Sabtu, 4 Februari 2012

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


CINA ISLAM (林川興)

Posted: 04 Feb 2012 01:11 AM PST

CINA ISLAM (林川興)


Tabung Haji agih bonus 6 peratus

Posted: 03 Feb 2012 11:11 PM PST

10 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] - PUTRAJAYA: Seramai 6.96 juta pendeposit Tabung Haji akan menikmati bonus enam peratus bagi tahun lalu, naik 0.5 peratus berbanding tahun 2010.
Peningkatan bayaran bonus itu berikutan kejayaan Tabung Haji mengekalkan prestasi kewangan dengan mencatatkan pendapatan melebihi RM2 bilion untuk tahun kedua dengan keuntungan selepas zakat melebihi RM1 bilion kali kelima berturut-turut sejak 2007.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata bonus itu akan mula dibayar Rabu depan.

"Bonus berjumlah RM1.67 bilion daripada keuntungan tahun semasa itu meningkat 25 peratus berbanding bonus pada 2010, iaitu RM1.33 bilion," katanya selepas majlis Perhimpunan Bulanan Agensi di bawah Tabung Haji, di sini semalam.

Turut hadir timbalannya, Datuk Dr Mashitah Ibrahim dan Pengerusi Lembaga Tabung Haji, Tan Sri Abi Musa Asa'ari Mohamed Nor.

Mengenai perbelanjaan operasi Tabung Haji, Jamil Khir berkata ia terkawal walaupun ada peningkatan ketara akibat kenaikan kos tanggungan menunaikan haji berjumlah RM105 juta pada 2011 berbanding RM65 juta tahun sebelumnya.
"Ini menggambarkan pelaburan Tabung Haji sudah menghasilkan pulangan baik dan perbelanjaan operasi dapat dikawal secara berhemat," katanya.

Beliau juga menjelaskan kadar bonus Tabung Haji adalah kompetitif kerana profil pelaburan TH terhad kepada pelaburan berlandaskan syariah saja, tetapi mampu memberikan tambahan 0.5 peratus daripada bonus 2010 sebanyak 5.5 peratus.

Pada majlis itu Jamil Khir juga menyerahkan sumbangan RM20,000 daripada kariah empat masjid kepada Menteri/Ketua Timbalan Misi Kedutaan Thailand, Songsuk Saicheva bagi membantu mangsa banjir di negara itu.

Ditanya mengenai tuduhan PAS bahawa beliau menggunakan wang peruntukan Yayasan Taqwa untuk membiayai program politik di Parlimen Jerai, Kedah, Jamil Khir menafikannya sambil menjelaskan bantuan bukan menggunakan wang yayasan berkenaan, sebaliknya ia hanya helah politik pembangkang untuk menimbulkan persepsi buruk terhadapnya.

"Penubuhan Yayasan Taqwa untuk memberi bantuan di seluruh Malaysia termasuk di Terengganu dan Kelantan, baru-baru ini. Jadi, dakwaan ini tidak betul dan kononnya saya gunakan duit yayasan di kawasan saya.

"Ini pendekatan yang tidak amanah dan pertarungan politik yang tidak ambil kira sama ada betul atau tidak tetapi hanya untuk timbulkan persepsi (buruk) saja," katanya.

Beliau berkata, antara bantuan yang diberikan adalah mesin rumput, pam racun dan pelbagai bantuan lain kepada penduduk di kawasan yang kononnya didakwa akan ditandinginya.

Kelmarin, Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mendakwa Jamil Khir menggunakan peruntukan Yayasan Taqwa untuk membiayai program politik di kawasan Parlimen Jerai. - Agensi

Polis tahan 19 penagih dadah sedang khayal di Baling

Posted: 03 Feb 2012 11:09 PM PST

10 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] - BALING: Polis berjaya menahan 19 penagih dadah berusia 20 hingga 53 tahun yang sedang khayal di kawasan sawah di Kampung Badang di sini dalam satu operasi khas awal pagi tadi.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis (IPD) daerah Baling, Inspektor Nik Mohd Zuhoy Nik Mohd Yusoff, berkata operasi itu bermula jam 5.30 pagi dan berakhir jam 11 pagi tadi membabitkan dua pegawai dan sembilan anggota.
Beliau berkata, kawasan sawah berdekatan sungai di kampung berkenaan dijadikan kawasan pertemuan penagih dari daerah Kulim dan kampung sekitar untuk mengambil dadah.
Katanya, semua yang ditahan hasil maklumat awam itu hanya bekerja kampung dan pekerja ladang kelapa sawit di kawasan berhampiran.

"Kesemua penagih yang diberkas dibawa ke IPD Baling untuk siasatan lanjut sebelum dihadapkan ke mahkamah," katanya kepada pemberita di sini hari ini. - BERNAMA

Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam Pembawa Rahmat Untuk Semua

Posted: 03 Feb 2012 10:40 PM PST

11 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -
PAS Miri
 
Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam adalah pesuruh Allah yang terakhir. Baginda adalah pembawa rahmat untuk seluruh alam dan merupakan Rasulullah bagi seluruh umat di dunia.
 
Sesungguhnya Nabi Muhammad merupakan satu anugerah dan kurniaan Allah SWT kepada umat manusia untuk menunjukkan jalan yang lurus dan benar.
 
Baginda bukan sahaja diangkat sebagai seorang rasul tetapi juga sebagai khalifah, yang mengetuai angkatan tentera Islam, membawa perubahan kepada umat manusia, mengajarkan tentang erti persaudaraan, akhlak dan erti kehidupan yang segalanya hanya kerana Allah SWT.
 
Nabi Muhammad dilahirkan di Makkah, Arab Saudi dan kembali ke rahmatullah di Madinah.
Baginda lahir dari Keturunan Quraisy (Bahasa Arab قريش). Nabi Muhammad telah dilahirkan di Makkah, pada hari Isnin, 12 Rabiulawal (20 April 571M). Ibu baginda, iaitu Aminah binti Wahab, adalah anak perempuan kepada Wahab bin Abdul Manaf dari keluarga Zahrah. Ayahnya, Abdullah, ialah anak kepada Abdul Muthalib.

Tema Maulidur Rasul pada tahun ini "Persefahaman Asas Perpaduan Umah" sungguh cantik dan indah, sesuai sekali untuk menyatukan semua Umah dalam negara ini. Tetapi malangnya ada sesetengah pihak yang masih takut dengan bayang-bayang sendiri, sehingga sanggup menyingkir mereka yang  tidak sama fahaman politik dengan mereka dari sama-sama meraikan sambutan tersebut.

Apalah erti "Persefahaman Asas Perpaduan Umah" kalau mereka sendiri mempunyai perasaan prejudis terhadap pihak yang ingin bersama-sama meraikan sambutan tersebut?

Mereka ini hanya pandai menyeru orang ramai supaya bersatu demi perpaduan Umah tetapi hakikatnya mereka sendirilah yang memecahbelahkan Umah disebabkan mereka mempunyai sikap prejudis terhadap pihak yang mempunyai kefahaman politik yang berbeda dengan mereka.
 
Rasullullah diutus ke dunia ini untuk menyatukan umat tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik seperti yang tersebut dalam Surah Al-Anbiya, ayat 107.
 
Surah Al-Anbiya, ayat 107 bermaksud:
"Dan tidak kami (Allah) utuskan kamu (wahai Muhammad) melainkan untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam."
 
Maka kita menyeru kepada semua tidak kira bangsa, agama dan fahaman politik supaya sama-sama kita membangunkan negara ini dengan satu tujuan iaitu bersatu menuju ke arah Negara berkebajikan dan berlaku adil untuk semua.

Inilah ajaran yang Rasullullah Sallallahu Alaihi Wasallam yang patut kita laksanakan kerana ianya diutuskan ke dunia untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam.
Selamat Menyambut Maulidur Rasul 1433/2012 pada 5hb Feb 2012 ini dengan mengamalkan ajaran Rasullullah Sallallahu Alaihi Wasallam yang sebenarnya bukan hanya sekadar adat.
 
Jofri Jaraiee
PAS Miri, Sarawak
 

Permohonan Tanah SJKT Changkat Ditolak oleh Kerajaan Zambry

Posted: 03 Feb 2012 10:28 PM PST

11 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -
Kenyataan Media YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN kawasan Tronoh pada 3/2/2012 di Changkat, Batu Gajah.

SJKT Changkat Batu Gajah merupakan satu-satunya sekolah Tamil di kawasan Batu Gajah. Sekolah ini merupakan sekolah bantuan penuh kerajaan. SJKT Changkat merupakan sebuah sekolah yang tua di kawasan ini dan mempunyai sejarah lebih daripada 80 tahun. Bilangan murid-murid pada tahun ini ialah 373 manakala bilangan guru pula seramai 28 orang.

Sekolah ini tidak mempunyai padang permainan. Oleh yang demikian, murid-murid sekolah ini terpaksa menggunakan podium Majlis Daerah Batu Gajah untuk mengadakan program sukan tahunan. Pada hari lain, langsung tidak ada aktiviti sukan untuk murid-murid sekolah ini. Perkara ini adalah bertentangan dengan dasar kerajaan 'satu sekolah, satu sukan'. Ungkapan-ungkapan seperti ini adalah retorik sahaja dalam amalan banyak sekolah-sekolah di negara kita. Saya tidak boleh menyalahkan pihak pentadbiran sekolah SJKT Changkat berhubung dengan perkara ini.

Saya difahamkan bahawa pihak pentadbiran sekolah dan PIBG telah memohon sebidang tanah di belakang sekolah tersebut untuk dijadikan padang permaian untuk sekolah itu. Pihak sekolah dan ibubapa sungguh mengharapkan kerajaan negeri untuk memberikan tanah yang dipohon itu. Tetapi, tidak ada sebarang maklum balas yang positif daripada pihak kerajaan. Walau bagaimanapun pihak sekolah dan ibubapa menunggu dengan sabar untuk sekian lama. Perkara ini telah dibawa kepada perhatian saya oleh beberapa orang ibubapa yang tinggal di Desa Changkat, Batu Gajah.

Sebagai usaha pertama saya telah membangkitkan isu tanah ini sebagai satu soalan bertulis dalam persidangan Dewan Negeri Perak pada bulan November yang lalu. Soalan yang telah saya kemukakan ialah seperti berikut:

"Adakah Kerajaan berhasrat untuk memberikan tanah yang dipohon oleh pihak pentadbiran SJKT Changkat , Batu Gajah untuk tujuan padang permainan? Jika ya, berapakah keluasan tanah yang akan diluluskan dan bilakah perkara ini akan dilaksanakan?"

Saya telah menerima satu jawapan yang sungguh memeranjatkan daripada pihak kerajaan. Dalam jawapan bertulis itu, kerajaan memberitahu bahawa tanah itu tidak akan diberikan kepada SJKT Changkat. Ini adalah kerana kerajan bercadang untuk memberikan tapak tanah tersebut untuk projek taska PERMATA. Kandungan jawapan itu juga menyebut bahawa kerajaan memberi keutamaan kepada projek persekutuan PERMATA. Ini membuktikan bahawa kerajaan negeri sanggup menganak tirikan sekolah Tamil semata-mata untuk melaksanakan projek persekutuan itu.

Persoalannya, kenapakah kerajaan harus memberi tanah ini untuk projek taska PERMATA? Terdapat banyak lagi kawasan lain di sekitar Batu Gajah, Siputeh , Tronoh dan Bemban untuk membina bangunan taska PERMATA. Kerajaan tidak semestinya memilih tanah yang dipohon oleh SJKT Changkat untuk projek ini. Tindakan kerajaan ini seolah-olah mempunyai niat jahat untuk mencari jalan supaya tapak tanah itu tidak diberikan kepada sekolah Tamil itu. Memang benar pepatah Melayu, ' Habis minyak sepasu, ekor anjing takkan lurus". SJKT Changkat telah terjerat dalam muslihat kerajaan negeri yang tidak prihatin terhadap masalah-masalah yang dihadapi oleh sekolah itu. Ibubapa dan murid-murid SJKT Changkat berasa tertipu dengan tindakan kerajaan yang meluluskan tanah yang dipohon oleh sekolah itu kepada pihak lain.

Kalau tanah itu terlepas dari genggaman sekolah ini, maka sekolah ini tidak akan memiliki padang permainan untuk selama-lamanya. Kerajaan juga tidak boleh memberi tanah lain yang lebih jauh untuk tujuan padang permainan bagi sekolah itu. Oleh yang demikian, saya memohon supaya kerajaan negeri tidak meluluskan tanah 1.3 ekar itu kepada taska PERMATA. Tanah itu harus diberikan kepada SJKT Changkat dengan segera.

Saya telah mengadakan satu perjumpaan dengan ibubapa SJKT Changkat di hadapan sekolah itu pada 3/2/2012. Saya telah mengedarkan jawapan bertulis yang diberikan oleh kerajaan dalam persidangan Dewan Negeri Perak. Saya juga memberi penjelasan mengenai isu ini kepada ibubapa yang hadir.

Kami akan menubuhkan satu jawatankuasa ad hoc untuk membantah tindakan kerajaan memberikan tanah itu kepada PERMATA. Tindakan susulan akan diambil setelah jawatankuasa itu ditubuhkan.

Presiden PAS tanding PRU 13.

Posted: 03 Feb 2012 06:13 AM PST

10 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -
Kenyataan Media.

PAS Pusat sebulat suara menolak hasrat Presiden PAS Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk tidak dicalonkan dalam pilihanraya ke 13 samada di peringkat DUN atau Parlimen dan membuat keputusan bahawa beliau perlu bertanding di PRU13. Keputusan tersebut dicapai dalam mesyuarat lujnah politik yang diadakan pada 2hb Februari di Pejabat Agong PAS. Tuan Guru Presiden turut akur dengan keputusan tersebut.

Dengan pengumuman ini, maka isu penarikan diri beliau tidak berbangkit kerana parti melihat beliau masih diperlukan bagi memimpin parti dan Pakatan Rakyat (PR) dalam menghadapi PRU ke 13. 

PAS bersetuju dengan pandangan Mursyidul Am, bahawa perjuangan Islam tidak mempunyai tempoh masa bahkan sehingga akhir hayat. Walaupun jawatan boleh bertukar ganti, namun PAS masih memerlukan Tuan Guru Presiden terus memimpin bahkan para pemimpin tertinggi PR juga telah mengeluarkan kenyataan meminta Presiden terus menerajui PR.

Kita yakin dengan karisma kepimpinan, wibawa dan kedudukan Tuan Guru Haji Hadi untuk memimpin parti. Malah, dengan kepercayaan gerakan Islam Antarabangsa kepada beliau bagi menjadi pimpinan utama dalam menghadapi sebarang kemelut negara-negara Islam boleh dinobatkan sebagai pimpinan Muslim agong abad ini.

Hasrat beliau yang lahir dari sifat tawaduk dan akhlak Islam yang tinggi memperlihatkan bahawa dalam PAS, jawatan bukanlah perkara yang direbut, tetapi ianya adalah amanah. Islam mengajar kita agar tidak meminta jawatan, tetapi di waktu yang sama kita tidak boleh melarikan diri bilamana jamaah mengharap dan memerlukan kita untuk terus memimpin.

Ustaz Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan PAS Pusat

DPP PADANG TERAP

Posted: 03 Feb 2012 09:17 PM PST

DPP PADANG TERAP


Gambar Sekitar Jamuan Makan Malam Bersama Bob Lokman

Posted: 03 Feb 2012 08:05 PM PST













Sekitar Jamuan Makan Malam dan Ceramah bersama Bob Lokman

Posted: 03 Feb 2012 06:42 PM PST









Untuk Gambar yang lebih menarik, sila lawat Facebook Pemuda Padang Terap
https://www.facebook.com/pemudapaspadangterap 
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.360524700641993.97967.100000533981667&type=1

PAS Kawasan Miri

Posted: 03 Feb 2012 07:16 PM PST

PAS Kawasan Miri


Rasullullah Penyatu Ummah

Posted: 03 Feb 2012 06:35 PM PST

Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam Pembawa Rahmat Untuk Semua
Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam adalah pesuruh Allah yang terakhir. Baginda adalah pembawa rahmat untuk seluruh alam dan merupakan Rasulullah bagi seluruh umat di dunia.

Sesungguhnya Nabi Muhammad merupakan satu anugerah dan kurniaan Allah SWT kepada umat manusia untuk menunjukkan jalan yang lurus dan benar.

Baginda bukan sahaja diangkat sebagai seorang rasul tetapi juga sebagai khalifah, yang mengetuai angkatan tentera Islam, membawa perubahan kepada umat manusia, mengajarkan tentang erti persaudaraan, akhlak dan erti kehidupan yang segalanya hanya kerana Allah SWT.

Nabi Muhammad dilahirkan di Makkah, Arab Saudi dan kembali ke rahmatullah di Madinah.
Baginda lahir dari Keturunan Quraisy (Bahasa Arab قريش). Nabi Muhammad telah dilahirkan di Makkah, pada hari Isnin, 12 Rabiulawal (20 April 571M). Ibu baginda, iaitu Aminah binti Wahab, adalah anak perempuan kepada Wahab bin Abdul Manaf dari keluarga Zahrah. Ayahnya, Abdullah, ialah anak kepada Abdul Muthalib.

Tema Maulidur Rasul pada tahun ini "Persefahaman Asas Perpaduan Umah" sungguh cantik dan indah, sesuai sekali untuk menyatukan semua Umah dalam negara ini. Tetapi malangnya ada sesetengah pihak yang masih takut dengan bayang-bayang sendiri, sehingga sanggup menyingkir mereka yang tidak sama fahaman politik dengan mereka dari sama-sama meraikan sambutan tersebut.

Apalah erti "Persefahaman Asas Perpaduan Umah" kalau mereka sendiri mempunyai perasaan prejudis terhadap pihak yang ingin bersama-sama meraikan sambutan tersebut?

Mereka ini hanya pandai menyeru orang ramai supaya bersatu demi perpaduan Umah tetapi hakikatnya mereka sendirilah yang memecahbelahkan Umah disebabkan mereka mempunyai sikap prejudis terhadap pihak yang mempunyai kefahaman politik yang berbeda dengan mereka.

Rasullullah diutus ke dunia ini untuk menyatukan umat tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik seperti yang tersebut dalam Surah Al-Anbiya, ayat 107.

Surah Al-Anbiya, ayat 107 bermaksud:
"Dan tidak kami (Allah) utuskan kamu (wahai Muhammad) melainkan untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam."

Maka kita menyeru kepada semua tidak kira bangsa, agama dan fahaman politik supaya sama-sama kita membangunkan negara ini dengan satu tujuan iaitu bersatu menuju ke arah Negara berkebajikan dan berlaku adil untuk semua.

Inilah ajaran yang Rasullullah Sallallahu Alaihi Wasallam yang patut kita laksanakan kerana ianya diutuskan ke dunia untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam.

Selamat Menyambut Maulidur Rasul 1433/2012 pada 5hb Feb 2012 ini dengan mengamalkan ajaran Rasullullah Sallallahu Alaihi Wasallam yang sebenarnya bukan hanya sekadar adat.

Jofri Jaraiee
PAS Miri, Sarawak

English version
Prophet Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam Bearer Grace for All
Prophet Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam is the last messager of Allah. He was the bearer of grace to the entire of universe and is the Prophet for all people in the world.

Indeed, the Prophet Muhammad is a gift and God's gift to mankind to show the straight and true.
He not only adopted as a messenger but also as a caliph, who led the Muslim army, bring changes to the people, to teach about the meaning of brotherhood, morality and the meaning of life that everything just because of God Almighty.

Prophet Muhammad was born in Makkah, Saudi Arabia and passed away in Medina.
He was born, from the descendants of Quraish (Arabic قريش). Prophet Muhammad was born in Makkah on Monday, 12 Rabiulawal (20 April 571M). His mother, Aminah bint Wahab, namely, was the daughter of Wahab bin Abdul Manaf from the Zahrah family. His father, Abdullah, was the son of Abdul Muttalib.

Mawlid theme this year "Understanding, Unity Foundation of Ummah" is very beautiful and wonderful, suitable for unite all ummah in this country. But unfortunately there are some, who are still afraid of their own shadow that are willing to remove them which are not the same political affiliation with them from celebrate the occasion.

What is the meaning of "Understanding, Unity Foundation of Ummah" if they themselves have a prejudice against the party who wishes to join the celebration?

They are only good at telling people to be united for unity of the Ummah, but in fact they are the ones who divide the Ummah because they have a prejudice against those who have different political understanding with them.

The Prophet were sent into this world to unite people regardless of race, religion and political belief as stated in Surah Al-Anbiya, verse 107.

Surah Al-Anbiya, verse 107 says:

"And we (Allah) sent you (O Muhammad) but as a Mercy for all creatures. "

So we urge to all regardless of race, religion and political belief so that together we build this country with the sole purpose of unity, leading to a welfare State, and be fair to all.

This is the doctrine that the Prophet Sallallahu Alaihi Wasallam, that we should be implemented because it was sent into the world as a mercy for all creatures.

Happy Mawlid 1433/2012 on 5 February 2012 with the practice of the teachings of the Prophet Sallallahu Alaihi Wasallam, which it is not just tradition.

N.27 - PAS DUN Sura

Posted: 03 Feb 2012 07:14 PM PST

N.27 - PAS DUN Sura


PRU-13 : Presiden PAS Akan Bertanding !

Posted: 03 Feb 2012 03:13 AM PST

PAS Pusat sebulat suara menolak hasrat Presiden PAS Tuan Guru Abdul Hadi Awang untuk tidak dicalonkan dalam pilihan raya ke 13 samada di peringkat DUN atau Parlimen dan membuat keputusan bahawa beliau perlu bertanding di PRU13.  Keputusan tersebut dicapai dalam mesyuarat lujnah politik yang diadakan pada 2 Februari di Pejabat Agong PAS.  Tuan Guru Presiden turut akur dengan keputusan tersebut.

Dengan pengumuman ini, maka isu penarikan diri beliau tidak berbangkit kerana parti melihat beliau masih diperlukan bagi memimpin parti dan Pakatan Rakyat (PR) dalam menghadapi PRU ke-13.

PAS bersetuju dengan pandangan Mursyidul Am, bahawa perjuangan Islam tidak mempunyai tempoh masa bahkan sehingga akhir hayat.  Walaupun jawatan boleh bertukar ganti, namun PAS masih memerlukan Tuan Guru Presiden terus memimpin bahkan para pemimpin tertinggi PR juga telah mengeluarkan kenyataan meminta Presiden terus menerajui PR.

Kita yakin dengan karisma kepimpinan, wibawa dan kedudukan Hadi untuk memimpin parti.  Malah, dengan kepercayaan gerakan Islam Antarabangsa kepada beliau bagi menjadi pimpinan utama dalam menghadapi sebarang kemelut negara-negara Islam boleh dinobatkan sebagai pimpinan Muslim agong abad ini.

Hasrat beliau yang lahir dari sifat tawaduk dan akhlak Islam yang tinggi memperlihatkan bahawa dalam PAS, jawatan bukanlah perkara yang direbut, tetapi ianya adalah amanah.  Islam mengajar kita agar tidak meminta jawatan, tetapi di waktu yang sama kita tidak boleh melarikan diri bila mana jamaah mengharap dan memerlukan kita untuk terus memimpin.

*Kenyataan media oleh Tuan Ibrahim Tuan Man (gambar kiri) selaku Ketua Penerangan PAS Pusat.

ULAMA PEWARIS NABI

Posted: 03 Feb 2012 03:43 PM PST

ULAMA PEWARIS NABI


PAS BKT SENTOSA 2 MENYUSURI KEHEBATAN PAS DESA MAJU SG TENGI

Posted: 03 Feb 2012 01:41 AM PST






PETANDA PAS SUDAH SEBATI DI HATI RAKYAT JOHOR

Posted: 03 Feb 2012 12:49 AM PST

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengecam tindakan pihak tertentu yang membakar kereta dan rumah milik Timbalan Peusurhjaya PAS Johor, Dzulkefly Ahmad semalam.

DPPM menganggap tindakan tersebut dilakukan oleh individu yang bacul dan tidak bermaruah kerana hanya mampu 'menyerang hendap' pemimpin PAS Johor itu dan tidak berani berhadapan atau bersemuka dengan pemimpin tersebut.

DPPM melihat kejadian membakar kereta dan rumah Sdr Dzulkefli Ahmad itu adalah sebagai cubaan sabotaj dengan niat untuk mencederakan atau membunuh pemimpin PAS. Sebelum ini pada tahun lepas, rumah Haji Mohamad Sabu, Timbalan Presiden PAS dilontar Molotov Cocktail oleh mereka yang tidak bertanggungjawab dalam cubaan membakar rumah beliau. Ini menunjukkan sudah ada usaha tindakan agresif dan kekerasan dilakukan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab terhadap pemimpin PAS.

DPPM merasa bimbang dengan tndakan 'ala gangster atau mafia' yang diamalkan oleh sesetengah pihak di negara ini. Menyedari bahawa pemimpin PAS lantang menyuarakan kebenaran dan menentang kezaliman, rumah dan aset mereka pula menjadi sasaran tindakan khianat. Ia sebagai suatu mesej dan amaran kepada pemimpin PAS supaya jangan sesekali berani bangkit membantah kezaliman kerana dendam kesumat itu akan disasarkan pula kepada mereka selepas ini dalam apa juga bentuk termasuk membaling bom dan membakar rumah mereka.

Justeru, DPPM meminta pihak polis menyiasat kejadian ini secara terperinci dan berharap insiden ini tidak berlaku di masa depan. DPPM juga meminta Jabatan AMAL bersedia dalam setiap ketika untuk menjaga keselamatan pemimpin PAS terutama menjelang pilihanraya umum yang dijangka pada bila-bila masa.

Akhirnya DPPM mendoakan semoga Dzulkefly Ahmad sekeluarga tabah menghadapi ujian yang melanda dan semga ujian ini akan menguatkan beliau dalam perjuangan ini.

RIDUAN MOHD NOR
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Malaysia

RAKYAT FELDA GEDANGSA AKAN JADI MANGSA ?

Posted: 03 Feb 2012 12:46 AM PST

Tiada Permohonan Projek Perumahan Di Felda Gedangsa
Tiada sebarang permohonan kebenaran merancang projek perumahan di Felda Gedangsa di Hulu Selangor dari Kerajaan Persekutuan atau Felda.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Kerajaan Negeri tidak pernah menerima cadangan untuk bangunkan projek perumahan kepada generasi kedua di felda itu seperti yang didakwa Perdana Menteri.

"Jika ada pun permohonan yang diterima, ia hanya melibatkan permohonan dari Felda untuk melupuskan pemilikan tanah seluas 14.65 hektar di Felda Soeharto bagi tujuan kediaman.

"Kerajaan Negeri bagaimanapun mendapati tanah itu masih terletak di bawah Seksyen 44 Akta Penempatan Berkelompok 1960 yang bermaksud tanah itu masih di bawah kuasa Kerajaan Persekutuan. Adalah salah untuk Perdana Menteri mendakwa Kerajaan Negeri enggan membantu," kata Menteri Besar.

Beliau mengulas kenyataan Perdana Menteri yang menyalahkan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat kerana didakwa enggan meluluskan projek-projek perumahan di felda-felda di Hulu Selangor.

Menteri Besar juga berkata, semakan dengan Jabatan Tanah dan Galian Negeri Selangor juga mendapati terdapat satu cadangan pada awal tahun 1990-an itu dari Felda untuk projek pembangunan di Felda Gedangsa tetapi ditolak oleh Kerajaan Negeri Barisan Nasional ketika itu kerana kegagalan projek pembangunan semula di Felda Sungai Buaya.

Menteri Besar kecewa kerana Perdana Menteri menyalahkan pihak lain ekoran kegagalan UMNO-BN menunaikan janji-janji yang dibuat pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.

"Kerajaan Negeri sentiasa komited untuk bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan untuk kebaikan rakyat. Kami telah buktikan dengan Projek The Greater Klang Valley dan projek River of Life. Tiada alasan untuk Kerajaan negeri mendiskriminasikan peneroka Felda.


"Malah, lebih 2,000 ekar tanah milik Kerajaan Negeri di Hulu Bernam telah dibangunkan oleh Felda tanpa pengetahuan Kerajaan Negeri dan Kerajaan Negeri tidak menerima bayaran satu sen pun," katanya.

Perdana Menteri perlu mengkaji fakta sebelum membuat tuduhan tidak berasas kerana Kerajaan Negeri mengadakan reformasi pengurusan dan pentadbiran tanah secara berterusan bagi mengalakkan rakyat Selangor memiliki kediaman sendiri.

Dikeluarkan oleh

SEKRETARIAT AKHBAR

PEJABAT DATO' MENTERI BESAR SELANGOR

PENANGAN USTAZ 'TALIBAN', LOYER & DEPENDEN LARI MASUK REBAN!

Posted: 03 Feb 2012 12:40 AM PST


"FAUZI MUDA,UTUSAN MALAYSIA TAK HADIR KE MAHKAMAH SEBAB TAKUT DI SAMAN" -USTAZ TALIBAN!!

IPOH 1 FEBRUARI 2012 : Writ permohonan saman telah difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Sesyen Sivil Ipoh pada bulan lalu terhadap beberapa individu serta sebuah akhbar arus perdana terpaksa ditangguhkan lagi ekoran pihak defendan dan peguam tidak hadir.

Pada 11 Disember 2011, Norazli Musa,45 atau lebih dikenali dengan panggilan 'Ustaz Taliban' menyaman dan menamakan Presiden Pertubuhan Kebajikan Wawasan Kesejahteraan Insan Negeri Perak, (WAWASAN) iaitu Fauzi Muda kerana mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah dan mengaibkan diri beliau serta disiarkan dalam akhbar Utusan Malaysia

Dalam tuntutannya ,Norazli yang juga Ketua Dewan Ulamak Pas Perak,menamakan Fauzi Muda (kanan) yang dinamakan sebagai defendan pertama ekoran kenyataannya di media dengan mengatakan bahawa beliau telah membelanjakan RM 500,000 untuk rumah beliau di Tasek,Ipoh. Semasa kerajaan Pakatan Rakyat (PR) memerintah di Perak selama 10 bulan setengah juga tegas beliau, Fauzi telah menuduh beliau antara salah seorang 8 daripada pemimpin utama PR yang menjadi jutawan segera.

Defendan kedua yang dinamakan adalah Utusan Melayu Berhad ekoran akhbar berpengaruh itu didakwa menerbitkan kata-kata defendan pertama yang dimuatkan dalam akhbar Utusan Malaysia pada 7 Jun 2011.

Norazli berkata tuduhan dua defendan itu tidak berasas, berniat jahat dan serta mahu merosakan reputasi beliau sebagai ahli politik.

Antara yang dituntut termasuklah ganti rugi am, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan.
Bagaimanapun jumlah ganti rugi tersebut tidak ditentukan dan bergantung kepada tafsiran mahkamah.

Beliau diwakili peguambela Amirul Fairuzzeen dari firma guaman Tetuan Zainul Rijal Talha, Amir and co.

Manakala pihak defendan pertama pula ,Fauzi Muda diwakili peguambela Norali and co dan defendan kedua diwakili Dato Hafarizam Harun. Walaubagaimanapun kedua-dua defendan dan peguam mereka tidak hadir atas alasan tidak sempat menyediakan butiran hujahan.

Menurut Amirul, berdasarkan Aturan 14 Kaedah Kaedah Mahkamah Tinggi 1980, Penolong Kanan Pendaftar berhak memberikan penghakiman terus ekoran ke tidak hadiran mereka , walaubagaimanapun pihak beliau dan anak guamnya (Norazli) tetap bersabar dan memberi pihak mereka peluang serta penjelasan mereka di mahkamah. Menurutnya lagi ini bukan sioal wang tapi ianya adalah maruah diri yang harus dipertahankan.

Pengurusan kes ditetapkan pada 1 Mac 2012.
Posted by pkrcabangtambun a

KEZALIMAN TERPENDAM, MANGSANYA IBU TUNGGAL

Posted: 02 Feb 2012 09:11 PM PST



KUALA LUMPUR: Seorang ibu tunggal yang hidup merempat dan mengemis bagi menghabiskan sisa-sisa kehidupan, mungkin mencatat rekod tersendiri apabila menjadikan tidak kurang 30 masjid di Lembah Klang sebagai tempat berkelana.


Mahu dikenali sebagai Fazilah, 59, bekas kakitangan awam itu berkata, dia memilih jalan hidup sedemikian selepas kematian suami pada 2009 dengan tinggal di masjid dan mengharapkan belas ihsan jemaah yang singgah menunaikan solat untuk mendapatkan sesuap nasi.

"Seperti orang lain, saya juga ingin memiliki rumah sendiri, tapi dengan keadaan sekarang jika ditakdirkan saya meninggal dunia di masjid, saya reda," katanya ketika ditemui di Masjid Al Bukhari, di sini.

Fazilah berkata, dia tidak mempunyai penyelesaian lain untuk mendapatkan wang bagi menyara hidupnya bersama seorang anak lelakinya berusia 34 tahun yang lembam dan tergolong dalam kategori orang kelainan upaya (OKU).

Menceritakan keperitan hidupnya, Fazilah berkata, semuanya bermula pada 2002 selepas rumah setinggan yang diduduki keluarganya di Kampung Bukit Botak, dekat sini, dirobohkan Majlis Perbandaran Selayang (MPS) untuk projek pembangunan.

N'N: Disitulah jawapannya, "semuanya bermula pada 2002 selepas rumah setinggan yang diduduki keluarganya di Kampung Bukit Botak, dekat sini, dirobohkan Majlis Perbandaran Selayang (MPS) untuk projek pembangunan".......2002 siapa yang berkuasa semasa itu? Jika kejadian ini berlaku selepas PR mengambil tampuk pentadbiran sudah tentu cerita ini dijaja setiap hari dimedia2 pencacai.........

Siti Zailah | Home

Posted: 03 Feb 2012 03:20 PM PST

Siti Zailah | Home


Aktiviti KakLah pada 02/02/12

Posted: 03 Feb 2012 12:18 AM PST

 Menziarahi balu wartawan harakah yang meninggal.




 Bersama Pesuruhjaya Johor mengziarahi guru Pasti 
yang terlibat dalam kemalangan.


 Bergambar bersama PJ di hadapan rumahnya.

 Menziarahi ibunda wartawan harakah yang sakit di rumahnya
di Parit Raja.




 Menziarahi keluarga guru Pasti yang meninggal
di Felda Pasir Panjang.




Menziarahi guru yang terlibat kemalangan di Taman Universiti
di Gelam Patah.

Pemuda PAS Wangsa Maju

Posted: 03 Feb 2012 03:07 PM PST

Pemuda PAS Wangsa Maju


PERIBAHASA INI TAK SESUAI DI INDIA

Posted: 03 Feb 2012 07:37 AM PST

KERA DI HUTAN DISUSUKAN, ANAK DI RUMAH MATI KELAPARAN... 

peribahasa  orang melayu ini hanya sesuai untuk masyarakat melayu... namum tidak di negara India walaupun mereka susah mereka jauh lebih baik dari peribahasa kita...

KERA DI HUTAN DISUSUKAN, ANAK DI RUMAH TAK AKAN MATI KELAPARAN... 

..so orang melayu fikir-fikirkanlah...

 

KALI PERTAMA DALAM SEJARAH PAS PECAT ORANG TAK SEDAR DIRI!!!

Posted: 03 Feb 2012 07:21 AM PST

Hasan telah memfitnah PAS dihadapan 1,500 pengunjung (dakwa utusex) yang hadir memenuhi padang di Dataran Pahlawan, Seksyen 2, Bandar Baru Bangi yang kononnya dialah ang lantang memperjuangkan syiar Islam, Melayu dan institusi diraja. Dalam ceramahnya itu antaranya ayat-ayat fitnahnya dia (dalam Utusex) adalah:-
"Saya dipecat tanpa ada pertuduhan bertulis sedangkan mengikut perlembagaan parti ia wajib. Saya juga tidak diberi ruang walau seminit untuk membela diri dan inilah kali pertama dalam sejarah Pas, parti ini begitu drastik mahu memecat saya hanya kerana tekanan DAP dan PKR.
"Kesalahan saya bukan mencuri; bukan merompak; bukan menggugat kepimpinan parti dan bukan isu moral. Saya tak meliwat orang, kesalahan saya bukan kerana gila kuasa, kesalahan saya kerana melaksanakan Enakmen Jenayah Syariah di Selangor," katanya.
 sekali lagi la menyerla kemabukannya lagi busuk mulut apabila mendakwa PAS tak bagi ruang pada dia untuk bela diri...  jadi ini apa???

Tapi takpe la... mulut dia yang memfitnah... orang dah dapat kuasai pentas dan akhbar UMporNO... cakap le ape nak cakap pun... lantak dia la... Allah tu Maha Kaya... kita doakan dia sedar dan bertaubat sebelum Malaikat Izrael datang cabut nyawa... asal jangan kita yang nie pun percaya cakap orang yang berhati busuk...

TG PRESIDEN SAJA TEST MARKET JE TU... HUHUHUHUHU

Posted: 03 Feb 2012 06:34 AM PST

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akur kehendak PAS yang tidak membenarkan dirinya berundur, malah, Ahli Parlimen Marang itu juga dijangka akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 yang dijangka dalam masa terdekat.

Berdasarkan kenyataan yang dikeluarkan Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, beliau menjelaskan, berdasarkan mesyuarat Lajnah Politik PAS yang diadakan di Pejabat Agung parti Islam berkenaan di sini semalam, PAS Pusat sebulat suara menolak hasrat Hadi untuk berundur.


"PAS Pusat sebulat suara menolak hasrat Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk tidak dicalonkan dalam pilihanraya ke-13 samada di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) atau Parlimen dan membuat keputusan bahawa beliau perlu bertanding di PRU13.


"Tuan Guru Presiden turut akur dengan keputusan tersebut," jelas Tuan Ibrahim dalam kenyataan tersebut.
Dengan pengumuman tersebut, Tuan Ibrahim melihat isu penarikan diri Hadi tidak berbangkit, kerana parti komponen Pakatan Rakyat (PR) itu masih memerlukan khidmat beliau bagi menghadapi PRU 13.

"PAS bersetuju dengan pandangan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat bahawa perjuangan Islam tidak mempunyai tempoh masa bahkan sehingga akhir hayat.

"Walaupun jawatan boleh bertukar ganti, namun PAS masih memerlukan Presiden untuk terus memimpin bahkan para pemimpin tertinggi PR juga telah mengeluarkan kenyataan meminta Presiden terus menerajui PR," tambahnya.

... so pendokong & penyokong PAS...dah jangan cakap banyak... buat kerja masing-masing... jangan ber'cakap' je lebih...

INI DIA ANAK DARA PAKAR MOTIVASI???

Posted: 02 Feb 2012 07:52 PM PST

Jangan terkejut kalau anda tahu siapa AYAH kepada anak dara yang dipaparkan diblog ini.Memang tak sangka kalau kita tahu siapa ayah kepada gadis bernama Dayah ni...apa pun cari sendirilah siapa ayah dia...betul tidak korang cari sendiri le.... aku tolong post je....hehehehe...

(yang paling kiri tue le)


Gambar gambar dibawah pula anak bujang dia



BAPAK BUDAK BUDAK INI UCAP DALAM SEMINAR MOTIVASI

"Anak mencerminkan sikap ibu bapa..."
"Mana nak tumpah kuah kalau tak ke nasi.."
"Bapak borek Anak rintik..."
"Bapak kencing duduk , Anak kencing berlari.."

Ha ha ha..baik punyer nasihat...

P/S : Aku siarkan gambar gambar diatas bukan bertujuan nak mengaibkan sesiapa,tapi sebagai pengajaran kepada mereka yang taksub kepada PAKAR MOTIVASI atau kepada BEKAS PAKAR MOTIVASI... apakah itu anak-anak Hasan Ali.???.. korang cari le sendiri jawapannya... tapi itulah gambaran hidup orang yang pakar memotivasi orang lain sampai diri sendiri dan keluarga tak TERMOTIVASI.... mungkin ini ujian buat mereka...huhuhuhuhuhu

UMNO START BALIK PROJEK JAMBATAN MANEK URAI

Posted: 02 Feb 2012 07:06 PM PST


Nampaknya UMNO terpaksa mengotakan janjinya gula-gulanya yg telah ditaburkan semasa Pilihanraya Kecil Manek Urai, pada tahun 2009 walaupun calon PAS telah menang menewaskan calon BN daripada UMporNO demi mearik sokongan penduduk Manek Urai pada PRU nanti...


Pada kempen pilihanraya tersebut, Muhyiddin Yassin berjanji kepada seluruh penduduk Kampung Manik Urai akan dapat kemudahan jambatan dan pelbagai lagi lah.

Namun sejak 2-3 bulan ini projek pembinaan jambatan ini telah tertangguh sekian lama nampaknya berjalan semula. Sebelum ini alas an mereka adalah disebabkan masalah teknikal yg berlaku seperti pembelian tanah, reka bentuk dan lain-lain.

Kos pembinaan pada asalnya sepatutnya bernilai RM8 juta telah meningkat ke angka RM17juta disebabkan masalah-masalah tersebut.. kata mereka...huhuhuhuhu.

APA CER??? KAK PIDAH SOUND KAK JAT...

Posted: 02 Feb 2012 06:52 PM PST

If you are a problem to the party and government, please move out!"

"That's it (for) everyone, whether it's got to do with cows or anything (else). That's the most matured way of dealing with your problems," said Rafidah.

"Why are you so hung up about the three-week decision (to take a break)? You're missing the point!"

"The point is: damn it, decide, don't leave it (the decision to go) to the Prime Minister (Datuk Seri Najib Abdul Razak). Don't leave the onus on the Prime Minister to decide for you." - Malay Mail.

Jika anda adalah satu masalah kepada parti dan kerajaan, sila keluar! "



"Itu sahaja (bagi) semua orang, sama ada ia ada kaitan dengan lembu atau apa-apa (yang lain). Itulah cara yang paling matang berhadapan dengan masalah anda," kata Rafidah.

"Mengapa anda menggantung keputusan kira-kira tiga minggu (untuk berehat)? Anda hilang punca!"
"Hakikatnya ialah: persetan, membuat keputusan, jangan biarkan ia (keputusan untuk pergi) kepada Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) Jangan meninggalkan tanggungjawab terhadap YAB Perdana Menteri untuk memutuskan untuk anda."

.... huhuhuhuhuhu

MPS ROBOH SETINGGAN.. IBU TUNGGAL & ANAK OKU TERPAKSA MEREMPAT LEBIH 30 MASJID

Posted: 02 Feb 2012 05:32 PM PST





KUALA LUMPUR: Seorang ibu tunggal yang hidup merempat dan mengemis bagi menghabiskan sisa-sisa kehidupan, mungkin mencatat rekod tersendiri apabila menjadikan tidak kurang 30 masjid di Lembah Klang sebagai tempat berkelana.


Mahu dikenali sebagai Fazilah, 59, bekas kakitangan awam itu berkata, dia memilih jalan hidup sedemikian selepas kematian suami pada 2009 dengan tinggal di masjid dan mengharapkan belas ihsan jemaah yang singgah menunaikan solat untuk mendapatkan sesuap nasi.

"Seperti orang lain, saya juga ingin memiliki rumah sendiri, tapi dengan keadaan sekarang jika ditakdirkan saya meninggal dunia di masjid, saya reda," katanya ketika ditemui di Masjid Al Bukhari, di sini.

Fazilah berkata, dia tidak mempunyai penyelesaian lain untuk mendapatkan wang bagi menyara hidupnya bersama seorang anak lelakinya berusia 34 tahun yang lembam dan tergolong dalam kategori orang kelainan upaya (OKU).

Menceritakan keperitan hidupnya, Fazilah berkata, semuanya bermula pada 2002 selepas rumah setinggan yang diduduki keluarganya di Kampung Bukit Botak, dekat sini, dirobohkan Majlis Perbandaran Selayang (MPS) untuk projek pembangunan.



...Tahun 2002... zaman siapa kah itu???

ANGKARA KHIANAT!!! RUMAH & KERETA PESURUHJAYA PAS JOHOR DIBAKAR

Posted: 02 Feb 2012 05:04 PM PST

GELANG PATAH - Rumah teres dua tingkat Timbalan Pesuruhjaya Pas Johor, Dzulkifly Ahmad di sini, dibakar dan salah satu kereta miliknya rosak teruk, dipercayai akibat perbuatan khianat awal pagi tadi.
Bagaimanapun Zulkifli bersama isteri dan dua anaknya selamat dengan bertindak keluar menerusi pintu belakang rumah mereka di Taman Universiti di sini.
Kejadian dipercayai berlaku sekitar jam 3.40 pagi tadi.
"Kereta dalam garaj dipercayai disimbah minyak meletup. Api marak ke ruang tamu, dan letupan menyebabkan keluarga beliau sedar dan bertindak keluar.
"Beliau (Zulkifli) ahli keluarga sempat keluar ikut pintu belakang. Anggota polis dan unit forensik ada menemui botol minyak tanah lima liter di kawasan rumah Haji Zulkifli," kata Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat Mazlan Aliman ketika dihubungi Sinar Harian Online.
Mazlan yang berada di tempat kejadian ketika dihubungi berkata, pihaknya percaya ia perbuatan khianat pihak-pihak tertentu.
"Haji Zulkifli akan membuat laporan polis pagi ini," katanya lagi.
 
Mazlan memberitahu, beliau tidak menolak kemungkinan kejadian itu adalah cubaan membunuh.


Dzulkefly sebelum ini, tambah Mazlan, banyak mendedahkan isu-isu panas di negeri Johor dan dikhuatiri ada pihak yang tidak senang dengan tindakan beliau.

Dalam pada itu, Zulkifly ketika dihubungi berkata, bahagian depan rumah dan ruang tetamu rosak teruk dalam kejadian awal pagi ini.

"Saya sedar rumah saya terbakar selepas terdengar letupan kuat. Kereta BMW saya rosak sama sekali dan satu lagi kereta rosak sebahagian. Api marak ke ruang tamu, memaksa kami keluar ikut jalan belakang," katanya yang turut mengesahkan ada menemui bekas minyak.

"Ini kali pertama saya alami kejadian ini. Kami ada temui bekas minyak," katanya sama ada beliau percaya ia akibat perbuatan khianat.

Menurut beliau, kejadian berlaku kira-kira jam 3.40 pagi sewaktu beliau dengan enam anggota keluarganya sedang nyenyak tidur di tingkat atas rumahnya.

Kata beliau, pihak bomba berjaya memadamkan api daripada terus marak.

PELAKSANAAN AUKU : PAS BAKAL PECAT MB KEDAH???

Posted: 02 Feb 2012 04:34 PM PST

PAS menolak tanggapan dan spekulasi tentang kemungkinan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak akan turut dipecat, sebagaimana nasib Hasan Ali, berikutan keengganan beliau campur tangan dalam isu penggantungan lima mahasiswa Kolej Universiti Insaniah (KUIN) dibawah Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU).


Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub menegaskan PAS bukanlah satu parti yang akan memecat ahli sewenang-wenangnya, lagipun isu melibatkan Azizan dan Hasan jauh berbeza.

"PAS bukan satu parti yang mengamalkan budaya suka memecat ahli dan pemimpinnya. Itu mainan politik media arus perdana kerajaan, yang hanya melihat siri pemecatan dari PAS. Jadi, tidak mengamalkan budaya pecat orang, bukan menjadi amalan dan budaya suka pecat orang atau mengambil tindakan disiplin ke atas seseorang.

"Ia hanya dibuat pada waktu-waktu dan ketika yang cukup kritikal. Jadi saya rasa ini hanya mainan media untuk menggambarkan perkara-perkara negatif mengenai PAS," katanya dipetik Sinar Online.

Tambah Ahli Parlimen Kubang Kerian ini lagi, isu Azizan hanyalah menyentuh berkenaan teknikal, berkenaan pelaksanaan AUKU di KUIN, manakala Hasan Ali melibatkan penentangan dasar parti secara terbuka.

"Isu Hasan Ali melibatkan penentangan beliau terhadap parti dan dasar parti, dan menggunakan media musuh untuk menyerang parti. Jadi, saya rasa ia harus dibezakan.

"Datuk Azizan isu teknikal sahaja. Kita harus melihat dari perspektif yang berbeza daripada isu Datuk Hasan Ali," katanya lagi.

Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah

Posted: 03 Feb 2012 01:40 PM PST

Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah


Khutbah terakhir Rasulullah SAW

Posted: 02 Feb 2012 11:47 PM PST

 
 

Sent to you by Faizal via Google Reader:

 
 

via Faizal Rahman by Faizal Rahman on 2/2/12

Semoga kita sama-sama renung dan hayati kembali – Khutbah Terakhir Nabi Muhammad s.a.w.

Khutbah terakhir Rasulullah SAW.

Ketika Rasulullah s.a.w mengerjakan ibadah haji yang terakhir, maka pada 9 Zulhijjah tahun 10 hijarah di Lembah Uranah, Bukit Arafah, baginda menyampaikan khutbah terakhirnya di hadapan kaum Muslimin, di antara isi dari khutbah terakhir Rasulullah itu ialah:

"Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu, dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini.

"Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi. Ingatlah bahawa sesungguhya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba, oleh itu, segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan mulai sekarang".

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara-perkara kecil".

"Wahai manusia sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu, mereka juga mempunyai hak ke atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka ke atas kamu, maka mereka juga berhak diberikan makan dan pakaian, dalam suasana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.

"Wahai manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini, sembahlah Allah, dirikanlah solat lima waktu, berpuasalah di bulan Ramadhan, dan tunaikanlah zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah ibadah haji sekiranya kamu mampu. Ketahuilah bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama; tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan beramal soleh.

"Ingatlah, bahawa kamu akan menghadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggungjawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu, awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku.

"Wahai manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al-Qur'an dan Sunnahku.

"Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dariku. Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah aku sampaikan risalah-Mu kepada hamba-hamba-Mu."

 
 

Things you can do from here:

 
 

Яндекс.Fresh-Up/Позиции сайта dppnkedah.blogspot.com

Posted: 02 Feb 2012 10:00 PM PST

Добрый день.

Меня зовут Владимир Чермошенцев, я решил обратиться, т.к. отметил что Ваша компания использует сайт dppnkedah.blogspot.com для привлечения потенциальных заказчиков.
Моя работа - анализировать результаты выдачи поисковых систем и находить компании, которым может быть недостаточно входящих звонков от клиентов из Интернета.

Мы с коллегами проявили инициативу и подготовили для dppnkedah.blogspot.com конкретное предложение по целевому привлечению клиентов Fresh-Up. Данный метод, на практике, позволяет существенно увеличить эффективность сайта как инструмента продаж.

Я буду крайне признателен, если Вы прокомментируете наши выкладки (во вложении) или передадите человеку, ответственному за продажи.

С уважением, Владимир Чермошенцев
Специалист отдела продуктивных решений
Компания Fruitful Solutions
Тел./Факс: +7 (495) 661-6100
Моб.: +7 (495) 661-6100
Web: www.future-adv.ru

Mohamad Taufek Abd Ghani

Posted: 03 Feb 2012 09:34 AM PST

Mohamad Taufek Abd Ghani


Lebih 50 peratus graduan kejururawatan menganggur

Posted: 02 Feb 2012 11:53 PM PST



Dimana silapnya sehingga lebih 50 peratus lepasan graduan kejururawatan di Malaysia ini tidak mendapat pekerjaan di bidang berkaitan? Para graduan ini ramai yang menganggung hutang pinjaman PTPTN sehingga RM60,000. Kenapa Kementerian Kesihatan tidak mengurangkan kuota pengambilan pelatih untuk kolej kejururawatan atau memberi gambaran sebenar lambakan graduan kejururawatan di pasaran?

*************
Graduan kolej jururawat menganggur

SAYA bekas pelajar Diploma Kejururawatan institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di Pantai Timur. Masalahnya, sudah setahun lebih saya dan rakan menganggur.

Sebelum ini, kami difahamkan negara memerlukan lebih ramai jururawat untuk ditempatkan di hospital. Sehingga kini masih ramai bekas pelajar jururawat IPTS menganggur. Persoalannya, adakah jawatan jururawat sudah mencukupi? Kalau masih ada kekosongan, mengapa ramai belum diambil bekerja? Dengan lambakan kolej swasta yang menawarkan kursus kejururawatan, kami seolah-olah dipinggirkan. Adakah pihak berkenaan mengkaji kuota pelajar jururawat yang semakin bertambah?

Kami juga kesal kerana kolej kami tidak membantu dan hanya ingin mengaut keuntungan. Ada yang menerima surat menyatakan mereka perlu menjelaskan pinjaman sedangkan kami belum bekerja.

GRADUAN KECEWA,
Kuala Terengganu.
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Graduankolejjururawatmenganggur/Article

Jeyakumar : Kementerian Kesihatan mesti bertanggung-jawab
By Aliran, on 1 December 2011

Berikut ialah intervensi Dr Jeyakumar Devaraj dalam perbahasan Bajet Kementerian Kesihatan pada 16 November 2011.

Saya diberitahu melalui jawapan bertulis pada 3 November 2011 bahawa pada takat ini wujudnya 41000 penuntut kursus kejururawatan di 61 buah kolej swasta. Hari ini saya baru menerima jawapan daripada Kementerian bahawa pada masa ini ada seramai 69110 orang jururawat terlatih yang sedang berkhidmat di Malaysia – 47992 di sektor awam dan 21118 di sektor swasta.

Saya ingin tanya, manakah 41000 penuntut kejururawatan yang masih di kolej pada takat ini akan mendapat kerja. Jawapan pada saya bertarikh 14 November 2011 dinyatakan bahawa hanya 45.5 peratus daripada graduan kejururawatan yang lulus peperiksaan Lembaga Jururawat pada tahun 2010 dapat cari kerja! YB Menteri, pasaran untuk jururawat telah dibanjiri. It is flooded. Mengapakah Kementerian tidak mengurangkan kuota untuk kolej-kolej kejururawatan?

http://aliran.com/7249.html

Thousands of private college nursing grads jobless — Jeyakumar Devaraj
January 14, 2012

The Higher Education Ministry's failure to control the greed of private nursing colleges has established a situation in which thousands of their graduates are jobless. And yet, these graduates are burdened with PTPTN loans of as much as RM50,000 to RM60,000.

http://www.themalaysianinsider.com/sideviews/article/thousands-of-private-college-nursing-grads-jobless-jeyakumar-devaraj/

Penipuan di kolej Jururawat

Difahamkan, 61 buah IPTS telah diberi izin oleh Kementerian Pengajian Tinggi untuk mengadakan kursus kejururawatan dan lebih daripada 41,000 penuntut kejururawatan yang sedang belajar dalam IPTS-IPTS ini. Pada tahun 2010, 7665 graduan kejururawatan daripada IPTS telah mengambil peperiksaan Lembaga Jururawat. Hanya 70.1% daripada bilangan ini yang lulus peperiksaan tersebut berbanding kadar kelulusan setinggi 98.4% di kalangan calon kejururawatan yang belajar di Kementerian Kesihatan Malaysia. Ini jelas menunjukkan bahawa kualiti pendidikan di beberapa kolej kejururawatan swasta tidak memuaskan. Hanya 42.7% daripada pelajar kejururawatan yang graduat pada tahun 2010 berjaya dapat kerja di hospital dan klinik.

http://psmsemenyih.blogspot.com/2011/12/penipuan-di-kolej-jururawat.html

Bersara 60 tahun antara punca pengangguran tinggi

Posted: 02 Feb 2012 07:58 PM PST



3 Feb 2012 - TANJUNG MALIM: Seramai 13,000 graduan mengajar Sains dan Matematik di seluruh negara mula menerima kesan penurunan pelajar mengambil jurusan sains sehingga ada yang terpaksa mengikuti latihan semula subjek lain. Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata Kementerian Pelajaran perlu menghantar graduan ke universiti untuk dilatih kemahiran baru bagi mengelak berlaku pengangguran.

Mohamed Khaled mengulas taklimat Naib Canselor UPSI, Prof Datuk Dr Zakaria Kasa yang berkata, berlaku lambakan 13,000 graduan Sains dan Matematik seluruh negara yang dihantar ke universiti itu untuk latihan semula.

Turut menyumbang masalah ialah perubahan dasar persaraan wajib penjawat awam daripada 58 tahun kepada 60 tahun.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Lambakan13_000guruSains_Matematik/Article

Presiden Indonesia tidak mahu lobi melobi beli senjata

Posted: 02 Feb 2012 06:46 PM PST



Presiden Indonesia menegaskan supaya tidak ada amalan (Kongkalikong/Komisyen) serta lobi melobi apabila membeli peralatan persenjataan atau kelengkapan pertahanan negara tersebut. Beliau mahukan rakyat diberi penjelasan yang sebenarnya mengenai setiap pembelian peralatan pertahanan. Amalan mark up (Kongkalikong/Komisyen) serta lobi melobi tersebut akan hanya merugikan negara, tegas beliau lagi.

****************
Presiden ingatkan jangan ada mark up (Kongkalikong) belanja alutsista

Kamis, 2 Februari 2012 ; Jakarta (ANTARA News) - Presiden Susilo Bambang Yudhoyono memperingatkan semua jajaran pemerintahan untuk tidak tergoda melakukan kecurangan dalam pengadaan alat utama sistem senjata (alutsista) karena pemerintah menginginkan anggaran yang disediakan sesuai dengan kualitas dan jenis persenjataan yang dibutuhkan.

"Saya sudah lama menengarai adanya kultur mark up (penggelembungan harga,red), kongkalikong dengan perusahaan tertentu sehingga merugikan negara. Kita bertekad tidak ada lagi itu," tegas Presiden saat sidang kabinet bidang Polhukam di Kantor Presiden Jakarta, Kamis siang.

Presiden mengatakan pemerintah tidak menutup peluang pengusaha yang memang bergerak di bidang pengadaan kebutuhan persenjataan atau peralatan pertahanan. Namun bisnis yang dilakukan hendaknya sesuai dengan etika dan norma.

"Jalankan bisnis dengan baik, jangan lobi sana dan sini sehingga mengakibatkan harga lebih tinggi dan negara dirugikan," tegasnya.

Presiden menambahkan,"Saya tahu mungkin ada yang tidak nyaman dengan policy seperti ini, berkurang penghasilannya, tapi (kebijakan-red)ini harus dilakukan".

Karena itu Kepala Negara meminta kepada semua pejabat terkait untuk menjelaskan masalah pengadaan dalam rangka modernisasi alat pertahanan ini secara transparan, gamblang dan juga melakukan perencanaan pengadaan dengan baik dan terarah.

"Hentikan betul praktik tidak benar. Saya masih mencium adanya godaan ke arah itu, bila terjadi akan dilakukan tindakan yang tegas. Saya sudah ingatkan. Mari kita pertanggungjawabkan anggaran yang tidak sedikit," katanya.

Ditambahkannya,"semua harus aktif, menhan, semuanya harus aktif menjelaskan, jangan sampai isu digeser ke sana dan kemari".

Presiden mengatakan keingintahuan rakyat mengenai apa yang dilakukan pemerintahnya adalah hal yang sangat wajar termasuk juga kalangan parlemen yang menelaah rencana pemerintah tersebut.

"Yang penting para menteri terkait dan jajaran pimpinan TNI menjelaskan segamblang-gamblangnya program yang kita lakukan sehingga dipahami oleh rakyat," katanya.

Penjelasan yang harus diberikan,kata Presiden adalah alasan mengapa dilakukan modernisasi alat pertahanan.

Hadir dalam sidang kabinet tersebut Wakil Presiden Boediono dan menteri-menteri di jajaran Polhukam antara lain Menko Polhukam Djoko Suyanto, Menhan Purnomo Yusgiantoro, Mendagri Gamawan Fauzi, Mendikbud Muhammad Nuh, Kepala BNPB Syamsul Maarif, Panglima TNI Laksamana Agus Suhartono, Kapolri Jenderal (Pol) Timur Pradopo, para kepala staf tiga angkatan, Menkeu Agus Martowardojo dan sejumlah pejabat lainnya.

http://www.antaranews.com/berita/295652/presiden-ingatkan-jangan-ada-mark-up-belanja-alutsista

Jangan Ada Kongkalikong dalam Pengadaan Alutsista
Kamis, 2 Februari 2012

Jakarta: Modernisasi alat utama sistem persenjataan (alutsista) merupakan keharusan untuk dapat menjaga keamanan dan kedaulatan negara. Namun, Presiden mengingatkan, jangan ada penggelembungan (mark up) dan kongkalikong dalam pengadaannya. Presiden Susilo Bambang Yudhoyono menegaskan hal ini dalam pembukaan rapat terbatas kabinet bidang polhukam, di Kantor Presiden, Kamis (2/2) siang.

"Kita memberi ruang dan kesempatan kepada siapapun yang berbisnis di bidang pengadaan alutsista sebagaimana yang dulu terjadi, tetapi jalankan bisnis itu dengan baik. Jangan ada mark up, jangan lobi sana lobi sini, menggalang sana- menggalang sini, akhirnya harganya jadi berlebihan, negara dirugikan, jumlahnya berkurang sehingga kemampuan negara, kemampuan prajurit kita untuk bertempur berperang menjadi berkurang," Presiden SBY menegaskan.

Presiden meminta jajaran kabinet dan pimpinan TNI menjelaskan soal modernisasi alutsista ini secara gamblang kepada masyarakat. "Tidak keliru kalau masyarakat atau publik kita ingin tahu apa yang tengah dilakukan oleh negaranya, oleh pemerintahnya. Saya juga menganggap wajar dan perlu kalau kalangan parlemen atau DPR juga memandang perlu untuk melakukan pembahasan secara mendalam ataupun pihak-pihak yang lain," ujar Presiden.

Penjelasan soal modernisasi alutsista ini perlu disampaikan seterang-terangnya sehingga rakyat mengerti dan program tersebut bisa dilaksanakan dengan baik. SBY memberikan contoh dengan mengatakan bahwa untuk menghadapi ancaman keamanan di negeri sendiri, negara tidak boleh lemah, dan tidak boleh jauh tertinggal.

"Sampaikan pula sudah lama kita tidak melakukan modernisasi dan pembangunan kekuatan yang memadai," Presiden SBY menambahkan. "Dengan demikian kekuatan bersenjata kita dalam hal modernisasi aludsista, perlengkapan dan peralatan yang lain memang tertinggal dibanding negara-negara lain." (arc)

http://www.presidenri.go.id/index.php/fokus/2012/02/02/7634.html

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh

Posted: 03 Feb 2012 07:46 AM PST

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh


AKAN TERUS TANDING, KHIDMAT MASIH DIPERLUKAN

Posted: 03 Feb 2012 02:58 AM PST

TG. HADI AWANG TETAP TANDING PRU 13

Posted: 03 Feb 2012 02:51 AM PST

Posted: 02 Feb 2012 05:00 PM PST

TIADA PERLU GANTI PRESIDEN : PAS

Posted: 02 Feb 2012 04:47 PM PST

Dewan Pemuda PAS Tawau

Posted: 03 Feb 2012 07:31 AM PST

Dewan Pemuda PAS Tawau


Posted: 02 Feb 2012 09:41 AM PST

Posted: 02 Feb 2012 09:39 AM PST

Dr Siti Mariah Mahmud

Posted: 03 Feb 2012 03:37 AM PST

Dr Siti Mariah Mahmud


Respon kepada Cina pura-pura sokong PAS

Posted: 02 Feb 2012 04:34 AM PST

Berikut adalah respon dari Mr. Ir Oon Eng Hock, berkaitan tulisan Cina pura-pura sokong Pas yang disiarkan oleh akhbar Sinar Harian semalam


Di mana saja rakyat jelata ada, tak kira bangsa atau agama, di sana mereka berhasrat meningkatkan taraf hidup mereka.  Mana parti politik yang boleh menggunakan kuasanya memakai sumber tanah untuk memanfaatkan rakyat, parti politik itulah yang akan dapat sokongan tetap dari rakyat.

Banyak rakyat kaum Tionghua berbagai lapisan masyarakat berasa bosan dengan MCA sekongkol dengan UMNO sewenang-wenang merompak harta negara untuk kepentingan kelompok elit saja, dan menafikan rakyat jelata menikmati kekayaan negara selaras dengan tuntutan keadilan sosial dan hak asasi manusia.

In working with the Chinese community to increase political consciousness, there is no doubt that many Chinese want change from the corrupt and racist BN regime.  For many years, the news of the progress achieved by the Kelantan PAS government despite no assistance from the Federal BN government has been kept away from the public, but with the correct policies adopted by PAS in striving for racial harmony, in respecting the rights of non-Muslims to practise their culture and religion, and the simple lifestyle of the people-centric PAS leadership, plus the Internet, there is now more knowledge of what is really happening.  With this awareness, more Chinese are opening their eyes and increasing their support for PAS.  

This support is genuinely based on mutual respect for people of all races and religions who want to see an end to racial politics of the type practised by MCA and UMNO.  We all want to unite to develop this country for the benefit of the rakyat.  This is the New Politics which the MCA fail to recognise.

The largest Buddhist statue in Malaysia is in Tumpat, Kelantan, built in the year 2000.  Lion dances are staged by the Chinese community in Kelantan up till this day.  You can have a hearty meal with delicious pork dishes in a nice Chinese restaurant in Jalan Kebun Sultan, Kota Bharu.  

Or indulge in Bak Kut Teh in a coffee shop along the same street.  Perhaps our Tourism Minister can help to publicise these attractions to get more Malaysians to visit Kelantan, instead of complaining about what PAS is telling Malaysians to eat this and that, or don't eat this and that.

But she is not likely to do such a dangerous thing because when more Chinese go to Kelantan and learn the truth, this will only draw their support away from MCA/BN to PAS and Pakatan Rakyat.

The support of the Chinese for Nizar Jamaludin in the Bukit Gantang by-election was solid because of what he had done in converting land titles for the Chinese occupying TOL land in the New Villages.  Land is the basis of livelihood for the people in the New Villages.  

Even MCA's Dr. Ting Chew Peh commented that what MCA could not achieve in 50 years, PAS had done in a few months.  We saw this support among the Chinese even in the villages of Kampung Sungai Rotan and Kampung Kuala Sepetang who were openly flying PAS flags and waving PAS fans.

The Chinese who participated in Berseh 2.0 saw for themselves the actions of the PAS Unit Amal in protecting them from the attacks of the police.  PAS treats the Chinese during the demonstration as fellow fighters, and respects them as "sahabat seperjuangan" who are willing to face the same risks in the struggle for free and fair elections.  The Chinese were impressed and wrote about this on the Internet, how this has increased their confidence in PAS.

The Hudud issue is used by MCA to frighten the Chinese by telling them that it will be "potong atas, potong bawah", but with proper explanation of what Hudud is really all about, Chinese are beginning to get rid of the poison fed to them by the mainstream media.  

Chinese who are honest, sincere, don't steal or cheat on their wives have no need to be scared of Hudud.  Orang Tionghua yang jujur, ikhlas, tidak curi dan tidak berzinah tidak akan takut terhadap Hudud.  No matter whether the Chinese is in DAP, PKR or PAS.  

In any case, Hudud is for Muslims only, including, of course Chinese Muslims.  But some non-Muslim Chinese, after understanding Hudud, would like to see Hudud used even against non-Muslim MCA to punish them for their corruption and sexual escapades.

With the lack of fairness by the BN Federal government in not allocating public funds to the states ruled by Pakatan Rakyat, it is not easy for those states to simply give money for populist policies, such as to every Chinese school.  

But the Chinese who are economically better off and patriotic to Malaysia will understand this situation and are ever willing to donate their energies and their money to help their fellow countrymen in PAS who have fought against the injustices of the BN government for more than 50 years.  

Malaysian Chinese patriots will stand shoulder-to-shoulder with them in Dewan Himpunan Penyokong PAS to fight to build a better Malaysia, to be ruled in fairness and justice by honest and sincere Malaysian leaders who will not invoke differences of ethnicity and faith to divide Malaysians.

With honest government in place which has the interests of the rakyat at heart, patriotic Chinese will give of their expertise in business and the professions to help their less fortunate Malaysian brethren to improve their lives, in an environment of "prosper thy neighbour".

There is no need for PAS to print money to help the rakyat.  There is enough wealth from the natural resources of our beloved country, such as the oil and gas which is extracted even off the coast of Kelantan but not landed in Bachok, Kelantan but instead diverted to Songkhla in Thailand.  

If all of this wealth is used for the benefit of the rakyat and not siphoned off through corruption and waste by MCA/BN, there is enough to help all deserving Malaysian children to get a decent education, to equip them with the skills and knowledge needed to develop the nation, to make them loyal and responsible citizens.  This will happen when Pakatan Rakyat takes over Putrajaya.  Those Chinese who know this will happen will give their undying support to PAS, PKR and DAP in the coming PRU13.

Mr. Oon Eng Hock merupakan Sekretariat Parlimen Kota Raja dan Ahli Jawatankuasa DHPP Kota Raja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan