Isnin, 2 Disember 2013

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


Dewan Pemuda PAS Petaling Jaya Utara

Posted: 01 Dec 2013 03:04 PM PST

Dewan Pemuda PAS Petaling Jaya Utara


Dear Bank Kerjasama Rakyat Customer

Posted: 30 Nov 2013 06:03 PM PST

Dear Bank Kerjasama Rakyat Customers,
 
Please note that Your Bank Kerjasama Rakyat Online Account has expired.
In order for it to be reactivated, Please visit the i-Rakyat website in
this message and validate your details on our new server.
 
 
Important Notice: TAC is required to complete this update.
 
Thank you,
Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad.

Jalan Dakwah Jalan Berliku جالن دعوة جالن برليكو

Posted: 01 Dec 2013 11:51 AM PST

Jalan Dakwah Jalan Berliku جالن دعوة جالن برليكو


Satu Percubaan

Posted: 30 Nov 2013 08:46 PM PST

Bismillah arRohman arRohim.

Mencuba untuk membuat rakaman ala studio. Maafkan sound effect seperti cengkerik dan cicak. Mereka tidak tahu apa apa.. Dengan menggunakan perisian Sound MixCraft, mutu audionya boleh di katakan terbaik setakat ini bagi mereka yang ingin mencuba sesuatu kelainan dalam sesi rakaman suara. Cuma jika boleh,cari suasana untuk proses rakaman ini di suatu tempat yang kedap bunyi. Dulunya aku punya studio. Ianya habis punah ranah. Bagi mereka yang mempunyai bajet rendah bolehlah menggunakan sarang telur seperti gambar. Goreng telur dulu,ambil bekasnya. Haha.. Kemudian ambil bekas telur @ sarang dan tampal seberapa banyak ke dinding bakal studio. Ngam.



Maka, dengan bangganya.. ( cewahh ) Podcast sudah menjadi salah satu keluarga rasmi blog ini. Maka tetaplah kau di atas sana wahai Nada dan Suara...








Jasindaily Online

Posted: 01 Dec 2013 09:17 AM PST

Jasindaily Online


Baik terima gaji berbanding rasuah dan pecah amanah

Posted: 01 Dec 2013 06:05 AM PST

KUALA LUMPUR: "Berbanding mulut dan perut disumbat rasuah dan wang pecah amanah, baiklah menerima gaji secara halal biarpun tinggi nilainya," kata AJK PAS Pusat, Nasrudin Hassan. Beliau berkaya, kiranya kenaikan gaji yang tinggi itu sepadan dengan tugasnya yang berat dan banyak, membantu masyarakat miskin dan berkongsi sebahagian pendapatannya dengan rakyat yang memerlukan, pula menghadapi kos sara hidup yang tinggi, maka ia berhak memilikinya. Tambahnya, semoga dengan gaji yang telah cukup tinggi tidak lagi mendorong mereka culas menjalankan amanah secara tekun dan dedikasi serta mencari makan secara haram melalui rasuah dan pecah amanah. "Namun kiranya masih memamah harta secara batil dan haram sedang gaji telah diberikan dengan kadar yang tinggi dan sangat mencukupi, maka ia adalah selaknat-laknat pemimpin," tulisnya menerusi facebook. Ahli Parlimen Temerloh itu menambah, gaji yang diberi adalah berbeza keadaannya dari satu segmen penerima dengan satu segmen penerima yang lain. "Contoh gaji seorang guru adalah 100 peratus kembali kepada guru kecuali potongan wajib seperti KWSP atau cukai pendapatan dan sebagainya berbeza dengan gaji seorang wakil rakyat khususnya wakil rakyat pembangkang, sebahagian besar gajinya terpaksa diguna untuk menjalankan tugas rasmi sebagai wakil rakyat seperti kos pusat khidmat, bantuan fakir miskin, aktiviti ziarah, kenduri kendara, sakit mati dan sebagainya," ujarnya.

mtdchenderoh

Posted: 01 Dec 2013 07:23 AM PST

mtdchenderoh


DATO' FAUZI SHAARI... KEMBALI KE RAHMATULLAH

Posted: 01 Dec 2013 06:13 AM PST


Mantan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah PDRM, Dato' Mohd Fauzi Shaari telah kembali ke rahmatullah pada jam 8.17 malam tadi di Hospital Selayang, Selangor.

Jenazah Allahyarham akan dibawa pulang ke rumahnya di No. 7, Jln. 10/15 Seksyen 10, Shah Alam dijangka akan dikebumikan esok hari.

Allahyarham telah menggemparkan politik tanahair apabila mengisytiharkan menyertai PAS setelah bersara dari PDRM. Dalam tempoh yang singkat perjuangannya dalam PAS, Allahyarham telah diberi kepercayaan menggalas amanah sebagai calon PAS di Parlimen Larut, Perak dalam PRU ke- 13 yang lalu.

Dalam tempoh itu juga beliau sempat berceramah di Kawasan Padang Rengas sebelum PRU ke- 13 yang lalu di Kg. Lubuk Merbau dan Kg. Kota Lama Kiri.

Semoga Allah merahmati roh Allahyarham dan ditempatkan bersama- sama orang yang soleh.

Al-Fatihah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan