Ahad, 24 Februari 2013

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 24 Feb 2013 11:39 AM PST

PEJUANG BANGSA


Hot ! Komen Zed Zaidi mengenai isu Fizz Fairuz @rozaidijamil

Posted: 24 Feb 2013 11:00 AM PST




Meskipun menganggap Seniman sebagai tidak layak mencampuri urusan peribadi pelakon Fizz Fairuz, namun presidennya, Zed Zaidi akui aktor tersebut ada meminta nasihat dan pandangan daripadanya mengenai kemelut yang berlaku di antara dia dengan bekas tunangnya Azlyn Massiela.
Zed Zaidi berkata tiada apa yang boleh dibantu selain memberi serba-sedikit nasihat yang perlu dalam menyelesaikan masalah peribadi yang dihadapi oleh Fizz Fairuz.

"Sebenarnya ini hal peribadi dan sebagai Presiden Seniman, saya tidak layak untuk mencampuri urusannya. Bagaimana pun, Fizz sendiri ada meminta nasihat daripada saya untuk bertanyakan masalah yang dihadapi.
"Apa yang boleh saya boleh katakan, Fizz perlulah banyak-banyak bersabar dan bermuhasabah diri. Saya harap ianya memberi pengajaran kepadanya dan artis lain supaya lebih berhati-hati dalam menjalinkan hubungan cinta.

"Namun saya percaya apa yang berlaku mungkin ada hikmah buatnya dan mana tau ada perkara yang lebih baik pula berlaku kepadanya selepas ini," katanya kepada murai.com.my ketika dihubungi.

Zed Zaidi diminta mengulas mengenai kemelut yang berlaku terhadap Fizz yang juga ahli Seniman iaitu persatuan yang dikelolakannya.

Menurut Zed lagi, apa yang berlaku terhadap Fizz diharap menjadi pengajaran kepada artis lain supaya bijak berkomunikasi dalam apa jua situasi.

"Fizz sepatutnya perlu berhati-hati dalam bab bercinta ini. Dia sepatutnya tidak boleh terlalu exposed mengenai hubungan cintanya, cukuplah kalau orang tahu mereka bercinta. Bukan apa, jika terlalu exposed mengenai kisah peribadi ia akan mendatangkan pelbagai kesan serta akibat yang buruk kepada artis tersebut
"Secara peribadinya, bagi saya apa yang berlaku terhadap Fizz adalah masalah komunikasi dan saya harap ianya akan memberi pengajaran kepada artis lain," jelasnya lagi.

TERKINI ! Filipina teruskan usaha pujuk tentera Sulu , ATM dalam mode standby !

Posted: 24 Feb 2013 10:00 AM PST

Gambar pasukan ATM sedang mengawal Lahad Datu 


Kerajaan Filipina telah menghantar sebuah kapal dalam misi kemanusiaan untuk membawa pulang kumpulan 180 anggota, termasuk 30 pengawal bersenjata, yang bertahan di Lahad Datu, Sabah sejak 12 Februari.

Kapal yang bernombor AT296, belayar dari Bongao, Tawi-Tawi ke perkampungan Tanduo di Lahad Datu dan berlabuh di tepi pantai sementara rundingan dengan kumpulan itu berlangsung malam Ahad.

Jabatan Hal Ehwal Luar (DFA) Filipina dalam satu kenyataan berkata pemberitahuan mengenai penghantaran kapal itu telah disampaikan kepada Kedutaan Malaysia di Manila, Sabtu.

Setiausaha Hal Ehwal Luar Filipina Albert F. del Rosario dalam satu kenyataan menggesa seluruh kumpulan itu agar pulang ke rumah mereka dan keluarga, "sekalipun pada masa yang sama kami sedang berusaha menyelesaikan isu-isu utama yang mereka timbulkan".

"Sila lakukan ini demi keselamatan anda sendiri," katanya.

Mengenai kapal berkenaan, Rosario berkata: "Kami amat mengambil berat tentang kehadiran lima wanita dan beberapa orang awam dalam kumpulan itu, dan kami menggesa mereka segera menaiki kapal dan pulang ke tanah air.




Menurut kenyataan itu, di atas kapal berkenaan ialah pemimpin Islam-Filipino, serta sukarelawan dan petugas perubatan. Pada 12 Feb, bot yang mengangkut lebih 100 lelaki bersenjata yang memakai pakaian celoreng tentera mendarat di pantai Lahad Datu.

Kumpulan itu menuntut supaya mereka diiktiraf sebagai Tentera Diraja Sultan Sulu, dan tidak mahu warga asal Sulu di Sabah dihantar pulang ke Filipina.

Askar itu telah bertahan di kampung itu sejak dua minggu lepas, dan Kerajaan Malaysia memberikan mereka masa hingga Jumaat lepas (22 Feb) untuk meninggalkan negara ini.

Bagaimanapun, tarikh penamat itu dilanjutkan selama 48 jam selepas kerajaan Filipina memohon lanjutan empat hari hingga Selasa atas alasan Manila sedang berusaha memujuk kumpulan itu supaya membatalkan pendirian mereka. - BERNAMA

BONGKAR ! 4 Video I Files yang melondehkan siapa Anwar Ibrahim !

Posted: 24 Feb 2013 09:06 AM PST



Video I Files : Manusia Pelbagai Wajah yang membongkarkan  Anwar Ibrahim di you tube cukup menarik untuk siapa yang belum  mengenali  pengkhianat bangsa & agama ini .

Ia berdasarkan kepada novel perisikan I Files , ditulis seorang  perisik  Barat yang menyimpan segala maklumat dan rahsia seorang pemimpin yang dikenali Mr I @ Anwar Ibrahim .


Video Bab 1 I-Files : Manusia Pelbagai Wajah itu, setakat ini mewawancara seorang bekas sahabat karib Anwar, Ustaz Ismail Mina, yang bersama-sama aktif sebagai pemimpin pelajar di Universiti Malaya dan kemudian menubuhkan ABIM dan Yayasan Anda.

Beliau  kini sudah berpatah arang dengan Anwar dan bergerak dalam sebuah NGO untuk menentang 'kemungkaran akidah' yang dikatakan dilakukan oleh bekas sahabat seperjuangannya itu.



 Sebelum ini, Ismail menyatakan sokongannya yang tidak pernah luntur kepada Anwar, daripada zaman pelajar, bersama-sama menubuhkan Yayasan Anda dan ABIM hingga terlibat dalam Sekretariat Pembebasan Anwar, ketika Ketua Umum PKR itu merengkok di penjara Sungai Buloh.

 Namun semuanya berubah selepas Anwar dibebaskan dari penjara pada 2 September 2004.

Setelah mendapat rawatan di Munich, Jerman, Anwar mengambil keputusan berpindah ke Amerika Syarikat (AS) dengan menjadi pensyarah pelawat di Universiti John Hopkins dan Georgetown di AS. Sejak menjadi pensyarah pelawat di Center for Muslim and Christian Understanding (CMCU), Universiti Georgetown, AS, aliran pemikiran Islam Anwar mula berubah.

 Di luar negara, Anwar sering bercakap tentang topik agama khususnya berkaitan dengan "Islam dan Demokrasi". Salah satu ucapannya di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk "Religion and Pluralisme in a Divided World", benar-benar menyentak sahabat-sahabatnya di Malaysia. 

Mereka kini  mendapati Anwar kini telah mendokong satu fahaman baru yang dinamakan Pluralisme Agama, iaitu menganggap semua agama adalah sama.

 Mungkinkah video YouTube I-Files : Manusia Pelbagai Wajah juga akan terus disiarkan lagi seiring dengan bab-bab yang banyak terdapat dalam novel itu?









 - Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali mendakwa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menganggap ulama Pas taraf kelas kedua.

" Anwar lebih suka melihat ulama memakai kot dan tali leher, namun boleh bercakap mengenai Islam dengan baik " .-

TERKINI ! Penceroboh tentera Sulu akan berdepan tindakan polis malam ini ??

Posted: 24 Feb 2013 05:51 AM PST




TEMPOH 48 jam yang diberikan Pasukan Keselamtan Negara bagi penceroboh untuk meninggalkan Kg Tanduo Lahad Datu akan berakhir tengah malam ini.

Penceroboh yang mendarat di Kg Tanduo malam Selasa lalu yang diketuai oleh adik kepada Sultan Jamalul Kiram III Rajah Muda Azzimudie Kiram sepatutnya telah keluar daripada kampung Tanduo pada jumaat, namun atas permintaan Menteri Luar Filipina Albert Del Rasario meminta kerajaan Malaysia melanjutkan tempoh pengusiran kumpulan penceroboh berkenaan.

Satu perkara yang membimbangkan berbagai pihak, bahawa jikalau penceroboh itu enggan juga bersetuju menginggalkan perkampungan di mana mereka berkampung, maka satu pertumpahan darah akan berlaku, walaupun pendekatan pasukan keselamatan negara mahukan penyelesaian kejadian itu berakhir dengan aman, tanpa berlakunya keadaan yang mengorbankan nyawa.






Difahamkan, laporan daripada lokasi, pasukan keselamatan negara telah bersiap sedia, hanya menunggu arahan akhir sebelum bertindak menghalau penceroboh itu.

Sementara itu, laporan daripada Manila mengatakan bahawa Sultan Jamlalul Kiram mendakwa tiada sebab penceroboh itu untuk meninggalkan Lahad Datu, keadaan ini yang membimbangkan kerajaan Filipina kerana usaha mereka memujuk pewaris Sultan Sulu itu, nampaknya mengalami kegaggalan.

Kini, tindakan mengusir penceroboh itu terletak di tangan Pasukan Keselamatan Negara, apa kah akan terus mengadakan rundingan atau mengambil tindakan ketenteraan.

Sama-sama kita tunggu kesudahannya selepas tengah malam ini. KLIK DI SINI



imbas kembali kenyataan RPK ..pemimpin tentera
 SULU dijemput Pakatan ke Sabah ..


PANAS ! Harakah dibogelkan lagi , mengaku menipu titah Raja Nazrin !!

Posted: 24 Feb 2013 04:30 AM PST





Keseronokan macai-macai pembangkang menyebarkan fitnah kononnya ringkasan titah Raja Muda Perak Raja Dr. Nazrin Shah Ibnu Sultan Azlan Shah berkenaan antara PAS dan UMNO yang diceduk daripada portal berita paling kuat fitnah di Malaysia ,Harakah yang mana akhirnya menarik balik kandungan surat tersebut daripada Harakah Daily kerana tidak tepat .

Penipuan terdesak puak-puak ini akhirnya memakan diri mereka juga sampaikan titah Raja Muda Perak pun hendak dimanipulasi untuk kepentingan mereka.KP juga mula-mula dah rasa pelik dengan titah tersebut yang disebarkan oleh macai-macai pembangkang ini kerana daripada penglihatan KP yang melihat sosok peribadi Raja Muda Perak yang berwibawa dan mempunyai prinsip yang tegas ,mana mungkin akan mengeluarkan titah sedemikian rupa.

Untuk membaca titah sebenar Raja Muda Perak,sila klik link ini [Klik Sini]
Inilah fitnah dan pembohongan yang dikeluarkan harakah 



sumber : KERIS PUSAKA

Hot ! Laman Web lucah pun angkat #AnwarNewPM !!

Posted: 24 Feb 2013 03:14 AM PST




Semalam  Portal MyNewsHub menyiarkan sebuah laman web lucah menobatkan Anwar sebagai Perdana Menteri . 

Ternyata vieo   kontroversi didedahkan Datuk Eskay  yang membabitkan aktiviti   tidak bermoral Anwar  yang telah menggegar politik negara ini kini  telah 'menembusi' pasaran antarabangsa! KLIK DI SINI




Hot ! Guan Eng malu besar digelar talam dua muka

Posted: 23 Feb 2013 08:48 PM PST





GEORGETOWN: Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri membidas sikap talam dua muka Kerajaan DAP Pulau Pinang berhubung penganjuran acara maraton pada sambutan perayaan Chap Goh Mei, Ahad ini.


Ketua Pemudanya, Oh Tong Keong, berkata kerajaan negeri pernah mempersoalkan acara larian yang dianjurkan ketika Thaipusam baru-baru ini tetapi mendiamkan diri apabila Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri melakukan perkara sama pada perayaan Chap Goh Mei di Jawi, Nibong Tebal.

Pada sidang media yang diadakan sebentar tadi, Tong Keong berkata, sikap kerajaan negeri mengenai perkara itu juga membuktikan DAP takut dengan PKR sehingga sanggup mengenepikan sensitiviti masyarakat Cina di negara ini.SUMBER: BERITA HARIAN

Pembangkang akan hilang banyak kerusi di PRU13 !!

Posted: 23 Feb 2013 05:21 PM PST




Perang psikologi yang dicetuskan oleh pembangkang kononnya mereka mampu menguasai 140 kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dengan menjadikan kemenangan di Sabah, Sarawak dan Johor bakal memberikan mereka majoriti mudah untuk menubuhkan kerajaan, tidak lebih dari sekadar untuk meredakan ketegangan yang melanda gabungan itu kebelakangan ini sekali gus untuk mengembalikan keyakinan penyokong mereka.

Menurut satu sumber, menjelang saat akhir menjelang PRU-13, risikan di peringkat dalaman gabungan pembangkang menunjukkan mereka akan kehilangan banyak kerusi. Perkembangan terbaru itu sedikit sebanyak membuatkan pemimpin-pemimpin pembangkang mulai resah.

Persepsi positif yang ingin ditonjolkan oleh pembangkang seperti mana yang disiarkan oleh portal berita The Malaysian Insider, sebenarnya tidak mencerminkan apa yang berlaku dalam gabungan pakatan pembangkang ketika ini. Biarpun diperingkat kepimpinan tertinggi Dap, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) nampak segalanya berjalan lancar, di peringkat akar umbi lain pula ceritanya.

Tinjauan bebas yang memihak kepada gabungan pembangkang hasil tinjauan sumber yang tidak dinamakan itu, menurut penganalisis politik sengaja dicipta untuk mencipta perang psikologi untuk meningkatkan keyakinan di kalangan penyokong mereka. Dan dalam masa yang sama untuk membuatkan Barisan Nasional (BN) berasa goyah. Sedangkan hakikatnya, keyakinan rakyat terhadap BN kebelakangan ini semakin bertambah dan penerimaan rakyat hari ini tidak sama seperti mana yang berlaku pada 2008.

Dalam Dap sendiri wujud ketidakyakinan terhadap kepimpinan parti ekoran pemilihan pucuk kepimpinan parti yang tidak telus. Pas pula terus bergelut dengan perbezaan pandangan antara golongan ulama dan kehendak majoriti akar umbi dengan pucuk kepimpinan. Begitu juga halnya dengan PKR yang turut berdepan dengan krisis kepimpinan selain kegagalan mereka dalam melaksanakan apa yang dijanjikan kepada rakyat Selangor.

Di peringkat kepimpinan pusat pula. pertelingkahan membabitkan Pas dengan Dap bukan perkara baru. Bermula dengan penggunaan kalimah Allah sehinggalah penolakan akar umbi Pas terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri. Antara PKR dan Dap pula masing-masing bersaing untuk mencari pengaruh – ingin menonjolkan diri untuk mengemudi gabungan pembangkang.

Jadi untuk mengatakan gabungan pembangkang berada pada posisi yang kuat dan terbaik untuk mengambil alih kerajaan, ia perlu dilihat daripada realiti sebenar ketika ini. Mutakhir ini jelas menunjukkan BN berada pada kedudukan terbaik – bukan sahaja untuk mempertahankan kerajaan tetapi juga berpeluang untuk kembali meraih majoriti dua pertiga.

Jika gabungan pembangkang yakin mampu menguasai lebih 140 kerusi dengan menjadikan Sabah, Sarawak dan Johor sebagai sasaran, berdasarkan satu sumber yang diperoleh oleh malaysiaaktif menunjukkan sebaliknya.

Menurut sumber tersebut, BN mampu menang sehingga 165 kerusi Parlimen, menambah 25 kerusi. Sementara gabungan pembangkang dijangka hanya mampu mempertahankan 57 kerusi – hilang hampir separuh daripada kerusi yang dimenangi. Sumber itu juga menyebut Pas bakal kehilangan lima kerusi, terutama di Kedah dan Kelantan.

Sementara Dap pula bakal kehilangan empat kerusi terutama di Perak dan Selangor, mungkin juga di Pulau Pinang. PKR pula dikatakan akan mengalami kejutan lebih hebat dan dijangka hanya mampu mempertahankan 16 kerusi parlimen. Kerusi yang hilang kebanyakkannya di Selangor, Kedah dan Wilayah Persekutuan.

Menurut sumber itu lagi, keyakinan terhadap kemenangan besar BN kali ini banyak dibantu oleh faktor kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan kejayaan program-program transformasi yang telah dan sedang dijalankan oleh kerajaan ketika ini.

Peningkatan sokongan terhadap kepimpinan beliau juga disebabkan percakaran dalam gabungan pembangkang yang sedikit sebanyak menggugat keyakinan rakyat. Selain itu kegagalan mereka dalam memenuhi janji-janji dan mengemukakan janji-janji baru yang tidak munasabah turut membuatkan rakyat sangsi dengan matlamat dan hala tuju gabungan pembangkang dalam mentadbir negara.

Mungkin analisa yang diberikan oleh Economist Intelligence Unit (EIU), sebahagian daripada majalah terkenal berpangkalan di London, The Economist, lebih berpaksikan kepada realiti sebenar. Dalam kenyataannya, EIU meramalkan BN akan memenangi PRU-13 berdasarkan kepada rekod pencapaiannya yang baik, agenda pembaharuan yang dilakukan oleh perdana menteri serta kepimpinan ekonomi beliau yang berjaya.

Menurut laporan itu lagi, ia berbeza dengan gabungan pembangkang yang hanya pandai membuat janji untuk mendapatkan kuasa di mana ia dilihat sebagai penghalang terbesar kepada pembangkang untuk memenangi hati rakyat walaupun mereka sendiri menyedari tidak sesuai dan sesuatu yang amat sukar untuk melaksanakan semua janji-janji kempen mereka.

 Walaupun mungkin ada yang percaya dan yakin dengan kemampuan pembangkang, dalam membuat perkiraan, ia perlu melihat kepada realiti semasa. Situasi hari ini jauh berbeza dengan apa yang berlaku pada 2008. Malah isu yang timbul juga berbeza. KLIK DI SINI

IPOHMALAY

Posted: 24 Feb 2013 09:35 AM PST

IPOHMALAY


Filipina Hantar Kapal Pujuk Penceroboh Lahad Datu Pulang

Posted: 24 Feb 2013 08:40 AM PST



Kerajaan Filipina telah menghantar sebuah kapal untuk mengangkut pulang 180 orang dan termasuk 30 pengawal bersenjata yang dikepung di Lahad Datu oleh Angkatan Tentera Malaysia. Pihak Filipina menggesa kelompok tersebut untuk pulang demi keselamatan mereka.

Turut disertakan bersama kapal tersebut ialah pemimpin Islam Filipina, pekerja sosial dan petugas kesihatan.

Pihak penceroboh telah mengemukakan tuntutan agar mereka diiktiraf sebagai Tentera Diraja Sultan Sulu dan mendesak agar pendatang Sulu di Sabah tidak dihantar pulang ke Filipina. Pihak Filipina mendakwa mereka telah menceroboh Malaysia atas undangan pemimpin pembangkang negara ini.


Philippine govt sends ship to ferry back group from Lahad Datu

KUALA LUMPUR: The Philippine Government has dis patched a ship on humanitarian mission to ferry back a group of 180 members, including 30 armed escorts, which has been holed up in Lahad Datu, Sabah since Feb 12.

Bearing hull number AT296, the vessel sailed from Bon gao, Tawi-Tawi to the Tanduo village in Lahad Datu where it  is pre-positioned off-shore while talks with the group are  underway tonight.
Notification of the ship's dispatch was conveyed by the  Philippine Department of Foreign Affairs (DFA) yesterday, to  the Malaysian Embassy in Manila.
In a statement issued by the DFA, its Foreign Affairs  Secretary, Albert F. del Rosario, urged the group to return to  their homes and families, "even at the same time we are  addressing the core issues they have raised".
He urged them to do so for their own safety.
On the ship, del Rosario said: "We are deeply concerned  over the presence of five women and other civilians in the  group, and we urge them to board the ship without delay and  return home.
According to the statement, onboard the ship are Filipino- Muslim leaders, as well as social workers and medical  personnel.    


Syukur. Pemimpin anti-Malaysia dipintas Penyandang, Ahmad Heryawan

Posted: 24 Feb 2013 12:43 AM PST


Kiraan Quick Count pemilihan Gabenor Jawa Barat nampaknya telah berubah. Calon pilihan teman, Ahmad Heryawan dan Deddy Mizwar kini telah mendahului. Tahniah kepada mereka.

Rieke yang dikenali anti-Malaysia nampaknya telah ketinggalan. 

Ini merupakan berita baik kepada penggemar Kota Bandung di negara ini. 

Ahmad Heryawan adalah Gabenor Jawa Barat yang sangat mengalu-alukan kedatangan pelancong Malaysia ke Bandung. Hasilnya, pelancong Bandung rata-rata adalah dari Malaysia.

Semoga real count bagi pemilihan ini terus memihak kepada Ahmad Heryawan dan Deddy Mizwar.

Pemilihan ini teman highlightkan kerana Bandung merupakan destinasi tumpuan rakyat negara kita.

Pemimpin Anti-Malaysia Bakal Menguasai Bandung

Posted: 23 Feb 2013 11:30 PM PST

Nampaknya pemimpin Indonesia yang anti-Malaysia, Rieke Diah Pitaloka, yang kerap mengeluarkan kenyataan seperti menggesa diputuskan hubungan diplomatik dengan Malaysia, di ambang kemenangan sebagai Gabenor Jawa Barat yang pusat pemerintahannya terletak di Bandung, kota yang menjadi destinasi kesukaan pelancong Malaysia di Indonesia. Namun pengiraan undi masih belum selesai dilakukan.

Pada pemilihan yang sedang dijalankan hari ini, Ahad 24/2/2013, kiraan awal oleh badan penyiaran MNC menunjukkan pasangan Rieke-Teten sedang mendahului dengan meraih 29.33%. Penyandang Gabenor Jawa Barat, Ahmad Heryawan dan pasangannya ikon iklan Deddy Mizwar sedang menyaingi rapat dengan meraih 28.9% suara. 

Namun  kiraan dari TVOne menunjukkan Rieke-Teten tertinggal dengan 28.67% manakala Ahmad Heryawan-Deddy mendahului dengan 30.1 %.

Pasangan ini yang disokong dan meniru imej pasangan Joko Widodo - Basuki Cahaya Purnama yang memenangi kerusi Gabenor dan Timbalan Gabenor Jakarta September lalu. Pemilihan ini teman highlightkan kerana Bandung merupakan destinasi tumpuan rakyat negara kita.

Berikut bukti sifat anti-Malaysia yang ditunjukkan Rieke tahun lalu :


Rieke: Hentikan Hubungan Diplomatik dengan Malaysia

Anggota Komisi IX DPR RI Rieke Diah Pitaloka mendesak Presiden Susilo Bambang Yudhoyono menghentikan hubungan diplomatik dengan Malaysia. Itu setelah terjadi dua kasus yang berdekatan..
Selasa, 13/11/2012 19:43 WIB - http://news.detik.com/bandung

Sumber berita :

Jakarta - Perhitungan suara versi hitung cepat MNC Media Research masih terus berlangsung. Dari hasil perhitungan ini pasangan Rieke Teten masih memimpin dengan perolehan suara 29,33 persen. 

Data MNC Media Research pada pukul 14.05 WIB, Minggu (24/2/2012) menunjukkan 32 persen suara sudah masuk. Berikut hasil sementara quick count Pilkada Jabar yang tayang di Global TV: 

1. Dikdik Mulyana Arief Mansur-Cecep Nana Suryana Toyib: 1,85 persen
2. Irianto MS Syafiuddin (Yance)-Tatang Farhanul Hakim: 17,34 persen
3. Dede Yusuf-Lex Laksamana: 22,58 persen
4. Ahmad Heryawan-Deddy Mizwar: 28,9 persen
5. Rieke Diah Pitaloka-Teten Masduki: 29,33 persen

----------------------------------------

Jakarta - Quick count sementara Pilgub Jabar yang digelar Lingkaran Survei Indonesia (LSI) bekerjasama dengan TVOne menunjukkan 3 kandidat bersaing ketat. Pasangan cagub Aher-Deddy Mizwar unggul sementara dengan 30,10 persen suara.

Hasil quick count sementara itu ditampilkan di layar TVOne pukul 14.00 WIB, Minggu (24/2/2013). Sementara data yang terkumpul 31,75 persen suara.

Berikut hasil sementara quick count Pilkada Jabar yang dilakukan oleh TVone-LSI, sesuai nomor urut: 

1. Dikdik Mulyana Arief Mansur-Cecep Nana Suryana Toyib: 1,86 persen
2. Irianto MS Syafiuddin (Yance)-Tatang Farhanul Hakim: 15,25 persen
3. Dede Yusuf-Lex Laksamana: 24,12 persen
4. Ahmad Heryawan-Deddy Mizwar: 30,10 persen
5. Rieke Diah Pitaloka-Teten Masduki: 28,67 persen

REVOLUSI

Posted: 24 Feb 2013 07:21 AM PST

REVOLUSI


SLOT TITIWANGSA : NASIB P119 DI PRU13

Posted: 24 Feb 2013 02:15 AM PST

Salam Revolusi
Salam Perpaduan Melayu..

Hari ini REVO cuba untuk mengimbau kembali PRU12 di Titiwangsa demi memikirkan nasib yang mungkin kami anak MELAYU TITIWANGSA perlu hadapi bila PRU13 nanti...




Di atas merupakan keputusan penuh bagi PRU12 di parlimen titiwangsa... kalau kita lihat, BN mendapat 15,885 undi SAHAJA.....

REVO difahamkan jumlah AHLI UMNO TITIWANGSA seramai 16,000.. sekiranya nombor yang dikeluarkan ini tidak tepat, maafkan revo..Tapi jumlah Ahli UMNO sebenarnya melebihi jumlah undi yang diperolehi BN ketika PRU12..


Kalau kita lihat, jumlah yang diperolehi sedikit dari jumlah ahli UMNO.. Sepatutnya BN mampu peroleh sekuruang-kurangnya 16,000 undi... tetapi kenapa berlaku sebegini.. adakah:

1. Ahli UMNO tidak keluar mengundi

2. Segelintir Ahli UMNO telah buang undi untuk parti lawan

3. Segelintir AHli UMNO merosakkan undi dengan sengaja..


Persoalan nya, kenapa 3 kemungkinan ini berlaku?

1. Adakah calon yang dipilih ini merupakan calon yang tidak berkaliber? tidak dikenali?

2. Adakah calon yang dipilih bukanlah calon pilihan?

3. Adakah calon ini bukan calon popular?

4. Adakah mempunyai unsur sabotaj dalam parti?


Ke semua kemungkinan di atas ada sedikit sebanyak melibatkan pemilihan calon yang silap dan calon yang tidak menepati citarasa orang UMNO itu sendiri... REVO mengeluarkan kemungkinan-kemungkinan ini untuk kita berfikir dan fokus pada kelemahan pada PRU12 lepas..


Bagi REVO, TITIWANGSA merupakan tempat strategi yang perlu dipertahankan UMNO yang merupakan tempat majoriti melayu di bandar.. Kalau kita lihat, di KG BARU dan KERAMAT merupakan hampir 100% kawasan orang MELAYU.. UMNO yang dulu, kini dan selamanya PARTI orang MELAYU, sepatutnya TITIWANGSA perlu dipertahan kan..


Persoalan : ADAKAH UMNO DAN BN MAMPU MERAMPAS KEMBALI TITIWANGSA????


PRU3 semakin hampir.. Kita boleh lihat tahap aggresif UMNO TITIWANGSA pada saat ini.. Dimanakah UMNO titiwangsa... kenapa pada saat ini masih senyap.. kalau ada pergerakan pun tetapi sangat perlahan.. Kalau diikutkan, sekarang ini sudah masuk fasa gentir dan fasa yang sangat perlukan pergerakan yang aggresif.. ada beberapa kemungkinan pergerakan yang perlahan ini:


1. Adakah setiap pemimpin dalam UMNO menunggu nama calon?

ye la.. kalau bukan diri sendiri menjadi calon atau calaon itu bukan calon pilihan, maka untuk apa perlu penat berkempen...

ini bukanlah budaya yang mampu membawa kepada kemenangan BN di TITIWANGSA


2. Adakah hanya merasakan apa yang dilakukan oleh PM sudah cukup untuk MERAMPAS kembali?

Kalau ini alasan untuk bergerak perlahan, maka satu KESILAPAN BESAR...


Tapi kalau bukan ini kemungkinannya, maka kenapa masih bergerak pelahan sampaikan satu tahap dilihat tidaka ada sebarang pergerakan... adakah masih tidur dan berangan-angan mat jenin yang mengharapkan suatu MAGIS yang memberi kemenangan tanpa sebarang usaha?


Sepatutnya TITIWANGSA mampu menjadi kawasan pilihan dalam setiap program UMNO di Wilayah.. Malah dari dulu lagi UMNO selepas PRU12, UMNO perlu aktif dalam setiap program bersama RAKYAT.. tetapi terus menyepi seperti takut pada kelemahan dan kekalahan sendiri di PRU12..


REVO anak MELAYU jati TITIWANGSA, mengharapkan UMNO bangkit mempertahankan kawasan keramat benteng orang melayu di BANDAR KUALA LUMPUR ini.. UMNO dan BARISAN nasional perlu bangkit dari tidur dan berjuang habis-habisan dalam merampas kembali TITIWANGSA...


REVO mengharapkan KEGEMILANGAN semasa zaman IRONMAN KUALA LUMPUR/TITIWANGSA, DATO' SERI SULAIMAN, kembali.. walaupun REVO faham agak sukar sekarang ini untuk mengembalikan kegemilangan ini, tapi UMNO harus BANGKIT dari tidur lenamu..


DEMI ISLAM DAN ORANG MELAYU, BANGKITLAH DARI TIDURMU.. DEMI ISLAM DAN ORANG MELAYU, BERJUANGLAH HABIS-HABISAN..


REVO TERUS MENOLAK PENCEMAR KESUCIAN ISLAM..

REVO TERUS MENOLAK PEMBELOT, PENGKHIANAT MELAYU..

REVO TERUS MENOLAK PEROSAK MALAYSIA...

tunku

Posted: 24 Feb 2013 03:53 AM PST

tunku


NIK AZIZ IS NO ULAMAK BUT JUST A POLITICIAN WHO IS EVEN THANKFUL

Posted: 23 Feb 2013 08:00 AM PST

Nik Aziz Nik Mat, the most popular so-called ulamak of an Islamic party and the oldest in the country, has actually shamed Islam and learned Muslims when he termed those who took the BR1M as chickens or fowls.
Truly he reflected himself as a 'sour politician' rather than a learned Muslim given his shallow, bias and politically motivated mind in looking at the government's aid to rakyat to ease their burden.
Nik Aziz, head of the ulamak who was, not not so cannot use the word is, respected even by some Umno grass roots, has now lost all credibility and respect when he shot his mouth without any basis of Islamic considerations.
Islam teaches its followers to appreciate all good things and all good acts by anyone to anyone regardless of race and religion without malaise and biasness, without questioning the 'nawaitu' or intentions of the doers.
The 'nawaitu' or intentions of the doers should be just leave it to ALLAH the Almighty to judge because HE is the One who will reward or punish – if one does good with good intention or 'nawaitu' then ALLAH will reward the doer with good things and if one does good with bad or evil intention, then ALLAH will punish the doer HIS way – ALLAH's ways are strange.
For Nik Aziz to ridicule and worse still to liken the takes of good deed like BR1M as fowls being fed when needed, obviously he is not sincere and not truly religiously following Islam's ways and thought.
As Muslims, on the surface value, we should appreciate Prime Minister Najib Tun Razak's move to extend aid to lessen the rakyat's burden in facing their daily needs and this act can be considered as Najib indirectly promoting the 'welfare state' that PAS is talking about.
What Najib is doing is just not cash aid of RM500 but also other aid such as aid for school going children, college and varsities students and many more, with the objective to lessen burdens.
Najib obviously does not know how many of those would vote for the ruling bBN coalition but he intention is clear…helping out the rakyat as a responsible government.
So Nik Aziz should not, by any account misjudge or passed out remarks that does not reflect the attitude of 'bersyukur' or thankful to ALLAH for opening up Najib's heart and mind to share the country's wealth directly with the rakyat that lessens their financial burden.
Islam does not want its followers to misjudge other's 'nawaitu' or intentions with malice and biasness because that is ALLAH's work as HE is The ALL KNOWING WHO KNOWS in and out of a human HE created.
Nik Aziz should as ulamak at the very least extend gratitude or 'tahnkful to ALLAH' for Najib's good acts.
No wonder PAS members who are knowledgeable in Islam accepted the BRIM in good faith, and obviously Nik Aziz is angry because he is a politician, not an ulamak that should be respect

Lahad Datu stand-off: Philippines requests Malaysia to extend deadline

Posted: 23 Feb 2013 04:26 AM PST

LAHAD DATU: The Philippines government on Friday asked for an extension of the deadline for the Sulu armed group to leave Kampung Tanduo.
Philippines Foreign Minister Albert del Rasario said that he had contacted his Malaysian counterpart Datuk Seri Anifah Aman, requesting that the Friday deadline for the Sulu Sultan followers be extended till Tuesday.
He said the Philippines authorities were trying to persuade the followers of Sultan Jamalul Kiram holding up in Tandau for two-weeks to leave Sabah.
"We expect our request to be endorsed as work is in progress on urging the Kiram family to work on a peaceful withdrawal," he was quoted as telling the media in Manila.
He said that the Malaysian authorities had assured Manila they would not use force on the Sulu group if they left Sabah peacefully.
Malaysian security forces have encircled the Sulu group, comprising more than 100 men and led by the brother of Jamalul, and are waiting for orders to move in to deport them back to the Philippines.
The group, however, has so far refused to budge from the seaside village of Tanduo about 165km from Sabah's east coast town that straddles close to the sea borders of the Philippines.


Lahad Datu stand-off: Deadline extension up to Wisma Putra, says Hishammuddin

KLUANG: The Home Ministry would leave it to Wisma Putra on the request made by the Philippines on extending the deadline for the Sulu armed group to leave Kampung Tanduo.
Home Ministry Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein said that he was notified about the matter from the Foreign Affairs Minister Datuk Seri Anifah Aman on the request from his Philippines counterpart.
He however stressed that the Ministry would leave it to the police to conduct an operation to end the standoff with the armed group.
"The country's sovereignty and the pride of the people of Sabah must not be taken for granted," he said to reporters after attending a meeting with Barisan Nasional Sembrong machinery meeting here on Saturday.

Politik Harian

Posted: 24 Feb 2013 03:19 AM PST

Politik Harian


PAS Rakus - Lagi Balak Ditebang Di Kedah

Posted: 24 Feb 2013 02:17 AM PST


JITRA: Belum pun reda isu pembalakan berhampiran Tasik Pedu di Padang Terap dan Gunung Inas di Baling, kini satu lagi kawasan seluas 925 hektar di Wang Perah dalam daerah Kubang Pasu ditebang licin, kata Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Kedah Datuk Mohd Johari Baharom.

Beliau mendakwa operasi penebangan balak membabitkan seluas 145 hektar dalam kompartmen tujuh di Wang Perah dikesan bermula awal tahun ini manakala penebangan seluas 780 hektar lagi dalam kompartmen lapan telah diluluskan oleh kerajaan negeri.

Mohd Johari mendakwa tanah 145 hektar itu dipecah kepada 63 lot dan diberi kepada pegawai-pegawai tinggi kerajaan Kedah manakala 780 hektar lagi hutan dalam kompartmen lapan telah diluluskan kepada pegawai-pegawai tadbir negeri Kedah (KCS).

"Saya tidak pertikai kerajaan negeri hendak beri tanah itu kepada siapapun asalkan ia di kawasan sesuai, tidak menjejaskan ekosistem dan mencemarkan alam sekitar tetapi pemberian tanah ini nampak macam ada mainan politik.

"Pemberian tanah adalah hak kerajaan negeri namun kepentingan penduduk berhampiran mesti diambil kira walaupun ia bukan kawasan tadahan air," kata Mohd Johari kepada pemberita semasa meninjau kawasan pembalakan di Wang Perah, dekat sini, hari ini.

Beliau yang juga anggota Parlimen Kubang Pasu dan Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani menyifatkan kerajaan PAS Kedah tidak bertanggungjawab dalam meluluskan kawasan pembalakan.

Beliau berkata garis panduan Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar pembalakan membabitkan kawasan melebihi 50 hektar perlu mendapat kelulusan kesan terhadap alam sekitar (EIA).

"Saya difahamkan kawasan yang telah ditebang licin ini tidak langsung ada laporan EIA. Kalau dirujuk pun kepada kementerian pasti laporan yang dikemukakan tidak betul.

"Bila musim hujan pasti akan berlaku hakisan tanah yang teruk dan tanah yang dihakis memasuki Sungai Kecil dan Sungai Temin. Keadaan ini akan menyebabkan sumber air kedua-dua sungai itu terjejas.

"Akibatnya loji air Bukit Temin dan Jeragan serta bekalan air yang diperoleh dari kedua-dua sungai itu untuk pertanian kepada lebih 10 kampung juga terjejas," katanya.

Mohd Johari berkata beliau akan membuat surat bantahan rasmi kepada Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak serta meminta Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar lebih efisien dalam mengambil tindakan.

Sementara itu Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKKP) Wang Perah, Abu Bakar Saleh, 43, berkata penduduk kampung sangat sedih kerana kerajaan negeri membelakangkan kepentingan mereka.

"Kerajaan negeri sewajarnya menilai kerosakan akibat penerokaan kawasan ini. Kebun dan dusun kami di sini tentu akan terjejas dalam masa beberapa tahun sahaja," katanya dan memberitahu akan mendesak menteri besar mengarahkan aktiviti pembalakan di Wang Perah dihentikan segera.

Che Tom Musa, 62, pula meminta kerajaan PAS Kedah tidak terlalu rakus meneroka kawasan balak.

"Kami penduduk asal di sini tidak langsung dipandang. Sepatutnya kalau nak bagi tanah bagilah kepada kami dan penduduk-penduduk kampung yang tinggal di sini," katanya.

AntaraPos

Pakatan Pembangkang Menggelabah Menjelang PRU 13

Posted: 24 Feb 2013 12:00 AM PST


Pemimpin-pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat nampaknya semakin resah bak cacing kepanasan menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Mereka seolah-olah hilang pedoman bagaimana mahu meyakinkan rakyat supaya memilih pakatan itu sebagai pemerintah.

Ada kalanya gelagat mereka seolah-olah "berdendam" dengan rakyat yang nampaknya semakin mesra dan selesa dengan pelbagai skim yang diperkenalkan oleh kerajaan untuk membantu yang mereka yang berpendapatan rendah.

Ada di antara pemimpin Pakatan Rakyat yang tergamak mengatakan bahawa rakyat bodoh jika menerima bantuan yang dihulurkan oleh kerajaan pusat sementara ada yang menyamakan taraf rakyat golongan ini sebagai "ayam dan lembu".

Sementara itu ada juga pemimpin Pakatan Rakyat yang hilang ikhtiar untuk menyekat peningkatan kecekapan pengurusan bantuan kerajaan pusat kepada rakyat ini dengan menyalahgunakan kuasa kerajaan negeri di tangan mereka untuk menggagalkan pelbagai projek pembangunan yang telah diatur oleh kerajaan pusat.

Yang peliknya sebelum ini rakyat memang digalakkan supaya mengambil dan menerima pelbagai "hadiah" berupa kemudahan awam, barangan keperluan harian dan juga bantuan wang ringgit daripada kerajaan Pusat.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, misalnya, pernah satu ketika dahulu menasihatkan rakyat supaya mengambil sahaja apa-apa habuan yang diberikan oleh kerajaan.

Katanya, tindakan itu halal jika rakyat tidak pula terdorong untuk memberi undi kepada parti memerintah dalam pilihan raya, tidak kira pilihanraya kecil ataupun umum.

Beliau berkata, tindakan itu bukanlah perbuatan menerima rasuah kerana apa yang cuba "disogok" oleh parti kerajaan sebenarnya adalah bersumber daripada wang negara. Maka apa yang mereka ambil ialah hak mereka sendiri.

Bagaimanapun apabila pilihanraya umum semakin dekat dan kerajaan pusat nampaknya semakin konsisten dalam program transformasinya untuk mengagihkan kembali laba negara kepada rakyat, Nik Aziz mula menukar tingkah.

Melalui pelbagai skim yang berstruktur dan telus, kerajaan mula memperkenalkan cara menzahirkan skim bantuan dalam bentuk tersirat seperti subsidi petrol, gula, beras dan sebagainya secara berkala dan terbuka kepada skim bantuan kewangan bagi mengurangkan beban ekonomi rakyat, Pakatan Rakyat semakin cemas.

Rakyat ternyata dapat mengesan bahawa permohonan maaf terbuka pengerusi Barisan Nasional, Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung kesilapan, keangkuhan dan kelemahan BN masa silam ada keikhlasannya.

PM minta maaf, rakyat sedia beri peluang

Maka rakyat pun mula menunjukkan kesediaan memberi peluang kepada BN dan beliau memperbaiki prestasi. Apatah lagi sejak mengambil alih teraju pemerintahan negara sejak April 2009 Najib tidak pernah jenuh mendekati rakyat.

Apabila rakyat menunjukkan reaksi dengan menzahirkan rasa syukur dan semakin yakin dengan corak pengurusan Najib yang bertransformasi ini, keyakinan diri pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat semakin goyah.

Namun yang menyedihkan ialah apabila Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengisytiharkan rakyat yang menerima bantuan tunai daripada kerajaan adalah golongan bodoh.

Beliau menegaskan bahawa usaha kerajaan membantu rakyat melalui skim Bantuan Rakyat 1Malaysia atau BR1M berniat memperbodohkan rakyat kerana matlamat sebenar kerajaan ialah untuk memancing undi menjelang PRU13 tidak lama lagi.

Beliau juga menganggap skim seperti itu BR1M itu tidak mampu untuk meningkatkan ekonomi rakyat. Namun beliau seolah-olah menutup mata bahawa skim kifalah membantu rakyat usia emas oleh kerajaan PAS Kelantan serta pelbagai janji PKR Selangor juga bertolak daripada konsep membantu rakyat sama dengan yang diusahakan oleh kerajaan BN.

Yang membezakan pendekatan Najib yang bersedia menyelusuri pelosok negara untuk mewar-warkan transformasi kerajaannya yang lebih berkebajikan dengan cara Pakatan Rakyat ialah, Najib mengotakan janji.

Di Selangor, misalnya, agak berbeza kerana banyak daripada skim yang ditawarkan sebelum pilihan raya umum 2008 masih belum ditunaikan.

Kegelabahan Pakatan Rakyat semakin memuncak apabila Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang rimas dengan kebangkitan rakyat negeri itu menuntut beliau menunaikan janji pilihanrayanya, bertindak untuk mengkaji dengan tujuan menghentikan pelbagai projek pembangunan kerajaan pusat bernilai RM5.6 bilion untuk warga Selangor.

Sementara di medan kempen pula Pakatan Rakyat mula terbabit dengan fitnah tahap raksasa. Antaranya ialah menggunakan surat palsu untuk mempertikaikan ke mana pergi pampasan RM207 bilion kerajaan Jepun kepada Malaysia untuk rakyat yang dijadikan buruh paksa membina landasan keretapi maut dalam Perang Dunia Kedua.

Ia juga mengedarkan dokumen palsu kononnya Jabatan Pendaftaran Negara mengarahkan semua pejabatnya di Semenanjung supaya menghantar kad pengenalan yang tidak dipungut oleh pemohon ke pejabat pendaftaran Keningau Sabah kononnya untuk digunakan bagi menambah bilangan pengundi hantu dalam pilihan raya umum.

Jika inilah citra hodoh pakatan pembangkang yang beria-ia mahu menggantikan kerajaan sedia ada, amatlah dibimbangi apakah fitnah dan pembohongan yang lebih besar yang akan dilakukan untuk mengekalkan kuasa jika ia dipilih untuk memerintah kelak.

AntaraPos

Datum Jelatek: Penduduk Akan Hantar Memorandum

Posted: 23 Feb 2013 10:00 PM PST


KUALA LUMPUR: Kira-kira 500 penduduk menyertai perhimpunan secara aman bagi membantah projek kondominium mewah Datum Jelatek bernilai RM1.2 bilion yang dijadual siap pada tahun 2016.

Menurut Pengerusi Badan Bertindak Datum Jelatek Salleh Samad demonstrasi bertujuan menolak projek ini daripada diteruskan oleh anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) di atas tanah yang pernah didiami oleh orang Melayu.

Beliau berkata, pihaknya kini sedang dalam proses mengumpul tandatangan penduduk kawasan itu untuk menghantar memorandum kepada kerajaan negeri Selangor sehingga projek tersebut dihentikan dengan kadar segera.

"Langkah seterusnya kita akan menghantar memorandum, sekarang ni kita sudah mula ambil tandatangan penduduk. Kita akan hantar kepada pihak PKNS, MPAJ, kerajaan negeri, dan juga tuanku Sultan Selangor."

Selain itu juga Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) yang diwakili oleh Datuk Shohaimi Shahdan juga akan turut membantu badan bertindak ini dalam menyampaikan maklumat sebenar kepada penduduk.

"Kita di pihak GPRS akan edar risalah-risalah tentang maklumat sebenar Datum ini dan pembongkaran apa yang berlaku kepada penduduk taman Keramat ini," ujar beliau dalam sidang media selepas sesi bantahan di sini hari ini.

Datum Jelatek sebelum ini diuar-uarkan sebagai projek pembangunan semula kawasan perumahan kos rendah di Jalan Jelatek, selepas kesemua penduduk yang rata-ratanya orang Melayu telah dipindahkan dengan memberi pampasan yang kecil.

Namun kini difahamkan projek tersebut "bertukar" menjadi cadangan pembinaan empat bangunan eksklusif setinggi 45 tingkat yang merangkumi pejabat, hotel dan pusat membeli-belah yang disasarkan untuk golongan berpendapatan tinggi dan korporat.

Harga minima seunit rumah berkenaan bernilai RM700,000 dan ternyata ia tidak mampu dimiliki oleh penduduk kawasan tersebut.

Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim dalam satu kenyataannya sebelum ini mempertahankan tindakan pihaknya menjual kondominium mewah pada harga tinggi sebagai keperluan untuk menarik pelabur asing.

Beliau turut mengesahkan bahawa unit-unit kondominium dan ruang niaga di Datum Jelatek dibeli oleh pelabur Singapura.

"Semua orang nak bantah. Kalau nak buat cantik, nak beli murah, siapa nak buat?" kata beliau apabila ditanya pemberita tentang relevannya pembinaan kondominium berkenaan di kawasan kepadatan penduduk terdiri dari kaum Melayu.

Sementara itu Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) Hamidzun Khairuddin memberitahu pihaknya akan membantu Badan Bertindak Datum Jelatek dengan menyediakan perkhidmatan guaman untuk mengambil tindakan dari segi undang-undang.

"Saya punya pandangan dari sudut undang-undang, kita mahukan laporan EIA dibuat. Laporan EIA ni berkenaan alam sekitar yang melibatkan penduduk.

"Saya difahamkan apabila projek ini dibangunkan, kiri kanan kondominium ini akan dibina jalan empat laluan dan tentunya rumah teres berdekatan tapak ini akan dirobohkan.

"Dari segi kaveat, saya punya pandangan bahawa penduduk sekitar mempunyai kepentingan dan saya fikir mereka boleh masukkan kaveat. Bukan sahaja kaveat tetapi kita boleh masukkan injuksi. Saya juga akan berunding dengan Salleh untuk kita melantik mana-mana syarikat guaman mewakili badan bertindak ini," ujar beliau.

Antara badan bukan kerajaan (NGO) dan wakil rakyat yang turut serta dalam Bantahan Projek Datum Jelatek hari ini adalah Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) dan Ketua Umno Bahagian Ampang Datuk Ismail Kijo.

AntaraPos

Kerajaan Pas Kelantan Rampas Hak Pemandu Teksi

Posted: 23 Feb 2013 08:51 PM PST

"Saksikan sendiri bagaimana kerajaan Pas Kelantan berusaha merampas hak pemandu teksi Jajahan Pasir Puteh, Kelantan,"kata pengendali GelombangMerah ketika mengirimkan rakaman video bertajuk "Rampas Hak Rakyat" ke laman ini.

"Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengotakan janji ditepati dengan membantu menyelesaikan permasalahan Persatuan Pemandu Teksi tersebut,"katanya lagi.

Video yang dihantar merakamkan detik-detik sukar yang dilalui oleh Persatuan Teksi Kereta Sewa Jajahan Pasir Puteh ketika berhadapan dengan cubaan anak syarikat kerajaan negeri mahu merampas tapak tanah tempat mereka mencari rezeki untuk dijual kepada pihak lain.

"Saya akan tetap duduk di sini. Soal berpindah, tidak sama sekali. Jadilah macam mana sekalipun, kita tidak akan lari (dari tempat ini).

"Kalau dia datang membawa jentolak pun, kita akan tetap letak (kereta) atas jalan raya. Kita tetap akan berkeras,"kata Mat Hassan Harun, bendahari Persatuan Pemandu Teksi, Jajahan Pasir Putih.

Saksikan sendiri rakaman video tersebut.

Video url: http://youtu.be/s3Xos7_yCEY



AIDC

BR1M : Rakyat Bukan Binatang, Bukan Bodoh

Posted: 23 Feb 2013 06:00 PM PST


Menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), kepimpinan pakatan pembangkang dilihat semakin memusuhi rakyat setelah melihat sokongan yang diberikan terhadap proses transformasi ekonomi oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) mendapat sambutan.

Tanpa segan silu pemimpin-pemimpin pembangkang melabel rakyat sebagai "binatang" dan "bodoh" apabila gagal bersaing dengan kerajaan BN memenuhi keperluan rakyat.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada satu majlis sambutan Tahun Baru Cina di Kedah semalam menyifatkan penerima BR1M sebagai bodoh.

Katanya bantuan tunai oleh kerajaan itu tidak mendatangkan sebarang manfaat kepada rakyat namun hanya gula-gula pilihan raya.

"Bantuan tunai itu adalah idea yang bodoh dan rakyat yang menerimanya sama bodoh," katanya.

Dua hari lalu, ulama terulung PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menganggap penerima BR1M sebagai "lembu dan ayam".

Ketika kerajaan mula mengumumkan bantuan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) pada tahun 2011, sambutan yang diterima amat menggalakkan sehingga kerajaan terpaksa menambah jumlah borang permohonan di sesetengah kawasan.

Contohnya di Parlimen Kubang Kerian, yang disandang oleh wakil rakyat PAS Salahuddin Ayub, 8,000 borang BR1M tambahan terpaksa dicetak untuk diagihkan ke Sekolah Kebangsaan (SK) Mentuan, Binjai.

Setakat ini lebih daripada lima juta rakyat yang layak mendapat manfaat bantuan tunai melalui BR1M 2.0 yang diumumkan kerajaan selepas pembentangan belanjawan 2013, dengan jumlah RM250 seorang.

Golongan yang mendapat manfaat termasuk ahli PAS-PKR-DAP yang tanpa segan silu mengecam usaha kerajaan membantu rakyat tanpa mengambilkira fahaman politik.

Perbuatan ini disifatkan sebagai tidak mengenang budi umpama 'Si Tanggang Moden'.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan pemberian BR1M sebagai usaha kerajaan mentransformasikan ekonomi negara selain daripada subsidi terhadap petrol, barang keperluan harian dan makanan yang ditanggung kerajaan.

Pemimpin pembangkang berterusan menghasut rakyat untuk menolak kerajaan BN yang terbukti mampu melakukan perubahan melonjakkan ekonomi negara, namun jika dilihat di kawasan-kawasan yang dikuasai pembangkang, rakyat hidup serba kekurangan.

Justeru Najib menasihati kepimpinan pembangkang supaya berhenti memperkecilkan penerima-penerima bantuan kerajaan kerana golongan ini lebih menghargai sumbangan tersebut berbanding terus hidup menagih janji-janji pembangkang.

-AntaraPos

Calon PM - Rakyat Terengganu Tolak Anwar Dan Hadi

Posted: 23 Feb 2013 07:57 AM PST


Dalam menentukan perkara paling asas bagi membentuk sebuah kerajaan, Pakatan Rakyat dilihat masih terkial-kial mencari individu yang paling layak mengisi jawatan nombor satu negara itu.

Antara calon yang disebut-sebut untuk menyandang jawatan 'perdana menteri ketujuh' itu adalah Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang.

Namun suara rakyat adalah penting dalam menilai siapa yang paling layak.

Tinjauan Antarapos di Kuala Terengganu mendapati rata-rata rakyat negeri itu menolak kedua-dua pemimpin itu untuk menjadi ketua eksekutif negara.

Menurut seorang pesara Mazlan Abdullah, 58, beliau berpendapat samada Anwar atau Hadi, kedua-duanya tidak layak untuk memimpin negara kerana mereka tidak mempunyai ketokohan sebagai pemimpin.

"Memang tak layak mereka berdua itu. Jauh dari langit dan bumi (untuk menjadi Perdana Menteri)

"Dia tiada ketokohan sebagai pemimpin. Walaupun dia pernah jadi Timbalan Perdana Menteri, tapi kepimpinan beliau jauh berbeza dengan Datuk Najib.

"Haji Hadi pulak adalah orang yang tidak boleh diberi harapan. Pemerintahan dia selama ini tidak memberi apa-apa sumbangan kepada rakyat negeri Terengganu. Dia boleh cakap apa sahaja, tapi tiada pun yang dia buat," katanya.

Bagi Wan Mazlan Wan Ismail, pekerja sendiri, 58, beliau berpendapat kedua pemimpin itu tidak layak menjawat jawatan tersebut kerana sering menipu rakyat.

"Memang tidak layak, sebab mereka pembohong. Anwar ni, dari segi cara (kepimpinan) dia, memang teruk. Haji hadi pula suka berdolak dalih."

Toh Seng Heng, 66, pesara yang turut bersetuju dengan pendapat Wan berkata kedua pemimpin itu tidak pernah memberikan sumbangan kepada rakyat dan negara walaupun pernah menyandang jawatan penting.

"Haji Hadi pernah jadi Menteri Besar Terengganu. Anwar pula pernah jadi Timbalan Perdana Menteri. Tapi apa yang pernah mereka sumbangkan? Jadi keduanya tidak layak," ujarnya.

Rokiah Mohamad seorang suri rumah berusia 62 tahun pula berpendapat Anwar dan Hadi adalah pemimpin yang mempunyai banyak muslihat dan tipu daya.

"(Mereka) jahat. Jahat sebab tipu rakyat. Sama je mereka berdua (itu). Mereka tidak layak. Banyak muslihat. Cakap je manis. Tak tunai janji."

Seorang suri rumah, Zainab Kadir, 53 tahun pula berpendapat kedua-kedua calon itu tidak layak diangkat sebagai pemimpin kerana masing-masing diselubungi isu moral dan kredibiliti yang diragui.

"Memang tidak layak. Tiada ketokohan sebagai pemimpin pun. Sebab dia banyak skandal. Tiada moral.

"Datuk Haji Hadi memang bagus moralnya. Tapi kepimpinan dia teruk. Tengoklah masa dia perintah negeri Terengganu. Apa je sumbangan dia? Satu pun tiada," katanya.

Untuk rekod, Anwar pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri pada 1993 dan dilucutkan jawatan pada 1998 serta dipenjarakan atas tuduhan liwat.

Beliau mula aktif politik kembali setelah dibebaskan dan kini menjadi Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang pula pernah menjadi Menteri Besar Terengganu pada tahun 1999 hingga 2004 selepas merampas negeri Terengganu dari Barisan Nasional (BN) . Beliau sekarang merupakan Ahli Parlimen Marang dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rhu Redang.

-Antarapos

PAS Bermasalah Sebab Bersama Anwar Ibrahim

Posted: 23 Feb 2013 04:56 AM PST


Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Abdullah Zaik Abdul Rahman berpendapat Pas menghadapi masalah kerana memilih berjuang bersama Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan menolak kepentingan perjuangan untuk agama dan bangsa.

Katanya, atas faktor itu Isma sukar untuk menjalinkan kerjasama dengan Pas kerana pertubuhan tersebut tidak memisahkan perjuangan agama dan nasionalisme berbanding parti kedua terbesar orang Melayu itu yang hanya memisahkan antara Islam dan bangsa.

"Apa yang berlaku, Pas memisahkan antara Islam dan bangsa, mereka (Pas) kata hanya Islam tidak ada bangsa. Jadi kepentingan nasional, kepentingan negara, kepentingan bangsa (orang Melayu) diketepikan.

"Mereka (Pas) kata hanya Islam sahaja; kalau Islam sahaja berpijak di mana? Itu masalah bila Pas bersama Anwar Ibrahim dan sebagainya," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) Isma di Dewan Angkasa, hari ini.

Abdullah Zaik menjelaskan sikap Pas itu berbeza dengan UMNO yang lebih menerima seruan Isma ke arah perpaduan demi agama, bangsa dan negara. Malah kata beliau, Pas agak kurang selesa dengan seruan Isma kerana menganggap seruan tersebut memihak kepada UMNO.

"Setakat ini UMNO menerima seruan kita (Isma), maknanya Isma seru kepada perpaduan, UMNO kata ok cuma sikap Pas dengan Isma agak kurang selesa sebab dia anggap seruan kepada perpaduan itu agak memihak kepada UMNO dan dia menganggap Isma bersama UMNO tetapi sebenarnya tidak," katanya.

Mengulas mengenai perjuangan UMNO pula, Abdullah menegaskan, untuk memulihkan keyakinan rakyat, pemimpin parti terbesar orang Melayu itu perlu segera memperbaiki sikap mereka yang dilihat lebih berjuang untuk diri sendiri dan keluarga berbanding untuk agama, bangsa dan negara.

Baru-baru ini, Abdullah Zaik mengumumkan Isma akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dan bercadang untuk menghantar calon-calonnya bertanding di 20 buah kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Antara kawasan yang telah dikenal pasti untuk calon-calon Isma tandingi ialah Padang Serai (P017), Tapah (P072), Wangsa Maju (P116), Selayang (P097), Subang (P107), Puchong (P103), Kapar (P109), Seremban (P128), Tanjung Piai (P165), Derga (N11) dan Gurun (N22).

Calon-calon Isma akan bertanding atas tiket Berjasa, sebuah parti yang berpengkalan di Kelantan dan ditubuhkan pada 1978 oleh Bekas Menteri Besar Kelantan ketika itu, Datuk Mohamed Nasir.

Sahabat-Gunung

Posted: 24 Feb 2013 01:27 AM PST

Sahabat-Gunung


Kisah Benar - Krisis Air Negara ........

Posted: 24 Feb 2013 12:30 AM PST



Kisah Benar Episod 1 : Air Negara Bahagian 2. Kisah Benar Episod 1 : Air Negara Bahagian 01. Video ini juga menjawab tawaran Khalid Ibrahim (MB Selangor) sebanyak RM 9 billion untuk mengambil alih 4 Syarikat yang menguruskan air di Lembah Klang iaitu; Syabas, Abaass, Sg Semenyih dan SPLASH.

Pembangunan Dan Pengurusan Air. Lagi maklumat berkenaan isu air Selangor yang mesti kita fahami. Isu air tidak boleh dikendalikan tanpa kajian mendalam mencakupi kos untuksetiap meter padu, projek perpindahan air antara negeri dari Sg di Pahang, kos CAPEX dan OPEX yang tinggi serta pembinaan Langat 2. Takkan kita nak selesaikan isu ni dengan membandingkan masalah air yg terputus seketika di tempat tertentu. Ini isu melibatkan banyak pelaburan perniagaan yang akan tergendala serta berjuta akaun pengguna di sekitar Lembah Kelang. Saksikan....

Pastikan anda faham apa, di mana, bila, mengapa dan bagaimana isu ini timbul...dan bagaimana ia harus ditangani. Dan jauhi diri anda dari fitnah oleh mereka yang tidak memahaminya...




Najib Pengarah, Zin Mohamed Timbalan Pengarah Jentera BN Selangor

Posted: 23 Feb 2013 09:59 PM PST


Barisan Nasional Selangor optimis bahawa peluang amat cerah untuk kembali memerintah Selangor selepas PRU ke 13 nanti.

Kesiapsiagaan parti juga berada dalam keadaan optimum dan bersedia untuk digerakkan semasa tempoh kempen. Malahan, gerak kerja terperingkat sudah pun dimulakan sehingga di peringkat Pusat Daerah Mengundi (PDM).

Setiausaha Barisan Nasional Selangor, Dato' Hj. Mohammed Idris. B. Abu Bakar berkata, satu mesyuarat Jawatankuasa Tertinggi BN Selangor dan semua Pengerusi BN Bahagian Selangor di telah diadakan pada 23 Feb di PWTC dan ianya dipengerusikan oleh YAB Perdana Menteri.

"Beberapa perkara penting telah diputuskan sebulat suara oleh semua JK Tertinggi iaitu lantikan jawatan YAB Dato' Sri Najib Razak sebagai Pengarah Pilihanraya BN Selangor manakala Koordinator BN Selangor, Dato Sri Ir Mohd Zin Mohamed sebagai Timbalan Pengarah Pilihanraya Selangor.

Semua kepimpinan BN Selangor menyambut baik keputusan tersebut dan ianya akan menjadi pengorak langkah kepada usaha BN menawan kembali Selangor.

Satu simulasi khas Pilihanraya juga akan diadakan dalam masa terdekat ini bagi membiasakan seluruh jentera termasuk memastikan segala persiapan dalam keadaan sempurna. Simulasi ini akan melibatkan semua peringkat parti dan cabang termasuk gerak kerja kempen yang bersepadu di peringkat PDM," ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

Tambahnya, jentera di peringkat PDM akan menjadi teras utama parti supaya segala bahan kempen dan maklumat dapat terus disampaikan kepada akar umbi. Persiapan diperingkat PDM juga akan diaudit bagi memastikan keselarasan tindakan.

"Kesepakatan dan kerjasama seluruh komponen dan peringkat dalam Barisan Nasional Selangor merupakan teras utama BN Selangor dalam menghadapi PRU akan datang.

Semoga hasil perbincangan ini dapat diterjemahkan kepada tindakan seterusnya memastikan usaha BN menawan Selangor menjadi kenyataan," ujarnya yang juga Ketua UMNO Bahagian Hulu Selangor.


Sent from Yahoo! Mail on Android

Nik Aziz Is No Ulamak But Just Politician Who Is Even Thankful

Posted: 23 Feb 2013 08:19 AM PST


Nik Aziz Nik Mat, the most popular so-called ulamak of an Islamic party and the oldest in the country, has actually shamed Islam and learned Muslims when he termed those who took the BR1M as chickens or fowls.

Truly he reflected himself as a 'sour politician' rather than a learned Muslim given his shallow, bias and politically motivated mind in looking at the government's aid to rakyat to ease their burden.

Nik Aziz, head of the ulamak who was, not not so cannot use the word is, respected even by some Umno grass roots, has now lost all credibility and respect when he shot his mouth without any basis of Islamic considerations.

Islam teaches its followers to appreciate all good things and all good acts by anyone to anyone regardless of race and religion without malaise and biasness, without questioning the 'nawaitu' or intentions of the doers.

The 'nawaitu' or intentions of the doers should be just leave it to ALLAH the Almighty to judge because HE is the One who will reward or punish – if one does good with good intention or 'nawaitu' then ALLAH will reward the doer with good things and if one does good with bad or evil intention, then ALLAH will punish the doer HIS way – ALLAH's ways are strange.

For Nik Aziz to ridicule and worse still to liken the takes of good deed like BR1M as fowls being fed when needed, obviously he is not sincere and not truly religiously following Islam's ways and thought.

As Muslims, on the surface value, we should appreciate Prime Minister Najib Tun Razak's move to extend aid to lessen the rakyat's burden in facing their daily needs and this act can be considered as Najib indirectly promoting the 'welfare state' that PAS is talking about.

What Najib is doing is just not cash aid of RM500 but also other aid such as aid for school going children, college and varsities students and many more, with the objective to lessen burdens.

Najib obviously does not know how many of those would vote for the ruling bBN coalition but he intention is clear…helping out the rakyat as a responsible government.

So Nik Aziz should not, by any account misjudge or passed out remarks that does not reflect the attitude of 'bersyukur' or thankful to ALLAH for opening up Najib's heart and mind to share the country's wealth directly with the rakyat that lessens their financial burden.

Islam does not want its followers to misjudge other's 'nawaitu' or intentions with malice and biasness because that is ALLAH's work as HE is The ALL KNOWING WHO KNOWS in and out of a human HE created.

Nik Aziz should as ulamak at the very least extend gratitude or 'tahnkful to ALLAH' for Najib's good acts.

No wonder PAS members who are knowledgeable in Islam accepted the BRIM in good faith, and obviously Nik Aziz is angry because he is a politician, not an ulamak that should be respect.

Rakyat Selangor akan rugi sekiranya pakatan pembangkang terus berkuasa

Posted: 23 Feb 2013 06:34 AM PST



Selangor akan mundur dan rakyatnya akan berada dalam kerugian sekiranya pakatan pembangkang dibenarkan terus berkuasa di negeri itu, kata Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar hari ini.

Beliau berkata, ia kerana keadaan kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan tidak sehaluan akan menyukarkan pelaksanaan projek pembangunan dan akhirnya rakyat sendiri akan rugi.

Katanya, keadaan ini jelas bila mana kerajaan negeri sekarang di bawah pakatan pembangkang lebih berminat menunjukkan kuasa mereka dan berpolitik sehingga menghalang projek pembangunan yang hendak dilaksanakan di Selangor oleh kerajaan Persekutuan.

Beliau berkata, beberapa projek untuk kesejahteraan rakyat seperti cadangan pembinaan kampus cawangan Universiti Teknologi MARA di Serendah terbantut apabila kerajaan negeri tidak memberikan kebenaran merancang pembangunannya malah merampas tapak kampus itu milik Yayasan Kebajikan Kemiskinan.

Noh berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Himpunan Barisan 1Malaysia di Seksyen 7 di sini yang dihadiri 3,500 orang daripada 200 badan bukan kerajaan (NGO) yang berhimpun bagi menyatakan sokongan mereka kepada BN.

Selain itu, katanya, Projek Langat 2 juga terbantut sehingga sekarang kerana kerajaan negeri enggan memberikan kebenaran merancang bagi pembinaan loji rawatan air mentah yang akan dibawa masuk dari Pahang.

"Terowong air dah siap tapi loji memprosesnya tiada, dan Kerajaan Persekutuan bukannya menggunakan duit kerajaan negeri untuk bina kita cuma minta keluarkan kebenaran merancang saja," katanya.

Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata, kerajaan negeri Selangor juga lebih hendak menunjukkan kuasa apabila bertindak menggantung projek jalan raya dan prasarana Persekutuan di Selangor sementara menanti proses rayuan ke atas keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap kes melibatkan Majlis Perbandaran Sepang.

Keputusan itu dibuat selepas Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur kelmarin memutuskan Majlis Perbadaran Sepang tidak mempunyai kuasa untuk meruntuhkan tiang dan menutup kamera AES (Sistem Pemnguatkuasaan Automatik) di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) dan Lebuh Raya Lembah Klang Selatan (SKVE).

Noh berkata, begitu juga dengan kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang berkata kerajaan Selangor akan membubarkan Dewan Undangan Negeri selepas sambutan Chap Goh Mei dan mendakwa hasrat itu sudah mendapat persetujuan Sultan Selangor.

Katanya, mengikut amalan biasa jika seseorang Menteri Besar sudah menghadap Sultan untuk mendapatkan perkenan pembubaran dewan dan sudah mendapat perkenan baginda, beliau seharusnya terus mengumumkan tarikh pembubaran dewan.

Bagaimanapun, Noh berkata, sehingga sekarang tarikh pembubaran dewan tidak diumumkan oleh Abdul Khalid dan beliau yakin Selangor tidak akan membubarkan dewan undangan negeri dulu tetapi akan dibubar serentak dengan Parlimen.

Sementara itu, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, beliau berharap NGO, juga kuasa ketiga di Malaysia selepas Kerajaan Persekutuan atau Negeri (Kuasa Pertama) dan parti-parti politik (Kuasa Kedua), akan terus menyokong kerajaan BN.

Program Himpunan Barisan 1Malaysia pada pagi ini juga himpunan keenam NGO-NGO selepas Sabah, Perlis, Johor, Negeri Sembilan, Terengganu dan Selangor, katanya.

Beliau berkata, program yang bermula November tahun lalu dijangka selesai dilaksanakan di seluruh negara pada awal bulan depan.

Sumber: Noh Omar

Taipingmali (tm)

Posted: 24 Feb 2013 01:13 AM PST

Taipingmali (tm)


Isu Lahad Datu ada kaitan dengan pembangkang

Posted: 23 Feb 2013 08:59 PM PST

Isu kehadiran tentera kesultanan Sulu yang berpecah ke Lahad Datu dilihat sebagai isu hasutan oleh pihak dalaman.

Kepimpinan parti pembangkang terutama PKR boleh dikaitkan dengan isu ini.

Pertama ialah berlakunya satu pertemuan atau perjumpaan sulit pemimpin pembangkang dengan Nur Misuari dari Selatan Filipina.

Ketua Umum pembangkang juga mempunyai hubungan yang istimewa dengan pembangkang Filipina iaitu Joseph Estrada dan kemungkinan besar kedua-dua tokoh ini cuba untuk melaga-lagakan hubungan baik antara dua kerajaan Filipina dan Malaysia (Benigno Aquino III dan Najib ).

Satu lagi unsur yang boleh dikaitkan dengan pembangkang di Malaysia ialah peranan Tian Chua dan Elizabeth Wong dalam gerakan ARDA.

ARDA adalah satu pertubuhan dari barat sama seperti SUARAM dan lain-lain bertujuan untuk menghuru-harakan negara yang menjadi sasaran mereka dari Monggolia sehingga ke Timur-Timur, dari Kepulauan Pasifik hinggalah ke Asia Barat.

ARDA adalah satu gerakan yang kuat dan berjaya membebas Timur-Timur menjadi sebuah negara yang dikenali sebagai Timur Leste.

Web site ARDA ialah www.asiademocracy.org/

Di Singapore, Dr Chee Soon Juan rakan Tian Chua dan Elizabeth Wong juga terlibat dengan ARDA atau Asian Alliance for Reforms and Democracy.

Kini selepas dua minggu bertahan di Lahad Datu, Kerajaan Filipina meletakkan 6 kapal peronda untuk mengawasi perairan Sulu berhampiran Tawi-Tawi. Jangan salah faham dengan kehadiran 6 kapal tentera ini. Jangan ada pihak cuba mengandaikan bahawa Filipina akan menyerang Malaysia.

Ia sama sekali tidak benar, mereka yang berminat dengan Lahad Datu ialah kumpulan serpihan kesultanan Sulu yang ingin mengutip wang sarang burung walit sahaja. Tidak lebih dari itu.

Baca berikut dibawah;

Six Philippines naval ships have been deployed to the seas of Sulu and Tawi Tawi to prevent possible spill over from the standoff between Malaysian forces and the self-proclaimed Sulu Sultan's gunmen.

The ships are only conducting patrols within the waters of Tawi Tawi islands, less than half-hour speed boat ride from the seaside village of Tandau where the Sulu group has been holed up since Feb 9.

Philippines navy spokesman Lt Comm Gregory Fabic was quoted as telling the media in Manila that the naval vessels would not dock in Sabah waters but were there to help make the situation stable.

He stated that there were also no instructions given for the evacuation of the Sulu group led Raja Muda Azzimudie Kiram, the brother of Sultan Jamalul Kiram III.

``We are hoping that this will be resolved peacefully. If they are retreating, we are not there to help them because we need instructions if they can be picked up,'' Fabic was quoted as saying.

``If there are conflicts, we cannot help them. We will (only go there) if it is resolved peacefully and are given instructions to repatriate them,'' Fabic added.

The Sulu group of about 100 have insisted on staying put in Tanduo although a Friday deadline for them to be deported is looming.

The Malaysian security forces, who have thrown a tight land and sea cordon around the group, are reportedly in a position to deport the group anytime but are holding back pending efforts to resolve the standoff through negotiations without bloodshed.

Meanwhile, Philippines president Benigno Aquino reportedly said in Manila that the Sulu gunmen, who claimed that North Borneo was part of the Sulu Sultanate, should give up peacefully.

``Going there with arms is not the way to resolve this. When you brandish arms naturally the other side has only one way to respond to such a challenge,'' Aquino was quoted as saying in his first public comment on the incident.

Aquino also stated that his government had been talking to all parties, including the Sultan's family, to find a peaceful solution.

Philippines Foreign secretary Albert del Rosario stated in a separate statement that Aquino had ordered his government authorities ``to do everything'' possible to try and urge them to peacefully withdraw and to do this as quickly as possible.

Related Stories:
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PAS mahu tiru Barisan Nasional..

Posted: 23 Feb 2013 05:40 PM PST

Cakap Hadi Awang memang macam dajal. berputar belit. menuduh Umno perkauman, Gerakan perkauman, Mca perkauman. Tahu tak bahawa Barisan Nasional yang dahulunya Perikatan merupakan sebuah komponen parti BN.

Hadi Awang mesti ingat, BN mempunyai PANJI PERJUANGAN, iaitu bendera BN yang berwarna biru. Mana Panji Pakatan Rakyat? Tolong tunjuk sat.

BR1M kerajaan membodohkan rakyat? kalau tak suka jangan ambil, muka tak tau malu.....HOI HADI AWANG MUNAFIK,,,KAWARIJ...

Video Nik Aziz Cakap Penerima BR1M Macam Ayam Dan Lembu

Posted: 23 Feb 2013 10:44 AM PST

KOTA BHARU 20 Feb. - Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai 'memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu'.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

"Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

"Tapi kalau nak beri Islam, kita nak panggil ayam cakap nak ceramah, mana ayam datang, nak panggil lembu, mana datang, jadi kalau kita beri barang kepada orang, beri RM10, RM50 (orang akan datang ambil).

"Ini bukan cara Islam, (cara) Islam ialah beri ilmu kepada manusia," katanya ketika berucap di hadapan lebih 1,000 rakyat Kelantan yang menyambut kepulangannya dari Mekah di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV, di sini hari ini.

Kerajaan Pusat melalui Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 2.0) tahun ini memperuntukkan kira-kira RM3 bilion untuk mengagihkan sebanyak RM500 kepada kira-kira 4.3 juta isi rumah manakala kira-kira 2.7 juta individu bujang berumur 21 tahun ke atas menerima sebanyak RM250.

Sementara itu, Nik Abdul Aziz berkata, pilihan raya umum kali ini penting kepada Pas kerana bukan sekadar mahu membentuk kerajaan tetapi menukar kerajaan sekular kepada kerajaan Islam.

Penduduk Keramat Desak Batal Projek Datum Jelatek 23/2/2013

Posted: 23 Feb 2013 10:36 AM PST

Diterbitkan pada 23/02/2013
Himpunan Bantah Datum Jelatek 1.0 mendesak Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) membatalkan projek super mewah di bawah kelolaan yang telah dirancang sejak tahun 2010.Menurut Pengerusi Badan Bertindak Projek Datum Jelatek,Saleh Samad,50 peratus daripada keseluruhan kuota pembangunan di bekas tapak pangsapuri kos rendah tersebut telah dijanji untuk diberikan kepada bumiputra kini peruntukan tersebut tiada lagi.beliau juga mendedahkan 6 syarikat yang terlibat dalam Projek Datum Jelatek.beliau juga mencabar Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim,Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) Othman Omar untuk mengadakan pertemuan dengan penduduk setempat untuk bersemuka dengan penduduk bagi menyelesaikan kemelut projek Datum Jelatek yang mendatangkan kemarahan penduduk.

Maklumat lanjut layari :
http://klpos.com/ekslusif/43582-pendu...
dan

BN Tiada Masalah Jika PAS Perkenal Konsep Negara Berkebajikan: DS Zambry...

Posted: 23 Feb 2013 10:30 AM PST

Ucapan Tan Sri Isa Samad - Pelancaran Kursus Yayasan Felda

Posted: 23 Feb 2013 10:14 AM PST

Ustaz Idris Ahmad bertindak seperti baghal

Posted: 23 Feb 2013 05:01 AM PST

Pickup Nizar berhenti dengan satu misi..
Idris Ahmad menyampaikan ceramah politik tanpa permit dan ditujukan khas kepada orang Umno yang  berada dalam kedai makan Pak Pin


Apakah tujuan Idris berceramah politik di situ?

pembesar suara yang rosak sepenuhnya
Ini lah suasana sebelum dan sesudah kejadian yang malang buat Ustaz Idris Ahmad, kira bernasib kerana tidak dibelasah seperti mana yang sering dilakukan oleh Unit Amal Pas. 

Jika kita baca slogan pada pick up tersebut bertulis perkataan Amanah, Telus, Wibawa dan Kebajikan ternyata tidak dihormati oleh Idris. 

Idris sepatutnya menghormati dan tidak cuba untuk menyakitkan hati orang dengan sengaja. Tindakan degil beliau telah menunjukkan sikap Pas yang keras kepala, suka bergaduh dan suka mencari pasal.

Ingatlah, BN tak pernah buat kerja sedemikian rupa. Ini belum lagi bercakap soal merosakkan harta benda lain seperti bendera, banner dan sebagainya yang dipasang oleh BN dan juga Umno. 

Pas harus bersikap berhemah dan menunjukkan contoh baik apa lagi bila mereka bergelar Islam. Islam melarang kita menyakiti orang lain. Idris seorang ustaz tetapi ceramah dan penulis beliau tidak langsung melambang kan beliau seorang yang bergelar ustaz yang alim. 

Belantan

Posted: 23 Feb 2013 11:46 PM PST

Belantan


DAP mahu tanding 75 kerusi, PAS melopong?

Posted: 23 Feb 2013 07:52 PM PST




Setelah pergolakan yang berlaku di beberapa negeri, pakatan pembangkang terus berantakan apabila Ahli Jawatankuasa DAP Kedah, S. Neelamekan membuat kritikan terbuka terhadap Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas.

Lebih daripada itu, beliau yang juga Pengerusi DAP Cawangan Lunas turut mendesak agar parti tersebut bertanding sehingga 75 kerusi Parlimen di seluruh negara agar menjadi 'tulang belakang' kepada pakatan itu dalam merealisasikan mimpi ke Putrajaya.

Menurutnya, berdasarkan senario semasa, DAP jelas berpotensi membawa kemenangan kepada pakatan itu berbanding PKR yang sebelum ini telah banyak kali gagal memenangi kerusi ditandingi terutamanya pada Pilihan Raya Negeri Sarawak.

"Di Sarawak PKR bertanding sehingga 45 kerusi tetapi hanya menang tiga daripadanya. DAP pula cuma diberikan enam kawasan walaupun meminta 10 kerusi dan kami menang kesemuanya.

Suara Politik
Belantan

Mana suara Wan Azizah?

Posted: 23 Feb 2013 09:58 AM PST




Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail didesak menyatakan pendiriannya berhubung spekulasi penolakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri oleh Majlis Syura Ulama Pas seandainya pakatan pembangkang menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Aminah Abdullah berkata, sikap mengunci mulut Presiden PKR itu menimbulkan tanda tanya dalam kalangan ahli PKR dan seluruh rakyat Malaysia.

"Selaku Presiden PKR, kedudukan Wan Azizah dalam parti cukup besar, setanding Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Ini bukan persoalan rumahtangga, ini soal parti. Mengapa Wan Azizah takut untuk bersuara. Diam, senyap seolah-olah tidak wujud lagi.

"Kalau dia takut, dia takut pada siapa, adakah Anwar? Kenapa perlu takut Anwar, sedangkan kedudukan beliau dalam parti cukup tinggi," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau membuat kenyataan tersebut ekoran sikap Wan Azizah yang mendiamkan seribu bahasa berhubung pelbagai isu yang berbangkit sejak kebelakangan ini.

Katanya, sikap Wan Azizah itu cukup menghairankan seolah-olah beliau tidak lagi berada dalam radar politik.

"Bukan isu Anwar sahaja, malah, Presiden PKR itu langsung tidak mengulas atau menyatakan pendirian dalam isu kalimah Allah, pluralisme, dakwaan skandal Shamsidar Taharin serta lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT)," tegasnya.

Secara sinis, Aminah berkata, sikap Wan Azizah yang tidak mempertahankan Anwar dalam spekulasi berhubung keputusan Majlis Syura itu cukup luar biasa.

"Kalau sebelum ini beliau boleh mempertahankan Anwar dengan menyatakan Anwar adalah anugerah Allah kepada rakyat Malaysia kenapa kali ini tidak membuat perkara sama kepada Majlis Syura?

"Saya secara peribadi tertunggu-tunggu kalau Wan Azizah akan mempertahankan suaminya dengan membuat kenyataan Anwar adalah manusia paling bersih di negara ini," ujarnya.

Suara Politik
Belantan

Kerajaan PKR Selangor utamakan projek mewah?

Posted: 23 Feb 2013 06:59 AM PST




Rakyat negeri ini harus membuat keputusan sama ada mahu terus memilih kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mengabaikan tanggungjawab menyediakan perumahan untuk rakyat, pendidikan dan infrastruktur atau kembali semula kepada Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Noh Omar berkata, Kerajaan Negeri Selangor sekarang dilihat memberikan penekanan pada projek perumahan mewah sehingga menyebabkan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) tidak memberi fokus terhadap pembinaan rumah mampu milik.

"Hari ini PKNS telah jauh daripada matlamat asal penubuhannya, kalau fenomena pembangunan projek mewah di Datum Jelatek boleh berlaku, tidak mustahil di Padang Jawa yang merupakan kawasan tanah utama akan menerima nasib sama," katanya dalam Program Debat Rakyat antara beliau dan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Bahru, Datuk Zulkifli Nordin di Padang Jawa di sini malam tadi.



Yang turut hadir, Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Datuk Ahmad Nawawi Md. Zin dan Pesuruhjaya Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (Tibai), Wan Indra Putra Ahmad.

Beliau menjawab soalan moderator, Norman Toha yang meminta pandangannya sama ada Padang Jawa yang menjadi lokasi debat itu turut akan menjadi kawasan pembangunan mewah jika kerajaan PKR terus memerintah negeri ini.

Noh berkata, Kerajaan PKR Selangor juga lebih mementingkan projek mewah sehingga sanggup menggadaikan pendidikan anak Selangor yang sepatutnya menjadi tanggungjawab hakiki sebuah kerajaan.

"Lihat apa yang terjadi pada asrama Yayasan Selangor di Kampung Pandan yang telah dikosongkan untuk projek mewah sedangkan selama ini menjadi tempat tinggal anak Selangor dari luar bandar yang belajar di Victoria Institution (VI) dan Sekolah St. John," katanya.

Suara Politik
Belantan

Beli saham Syabas tidak selesaikan masalah?

Posted: 23 Feb 2013 01:12 AM PST




Isu air di Selangor masuk ke dimensi baru apabila Kerajaan Negeri Selangor membulatkan tekad untuk membeli Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) melalui anak syarikatnya Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB). Pembelian syarikat itu bukanlah isu besar kerana ia hanya proses biasa yang cuba dilihat luar biasa oleh kerajaan negeri di bawah Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang diketuai oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Urusniaga pembelian syarikat berlangsung setiap hari di Bursa Saham Kuala Lumpur melalui pembelian saham di papan utama dan lain-lain saham cip biru. Pendek kata jika anda pembeli yang berkehendak beli (willing buyer) sahaja saham syarikat yang ingin dibeli (willing seller), jika mereka tuan punya syarikat ingin menjual maka segala urusan dianggap selesai.

Namun bagi pembelian saham Syabas oleh kerajaan negeri Selangor ia melibatkan wang anak syarikat kerajaan negeri dan juga merupakan wang rakyat jelata bukannya wang eksklusif milik syarikat tersebut. Itu yang rakyat perlu sedar, terutama rakyat yang hingga artikel ini ditulis masih menjeruk rasa kerana tidak merasa satu sen rebat air 20 meter padu yang dijanjikan oleh pakatan pembangkang semasa kempen Pilihan Raya Umum ke-12 tahun 2008.

Kelompok rakyat Selangor membuat tuntutan rebat air hanya sebanyak RM3.23 juta bagi 9,039 pengguna air domestik. Jika dibandingkan jumlah itu dengan peruntukan kerajaan negeri sebanyak RM9 bilion untuk membeli Syabas ia amat kecil. Persoalannya, mengapa pengguna air yang kebanyakannya rakyat Selangor itu tidak boleh bersuara di dalam pembelian syarikat tersebut sedangkan hak mereka terus dinafikan walaupun kes dibawa ke mahkamah.

Adakah membayar rebat air sebanyak 3 juta lebih di luar kemampuan kerajaan negeri Selangor yang arif pula mencari bajet membeli sebuah syarikat utiliti. Sepatutnya kerajaan negeri menyelesaikan masalah yang sedang dan bakal dihadapi rakyat tidak lama lagi iaitu bekalan air yang bakal susut. Kesan negatif kepada kekurangan air itu kelak, bukan setakat menyusahkan orang Islam untuk mandi di pagi jumaat malahan kekurangan air akan menyebabkan banyak kilang yang sedang dan bakal dibuka terpaksa menutup operasi mereka.

Cadangan pembelian air oleh kerajaan negeri dengan alasan mahu hak air dikembalikan kepada rakyat merupakan satu cadangan yang bersifat luar biasa dan tidak bersifat nasional. Justeru, Majlis Keselamatan Negara (MKN) perlu campur tangan segera agar pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 dapat diteruskan mengikut jadual dan pembelian saham dikaji semula, kerana ia melibatkan soal keselamatan dan kesihatan rakyat negara ini.

Penguasaan total kerajaan negeri terhadap Syabas tidak dapat diterima kerana ia bukan sahaja melibatkan rakyat Selangor malahan rakyat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya. Sebab itu adalah satu justifikasi Kerajaan Persekutuan di bawah Barisan Nasional tidak merestui pembelian saham tersebut.

Kes di Semenanjung Gaza perlu menjadi contoh, apabila rejim zionis menguasai syarikat utiliti, mereka sanggup memotong bekalan elektrik sesuka hati hingga warga Palestin yang sedang dibedah di hospital meninggal dunia kerana tiada kuasa elektrik untuk meneruskan proses pembedahan.

Kita tidak mahu apabila sebuah kerajaan negeri menguasai bekalan tenaga seperti air mereka bebas mengawal bekalannya hingga menjadi senjata politik.

Pembelian Syabas perlu dibantah oleh pengguna di Putrajaya dan Kuala Lumpur kerana ia melibatkan keselamatan dan kesihatan mereka. Kepada pihak terlibat, selesai dulu masalah pokok iaitu air semakin kurang bukannya membeli syarikat yang bernilai tinggi dan melibatkan duit rakyat. Selesai dulu tuntutan rebat air oleh pengguna meter pukal baru cerita pasal pembelian berbilion ringgit!

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

Posted: 23 Feb 2013 11:42 PM PST

My Longest Yard

Posted: 23 Feb 2013 11:32 PM PST

My Longest Yard


JUARA janji dimungkiri?

Posted: 23 Feb 2013 09:07 PM PST



Teka Teki

Posted: 23 Feb 2013 04:42 AM PST



Panglima Perang Cyber

Posted: 23 Feb 2013 11:29 PM PST

Panglima Perang Cyber


Akhbar The Manila Times Sahkan @Anwaribrahim Terlibat Insiden Lahad Datu

Posted: 23 Feb 2013 11:10 PM PST

ini bukti yang sukar ditolak sesiapa..minta satu je, tolong sebarkannya.

Masa Depan Kedah Jika Diurus Phahrolrazi Atau Mahfudz Selepas Ini Makin Hancur Bukan Makmur

Posted: 23 Feb 2013 06:10 AM PST

MB Kedah: Mahfudz Dalang Desak Azizan Undur

Ramai yang tidak tahu bahawa di kala Phahrolrazi sedang mengasak Azizan dari kiri, kanan, atas dan bawah, Mahfudz Omar rupanya sedang berkempen secara halus untuk meletakkan dirinya di kerusi Menteri Besar Kedah. Mahfudz difahamkan 'berkongsi' dengan Phahrolrazi untuk menggerakkan 11 DUN di Kedah mendesak Azizan supaya berundur dan melepaskan jawatan Pesuruhjaya PAS negeri sekali gus.

Phahrolrazi bagaimanapun menafikan penglibatannya dan meminta agar mereka yang tidak berpuas hati menggunakan saluran yang betul. Mungkin beliau terlupa bahawa beliau juga yang memberikan contoh tauladan untuk menggunakan cara biadap dan tidak betul sebelum ini apabila mendesak Azizan berundur. Oleh itu, penafian Phahrolrazi tidak membawa apa-apa makna kerana permusuhan, dendam dan kebenciannya pada Azizan begitu terserlah. Pendek kata, siapa yang tidak tahu yang Phahrolrazi gila kuasa ingin merampas jawatan Azizan sehingga tak tertahan-tahan.

Kegilaan Phahrolrazi ini dilihat sebagai 'peluang' bagi Mahfudz untuk menampilkan diri sebagai calon terbaik. Rakyat pasti tidak suka melihat orang yang gila kuasa seperti Phahrolrazi dan rakyat juga sudah 'serik' dengan Azizan yang tidak tahu apa-apa.




Apa yang menariknya dalam krisis PAS Kedah ini ialah, desakan agar Azizan berundur oleh 11 DUN itu bukan kerana beliau gagal menangani pembalakan haram, bukan kerana beliau gagal membawa masuk pelaburan, bukan kerana beliau gagal mengawal pusat-pusat hiburan yang tumbuh bagai cendawan, bukan kerana gagal menangani masalah KUIN, bukan kerana projek-projek yang tidak masuk akal dan kerugian, bukan kerana anak-anak syarikat kerajaan lingkup dikerjakan kroni-kroni pegawai yang dilantiknya, bukan juga kerana beliau menyebabkan hutang Kedah meningkat sehingga 50% sejak mengambil-alih negeri.

Malah, PAS membela Azizan dalam semua isu-isu di atas sehinggakan sanggup melakukan perhimpunan besar-besaran di Pedu bagi menafikan kritikan serta menunjukkan sokongan terhadap pembalakan haram.

Semua masalah negeri dan rakyat ini bukanlah isu besar bagi PAS. Yang menjadi masalah bagi PAS dan menyebabkan mereka mendesaknya berundur ialah sikap Azizan yang 'mesra' UMNO/BN.

Azizan telah lama dipandang serong oleh puak-puak PAS di Kedah kerana menurut mereka, beliau lebih UMNO dari UMNO. Beliau dikritik kerana tidak memakai kopiah putih, tetapi songkok. Beliau juga tidak memakai jubah, tetapi berkot. Selain itu, semua orang Kedah tahu bahawa ahli keluarga beliau dan isteri beliau majoritinya adalah orang-orang UMNO, malah mempunyai pertalian darah dengan bekas Menteri Besar Kedah, Dato' Osman Aroff. Sebahagian besar pegawai-pegawai kerajaan Kedah sejak zaman UMNO lagi merupakan sanak saudara Azizan atau isterinya.

Pendekatan Azizan yang terbuka dengan UMNO, sehinggakan sanggup memakai baju IM4U yang membawa lambang 1Malaysia yang menjadi slogan kerajaan BN benar-benar menyakitkan hati PAS Kedah.

Akibatnya, beliau dikritik hebat oleh PAS dan disindir agar menyertai UMNO saja. Dari situlah penentangan terhadap Azizan semakin memuncak dan digunakan sepenuhnya oleh pihak yang menginginkan jawatannya untuk mengasak Azizan agar berundur.

Hakikatnya, kesebelas DUN PAS yang mendesak Azizan berundur itu langsung tidak pernah fikirkan mengenai keadaan negeri Kedah yang telah hancur. Yang mereka tahu ialah mereka inginkan Menteri Besar yang berimej PAS tulin, itu saja.

Dengan masalah negeri yang begitu kronik iaitu ketiadaan sumber pendapatan serta perbelanjaan dan kerugian yang terus meningkat dari hari ke sehari, sesiapa sahaja yang ingin merampas jawatan Azizan seharusnya mampu membentangkan jalan penyelesaian bagi semua permasalahan ini.

Setakat ini Phahrolrazi hanya tahu mengugut Pulau Pinang untuk membayar caj bekalan air mentah yang mana langsung tidak dilayan oleh negeri itu. Lebih dari itu, beliau sendiri tidak tahu apa yang perlu dilakukannya untuk menyelamatkan negeri Kedah.

Mahfudz pula, mengeja perkataan 'ekonomi' pun belum tentu lagi mampu. Justeru, apa yang nak diharapkan darinya untuk merancang ekonomi negeri. Setakat mengutuk BN ke hulu ke hilir bolehlah dia, sekadar untuk membuat orang tuanya bangga melihat anak mereka berjaya walaupun tidak lulus periksa.

Membayangkan Mahfudz yang mengganti Azizan, samalah saja seperti menyerahkan jawatan itu kepada kambing atau lembu. Di tangan Azizan, Kedah sudah pun hancur lebur. Jika diserahkan kepada Mahfudz, maka Kedah yang telah hancur itu akan dikunyah sehingga lunyai, dihadamkan dan akhirnya menjadi bahan buangan.

Justeru, kita tidak nampak masa depan negeri Kedah di bawah PAS, tak kira siapapun Menteri Besarnya. Antara Azizan, Phahrolrazi, Mahfudz dan Lembu, semuanya sama saja.
Kiriman Email

Nik Aziz Mengajak Kepada Gaya Hidup Iblis dan Dajjal Kata Prof Dr Nasoha Pendakwah Terkenal - Youtube

Posted: 23 Feb 2013 05:55 AM PST

Videonya



Untuk mengenali siapa Dr Nasoha ini yang bukan calang orang sila klik di sini.

http://drnasoha.wordpress.com/about/

Semakin ramai nampaknya menentang Mursyidul Am PAS ini.

Syukur kepada Allah kerana menggerakkn hati hambaNya menyuarakan kebenaran walau dibalas dengan cacian dan makian seperti Dr Haron Din kena.


Sent from my iPad

YouTube : Video Nik Aziz Samakan Penerima BR1M Seperti Haiwan Lembu Ayam

Posted: 23 Feb 2013 05:15 AM PST



Sent from my iPad

Info Terbaru Tentera Sulu di Lahad Datu cc Menteri @Zahid_Hamidi

Posted: 23 Feb 2013 02:00 AM PST




baca selanjutnya

http://malaysiamilitarypower.blogspot.com/2013/02/pencerobohan-lelaki-bersenjata-di-lahad_22.html?m=1


Sent from Samsung Galaxy Note

BLOG MEDAN TEMPUR : DR FADZILAH KAMSAH JAWAB TUDUHAN BLOGER PAKATAN ISU VIDEO BELIAU KRITIK DOA BALA PAS

Posted: 23 Feb 2013 01:00 AM PST





Bismillahirrahmanirrahim. As salamu'alaikum shbt yg di muliakan Allah SWT. Selawat & salam ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW. Di doakan semuga kita semua di rahmati Allah SWT. Saya terpanggil utk memberi penjelasan krn maruah keluarga saya terjejas & utk mengelakkan salah faham & penjanaan dosa yg berterusan. Saya tak mampu nak jawab semua isu, cuma nak sebut mana yg termampu. Mempertahankan maruah diri & keluarga adalah jihad & jika mati dlm usha mempertahankan maruah diri & keluarga, insya Allah di kira mati syahid.

Pertamanya saya memohon ampun & maaf kpd semua pihak yg tersinggung dgn komen saya tersebut. Saya cuma seorg rakyat biasa & bkn bercakap sbg org politik. Saya langsung tidak bermaksud utk memalukan mana2 pihak. Amat malang sekali bila komen saya di politikkan hingga menyebabkan kemarahan berbagai pihak.

Rakaman temuramah tersebut di lakukan di PWTC selepas majlis Bantuan Amal Palestin. Saya telah di temuramah lebih 10 kali oleh berbagai stesyen TV, radio, akhbar, majalah & blogger. Suasana sekitar yg agak bising menyebabkan saya menguatkan suara saya utk menenggelamkan kebisingan di persekitaran. Ini menyebabkan suara saya di anggap kasar bila menjawab soalan2 yg di ajukan. Bila dah menjawab terlalu byk soalan, maka soalan drp blogger (penemuramah terakhir) saya jwb dlm kedaan yg tergesa gesa & mungkin tak berfikir dgn mendalam.



Bila bercakap tentang kezaliman, saya memberikan pandangan secara umum & membandingkan situasi di Malaysia dan situasi & penderitaan rakyat Palestin. Di Majlis Bantuan Amal palestin itu kita telah di terangkan melalui ucapan YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad, mengenai kezaliman Israel terhadap saudara seIslam kita di Palestin. Itu sebab saya katakan, berbanding penderitaan rakyat Palestin, kita di Malaysia amat bahagia & tidak di zalimi. Inilah konteks hujah saya ketika itu.

Sejak kecil saya telah di didik oleh ibubapa & guru2 saya utk sentiasa berbuat baik kpd org lain, membantu org lain setakat kemampuan & mendoaakan kebaikan org lain. Justeru, saya amat sedih bila org mendoakan kehancuran saudara seIslam sama ada di Malaysia atau di mana2 di dunia ini. Saya juga amat sedih jika tindakan kita itu di salah ertikan oleh org bukan Islam di Malaysia. Tindakan sedemikian juga boleh memberi ganbaran yg kurang positif kpd anak2 yg masih belum mampu berfikir dgn rasional spt org dewasa. Saya yakin masih byk cara yg lebih tertib & berhikmah yg boleh di gunakan.

Saya lihat diri saya sebagaai guru & pendakwah kerdil (walaupun saya bkn ustaz & jahil agama), dan akan berterusan mencari ilmu, berkongsi ilmu & membantu sesiapa saja yg perlukan bantuan nasihat & kaunseling. Inilah jihad kecil yg saya akan lakukan hingga akhir hayat saya.

Saya juga telah memberi teguran setakat kemampuan kepada berbagai pihak termasuk media di Malaysia melalui kursus yg saya kendalikan atau prog motivasi di media tempatan. Insya Allah teguran saya tidak tertumpu kpd pihak2 yg tertentu sahaja. Saya tak takut kpd sesiapapun di dunia ini, saya cuma takut kpd Allah SWT.

Di Mekah & Madinah tempohari saya telah berpesan kpd sahabat2 dari Malaysia utk tidak lupa mendoakan keselamatan Malaysia, agar semua org Islam di Malaysia bersatu & kita mati dalam husnul khatimah.





















Baca selanjutnya :



http://medantempurkedah.blogspot.com/2013/02/serang-keluarga-dr-fadzilah-kamsah.html?m=1
















Sent from Samsung Mobile

Tanda Kekalahan PR - Forum Air Selangor Sudah Bertukar Menjadi Forum Kerusi? | Cucu Tok Selampit

Posted: 22 Feb 2013 07:33 PM PST



Sent from my iPad

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 23 Feb 2013 11:26 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


MESTI TONTON: Video Cara Mudah Mematahkan Helah Orang Kristian Nak Guna Kalimah Allah

Posted: 23 Feb 2013 11:00 PM PST

Satu penerangan yang cukup menarik, senang di faham lengkap dengan berberapa ayat quran sebagai rujukan, cara mudah nak patahkan helah orang kristian yang kini makin menggila nak guna kalimah Allah... 


SEBARKAN DEMI MENJAGA KESUCIAN KALIMAH ALLAH

Ada Sebab Kenapa Nur Misuari Jumpa Anwar Ibrahim...

Posted: 23 Feb 2013 12:00 AM PST


Ada sebab kenapa nur misuari nak sangat berjumpa anwar ibrahim, akibat rasa dendam yang teramat sangat kepada kerajaan malaysia, misuari sanggup menggigit tangan orang yang pernah suap nasi ke mulut dia dulu...

Ada secret deal antara anwar dan nur misuari, ini cerita lama, ini dendam lama, hanya anwar sahaja yang mampu menolong misuari membalas dendam ini...

Nanti aku sambung lagi... 

oyabun

Posted: 23 Feb 2013 11:25 PM PST

oyabun


Sifat sesumpah politik kekalkan PKR dalam arena politik negara?

Posted: 23 Feb 2013 08:49 PM PST




Sifat sesumpah politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang membolehkan parti itu 'berubah warna' berdasarkan isu tertentu bagi kepentingannya sendiri, merupakan antara faktor penting PKR kekal dalam arena politik negara.

PKR sebenarnya kehilangan majoriti daripada anggota pengasasnya, antara yang paling berpengaruh ialah bekas Timbalan Presidennya Dr. Chandra Muzaffar pada Disember 2001 selepas dua tahun bertungkus lumus membangunkan PKR.

Selain itu bekas Ketua Angkatan Muda, Senator Mohd. Ezam Mohd. Noor; Senator Datuk S. Nalakaruppan; Anggota Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong; Anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin; Anggota Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed; bekas Ketua Penerangan, Ruslan Kassim; dan bekas Setiausaha Sulit Penasihat PKR Anwar Ibrahim, Anuar Shaari, bertindak keluar PKR.

Sebab mereka hanya satu iaitu hilang kepercayaan terhadap pemimpin tertinggi parti. Lumrahnya parti itu bakal berkubur seperti mana parti lain yang mengalami nasib sama, namun sifat sesumpah PKR yang diwarisi daripada penasihatnya Anwar telah menyelamatkan parti itu.



Bagi penganalisis politik, Prof. Madya Datuk Zainal Abidin Borhan, sifat sesumpah politik PKR itu memainkan peranan dalam menyatukan PAS dan DAP di bawah satu bumbung, penyatuan yang menjadi sebab PKR kekal relevan dalam kumpulan pembangkang di negara ini.

"Dilihat peranan PKR dalam menyatukan PAS dan DAP dalam satu pakatan sedikit sebanyak kita lihat ada perangai 'chameleon' (sesumpah) dalam parti itu yang "kata lain pada sebelah ini kemudian sebelah sana kata lain". Kita sedia maklum PAS dan DAP ini tidak sebulu dalam banyak perkara.

"Perangai ini amat berbahaya kerana membuatkan rakyat percaya bahawa Anwar merupakan calon terbaik bagi merubah kerajaan sedangkan ramai tahu beliau merupakan 'chameleon' yang mempunyai masalah terutamanya daripada segi moral dan salah guna kuasa," katanya kepada Bernama.



Ini bukan kali pertama Anwar digelar sesumpah politik, malah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak juga pernah menggelar ketua pembangkang itu sedemikian kerana bersikap seperti sesumpah dalam isu Palestin dan kekejaman rejim Zionis Israel pada 2010.

Malah, beberapa hari lepas Anggota Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Idris Haron menggelar Anwar sedemikian kerana memperlekeh ilmu agama Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.

Zainal Abidin berkata, walaupun penyatuan PKR, PAS dan DAP yang dipupuk atas sifat sesumpah itu amat rapuh dan mudah terkesan dengan isu yang dimainkan, namun matlamat sama yang cuba ditunjukkan melalui sifat itu mampu mempengaruhi rakyat menyokong pakatan itu.

Beliau yang juga bekas Pengarah Akademi Pengajian Melayu Universiti Malaya berkata, selain sifat sesumpah, doktrin kebencian kepada kerajaan yang disemai pemimpin PKR dalam penyokong parti serta pakatan itu merupakan antara sebab PKR masih meraih sokongan sehingga kini.



"Isu seperti (loji nadir bumi) Lynas yang kononnya membahayakan rakyat dan kerajaan tidak prihatin terhadap rakyat dimainkan begitu hebat sekali sehingga terbentuk kebencian itu. Masyarakat Cina contohnya disemai bahawa MCA telah gagal dan hanya DAP yang mampu membela nasib kaum itu," katanya.

Zainal Abidin berkata, media alternatif yang menjadi mainan PKR dan konco-konconya memainkan peranan penting dalam memastikan PKR terus mendapat sokongan malah bertindak mengubah logik dalam laporan media tersebut.

"Ini masalahnya bila media tiada sekatan, penipuan ini boleh diperlihatkan seolah-olah seperti kebenaran juga sebaliknya. Ini dilakukan demi mendapat kepercayaan rakyat serta menyemai doktrin kebencian kepada kerajaan," katanya.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang mempunyai pandangan sama merujuk klip video yang menunjukkan Najib menyoal khalayak di Pulau Pinang baru-baru ini sama ada mereka bersedia untuk Barisan Nasional (BN), yang seolah-olah dijawab dengan perkataan "Tidak".



Mengulas mengenai tindakan pengasas PKR yang keluar parti, Zainal Abidin berkata, sukar untuk mengetahui sebab spesifiknya, namun majoritinya 'menyanyikan lagu yang sama' iaitu hilang keyakinan terhadap pemimpin tertinggi PKR.

"Dulu parti ini menjadi wadah untuk membebaskan Anwar dan kononnya membersihkan kerajaan, namun atas pelbagai faktor dalaman yang barangkali melibatkan ganjaran dan cantas mencantas, mimpi mereka ketika menyertai parti itu terkubur.

"Saya berpandangan ada mereka ini tidak disukai kepimpinan PKR kerana lantang bersuara menyatakan apa yang salah, maka tiada cara lain bagi mereka kecuali keluar. Namun saya lebih gemar melihat 'aftermath' kepada tragedi itu," katanya.



Anggota Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan yang bertindak keluar PKR pada Januari 2011 dipetik berkata: "Sekarang saya 'bebas', bila saya 'bebas' setiap hari saya tak payah turun untuk berceramah, saya tidak perlu bawa fitnah,".

Bekas Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Datuk Keramat, Lim Boo Chang mengumumkan melepaskan semua jawatan dalam PKR dan kembali kepada Gerakan pada Disember 2011, asalnya tertarik dengan agenda reformasi dibawa PKR tetapi selepas tiga tahun berada dalam parti itu, beliau hilang keyakinan berikutan kegagalan parti itu memenuhi janji.

Bukan setakat itu, pada April tahun lepas kebanyakan daripada bekas pengasas PKR itu telah menubuhkan gerakan diberi nama Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (Tibai) bagi mendedahkan kepada rakyat siapa sebenarnya Anwar serta menangkis segala fitnah yang dilemparkan pemimpin pembangkang itu terhadap kerajaan.


Wasabi Oyabun..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 23 Feb 2013 11:16 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Santai Pagi Ahad : Video Bangkang Dari Longkang Mengganas Lagi!!

Posted: 23 Feb 2013 04:14 PM PST

Memang pedas kritikan Bangkang Dari Longkang mengenai gaji minimum.


Kadang-kadang rakyat tak terfikir benda mudah macam ni bila gelap mata mendengar ayat-ayat manis dan manifesto calon pembangkang.

Tahniah team Bangkang Dari Longkang!



*Mohon share video ini di media sosial anda.

ANWAR JAWAB TUDUHAN JANGKITAN HIV INI...

Posted: 23 Feb 2013 07:22 AM PST


Seorang ahli politik pembangkang berprofil  tinggi adalah HIV positif!

Hanya orang kaya mampu membeli 3 dalam 1 koktel dadah untuk menahan penularan HIV dan AIDS!

Dia dijangkiti dengan HIV positif sejak 14 tahun yang lalu! Adalah dinasihati bagi setiap lelaki dan wanita yang pernah berjabat salam dengan pemimpin pembangkang ini supaya mengadakan pemeriksaan kesihatan.

Saya akan cuba tidak untuk menyebut nama ahli pembangkang ini tetapi HIV positif ahli politik pembangkang politik ini terpaksa bertahan dengan mengambil satu koktel HIV sangat mahal 3-dalam-1 salmon pil berwarna dipanggil Atripla pada kos yang USD $ 1,150.00 (kira-kira RM3588 sebulan) selama 30 hari bekalan.

Hanya orang kaya mampu untuk mempunyai kemewahan membeli dan membayar amaun itu untuk bekalan setiap bulan.

Ahli politik ini juga enggan memberikan sampel darahnya untuk siasatan polis yang mendakwa kerajaan akan mencemarkan jarum dengan virus AIDS yang akan menjangkiti darahnya.

Ironinya bahawa sebab sebenar beliau menolak adalah untuk menyembunyikan hakikat bahawa darah beliau sudah tercemar dan dijangkiti HIV positif. 

Sumber memberitahu saya dia mendapat bekalan melalui FedEx dari Amerika Syarikat dan dihantar ke rumah.

Sejak sekian lama saya tidak mahu kongsi cerita ini, kerana dendam dan kemarahan orang ini, dia boleh meruntuhkan negara ini dengan begitu sadis. Amat malang dia menyalahkan semua orang walhal apa yang dialaminya sekarang adalah hasil perbuatannya sendiri.

Saya berharap mereka yang menyembah membuta tuli manusia ini berfikir semula menjelang PRU13. 

Barangkali Majlis Syura PAS yang bermesyuarat minggu lalu sudah mengetahui cerita ini, sebab itulah mereka menolak manusia ini menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Baca lanjut artikel Inggeris di sini http://barkingmagpie.blogspot.com/2013/02/rumour-has-it-certain-high-profile.html








GEMPAR! Portal Media Filipina Bongkar Kaitan Anwar Ibrahim Dalam Insiden Lahad Datu.

Posted: 23 Feb 2013 07:18 AM PST

MyMassa tak mahu ulas panjang.

Sudah beberapa kali MyMassa bongkarkan kaitan PKR dengan pencerobohan di Lahad Datu di sini:

http://mymassa.blogspot.com/2013/02/top-secret-apa-tian-chua-buat-dengan.html
http://mymassa.blogspot.com/2013/02/anwar-ibrahim-gelabah-dalam-insiden.html
http://mymassa.blogspot.com/2013/02/cacai-upahan-rm3000-sebulan-kantoi-lagi.html
http://mymassa.blogspot.com/2013/02/rundingan-anwar-nur-misuari-terbongkar.html
http://mymassa.blogspot.com/2013/02/eksklusif-fitnah-gambar-sabah-invaded.html

Ini adalah bukti terbaru mengenai kaitan Anwar Ibrahim dengan dalang yang menceroboh kedaulatan negara kita.


http://www.manilatimes.net/index.php/opinion/editorials/41591-our-sultan-of-sulu-and-sabah

Jadi, apa lagi helah Anwar selepas ini. Media Filipina pula agen UMNO seperti mana tuduhannya kepada Reuters?

http://mymassa.blogspot.com/2013/02/anwar-ibrahim-gelabah-dalam-insiden.html

*Kalau tak salahkan orang lain, bukan Anwar Ibrahim namanya.

sekupangdua

Posted: 23 Feb 2013 11:12 PM PST

sekupangdua


5,800 PESERTA HB1M DESAK NIK AZIZ MINTA MAAF

Posted: 23 Feb 2013 03:58 AM PST


Gamat PERHIMPUNAN BARISAN 1 MALAYSIA di Kolej Perubatan Bersekutu di Ulu Kinta dengan ucapan Dato Ahmad Maslan dalam siri Ceramahnya semasa HB1M! Bila ditanya dan diceritakan bagaimana penghinaan Tuan Guru Nik Aziz menghina semua penerima BR1M sebagai binatang, semuanya ditabur makan macam Lembu dan Ayam yang datang makan

Tang mana yang sakit benor hatinya tak tau ler teman, kenapa tak tanya dan persoalkan kepada Orang PAS dan pakatan rakyat sendiri yang ambik jugak BRIM tu apa pulak, kalau tak lembu dan ayam apa pulak, tak kan anjing dan kinzir makan nasik pulak

Jangan sembang ler pulak kalau kata orang bagi kita ambik, hahaha... Memang tak kasi macam tu jer, kena Isi borang dulu beb, kena hantar borang dan tunggu surat tanda lulus atau tidak, jadi kalau yang mengata tu paling hampeh apa lagi cai dia yang jugak binatang? Lagi teruk dari ayam dan lembu...

Prof Siva jugak nampaknya punyai peminat, tekun peserta duduk dibangku mengikuti ceramah beliau, beliau yang petah berbahasa Melayu dengan baik meyentuh keamanan sedia ada apakah mahu diperjudikan

Menteri Besar Perak Dato' Seri Diraja Dr Zambry bin Abdu Kadir akhirnya mendapat tepukan yang begitu gemuruh dan setiap kai dilaungkan 1 maka bergemalah sahutan Malaysia, 1Barisan Nsional mengegarkan Dewan Seri Perdana yang dipenuhi oleh rakyat negeri Perak dari serata pelusuk daerah.
Untuk semua yang terlibat teman nak ucapkan Tahniah.. KOMER MEMANG HEBAT YOP!

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 23 Feb 2013 11:04 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Pourtant, allez, avouons-le

Posted: 23 Feb 2013 12:19 AM PST

Votre manque de talent déterminera ce que vous pouvez faire avec casino en ligne france.
casino virtuel est camarades simples et il est juste en face de vous. Vous pouvez compter que je ne Tooting mon propre klaxon. Voici quelques nouveaux plans et maintenant c’est chaud. Je ne peux pas imaginer ce que ce serait comme maintenant je sais ce que n’a pas l’air fantastique, mais j’aime ça.
Voulez-vous éviter d’avoir une vie remplie inquiétude ? Tout d’abord, trouver une source pratique pour votre casino en ligne est qu’il se connecte avec casino legal. C’est une théorie difficile. Ce sont les danses façon dame chance pourtant, c’est aussi simple que de tomber un journal. Il est aussi facile que possible. Grâce à ce que l’agence ne remarquerez instructeurs articles jeux de casino de classe mondiale ? Il site ne démontre pas ce genre de pouvoir en matière casino en ligne. Si c’est le cas, casino en ligne est pour vous. Je parie que vous présumez que plaisanter. Hé, c’est le corps amical. Je vais vous montrer une liste des éléments que vous devez avoir pour casino en ligne et un petit rire ici et là ne peut pas faire de mal. Je ne m’inquiète pas si vous êtes 1 ou 104, casino francais sont d’excellentes nouvelles. Il ya seulement quelques petits articles que vous avez à apprendre pour commencer.

En fait, je ne m’attendais pas à la quantité de casino en ligne intérêt obtiendrait.

Lorsque descend à lui je dois échapper à ce que le moins possible. Ces raisons ont quelque chose à voir avec jeu casino en ligne belgique. Je me concentre sur casino en ligne et aussi ce qui signifie que le champ est grand ouvert.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 23 Feb 2013 09:17 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Fuziah Salleh Kena Tengok Video Ini

Posted: 23 Feb 2013 09:00 PM PST

Video Kezaliman Kerajaan PAS Terhadap Rakyat Kelantan

Posted: 23 Feb 2013 07:00 PM PST

Laporan Reuters Yang Ditakuti Anwar Ibrahim

Posted: 23 Feb 2013 05:00 PM PST




Anwar Ibrahim has a Hand in the Lahad Datu Invasion?

 (Read this article).



(Reuters) - Malaysian security forces have surrounded about 100 armed men believed to be from a breakaway rebel faction in the southern Philippines, Malaysian police and a government official said on Thursday, but a Philippine official said they were unarmed Filipinos who had been promised land.
The standoff in Malaysia's eastern Sabah state on Borneo island threatened to stir tension between the Southeast Asian neighbors whose ties have been periodically frayed by security and migration problems caused by a porous sea border.
"Our firepower is more than enough to arrest them but the government has chosen to negotiate with them so they leave peacefully to return to the south of the Philippines," Malaysian Prime Minister Najib Razak, on a visit to Sabah ahead of national elections, was quoted as saying by state-run Bernama news agency.
Malaysian police said in a statement the situation was under control, but did not say whether the men had agreed with a request to surrender.
A high-ranking Malaysian government source with direct knowledge of the situation told Reuters the gunmen were suspected to be from a faction unhappy with the Philippines' recent peace deal with the main Muslim rebel group.
Raul Hernandez, a spokesman for the Philippine Foreign Ministry, said his government was trying to get information about the incident and was in touch with Malaysian officials.
A senior Philippine military official said navy boats and an aircraft had been sent to the border area. He dismissed the Malaysian account of the group, saying they were unarmed Filipinos who had been promised land in Sabah.
He said a meeting over the land claim had attracted a large crowd and drawn the attention of Malaysian authorities.
"We know that these people arrived there five days ago and most of them are from nearby islands," said the official, who asked not to be identified.
"Some of them were already residents in Sabah for a long time and they normally cross the border without any problem."
Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.
Malaysia pays a token amount to the Sultanate each year for the "rental" of Sabah state - an arrangement that stretches back to British colonial times.
The number of illegal Muslim immigrants from the impoverished southern Philippines has surged in recent decades, stirring social tension with indigenous Christian inhabitants in Sabah.
The Philippine government signed a landmark peace deal with Muslim rebels late last year to end a 40-year conflict in the south, but some factions have voiced opposition.
In 2000, a group of militants from the southern Philippines kidnapped 21 tourists from the Sabah diving resort of Sipadan. In 1985, 11 people were killed when gunmen believed to be from the southern Philippines entered Lahad Datu in Sabah, shooting at random before robbing a bank.
(Reporting By Siva Sithraputhran and Niluksi Koswanage in Kuala Lumpur; Manuel Mogato in Manila; Editing by Stuart Grudgings and Nick Macfie)

The Economist Intelligence Unit predicts BN will win 13th general election @

Posted: 23 Feb 2013 03:00 PM PST



KUALA LUMPUR: The Economist Intelligence Unit (EIU), part of respected London-based magazine The Economist, predicts that Barisan Nasional will win the 13th general election based on its successful track record, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak's reform agenda and his successful economic leadership.
For international observers, the outcome of the upcoming polls is already clear, that Barisan will be victorious, the EIU said.
It also said the opposition Pakatan Rakyat has been making "costly promises" to gain power, and these were a big stumbling block.
On all these counts, Pakatan Rakyat comes a distant second, prompting the EIU to predict Barisan to be be the winner.
The EIU, a think-tank which offers regular country, industry and risk analysis, said "it is clearly not feasible" for Pakatan to implement all of its campaign promises.
For example, providing free secondary education would cost the Government RM43bil while abolishing car duties would cut tax revenue by RM4.6bil a year, it said.
The EIU pointed out that Pakatan had broken many of its earlier promises, including financial assistance for pre-school education, for university students, senior citizens and the disabled; free healthcare for those over 65; lower property taxes; and assistance for home buyers.
In Selangor, for example, Barisan claimed that Pakatan had implemented only 15% of its 31 election pledges, worth RM2.4bil, made in its 2008 general election manifesto.
"Selangor Mentri Besar (Tan Sri Abdul) Khalid Ibrahim commented that a manifesto is not a promise but conceded that voters may think otherwise," the EIU noted.
"The stakes are high for both ... the bidding war is likely to continue as both sides make preparations for what is being billed as one of the hardest-fought elections in Malaysia's history," the report said.
"Both will need to appeal to young, first-time voters, given that nearly three million people in this crucial voting block have been added to the electoral register since the last election," it added.
The EIU claimed the "bulk of this group" was undecided about which party to vote for and could swing the outcome of the election.
Najib needs to win big in order to secure the future of his reform agenda, while on the other hand, Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim wants to be the first to break Barisan's stranglehold on power.
A key reason for the ruling coalition's strong morale is the "gravity defying" growth of 5.2% that the country is enjoying under Najib's leadership, along with a jump in domestic and foreign investments.
And to top it all, per capita income hit US$9,700 from US$7,500 in 2010.
The EIU agrees with the upward trajectory: "Following an estimated expansion of 5.2% in 2012, we expect GDP to grow at the same rate during the 2013-17 forecast period."
Growth figures announced Wednesday by the Statistics Department showed that the economy accelerated to 6.4% growth in the last quarter of 2012 and supporting the full year growth to expand by 5.6% from 5.1% a year earlier.
Against such a backdrop, the EIU said: "No wonder the writing is on the wall for Pakatan as it tries to cobble together some opposition unity between its squabbling leaders before the polls." - Bernama

Video Soal Jawab Bersama Nasharuddin Mat Isa

Posted: 23 Feb 2013 08:30 AM PST

Hadi Awang Pula Kata Penerima BR1M Sebagai Bodoh

Posted: 23 Feb 2013 06:11 AM PST





20 Februari 2013, selepas pulang dari umrah, Nik Aziz kata penerima BR1M umpama ayam dan lembu. 2 hari selepas itu,  Presiden PAS pula menghina lagi penerima BR1M. 

Apa sudah jadi dengan orang orang PAS ini? Patutlah DAP hendak bertanding 150 kerusi, rupanya PAS sudah jadi liabiliti pada DAP dan PKR sendiri.

Presiden PAS, Hadi Awang pada satu majlis sambutan Tahun Baru Cina di Kedah pada 22 Februari 2013, menyifatkan penerima BR1M sebagai bodoh.


Katanya bantuan tunai oleh kerajaan itu tidak mendatangkan sebarang manfaat kepada rakyat namun hanya gula-gula pilihan raya.



"Bantuan tunai itu adalah idea yang bodoh dan rakyat yang menerimanya sama bodoh," katanya. 

PAS kata haram, penerima BR1M seperti ayam dan lembu dan cakap penerima BR1m bodoh tetapi bila ada ahli PAS yang ambil BR1M, PAS sanggup kutip duit BR1M semula. Gambar bawah ini menjadi bukti.




Malah petang tadi jam 6.10 petang, Malaysiakini sendiri yang melaporkan Nik Aziz mempertahankan kenyataannya bahawa bantuan BR1M seolah memberi makan kepada haiwan (ayam dan lembu). 


Video ini bukti Nik Aziz kata penerima BR1M umpama ayam dan lembu. Mengapa ambil contoh yang sebegini. Dulu pun Nik Aziz pernah buat kenyataan yang sama bila samakan perokok seperti lembu. Kali ini penerima BR1M pula menjadi sasaran Nik Aziz. Peliknya, orang orang PAS masih lagi pertahankan Nik Aziz biarpun dia cakap benda yang salah. Ini namanya taksub politik. 







Umpamakan Penerima BR1M Ayam & Lembu : Harussani Anggap Nik Aziz Keterlaluan

Posted: 23 Feb 2013 04:22 AM PST



Rakyat Sudah Tidak Percaya Lagi Manifesto Pakatan DAP-PKR-PAS

Posted: 22 Feb 2013 11:00 PM PST


GERAKAN ANTI PKR

Posted: 23 Feb 2013 09:08 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 23 Feb 2013 03:31 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


ANWAR: SAYA AKAN TERUS MENERIMA AIB ALLAH!! TAK PERCAYA TUNGGU!!

Posted: 23 Feb 2013 07:08 AM PST

Krisis yang kompleks memerlukan seorang pengurus krisis yang berkesan. Hanya crisis manager yang baik saja yang layak untuk diberi kepercayaan oleh rakyat untuk memimpin negara ini.

Kejayaan Tun Mahathir memimpin negara keluar dari pelbagai krisis politik dan ekonomi sepanjang pentadbirannya membuktikan betapa beliau adalah seorang pengurus krisis yang berkesan.

Krisis politik dan ekonomi yang meruncing pada tahun 1969 telah hampir meranapkan kestabilan dan keamanan negara dan rakyat. Tun Razak muncul tepat pada ketikanya dan seterusnya terbukti segala krisis yang meruncing telah berjaya diurus dengan berkesan.

Tunku Abd Rahman bukan saja berjaya membawa kemerdekaan kepada negara, malah paling menakjubkan, beliau berupaya merekacipta formula penyelesaian krisis yang "unprecedented", iaitu membina rupabentuk negara baru yang mana di dalamnya terbina sebuah kehidupan masyarakat yang cukup kompleks, di mana pelbagai kaum, kepercayaan dan budaya telah dapat hidup bersama dalam situasi menang-menang. 

Masing-masing memahami dan menerima kelebihan dan kekurangan masing-masing. Jurang kepelbagaian yang begitu besar dan kompleks yang wujud di antara "rakyat baru dan asing" dengan "rakyat asal" yang mendiami negara telah berjaya "diserasikan" dalam situasi saling menghormati dan mengakui hak masing-masing.

Kunci kejayaan para pemimpin ini memimpin negara adalah keupayaan mereka berfikir dan bertindak "secara nasional" dengan membebaskan diri mereka dari ikatan sentimen latarbelakang kaum dan agama yang dianutinya.

Mereka memandang dari sudut kepentingan negara serta keperluan seluruh rakyat yang diwakilinya.

Mereka sudah pasti gagal jika dahulunya mereka berbuat sesuatu berasaskan sentimen kaum dan agama. Pergaduhan agama dan etnik seperti yang berlaku di India dan ceylon pasti berlaku di negara ini.

Itulah rahsia dan kunci yang wajib dimiliki kepada kerajaan dan pemimpin walau siapa pun yang memerintah negara ini.

Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak jelas lebih terserlah sifat nasional pada dirinya berbanding mana-mana pesaingnya hari ini.

Dari segi "kesabaran" beliau bukan saja jauh nengatasi Anwar, malah turut mengatasi kesabaran yang ada pada ulamak politik dalam PAS. Seribu macam provokasi, fitnah dan dusta yang dilemparkan terhadapnya, tapi beliau tetap cekal dan sabar. Melatah jauh sekali.

Dari segi "tindakan-tindakan rasional" yang diterjemahkan dalam pentadbiran maupun pendekatan, tiada siapa kalangan pemimpin pembangkang yang layak untuk dibandingkan dengan beliau. Transformasi kerajaan yang digagaskannya semakin diterima rakyat.

Dari segi keupayaan merundingkan penyelesaian sesuatu masalah atau krisis, PM Najib sudah mempunyai track record tersendiri, dengan kejayaan merundingkan pelan damai Bangsamoro yang telah tertunggak lebih 30 tahun. 

Jika usaha damai palestin yang sedang diusahakannya berjaya membuahkan hasil, maka akan terbuktilah betaps PM Najib bakal meninggalkan legasi tersendiri sebagai pemimpin Mlaysia yang bertaraf dunia setanding, malah mungkin melebihi dari kejayaan yang telah dirintis oleh Tun Mahathir.

Dari segi pengurusan krisis, samada peringkat dalaman UMNO atau BN mahupun masalah dalam kerajaan, terbukti PM Najib seorang yang "sangat berhati-hati dan realistik" dalam setiap langkah dan tindakan yang diambil.

PM Najib tidak seperti PM2 sebelumnya yang kadangkala membuat kritikan secara terbuka terhadp ahli atau pemimpin parti mahupun kerajaan.

PM Najib lebih cenderung mengamalkan pendekatan menarik rambut dalam tepung. Beliau tidak suka mengaibkan sesiapa walaupun beliau tidak henti-henti diaibkan dengan pelbagai rekayasa fitnah dan dusta pihak lawan. Beliau tidak membalas api dengan api. Beliau tidak membalas fitnah yang dihadapinya dengan fitnah. Beliau juga tidak membalas racun dengan racun. 

Sikap jiwa besar beliau inilah yang menyebabkan sesiapa saja yang memusuhinya mati akal dan semakin hilang pertimbangan. Lihatlah bagaimana tertekannya Anwar. Kesilapan demi kesilapan semakin kerap dilakukan oleh Anwar. 

Satu demi satu pembohongan, fitnah dan dusta yang cuba dipalitkan kepada PM Najib sedang berbalik dan memakan dirinya sendiri.

Musibah yang lebih mengaibkan telah berbalik dan berlaku kepada bukan saja beliau, malah telah berlaku aib sehingga dalam rumah dan ahli keluarganya sendiri, sejak beliau memulakan operasi fitnah dan dusta terhadap DS Najib sejak Najib menjadi TPM lagi. Tujuannya adalah bagi menafikan DS Najib dari menaiki takhta PM selepas Pak Lah.

Memang benar janji Allah yang melarang keras hambanya mengaibkan saudara seagamanya yang lain. Jika dilakukan juga, maka pihak yang mengaibkan akan mendapat aib yang lebih besar hingga akan dimalukan di dalam rumahnya sendiri.

Perlu diingat, aib yang diterima Anwar melalui musibah "perlakuan liwat" bukan berpunca dari aib dan fitnah yang direka oleh pimpinan UMNO. Ia berpunca dari perbuatannya sendiri yang terlebih awal telah menjalankan operasi aib dan fitnah yang telah direkaciptanya terhadap DS Najib dan isteri sewaktu Najih berjawatan TPM lagi.

Anwar tidak pernah mahu belajar dari kesilapannya. "Operasi aib" menerusi media yang dilakukan terhadap Rahim Tambi Chik pada tahun 1994 adalah punca dan sebab musabab yang telah menyebabkan Anwar menerima aib yang lebih besar pada tahun 1998,

Inilah namanya keadilan dan kebenaran janji-janji Allah. Mahathir, Najib, polis, mahkamah atau siapa saja yang bernama makhluk hanyalah "machine" yang Allah gunakan ketika itu sebagai jalan untuk membalas hukuman karma terhadap Anwar yang terlalu suka menjatuhkan lawannya melalui senjata "aib dan fitnah".

Allah telah berjanji, "perbuatan mengaibkan orang lain" akan dibalas dengan "aib yang lebih besar" kepada si pelaku  secara tunai di dunia dan sebelum mereka mati.

Jika DS Najib berada di pihak yang benar dan telah terfitnah, maka tiada apa yang boleh mendatangkan musibah kepada beliau. Ini janji Allah. 

Tun Mahathir sudah menikmati janji Allah. Beliaulah yang telah menjadi mangsa fitnah sebenar dalam peristiwa hodoh yang dilakukan oleh Anwar pada tahun 1998. Muka Anwar semakin hodoh, sebaliknya muka Mahathir semakin berseri.

Fikir dan renungkan....

ANWAR: SAYA SEDAR KARPAL-NIK AZIZ MAIN SILAP MATA!!!

Posted: 22 Feb 2013 06:21 PM PST

Buatlah analisa dari sudut mana pun, PR tidak layak sama sekali untuk diberi amanah mengurus negara ini.

Halangan terbesar PR untuk mengambil-alih negara bukan datang dari BN, tetapi disebabkan oleh kalangan mereka sama sendiri. Kapal PR yang sedang belayar, mengalami kebocoran terok. Dibocorkan oleh rakan-rakan komponen mereka sendiri.

PAS membocorkan lubang lapisan yang didiami DAP. DAP pula mengorek lubang lapisan yang didiami PAS. Team penyelenggara kapal, PKR pula bertungkus lumus membaiki kebocoran yang dilakukan oleh DAP dan PAS. 

Tapi penyelenggaraan yang dibuat oleh team PKR pulak macam tikus membaiki labu. Kebocoran semakin membesar dan air laut semakin "mencughat" masuk membolosi lubang yang diperbaiki.

Masing-masing sudah "pecah lubang" sama sendiri. Masing-masing sudah saling  hilang percaya antara satu sama lain. Masing-masing sudah salah-menyalah sama sendiri dan masing-masing sudah saling mengkritik secara terbuka.

Inilah akibat dari percubaan "air untuk berkawan dengan minyak". Mereka sangka api tak mungkin membakar minyak yang sudah bercampur dengan air. 

Kini, kapal yang membawa kontena pakatan air dan minyak ini sudah mula terbakar sedikit-demi sedikit ditengah lautan. 

Kapten(B) Anwar yang pernah menjadi Timbalan Kapten parti kapal layar, yang seolah-olah sudah kehilangan petunjuk dan pedoman tuhan pemilik laut, semakin kehilangan punca.

Dia menjangka untuk berlabuh di Port Putrajaya, tapi tangannya sedang memutar latitude pelayaran ke laut dalam yang bakal menenggelamkan terus kapal yang sedang bocor.

Dia menyangka dengan menawarkan zikir Kalimah Allah kepada DAP akan melicinkan lagi perjalanannya ke Putrajaya.

Dia menyangka semua kelasi dan anak kapal PAS akan mengikut apa saja dan ke mana saja haluan dan kehendaknya.

Akhirnya dua-dua pihak yang bertelagah ini yang tidak percaya lagi kepada Kapten Anwar.

Kedua-duanya mahu mencari kapten baru mengikut cara dan strategi masing-masing tapi matlamatnya sama iaitu tidak mahu Kapten Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

Seolah-olah seperti sudah wujud kesepakatan dan konvensyen bersama  di antara DAP, PAS dan BN untuk menamatkan terus riwayat Anwar dari persada politik negara. Cuma cara dan kaedahnya saja yang masing-masing berbeza.

Hakikatnya, tiada siapa yang percaya kepada Anwar. BN memang sudah lama bertindak mencampakkan Anwar keluar.

Di atas kepentingan dan situasi politik, PAS dan DAP telah menyambar peluang keemasan untuk menumpang menafaat dari fenomena Anwarinas yang berlaku ketika pemecatannya.

Pada hakikatnya PAS dan DAPlah yang paling awal "pecah lubang" Anwar sering masuk salah lubang.

Persefahaman yang wujud di antara DAP-PKR-PAS hanyalah umpama persefahaman "di antara banduan yang mahu lari dari penjara". Kerjasama yang matlamatnya hanya mahu lepas dari penjara. 

Selepas keluar penjara mereka tidak mungkin akan terus bersama kerana masing-masing akan membawa haluan masing-masing. Malah jika mereka terus bersama akan lebih membahayakan lagi kedudukan mereka. 

Komponen pakatan ini, sebagaimana banduan yang lepas lari, pasti akan mendahulukan agenda dan survival diri mereka. Hakikatnya, kerjasama pakatan akan tamat dengan sendiri sebaik saja dan jika menang PRU13.

Rasional kenapa ia bakal tamat dengan sendiri sangat jelas kelihatan.

Hingga kini mereka tidak pernah berterus terang dan gagal membentuk kabinet bayangan.

Sekarang sudah pecah lubang, PAS tidak bersedia untuk berperdana menterikan Anwar Ibrahim.

Tindakan DAP yang berulang kali menyatakan sokongannya kepada Anwar untuk menjadi Perdana Menteri hanyalah strategi untuk supaya pengundi bukan melayu akan mengundi PKR, jika kawasan itu ditandingi PKR. Kita semua maklum PKR akan bertanding dikawasan pengundi bercampur. Ia tidak lebih dari agenda untuk mengalahkan BN semata-mata dan bukan agenda untuk memimpin negara dan rakyat.

Nama Tengku Razaleigh Hamzah yang secara tiba-tiba dipalitkan sebagai bakal PM alternatif pihak pakatan bagi menggantikan Anwar adalah bukti jelas betapa Anwar secara senyap sudah ditolak secara total oleh PAS dan DAP. Walaupun DAP tidak menyatakan secara terbuka, tetapi dari segi "kebolehpercayaan", DAP lebih yakin dengan Ku Li daripada Anwar.

Sokongan terbuka yang diberikan oleh DAP terhadap Anwar hari ini hanyalah bertujuan untuk mengikat kaki dan tangan Anwar. Jika sampai ketikanya nanti Anwar yang sudah terikat kaki dan tangan akan dicampak ke laut.

Mungkin perkara ini sudah dibincang dan dirancang sewaktu Karpal Singh mengadakan majlis sambutan Maulidul Mursyidul Am Pas tempohari.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 23 Feb 2013 03:03 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Terbaru...Emma Ma'embong lentok berpelukan mesra

Posted: 23 Feb 2013 02:31 PM PST

Emma Ma'embong, kemunculannya penuh kontroversi kerana dikatakan pernah menjalani kehidupan yang agak 'bebas' sebelum menjadi seorang artis.

Sering berparti dan berhibur, namun itu semua sudah berlalu semenjak menjejak diri dalam bidang lakonan...katanyalah...

Gambar dibawah menyaksikan kemesraan Emma Ma'embong bersama seorang lelaki.

Pelukan mesranya melihatkan kasih sayang yang pastinya tak tumpah seperti ditatang.

Siapa lelaki ini?

Beliau adalah Ismail Embong, yang juga bapa kepada Emma Ma'embong. Ismail merupakan seorang arits/pelkukis yang prolifik dan menjadi pakar rujukan seni negara.
Melalui karyanya yang terkenal Sulalatus Salatin: Empayar Kesultanan Melayu Melaka, anaknya, Emma turut berbakat besar dalam bidang ini, walaupun membabitkan diri dalam lakonan!

(Gambar) Fazura yang 'merah' gebu!

Posted: 23 Feb 2013 08:02 AM PST

Wow! Senyuman menawan, gigi putih bersih dalam satu minggu...itu jaminan Fazura yang kini menjadi duta kepada ubat gigi Colgate.

Tahniah kami ucapkan kepada Fazura dengan rezeki yang melimpah-limpah kepadanya.

Beliau kini dilantik sebagai duta Colgate untuk mempromosikan keluaran terbaru ubat gigi Colgate Optic White.

Sesuai dengan penampilan jelitanya, giginya turut menjadi perhatian untuk menjadi spoke person!

You are the beauty!

Baca juga: Seks bebas remaja bawa padah! 

Loving yourself is loving safe. Want to play safe? 
Register on this website http://my.isean.asia/beranda/ and select from any of below topics of interest. Learn more about: 
STI-HIV Prevention Methods Access to STI-HIV/AIDS Services and MSM and TG Rights

(Gambar) Aksi gadis atas katil...tapi macam ada tak kena, apa ya?

Posted: 23 Feb 2013 05:47 AM PST

Jom uji pandangan mata anda...

Seorang gadis sedang menerima panggilan telefon entah dari siapa...sedang berbual di atas katil yang agak serabut.

Tetapi ada sesuatu yang pelik...anda dapat kesan sesuatu yang pelik di dalam gambar di bawah?


Nik Aziz pertahan penerima BR1M umpama haiwan

Posted: 23 Feb 2013 04:29 AM PST

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan kenyataan berkenaan pemberian wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), yang dikategorikan sebagai memberi makanan kepada haiwan, tidak sebagaimana Pas yang memberi ilmu kepada rakyat.

Beliau berkata, Pas lebih gemar menggunakan pendekatan ilmu dalam mengajak orang ramai berkumpul, sebaliknya Umno didakwa menggunakan pendekatan mengagihkan wang untuk menarik perhatian rakyat.

"Macam saya kata, kalau kita nak panggil ayam, panggil itik, 'Hei itik, mari aku nak bagi ceramah agama… mana itik nak mari (datang). Tapi kena beri hampas kelapa, beri padi..ia akan datang. Bagi benda..'Hei lembu kerbau, aku nak bagi ceramah.. ia tidak akan datang, tetapi bila bagi rumput atau hampas, bagi nasi… ia akan datang.

"Kalau kita nak panggil orang bagi benda tetapi tidak beri ilmu, ertinya kita letak orang sama taraf dengan haiwan," katanya kepada media selepas Majlis Perhimpunan Guru-guru guru Yayasan Islam Kelantan (Yik) di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (Putik) Pengkalan Chepa di sini, hari ini.

Beliau berkata, sejak Pas memerintah Kelantan 1990, pihaknya tidak pernah memberikan wang memandangkan memang Kerajaan Negeri tiada wang, sebaliknya Pas meniru kepimpinan zaman Nabi Muhammad SAW semasa rakyat Makkah menolak Baginda yang kemudian lari ke Madinah.

"Nabi Muhammad SAW beri apa kepada orang Madinah? Berapa banyak duit diberi kepada orang Madinah?... Tetapi orang Madinah terima Nabi sebagai ketua negara. Nak panggil presiden ke panglima perang ke kepada Nabi… tetapi Baginda diterima rakyat. Yang diberi hanyalah ilmu.

"Umno sekarang guna duit pula, BR1M1, BR1M2… Umno silap di sini, silap tidak bagi ilmu wayhu. Mana ada ilmu wahyu dalam kebangsaan. Insya-ALLAH rakyat Kelantan juga Malaysia akan berubah fikiran kerana kita sudah bagi ilmu pengetahuan.

Islam bawa benda halal. Hak halal kita kata halal, hak haram kita kata haram," katanya.

Beliau turut menyatakan, wang BR1M masih hak rakyat, hak kerajaan dan ia bukan wang dari Umno dan sepatutnya sebagai ketua kerajaan Kelantan, beliau turut diberikan BR1M, kemudian beliau agih kepada rakyat.

"Saya kata, orang bagi duit... terima… tetapi bila mengundi… pangkah Pas, pangkah Pakatan (Pakatan Rakyat). Beri kain… pakai, beri gula… kacau, beri lembu… ambil, tetapi bila bagi kertas undi… pangkah Pas," katanya.

100 ahli PAS DUN Tahan paling tadah

Posted: 23 Feb 2013 02:31 AM PST

JERANTUT: Seramai 100 ahli PAS dari beberapa buah cawangan sekitar kawasan Dewan Undangan Negeri Tahan di sini bertindak keluar parti itu semalam.

Jurucakap kumpulan itu, Mohamad Rosdi Hussin berkata mereka mengambil tindakan sedemikian setelah mendapati perjuangan PAS kini jauh tersasar daripada perjuangan asal selain pemimpinnya gagal menunaikan janji sebagaimana yang dibuat ketika mereka dipelawa menyertai parti itu.

"Tindakan kami keluar PAS bukan atas desakan sesiapa, tetapi atas kesedaran sendiri dan memikirkan bahawa PAS tidak memberi apa-apa pembelaan kepada kami," katanya.

Menurutnya ada lagi di kalangan ahli PAS dijangka bertindak keluar daripada parti itu dalam masa terdekat.

Mohamad Rosdi berkata kesemua mereka bagaimanapun tidak akan menyertai parti politik lain sebaliknya menjadi ahli Kelab Warisan Anak Tembeling (Kawat), sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang memperjuangkan kebajikan penduduk terutama di Hulu Tembeling.

Antarapos

Gelar Karpal 'bodoh', PKR digesa pohon maaf

Posted: 23 Feb 2013 02:01 AM PST

KUALA LUMPUR: PKR hari ini digesa meminta maaf kepada Pengerusi DAP, Karpal Singh ekoran menggelarkan pemimpin nombor satu parti itu dengan gelaran 'bodoh'.

Bekas ahli DAP Cawangan Pantai Sepang Putra, R.Vellasamy berkata tindakan Ketua PKR Cawangan Bukit Bintang Morzoiri Jantan menggelarkan Karpal sebagai bodoh adalah tidak wajar memandangkan DAP telah banyak berjasa kepada PKR selepas pilihan raya umum 2008.

"Saya mahu tanya baik-baik, apakah pemimpin atasan DAP buat? contohnya Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng...

"Ketua DAP Selangor, Teresa Kok apa yang dia buat? Exco Ronnie Liew dan ADUN YB Janice Lee, mereka semua duduk atas tetapi kenapa mereka tidak mahu tanya soalan dengan PKR?," katanya.

Justeru katanya tidak wajar pemimpin DAP yang lain terus membisu bersabit gelaran tersebut demi menjaga nama baik masing-masing.

Vellasamy sebaliknya berkata pemimpin atasan DAP harus mengambil sikap proaktif daripada membiarkan perkara ini terus berleluasa menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 (PRu13) nanti.

"Mereka ini tidak mahu ambil tahu, mereka (Teresa Kok, Ronnie Liew, Lim Guan Eng) duduk di atas sepatutnya tanya soalanlah kepada (PKR) kenapa gelarkan Karpal bodoh?

"Panggil itu tiga orang PKR buat mesyuarat dan kasi selesai itu masalah," katanya.

Malah katanya tindakan Guan Eng sebagai Setiausaha Agung DAP yang terus membisu bukan sahaja dalam isu ini turut dipersoalkan oleh ahli dan bekas DAP.

Katanya sikap Guan Eng sebenarnya boleh dilihat melalui isu pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP tahun lalu yang terus menyerlahkan sikap tidak bertanggungjawab pemimpin DAP Pulau Pinang itu.

"Dalam parti (DAP) pun banyak isu, dia Guan Eng tidak ambil tindakan dan buat tidak tahu saja.

"Kita hantar memorandum dan aduan banyak kali, dorang buat tak tahu saja, itu pasal ahli-ahli parti terus buat sidang media, bila ahli buat sidang media, mereka (pimpinan atasan DAP) sakit hati dengan kami," katanya.

"Contohnya satu isu ya, pilihanraya dalam CEC DAP bulan November lalu, banyak cawangan pun tidak dapat hadir, 700 orang tidak dapat undi.

"Kenapa (pemimpin DAP) tidak mahu buat betul-betul CEC DAP itu? Jadi mereka ini pandai punya orang," katanya tegas mempersoalkan ketelusan CEC DAP yang disalahgunakuasa.

Beliau turut memaklumkan setakat ini, seramai 50 orang ahli DAP di cawanngannya telah keluar parti bulan lepas sebagai protes kepada ketidakbertanggugjawaban pemimpin atasan DAP yang sambil lewa dalam menangani masalah membabitkan parti itu.

Antarapos

Tolak Pakatan untuk pelihara akidah: Zul Nordin

Posted: 23 Feb 2013 01:31 AM PST

SHAH ALAM: Rakyat perlu menolak pakatan pembangkang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti jika mereka mahukan akidah serta akhlak umat Islam di negara ini terutama generasi muda terus terpelihara daripada gerakan pluralisme yang cuma disemai pemimpin pakatan itu.

Anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu Datuk Zulkifli Noordin berkata ini kerana PRU13 merupakan medan penentu soal mempertahankan akidah umat Islam yang berhadapan ancaman pluralisme yang menganjur pendapat bahawa semua agama adalah sama.

"Pendapat inilah yang cuba disemaikan oleh pemimpin pakatan pembangkang terutamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang masih berpendirian bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh orang bukan Islam,," katanya dalam ceramah memperkasakan akidah anjuran Sekretariat Jom Tolak Pakatan di Seksyen 9 di sini, malam tadi.

Zulkifli berkata sungguhpun Majlis Syura Ulama PAS mengeluarkan ketetapan bahawa kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam namun ketetapan ini diperlekehkan oleh pemimpin pakatan pembangkang yang lain terutamanya Pengerusi DAP Karpal Singh.

Mengenai kerajaan negeri Selangor pimpinan Parti Keadilan Rakyat, Zulkifli berkata sudah cukuplah rakyat negeri itu diperdaya oleh pakatan pembangkang dengan janji-janji manis semasa PRU12 yang masih ada yang tidak tertunai sampai kini, sehinggakan ada yang menuntutnya di mahkamah.

Sebagai contoh, katanya mereka menguar-uarkan memberi pendidikan tinggi percuma, tetapi mengapa Selangor negeri yang terkaya di Malaysia tidak memberikan pendidikan percuma kepada penuntut institusi pengajian tinggi milik kerajaan negeri seperti Universiti Selangor dan Kolej Universiti Islam Selangor.

Beliau juga mempersoalkan tindakan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang mencanang akan membuburkan Dewan Undangan Negeri (DUN)selepas Chap Goh Mei tetapi tidak berbuat demikian sehingga sekarang.

Zulkifli yang juga seorang peguam berkata yang sebenarnya kuasa membubarkan DUN terletak di tangan Sultan Selangor.

Katanya di bawah Perkara 55(2) (b) Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor, Sultan boleh menggunakan budi-bicaranya untuk menangguhkan perkenan permintaan daripada Menteri Besar dan Exconya untuk membubarkan DUN.

Antarapos

Penerima BR1M adalah rakyat yg bodoh - Hj Hadi

Posted: 23 Feb 2013 12:47 AM PST


ALOR SETAR: Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebagai 'bodoh'.

Beliau berkata bantuan tunai oleh kerajaan itu tidak akan mendatangkan keuntungan kepada rakyat namun hanya sebagai alat untuk Barisan Nasional (BN) memancing undi menjelang pilihan raya.

"Bantuan tunai itu adalah idea yang bodoh dan rakyat yang menerimanya sama bodoh," kata beliau pada majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) dia Jalan Putra, malam tadi.

Majlis itu dihadiri lebih kurang 200 orang dan turut disertai Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Kenyataan Hadi itu disifatkan sebagai senada dengan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini yang menganggap penerima BR1M sebagai 'lembu dan ayam'.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataan berkata Nik Aziz telah menghina rakyat Malaysia.

Antarapos

(Gambar) Gadis botak yang jelita jadi mangsa kerakusan FB...

Posted: 23 Feb 2013 12:01 AM PST

Gambar peribadi yang dimuatnaik ke internet memang banyak bahayanya.

Adakalanya gambar kita digunakan oleh pihak tidak bertanggungjawab untuk keuntungan mereka, menjatuhkan kita, dan pelbagai lagi.

Lebih parah lagi gambar kita, tapi badan orang lain...bahaya!

Apa yang kami nak kongsikan dengan anda pada hari ini adalah mengenai gambar seorang wanita botak, tapi cun gila yang telah digunakan untuk tujuan yang baik. Heh...tapi menakutkan!

Bacaan dewasa : Cinta haram undang bala...sedap hanya seketika

Sebuah page telah menggunakan gambar cantiknya dengan status cuba memberi semangat kepada wanita-wanita yang menghadapi penyakit barah.

Gambar tersebut telah dikongsi hampir 2,023 kali dan menerima LIKE sebanyak 126, 695 dan memiliki 3000 komen.

Apa yang menariknya, tuan punya gambar asal turut memberi komen, dan menafikan beliau mengidap kanser dan minta pemilik page berkenaan berhenti untuk menggunakan gambarnya untuk mendapat LIKE

Hahaha...LOL 

Loving yourself is loving safe. Want to play safe? 
Register on this website 
http://my.isean.asia/beranda/ and select from any of below topics of interest.

Tuduhan perkosa kekasih, Keena nafi beliau aniaya Mohd Mentor

Posted: 22 Feb 2013 08:32 PM PST

KUALA LUMPUR – Tarikh sebenar Mohd Mentor untuk membuat sidang media bagi menjelaskan isu tuduhan merogol masih belum diketahui. Namun, sebaik saja ahli keluarga Mohd atau nama sebenarnya Mohd Izwan Mohd Nor, 25, tampil memberikan komen dengan menyatakan juara Mentor 4 dianiaya artis, nama protege Awie iaitu Keena dalam program Mentor terus dibabitkan.

Bagaimanapun, Keena yang pernah dikhabarkan bercinta dengan Mohd menafikan bahawa dia adalah artis yang dimaksudkan sebagai menganiaya Mohd. Sebaliknya, dia telah menceritakan keadaan sebenar yang berlaku di antara dia dengan Mohd.

"Tentang artis menganiya Mohd itu bukanlah saya. Saya sendiri dapat tahu kisah ini dengan membaca akhbar. Terus-terang, saya memang berkawan dengan dia dan masih hubungi dia menerusi SMS. Namun, sudah hampir setengah tahun saya tidak berjumpa dengan dia.

"Sejujurnya, saya tidak tahu siapakah artis yang dimaksudkan itu. Apa yang saya tahu, Mohd tidak bersalah dan saya kenal perangai Mohd," katanya kepada murai.com.my.

Dalam pada itu, Keena yang kini sedang sibuk mengacarakan sebuah program baru di RTM turut memberitahu ada menerima pesanan dari Mohd terhadap kes yang memalukan dirinya itu.

"Mohd tidak ada bercerita panjang dengan saya tentang kes itu. Namun, selepas dua hari kes ini berlaku dan kecoh, saya ada hubunginya. Dia hanya berpesan kepada diri saya bahawa dia dalam keadaan baik dan tidak ada apa yang perlu dirisaukan.

"Sebagai kawan, saya mahu semua orang jangan percaya dengan apa yang terjadi. Saya tahu Mohd seorang yang baik. Dia kena fitnah dan ada orang cuba memesongkan fakta yang terjadi," jelasnya.

Sementara itu, Keena turut menghadapi masalah apabila dia sering saja diburu seorang lelaki yang sering saja mengekorinya sebaik saja dia tamat penggambaran drama.

"Sebelum saya membuat laporan polis, ada seorang lelaki yang memandu Proton Saga berwarna silver sering saja mengikuti saya. Perkara ini berlaku sejak akhir tahun lalu. Namun, selepas buat laporan polis dan anak buah saya selalu temani saya, ianya sudah tidak berlaku lagi," ujarnya. – Murai.com.my

Sebar video fitnah suntingan sendiri, taktik jijik pembangkang!

Posted: 22 Feb 2013 08:00 PM PST

Setiausaha BN Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menafikan dakwaan bahawa parti itu terlibat dalam pemberian kad pengenalan kepada warga asing seperti yang didakwa dalam sebuah klip video yang diterimanya semalam.

Sebaliknya, beliau mendakwa video klip itu daripada pembangkang dan ia dihantar oleh pihak yang tidak dikenali melalui aplikasi telefon Whatups.

Klip video tersebut kini telah dimuatnaik ke laman Youtube.

"Kami tak buat begitu... tak ada kerja lain ke... Ini satu taktik kotor," katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Klip video selama 59 saat itu antara lain memaparkan babak sekumpulan yang didakwa warga Bangladesh bertempiaran lari sambil menjerit perkataan 'polis' beberapa kali.

Kemudian, babak kumpulan itu ditahan sambil duduk mencangkung dengan seorang anggota polis menghampiri mereka dan suara latar dalam video tersebut menyebut: "Lari apa, aku nak bagi IC saja".

"Suara itu bukan daripada polis (dalam klip video itu), tetapi suara daripada orang lain," kata Tengku Adnan yang mesra dipanggil Ku Nan.

Video klip itu juga memaparkan tulisan-tulisan "You help me I help you" sewaktu penyerahan kad pengenalan kepada warga Bangladesh, "Jangan terkejut, pekerja asing juga boleh undi di Malaysia di bawah BN" termasuk bendera BN yang dipangkah dengan tulisan "Say no to Barisan Nasional".

Di akhir video klip itu tertulis "Inilah hasil kerja golongan yang terdesak untuk dapat kuasa".

Malaysiakini memperolehi video klip tersebut versi asal daripada Tengku Adnan dan pertambahan perkataaan 'fitnah' pada video klip versi yang dimuatnaik ke Youtube.

Beliau mengakui perkataan 'fitnah' itu ditambah oleh pihaknya pada versi Youtube.

Ditanya sama ada beliau yang juga ahli parlimen Putrajaya akan membuat laporan polis, Tengku Adnan berkata beliau akan memaklumkan perkara tersebut terlebih dahulu kepada pihak pengurusan Umno dan BN.

Mengulas lanjut mengenai perkara itu dalam laman sosial Facebooknya, Tengku Adnan menempelak pembangkang yang didakwanya "suka melempar fitnah, menipu membuat manipulasi dan melakukan pelbagai kerja kotor".

"Sudah, sudahlah... Kerajaan yang telus tidak pernah bertindak demikian, BN telus dan PM pun dah metrai ikrar integriti. Pembangkang sudah kehabisan modal, tak ada kerja.

"Bayangkanlah bagaimana rupa kerajaan akan datang kalau puak-puak yang menipu ini yang menang dalam PRU... Nauzubillah... Semoga kita dipelihara Allah," katanya.

Kerajaan telah menubuhkan suruhanjaya diraja menyiasat isu pendatang di Sabah dan prosidingnya sedang berjalan.

Hanya DAP layak jadi tulang belakang PR - S. Neelamekan

Posted: 22 Feb 2013 07:31 PM PST

KUALA LUMPUR 22 Feb. - Setelah pergolakan yang berlaku di beberapa negeri, pakatan pembangkang terus berantakan apabila Ahli Jawatankuasa DAP Kedah, S. Neelamekan membuat kritikan terbuka terhadap Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas.

Lebih daripada itu, beliau yang juga Pengerusi DAP Cawangan Lunas turut mendesak agar parti tersebut bertanding sehingga 75 kerusi Parlimen di seluruh negara agar menjadi 'tulang belakang' kepada pakatan itu dalam merealisasikan mimpi ke Putrajaya.

Menurutnya, berdasarkan senario semasa, DAP jelas berpotensi membawa kemenangan kepada pakatan itu berbanding PKR yang sebelum ini telah banyak kali gagal memenangi kerusi ditandingi terutamanya pada Pilihan Raya Negeri Sarawak.

"Di Sarawak PKR bertanding sehingga 45 kerusi tetapi hanya menang tiga daripadanya. DAP pula cuma diberikan enam kawasan walaupun meminta 10 kerusi dan kami menang kesemuanya.

Utusan

Ditolak Majlis Syura, Wan Azizah 'kelu' seribu bahasa

Posted: 22 Feb 2013 07:01 PM PST

KUALA LUMPUR 22 Feb. - Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail didesak menyatakan pendiriannya berhubung spekulasi penolakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri oleh Majlis Syura Ulama Pas seandainya pakatan pembangkang menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Aminah Abdullah berkata, sikap mengunci mulut Presiden PKR itu menimbulkan tanda tanya dalam kalangan ahli PKR dan seluruh rakyat Malaysia.

"Selaku Presiden PKR, kedudukan Wan Azizah dalam parti cukup besar, setanding Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Ini bukan persoalan rumahtangga, ini soal parti. Mengapa Wan Azizah takut untuk bersuara. Diam, senyap seolah-olah tidak wujud lagi.

"Kalau dia takut, dia takut pada siapa, adakah Anwar? Kenapa perlu takut Anwar, sedangkan kedudukan beliau dalam parti cukup tinggi," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau membuat kenyataan tersebut ekoran sikap Wan Azizah yang mendiamkan seribu bahasa berhubung pelbagai isu yang berbangkit sejak kebelakangan ini.

Katanya, sikap Wan Azizah itu cukup menghairankan seolah-olah beliau tidak lagi berada dalam radar politik.

"Bukan isu Anwar sahaja, malah, Presiden PKR itu langsung tidak mengulas atau menyatakan pendirian dalam isu kalimah Allah, pluralisme, dakwaan skandal Shamsidar Taharin serta lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT)," tegasnya.

Secara sinis, Aminah berkata, sikap Wan Azizah yang tidak mempertahankan Anwar dalam spekulasi berhubung keputusan Majlis Syura itu cukup luar biasa.

"Kalau sebelum ini beliau boleh mempertahankan Anwar dengan menyatakan Anwar adalah anugerah Allah kepada rakyat Malaysia kenapa kali ini tidak membuat perkara sama kepada Majlis Syura?

"Saya secara peribadi tertunggu-tunggu kalau Wan Azizah akan mempertahankan suaminya dengan membuat kenyataan Anwar adalah manusia paling bersih di negara ini," ujarnya.

Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Politik/20130223/po_02/Mana-suara-Wan-Azizah#ixzz2LgdbfO3o
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan