Sabtu, 14 Februari 2015

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 14 Feb 2015 01:21 PM PST

Cucu Tok Selampit


Kenapa ROS Begitu Berani Dengan Presiden MIC Tetapi Kecut Telor Dengan DAP?

Posted: 14 Feb 2015 06:55 AM PST


Kemelut dalaman MIC masih terus meruncing. Ini ditambah dengan tindakan Pendaftar Pertubuhan (ROS) yang bertindak seperti Polis Dunia dalam mengendalikan isu ini. Agak dangkal apabila mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC semalam yang dipengerusikan Timbalan Presiden MIC, DS Dr S Subramaniam di ibu pejabat MIC, dihadiri oleh 4 orang pegawai ROS. Bukankah ROS sepatutnya berkecuali dalam kemelut dalaman MIC ini?

Tindakan ROS mengeluarkan beberapa surat sebelum ini yang antara lainnya mengandungi unsur mempersoalkan kedudukan DS G Palanivel sebagai presiden parti dilihat sebagai berat sebelah dan melanggari perlembagaan MIC. Presiden mempunyai segala hak untuk melantik Ketua Setiausaha dan ROS tidak harus campur tangan dan melibatkan diri mengenai perkara ini. Ini pasti akan menjejaskan prinsip yang diamalkan oleh Kerajaan BN. 

Semua komponen dalam pasukan BN sentiasa menghormati institusi Presiden mana-pana parti di bawah Barisan Nasional. Lagipun DS G Palanivel telah dipilih dengan adil dan mengikut undang-undang parti oleh 96 peratus daripada pengerusi cawangan. Bukankah ROS harus menghormati perkara itu?

CTS menyokong penuh tindakan Presiden MIC untuk mengambil tindakan mahkamah ke atas ROS sebuah agensi di bawah Kementerian Dalam Negeri (KDN), sekiranya mereka sudah melampaui batas. Ini sahaja cara yang dapat mengajar ROS agar lebih menghormati pihak lain. Tindakan ROS yang diambil terhadap MIC tidak selaras dengan tindakan ROS terhadap parti chauvinist DAP. 

Walaupun sehingga kini Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP belum lagi diiktiraf dan ROS masih belum mendapat apa-apa makluman dari mahkamah berhubung status sebenar jawatankuasa berkenaan, ROS gagal mengambil tindakan untuk mengharamkan DAP. Kenapa ROS kecut telor dengan DAP tetapi berlagak garang dengan MIC?

Hari ini Presiden MIC telah membuat sidang akhbar di Pan Pacific Hotel, jam 11.00 pagi dan Kenyataan Media beliau adalah seperti di bawah:
14 February 2015
PRESS STATEMENT BY
YB DATUK SERI G. PALANIVEL
PRESIDENT OF MIC
I had in my previous media statement stated that a purpoted Interim CWC Meeting is being called by one Mr. Sakthivel Alagappan. He had issued a Notice of Emergency Meeting of the Interim Central Working Committee of MIC dated 12 February 2015 purportedly as " Secretary General, Interim CWC". The meeting was fixed  on 13 February 2015.
Despite my warnings as President, the purpoted meeting went on yesterday on the 3rd Floor of MIC Headquarters, at 6pm. In my previous media statement,  I had also stated my rights under Articles 46.5 and 49 of the MIC Constitution on my absolute rights as President of MIC. I hereby suspend Mr. Sakthivel Alagappan from being a member of MIC for a period of 4 months. This decision is reached after consultation with the Disciplinary Committee Chairman, Mr. Karuppanan. The move is made to stress my rights and prerogatives as Party President of MIC.
On another note,  I would be meeting the Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak over the next few days to inform him my stand as President of MIC concerning a few matters in regards to directives issued by ROS and the validity of my appointment of Dato Sothinathan as Secretary General of MIC. Until then, all meetings held in the name of Interim CWC Committee and pursuant to such requisition and notice shall be illegal, null and void.
DATUK SERI G PALANIVEL PRESIDENT
MALAYSIAN INDIAN CONGRESS

Ratusan Berkumpul Untuk Anwar Ibrahim Sekitar Sogo

Posted: 14 Feb 2015 03:21 AM PST

Nurul Izzah yang hari ini kantoi mengeluarkan kenyataan melawat bapanya di Penjara Sungai Buloh, telah mengadakan perhimpunan haram di sekitar Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman. Sayangnya sokongan tidaklah sehebat dulu. Hampir 200 atau lebih sedikit macai-macai Anwar Ibrahim yang tinggal menyertai perhimpunan tersebut dari pukul 4.30 hingga 6.30 petang.

Pastinya himpunan ini tidak mendapat sokongan dari penyokong-penyokong PAS. Inilah cara PKR mengadakan talqin dan menunjukkan rasa berkabung kepada Allahyarham Nik Aziz Nik Mat yang meninggal dunia semalam. Bila nak berhimpun saja, Sogo jadi tempatnya. Promosi percuma untuk Sogo. Puas kerah, banyak ini saja kah?

















Nurul Izzah Boleh Lawat Anwar Ibrahim Dalam 4 Hari Sedangkan Peraturan Penjara Setiap 4 Minggu!!!

Posted: 14 Feb 2015 12:40 AM PST


Anwar Ibrahim disumbat ke dalam penjara pada 10hb Februari. Hari ini Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan di portal Malaysiakini (baca di sini) bahawa beliau baru melawat bapanya, Anwar Ibrahim semalam tidak sampai 4 hari dipenjarakan.

Standard Operating Procedures (SOP) Jabatan Penjara me syaratkan mana-mana banduan yang baru masuk penjara, keluarga dibenarkan untuk melawat selepas 4 minggu diterima masuk. Bagaimana keluarga Anwar Ibrahim dibenarkan melawat selepas 3 hari masuk penjara Sungai Buloh? Adilkah perkara ini untuk ahli keluarga banduan lain? 

Ramai banduan yang meninggalkan anak-anak kecil yang mana anak-anak ini merindui ibu atau bapa mereka di penjara. Mengapa mereka kena tunggu 4 minggu sedangkan anak-anak Anwar 3 hari sahaja sudah boleh jumpa? Di manakah keadilan? Bukankah keadilan untuk semua Rakyat Malaysia? Janatan Penjara Malaysia terutama Ketua Pengarahnya mesti tampil dengan penjelasan kepada masyarakat Malaysia.

Raja Bomoh Malaysia Main Golf Halau Hantu Raya Kacau KETUM Anwar Ibrahim

Posted: 13 Feb 2015 08:22 PM PST




Tidak dapat dipastikan sama ada Raja Bomoh Malaysia bertindak sendirian atau diupah oleh PR. Semalam beliau telah bermain golf di sekitar Penjara Sungai Buloh yang bertujuan untuk menghalau 3 Hantu Raya yang dikatakan menganggu Anwar Ibrahim. Jahat sungguh puak-puak UMNO menghantar Hantu Raya kan? 

Perkembangan ini agak menarik keraana CTS menjangkakan drama diracun arsenik, sakit belakang dan dicucuk HIV ke dalam badan akan kembali menjadi isu. Mungkin Menteri Belia Dan Sukan, YB Khairy Jamaluddin boleh menarik nafas lega kerana sudak muncul bakat terpendam yang boleh diketengahkan dalam sukan golf negara.

Makmal Transformasi Untuk Memperkasakan PLKN Dilancar

Posted: 12 Feb 2015 07:30 PM PST


Makmal Transformasi Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) telah dirasmikan hari ini oleh Menteri Pertahanan, DS Hishamuddin Tun Hussein. Turut hadir di dalam majlis berkenaan adalah, YB Khairy Jamaluddin dan Pengerusi PLKN, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid. Makmal Transformasi PLKN akan berlangsung selama 5 minggu bermula 23 Februari sehingga 28 Mac. Makmal ini bakal melibatkan 85 orang pihak berkepentingan yang terdiri daripada wakil kementerian, pihak swasta, badan bukan Kerajaan (NGO), pemain-pemain industri, golongan muda, operator kem PLKN, Alumni PLKN, jurulatih PLKN, pihak ibu bapa dan lain-lain lagi.

Makmal Transformasi PLKN ini akan dilaksanakan dengan Kerjasama Kementerian Pertahanan melalui Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN) Kementerian Belia Dan Sukan dan PEMANDU. Fokus perbincangan adalah tertumpu kepada perkara pokok utama iaitu modul latihan, pengurusan sumber dan penjenamaan komunikasi.

Tujuan makmal ini diadakan adalah untuk mendapatkan maklum balas dari semua pihak yang berkepentingan berhubung transformasi yang ingin  dilaksanakan terhadap PLKN. Selain itu, makmal ini juga bermatlamat menghasilkan satu resolusi yang seterusnya dibentuk menjadi "blueprint" bagi menjayakan transfirmasi PLKN.

Perlaksanaan makmal ini amat penting dan kritikal selaras dengan hasrat Perdana Menteri sewaktu ucapan Bajet 2015, yang mengumumkan strategi pertama di dalam Pelan Transformasi Belia Negara, iaitu untuk mengkaji semula PLKN dengan satu konsep baru yang menjalinkan keperluan kemahiran dan kenegaraan.






bumiyang

Posted: 14 Feb 2015 03:48 AM PST

bumiyang


Melayu Buta Sejarah, Buta Hati Kononnya Dialah Yg Hebat, Lebih Islam!!!

Posted: 13 Feb 2015 05:00 PM PST

PM X Pernah Menyimpan Dendam!!! Semua Umat Islam Adalah Bersaudara!!!

Posted: 13 Feb 2015 07:52 AM PST

Taipingmali (tm)

Posted: 14 Feb 2015 01:06 AM PST

Taipingmali (tm)


PAS lawan PASMA, sudah sampai tahap pecah kepala

Posted: 13 Feb 2015 07:39 PM PST

Kontroversi antara Pas dan Pasma mula mencapai tahap Cipan dan Gaban. Beberapa hari lalu satu bantahan telah dibuat oleh Pas Pahang menentang kewujudan Pasma. Berikutan itu beberapa nama pemimpin Pasma yang dikenal pasti sebagai orang kuat Pas telah menerima hadiah istimewa.

Menurut laporan ada pemimpin yang di belasah atau dipukul. Tak cukup dengan itu kereta milik pemimpin Pasma juga dibakar.

Hebat sungguh krisis Pas hari ini.

Kalau diikutkan tidak ada apa masalahnya dengan Pasma. Mereka hanya NGO bawah Pas sama seperti Jim. Ikram dan lain-lain NGO dibawah seliaan dan pemantauan  Pas.

Kehadiran Pasma akan menambahkan kemeriahan Pas cuma ada segelintir umat Pas yang menentang Pasma. Agaknya jika mereka yang menentang Pasma rasa kecewa sebab mereka tidak dijemput menyertainya.

Golongan Pasma kini dipanggil sebagai JEBON.

Tak rasa pelik kah?

Pasma dikuasai oleh beberapa tokoh hebat seperti jurutera, doktor perubatan, doktor falsafah dan pelbagai lagi tokoh-tokoh hebat.

Ini kereta salah seorang orang kuat Pasma yang menerima tamparan hebat sehingga sanggup membakar kereta mewah milik individu tersebut

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 13 Feb 2015 09:20 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Walau Sudah Ke Penjara, Chegu Bard Tetap Balun Anwar

Posted: 13 Feb 2015 06:29 AM PST



JURI RAKYAT

Posted: 13 Feb 2015 07:36 PM PST

JURI RAKYAT


Video bugil ditengah jalan wni di malaysia

Posted: 13 Feb 2015 12:35 PM PST

Video bugil ditengah jalan wni dimalaysia beredar diinternet

gadis ini bugil di tengah jalan ternyata wni yang berada di malaysia,wanita yang bertelanjang tersebut kini di amankan para petugas kepolisian malaysia yang mengundang  kemacetan di jalan,disaat di tengah kerumunan orang wanita cantik berusia 20 tahun ini sehelai demi sehelai melepaskan penutup auratnya tidak tanggung-tanggung semuanya ia lepaskan sehingga tanpa sehelai benangpun di tubuhnya bugil di tengah jalan.
Wanita cantik bugil ini berjalan dari sekitar lokasi mesjid negara sampai kearah kampung atap ini terjadi dimalaysia,dalam perihal gadis telanjang ini ada yang memanfaatkan kesempatan tersebut yang merekam video bugil wanita cantik separuh baya itu dan kini video bugil wni indonesia tersebut meskipun berdurasi 13 detik beredar di internet .
Video gadis cantik telanjang di tengah jalan total terlihat semuanya mulai dari rambut,buah anyu-anyu (dada) dan miss v di tengah ramainya lalu lalang aktivitas masyarakat di sekitar kmp atap membuat mata para lelaki tertuju kepada 2 tumpuk milik sigadis cantik itu,video bugil dara cantik itu di duga ia mengalami gangguan jiwa sehingga ia berani di tengah dalam kerumunan massa berani telanjang bugil ditengah jalan. 

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 13 Feb 2015 03:04 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Taksub membawa syirik

Posted: 13 Feb 2015 03:01 PM PST

Taksub membawa syirik

Banjir Besar Di Negeri Kelantan Baru2 Ini Rupanya Petanda Besar Kesedihan....Awan Terlebih Dahulu Menangis Kerana Mengetahui Akan Hilangnya Seorang Ulama Hebat...Bumi Pula Menerima Air Bagi Membersikan Dirinya Bagi Menerima Jasad Seorang Ulama Hebat...~wassap paling popular  hari ini.

Orang jujur  dan hipokrit, orang makan gaji buta  macam makan nasi, orang tak tutup aurat, orang suka menyebar fitnah macam cerita kelakar, turut sama berkongsi kesedihan  di wassap  dan media  sosial tanpa ilmu.

Pada zaman nabi  SAW dahulu telah berlaku  gerhana  pada hari  anak nabi SAW, Ibrahim meninggal dunia, orang jahil  mula membuat kesimpulan  yang gerhana berlaku  kerana sedih akan  pemergian anak nabi SAW.

Nabi SAW  menentang  keras  kesimpulan  itu seraya  bersabda, "tidak berlaku  gerhana  kerana kematian  atau kelahiran  seseorang. Jika  kamu nampak gerhana maka bangunlah solat dan berdoa kepada  Allah". ~hadith  sahih riwayat  al-Bukhari

Islam  menentang  keras  kepercayaan  karut marut yang diajar orang bodoh dan disebarkan  orang jahil.

Al-fatihah  buat  Datuk Nik Aziz dan Datuk Hasbullah Awang.

Rogol tepi sawah

Posted: 12 Feb 2015 06:01 PM PST

Gambar hiasan
KOTA BHARU - Padah buat seorang lelaki kerana melempiaskan nafsu serakah terhadap seorang remaja perempuan berusia 15 tahun, dia dihukum penjara 11 tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Sesyen, Kota Bharu, semalam.

Hukuman diputuskan Hakim, Mohd Yusoff Yunus pada akhir kes pembelaan terhadap tertuduh, Mohd Ridzuan Abdullah,31.

Tertuduh didakwa melakukan perbuatan itu di atas tanah tepi sawah padi di Kampung Talang, Ketereh, di sini, pada jam 3 petang, 10 Februari 2013.

Pada prosiding semalam, mahkamah mendapati tertuduh gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap pembelaan dan disifatkan sebagai penafian semata-mata.

Sementara, pihak pendakwaan yang diwakili, Timbalan Pendakwa Raya Kelantan, Asmah Azhari berjaya menimbulkan keraguan munasabah terhadap pendakwaan ke atas tertuduh.

Asmah dalam hujahan pemberatan hukuman, memohon mahkamah mengambil kira kepentingan awam dan kebimbangan terhadap jenayah rogol yang semakin berleluasa.

Tertuduh, bagaimanapun melalui peguamnya, Ahmad Nuri Abdul Rahman, merayu mahkamah meringankan hukuman yang bakal diputuskan kerana tertuduh sudah insaf terhadap kesalahan yang dilakukan.

"Ini adalah kesalahan pertamanya dan tertuduh disayangi keluarga serta sentiasa mendapat sokongan mereka," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan