Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Sabtu, 31 Mei 2014 at 1:13 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 31 May 2014 12:26 PM PDT

MERBOK TIMES

Posted: 31 May 2014 07:47 AM PDT

MERBOK TIMES


THE STAR IS COUNTRY NUMBER ONE ENGLISH DAILY

Posted: 30 May 2014 12:25 AM PDT

The Star maintains its position as the country's number one English daily, according to the latest Audit Bureau of Circulations (ABC) report.
 
Its average daily circulation increased to 339,162 in the second half of 2013. up 2.4% or 8,042 copies from a year earlier.

The Star's circulation rose for both the print and digital formats. The digital replica saw a circulation of 49,551, up 17% year-on-year.

Sunday Star also recorded an improved performance, with circulation growing 2.2%, or 7,814 copies, to 341,963. The digital edition accounted for 49,737, up 19% from a year earlier.

Harian Metro retains the top spot among Bahasa Malaysia dailies but with a lower circulation. Its circulation slid 9.5%, or 36,174 copies, to 343,840 in the second half of last year.
 
For the first time in at least two years, Mingguan Malaysia has overtaken Metro Ahad as the premier Bahasa weekly. Its circulation grew 1.9% to 373,352 in 2013's second half while Metro Ahad's circulation fell 10.6% to 362,807.(The Star)

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 31 May 2014 06:10 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY


HUDUD: Brunei Takut Laknat ALLAH, Pas Takut Kena Laknat Dengan Dap...

Posted: 30 May 2014 06:00 AM PDT

Beza antara kerajaan negara brunei dengan kerajaan kelantan yang di terajui oleh pas...

Kerajaan brunei lebih takut laknat Allah walau pun mereka tahu, pelaksanaan hudud di negara itu boleh menyusahkan negara itu dari segi ekonomi dan kemungkinan negara kecil itu di pulaukan oleh negara barat.

Kerajaan kelantan dan parti yang memerintah iaitu pas, lebih takut di singkir dan di pulaukan oleh DAP berbanding laknat ALLAH...




sekupangdua

Posted: 31 May 2014 02:47 AM PDT

sekupangdua


ADIK NAK TAK SERENGGET? DIANA KANGKUNG ATAU KANGKANG? @PRK TELUK iNTAN

Posted: 30 May 2014 10:45 PM PDT


Apa dah jadi nie? budak-budak dijadikan modal untuk menarik undi? tengok sendiri bagaimana anak-anak kecik dipergunakan hanya untuk menarik simpati dan undi Calon Perti Roket komunis. Terlanjur dah termalu sebab menyokong Parti Komunis nie jadi jadikaN ANAK pulak sebagai bahan untuk mendapat publisiti murahan... kenapa sanggup jadikan anak mangsa kerakusan golongan yg haloba kuasa? 

nampaknya anak bangsa seperti begini sudah diperalatkan sebagai mangsa Komunis Roket, bukan dia saja bapak dan mak dia pun sama dan lagi teruk kehilangan akidah... gadailah maruah bangsa kamu... harga yang boleh dibeli dengan serengget dua jer maruah anak-anak nie untuk dipergunakan. bulor sanggat ker setakat sepuluh dua tu toksah ler nak kecoh sangat teman boleh bagi, tapi jangan letr nampak sangat bodo gadai maruah agama dan bangsa


diharap orang UMNO jangan pulak membalas cara macam nie, kalau dia orang bagi kangkung nanti korang pulak gantung spenda pulak... pakat anak-anak tanya pasal LIWAT atau China Dolls apa nak dijawabkan nanti? biar lah kita sendiri menilai bagaimana mereka yg terpesong akidah menyokong sigedik yang tak khatam Quran tu... Biar lah dia menentang hudud dan pakai tudung sekadar respek kat PAS... jangan kita jugak jadi lembu Roket Pulak...

LIVE P076 - PUSAT MENGUNDI TENANG DAN KOSONG PAGI NIE

Posted: 30 May 2014 08:59 PM PDT


Pagi nie memang nampak agak ganjil... kebiasaannya kaum Cina akan berpusu-pusu pagi nie keluar mengundi. Sehingga jam 10.00 pagi nie nampaknya dikebanyakan pusat mengundi lengang. Kebanyakan Orang Melayu jer nampak keluar mengundi...
Adakah benar dikatakan kaum Cina tak keluar mengundi kerana boikot dengan calon Melayu yg lansung tak ada ciri pemimpin malah sebagai orang luar...

lenggang lagi...
Mereka juga sebelym ini menganggap bekas mendiang YB merupakan pemimpin yg cukup agresif dan paling lantang untuk perjuangkan kaum cina. Malah dikatakan ada unsur ketidak puasan hati bila Calon ditentukan oleh Geng B yg tak sebulu dengan pemimpin mereka...
Lebih menjadikan mereka marah bila seorang calon berbangsa melayu yg lansung tiada pengalaman untuk memimpin. Apa yg mampu dia buat sedangkan dia pekerja kepada Kit Siang yg menerima arahan terus termasuk disuruh bertanding di PRK P076 Teluk intan. Ini bermakna apa sahaja kesulitan dan masalah kaum cina nampaknya bergantung kepada Lim the dictator..


Paling tidak berpuas hati bila calon bukan pun orang tempatan. Menagih bukti kenapa sigedik nie tak istihar bersara dari jawatan yg dia sedia ada bersama Lim. Semuanya membuat rasa kecewa kepada mereka untuk keluar mengundi...
Mereka juga muak dengan jawapan calon yg kononnya tidak menokong hudud dan tak mahu memakai tudung menutup aurat... itu sekadar memancing undi kaum cina...

USAHA AKHIR MEMFITNAH BN OLEH DAP

Posted: 30 May 2014 06:18 PM PDT


Gagal dengan cara edarkan gambar calon roket yg memakai salib untuk diedrkan di masjid-masjid kononnya perbuatan BN atau UMNO... Roket gunakan taktik lain... kali nie gambar calon di edit utk tunjuk kononnya dihasilkan oleh BN dan UMNO untuk memfitnah calon roket....

kita tak bodo... memang gambar nie disengajakan muka dan badan nampak ganjal untuk memperlihatkan ini kerja edit...dan sepekara lagi nampak jelas tiada sebarang unsur atau kaitan yg ada dengan roket... orangnya... lambang... atau macam-macam lagi yg boleh dikaitkan dengan gambar ini dengan roket. Ini sebenarnya Playsafe bagi menjadikan ROKET boleh menafikan dengan mudah... 

Apa pun yg dema lupa ialah... kita bukan lembu dan bodo macam dia orang fikirkan boleh kencing mudah... ingat macam kerbau dan berok bersih yg boleh dema kudakan ikut apa saja kata dema... hehehe macam la rakyat harap kat rupa untuk mebela nasib rakyat...

20 RIBU BANJIRI CERAMAH NIZAR JAMALUDDIN

Posted: 30 May 2014 08:26 AM PDT


PANAS beb!!! Sempat singgah sebentar tadi di PDM sungai Nibong tadi, tetiba terasa jalan sesak sangat walaupun dalam kampung, sebaik dah sampai teman tengok ada beberapa yop yg jelas memakai baju t shirt PAS. pelik jugak sebab setahu teman itu tempat bilik gerakan BN di PDM sungai Nibong. ngaper pulak ada orang PAS pulak... dua orang jer kat situ..

cer komer kira... dah berpuluh kali teman kira.. 20 orang jer yg ada

Rupanya ada ceramah PAS dan BN serentak yang hanya berjarak dalam 50 meter jer antara sesama sendiri... berentap pulak beb, kebetulan semasa teman di kem BN mendengar ceramah teman terdengar macam kenal jer suara lain... memang teman cham sangat suara tu... melaikan tak bukan di Lambei yang memang kaki kencing merata... itu satu-satu nya bekas MB yang memalukan  yg suka cakap ikut suka... 

lebih 300 yg hadir ceramah BN
Teman tinggalkan majlis ceramah BN di bilik gerakan dema yg dihadiri oleh lebih 300 hadirin untuk melihat apa yg dah jadi pada ceramah satu lagi tu.. bila sampai ke kawasan ceramah si Niza Lambei nyata hanya ada sekitar 20 orang sahaja yang hadir... termasuk petugas dan bebudak yg mengikut mak bapak dema... hehehe agak-agak la yop, mana mau 20 ribu yang datang... tapi 20 orang je yang hadir yop... gila apa orang nak tengok si putar belit tu temberang...

JANGAN GADAI ISLAM... DAH KHATAM QURAN KER

Posted: 30 May 2014 06:01 AM PDT

Khatam Quran tu dulu... jangan sekadar bagi alasan itu prinsip parti tetang hudud... jangan bertudung kerana menghormati Muslimah PAs. Sedarkah dia persoalkan adalah tuntutan dan hukum. Peliknya mana peginya Muslimah paS yg patutnya khatamkan minah nie dulu... jangan jadikan hukum itu sekadar hormat... ini hukum la.. bukan untuk buat kalau suka. Tolak kalau tak minat

Muslimah pun tak reti pahala dosa ker...sampai sanggup sokong sekalipun cukup terang bengapnya tak tahu hukum atau yg boleh atau tidak... jadi esok umat islam wajib tolak jenis yg menyanggah hukum... tau ker dosa atau tidak? Tolak calon komunis...

TERKINI SOKONGAN MENDADAK TERHADAP DATO MAH SIEW KEONG

Posted: 29 May 2014 11:22 PM PDT


PANAS... Terkini hasil kajian Roket Dengan gerak kerja mereka dan difahamkan juga antaranya rakan-rakan calon  termasuk Pelajar di pengajian tinggi menyatakan sokongan atau trend pengundi memihak Dato Mah Siew Kong. Bagaimana pun roket hanya berkelebihan 3% Undi sebenarnya agak kritikal

Roket kini dikatakan akan merasuah pengundi ygntiada dlam kawasan supaya pulang membantu undi calon komunis roket. Jumlah 9% ini sebenarnya bakal menjadi undi penentu... hehe.. 
 jadi elok la kepada yg balik tu dinasihatkan kalau dijolok pakat ambik tapi jangan diberi undi jenih macam nie... 

PenangWasabi

Posted: 31 May 2014 02:40 AM PDT

PenangWasabi


Nurul Izzah fail kes hadanah terhadap dua anaknya?

Posted: 30 May 2014 11:25 AM PDT


Anggota Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, telah memfailkan kes hadanah atau hak penjagaan anak terhadap dua anaknya berusia tujuh dan empat tahun di Mahkamah Tinggi Syariah di sini.

Perkara itu diberitahu oleh peguam Azmi Mohd Rais yang mewakili Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim, suami kepada Nurul Izzah, ketika kes itu disebut di dalam kamar Hakim Syarie Amran Mat Zain Khamis.

Mahkamah kemudian menetapkan 17 Jun ini untuk sebutan semula kes itu.

Pada 30 April lepas, Nurul Izzah yang diwakili peguam Nor Mawaddah Ramli memfailkan tuntutan itu dan menyerahkan dokumen berkaitan kepada peguam dan defendan pada 24 Mei lepas.

Ketika ditemui pemberita, Azmi berkata mahkamah turut menetapkan tarikh itu bagi membolehkan Raja Ahmad Shahrir Iskandar selaku responden, untuk menyempurnakan wakalah pelantikan peguam secara rasmi.

"Dalam prosiding hari ini, saya (Azmi) bersama peguam Zulkifli Che Yong hadir untuk mewakili responden," katanya.

Menurutnya mahkamah akan bertanya mengenai pendirian responden mengenai perkara itu sebelum diminta untuk mengemukakan pembelaannya.

Azmi berkata Raja Ahmad Shahrir Iskandar tidak hadir hari ini kerana berada di luar negara.

Bagaimanapun, Nurul Izzah hadir ke mahkamah.

Sebelum ini, Nurul Izzah, 34, anak sulung Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Wilayah Persekutuan 1984, pada awal Januari lepas.

Seksyen itu juga menyentuh pembubaran perkahwinan yang memperuntukkan perceraian dengan talak atau dengan perintah mahkamah.

Nurul Izzah dan Raja Ahmad Shahrir berkahwin pada 9 Mei 2003 dan dikurniakan seorang anak perempuan berumur tujuh tahun dan seorang anak lelaki berusia empat tahun.

Penang Wasabi..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 31 May 2014 01:43 AM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PERKARA MENARIK MENGENAI PAS. TIPU DAYA MEREKA TINGGI.

Posted: 30 May 2014 11:18 AM PDT

TENTERA THAILAND AKUI SEMANGAT RASIS MAMPU SELAMATKAN NEGARA DARI KEHANCORAN IDE DEMOKRASI MELAMPAU.

Posted: 30 May 2014 01:30 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 31 May 2014 01:28 AM PDT

Taipingmali (tm)


#PRKTelukIntan: Hapuskan Dap dari muka bumi ini.

Posted: 30 May 2014 06:33 PM PDT

Dap sudah lama berhajat untuk membunuh Melayu melalui dasar-dasar yang terkandung dalam perjuangan mereka.

Hapuskan hak keistimewaan orang melayu dan bahasa melayu. Hapuskan dasar Ekonomi baru yang menubuhkan Uitm,  Mara, hapuskan RAMD,

Hapuskan sistem anugerah kepada kontraktor Bumiputera,  hapuskan agama Islam daripada menjadi agama rasmi negara.

Hapuskan biasiswa Jpa,  hapuskan ptptn, hapuskan segala galanya yang melindungi hak keistimewaan orang melayu.

Siapa Dyana Sofya yang berani menentang semua dasar-dasar komunis Dap?

#PRKTelukIntan: Tolak Dap komunis, tolak Pas Sesat dan LGBT pkr

Posted: 30 May 2014 06:10 PM PDT

Tolak Dap bererti berjihad mempertahankan agama Islam. Pas parti munafik bukan Islam sedaya upaya cuba menipu rakyat kononnya mereka parti Islam.

Jika Pas parti Islam yang mempertahankan agama dan bangsa, pas tidak akan bekerja sama dengan dap.

Dap berjuang atas dasar dan fahaman socialist democratic yang diasaskan oleh Vladimir Lenin dan Karl Marc.

Tolok Dap dan tolak Pas. Tolak LGBT dalam Pkr.

#PRKTelukIntan: Nga Komeng memalukan diri sendiri

Posted: 30 May 2014 05:21 PM PDT



Perbuatan Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming menendang risalah Barisan Nasional (BN) dalam satu ceramah di sini baru-baru ini, adalah memalukan, kata Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.


Menteri Besar itu berkata tindakan Nga tidak mencerminkan sikap seorang ahli politik yang berhemah, walaupun memegang jawatan tinggi dalam parti di peringkat negeri.


"Amat malang apabila dibuat (aksi menendang risalah BN), dia terjatuh sendiri dan orang dapat saksikan. Waktu ini, mungkin masing-masing bercakap penuh emosi.

"Tetapi perlakuan dan watak sangat penting kerana ia menggambarkan pemikiran dan peribadi yang sebenar," katanya selepas menghadiri majlis jamuan rakyat di Masjid Sultan Idris II di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming yang cedera di buku lali selepas gagal dalam aksi 'kung fu' untuk menendang risalah yang mempromosikan calon BN Datuk Mah Siew Keong bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, pada Isnin lepas.

Susulan insiden itu, Nga dilaporkan menerima rawatan di Hospital Teluk Intan.

Zambry menegaskan BN tidak sekali-kali mengajar anggota partinya bersikap biadap sehingga hilang pertimbangan seperti itu.

"Saya nak suarakan di sini untuk rakyat fikirkan. Apakah bentuk dan jenis ahli politik seperti ini yang kita perlukan untuk masa depan negara kita," katanya.

PRK Teluk Intan esok menyaksikan Mah berdepan calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud.

#PRKTelukIntan :Pesanan buat saudaraku yang bakal mengundi di Teluk Intan

Posted: 30 May 2014 05:06 PM PDT



Mari kita renung sejenak...
Mari kita beristighfar sesaat...

Renunglah...
kerana apakah kita lahir ke dunia ini dengan nikmatnya agama Islam yang kita warisi...

Bayangkan..,
Betapa perit jerihnya para nenek moyang kita berjuang hingga kita rasakan nikmatnya Islam itu untuk kita beribadah...
Sungguh terasa nikmatnya,...lapang dan selesa...nyaman...tenang...
aman...damai negaraku ini..

Namun....jangan terleka wahai saudaraku..

Nikmat ini mungkin tidak akan lama...

Nikmat ini mungkin akan hilang...lenyap...sedih...resah.

Musuh kita berdiam dalam selimut..
Berselindung di sebalik senyuman yang indah dan menawan..

Senyuman menawan bagi menutupi jahatnya niat mereka...

Ingatlah,..
Melayu dan Islam itu ramai musuhnya...

Berzaman niat terpendam, tidak sesekali pernah padam..!

PRK P076 Teluk Intan adalah medan...

Bakal termakan umpankah kita di pancing wajah yang indah...?

Ingatlah...

Calon Melayu bertuankan Parti Dap yang nyatakan Anti Islam Anti Melayu..

Calon cina berketuakan Parti Melayu yang dipimpin oleh Presidennya Melayu, agamanya Islam..

Pilihlah dengan ikhlas,

Dyana : calon Melayu Islam BERTUANKAN DAP yang ANTI ISLAM..

MAH SIEW KEONG : CALON CINA BERKETUAKAN Presiden Parti Melayu yang sememangnya ISLAM...

Buatlah pilihan bijak..

Mah Siew Keong adalah pilihan kita kini demi anak cucu kita di masa depan...

PASTIKAN BN, INSTITUSI RAJA RAJA MELAYU, ASKAR MELAYU DAN ISLAM KEKAL HINGGA KE AKHIR ZAMAN..

#PRKTelukIntan: Ahli PAS Nibong Tebal Persoal PAS Bantu DAP

Posted: 30 May 2014 07:04 AM PDT

#PRKTelukIntan: Pembohong! Anwar bukan anak orang Melayu

Posted: 30 May 2014 06:40 AM PDT

oyabun

Posted: 31 May 2014 12:52 AM PDT

oyabun


Kes 38 rogol dua pelajar: Tiga beranak turut direman?

Posted: 30 May 2014 11:33 AM PDT

Antara 14 suspek yang direman untuk membantu siasatan kes rogol beramai-ramai di Ketereh.

Pasir Mas: Tiga beranak adalah antara 14 suspek ditahan polis setakat ini, untuk siasatan kes dua pelajar yang didakwa dirogol secara bergilir-gilir oleh 38 lelaki, dalam kejadian di Ketereh pada 20 Mei lalu.

Suspek berusia 38 tahun itu bersama dua anak lelakinya masing-masing 15 dan 17 tahun, ditahan di Ketereh kelmarin, bagi membantu siasatan berhubung kejadian dan semua suspek kini direman seminggu.

Terus buru suspek

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner Lai Yong Heng, berkata polis masih meneruskan operasi memburu individu lain, yang disyaki terbabit dalam kes itu.

Dalam kejadian 20 Mei lalu, dua pelajar Tingkatan Tiga dirogol beramai-ramai oleh 38 lelaki dalamkejadian di sebuah rumah kosong di Ketereh, sehingga kemaluan mangsa cedera.

Seorang rakan lelaki mangsa pula dipaksa menyaksikan perbuatan kejam itu oleh kumpulan lelaki berusia 20-an hingga 40-an terbabit.

Mangsa tinggalkan rumah

Sementara itu, gadis yang menjadi mangsa rogol 38 lelaki terbabit, sudah meninggalkan kediaman bersama keluarganya, sejurus keluar dari Hospital Kuala Krai, pada Isnin lalu.

Mangsa yang dikatakan mengalami trauma teruk, menyebabkan keluarganya mengambil langkah meninggalkan rumah mereka di Kuala Krai, bagi mengelak diganggu mana-mana pihak.

Malah, usaha pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) ke hospital pada hari mangsa dirawat untuk menawarkan bantuan khidmat kaunseling kepada mereka sekeluarga, turut ditolak bapanya dengan alasan mahu menjaga sendiri mangsa.

Sementara itu, dalam satu lagi kes rogol membabitkan mangsa berusia 12 tahun di Tawang, Bachok, pada Rabu minggu lalu, Yong Heng berkata, dua suspek sudah ditahan abang mangsa sebelum membelasah mereka.

"Abang mangsa yang berang dengan kejadian rogol itu, menahan dua suspek terbabit di Tumpat dan Panji pada dua hari lalu sebelum membelasah mereka hingga cedera, menyebabkan seorang daripadanya masih dalam rawatan di Hospital Universiti Sains Malaysia.

"Susulan kejadian itu, dua suspek terbabit kini disiasat polis mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

"Manakala abang mangsa yang berusia 20 tahun pula kini disiasat mengikut Seksyen 326 dan 324 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kecederaan," katanya.

Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 31 May 2014 12:27 AM PDT

Belantan


#PRK Teluk Intan : Lelaki India mengamuk dakwa dipanggil "paria" oleh jentera DAP?

Posted: 30 May 2014 10:06 PM PDT



Bukti Pengundi India Undi BN Dan Tolak DAP Di #PRKTelukIntan


Suara Politik
Belantan

Orang Teluk Intan Untuk Teluk Intan...UNDILAH BARISAN NASIONAL.

Posted: 30 May 2014 08:07 PM PDT



ORANG TELUK INTAN UNTUK TELUK INTAN

JOM UNDI BARISAN NASIONAL

Suara politik
Belantan

PRK Teluk Intan: Calon BN, isteri tiba di pusat mengundi.

Posted: 30 May 2014 08:00 PM PDT




TELUK INTAN 31 Mei - Calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, Datuk Mah Siew Keong tiba di pusat pengundian di SMK Sultan Abdul Aziz bagi menunaikan tanggung jawab untuk mengundi.

Siew Keong tiba bersama isteri, Yeoh Pooi Hoon tiba pada pukul 9.05 pagi. Kedua-dua mereka mengundi di saluran 3 pada pukul 9.20 pagi.

Siew Keong dab isteri sempat bersalaman dan beramah mesra dengan pengundi-pengundi yang melaksanakan tanggungjawab di sekolah berkenaaan.

Suara Politik
Belantan

RAJA NAZRIN SULTAN PERAK KE-35.

Posted: 30 May 2014 11:18 AM PDT

Sultan Nazrin Shah mengaminkan doa selepas diisytiharkan sebagai Sultan Perak Ke-35 di Balairong Seri Istana Iskandariah, Kuala Kangsar, semalam.

Sultan Nazrin naik takhta

Kuala Kangsar: Raja Dr Nazrin Shah diisytiharkan sebagai Sultan Perak Ke-35 bagi menggantikan ayahandanya, Sultan Azlan Shah, yang mangkat tengah hari kelmarin.

Pengisytiharan diumumkan oleh Orang Kaya Bendahara Seri Maharaja, Jeneral (B) Tan Sri Mohd Zahidi Zainuddin di Balairong Seri Istana Iskandariah di sini, tepat jam 3.10 petang semalam.
Dalam pengisytiharan itu, Zahidi berkata, keputusan dibuat dengan pilihan dan persetujuan Dewan Negara Perak yang bersidang kelmarin, selaras Perkara 6 Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak Bahagian Kedua.

"Dengan ini diisytiharkan Sultan Nazrin Shah sebagai pengganti Sultan Perak dan segala jajahan takluknya dengan gelaran Sultan Nazrin Muizzuddin Shah Ibni Almarhum Sultan Azlan Muhibbudin Shah," katanya.

Memerintah dengan adil Sultan Nazrin kemudian mengangkat sumpah dengan bertitah mengaku memerintah Perak dan segala jajahan takluknya dengan adil mengikut hukum Allah.



Selepas itu, baginda menandatangani pengisytiharan sebagai Sultan Perak yang baharu diikuti teriakan 'Daulat Tuanku' sebanyak tiga kali.

Susulan itu, Mufti Tan Sri Harussani Zakaria membaca doa selamat agar Perak terus sejahtera dan makmur di bawah pemerintahan baginda.

Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, 58, kemudian melutut di depan keranda ayahandanya lalu mengucupnya buat kali terakhir sebelum meletakkan tangan kanan atas keranda sebagai isyarat supaya keranda diangkat dan diusung keluar untuk istiadat pemakaman.

Serentak itu, bedilan meriam sebanyak 86 das mengikut umur Almarhum dilepaskan oleh pasukan Bateri Rejimen Artileri Diraja. Bedilan bermula dari Sultan Perak meletakkan tangan sehingga jenazah diusung ke Makam Diraja bersebelahan Masjid Ubudiah.-BHO

Suara Politik
Belantan

Upacara pemakaman penuh istiadat.

Posted: 30 May 2014 11:14 AM PDT

Tuanku Bainun menyiram air mawar di pusara Almarhum Sultan Azlan di Makam Bukit Chandan, Kuala Kangsar, semalam.

Kuala Kangsar: Jenazah Almarhum Sultan Azlan Muhibbuddin Shah dimakamkan di Makam Diraja bersebelahan Masjid Ubudiah, Bukit Chandan, di sini semalam dengan mengikut istiadat Diraja Perak.

Hujan renyai sebaik majlis pemakaman selesai jam 6.40 petang semalam seperti turut menangisi pemergian Sultan berjiwa rakyat yang sangat disayangi rakyat jelata.
Majlis dihadiri balu baginda, Tuanku Bainun dan Sultan Nazrin Muizzuddin Shah serta Tuanku Zara Salim.

Yang turut berangkat, Raja Di-Hilir Perak, Raja Jaafar Raja Muda Musa dan isteri Raja Puan Muda, Raja Nor Mahani Raja Shahar Shah dan kerabat serta keluarga diraja Perak lain.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman turut mengiringi jenazah hingga ke Makam Diraja.

Yang turut hadir, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan isteri, Datin Seri Saripah Zulkifli.



Sebaik dimakamkan, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria membacakan talkin dan memimpin bacaan doa serta tahlil.

Sebelum itu, jenazah diusung oleh 40 orang menggunakan Siraja Diraja berwarna kuning yang mempunyai enam payung kecil di atasnya, diiringi 16 jejawat yang membawa payung diraja serta alunan nobat nafiri, sehingga ke Makam Diraja.

Dimakam selepas solat Asar Perjalanan jenazah sejauh kira-kira satu kilometer diiringi tembakan meriam sebanyak 86 das.

Jenazah disembahyangkan dan dimakamkan selepas solat Asar.

Ribuan rakyat jelata pelbagai bangsa, keturunan, usia dan agama turut menunggu di kiri dan kanan jalan sepanjang Siraja Diraja diusung ke perhentian terakhir di Makam Diraja.

Terdahulu, Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdul Halim Mu'dzam Shah dan Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hamimah, menjadi ketua negara utama, hadir bagi memberikan penghormatan terakhir, selain sultan dan raja Melayu lain.

Sultan Brunei Darussalam, Sultan Hassanal Bolkiah pula antara ketua kerajaan negara asing yang hadir, selain wakil Kerajaan Singapura, Dr Vivien Balakrishnan serta Duta Kemboja, Puteri Norodom Arunrasmy serta beberapa perwakilan asing.

Kira-kira jam 8.55 pagi, Sultan Nazrin Shah dan Tuanku Zara Salim masuk ke Balairong Seri bersama rombongan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, yang kembali ke sebentar dari China bagi memberi penghormatan terakhir terhadap Almarhum.

Rakyat jelata beri penghormatan terakhir

Najib dan Rosmah kemudian berbual seketika dengan Raja Nazrin dan Tuanku Zara sebelum beredar kira-kira lima minit kemudian.

Balairong Seri kemudian dibuka kepada rakyat jelata untuk penghormatan terakhir bermula pada jam 9.05 dengan ada daripada mereka yang hadir seawal jam 8 pagi.

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, adalah Raja terawal tiba jam 10.40 pagi. Beberapa orang kenamaan turut hadir, termasuk menteri dan timbalan menteri, tokoh korporat, pegawai kanan Kerajaan Persekutuan dan negeri serta pemimpin politik kerajaan dan pembangkang.

Sehingga jam 1 tengah hari, orang ramai masih berpusu-pusu ke Istana Iskandariah walaupun waktu untuk rakyat jelata sepatutnya berakhir pada jam 11.30 pagi.

Malah, pihak istana membenarkan rakyat yang datang tanpa pakaian ditetapkan iaitu serba gelap, hadir memberikan penghormatan selaras dengan kedudukan kesultanan Perak yang mesra dan berjiwa rakyat.

Sultan Nazrin yang kelihatan sebak kelihatan sabar menunggu di sisi jenazah ayahandanya bagi bersalam dengan mereka yang hadir atau kedudukan mereka.

Muhyiddin pula tiba jam 1.30 petang diiringi Zambry. Beliau berada di Istana Iskandariah sehingga istiadat pengisytiharan Sultan Perak yang baharu serta jenazah Almarhum disembahyangkan.

Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah dan Sultanah Kalsom; Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Muhriz Tuan Munawir dan Tuanku Ampuan Besar, Tuanku Aishah Rohani Tengku Besar Mahmud; Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Jamalullail dan Raja Perempuan Perlis Tuanku Fauziah Tengku Abdul Rashid; Sultan Kelantan, Sultan Muhammad Ke-V serta Sultanah Johor, Sultanah Zarith Sofia antara Raja yang menziarahi jenazah Almarhum.

Yang turut sama, Yang di-Pertua Negeri Melaka, Tun Khalil Yaakob; Yang di-Pertua Negeri Sabah, Tun Juhar Mahiruddin dan Yang di-Pertua Negeri Sarawak, Tun Abdul Taib Mahmud. -BHO

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 30 May 2014 11:53 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Mah sertai Kabinet jika menang PRK Teluk Intan | Astro Awani

Posted: 30 May 2014 01:00 AM PDT


BEIJING: Jawatan dalam Kabinet menanti Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong jika beliau memenangi pilihan raya kecil Parlimen Teluk Intan pada Sabtu ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata beliau bersedia melakukan komitmen itu di sini.

"Saya boleh membuat komitmen itu di sini. Jika Datuk Mah memenangi pilihan raya kecil Teluk Intan, maka sebagai Presiden Gerakan, beliau akan dilantik menganggotai Kabinet," katanya kepada wartawan Malaysia yang membuat liputan lawatan enam hari beliau ke China, pada Khamis.

Beliau berkata sebagai antara parti pengasas BN, sudah menjadi amalan untuk melantik Presiden Gerakan menganggotai Kabinet.

Ditanya kementerian mana yang akan ditawarkan kepada Mah, Najib berkata adalah terlalu awal untuk memutuskan perkara itu.

"Belum lagi... perkara itu akan diputuskan kemudian," katanya.

Mah, 53, anak watan Teluk Intan, pada mulanya bertanding kerusi Parlimen itu pada pilihan raya umum 1999 yang menyaksikan beliau menewaskan calon DAP N.Rajendran dengan majoriti 2,783 undi.

Bekas Ketua Pemuda Gerakan dan Pengerusi Gerakan Teluk Intan itu mengekalkan kerusi berkenaan pada pilihan raya umum 2004 namun tewas dalam tsunami politik pada 2008.

Dalam pilihan raya umum 2013, Mah gagal merampas kembali kerusi itu dan kali ini, beliau berdepan dalam pertembungan satu lawan satu dengan calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud.

Kali terakhir Gerakan memegang jawatan dalam Kabinet ialah menerusi bekas Presidennya, Tan Sri Koh Tsu Koon.





Sent from my iPhone

Keris 7 Lok: Kenapa @Dyanasmd Jumpa Musuh @LimKitSiang @RameshRaoAKS Dan Tony Tan Tengah Malam ??? #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 12:58 AM PDT


 

Woohoooo...

Agak aneh apabila melihat gambar di atas. Pertemuan rahsia antara Ramesh Rao dan Tony Tan bekas naib pengerusi DAP Kedah. Ini yang menimbulkan kemusykilan bagaimana mereka boleh bertemu di tengah malam?

Lokasi bertempat di Teluk Intan tanpa pengiring untuk Dyana. Apa yang mereka bincangkan? Berjumpa dengan dua orang musuh kepada Lim Kit Siang merupaka satu perkara yang tidak dijangka.

Selanjutnya baca :

http://keris7lok.blogspot.com/2014/05/kenapa-dyana-jumpa-rameshraoaks-dan.html?m=1


Sent from my iPhone

#PRKTelukIntan: PAS Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang - Dulu Tegar Pertahan Islam Sekarang Lemah Iman Angkara Kawan

Posted: 30 May 2014 12:53 AM PDT



PRK Teluk Intan: Pas keliru!

PADA 16 Mei 1972, Pas memecat Ahli Parlimennya dari Parit, Cikgu Hashim Gera atas sebab berjoget lambak dalam satu majlis di lobi Parlimen.

Masa zaman itu, Pas begitu tegar dalam hal berkait agama. Meski Cikgu Hashim mempertahan tindakannya pada masa di lobi Parlimen itu, juga hal joget secara umum sebagai sebuah tarian yang bersih di hadapan jawatankuasa disiplin, beliau langsung tidak diendahkan.

"Bila dia (perempuan joget) datang, saya lari. Bila saya datang, dia (perempuan joget) itu lari. Tidak berlaku sentuhan antara perempuan dan lelaki kerana saya datang dia lari, dia datang saya lari". Bagaimanapun Pas menolak penjelasan Cikgu Hashim dan dia tetap dipecat kerana dianggap mencemar agama dan memalukan Pas sebagai sebuah parti politik yang sepatutnya mencerminkan sebuah jemaah Islam yang sempurna.

Hari ini, isu seperti Cikgu Hashim sudah tidak kedengaran lagi. Malah lebih ketara dan terbaharu semasa kempen pilihan raya di Bukit Gelugor dan menyusul menjelang pengundian kerusi Parlimen Teluk Intan Sabtu ini, kefahaman pemimpin Pas terhadap makna joget sudah berubah. Kalau UMNO datang, Pas lari. Kalau DAP datang, anehnya, tidak pula Pas lari. Lari tidak, bahkan semakin diraikan pula.

Sudah terang lagi bersuluh. Jelas sekali Pas menikus apabila berdepan dengan DAP. Di Bukit Gelugor tempoh hari, Pas sanggup korbankan orangnya sendiri, Mohamed Nabi Bux Mohd. Nabi Abd. Sathar yang menjadi calon bebas untuk memperjuangkan 'ideologi' parti itu menentang calon DAP. Tetapi oleh kerana menjaga hati DAP, Mohamed Nabi Bux tidak diperakui pula sebagai ahli Pas walaupun dia bertegas mengatakan dia ahli Pas Gombak yang sah dan sijil keanggotaannya bukan palsu.

Itulah gelagat Pas. Sanggup meminggirkan ahli sendiri demi DAP. Apabila Pas berdepan dengan UMNO, macam musuh pula dibuatnya ke atas parti itu. Bak parti berlainan agama pula UMNO itu. Kalau lalu ular dan UMNO depan mata agaknya, tentu sekali UMNO akan ditalanya dulu.

Pas pada masa-masa lepas tidak sama seperti hari ini. Pas semakin liberal dalam banyak hal mengenai hukum agama. Pas mula pandai 'melacur' dalam politik dan berkiblat kepada permainan real politik. Pas sanggup berpeluk, bercium dan bersentuhan dengan DAP.

Sebab itu mungkin ada rasionalnya apabila Mohamed Nabi Bux menyifatkan dua pemimpin tertinggi Pas sedia ada umpama 'talam dua muka' berikutan tindakan mereka yang memutar-belit prinsip perjuangan Pas yang umum maklum diperjuangkan sejak lama dahulu.

"Apabila di depan pengundi Melayu, dia cakap itu adalah perjuangan Pas tetapi di depan kaum Cina malu-malu apabila bercakap pasal itu," katanya.

Pas harus sedar mengenai agenda sebenar parti untuk memperjuangkan ideologinya dan tidak bercakap atas dasar politik semata-mata.

Menjelang Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan Sabtu ini, sememangnya ramai hairan mengapa Pas begitu teruja sehingga bersungguh-sungguh hendak memenangkan calon DAP di situ.

Sudahlah calon DAP itu secara terbuka menentang keras ideologi perjuangan Pas, tambah pelik lagi, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap DAP berjasa besar sehingga menjadikan itu sebab utama mengapa partinya mengerah seluruh jentera untuk membantu calon DAP.

Sampai begitu sekali ucapan Abdul Hadi. Bukan sahaja Abdul Hadi tetapi ustaz dalam kalangan Pas pun beria-ia mahu memberi kemenangan kepada DAP. Malahan jaminan itu disuarakan pula jentera Pas yang menaruh keyakinan dapat meraih undi orang Melayu untuk DAP. Ini disasarkan di kawasan majoriti Melayu antaranya Kampung Changkat Jong dan Kampung Melayu. Apa sudah jadi Pas?

Ciri-ciri calon DAP di Teluk Intan amat jelas bertentangan dengan apa yang diagung-agungkan oleh Pas selama ini. Calon DAP tersebut secara jelas dan sedar, menolak ideologi Islam Pas.

Di manakah prinsip muslimat Pas! Tergadai prinsip disebabkan politik sempit parti. Muhasabah dirilah Pas. Jangan ada perasaan ujub (bangga dan sombong diri), kelak Allah SWT akan membayar tunai atas sikap dan tingkah laku kamu.

Di mana ustaz Pas? Apakah sanggup membiarkan perkara ini berleluasa? Anda yang lebih tahu hukum-hakam. Janganlah menjadi bisu melihat kemungkaran berlaku di bawah tanggungjawab ustaz sendiri.

Kuman di seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampakkah? Janganlah memberi komen berpilih. Tentang UMNO, cepat sahaja anda jatuhi hukum. Tetapi apabila ahli sendiri buat salah, membisu seribu bahasa. Bukankah itu dinamakan Assabiyyah!

Beberapa pemimpin DAP sebelum ini termasuk Naib Pengerusi DAP, Tan Kok Wai, Tony Pua dan lain-lain telah mencabar Pas supaya keluar dari pakatan pembangkang jika masih berkeras hendak bentangkan usul berkenaan di Parlimen. Dengan apa yang telah dan sedang berlaku di PRK Teluk Intan, ia telah menjawab persoalan dalam artikel saya sebelum ini "Jantankah Pas?"

Pas bersikap pilih kasih tidak bertempat kepada orang UMNO berbanding kepada sekutunya, DAP dan PKR. Sebab itu mengikut kajian yang telah dibuat serta maklum balas yang diperoleh, calon BN diyakini mempunyai harapan cerah di Teluk Intan. Sekurang-kurangnya dengan majoriti yang kecil.

Undi Melayu dijangka solid kepada BN. Juga sekitar 70 hingga 75% undi Melayu akan terarah ke BN. Begitu juga undi kaum India sekitar 80% akan ke BN. Akhirnya, mengikut perkiraan tersebut, hanya 15% diperlukan oleh BN daripada kaum Cina.

Percayalah, selepas PRK Teluk Intan ini nasib calon DAP akan menimpa sama seperti apa yang berlaku kepada aktivis Tunku Aziz. Diketepikan dan dipinggirkan, bak kata pepatah, 'habis madu, sepah dibuang'.

DATUK Ahmad Faris Abdul Halim ialah penganalisis isu-isu semasa


Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Rencana/20140530/re_03/PRK-Teluk-Intan-Pas-keliru#ixzz33BQIcmLp 
© Utusan Melayu (M) Bhd 
Sent from my iPhone

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 30 May 2014 11:20 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


KERANA KECEWA, DAP TUDUH INDIA PARIA

Posted: 30 May 2014 10:23 PM PDT




TERBUKTI PENGUNDI PAS FAHAM SIGNAL PRESIDEN, 50% AHLI PAS TAK KELUAR MENGUNDI, MEREKA BOIKOT DYANA

Posted: 30 May 2014 09:15 PM PDT

HANYA BEBERAPA KERAT PAS ADA, YANG LAIN DAH BOIKOT

DI KEM PAS. KATANYA  LELAKI SEMUA DAH BALIK BOIKOT, TUTUP PINTU
SENYUM DALAM DUKA, SENYUM DALAM KETAKUTAN
PONDOK PAS SUNYI SEPI, PRESIDEN SESAK NAFAS DI ISTANBUL, SEMASA PRK KAJANG, PRESIDEN PAS KE VIETNAME, SUDAH DUA KALI BOIKOT
BLOGGER HEBAT MENGESAHKAN PAS BOIKOT PRK TELOK INTAN, IKUT SIGNAL PRESIDEN PAS

Pengundi PAS tegar di PDM Cicely tidak keluar mengundi tanda protes. Jentera PAS Cicely tidak aktif, hampir-hampir kosong dan ditutup. Hanya 5-6 orang tegar memegang payung. Itu pun orang luar.

Hampir 50% pengundi melayu penyokong tegar PAS. Ramai yg membawa diri keluar kawasan dan ddk di rumah kunci pintu pagar

HADI SESAK NAPAS DI ISKETAMBUL WEH...

Posted: 30 May 2014 07:31 PM PDT

Sumber: Utusan Malaysia Sabtu 31 Mei 2014 ms 10
Banyak-banyak istighfar yer. Mat Sabu mu jangang dok perasang lebih. Hadi hidup lagi untuk melihak kerajaang perpaduang UMNO-PAS.

Mu nok sokong DAP ko, nok sokong Anuor ko mu punya pase. Hudud tetap jalan(g)...

ARAHAN PAGI, AHLI PAS BERSAMA MB PERAK TANDA SOKONGAN

Posted: 30 May 2014 05:32 PM PDT


Kemesraan Tuan Razman Zakaria Pesuruhjaya PAS Negeri Perak bergandingan dengan YAB Menteri Besar Perak memberi signal kepada umat Islam di Perak supaya bersatu menjunjung syariah Islam termasuklah menolak penentang Hukum Hudud di negeri Perak.










TEKTIK DAP, EDAR VERSI KEDUA SURAT TERBUKA DYANA UNTUK PENGUNDI MELAYU SAHAJA

Posted: 30 May 2014 06:34 AM PDT

Layan Parody : Tanya Dyana, Kit Siang Jawab #inipuppetlah

Posted: 30 May 2014 04:33 AM PDT

Parody untuk PRK Teluk Intan.



Tanya Dyana, Kit Siang yang jawab.


Tak percaya? Jom tengok video 'sebenar'.


*'Hebat' betul calon DAP kali ni..... #inipuppetlah

PAS Mula Percaya Cakap Bomoh? @khairykj #BN4tlkintan

Posted: 30 May 2014 03:28 AM PDT

Harakah versi online membuat kejutan apabila menyiarkan artikel mengenai Raja Bomoh.


Jika tak percaya, boleh ke sini : http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/95-terbaik-dari-blog/28210-kalah-piala-thomas-sebab-khairy-bodoh-kata-raja-bomoh-video

Kalau perkara pokok seperti AKIDAH (mempercayai perkara syirik) pun PAS langgar, tak hairanlah PAS menyokong penuh calon seperti ini.


*Makin hanyut PAS sejak gabung dengan DAP.....

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 30 May 2014 11:15 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Pengundi BN Makin Ramai Penuhi PDM Untuk Mengundi #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 11:00 PM PDT


Pajero PAS Langgar Orang Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 10:45 PM PDT






Pajero milik PAS telah melanggar seorang penunggang motorsikal di Batu 9, Simpang Tiga Jalan Bidor-Teluk Intan. Lakonan terbaru PAS untuk PRKTelukIntan? (baca lanjut).

Petugas BN Di Sekolah Rendah St Anthony Sungai Nibong Dikepung Jentera DAP #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 10:32 PM PDT



Hanya ada 3 orang sahaja jentera BN di Sekolah Rendah St Anthony berbanding 60 orang jentera DAP. Jentera DAP sudah mula mempermainkan dan membuat tindakan provokasi kepada jentera BN. Diharap BN dapat menghantar bantuan jentera segera ke sana.

Muslimah PAS Ini Bakal Jadi Calon DAP Macam Dyana Pada PRU14 #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 10:00 PM PDT


Mereka tidak kenal siapa sebenarnya parti DAP? Apa itu DAP? Ada agenda DAP? Membuta tuli mengangkat bendera DAP tanpa tahu asal usul. Mereka ini bakal dijadikan "kuda taruhan" untuk DAP dapatkan kuasa pada PRU14. 

Lepas dapat kuasa, DAP tidak akan gunakan mereka lagi. Masa itu mereka menangis air mata darah sekalipun tiada berguna lagi. Semua sudah terlambat pada waktu tersebut. 

Rugi mereka tidak mengkaji dengan betul siapa sebenarnya DAP. Kajilah dan orang Islam akan berjumpa dengan perkara yang sebenar. 


Bukti Pengundi India Undi BN Dan Tolak DAP Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 09:30 PM PDT


Mah Siew Kong Buang Undi Di SMK Sultan Abdul Aziz, Dyana Mengundi Di Mana? #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:55 PM PDT





: Datuk Mah Siew Keong tiba di SMK Sultan Abdul Aziz tadi untuk membuang undi. Sebagai orang Teluk Intan, Mah Siew Kong menunaikan tanggungjawabnya sebagai pengundi. Dyana mengundi di mana? 

Dyana bukan orang Teluk Intan. Calon yang diimport untuk menjadi proksi Kit Siang di Teluk Intan. Dyana hanya pergi dan meninjau sahaja tempat pengundian. Inikah yang rakyat Teluk Intan mahu?


Pesanan Ustaz Zain Minda Pondok Untuk Pengundi Islam Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:28 PM PDT





Kantoi Lagi, Gambar Ini Bukti DAP Sudah Kena Tipu Dengan Dyana #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:00 PM PDT




Blog aboudiabydoo mendedahkan satu lagi gambar calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd. Daud terlibat dalam program Pertubuhan Bumiputera Perkasa (Perkasa).

"Dyana dalam kenyataan akhbarnya bertarikh 27 Mei 2014 menyatakan yang dia turut mendaftarkan ahli baru Perkasa di Majlis Pendaftaran Ahli baru pada 21 Oktober 2008 kerana membantu emaknya.

"Dalam kenyataan akhbarnya, dia menegaskan seolah-olah itulah satu-satunya dia pergi ke majlis Perkasa. Mana-mana pendengar yang munasabah akan membuat kesimpulan itu selepas mendengar penjelasannya. Kenyataan emaknya kemudian juga memberikan gambaran yang sama.

"Tapi lihat gambar-gambar di bawah yang diambil pada tahun berikutnya, iaitu tahun 2009," kata blogger itu. (baca seterusnya)

Surat Rayuan Terakhir Dyana Kepada Pengundi Melayu #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 07:30 PM PDT

Bacalah : Sebelum Dyana, Sudah Ada Orang Melayu Yang Dipergunakan DAP #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 07:00 PM PDT



Baca perenggan 47, itu adalah semangat orang PAS pada zaman dahulu. Kini PAS sudah rasa tidak mengapa bila ada desakan yang lebih hebat berlaku pada agama Islam. Malah boleh berpeluk tubuh melihat anak gadis Melayu dipergunakan oleh DAP untuk Teluk Intan. Pengundi Teluk Intan perlu baca pendedahan serius ini (baca lagi). Ini sebab besar dan rasional mengapa umat Melayu Teluk Intan wajib menolak calon proksi DAP di Teluk Intan.

Red Bean Army Sedang Sebarkan Fitnah Untuk Kenakan Jentera BN #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 06:42 PM PDT

Punca Kenapa Ramai Orang PAS Mahu Berpaling Tadah Undi BN #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 06:30 PM PDT


Mah Siew Kong Sedang Mendahului Undian Pada Awal Pagi #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 06:00 PM PDT


Pengundi BN Mula Keluar Beramai Ramai Di Changkat Jong #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 05:30 PM PDT


Ini Sebabnya Ahli Ahli PAS Beratur Panjang Mengundi BN Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 05:00 PM PDT


Petugas DAP Panggil Pengundi India Sebagai Paria #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 10:14 AM PDT


Nga Kor Ming Terseliuh Kaki Selepas Gagal Tendang Risalah BN #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 09:00 AM PDT





Teluk Intan – Perbuatan Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming menendang risalah Barisan Nasional (BN) dalam satu ceramah di sini baru-baru ini, adalah memalukan, kata Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Menteri Besar itu berkata tindakan Nga tidak mencerminkan sikap seorang ahli politik yang berhemah, walaupun memegang jawatan tinggi dalam parti di peringkat negeri.

"Amat malang apabila dibuat (aksi menendang risalah BN), dia terjatuh sendiri dan orang dapat saksikan. Waktu ini, mungkin masing-masing bercakap penuh emosi.

" Tetapi perlakuan dan watak sangat penting kerana ia menggambarkan pemikiran dan peribadi yang sebenar," katanya selepas menghadiri majlis jamuan rakyat di Masjid Sultan Idris II di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming yang cedera di buku lali selepas gagal dalam aksi 'kung fu' untuk menendang risalah yang mempromosikan calon BN Datuk Mah Siew Keong bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, pada Isnin lepas.

Susulan insiden itu, Nga dilaporkan menerima rawatan di Hospital Teluk Intan.
 
Zambry menegaskan BN tidak sekali-kali mengajar anggota partinya bersikap biadap sehingga hilang pertimbangan seperti itu.

"Saya nak suarakan di sini untuk rakyat fikirkan. Apakah bentuk dan jenis ahli politik seperti ini yang kita perlukan untuk masa depan negara kita," katanya.
 
PRK Teluk Intan esok menyaksikan Mah berdepan calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud.- sumber suaratv

Belum Pun Jadi Wakil Rakyat Sudah Berlagak Macam Diva #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:30 AM PDT


Dyana Kutuk Muka Makcik Ini Buruk Kat Kedai Makan Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 08:00 AM PDT


Jangan Beri Undi Kepada Kit Siang Esok Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 07:37 AM PDT


Siti Nurhaliza Pula Difitnah Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 05:51 AM PDT




Ini gambar Siti Nurhaliza bukan Dyana Sofya. 

Anwar Ibrahim Kata Orang Cina Bodoh Di #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 05:30 AM PDT


Pilihanraya Kecil Di Perlis Pula Selepas #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 03:30 AM PDT


Chang Ming Kai (ADUN PKR Indera Kayangan) nampaknya sudah mula berpaling tadah menyokong BN di Perlis. Dalam satu majlis pemberian pingat untuk SUKMA Perlis, Chang Ming Kai hadir untuk mengalungkan pingat kepada atlet yang menang dalam SUKMA. 

Ini bermakna Chang Min Kai sudah pula membelot PKR dan menunjukkan niat untuk bersama sama dengan BN. Apakah selepas ini pilihan raya kecil akan diadakan di Perlis berikutan tindakan Chang Ming Kai ini?


CheGu Bard Boikot Kempen DAP Di Teluk Intan #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 02:30 AM PDT


Mesej Terakhir Mah Siew Kong Buat Pengundi #PRKTelukIntan

Posted: 30 May 2014 01:30 AM PDT


Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan