tindakan budiman presiden PAS berjaya meredakan ketidakpuasan beberapa pemimpin PAS yang terus mengkritik beliau, malah terus memuja pengkhianatan 2 ADUN itu? Tidak bukan?

4) Adakah dalam tempoh tu, DAP sebagai rakan PR berusaha memberi sedikit nafas kepada kestabilan PR? Tidak bukan?

5) Adakah situasi ini berjaya memikat pihak istana untuk menerima penyelesaian daripada dalaman PR? Tidak bukan?

Jadi, siapakah yang memulakan pengkhianatan dan siapakah yang meneruskannya?

Mari melihat kesimpulan saya..

Hari ini, anda melihat apa yang pernah saya tulis sebelum ini bahawa PAS atau presiden PAS telah sampai ke tahap toleransi tertinggi. Selepasnya, jika tidak disambut baik, maka toleransi berakhir dan presiden PAS akan mula bertindak..

Saksikan..

Presiden putuskan bahawa PKR dan DAP tidak perlu lagi diajak berunding.. no more

Presiden putuskan untuk menangani isu dalaman PAS dengan caranya sendiri.. juga, no more

Akhir daripada saya, jika semalam anda melihat intimnya hubungan beberapa pemimpin PAS dengan rakan PKR dan DAP untuk mematikan langkah presiden sendiri, hari ini pula anda sedang melihat para ulama dan pencinta kepimpinan ulama sedang bersahutan dan bertautan menyokong tindakan baru presiden PAS.

Dan anda telah pun tahu apa sikap saya dan di mana saya. Saya enggan mengelirukan..

Panglima Perang Cyber

Posted: 11 Sep 2014 11:18 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Calon @BarisaNasional #PRKPengkalanKubor #MRMA Akan Terus Mengajar Seperti Biasa Walau Menang Pilihanraya

Posted: 11 Sep 2014 09:45 PM PDT

MAT Razi Mat Ail (kiri) berdoa ketika menziarahi pusara ayahandanya, Mat Ali Awang Besar di Tanah Perkuburan Islam Kampung Tanjung Tumpat di Kelantan, semalam. - Utusan/Rosni Masri



TUMPAT 11 Sept. - Calon Barisan Nasional (BN), Mat Razi Mat Ail akan meneruskan tugasnya mengajar al-Quran dan fardhu ain kepada pelajar di Pondok Simpangan yang diasaskannya sejak dua tahun lalu.

Pada masa sama, Mat Razi berkata, beliau akan meneruskan kerja-kerja agama di kawasan berkenaan selepas Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor nanti, biar apa pun keputusannya.

Katanya, sebelum ini, rutin harian beliau adalah mengajar di pondok tersebut pada setiap malam di samping menjadi guru al-Quran di Kampung Bata dan Simpangan sejak berpuluh-puluh tahun lalu.

"Saya telah mengasaskan sekolah pondok di tanah wakaf sendiri di Kampung Simpangan sejak dua tahun lalu.

"Di pondok ini saya akan mengajar agama kepada kira-kira 20 pelajar yang berumur dalam lingkungan 13 sehingga 20 tahun.

"Saya tidak akan meninggalkan kerja-kerja agama ini. Allah tidak akan bersama kita sekiranya kita meninggalkan kerja-kerja ini (agama)," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Terdahulu Mat Razi yang juga bekas Penolong Pegawai Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) Tumpat meluangkan masa menziarahi pusara ayahnya, Mat Ali Awang Besar di Tanah Perkuburan Islam Kampung Tanjung, di sini.

Beliau turut menziarahi pusara penyandang kerusi DUN Pengkalan Kubor, Datuk Noor Zahidi Omar di Tanah Perkuburan Islam Kampung Surau, Pasir Pekan di sini.

Sementara itu, Mat Razi yang lebih mesra dengan panggilan Ustaz Mat Razi berkata, sekiranya dipilih menjadi wakil rakyat di DUN itu, beliau akan meneruskan usaha-usaha yang dilakukan Allahyarham sebelum ini demi kepentingan rakyat.

Beliau juga akan berusaha memenuhi permintaan penduduk di kawasan itu sebelum ini yang mahukan kemudahan infrastruktur selain meneruskan program-program agama.

Dalam pada itu, beliau turut berharap pengundi akan mengekalkan kejayaan BN di kawasan itu.

"Apabila bertanding memang sukar. Apa pun usaha kalau tidak diizinkan Allah tidak akan berjaya. Saya serahkan segalanya kepada Allah," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140912/po_05/Mat-Razi-terus-mengajar-agama#ixzz3D4ckeFyQ
© Utusan Melayu (M) Bhd

Belantan

Posted: 11 Sep 2014 11:02 PM PDT

Belantan


Wan Azizah tiada ketokohan, bukan masa raih simpati? ( Video pembohongan Anwar didalam )

Posted: 11 Sep 2014 08:55 PM PDT


Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail tidak mempunyai ketokohan untuk menjadi pemimpin politik sebaliknya beliau lebih layak dipuji sebagai isteri yang taat kepada suaminya yang juga Penasihat parti itu, Anwar Ibrahim.

Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan Pas, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki berkata, sekarang bukanlah masa untuk meraih simpati rakyat seperti pada tahun 1998, sebaliknya Selangor memerlukan seorang pemimpin yang mampu mentadbir negeri termaju di Malaysia itu sebagaimana dilakukan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Sehubungan itu, katanya, teguran Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap Wan Azizah berhubung jawatan Menteri Besar Selangor adalah untuk menyelamatkannya daripada digelar sebagai boneka kepada suaminya.

"Selangor akan menjadi contoh sebagai negeri termaju yang juga dikenali sebagai Malaysia mini.


"Seluruh rakyat mahu melihat bagaimana kehebatan, ketelusan, kecekapan dan kebijaksanaan seorang Menteri Besar daripada komponen pakatan pembangkang menerajui Selangor yang telah diletakkan piawai cukup tinggi oleh Abdul Khalid sebelum ini," katanya dalam status laman sosial Facebook beliau.

Sebelum ini, Wan Azizah menyifatkan teguran Abdul Hadi bahawa beliau tidak mempunyai kebolehan memikul tanggungjawab sebagai Menteri Besar Selangor sebagai satu serangan peribadi.

Beliau juga mengakui tergores dengan serangan peribadi berkenaan tetapi mendakwa tidak timbul kemarahan dan menerimanya sebagai satu teguran.



Sementara itu, Mohd. Zuhdi berkata, meskipun Wan Azizah bukan seorang pemimpin yang baik, namun beliau boleh diibaratkan sebagai isteri mithali kerana kesetiaannya berada di sisi Anwar untuk bersama-sama berdepan dengan pelbagai asam garam politik.

Menurut beliau, perkara tersebut turut diakui oleh setiap musuh dan lawan politik suaminya malah sesetengah mereka tetap menghormati Wan Azizah dan simpati dengan nasib yang menimpanya.

"Tidak kedengaran kutukan dan kritikan terhadap Kak Wan daripada mereka yang mengutuk dan mengkritik Anwar. Saya sendiri yang kini menjadi pengkritik Anwar, tidak ada apa-apa yang boleh saya lakukan untuk mengkritik Kak Wan dari sudut itu," katanya.

Suara Politik
Belantan

Azizah anggap kenyataan Hadi serangan peribadi?

Posted: 11 Sep 2014 01:16 AM PDT


Presiden Parti Keadilan Rak­yat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail menyifatkan kenya­taan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa beliau tidak mempunyai kebolehan untuk memikul tanggungjawab sebagai Menteri Besar Selangor sebagai satu serangan peribadi.

Beliau juga mengakui terguris dengan serangan peribadi berkenaan tetapi mendakwa tidak timbul kemarahan dan menerimanya sebagai satu teguran.

"Saya sedikit terguris dengan serangan peribadi yang dibuat terhadap saya walaupun menghormati pendapat Abdul Hadi mengenai kebolehan dan kemampuan saya,'' katanya dalam kenyataan hari ini.

Abdul Hadi dalam Majlis Dialog dan Penjelasan Isu Semasa di Marang, Terengganu baru-baru ini menjelaskan penolakan Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor antara lain kerana syarat hukum Islam mesti seorang yang layak dan mampu untuk memikul jawatan ketua kerajaan.


Katanya, Presiden PKR itu tidak layak dari awal lagi dan penolakan tersebut bukan disebabkan beliau seorang wanita...!!!

Sementara itu, Ketua Penerangan Wanita PKR, Azura Aziz berkata, Hadi Awang telah mengkhianati dan mendurhakai kepercayaan Pakatan Rakyat kerana keputusan flip-flopnya dalam isu Menteri Besar Selangor. Menurutnya lagi, Presiden PAS itu benar-benar mengecewakan PKR apabila turut menghasut ahli-ahli parti dan memperkecil-kecilkan usaha PKR untuk menggulingkan Khalid Ibrahim.

Kepercayaan telah dikhianati, kata Azura. Seorang pemimpin menurutnya, perlu patuh kepada kata-katanya sendiri agar orang di bawah lebih menghormatinya. Namun Hadi Awang gagal berbuat demikian.

PKR jelas terkejut dengan tindakan last minute PAS membuat U-Turn dan kemudian cuba menghalalkan tindakannya dengan memberikan pelbagai alasan.

"Mana integritinya sebagai Presiden parti politik yang berasakan Islam?" tanya Azura.

Sebelum itu, pada Khamis lalu, Hadi di hadapan ahli-ahli PAS menerangkan, keputusan PAS untuk menolak Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor bukanlah berdasarkan jantinanya tetapi berdasarkan keupayaannya sebagai seorang pemimpin.


Menurut Hadi, Wan Azizah tidak layak menjadi Menteri Besar kerana Wan Azizah tidak mempunyai keupayaan untuk memperbahaskan persoalan-persoalan di Parlimen mahupun di DUN Selangor, sepertimana yang telah berlaku sebelum ini.

Azura kemudiannya menuduh Hadi Awang bersikap chauvinist kerana menyatakan kebenaran tentang Presiden PKR yang tidak layak sebagai Menteri Besar Selangor.

"Siapa dia untuk mengatakan Datuk Seri Dr. Wan Azizah tidak berkeupayaan?" tanya Azura dalam satu kenyataan media, semalam.

"Hadi tidak sahaja mengkhianati kepercayaan sekutu Pakatan Rakyatnya, tetapi dia juga cuba memberikan alasan untuk membenarkan tindakan menamakan tiga orang ADUN dari PAS berbanding apa yang telah dipersetujui sewaktu mesyuarat Pakatan Rakyat. Pendirian tidak tetap PAS ini tidak boleh diterima lagi. Ini tidak selari dengan semangat rakan perkongsian."

Menurut Azura lagi, PAS seharusnya mengisytiharkan diri keluar dari Pakatan Rakyat memandangkan PAS sudah tidak dapat bersama-sama dengan keputusan-keputusan Pakatan Rakyat.

Pada Jumaat lalu, Hadi Awang menegaskan, PAS masih merupakan sebahagian daripada Pakatan Rakyat dan menambah sesiapa yang mahu mewujudkan parti baru, dipersilakan.

Suara Politik
Belantan

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 11 Sep 2014 09:24 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 11 Sep 2014 09:22 PM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 11 Sep 2014 07:35 PM PDT

JURI RAKYAT


Model Hot - Baby Margaretha

Posted: 10 Sep 2014 07:43 PM PDT

Wow lagi-lagi foto hot Baby Margaretha hebohkan dunia maya, model cantik asal Kota kembang ini sempat jadi obrolan di kalangan publik, seperti apa sih foto model asal Kota Bandung ini yang jadi sorotan publik mari kita simak foto berikut ini. 









BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 11 Sep 2014 03:03 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Tentera dikecam guna pennyanyi bogel untuk nafsu

Posted: 11 Sep 2014 07:01 AM PDT

Tentera Udara Diraja Thailand bakal mengambil tindakan tatatertib terhadap pegawainya yang disabitkan dalam sebuah persembahan wanita bogel dalam satu persembahan di kelab tentera.

Jurucakap Tentera Udara, Marsyal Monthol Satchukorn mengesahkan lelaki yang berpakaian seragam tentera dalam klip video yang dikongsi di internet dikenal pasti anggotanya.

Klip video yang bertajuk penyanyi bogel meraikan tentera mula tersebar di internet sejak minggu lalu dan telah mendapat kritikan hebat daripada pelayar media sosial.

Tambahnya, para pegawai yang terbabit dalam klip video itu telah melanggar peraturan mengenai penggunaan kemudahan premis kerajaan dan satu jawatankuasa khas turut ditubuhkan.

Pemuda Pas gesa Husam letak jawatan, jangan jadi anai-anai

Posted: 11 Sep 2014 12:01 AM PDT

Pergolakan dalam PAS berkaitan krisis jawatan menteri besar Selangor berterusan apabila seorang ketua Pemuda PAS hari ini membidas Naib Presiden, Datuk Husam Musa yang didakwanya tidak sehaluan dengan pendirian Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ketua Pemuda PAS Sekijang, Shazni Munir Ithnin (kanan) mendakwa bahawa umum mengetahui bahawa Husam dan rakan-rakannya dalam Jawatankuasa Pusat PAS tidak bersetuju dengan keputusan Hadi untuk meletakkan lebih daripada satu nama sebagai calon menteri besar Selangor

Oleh itu, beliau menggesa Husam agar tidak berkias-kias dalam membangkang keputusan presiden PAS itu.

"Husam perlu menyatakan protes terhadap keputusan tersebut secara terbuka," kata Shazni yang juga eksekutif komunikas menteri besar Selangor dalam satu kenyataan hari ini.

"Ahli-ahli sudah sedia maklum pendirian presiden, dan tidak kurang yang menyokong," katanya sambil mendakwa hanya Husam dan rakan-rakannya masih berlapik-lapik kononnya ingin menjaga survival politik.

Menurut Shazni, budaya demikian tidak sihat kerana ia ibarat "anai-anai yang makan senyap-senyap".

Katanya, jika Husam merasakan presiden sudah tidak layak memimpin parti, maka beliau seharusnya mengusulkan undi tidak percaya terhadap presiden parti.

Tetapi jika Husam merasakan sokongannya tidak cukup, tegas Shazni LAGI, maka Husam dan rakan-rakannya perlu meletakkan jawatan sebagai isyarat menegakkan pendirian mereka yang dirasakan betul.

Menurutnya, jika Husam masih tetap tidak bersetuju, beliau hanya ada dua pilihan - melakukan usul undi tidak percaya atau meletak jawatan.

"Jika kedua-dua ini pun Husam dan rakan-rakan tidak lakukan, sebaliknya terus bersikap seperti anai-anai yang 'makan senyap-senyap', lebih baik beliau bersetuju sahaja dengan presiden parti," tegasnya lagi.

Kertas Bahasa Inggeris UPSR bocor, calon perlu duduki semula

Posted: 10 Sep 2014 11:12 PM PDT

PUTRAJAYA: Seramai 473,175 calon Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) perlu menduduki semula kertas Bahasa Inggeris 1 dan 2 berikutan berlaku kebocoran soalan.

Perkara ini diumumkan Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh, sebentar tadi.

Akan menyusul

Jururawat diperkosa dalam ambulans

Posted: 10 Sep 2014 10:16 PM PDT

JOHOR BAHRU 10 Sept. - Seorang pemandu ambulans ditahan kerana disyaki merogol seorang jururawat sebuah hospital di dalam sebuah ambulans pada 4 September lalu.

Dalam kejadian pukul 12.45 malam itu, mangsa berusia 31 tahun mendakwa terlelap seketika di bahagian belakang van tersebut kerana terlalu penat bekerja setelah pulang dari sebuah hospital di bandar raya ini.

Sebaik sahaja tersedar, mangsa mendapati van yang dinaiki diberhentikan di kawasan gelap di belakang asrama hospital dengan pintu kenderaan berada dalam keadaan berkunci.

Disebabkan panik, mangsa cuba mencari sesuatu untuk membuka pintu ambulans tersebut dan tanpa disedari pemandu ambulans tersebut didakwa muncul dari belakangnya terus memeluk dan mengucup mulutnya.

Menurut mangsa, pemandu ambulans berusia 31 tahun itu kemudian menyelak pakaiannya sehingga berlaku pergelutan antara mereka sebelum dapat merogolnya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Mersing, Deputi Supritendan Zulkepli Hashim ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

"Laporan kes telah kita terima dan akan menjalankan siasatan. Lelaki itu telah kita tangkap untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan," katanya.

Difahamkan lelaki terbabit kini direman selama tujuh hari hingga 16 September ini.

Bomoh minta bogel, melancap pesakit dan waris

Posted: 10 Sep 2014 09:01 PM PDT

Segamat: Seorang pengamal perubatan tradisional ditahan, kelmarin, bagi membantu siasatan berikutan dua laporan mengenai ritual pelik yang dilakukannya ketika proses rawatan, termasuk meminta waris lelaki pesakit berbogel dan dia melakukan onani terhadap mereka.

Lelaki berusia 29 tahun itu ditahan di pusat rawatannya di taman perumahan di sini, kira-kira jam 12.30 tengah malam kelmarin, susulan dua laporan polis yang dibuat terhadapnya beberapa hari lalu.

Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Mohd Kamil Sukarmi berkata, lelaki tempatan itu ditahan bagi membantu siasatan mengenai ritual pelik dilakukannya yang bukan saja bertentangan dengan ajaran Islam, malah turut melakukan pencabulan seks terhadap waris lelaki pesakit dirawatnya.

Menurutnya, seorang remaja lelaki berusia 18 tahun membuat laporan polis mendakwa menjadi mangsa cabul suspek ketika menemani ibunya yang berusia 54 tahun mendapatkan rawatan membuang saka kira-kira jam 9.30 malam, 7 September lalu.

"Remaja lelaki berkenaan dijadikan pengantara dalam proses rawatan itu dan dia diarah berbogel sebelum suspek melakukan onani terhadap mangsa beberapa kali sehingga tamat upacara pada jam enam pagi.

"Semua proses rawatan dilakukan dalam bilik yang hanya diterangi lampu kecil kononnya bagi mengelak dikesan saka yang mengganggu ibu mangsa," katanya.

SUSPEK (tengah) ditahan reman kerana disyaki mencabul dua remaja.

Mohd Kamil berkata, seorang lagi lelaki berusia 21 tahun mendakwa turut menjadi mangsa pengamal perubatan tradisional itu dalam kejadian jam 9.30 malam, 6 September lalu, di tempat sama.

Katanya, mangsa mendakwa turut melalui upacara yang sama ketika menemani ibunya yang berusia 50-an untuk membuang saka sehingga menyebabkan dia trauma apabila diperlakukan demikian oleh lelaki berkenaan.

"Berdasarkan keterangan mangsa, lelaki yang sudah berkahwin itu tidak mengenakan bayaran.

"Suspek kini direman sehingga 13 September depan bagi membantu siasatan kerana disyaki mencabul. "Polis meminta orang ramai yang pernah menjadi mangsa perbuatan tidak senonoh lelaki itu turut tampil menyalurkan maklumat," katanya.

Nak cegah maksiat, tapi bogelkan si pesalah wanita, gila apa?

Posted: 10 Sep 2014 08:01 PM PDT

Sebuah rakaman video yang menunjukkan satu pasangan kekasih boleh dikatakan telah menjadi mangsa puak jahat yang bertopengkan agama.

Kalau betul pasangan tersebut bersalah, apa hak mereka untuk menggunting rambut dan baju termasuk perempuan yang ditangkap itu kemudian dirakam dan disebarkan?

Sesungguhnya para pencegah maksiat yang kononnya siap berceramah agama lagi dalam video ini jauh lebih hina daripada pasangan berkenaan yang berdosa dengan Allah Taala sahaja sedangkan mereka yang berdosa menyebarkan aib manusia lain belum tentu akan diberikan kemaafan sampai mati kerana kelakuan melampau ini.

Sumber

Chelsea mahu Cristiano Ronaldo

Posted: 10 Sep 2014 07:45 PM PDT

LONDON: Chelsea membuat kejutan apabila menyuarakan hasrat untuk mendapatkan bintang Real Madrid dan bekas wira Manchester United, Cristiano Ronaldo.

Pemenang anugerah The Ballon d'Or itu dijangka bakal meninggalkan barisan didik Carlo Ancelotti, musim panas depan dengan kemungkinan akan kembali ke Old Trafford.

Dipercayai United sudah membuat simpanan berasingan STG60 juta (RM300 juta) untuk membawa pulang Ronaldo ke England dan Louis Van Gaal bersedia menawarkan perjanjian lumayan mengatasi gaji mingguan STG290,000 yang diterima ketika ini.

Namun, ada laporan terkini mendakwa Jose Mourinho sudah menyuarakan hajat mahu memancing pemain itu selepas pernah membimbingnya di Real.

Walaupun ada kecenderungan dari kelab Stamford Bridge itu Ronaldo lebih berminat pulang untuk mewakili Red Devils selepas pernah berkata: "Saya masih sayang Manchester". - Daily Express.

AirAsia sedia ambil pekerja MAS yang diberhentikan

Posted: 10 Sep 2014 07:31 PM PDT

KUALA LUMPUR - Syarikat penerbangan tambang rendah, AirAsia Bhd, bersedia mengambil sebahagian pekerja Malaysia Airlines (MAS) susulan rancangan Khazanah Nasional Bhd memberhentikan kira-kira 6,000 petugas di bawah pelan penstrukturan semula syarikat penerbangan nasional itu, minggu lepas.

Angka 6,000 orang itu mewakili kira-kira 30 peratus daripada 20,000 tenaga kerja MAS.

"AirAsia X dan AirAsia semakin berkembang, sudah pasti kami bersedia melakukan yang terbaik untuk menyerap seramai mungkin, dan kami sudah pun (menyerap petugas MAS).

"Kami sudah berkembang daripada 200 pekerja kepada 15,000, dan ramai daripada mereka adalah daripada MAS," kata Ketua Pegawai Eksekutifnya Tan Sri Tony Fernandes kepada pemberita selepas melancarkan kempen "Fill Up and Fly Free" bersama Petronas Dagangan Bhd di sini hari ini.

Beliau berkata perpindahan pekerja dari MAS ke kumpulan AirAsia sihat berdasarkan perbezaan pilihan dalam kalangan pekerja syarikat penerbangan, dengan ada antara mereka mahu bekerja dengan syarikat penerbangan tambang rendah berbanding penerbangan premium.

Kira-kira 50 peratus pekerja AirAsia pernah bekerja dengan MAS.

"Ada pekerja AirAsia berpindah ke MAS dan ia merupakan perkembangan yang sihat memandangkan ada yang mahukan kos rendah dan sebaliknya," katanya.

Khazanah Nasional, cabang pelaburan kerajaan, kini memiliki 69.3 peratus saham syarikat penerangan negara itu dan mahu mengambil alih keseluruhan pemegangan dalam MAS susulan tawaran untuk membeli baki ekuiti 27 peratus saham daripada pemegang saham minoriti.

Penstrukturan semula MAS dijangka menelan belanja RM6 bilion. - Bernama

Kerap mengangkang, Sakinah digelar 'karipap panas'

Posted: 10 Sep 2014 06:01 PM PDT

Memetik sumber portal GUA, untuk tujuan itu, pengurusnya mewujudkan satu laman Instagram khas bagi aktiviti ini. Setiap kali Sakinah ingin melakukan aktiviti kecergasan, hebahan dibuat melalui akaun Instagram tersebut.

"Akaun Instagram yang diwujudkan untuk tujuan tersebut, @fitnessakinah mendapat sambutan yang menggalakkan. Dalam dua minggu diwujudkan, akaun tersebut mempunyai hampir 20,000 orang pengikut dan bilangannya semakin bertambah," ujarnya.

Namun tak semua menyukai aktivitinya itu apabila Sakinah memakai pakaian seksi yang terlampau menjolok mata.

Banyak pihak baik lelaki mahupun perempuan, menyindir pelakon itu setiap kali dia memuat naik fotonya yang berpakaian sukan. Ada yang geram, malah ada yang menggelarnya 'karipap panas'?








Sakinah yang diminta mengulas mengenai perkara tersebut memberitahu orang salah anggap. Orang yang mengikuti saya di laman sosial ramai, jadi banyak juga pendapat yang diberikan.

Saya hormati semua pendapat mereka, ada yang bertelagah sesama sendiri dalam ruangan komen, tapi saya tidak pernah masuk campur. Jika mereka memberikan maklum balas positif, saya berterima kasih. Kalau mereka komen berbentuk nasihat pun, saya berterima kasih juga.

"Apa yang saya boleh cakap, saya jadi diri saya sendiri. Kalau orang ambil perkara itu sebagai positif, jadi positiflah perkara tersebut. Kalau orang ambil perkara itu sebagai negatif, jadi perkara itu akan menjadi negatif.

" Apapun, saya rasa terharu dan tersentuh hati apabila melihatkan kegigihan sesetengah pihak yang menyertai aktiviti yang saya jalankan untuk merubah diri mereka. Malahan ada yang kini sudah menampakkan perubahan. Apa yang penting, saya kena ambil positif perkara ini," tutur Sakinah.


Sumber

waadat

Posted: 11 Sep 2014 02:06 PM PDT

waadat


UPSR kertas BI pula bocor

Posted: 11 Sep 2014 01:58 AM PDT

Seperti yang dijangka, akhirnya terbukti bukan hanya kertas Sains UPSR sahaja yang bocor.

Demang cadangkan batalkan sahaja UPSR tahun ini dan murid-murid tahun 6 2014 termasuk anak Demang dinilai melalui ujian sepanjang tahun yang telah mereka ambil.

Keputusan ujian-ujian tersebut boleh digunakan bagi mereka memasuki sekolah-sekolah berasrama penuh yang mereka minat.

Selain itu, pihak SBP boleh mengadakan temuduga pada calon yang berminat.

Hikmah peristiwa ini ialah kita boleh laksanakan PBS lebih awal ketika seluruh rakyat melihat sendiri keburukan sistem peperiksaan yang diamalkan selama ini.

Demang nak tanya guru-guru... jawablah dengan jujur dalam hati sendiri: adakah ini kali pertama soalan bocor atau sudah berlaku sebelum ini?

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan