Selasa, 1 Mac 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 01 Mar 2011 01:23 PM PST

THE FLYING KICK


Jangan Berdusta Politik Itu Agama!!!!

Posted: 01 Mar 2011 09:00 AM PST

Berpolitik Tidak Bermaksud Berbohong Macam PAS!!!!

Posted: 01 Mar 2011 08:00 AM PST

TINGGAL LAGI EMPAT HARI... PAS MASIH DUK CARI TANDUK!!!

Posted: 01 Mar 2011 06:45 AM PST

KARPAL SINGH YANG TERKAPAI-KAPAI!!!!

Posted: 01 Mar 2011 05:45 AM PST

SEKEMEK DAHINYA, KEMEK LAGI OTAKNYA!!!!

Posted: 01 Mar 2011 04:30 AM PST

AIK!!!! SUDAH TAK MASYUK SYURGA PLAK KA? TUKAR LAGI KA?

Posted: 01 Mar 2011 03:00 AM PST

LAAAA... CALON PAS MERLIMAU DIDAKWA MENIPU!!!!

Posted: 01 Mar 2011 02:00 AM PST

POLIS!!!! LAIN KALI SEDIAKAN LOKAP 6 BINTANG UNTUK ANWAR!!!

Posted: 01 Mar 2011 12:45 AM PST

BLOGGER BANGANG INI PERLU DIPERTANGGUNGJAWABKAN!!!!

Posted: 28 Feb 2011 11:30 PM PST

ALOOOO MUHYIDDIN... BUKTIKAN KUARTERS SEKOLAH MILIK UMNO!!!! EEEEEIIIIII TAK MALU, NGAKU!!!!

Posted: 28 Feb 2011 10:30 PM PST

IDRIS AHMAD... HANG BOLEH DAK BERHENTI DARIPADA PERASAN.... BANGSANG SANGAT HANG NIH!!!!

Posted: 28 Feb 2011 09:00 PM PST

KESIAN HASAN ALI... KESIAN... KESIANNYA!!!

Posted: 28 Feb 2011 07:00 PM PST

CAKAP SAJA HEBAT... AKHIR SEKALI, TERPAKSA BAGI ALASAN YANG HEBAT!!!

Posted: 28 Feb 2011 05:30 PM PST

MISTERI LELAKI Y DAN PERBICARAAN PUN TERTUNDA LAGI

Posted: 28 Feb 2011 02:00 PM PST

Cucu Tok Selampit

Posted: 01 Mar 2011 01:22 PM PST

Cucu Tok Selampit


Ceramah Cikgu Mala Di Merlimau

Posted: 28 Feb 2011 05:45 PM PST

Masih ingatkah lagi dengan Normala Sudirman atau lebih dikenali sebagai Cikgu Mala? Calon PAS yang tewas di dalam DUN Tenang dua bulan lalu. Setelah meletakkan jawatan sebagai Guru, Cikgu Mala kini bergiat aktif sebagai penceramah bebas, di pentas-pentas PAS. Terbaru, Cikgu Mala telah menyampaikan ceramahnya di Merlimau, Melaka, semalam.






Mungkin melalui ceramah-ceramahnya Cikgu Mala boleh berkongsi pengalaman bagaimana beliau ditewaskan oleh calon BN, YB Mohd Azhar Ibrahim. Kita tidak kisah sangat kalau tiap-tiap malam Cikgu Mala hendak berceramah kerana kini beliau tidak lagi berkhidmat sebagai kakitangan Kerajaan. Yang menjadi persoalannya, bagaimana pula dengan suaminya, Cikgu Maarof Abdul Mutalib, yang sentiasa menemaninya di setiap ceramah? Cikgu Maarof pernah ada rekod menipu cuti sakit selama 21 hari semasa PRK DUN tenang tempoh hari. 

Mungkin Kementerian Pendidikan boleh memantau Cikgu Maarof tentang bagaimana seorang Kakitangan Kerajaan boleh berada di pentas pembangkang untuk menghina, memfitnah dan mengutuk Kerajaan yang memberikan beliau dan keluarga sumber pendapatan. Pantau juga adakah Cikgu Maarof mengambil cuti sakit setiap kali menemani isterinya ke luar daerah memberi ceramah. Pepatah English mengatakan, "enough is enough". Kerajaan kena bertegas dengan kakitangannya yang menyokong Pembangkang dan mencaci hina Kerajaan tempat mereka memperolehi sumber pendapatan.

Apa Yang Tersirat

Posted: 01 Mar 2011 01:20 PM PST

Apa Yang Tersirat


Sodomi II: Lelaki Y sudah pasti.. usaha Karpal minta perbicaraan dalam perbicaraan-hanya memperlambat kes

Posted: 01 Mar 2011 04:17 AM PST

Telah jelas bahawa dalam lokap polis D9 IPD-KL pada 16-17 Julai 2008, hanya Anwar Ibrahim seorang yang mendiami lokap itu.

Barangan yang dijadikan bukti untuk pelahiran DNA adalah bekas digunakan Anwar. Barangan bukti ini terpaksa dianalsis untuk tujuan perbandingan DNA dengan DNA yang dijumpai pada anus Saiful, kerana itu sahajalah yang boleh dibuat oleh pihak pendakwaan yang ada kaitan dengan Anwar.

Pihak pendakwaan terpaksa berbuat demikian, kerana Anwar dituduh oleh pembantunya sendiri Mohd Saiful Buhkari Azlan bahawa Anwar meliwatnya, kali terakhir pada 26 Jun 2008, di sebuah Kondominium di Desa Damansara.

Pihak pedakwaan tidak mempunyai akeses terhadap sampel DNA Anwar, kerana Anwar enggan menyerahkan sampel DNAnya.

Kini telah jelas bahawa lelaki Y yang dicari-cari itu telahpun dikenal pasti, bantahan peguam Anwar Karpal Singh mengenai cara mendapatkan bahan bukti untuk dianalisis itu hanya berbentuk bantahan yang longgar- kerana matalamat perbicaraan ini adalah untuk menentukan kepunyaan siapakah DNA lelaki Y itu.

Usaha Karpal Singh untuk meminta perbicaraan dalam perbicaraan merupakan pembuangan masa dan memperlambat penyelesaian kes ini.

Secara teknikal, adalah benar bahawa Anwar meliwat Saiful, kerana kehadiran DNA Anwar pada rektal pengadu tersebut.

Tiada cara lagi bagi Anwar mengelak pertuduhan ini, kecuali berjaya mengenepikan bahawa pakar kimia tiada kemampun melakukan analisis DNA. Jika ini berlaku, maka ramailah para perogol. atau pembunuh akan terlepas daripada tali gantung atau penjara, dimana kesalahan mereka ada kaitan dengan profilan DNA.

Sementera itu di mahkamah Jalan Duta hari-mahkamah diberitahu:seperti dipetik daripada Malaysiakini seperti berikut:

Seorang bekas pegawai polis memberitahu dia dan pasukannya telah merampas beberapa barang kes di lokap Cawangan Jenayah Berat (D9) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur.

Supritendan Amidon Anan, 60, saksi ke-15 pendakwaan memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini antara yang dirampasnya adalah sehelai rambut, sehelai tuala 'good morning' dan sebatang berus gigi.

Amidon adalah bekas ketua bahagian siasatan tempat kejadian (CSI) Makmal Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur daripada tahun 2005. Beliau bersara pada Ogos 2008.

Katanya, pemeriksaan di lokap berkenaan dilakukan berikutan arahan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner II, Ku Chin Wah.

Katanya, di D9, terdapat satu lokap dan satu sel.

"Ia dikunci dan dikawal oleh dua polis. Apabila saya tiba konstabel Adnan Safril membuka lokap itu dan saya masuk ke dalam sel itu yang juga dikunci."

Amidon berkata beliau memerhatikan keadaan sekitar dan menjumpai sehelai bulu, botol air minuman Cactus, berus gigi dan tuala 'Good Morning'.

Semua barangan itu ditanda dan Amidon berkata jurugambar dipanggil merakamkannya.

Apabila ditunjukkan gambar itu, hari ini Amidon: "Inilah bulu yang saya rampas."

Peguam bela, Karpal Singh membantah apabila barangan tersebut ditandakan sebagai barangan bukti dan memohon perbicaraan dalam perbicaraan.

Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah bertanya asas permohonan Karpal dan memutuskan bulu itu akan ditanda sebagai ID57 (identifikasi).

Amidon kemudian mengenal-pasti berus gigi dan tuala 'Good Morning' dan ia ditanda sebagai eksibit ID58 (berus gigi) dan ID59 (tuala).

Sebelum itu, Amidon berkata dia dihubungi pegawai penyiasat DSP Jude Blacious Perera yang meminta bantuannya untuk membuat siasatan forensik terhadap barang kes ke atas dua buah unit di kondo berkenaan.

Amidon berkata dia telah mengambil gambar sebelum merampas sehelai bulu, sebidang permaidani dan sehelai selimut untuk dibawa menjalani proses 'profiling' DNA.

Mahkamah kemudian ditunjukkan barang kes yang dirampas di unit 11-5-1 dan 11-5-2 kondo berkenaan pada hari yang sama.

Tulisan menghina Sultan Selangor

Posted: 01 Mar 2011 02:19 AM PST

Artikel menghina Sultan Selangor disini. Blog bonology.com itu menulis begini:

If the Sultan does go in to bat for the Barisan Nasional over this appointment of the State Secretary, then I think he will be opening himself up to a number of issues.

His personal life for one. Let me get more to the point – this Sultan, who is the head of Islam in his state - f**ks around with girls in and around Kuala Lumpur. You f**k around with the appointment of the State Secretary, we f**k around with your f**king around.

We can start with that non-Malay girlfriend of yours that have served as your regular f**k for a good number of years. You might think it all good fun and it really is until you realize that the Internet will tell what the newspaper will not! So tread carefully and think what it is that you are doing.

Go on living your useless life paid for by the people's money and leave politics well alone. Interfere with politics then you and your brother Sultans might see the end of your reign as the Maharajahs in India have seen the end of theirs sooner then you think.

Komen:

Berasaskan penghinaan ini-Datuk Hishamuddin dan Datuk Rais Yatim tidak boleh lagi berpangkuh tangan.

Tulisan ini adalah satu penghinaan kepada institusi raja negara. Tulisan ini mempunyai unsur provokasi dan membawa rakyat menghina dan hilang kepercayaan kepada raja-raja melayu.

Pihak polis atau yang berwajib perlu bertindak!!

Mahkamah Jalan duta: Karpal perlu masa untuk mengenepikan cara-cara barang bukti diperolehi

Posted: 01 Mar 2011 12:02 AM PST

Perbicaraan kes liwat yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini dijangka hangat dengan usaha pihak pendakwaan mengaitkan sampel DNA yang diperolehi daripada botol air minuman, berus gigi dan tuala dengan 'Lelaki Y' berdasarkan keterangan tiga saksi sebelum ini.

Pada hari ini pihak pendakwaan telah mendedahkan bahawa barangan bukti -berus gigi kecil warna putih, tuala good morning, rambut diperolehi daripada lockup D9 IPD KL- di mana daripada barangan itu yang secara positif dikenalpasti oleh ahli kimia Nor Aidora Saedon mengandungi DNA 'Lelaki Y'.

Barangan bukti dimana DNA Lelaki Y sepadan dengan DNA lelaki yang didapati dalam rektal Saiful diperoleh daripada OCCI Datuk Khoo Chee Hwa pada 17 Julai 2008.

Persoalan yang ditimbulkan adalah sama ada sampel berkenaan diperolehi secara sah ataupun tidak.

Setakat ini, juga pihak pendakwaan belum cuba mengaitkan perkara tersebut secara langsung dengan Anwar kecuali pada rakaman CCTV yang dipercayai menunjukkan ketua pembangkang itu keluar masuk di kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008.

Imej yang dipercayai adalah pengadu kes ini, Mohd Saiful Bukhari Azlan juga dapat dilihat.

Setelah mendengar bagaimana barangan bukti dan sumber DNA-Karpal Singh berhujah, bahawa dia perlu masa untuk membuat hujahan.

Mahkamah Jalan Duta: Orang dalam lockup D9 IPD-KL itu adalah Anwar Ibrahim

Posted: 28 Feb 2011 08:22 PM PST

- Yahya says he allowed Anwar to bring a mineral water & two towels. Was brought out at 8am, July 17 & cell was locked after that.

- Yahya reads out of lockup visitor log book: Jude brings in Malay suspect, Anwar Ibrahim. Says both of them escorted him to lockup.

- Says he gave Anwar toothbrush, soap, towel at about 12.10am. Says no one else was in cell besides Anwar.

- ASP Yahya Abdul Rahman called to witness stand and says on a lockup visit saw Anwar Ibrahim on July 17, 2008.

Perbicaraan kes liwat yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini dijangka hangat dengan usaha pihak pendakwaan mengaitkan sampel DNA yang diperolehi daripada botol air minuman, berus gigi dan tuala dengan 'Lelaki Y' berdasarkan keterangan tiga saksi sebelum ini.

Pada hari ini pihak pendakwaan telah mendedahkan bahawa barangan bukti -berus gigi kecil warna putih, tuala good morning, rambut diperolehi daripada lockup D9 IPD KL- di mana daripada barangan itu yang secara positif dikenalpasti oleh ahli kimia Nor Aidora Saedon mengandungi DNA 'Lelaki Y'.

Barangan bukti dimana DNA Lelaki Y sepadan dengan DNA lelaki yang didapati dalam rektal Saiful diperoleh daripada OCCI Datuk Khoo Chee Hwa pada 17 Julai 2008.

Persoalan yang ditimbulkan adalah sama ada sampel berkenaan diperolehi secara sah ataupun tidak.

Setakat ini, juga pihak pendakwaan belum cuba mengaitkan perkara tersebut secara langsung dengan Anwar kecuali pada rakaman CCTV yang dipercayai menunjukkan ketua pembangkang itu keluar masuk di kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008.

Imej yang dipercayai adalah pengadu kes ini, Mohd Saiful Bukhari Azlan juga dapat dilihat.

Bagi pihak pembelaan, mereka masih belum selesai menyoal-balas,ASP Fauziah Che Mat, yang menjelaskan kepada mahkamah bahawa beliau diminta mengenal-pasti dan mencetak imej tujuh orang yang tidak disebutkan nama mereka.

Najib-RPK bertembung di Austarlia

Posted: 28 Feb 2011 05:15 PM PST

Najib melawat Australia bermula esok selama 6 hari. Dalam lawatan itu juga-Najib dijangaka menerima doktor kehormat daripada Universiti Monash.

Sementara itu RPK juga akan berada di Australia mulai esok sehingga 14 Mac. Lawatan RPK ke Australia adalah untuk mengumpul dana untuk gerakan kuasa ketiganya "The Third Force" Malaysian Civil Liberties Movement (MCLM) di mana dia sendiri adalah pengerusinya.

RPK mencari dana bagi pihak MCLM bagi tujuan menghadapi PRU-13 akan datang.

Hanya satu kebetulan-RPK dan Najib bertembung di negara luar. Apa kah akan terjadi kontak? untuk menyegarkan kembali permintaan RPK-yakni prasyarat untuk kembali Malaysia-agar dia tidak ditahan melalui ISA!.

PRK Merlimau: Antara bunga dan asam pedas

Posted: 28 Feb 2011 03:45 PM PST

Macam-macam cara berkempen. Disebabkan kurang isu-maka pendekatan calon Pas Yuhaizat Abdullah hanya membagi-bagi bunga. Selain itu-kata-kata sindirin digunakan untuk berkempen. Misalnya di gerai-gerai makan di Pekan Merlimau-para pembantu Yuhaizat-membuat gimik pemasaran- Tak kan hari-hari makan asam pedas- kenalah juga rasa masakan lain. Demikian analog mereka untuk memberi pilihan antara BN dan PAS.

Para pembantu Yuhaizat tidak mampu berkata terus terang-Undilah Pas, kerana pengusaha gerai-gerai makan itu 100 pratus pengundi BN.

Di pihak Bn pula-Roslan Ahmad calon BN yang senantiasa ditemani isterinya pada setiap masa mencuba berjumpa dengan setiap pengundi DUN Merlimau. Teringat PRK DUN Tenang- calon Pas Normala Sudirman di mana sahaja selama berkempen itu senantiasa berkepit dengan suaminya termasuk semasa meredah banjir.

JEBAT BERKOKOK

Posted: 01 Mar 2011 01:11 PM PST

JEBAT BERKOKOK


Merlimau: Bob Lokman daftar ke syurga

Posted: 01 Mar 2011 02:26 AM PST




Takbeer buat Bob Lokman kerana berjaya masukkan dirinya ke ambang syurga. Rupanya taklah susah mana nak masuk ke syurga..isi borang sekeping serah pada Nik Ajis dah boleh masuk syurga.

Agaknyalah berapa ramai pengambilan bagi setiap sessi yang Nik Ajis ambil untuk masukkan orang ke dalam syurga? Wah ada intake lah pulak..Agaknya kena pakai lencana tak kalau masuk syurga Nik Ajis? Kena pakai kopiah ada lambang PAS ke kalau masuk syurga Nik Ajis?

Kena mencarut tak kalau nak masuk syurga Nik Ajis? Dalam syurga Nik Ajis agaknya Kapal Singh duduk syurga nombor berapa? Sama level ke dengan Kit Siang?

Adun Perupok dengan Selising agaknya duduk level berapa ye? Dekat ke dengan bidadari..Mesti sibuk dengan bidadari..Boleh main mms ke dalam syurga Nik Ajis?

Kita mintaklah pada Nik Ajis beritahu ciri-ciri yang ada dalam syurga dia..Bila pengambilan dia? Berapa kena bayar untuk pendaftaran? Kalau menarik, aku nak buka kaunter pendaftaran di Merlimau..Selain daripada masyuk boleh jugak buat amal..Setidak-tidaknya menyelamatkan orang mengundi BN di Merlimau daripada zaman jahiliyyah macam kata Nik Ajis.

Ada sesapa nak duduk sama level dengan Nuar Berahim..?Boleh main kejar-kejar..takpun ada disediakan permainan kereta remote control yang boleh langgar-langgar belakang?

Ilusi seperti ni yang buat Bob Lokman masuk PAS..dia kan orang seni..penuh dengan illusi dan metafora..kau orang apa tau?

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 01 Mar 2011 01:10 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


PANAS TERBAKAR!! CALON PAS KERDAU MEMANG SOMBONG!!

Posted: 01 Mar 2011 08:16 AM PST

Muka boleh caya ka ni??

Ini bukan fitnah dan peristiwa ini berlaku pada pagi hari ini di depan rakan-rakan serta masyarakat kampung di sebuah gerai minuman, Felda Jengka 23.

Mengikut cerita rakan-rakan, semasa mereka sedang minum, tiba-tiba Calon PAS, Tuan Hassanudin Salim datang bersama rombongannya. Seperti biasa, beliau bersalaman dengan semua yang berada di situ. Di samping itu, beliau juga menghulurkan kalender propaganda PAS untuk meraih undi.

Apa yang menarik, beliau kelihatan begitu sombong untuk beramah mesra dengan semua yang ada di situ. Malah ada dikalangan penduduk yang menjemput beliau untuk minum bersama, namun beliau telah menolak pelawaan penduduk tersebut. Kalau mengikut adab orang melayu, tak baik menolak rezeki. Kalau lah sekiranya, beliau berhati dan berjiwa rakyat, apalah salahnya ambil masa 5 minit untuk memenuhi permintaan orang. Itu belum jadi YB lagi....kalau jadi YB nanti, lagilah tak tahu apa yang akan beliau buat.

Saya juga telah membuat beberapa kajian dengan menebual beberapa sumber-sumber dalaman PAS.... rupa-rupanya, calon PAS ini tidaklah berapa di sukai oleh orang PAS sendiri kerana mempunyai sikap yang tidak disenangi mereka. Apa nak buat.... Nasib kau lah Labuuuuu....

UNDI BN! TOLAK PAS!


Anak Jati Felda

PRK MERLIMAU!! MAK CALON PAS PENYOKONG BN??

Posted: 01 Mar 2011 01:34 AM PST


Mctheory:
Biar betul ni.. apa pun layan katun tu dulu.. dari reformasin. Info lebih detail Insyallah.. akan didedahkan nanti.

DARI BACA HARAKAH BAIK BACA UTUSAN, ADA JUGAK FAEDAH!!

Posted: 01 Mar 2011 01:28 AM PST

Ehh.. Pak Hadi, dok baca paper apa tu? Macam kenal?

Kalau tanya orang Pas kenapa tak baca Utusan Malaysia, Mc percaya dia akan bagi jawapan yang mengutuk Utusan sampai lumat (habis-habisan). Bagi mereka Utusan ni pembohong, penipu dan bodek pemimpin kerajaan Pusat. Sudah semestinya Utusan merupakan akhbar yang dibiayai oleh kerajaan untuk menyampaikan hasrat kerajaan kepada rakyatnya dan sudah tentu ia tertakluk dalam proses yang ada sedikit kepentingan untuk kerajaan dan propaganda.

Tapi itu semua hanya untuk tujuan kebaikkan. Kebaikkan terhadap kerajaan yang memerintah.Utusan tidak pernah menghasut supaya rakyat melakukan perkara yang salah. Malah Utusan diselitkan dengan rencana dan ilmu-ilmu agama yang membawa kearah jalan kebaikkan.

Namun Utusan sering dipandang jijik oleh Puak Pembangkang yang akalnya pendek. Mereka menganggap Utusan adalah akhbar UMNO. Seperti Harakah, kalau Harakah milik Pas, Utusan pulak dkatakan milik UMNO.

Bagi Mc, jika buka akhbar Utusan untuk dibaca, kalau kita tak minat politik pun, banyak lagi bahan bacaan lain yang boleh kita baca. Berapa helai sangatlah cerita mengenai pemimpin negara dan politik, yang lainnya semua mengenai isu dalam negara dan luar negeri.

Berbanding jika kita buka akhbar Harakah, segala sudut dan seginya semuanya politik. Dari depan hingga belakang, semuanya asyik mengutuk kerajaan aje kerjanya. Semuanya tak kena, dari A sampai Z, semua kerajaan tak betul.

Dari situ, apa faedah yang boleh kita dapat? Menghasut rakyat supaya membenci kerajaan. Sebarkan cerita yang bukan-bukan supaya negara ini huru-hara dan tidak aman. Apakah itu satu keperluan?

Sebab tu Mc kata, dari baca Harakah, baik baca Utusan, ada jugak faedahnya. Hari-hari baca Harakah, hati jadi kelam, otak jadi sempit, pengetahuan pun jadi kurang. Sebab tu kita tengok fanatik penganut Agama Pas ni otaknya kadang-kadang macam dah rosak, tak boleh pakai.

Jadi hindarilah kita dari membaca Harakah, tak kiralah sama ada Harakahdaily atau akhbar Harakah, kedua-duanya langsung tidak mendatangkan kebaikkan pada rakyat.

P/s: dengar cerita, bila selalu baca Harakah, boleh kena sakit jantung tau..

Mctheory;
Harakah buat bungkus nasi lemak layak la..

SELEPAS ASYIK KALAH DI PRK, JENTERA PAS DAH MULA GIVE UP! ATAU BUDGET DAH LARI??

Posted: 28 Feb 2011 07:39 PM PST

Mc nak tolong promote ni Pas ni, berapa bole bayar? he he he..

Apa dah jadi dengan jentera Pas di Kerdau dan Merlimau? Kilang fitnah dah tak beroperasi ke? atau dah kehabisan idea untuk memfitnah? Jentera BN di kedua-dua PRK kali ini mengakui bahawa jentera Pas kali ini lebih lembab dari biasa.

Selalunya semasa PRK diantara puak pembangkang, jentera Pas merupakan jentera yang paling rajin dan paling laju bekerja. Dap dan PKR biasala, mereka gunakan Pas dan pengikut setia Pas untuk dikudakan berkempen dimerata ceruk kampung. Tapi keadaan sekarang agak pelik apabila jentera Pilihanraya Pas kelihatan agak 'slow' dan tidak aktif seperti selalunya.

Apakah ini kesan kekalahan berturut-turut yang dialami oleh Pas disetiap PRK sebelum ini. Atau sememangnya Pas sudah mengetahui peluang mereka untuk menang di kedua PRK ni agak tipis, sebab itu mereka buat kerja seolah-olah dipaksa.

Mc ada dengar kantung perbelanjaan Pas dalam PRK sudah hampir kering. Budget untuk PRK pula sudah 'over'. Mungkin laungan perjuangan ISLE Pas sudah tidak laku lagi jika jenteranya tidak diberi upah. Di mana ketua-ketua dan kepala-kepala besar puak Pakatan diwaktu Pas sedang susah sekarang? Sekadar mengharapkan derma disetiap ceramah, memang la tak cukup, sebab ceramah Pas sekarang pun dah tak ramai orang datang dengar.

Apa pun, mungkin PRK Kerdau dan Merlimau akan jadi PRK yang paling boring jika jentera Pas tidak ada semangat untuk melawan.

P/s: Tarik diri saja la, dari membazir duit...

Mctheory:
Simpan duit untuk PRU ke 13 lagi bagus la Pas wei...

AMY SEARCH MASUK PAS?? IKUT BOB LOKMAN MASUK SURGA NIK AZIZ??

Posted: 28 Feb 2011 04:45 PM PST

maaf gambar tak berapa nak kelia

Benarkah Amy Search masuk Pas? Sebenarnya cerita ni dah lama tersebar. Mungkin dia takut nak masuk depan-depan, dia masuk ikut belakang-belakang. Tapi kalau Amy dah tengok sahabat karibnya masuk Pas, agaknya dia pun dah teringgin nak masuk Surga N.ajis kot. Dulu dia dah pernah nafikan perkara ini, cuma sekarang benda ni dah timbul balik, baca penafian Amy kat sini.

Ini modal terbaru puak Pas, mengajak artis untuk sertai Pas. Dulu, artis-artis ni jugak la yang selalu diorang maki. Kali ini artis-artis ni jugakla yang mereka agung-agungkan. Tengok Bob Lokman, sampaikan boleh sampai ceramah sendiri. Apa agaknya kelayakkan Bob Lokman untuk buat ceramah ye. Baru masuk Pas dua tiga hari, dah berani bercakap pasal Agama.

Apakah masuk Pas sudah tentu kita ke Syurga Allah? Harap maaf ye, buat dulu Rukun Islam, percaya dulu Rukun Iman, baru ada peluang untuk ke Syurga Allah. Kalau tak buat, setakat surga N.ajis tu, boleh la kot.

Takde bezanya Pas dan UMNO, kedua-duanya parti politik. Cuma Pas berlakon lebih alim sikit dari UMNO, itu je bezanya. Pas pandai berlakon, sebab tu sekarang ni diorang nak ambil artis ramai-ramai, nanti lagi senang nak berlakon, tak payah ajar-ajar lagi dah pandai berlakon.

Cuma pengikut Pas aje yang selalu kena tipu.. kesiann..

P/s: Penganut Agama Pas ni memang suka kena kencing dengan pemimpin mereka.

Mctheory:
Asyik kena kencing je, tak hancing ka?

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 01 Mar 2011 01:09 PM PST

yang ku dengar dan ku lihat


Ahli UMNO dikampung diperbodohkan oleh pemimpin?

Posted: 28 Feb 2011 05:31 PM PST

Tak payah jadi pejuang untuk menyokong UMNO, tak payah panjat pokok yang tinggi-tinggi untuk menaikkan bendera BN, tak payah usung poster DS Najib dan TS Muhyidden Yassin untuk digantung semasa pilihanraya kecil atau pun pilihanraya umum, tak payah ada kedai showroom untuk jual kereta terpakai. AP Kenderaan terpakai boleh juga, bukan sepuluh tapi beratus-ratus.

Itulah keistimewaan orang yang rapat dengan Mahyuddin dan Mustapha Mohamed, jadi broker untuk membawa permohonan daripada syarikat penjual kereta terpakai dah dapat lebih daripada RM10 juta. Hidup penoh bergaya dan bermewah. Itulah kehebatan 1Malaysia rakyat didahulukan, siapa pandai, siapa rapat dengan pembesar yang pandai mengunakan kuasa dia akan jadi kayaraya dengan sekelip mata.

Rakyat kampung seperti ahli UMNO biasa yang sentiasa cintakan kepada perjuangan, habis tenaga dan harta benda kadang-kadang bergadai bergolok untuk memperkasakan UMNO dijadikan oleh pemimpin seperti kuncing kurap, holur kepala dikaki kanan pemimpin 'dikues' hulor kepala dikaki kiri dijirit-jirit dan dipijat, itu pun hanya meminta kepala ikan kering yang sudah busuk hendak dibuang, ertinya hanya minta surat sokongan untuk meringankan beban perbelanjaan anak bersekolah.

Inilah budaya yang terdapat dalam UMNO sekarang, sudah banyak para blogger yang pro UMNO bersuara bukan saja melalui tulisan tapi kadang-kadang secara berdepan, tapi para pemimpin UMNO menyambutnya seperti 'lembu kenyang' masuk teling kira keluar telinga kanan.

Sudah menjadi rahsia umum, sekiranya seseorang menteri hendak menolong seseorang itu dari menghadapi kesempitan hidup dalam masa seminggu semua masaalah dapat diselesaikan hanya jangan kes dadah dan kes bunuh, yang lain bisa diberes dengan kemahuan para menteri. Tapi tidak semua yang ditolong dan dibantu, para menteri juga memilih orang yang mahu ditolong, apakah keuntungan yang dapat kepadanya apabila beliau menolong seseorang. Dalam menolong kroni para menteri tidak memikirkan soal dosa dan pahala.

Para menteri inilah yang diminta oleh para pemimpin UMNO dan blogger pro UMNO supaya rakyat terus menyokong, supaya rakyat terus menyambung perkhidmatan penyalahangunaan kuasanya, supaya rakyat kampung yang tak ada hubungan peribadi denganya akan terus melihat bentuk kemungkaran yang lalu didepan matanya. Sokonglah UMNO untuk membiarkan keangkuhan para pemimpin dan menterinya (tidak semua) bermaharajalela meluluskan kertas bagi memberi kekayaan kepada orang yang tidak sedikitpun rasa sedih diatas kekalahan UMNO pada PRU ke 12 lalu. Itulah yang UMNO mahu.

Apakah rakyat masih tidak sedar sepenuhnya bentuk kemungkaran baru yang dilakukan oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa (MITI) yang diketuai oleh Mustapha Mohamed, berapa banyak AP kenderaan terpakai dikeluarkan yang boleh memberi menafaat kepada rakyat kampung, kepada ahli-ahli UMNO yang sentiasa berjuang mempertahankan maruah parti dan berapa orang jutawan melayu yang baru dilahirkan hasil anugerah AP kenderaan terdiri daripada pejuang UMNO. Yang saya tahu seorang daripadanya adalah manusia yang paling 'hipokrit' dalam sejarah hidupnya menumpang kuasa para pemimpin negara.

Dizaman Musa Hitam dialah pencuci tangan Musa, dizaman Anwar Ibrahim dialah pemberus kasut Anwar, dizaman Tun Abadullah dialah penjaga pintu hotel Pak Lah dan kini dizaman TS Muhyiddin Yassin dialah pembawa kertas kerja. Percayalah apabila Pakatan Rakyat menguasai PUTRAJAYA muka inilah juga akan membuka pintu kereta dan mencium tangan Anwar Ibrahim.

Jadi buat apa sokong UMNO, buat apa jadi ahli UMNO, tidak ada sekuman nilai pun diiktiraf oleh pemimpin UMNO untuk ahli-ahli yang berjasa kepada parti, kalau ada yang diiktiraf pun bukan dengan suka rela dan suka hati tapi ada muslihat disebaliknya. bagaimana untuk memperbetulkan gelagat para pemimpin UMNO untuk bermuhasabah diri, royak tak chekap nak royak dah, tegur berbuih mulut-mulut, cara dan perangainya seperti itu juga.

Dato' Sri Mohd Najib kena buanglah pemimpin dan menteri yang boleh menjahnamkan UMNO, jangan beri tempat untuk bertanding dalam PRU 13 ini dan sekiranya DS Najib tidak menunaikan sumpah keramatnya semasa berucap di Serawak bahawa calun yang akan dipilih tidak semestinya terdiri daripada pemimpin atasan maka menjadi tanggongjawab para pengundi untuk tidak menyokong calun BN dalam piliharaya umum ke 13 nanti.

Tolak calun Parlimen BN dalam Pilihanraya umum ke 13 bererti memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat membentuk Kerajaan Malaysia Baru. Berjayakah PR menunaikan janjinya dalam buka 'Jingga". Rakyat akan menentukan, tak cuba tak tahu.

Duke of UMNO

Posted: 01 Mar 2011 01:05 PM PST

Duke of UMNO


ISA atau lucut kewarganegaraan, itu saja “ubat” untuk Hindraf..!!!

Posted: 01 Mar 2011 07:37 AM PST


Sudah berkali-kali diberitahu bahawa Hindraf tidak diperlukan di Malaysia. Sudah berkali-kali amaran demi amaran dikeluarkan oleh pihak Kementerian Dalam Negeri kepada puak-puak pelampau berbangsa India ini. Namun semua itu masih lagi gagal membendung kekacauan yang cuba dicetuskan oleh penyokong Hindraf tak sedar diri ini.

Baru-baru ini sejumlah 14 orang anggota Hindraf yang ditahan oleh pihak PDRM kerana menyertai demonstrasi haram atau tanpa permit. Meskipun ditahan polis, mampukah tindakan itu menjamin bahawa Hindraf akan berhenti "once and for all" dari membuat onar yang berbaur perkauman dan permintaan melampau mereka itu?

Hindraf dari kaca penulis tidak ubah seperti kumpulan pelampau Tamil Eelam di India. Cuma, Tamil Eelam mengganas di India, tanah tumpah darah mereka sendiri, manakala Hindraf pula mengganas di Tanah Melayu yang bernama Malaysia, yang bukan merupakan tanah asal mereka.

Berani juga mereka ini cuba "menjadi tuan di rumah orang". Mujurlah "tuan rumah" ini menggunakan pendekatan yang "mesra rakyat" dan sangat mudah bertolak ansur. Cuba Hindraf mengganas begini di negara China, Taiwan, Iran, Iraq atau Arab Saudi, rasanya sudah lama kepala pemimpin-pemimpin Hindraf dan konco-konconya dipancung pedang!

Pada pandangan penulis, tindakan Hindraf sudah melampau ketika di saat ini. Dahulu, mereka cuba menyaman Kerajaan Malaysia di London, kononnya kaum India teraniaya di bumi Malaysia. Tuntutan mereka yang bukan-bukan bagaikan merekalah "bumiputera" di negara ini. Dan kini, mereka mengadakan siri demonstrasi haram dan ditangkap polis, hairannya, polis pula disalahkan?

Hindraf kenal akta ISA?

Sendiri buat salah, sendiri tanggung la deyyy..!!! Uthayakumar menyalahkan pihak polis kerana tidak memberikan permit kepada mereka untuk berdemonstrasi. Sudah tentulah polis tidak luluskan kerana sejarah Hindraf ternyata menghuru-harakan keadaan.

Ingat lagi perhimpunan Hindraf dahulu? Polis pun dicederakan ketika mengawal keganasan yang mereka lakukan. Ingat tak sakitkah terkena batu yang dibaling sekuat hati? Itu baru batu, jika terkena besi atau kayu, tentunya lebih sakit! Ketika itu, polis hanya bertujuan mengawal keadaan, namun apabila keadaan sudah diluar kawalan, salahkah jika polis menggunakan "water cannon" untuk menyuraikan keganasan? Mujur hanya "meriam air" jika polis guna meriam betul, apa pula nak dikata???

Hindraf nak rasa kena tahan bawah ISA lagi ke?

Kini Hindraf cuba kembali aktif dengan mengadakan demonstasi haram dan polis pastinya tidak akan mengeluarkan permit kepada kumpulan pengganas itu berdasarkan "dark history" yang pernah Hindraf lakukan. Uthayakumar perlu meletakkan dirinya sebagai Ketua Polis Negara, jika dia ditempat KPN, apakah dia akan meluluskan permit kepada pengganas perkauman untuk mengganas di khalayak umum?

Sedar tak sedar, Hindraf harus diISAkan lagi.

Hindraf kononnya memperjuangkan bangsa India di Malaysia. Setahu penulis, bangsa bumiputera yang bernama Melayu dikecam hebat jika menyebut tentang bangsa Melayu di mana-mana majlis, alasannya ialah berbau perkauman, "rasis!!!" katanya. Meskipun ungkapan Melayu itu disebut di dalam majlis tertutup yang dihadiri oleh bangsa Melayu sahaja, kaum lain terutamanya DAP, Melayu "murtad" PAS dan PKR pun menyalak sama! Itu belum lagi berdemo secara aman atau melaungkannya di jalanraya, pasti lebih teruk dikecam mereka.

Jadi, apakah perjuangan Hindraf itu tidak rasis??? Sepatutnya Hindraf dilabelkan sebagai rasis dan cuba menimbulkan krisis perkauman di negara ini. Sepatutnya mereka ditahan tanpa kompromi.

Sekali lagi penulis katakan, HINDRAF WAJIB DI ISA LAGI!

Apalagi yang Hindraf mahukan? Hatta novel Interlok pun mahu dipolitikkan? Tersinggung sangat dengan perkataan "Pariah"? Bila Azmin panggil bangsa India dengan perkataan "Pariah" tak pula Hindraf tersinggung? Thaipusam yang dirayakan itu bagaimana pula "asal usulnya"nya? Malah Kerajaan beri pula cuti umum percuma kepada bangsa India. Bukankah sambutan Thaipusam lebih mirip kepada "adat resam"? Adat resam "siapa"? Sila rujuk kembali di mana, bagaimana, kenapa dan siapa yang asalnya mengamalkan perayaan "Thaipusam".

Beginilah, penulis tidak mahu berceloteh panjang. Penulis percaya bahawa rakan-rakan dan penulis sendiri sudah lama memendam rasa menahan sabar melihat perihal Hindraf yang kian melampau dari hari ke hari. Pemimpin Hindraf yang layaknya digelar pengganas menggelar diri mereka "pejuang bangsa India". Rakan-rakan penulis yang berbangsa India juga tidak setuju dengan perjuangan Hindraf dan menganggap Hindraf tidak lebih dari sebuah pertubuhan opportunis yang mengelirukan bangsa India dan mencemar keharmonian kaum di Malaysia.

Sayugia begitu, eloklah penulis tekankan di sini, tegaskan di sini, dan jelaskan di sini bahawa satu-satunya cara untuk menghapuskan pengganas pelampau "Tamil Eelam versi Malaysia" ini hanyalah dengan ISA atau dilucutkan saja kewarganegaraannya. Wujudnya kumpulan ini tidak lebih sebagai "bad eggs" pada kaum India yang lain dan mencetuskan "api" yang jika tidak dikawal akan menjadi "marak" sebagaimana yang berlaku di India, tanah asal mereka. Cukuplah mereka mengganas di negara ibunda mereka, jangan pula dibawa perangai buruk itu di "rumah orang". Itu "kurang ajar" namanya!!!

Akhir kata, HINDRAF WAJB DI ISA KAN ATAU DILUCUT KEWARGANEGARAAN MEREKA..!!! Titik.

Sumber: myKMU.net

DIMENSI

Posted: 01 Mar 2011 11:11 AM PST

DIMENSI


Skuad Kamera: Unit fitnah terbaru PASngok

Posted: 01 Mar 2011 06:55 AM PST


Skuad Kamera?..perghh bunyik mmg dasat!..ni nak citer pasal skuad ala2 mat skodeng upahan puak fuckatan yang giler glemer sudah spin citer TPM telah merasuah pengundi di Merlimau. Citer yang sebenarnya begini. Sewaktu TPM melakukan walkabout, beliau singgah di sebuah kedai kopi Joo Mee No. J946 di Pekan Chincin, Merlimau. Beliau berhenti seketika dan beramah mesra dengan pengundi di kedai tersebut sambil menjamu selera.

Ye laa walaupun dia sebagai TPM, bukan bermakna beliau mengambil kesempatan sebab nak makan atau minum free. Beliau tau taukeh tu orang berniaga. Beliau membayar harga minuman dan di saksikan oleh ramai pengunjung termasuk la mamat paparazzi upahan fuckatan tu. Yang kelakarnya ape kehe TPM nak rasuah depan orang ramai taim2 PRK plak tuh? Itu lah sifat seorang pemimpin yang peka terhadap orang di sekelilingnya. Tapi tidak bagi skuad mat skodeng upahan fuckatan. Ketika TPM membayar untuk harga makan minumnya ketika itu jugak la si mat skodeng upahan fuckatan mengambil foto untuk di jadikan bahan fitnah.


Rupenya Halim terpaksa mengupah mat skodengzz melakukan keje2 memfitnah di Merlimau untuk menutup kepincangan yang banyak di lakukan oleh wally slipor ketika di galas. Bezanya TPM membayar untuk dapatkan makanan yang halal tapi halim terpaksa membayar mat skodengzz utk 'tutup dosa' wally slipor 'pau' orang asli! Nampak sangat skuad kamera ni salah satu unit cabang fitnah terbaru dari parti sesat.

Bukan kah baik mereka2 ni di tugaskan amik tempat2 pelancongan dan tolong mempromosikan melaka lagi bagus! tak gitu Halim? kehkehkeh

PEJUANG BANGSA

Posted: 01 Mar 2011 11:09 AM PST

PEJUANG BANGSA


Nak jadi YB kena mesra dengan rakyat , bukan sombong !

Posted: 01 Mar 2011 05:57 AM PST


Dulu PAS tuduh calon BN di Kuala Terengganu Wan Ahmad Farid sombong ....kini calon PAS di Kerdau pulak yang kena .  Nak jadi wakil rakyat kena la mesra dan tak sombong ... kalau ajak minum itu duduk la sekejap.. Mungkin takut kena keluar duit bayar kot ..hahaha




Ini bukan fitnah dan peristiwa ini berlaku pada pagi hari ini di depan rakan-rakan serta masyarakat kampung di sebuah gerai minuman, Felda Jengka 23.

Mengikut cerita rakan-rakan, semasa mereka sedang minum, tiba-tiba Calon PAS, Tuan Hassanudin Salim datang bersama rombongannya. Seperti biasa, beliau bersalaman dengan semua yang berada di situ. Di samping itu, beliau juga menghulurkan kalender propaganda PAS untuk meraih undi.

Apa yang menarik, beliau kelihatan begitu sombong untuk beramah mesra dengan semua yang ada di situ. Malah ada dikalangan penduduk yang menjemput beliau untuk minum bersama, namun beliau telah menolak pelawaan penduduk tersebut. 

Kalau mengikut adab orang melayu, tak baik menolak rezeki. Kalau lah sekiranya, beliau berhati dan berjiwa rakyat, apalah salahnya ambil masa 5 minit untuk memenuhi permintaan orang. Itu belum jadi YB lagi....kalau jadi YB nanti, lagilah tak tahu apa yang akan beliau buat.

Saya juga telah membuat beberapa kajian dengan menebual beberapa sumber-sumber dalaman PAS.... rupa-rupanya, calon PAS ini tidaklah berapa di sukai oleh orang PAS sendiri kerana mempunyai sikap yang tidak disenangi mereka. Apa nak buat.... Nasib kau lah Labuuuuu....

Rajahmas

Posted: 01 Mar 2011 11:08 AM PST

Rajahmas


30,000 protes menentang Taib di London

Posted: 01 Mar 2011 02:24 AM PST

Oooops! Sorry! .....kerana terlalu ghairah nak tulis cerita tentang "orang putih" yang dah buat demonstrasi menentang Pehin Seri Taib  di London ni...maklumlah demonstrasi bersifat "international", kata kan... sampai tertulis lebih tiga angka 0.  


Sorry Bro! Sebenarnya hanya lebih kurang 30 orang saja yang hadir di luar bangunan Central London pagi semalam setelah menerima upah 100 pound seorang dari Bruno Manser Fund.

Sedikit? Memanglah sedikit saja yang hadir. Selain daripada tidak bodoh, kebanyakan orang putih ni peduli apa dengan Taib, dengan Sarawak, apatah lagi dengan BaruBian.  "Damn!!! What the hell do I care about them?"

Tentang hutan? Tentang balak? "Who cares?" Hutan mereka sendiri pun dah lama lenyap dari tanah England.  Kurang daripada 12  peratus aje hutan yang tinggal, beb!

Beruk? Kera? Ungka? Babi hutan? Di England, dah lama nasibnya serupa dengan dinosaur. Dah lama mereka tak kenal binatang tu semua. Yang ada tinggal seekor saja lagi. Papa Orang Utan yang diberi nama Peter John Jamban yang kini dibela oleh Clare Rewcastle Brown, cucu cicit kepada orang putih yang telah membunuh ramai Dayak suatu ketika dulu.

 
Kandungan artikel dipetik daripada keadilanuntuksarawak.blogspot.com

Blogger Melayurayadaily telah kembali ke Rahmatullah.

Posted: 28 Feb 2011 07:10 PM PST

Belum lama rasanya kita kehilangan blogger Yang Gambi, kini seorang lagi pahlawan siber kita telah kembali ke rahmatullah. Bagi rajahmas, ia adalah kehilangan yang cukup besar buat Pahang bukan sahaja wakil rakyatnya malah 2 orang pejuang sibernya. Apapun, Allah Maha Berkuasa dalam segala sesuatu yang hidup di bumiNya.

Blogger Melayurayadaily adalah pengunjung rajahmas dan sering menyumbangkan komen di blog rajahmas. Kehilangan beliau adalah sesuatu yang amat dirasai khususnya buat semua rakan-rakan seperjuangan yang lain.

Tatkala kita sibuk berkempen, marilah kita renungi sejenak pemergian seorang sahabat yang tiada galang gantinya ini. Bersamalah kita sedekahkan Al-fatihah buat Dato Azizan yang telah menghembuskan nafasnya  yang terakhir setelah tidak sedarkan diri dan berada dalam keadaan koma semenjak pagi 26hb Februari iaitu hari Penamaan Calon PRK DUN Kerdau.

Mudah-mudahan Allah menempatkan roh beliau di kalangan orang-orang yang beriman dan kalangan orang yang bertakwa kepadaNya. Amin.

Sumber: papagomo

Awekz Bukit Gantang

Posted: 01 Mar 2011 07:46 AM PST

Awekz Bukit Gantang


PRK KERDAU: USTAZ IBRA FOR ALL!!!

Posted: 01 Mar 2011 12:36 AM PST


Awekz: Alhamdulillah, Ustaz Ibra Untuk Semua!!! Teruskan usaha agar Kerdau TETAP menjadi milik BN. Buat semua pengundi Kerdau, Ustaz Ibra For All!!!

DAP tipu seluruh Malaysia???

Posted: 28 Feb 2011 07:19 PM PST




Masih ingat dengan perlantikan Zairil Khir Johari sebagai Setiausaha Politik kepada KM Pulau Pinang baru-baru ini? Jika masih tidak pasti, ikuti beritanya di sini Zairil Khir Johari. Dikhabarkan, perlantikan itu sebenarnya untuk menarik sokongan golongan Melayu kepada kerajaan Pulau Pinang yang sudah semestinya dipimpin oleh si Lim Guan Eng ekoran pelbagai kontroversi yang melanda.


Awekz juga terkjut dengan perlantikan itu apatah lagi dengan asal usul Zairil seperti yang telah diketahui semua. Namun, kusangka panas hingga ke petang, rupanya hujan ditengahari. Zairil Khir Johari bukanlah seperti yang digambarkan atau diceritakan.


Ikuti kisah Zairil Khir Johari melalui email dari seorang pembaca ini...


Assalamualaikum…
Saya benar-benar rasa cukup terkejut apabila melayari sebuah forum (mykmu.net) yang membongkar betapa liciknya penipuan parti paling rasis di negara ini iaitu Dap yang sanggup melakukan apa jua putar belit untuk membeli jiwa orang Melayu.
Dalam forum tersebut dinyatakan betapa sekali lagi rakyat Malaysia kena tipu dengan Dap.
Saya perturunkan apa yang dibongkarkan dalam forum tersebut seperti di bawah.
Nama Khir Johari digunakan untuk memancing orang Melayu menyokong Dap apabila seorang lelaki yang diumumkan sebagai anak Khir Johari menyertai Dap hujung tahun lalu dan baru beberapa hari lepas dilantik sebagai Setiausaha Politik, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.
Media-media online dan blogger-blogger sebelah sana kecoh sekalian alam apabila dia dilantik sebagai Setiausaha Politk Lim Guan Eng.
Katanya Lim Guan Eng telah melantik orang Melayu sebagai Setiausaha Politiknya. Bukan main lagi mereka meraikan perlantikan 'Melayu' itu.
Satu Malaysia kena tipu dengan Dap. Hakikatnya Zairil bukannya anak Khir Johari dan bukannya orang Melayu.
Zairil adalah anak kepada isteri Khir Johari yang bernama Christine yang dikahwininya pada tahun 1995.
Zairil adalah anak Christine dengan bekas suaminya yang berbangsa Cina sebelum memeluk Islam dan berkahwin dengan Khir Johari.
Zairil adalah anak tiri. Dia sengaja menggunakan nama Khir Johari untuk menumpang popular dan memenuhi hasrat Dap menggunakan taktik itu untuk menarik orang Melayu menyokong mereka.
Inilah penipuan demi penipuan parti paling rasis di negara ini iaitu Dap.  Kalau belum perintah negara Dap sudah berani tipu terang-terang begini bayangkan kalau Dap dapat kuasa….. minta dijauhkan Tuhan…Malaysia diperintah parti laknat seperti ini.
Yeop Ahmad Murshid.
Awekz: Blogger dan pencacai Melayu pakatan rosak amatlah bergembira dengan pengiktirafan anak "MELAYU" ini sehingga tidak nampak bahawa mereka hanya dipermainkan oleh DAP. Persoalannya, sampai bila MELAYU hendak dipermainkan dan dibutakan? Fikir-Fikirkan!!!

Dd i n b u n g a

Posted: 01 Mar 2011 07:05 AM PST

Dd i n b u n g a


ANWAR PENGEMIS KENA KENCING DI UK RAYA PARLIMEN TAMBUN

Posted: 28 Feb 2011 08:14 PM PST


SOI PUNYA ORANG TAMBUN, 15 SEN SEDEKAH KAT AKU

PADA 28.2.2011 HARI ISNIN PENULIS SEMPAT KE SATU TAMAN PERUMAHAN DI UK RAYA DALAM DUN ULU KINTA PARLIMEN TAMBUN BAGI MENDAPAT BAHAN APABILA MENDAPAT MAKLUMAT HEBOH BAHAWA KETUA UMUM PKR YANG DIKATAKAN SANGAT HEBAT ANWAR IBRA AKAN HADIR DISATU MAJLIS CERAMAH DAN PENYERAHAN BORANG PKR OLEH 240 ORANG KAUM INDIA YANG DIKETUAI OLEH MANUSIA BERNAMA SEGAR YANG SEMEMANGNYA AHLI PKR DI PARLIMEN TAMBUN KONONNYA BARU NAK MASUK PKR, BORANG AKAN DISERAH KEPADA ANWAR PADA MAJLIS TERSEBUT DENGAN 240 ORANG DIJANGKA BERBARIS BERAMAI - RAMAI MENYERAH BORANG TERSEBUT.

KALAU TEMAN PUN MARAH DAN MALU YEOP!!!, INI KAN PULAK ANWAR YANG MEMANGNYA KEPALA PANAS BARAN, SETIBA ANWAR DIKAWASAN TERSEBUT AMAT MENGEJUTKAN HINGGA ANWAR HANYA MAMPU BERHENTI SEKEJAP SAJA, APA TAK NYA YANG MENUNGGU ANWAR PUNYA LE RAMAINYA HINGGA ANWAR NYARIS TAK KENA SAKIT JANTUNG, YANG MENYAMBUT UNTUK MENDENGAR CERAMAH ANWAR SERAMAI 30,000 (EHH!!! EHH!!! SORRY TYPING ERROR) 30 ORANG SAJA YEOP!!! BORANG PKR YANG DI SERAHKAN 15 ORANG DENGAN 15 BORANG, AMBIL BORANG TERUS MASUK KERETA CABUT YEOP!!!! SI ANWAR.

ANWAR PENGEMIS POLITIK YEOP!!! SUSAH PAYAH DATANG TERHEGEH - HEGEH DENGAN KURUS KERING BAWA BATANG (BATANG TONGKAT YEOP!!!) MENGEMIS DI DUN ULU KINTA HANYA DAPAT SEDEKAH 15 SEN JE YEOP!!!, DALAM HATI ANWAR PUNYA LE MERAMPUIH DENGAN ORANG TAMBUN YANG KEDEKUT SEDEKAH KAT DIA 15 SEN JE MALAH DIKENCING DIK AHLI SENDIRI.

TEMAN NAK NASIHAT LE PADA ANWAR PENGEMIS POLITIK NI, LEBIH BAIK TUMPU PERGI MAHKAMAH, HARI NI NAK TERKELUAR DAH AIR MANI SIAPA DALAM JUBUR SAIFUL????, LEBIH BAIK DARI SEKARANG TUKAR JE KETUA PEGUAM BELA, SI KARPAL TU SEBAB DIA HANYA NAK MENJATUHKAN AWAK SUPAYA PKR MELUKUT DITEPI PUNGKOK DAPIG, SEBAB DIA TAHU AWAK MEMANG KAKI ALJUBURI SEJAK DULU LAGI.

DI PARLIMEN TAMBUN SEMUA RAKYAT KENAL WAKIL - WAKIL RAKYAT NYA SEPERTI YB DATO SERI AHMAD HUSNI HANADZLAH, MENTERI KEWANGAN 11 SEORANG YANG TAK TAHU ERTI PENAT DAN CUKUP KOMITED DENGAN RAKYAT BERBILANG KAUM, WAKIL RAKYAT ULU KINTA YB DATO RUSNAH KASSIM, ANAK TEMPATAN TINGGAL DI KG TERSUSUN BATU 6 ULU KINTA YANG SEMUA ORANG TAHU SENTIASA BERSAMA RAKYAT, DI DUN MANJOI, YB DATO NADZRI ISMAIL YANG SUDAH 4 TERM JADI WAKIL RAKYAT YANG SENTIASA MEMBANTU RAKYAT. JADI BAGI TEMAN LEBIH BAIK USAH DIGANGGU KAWASAN PARLIMEN TAMBUN YANG TERBUKTI KEHADIRAN PEMBANGKANG TIDAK DIALU - ALUKAN DAN HARUS DIINGAT PARLIMEN TAMBUN ADALAH SATU BAHAGIAN DALAM NEGERI PERAK DAN DAERAH KINTA DIKENALI SEBAGAI KUBU KUAT BARISAN NASIONAL, INI TERBUKTI DENGAN PERISTIWA KEHADIRAN ANWAR PENGEMIS.

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 01 Mar 2011 07:03 AM PST

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


Apabila Dia Sama Dia Bergaduh!! Huh!

Posted: 28 Feb 2011 10:35 AM PST

Kadang-kadang aku tak faham kenapa perlu ada sikap suka bermusuhan sesama muslim, ini tak digalakkan didalam Islam, khususnya didalam perjuangan parti? Kenapa ada sikap prejudis sesama ahli parti? Macamana nak KUAT kalau asyik bergaduh. Hawau Betul! Cuba dengar lagu Stratovarious yang bertajuk UNITED, tengok lirik dia "United we stand – divided we fall", orang putih pun bersatu kenapa tidak kita sesama muslim yang mempunyai misi perjuangan yang sama?

Penyakit prejudis dan membenci antara satu sama lain, memang merupakan Barah dalam parti keramat, Parti Tunggal Melayu-UMNO, Walau siapapun calon yang diketengahkan, BERSATU lah kita demi Masa Depan Parti! Ikhlas dalam perjuangan! Telah lama wujud puak-puak dalam parti!!! Pemimpin yang mereka sanjung, bila tidak mendapat tempat dalam sesuatu Jawatan , mula provokasi! prejudis! buat musuh! padahal di bawah satu bumbung ni!

"Janganlah kamu putus hubungan belakang membelakangi, benci-membenci, hasut menghasut-hendaknya kamu menjadi hamba Allah S.W.T yang bersaudara satu sama lain (yang muslim) dan tidaklah halal bagi (setiap) muslim mendiamkan saudaranya lebih dari tiga hari" (HR. Bukhori & Muslim).

Macamana UMNO nak kukuh kalau ada parasit yang hanya 'mementingkan diri sendiri' di dalamnya! Ibarat Paku Pakis menumpang di Pohon Rambutan, Buah Rambutan tak tumbuh, Batangnya pula reput dimamah usia! habuk takde! He He He, bersatulah kita dalam menumbangkan PAKATAN REBAN(PR) yang tolol lagi Bahlul!

Ohpolitik!™

Posted: 01 Mar 2011 03:41 AM PST

Ohpolitik!™


Tolong!! Mala KFC Serang Merlimau!!

Posted: 28 Feb 2011 06:26 PM PST

Masih ingatkah lagi dengan Normala Sudirman atau lebih dikenali sebagai Cikgu Mala? Calon PAS yang tewas di dalam DUN Tenang dua bulan lalu. Setelah meletakkan jawatan sebagai Guru, Cikgu Mala kini bergiat aktif sebagai penceramah bebas, di pentas-pentas PAS. Terbaru, Cikgu Mala telah menyampaikan ceramahnya di Merlimau, Melaka, semalam.






Mungkin melalui ceramah-ceramahnya Cikgu Mala boleh berkongsi pengalaman bagaimana beliau ditewaskan oleh calon BN, YB Mohd Azhar Ibrahim. Kita tidak kisah sangat kalau tiap-tiap malam Cikgu Mala hendak berceramah kerana kini beliau tidak lagi berkhidmat sebagai kakitangan Kerajaan. Yang menjadi persoalannya, bagaimana pula dengan suaminya, Cikgu Maarof Abdul Mutalib, yang sentiasa menemaninya di setiap ceramah? Cikgu Maarof pernah ada rekod menipu cuti sakit selama 21 hari semasa PRK DUN tenang tempoh hari. 

Mungkin Kementerian Pendidikan boleh memantau Cikgu Maarof tentang bagaimana seorang Kakitangan Kerajaan boleh berada di pentas pembangkang untuk menghina, memfitnah dan mengutuk Kerajaan yang memberikan beliau dan keluarga sumber pendapatan. Pantau juga adakah Cikgu Maarof mengambil cuti sakit setiap kali menemani isterinya ke luar daerah memberi ceramah. Pepatah English mengatakan, "enough is enough". Kerajaan kena bertegas dengan kakitangannya yang menyokong Pembangkang dan mencaci hina Kerajaan tempat mereka memperolehi sumber pendapatan.

Kerdau : SAH!! DAPig dan PAS memang tak sebulu!!

Posted: 28 Feb 2011 06:22 PM PST

sumber Info Corner : Pengerusi DAP Pahang Boikot PRK Kerdau..? Sudah Terbang Bercuti Ke Chiengmai Untuk 2 Minggu...!!!

Menurut berita yang disampaikan ke pengetahuan kami, Pengerusi DAP Pahang yang juga wakil rakyat, ADUN Triang Yb Leong Ngah Ngah sudah yakin bahawa calon RECYCLE dari PAS untuk bertanding PRK DUN Kerdau merupakan liability kepada DAP...!!

Untuk tidak membuang masa dan wang ringgit, mungkin itulah sebabnya Leong Ngah Ngah memilih untuk tidak berada dalam kawasan ini dan negeri Pahang sewaktu sedang berlangsungnya kempen PRK DUN Kerdau.

Destinasi luar negara yang menjadi pilihan Leong Ngah Ngah pula menimbulkan persepsi yang tidak elok.., Cheingmai adalah kota untuk bersuka ria..!! Mens Heaven..!!! Tambahan pula, tempoh lawatan selama 2 minggu agak lama....
Kesian sungguh PAS..!! Pada hari penamaan calon, ramai ahli ahli PAS jadi pencacai tukang basuh berak Lim Kit Siang apabila sanggup menjunjung bendera DAP.., tetapi hakikatnya sekarang ini, pimpinan DAP di Pahang sendiri tak mahu buang masa membantu calon RECYLCLE PAS Hasanuddin untuk berkempen..!!

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 01 Mar 2011 03:37 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Hot air

Posted: 28 Feb 2011 05:33 PM PST


A woman in a hot air balloon realised she was lost.

She reduced altitude and spotted a man below. She descended a bit more and shouted: "Excuse me, can you help me? I promised a friend I would meet him an hour ago but I don't know where I am."

The man below replied, "You're in a hot air balloon hovering approximately 30 feet above the ground. You're between 40 and 41 degrees north latitude and between 59 and 60 degrees west longitude."

"You must be an Engineer," said the balloonist.

"I am," replied the man, "How did you know?"

"Well," answered the balloonist, "Everything you have told me is probably technically correct, but I've no idea what to make of your information and the fact is, I'm still lost. Frankly, you've not been much help at all. If anything, you've delayed my trip by your talk."

The man below responded, "You must be in Management."

"I am," replied the balloonist, "But how did you know?"

"Well," said the man, "You don't know where you are or where you're going. You have risen to where you are, due to a large quantity of hot air. You made a promise, which you've no idea how to keep, and you expect people beneath you to solve your problems. The fact is you are in exactly the same position you were in before we met, but now, somehow, it's my bloody fault."

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 01 Mar 2011 03:14 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


Lelaki 'Y' membawa KARIPAP masuk lif Kondo ...

Posted: 28 Feb 2011 07:46 PM PST

Seorang lelaki yang dikenalpasti sebagai lelaki 'Y' telah divideokan melalui litar CCTV sebuah lif di Kondominium Desa Damansara dengan membawa bersamanya sebuah beg kertas (paper bag).

Dipercayai di dalam beg kertas tersebut mengandungi beberapa barang kegunaan peribadi seperti Tuala Good Morning, KY Jelly dan satu tupperware Karipap panas.

Kepada sesiapa (khasnya lelaki cute) yang mengenali lelaki 'Y' tersebut diminta menjauhkan diri supaya tidak tersampuk penyakit umat Nabi Luth, sebab hobi lelaki 'Y' tersebut adalah menyuntut jubur lelaki yang berperwatakan cute dan macam anak haruan ...


NGAPPPPPP ! Can I Fu*k You Today ? (Sambil makan karipap!) ....

NOTE : Aku akui , aku tak sempat nak perah otak untuk pikiaq dan menulis artikel, cuma hari ni aku amat tertarik dengan gambar lelaki 'Y' ini, lantas aku pun menulis seperti di atas , jangan mareee yer ... hehehe ...




AloQStaQ
1 March 2011

RIDHUAN TEE

Posted: 01 Mar 2011 03:12 AM PST

RIDHUAN TEE


Cuba fahami aspirasi pelajar

Posted: 28 Feb 2011 03:05 PM PST

Selaku bekas pemimpin pelajar, saya ucapkan syabas dan tahniah kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Saifuddin Abdullah, kerana benar-benar memahami aspirasi para pelajar di institusi pengajian tinggi. Saya yakin semua ini berlaku kerana, Saifuddin yang saya kenal rapat, adalah juga bekas pemimpin pelajar yang aktif suatu ketika dahulu. Maka, tidak hairan jika Perdana Menteri memberikan kepercayaan kepada beliau, bersama ketuanya untuk menjaga institusi akademik yang begitu bermakna kepada agama, bangsa dan negara ini. Jarang-jarang saya berjumpa pemimpin seperti ini yang begitu memahami aspirasi pelajar. Dihormati kawan dan lawan.

Kenyataan yang paling menyentuh hati saya apabila Saifudin mengatakan "Jangan nanti orang anggap kita seperti Burma yang tidak mengiktiraf Aung San Suu Kyi, jangan orang anggap kita seperti Palestin yang tidak mengiktiraf kemenangan Hamas".

Saifuddin berpendapat universiti terbabit sepatutnya mengiktiraf kemenangan pelajar yang bertanding menerusi saluran sah iaitu pilihan raya kampus yang dipantau oleh bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP). Pada saya, nasihat Saifuddin amat wajar, supaya pentadbir universiti bertindak secara profesional, bukan kerana menjaga pangkat. Jika ada masalah, bawalah berbincang. Apalah sangat pilihan raya kampus jika dibandingkan dengan pilihan raya umum negara. Ibarat langit dengan bumi. Saya tidak nampak pemimpin pelajar begitu mudah dapat mempengaruhi minda pelajar apabila menguasai politik kampus. Majlis Perwakilan Pelajar sentiasa dipantau dari masa ke semasa, sama ada oleh pelajar itu sendiri mahupun pentadbir.

Perlu dingat, universiti tidak ada wujud tanpa pelajar. Pelajar adalah pelanggan utama. Hebat pelajar, hebatlah pentadbir dan ahli akademiknya. Saya dahulu juga adalah pemimpin pelajar yang aktif. Kewujudan kumpulan-kumpulan yang membawa aspirasi masing-masing adalah perkara biasa. Tetapi kita adalah manusia waras dan rasional. Allah kurniakan akal kepada kita untuk berfikir yang mana baik dan yang mana buruk. Begitu juga untuk memilih parti kerajaan atau parti pembangkang.

Saya minta pentadbir universiti, bacalah buku "Mahasiswa Menggugat" oleh Profesor Muhammad Abu Bakar. Cubalah selami dan fahami suara hati pelajar dan mereka yang pernah memimpin gerakan pelajar.

Pelajar adalah orang muda. Rasulullah amat serius apabila memperkatakan zaman muda. Maka kita diingatkan mempergunakan masa muda sebelum tua. Kepentingan ketika muda disebut dalam al-Quran yang bermaksud:

"kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad ) perihal mereka dengan benar. Sesungguhnya mereka itu adalah anak-anak muda yang beriman kepada Tuhan mereka dan Kami tambahkan mereka dengan hidayah. Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian) semasa mereka bangun dan menegaskan tauhid lalu berkata " Tuhan kami ialah Tuhan yang menciptakan dan mentadbir langit dan bumi. Kami sekali-kali tidak akan menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui yang jauh daripada kebenaran." (Al-Kahfi : 13-14)

Universiti adalah tempat anak-anak muda menambah ilmu, belajar erti kehidupan dan menguji kematangan berorganisasi. Bacalah bersama Pelan Strategik Pengajian Tinggi Negara (PSPTN). Berikanlah mereka kebebasan dalam ruang lingkup yang dibenarkan. Saya yakin latihan yang mereka dapati dan perolehi akan menjadikan mereka insan yang berguna bila keluar dari alam kampus nanti. Masyarakat di luar sana akan bertanya siapakah profesor yang membimbing anda!

Sama ada mereka akan memilih untuk menyertai kerajaan atau pembangkang. Itu adalah hak mereka dalam sebuah negara demokrasi. Kenapa kita terlalu takut dengan bayang-bayang sendiri. Yakinlah, jika kita di landasan yang benar, orang lain tidak akan lari daripada kita. Banyak kes yang kita telah lihat dengan mata kepala sendiri. Allah bersama-sama orang yang benar.

Jangan terlalu mengongkong pelajar. Semakin kita kongkong mereka, semakin mereka memberontak. Ibarat memerah santan menggunakan tangan. Santan akan memercik daripada celahan jari-jari jika terlalu kuat ditekan. Perkara ini mesti difahami. Manusia, jika terlalu ditekan mereka akan bertindak balas. Inilah yang berlaku di dunia Arab hari ini. Paling jelas di Mesir dan Libya. Jadikan ia sebagai pengajaran. Tidakkah Allah menyuruh kita berbuat demikian?

Kita tidak wajar 'mengUMNOkan' atau 'memPASkan' atau 'memPKRkan' atau 'menDAPkan' institusi akademik. Apabila institusi akademik dipolitikkan, maka tunggulah kehancurannya. Apa yang penting adalah meneruskan tradisi keilmuan, agar institusi pengajian tinggi dipandang tinggi di peringkat lokal dan internasional. Kita mahukan ahli akademik kita dipandang tinggi oleh kawan dan lawan, apatah lagi mereka yang bergelar profesor, melalui penyelidikan dan pembangunan (R&D) yang hebat.

Parti-parti yang berkepentingan pula janganlah pula mengambil kesempatan menangguh ketika air keruh. Mentang-mentang ada kemudahan dan kebebasan diberikan, maka kita gunakan peluang untuk menghasut, merosakkan dan meracun minda pelajar.

Tenaga akademik dan pentadbir yang diletakkan di bahagian HEP seharusnya mempunyai pengalaman dalam gerakan pelajar. Baharulah mereka faham aspirasi sebenar pelajar. Bergelumang dunia akademik belum cukup untuk menjadikan kita pemimpin hebat. Pengalaman mendewasakan kita. Apalah salahnya kita mengalah sedikit, berjumpa dengan pelajar tersebut dan berbincang. Tidak berlakulah insiden kecederaan yang menyedihkan.

Kadangkala kita sebagai pentadbir perlu menurunkan sedikit ego demi kepentingan awam atau orang ramai. Ketika menjadi pemimpin pelajar, saya berpegang kepada prinsip berani kerana benar, takut kerana salah. Terus terang, saya dahulu pun terlibat sama dalam menentang pentadbir universiti jika mereka bertindak di luar batasan kemanusiaan atau dipengaruhi oleh politik.

Apa yang ada pada saya hari ini adalah disebabkan oleh latihan yang saya terima dahulu daripada institusi pengajian tinggi. Terima kasih Universiti Kebangsaan Malaysia, Universiti Putra Malaysia dan Universiti Islam Antarabangsa. Saya begitu banyak belajar menjadi seorang manusia daripada IPTA ini.

Apalah sangat yang hendak kita takutkan dengan pemimpin pelajar. Mereka juga manusia. Tidak semua pelajar akan bersetuju dengan mereka. Apatah lagi dipengaruhi. Mereka tetap tertakluk kepada undang-undang. Kita, di bahagian HEP sepatutnya membimbing, mendidik dan memimpin mereka. Tunjukkan yang mana betul, yang mana salah. Bukan menyalahkan mereka setiap kali menjelang pilihan raya kampus. Kawal selia mereka dengan berhemah. Saya yakin, mereka akan menghormati kita, tidak kira apa juga fahaman dan pemikirannya.

Manusia yang rasional akan menerima kebaikan dan menolak kejahatan. Jika kita di pihak yang benar, apakah kita yakin pelajar akan menentang kita? Jawapannya, tidak. Kebenaran akan berjaya menumbangkan kejahilan. Itulah sunnahtullah.

Kita bukan seperti Mesir dan negara Arab lain yang mengamalkan pemerintahan ditaktor. Kita adalah sebuah negara demokrasi. Demokrasi berteraskan kepada kebebasan yang terpimpin. Beri peluang orang muda bersuara. Kita dengar suara mereka. Kata-kata Sukarno masih terngiang-ngiang di telinga: " Beri aku sepuluh pemuda akan kugegarkan dunia".

Hari ini kita lihat rata-rata pelajar mempunyai pelbagai karakter. Ada watak anak muda yang baik soleh dan solehah. Tidak kurang watak unggul penuh dan sopan, watak antagonis penuh parut di muka, watak ulat buku, watak muka selamba apabila mendengar bayi dibuang merata-rata dan sebagainya. Ada juga yang asyik berhibur hingga leka, berlagak dengan kemewahan. Mati rasa, mati jiwa. Tidakkah kumpulan ini wajar dibimbing dan digerakkan menyertai gerakan pelajar secara sah? Siapa sangka tahap kreatif dan inovatif mereka boleh menggoncang dunia. Semuanya telah dibuktikan sebelum ini.

Cuba kita imbau kembali sejarah orang muda seperti Saidina Ali. Sanggup menggantikan Rasulullah saw di tempat tidurnya ketika peristiwa Hijrah. Hebatnya Asma' Abu Bakr meredah padang pasir menghantar bekalan ke Gua Tsur tempat Baginda bersembunyi. Begitu juga dengan keberanian Syuhaib Al Rumi dan Salman Al-Farisi. Lihatlah betapa anak-anak muda ini berani dengan penuh keimanan dan kekuatan akidah membantu pemimpin mereka, Rasulullah saw dalam gerakan dakwahnya.

Inilah bakal pemimpin muda yang sepatutnya kita jana. Sebagai pentadbir di unversiti kita hendaklah bertindak menolak fahaman sekular yang telah bertapak dalam minda segar mereka. Zaman muda bukanlah zaman serba boleh dan serba mungkin. Buat apa sahaja asalnya seronok.

Ingat! Jika kita mahu lihat dunia hari depan, lihatlah orang mudanya hari ini. Tenaga orang muda mesti digembelingkan, bukan dibiarkan berlalu sia-sia. Kepada para pelajar, ketika muda, rebutlah peluang kerana orang muda ada tenaga, ada kreativiti dan memahami rakan sebaya. Pelajar mampu memberi alternatif yang baik untuk mengatasi masalah sesama mereka. Inilah kekuatan dan kepentingan anak muda dalam arena politik kampus masa kini.

Watak pemuda yang berani mengislahkan diri. Melahirkan orang muda yang boleh melakukan tranformasi seperti yang disebut oleh Perdana Menteri. Bertindak di luar kotak kebiasaan. Bila keluar rumah, menjaga adab sopan. Bila berhibur tahu batasan, bila bersukan tidak berlebihan, bila bersosial tahu di mana had batas sempadan.

Ketika rakan sebaya sibuk dengan irama hip hop, pop dan rock, terkinja-kinja dengan tarian shuffle, pemimpin muda pelajar tampil memberi bimbingan. Inilah generasi harapan yang kita letakkan kepada pimpinan pelajar muda. Mengekalkan tradisi keilmuan, bukannya berpolitik murahan tidak tentu pasal. Keterlibatan golongan ini penting terutama dalam memenangi hati rakan sebaya dengannya.

Pemimpin-pemimpin pelajar perlu didedahkan dan diberikan kebebasan untuk mencari jalan keluar fenomena ini mengikut cita rasa muda mereka. Pengalaman saya ketika menjadi pemimpin pelajar, setidak-tidaknya latihan yang saya terima menjadikan saya seperti adanya hari ini. Saya tidaklah sehebat pemimpin negara, apatah lagi jika dibanding dengan Saifuddin, tetapi sekurang-kurangnya hadirnya kita boleh membawa sedikit makna, sebagai bekalan menemui Yang Maha Esa.

Gagasan 1Malaysia memerlukan sentuhan pimpinan orang muda. Jangan pandang rendah keupayaan mereka, kerana mereka bakal mewarisi perjuangan kita dan menggegarkan dunia.

bumiyang

Posted: 01 Mar 2011 03:04 AM PST

Suara Melayu Baru

Posted: 01 Mar 2011 01:42 AM PST

Suara Melayu Baru


Pemimpin PAS lebih berminat menambah cawangan 'masjid' di Sempadan Siam berbanding membina masjid baru di Kelantan...

Posted: 28 Feb 2011 06:20 PM PST

 Percayakah anda... PAS akan tetap menyalahkan kerajaan BN terutama UMNO kenapa mereka hanya mampu membina 2 buah masjid sepanjang 20 tahun memerintah Kelantan. Ini beerti PAS mengambil masa 10 tahun untuk membina 1 buah masjid.

Salah UMNO juga kenapa perkara ini boleh berlaku. Terlalu banyak masjid yang dibina oleh kerajaan pusat pimpinan UMNO BN menyebabkan PAS sudah tidak ada ruang dan tempat yang sesuai lagi untuk membina masjid di Kelantan. UMNO sepatutnya memberi keutamaan kepada PAS untuk membina masjid mereka sendiri. Mungkin sudah banyak niat untuk membina masjid yang terpaksa dibatalkan oleh Nik Aziz tatkala melihat UMNO terlebih dahulu membinanya.

KUALA KRAU 28 Feb. – Kerajaan Pas Kelantan hanya membina dua masjid sepanjang 20 tahun memerintah negeri itu, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Perdana Menteri, kebanyakan masjid yang ada di Kelantan ketika ini dibina oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) meskipun BN tidak memerintah negeri itu.

Kerana itu, kata beliau, rakyat tidak seharusnya melihat hanya Pas memperjuangkan agama disebabkan oleh slogan parti tersebut yang berbaur Islam seperti 'Membangun Bersama Islam' dan 'Negeri Serambi Mekah'.

Katanya, umat Islam juga tidak boleh mengukur keIslaman hanya menerusi penampilan seperti berjanggut, berserban dan berjubah kerana Islam yang diperjuangkan oleh BN lebih kepada dasar dan pengisiannya.

Sebenarnya, PAS terlalu gah dengan pelbagai slogan dan cogan kata yang mana kebanyakannya bercirikan Islam. Namun realiti dan dari segi pelaksanaannya, PAS nyata telah gagal merealisasikan setiap logan yang mereka laung-laungkan. PAS tak ubah seperti sapi yang hanya mendapat nama walaupun susu dihasilkan oleh lembu. PAS dengan angkuh mendakwa kononnya pembangunan termasuk pembinaan masjid di Kelantan terhasil dari kejayaan kepimpinan PAS.
Lebih memalukan lagi, PAS tanpa rasa segan silu dan rasa bersalah sering menyalahgunakan prasarana seperti masjid yang hakikatnya telah dibina oleh kerajaan pusat untuk kepentingan politik mereka. Masjid yang dibina oleh UMNO digunakan untuk menabur fitnah, memaki hamun, mengeluarkan fatwa songsang dan banyak lagi.

"Tentu sekali BN terutama UMNO juga mahukan Islam tetapi perlu dilihat Islam yang bagaimana.

"Kita tidak mahu Islam yang dikaitkan dengan kemiskinan apatah lagi papa kedana dan lemah sehingga tiada kekuatan dari sudut keilmuan," katanya ketika berucap pada majlis bertemu dengan penduduk Kampung Batu Sawar di Sekolah Kebangsaan Batu Sawar, Kuala Krau di sini hari ini.


Hadir sama Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob; Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan; dan calon BN bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, Syed Ibrahim Syed Ahmad.

Najib menambah, oleh kerana kekuatan Islam di negara ini juga kerajaan BN dapat menguruskan dengan lancar penghantaran pulang pelajar-pelajar dari Mesir ketika berlakunya konflik politik di negara itu baru-baru ini.

Percayakah anda, kerajaan DAP di Pulau Pinang di bawah pimpinan Lim Guan Eng telah membina lebih banyak tokong dan rumah ibadat untuk agama mereka berbanding pembinaan masjid di Kelantan oleh PAS walaupun DAP baru 2 tahun mentadbir kerajaan negeri Pulau Pinang. PAS terlalu taksub menghentam orang Melayu walaupun realitinya mereka juga orang Melayu. Semua ini dilakukan semata-mata kerana mahu menunjukkan bahawa mereka bukan sebuah parti berciri perkauman. Walhal dalam masa yang sama, DAP dalam diam menjaga dengan baik kaum mereka.

Di Pulau Pinang, DAP terang-terangan membuktikan bahawa mereka mengamalkan politik berat sebelah. Orang Melayu yang beragama Islam telah dianak tirikan dan dinafikan hak. Orang Cina dijaga dengan baik. Walaupun mereka tidak pernah mengaku bahawa mereka mengamalkan politik perkauman namun dari segi cara pentadbiran jelas menunjukkan bahawa mereka hanya menjaga kebajikan kaum tertentu.

Operasi menyelamat itu, kata beliau, tidak mungkin dapat dilaksanakan dengan mudah sekiranya kerajaan BN lemah dan tiada hubungan yang baik dengan negara tersebut.

Najib sekali lagi mengingatkan bahawa dalam operasi menyelamat rakyat Malaysia itu, kerajaan tidak memilih bulu sama ada mereka ahli keluarga penyokong Pas atau BN sebaliknya dilakukan atas tanggungjawab sebagai sebuah kerajaan terhadap rakyatnya.

"Asalkan mereka warganegara Malaysia, kita selamatkan dan membawa mereka pulang. Tidak dapat undi pun tidak mengapa, dapat pahala pun sudah cukup," kata beliau. - UMNO Online

Mungkin ada sebab lain kenapa PAS hanya mampu membina 2 buah masjid di Kelantan sepanjang tempoh pentadbiran selama 20 tahun. Kebanyakan pemimpin PAS terlalu sibuk membina masjid di sempadan Thailand termasuk di Golok. Bezanya, kebanyakan mereka bukan membina masjid baru tetapi menambah cawangan 'masjid' yang sedia ada.

RAPERA ..

Posted: 01 Mar 2011 01:41 AM PST

RAPERA ..


Rethinking the myth of “consensus of the majority” - Part 2 : Politics and Democracy

Posted: 28 Feb 2011 05:36 AM PST

PAPA GOMO

Posted: 01 Mar 2011 01:38 AM PST

PAPA GOMO


PANAS - Bob Lokman vs Usop Mak Limah Berentap Di PRK Kerdau Dan Merlimau???

Posted: 28 Feb 2011 11:35 PM PST




Kecoh seminggu dua ni kerana Bob Lokman yang mula mula masuk PAS kerana nak cuci Dosa, Kemudiannya turun ke Merlimau menyokong dan membantu jentera PAS di sana dan semalam ke Kerdau pula berceramah. Fuh Hebat beb.....

Itu lah kelebihan dalam PAS, jika anda Seorang yang terkenal maka Masuk lah PAS kerana sebaik sahaja anda masuk maka banyak lah Faedah Faedah yang di perolehi.

Dalam isu Bob Lokman Gomo lihat lain dan tak bukan adalah matlamat PRU 13 ini. Kenapa Gomo cakap begitu? itu lah strategi Bob Lokman, kalau masuk UMNO nak jadi calon PRU 13 memang tak dapat. Maka masuk PAS sudah tentu PRU 13 Bob Lokman akan di calonkan sebagai calon PAS.

Hebat nya Bob Lokman, dalam masa 2 minggu sahaja sudah menjadi penceramah PAS, sah sah lah masuk bulan baru ni Orang PAS akan panggil Bob Lokman dengan gelaran Ustaz Bob. tak percaya? Nah tunggu dan lihat je lah....

Apa sekalipun kalau pilih antara Bob Lokman dan Usop maka Gomo tampa teragak agak akan PANGKAH Usop pelakon Movie Hantu Mak Limah Balik Rumah ni. Kalau anda pulak???

Usop kata " Kita Bakor Kita Bakor Bob Lokman...Ha ha ha


Psssttt... Senang betul nak jadi Ustaz ye bila masuk PAS ni.... hamPAS betul


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

LIWAT 18 SX - Upin & Ipin Jadi Mangsa Liwat Jentera PAS Di Merlimau

Posted: 28 Feb 2011 08:09 PM PST


Kesian Upin & Ipin

Lepas satu maka satu hal lagi timbul akibat Kebodohan PAS dalam berkempen pada PRK kali ini. Dan jika di lihat pada PRK kali ini kebanyakkan kebodohan PAS datangnya dari jentera nya di Merlimau Melaka. Kiranya di Kerdau ni bukan nya Jentera PAS pandai sangat cuma depa dah Mati Akal nak menentang Calon BN Syed Ibra. He he he

Tu gambar di atas menjadi Bukti bahawa PAS sudah ketandusan Idea dalam berparti sampaikan Watak Kartun Upin dan Ipin di jadikan mangsa Berahi mereka dalam berkempen. Emmm Kesian.....bebudak yang tengok cerita Upin dan Ipin ni mana boleh mengundi lagi. PAS bingai lah....


KLIK IMEJ

Apa pun laporan Polis dah di buat di atas Tindakan PAS yang berkempen dengan menggunakan Watak Icon Upin dan Ipin ini. Semoga Pihak Polis dapat mengambil tindakan di atas Salah laku PAS mengenai isu ini. Harap juga pemilik Upin dan Ipin Menyaman PAS kerana menggunakan Icon ini tampa kebenaran.

Buat Anak anak di Rumah dan Ibu Bapa di harapkan Bersabar dengan Kerja Kotor PAS yang Bingai lagi Bangang ini. Jangan di cemari Watak Upin dan Ipin dan ingatlah dalam berpolitik banyak lagi cara yang lebih elok di gunakan selain dari guna Gambar Kartun Idola Nusantara ini.

PAS BODOH!!!


Psssttt...Kesian juak PAS, Upin dan Ipin jadi mangsa Liwat mereka...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

DNA Identiti Lelaki Y Akan Di Dedahkan Hari Ini

Posted: 28 Feb 2011 05:03 PM PST



KUALA LUMPUR: Pendakwaan dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengemukakan beberapa eksibit yang mungkin mendedahkan identiti 'Lelaki Y' melalui profil DNA, yang air maninya ditemui dalam dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Peguam Cara Negara 11, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abidin, yang mengetuai

pendakwaan memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa pihaknya akan memanggil saksi baru memberi keterangan berhubung sampel terbabit esok.

Sumber Utusan Online

GOMO: DNA Identity lelaki Y siapa punya? He he he.... Pasti ramai yang tak sabar untuk mengetahui siapakah penyumbang DNA identity Y ini. Anwar Ibrahim??? Mana Tau ni??? Cer Cite...Cer Cite.... Hehehe

Apa apa pun Hari Ini segalanya akan Terjawap! DNA di jumpai dalam Dubur Saiful Bukhari, Atas Cadar, Atas Karpet, Berus Gigi, Tuala Good Morning, dan tak lupa Bulu Jembut!!!

Yang Hak Pasti Berdiri
Yang Bathil Pasti Jatuh

Psssttt....Aku takut Anwar Mintak Tangguh je Hari ni.,.....

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Al Fatehah - Perginya Seorang Lagi Pejuang Blogger Pahang

Posted: 28 Feb 2011 08:49 AM PST




Al Fatehah

Marilah kita sedekahkan surah Al-fatehah buat bekas ADUN Pulau Tawar Negeri Pahang, Dato Azizan Yaakob yang telah pulang ke rahmatullah sebentar tadi.

Allahyarham telah menghembuskan nafasnya terakhir setelah tidak sedarkan diri dan berada dalam keadaan koma semenjak pagi 26hb Februari iaitu hari Penamaan Calon PRK DUN Kerdau.

Keluarga Allahyarham telah memindahkan beliau dari Hospital Temerloh ke Hospital Kuala Lumpur setelah keadaannya semakin kritikal. Allahyarham Dato Azizan diserang stroke pada awal subuh Sabtu yang lepas.

Pernah menjadi Exco Pemuda UMNO Malaysia sewaktu kepimpinan Zahid Hamidi, Allahyarham juga aktif dalam dunia Bloggers. Kendalian blog Melayurayadaily.blogspot.com

Psssttt...Ajal dan maut di tangan Allah SWT.....AL Fatehah....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Raja Melayu & Tanah - PAS Cuba Ambil Alih Peranan PERKASA Pulak Doh

Posted: 28 Feb 2011 04:03 AM PST


SIAPA?


Noh ambik ni, Tok Guru Kirim Salam


Buko cermin Ambik Goni


Bapko takdo ore nok goni?


Cepat nok Perabis ni


Tokse ko??


Gomo sebenarnya agak kasihan dengan PAS yang semakin lama semakin Bingai serta Sembab otaknya ni. Kesian pada ahli mereka yang di perbodoh bodohkan sampaikan tak reti nak fikir secara waras akan tugas yang di berikan.

Semalam sewaktu Program Dato Seri Najib di Felda Jengka 23 selesai sahaja program anak anak muda dari Kelantan yang di upah oleh PAS ini duduk di tepi jalan mengedarkan risalah. Emmm Gomo pun tertarik lah nak tahu risalah apa yang di edarkan Bebudak Muda yang di perbodohkan Kepimpinan PAS ini maka Gomo pun pergi lah ke arah mereka....



Alangkah terkejutnya Gomo bila mendapati Risalah yang mereka edarkan itu adalah risalah SEBIJI sama dengan apa yang di perjuangkan oleh pertubuhan PERKASA. Risalah yang menjelaskan 7 Wasiat Raja Raja Melayu.

Ha ha ha.... Gomo masuk kereta tergelak gelak dengan sahabat Blogger Gelombang Rakyat, manakan tidak? Tak pernah PAS pertahankan raja raja Melayu sekarang ni depa auta pengundi di Kerdau mengenai Wasiat Raja Raja Melayu dalam soal Tanah.

Memang lah Bodoh depa ni, ada ka patut di edarkan risalah mengenai Tanah orang melayu di FELDA? Dah tentu lah masyarakat Felda tak terima kerana mereka para peneroka menerima Tanah berekar ekar dari Kerajaan BN bagi meningkatkan Ekonomi mereka. Takkan tu pun puak PAS tak tahu?

Sepatutnya Risalah 7 Wasiat Raja Raja Melayu di edarkan di kawasan Majority nya Pengundi DAP. Itu lah yang sepatutnya PAS buat, sedarkan kepada DAP apa itu tanah Melayu, Apa wasiat Raja Raja Melayu. Isy....tu pun Aku nak ajar ke?

Nampak jelas lah kepada kita semua PAS adalah parti yang semakin hari semakin Pupus akibat dari Kepimpinan mereka yang Dungu lagi Ungkal. Dulu kata tak perlukan undi Melayu namun sekarang menagih merayu kepada orang Melayu untuk mengundi mereka.

Dulu kata PAS tak pentingkan Raja Melayu tetapi hari ini mereka lah kononya pejuang Raja Melayu.

Di Perak Yang Bagi Tanah kat Cina Tu Bukan PAS ke?
Di Galas Ladang Rakyat Bagi Kat tauke Cina Singapore bukan PAS ke?

Ehhhh PAS? DAP tolak Ketuanan Melayu, hangpa pi Sokong Ketuanan Melayu tu pasal apa? Nak kena Halau ke dengan DAP???

Apa pun buat seluruh rakyat Malaysia ini lah hakikatnya yang sebenar parti PAS yang hanya menggunakan Islam sebagai Modal politik mereka. Semoga kita semua sedar siapa yang memperjuangkan Orang Orang Islam, Melayu malah bangsa bangsa lain juga sedar hakikat BN lah yang menjamin masa depan mereka.

Buat PAS.....Bubar je parti tu dan elok jadi NGO boleh le bernaung menjadi Sayap PERKASA jika benar nak memperjuangkan Melayu!!! Hidup PERKASA!!!


Psssttt....Kelakar gila, Masa menaip ni pun Gomo ketawa terbahak bahak....Ha ha ha


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sahabat-Gunung

Posted: 01 Mar 2011 01:33 AM PST

Sahabat-Gunung


Kerajaan BN Zalim

Posted: 28 Feb 2011 11:43 PM PST

Datuk Hamzah Zainuddin berkata, Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi kata, puak-puak dari pakatan rakyat kata yang kerajaan BN zalim pada rakyat ....

Bengong ....... Ini kenyataan yang bengong yang keluar dari mulut pemimpin-pemimpin pembangkang terhadap kerajaan BN yang selama ini akan mendalami dan memahami masalah rakyat selama ini.

Kerajaan BN juga akan berusaha menyelesaikan masalah rakyat.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pengundi Faktor Penting Kemenangan BN di Kerdau- Syed Ibra

Posted: 28 Feb 2011 10:38 PM PST

Kerdau, 1 Mac- Calon Barisan Nasional (BN) Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau,Syed Ibrahim Syed Ahmad menyifatkan semua pengundi di DUN berkenaan merupakan penentu kepada kemenangan beliau pada 6 Mac ini.

Justeru katanya beliau akan menggunakan baki kempen yang tinggal lima hari sahaja lagi untuk bertemu mata dengan seramai mungkin pengundi berkenaan tanpa mengira kaum dan kawasan.

"Semua pengundi adalah penentu kemenangan BN dan bukan kaum tertentu sahaja. Tidak kira samada pengundi itu orang Melayu, Cina, India, orang asli sekalipun, bagi saya sama sahahaja.

Justeru saya akan bekerjas keras dalam tempoh kempen yang ada untuk bertemu dengan pengundi sama ada atas pagar atau luar pagar dan sebagainya untuk memastikan kemenangan BN nanti," katanya kepada UMNO-Online, selepas lawatan rumah ke rumah di Kampung Badok dan Kampung Teluk Sentang, di sini, hari ini.

Menyentuh mengenai kempen beliau yang masuk hari ketiga hari ini, beliau menyifatkan sokongan kepada BN semakin meningkat termasuk di kalangan pengundi atas pagar dan mereka yang tidak berparti.

"Sepanjang tiga hari berkempen, saya nampak momentum sokongan ada peningkatan termasuklah pengundi atas pagar yang memberi keyakinan kepada kita. Oleh itu pendekatan kempen untuk bertemu dengan pengundi akan diteruskan dari semasa ke semasa," katanya.

"Terserahlah kepada pengundi untuk membuat penilaian. Kita serahkan kepada pengundi untuk membuat penilaian," katanya.

Santai & Fikirkan ...... Fatwa Nik Ajis aka Wali hamPAS

Posted: 28 Feb 2011 09:41 PM PST


Fatwa Nik Ajis HARAM waktu dulu-dulu dan HALAL waktu-waktu gini .... Kenapa boleh jadi camtu... Hanya Nik Ajis je yang boleh jawab, kalau tak leh jawab gak, boleh minta gak BOB LOKMAN jawabkan ....

Zahid Sempoiiii .........

Posted: 28 Feb 2011 08:55 PM PST

Mamat nie memang sempoiiii .... masuk kampung naik motor jer....

Kan senang naik motor jer, lebih ramai penduduk kampung kita boleh jumpa ....

Masa nie Zahid masuk ziarah Kampung Kg Lipat Kajang, menziarahi beberapa buah rumah penduduk dan masyarakat setempat.

JOM Boikot Utusan Malaysia ......

Posted: 28 Feb 2011 07:48 PM PST

Mari kita kempen boikot UTUSAN MALAYSIA ..... akhbar ini satu akhbar yang banyak info dan maklumat, yang banyak membantu pemikiran minda rakyat Malaysia...

Itu yang tak bagus, sebab kita kena banyakkan akhbar yang caci maki hamun, akhbar yang selalu buat fitnah.... macam har-har-har-kah-kah ...

Sebab banyak info dan maklumat yang benar, Hadi Awang pun kini dah baca Utusan Malaysia.... Nie tak boleh dibiarkan. Dia sepatutnya baca ROKET....


Pas Melaka `ludah ke langit jatuh ke muka sendiri’ ...

Posted: 28 Feb 2011 06:25 PM PST

Pas `ludah ke langit jatuh ke muka sendiri' ...

Itulah perumpaam yang paling sesuai kepada kempen Pas di PRK Dun Merlimau apabila mencanang POLITIK DINASTI DALAM BN khususnya calon BN.

Mereka dakwa BN yang diwakili UMNO mengamalkan sistem dinasti iaitu turun temurun jawatan pemimpin, dari bapa turun ke anak .....

Ini kerana calon BN di Merlimau, Roslan Ahmad merupakan anak kepada Allahyarham Dato' Ahmad Ithnin yang juga bekas ADUN Sungai Rambai serta bekas Ketua UMNO Bahagian Jasin ....

Mereka lupa ke apa .... atau mereka dah nyanyuk macam Tuan Guru mereka .... Mereka lupa ke angkatan sekutu mereka dalam DAP dan PKR .... errrmmmm ....

Malas nak cakap banyak tengok ajer pic-pic di bawah .....





"Siapa amalkan politik dinasti ini….?

Siapa Anwar Ibrahim, siapa Wan Azizah, siapa Nurul Izzah, siapa Lim Kit Siang, siapa Lim Guan Eng, siapa Betty Chew, siapa Karpal Singh, siapa Gobind Singh, siapa Nga Kor Ming, siapa Ngeh….?

Bukankah ini politik dinasti?

Belia Kini Kembali Beri Sokongan Kepada BN

Posted: 28 Feb 2011 03:58 PM PST

Kuala Krau, 28 Feb: Golongan muda kini sudah menunjukkan kecenderungan menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memahami dan memenuhi kehendak golongan tersebut.

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, cubaan pembangkang mempengaruhi pemikiran golongan belia supaya tidak menyokong kerajaan juga kini tidak lagi berjaya. Golongan belia telah menyedari bahawa parti pembangkang tidak mampu memenuhi kehendak dan aspirasi mereka seperti yang dilakukan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Golongan muda melihat kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai pemimpin yang banyak memberi inspirasi kepada mereka. Kalau dibandingkan dengan keputusan pilihan raya umum 2008 yang lalu, antara punca kekalahan BN di beberapa buah negeri dan kerusi tertentu ialah kurangnya sokongan daripada pengundi muda," katanya selepas menghadiri program sembang bersama pemimpin belia di Kampung Kuala Tekal dekat sini, malam tadi.

Tambahnya, golongan muda kini menyedari bahawa pakatan pembangkang yang terdiri daripada PAS, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dipimpin oleh orang tua yang tidak sealiran dengan kehendak mereka.

"Kerajaan menyediakan pelbagai kemudahan dan program bagi setiap lapisan masyarakat khususnya kepada generasi muda yang menyebabkan pembangkang sudah ketandusan isu untuk dibangkitkan.

Walaupun kajian dibuat menunjukkan peratusan bahawa golongan belia di Kerdau menyokong calon Barisan Nasional, Syed Ibrahim Syed Ahmad, namun saya tetap merayu agar kita gerakkan lagi gerakkerja kita bagi menarik lebih ramai penyokong BN, selain mengekalkan momentum sokongan golongan belia kepada BN, seterusnya memastikan kemenangan calon kita, 6 Mac ini," ujarnya lagi.

Dalam pada itu, Ahmad Shabery berkata, kementeriannya akan menjalinkan

kerjasama dengan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani untuk mewujudkan projek ternakan ikan dalam sangkar kepada golongan muda di DUN itu khususnya yang tidak berjaya melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi.

Dengan usaha dan pendekatan yang dibuat, beliau percaya pengundi muda di Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau akan menyokong BN pada pilihan raya kecil DUN itu pada 6 Mac depan.

Peringatan Keras, Jangan Guna Masjid Untuk Berkempen – Safri

Posted: 28 Feb 2011 07:28 AM PST

KERDAU, 28 Feb – Ketua Penerangan UMNO Pahang, Datuk Mohd Safri Abdul Aziz memberi peringatan keras kepada semua jentera parti di Dewan Undangan Negeri (DUN) N28, Kerdau agar tidak sesekali menggunakan masjid sebagai tempat untuk berkempen sebagaimana yang cuba dilakukan oleh mursyidul Pas, Nik Aziz Nik Mat di Masjid Rumpun Makmur baru-baru ini.

"Di Pahang, kita ada peraturan di bawah Majlis Agama Islam Pahang yang termaktub dengan beberapa peraturan. Sekiranya kita mendapati ada jentera parti yang menggunakan masjid untuk berkempen, kita tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan," katanya.

Menurut beliau, masjid adalah tempat perpaduan ummah dan bukannya tempat untuk memecah belahkan masyarakat. Sekiranya masjid digunakan sebagai landasan untuk berpolitik, sudah pasti ianya akan membawa perpecahan kepada qariah terbabit.

Katanya, ruang untuk Pas berkempen secara demokrasi di DUN Kerdau ini meluas maka tidak perlu menggunakan masjid untuk berpolitik.

"Kalau Pas boleh membuka bilik gerakan ditepi-tepi jalan tanpa kebenaran Majlis Perbandaran, jadi mengapa mereka perlu menggunakan masjid untuk berkempen.

"Kerajaan akan memantau perkara ini dengan tegas jadi elakkan sama sekali dari menggunakan masjid untuk berkempen," ujar Sahri dengan nada tegas.

Beliau yang merupakan Exco Dakwah Islamiah Perpaduan Badan-Badan bukan Kerajaan dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Ibam berkata, arahan telah dikeluarkan kepada semua kadi agar memantau setiap masjid agar ianya tidak disalahgunakan.

Safri memberi peringatan keras itu ekoran peristiwa yang berlaku di masjid berkenaan baru-baru ini di mana Menteri Besar Kelantan terbabit telah memberikan tazkirah tanpa mendapat kebenaran daripada pihak jawatankuasa masjid sejurus selesai solat Jumaat semalam.

Sebelum itu terdapat desas-desus yang mengatakan Nik Aziz akan menyampaikan khutbah Jumaat di masjid berkenaan, namun pihak masjid berjaya menghalang perkara itu daripada berlaku. – MediaUMNO

Tido jer .......

Posted: 28 Feb 2011 04:16 AM PST

Dulu puak depa nie kata Pak Lah seorang pemimpin yang kuat tidoooo…. Tapi puak depa nie terlupa yang depa juga mempunyai pemimpin yang kuat tido …

Dulu, puak depa nie suka sangat keluarkan, spin pic-pic Pak Lah tertido, kononnya untuk menjatuhkan kreabiliti Pak Lah sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO…memang puak depa berjaya !!!

Akhirnya seorang pemimpin UMNO terpaksa melepaskan jawatan. Pak Lah memang gentle … Sebagai pemimpin yang bertanggungjawab pada rakyat dan ahli parti, dia meninggalkan kabinet, dia meninggal parti dengan bermaruah.

Tapi, macammana plak dengan mamat nie. Dia hanya Menteri Besar, tapi kuat tido gak… tak percaya, tengok pic nie. Apa komen korang tentang mamat kuat tido nie !!!!

Pas Dicabar Isytihar Mereka Ketua Kepada Pakatan Pembangkang

Posted: 28 Feb 2011 04:00 AM PST

Bekas Setiausaha Politik Datuk Seri Anwar Ibrahim, Senator Ezam Mohd Noor mencabar Pas untuk tampil membuat perisytiharan di Melaka bahawa mereka adalah pemimpin dan ketua kepada pakatan pembangkang atas prinsip parti yang memperjuangkan Islam.

Tegas beliau Pas harus menyahut cabaran ini dengan berani mengangkat pemimpin mereka Datuk Seri Hadi Awang sebagai ketua dan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai timbalannya.

"Kita bagi tempoh hingga 6 Mac ini….kalau mereka isytihar kita boleh sokong mereka. Tapi saya yakin Pas takkan berani buat, Pas takkan berani kerana mereka cukup takut dengan Lim Kit Siang, Karpal Singh", katanya ketika berucap di Dewan Serbaguna Merlimau Timur di sini.

Beliau berkata Pas tidak mampu menegakkan syiar Islam kerana mereka kini hanya menjadi kuda tunggangan PKR dan Dap seperti mana yang berlaku di beberapa negeri di bawah pakatan pembangkang.

"Usah bercakap soal nak tegakkan ekonomi orang Islam, untuk membangunkan umat Islam ke persada antrabangsa… tak payah cakap perkara besar seumpama itu cukup dengan satu tin arak pun Pas tak mampu seperti yang berlaku di Shah Alam.

"Bila pihak berkuasa tempatan rampas arak dari sebuah kedai serbanika maka pemimpin Dap atas kuasa yang ada padanya memerintahkan arak itu dipulangkan semula… apa yang Pas buat", katanya.

Beliau juga membidas tindakan pembangkang yang mengajak orang muda bangkit seperti mana yang berlaku di Mesir.

"Malaysia dan Mesir tak sama…kalau sama pun satu saja pemimpin Mesir, Hosni Mubarak diktator sama dengan pemimpin di sini diktator tapi bukan pemimpin kitalah…pemimpin yang di sebelah sana baik Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim .

"Macam mana Anwar buat PKR macam harta mak bapak dia…. Mubarak buat macam tulah…siapa lawan tendang keluar, siapa sokong bagi jawatan", ujarnya.

Malah jelas beliau lagi ketika berada di Mesir baru-baru ini rakyat negara itu yang bangkit menentang Hosni Mubarak merujuk kepada Malaysia.

"Mereka bukan rujuk orang yang buat demonstrasi di negara ini tapi merujuk kepada Tun Dr Mahathir kerana Hosni Mubarak naik hampir sama dengan Tun Dr Mahathir tapi kejayaan pembangunan Malaysia jauh lebih baik dari di Mesir.

"Di bandar Cairo kita boleh lagi lihat keldai berjalan di tengah kota", katanya. -MediaUMNO

Isteri Calon Tidak Gentar Fitnah Pas

Posted: 28 Feb 2011 01:45 AM PST

KERDAU, 28 Feb – Isteri kepada Calon Barisan Nasional (BN) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, Sharifah Farunai Syed Ahmad berkata, sebagai isteri calon, dia sedikit pun tidak gentar dengan fitnah pembangkang terhadap suaminya semata-mata kepentingan politik. Sebaliknya, beliau akan terus berdiri dan menyokong suaminya berkempen dan berkidmat kepada masyarakat setempat.

"Saya tidak mudah untuk mempercayai kata-kata pembangkang malah saya tidak terganggu sedikitpun. Seperti contoh, fitnah Pas mengenai sijil suami saya. Saya isterinya dan kami belajar ditempat yang sama. Mestilah saya tahu suami saya tamat belajar atau tidak.

"Perkara ini jelas membuktikan Pas menfitnah. Apatah lagi perkara lain. Sebab itu, saya akan sentiasa memberikan sokongan kepada suami saya untuk memperjuangkan kebenaran serta berkhidmat kepada orang ramai. Sebelum ini pun, memang suami saya menjadi tempat rujukan dan meminta pertolongan oleh penduduk setempat," katanya.

Calon Barisan Nasional (BN), Syed Ibrahim Syed Ahmad telah difitnah kononnya tidak tamat belajar di Universiti Al-Azhar, Mesir. Sebagai isteri, Sharifah Farunai telah siap dari segi mental malah fizikal untuk menghadapi segala tohmahan Pas.

"Semua ini perkara biasa. Suami saya bukan baru dalam dunia politik. Biarlah Pas nak cakap apa pun. Saya tetap berdiri di belakang suami saya. Saya yakin, suami saya berada di pihak yang benar.

"Malah saya sendiri dengan rela hati berhenti kerja untuk menumpukan perhatian kepada keluarga dan memberi laluan kepada suami untuk memberi sumbang bakti demi pembangunan masyarakat dan negara," terangnya penuh yakin.

Sebagaimana suaminya, Sahrifah Farunai juga merupakan lulusan Al-Azhar namun mengambil keputusan menumpukan perhatian sepenuhnya kepada keluarga dan tiga orang cahayamata mereka.

Pasangan ini dikurniakah tiga orang anak Assayiel Muhammad Al-Baqir (15), Assyarufah Balqis (13) dan Sharifah Sehah (9). – MediaUMNO.


Taipingmali (tm)

Posted: 01 Mar 2011 01:31 AM PST

Taipingmali (tm)


DNA dikenal pasti, sah milik Anwar peliwat

Posted: 01 Mar 2011 12:54 AM PST

Old Edwardian Taiping Perak Facebook

Posted: 01 Mar 2011 12:49 AM PST

A Dinner For The Teachers of Convent School Taiping

Posted: 01 Mar 2011 12:45 AM PST

Yuhaizat Sah Yahudi Majusi

Posted: 01 Mar 2011 12:43 AM PST

Pas belawok polok doh

Posted: 28 Feb 2011 09:37 PM PST

State visits by PM, DPM to bring change

Posted: 28 Feb 2011 06:35 PM PST

Mosque for Chinese Muslims nears reality

Posted: 28 Feb 2011 06:32 PM PST

PAS & PKR MENYOKONG PENJAJAHAN TENTERA ZIONIS AMERIKA KE ATAS Republik Islam Libya ?

Posted: 28 Feb 2011 03:35 PM PST

ANAK ANWAR IBRAHIM PERCAYA KEPADA RAMALAN DAN BERTENUNG NASIB

Posted: 28 Feb 2011 02:58 PM PST

Blog Pas yang semakin biadap.

Posted: 28 Feb 2011 02:25 PM PST

Mala KFC pown ada bersama suami MC lagi esok pagi

Posted: 28 Feb 2011 07:09 AM PST

Adun Mabuk

Posted: 28 Feb 2011 07:07 AM PST

Ini gambar SU Pas Kg Titi Ijok yang menyertai Umno

Posted: 28 Feb 2011 06:57 AM PST

PERKASA SIQUI - DONG ZHONG HINDRAF TOLONG FIKIRKAN

Posted: 28 Feb 2011 06:56 AM PST

Pening suami mala dengar adun skinchan ceramah

Posted: 28 Feb 2011 06:51 AM PST

Perumahan Guru Jasin Melaka rumah tempat tidur Calon Pas Kapir

Posted: 28 Feb 2011 06:39 AM PST

alexa.com

Posted: 28 Feb 2011 02:42 AM PST

HERO KECIK

Posted: 01 Mar 2011 01:26 AM PST

HERO KECIK


PAS Kecewa DAP dan PKR Tidak Membantu

Posted: 28 Feb 2011 07:10 PM PST

TEMERLOH - Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Negeri Pahang akan menggerakkan seramai 12,000 ahli berdaftarnya untuk membantu Barisan Nasional (BN) memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau.

Yang Dipertua PBTM Pahang, Kapten (B) Abdul Latiff Mohd Nor berkata, PBTM juga akan memastikan seramai 163 ahli di Kerdau mengundi BN pada PRK itu nanti.

Menurutnya, jumlah ahli itu belum termasuk anak-anak dan isteri mereka yang akan turut sama mengundi. Sinar Harian

Komen..

PBTM bantu dalam kempen PRK Kerdau membuktikan taat setia kepada negara dan kepimpinan kerajaan. Itu jasa yang dibayar setelah apa yang telah diberikan kepada kerajaan selama ini. Kerajaan bantu semua orang tanpa mengira bangsa, fahaman agama tua muda ker hapa ker..

Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Negeri Pahang, tahu kewajipannya mengekalkan kuasa kepimpinan sekarang dengan mengerahkan tenaganya demi agama, bangsa dan tanahair tercinta.

Apa yang PKR dan DAP tolong PAS di Kerdau.. Selama ini PRK sebelum ini, kalau calon PKR bertanding, berduyung2 PAS datang pelusuh gunung dan bukit, lembah sumgai membantu memenangi calon Pakatan. Bila kena kat PAS, Harammmmm tak bantu pun...

PKR ada jentera ker... Tak der... PKR ada pengaruh ker.... Tak der... Apa yang PKR ada.... hanya idea menipu, putar belit, memperkudakan PAS, buat PAS sebagai Hamba Abdi semasa PRK. Jadi peraih undi untiuk kepentingan Pakatan... Apa PAS dapat.... Suara dalam Dewan Undangan Negeri Selangor... Kena zip kat DAP jer... Tak der suara n takut kalau kena tendang.... baik PAS dia jer.... Nak buat kerja untuk rakyat .... jauh sekalilaaaa,

Kesian PAS...

Kerdau: PAS Tersilap Langkah

Posted: 28 Feb 2011 06:14 PM PST

Tak pasti sama siapa dulu sama ada pengikut PAS atau pun kutip idea Pakatan supaya mempertikaikan kelulusan Calon BN Syed Ibrahim...Sebelum penamaan calon lagi diorng dah main isu ini. Sehinggala Syed Ibra terpaksa tunjukkan ijazah nya yang dianugerahkan kepadanya setelah berjaya dalam pelajaran dengan jayanya... Bukan Gagal...

PAS nak suruh sangat sijil tu antara sebabnya nak test dia ada tak sijil tu, berjaya ker tamatkan pengajian, yea la mestila nak pastikan... Tn Ibrahim Tn Man tahula sekarang yang Syed Ibra memang sah dapat ijazah... Takutla puah2 PAS yang tak berapa PAS sangat nie, harapkan serban besau rumah buat apa.

Lagi satu, PAS saja nk tunjukkan kepada orang ramai kononnya calon BN berlagak dan riak kerana tunjuk ijazah kepada orang. Apa punya beballa, anak bini ko nak minta kerja pun majikan minta tgk sijil, kalau sijil fotostat tu kena sahkan benar salinan tu... Ini Calon BN tunjuk yang original... Sampai bila PAS nak jadi bodoh duk bawah Pakatan nie.

Syed Ibra berterima kasih kepada semua guru2nya dulu, sesiapa sahaja yang mendidiknya sehingga dia berjaya mebdapat ilmu allah ini. Insyaalah dia akan berkongsi segala ilmunya demi kepentingan agama dan bangsanya. PAS bebal lagi, buat fatwa sendiri demi menjaga kepentingan Pakatan bukan kepentingan agama dana bangsa..

Tak baik fitnah2 orang nie, Berceramah menipu orang ramai dengan fakta yang salah nie berdosa, kalau mati tak sempat nak minta maaf tak sempat minta maaf cam mana, sia -sia serban besar rumah..

Bertaubatlah PAS dan kembalila kepada jalan yang benar dan diredai Allah. Keluarla dari cengkaman DAP dan PKR.

Kes Liwat Anwar diketahui

Posted: 28 Feb 2011 05:47 PM PST

KUALA LUMPUR: Pendakwaan dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengemukakan beberapa eksibit yang mungkin mendedahkan identiti `Lelaki Y' melalui profil DNA, yang air maninya ditemui dalam dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abidin, yang mengetuai pendakwaan, memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa pihaknya akan memanggil saksi baru memberi keterangan berhubung sampel terbabit hari ini.
Sehubungan itu, sampel seperti sehelai tuala `Good Morning', sebatang berus gigi berwarna putih, sehelai tuala dan sebotol air mineral mungkin mendedahkan identiti `Lelaki Y'. Berita Harian Online

Komen..

Lelaki Y akan didedahkan dan siapa lelaki Y tu... Rasanya semua orang dah tahu siapa lelaki Y.. Orang yang tahu Karpal Singh.. Kononnya DAP dah tahu awal dan PKR memang dah tahu.... PAS sahaja yang belum tahu.... Kononnya PAS nie baik tak boleh tuduh tanpa bukti kukuh... Kalau dah terbukti? Terbukti pun tak pa kalau, boleh buat isu lagi kononnya semua peguam dan yang terlibat dengan kes perbicaraan Anwar telah dirasuah oleh kerajaan.

Biasa la tu nak ubah topik agar rakyat kasihan dan parcayaaa kepada Anwar... Nampaknya Anwar dah penat melarikan diri dalam rumah sendiri. Anwar sudah sesat dalam rumahnya sendiri tanpa bantuan.

Tiada siapa yang mahu membantu lagi kerana apa yang telah dilakukan selama ini amat maha teruk... Ada yanga kan bantu... Tok Gurunya N.Ajis.... N.ajis jer yang berkepentingan...

Anwar nak berlindung bawah DAP...Nak berlindung kena tarik PAS dalam Pakatan.... Anwar tarik muncung N.ajis.....Akhirnya PAS jadi pelacur murahan PKR dan DAP.... Kesian pengikut PAS yang mahu perjuangankan islam sebenar terpengaruh dengan lakonan Tok Guru..

Dah tiba masanya PAS kenbali ke zaman dulu.... Zaman ASRI dulu.... tak campur dengan sapa2..

.

PAS Berbalah Sesama Sendiri Isu Pluralisme

Posted: 28 Feb 2011 03:49 AM PST



Ucapan Anwar Ketua Umum Pakatan Rakyat di London School of Economics(LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk Religion and Pluralism in a Divided World jelas menunjukkan Anwar memang menyokong fahaman tersebut.

Pluralisme agama atau persamaan bagi semua agama dianggap tidak baik. Kalau ketua Pakatan Anwar menerima dan menyokong Persamaan Agama, bermaksud Allah tu sama dengan tuhan2 yang lain dalam cakerawala, Masjid nie sama dengan rumah2 ibadat yang lain, islam tu sama sahaja dengan agama-agama yang lain. Itu yang aku faham la. Kalau salah tolong jelaskan.

Orang Islam tuhannya Allah. Kita tak boleh iktiraf agama lain selain islam. Kalu kita iktiraf agama lain bermaksud kita intiraf tuhannya. Sebab agama lain ada tuhannya sendiri. Tak kan kita nk samakan tuhan kita Allah dengan Topekong. Apa kah hukumnya kita orang islam samakan tuhan kita dengan tuhan lain. HARAM HUKUMNYA...

Cerdik pandai ulamak2 besar PAS, Tok Guru yang bersepah-sepah dalam PAS nie tak reti ker nak cakap pasal ini. Sampai bila PAS nak duk diam diri seribu bahasa nie. Nak jadi Batu yang disembah gak ker duk jer kat situ siang malam pagi petang.

PAS asik kena kuda kat PKR. Anwar yang sehidup semati dengan PKR terpaksa berlindung bawah DAP, kena ikut cakap DAP kalau nak selamat dalam arena politik. DAP dh arahkan Anwar tarik PAS dalam Pakatan untuk kuasa pemerintahan. Sampai bila PAS nak jadi Lembu di Cucuk Hidung. DAP memang tak akan terima Negara Islam. PAS kemana... Negara Islam kemana... Apa nasib melayu dan agama islam....Haram bodoh fahaman nie bg Orang Islam. Kalau orang PAS setuju dengan Anwar... aku tak tahula apa hukuman orang yang sokong?

Ini perkara serius bagi kita yang beragama islam. Realitinya ada orang Islam yang menyokong fahaman ini dan ada yang melaksanakan sesuatu hujah, fatwa, perintah yang bercanggah dengan islam...tanpa mengikut AlQuran dan Sunnah.

INI MERUPAKAN IDEA DAP DAN PKR MENYESATKAN PAS.. SAMPAI BILA PAS AKAN MENYOKONG PAKATAN HARAM INI. JADILA PAS ZAMAN ASRI DULU....

Selain itu boleh juga layari malaysiaaktif.com

Kerdau: Tuan Ibrahim Lupa Masjid Bukan Rumah Tumpangan Jentera PAS

Posted: 28 Feb 2011 02:25 AM PST

Giler marah Tn Ibrahim Tn Man siap kuat paper lagi kata kerajaan Barisan Nasional salah guna kuasa apabila mengarahkankadi kawal masjid sepanjang tempoh Pilihanraya. Siap cakap yang BN hilang kepercayaan kepada rakyat tempatan yang menguruskan masjid selama ini dengan menghantar pegawai Tadbir Agama atau kadi untuk mengawal masjid.

Betula la apa yang dilakukan oleh kerajaan tu, Ingat masjid nie rumah tumpangan jentera PAS ker. Di Hulu Selangor bolehla PAS buat Masjid macam rumah tumpangan. Sampai menyusahkan orang lain nak sembanyang kat masjid tu.

Suka-suka hati mak bapak belah mak ko lagi bila cuci pakaian sidai kat beranda masjidkan, Masak-memasak sampai tak jaga kebersihan dan sampah2 dah naik berbau tak der plak dibuang ker apa kernak tunggu 2,3 hari baru nak buang..... Tak faham dengan mentaliti puak-puak PAS yang dirasuk DAP nie. Tak kan tahu zina jer... benda haram sedap wooo... paku jangan tak paku....

Sekarang PAS bising bila tempat penginapan untuk jentera PAS berkempen PRK tidak boleh digunakan. Dah susah nak ceramah politik dalam kuliah2 maghrib ke subuh ker. Kalau takat kuliah agara nak maki, hina orang baik tak payahlaa.

Lagi pun orang kampung berterima kasih dengan keprihatinan kerajaan Negeri yang bertindak tegas kepada mereka yang cuba mengambil kesempatan. Penduduk disini lagi suka bila keselamatan harta masjid terkawal dan tidak dipolitikkan oleh sesetengah pihak.

PKR dan DAP tak support ker jentera PAS.... Kebajikan tak diberikan.. PAS siapa dihati mereka...

Kerdau: PAS Ikut Idea PKR

Posted: 28 Feb 2011 02:07 AM PST

TEMERLOH - Pas menyifatkan kenyataan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob bahawa Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau tidak mempunyai isu adalah tidak benar.

Calon Pas Hasanuddin Salim berkata, DUN Kerdau masih lagi memerlukan pembangunan untuk memastikan rakyat di kawasan ini mendapat kehidupan yang lebih selesa.

Menurutnya, Pas telah menyenaraikan beberapa aspek penting yang perlu diambil perhatian oleh Barisan Nasional (BN) seperti kemudahan infrastruktur dan pembinaan semula bangunan yang telah berusia lebih 40 tahun... Sinar Harian

Komen:

Ini semua idea yang diberikan oleh PKR kepada semua penceramah PAS termasuk Calon PAS sendiri. Hasanuddin dengan seronoknya menghabiskan masa di kawasan sekitar tempat menunggu dilandasan keretapi Kerdau..Dah takder modal nak main... PaP Pertikai apa yang telah Menteri Besar Pahang.

Lepas nie Calon PAS g bergambar di tepi tong sampah plak, bg tau yang Pahang bandar kotor dan islam mementingakn kebersihan..Ini calon Pas yang suka benda yang remeh temeh dan bukannya memikirkan cara membanggunakan islam, melayu dan masyarakat setempat.

Memangla Calon ini tak pikir semua nie, bukan dia yang kena pikir, Calon hanya tunggu idea PKR yang mahukan PAS kalah demi maruah. PAS kehabisan modal. Nak citer pasal pembanggunan, Di kelantan tu tak tahula berapa tahun yang dipimpin oleh N.Ajis pun tak tahu kemana hala, macam tu gak... Air kt Pasir Mas pun slow gak, kekadang ada, kelajuan air yang keluar lebih deras dari air kencing.

Inikan pulak Hassanuddin yang masih belum tentu menang atau kalah. Kalau kalah langsung tak leh nk banggunkan Kerdau. Kalau menang pun Pakatan haram tak bg bantuan pun. Susah bagi Calon ini buat kerja kerana kerjasama tu tak ada. Dah tentu pahang nie Negeri BN, Pusat BN dan Negeri Pun BN. Senang nak buat kerja.

PAS kat selangor pun tak tahu mana hala. Adun PAS apa tah dibuatnya, makan elaun jer la, nak bersuara takut pada PKR dan DAP.. Mampous kering dak PAS dibawah Pakatan Rakyat.

Aspirasi Bangsa

Posted: 01 Mar 2011 01:17 AM PST

Aspirasi Bangsa


PRK Kerdau : Kenapa PAS tak jual gula dengan harga murah di seluruh negara!!!

Posted: 28 Feb 2011 04:27 PM PST

PRK Merlimau : PAS Sokong Dinasti DAP dan PKR

Posted: 28 Feb 2011 05:50 AM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan