Sabtu, 12 November 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 12 Nov 2011 01:23 PM PST

Apa Yang Tersirat

Posted: 12 Nov 2011 01:23 PM PST

Apa Yang Tersirat


Isu Fidlot: Menutup peluang Shahrizat bertanding semula

Posted: 12 Nov 2011 03:47 AM PST

Datuk Sharizat Abdul Jalil adalah MP tiga penggal bagi P.121 Lembah Pantai, sebelum kalah kepada pendatang baru daripada PKR, Nurul Izzah Anwar pada PRU-12 lalu.

Dalam rekod Sharizat, dua kali bertanding, yakni pada PRU-1990 dan 2004, majoritinya di atas 10,000; Tahun 1990-13,389,manakala tahun 2004-15,288.

Pada Pru-1999 Sharizat hanya menang tipis 1,454 dan tahun 2008, juga kalah tipis 2,895 undi.

Akibat perkembangan Fidlot- projek peternakan lembu nasional, yang membabitkan keluarga Ketua Wanita Umno itu, maka peluangnya untuk bertanding semula telah malap.

Sudah tentu, Barisan Nasional tidak mahu mencalonkan seseorang yang boleh menjadi liabilti kepada parti.

Isu Fidlot atau National Fidlot Centre (NFC) terbangkit apabila Ketua Audit Negara membuat laporan agak negatif terhadap projek itu.

Isu NFC telahpun dijawab oleh Perdana Menteri dan Menteri Pertanian dan Asas Tani, dan pejelasan panjang lebar oleh MP Rembau, namun, persepsi berhubung kait dengan projek tersebut membawa negatif terhadap kerajaan.

Apapun penjelasan mengenai NFC itu, tidak dapat memperjelas kedudukkan yang sebenarnya, kerana ada unsur, salah matalamat dari segi penggunaan wang pinjaman berfaedah rendah itu.

Memang benar secara pelaburan, wajar wang yang tersimpan dalam akaun semasa dilaburkan kepada pelaburan yang dijamin pulangannya seperti pembelian bon atau harta, namun tujuan pinjaman itu bukanlah ke arah itu.

Jika, keuntungan daripada tujuan asal digunakan sebagai pelaburan, mungkin boleh diterima, kerana wang itu, bukan lagi daripada pinjaman asal, namun menggunakan pinjaman asal untuk tujuan berlainan adalah salah.

Pembelian sebuah kondo yang bernilai RM9.8 juta daripada pinjaman yang diberikan kerajaan untuk membina NFC, walaupun menurut MP Rembau adalah perkiraan pelaburan, namun cara itu tidak boleh dibenarkan.

Kita perlu mengambil iktibar daripada isu NFC, jika di masa hadapan, ada projek seumpama ini, jangan lah mengambil peluang, mengalihkan pinjaman itu, kepada bukan tujuan asalnya.

Hasrat Kerajaan untuk membina NFC agar negara tidak bergantung kepada daging import, dan sekurang-kurangnya devisa negara dapat dijimatkan. Namun, akibat "salah" urus, maka hasrat kerajaan itu tidak tercapai, malah menjadi kemelut dan masalah kerajaan.

Kesilapan yang diberikan amanah oleh kerajaan, seolah-olah kerajaan memberi pedang pada pihak lawan untuk menikam semula kerajaan.

Akibat isu NFC, pemimpin berpotensi seperti Sharizat, menjadi mangsa oleh keluarganya sendiri.

Apa sahaja Titah Sultan Selangor- salah bagi Aziz Bari

Posted: 12 Nov 2011 12:14 AM PST

AZIZ Bari memberi komen lagi,kali ini berhubung Titah Sultan kepada ADUN Selangor, berkaitan satu Rang Undang-undang, Julai lalu. Menurut Aziz, Sultan Selangor mungkin telah melangkaui batas kuasa baginda dengan menitahkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) meluluskan Rang Undang-Undang itu.

Titah bertarikh 11 Julai itu - antara lain berbunyi:

"Selaku Ketua Agama Islam Negeri ini, Beta bertanggungjawab untuk memastikan pentadbiran Agama Islam dalam Negeri ini berjalan dengan lancar dan berkesan.

"Oleh yang demikian, Beta menitahkan semua Ahli Yang Berhormat supaya bersetuju dengan semua cadangan pindaan yang dikemukakan dan seterusnya meluluskan Rang Undang-undang tersebut supaya semua cadangan dapat dilaksanakan dengan segera,"

Aziz, seorang pakar dalam soal perlembagaan dan telah banyak menulis mengenai peranan raja, berkata perlembagaan mungkin tidak memperuntukkan kepada sultan kuasa sedemikian.

Menurutnya, walaupun Perlembagaan Persekutuan - Perkara 3 (2) dan Seksyen 1 (2) (d) Jadual Kelapan - dengan jelas menyatakan bahawa sultan boleh bertindak tanpa atau berlawanan dengan kerajaan mengenai perkara-perkara yang berkaitan dengan Islam dan adat Melayu, tetapi senyap pada bahagian mengenai badan perundangan.

"Sementara dalam perkara-perkara mengenai Islam sultan boleh mengabaikan nasihat kerajaan, perkara yang sama tidak boleh digunapakai berkaitan dengan badan perundangan... Kita sekarang berhadapan dengan kuasa perundangan yang tidak terkawal oleh kerajaan.

"Sultan hanya bebas daripada kerajaan, tetapi itu tidak bermakna bahawa baginda juga bebas daripada Dewan," kata Aziz ketika dihubungi hari ini.

Penyanyi "Hip don't Lie" Shakira dinobat penyanyi pop latin 2011

Posted: 11 Nov 2011 11:03 PM PST

LAS VEGAS: Pinggulnya memang tidak pernah berbohong, begitu juga dengan jualan albumnya yang tinggi.

Bintang pop antarabangsa Shakira telah diberi penghormatan sebagai Artis Terbaik Penyanyi Latin 2011 di Las Vegas, semalam.

Penyanyi yang berusia 34 tahun yang berasal dari Colombia diberi penghormatan itu di majlis makan malam yang dihadiri oleh bintang ternama penyanyi Latin termasuk penyanyi dari Venezuela yang terkenal, Franco De Vita, penyanyi rock Mexico, Alejandra Guzman dan lagenda salsa, Gilberto Santa Rosa.

Album Shakira dalam bahasa Sepanyol dan Inggeris telah terjual sebanyak 60 juta dan merupakan artis termuda yang menerima anugerah itu.

Penyanyi Latin yang pernah menerima anugerah itu termasuk Carlos Santana, Gloria Estefan dan Ricky Martin.

Sebelum itu Shakira berjalan di karpet merah dengan memakai gaun potongan greek, manakala rambut panjang berwarna perangnya ditocang.

"Ini adalah hari yang paling penting dalam hidup saya," katanya.

"Saya rasa gembira, rasa dihormati dan juga rasa rendah diri dengan anugerah ini."

Majlis anugerah itu adalah kemuncak penghormatan yang di berikan untuk Shakira. Beberapa hari lalu dia mendapat bintangnya sendiri di 'Hollywood Walk of Fame' di Los Angeles.

Penyanyi lagu 'Hip Don't Lie' ini juga dicalonkan untuk tiga anugerah, termasuk album terbaik di Anugerah Grammy Latin ke 12 di Las Vegas.

Najib biarkan 11-11-11 berlalu begitu sahaja

Posted: 11 Nov 2011 10:20 PM PST

Ketika pelbagai pihak membuat spekulasi bahawa Parlimen akan dibubarkan semalam bersamaan 11,11,2011, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pula menjelaskan tarikh 'cantik' itu berlalu dengan tiada sebarang perubahan kepada pimpinan negara.

Malah, beliau yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata, selaku pemimpin tertinggi kerajaan, beliau tidak membincangkan sebarang perkara mengenai pembubaran Parlimen itu dengan majlis tertinggi parti.

"Tiada perbincangan mengenai agihan kerusi atau apapun. Tak ada...kita tak membincangkan perkara itu di mesyuarat ini. Tarikh 11 November 2011 berlalu tanpa Parlimen dibubarkan.

"Mesyuarat (Majlis Tertinggi BN) semalam adalah mesyuarat biasa untuk kita tentukan organisasi BN lebih kukuh dan mantap, terutamanya membabitkan perjalanan dan semua kerja dalam usaha menghadapi pilihan raya akan datang," katanya pada sidang media selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi BN di Menara Dato Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), semalam.

Hadir sama, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek; Presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon dan Presiden Parti Progresif Rakyat (PPP), Datuk Dr M Kayveas.

Najib berkata, perbincangan juga tertumpu kepada betapa pentingnya pimpinan parti kembali kepada prinsip BN yang saling hormat menghormati antara satu sama lain dan cenderung mengamalkan konsep berbincang terhadap apa jua isu dalam bilik tertutup.

"Ini supaya kita dapat mencapai kata sepakat bersama dalam apa isu sekalipun termasuk membabitkan hal yang disifatkan sensitif," katanya.

Beliau turut mengingatkan pemimpin BN supaya tidak menyentuh sensitiviti pihak dan parti komponen lain jika perlu membuat kenyataan secara terbuka selain memikirkan semasak-masaknya sesuatu kenyataan sama ada boleh mendatangkan keuntungan atau kerugian.

Selain itu, Najib memperjelaskan kepada ahli majlis tertinggi BN mengenai Belanjawan 2012 yang mendapat maklum balas positif daripada semua pihak dan rakyat juga menantikan pelaksanaannya.

"Saya dan Timbalan Perdana Menteri (TPM) juga menerangkan mengenai kaedah penyampaian serta pelaksanaan khususnya mengenai wang bantuan RM100 kepada pelajar sekolah rendah dan menengah yang mula diagihkan bulan ini.

"Keduanya, mengenai pemberian RM500 bagi setiap keluarga yang berpendapatan RM3,000 ke bawah. Ini sudah dibincangkan di peringkat jawatankuasa Kabinet yang dipengerusikan TPM mengenai kaedah pelaksanaan supaya ia sampai ke golongan sasaran," katanya.

Ditanya mengenai kenyataan ahli jawatankuasa pusat MCA, Datuk Ei Kim Hock yang mengatakan penduduk Malaysia di luar negara tidak layak mengundi, Najib menegaskan itu bukan pendirian BN.

Sebaliknya beliau berkata, pelaksanaan bagi membolehkan pembuangan undi dijalankan mungkin menimbulkan kesukaran terutama daripada segi logistik apabila perlu menyelia proses buang undi untuk 800 kerusi Dewan Undangan Negeri dan Parlimen.

"Ini mungkin menimbulkan kesukaran untuk dilaksanakan...itu saja," katanya.

Video dengan china doll: Anwar disiasat

Posted: 11 Nov 2011 07:13 PM PST

APRIL lalu, apabila Trio Datuk T mempertontonkan satu rakaman video seks yang membabitkan individu menyerupai Anwar, Anwar bertindak dengan membuat laporan polis, di IPD Dang Wangi.

Ekoran pendedahan video seks tersebut, Trio Datuk T didapati bersalah oleh pihak mahkamah, dan didenda.

Video seks yang didedahkan oleh Trio Datuk T telah disahkan oleh pakar-pakar video, termasuk pakar Amerika dan Korea Selatan, bahawa rakaman video itu adalah rakaman tulin dan pelakunya 99.9% seiras Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pihak mahkmah semasa menjatuhkan hukuman terhadap Trio Datuk T, telah mengambilkira perakuan daripada pakar-pakar video disamping pengakuan pendedah, bahawa pelakon dalam video yang malakukan seks dengan wanita cina itu adalah individu yang betul-betul seiras dengan Anwar.

Seksyen 182 Penal code, adalah seksyen yang bersabit laporan palsu, di mana Anwar disiasat.

Ada dua pihak yang akan disiasat melalui seksyen ini, samada Anwar atau Trio Datuk T yang membuat dakwaan palsu.

Pihak polis sudah tentunya mahu mengetahui bahawa siapa pelaku dalam video seks tersebut, oleh itu pihak polis sudah tentunya ingin mengetahui melalui Anwar, siapakah individu yang seiras Anwar itu? Apa kah Anwar mempunyai saudara kembar seiras? ataukah ada individu dalam negara ini atau mana-mana negara yang seiras dengan Anwar?

Dipihak Trio Datuk T pula, trio itu telah mengakui bahawa individu dalam video seks tersebut adalah Anwar, selain mengakui di mahkamah, juga melalui sumpah laknat.

Polis akan menyiasat siapa yang membuat dakwaan palsu? Anwar kah? atau Trio Datuk T?

Tuduhan pihak pembangkang bahawa Anwar dianaya, adalah tidak benar, kerana pihak polis hanya menjalankan tugas atas laporan Anwar sendiri.

Kalau polis tidak membuat tindakan, sudah tentunya pihak pembangkang akan mempolitikkannya, dan sudah tentu mereka akan mendakwa polis menlindungi pihak yang bersalah.

tun faisal dot com

Posted: 12 Nov 2011 01:22 PM PST

tun faisal dot com


#TeaterJutaJutaPUTRAJAYA : Pelakon Zahiril Juavana TV3 dan pengkritik filem Siti Ruqaiyah turut hadir semalam

Posted: 12 Nov 2011 10:58 AM PST


Zahiril Adzim
Just watched congrats to the whole team! Sapa2 belum tgk, esok masih ada! Don't miss it guys!
Retweeted by

[Nota: Selepas kumpulan bunkface, semalam seorang lagi selebriti, Zahiril Adzim, hero drama Juvana di TV3 turut hadir memberi sokongan kepada Teater Juta Juta ke Putrajaya. Semalam juga istimewa kerana pengkritik filem Siti Ruqaiyah Hashim juga turut hadir. Yang menariknya beliau memuji langkah membawa Teater Juta Juta ke Putrajaya kerana pembudayaan teater di Putrajaya bukan sahaja kurang tetapi gersang. Tak sabar menunggu review daripada Siti Ruqaiyah. Di bawah adalah review dari seorang blogger yang menonton Teater Juta Juta ke Putrajaya. Esok hari terakhir, jangan lupa pada pukul 3 petang ada matinee, siapa yang hadir di dalam kumpulan dengan min 5 orang hanya perlu bayar harga RM15 sahaja utk pas masuk. Telefon Hilal 0193572093 untuk tempahan ya.. sementara menuggu baca review dari salah seorang blogger yang menjadi penonton pada malam ketiga.]


Teater Juta-Juta Ke Putrajaya – Best Gila!
by THEGARANG on NOVEMBER 11, 2011



Semalam aku berpeluang menonton sebuah teater di putrajaya. Aku pun taklah excited sangat nak tengok teater-teater ni, sebab aku rasa teater ni takdelah best mana pun. Jadi bila dah dapat pass sebagai media ni, aku cuba fikirkan benda yang negatif supaya bila masuk japlagi aku boleh tido je. Sebab dari mula aku dah rasa tak best pun juta-juta ni. Pelakon teater pun tak penah nampak muka masuk tv. Orang yang datang pun tak ramai mana. Hmm.

Tapi bila 15 minit sebelum masuk dewan tu, ramai gila yang datang. Aku pun cuba fikirkan negatif lagi " dorang ni kengkawan pelakon je ni". So takdehal la. Sebab aku taknak bagi harapan yang tinggi sangat bila tengok teater macam ni. Bila tengok promosi pun macam biase-biase je. Takdela gempak sangat.

Bila tengok harga tiket pulak

"Ceh, RM20 je???Confirm takbest!! "

Tapi bila bermulanya teater ni, aku mula tersentak. Bila dorang mulakan lakonan je aku mula sedar baahawa arena teater ni lagi gempak dari senetron Indon yang ramai rakyat kita gila-gilakan tu. Penuh penghayatan daan jalan cerita teater juta-juta ni jugak terbaik. Walaupun berlakon 3 orang, tapi dorang dah berjaya kita masuk ke dalam alam imaginasi yang penuh dengan keseronokan. Di mana kita akan di bawa ke zaman hang tuah, zaman sekarang dan kita juga akan dibawa masuk ke dunia seni atau lebih fokus lagi dunia teater.

baca artikel penuh di

Banjir: 11,800 anggota JPAM sedia dikerah

Posted: 12 Nov 2011 12:08 AM PST

Kenyataan Akhbar
Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein
Keanggotaan JPAM, Persiapan JPAM Hadapi Banjir, dan Kor Siswa Siswi Pertahanan Awam (Kor SISPA)
Nilai,
12 November 2011
 
Saya ingin memaklumkan bahawa Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) hari ini telah mempunyai seramai 1,280 orang penjawat awam tetap dengan disokong 394,347 anggota sukarela di seluruh negara yang terlatih dan memiliki kemahiran dalam operasi bencana, kecemasan dan khidmat kemanusiaan. Jumlah 394,347 ini turut melibatkan 70 pasukan Civil Defence Emergency Response Team  (CDERT) dengan kekuatan 2,015 anggota di kilang-kilang dan syarikat swasta. 

Selain 394,347 anggota sukarela ini, JPAM turut melatih 48,242 orang pelajar Kadet Pertahanan Awam (KAPA) di sekolah menengah, 7,625 orang pelajar Pasukan Institusi Pertahanan Awam (PISPA), 2,016 orang pelajar Kor Siswa Siswi Pertahanan Awam (SISPA), 14,591 mahasiswa di 25 buah Institut Pengajian Tinggi dengan ko-kurikulum Pertahanan Awam; dan sejumlah 236,959 orang awam tentang kesedaran dan kemahiran bagi menghadapi kecemasan dan bencana setempat.
 
Dengan kekuatan ini (394,347 anggota sukarela, lebih 72,474 orang pelatih dan lebih 236,959 orang awam yang didedahkan dengan ilmu pertahanan awam), maka terbukti JPAM merupakan salah sebuah pasukan sukarelawan rakyat terbesar yang berada di barisan paling hadapan dalam menangani krisis, kecemasan dan bencana, baik bencana semula jadi mahupun akibat perbuatan manusia di negara ini.
 
Dalam konteks kesediaan untuk menghadapi bencana banjir yang diramalkan akan berlaku tidak lama lagi, JPAM kini berada dalam keadaan siap sedia dan berjaga-jaga untuk menghadapi sebarang kemungkinan. Malah, JPAM sentiasa berhubung dengan Jabatan Meteorologi Malaysia untuk mengetahui perkembangan terkini khususnya mengenai ramalan kaji cuaca.
 
Berhubung perkara ini, seramai 11,800 anggota JPAM telah diletakkan dalam keadaan bersiap sedia untuk digerakkan dan ditugaskan ke lokasi banjir di seluruh negara dalam tempoh masa 3 jam pertama banjir berlaku.

Selain itu, JPAM juga telah bersiap sedia dengan kemudahan logistik seperti bot, lori, jaket keselamatan dan kelengkapan menyelamat mangsa banjir.
 
Ketika ini, JPAM sedang giat melaksanakan latihan fasa akhir untuk anggota-anggota di negeri-negeri yang berisiko menghadapi banjir seperti Perlis, Kedah, Kelantan, Terengganu, Pahang dan Johor.
 
Sementara itu, berhubung Perhimpunan Kor SISPA Peringkat Kebangsaan pada hari ini, ia adalah medan penting bagi melahirkan lebih ramai sukarelawan di kalangan generasi muda khususnya pelajar universiti yang mempunyai kemahiran mengenai soal keselamatan, pengurusan bencana serta cara rawatan ketika berlaku kecemasan. 

Pihak kerajaan sememangnya amat menggalakkan penglibatan golongan mahasiswa dalam aktiviti dan pertubuhan berteraskan kesukarelawanan seperti Kor SISPA. Ini kerana ia merupakan salah satu teras penting dalam proses pembangunan sosial negara khususnya dalam soal pemupukan semangat patriotisme yang tinggi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Duke of UMNO

Posted: 12 Nov 2011 01:02 PM PST

Duke of UMNO


GEMPARRR..!!! MAHLIGAI EKSKLUSIF SAIFUDDIN MUKA BERLUBANG TERBONGKARRR..!!!

Posted: 12 Nov 2011 06:03 AM PST

Mahligai eksklusif milik siapakah ini?

Ini pula adalah rumah milik rakyat biasa di Parlimen Machang

Cuba lihat perbezaan antara kedua-dua mahligai eksklusif dan rumah di atas. Gambar paling atas ialah mahligai eksklusif milik Saifuddin Nasution, Ahli Parlimen Machang. Manakala gambar di bawahnya pula adalah gambar rumah milik rakyat biasa (bukan yang paling miskin!) di kawasan Parlimen Machang...

Jauh berbeza, bukan?

Selama ini, Saifuddin Nasution sebok ke sana ke mari berceramah politik. Kononnya, dia membela rakyat dan memberi kebajikan terhadap rakyat. Dalam ceramahnya, dia mengutuk BN dengan mengatakan bahawa kerajaan BN tidak peduli nasib rumah rakyat...

Padahal, kerajaan BN dah bina berpuluh ribu rumah yang jauh lebih selesa untuk rakyat bertaraf termiskin dan miskin di seluruh negara. Kalau ada yang tercicir pun, kerajaan akan cari jalan untuk membantu melalui ADUN atau Ahli Parlimen BN di kawasan tersebut.

Namun Saifuddin Nasution yang muka tembok tebal tak malunya dan sudah 3 tahun lebih menjadi Ahli Parlimen Machang berjaya membina mahligai eksklusif yang berjuta harganya. Tapi cuba lihat pula rumah rakyat di Parlimennya...menyedihkan bukan?

Oi Saifuddin muka berlubang! Pergi balik kawasan laaa...ramai rakyat yang nak rumah yang lebih selesa. Ko senang lenang di "istana", diorang hidup susah kat rumah bocor sana bocor sini...!!! MP apa lagu ni...? Makan gaji buta ke...???

Gambar sumber dari: klik sini

BONGKARRR..!!! KEMELUT PAS KEDAH..!!! AZIZAN DISELAMATKAN UMNO..!!!

Posted: 12 Nov 2011 04:39 AM PST


Sebagaimana yang aku janjikan, aku bongkarkan apa yang terjadi kepada Menteri Besar Kedah, Azizan Razak dan status jawatan yang disandangnya itu malam ini. Sebenarnya, musuh utama MB Kedah itu sekarang ialah puak-puak PAS Kedah sendiri.

Dan paling mengejutkan ialah Azizan selama ini berjaya mempertahankan jawatan MBnya itu hasil pertolongan dan sokongan dari pihak UMNO..!!!

Sebagaimana kita tahu sebelum ini dilaporkan bahawa Azizan Razak berkali-kali cuba digulingkan oleh puak-puak PAS sendiri, terutamanya Phahrolrazi dan Ir. Amiruddin, terutamanya ketika Azizan sedang menjalani rawatan jantung di IJN.

Pada satu ketika, Azizan sudah hampir digulingkan dan jawatan MB Kedah sangat hampir bertukar tangan kepada Phahrolrazi atau Amiruddin sendiri. Malah, nama calon MB Kedah yang baru hanya menunggu masa saja untuk diumumkan oleh Presiden PAS, Hadi Awang.

Namun, mendengar rancangan "coup de tat" tersebut, Azizan bingkas dari sakitnya dan bergegas pulang ke Kedah meskipun doktor menasihatkan beliau untuk terus mendapat rawatan di IJN. Sebab itu juga, MB Kedah itu terus masuk pejabat dan tidak menghiraukan nasihat doktor tersebut.

Menurut sumber yang aku terima lagi, selama ini Azizan banyak kali di"kena"kan oleh barisan Exco-Exconya yang menyebabkannya kadangkala tersilap membuat keputusan dan menandatangani perkara yang memberikan "bola tanggung" untuk "musuh dalam selimut"nya itu memburukkan nama Azizan di Kedah.

Namun, setelah dirujuk kepada beberapa pegawai Kerajaan Negeri yang sememangnya diketahui penyokong kuat UMNO, Azizan di"breif" bahawa tindakannya itu kurang tepat dan akan menghasilkan "back fire" terhadap dirinya. Setelah diperbetulkan kesilapan itu, barulah Azizan kenal "siapa kawan, siapa lawan" sebenarnya...

Hakikatnya, sudah banyak kali Azizan "diselamatkan" oleh pegawai-pegawai pro-UMNO tersebut. Dan dikhabarkan bahawa Azizan juga mulai sedar tentang konspirasi dalaman yang sedang dihadapinya. Mengaku atau tidak, Azizan memang sayangkan UMNO berbanding beberapa rakan PAS Kedah yang "berhati busuk"...

Bagaimanapun, untuk menjaga imej dan nama PAS Kedah, Azizan takkan sekali-kali mengaku tentang hakikat ini kepada khalayak umum, khususnya kepada media. Dia tak mahu disebabkan kemelut PAS Kedah yang rakus kepada jawatannya itu, ia akan memalukan PAS di seluruh Malaysia. Dipercayai, sebab itulah Azizan sembunyikan hal ini...

Percaya atau tidak, itulah hakikat PAS Kedah sekarang sehingga PRU ke-13 kelak. Saya yakin, kalau ditanya malah diasak bagaimana sekalipun, Azizan takkan mengaku kesahihan berita ini. Namun saya yakin, hati kecilnya kuat mengangguk kebenaran pendedahan ini. Justeru itu, tak payah tanya pada Azizan..dia takkan mengaku punya...

Saya masih ingat kata-kata Phahrolrazi yang mengidamkan jawatan MB Kedah itu..."Salah satu sebab mengapa Datuk Azizan perlu turun dari jawatan MB ialah kerana dia terlalu bagi muka pada UMNO"...sayang juga Azizan pada UMNO ye? Mengapa? Hanya Azizan saja yang tahu jawapannya...

PANASSS..!!! GAMBAR BEKAS BOSS LIM KIT SIANG PAKAI SONGKOK LEPAS TU JUAL ORANG MELAYU..!!!

Posted: 12 Nov 2011 12:03 AM PST


Aku rasa, tak ramai budak-budak muda yang pernah tengok gambar Lee Kuan Yew kat atas ni. Maklumlah.. budak-budak zaman sekarang ni tahu sikit-sikit je pasal sejarah..tapi malas nak baca lebih-lebih isi kandungannya secara terperinci...

Untuk pengetahuan korang, gambar tu adalah gambar Kuan Yew ketika berkempen dulu. Cuba tengok..dia pakai songkok, kan? Time tu..Melayu adalah kumpulan majoriti di Singapura. Untuk mengambil hati dan mencuri undi orang Melayu, Kuan Yew berlakon untuk jadi "lebih Melayu" dari bangsa Melayu itu sendiri...

Maka dengan taktik lakonannya itu, maka berjayalah Kuan Yew mendapat kuasa di Singapura dan kemudiannya membuat dasar kerajaan di negara itu. Paling hebat, Kuan Yew telah berjaya menjadikan Melayu sebagai kumpulan minoriti yang telah di"zip"kan mulutnya.

Dia juga telah mengimport berkapal-kapal bangsa Cina ke Singapura untuk menambah undi terhadapnya bagi menjamin kuasa yang ada. Itu dasar Kuan Yew ketika itu...tapi taklah dia ceritakan kat dunia strategi dia tu...

Nak tahu siapa Kuan Yew? Kuan Yew adalah bekas Boss Lim Kit Siang. Kuan Yew mengasaskan parti PAP di Singapura dan Kit Siang yang pernah menjadi Setiausaha Politiknya mengasaskan adik PAP iaitu DAP di Malaysia.

Kalau korang nak Melayu dan Islam jadi macam apa yang terjadi kat Singapura, sokong la Pakatan Haram tu...

GEMPARRR..!!! RAHSIA PAS KEDAH AKAN TERBONGKAR HARI INI...!!!

Posted: 11 Nov 2011 09:03 PM PST


Baru baru ni, aku ada dengar cerita dari Kedah mengenai kedudukan Azizan Razak sebagai Menteri Besar Kedah. Namun, memandangkan ketika itu aku hanya dengar dari seorang penyokong UMNO, maka aku simpan dulu cerita tu.

Kemudian, aku rujuk kepada seorang penyokong totok PAS Kedah yang kerjanya dok melepak yang komplek PAS Kedah kat area Kota Sarang Semut tu. Dan jawapan yang aku terima sama saja dengan apa yang diberitahu penyokong UMNO tersebut.

Tak puas hati lagi dengan jawapan itu, aku cuba pastikan kesahihannya dengan seorang yang berstatus "atas pagar" dan juga merupakan salah seorang pegawai tinggi Kedah Civil Servant (KCS). Dan jawapannya tetap serupa...

Nak tahu apa ceritanya? Tungguuuu..!!! Akan aku dedahkan kemelut PAS Kedah VS. Azizan Razak malam nanti..!!!

LAWAK GEMPARRR PAGI INI..!!! AGENDA SEBENAR DAP TERBONGKARRRR...!!!

Posted: 11 Nov 2011 06:09 PM PST

PEJUANG BANGSA

Posted: 12 Nov 2011 11:19 AM PST

PEJUANG BANGSA


HOT ! Fasha sanggup terima kritikan gambar seksi terbarunya

Posted: 12 Nov 2011 08:17 AM PST




Aktres yang tidak pernah kering dengan kontroversi, Fasha Sandha kali ini tampil berani menggayakan pakaian yang mendedahkan sebahagian besar belakang badannya.

Laman blog hiburan terkenal, Rotikaya.com menyiarkan gambar-gambar eksklusif Fasha Sandha yang hadir di majlis pelancaran majalah LISA dan mengenakan pakaian merah menjolok mata yang dikatakan 'sesuai dengan potongan badannya'.

Mungkin 'takjub' dengan fesyen pakaian aktres itu, pemilik laman blog tersebut tidak tahu untuk menamakan fesyen yang digayakan oleh Fasha dan hanya mampu menyifatkannya sebagai "awesome", mungkin sekadar untuk propa.




"Demi Tuhan kami tidak tahu nama khas pakaian yang cukup awesome dikenakan oleh Fasha Sandha malam tadi tetapi menurut seorang 'pakar fesyen' yang bersama kami malam tadi, persalinan Fasha Sandha ini cukup berani dan sesuai dengan tubuh badan'nya," komen pemilik laman hiburan itu.

Fasha pernah menimbulkan gosip hangat apabila gambar dia berbikini di sebuah pulau di luar negara tersebar di internet.

Sebelum ini, beberapa selebriti tanahair seperti Linda Jasmin, Miera Liyana dan Amanda Imani teruk 'dibelasah' peminat industri hiburan tanahair kerana mendedahkan bahagian belakang mereka di majlis-majlis keraian.

Fasha Sandha dijangka turut akan menerima nasib yang sama.

Merujuk kepada gambar yang tersiar tersebut, adalah sangat mengejutkan untuk melihat Fasha Sandha yang seakan-akan sudah menambah berat badan di mana beberapa bahagian belakangnya mendedahkan lemak-lemak berlebihan.

Mungkin Fasha kena pergi gym kot lepas ni.

Enggan memberikan komen lanjut, Mynewshub.my siarkan gambar-gambar Fasha Sandha buat pembaca membuat penilaian sendiri.

PANAS ! Zarina jawab kritikan lelaki mata keranjang tentang gambar seksinya

Posted: 12 Nov 2011 07:05 AM PST




Aktres kontroversi, Zarina Ann Joulie, yang mendedahkan hampir separuh buah dadanya di majalah FHM Indonesia baru-baru ini tampil mempertahankan tindakannya itu dari kritikan-kritikan peminat industri hiburan tanahair di laman Twitter miliknya.

Zarina yang turut dikritik hebat oleh beberapa blog hiburan terkenal itu juga menyifatkan mana-mana pihak yang mengutuknya itu sebagai hipokrit dan tidak wajar menghentamnya sedemikian rupa.



"All I hear frm yesterday is tetek ths tetek that.Apa dosa sial tetek ak kat org..Masing2 ada tetek nk kacau tetek org," katanya yang berang apabila peminat mempersoalkan kewajaran untuk mendedahkan payudaranya di majalah tersebut.

Menjawab kritikan peminat, Zarina menyatakan bahawa mereka tidak berhak untuk menilai dirinya selain Allah dan menyifatkan mereka yang mengkritik sebagai cuba bertindak sebagai Tuhan.

"As far as I know only god can judge me, so y is there so many 'gods' know judging me… So every1 wants to play god huh (Setahu saya, hanya Tuhan yang boleh menilai saya, jadi mengapa pula ramai sangat 'Tuhan' yang menilai saya..semua orang nak jadi tuhan huh).

"Semua org nk berlagak alim pegi blog kutuk2 selit unsur islam..first of all kalau awk2alim sgt wat r u doin lookin through d pics 2 bgin wit," katanya lagi di laman twitter tersebut.

Selain itu, Zarina turut mahu para pengkritiknya mengkritik dengan cara membimbing ke arah yang lebih baik dan tidak memaki hamun dirinya.

"Org islam sepatutnya tlg membimbing umat islam lain.Bkn hina caci, kalau mcm 2 wajarkah anda mengaku diri anda2seorang islam yg benar dahulu," ujarnya bersahaja.

Beliau turut menyarankan agar mereka-mereka yang gemar mengutuk artis-artis seksi agar tidak melayari internet, tidak wajar menonton televisyen, membaca majalah-majalah hiburan dan menghabiskan masa terluang dengan membaca Al-Quran sahaja.

"Saya rasa manusia yg kutuk semua artis seksi ni,tak patut ada internet tak patut tgk tv tak patut baca majalah, semua tu x elok..


"Lebih baik korang duduk umah jgn tgk semua tu n ngaji.. Lebih afdal buat org yg kata ni haram tu haram, itu ini masuk neraka..," katanya lagi.

Aktres yang dikatakan gagal menyerlah dan hanya dipopularkan dengan identiti seksinya itu juga turut menyindir beberapa peminat lelaki yang cuba menasihati bahawa tindakannya yang mendedahkan aurat itu adalah haram menurut Islam.

"Mulut kata haram.. Tapi sambil tengok gosok2 bebird (kemaluan) kan kan kan ;p x senonoh je," katanya sinis.

Adun PKR lena dalam Sidang DUN , bukti kuat bekerja untuk rakyat !

Posted: 12 Nov 2011 04:13 AM PST


Kalau ramai rakyat Selangor tak nampak sumbangan dan  kerja kuat Adun PKR berkhidmat untuk rakyat  , ini bukti gambar  yang mana Adun PKR Sri Andalas ini sampai tertidor nyenyak di Sidang DUN .

Semalam tidor lambat dok bikin aktiviti apa ? ...hahaha

Pakatan nak bikin himpunan haram di di Pahang pulak

Posted: 12 Nov 2011 01:50 AM PST




Ketua Polis Pahang, Datuk Sharifuddin Abdul Ghani mengingatkan orang ramai supaya tidak menyertai perhimpunan yang akan diadakan di Taman Gelora di sini, Ahad, kerana ia jelas melanggar undang-undang.

Sambil mengesahkan bahawa tiada permit dikeluarkan untuk perhimpunan tersebut, beliau berkata penganjurnya tidak pernah membuat sebarang permohonan untuk mengadakan perhimpunan itu.

"Anggota keselamatan akan diletakkan di kawasan berkenaan bagi mengelak sebarang masalah," katanya.

Pada 9 Oktober lepas, satu perhimpunan dikenali Himpunan Hijau 109 anjuran pihak pembangkang di kawasan sama bagi membantah projek tersebut gagal meraih sokongan ramai.

Hanya kira-kira 1,000 orang yang hadir pada perhimpunan tersebut berbanding sasaran awal yang ditetapkan pembangkang iaitu 10,000 orang.

Hari ini, hampir 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Pahang membuat laporan polis berhubung perhimpunan haram itu.

Laporan polis oleh NGO termasuk Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa), Belia 4B dan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (Pekida) dibuat di Ibu Pejabat Polis daerah Kuantan kira-kira 2.30 petang Sabtu.

Wakil kumpulan NGO tersebut, Muhammad Faiz Hashim yang juga ketua Penerangan Perkasa Pahang berkata, pihaknya mendapati terdapat risalah yang diedarkan bagi menghasut orang ramai berhimpun secara haram bagi membantah isu pembinaan kilang pemprosesan nadir bumi oleh Syarikat Lynas Corporation Ltd di Gebeng dekat sini.

Katanya, perhimpunan haram tersebut boleh menjejaskan keharmonian dan mencetuskan suasana tidak tenteram kepada penduduk Kuantan.

"Jika pihak penganjur masih berdegil untuk meneruskan perhimpunan, kami juga bersedia mengadakan perhimpunan untuk membantah tindakan mereka," katanya kepada pemberita. -BERNAMA

DAP semakin ke arah hapus sekolah Cina ???

Posted: 11 Nov 2011 09:25 PM PST


Sebuah persidangan anjuran Yayasan 1Malaysia bersama ISIS kelmarin menampilkan Khairy Jamaluddin dan Teo Nie Ching antara lainnya sebagai penceramah. Kedua-dua Ahli Parlimen tersebut telah membincangkan cara-cara untuk mewujudkan perpaduan nasional.
Khairy mengemukakan cadangan supaya diadakan satu sistem persekolahan bersepadu.
Kata Khairy:
"Let us agree on a unified education system so that we can be more Malaysian."

Teo Nie Ching
Sementara itu, Nie Ching menyalahkan "racist politics", iaitu formula BN, sebagai punca perpecahan kaum.
Laporan The Star:
"She [Nie Ching] said DAP had supported the Vision School concept but it did not get the backing of the Chinese and Indians because they felt that it was a way to do away with their mother tongues."


Nie Ching mendakwa DAP menyokong Sekolah Wawasan tetapi oleh kerana kebebalan orang Cina dan India yang enggan memberi persetujuan kami, maka hanyutlah konsep tersebut. KLIK DI SINI SETERUSNYA 

Anak Guan Eng pun dah bersekolah di SMJK Cina lagi tapi sebaliknya memilih Victoria Institution

Ismail Sabri berang Tony PuaKA menipu tentang produk KR1M

Posted: 11 Nov 2011 08:07 PM PST



 Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan semalam menafikan dakwaan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang mendakwa harga produk 1Malaysia di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) lebih mahal berbanding harga di pasar raya tempatan.

Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, dakwaan pembangkang itu merupakan sesuatu yang tidak berasas kerana mereka tidak membandingkan harga produk 1Malaysia dengan harga barangan produk berjenama sedia ada.

"Sebaliknya pihak pembangkang membandingkan harga produk 1Malaysia dengan jenama persendirian dari pasar raya Carrefour Big Savers yang sememangnya berbeza sama sekali.

"Sebarang perbandingan harga mestilah dibuat mengikut kaedah apple to apple ataupun barangan yang benar-benar sama sahaja baik daripada segi berat, pembungkusan, dan yang paling utama adalah kualilti," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau mengulas kenyataan Tony Pua kelmarin yang mendakwa tinjauan harga yang dibuat di KR1M dan pasar raya Carrefour menunjukkan perbezaan harga yang kecil malah ada sesetengah produk di Carrefour lebih murah berbanding di KR1M.

Ismail Sabri menegaskan sejak dari awal lagi kementeriannya telah menetapkan harga produk 1Malaysia 30 hingga 50 peratus lebih murah berbanding harga produk berjenama bukannya produk persendirian pasar raya besar lain.

Lepas Mat Rempit , kini penarik beca Penang berdemo bantah regim DAP ...

Posted: 11 Nov 2011 06:30 PM PST




 Jika sebelum ini kumpulan belia bermotosikal mengadakan demonstrasi membantah pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri, Lim Guan Eng, hari ini, penarik beca pula berbuat demikian.

Kira-kira 50 penarik beca berhimpun bagi melahirkan rasa tidak puas hati terhadap Guan Eng yang didakwa meminggirkan kebajikan golongan itu.

Mereka menuntut supaya nasib mereka dibela oleh kerajaan negeri.

Demonstrasi bermula selepas solat Jumaat di depan Hotel Cititel, Jalan Penang di sini yang menjadi tempat berkumpul golongan tersebut untuk menunggu pelanggan setiap hari.

Diiringi kira-kira 50 ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO), mereka berarak menuju Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) yang menempatkan pejabat pentadbiran kerajaan negeri sejauh lebih satu kilometer.

Dengan memakai baju T berwarna kuning yang tertera perkataan 'Selamatkan Pulau Pinang, LGE (Lim Guan Eng) Anti Melayu', mereka membawa pelbagai sepanduk bertuliskan perkataan antaranya, 'Kami mahu perhentian beca', 'Mana kebajikan kami' dan 'Nasib penarik beca terpinggir'.

Mereka turut melaungkan kata-kata 'Lim Guan Eng penipu' dan 'Lim Guan Eng penindas'.

Tindakan mereka itu menyebabkan lalu lintas di sepanjang jalan terbabit sesak kira-kira sejam apabila orang ramai memperlahankan kenderaan masing-masing untuk melihat apa yang berlaku.

Bagaimanapun, hasrat kumpulan penarik beca tersebut untuk bertemu Guan Eng bagi menyerahkan memorandum tidak kesampaian apabila Setiausaha Agung DAP itu enggan melayan permintaan mereka.

Antara kandungan memorandum itu ialah menuntut elaun sara hidup RM100 sebulan bagi penarik beca dan disediakan perhentian beca.


Belanjawan Berjiwa Rakyat 2012  memang sah  tak berjiwa rakyat ..
kalau tidak tentu geng penarik beca ini tidak buat demontrasi . 

Model bertuala je cukup untuk jadi model syarikat di Jepun

Posted: 11 Nov 2011 05:30 PM PST

Macam-macam dibuat untuk melariskan produk syarikat masing2 . Terbaru sebuah produk syampoo  AXE dari Jepun mempunyai cara tersendiri bagi melariskan jualan produk mereka terutama lelaki mata bola Golf ini .
Nak jual produk syampo untuk rambut  , tapi model mereka bila nak promosi hanya bertuala sahaja ( ala berkemban ) . Harapa jangan ada syarikat di Malaysia dok buat macam ini ..







11 sebab PRU 13 tidak diadakan tahun ini, Chegubard kantoi lagi !

Posted: 11 Nov 2011 04:39 PM PST

Khabar angin yang mengatakan pilihan raya umum (PRU) akan diadakan pada tahun ini telah kedengaran sejak beberapa bulan yang lalu walaupun kerajaan masih mempunyai 17 bulan lagi untuk memerintah.

Terdapat 11 sebab mengapa PRU13 tidak akan diadakan pada tahun ini:

1) Barisan Nasional (BN) akan mengadakan mesyuarat Dewan Tertingginya bagi membincangkan mengenai pembahagian kerusi dikalangan 14 parti komponennya.

Pemilihan calon akan dipersembahkan kepada Pengerusi BN, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dalam mesyuarat yang akan diadakan pada petang Jumaat di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

2) Peperiksaan awam seperti Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) akan hanya berakhir pada pertengahan bulan Disember. Ini kerana kebanyakan dewan serta bilik darjah sering digunakan sebagai pusat membuang dan mengira undi oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). SPM akan hanya berakhir pada 14 Disember sementara STPM pula akan berakhir sehari selepas itu.

3) Kumpulan terakhir jemaah Haji Malaysia akan tiba di tanah air selepas 11 Disembe. Terdapat kira-kira 30,000 rakyat Malaysia pergi ke Mekah untuk menunaikan haji pada tahun ini. Adalah satu tindakan yang tidak popular untuk mengadakan pilihan raya ketika mereka (jemaah haji) masih belum pulang ke tanah air.

4) Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM) menjangkakan hujan pada musim monsun kali ini adalah lebih buruk daripada tahun lalu. Berdasarkan kejadian banjir yang berlaku di Thailand, pakar melaporkan taburan hujan yang diterima di Malaysia akan meningkat lebih 40 peratus daripada musim monsun sedia ada. Adalah sukar untuk mengadakan pilihan raya ketika musim banjir kerana ia mungkin terpaksa ditangguhkan kerana banjir.

5)Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengesahkan bahawa mereka akan pergi bercuti pada Disember.

6)Perhimpunan Agung Umno akan diadakan pada 29 November hingga 3 Disember dan agak mustahil untuk parti itu mengambil bahagian dalam pilihan raya kerana mereka perlu mengadakan mesyuarat beberapa minggu untuk merancang tindakan serta starategi untuk menghadapi pilihan raya.

7)SPR memerlukan notis sekurang-kurangnya 60 hari untuk membuat persediaan dalam menghadapi pilihan raya umum sekiranya Parlimen dibubarkan dalam tempoh beberapa minggu.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata walaupun Parlimen dibubarkan dalam bulan ini atau Disember. Namun suruhanjaya berkenaan masih mempunyai masa untuk mengadakan PRU pada Januari tahun hadapan.

8)Najib juga mahu memastikan negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing serta mengadakan PRU pada tarikh yang sama. Beliau tidak mahu mengadakan pilihan raya sebanyak dua kali dalam tempoh yang singkat. Setakat ini hanya Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang bersetuju sementara, Selangor, Kedah dan Pulau Pinang enggan mengambil tindakan yang serupa. Menurut sumber, Najib telah dimaklumkan bahawa tiga negeri berkenaan tidak akan membubar DUN masing-masing sekiranya PRU13 diadakan pada tahun ini.

9)Najib telah mengumumkan beberapa langkah penambahbaikan bagi meringankan beban rakyat dalam pembentangan Bajet 2012 serta langkah pembaharuan seperti memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Semua langkah yang diumumkan ini akan berkuat kuasa tahun hadapan.

10)Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen bagi penambahbaikan sistem pilihan raya baru sahaja memulakan tugas mereka dan mereka tidak mampu menyiapkan tugas tersebut dalam tempoh tujuh minggu. Adalah satu perkara yang ganjil sekiranya Najib mengadakan pilihan raya namun jawatankuasa berkenaan tidak dapat melakukan penambaikan pada sistem pilihan raya sedia ada.

11) Sebab yang kesebelas ialah kerana hari ini adalah 11 November dan nombor 11 merupakan angka kegemaran Najib. Ramai yang mendakwa Najib akan membubarkan Parlimen untuk mengadakan PRU pada tarikh bertuahnya itu. Bagaimanapun sehingga kini tiada sebarang tanda yang menunjukkan beliau akan mengumumkan sesuatu yang penting hari ini.


Dengan 11 sebab yang dikemukakan, besar kemungkinan PRU13 tidak akan diadakan dalam tempoh 50 hari akan datang.

Khairy bakal muncul model majalah Maskulin ??

Posted: 11 Nov 2011 04:12 PM PST


GPB dengar cerita Khairy Jamaluddin akan muncul di majalah lelaki iaitu MASKULIN terbitan Kumpulan Karangkraf sebagai model .  Memang bijak  la dia popularkan dirinya dikalangan anak muda terutama yang tidak tahu politik . Menggunakan segala medium untuk menonjolkan dirinya ..

Tapi GPB kesian juga la kat rakan seperjuangan arena politik beliau iaitu Shamsul Iskandar & Nasrudin Tantawi yang tak pernah pun dapat jadi model .


Ok pe depa ni jadi model ...gaya dah ada tu ..haha

MASTER DEDAH

Posted: 12 Nov 2011 11:04 AM PST

MASTER DEDAH


ANWAR RAKAM GAMBAR PUNGGUNG

Posted: 11 Nov 2011 11:44 PM PST

BUDUH LA NUAR NIH...LAIN KALI
JANGAN LA RAKAM GAMBAR PUNGGUNG NI...

HATI HATI ADA CCTV KAT MALAYSIA RAKAM BENDA NI...
ISHKK SIAPA LA YANG MINAT DENGAN PUNGGUNG NI...
BOLEH LA UNDI ANWAR KALAU MINAT PUNGGUNG...

Sungguhka

Posted: 12 Nov 2011 09:28 AM PST

Sungguhka


Kerajaan Kedah Ada Peruntukan Mencukupi, Tidak Perlu Bantuan Pusat - Azizan.

Posted: 12 Nov 2011 08:45 AM PST

Sinar Harapan Baru Bagi Kaum Nelayan.

Posted: 12 Nov 2011 08:12 AM PST

Politik Harian

Posted: 12 Nov 2011 03:41 AM PST

Politik Harian


KJ: Ahli Parti Yang Tidak Terpilih Jadi Calon Diharap Jangan Sabotaj!

Posted: 12 Nov 2011 01:11 AM PST


Anggota parti yang tidak dipilih sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang diharap tidak mempertikaikannya atau mensabotaj parti, kata Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin.

Beliau yang juga Ketua Pemuda Umno berharap anggota parti berpegang kepada akujanji bahawa rakyat yang menentukan berhubung soal calon boleh menang.

"Hari ini semua setuju dengan Perdana Menteri berhubung 'winnable candidate' (calon boleh menang), tetapi apabila mereka tidak jadi calon, mereka akan pertikaikan dan lebih bahaya lagi mereka akan sabotaj parti. "Saya harap mereka sedar bahawa mereka bukan penentu siapa 'winnable candidate' tetapi rakyat, dan PM ada laporan dan mekanisme tertentu untuk mengetahui di setiap kawasan siapa yang merupakan 'winnable candidate'," katanya kepada pemberita selepas menyertai Program Jom Kayuh Barisan Nasional (BN)Sepang anjuran Pemuda BN Sepang, di sini, Sabtu.

Dua hari lepas, Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa BN tidak meletakkan had umur dan juga tanpa mengira berapa kali menjadi wakil rakyat untuk calonnya pada pilihan raya umum Ke-13 asalkan calon berkenaan boleh menang.

Khairy berkata pengumuman Perdana Menteri itu adalah satu pandangan yang tepat berikutan jumlah pengundi lebih ramai daripada jumlah anggota parti, dan setiap calon perlu mendapat sokongan rakyat.

"Tidak guna jika popular di dalam parti tetapi tidak mendapat penerimaan di kalangan rakyat dan soal calon boleh menang, rakyat yang menentukan.

"Saya risau, ada ramai yang walaupun rakyat sudah tidak menganggap mereka 'winnable candidate', tetapi dia rasa diri dia 'winnable candidate'," katanya.

Mengenai persiapan Pemuda untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang, Khairy berkata ia terbahagi kepada dua peringkat iaitu dari segi jentera dan strategi untuk mengenalpasti pengundi muda di setiap pusat daerah mengundi.

"Persiapan jentera sedang diusahakan dan untuk mengenalpasti pengundi muda, proses ini sedang berjalan dan saya telah meletakkan tempoh masa dua bulan sebelum kita sampai kepada tahap siapsiagaan yang sepenuhnya," katanya.

Mengenai program hari ini, Khairy berkata lebih 1,000 golongan muda menyertai program mengayuh basikal sejauh lapan kilometer di sekitar Dengkil dengan tema 'BN Pilihan Generasi Muda'. -Bernama

Fesyen Berani Mati Fasha Sandha Di Majlis Majalah Lisa...

Posted: 11 Nov 2011 10:48 PM PST


Maut beb!!! Fasha Sandha tayang belahan lurah pinggulnya di majlis pelancaran untuk sebuah majalah baru di pasaran Malaysia Lisa yang di'adaptasi dari keluaran luar negara.

Ketika menghadiri pelancaran majalah gaya hidup terbaru, Lisa, pelakon ini membuatkan banyak mata tertumpu kepadanya. Apa tidaknya, Fasha tampil dalam sepasang gaun jingga yang mendedahkan bahagian belakang badannya. Bukan sedikit, tetapi bukaannya sehingga ke paras pinggang. 


Kalau macamni lebih baik tak payah pakai baju la Fasha....


Mungkin Fasha sudah terpesong dengan Seksualiti Merdeka, buku Jingga!

Sekali Lagi... Bob Lokman Kata Orang Johor Murtad!!

Posted: 11 Nov 2011 08:50 PM PST



Pelakon, plawok Bob Lokman yang masuk PAS, terdahulu telah menghukum fatwa rakyat Johor yang bekerja di Singapura adalah murtad.

Kali ini ketika Bob Lokman berceramah di Dewan JKKK, Kg Baru, Sg Ara Bayan Lepas. Dihadapan hadirin beliau mengulangi serangan terhadap rakyat Johor bahawa mereka jatuh murtad. Menariknya kalangan puak PAS percaya dengan dakwaan Bob sambil bertakbir.


Hujahnya "Kerja di Jurong Singapura,duduk Ulu Tiram, Jam 5 pagi dah keluar dari rumah, 7 pagi dah sampai tempat kerja. Berapa lama 10 tahun dah mereka tak sembahyang subuh?"

Katanya lagi "10 tahun tak sembahyang subuh shiekh!, pergi kerja 5 hari seminggu kemudian cuti hari Sabtu dan Ahad barulah dia (rakyat Johor) qado sembahyang, dia qado tidor hingga bangun paling awal tu pun sampai 10 pagi!!"

"Dalam tauhid termasuk dalam bab riddah perbuatan murtad adalah perbuatan dia (rakyat Johor) Habis semua jatuh murtad kemudian tak payahlah nak pergi jumpa Mufti Perak Harussani nanti dia kata pulak tak apa sebab tak tau diri dah jatuh murtad", Kata Bob.

Dengan angkuhnya ustaz segera ini mengaku didepan hadirin kononnya beliau baru mendapat hidayah!

Sebenarnya apa yang Bob Lokman maksudkan beliau baru mendapat hidayah untuk mengkafirkan umat Islam Johor! Sambung baca di sini...

Sasaran peluru kapor Bob sebenarnya tidak tepat... Tidak semua orang yang menetap di Johor dan kerja di Singapura adalah rakyat Johor? Malah ramai perantau yang merantau tinggal di Johor untuk bekerja di Singapura adalah dari negeri-negeri lain. Paling ramai dari negeri Kelantan. Negeri Nik Aziz. Apakah mereka itu juga murtad?

Tuduhan Bob mungkin hanya berdasarkan beberapa kes terpencil. Namun menjatuhkan hukuman murtad pada kesemuanya adalah satu keterlaluan. Lebih-lebih lagi, mungkin berapa kerat rakyat Johor yang kerja di Singapura, yang ramainya hanyalah perantau dari negeri lain.


Rakyat Johor kebanyakannya bekerja di Singapura paling lama pun 4 tahun kerana selepas itu mereka terpaksa tunggu untuk dapatkan permit baru selama 3 bulan, Itu pun kalau dapat. Kalau tak dapat, maka kontrak mereka tidak dapat disambung.

Sebab itu kebanyakkannya bekerja di Singapura untuk mengumpul wang, kemudian balik Malaysia buka perniagaan sendiri.


Namun memurtadkan seseorang Islam adalah tuduhan yang amat berat. Apakah rakyat Johor mahu berdiam diri?

Panas!!!! Penarik Beca Bantah Guan Eng Pulak!

Posted: 11 Nov 2011 06:00 PM PST


Jika sebelum ini kumpulan belia bermotosikal mengadakan demonstrasi membantah pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri, Lim Guan Eng, kali ini, penarik beca pula berbuat demikian.

Kira-kira 50 penarik beca berhimpun bagi melahirkan rasa tidak puas hati terhadap Guan Eng yang didakwa meminggirkan kebajikan golongan itu.

Mereka menuntut supaya nasib mereka dibela oleh kerajaan negeri.

Demonstrasi bermula selepas solat Jumaat di depan Hotel Cititel, Jalan Penang di sini yang menjadi tempat berkumpul golongan tersebut untuk menunggu pelanggan setiap hari.

Diiringi kira-kira 50 ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO), mereka berarak menuju Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) yang menempatkan pejabat pentadbiran kerajaan negeri sejauh lebih satu kilometer.

Dengan memakai baju T berwarna kuning yang tertera perkataan 'Selamatkan Pulau Pinang, LGE (Lim Guan Eng) Anti Melayu', mereka membawa pelbagai sepanduk bertuliskan perkataan antaranya, 'Kami mahu perhentian beca', 'Mana kebajikan kami' dan 'Nasib penarik beca terpinggir'.

Mereka turut melaungkan kata-kata 'Lim Guan Eng penipu' dan 'Lim Guan Eng penindas'.

Tindakan mereka itu menyebabkan lalu lintas di sepanjang jalan terbabit sesak kira-kira sejam apabila orang ramai memperlahankan kenderaan masing-masing untuk melihat apa yang berlaku.

Bagaimanapun, hasrat kumpulan penarik beca tersebut untuk bertemu Guan Eng bagi menyerahkan memorandum tidak kesampaian apabila Setiausaha Agung DAP itu enggan melayan permintaan mereka.

Antara kandungan memorandum itu ialah menuntut elaun sara hidup RM100 sebulan bagi penarik beca dan disediakan perhentian beca.

Pengajaran! Jangan sekali-kali menyokong perti pembangkang! inilah padahnya!!! 

Polis Buat Siasatan Video Seks... Anwar Ibrahim Tuduh BN Punya Kerja!

Posted: 11 Nov 2011 05:02 AM PST



PKR hari ini menuduh BN dan Umno menggunakan jentera kerajaan untuk membabitkan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam dalam satu lagi cubaan untuk menganiaya beliau.

Dakwaan itu timbul ekoran siasatan yang dijalankan polis ke atas Anwar mengikut Seksyen 182 Kanun Jenayah berhubung kesalahan membuat laporan palsu.

Ahli parlimen Subang PKR, R Sivarasa berkata Anwar telah diminta untuk memberi kenyataan kepada polis pada minggu ini.

Inilah wajah sebenarnya pembangkang yang rasis sentiasa menyalahkankan UMNO dan tak habis-habis nak memesongkan rakyat...

Kenapa Anwar perlu berasa takut jika belau tidak bersalah... Polis hanya mahu menjalankan siasatan bagi, mencari kebenaran dan kesahihan siapa pelaku videio seks tersebut?.

Bukankah Anwar yang telah membuat laporan polis menafikan bahawa beliau terlibat dengan video tersebut.

Jestru bukankah dengan siasatan oleh polis nanti ia akan dapat membersihkan nama Anwar? Atau Anwar sedang menyembunyikan sesuatu?

Biarlah pihak polis membuat siasatan selanjutnya... Tak perlulah pihak pembangkang nak membuat tuduhan liar keatas pihak lain pula...

Laporan yang dibuat Anwar pada Mac lalu adalah berhubung tindakan trio "Datuk T" yang membongkarkan satu rakaman video seks kepada petugas media dan individu berkepentingan di satu hotel mewah.

Tiga individu berkenaan, bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik; ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah serta bekas bendahari PERKASA Datuk Shuib Lazim, didakwa di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur tiga bulan kemudian atas kesalahan menayangkan video seks lelaki mirip Anwar itu.

bumiyang

Posted: 12 Nov 2011 03:13 AM PST

bumiyang


Serupa Tapi Tak Sama???

Posted: 12 Nov 2011 01:56 AM PST

Takut Hilang Kuasa, Guan Eng Tidak Akan Bubar DUN Pulau Pinang???

Posted: 11 Nov 2011 09:00 PM PST

Video Seks Lelaki Mirip Anwar Sah Bukan Anwar???

Posted: 11 Nov 2011 04:00 AM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 12 Nov 2011 01:49 AM PST

Sahabat-Gunung


NFC Tidak Ada Kaitan Dengan Kerajaan - Noh Omar

Posted: 11 Nov 2011 08:17 PM PST

National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) adalah sebuah syarikat swasta yang tidak ada kena mengena dengan kerajaan, dengan peme­gangan saham oleh Agroscience Sdn Bhd.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, syarikat ini diberikan pinjaman oleh kerajaan untuk melaksanakan projek Pusat Fidlot Nasional selepas berjaya memenangi tender terbuka.

Bagaimanapun katanya, pinjaman RM250 juta itu tidak dibayar terus kepada NFC sebaliknya melalui akaun pinjaman khas (special loan account) yang dibuka menggunakan akaun Maybank yang dikawal oleh Kementerian Kewangan.

Katanya, masih ada baki RM69 juta di dalam dalam akaun itu selepas bayaran RM181 juta berdasarkan tuntutan dibuat oleh NFC.

"Tuntutan dibuat NFC berkaitan urusan ladang semata-mata, tidak ada langsung mengenai pembelian kondominium.

"Jika ada (pembelian kondominium) sudah tentu tuntutan itu tidak akan dibayar kerana pengeluaran memerlukan pengesahan daripada jawatankuasa teknikal yang dipengerusikan Pengarah Jabatan Veterinar dan Kementerian Kewangan," katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Mesyuarat Agong Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SJKT Parlimen Tanjong Karang di Dewan Kampung Raja Musa, semalam.

Noh berkata, kerajaan hanya boleh mengawal pengeluaran wang di dalam akaun pinjaman khas tersebut sahaja.

"Jika wang tersebut dibayar kepada NFC selepas memenuhi syarat ditetapkan, kerajaan tidak boleh mengawal apa yang hendak dilakukan oleh NFC termasuklah membeli kondominium tersebut kerana itu adalah wang syarikat," katanya.

Noh berkata, kerajaan memantau unjuran NFC menghasilkan 8,000 ekor lembu dalam tempoh tiga tahun dan syarikat itu berjaya walaupun jumlah lembu disembelih hanya 5,000 ekor.

Justeru Noh menegaskan bahawa NFC membeli kondominium itu dengan wang syarikat, bukan menggunakan wang daripada akaun pinjaman khas.

"Saifudin Nasution (Setiausaha Agung PKR) sendiri tidak faham dan tidak tahu membezakan antara akaun syarikat dan akaun pinjaman khas, tetapi cuba menge­lirukan rakyat, dengan mem­po­litik­kan isu ini," katanya.

Mengulas kenyataan Exco Selangor, Dr Yaakob Sapari untuk menguruskan ladang satelit dan keseluruhan NFC, Noh berkata:

"Yaacob sendiri tidak faham tetapi mahu tunjuk pandai. NFC adalah sebuah syarikat swasta, mana­kala ladang satelit terletak di bawah Jabatan Veterinar yang juga agensi di bawah saya. Lembu diternak di ladang satelit manakala NFC bertindak memasarkannya.

"Lebih baik Yaacob menguruskan projek ternakan lembu dan ayam oleh Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) yang dilaporkan mengalami masalah dan kerugian." katanya.

Gelombang Biru Mengegar Dengkil

Posted: 11 Nov 2011 04:38 PM PST

Nie adalah sebahagian penunggang-penunggang beskal yg bakal mengegar pekan Dengkil pagi nie....

Difahamkan, YB Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin yang akan melepaskan peserta program Jom Kayuh BN Sepang, anjuran Pemuda BN Sepang ....

Malaysia: Emas 0, Perak 0, Gangsa 0

Posted: 11 Nov 2011 08:37 AM PST


Hari pertama Sukan SEA tidak memberikan apa-apa pingat untuk Malaysia namun untuk hari pertama ini, hanya acara Kenu yang dipertandingkan ....

Semoga esok, ada sinar EMAS, Perak dan Gangsa mencurahi kem Malaysia yang sedang berjuang di Palembang dan Jakarta....

Teruskan semangat MALAYSIA Boleh !!! ......

Video: Salahkan UMNO Taktik Pembangkang ......

Posted: 11 Nov 2011 07:25 AM PST


Berikut adalah rakaman video ADUN Taman Templer, Datuk Subahan Kamal bersama pihak media petang tadi di Sidang DUN Selangor.



Taipingmali (tm)

Posted: 12 Nov 2011 01:46 AM PST

Taipingmali (tm)


Lynas

Posted: 11 Nov 2011 07:16 PM PST

Assalam kpd rakan2 pemuda & warga Kuantan. Esok 13/11 kump. Anti Lynas dijangka akan bhimpun di pkrgn H.Hyatt jam 7.00pg bg mbantah urusniaga produk Lynas diantara rakan2 dagang luar negara & pihak Lynas. Ianya btujuan utk menggagal & mencalarkan imej M'sia dimata dunia. Selaku NGO, kami memohon penyertaan sdr utk bersama2 kami bg menyekat rncgn kump. tersebut. Harap dpt berkumpul di Rest. Tree Under T.C pd jam 7.00pg. Terima kasih.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PLUS: Kawasan bahaya antara Bidor dan Trolak

Posted: 11 Nov 2011 06:05 PM PST


Terlebih dahulu TM ingin mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa yang terlibat dalam kemalangan maut pada awal pagi Jumaat kelmarin. Malang tidak dapat dihidu, kalau dah nak jadi maka jadi lah. Kawasan tersebut merupakan kawasan 3 lorong dan bemula atau berakir di Slim River bagi yang hendak ke Utara.

Sebelum itu, Selasa malam pada jam 10.20 pm sebuah Perodua Alza yang dipandu oleh Aidi bersama isteri dan anaknya telah merempuh sebuah lori di km 315.9 arah Utara dan menyebabkan pemandu Alza meninggal dunia ditempat kejadian setelah Alza mereka dirempuh oleh kenderaan lain.  TM sendiri pernah terlibat dalam kemalangan di km 385 arah Selatan yang melibatkan 6 buah kereta.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kemalangan tersebut sila masuk ke [ klik] , [klik] dan [klik]

KL Internasional Fixed Gear Tournament

Posted: 11 Nov 2011 05:28 PM PST

FIXED GEAR BIKE
JEMPUTAN
Kuala Lumpur International Fixed Gear Tournament 2011. 
LOKASI:  Velodrom DBKL Cheras. 
TARIKH: 12-13 Nov 2011..
Saksikan jaguh-jaguh Dunia beraksi diMalaysia buat pertama kali..!!.

Setinggan KTM di Kawasan Taiping

Posted: 11 Nov 2011 04:48 PM PST

JEMPUTAN : Kuala Lumpur International Fixed Gear Tournament 2011.

Posted: 11 Nov 2011 04:15 PM PST

LOKASI : Velodrom DBKL Cheras (sebelah downtown)
TARIKH: 12 - 13 Nov 2011 ( sabtu & ahad )

Saksikan kehadiran Jaguh-jaguh dari seluruh dunia beraksi dalam pelbagai kategori yang dipertandingkan serta pelbagai pertunjukan berbasikal gaya bebas dari professional seluruh dunia. Pelbagai hadiah menarik disediakan.

MASUK ADALAH PERCUMA. !!!
DI BAWAKAN PERTAMA KALI DI MALAYSIA !!! 
JOM SUPPORT SUPPORT, PROGRAM ANAK MUDA

Gaji Pengurus Besar PKNS Sama Seperti Gaji PM - Mohamad Satim 10/11/2011

Posted: 11 Nov 2011 09:34 AM PST

N. Surendran bodoh

Posted: 11 Nov 2011 04:01 AM PST

Naib Presiden PKR mahu siasatan ke atas Anwar dihentikan.

Satu kenyataan bodoh seorang yang bergelar peguam .
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Aspirasi Bangsa

Posted: 12 Nov 2011 01:27 AM PST

PANEH MIANG

Posted: 12 Nov 2011 01:18 AM PST

PANEH MIANG


Buat anak-anak mukmin...

Posted: 11 Nov 2011 09:12 PM PST

Kepada anak-anak yang bakal menghadapi SPM 2 hari lagi dan STPM 9 hari lagi, peperiksaan tidak perlu ditakuti. Ia hanyalah satu proses untuk menguji kefahaman kita terhadap sesuatu set ilmu yang telah dipelajari dan mengeluarkannya kembali di atas kertas. Jika segala pesediaan untuk peperiksaan telah dibuat, tiada apa yang perlu dikhuatirkan. Jangan panik dan mengelabah. Berserah kepada Allah, yakin dan tawakkal. Usaha hak kita, tetapi kejayaan Allah yang kurniakan. Berikut adalah beberapa doa yang boleh diamalkan ketika menghadapi peperiksaan. Semoga berjaya!

Mulakan setiap usaha dengan Basmallah

بسم الله الر حمن الر حيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Doa penerang hati yang perlu diamalkan setiap kali belajar dan ketika berada di dewan peperiksaan.

أَللهُمَّ افْتَحْ عَلَيْنَا حِكْمَتَكَ وَانْشُرْ عَلَيْنَا مِنْ خَزَائِنِ
رَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ
Ya Allah bukakanlah hikmahMu, dan turunkanlah rahmat dari khazanahMu kepada kami, Wahai Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Selawat ke atas Nabi saw dan baca doa ini ketika terlupa.

سُبْحَانَ مَنْ لا يَنَامُ وَلايَسْهُو آللهُمَّ ذِكِّرْنِى مَانَسِيْتُ
Maha Suci Tuhan yang tidak pernah Tidur dan tidak lupa, Ya Allah peringatkanlah aku apa yang aku lupa.

Doa minta tambah ilmu atau untuk memohon ilham bagi menjawab soalan.

آللهُمَّ انْفَعْنِى بِمَا عَلَّمْتَنِى , وَعَلِّمْنِى مَايَنْفَعُنِى
وَارْزُقْنِى عِلْمًا يَنْفَعُنِى وَزِدْنِى عِلْمًا
Ya Allah , jadikan daku berguna untuk masyarakat dengan ilmu yang engkau kurniakan kepadaku, Dan kurniakanlah daku pengetahuan yang berguna untuk diriku serta tambahilah daku ilmu pengetahuan.

Doa mendapat petunjuk

رَبَّنَا لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا
مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ
Wahai Tuhan kami , janganlah Engkau sesatkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk dan berikanlah rahmatMu, sesungguhnya Engkau Maha Pemberi.

Doa mudahkan hafalan

آللهُمَّ ارْزُقْنَا يَا رَبِّ فَهْمَ النَّبِيْيِنَ وَحِفْظَ آلْمُرْسَلِيْنَ
وَإِلْهَامَ آلْمَلائِكَةَ آلْمُقًرَّبِيْنَ فِى عَافِيَةِ يَااَرْحَنَ آلرٌّاحِمِينِ
Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman para Nabi dan hafazan para Rasul dan ilham dari para Malaikat yang menghampiri denganMu kurniakanlah kesihatan wahai Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang.

Moga panduan yang diberikan ini dapat memberi pedoman semasa menghadapi peperiksaan nanti. InsyaAllah, kita datang dengan harapan, kita pulang dengan kejayaan.

AZLI SHUKRI

Posted: 11 Nov 2011 11:55 PM PST

AZLI SHUKRI


Fitnah Jahat Terhadap Ummi Hafilda!

Posted: 11 Nov 2011 08:09 AM PST

Fitnah terbaru terhadap Ummi Hafilda sudah bermula! Semoga Allah membalas fitnah-fitnah terkutuk ini. (Klik di sini).

Peringatan Kepada Semua Bloggers! Wajib Tonton

Posted: 11 Nov 2011 07:26 AM PST

Jangan Lupa Semua Ini!!!

Posted: 11 Nov 2011 07:01 AM PST

Tuan Tak Akan Menang Menentang Anwar Ibrahim!

Posted: 11 Nov 2011 06:35 AM PST

Satu pesanan yang cukup penting oleh seorang ulama' tersohor Prof Dr Yusuf Qardawi kepada Haji Hadi kini sudah hampir jadi kenyataan. Difahamkan pesanan ini sengaja tidak diwar-warkan oleh pakatan pembangkang kerana pesanan ini melibatkan ketua Umum mereka Anwar Ibrahim.

Menurut saksi Ulama' Besar Prof Dr. Yusof Qardawi berpesan kepada Tuan Guru Haji Hadi agar "berhati-hati dengan Anwar Ibrahim". Pesanan ini dibuat sewaktu Presiden PAS dan rombongannya meminta pandangan Ikhwanul Muslimin dalam pertemuan mereka di London sebelum 16 September 2008.

Dr. Yusof Qardawi menjelaskan bagaimana penglibatan Anwar dengan Amerika amat mencurigakan apabila RAND Corporation (US) mendedahkan tentang penglibatan Anwar secara langsung dalam buku yang bertajuk "Building Moderate Muslim Network" terbitan yayasan itu dan ditaja oleh Smith Richardson Foundation.

Dalam buku ini didedahkan strategi Amerika merosakkan Islam dengan menaja kumpulan Muslim Moderat di seluruh dunia. Salah satu ciri Muslim Moderat adalah menolak Mahkamah Syari'ah, mengembangkan pluralisma agama dan menggalakkan dialog antara agama.

Smith Richardson Foundation juga merupakan penyumbang tetap kepada satu pertubuhan Yahudi (Jewish Institute For National Security Affair). Jumlah sumbangan tetap yang disalurkan berjumlah USD 125,000 setahun bagi 2002 dan 2003. Memang licik permainan Anwar ini. Sebenarnya dah nampak sangat dia dah 'kemaruk' nak jadi PM selepas PRU12 lalu. Rupa-rupanya ada 'sponsor' dari luar sana. (Sumber klik sini).

Sesat Di Hujung Masa

Posted: 11 Nov 2011 05:38 AM PST

KETIKA bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Rahim Noor mengutarakan kebimbangannya mengenai agama baru yang sedang berkembang atas asas hak kebebasan individu, banyak pihak memandang sepi kecualilah seorang daripada penyokong pembangkang menulis dengan nada marah mengecamnya dengan sebuah hipotesis sebagai perangkap politik untuk menutupi perjuangan membangunkan demokrasi dalam politik Malaysia.

Belum pun sampai sebulan culaan itu dibuat, kini semakin terdedah bahawa apa yang dimaksudkan oleh Rahim mula membuktikan gema perjuangan untuk Malaysia menerima kedudukan sekumpulan pejuang kebebasan hak asasi yang mendesak agar "komuniti mereka" tidak dipandang serong sebagai "komuniti yang bermasalah" kerana mereka juga mempunyai hak sebagai warganegara.

Tuntutan mereka itu sebenarnya bukan sahaja boleh dilihat melampau kerana mahu mendapat pengiktirafan, ia adalah satu bentuk perjuangan yang boleh meruntuhkan nilai-nilai budaya, moral dan agama masyarakat Malaysia yang masih terus bergelut dengan percaturan pelbagai fahaman yang tidak masuk akal.

Arus gerakan 'komuniti songsang' yang dikenali sebagai pengkid, lesbian, gay dan homoseksual itu sebenarnya mendapat nafas baru apabila pada 17 Jun 2011 Pertubuhan Bangsa- bangsa Bersatu (PBB) menerusi Majlis Hak Asasi telah meluluskan resolusi mengiktiraf kedudukan mereka dalam konteks orientasi seksual, kesamarataan gender dan perkahwinan sejenis.

PBB melihat 'komuniti songsang' atau lesbian, biseksual, gay dan transeksual (LBGT) sebagai kelompok yang semakin berpengaruh kerana mereka sudah berjaya mendapat ruang kebebasan di banyak negara Eropah dan sebahagian besar negeri di Amerika Syarikat.

Kelompok LBGT yang berusaha mempromosikan perjuangan mereka telah berjaya membentuk persepsi baru bahawa apa yang berkaitan dengan kehidupan mereka bukan lagi sesuatu yang jijik dan tidak bermoral, ia adalah satu budaya yang perlu dihormati.

Asas perjuangan untuk mengiktiraf LBGT mendapat kekuatan moral apabila Belanda dan Perancis membawanya untuk dibahaskan dalam platform Majlis Hak Asasi PBB bagi menebus dosa silamnya yang pernah menghukum dengan kejam pengamal-pengamalnya sebelum meletusnya Revolusi Perancis.

Dalam kes perjuangan 'komuniti songsang' senarionya menjadi semakin jelas apabila UNHCR menyifatkan undang-undang Tasmania (pulau di selatan Australia) menilai homoseksual sebagai satu bentuk diskriminasi dan bertentangan dengan International Covenant on Civil dan Political Rights (ICCPR) berdasarkan Perkara 2,17 dan 26. Akhirnya, Tasmania terpaksa memansuhkan undang-undang tersebut dan mematuhi ICCPR yang ditandatanganinya.

Di Malaysia, akhir-akhir ini corak kehidupan pengamal seks bebas ini sudah berubah sehingga menjadi satu tuntutan yang lebih bersifat mendesak, termasuk menganjurkan perhimpunan terbuka untuk menuntut perubahan undang-undang sebagaimana telah berlaku di Eropah dan Amerika Syarikat.

Sebagai warganegara, mereka mempunyai hak untuk hidup berasaskan pilihan mereka sendiri, dan undang-undang tidak sepatutnya menyekat kebebasan tersebut. Atas prinsip kebebasan, mereka juga berhak untuk hidup sebagai pasangan yang sah kerana perkahwinan bagi mereka bukan lagi terhad antara lelaki dan wanita.

Mereka menggunakan definisi perkahwinan sebagai perkongsian antara pasangan atas prinsip kerelaan dan pasangan itu pula boleh dalam bentuk sesama jantina. Matlamat perkahwinan sebagai mengembangkan institusi keluarga tidak lagi boleh diterima kerana mempunyai anak atau zuriat juga adalah pilihan.

Bagi mereka, matlamat utama ialah memenuhi naluri seks, kerana seks dengan pasangan kelainan jantina adalah sesuatu yang menakutkan apabila trauma kehidupan silamnya tidak dapat dipadamkan.

Sebenarnya, langkah memperjuangkan kebebasan individu itu adalah suatu prinsip penebusan dosa moral masyarakat Barat yang ditindas oleh elit agama dan ini sebenarnya tidak berlaku dalam Islam. Masyarakat Barat memberikan kelonggaran dan kebenaran 'komuniti songsang' itu sebagai usaha untuk menebus dosa silam sebagaimana mereka melakukan tindakan yang sama kepada masyarakat Yahudi.

Atas kecenderungan baru di Eropah menghadapi penghijrahan masyarakat Islam setelah berpecahnya Kesatuan Republik Sosialis Rusia, banyak negara telah meletakkan syarat hanya boleh menerima mereka yang mengamalkan budaya LBGT dalam kalangan Muslim, maka perkembangan itu mula dikaitkan dengan sikap sebenar negara-negara Barat.

Barat menganggap dengan membenarkan kemasukan pasangan Islam ke negara mereka, ia bukan sahaja akan menambahkan bilangan penganut Islam, bahkan akan mempengaruhi struktur demografi berasaskan agama.

Mempromosikan kebebasan asasi menerusi budaya LBGT itu sebenarnya satu strategi Barat untuk melumpuhkan Islam dan seterusnya menebus dosa-dosa silam elit gereja. Sebab itulah di Barat, LBGT bukan lagi satu isu. Tetapi, dalam masa yang sama kepura-puraan Barat terus berlaku, kerana masyarakat awam tetap tidak boleh menerima pemimpin politik mereka mengamalkan budaya tersebut.

Malaysia terus mempertahankan bahawa budaya LBGT adalah salah dalam apa aspek sekalipun. Undang-undang yang sedia ada akan menghukum pelakunya sebagaimana terkandung dalam seksyen 377A, 377C dan 377D, Kanun Kesiksaan; dan perkahwinan yang sah dalam Seksyen 69 Akta Pembaharuan (Perkahwinan dan Pembubaran Perkahwinan) 1976 adalah antara lelaki dan wanita, bukannya sesama jenis.

Islam tidak boleh menerima LBGT dan tidak akan bertoleransi dengan tuntutan 'komuniti songsang' kerana budaya itu adalah satu bentuk kemungkaran.

Meskipun Malaysia merupakan anggota PBB, tidak bermakna Malaysia harus meminda undang-undang berkenaan hal itu bagi menyesuaikan keputusan tersebut. Malaysia mempunyai kebebasannya sendiri untuk menentukan rupa bentuk masyarakatnya tanpa perlu menodai sekatan-sekatan yang terdapat dalam agama, kerana hak asasi itu bukanlah tiket kebebasan tanpa batas.

Kepada golongan ini ruang untuk kembali ke pangkal jalan masih luas dan hayati firmannya yang bermaksud: Barang siapa di dunia ini buta (gelap) maka di akhirat kelak juga buta, dan akan lebih sesat jalan lagi. (Maksud al-Quran Surah Al-Isra ayat 72)

Lim Guan Eng Buat Hal Lagi!

Posted: 11 Nov 2011 04:56 AM PST

"Jika Najib berkeras untuk mengadakan pilihanraya kilat pada akhir tahun ini, Pakatan Rakyat Pulau Pinang akan menganjurkan sebuah konvensyen khas di mana cadangan akan disyorkan supaya pilihanraya negeri tidak akan diadakan bersama dengan pilihanraya umum." - Kenyataan Media Lim Guan Eng (baca di sini).

*Helo...lu jangan bimbang la Najib tak akan buat PRU dalam tahun ini..kalau lu tak mahu bubarkan DUN Pulau Pinang, BN pun tak akan bubarkan DUN negeri masing-masing..biar padan muka lu olang semua. Awat lu takut sangat? Kalau rasa PR kuat bubar saja la DUN negeri..kita tengok lu olang boleh menang atau tidak.

Apa Lagi Yang Aziz Bari Tak Puas Hati Dengan Sultan Selangor Nie?

Posted: 11 Nov 2011 04:10 AM PST

Sultan Selangor mungkin telah melangkaui batas kuasa baginda dengan menitahkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) meluluskan Rang Undang-Undang pada bulan Julai, kata Profesor Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Prof Abdul Aziz Bari. (Baca sambungannya di sini..)

*Sedih tak dapat gelaran Datuk ke prof?

Kesedihan Di Luar Kotak

Posted: 11 Nov 2011 03:27 AM PST

Kepastian Di Selekoh Gelap!

Posted: 11 Nov 2011 01:09 AM PST

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak lebih popular berbanding Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tetapi lemah dalam membuat keputusan konkrit dan bukannya seorang komunikator baik, demikian menurut kajian kendalian PKR. Najib dilihat positif oleh 53 peratus pengundi berbanding 38 peratus melihatnya secara negatif.

Hasil kajian diperoleh The Malaysian Insider menunjukkan sebahagian besar sokongan bagi Najib datang daripada komuniti Melayu — sekitar 71 peratus melihatnya secara positif.

Pengundi-pengundi di Johor, kubu kuat Barisan Nasional (BN), menyokong kuat Presiden Umno itu dengan 61 peratus melahirkan sokongan positif. Ia disusuli dengan sokongan di Perak (52 peratus), Selangor (49 peratus) dan Kuala Lumpur (47 peratus).

Berbanding Najib, Anwar mencatatkan sokongan positif daripada 40 peratus pengundi manakala 48 peratus melahirkan pandangan sebaliknya ke atas Ketua Umum PKR itu. Hanya 32 peratus pengundi Melayu memihak kepimpinan Anwar, bekas timbalan presiden Umno. Seramai 61 peratus pengundi tidak mempamerkan sokongan memihak kepada beliau.

Pengundi-pengundi wanita nampaknya tidak memihak Anwar dengan seramai 53 peratus berkata demikian berbanding 47 peratus pengundi menyokong kepimpinan beliau. Dalam pada itu paras kaum wanita Melayu yang tidak menyokong kepimpinan Anwar lebih tinggi iaitu 69 peratus.

Bagaimanapun Anwar mempunyai sokongan positif di kalangan pengundi Cina dengan 43 peratus melahirkan pendirian demikian. Anwar juga diterima dengan baik di negeri pimpinan Pakatan Rakyat — Selangor dan juga Kuala Lumpur (44 peratus) berbanding di Perak (38 peratus) dan Johor (35 peratus). Anwar popular di kalangan mereka berusia 40 tahun dan ke atas (43 peratus) manakala Najib pula di kalangan mereka berumur 30-39 tahun (55 peratus).

Sementara Anwar popular di kalangan graduan dan bukan graduan, masing-masing 42 dan 40 peratus, Najib pula disambut baik oleh bukan pemegang ijazah (61 peratus).

Kajian itu juga menekankan bahawa Anwar boleh menaikkan imej sebagai seorang pemimpin yang tegas dalam membuat keputusan dengan mempunyai kemahiran berkomunikasi yang baik dan kebolehan memahami isu-isu ekonomi untuk berhadapan dengan "penerimaan secara permukaan" ke atas kepimpinan Najib.

Bekas menteri kewangan itu mencatatkan sokongan dalam ketiga-tiga aspek itu berbanding Najib. Kajian itu dikendalikan antara 22 Ogos dan 15 September lalu di kalangan 1,000 pengundi di Kuala Lumpur, Selangor, Perak dan Johor. - Malaysia Insider.

oyabun

Posted: 11 Nov 2011 11:47 PM PST

oyabun


Skandal Penipuan Pembeli Rumah Selangor - Kerajaan Negeri Nafi Terlibat!

Posted: 11 Nov 2011 01:26 AM PST

Petang semalam ada demonstrasi aman yang dilakukan oleh pembeli-pembeli rumah yang didakwa telah tertipu dengan golongan tertentu dalam PKR. Rata-rata yang datang adalah daripada golongan yang berpendapatan rendah dan tertarik dengan harga rumah sebanyak RM42 ribu. Memorandum juga telah diberikan kepada wakil Menteri Besar dengan harapan semoga ada tindakan selanjutnya boleh dilakukan.

Hari ini kerajaan negeri telah menafikan terbabit dalam penipuan urusan jual beli melibatkan kira-kira 650 pembeli rumah kos rendah yang didakwa didalangi oleh individu berjawatan penting dalam parti pakatan pembangkang.

Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan negeri, Iskandar Abdul Samad berkata, pihaknya melalui Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor (LPHS) telah menerima laporan mengenai aktiviti penipuan tersebut.

Beliau menjelaskan, berikutan kes tersebut, LPHS telah membuat empat laporan polis kerana individu terbabit didapati menggunakan kepala surat rasmi yang palsu.

"Selama ini, kami tidak pernah melantik ejen atau orang tengah untuk menguruskan penjualan mana-mana rumah kos rendah dan semua urusan dilakukan secara terus melalui LPHS.

"Penjualan rumah kos rendah juga tidak memerlukan bayaran deposit RM2,500 seperti yang telah dibayar oleh pembeli kepada ejen itu," katanya kepada pemberita selepas Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini, hari ini.

Laporan akhbar semalam menyebut, kira-kira 650 pembeli rumah kos rendah didakwa ditipu oleh seorang individu berjawatan penting dalam sebuah parti pakatan pembangkang.

Mereka ditawarkan rumah bernilai RM42,000 yang siap dibina di empat lokasi di Taman Harmoni, Balakong; Taman Cheras Intan, Cheras; Taman Selayang Mulia, Selayang dan Taman Botanik, Klang.

Bagaimanapun, kunci rumah tersebut masih gagal diserahkan kepada pembeli sehingga kini biarpun wang pendahuluan RM2,500 sudah diberikan oleh setiap pembeli kepada individu terbabit.

Iskandar berkata, pihaknya juga menolak dakwaan bahawa ejen terbabit merupakan ahli politik dalam pentadbiran kerajaan negeri. Dalam pada itu, beliau menyatakan pihaknya telah menyerahkan kes tersebut kepada polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menjalankan siasatan dan mengambil tindakan selanjutnya.

"Siasatan kita juga mendapati rumah-rumah murah yang ditawarkan oleh pihak terbabit sebenarnya sudah ada pembeli," katanya.

Sebelum cerita skandal ini terbongkar, adalah lebih baik MB Khalid G, Faekah, Zuraidah Mat Lampir, Saari Sugip dan juga Azman Ketua Pemuda Bandar Tun Razak menceritakan perkara yang sebenar kepada rakyat apa yang berlaku! Tak perlulah nak sorok dan menafikannya.

Lebih baik mereka memberitahu siapa sebenarnya Haji Yatim bin Datuk Abu Bakar! Apa peranan Haji Yatim di dalam PKR dan juga hubungan beliau dengan kepimpinan PKR di Selangor dan di Pusat.

Dimanakah Haji Yatim akan bertanding pada PRU akan datang! Apa sebenarnya strategi mereka menipu pembeli rumah kos rendah ini. Bukti ada di tangan blogger-blogger Selangor..Tak perlu risau kerana siapa Haji Yatim yang sebenarnya akan terbongkar dalam masa terdekat.!

Jangan nampak kuman diseberang laut tapi bangkai gajah buat tak tau...harum semerbaknya dah menyelubungi seluruh negeri Selangor...tunggu.!!!

Wasabi Oyabun..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 11 Nov 2011 11:39 PM PST

MyMassa

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Sungguh Berkebajikan Kerajaan Barisan Nasional. Sampai Pengemis Pun Boleh Berniaga!

Posted: 11 Nov 2011 11:34 PM PST

Tahniah Kerajaan.

Ini baru dinamakan rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.

Pengemis jalanan diberi geran perniagaan
Oleh : Wartawan Sinar Harian
Tarikh : November 11, 2011
Senator Heng Seai Kie
KUALA LUMPUR – Kerajaan menyediakan peluang perniagaan dan pekerjaan kepada peminta sedekah jalanan warga Malaysia.

Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Senator Heng Seai Kie berkata, ke­men­teriannya menyediakan geran mengusahakan perniagaan kecil-kecilan atau menjadi usahawan tani sektor agro.

 "Sehingga kini, 120 pengemis jalanan menyahut cabaran ini. Na­mun mereka perlu mendaftarkan dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan kerajaan akan memberi kemudahan itu kepada yang layak.

 "Bagi yang tidak minat berniaga, kementerian akan mendapatkan pekerjaan sesuai. Yang mempunyai masalah peribadi, disediakan khidmat kaunseling selain kemudahan perumahan," katanya semasa menjawab soalan Datuk Abdul Manan Ismail (BN-Paya Besar) di sini, semalam.

Beliau berkata, kementeriannya ada berbincang dengan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), supaya mempercepatkan kelulusan lesen khas kepada golongan ini.

Menjawab soalan Abdul Manan mengenai peminta sedekah terdiri daripada kanak-kanak dan kerahan rumah kebajikan anak-anak yatim, Seai Kei berkata, adalah menjadi kesalah­an menggunakan khid­mat golongan ini dan tindakan boleh diambil.

Menurutnya, di bawah Seksyen 31, Akta Kanak-kanak 2001, menjelaskan kanak-kanak tidak bo­leh dikerah meminta sedekah, menjadi pe­nge­mis jalanan, terlibat dengan urusan jual dan pelbagai aktiviti lain yang memudaratkan kesihatan serta mengabaikan kebajikan mereka.

"Pihak terbabit bo­leh dikenakan den­da tidak lebih RM50,000 dan penjara tiga tahun atau kedua-duanya. Jika kemente­rian menangkap ka­­nak-kanak itu, pihak kami akan menyerahkan kepada Desa Bina Diri di bawah JKM.

"Di sini mereka dilatih dengan kemahiran vokasional yang bersesuaian selama tiga tahun sebelum diberikan kerja," katanya.
http://www.sinarharian.com.my/nasional/pengemis-jalanan-diberi-geran-perniagaan-1.4953

Semoga usaha Kerajaan untuk membantu pengemis ini akan membuahkan hasil. Doa-doakan.

*Yang susah nak banteras adalah sindiket pengemis yang sememangnya mengaut keuntungan sehingga puluhan ribu sebulan.

Gempar! Penyokong Seksualiti Merdeka Gunakan Ayat Al-Quran Untuk Pertahankan Hujah!

Posted: 11 Nov 2011 09:37 PM PST



Hujah yang digunakan oleh penyokong Seksualiti Merdeka...

Forum Seksualiti Merdeka ini, pada diri saya, tidak bercanggah dengan kepercayaan saya sebagai Islam. Sebaliknya, ia mengukuhkannya. Seperti yang tercatat di dalam Al-Quran:

Tidakkah engkau melihat bahawa Allah menurunkan hujan dari langit, lalu Kami keluarkan dengan air hujan itu buah-buahan yang berlainan jenis dan rupanya; dan di antara gunung-ganang pula ada yang mempunyai jalur-jalur serta lorong-lorong putih dan merah, yang berlainan warnanya (tua dan muda) dan ada juga yang hitam legam;
 


Dan demikian pula di antara manusia dan binatang-binatang yang melata serta binatang-binatang ternak, ada yang berlainan jenis dan warnanya? Sebenarnya yang menaruh bimbang dan takut (melanggar perintah) Allah dari kalangan hamba-hambaNya hanyalah orang-orang yang berilmu. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Pengampun.  (Al- Fatir 35:27-28)


Agama Islam mengajar kita bahawa kepelbagaian adalah fitrrah dan hakikat sifat ciptaan Allah. Kita diwujudkan secara berbeza dan pelbagai supaya kita mengetahui dan menghormati antara satu sama lain. Mengikut ayat A-Fatir 35:27-28, saya rasa interpretasi perkataan "warna" bukan sahaja merujuk kepada "warna benda", ia juga merujuk kepada rupa, sifat, dan kebolehan kita. Allah berkata bahawa tiada masalah untuk Dia mewujudkan hanya satu Umat, maksudnya, insan yang serupa dari segi agama, kepercayaan, naluri dan lain-lain lagi.

Namun Dia tidak berbuat demikian kerana Allah hendak menguji ketakwaan kita terhadap Nya. Apakah kita menghayati dan mempraktikkan nilai-nilai mulia seperti toleransi, hormat, kasih sayang dan belas kasihan kita untuk menerima segala ciptaan dan anugerah Allah?

"Untuk setiap umat di antara kamu, Kami berikan peraturan dan jalan yang terang. Sekiranya Allah menghendaki, nescaya kamu dijadikanNya satu umat (saja), tetapi Allah hendak menguji kamu terhadap pemberianNya kepadamu, maka berlumba-lumbalah membuat kebajikan. Hanya kepada Allah-lah kamu akan kembali semuanya, lalu diberitahukanNya kepadamu apa yang telah kamu perselisihkan itu" (Al-Ma'idah 5:48)

Baca seterusnya di sini (http://www.seksualitimerdeka.org/2011/11/pandangan-seorang-muslim-terhadap.html).

Apa yang MyMassa nyatakan di sini adalah yang salah tetap salah. Tak perlu menegakkan benang yang basah.

*Pandangan pembaca pula bagaimana? Pelik tetapi benar, logo PAS dan Seksualiti Merdeka ada persamaan.

Kejayaan ETP. Apa Yang Anda Perlu Fahami.

Posted: 11 Nov 2011 07:31 PM PST

Berikut adalah satu lagi kejayaan Economic Transformation Programme (ETP) di bawah PEMANDU. Di bawah ini, MyMassa akan huraikan secara ringkas kaitan ETP dan kehidupan anda (terutamanya kepada pembaca yang kritis terhadap ETP).




Tahniah kepada Kerajaan BN yang berjaya memperkenalkan satu inisiatif ekonomi baru seterusnya mengekalkan daya saing negara. Dalam masa yang sama, peluang-peluang pekerjaan baru diwujudkan untuk rakyat. Untuk pembaca yang mungkin terlupa mengenai 'asal-usul' ETP, MyMassa akan ingatkan semula melalui grafik ini.

Klik untuk besarkan imej

Mungkin ada yang mempersoalkan apa impaknya ETP ini kepada orang kampung atau golongan pertengahan? Mungkin mereka tidak merasakannya kerana impak yang mereka terima minimal. Namun dengan adanya ETP inilah ekonomi negara masih bertahan dengan keadaan ekonomi global yang masih tidak menentu. Bayangkan negara-negara sekukuh Itali dan Britain pun tidak mampu berbuat apa-apa kerana pakej ekonomi yang mereka laksanakan kurang berjaya mengekang impak krisis ekonomi. Di Itali, Perdana Menterinya perlu meletak jawatan manakala di Britain, kerajaan negara tersebut gagal mengawal kos pendidikan.




Kalau bahasa yang MyMassa gunakan masih 'tinggi' dan kurang difahami, kami simpulkan bahawa jika tiada ETP, maka tiada pelaburan sama ada dari dalam atau dari luar. Jika tiada pelaburan maka Kerajaan tidak dapat mengutip cukai korporat yang tinggi. Maka jika pungutan cukai kurang, bagaimana Kerajaan mahu memberikan subsidi kepada rakyat?


Pucuk pangkalnya adalah Kerajaan yang memerintah sekarang ini berjaya mengemudi negara ke landasan yang betul. Andaikata negara sebagai sebuah kapal dan krisis ekonomi sebagai gelombang besar, maka Kerajaan BN sebagai seorang nakhoda yang pandai memusing roda pengemudi kapal untuk mengelakkan kapal tersebut karam atau ada anak kapal yang tercampak ke dalam laut.


Tidakkah pembaca sekalian rasa bersyukur dan berterima kasih kerana mempunyai Kerajaan yang mempunyai kebijaksanaan seperti ini?


*Hujah pembangkang adalah mana-mana Kerajaan akan melakukan perkara yang sama termasuk jika memerintah. Realitinya, bukan semua Kerajaan mampu membuat keputusan yang bijak seperti Malaysia. Bayangkan jika kita meminjam kepada IMF seperti yang dicadangkan oleh Anwar Ibrahim, adakah keadaan kita lebih elok ketika ini?

Fakta-fakta Mengenai Scorpene Yang Disembunyikan Oleh Pembangkang.

Posted: 11 Nov 2011 05:33 PM PST

Sumber : Nasri1986 (http://nasri1986.blogspot.com/2011/10/scorpene-malaysia-apa-yang-kita-tak.html#!/2011/10/scorpene-malaysia-apa-yang-kita-tak.html)


Scorpene Malaysia: Apa Yang Kita Tak Tahu


Bila ditanya kepada rakan-rakan, dan setelah membaca blog-blog Pakatan Rakyat,
rata-ratanya akan mengaitkan kapal selam kita dengan dua masalah;

1. Harga Kapal Selam Scorpene yang jauh lebih mahal dari belian negara lain.

2. Kapal Selam Scorpene tidak boleh melakukan selaman.

Pertama, mari kita rujuk kepada masalah pertama yang menghantui skandal kapal selam negara kita. Isu harganya. menurut info yang saya petik dari blog AMK Shah Alam, Malaysia telah membayar sebanyak 580 juta dollar (USD) manakala Chile hanya membayar 250 juta dollar (USD) dan India pula membayar 540 juta dollar (USD) untuk setiap Scorpene mereka. Dalam kes ini,, memang nyata pembelian kita paling mahal berbanding negara-negara lain yang membeli kapal selam jenis ini.

Apa yang tidak dinyatakan oleh blog AMK Shah Alam di atas ialah, pada 14 April 2010, Brazil telah menempah 4 buah kapal selam Scorpene dengan harga 8.8 billion dollar(USD) Ini menunjukkan Brazil membayar sejumlah 2200 juta dollar untuk setiap kapal selam mereka. Tidakkah hal ini menceritakan sesuatu buat kita semua?

Apa yang tidak dijelaskan oleh bloggers Pakatan, mengapa kita bayar pada harga tersebut,dan pihak kerajaan pula, tidak berjaya menyampaikan maklumat dengan baik kepada rakyat dengan bahasa mudah yang boleh difahami semua.

Perbezaan garis masa dan kuantiti belian.
Pada waktu ini, hanya 4 buah negara yang membuat belian Kapal Selam Scorpene ini. Negara tersebut ialah Chile, Malaysia, India dan Brazil.

Chile membeli dua buah kapal selam pada sekitar tahun 1998/99 dan harga belian mereka ialah 250 juta dollar.

Malaysia membeli dua buah kapal selam pada sekitar tahun 2003/04 dan harga belian kita ialah 580 juta dollar.

India membeli enam buah kapal selam sama pada sekitar tahun 2006, dan harga belian mereka ialah 540 juta dollar seunit.

Brazil pula membayar sebanyak 2200 juta dollar seunit untuk tempahan sebanyak 4 buah kapal selam tahun lepas.

Pihak Pakatan Rakyat tidak menjelaskan disebalik dakwaan mereka, perbezaan faktor-faktor seperti kadar tukaran wang asing pada waktu pembelian di buat, harga kos bahan mentah, jenis persenjataan dan lain-lain kos yang terlibat.

Kos pembelian kapal selam India juga meningkat kerana wujud kelewatan dan masalah di pihak Magazon Dock Limited. India dapat menjimatkan kos pembelian mereka melalui pembelian pukal (6 buah, maka kos tetapnya dapat disusutkan) dan mereka membina kapal selam tersebut di India (jimat kos pembuataan dengan memanfaatkan kos buruh rendah India)


Dari jadual harga besi terpakai, kita dapat lihat kenaikkan harga besi dunia. Pada Januari 2000, harga besi ialah 98 Euro per tan, dan kini ianya 317 Euro per tan pada September 2011. Ini harga besi skrap, terpakai dan kitar semula. bayangkan harga besi dan keluli baru yang diperlukan untuk membina sebuah kapal selam baru.

Pada waktu Chile dan Malaysia membuat tempahan kapal selam, perbezaan kos mentah (besi, keluli) telah meningkat lebih dari 100%. Jadi tidak menghairankan perbezaan harga di bayar oleh Malaysia dan Chile. Apa pula pe njelasan Pakatan Rakyat mengenai pembelian Brazil yang jauh lebih mahal.


Jadual di atas pula menunjukkan carta tukaran asing antara Ringgit Malaysia dengan Euro. Euro pada tahun negara menempah kapal selam jauh lebih tinggi berbanding dengan waktu tempahan di buat oleh Chile. India pula membuat pembelian kapal selam mereka pada 2010, pada waktu nilai matawang Euro sangat tinggi. Jadi, ternyata ada justifikasi dan penjelasan munasabah disebalik perbezaan harga.

Kedua, kapal selam Malaysia tidak boleh melakukan selaman. Perkara ini dengan nyata adalah satu salah faham, jika tidak, satu fitnah besar dari pihak yang cuba meraih undi dengan menabur prasangka negatif kepada rakyat.

Kapal selam tersebut telah melakukan selaman dan berjaya melakukan latihan. Bak memiliki kereta baru, kita tidak boleh memandu pada kapasiti maksimum sebaik saja baru keluar dari kedai. Begitu juga dengan kapal selam kita. Kapal selam, seperti mana-mana barang mekanikal lain, tidak boleh lari dari masalah-masalah yang teknikal dan mekanikal.

Sebagai contoh, pada 22 Oktober 2010, Kapal Selam HMS Astute milik United Kingdom terdampar di pesisir pantai dan mengalami kerosakan yang teruk. Ini adalah kapal salam penyerang nuklear tercanggih dan terbaru milik armada tentera United Kingdom dengan nilai 1.57 billion dollar (USD). Jadi, tentera laut United Kingdom pun tak terkecuali dari masalah, apatah lagi negara kita yang baru memiliki dua buah kapal selam sulungnya? Fikir-fikirkanlah
Sekurang-kurangnya, ahli politik Britain cukup matang dan tidak pula mengadu domba mengenai kelemahan angkatan laut negara itu di mana-mana negara, baik jiran mahupun sekutu. Tindakan Nurul Izzah Anwar mendedahkan masalah teknikal kapal selam negara kepada Kompas, Indonesia tidak wajar sama sekali, walaupun ujar beliau sekadar memetik kata-kata Menteri Pertahanan Malaysia di dalam Dewan Rakyat. Jika beliau berakal, dan sensitif kepada isu ini, beliau tidak perlu membuat sebarang penjelasan dan penerangan akan keadaan tentera kita kepada media luar.

Walaupun sedemikian kajian saya, saya sangat mengharap jawapan mengenai tuduhan rasuah berkaitan pembelian kapal selam negara ini terjawab dan dapat jalan penyelesaian yang munasabah. Memandangkan integriti mahkamah negara telah dihancurkan oleh tomahan dan tindakan pelbagai pihak, saya berharap Mahkamah Perancis dapat memberikan jawapan apabila kes rasuah tersebut dibicarakan dan diputuskan oleh mereka. 
 
*MyMassa melihat blog Nasri1986 amat bagus untuk dilawati. Kepada para pembaca MyMassa, rajin-rajin melawat ke blog tersebut ye. (nasri1986.blogspot.com)

Kerajan Berkebajikan Barisan Nasional. Negara Britain Pun Kalah!

Posted: 11 Nov 2011 04:08 PM PST

Dalam menghadapi iklim ekonomi dunia yang tidak menentu, banyak negara yang tidak mampu memberikan subsidi kepada rakyatnya seperti negara kita termasuk negara barat.

Contoh terbaru adalah di Britain apabila sekumpulan pelajar mengadakan tunjuk perasaan menentang kenaikan harga yuran.

Klik untuk besarkan imej


Berbeza dengan negara kita, bukan sahaja yuran tidak dinaikkan malah turut memberikan bantuan secara tunai untuk meringankan beban ibu bapa.

Klik untuk besarkan imej.

Apa yang dilakukan oleh Kerajaan Barisan Nasional dengan konsep BERKEBAJIKAN mereka telah diiktiraf di peringkat antarabangsa dan mengalahkan beberapa buah negara yang sering dicanang oleh pembangkang.

Klik untuk besarkan imej

Lebih 7 ribu ringgit dibelanjakan oleh Kerajaan untuk setiap pelajar! Satu jumlah yang selama ini rakyat tidak sedar mereka menerima subsidi pendidikan yang begitu besar. Yang mereka tahu adalah terpengaruh dengan dakyah pembangkang (segelintir dari ibu bapa) dan menyalahkan Kerajaan dalam pelbagai isu

Harapan MyMassa agar maklumat ini disampai dan disebarkan kepada seluruh rakyat bahawa selama ini Kerajaan Persekutuan pimpinan Barisan Nasional telah lama menjalankan dasar BERKEBAJIKAN. Tidak timbul bagi parti pembangkang menggunakan slogan NEGARA BERKEBAJIKAN kerana selama ini pemimpin mereka membesar pun dengan konsep yang sama yang diamalkan oleh BN.

Cuma, walaupun berkopiah mereka hanya pandai bersyukur tetapi tak pandai berterima kasih. Bagi mereka, yang penting adalah untuk menfitnah lawan dengan pelbagai dakwaan palsu daripada menegakkan kebenaran bahawa negara ini telah lama mengamalkan konsep Negara Berkebajikan. Matlamat akhir mereka sudah tentu untuk berkuasa.

*Adakah PAS akan beri pendidikan percuma bila berkuasa kelak kalau nak dengar ceramah PAS pun kena isi kantung?

KJ Jadi Model Lagi. Ketua Pemuda PKR dan PAS Takde Can ke?

Posted: 11 Nov 2011 08:37 AM PST

Dengar cerita Majalah Maskulin akan jadikan KJ sebagai model lagi.


Cuma MyMassa kesian dengan dua orang ketua pemuda pembangkang, satu dari PKR, satu lagi dari PAS.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar.

Ketua Dewan Pemuda PAS, Ust Nasarudin Tantawi.


Diorang ni takde can ke nak jadi model?

*Untuk bagi adil, gambar dua-dua ketua pemuda PAS dan PKR pun MyMassa ambil dari tepi sebab gambar KJ pun dari sisi yang sama. Dua-dua gambar kat atas pun layak masuk majalah untuk ruangan berkenalan dengan gaya masing-masing. Korang rasa, apa lagi yang tak cukup?

MEDIA PRIMA BUTA MATA OR SKANDAL?- MUSANG BERBULU AYAM

Posted: 11 Nov 2011 08:26 AM PST


1. SELEBIRITI yang mendapat nama melalui rancangan-rancangan TV mula bercakap soal politik, mula bercakap kerajaan berat sebelah, menghadiri dan memberi sokongan kepada PR, menghadiri demo, mereka ini musang-musang jantan dan betina yang perlu segera diberhentikan supaya mereka tahu tinggi langit sama tak dengan tingginya ego mereka. Siapa mereka? Anda pasti boleh menekanya...

2.Media Prima atau di NST jangan buat-buat buta dengan mereka yang sedemikian rupa. Kalau esok DAP memerintah, Tony Puaka itu jam juga dia akan buang itu musang-musang berbulu ayam. Kita ada 30 Juta Penduduk, kalau asyik muka dia saja mengacarakan saban tahun, di petang hari atau di malam hari bersama "si mata Yahudi", apakah Media Prima buta atau ada skandal? Ada banyak lagi lulusan BA, MA atau PHD atau mereka yang berpengalaman yang ikhlas dan rela mempertahankan kerajaan yang ada, daripada membiarkan mereka ini bermaharajalela, apabila sampai masa PRU13 memakai baju si mata Yahudi.

http://mymassa.blogspot.com/2011/11/terjemahan-akhbar-cina-dap-akan-buang.html

3. PRU13 ini bukan PRU main-main. PRU ini antara Lim Guan Eng jadi Perdana Menteri atau anak-anak Melayu jadi merempat! Perhatikan DAP yang menguasai Kerajaan Selangor, PKNS dan anak-anak syarikatnya dijualelong, anak-anak bumiputera diberhentikan, Cina-Cina DAP dilantik ke jawatan pengurusan tertinggi dengan elaun melebihi gaji PM dan MB.Anak-anak Melayu yang bekerja di Indah Water, Parking, Syabas semua hendak dilesapkannya. Katanya untuk rakyat Selangor, sebenarnya untuk DAP dan DAP dan DAP! Kamu masih butakah?

4. Musang-musang ini yang sudah diulas oleh Zaini Hassan di Utusan, kini semacam dibiarkan di GLC Kerajaan pula! NST sedang dibersihkan daripada musang-musang ini, bagaimana di TV? Pergilah kamu di Majlis Perbandaran Subang Jaya, YB DAP kontrol semua projek-projek di mana YDP MPSJ macam patung sahaja, semua projek diberikan kepada DAP. Jika Melayu, habis ditolak.

JIka besok Tony Puaka menjadi Menteri Penerangan, Media Prima sudah pasti menjadi Media Cimax. . CEO MP kamu patut tidak tidur lena sebagaimana Datuk Zaini Hassan tidak boleh lelap, kerana si Musang Berbulu Ayam!Selamat Membaca & Berhari Minggu

http://mymassa.blogspot.com/2011/11/terjemahan-akhbar-cina-dap-akan-buang.html

Nurul Izzah Terbogel Lagi. Kali Ni Bogel Berpasukan Bersama Tony Pua dan Dr. Dzul.

Posted: 11 Nov 2011 05:35 AM PST

Harga barang di Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) adalah harga kekal.

Harga barang di Pasaraya besar adalah harga promosi.

Tidak adil untuk menyamakan harga tetap dengan harga promosi. Bandingkan buah epal dengan buah epal. Bukan buah epal dengan buah dada. Walaupun saiznya sama (mungkin bagi saiz Nurul Izzah) tetapi buah epal tiada puting sebaliknya buah dada ada.

Nak tau jawapan lengkap tentang isu ini, sila baca kenyataan menteri yang berkenaan.


Klik untuk baca keseluruhan artikel.

Hakikatnya pengenalan KR1M telah berjaya membuatkan pasaraya besar pun menurunkan harga bagi mengelakkan pelanggan mereka lari.

Walau macam mana pun, MyMassa suka dengan penjelasan Timbalan Menteri yang begitu berhikmah dengan menggelarkan pendedahan pembangkang sebagai kerjasama satu pasukan.

Sebagai pentup, MyMassa tegaskan sekali lagi supaya bandingkan buah epal dengan buah epal.


*Sebenarnya pembangkang amat iri hati kerana BN berjaya perkenalkan KR1M dan mengawal harga secara tak langsung untuk beberapa barangan. Nak tau kenapa mereka iri hati, sila tonton video ini.

UMNO Berkebajikan Untuk Rakyat Sehingga Penghujung NYAWA!!!

Posted: 11 Nov 2011 04:22 AM PST

Empat pelajar maut, lima parah, 20 cedera dalam kemalangan


IPOH: Empat maut, lima cedera parah manakala 20 lagi cedera apabila bas yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori di Km382, Lebuhraya Utara-Selatan dekat Slim River awal pagi ini.

Ketua Polis Trafik Negeri Supt Wan Abdullah Ishak berkata, kejadian berlaku pada kira-kira 4.45 pagi ketika bas membawa pelajar dan guru daripada sebuah sekolah menengah di Kulim, Kedah itu dalam perjalanan ke Kuala Lumpur.

Kesemua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Slim River untuk rawatan dan mangsa yang meninggal dunia turut dihantar ke hospital yang sama untuk bedah siasat, katanya kepada Bernama ketika dihubungi hari ini. - BERNAMA


Menurut laporan Buletin Utama sebentar tadi, kemalangan maut berlaku apabila bas kedua yang membawa rombongan Wanita UMNO Kedah berhenti untuk membantu bas rombongan pelajar yang terbabas. Tanpa menghiraukan diri mereka sendiri, kumpulan Wanita UMNO tersebut turun membantu mengeluarkan para pelajar yang tersepit dalam kemalangan awal.

Namun, tanpa disangka sebuah treler yang sarat membawa baja telah merempuh mereka mengakibatkan empat orang maut, termasuklah seorang pemimpin Wanita UMNO Alor Star yang sedang membantu para pelajar tadi. Arwah meninggalkan anak-anaknya yang kini yatim piatu setelah kehilangan ayah kesayangan beberapa tahun yang lalu.

Inilah baru dikatakan UMNO JUARA RAKYAT. Juara memperjuangkan KEBAJIKAN rakyat sehingga ke akhir NYAWA!!! Al-Fatihah...  


Pedofilia dan SEKSUALITI MERDEKA

Posted: 11 Nov 2011 03:34 AM PST



Terkejut juga bila baca berita di atas. Yalah, sebuah Kerajaan Kristian seperti BRITAIN boleh menganggap iklan di atas sebagai salah satu bentuk eksploitasi seks kanak-kanak? Mungkin gambar sahaja tidak dapat memberi gambaran yang sepenuhnya. Cuba teliti pula video sesi penuh penggambaran iklan tersebut.



Rasanya tidak ada apa-apa yang mengghairahkan pun apabila melihat iklan di atas. Kecantikan Dakota Fanning yang memukau juga tidak akan dapat menaikkan nafsu penjenayah seks kanak-kanak kerana model tersebut juga sudah berusia 17 tahun. Kalau ikut standard nikah-kahwin di Malaysia pun, Dakota bukanlah seorang kanak-kanak lagi.





Seolah-olah satu kebetulan, akhbar KOSMO! juga menyiarkan satu berita sensasi berhubung kes seorang GURU di US yang didakwa mengadakan hubungan SEKS dengan 11 orang pelajarnya. Nampaknya se-LIBERAL US dan UK ini pun, kemerdekaan seksualiti bukanlah satu hak yang boleh dinikmati sepenuhnya oleh rakyat di sana.




Mungkin selepas ini Ambiga, Marina, Irene OKU dan juak-juak fuckatan mereka boleh merancang untuk meluaskan pula perjuangan mereka ini ke US dan UK pula. Yalah, bagaimana hendak memerdekakan golongan seks luar tabiee di negara sendiri jika penyumbang dana kepada perjuangan sendiri pun mengamalkan dasar seksual yang tertutup dan konservatif?!! 

Bukankah sepatutnya nafsu untuk melakukan hubungan SEKS dengan kanak-kanak (PAEDOPHILIA) itu juga mempunyai hak yang sama tarafnya dengan liwat dan lesbianisme?!!



Boleh Percaya Ke Dengan Kajian Ini?

Posted: 11 Nov 2011 02:28 AM PST

Apa pendapat pembaca MyMassa bila tengok berita ini?



Bagi MyMassa, hanya satu propaganda 'nakal' puak pembangkang untuk mengumpan DS Najib mengumumkan pilihan raya lebih awal.

Logik ke PKR nak cakap presiden parti lawan lebih popular dari ketua umum mereka sendiri?

Hebat betul propaganda PKR kali ini. Nampaknya idea dari 'tangan ghaib luar negara' mula diimplemenkan oleh PKR untuk menguji kepimpinan YAB PM.

*Itu pendapat kami. Pendapat pembaca MyMassa pula macam mana?

Gempar! Shamsul Ketua Pemuda PKR Dimarahi Anwar Ibrahim?

Posted: 11 Nov 2011 01:10 AM PST

Syamsul Iskandar, Ketua Pemuda PKR cuba nak masuk campur hal National Feedlot Corp dengan tweetnya seperti di bawah.



Mungkin Shamsul terlupa bahawa parti mana yang sebenarnya minat benar main lembu. Jika terlupa, MyMassa boleh ingatkan.




Oleh kerana harga lembu yang mahal ketika ini, tak dapatlah Shamsul meneruskan hobinya untuk bermain dengan lembu-lembu yang bagi Shamsul sangat comel.


Cuma MyMassa pelik, siapa yang ternak siapa. Sebab Shamsul lebih banyak 'daging' dari lembu ternakan?

*Ketua Pemuda PKR terlupa bahawa partinya adalah campuran Parti Keadilan Nasional (PKN) dan Parti Rakyat Malaysia (PRM) yang membentuk Parti Keadilan Rakyat. Sekarang ni, mana satu PARTI LEMBU sebenarnya?

Video Panas : Bila BERSIH 2.0 dan Seksualiti Merdeka Disatukan.

Posted: 11 Nov 2011 12:27 AM PST

Seperti sebelum ini, MyMassa tunjukkan apa persamaan antara Bersih 2.0 dan Seksualiti Merdeka.




Kali ini MyMassa tunjukkan pula bagaimana kedua-dua benda 'haram' ini disatukan.


*Sama rata, sama rasa, depan belakang, sama sahaja.

My Longest Yard

Posted: 11 Nov 2011 11:38 PM PST

My Longest Yard


Dimana ada Tony Pua, disitu ada Nurul Izzah

Posted: 11 Nov 2011 05:09 AM PST

Mereka serang Menu 1Malaysia. Mereka cakap, lauk pauk macam di sekolah.

Kemudian, mereka takutkan penjawat awam. Jika menang PRU, mereka akan kurangkan separuh. Daripada 1.3 juta, akan tinggal 650 ribu. Yang kene buang tu, balik kampung tanam anggur.

Sekarang, mereka lanyak kedai 1Malaysia. Mereka kata harga di situ 'tidak murah'. Malah, menuduh wujudnya e-coli dalam produk susu segar.

Mudah sungguh kerja pembangkang. Tiada isu, cari isu. Walaupun ianya berbentuk persepsi tahap dajal.


Apa yang kita lihat, ini kerja DAP. Mereka mahu sabotaj usaha DS Najib yang gigih membantu bumiputera.

Paling cibai, usaha DAP dibantu oleh orang bumiputera sendiri iaitu anak betina si Brader Anwar Bin Ibrahim.

Perghhh..Tony Pua bikin panas!!

Posted: 11 Nov 2011 01:27 AM PST


Lagi permainan bodoh Tony Pua dan Nurul Izzah nak jatuhkan nama baik kedai 1Malaysia.
Beli susu segar kemudian buat ujian. Kononnya dicemari e-coli.

Tony Pua kata ujian dibuat oleh makmal bebas. Tapi tak berani pula dia nak sebut nama makmal. Bodoh! Nak main spekulasi kotor!

Paling keji sekali, Tony Pua budat sidang media depan kedai 1Malaysia.
Untuk apa tu? Nak jatuhkan imej kedai? Nak takutkan pembeli?

Selagi belum disahkan oleh Kementerian Kesihatan, jangan memandai buat kenyataan melulu.

Kalau didapati dusta dan menipu, kedai 1Malaysia boleh saman Tony Pua.

Panglima Perang Cyber

Posted: 11 Nov 2011 11:29 PM PST

Panglima Perang Cyber


Menikmati Santapan Minda 'Budaya Ilmu 1Malaysia Dalam Konteks Pembinaan Negara Maju'

Posted: 11 Nov 2011 06:11 PM PST

Pagi ini Panglima sempat menghadiri kuliah tentang budaya ilmu dalam konsep 1Malaysia untuk membina negara maju di sebuah lokasi di ibukota.

Disampaikan oleh Dr Farid Mohd Shahran dari Istac, UIA. Beliau anak murid Prof Wan Mohd Noor yang merupakan murid kepada Syed Naquib Al Attas. Tokoh terkenal yang tidak asing lagi kalangan ilmuan Islam dan pejuang alif ba ta.

Google sedia membantu anda untuk mendapatkan info tentang tokoh-tokoh di atas.

Banyak input menarik diperolehi dan ia sememangnya hidangan minda yang lazat untuk menjadi seorang yang sentiasa mengejar ilmu dengan sesiapa sahaja.

Dalam bab mencari ilmu jangan diletak perasaan ego kerana ilmu tidak akan masuk ke dalam hati yang kotor.

Seorang tua menjual nasi tepi jalan boleh jadi menjadi guru kita dalam perkongsiaan ilmu yang kita belum ada.
Pendek kata ilmu adalah rezeki dan dosa boleh menghalang rezeki tersebut dinikmati oleh hati dan rohani.

Imam Syafei sendiri menurut penceramah pernah diberi nasihat gurunya agar mengelakkan diri dari maksiat kerana ilmu itu adalah cahaya dan cahaya Allah tidak memasuki hati pelaku maksiat.

Di Barat kini mereka mula menyedari tentang pentingnya agama apabila melihat kesan kemajuan mereka kecapi telah memudaratkan negara mereka sendiri dari aspek kemanusiaan.

Bukti terbaru di China juga kita telah melihat video seorang kanak-kanak telah digilis dan dibiarkan sahaja tanpa diberi pertolongan. 17 orang yang melihat kejadian tersebut tidak menolong mangsa sebelum orang seterusnya membawanya ke hospital.

Malangnya budak tersebut tidak berjaya diselamatkan dan meninggal dunia.

Ikuti butiran ceramah yang akan disiar berperingkat secara live kepada anda di FB panglima (muhammad ali) atau add panglimaperangcyber@yahoo.com dalam mukabuku anda.

Marilah bersama-sama kita belajar dan kemudiannya mengajar !

Tulisan Zaini Hassan Tentang 'Musang Berbulu Ayam' Dalam Kerajaan Yang Mesti Dibaca Umat Melayu Islam

Posted: 11 Nov 2011 01:27 AM PST

Sesibuk mana pun apa kata kita cuba baca dan hayati tulisan penulis ruangan 'Cuit' Utusan Malaysia untuk masa depan kita bersama.

Sangat sinis dan tajam cuitannya tetapi perlu dibaca dengan lapang dada atau anak cucu kita akan merana kerana kedegilan kita menerima nasihat dalam coretannya.

Coretan ini sangat wajar dibaca oleh 1.4 juta penjawat awam yang masih lagi menikmati kemakmuran ekonomi dengan mendapat gaji yang lumayan walaupun ada juga antara mereka yang menggigit kembali tangan yang memberinya dan keluarganya makanan.

Justeru terima kasih kepada blog Mymassa yang telah menyalin artikel dalam tersebut bentuk imej untuk bacaan kita bersama.

Katakan benar walaupun pahit, pegangan kita umat Melayu Islam zaman berzaman yang wajib diamalkan.

Sekian,mohon jasa baik anda untuk disebarkan.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 11 Nov 2011 11:22 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Kehidupan Mewah Saifuddin Nasution Ismail...

Posted: 11 Nov 2011 11:00 PM PST


Rumah saifuddin ni aku difahamkan bernilai hampir 2 juta ringgit, di bina di machang kelantan, memang nampak simple tapi mahal kerana bahan asanya di perbuat dari kayu, zaman sekarang ni kayu lebih mahal dari kongkrit.

Ok soalnya mana saifuddin dapat duit buat rumah mewah macam ni? ini pertama kali dia jadi ahli parlimen, dulu dia pernah jadi adun lunas, tapi dah separuh penggal baru dia masuk dewan. apa perniagaan yang saifuddin buat sehinggakan dia mampu buat rumah mewah macam tu?


Dalam dewan saifuddin dilihat sebagai seorang pemimpin yang membela rakyat, di dilihat kononnya cukup sensitif kepada kemiskinan dan kemelaratan rakyat terbanyak,bongkar berbaga-bagai penyelewengan yang belum tentu ada kebenaran ataupun kesahihan faktanya.


Malah mainan wayang saifuddin sehingga sanggup menyusahkan orang, pernah ada seorang kawan dalam pkr memberitahu aku, saifuddin ni tak ada kereta, setiap kali ceramah, penganjur kena ambil dan hantar dia pulang, punya la tinggi wayang saifuddin.


Segalanya di bongkarkan oleh blogger sanggah tok janggut: klik sini

Pengurus Besar PKNS, Kerja 2 Tahun Gaji 1.4 Juta...

Posted: 11 Nov 2011 09:00 PM PST


Kenyataan Media GAPS

Pendedahan Ketua Pembangkang Selangor mengenai gaji dan bonus Pengurus Besar (GM) Pkns berjumlah rm1.4 juta selama 2 tahun adalah amat memeranjatkan rakyat. Gaji dan bonus sebanyak itu adalah tidak masuk akal boleh diterima oleh seorang kakitangan awam kalau bukan kerana kronisme, korupsi dan salahguna kuasa yang diamalkan oleh Menteri Besar.

GAPS berpendapat gaji dan bonus yang diberikan itu adalah sangat keterlaluan. Ia adalah 150% lebih tinggi dari yang pernah diterima oleh GM sebelum ini. Ini merupakan contoh terbaik penyelewengan yang dilakukan oleh Menteri Besar Selangor selaku Pengerusi PKNS ketika melantik GM ini.

Rm1.4 juta itu merupakan pendapatan GM itu dari gaji dan bonus untuk 2 tahun. Dengan gaji sebanyak rm40 ribu sebulan maknanya GM PKNS ini menerima rm160 ribu untuk bonus 2009 dan RM280 untuk bonus 2010.

Selain dari itu GAPS berpandangan perlantikan GM ini adalah tidak sah kerana Enakmen Pkns 1964 sek 9(3) menyebut pegawai Pkns adalah kakitangan awam. Kakitangan awam dinegara ini tertakluk kepada perintah am dan pekeliling perbendaharaan bermula dari perlantikannya sehingga lah tatacara tugas dan tanggungjawabnya.

Lebih jelas sebenarnya MB telah melangkaui batas undang-undang ketika melantik En Omar Osman sebagai GM Pkns. GAPS yakin MB langsung tidak merujuk Ketua Setiausaha Negara dan Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara bagi mendapat kelulusan mereka dalam soal pemberian gaji dan bonus yang tinggi itu kepada GM ini.

Oleh kerana perlantikan GM itu tidak sah maka semua keputusan yang dibuat oleh GM ini atau mana-mana mesyuarat yang dihadirinya sebagai GM Pkns juga terbatal dan tidak sah.

Lebih buruk dari itu GM Pkns ini juga merupakan salah seorang dari 2 orang Lembaga Pengarah Worldwide Holdings Bhd (WHB)sekarang. WHB merupakan sebuah subsdiari yang punyai beratus juta ringgit asset rakyat selangor. Perlantikan GM Pkns ini sebagai Pengarah WHB juga tidak sah kerana jawatan hakiki itu tidak sah sedari awal. Ini sekali gus menjadikan setiap keputusan dan mesyuarat yang dihadiri oleh GM Pkns ini dalam WHB juga tidak sah dan terbatal.

Pkns sebenarnya merupakan lubuk penyelewengan dan korupsi MB Selangor. Ia merupakan bom jangka yang pada bila-bila masa boleh meletup akibat salahguna kuasa yang sangat keterlaluan oleh MB, Exco dan kroninya dalam Pkns.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

3 Hari Rakyat Kelantan Tak Mandi Wajib...

Posted: 11 Nov 2011 06:00 PM PST

Rakyat kelantan tak dapat mandi wajib selama 3 hari akibat tiada bekalan air, malah ada rakyat kelantan tak dapat memunaikan sembahyang pasal belum mandi wajib lagi, ada di antara mereka yang terpaksa pergi ke terengganu untuk mandi wajib di sana kemudian pulang ke kelantan. lihat lah bertapa syumulnya isle di bawah pemerintahan nik ajis...


HUDUD: PAS Johor Kafirkan Anwar...

Posted: 11 Nov 2011 04:47 AM PST


PETALING JAYA: PAS Johor menempelak kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menolak kemungkinan agenda hudud dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat.

"Hudud ini ada dalam PAS dan PAS berada dalam Pakatan Rakyat. PAS dalam perlembagaan dengan jelas mahu melaksanakan hukum-hakam Allah," kata Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Mahfodz Mohamad sambil merujuk kepada Fasal 5 perlembagaan parti.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Anwar merangkap Ketua Umum PKR yang dilaporkan media sebagai berkata bahawa agenda hudud tidak ada tempat dalam Pakatan Rakyat.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh berkata demikian dalam satu sesi dialog bersama pemimpin masyarakat Cina dan dewan perniagaan Cina di Subang Jaya kelmarin.

Bagaimanapun, Mahfodz mengakui bahawa parti komponen Pakatan Rakyat belum mencapai kata sepakat dalam pelaksanaan hukuman hudud dan menyatakan bahawa penekanan terhadap pelaksanaan hudud adalah menurut kesesuaian.

Menurut beliau, Anwar sendiri tidak mempunyai sebarang halangan terhadap pelaksanaan hudud di Kelantan. Tambahan pula agama adalah di bawah bidang kuasa negeri.

Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia Nasrudin Hassan Tantawi langsung tidak tahu menahu mengenai kenyataan Anwar itu.

"Saya tidak pernah dengar Anwar kata begitu," katanya ketika dihubungi.

Sementara itu, Naib Presiden PAS Salahudin Ayub merangkap Ahli Parlimen Kubang Kerian dilaporkan berkata bahawa undang undang hudud tidak dibincangkan sewaktu penubuhan Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun katanya, ini tidak bermakna PAS menolak hudud kerana perkara itu boleh dibincangkan dalam Pakatan Rakyat pada masa depan.

Nurul Izzah Rendam Coli Dalam Susu 1Malaysia.

Posted: 11 Nov 2011 03:03 AM PST

Haaa dah tak de modal lagi dah, tony pua dan nurul izzah kata susu dikedai 1malaysia ada virus e-coli.

Hah... dalam susu ada e-coli? memang la ada e-coli pasal nurul izzah dah rendam coli dia dalam susu tu.

Bodoh punya orang nak buat fitnah pun beragak la, ada je cara depa ni nak jatuhkan perniagaan orang islam.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Rafizi Lembu Siri 1.

Posted: 11 Nov 2011 01:00 AM PST

Seronok tengok puak-puak pembangkang mainkan cerita pasal ladang feedlot, serangan membuta tuli pkr membuatkan pas dan dap juga takut nak ikut sama, mungkin pas dan dap dah tengok, banyak kesalahan fakta yang di buat oleh pkr, itu pasal mereka pun tak mau joint, secara logik, kalau betul isu ladang feedlot ni banyak sangat masaalah seperti yang di dakwa oleh pkr, dah tentu, pas dan dap akan joint sekali untuk membalun kerajaan, "ini kes sedap beb", tapi itu tak berlaku, mereka biarkan pkr sendirian, pada mereka, kalau nanti yang kena saman, biar pkr kena sorang, mereka tak mau masuk campur.

Ok... malaysiakini ada mengeluarkan berberapa keping gambar menunjukan ladang nfc tu dalam keadaan cukup teruk, kononnya hanya seekor lembu je yang ada di ladang tu dan tempat tu dah tak beroperasi lagi, gambar keseluruhan ladang tu langsung mereka tak keluarkan, senang cerita, malaysiakini cari angle yang paling teruk untuk burukan dan menunjukkan ladang yang diusahakan oleh orang melayu ni gagal sama sekali.

Tapi betul ke ladang tu teruk sangat? ok mari kita buat perbandingan antara gambar yang di keluarkan oleh malaysiakini dan gambar yang diberikan oleh sumber sahih tu sendiri kepada aku.


Ini pula gambar yang aku dapat dari sumber sahih... korang bandingkan kan lah sendiri, sebenarnya banyak lagi gambar dan video tentang operasi ladang itu, nanti aku keluarkan lagi, korang boleh tengok sendiri bertapa liciknya pkr menggunakan malaysiakini untuk burukan ladang feedlot milik nfc milik orang melayu.


Soalnya sekarang ni, betul ke malaysiakini dan rafizi pergi ke ladang yang milik NFC? atau korang pi ladang lain kemudian kata ladang tu milik NFC...

Belantan

Posted: 11 Nov 2011 11:15 PM PST

Belantan


Gempar..!!! NFC sebenarnya tiada kaitan dengan kerajaan - Noh Omar!

Posted: 11 Nov 2011 10:19 PM PST


National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) adalah sebuah syarikat swasta yang tidak ada kena mengena dengan kerajaan, dengan peme­gangan saham oleh Agroscience Sdn Bhd.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, syarikat ini diberikan pinjaman oleh kerajaan un­tuk melaksanakan projek Pusat Fidlot Nasi­o­nal selepas berjaya memenangi tender terbuka.

Bagaimanapun katanya, pinjaman RM250 juta itu tidak dibayar terus kepada NFC sebaliknya melalui akaun pinjaman khas (special loan account) yang dibuka menggunakan akaun Maybank yang dikawal oleh Kementerian Kewangan.

Katanya, masih ada baki RM69 juta di dalam dalam akaun itu selepas bayaran RM181 juta berdasarkan tuntutan dibuat oleh NFC.

"Tuntutan dibuat NFC berkaitan urusan ladang semata-mata, tidak ada langsung mengenai pembelian kondominium.

"Jika ada (pembelian kondominium) sudah tentu tuntutan itu tidak akan dibayar kerana pengeluaran memerlukan pengesahan daripada jawatankuasa teknikal yang dipengerusikan Pengarah Jabatan Veterinar dan Kementerian Kewangan," katanya.

Noh berkata, kerajaan hanya boleh mengawal pengeluaran wang di dalam akaun pinjaman khas tersebut sahaja.

"Jika wang tersebut dibayar kepada NFC selepas memenuhi syarat ditetapkan, kerajaan tidak boleh mengawal apa yang hendak dilakukan oleh NFC termasuklah membeli kondominium tersebut kerana itu adalah wang syarikat," katanya.

Noh berkata, kerajaan memantau unjuran NFC menghasilkan 8,000 ekor lembu dalam tempoh tiga tahun dan syarikat itu berjaya walaupun jumlah lembu disembelih hanya 5,000 ekor.

Justeru Noh menegaskan bahawa NFC membeli kondominium itu dengan wang syarikat, bukan menggunakan wang daripada akaun pinjaman khas.

"Saifudin Nasution (Setiausaha Agung PKR) sendiri tidak faham dan tidak tahu membezakan antara akaun syarikat dan akaun pinjaman khas, tetapi cuba mengelirukan rakyat, dengan mempolitikkan isu ini," katanya.

Mengulas kenyataan Exco Selangor, Dr Yaakob Sapari untuk menguruskan ladang satelit dan keseluruhan NFC, Noh berkata, "Yaacob sendiri tidak faham tetapi mahu tunjuk pandai. NFC adalah sebuah syarikat swasta, mana­kala ladang satelit terletak di bawah Jabatan Veterinar yang juga agensi di bawah saya. Lembu diternak di ladang satelit manakala NFC bertindak memasarkannya.

"Lebih baik Yaacob menguruskan projek ternakan lembu dan ayam oleh Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) yang dilaporkan mengalami masalah dan kerugian." katanya.

Suara Politik
Taminsari

Gempar..!!! Perlantikan GM PKNS tidak sah!

Posted: 11 Nov 2011 05:12 PM PST


Kenyataan Media GAPS

Pendedahan Ketua Pembangkang Selangor mengenai gaji dan bonus Pengurus Besar (GM) PKNS berjumlah RM1.4 juta selama 2 tahun adalah amat memeranjatkan rakyat. Gaji dan bonus sebanyak itu adalah tidak masuk akal boleh diterima oleh seorang kakitangan awam kalau bukan kerana kronisme, korupsi dan salahguna kuasa yang diamalkan oleh Menteri Besar.

GAPS berpendapat gaji dan bonus yang diberikan itu adalah sangat keterlaluan. Ia adalah 150% lebih tinggi dari yang pernah diterima oleh GM sebelum ini. Ini merupakan contoh terbaik penyelewengan yang dilakukan oleh Menteri Besar Selangor selaku Pengerusi PKNS ketika melantik GM ini.

RM1.4 juta itu merupakan pendapatan GM itu dari gaji dan bonus untuk 2 tahun. Dengan gaji sebanyak RM40 ribu sebulan maknanya GM PKNS ini menerima RM160 ribu untuk bonus 2009 dan RM280 ribu untuk bonus 2010.

Selain dari itu GAPS berpandangan perlantikan GM ini adalah tidak sah kerana Enakmen PKNS 1964 Sek 9(3) menyebut pegawai PKNS adalah kakitangan awam. Kakitangan awam dinegara ini tertakluk kepada perintah am dan pekeliling perbendaharaan bermula dari perlantikannya sehinggalah tatacara tugas dan tanggungjawabnya.

Lebih jelas sebenarnya MB telah melangkaui batas undang-undang ketika melantik En Omar Osman sebagai GM PKNS. GAPS yakin MB langsung tidak merujuk Ketua Setiausaha Negara dan Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara bagi mendapat kelulusan mereka dalam soal pemberian gaji dan bonus yang tinggi itu kepada GM ini.

Oleh kerana perlantikan GM itu tidak sah maka semua keputusan yang dibuat oleh GM ini atau mana-mana mesyuarat yang dihadirinya sebagai GM PKNS juga terbatal dan tidak sah.

Lebih buruk dari itu GM PKNS ini juga merupakan salah seorang dari 2 orang Lembaga Pengarah Worldwide Holdings Bhd (WHB) sekarang. WHB merupakan sebuah subsdiari yang punyai beratus juta ringgit asset rakyat Selangor.

Perlantikan GM PKNS ini sebagai Pengarah WHB juga tidak sah kerana jawatan hakiki itu tidak sah sedari awal. Ini sekali gus menjadikan setiap keputusan dan mesyuarat yang dihadiri oleh GM PKNS ini dalam WHB juga tidak sah dan terbatal.

PKNS sebenarnya merupakan lubuk penyelewengan dan korupsi MB Selangor. Ia merupakan bom jangka yang pada bila-bila masa boleh meletup akibat salahguna kuasa yang sangat keterlaluan oleh MB, Exco dan kroninya dalam PKNS.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

Suara Politik
Taminsari

Tu dia...Gaji Pengurus Besar PKNS lebih besar dari gaji PM!

Posted: 10 Nov 2011 11:40 PM PST

Ketua Pembangkang, Datuk Mohamad Satim Diman mempertikaikan pembayaran gaji dan bonus Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) berjumlah RM1.4 juta bagi tempoh dua tahun yang disifatkan melampau dan tidak masuk akal.

Beliau berkata, pembayaran bonus tersebut dilihat tidak wajar kerana ia seolah-olah menunjukkan pengurusan kewangan yang tidak terkawal berbanding prestasi PKNS yang dikatakan tidak begitu memberangsangkan sebelum ini.

Ini kerana, katanya, berdasarkan perangkaan 2009, Pengurus Besar PKNS menerima gaji dan bonus yang keseluruhannya berjumlah RM640,000, manakala pada tahun 2010 (RM760,000).

''Jadi, gaji dan bonus yang tercatat diterima oleh Pengurus Besar PKNS ialah sebanyak RM1.4 juta. Apakah ini menunjukkan satu pengurusan kewangan berhemah yang sebenar ditunjukkan oleh kerajaan negeri.

''Sebab itulah barangkali jawatan Pengurus Besar ini amat istimewa kerana jumlah itu jauh lebih besar daripada gaji yang diterima oleh Perdana Menteri mahu pun Menteri Besar sendiri," katanya kepada pemberita selepas Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini, hari ini.

Mohamad Satim berkata, selain bayaran gaji dan bonus yang tidak masuk akal, kerajaan negeri melalui PKNS juga gagal melaksanakan agenda sosial dengan mengadakan lebih banyak projek perumahan kos rendah dan sederhana di negeri ini meskipun dilihat sering kali mengaitkan dasar pentadbiran mereka dengan konsep kebajikan.

Sebaliknya beliau memberitahu, PKNS lebih banyak menumpukan projek-projek mewah dan mampu mencapai keuntungan yang tinggi seperti projek Datum Jelatek di Pusat Bandar Keramat yang didakwa mungkin membolehkan bayaran bonus yang tinggi kepada kakitangan dan Pengurus Besar PKNS.

''Kalau dahulu ketika pentadbiran BN (Barisan Nasional) ada juga kita jalankan projek kos rendah dan sederhana untuk rakyat yang selaras dengan objektif PKNS untuk mewujudkan keseimbangan sosial," ujarnya.

Terdahulu, dalam ucapannya dalam sidang DUN, Mohamad Satim mempertikaikan kenyataan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebelum ini dalam Bajet Selangor 2009 menyatakan kerajaan negeri tidak lagi memberikan projek-projek hartanah secara usahasama dan penswastaan.

Suara Politik
Taminsari

APANAMA

Posted: 11 Nov 2011 11:02 PM PST

APANAMA


ARAB UPRISING in Kuala Lumpur

Posted: 11 Nov 2011 02:52 AM PST

PISAU.NET

Posted: 11 Nov 2011 09:46 PM PST

PISAU.NET


Bob Lokman Serang Lagi,Rakyat Johor Murtad!

Posted: 11 Nov 2011 05:00 PM PST


Tahukah anda Bob Lokman membuat roadtour berkempen menghukum rakyat Johor murtad di Pulau Pinang.Sebelum ini Pisau melaporkan Bob Lokman telah menghukum rakyat Johor jatuh murtad semasa tazkirah beliau di Balik Pulau:klik sini

Selepas itu Bob Lokman berceramah di Dewan JKKK,Kg Baru,Sg Ara Bayan Lepas.Dihadapan hadirin beliau mengulangi serangan terhadap rakyat Johor bahawa mereka jatuh murtad.Menariknya kalangan khawarij PAS percaya dengan dakwaan Bob sambil bertakbir.

Hujahnya "Kerja di Jurong Singapura,duduk Ulu Tiram,Jam 5 pagi dah keluar dari rumah,7 pagi dah sampai tempat kerja.Berapa lama 10 tahun dah mereka tak sembahyang subuh?"

Ujarnya lagi "10 tahun tak sembahyang subuh shiekh!! , pergi kerja 5 hari seminggu kemudian cuti hari Sabtu dan Ahad barulah dia(rakyat Johor) qado sembahyang, dia qado tidor hingga bangun paling awal tu pun sampai 10 pagi!!"

Katanya lagi "dalam tauhid termasuk dalam bab riddah perbuatan murtad adalah perbuatan dia(rakyat Johor) Habis semua jatuh murtad kemudian tak payahlah nak pergi jumpa Mufti Perak Harussani nanti dia kata pulak tak apa sebab tak tau diri dah jatuh murtad"

Dengan angkuh dan dengan sifat ujub Bob Lokman mengaku didepan hadirin kononnya beliau baru mendapat hidayah!

Sebenarnya apa yang Bob Lokman maksudkan beliau baru mendapat hidayah untuk mengkafirkan umat Islam Johor!

Hidayah Bro Bob telah mengkafirkan umat Islam Johor, Apa lagi rakyat Johor tunggu? Diam?


Pisau kata " jadi puak khawarij ada lesen besar kafirkan orang"

NFC Projek Yang Berjaya, Kat Mana Yang Kata Seleweng?

Posted: 10 Nov 2011 10:30 PM PST






Serangan bertubi tubi yang dilakukan terhadap Ds Syarizat dan mengaitkan dengan NFC seolah olah berlaku penyelewengan sebenarnya hanya mahu memberi persepsi buruk terhadap ketua wanita Umno ini.

Pisau perhatikan sejak dari mula serangan terhadap projek NFC,puaka pakatan hanya menyerang dan fitnah tanpa henti kononnya berlaku penyelewengan dan salah guna wang rakyat. Sedangkan didalam laporan Audit langsung tidak menyebut projek NFC adalah gagal.

Laporan audit tidak pula memberi komen bahawa projek NFC gagal mencapai sasaran. Haprak pakatan yang diketuai oleh puaka dan jembalang ini hanya menyebut berulang ulang kali kononnya berlaku penyelewengan wang rakyat walhal yang dikatakan wang rakyat itu diberikan dalam bentuk pinjaman dan dikenakan interest. Adakah ini dikatakan wang diseleweng?

Pada mulanya projek NFC ni Pisau sendiri tak tahu wujud pusat sebegini dinegara kita. Isu ini timbul dan diserang begitu hebat barulah kita tahu National Feedlot Corporation ini ditubuhkan untuk menghasilkan daging tempatan secara besar besaran tanpa perlu diimport.Kiranya promosi percumalah...BAGUS!

Setelah diselidik,rupanya daging yang dijual di seluruh pasaraya mega di Carefour,Tesco dan Giant dagingnya dibekal oleh NFC. Mana mungkin projek ini gagal memandangkan 3 pasaraya besar ini mempunyai rangkaian cawangan diseluruh negara dan jumlah pembekalan daging oleh NFC mencecah beratus tan untuk memenuhi permintaan yang ditinggi diseluruh negara setiap hari.


Pisau melihat tertubuhnya NFC sebagaimana tertubuhnya Proton ,daripada kita mengimport kenderaan sekarang ini kita mampu membuat kenderaan dan membangunkan industri hiliran.Kesan rantaian daripada Proton telah menghasilkan beratus kilang dan membuka beratus ribu peluang pekerjaan kepada rakyat.


Begitu juga dengan penubuhan NFC,dahulunya kita hanya mengimport daging,sekarang kita mampu mengeluarkan daging yang bermutu tinggi dan dalam masa yang sama membuka peluang kepada 310 peladang dan penternak diseluruh negara,kesan dari penubuhan ini mampu mewujudkan value chain "entrepreneur developtment program" .


Penerangan yang diberikan oleh Ds Noh dengan fakta yang jelas ternyata membuka mata.Bahawa industri ini dahulunya dikuasai dan dimonopoli oleh pengimport daging sekarang sudah mampu dikuasai oleh anak tempatan.Pokok pangkalnya projek ini BERJAYA!


Saifudin dan Rafizi mengambarkan seolah olah 250juta dihabis dan diseleweng,awal awal lagi faktanya sudah diputar belit.


Jika haprak pakatan menuduh ia diberikan hanya kerana kroni dan kaitan Ds Syarizat,maka apa bezanya dengan menantu Nik Aziz yang mengaut jutaan ringgit ketika bersama PMBK . Nik Aziz berkata Ariffahmi layak dan beliau berhak dan tidak salah untuk memegang jawatan didalam PMBK. Kononnya berdasarkan merit. BEZANYA KES ARIFFAHMI BERLAKU RASUAH DAN PENYELEWENGAN,KES NFC LANGSUNG TAK WUJUD PENYELEWENGAN


Dalam isu ini Pisau melihat kalangan penyokong kerajaan sendiri terpedaya dengan permainan persepi jahat oleh puaka haprak pakatan. Pokok pangkalnya didalan laporan Audit 2010 NFC tidak dikategorikan sebagai gagal. Sebaliknya Audit mencadangkan lagi agar menambahkan peruntukan bagi mempercepatkan pelaksanaan projek ini agar sasaran keperluan daging negara sebanyak 40% dapat dicapai.


Kata kuncinya " TIDAK GAGAL" & "BERJAYA" tetapi di fitnah dan putar belit oleh puak haram jadah ni sebagai "penyelewengan dan salah guna wang rakyat".

Anjing pakatan,Rafizi,Saifudin mahupun mak lampir Zuraida puaka,sila beri bukti bahawa projek NFC gagal. Jangan hanya tau menyalak . Jangan hanya tau berbohong kepada rakyat!


Kita tak perlu pergi jauh merewang dengan pelbagai tuduhan dan dakwaan,sebab dari mula hinggalah kepada dakwaan memilik kondo,kesemuanya sudah diputar belit. Beberapa hari yang lalu Pisau ingatkan kepada pembaca taktik pembohongan haprak pakatan.


Beli kondo?Lantaklah NFC nak beli apa pun,yang penting projek tak gagal! Mahfuz dengan projek udang berjaya atau gagal?

Saham NFC bukan 100% dipegang oleh individu sebaliknya sebahagian saham turut dipegang oleh kerajaan! Jadi apa kejadahnya nak seleweng,setiap keputusan mesti dibuat didalam mesyuarat ahli lembaga pengarah! Ada tak dalam laporan audit 2010 nyatakan berlaku penyelewengan? Sudah sudahlah kalau nak bohong pun..

Apa ada hal,kalau salah pi buat report SPRM, Bak kata seorang ahli parlimen pakatan kepada Pisau sebentar tadi "actualy there's no issue,but this bugger will pay the high price playing this game"

Bagus...dah ada ahli parlimen pakatan sedar projek ni berjaya! Hanya yang berotakkan lembu gagal memahami isu yang sebenar. Makanya silalah menyalak wahai lembu lembu pakatan....



Pisau kata "Anda pernah dengar tak LEMBU MENYALAK? Inilah jadinya kalau binatang melakukan perkara diluar tabii pasti bunyinya sumbang"

PenangWasabi

Posted: 11 Nov 2011 09:44 PM PST

PenangWasabi


Anwar Berang Disiasat Polis Laporan Palsu Video Seks!

Posted: 11 Nov 2011 05:43 AM PST


Anwar Ibrahim dipercayai berang dengan tindakan pihak polis menyiasat dirinya berkenaan satu laporan yang pernah dibuatnya tentang skandal klip video seks dengan seorang pelacur wanita.

Dua orang kuat PKR yang juga merangkap peguam Anwar, Sivarasa Rasiah dan N. Surendran telah mengadakan sidang media jam 11.30 pagi hari ini, di ibu Pejabat KEADILAN untuk menjelaskan kepada umum berkaitan isu tersebut.

"Polis telah membuka kertas siasatan jenayah baru terhadap Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berhubung tuduhan penglibatan dalam video seks video", lapor FMT

Menurut portal itu, Sivarasa yang juga ahli biro politik PKR berkata, Anwar telah menerima panggilan dari ASP Teh Boon Ang beberapa hari lalu untuk meminta beliau memberikan kenyataan Rabu depan pada pukul 3 petang di balai polis Kepong berkenaan isu kenyataan palsu video seks tersebut.


"Dia (Teh) berkata, Anwar sedang disiasat di bawah Seksyen 182 Kanun Keseksaan (bermaksud: (memberi) maklumat palsu, dengan niat menyebabkan penjawat awam menggunakan kuasa yang sah di sisi undang-undang untuk kecederaan orang lain).

"Laporan ke atas Anwar telah dibuat oleh DSP S Shanmuga Moorthy, pegawai yang merakamkan kenyataan Anwar berhubung video seks pada bulan April lalu," kata Sivarasa dalam sidang media pagi ini.

Jika sabit kesalahan di bawah Seksyen 182, hukumannya adalah penjara enam bulan atau denda sebanyak RM2, 000.

Sivarasa berkata laporan itu dibuat terhadap Anwar pada 8 September, kira-kira dua bulan lalu, namun katanya, baru sekarang pihak polis mula bertindak.

N Surendran, Naib Presiden PKR pula berkata bahawa beliau 'terganggu dan terkejut' dengan satu perkara yang disifatkan sebagai 'percubaan baru yang terdesak' untuk mendakwa dan memenjarakan Anwar.


Beliau menuduh pihak polis dan Jabatan Peguam Negara 'berkomplot' dalam satu perancangan yang disifatkannya sebagai konspirasi terbaru terhadap Anwar.

Dakwanya, berikutan 'percubaan gagal' yang dilakukan sebelum ini untuk menutup mulut Anwar sejak dari 1998 hingga 2008, berkaitan 'pemalsuan bukti', menyebabkan beliau hilang keyakinan kepada Pejabat Peguam Negara.-AIDC

Penang wasabi..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 11 Nov 2011 09:23 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


SAIFUDIN NASUTION..SIKIT-SIKIT KITA LONDEH.

Posted: 11 Nov 2011 09:00 PM PST

MASYARAKAT INDIA TOLAK NAJIB ?

Posted: 11 Nov 2011 07:00 PM PST

KHAS UNTUK BLOGERS PRO UMNO.

Posted: 11 Nov 2011 12:53 PM PST

DAP LAHANAT

Posted: 11 Nov 2011 05:15 AM PST

TONY PUA DAN NURUL IZAH HARAM JADAH.

Posted: 10 Nov 2011 11:57 PM PST

RAFIZI RAMLI OTAK LEMBU. (SIRI 1)

Posted: 10 Nov 2011 10:00 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 11 Nov 2011 04:02 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


SAKA PENINGGALAN PAKLAH MAKIN BERMAHARAJALELA...

Posted: 10 Nov 2011 06:28 PM PST

PM tolong tengok-tengokkan 3 isu yang dibangkitkan oleh jurublog Outsyed The Box sikit. Saya tengok kalau PM indecisive dalam 3 isu ni, sakit jugak kita nak main tepis-tepis gitu je.

2 dari 3 isu ni memang penyakit lama. Saka peninggalan Paklah. Tapi mau tak mau PM Najib kena selesaikan jugak hal saka yang mungkin mendatangkan puaka ni.

1 lagi tu berkait dengan keputusan tidak normal yang dibuat oleh menteri yang dikatakan mongoloid.

Saka tingkat 4 dah makin bermaharajalela. Masuk GLC sana masuk GLC sini. Ganggu syarikat sana ganggu syarikat sini. Kawal minda Pemandu kawal minda EPU. Sampaikan banyak keputusan ekonomi dan korporat sudah tidak dapat lari dari pengaruh dan gangguan saka tingkat 4.

Saka jadian lembu feedlot peninggalan Paklah ni pun boleh tahan kuat jugak. Boleh mengganggu ketenteraman keluarga UMNO. Rakyat pun sedang dirasuk dek  puaka lembu feedlot ni. Kalau tak betul handle boleh timbul banyak fitnah dan menjejaskan BN.

Saka peninggalan Paklah ni kalau dibiar tanpa rawatan pemulihan boleh mendatangkan ketulahan pada BN. Tak percaya nanti tengoklah.

PM jangan bagi muka dan percaya sangat pada saka konon boleh membantu dan menaikkan semula seri wajah BN. Saka Paklah ni mungkin boleh beri 1 atau 2 kebaikan. Tapi dalam pada memberi 1 dua kebaikan, silap-silap keburukan lain akan datang berkali ganda.

Apa yang paling baik untuk menyelamatkan keseluruhan generasi hari ini, segala bentuk saka, hantu, syaitan dan jin peninggalan legasi Paklah ni harus dimatikan dan dihanyutkan ke laut.

Kalau PM tak berani matikan dan hanyutkan saka ni ke laut, takut nanti BN pulak yang akhirnya akan dihanyutkan ke laut oleh rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan