Khamis, 18 Disember 2014

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 18 Dec 2014 01:07 PM PST

Cucu Tok Selampit


Tahniah Penduduk Kuala Langat Kerana Menjadi Hub Babi Moden Terbesar Di Malaysia

Posted: 18 Dec 2014 01:29 AM PST


Di zaman TS Khalid Ibrahim menjadi Menteri Besar, beliau telah menghentikan projek penternakan babi secara moden yang dikatakan yang terbesar di Malaysia. TS Khalid Ibrahim masih lagi menjaga sensitiviti Masyarakat Islam di Selangor.

Nampak gayanya selepas YAB Azmin Ali mengambilalih jawatan Menteri Besar, projek penternakan babi secara moden dan besar-besaran ini akan diteruskan. Beliau mungkin lebih menjaga sensitiviti Masyarakat Cina DAP di Selangor yang memberi sokongan padu kepada kepimpinannya. Elizabeth Wong pasti tersenyum riang. Teressa Kok pasti membuat kenduri kesyukuran bersama Tony Pua dan lain-lain Wakil Rakyat PR di Selangor. 

Selepas Umat Islam terpaksa mengalah dalam kes Bible yang mempunyai kalimah Allah, selepas Selangor disajikan dengan pesta beer besar-besaran, kini pengundi-pengundi di Kuala Selangor dihadiahkan dengan pusat penternakan babi. Tahniahlah. Macai PR, tak payah komenlah. Anda pasti sedang bergembira.

PEJUANG BANGSA

Posted: 18 Dec 2014 11:35 AM PST

PEJUANG BANGSA


KHAIRUDDIN TAK TINGGAL DI P.PINANG , TAK TAHU APA DIBUAT UMNO NEGERI @dzainalabidin

Posted: 17 Dec 2014 08:50 PM PST




Merujuk kepada Wawancara Dato' Paduka Khairuddin Abu Hassan yang disiarkan oleh Malaysiakini pada Rabu, 17 Disember 2014 


"Adalah sangat mendukacitakan Dato' Paduka Khairuddin Abu Hassan telah memilih menggunakan media pro pembangkang untuk membuat tuduhan dan tohmahan tidak berasas kepada pimpinan UMNO dan BN Pulau Pinang dan tidak melalui saluran-saluran yang tersedia dalam parti. 

"Sebagai ahli UMNO, Dato' Paduka Khairuddin tentu maklum bahawa perlantikan Dato' Zainal Abidin sebagai Pengerusi Badan Perhubungan adalah prerogatif Presiden parti. Walaupun Dato' Zainal pernah tewas dalam PRU, dua faktor perlu diberi perhatian dalam perlantikan beliau sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang. 

"Pertama, Dato' Zainal Abidin Osman bertanding di kawasan Parlimen Nibong Tebal di mana pengundi Melayu hanya 44% dan pengundi bukan Melayu (Cina & India) adalah 56%. Namun begitu beliau masih memperoleh 75% sokongan pengundi Melayu di sana. 

"Kedua, di bawah pimpinan Dato' Zainal Abidin, UMNO Pulau Pinang berjaya mengekalkan pencapaiannya dalam PRU ke-12 pada PRU ke-13 lalu. Jumlah kerusi dimenangi sama dengan semasa PRU 12 di bawah pimpinan Tun Abdullah Ahmad Badawi 





"Dato' Zainal Abidin juga diberi kepercayaan oleh YAB Perdana Menteri untuk mempengerusikan Majlis Pembangunan Bumiputera dan Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Pulau Pinang yang turut dianggotai oleh Ketua -Ketua Bahagian dan YB Adun-Adun. Kedua-dua forum ini menyediakan ruang untuk melaksanakan banyak perkara untuk orang Melayu dan pembangunan negeri secara keseluruhannya. 

"Dakwaan Dato' Paduka Khairuddin yang mengatakan pimpinan UMNO di Pulau Pinang "tidur" adalah jauh tersasar. Beliau tidak menetap di Pulau Pinang, jelas sekali beliau tidak tahu atau "out of touch" dengan apa yang berlaku di Pulau Pinang. 

"Pada hemat saya Dato' Zainal Abidin mendapat sokongan penuh semua Ketua-ketua Bahagian, YB Ahli-ahli Parlimen dan YB Adun-Adun. Ketua-ketua Bahagian bermesyuarat tiap-tiap bulan dan semua memberi kerjasama yang baik dan jitu serta akur dengan keputusan-keputusan yang dibuat bersama serta arahan-arahan yang dibuat oleh Dato' Zainal. 

"Sebagai Ahli Jawatankuasa Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang saya tahu aktiviti-aktiviti yang dijalankan oleh UMNO Negeri Pulau Pinang. Boleh dikatakan setiap minggu ada program yang dilaksanakan oleh Bahagian-bahagian UMNO. 

"Sistem penggiliran tempat mesyuarat bulanan Badan Perhubungan UMNO Negeri juga memberi ruang kepada pimpinan UMNO Negeri Pulau Pinang untuk turun ke setiap bahagian. Setiap kali diadakan Mesyuarat Badan Perhubungan aktiviti turun padang bertemu masyarakat dilakukan dan pertemuan dengan pimpinan sayap-sayap parti juga dibuat. 

"Dato' Zainal juga turun merasmikan beberapa program rasmi yang dianjurkan oleh UMNO Bahagian Batu Kawan di samping lawatan-lawatan peribadi pesakit-pesakit kronik, kenduri kenduri dan memenuhi jemputan jemputan lain di kawasan ini 

"Menyentuh mengenai perlantikan Teng Chang Yeow sebagai Pengerusi BN Negeri, apakah Dato' Paduka Khairuddin tidak sedar bahawa tiada pemimpin Gerakan yang menang dalam dua PRU yang lalu. Mendiang Karpal Singh dan Lim Kit Siang juga pernah tewas dalam Pilihanraya di Pulau Pinang dan ia tidak menjadi isu bagi parti mereka. Yang penting gerak kerja diteruskan untuk pilihanraya berikutnya. 

Kenyataan Media 
Mohd Noor bin Ahmad 
Ketua Umno Bahagian Batu Kawan 
Pulau Pinang 
Khamis 18 Disember 2014

MEMALUKAN ! EXCO AGAMA MALIK TAK ADA PENDIRIAN , SOKONG GUAN ENG ISU KALIMAH ALLAH

Posted: 17 Dec 2014 05:55 PM PST




Seperti dijangka EXCO AGAMA Malik Kassim akan menyokong Guan Eng dalam isu kalimah Allah selepas pemimpin utama PKR iaitu  Anwar & Azmin turut sama .

Amat malang P.Pinang memiliki Exco Agama yang tiada pendirian selari dengan Mufti negeri   hingga sanggup berkompromi isu   Kalimah Allah 


Cuma sekutu mereka  PAS sahaja tidak menyokong kenyataan Guan Eng ini . Klik di sini

Apapun kenyataan Guan Eng ini akan disiasat POLIS selepas banyak laporan dibuat kerana ia menyentuh sensiviti agama . Kita tunggu hasil siasatan  POLIS  samada anak Kit Siang bercakap guna fakta atau tidak seperti didakwa Malik 




Exco Agama Islam Pulau Pinang, Datuk Abdul Malik Abul Kassim mempertahankan Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam isu kalimah ALLAH yang mencetuskan kontroversi baru-baru ini.


"Kenyataan Guan Eng tidak membabitkan prinsip sebaliknya ia berkaitan dengan fakta," katanya pada sidang media di sini, semalam.

Abdul Malik berkata, apa yang disuarakan Guan Eng adalah fakta yang benar iaitu kalimah ALLAH boleh digunakan oleh semua orang bukan Islam di Pulau Pinang.

Katanya, apa yang disuarakan Guan Eng adalah fakta benar iaitu fatwa yang ditetapkan hanya tertakluk untuk orang Islam dan tidak meliputi orang bukan Islam.

Beliau berkata, tiada sebarang kesalahan dilakukan Guan Eng dalam isu berkenaan, sebaliknya sengaja cuba disensasikan oleh pihak tertentu.

"Semua orang tahu fakta bahawa Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Pulau Pinang 2004 hanya terpakai kepada orang Islam sahaja dan itulah yang dikatakan ketua menteri," katanya.

Guan Eng, seperti dilaporkan beberapa portal berita pada Jumaat lalu, mengeluarkan kenyataan orang bukan Islam di Pulau Pinang boleh menggunakan kalimah ALLAH.   

Katanya, larangan penggunaan kalimah ALLAH yang termaktub dalam Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Pulau Pinang 2004, tidak terpakai kepada bukan Islam kerana penguatkuasaannya hanya sah kepada orang Islam.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut mempertahankan kenyataan Guan Eng. Beliau dilaporkan berkata, sarjana terkemuka Islam, termasuk Dr Sheikh Yusuf al-Qaradawi sudah menyatakan keterbukaan terhadap penggunaan kalimah itu dalam kalangan bukan Islam.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 18 Dec 2014 03:46 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Angka 5 usah didarab dengan 5

Posted: 17 Dec 2014 07:38 PM PST


Angka 5 dalam Islam ada banyak gunanya....

5 Rukun ISLAM.
Mengangkat dua kalimah syahadah
Solat fardhu 5 waktu
Berpuasa di bulan Ramadhan
Mengeluarkan zakat
Mengerjakan haji

5 waktu solat fardhu WAJIB didirikan.
Suboh
Zohor
Asar
Maghrib
Isya

5 Hukum syariah Islamiah;
Wajib
Haram
Sunat
Makruh
Mubah (harus).

▶️5 Solat Sunat Mu'qad
Tahajjud
Fajr
Dhuha
Awwabin
Witr

Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara:
Masa sihat sebelum sakit;
Masa kaya sebelum miskin;
Masa lapang sebelum sibuk;
Masa muda sebelum tua;
Masa hidup sebelum mati.

5 peperangan besar dalam ISLAM;
Perang Badar
Perang Uhud
Perang Khandak
Perang Muktah
Perang Hunain

5 orang Rasul bergelar ULUL AZMI
Nabi Nuh a.s
Nabi Ibrahim a.s
Nabi Musa a.s
Nabi Isa a.s
Nabi Muhammad SAW

5 Perkara yang WAJIB disegerakan.
1) Wajib segerakan memberi makan apabila tetamu datang ke rumah.
2) Wajib segerakan urusan ke atas jenazah.
3) Wajib segerakan anak gadis nikah jika baligh.
4) Wajib segerakan bayar hutang jika telah mampu.
5) Wajib segerakan TAUBAT atas pelbagai dosa lepas.

5 perkara yang dicintai & 5 perkara yang dilupakan di Akhir Zaman.
Mencintai Dunia & lupakan Akhirat.
Mencintai Hidup & lupakan Mati.
Mencintai harta benda & lupakan Hisab.
Mencintai beli belah & lupakan Kubur.
Mencintai Makhluk & lupakan Khalik yakni Allah s.w.t

▶️5 Wanita Idaman
Ibu
Isteri
Anak perempuan
Nenek
Mak mertua (1,2,3 or 4)

5 Dosa Besar yang Utama;
Syirik kepada Allah,
Derhaka pada  ibubapa
Tinggal Solat Fardhu
Makan Harta Anak Yatim
Bunuh jiwa yang Islam

+ terdapat 70 dosa besar lain yang juga Wajib ditinggalkan.

Begitu penting angka 5 dalam Islam, tapi bila didarab dengan 5 jadi 25.


Dapatlah 25 Melayu terkemuka yang telah diperdayakan demi agenda duta wanita yang pernah memulakan kumpulan adik beradik perempuan yang sesat.


Bab selamatkan ummah dari sesat, banyak bantuan mudah dan sokongan ramai sekali untuk halang.

Wow! 93 NGO tu satu orang 10 NGO ke?

Aspirasi Bangsa

Posted: 18 Dec 2014 01:34 AM PST

Aspirasi Bangsa


Punca sebenar ADUN Inanam didakwa letak jawatan

Posted: 17 Dec 2014 09:05 PM PST

PKR Sabah Make Denials; But Is Roland’s “Stepping Down” For Real Or Is It Just “Wayang”

Posted: 17 Dec 2014 08:43 PM PST

Ulama Pas dah umum tidak lg bersama Pkr dan DAP..

Posted: 17 Dec 2014 04:45 AM PST

Belantan

Posted: 17 Dec 2014 11:34 PM PST

Belantan


Perbualan Telefon Anwar Pujuk Ahli Parlimen BN Lompat Parti Didedahkan Di Mahkamah?

Posted: 17 Dec 2014 04:51 AM PST


KUALA LUMPUR – Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa terdapat tiga individu, termasuk Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, cuba memintanya supaya melompat parti pada tahun 2008.

Menerusi kenyataan saksi yang dikemukakan hari ini, Mohd Puad berkata dua individu lagi ialah bekas setiausaha agung PKR Saifuddin Nasution yang menghubunginya ketika berada di Taiwan.

Seorang lagi ialah rakan Anwar, Dr Abdul Rahim Ghouse, yang menemuinya di Johor.

Kedua-dua kejadian itu berlaku pada Sept 2008.

Mohd Puad dipanggil sebagai saksi defendan dalam kes saman RM100 juta yang dikemukakan oleh Anwar terhadap Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman berhubung kenyataan Anifah dalam sidang media di Washington pada Mei 2009.

Mohd Puad berkata Saifuddin telah menghubunginya semasa beliau bersama 30 anggota Parlimen BN mengadakan lawatan sambil belajar ke Taiwan, anjuran Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC), beberapa hari sebelum 16 Sept 2008, iaitu tarikh yang disebut oleh Anwar untuk membentuk kerajaan baru.

Mohd Puad berkata program itu diadakan oleh BNBBC bagi mengelak percubaan ahli Parlimen pembangkang menghubungi ahli Parlimen BN supaya melompat parti.

"Pada ketika itu, sesiapa yang tidak mengikuti program tersebut ke Taiwan, mereka akan menjadi suspek atau disyaki akan melompat parti," katanya.

Mohd Puad berkata Saifuddin turut memaklumkan bahawa Tian Chua dan Fuziah Salleh turut bersamanya di negara itu, dan mereka menginap di hotel yang sama dengan anggota Parlimen BN.

"Saya telah bertanyakan kepadanya bagaimana boleh mengetahui nombor bilik hotel penginapan saya sedangkan kami telah mengarahkan kepada pihak pengurusan hotel untuk tidak memberitahu berkenaan butiran tersebut kepada sesiapa.

"Saifuddin telah memberitahu bahawa beliau mendapatkan pertolongan daripada salah seorang Ahli Parlimen Taiwan," katanya.

Mohd Puad berkata selepas perbualan tersebut, beliau dan ahli Parlimen yang lain bersiap sedia ke Macau untuk mengelak didekati ahli Parlimen pembangkang sebelum pulang ke Malaysia pada 18 Sept 2008.

Sekembalinya dari Macau, beliau pula dihubungi oleh Abdul Rahim pada 19 Sept 2008 untuk bertemu dan turut menyatakan yang "rancangan 16 Sept akan tetap berlaku beberapa minggu selepas itu atau sekitar 25 Sept."


Abdul Rahim turut berkata Anwar memerlukan sekurang-kurangnya seorang ahli Parlimen Melayu dari Johor, dan bersetuju untuk menemui Abdul Rahim di gerai makan di Perhentian Batu Pahat di Jalan Omar, katanya.

Mohd Puad berkata dalam pertemuannya dengan Abdul Rahim pada 2 pagi 20 Sept 2008 di Batu Pahat, Abdul Rahim turut menyatakan bahawa bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi tidak lama lagi akan hilang suara majoriti di Dewan Rakyat.

Abdul Rahim berkata "Beberapa ahli Parlimen BN telah menandatangani surat persetujuan untuk menyatakan sokongan terhadap Anwar sebagai Perdana Menteri, dan beliau difahamkan surat tersebut sebagai suatu Akuan Berkanun," katanya.

Mohd Puad berkata Abdul Rahim juga turut menyatakan bahawa 30 orang ahli Parlimen BN akan melompat parti dan surat persetujuan tersebut akan dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong sebagai bukti Anwar telah mendapat suara majoriti di dalam Dewan Rakyat.

"Saya telah memberitahu bahawa saya belum bersedia untuk menandatangani Akuan Berkanun tersebut," katanya.

Abdul Rahim kemudian telah menghubungi Anwar melalui telefon bimbitnya, dan meminta ketua pembangkang itu bercakap sendiri dengannya, kata Mohd Puad.

Beliau berkata: "Anwar sempat menyatakan "Puad, we have enough numbers and its going to happen, but we still need a Malay MP from Johor like you to be with us."

(Puad, kami mempunyai bilangan yang cukup dan ia akan berlaku, tapi kami perlukan seorang MP dari Johor seperti awak untuk bersama kami).

Mohd Puad berkata Anwar juga menyatakan "dengan nada yang menyakinkan bahawa empat Sultan telah bersetuju dan menyatakan sokongan kepada Pakatan Rakyat untuk mengambil alih tampuk pemerintahan kerajaan Persekutuan.

Antara negeri yang disebut adalah Perlis, Perak, Terengganu dan Selangor, katanya.

"Saya telah bertanya kepada Anwar tentang bagaimana dengan agenda Melayu dan plaintif telah menjawab bahawa beliau akan melindungi agenda Melayu.

"Saya berasa gementar, dan telah menyatakan kepada Anwar bahawa saya orang Johor dan Umno telah dilahirkan di Johor," katanya.

"Jika saya tandatangan surat tersebut, Sultan akan murka dan memerintahkan saya untuk meninggalkan Johor. Kemudiannya saya memberitahu Anwar bahawa saya hendak pulang ke rumah dan melakukan solat istikharah. Perbualan saya dan Anwar terhenti setakat itu," katanya.

Mohd Puad berkata selepas pulang ke rumah dan solat, beliau telah mendapat petunjuk mimpi bahawa sekiranya menandatangani surat tersebut bererti beliau telah menjual negara.

Susulan itu, beliau telah menghubungi Abdul Rahim dan memberitahunya "you tell Anwar, tumbang-tumbanglah, I am prepared to be the opposition but I will not sign the letter."

(anda beritahu Anwar, tumbang-tumbanglah, saya sedia jadi pembangkang, tapi saya tidak akan tandatangani surat itu).

Mohd Puad berkata selepas kejadian itu beliau telah berlepas ke Aceh kerana tidak mahu diganggu.

Anwar telah mengemukakan saman terhadap Anifah dan kerajaan Malaysia pada 27 Mei 2009 kerana mendakwa kenyataan Anifah pada sidang media di Washington, pada 16 Mei 2009, yang turut dihadiri oleh Setiausaha Negara Amerika Syarikat yang ketika itu Hillary Clinton, telah mencemarkan nama baiknya.

Perbicaraan di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Siti Khadijah S.Hassan Badjenid bersambung 26 Dis ini -BERNAMA

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

Posted: 17 Dec 2014 11:20 PM PST

The Unspinners


10 bukti gadis Melayu masuk DAP adalah PELACUR yang jual bangsa dan ugama

Posted: 17 Dec 2014 10:33 PM PST




















Usaha musuh terhadap Islam ... peringatan buat orang Islam Malaysia

Posted: 17 Dec 2014 06:30 PM PST


Usaha/agenda "mereka" terhadap umat Islam :

1- membuat kamu lupa diri
2- mengecilkan kuasa kamu walau bilangan kamu ramai
3- menghapuskan kamu
4- mengusir kamu dari tempat lahir kamu

Intipati ucapan Ketua Kerjasama dan Hubungan Antarabangsa Pertubuhan Muhammadiah Indonesia, K.H. Muhyiddin di Forum Antarabangsa "pengukuhan persahabatan bangsa serumpun" di Kelab Sultan Sulaiman, Kg Baru Kuala Lumpur

Marina hanya banyak retorik seperti tulisan di The Star

Posted: 17 Dec 2014 04:00 AM PST


Faktual sangat ke ucapan, tulisan di The Star dan blognya?

Ada ke research yang dilakukan oleh Marina dalam pandangn yamg sering diberi?

Kebanyakkan hanya retorik dan terlalu am yg boleh didebat dan persoalkan.

Dalam.dia mahu satu dialog, adakah dia sedia dengar pandangan yang lebih arif dan faham.

Dalam bab ugama, bukan saja orang yang layak bercakap perlu berilmu, dia perlu mengamal apa yang dia tahu dan hayati ugama itu sendiri serta beradab sopan dan budi pekerti mulia.

Itu pasal PAS tak layak ... banyak bohong, keji mengeji, tuduh fitnah, angkuh dan biadap.

Begitu juga dr maza pun tak layak.

Marina lagi tak layak... tapi nak juga cakap. Berguru pula dr amina wadud yg sesat.

Mana boleh dia pun nak bercakap. Dia patut mendengar dan belajar dulu.

Gagasan Mukhriz hebat, tapi KCS dan Warlord macam mana?

Posted: 17 Dec 2014 12:00 AM PST


Ide-ide baik tu Mukhriz.

Pasti rakyat hargai dan menunggu implementasi. Harap rakyat dimanafaatkan dan bukan pelabur dan korporat disanjung berlebih-lebih.

Kasi peluang dan bimbing sekali peniaga Melayu yg berkebolehan dan bukan hanya yg dah kaya dan berkabel.

Insya Allah akan direstu dan dikurnia kejayaan. Rakyat akan terus menyokong.

Buat permulaan, elok Mukhriz majukan dulu penoreh getah dan pesawah padi.

Harga getah untuk pekebun kecil blh dibaiki. Lee Rubber dan Mardec jual getah ke pekilang dgn harga mahal.

Kerajaan boleh bantu jadi pengumpul untuk jual kepada pengilang bagi dapatksn harga baik. Guna teknologi gas boleh tambahkan susu.

Blogger bangang pun tau. Takkan kerajaan negeri tak tau...

Semua ni bisa dilakukan dan gagasan mukhriz blh naikkan taraf hidup.rakyat Kedah.

Cuma .... KCS dan war lord sedia ka sokong?

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 17 Dec 2014 11:18 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


ISU HUDUD : ANWAR BERSAMA LGE, TOLAK UNTUK BERSAMA HADI

Posted: 17 Dec 2014 10:00 PM PST

Sementara itu, Anwar dilaporkan The Malaysian Insider mengkritik hudud yang cuba dilaksanakan kerajaan PAS Kelantan.
"Akan ada banyak masalah kerana anda perlu meminda undang-undang persekutuan. Mereka tidak mempunyai kuasa untuk menguatkuasakannya (hudud).
"Katakan mereka buat juga. Siapa yang akan membuat tangkapan? Siapakah yang akan membawa mereka (suspek) ke penjara? Ia bukan dalam kuasa (kerajaan negeri) mereka. Oleh itu, terdapat banyak masalah," kata Anwar.
Anwar berkata sehingga ke hari ini pihaknya masih belum mengetahui pindaan enakmen yang hendak dibuat oleh PAS, walaupun PAS adalah salah satu kompenan Pakatan Rakyat (PR).
"Dalam kata sepakat yang kami capai pada tahun 2010, kita bersetuju apa-apa langkah-langkah baharu perlu dibincangkan dalam PR. Tetapi kita juga bersetuju apa-apa langkah yang telah diambil sebelum ini (sebelum kewujudan PR) termasuk yang diambil oleh Kelantan perlu dihormati.
"Jadi, saya tidak tahu tentang peruntukan ini apakah sama dengan apa yang telah diluluskan sebelum ini yang juga memerlukan pindaan terhadap Perlembagaan Persekutuan."
Anwar berkata Pakatan Rakyat akan mengkaji rang undang-undang ini sebelum membuat apa-apa keputusan mengenainya.

MAMPUKAH PKR BERCERAMAH TANPA PAS? HANYA 42 HADIR?

Posted: 17 Dec 2014 07:50 PM PST

Parti Keadilan Rakyat telah membuat cubaan untuk sesi ceramahnya tanpa kehadiran PAS. Beberapa siri ceramah telah dibuat dan pada 13 Disember 2014 (semalam) Ketua Umum telah diturunkan dengan gandingan mantap Sdr Rafizi (tapi tidak hadir).
Ceramah di Dataran Rakyat, Jalan Beserah, Kuantan, Pahang Darul Makmur (Hadapan Poliklinik Beserah), adalah tempat yang dikatakan strategi dan beberapa tahun lalu kehadiran telah melepah tapi kali ini tanpa PAS nampak macam sunyi dan kehadiran yang dilihat tidak menampakkan kebiasaan bagi Ketua UMUM seperti DSAI.
Mengikut maklumat sumber kami terima, ceramah ini diatur dengan baik. Cuaca pun baik juga. Publisiti dijalankan dengan baik. Kenapa kehadiran tidak seperti diharapkan?
Ada sumber mengatakan bahawa orang bawahan (rakyat yang menyokong pembangkang) telah jemu dengan 'permainan' politik Pakatan Rakyat yang banyak menyalahkan PAS sedangkan masalah sebenar bukan disebabkan parti berkenaan.
Fenomena ini bukan sahaja berlaku di Pahang tetapi juga berlaku di Terengganu mengikut kata maklumat PKR.
Kehadiran Nurul juga tidak mendapat sambutan sebagai yang berlaku di beberapa siri ceramah dan program Keadilan di Terengganu. Mengikut sumber faktor penyebab juga dikaitan dengan PASMA dimana penyokong PAS Terengganu menolak sama sekali PASMA.
Misalnya Forum PASMA di Dungun hanya dihadiri oleh 42 orang sahaja manakala ceramahnya pada malam tersebut hanya sekitar 150 orang walaupun yang hadir adalah tokoh utama Keadilan dan PASMA.
Mengikut sumber dalam PKR, PASMA bukan membantu PR tetapi lebih kepada memecahkan lagi PR dimana hubungan PAS-PKR menjadi makin parah dengan kehadiran PASMA.
Program Nurul Izzah sebelum ini di Chabang Tiga juga tidak mendapat sambutan kerana sikap Adun Bandar drp PKR Azan Ismail yang dikatakan tidak membuka pejabat dan selalu tidak berada di Kuala Terengganu untuk membantu rakyat di sana sehingga keluar cakap-cakap di antara orang Keadilan sendiri Azan perlu ditukar untuk PRU-14 nanti bagi membaiki imej PKR.
Dengan kehadiran rakyat ke ceramah Anwar yang sememangnya tidak sehebat program-program terdahulu dan sebelum ini, rakyat pelbagai kaum berbondong-bondong untuk mendengar ceramahnya. Kehadiran yang agak hambar PKR perlu memikir semula strategi untuk menyingkirkan PAS dalam program-programnya selepas ini.

LIM KIT SIANG: SAYA TERKEJUT PAS TIDAK MAKLUM SAYA NAK LAKSANA HUDUD

Posted: 17 Dec 2014 04:54 PM PST

Penasihat DAP melahirkan rasa terkejut apabila hasrat PAS Kelantan mahu melaksanakan hudud tanpa memaklumkan kepada beliau dan juga Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.
"Pengumuman oleh Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob mengenai persidangan khas DUN Kelantan pada 29 Disember untuk meminda Enakmen Jenayah Syariah II 1993 sebagai permulaan kepada pembentangan usul peribadi di Parlimen untuk mendapatkan kelulusan bagi Kelantan melaksanakan hudud telah menimbulkan rasa terkejut di kalangan pimpinan PKR dan DAP dan juga majlis pimpinan Pakatan Rakyat memandangkan tidak ada sebarang makluman pun diberikan terlebih dahulu.
"Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memaklumkan juga kepada saya bahawa beliau turut tidak tahu-menahu tentang perancangan kerajaan negeri PAS Kelantan untuk mengadakan sidang DUN khas untuk membincangkan pelaksanaan hudud.
"Ini adalah satu pelanggaran kepada persetujuan bersama bahawa sebarang langkah berkaitan hudud hendaklah diperbincangkan terlebih dahulu bersama Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat, sambil menghormati dan mengambil maklum keputusan PAS Kelantan mengenai hudud sebelum pembentukan Pakatan Rakyat,"kata Kit Siang dalam Kenyataan media, 15 Dis lapor roketkini.
Menurut Kit Siang, jika PAS kekal untuk meneruskan agenda hudud, ia akan mengakibatkan risiko kekalahan pada Pilihanraya Umum ke-14 bukan sahaja di Kelantan, malah di negeri-negeri lain.
"Adalah satu kesilapan jika kita memilih untuk percaya bahawa PAS bergantung kepada isu hudud untuk kekal berkuasa di Kelantan pada Pilihanraya Umum ke-14 demi memenangi pilihanraya buat kali ke tujuh sejak 1990.
"Agenda bersama Pakatan Rakyat dengan urus tadbir yang baik dan keadilan buat individu, kumpulan, kaum-kaum dan negeri) boleh menjamin kemenangan Pakatan Rakyat di Putrajaya dan juga di Kelantan.
"Malah sebenarnya hudud bukan sahaja boleh menjadi sebab Pakatan Rakyat tewas dalam usaha memenangi Putrajaya, tetapi juga kehilangan Kelantan – dan membatalkan apa sahaja kelebihan yang telah diusahakan PAS di luar kawasan kubu kuatnya seperti di Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Selangor, Perak dan Pulau Pinang,"katanya lagi.

Panglima Perang Cyber

Posted: 17 Dec 2014 11:07 PM PST

Panglima Perang Cyber


Police to open investigation paper on 1MDB - Zahid Hamidi | Astro Awani

Posted: 17 Dec 2014 01:28 AM PST


Police to open investigation paper on 1MDB - Zahid Hamidi 


Police to open investigation paper on 1MDB - Zahid HamidiZAHID: The report lodged by Khairuddin was strictly personal and had nothing to do with Umno. 
KUALA LUMPUR: An investigation paper will be opened on the controversial state sovereign fund, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) following a police report lodged by Batu Kawan Umno deputy chief Datuk Paduka Khairuddin Abu Hassan.

Home Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said, his ministry has also requested the Royal Malaysia Police (PDRM) to carry out an investigation according to procedure after the investigation paper was opened.

"A police report has already been made, so the police will carry out an investigation according to procedure," he said during a press conference in Kuala Lumpur today.

He added, the report lodged by Khairuddin was strictly personal and had nothing to do with Umno.

"It has nothing to do with the Malay party, Umno. It's Khairuddin's personal report against 1MDB," he said.

On Friday, Khairuddin had lodged a police report and called for a thorough investigation to address and identify the root of the problem facing 1MDB and its subsidiaries.

He also urged Umno leaders to stop being cowards in raising the issues concerning the future of the debt-ridden government company and the risks it is facing.

His comments came on the heels of Penang Umno Liaison Committee deputy chairman Datuk Seri Reezal Merican Nainca Merican's statement that the former's actions were always subject to the party's code of ethics.

However, Reezal said that Penang Umno was in no rush to act against Khairuddin.

Umno secretary-general Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor has also reportedly urged Khairuddin to retract his police report.


http://m.english.astroawani.com/news/show/police-open-investigation-paper-1mdb-zahid-hamidi-34188


Sent from my iPhone

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 17 Dec 2014 09:23 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


KITA MESTI KEMAS DALAM MEMERHATI MOVE DAP.

Posted: 17 Dec 2014 02:26 AM PST

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 17 Dec 2014 09:18 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Sampai Bila Orang PAS Masih Mahu Bersabar Dengan DAP?

Posted: 17 Dec 2014 06:31 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 17 Dec 2014 03:06 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Jururawat comel mangsa nafsu buas bapa tiri

Posted: 17 Dec 2014 03:01 PM PST

Mexico City: Seorang pelajar kejururawatan dibunuh dan kulitnya disiat selepas bercadang untuk mendedahkan perbuatan tidak senonoh bapa tirinya ke atas dirinya.

Kassandra Bravo, 19, dilapor hilang awal bulan ini selepas tidak muncul untuk menjaga bayi di rumah rakan keluarganya.

Polis mengeluarkan notis orang hilang selepas menerima laporan daripada ibunya. Mayatnya ditemui dalam parit berhampiran jalan raya di Las Cocinas.

Detektif yang menyiasat kes itu berkata, mulanya sukar untuk mengecam mayat Kassandra kerana kulit mukanya sudah disiat.

Hasil bedah siasat menunjukkan dia dicekik.

Seorang rakannya memberitahu polis, Kassandra bercadang memberitahu ibunya Angela Bravo, 41, bahawa dia didera secara seksual sejak berumur 15 tahun.

Bapa tiri mangsa, Daniel Murrieta Sianz, 42, mengaku mencekik dan membuang mayat mangsa, tetapi menolak dakwaan dia mendera atau menyiat kulitnya. - Agensi

Bintang veteran, Neng Yatimah koma di Singapura

Posted: 17 Dec 2014 02:45 PM PST

KUALA LUMPUR: Bintang veteran, Neng Yatimah, 91, yang juga ibu mentua Allahyarham Datuk Mustapha Maarof, dilaporkan koma di Hospital Khoo Teck Phuat, Singapura, malam ini.

Pelakon era 1940-an dan 1950-an itu dikatakan mengalami sesak nafas dan tekanan darah rendah setibanya di Johor Bahru, petang tadi.

Neng berada di Kuala Lumpur, Isnin lalu bagi menghadiri upacara pengebumian menantunya diikuti majlis tahlil, malam semalam.

Anak Allahyarham Mustapha iaitu Azlynna berkata, neneknya mengadu sakit dan dikejarkan ke hospital sebelum dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU).

Neng Yatimah atau nama sebenarnya, Buntat Ahmad, membintangi beberapa filem seperti Batu Belah Batu Bertangkup, Rachun Dunia, Seri Mersing dan Laila Majnun termasuk bersama Seniman Negara, Allahyarham Tan Sri P Ramlee dalam filem Ibu.

Wajib pakai kondom, industri filem lucah merosot

Posted: 17 Dec 2014 02:31 PM PST

LOS ANGELES – Tindakan Mahkamah Persekutuan Amerika Syarikat (AS) mengesahkan undang-undang California yang mewajibkan pelakon lelaki memakai kondom dijangka menyebabkan industri filem pornografi negeri itu merosot teruk, lapor media tempatan.

Ia bertambah parah apabila perakuan mahkamah tertinggi negara itu semalam bakal mengakibatkan ramai pengusaha filem lucah berpindah ke negeri lain antaranya Nevada dan Florida yang membenarkan aktor tidak memakai kondom ketika penggambaran.


"Ramai tidak sedar, tindakan California mewajibkan kondom masa beraksi dalam set telah merencatkan industri pornografi tempatan daripada 500 judul filem pada 2012 kepada 40 tahun lalu dan mungkin lagi teruk tahun ini," kata seorang sutradara yang enggan dikenali.

Hakim Persekutuan, Susan P Graber pada Selasa memperakui undang-undang kontroversi negeri pusat Hollywood tersebut sebagai tidak bercanggah langsung dengan kebebasan bersuara termaktub di bawah perkara pertama hak asasi rakyat oleh Perlembagaan AS.

"Mesej ingin disampaikan oleh pengusaha filem lucah California dengan menggambarkan zakar terbiar tanpa kondom sebagai baik sebenarnya secara tersirat gagal difahami, apatah lagi penonton muda juga tidak jelas apa faedah bersetubuh tanpa kondom," tegas Susan.

Undang-undang kontroversi itu diluluskan menerusi pungutan suara di seluruh California pada November 2012 dan dikenali sebagai Measure B, sekali gus mewajibkan syarikat produksi filem pornografi mematuhi peraturan pemakaian kondom bagi aktor lucah.

Measure B malah mendapat sokongan kuat Yayasan AIDS AS sebagai memenuhi standard asas kesihatan awam dan usaha pemerintah California bagi melindungi tahap kesihatan alat kelamin semua pelakon pornografi daripada jangkitan HIV/AIDS. – Agensi

Wanita koyak al-Quran dilarang jejak stadium seumur hidup

Posted: 17 Dec 2014 02:01 PM PST

Teeside (Middlesbrough): Seorang peminat bola sepak yang mengoyak kitab suci al-Quran ketika satu perlawanan berlangsung diharamkan menjejakkan kaki di semua stadium sukan itu di England dan Wales selama tiga tahun, semalam.

Julie Phillips, 51, mengoyak kitab suci itu ketika perlawanan yang menyaksikan pasukan Middlesbrough seri 2-2 dengan Birmingham City pada Disember tahun lalu.

Polis berkata, Julie yang sudahpun diharamkan memasuki Stadium Riverside Middlesbrough seumur hidup, mencetus atau menyumbang kepada kekacauan lain.

Dia mendakwa tidak tahu buku yang dikoyakkannya itu al-Quran.

Dia wanita pertama dari wilayah timur laut Britain menerima hukuman seumpama itu yang dikenakan oleh Mahkamah Majistret Teesside.

Perbicaraan di Mahkamah Majistret Birmingham Mei lalu mendapati dia dan seorang lagi peminat Middlesbrough bersalah mencetuskan kekacauan atau keresahan antara kaum.

Polis Cleveland merayu Mahkamah Teesside mengharamkan wanita itu dari semua stadium bola sepak dengan alasan insiden al-Quran itu bukan satu-satunya kesalahan yang membabitkan Julie.

Mereka berkata, dia pernah ditahan tahun lalu dalam satu lagi perlawanan Middlesbrough selepas mencerca seorang pegawai perlawanan.

Mahkamah juga diberitahu, dia pernah satu ketika, pulang dari menyaksikan satu perlawanan dalam keadaan mabuk dan memaki hamun anggota polis serta mengancam kumpulan penyokong lain dengan mencaci mereka. - Agensi

AFF Suzuki Cup: Thailand kejutkan Hairmau Malaya 2-0

Posted: 17 Dec 2014 01:06 PM PST

THAILAND berjaya menang 2-0 menewaskan Malaysia di Stadium Rajamangala, di sini, dalam saingan pertama final AFF Suzuki 2014, malam ini.

Gol pertama dijaringkan oleh Charyl Chappuis minit ke-71 setelah Thailand dihadiahkan sepakan penalti akibat kekasaran dari pemain Malaysia.

Thailand menggandakan jaringan pada minit ke-86 hasil kombinasi menarik dari Kroekrit Thawikan yang menerima hantaran dari Chanathip Songkrasin.

Aksi pada separuh masa pertama menyaksikan Thailand dan Malaysia mempamerkan perlawanan seimbang dengan kedua-dua pasukan bertindak memburu gol awal.

Harimau Malaya bermula garang di Stadium Rajamangala dan bagaimanapun gagal memanfaatkan dua peluang ketika berdepan penjaga gol Thailand, Kawin Thamsatchanan.

Mohd Amri Yahyah gagal menyempurnakan hantaran Safiq Rahim pada minit ketiga apabila rembatan berjaya ditepis keluar sebelum Norshahrul Idlan Talaha menguji ketangkasan Kawin pada minit keenam.

Skuad Harimau Malaya hampir dibolosi apabila berlaku kecuaian yang dihidu oleh Mongkol Thosakrai namun percubaan itu berjaya dipatahkan penjaga gol kebangsaan, Mohd Farizal Marlias.

Pintu gol Malaysia terselamat apabila pemain sayap Thailand, Kroekrit Thawikan yang tidak dikawal melepaskan tendangan lemah yang tersasar ke kiri gol negara.

Dalam saingan kedua di Stadium Nasional Bukit Jalil 20 Disember nanti, Malaysia perlu mencari dua gol untuk menyamakan kedudukan dan memberi harapan kepada skuad negara.

Lukis potrait punggung bogel Kim Kardashian guna zakar

Posted: 16 Dec 2014 11:45 PM PST

PELIK dan amat menjijikkan!

Setiap pelukis sememangnya punyai cara dan kaedah tersendiri bagi menghasilkan karya seni yang memuaskan hati.

Namun lain pula kisah pelukis dari Denmark yang mencetuskan kontroversi apabila mengaku menggunakan alat sulitnya bagi menghasilkan sebuah potret lukisan figura seksi, Kim Kardashian.

Pelukis bernama Uwe Max Jensen ini mendedahkan, dia melukis bahagian punggung Kim Kardashian dalam potret tersebut dengan hanya menggunakan alat sulitnya.


Dakwa pelukis ini, dia memiliki zakar yang mahir dalam seni lukisan maka peluang sebegini digunakan untuk memperkemaskan lagi potret lukisan Kim Kardashian tersebut.

Lukisan potret tersebut diinpirasikandaripada foto hangat 'Break The Internet Kim Kardashian' yang mendedahkan bahagian punggung artis terkenal itu buat tatapan pembaca majalah Paper.

Mungkin bagi Jensen, karya tersebut 'amat berseni'.

Tapi seni mahupun tidak, karya tersebut jadi perbualan hangat sama seperti punggung Kim Kardashian. – MYNEWSHUB.CC

‘Kami nikah bukan nak tutup aib’ - Pengantin muda

Posted: 16 Dec 2014 05:01 PM PST

GAMBAR akad nikah pasangan pengantin muda yang dimuat naik di Facebook.
Kluang: Mengejutkan apabila satu pasangan remaja berusia 15 dan 17 tahun mendirikan rumah tangga akhir bulan lalu hingga menjadi 'viral' dan tersebar secara meluas di laman sosial Facebook kebelakangan ini.

Difahamkan, pasangan terbabit Muhd Muaz Mislan, 15, dan Nur Izzati Amiera Ishak, 17, dinikahkan pada 30 November lalu selepas mendapat persetujuan keluarga kedua-dua belah pihak.

Muhd Muaz, dalam satu entri di laman sosial Facebook miliknya sehari selepas majlis itu menafikan perkahwinan pada usia muda itu disebabkan mahu menutup perkara negatif sebaliknya atas dasar keluarga.

"Asal (apabila) kahwin muda je (saja) mesti orang cakap macam-macam, benda itu Muaz dah sedia awal sebenarnya.

"Perkahwinan Muaz bukan atas dasar sebab bunting ke, dia nak mati ke (atau) apa benda semua la (lain-lain hal) tetapi atas dasar keluarga," katanya dalam entri Facebook miliknya, semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/16769#sthash.MBy6XS8N.dpuf

Duke of UMNO

Posted: 17 Dec 2014 01:55 PM PST

Duke of UMNO


TU DIAAA... ANWAR BERAHIM DILONDEH LAGI DALAM MAHKAMAH..!

Posted: 17 Dec 2014 04:31 AM PST


Ekceli... Anwar ni makin tak laku di media... makin layu.. dah hilang kreadibiliti... dah takdak dah solidariti... macam-macam pekung dia didedahkan Allah SWT...

Terbaru.. pekung Anwar didedah lagi... dalam mahkamah pulak tu...

Apa la Pak Syeikh ni... agaknya kenapa satu persatu aib dia dibongkar Allah SWT?

 


Dah la tu Pak Syeikh... bertaubat laaa.. ikut la nasihat mendian Karpal.. pi dok di Mekah ka.. Madinah ka... beribadat sepenuhnya... toksah dah la berpolitik... bukan buleh jadi PM punnn..! Heh!

TERUK SANGAT DAH BUDAK NI... ADA SESAPA BOLEH SAHKAN?

Posted: 17 Dec 2014 02:06 AM PST


Just inginkan kepastian... saya tak sure pasal perkara ni... bukan apa... depa ni pandai sangat camouflage.. macam sesumpah... depa dihalalkan bertaqiyyah....

Sebelum ni dah jelas dah Syiah tu sesat... ye laaa... sampai kafirkan Sayyidina Abu Bakar, Umar dan Uthman tu apahal? Siap nikah mut'ah pulak tuuuu.. gila laaa...

Ni pasal budak kat bawah ni... teruk sangat dah memuja Syiah ni...



Tak teruk ka? Syiah ke dia? Macam tu ke "hero ikon muda" Pakatan Haram?

SESAPA ADA NAMPAK AWEK LAWYER FOR LIBERTY NI TAK? FADIAHHH... MANA KAMU?

Posted: 17 Dec 2014 12:04 AM PST


Kawan-kawan ada nampak Fadiah Nadwa tak? Alaaaa... awek peguam pro PKR yang selalu keluar kenyataan poyo tu... ada nampak?

Takde la.. bukan nak ngorat dia... 

Cuma ni kat bawah ni ada persoalan yang dia perlu jawab pasal "boss" dia kat Lawyers For Liberty tu...

Nak tahu apa persoalan yang perlu dijawab Fadiah? Sila klik kat sini...


Harap dia dapat beri penjelasan dari sudut pandang seorang yang beragama ISLAM!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan