Ahad, 15 April 2012

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


PEMUDA RANTAU ABANG

Posted: 15 Apr 2012 03:17 AM PDT

PEMUDA RANTAU ABANG


CERAMAH UMUM

Posted: 14 Apr 2012 11:11 PM PDT

PAS TAMBUN

Posted: 15 Apr 2012 01:40 AM PDT

PAS TAMBUN


Posted: 14 Apr 2012 11:39 PM PDT




Dah mula nunjuk jambui... ishk apa nak jd UMNO ni... makin teruk.. kalau dah makcik macam ni camner le pulak dgn anak-anak makcik

Posted: 14 Apr 2012 11:38 PM PDT

KP bersama pendemostrator STOP LYNAS di ARE Lahad, tidak kelihatan Hj Mat Lazim dan semesti Isterinya dan rombongan..

Batu Gajah Mari

Posted: 14 Apr 2012 11:29 AM PDT

Batu Gajah Mari


TERKINI: lebih 2000 mahasiswa sertai Demonstrasi Mansuh PTPTN

Posted: 13 Apr 2012 11:59 PM PDT


KUALA LUMPUR: Lebih 2000 hadir dalam Demonstasi Mansuh PTPTN di Ibu Negara hari ini. Ketika ini demonstran sedang menuju ke Dataran Merdeka.

Antara yang turut kelihatan dalam demonstran ini ialah Pengerusi SMM Safwan Anang, Bekas Pengerusi SMM, Ahmad Syukri, Adam Adli dan pimpinan mahasiswa.

Cikgu dipaksa datang Himpuna Pemuda BN?

Posted: 13 Apr 2012 09:17 PM PDT


Kalau ikut maklumat banner diatas ini, ada perjumpaan Pemuda BN di kediaman Menteri Besar Perak , Sabtu 14 April jam 12.00 tengahari ini.

Tak kisahlah pasal program perjumpaan Pemuda BN tu. Tapi yang amat mengisahkan, ialah cikgu-cikgu telah diarahkan untuk turut hadir dalam program Umno/BN tersebut!

Korang boleh tengok portal PPD tu di sini

PPD telah memberikan alasan kononnya untuk bertemu dengan Menteri Dalam Negeri! Kesian buat susah guru-guru berkenaan.Bukan sikit , seramai 58 guru dipaksa supaya hadhir dalam program pemuda BN itu.

Surat arahan daripada PPD ke beberapa sekolah menengah di sekitar bandar Ipoh yang mengandungi senarai nama guru-guru yang dipaksa hadhir :

Nak lihat sepenuhnya, sila klik di sini

Beginilah tindakan terdesak UMNO/BN.PPD pun mereka nak perlembukan.Aku harap guru-guru yang terlibat janganlah takut dengan arahan seperti ini; dan jangan relakan diri kita diperkotak-katikan oleh mereka yang menyalahi kedudukan merteka untuk terus berkuasa.

Kalau terpaksa pergi, pergilah, tapi bila masa mengundi nanti, cikgu-cikgu yang terasa dianiaya sebegini, sila pangkah Pakatan Rakyat.

Blog Alhusseyn

Haji Hanafiah Untuk DUN Chukai

Posted: 14 Apr 2012 11:19 AM PDT

Haji Hanafiah Untuk DUN Chukai


Kontrak Pembelian RM10 juta; Umno Terengganu Lebih Mengutamakan Haiwan Dari Rakyat?

Posted: 13 Apr 2012 12:47 PM PDT

KEMAMAN – Sudah sampai masa dan ketikanya kerajaan Umno dan Barisan nasional Terengganu ditolak oleh seluruh rakyat negeri Terengganu kerana pemimpin Umno tidak lagi mengutamakan rakyat.

Penolong Setiausaha PAS Terengganu,  Haji Hanafiah Mat berkata, Menteri Besar Terengganu jelas lebih mengutamakan kepentingan Zoo bukit Takal dan haiwan didalamnya daripada rakyat.

"Kerajaan negeri Terengganu dbawah pimpinan umno, dibawah Menteri Besarnya Dato' Ahmad said hari ini telah menyatakan pendiriannya bahawa dia mahu menjaga binatang lebih dari manusia,

"apabila kerajaan telah meluluskan pembelian tiga ekor badak sumbu yang harganya hampir RM1 juta,"tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan dalam Majlis Penerangan Isu Semasa yang diadakan di Kampung Dusun Nyior pada Khamis 12 April.

Menurutnya, satu dokumen kontrak telah mendedahkan perjanjian membeli haiwan diantara kerajaan negeri Terengganu dengan sebuah syarikat untuk dibekalkan kepada zoo Bukit Takal sepanjang tahun 2012 hingga 2013 sebanyak RM10 juta.

[Gambar - lebih 100 orang masyarakat Cina Chukai hadir dalam Majlis Hi-Tea meraikan lawatan dua ADUN, Adun Sekinchan Selangor dari DAP Ng Suee Lim dan Adun Chuah Negeri Sembilan dari PKR Chai Thong Chai]

Beliau mempersoalkan sekiranya kerajaan Umno/BN Terengganu lebih mementingkan rakyat sepatutnya Ahmad Said mengecualikan cukai pintu sebagaimana yang telah dilakukan oleh kerajaan PAS pada tahun 1999 – 2004.

Haji Hanafiah yang juga Pengarah majlis Tindakan DUN Chukai berkata, PAS Terengganu telah memasukkan sekali lagi pengecualian cukai pintu dalam manifesto pilihanraya umum ke-1.

Katanya, sekiranya rakyat memberi mandat kepada PAS, kerajaan PAS akan mengutamakan rakyat dengan mengecualikan cukai pintu rumah kediaman.

Sebaliknya, sekiranya rakyat memilih Barisan Nasional pada pilihanraya akan datang, menurutnya rakyat akan terus mengalami kesempitan hidup.

"Kalau kita beri lagi (undi) kepada dia (Umno/BN) saya percaya selepas pilihanraya ini, Umno akan menaikkan lagi harga minyak, semalam minyal RON 97 telah naik harga,

"(kemudian) 500 stesyen minyak di seluruh Negara tidak ada minyak RON 95 (kuning) menunjukkan (tanda-tanda) masanya untuk menaikkan harga minyak,"jelasnya.

Turut menyampaikan ceramah adalah Adun Sekinchan Selangor dari DAP Ng Suee Lim dan Adun Chuah Negeri Sembilan dari PKR Chai Thong Chai.

Semntara itu, pada sebelah petangnya, Majlis Hi-Tea yang diadakan sempena lawatan dua ADUN terbabit mendapat sambutan lebih 100 orang masyarakat Cina tempatan.

Jasindaily Online

Posted: 14 Apr 2012 09:54 AM PDT

Jasindaily Online


Cara Memperbodohkan Rakyat

Posted: 14 Apr 2012 08:36 AM PDT

Kalau kita isi minyak di Petrol pump akan ada benda ni...tapi agak pelik juga data yang digunakan...@ memang ini cara nak bodohkan rakyat..


Posted: 14 Apr 2012 08:32 AM PDT

Kenapa PTPTN menjadi bebanan bukan bantuan...hakikatnya PTPTN hanya sebagai ALONG bukan nak tolong....Ini berlaku apabila pendidikan dijadikan perniagaan.. Cuba Check List ini ..




Jumlah Pinjaman 48,000.00 .. so bayar 48,000.00 sajalah kenapa kos pentadbiran dikira sekali ? bukan kah ini juga dikira riba dalam pinjaman ? 

BN Guna Pelajar Sekolah Tak Salah ?

Posted: 14 Apr 2012 08:28 AM PDT

Guna Pelajar Sekolah Untuk Kepentingan BN Tak Salah ?? Korang Fikir Ler Sendiri 


Konvoi Kebajikan ARC JASIN

Posted: 14 Apr 2012 08:25 AM PDT

Pada 11 April yang lalu, ARC Jasin telah menganjurkan konvoi kebajikan ke DUN Sungai Rambai. Konvoi ini diadakan bertujuan untuk merapatkan silaturrahim antara anak-anak muda dengan penduduk setempat. Konvoi ini telah disertai oleh 30 orang ahli pemuda Jasin. Perjalanan bermula dari Markaz PAS Kampung Sebatu dan berakhir di Dun Sungai Rambai. 













Demonstrasi Aman Anti Lynas Di Melaka

Posted: 14 Apr 2012 08:18 AM PDT

Demonstrasi Aman Anti Lynas peringkat Negeri Melaka telah diadakan pada 13/4/2012 selepas solat fardhu Jumaat bertempat dihadapan Kompleks Majlis Agama Islam, Bukit Palah Melaka. Program yang disertai oleh segenap rakyat negeri Melaka ini bertujuan menyatakan sokongan dan bantahan terhadap isu Lynas yang cukup hebat diperjuangkan oleh UMNO dan Barisan Nasional . 

Turut Hadir dalam program bantahan ini ialah barisan kepimpinan Pakatan Rakyat Negeri melaka, Solidariti Hijau Negeri Melaka dan orang awam 












Tragedi 13 APRIL 2012

Posted: 14 Apr 2012 05:58 AM PDT

mtdchenderoh

Posted: 14 Apr 2012 07:12 AM PDT

mtdchenderoh


SUKANEKA PASTI DI PADANG AWAM RPA LIMAN, KATI

Posted: 13 Apr 2012 09:32 PM PDT

Pasti Kawasan Padang Rengas akan menganjurkan Sukaneka PASTI peringkat kawasan di Padang Awam RPA Liman, Kati. Program yang dijangkakan akan bermula pada jam 8.30 pagi akan dimulakan dengan perbarisan kontinjen- kontinjen unit pasti. Majlis akan di rasmikan oleh Naib YDP Pas Kawasan, Dr. Azalan b. Radzi.

Di samping dapat menyaksikan acara- acara untuk murid- murid pasti, pihak penganjur juga telah merancang beberapa acara menarik untuk acara guru pasti, pemuda, kanak- kanak dan acara jemputan bagi tadika- tadika yang berhampiran.

Acara tradisi seperti pertandingan MOTOSIKAL LAMBAT (untuk pemuda tempatan), BASIKAL LAMBAT (untuk kanak- kanak tempatan) dijangka akan menjadi perhatian pengunjung.

Semua pihak khususnya penduduk tempatan dijemput hadir bagi memeriahkan majlis tersebut. Semoga Majlis dapat berjalan dengan lancar, Terima Kasih kepada pihak pengurusan Padang Awam Liman, Kati dan Majlis Perbandaran Kuala Kangsar yang telah memberikan kerjasama dan kebenaran kepada pihak PASTI kawasan untuk melaksanakan program berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan