Isnin, 3 Mac 2014

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


PARTI ISLAM SEMALAYSIA KAWASAN BUKIT KATIL

Posted: 02 Mar 2014 07:09 PM PST

PARTI ISLAM SEMALAYSIA KAWASAN BUKIT KATIL


TIADA CATUAN AIR DI MELAKA

Posted: 02 Mar 2014 06:27 PM PST

Ketua Menteri Melaka, Idris Haron menyatakan semalam bahawa tiada catuan air di Melaka kerana ketiga-tiga empangan masih mampu membekalkan 150 juta liter padu air setiap hari kepada negeri Melaka. Malah katanya paras air di empangan-empangan tersebut masih di paras 60 peratus. Beliau dilaporkan berkata demikian selepas melawat salah satu empangan tersebut semalam.

BUKIT KATIL TUAN RUMAH LIQA FIKRI PAS NEGERI

Posted: 02 Mar 2014 06:12 PM PST

PAS Kawasan Bukit Katil akan menjadi tuan rumah Liqa Fikri PAS Negeri Melaka pada 4 Mac 2014 iaitu esok. Program 2 bulan sekali anjuran PAS Negeri ini dimulakan 2 bulan lalu di mana PAS Kawasan Jasin telah menjadi tuan rumah buat kali pertama. Program ini bermula jam 8.00 malam di Pejabat PAS Cawangan Paya Dalam. Seluruh pimpinan dan ahli PAS Kawasan dijemput hadir.

YB USTAZ AZAM SAMPAIKAN TAZKIRAH DI IJTIMAK PAS KAWASAN

Posted: 02 Mar 2014 06:09 PM PST

Adun Sungai Limau, YB Ustaz Mohd Azam menghadiri Ijtimak PAS Kawasan Bukit Katil di Surau Haji Berahim semalam. Beliau sempat menyampaikan taujihat beliau kepada pimpinan dan ahli-ahli Kawasan.

Landskap Siasah

Posted: 02 Mar 2014 07:04 AM PST

Landskap Siasah


Rumah Terbakar di Batu Gajah- ADUN Sungai Rapat turun melawat

Posted: 01 Mar 2014 08:19 AM PST


27 Februari 2014- Batu Gajah

ADUN Sungai Rapat YB Radzi telah i melawat kebakaran yang berlaku sebentar tadi sekitar jam  1.30 tengahari di rumah Tuan Hj Ahmad Tharmizi.    Skuad Asnaf Perihatin, MAIPk turut tiba selepas itu untuk  meninjau kebakaran.  


YB Radzi meluangkan masa hampir 40 minit bertanya khabar keluarga berkenaan dan meninjau sendiri kebakaran yang dianggar memusnahkan hampir 70% bahagian dalam rumah berkenaan.    

Rumah yang terbakar ini adalah jiran bersebelahan dengan rumah Tn Hj Baharom.    YB  Radzi telah menghulurkan sedikit wang sebagai bantuan awal di samping Skuad Asnaf Perihatin MAIPk juga turut berbuat demikian.    

Semasa lawatan diadakan Unit forensik jabatan bomba Batu Gajah sedang melakukan siasatan berkaitan punca-punca kebakaran.      

"Saya bersyukur kerana orang-orang kampung dan Taman Tasek keluar beramai ramai serta proaktif membantu setakat yang terdaya di samping pasukan bomba yang datang dengsn dua jenteranya", ulas YB Radzi di tempat kejadian.


YB Radzi tahnik bayi di Kg Sengat

Posted: 01 Mar 2014 08:12 AM PST





1 Mac 2014- Gopeng
Anak ialah anugerah Allah S.W.T yang berharga di dunia ini. Ramai dalam kalangan pasangan yang berkahwin ini menanti saat bahagia seperti ini iaitu saat meminang cahaya mata.

Apabila si anak lahir, Islam menganjurkan si ayahmelakukan banyak perkara sunat.
YB Radzi Zainon berkesempatan melakukan tahnik atau istilah belah mulut di rumah salah satu rumah jemaah,kawan baik Aruah Pak Majid di kg Sengat petang tadi.

Kisah Nabi Zakaria yang sudah lanjut usia tetapi belum dikurniakan anak untuk menjadi pewaris keturunannya perlu dijadikan iktibar betapa pentingnya anak dalam kehdupan muslim.

Nabi Zakaria memohon dengan berdoa kepada Allah SWT supaya dikurniakan anak yang soleh.

Firman Allah SWT yang bermaksud: "Ketika itu Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhan-Nya, katanya: Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan." (Surah Ali-Imran, ayat 38)

Yb Radzi Zainon sempat juga meziarahi Ustaz Zakaria Timb. Ketua Cawangan Simpang pulai di rumahnya di kampung tersusun Sengat.
Cucu sulung ustaz Zakaria pada minggu lepas telah meninggal dunia akibat masalah jantung.








Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh

Posted: 02 Mar 2014 07:02 AM PST

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh


SAMAN TUAN GURU : TIDAK JEJAS IMEJ PAS

Posted: 02 Mar 2014 06:55 AM PST

Tiada ulasan:

Catat Ulasan