Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Ahad, 4 Mei 2014 at 1:15 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


Keris Pusaka Melayu

Posted: 04 May 2014 11:15 AM PDT

Keris Pusaka Melayu


@NajibRazak : Sambutan Hari Pekerja Penjawat Awam Tahun 2014 video

Posted: 03 May 2014 11:19 PM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/Hd8MPwEUrcU


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 04 May 2014 07:10 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


KEBAKARAN DI TAMAN SAHABAT, TANJONG KARANG

Posted: 03 May 2014 01:27 PM PDT

TANJONG KARANG - Sebuah rumah teres satu tingkat musnah hampir 80 peratus dijilat api dalam kejadian kebakaran yang berlaku di kawasan perumahan Taman Sabahat, Tanjong Karang, petang kelmarin.

Jentera Bomba Dan Penyelamat dari Balai Bomba Tanjong Karang dan Pasukan Bomba Sukarela Pasir Penambang telah dikejarkan ke tempat kejadian sebaik menerima panggilan pada jam 3:49 petang itu, telah berjaya memadam dan mengawal kebakaran daripada terus merebak ke rumah-rumah bersebelahan.

Dalam kejadian itu, tiada sebarang kemalangan jiwa, manakala punca kebakaran dan jumlah kerugian masih belum diketahui setakat ini.

tunku

Posted: 04 May 2014 03:29 AM PDT

tunku


PKR polls: Azmin declines to comment on vote manipulation allegation

Posted: 03 May 2014 12:35 PM PDT

PKR deputy president Azmin Ali declined to comment on allegations of his involvement in manipulating votes in the ongoing party elections.

The Gombak MP said he has left it to the party's central elections committee (CEC) to investigate the claims and hoped stern action would be taken against the individual involved.

"I don't want to speculate on the allegations, let the CEC investigate the matter," he told a press conference after a meeting with Penang party members here.

It was reported that PKR leader, Badrul Hisham Shahrin, had claimed that a group of Azmin's supporters were involved in vote manipulation.

Azmin is currently leading with 5,111 votes ahead of his opponents, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (2,288) and Datuk Saifuddin Nasution (2,322).

Azmin also denied that PKR was nominating their candidate for the Bukit Gelugor parliamentary seat by-election on May 25.

"That is not true. In fact PKR will help DAP win a bigger majority," he said.

bumiyang

Posted: 04 May 2014 03:12 AM PDT

bumiyang


Azmin Samakan Diri Dengan Anwar - Hero Tahi Kucing???

Posted: 03 May 2014 10:28 PM PDT

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 04 May 2014 03:04 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Baju merah bantah tapi tak faham

Posted: 03 May 2014 09:27 PM PDT


Seorang kawan mengisahkan pada Husin perbualan dua orang rakan serumah...

Mamat: "Aku tak puas hati dengan GST sebab ia akan menguntungkan golongan Kapitalis!!!"

Azman: "Mat, nak tanya sikit, kau dulu lahir memang dengan keadaan mental tenat macam ini ke? Sekarang ini pun kita terikat dengan cukai Sales and Servis Tax yang kadarnya antara 6-16%,dan akan dimansuh dengan GST yang hanya 6%, celah mana Kapitalis makin tambah untung?"

Mamat: "Eh ye ke?"
Azman: "Itulah kau. Tau nak menyondol sahaja macam Dog and Pig. Suruh pergi sekolah kau lompat pagar. Mujur sahaja berjalan dengan dua kaki, bukan empat kaki, kalau tak sama aja macam yang di belakang rumah Muthu tu. Cuma beza kau boleh bercakap."
Merah padam muka si Mamat kerana disindir, semerah baju yang dipakainya ke Dataran Merdeka.

Kebanyakkan mamat-mamat baju merah ini pun bukan faham apa yang dibantah:


Mamat yang pakai baju ini pun tak faham apa betapa bodoh tulisan di belakang T shirtnya:


Jawapan kepada tulisan baju yang dipakai pendemo akan menunjukkan "budak-budak" ini tak mengikuti perkempengan berita dan polisi kerajaan:
1) Gaji minima sudah dilaksana mulai 1/1/14. Mereka baru minta gubal? Ketinggalan maklumat.
2) ISA sudah dimansuhkan. Kita niat baik tapi mereka salah guna utk ganggu KL hari ini. Ada yg cadang utk kembalikan akta itu.
3) BN dalam Akujanji PRU13 janji akan bina 1 juta rumah mampu milik dalam 5 tahun. Buku Jingga hanya 150 ribu dalam 5 tahun. Jauh benar beza angka itu.
4) Harga barang naik antara sebabnya peniaga-peniaga tertentu secara senyap adakan sabotaj ekonomi. Namun kadar inflasi 3.4% masih terkawal sebab ekonomi masih dijaga dengan baik.
5) Pilihanraya Majlis Tempatan adalah strategi DAP supaya penyokong mereka yang sudah senang dan jadi rakyat kelas pertama di negara ini kuasai bandar-bandar. Apa Melayu PAS dan PKR dapat laungkan tuntutan ini?
6) Mana ada lagi penswastaan khidmat asas? TNB, Prasarana, KTMB, MAS semuanya GLC milik kerajaan
Kah kah kah ... budus betul budak-budak baju merah ini semua.

Yang untung bila bantah GST adalah peniaga cina kerana cina-cina kaya tapi tak bayar cukai tapi kini setiap peningkatan nilai  produk dan perkhidmatan akan dikenakan cukai pada mereka. 


Wow! 10 ribu kena jual Mat Sabu

Taipingmali (tm)

Posted: 04 May 2014 01:10 AM PDT

Taipingmali (tm)


Mat Nor Manuty bakal hilang jawatan di Larut

Posted: 03 May 2014 07:54 PM PDT

Kehangatan pemilihan parti di peringkat cabang dan batang semakin terasa.

Di Larut, kerusi nombor satu yang dipegang oleh Dr Mat Nor Manuty bakal dicabar oleh Saudara Nor Hisham Abdul Manas seorang pengusaha batik dan peniaga telefon bimbit di Batu Kurau.

Peluang untuk menewaskan Dr Manuty adalah tinggi memandangkan sepanjang 4 tahun memimpin parti itu Dr Mat Nor jarang balik ke kawasan, apatah lagi untuk mengambil tahu susah senang ahli parti dan penduduk Larut.

Oleh kerana itu lah, desakan akar umbi untuk menggantikan pemimpin yang tidak cekap dan prihatin kepada rakyat perlu dibuat untuk mengekalkan kelangsungan politik parti Pkr di Larut.

PRU 12 dan 13 Pas meletakkan calon mereka dengan memakai lambang Pkr. Apakah di Larut sudah ketandusan ahli Pkr?

Ini persoalan yang ditimbulkan oleh ahli Larut. Pkr seolah olah hanya nampak Mat Nor Manuty sahaja dan tiada orang lain.

Oleh kerana desakan akat umbi Nor Hisham atau lebih dikenali sebagai Dek Wang sedia menerima cabaran untuk menentang penyandang yang nyata tidak buat kerja.

Harapan akar umbi juga ialah Dek Wang tidak menarik diri atau menerima tawaran agar tidak ada perlawanan.  Begitu juga kerusi nombor dua Larut juga ada pertandingan dan termasuk dalam team Dek Wang.

Dek Wang merupakan bekas kaki tangan  kerajaan yang kini menjadi seorang usahawan tempatan yang terkenal.

The Unspinners

Posted: 03 May 2014 11:50 PM PDT

The Unspinners


Tanpa ustaz penipu Petronas dan majlis bela Mesir, PAS tidak dapat tarik orang di Sabah

Posted: 03 May 2014 09:23 PM PDT


Ingatkah kisah Ustaz yang hanya Pak Bilal di Masjid KLCC tapi ngaku dirinya sebagai Ustaz Petronas di Kota Kinabalu?


Baca kisahnya di Flying Kick SINI

Dalam satu majlis anjuran Pemuda PAS di Tanjung ARu KK yang dihadiri oleh Nik Adli dan beberapa pemimpin lain, "Ustaz Petronas" yang sepatut ada slot ceramah dia tapi atas nasihat beberapa org AJK Pemuda PAS Pusat dia tak di benarkan ceramah dalam majlis tu...

Sebabya hal ini sudah tersebar dan penipuannya dah diketahui ramai. Ini baru satu. ...ada ramai lagi ustaz Petronas di Terengganu yang macam dia.



Walaupun tanpa ustaz penipu, majlis kempen politik PAS yang depannya konon adalah mahlis membela rakyat Mesir pun gagal menarik perhatian orang ramai untuk hadhir.


 
Tak payahlah PAS nak cermaah ugama bila masih lagi jadi kaldai DAP dan PKR ....




Kalau nak tarik orang ramai, buat majlis selawat dan ilmu yang betul-betul dan tiada terselindung agenda politik. Ramailah datang seperti mana 1,300 datang di Stadium Sultan Abdul Hamid semalam.


Nak solat tunjuk-tunjuk, dah serupa sembah zink hijau

Posted: 03 May 2014 07:30 PM PDT


SIfat budak PAS nak nunjuk-nunjuk keislaman mereka sampai solat pakai kasut di atas jalanraya yang kotor dan tempat anjing kencing dan berak.

Saf pun bengkok ... kiblat rumah segambut ke?


INi dah nyembah zink hijau...

Masjid, surau dan bilek2 solat begitu banyak di KL, tapi nak solat tepi jalan dan merata-rata.

Bukan menaikkan Islam tapi memalukan Islam...

Dua Jumaat berturut-turut Anwar buat tahlil doa selamat

Posted: 03 May 2014 05:39 PM PDT


Sebaik saja selesai Perhimpunan anti GST, Dato Seri Anwar Ibrahim pulang rumah untuk ke majlis tahlil.


Sebelum ini, tersebar tujuan tahil tersebut adalah untuk pertunangan Nurul Izzah tapi AIC menafikan segera, bukan Anwar nafi.


Sebaik itu, tersebar pula Hakim Dato Mohd arif ada bersama. Padahal ...

 

AKhirnya hanya doa keselamatan untuk Anwar Ibrahim saja. Maka ini menghairankan, minggu lepas pada Mei 24hb pun buat tahil doa selamat yang mula diangak untuk Karpal Singh tapi rupanya untuk Anwar juga.

Kenapa sampai dua minggu berturut-turut?


Adakah ini jadi kerisauan Anwar?

Baca di Utara News SINI

Bodohnya University Indon untuk jemput Anwar si fasiq

Posted: 03 May 2014 01:30 AM PDT


Semalam FLying Kick di SINI menimbulkan pertanyaan apa sebab Anwar segera ke Indonesia selepas saja Perhimpunan 50 yang kurang memuaskan kehadhiran

Anwar dikatakan asyik keluar negara saja dan entah saya membiayai penerbangannya yang kerap itu

Kai ini dia pergi ke Indonesia dengan Dato Kamaruddin Jaafar untuk berbicara. Hairan ... Univerisiti yang menjemput itu Universitas Al Aznhar  Indonesia.

Bodoh Indon atau bodoh Al Azhar untuk menjemput seorang fasiq yang sedang menghampiri atau mungin sudah pun sesat untuk berbicara.

Ustaz Moden's Weblog

Posted: 03 May 2014 11:31 PM PDT

Ustaz Moden's Weblog


YouTube – Habib Ali : Maulid Diba’ie Full Record

Posted: 03 May 2014 11:20 PM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/61YUFZsQZdU


Belantan

Posted: 03 May 2014 11:24 PM PDT

Belantan


MH370 Hari ke-56: Boeing ikrar untuk mengetahui apa yang berlaku terhadap pesawat?

Posted: 03 May 2014 08:05 AM PDT


Boeing, pengeluar pesawat Malaysia Airlines Penerbangan MH370 yang hilang secara misteri sejak 8 Mac lepas, bersama-sama seluruh komuniti penerbangan global berikrar untuk mengetahui apa yang berlaku terhadap pesawat berkenaan dan mengapa.

Dalam kenyataan di sini hari ini, pengeluar pesawat itu berkata Boeing sedang bekerjasama dengan semua pihak dengan harapan menyelesaikan pencarian pesawat itu secepat mungkin. Ia berkata semua laporan kemas kini dan maklumat harus disampaikan pihak berkuasa Malaysia.

"Boeing terlibat secara aktif sebagai penasihat teknikal kepada Lembaga Keselamatan Pengangkutan Kebangsaan Amerika Syarikat, berkongsi kepakaran tenikal dan analisis dengan pasukan penyiasat Malaysia dan menyokong pencarian yang dilakukan sekarang," kata Boeing.

Boeing berkata ia akan turut serta dan menyokong usaha untuk mencari cara berkesan dan efisien bagi meningkatkan pengesanan kapal terbang di seluruh dunia.

"Sejak hari pertama, keluarga dan insan disayangi yang menaiki pesawat Malaysia Airlines 370 sentiasa dalam ingatan dan doa kita," kata Boeing.

Penerbangan MH370 membawa 239 penumpang dan anak kapal hilang daripada imbasan radar ketika terbang di ruang udara Laut China Selatan pada 8 Mac setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pada 12.41 tengah malam.

Antara penumpangnya tiga orang warga Amerika Syarikat. Gerakan mencari melibatkan pelbagai negara dilancarkan untuk mengesan pesawat Boeing 777-200ER itu diperairan Perth, Australia membabitkan penggunaan Kenderaan Dalam Air Autonomi (AUV) Bluefin-21.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 03 May 2014 11:17 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Harimau Muda A catat kemenangan besar @AstroAwani

Posted: 03 May 2014 11:17 PM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/KWOvT0yuTYk


Sent from my iPhone

Mohon Sahkan Maklumat Wanita Ini Yang Hina Allah dan Agama Islam di Facebook

Posted: 03 May 2014 08:57 AM PDT

Mohon sesiapa dapat sahkan maklumat ini. Saya menerimanya dari Whatsapp. Bukan mahu percaya namun harap ia tidak benar.

myMetro | Wanita maut diserang sawan terkejut lihat pokok tumbang

Posted: 03 May 2014 08:40 AM PDT


Wanita maut diserang sawan terkejut lihat pokok tumbang

Oleh Kalidevi Mogan Kumarappa


Kuala Lumpur: Akibat terkejut tengok pokok yang hendak tumbang, seorang wanita lewat 30-an diserang sawan sebelum maut dalam kejadian di Jalan Development Kepong kira-kira 6.02 petang tadi.

Penolong Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Azizan Ismail berkata, pihaknya menerima panggilan daripada orang awam yang menyatakan seorang wanita maut dihempap pokok.


Bagaimanapun, katanya, apabila sepasukan anggota bomba dari Balai Bomba Jinjang dikejarkan ke lokasi kejadian, mereka mendapati wanita itu tidak mengalami sebarang kecederaan akibat dihempap pokok.

"Wanita itu dipercayai sedang berjalan dengan memegang payung dan ketika tiba di lokasi kejadian, dia nampak pokok itu hendak tumbang.


"Terkejut melihat itu, mangsa dipercayai diserang penyakit sawan dan jatuh di bawah pokok yang tumbang itu," katanya kepada Harian Metro.


Menurutnya, mangsa yang mempunyai dua anak itu ditemui dalam keadaan mulut berbuih akibat serangan penyakit sawan
.
Mayat mangsa sudah dihantar hospital untuk dibedah siasat.

Sementara itu, akibat hujan lebat dan ribut petir bermula jam 5 petang tadi,
Azizan berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan selepas beberapa pokok tumbang di Jalan Bukit Bintang di hadapan Bangunan LTAT dan di hadapan Hotel Prince, Jalan Loke Yew, Jalan Kepong dan Taman Maluri.

Bagaimanapun, katanya, menjelang 7.30 malam semua pokok tumbang itu sudah dibersihkan bagi melancarkan trafik.Artikel ini disiarkan pada : 2014/05/03

See more at: http://www.hmetro.com.my/articles/Wanitamautdiserangsawanterkejutlihatpokoktumbang/

Komen TPM @MuhyiddinYassin Penemuan Harta Karun di Pulau Nangka Melaka

Posted: 03 May 2014 08:36 AM PDT


Rakaman Video Kenyataan Media Naib Presiden UMNO DS @Zahid_Hamidi

Posted: 03 May 2014 08:33 AM PDT

sekupangdua

Posted: 03 May 2014 11:17 PM PDT

sekupangdua


BANGKAI MH 370 DITEMUI?

Posted: 03 May 2014 04:27 AM PDT

TERKINI ! EKOR & SAYAP PESAWAT #MH370 DITEMUI - ARKEOLOGIS BRITAIN.
Teman terbaca dari posting ra bloggers MIM atau Dr Novandri. Apa pun haraoan sebagai seorang rakyat mahukan penemuan segala persoalan dimanakah hilangnya MH 370? Sentiasa mendoakan penemuan sebagai bukti dimana sebenarnya MH 370 berakhir... ikuti pendedahannya...

Sebelum ini, Perusahaan teknologi Australia, GeoResonance, mengatakan telah menemukan puing yang mereka dakwa milik MH370 di Teluk Benggal,  Namun, laporan itu ditolak oleh kerajaan Malaysia dan Badan Koordinasi Bersama (JACC) kerana mereka yakin MH370 berada di zon carian di Selatan Lautan Hindi.

Kini ada lagi dakwaan daripada seorang archeologist Britain bernama Tim Akers.LONDON 3 Mei - Seorang ahli arkeologi marin Britain mendakwa telah mengesan bangkai pesawat Malaysia Airlines MH370 pada kedudukan 3,000 batu nautika daripada zon carian semasa ketika ini selepas menjejak imej pesawat itu menggunakan teknologi buatan sendiri yang diciptanya. 

Tim Akers, 56, berkata, imej serpihan berwarna merah yang dirakamkan satelit menunjukkan ekor pesawat, sayap dan beberapa serpihan lain di pantai Timur Vietnam, hanya sekitar 1,000 batu dari pesawat itu berlepas. Penemuannya itu sekali gus menyokong laporan bekas juruterbang Amerika Syarikat Michael Hoebel dari New York, yang mempercayai bangkai pesawat itu berada di luar pantai Thailand. Akers mendapat imej itu yang dihasilkan dari satelit Landsat 7, Nasa dan menggunakan perisian buatan sendiri bagi mendedahkan serpihan yang ditemui kepada beberapa bahagian yang berbeza melalui spektrum cahaya. - AgensiDi bawah adalah beberapa laporan dan video luar negeri yang melaporkan 'penemuan' Tim Akers.

Lihat video di bawah :Gambar yang diambil oleh Tim dari scan satelit menunjukkan apa yang dia klaim adalah sebuah ekor, sayap dan puing-puing lainnya dari Malaysia Airlines MH370. Dari gambar yang ia punya memang terlihat puing-puing seperti milik Malaysia Airlines dimana memiliki corak berwarna merah dan biru serta dominan putih. Tim menjelaskan pula soal puing-puing yang berada di Samudera Hindia selatan dan diklaim sebagai milik Malaysia Airlines MH370. 

http://youtu.be/ky1B47tvxX0

Menurutnya, temuan itu mestinya dipertimbangkan ulang kembali karena bisa saja yang ditemukan adalah puing-puing multi warna dari sisa-sisa tsunami di Samudera Hindia pada tahun 2004 lalu. "Satu-satunya bahan yang dapat memberikan sinyal acak dan terus menerus adalah puing-puing multi-warna sisa-sisa dari tsunami Samudera Hindia pada tahun 2004 yang masih terjebak dalam arus.

Puing-puing yang masih bepergian melintasi Samudera juga akan memiliki hal-hal yang membuat kebisingan saat melakukan scan di dasar laut," katanya. Kerana itulah Tim sangat percaya bahwa di Laut Cina Selatan telah ada saksi, puing-puing dan jejak avtur yang ia percaya adalah bagian pesawat Malaysia Airlines MH370. Dia mengatakan itu juga muncul gambar bahwa kapal yang terdaftar ke Vietnam telah melakukan kontak dengan reruntuhan. (Daily Mail)

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 03 May 2014 11:06 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


NAIB CANSELOR UNIVERSITAS INDON KOK BUTA HURUF? ORANG INDON SUDAH GILA?

Posted: 03 May 2014 07:00 AM PDT

MANTAN PERDANA MENTERI MALAYSIA? BILA JADI PM?

ANWAR BOHONG DI LUAR NEGARA JADI PERDANA MENTERI SEJAK TAHUN 2009
JIKA sesiapa rajin, kamu boleh menyemak arkib New York Times, dalam satu pertemuan dengan pengamal media di Washington pada awal tahun 2009, Anwar memberitahu media Amerika bahawa dia semakin hampir menjadi Perdana Menteri Malaysia selepas usaha kononnya menjatuhkan Pak Lah berjaya. Anwar memberitahu pengamal media Amerika kononnya rakyat menjatuhkan Pak Lah dan dia akan menjawat jawatan Perdana Menteri.

Oleh kerana terlalu percaya, maka seorang wartawan orang putih yang bangang dan bahlul pun terpengaruh, dan dia pun menulis dalam artikelnya, Anwar akan jadi Perdana Menteri pada tahun 2010. Teorinya, selepas Pak Lah digantikan dengan Najib, Anwar memberitahu media Amerika kononnya Najib tidak akan bertahan lama dan akan mengadakan PRU13 pada tahun 2010. Malangnya, Najib mengadakan PRU13 pada tahun 2013 dan Anwar Pakatan Rakyat tewas lagi.

Banyak lagi banner dan iklan di London dan di Washington, Anwar akan ditulis sebagai mantan Perdana Menteri Malaysia. Patutlah portal Malaysakini tempohari menggelar Anwar "Ketua Pembangang Malaysia". Malangnya, Malaysiakini tarik balik artikel itu, wartawannya diherdik, dimarahi, dimalukan dan diarah memohon maaf kepada Ketua Pembangang Malaysia. Janganlah kamu marah macam mana kami tahu kamu dimarahi, kami tahulah. Baca lagi http://mymassa.blogspot.com/2014/04/anwar-ketua-orang-bangang-malaysia-kata.html

ORANG INDON BUTA HURUF?
Di Jakarta kelmarin, bagaimana sih  bisa sebuah universitas di sana menampal di banner nya perkataan Mantan Perdana Menteri Malaysia! Apa kamu sudah gila orang Indon? atau Naib Canselor universitas kamu yang buta huruf? Kapan dalam sejarah Malaysia,  sodomiser menjadi Kepala Pemerintah Malaysia! 

Berengset sekali kamu orang Indon, nggak bisa membedakan Perdana Menteri dengan Timbalan Perdana Menteri. Lain kali jangan bikin panasaran sih, kalau di Indon namanya Wakil Persiden, kalau di Malaysia namanya Timbalan Perdana Menteri. Kok kamu buta huruf? (Kepada yang buta huruflah!)


PUNCA SAMM MENGAMUK DENGAN UNIT AMAL

Posted: 03 May 2014 06:00 AM PDT

Ahli Unit Amal sibuk berselfie pada hari demonstrasi Bantah GST. 

BOSAN BERHIMPUN AMAN, GADUH SAMA SENDIRI

Posted: 03 May 2014 03:00 AM PDT





UNIT AMAL PUKUL AHLI SAMM BAKAL DISAMAN ?

Posted: 03 May 2014 12:00 AM PDT


Keluarga yang mendakwa salah seorang anggotanya dipukul oleh Unit Amal berhasrat untuk menyaman PAS dan organisasi sayap parti itu.

Perkara itu disuarakan oleh Asiah Abd Jalil di laman sosialnya, asiah.abdjalil.7, yang mendakwa adiknya telah dipukul oleh sekumpulan Unit Amal PAS di Dataran Merdeka, semalam.

"Semalam jam 1 pagi di Dataran Merdeka, adik saya dan seorang lagi lelaki dibelasah oleh Unit Amal PAS diketuai oleh Anuar. Rakan-rakan dari DAP dan Anti-Lynas terpaksa hubungi polis. Bila polis sampai, dengan angkuhnya si bangang bernama Anuar dan belasan orang kawan-kawannya tunjukkan kad anggota Unit Amal.

"Adik saya cedera teruk dibelasah. Muka dan badan lebam teruk. Seorang lagi lelaki dicampak dalam longkang. Mereka berdua diserang oleh belasan orang Unit Amal PAS dengan kayu dan helmet, ditendang dan ditumbuk.

"Keluarga kami akan failkan saman terhadap PAS!!! Biar mahkamah haramkan Unit Amal PAS yang berlagak macam diorang anggota keselamatan beruniform. Sila sebarkan. PAS mesti bertanggungjawab terhadap perangai anjing anggota Unit Amalnya," kata Asiah.


Asiah turut mendakwa adiknya turut dituduh sedang mabuk dan mengambil ganja.

"Unit Amal PAS, diketuai oleh Anuar, sebelum belasah adik saya awal pagi semalam, diorang tuduh adik saya mabuk dan ambil ganja.

"Oh, baguslah! Ikut perangai Presiden kamu yang pandai-pandai tuduh orang edar pil kuda.

"Nanti kalau disaman, bolehlah buat solat hajat perdana dan kutip derma.

"Presiden PAS kena saman sebab tuduh orang edar pil kuda.

"Unit Amal PAS bakal disaman sebab jadi gengster belasah orang.

"Semoga Unit Amal PAS diharamkan selepas ini. Diorang tu berdaftar bawah undang-undang tak? Ke syok sendiri aje macam JMF tu?."



Asiah turut menceritakan latar belakang anggota Unit Amal yang bernama Anuar itu.

"Nama mamat tu ialah Anuar, bekas bodyguard ayah Adam Adli. Sekarang dia anggota Unit Amal Pandan.

"Saya dalam perjalanan ke Gombak untuk buat police report dan failkan aduan jenayah. Juga akan berbincang dengan peguam untuk saman sivil.

"Anuar juga pernah ditugaskan jadi bodyguard pimpinan PAS dalam program-program PAS. Kami akan minta polis buat kawad cam.

"Ahli-ahli PAS sekelian yang rasa dah confirmed masuk syurga, tak payah jadi juara hudud kalau kes macam ni pun korang tak mampu handle."

Menurut Asiah lagi adiknya itu telah membuat laporan polis mengenai kejadian pukul tersebut.

"Adik saya dah buat police report, baru korang nak cakap, benda boleh settle, tak payah kecoh-kecoh, jangan malukan Islam, jangan malukan bangsa Melayu, Cina tepuk tangan, tahapahapatah lagi.

"Pagi tadi kami contact pimpinan PAS, korang buat bodo (pimpinan yang terlibat, cuba check log telefon korang). Geng PAS kata, diorang tau insiden tu, padan muka, memang adik saya bersalah, bla bla bla. Korang tak mau tolong siasat sedangkan maklumat dah diberi. Lepas tu cabar adik saya suruh buktikan itu ini.

"Now dah buat police report, korang kata kami Yahudi pulak sebab nak malukan Islam (wei… Islam dengan PAS tolong bezakan la wei…). Dah kasi chance tadi nak selesai diam-diam, korang buat kurang asam kan. Korang boleh blah!."

Seorang blogger, 'dtecconan' menceritakan secara terperinci tentang insiden pergaduhan tersebut :

Maka berlakulah pergaduhan antara :

1. Unit Amal dengan kumpulan aktivis kiri (maverick kena 7 jahitan).

2. Kumpulan anarki dengan media.

3. Dan malam tadi Unit Amal repeat cari kumpulan anarki di lokasi bermalam dan bertahan di Dataran Merdeka. Ali Jalil dan rakannya dipukul sekumpulan Unit Amal.

Gua tak mahu berpihak dan mengakibatkan pergeseran semakin besar. Gua mahu ulas bab sikap dan punca. Semoga beroleh manfaat untuk di masa akan datang.

Punca.

Gua berpendapat puncanya ialah kegagalan PAS (Unit Amal) menyediakan maklumat pergerakan kumpulan2 anti BN yang wujud di tanah air ini.

PAS sebagai kumpulan pelaksana (parti yang memerintah dan bersedia untuk memerintah) perlu menyediakan kursus semasa kepada Unit Elite dan barisan hadapan mereka (unit amal) tentang pelbagai kumpulan anti BN yang wujud. Ini bagi memberi faham siapa yang bakal unit amal hadapi. Demo anti BN bukan milik eksklusif PAS di mana jika PAS penganjur.

Aktivis kiri.

Kejadian pertama melibatkan kecederaan Maverick ditumbuk Unit Amal adalah hasil kelemahan kedua pihak.

Unit Amal tidak kenal aktivis kiri. Mereka anggap provoke dari SB/ UMNO. Unit Amal juga anggap setiap demo gergasi adalah milik khas PAS.

Aktivis kiri pula tidak memaklumkan kepada penganjur program gimik mereka. Apakah lagi dalam keadaan Unit Amal yang rata-ratanya ortodok tidak kenal kumpulan ini.

Akibat kejadian pertama melibatkan Maverick, berlaku kejadian kedua. Kumpulan Anarki menjadi agresif. Silapnya bergaduh dengan kumpulan wartawan yang MUNGKIN terlanggar kumpulan anarki ketika membuat liputan suasana havoc oleh anarki.

Video kejadian pertama menyaksikan satu brother memukul (siku) sebanyak 3 kali, dari belakang, menyebabkan seorang Unit Amal rebah (memang gua tak setuju dengan budak ni). Ini mendatangkan 'naluri hero' kepada seorang big brother Unit Amal.

Dia dikatakan telah menghentak meja restoran gimik untuk menyerbu kumpulan Cikgu Bard (SAMM). Cikgu Bard menafikan yang memukul Unit Amal ialah SAMM setelah melihat video. Lalu big brother tadi telah ke lokasi bermalam dan bertahan di Dataran Merdeka.

Berlaku pertengkaran dengan Ali sebelum Unit Amal datang kembali kali kedua dengan kumpulan 10 orang dan memukul Ali dan Jack. Ali adalah anak-anak Abd Jalil (veteran PAS). Kesemua anak-anak Abd Jalil adalah orang yang pendidikan. Sila search FB dengan key word Abd Jalil.

Apabila gua sampai, Ali dan Jack sudah ke hospital. Gua mendapat versi cerita dari pelbagai pihak. Setelah berbincang, satu cadangan dicapai dan akan diuruskan oleh pihak tertentu. Gua tak mahu mengganggu yang itu.

Cumanya gua cadangkan PAS beri taklimat dari masa ke semasa, kepada Unit Amal mereka, mengenai pelbagai kumpulan BN dan anti BN yang wujud. Unit Amal tidak boleh elak dari berhadapan dan menguruskan kumpulan ini.

Kepada big brother 'penjaga Unit Amal' (gua ada gambar dia), kenapa tak hero kalau melibatkan UMNO? Maksudnya hero sampai cari. Sampai hentak meja dulu baru bertanya. Aktivis kiri tak buat begitu pula apabila Maverick ditumbuk Unit Amal hingga 7 jahitan. Kalau PAS memerintah nanti, big brother akan bertindak bagaimana pula?

Ini adalah sikap. Sikap big brother yang guna nama Unit Amal tu. Organisasi Unit Amal pula adalah sangat bagus dan sangat berjasa. Ianya produk dari Iran. Cuma perlu penambahbaikan untuk sentiasa bersedia menghadapi situasi yang semakin sukar dan berkembang ini.

Luar tajuk.

Dalam keadaan ini, setakat mulut-mulut, sorak-sorak, atau tolak menolak badan dengan badan tu ok lah. Tak dapat nak elak dalam keadaan puluh ribu.

Cuma pukul guna tangan kaki. Penumbuk cincin. Cari untuk repeat. Tu dah tak patut. Sesama anti BN plak tu. Lagi la jauh regime tu nak jatuh.

Pakat-pakat ambil pengajaran. Baik gua sendiri dan semua.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 03 May 2014 09:15 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Apa Sudah Jadi Dengan Budak Ini?

Posted: 03 May 2014 05:39 AM PDT



JURI RAKYAT

Posted: 03 May 2014 07:18 PM PDT

JURI RAKYAT


Payudara Wanita ini Membesar Karena Suka Makan Pepaya dan Rahim Kodok

Posted: 03 May 2014 09:41 AM PDT

payudara Payudara Wanita ini Membesar Karena Suka Makan Pepaya dan Rahim Kodok


Hampir semua wanita ingin memiliki payudara berisi. Namun, seorang wanita asal China ini mengeluh karena payudaranya membesar cari cup C ke cup F secara tidak wajar. Wanita bermarga Wang ini tidak melakukan operasi atau mengonsumsi suplemen.
Dirinya mengaku tidak nyaman dengan kondisi tubuhnya.Selain kesulitan menemukan bra yang cocok untuknya, gangguan dalam bernapas, tidur tak nyaman serta merasa terganggu dengan perhatian para pria terhadap tubuhnya saat ini.

Akhirnya, dirinya melakukan pemeriksaan di sebuah klinik di Jinhua. Dirinya meminta dokter untuk mengangkat payudaranya. Dokter yang merawatnya menyatakan jika Wang mengalami gigantomastia, salah satu jenis hipertrofi.

Dikutip dari Wikipedia, Hipertrofi adalah sebuah kondisi di mana salah satu organ tubuh mengalami peningkatan volume akibat pembesaran komponen sel. Kondisi ini mengakibatkan dada Wang membengkak sedemikian rupa. Gigantomastia biasanya terjadi karena komplikasi saat kehamilan atau saat anak perempuan mengalami pubertas. Padahal masa pertumbuhan Wang jelas sudah berlalu.

Dikutip dari Rocketnews24,seorang spesialis didatangkan dari Shanghai untuk menangani kasus Wang. Prosedur pembedahan pun dilakukan. Jaringan payudara dan tumor dengan berat total 5,5 kilogram diangkat dari tubuh wanita itu.

Masih belum diketahui penyebab payudara Wang membesar. Namun, Wang mengaku selama empat tahun terakhir dirinya suka memakan buah pepaya dan makanan penutup tradisional China yang bahan utamanya adalah hasma. Hasma adalah bahan makanan tradisional China yang terbuat dari saluran rahim katak. Hasma dijual dalam keadaan kering. Biasanya dijadikan bahan campuran sup manis karena teksturnya yang kenyal seperti jelly jika sudah direndam dalam air.

Buah pepaya memang kaya akan fitoestrogen yang berperan seperti hormon estrogen. Seperti sudah diketahui estrogen berperan besar dalam pertumbuhan payudara. Sama seperti buah pepaya, hasma juga mengandung estrogen tinggi dan digunakan dipakai dalam pengobatan tradisional China. Anak-anak tidak dianjurkan untuk mengonsumsinya karena konon bisa mengakibatkan pubertas dini.Namun, belum ada bukti ilmiah jika konsumsi pepaya dan hasma secara berlebihan dapat mengakibatkan gigantomastia.

Ikut Festival Bir Ini, Pengunjung Diwajibkan Bugil

Posted: 03 May 2014 09:27 AM PDT



bugil 500x281 Ikut Festival Bir Ini, Pengunjung Diwajibkan Bugil

 
Di festival bir ini, Anda diharuskan untuk telanjang sebelum dapat menikmati minuman Anda.
Sebuah resort yang melegalkan telanjang di muka umum yang terletak di wilayah Pocono Mountain menggelar festival bir pada 28 Juni, dimana menurut website resort tersebut: "syarat untuk dapat menikmati bir, fasilitas kolam renang dan mandi di bak air panas adalah Anda diharuskan untuk telanjang."

Telanjang di muka umum seolah "didukung" oleh pengelola resort ini. Pengelola resort ini menggambarkan tempatnya sebagai lokasi yang ramah, menyenangkan, dan santai dimana pengunjung bebas melakukan apa pun. Bahkan, tersedia berbagai jenis fasilitas modern untuk segala jenis kelamin, ras, dan tipe tubuh.

Tapi tentunya resort ini tidak mengijinkan semua usia untuk telanjang di muka umum. Situs web resort ini menyatakan "pengunjung mereka datang dari kisaran usia bayi hingga 100 tahun." Namun, mereka menyatakan tidak mengizinkan tamu di bawah usia 21 tahun untuk datang ke festival bir.
Tiket untuk mengunjungi Sunny Rest Resort seharga $ 16. Harga ini sudah mencakup fasilitas untuk mengkonsumsi bir produk lokal maupun impor.

Timbul beberapa pertanyaan terkait syarat telanjang untuk masuk ke resort ini. Sunny Rest Resort berusaha untuk menjawab pertanyaan public di situs web resmi mereka. Contohnya, bagaimana seseorang dapat membayar makanan ketika mereka tidak mengenakan pakaian yang memiliki kantung untuk membawa uang mereka? Sunny resort menjawab: "Anda hanya harus meletakan kartu kredit dan meninggalkan nama Anda di bar kami."

Pertanyaan lain adalah: "Jadi pengunjung makan sambil telanjang?" Pihak resort menjawab, "Ya, tentu saja. Hal ini dapat dilihat di foto yang resmi diterbitkan di situs web kami.

Pria Ini Habiskan Rp 1,9 Miliar Agar Mirip Boneka

Posted: 03 May 2014 09:17 AM PDT

oplas 500x250 Pria Ini Habiskan Rp 1,9 Miliar Agar Mirip Boneka


Rodrigo Alves, 30, rela menghabiskan sekitar 100.000 pound sterling (sekitar Rp 1,9 miliar) untuk operasi plastik. Pria yang berprofesi sebagai pramugara ini telah menjalani 20 prosedur operasi plastik supaya mirip boneka Ken (boneka pasangan Barbie).
Pria kelahiran Brasil itu mengaku bahwa dirinya adalah seorang pecandu operasi plastik. Menurut SWNS, Rodrigo mengaku ingin hidup di dunia Barbie. Karena itu, dia nekat melakukan beberapa prosedur bedah plastik, termasuk operasi hidung, sedot lemak di rahang, pembentukan betis, implan dada, dan operasi six-pack pada perut.
Rodrigo juga melakukan perawatan kecantikan rutin, seperti suntik Botox dua kali dalam setahun, mengonsumsi tablet kolagen, suplemen penumbuh rambut, dan pil retensi anti-air. Masih dikutip dari SWNS, pria yang tinggal di London ini juga menggambarkan dirinya sebagai seorang sosialita dunia di Instagram.
Pada bulan Januari lalu, Rodrigo sempat mengalami infeksi setelah dokter menyuntikkan gel pada kedua lengannya. Akibatnya, dia pun diwajibkan untuk menjalani rawat inap selama tiga minggu di sebuah rumah sakit di Brasil.
"Dokter sempat berpikir untuk memotong lengan saya. Mereka juga mengatakan jika bakteri itu sampai ke hati, saya akan mati," ungkap Rodrigo.
Beruntung dia akhirnya bisa pulih dan kembali ke Inggris. Trauma itu rupanya mendorong Rodrigo untuk mengunjungi seorang terapis. Terapis itu mengatakan bahwa dia ternyata mengidap dysmorphia tubuh, penyakit psikologis yang membuat seseorang merasa dirinya cacat padahal tidak. Hal itu ditandai dengan obsesi berlebihan dalam mengubah penampilan agar terlihat sempurna.

oplas 1 Pria Ini Habiskan Rp 1,9 Miliar Agar Mirip Boneka

"Mudah-mudahan terapi ini bisa membantu saya menghilangkan keinginan untuk terus meningkatkan penampilan tubuh saya. Ini semua sangat menyakitkan," katanya.
Sampai sekarang, kecanduan Rodrigo pada operasi plastik belum berkurang. Dia merasa sangat sulit mengontrol keinginannya untuk melakukan operasi plastik dan memperbaiki bentuk tubuhnya.

6 Aksi Telanjang di Gereja yang Menghebohkan Dunia

Posted: 03 May 2014 09:14 AM PDT

Dalam demo atau protes menantang apapun terkadang untuk menarik perhatian demonstran menarik perhatian dengan bertelanjang. Mereka ingin agar pesan yang disampaikan bisa terdengar, namun bagaimana jika aksi itu dilakukan di Gereja? Berikut ulasannya.

1. Band Bikin Video Porno di Gereja

band porno 6 Aksi Telanjang di Gereja yang Menghebohkan Dunia
Band beraliran punk asal Amerika Serikat, Get Shot, membuat geger Negeri Paman Sam. Band itu membuat sebuah video porno di halaman gereja Baptis Westboro dalam rangka protes ke gereja yang dianggap menderita xenophobia atau ketakutan kepada orang asing.
Band itu menyatakan bahwa mereka tidak bermaksud apa-apa selain menimbulkan kontroversi melalui video tersebut. Mereka ingin menentang kegiatan yang dilakukan oleh gereja tersebut. Salah satu cara untuk protes adalah dengan melakukan adegan masturbasi di halaman gereja tersebut.

2. Aktivis Femen Telanjang di Gereja Notre Dome

femen 6 Aksi Telanjang di Gereja yang Menghebohkan Dunia
Gereja Notre Dome di Perancis dibuat heboh dengan munculnya kelompok feminis yang protes dengan aksi telanjang. Di tubuhnya ditulis dengan slogan anti agama sambil memukul lonceng dan berteriak No More Homophobic.
Aksi tersebut berlangsung sebentar karena petugas keamanan segera menangkapi gadis tersebut dan membawanya keluar. Sementara itu di luar wanita-wanita ini tetap berdemo dan memancing perhatian semua orang.

3. Aksi Telanjang Pria Zimbabwe.

pria zimbabwe 6 Aksi Telanjang di Gereja yang Menghebohkan Dunia
Entah apa yang ada di pikiran pria asal Zimbabwe ini. Saat beribadah di gereja dia tiba-tiba membuka celana dan menunjukkan alat vitalnya kepada jemaat perempuan. Tak lama dia pun membuka semua pakaiannya dan berteriak-teriak dan mengatakan jika dia diutus oleh Tuhan untuk bercinta dengan jemaat wanita. Pria ini pun ditangkap dan disinyalir memiliki gangguan mental ringan setelah menjalani pemeriksaan.

4. Aksi Telanjang di Kanal White Tail

kanal white tail 6 Aksi Telanjang di Gereja yang Menghebohkan Dunia
Berbeda dengan kasus lainnya, di gereja di Virginia, Amerika Serikat semua jemaat hingga pastornya bertelanjang saat menjalankan ibadahnya. Mereka menyakini bahwa Yesus mengalami tiga fase penting dalam hidupnya dan itu semua terjadi saat Dia telanjang yakni kelahiran, saat disalib, dan saat dibangkitkan.

5. Pegulat Profesional ini Telanjang

pegulat 6 Aksi Telanjang di Gereja yang Menghebohkan Dunia
Blasphemy atau *****taan terhadap agama sering dilakukan oleh beberapa orang ataupun kelompok. Seperti yang satu ini, seorang pegulat bernama profesional dari Amerika merusak Gereja dan mencoba membakarnya. Dia melakukan aksinya tanpa busana.
Alasan pria ini melakukan aksi tersebut karena dia frustasi diberhentikan dari pekerjaannya sebagai pegulat. Dia merasa depresi dengan pemecatan ini dan pernah ingin bunuh diri.

6. Aksi Telanjang di Coonecticut

telanjang 6 Aksi Telanjang di Gereja yang Menghebohkan Dunia

Gereja St James yang saat itu ramai oleh jemaat yang tengah beribadah dibuat gempar dengan kemunculan pria yang tanpa pakaian masuk ke dalam. Dia pun memasuki ruang anak-anak dan membuat semua histeris. Menurut hasil penyelidikan pria ini mengalami gangguan jiwa.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 03 May 2014 03:30 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Foto) Selfie 'jijik' remaja dengan tuala wanita

Posted: 03 May 2014 08:01 AM PDT

Dah habis idea kot remaja-remaja sekarang ini. Yang naik motor sambil selfie dah sepasal, ini ber'selfie' dengan tuala wanita pulak dah!

Dua remaja ini yang berasal dari China, dikecam teruk di laman sosial mereka, Weibo setelah memuatnaik beberapa keping foto bersama tuala wanita.

Mujurlah tuala berkenaan belum dipakai!

Kalau tak, aku pun tak gamak nak tulis cerita ni!



Bertudung litup, asyik dibelai kekasih tak sedar diserbu

Posted: 03 May 2014 07:31 AM PDT

Gambar hiasan
GEORGETOWN – Seorang remaja perempuan yang bertudung litup rela menyerahkan diri dipeluk teman lelakinya sementara seorang rakan perempuannya yang duduk bersebelah hanya mampu memandang tanpa menegur kelakuan rakannya.

Perbuatan tidak bermoral remaja berkenaan dapat dilihat ketika operasi maksiat Jabatan Agama Islam Negeri Pulau Pinang (JAINPP) di tepi sebuah pantai di Georgetown.

Ketika dipandang sekali imbas, kelihatan dari jauh remaja lelaki berusia lingkungan awal 20-an itu ibarat sedang mendodoi kanak-kanak kecil.

Namun setelah didekati penguatkuasa, rupa-rupanya yang dipeluk adalah kekasih hatinya.

Apa yang lebih memalukan apabila rakan perempuannya yang berada di sebelah kelihatan selamba saja langsung tidak menegur perbuatan sahabatnya itu.

Ketika disapa JAINPP kedua-duanya terkedu sementara seorang lagi rakan hanya mampu memandang dalam keadaan keliru.

Kedua-duanya yang masih menuntut di sebuah pusat pengajian mengakui hanya keluar untuk berjumpa bersama rakan-rakan
.
"Saya hanya berbual saja, kami tidak buat apa-apa ustaz," kata remaja wanita berkenaan yang berasal dari Bukit Mertajam.

Penguatkuasa JAINPP juga menasihatkan remaja perempuan tersebut supaya lebih menjaga maruah diri kerana masih belum berkahwin.

"Kamu belum berkahwin tapi sudah menyerahkan diri untuk sesuka hati dipegang dia (teman lelaki), kamu kena jaga maruah diri.

"Kalau berkahwin nanti apa lagi yang tinggal," nasihat penguatkuasa berkenaan.

Akibatnya kedua-duanya dikenakan saman mengikut Seksyen 29 atas kesalahan berkelakuan tidak sopan di tempat awam.

Jika disabitkan kesalahan boleh dikenakan denda RM1,000 atau enam bulan penjara atau kedua-duanya sekali. – Kosmo

Lepas urut boleh 'test'...kantoi!

Posted: 03 May 2014 06:40 AM PDT

Kuala Lumpur: Seramai 18 wanita warga Vietnam yang disyaki menawarkan perkhidmatan seks di sebalik dua pusat urut refleksologi di Metro Prima Kepong di sini, dicekup polis dalam dua serbuan berasingan, malam tadi.

Ops Noda itu dijalankan sepasukan dua pegawai dan 10 anggota dari Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Bukit Aman diketuai Inspektor Mohammad Mohd Jais, kira-kira jam 10.45 malam.

Difahamkan, ketika serbuan, dua daripada wanita berusia lingkungan 20 hingga 30-an itu sedang melayan pelanggan dan semua mereka tidak sempat melarikan diri.

Siasatan awal polis mendapati premis tidak berlesen itu menggunakan nama pusat urut namun sebaliknya menawarkan khidmat seks antara RM100 hingga RM138.

Selain semua wanita itu, dua lelaki tempatan berusia lingkungan 40-an ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah ( IPD ) Sentul untuk tindakan lanjut.

ADUN Pas nyaris maut dalam kemalangan

Posted: 03 May 2014 06:01 AM PDT

Mohd Azam Abdul Samat
ALOR SETAR - Adun Sungai Limau, Mohd Azam Abdul Samat terlibat dalam kemalangan di KM320 Lebuhraya Utara Selatan berhampiran Bukit Berapit iaitu laluan antara Taiping dengan Kuala Kangsar, Perak awal pagi tadi

Difahamkan kemalangan itu berlaku kira-kira jam 3.30 pagi ketika Mohd Azam bersama seorang rakan dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk menghadiri mesyuarat parti.

Ketika kejadian, beliau sendiri yang memandu kereta itu walaupun sebelum itu bergilir-gilir dengan rakannya.

"Mungkin disebabkan sedikit keletihan ketika memandu, saya tidak sempat mengelak sebuah lori yang sedang bergerak perlahan mendaki bukit.

"Dalam kejadian itu, kereta saya bergesel bahagian belakang lori berkenaan," katanya ketika dihubungi Sinar Harian, di sini, hari ini

Beliau hanya mengalami calar pada bahagian lengan sementara rakanya tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Kami tidak mempunyai maklumat mengenai lori berkenaan kerana besar kemungkinan pemandunya tidak menyedari kemalangan itu dan meneruskan perjalanan.

"Selesai membuat laporan polis, saya mengambil keputusan untuk balik semula ke Kedah," katanya.

Beliau berkata, kemalangan itu adalah yang pertama baginya dan memberi pengajaran supaya lebih berhati-hati.

"Syukurlah saya dan rakan tidak apa-apa hanya kereta saja mengalami sedikit kerosakan," katanya.

Mohd Azam dipilih sebagai Adun setelah memperolehi12,069 undi mengalahkan calon BN, Dr Ahmad Sohaimi Lazim yang mendapat 10,985 undi pada pilihan raya kecil.

Kerusi Dun Sungai Limau bawah Parlimen Jerai diisytiharkan kosong susulan kematian Tan Sri Azizan Abdul Razak akibat komplikasi jantung serta jangkitan kencing manis.

DalamPRU13, Azizan mengekalkan Dun Sungai Limau selepas menang dengan majoriti 2,774 undi dalam saingan empat penjuru.

Foto Datuk Dr. Mashitah jadi mangsa sunting dan tersebar

Posted: 03 May 2014 04:01 AM PDT

Memang agak payah sebenarnya jikalau sesebuah media penerbitan itu sudah tersilap cetak.

Contohnya dalam gambar di bawah ini di mana pihak grafik mungkin secara tidak sengaja telah melakukan kesilapan dalam mengedit gambar Senator Datuk Dr Mashitah Ibrahim.
Nampak benar kejanggalan dalam gambar ini kan.Ini membuktikan bahawa pihak editor tidak melakukan penitian dalam kerja-kerja terakhir sebelum dicetak

Diharapkan pihak yang terlibat akan lebih berhati-hati selepas ini supaya kesilapan mereka ini tidak lagi menjadi viral seperti gambar tersebut.

Azwan pilih Nad Zainal sebagai isteri

Posted: 03 May 2014 03:01 AM PDT

Pada jam 3.30 petang Rabu lalu, Juwie tanya kepada hero baharu yang cun Mohd Al-Azwan Kombos:

"Bila nak kahwin dengan pelakon jelita Nad Zainal?"

Terus terang Azwan jawab: "Insya-Allah kalau ada jodoh, nak kahwin. Tetapi bila tarikhnya tak tahu.

"Azwan tidak berani nak buat kepastian, mungkin tahun ini atau akan datang, terserah kepada ketentuan Allah SWT."


Azwan, 28, dan Nad atau nama sebenarnya, Farah Nadia Zainal Abidin, 23, sudah beberapa tahun bercinta.

ADUN DAP kritikal, koma di hospital akibat tumor otak

Posted: 03 May 2014 02:02 AM PDT

ADUN Bukit Assek Wong Ho Leng
ADUN Bukit Assek Wong Ho Leng kini dalam keadaan koma setelah dimasukkan ke Pusat Perubatan Rejang di Kuching, sarawak untuk rawatan tumor otak. Keadaan pemimpin DAP itu didedahkan oleh isterinya, Irene Chang, pada sidang media hari ini. Beliau dipetik oleh portal The Star Online berkata sebagai wakil rakyat, pengundinya berhak mengetahui apa yang berlaku tentang keadaan ADUN mereka.

Pada 15 April lalu, Kerajaan Sarawak mengumumkan akan menanggung sebahagian daripada kos rawatan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Asek Wong Ho Leng yang sedang menjalani rawatan di Singapura.

Ketua Menteri Tan Sri Datuk Amar Adenan Satem berkata, bantuan kewangan itu diberikan kepada Wong atas dasar kemanusian dan belas kasihan kerana dasar diamalkan kerajaan hanya akan membiayai kos rawatan ADUN yang menerima rawatan dalam negeri atau negara.

"Kerajaan negeri bersetuju membantu keluarga YB Wong Ho Leng mengurangkan beban kewangan ditanggung bagi membiayai kos rawatan beliau yang kini sedang menerima rawatan di Singapura.

"Kita akan membiayai sebahagian daripada kos rawatannya. Ini dilakukan berlandaskan rasa kasihan kepada beliau," katanya pada sidang media di pejabatnya di Wisma Bapa Malaysia di sini semalam.

Menjelas lanjut mengenai pemberian bantuan kewangan itu. Adenan berkata ia dilakukan selepas Pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) Sarawak Chong Chieng Jen mengemukakan permohonan bertulis kepada Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Datuk Amar Mohd Asfia Awang Nasar.

"Jika beliau menerima rawatan dalam Malaysia, kerajaan negeri akan bertanggungjawab sepenuhnya kerana itu adalah polisi kita," jelasnya.

Wong disahkan menghidap tumor otak dan kini sedang menjalani rawatan di sebuah hospital di Singapura.

Chong yang diminta mengulas mengenai perkara itu dengan ringkas berkata beliau amat menghargai bantuan dihulurkan kerajaan negeri kepada Wong kerana ia sekurang-kurangnya dapat mengurangkan beban kewangan keluarga Ahli Parlimen Sibu itu.

Perlakuan seks pelajar sekolah di Sabak Bernam mengejutkan

Posted: 03 May 2014 01:01 AM PDT

SABAK BERNAM – Keinginan pelajar tingkatan empat berseronok dengan teman lelaki sehingga sanggup ponteng sekolah, akhirnya bertukar detik hitam apabila dia dirogol lelaki itu di sebuah rumah di Sungai Besar, Jumaat lalu.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Muhammad berkata, mangsa, 16, dipercayai dirogol temannya lelaki itu antara jam 8 hingga 11 pagi di rumah bapa suspek yang ketika itu tiada di rumah kerana bekerja.

Menurutnya, kesempatan itu digunakan sepenuhnya suspek untuk membawanya ke rumah dan kemudiannya bertindak merogol mangsa yang baru dikenalinya kira-kira sebulan lalu.

"Lelaki yang mengenali mangsa melalui rakannya dipercayai pernah melakukan seks oral beberapa kali sebelum ini, namun mengakui baharu pertama kali melakukan hubungan seks dengan mangsa," katanya.

Bagaimanapun, Noor Mushar berkata, perbuatan lelaki berusia 19 tahun itu terbongkar selepas kakak mangsa mengesyaki sesuatu berlaku kepada adiknya selepas seorang rakan mangsa menghubunginya memaklumkan mangsa tidak ke sekolah.

Katanya, suspek yang menghantar mangsa di rumah selepas waktu persekolahan, tidak menyangka perbuatannya itu berjaya dihidu kakak mangsa.

"Mangsa yang masuk ke rumah kemudiannya didesak kakaknya beberapa kali sebelum mengaku tidak ke sekolah dan dirogol lelaki berkenaan," katanya.

Noor Mushar berkata, kakak mangsa yang terkejut dengan pengakuan adiknya itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sabak Bernam bagi memaklumkan kejadian terbabit.

"Polis mereman suspek yang bekerja sebagai mekanik bermula 29 April lalu sehingga 6 Mei ini untuk membantu siasatan lanjut," katanya.

'Ustaz', artis terkenal disiasat kes militan

Posted: 03 May 2014 12:18 AM PDT

Gambar hiasan
KUALA LUMPUR 3 Mei – Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menyiasat hubung kait seorang lelaki yang digelar 'ustaz' dan rakannya yang juga ahli kumpulan pemuzik terkenal, dengan gerakan militan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memberitahu, setakat ini PDRM sedang menyiasat kemungkinan itu dan siasatan juga dijalankan terhadap sesiapa sahaja yang mempunyai kaitan dengan gerakan militan.

"Kita tidak mahu tumpukan kepada sesiapa atau tuduh siapa dalang kerana siasatan akan dijalankan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai kaitan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas tamat acara menembak bersama media di Lapang Sasar Markas Briged Tengah Pasukan Gerakan Am (PGA) Cheras di sini hari ini. – UTUSAN ONLINE

Anak belasah bapa selepas ditegur beromen dalam rumah

Posted: 02 May 2014 11:01 PM PDT

Ampang: "Anak derhaka! Tergamak dia menghempuk kepala saya dengan kerusi hingga cedera teruk," luah seorang lelaki warga emas yang hanya ingin dikenali sebagai Murad, 87, selepas dipukul oleh anak perempuannya sendiri.

Murad yang tinggal bersama anak perempuannya berusia 50-an mendakwa turut dihamburkan kata-kata kesat susulan tindakannya menegur perbuatan sumbang anaknya itu bersama bekas menantu di kediamannya di sini.

Menurutnya, kejadian berlaku pada jam 8 malam Selasa lalu, apabila dia mendapati anak perempuannya itu masih 'bermesra' dengan bekas suami walaupun mereka sudah bercerai.

"Saya yang tidak tahan melihat gelagat mereka bertindak menegur dan menasihati anak saya itu. Bagaimanapun niat baik saya itu dibalas dengan hamburan kata-kata kesat.

MURAD menunjukkan kesan cedera akibat dibelasah anak perempuannya.

"Tidak cukup dengan itu, dia turut membaling botol minuman ke arah saya sebelum mencapai kerusi kayu berhampiran. Kerusi itu kemudian dipukul sekuat hati ke arah belakang tubuh dan kepala saya," katanya.

Bomoh cabul adik, rogol kakak

Posted: 02 May 2014 09:01 PM PDT

Alor Gajah: Seorang bomoh mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret, di sini, semalam atas pertuduhan mencabul dan merogol dua beradik termasuk gadis bawah umur pada Februari dan Mac lalu.

Tertuduh, Zaide Noordin, 45, dari Kampung Parit, Simpang Renggam, Johor, membuat pengakuan itu selepas kedua-dua pertuduhan terhadapnya dibacakan secara berasingan oleh jurubahasa mahkamah di depan Majistret Nor Azizah Yusof.

Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa mencabul seorang gadis berusia 17 tahun di sebuah rumah di Durian Tunggal, di sini, pada jam 12 tengah malam, pada Februari lalu.

Justeru, dia didakwa mengikut Seksyen 353, Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau dua daripadanya jika disabitkan kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa merogol seorang gadis berusia 19 tahun di tempat sama pada jam 12 tengah malam, Mac lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebat jika disabitkan kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Nurhafiza Haron yang mengendalikan kes tidak menawarkan jaminan kepada tertuduh bagi pertuduhan merogol, namun menawarkan jaminan RM5,000 jika mahkamah membenarkan jaminan bagi pertuduhan mencabul.

Nor Azizah membenarkan tertuduh diikat jamin RM3,000 bagi pertuduhan mencabul.

Bagaimanapun, Nor Azizah tidak membenarkan tertuduh diikat jamin bagi pertuduhan merogol kerana kes sepatutnya dibicarakan di Mahkamah Sesyen.

Mahkamah menetapkan 3 Jun depan sebagai sebutan semula kes.

Main 'masak-masak' sambil pegang kemaluan

Posted: 02 May 2014 08:01 PM PDT

Gambar hiasan
Pelabuhan Klang: Seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun mendakwa kemaluannya 'dipegang' seorang remaja lelaki yang juga jirannya ketika bermain masak-masak di kawasan kebun berhampiran kediamannya, di sini, Isnin lalu.

Kejadian itu hanya diketahui ibu kanak-kanak itu kira-kira jam 6.30 petang selepas pulang dari tempat kerjanya apabila diberitahu jirannya yang lain yang terlihat perbuatan terkutuk remaja lelaki berusia 13 tahun itu terhadap mangsa.

Menurut ibu mangsa yang enggan dikenali, sebelum ini anaknya memang sering bermain di kawasan sekitar perumahan berkenaan bersama remaja terbabit, bagaimanapun, dia tidak mengesyaki remaja itu sanggup melakukan perbuatan keji itu terhadap anaknya.

"Ketika saya pulang ke rumah, saya dipanggil jiran yang memaklumkan mengenai perbuatan remaja terbabit dalam kebun di belakang rumahnya, namun, sebaik saja saya mendapatkan anak saya, remaja terbabit tiada di tempat kejadian.

"Saya kemudian bertanyakan anak perempuan mengenai apa yang terjadi dan anak saya menceritakan apa yang berlaku," katanya ketika dihubungi Harian Metro semalam.

Selepas mengetahui perbuatan itu, ibu mangsa terus pergi berjumpa dengan ibu bapa remaja itu di rumahnya sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Pelabuhan Klang, dekat sini.

Katanya, ibu bapa remaja terbabit turut hadir bersamanya membuat laporan polis berkenaan.

Ketika dihubungi, ibu mangsa sedang membawa anaknya membuat pemeriksaan doktor bagi mengesahkan kejadian itu.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Klang Selatan Superintendan Goh Lee Fook ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dibuat ibu mangsa dan berkata pihaknya kini sedang menunggu laporan perubatan kanak-kanak terbabit sebelum siasatan lanjut dapat dijalankan.

Kantoi bersekedudukan, teman lelaki lari tak cukup tanah

Posted: 02 May 2014 07:08 PM PDT

Gambar hiasan
Alor Setar: Sepasang kekasih yang dipercayai sudah bertunang sanggup membahayakan nyawa mereka dengan terjun melalui tingkap setinggi kira-kira tiga meter di tingkat dua sebuah rumah tumpangan di Jalan Pegawai, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, mereka dikatakan sanggup berbuat demikian selepas menyedari bilik yang disewa mereka diketuk sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (JAIK) dalam operasi 'Ops Cergas' sempena Hari Pekerja 1 Mei, kelmarin.

Difahamkan, pasangan yang didakwa sudah bertunang berusia 20-an itu dikatakan panik sebaik melihat anggota penguat kuasa JAIK mengepung seluruh bangunan rumah tumpangan itu ketika mereka sedang berdua-duaan dalam sebuah bilik di tingkat atas bangunan dua tingkat itu.

Penolong Pengarah Penguat Kasa Undang-Undang JAIK Syeikh Mohd Roshidi Mahmud berkata, lelaki terbabit melarikan diri meninggalkan wanita yang ketika itu masih berada di tingkap sebelum terjun sebaik melihat anggota penguat kuasa datang untuk menahannya.

"Sebaik berjaya terjun, wanita yang tidak mengalami sebarang kecederaan itu cuba melarikan diri dengan berkaki ayam tetapi berjaya dikejar sepasukan anggota penguat kuasa yang menunggu di luar bangunan itu.

"Selain itu, teman lelakinya juga berjaya ditahan anggota penguat kuasa JAIK kira-kira 300 meter dari lokasi kejadian.

Pasangan itu mendakwa sudah bertunang dan datang ke rumah tumpangan itu untuk berbincang hal perkahwinan mereka memandangkan keluarga sudah merestui hubungan mereka," katanya di sini, semalam.

Dalam kejadian berasingan, beliau berkata, seorang lelaki bertindak bertindak agresif apabila bergelut dengan seorang anggota penguat kuasa JAIK yang cuba menahannya sebelum melarikan diri menyebabkan anggota terbabit terjatuh.

Menurutnya, lelaki berusia 20-an itu bertindak demikian kerana bimbang ditahan ketika sedang bersama pasangannya yang sama usia dalam sebuah bilik di rumah tumpangan berhampiran.

"Bagaimanapun lelaki itu berjaya ditahan selepas dikejar sejauh kira-kira 500 meter oleh anggota penguat kuasa JAIK.

"Anggota penguat kuasa JAIK berusia 26 tahun itu mengalami kecederaan dan luka di bahagian siku dan tapak tangan ketika pergelutan itu sebelum dibawa ke sebuah klinik berhampiran untuk menerima rawatan," katanya.

Sementara itu, Syeikh Mohd Roshidi berkata, dalam operasi sempena Hari Pekerja itu bermula jam 3 petang hingga 8 malam itu, berjaya menahan empat pasangan berusia sekitar 20-an hingga 30-an yang disyaki berkhalwat.

Menurutnya, semua pasangan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar untuk laporan tangkapan sebelum dibawa ke pejabat agama daerah untuk siasatan lanjut.

Duda bawa bencana

Posted: 02 May 2014 05:13 PM PDT

Johor Bahru: Pada mulanya dia menyangka kehadiran seorang lelaki dalam hidup mampu menjadi pelindung, namun sebaliknya perkahwinan dengan duda berkenaan akhirnya menjadi detik hitam apabila dia disahkan dijangkiti virus HIV.

Sejak itu, hidup Aisyah (bukan nama sebenar), 46, bagai tenggelam punca kerana lelaki yang menjadi harapan untuk tempatnya berlindung sebenarnya pembawa virus HIV dan penyakit berkenaan dirahsiakan sehinggalah dia dijangkiti.

"Dia yang menggelarkan dirinya sebagai penyelamat keluarga saya, tetapi merahsiakan status dirinya sebagai pembawa virus HIV.

"Saya hanya menyedari dijangkiti virus berkenaan kira-kira dua bulan sebelum dia meninggal dunia.
AISYAH melihat laporan kesihatan yang menunjukkan dia kini dijangkiti virus HIV.

"Kini saya nekad meneruskan kehidupan demi masa depan anak perempuan saya berusia 14 tahun hasil perkahwinan pertama saya sebelum ini," katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

THE FLYING KICK

Posted: 03 May 2014 01:36 PM PDT

Cucu Tok Selampit

Posted: 03 May 2014 01:23 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Angus Houston Pemangku Menteri Pengangkutan, Ikut Kata CNN La DS @HishammuddinH2O

Posted: 02 May 2014 07:15 PM PDT


The Cable News Network (CNN) pernah melaporkan Kuala Lumpur sebagai Ibu Negeri Indonesia sebelum ini. Sekarang, stesen TV yang sama meletakkan Angus Houston (maaf CTS tak kenal) sebagai Pemangku Menteri Pengangkutan Malaysia. Sejak bila Pemangku Menteri Pengangkutan yang sedia ada DS Hishammuddin Tun Hussein meletakkan jawatan? Kalau inilah tahap berita yang disampaikan oleh CNN, bagaimana kredibiliti stesen TV ini boleh dipercayai?

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan