Jumaat, 29 Julai 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 29 Jul 2011 01:26 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


BODOH!! VIDEO PERGADUHAN BESAR DI SEKOLAH!!

Posted: 29 Jul 2011 08:57 AM PDT


Bertumbuk punya bertumbuk.. akhirnya dua-dua juga sakit..

McTheory:
Apa nak jadi dengan budak-budak zaman sekarang ni..

RASIS!! MELAYU TAK BOLEH JADI PENGETUA DAN GURU BESAR DI SEKOLAH CINA!!

Posted: 29 Jul 2011 06:05 AM PDT



Sifat rasis kaum Cina rupanya bukan sekadar dalam politik dan ekonomi saja malah turut melibatkan bidang pendidikan. Isu ini mungkin agak asing bagi rakyat Malaysia yg berada di luar bidang pendidikan, tapi ia sudah sedia maklum di kalangan penjawat awam dalam bidang ini.

Sudah banyak yg didengar mengenai diskriminasi yg menimpa pendidik-pendidik bukan Cina yg berkhidmat di sekolah Cina. Mereka ini dinafikan hak-hak sebagai Muslim apabila dilarang bersembahyang oleh pentadbir sekolah. Mereka ini juga dipandang prejudis oleh pentadbir dan guru-guru Cina di sekolah tersebut.

Pernah berlaku satu isu sebelum ini di mana pihak lembaga pengelola sekolah Cina (terdiri drpd korporat Cina) membantah keras tindakan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) menghantar guru besar Melayu ke sekolah Cina. Mereka hanya mahukan guru besar di kalangan org Cina saja. Akhirnya KPM terpaksa tunduk terhadap desakan tersebut.

GAD berkesempatan berbual dengan seorang pendidik yg pernah dilantik ke jawatan Penolong Kanan di sebuah sekolah menengah Cina. Menurutnya, khidmatnya di sekolah Cina itu tidak lama akibat campur tangan lembaga pengelola sekolah tersebut yg bagaikan membantah perlantikannya itu. Akibatnya, dia ditukarkan ke sekolah lain.

Menurut guru tersebut, sekolah Cina akan cuba sedaya mungkin untuk menghalang mana-mana guru bukan Cina daripada menjawat jawatan utama di sekolah mereka. Kalau bantahan mereka tidak diendahkan, mereka akan mendesak pemimpin politik khususnya Timbalan Menteri Pelajaran (salah seorangnya dijawat oleh pemimpin politik Cina) untuk campur tangan. Akhirnya kerajaan akan tetap tunduk kepada permintaan mereka.

Begitu kuatnya rasis puak ultra kiasu ini. Sebab itu GAD menyokong kuat pemansuhan sekolah-sekolah vernakular ini yg terlalu kuat sifat perkaumannya. Dahlah dari bangku sekolah rendah lagi diasingkan dari kaum lain, belajar di peringkat universiti pula kalau boleh nak belajar di IPT milik Cina spt UTAR, Lim Kok Wing & IPTS-IPTS lain. Jadi sampai bila akan wujudnya perpaduan antara kaum.

Sekolah Cina dan Tamil adalah punca longgarnya perpaduan kaum di negara ini. Sekolah ini juga menjadi penyebab rakyat Malaysia khususnya kaum bukan Melayu gagal menguasai bahasa kebangsaan dengan baik. Sekolah ini juga menjadi tempat tersemainya kebencian terhadap kaum lain khususnya peribumi.

Kerajaan mungkin boleh meniru cara Thailand, Indonesia dan Singapura yg memansuhkan sekolah vernakular perkauman dan memperkasakan sekolah satu aliran demi membentuk perpaduan kaum. Takkan mahu tunggu meletup lagi isu perkauman baru nak kaji semula sistem persekolahan di Malaysia ini.

Gerakan Anti Dap

TERKINI!! HADIAH SELUAR DALAM PADA GUAN ENG!!

Posted: 29 Jul 2011 04:35 AM PDT



GEORGE TOWN 29 Julai - Pusat Khidmat Kaunter Jabatan-jabatan kerajaan di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini hari ini kecoh apabila seorang peniaga barangan kulit cuba menaiki lif untuk ke pejabat Ketua Menteri dengan membawa dua pasang pakaian dalam untuk diberikan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Setiausaha Politiknya, Ng Wei Aik.

Peniaga yang dikenali sebagai Mohamed Ghani Abd Jiman Ghani, 42, yang juga Pengerusi Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia, membuka bungkusan plastik yang mengandungi dua pasang seluar dalam dan coli bercorak harimau ketika ditahan oleh pengawal keselamatan di hadapan pintu masuk lif.

Beliau berkata, pakaian dalam itu adalah sebagai hadiah kepada kerajaan negeri yang didakwanya tidak berlaku adil, tidak telus kepada rakyat dan telah menindas beliau kerana tidak memberikannya semula tapak niaga di tingkat tiga Komtar.

"Pakaian dalam yang bercorak harimau itu sesuai untuk diberikan kepada mereka berdua yang dilabelkan sebagai tarzan kerana kerajaan negeri ini adalah pembohong dan menipu rakyat," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mohamed Ghani berkata, gerainya yang didapati hilang itu juga hingga kini masih tidak dikembalikan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) setelah beliau enggan beredar untuk pelaksanaan kerja-kerja penambahbaikan kompleks itu Mac lepas.

Beliau berkata, tindakan kerajaan negeri merampas gerai miliknya itu mengakibatkan beliau kerugian RM50,000.

Pakaian dalam itu akhirnya digantung di hadapan pintu masuk utama pentadbiran kerajaan negeri setelah pengawal keselamatan tidak membenarkan beliau menaiki lif. - Bernama

McTheory:
ha ha ha.. bagi kat Mistress Guan Eng pakai..

PANAS!! INSIDEN LUAR STADIUM YANG MENGOTORI PERLAWANAN SEMALAM

Posted: 29 Jul 2011 02:34 AM PDT

                                                                        muka depan
                                                                      bahagian dalam


Semalam jam 4 petang pmk sampai di stadium Bukit Jalil, pmk ternampak seorang pemuda sedang meletakkan risalah ini di cermin kenderaan..Pada awalnya tak perasan sangat lah dengan risalah ni.tapi bila ada seorang pak cik dalam lingkungan 40an berserban memberi risalah ini di atas jambatan dekat dengan stesen LRT baru teringat yang puak puak lembu pakatan haramjadah ni nak timbulkan huru hara kat stadium malam ni..sebab kebanyakan penyokong bola sepak memakai baju kuning..munkin dengan cara ini mereka rasa dah selamat serta tidak dapat di hidu oleh pihak polis..

kalau di baca betul2 risalah itu seolah olah pihak kerajaan atau NGO2 yang menyokong kerajaan yang buat..pihak kerajaan atau NGO2 rasanya tidak akan mengedarkan risalah2 sebegini..mereka tahu rakyat boleh nilai sendiri keatas kejadian 9 JULAI 2011 baru baru ini..

Kenapa tidak di sertakan sekali nama nama pertubuhan yang terlibat? risalah ini diterbitkan oleh GEN PRIMA. kalo lihat kepada warna dan tulisan itu ianya merujuk kepada MEDIA PRIMA (TV3)..Mereka juga mengunakan logo FAM seolah olah FAM terlibat dalam hal ini.


Saya harap FAM,NGO serta orang awan membuat laporan polis terhadap pihak yang tidak bertanggung jawap ini..tangkap siapa dalang disebalik risalah ini..


PMK: Tak dak orang lain punya kerja..lembu PKR dan PAS ja.

TUDIAAA!! RISALAH ANTI-BERSIH TERSEBAR DI STADIUM BUKIT JALIL SEMALAM!!

Posted: 29 Jul 2011 12:34 AM PDT


Taktau la geng mana yang buat benda alah ni. Tapi rasanya mesti geng anti Bersih ni. Namun Mc rasa, tak patut sukan di politikkan.

Temasya sukan boleh menjalinkan perpaduan tidak kira Agama, Bangsa dan umur. Semuanya bersatu dibawah satu bendera jalur gemilang.

Bergetar dada Mc melihat stadium bukit Jalil yang penuh dengan penyokong Malaysia dan bukannya dengan penyokong asing.

Dah lama tak tengok keadaan macam tu..

Terharu dan hormat kepada penyokong pasukan Harimau Malaya. Walaupun tewas 6-4 tapi menang dengan semangat.

Dunia baru untuk sukan bola Sepak negara.

Pada yang suka kutuk tu, kalau pandai sangat main bola, turun main la sendiri. Baru tahu betapa susahnya bila di atas padang.

Selalunya yang suka kutuk ni, sama la macam pembangkang, pandai cakap saja, tapi habuk pun tarak!

McTheory:
harap-harap momentum ini berkekalan..

PANAS!! KU LI GANTI ANWAR UNTUK TERAJU PAKATAN RAKYAT!!

Posted: 28 Jul 2011 09:43 PM PDT



Kalau mengikut laporan berita dari Utusan yang Mc ambil di SINI. Ada pihak yang mahu Ku Li atau Tengku Razaleigh Hamzah Ahli parlimen Gua Musang mengantikan Anwar untuk terus meneraju Pakatan Rakyat jika Anwar disumbat ke dalam penjara.

Berita ini tidaklah mengejutkan Mc. Kerana sememangnya Pakatan Rakyat tidak mempunyai calon yang berwibawa untuk mengantikan Anwar. Malah dilihat jika Pakatan Rakyat tidak diterajui oleh seseorang yang berpengalaman, maka ia akan berakhir seperti mana gabungan Barisan Alternatif pada PRU ke 10 dulu.

Namun sama ada Ku Li terima atau tidak, itu bukan persoalannya. Kerana jika sesiapa mengenali Ku Li dari awal hingga sekarang, Ku Li ini adalah seorang manusia yang sukar untuk setia dan dikawal. Hidupnya selalu memberontak dan cuba melakukan yang terbaik untuk dirinya.

Jika benar ada tawaran, Mc rasa Ku Li akan menerima tawaran itu. Kerana inilah peluang terakhir Ku Li untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia seperti yang beliau idam-idamkan satu ketika dahulu.

Namun Ku Li harus berjaga-jaga, Mc takut tindakan puak Pakatan hanyalah mahu memecah belahkan UMNO dan bukannya mahu Ku Li benar-benar menjadi Ketua Umum Pakatan Rakyat.

Apa pun Ku Li lebih bijak dan berpengalaman untuk menilai segala tindakan dan sepak terajang politik Malaysia.

McTheory:
Kita tengok saja laa..

PANAS! SKANDAL SEKS EXCO PAS KEDAH??

Posted: 28 Jul 2011 06:27 PM PDT

sekadar hiasan

Panas.. panas.. dah memang parti Pas ni sememangnya parti skandal seks. Lepas satu, satu lagi skandal. Patutla ada orang kata ingat Pas ingat zina. Nampaknya kata-kata dan slogan tu hampir menjadi kenyataan.

Mungkin skandal-skandal seks pemimpin Pas ni berlaku atas kerana iklan ubat kuat yang menyebabkan mereka terambil ubat secara berlebih dan menyebabkan kejadian sebegini berlaku.

Macam ni la.. cerita ni Mc pun tak berapa nak tau. Tapi dibawa oleh rakan blogger dari Kedah. Mereka lebih mengetahui semuanya dari Mc. Mc pun rujuk pada mereka.

Untuk mengetahui skandal seks antara siapa dengan siapa. Mc rasa lebih baik baca sendiri kat SINI.

McTheory:
tu la banyak makan ubat kuat.. susah nak kawal..

Apa Yang Tersirat

Posted: 29 Jul 2011 01:11 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Cincin berlian RM24 juta-akhirnya Datin Rosmah buka mulut

Posted: 28 Jul 2011 07:46 PM PDT

Dalam kenyataan pertama sejak isu pembelian cincin berharga lebih RM24 juta muncul tiga minggu lalu, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, menyifatkan dakwaan yang mengaitkannya sebagai satu fitnah dan beliau tiada masa mahu melayan perkara itu.

Rosmah berkata, sebagai isteri Perdana Menteri beliau lebih senang memberi tumpuan terhadap perkara lebih berfaedah, terutama dalam hal dan agenda pembangunan rakyat daripada melayan isu tidak relevan.

"Tak ada apa yang saya nak cakap (mengenai pembelian cincin lebih RM24 juta) sebab saya tidak ada masa hendak layan perkara seumpama ini. Ikut sedap dia (blogger) saja hendak cakap (tuduh)," kata beliau dipetik Berita Harian hari ini.

"Ini bukan perkara seronok-seronok, ini adalah fitnah . . . apa yang saya tidak rasa? Semua saya sudah rasa (difitnah).

"Justeru, daripada saya layan perkara seumpama ini lebih baik saya beri perhatian kepada hal rakyat kerana itu lebih penting," katanya kepada pemberita di Pokok Sena, Kedah, semalam.

Ekoran kemunculan isu itu, Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin, membuat laporan di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dua minggu lalu.

Ketua PKR Rembau itu turut mendesak supaya Rosmah memberi penjelasan sumber wang yang dibelanjakannya untuk membeli cincin tersebut.

Badrul berkata beliau juga akan menyerahkan salinan cetakan dokumen itu dari skrin komputer bagi membuktikan pembelian cincin berharga RM24.4 juta itu bebas daripada dikenakan cukai import.

Beliau yang popular dengan panggilan Chegubard berkata, berdasarkan maklumat yang diterima SAMM pada 16 April lalu, berlian yang dikenali sebagai "Natural Fancy Gray Cushion Cut Diamond" diterbangkan melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.

Rosmah yang berada di Kedah mengiringi Datuk Seri Najib Razak dalam rangka lawatan kerja sehari ke negeri ini semalam diminta mengulas dakwaan portal berita pembangkang baru-baru ini kononnya beliau membeli sebentuk cincin bertatahkan berlian bernilai lebih RM24 juta.

Sementara itu, Rosmah berkata, sebagai isteri Perdana Menteri yang mempunyai kelulusan dan kelayakan lebih wajar baginya untuk menyumbang kepada usaha membantu rakyat termasuk usaha memantapkan pendidikan awal kanak-kanak terutama di luar bandar.

"Saya lebih senang dengan apa yang saya lakukan sekarang bagi membantu rakyat terutama dalam hal memperkasa pendidikan awal kanak-kanak terutama di luar bandar kerana bagi saya ilmu adalah harta paling bernilai untuk masa depan mereka," katanya.

Peruntukkan untuk kaum India-prasyarat Kaum itu sokong BN: Palani

Posted: 28 Jul 2011 07:25 PM PDT

Peruntukkan perlu banyak disalurkan kepada kaum india, prasyarat kaum itu sokong BN, demikian kata Presiden MIC- G Palanivel.

Sekiranya kaum india memberi sokongan kepada BN, sudah tentu Presiden MIC itu tidak kalah pada PRU-12. Selain itu, Palani tidak memenuhi kretiria sebagai winniable candidate, atas sebab itu tidak dipilih mewakili BN pada PRK Hulu Selangor-kawasan Palani sendiri.

Layak kah seseorang yang telah tewas dalam pilihanraya dan ditolak oleh kaumnya, berkata-bahawa hanya peruntukkan yang banyak sahaja disalurkan kepada kaum itu, barulah akan menyokong BN.

Bagi AYT, apa yang tersirat melalui kenyataan presiden MIC itu adalah, kaum india sudah tidak menyokong BN. Berapa banyakpun peruntukkkan disalurkan kepada kaum itu, tidak akan mengubah pendirian kaum itu.

Kenapa kaum india menolak MIC? sebabnya terletak dibahu para pemimpin MIC sendiri. Cara kuku besi bekas Presiden MIC-Samy Vellu mengurus parti itu, adalah penyebab utama kaum india menolak MIC dan akhirnya seolah-olah BN juga ditolak oleh kaum itu.Selain itu, mereka melihat suara kaum india lebih banyak kedengaran di pihak pembangkang, baik dalam DAP mahupun PKR.

Kalau lah peruntukkan menjadi kretiria sokongan, kenapa calon-calon DAP atau PKR menang di kawasan kaum india?, sedangkan tiada peruntukkanpun disalurkan oleh dua parti itu kepada kaum itu.

Kepada puncuk pimpinan kerajaan, jangan kerana guruh di langit maka air di tempayan dicurahkan. Peruntukkan yang akan disalurkan akan menjadi seperti mencurah garam ke laut.

Apa yang perlu bagi BN adalah memberi peruntukkan yang sesuai berasaskan kepada setiap peti undi yang dimenangi, lupakan peti undi yang kalah, kerana berapapun peruntukkan yang disalurkan kepada peti undi yang menyokong pembangkang-tidak akan mengubah pendirian mereka.

Ambillah iktibar pada beberapa PRK lalu (peti undi bukan melayu), peratusan undi yang mengundi BN, tidak jauh beza berbanding peratusan yang diperoleh BN pada PRU-12, malah kebanyakkannya menurun; walaupun berjuta peruntukkan diumumkan untuk kawasan-kawasan tersebut.

Ingatlah-kaum bukan melayu/bumiputera, telah tercium-akbiat perpecahan melayu/bumiputera-maka kaum-kaum itu mengambil peluang untuk menidakkan penguasaan kaum majoriti dalam politik dan pentadbiraan negara.

Penguasaan kaum melayu/bumiputera tidak mungkin tergugat-jika masih bersatu-namun, pada keadaan sekarang-kaum majoriti itu telah berpecah tiga-Umno-Pas-PKR. Kaum bukan bumiputera melihat ini, atas sebab itu-apa sahaja rancangan atau peruntukkan disalurkan kepaada kaum itu, tidak akan mengubah pendirian mereka. Bagi mereka, peluang di depan mata-maka manafaatkan lah peluang itu.

Jika pada PRU-13, kaum melayu/bumiputera kehilangan kuasa-jangan salahkan kaum lain, salahkan lah kaum sendiri.Fikir-fikirkanlah

House PK

Posted: 29 Jul 2011 01:02 PM PDT

House PK


KARI HANGIT! SASTERAWAN NEGARA DAH TUKAR JADI SASAUAN PUAKA!

Posted: 29 Jul 2011 08:22 AM PDT

GEMPAR!!! KITOL KIMAK BERUNDUR DEMI UMNO!

Posted: 28 Jul 2011 08:00 PM PDT

CILI KASI TARUK! SAH, ETHNIC CLEANSING DI PULAU PINANG!

Posted: 28 Jul 2011 04:30 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 29 Jul 2011 11:40 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Guan Eng & Ng Wei Aik digelar Tarzan , terima baju dalam harimau !

Posted: 29 Jul 2011 11:26 AM PDT




GEORGETOWN: Pusat Khidmat Kaunter Jabatan-jabatan kerajaan di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini hari ini kecoh apabila seorang peniaga barangan kulit cuba menaiki lif untuk ke pejabat Ketua Menteri dengan membawa dua pakaian dalam untuk diberikan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Setiausaha Politiknya, Ng Wei Aik.

Peniaga yang dikenali sebagai Mohamed Ghani Abd Jiman Ghani, 42, yang juga Pengerusi Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia, membuka bungkusan plastik yang mengandungi dua pasang seluar dalam dan coli bercorak harimau ketika ditahan oleh pengawal keselamatan di hadapan pintu masuk lif.

Beliau berkata pakaian dalam itu adalah sebagai hadiah kepada kerajaan negeri yang didakwanya tidak berlaku adil, tidak telus kepada rakyat dan telah menindas beliau kerana tidak memberikannya semula tapak niaga di tingkat tiga Komtar.


"Pakaian dalam yang bercorak harimau itu sesuai untuk diberikan kepada mereka berdua yang dilabelkan sebagai tarzan kerana kerajaan negeri ini adalah pembohong dan menipu rakyat," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mohamed Ghani berkata gerainya yang didapati hilang itu juga hingga kini masih tidak dikembalikan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) setelah beliau enggan beredar untuk pelaksanaan kerja-kerja penambahbaikan kompleks itu Mac lalu.

Beliau berkata tindakan kerajaan negeri merampas gerai miliknya itu mengakibatkan beliau kerugian RM50,000.

Pakaian dalam itu akhirnya digantung di hadapan pintu masuk utama pentadbiran kerajaan negeri setelah pengawal keselamatan tidak membenarkan beliau menaiki lif. - BERNAMA

Komen GPB 

Memang elok pun digelarkan Tarzan pun kepada puak2 chauvinis DAP ini. Sikap degil dan angkuh mereka cukup menebal sehingga tidak endah langsung suara rakyat yang desak dipulangkan semula barangannya yang dirampas .

Panas ! Guan Eng perbodohkan Melayu , RM 15 .7 dilempaq untuk 200 kontraktor Bumiputra

Posted: 29 Jul 2011 12:43 AM PDT



MEMALUKAN !  Apek DAP yang berlidah biawak ini sekali lagi cuba menipu orang Melayu  bahawa hanya melalui kerajaan DAP sahajalah , 200 kontraktor Bumiputra telah  dapat projek .

Kontrak bernilai RM 15.7 juta untuk lebih 200 kontraktor , bermakna secara puratanya setiap kontraktor akan dapat projek cuci parit tak sampai RM 100K.



"GEORGE TOWN: Some 200 bumiputra contractors in Penang have been awarded contracts worth RM15.7mil to carry out river deepening projects in flood-prone areas in the state.

Chief Minister Lim Guan Eng said the projects were awarded randomly through e-Tender on the state government's website.

A steady increase in the river deepening projects in the state had been recorded, he told a press conference after meeting with the contractors in his office.

In 1990, 128 projects were carried out while 187 were carried out last year and as of June this year, 243 projects have been given out to contractors.-TheStar


Tetapi Guan Eng beri projek tambun tanah di Batu Kawan secara direct ( runding terus ) RM 76 juta kepada ECK Sdn Bhd tak pulak melalui open tender ? Sudah lah tak ikut spec ....haha

Nak tahu skandal projek ini .. KLIK DI SINI 

Gambar projek itu    ..KLIK DI SINI

Keling penyokong Anwar dan komunis panggil Melayu sebagai ANJING !

Posted: 28 Jul 2011 10:18 PM PDT

Memang kurang keling penyokong Bersih ini  ... kalau dia gelarkan UMNO sebagai Anjing , bermakna gelaran ini juga kepada orang Melayu yang menjadi ahli .

Baru  kena tangkap geng PSM yang mendalangi penyebaran doktrin komunis ,terus meroyan dan salahkan UMNO . Ingat negara ini bapa komunis punya ka ?

PANAS ! Sasterawan Tua ajar anak muda serang Perdana Menteri !

Posted: 28 Jul 2011 08:51 PM PDT




"Jika suasana demokrasi negara tetap juga tidak berubah, saya sendiri menyarankan agar di mana sahaja Najib pergi, mesti ada sekumpulan anak muda yang berusaha hampiri dan sampaikan memo kepadanya,"

Itu kata A Samad Said bila diminta mengulas pasal kejadian 10 anggota PKR yang ditahan di KL Sentral ketika menyerbu Perdana Menteri.

"Saya mengikuti peristiwa ini dari masa ke semasa sehingga semua anak muda ini dibebaskan malam tadi. Mereka ingin sampaikan hasrat untuk murnikan perlembagaan negara dan meningkatkan demokrasi dan sepatutnya jika saya datang ke tempat umum, itulah yang akan layan terlebih dahulu.

"Sebab itu adalah suara kelompok angkatan muda yang memang berpelajaran, berazam dan ingin membantu negara sebenarnya.

"Saya tidak faham seorang perdana menteri yang mengatakan 1Malaysia dan Rakyat Didahulukan, nampaknya secara praktis tidak mengamalkannya."


Sepatutnya golongan warga emas menjadi contoh yang baik kepada anak muda dan banyak menasihati mereka . Tetapi tidak kepada orang tua seperti   Samad Said yang menyarankan anak muda supaya menyerang Najib di mana saja beliau pergi . 

Orang tua seperti inikah hendak dijadikan contoh dan seorang  pejuang ?? Merosakkan habis pemikiran anak bangsa  untuk menghancurkan negara ini .  

Sebenarnya orang tua seperti beliau hanya memperkudakan anak muda sahaja  setelah beliau mendapat pelbagai ganjaran oleh Pakatan . Tak payah la beliau bercakap tak faham tentang PM yang mengamalkan 1 Malaysia . Renung balik diri hang tu dulu ingat orang suka ka perangai hang bersekongkol dengan juak2 Pakatan membuat huru-hara di himpunan Bersih .




 

Pakatan pelawa Ku Li jadi Ketua Pembangkang ,agenda DAP pecahbelahkan Melayu

Posted: 28 Jul 2011 05:55 PM PDT




PETALING JAYA: Parti pembangkang didakwa mempelawa Tengku Razaleigh Hamzah untuk dilantik sebagai ketua pembangkang bagi menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berhadapan masalah berhubung kontroversi video seks dan dipercayai akan dipenjarakan berikutan kes liwat dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Ahli Parlimen Bebas Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim yang mendedahkan perkara itu, berkata tindakan terdesak memilih Ahli Parlimen Gua Musang yang lebih dikenali sebagai Ku Li itu juga sebagai persiapan parti pembangkang itu untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13.

"Pagi tadi (semalam) saya mendapat maklumat daripada rakan dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang bimbang apabila mendapat tahu mengenai adanya beberapa pemimpin tertinggi parti itu, DAP dan PAS sudah mengadakan perjumpaan dan berbincang dengan Ku Li berhubung perkara itu.


"Saya terkejut mendengarnya kerana kenapa perlu memilih Ku Li untuk dijadikan kuda tunggangan seolah-olah PKR 'dijual' kepada Ku Li dan kenapa tidak lantik Lim Kit Siang atau Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Ini permainan politik yang aneh dan luar biasa yang didalangi DAP untuk memecahbelahkan Melayu di negara ini, dan bukan semata-mata isu untuk melantik Ku Li sebagai ketua pembangkang saja," katanya pada sidang media di sini, semalam.

Zahrain berkata, sebagai pemimpin politik veteran negara, Ku Li seharusnya memikirkan kesan terhadap masyarakat Melayu jika beliau menerima pelawaan parti pembangkang itu.

"Jika Ku Li tidak waras beliau akan terima pelawaan itu dan ini satu keadaan di mana ahli PKR diperkotakkatikkan.

"Oleh itu, jika Ku Li seorang pemimpin yang berpendirian dan membela kepentingan Melayu, beliau perlu tampil memberi penjelasan dan tidak berkelakuan seperti Anwar," katanya.

Komen GPB

Nampak sangat  Pakatan semakin terdesak untuk menang PRU 13 sehingga terpaksa offer Ketua Pembangkan kepada Ku Li .

Mengapa Pakatan tak melantik saja Hadi Awang sebagai Ketua Pembangkang atau Kit Siang ?  Memang benar mereka ini mempunyai muslihat untuk memerangkap Ku Li dan pecahbelahkan lagi orang Melayu.

DIMENSI

Posted: 29 Jul 2011 11:20 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Khalid jaki anak selangor lebih bijak dari dia!

Posted: 29 Jul 2011 06:00 AM PDT


Kerajaan pimpinan PKR yang ditadbir oleh regim Khalid Gagap dikatakan cuba menutup dua buah asrama yang menempatkan hampir 450 pelajar dengan alasan kesesakan lalulintas dan lokasinya tidak sesuai.Asrama Tun Dr. Ismail (ATDI) dan Asrama Toh Puan Norasikin (ATPN) ini dikatakan asrama kebanggaan seluruh anak-anak Selangor yang mana asrama ini merupakan penyambung talian pendidikan pelajar ke dua sekolah terkemuka iaitu Sekolah Aminuddin Baki dan Sekolah Menengah Victoria.Kerajaan regim Khalid Gagap sebenarnya telah gagal menguruskan dengan baik setiap perbelanjaan yang melibatkan kewangan Yayasan berkenaan.


Tindakan tidak berperikemanusiaan ini dipercayai dibuat atas kesempitan sumber kewangan yang dialami oleh Yayayasan Selangor, sebelum ini sudah banyak kali didedahkan bahawa Yayasan Selangor di bawah regim PKR ini boros dalam menghabiskan wang milik Yayasan berkenaan.Mereka pernah anjurkan pertandingan memancing yang melibatkan kos RM1 juta, malah jika masih ingat lagi Tuanku Sultan Selangor sendiri murka selepas baginda mendapat tahu mengenai kos majlis makan malam yang mencecah beratus-ratus ribu ringgit. Selain itu ada juga cerita di mana ada pihak mendakwa wang berjumlah RM80 juta yang diwariskan kepada pihak pengurusan dikatakan telah lesap!Mereka mencanang ke serata pelusuk negeri bahawa pentadbiran mereka bagus, efisyen dan cekap dalam menjaga kebajikan rakyat. Tetapi pada hakikatnya keadaan sebenar adalah sebaliknya kerajaan negeri dikatakan mengalami defisit setelah ditadbir oleh regim PKR.Lihatlah keborosan yang mereka buat sepanjang 3 tahun memerintah wang milik Yayasan Selangor pun lesap begitu saja.Nanti kita perincikan 'kebajikan' yang dibuat PKR sepanjang memerintah di Selangor malam nanti... sumber dari blog Double Y


haiii khalid haram 'J' tak habis2 nak menyusahkan anak watan selangor!. apsal laa dia jaki sangat tengok anak2 selangor jadi bijak pandai?? atau dia tak suke ke anak selangor lebih bijak dari dia??. dulu budak tadika kene halau, bikin kecoh dengan YBK dan skang ni nak cari pasal plak dengan Yayasan Selangor!..

dek kerana fuckatan rakus nak kaya cepat, habis semua duit yayasan diorang kikis sikit demi sedikit. yang jadi mangsa adalah anak2 selangor yang terpaksa menanggung sengsara dan tumpuan nak belajar pun terganggu!

Kerajaann Khalid wajib bertanggungjawab dengan jikalau anak2 selangor terkandas dalam pelajaran!...harkkkk ptuihhhh!!! >:[

Omegay: Video lembu2 bershit sedut asap free! kehkehkeh

Posted: 29 Jul 2011 04:23 AM PDT

Jom tengok aksi2 lembu bershit yang di ketuai oleh gembala lembu tian chua cibai..1!..2!...3!!..serbuuuuuu.. >|D

Omegay: Chegu bard Raja Berlian

Posted: 29 Jul 2011 02:00 AM PDT


"Tak ada apa yang saya nak cakap (mengenai pembelian cincin lebih RM24 juta) sebab saya tidak ada masa hendak layan perkara seumpama ini. Ikut sedap dia (blogger) saja hendak cakap (tuduh).

"Ini bukan perkara seronok-seronok, ini adalah fitnah... apa yang saya tidak rasa? Semua saya sudah rasa (difitnah). Justeru, daripada saya layan perkara seumpama ini lebih baik saya beri perhatian kepada hal rakyat kerana itu lebih penting," - Datin Seri Rosmah

itu yang sebaik2nya datin seri!. teruskan tugas datin mengasuh anak2 kecil menjadi insan terbilang daripada melayan kokang2 macam si AMK bard simpson yang takde keje melainkan memfitnah 24 jam!.

fuckatan dari pagi sampai matahari terbenam hanya tau menternak militan jek datin!. dah berapa banyak puak2 militan yang mengganggu ketenteraman negara. bermula dari komunis sampai ke al maunah.

selagi tak dapat jatuhkan kerajaan selagi tu la diorang akan terus kemaruk nak kuasa kehkehkeh harkkk ptuihhhh...>|D

Omegay: "oOooo suharrdyyyy!!!...kamoo di manaaaa??"

Posted: 29 Jul 2011 12:45 AM PDT


Shuhardi dicari bantu siasatan

GENTING HIGHLANDS 28 Julai – Polis menasihatkan Shuhardi Md. Isa (gambar), individu yang dikatakan berlakon sebagai Allahyarham Baharudin Ahmad yang meninggal dunia dalam perhimpunan haram di ibu negara pada 9 Julai lalu, supaya tampil dan bekerjasama membantu siasatan pihak berkuasa.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata, setakat ini, Shuhardi masih belum dijumpai dan dipercayai menyembunyikan diri.

"Saya nasihat dia tampil ke hadapan membantu polis dalam siasatan ini, kenapa pula dia perlu bersembunyi tanpa sebab.

"Kita ingin tahu sebab dan siapa yang menyuruh dia (Shuhardi) melakukan perkara itu, malah jika dia beri alasan munasabah kelakuannya itu, kita tetap akan menerimanya," katanya kepada pemberita selepas menutup Bengkel Pembangunan Aplikasi Siasatan Trafik di sini, hari ini.

Khalid memberitahu, setakat ini, pihak polis tidak menerima sebarang rakaman video atau gambar daripada orang awam berhubung perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) itu.

Omegay: "DAP Little Napoleon"

Posted: 28 Jul 2011 11:30 PM PDT


PETALING JAYA: Two DAP leaders are at loggerheads over a name list for low-cost housing in Batu Lanchang, Penang, and the Penang MCA has gleefully stepped into the fray by saying the real losers will be the poor who need a roof over their head.

Penang MCA advisor Koay Kar Huah has asked the two feuding DAP reps to put their differences aside and attend to the housing needs of Penang's poor.

It was reported today that Jelutong MP Jeff Ooi and state Town and Country Planning, Housing and Arts Committee chairman Wong Hon Wai are at loggerheads over a name list for low-cost houses in Batu Lanchang.

The fued came out in the open when Wong, who is also state DAP treasurer, had claimed that Ooi did not do his homework when submitting a name list of 178 people who applied to buy low-cost houses in his constituency. This was reported in the Chinese press.

Ooi then retaliated, saying it was a "baseless claims" and called on Wong, whom he labelled as a "little Napoleon", to resign his post. Ooi is also Penang Chief Minister Lim Guan Eng's chief of staff.

Said Koay:" When Barisan Nasional helmed Penang state, there never was a need to hold press conference condemning fellow party comrades publicly."

"DAP had criticised the existence of little Napoleans when they were still in the opposition, vowing to rid the state administration of cronyism. But now that they are in power, not only are they unable to remove little Napoleans, DAP state government office bearers are also steeped in bureaucratic red tape."

"Poor communication between Ooi and Wong does not address the problem of helping Penang's poor who are urgently in need of a roof over their heads," he said.

Wong's own agenda?
Koay then said Wong's "delaying tactics" does not follow the DAP state policy of CAT(competency, accountability and transparency) and questioned if Wong had his own agenda.
"If more documents are needed (for the name list), then Wong should have informed Ooi, or, does Wong have his own list of benefactors?"
Koay said both Ooi and Wong should have talked to each other before lashing out openly in the press conferences.

Koay said since 2008, the Penang state government has not launched any low-cost public housing and was in direct violation of its Pakatan Rakyat Common Policies Framework "to increase the number of affordable housing"

"Considering that property prices have escalated in the last two years, leaving Penang's poor homeless, the DAP-led Penang state government should concentrate on immediately constructing low-cost homes for the poor rather than having their elected representatives embarrass themselves in public with open hostility."

State chief hits out at Ooi
In another development, Ooi also come under fire from Penang DAP chief Chow Kon Yeow.
Chow said that Ooi has "gone overboard with his public attacks" and had "crossed the line of decency".

The state exco also said it was a DAP party policy that internal channels should be used to resolve misunderstandings or problems but Ooi had "chosen to ignore this instruction"

"After this latest round of public attacks, the party cannot stop members from initiating disciplinary complaints against Ooi," warned Chow, who also Padang Kota state assemblyman and Tanjung MP.

Chow said Ooi had claimed that Wong attacked him through the media but he himself had failed to look himself in the mirror especially with regards "his behaviour and attitude in recent years" when Ooi himself had "on numerous occasions, used media channels to openly lambast party leaders."

Chow also said that DAP elected representatives meet for discussions on a weekly basis and MPs and state reps could raise such issues during such a consultation platform. - FMT

Little Napoleon sudah sinonim dalam parti Deeayypig. namakan apa saja, deeayypig tetap berwajah hodoh!..apa yang guan siyal eng mampu buat selain dari sedekah rm100, meroboh rumah, tempat perniagaan, mencuri dan menipu rakyat?

aku rasa guan siyal eng tak akan amik apa2 tindakan terhadap ooi sebab dia adalah orang kuat, dan raja rasis terbaik selain wei aik dalam pentadbiran komunis deeayypig. dan sudah tentu guan siyal eng akan lakukan apa saja untuk mempertahankan barisan komunis sedia ada untuk menghadapi kemarahan rakyat sebelum pru13..kehkehkeh harkkk ptuihhh!!

Omegay: Pak Samad - sasterawan kurang seposen

Posted: 28 Jul 2011 08:30 PM PDT


"Jika suasana demokrasi negara tetap juga tidak berubah, saya sendiri menyarankan agar di mana sahaja Najib pergi, mesti ada sekumpulan anak muda yang berusaha hampiri dan sampaikan memo kepadanya," - Pak Samad

kehkehkeh kesian orang tua nih..betul2 dah kene tambat kat kandang khinzir milik ambingai!. tak sangka orang yang pernah di hormati sebagai seorang sasterawan negara tetiba dah jadi sawan negara gara2 terrrmakan nasik kangkang puak fuckatan.

Kenapa mesti mempergunakan belia untuk mencapai agenda peribadi pemimpin haprak fuckatan? bukan kah lebih elok jika beliau salurkan ilmu dan kepandaian beliau kearah melahirkan lebih ramai cendiakawan untuk mendidik anak bangsa menjadi manusia yang lebih berguna kepada negara

sia2 jek kerajaan berbelanja berjuta2 ringgit sediakan kemudahan jalur lebar, pusat komuniti internet jalur lebar, sistem komunikasi wayarles dan bermacam2 kecanggihan lagi untuk memudahkan rakyat berinteraksi antara satu sama lain

sudah tentu pencacai2 fuckatan boleh menyalurkan apa saja pandangan atau ketidakpuasan kepada najib dengan kemudahan disediakan seperti FB atau blog. tak perlu bersusah payah berasak2, berdemo haram semata2 nak serah memo.

malangnya masih ada totok2 mereka menyalahgunakan kemudahan yang di sediakan apabila menghantar mesej yang keterlaluan. Kalau macam ni la mentaliti yang di anjurkan oleh pak samad, bermakna pemikiran dia dah "kurang seposen" kerana dia sendiri yang meletakkan taraf dia sebegitu kehkehkeh harkkk ptuihh!!

p/s: kalau sesape terjumpa pak samad tolong la perbetulkan saraf otak dia >|D

Omegay: Pak Polisi - Jangan bebaskan penderhaka negara!

Posted: 28 Jul 2011 05:30 PM PDT


Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr Michael Jeyakumar yang kini ditahan mengikut Ordinan Darurat (Ketenteraman Awam dan Pencegahan Jenayah) 1969 pada Khamis melancarkan mogok lapar.

Isteri Jeyakumar, R. Mohana Rani berkata tindakan mogok lapar itu akan berterusan sehingga semua enam tahanan Parti Sosialis Malaysia (PSM) dibebaskan.

"Jeyakumar telah memberitahu saya bahawa beliau akan mulakan mogok lapar bermula hari ini untuk mendapatkan keadilan.

"Beliau akan teruskan mogok lapar sehingga kesemua enam anggota PSM dibebaskan atau dituduh dimahkamah," katanya.

Menerusi kenyataan media yang dikeluarkan di Ipoh, Perak, Mohana berkata tindakan berkenaan diambil kerana hampa dan kecewa dengan pendirian polis dan kerajaan terhadap penahanan aktivis PSM mengikut Ordinan Darurat... - mstar

ahhhh jangan di layan sangat kaum komunis tuhh!!..dia nak mampuuss kerr nak mati kering kerr pegi lantak la dia!. buat ape nak kasi makan kat manusia yang sokong penderhaka??. baik kasi makan kat orang lain yang tau erti bersyukur.

Takde sape yang menyuruh atau melarang dia nak mati kebulor. ini negara demokrasi. kenyataan isteri beliau pun macam tak bleh pecaya. tak kan polis begitu bodoh nak reka cerita seperti yang di dakwa oleh jeyakumar sedangkan isteri beliau di benarkan berjumpa suaminya walaupun beliau di tahan di bawah ordinan darurat.

Untuk pengetahuan di bawah ordinan darurat, mereka yang di tahan langsung tidak di benarkan berjumpa sesiapa!. tapi pihak polis tetap menggunakan budi bicara apabila keluarga tahanan di benarkan berjumpa mereka klik sini

tapi mungkin puak fuckatan akan menganggap tindakan polis membenarkan si isteri menemui suaminya adalah zalim!

Jadi pihak polis tak perlulah melayan karenah orang2 giler parti sosialis a.k.a komunis sebaliknya teruskan siasatan dan ambil tindakan jika perlu. Ingat..keselamatan negara adalah di bawah tanggungjawab pihak berkuasa >:]

IPOHMALAY

Posted: 29 Jul 2011 09:07 AM PDT

IPOHMALAY


Majlis Bandaraya Ipoh Ciplak Hasil Perekacipta Melayu

Posted: 28 Jul 2011 07:08 PM PDT

Peniaga dakwa MBI beli produk ciplak rekaannya


Md. Nayan Salleh menunjukkan produk pengasingan sisa makanan yang diciplak daripada ciptaannya di Ipoh, semalam.


IPOH 28 Julai - Seorang peniaga, Md. Nayan Salleh mendakwa Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) telah menggunakan produk pengasingan sisa makanan yang diciplak 100 peratus daripada ciptaannya, yang telah dipatenkan pada 1 Januari 2009.

Lebih mengecewakan, Md. Nayan berkata, permohonan untuk membekalkan produk ciptaannya yang dikenali Sistem Penyaringan dan Pengasingan Sisa Makanan, Lemak dan Gris (Simpak) pernah ditolak pihak berkuasa tempatan (PBT) berkenaan.

"Saya tidak marah namun kecewa dengan tindak-tanduk MBI kerana bukan sahaja enggan melayani permohonan untuk membekalkan produk itu sejak Januari lalu secara sah tetapi PBT terbabit bersekongkol dengan penciplak.

"Tindakan MBI nyata menimbulkan tanda tanya tetapi apa yang berlaku ini sememangnya melemahkan semangat para pereka dan pencipta produk tempatan seperti saya," katanya pada sidang akhbar di sini.

Md. Nayan berkata, pemasangan 17 unit pengasingan sisa makanan berkenaan berdekatan medan selera terbuka di sini disedarinya tiga hari lalu selepas dimaklumkan seorang pengedar produk tersebut.

Beliau mendakwa, satu surat permohonan rasmi untuk menjadi pembekal produk itu kepada MBI telah dihantar ke PBT terbabit pada 12 Januari lalu dan sehingga kini tidak mendapat perhatian.

Ekoran penemuan produk tiruan itu, Md. Nayan berkata dia sendiri telah mengadakan pertemuan bersama Datuk Bandar Ipoh, Datuk Roshidi Hashim bagi mendapatkan penjelasan selain membuat laporan polis di Balai Polis Sungai Senam, di sini, semalam.

Katanya, Simpak yang mula direka sejak 1998 sebelum mula dikomersialkan pada 2005 telah mendapat dua pengiktirafan antarabangsa iaitu pingat emas pada Konvensyen Reka Cipta di Bulgaria dan Geneva, Switzerland pada 1998.

"Apa yang menjadi persoalan adalah harga yang dibeli MBI ke atas produk ciplak kerana saya difahamkan ia tiga kali ganda lebih mahal berbanding produk saya.

"Simpak hanya dipasarkan RM450 untuk pemasangan sendiri manakala RM950 bagi unit siap pasang. Sehingga kini lebih 2,500 unit terjual melibatkan PBT, Jabatan Pengairan dan Saliran dan beberapa agensi kerajaan serta premis restoran," katanya.

Beliau yang juga bekas Ketua Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran sebuah agensi kerajaan berkata, satu laporan akan dibuat kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung pembelian produk ciplak oleh MBI itu.

"Saya menghabiskan hampir RM300,000 termasuk mendaftarkan paten namun apa yang berlaku, ada pihak termasuk PBT sendiri tidak menyokong usaha pereka tempatan dan mendapatkan produk ciplak," katanya.

Ohpolitik!™

Posted: 29 Jul 2011 03:49 AM PDT

Ohpolitik!™


KuLi ganti Anwar Terajui Pakatan Rakyat

Posted: 13 Jul 2011 04:35 PM PDT




Pakatan pembangkang telah mempelawa Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menjadi Ketua Pembangkang yang baru sekiranya Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan bersalah dalam kes liwatnya ketika ini.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata, maklumat itu diperolehinya daripada rakan-rakannya yang masih berada di dalam PKR pagi ini. - Utusan

Politik Harian

Posted: 29 Jul 2011 03:40 AM PDT

Politik Harian


KJ Ditangkap Malam Tadi

Posted: 29 Jul 2011 02:55 AM PDT

KJ ditangkap semalam :


Mungkin ramai yang tak tahu kenapa KJ di tangkap...

Semalam, Jumaat sudut lanser kami berjaya menangkap berberapa foto Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin semasa menyaksikan perlawanan bola sepak Malaysia lawan Singapura di Stadium Bukit Jalil.

Ini bukan foto KJ ini foto Tian Chua ditangkap kerana merusuh

Tiba di Stadium Bukit Jalil dengan menaiki LRT

Foto kenangan bersama penyokong pasukan Harimau Malaysia

Santai je bro...
Beli tiket sama macam orang lain jugak... RM30,
bukan tak mampu sebenarnya KP Umno lebih gemar santai bersama rakyat...

Ini bukti pemuda Umno turun padang, bersama rakyat... Jauh berbeza dengan juak-juak pembangkang yang suka menghuru harakan Malaysia ni... Dimanakah Shamsul Iskandar Mat Akin Ketua AMK PKR semalam agaknya? Mungkin Shamsul sedang sibuk membakar lilin di luar Stadium atau sedang merancang untuk menyarang PM sekali lagi? atau sedang sibuk mencanang fitnah disana sinun....

PM Najib Lancarkan Expo Perumahan Pemuda BN (HOPE)

Posted: 29 Jul 2011 12:52 AM PDT

Perdana Menteri, YAB Dato' Seri Mohd Najib Razak hari ini melancarkan Expo Perumahan Pemuda BN (HOPE) di Dewan Tun Razak, PWTC.

Dalam ucaptama Dato' Seri Najib, beliau mengucapkan tahniah dan syabas kepada Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berjaya menjadikan satu program yang baik bagi membantu rakyat khususnya golongan muda.

Selanjutnya selepas ini...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Gobi Krishnan Semakin Biadap Dan Racist

Posted: 28 Jul 2011 11:00 PM PDT

Racist

Biadap



Inilah ajaran yang dibawa oleh Parti Sosialis Malaysia (PSM). Biadap dan amat kurang ajar penyokong BERSIH ini, mahu dia memasang lilin di Bukit Jalil (baca disini). Memang sah orang sebegini tidak layak menjadi warganegara Malaysia.

Wajiblah ditahan orang yang racist dan pengkhianat negara ini.

Ku Li dipelawa Jawatan Ketua Pembangkang

Posted: 28 Jul 2011 10:00 PM PDT


Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah dikatakan dipelawa oleh pihak pembangkang memegang jawatan Ketua Pembangkang sebagai persediaan jika Datuk Seri Anwar Ibrahim disabit bersalah dalam kes liwat yang dihadapinya ketika ini.

Satu pertemuan diadakan oleh pucuk pimpinan pembangkang bersama Tengku Razaleigh baru-baru ini bagi membincangkan perkara tersebut memandangkan kebarangkalian Anwar disabitkan bersalah dalam kes liwatnya adalah besar.

Nampaknya Pakatan Pembangkang amat memerlukan seorang pemimpin yang berkaliber bagi menggantikan Anwar, inilah realiti yang berlaku sekarang. Di dalam pembangkang sendiri tidak ada pemimpin yang boleh menggantikan Anwar. Jika dilantik Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sudah tentu Penasihat DAP, Lim Kit Siang tidak bersetuju dan begitu juga sebaliknya.

Harap Ku Li menolak pelawaan terdesak dari Pakatan pembangkang tersebut... Di saat orang Melayu yang semakin berpecah, pelantikan Tengku Razaleigh sebagai Ketua Pembangkang akan memburukkan lagi keadaan. Perpaduan orang Melayu akan bertambah parah. Melayu perlu bersatu.

Kalau orang atasan Pakatan Pembangkang sendiri percaya Anwar  akan ke penjara Sungai Buluh... Penyokong Anwar tunggu apa lagi, sudah tiba masanya anda membuat perubahan... kembalilah ke pangkal jalan..

Cincin RM24 Juta Fitnah - Rosmah

Posted: 28 Jul 2011 08:47 PM PDT


Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor semalam menyifatkan dakwaan yang mengaitkannya dengan pembelian cincin berharga lebih RM24 juta adalah fitnah.

Rosmah berkata, sebagai isteri Perdana Menteri beliau lebih senang memberi tumpuan terhadap perkara lebih berfaedah, terutama dalam hal dan agenda pembangunan rakyat daripada melayan isu tidak relevan.

"Tak ada apa yang saya nak cakap (mengenai pembelian cincin lebih RM24 juta) sebab saya tidak ada masa hendak layan perkara seumpama ini. Ikut sedap dia (blogger) saja hendak cakap (tuduh).

"Ini bukan perkara seronok-seronok, ini adalah fitnah.... apa yang saya tidak rasa? Semua saya sudah rasa (difitnah).

"Justeru, daripada saya layan perkara seumpama ini lebih baik saya beri perhatian kepada hal rakyat kerana itu lebih penting," katanya Pokok Sena, Kedah, semalam dan dipetik Berita Harian Online hari ini.

Surat Terbuka Untuk Datuk Paduka Marina Mahathir

Posted: 28 Jul 2011 07:30 PM PDT


YAB PM sentiasa memikirkan keselamatan dan kesejahteraan rakyat, dan oleh kerana itulah pihak Kerajaan telah menawarkan kepada penganjur Bersih sebuah stadium untuk mereka berkumpul bagi menyatakan hasrat mereka.

Tambahan lagi, tugas harian YAB PM juga tidak terjejas sekalipun pihak Bersih tetap berdegil meneruskan tindakan biadap mereka sehingga menderhaka titah DYMM Yang Dipertuan Agong. Yang jelasnya, tindakan mereka tersebut langsung tidak menggugat YAB PM dan TPM dalam melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai pemimpin Negara pada hari tersebut.

Datuk Paduka keturuan bangsawan, tambahan lagi merupakan anak kepada seorang negarawan yang cukup besar jasanya kepada Negara tetapi alangkah sedihnya sikapnya berlawanan dengan sikap Datuk Paduka sendiri yang secara terang-terangan bersekongkol dengan pengkhianat dan pemusnah Negara. Tergamakkah Datuk Paduka sanggup memusnahkan segala usaha ayahanda Datuk Paduka selama ini?

Sedarkah Datuk Paduka betapa susahnya anggota keselamatan seperti polis yang bertungkus lumus siang dan malam menjaga keselamatan dan ketenteraman awam, walhalnya Datuk Paduka menikmati segala kemewahan selama ini hasil dari usaha mereka juga. Wajarkah Datuk Paduka bersama dengan petualang-petualang Negara ini? Tidak pernah terlintaskah hakikat ini dalam kotak fikiran Datuk Paduka?

Tapi jikalau sudah biasa hidup bermewah-mewahan di atas kerusi empuk dalam bilik berhawa dingin, bagaimana mungkin Datuk Paduka dapat merasai kesusahan rakyat? Ternyata Datuk Paduka bersikap hipokrit dan tidak berpijak di bumi yang nyata. Baru sekali menyertai demonstrasi haram (yang pernah dilakukan oleh golongan yang sama di atas sebab ingin menggulingkan kerajaan yang ditadbir oleh ayahanda Datuk Paduka sendiri) tidak bermakna Datuk Paduka telah menyelami jerih-jerih kehidupan rakyat marhaen seperti kami.

Penulisan Datuk Paduka bersifat keanak-anakan yang langsung tidak mencerminkan kematangan fikiran Datuk Paduka sebagai seorang yang terpelajar hasil daripada didikan ayahanda Datuk Paduka sendiri. Tindakan Datuk Paduka yang sering menyalahkan pihak Kerajaan seolah-olah Kerajaan bertindak zalim menutup hak rakyat untuk bersuara sama sekali. Tidak terfikirkah Datuk Paduka jika ada di antara peserta demonstrasi itu berniat jahat dan ingin mencetuskan huru-hara sepertimana penemuan senjata parang dan bom Molotov Cocktail dalam beg mereka yang terlibat?

Wajarkah kumpulan Bersih ini berhimpun di hadapan Hospital Tung Shin yang sekaligus akan membahayakan keselamatan dan nyawa pesakit-pesakit di hospital berkenaan? Apakah tempat yang seumpama itu menjadi benteng kepada kumpulan tersebut sehingga boleh mencetuskan provokasi agar pihak keselamatan dipersalahkan?

Datuk Paduka teruskanlah hidup bermewah dengan kedudukan sekarang, malahan kami rakyat bawahan tidak langsung iri hati di atas nikmat dan kemewahan yang dikecapi oleh Datuk Paduka sejak sekian lama. Tidurlah sepuas-puasnya sebagaimana Datuk Paduka tidur dalam pelukan jejaka Perancis dahulu. Teruskanlah dibuai mimpi indah dalam pelukan suami kedua Datuk Paduka sekarang.

Sedar dirilah wahai Marina jangan jadi Bodoh Sombong menghancurkan jiwa Ayahnda Tun Mahathir.

Oleh Papa Gomo

Malaysia 1 Singapura 1

Posted: 28 Jul 2011 07:55 AM PDT


Keputusan terkini pada separuh masa kedua perlawanan Kelayakan Piala Dunia 2014 pusingan kedua yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, Khamis.: Malaysia 1-1 Singapura Jaringan pertama Malaysia dijaringkan oleh Safee Sali pada minit yang ke 57. Manakala Singapura pula mendapat jaringan pada minit ke 72 hasil jaringan Shi Jiayi.

Walaupun Malaysia tidak berjaya melakar sejarah ke piala dunia... tapi aku bangga! kerana aku anak Malaysia!

Cuba tangok player Malaysia tampak garang! Bikin Player Singapura kecut!! Singapura guna player import! Tak ori!

Hidup Harimau Malaya! Malaysia Boleh!

Keputusan Terkini Malaysia Vs Singapura 28 Julai 2011

Posted: 28 Jul 2011 06:38 AM PDT

45 minit separuh masa pertama Malaysia menentang Singapura masih lagi kedudukan seri 0-0.

Harus diingat Malaysia perlu mencari 2 gol kemenangan mustahil atau tidak pasukan Harimau Malaya memerlukan keajaiban pada waktu ini.

Sama-samalah kita doakan kemenangan milik Malaysia.

Harimau Malaya! Malaysia Boleh!
GOOOOO Malaysia!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Ramalan Malaysia vs Singapura

Posted: 28 Jul 2011 04:57 AM PDT


Perlawanan kelayakan Piala Dunia 2014, Malaysia dan Singapura akan berentap kembali di stadium Bukit Jalil sebentar nanti, setelah Malaysia tewas pada perlawanan pertama di singapura 5-3.

Penuh teka-taki... Berapa korang ramalkan untuk perlawanan timbal balik ni?

Ramalan Sotong ialah Malaysia 3 - Singapura 1

tunku

Posted: 29 Jul 2011 03:35 AM PDT

tunku


Malaysia's Electoral System Truly Reflects People's Wish - Chandra

Posted: 28 Jul 2011 09:00 AM PDT

PUTRAJAYA, July 28 (Bernama) -- 1Malaysia Foundation chairman Dr Chandra Muzaffar has called on the society to look at the country's electoral system in a fair, balance and objective manner, saying it is not beneficial to label the system as worst, archaic or inapplicable.
Although there are shortcomings in the system which should be rectified, he said, it has managed to uphold the country's principles of democracy because it truly reflects the wishes of the people.
"That is the barometer," he told Bernama, here.
Notwithstanding that, he said, there are also shortcomings in the electoral systems of other countries.
Dr Chandra was asked to comment on the call for reform in the country's electoral system. Although there might be a genuine wish to see reform in the election system, he said, the existing one should not be viewed as outdated.
He added that the present system had managed to reflect the wishes of the society.
"For instance, in 1959, there were apprehensions among the people. This caused the Alliance Party, the coalition prior to Barisan Nasional, to lose two states, namely Kelantan and Terengganu.
"In 1963, the Alliance Party performed better because the people were solidly behind the government at that time due to the confrontation with Indonesia.
"It was the same story in the 2004 general election. The BN performed well because a new prime minister had just taken over the leadership, but the coalition fared worse in 2008. The reason was because the people were feeling uneasy," he said.
On the biometric system, he said, the matter should be studied thoroughly and that discussions should be held with the opposition to explain the system.
Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak announced last week that the government would allocate funds to the Election Commission to implement the biometric voter registration and verification system to deal with the alleged existence of phantom voters.
Dr Chandra said: "If the system is to be implemented, there should be consensus from all parties. We don't want a situation where the opposition is rejecting the system and resorting to boycotting the election. This is not beneficial to any party."
Dr Chandra also noted that the opposition was adamant on urging the EC to use the indelible ink system, but said that it too had its weaknesses.
"Although the biometric system may have its own weakness, in my opinion, if we are to compare the two, the biometric system is far better," he said.

tunku : the oppositions just want to show to the world that EC is not transparent but they forget the facts shows otherwise.they are preparing to give excuses . just look during voting, a polling agent from each party that is contesting will be there to witness from start to the ends.the agent will be witnessing the counting till the announcement,still they want to say that EC is not transparent.if EC is not transparent they will not win in the election.if bn can manipulate the voting, will they be without 2/3 majority in the parliament now? what about the states won by pakatan.i think EC should not give much face to these morons. let the people decides comes the next GE.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 29 Jul 2011 03:34 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


Takutnyerrr !!! HA HA !!... ADUN PAS KEDAH NAK SAMAN BLOGGERS UMNO YANG LETUPKAN RAHSIA SKANDAL NYA ?!!

Posted: 28 Jul 2011 05:44 PM PDT


Malam tadi aku berkesempatan untuk lepak bersama-sama sahabat2 bloggers di satu majlis penting di Kedah, sambil makan minum dan isap rokok asap berkepul kami bersembang-sembang pasal isu terkini mengenai seorang ADUN PAS di Kedah yang dikatakan telah terlibat berskandal dengan bini orang ... yang ceritanya dahpun mula MELETUP-LETUP diperbualkan di Kedah!

Perilaku ADUN tersebut jelas tidak menggambarkan "BUAT KERJA CARA ISLAM !" seperti yang dikehendaki oleh Tuan Guru Haji Azizan a.k.a Pesuruhjaya PAS Kedah.

Sementelah pula parti yang dinaungi oleh ADUN tersebut bukanlah parti PKR Liberal mahupun DAP Laknatullah.

Parti ADUN itu adalah parti kebajikan seMalaysia iaitu PAS !

Anda perlu ingat ! ... Ini bukan calang-calang parti kebajikan ni ! ...

Parti kebajikan ini lah yang paling banyak menghamburkan kata-kata nista dan tohmahan terhadap parti umat Melayu Islam (yakni musuh utama mereka) iaitu UMNO the Real Rakyat's Warrior ! .

Depa dari parti PAS ni lah yang paling kuat menuduh orang UMNO selama ini tidak islamik. Bini tak pakai tudung! Anak dara tergedik-gedik! Anak lelaki jadi mat rempit! Parti rasuah dan taik perempuan! Parti yang suka maksiat dan judi! Arak adalah minuman asasi parti ini ! ...

DAN BERMACAM-MACAM LAGILAH TOHMAH SERTA CACI MAKI TERHADAP UMNO - MUSUH DEPA SEJAK DULU SEHINGGA KINI.

APA BENDA NEGATIF YANG DEPA TAK PERNAH TUDUH TERHADAP UMNO ??? SEMUANYA DEPA DAH TUDUH UMNO kecualilah perkara-perkara yang POSITIF OLEH UMNO, DEPA MEMANG TAK AKAN SEBUT !

Ini secara tak langsung, depa telah cuba menggambarkan kepada rakyat Malaysia bahawa parti cap bulan depa tu adalah satu-satunya parti yang PALING BAIK di muka bumi Allah Taala ni ...

Tak dianggap terlampau jika depa cuba nak samakan parti depa adalah parti yang menghampiri taraf MAKSUM ! sehinggakan depa dah tanamkan dalam i'tiqad masing-masing bahawa Undi PAS dapat pahala ... Undi UMNO dapat dosa.

PENDEKATA, SEGALA YANG BAIK ITU ADALAH PAS
DAN SEGALA YANG BURUK SERTA JAHAT ITU ADALAH UMNO !...


Tapi, dengan pembongkaran demi pembongkaran satu persatu mengenai salahlaku pemimpin PAS peringkat pertengahan dan atasan oleh para blogger-blogger UMNO selama ini, sedikit sebanyak pendedahan yang dibuat itu telah membuka mata rakyat Malaysia - yang memperlihatkan betapa munafiqnya pengikut dan pemimpin parti yang mengaku memperjuangkan Parti Kebajikan Cap Bulan ni ! ...

Cerita SKANDAL ADUN PAS KEDAH yang diletupkan oleh Blog Pelantaq Hujah Det Guaq , SKREWKUAT69
dan DUKE OF UMNO semalam adalah antara salah satu lagi pembongkaran KISAH DURJANA  seorang lagi pemimpin PAS yang selama ini hidupnya penuh dengan kepura-puraan macamlah alim dan warak sangat, padahal hakikatnya ADUN tersebut seorang yang memang samdol dan memang haprak tahap malaun !

ADUN itu yang telah menjalinkan hubungan "cinta terlarang" (seumpama lagu Indon "Kekasih Gelapku") sehingga membawa kepada keretakan dan kehancuran rumahtangga bagi sepasang suami isteri (dua anak) dan akhirnya rumahtangga tersebut binasa, punah & musnah bagaikan "sebuah masjid telah diruntuhkan" semata-mata kerana si isteri keparat itu terpikat dengan ADUN tersebut yang telah mengayatnya saban masa.

Memetik artikel tulisan di blog skrewkuat,

"Alkisah berlaku semasa reunion Ansara di Seremban pada tahun 2009 yang turut dihadiri ADUN dan si isteri yang merupakan bekas kekasih lamanya.

Cinta bertaut kembali disusuli dengan beberapa perjumpaan sulit dan perbualan telefon tanpa diketahui si suami. Sejak itu dua pasangan pertengahan umur ini mula melahirkan rasa cinta sayang dan mengimbas memori silam zaman muda-muda dulu.

Memang romantik tapi dah tua-tua macam tu nampak macam biang keladi pulak, buruk rupanya. Mereka selalu dikesan berdua-duaan di dalam kereta sekitar Damansara pada Oktober 2010 yang turut disaksikan keluarga si isteri sendiri".

AloQStaQ dapat bayangkan, hati perempuan yang mudah cair bagai aiskrim McD ni telah menjadi habuan kepada ADUN tersebut untuk memikat dan merampasnya!
 
Sungguh terrer ADUN PAS ini menjaga line, yer!? Sejak 2009 dulu dia dok mengayat bini orang ... tetapi, masih tak ramai ahli PAS Kedah yang tahu kelakuan busuk dan burok ADUN ni ....

Memang benarlah ADUN ni seorang "kaki lubang golf" dan "lubang nikmat" ni , orang kedah kata P*LIAQ KAWAQ ! ...

Akhirnya, setelah proses penceraian selesai ... berkahwinlah ADUN tersebut di hari
istimewa mereka berdua yakni tarikh pernikahan tersebut jatuh pada 14 Februari 2011 bersempena Valentine Day di Masjid Bandar Baru Salak Tinggi.

Katanya, akan ada lagi yang akan dibongkarkan mengenai ADUN ini oleh SKREWKUAT ... tunggu saja pendedahannya nanti ...


INGATAN UNTUK RAKYAT KEDAH ...


JANGAN TERUS DIPERDAYA!

JANGAN TERUS MENGGADAIKAN MASA DEPAN ANAK CUCU ANDA KEPADA PEMIMPIN-PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT YANG LAHANAT MACAM ADUN PAS NI ...

KATAKAN TIDAK KEPADA PKR & DAP Laknatullah !

KATAKAN TIDAK KEPADA SEKUTU PKR & DAP iaitu parti kebajikan PAS !

KATAKAN TIDAK KEPADA PAKATAN RAKYAT !

SAY NO TO PAS ANYMORE !


TERIMA KASIH KEPADA PELANTAQ HUJAH DET GUAQ, SKREWKUAT69 & DUKE OF UMNO DI ATAS PENDEDAHAN YANG BERANI INI ! ... Di dalam salah satu posting di antara ketiganya itu ada yang dahpun sebut nama ADUN ni dengan jelas dan terang , BRAVO kawan2ku ! ...

pssstttt ! .... Ada orang PAS bagitau aku, selepas aku berjemaah subuh pagi tadi di surau kampung aku, ADUN PAS tu akan FAILKAN SAMAN KEMALUAN MALU & FITNAH  terhadap penulis-penulis blog yang meLETUPkan isu dia ni ! ...

KATANYA,  TERUK ADUN TU DOK SIMPAN RAHSIA DIA KAHWIN BINI NO.2 NI, AKHIRNYA TERBONGKAR JUGAK DEK BLOGGER-BLOGGER UMNO ! ... itu yang dia marah sangat ni !! ...
Yakah begitu ?

BERANI KE ADUN TU NAK SAMAN ? hehehe ...






AloQStaQ
29 JULAI 2011
JUMAAT
08 : 44 Pagi

bumiyang

Posted: 29 Jul 2011 03:15 AM PDT

bumiyang


Tian Chua - Ada Bukti Video Beliau Mengetuai Serangan Terhadap Polispun, Masih Nak Menipu???

Posted: 29 Jul 2011 01:36 AM PDT

Untuk Lebih Berjaya, Skuad Harimau Malaya Perlu Belajar Daripada Korea Selatan!!!

Posted: 28 Jul 2011 06:30 PM PDT

SENJALIZA

Posted: 29 Jul 2011 03:06 AM PDT

SENJALIZA


KU LI - JANGAN DEHAKAI PERJUANGAN AGAMA, BANGSA DAN TANAHAIR

Posted: 28 Jul 2011 11:49 PM PDT

PKR memang telah lama GERHANA kerana krisis kepimpinan, Tidak semudah Ku Li menerangi kemalapan PKR ini.

Sudah sekian lama DSAI cuba mendekati Ku Li. Tetapi semasa DSAI merasakan dirinya masih kuat, Ku Li tidak dilamar tidak diperlukan.

Sekurang-kurangnya nyata dengan jelas kepada rakyat Malaysia bahawa Pakatan Pembangkang sudah ketandusan kepimpinan yang berkalibar, yang mampu bersaing di pentas antarabangsa, apabila Ku Li cuba diramal mereka untuk menjadi ketua. Alasan kepimpinan PR ialah Hadi dan barisan kepimpinan PAS tidak mempunyai pemimpin yang diterima DAP bagi mengepalai Pakatan Pembangkang.

Kenyataan bahawa PAS tidak mempunyai pemimpin yang diterima oleh DAP bagi menjadi ketua mereka, membuktikan dengan jelas bahawa PAS sebenarnya hanya menjadi "tool" @ perkakas @ alat DAP bagi menggalas agenda mereka (DAP). Isu ini bukanlah perkara yang baru bagi PAS. Namun PAS menolak kenyataan ini dengan berbagai alasan. Malah PAS terus menganjung, menyanjung dan melambong DAP begitu tinggi sehingga ke darjat yang tidak sepatutnya.

Ku Li pernah menerajui Semangat 46 menentang BN. Ku Li pernah bersama-sama pemimpin PAS dalam menyatakan pendiriannya mengenai Royalti Minyak. Ku Li juga bersama dengan BN mengepalai PRK menentang calon Pakatan Pembangkang dari PAS.

Pemimpin seangkatan Ku Li dalam BN, rata-rata telah berada di luar "gelanggang utama politik" walaupun masih aktif sekali-sekala dalam arena politik.

Bila dicongak-congak, Ku Li tidak mungkin derhaka dan mengajak rakyat menderhaka kepada perjuangan asalnya iaitu menegakkan perjuangan yang berteraskan agama, bangsa dan tanahair. Sebagai pemimpin veteran, Ku Li juga pastinya lebih menyedari hakikat ini.

Soalnya sekarang, apakah Ku Li akan menerima lamaran Pakatan Pembangkang untuk menggantikan DSAI yang sekian lama kelihatan menjadi "puppet kuasa luar" dan menjadi senjata ampuh DAP menggoda kepimpinan PAS menerima ideologi DAP dan menggadai maruah dan ideoloy asas kerwujudan PAS, yakni Islam sebagai "way of life' dan Negara Islam...

BTW..DSAI adalah pemimpin yang dianggap berkalibar semasa dalam BN, tetapi setelah menderhakai asas perjuangan asalnya, agama, bangsa dan tanahair, PLUS Sodomi I. Sodomi II dan video panas.. dia akhirnya menjadi "faded leader", yang overtaken by time dan dimamah senja. 

RELATED

SEMOGA BERJAYA MALAM INI.....

Posted: 28 Jul 2011 04:13 AM PDT

Semoga berjaya Malam ini..Orang Bersih tak sokong takpe..Bersih buat riot di studium..taulah penyokong Harimau Malaysia .. apa nak buat... jangan jadi pengacau...

SEMOGA BERJAYA

Taipingmali (tm)

Posted: 29 Jul 2011 01:55 AM PDT

Taipingmali (tm)


Isu biometrik dan agenda pembangkang .

Posted: 28 Jul 2011 05:48 PM PDT

Published with Blogger-droid v1.7.1

SAH, RAFIZI RAMLI MENIPU

Posted: 28 Jul 2011 08:40 AM PDT

Setelah menyelongkar laman sesawang Bank Negara ternyata dakwaan yang dibuat oleh Rafizi Ramli adalah rekaan beliau semata-mata. ( Rujuk di sini )

Bagaimanapun TM bersetuju dengan rungutan yang dibuat oleh beliau kerana ia menceritakan hal dirinya sendiri dan rakan-rakannya yang gaya hidup easy come easy go.

Generasi Razifi Ramli adalah generasi Y yang hidup atas wang plastik dan corak hidup yang mewah. Beli kereta macam tukar baju, beli handphone macam beli majalah. tempat berteduh pula ialah condo mewah yang sewaan atau bayaran bulanan mencerah 2 atau 3 ribu ringgit sebulan.

Beliau berkata, bagi mereka yang mempunyai hutang pinjaman rumah sejumlah RM280,000 (iaitu kos rumah sederhana di bandar dan separa bandar), kenaikan 25 mata asas kadar pinjaman akan meningkatkan bayaran sekurang-kurangnya RM50 sebulan.-Rafizi
Memang benar harga rumah semakin meningkat terutama di negeri dibawah jagaan Rafizi. Dua tiga hari lepas seorang anak muda mengadu kepada TM bahawa keadaan di Selangor semakin parah kerana sikap kerajaan pimpinan Dap.

Kata anak muda itu, "harga rumah di Selangor semua 200 ribu ke atas tiada lagi harga 150 ribu ke bawah, Pemaju semakin rancak meratakan bukit dan buat rumah mahal-mahal, kita berpendapatan kecil tak mampu nak beli rumah macam tu, Selangor makin teruk bawah Pakatan. Habis bukit semua gondol untuk projek rumah mewah. Mungkin satu strategi untuk mengurangkan pengundi Melayu di kawasan bandar." 

Hari ini di Pulau Pinang Adun Penaga , Dato Azhar mendedahkan usaha yang sama dilakukan oleh kerajaan Pulau Pinang. Projek perumahan rakyat yang dirancang oleh kerajaan persekutuan dibatalkan sebaliknya mendirikan projek perumahan yang mahal dan ia satu langkah untuk menghalau orang Melayu keluar dari pulau tersebut.  Macam ni pun Pas sokong lagi.

Kepada Rafizi Ramli janganlah nak kelentong, tak elok tu, awak datang dari MCKK. Pelajar dari sana sepatutnya berhemah tinggi dan tidak munafik.

Sebaiknya sebagai penasihat ekonomi Selangor sila tunjukkan hasil yang baik dan adil kepada semua kaum di negeri Selangor. Awak tu bukan anak Selangor pun, lebih baik balik kampung dan berbakti kepada masyarakat di sana nun di Terengganu,

Awak patut memuji usaha murni DS Najib Razak dalam usaha membangun perumahan rakyat dalam projek Greater KL. 

Berikut adalah dapatan dari Bank Negara,

PETALING JAYA: Hasrat Bank Negara Malaysia untuk menaikkan kadar pinjaman asas/kadar faedah dalam masa terdekat untuk berdepan dengan masalah inflasi akan membawa kesan negatif kepada golongan muda dan yang berkeluarga, sekiranya tindakan itu tidak disusuli dengan bantuan yang khusus kepada mereka.

"Contohnya, kenaikan sebanyak 25 mata asas (25 basis point) akan meningkatkan beban bayaran bulanan pinjaman rumah yang ditanggung oleh golongan muda.

Rizab antarabangsa Bank Negara Malaysia berjumlah RM407 bilion (bersamaan dengan USD134.6 bilion) pada 15 Julai 2011. Paras rizab ini memadai untuk membiayai 9.7 bulan import tertangguh dan ialah 4.5 kali hutang luar negeri jangka pendek. 


Pada Mesyuarat Jawatankuasa Dasar Monetari (MPC) hari ini, Bank Negara Malaysia memutuskan untuk mengekalkan Kadar Dasar Semalaman (OPR) pada 3.00 peratus.

Pemulihan ekonomi global pada suku kedua tahun ini menerima kesan daripada gangguan bekalan ekoran bencana alam dan perkembangan geopolitik, impak langkah konsolidasi fiskal, keadaan yang lebih tidak menentu dalam pasaran kewangan global dan harga komoditi yang lebih tinggi. Melangkah ke hadapan, pertumbuhan global akan terus tidak seimbang merentas rantau di samping peningkatan risiko pertumbuhan yang lebih rendah. Di rantau ini, pertumbuhan dijangka mampan hasil daripada permintaan dalam negeri yang kukuh, aktiviti pelaburan yang meningkat dan perdagangan dalam rantau.

Bagi ekonomi dalam negeri, penunjuk terkini menunjukkan pertumbuhan lebih sederhana pada suku kedua disebabkan terutamanya oleh permintaan luar negeri yang lebih perlahan, gangguan dalam rantaian bekalan perkilangan global yang lebih besar daripada yang dijangkakan dan pelaburan sektor awam yang lebih rendah daripada yang diunjurkan. Walau bagaimanapun, penggunaan dan pelaburan swasta terus menjadi pemacu utama pertumbuhan. Melangkah ke hadapan, pertumbuhan dijangka meningkat, didorong oleh penggunaan dan pelaburan swasta yang terus kukuh. Prospek pertumbuhan bagaimanapun mungkin terjejas oleh risiko luar yang lebih tinggi.

Inflasi dalam negeri meningkat kepada 3.3% pada bulan Mei disebabkan oleh harga makanan dan bahan api yang lebih tinggi. Faktor penawaran terus menjadi penentu utama yang memberikan kesan kepada harga pengguna manakala harga komoditi dan tenaga global diunjurkan kekal tinggi. Terdapat juga beberapa tanda yang menunjukkan faktor permintaan dalam negeri akan memberikan tekanan menaik terhadap harga pada separuh kedua tahun ini.

Penilaian MPC mendapati bahawa risiko kepada inflasi cenderung ke arah yang lebih tinggi. Meskipun prospek pertumbuhan terus positif, wujud ketidakpastian yang lebih ketara berikutan perkembangan pada peringkat global yang telah menyebabkan terdapatnya risiko pertumbuhan yang lebih perlahan. MPC akan membuat penilaian yang teliti terhadap perkembangan dalam keadaan ekonomi dan jika didapati momentum pertumbuhan berterusan, langkah untuk terus mengembalikan keadaan monetari ke tahap yang lebih wajar akan dipertimbangkan. Ini bertujuan untuk memelihara kestabilan harga.




Nisbah Keperluan Rizab Berkanun Meningkat
Bank Negara Malaysia ingin mengumumkan bahawa Nisbah Keperluan Rizab Berkanun  (Statutory Reserve Requirement, SRR) akan dinaikkan daripada 3.00% kepada 4.00% berkuat kuasa pada 16 Julai 2011.

Keputusan untuk menaikkan SRR diambil sebagai langkah untuk menguruskan peningkatan mudah tunai yang ketara, yang mungkin menyebabkan keadaan kewangan yang tidak seimbang dan mewujudkan risiko ketidakstabilan kewangan.

SRR ialah instrumen yang digunakan untuk menguruskan mudah tunai dan bukan menandakan pendirian dasar monetari. Kadar Dasar Semalaman (Overnight Policy Rate, OPR) merupakan satu-satunya penunjuk pendirian dasar monetari yang diumumkan melalui Pernyataan Dasar Monetari yang dikeluarkan selepas setiap mesyuarat Jawatankuasa Dasar Monetari.
Tak ada satu pun seperti yang didakwa oleh Rafizi,

GOBI KRISHNAN YANG SANGAT BIADAP

Posted: 28 Jul 2011 07:54 AM PDT



KALAU TAHU SAKIT DAN SEKSA KENA TAHAN, JANGAN CARI PASAL.

Apakah MIC akan mendesak dibebaskan 6 tahanan jika mereka adalah Melayu?

Posted: 28 Jul 2011 07:13 AM PDT

Di petik dari Perak Today
MIC gesa KDN bebas enam ditahan bawah Ordinan Darurat


Timbalan Presiden MIC Datuk Dr S Subramaniam mahu Ketua Polis Negara dan Kementerian Dalam Negeri mengkaji semula penahanan enam pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) termasuk ahli Parlimen Sungai Siput di bawah Ordinan Darurat sejak awal bulan ini.

Dr Subramaniam yang juga Menteri Sumber Manusia berkata, sehingga kini polis belum lagi menunjukkan bukti yang meyakinkan berhubung alasan menahan keenam-enam mereka kononnya mahu menggulingkan kerajaaan.

"Malah ada petanda-petanda mengelirukan bahawa mereka ditahan kerana pembabitan dalam Bersih.

"Bagaimanapun mereka ditahan lebih awal, dan kebanyakan mereka yang terlibat dalam (perhimpunan) Bersih tidak pula ditahan dan mereka yang ditahan juga sudah pun dibebaskan," kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan.

Sehubungan itu kata beliau, polis sewajarnya mengkaji balik penahanan mereka dan jika perlu hadapkan mereka di mahkmah.

Kata beliau tindakan pihak berkuasa itu telah mencetuskan rasa tidak senang di kalangan rakyat Malaysia dan justeru, perkara tersebut perlu ditangani dengan baik.

Gesaan agar mereka dibebaskan telah diketengahkan oleh banyak pihak.

Pagi tadi, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim juga menuntut pentadbiran Datuk Seri Najib Razak dengan segera melepaskan Ahli Parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar Devaraj dan lima pemimpin PSM itu.

Anwar menegaskan kesemua individu yang ditahan itu perlu dilepaskan segera tanpa sebarang syarat.

Selain Ahli Parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar, 56, mereka yang ditahan di bawah Ordinan Darurat ialah setiausaha bahagian PSM Sungai Siput, A.P Letchumanan, 49, ahli jawatankuasa pusat, Choo Chon Kai, 33, M. Sukumaran, 50, timbalan pengerusi PSM, M. Sarasvathy, 58, dan pemimpin pemuda, R. Sarat Babu, 25.

Keenam-enam pemimpin PSM itu ditahan dua minggu sebelum Himpunan Bersih 2.0 anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) di ibu negara pada 9 Julai lalu.

Mereka turut didakwa ditahan reman kerana cuba melancarkan perang ke atas Yang di-Pertuan Agong dan kemudian ditahan di bawah Ordinan Darurat sehingga kini.

Ordinan Darurat digubal pada 1969 sebagai pendekatan sementara untuk respons kepada rusuhan 13 Mei, yang membolehkan penahanan tanpa bicara.

Mengikut Seksyen 3 (1) Ordinan Darurat, polis boleh menahan suspek sehingga 60 hari tanpa perbicaraan.

Statistik yang dimula pada May 2009 setahun selepas blog diwujudkan

Posted: 28 Jul 2011 07:07 AM PDT



SETUJU SANGAT DENGAN PENDAPAT RAFIZI RAMLI - TUNGGU KOMEN TM,

Posted: 28 Jul 2011 02:59 AM PDT



Golongan muda terbeban akibat inflasi
FMT Staff | July 27, 2011




Rata-rata golongan muda masih lagi menanggung pelbagai hutang seperti hutang rumah dan hutang kereta.
PETALING JAYA: Hasrat Bank Negara Malaysia untuk menaikkan kadar pinjaman asas/kadar faedah dalam masa terdekat untuk berdepan dengan masalah inflasi akan membawa kesan negatif kepada golongan muda dan yang berkeluarga, sekiranya tindakan itu tidak disusuli dengan bantuan yang khusus kepada mereka.

"Contohnya, kenaikan sebanyak 25 mata asas (25 basis point) akan meningkatkan beban bayaran bulanan pinjaman rumah yang ditanggung oleh golongan muda.

"Rata-rata golongan muda masih lagi menanggung pelbagai hutang seperti hutang rumah dan hutang kereta," kata Pengarah Strategi PKR Mohd Rafizi Ramli dalam satu kenyataan media semalam.

Beliau berkata, bagi mereka yang mempunyai hutang pinjaman rumah sejumlah RM280,000 (iaitu kos rumah sederhana di bandar dan separa bandar), kenaikan 25 mata asas kadar pinjaman akan meningkatkan bayaran sekurang-kurangnya RM50 sebulan.

"Peningkatan ini akan menjadi lebih tinggi sekiranya jumlah hutang adalah lebih tinggi," terangnya.

Katanya, kesan berganda daripada peningkatan ini akan dirasa apabila dicampur dengan kenaikan hampir sekali ganda bil elektrik bagi isi rumah yang bilnya melebihi RM77 sebulan, kenaikan harga minyak, kenaikan makanan, kos persekolahan anak-anak dan sebagainya.

"Kenaikan ini sudah memuncak ke peringkat yang benar-benar membebankan golongan muda, apatah lagi bila mana gaji tidak meningkat selaras dengan kenaikan harga barang," jelas beliau.

Rafizi berkata, walaupun tindakan konvensional mana-mana bank pusat dalam keadaan ini adalah menaikkan kadar pinjaman, sewajarnya pimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN) juga mengambil langkah drastik mengurangkan kesan kenaikan harga barang kepada rakyat.

Bagaimanapun beliau menyambut baik kenyataan terbuka Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz bahawa masalah inflasi di

Malaysia perlu diberi perhatian serius seperti yang dilaporkan oleh Reuters pada 25 Julai lalu.

"Kenyataan beliau yang berterus terang mengenai masalah kenaikan harga barang yang ditanggung oleh rakyat itu sangat berbeza dengan dolak dalih pimpinan BN yang sehingga kini tidak mahu menerima kenyataan bahawa kenaikan harga barang yang mendadak adalah satu masalah serius di negara ini," katanya.

Tony Puaka memang patut jadi tauke sarkas di Hollywood

Posted: 28 Jul 2011 02:12 AM PDT


Dalam dewan Rakyat, Tony Puaka memang suka menyoal kerajaan tentang perbelanjaan ketenteraan, Isu pembelian kereta perisai 8 tayar, isu kapal peronda pesisir pantai, isu pembelian kapal selam dan sebagainya.

Kekuatan ketenteraan baik di darat, udara dan laut sepatutnya menjadi rahsia besar kerajaan. Tidak boleh didedahkan walaupun pelbagai desakan dan tekanan oleh pembangkang terutama Dap.

Baru-baru Menteri Pertahanan telah menyatakan bahawa kem tentera akan dibina disemua kawasan parlimen. Itu juga sepatutnya tidak didedahkan. biarlah ia menjadi rahsia kerajaan.

Dahulu TM hairan kenapa Dr Latif dilantik oleh Najib sebagai Timbalan Menteri Pertahanan, setelah diselidiki betul-betul barulah faham mengapa beliau berpindah dari jaga hospital kepada jaga tentera,

Mendedahkan rahsia Scorpene sama dengan menyuruh bini telanjang tengah jalan

Posted: 28 Jul 2011 01:57 AM PDT

Kontrak belian Scorpene TLDM didedahkan..

Monday, June 27, 2011





Latif jelaskan perincian belian Scorpene

PEMBELIAN kapal selam Scorpene terus menjadi modal politik pembangkang untuk menyerang kerajaan kononnya pembelian tersebut penuh dengan penyelewengan dalam kontrak pembelian dan penyelengaraannya.


Kontrak yang selama ini dianggap dokumen rahsia akhirnya dibentangkan di Dewan Rakyat bagi memperjelaskan segala tomahan buruk yang dilemparkan terutama sekali daripada Anwar Ibrahim dan suku sakat balacinya sehingga mereka menuduh kerajaan cuba menutup beberapa perkara yang mereka cipta sendiri alasannya.


Malah isu pembelian kapal selam ini dijadikan seolah-olah isu iegara,isu yang boleh menganggu gugat keselamatan negara dengan mengaitkan beberapa individu tertentu di sebalik pembelian kapal ini.Kita juga percaya penjelasan panjang lebar yang diberikan akan tetap gagal menutup mulut-mulut celupar pembangkang mengenainya.


Timbalan Menteri Pertahanan,Dato Dr Latif Ahmad dalam jawapannya cukup bersahaja menangkis satu demi hujah songsang dan retorik pembangkang yang selama ini isu itu digunakan untuk menimbulkan rasa marah rakyat kepada kerajaan.

JAWAPAN OLEH TIMBALAN MENTERI PERTAHANAN DATUK DR ABDUL LATIF AHMAD KEPADA SOALAN-SOALAN TAMBAHAN KETIKA UCAPAN PENGGULUNGAN TIMBALAN MENTERI KEWANGAN


Kontrak perolehan dua (2) unit Kapal Selam untuk TLDM ini dimeterai pada tahun 2002 dengan harga EURO 1.084 bilion manakala Kontrak senggaraan kapal selam (In Service Support - ISS) pula dimeteral pada tahun 2010 dengan harga RM230 juta setahun bagi tempoh 6 tahun.


Kontrak-kontrak ini dibuat secara berasingan kerana kekangan peruntukan perbelanjaan Kerajaan pada ketika itu dan sekaligus tidak membebankan Kerajaan untuk menanggung kos dua perolehan tersebut secara serentak.Berdasarkan Kontrak tersebut secara prinsipnya, terdapat dua mekanisme senggaraan atau balk pulih yang boleh dilakukan ke atas dua buah kapal selam SCORPENE TLDM mi sekiranya berlaku apa-apa kerosakan terhadap sistem, platform atau peralatan kapal selam.


1) Kerosakan dalam tempoh jaminan (guarantee period) Menerusi klausa ini sebarang kerosakan yang berlaku dalam tempoh jaminan akan diperbaiki oleh pihak pembekal/syarikat tanpa memerlukan apa-apa perbelanjaan tambahan oleh pihak Kerajaan.Klausa ml berkuatkuasa selama 12 bulan dan tarikh penyerahan fizikal (physical handover) kapal selam ini kepada TLDM.


2) Kerosakan pendam (Latent Defect) Klausa ini pula memperuntukkan sebarang kerosakan design, manufacture yang tidak dijumpai oleh Kerajaan di dalam tempoh kerosakan dalam jaminan dan sebarang kerosakan yang boleh menghalang atau menyekat keupayaan sebenar Kapal Selam seperti yang termaktub di dalam Kontrak yang bukan berpunca daripada normal wear and tear, faulty operation by the Go vernment personnel, maka di dalam tempoh 66 bulan daripada tarikh penyerahan fizikal, semua kerosakan yang tersebut di atas boleh diperbaiki oleh pihak pembekaI.


Daripada dua mekanisme pembaikan serta balk pulih kapal selam ini, dapat dirumuskan bahawa perolehan yang dibuat adalah memenuhi keperluan dan kepentingan Kerajaan sekaligus prinsip perolehan value for money dapat direalisasikan.


Manakala Kontrak senggaraan kapal selam (ISS) pula dilakukan secara berpakej dan merangkumi semua elemen senggaraan Integrated Logistics Support termasuk Confiquration Management, Desiqn and Modification Studies dimana pihak pembekal penlu menjamin supaya kapal selam berupaya beroperasi secara maksima selama 135 hari bagi setiap kapal selam mengikut jadual yang ditetapkan oleh pihak Kerajaan.


Di awal peringkat rundingan, anggaran perbelanjaan bagi Kontrak ini dijangka boleh mencecah hingga RM270 juta setahun bagi kedua-dua kapal selam ini. Namun begitu setelah beberapa siri rundingan dan perbincangan diantara Kerajaan dan juga pembekal dilakukan, nilai Kontrak ini berjaya dirunding dan dimuktamadkan ke paras terendah dengan jumlah hanya RM230 juta setahun sekaligus berlaku penjimatan yang ketara sehingga RM4O juta setahun.


Jika diteliti diperingkat antarabangsa terutamanya negara-negara yang memilik Kapal Selam SCORPENE seperti Chile dan Brazil, kontrak perolehan kapal selam dan kontrak senggaraan dilakukan secara berasingan. Begitu juga dengan negara Australia dimana Kontrak pembelian kapal selam dilakukan secara berasingan daripada kontrak senggaraan.


Justeru itu, perkara ini merupakan international standard and norm dan pengasingan kontrak ini tidak bermakna bahawa Kerajaan mempunyai perancangan yang lemah dan tidak mempunyai kepakaran yang setanding di dalam mengendalikan armada angkatan kapal selam. Kementerian telah mula merencanakan perkana berkenaan senggaraan kapal selam ini sejak tahun 2007 lagi tetapi disebabkan oleh kekangan kewangan semasa kerajaan, perkara ini tidak dapat direalisasikan.




Scorpene yg dikontraversikan pembangkang

NOTA RINGKAS KONTRAK SENGGARAAN IN-SERVICE SUPPORT (ISS) BAGI KAPAL SELAM TENTERA LAUT DIRAJA MALAYSIA (TLDM).

Kontrak berbentuk ISS ini adalah secara berpakej dan merangkumi semua elemen senggaraan Integrated Logistics Support termasuk Configuration Management, Design and Modification Studies dimana pihak pembekaI perlu menjamin supaya kapal selam berupaya beroperasi secara maksima selama 135 hari setahun bagi setiap kapal selam mengikut jadual yang ditetapkan oleh pihak Kerajaan.


Letter of Acceptance (LOA) bagi kontrak ini telah ditandatangani pada 12 Ogos 2010 dengan syarikat usahasama Boustead DCNS Naval Corporation Sdn Bhd (BDNC) di antara syarikat BHIC Defence Technologies Sdn Bhd dan juga syarikat DCNS, Perancis dengan pegangan ekuiti 60%-40% dengan nilai kontrak berjumlah RM230 juta setahun selama enam tahun.


Berdasarkan konsep Kontrak ini, pihak syarikat adalah bertanggungjawab melaksanakan segala keperluan senggaraan berjadual, iaitu Assisted Maintenance Period (AMP), Docking Essential Defect (DED) dan segala Corrective Maintenance. Bagi mencapai tahap operasi maksima selama 135 hari dalam setahun, pihak kontraktor perlu membuat senggaraan berjadual tambahan sekiranya diperlukan tanpa sebarang kos tambahan.


Terma pembayaran adalah seperti berikut:


1) Bayaran pendahuluan sebanyak 15% dikira daripada jumlah keseluruhan nilai Kontrak (CP1+CP2+CP3) dalam bahagian EURO iaitu EURO 28,950,020 juta dan bahagian RM pula berjumlah RM79,802,819 juta;
2) Bayaran Ex-Gratia berjumlah EURO 15 juta dan RM35 juta;
3) Bayaran kemajuan bagi Contract Price 1 akan dibuat secara 3 bulan sekali;
4) Bayaran kemajuan bagi Contract Price 2 akan dibuat berdasarkan jadual penghantaran yang telah dipersetujui;
5) Bayaran kemajuan bagi Contract Price 3 akan dibuat berdasarkan jadual penghantaran yang telah dipersetujui.


Status pembayaran semasa adalah seperti berikut:


1) Bayaran pendahuluan dalam bahagian RM berjumlah RM79,802,819 juta telah selesai dibayar pada tahun 2010 manakala bayaran dalam bahagian EURO sejumlah EURO 28,950,020 juta masih tertunggak.
2) Bayaran Ex-Gratia berjumlah EURO 15 juta dan RM35 juta telah selesai dibayar pada tahun 2010 dan juga 2011.
3) Manakala baki bayaran kemajuan bagi CP1,CP2 dan CP3 pada tahun 2011 pula masih tertunggak dan pembayaran 'akan dibuat berdasarkan jadual pembayaran yang telah ditetapkan.

Disamping itu, skop kerja lain yang perlu dibuat adalah seperti berikut:
1) PembekaIan serta penyelenggaraan Base Outfitting Equipment (BOE);
2) Pembekalan dan penyelenggaraan safety conditioning facifitieg, 3) Pembekalan alatganti insuran (insurance items);
4) Penyelenggaraan dan pembaikan peringkat depot (Depot Level Maitenance-DLM) termasuk pembekalan alat ganti;
5) Penyelenggaraan peralatan umbilicatservices,
6) Kajian skop dan keperluan alatganti untuk refit pertama kapal selam.

Pecahan nilai Kontrak adalah seperti berikut:


NILAI KONTRAK
EURO RM
CONTACT PRICE 1 135,580,483
433,360,626
Submarine ISS,
Facilities
Operation and Maintenance
CONTACT PRICE 2 51,012,000
Insurance Item and Long Lead
Item Spare
Parts

CONTACT PRICE 3 6,407,517 98,639,374
Base Outfitting Equipment, Yard
and Conditioning Facilities


JUMLAH KONTRAK (RM) RM 1,361,900,000.00
KOMITMEN SETAHUN RM 226,983,333.33

Pecahan peruntukan tambahan yang dipohon kepada Kementerian Kewangan:

1) Bayaran pendahuluan dalam bahagian EURO sejumlah EURO 28,950,020 juta (RM144,750,100 juta) yang sepatutnya dibayar pada tahun 2010.
2) Bayaran kemaiuan bagi komitmen Kontrak tahun 2011 beriumlah RM271,961,386 juta.
Jumlah besar peruntukan yang dipohon adalah berjumlah RM417 iuta


Jawapan daripada Kementerian Pertahanan kita yakini akan terus dimanipulasikan oleh pembangkang walaupun pembelian kapal selama Scorpene ini telah lama dilaksanakan dan pembangkang berkeyakinan isu pembelian ini mampu dijadikan modal kempen untuk meraih sokongan politik terhadap pakatan mereka.

Tak halal?

Posted: 28 Jul 2011 01:37 AM PDT

STARBUCK telah disahkan haram oleh JAKIM. Semua chocolate, vanilla dan coffee drinks kat Coffee Bean dan Starbuck contains E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich dr animal origin (pork). Raspberry Frap guna cherries yg dicelop dlm arak & the tiramisu ada RUM. Tlg sebar kat kekawan Islam. Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 utk dpt maklumat lanjut
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Aspirasi Bangsa

Posted: 29 Jul 2011 01:44 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Panas : Pakatan tahu Anwar memang bersalah!!!

Posted: 28 Jul 2011 06:42 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 29 Jul 2011 01:23 AM PDT

PANEH MIANG


Mencari Kok Shoo Yin

Posted: 28 Jul 2011 08:33 PM PDT

1. Tiba-tiba teringatkan Kok Shoo Yin.

2. Apa sudah jadi dengan Kok Shoo Yin? Adakah Kok Shoo Yin adalah orang yang sama dengan penerima ijazah undang-undang dari National University of Singapore pada 1966?

3. Adakah Kok Shoo Yin masih hidup? Bagaimana pula keadaan serta perihal keturunan Kok Shoo Yin di Malaysia? Apakah kisah mereka hari ini?

4. Bagi mereka yang tidak tahu siapa Kok Shoo Yin, beliau adalah pemegang sijil warganegara Malaysia yang pertama dan menerimanya pada 14 November 1957 iaitu ketika berusia 17 tahun.

5. Andai Kok Shoo Yin masih hidup, beliau perlu dihighlightkan. Beliau perlu dijemput untuk memberi ceramah serta siri penerangan kepada ramai Cina chauvinist yang masih menyokong communist di Malaysia. Beliau patut menyedarkan ramai chauvinist yang sekaum dengannya di negara ini agar faham erti syukur, terima kasih dan menjunjung sikap toleransi serta penerimaan yang tinggi oleh pribumi Tanah Melayu terhadap kaum mereka, semenjak sebelum merdeka hingga kini.

6. Namun jika Kok Shoo Yin sudah mati, maka keturunan beliaulah yang selayaknya melaksanakan tanggungjawab menerangkan kepada kaum chauvinist betapa pentingnya perpaduan kaum, menghormati Raja-Raja Melayu, menghormati Islam, menghormati Bahasa Melayu, menghormati Hak Istimewa Melayu, serta menghargai taraf warganegara yang telah dikurniakan oleh bangsa Melayu kepada kaum mereka selama ini. Dan mungkin keturunan Kok Shoo Yin boleh dijadikan pemangkin kepada kempen 1 Sekolah Untuk Semua bagi menjamin ikatan perpaduan antara kaum agar bertambah kukuh di Malaysia?!

7. Atau Kok Shoo Yin serta keturunannya kini telah tergolong dalam kumpulan chauvinist serta masih pelat untuk bertutur bahasa Melayu? Ataupun keturunan Kok Shoo Yin telah tergolong antara 500 chauvinist yang setiap tahun memohon kepada imigresen untuk menukar taraf kerakyatan ke negara asing?

8. MCA dan Gerakan perlu mencari dan memanipulasikan sepenuhnya keturunan Kok Shoo Yin demi survival politik mereka.

9. Kerana MCA dan Gerakan kini dilihat oleh majoriti rakyat tidak lebih sebagai parasit dalam Barisan Nasional tanpa sebarang usaha untuk memastikan kaum mereka sendiri kembali menyokong BN.

10. Jangan sampai MCA dan Gerakan dimurkai Na Tuk Kong sudahlah...

Belantan

Posted: 28 Jul 2011 11:58 PM PDT

Belantan


Kerajaan 'Oh Selangor Ku' tidak peduli loji air semakin menyusut!

Posted: 28 Jul 2011 06:54 PM PDT

Terlalu banyak berpolitik dan tidak menghiraukan kebajikan penduduk Selangor merupakan ciri-ciri utama yang terdapat pada kerajaan yang sedang mentadbir Selangor sekarang. Keengganan Kerajaan Pakatan Rakyat Oh Selangor-Ku untuk menyegerakan projek penyaluran air dari Pahang ke Selangor, sebenarnya adalah retorik politik semata-mata.

Timbalan Perdana Menteri pada 12 Julai 2010 telah memberi amaran, bekalan air di Kuala Lumpur, Putrajaya dan Cyberjaya serta Selangor secara keseluruhannya akan berhadapan dengan krisis menjelang 2012 sekiranya kerajaan negeri yang diketuai oleh Khalid Ibrahim tidak mengambil langkah-langkah perlu untuk mengatasi masalah berkenaan.

Krisis bekalan air di Selangor tidak sahaja memberi kesan yang besar kepada rakyat Selangor, tetapi juga kepada industri, pengilang dan pelabur. Dan apabila kesan tersebut sudah menimpa industri, pengilang dan pelabur, maka secara tidak langsung, Selangor bukanlah destinasi paling menarik untuk mereka beraktiviti.

Kulim Hi-Tech Park telah menghadapi kesan kemerosotan pelabur dan larinya pengilang-pengilang utama kerana masalah bekalan air. Apakah Selangor yang sekarang ini berbangga dengan FDI serta pelaburan masuk yang tinggi, sanggup berhadapan dengan masalah tersebut?

Kalau kerja-kerja atau projek-projek Kerajaan Pusat membawa masuk pelabur ke Selangor diterima dengan senang hati, bahkan diuar-uarkan sebagai kejayaan Pakatan Rakyat, mengapa pula projek penyaluran air dari Pahang ke Selangor mendapat tentangan dan pelbagai helah dilakukan oleh Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat?

Masalah bekalan air yang meruncing sebenarnya telah pun diakui oleh Exco Alam Sekitar, Pelancongan dan Hal Ehwal Pengguna, Elizabeth Wong pada 22 Jun lalu. Bagaimanapun oleh kerana otaknya adalah otak Pakatan Rakyat, maka dia tidak akan sesekali mengakui kelemahan pentadbiran Pakatan Rakyat di Selangor yang lebih berminat untuk berpolitik berbanding bekerja untuk rakyat.

Elizabeth Wong dalam kenyataannya, menyalahkan SYABAS kerana gangguan bekalan air sementara di beberapa wilayah Selangor bulan lepas. Katanya lagi, kegagalan SYABAS untuk membuat penyelenggaran yang baik adalah punca mengapa gangguan air berlaku.

Pada masa yang sama, dia turut menafikan yang Selangor sedang berhadapan dengan kekurangan bekalan air yang serius sebaliknya menyatakan, semua itu adalah masalah SYABAS yang menggunakan alasan penstrukturan aset air untuk menekan Kerajaan Negeri. Menariknya, Elizabeth Wong cuba berbohong dengan mengatakan simpanan air di Selangor adalah 100% berdasarkan Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) pada 21 Jun 2011!

Paling menarik ialah apabila Pengarah Penerangan Kerajaan Negeri, Badrul Amin Baharom menyalahkan Kerajaan Persekutuan kerana 'keengganan' Kerajaan Persekutuan menyerahkan pengurusan industri air Selangor kepada Pakatan Rakyat sebaliknya meneruskan agenda penswastaan air.

Katanya lagi, alasan kekurangan bekalan air di Selangor adalah helah Kerajaan Persekutuan untuk menaikkan kadar air. Pembinaan Projek Penyaluran Air Mentah Pahang-Selangor menelan kos sebanyak RM8 bilion, tetapi menurut Badrul Amin Baharom, Kerajaan Negeri boleh menyiapkan projek tersebut pada kos RM2 bilion.

Namun setelah dicabar oleh Dr.Chin Fah Kui, Badrul Amin Baharom yang baru menambah koleksi BINI, sehingga ke hari ini tidak menjawab dan bersuara lagi tentang kos RM2 bilion yang digebangkannya itu.

Semalam, SYABAS dalam satu kenyataan memberitahu rizab air Selangor daripada 33 buah loji air seluruh negeri mengalami penyusutan yang sangat kritikal. Berbeza dengan kenyataan Elizabeth Wong bahawa simpanan air di Selangor adalah 100%, SYABAS mendedahkan bahawa rizab air Selangor hanyalah pada kadar 3-5% sehari sahaja.

Nampaknya, Pakatan Rakyat sedang bermain-main dengan nyawa manusia di Selangor dalam usaha mereka untuk menjarah, merompak dan berkuasa di negeri ini. Kaedah mudah mereka dengan menyalahkan pihak lain khususnya Kerajaan Persekutuan akibat retorik dan politik berlebihan mereka, sememangnya amat dikesali!...Oh Selangor Ku...!!!

Oleh : Selangor Daily

Suara politik
Taminsari

My Longest Yard

Posted: 28 Jul 2011 11:38 PM PDT

My Longest Yard


Air mata kekecewaan seorang penyerang Harimau Malaya

Posted: 28 Jul 2011 08:01 PM PDT

TEARS OF FRUSTRATION... Striker Norshahrul Idlan Talaha, who could not play in last night's match because of injury, being consoled by his wife while watching the World Cup qualifier second leg between Malaysia and Singapore at the National Stadium in Bukit Jalil. The match finished 1-1, ending Malaysia's campaign.

Sumber - nst.com

Siri kebangkitan terbaik dalam perlawanan bolasepak - Wajar jadi inspirasi skuad Harimau Malaya!!

Posted: 28 Jul 2011 01:03 AM PDT

Berikut adalah siri kebangkitan terbaik dalam perlawanan bolasepak di benua eropah. Ia betul-betul berlaku dan penuh dengan keajaiban. Semoga ini akan menjadi sumber inspirasi kepada skuad Harimau Malaya untuk menghapuskan defisit 2 gol setelah tewas 5-3 kepada Singapura dalam perlawanan pertama.

10.
Bayer Leverkusen 3-0 Espanyol

(Leverkusen menang 3-2 penalti selepas 3-3 skor agregat)
Ulrich Haberland Stadion, Leverkusen, 1988 UEFA Cup Final.

9.Partizan Belgrade 4-0 QPR
(Partizan menang di gol di tempat lawan selepas 6-6 skor agregat)
Stadion JNA, Belgrade, 1984 UEFA Cup pusingan kedua.

8.Middlesbrough 4-2 Steaua Bucharest

(Middlesbrough 4-3 menang dengan agregat)
Stadium Riverside, Middlesbrough, 2006 UEFA Cup separuh akhir.

7.Real Madrid 4-0 Borussia Monchengladbach

(Real Madrid menang atas gol di tempat lawan selepas 5-5 skor agregat)
Santiago Bernabeu, Madrid, 1985 UEFA Cup pusingan ketiga.
6. Deportivo 4-0 AC Milan

(Deportivo menang 5-4 pada agregat)
Estadio Riazor, La Coruna, 2004 Juara Liga suku akhir .

5.Juventus 2-3 Manchester United

(Manchester United 4-3 menang dengan agregat)
Stadio Delle Alpi, Turin, 1999 Liga Juara-Juara separuh akhir.

4.Barcelona 1-4 Metz

(Metz menang 6-5 pada agregat)
Nou Camp, Barcelona, ​​Piala pusingan pertama 1984 Piala Eropah.

3.Manchester United 2-1 Bayern Munich

Nou Camp, Barcelona, 1999 Final Liga Juara-Juara

2.Liverpool 3-3 AC Milan

(Liverpool menang 3-2 atas penalti)
Atatürk Olympic Stadium, Istanbul, 2005 Final Liga Juara-Juara.

1. Bayer Uerdingen 7-3 Dynamo Dresden

(Bayer Uerdingen 7-5 pada agregat)
Grotenburg Stadium, Uerdingen, Suku Akhir Piala Eropah 1986.



Malam ini Malaysia lawan Singapura.
BANGKITLAH HARIMAU !!

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 28 Jul 2011 11:32 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Kelemahan Polis Punca Najib Hampir Di Serang...

Posted: 28 Jul 2011 11:03 PM PDT

Aku tak pasti sama ada polis cawangan khas (politik) kenal atau tidak dengan pengganas-pengganas pkr yang cuba menyerang najib kelmarin, pada aku kejadian kelmarin sepatutnya tidak berlaku sekiranya cawangan khas kenal dengan muka-muka pengganas dari pkr ini.

Macam mana polis yang berada di sekitar kawasan itu najib boleh terlepas pandang kehadiran pengganas-pengganas pkr ini? aku pun tak paham la..

Cuba korang bayangkan, mamat gundu yang nak serang najib tu namanya zaki yamani, dia looser, dulu belajar uitm tapi pasal fail berberapa subjek dia kena terajang dari uitm, bayangkan kalau dia ada senjata atau bom di badanya, aku rasa najib, tpm dan berberapa orang menteri lagi menteri dah jadi arwah dah dek kerana polis gagal menghidu kehadiran pengganas-pengganas dari pkr itu.

Bila di tahan polis, si gundu tu beri alasan dia rakyat malaysia, dia nak jumpa pm kerana nak serah surat kepada pm, kepala bapak dia, kalau nak serah surat, bukan dengan cara meluru macam pengebom berani mati beb... ada flow nya untuk serah surat kepada pm, jangan bagi alasan la gundu oii... lagi satu, sejak bila pulak pkr meng iktiraf najib sebagai perdana menteri malaysia, aku ingat lagi masa aku masuk ibu pejabat pkr di merchant square tropicana, bila aku tanya kerani kat dalam tu, kenapa tak letak gambar najib, kerani tu kata, dia bukan pm kami, kami tak pilih dia untuk jadi pm kami, so yang budak gundu dari pkr semalam nak jumpa najib tu apa kejadahnya...

Ingat perkara ni akan berulang lagi, pesan aku pada pihak polis, tolong la alert sikit dengan kehadiran orang yang datang tu, sekali depa dah try depa akan try lagi...


Fitnah UMNO Kafir, Kit Siang Merayu Settle Luar Mahkamah...

Posted: 28 Jul 2011 01:12 AM PDT

Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang hari ini bersetuju membuat penyelesaian di luar mahkamah dengan New Straits Times Press (M) Bhd berhubung kenyataannya ketika pilihan raya kecil Galas yang lalu.

Perkara itu didedahkan oleh peguam Lim, Sangeet Kaur setelah perjumpaan dengan Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Dr Prasad Sandosham Abraham di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini.

Pihak-pihak berkenaan diminta hadir semula pada 17 Ogos bagi merakamkan kenyataan dan syarat-syarat yang dipersetujui," kata hakim.

"Berikutan kenyataan yang dirakamkan itu nanti, saman kit siang akan ditarik balik."

Dalam kejadian itu kit siang dilaporkan telah berucap di satu ceramah di Rancangan Pemulihan Tanah (RPT) Kesedar Sungai Terah, di Kelantan, di mana beliau telah menuduh orang Melayu Umno kafir.

Kenyataan kit siang itu bermaksud, beliau berniat jahat untuk mewujudkan perasaan saling benci-membenci di kalangan masyarakat majmuk di negara ini.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 28 Jul 2011 11:25 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


AL-MU’MINUN

Posted: 28 Jul 2011 05:00 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH AL-MU'MINUN.
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 118 ayat. Dinamakan Surah "Al-Mu'minun" (Perihal Orang-Orang Yang Beriman) kerana sifat-sifat mereka dan balasan yang sebaik-baiknya yang akan mereka dapati ada disebutkan pada ayat-ayat 1-11..
Intisari kandungannya: Menerangkan bahawa orang-orang yang beriman yang tetap berjaya dan diredai Allah Ta'ala ialah mereka yang mengerjakan sembahyang dengan sempurna dan khusyuk, yang menjauhkan diri dari perbuatan dan perkataan yang sia-sia, yang berusaha membersihkan hartanya dengan menunaikan zakatnya, yang menjaga kehormatannya dari perhubungan yang haram, dan yang menjaga amanah serta menepati janjinya.
Setelah menerangkan perihal kejadian manusia dan nikmat-nikmat yang telah dikurniakan kepadanya, dan kisah Nabi-nabi yang telah lalu bersama kaum masing-masing, lalu menerangkan perihal Nabi Muhammad (s.a.w.) dan golongan kafir yang menentangnya.
Kemudian menerangkan bahawa harta kekayaan, anak-pinak yang ramai, pangkat kebesaran, dan pengaruh kekuasaan, yang telah diberikan oleh Allah Ta'ala kepada orang-orang yang ingkar, tidak bermakna bahawa dengan itu Allah Ta'ala memberikan mereka kebaikan, bahkan pemberian yang demikian merupakan ujian adakah mereka menghargainya dengan bertaubat dan bersyukur, atau mereka makin bertambah dosa dan tenggelam dalam kesesatan yang mereka pilih itu.
Ditegaskan pula bahawa dalam Islam, tidak ada perintah-perintah Allah yang menyusahkan atau memberati. Orang yang sihat dan orang yang uzur, masing-masing dapat mengerjakannya sekadar kemampuan dan kesanggupannya.
Surah ini diakhiri dengan memerintahkan Baginda dan umatnya, supaya sentiasa memohon keampunan Allah 'Azza wa Jalla dan rahmatNya semoga mereka selamat sentosa di dunia dan di akhirat.

Datuk K. Rajagopal Terlalu Angkuh Part 2

Posted: 28 Jul 2011 07:47 AM PDT


Hasil keangkuhan Datuk K. Rajagopal, Malaysia hanya mampu seri.

Akibatnya, gagal ke pusingan ke seterusnya.

Dalam babak kedua, Rajagopal memasukkan pemain yang sayur menggantikan sayur.

Ismail Faruqi gantikan Fakri Shaarani yang kedua-duanya tiada rekod yang baik bermain di peringkat antarabangsa. Dan terima kasih Rajagopal, pemain kesayangan anda mendapatkan kad merah ketika semua pemain kita sedang bersemangat menyerang.

Kenapa tidak memasukkan Sahak (Ashaari Shamsuddin) yang berjaya memberikan hasil dalam piala AFF?

Sekali lagi, tahniah kepada pemain Singapura yang mampu melakonkan watak sakit yang cukup berkesan melewatkan permainan. Sama seperti lakonan Anwar dalam perhimpunan BERSIH.


*Jangan terkejut kalau lepas ni ada player Singapura yang pakai support neck dan ber'wilcha'.

Datuk K. Rajagopal Terlalu Angkuh.

Posted: 28 Jul 2011 06:45 AM PDT



Player yang tak perform semasa di Singapura tetap diberi peluang.

Ismail Faruqi dilihat tidak memberikan apa-apa impak setakat ini. Dia juga mudah kalah dalam perebutan bola dengan pasukan Singapura.

Khairul Fahmi mantap menjaga gawang negara. Jika Rajagopal tidak bereksperimen meletakkan Sarbini di Singapura, mungkin perlawanan malam ini berbeza.

Hanya nasib baik sahaja akan membantu Malaysia jika perlawanan berterusan seperti separuh masa pertama.

Apa-apa pun, lakonan pemain Singapura memang first class. Pembangkang mungkin boleh belajar drama daripada coach Singapura.


*Fisio Malaysia perlu dirombak kerana menyenaraikan player yang tak fit.

Wakil Rakyat Pembangkang Yang Dijangka Sokong Singapura Malam Ini.

Posted: 28 Jul 2011 05:10 AM PDT

1. Azmin Ali - Anak Kelahiran Singapura.

2.Tony Pua - Dibesarkan di Singapura.

3. Saifuddin Nasution - Dilahirkan di Singapura.

4. Zuraida Kamaruddin - Dilahirkan dan dibesarkan di Singapura.


Pergh...ramai jugak MP Pakatan yang bukan anak jati Malaysia. Patutlah pembangkang ni langsung tak patriotik.

Mari kita tengok pasukan Harimau Malaya menang, atau tanah tumpah darah Azmin yang akan menang malam ni.

Panduan Mengundi: Kenali pemimpin anda (1) Tian Chua

Posted: 28 Jul 2011 12:38 AM PDT





JASA-JASA KEPADA RAKYAT:



1) MENGGIGIT POLIS








2)   MEMBUNUH ASKAR MELAYU









3)   MENGEPALAI RUSUHAN




4) MEMPERMAIN-MAINKAN SURAH AL FATIHAH

SESUNGGUHNYA MASA DEPAN ANAK-ANAK KITA BERADA DI TANGAN ANDA!!!

BUATLAH PILIHAN YANG TEPAT! GUNAKANLAH NIKMAT AKAL DAN IMAN!!!

BERSHIT 2.0: Kekalkah Dakwat 'Kekal'?

Posted: 27 Jul 2011 11:16 PM PDT


Siapakah awek cun ini? Sabar...MyMassa nak bagitau la nih! Hehe...

Sebelum nak huraikan lebih lanjut, MyMassa nak tabik kepada blog Gelombang Wangsa Maju sebab rajin buat research pasal isu ni. Senang skit keja aku hehe. Sila baca di sini untuk kes-kes penipuan melibatkan penggunaan dakwat kekal semasa PRU Afghanistan tahun 2004 dan 2009.

Kendian, baca pulak di sini pasal macamana botol-botol dakwat kekal itu 'ditukar' kepada dakwat biasa yang boleh dicuci dengan air liur sahaja! Ini berlaku semasa PRU Palestin tahun 2005. Aiii Palestin ni, negara ko kena gasak ngan Yahudi pon sempat lagi nak menipu sedara sebangsa?

Kes-kes di atas mungkin menjadi iktibar kepada SPR untuk TIDAK menggunakan dakwat kekal masa PRU ke-12 yang lalu.


Sumber dari Wikipedia. Klik untuk besarkan

Dalam kes PRU ke-12, SPR dapat repot tentang aktiviti penyeludupan dakwat dari Thailand yang mungkin digunakan untuk ditanda kat jari pengundi sebelum hari mengundi. Mungkin targetnya ialah pengundi-pengundi warga emas yang naif, dikumpulkan beramai-ramai dengar ceramah. Modus operandinya tak jauh beza macam orang kutip derma kat majlis ceramah. 

Mungkin masa pakcik dan makcik ni 'terpukau' dengar pembohongan...eh silap, ceramah, masa tulah ada petugas yang round keliling tempat ceramah mintak pakcik dan makcik ni celup jari dalam botol dakwat sebagai TANDA SOKONGAN terhadap perjuangan parti penceramah tadi. Atau TANDA MEMBANTAH 'kezaliman' parti lawan. Contoh je la, ok? Hehe.

Masuk hari mengundi, warga-warga emas ni akan disuruh balik sebab SPR ingat diorang dah mengundi!

Simple bukan? Ada tak mangkuk-mangkuk ayun dari BERSHIT terpikir pasal hal ni? Atau itu sebenarnya agenda tersembunyi mereka? Untuk sabotaj PRU dan menimbulkan kacau bilau?

Satu lagi point yang boleh kita kaji ialah kes PRU Zimbabwe, di mana orang yang takde tanda kat jari masa hari mengundi dianggap masih belum mengundi lalu dibelasah secukup rasa! Lagi haru beb! Sebab tu Datuk Wan Ahmad Timbalan Pengerusi SPR cakap kat sini:

Malaysia bukan saja menjamin hak untuk mengundi malah hak untuk tidak mengundi
Ada paham ka? Kalau BERSHIT dok menyalak pasal HAK RAKYAT, maka HAK ini juga perlu dihormati!

Berbalik kepada tajuk asal: Kekalkah Dakwat Kekal?

Pengeluar utama dakwat kekal adalah sebuah kompeni GLC di India iaitu MYSORE PAINTS & VARNISH, tapi banyak jugak kompeni-kompeni lain dari China dah mula naik skang nih. MYSORE (takde kaitan dengan MyMassa hehe) adalah pembekal utama dakwat kekal untuk SPR India sejak tahun 1962, selain dieksport ke Turki, Nepal, Kemboja, Nigeria, Denmark dan lain-lain. Baca di website kompeni tersebut sini. Sumber bacaan tambahan di sini.

Kompeni ni claim dakwat dia memang takleh celen punya, sebab tu banyak negara yang pakai. Tapi boleh percaya ke? Dalam PRU Afghanistan dah kecoh tapi kompeni tu salahkan staf SPR kat sana sebab salah pakai pen!


Sumber BBC News kat sini

Sesambil tu MyMassa nak mengajak korang tengok video 'panas' seorang awek 'muka takde perasaan' bernama Mallory Jarvis ni hehe


 Yeahaa... senang gile nak cuci beb! Pakai Hairspray aje! 
Kandungan hairspray ialah alkohol.

Kelemahan dakwat kekal ialah ALKOHOL!


Alkohol = Arak = Beer!


Agak-agak dalam kes 2008 dulu kenapa banyak dakwat 'kekal' diimport dari Thailand aa?
Saje je nak tanya.


Gambar-gambar di atas sekadar hiasan. 
Tiada kena mengena dengan yang hidup, tengah nazak atau dah mati.

APANAMA

Posted: 28 Jul 2011 11:22 PM PDT

APANAMA


Ku Li - THE Replacement Leader ?

Posted: 28 Jul 2011 04:39 AM PDT

UMNO Division head to lead Pakatan Rakyat? 


Could Tengku Razaleigh Hamzah @ Ku Li be the REPLACEMENT leader of Pakatan Rakyat when Anwar Ibrahim becomes a liability (if he is not already one for PAS & DAP) and/or lands in jail for sodomising Saiful or for his part in the SEX Video scandal? 


Ku Li's Parliament colleague Datuk Seri Zahrain Hashim from Bayan Baru Pulau Pinang believes Ku Li is being roped-in to save Pakatan Rakyat ... or rather he is worried that his friends in PKR are waiting to be traded like feedlot cattles. 


In an explosive press conference this afternoon the former Penang PKR chief revealed an intriguing political power-play that sends one clear signal. 




A coup is brewing in Pakatan Rakyat and as Zahrain says, Anwar Ibrahim may not be in the picture. 


But why Ku Li? 


Zahrain says both DAP and PAS have no trust or confidence in any other PKR leader, AND both PAS & DAP don't trust each other. So they need... oooops a neutral leader.


Zahrain says, PKR is dying a faster death and this latest 'coup' was a clear indication of the state of affairs in PKR and by extension Pakatan Rakyat.


"It is funny that they are courting an Umno leader to lead Pakatan. I received this explosive info from my friends in PKR who are rattled by this backdoor moves. 


"This just goes on to prove my point that PKR has crumbled and is just waiting to be sold lock, stock n barrel. This proves that they don't have credible leaders in PKR now...they are so desperate that even an UMNO stalwart is being enticed" -  Zahrain 




p/s I hope this 'rumour' is not true and being a relatively respected leader, especially among the Malays, Tengku Razaleigh would come clean over this "out of the box" development.   



Site Meter

The Unspinners

Posted: 28 Jul 2011 11:12 PM PDT

Perjuangan Bangsa

Posted: 28 Jul 2011 09:49 PM PDT

Perjuangan Bangsa


Beautfil Miss World Zhang Zilin Cosmopolitan

Posted: 28 Jul 2011 06:31 AM PDT


The beautiful chinese model Zhang Zilin looking hot and sexy as she appeared in Cosmopolitan Magazine. She is also a beauty queen being crowned Miss World 2007.
Some bits of information about her:
Birth name: Zhang Zilin, Eilin(Eileen) | Birthdate: March 22, 1984 (1984-03-22) | Birth location: Shijiazhuang, Hebei, People's Republic of China | Height: 1.82m | Eye color: Brown | Hair color: Black | Title(s): Miss China World 2007 Miss World 2007 | Major Competition(s): Miss China World 2007 (winner) Miss World 2007 (winner) | Zhang Zilin (simplified Chinese: 张梓琳; pinyin: Zhāng Zǐlín) is the Miss World 2007 title holder, representing the People's Republic of China as Miss China World 2007. She is the first Miss World of East Asian origin. | Zhang was born in Shijiazhuang, Hebei, on March 22, 1984. She then moved to the Chinese capital, Beijing, where she attended high school from 1996 to 2002. She later completed her studies at the University of Science and Technology Beijing and obtained a degree in business administration in 2006. Zhang is now working as a fashion model.

General chairman of PKR's latest collection?

Posted: 25 Jul 2011 11:26 PM PDT


wah great, great papa are gifts from nature.according to sources, this is the latest collection of great papa.public who wish to know and comment. People come from different luck, you are different and me is another one !!!!!!!!!!

Tahniah .. Malay outperform Carta!

Posted: 25 Jul 2011 10:49 PM PDT


Malays .. one nation at once grand in the world arena. Malay greatness known and recognized throughout the world. Malays are known with boldness, with sailing great Malay, Malay-known for its good manners santunnya, great Malay in its sole discretion.

20 members protested the party PAS PAS support Ambiga

Posted: 25 Jul 2011 10:42 PM PDT

Disappointed with the principle of struggle and change in top leadership, 20 members of PAS, including a former headman here acting out and accompany Parti UMNO in Isnin.
Former prince Gong mukim Jackfruit Zakaria Mat Husin said PAS has now changed and as if no longer sure of the cause.
"PAS is now more important: crony rather than the will of religion," he said when met at the majlis preachers of "Goodbye PAS, PAS chock Ambiga We Disappear", in Kampung Alor Pasir, Pasir Puteh Kelantan.
Zakaria also berazam to attract approximately 1.400 pengundi UMNO PAS in the region contributed to the choice of public highway is coming.
Former PAS Youth Chief Mohd cawangan Alor Pasir Jizi Omar also said he decided to come out after the Parti PAS disappointed by the failure to fulfill the promise option off the public highway.
Meanwhile, Chairman of Pasir Puteh UMNO Courant Zawawi Othman present at the majlis, said until now about 3.000 members act out the Parti PAS and UMNO accompany.
This is said to give confidence to the Barisan Nasional to seize kerusi Parlimen Pasir Puteh and four kerusi Invitations Council of State under it namely Limbongan, Selising, Gaal and Semerak on public highways choice later.

Malaysian women of different culture

Posted: 25 Jul 2011 03:42 PM PDT


Malaysia is a very diverse mix of all kind of ethnic groups,so it is hard to define a specific Malaysian girl.But this diversity is just the attraction of these beautiful people, who manage to live in peace togeth and are doing so well in creating a country in which it is a joy to travel.

Malaysia Massage service - Out door & In door

Posted: 25 Jul 2011 11:36 AM PDT


Malaysia Massage service - Out door & In door

Liam Hemsworth New Hot Hunk

Posted: 25 Jul 2011 11:29 AM PDT

Liam Hemsworth is an 18 year Australian actor played in the sci-fi movie Knowing along with Nicolas Cage. Liam Hemsworth is now set to play role as Miley Cyrus' lover in the movie The Last Song, a Disney movie which adapted from Nicholas Sparks novel.

Liam Hemsworth hot hunk wallpaper
Liam Hemsworth Miley Cyrus kissing picture
Liam Hemsworth kissing Miley Cyrus picture

Sexy Asian Model: Carace, Ms Hypertune Malaysia

Posted: 25 Jul 2011 10:34 AM PDT


Sexy Asian Model: Carace, Ms Hypertune Malaysia

Sexy Malaysian girl Xie Wanyu

Posted: 25 Jul 2011 10:29 AM PDT

Sexy Malaysian girl Xie Wanyu

Beautiful and seductive -Siti Saleha

Posted: 25 Jul 2011 08:24 AM PDT


Beautiful and seductive -Siti Saleha. have a different look of siti Saleha

Cute girl street in the state of PAS rule and friends

Posted: 25 Jul 2011 08:06 AM PDT




Where ni kind Hadi Awang, Tantawi, Mr. Ibrahim?

Umno change PAS was shocked that many contest gini-bogel bogel gini ye. Penang first time under the BN was not there, but when under PAS and friends there.

Hip Hip Hooray for PAS! We Love Abang Sabu!

Brief Profile of Hannah Sarah Tan

Posted: 25 Jul 2011 07:55 AM PDT


Brief Profile:

Name: Hannah Sarah Tan
Date of Birth: 25th October 1981
Place of Birth: Penang, Malaysia
Nationality: Malaysian
Race: Chinese-Kelabit
Education:

- Bsc. (Hons.) in Computing and Information Systems
- Higher Diploma in Computer Studies Graduation Class Distinction, GPA 4.0
- International Advanced Diploma in Computer Studies NCC (Correspondence self-study with the National Computing Centre in UK) Graduation Class Distinction International
- Diploma inComputer StudiesNCC (Correspondence self-study with the National Computing Centre in UK) Graduation Class Distinction: source:www.asiafinest.com/forum

India Islamic school in Deoband sacks reformist leader

Posted: 25 Jul 2011 07:18 AM PDT

Mr Vastanvi says he is a victim of a conspiracy

India's best-known Islamic seminary has sacked its reformist leader just months after he took over for praising a Hindu nationalist politician.

Darul Uloom Deoband's vice-chancellor Ghulam Mohammed Vastanvi had been criticised for praising Bharatiya Janata Party politician Narendra Modi.

Mr Modi is the chief minister of the western state of Gujarat.

He is widely blamed for doing nothing to stop the 2002 riots in which more than 1,000 Muslims were killed.

Mr Vastanvi had pledged to update the seminary's curriculum and modernise the institution when he took over in January.

His praise for Mr Modi's development policies earned him the ire of conservatives and led to protests.

"Maulana Vastanvi has been removed from the post of vice-chancellor by Majlis-e-Shoora (governing council) of the seminary," Press Trust of India quoted Maulana Abdul Qasim Nomani, the new vice-chancellor, as saying.

Mr Vastanvi said he was a victim of a conspiracy.

Correspondents say Darul Uloom Deoband is one of the most respected Islamic theological schools in the region.

Jacouelyn Peggy Teoh

Posted: 25 Jul 2011 06:14 AM PDT

The alleged video is said to be from a private naughty webcam session on MSN with a partner or lover. The 3-minute video features 34-24-34 Jacouelyn Peggy Teoh showing off her bare body while typing away on her keyboard and chatting to someone via Windows Live Messenger or "MSN Messenger." And you can watch Jacouelyn Peggy Teoh or Jacouelyn Nadeshiko her adjusting the camera to capture her body as she sits on a couch.source:http://ecofrensatu.wordpress.com/2010/05/02/jacouelyn-peggy-teoh/

Australia and Malaysia sign refugee swap agreement

Posted: 25 Jul 2011 04:45 AM PDT


Australian and Malaysian officials have signed a controversial deal intended to stem the flow of asylum seekers travelling to Australia by boat.

The deal allows Australia to send 800 asylum seekers to Malaysia. In return, Australia will take 4,000 refugees from Malaysia over the next four years.

Australian Prime Minister Julia Gillard said it would "smash the business model of people smugglers".

But some rights groups in both counties have objected to the agreement.

Rights group Amnesty International has raised concerns that asylum seekers are routinely mistreated in Malaysia.

The group says refugees are "frequently caged in appalling conditions, exploited and caned".

Malaysia, which is home to tens of thousands of illegal migrants, is not a signatory to the UN Refugee Convention and has not ratified the UN Convention against Torture.

But Malaysia's Home Minister Hishammuddin Hussein, who signed the deal in Kuala Lumpur, said asylum seekers would be treated according to the UN refugee agency's international standards.

"The allegation that Malaysia is not fair toward refugees in this country is completely untrue," he said.

Ms Gillard also stressed that the asylum seekers would be treated properly.

"To ensure the welfare of the asylum seekers transferred, there will be an overseeing committee that will include members of the UNHCR [UN refugee agency]," she said.

The UNHCR, which was not a signatory to the deal, said in a statement it would prefer Australia to deal with migrants on its own territory.

Under the terms of the agreement Australia has agreed to pay all the costs of the transfers.

The extra 4,000 refugees Australia has agreed to accept are immigrants who are already in Malaysia.The issue of asylum seekers has proved highly controversial for successive Australian governments.

Last week, refugee claimants held at the Christmas Island detention staged several nights of protests to demand better conditions and treatment.

Local media also reported in recent days a mass hunger strike at a Queensland detention centre, a roof-top protest at Darwin's detention centre, and the interception of another boat carrying 47 asylum seekers off the Australian coast.

Australia currently has more than 6,000 asylum seekers in detention, originating from countries including Iran, Iraq, Vietnam, Sri Lanka and Afghanistan.

The UN has previously criticised Australia for holding all asylum seekers while their applications are assessed.

The migrants are held for months at the Christmas Island centre, about 1,500 miles (2,400km) from the Australian mainland, and in other facilities.

Malaysian Dream Girls

Posted: 25 Jul 2011 01:47 AM PDT


Malaysian Dream Girls …Archaeological remains have been found throughout peninsular Malaysia, Sabah and Sarawak. The Semang have a deep ancestry within the Malay Peninsula, dating to the initial settlement from Africa over 50,000 years ago. The Senoi appear to be a composite group, with approximately half of the maternal lineages tracing back to the ancestors of the Semang and about half to Indochina. This is in agreement with the suggestion that they represent the descendants of early Austronesian speaking agriculturalists, who brought both their language and their technology to the southern part of the peninsula approximately 5,000 years ago and coalesced with the indigenous population. The Aboriginal Malays are more diverse, and although they show some connections with island Southeast Asia, some also have an ancestry in Indochina around the time of the Last Glacial Maximum, followed by an early-Holocene dispersal through the Malay Peninsula into island Southeast Asia.

Malaysia to develop into halal product hub? Plus: a quick guide to Muslim cosmetics

Posted: 24 Jul 2011 07:56 PM PDT

Malaysian news agency Bernama reports that the French Atelier des Parfums, presenting its halal non-alcoholic fragrances at the Seventh Malaysia International Halal Showcase, June 23-27, has set up a new center in the country, from where they plan to target Muslim consumers all over the world.

"We are now able to bring world-class halal perfume, created in France and manufactured in Malaysia, to all Muslims around the world at affordable prices," Mustaffa Omar, general manager of the Malaysian outpost of the company located in Sri Damansar, said.

"We are giving them modern, fresh, new trendy scents that have never been created before and are not only by far superior to the existing halal fragrances on the market but also give consumers the security to use real halal certified products."

Atelier des Parfums president and CEO, Hermann J. Portner told Bernama that he was looking to help Malaysia, the host of the leading halal product showcase, become the global center for halal cosmetics and fragrances.

However, there is a debate on the internet as to whether fragrances may contain alcohol or not in order to be considered 'halal', meaning 'lawful' in Islamic terms. Several have pointed out that in countries that are usually keen to enforce 'halal' goods - and to oppose those considered 'haram' or 'unlawful' - such as Saudi Arabia, fragrances containing alcohol are still commonly sold.

For those uncertain whether to use conventional fragrances or cosmetics: it has been widely agreed that products don't necessarily need to carry an official halal certificate in order to be 'allowed.' Anything labeled 'organic' or 'vegan' or 'natural' is fine, as long as it is free of alcohol, pork derivatives, and doesn't rely on animal testing.

Useful links of companies officially qualifying as both organic and halal:

Malay Girls in Car Wash scandal

Posted: 24 Jul 2011 07:25 PM PDT

Well, by Muslim standards these girls are considered "nude" and show
be stoned to death!

Gay couples wed across New York after change in law

Posted: 24 Jul 2011 06:25 PM PDT


Phyllis Siegel (R) embraced her wife Connie Kopelov in Manhattan New York

Hundreds of gay couples have wed in New York after it became the sixth and most populous state in the US to recognise same-sex unions as legal.

Newly-weds brandished their marriage certificates as ceremonies were held from Manhattan to Niagara Falls.

Civil rights activists argue the US Congress should now repeal a federal law defining marriage as only existing between a man and a woman.

But thousands of people condemned the weddings at rallies in the state.

Just after midnight, Kitty Lambert, 54, and Cheryle Rudd, 53, from Buffalo, New York, were married at Luna Island, making it the state's first same-sex union.

Luna Island, at the foot of Niagara Falls, is a traditional wedding destination.

jilbab cute and

Posted: 24 Jul 2011 10:54 AM PDT

image may be subject to copyright. this picture hosted on internet search This is just a picture search engine. if you are owner of this picture and you want to remove this picture from our site or you think this picture is disturbing please send url of this page to http://jomsumpit.blogspot.com/

Malaysian Girl Face - Jilbab Nafsu.. raises five fingures

Posted: 24 Jul 2011 09:51 AM PDT

Malaysian Girl Face - Jilbab Nafsu.. raises five fingures.. meaning ?

Challenging RCI’s conclusions only defeats its purpose, says PM

Posted: 24 Jul 2011 09:43 AM PDT

Down memory lane: Wan Ali Wan Senapi showing Najib a photograph of Tun Abdul Razak, the Prime Minister's father, during a meet-the-people session at Nat Balai Baru Berseri market in Kangar yesterday.

KANGAR: Conclusions made by the Royal Commission of Inquiry (RCI) into Teoh Beng Hock's death should not be questioned as this will only defeat its purpose, said Datuk Seri Najib Tun Razak.

The Prime Minister said the RCI was an independent body, which had been set up with the Yang Di-Pertuan Agong's consent and made up of individuals with high credibility to investigate the matter openly.

"What is the purpose of setting up the RCI if its findings are questioned? There are groups which questioned it because they are unhappy with the findings.

"They have made their own conclusion and they wanted the RCI's report to reflect their thinking and demands. That is unfair
"The truth remains the truth whether it is bitter or easy for us to accept. We can't deny the truth," he said after meeting the Perlis Barisan Nasional leaders yesterday.

The Commission had concluded that Teoh was driven to commit suicide due to intensive interrogation by Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) officers.

The 124-page report had singled out three MACC officers.

On demands that the three officers be charged as soon as possible, Najib said investigations needed to be carried out first to determine the exact offences committed by them.

"There is a need to identify if they had violated the law or breached administrative procedures. Once this has been determined, appropriate action can be taken," he said.

Minister in the Prime Minister's Department Datuk Seri Nazri Aziz had said that the Government wanted the three MACC officers charged and that an investigation paper be opened based on the report's findings.

Teoh, 30, the political secretary to Seri Kembangan assemblyman Ean Yong Hian Wah, was found dead on July 16, 2009, on the fifth floor corridor of Plaza Masalam in Shah Alam after giving a statement at the Selangor MACC office on the 14th floor of the same building.

The setting up of the commission was announced by Najib on Jan 26 after the Coroner's Court delivered an open verdict.

Government Considering Replacing MiGs With Eurofighter Typhoon - Zahid Hamidi

Posted: 24 Jul 2011 09:40 AM PDT

KOTA TINGGI, July 24 (Bernama) -- The government is considering replacing the 10 MiG-29 aircraft of the Royal Malaysian Air Force (RMAF) with the Eurofighter Typhoon multi-role combat aircraft (MRCA).

Minister of Defence Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said the service period of the Russian-made MiG-29s had ended and they needed to be replaced.

He said his ministry was now evaluating the Eurofighter Typhoon MRCA fighter jet which cost RM3 billion each for its capabilities and specifications.

"The Eurofighter is admittedly the best fighter jet and as it is expensive, we need to evaluate in detail," he told reporters after closing an Umno membership drive organised by Tenggara Umno here Sunday.

However, he said the purchase of the aircraft would depend on the financial capability of the government, more so with the country undergoing rapid development.

The ministry was also assessing other MRCA jet fighters including the Sukhoi SU-35, FA-18 Super Hornet and JAS Gripen, he added.

Laporan polis dan Video pengakuan Mat Sabu pada 13 dan 14 Julai , polis tak baca ka laporan polis atau tak tahu baca

Posted: 24 Jul 2011 07:34 AM PDT




Di atas video kenyataan Mat Sabu semasa Sidang Media di Pejabat SUHAKAM bertarikh 13hb. Julai, 2011...

Di bawah ini pula laporan polis yang beliau buat :


Klik sini ataupun gambar dekat atas kalau tak nampak...

NGO berkeras nyatakan Teoh dibunuh

Posted: 24 Jul 2011 07:01 AM PDT

20 Syaaban 1432H. [MOD] -

Selain keluarga Teoh Beng Hock yang menolak laporan Suruhanjaya Diraja yang menyiasat kematian pembantu politik itu, sebuah kumpulan sivil dan beberapa NGO lain juga tidak yakin dengan keputusan laporan yang memutuskan bahawa Teoh membunuh diri.

Hujah mereka, kematian Teoh adalah satu pembunuhan kerana lelaki itu mati ketika di bawah tahanan SPRM .

"Secara kategori kami menolak laporan suruhanjaya yang tidak menyakinkan itu bahawa Teoh membunuh diri. Kami tekankan bahawa puncanya adalah penyiksaan oleh SPRM sama ada secara mental, fizikal, termasuk juga ugutan yang menyebabkan kematiannya," kata kumpulan itu yang menamakan diri mereka sebagai Pergerakan Rakyat Malaysia untuk Beng Hock dalam kenyataan bersama dengan beberapa NGO lain.

"SPRM dan kerajaan mesti memikul tanggungjawab untuk keselamatan dan hak asasi semua nyawa yang di dalam tahanannya. Apa-apa yang berlaku di agensi kerajaan sehingga menyebabkan kematian boleh dianggap sebagai satu pembunuhan atau homisid," kata mereka.

NGO lain yang terlibat alah Suaram, Youth For Change dan Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor.

Menurut mereka laporan setebal 124 mukasurat yang didedahkan semalam itu membuktikan bahawa Teoh belum dibebaskan pada pagi 16 Julai 2009 seperti yang didakwa oleh SPRM dan masih secara paksa dalam tahanan SPRM.

Neutral Daily

Posted: 28 Jul 2011 09:47 PM PDT

Neutral Daily


English : Anwar Ibrahim dan SUARAM Kenakan Najib?

Posted: 28 Jul 2011 07:00 PM PDT

Written by John Berthelsen..



French prosecutors edge closer to Prime Minister Najib Tun Razak

The noose could be tightening on one of Malaysia's greatest military procurement scandals, the US$1 billion purchase of French-built Scorpène submarines commissioned by then-Defense Minister Najib Tun Razak in 2002.

The latest developments come at a time when Najib, as prime minister, has been touring Europe, meeting with Queen Elizabeth and Pope Benedict XVI in an effort to repair an image battered by an ugly crackdown on July 9 against tens of thousands of protesters asking for reforms of Malaysia's electoral system, which is regarded as rigged to keep the ruling national coalitoin in power.

The scandal allegedly involves French politicians, the giant state-owned DCNS defense contractor and politicians and military procurement units across the world. The scandal netted a company owned by Najib's close friend Abdul Razak Baginda, €114 million in "commissions," according to testimony in Malaysia's Parliament. Some of the money is rumored to have been kicked back to French and Malaysian politicians.

French investigators have been poring over DCNS records for months in connection with the larger scandal. The Malaysian Anti-Corruption Commission has declined to investigate the scandal, maintaining that the giant commission was payment for legitimate services.

"It is likely that in September we should have access to the first police conclusions from all the investigations that have taken place over the last 18 months," Paris-based lawyer William Bourdon told Asia Sentinel Tuesday. "We know that the police seem to have obtained quite crucial documents."

Bourdon, the leader of a team of lawyers investigating the case, is to visit Kuala Lumpur on July 20 to confer with Suaram, the NGO that has filed a complaint with French authorities over the scandal. The question in France is whether under French law an NGO can act as a complainant. That will be decided in coming days by a French judge, Bourdon said. He added that he is confident that he will succeed.

For years, Malaysian authorities have been trying to keep the scandal under the carpet. The matter broke into the open in 2006, however, with the gruesome murder of Mongolian translator and party girl Altantuya Shaariibuu, who had served as a translator for part of the submarine deal. She had been shot in the head and her body was blown up with military explosives, Her last words, according to a confession by one of her killers, was that she was pregnant. The fact that her body was blown up has led to suspicions that the killers were trying to hide evidence of who the father might be.

The French prosecutors are not expected to investigate Altantuya's death as such. Instead, they are following the case on the basis that it is illegal to pay or take kickbacks in France. If the €114 million is found to be a kickback, the French prosecutors can act, Bourdon said.

According to Altantuya's final letter, which was found in a hotel room after her death, she was supposed to have received a US$500,000 fee for her work. After a whirlwind courtship in which she was given thousands of dollars and whisked off to Paris and other destinations by Razak Baginda, who is married, according to testimony, Altantuya was jilted by and ended up in front of his Kuala Lumpur house, calling him a "bastard" and demanding that he come out to face her.

Shortly after that, a sedan full of Malaysian police officers pulled up and took her away. She was never seen alive again. In the letter left behind at her death, she said she had been blackmailing Razak Baginda, at that time a well-connected political analyst.

Two of Najib's bodyguards have been convicted and sentenced to death for her murder. Abdul Razak Baginda was acquitted in a trial seemingly held to make sure top government officials' names would not come out. He fled to the UK and has not been back to Malaysia since.

French investigators have been going through the state-owned DCN's records for months. In France, the scandal has major implications. Tied to the global sales of weaponry have been deaths and scandal not only in Malaysia but in Pakistan, Taiwan and France itself. Allegations of kickbacks being examined by French prosecutors go clear up to former French President Jacques Chirac, former Prime Ministers Dominique de Villipin and Edouard Balladur and the country's current president, Nicholas Sarkozy in addition to an unknown number current and former French defense executives. Military procurement officials in Taiwan, India, Chile and Brazil may be involved, in addition to Malaysia.

Lawyers for the families of 11 French engineers killed in a 2002 bomb attack in Karachi were quoted in April as saying they would file a manslaughter suit against Chirac, allegedly because he cancelled a bribe to Pakistani military officials in the sale of three Agosta 90-class submarines to that country's navy. Sarkozy was Minister of the Budget when the government sold the subs, built by the French defense giant DCN (later known as DCNS) to Pakistan for a reported US$950 million.

Prosecutors allege that Pakistani politicians and military officials and middlemen received large "commissions" with as much as €2 million in kickbacks routed back to Paris to fund Balladur's unsuccessful 1995 presidential campaign against Chirac. As budget minister, Sarkozy would have authorized the financial elements of the submarine sale. At the time he was the spokesman for Balladur's presidential campaign and, according to French media, has been accused of establishing two Luxemburg companies to handle the kickbacks.

It is alleged that when Chirac was re-elected, the president canceled the bribes to the Pakistanis, which resulted in the revenge attack on a vehicle in which the French engineers and at least three Pakistanis were riding. For years, the Pakistanis blamed the attack on fundamentalist Islamic militants, including Al Qaeda.

L'affaire Karachi, as it is widely known in France, has been called the most explosive corruption investigation in recent French history. It may well be far bigger than just the unpaid bribes to the Pakistanis. Executives of DCNS embarked on a global marketing drive to sell the diesel-electric Scorpène-class subs, a new design. They peddled two to the Chilean Navy in 1997, breaking into a market previously dominated by HDN of Germany.

DCNS also sold six Scorpènes in 2005 with the option for six other boats, to India, whose defense procurement agency has been involved in massive bribery scandals in the past. Defense Minister George Fernandes was forced to step down in 2001 after videos surfaced of procurement officials taking bribes. In 2008, Gen. Sudipto Ghosh, the chairman of the Ordnance Factory Board, was arrested and seven foreign companies were barred from doing business in India as a result of a bribery scandal.
In 2008, DCNS also won a bid to supply four Scorpènes to Brazil. DCNS is to provide the hull for a fifth boat that Brazil intends to use as a basis for developing its first nuclear-powered submarine.

At about the same time the French engineers were murdered in 2002 in Karachi, Malaysia placed its US$1 billion order for two Scorpènes in the deal engineered by Najib. In exchange, a company wholly owned by Najib's close friend, Abdul Razak Baginda, was paid the €114 million in "commissions," according to testimony in the Malaysian parliament.

Although the Malaysians have done their level best to ignore the case, it remains alive in France. In April, Bourdon, Renaud Semerdjian and Joseph Breham filed a case with prosecutors in Paris on behalf Suaram, which supports good-governance causes and, Malaysian officials charge, is closely linked to opposition leader Anwar Ibrahim.

Any investigation into corruption at the levels now underway in France is inherently unpredictable given the interests involved. What began as a ripple in Paris may yet build into a tsunami threatening individuals and plans previously thought impervious to such a threat. Questioning Abdul Razak Baginda in the UK might be a place to start.

Asian Sentinel



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 28 Jul 2011 09:38 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


DAP LAKNATULLAH MULA BERGADUH SAMA SENDIRI !

Posted: 28 Jul 2011 08:06 PM PDT

CONTOH CELARU POLITIK.

Posted: 28 Jul 2011 06:00 PM PDT

HARIMAU MALAYA : CADANGAN UNTUK FAM.

Posted: 28 Jul 2011 01:27 PM PDT

TAHNIAH HARIMAU MALAYA

Posted: 28 Jul 2011 09:21 AM PDT

BEZA KERAJAAN ISLAM UMNO DAN PAKATAN !

Posted: 28 Jul 2011 07:30 AM PDT

SELAMAT BERJUANG HARIMAU MALAYA !

Posted: 28 Jul 2011 03:00 AM PDT

RUSUHAN AMK : RAKYAT MALAYSIA DAH TAHU SIAPA WAJIB DIPANGKAH !

Posted: 27 Jul 2011 11:00 PM PDT

PISAU.NET

Posted: 28 Jul 2011 09:37 PM PDT

PISAU.NET


Nak Jadi KuLi Pakatan?

Posted: 28 Jul 2011 09:30 PM PDT

Benarlah apa yang didedahkan sebelum ini rating Anwar dan tahap kepercayaan pimpinan kanan pakatan terhadap beliau semakin teruk merudum.:klik sini


Terlalu banyak pembohongan dan taichi Anwar,terlalu banyak kegagalan beliau hingga menghakis kepercayaan gerembolan haprak pakatan terhadap "Anugerah Tuhan" yang mereka sendiri agung agungkan.


Jalan keluar harus dicari,kerana sebilangan besar pemimpin kanan haprak pakatan diberitakan telah diberi satu taklimat sulit tanpa kehadiran Anwar sendiri,taklimat ini dikhabarkan mendedahkan apa yang sebenarnya berlaku mengenai kes Anwar meliwat Saiful.

Terlalu banyak bukti yang sudah pasti pihak peguambela gagal pertahankan beliau.


Adalah tidak mengejutkan jika sudah ada cadangan untuk meletakkan seorang pemimpin de facto yang mampu memimpin pakatan seperti mana yang didedahkan oleh Yb Zahrin.

Ku Li dipelawa terajui pembangkang


ZAHRAIN Hashim mengadakan sidang akhbar mengenai Tengku Razaleigh Hamzah di Hotel One World, semalam.


PETALING JAYA 28 Julai – Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah dikatakan dipelawa oleh pihak pembangkang memegang jawatan Ketua Pembangkang sebagai persediaan jika Datuk Seri Anwar Ibrahim disabit bersalah dalam kes liwat yang dihadapinya ketika ini.

Menurut Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim, maklumat mengejutkan itu diterimanya pagi ini daripada rakan-rakannya yang masih berada di dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Beliau berkata, pucuk pimpinan pembangkang dikatakan telah menemui Tengku Razaleigh baru-baru ini bagi membincangkan perkara tersebut memandangkan kebarangkalian Anwar disabitkan bersalah dalam kes liwatnya adalah besar.

''Saya terkejut menerima maklumat ini kerana tanpa disangka-sangka mereka tawarkan jawatan ini kepada seorang pemimpin lama UMNO. Saya penuh yakin dan percaya Tengku Razaleigh tahu tentang perkara ini.

''Selain menjadi Ketua Pembangkang, saya percaya ini juga sebagai persediaan pihak pembangkang untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang. Mereka amat memerlukan seorang pemimpin yang berkaliber bagi menggantikan Anwar,'' katanya kepada pemberita di sini, hari ini.-utusan



Pisau kata " marcos raba budak perempuan?siapa marcos?"

Biseksual Tua Mau Jadi PM,Anda Sokong?

Posted: 28 Jul 2011 07:30 PM PDT

Harapan baru untuk Malaysia,ya itulah slogan yang diletakkan dimuka depan blog Anwar.
Rakyat diberi harapan agar dapat menukarkan daripada yang baik kepada yang lebih tidak baik.

Anwar punyai kriteria serba lengkap kononnya patut mengantikan Ds Najib.Ngentot stor kunyit budak laki,ngentot china doll,rosakkan ekonomi negara.Bapak kepada segala perasuah dan kronisme.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjAAXxF3j4Fo0yGwPrORJQ7kpBrqeXd7nn4zjVJv7B6oOWCoHZnLFPdSM53G_-Sx3dlYQdFc062zH0P-SHQkH4MjVsr4FrUToqJNhMkbyP_J2hy2zIkzRgl5epwH-VJu0MleJBsR9CsAlQ/s400/ANWAR+TILL+DEAD.jpg
Malah Anwar turut melarikan wang kertas seribu dan lima ratus berbillion ringgit keluar negara seperti mana yang didedahkan oleh Yb Gobi,menyerang lawan dengan segala najis yang terpalit dibadannya ibarat menuduh orang lain yang busuk.Itulah Anwar yang begitu diagung agungkan oleh haprak pakatan.


Selanjutnya kencing Anwar:baca sini

Najib harus diundurkan,dalam artikel tersebut menyamakan perdana menteri seperti Mubarak.Maka kita boleh tafsirkan haprak pakatan yang turun merusuh semasa demo haram berasakan mereka seperti rakyat Mesir yang tak cukup makan,yang menganggur,yang tak ada pelajaran.


Inilah yang dikatakan jarum halus menghasut agar rakyat turun merusuh seperti mana rakyat Mesir merusuh di medan Tahrir hingga kerajaan Hosni Mubarak tumbang.

Anda bezakan Ds Najib dengan Anwar,seorang kerja keras siang malam demi rakyat,seorang lagi kira dia punya keras saja hentam siang malam.Mana lagi bagus jadi PM?


Pisau kata "dia sendiri pun sedar dah tak lama "

Bersih,Salahkan Lantai,Rupanya Tak Tau Menari

Posted: 28 Jul 2011 05:20 PM PDT

Pendedahan menarik yang harus anda baca,dek kerana tak tahu dan termakan dengan dakyah Ambiga,terbukti haprak pakatan sebenarnya tak buat kerja semasa hari pengiraan undi.

Sendiri yang bodoh dan tidor disalahkan sistem pula.Ibarat salahkan lantai walhal tak pandai menari.



Ini Polling Agent Pembangkang yang tidak tahu buat kerja



Ramai rakyat tidak tahu bahawa sistem yang diamalkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya
sudah mencukupi bagi mengatasi samada masalah pengundi hantu atau warganegara
asing atau warganegara yang berumur 100 tahun lebih ke atas.

Mari kita lihat prosedur yang telah diamalkan oleh SPR mengenai PACA (Polling Agent & Counting Agent)Polling Agen Ejen Tempat Undi)ialah orang yang mewakili setiap parti
yang bertanding samada pembangkang atau pihak kerajaan untuk bertugas mengawasi tempat pembuangan undi bagi pihak calonnya.

Counting Agent (Ejen Kira Undi) ialah orang yang mewakili setiap parti yang bertanding untuk bertugas mengawasi semasa pengiraan undi dibuat.

PACA dikehendakki mengisi Borang A yang disediakan SPR dan dikembalikan kepada Ketua PACA 3 hari sebelum hari pengundian. Salinan Borang A hendaklah disimpan oleh setiap petugas PACA.

Ketua PACA dikehendakki membawa semua Borang A yang telah lengkap semasa hari pengundian.

Petugas PACA dikehendakki berpakaian kemas tanpa logo parti serta membawa MyKad, pensil/pen, pembaris, pemadam untuk tujuan mengawasi senarai nama-nama pengundi bukan tidur dalam tempat mengundi.
Apakah Tugas Polling Agent
• Petugas Polling Agent mengikut shif yang ditentukan bermula jam 7 pagi
Mereka akan pastikan semua tong undi kosong kemudian ditutup dengan lilin cair warna merah.
Semua kertas undi mempunyai nombor siri yang betul dan berturutan, tiada berulang, tidak licin, terutama dibahagian pangkah calon.
Mereka akan catatkan no. siri dan jumlah kertas undi.
Tandatangan Borang 13 setelah semua kertas undi telah diperiksa dan simpan 1 Salinan Borang 13 untuk simpanan.

Nak tau lebih lanjut klik sini

Pisau kata " tak terkejut sangat,memang kaum puak ni pemalas dan tak guna otak"

Singapura Menang,GuanEng Umum Cuti?

Posted: 28 Jul 2011 08:35 AM PDT




Dikhabarkan Ketua Menteri regim DAP Pulau Pinang mengumumkan cuti umum setelah Singapura berjaya mengalahkan Malaysia dalam perlawanan. Beberapa pemimpin DAP turut melahirkan rasa lega apabila melihat permainan Singapura yang penuh dramatik seperti mana lakonan Suhardi berlakon mati ketika rusuhan Bersih.

Dalam pada itu GuanEng dikhabarkan turut mengumumkan tol percuma kepada semua kenderaan yang melalui jambatan Pulau Pinang..Adalah menjadi kebanggaan regim DAP melihat negara yang diperintah PAP berjaya mengalahkan Malaysia.


Malaysia tewas kerana lakonan drama oleh pemain Singapura,ia ibarat seperti Mat Sabu,Anwar dan haprak pakatan berlakon dianaiya untuk meraih simpati rakyat.Ingatlah apa yang dilakukan oleh Singapura sebentar tadi tak ubah seperti lakonan haprak pakatan ketika rusuhan bersih tempoh hari.

KUALA LUMPUR- Penyerang terhebat negara, Safee Sali memohon maaf kepada penyokong Malaysia atas kegagalan skuad Harimau Malaya melangkah ke pusingan seterusnya kelayakan Piala Dunia 2014.

Dalam nada yang sedih dan nyata kecewa, Safee memberikan reaksi demikian ketika ditemuramah wartawan RTM sebaik permainan berakhir.

"Saya mohon maaf kepada rakyat Malaysia," katanya.

Beliau melihat pasukan pertahanan telah gagal memainkan peranan yang berkesan dalam perlawanan timbal balik dengan Singapura itu.

Safee merupakan penyumbang gol tunggal Malaysia dalam pertemuan yang berkesudahan dengan keputusan 1-1. Malaysia bagaimanapun tewas dengan kiraan aggregat 6-4.

Sementara itu, Jurulatih negara, Datuk K Rajagobal meluahkan rasa terkilan dengan sikap tidak profesional pemain negara jiran yang dilihat terlalu banyak berlakon dalam pertemuan itu.

"Setiap kali ada kecederaan, mereka melengahkan masa dan ini mengganggu rentak pemain kita," katanya.

Beliau juga yakin, pengalaman bermain malam ini mematangkan para pemain dan membawa pengajaran penting kepada pasukan negara.

Oleh: Arshad Khan/Mynewshub



Kita sebagai rakyat Malaysia yang amat cintakan negara tidak akan sama sekali menjadikan Singapura sebagai kiblat sepertimana yang dilakukan oleh Lim Guan Eng.

Pisau ucapakan syabas kepada pasukan Malaysia walaupun tewas,tetapi tetap mempamerkan permainan yang baik terutamanya penjaga gol Apek.Jangan putus asa,perjuangan harus diteruskan.Insyaallah satu hari nanti bolasepak negara akan lebih maju lagi.

Tahniah juga buat penyokong bolasepak negara yang bersemangat turun ke stadium Bukit Jalil memberi sokongan padu.

Pisau kata " terlepas peluang Malaysia nak masuk pusingan ketiga"

Omegaphobia

Posted: 28 Jul 2011 08:00 AM PDT

Ngentot China Doll katanya halal oleh kaum puak khawarij,pengiktirafan pengunaan china doll oleh pemimpin haprak pakatan menyebabkan permintaan 'barangan made in china' melonjak naik.



O·ME·GA·PHO·BI·A


[oh-mee-guh foh-bee-uh]


–noun



1. ketakutan untuk

memakai jam tangan Omega di khalayak ramai.

2. ketakutan untuk menunjukan jam tangan Omega kepada wartawan.

3. ketakutan yang biasanya terdapat pada lelaki bisexual

4. ketakutan yang terjadi apabila kehilangan jam tangan Omega selepas mengadakan hubungan seks terlarang.

5. Anwar Ibrahim


-credit to Jiwaparadox


Pisau kata " dikhabarkan ada 2 lagi video ngentot yang belum didedahkan,apa macam?"

FDI Berbillion Satu Lagi Kejayaan Guan Eng?

Posted: 28 Jul 2011 01:00 AM PDT

Bayangkan jika pencapaian ini berjaya dilakukan oleh ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang yang gila populis.Sudah pasti akan diadakan pesta muda muda konsert 100 hari 100 malam.

Paling menarik bukan saja Guan Eng berbohong kononnya pencapaian kemasukan FDI adalah hasil kerjas keras beliau malah konsert meraikan KEHEBATAN pakatan tarik duit pun tak dapat sambutan klik sini ,gagal mendapat sokongan daripada rakyat kerana semua orang tahu pembohongan Lim Guan Eng.:klik sini

Baca petikan artikel dibawah kerajaan BN lebih banyak buat kerja daripada politiking murahan macam haprak pakatan.

FDI diunjur lebih tinggi


Dari kiri: Jalilah Baba, Kamal Malhotra, Mustapa Mohamed, Masataka Fujita dan Timbalan Menteri MITI, Jacob Dungau Sagan menunjukkan Laporan Pelaburan Dunia Persidangan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai Perdagangan dan Pembangunan (UNCTAD) 2011 di Kuala Lumpur.


KUALA LUMPUR 27 Julai — Pelaburan langsung asing (FDI) ke Malaysia dijangka mencecah AS$10 bilion (RM30 bilion) tahun ini, melepasi AS$9.1 bilion (RM27.3 bilion) yang direkodkan tahun lepas.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata pemulihan trend FDI dunia yang disokong oleh inisiatif kerajaan seperti program transformasi ekonomi (ETP), merupakan pemacu utama pelaburan asing itu.

"Berdasarkan pertanyaan yang diterima MIDA (Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia) dan MITI (Kementerian Perdagangan Antarabangsa Industri), kami yakin minat yang lebih kukuh tahun ini," katanya selepas melancarkan Laporan Pelaburan Dunia Persidangan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu mengenai Perdagangan dan Pembangunan (UNCTAD) 2011 di sini hari.

Turut hadir Ketua Pegawai Eksekutif MIDA, Datuk Jalilah Baba, Penyelaras Residen Malaysia, Kamal Malhotra dan Ketua Cawangan Isu dan Arah Hala Pelaburan Bahagian Pelaburan dan Perusahaan UNCTAD, Masataka Fujita.

Mustapa berkata, pada suku pertama sahaja, jumlah FDI memasuki Malaysia bernilai AS$3.7 bilion (RM11.1 bilion) yang bersamaan 40 peratus daripada keseluruhan FDI ke Malaysia tahun lepas.-Utusan

Biasalah nanti Guan Eng lidah biawak yang terkenal dengan sikap ultra kiasu akan keluar kenyataan yang kerajaan Pulau Pinang lagi hebat.Malu la oii orang lain buat kerja orang lain nak nama..

Pisau kata " ada kes DAP BM,nanti aku dedah"

Fun Fair Ramadhan Anjuran DAP Pulau Pinang

Posted: 27 Jul 2011 11:28 PM PDT



Pulau Pinang dibawah pemerintahan regim DAP sekali lagi mempertahankan daulah Islamiah kerana pimpinan khalifah sosialis sekali lagi akan mengadakan pesta fun fair pada bulan ramadhan.


Tahun ini adalah tahun ketiga pada Ramadhan penganjuran fun fair di sebuah tanah lapang berhampiran Shopping Complex QueensBay. Pesta ini bukan saja orang ramai berhibur malah berjudi secara terbuka turut diadakan.


Amalan ini sudah menjadi kebiasaan di negeri Pulau Pinang semenjak diperintah oleh sosialis ultra kiasu DAP.Menariknya anjing belaan mereka khawarij PAS hanya tunduk tidak berani menyalak kepada tuan sendiri.


Alangkah bagusnya jika khawarij PAS turut menghantar unit amal mereka untuk menjaga lalu lintas dan keselamatan ketika fun fair berlangsung.

Bulan ramadhan adalah bulan beribadat dan mengimarahkan masjid.Sebaliknya ia langsung tidak dihormati oleh kerajaan DAP.Exco agama Malik Itik hanya mampu tunduk tak mampu bersuara apa apa,malah paling ketara Pesuruhjaya PAS Negeri yang baru mendapat pangkat Datuk ,Salleh Man jauh sekali untuk menyuarakan bantahan atau melahirkan kegusaran.Semuanya sudah ditampal plaster.

Berikut adalah sms seorang marhain yang gusar dengan keadaan yang sedang berlaku di Pulau Pinang.

SALAM,SAYA HJ SAHAR,

MANA DIA LIM GUAN ENG @KHALIFAH UMAR ABD AZIZ KONONNYA YANG MENGATAKAN SENTIASA MEMBELA NASIB ORANG-ORANG MELAYU PULAU PINANG.TIGA TAHUN BERTURUT-TURUT APABILA MENJELANGNYA RAMADHAN DISEBELAH QUENSBAY MALL,DIADAKKAN FUN FAIR YANG AKAN MENLALAIKAN UMAT ISLAM.AYUH PEMUDA ISLAM UMNO &PAS KETEPIKAN IDEOLOGI POLITIK MASING-MASING.DEMI SYIAR ISLAM ,BANGUNLAH DAN BANTAHLAH SEKERAS-KERASNYA.WAHAI TUHAN YANG MENCIPTA BURUNG ABABIL,ENGKAU HANCURKANLAH YA ALLAH MUSUH-MUSUH ISLAM ALLAHUAKBAR.-matkilau


Pisau kata " kerajaan PAS Kedah pun takut DAP,inikan pula dalam negeri DAP sendiri...apa ada hal"

Nik Aziz Fatwa Ambiga Bersih,Biometrik Punya Pasal

Posted: 27 Jul 2011 09:27 PM PDT


Inilah yang dikatakan pembelit,mulanya setuju dan menyedari sistem biometrik yang bakal diperkenalkan oleh SPR bagus.Kemudian tiba tiba kata tak setuju.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat menyokong sistem biometrik yang akan digunakan pada pilihan raya umum akan datang jika terbukti tiada penyelewengan dalam pelaksanaannya.

Harakahdaily hari ini melaporkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata cadangan SPR untuk menggunakan keadah biometrik bagi menyelesaikan isu pengundi hantu dan pengundi bertindih bukan penyelesaian yang sebenar.-HaprakDaily


Tak sampai 24 jam wali selipar mursiDol khawarij PAS dah buat U turn

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini mengubah pendiriannya berhubung penggunaan kaedah biometrik dalam sistem pilihan raya.

Jika kelmarin beliau bersetuju dengan penggunaan kaedah itu tetapi hari Menteri Besar Kelantan tersebut berkata, sistem berkenaan amat meragukan.

Katanya, sokongan beliau terhadap kaedah biometrik sebelum ini dibuat dengan 'bersyarat', bukannya sokongan secara langsung seperti dilaporkan akhbar.-Utusan


Sebenarnya menurut seorang pemimpin kanan PAS,biometrik memang disokong oleh PAS,memandangkan untuk menjaga air muka Ambiga mereka terpaksalah menukar kenyataan setelah mendapat satu sms daripada salah seorang jawatankuasa Bersih agar senada dalam memberikan kenyataan.

Ambiga sudah mendapat tempat yang tinggi hingga pemimpin khawarij patuh kepada beliau.Tak sangka peguam yang menyokong IFC dan murtad mendapat tempat dihati para pemimpin khawarij PAS.

Pisau kata " nik aziz tu dah uzur,kuasa dan tahta punya pasal dia nak bawak sampai ke lubang kubur,berehatlah pok nik"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan