Barisan Nasional

Dicatat oleh Admin | | Posted On Jumaat, 9 Ogos 2013 at 1:13 PTG

sumber :-

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 09 Aug 2013 01:04 PM PDT

THE FLYING KICK


JOM TENGOK HUJAH PECACAI PAKATAN YANG GAGAL BERFIKIR DENGAN OTAKNYA!!!

Posted: 08 Aug 2013 08:30 PM PDT

BETUL-BETUL TELUNJUK MENCUCUK MATA, BAYANGKANLAH KALAU GUAN ENG BERSTATUS BUMIPUTERA!!!

Posted: 08 Aug 2013 06:20 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 09 Aug 2013 11:05 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Hot ! Tun M sindir berapi ulas buku Kuan Yew

Posted: 09 Aug 2013 03:58 AM PDT




 "Dia seorang lelaki berusia 90 tahun. Kita (perlu) memberi elaun kepadanya, (hanya) seperti orang-orang yang memberi elaun kepada saya," katanya Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai negarawan Singapura Lee Kuan Yew.

Bekas Perdana Menteri berusia 88 tahun itu berkata demikian ketika mengulas buku terbaru Lee bertajuk 'One Man's View of the World' yang dilancarkan di republik itu, Selasa lepas.

Antara lain, buku itu memetik bekas Perdana Menteri Singapura itu sebagai berkata: "Dasar-dasar berasaskan kaum di Malaysia meletakkan negara itu dalam keadaan yang tidak menguntungkan dan ia secara sukarela mengecutkan golongan berbakat.

"Mengulas lanjut, Dr Mahathir berkata: "Dia berhak untuk memberikan pendapat kerana ada kebebasan bersuara terutamanya di Singapura.

"Bekas perdana menteri itu berkata demikian ketika ditemui pemberita pada majlis rumah terbuka Aidilfitri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Jemaah Menteri di Seri Perdana di sini hari ini.Dalam buku setebal 400 halaman itu, Lee berkongsi pandangan beliau antara lain mengenai politik antarabangsam ekonomi global dan perubahan iklim.

Sementara itu, Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata terdapat faktor-faktor lain yang menyumbang kepada penghijrahan bakat intelektual seperti mencari pendapatan yang lebih baik, persekitaran kerja, infrakstruktur dan jaminan yang lebih baik.

Timbalannya Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata Malaysia tidah mahu mana-mana satu bangsa lebih domain daripada yang lain bagi memelihara keharmonian.

Sementara itu, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau tidak bersetuju dengan pandangan Lee bahawa ia adalah mustahil bagi Najib memenangi semula hati pengundi Cina dan India tanpa kehilangan undi dari orang Melayu.

"Saya mempertikaikan hipotesis beliau. Jika Najib dapat menyelesaikan masalah penduduk luar bandar seperti pekerja estet, saya yakin beliau akan mendapat sokongan kaum Cina, India dan Melayu," katanya pada majlis rumah terbuka Aidilfitri anjuran Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) di Shah Alam, dekat sini.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 09 Aug 2013 03:33 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Aidil Fitri yang sangat memilukan

Posted: 08 Aug 2013 10:04 PM PDT


Menangis membaca kisah ini.

Semoga kita sentiasa insaf akan nasib orang lain yang kurang bernasib baik ketika kita sedang bergembira menyambut Hari Raya.

Sila baca kisah pilu di pagi Aidil Fitri yang berlaku ....


... di India.

எனக்கு செக்ஸ் மோகம் ஆரம்பித்த காலகட்டங்கள், பார்க்கும் பெண்ணோடெல்லாம் படுக்க வேண்டும்போன்ற எண்ணங்கள், உறவுகள் வயதுகள் வரைமுரையின்றி கனவுகள், மோகங்கள் என்று வாழ்ந்து திரிந்த காலம் அது, இப்போது அன்பான மனைவி, ஆசையான குழந்தைகள் என்று வாழ்ந்து கொண்டிருந்தாலும், அந்த காலத்து அனுபவங்களை அசைபோடுகையில் சுகமாகத் தான் இருக்கிறது, அந்த நினைவுகளில் பூல் எழும்பத்தான்  . இது சுமார் பத்தாண்டுகளுக்கு முன் நடந்த அனுபவம், முதன் முதலாக கையடிக்காமல் சுண்ணித்தண்ணியை பீயச்சிய அனுபவம். ஆங்கிலத்தில் சொல்வதானால், .பக்கத்து வீட்டிற்கு யாரோ ஐயர் வீட்டுக்காரங்க குடி வந்திருக்காங்க என்று அம்மா கூறியபோது, அவ்வளவு சுவாரஸ்யம் காட்டவில்லை, ஆனால் விசாலம் மாமி எங்க வீட்டுக்குள் பிறை குத்த மோர் வாங்க நுழைந்த போது, நான் அசந்து விட்டேன். அவர்கள் புடவை கட்டியிருந்த நேர்த்தி முலை, இடுப்பு, குண்டி, என்று முக்கியமான அங்க அவயங்களை எடுப்பாக காட்டியது. பளிங்குபோன்ற அவளது இடுப்பு பகுதி, தொப்புள் தெரிந்தும் தெரியாமலும் காட்சி யளித்த விதம், லேசாக தெரிந்த முலைகள் என்று முதல்

Isy isy ... sedih mengenangkan mereka yang tidak senonoh dan kejam pada diri sendiri.

Kesian ...baca terjemahan di SINI.


Begitu juga kaum yang bertambah hilang kesopanan dan kebudayaan. Baca di SINI.

Maaf ... :-)

Selamat Hari Raya Aidil Fitri.

bumiyang

Posted: 09 Aug 2013 03:19 AM PDT

bumiyang


Lajim Ukin Bakal Kehilangan Kerusi?

Posted: 08 Aug 2013 04:55 PM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 09 Aug 2013 01:14 AM PDT

Taipingmali (tm)


Laporan Polis dibuat terhadap Facebooker Alan Tang oleh Pemuda Umno Labis

Posted: 08 Aug 2013 10:15 PM PDT


Alan Tang seorang pengguna facebook telah menyiarkan beberapa keping gambar dalam akaunnya yang telah menghina perayaan adil fitri dengan mengajak orang islam makan ketupat dan lemang dengan kepala babi bakar.

Dalam satu entry lain Alan Tang juga menyiarkan gambar yang mempunyai perkataan lucah ditujukan kepada orang Melayu mengenai peristiwa 13 Mei 1969.

Oleh itu hari ini satu repot polis dibuat terhadap pengguna facebook bernama Alan tang yang menghina melayu islam . Laporan atau repot polis di balai polis Labis, Pontian Johor pada jam 9.40 pagi tadi bersamaan pada 9hb Aug 2013.

LEMANG KATAK ,LEMANG ULAR

Posted: 08 Aug 2013 09:58 PM PDT


Berhati-hati apabila membeli lemang, bukan sahaja katak boleh menyorok tetapi pernah berlaku ular kapak masuk ke dalam buluh yang sudah siap di masukkan daun pisang. Ini berlaku kerana kelalaian atau sikap tidak berhati-hati, al maklumlah lemang yang hendak dibakar bukan nya sedikit...

Membeli lemang yang dijual di tepi jalan banyak risiko dan kemungkinannya. pertama ialah lemang mentah, kedua lemang kurang santan dan ketiga haiwan-haiwan kecil yang suka mencari tempat sejuk untuk tidur seperti katak atau ular dan lain-lain....

Awat Laaa Pak Lah lagutu?

Posted: 08 Aug 2013 08:37 PM PDT

Bridget Welsh Ph.D , Associate Professor in political science at Singapore management university dan associate professor at southeast asia study at john hopkins university telah mencetuskan satu lagi gangguan baru terhadap politik Malaysia.

Terbaru ialah tulisan dalam buku "Awakening" kisah politik Abdulah Ahmad Badawi yang banyak menghentam kerajaan dan juga Tun Mahathir.

Lebih menarik perhatian ialah pada pelancaran buku tersebut turut dihadiri oleh anak Abang Nod, Nurul Izzah anak didik Bridget Welsh di John Hopkins. Pelancaran buku "kebangkitan" tersebut telah dibuat di Singapura baru-baru ini.

Tun Mahathir yang menjadi 'bahan' dalam buku tersebut berkata dia akan study buku tersebut dan akan menjawab dalam masa terdekat kritikan Pak Lah.

"Pak Lah nak bangkit pi mana? Dok diam-diam sudah lah."

Bersambung/.....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PKR pun ramai Syiah

Posted: 08 Aug 2013 07:23 PM PDT


Apabila Pejabat Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Perak telah bertindak menangkap dua individu Syiah dari Taiping dua hari lepas telah memberi kesan bukan sahaja kepada Pas tetapi Pkr juga panas punggung.

Penceramah Wan Ji dan penulis lirik "Awan Nano" dan beberapa individu lain atas nama NGO telah membantah penahanan tersebut kononnya ia dibuat secara melulu.

Wahai Abang Nod adakah kamu juga Syiah ? Taiping mali pernah mendedahkan bahawa Syiah semakin kuat dan berani di Taiping dan mendedahkan bahawa terdapat dua lokasi kegiatan mereka, pertama di sebuah kampung di jalan Klian Pauh dan satu lagi di premis perniagaan berhampiran Perodua Kamunting.

Sebuah klinik Homopati di Medan Kamunting juga dikesan menjadi pusat penyebaran fahaman tersebut dan seorang wanita bergelar doktor telah ditahan. Wanita tersebut adalah anak bekas Mejar Kagat yang berasal dari Kelantan.

Setakat ini baru dua ditahan, ramai lagi mungkin sedang bersembunyi.

Blog Pena Menang ada butiran selanjutnya.

http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/08/adun-pkr-seberang-jaya-selar-tindakan.html
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Perginya pejuang Umno dimalam Jumaat ( Allah bersama Umno)

Posted: 08 Aug 2013 05:01 PM PDT

Makluman: Allahyarhamah Puan Norliza bt. Ahmad (Ketua Wanita UMNO Bahagian Kapar yg juga mantan ADUN Selat Klang) telah kembali ke rahmatulah pd 1 Syawal jam 1030 mlm...Jenazah akan di kebumikan sebelum solat Jumaat.AL-FATIHAH
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

sekupangdua

Posted: 08 Aug 2013 11:28 PM PDT

sekupangdua


MEMANG ANEH DAN PELIK, BEGINILAH KALAU NEGARA MUNDUR (GAMBAR)

Posted: 08 Aug 2013 08:41 PM PDT


Kali nie Sekupang nak bagi semua tengok bagaimana negara yang miskin oleh negara yang tidak aman dan juga yang bangkit dari peprangan serta pergolakan, lihat lah gambar-gambar nie hotel tu... bagaimana mereka merintih untuk menjadikan negara kembali pulih, tiada negara yang aman dan bertambah makmur selepas dari pembrontakan, digulingkan, rampasan kuasa dan sebagainya... 

hotel nie

inilah gambaran yang boleh kita bayangkan betapa negara makin hancur selepas hasil rampasan kuasa atau kerajaan digulingkan sebaliknya yang lebih menyedihkan negara seperti di kenya, somalia, dan beberapa negara di Afrika selatan yang cuba bangun dari kejatuhan negara mereka, lihat sendiri bagaimana gambar seperti yang teman paparkan, lu orang nilai sendiri... korang sanggup ker nak sewa atau guna perkhidmatan macam nie... 
Sanggup ker duduk hotel macam nie



Kedai gunting... Saloon...
apa sanggup bagi kepala kat dia orang...

Bar... boleh gitu?



nak book pekerja wanita, setia menunggu

kedai tayar... dan salon

kedai Musik...
lagu bentuk tape dan CD

yang terkini...

Salon Gunting Rambut

style apa mau?

kedai jahit...

kedai gambar

kedai Elektrik

The Unspinners

Posted: 08 Aug 2013 11:22 PM PDT

The Unspinners


Tiada lagikah Cina M'sia yang sopan?

Posted: 08 Aug 2013 09:41 PM PDT

Buku Pak Lah diterbit SUARAM, Nurul lancar di S'pura?

Posted: 08 Aug 2013 12:37 AM PDT

Belantan

Posted: 08 Aug 2013 11:21 PM PDT

Belantan


Pandangan Kuan Yew sempit, lapuk?

Posted: 08 Aug 2013 01:28 AM PDT


Pandangan bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew mengenai dasar-dasar berasaskan kaum di negara ini yang didakwa tidak menguntungkan Malaysia disifatkan sebagai satu pandangan lapuk dan sempit.

Timbalan Pengerusi Majlis Profesor Negara, Prof. Datuk Dr. Shamsul Amri Baharuddin berkata, Kuan Yew harus sedar bahawa beliau hanya mentadbir sebuah negara yang kecil iaitu tiga juta penduduk berbanding Malaysia yang mempunyai kira-kira 29 juta penduduk.

''Mana boleh hendak bandingkan Singapura dengan Malaysia, beliau tadbir Singapura yang hanya memiliki tiga juta penduduk dengan sistem meritokrasi.

''Selain itu, kita faham pandangan tersebut berdasarkan pengalaman di Singapura iaitu satu kaum mendominasi negara terbabit, tidak sama seperti Malaysia yang mempunyai keseimbangan antara Melayu dengan bukan Melayu,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Namun katanya, pandangan itu penting bagi Malaysia kerana memberi peringatan kepada rakyat negara ini supaya berhati-hati dalam melaksanakan perundingan dan tolak ansur antara kaum di Malaysia.

Semalam Bernama melaporkan Kuan Yew berkata, dasar-dasar berasaskan kaum di Malaysia meletakkan negara dalam keadaan yang tidak menguntungkan.


Dalam petikan buku terbaru dilancarkan bertajuk One Man's View of the World di Istana di Singapura, Lee berkata: "Ia adalah secara sukarela mengecutkan golongan berbakat yang diperlukan untuk membentuk masyarakat yang mengguna pakai bakat daripada semua kaum.''

Kuan Yew berkata, Malaysia juga bersedia untuk kehilangan bakat besar bagi mengekalkan dominasi sebuah kaum.

Sementara itu, Kluster Politik, Keselamatan dan Antarabangsa, Majlis Profesor Negara (MPN), Prof. Datuk Dr. Mohamed Mustafa Ishak berkata, dasar-dasar berasaskan kaum termasuk Dasar Ekonomi Baharu (DEB) yang dilaksanakan kerajaan adalah terbaik dalam pengagihan kekayaan secara saksama mengikut keperluan dan kedudukan rakyat di negara ini.

Katanya, rata-rata dasar yang diamalkan negara adalah bagi memberi keadilan kepada rakyat supaya tidak dipelopori oleh sesuatu kaum sahaja.

Mengambil contoh pelaksanaan DEB, Mohamed Mustafa berkata, pelaksanaan DEB adalah rentetan daripada satu tragedi hitam 13 Mei 1969 yang menunjukkan ketidakseimbangan sosio ekonomi dan pengagihan kekayaan antara kaum berlaku.

Dalam pada itu, beliau menambah, pelaksanaan DEB turut disokong sepenuhnya oleh Pemenang Anugerah Nobel (Ekonomi), Prof. Joseph Stiglitz dan berpendapat pelaksanaan itu memberi kestabilan politik, ekonomi dan sosial di negara ini.

''Kuan Yew bukan tidak faham tetapi beliau cuba tidak berpijak di bumi yang nyata dengan terus memperjuangkan dasar meritokrasi," katanya.

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 08 Aug 2013 11:13 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Iklan Raya YAB PM : Siapa Kata DS Najib Takde Iklan Raya. @najibrazak @tunfaisal @riorashid @dinturtle

Posted: 08 Aug 2013 07:14 PM PDT

Masa bulan ramadhan hari tu, beberapa blogger ada membangkitkan persoalan kenapa DS Najib tak buat iklan Hari Raya seperti yang beliau lakukan semasa Tahun Baru Cina.

Sebenarnya DS Najib ada buat, tetapi iklan / ucapan Selamat Hari Raya beliau terbit agak lewat. Mari kita sama-sama tonton dan share ucapan raya beliau.



Sehubungan dengan itu MyMassa setuju dengan artikel dalam blog 1peluru.
Perbandingan ini agak skeptikal jika mengharapkan DS Najib melaungkan sesuatu berasaskan bangsa pada perayaan berbentuk keagamaan. Sedangkan perutusan DS Najib pada Tahun Baru Cina lalu adalah perayaan berasaskan 'bangsa'.
Baca seterusnya di sini : http://www.1peluru.com/2013/08/pemilihanumno-pau13-beranikah-ds.html

Bagi MyMassa, ucapan Hari Raya YAB PM lebih menunjukkan sifat sebenar beliau iaitu seorang pemimpin yang bersederhana. Dalam hal ini, mungkin DS Najib boleh diletakkan di antara Tun Mahathir yang begitu aggresif dan juga Tun Abdullah yang sedikit pasif.

Kepada blogger-blogger lain yang sebelum ini ada bertanyakan pasal iklan Hari Raya YAB PM, mohon tonton video di atas dan disebarkan kepada rakan-rakan yang lain.

*Selamat Hari Raya Dato' Sri, maaf zahir dan batin.

Selamat Hari Raya dari MyMassa

Posted: 08 Aug 2013 06:00 AM PDT



*Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 08 Aug 2013 09:03 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PAK LAH GUNA BRIDGET WELSH ( AGEN CIA) BALUN TUN M.!

Posted: 08 Aug 2013 12:13 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 08 Aug 2013 03:25 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Kenderaan rasmi Agong kemalangan

Posted: 08 Aug 2013 09:00 AM PDT

IPOH - Kenderaan rasmi Yang di-Pertuan Agong yang sedang menghala ke utara terlibat kemalangan dengan kenderaan pengiringnya di Km368.9, Lebuhraya Utara Selatan berhampiran susur keluar Slim River, dekat sini.

Ketua Polis Daerah Tanjung Malim Supt Osman Nayan berkata bagaimanapun dalam kejadian kira-kira 11.30 pagi itu, hanya pemandu rasmi bersendirian dalam kereta Mercedes Benz itu.

"Kereta pengiring cuba mengelak daripada melanggar sebuah kereta lain yang tidak dipastikan nombor pendaftarannya apabila pemandunya memperlahankan kereta secara tiba-tiba.

"Oleh kerana jarak terlalu dekat pemandu kereta pengiring turut membrek sebelum dilanggar dari arah belakang oleh pemandu kereta rasmi Yang di-Pertuan Agong," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Katanya kejadian itu berlaku di laluan lurus dan permukaan jalan adalah kering dan berstruktur baik.

Beliau berkata kereta rasmi terbabit mengalami kerosakan di bahagian hadapan manakala kereta pengiring turut terjejas di bahagian belakang.

Pemandu kenderaan rasmi itu dan dua anggota pengiring terbabit tidak mengalami sebarang kecederaan, katanya. - Bernama

Dua pasangan kekasih dicekup 'projek' dalam kereta

Posted: 08 Aug 2013 07:31 AM PDT

KUALA LUMPUR - Kegiatan dua pasangan kekasih mencuri kenderaan dengan menggunakan alat mematikan sistem penggera kereta tidak bertahan lama apabila mereka diberkas kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah Brickfields, Superintendan Aida Abdul Hamid berkata, empat suspek yang berusia 31 hingga 36 tahun itu ditahan secara berasingan di sebuah kondominium di Jalan Kuchai Lama di sini pada pukul 9 pagi.

"Penahanan terhadap kumpulan suspek itu dibuat selepas polis menerima satu laporan berkaitan kes curi kenderaan di kawasan Petaling di sini.

"Polis yang melakukan intipan menemui kereta tersebut jenis Proton Waja yang dinaiki dua wanita di kawasan tempat letak kenderaan kondominium berkenaan," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields di sini semalam.

Menurut Aida, soal siasat lanjut, polis kemudian menyerbu sebuah rumah di situ dan menahan dua lelaki di dalamnya.

KJsT kecam JAIPK buat tangkapan ke atas Syiah

Posted: 08 Aug 2013 02:31 AM PDT

Sebuah perkumpulan yang dianggotai seniman, ahli politik dan aktivis hari ini menyelar penangkapan dua individu di Taiping, Perak kelmarin yang didakwa terlibat dengan Syiah, hanya kerana menyimpan bahan berkaitan ajaran itu.

Komunite Seni Jalan Telawi (KsJT), sebuah perkumpulan bertunjangkan idea kebebasan dan demokratik berhujah, tindakan Jabatan Agama Islam Perak (JAIPK) itu jelas bertentangan dengan prinsip kebebasan menganut kepercayaan dalam Perlembagaan.

"KsJT juga mendesak JAIPK, jabatan-jabatan agama mahupun agensi penguatkuasaan tidak semberono membuat serbuan hanya kerana seseorang itu atau organisasi menyimpan bahan-bahan mengenai ajaran Syiah.

"Bukan sahaja serbuan sebegitu bersalahan dengan prinsip sebuah negara demokratik, liberal dan berperlembagaan malahan bercanggah dengan tatacara undang-undang di negara ini," kata mereka dalam kenyataan hari ini.

Kenyataan itu dikeluarkan oleh 13 pihak, termasuk exco kerajaan Pulau Pinang Dr Afif Bahardin (atas), anggota Dewan Undangan Negeri Batu Caves Amirudin Shari dan bekas setiausaha akhbar Datuk Seri Anwar Ibrahim, Khalid Jaafar.

Turut berkongsi bantahan, penulis lirik terkenal Budi Hekayat dan pendakwah bebas Wan Ji Hussin.

JAIPK kelmarin dalam serbuannya menahan Dr Nur Azah Abdul Halim, 41, di Medan Kamunting dan Mohammad Ridzuan Yusof, 51, di Kamunting Lama.

JAIPK merampas buku, cakera padat (CD) dan poster.

Mereka ditahan mengikut Seksyen 16, Enakmen Jenayah Perak 1992 kerana mengingkari fatwa mufti dengan memiliki buku dan dokumen berkaitan Syiah.

AsSajad pertikai tangkap menjelang raya

Sementara itu, kumpulan pro hak asasi AsSajad Movement pula berkata, kejadian terkini itu menunjukkan "gangguan berterusan" kerajaan terhadap komuniti Syiah di Malaysia.

"Malah, dengan bulan puasa sampai ke penghujungnya dan hari raya bakal tiba, masa tindakan itu diambil oleh pihak berkuasa sangat boleh dipertikaikan," kata setiausaha agungnya Hussin Sajjad.

Menurutnya lagi, keadaan itu membuatkan keluarga mangsa terpaksa bergelut menyelesaikan masalah berkaitan, termasuk kewangan dan mencari peguam yang semenangnya sukar diperoleh semasa musim perayaan.

Etika dan professionalisme pegawai JAIP sepatutnya dipertimbangkan dahulu sebelum menyerbu dan membuat tangkapan sebegitu, kata Hussin lagi.

'ROS, sila jumpa saya lepas raya!' - Guan Eng

Posted: 08 Aug 2013 01:01 AM PDT

DAP hari ini mencabar ketua Pendaftar Pertubuhan (ROS) Abdul Rahman Othman untuk bertemu dan berhujah dengan kepimpinan parti itu selepas hari raya ini.

Setiausaha agungnya Lim Guan Eng berkata, Abdul Rahman patut bertemu dengannya untuk menceritakan kenapa beliau lebih percaya pada "pembohongan tidak berasas daripada fakta yang disahkan firma perakaunan".

Dalam kenyataannya hari ini, Lim menyalahkan "pembohongan tidak berasas" New Straits Times dan Utusan Malaysia dan menggesa Abdul Rahman menjelaskan sebab DAP perlu menjalankan pemilihan baru.

Beliau juga menulis kepada Adul Rahman bagi mengadakan sebuah pertemuan.

"ROS sudah berulang kali bertindak tidak profesional, tidak beretika dan malah bertentangan dengan undang-undang dengan membuat kenyataan media tanpa fakta dan asas perundangan," katanya.

Penebat kilat runtuh, DAP mahu UMNO bayar pampasan kereta rosak

Posted: 08 Aug 2013 12:31 AM PDT

Pemilik kereta yang rosak akibat runtuhan penebat kilat di Menara Umno Pulau Pinang semasa ribut kencang pada 13 Jun lalu mendapati tiada tuntutan insurans dapat dibuat bagi menampung kos membaikinya.

Sehubungan itu, anggota Parlimen Tanjung daripada DAP Ng Wei Aik mendesak pemilik bangunan JKP Sdn Bhd untuk memberi pampasan kepada pemilik kereta.

JKP syarikat di bawah Kementerian Kewangan.

Ng berkata, beliau sudah menulis kepada ketua pegawai eksekutif (CEO) Adzmi Ariffin, berhubung keadaan kereta yang rosak akibat insiden itu.

Katanya, JKP tidak dapat mendakwa bangunan itu selamat sebelum diserang ribut kerana ia terbukti gagal menyerahkan laporan semakan struktur dan keselamatan pada 2011.

"Saya harap JKP sebagai pihak bertanggungjawab, jangan lepaskan tanggungjawab bagi menyediakan pampasan dan bantuan kemanusiaan kepada mangsa yang mengalami kerugian dan kerosakan harta benda," kata Ng.

Senarai Rumah Terbuka Aidilfitri 2013

Posted: 07 Aug 2013 11:58 PM PDT

Rumah Terbuka Istana Negara

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 11 pagi - 2 petang

Tempat : Istana Negara, Jalan Duta, Kuala Lumpur

Rumah Terbuka Perdana Menteri bersama Jemaah Menteri

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 10.30 pagi - 4 petang

Tempat : Kompleks Seri Perdana, Putrajaya

Rumah Terbuka Perdana Menteri selaku Ahli Parlimen Pekan

Tarikh : Sabtu 17 Ogos 2013

Masa : 10 pagi - 2 petang

Tempat : Taman Tasik Sultan Abu Bakar, Pekan, Pahang

KEDAH

Rumah Terbuka Menteri Besar, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir

Tarikh : Sabtu 10 Ogos 2013

Masa : 11 pagi - 5 petang

Tempat : Kediaman Rasmi Menteri Besar Seri Mentaloon, Alor Setar

PULAU PINANG

Rumah Terbuka Timbalan Ketua Menteri 2 Pulau Pinang, Mohd. Rashid Hasnon

Tarikh : Sabtu 10 Ogos 2013

Masa : 11 pagi - 2 petang

Tempat : Tapak Pesta Sungai Nibong, Bayan Baru,

PERAK

Rumah Terbuka Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 2.30 petang - 6 petang

Tempat : Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak, Ipoh

Rumah Terbuka Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah

Tarikh : Sabtu 10 Ogos 2013

Masa : 10 pagi - 4 petang

Tempat : Kampung Sungai Rokam, Ipoh

SELANGOR

Rumah Terbuka Menteri Besar dan Kerajaan Negeri Selangor

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 11 pagi - 2 petang

Tempat : Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz, Shah Alam

Rumah Terbuka Parlimen Tanjong Karang

Tarikh : Sabtu 17 Ogos 2013

Masa : 9 malam - 12 malam

Tempat : Padang Astaka, Tanjong Karang

NEGERI SEMBILAN

Rumah Terbuka Kerajaan Negeri Sembilan

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 10 pagi - 2 petang

Tempat : Pekarangan Dewan Undangan Negeri, Seremban

Rumah Terbuka Menteri Besar Negeri Sembilan

Tarikh : Sabtu 10 Ogos 2013

Masa : 10 pagi - 5 petang

Tempat : No. 1 Kampung Tanjung, Rantau

MELAKA

Rumah Terbuka bersama

Yang Dipertua Negeri dan Ketua Menteri

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 10.30 pagi - 4 petang

Tempat : Dewan MITC, Ayer Keroh, Melaka

Rumah Terbuka Datuk Seri Mohd. Ali Rustam

Tarikh : Ahad 11 Ogos 2013

Masa : 10 malam - 11.30 malam

Tempat : Dewan Tun Ali, Bukit Katil, Melaka

JOHOR

Rumah Terbuka Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 10 pagi - 2 petang

Tempat : Kediaman Rasmi Menteri Besar di Saujana, Johor Bahru

PAHANG

Rumah Terbuka Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 10 pagi

Tempat : Dewan Jubli Perak Sultan Ahmad Shah, Jalan Teluk Sisek, Kuantan

TERENGGANU

Rumah Terbuka Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 10.30 pagi - 3 petang

Tempat : Seri Iman, Batu Buruk, Kuala Terengganu

KELANTAN

Rumah Terbuka Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed merangkap Ahli Parlimen Jeli

Tarikh : Sabtu 10 Ogos 2013

Masa : 11 pagi - 4 petang

Tempat : Darul Falah, Jeli

PERLIS

Rumah Terbuka Istana Perlis

Tarikh : Khamis 8 Ogos 2013

Masa : 9 pagi - 12 tengah hari

Tempat : Istana Arau

Rumah Terbuka Menteri Besar, Azlan Man

Tarikh : Sabtu 10 Ogos 2013

Masa : 8.15 malam

Tempat : Pusat Khidmat Pauh, Arau

SABAH

Rumah Terbuka Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman

Tarikh : Sabtu 10 Ogos 2013

Masa : 9 pagi - 4 petang

Tempat : Kompleks Sukan Likas, Kota Kinabalu

Rumah Terbuka Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan

Tarikh : Ahad 11 Ogos 2013

Masa : 10 pagi - 4 petang

Tempat : No. 71, Lorong Kingfisher Sulaman 2, Taman Kingfisher, Kota Kinabalu

SARAWAK

Rumah Terbuka Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Rohani Abdul Karim

Tarikh : Sabtu 10 Ogos 2013

Masa : 11 pagi - 5 petang

Tempat : Pusat Konvensyen Borneo, Kuching

Lelaki cedera ditembak malam raya

Posted: 07 Aug 2013 11:25 PM PDT

IPOH - Seorang lelaki yang sedang memandu kereta cedera

parah selepas terkena tembakan dilepaskan dua suspek bermotosikal di Taman Klebang Putra, dekat Chemor di sini malam tadi.

Ketua Polis Daerah Ipoh Asisten Komisioner Sum Chang Keong berkata, dalam kejadian kira-kira 11.15 malam itu, dua lagi yang berada dalam kereta itu dipercayai anggota keluarga lelaki berusia 29 tahun itu tidak mengalami kecederaan.

"Kedua-dua suspek yang menaiki sebuah bermotosikal menghampiri kereta

mangsa yang sedang dipandu di kawasan perumahan berkenaan dan dipercayai melepaskan enam das tembakan," katanya kepada pemberita selepas menghadiri rumah terbuka Aidilfitri Balai Polis Pekan Baru di sini hari ini.

Beliau berkata, kedua-dua suspek memakai topi keledar 'full face' semasa

melakukan jenayah berkenaan dan identiti mereka tidak dapat dikenal pasti buat masa sekarang.

Polis menjumpai enam kelongsong peluru di atas jalan tempat kejadian

berkenaan dan setakat ini polis menerima satu laporan daripada seorang saksi berhubung kejadian itu, katanya.

Sum berkata mangsa yang bukan berasal dari sini sedang dirawat di sebuah hospital di sini dan keadaannya dilaporkan stabil. - Bernama

Bercumbuan belakang masjid, pasangan kekasih dipenjara

Posted: 07 Aug 2013 08:01 PM PDT

DUBAI – Seorang lelaki berusia 31 tahun dan rakan sekerjanya yang berusia 19 tahun, telah dihukum penjara sebulan selepas mereka ditangkap sedang bercium di dalam kereta bercermin gelap, di belakang masjid Al Muhaisna.

Mereka didakwa melakukan perbuatan berkenaan pada 21 Januari lalu.

Pasangan itu mengaku tidak bersalah.

Mereka ditangkap selepas seorang lelaki melihat kereta wanita itu diletakkan di antara dua buah trak dalam keadaan enjin dihidupkan.

Dia mendakwa melihat pasangan berkenaan dalam keadaan mencurigakan sebelum menghubungi polis.

Menurut laporan polis, gadis itu memberitahu mereka berbual kosong sebelum bercium.

"Secara tiba-tiba sebuah kereta diletakkan di tepi kereta saya dan lima minit kemudian polis pun tiba. Saya mengaku kami bercium dalam kereta namun tidak melakukan hubungan seks.

"Saya mengenalinya sejak setahun lalu kerana kami rakan sekerja,'' katanya.

Gadis itu juga mendakwa enggan memberikan kad pengenalannya kepada anggota polis itu kerana dia berpakaian baju biasa dan tidak menunjukkan kad pengenalan.

Selamat Hari Raya Aidilfitri dari editorial Pilihan Anda

Posted: 07 Aug 2013 07:01 PM PDT

Pihak Editorial blog Pilihan Anda mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua pembaca yang beragama Islam dan maaf zahir batin andainya ada perkongsian berita kami yang memgguris perasaan mana-mana pihak...

THE FLYING KICK

Posted: 08 Aug 2013 01:34 PM PDT

Apa Yang Tersirat

Posted: 08 Aug 2013 01:34 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Pembunuh di Malaysia-Sudah macam cara MAFIA

Posted: 08 Aug 2013 06:01 AM PDT

Kereta mewah mangsa yang ditembak ala MAFIA
HAMPIR dua minggu, pembunuhan ala mafia berlaku dalam negara.  Kejadian terbaru, berlaku GEORGE TOWN Pulau Pinang; Seorang lelaki ditembak mati ala geng mafia selepas berhenti di persimpangan lampu isyarat Jalan Anson di sini.

Dia ditembak mati dari jarak dekat pada kira-kira pukul 11.50 pagi Khamis

Menurut Ketua Polis Daerah George Town Asisten Komisioner Gan Kong Meng, si mati berketurunan India, berusia 37 tahun dan tinggal di Air Itam, Pulau Pinang.

Dia mempunyai tiga rekod jenayah lampau melibatkan kes narkotik.

Ketika kejadian mangsa sedang memandu kereta mewah BMW dengan nombor pendaftaran KUala Lumpur, walaupun kereta tersebut dikhabarkan dipinjam daripada seorang rakan.

Difahamkan penembak melepaskan lebih daripada 15 das tembakan kerana berbilang kelongsong peluru ditemui di tempat kejadian.

Gan mengesahkan mangsa ditembak sebanyak 14 kali dan kebanyakannya di kepala.

Comments:

There are 0 ulasan for Barisan Nasional

Catat Ulasan