Barisan Nasional

Dicatat oleh Unknown | | Posted On Selasa, 8 Julai 2014 at 1:09 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 08 Jul 2014 11:21 AM PDT

PEJUANG BANGSA


KERANA KU NAN & PCM , GUAN ENG TIBA-TIBA MENANGIS UNTUK GELANDANGAN !! @dzainalabidin @Huan2u

Posted: 07 Jul 2014 10:55 PM PDT



Beginilahkeadaan emosi seorang  pemimpin berjiwa rakyat seperti  Guan Eng bila jumpa golongan gelandangan di negerinya .........  

Tiada kata   yang mampu diungkap oleh beliau yang melihat sendiri keadaan rakyatnya yang terbiar walaupun pernah suatu ketika dengan  bangga mengisytiharkan negeri ditadbirnya sudah Sifar Kadar Kemiskinan ...

Jika tidak kerana tuduhan   Naib Presiden PCM Huan Cheng Guan di dada akhbar  yang membangkitkan golongan gelandangan di PP  dan juga   isu gelandangan yang disuarakan Ku Nan di Kuala Lumpur , sudah tentu Ketua Menteri berjiwa rakyat yang sudah mentadbir lebih 6 tahun   ini tidak mengetahui akan kesusahan golongan ini di negerinya . 




Hari ini beliau telah membuktikan kepada rakyat P.Pinang  dengan turun padang sendiri bertemu golongan ini walaupun  berdepan kritikan  kerana baru sahaja turun bantu mereka  .







***  Tahniah kepada PCM yang bikin Tokong DAP terpaksa berlakon teriak /menangis  ..setakat pendedahan isu gelandangan oleh akhbar ternyata tidak menjadi kudis pun untuk dirinya melainkan mau kasi hantam kaw-kaw !!! 




KRISIS JAWATAN MB SELANGOR BUKTI NYATA PR BELUM LAYAK TADBIR NEGARA !

Posted: 07 Jul 2014 08:41 PM PDT




Pergeseran dalaman Pakatan Rakyat yang tidak berkesudahan dalam kerajaan negeri Selangor memberi mesej jelas bahawa gabungan parti itu belum bersedia memerintah sebuah negara, kata Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.

Beliau berkata krisis kepimpinan yang masih tidak dapat diselesaikan sehingga kini melambangkan kurangnya kemampuan parti itu untuk mentadbir dengan berwibawa malah percakaran antara pemimpin menunjukkan pentadbiran mereka adalah lemah.

"Ini memberi gambaran jelas bahawa PR masih belum mampu mentadbir kerana krisis jawatan Menteri Besar Selangor pun masih berlarutan sehingga terpaksa mengambil masa sampai setahun.

"Menteri Besar yang ada sekarang pula tidak dapat sokongan daripada pemimpin parti menyebabkan timbul pula krisis air dan sebagainya, jadi apakah mesej yang cuba mereka (PR) sampaikan kepada rakyat?" katanya kepada pemberita selepas Majlis Berbuka Puasa dan Penyampaian Sumbangan kepada Anak Yatim anjuran Pemuda Umno Selangor di sini malam Isnin.

Khairy berkata demikian ketika diminta mengulas krisis jawatan Menteri Besar Selangor yang diterajui Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berikutan tekanan hebat daripada kepemimpinan Pakatan Rakyat sendiri sehingga ada yang mendesaknya meletakkan jawatan.

Jelas Khairy, krisis jawatan itu ibarat memberi tamparan hebat kepada kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat kerana dilihat masih tidak dapat meyakinkan masyarakat bahawa mereka mampu memilih seorang menteri besar yang diterima ramai.

Dalam pada itu, ketika diminta mengulas kenyataan Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang yang didakwa cuba memutar belit peringatan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai perpaduan kaum semalam, Khairy menyifatkan ia sebagai berniat jahat.

Katanya, tindakan Kit Siang itu ibarat mahu menutup kelemahannya sendiri malah mendakwa kerapuhan perpaduan nasional masa kini turut disumbang oleh DAP.

"Selama ini sudah banyak kenyataan yang dibuat DAP mengguris perasaan bumiputera di negara ini dan beliau sendiri tidak dapat bendung kemarahan rakyat kerana dia gagal kawal kenyataan yang dikeluarkan daripada anggota parti dia sendiri," katanya.

Tambah Khairy, peringatan Muhyiddin itu seharusnya dilihat secara positif kerana tidak mustahil peristiwa 13 Mei 1969 boleh berulang jika perpaduan nasional tidak terus diharmonikan oleh semua lapisan masyarakat. - Bernama

bumiyang

Posted: 08 Jul 2014 03:31 AM PDT

bumiyang


Semua Orang Melayu Dah Pandai Macam Chegubad???

Posted: 07 Jul 2014 09:24 PM PDT

tunku

Posted: 08 Jul 2014 03:28 AM PDT

tunku


DAP’s Teng and Liu quarrel again

Posted: 08 Jul 2014 01:21 AM PDT

AN old feud between two DAP leaders has erupted once again, in another drama to Pakatan Rakyat's attempt to oust Tan Sri Khalid Ibrahim as Selangor Mentri Besar.

Datuk Teng Chang Khim and Ronnie Liu, his former colleague in the state executive council, traded barbs on social media over the proposed Kinrara-Damansara Expressway (Kidex) project.

In a Facebook posting on Sunday, the State Local Government, Study and Research Committee chairman hit out at Liu for his "about-turn" on the issue following the declassification of documents dated Feb 15, 2012, over a State Economic Action Council meeting.

"Initially, Liu was calling for the project to be suspended for what he criticised as Khalid's lack of transparency," said Teng. "But after the documents were declassified, it was revealed that the project's approval was subject to the fulfilment of several pre-conditions.

"This meant that the project had not been approved yet. Why then was Liu attacking Khalid and the state government which he was once a part of and calling for the project's suspension?

"Only when the true situation emerged that Liu stated that there was no approval for the project," Teng said.
In response, Liu accused Teng and Khalid of being inconsistent with their stand on the Kidex project.

"Now that Teng has confessed that Kidex was never approved by the state government, would he be gentleman enough to apologise to me for his earlier accusations?

"So much about CAT (Competency, Accountability and Transparency) and honesty as politician," he posted yesterday.

Liu said both Khalid and Teng did not have the guts to offer a final answer over Kidex despite fierce opposition from the public.

"He (Khalid) has to go or else Pakatan Rakyat may not retain the state in the next general election," he said when contacted.

The rivalry between both senior DAP members was evident during the party's state elections in 2010.
Liu reportedly joined Teng's rival faction, headed by former state executive councillor Teresa Kok, in a bid to oust the then Selangor Speaker.

Liu failed to earn a seat in the state committee, although his support for Kok ensured that she became the state chairman, defeating Teng by a single vote.

Taipingmali (tm)

Posted: 08 Jul 2014 01:15 AM PDT

Taipingmali (tm)


DAP cabar seluruh orang Melayu ulangi 13 Mei, kata tidak takut

Posted: 07 Jul 2014 02:41 PM PDT



1. P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai, Pulau Pinang selaku Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang telah mencabar Tan Sri Muhyiddin Yassin serta semua orang Melayu untuk "membawa dan ulangi semula 13 Mei". P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai seakan sengaja membangkitkan isu ini dibulan Ramadhan sewaktu orang Melayu berpuasa.

2. P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai mengeluarkan kenyataan ini kerana tidak tahan dengan amaran Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengatakan: "Insiden pergaduhan mungkin boleh berulang sekiranya perpaduan antara kaum tidak dijaga. Rakyat Malaysia secara umumnya tidak mahu melihat berulangnya maut pertempuran antara etnik" -kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

3. Akan tetapi P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai tidak mempedulikan nasihat dan amaran itu lalu terus mengeluarkan kenyataan secara terbuka:

4. "MIC mungkin takut, Gerakan mungkin takut, MCA mungkin takut. Tapi biar saya katakan sekiranya kamu (Muhyiddin) bersama semua orang Melayu di Malaysia mahu kembalikan insiden 13 mei, bawalah ia sekarang kepada DAP, kesemua kaum cina juga tidak takut. Jangan cakap sahaja tetapi tidak berani berperang. Setiap masa cakap pasal 13 Mei,13 Mei,13 Mei. Marilah cetuskan 13 Mei. Kamu mulakan 13 Mei maka ini merupakan kali pertama kerajaan memulakan 13 Mei. Anda fikir apa? Anda fikir DAP takut ah?" -kata P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai merangkap Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang memberitahu sidang media hari ini.

5. Akan tetapi Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini tidak pernah menyatakan secara jelas dan spesifik bahawa ianya adalah tarikh 13 Mei. Ini ada petikan kata kata Tan Sri Muhyiddin Yassin:

6. "Oleh kerana itu, terdapat semua jenis andaian ketika hubungan etnik menjadi tegang dan tidak sihat. Ini boleh menyebabkan kejadian itu dan saya tidak mahu menyebut tarikh tertentu, " -kata Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini.

7. Tan Sri Muhyiddin Yassin bagaimanapun tidak menyebut secara spesifik tarikh 13 Mei sebelum ini dan ianya hanya perumpamaan yang dikeluarkan, tetapi P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai telah bertindak terus menyahut serta mencabar seluruh orang Melayu untuk ulangi 13 Mei 1969.

Semua orang Melayu yang baca ni harus CLICK SHARE supaya sebaran dibuat dan dapat berjaga jaga dalam masa terdekat. CLICK SHARE supaya sanak saudara kita di Pulau Pinang tahu akan hal ini dan mereka juga turut boleh bersedia. Sememangnya masa semakin hampir, setiap hari kita diprovok dan ditekan. Telah lama kita bersabar.

Sumber Bukti Cerita 1:
http://www.rakyatnews.my/index.php/20140707199452/politik/p-ramasamy-tidak-takut-13-mei-berulang

Sumber Bukti Cerita 2:
http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/after-muhyiddins-may-13-caution-penang-dcm-says-bring-it

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 07 Jul 2014 11:35 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


BAR COUNCIL HIDUNG TERLEBIH MANCUNG, PIPI TERLEBIH SORONG, TIDAK TAHU MALU

Posted: 07 Jul 2014 05:08 PM PDT

BAR COUNCIL MEMANDAI-MANDAI

Minggu lalu, heboh dengan isu cadangan menggantikan Akta Hasutan. 

Rupa-rupanya Bar Council yang mengaku kononnya mereka ditugaskan menyiapkan draf rang undang-undang.  Bar Council sebenarnya tidak pernah pun ditugaskan atau diberi amanah untuk membuat draf undang-undang menggantikan Akta Hasutan ! Mereka sebenarnya syok sendiri, sambil membuatkan rakyat ditipu dan tertipu.

Apa yang berlaku berpunca daripada Bar Council, dia jump the gun, Bar Council hanyalah membuat cadangan untuk menggantikan Akta Hasutan dan memberikan cadangan itu kepada Nancy Shukri, Menteri di JPM. Itu hanyalah sebagai personel cadangan Bar Council sahaja bukanlah akan diterima ker, akan menjadi rujukan ker, atau ditolak ker, statusnya hanyalah cadangan Bar Council sahaja.

Bar Council pula ego berfikiran cadangan mereka itulah yang akan diterima, telah mempamerkan proposal itu dalam website mereka. Ianya seolah-olah Bar Council sebagai agen. Perbuatan Bar Council itu telah mengelirukan orang ramai termasuklah Raja-Raja.

Sebenarnya, Kerajaan membuka ruang kepada seluruh rakyat Malaysia untuk memberi pendapat dan cadangan sebelum ianya dibawa lebih jauh lagi ke pringkat dasar dan cadangan. 

Jadi, cadangan-cadangan untuk menggantikan Akta Hasutan belum pergi jauh lagi, baru di peringkat cadangan oleh sesiapa sahaja orang awam termasuklah Bar Council. Jadi, Bar Council janganlah memandai-mandai declare kononnya merekalah satu-satunya badan yang ditugaskan, sorrylah Bar Council, kamu ingat dalam Malaysia kamu saja kah peguam-peguam yang ada, cermin diri dulu, di luar Bar Council lagi ramai peguam-peguam yang berintegriti, profesional dan matang.

Perbuatan Bar Council itu, seolah-olah hendak pressure kerajaan supaya menerima cadangan mereka sahaja. Perbuatan ini menunjukkan Bar Council tidak bertanggjungwab dan telah mengelirukan org awam dan tidak tahu memberi buah pikiran cara yang betul kepada kerajaan.

Bar Council nama saja pengamal undang-undang tetapi hakikatnya tidak intelegent dan tidak tahu cara bekerja atau berurusan dengan badan pentadbbiran negara. Dia seolah-olah berurusan dengan kedai kopi. 

Pendekatan Bar Council itu seolah-olah memberi gambaran in the new future seolah-olah kerajaan tidak boleh menerima idea-idea daripada badan seperti ini kerana ketidakmatangan mereka sendiri.

Komen seorang lawyer, "ama saja Bar Council dan ada kelayakan undang-undang, tetapi you are not indicate you ada pelajaran sebagai lawyer, you tidak tahu handle situasi ini, you buta-tuli sokong pembankang, yang kerajaaan buat perkara baik you tak terima, kerana memang Bar Council bulat-bulat ternyata menyokong pembangkang"

Mari kita baca semula komen Tun Abdul Hamid Mohamad, mantan Ketua Hakim Negara yang menusuk jiwa Bar Council itu :-

"Mengapa saya kaitkan Majlis Peguam dengan pembangkang? Semua orang tahu pendirian Majlis Peguam mengenai politik tanahair."

"Terus terang saya katakan bahawa Majlis Peguam menyebelahi dan menyokong Pakatan Rakyat, terutama sekali DAP dan Keadilan. Tidak perlu saya menghabiskan ruang untuk menurunkan fakta-fakta untuk menyokong kenyataan ini".

"Walau bagaimana pun saya akan cerita satu peristiwa yang berlaku semasa saya menjadi Ketua Hakim Negara".

"Selepas PRU12, Majlis Peguam mengadakan Majlis Makan Malam Tahunannya. Untuk menjaga hubungan baik di antara Badan Kehakiman dan Majlis Peguam, saya hadir. Majlis itu tak ubah seperti majlis menyambut kemenangan parti-parti pembangkang".

"Antara lain, Dato Ambiga, Presiden Majlis Peguam berkata:-


"Akhirnya pengundi-pengundi telah matang".
 (Soalan saya: Adakah pengundi hanya matang apabila mereka mengundi pembangkang, khususnya DAP dan Keadilan?) Encik Cecil Rajendra, peguam-penyair dari Pulau Pinang itu, menulis sebuah puisi memuji peguam-peguam yang memenangi pilihanraya atas tiket DAP dan Keadilan.

"Sebelum membaca puisinya, beliau memanggil mereka naik ke pentas dan mengisytiharkan mereka sebagai "Our heroes". Itulah majlis rasmi Majlis Peguam yang menjemput Ketua Hakim Negara sebagai dif kehormat!"


"Saya berfikir sama ada hendak meninggalkan majlis itu atau tidak, tetapi kerana tidak mahu membuat heboh, saya sabar juga. (Mungkin itu salah satu kelemahan orang Melayu: Orang Melayu terlalu sensitif terhadap perasaan orang lain sehingga orang lain tidak perlu sensitif terhadap perasaan mereka.)"

Pemimpin DAP Diserang Wabak Gila Babi JE?

Posted: 07 Jul 2014 02:27 AM PDT

Gila tak kempen ni?


Kalau zaman dulu Tun Mahathir boikot barangan Inggeris dengan kempen "Buy British Last", kini DAP berkempen supaya boikot barangan tempatan?


Anehnya puak-puak ini menggunakan 'dalil' alam sekitar untuk menghalalkan perjuangan.


Jika alam sekitar menjadi keutamaan, kenapa isu wabak J.E di Pulau Pinang langsung disenyapkan oleh pemimpin DAP? Adakah kerana yang menjadi mangsa itu anak Melayu?


Diharapkan gambar kempen boikot Petronas oleh DAP perlu kita sebarkan supaya rakyat tahu betapa rasisnya mereka.

'KALAU AKU KAYA'...SKIM YSLM NI SAH & HALAL KE?

Posted: 06 Jul 2014 11:30 PM PDT


PETALING JAYA: Mengapa seorang ahli perniagaan yang 'berjaya' dari sebuah pasaran yang besar dan luas seperti China datang ke pasaran yang kecil seperti Malaysia?

Kedutaan China di sini berkata syarikat milik ahli perniagaan itu telah diharamkan di China dan pengasas berusia 26 tahun itu pernah ditahan oleh pihak polis di sana sebanyak lima kali.

Lelaki itu kini telah memindahkan operasinya ke sini, dan wajahnya terpampang di papan iklan gergasi mempromosikan skim cepat kaya yang dibawanya.


Iklan syarikat terbabit di internet memberitahu orang ramai bahawa mereka boleh mendapatkan jumlah wang banyak dan memandu kereta mewah tanpa perlu bekerja.

Ia juga menunjukkan bahawa ramai jutawan telah dilahirkan di seluruh dunia.

Dengan hanya melabur sebanyak RM300, pelabur dijamin dengan pendapatan antara RM2,700 dan RM6,800 sebulan.

Sumber polis percaya mungkin ada unsur-unsur jenayah dalam skim itu, yang jatuh di bawah bidang kuasa Bank Negara.

Satu pemeriksaan ke atas beberapa laman web di China menunjukkan bahawa pengguna laman sosial di negara itu telah mencatatkan petikan rencana mengenai 10 kes sistem pemasaran pelbagai peringkat (MLM) dari laman web Biro Keselamatan Awam dan Pentadbiran Negeri bagi Industri dan Perdagangan China, memetik bahawa pengendali laman web Yun Shu Mao telah mengerah pembayaran yuran daripada peserta baharu (downliners) yang dikatakan akan menerima ganjaran yang besar sebagai balasan.

Artikel ini melaporkan bahawa pihak berkuasa di China berkata skim itu telah berkembang di 28 wilayah yang melibatkan 190,000 orang dan pada Ogos tahun lalu, polis di lapan wilayah telah menahan 33 orang yang terlibat dalam skim ini.


Undang-undang di China melarang mana-mana individu atau syarikat daripada menjalankan pemasaran melalui sistem MLM atau piramid.

Pengguna lain juga mendakwa bahawa pengasas Yun Shu Mao menukar namanya kepada Zhang Jian apabila melarikan diri ke Malaysia.

Satu portal berita dalam talian telah memetik Gabungan Sukarelawan 1Malaysia (GS1M) Datuk Ng Bong Ching sebagai berkata terdapat laporan polis yang dibuat terhadap skim ini.

Katanya, beliau telah membuat pemeriksaan laporan itu dengan kedutaan China.

Portal berita dalam talian juga melaporkan bahawa pada bulan Januari tahun ini, penipuan melalui skim cepat kaya yang dikendalikan oleh lelaki warganegara China itu juga telah memperlihatkan kira-kira 10,000 orang mengalami kerugian sebanyak RM20 juta.

Mangsa tertarik dengan skim ini kerana ia menjanjikan kereta-kereta mewah dan wang tunai dalam tempoh yang singkat.

Menurut iklan yang diletakkan oleh syarikat itu, ahli perlu membayar RM300 untuk mendaftar.

Untuk setiap ahli yang direkrut, dia akan membayar RM50 untuk setiap seorang sehingga tahap keenam.

Apabila melepasi tahap keenam, seseorang ahli perlu menambah yuran keahlian dengan jumlah maksimum RM30,000 untuk terus menikmati faedah.

Ahli-ahli juga dijanjikan pulangan saham melalui e-saham dan barangan mewah, termasuk kereta BMW melalui cabutan bertuah apabila mereka mencapai tahap tertentu dalam pengambilan.

Sementara itu, klip video 15 minit di YouTube menunjukkan ahli perniagaan itu memberitahu penemuramah bahawa Malaysia dipilih kerana penduduknya yang terdiri pelbagai bangsa dan bahasa.

Katanya, dia akan menjalankan model perniagaannya melalui skim MLM, sambil menambah bahawa 10 peratus lelaki terkaya di China mendapat kekayaan secara dalam talian.

"Tahun lepas, kami mengambil masa hanya sembilan bulan untuk mendapatkan seramai 30 juta ahli. Tahun ini, kami telah memecahkan rekod, dengan angka mencecah 100 juta. Tidak kira apa jenis perniagaan yang anda ceburi, anda memerlukan orang ramai. Tanpa orang ramai, bagaimana anda akan mahu membuat pengendalian dan memperoleh pendapatan?," katanya dalam temu bual itu yang dikeluarkan pada 19 Mac tahun ini.

Duta Besar China ke Malaysia; Huang Hui Kang sebelum ini berkata bahawa kedutaan China sentiasa mengikuti perkembangan kontroversi yang timbul daripada apa yang dikenali sebagai skim cepat kaya ini.

Beliau mengingatkan pelabur-pelabur di Malaysia supaya bijak dan memahami dahulu sebarang rancangan sebelum menyertai sesebuah skim pelaburan.

Kwong Wah Yit Poh melaporkan bahawa Jabatan Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Selangor telah mula menyiasat Yun Shu Mao di bawah Akta Jualan Langsung dan Skim Anti-Piramid 1993 lima bulan lalu.

http://penembak-tepat.blogspot.com/2014/07/jangan-terpedaya-papan-tanda-gergasi.html
http://peraktoday.com.my/?p=194301

Komen aku lah...

Betul ke skim cepat kaya ni?

Kenapa mudah sangat kita terpengaruh nak kaya?

Apakah ada jaminan skim ini halal dari segi undang-undang negara dan juga hukum syariah?

Ada skim ASB, ASN, ASM, FGV dan saham-saham lain ada yang kata haram...tapi skim cepat kaya yang tak tahu hujung pangkal dari negara luar dipercayai pula?

Dah la tu habis segala gambar Menteri dan VIP dijaja untuk melariskan skim ini.

Ntah-ntah inilah cara nak bersihkan duit-duit haram (money laundering)

Wahai Bank Negara, Suruhanjaya Securiti, KPDNKK, Polis dan JAKIM tolong siasat !

Panglima Perang Cyber

Posted: 07 Jul 2014 11:22 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Federal Court throws out petitions, Ahmad @Zahid_Hamidi keeps Bagan Datoh - Nation | The Star Online

Posted: 07 Jul 2014 08:59 PM PDT



PUTRAJAYA: Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi has retained his Bagan Datoh parliamentary seat after the Federal Court ruled that he could not have committed election bribery.

Chief Justice Arifin Zakaria said under Section 32(c) of the Election Offences Act 1954, corrupt practices can only be committed by a nominated candidate and the alleged offence by Zahid occured before nomination day.

"Therefore, he (Zahid) was by definition not a candidate on the date the alleged offence was committed," said Justice Arifin who chaired a five-member panel which unanimously dismissed two election petitions filed by PKR candidate Madhi Hasan and voter Azmi Sulaiman.

The panel, also comprising Justices Abdull Hamid Embong, Ahmad Maarop, Hasan Lah and Mohamed Apandi Ali, ordered each petitioner to pay RM25,000 in costs.

Madhi and Azmi claimed that Zahid, who is Home Minister, committed corrupt practices, including vote-buying, and spending above the RM200,000 limit allowed for campaigning.

Madhi alleged that Zahid gave RM100 in cash and five bags of rice with the BN printed logo to each voter.

Azmi accused Zahid of appointing some 24,000 workers with cash payment besides giving away rice.

On Feb 19, Election Court judge Hasnah Mohammed Hashim held that both petitions were invalid and defective.

Zahid polled 17,176 votes to win the Bagan Datoh constituency, in Perak during the 13th general election with PKR's Madhi obtaining 15,068 votes.


Sent from my iPhone

Watch "Al Qaeda dan ISIS bunuh 300 ulama Sunnah " on YouTube

Posted: 07 Jul 2014 02:51 AM PDT

Mufti Iraq Sunni Al Qaeda dan ISIS bunuh 300 ulam…: http://youtu.be/9M2WXucY3sY

Belantan

Posted: 07 Jul 2014 11:14 PM PDT

Belantan


Pusat judi, pelacuran dan makna 'kebersihan' bagi Kuala Lumpur?

Posted: 07 Jul 2014 08:45 AM PDT


Kuala Lumpur akan bersih apabila dikuatkuasakan larangan terhadap orang perseorangan atau pertubuhan bukan kerajaan (NGO) memberi makanan percuma kepada warga gelandangan Kuala Lumpur. Itulah yang saya faham daripada kenyataan awal Menteri Wilayah Persekutuan, Tengku Adnan Tengku Mansur apabila mahu 'menangkap' orang yang memberi makanan dan warga gelandangan yang menerima makanan percuma. Kenyataan-kenyataan yang berikutnya agak lembut selepas banyak pihak melihat tindakan ini agak tidak wajar.

Siapa warga gelandangan? Warga gelandangan tidak semestinya pengemis atau pesakit mental tetapi juga warga kota yang tidak mampu memiliki premis untuk berlindung. Banyak dalam kalangan warga gelandangan ini mempunyai pekerjaan tetapi tidak mampu untuk menyewa waima sebuah bilik kecil di Kuala Lumpur. Mereka inilah yang tidur di bawah jambatan dan di kaki lima bangunan sementara menunggu siang. Sebungkus nasi besar ertinya bagi mereka dan hanya yang berjiwa marhaen sahaja yang tahu nilai sebungkus nasi kepada warga gelandangan.

Saya mengakui ada sesetengah warga gelandangan yang membuang sisa makanan di merata-rata tempat, tidur di tempat awam hingga mengganggu lalu lalang. Tetapi ini tidak cukup untuk saya bersetuju bahawa hanya mereka sahaja yang mengotorkan Kuala Lumpur. Saya percaya ada lain yang lebih mengotorkan, bukan sahaja kepada imej Kuala Lumpur tetapi memberikan kesan jiwa yang buruk kepada masyarakat.


Tetapi kalau ada pihak boleh meyakinkan saya bahawa melarang memberi makanan percuma kepada warga gelandangan boleh membersihkan Kuala Lumpur, walaupun tidak sampai hati, tetapi saya akan menyokong. Bagaimanapun kita kena faham juga apakah makna 'kebersihan' kepada Kuala Lumpur dalam konteks yang lebih luas. Bagi saya Kuala Lumpur yang bersih ialah Kuala Lumpur yang bebas pusat pelacuran, pusat judi dan pusat-pusat hiburan yang bertentangan dengan Kuala Lumpur sebagai bandar raya berimej Islam.

Minggu lalu akhbar Mingguan Malaysia membuat pendedahan eksklusif bahawa di Kuala Lumpur sahaja dianggarkan terdapat lebih 2,000 pusat judi yang transaksinya tidak kurang RM40 juta sehari. Ini belum lagi berselerak pusat pelacuran yang seolah-olah diberi permit untuk menjalankan operasi tanpa merasa takut dan bimbang. Lebih teruk lagi ada kes di mana serbuan dan rampasan mesin judi dibuat pukul 2 pagi, tetapi pukul 4 pagi boleh beroperasi semula.

Sebenarnya semua ini lebih mengotorkan imej Kuala Lumpur malah menjadi satu tempat pencambahan penyakit sosial yang memberikan kesan yang sangat buruk kepada masyarakat. Kuala Lumpur ada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang sepatutnya membersihkan segala kekotoran ini. Saya begitu terkejut apabila di Kuala Lumpur ada lebih 2,000 pusat judi kerana sebagaimana banyak orang tahu DBKL sangat tegas. Ini diperlihatkan dengan operasi mengangkut gerai-gerai haram dengan lori DBKL.

Merampas gerai haram untuk membersihkan Kuala Lumpur. Itu bagus. Tetapi janganlah gerai haram sahaja - yang menjadi punca rezeki pemilik untuk membesarkan dan sekolahkan anak-anak. Pusat-pusat judi kena ambil tindakan juga. Kalau gerai haram mencacatkan pandangan, pusat judi dan pusat pelacuran mencacatkan jiwa warga Kuala Lumpur. Ini lebih teruk.

Penyanggak-penyanggak dari Pakatan Haram mengambil kesempatan dari isu gelandangan. Sebelum ini mereka langsung tidak pedulikan nasib para gelandangan di sekitar Kuala Lumpur! Mengapa sekarang?

Mengenakan peraturan itu dan ini kepada warga gelandangan termasuk melarang diberi makan percuma hanya pendekatan mudah supaya Kuala Lumpur kelihatan bersih. Tetapi kebersihan itu hanya luaran. Tidak bersihlah kalau luar nampak bersih tetapi di dalamnya penuh dengan kekotoran sosial.

Hasrat membersihkan Kuala Lumpur memang baik dan perlu disokong. Tetapi biarlah agenda pembersihan diperluaskan kepada semua pihak yang mengotorkan Kuala Lumpur. Melarang memberi makanan percuma kepada warga gelandangan tidak cukup untuk membersihkan Kuala Lumpur kalau kekotoran yang terlindung dari pandangan mata tidak dibersihkan.

Seorang kawan saya pernah mengamuk apabila gerai burgernya 'diangkut' naik lori. Tetapi saya mewaraskan dengan berkata bahawa dia berniaga secara haram. Ini tidak adil kepada orang lain yang membayar lesen untuk berniaga. Kawan saya akhirnya insaf dan menerima hakikat bahawa tindakan DBKL adalah betul. Tetapi apabila berselerak pusat judi seperti yang didedahkan Mingguan Malaysia Ahad lalu, saya sudah tidak ada hujah untuk mempertahankan DBKL kalau kawan saya menyoal balas tindakan saya menyalahkan dia dahulu. Saya pasti tidak ada hujah untuk menangkis tohmahan bahawa DBKL hanya menangkap bilis dan melepaskan jerung.


Mengambil semangat Tengku Adnan yang bertujuan baik untuk membersihkan Kuala Lumpur, apa kata kalau tindakan tegas dalam isu warga gelandangan diperluaskan kepada pusat judi dan pusat pelacuran. Ini Kuala Lumpur bukan Bangkok yang ada Pat Pong. Tetapi biasalah warga gelandangan ini tidak ada kuasa politik dan kuasa wang, mereka tidak berdaya untuk membantah malah sentiasa menurut perintah. Tetapi pusat judi dan pusat pelacuran ada kuasa wang. Kuasa ini boleh membuatkan undang-undang tidak dapat dilaksana, sistem akan menjadi tergendala, masyarakat menjadi mangsa.-UMO

Suara Politik
Belantan

Nampaknya "Langkah Kajang" gugat teruk perpaduan PKR?

Posted: 07 Jul 2014 01:25 AM PDT

Zuraida kata Rafizi masih penting buat PKR

Tindak tanduk Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli yang dikatakan dalang mencipta 'Langkah Kajang' dikritik hebat dari dalam dan luar partinya sendiri.

Ini sehinggakan ada yang mendesak dia meletak jawatan sahaja kerana tindakannya itu merosakkan sehingga membawa kepincangan kepada perpaduan ahli dalam parti itu.

Paling ketara impak dari `Langkah Kajang' ini membawa kepada kritikan terbuka Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semalam terhadap Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipercayai cuba dinaikkan oleh Rafizi di peringkat awal dalam strateginya untuk menggantikan Abdul Khalid.

Selepas masuk tujuh bulan strategi itu digerakkan dengan dikatakan RM1.6 juta wang pembayar cukai dibelanjakan menerusi pilihan raya kecil Kajang, Abdul Khalid nampaknya masih kekal. Malahan teguh pula di kedudukannya.

Ramai melihat 'Langkah Kajang' bukan sahaja gagal tetapi membawa perpecahan dalam PKR semata-mata demi memenuhi nafsu politik Rafizi.

Beliau memang sedar Abdul Khalid memiliki rekod cemerlang mentadbir negeri, justeru sukar untuk merealisasikan idea yang sudah nampak tembelangnya di peringkat awal lagi.

Anwar yang dicanangkan untuk merencanakan 'Langkah Kajang' berdepan dengan hukuman penjara sementara Presiden PKR sendiri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail tidak menunjukkan sebarang minat untuk tampil lebih jauh - cuma terhenti setakat ADUN Kajang sahaja.

Dalam komennya kepada sebuah portal propembangkang baru-baru ini, Rafizi nampaknya tidak mahu mengalah apabila diberitahu `Langkah Kajang'nya' sudah gagal.

"Walaupun orang kata Langkah Kajang gagal kerana (Abdul) Khalid masih di sana, ia memenuhi tujuannya, iaitu untuk membentuk pilihan lain (menggantikan beliau).

"Sekarang, saya fikir orang semakin ramai mempertikaikan (Abdul) Khalid berbanding sebelum ini dan melihat Langkah Kajang satu keperluan. Jadi saya fikir (Abdul) Khalid perlu memahami sentimen orang ramai ini."

Namun, ketegasan Abdul Khalid begitu jelas semalam apabila menempelak Anwar.

Tetapi apa yang terang lagi bersuluh, anggota akar umbi PKR semakin kecewa dengan perkembangan yang berlaku hasil `Langkah Kajang' yang tercetus.

Sepatutnya, kata mereka, parti fokus kepada usaha menawan Putrajaya. Dan bukannya sibuk berebut jawatan.

Rafizi oh! Rafizi.

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

Posted: 07 Jul 2014 11:14 PM PDT

The Unspinners


Cara DAP serang Muhyiddin bukti Kit Siang tidak boleh lagi sangkal pencetus Mei 13 1969

Posted: 07 Jul 2014 09:39 PM PDT


Pada Mei 8hb baru-baru ini, telah diadakan satu wacana ilmiah di MPP Zon 6 Seksyen 17 Shah Alam berjodol Mei 13: Rekonstruksi Sejarah dan Pembinaan Malaysia pasca rasisme. Panelist terdiri dari Lim Kit Siang, Subky Latif, Mujahid Yusof Rawa dan dihadiri oleh Tony Pua.

Ini adalah suatu usaha untuk mengubah persepsi rasis terhadap DAP dikalangan orang Melayu dan membalikkkan tuduhan rasis kepada UMNO khususnya.


Dalam majlis yang dihadiri oleh Melayu 88% , Lim Kit Siang terus dengan penafian sejarah mengatakan dia tidak tahu apa berlaku kerana tiada siasatan bebas dibuat dan tiada reconcilation commisioner dtubuh.


Beliau menafikan adalah pencetus 13 Mei kerana semasa kejadian beliau berada di Kota Kinabalu kononnya.


Dalam lakunan yang amat hebat untuk dicalunkan Oscar Academy award, beliau menitikberatkan perlunya hargai keamanan dalam masyarakay majmuk dan jaga sensitiviti dalam hujah agar tidak tidak menyakitkan hati orang lain.

Beliau turut berkata kononnya Perkara 152 dan 153 Perlembagaan mengenai hak keistimewaan orang Melayu, kedudukan raja melayu, kewarnegaraan dll tidak boleh dipertikai dan boleh jadi hasutan.

Sekali lagi memberi alasan, dia kata DAP tidak menyertai National Consultative Council pada ketika itu kerana beliau dpenjarakan. Dia dakwa Tun Dr Mahathir mesti tahu bahawa PM dan Menteri KDN  tahu apa yang sebenar berlaku. 



Kit SIang menyuarakan seolah-olah khuatir dengan keadaan sekarang dan menyatakan BN sudah hilang arah dalam pembentukan negara dan PR perlu ambil peranan ini.

Pihak PAS pula hanya melelongkan agenda kepelbagaian ugama atau pluralisma ugama yang sesat dan menghentam UMNO mengenai kejadian Mei 13, padahal mereka amat peka dengan keadaan dan bersama dengan UMNO ketika itu.



Namun begitu reaksi Kit Siang terhadap kenyataan peringatan Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak menunjukkan apa yang diperkatakan.



Beliau membakar sentimen rasis kepada peringatan Muhyiddin yang serupa dengan peringatannya ketika dalam wacana tersebut. Ini tidak lain dan tidak bukan hanya untuk memberi signal pada rakan mereka untuk menyerang dengan ganas.

Si anak dan pembodek pun turut membakar semangat.



Padahal...


Jika sebelum ini RSN Rayer membakar perkauman dengan kenyataan UMNO celaka, tanggungjawab untuk sambut lagi untuk membakar perkauman diiambil oleh Prof Ramasamy.


1. P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai, Pulau Pinang selaku Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang telah mencabar Tan Sri Muhyiddin Yassin serta semua orang Melayu untuk "membawa dan ulangi semula 13 Mei". P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai seakan sengaja membangkitkan isu ini dibulan Ramadhan sewaktu orang Melayu berpuasa.

2. P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai mengeluarkan kenyataan ini kerana tidak tahan dengan amaran Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengatakan: "Insiden pergaduhan mungkin boleh berulang sekiranya perpaduan antara kaum tidak dijaga. Rakyat Malaysia secara umumnya tidak mahu melihat berulangnya maut pertempuran antara etnik" -kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

3. Akan tetapi P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai tidak mempedulikan nasihat dan amaran itu lalu terus mengeluarkan kenyataan secara terbuka:


4. "MIC mungkin takut, Gerakan mungkin takut, MCA mungkin takut. Tapi biar saya katakan sekiranya kamu (Muhyiddin) bersama semua orang Melayu di Malaysia mahu kembalikan insiden 13 mei, bawalah ia sekarang kepada DAP, kesemua kaum cina juga tidak takut. Jangan cakap sahaja tetapi tidak berani berperang. Setiap masa cakap pasal 13 Mei,13 Mei,13 Mei. Marilah cetuskan 13 Mei. Kamu mulakan 13 Mei maka ini merupakan kali pertama kerajaan memulakan 13 Mei. Anda fikir apa? Anda fikir DAP takut ah?" -kata P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai merangkap Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang memberitahu sidang media hari ini.

5. Akan tetapi Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini tidak pernah menyatakan secara jelas dan spesifik bahawa ianya adalah tarikh 13 Mei. Ini ada petikan kata kata Tan Sri Muhyiddin Yassin:

6. "Oleh kerana itu, terdapat semua jenis andaian ketika hubungan etnik menjadi tegang dan tidak sihat. Ini boleh menyebabkan kejadian itu dan saya tidak mahu menyebut tarikh tertentu, " -kata Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini.

7. Tan Sri Muhyiddin Yassin bagaimanapun tidak menyebut secara spesifik tarikh 13 Mei sebelum ini dan ianya hanya perumpamaan yang dikeluarkan, tetapi P. Ramasamy DAP hasil pilihan Melayu Perai telah bertindak terus menyahut serta mencabar seluruh orang Melayu untuk ulangi 13 Mei 1969.



Semua orang Melayu yang baca ni harus CLICK SHARE supaya sebaran dibuat dan dapat berjaga jaga dalam masa terdekat. CLICK SHARE supaya sanak saudara kita di Pulau Pinang tahu akan hal ini dan mereka juga turut boleh bersedia. Sememangnya masa semakin hampir, setiap hari kita diprovok dan ditekan. Telah lama kita bersabar.


Sumber Bukti Cerita 1:
http://www.rakyatnews.my/index.php/20140707199452/politik/p-ramasamy-tidak-takut-13-mei-berulang

Sumber Bukti Cerita 2:
http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/after-muhyiddins-may-13-caution-penang-dcm-says-bring-it


Lain-lain:

13 MEI : KIT SIANG FOBIA TAKUT @ MEMANG BANGANG TAK FAHAM NASIHAT MUHYIDDIN
http://sejarahmelayu.blogspot.com/2014/07/13-mei-kit-siang-fobia-takut-memang.html?m=1

DAP DAH MULA PROVOKASI HASUTAN , TAK TAKUT 13 MEI JIKA BERULANG !!
http://sejarahmelayu.blogspot.com/2014/07/dap-dah-mula-provokasi-hasutan-tak.html?m=1

http://buletinsengal.blogspot.com/2014/07/timbalan-ketua-menteri-ii-pulau-pinang.html?m=1

http://theflyingkick.blogspot.com/2014/07/pramasamy-cabar-muhyiddin-supaya.html?m=1

Dari Sematan Ke Lawas: DAP Sarawak Isytihar PERANG DAP Penang Jika 13 Mei Berulang?!
http://www.sematankelawas.com/2014/07/dap-sarawak-isytihar-perang-dap-penang.html?m=1

Rupa cina DAP ngaku diri pukimak, anak beranak

Posted: 07 Jul 2014 05:30 PM PDT



Memang cina DAP sebab perkataan pukimak tu pun dikatakan blog DSKL sebagai diasaskan oleh DAP. Baca SINI

Padan situ kalah... Mudah sekali Pemuda UMNO Kluang di otek-otek PR

Posted: 07 Jul 2014 03:00 AM PDT



Selepas insiden wakil rakyat daripada Pakatan Rakyat dihalang mengedar kurma di Bazar
Ramadan Bandar Kluang baru-baru ini, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kluang menjemput
kedua-dua wakil rakyat ini untuk hadir ke bazar.

DAP membawa kurma dan Pemuda UMNO dengan bubur lambuk.

Ketua Pemuda UMNO Kluang, Dato Khairul Anuar Beliau mengakui bazar Ramadhan adalah tempat awam seperti mana pasar awam dan pasar tani, tiada sesiapa yang sepatutnya dihalang untuk datang ke bazar.


Peristiwa menghalang dituduh PAS terhadap Pemuda UMNO:

Assalamu'alaikum dan salam perjuangan,

1. Tiba-tiba Kluang menjadi 'panas' apabila Ahli Parlimen Kluang dan Adun Mengkibol telah dihalang oleh petugas Bazar Ramadhan di bandar Kluang untuk meneruskan pengedaran kurma kepada pengunjung bazar tersebut.

2. Tahun lalu, program mengedar kurma untuk berbuka puasa telah pun dijalankan oleh kami daripada Pusat Komuniti Pakatan Rakyat Kluang (KCC) dan telah pun membuat edaran di tempat yang sama dan beberapa bazar yang lain seperti di Taman Intan dan Taman Makmur dan penerimaan masyarakat sangat baik dan mendapat sambutan yang luar biasa (rujuk gambar lampiran).

3. Bazar Ramadhan di bandar Kluang pada tahun lalu dikendalikan sepenuhnya oleh Majls Perbandaran Kluang (MPK) dan berbeza dengan tahun-tahun terdahulu di mana ianya dikendalikan oleh UMNO Bahagian Kluang.

4. Tahun ini, bazar Ramadhan di bandar Kluang telah diserahkan kepada satu pertubuhan yang berkaitan dengan UMNO yang mana ia diperakui oleh Timbalan Ketua Umno Bahagian Kluang, Md Nor Halim Mohd Amin. Sebelum daripada ini, isu mengenai bazar Ramadhan telah disiarkan di dalam Sinar Harian tentang kos sewaan gerai yang meningkat mendadak.
http://www.sinarharian.com.my/pertikai-agihan-tapak-1.293506


5. Kerana apa bazar ini diserahkan kepada UMNO dan bukan lagi dikendalikan oleh MPK seperti tahun lalu tidak dapat dipastikan setakat ini sebabnya namun yang pastinya, keadaan adalah amat berbeza pada tahun lalu apabila tidak ada apa-apa halangan untuk kedua-dua wakil rakyat ini untuk turun bertemu masyarakat Kluang yang mengungjungi bazar Ramadhan.

6. Saya melahirkan rasa kesal dengan insiden yang berlalu di bazar Ramadhan ini kerana ia memperlihatkan ketidakmatangan pihak penganjur yang tidak memberikan ruang kepada wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat untuk mengedarkan kurma kepada pengunjung bazar. Jika wakil rakyat dilayan dengan sebegitu rupa, bagaimana pula mereka melayan rakyat biasa?

7. Apapun, kami akan teruskan aktiviti mengedarkan kurma ini dan tidak bimbang dengan apa jua ancaman yang dikenakan kepada kami dan para petugas daripada KCC.

Sekian, wassalam.

Khairul Faizi bin Ahmad Kamil.
Yang Di Pertua PAS Kawasan Kluang.
3 Julai 2014


Ketua Pemuda UMNO Kluang menjawab:

ISU BAZAR RAMADHAN KLUANG

Bazar Ramadhan Kluang (BRK) adalah d bawah kelolaan Majlis Perbandaran Kluang (MPK). Pemuda UMNO Kluang BUKAN urusetia dan TIDAK terlibat dalam soal keselamatan BRK.

Kami dengan TEGAS mahu memaklumkan bahawa segala tindakan atau perlakuan petugas BRK TIDAK menggambarkan akhlak Pemuda UMNO Kluang, sebaliknya ia adalah d atas kapasiti induvidu.


Secara dasarnya, Pemuda UMNO Kluang KOMITED memperjuangkan isu berkaitan agama, bangsa dan negara (bukan hanya dalam isu bazar) serta menghargai sebarang usaha untuk keharmonian rakyat khususnya d bulan Ramadhan yang mulia ini.

Kami menyeru semua pihak untuk mempamerkan AKHLAK ISLAMIYAH dalam urusan kita sesama manusia tanpa mengira perbezaan agama, bangsa mahupun ideologi politik.

'Salam Ramadhan'

Ketua,
Pergerakan Pemuda UMNO,
Bahagian Kluang,
Johor Darul Ta'zim.

Hmmm .... senang sekali di otek-otek pembangkang. Masing-masing buatlah program sendiri.

Nak salahkan UMNO juga ke?

Posted: 07 Jul 2014 01:00 AM PDT


Cukai pintu: Hipokrasi PAS

Posted: 06 Jul 2014 11:00 PM PDT


GERAKAN ANTI PKR

Posted: 07 Jul 2014 09:29 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 07 Jul 2014 09:22 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video Solat Dua Imam Di Rantau Panjang

Posted: 07 Jul 2014 08:16 PM PDT


RANTAU PANJANG – Ramadan yang mulia dicemari dengan insiden di mana berlaku solat membabitkan dua imam serentak di Masjid Pondok Banggol Stol, Meranti semalam.

Kejadian sejak 3 Julai lalu, menyebabkan jemaah terbahagi kepada dua kumpulan dan ia berlaku ketika solat fardu dan tarawih.

Kebiasaannya kes seumpama ini dikaitkan dengan fahaman politik tetapi lain pula yang berlaku di kampung ini, kerana kedua-dua pihak mendakwa ia berpunca daripada berbezaan fahaman agama Islam.








Perselisihan ini membawa kepada percanggahan pendapat seterusnya perebutan saf hadapan di dalam masjid ketika menunaikan solat.

Tinjauan mendapati, perpecahan itu bukan sahaja melibatkan jemaah lelaki, malah golongan wanita yang turut terbahagi kepada dua kumpulan dan dibezakan dengan pengadang.

Bagi kumpulan pertama ia diketuai oleh seorang imam dan hampir 30 jemaah menunaikan solat di saf hadapan manakala kumpulan kedua, imam lain menunaikan solat bersama hampir 50 hingga 100 jemaah lain di belakang saf pertama.

Pengakuan kumpulan satu

Pemilik tapak masjid berkenaan, Ustaz Yahya Zakaria berkata, selepas melanjutkan pelajaran di Mesir, dia pulang ke kampung ini dengan harapan dapat menyambung perjuangan bapa (Tok Guru Zakaria) sebelum ini.

Menurutnya, ketika itu tiada masalah berlaku sehinggalah pada tahun 2010 apabila penduduk tidak berpuas hati dia menjemput para ulama dari dalam dan luar negara ke kampung ini.

"Mungkin mereka tidak berpuas hati kerana kami tidak mengajak mereka bersama menganjurkan majlis meriah seumpama itu.

"Bagi saya, saya amat berbangga apabila ramai para ulama seluruh dunia berkumpul di kampung ini namun tidak pada penduduk, apabila terus menerus melempar fitnah kepada saya," katanya.

Beliau yang juga guru di sekolah dekat sini berkata, tiada sebarang perbezaan dilakukan dalam berdakwah mengikut Tarekat Tarjani.

Menurutnya, selawat dan solatmengikut ajaran Islam yang sebenar tiada sebarang tokok tambah.

Namun katanya, penduduk tidak yakin sehingga sanggup membuat saf baharu meskipun saya bersiap mahu menunaikan solat di masjid ini.

"Saya paling kecewa pada 2012 lalu, apabila mereka melarang saya menunaikan solat di dalam masjid yang dibina arwah bapa saya biarpun tanah ini sudah pun diwarisi kepada kami tiga beradik," katanya.

Menurutnya, tindakan penduduk kampung diibaratkan menidakkan hak mereka seterusnya sengaja menimbulkan huru-hara.

Disebabkan katanya, dia memfailkan saman di Mahkamah Tinggi agar tidak membenarkan penduduk menjejakkan kaki ke dalam masjid ini pada 12 Disember tahun lalu.

Kumpulan kedua beri penjelasan

Sementara itu, seorang penduduk, Mohd Nor Razali berkata, kejadian ini bermula pada 2010 lalu namun mula memuncak pada 2011 sehingga 2012 lalu.

Ketika itu katanya, penduduk dipelawa mengikut ajaran tarekat berkenaan namun kebanyakannya tidak yakin seterusnya tidak mengikut saranan yang dibawa oleh Ustaz Yahya Zakaria.

Beberapa lama selepas itu, Mohd Nor mendakwa Ustaz Yahya membuat perintah mahkamah agar tidak membenarkan 13 penduduk menunaikan solat di masjid ini bermula akhir tahun lalu.

Memandangkan masjid ini dibina di atas tanah hak milik tiga anak Allahyarham Tok Guru Zakaria, maka penduduk dilarang menjejakkan kaki di pekarangan masjid kerana didakwa boleh mencetuskan perselisihan.

Namun pada 1 Julai lalu, mahkamah membenarkan penduduk menunaikan solat terawih sepanjang Ramadan tahun ini.

Menurutnya, jemaah dari kumpulan Ustaz Yahya juga tidak menghalang penduduk memasuki masjid namun keengganan berganjak dari saf depan menyebabkan  kejadian solat dua imam serentak.

Katanya, penduduk sukar tunaikan solat Maghrib selepas majlis berbuka puasa kerana kumpulan pertama enggan berganjak dari saf hadapan.

Maka katanya, jemaah terpaksa membuat saf baharu, satu saf di belakang kumpulan pertama untuk solat Maghrib, Isyak dan solat tarawih.

"Mereka hanya duduk di hadapan saf tanpa tunai solat terlebih dahulu dan mendakwa sedang berselawat.

"Disebabkan waktu Isyak semakin menghampiri, maka kami terpaksa menunaikan solat di belakang saf mereka, tanpa menunggu mereka selesai berselawat," katanya.

Keadaan ini katanya, turut berpanjangan sehingga ke solat tarawih membabitkan jemaah yang sama, mengikut dua imam berlainan.

Sementara itu, penduduk, Ismail Awang, 75, berkata, di masjid seramai 500 jemaah dapat menunaikan solat dalam satu-satu masa.

Namun katanya, insiden ini menyebabkan ramai tidak dapat menunaikan solat sekali gus menyukarkan penduduk untuk beribadah di bulan Ramadan.

Sementara itu, Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (Maik) akan menyiasat punca berlakunya insiden solat dua imam serentak di masjid berkenaan.

Timbalan Yang Dipertua Maik, Datuk Ir Yusoff Ismail berkata, sebelum ini pihaknya tidak terima selaporan berhubung kejadian ini.

Namun katanya, Maik akan hantar pegawai untuk mengetahui masalah yang berlaku membabitkan dua pihak terbabit seterusnya mencari jalan penyelesaian kes berkenaan.

"Insiden ini tidak sepatutnya berlaku terutama ketika bulan Ramadan malah berlaku di dalam rumah ALLAH,"katanya.

Sumber : Sinar Harian


Mengapa Shamsul Iskandar Mat Akin Beriya Iya Sangat Hendak Khalid Ibrahim Turun Sebagai MB Selangor?

Posted: 07 Jul 2014 06:23 PM PDT





KUALA LUMPUR: Ketua Angkatan Muda (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin terus mendesak Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim melepaskan jawatannya.

Biarpun berdepan tindakan disiplin dan telah diberikan surat tunjuk sebab, Shamsul dengan lantang mendesak Abdul Khalid supaya patuh kepada desakan supaya beliau meletak jawatan.

Katanya, Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Pelabuhan Klang itu perlu ingat bahawa jika tidak kerana PKR memberikan jawatan menteri besar, Khalid tidak mungkin menduduki kerusi tersebut.

"Kenyataan ini jelas menzahirkan kedangkalan beliau dalam memahami bahawa jawatan menteri besar itu sendiri diperolehi melalui pencalonan Parti Keadilan Rakyat khususnya dan konsensus Pakatan Rakyat amnya, yang telah dipilih majoriti rakyat Selangor semasa PRU13 yang lalu.

"Amat malang apabila proses ini tidak dianggap penting dan dibelakangi. Ini jelas menunjukkan beliau meletakkan dirinya melebihi kepentingan parti, seolah-olah beliau merupakan faktor utama kemenangan Pakatan Rakyat di Selangor," katanya dalam satu kenyataan.

Ahli Parlimen Bukit Katil itu mendakwa Majlis Pimpinan PKR telah sepakat meminta Abdul Khalid berundur dalam satu mesyuarat pada 15 Januari lepas (baca lanjut)

Langkah Kajang Patut Ditukar Jadi Langkah Khalid

Posted: 07 Jul 2014 02:53 PM PDT

Sempat Selfie Lagi Bila Kapal Terbang Tergelincir Dari Landasan

Posted: 07 Jul 2014 09:53 AM PDT

Iskandar Sahkan Memang Ada Khabar Angin Untuk Gantikan Khalid Ibrahim

Posted: 07 Jul 2014 02:59 AM PDT



PenangWasabi

Posted: 07 Jul 2014 09:11 PM PDT

PenangWasabi


Awie: Masyarakat Sudah Lali Saya 'Jahat', Tapi Jangan Adili Tanpa Kepastian?

Posted: 07 Jul 2014 02:23 AM PDT


Di sebalik dakwaan dia telah membelasah isterinya dengan teruk sehingga didakwa di mahkamah, vokalis Wings, Azhar Othman atau Awie, 46, beranggapan bahawa apa yang berlaku semua ini adalah satu hikmah daripada Allah SWT.

"Hikmah kejadian ini sebenarnya hanyalah untuk mereka yang terpilih saja..terpilih olehNYA. Mungkin sudah terlalu banyak orang beranggapan buruk pada saya tetapi mungkin tidak di mataNYA.

"Alhamdulillah, benda ini terjadi pada diri saya dan bukan pada diri keluarga isteri saya. Masyarakat mungkin sudah lali dengan anggapan jahat terhadap diri saya tetapi bukan terhadap keluarga isteri saya.

"Kalau kena kepada keluarga isteri saya, mungkin mereka tidak boleh tahan dan tidak boleh terima keadaan ini. Tetapi, ianya berlaku ke atas diri saya.

"Alhamdulillah...eh boleh saya sebut ke saya sebut Alhamdulillah, nanti ada yang marah? Tuduhan dibuat oleh isteri saya, saya terima tetapi mahkamah yang akan menentukan segalanya.

"Jangan adili manusia selagi tiada kepastian yang nyata dan cerita yang sebenarnya. Insya Allah, kita sama-sama tunggu dan lihat.

"Berjayanya lelaki, pasti ada seorag wanita dibelakangnya. Kalau saya sekarang ini nak dikategorikan apa? Wallahualam....,"katanya kepada Studio H.

Sumber: Pengakuan Eksklusif Awie kepada Studio H

Penang Wasabi...

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 07 Jul 2014 03:26 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Tiada rasa malu, nafsu kuasai diri, pasangan seks di khalayak umum

Posted: 07 Jul 2014 02:01 AM PDT

Rusia – Pasangan kekasih ini nampaknya sudah hilang rasa malu apabila nafsu menguasai diri. Mereka sanggup melakukan hubungan seks di khalayak ramai, pada waktu siang di tempat yang menjadi tumpuan orang awam yang lalu lalang di situ.

Tanpa mengendahkan orang ramai, mereka memuaskan nafsu selama 15 minit.

Sebaik tamat adegan seks itu, kedua-duanya kemudian bangun dan ketawa, seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.

Aksi memualkan itu dirakamkan oleh seorang lelaki, Aleksey Douhov, 26 tahun, yang kemudiannya dimuat naik dalam media sosial.

Video klip itu menjadi klip yang paling ditontoni orang ramai di Rusia.

Apabila klip itu tersebar luas, ia telah menyebabkan Ahli Parlimen di situ mengamuk dan meminta polis mengesan pasangan tersebut.

Pasangan itu kini diburu polis.

(Video) Dipecat rakam Neymar di hospital

Posted: 07 Jul 2014 01:06 AM PDT

Sao Carlos: Kecederaan Neymar Jr. menjadi topik utama Piala Dunia di Brazil selepas doktor pakar yang merawat beliau mengesahkan Neymar terpaksa direhatkan akibat patah tulang vertebra.

Namun disebalik tragedi yang menimpa Selecao selepas kehilangan bintang harapan pasukan mereka, kontroversi tercetus apabila video Neymar yang di bawa masuk di pintu masuk Hospital Sao Carlos tersebar luas.

Seorang jururawat yang hanya dikenali sebagai Cinthia, merakam video ketibaan Neymar di hospital itu sekaligus membuatkan peminat-peminat Neymar berang serta mengecam tindakannya mengambil video kesakitan Neymar dengan senyuman dan menunjukkan tanda 'V' pada akhir video berdurasi 25 saat itu.

Menurut laporan laman bola sepak Brazilan UOL, akibat perbuatan itu, jururawat tersebut bakal dipecat.

Dalam temu bual bersama pihak pengurusan hospital, Marcia Real berkata, jururawat itu tidak hadir bekerja hari ini dan berkemungkinan akan dipecat. - Agensi

Berzina dengan suami orang suka sama suka

Posted: 07 Jul 2014 12:01 AM PDT

Kuala Lumpur: "Saya dan suami pernah dua kali melakukan perbuatan terkutuk apabila bertukar pasangan dengan suami serta isteri rakan kami sendiri. Itu perkara paling teruk yang saya pernah lakukan ketika melalui zaman 'jahiliah' lebih lima tahun lalu.

"Kini saya menyesali perbuatan terkutuk itu dan sudah meninggalkan gaya hidup tidak bermoral berkenaan," kata Laila, 36, yang diceraikan suami selepas berhijrah kepada cara hidup lebih baik manakala lelaki itu kekal dalam kejahilan.

Dulu Laila dan suaminya, Khairul, 37, yang mengusahakan perniagaan kenderaan terpakai gemarkan kehidupan bebas, malah melakukan banyak perkara mungkar sejak berkasih ketika masih di sekolah menengah lagi.

Bagaimanapun, Laila yang bertugas sebagai pegawai perhubungan awam di sebuah syarikat swasta di Johor akhirnya mengambil keputusan untuk berhenti melakukan perkara terkutuk itu selepas rakan baiknya yang juga seorang wanita memeluk islam.

"Semuanya berlaku pada 2011 apabila rakan setugas yang juga seorang perempuan tiba-tiba menyuarakan hasra mahu memeluk Islam kerana beranggapan ia agama yang indah.

"Dia turut meminta saya mengajarnya berkaitan Islam. Saya terkejut kerana tidak mempunyai pengetahuan mendalam berkaitan Islam, malah boleh dianggap jahil," katanya.

Menurutnya, sejak itu, dia mula menyimpan perasaan mahu berubah menjadi insan yang lebih baik.

Katanya, tiga bulan selepas rakannya memeluk Islam pada 2011, Laila mula mengenakan pakaian sopan untuk ke pejabat selain tidak lagi mengikuti pelbagai aktiviti sosial bersama suaminya.

Bagaimanapun, perubahan Laila tidak menarik minat suaminya, malah lelaki itu mengatakan ia hanya sementara.

"Saya sedih dengan kenyataan suami, namun bersyukur kerana keluarga serta mentua memberi sokongan penuh untuk saya berubah.

"Selepas itu, saya mengikuti kelas agama pada masa lapang dan berdoa kesalahan saya diampuni Tuhan," katanya. - Harian Metro

Tiada Tahlil Arwah Untuk Biduanita Negara, Akaun FB Ditutup

Posted: 06 Jul 2014 11:31 PM PDT

Tiada majlis Tahlil Arwah akan diadakan untuk Allahyarham biduanita negara Datuk Sharifah Aini, kerana majlis seperti itu hanyalah dianggap sebagai amalan dan bukan sesuatu yang mesti dilakukan.

Selain itu, laman Facebook (FB) milik beliau juga sudah ditutup oleh anaknya Aliff Omar Ali, menurut laporan Mstar Online.

Akaun berkenaan ditutup selepas jenazah Allahyarham selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Kiara di ibu negara semalam.

Alff mengambil keputusan menutup akaun itu kerana tidak mahu segala memori yang dititipkan menerusi akaun berkenaan dibangkitkan semula.

Sharifah Aini pernah menjadikan akaun FB miliknya itu untuk meluahkan rasa hati kepada para peminatnya.

Menerusi laman sosial itu juga Allahyarham, turut menggambarkan pengakhiran usianya apabila beliau meminta para peminat menghadiahkannya Al-Fatihah sekiranya beliau meninggal dunia.

Beliau meninggal dunia di Pusat Pakar Damansara di Petaling Jaya, pada Sabtu lepas pada usia 61 tahun akibat komplikasi pelbagai penyakit termasuklah fibrosis paru-paru.

Kematian Allahyarham merupakan satu kehilangan besar terhadap dunia hiburan tanah air sehingga ia menarik perhatian Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang turut mengucapkan takziah. – MYNEWSHUB.MY

Media kena 'tipu', Khalid bertugas seperti biasa

Posted: 06 Jul 2014 11:01 PM PDT

Tan Sri Khalid dilihat sedang mempengerusikan mesyuarat di SUK, hari ini. - Foto ihsan Twitter Arfa'eza Aziz
SHAH ALAM - Khabar angin yang bertiup kencang kononnya Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bakal meletakkan jawatan hari ini, terus bertebaran dan masih menjadi teka-teki.

Namun menerusi Twitter Setiausaha Akhbarnya, Arfa'eza Aziz, Abdul Khalid nampaknya masih menjalankan tugas seperti biasa.

"Bersama MB Selangor @Khalid_Ibrahim mempengerusi mesyuarat Jabatan Perancang Bandar dan Desa di SUK 2, Shah Alam," tulisnya di laman mikro Twitter kira-kira jam 12 tengah hari.

Menerusi aplikasi WhatsApp semalam tersebarnya berita kononnya Abdul Khalid akan menghadap Sultan Selangor pagi tadi untuk menyerahkan surat peletakan jawatan.

Ekoran itu, pekarangan istana Selangor menjadi perhatian pemberita yang setia menantikan kelibat pemimpin berkenaan.

Malah yang terbaru hari ini, satu lagi mesej tersebar kononnya jawatan Abdul Khalid akan digantikan oleh Exco Selangor, Iskandar Abdul Samad.

"Tan Sri Khalid Ibrahim telah menyerahkan surat perletakan jawatan beliau sebagai Menteri Besar Selangor kepada DYMM Tuanku Sultan. Exco Kerajaan Negeri YB Iskandar Abdul Samad telah diperkenan sebagai Menteri Besar baru bagi menggantikan Tan Sri Khalid dan dijangka akan mengangkat sumpah jawatan pada jam 2.00 petang ini - Bernama."

Bernama dalam satu kenyataan hari ini memberitahu pihaknya telah mengesan ada pihak tertentu menggunakan namanya untuk menyebarkan berita palsu mengenai peletakan jawatan MB Selangor itu.

Sementara itu, wakil media turut berkumpul di bangunan Darul Ehsan menantikan Abdul Khalid yang sedang bermesyuarat bagi menjawab desas-desus yang bertebaran ini.

Solat dua imam serentak di masjid dekat Kelantan

Posted: 06 Jul 2014 10:01 PM PDT

RANTAU PANJANG – Ramadan yang mulia dicemari dengan insiden di mana berlaku solat membabitkan dua imam serentak di Masjid Pondok Banggol Stol, Meranti semalam.

Kejadian sejak 3 Julai lalu, menyebabkan jemaah terbahagi kepada dua kumpulan dan ia berlaku ketika solat fardu dan tarawih.

Kebiasaannya kes seumpama ini dikaitkan dengan fahaman politik tetapi lain pula yang berlaku di kampung ini, kerana kedua-dua pihak mendakwa ia berpunca daripada berbezaan fahaman agama Islam.

Perselisihan ini membawa kepada percanggahan pendapat seterusnya perebutan saf hadapan di dalam masjid ketika menunaikan solat.

Tinjauan mendapati, perpecahan itu bukan sahaja melibatkan jemaah lelaki, malah golongan wanita yang turut terbahagi kepada dua kumpulan dan dibezakan dengan pengadang.

Bagi kumpulan pertama ia diketuai oleh seorang imam dan hampir 30 jemaah menunaikan solat di saf hadapan manakala kumpulan kedua, imam lain menunaikan solat bersama hampir 50 hingga 100 jemaah lain di belakang saf pertama.

Pengakuan kumpulan satu

Pemilik tapak masjid berkenaan, Ustaz Yahya Zakaria berkata, selepas melanjutkan pelajaran di Mesir, dia pulang ke kampung ini dengan harapan dapat menyambung perjuangan bapa (Tok Guru Zakaria) sebelum ini.

Menurutnya, ketika itu tiada masalah berlaku sehinggalah pada tahun 2010 apabila penduduk tidak berpuas hati dia menjemput para ulama dari dalam dan luar negara ke kampung ini.

"Mungkin mereka tidak berpuas hati kerana kami tidak mengajak mereka bersama menganjurkan majlis meriah seumpama itu.

"Bagi saya, saya amat berbangga apabila ramai para ulama seluruh dunia berkumpul di kampung ini namun tidak pada penduduk, apabila terus menerus melempar fitnah kepada saya," katanya.

Beliau yang juga guru di sekolah dekat sini berkata, tiada sebarang perbezaan dilakukan dalam berdakwah mengikut Tarekat Tarjani.

Menurutnya, selawat dan solatmengikut ajaran Islam yang sebenar tiada sebarang tokok tambah.

Namun katanya, penduduk tidak yakin sehingga sanggup membuat saf baharu meskipun saya bersiap mahu menunaikan solat di masjid ini.

"Saya paling kecewa pada 2012 lalu, apabila mereka melarang saya menunaikan solat di dalam masjid yang dibina arwah bapa saya biarpun tanah ini sudah pun diwarisi kepada kami tiga beradik," katanya.

Menurutnya, tindakan penduduk kampung diibaratkan menidakkan hak mereka seterusnya sengaja menimbulkan huru-hara.

Disebabkan katanya, dia memfailkan saman di Mahkamah Tinggi agar tidak membenarkan penduduk menjejakkan kaki ke dalam masjid ini pada 12 Disember tahun lalu.

Kumpulan kedua beri penjelasan

Sementara itu, seorang penduduk, Mohd Nor Razali berkata, kejadian ini bermula pada 2010 lalu namun mula memuncak pada 2011 sehingga 2012 lalu.

Ketika itu katanya, penduduk dipelawa mengikut ajaran tarekat berkenaan namun kebanyakannya tidak yakin seterusnya tidak mengikut saranan yang dibawa oleh Ustaz Yahya Zakaria.

Beberapa lama selepas itu, Mohd Nor mendakwa Ustaz Yahya membuat perintah mahkamah agar tidak membenarkan 13 penduduk menunaikan solat di masjid ini bermula akhir tahun lalu.

Memandangkan masjid ini dibina di atas tanah hak milik tiga anak Allahyarham Tok Guru Zakaria, maka penduduk dilarang menjejakkan kaki di pekarangan masjid kerana didakwa boleh mencetuskan perselisihan.

Namun pada 1 Julai lalu, mahkamah membenarkan penduduk menunaikan solat terawih sepanjang Ramadan tahun ini.

Menurutnya, jemaah dari kumpulan Ustaz Yahya juga tidak menghalang penduduk memasuki masjid namun keengganan berganjak dari saf depan menyebabkan kejadian solat dua imam serentak.

Katanya, penduduk sukar tunaikan solat Maghrib selepas majlis berbuka puasa kerana kumpulan pertama enggan berganjak dari saf hadapan.

Maka katanya, jemaah terpaksa membuat saf baharu, satu saf di belakang kumpulan pertama untuk solat Maghrib, Isyak dan solat tarawih.

"Mereka hanya duduk di hadapan saf tanpa tunai solat terlebih dahulu dan mendakwa sedang berselawat.

"Disebabkan waktu Isyak semakin menghampiri, maka kami terpaksa menunaikan solat di belakang saf mereka, tanpa menunggu mereka selesai berselawat," katanya.

Keadaan ini katanya, turut berpanjangan sehingga ke solat tarawih membabitkan jemaah yang sama, mengikut dua imam berlainan.

Sementara itu, penduduk, Ismail Awang, 75, berkata, di masjid seramai 500 jemaah dapat menunaikan solat dalam satu-satu masa.

Namun katanya, insiden ini menyebabkan ramai tidak dapat menunaikan solat sekali gus menyukarkan penduduk untuk beribadah di bulan Ramadan.

Sementara itu, Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (Maik) akan menyiasat punca berlakunya insiden solat dua imam serentak di masjid berkenaan.

Timbalan Yang Dipertua Maik, Datuk Ir Yusoff Ismail berkata, sebelum ini pihaknya tidak terima selaporan berhubung kejadian ini.

Namun katanya, Maik akan hantar pegawai untuk mengetahui masalah yang berlaku membabitkan dua pihak terbabit seterusnya mencari jalan penyelesaian kes berkenaan.

"Insiden ini tidak sepatutnya berlaku terutama ketika bulan Ramadan malah berlaku di dalam rumah ALLAH,"katanya.

Gossip artis: Suami 'bohjan', isteri macam 'bohsia'

Posted: 06 Jul 2014 09:01 PM PDT

Sekadar gambar hiasan
Apabila artis ini mengambil keputusan untuk mengahwini seorang penggiat seni tanah air, rakan-rakan yang mengenali mereka menyifatkan jodoh itu sebagai bertemu buku dengan ruas. Ini kerana yang lelakinya kaki perempuan atau dalam kata lain 'bohjan' dan artis itu sendiri ala-ala 'bohsia'.

Bagaimanapun, mereka tetap mendoakan pasangan bahagia berserta harapan setinggi gunung agar menerusi perkahwinan itu masing-masing boleh berubah. Namun jodoh dua insan itu tidak panjang kerana walaupun ada anak, mereka tetap dengan perangai lama, saling mencurigai dan cemburu.

Suami artis itu tuduh dia 'ada hati' dengan hero yang berlakon bersamanya, tetapi menurut sumber SS, artis dan hero itu tiada apa-apa hubungan, tetapi si suami tetap tak percaya lalu tercetus pertengkaran sehingga terjadi adegan pukul memukul.

Lebam jugalah muka artis itu kena gasak dengan suaminya dan terpaksalah mekap artis menggunakan solekan tebal untuk melindungi kesan lebam itu kerana penggambaran drama masih berjalan. Jelas sumber SS lagi, penggiat seni itu pernah berkahwin sebelum ini dan dia bercerai dulu pun kerana perangainya yang 'kaki tinju'. Isteri mana yang tahan, angkat kakilah jawabnya.

Kini masing-masing sudah membawa haluan sendiri. Bagaimanapun SS dengar, masih lagi ada rasa tidak puas hati sehingga saling mendendami.

Rap@Harian Metro

Isu baju lucah, Joe Flizzow beri penjelasan

Posted: 06 Jul 2014 08:31 PM PDT

MACAM orang tak rasional. Itu yang dilemparkan kepada penyanyi rap popular negara, Joe Flizzow selepas dia didakwa sengaja mencetuskan kontroversi menerusi sekeping gambar yang dimuat naik di laman sosial Instagram yang bukan miliknya. Gambar itu memaparkan Joe memakai baju bertulis perkataan Jantan dan dia bergambar bersama dua kenalan yang memakai baju dengan perkataan berunsur lucah.

Persepsi awal tentu sekali meletakkan Joe sebagai seorang artis yang tidak menitikberatkan soal sensitiviti masyarakat negara ini, lebih-lebih lagi di kala seluruh umat Islam sedang bersiap untuk menerima kehadiran Ramadan yang mulia. Ekoran daripada itu bertubi-tubi hujah negatif dan makian dilemparkan kepada Joe yang kemudiannya mendesak lelaki berusia 35 tahun ini untuk tampil bersuara. Ketika dihubungi Pancaindera, Joe dalam nada kesal meluahkan apa yag terbuku di hati tentang isu panas ini.

Apa yang ada dalam fikiran Joe sehingga tergamak bergambar dengan baju bertulis Jantan dan bertulis K*T* itu?

Pertama sekali anda perlu tahu, yang memakai pakaian bertulisan lucah itu bukan saya. Ya, saya pakai baju bertulis Jantan. Tetapi bagi saya itu tidak membawa maksud lain dan adalah satu panggilan yang sama dengan lelaki. Jadi saya rasa tak ada isu. Bagaimanapun saya meminta maaf kerana bergambar dengan mereka yang memakai pakaian yang tidak sepatutnya.

Joe kenal mereka berdua?

Kejadian itu berlaku semasa saya menghadiri Kuala Lumpur Fashion Week (KLFW) baru-baru ini. Kedua-dua mereka cuma kenalan dan masa saya diminta bergambar bersama-sama, saya pun tak perasan. Awak boleh tengok wajah saya dalam gambar itu. Nampak kekok. Saya pula tidak jangka yang ada pihak memuat naik gambar itu dan menyebarkannya di Internet sehinggalah saya menerima kritikan daripada banyak pihak tentangnya.

Khabarnya masih ada yang menghentam Joe walaupun anda sudah buat permohonan maaf secara terbuka di Twitter.

Memang betul saya sudah minta maaf di Twitter. Tapi saya tak boleh tutup mulut orang. Saya sebenarnya sedih dengan keadaan ini. Kalau ikutkan, ini bukan salah saya tetapi saya minta maaf juga kerana tidak mahu memburukkan keadaan.

Saya sedih kerana ada pihak mengambil kesempatan terhadap isu ini untuk memburukkan nama dan melemparkan pelbagai kata-kata negatif pada saya. Ingin saya tekankan, bukan saya yang menimbulkan hal ini.

Ada yang mendakwa pakaian dengan perkataan-perkataan begitu adalah daripada rangkaian pakaian yang dihasilkan oleh Joe sendiri. Apa pula penjelasan Joe?

Saya tak pernah menghasilkan rangkaian jenama sendiri. Tidak pernah! Sebelum ini saya hadir dengan Havoc dan ada baju bertulis Havoc tetapi itu untuk tujuan promosi album dan untuk dijadikan barangan jualan cenderahati. Itu sahaja. Namun saya faham ada industri fesyen yang ekstrem dalam bab-bab ini, cuma saya tidak pernah terlibat. Jadi jangan salah faham dan tuduh apa yang mereka pakai dalam gambar itu datangnya daripada idea saya. Tak masuk akal.


Apabila ramai yang menuduh, adakah Joe rasa tertekan dengan keadaan yang berlaku?


Terus terang semasa isu ini timbul, pada awalnya saya rasa tertekan dan perasaan bercampur baur. Iyalah, bukan salah saya. Malah disebabkan rasa tertekan, saya rasa macam nak lari sekejap ke luar negara, rasa nak balik Johor pun ada. Tapi lama kelamaan, saya semakin okey dan cuba untuk kendalikannya dengan rasional.

Cubalah fikir sebelum ini saya tak ada pun keluar dengan kontroversi mengarut. Saya jaga perkara ini. Kalau bab pakaian, senang cerita, saya ini orangnya mudah. Saya tak pakai baju yang apabila saya balik rumah, mak saya pun tak mahu pandang saya. Apa pandangan orang tua? Apa pandangan kanak-kanak? Fikirlah.

Malu tak dengan keadaan yang berlaku ini?

Saya tak malu tetapi rasa tak adil sebab bukan berpunca daripada saya dan kemudian orang hukum saya kerana dalam gambar itu. Orang boleh bercakap apa sahaja tetapi mereka tidak kenal saya.

Joe akan bersikap lebih berhati-hati selepas ini?

Memang saya tersepit. Tetapi saya belajar bahawa sejauh mana kita baik, orang akan tetap cari kesalahan kita. Apa pun, saya tak mahu salahkan sesiapa. Sekali lagi, saya minta maaf kepada semua.

© Utusan Melayu (M) Bhd

Rumah dipecah masuk, Yusof Haslam lepas tembakan

Posted: 06 Jul 2014 08:05 PM PDT

Kuala Lumpur: Rumah pengarah filem Datuk Yusof Haslam di Taman Melawati, di sini dipecah masuk, kira-kira jam 2.30 pagi tadi.

Ketika kejadian, mangsa sedang menonton televisyen sebelum terdengar jeritan pembantu rumahnya di tingkat bawah rumah mangsa.

Jurucakap polis berkata, mangsa bergegas ke bilik dan mengambil pistol lalu melepaskan tembakan amaran ke arah tangga rumahnya.

Menurutnya, mangsa mendapati pintu grill rumahnya itu sudah diumpil seterusnya melepaskan dua lagi tembakan ke arah hutan kerana mensyaki penjenayah terbabit melarikan diri ke kawasan itu.


Pemeriksaan mangsa mendapati bilik di tingkat empat rumahnya berada dalam keadaaan berselerak.


Bagaimanapun, barang yang hilang masih belum dikenal pasti.

Saya Ada Bukti Cakera Keras Kecurangan Sham Kamikaze – Farazila

Posted: 06 Jul 2014 06:31 PM PDT

Sebenarnya Abang Nara tertanya-tanya juga satu persoalan yang sama ketika membaca artikel mengenai Sham Kamikaze oleh bekas isterinya, Farazila di BiPop semalam. Sham sebelum ini menafikan yang dirinya sudah berkahwin lain sedangkan pada ketika itu memang benar-benar dia sudah berkahwin. Adakah apabila penafian sebegitu dilakukan, talak boleh terjatuh? Rasanya perlu ada alim ulama yang tampil untuk menjelaskan perkara ini untuk mengelakkan selebriti-selebriti membuat penafian perkahwinan mereka.

Apa yang lebih menarik mengenai pengakuan bekas isteri Sham Kamikaze, Farazila semalam ialah kewujudan cakera keras (CD) yang mengandungi bukti kecurangan bekas suaminya itu. Bukan satu bukan dua, tetapi 5 cakera keras. Kesemuanya itu kini dalam simpanan polis. Kata Farazila:-

Sham melafazkan talak kepada saya pada jam 7 malam, 1 September 2011 bersamaan 3 Syawal. Puncanya berkaitan dengan sikap mata kerajangnya. Bukan saja dikaitkan dengan Nurul Halimin, tetapi dia juga bersama wanita lain yang berhijrah ketika itu.

Bagaimanapun Sham datang merujuk secara perbuatan di rumah keluarga saya di Batu Pahat, Johor selepas 15 hari melafazkan cerai. Saya terpaksa akur dan duduk kembali bersamanya di kediaman di USJ, Subang, sehinggalah saya ingin memfailkan penceraian pada Ogos 2012 apabila menjumpai bukti cakera keras yang merakamkan kecurangan bekas suami itu. Lima cakera keras itu kini berada di simpanan pihak polis.

Maknanya saya masih isterinya ketika dia berkahwin secara senyap-senyap dengan Nurul Halimin. Saya dan Sham bercerai kerana saya tahu kecurangannya. Saya tahu apa yang saya katakan ini akan menjadi bahan kritikan penyokong Sham. Saya tidak peduli kerana saya tahu penyokongnya masih buta hati.

Saya sudah beri amaran, jangan kaitkan nama saya lagi. Selama ini sudah lama saya berdiam dan sabar apabila kenyataan saya dianggap fitnah dan tuduhan liar, sedangkan Sham tahu apa yang dilakukan.

Daripada apa yang Abang Nara baca, Farazila tampil memberikan kenyataan sebegini untuk memberitahu orang ramai sikap sebenar Sham Kamikaze yang berselindung di sebalik imej alimnya. Agak menarik juga sebenarnya kerana penipuan yang dilakukan oleh Sham bagi Farazila tidak melayakkan dirinya diangkat sebagai pendakwah.

Kata Farazila lagi:-

Apakah hukumnya apabila seorang suami menafikan perkahwinannya? Bukankah sudah jatuh talak apabila menafikan perkahwinan secara terang-terangan? Adakah dengan kenyataan ini orang di luar masih mengatakan saya membuat tohmahan dan dakwaan liar. Kenapa sekarang Sham berani memutar belit kenyataan mengatakan dia berkahwin kali kedua dan bukannya berkahwin dua, sedangkan ketika berkahwin, saya masih isterinya!!

Di sini saya berharap orang luar dapat membuat pertimbangan sendiri. Layakkan manusia sebegini diangkat sebagai pendakwah sedangkan beliau suka berbohong? Saya pelik sebagai seorang penceramah yang sibuk membetulkan kesalahan orang sana sini, tidakkah Sham tahu rukun pernikahan sehingga melantik orang yang tidak bertauliah.

Sekiranya anda tidak tahu, baru-baru ini perkahwinan Sham Kamikaze dengan isteri barunya telah dianggap tidak sah oleh mahkamah dan mereka perlu berkahwin semula. Apa pun pendapat Farazila ini ada benarnya jugak. Namun Abang Nara pasti, Sham lebih tahu apa yang dilakukan oleh dirinya sendiri. Diharap Sham tidak menipu diri sendiri dan tidak menipu masyarakat. Tak gitu? Apa pendapat anda?

Beautiful Nara

Khidmat seks pada malam Ramadan

Posted: 06 Jul 2014 06:15 PM PDT

KUALA LUMPUR 6 Julai - Lima lelaki beragama Islam ditahan polis dalam serbuan yang dijalankan di sebuah pusat urut eksklusif di sebuah hotel di Bukit Bintang di sini semalam.

Difahamkan, mereka adalah antara puluhan pelanggan yang ditahan oleh anggota polis Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Bukit Aman yang menyerbu premis yang terletak di tingkat 3 hotel itu kira-kira pukul 10.30 malam tadi.

Dipercayai, pelanggan yang datang ke pusat refleksologi itu bukan sekadar untuk mendapatkan rawatan urutan malah dikesan turut menempah gadis-gadis warga asing bagi mendapatkan khidmat seks.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Operasi, Supritendan Amir Rasid Derani yang memberitahu, seramai 53 warga asing telah ditahan kerana disyaki menawarkan kegiatan tidak bermoral di situ.

Katanya, premis itu disyaki berselindung di sebalik perniagaan khidmat refleksologi namun kegiatan sebenar adalah perkhidmatan seks.

"Sistem sekuriti di premis ini amat ketat dan bukan sebarang pelanggan boleh menjengah masuk ke dalam pusat ini. Pihak polis sendiri terpaksa menghabiskan masa selama beberapa jam sebelum dapat masuk dan menyamar sebagai pelanggan.

"Malah premis ini dikesan turut dibina dengan banyak jalan keluar yang terselindung bagi memudahkan 'gadis-gadis' serta pelanggan mereka melarikan diri ketika diserbu," katanya di sini semalam.

Menurut Amir Rasid, siasatan mendapati, wanita-wanita yang menjadi pekerja di situ boleh ditempah untuk perkhidmatan seks dengan bayaran RM300 dan aktiviti itu boleh dilakukan sama ada di dalam premis atau dibawa keluar.

Dalam operasi itu, polis menangkap seramai 53 wanita yang terdiri daripada 22 warga Vietnam, China (12), Thailand (10), Indonesia (7), Laos (1) dan Mongolia (1).

"Kesemua wanita ini berusia antara 18 hingga 35 tahun dan sebahagian besarnya tidak memiliki dokumen perjalanan untuk memasuki negara ini," katanya.

Bakar isteri nikah seminggu

Posted: 06 Jul 2014 06:10 PM PDT

Kangar: "Abang! Tolong, tolong sayang." Itu jeritan seorang isteri selepas disimbah dengan petrol sebelum dibakar suaminya sendiri akibat cemburu buta di Kampung Abi Padang Machang, di sini, semalam.

Akibat tindakan di luar batas kemanusiaan suaminya pada jam 9.30 pagi itu, tubuh mangsa terbakar 85 peratus dan kini dirawat di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar, Kedah.

Difahamkan, pasangan itu baru seminggu bernikah di negara jiran, namun mangsa yang menyambut ulang tahun kelahiran yang ke-23 semalam dibakar suami kerana didakwa menjalin hubungan sulit dengan lelaki lain.

Jeritan sayu mangsa, Shafikah Ismail meminta tolong dari dalam bilik didengari nenek kepada suaminya yang ketika itu baru pulang dari pasar.

LOKASI kejadian wanita dibakar suaminya.
Nenek suspek yang enggan dikenali berkata, mereka sekeluarga sepatutnya mengadakan kenduri kesyukuran sempena hari lahir mangsa ke-23, semalam, tetapi dikejutkan dengan kejadian di luar jangkaan.

Menceritakan kembali kejadian, wanita itu berkata, sejurus mendengar jeritan mangsa dia meluru ke bilik berkenaan dan terkejut melihat badan mangsa sedang terbakar.

"Cucu saya (suspek) juga cuba memadamkan api dengan mengambil air dan mencurahkan ke badan isterinya, dia juga mengalami kecederaan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Menurutnya, mangsa yang berasal dari Johor dipercayai melecur hampir keseluruhan badan dihantar ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF), di sini, dengan ambulans bagi mendapatkan rawatan.

"Mereka berkenalan di sebuah kolej swasta di Perak sebelum bertunang setahun lalu dan mendirikan rumah tangga lebih awal dengan bernikah di Thailand, seminggu lalu.

"Saya tidak mengetahui punca kejadian itu kerana mereka berdua dilihat mesra dan tidak mempunyai masalah. Kejadian yang berlaku mengejutkan semua ahli keluarga termasuk ibu dan bapa cucu saya yang bekerja di Langkawi," katanya.

Perompak dedah kes bunuh TKP Kastam

Posted: 06 Jul 2014 06:05 PM PDT

SUSPEK kes bunuh Shaharuddin Ibrahim dibawa ke Mahkamah Majistret Putrajaya, semalam. - UTUSAN/Zaki Amiruddin
PUTRAJAYA 6 Julai - Suspek kes pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Datuk Shaharuddin Ibrahim pada tahun lalu berjaya dikesan ekoran penahanan seorang remaja berhubung siasatan satu rompakan bersenjata pada tahun lalu.

Menurut sumber, suspek yang berusia 20 tahun itu direman sejak Rabu lalu dan pada mulanya disiasat berhubung satu rompakan yang berlaku di Cheras pada Mei tahun lalu.

"Penahanan itu kemudian telah mendedahkan dua suspek lain yang didakwa terlibat dalam kes bunuh Shaharuddin," katanya.

Sementara itu, Mahkamah Majistret di sini hari ini mengeluarkan perintah reman selama enam hari terhadap remaja terbabit bagi membantu siasatan berhubung kes bunuh Shaharuddin.

Menurut pegawai penyiasat, Deputi Supritendan Hamzah Buman, perintah reman tersebut yang bermula hari ini dikeluarkan bagi siasatan kes bunuh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Dalam kejadian pada pukul 8.15 pagi 26 April lalu, Allahyarham Shaharuddin ditembak mati ketika dalam perjalanan dari rumahnya di Dengkil untuk ke pejabatnya.

Mangsa yang duduk di sebelah pemandu dalam kenderaan pacuan empat roda jenis Nissan Murano berwarna hitam ditembak tiga das dari jarak dekat oleh seorang daripada dua lelaki menaiki motosikal di persimpangan lampu isyarat di Lebuh Sentosa di sini.

Kejadian berlaku ketika kereta mangsa bersama pemandunya berhenti di persimpangan lampu isyarat berkenaan, apabila dua lelaki itu tiba-tiba muncul dari belakang dan melepaskan tembakan ke arah mangsa.

Ayah pukul anak hingga maut ditahan

Posted: 06 Jul 2014 06:01 PM PDT

Alor Gajah: Lelaki yang dipercayai memukul anaknya, Mohamad Hafiz Abdul Ghani, 17, hingga maut dalam kejadian di Kaung Jawa, di sini, ditahan polis di Kampung Padang, di sini, 2.30 pagi ini.

Lelaki berusia 52 tahun itu ditahan di sebuah rumah sewa oleh sepasukan polis.

Siasatan awal mendapati, suspek mengaku terbabit dalam kes berkenaan.

Lelaki itu dipercayai melarikan diri selepas memukul anak sulung daripada 10 beradik itu berikutan Mohamad Hafiz, mahu bekerja untuk membantu keluarga.

Dalam kejadian 5 petang Sabtu lalu, Muhamad Hafiz menyatakan hasrat mahu bekerja untuk membantu keluarga namun remaja itu maut dipukul oleh bapanya dengan kayu, dalam kejadian Kampung Jawa.

Rest In Peace, Sharifah Amani...eh! - Carmen Soo

Posted: 06 Jul 2014 05:10 PM PDT

PETALING JAYA: Kesilapan pelakon dan model Carmen Soo, 37, yang mahu mengucapkan takziah ketika dunia hiburan dikejutkan dengan kematian biduanita Datuk Sharifah Aini mengundang satu suasana lucu.

Soo yang berhasrat berkongsi rasa sedihnya terhadap Sharifah Aini telah menulis status takziahnya kepada individu lain iaitu pelakon Sharifah Amani.

"RIP (rest in peace) Sharifah Amani (berehat dengan aman Sharifah Amani)," tulisnya dalam status Twitter kira-kira pukul 8 malam Ahad.

Status itu kemudiannya mendapat respons daripada Sharifah Amani dengan membalas mesej Twitter model itu sambil berkata; "Weh! I'm still alive and Twitting lah." (Weh! Saya masih hidup dan bertwitterlah).

Inilah status Twitter Carmen Soo yang diperkatakan.

Soo kemudian memohon maaf atas kesilapannya itu dan menulis semula masksud sebenarnya adalah untuk mengucapkan takziah kepada Sharifah Aini.

Perkara itu tidak diambil serius oleh Sharifah Amani kerana dia memahami ia bukan sesuatu yang disengajakan.

Kesilapan Soo itu mendapat respons daripada pengikut Twitter miliknya apabila lebih 400 ulang Twit (retweet) dilakukan.

Soo mempunyai kira-kira 357,000 orang pengikut laman sosial berkenaan.

Sharifah Aini meninggal dunia pada Sabtu lalu akibat komplikasi pelbagai penyakit termasuklah fibrosis paru-paru.

Kata Pakteh...!!

Posted: 07 Jul 2014 01:30 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Perpaduan negara : Cakap tak serupa bikin

Posted: 07 Jul 2014 12:20 AM PDT

Bila sebenarnya perpaduan kaum benar-benar harmoni?
Impian ini tidak mungkin terlaksana sekalipun 100 Majlis/Suruhanjaya/Jawatankuasa ditubuhkan untuk menyelesaikan isu perpaduan jika PUNCA sebenar tidak diatasi.

Rakyat Malaysia boleh menunggu 1000 tahun lagi tetapi percayalah....perpaduan sebenar tidak akan datang dengan sendirinya jika PUNCA utama tidak diselesaikan. 

Pakteh terpanggil menulis isu ini memandangkan MKPN begitu taksub dengan ideanya dan hari ini ada akhbar melaporkan PraSekolah untuk SJK akan ditambah dengan peruntukan RM50 juta yang diluluskan 2014. 


Bagaimana rakyat negara ini hendak bersatu padu jika mereka tidak pernah mengenali, bertemu malah ideologi yang diterap tidak sama?.
Bagaimana rakyat negara ini boleh bersatu jika sejak kanak-kanak pra sekolah sehingga hampir mencecah 20 tahun, barulah mereka bertemu?
Bagaimana hendak bersatu?

Amat mustahil.

Tidak mungkin boleh bersatu secara harmoni melalui kaedah songsang ini. Tubuhlah MKPN, PLKN dan sebagainya....Namun itu semua sekadar menipu diri sendiri untuk menutup kelemahan awal yang sepatutnya diatasi. 


Adalah lebih mudah RAKYAT MALAYSIA sejak awal  berumur 4/5/6 tahun dibesarkan untuk menerima pendidikan yang sama. Selepas itu bersekolah menggunakan aliran yang sama sehingga layak memasuki Universiti. 

Jika ISA yang kini memudaratkan NEGARA sanggup DIHAPUSKAN, mengapa susah benar untuk  membuang SISA PENJAJAH dengan hanya ada satu sekolah di Malaysia iaitu sekolah Kebangsaan. DS Najib kelihatan begitu berani ketika menghapuskan ISA, mengapa soal UTAMA PERPADUAN RAKYAT ini DS Najib tidak mengorak langkah melaksanakannya?. 


Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan