Selasa, 20 November 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 20 Nov 2012 01:03 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 20 Nov 2012 11:53 AM PST

PEJUANG BANGSA


Mengapa Ostazah Abby tak dijemput program amal ini ??

Posted: 20 Nov 2012 09:30 AM PST



GPB agak terkejut apabila nama Ostazah Ebby tercicir daripada senarai artis yang akan melakukan kerja-kerja amal mengutip derma untuk rakyat Palestin di Gaza .

Sewajarnya beliau patut dijemput kerana dia antara  artis yang paling hebat berjuang untuk Islam. Setiap hari tweet dengan berkongsi ilmu agama untuk politik   untuk followernya ..

Sayang sekali namanya dipinggirkan dalam kerja -kerja amal untuk bantu umat Islam di Gaza ini. Mungkin disebabkan beliau banyak dilihat terlibat politik  parti kesayangannya , jadi penganjur takut nak panggil agaknya ..haha



Kira - kira 10 orang artis akan melakukan kerja amal untuk mengutip derma bagi membantu rakyat palestine yang menderita akibat serangan tidak berperi kemanusiaan rejim Zionis terhadap negara itu. 

 Anggota jawatankuasa penganjur acara berkenaan, Sam Samin berkata, kutipan itu akan diadakan selama dua jam bermula pukul 4.30 petang pada Rabu (esok) di perkarangan pusat membeli belah Pavillion, Bukit Bintang dekat sini. Antara artis yang bakal terlibat ialah Yatt Hamzah, Heliza Helmi, Siti Nordiana, Diana Amir, Noryn Aziz dan Salima (AF). 

 Turut mengesakan untuk menyertainya ialah Iqram Dinzly, Zoey Rahman, Ainul Aisyah dan Ayu Damit. 

"Pihak kami amat berharap orang ramai dapat sama - sama menghulurkan sumbangan seikhlas mungkin bagi membantu rakyat Palestin yang menderita. 

Mudah - mudahan sumbangan ini akan mendapat ganjaran daripada Allah," katanya. 

 Menurut Sam, artis - artis tersebut sanggup mengetepikan populariti masing - masing kerana ingin memberi sokongan terhadap rakyat Palestin disamping memupuk perasaan sayang sesama insan.

 Katanya, sumbangan yang dikumpul daripada kutipan itu akan disalurkan melalui Aman Palestin yang ditubuhkan Kerajaan. - SUMBER

Malaysia sedia hantar komando ATM ke GAZA !!!

Posted: 20 Nov 2012 08:30 AM PST




Malaysia bersedia menghantar tentera pengaman sekiranya terdapat permintaan daripada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk mewujudkan keamanan di Gaza, kata Menteri Pertahanan,Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Ahmad Zahid berkata setakat ini badan dunia itu tidak membuat sebarang ketetapan untuk menghantar pasukan pengaman di wilayah bergolak itu.

 "Hantar atau tidak (tentera) bergantung kepada permintaan daripada badan dunia yang lain.

 "Namun, kita telah buktikan bahawa angkatan tentera kita di tahap terkehadapan untuk mewujudkan keamanan contohnya Pasukan Sementara Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu di Lebanon (Unifil)," katanya kepada pemberita semasa menghadiri Sambutan Hari Inovasi di Kementerian Pertahanan di sini hari ini.

 Turut hadir Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Dr Ismail Ahmad dan panglima ketiga-tiga perkhidmatan tentera. Beliau berkata ketika ini usaha sedang dilakukan ke arah mencapai perjanjian genjatan senjata antara rejim Israel dan pihak Hamas di Gaza

. "Bagi kita pendirian ketua-ketua kerajaan Asean ialah pihak Israel dan Hamas hendaklah menghentikan apa yang dilakukan (serangan bom)," katanya.

 Serangan Israel ke atas wilayah Palestin sejak 15 Nov lepas telah mengakibatkan lebih 100 penduduk Gaza terbunuh termasuk kanak-kanak dan warga tua, serta mencederakan ratusan yang lain.


*** Malaysia negara Islam pertama dunia nak hantar tentera ke GAZA jika PBB minta pasukan pengaman.

Mat Bangla malukan skuad eksperimen Rajagopal

Posted: 20 Nov 2012 06:52 AM PST


Keputusan 1 -1 yang cukup memalukan menentang skuad kerdil Bangladesh . Bila lihat wajah gembira Mat bangla bersorok setelah mereka berjaya score gol penyamaan...aku teruk tutup TV !!

Pengulas Zainal Abidin & Azlan Johar yang banyak   kutuk pemain kita memang patut ... mereka main sambil lewa , tak komunikasi langsung sesama rakan ...tak bantu rakan2 ketika attacking ...

Apa lagi yang Rajagopal nak kata ?? Kalau lawan Hong Kong boleh la beri alasan ..ini lawan Mat Bangla je beb .... Tak kan tak boleh menang kot...

Kalau macam ini lah game depa nanti bila bertemu Singapura & Indonesia ...silap2 boleh bungkuih ...


Stadium Bukit Jalil bertukar menjadi  stadium national  Dhaka disebabkan 
gol penyamaan 1 -1 

Sindiran berapi Tun Mahathir pasal perebutan jawatan PM !!

Posted: 20 Nov 2012 04:28 AM PST




- Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mencadangkan kepada Pakatan Rakyat (PR) agar melantik Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Sigh sebagai Perdana Menteri jika PR rakyat berjaya mentadbir negara.

 "Bagi kat dialah (Karpal Sigh), teruk lama dah dia berjuang ni, patut bagi Karpal Sigh jadi perdana menteri... Yang Amat Berhormat Karpal Sigh, bila pencen boleh dapat Tun tau, Tun Karpal Sigh, Tun Anwar Ibrahim , Tun Haji Hadi," katanya dengan sinis ketika ditanya wartawan berhubung kecelaruan PR dalam soal siapa layak jadi Perdana Menteri.

 Menurut beliau, rakyat boleh melihat sendiri sikap pemimpin pembangkang yang sudah berebut-rebut jawatan sebelum berjaya menguasai kerusi di Parlimen.

 "Inilah yang kita lihat belum jadi kerajaan dah berebut-rebut dah. Bukan sahaja Haji Hadi (Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang), bukan sahaja Anwar (Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim), Karpal Sigh pun nak jadi Perdana Menteri jugak," katanya.

 Dr Mahathir berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendirian perwakilan di Muktamar Pas ke-58 baru-baru ini yang mahu Abdul Hadi menjadi Perdana Menteri sekiranya kemenangan berpihak kepada PR pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

 Bagaimanapun, DAP dengan tegasnya mengulangi pendirian mereka mahukan Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri jika PR memerintah.

 "Ini adalah pilihan sepakat bagi ketiga-tiga parti, bahawa jika Pakatan Rakyat menang, Anwar yang akan menjadi perdana menteri," kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng semalam.

 Mengulas lanjut berhubung perkara itu , Dr Mahathir berkata DAP, mahu mendapat kepercayaan daripada masyarakat Melayu, oleh kerana itu mereka beriya-iya mahukan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

 "Dia nak orang Melayu percaya pada DAP, kerana pemimpin DAP tidak ada orang Melayu, yang ada sudah lari keluar. Jadi dia nak Melayu punya sokongan, sebab itu dia nak orang Melayu jadi PM, jadi orang Melayu merasa legalah orang Melayu jadi PM.

 "Tetapi, nanti jadi seperti di Perak, bila Nizar (Datuk Seri Nizar Jamaluddin) jadi Menteri Besar, dia duduk di bawah telunjuk DAP, sebab itu dia bagi tanah, kita tentukan dasar tanah tidak boleh bagi lebih daripada 99 tahun tapi dia bagi sampai kiamat," katanya.

Sesat !! Sticker yang didakwa boleh beri pahala ??

Posted: 19 Nov 2012 10:30 PM PST


GPB bila lihat satu gambar yang disebarkan di facebook mengenai pernjualan sticker Tok Guru  , memang dah sesat pencacai -pencacai ini semua .

Beli sticker Tok Guru  dapat pahala ....agak-agak la nak bagi laris pun jualan..

Amalan puak-puak taksub ini dah macam puak Syiah ...cukup suka  memuja pemimpin melampau ...

Kalau syurga pun dijanji mereka ..inikan pulak sticker untuk ganti pahala ...haha

SESAT !!

Siapa kata Guan Eng seorang yang sombong ?

Posted: 19 Nov 2012 09:21 PM PST

Korang tengok sendiri wajah penuh iklhas seorang Khalifah Ah Beng yang dituduh cocky & arrogant oleh orang kanannya sendiri iaitu TKM 1. Tapi itu wajahnya bila berdepan amoi cun sahaja ..haha




yang cun mampu membuatkan Ah Beng tersenyum ....



Lihat lah wajahnya bila dok sebelah First Lady ...Aunty Betty .. itu yang orang kata dia cocky & arrogant kot...hahaha...

Azhar Sulaiman sindir Nik Aziz pasal tuduh Umno murtad! !

Posted: 19 Nov 2012 06:02 PM PST




Memang panas telinga beb juak2 pencacai Pas dengan sindiran artis Azhar Sulaiman tentang isu orang Umno dituduh murtad oleh Nik Aziz.


Lepas ini confim pencacai2 Pas akan pi maki Azhar walhal yg tok guru depa fitnah sesama Islam lain sebagai murtad dipertahankan.


Bancian Sinar Harian buktikan sokongan Anwar jadi PM merosot !!

Posted: 19 Nov 2012 04:00 PM PST




Apa yang boleh GPB simpulkan daripada bancian online Sinar Harian ini ialah Anwar gagal mendapat sokongan majoriti  pembaca online SH ini untuk menjadi PM .

Anwar hanya mendapat 54 % undi daripada 1139 pengunjung manakala selebihnya kepada pemimpin PAS. Ini bermakna nama Anwar yang diwar-warkan pemimpin paling layak & bersih oleh DAP untuk bergelar PM sebenarnya telah dimalukan oleh bancian ini .

Bayangkan hampir separuh bancian ini menolak Anwar menjadi PM dan mereka lebih suka pemimpin PAS samada Hadi atau Nik Aziz menjadi PM.



Sementara polemik siapa yang seharusnya menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat (PR) membentuk Kerajaan Pusat berterusan, bancian 'online' menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi pilihan ramai. 

Seramai 54 peratus daripada 1,139 pengunjung yang menyertai bancian 'online' kendalian Sinar Harian Online mengatakan bahawa Anwar, Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR, layak menjadi Perdana Menteri. Ia disusuli dengan 34 peratus yang memihak kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan 12 peratus pula memilih Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Rahsia SRK kelihatan muda ...

Posted: 19 Nov 2012 11:30 AM PST




MEMBICARAKAN tentang aktor tersohor Bollywood, Shah Rukh Khan, ia tidak akan pernah habis. Khalayak sentiasa ingin mengetahui kisah terkini aktor berusia 47 tahun tersebut dan pihak media sendiri tidak pernah jemu menyebarkan berita tentang beliau.
Aktor yang kini muncul dengan filem terkininya, Jab Tak Hai Jaan baru-baru ini bercakap tentang faktor usia, perjalanan kariernya sepanjang 20 tahun serta mengapa selepas lapan tahun, baru dia kembali bermain dalam filem romantik bersama dua heroin iaitu Katrina Kaif dan Anuskha Sharma.
Apakah rahsia anda sentiasa kelihatan muda walaupun telah mencecah usia 47 tahun?
Tak ada rahsia. Saya menjalani kehidupan seperti biasa. Saya tidak melakukan senaman secara berlebihan atau menikmati makanan yang terlalu mewah. Saya tidur secukupnya dan menghabiskan waktu bersama anak-anak apabila ada masa terluang.


Adakah anda takut menjadi tua?
Saya tak pernah fikir tentang hal itu.
Anda kini kembali dalam sebuah filem romantik bersama dua heroin selepas lapan tahun menerusi filem Jab Tak Hai Jaan. Kenapakah anda mengambil masa yang lama untuk berbuat demikian?
Saya hanya akan berlakon filem romantik dengan wanita cantik. Saya rasa, semua orang suka melihat sesuatu yang cantik, jadi begitu juga saya. Selepas lapan tahun, saya rasa saya sudah bertemu heroin yang cantik iaitu Katrina Kaif dan Anuskha Sharma untuk mendampingi saya dalam sebuah cerita cinta.
Di dalam filem ini, anda membawakan watak seorang anggota tentera darat. Bagaimanakah perasaan anda membawa watak ini?
Saya memang suka untuk membawakan watak seperti anggota tentera darat, tentera laut atau tentera udara. Saya harap, dengan membawa watak sedemikian, ia dapat membantu mempopularkan kerjaya ini selain memberi inspirasi kepada khalayak untuk menjadikan ia salah satu profesion yang merupakan satu bakti kepada negara.
Ini merupakan tahun ke-20 anda sebagai anak seni. Apakah yang boleh anda katakan mengenai kerjaya ini?
Saya sangat sukakan kerjaya saya. Setiap hari, saya bersemangat untuk keluar bekerja. Sejujurnya, saya bukan seorang yang bercita-cita tinggi, namun saya selalu berusaha keras dan harap dapat diterima dengan baik melalui semua hasil kerja saya. Saya tidak akan mensia-siakan kebahagiaan dan perjalanan seni yang baik ini. Pada masa akan datang, saya akan terus berusaha dan bekerja dengan lebih keras untuk memastikan karier saya sentiasa berkembang baik.

DIMENSI

Posted: 20 Nov 2012 11:39 AM PST

DIMENSI


Omegay: Pas doakan kesejahteraan komunis dan zionis! >XD

Posted: 19 Nov 2012 04:25 PM PST







"ya allah kau selamatkan laa zionis & komunis...hancurkan lerr islam umno"



"ambo setuju sangat komunis & zionis di pertahan keh!..
setan pown kawe ambo jugok dowh!"

kebetulan bumi gaza di bedil tanpa henti oleh kaum zionis sehingga hancur lebur...maka pas pun mengambil kesempatan mendoakan orang islam lain hancur sama seperti rakyat palestin...biarpun zionis kelihatan lebey kejam tapi pas nyata lebey zalim giler babas dari zionis kerana sanggup mendoakan kehancuran sesama umat di sebabkan nak mempertahankan puak komunis yang sedang cuba menghancurkan umat islam di negara ni!...dan kini allah dah buka kan aib pas kepada rakyat! >:]

IPOHMALAY

Posted: 20 Nov 2012 09:12 AM PST

IPOHMALAY


Ah Hock Memimpin Jakarta Dengan Kasar

Posted: 20 Nov 2012 06:32 AM PST

Basuki Cahaya Purnama atau nama Cinanya Chong Mak Yip ( 钟万勰 ) menjadi bualan di Jakarta. Gandingan Joko Widodo ini menjawat Timbalan Gabenor Jakarta selepas Joko Widodo memenangi jawatan Gabenor Jakarta dalam pilihanraya gabenor baru-baru ini.

Joko Widodo , seorang Jawa, dilihat sebagai seorang yang lemah lembut dan kerap menemui rakyat miskin dalam rangka lawatan hariannya. 

Namun, Chong atau lebih dikenali Ah Hock, yang dieja Ahok di Indonesia, mempunyai sifat yang bertentangan dengan si ketua, Joko Widodo.

Video di bawah ini memaparkan bagaimana Ah Hock mempermalukan jurucatatnya di depan khalayak umum.

Hal ini menjadi kepanjangan dari polemik dikaitkan dengan bau perkauman ketika kempen pilihanraya lalu. Rhoma Irama telah menuduh kemenangan Ah Hock akan menjadikan Jakarta diambil alih seperti Lee Kuan Yew mengambil alih Singapura dari Malaysia. Dia dikecam hebat atas kenyataan tersebut.

Hasilnya, suku Betawi yang majoritinya menjadi penghuni Jakarta sejak 300 tahun lalu dan wakilnya menjadi penyandang, kalah dalam pemilihan tersebut memandangkan Ah Hock disokong oleh semua masyarakat Cina yang merupakan 15% dari penduduk Jakarta.



Siapa Ah Hock? Baca DI SINI

SELASA, JULAI 17, 2012

Ah Hock, Cina Pertama Timbalan Gabenor Jakarta Pasca Reformasi

Jawatan Timbalan Gabenor pertama di Indonesia yang ditandingi calon Cina untuk propinsi DKI Jakarta dilihat bakal memberikan kemenangan kepada calon tersebut. Zhong Wan Xie atau nama Indonesianya Basuki Tjahaja Purnama yang kental mengetengahkan imej Cinanya di Indonesia dengan nama Ah Hock, menjadi ikon Jakarta pada masa ini. Untuk rekod, Indonesia baru sahaja memberi hak kepada orang Cina menonjolkan kecinaan mereka. 

Gandingan Jokowi - Ah Hock telah memenangi kawasan Jakarta Utara, Jakarta Pusat, Jakarta Timur dan Jakarta Barat , menewaskan gandingan Gabenor  Jakarta masa ini, Fauzi Bowo dan Nachrowi Ramli.

amanda.pradanaabout an hour ago
  • Aku kutip kata-katanya Koh Ahok: "Saatnya kebangkitan etnis tionghoa".   Selengkapnya »

Dd i n b u n g a

Posted: 20 Nov 2012 07:24 AM PST

Dd i n b u n g a


DOA BUAT MU

Posted: 19 Nov 2012 10:23 PM PST


YA ALLAH YA TUHANKU. KAU BERI LAH PETUNJUK KE JALAN YANG LURUS, KEJALAN YANG KAU REDHAI DAN KAU SELAMATKAN KAMI DARI SEBARANG MALA PETAKA KEPADA SELURUH UMAT ISLAM DI BUMI MALAYSIA INI YA ALLAH TERMASUK KEPADA UMAT MU YANG MENDOAKAN UMAT SEAGAMANYA DI HANCURKAN, SESUNGGUHNYA KAU MAHA PENGAMPUN DAN MAHA MENYAYANGI. AMPUNI LAH MEREKA MEREKA YANG HADIR DI PERHIMPUNAN PAS TERSEBUT YANG MENDOAKAN KEHACURAN TERHADAP SAUDARA SEAGAMA MEREKA YA ALLAH.

KAU LINDUNGGILAH UMAT SEAGAMA KAMI DI BUMI GAZA DARI KEHANCURAN, KAU BERI LAH KEKUATAN KEPADA MEREKA DALAM MENGHADAPI MUSUH ISLAM DEMI MENEGAKKAN  AGAMA SUCI MU DI BUMI GAZA.

YA ALLAH YA TUHAN KU, KAU PERMUDAH LAH  DAN PERKENANKAN LAH USAHA DAN AMAL IBADAT KAMI BAGI MEMASUKI KE SYURGA FIRDAUSI MU YA ALLAH, DAN JANGAN KAU SIMPANGKAN NIAT KAMI  KE JALAN YANG BENGKOK HANYA UNTUK MENUJU KE PUTRAJAYA.

AMIN YA RABBAL ALAMIN.

bumiyang

Posted: 20 Nov 2012 03:52 AM PST

bumiyang


Pas Biarkan Guan Eng Menjadi Jurucakap Mereka???

Posted: 19 Nov 2012 09:00 PM PST

Doa Pohon Hancurkan BN Bukan Arahan Sesiapa - Adik Nik Aziz.

Posted: 19 Nov 2012 06:19 PM PST

tunku

Posted: 20 Nov 2012 03:49 AM PST

tunku


‘WAR’ BETWEEN OPPOSITION PARTIES ON WHO IS TO BE PM AFFECT VOTERS CONFIDENCE

Posted: 20 Nov 2012 12:30 AM PST

The 'war' is on now between PAS and DAP in the opposition alliance that was formed with the sole purpose of unseating Barisan Nasional (BN) and take over as the federal government. Nice beautiful ambition that started as a dream and it now seems to have developed into near reality as the opposition alliance of three parties – PAS, DAP and PKR – keep pounding and hammering BN with allegations and accusations which somewhat or rather succeeded in molding the minds of Malaysians into believing them to be true. A hard climb through lies and cheats, the three parties managed to take over four states in 2008 and this time around, they plan to take over the federal government. They feel the people, Malaysians who are voters at large will continue to support them and their lies, forgetting that the states that they controlled now are in chaos with voters' uprising following their unfulfilled promises and unprofessional administration. And despite all these, as they continue exposing allegations of scandals and so on, they want Malaysians and voters to believe that they are capable of running the country, managing the nation's economy as well as making policies beneficial to all the races and religions. If they are truly capable, the three parties would not argue and debate whether the country would implement Islamic laws and enforces Hudud. PAS, the most senior partner in PR has stated and reiterated its stand that it will implement Islamic laws and enforces Hudud if the opposition wins the federal government. Worse still is that the party wanted its president Abdul Hadi Awang to be the Prime Minister, not PKR de facto chief Anwar Ibrahim. So now the 'war' between them begins with DAP and PKR wanting Anwar as Prime Minister while PAS insisted on Hadi Awang. Logically, if they cannot come together and have one mind on such matter, do they think voters would trust them to run the country? The 'war' is an open secret as voters watch what will be outcome before the present government calls for election. Voters are now smarter…like the saying goes once bitten twice shy…they already know what and who the oppositions are and with this new issue on who is going to be the Prime Minister, they are more wary and worry. How hard the oppositions try to hide the issue, Malaysians at large know they cannot be voted into the government because they do not stand united in philosophies and principles. They are poles apart and voters know there is no rallying point among them…not even on a simple matter like who is the Prime Minister. Thus, no matter what kind of show they put up, voters already know the oppositions have no contents what more other criteria to rule.

PAS Is Prepared To Pray For Destruction Of DAP And PKR

Posted: 19 Nov 2012 11:18 PM PST

Praying for the destruction of others on the excuse that they do not accept Islam as they reject hudud is considered as something relevant for PAS. Putting hudud as the basic in Islamic teachings, PAS had announced their hate towards UMNO as a bigger jihad than fighting devils or even the Jews who hate Islam until the end of time. This is proven when as the whole world is busy criticizing actions taken by Zionists in attacking people of Palestine, PAS was busy praying criticizing UMNO in their solat hajat and PAS prayers at the end of their 58th Muktamar. The prayer clearly focused only on two things, to destroy UMNO and to take over Putrajaya. PAS's excuse, with that, Islam could be defended, through the implementation of hudud by PAS. The problem is, UMNO is not the only obstacle for PAS to gain full power in implementing hudud. PAS would also have to go through Karpal Singh and they would need to terminate Anwar Ibrahim which PAS is really aware of even though they had to keep it to themselves. Despite that, with the new spirit flowing through the recent Muktamar, PAS seems to have prepared themselves to destroy just about anyone who stop them from gaining full power, that includes PKR and DAP. With that, PAS is determined to take Hadi Awang as the best individual to become the next Prime Minister, hence, breaking the agreement which they made with Pakatan Rakyat where the post should belong to Anwar Ibrahim. True, this might be part of PAS's strategy to calm their top leadership which strongly believe that PAS is going away from their original objective and mission. Perhaps the actions of taking Hadi Awang as the next Prime Minister is just a gimmick from PAS to prove their top leadership that their leader is still credible to face the election. Perhaps this gimmick was also approved by Anwar and DAP. If it was done to gain Malay support for PAS, then Malays would definitely feel cheated by the end of it for having a Prime Minister who is a sodomite which is Anwar Ibrahim and not Hadi. But, if what PAS said is true, then the ones who are fooled would be DAP and their Chinese supporters for believing that DAP could dominate PAS and use Anwar Ibrahim as their puppet. Thus, whatever PAS's strategy is when they endorsed Hadi Awang as PM, PR supporters such as Chinese and Indians would definitely feel cheated. It is no longer a secret that DAP and PKR look down on PAS, the reason why PAS's top leadership became anxious over the party's leaders. The lack of leadership which is shown by most of their leaders is too obvious to be denied by anyone, except for their loyal supporters. Kelantan and Kedah is the proof of PAS's weakness. PAS do not have any charismatic leaders to even lead a small constituency, how can we expect them to become the Prime Minister? Hadi Awang is famous for not knowing anything, just as same as Nik Aziz and Azizan Razak. The PAS's number two is seen as even worse than other leaders, the same thing goes to young leaders which somehow fail to lead people in a large scale. Thus, we cannot see how they can rule the country, understanding world political strategies, defending the country from cunning enemies as well as attending world economic forums. Despite that, DAP and PKR might have miscalculated in their judgement on PAs. We are aware that 'not knowing' is very dangerous. Extremism is actually triggered from that factor. The tragedy of Memali and Sauk are examples which occurred all thanks to extremism. Just imagine how PAS supporters who belong to that group would react if Hadi Awang do not become the Prime Minister if PR wins. And when hudud is not implemented, and when PAS had to follow DAP and PKR as slaves. Just imagine what chaos would they bring if PR do not get them what they want. It is not impossible that they might destroy this country, just like how they proved us during Bersih rallies. However, this is an impossible scenario. The reason why we say so is not because we are convinced that PAS could dominate DAP and PKR if they are to rule, but it is because PAS do not even have enough seat to ensure that Hadi Awang would become the next Prime Minister. PAS leaders are simply playing emotional games with their supporters who do not really care about facts and figures. Supporters who refuse to understand that the number of seats which PAS wins would make it impossible for their leader to become a Prime Minister. Whatever it is, despite of their ignorance, they still have the mindset that PR would win and PAS will dominate the coalition. For that, they are certainly prepared to pray for the destruction of DAP and PKR at any time now.

PAS SPECIAL PRAYER OR SOLAT HAJAT HAS NO EFFECT BECAUSE THE INTENTION IS ‘EVIL’ NOT EXTENDING GOODWILL

Posted: 19 Nov 2012 03:00 PM PST

PAS performed special prayer or 'sembahyang sunat' asking for Allah's help to destroy Umno, the intent or nawaitu that party has all along since the 50s. The party under the late Mohd Asri Muda and until today, has been consistent in wanting Umno to to fall and buried under the political landscape of Malaysia. Thus, PAS' act in performing the special prayer is nothing new as the party leaders have been doing that most times, as though there is nothing more or better to ask from Allah other than seeing Umno destroyed and vanished from the face of the earth. Pas' enmity with Umno is a long story and the special prayer have been conducted from time to time, the most done when Tun Dr Mahathir Mohamad was Umno president and Prime Minister. PAS problem is trying to get the Malays to support them, and majority of the Malays are with Umno or support Umno if they are not members of Umno. This has made PAS angry because their philosophy is if you are a Malay, you must support an Islamic organization which is to them only PAS while Umno is secular. To PAS, Malays who are definitely Muslims must support an Islamic organization or political party, compulsory as far as they are concern to uphold and strengthen the Islamic faith. When Umno, a Malay-based party commands majority support from the Malays who are Muslims, PAS is very angry because the party found out that there more liberals Muslims than fundamentalists among Malays. But what they forget is that those Malays who are with Umno are moderates in their thinking despite performing the obligatory prayers and rituals, these Malays are open minded in know the limits of openness. For the present PAS, especially the liberals aligned or more appropriately followers to PKR de facto chief Anwar Ibrahim, Umno is a party that should be wiped out because it is the major obstacle to Anwar being the Prime Minister. Thus, the special prayer held in Kota Baru, Kelantan, was normal to political players and observers as the Islamic party has never has any good opinion on Umno. To them Umno is worse than DAP chauvinistic character and thus, must be wiped out. To PAS, there is only one party that is capable of protecting Islam which is PAS. They never think about Malays because this is considered as racial or assabiyah, which is against Islam. To DAP, working with PAS is very much easy because without the Malay spirit, the Chinese chauvinistic party can easily manipulate policies that will sideline the Malays. Thus, PAS special prayer is nothing but just a normal expression of wanting to see the party that has been stealing their potential supporters buried so that only PAS stands out. And they have been doing this for the past 30 years and Umno still survives. This by itself shows that Allah will not fulfill intentions that are considered 'evil'.

Hadi As PM: Prove That PAS Believe That Anwar Loves Adultery

Posted: 19 Nov 2012 08:00 AM PST

PAS's 58th Muktamar ended with a prayer to destroy UMNO is seen as a successful effort by the party to convince its supporters that the only objective for the party is to get to Putrajaya and anything that blocks their path, should be destroyed. Thus, all of the doubt hitting the top leadership regarding 'ways' which they should use to get to the objective, should be 'dumped' or they will be taken as traitor to the party, and Islam! To give confidence to the top leadership which still doubt on PAS's capabilities in dominating Pakatan Rakyat to implement hudud, Hadi Awang then needs to be polished to close up the focus on Anwar Ibrahim. So, Hadi Awang is then cheered with this 'hudud choir' and he admitted that he got exited with the idea of being the next Prime Minister. He then said that making him as the next Prime Minister would show that Islam has won and if he is destined to die after that, he is prepared for it. The question is, who is Hadi Awang to put himself as a symbol of Islam? How is it possible that voting him as the next PM symbolises a victory for Islam? What has he done for Islam and Muslims all his life? And is Hadi deaf for not hearing all of Lim Kit Siang dream in wanting to build a secular country and to destroy Islam as the official religion? How can we say that Hadi fights for Islam when he works closely together with Lim Kit Siang? With DAP's anti-Islam approach and PKR's Western mindset, how can PR's victory and taking Hadi as the next Prime Minister could be said as a win for Islam? It is clear that Islam is just a political game for PAS. But everyone knows that. The issue here is no longer the fact that PAS uses Islam as part of their political game but it is about why would Hadi Awang take himself as the future Prime Minister when PR has agreed to take Anwar as the next PM? The answer is none other than because PAS is aware with who Anwar Ibrahim really is and they cannot accept a sodomite, corrupted and a man who loves adultery as the next Prime Minister. All these while, PAS has been trying their best to deny Anwar's bad acts but finally, PAS had to consider the anxiety of top leadership in terms of gaining support from the party's supporters in facing the coming election. Previously, Hadi Awang himself worked hard to defend Anwar by saying that the video was just a machine and cannot be considered as a witness nor evidence. Today however, it has been proven that Hadi Awang actually doubted himself. He is actually convinced that Anwar is not fit enough to be the next Prime Minister because he is filled with scandals. Despite that, for the sake of Pakatan Rakyat, Hadi would lie and use verses from Al-Quran just to defend Anwar. Perhaps in this recent Muktamar, Hadi Awang raelized that top leadership had known that he had lie to them all these while. And for that, he needs to show that he also agrees that a sodomite and a person who is involved in adultery cannot be the next Prime Minister. Especially when members showed support in appointing him as the next Prime Minister, Hadi and PAS gets more confident that they will dominate PR. But, as usual, PAS fail to see the impact from this Muktamar. PAS supporters' great spirit in seeing Hadi as the next Prime Minister would be something negative if we are to look at the context of Pakatan Rakyat's politics. This is because, supporting Hadi would mean rejection towards Anwar Ibrahim. This would lead to an internal crisis between Anwarinas and the Ulama group which we will be able to see in the coming GE. Besides that, this would also raise doubt among DAP members on their cooperation with PAS. This is because, DAP only united with PAS due to the factor of Anwar Ibrahim. Without Anwar, they would not work together. The conclusion, a high spirited PAS does not result to a stronger PR. Instead, it might just break their coalition as election day comes closer

PAS Joined The Prayer Of The Devil

Posted: 19 Nov 2012 04:30 AM PST

As UMNO strongly criticize the attack made by Israel upon thousands of Palestinians, out brothers in PAS criticizes UMNO's cruelty against Islam and Muslims in Malaysia. As UMNO continue their fight for Islam, race and the country, PAS only prays for Putrajaya. As UMNO think of PAS as their Muslim brothers, PAS kept on setting their mind that UMNO is murtad and kafir. PAS's excuse is that UMNO rejects Islam because they reject hudud. When the fact is, according to Al-Quran, someone is a Muslim if he/she holds on to the Pillars of Faith which are: (1) Belief in God, (2) Belief in the Angels, (3) Belief in God's Revealed Books, (4) Belief in the Prophets and Messengers of God, (5) Belief in the Day of Judgment, (6) Belief in Al-Qadar. Based on the teachings, it is clear that UMNO is Islam and not implementing hudud does not make UMNO kafir because it is not part of the six pillars of faith which sets one as a Muslim. In fact, UMNO has repeatedly stated that the party does not reject hudud but they cannot implement it due to the social structure and the current situation in this country. Despite that, during their 58th Muktamar, PAS has once again denied this fact and they kept on spreading hate and prayed for the destruction of their Muslim brothers in UMNO with the excuse that UMNO is not Islam because the party rejects hudud. No one knows why somehow PAS failed to see that spreading hate among Muslims, having ego among Ulama and sentencing men by using the religion's law is the work of satan, which goes against the Quran. Like what we have known, the prayers to destroy UMNO is not a new thing for PAS. PAs has even prayed more than that by praying that the certain individual would suffer etc. This prayer to destroy UMNO is done each year with solat hajat which are attended by thousands of PAS members. We are also not surprised that each year, our brothers become jahil by following the prayers of satan. And each year we are grateful that their prayers remain unanswered. It is hard for us to understand why PAS somehow got confused on the pillars of Islam where hudud is not part of it. Anas relates that the Prophet (peace be upon him) said: "None of you truly believes until he loves for his brother what he loves for himself." (Sahîh al-Bukhârî and Muslim) Actually, having the jihad to go against their brothers has been part of PAS's 'religios belief' for decades. It began from Hadi Awang who decided that UMNO is kafir. And now, Nik Aziz has improved the belief by by making UMNO murtad. I stated 'PAS's religious belief' because the teachings brought by PAS proves that PAS would do just about anything to get to Putrajaya. Election is everything to PAS where one of the requirements in PAS's 'religios prayers' would include making sure that the party would win the election. So, if the pillars of faith for 'PAS's religion' is listed, then winning election should be listed as their first and hudud as second. Islam's pillars of faith is not important as long as their first and two pillars of faith is yet to become reality. Perhaps this is because in 'PAS's religion', all members are promised heaven, maybe that is why they do not have to perform good deeds to others anymore. Thus, with heaven in their hand, what else should they fight about other than power, election and Putrajaya, right? I was told that some PAS members were slightly scared over the prayer, but as expected, they cannot fight over their dream of winning the coming election. That is why, I cannot explain any further upon this issue, other than prayer for us all, so that we would be in the right path, no matter if we are from UMNO, PAS, in Palestine or wherever we are. As long as everyone still holds on to the pillars of Islam, I take these people as one which I love and not hate. Lets pray that we would be safe and not fall for the devil.

Politik Harian

Posted: 20 Nov 2012 03:11 AM PST

Politik Harian


Umno Kelantan Buat Laporan Polis Doa 'KO BN'

Posted: 20 Nov 2012 02:39 AM PST


Umno Kelantan hari ini membuat dua laporan polis berhubung tindakan Pas membaca doa untuk menghancurkan Umno dan Barisan Nasional (BN) dan tuduhan bahawa Umno sebuah parti murtad.

Mereka meminta polis menyiasat dan mengambil tindakan terhadap Pas kerana menyifatkan segala kenyataan itu telah mengguris hati bangsa Melayu dan Islam di negara ini.

Ketua Wanita Umno Pengkalan Chepa, Zarina Md Eusoffe mengetuai kira-kira 30 anggota pergerakan itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Baharu di sini.

Ketika ditemui, Zarina berkata, mereka mahu polis menyiasat perkara itu mengikut peruntukan undang-undang yang ada termasuk Akta Hasutan kerana menyifatkan doa berkenaan boleh menghasut umat Islam bertelagah sesama mereka.

"Hati kami tersentuh. Kami orang Melayu beragama Islam dan tuduhan ini sangat melampau yang menyerlahkan sikap sebenar Pas dan Mursidul Amnya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat," katanya.

Beliau meminta rakyat Kelantan terutamanya menilai siapa sebenarnya pemimpin Pas itu yang ternyata mempunyai politik dendam terhadap Umno kerana sanggup mendoakan kehancuran dan menuduh Umno murtad.

Di IPD yang sama, Majlis Veteran Umno Kelantan turut membuat laporan serupa, diketuai Pengerusi Biro Ulama Majlis Veteran itu, Mohd Noor Deris.

Mohd Noor berkata tuduhan murtad oleh Nik Aziz itu itu disifatkan sebagai melampau dan meminta Sultan Kelantan campur tangan.

"Kami juga memohon perkenan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V agar dapat segera mengubat perkara yang memudaratkan umat Islam di negeri ini," katanya.

Mohd Noor juga meminta Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan menyuarakan pandangan mereka menurut nas-nas Islam berhubung perkara itu dan mengajak pemimpin Pas termasuk Nik Aziz bermuzakarah.

Pada Jumaat lepas, Pas mengadakan solat hajat dan berdoa supaya Umno hancur yang diadakan di Stadium Sultan Muhammad IV dengan dipimpin adik Menteri Besar, Nik Razi Nik Mat, sempena Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-58.

Pada Ahad, Nik Abdul Aziz mengundang kontroversi apabila mendakwa Umno murtad kerana memperlekeh dan menolak Islam. - Bernama

Video - Mari Tengok Anwar Joget Macam Mr Bean!

Posted: 20 Nov 2012 01:00 AM PST


Mari tengok siapa yang kena!! Tok sah cakap pasal moral kalau tak kenal siapa dia Anwar!!

Malaysia Kecam Israel, Gesa PBB Tindak Segera

Posted: 19 Nov 2012 10:32 PM PST


BERIKUT ketetapan Usul Mengecam Serangan Israel Ke Atas Wilayah Palestin di Gaza yang dibentangkan di Parlimen pagi ini:

1. Mengecam sekeras-kerasnya serangan ketenteraan Israel ke atas wilayah Palestin di Gaza yang mengakibatkan kehilangan nyawa rakyat awam Palestin, termasuk golongan wanita, kanak-kanak, bayi dan warga tua dan kemusnahan harta benda dan insfrastruktur serta menggesa pengunduran menyeluruh Israel dari wilayah Palestin di Gaza dan Tebing Barat.

2. Menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) membuat ketetapan supaya Israel menghentikan dengan serta merta gencatan senjata dan memutuskan untuk menempatkan pasukan pengaman PBB bagi menguatkuasa gencatan.

3. Menggesa Perhimpunan Agung PBB supaya mengadakan sesi tergempar khas perhimpunan agung PBB- "Uniting For Peace- di bawah resolusi 377 A(V) sekiranya Majlis Keselamatan PBB gagal menjalankan tanggungjawabnya.

4. Menggesa pihak-pihak yang terlibat supaya menyambung semula usaha terhadap proses damai serta melaksanakan dan mematuhi pelbagai resolusi yang telah ditetapkan oleh PBB berhubung isu Palestin dan konflik Arab-Israel.

5. Memutuskan Malaysia bekerjasama dengan negara anggota-anggota Pertubuhan Kerjasama Islam, Pergerakan Negara-negara Berkecuali, Liga Arab dan negara-negara sependapat untuk mengambil tindakan yang lebih konkrit bagi mendukung prinsip-prinsip undang-undang antarabangsa dan Piagam PBB dalam menangani konflik yang berlaku di Timur Tengah sekarang.

6. Menzahirkan sokongan padu rakyat Malaysia kepada perjuangan rakyat Pelestin ke arah mewujudkan negara Palestin yang merdeka dan berdaulat.

7. Menyeru rakyat Palestin supaya bersatu padu dengan tujuan mempertahankan hak mutlak dan menubuhkan negara Palestin yang merdeka dan berdaulat.

8. Merayu kepada masyarakat antarabangsa supaya menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada penduduk wilayah Palestin di Gaza dengan serta merta.

9. Menggesa Majlis Keselamatan PBB menyiasat dan mengambil tindakan bagi maksud pendakwaan ke atas jenayah perang Israel yang disyaki terlibat dengan kekejaman dan keganasan ke atas rakyat Palestin.

10. Mengambil keputusan untuk menyampaikan resolusi ini kepada semua Dewan Perundangan dan Parlimen yang berkenaan, khasnya kepada semua Dewan Perundangan dan Parlimen, khasnya Kongres Amerika Syarikat (AS), Parlimen Britain dan Perlimen Kesatuan Eropah, Setiausaha Agung PBB dan Presiden Majlis Keselamatan PBB.-Sinar

Diana Danielle Sah Hamil

Posted: 19 Nov 2012 09:00 PM PST


Isteri Farid Kamil, Diana Danielle sah hamil dan berita gembira ini disampaikan sendiri oleh tuan empunya badan melalui akaun twitter peribadi miliknya.

Kata Diana Danielle di twitter,  "The most precious birthday present, thanks Allah SWT" dan di sertakan sekeping gambar alat uji kehamilan yang menandakan beliau sedang hamil.

Pasangan ini telah selamat bernikah pada 3 November lalu di Hotel Flamingo, Ampang.


Apa yang menariknya, berita gembira ini tiba tepat pada masanya memandangkan ulang tahun kelahiran selebriti tersebut yang jatuh pada 22 November ini. Tahniah diucapkan buat pasangan Farid Kamil dan Diana Danielle atas perkhabaran gembira ini, meow harap rumah tangga yang dibina kekal bahagia sampai ke titisan darah yang terakhir.

Tahniah di ucapkan kepada Farid Kamil dan Diana Danielle, semoga bahagia ke anak cucu... Amin..

PAS Yang Akan KO... Menzalimi Rakyat Kelantan!

Posted: 19 Nov 2012 07:29 PM PST


Para pemimpin PAS dalam reaksi mereka mempertahankan doa BN KO yang dibacakan Nik Razi Nik Mat, adik kepada MB Kelantan itu beralasan doa tersebut menepati senario negeri Kelantan yang kononnya tertindas dan dizalimi UMNO dan BN.

Siapakah sebenarnya yang sedang menzalimi rakyat? Dan siapakah yang sedang memerintah Kelantan tika ini?

Sejak 22 tahun lalu PAS adalah pemerintah di Kelantan dengan diketuai Nik Aziz sebagai MB, jika lojik menzalimi rakyat Kelantan mahu digunapakai, sewajarnya ia ditujukan pada Nik Aziz dan PAS.

Yang menyebabkan tanah negeri dan rakyat Kelantan seluas 716.8 ekar di Lembah Sireh dipindah milik tanpa mengikut peraturan bukannya disebabkan oleh Kerajaan Pusat pimpinan BN, sebaliknya dilakukan oleh pemimpin PAS yang menguasai Kerajaan Negeri.

Tidakkah ini jelas satu kezaliman dan pecah amanah. Tatkala rakyat memberi amanah menjaga harta negeri, tapi pemimpin PAS pula sesuka hati memindah hak milik tanah kepada syarikat swasta.

Yang terlibat menyerahkan hak pengurusan tanah seluas 80,000 ekar di Hulu Kelantan kepada syarikat Cina Singapura dan Cina DAP ialah pimpinan PAS negeri sehingga kesannya rakyat yang meneroka kawasan tersebut menderita manakala tanah adat Orang Asli pula semakin mengecil.

Apakah itu bukan satu kezaliman apabila hak rakyat dinafikan sedangkan syarikat swasta dan orang luar pula diberi perhatian sehingga mampu mengaut untung berjuta ringgit?

Yang mengakibatkan hampir 40% rakyat Kelantan masih dibelenggu dengan masalah bekalan air bersih semuanya disebabkan kegagalan urus tadbir pemimpin PAS, bukannya pemimpin BN.

Tidakkah ini menzalimi rakyat sedangkan tanggungjawab kerajaan negeri sepatutnya mengambil berat permasalahan rakyatnya?

Hatta kerugian hampir RM50 juta wang rakyat yang terpaksa dibayar pampasan kepada syarikat Thames Water dari England (KWSB) juga disebabkan kecuaian kerajaan negeri pimpinan PAS Kelantan.

Sia-sia saja hampir RM50 juta hangus begitu sahaja, sedangkan dengan wang tersebut jika bijak diuruskan boleh diguna pakai untuk menyediakan paip saluran air bersih yang panjangnya berpuluh kilometer dan mampu menyenangkan beribu buah keluarga yang sekarang ini menghadapi masalah bekalan air.

Demikian halnya dengan permasalahan pekerjaan sehingga memaksa ratusan ribu rakyat Kelantan terpaksa merantau ke negeri-negeri lain. 22 tahun PAS memerintah, jumlah perantau bukannya kian menurun sebaliknya saban tahun terus meningkat.

Bukankah ini zalim namanya apabila kerajaan negeri gagal membantu menyediakan peluang pekerjaan untuk rakyatnya?

Siang dan malam para pemimpin PAS cuma tahu berceramah sambil si petugas PAS mengusung uncang dan tin milo meminta rakyat menyumbang duit kepada parti. Apa rakyat dapat? Air liur saja.

Amanah yang rakyat berikan kepada PAS di Kelantan sengaja diabaikan dengan berselindung disebalik kopiah dan serban serta ceramah politik, tidak selamanya rakyat akan tertipu dengan permainan politik sebegitu.

Sebetulnya, yang sebenar-benarnya sedang menzalimi rakyat tika ini tidak lain dan tidak bukan ialah pemimpin PAS sendiri. PRU 13 kelak yang akan KO bukannya BN ataupun UMNO, sebaliknya PAS.

Muktamar Bukti PAS Tunduk Pada DAP, PKR

Posted: 19 Nov 2012 06:40 PM PST


Kelemahan Pas sebagai sebuah parti serpihan Umno yang kononnya memperjuangkan prinsip Islam amat tersrlah sekali pada muktamar parti itu yang ke 58 yang berlangsung baru-baru ini.

Sememangnya dijangkakan semangat barisan pimpinan dan perwakilan Pas berkobar-kobar semasa ucapan dan sesi perdebatan.

Ini lumrah dalam mana-mana parti politik dan Pas sebagai sebuah organisasi siyasi yang bertopengkan Islam juga tidak terkecuali dalam menonjolkan imej 'kejantanannya', apatah lagu musim pilihan raya umum sudah tinggal beberapa bulan lagi.

Antara elemen 'kejantanan' Pas yang dipamerkan kepada ahli-ahli semasa persidangannya ialah desakan kuat supaya presiden Abdul Hadi Awang dilantik ke jawatan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat memenangi PRU13 kelak.

Ini sudah tentunya bertentangan dengan kehendak sekutu pas, Dap yang mahukan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim menduduki jawatan itu.

Anwar pula secara sinis menjawab bahawa perkara tersebut boleh dibincangkan apabila sampai ketikanya kelak.

Jadi dalam pakatan pembangkang terdapat tiga pandangan yang berbeza mengenai isu siapa yang layak menjadi Perdana Menteri.

Di pihak Pas itulah kemahuan sebenar selama ia berjuang iaitu untuk merebut kerusi empuk di Putrajaya dan bukannya demi rakyat.

Konsep 'negara berkebajikan' versi Pas ialah untuk mendahulukan pimpanan parti itu untuk berlumba-lumba mendapatkan jawatan dan kedudukan dalam kerajaan sebelum memikirkan mengenai rakyat.

Perdapat kedua pula berputar sekitar agenda Dap yang mahukan Anwar menjadi Perdana Menteri oleh kerana parti itu telah berjaya membuat perkiraan dengan pemimpin utama PKR itu.

Sekiranya Anwar jadi Perdana Menteri semua kehendak liberal Dap mestilah dipenuhi.

Ini termasuk menghapuskan institusi raja-raja Melayu dan mana-mana agensi kerajaan yang mendokong agenda memartabatkan Melayu seperti UiTM, MARA, MRSM dan sebagainya.

Bagi Anwar institusi-institusi tersebut perlu dihapuskan sebagai persediaan untuk menjadikan Malaysia sebuah negara republik dengan bantuan Dap.

PKR sudah tentu menghargai sokongan yang diberikan oleh Dap dalam impiannya untuk meletakkan Anwar di Putrajaya dan akan sanggug bersekongkol dengan parti rasis Cina itu untuk merealisasikan agenda kotor mereka.

Ini akan meletakkan desakan Pas menuntut jawatan Perdana Menteri sebagai kera sumbang di dalam Pakatan Rakyat yang tentunya tidak disenangi oleh Dap dan PKR kerana gagal menunjukkan semangat setiakawan dan kerjasama sebagai satu pasukan.

Walaupun Abdul Hadi tidak menyentuh mengenai pelaksaaan hukum hudud di dalam ucapan perasmiannya, ini tidak bermakna parti itu telah melucutkan agenda tersebut.

Ini akan menjadi satu lagi isu yang akan merenggangkan ikatan yang sudahpun longgar di antara ketiga parti tersebut.

Apatah lagi apabila media arus perdana menyiarkan visual adik kepada Mursyidul Am, Nik Radzi yang mendoakan kemusnahan Umno dan BN di kala Israel ganas menyerang penduduk Palestin di Gaza.

Inikah gambaran yang ingin dicerminkan oleh Pas sebagai sebuah parti Islam apabila memohon kepada Allah supaya menghancurkan sebuah parti Melayu yang menjadi tunjang kerajaan sejak merdeka lagi serta menyokong perjuangan rakyat Palestin melawan Israel sejak 1957 lagi?

Di manakah letaknya asas moral dan jatidiri Pas sebagai parti politik Melayu apabila sanggup mengugurkan perjuangan hukum hudud demi menjaga hati Dap tetapi rela mendoakan kemusnahan Umno yang selama ini membela dan memberi bantuan dalam apa sahaja bentuk kepada rakyat Palestin?

Malah Pas amat takut sekali membangkitkan kenyataan naib presiden PKR, Nurul Izzah yang secara jelas menggalakkan orang Melayu murtad daripada Islam.

Adakah Pas sudah tidak lagi sensitif kepada apa yang dikatakan oleh anak Anwar itu atau tidak mampu berbuat apa-apa yang mungkin akan menjejaskan peluangnya untuk merangkul jawatan Perdana Menteri?

Dengan menggunakan taktik 'tahaluf siyasi' atau kesepakatan politik, Pas tergamak mengorbankan prinsip dan maruahnya kerana tamakkan kuasa dan jawatan.

Hasil daripada muktamar itu telah berjaya memberi gambaran kepada rakyat bahawa parti itu tidak boleh diharapkan untuk melindungi Islam apatah lagi memimpin bangsa Melayu.

Malah bangsa Melayu akan dilemahkan oleh Pas dan akan bertukar menjadi satu bangsa yang mengemis dan tunduk di bawah telunjuk Dap dan PKR.

Kerakusan Pas untuk mendapatkan kuasa dengan membelakangkan kepentingan Melayu dan Islam akan menjadi liabiliti terbesar parti itu apabila berdepan dengan PRU13 nanti.

Rakyat akan membuat perbandingan antara apa yang dikatakan pada muktamar tahun ini dengan realiti yang berlaku di dalam Pakatan Rakyat.

Di dalam parti sendiri, pemimpin Pas boleh menjadi hero dan gedebe tetapi apabila berdepan dengan Dap dan PKR, Pas menjadi setan bisu yang akur menurut perintah tuannya.

Lim Kit Siang Tak Restu Hadi Jadi PM!

Posted: 19 Nov 2012 06:52 AM PST


Ramai pemerhati politik tersenyum sinis apabila Dewan Ulamak PAS serta para perwakilan di Muktamar PAS Ke 58 tempohari bersungguh-sungguh menyarankan Abdul Hadi Awang dilantik sebagai calon Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang memenangi PRU 13.

Maka kembanglah hati seketika sebahagian ahli dan penyokong PAS yang hadir, tanpa menyedari saranan tersebut akhirnya hanya akan dibakul sampahkan oleh PR sama seperti nasib yang dialami oleh manifesto negara Islam dan hudud PAS.

Bagi yang celik akal pastinya tahu saranan sedemikian hanyalah sekadar propaganda untuk menyedapkan hati ahli dan penyokong PAS yang kian merasakan mereka sebenarnya telah dipergunakan untuk memenuhi cita-cita politik Anwar Ibrahim.

Namun bagi ahli dan penyokong PAS yang totok balaci setaraf keldai, mainan propaganda itu cukup untuk membuatkan mereka lebih teruja dan bersemangat dalam menempuh liku-liku PRU 13 kelak.

Selama ini umum mengetahui PR sejak lama dulu sudah muktamad mempotretkan Ketua Umum PKR adalah calon PM yang paling layak, kini bila tiba-tiba sahaja PAS tampil dengan saranan calon PM dari puaknya, tentulah menggelikan hati ramai.

Tambah menggelikan hati lagi bila mana ketika di Himpunan Kebangkitan Rakyat anjuran PR di Stadium Sultan muhammad ke IV Kota Bharu pada malamnya, Penasihat DAP, Lim Kit Siang pula secara terbuka mengumumkan bahawa Anwar Ibrahim adalah calon muktamad PR sebagai PM.

"Anwar bakal Perdana Menteri Malaysia ketujuh bukan keenam," demikian kata Lim Kit Siang tanpa sedikitpun rasa segan dengan para pemimpin PAS yang menjadi tuan rumah bagi majlis himpunan itu beberapa malam lepas.

Tak perlu pemimpin BN bersuara mempersoalkan atau mempertikaikan kesungguhan PAS untuk menobatkan Presidennya sebagai calon PM, sebaliknya Pengerusi DAP sendiri yang dengan selambanya menolak hadi jatuh terduduk dan malu sendiri.

Hanya berselang beberapa puluh jam sahaja, tembelang propaganda PAS pecah. Lagi mengharukan pengumuman oleh Lim Kit Siang itu dibuat dihadapan ribuan penyokong PAS dan di kubu kuat PAS sendiri. Mana Hadi nak letak muka?

Betullah kata beberapa orang pemerhati politik yang menghadiri Muktamar PAS di PUTIK Pengkalan Chepa tempohari, katanya, saranan PAS untuk meletakkan Hadi sebagai calon PM seumpama menyuruh Hadi melangkah mayat Anwar.

Sebagaimana PAS tak berani untuk melangkah mayat Karpal Singh ketika kecoh isu negera Islam suatu ketika dulu, sama saja kini PAS mahupun Hadi tidak mungkin berani menonjolkan kejantanannya bila timbul isu calon PM yang sudah lama menjadi buruan peribadi Anwar Ibrahim.

Akhirnya, PAS sekali lagi membuktikan pada khalayak hakikatnya mereka hanyalah setakat layak menjadi pencacai dan balaci. Tidak lebih dan tidak kurang. Itulah nasib sang keldai dan lembu tunggangan, wajib taat pada tuannya.

Taipingmali (tm)

Posted: 20 Nov 2012 01:45 AM PST

Taipingmali (tm)


Nik Aziz akan saman Utusan

Posted: 20 Nov 2012 12:28 AM PST

Melucukan apabila mendapat maklumat Nik Aziz hendak menyaman Utusan Malaysia yang menyiarkan kenyataan Umno murtad.

Eloklah Nik Aziz menyaman Youtube kerana menyiarkan kenyataan tersebut.

Tindakan saman tak pernah dibuat di zaman baginda rasullullah. Nik Aziz menyatakan bahawa dia ingin jadi pemimpin seperti Nabi Muhammad tetapi suka ugut nak saman orang lain. Adakah itu contoh yang baik seperti Rasullullah?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Selamatkan Penduduk Gaza

Posted: 20 Nov 2012 12:24 AM PST

Assalamualaikum. Umat Islam Malaysia tanpa mengira fahaman politik dan menjulang makna kemanusiaan dijemput hadir ke "Solat Hajat GAZA pada 22 Nov 2012 (Khamis) jam 7 malam di PWTC. Pengisiannya Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Yassin dan Solat Isyak. Semua dijemput. Pohon dihebahkan. Terima kasih.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Crony and cronies

Posted: 19 Nov 2012 10:34 PM PST

Pas dan. Anwar Ibrahim dalam ceramahnya sering menuduh Umno membela kroni, mengkayakan kroni dan mencuri duit rakyat.

Gua mau tanya sama Anwar, 1997 dalam Persidangan Agung Umno, Anwar telah membangkitkan isu kroni tetapi ternyata Anwar punya kroni lebih banyak. Kalau setiap kroni bagi sejuta sorang ratusan juta dapat Anwar kumpul ketika itu. Tak hairanlah Anwar dapat membina banglo besar mirip freemason yang berharga berpuluh juta. Untuk membina banglo di kawasan elite rumah hendaklah sekurang-kurang berharga RM 7 juta, lebih tak apa, kurang tak boleh.

Berbalik kepada Pas mengenai kroni, nak tanya satu sahaja. Di Taiping, Bukit Gantang, Kerian dan daerah lain terdapat banyak masjid dan surau yang mana semua ajaknya adalah terdiri daripada orang Pas. Ini adalah kejayaan usaha Pas pada ahkhir 90an mendesak ajk masjid mengadakan mesyuarat agung untuk melantik AJK baru. Usaha dan desakan mereka berjaya dengan sokongan kuat kroni mereka di pejabat agama daerah dan negeri.

Hari ini rata-rata surau dan masjid di bawah kawalan kroni Pas. Tidak ada seorang pun dari kalangan Umno dilantik sebagai AJK tambahan.

Bagaimana orang Umno diam saja dan tak pernah bising fasal kroni dan sebagaiman. So. Siapa yang lebih ber 'kroni', Pas atau Umno.

Pepatah Melayu menyatakan 'mengetuk dulang paku serpih, mengata oran Pas yang lebih" . Itu lah kemunafikan Pas.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Malaysia negara ke 8 sebagai 'the happiest nation'

Posted: 19 Nov 2012 09:57 PM PST

KOTA KINABALU, Nov 19 (Bernama) -- Malaysia has clinched eighth spot in the 'happiest country' ranking list of a World Happiness Report published and released by The Earth Institute, Columbia University.

Inspector General of Police Tan Sri Ismail Omar said in the survey that involved 100 countries, Malaysia had overtaken developed countries like the United States, Canada and Japan.

"In contrast USA are in 23rd spot, Canada (24), Japan (34) and South Korea (38). I share this information because every action and its effectiveness reflects the well being of the community," he said when opening a congress of Auxiliary police agency heads and senior police officers at Wisma Sabah Electricity Sdn Bhd (SESB) here today.

He urged everyone involved in programmes involving the community to continue their good work to ensure that the country would continue to be recognised.

-- BERNAMA

Kenyataan media ini sekali gus menutup mulut parti pembangkang kononnya kerajaan bertindak zalim dan menindas rakyat.

Rakyat Malaysia bebas ke sana kemari siang dan malam tanpa rasa takut ancaman bom, keganasan dan sebagainya. Kalau ada keganasan dan cubaan rusuhan, pihak PDRM akan mencegahnya seawal mungkin.

Orang Pas bebas bersolat di markas mereka tanpa rasa takut ditembak dan dibunuh oleh kerajaan.

Cuma Nik Aziz sahaja yang menuduh kerajaan zalim kerana membunuh Ibrahim Libya yang kononnya tidak bersalah. Nik Aziz guna menyamakan Umno sebagai Yahudi kerana membunuh Ibrahim Libya. Sememangnya Pas telah menyeleweng fakta Insiden Memali kepada pengikutnya.

Hari ini orang Pas bebas memandu kereta mercedes, bebas meminjam wang dari bank tanpa ada rasa penindasan oleh pihak bank yang memberi pinjaman.

Oleh yang demikian segala tohmahan, momokan dan pengbohongan Nik Aziz, Hadi Awang, Mat Sabu dan Anwar Ibrahim tidak boleh diambil kira. Mereka adalah golongan gila yang otaknya penuh dengan perasaan hasad dengki khianat dengan kejayaan dan pencapaian negara.

Tahniah kepada kerajaan yang telah memerintah selama 55 tahun dengan jayanya.

Hanya mereka yang tidak tahu bersyukur sahaja yang rasa ditindas dan dizalimi.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

http://www.facebook.com/WeLoveAdamAzfar

Posted: 19 Nov 2012 09:36 PM PST

http://www.facebook.com/WeLoveAdamAzfar

Adam Azfar, the eldest son of Malaysiakini (Mkini) journalist Jimadie Shah Othman was diagnosed of brain tumor early November 2012.

This 6 year old is now in HKL, going through radio therapy treatment.

We are here to help.

Adam and all kids who are diagnosed with brain tumor.
We are here to help you along this path.
The support groups are a great place to start.

You are welcome to join in, at any time along the journey.

Support groups aren't for everyone but they do offer a chance for people to connect, especially those who are dealing with the same issues.

Everyone grieves differently and experiences things in different ways, but at some point, you will connect with someone who has gone or is going through many of the same phase and feelings as you.

The main thing we would say is that "we are here for you whenever you need..."

Let us all pray for Adam and the rest of our children with the same sickness.

Let's pray when things seem dark and god light up our way.

-Friends of Jimadie Shah-

PLEASE FOLLOW AND LIKE THIS LINK:-

http://www.facebook.com/WeLoveAdamAzfar 
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pas memurtadkan Umno

Posted: 19 Nov 2012 07:26 PM PST

Seantero dunia sudah tahu bahawa Umno telah murtad. Kenyataan itu adalah dari lidah Pas iaitu Nik Aziz.

Orang Umno yang terselamat dari murtad hanya beberapa kerat sahaja. Antaranya ialah Tambrin Ghaffar Baba, Dato Kamaruddin Suhaimi dan beberapa ekor lagi.

Bagaimana pula Anwar Ibrahim dan Kadir Syeikh Fadzir, walaupun mereka sudah terkeluar dari Umno tetapi belum masuk Pas.

Anwar dengan PKR dan Kadiaq dengan Parti Bow Tienya. Anwar dan Kadiaq macam orang putihlah semua boleh, sapu sana, sapu sini. So kita tunggu pula kenyataan atau fatwa baru dari Nik Aziz.

Pas kata dia lebih Islam dan Umno bukan Islam, tak pa lah, dia nak kata apa pun. Dunia tahu siapa Nik Aziz tu. Dia dah tua, nyanyuk dah pun, dah tak boleh pakai.

Kerja dia maki orang saja lah. Tunggu saja, kita tengok bagaimana Nik Aziz nak mati. Taipingmali pernah lihat bagaimana seorang ahli Pas mati meragan kerana suka kafirkan Umno dan Tunku Abddul Rahman (allahyarham).

Beliau orang kuat Pas sejak 50an. Sebelum mati pada awal 90an dia jadi gila, tak solat, tak puasa, pukul isteri sehingga lari ke rumah anak-anak dan tinggallah si tua berseorangan tanpa anak-anak dan isteri.

Mujurlah ada cucu lelaki yang sanggup memberi makan dan minum setiap hari sampai dia mati.

Sungguh menyedihkan jika dahulu ayat quran hafal dimulut, jika berdoa pula panjang-panjang ayatnya. Tetapi dipenghujung hidupnya tak bersolat walaupun sanggup berjalan berbatu-batu. Siapa tegur alamat kena maki, sedih sungguh tengok, tak ada sapa pun sanggup menumpangnya naik kereta atau motosikal, akhirnya mati sorang-sorang di beranda rumah dia.

Itu lah balasan Allah kepada orang yang suka mengkafirkan orang. Tunggu saja balasan Allah kepada Nik Aziz.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Langkah mayat aku dulu lah!!

Posted: 19 Nov 2012 03:37 PM PST

Hasrat Pas mahukan Hadi Awang menjadi Perdana Menteri mendapat reaksi yang sinis dari pelbagai pihak dan pemerhati politik.

Memang Pas berada dalam tahap bingai . Ketika ini Pas merupakan parti yang tidak popular di Malaysia kecuali di Kelantan dan Kedah. Buktinya ialah keputusan pilihan raya 2004 dan 2008. Pas jauh ketinggalan di belakang Dap dan Pkr. Pas hanya gah di pentas ceramah sahaja.

Kemenangan Pas dalam beberapa pilihan raya umum dan pilihan raya kecil hanyalah kerana sokongan Dap kafir harbi laknatullah.

Kini dalam muktamar pas, rata-rata akar umbi mahukan Pas kembali ke landasan asal, berjuang untuk menubuhkan negara Islam dan bukan negara kebajikan.  Pas juga mahukan Harakah membuat laporan yang benar bukan cerita palsu dan fitnah seperti sekarang ini. Akar umbi juga mahukan Dato Tarmizi CEO Harakah meletakkan jawatan kerana menjadikan Harakah berita palsu dan fitnah dan yang paling janggal ialah apabila akar umbi mahukan  Hadi Awang diangkat sebagai Perdana Menteri.

Bila sebut Hadi Awang sebagai Perdana Menteri, ada dua orang akan melenting. Pertama Anwar Ibrahim dan kedua ialah Nik Aziz.

Apa pun Perak Today ada butirannya.

http://peraktoday.com/?p=96079

PKR perosak daftar undi

Posted: 19 Nov 2012 03:04 PM PST


Nurul Izzah menuduh dan cuba menyalahkan SPR atas kesilapan daftar pengundi. Kata Nurul hampir 3 ribu pengundi nama mereka berada di kawasan yang salah atau di negeri lain.

Nurul Izzah mengesahkan bahawa beliau masih belum datang haid atau belum cukup tua untuk berada dalam kancah politik.

Nurul Izzah tidak tahu perkara yang sebenarnya. berlaku dalam daftar SPR untuk PRU 10 yang diadakan pada tahun 1999.

PRU ke 10 yang diadakan pada tahun 1999 menyaksikan penglibatan Parti Keadilan dan Barisan Alternatif bertanding buat pertama kalinya untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional.  Parti Keadilan ditubuhkan secara rasmi oleh Wan Azizah pada 4 April 1999 dengan barisan orang kuat Anwar dalam IKD.

Orang-orang hebat dalam IKD telah berjaya menghuru-hara kan daftar pengundi dan akibatnya ramai pengundi tidak dapat mengundi ketika itu. Punca mereka tidak dapat mengundi ialah disebabkan oleh pegawai-pegawai SPR dari Parti Keadilan telah memindahkan sebahagian besar nama-nama pengundi ke daerah lain.

Taipingmali ketika itu bertugas sebagai koodinator pengundi telah mengesan banyak nama pengundi yang berpindah ke luar dan ada yang dipindahkan dari Perak ke Johor, Pahang, Sabah dan Sarawak.

Berita pengundi tidak dapat membuang undi menjadi hangat dalam berita-berita yang disiarkan di TV3 dan RTM.

Setelah hampir 12 tahun barulah Taipingmali mendapat jawapannya, itu pun kerana pemberi maklumat telah membocorkan rahsia mereka setelah meninggalkan Parti Keadilan.  Kata mereka, memang itu lah kerja kami seperti yang diarahkan oleh Anwar untuk mengucar-kacirkan pilihan raya ketika itu. Ia terpaksa dilakukan untuk membentuk satu suasana panik dalam negara dan ianya terpaksa dilakukan kerana Parti Keadilan tidak mempunyai kekuatan.

Kata mereka, orang Umno dan pengundi tak ambil kisah akan pertukaran tersebut kerana pengundi tidak pernah memeriksa di mana mereka akan mengundi kerana anggapan mereka tempat mengundi adalah tempat lama selagi mereka tidak mengubahkan nya

Wah ! Sekarang Nurul Izzah pandai-pandai nak menyalahkan SPR. Lu kena ingat lahh sikit, lu punya bapa punya hal lah negara kacau bilau dah 12 tahun......Bila lu punya bapa mahu mampus.....???

Oleh Ida LimKUALA LUMPUR, 19 Nov - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah mengesahkan bahawa terdapat banyak kesilapan dalam daftar pemilih, pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat (PR) berkata hari ini."Semua rungutan dan kebimbangan kami telah terbukti untuk menjadi betul. Ia tidak berdasarkan dakwaan liar, ia berdasarkan penemuan yang betul, yang telah disahkan oleh SPR (SPR), "naib presiden PKR Nurul Izzah Anwar memberitahu pemberita selepas pertemuan dengan lebih 40 Ahli Parlimen hari ini SPR."Mereka menyatakan mereka hanya manusia. Mereka tidak sempurna."Sila menangani kebimbangan ini dan sila berikan kami berjanji anda tidak boleh mengadakan pilihan raya sehingga anda menangani semua kesalahan ini," katanya.PKR Fuziah Salleh dan DAP Anthony Loke, yang turut hadir pada sidang akhbar itu, yang disenaraikan kesilapan dalam daftar pemilih yang telah diakui oleh SPR hari ini.Antara lain, Fuziah berkata terdapat 40,000 pengundi yang telah melanda dari pendaftaran kerana status kematian mereka, tetapi kemudiannya telah didaftarkan semula.Menurut Fuziah, SPR telah dinamakan peraturan pilihan raya yang menyatakan bahawa mereka tidak dibenarkan untuk memotong nama melainkan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) mengesahkan kematian pengundi.Beliau juga berkata terdapat 2709 kes pengundi yang telah ditukarkan ke kawasan-kawasan negeri salah walaupun alamat mereka kekal sama."SPR berkata mereka sudah berhenti melakukannya, tetapi penemuan kami menunjukkan bahawa mereka terus melakukannya," mendakwa Fuziah.
Kesimpulannya ialah PKR memang pakar menipu.

Muzakarah Ulama' Dan Cendekiawan Islam 2012

Posted: 19 Nov 2012 07:07 AM PST

Noriah Kasnon replaces Heng as Women, Family and Community Devt dep minister from Tomorrow

Posted: 19 Nov 2012 06:40 AM PST







PETALING JAYA: Deputy Energy, Green Technology and Water Minister Datuk Noriah Kasnon will be transferred to the Women, Family and Community Development Ministry as its deputy minister effective Tuesday.

This follows the departure of former deputy minister and Wanita MCA vice-chairman Datuk Heng Seai Kie after her senate term expired last Thursday.

However, the chief secretary to the government Datuk Seri Dr Ali Hamsa said in a statement Monday that Heng would be retained in the ministry as an adviser...


"In appreciation of her experience and service, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has agreed to appoint her as adviser to the Women, Family and Community Development ministry," said Ali.

Heng was appointed as senator on Nov 16, 2006. Under the Federal Constitution, a person can only hold a senatorship for two consecutive three-year terms. - STARONLINE



MALAYSIA NEWS NORIAH KASNON WOMEN MINISTRY

Nik Aziz Nyanyuk tuduh Umno Yahudi

Posted: 19 Nov 2012 06:27 AM PST

DAP Perlu Keluar Pakatan Jika Tidak Setuju Dengan PAS - Donald Lim 19/11...

Posted: 19 Nov 2012 06:10 AM PST

Published on Nov 19, 2012 by klposdotcom
Timbalan Menteri Kewangan Yang Juga Merangkap Naib Presiden MCA Datuk Donald Lim Siang Chai Berkata,DAP Perlu Keluar Pakatan Jika Tidak Setuju Dengan PAS.Beliau Memberi Komen Mengenai Isu Hudud.Beliau Juga Berkata terpulang kepada majoriti rakyat menentukannya,namun menyeru DAP supaya memikirkan semula langkah mereka untuk terus bersama Pakatan Rakyat.Katanya,PAS Juga perlu memberikan penjelasan yang meyakinkan terutamanya kepada masyarakat bukan Islam tentang impian mereka untuk melaksanakan hukum hudud.

Nik Aziz sesat kerana Anwar.. ~ Tun M

Posted: 19 Nov 2012 06:07 AM PST

Mereka Yang Lakukan Biadaah Harus Bertaubat - Mufti Perak

Posted: 19 Nov 2012 06:05 AM PST

Atas Asas Apa Nik Aziz Dakwa UMNO Murtad - Mufti Perak

Posted: 19 Nov 2012 06:02 AM PST

Anwar & Hudud

Posted: 19 Nov 2012 05:57 AM PST

Ketua AMK Kedah Mengaibkan Anwar Ibrahim

Posted: 19 Nov 2012 05:53 AM PST

DAP Tetap Pendirian Mahu Anwar Jadi Calon PM 19/11/2012

Posted: 19 Nov 2012 05:44 AM PST

DAP kekal dengan pendirian parti itu mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri dan bukan Presiden PAS,Datuk Seri Abdul Hadi Awang sekiranya Pakatan Rakyat menang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang.Ahli parlimen Bagan,Lim Guan Eng menegaskan,calon Perdana Menteri jika membentuk Kerajaan Pusat kelak adalah seperti yang telah disepakati oleh Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini iaitu Anwar Ibrahim.

Bodohnya Hadi Awang

Posted: 19 Nov 2012 05:27 AM PST

Hadi Awang bercakap mengenai hudud dan memperbodohkan Tun Mahathir.

Yang benar-benar bodoh ialah Hadi Awang sendiri kerana bercakap soal minum arak bagi bukan Islam.

Hudud tu kanum jenayah, orang bukan Islam minum arak bukan isu, yang Tun Pertikaikan ialah isu rogol atau zina antara Islam dan bukan Islam, isu tentang prosedur potong tangan.

Tun Mahathir berhujah dengan betul tidak memutar belit fakta seperti Hadi Awang.

Kau Pas betul-betul nak laksanakan Hudud cuba selesaikan isu Khalwat Mat Sabu dan liwat serta isu langgan China doll pemimpin parti sekutu nya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Aspirasi Bangsa

Posted: 20 Nov 2012 01:35 AM PST

Aspirasi Bangsa


Takut ke!! PAS kata jangan perbesarkan doa KO BN

Posted: 19 Nov 2012 07:36 PM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 20 Nov 2012 01:16 AM PST

Sahabat-Gunung


Bajet Khalid Brahim Dipertikai .....

Posted: 19 Nov 2012 11:43 PM PST



Pendekatan bajet berimbang kerajaan negeri Selangor menerusi pembentangan Bajet Selangor 2013 semalam dipertikai BN Selangor kerana berdasarkan pengalaman daripada tahun 2009 hingga 2012, bajet yang dikemukakan oleh kerajaan negeri dalam tempoh tahun tersebut didapati gagal mencapai sasaran berimbang seperti yang digembar-gemburkan.

Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Mohamad Satim Diman berkata,  dalam Bajet Selangor 2009 sebagai contoh, bajet tersebut dilihat memerlukan peruntukan tambahan RM120 juta daripada peruntukan asal yang menjadikan jumlah bajet itu mengalami kenaikan 8.6 peratus daripada jumlah keseluruhan sebanyak RM1.4 bilion kepada 1.52 bilion.

"Dalam Bajet negeri 2010, peruntukan tambahan RM194 juta (kenaikan 14.9%) turut dibuat daripada junmlah asal bajet iaitu RM 1.3 bilion kepada RM 1.494 juta.

"Begitu juga dengan Bajet negeri 2011 yang mana tiga kali peruntukan tambahan berjumlah RM 199.9 juta dibuat yang menjadikan peruntukan bajet tahun tersebut bertambah daripada RM 1.43 bilion kepada RM 1.629 bilion," ujarnya ketika membahaskan ucapan Bajet Selangor 2013 pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

Tambahnya, keadaan yang sama dilihat turut berlaku apabila kerajaan negeri turut membuat penambahan sebanyak dua kali berjumlah RM 167.12 juta dalam bajet negeri pada tahun 2012 iaitu kenaikan 10.4 peratus daripada jumlah asal peruntukan bajet sebanyak RM 1.6 bilion  kepada RM 1.767 Bilion.

"Bagi tokoh seperti Menteri Besar yang selalu mendabik dada sebagai tokoh korporat tersohor, cekap dan professional, pertambahan Bajet seperti ini membuktikan Menteri Besar gagal menguruskan Bajet dengan cekap, membuat perancangan tidak teliti dan kurang professional," ujarnya. 

Kerajaan Selangor Makan Duit Lagi...Duit Repair Jambatan Pun Nak Rembat..Adoiii

Posted: 19 Nov 2012 08:42 AM PST



HULU YAM - Belum sampai sebulan dibaiki, Jambatan Gantung Kampung Baru Gurney condong semula.

Penduduk, Ng Poh Heng berkata, jambatan yang berusia lebih 60 tahun itu baru saja dibaiki oleh pihak berkuasa Kerajaan Negeri pada akhir September lalu berikutan jambatan itu condong akibat hakisan tebing sungai.

"Difahamkan, kerja baik pulih jambatan itu menelan kos hampir RM60,000 yang sepatutnya digunakan untuk membina jambatan baru.

"Tapi yang berlaku bukan pembinaan jambatan baru sebaliknya tiang jambatan yang condong hanya ditegakkan dan struktur lantainya diikat yang mengambil masa dua hari untuk disiapkan," katanya ketika ditemui semalam.

Menurutnya, perasmian pembukaan semula jambatan itu setelah dibaik pulih disempurnakan oleh seorang Exco Kerajaan Negeri.

Katanya, apa yang penduduk kesalkan kerja baik pulih jambatan itu tidak sempurna sehingga mengakibatkan ia condong semula.

"Kita juga pelik, mengapa RM60,000 yang disebutkan sebagai kos membina jambatan baru hanya digunakan untuk membaik pulih jambatan.

"Sepatutnya, kos besar ini mampu menghasilkan binaan yang lebih sempurna dan selamat digunakan untuk tempoh lebih lama," katanya.

Poh Heng berkata, jambatan gantung itu mula condong pada awal Mei 2012 dan dibaik pulih pada September lalu sebelum kembali condong pada awal November ini.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batang Kali, Datuk Mohd Isa Abu Kasim berkata, kerja baik pulih jambatan itu dilihat satu pembaziran dan dilakukan secara tergesa-gesa serta tidak teliti.

"Keadaan ini jelas satu pembaziran dan membahayakan penduduk kerana Exco yang melaksanakannya tidak memikirkan soal keselamatan tetapi hanya kepentingan politik.

"Jambatan yang dahulunya dibina kerajaan Barisan Nasional mampu bertahan lebih 60 tahun, tapi kerja Pakatan Rakyat tidak sampai 30 hari dah runtuh semula," katanya ketika melawat jambatan tersebut, baru-baru ini.

Sumber: Sinar Harian & Ocean13

UMNO Murtad: Nik Ajis Nie Dah Rosak Dan Tersasar Jauh Nie ...

Posted: 19 Nov 2012 03:45 AM PST


Satu kenyataan yang memeranjatkan dari seorang yang dianggap ulamak besar oleh PAS yang mengatakan UMNO dan Barisan Nasional murtad.

Ketua Penerangan UMNO Selangor, Abdul Shukor Idrus berkata, jika dilihat pemimpin-pemimpin yang masuk ke gereja untuk berkempen atau 'berdakwah' ialah pemimpin-pemimpin dari pakatan pembangkang.

"….dan yang bersetuju dengan pemilihan agama ini dibebaskan kepada orang islam adalah pemimpin mereka. Kalau ulamak besar PAS mengatakan UMNO murtad, saya kira beliau tersasar dari perkara yang sebenar.

Rakyat boleh melihat dan menilai bahawa kerajaan BN yang ditunjangi oleh UMNO yang membina masjid, yang membina surau, yang mewujudkan berbagai-bagai agensi keagamaan YADIM, YAKIM dan sebagainya," ujarnya yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Kuang.

Tambahnya, walaupun kita tidak boleh menerima kenyataan namun mendoakan agar Nik Aziz diberikan kerahmatan oleh Allah taala dan diberikan petunjuk yang lebih jelas di masa yang akan datang.

Terdahulu, Selepas adiknya mendoakan kehancuran UMNO dan Barisan Nasional (BN), Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula memberi gambaran bahawa UMNO merupakan sebuah parti yang murtad kerana menolak dan memperlekehkan Islam dalam dasar parti itu.

Beliau dalam nada tegas kemudiannya melontarkan persoalan sama ada parti itu kini menganut agama Kristian, Buddha atau pun sebuah parti politik yang tidak mempunyai agama.

Akhirnya Mengaku Juga Khalid Ibrahim .......

Posted: 19 Nov 2012 02:32 AM PST


Pengakuan Menteri besar, Tan Sri Khalid Ibrahim bahawa beliau telah membelanjakan RM650,000 untuk membeli bas mewah dua tingkat, serta pembiayaan RM10,833 sebulan dibiayai sepenuhnya Khalid untuk membayar ansuran bas berkenaan yang dibuat melalui konsep sewa beli hari ini membuktikan siapa sebenarnya pemilik bas mewah berkenaan.

Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Satim Diman berkata, hari ini dia mengaku bahawa bas tersebut, pendaftarannya di atas nama Tan Sri Khalid Ibrahim.

"Di sini kita tahulah bas tu siapa punya, apa tujuan kegunaannya. Ini membuktikan penggunaan duit sebanyak RM650,000 itu satu pembaziran yang cukup besar dan tidak memberikan faedah kepada rakyat.

Jadi, bas ini untuk menunjukkan mereka bermewah-mewah, jadi rakyat harus faham bahawa bas tersebut milik Khalid Ibrahim," ujarnya di lobi sidang DUN Selangor di sini hari ini.

Terdahulu, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengakui telah membelanjakan RM650,000 bagi membeli bas dua tingkat untuk tujuan kempen pakatan rakyat untuk pilihan raya umum akan datang selain menyatakan pembelian itu dibuat secara persendirian, beliau juga membayar sebanyak RM10,833 sebulan sebagai ansuran bas berkenaan yang dibuat melalui konsep sewa beli.

Abdul Khalid (PKR-Ijok) berkata demikian pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini sebagai menjawab soalan daripada Datuk Mohd. Satim Diman (BN-Sri Serdang) sama ada pembelian bas itu melibatkan kewangan negeri, berapakah kos sebenar pembelian dan penyelenggaraan dan adakah proses audit dilakukan untuk memastikan
transaksi ini betul, telus dan bertanggungjawab.

The Unspinners

Posted: 19 Nov 2012 11:50 PM PST

The Unspinners


Pemimpin PR berkokok tapi berak merata

Posted: 19 Nov 2012 09:30 PM PST

Ahli baru PAS yang tukang kutip Pak Man Telo

Posted: 19 Nov 2012 04:26 PM PST

Nik Aziz mulut puaka ngaku Melayu dan hukumkan UMNO murtad?

Posted: 19 Nov 2012 12:30 AM PST

sekupangdua

Posted: 19 Nov 2012 11:41 PM PST

sekupangdua


MULA DAH OPERA GAMPANG! PAS PULAK NAK JADI PM?

Posted: 19 Nov 2012 06:00 PM PST

Pencacai ikut telunjuk aljubri, kencing lagi... hancin woo
PAS berfungsi sebagai pencacai dngan baik, mana tidaknya segala arahan kita dah tau datangnya dari mana, seperti biasa pencacai tegar nie jugak akan kencing merata lagi sebagai mana tok gurunya yang kencing berjalan. lagi pun apa ada pada Tuan Guru yang memimpin, tak kan kita tak tau sebelum nie command paling kuat dalam PAS datangnya dari luar macam AMBIGA, ANUAR malah dari DAP sendiri, bukan pelik dan memenag ramai yang dah tau sapa taukey pakatan rakyat yang sebenarnya

Sedang sibok si PAS persendakan kuasa Allah tetiba muncul pulak kononya Hadi pulak sebagai calon Perdana Menteri, pecah perut teman dengan harapan orang PAS yang nak jadikan hadi pulak sebagai PM sekalipun Nuar yang kuat benor mroyannya nak sesangat  jadi PM. paham ler kita untuk meredakan tekanan dengan segala kencing dema pada rakyat yang terbukti dema nie memang macam gampang jual segala agama dan peradaban demi nak jadi paling setia digelar pencacai Pakatan Roket!

Selagi PAS tak meletakan kerusi paling banyak dan mesti menang paling banyak dalam Pakatan Roket selagi ituler dema kena jadi pencacai dan lupakan pasal mimpi nak jadi PM, macamana nak jadi PM sedangkan PAS paling manoriti antara Pakatan Roket?

Macam lagu cukup-cukup sudah... jangan kencing merata lagi... idak ker dema perasan yang dema nie sebenarnya lembu, ingat semua rakyat boleh dilembukan ker? macamana pun Opera kalai nie nampaknya buatkan ramai yang jadikan macam maharaja lawak the siri, macam melihat cerita sekawan lembu yang berangan nak jadi harimau, sedangkan harimau yg tengah mengintai tak jauh mana. sembangnya setinggi langgit sebaliknya dua bijk telor tah hilang kemana! mana tidaknya... sehingga kini pun Lawyer OKU tegur dah boleh buat dema terkencing... ada akai nak jadi PM?


SEKUTU DAJJAL SUDAH TIIBA, DOA MUSNAHKAN UMAT ISLAM...

Posted: 19 Nov 2012 03:30 PM PST



AWAS!!! BERISTIGFAR DAN MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH  BANYAK-BANYAK , JANGAN SAMPAI AKIDAH KITA TERGUGAT DENGAN MELIHAT VIDEO MEREKA YANG LEBIH TERUK DARI YAHUDI @ ZOINIS YANG MAHU MELIHAT KEMUSNAHAN, TENGOK SENDIRI  MACAMANA MEREKA BERDOA LEBIH TERUK DARI YAHUDI @ ISRAEL, BOLEHKAH ALLAH DIPERSENDAKAN, BOLEHKAH MINTAK ALLAH LAKNATKAN UMAT ISLAM? INSYALLAH ALLAH AKAN MEMBALAS NYA DI PRU 13 INI, PAS BAKAL TERKUBUR DAN DITALKINKAN, INSYALLAH...

KITA DOAKAN MEREKA KEMBALI KEPANGKAL JALAN, MENJADI UMAT ISLAM YANG MENYAYANGI SESAMA UMAT ISLAM, KITA DOAKAN MEREKA AGAR BERTAUBAT DAN MENYEDARI APA YANG TELAH MEREKA LAKUKAN... INSYALLAH...

TENGOK SENDIRI KEREJA ORANG YANG MENDOAKAN UMAT ISLAM YANG LAIN MUSNAH

Posted: 19 Nov 2012 12:00 PM PST

Tengok ler kerja dema...

Tengok sendiri kerje orang yang doakan umat islam yang lain diturunkan bala, apa yag dema buat macam ler dema nie yang makbul sangat, sembang pasal ugama yang sekarang nie makin kuat kroniknya, cermah jadi tempat mencaci, perhimpunan pulak buat utuk berdoa agar umat Islam yang lain hancur, apa nak jadi dengan sikap macam sekutu dajjal akhir zaman
Rujuk (disni) 

yang ni macamana pulak?

Apa sahaja yang dema buat semuanya kononnya betui belaka, sampaikan mintak mampuskan umat islam yang lain pun dema doakan, macam nie yang nak dijadikan pemimpin? memang tak dapat ler undi teman, keluarga teman dan orang kampung teman untuk dema, Wajib ditentang jenis macam nie yop, rujuk kat sini (klik)

Akidah dema nampaknya dah boleh beli, pegangan agama dema pun boleh disundalkan, apa lagi sekarang nie demi undi terang-terangan sebagai sekutu dajjal pun tak apa, janji dapat kuasa, sekutu dengan kafir dan israel bukan lagi dapat disorokan, terang-terang dema tunjuk yang dema nie dah mula mewarisi hati Israel, moga Allah akan memberi petunujk untuk dema , insyallah...


HALLO GENG JANGAN LUPA BOIKOT PRODUK UTAMA ISRAEL!!!

Posted: 19 Nov 2012 05:00 AM PST

PRODUK UTAMA ISRAEL?
Nampaknya diatas kekejaman dan kebiadapan Israel maka ramai yang mula BOIKOT Produk Israel, dari segi makanan, minuman dan barangan buatan Israel dimana sahaja didunia, tapi tak semua yang sama dengan Malaysia, dema semua tak ada Produk Utama Israel yang mengatasi dari semua senarai barangan macam kita

Jadi diingatkan kepada semua kita kan ada produk Israel paling hebat kat sini! terbukti paling setia dan ditaja, sehingga kini dia tak menjawab tentang dana israel, dana yang menjadikan himpunan melembukan parti pencacainya supaya angguk tanpa boleh menggeleng

Kanak-kanak mangsa Kejam Israel...
Sehingga sekarang Aljubri belum menjawab dengan perancangan NAD di bumi Malaysia dan segala gerakan yang dia adakan di sini, sehingga sekarang dia tak pernah mahu mengakui kekejaman Israel, sehingga kini lansung tak mahu bersuara tentang kekejaman Israel, peranan Yahudi dan pendedahan terhadap usaha Aljubri (Klik) 

Sehingga kini belum ada suara nak mengutuk Rejim Israel yang mengganas di Gaza, apa yang aljubri dah buat untuk menidakkan segala penglibatannya serta dana yang melimpah untuk ditabur supaya mmenjadi kan harapan israel terhadap umat Islam dan malaysia? 

Kita juga masih ingat unkapan pernah diluahkan aljubri... 'I support all effort what Israel has done to protect his own country'...  nampaknya kita boleh tengok dan pasti yang sebenarnya siapa yang menjadi dajjal sebenar serta utusan Yahudi di bumi Malaysia...

Israel punya angkara... aljubri sedang usahakan disini?
Demi Allah selagi ada pencacai Israel walau dimana sahaja akan teman tentang sehingga akhir hayat, Gaza sudah memperlihatkan kita siapa sebenarnya, Kitab peringatkan kita tentang betapa mereka lah paling dajal didunia dan mahu musnahkan Islam, dari mula nama hingga siapa sahaja yang bersenkongkol dengan yahudi Laknatullah maka wajib kita tentang... Allahuakhbar!






KALAU PAS BOLEH DOA, KITA PUN BOLEH!

Posted: 19 Nov 2012 01:26 AM PST

KENAPA TAK SEBUT NAMA TERUS MINTAK MAMPOS?
Memang kita rasa bukan lagi teruk tapi dah macam dajjal punya kerja, bukan setakat menjual agama sebaliknya memperlihatkan betapa Islam dipersendakan dengan doa yang minta malapetaka keatas orang lain, jadi tak dapatlah kita menangkis dengan persoalan yang dibangkitkan serta tuduhan Kafir serta Israel bahawa Umat Islam itu Pengganas, syabas PAS telah buktikan dengan Doa Haram jadah Dema

Habis tu Kita nak Doa Balik ker? nak Doa mintak ditimpa bencana kepada pemimpin PAS, Aljubri dan sekutu kafirnya? perlukan kita Doakan Nik Aziz, Hadi dan pemimpin lain PAS supaya ditimpa malapetaka? soalnya mereka yang sesat sahaja boleh terfikir mendoakan seagama iu musnah, rasanya tak perlulah kita jadi sekutu dajjal yang mahu umat islam yang lain musnah dek sebab nak undi... jadi kita berdoalah cara kita, 

Memetik dari rakan facebook teman yang mendoakan... (klik)

" Ya Allah. Kami mohon kepada mu. Jangan lah kau hancur kan Pas dan jangan lah kau hancur kan Umno. Sebaliknya kau satu kan lah hati2 mereka pemimpin kedua2 parti itu agar sama2 berjuang untuk menegakkan agama mu. Ya Allah. Kau tanam lah perasaan berkasih sayang sesama islam di antara pengikut Pas dengan pengikut Umno. Ya Allah sesungguhnya mereka pengikut Pas dan pengikut Umno adalah hamba mu yang taat kepada segala perintah mu "

" Ya Allah, jika pemimpin kedua2 parti Pas dan Umno itu telah tersesat daripada landasan mu, maka kau bawa lah mereka balik ke landasan yang kau redai. Ya Allah kau buka lah hati dan fikiran Tokguru Nik Aziz dan Tuan Guru Hadi Awang. Ya Allah kau buka lah hati dan fikiran Datok Seri Najib dan Tan Sri Muhyidin. Agar masuk ke dalam diri mereka itu perasaan berkasih sayang sesama islam dan sesama melayu. Ya Allah kau buangkan perasaan benci membenci dan berhasad dengki dalam diri mereka berempat. K
au sucikan hati2 mereka dengan cahaya keimanan kepada mu dan kau nyahkan raja2 syaitan yang cuba menguasai mereka "

" Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim. Hamba dengan ikhlas dan suci hati mohon kau batalkan dan kau tolak lah doa mereka2 yang bersembahyang hajat di Kota Baru Kelantan kerana doa mereka itu tidak membawa kebaikan dan kebajikan kepada agama mu, kepada kami hamba2 mu dan kepada negara kami Malaysia ini. Mereka berdoa pada mu bukan kerana menyahut seruan keimanan tetapi mereka berdoa kerana mendengar bisikan syaitan yang tidak mahu umat islam bersatu hati mempertahankan agama mu "

" Akhir sekali Ya Allah, bantu lah kami agar bangsa kami ini terus memegang teraju pemerintahan di negara ini atas nawaitu kami untuk melihat Pas dan Umno sama2 menjaga kesucian agama mu "
Ameeennnn ....

Errr Bang Jubri mesti merah mata Bro!

Belantan

Posted: 19 Nov 2012 11:31 PM PST

Belantan


Gagal pujuk DAP terima 'hudud PAS', Nik Aziz dakwa UMNO murtad?

Posted: 19 Nov 2012 09:31 PM PST



Selepas adiknya mendoakan kehancuran UMNO dan Barisan Nasional (BN), Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula memberi gambaran bahawa UMNO merupakan sebuah parti yang murtad kerana menolak dan memperlekehkan Islam dalam dasar parti itu.

Beliau dalam nada tegas kemudiannya melontarkan persoalan sama ada parti itu kini menganut agama Kristian, Buddha atau pun sebuah parti politik yang tidak mempunyai agama.

Sehubungan itu katanya, UMNO tidak perlu dimuliakan sebaliknya doa-doa yang memohon agar UMNO dan BN ditimpa bala tidak salah kerana ia sama dengan kisah Nabi Noh yang memohon kepada Allah untuk memusnahkan umatnya yang tidak patuh kepadanya.

"Bila UMNO buang Islam daripada dasar hidup dia, maka UMNO agama apa? Agama Islam itu al-Quran, bila UMNO tolak Islam, dalam dasar parti maka Kristian ke, Buddha ke atau tidak ada agama?

"Timbul masalah murtad. Murtad ini khabarnya orang Kristian, paderi-paderi dia. Saya nak kata tidak, yang jadi orang Melayu murtad ini kerana orang Melayu sendiri perlekeh Islam.

"UMNO tolak Islam maka nampak dia memperlekeh Islam, dia buang Islam macam benda sudah habis tempoh, macam ubat sudah habis tempoh, buang," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita pada sidang akhbar selepas Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-58 di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik) di sini dua hari lepas.


Ketika wartawan mengajukan soalan adakah beliau menjatuhkan hukuman murtad kepada UMNO berdasarkan pandangannya itu, berikut jawapan Nik Abdul Aziz:

"Tidak kira siapa pun, tidak kira tok guru sekalipun kalau murtad, murtadlah. Usahkan UMNO, tok guru berserban berjanggut kalau dia tolak Islam dia murtad walaupun tiada mufti beritahu, tiada hadis, tapi kalau ia tolak Islam dengan sengaja maka dia murtad."

Sementara itu, ketika ditanya adakah disebabkan UMNO sudah tidak mengamalkan Islam maka Pas mendoakan supaya parti itu ditimpa bala, beliau berkata:

"Kalau serangga pun kita bunuh. Macam nyamuk, pacat, serangga tapi kita racun kita bunuh. Ini menyebabkan akidah, akidah salah bila UMNO tolak Islam, takkan kita nak mulia."

Mursyidul Am Pas itu mengulangi bahawa doa seumpama itu adalah tidak salah.

"Tak salahlah. Dalam al-Quran sendiri sebut cerita Nabi Noh berdoa. Ya Allah aku berdoa siang malam kata Nabi Noh, dengan secara sulit dengan secara terang aku berdoa tapi orang benci pada aku, tolak aku.

"Dia pergi turut orang lain yang harta banyak dan penyokong ramai. Akhirnya Nabi Noh berdoa, ya Allah musnahkan orang itu kalau kamu tidak musnahkan orang ini, dia beranak, anak lawan aku pula, dia cucu, cucu lawan aku pula, maka jangan tinggal seorang pun," ujarnya.

Suara Politik
Belantan

Isu Menteri Besar kuat menipu : Sewa beli bas ada duit, hutang dengan Bank Islam liat pula nak bayar balik?

Posted: 19 Nov 2012 08:38 AM PST



Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, beliau membiayai sepenuhnya kos pembelian bas dua tingkat yang akan digunakan pakatan pembangkang sepanjang kempen Pilihan Raya Umum Ke-13 tanpa melibatkan dana kerajaan negeri.

Abdul Khalid berkata, beliau membayar sebanyak RM10,833 sebagai ansuran bulanan bas bernilai hampir RM650,000 yang dibuat melalui konsep sewa beli.

"Bas untuk kempen pilihan raya ini pembeliannya dibuat secara persendirian.

"Saya turut galakkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk buat kajian dan saya (sanggup) memberikan dokumen berkaitan," katanya ketika menjawab soalan Datuk Mohamad Satim Diman (BN-Seri Serdang) pada hari pertama persidangan Dewan Undangan Negeri Selangor di sini hari ini.

Jika kita masih ingat pada 30 Ogos yang lalu, Khalid Ibrahim mengeluarkan kenyataan bahawa bas mewah yang digunakan oleh PKR dalam siri jelajah merdeka disewa oleh beliau untuk jangkamasa 6 bulan.

Sekarang bila sudah kantoi, mengaku pula bas tersebut di SEWA BELI tanpa menyebut bayaran ansuran untuk tempoh berapa lama? Ini bermakna kalau di SEWA BELI samalah seperti kita menyewa beli kereta dengan bank-bank. Kebiasaannya kita menyewa beli kereta selama 5,7 atau 9 tahun dan selepas tamat tempoh tersebut, kereta itu akan jadi hak milik kita.

Manakala MB Khalid pula SEWA BELI bas selama 6 bulan ( jika mengikut apa yang beliau katakan sebelum ini ). Bermakna selepas 6 bulan bas tersebut akan menjadi HAK MILIK Abudul Khalid bin Ibrahim? Klik di sini.

Persoalannya sekarang adalah benarkah MB Khalid membayar sebanyak RM10,833 sebagai ansuran bulanan bas bernilai hampir RM650,000 yang dibuat melalui konsep sewa beli?

Harga sebuah bas dikatakan ratusan ribu ringgit. Berapakah bayaran ansuran bulanan jika MB Khalid sebelum ini mengatakan bas tersebut dibayar selama 6 bulan mengikut perjanjian sewa beli ?

Pastinya puluhan ribu sebulan...? Dan sekarang beliau mengatakan ansuran bulanan adalah sebanyak RM10,833, tetapi untuk ansuran berapa lama? Nampak sangatlah MB Khalid sebelum ini sudah terang-terang menipu rakyat Selangor!

Banyak pula duit MB Khalid nak bayar ansuran bulanan bas....tetapi pada masa yang sama liat pula hendak membayar semula hutang dengan Bank Islam sebanyak RM66 juta ringgit?

Yang peliknya masih ada juga bank yang sanggup memberi pinjaman kepada Khalid walaupun nama beliau sudah 'disenarai hitam'kan. Sesungguhnya ini tidak akan berlaku pada rakyat biasa!

Hari itu kata SEWA dan hari kata SEWA BELI pula...! Sampai bila nak menipu rakyat wahai Khalid Ibrahim..!!!! Baca seterusnya di sini.

Suara Politik
Belantan

Pas 'berkorban' demi kuasa!

Posted: 19 Nov 2012 03:34 AM PST


















Adalah sesuatu yang melucukan apabila Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat membuat ulasan kononnya UMNO tidak nyenyak tidur kerana bimbang terhadap Pas.

Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata demikian bagi mengulas kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa Barisan Nasional (BN) sudah lama melaksanakan negara berkebajikan.

Hakikatnya, Pas yang sebenarnya tidak nyenyak tidur memandangkan tindakan mengubah laluan bahtera politik mereka dari negara Islam ke negara berkebajikan mula mendapat kritikan ramai.

Kritikan itu bukan sahaja datang daripada penyokong UMNO dan BN malahan di dalam Pas sendiri sudah wujud perasaan tidak puas hati berikutan tindakan Pas yang kini dilihat sanggup mengorbankan segala-galanya demi mencari kuasa politik bersama sekutunya Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Walaupun Nik Abdul Aziz cuba berhujah bahawa konsep negara berkebajikan adalah sebahagian intipati yang terdapat negara Islam tetapi semua itu boleh dianggap hujah politik sahaja atau lebih tepat lagi ke arah matlamat menghalalkan cara.

Pertemuan penulis dengan beberapa pemimpin muda Pas selepas Muktamar Tahunan Pas Ke-58 parti itu baru-baru ini telah memberikan pemahaman kepada penulis kenapa Pas terpaksa korbankan perjuangan negara Islamnya.

Berikut catatan daripada apa yang mereka ceritakan mengenai senario perubahan dasar politik Pas:

Pas yang sejak berpuluh-puluh tahun lalu mempertahankan perjuangan Islam akhirnya luntur semangat mereka semata-mata mahu mengejar tampuk kekuasaan. Kejayaan agak cemerlang yang dicapai oleh pembangkang dalam pilihan raya umum lalu telah membangkitkan keghairahan Pas untuk terus bersama-sama PKR dan DAP untuk menumbangkan BN.

Tetapi untuk berada satu bahtera dengan kedua-dua parti itu bagi menuju ke Putrajaya, Pas tidak boleh berada di bahtera berasingan, mahu tidak mahu Pas perlu mengikut rentak PKR dan DAP.

Namun begitu yang menjadi halangan utama kepada Pas ialah dasar perjuangan Islamnya yang dikatakan menimbulkan perasaan tidak selesa terutamanya kepada DAP. Jika Pas terus bertegas dengan dasar Islam maka selagi itulah pakatan pembangkang dilihat mempunyai ideologi berbeza dan tidak mungkin dapat bersatu kerana perbezaan berkenaan.

Justeru Pas berusaha menutup isu perbezaan ini dengan menukar arah tuju perjuangannya bagi membolehkan ia serasi dengan PKR dan DAP. Pada mulanya Pas berusaha untuk mentarbiyahkan kedua-dua parti berkenaan supaya menerima dasar Islam yang mereka perjuangkan.

Namun kedua-dua parti itu enggan tunduk sehingga memaksa Pas mengalah kerana pilihan yang mereka ada ialah teruskan dasar perjuangan Islam atau tinggalkan pakatan pembangkang. Pas amat memahami bahawa mereka tidaklah mempunyai kekuatan politik jika bersendirian tanpa sokongan PKR dan DAP.

Walaupun sejarah politik negara membuktikan bahawa Pas bukanlah calang-calang parti tetapi keyakinan itu semakin luntur akibat diresapi dengan keterujaan untuk menguasai Putrajaya.

Pas dipengaruhi oleh PKR dan DAP bahawa kononnya BN kini berada dalam keadaan 'nazak' dan gelombang perubahan yang dikatakan melanda negara-negara di Asia Barat akan turut 'menghempas' bumi Malaysia dalam pilihan raya umum akan datang.

Oleh itu Pas tidak mahu ketinggalan bahtera yang dikemudikan oleh DAP dan dinakhodakan PKR, maka mereka bersedia bersama-sama biarpun hanya menjadi penumpang di pelantar paling bawah atau lebih tepat lagi anak kapal yang hanya mengikut perintah sahaja.

Bagi Pas, soal kedudukan tidak penting, soal dasar perjuangan sudah tidak perlu difikirkan, apa yang lebih utama ialah menawan Putrajaya dan menumbangkan kerajaan BN. Keghairahan Pas ini yang diibaratkan seperti kelompok yang begitu dahagakan kuasa telah diambil kesempatan oleh PKR dan DAP untuk menekan Pas supaya meninggalkan dasar perjuangan Islamnya.

Maka akhirnya wujudlah apa yang dipanggil konsep negara berkebajikan, satu konsep yang pernah dilaung-laungkan pada tahun 2008 tetapi langsung tidak dilaksanakan di negeri yang dikuasai oleh Pas sama ada di Kelantan mahupun Kedah.

Tindakan Pas meninggalkan perjuangan negara Islamnya telah memungkinkan parti itu dilihat sebagai kelompok yang paling tidak konsisten dalam perjuangan politiknya. Malahan Pas kini dilihat parti yang paling rugi kerana terpaksa mengorbankan ideologi perjuangannya semata-mata tunduk kepada tekanan merebut kuasa yang diuar-uarkan oleh PKR dan DAP.

Ketika kedua-dua parti itu sejak 2008 terus konsisten dengan dasar mereka, Pas pula semakin bercelaru dan sudah tidak mempunyai hala tuju lagi, selain mengikut sahaja ke mana yang akan dibawa oleh PKR dan DAP.

Demikianlah catatan perbualan penulis dengan pemimpin-pemimpin muda Pas berkenaan yang jelas menampakkan kekecewaan mereka terhadap perubahan hala tuju bahtera perjuangan Pas. Walaupun Pas sering menuding jari mengatakan bahtera UMNO semakin bocor dan akan tenggelam tetapi pada pandangan pemimpin-pemimpin muda berkenaan sekurang-kurangnya UMNO tidak menggadaikan prinsip perjuangannya demi mengejar kuasa.

''UMNO dominan dalam BN, malahan berbanding parti komponen lain UMNO jauh lebih kukuh dan sedang memperbaiki kelemahan berikutan apa yang berlaku pada pilihan raya umum lalu.

''Tetapi bagaimana dengan Pas? Pas tidak berbuat apa-apa selain terus teruja hendak merebut kuasa dan apa pun yang Pas rancang sekarang bukannya memperbaiki kelemahan parti tetapi semata-mata hendak nampak serasi dengan PKR dan DAP,'' kata salah seorang daripada pemimpin muda Pas berkenaan.

Sememangnya pemimpin-pemimpin Pas boleh berhujah apa sahaja bagi menghalalkan tindakan mereka menuju matlamat negara berkebajikan dan ia mungkin akan diterima oleh pengikut-pengikut tegar mereka. Namun bagi rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu yang boleh berfikir dan membuat penilaian mereka sudah pasti mengetahui betapa hebatnya Pas berusaha untuk mengejar kuasa sehingga sanggup menggadaikan segala-galanya termasuk perjuangan Islamnya.

Apa yang lebih malang dalam keghairahan itu Pas terlupa bahawa mereka bukanlah parti utama di dalam pembangkang tetapi dulu, kini dan selamanya akan hanya menjadi pak turut kepada PKR dan DAP.

Berdasarkan hakikat itu kenyataan Nik Abdul Aziz bahawa, ''Sekarang Pas sudah sampai titik sama dengan dengan UMNO. Kita akan potong dan lintas dia.'' - hanyalah impian semata-mata. Wallahuallam.

Suara Politik
Belantan

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 19 Nov 2012 11:18 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Ada Pemimpin UMNO Cuba Khianati Najib

Posted: 19 Nov 2012 05:00 AM PST



Kita mula mengesan bila semakin dekat dengan Pilihanraya Umum Ke 13,semakin galak puak-puak tertentu  yang mengaku rapat dan intim dengan pejabat Perdana Menteri sedang menjaja nama Presiden,Timbalan Presiden dan Setiausaha Agung kononnya mereka telah diarahkan oleh pucuk pimpinan supaya menyenarai pendekkan nama-nama calon untuk diketengahkan dalam pilihanraya nanti.

Mereka ini mengaku diarah oleh Perdana Menteri,ada juga yang mengaku mereka lah sebenarnya Setiausaha Agung UMNO yang boleh memanggil semua ketua-Ketua bahagian bagi mengadakan mesyuarat di hotel-hotel tertentu untuk mengenalpasti nama-nama calon ataupun mengarahkan nama-nama orang-orang tertentu supaya dicalonkan dan mereka akan berusaha menyakini Presiden bahawa itulah `winnbale candidate'nya.

Gerakan mereka ini mengimbau kembali zaman Pak Lah yang dikaitkan dengan onar daripada Tingkat Empat hingga Pak Lah hilang 2/3 pada PRU12 setelah mencapai kejayaan gilang gemilang pada PRU11 dan gerakan yang didalangi oleh orang-orang tertentu ini jika tidak dibendung olh PM Najib,beliau bakal mengulangi nasib yang sama seperti Pak Lah ataupun berkemungkina besar PM Najib akan hilang kerajaan yang mahu dipertahankan ini.

Baca cerita lanjut di sini

Isu Bas: Khalid Gagap Cabar SPRM Siasat Dirinya...

Posted: 18 Nov 2012 11:20 PM PST


Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau membiayai sepenuhnya kos pembelian bas dua tingkat yang akan digunakan pakatan pembangkang sepanjang kempen pilihan raya umum (PRU) ke-13 tanpa melibatkan dana kerajaan negeri.

Abdul Khalid berkata beliau membayar sebanyak RM10,833 sebagai ansuran bulanan bas bernilai hampir RM650,000 yang dibuat melalui konsep sewa beli.

"Bas untuk kempen pilihan raya ini pembeliannya dibuat secara persendirian.

"Saya turut galakkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk buat kajian dan saya (sanggup) memberikan dokumen berkaitan,"

Panglima Perang Cyber

Posted: 19 Nov 2012 11:10 PM PST

Panglima Perang Cyber


Mesti Baca : Akhirnya MB @khalid_ibrahim Mengaku Menipu Nafi Beli Bas Dua Tingkat Selepas Diasak YB @SatimDiman

Posted: 19 Nov 2012 05:19 PM PST



- Sebelum ini Panglima ada menyiarkan dokumen pembelian bas tersebut  seperti yang disiarkan di bawah ini di sini http://www.penembak-tepat.com/2012/09/bukti-tipu-bas-dua-tingkat-anwaribrahim.html




- Link berita Sinar Harian gambar berita di atas klik sini http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/mb-sewa-bas-pru13-tak-guna-duit-kerajaan-1.80264

- Hari ini berita tentangnya telah disiarkan Utusan Malaysia mengesahkan penipuan beliau tentang perkara tersebut.

Bacalah berita tersebut yang disiar di sini

http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20121120/pa_02/Abdul-Khalid-akui-beli-bas-RM650000


Abdul Khalid akui beli bas RM650,000



SHAH ALAM 19 Nov. - Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengakui telah membelanjakan RM650,000 bagi membeli bas dua tingkat untuk tujuan kempen pakatan pembangkang bagi pilihan raya umum akan datang.

Sambil menyatakan pembelian itu dibuat secara persendirian, beliau berkata, pihaknya membelanjakan sebanyak RM10,833 sebulan sebagai bayaran ansuran bas berkenaan yang dibuat melalui konsep sewa beli.

''Bas untuk kempen pilihan raya umum, pembeliannya dibuat secara persendirian. Saya galakkan SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) buat kajian dan diberikan dokumen agar mereka dapat melihat dari segi pengurusan kewangan negeri dan persendirian," katanya.

Abdul Khalid (PKR-Ijok) berkata demikian pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini sebagai menjawab soalan Ketua Pembangkang, Datuk Mohd. Satim Diman (BN-Sri Serdang) mengenai sama ada pembelian bas itu melibatkan kewangan negeri atau sebaliknya.

Mohd. Satim juga bertanyakan soalan berapakah kos sebenar pembelian serta penyelenggaraan dan adakah proses audit dilakukan untuk memastikan transaksi ini betul, telus dan bertanggungjawab.

Kepada soalan tambahan lain Mohd. Satim, Abdul Khalid menjelaskan bahawa bas tersebut didaftarkan di bawah nama beliau sendiri dan lesen dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20121120/pa_02/Abdul-Khalid-akui-beli-bas-RM650000#ixzz2Cimjp0tu
© Utusan Melayu (M) Bhd 


Gambar Perdana Menteri Palestin Pakai Selendang Bendera Malaysia Tanda Iktiraf Jasa Pemimpin Kita

Posted: 18 Nov 2012 11:51 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 19 Nov 2012 11:06 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Panas!: YB PKR Makan Duit Rakyat?!

Posted: 19 Nov 2012 10:00 PM PST


Anda kenal YB berbadan besar dan berbau masam ini? MyMassa terkejut akibat pendedahan yang dilakukan blogger otai. Jadi wakil rakyat tup-tup dalam masa 4 tahun pelbagai jenis kereta dan rumah telah dibelinya. MyMassa anggap boleh sangat dijalankan siasatan terhadap kewangan keluar masuk dan dari mana YB Zuraida Kamaruddin ahli Parlimen Ampang ni memperoleh kewangan. 

Jom kita tengok pendedahan lanjut,




Bukti @NikAbdulAziz sudah MURTAD?!!

Posted: 19 Nov 2012 08:15 PM PST



Selepas adiknya (bukti jelas nepotisme bakal menjadikan PAS sebagai parti politik dinasti keluarga) memohon bala kehancuran kepada UMNO dan ahli-ahlinya, Nik Aziz pula ke depan mendakwa punca doa tersebut dipohon kerana UMNO sebenarnya telah MURTAD!

Kami berasa agak pelik dan janggal dengan kenyataan ini. Ini adalah kerana Mursyidul Am PAS yang nyanyuk ini sama ada flip-flop ataupun sememangnya telah hilang ingatan yang partinya sendiri kini bersekongkol dengan parti-parti politik yang memperjuangkan liberalisme dan pluralisme dalam beragama. Malah, DAP juga secara terang-terangan menolak konsep negara Islam dan hukum Hudud. Sehinggakan sanggup mencabar sesiapa yang cuba melaksanakan konsep teokrasi dalam pemerintahan negara agar melangkah mayat mereka dahulu.


Jadi mengapa PAS tidak mendoakan kecelakaan kepada rakan sepakatannya dahulu?!! Antara UMNO yang ditunjangi oleh saudara Islam mereka dengan DAP/PKR yang didominasi oleh kafir harbi dan golongan munafik, mengapa UMNO pula yang diminta dihancurkan?!!

Kepada pencachai-penchacai tegar mereka, doa ini merupakan suntikan semangat yang baru untuk terus berbalah sesama Islam. Pada mereka UMNO lebih layak dihancurkan berbanding DAP semata-mata kerana terdapat perkataan "Kebangsaan" pada nama parti tersebut, lucunya, dalam pada mereka juga berkongsi darah "kebangsaan" yang sama dengan orang UMNO. Alasan mereka, UMNO assobiyah.

Persoalannya benarkah seperti apa yang didakwakan oleh Nik Aziz dan penchacai-penchacai tegarnya yang UMNO ini menolak Islam?!! Apa kata kita baca Perlembagaan UMNO terlebih dahulu:


Kalau ikut perlembagaan UMNO, antara fasal yang terawal (3.3) sudah menyebut:


"PERLEMBAGAAN UMNO: Fasal 3.3 - Menegak, mempertahan & mengembangkan Islam, agama rasmi negara serta menghormati prinsip kebangsaan beragama."


Jadi tang mana yang Nik Aziz kata UMNO MURTAD ini?!! Tang mana yang kata UMNO menentang ISLAM ini?!! Paling terbaik, setiap butir perkataan dalam fasal perlembagaan UMNO ini diterjemahkan lagi kepada perbuatan sebenar. Tidak percaya, lihat sahajalah bagaimana syiar Islam semakin berkembang KUKUH di negara ini semenjak 55 tahun Merdeka? Sehinggakan Malaysia diiktiraf sebagai negara Islam contoh yang paling progresif oleh bangsa-bangsa Arab sendiri!

Dan bandingkan pula dengan PAS. Tidak kiralah berapa kali mereka sebut hendak bela Islam dalam Perlembagaan parti, tetapi adakah ianya diterjemahkan kepada tindakan?!! Moto perjuangan PAS sendiri pun bertukar-tukar mengikut musim, sekejap Membangun Bersama Islam, Hudud, Negara Islam dan kini Negara Berkebajikan pula. Jadi sekarang siapa yang MUNAFIK sebenarnya?!!

Lagi pun, sebagai seorang yang mempunyai asas ilmu agama, tidakkah Nik Aziz tahu tentang hukum menjatuhkan murtad ke atas orang lain tanpa usul periksa dan bukti kukuh?




Agaknya sebab inilah kilang Carlsberg di Shah Alam masih lagi beroperasi, gejala murtad semakin menjadi-jadi di negeri-negeri pakatan dan masalah sosial membelenggu Serambi "Mekah". Dalam pada mereka merasakan mereka maksum dan menjadi agen tuhan menghukum manusia a.k.a. musuh politik, mereka lupa yang mereka sendiri yang semakin hanyut dan jauh daripada syiar dan perjuangan Islam yang hakiki!


Gempar!: Pemimpin Pakatan Rakyat Berebut Nak Jadi PM!

Posted: 19 Nov 2012 07:05 PM PST


MyMassa rasa inilah yang sedang berlaku dalam Pakatan Rakyat, bila mereka sudah berangan-angan mereka akan menang PRU-13, mereka ini dengan muka tak malu masing-masing mahu jadi Perdana Menteri. Itu belum dikira Nurul Izzah (TPM), Azmin Ali (TPM), Karpal Singh (PM). Hai berangan tak sudah mereka ini, menang belum lagi bang. Doa pun yang bukan-bukan tak perlulah nak berangan nak menang PRU-13. Cuba bayangkan kalau PM Malaysia rotate ikut duty rooster, hari Isnin Hadi, Selasa Anwar, Rabu Khalid, Khamis Nik Aziz, dan seterusnya. mesti huru-hara ye tak ^_^

*marilah kita menadah tangan berdoa perpaduan Islam di Malaysia, pengukuhan agama Islam di Malaysia. Serta doakan dikurangkan sengsara saudara se-Islam kita di Palestin, serta hancurkan rejim Zionis termasuk mereka yang menyokongnya (Anwar pon sokong kan?)


Santai Pagi : Antara Anwar, Obama dan Suu Kyi.

Posted: 19 Nov 2012 05:05 PM PST

Gambar mesra antara Obama dan Suu Kyi yang dirakam Reuters.


Ini pula gambar Anwar dengan peminatnya dirakam jurugambar tempatan.


Sama tapi tak serupa.

*Jom layan kartun hasil dari blogger Reformasin.


Gempar! Respon Pemuda UMNO terhadap PAS!

Posted: 19 Nov 2012 08:39 AM PST

Isu PAS mendoakan kehancuran UMNO masih lagi hangat diperdebatkan. Namun, seramai mana yang memakmumkan Nik Aziz ketika solat hajat itu, lebih ramai lagi yang mengecam tindakan mendoakan kehancuran sesama Islam oleh mursyidul am PAS itu. Ramai tokoh-tokoh politik dan ilmuan Agama turut tampil memberikan ulasan. Tetapi apa yang menarik perhatian MyMassa ialah bagaimana Pemuda UMNO memberi respon terhadap isu ini.





MyMassa memuji ketokohan pemimpin no 1 dan no 2 Pemuda UMNO ini kerana respon yang diberikan oleh kedua-duanya cukup berbeza dengan respon daripada tokoh-tokoh dan pemimpin lain. Daripada mengambil respon kecaman dan tindakbalas keras, pemuda UMNO mengambil pendekatan yang lembut dan tenang. Daripada melawan api dengan api, pemuda UMNO mengambil langkah melawan api dengan air. Akhirnya, respon sebegini pasti menjadi mimpi ngeri dan tamparan hebat kepada PAS!

Sebab itulah hanya UMNO merupakan parti yang boleh memimpin Malaysia kerana pelapisnya sama hebat dan sama bijak seperti pemimpin sekarang dan terdahulu! 



Video Wajib Tonton: Ostad PAS Mana Yang Inzal Tengok K-POP DAP?

Posted: 18 Nov 2012 11:30 PM PST

Video tarian KPOP DAP berlatar belakangkan bendera PAS.



Nampaknya PAS telah dilaknat.

Baru sahaja perwakilan pemuda PAS bangkitkan isu KPOP dalam muktamar minggu lepas, DAP dah buat tarian KPOP depan bendera PAS.

Sumber : http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemuda-pas-kritik-k-pop-j-pop/

Jangan lupa sebelum ini PKR yang diketuai oleh Pak Sheikh Anwar Al Jubs pun pernah menayangkan tarian yang sama depan pemimpin PAS.


Jadi kepada Pemuda PAS, mungkin pepatah kuman seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak memang tepat ke batang hidung ostad-ostad muda PAS yang hanya pandai bercakap.



Berjayakah PAS berdakwah kepada PKR dan DAP atau sebaliknya?

*Apa yang MyMassa nampak, DAP dan PKR yang berjaya dakyahkan PAS dengan benda-benda maksiat dalam program politik pakatan pembangkang. Inzalnya Pemuda PAS sampai maksiat depan mata pun tak nampak.

tok gajah

Posted: 19 Nov 2012 09:37 PM PST

tok gajah


Klip VDO yang pasti bikin bloggers pencacai PAS terkedu........

Posted: 19 Nov 2012 09:01 PM PST

"Burung yang terbang jangan dipipiskan lade"

Posted: 19 Nov 2012 12:55 AM PST


Terlalu kuat nafsu PAS untuk menewaskan UMNO. Disini Tok nak ingatkan PAS bahawa orang2 melayu masih terlalu ramai lagi yang menyokong dan sayangkan UMNO.  Terlalu banyak jasa2 yang telah di taburkan oleh UMNO terhadap kemajuan kaum melayu dan agama Islam. Cume manusia yang se usia dengan Tok sahaja yang dapat menilai dan merasai jasa2 yang dibuat oleh UMNO.

PAS mempunyai anggapan yang salah jika menyatakan UMNO sudah lemah dan tidak lagi di sukai rakyat. UMNO telah menampak kan kekuatan nye pade PRK Manik Urai, Hulu Selangor, Tenang dan Merlimau. UMNO telah memenangai ke semua kawasan DUN ini selepas PRU12. Ini sudah cukup membukti bahawa UMNO masih popular di kalangan kaum melayu.

PAS harus tinjau kembali keputusan PRU12 yang lepas, UMNO mempunyai persen yang tertinggi dikalangan semua parti2 yang bertanding pada PRU12, iaitu sebanyak 29.59%. Sedangkan PAS cume memperolehi 14.05% sahaja. Ini sudah cukup membukti kan tentang kekuatan UMNO. PAS harus sedar kemenangan nye yang memperolehi 14.05%. Jika di tolak bilangan dari sokongan kaum bukan melayu mungkin sokongan melayu terhadap PAS kurang dari 10%.

Di saat2 menjelang nye PRU13 ni Tok nampak sokongan kaum melayu semakin kukuh dan bertambah padu. Semakin ramai kaum melayu dalam PAS sudah keluar secara senyap2. Mereke sudah hilang kepercayaan terhadap PAS kerana bersengkokol dengan DAP. Kepade orang melayu yang berfikiran waras, memang tidak logik DAP boleh bersetuju dengan hukum Hudud dan negara Islam PAS.

Akhir nye Tok sekali lagi berpesan kepade pencacai2 PAS supaye jangan terlalu berharaf ke Petrajaya dan mengangkat Tn Guru Hj Hadi Awang atau pun DSAI sebagai PM Malaysia - "Burung yang terbang jangan dipipiskan lade". 


Untuk makluman pencacai2 UMNO, di bawah ni ialah carta pie yang mempamirkan jumlah peratus undi yang diperolehi oleh parti2 yang bertanding pada PRU12 yang lepas.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 19 Nov 2012 09:23 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Gambar Ini Buatkan Perwakilan PAS Tidak Percaya Lagi Pada Anwar Ibrahim

Posted: 19 Nov 2012 08:54 PM PST



Doa Hancur Sesama Umat Bukan Amalan Islam : Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan

Posted: 19 Nov 2012 07:57 PM PST



Murtadkan UMNO : PAS Ulang Semula Skrip Banggol Peradong

Posted: 19 Nov 2012 07:21 AM PST



Konsipirasi Golongan Syiah Jatuhkan Azizan Di Kedah

Posted: 19 Nov 2012 12:30 AM PST




Maklumat sulit ini sudah didedahkan kepada umum. Apakah ini sebahagian daripada konspirasi terancang kumpulan Syiah di Kedah untuk menjatuhkan Ustaz Azizan sebagai MB? Atau ini memang kesilapan yang perlu Azizan akui sendiri. Buat apa hendak buat minit mesyurat palsu? Baca ulasan lanjut di sini.

Ustaz Fathul Bahri Kecam Doa Hancurkan UMNO

Posted: 18 Nov 2012 10:30 PM PST


PISAU.NET

Posted: 19 Nov 2012 09:19 PM PST

PISAU.NET


Anwar Elak Sokong Usul Kutuk Israel Di Parlimen?

Posted: 19 Nov 2012 07:30 PM PST


Pagi ini selepas sessi Pertanyaan Jawab Lisan, Perdana Menteri akan mencadangkan suatu usul seperti berikut..
BAHAWA, Israel telah melancarkan serangan ketenteraan yang dinamakan Operasi 'Pillar of Defence' pada 14 Novenber 2012 ke atas Wilayah Palestin di Gaza meliputi pengeboman dan serangan udara, laut dan darat.

BAHAWA, serangan Israel ke atas Wilayah Palestin di Gaza merupakan tindakan yang mencabuli undang undang antarabangsa, undang undang hak asasi manusia, undang undang kemanusiaan antarabangsa, Piagam Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu serta merupakan jenayah perang yang menyalahi Konvensyen Keempat Geneva 1949 mengenai Perlindungan Orang Orang Awam Dalam Masa Perang ;
BAHAWA, rakyat Malaysia berpegang teguh kepada pendirian bahawa tiada alasan bagi penggunaan kekerasan yang dilakukan secara seimbang, sembarangan dan melampau ke atas Wilayah Palestin di Gaza dan dengan itu menolak tindakan kolektif yang diambil ke atas rakyat Palestin di Gaza ; dan
BAHAWA, rakyat Malaysia berasa sangat dukacita dan kesal dengan ketidakkemampuan masyarakat antarabangsa, terutamanya Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu, untuk menghentikan dengan serta merta keganasan Israel yang dilakukan ke atas Wilayah Palestin di Gaza.
DENGAN INI Dewan ini mengambil ketetapan seperti berikut :
1) Mengecam sekeras kerasnya serangan ketenteraan Israel ke atas Wilayah Palestin di Gaza yang mengakibatkan kehilangan nyawa rakyat awam Palestin, termasuk golongan wanita, kanak kanak, bayi dan warga tua dan kemusnahan harta benda dan insfrastruktur serta menggesa pengunduran menyeluruh Israel dari Wilayah Palestin di Gaza dan Tebing Berat;
2) Menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan bangsa Bangsa Bersatu membuat ketetapan supaya Israel menghentikan dengan serta merta serangan ketenteraannya ke atas Wilayah Palestin di Gaza melalui gencatan senjata dan memutuskan untuk menempatan pasukan pengaman Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu bagi menguatkuasakan gencatan senjata tersebut;
Dengan syaitan pun dia kawan..apalah sangat dengan yahudi!
3) Menggesa Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu supaya mengadakan sessi tergempar Khas Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu - "Uniting For Peace" - di bawah resolusi 377A (V) sekiranya Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu gagal menjalankan tanggungjawabnya;
4) Menggesa pihak pihak yang terlibat supaya menyambung semula usaha terhadap proses damai serta melaksanakan dan mematuhi pelbagai resolusi yang telah di tetapkan oleh Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu berhubung isu Palestin dan konflik Arab-Israel;
5) Memutuskan Malaysia bekerjasama dengan negara anggota anggota Pertubuhan Kerjasama Islam, Pergerakan negara negara Berkecuali, Liga Arab dan negara negara sependapat untuk mengambil tindakan yang lebih konkrit bagi mendukung prinsip prinsip undang undang antarabangsa dan piagam Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu dalam menangani konflik yang berlaku di Timur Tengah sekarang;
6) Menzahirkan sokongan padu rakyat Malaysia kepada perjuangan rakyat Palestin ke arah mewujudkan negara Palestin yang merdeka dan berdaulat;
7) Menyeru rakyat Palestin supaya bersatu padu dengan tujuan mempertahankan hak mutlak dan menubuhkan negara Palestin yang merdeka dan berdaulat;
8) Merayu kepada masyarakat antarabangsa supaya menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada penduduk Wilayah Palestin di Gaza dengan serta merta;
9) Menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu untuk menyiasat dan mengambil tindakan bagi maksud pendakwaan ke atas penjenayah perang Israel yang disyaki terlibat dengan kekejaman dan keganasan ke atas rakyat Palestin ; dan
10) Mengambil keputusan untuk menyampaikan resolusi ini kepada semua Dewan Perundangan dan Parlimen yang berkenaan, khasnya Kongres Amerika Syarikat, Parlimen Britain dan Parlimen Kesatuan Eropah, Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu dan Presiden Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu.
Pisau kata " Anwar takkan kutuk kawan sendiri"

Aksi Lucah PAS Di Khalayak.

Posted: 19 Nov 2012 06:03 PM PST

Tarafnya diakui dengan pelbagai gelaran ..kaldai,barua,macai,tungangan,anjing,pak angguk,,pak pacak,tadak teluq,hamba abdi,jalang politik hinggalah kepada pencacai angkat najis. Ini semua disahkan ketika muktamar Munafik SeMalaysia di Kota Bharu.


PAS ketika bermuktamar sekadar menyedapkan hati para penyokongnya,bagaikan melancap politik sekadar inzal bersendirian,saban tahun ulang istilah "tahaluf siyasi" yang dilihat amat bombastik dan retorik. Pada Pisau "tahalus siyasi" dalam kamus PAS adalah makna kepatuhan ,toat dan walaq dalam erti kata menjalang dalam selingkohan politik gampangan kepada DAP dan PKR.


Sudah Hj Hadi katakan beliau tidak mahu menjadi PM kerana ketika itu memikirkan diri sendiri tidak layak dan realistik soal kedudukan PAS yang hanya sebagai watak tempelan didalam pakatan yang dominasinya adalah DAP.



penyedap DAP

Berbalik kepada lancapan politik,Muktamar munafik ini menjadi medan menyampaikan mesej kepada kalangan perwakilan untuk beritahu kepada akar umbi bahawa bapak presiden parti adalah pemimpin ulung dan bakal menjadi PM.


Malangnya mereka seolah membawa balik filem porno pulang kekawasan masing masing  untuk dijadikan bahan agar para khawarij jadikan modal untuk melancap sedangkan realitinya PAS tetap mengekalkan sifat hakikinya seperti yang digelarkan sebelum ini.



Buktinya tak sampai 24jam ikrar nak angkat Hadi bakal PM ..DAP dah berdehem dan batuk batuk hinggakan senyap sunyi para khawarij tak berani angkat muka..


Guan Eng bos besar pakatan dah ingatkan PAS atas persetujuan bersama jika pakatan menang PRU13 yang menjadi PM adalah BABI(Brother Anwar Bin Ibrahim) yang terbukti seorang yang maksum oleh para penyokong pakatan.

KOTA BHARU - Perbahasan Muktamar Tahunan PAS ke-58 menarik perhatian perwakilan apabila Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang disaran sebagai calon Perdana Menteri sekiranya pembangkang berjaya memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang.


Sambil disambut dengan laungan 'takbir', cadangan perwakilan Dewan Ulama, Hairun Nizam itu sekaligus dilihat bahawa sayap parti itu menolak persepakatan pakatan pembangkang untuk mengangkat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia ketujuh.


Tegas Beliau, ahli PAS tidak sepatutnya berkempen atau menyokong pemimpin lain di kalangan pakatan pembangkang melainkan Abdul Hadi sendiri kerana dianggap lebih layak memimpin sebuah negara Islam.


"Apabila negara yang menjadi makmum kepada Allah, tunduk dan patuh kepada Allah, maka sepatutnya yang menjadi kepala tertinggi dalam negara tersebut ialah orang yang paling mengetahui hukum hakam Allah.


"Saya ingin bertanya kepada perwakilan, siapakah orang yang paling terbaik untuk memimpin kerajaan Malaysia kalau bukan Tuan Guru Presiden?," katanya.


Selain itu Hairun turut menggesa perwakilan dan ahli PAS agar meletakkan keyakinan yang tinggi kepada Abdul Hadi kerana Presiden PAS itu adalah pemimpin yang paling berkaliber untuk menjadi Perdana Menteri.


"Bukan sebagai alasan untuk menaik-naikkan beliau, tapi beliaulah yang paling layak untuk menjadi Perdana Menteri akan datang, dan kita sebagai anak didik kepada parti Islam tidak sepatutnya kita pula yang kempen agar orang lain menjadi pemimpin sedangkan negara yang ingin dibawa ini berdasarkan syariat.


"Kita meletakkan keyakinan bahawa presiden kita orang yang berkaliber untuk memimpin sebuah negara," katanya.


Januari lalu, pakatan pembangkang pernah menyatakan pendirian bahawa Anwar akan dilantik Perdana Menteri sekiranya mereka memenangi PRU-13 kerana beliau dianggap 'paling bersih', dan tiada calon yang lebih layak di dalam pembangkang untuk memegang jawatan berkenaan.


Malah Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng juga pernah berkata, tiada pemimpin di kalangan PKR, DAP dan PAS yang lebih layak daripada Anwar untuk menjadi Perdana Menteri yang ketujuh sekiranya pakatan mereka menang pilihan raya akan datang. - Mstar


Pisau kata " PAS lebih takut DAP daripada tuhan"

PAS Bukan Dalil Kebenaran - UFB

Posted: 19 Nov 2012 12:00 AM PST

Kupasan Ustaz Fathul Bari mengenai PAS mendoakan kehancuran kepada BN.Ikuti kupasan yang menjelaskan betapa rosaknya pemikiran alim ulamak PAS.



Pisau kata "terang dan jelas"

Beli Sticker Nik Aziz Dapat Pahala.

Posted: 18 Nov 2012 10:00 PM PST

Pisau kata "Pahala pun puak ni boleh meniaga..."

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 19 Nov 2012 09:15 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


USTAZ 'NATANG' KANTOI BESAR !

Posted: 19 Nov 2012 08:18 PM PST

TUN MAHATHIR BALUN YAHUDI ESOK : ANWAR MALU-MALU BABI.

Posted: 19 Nov 2012 07:30 AM PST

KEHANCORAN BERMULA : KARPAL BALUN DEWAN ULAMAK PAS K.O !

Posted: 18 Nov 2012 11:30 PM PST

r b f

Posted: 19 Nov 2012 07:04 PM PST

r b f


Ustaz Natang Kantoi.....

Posted: 19 Nov 2012 06:53 AM PST


Dipetik dari blog keris putera



Azhar Idrus kata, ambe (saya) tak makan di McD tapi bersebelahan dengan McD.....tetapi kerusi dan meja itu sudah cukup untuk kita kenal kalau tidak milik McD dah tentu milik KFC.

Kawan dari JB yang belikan ais krim untuk anak......

Gelas air kopi itu diisi dengan air nescafe yang dibeli rakan dari kedai sebelah.....Logikkah seseorang membeli air nescafe dari kedai lain kemudian pergi ambil gelas dari McD atau KFC untuk isi air nescafe ? Apakah kedai bersebelahan jual air nescafe dengan di isi di atas tapak tangan ? Kah...kah....kah.....kah....

Dulang diatas meja itu sudah cukup untuk membuktikan segala-galanya. Semua orang kenal itu adalah dulang milik McD.Kalau tidak McD itu dulang KFC.  Apakah ais krim yang dibeli oleh kawannya untuk anaknya itu dihidangkan dalam dulang ?

Dalam dulang tersebut terdapat resit.....apakah kawannya membelikan ais krim untuk anak Azhar kemudian diberikan dengan resit bersama ?

Yang paling lawak dan paling tak masuk akal sekali adalah isi air nescafe yang dibeli dari kedai sebelah kemudian di isi dalam gelas McD. 

Saya berada bersebelahan McD, kemudian saya beli pula air nescafe dari kedai bersebelahan dari tempat yang saya duduk dan ambil gelas kosong di McD untuk isi air nescafe yang saya beli. Logik ? Kalah wayang hindustan beb......Kah....kah....kah....kah.......

Gelas kopi McD. Bekas nugget KFC....dulang tu pula kalau ada alas kertas promosi dalam dulang nampaknya macam dulang McD .

Deme pakat-pakat bahas lah ya. Ambe nak tidor......

Sebagai menghormati Azhar Idrus kalau boleh setiap komen jangan lupa dimulakan dengan ayat lazim dia....NATANG.

Bas Mewah:Akhirnya Hari Ini Khalid Ibrahim Sahkan Dia Seorang Pembohong

Posted: 19 Nov 2012 12:00 AM PST

Setelah lebih dua bulan ding....dong....ding....dong isu bas mewah PKR yang didedahkan oleh sel13.com, akhirnya hari ini Khalid Ibrahim telah menjawab persoalan tersebut dan dalam masa yang sama MENGESAHKAN dirinya seorang PEMBOHONG.

Pada 30 Ogos 2012 Khalid Ibrahim membuat satu kenyataan akhbar seperti di bawah. Saya ulang sekali lagi, KENYATAAN AKHBAR. Bukannya sidang akhbar atau sidang media. Kenyataan akhbar adalah kenyataan yang dibuat secara bertulis dan dihantar kepada semua media-media.

Berikut kenyataan akhbar beliau pada 30 Ogos yang dipetik laman rasmi MB Selangor,

Saya ingin menegaskan bahawa kos sewaan bas dua tingkat yang akan digunakan Pakatan Rakyat sepanjang kempen Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 tidak menggunakan wang Kerajaan Negeri Selangor. 

Bas berkenaan yang disewa untuk tempoh enam bulan dibiayai sepenuhnya oleh saya tanpa melibatkan satu sen pun wang rakyat dan wang kerajaan negeri. 

Semua kos melibatkan bayaran kepada pemandu dan bantuan teknikal dimasukkan dalam kos sewaan itu tanpa melibatkan seorang pun kakitangan kerajaan negeri. 

Justeru, saya menasihatkan pihak-pihak tidak bertanggungjawab menghentikan fitnah dan tohmahan jahat yang menuduh bas berkenaan disewa menggunakan wang Kerajaan Selangor dan wang rakyat. 

Bas dua tingkat ini yang telah diubahsuai dengan dilengkapi platform untuk berceramah dan sistem bunyi akan memulakan siri jelajah ke Kelantan, Pahang, Kedah, Perak dan Perlis bermula esok sehingga 2 September diketuai Dato' Seri Anwar Ibrahim. 

TAN SRI ABDUL KHALID IBRAHIM 

DATO' MENTERI BESAR SELANGOR 

Hari ini sidang Dun Selangor telah bermula dan Khalid tiada pilihan lagi selain dari bercakap benar dalam Dun. 

Setelah ditanya oleh Adun Seri Serdang, akhirnya Khalid terpaksa mengaku bahawa bas tersebut dibeli olehnya dengan harga hampir RM 650,000.00 dan membayar ansuran bulannya RM 10,833.00.

Berikut laporan dari Antara Pos,
SHAH ALAM: Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menegaskan bahawa kos pembelian bas yang digunakan PKR pada program Jelajah Merdeka Rakyat sepanjang kempen Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) adalah dibiayai sepenuhnya oleh beliau tanpa dana kerajaan negeri.

Malah, Khalid berkata beliau membayar sebanyak RM10,833 sebagai ansuran bulanan bas terbabit yang bernilai hampir RM650,000 itu melalui kaedah sewa beli. 
 
"Bas untuk kempen pilihan raya ini pembeliannya dibuat secara persendirian.
 
"Saya turut galakkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) buat kajian dan saya memberikan dokumen berkaitan agar mereka dapat melihat tatakelola baik kerajaan negeri dari segi pengurusan kewangan negeri dan persendirian," katanya ketika menjawab soalan ketua pembangkang Datuk Mohamad Satim Diman (BN-Seri Serdang) pada hari pertama Sidang Dewan Undangan Negeri Selangor, di sini hari ini.
 
Mohamad Satim bertanyakan samada kerajaan negeri melakukan proses audit bagi memastikan transaksi pembelian bas tersebut telus dan bertanggungjawab.
 
Bas yang digunakan bagi kempen Jalajah Rakyat Pakatan itu sebelum ini mencetuskan kontroversi apabila beberapa pihak mempersoalkan pembelian bas mewah dua tingkat tersebut.
 
Bagaimanapun, Khalid menangkis dakwaan tersebut dengan menyatakan kos sewa bas berkenaan ditanggung sepenuhnya oleh beliau.  
 
Bas yang didaftarkan atas nama Khalid itu boleh membawa sehingga 19 penumpang pada satu-satu masa dan dilengkapi dengan pentas ceramah mini beserta sistem audio yang canggih.

Bagi saya, saya tidak mempertikaikan kemampuan Khalid untuk membeli bas tersebut kerana saya tahu dia seorang yang kaya walaupun tidak membayar hutang Bank Islam. Dia kaya hasil dari Dasar Ekonomi Baru yang diperjuangkan Umno. Tetapi kenapa perlu dia berbohong ? Apa yang nak disembunyikan ? 

Jika tidak kerana pendedahan oleh sel13.com tentang pemilik bas tersebut rakyat sampai hari ini pun tidak sedar yang mereka telah dibohongi oleh Khalid Ibrahim. Mati-mati rakyat akan percaya yang bas tersebut hanya disewa olehnya selama enam bulan.

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 19 Nov 2012 03:33 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


APASAL UMNO NI? MUDAH SANGAT TERPERANGKAP!!!

Posted: 19 Nov 2012 07:34 AM PST

Apa pasal semua orang UMNO/BN sibuk turut sama membincangkan bakal PM barisan pakatan pembangkang ni? Kenapa mudah sangat terperangkap dengan psywar pembangkang?

Kalau hari-hari sampai PRU memperdebatkan siapa kalangan pemimpin pembangkang yang paling layak jadi PM untunglah pihak pembangkang kerana persepsi rakyat akan terbentuk sebegitu rupa. Seolah-olah dalam fikiran rakyat UMNO/BN sudah terkeluar dari equation sebagai bakal kerajaan yang memerintah.

Apa yang bodoh sangat orang UMNO/BN ni? Yang paling bodohnya, ahli Parlimen dan pemimpin UMNO pun turut sama memperdebatkan isu ini seolah-olah mereka juga turut bersetuju pakatan akan diberi mandat oleh rakyat pada PRU 13 akan datang! Bangang!

Jangan kerana konon terlalu ingin menyakinkan rakyat supaya pilihlah BN, tapi hakikatnya kamu sedang membantu mempromosi kemenangan pakatan pembangkang! Bangang!!

Pemimpin UMNO jangan terlalu menunjukkan pandai berpolitik tapi hakikatnya kamu sedang menari ikut rentak dan musik dialun oleh pembangkang!!! Bangang!!!

Patutnya bukan memperdebatkan siapa yang paling layak di kalangan mereka jadi PM, tapi perlu perjelaskan kepada rakyat bahawa pembangkang memang tidak layak dan tidak berkemampuan sama sekali untuk menjadi kerajaan kepada negara dan rakyat negara ini!! Bangang betullah!!

Pemimpin UMNO dan blogger UMNO....cukup-cukuplah. Berhentilah membuat kerja bodoh mempromosi pakatan pembangkang ni.

Jika nak debat jugak, lebih baik lagi kamu bincang siapa kalangan pemimpin UMNO yang paling layak jadi PM. Ada juga kebaikannya dari segi persepsi rakyat terhadap UMNO. Sekurang-kurangnya subjek perbincangan soal kelayakan menjadi PM ini hanya berkisar di kalangan UMNO dan para pemimpinnya. 

Jangan bagi promosi percuma kepada pakatan pembangkang!! OK?

ALLAH AKAN TURUNKAN BALA BERDASARKAN SENARAI KEAHLIAN UMNO LATEST !!!

Posted: 18 Nov 2012 04:55 PM PST

Jika kita membaca blog dan media alternatif pembangkang, kelihatan seolah-olah UMNO sudah benar-benar ditinggalkan oleh hampir seluruh rakyat.

Seolah-olah UMNO dan BN ini lebih nazak kedudukannya dari parti HAMIM, BERJASA dan PSRM yang suatu ketika dulu pernah wujud sebagai pembangkang.

Seolah-olah hampir seluruh rakyat melihat UMNO seperti najis mughallazah yang wajib disamak.

Seolah-olah hampir seluruh rakyat sudah termakan dengan dakyah pembangkang yang mengatakan seluruh kepimpinan UMNO adalah perasuah tegar dan penyamun harta rakyat. Seolah-olah seluruh rakyat hari ini hidup kais pagi makan pagi kais petang makan petang disebabkan seluruh harta rakyat sudah disamun oleh pemimpin UMNO dannkroni-kroninya di segenap lapisan hinggalah ke pemimpin UMNO kampong.

Kalau ikut cakap pembangkang, UMNO bukan saja akan kalah dalam PRU13 ini, malah UMNO sudah lama kalah dan dibenci rakyat sejak tahun 80an lagi. UMNO dah jadi pembangkang hampir 30 tahun jika kita dengar gelembong pembangkang selama ini.

Kalau nak psywar pun janganlah keterlaluan sangat seolah-olah rakyat buta dan terlalu naif untuk membuat penilaian. Rakyat lebih tahu sejauh mana mereka menilai dan memberi sambutan kepada UMNO atau kepada mana-mana parti yang ada di Malaysia hari ini.

Bab Nurul Izah bersetuju orang melayu pun patut bebas pilih agama, bukan sedikit melayu Islam yang panas hati mendengarnya.

Bab bapak Nurul Izah yang bersetuju dengan LGBT dan maksiat sembunyi-sembunyi dibolehkan, bukan rakyat buta untuk menilai.

Bab bapak Nurul mempromosi pluralisma agama bukan rakyat pakat angguk saja apa yang ditemberang dek Anwar.

Bab cina DAP yang jelas mengambil sepenuhnya kesempatan mentadbir di Selangor, Perak dan Penang untuk membolot peluang hartanah dan ekonomi di negeri-negeri terbabit bukan rakyat bangang untuk ambil tahu.

Bab tanah reserve melayu/yayasan Selangor di Kelang yang diambil untuk membangunkan pusat kebudayaan cina, bukan orang melayu tengok dan pasrah saja.

Bab Islam flip-flop ciptaan PAS, bukan orang melayu Islam semua akan ikut telatah flip-flop ulamak-ulamak PAS saja. Bila PAS kata UMNO kafir rakyat kata yes. Bila PAS kata UMNO murtad rakyat kata yes. Bila PAS kata mahu laksana hudud rakyat pun yes. Bila PAS kata tak jadilah buat hudud dan ganti dengan konsep kebajikan rakyat pun kata yes. 

Bila PAS keluar dari barisan Alternatif kerana tidak setuju dengan DAP rakyat kata yes. Bila PAS masuk balik pakatan dan kata sudah boleh kongsi dengan DAP rakyat pun yes yes yes ye? Semua ikut kepala hotak ulamak PAS ye?

Bila PAS doa turunkan azab kepada UMNO dan BN, rakyat semua kata ameen ye? Dan Allah pun tanpa banyak cerita terus makbulkan ye? Bukan kah kalau Allah turunkan azab, Dia akan turunkan secara pukal di sesuatu tempat atau lokasi? 

Allah bukan turunkan azab berdasarkan rumah atau orang tertentu. Allah tak turunkan azab berdasarkan senarai keahlian UMNO yang dikeluarkan oleh ibupejabat UMNO.

Apabila Allah berkehendakkan azab dan malapetaka diturunkan di satu-satu tempat, Allah akan libatkan seluruh hambaNYa termasuklah orang-orang yang soleh dan solihin yang ada di situ. Orang-orang PAS yang soleh dan solihin pun akan di azab sama. Tak takut ke?

Kalau Allah turunkan azab khusus kepada ahli UMNO Kelantan, dalam bentuk banjir dan taufan, maka seluruh rakyat dan kawasan itu akan ditimpa bala bencana banjir dan taufan. Orang PAS fikir rumah dan keluarga mereka akan dikecualikan oleh Allah dari terkena bala bencana!!

Sesat gokgek nak mamposss nampaknya otak dia orang ni..

Mencari Damai Abadi

Posted: 19 Nov 2012 03:05 PM PST

Mencari Damai Abadi


Kemalangan

Posted: 19 Nov 2012 02:58 PM PST

Bismillah..

Semalam aku mengalami kemalangan jalanraya. Lori di hadapan nak masuk simpang, tapi tak berhenti. Bergegar rasanya kepala otak aku ni. Kereta aku kemek tepi, lampu pecah.
Nasib baik yang lain-lain tak apa-apa.

Alhamdulillah.


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 19 Nov 2012 03:04 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Aksi wanita hot berbikini...Eh! Macam ada yang tak kena pula...

Posted: 19 Nov 2012 02:30 PM PST

Gadis cun yang hanya berbikini ini mengambil gambarnya ditepi pantai.

Memang agak menjolok mata pemakaiannya, dah nama pun bikini, mujurlah masih memakai seluar jeans.

Sayangnya ketika beraksi depan kamera, dan gambar telah pun diambil, semacam ada gangguan dalam gambar tersebut!

Nampak gayanya ada yang terlebih seksi dari wanita ini sedang melintas dan menjanggalkan situasi dalam gambar ini.

Boleh anda kenal pasti kejanggalan gambar ini?
Tips fotografi dari kami, pastikan latar belakang gambar anda dikenal pasti sebelum mengambil gambar, jika tidak, mungkin anda kehilangan satu memori yang indah melawat tempat-tempat menarik! Adios!

'Saya jalani rawatan tegangkan payudara, bukan besarkan ia'

Posted: 19 Nov 2012 05:31 AM PST

Salah seorang ahli kumpulan dua De Bebs mengaku telah melakukan rawatan khusus untuk mecantikkan lagi payudaranya. Callista Wijaya, penyanyi yang berusia 27 tahun ini sangat menjaga aset anugerah Tuhan kepadanya itu.

"Saya lakukan rawatan Breast Pump, jadi buah dada saya dipam bertujuan untuk menegangkan ia, bukan untuk membesarkannya kerana tidak lagi sesuai dengan usia saya sekarang," katanya ketika ditemuramah di sebuah stesen radio di Bandung.

Pelakon filem I love You Om ini tidak berasa janggal dengan saiz buah dadanya yang besar malah menjadi satu kebanggan kepada dirinya.

"Sesetengah orang berasa malu dan tidak selesa, tapi bagi saya, saya amat berbangga dengan aset saya seperti ini," katanya lagi kepada wartawan.

"Buah dada saya mengalami pertumbuhan yang biasa, sering diurut ibu apabila pertama kali datang haid. Setiap kali mandi, ia diurut dan semakin lama semakin besar. Awalnya saiz buah dada saya 38C tetapi sekarang sudah mengecil sedikit menjadi 36C," katanya.

Kapanlagi.com

Muktamar PAS dedah kelonggaran ikatan dalam Pakatan Rakyat

Posted: 19 Nov 2012 05:01 AM PST

ANALISIS - Muktamar Tahunan Pas ke-58 yang melabuhkan tirainya semalam, berakhir dengan satu persoalan besar - adakah dalam isu yang paling kritikal - siapakah Perdana Menteri Malaysia bila pembangkang menyeberang jambatan Putrajaya, itu pun masih belum disepakati.

Malahan persoalan itu dibangkitkan pula ketika hanya tinggal beberapa bulan sahaja lagi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan menyusul.

Apakah Pas, PKR dan DAP yang menggelarkan diri mereka Pakatan Rakyat, mahu rakyat yang memutuskan siapa lebih layak?

Muktamar Pas pada Sabtu menyaksikan wakil dari Dewan Ulama, Hairun Nizam Mat Hussain menegaskan bahawa tidak ada individu lebih "berkaliber" untuk menjawat jawatan itu melainkan Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Meskipun sedar bahawa kenyataannya itu bercanggah 100 peratus dengan pengumuman dan cakap-cakap selama ini bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan memikul tanggungjawab itu, Hairun berkata, beliau yakin sebilangan besar ahli Pas mahukan presiden parti itu yang menerajui tampuk pemerintahan.

"Saya kira kalau rata-rata ahli Pas mahukan presiden (Abdul Hadi) sendiri jadi Perdana Menteri, tetapi tuan guru dia mempunyai sikap yang baik iaitu dalam masalah memimpin masyarakat itu yang terbaik adalah pelaksanaan amanah, siapa yang hendak menjadi yang paling tinggi, ia terserah kepada rakyat," katanya.

Pandangan sama dikeluarkan oleh Naib Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Mahfodz Mohamed yang berkata, tidak ada sebab untuk presiden parti itu tidak dilantik sebagai Perdana Menteri jika Pas berjaya menyumbang kemenangan kerusi paling banyak pada Pilihan Raya Umum akan datang.

"Jadi lepas ini, jangan ada yang mempromosikan orang lain, kita sebulat suara mahu Hadi jadi PM," ujarnya yang disokong sebulat suara oleh seluruh perwakilan.

Sebelum itu, wakil Dewan Muslimat Pas Pusat, Aiman Athirah Al Jundi juga menegaskan, Pas harus realistik dalam isu Perdana Menteri ini.

Memang menjadi impian yang cukup besar agar ketua mereka sendiri yang dilantik sebagai Perdana Menteri tetapi mampukah Pas membuktikan kemampuan dari segi penerimaan rakyat terhadap parti itu menerusi peti undi pada PRU akan datang?

Namun apa pun gesaannya, jika benar Pakatan Rakyat mahu melebarkan sayap menawan tampuk pemerintahan, apakah isu jawatan Perdana Menteri ini pun masih belum dibincang mahupun disepakati dalam Pakatan Rakyat?

Kalau kenyataan seumpama ini timbul di awal kemenangan parti itu pada 2008, ia mungkin boleh dimaafkan. Tetapi sekarang ini Pas, PKR dan DAP sudah melewati waktu kecederaan.

DAP dilihat lebih konsisten dalam hal ini.

Mereka tidak berbelah bahagi dengan pendirian bahawa walau berapa banyak pun kerusi yang akan dimenangi, Anwar adalah individu paling layak di mata mereka bagi menjawat jawatan Perdana Menteri.

Penasihat DAP Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng sepakat menyatakan bahawa Anwar adalah individu itu.

Pengarah Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya, Profesor Dr. Mohammad Redzuan Othman menyatakan, perkembangan ini membuktikan hasil penemuan mereka dalam beberapa kajian mutakhir ini.

"Bila timbul isu Perdana Menteri, nampak bahawa mereka tidak ada kesepakatan. Walaupun DAP terus-terang mengatakan Anwar sebagai Perdana Menteri, tetapi dalam kalangan Pas mengatakan Hadi.

"Oleh itu saya melihat, dari segi pengundi, dengan kita menghampiri pilihan raya, untuk menimbulkan isu ini pada ketika ini, bagi saya satu 'anticlimax' kepada perancangan pilihan raya.

"Sama ia betul atau tidak, tetapi ia memberi gambaran kepada pengundi begitu, sebabnya yang mereka lihat ialah kesepaduan. Maknanya Pakatan ini isu 'supplimentary' pun belum selesai lagi," katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.

Menurut beliau, kajian yang mereka lakukan memberikan beberapa pilihan jawapan kepada rakyat berhubung apakah kekangan yang mereka hadapi untuk menyokong Pakatan Rakyat.

Kajian berkenaan dilakukan bermula Disember lalu dan dua kali iaitu Mac dan September tahun ini.

"Bila kita bertanya apa kekangan sokongan masyarakat kepada pakatan pengundi, yang tertinggi nombor satu percanggahan pendapat.

"Apa maksudnya? Maksudnya, bagi pengundi mereka ingin melihat adanya satu kesepakatan, maknanya masyarakat masih ragu-ragu, mereka ini sepakat ke atau hanya sekadar untuk menjatuhkan Barisan Nasional sahaja?" jelas beliau.

Hadi dalam ucapan penangguhan muktamar berkata, beliau rela andai nyawanya diambil ALLAH saat parti yang sudah enam dekat itu berjaya memimpin negara berlandaskan syariat Islam.

Sementara Anwar dalam reaksinya berkata jawatan Perdana Menteri bukan "satu masalah, tiada masalah, tak ada apa, kita boleh bincang dengan baik."

Hasil kajian Umcedel menunjukkan 46 peratus responden menyatakan kekangan kepada mereka untuk menyokong Pakatan ialah kerana seringnya berlaku percanggahan pendapat dalam parti perikatan itu.

Sementara itu, muktamar tahunan Pas kali ini yang berlangsung di negeri yang dikenali sebagai serambi Mekah dicemari dengan doa 'KO BN' yang menimbulkan keresahan pelbagai pihak..

Penganalisis dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Dr Shamsul Adabi Mamat yang dihubungi Sinar Harian Online berkata, doa 'KO BN' menzahirkan lagi bahawa Pas sebuah parti yang mendahului kuasa politik berbanding mahu menegakkan syariat Islam di negara ini.

Dalam erti kata lain, memang benar Pas sudah terkeluar daripada landasannya. Malahan menimbulkan satu persepsi bahawa mereka ini terlalu taksub dengan politik.

"Apabila sebelum ini media mengatakan mereka mengkafirkan Umno, mereka menafikan. Tetapi kali ini ditayang dalam doa mereka sudah jelas tindakan mereka itu, jadi politik melebihi daripada agama," katanya.

Menurut Shamsul, Pas menggunakan label Islam sebagai jenama paling kuat untuk menarik sokongan pengundi terutama mereka yang baru mahu mendalami ilmu Tuhan dan ia sangat bahaya.

"Ini sesuatu yang merbahaya kepada masyarakat yang mula minat kepada ajaran Islam ini kerana mereka mencari-cari jalan perjuangan mereka.

"Lalu Pas pun mengambil kesempatan itu, kalau hendak perjuangan Islam harus dengan parti Islam padahal, parti itu tidak mencerminkan Islam kerana umat Islam itu harus dibezakan dengan agama Islam itu.

"Agama Islam mengajar kebersihan, perpaduan, mengajar persaudaraan tetapi parti dan umat Islam tidak semestinya memahami Islam itu secara lengkap," jelas beliau.

Sebelum ini, Penasihat Agama kepada Perdana Menteri dalam respon berhubung doa tersebut berkata, Pas jelas sudah mula diresapi firqah atau golongan ekstrem hingga sanggup mengadakan solat hajat dan berdoa supaya Umno dihancurkan.

Menurut Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin, menggunakan perkataan 'jahanam' dan mendoakan supaya Umno hancur bukan amalan Islam sebaliknya datang daripada fahaman golongan Khawarij yang hanya menganggap bahawa mereka sahaja betul berbanding dengan orang lain.

Nyata doa 'KO BN' ini benar-benar menggusarkan banyak pihak.

Bekas Setiausaha Dewan Ulama Pas Kelantan Wan Ismail Wan Ahmad berkata Islam tidak pernah mengajar untuk memohon doa turun bala kepada sesama orang Islam walaupun berlainan pendapat.

"Dalam Islam tak boleh doa minta bala kepada sesama orang Islam... kena minta doa supaya suruh masuk iman... perkara itu menyamakan Muslim yang didoakan sama seperti mereka bukan Islam," katanya dipetik Bernama.

Ismail yang juga antara pengasas Pas berkata, Nik Razi patut insaf dengan perbuatannya kerana bercanggah dengan ajaran Islam.

Dalam Pas itu sendiri digambarkan masih terdapat dua puak yang berbeza pandangan dan ideologi apabila rata-rata perwakilan menzahirkan bahawa mereka mahukan golongan ulama terus memimpin parti itu.

Nyata masih ada segelintir ahli Pas yang kurang senang dengan kemenangan ramai golongan profesional yang tidak berlatarbelakangkan agama dalam parti itu.

Muktamar terakhir yang sepatutnya diisi dengan strategi untuk mempersiapkan diri berperang di medan tempur PRU13 disempitkan dengan usaha untuk meredakan keresahan perwakilan Pas.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar antaranya dalam ucapan penggulungan berkata, beliau tidak fikir ada usaha untuk merombak kedudukan ilmuan Islam dalam Pas.

"Usul kepimpinan ulama sudah dilembagakan dalam perlembagaan parti. Nak bawa kepimpinan ulama mesti pindaan perlembagaan apatah lagi, kalau nak rombak (perlu dibawa) kepada muktamar.

"Jadi usah ada kerisauan terhadap individu dalam parti konon berlakunya perubahan pimpinan daripada kepimpinan ulama. Keputusan eksekutif mesti dirujuk ke Majlis Syura Ulama terlebih dahulu... Jadi usah ada risau dan takut akan berlaku perubahan kepimpinan ulama," katanya.

Datuk Husam Musa yang juga Naib Presiden Pas turut menjelaskan bahawa kepimpinan ulama diperkenalkan dan diluluskan ketika era Presiden Pas, Datuk Asri Muda.

Katanya, ketika Dr Asri melepaskan jawatan itu, surat peletakan jawatan itu dibacakan.

Kemudian bangun seorang ulama, Abdul Samad Noh bangun membaca sepotong ayat Al-Quran dan menyatakan "sesiapa yang menyokong Pas kerana Asri, Asri sudah pergi, tetapi sesiapa menyokong Pas kerana ALLAH dan Rasul, maka ALLAH dan Rasul tetap bersama kita".

"Ini memberikan keyakinan kepada saya bahawa kepimpinan ulama mempunyai ketrampilan yang sangat menarik. Dan saya berasa bertuah kerana sempat berada di bawah bimbingan YAB Datuk Mursyidul Am baik dalam Pas Kelantan atau di pejabat beliau pada waktu itu.

"Pelajaran yang paling penting daripada beliau, bagaimana mengolah gerakan Islam dan Pas diterima oleh masyarakat berbagai latar belakang kaum, dan bagaimana menghilangkan fobia bahawa Islam tidak mampu mentadbir," katanya.

Husam merupakan salah seorang yang dikategorikan sebagai golongan profesional dalam Pas.

Sementara itu, seorang lagi Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub dalam ucapan penggulungannya berkata, beliau dan Mahfuz ketika memikul amanah memimpin Dewan Pemuda Pas memikirkan cara-cara untuk melahirkan golongan ulama muda.

"Mereka inilah yang akan menggantikan tempat kita. Tidak akan putus era kecemerlangan ini. Kita belajar daripada Allahyarham Ustaz Fadhil Nor, Yusuf Rawa dan Tok Guru Nik Aziz yang ada pada hari ini," katanya.

Justeru beliau mengingatkan kepimpinan Pas supaya tidak termakan mainan Umno kerana parti itu "tidak boleh lawan kita, kerana kita ada kepimpinan ulama."

"Setiap muktamar wujudnya ulama dan tidak ulama. Setiap muktamar datang jarum-jarum beracun untuk menyerang kita. Kita menjunjung tinggi konsep kepimpinan ulama dan ini tidak mungkin berubah," tegas beliau.

Jika dikatakan muktamar kali ini adalah muktamar yang menumpukan kepada pengukuhan dasar parti dan persediaan menghadapi pilihan raya umum, ia mungkin sedikit tersasar.

Walaupun dikatakan ucapan dasar Hadi untuk kali ini adalah yang terbaik, namun misi dan objektif muktamar kali ini masih dilihat lemah dan longlai. Hanya isu kontroversi yang menghangatkan suasana selebihnya lebih sikap berhati-hati dan membela golongan tertentu dalam Pas.

Azmin mula risau pertelagahan PR boleh pudarkan impian bosnya utk jadi PM

Posted: 19 Nov 2012 04:31 AM PST

KUALA LUMPUR - PKR hari ini menegaskan isu calon Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya satu strategi pembangkang dan tidak perlu "bergaduh" dalam soal tersebut.

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, isu siapa yang bakal menjadi Perdana Menteri itu adalah strategi PR dan tidak perlu didedahkan.

Menurutnya, PR tidak perlu bergaduh mengenai cadangan calon yang dikemukan oleh parti tetapi lebih fokus kepada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Ini adalah strategi PR siapa yang jadi Perdana Menteri, tapi kita telah sepakat dalam isu ini.

"Tak perlulah kita nak bergaduh, ini soal kecil sahaja dan kita tak ada masalah dalam isu ini, lagipun ini bukan isu sangat.

"Kalau sudah menang PRU nanti kita boleh bincang, banyak yang kita nak ganti, contoh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan dan banyak lagi," kata beliau kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Mengulas lanjut, Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak berkata, setiap ahli parti PR mempunyai hak untuk mencadangkan sesiapa sahaja untuk memimpin mereka dan PKR hormat dengan suara daripada akar umbi itu.

"Itu suara akar umbi, jadi kita hormat dan ini bermakna rakyat yakin dengan pemerintahan PR," katanya.

Sementara itu ketika mengulas isu doa Pas untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional, Azmin berkata, sesiapa yang melakukan kezaliman perlu ditolak.

"Bukan kita doa untuk keburukan tetapi kalau nyata dan terang sama ada individu atau organisasi yang bertindak bertentangan dengan tuntutan agama, adakah kita harus bersekongkol?

"Seharusnya kita doa agar ALLAH bagi rahmat dan berdoa kezaliman ini akan dihentikan," katanya.

Dakwaan murtad adalah fitnah terbesar Nik Aziz kata Harussani

Posted: 19 Nov 2012 04:02 AM PST

IPOH - Tindakan Mursyidul Am PAS Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat mendakwa Umno sebagai murtad adalah satu fitnah kepada umat Islam, kata Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria.

Beliau turut mempersoal atas asas apa dakwaan murtad itu dikeluarkan oleh Nik Aziz sedangkan umat Islam yang menjadi anggota Umno juga mengucap dua kalimah syahadah, bersolat lima waktu dan bertuhankan Allah yang satu.

"Dan jika kita menyampaikan pendapat serta mempertahan Islam, macam mana dihukum murtad? Dalam keadaan sekarang, tidak pernah berlaku di dalam Islam untuk mendoakan kehancuran orang Islam. Salah, ia bertentangan dengan Islam," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Muzakarah Ulama dan Cendiakawan Islam yang disempurnakan Pemangku Raja Perak Raja Nr Nazrin Shah di sini hari ini.

Beliau berkata perbuatan berdoa dan mengaminkan kehancuran umat Islam adalah bidaah dan hukumnya haram serta perlu bertaubat manakala menuduh orang Islam kafir boleh membuatkan orang Islam yang menuduh itu sendiri menjadi kafir.

Katanya dalam Islam, seluruh umat adalah bersaudara dan menjadi kewajiban untuk menasihati jika mereka melakukan sesuatu yang tidak betul, namun parti pembangkang PAS melenting dan menuduh pihak lain tidak menyokong Islam apabila tindakan melampaunya ditegur.

"Macam mana dia (Nik Aziz) tuduh orang Umno semua sekali itu murtad. Apa maksud murtad yang dia kata, kalau bersekongkol dengan kafir Harbi yang terang-terang menentang Islam itu adalah kafir," katanya.

Harussani berkata perkelahian antara umat Islam sedang berlaku dalam masyarakat di negara ini dan ia sesuatu yang mendukacitakan.

"Ini sekarang berlaku dalam masyarakat kita. Politik itu politik, Islam itu Islam, kita jangan berkelahi, di mana pun jangan berkelahi. Tapi kalau kita berkelahi semasa sendiri, itu taksub yang diharamkan Rasulullah. Ini dipanggil asabiyyah.

"Asabiyyah dalam kalangan orang Islam ini ada berpuak-puak. Berpuak dari segi politik ini tiada apa-apa selagi kita tidak memutuskan hubungan silaturrahim. Perbezaan pendapat dari sudut syarak tidak salah, ia membawa kemajuan. Tapi saya lihat yang berlaku dalam kalangan orang PAS, ia membawa kebencian, mereka menghukum dan menuduh," katanya.

Harussani turut berkata ada sebuah hadis mengenai supaya berhati-hati terhadap penyelewengan orang alim kerana golongan itu mempunyai pengaruh dan pengikut.

"Ini kerana yang ikut dan puja dia mesti sokong, alasannya Nabi Noh juga mendoakan umatnya ditenggelamkan, tapi perlu ingat Nabi Noh doakan mereka yang telah tolak dakwah Allah yang baginda bawa, tapi anak, baginda panggil," katanya.

Terdahulu dalam ucapannya, Harussani berkata umat Islam sedang dihancurkan oleh musuh Islam walaupun dilakukan secara tidak berterusan namun mereka menggunakan taktik pecah-belah menyebabkan umat bercakaran dan dibunuh.

"Dalam negara ada orang Islam yang digelar ulama memimpin doa untuk dihancurkan sesama Islam, di mana akhlak, iman, pegangan orang Islam pada waktu ini?" soal beliau.

Katanya keadaan yang berlaku hari ini disebabkan kelalaian dan kejahilan tentang akidah serta prinsip Islam sehingga ada yang berebut untuk tempat dan kerusi politik serta kedudukan.

"Sedangkan kedudukan yang telah diberi Allah adalah sebagai Islam kerana umat Islam adalah sebaik-baik umat," katanya.

Beliau berkata sepatutnya solat hajat dan doa diadakan supaya menghancurkan musuh Islam yang terang-terang membunuh umat Islam seperti di Palestin dan Rohingya. - Bernama

Pasangan pengantin baru yang terlampau!

Posted: 19 Nov 2012 03:31 AM PST

Gambar hiasan
KOTA BHARU - "Saya mohon kurangkan denda, lagipun saya baru berkahwin," kata tertuduh Mohd Jefri Zahari yang dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam bersama isterinya, di atas kesalahan memiliki dadah jenis methamphetamine.

Tertuduh yang bekerja sebagai buruh membuat pengakuan bersalah itu di hadapan Majistret Muhamad Safuan Azhar, manakala isterinya, Nur Asiah Yusoff, 20, mengaku tidak bersalah.

Muhamad Safuan kemudiannya memerintahkan Mohd Jefri membayar denda RM4,000 atau enam bulan penjara jika gagal membayarnya.

Berdasarkan pertuduhan, pasangan itu, memiliki dadah jenis methamphetamine seberat 0.47 gram, di sebuah rumah tanpa nombor di Kampung Setek, Ketereh, di sini, pada jam 3.35 pagi, 4 September lalu.

Berikutan itu, mereka didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh dihukum mengikut Seksyen 12(3) Akta yang sama dan dibaca bersama mengikut Seksyen 34 Kanun Keseksaan.

Mengikut fakta kes, semasa polis membuat pemeriksaan di rumah berkenaan, mereka menemui kotak rokok dan di dalamnya terdapat satu tiub penyedut berwarna hijau mengandungi lima pil berwarna kemerahan disyaki dadah jenis methamphetamine di atas almari pakaian.

Barang berkenaan kemudian dibawa ke Jabatan Kimia di sini, dan selepas analisis, didapati ia adalah dadah jenis methamphetamine.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Noor Dayana Mohamed.

Sementara itu, Noor Dayana memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal dengan kesalahan dilakukan.

Muhamad Safuan kemudian menetapkan 11 Disember ini untuk tarikh sebutan kes.

Penyanyi wanita nyaris diperkosa ditempat letak kereta

Posted: 19 Nov 2012 01:30 AM PST

KUALA LUMPUR: Tiga lelaki menjadikan tempat parkir sebuah pusat beli-belah di Jalan Klang Lama, di sini, sebagai lokasi untuk cuba merogol seorang wanita 'diculik' ketika menunggu teksi di hadapan hotel di Sri Petaling, lima kilometer (km) dari situ.

Kejadian berlaku jam 11 malam Jumaat lalu, ketika mangsa berusia 29 tahun yang bekerja sebagai penyanyi di hotel berkenaan berseorangan menunggu teksi untuk pulang ke rumah.

"Mangsa dipaksa masuk ke dalam kereta sebelum dibawa tempat letak kereta, mereka mencabul mangsa dan cuba menanggalkan pakaiannya, namun diselamatkan seorang lelaki lalu di situ," katanya.

Metro

Baru 16 hari nikah, Diana Danielle sudah pun hamil, wow!

Posted: 18 Nov 2012 11:01 PM PST

Wow! baru 16 hari melangsungkan pernikahan nampaknya rezeki Diana Danielle dan Farid Kamil bertambah murah apabila Diana disahkan telah mengandung.

Berita gembira ini telah dikongsikan oleh Diana sendiri menerusi laman Twitter miliknya. Aktres jelita ini turut memuat naik sekeping foto dengan caption berbunyi "The most precious birthday present, thanks Allah SWT"

Pasangan ini telah selamat bernikah pada 3 November lalu di Hotel Flamingo, Ampang.

Hadi: It'll Be A Thrill To Be PM (Syioknya nak jadi PM)

Posted: 18 Nov 2012 09:55 PM PST

KOTA BHARU: Datuk Seri Abdul Hadi Awang (pic) has welcomed calls by delegates at PAS' 58th muktamar that he be appointed the prime minister if Pakatan Rakyat came to power in the next general election.

"It is syiok (thrilling) to be PM. All I can say is that I ask God's help that Islam will be the eventual winner. If after that I die, then so be it," he said to shouts of Allahuakbar from the delegates during his winding-up speech.

The Ulama and Muslimat wings had earlier reiterated their demands for the PAS president to be the Pakatan's choice of prime minister.

Muslimat representative Aiman Athirah Al-Jundi said Hadi was the best candidate and urged all leaders to "give him face".

Ulama vice-chief Datuk Dr Mahfodz Mohamad, who also reaffirmed the wing's stance, urged the delegates to stand up in support of the wing's proposal. About 600 delegates, or half of those present, stood up.

During a press conference at the end of the assembly, Hadi was evasive on MCA's call to Pakatan to clearly state who among them would be prime minister if the pact came to power.

"We do not want a clear stand on the prime minister's post; we want a clear agenda," he said.

PAS deputy president Mohamad Sabu, meanwhile, said the party's central committee had never en­­dorsed Hadi for the post.

"(PKR adviser Datuk Seri) Anwar Ibrahim is the chosen one, even if Pakatan has not endorsed his candidacy in black and white," he said.

Mohamad also described the call to nominate Hadi as prime minister as merely Ulama representative Hairun Nizam's "personal view".

But he stressed that even if DAP won the highest number of seats, Pakatan would only appoint a Malay Muslim as the prime minister.

"Even Lim and his son (DAP secretary-general) Guan Eng have agreed that Anwar is the choice. But we do not know what the scenario will be like 100 years from now," he said.

In SHAH ALAM, Anwar said he would discuss the matter with his Pakatan colleagues.

"It's okay. No problem. We will discuss in a nice manner," he said and quickly got into his car after launching a convention on national education at Universiti Selangor.

However, DAP deputy chairman Dr Tan Seng Giaw said the consensus from all three parties in the Opposition pact was that Anwar was the candidate for prime minister.

"So, whether the Ulama wing in PAS says otherwise, it makes no difference," he said.

- The Star

Muktamar PAS sudah tidak seperti dulu

Posted: 18 Nov 2012 09:45 PM PST

SHAH ALAM - Muktamar Tahunan Pas yang berakhir semalam disifatkan sebagai tidak menghayati dasar perjuangan Pas.

Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali mendakwa, pemimpin Pas tidak menyebut mengenai dasar perjuangan Pas seperti di tahun-tahun lalu.

Menurutnya, tiada pengisian penting seperti soal akidah, hukum hudud dan negara Islam seperti yang sering dilaungkan.

"Ia pastinya mengecewakan ahli Pas yang mencecah hampir sejuta orang," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Katanya, Pas menerusi muktamar kali ini tidak ubah seperti parti pilihan raya.

"Kepimpinan Pas, sama ada Presiden mahupun Mursyidul Amnya, seperti hendak lari daripada berbicara mengenai isu akidah yang saat ini menjadi kontroversi.

"Saya dapati, ucapan Presiden seperti di dalam persidangan DAP dan PKR sahaja," katanya, yang kini Presiden Jati, sebuah badan untuk martabatkan umat.

Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor itu turut melahirkan rasa kecewa Presiden Pas juga hampir tiada menyebut perjuangan parti seperti jihad dan usaha melahirkan pemimpin muda.

"Kerana itu saya menganggap di muktamar kali ini, Pas hanya parti pilihan raya. Sungguhpun ada segelintir perwakilan menyebut perkara pokok perjuangan, namun ia masih tidak lari dari lingkungan untuk pilihan raya semata-mata. Ini benar-benar berlainan dengan muktamar lalu," katanya.

Bekas Setiausaha Pas Selangor, Norman Toha menganggap terdapat kesilapan dan kelemahan pada muktamar kali ini kerana isu akidah tidak dibahaskan.

Menurutnya, pendirian Dewan Ulama Pas yang lebih selektif boleh menyebabkan masyarakat kurang percaya kepada pendirian dan perjuangan Pas.

"Mungkin Pas tidak mahu mengguris hati mana-mana pihak berikutan isu akidah ini. Itu silap kerana sebagai parti yang memperjuangkan Islam, Pas tidak harus gentar, berdepan isu sebegini," katanya.

Bagaimanapun, beliau memuji muktamar kali ini yang dianggap berjaya dalam menterjemahkan isu Negara Berkebajikan.

'Tokong' dah bersuara, Anwar pilihan PR, Ulama PAS ada berani angkat kepala?

Posted: 18 Nov 2012 09:31 PM PST

KUALA LUMPUR - DAP hari ini mengulangi pendirian calon Perdana Menteri apabila menang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) adalah seperti yang telah disepakati Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, pihaknya telah bersepakat dalam memilih calon Perdana Menteri iaitu Anwar sendiri dan tiada perubahan dalam keputusan itu setakat ini.

Menurutnya, PR telah mempunyai kesepakatan dalam pemilihan calon pihaknya dan isu siapa menjadi Perdana Menteri tidak perlu dibangkitkan lagi.

"DAP tidak mempunyai calon sebagai Perdana Menteri walaupun Pas dan PKR telah mempunyai calon.

"Kita telah sepakat mengatakan Anwar menjadi Perdana Menteri, jadi kalau ada parti lain ada mahu mencalonkan pemimpinnya, itu terpulang.

"Apa yang penting, keputusan antara pemimpin yang sepakat memilih Anwar sebagai Perdana Menteri apabila PR berjaya menawan Putrajaya dan tiada perubahan," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Suami 'terhantar' email gambar isteri sedang kulum...

Posted: 18 Nov 2012 08:01 PM PST

Seorang suami telah menghantar gambar sambutan harijadi anaknya kepada seorang rakan.

Gambar tersebut sedang memperlihatkan isterinya sedang 'mengulum' sesuatu.

Kontroversi timbul apabila rakannya terkejut dengan gambar tersebut. Apa tujuan ianya dihantar kepadanya.

Setelah mendapat penjelasan sebenar, barulah rakannya faham...
Dalam fotografi, cropping memang amat penting. Kami selaku peminat bidang forografi ini, amat faham dengan penggunaan teknik cropping dalam peyuntingan gambar.

Jadi, berhati-hatilah memilih subjek untuk anda crop sebelum menghantar kepada rakan anda! Adios!


(Video) Maharaja Lawak Mega 2012 - Jozan Minggu 1

Posted: 18 Nov 2012 07:01 PM PST

Terbaiklah persembahan dari Jozan untuk minggu pertama Maharajalawak Mega 2012. Lakonan Johan sebagai Awie benar-benar menambat hati juri terutama Awie sendiri!

Kami kongsikan bersama semua pembaca blog ini kepada yang tak sempat menontonnya.

Pelajar tingkatan dua dinoda tiga lelaki dirumah panjang

Posted: 18 Nov 2012 06:23 PM PST

Gambar hiasan
MIRI 18 Nov. - Seorang pelajar perempuan berusia 14 tahun menjadi mangsa tiga lelaki, termasuk dua remaja bawah umur selepas dirogol bergilir-gilir di sebuah rumah panjang di Batu Niah, di sini, semalam.

Dalam kejadian pukul 10 malam itu, mangsa dipaksa mengambil minuman keras sehingga mabuk dan tidak sedarkan diri sebelum dirogol.

Menurut sumber, sebelum kejadian, mangsa dikatakan bersama abangnya pergi ke rumah panjang berkenaan untuk menghadiri majlis perkahwinan saudara mereka.

Bagaimanapun, akibat terpengaruh dengan pujuk rayu tiga lelaki berusia antara 15 hingga 28 tahun yang baru dikenalinya itu, mangsa mengambil minuman keras yang diberikan sehingga tidak sedarkan diri.

"Setelah dalam keadaan mabuk, mangsa dipercayai dibawa oleh tiga lelaki berkenaan ke belakang rumah panjang tersebut sebelum dirogol bergilir-gilir," katanya.

Bancian Sinar: Anwar lebih layak jadi PM, Harakah tak ada buat bancian ka?

Posted: 18 Nov 2012 06:01 PM PST

SHAH ALAM - Sementara polemik siapa yang seharusnya menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat (PR) membentuk Kerajaan Pusat berterusan, bancian 'online' menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi pilihan ramai.

Seramai 54 peratus daripada 1,139 pengunjung yang menyertai bancian 'online' kendalian Sinar Harian Online mengatakan bahawa Anwar, Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR, layak menjadi Perdana Menteri.

Ia disusuli dengan 34 peratus yang memihak kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan 12 peratus pula memilih Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Berdasarkan perkembangan semalam, kedua-dua Anwar dan Hadi membuat kenyataan media bahawa Pas dan PKR sedia mengadakan perbincangan mengenai isu tersebut.

"Memang betullah. Boleh bincanglah," kata Hadi pada sidang media selepas menyampaikan ucapan penangguhan Muktamar Tahunan Pas ke-58 petang semalam.

Hadi ditanya pandangan beliau berhubung kenyataan Anwar pagi semalam, yang berkata, isu jawatan Perdana Menteri bukan "satu masalah."

"Tiada masalah, tak ada apa, kita boleh bincang dengan baik," katanya selepas merasmikan Konvensyen Halatuju Pendidikan Negara di Universiti Selangor.

Idea supaya Hadi layak menjadi Perdana Menteri dibangkitkan oleh perwakilan Dewan Ulama kelmarin.

Ia sekali lagi disahkan oleh Dewan Ulama semalam dan turut mendapat sokongan Dewan Muslimat semalam.

* Bancian ini kurang tempat kesahannya kerana kebanyakan pembaca Sinar adalah orang muda dan berfikiran terbuka, kebanyakan totok-totok PAS hanya membaca Harakah, jadi mereka kurang 'alert' dengan bancian seperti ini. 

Ada cara lain yang boleh digunakan untuk doakan kekalahan BN - Fathul Bahri

Posted: 18 Nov 2012 05:36 PM PST

SHAH ALAM – Intipati bacaan doa pada malam solat Hajat Pas baru-baru ini dilihat tidak wajar kerana ia mengundang pelbagai implikasi buruk terhadap masyarakat.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Umno, Fathul Bari Mat Jahaya berkata, perkara seumpama itu sudah menyisihkan pandangan ulama Ahli Sunnah Wal-Jamaah.

Menurutnya, sudah menjadi tuntutan ulama mendoakan perkara kebaikan walaupun kepada musuh.

"Seorang Imam bernama Ahmad bin Hanbal telah ditangkap dan didera kerana enggan menukar pendiriannya, lalu ditanya apakah doanya terhadap orang menzalimi diri beliau dan dia menjawab, 'jika ada doa paling mustajab, aku doakan kebaikan terhadap diri mereka.

"Perkara itu menjadi pegangan ulama sehingga ke hari ini. Mendoakan kebaikan kepada pemimpin memberi kebaikan kepada rakyat, mendoakan keburukan kepada pemimpin memberi keburukan dan kesan negatif terhadap rakyat," katanya.

Katanya, sewajarnya parti politik seperti Pas menuntut perkara kebaikan dan bukannya yang boleh memberi pelbagai implikasi.

"Bukan tidak boleh berdoa. Doa boleh dibaca seperti 'Ya ALLAH, jauhkan kami daripada korupsi, kezaliman, liberalisme, rasuah dan semua perkara tidak baik.'

"Itu lebih baik daripada menyebut nama organisasi seperti Umno dan Barisan Nasional. Bukan semua ahli dalam Umno bermasalah, tetapi apabila doa disebut begitu, ia memberi gambaran negatif dan pelbagai andaian boleh berlaku," katanya.

Beliau juga menambah, terdapat empat kesan yang boleh terjadi berikutan isi kandungan doa itu iaitu mengelirukan rakyat, perpecahan, fitnah dan permusuhan.

"Empat perkara itu begitu jelas. Saya mohon mereka beristighfar dan kembali kepada landasan Islam sebenar.

"Jangan kerana itu, akan berlaku pelbagai insiden tidak diingini khususnya kepada masyarakat Islam sesama sendiri," katanya.

Sementara itu, Presiden Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr Hasan Mohamed Ali melahirkan rasa kecewa apabila mendapati doa disampaikan boleh menimbulkan huru-hara di kalangan masyarakat Islam.

Menurutnya, bacaan doa perlulah dengan bahasa syahdu, tidak terjerit-jerit dan meminta perkara baik-baik sahaja.

"Saya juga pernah mengetuai bacaan doa. Tidak pernah ada ayat atau permintaan seperti 'hapuskan' atau perkataan tidak baik.

"Doa juga ada tertibnya. Saya sangat bimbang kerana Pas ada dua kumpulan iaitu ahli biasa dan ahli taksub.

Dengan bacaan doa begitu, dikhuatiri ia menjadi contoh tidak baik terhadap mereka," katanya.

Katanya, bacaan doa seumpama itu juga memungkinkan Pas boleh kehilangan undi Umno.

"Kemenangan Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12) berjaya menarik ramai ahli Umno untuk mengundi Pas.

"Tidak mustahil undi mereka berpindah kepada DAP atau PKR jika Pas tidak belajar daripada kesilapan ini," katanya.

(Video) Cubaan Dr Maza 'membenarkan' doa kehancuran sesama Muslim dengan alasan 'zalim'

Posted: 18 Nov 2012 05:01 PM PST

Tersenyum kami lihat Dr Maza yang seolah-olah cuba menghalalkan doa kehancuran PAS terhadap saudara semuslimnya dengan memberi hujuah ianya sesuai digunakan untuk 'saudara yang bertindak secara zalim'.

Dr. Maza juga kemudiannya tidak mahu memberi ulasan penuh mengenai doa tersebut kerana tidak membaca atau mendengarnya sendiri. Beliau turut menuduh perkara tersebut yang datang dati media massa tidak harus dipercayai seratus peratus.

Dr. Maza cuba bertindak seolah-olah mempertahankan PAS dan mahu bersetuju dengan tindakan tersebut, tapi sedar perkara tersebut amatlah kurang sesuai.

Alasan BN sebagai satu kerajaan yang zalim, sangat cliche dan sudah dilaungkan hampir 40 tahun. Tuduhan zalim hanya dilemparkan oleh mereka-mereka yang tidak dapat kepentingan yang mereka pinta sedangkan kerajaan telah melaksanakan tanggungjawab terhadap rakyat dengan baik.

Kalau benar zalim, entah di mana Malaysia di mata dunia sekarang...hmmm

Warga asing kantoi skodeng wanita sedang mandi

Posted: 18 Nov 2012 04:37 PM PST

PETALING JAYA – Kes mengintai yang semakin menjadi-jadi di kawasan Apartmen Idaman, Damansara Damai, di sini, berakhir dengan tertangkapnya seorang lelaki yang sedang melakukan aktiviti tidak bermoral itu, di Blok G, awal pagi semalam.

Dalam kejadian itu, suspek warga Myanmar dicekup selepas gerak-gerinya mengintai beberapa rumah di kawasan berkenaan disedari anggota Biro Keselamatan Persatuan Penduduk yang mengadakan rondaan rutin.

Anggota Biro Keselamatan Mohd Yusof Awang Kechik, 40, berkata, suspek berusia 19 tahun itu membuka tingkap bilik sebuah rumah menyebabkan penghuninya seorang wanita yang ketika itu berkemban menjerit.

"Suami wanita itu yang sedang tidur terkejut dengan jeritan berkenaan, berlari keluar. Ketika itu, suspek telah pun kami tangkap," katanya.

Menurutnya, pemeriksaan lanjut mendapati suspek yang kurang fasih berbahasa Melayu
bekerja di sebuah kuari di Batu 9 Cheras dan baru masuk ke negara ini melalui tiket pelarian dua bulan lalu.

"Malah dia turut memberikan alasan ditinggalkan rakannya di situ. Bagaimanapun kami percayai dia terlibat dalam banyak kes mengintai yang berlaku sejak beberapa bulan kebelakangan ini.

"Suspek mengintai melalui tingkap menggunakan telefon bimbit untuk merakamkan mangsa
khususnya wanita yang berada dalam tandas," katanya.

Suami mangsa Asnawi Budin, 27, berkata, dia tidak menyangka rumahnya menjadi sasaran
suspek.

"Sebelum ini, ada dengar cerita ada orang diintai dalam tandas dan tidak sangka kali ini rumah saya jadi sasaran.

"Nasib baik saya ada di rumah ketika itu, jika tidak entah apa yang akan berlaku," katanya yang membuat laporan di Balai Polis Damansara Damai.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed mengesahkan penangkapan dan suspek kini ditahan untuk siasatan lanjut.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan