Khamis, 6 Disember 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 06 Dec 2012 11:58 AM PST

PEJUANG BANGSA


Jangan biar politik guna artis jadi Window Dressing @erma_fatima

Posted: 06 Dec 2012 08:02 AM PST



GPB sokong  dengan  pandangan pelakon & pengarah terkenal , Erma Fatimah mengenai artis yang masuk politik hanya  menjadi Window Dressing untuk parti itu menarik sokongan rakyat .

Contoh mudah ialah Ostazah Arbakyah a.k.a Ebby  la.. haha.. setiap hari ada je dia  meroyan seperti jiwa kacau  dan jadi mangsanya ialah UMNO & kerajaan .....


Politik kebencian punca wujud samseng politik - Musa Hassan

Posted: 06 Dec 2012 06:39 AM PST




Bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan berkata tindakan menggulingkan kerajaan dengan budaya politik samseng tidak akan bertahan kerana mereka juga akan digulingkan dengan cara yang sama kelak.

"Kalau kerajaan menggalakkan keganasan politik, saya merasakan kerajaan itu tak lama akan menjadi kerajaan kerana ia juga akan dijatuhkan melalui keganasan. "Ini kerana politik kebencian telah mewujudkan generasi yang bertindak ala samseng.

 "Saya rasa orang politik kita perlu menentukan penyokong mereka dikawal kerana kadangkala apabila mereka tidak mengawal penyokong mereka, budaya samseng politik akan berlaku," katanya ketika menjadi panel Wacana Sinar Harian bertajuk Samseng Politik, Di Mana Maruah Kita di Kompleks Media Karangkraf di sini, pada Khamis. Beliau berkata keadaan tersebut berbeza dengan keadaan politik semasa pilihan raya sebelum ini.

 "Kita tengok dahulu pilihan raya macam pesta semua keluar bersama-sama. Pihak pembangkang dan parti kerajaan sama-sama berjalan tak ada masalah. Sekarang tak boleh," katanya. Justeru beliau menyeru agar parti semua politik tidak mengadakan ceramah sebelah menyebelah dengan parti lawan bagi mengelakkan perbalahan.

 "Kalau boleh mereka ini jangan adakan ceramah sebelah menyebelah. Dalam keadaan ini polis kena berhati-hati kerana mereka perlu utamakan keselamatan nyawa dan harta benda dijaga. "Jangan sampai sudah ada unsur-unsur provokasi baru nak sekat.

Saya ingin nasihatkan, kalau ada ceramah politik, janganlah bergaduh, tak elok, malu orang tengok," katanya. Menurutnya ketika era beliau menjadi inspektor polis dahulu pun ceramah parti politik tidak boleh diadakan sebelah menyebelah.

 "Ceramah sebelah-sebelah tak boleh sebenarnya. Masa saya bertugas dulu, walaupun saya Inspektor dulu pun, di Melaka kita ada pilihan raya, tidak akan dibenarkan ceramah sebelah-sebelah. Ini akan mewujudkan pergaduhan, provokasi," katanya.

 Apabila ditanya mengapa sekarang ceramah secara bersebelahan di antara parti politik yang berlawan, beliau menjawab: "Itu tak tahulah nak cakap, itu kena tanya orang yang membenarkan."

 Pada 4 Disember lalu, pergaduhan berlaku di antara penyokong Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR) di Gombak sehingga menyebabkan penyokong kepada kedua-dua kumpulan tersebut cedera parah. -Mstar

Hot !! Guan Eng gelabah ,takut berjumpa Dr Ir Shaik Hussein !!

Posted: 06 Dec 2012 05:23 AM PST




Seperti biasa LGE telah memutar belit isu dan cuba tukar topik dengan mengaitkan isu2 lain dan juga individu2 lain yang tidak ada kaitan langsung dengan "skandal rasuah taman manggis."

 Saya bersama Hng telah mengatakan bahawa LGE telah menerima rasuah bukan "wang rasuah" seperti yang dijelaskan oleh Andrew Yong. LGE juga perlu tahu bahawa rasuah juga merangkumi skop "penyalahgunaan kuasa" dan "pecah amanah".

 Persoalan Banglo Mewah yang disewa oleh LGE daripada salah seorang pengarah berkepentingan dalam Kumpulan KLIDC masih belum terjawab.

Kenyataan bahawa KLIDC telah diterima kerana tawaran harga paling tinggi juga adalah bukti bahawa LGE telah menyalahgunakan kuasanya untuk membenarkan pembinaan HOTEL 19 tingkat diatas hospital pakar. Ini adalah kerana tiada kenyataan bahawa penender lain dibenarkan membina HOTEL dalam proses tender.

Jelas berlaku Penyalahgunaan kuasa dan penipuan dalam proses tender. Kenyataan ini telah berulangkali dikemukakan kepada LGE tetapi dia masih mendiamkan diri. Mengenai kononnya LGE mempunyai komitmen politik untuk menghapuskan rasuah juga adalah retorik politik dan gimik politik LGE untuk PRU13.

 Mengenai Retorik Tender Terbuka pula, saya boleh buktikan dengan fakta dan undang2 bahawa hampir kesemua Tender Terbuka yang dilaksanakan oleh LGE melalui CMI termasuk tender Skandal Taman Manggis tidak memenuhi prasyarat Proses Tender Terbuka berdasarkan undang-undang.





Gimik untuk menipu rakyat paling hebat kerajaan negeri DAP adalah "PENGISTIHARAN HARTA" LGE dan rakan2 exconya. Ini adalah kerana manusia paling kaya didunia pun dapat mengistiharkan TIADA HARTA jika diberi masa tiga tahun untuk mengistiharkannya dan Tiada pula pengistiharan harta keluarga dan syarikat mereka yang menjadi persoalan utama.

Kenyataan bahawa saya enggan minta maaf sebelum ini telah saya perjelaskan kerana didapati bahawa video majlis DAP tersebut telah dipalsukan sepertimana video anwar Ibrahim.

 Jika DAP berkata bahawa video anwar Ibrahim boleh dipalsukan maka sudah pasti DAP mampu memalsukan video lain juga. Akhir kata, ternyata dan terbukti bahawa LGE TAKUT dengan bukti dan cabaran dialog yang akan diadili dalam MAHKAMAH RAKYAT oleh MEDIA.

 Kenyataan LGE bahawa dia akan buktikan di mahkamah juga adalah untuk mengelak daripada rakyat mengadili dia sebelum PRU13.

Saya berharap Rakyat Pulau Pinang dapat menghukum LGE dalam PRU13. Sekian.

IR.DR.SHAIK HUSSEIN B. MYDIN

Alasan Ostazah Abby tak pergi misi bantuan ke Gaza

Posted: 05 Dec 2012 10:41 PM PST



Inilah orang kata... sembang je deras , tapi bila nak ajak ke sana terus  beri macam-macam alasan .

Itu lah Ostazah Abby Abadi ..

Sebelum ini bukan main lagi  cakap  ahli partinya  sedia jihad jika dihantar ke Gaza , tapi bila diundang ( sendiri mengaku) terus bagi alasan program ceramah2  PAS nya lebih penting lagi  .

Orang kalau betul2 ikhlas nak bantu rakyat Palestin , tak cakap besar seperti puak-puak PAS  dan terus je tawarkan diri untuk pergi .

Contohnya seperti artis ini iaitu Heliza Helmi , Aflin Shauki dan beberapa artis lagi   ..

mana pi artis jihad PAS ?? kata nak berjuang untuk Islam ? .. artis lain kan semua dilabel banyak buat kemaksiatan ..


Heliza pergi gaza tak heboh2 pun ...bukan macam pakar retweet cepat PAS ..

Tokong DAP takut hilang kuasa , tanam kebencian kepada UMNO @dzainalabidin

Posted: 05 Dec 2012 06:49 PM PST



Semakin takut Tokong DAP hilang kuasa di P.Pinang menjelang PRU 13.  Kini mereka dah mula fitnah dan tanam kebencian terhadap Umno walaupun program berkenaan tidak berkaitan politik


- Ketua Menteri, Lim Guan Eng dikatakan berada dalam keadaan begitu terdesak sehingga sanggup menanam perasaan benci terhadap UMNO ketika menghadiri satu majlis makan malam yang dihadiri oleh penganut pelbagai agama.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, sebagai pemimpin tertinggi kerajaan negeri, Guan Eng sepatutnya mengajak para hadirin mengamalkan kasih sayang, toleransi dan keharmonian sesama mereka.
Menurutnya, Setiausaha Agung DAP itu sewajarnya memastikan perpaduan kaum terus diperkuatkan, bukannya menyebar fitnah yang boleh menyebabkan rakyat beranggapan UMNO merupakan sebuah parti ekstremis.
"UMNO Pulau Pinang amat dukacita dan kecewa dengan ucapan tidak bertanggungjawab Guan Eng dalam sebuah majlis dihadiri oleh kumpulan pelbagai agama baru-baru ini yang dilihat melampaui batas-batas politik," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Published with Blogger-droid v2.0.9

Hot !! DAP berjaya angkat harga rumah Penang paling mahal dari KL !!

Posted: 05 Dec 2012 04:30 PM PST




Tahniah DAP & Guan Eng ...selama 4 tahun memerintah P.Pinang , inilah kejayaan terbesar pemerintahan kerajaan DAP . Harga rumah di P.Pinang  telah melebihi harga rumah di Kuala Lumpur.

Apa nak jadi kepada penduduk miskin & golongan pertengahan di P.Pinang ??  Mampu ke mereka beli rumah berharga RM 500 ribu ??

Inilah taktik  regim DAP menghapuskan miskin di P.Pinang dengan menghalau secara halus mereka ke Seberang Perai & negeri jiran seperti Kedah & Perak .


Guan Eng bangga beritahu di Buletin haprak kononnya miskin dah tak ada tapi sebenarnya mereka  tak mampu membeli rumah di negeri sendiri ...

DIMENSI

Posted: 06 Dec 2012 11:20 AM PST

DIMENSI


Omegay: HRW minta Najib ikut cara Anwar meliwat cinadoll

Posted: 06 Dec 2012 04:59 AM PST


The Malaysian government should end rights-violating and discriminatory government policies that vilify members of Malaysia's lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) community, Human Rights Watch said today in a letter to Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.

(New York) - The Malaysian government should end rights-violating and discriminatory government policies that vilify members of Malaysia's lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) community, Human Rights Watch said today in a letter to Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.

Malaysian law, policies, and practices violate the internationally protected rights of LGBT people. In July 2012, Najib made public statements against the LGBT community that facilitate discriminatory activities by government and police officials.

"Prime Minister Najib's claims to promote diversity in Malaysia ring hollow when he publicly calls for discrimination against the LGBT community," said Phil Robertson, deputy Asia director. "And Najib's actions against LGBT people are a glaring contradiction to his self-proclaimed profile as a 'global moderate' leader."

In two speeches in 2012, Najib singled out the LGBT community as a threatening "deviant culture," and said that such deviance was to have no place in a Malaysia under his leadership. The first speech was in June at the launch of a book of Najib's collected speeches and messages, The Agenda of Islam in National Transformation, and the other in July to 11,000 imams and mosque members.

Government actions and policies against the LGBT community in Malaysia include: the government shutdown of the November 2011 Seksualiti Merdeka (Sexual Diversity) Festival; a government program to train volunteers to "convert gays"; and the public recommendation by Deputy Education Minister Dr. Mohd Puad Zarkashi that educating parents to recognize "symptoms" of gay or lesbian orientation could be effective in fighting increase of this "unhealthy phenomenon among students."

The government should also act to repeal laws criminalizing homosexual relations between consenting adults such as article 377 of the Malaysian Penal Code on "carnal intercourse against the order of nature," and replace the provision on non-consensual relations with a gender-neutral rape law. Revoking section 377 would free Malaysia's legal system from a colonial past and historical prejudices.

Najib's views on the rights of the LGBT community are indicative of a broader disregard for the universality and indivisibility of international human rights. As a member of the United Nations, Malaysia is obligated to uphold the principles set out in the Universal Declaration of Human Rights, including that, "Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinions, national or social origin, property, birth or other status." A November 2011 report by the UN Office of the High Commissioner for Human Rights, which specifically addressed violence and discrimination based on sexual orientation and gender identity, made recommendations that have specific relevance to Malaysia.

"World leaders like UN Secretary-General Ban Ki-moon have repeatedly called for an end to anti-LGBT discrimination, intimidation, and violence, and will repeat those calls on December 11, during international human rights day celebrations," said Boris Dittrich, LGBT rights advocacy director.

Najib should make a commitment to repeal all laws and policies that discriminate against LGBT people. He should end projects aimed at the conversion, marginalization, or stigmatization of LGBT people, and initiate a public awareness campaign aimed at ending hostility toward LGBT people. By doing so, Malaysia would take a giant step toward becoming a rights-respecting "modern democracy," a goal Najib has repeatedly endorsed.

"The Malaysian government has sadly used anti-LGBT policies to pander to conservative groups within the ruling coalition and society at large," Robertson said. "Encouraging discrimination against a marginalized group to win votes repudiates commitments to respect rights that Malaysia touted when it sought a seat on the UN Human Rights Council." - AlertNews

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 06 Dec 2012 07:12 AM PST

Tugu Bangsa Tembok Negara


SAKSIKAN VIDEO.!!! PERGADUHAN PEMUDA UMNO GOMBAK Vs SAMSENG PAKATAN RAKYAT

Posted: 05 Dec 2012 08:48 AM PST

GOMBAK, 4 NOV - Puak gerombolan samseng upahan Pakatan Rakyat pasti tidak menduga begitu ramai anak muda jati Gombak yang terdiri dari Pemuda UMNO Gombak yang turun menyambut mereka di Bt. 8 Gombak sewaktu Program Ceramah Anwar malam tadi. Anwar yg hadir lewat sudah pasti telah dimaklumkan dengan kehadiran ratusan Pemuda UMNO Gombak yang keluar menyuarakan bantahan dan penolakkan mereka kepada Anwar dan Pakatan Rakyat.

Pihak pencacai terpaksa mengerah askar upahan dari luar untuk datang ke Gombak untuk menyekat semangat Pemuda UMNO Gombak. Namun begitu Pemuda UMNO Gombak yang berhimpun dengan aman menyuarakan bantahan telah di provoke oleh bacul-bacul upahan yang hanya berani menyorok dibelakang Pak Aji dan Mak Aji serta wanita dengan membaling baldi dan periuk ke arah Pemuda UMNO Gombak. Saksikan bukti rakaman video ini siapa yang mula membaling dan mencetuskan pergaduhan?

Sumber - GombakGempur

bumiyang

Posted: 06 Dec 2012 03:42 AM PST

tunku

Posted: 06 Dec 2012 03:08 AM PST

tunku


Evidence That Anwar's Supporters Are Brutal And Cruel

Posted: 05 Dec 2012 08:30 PM PST

The fight which occurred at Batu 9, Gombak Utara only clearly showed how brutal the opposition supporters which is led by Anwar Ibrahim really are. If PR supporters did not start the fight by throwing stones, no one would have bled. PR's excuse in this was that the violence was triggered by BN supporters sounds simply stupid, especially when we are all aware of their violence on streets. To hide the truth by raising sympathy from the public, they then start to publish pictures showing one of their supporters covered in blood at his arms. The fact that their gang was the first to throw heavy objects are hidden from the public eye. A smart political propaganda which would only last for a while. This reminds us to an individual known as Bob Samurai, a PR supporter who was said to have been slashed by a samurai sword during Bagan Pinang mini election. The ones who triggered the clash was PR supporters themselves, and when locals began to be raged upon the matter, they began to sensationalize the story by saying that Bob was slashed by a samurai sword by UMNO supporters. When investigation was taken, the slice mark was just made up, there was no real wound at all, except for the blood effects which was made up only to strengthen their propaganda. Did the propaganda work? Of course not, because rakyat knew that everything was done according to the script which was written by Anwar, that is why majority voters decided to reject PR during Bagan Pinang's mini election. Have we ever wondered why the nation's political scenario would always be in a stir since 1998, far different than before September 1998? The answer is easy, everything has to do with PKR's General Leader, Anwar Ibrahim who always puts himself first. Just look at how much chaos has his supporters made during the reformation era around 1998 until 2000, especially through street demonstrations at Kuala Lumpur. Before the reformation era, everyone was living a harmonious life, people in different parties rarely assemble to show their power in streets. Long before this, in the 70's, Anwar and his supporters caused a stir which led to a violent demonstration by students after they were told by Anwar who said that people in Baling, Kedah are dying because of hunger. But when Anwar was in Barisan Nasional government, everything went back to normal as he gets what he wants. Except for the Memali tragedy in the 80's when PAS extremists got too exited to die in syahid just to establish their PAS Islamic state, only to find out that 20 years later, PAS President, Hadi Awang announced that Islamic State has never existed in the Quran. And just for another extra input for readers, ask yourselves, who were the ones who rallied around Kuala Lumpur in yellow shirts whom then broken police orders by rushing through the barricades set at KLCC as well as the Merdeka Square? That is how violent Anwar and PR supporters really are. The ones who threw heavy objects to police vehicles then flipping it over, all Anwar supporters. Every one of them are rude and violent, but they somehow get to roam free without any charge that people are getting tired of PR's politics. So, do not be surprised when rakyat decides to reject Anwar and PR in the coming GE13, just like how they rejected the cheap propaganda which is brought by PR during Bagan Pinang's mini election.

Nurul Izzah Is 'Demolishing' Mosques

Posted: 05 Dec 2012 05:00 PM PST

PKR Supporters' camp went haywire for a while when Lembah Pantai MP, Nurul Izzah raised the issue saying that Ar-Rahman Mosque at Universiti Malaya (UM) had to be closed by the Central Government due to political matters. Looking at PKR's propaganda regarding this issue seems like they are telling that Ar-Rahman Mosque will be closed forever. This sort of accusation is probably something normal for Anwar's family. To sensationalize the story, they say that the orders to close the mosque were made from Kuala Lumpur City Hall (DBKL), so that they could blame everything on the Minister of Federal Territory and Urban Wellbeing, Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin. When the real story actually goes like this, the Ar-Rahman Mosque in UM will only be temporarily closed for restoration process. The notice of temporary closure came from Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) ensure a smooth process in fixing the mosque's roof, wiring as well as water pipes. Besides that, during this temporary closure, the same attention is also given to solve the issue of overflowing water which occur around the mosque each time it rains heavily. The official order from JAWI was made on November 20, 2012 and it will be in effect by December 1, 2012, until it is finished around June 2013. While waiting for the restoration process to finish, JAWI had urged Muslims to simply perform their prayers at nearby mosques. Few of them include the Tun Rahah Mosque at Bangsar Village, Ikhlasiah Mosque Kg. Kerinchi, Saidina Abu Bakar As-Siddiq Mosque Jalan Ara Bangsar, the National Mosque, Surau Jumaat Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya as well as Surau Jumaat Muhammadi Angkasapuri. In short, there is no issue at all. Instead, the daughter to PKR's General leader simply point it out for the sake of her family's political interest. Especially when her image only revolve around churches, including the recent forum which she participated at the Full Gospel Tabernacle Church, USJ, Selangor where the PKR Vice President expressed that she wants freedom of religion to apply to Malay Muslims as well. In desperation, to gain back the trust among Malays to her, she had to turn this mosque matter to a political issue, even if it is just another accusation. At the end of it, her words simply made her sound like she wants to 'demolish' mosques when she said that Ar-Rahman Mosque will be closed for good by the Central Government.

PR LEADERS ARE INCAPABLE, REVEALS SELANGOR ASSEMBLY SPEAKER

Posted: 05 Dec 2012 11:00 AM PST

There you are…it is very plain and simple…the Pakatan Rakyat has failed to reform the institution of legislature in their respective states. This simply means none of PR leaders right now are capable of leading nor administering a state – in short they are dumb dumbs – they only know politics and of course talks. This is not allegations by BN or others but by the speaker who are PR man – Teng Chang Kim – the State Assembly Speaker for Selangor. He is a respectable man and he has no malice – he speaks the truth – as his aim is to correct the wrongs in PR states…in fact too many wrongs than rights. The public may not know whats going on about this legislature institution but the above average voters know the separation of powers and with the revelation, they now know that PR leaders are greedy for power and they will never want to reform the legislature institution. Because doing so would mean their power is reduced and with such, they cannot manipulate nor cheat to put up a beautiful front for the general public to see…although going by numbers and results they are way behind in development and economic activities. So the weaknesses and stupidities are revealed and the voters can judge by themselves, no need for BN to shout out loud that PR leaders are not good and not capable. No need for BN to campaign around the country telling voters because a professional and honest PR leader by the name of Teng Chang Kim revealed these matters publicly. Do not ask his intention but just take his words for it…he is trustworthy and he has done his job as the assembly speaker professionally. The fact that he revealed is sufficient for Malaysians to know what are PR leaders made of…and how much they know on how to run a state government what more if it is a federal government. With the knowledge and truth revealed, it is easy for Malaysians to vote come general election as they know how to distinguish between the real leaders and the make-believe leaders. Voters now understand fully the make-believe leaders who continue creating issues and throwing allegations just to cover their weaknesses and incapabilities. Now that these are all in the open, the PR leaders would surely come out all kinds of excuses, which obviously by now would no longer attract or influence voters.

ANWAR’S PITIFUL ATTEMPT AT TARNISHING NAJIB, AN ATTEMPT IN FUTILITY

Posted: 05 Dec 2012 07:24 AM PST

It is a pitiful sight….a pitiful scene…and still Anwar Ibrahim continues to create make-believe issues, he never gives up, very persistent. Grasping at any last straw to stay afloat and relevant, the word is relevant here as Malaysians are getting bored with his promises, eloquent speeches that have no substance, Anwar got businessman Deepak Jaikaishan to get involved. A normal civil suit has suddenly turned to a little political where names of Prime Minister and wife were mentioned. After thorough investigation, it turned out that Anwar was the one instigating Deepak to mention the names, and this was Deepak's own confession about how he suddenly got himself involved in the political game. Deepak himself has not idea that he would be dragged but then again, Deepak is in a position where he needed help financially and Anwar is a man who will promise anything so long as one does what he wants. And Deepak, whether intentionally or unintentionally, followed Anwar's desires and wishes and found out later the game being played, as he said in his confession. Taking Deepak's words on the surface, Malaysians know Anwar is desperate to bring down Najib Tun Razak and in desperation, he continues with his make-believe issues not knowing the public can already read the whole content. Living in his make-believe world, Anwar feels everyone clamours for more exposures which in reality Malaysians are watching at his desperate attempts, which is now at the level of INSANE. Anwar and gang have done almost everything in the book, outside the book, under the table, on the table, name it and he and gang have done it but until today, at this very moment, none of what he has done affect PM Najib Tun Razak. The conclusion of Umno general assembly, followed by PPP's assembly and later MIC, reflected solid support for Najib's leadership and the Malays rallying behind Umno, ready to thrash down any enemy. In short, Anwar's number is up now…anytime in the general election and he will be a 'thing of the past' after the general election. His make-believe issues are backfiring one by one – fading as fast as they were raised – a pitiful sight it is, a sight no politician would like to be in. After Deepak, one wonders who he will use as he will not stop until voting day and he does not care people like it or not, he will continue without shame….after all he does not have that feeling of shame anymore.

Taipingmali (tm)

Posted: 06 Dec 2012 01:48 AM PST

Taipingmali (tm)


Cubaan Fitnah PM dan Kerajaan

Posted: 05 Dec 2012 08:51 PM PST

Berpegang Pada Bai'ah Dan Iltizam Terhadap Pucuk Pimpinan - DS Zambry.mov

Posted: 05 Dec 2012 10:42 AM PST

Bukti Penyokong Anwar Ganas & Zalim

Posted: 05 Dec 2012 09:57 AM PST

Pergaduhan yang berlaku di Batu 9, Gombak Utara sebenarnya memperlihatkan dengan jelas betapa budaya ganas sudah agak sinonim dengan gerombolan penyokong pakatan pembangkang yang diketuai Anwar Ibrahim.

Jika tidak kerana penyokong gerombolan PR yang bukan anak tempatan memulakan acara membaling batu pastinya tiada individu dari kedua-dua belah pihak yang cedera sampai berdarah-darah.

Alasan PR kononnya keganasan dimulakan oleh penyokong BN sukar untuk diterima, lebih-lebih lagi ramai sedia maklum sejak dulu hingga sekarang bab-bab mengganas ini biasanya sinonim dengan penyokong PR yang terkenal dengan pembawaan panas baran dan akal pendek.

Untuk sembunyikan kebenaran sambil meraih simpati umum, maka ditayangkanlah gambar seorang penyokongnya yang berdarah dilengan kemudian dipaparkan sehelai baju kuning berlogo PKR, DAP dan PAS.

Geng mereka yang memulakan balingan batu dan objek keras yang lain disembunyikan dari pengetahuan umum. Propaganda politik yang bijak untuk seketika cuma.

Ini mengingatkan kita kepada watak Bob Samurai, seorang penyokong PR yang kononnya cedera dilibas dengan pedang samurai semasa PRK Bagan Pinang.

Yang buat kecoh dan memulakan pergeseran ialah para penyokong PR, bila rakyat tempatan naik marah serta mula bertindakbalas maka disensasikan cerita konon lelaki bernama Bob itu cedera dilibas dengan pedang samurai oleh penyokong UMNO.

Bila disiasat rupanya kesan hirisan pada baju Bob hanyalah rekaan, luka sebenar langsung tak kelihatan, kecuali yang nampak kesan darah yang sengaja dibuat-buat untuk memantapkan propaganda bagi meraih simpati menjelang tarikh pengundian pilihanraya kecil itu sahaja.

Adakah propaganda tersebut berjaya? Tentu sahaja tidak, kerana sedari awal rakyat majoriti tahu segalanya hanya berlaku mengikut skrip garapan yang dikehendaki Anwar, dek kerana itu majoriti pengundi nekad menolak PR semasa PRK Bagan Pinang itu.

Pernahkan dikalangan kita terfikir sejenak dan bertanya pada diri sendiri kenapa senario politik negara sejak 1998 hingga sekarang senantiasa saja panas membara berbanding suasana politik sebelum September 1998?

Jawapan sebenarnya mudah, segala-galanya mempunyai kaitan langsung dengan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang sekian ramai sudah ketahui watak dan pembawaannya lebih mendahulukan kepentingan peribadi berbanding hak orang ramai.

Lihat sajalah kekecohan yang dicetuskan oleh penyokongnya sewaktu zaman gelap reformasi terlepas kerusi Timbalan Perdana Menteri sekitar 1998 hingga 2000, terutama sekali melalui demonstrasi jalanan di pusat bandaraya Kuala Lumpur.

Habis jahanam pelbagai harta benda awam malah ketenteraman orang ramai pun tergugat dek kerana betapa liarnya penyokong Anwar yang dirasuk syaitan berhimpun sana sini dan mengamuk sakan seolah-olah negara ini bapak Anwar yang punya.

Sampaikan bangunan UMNO di PWTC pun diserbunya, habis kaca pintu pecah bertaburan. Itu semua hasil kelakuan siapa? Penyokong Anwar. Ganas dan zalim sudah jadi budaya mereka. Bapak borek anak rintik.

Sebelum kerasukan reformasi itu rakyat dapat hidup aman damai dek kerana kurangnya penghasut seperti Anwar, orang ramai walau berbeza parti jarang sangat berhimpun tunjuk kekuatan di atas jalanraya atau berbalah sakan sampai tak ingat dunia.

Lama sebelum itu sekitar tahun 70-an, Anwar dan penyokongnya juga yang bikin hiruk piruk hingga membawa kepada demonstrasi ganas para pelajar selepas dihasut dengan cerita bohong oleh Anwar kononnya penduduk di Baling, Kedah mati kelaparan.

Namun bila Anwar berada dalam Kerajaan barisan Nasional, semuanya aman tenteram dek kerana nafsunya untuk menikmati kerusi empuk sebagai pemimpin negara tercapai.

Kecuali semasa ke Memali di Baling pada pertengahan 1980-an yang terjadi dek kerana amukan sekumpulan pengikut PAS yang kemaruk nak mati syahid untuk menegakkan negara Islam ala PAS, tapi lebih 20 tahun kemudiannya Allah s.w.t tunjukkan musibat seorang pemimpin apabila Presiden PAS, Hadi Awang mengakui negara Islam tidak wujud pun dalam Al-Quran.

Dan untuk tambah sedikit lagi input para pembaca semua, cuba tanya pada diri sendiri siapakah yang berarak di Bandaraya KL berbaju kuning kemudian melanggar arahan polis termasuklah merempuh hadangan di KLCC dan Dataran Merdeka? Itulah pengikut Anwar dan penyokong PR.

Yang membaling objek dan kon keselamatan sehingga kenderaan polis hilang kawalan juga dilakukan oleh penyokong Anwar dan PR. Yang memijak-mijak bumbung kemudian menterbalikkan kenderaan polis juga penyokong Anwar dan PR.

Semua kelakuan biadap, ganas dan zalim ini sudah lama dibiarkan tanpa tindakan sewajarnya, hinggakan semakin ramai orang kian mual dan menyampah dengan pembawaan politik PR yang diluar tabie.

Jadinya, janganlah pelik apabila tiba hari penentuan PRU 13 nanti rakyat ramai bersuara tegas menolak PR dan Anwar, sebagaimana mereka tekad menolak propaganda murahan yang PR lakukan semasa PRK Bagan Pinang.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Evidence That Anwar's Supporters Are Brutal And Cruel

Posted: 05 Dec 2012 09:56 AM PST

The fight which occurred at Batu 9, Gombak Utara only clearly showed how brutal the opposition supporters which is led by Anwar Ibrahim really are.

If PR supporters did not start the fight by throwing stones, no one would have bled.
PR's excuse in this was that the violence was triggered by BN supporters sounds simply stupid, especially when we are all aware of their violence on streets.

To hide the truth by raising sympathy from the public, they then start to publish pictures showing one of their supporters covered in blood at his arms.

The fact that their gang was the first to throw heavy objects are hidden from the public eye. A smart political propaganda which would only last for a while.

This reminds us to an individual known as Bob Samurai, a PR supporter who was said to have been slashed by a samurai sword during Bagan Pinang mini election.

The ones who triggered the clash was PR supporters themselves, and when locals began to be raged upon the matter, they began to sensationalize the story by saying that Bob was slashed by a samurai sword by UMNO supporters.

When investigation was taken, the slice mark was just made up, there was no real wound at all, except for the blood effects which was made up only to strengthen their propaganda.

Did the propaganda work? Of course not, because rakyat knew that everything was done according to the script which was written by Anwar, that is why majority voters decided to reject PR during Bagan Pinang's mini election.

Have we ever wondered why the nation's political scenario would always be in a stir since 1998, far different than before September 1998?

The answer is easy, everything has to do with PKR's General Leader, Anwar Ibrahim who always puts himself first.

Just look at how much chaos has his supporters made during the reformation era around 1998 until 2000, especially through street demonstrations at Kuala Lumpur.
Before the reformation era, everyone was living a harmonious life, people in different parties rarely assemble to show their power in streets.

Long before this, in the 70's, Anwar and his supporters caused a stir which led to a violent demonstration by students after they were told by Anwar who said that people in Baling, Kedah are dying because of hunger.
But when Anwar was in Barisan Nasional government, everything went back to normal as he gets what he wants.

Except for the Memali tragedy in the 80's when PAS extremists got too exited to die in syahid just to establish their PAS Islamic state, only to find out that 20 years later, PAS President, Hadi Awang announced that Islamic State has never existed in the Quran.
And just for another extra input for readers, ask yourselves, who were the ones who rallied around Kuala Lumpur in yellow shirts whom then broken police orders by rushing through the barricades set at KLCC as well as the Merdeka Square? That is how violent Anwar and PR supporters really are.

The ones who threw heavy objects to police vehicles then flipping it over, all Anwar supporters.

Every one of them are rude and violent, but they somehow get to roam free without any charge that people are getting tired of PR's politics.

So, do not be surprised when rakyat decides to reject Anwar and PR in the coming GE13, just like how they rejected the cheap propaganda which is brought by PR during Bagan Pinang's mini election.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar kritik Perhimpunan Agung UMNO.---

Posted: 05 Dec 2012 09:53 AM PST

Kenyataan media Senator Ezam Mohd Nor

1. Saya sarankan Anwar berhenti melalak kritik dan perkecil perhimpunan agung UMNO.

2.beliau sepatutnya malu UMNO jauh lebih baik dari zamannya dahulu dan terlalu jauh lebih baik amalan demokrasi berbanding PKR yang amal demokerusi dan agih anak-beranak dan kroni.

3.perhimpunan umno hari ini lebih baik krn tiada lagi pemimpin rakus kuasa spt anwar didalam umno.

4.semasa perhimpunan umno zamannya, anwar gunakan perhimpunan untuk agenda peribadi.naikkan namanya dan benam pemimpin2 lain.malah beliau atur sendiri perwakilan mana yg perlu dipilih berucap dan karang isi ucapan untuk tujuan tersebut.

5.semasa saya setpol beliau saya yg diminta anwar utk mengatur agenda jahat beliau itu dgn arahan langsung drpd anwar.

sekian.

Ezam Mohd Nor.
Dewan Negara.
5dec2012
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Masalah Penempatan Kampung Pasir Selesai, 43 Terima Borang Tawaran 5A

Posted: 05 Dec 2012 05:21 AM PST

Kerajaan Perak Cadang Naik Taraf Terminal Medan Kidd

Posted: 05 Dec 2012 05:18 AM PST

Anwar marah kepada Najib kerana ucapan ini...

Posted: 05 Dec 2012 03:22 AM PST

Oleh kerana Anwar diserang teruk oleh Umno dalam Perhimpunan Agung minggu lepas menyebabkan Anwar Ibrahim terpaksa membuat sidang media pada 3 Disember Isnin lepas untuk menghentam Najib. Najib dilabelkan sebagai takut kepada Tun Mahathir. Najib gagal menangani kes Shahrizat Jalil dan sebagainya. Semua tohmahan kepada Najib merupakan serangan peribadi dan melepas geram. Sebelum ini Anwar sendiri telah mendakwa Umno sentiasa menyerang beliau tetapi Anwar tidak akan menyerang kembali...Itulah yang selalu disuarakan oleh beliau dalam ceramahnya.

Plus Digesa Ambil Tindakan Segera Tangani Masalah Kemalangan Di Lebuh Ra...

Posted: 05 Dec 2012 03:12 AM PST

Jelajah Merdeka: Pelajar UM yang bodoh...

Posted: 05 Dec 2012 03:06 AM PST

Sahabat-Gunung

Posted: 06 Dec 2012 01:22 AM PST

Sahabat-Gunung


Pembangkang Cetus Provokasi Bila Ceramah Tak Dapat Sambutan Penduduk

Posted: 05 Dec 2012 08:50 AM PST


Pemuda UMNO Gombak hari ini menafikan sebarang tuduhan dan tohmahan liar terhadap pergerakan itu berhubung insiden kekecohan di hadapan bilik gerakan peti undi  BN Gombak yang menyebabkan berlaku kecederaan malam tadi.

Ketua Pemudanya Datuk Megat Zulkarnain Datuk Omar Din berkata sebarang tuduhan yang dilemparkan adalah tidak berasas sama sekali dan berharap pihak polis melakukan siasatan terperinci.

Beliau seterusnya mempersoalkan apakah kewajaran diadakan ceramah oleh pakatan pembangkang berdepan dengan bilik gerakan Pusat Daerah Mengundi (PDM) BN yang mana lokasinya cukup sempit.

"Dan memang semalam kita ada program iaitu taklimat jentera pilihan raya di PDM tersebut. Kenapa diadakan ceramah berdepan dengan bilik gerakan kami dan tempat yang diadakan ceramah itu pula terlalu kecil.

"Jadi apabila penduduk dan Pemuda UMNO bahagian menyatakan bantahan di tempat kami, maka provokasi telah dilakukan oleh pihak pakatan sehingga mereka telah melemparkan objek daripada tempat mereka sehingga mencederakan salah seorang ahli Pemuda….beliau kena sembilan jahitan di kepala.

"Itulah provokasi yang dilakukan oleh pihak pakatan pembangkang. Namun kita masih lagi berjaya kawal sehingga ceramah mereka selesai. Sebarang tohmahan dan fitnah oleh pakatan adalah tidak benar sama sekali.," katanya dalam satu sidang media khas di Ibu Pejabat Pemuda UMNO di sini, hari ini.

Menceritakan lebih lanjut, Megat seterusnya berkata apa yang berlaku semalam adalah bantahan penduduk setempat terhadap ceramah berkenaan.

"Apa yang berlaku semalam adalah bantahan daripada penduduk setempat di Rantau Gombak Utara, tempat ceramah diadakan. Rata-rata penduduk di kawasan itu tidak bersetuju terima kehadiran Anwar.

"Kita berkumpul hanya ingin menyatakan bantahan penduduk setempat kehadiran Anwar kerana kita yakin beliau datang untuk melemparkan fitnah kepada pemimpin negara.

"Sebab itulah kita ambil keputusan bersama dengan Pemuda dan juga penduduk menyatakan bantahan kita secara aman dan tidak ada niat langsung mengadakan provokasi. Namun mereka telah lemparkan segala objek termasuk periuk belanga daripada tempat berniaga dan sebagainya," katanya.

Kata beliau lagi pihak pembangkang sebenarnya khuatir dengan sambutan terhadap ceramah tersebut.

"Semalam mereka cukup risau dengan kehadiran penduduk tempatan apabila hampir seribu Pemuda dan penduduk menyatakan bantahan sehinggakan ucapan Azmin dan Anwar hilang fokus untuk sampaikan fitnah dan sebagainya," katanya.

Satu laporan polis telah dibuat oleh mangsa kecederaan iaitu Mohd Faizaruddin Mustafha di balai Polis Gombak, pada pukul 2.17 am. –


Sumber: MediaUMNO

sekupangdua

Posted: 05 Dec 2012 11:53 PM PST

sekupangdua


SEKUPANG MERAYU DAN MINTAK TOLONG DS PERDANA MENTERI! TOLONG LER...

Posted: 05 Dec 2012 08:39 PM PST

Menitis Air Mata Teman... kesian benor yop!
Demi Manusia atau Insan yang punya perasaan, pertimbangan serta budi bicara, Sekupang mohon sesangat kepada Ds Presiden UMNO dan semua perwakilan serta 3 juta lebih Ahli UMNO pertimbangkan lah rayuan teman nie! Orang UMNO terbukti cukup bermurah hati serta bertimbang rasa terhadap sesama umat Islam sudah tentunya memahami keluhan teman nie...

Teman mintak sangat beri perhatian terhadap permintaan kalbu teman nie, harap dapat dipertimbangkan... satu Jer Permintaan teman....

Disebabkan penyakit Meroyan yang makin kuat berjangkit kat perak,  dah kritikal sangat terutama CAI pakatan roket yang makin meraban... Tak pulak salahkan si Nezaa ngangeh, sebab takutkan merebak teman mintak Ds Najib sebagai PERDANA MENTERI supaya...

ADAKAN KUOTA ATAU BAGI JEMPUTAN YANG MACAMANA UMNO MENGUNDANG TETAMU LUAR, KELAB UMNO LUAR NEGARA DAN PEMERHATI DARI SEGALA PELUSUK DUNIA YANG HADIR SEPERTI SEMASA PERHIMPUNAN AGUNG UMNO YANG BARU JER BERAKHIR...
TAPI KUOTA NIE KITA BAGI KAT PAKATAN ROKET TERUTAMANYA PEMUDA PAS YANG KITA TAU BENAK PERUT DAN SENAK OTAK... DEMI MEMBERI RUANG PADA DEMA YANG TAK BERAPA CERODIK TAPI BERLAGAK KATIK, BAGI LER BARANG 10 KERUSI SEBAGAI TETAMU SAMA MACAM PEMERHATI YANG LAIN DIUNDANG OLEH UMNO ...

DEMA NIE TERUTAMANYA CAI TEGAR PAKATAN ROKET SI PEMUDA Parti Ajaran Sesat PERAK BUKAN MAIN KUAT MEROYAN BILA UMNO BERSIDANG SEMASA PAU 2012 DI PWTC MINGGU LEPAS, DEMA NAK SESANGAT JOIN TAPI TAK DA JEMPUTAN, TU YANG MERAPU TAK TENTU PASAL BILA SENTAP SEBAB KETINGGALAN DAN TAK DIUNDANG

Bukan apa kesian tengok dema... meracau, merapu dan sekarang ni makin kuat meroyan dema nie, kalau tak di TEMAS (cara Tradisional) boleh melarat dan berjangkit penyakit Meroyan yang diwarisi si Nezaa Ngangeh ataupun nick name lain Si Nezaa Lambei ( tak tau ler kenapa rakyat gelor lambei, kata dema dia memang suka lambai kat sesapa saja dengan penuh perasan, termasuk kat nepal yg jalan kaki balik kerojer

PEMUDA PARTI AJARAN SESAT NEGERI PERAK BUKAN MAIN KUAT PENING DAN MEROYANNYA SIAP BUAT KENYATAAN AKHBAR RASMI LIDAH SYAITAN HARUKAH DAN SORA KEDEGILAN KATAKAN BAHAWA PERHIMPUNAN AGUNG UMNO SIA-SIA,   SAJA DAN TAK DAPAT APA-APA FAEDAH. KENYATAAN YANG DIBUAT DALAM BLOG YANG KONONNYA KEPUNYAAN PARTI AJARAN SONSANG SEKALIPUN RAKYAT MAKLUM SESANGAT TAUKEY ROKET DISEBALIKNYA SEBAGAI TUAN TANAH, BUKAN MAIN LAGI DENGAN TAJUKNYA ' PERHIMPUNAN AGONG UMNO TIADA ARAH TUJU'  MENUNJUKAN BETAPA AKAI DEMA NIE STANDARD TADIKA PASTE YANG GUNA AKAL YANG  TERLETAK DILUTUT SEBAGAIMANA YANG DEMA AKUI LUTUT ADALAH OTAK DAN OTAK ADALAH LUTUT....

Pecah perut teman apa yang sam do nie cakap, lawak ker? serkap jarang? atau dah memang jenis biol dan memang benak kot! Kesian benor tengok si FUKUNAZI yang buat kenyataan sebodoh nie, 5 hari dipersidangan dan berpuluh pembentangan usul dan cadangan disetiap 3 sayap dan juga peringkat tertinggi yang kekadang panas diperbahaskan oleh perwakilan sepanjang 5 hari tu yang si Fuku nazi kata sia-sia? hehehe banyar wayer yang putus nampaknya si Fukunazi nie... 

KOMER TENGOK APA YANG MENGONG STANDARD PASTIE NI MERACAU... 

Timbalan Pengarah Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia menjelaskan, suasana ini menggambarkan Umno semakin terdesak untuk meraih sokongan termasuk ahli sendiri.Ketika ditanya tentang permohonan maaf yang diajukan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak dalam ucapannya, beliau berkata, ternyata Najib mengakui pelbagai kekhilafan dan kezaliman yang telah dibuat sepanjang lebih 55 tahun memerintah. 
hehehe nampak cerodik tapi akai pendek... segak macam taukey sarkis 




"Mereka seolah-olah tidak yakin dengan sokongan ahli sendiri dan berusaha untuk memberi kepercayaan tinggi ahli kepada Umno," kata beliau lagi. 
Mengulas lanjut, beliau berkata, Najib menganggap kesilapannya adalah perkara biasa dan mudah sahaja meminta maaf.
Kata beliau, Najib seharusnya berundur dan melepaskan jawatannya jika beliau benar-benar insaf akan perbuatannya seperti yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin di Negara lain.

"Permohonan maaf tersebut menggambarkan pelbagai kezaliman yang telah Umno lakukan sebelum ini dan Najib melihat perkara ini sangat kecil dan mudah dimaafkan


Kesian teman tengok, muka sikit ada tapi fill tang akai! bak kata orang Perak... MUKA CANTIK TAPI AKAI PENDEK...DS Najib akui s iapa yang tak buat siap jika ada yang silap dia mintak maaf, apa kebodonya si mengong nie kata kononnya beliau telah lakukan kezaliman dengan UMNO pada rakyat selama 55 tahun, Payah kalau dah kena penyakit berjangkit Meroyan nie, 

Nak tanya jugak siapa pulak yang mati kerana kena siksa, berapa banyak masjid yang dirobohkan, berapa ribu orang PAS yang ditahan dan dibunuh, berapa ribu yang ditangkap diceramah PAS sekalipun menabur fitnah semata-mata, berapa banyak yang dijatuhkan hukuman Bunuh sebab solat kat masjid dan surau... Cer Cita... amenda yang ZALIM sesangat tu? 

Mungkin sebab kita tak brutal dan tak lempar serta hasut rakyat dengan Fitnah kot! mungkin jugak dema rasa dema hebat sebab mendoakan bala terhadap umat Islam yang lain kot, mungkin marah sebab doakan dema (pas) segala kebaikan kot?  

YANG NYATA. DAN SEBENARNYA IALAH... SEBENORNYA DEMA TERINGIN SANGAT NAK JOIN PAU LER TU, TU YANG JAFI KUAT MEROYAN DAN MERAPU TAK TENTU PASAL, SEBENORNYA PUN KITA MEMANG DAH TAU, BILA PERHIMPUNAN DEMA TAK SAPA PUN NAK KECOH TAPI BILA PERHIMPUNAN AGUNG UMNO PULAK, BUKAN MAIN DEMA YANG PALING SIBUK,  MAKIN KUAT MEROYAN DAN SASAU, PALING KUAT SAKIT HATI! 


JADI TOLONG LER KOMER... PERTIMBANGKANLER! BAGI LER DEMA IKUTI PAU LAIN KALI, KALAU BOLEH BAGI KERUSI YANG PALING DEPAN, BUKAN APA DEMA NIE JENIS PEKAK BADAK SIKIT TU LER BILA DENGOR LAIN CERITA PULAK YANG LAIN... MACAMANA PUN DENGAN HATI YANG TEBUKA SERTA BERPANDANGAN BAIK TAK SEPERTI MEREKA YANG DOAKAN BURUK TERHADAP SESAMA ISLAM... TEMAN DENGAN RELA HATI BOLEH TERIMA MIKER, JANGAN SEGAN KALAU NAK MASUK AHLI UMNO! KUKUNAZI PUNYA PASAL YURAN SEUMOR HIDUP TEMAN BAYORKAN, BUKAN SETAKAT TU BORANG UMNO PUN TEMAN BOLEH AMBIKAN


ERRR... Nasihat teman pada perancang perang saraf macam kuku  NAZI... Jangan lipa MAKAN UBAT YOP! dah KUAT sakit meroyan miker nie...  Cer jawab soklan teman... 'OTAK LETAK KAT MANA? Kat Atas Kepala ker atau kat LUTUT? 

The Unspinners

Posted: 05 Dec 2012 11:39 PM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 05 Dec 2012 11:35 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Ini Akan Berlaku Kalau Pakatan Tak Dapat Tawan Putrajaya...

Posted: 05 Dec 2012 09:00 PM PST



Pergaduhan yang berlaku di Batu 9, Gombak Utara sebenarnya memperlihatkan dengan jelas betapa budaya ganas sudah agak sinonim dengan gerombolan penyokong pakatan pembangkang yang diketuai Anwar Ibrahim.

Jika tidak kerana penyokong gerombolan PR yang bukan anak tempatan memulakan acara membaling batu pastinya tiada individu dari kedua-dua belah pihak yang cedera sampai berdarah-darah.

Alasan PR kononnya keganasan dimulakan oleh penyokong BN sukar untuk diterima, lebih-lebih lagi ramai sedia maklum sejak dulu hingga sekarang bab-bab mengganas ini biasanya sinonim dengan penyokong PR yang terkenal dengan pembawaan panas baran dan akal pendek.

Untuk sembunyikan kebenaran sambil meraih simpati umum, maka ditayangkanlah gambar seorang penyokongnya yang berdarah dilengan kemudian dipaparkan sehelai baju kuning berlogo PKR, DAP dan PAS. 

Geng mereka yang memulakan balingan batu dan objek keras yang lain disembunyikan dari pengetahuan umum. Propaganda politik yang bijak untuk seketika cuma.

Ini mengingatkan kita kepada watak Bob Samurai, seorang penyokong PR yang kononnya cedera dilibas dengan pedang samurai semasa PRK Bagan Pinang.

Yang buat kecoh dan memulakan pergeseran ialah para penyokong PR, bila rakyat tempatan naik marah serta mula bertindakbalas maka disensasikan cerita konon lelaki bernama Bob itu cedera dilibas dengan pedang samurai oleh penyokong UMNO.

Bila disiasat rupanya kesan hirisan pada baju Bob hanyalah rekaan, luka sebenar langsung tak kelihatan, kecuali yang nampak kesan darah yang sengaja dibuat-buat untuk memantapkan propaganda bagi meraih simpati menjelang tarikh pengundian pilihanraya kecil itu sahaja.

Adakah propaganda tersebut berjaya? Tentu sahaja tidak, kerana sedari awal rakyat majoriti tahu segalanya hanya berlaku mengikut skrip garapan yang dikehendaki Anwar, dek kerana itu majoriti pengundi nekad menolak PR semasa PRK Bagan Pinang itu.

Pernahkan dikalangan kita terfikir sejenak dan bertanya pada diri sendiri kenapa senario politik negara sejak 1998 hingga sekarang senantiasa saja panas membara berbanding suasana politik sebelum September 1998?

Jawapan sebenarnya mudah, segala-galanya mempunyai kaitan langsung dengan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang sekian ramai sudah ketahui watak dan pembawaannya lebih mendahulukan kepentingan peribadi berbanding hak orang ramai.

Lihat sajalah kekecohan yang dicetuskan oleh penyokongnya sewaktu zaman gelap reformasi terlepas kerusi Timbalan Perdana Menteri sekitar 1998 hingga 2000, terutama sekali melalui demonstrasi jalanan di pusat bandaraya Kuala Lumpur.

Habis jahanam pelbagai harta benda awam malah ketenteraman orang ramai pun tergugat dek kerana betapa liarnya penyokong Anwar yang dirasuk syaitan berhimpun sana sini dan mengamuk sakan seolah-olah negara ini bapak Anwar yang punya.

Sampaikan bangunan UMNO di PWTC pun diserbunya, habis kaca pintu pecah bertaburan. Itu semua hasil kelakuan siapa? Penyokong Anwar. Ganas dan zalim sudah jadi budaya mereka. Bapak borek anak rintik.

Sebelum kerasukan reformasi itu rakyat dapat hidup aman damai dek kerana kurangnya penghasut seperti Anwar, orang ramai walau berbeza parti jarang sangat berhimpun tunjuk kekuatan di atas jalanraya atau berbalah sakan sampai tak ingat dunia.

Lama sebelum itu sekitar tahun 70-an, Anwar dan penyokongnya juga yang bikin hiruk piruk hingga membawa kepada demonstrasi ganas para pelajar selepas dihasut dengan cerita bohong oleh Anwar kononnya penduduk di Baling, Kedah mati kelaparan.

Namun bila Anwar berada dalam Kerajaan barisan Nasional, semuanya aman tenteram dek kerana nafsunya untuk menikmati kerusi empuk sebagai pemimpin negara tercapai.

Kecuali semasa ke Memali di Baling pada pertengahan 1980-an yang terjadi dek kerana amukan sekumpulan pengikut PAS yang kemaruk nak mati syahid untuk menegakkan negara Islam ala PAS, tapi lebih 20 tahun kemudiannya Allah s.w.t tunjukkan musibat seorang pemimpin apabila Presiden PAS, Hadi Awang mengakui negara Islam tidak wujud pun dalam Al-Quran.

Dan untuk tambah sedikit lagi input para pembaca semua, cuba tanya pada diri sendiri siapakah yang berarak di Bandaraya KL berbaju kuning kemudian melanggar arahan polis termasuklah merempuh hadangan di KLCC dan Dataran Merdeka? Itulah pengikut Anwar dan penyokong PR.

Yang membaling objek dan kon keselamatan sehingga kenderaan polis hilang kawalan juga dilakukan oleh penyokong Anwar dan PR. Yang memijak-mijak bumbung kemudian menterbalikkan kenderaan polis juga penyokong Anwar dan PR.

Semua kelakuan biadap, ganas dan zalim ini sudah lama dibiarkan tanpa tindakan sewajarnya, hinggakan semakin ramai orang kian mual dan menyampah dengan pembawaan politik PR yang diluar tabie. 

Jadinya, janganlah pelik apabila tiba hari penentuan PRU 13 nanti rakyat ramai bersuara tegas menolak PR dan Anwar, sebagaimana mereka tekad menolak propaganda murahan yang PR lakukan semasa PRK Bagan Pinang.

Kuitpan Hasil Pasir Dari 2009 Hingga 2011 Hanya RM 32.5 Juta Je..???

Posted: 05 Dec 2012 06:00 PM PST


Rakyat sepang tengok tiap-tiap hari lori pasir keluar masuk, bawak bertan-tan pasir, korek punya korek sampaikan sepang yang selama nie tak pernah banjir, tahun nie mengalami banjir yang amat teruk, bila di kaji kenapa, jawpannya kerana sungai makin cetek akibat kelodak di sebabkan kerja-kerja mengorek pasir...

Bukan setakat di sepang, di kawasan puchong pun menerima musibah juga, akibat hakisan dari kerja-kerja melombong pasir, sebuah jambatan di kampung pulau meranti runtuh... semuanya akibat pengorekan pasir yang tidak terurus dan terkawal...

Korek punya korek sampai sepang banjir dan jambatan runtuh, kutipan hasil pasir hanya mampu di collect oleh kerajaan selangor hanyalah rm 32.5 juta, ingat... 32.5 juta tu bukan hasil kutipan tahun 2012, tapi hasil kutipan dari tahun 2009 hingga 2011...


Apa dah jadi dengan janji-janji kata nak collect hasil pasir rm 150 juta setahun yang khalid kata masa sidang dun 2009 dulu...???


Gambar bawah: Jambatan Pulau Meranti di Puchong yang runtuh akibat hakisan kerana aktiviti mengorek pasir yang tidak dikawal...


"Anwar Pening" Rupanya Najib Tak Pinggirkan Rakyat Sabah

Posted: 05 Dec 2012 06:14 AM PST



Pada tahun 2006, SKMM telah melaksanakan perkhidmatan telefon melalui kerjasama dengan tiga pemberi perkhidmatan iaitu Telekom Malaysia, Celcom dan TT Dot Com. Sebanyak 22 lokasi telah dikenalpasti dengan kos pelaksanaan sebanyak RM135 juta. 

Seterusnya, sebanyak 20 Pusat Internet 1Malaysia telah dibangunkan. Pihak TM dan Celcom telah dilantik bagi menjalankan projek ini dan ia telah siap pada tahun 2009 dan dari segi infrastruktur jalur lebar, lebih kurang 108 ribu port ADSL telah disediakan oleh pemberi perkhidmatan bagi perkhidmatan jalur lebar talian tetap. Ini disokong oleh liputan jalur lebar tanpa wayar dan WiMAX. Sehingga 2009, liputan 3G adalah 59 peratus liputan di kawasan berpenduduk dan WiMAX 19 peratus liputan di kawasan berpenduduk.

Usaha-usaha yang dilaksanakan sebelum ini telah ditingkatkan pada 2010. Pada Mac 2010, Inisiatif Jalur Lebar Negara (NBI) telah dilancarkan dengan pelbagai inisiatif baru di seluruh negara termasuk di negeri Sabah. Antara inisiatif tersebuat adalah Kampung Tanpa Wayar (KTW), Pusat Internet 1Malaysia di Pejabat Penerangan terpilih, pembinaan menara Time 3dan pemberian komputer 1Malaysia.

Bagi membantu golongan yang berpendapatan rendah dan pelajar sekolah, program pemberian komputer 1Malaysia telah diwujudkan. Setakat 2011, lebih 100 ribu unit komputer netbook telah diedarkan kepada penerima-penerima terpilih. Komputer netbook ini juga dipakejkan bersama dengan langganan jalur lebar mampu milik melalui kerjasama dengan penyedia perkhidmatan terlibat. Kos bagi program ini sepanjang 2010-2011 hampir mencecah RM100 juta.

Berdasarkan kepada peruntukan yang telah disediakan, Sabah mempunyai peruntukan yang tinggi berbanding negeri-negeri lain di Semenanjung Malaysia. 

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 05 Dec 2012 11:31 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Anwar Sokong Israel, Mat Sabu Sokong Syiah Syria. Dua-dua Bunuh Umat Islam.

Posted: 05 Dec 2012 10:00 PM PST

Kenyataan dan video Mat Sabu sokong Syiah Syria.


Kenyataan dan video Anwar Ibrahim sokong Israel.


Hasil dari sokongan mereka, ini yang umat Islam dapat.


MyMassa dah kemukakan bukti video. Tak tahulah kalau ada yang akan bagi alasan VIDEO HANYA BESI.

Gambar dari blog mesin taip buruk

*PAS dan PKR berdrama di pentas ceramah bahawa mereka menyokong rakyat Gaza dan Syria tetapi dalam masa yang sama permimpin tertinggi mereka sendiri yang menyatakan sokongan kepada pembunuh umat Islam. Fikir-fikirkan,

MUSA HASSAN-ANWAR : PERBUALAN TELEFON

Posted: 05 Dec 2012 06:48 PM PST

PERTEMUAN RAHSIA 

Artikel Khas berkaitan TS Musa Hassan semalam mengundang komentar dan polemik yang bising, pada mulanya saya hendak menyambungnya minggu hadapan. Tetapi saya fikir lebih baik kita dedahkan sekarang, kerana TS Musa Hassan yang ada sekarang bukan TS Musa Hassan semasa dia menjadi IGP dahulu.

Yang jelas, TS Musa Hassan telah bercakap dengan DS Anwar Ibrahim! Sebagaimana Anwar berjaya mengubah fikiran Deepak supaya menyerang DS Najib, kali ini Anwar juga berjaya mengubah minda TS Musa Hassan untuk menyerang Dato' Hishamuddin, menyerang IGP, menyerang PDRM dan seterusnya menyerang Kerajaan Malaysia (ataupun lebih tepat menyerang DS Najib). 

Benar kata seorang Ketua Agensi kerajaan persekutuan, jika Anwar dijemput berucap di hadapan pegawai-pegawai kerajaan persekutuan, Anwar boleh ubah persepsi dan sokongan kepada dirinya dengan sekelip mata. Dia masih menjadi ketua agensi itu...

Menurut sahabat saya di sebelah Anwar, pada minggu hadapan,TS Musa Hassan dijangka akan mengadakan sidang akhbar lagi melalui NGO pro-PKR seperti MyWatch untuk mendedahkan individu-individu Menteri yang campurtangan dalan urusan PDRM. 

Terpulang kepada Anwar sejauhmana dia berjaya menarik, mengajak atau memaksa TS Musa Hassan untuk hadir lagi di sidang akhbar ciptaan mereka. 


Apabila ditanya kepada TS Musa Hassan berkaitan hal Anwar, dia menjawab , " Kenapa mahu sibuk-sibuk hal saya? Ia adalah perkara peribadi antara saya dengan Anwar". Dengar baik-baik, "...antara saya dengan Anwar..." "...antara saya dengan Anwar...:".(TMI)

Sambung TS Musa lagi, "...tidak perlu orang lain mencamnpuri urusan saya dengan Anwar!...".(TMI)

Adakah kamu mempunyai data perbualan telefon antara TS Musa Hassan dengan Anwar pada 10/10/2012 hingga 19/10/2012, atau tarikh lain? Kamu yakin saya mempunyai data itu. Sia-sia saya berpengalaman di luar negara.

Adakah kamu percaya TS Musa Hassan ada berjumpa Anwar pada bulan September 2012 dan Oktober 2012?

Saya masih berfikir...perlukah saya mendedahkan lebih lanjut semua ini. Bagaimana pendapat anda? Jika kamu rasakan saya perlu dedahkan, saya akan dedahkan, demi kepentingan negara kita. 

Kamu jangan lupa, Anwar di belakang Israel dan Yahudi, Dana dan Wang mengalir umpama Air Sungai dari Negara Haram Israel ke poket Anwar sehingga Anwar menjadi PM Malaysia kesukaan Israel/Yahudi. 

Maka, berhati-hatilah dan fikir-fikirkanlah...TK.



Dengar tu

Wajib Baca : Abang MB Selangor bomoh banjir!?

Posted: 05 Dec 2012 05:00 PM PST

Korek Pasir Haram Hulu Selangor : Kosmo

Korek Pasir Sepang

Perlombongan pasir secara berleluasa dan tidak terkawal merupakan punca utama berlakunya banjir di beberapa kawasan di Selangor sejak kebelakangan ini, dakwa ahli Parlimen Sepang Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed.

"Beberapa kawasan di Sepang sendiri mengalami banjir dan kita semua sedia maklum bahawa ianya berlaku kerana ban yang telah pecah serta sungai yang cetek akibat longgokan pasir di beberapa kawasan.

"Sehingga kini pihak kerajaan negeri masih lagi tidak memberikan penyelesain konkrit terhadap masalah ini sebaliknya hanya memperbaiki ban sedia ada. Ini tidak akan menyelesaikan masalah untuk jangka masa panjang," katanya pada sidang media seperti dilaporkan Bernama hari ini.

Rakyat Selangor Meranduk Banjir
 Mohd Zin yang juga koordinator BN Selangor menyifatkan tuduhan kerajaan Pakatan kononnya ban sungai pecah disebabkan oleh aktiviti pertanian sebagai pembohongan besar dan tidak masuk akal.
Menurutnya kerajaan negeri gagal memantau operasi perlombongan pasir yang tidak terkawal di beberapa lokasi terutamanya di Kuala Selangor, Puchong, Kuala Langat dan Sepang.

"Kesan daripada perlombongan ini ialah kolam-kolam takungan yang ditinggalkan begitu sahaja. Tambah merungsingkan sesetengah kolam ini berada begitu hampir dengan ban dan ianya menunggu masa untuk runtuh," jelasnya.

Nampaknya kes banjir yang berlaku kepada Selangor tahun ini adalah paling teruk dalam sejarah sejak 10 tahun belakangan ini. Hal ini sudah semestinya akibat dari aktiviti mengkorek pasir secara haram yang dilakukan secara berleluasa di sekitar negeri Selangor. Turut menyumbang ialah pembuangan sisa-sisa kilang yang tiada lesen operasi, namun masih beroperasi secara haram sebanyak 1,114 kilang berdasarkan Laporan Audit Negara.

Sisa-sisa kilang bertan-tan setiap bulan dibuang ke sungai-sungai serta parit dan longkang, akibatnya secara langsung menyumbang kepada  kerosakan sistem perparitan dan memudahkan banjir kilat berlaku saban hari dalam tempoh musim tengkujuh. Mungkin Khalid Ibrahim lega, disebabkan hujan dan banjir oleh yang demikian tiada lagi timbul masalah kekurangan air di Selangor, malang singkat sungguh pemikiran beliau



Lebih kurang 3000 penduduk Selangor terjejas akibat banjir di Selangor, memperlahankan kadar produktiviti negeri dan secara tak langsung mengakibatkan kerugian umum bagi setiap penduduk berjumlah lebih kurang RM500. Walhal yang sepatutnya menanggung kerugian ialah Abang kepada Khalid Ibrahim.  Syarikat Kumpulan Semester yang menjalankan aktiviti mengorek pasir adalah milik abang kepada MB Selangor yang mana juga jelas menunjukkan Keronisme dalam PKR begitu menebal sama sekali.

Percayalah semua bahawa Khalid Ibrahim dan kepimpinan pakatan Selangor akan menyalahkan UMNO atas apa yang berlaku. Jika merempat penduduk Selangor sekalipun yang kaya dan jutawan adalah pemimpin Pakatan PAS, DAP dan PAS.

Rakyat Selangor perlu tampil meminta penjelasan MB Selangor bagaimana banjir boleh melanda Selangor dengan begitu teruk sekali. Rakyat Selangor sendiri mampu mengubahnya. Jom pakat tolak keluar perembat duit rakyat nih.



 PKR- Bapa Nepotisme n Kronisme :)

ARTIKEL KHAS: MUSA HASSAN & ANWAR IBRAHIM

Posted: 05 Dec 2012 05:00 AM PST

AWAS : ANWAR > PKR > MYWATCH > MUSA HASSAN 

Artikel Khas Sumbangan:
Sebilangan rakyat melihat mantan KPN, TS Musa Hassan yang tidak dilantik sebagai Pengerusi mana-mana GLC menjadi antara sebab mengapa beliau tidak dapat mengawal keadaan sekarang. Khabarnya mantan IGP sebelum beliau semuanya dilantik sebagai Pengerusi mana-mana GLC atas jasabakti dan penghargaan kerajaan kepada mana-mana individu yang berjasa dan berkelayakan.
TS Musa Hassan seolah-olah lupa akan Akta-Akta Rahsia Rasmi mahupun Akta-Akta Polis yang berkaitan hal-hal Kerahsiaan Negara, Kerahsiaan Keselamatan Negara. Beliau nampaknya mendidik generasi muda supaya mengenepikan hal-hal tersebut. Patriotisme beliau kini dipersoalkan. Jati diri beliau kini menjadi perbualan di kedai-kedai kopi. Apakah beliau patut menyertai Kursus Khas Perdana Patriotik di Biro, malangnya Biro pun sudah tidak menganjurkan kursus-kursus perdana patriotik walaupun visi sebenar Biro untuk memupuk semangat patriotik yang mendalam kepada rakyat Malaysia sudah hilang dihembus angin satramangkula.
Laporan oleh portal TMI dan FMT melaporkan, Bekas IGP, Tan Sri Musa Hassan menuduh ada unsur-unsur jenayah telah menyusup masuk ke dalam pasukan PDRM dan juga dalam politik negara ini. 
Soalnya, Apakah semasa beliau menjadi IGP, unsur-unsur itu "Nil" kata orang English, atau "Nol" kata orang Indonesia.
TS Musa Hassan menyebut begini, "Melihat pada keadaan sekarang, di mana terdapat banyak aktiviti-aktiviti yang menyalahi undang-undang, adakah anda berfikir tidak ada 'link'? Anda boleh menjawab sendiri, " katanya pada sidang akhbar di mana beliau telah dinamakan sebagai penaung dan penasihat kepada MyWatch, sebuah NGO anti Jenayah (4.12.2012). 
NGO MyWatch diketuai oleh pemimpin-pemimpin PKR iaitu R Sri Sanjeevan (mantan Pengerusi KITA Negeri Sembilan dan Naib Presiden Aastivaram Foundation) dan penasihat S Gobi Krishnan (Setiausaha Biro Strategi dan Polisi PKR), kedua-dua pemimpin PKR.

Tuduhan Persepsi:
Sebagai mantan IGP, fakta yang nyata (jelas) adalah penting. Dengan fakta yang betul, history yang betul, backround yang betul, diagnosis yang betul, masa yang tepat, akan menghasilkan keputusan yang tepat dan adil. Jika berpersepsi (bergambaran) ianya akan merosakkan minda rakyat dan reputasi PDRM di mata kepolisian dunia, dan inilah yang dilakukan oleh TS Musa Hassan sekarang sama ada beliau sedar atau tidak. Perhatikan Persepsi Salah Musa Hassan di bawah:
...TS Musa Hassan mendedahkan bahawa terdapat kes-kes di mana hubungkait adalah terlalu tinggi sehingga "tiada siapa yang berani bercakap mengenainya". Beliau memberi contoh kes seorang pegawai polis berpangkat tinggi yang beliau tidak menamakan, telah dibawa ke luar negara untuk bermain golf oleh seorang ahli perniagaan yang dinaungi. "Kadang-kadang saya rasa mereka juga boleh menentukan pegawai, kadang-kadang juga turut menghabiskan [wang] untuk pegawai-pegawai polis," kata Musa...
Faktanya ialah siapa? Bila? Di mana? Berapa lama? Berapa orang? Berapa kali? Ada gambar?...Terdapat "kes-kes" kata Musa maknanya lebih dari satu kes, kena buktikanlah bukan "hear say" sahaja. Berapa jumlah wang diberi oleh ahli perniagaan itu? Berapa lama bermain Golf? Berapa lubang 8, 9, 18? Dahulu pegawai polis itu pakai kereta apa Perdana atau bertukar BMW 7 Siries. Kena jelaskan...jika tidak kata-kata TS Musa Hassan itu bersifat "dengki, amarah, kebencian, meluahkan kemarahan, dan kos melepas dalam makro ekonomi". 
Nampaknya TS Musa Hassan kehilangan "sengat", kewibawaan kepolisian, nilai gerak saraf yang lemah, nilai perang psiko yang terkebelakang. Beliau patut mencontohi CC Too, pakar perang saraf negara yang sehingga akhir hayatnya terus menabur bakti kepada negara Malaysia!

Musa dan Mafia:
Musa menasihatkan kepimpinan polis semasa berhati-hati dengan orang yang mereka gauli atau menghadapi akibat buruk. "Sudah tentu sebagai seorang pegawai polis, anda tidak boleh mempunyai hubungan dengan orang yang diragui. Rakyat kini mempunyai mata, setiap telefon mempunyai kamera. Anda tinggal di rumah kaca. Jika anda tidak menjaga diri anda, jika anda membenarkan untuk menjadi mesra maka organisasi anda akan dimusnahkan, "katanya, sambil menambah bahawa ahli-ahli politik tidak harus mempunyai hubungan bawah tanah.

"Ia adalah sangat buruk sekarang. Kemudian pada Mafia akan memerintah negara ini, kita tidak mahu itu berlaku, ia mengambil masa 30 tahun untuk membersihkan Mafia di Amerika, " katanya.

Musa sendiri telah dituduh mempunyai 'link' tersebut, terutama dalam kes Johor Asyraf Goh Cheng Poh aka Tengku Goh tetapi telah berulang kali menolak tuntutan sebagai cubaan untuk membawa dia turun.

"Pada masa saya, terdapat satu cara yang profesional melakukan perkara-perkara yang jika kita diperlukan untuk mendapatkan dekat dengan watak-watak gelap. Itu adalah kerja menyamar. Apabila saya berada di narkotik, hubungan saya akan untuk mengumpul bukti semata-mata. Mesti ada garis ditetapkan, "jelasnya.
Musa Hassan harus melihat Kesabaran Datuk Bakri Zinin walaupun Senior di Bukit Aman, tetapi masih tidak dilantik ke jawatan IGP atau pun Timbalan IGP. Datuk Bakri Zinin seorang anggota polis yang sabar!

NGO MyWatch dan PKR:
Sidang akhbar telah dipengerusikan oleh ketua MyWatch R Sri Sanjeevan dan penasihat S Gobi Krishnan, kedua-dua pemimpin PKR.

Sri Sanjeevan berkata bahawa objektif utama ini NGO baru, yang dipanggil Pasukan Petugas Jenayah Watch Malaysia, adalah untuk memerangi jenayah dan bukan sekadar mengkritik kerajaan.

Bagaimanapun, beliau memberi amaran bahawa jika beliau tidak mendapat kerjasama polis semasa, di bawah KPN Ismail Omar, dia akan mendedahkan bukti-bukti kepada khalayak awam.
Gobi Krishnan berkata bahawa NGO akan mencabar "setiap statistik rasmi", dan berjanji untuk mendedahkan "angka sebenar".

Komen Datuk Ramli Yussuff, mantan Orang Nombor 3 PDRM:
"Dia (Musa)mula menjadi vokal dan mengkritik kerajaan semasa Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin mengumumkan dia tidak dilanjutkan perkhidmatannya," kata Ramli yang mengganggap ia sebagai punca ketakpuashatian Musa.
Musa dalam sidang akhbar dianjurkan oleh Pasukan Petugas Pemantau Jenayah Malaysia (MyWatch), sebuah pemantau bukan kerajaan (NGO) yang mengakui mereka akan "mencabar sebarang statistik yang dikeluarkan oleh PDRM".
NGO tersebut mendakwa mereka mempunyai statistik jenayah "sebenar" daripada pasukan polis yang dituduh mereka telah "dimanipulasi" sebelum dikeluarkan kepada orang awam.
MyWatch juga mengakui mereka memiliki bukti melibatkan pegawai atas polis dengan kumpulan bawah tanah.
Mereka merancang untuk mendedahkannya secara berperingkat, bermula minggu depan jika PDRM masih enggan bekerja dengan mereka.
Beliau turut mengkritik penggantinya, Ismail sebagai seorang pegawai yang hanya mengikut perintah kepada ahli politik yang berpengaruh.
TS Musa Hassan pernah menyalahgunakan kuasanya semasa memegang jawatan  Ketua Polis Negara (KPN) dan bersubahat dengan Peguam Negara (AG) menggugurkan satu kes jenayah melibatkan dirinya pada 2006, kata bekas rakan setugas dan pesaingnya Datuk Ramli Yusuff.
Bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) memberi respon kepada dakwaan bekas KPN dalam sidang media minggu lalu, di mana Musa menuduh Datuk Seri Hishammuddin Hussein sebagai antara menteri dan ahli politik yang campur tangan dengan  urusan polis.
Ramli mendakwa kritikan terhadap Polis Diraja Malaysia (PDRM) oleh Musa dan kerajaan bukanlah perkara baru menurut Ramli kerana bekas KPN itu sebelum ini pernah melakukan perkara sama.

Refleksi Rakyat:
Apabila rakyat dan orang luar menilai polemik ini, Musa vs Ramli Yusuff, Musa vs DS Hishamuddin, Musa vs Ismail Omar...di mana semua mereka ini orang-orang besar, ianya amat menjatuhkan Reputasi PDRM dan Reputasi Negara kita!
Saya melihat perkara ini perlu dihentikan. 
Lantik sahaja TS Musa mengetuai mana-mana GLC kerana, agaknya beliau masih kuat bekerja dan masih mahu bekerja. Jika tidak beliau akan disambar oleh orang yang salah, seperti Mywatch, orang yang salah, tempat yang salah, dan hasilnya nanti Musa Hassan akan bercakap benda yang salah(out dated).
Ataupun, kita mencadangkan TS Musa Hassan merehatkan minda, fizikal dan rohani beliau di Tanah Suci Kota Makkah dan Madinah, sesuailah sekarang di mana keadaan di sana sudah tidak berapa ramai orang. 

Biarkan PDRM diuruskan dengan sebaiknya oleh IGP yang ada sekarang!
Wallahua'lam.
Bersambung minggu depan dengan tajuk "Rahsia Musa Hassan tarik balik kes mahkamah berkaitan dirinya dengan Anwar Ibrahim. Apakah mereka sudah ber"link". Tunggu...


Panas:! Video pengakuan Deepak Anwar kaki Korek!

Posted: 05 Dec 2012 02:00 AM PST



Video diatas sudah menjelaskan segala persepsi yang timbul sebelum ini mengenai Deepak. Video diatas sudah memberikan jawapan jelas kepada kita bahawa satu Konspirasi telah dirancang oleh Anwar Ibrahim dengan menjadikan Deepak sebagai kambing hitam. Anwar Ibrahim pastinya akan terus melarikan diri dari bukti yang ada sepertimana yang dinyatakan oleh Deepak dalam video sulit diatas. Yang pasti Anwar Ibrahim dan sekutunya dalam PKR merancang Konspirasi Bangsat ini. 

Yang MyMassa pasti tohmanan terhadap DS Najib dan isterinya ini tohmahan yang terancang, yang sudah dikomplot lebih awal lagi oleh Anwar Aljuburi serta rakan-rakan sekongkolnya termasuklah anak sulung kesayangannya aka Nurul Izzah the Murtad Philosopher.
Tq PapaGomo

Terima Kasih PAS. Kit Siang Akui Sekarang Perang Antara Melayu Dengan Melayu.

Posted: 04 Dec 2012 11:07 PM PST

Terkejut bila MyMassa baca artikel ini di blog Lim Kit Siang.

sumber : http://blog.limkitsiang.com/2012/12/05/from-now-on-its-a-malay-vs-malay-contest/#more-21356

Kalau dulu DAP secara sembunyi untuk mengatakan perkara ini, tetapi kini DAP secara terang-terangan mengakuinya.

Terima kasih kepada PAS dan PKR kerana setuju untuk jadi balaci DAP.

Yang MyMassa hairan, bagaimana artikel ini keluar sejurus insiden pergaduhan Melayu dengan Melayu di Gombak?


Adakah ianya memang dirancang oleh anasir jahat untuk melihat Melayu bergaduh?

Yang pastinya, kaum manoriti akan memerintah negara ini satu hari nanti. Dengan syarat, pastikan Melayu sebagai kaum majoriti akan terus berpecah dan bergaduh sesama sendiri.

Lihatlah apa yang berlaku di Amerika Syarikat yang mana perpecahan antara kaum kulit putih dan sokongan penuh kulit hitam membolehkan Obama kekal sebagai Presiden A.S.

Sumber : CNN dan Helen Ang.

Adakah ini yang orang Melayu mahukan?

*Fikir-fikirkan.

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 05 Dec 2012 11:29 PM PST

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Vous devez trouver les bonnes pieces de rechange

Posted: 05 Dec 2012 01:56 AM PST

Wow! En fait, je mis le doigt sur la tête là! J’ai seulement partiellement se rétracter cette fantaisie merveilleuse. Voici comment vous pouvez pimenter votre casino francais.
Cela ne veut pas dire que vous devez écarter toutes les casino francais. Vous pouvez laisser lorsque vous souhaitez.

casino en ligne

Il est dit, pourtant, last but not least. Non! Cet essai sera signer, sceller et délivrer cette notion à vous. Ma préoccupation a été, en un sens, à la fin. Je suis étonné. Je parie que certains pourraient supposer que casino online concernant. C’est là que Hot Shots se laisser prendre au nom et pour oublier le casinos en ligne lui-même.

Les résultats de mon enquête montrent que ce sont les réalités concernant casino gratuit. Essayez ceci pour la taille, vous devez vous arrêter et de sentir les roses.

Oui, je sais … J’espère que cette tranche a éclairci cette question.

J’ai récemment trouvé un vieil ami sur Facebook qui comprend casino bien. Vous le savez, ne vous inquiétez pas, je commence à lui. Fans de casino online commencé à réaliser ce gadget mon leur a permis de le faire que si cela a été comme passer par le retrait. Les étapes suivantes vous donner un système facile pour casino en ligne et vous devez tenter de passer du temps à faire ce que vous aimez.

Peut-être que vous ne pouviez pas casino en ligne à la surprise que vous connaissez.

Genre de drôle, ne vous imaginez ? Ne retenez pas votre souffle … nous avions tendance à le croire. Quoi qu’il en soit, supposons que vous êtes prêt à renoncer à cette conclusion. Comment puis-je le croire ? C’est un compromis. Vous pouvez trouver une jeux de machines a sou gratuit qui soit lisse.
Ce que je veux dire, c’est que vous voudrez peut-être d’insister sur tout ce qui met ensemble des complications avec casino francais si mal ? Comment obtenir des mesures admirateurs casino gratuit en ligne sans telechargement bâclé ?

Je ne peux pas encore faire passer casino gratuit, mais je sais ce genre de chose est là.

MERBOK TIMES

Posted: 05 Dec 2012 11:11 PM PST

MERBOK TIMES


SIRI MERBOK DALAM SEJARAH

Posted: 05 Dec 2012 06:26 AM PST

Nama Merbok adalah nama yang tidak asing lagi dalam negara ini. Di sini tiga tokoh ternama menempa jejak politik mereka yang hebat. Pertama ialah Tan Sri Khir Johari, kedua ialah Tun Daim Zainudin dan yang ketiga ialah Tan Seri Zainudin Maidin.

Menjelang menghadapi PRU 13 yang akan datang berbagai-bagai spekulasi menjalar tentang siapakah calun yang bakal mewakili Merbok. Bukan setakat rakyat Merbok ternanti-nanti tetapi juga PKR dan PAS sedang tertanya-tanya siapakah calunnya.

Kalau mengikut kajian semua yang ada layak belaka. Dari Maniam surat khabar, penjual ubat, professor serba tau sehinggalah kepada Ketua Bahagian semua dikira layak untuk bertanding tetapi semua juga belum tahu samaada layak atau tidak untuk menang.

Berikut blog ini menyingkap kembali siri 'Merbok dalam Sejarah' posting-posting lama bermula dari bahagian 1 hingga ke bahagian 8. Posting ini telah dibuat pada tahun 2009 sebagai cacatan politik untuk dijadikan sempadan dan tauladan kepada generasi hari ini.
 
Sila klik tajuk-tajuk di bawah untuk melawatinya :
Merbok dalam Sejarah Bah 7 Merbok Daim, Daim Merbok

Jika ada yang menyentuh mana-mana pihak MT mohon maaf kerana sejarah tidak dapat dipadam.

oyabun

Posted: 05 Dec 2012 11:08 PM PST

oyabun


Isu banjir Selangor : Penduduk terkilan dengan sikap pemimpin Pakatan yang 'lepas tangan'?

Posted: 05 Dec 2012 09:55 AM PST


Air melimpah ke jalan disebabkan longkang sepanjang satu kilometer di Taman Rantau Panjang Jaya, Klang yang tidak diselenggara sehingga tersumbat oleh mendapan sampah, tanah dan minyak.

Penduduk Taman Rantau Panjang Jaya di sini terkilan dengan sikap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Pinang, Datuk Teng Chang Kim dari DAP yang didakwa menafikan bahawa kawasan perumahan itu tidak di bawah seliaan beliau setiap kali aduan berkaitan banjir dibuat.

Speaker DUN Selangor itu sebaliknya dikatakan memaklumkan bahawa kawasan perumahan itu adalah di bawah seliaan ADUN Sementa, Datuk Abdul Rahman Palil dari Barisan Nasional (BN).

Seorang penduduk, Tan Lai Teck, 35, berkata, kenyataan Chang Kim itu mengejutkan mereka kerana beliau dilihat seolah-olah cuba lepas tangan, dan penduduk tidak percaya alasan sedemikian boleh dikeluarkan seorang wakil rakyat yang sepatutnya mendengar dan mengambil berat masalah rakyat.

"Saya tidak sangka beliau bersikap begitu, kalau pun tidak mahu bertanggungjawab janganlah sampai menafikan kawasan perumahan kami adalah di bawah kawasannya sedangkan kebanyakan penduduk perumahan ini merupakan pengundi DUN Sungai Pinang.

"Jika benar sekali pun kawasan perumahan kami bukan di bawah seliaan beliau, tidak salah jika beliau turut mendengar dan membantu menyelesaikan masalah banjir ini kerana Chang Kim merupakan Speaker DUN Selangor," katanya ketika ditemui di kawasan perumahan tersebut baru-baru ini.

Lai Teck berkata, selain penafian Chang Kim, pihaknya turut kesal dengan Majlis Perbandaran Klang (MPK) yang tidak menghiraukan masalah penduduk di situ meskipun telah berpuluh-puluh aduan berkenaan banjir dibuat sejak empat tahun lalu.

Kata beliau, pihaknya dan beberapa penduduk lain bukan hanya membuat aduan kosong sebaliknya turut menyatakan sebab utama kejadian banjir yang dipercayai berpunca daripada longkang tersumbat kerana tidak disenggara dengan baik.

"MPK tidak buat kerja. Itu yang dapat saya katakan sepanjang mendiami perumahan ini. Saya tidak pernah melihat kakitangan MPK menyenggara longkang yang menjadi punca banjir.

"Longkang yang asalnya mempunyai kedalaman lima meter kini hanya tinggal dua meter kerana dipenuhi mendapan sampah, tanah dan minyak," katanya.

Tinjauan mendapati, kawasan longkang sepanjang satu kilometer itu ditumbuhi rumput dan lalang yang tinggi serta dipenuhi sampah-sarap seperti tin kosong, kayu, bekas makanan dan bungkusan plastik.

Selain itu, warna air longkang tersebut juga telah bertukar hitam dan mengeluarkan bau busuk.

Sementara itu, seorang lagi penduduk yang hanya mahu dikenali sebagai Jessy berkata, biarpun banjir belum sampai ke tahap memasuki rumah, namun dia tidak menolak kejadian lebih buruk boleh berlaku pada masa akan datang sekiranya tiada sebarang tindakan diambil oleh pihak berwajib.

Wasabi Oyabun..

Belantan

Posted: 05 Dec 2012 11:03 PM PST

Belantan


Kuasa memerintah sudah sampai kepenghujung - Apa status hutang MB Khalid dengan Bank Islam?

Posted: 05 Dec 2012 08:53 PM PST



Seawal pemerintahan MB Khalid Ibrahim di negeri Selangor, perkara pertama yang menghantui beliau ialah apabila mendapat perintah mahkamah supaya membayar hutangnya yang berjumlah RM66 juta (AS$18.521 juta) kepada Bank Islam bagi pinjaman yang diambilnya pada tahun 2001 untuk membeli saham Guthrie Bhd.

Walau bagaimanapun, Khalid melalui peguam beliau yang handal lagi hebat, Malik Imtiaz Sarwar telah telah memfailkan permohonan perbicaraan penuh keatas kes ini. Sebelum ini Khalid juga telah memfailkan saman balas terhadap bank tersebut pada 18 Mei 2008.

Melalui perintah ini Khalid samada secara teknikal mahupun jelas adalah seorang "defaulter" terhadap pembayaran yang perlu dibuat olehnya kepada pihak bank.

Dalam kehidupan harian kita, sekiranya seorang pembeli kereta tidak dapat membayar keretanya dan dituntut dimahkamah tanpa kehadirannya, pihak menuntut boleh mendapatkan "judgement by default". Ini biasanya berlaku tanpa kehadiran siberhutang. Dalam satu keadaan lain pihak pemberi pinjam akan berusaha menarik semula kereta yang dibeli.

Sekiranya rayuan Khalid ditolak di mahkamah, maka tidak dapat tidak Khalid perlu membayarnya tanpa alasan lagi. Sekiranya Khalid masih engkar atau gagal membayar, pihak pemberi pinjam berkemungkinan akan menggunakan beberapa instrumen lain untuk mendapatkan semula wang yang telah diberi pinjam.

Antaranya ialah memohon pembekuan aset samada yang mudah alih atau yang kekal dimahkamah. Kedua, memohon pengistiharan kebengkrapan terhadap Khalid Ibrahim! Di pihak Khalid pula, jika beliau tidak mampu membayar, beliau juga boleh memfailkan kebengkrapan terhadap dirinya sendiri. Ini biasa berlaku dinegara-negara barat.


Dalam kesemua senario diatas, Khalid tidak punya pilihan lain sepatutnya sejak awal pemerintahan lagi , melepaskan semua jawatannya samada dalam kerajaan mahupun dalam parti. Khalid adalah Menteri Besar Selangor dan Pengerusi Perhubungan Keadilan Negeri Selangor.

Dalam konteks yang lebih ekstrim lagi, Khalid tidak perlu menunggu keputusan mahkamah untuk meletakkan jawatan. Sepatutnya sejak awal lagi beliau sudah berbuat demikian tanpa dipaksa! Namun sehingga kini tiada tindakan yang diambil terhadap beliau?

Dalam keadaan ini, pucuk pimpinan PKR, Anwar Ibrahim dan barisan Majlis Pimpinan pusat perlu menasihatkan dan mendesak Khalid supaya meletakkan jawatan.

Alasan prima ialah, terdapat percanggahan kepentingan atau "conflict of interests" bagi seorang yang banyak berhutang untuk mengurus sebuah negeri yang melibatkan dana berbiliun ringgit.

Melalui pendedahan kes hutang ini jelas terbukti Khalid cuba menutup kudis dan sopak yang menghantui beliau selama ini.

Dapatlah difahami bahawa semasa di Guthrie, Khalid mendahulukan kepentingan peribadi. Sebagai Tuan Besar di Guthrie, bagaimana Khalid berusaha memiliki saham atau sejumlah saham yang mungkin boleh menjadikannya sebagai 'minority share holder' terbesar yang memungkinkannya terus bertakhta di Guthrie? Namun cita-cita Khalid tersadai tidak kesampaian!


Hairan bagaimana Khalid sebagai Tuan Besar di Guthrie menggunakan kuasanya untuk berbuat demikian? Kuasa, Tamak, dan Khalid berkuasa ketika itu. Jika Khalid boleh menggunakan kuasa sewenang-wenangnya di Guthrie apakah jaminan yang dia tidak akan melakukannya sekarang? Tambahan beliau kini seperti seekor tikus jatuh ke beras!

Bolehkah Khalid berlaku jujur? Sudah terbukti Khalid membohongi seluruh rakyat dengan tidak mengistiharkan harta dan asetnya. Yang diistiharkan hanya gaji sebagai Menteri Besar. Tidak diistihar berapa rumah dan kenderaan yang dia ada.

Tidak diistihar juga berapa banyak asset mudah alih miliknya. Tidak diistihar juga berapa banyak liability yang ditanggungnya. Tidak diistihar juga elaunnya sebagai Pengerusi MBI yang berjumlah ratusan ribu ringgit!

Kenyataan Khalid yang berbau sombong terhadap pihak bank hanya mendedahkan sedikit sebanyak karaktor atau warna sebenar Khalid. Agak pelik juga bagi kita insan jalanan, yang memberi hutang meminta duitnya, tetapi yang diberi hutang menyaman pihak menuntut. Pelik tapi benar, wallahuallam..!!!

Suara Politik
Belantan

Isu Selangor : Janji Talam Corporation ditagih?

Posted: 05 Dec 2012 04:40 AM PST



Penduduk Taman Puncak Jalil, Subang Jaya dekat sini meminta Talam Corporation Bhd. (Talam) dan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) supaya segera membina jalan susur keluar ke ibu kota bagi mengelak masalah lalu lintas di kawasan itu.

Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Puncak Jalil, Zainuddin Zainal mendakwa, sebelum ini pihak Talam telah bersetuju untuk menanggung 50 peratus perbelanjaan daripada jumlah keseluruhan pembinaan susur keluar itu.

"Saya minta Talam supaya mengotakan janji tersebut memandangkan kawasan di sini sering mengalami kesesakan lalu lintas yang teruk.

"Pihak MPSJ juga perlu lebih proaktif dalam menangani masalah ini kerana kawasan ini berada di bawah penyeliaan mereka," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sesi dialog antara penduduk Taman Puncak Jalil dengan Talam, MPSJ, polis daerah Sepang dan Kinrara di Taman Puncak Jalil, Subang Jaya dekat sini semalam.

Dalam sesi dialog tersebut, penduduk turut membangkitkan beberapa perkara termasuklah pembinaan padang bola di PUJ 5, jalan sesak di pasar raya Giant dan pembinaan pondok polis.

Turut dibangkitkan, pemantauan berterusan MPSJ terhadap masalah jalan berlubang dan lampu isyarat yang sering rosak.

Menjawab persoalan mengenai jalan berlubang dan lampu isyarat, Pengarah Pembangunan Masyarakat MPSJ, Zaki Muhammad Yusoff berkata, jalan-jalan berlubang adalah di bawah kuasa pemaju kerana belum diserahkan kepada MPSJ.

"Pemaju seharusnya menyerahkan jalan-jalan di bawah kelolaan mereka secara rasmi kepada MPSJ, selepas itu barulah MPSJ boleh membaiki jalan-jalan tersebut, jika masih belum diserahkan ia masih di bawah pemaju.

"Mengenai lampu isyarat, kami sentiasa melakukan pemantauan dari semasa ke semasa," ujarnya.

Zaki berkata, perkara-perkara lain yang dibangkitkan oleh penduduk akan di bawa kepada ahli majlis MPSJ untuk tindakan susulan.

Sementara itu, Zainuddin berkata, segala permasalahan yang dibangkitkan oleh penduduk diharap dapat diselesaikan oleh Talam dan MPSJ.

"Kami tidak mahu mana-mana pihak menuding jari kepada pihak yang lain. Apa yang kami mahu segala usul yang dibangkitkan diselesaikan segera," ujarnya.

Yang turut hadir dalam sesi dialog tersebut termasuklah Ketua Polis Daerah Serdang, Asistan Komisioner Razak Elias.

Suara politik
Belantan

PISAU.NET

Posted: 05 Dec 2012 09:36 PM PST

PISAU.NET


Kit Siang,Guan Eng Gusar Sebab Melayu VS Melayu.

Posted: 05 Dec 2012 05:00 PM PST

Lim Kit Siang didalam blognya berasa gusar akan pertelingkahan orang melayu. Manakala Lim Guan Eng khalifah kesayangan Nik Aziz turut sama berasa risau dan tidak senang melihat melayu sesama melayu bergaduh.


Kita dapat lihat bagaimana DAP selama ini begitu prihatin atas kepentingan orang melayu hingga tidak sanggup melihat pertelingkahan bangsa melayu hanya kerana soal politik. Kit Siang  dan Guan Eng yang semua orang tahu cukup sayangkan akan bangsa melayu di Malaysia.


Pertelingkahan diantara PAS dan parti melayu terbesar Umno membuatkan DAP terpanggil untuk mengadakan perbincangan tertutup diantara 2 parti ini agar bersatu dan tidak lagi bertelingkah.


Sejak 1969 Lim Kit Siang yang kita tahu tidak pernah gagal membela dan mempertahankan penyatuan bangsa melayu malah terbukti mempertahankan raja raja melayu daripada anasir jahat yang memecahkan perpaduan bangsa Melayu.


Kit Siang dan Guan Eng begitu gusar,Dalam pada itu DAP melihat perkembangan mutakhir ini tidak kondusif maka mereka akan mengambil pendekatan secara berhemah agar perdamaian diantara PAS dan Umno dapat menjadi kenyataan.

Kepada bangsa melayu yang sayangkan DAP..diharap bersatu..jangan gaduh gaduh...DAP penyelamat melayu dan ummah.... 







AIDCNews – 05/12/12 – Penasihat DAP, Lim Kit Siang hari ini menyiarkan tulisan di laman peribadinya, blog.limkitsiang.com bertajuk "From now on, it's a Malay vs Malay contest" tulisan Ooi Kee Beng.

Ooi Kee Beng penyelidik Research For Social Advancement (Refsa), badan pemikir DAP menulis di portal The Malaysian Insider membuat kesimpulan itu ketika cuba menggambarkan Pilihanraya Umum ke-13 sebagai pertembungan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

"Sebagaimana yang kita tahu, seperti struktur pertandingan kompetitif, kumpulan moderat yang kuat (akhirnya) memberi akan kesan kepada suara ektrimis, sama ada kaum atau agama," tulisnya yang juga merupakan penulis buku biografi Lim Kit Siang.


Ooi Kee Beng juga adalah Timbalan pengarah Institute of Southeast Asian Studies (ISEAS), badan penyelidik yang berpangkalan di Singapura .


Pisau kata " DAP banyak membela bangsa melayu dan hak orang Islam,PAS patut malu dengan DAP terutamanya kepada Lim Guan Eng yang tercinta..."

NAJIB PACU EKONOMI NEGARA, ANWAR MASIH BERANGAN

Posted: 05 Dec 2012 05:11 AM PST



Melenting sungguh puak-puak pembangkang apabila Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim di belasah di pentas Perhimpunan Agung UMNO ke 66 yang baru sahaja selesai baru-baru ini.


Mungkin tidak senang dengan jolokan nama sesumpah politik atau 'political charmeleon' yang diberikan oleh Perdana Menteri, maka Anwar pun panas bontot dan tidak duduk senang.


Pertama beliau sanggup mengadakan sidang media untuk menafikan pembabitannya dengan Deepak Jaikishan, seorang peniaga karpet.


Pada saat Deepak menimbulkan dakwaan membabitkan seorang pemimpin Wanita dalam kes tanah menjelang Perhimpunan Agung UMNO, rakyat sudah bijak menghidu ia adalah hasil kerja tangan yang didalangi oleh Anwar.


Bak kata pepatah sudah terang bersuluh pula, kura-kura dalam perahu, berlakon pura-pura tidak tahu.


Begitulah sikap Anwar dan amat sesuai dan bertepatan sekali Datuk Seri Najib Tun Razak menganugerahkannya label sesumpah politik.


Kedua, apabila prestasinya dipertikaikan semasa menjadi Menteri Kewangan selama lapan tahun, cepat-cepat Anwar mengarah supaya dikitar semula kenyataan mempertahankan rekod beliau.


Dahulu bekas Menteri Kesihatan, Chua Jui Ming, yang kini menjadi Pengerusi PKR Johor pernah mengipas Anwar dengan mengatakan beliaulah Menteri Kewangan yang terbaik pernah berkhidmat dalam kerajaan dan kini balaci kesayangannya, Azmin Ali turut berkokok dalam nada yang sama.


Hikayat yang didendang sama sahaja di mana-mana ia diceritakan iaitu ekonomi negara menikmati belanjawan lebihan atau 'budget surplus' sepanjang Anwar menerajui Kementerian Kewangan.


Statistik rasmi yang dihidang oleh Azmin sebagai bukti memang tidak siapa boleh pertikaikan, persoalannya adakah Anwar sebenarnya individu yang bertanggungjawab terhadap pencapaian ekonomi negara dalam tempoh 1992 - 1997 atau wujud faktor lain yang lebih penting daripada itu?


Dari siapa Anwar mewarisi jawatan Menteri Kewangan jika tidak Tun Daim Zainuddin yang telah meletakkan Malaysia di atas landasan ekonomi yang kukuh sepanjang beliau menjawat posisi itu bermula tahun 1984 sehingga 1991.


Ketika Daim meletak jawatan, pelbagai pihak menyanjung tinggi sumbangan yang telah beliau berikan kepada negara.


Daim disebut antara arkitek terbaik yang telah berjaya mengemudi ekonomi negara dengan cemerlang sekali dalam empat tahun kemerosotan ekonomi.


Beliau telah memacu empat perubahan struktur ekonomi yang strategik dalam tempoh 1986-1991 iaitu mobilisasi sektor swasta, dasar perdagangan luar yang aktif, memperkukuhkan peranan sokongan sektor swasta serta pemulihan sektor perusahaan awam.


Sehingga ke hari ini, prinsip-prinsip pengukuhan ekonomi yang dilaksanakan oleh Daim terus disanjungi dan masih diguna pakai, termasuk oleh Anwar sendiri semasa menjadi Menteri Kewangan.


Justeru, kejayaan ekonomi negara yang dipuji-puji serata dunia hingga Malaysia di golong sebagai salah satu Harimau Ekonomi di sisi Korea Selatan, Taiwan, Hong Kong, dan Singapura bukanlah hasil kerja kuat Anwar tetapi disebabkan asas ekonomi yang sungguh jitu dan kukuh yang telah ditinggalkan oleh Daim.


Seperti seorang anak yang mewarisi harta yang menimbun dari ayahnya dan tidak perlu lagi kerja kuat seumur hidup, begitu juga Anwar tidak perlu buat apa-apa lagi bagi menguatkan landasan ekonomi negara.


Anwar setakat menumpang kejayaan yang ditempa oleh Daim selama lima tahun beliau menjadi Menteri Kewangan dan hanya menuai hasil daripada usaha tekun orang lain.


Tempoh selepas 1997 adalah tempoh perit bagi ekonomi negara disebabkan oleh serangan penyagak matawang, George Soros.


Setelah memecat Anwar, Dr Mahathir telah memperkenalkan sistem kawalan pertukaran pada 1 September 1998 yang akhirnya menyelamatkan ekonomi negara.


Langkah drastik lain yang dilaksanakan termasuk menamatkan dagangan saham-saham Malaysia di CLOB (Central Limit Order Book) di Singapura yang menjadi punca utama pasaran saham negara merudum akibat aktiviti jualan singkat.


Semasa Krisis Ekonomi 1997, siapa tidak tahu bagaimana Amwar cuba mengkhianati negara dengan usaha meletak Malaysia di bawah kawalan Tabung Kewangan Antarabangsa melalui kawan rapatnya, Michel Camdessus ang menjadi Pengarah Urusan IMF ketika itu.


Ketika Datuk Seri Najib mengambil alih teraju pentadbiran negara, Malaysia berdepan dengan krisis ekonomi global yang berpunca dengan kemelut kewangan yang teruk di Amerika Syarikat dan seterusnya berjangkit menjadi krisis buruk di kalangan negara-negara Kesatuan Eropah.


Berpandukan visi dan perancangan yang jelas, Perdana Menteri tangkas memperkenalkan dua pakej rangsangan ekonomi berjumlah RM67 bilion.


Dalam masa 10 bulan sejak pakej rangsangan pertama diumumkan, hasil yang memuaskan telah dilihat di mana 90 peratus daripada projek yang dikenal pasti telah diberikan kontrak atau sedang dalam pelbagai peringkat pelaksanaan.


Tindakan pro-aktif ini telah memberi suntikan yang amat diperlukan bagi memastikan ekonomi negara terus berada pada landasan yang kukuh bagi faedah dan kesejahteraan.


Perdana Menteri kemudiannya telah melaksanakan program transformsi ekonomi dan pentadbiran kerajaan secara besar-besar bagi mencapai matlamat negara berpendapatan tinggi menjelang tahun 2015.


Usaha gigih beliau bukan sahaja telah mentranformsi setiap sektor ekonomi dan sektor awam ke arah pencapaian yang luar biasa tetapi juga telah mendapat pengiktirafan serta pujian antarabangsa termasuk IMF.


Sementara Anwar masih diulit fantasi teringat-ingat ketika menjadi Menteri Kewangan, ekonomi negara sudah jauh maju di bawah kendali Datuk Seri Najib serta jauh meninggalkan Anwar dengan kenangan masa lampau dan mimpi siang harinya.





Hero Murtad Persoal Pula Isu Runtuhkan Masjid

Posted: 05 Dec 2012 02:30 AM PST

Nurul Izzah 'Runtuhkan' Masjid

Kecoh seketika kem penyokong PKR apabila Ahli Parlimen Lembah Pantai merangkap Naib Presiden PKR, Nurul Izzah menimbulkan isu kononnya Masjid Ar-Rahman di Universiti Malaya (UM) telah dipaksa tutup oleh Kerajaan Pusat atas sebab politik.


Melihat gaya propaganda PKR berhubung isu ini nampak jalan ceritanya seolah-olah Masjid Ar-Rahman akan ditutup untuk selama-lamanya. Fitnah sebegini semacam dah jadi darah daging anak beranak Anwar Ibrahim agaknya.


Untuk sensasikan lagi cerita maka dicanangkan kepada umum konon arahan penutupan masjid itu datangnya dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), dengan demikian dapatlah diburukkan imej Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin.


Walhal kisah sebenarnya, Masjid Ar-Rahman di UM ini hanya akan ditutup sementara sahaja bagi membolehkan kerja-kerja baik pulih dilaksanakan.


Notis penutupan sementara itu pula datangnya dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) bertujuan untuk melicinkan proses membaiki kebocoran bumbung, kerosakan pendawaian dan kerosakan paip air yang berlaku di masjid tersebut.


Disamping itu dalam tempoh penutupan sementara ini, tumpuan turut diberikan untuk menyelsaikan masalah limpahan air di sekitar kawasan masjid tatkala hujan lebat. Semua langkah ini jelas bermaksud untuk menjamin keselesaan para jemaah di masa akan datang.


Arahan rasmi dari JAWI itu telahpun dikeluarkan pada 20 November 2012 dan berkuatkuasa pada 1 Disember 2012 sehinggalah jangkaan semua proses baik pulih ini akan selesai sekitar akhir Jun 2013.


Sementara menantikan semua kerja-kerja baik pulih diselesaikan, pihak JAWI menyarankan semua ahli kariah dan jemaah menunaikan solat di masjid-masjid berhampiran.


Misalnya di Masjid Tun Rahah Bangsar Village, Masjid Ikhlasiah Kg. Kerinchi, Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq Jalan Ara Bangsar, Masjid Negara, Surau Jumaat Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya dan Surau Jumaat Muhammadi Angkasapuri.


Pendek kata, tiada masalah sebenarnya, sebaliknya anak perempuan kepada Ketua Umum PKR itu sahaja menimbulkan polemik untuk kepentingan politik songsang parti anak beranak yang diwakilinya.


Lebih-lebih lagi selama ini imej Nurul Izzah hanya dekat dengan gereja sahaja, termasuklah yang terbaru menyertai forum dalam Gereja Full Gospel Tabernacle, USJ, Selangor yang baru-baru ini kecoh dengan perakuan Naib Presiden PKR itu yang mahu kebebasan agama turut merangkumi orang Melayu Islam.


Mahu tak mahu, untuk naikkan semula saham politiknya dikalangan orang Melayu Islam maka terpaksalah mempolemikkan isu masjid pula, hatta walau terpaksa melakukan fitnah sekalipun demi kepentingan politik peribadi.


Akhirnya jadilah ibarat tolong 'meruntuhkan' masjid apabila sengaja mencetuskan kesangsian dikalangan orang ramai dengan memesongkan fakta konon Masjid Ar-Rahman akan ditutup selamanya oleh Kerajaan Pusat.

Parabola:Timbalan Ketua Menteri Sabah Bagi Bola Tanggung Kepada Pakatan.

Posted: 05 Dec 2012 12:30 AM PST

Apa bezanya rakyat Sabah dengan rakyat di Semenanjung? Hinggakan mahu diberi kelonggaran agar penggunaan cakera parabola haram dibenarkan tanpa sekatan dan tapisan.Pisau pernah ke Sarawak dan Sabah ,disana kelihatan penggunaan cakera parabola agak meluas.


Kita faham keadaan muka bumi dan juga jauh ke pelosok pendalaman menyukarkan kadar penerimaan akses maklumat melalui tv dan internet.Namun melihat desakan Timbalan Ketua Menteri Sabah Datuk Dr. Yee Moh Chai yang juga merupakan Menteri Pembangunan Sumber dan Kemajuan Teknologi Maklumat Sabah agar pihak SKMM dan KPKK membenarkan pengunaan parabola tanpa sekatan dengan pelbagai alasan adalah tidak masuk akal.


Sebagai seorang yang memegang portfolio yang membabitkan kemajuan teknologi dan pembangunan Sumber ,Pisau berasakan sudah pasti beliau mampu mendapatkan maklumat dan fakta yang jelas sebelum membuat kenyataan murahan seolah menjadikan rakyat Sabah  boleh berbuat apa saja tanpa sekatan.Jika mahu berlagak menjadi hero sekalipun biarlah jangan menjadi isu ini bola tanggung oleh haprak pakatan untuk menghentam kerajaan.


Datuk Dr Yee kecewa dengan statistik kadar penembusan internet di Sabah yang masih jauh ketinggalan dari sasaran 50% yang ditetapkan oleh KPKK di seluruh Malaysia.Kekecewaan beliau diluahkan tanpa membuat penyelidikan dan mendapatkan fakta yang betul.. Kenapa begitu pemalas untuk mendapatkan maklumat.



Secara jujurnya beliau harus mempertahankan KPKK dan juga SKMM yang sekarang ini melaksanakan projek meluaskan kadar penembusan ekses internet .Usaha kerajaan menghabiskan ratusan juta ringgit keuntuk rakyat Sabah ditongsampahkan oleh pemimpin ini.


Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Dr. Yee Moh Chai yang juga merupakan Menteri Pembangunan Sumber dan Kemajuan Teknologi Maklumat Sabah pada 23 November 2012 membuat kenyataan menggesa Kementerian Penerangan. Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) untuk segera menyelesaikan isu berkaitan penggunaan cakera parabola di Sabah.


Beliau berpendapat kebebasan dalam akses pada maklumat melalui satelit perlu diwujudkan secara menyeluruh di Malaysia.


Apa kena mengena akses maklumat dengan penggunaan cakera parabola.Jika mahukan maklumat tak perlu guna cakera parabola haram. Ekses internetkan ada,kadar penembusan akses dah meluas..Untuk TV ..astro kan dah ada...Alasan untuk membangkitkan isu ini seolah rakyat Sabah dalam keadaan yang amat tertekan dan kerajaan seolah tidak mempedulikan kehendak mereka adalah satu yang tidak adil dan kita sendiri tidak tahu apa motif sebenar isu ini dibangkitkan..


 Pisau mendapatkan sedikit fakta untuk rujukan;


Bagi meningkatkan kualiti perkhidmatan jalur lebar, teknologi jalur lebar berkelajuan tinggi (HSBB) telah mula diperkenalkan di Sabah pada tahun 2012. Satu ibu sawat sedang dalam pelaksanaan dan tujuh ibu sawat tambahan telah dikenal  pasti untuk di naiktaraf menjadi ibu sawat jalur lebar berkelajuan tinggi. Dianggarkan sebanyak 22 ribu port akan disediakan.


Sebagai tambahan, pihak Kerajaan akan melaksanakan Projek Rangkaian Teras Jalur Lebar Untuk Orang Ramai (BBGP) bagi meluaskan rangkaian teras berasaskan fiber di Sabah dan Sarawak. Bagi negeri Sabah, sebanyak 54 sambungan fiber telah dikenalpasti dan anggaran kos yang terlibat adalah RM133 juta. Melalui projek ini, capaian jalur lebar di kawasan pedalaman dapat diperluaskan dan menarik lebih ramai penyedia perkhidmatan untuk menawarkan perkhidmatan mereka kepada pengguna di Sabah.


Dari segi penembusan jalur lebar isi rumah, Sabah telah mencatatkan kadar penembusan 34 peratus setakat Oktober 2012. Ini adalah berdasarkan kepada nisbah jumlah isi rumah yang terdapat di negeri Sabah. Namun begitu, laporan Borneo Post pada July 2012 telah menyatakan bahawa 37 peratus daripada penduduk Sabah merupakan pendatang asing. Sekiranya faktor ini diambil kira, kadar penembusan jalur lebar boleh menunjukkan peratusan yang lebih tinggi sehingga 47 peratus.
-->

  -->
Berdasarkan kepada peruntukan yang telah disediakan, Sabah mempunyai peruntukan yang tinggi berbanding negeri-negeri lain di Semenanjung Malaysia.

-->
LAMPIRAN 1: Ringkasan Pelaburan Jalur Lebar Seluruh Negara
Pelaburan
Sabah
Sarawak
Kelantan
Pahang
N Sembilan
Terengganu
Jumlah Dana (RM ' juta)
817
970
258
416
126
209
Kadar Penembusan
Sabah
Sarawak
Kelantan
Pahang
N Sembilan
Terengganu
Penembusan Jalur Lebar 2006 (%)
Negara: 10.8%
4.5
6.6
3.1
4.3
6.9
4.2
Penembusan Jalur Lebar 2009 (%)
Negara: 31.7%
14.5
19.3
11.7
17.4
26.4
17.6
Penembusan Jalur Lebar 2011 (%)
Negara: 62.3%
32.7
47.5
45.3
49.0
76.0
58.6
Penembusan Jalur Lebar Okt 2012 (%)
Negara: 63.9%
34.3
[47.4%*]
48.4
43.8
50.4
73.8
57.5




Pisau kata " jangankan rakyat Sabah..rakyat di Semenanjung pun tak dapat keistimewaan nak pakai parabola haram.. "

Tak Pakai Otak: Zahid Hamidi Sekeh Kepala Anak Tuhan

Posted: 04 Dec 2012 10:00 PM PST

Anak puaka anugerah tuhan haprak pakatan Nurul Izzah semenjak dua menjak karektornya makin tak tentu hala.Mungkin ketulahan dek perjuangan kebebasan agama yang membolehkan umat Islam murtad beliau berasakan dirinya bebas memperkatakan apa saja.


Berasakan dirinya anak tuhan Nurul Izzah sekarang ini gagal sama sekali menggunakan akal dan otaknya.Barangkali sudah mengikut jejak langkah ayahnya maka fungsi kepala lutut digunakan untuk berfikir dan diterjemahkan kepada percakapan dan perbuatan.


Nurul Izzah cuba tunjuk pandai dengan berbohong kepada penyokongnya yang terkenal berotak selut.Fakta palsu diguna pakai seolah bait yang keluar dari mulut puki ayam ini seolah wahyu yang boleh dipercayai .Dengan harapan dapat mempengaruhi anggota polis seolah beliaulah penyelamat kepada anggota polis maka janji ditaburi...

Zahid sekeh kepala anak tuhan...

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi meminta para pemimpin pembangkang menyemak fakta sebelum mengeluarkan kenyataan mengenai sesuatu isu terutama membabitkan soal
keselamatan dan pertahanan.


Beliau berkata perkara itu penting, bagi mengelakkan kenyataan itu menjadi bahan ketawa pihak yang lebih mengetahui.


"Saya fikir sektor keselamatan dan pertahanan ini janganlah disentuh biarlah ahli profesional dalam kalangan tentera dan polis yang jalankan tugas mereka," katanya pada sidang media selepas menghadiri perhimpunan bulanan Kementerian Pertahanan di ibu negara, hari ini.


Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar Sabtu lalu yang membuat andaian sekiranya pakatan pembangkang memerintah, mereka akan membekukan pengambilan baharu anggota polis kerana mendakwa nisbah anggota polis dengan penduduk di negara ini melebihi statistik piawaian antarabangsa.


Reaksi daripada kenyataan itu, Pengarah Pengurusan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Aman Datuk Mortadza Nazarene menafikannya dengan menyatakan bahawa nisbah anggota polis kepada penduduk di negara ini adalah seorang untuk 500 dan ini menjadikan beban tanggungjawab polis tinggi.


Ahmad Zahid yang juga naib presiden Umno berkata soal keselamatan dan pertahanan negara tidak harus dipolemikkan kerana soal keselamatan dan pertahanan negara tidak ada sebarang kompromi.


"Kita sebagai rakyat Malaysia harus memberikan sepenuh kepercayaan kepada polis dan tentera untuk mereka jalankan tanggungjawab," katanya-Bernama

Berikut kenyataan daripada pihak Polis yang menyangkal dakwaan Nurul Izzah..



Pak hang hebat ngentot jantan betina jer...

Pisau kata " Nurul Izzah daripada nyibuk pasal PDRM lebih baik pi jaga laki sendiri..cuba tengok apa dia buat tiap kali lepas lunch kat luar... :-) "

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 05 Dec 2012 09:20 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Abby Abadi Pertikai Misi Bantuan Ke Palestin?

Posted: 05 Dec 2012 08:36 AM PST



Lagi Mangsa Pergaduhan Di Gombak Tampil Buat Laporan Polis

Posted: 05 Dec 2012 12:31 AM PST



Hati Hati Pengguna Kereta Honda, Ada Penipu Di Jalanraya

Posted: 04 Dec 2012 10:00 PM PST

Kisah benar yang dikongsikan oleh seorang pelajar Universiti Malaya dalam Facebook. Baca sampai habis supaya ianya boleh dijadikan pengajaran dan panduan kepada semua pengguna agar tidak ditipu.

 Kisah benar yang berlaku kepada seorang sahabat apabila hampir ditipu oleh samseng jalanan yang menyamar sebagai mekanik untuk mengaut keuntungan lebih.

Dlm prjlnan dr Bangi ke UMKL, saya singgah di Hentian Serdang, utk ke bilik air. Lps tol Sg Besi, lelaki kanan (yg agkt tangan) follow naik motor & horn 2-3 kali sambil menunjuk ke arah tayar depan kereta. Saya pn brhenti tp x keluar, takut niat x baik. Dia kata tayar abg berasap. Saya tgok dr dlm kereta, ada minyak meleleh di rim tayar, mcm myk brek.


Lps tgok myk meleleh tu, rasa cuak jga. Sbb brek mmg ada bunyi sikit sblm ni. Lelaki India yg agkt tgn tgi tu pakai baju Honda, mgaku kerja kt Pusat Servis Honda (Global Amity) yg berdekatan & ofer nk bantu. Dia kata kena pegi tepi sikit kwsn lpg, nanti kalau org/kwn Honda nmpk, dia kena tindkn disiplin.


Oleh krn mcm bole prcaya, saya pun pergi ekori dia pegi kwsn ksong sblh Desa Waterpark. Dia pun buka tayar & check set brek (calipter). Dia kata mungkin bocor. Tp nmpk mcm ok je. Myk yg meleleh pun nmpk sikit je, tak merebak pd seluruh rim tyr. Tp, x berani nk bwk, takut risiko. Dia kata boleh tolg repair, @ kalau abg x percaya, abg boleh hntr kt pusat servis. Tp, biasa la bang, harga Honda. Saya pulak baru tukar fuel pump (RM180, cari sendiri) dan servis + strainer = +/- RM210. Kalau ambil fuel pump Honda RM1,836.00


Lelaki ni kata, dia call kwn dia di Pusat Servis utk ambilkan brg di spare part yg biasa. Boleh dpt harga kurang sikit. Sy tnya harga, dia kata x tau. Lps 10 minit, kwn dia (Ramesh) sampai, bwk brg dgn resit RM1500. Wa.. ni pun dh mahal. Mula timbul ragu sikit. Saya tegur dia knpa x bgtau awal2 harga. Dia minta maaf. Lps tu diorg psg, buka yg lama, letak dlm boot blkg.


Sy kata boleh byr kemudian tak, sy x cukup cash. Nti ptg sya singgah kt Global Amity. Diorg kata x bole. Abg ambil la kt mana ATM, diaorg nk ikut. Dlm hati makin ragu. Sy kata ATM pun x cukup, kena ambil di kaunter. You ikut saya pegi UM dulu, lps tu kita ambil duit. Kwn you tu, suruh la dia masuk kerja balik.


Bila masuk kreta, sy bwk dia masuk UM, tp Ramesh (yg sorg lg) follow kt blkg naik motor. Masa ni, saya rasa mmg diaorg ni tipu & brsungguh nk duit cash, bukan tolg. Sampai UM, sy kta nk masuk library pulang buku. Diorg tgu kt parking. Kreta saya kunci.


Lps pulang buku, sy call salesman kt Honda (GLobal Amity) & tnya, ada tak staf nama Ramesh. Dia kata mcm xda, knapa? Sy kata brek sy bocor, dia tolg repair. Salesman kata, oh itu tipu tu, sbb sblm ni ada customer Honda dh kena, tp dia pegi ke pusat servis. Kreta ok je.


Sy pun minta bantuan pihak keselamatan UM & balai polis Pantai. Takut2 kena belasah ke. Polis & guard UM dtg & tgu kt kreta. Lelaki 2 org tu buat x tau je. Lps tu, baru saya turun. Sy kta kt diorg, you tipu! Honda kata you x kerja kat situ. Ramesh jwb, Honda ada byk, bang. Abg buang masa saya je la. Ktaorg cuma mau tolg. Masa ni, saya snap gmbr diorg. Polis pun tanya, apa yg saya x puas hati. Lps tanya diorg pulak, apa x puas hati. Lps tu, polis kata, Ok kalau dua2 x puas hati, kita pegi buat report kat balai.


Polis suruh diorg pegi ke balai dulu. Sy pegi follow kt blkg patrol car. Smpai kat balai, sya buat report. Dua lelaki tu x muncul2. Baru rasa lega dan sujud syukur. Lps tu sy send gmbr diorg kt salesman Honda. Dia kata baju Honda putih, bukan kelabu. Tu baju lama2 dulu.


Ada rasa lega, syukur sbb Allah selamatkan dr ditipu/ dibelasah. Bimbang, kalau2 terjumpa diorg lg. Tp, 1 lg, rasa puas hati sbb 2 penipu terkena kali ni. Dh buat kerja & tukar brg, tp x dpt apa2. Cuma, polis mcm x berminat nk tahan diorg. Ada org sebut kata2 Sydna Ali: Aku bukan penipu, tp penipu x bole tipu aku.


p/s: gambar merupakan muka dua suspek penipuan




GERAKAN ANTI PKR

Posted: 05 Dec 2012 09:08 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


PENGUNDI LUAR : ST SINGAPURA SEDAYA UPAYA KATAKAN DASAR EKONOMI ANWAR ITU BAGUS. YE KE ?

Posted: 05 Dec 2012 06:53 PM PST

FAKTA JALUR LEBAR NEGARA

Posted: 05 Dec 2012 05:02 PM PST

BILA CHEF WAN BERTEMU USTAZ FATHUL BARI.

Posted: 05 Dec 2012 11:30 AM PST

r b f

Posted: 05 Dec 2012 07:15 PM PST

r b f


Mengapa Tiba-Tiba Anwar Gelabah Semacam ?

Posted: 04 Dec 2012 08:28 PM PST


Tekong Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan bahawa pakatan itu cuba mensabotaj Perhimpunan Agung Umno ke-66 minggu lalu dengan mengatur kenyataan daripada dua tokoh iaitu Tan Sri Musa Hassan dan Deepak Jaikishin.

Cara beliau membuat penafian bukan sekadar mengeluarkan kenyataan tetapi memilih memanggil sidang media di pejabatnya. Dengan memutuskan untuk berhadapan dengan sidang media, Anwar mengisyaratkan penafian itu penting bagi memelihara nama baik Pakatan Rakyat (dan mungkin dirinya).

Soalnya mengapa Anwar dan Pakatan Rakyat perlu tergesa-gesa menjarakkan diri daripada dua tokoh berkenaan? Tidakkah kenyataan mereka banyak menguntungkan kepentingan Pakatan Rakyat?

Ketika Umno sibuk bersidang di PWTC, Tan Sri Musa membuat kenyataan betapa dalam menjalankan tugasnya, beliau menghadapi banyak masalah "gangguan" dan campurtangan kerajaan, khususnya daripada Menteri Dalam Negeri.

Tidakkah pengakuan Musa itu menguntungkan Pakatan Rakyat? Natijahnya kenyataan bekas Ketua Polis Negara itu membuktikan bahawa kerajaan Umno-Barisan Nasional(BN) memang menggunakan polis untuk melaksanakan kepentingan politiknya! 

Namun mengapa Anwar harus menafikan pengakuan Musa itu ada kena mengena dengan Pakatan Rakyat? Adakah Anwar bimbang ini sebenarnya cara Musa hendak memburukkan nama Anwar sebagai sesumpah politik yang boleh bertukar warna apabila keadaan politik memerlukannya?

Sebab itu, Anwar hendak memberitahu umum bahawa "pendedahan" Musa tiada nilai politik baginya?

Jika demikian, memang wajar Anwar membuat penafian itu. Bagaimanapun apabila dinilai kes Musa dengan kenyataan yang agak sama sasarannya dibuat oleh ahli perniagaan Deepak Jaikishin, ia mengundang tanda tanya. Mengapa kedua-dua tokoh, seorang ahli perniagaan dan seorang tokoh polis membuat kenyataan ketika Umno sedang mengadakan perhimpunan agung terakhir sebelum pilihanraya ke-13?

Cubaan aibkan Umno-BN

Ini jika dipadankan pula dengan satu lagi peristiwa agak signifikan iaitu taklimat perbicaraan awal skandal kapal selam scorpene di Singapura yang dikatakan membabitkan sebuah NGO yang condong pada Pakatan Rakyat iaitu Suaram, ia kelihatan sebagai satu serangan serampang tiga mata terhadap kemeriahan perhimpunan agung  Umno yang amat luar biasa semangatnya kali ini.

Tambahan pula wawancara eksklusif Deepak oleh Malaysiakini.com disiarkan serentak dengan laporan Harakahdaily.net milik parti PAS. Adakah ini satu kebetulan atau memang dirancang ?

Jika dirancang, perkiraannya mungkin begini jika pengakuan Tan Sri Musa dan Deepak yang cuba mengaitkan Perdana Menteri Najib Tun Razak dengan perakuan bersumpah penyiasat persendirian P Balasubramaniam yang mendakwa Najib serta ahli keluarganya terbabit dengan kes pembunuhan Altantuya Shaaribu pasti akan sampai ke pengetahuan perwakilan Umno yang sedang bersidang.

Jika adalah seorang perwakilan Umno yang mempercayai kenyataan Musa dan Deepak serta berani pula menuntut penjelasan daripada Najib dan Menteri Dalam Negeri Datuk Hishammuddin Hussein, sudah tentu ia akan mengaibkan Umno.

Jika mengikut jalur kempen Pakatan walau di mana-mana, Umno mesti diaibkan seberapa mungkin untuk menjatuhkan kerajaan BN.

Umno terus gempita, cubaan sabotaj Umno gagal

Adalah jelas kemungkinan isu Musa dan Deepak berhasil mencetuskan kontroversi ini, pasti Umno akan bertambah aib. Ia akan menjadi berita besar bagi media anti-Umno-BN dan juga mungkin media antarabangsa. Jika itu berlaku, Pakatan untung besar!
 
Namun kemungkinan-kemungkinan ini tidak berlaku. Umno terus gempita dengan ledakan semangat para pemimpin dan ahli perwakilan yang ada. Media arus perdana juga tidak membuat "silap" memperbesarkan kenyataan Musa dan Deepak.

Adakah kerana usaha mengkhianati perhimpunan agung ini tidak berjaya maka Pakatan Rakyat melalui tekong perlu cepat-cepat menjarakkan diri daripada kenyataan Musa dan Deepak?

Tidakkah ada kemungkinan bahawa sidang media Anwar sebenarnya bertujuan memanjangkan isu yang cuba dibangkitkan oleh Musa dan Deepak. Dalilnya perhatikan penegasan yang dibuat Anwar. 

Bukan sahaja beliau dan pakatan cuba menafikan terbabit dengan percubaan mensabotaj Umno tetapi sebaliknya mahu penyiasatan khusus dibuat ke atas Menteri Dalam Negeri dan Perdana Menteri berikutan kenyataan Musa dan Deepak.

Percaturan politik pembangkang

Dengan perkataan lain, Anwar dan Pakatan Rakyat mahu supaya dakwaan kedua tokoh kontroversi ini diberi siasatan lanjut. Demikian perkiraan politiknya. Jika ada siasatan, akan bertambah satu lagi modal untuk dijaja dalam ceramah dan media Pakatan Rakyat. Ini peluang untuk meletakkan Umno-BN dalam keadaan defensif! 

Pelbagai rumusan boleh dibuat daripada sidang media Anwar Ibrahim ini. Namun umum maklum bahawa persaingan politik di antara Umno-BN danRakyat kini memasuki pusingan terakhir sebelum Pilihan Raya Umum ke-13. Kedua-dua pihak tidak boleh membuat kesilapan.

Anwar dan Pakatan Rakyat sudah pasti tidak mahu mengizinkan Umno-BN menggerakkan medianya untuk mendedahkan ketiga-tiga peristiwa - taklimat perbicaraan Scorpene di Singapura, kenyataan Musa Hassan dan Deepak Jaikishin adalah saling berkaitan kerana dirancang oleh strategi Pakatan Rakyat.

Lantaran itu, tindakan cepat harus diambil untuk membunuh sebarang spekulasi bahawa beliau dan Pakatan Rakyat terlibat. Seperti lazimnya, media arus perdana amat berhati-hati menggemburkan kemungkinan sabotaj ini kerana bimbang dituduh mengada-adakan cerita dan digertak dengan pelbagai tindakan undang-undang.
Bagaimanapun rakyat kini sudah terlalu masak dengan cara pakatan menyusun strategi medianya. Lambung sesuatu isu dan tunggu bagaimana Umno-BN memberi reaksi. Nampaknya, strategi Anwar kali inipun tidak jauh dari kelaziman ini.

*Tulisan di atas ditulis oleh Abdul Rahman Malik dan disiarkan di antarapos.com



RBF:Ulasan diatas disiarkan sebelum video pendedahan siapa tok dalang di belakang Deepak dikeluarkan oleh Papa Gomo petang semalam.

Kini apa yang dikatakan oleh penulis berkenaan tepat....

Anwar begitu gelabah dan memanggil sidang media pada Isnin 3 November untuk menafikan beliau dan PKR yang menggerakkan tindakan Deepak untuk memfitnah PM dan isteri.

Matlamatnya tidak lain tidak bukan adalah untuk mensabotaj Perhimpunan Agung Umno 2012. Dalam masa yang sama melaga-lagakan orang Umno.

Bukan saya nak bercakap besar atau nak berlagak.Lihat balik tulisan saya seminggu yang lepas di sini. Kini apa yang saya katakan pada 28 November telah menjadi kenyataan. Betul tak ? 

Mereka yang merancang semua itu, kemudian mereka juga yang pasang jarum cucuk sana-sini menuduh Tun Dr M dan Tan Sri Muhyiddin sebagai orang yang berada di belakang Deepak. Begitulah jahatnya binatang-binatang politik PKR.

Allah Maha Kaya , Allah Maha Besar, Allah Maha Berkuasa, dengan izin dan berkat Allah SWT syukur Alhamdullillah kerana tidak ada ahli Umno yang terpijak atau tersuntik dengan jarum-jarum yang mereka pasang. Perancangan mereka gagal dan Umno dapat mengakhiri persidangan mereka dengan jayanya.

Kini dalam masa seminggu segala-galanya telah terdedah. Siapa punya kerja, siapa punya perancangan , siapa tok dalangnya telah diketahui umum. Allah sentiasa bersama pihak yang benar.....Manakala Deepak pula telah menjadi kambing hitam semata-mata untuk Anwar memuaskan nafsu politiknya.

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 05 Dec 2012 03:41 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Gambar) Rakaman aksi panas pegawai polis pula tersebar

Posted: 05 Dec 2012 03:31 PM PST


Hanya beberapa hari selepas pembongkaran memalukan oleh skandal seks pegawai kerajaan di China, kini timbul lagi skandal terbaru memababitkan seorang pegawai beruniform.

Dua gambar aksi panas pegawai polis sedang bersama seorang wanita separuh bogel sedang tersebar meluas di Internet.

Pegawai yang dikenali sebagai Wu Hong dari Wilyah Fuling itu dilihat bersama seorang wanita yang hanya memakai tuala. Wu Fong pada ketika itu memakai uniform lengkap bersama jaket tebal.

Pegawai di Chongging yang terkantoi dengan Lei Zhengfu beberapa hari lepas telah pun dipecat walaupun gambar tersebut diambil empat tahun lepas.

Gambar pegawai ini pula dikatakan dirakamkan dua tahun lepas, adakah beliau juga akan dikenakan tindakan yang sama?
[Advertorial]

RM1 juta dalam genggaman!

Bayangkan, anda peserta rancangan permainan dan wang ganjaran menjadi milik anda sebelum permainan bermula! Tak percaya? Memperkenalkan rancangan permainan yang termasyhur - Money Drop!

Wang tunai sejumlah RM1,000,000 diberi kepada setiap peserta pada awal permainan dan mereka perlu melabur wang tersebut kepada pintu-pintu perangkap berdasarkan jawapan pilihan mereka. W

ang kekal selamat jika jawapan betul. Tetapi, kalau jawapannya salah...wang tersebut akan jatuh
menjunam!

Nampak mudah, bukan? Ayuh kita saksikan rancangan ini di Astro Ria!

Apa dia #MoneyDropMY? Ikutilah rancangan ini di Astro Ria

(Gambar) Nora Danish tayang gambar pembantu rumahnya yang hot dan cun!

Posted: 05 Dec 2012 08:30 AM PST

Melalui akaun Instagram beliau, Nora Danish telah mengambil gambar pembantu rumahnya.

Kedua-duanya pada ketika itu sedang berada di dapur. Dan Nora seperti mengambil candid bersahaja wajah kedua-dua mereka

Wow! Boleh tahan juga pembantu rumah Nora Danish ni. Ramai-ramai peminat beliau memuji 'bibik-bibik' Nora Danish ni.

Heh...kalau Nora ada kat tengah-tengah tu, konfius juga jadinya nanti!

 [Advertorial]
They say breakfast is the most important meal of the day, and KFC has just the thing to fit the bill!

Meet the KFC a.m. Multigrain. It's a wholesome breakfast with tender, juicy O.R. fillet, crispy chicken strips, fluffy golden scrambled eggs, creamy mayonnaise and fresh lettuce, all sandwiched in between a warm, wholesome multigrain bun!

Start your day right with the KFC a.m. Multigrain. So wholesome; so awesome.

Gotta fuel up with the perfect breakfast from KFC. The new #KFCam Multigrain is awesome, it's a must-try!

Gaduh di Gombak: PR mula provokasi melampau

Posted: 05 Dec 2012 05:31 AM PST

Megat Zulkarnain bersama Mohd Faizaruddin Mustafha (kanan)
yang cedera ketika hadiri sidang media, hari ini.
KUALA LUMPUR - Provokasi pembangkang didakwa menjadi penyebab kekecohan pada ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Gombak sehingga seorang Pemuda Umno menerima 9 jahitan di kepala, malam tadi.

Ketua Pemuda Umno Gombak, Datuk Megat Zulkarnain Omar Din berkata, tindakan provokasi seorang penyokong pembangkang yang bertindak meluru kepada Pemuda Umno menjadi punca insiden tersebut.

Beliau menjelaskan, penduduk setempat di Rantau Gombak Utara membantah ceramah Pakatan Rakyat yang dihadiri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana berlangsung di hadapan bilik gerakan peti undi Gombak Utara, yang pada masa sama berlangsung taklimat pilihan raya.

"Apabila penduduk dan Pemuda Umno Bahagian mengadakan bantahan secara aman di tempat kami, salah seorang daripada mereka telah meluru ke arah kami sambil provokasi dilakukan pembangkang dari tempat mereka.

"Mereka membaling batu, periuk belanga, kuali, tong air yang datang dari gerai-gerai di sepanjang jalan," katanya pada sidang media di Pejabat Pemuda Umno, Menara Dato' Onn di sini, hari ini.

Akibat kejadian itu, seorang Pemuda Umno cedera di dahi dan menerima sembilan jahitan dan satu laporan polis telah dibuat di Balai Polis Gombak berhubung kejadian itu.

Pada ceramah umum Pakatan Rakyat yang dihadiri Anwar di Dataran Batu 8 1/2 , dua cedera masing-masing di dahi dan bahu kiri dalam insiden provokasi, malam kelmarin.

Ketika mengulas kenyataan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali bahawa beliau mengetuai serangan tersebut, Megat berkata, tuduhan itu berniat jahat.

"Saya mengetuai program yang Pemuda Umno adakan, tetapi saya tidak mengetuai provokasi tersebut," katanya yang mendakwa ceramah pembangkang itu tidak memperolehi permit polis.

Sehubungan itu, beliau menyerahkan siasatan kepada pihak polis dan bersedia memberikan kerjasama.

Dalam pada itu, Ketua Penerangan Pemuda Umno Cawangan Batu 10 Gombak, Mohd Faizaruddin Mustafha, 37, yang cedera di dahi ekoran kejadian itu menjelaskan, provokasi dimulakan oleh pembangkang apabila salah seorang daripada mereka bertindak meluru ke arah Pemuda Umno yang berdiri di seberang jalan berhadapan bilik gerakan.

"Kami hanya berdiri di hadapan bilik gerakan di seberang jalan tanpa membawa sebarang objek, dan salah seorang daripada mereka meluru ke arah kami.

"Kami cuba menolaknya, tetapi enggan berganjak malah lebih ramai yang bertindak meluru kepada Pemuda Umno. Pada masa yang sama pelbagai objek dilemparkan kepada kami," katanya.

Tambahnya, kejadian sekitar jam 10 malam itu, telah menyebabkan beberapa Pemuda Umno turut mengalami kecederaan ringan.

Gaduh di Gombak: Nik Aziz ramal UMNO bakal cetus huru hara lepas PRU13

Posted: 05 Dec 2012 05:01 AM PST

SHAH ALAM - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendakwa insiden serangan ketika ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Gombak, Selangor malam tadi membuktikan akan timbul huru hara apabila ada pihak tidak boleh menerima kekalahan jika Pakatan Rakyat (PR) memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Sehubungan itu soal beliau, apakah faedah diperoleh oleh musuh politik dengan menyerang ceramah-ceramah anjuran PR.

"Sudah jelas dan nyata siapa yang akan buat huru hara apabila kalah pada PRU13 nanti. Ada keuntungankah menyerang ceramah Pakatan Rakyat?" kata beliau mesej dipaparkan pada laman sosial Facebooknya petang ini.

Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, "moga ALLAH berbuat apa yang sepatutnya sama ada memberi hidayah ataupun turunkan bala setimpal apa yang telah dilakukan mereka beserta dengan sekutu-sekutu mereka."

Dalam pada itu, Bernama melaporkan polis akan memanggil saksi bagi mendapatkan keterangan berhubung pergaduhan penyokong dua parti politik semasa ceramah umum pemimpin pembangkang di tanah lapang di Batu 8 1/2, Gombak malam tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Supt Rosly Hassan berkata polis mempunyai rakaman video berhubung kejadian itu yang berlaku pada pukul 9.30 malam yang menyebabkan dua lelaki berusia 37 tahun cedera di dahi dan bahu dipercayai akibat terkena objek yang dibaling seperti batu dan botol air.

Kes disiasat mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana memiliki senjata bahaya dalam rusuhan," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau berkata, kekecohan dikatakan berlaku apabila kira-kira 250 lelaki tidak berpuas hati kerana ceramah yang turut dihadiri Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diadakan di kawasan berhampiran kediaman mereka.

"Kedua-dua mangsa dirawat di Hospital Selayang dan Hospital Kuala Lumpur sebagai pesakit luar dan polis telah merakamkan keterangan kedua-dua mangsa bagi membantu siasatan," katanya pada sidang media hari ini.

Mengenai notis untuk mengadakan ceramah, Rosly berkata pihak penganjur gagal mematuhi Seksyen 9 (1) Akta Perhimpunan Aman yang mensyaratkan notis diberi dalam tempoh 10 hari kepada polis dan bukan hanya lapan hari.

Sementara itu Pemuda Umno Gombak menafikan mereka memulakan provokasi sehingga menyebabkan kedua-dua pihak saling membaling objek seperti botol dan batu ke arah satu sama lain.

Ketua Pemudanya Datuk Megat Zulkarnain Omardin berkata, penduduk membantah secara aman ceramah itu kerana ia diadakan di kawasan mereka, tanpa berniat mencetuskan pergaduhan.

Naib Presiden PKR, Tian Chua ketika dihubungi melahirkan rasa kesal dengan kejadian itu dan mengalu-alukan siasatan polis.

Sinar

Anak Derhaka: Penjelasan pengurus dan juga kakak Najwa, Ika Latif

Posted: 05 Dec 2012 04:05 AM PST

KUALA LUMPUR – Susulan dari dakwaan yang dikeluarkan oleh ayahnya, Abdul Latif, kakak dan juga pengurus kepada Najwa Latif, Ika Latif menegaskan masalah keluarga yang timbul dalam kehidupan mereka lebih baik tidak diperbesarkan.

Ketika dihubungi Mynewshub.my, Ika memaklumkan mereka adik-beradik dan ibunya serta ayahnya sendiri mengetahui perkara sebenar yang terjadi.

Kata Ika Latif, cukup hanya mereka sahaja yang tahu dan tidak perlu dihebahkan kepada umum melalui media.

"Sebenarnya, ini hal keluarga. Hal keluarga, biarlah keluarga kami sahaja yang tahu, saya rasa tidak perlu dihebohkan ke dalam surat khabar atau apa cara pun," kata Ika Latif.

Ketika ditanya mengenai dakwaan bapanya yang mengatakan mereka sudah menderhaka kepada dirinya, Ika juga enggan isu itu dibesarkan.

Ika memberitahu hak untuk bersuara adalah terbuka kepada semua orang termasuk ayahnya.

Namun, Ika enggan hak bersuara itu digunakan dalam menyelesaikan atau bercerita masalah peribadi dalam keluarganya kepada umum.

"Macam ni, ayah ada hak untuk bersuara. Najwa juga ada hak untuk bersuara, saya dan adik-adik yang lain juga ada hak untuk bersuara.

"Tapi, masalah keluarga kami tak rasa perlu digembar-gemburkan dan Najwa sendiri tak mahu hebohkan tentang hal ini. Jadi, jalan yang terbaik adalah kami berdiam diri," katanya.

Ujar Ika Latif lagi, tindakan berdiam diri yang mereka ambil untuk menangani masalah dari kenyataan ayahnya sendiri bukanlah bermakna mereka tidak mahu mempertahankan diri sendiri.

Namun, berdiam diri bagi Ika Latif dilihat sebagai untuk menjaga hati dan perasaan ramai pihak termasuk ibu dan juga ayahnya.

"Apa yang boleh saya katakan, ayah tahu, mak saya tahu, Najwa tahu dan kami tahu apa yang berlaku. Itu sudah cukup. Hal keluarga, siapa yang suka diperbesarkan.

"Bukan berdiam diri itu maksudnya kami tak nak 'defend' diri kami, tapi, tindakan itu adalah untuk menjaga perasaan semua pihak termasuk mak saya, ayah saya dan ramai lagi," terang Ika.

Kata Ika lagi, Najwa menceburi dalam industri seni hiburan bukanlah untuk menceritakan hal keluarga atau masalah yang timbul kepada umum.

Justeru, dia tidak mahu tujuan Najwa menjadi artis disalah ertikan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh ayah mereka sendiri.

"Najwa masuk industri adalah untuk kembangkan bakat nyanyiannya, nak cipta lagu untuk orang ramai dengar dan bukanlah hebohkan hal keluarga. Jadi, saya harapkan orang ramai hormati keputusan kami untuk berdiam diri.

"Sekali lagi saya tegaskan, cukuplah mak saya tahu, ayah saya tahu, Najwa tahu dan kami tahu," kata Ika memohon maaf tidak mahu isu itu dibesarkan lagi.

Hari ini, Abdul Latif mengeluarkan kenyataan mendakwa anak-anaknya, termasuk Najwa Latif sudah derhaka kepada dirinya.

Abdul Latif berkata, dirinya langsung tidak dihiraukan anak-anak sejak tahun 2011 selepas dia menegur kesilapan dan disiplin anak-anaknya.

Jurumekap Amy Mastura mati dibunuh

Posted: 05 Dec 2012 02:31 AM PST

Bekas jurusolek kepada penyanyi dan pelakon Amy Mastura, Dicky, ditemui mati dengan tangan dan kaki diikat dengan sehelai kain di rumahnya di Kampung Kasipillay, pada Selasa.

Dicky atau nama sebenarnya Othman Hassan, 52, dipercayai telah dicekik oleh suspek.

Dalam akhbar News Strait Times melaporkan, mayat allahyarham ditemui oleh abangnya pada pukul 8 malam semalam apabila dia pergi ke rumah Dicky selepas beberapa kali gagal menghubunginya adiknya itu.

Menurut rakan Dicky, Razman Razmi, 40, tiada tanda-tanda rumahn mangsa dipecah masuk tetapi dia menyedari antara barang yang hilang ialah telefon bimbit dan komputer riba milik mangsa.

"Dia telah menetap di sini sejak 10 tahun yang lalu dan dia sangat peramah," katanya.

Sementara itu, rakan lain pula berkata kali terakhir dia bertemu Dicky ialah pada 30 November lalu.

"Kami keluar untuk makan malam dan seorang kawan kami telah menghadiahkan Dicky sehelai kain Batik. Pada malam itu Dicky membuat lawak yang dia mahu menggunakannya kain batik tersebut untuk menutup mayatnya. Kami menegahnya daripada membuat lawak sebegitu. Saya tidak pernah terfikir yang itu adalah kali terakhir kami melihat dia," katanya.

Dicky terkenal di kalangan industri hiburan dan sering menyolek wajah artis-artis popular tempatan.

Mayatnya telah dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.


- mD

Ibu dan anak dicekup sedang tiduri teman lelaki masing-masing dalam rumah

Posted: 05 Dec 2012 01:01 AM PST

Gambar hiasan
MELAKA: Kegiatan dua beranak yang melakukan maksiat bersama pasangan mereka di rumah mereka di Bertam Malam, dekat sini, terbongkar dalam serbuan dilakukan pegawai Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim), awal pagi, semalam.

Dua beranak terbabit membabitkan wanita berusia 54 tahun dan anaknya berusia 16 tahun dicekup dengan teman lelaki masing-masing kira-kira jam 1 pagi.

Lebih malang lagi, pemeriksaan Jaim mendapati anak gadis wanita terbabit hanya menunggu hari untuk melahirkan bayi kandung hasil hubungan yang tidak diketahui dengan lelaki mana.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jaim, Rahimin Bani berkata, serbuan dilakukan selepas pihaknya menerima maklumat menerima maklumat mengenai rumah ibu tunggal berkenaan dipercayai bukan mahram.

Katanya, ketika sepasukan penguat kuasa Jaim tiba, mereka mengetuk pintu dan memberi salam sebelum dibuka ibu tunggal terbabit.

"Pemeriksaan dilakukan menemui lelaki yang juga anak wanita itu berusia 21 tahun dan anak perempuannya berusia 16 tahun.

"Hasil siasatan lanjut menemui dua lelaki berusia 57 dan 25 tahun di dalam rumah berkenaan. Soal siasat mendapati lelaki berstatus warga emas itu adalah teman lelaki ibu tinggal berkenaan," katanya di sini, semalam.

Menurutnya, lelaki berusia 25 tahun itu pula teman lelaki kepada anak gadis ibu tunggal berkenaan.

Rahimin berkata, hasil soal siasat mendapati gadis bawah umur itu sarat mengandung sembilan bulan dan hanya menunggu hari untuk melahirkan anak.

Bagaimanapun, katanya, anak dikandung itu bukan hasil hubungannya dengan lelaki ditahan itu, sebaliknya gadis itu sendiri tidak mengetahui hasil benih dengan pasangan mana yang pernah terlanjur dengannya sebelum ini.

"Lelaki terbabit hanya mempunyai hubungan sebagai kekasih dengan remaja mengandung itu dan mereka sudah berkenalan sejak beberapa tahun lalu.

"Lelaki warga emas itu pula mengakui mempunyai hubungan dengan ibu tunggal berkenaan dan sering datang kerana mengambil dan menghantar wanita itu untuk bekerja," katanya.

Rahimin berkata, berdasarkan siasatan mendapati lelaki terbabit pernah bermalam di rumah berkenaan dan tidur di dalam bilik yang sama.

Katanya, anak lelaki wanita terbabit mengetahui ibu dan adiknya sering membawa teman lelaki masing-masing pulang ke rumah dan tau perbuatan itu salah.

"Lelaki terbabit turut ditahan Jaim untuk diambil keterangan kerana berada di dalam rumah ketika mereka ditahan.

"Kedua-dua pasangan terbabit ditahan mengikut Seksyen 53, Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991, kerana bersekediaman dengan bukan muhrim," katanya.

Menurutnya, remaja perempuan itu juga turut disabit kesalahan mengikut Seksyen 54, enakmen sama kerana hamil luar nikah.

"Sabit kesalahan bagi kedua-dua kesalahan itu bagi pasangan dan remaja perempuan itu boleh didenda sebanyak RM3,000 atau penjara selama 24 bulan atau kedua-duanya sekali," katanya.

Musa Hasan 'mula gelabah', pendedahannya lebih kucar kacirkan keadaan

Posted: 04 Dec 2012 11:45 PM PST

SHAH ALAM - Pandangan yang dikeluarkan berkaitan campur tangan menteri dalam soal Polis Diraja Malaysia (PDRM) hanya untuk menasihati dan mengingatkan bahawa sekiranya ia tidak dibendung akan membawa "rosak", demikian reaksi bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan hari ini.

Sehubungan itu kata Musa, beliau tidak mahu niatnya disalahertikan oleh mana-mana pihak.

Bercakap kepada Sinar Harian Online, Musa berkata, campur tangan dalam urusan operasi polis oleh pihak atasan misalnya akan menyebabkan reputasi PDRM terjejas.

"Perkara ini saya nak dibetulkan, bukan saya sakit hati kepada sesiapa, nanti orang kata saya ini sebab sakit hati tidak sambung (kontrak), saya iri hati dengan orang...

"... saya sudah seronok pencen. Tapi saya tengok benda ini kalau tidak dibetulkan negara kita akan rosak.

"Saya bercakap ini bukan sebab saya nak hentam orang..., tidak... tetapi untuk betulkan keadaan. Keadaan sekarang makin teruk, makin teruk dan saya tidak mahu orang tidak percaya kepada polis," tegas beliau.

Musa diminta mengulas kenyataan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim semalam yang menyelar pihak yang mempertikai dan mengkritik tugas yang dilaksanakan sambil memberi contoh seperti dakwaan yang dikenakan ke atas Menteri Dalam Negeri.

Menurut Musa, memang tidak menjadi kesalahan untuk Menteri Dalam Negeri mencampuri urusan polis seperti dalam hal-hal kenaikan pangkat atau disiplin anggota polis, tetapi tidaklah sampai ke tahap campur tangan dalam hal-hal berkaitan operasi polis yang berada di bawah bidang kuasa Ketua Polis Negara.

"Macam Bersih, itu IGP sahaja lah bagi arahan. Tak perlu nak bagi arahan. Kalau salah tindakan IGP, biar IGP sahaja yang kena tindakan. Janganlah atas arahan turun lagi. Orang di bawah pun pening kepala nak buat kerja.

"Campur tangan dari segi pentadbiran itu memang tanggungjawab dia, tetapi jangan lah campur tangan dalam hal-hal buat kerja polis. Campur tangan dalam operasi polislah, macam-macamlah. Operasi tak boleh (campur tangan), pentadbiran tidak apa sebab dia (Menteri Dalam Negeri) Pengerusi Suruhanjaya Polis," jelas beliau.

Ekoran kelantangannya mengkritik institusi polis negara selepas bersara, timbul spekulasi bahawa bekas Ketua Polis Negara itu berminat menceburi bidang politik.

Namun Musa menegaskan, beliau tidak akan menyertai mana-mana parti politik, meskipun ada menerima tawaran, tetapi akan terus lantang untuk menyumbang memperbaiki sistem pentadbiran negara.

Ditanya mengapa baru sekarang beliau mahu menyuarakan perkara ini dan sama ada baru sekarang berlakunya campur tangan dalam pentadbiran polis di negara ini, Musa berkata:

"Dulu tak kerap berlaku begini. Dulu tak ada saya rasa. Masa Menteri Dalam Negeri yang lama-lama kita tak pernah (dengar) jadi begini. Tapi yang baru-baru ni lah."

"Kalau IGP itu tak berani, ia berlakulah (campur tangan), kalau IGP berani, maka tak berlakulah. Saya merasakan kebanyakan IGP tak pernah akan mengikut apa kehendak menteri suruh buat kalau tak betul mengikut undang-undang lah," ujarnya lagi.

‘Video proves Anwar is behind Deepak’

Posted: 04 Dec 2012 11:30 PM PST

KUALA LUMPUR: Opposition Leader Anwar Ibrahim had met carpet trader Deepak Jaikishan to hatch a plot to defame the Prime Minister Najib Tun Razak and his wife Rosmah Mansor, according to pro-government blogs.

Posting links to a "secretly recorded" video footage, blogger Papa Gomo said it proved that Deepak's recent explosive media interviews were the result of a plan engineered by several key PKR players.

In the two-minute-long clip, a man who appears to be Deepak was speaking to a few people off camera. Aside from Anwar, he mentions several prominent PKR leader's names, including Subang MP R Sivarasa as well as vice-presidents N Surendran and Nurul Izzah.

"So he [Anwar] said I give you the place, whatever you want to do I help you, but you have to help me lah, of course it is understood lah," said the man in the video.

The video, according to Papa Gomo, was proof that Deepak had met with Anwar before he began his attacks against Najib and his wife Rosmah Mansor on Nov 27.

"In the video we hear Deepak saying that Nurul was the first person to contact him to see but for some reason he did not meet her," wrote the blogger.

He alleged that Anwar had asked to meet Deepak several times in 2010 but he had ignored the PKR de facto leader until he was pressured by a bank debt that totalled RM170 million.

"Deepak's real target is Senator Raja Ropiaah [Abdullah], the Selangor Wanita Umno chief who was together with Deepak previously in the real estate business," said Papa Gomo.

He said that Anwar then apparently promised to provide Deepak with a lawyer (Sivarasa) for his case against Raja Ropiaah.

"Sivarasa actually instructed Deepak to mention the names of Najib and Rosmah in the Raja Ropiaah trial," he added.

However, "Deepak" in the video said he did not do that and "Sivarasa" was angry with him.

"Anwar has made Deepak the scapegoat in his plot to slander Najib and Rosmah… but Anwar's promise of financial aid to settle Deepak's bank loans will never happen because we all know that Anwar is a liar," said the blogger.

On Monday, Anwar had denied any involvement in the sudden emergence of Deepak, and instead, called upon Najib and Rosmah to respond to the the allegations.

"The allegation [that Pakatan is behind this exposé] is baseless. Look at the facts," Anwar had said.

He had explained that Deepak's exposé was clearly linked to a court trial, and that he had no control over court dates.

"What has that got to do with us? He wanted to adduce evidence, saying that money was transferred to the PM or his wife. What has that got to do with me?" he had said.

In the past week, Deepak had resurfaced after a period of silence, giving several media interviews in which he claimed that he regretted getting private investigator P Balasubramaniam to retract his first statutory declaration (SD) concerning murdered Mongolian national Altantuya Shaariibuu.

Balasubramaniam's first SD had linked Najib to the murder, while the second SD claimed otherwise. Balasubramaniam subsequently went missing.
FMT

'Brad Pitt pernah tiduri bekas isteri saya' - Mike Tyson

Posted: 04 Dec 2012 10:35 PM PST

Bekas juara tinju dunia, Mike Tyson mendakwa beliau pernah kantoikan isterinya sedang melakukan hubungan seks dengan pelakon terkenal, Brad Pitt.

Juara heavyweight itu berkata, bintang Hollywood itu tiduri bekas isterinya, Robin Givens di sekitar tahun 80an. Walaupun sudah diceraikan, bekas isterinya tetap lakukan hubungan sulit bersama Brad Pitt.

Beliau memberitahu disebuah rancangan radio di US: "Pada zaman itu, kalau ada yang mahu kalahkan saya, mereka perlu tumbuk saya, tapi, Brad Pitt berjaya lakukannya dengan lebih awal dari mereka"

"Saya begitu marah. Anda patut lihat wajahnya pada ketika dia melihat saya."

Brad berjaya melepaskan diri dan sebarang calar balar.

The Sun

Kes Aminulrasyid: Koperal Jenain bebas...tahniah!

Posted: 04 Dec 2012 10:15 PM PST

SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini menerima rayuan Koperal Jenain Subi dan membebaskan dia daripada hukuman penjara lima tahun yang dijatuhkan ke atasnya pada September 2011 berhubung kes menembak mati remaja lelaki berumur 15 tahun, Aminulrasyid Amzah dua tahun lalu.

Hakim Datuk Abdul Rahman Sebli yang mempertimbangkan rayuannya memutuskan demikian selepas mendapati Jenain, 49, tidak mempunyai niat untuk membunuh remaja berkenaan tetapi tujuan utamanya hanya untuk memberhentikan kenderaan dipandunya.

Abdul Rahman berpuas hati anggota polis itu melepaskan tembakan hanya untuk memberhentikan kereta proton Iswara dipandu Aminulrasyid dan bukan dengan niat untuk membunuh remaja lelaki itu.

Beliau juga berkata tiada kes prima facie dibuktikan ke atas Jenain dan anggota polis itu tidak sepatutnya dipanggil membela diri.

Jenain yang bertugas di Unit Kereta Peronda, Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam, didakwa menyebabkan kematian Aminulrasyid antara 1.10 pagi dan 2 pagi, 26 April 2010 di Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11 di sini.

Pertuduhan mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan itu membawa hukuman penjara sehingga 30 tahun dan boleh dikenakan denda.

Pertengahan September lalu, Mahkamah Sesyen menjatuhkan hukuman penjara lima tahun selepas mendapati Jenain bersalah menyebabkan kematian Aminulrasyid.

Aminulrasyid disahkan meninggal dunia akibat luka tembakan di kepala.

Ketika menjatuhkan hukuman September 2011, Hakim Latifah Mohd Tahar memutuskan bahawa penggunaan senjata oleh Jenain, yang berakhir dengan 21 tembakan, satu tindakan keterlaluan dan tidak wajar untuk menghentikan kereta yang dipandu oleh Aminulrasyid.

Latifah membuat keputusan itu selepas berpuas hati bahawa pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

Sinar

Safee Sali hampir pasti sertai Johor

Posted: 04 Dec 2012 10:01 PM PST

PENYERANG sensasi kebangsaan, Safee Sali bakal menyarung jersi pasukan Johor bagi saingan Liga Super 2013.

Perkara ini dinyatakan sendiri Setiausaha Persatuan Bola Sepak Johor (PBNJ), Suhairi Hashim di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur, malam ini.

"Safee bersama Johor sebagai pemain pinjaman mulai 1 Disember 2012 hingga 30 November 2013. Bagaimanapun, dia tidak dapat bersama kita malam ini kerana tidak mendapat pelepasan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

"Apa yang pasti Safee memang akan menandatangani dokumen perjanjian dengan Johor," katanya.

Suhairi juga enggan mendedahkan nilai gaji yang bakal diterima Safee.

Tambahnya, kehadiran Safee boleh mengembalikan semula kegemilangan bola sepak pasukan Harimau Selatan.

Musa Hasan berjaya pengaruhi Pemuda PAS jadi bodoh

Posted: 04 Dec 2012 09:55 PM PST

SENAI - Pemuda Pas Johor mendesak jawatankuasa ditubuhkan bagi menyiasat dakwaan bekas Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Musa Hassan, mengenai wujudnya campur tangan menteri dalam urusan polis.

Ketuanya, Suhaizan Kaiat berkata, jika benar campur tangan berlaku, ia bertentangan dengan Seksyen 4 (1) Akta Polis 1967 di mana arahan serta kawalan anggota badan berkanun itu adalah di bawah KPN, bukan menteri.

"Sekiranya tuduhan ini benar, menteri bertanggungjawab wajib dihukum. Bagaimanapun, sekiranya ia palsu, wajarlah Tan Sri Musa dikenakan hukuman.

"Rakyat di negara ini mahu melihat polis bersih daripada unsur-unsur salah. Dewan Pemuda Pas Johor sudah membuat laporan supaya polis menyiasat kes ini dan jawatankuasa khas ditubuhkan bagi menyiasatnya," katanya dalam kenyataan, di sini, semalam.

Difahamkan laporan polis itu dibuat Setiausaha Pemuda Pas negeri, Mahathir Mat Zili di Balai Polis Kluang, semalam.

Suhaizan berkata, dalam laporan polis yang dibuat, pihaknya meminta dakwaan Musa mengenai menteri yang memberi arahan kepada seorang pegawai tanpa pengetahuan Musa, yang menjadi KPN ketika itu, disiasat.

"Tan Sri Musa turut mendakwa menteri beri arahan terus kepada seorang Ketua Polis Daerah dalam satu kes berasingan," katanya.

Anak derhaka: Ini penjelasan terkini Najwa Latif

Posted: 04 Dec 2012 09:53 PM PST

Kecoh pagi ini apabila sebuah akhbar tabloid tempatan menyiarkan artikel mengenai penyanyi remaja, Najwa Latif yang dituduh bapanya sebagai anak derhaka.

Dalam artikel tersebut, bapa Najwa iaitu Abdul Latif turut meluahkan rasa kesal terhadap anak-anaknya dan turut menuntut agar Najwa tampil memohon maaf. Menurut Abdul Latif lagi, dia menafikan bahawa tuduhan anak-anaknya mengatakan hubungan mereka keruh kerana masalah keluarga namun ia sebenarnya disebabkan disiplin anak-anaknya sendiri.

OHBULAN! cuba menghubungi Najwa Latif sendiri untuk mengesahkan berita ini, namun penyanyi yang baru menghabiskan Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM) ini tidak menjawab panggilan telefon yang diberikan

Melalui akaun Twitter-nya pula, Najwa dilihat menulis status mengatakan, "Berdiam diri tidak semestinya kita takut kerana salah. Tapi lebih baik berdiam dari mengaibkan org lain :)."

Menerusi ruangan Hip di Berita Harian pula, Najwa turut mengambil langkah berdiam diri kerana tidak mahu memperbesarkan hal keluarganya.

"Saya tidak mahu memberikan sebarang komen kerana perkara ini membabitkan keluarga. Banyak hati yang perlu saya jaga. Jadi, lebih baik saya berdiam diri." – Najwa Latif.

Apa pun, jika benar apa yang dikatakan oleh bapanya, sebagai anak, tidak salah untuk memohon maaf. Kan?

Oh Bulan!

(Gambar) Selebriti wanita terlebih kangkang hingga nampak 'anunya'

Posted: 04 Dec 2012 08:35 PM PST

Kami kurang pasti apa yang menariknya mengenai selebriti antarabangsa Ke$ha ini.

Yup, kami meminati beberapa genre lagunya, tapi dari segi fizikal, Ke$ha masih belum mampu menandingi tubuh Megan Fox yang baru saja melahirkan anaknya..heh!

Gambar pertama yang dipaparkan dibawah adalah salah satu contoh yang terbaik, tapi kamu masih mahu berlaku adil kepada semua wanita.

Kami pasti jika kami terpaksa mengangkat kaki setinggi Ke$ha lakukan, pastinya riak ekspresi wajah kami juga menjadi sangat pelik.

Secara jujurnya, Ke$ha bukanlah tidak menarik perhatian, cuma bukan 'taste' kami. Yeah, mungkin kalau ada gambar yang lebih sopan ia akan merubah fikiran kami...heh!

Oh ya, sebelum pembaca mengakhiri bacaan di blog ini, mohon klik pada puatan INI ya untuk merasai penglaman Lord of the Sims, thanks!

Youth by #TuneTalk lets you experience everything YOUTH! Get the best mobile prepaid in town now.

Bapa dakwa Najwa Latif anak kurang ajar dan derhaka

Posted: 04 Dec 2012 07:45 PM PST

Najwa Latif
Setelah setahun memendam rasa, bapa kepada penyanyi berbakat besar, Najwa Latif akhirnya tidak mampu lagi membendung kesabaran dengan perihal anaknya itu.

Dipetik daripada akhbar Berita Harian, Abdul Latif Ismail, 51, menjelaskan bukanlah niatnya untuk membuka pekung di dada, tetapi mahu anaknya kembali ke pangkal jalan dan memohon maaf kepadanya sebelum dia menutup mata.

Latif dikatakan sudah lama ingin menjelaskan kedudukan sebenar hubungan bersama anak yang dikatakan keruh. Namun, mengenangkan Najwa bakal menghadapi peperiksaan penting Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Latif tidak mahu tindakannya mengganggu tumpuan Najwa.

"Saya tidak teringin langsung hendak menumpang popularitinya, atau mahukan duit mereka. Saya sendiri ada pendapatan yang kukuh. Apa yang saya inginkan ialah anak-anak datang berjumpa serta memohon maaf sebelum saya menutup mata.

"Cukup-cukuplah menjadi anak derhaka! Saya mengaku saya seorang yang garang, tetapi demi Allah, tidaklah sehingga naik tangan. Kecuali jika tindakan mereka benar-benar mencabar kesabaran, barulah saya berbuat demikian," ujarnya hiba.

Media Hiburan

Nafsu ustazah terkantoi 'love bite' dan kondom ketika dicekup

Posted: 04 Dec 2012 06:48 PM PST

Gambar hiasan
Aksi dramatis ditonjolkan seorang guru agama wanita ketika cuba memperdayakan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ) yang melakukan pemeriksaan di rumahnya gagal menyembunyikan aib sendiri apabila kesan gigitan cinta di lehernya menimbulkan curiga.

Biarpun beria-ia mendakwa tinggal bersendirian di rumah berkenaan sejak lima bulan lalu, temberang wanita berusia 27 tidak mampu bertahan lama.

Malah, penemuan dua kondom yang dipercayai baru digunakan dalam rumah berkenaan mengukuhkan lagi rasa curiga pihak berkuasa bahawa terdapatnya orang kedua dalam premis berkenaan.

Wanita yang mulanya berlagak bersahaja itu mula berubah riak wajahnya, menjadi semakin pucat apabila diasak dengan pelbagai soalan berhubung kesan merah di lehernya.

Dia mula mereka pelbagai cerita dengan mengatakan kesan berkenaan akibat digaru kerana gatal manakala kondom yang ditemui adalah milik rakannya yang dikutip sebelum dibuang ke dalam tong sampah.

Menurut sumber, selepas 20 minit berdolak-dalik, rahsia guru itu terbongkar dengan penemuan teman lelakinya bersembunyi di loteng.

Berdasarkan maklumat orang ramai yang mendakwa perlakuan tidak senonoh guru agama itu dengan pasangannya, satu serbuan dijalankan di rumah teres, Taman Rinting, Masai jam 1 pagi.

Hasilnya, kami menahan pasangan terbabit yang dipercayai berkhalwat dan tidak mempunyai sebarang hubungan suami isteri atau muhrim, katanya.

Menurutnya, berlaku kekecohan apabila teman lelaki guru terbabit mendakwa kononnya sukar untuk turun dari loteng berikutan siling yang tinggi.

melayuangkat

Posted: 05 Dec 2012 03:35 PM PST

melayuangkat


Syukur Alhamdulillah........

Posted: 05 Dec 2012 12:42 AM PST

Tugas Anggota Polis memang amat mencabar.  Apa-apa pun semoga Koperal Jenain terus tabah dengan dugaan ini.

Pada ibu bapa, awasilah anak-anak terutama yang remaja.  Kita tidak mahu dengar kesah begini berulang.  Semua akan rugi dan menanggung kesedihan.

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 05 Dec 2012 03:19 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


TUN M : ANWAR...BERSYUKURLAH!!!

Posted: 04 Dec 2012 04:28 PM PST

Pakatan pembangkang bakal terjerat dengan pendekatan bohong, fitnah dan dusta keterlaluan yang sudah overbought.  

Tipu, fitnah dan dusta keterlaluan sudah menjadi budaya pakatan sejak ia dipimpin oleh Anwar. PAS yang takut dosa pun sudah "serasi" dengan budaya ini. 

Permainan rekacipta fitnah dan dusta keterlaluan yang dimainkan puak pembangkang kelihatan sudah memakan diri.

Majoriti rakyat sudah semakin memahami pendekatan kotor yang tidak henti-henti dimainkan oleh pembangkang. Jika pakatan gagal membendung kecenderungan Anwar yang menjadikan kaedah tipu, fitnah dan dusta sebagai satu-satunya senjata utama menjatuhkan lawan, majoriti rakyat akan beransur-ansur hilang kepercayaan terhadap pembangkang. 

Kesan ini sudah dapat dilihat dengan ketara apabila satu demi satu pembohongan Anwar dikantoikan tuhan.

Semakin hari semakin terbongkar "tektik rekayasa tuduhan" yang direkacipta semata-mata untuk melakukan pembunuhan karakter para pemimpin utama UMNO. 

Rakyat sudah semakin meluat dengan cara Anwar dan pakatan pembangkang.

Pembohongan dan rekayasa fitnah terbaru yang dilakonkan oleh Deepak, sekali lagi dijayakan dan tidak lain tidak bukan, ia bertujuan untuk merosakkan PM dan isteri. Nampak jelas pendedahan video pengakuan Deepak, bakal memakan diri Anwar.

Tapi, kepada penyokong taksub ia tidak akan memberi kesan apa-apa. Hati mereka sudah "bungkam" dan mati untuk menerima kebenaran yang Allah tunjukkan. Keluar suara dari langit pun memberitahu Anwar pembohong dan pendusta, mereka tidak akan percaya.

Sasaran kita hanya kepada rakyat atas pagar dan silent majoriti. Golongan inilah yang semakin menyampah dengan tindakan tidak bermoral Anwar dan para rakan dustanya.

Kita bersyukur kerana Anwar terlepas pandang kumpulan sasaran ini. Tuhan tutup pandangan dia barangkali. Semua ini gagal dilihat oleh Anwar adalah berpunca dari sikap rakus, dendam, dengki dan khianat yang sudah terlalu menguasai jiwa beliau.

Tepat sekali nasihat Tun M kepada Anwar, "Anwar, kamu harus mempunyai sifat syukur".

Cucu Tok Selampit

Posted: 05 Dec 2012 01:51 PM PST

Cucu Tok Selampit


Isu Cakera Parabola Di Sabah - Apa Yang Timbalan Ketua Menteri Sabah Tidak Puas Hati Ni?

Posted: 04 Dec 2012 10:30 PM PST


Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Dr. Yee Moh Chai yang juga merupakan Menteri Pembangunan Sumber dan Kemajuan Teknologi Maklumat Sabah pada 23 November 2012 membuat kenyataan menggesa Kementerian Penerangan. Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) untuk segera menyelesaikan isu berkaitan penggunaan cakera bola di Sabah. Beliau berpendapat kebebasan dalam akses pada maklumat melalui satelit perlu diwujudkan secara menyeluruh di Malaysia.

Terdahulu, Datuk Dr Yee mendakwa perkembangan ini sebagai langkah KPKK mewujudkan monopoli untuk memperkayakan individu tertentu. Dakwaan Datuk Dr Yee menggambarkan seolah olah kerajaan menyekat kebebasan rakyat di Sabah untuk mendapat akses maklumat melalui cakera parabola. Timbalan Menteri KPKK pernah membuat kenyataan balas kepada dakwaan Datuk Dr Yee tetapi beliau tidak berpuashati kepada kenyataan balas itu. Khabarnya, Datuk Dr Yee kecewa dengan statistik  kadar penembusan internet di Sabah yang masih jauh ketinggalan dari sasaran 50% yang ditetapkan oleh KPKK di seluruh Malaysia.

CTS difahamkan Kerajaan sedang menyediakan kertas kerja mengenai cadangan pengunaan cakera parabola di kalangan individu terutama di Sabah dan Sarawak. KPKK dan SKMM akan mendapatkan pandangan daripada semua pihak sebelum kertas kerja itu disediakan untuk diangkat kepada Jemaah Menteri. Undang-undang sedia ada berkaitan pengunaan cakera parabola masih terguna pakai sehingga ada sebarang keputusan untuk mengubahnya oleh kabinet.

Mengikut undang-undang sedia ada, mana mana pihak yang mahu menggunakan atau memasang satelit parabola perlu mendapatkan lesen dan dalam keadaan tertentu pengecualian diberikan kepada pengguna parabola di kawasan pedalaman Sabah dan Sarawak. Cakera parabola tergolong sebagai barangan larangan dalam Jadual Kedua, Butiran 23 dan 24, Perintah Kastam (Larangan mengenai import) 2008 dan memerlukan permit import daripada SIRIM Berhad.

Ada sesuatu CTS rasakan tidak kena dengan dakwaan daripada Timbalan Ketua Menteri Sabah ini. Dakwaan ini memberikan gambaran seolah-olah kerajaan pusat khasnya KPKK meminggirkan kepentingan rakyat Sabah di dalam soal mencapai akses maklumat. Timbalan Menteri KPKK yang berasal daripada Sarawak digambarkan sebagai tidak memahami keadaan sebenar keperluan pengunaan cakera parabola kepada penduduk Sabah dan Sarawak. Pembangkang mampu memanipulasi isu ini untuk mendapat manfaat dan sokongan politik daripada rakyat Sabah dan Sarawak.

Apa yang CTS dapat lihat adalah Timbalan Ketua Menteri Sabah dilihat sebagai keliru di antara maklumat yang boleh dicapai di antara cakera parabola dan jalur lebar. Usaha berterusan yang dilakukan oleh kerajaan ini memerlukan masa untuk lebih menyeluruh di seluruh negara khasnya di Sabah dan Sarawak yang mempunyai bentuk mukabumi dan keadaan geografi yang menyukarkan kerja-kerja penyediaan kelengkapan jalur lebar. 

Kerajaan menerusi SKMM telah menjalankan pelbagai usaha berterusan untuk meningkat kadar penembusan jalur lebar khasnya di Sabah dan Sarawak dan ini membuktikan bahawa Sabah dan Sarawak tidak dianaktirikan di dalam soal pembangunan jalur lebar negara. Berdasarkan kepada peruntukan yang telah disediakan, Sabah mempunyai peruntukan yang lebih tinggi berbanding negeri-negeri lain di Semenanjung Malaysia.

Insiden Pergaduhan Di Gombak - Siapa Yang Betul Siapa Yang Salah?

Posted: 04 Dec 2012 09:20 PM PST


Kalau melihat kepada blog-blog pembangkang dan laman sosial mereka, nampak sangat insiden kejadian pergaduhan di Gombak semalam berpunca daripada Pemuda UMNO. Sejak bila pula Pakatan Haram pernah mengaku merekalah punca sebarang kontroversi yang dicetuskan. Sejak bila pula Pakatan Haram terutama PGayR mengaku mereka ganas? Lupakah kita dengan insiden-insiden pergaduhan yang dicetuskan di dalam Bersih 1.0, 2.0 dan 3.0? Lupakah kita dengan insiden-insiden di Pilihanraya Kecil di Lunas dan Bagan Pinang? Kejadian demo dan merosakkan klinik di UPSI? Adakah kita percaya konco-konco PGayR tiba-tiba menjadi malaikat di dalam insiden di Gombak semalam?

Apa yang sebenarnya berlaku adalah Pemuda UMNO Bahagian Gombak ada membuat program "Santai-Santai Belia Cawangan" yang turut disertai oleh Datuk Megat, Ketua Pemuda Bahagian Gombak. Di seberang jalan program itu, PGayR juga sedang mengadakan program ceramah. Antara penceramah adalah Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Tamrin Ghafar, Sallehuddin Nasir dan lain-lain. Dikhabarkan pihak PGayR yang mencetuskan insiden dengan melontar botol.

Dari gambar-gambar di dalam blog dan laman sosial PGayR, tidak lebih 3 orang yang cedera di pihak PGayR semalam. Satu gambar Pakcik ini yang dikhabarkan "pecah kepala"!


Kedua, brader ini yang kononnya ditikam dengan pisau badik!


Adakah tiada penyokong UMNO yang cedera? Ada. Buktinya gambar di bawah:


Cukup-cukuplah PGayR hendak spin perkara ini. Bukannya kita tidak tahu perangai PGayR. Lebih sudu dari kuah. Kalau masuk ke kampung halaman orang, jaga tata tertib Sentiasa menokok tambah perkara yang kecil dan membuat skrip drama yang "suspense". Kalau tidak masakan kita pernah menonton drama PGayR di mana orang mati hidup kembali seperti Suhardi Mat Isa!!!

tun faisal dot com

Posted: 05 Dec 2012 01:45 PM PST

tun faisal dot com


LOL, Ezam - Anwar karang ucapan jurucakap untuk ampu dirinya? #kantoi

Posted: 04 Dec 2012 07:57 PM PST

[Nota: Ucapan 'Anugerah Tuhan' yang Wan Azizah baca dulu mungkin Anwar sendiri karang kot? Jilat, jangan tak jilat, gosok jangan tak gosok.. Rosak Anwar dan PKR ni.. ]

Kenyataan media Senator Ezam Mohd Nor.

Anwar kritik Perhimpunan Agung UMNO.---

1. Saya sarankan Anwar berhenti melalak kritik dan perkecil perhimpunan agung UMNO.

2.beliau sepatutnya malu UMNO jauh lebih baik dari zamannya dahulu dan terlalu jauh lebih baik amalan demokrasi berbanding PKR yang amal demokerusi dan agih anak-beranak dan kroni.

3.perhimpunan umno hari ini lebih baik krn tiada lagi pemimpin rakus kuasa spt anwar didalam umno.

4.semasa perhimpunan umno zamannya, anwar gunakan perhimpunan untuk agenda peribadi.naikkan namanya dan benam pemimpin2 lain.malah beliau atur sendiri perwakilan mana yg perlu dipilih berucap dan karang isi ucapan untuk tujuan tersebut.

5.semasa saya setpol beliau saya yg diminta anwar utk mengatur agenda jahat beliau itu dgn arahan langsung drpd anwar.

sekian.

Ezam Mohd Nor.
Dewan Negara.
5dec2012
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

[Video] #PAU2012 - Ucapan Penuh Penggulungan Ketua Pemuda YB @KhairyKJ

Posted: 04 Dec 2012 04:30 PM PST

JEBAT BERKOKOK

Posted: 05 Dec 2012 01:44 PM PST

JEBAT BERKOKOK


Tak perlu parabola untuk membuat panggilan pertanyaan!!!

Posted: 05 Dec 2012 01:34 AM PST



Cakera parabola untuk akses internet? Akses gambar ni bolehlah...:)

KALAU Pakatan Rakyat yang berkata kerajaan pusat menganaktirikan rakyat Sabah dan Sarawak tentulah kita faham apakah tujuannya. Tetapi apabila orang besar Sabah di dalam kerajaan negeri Sabah sendiri yang mempersoalkan kebersamaan layanan kerajaan pusat terhadap rakyat di Semenanjung dan Sabah Sarawak tentulah ianya merupakan BOLA TANGGUNG yang ditunggu tunggu oleh Pakatan Rakyat.

Biar apapun permasalahan yang dihadapi oleh pemimpin kerajaan daripada negeri di bawah bayu itu sebagai pemimpin daripada parti yang sama rasanya beliau mempunyai banyak akses untuk bertanya secara terus kepada pemimpin di kerajaan pusat berhubung kekeliruan yang timbul di benaknya.

Yang menghairankan mengapa beliau mengambil pendekatan untuk menyuarakan ketidakpuashatian beliau di  akhbar yang pastinya mengundang campurtangan pimpinan Pakatan Rakyat untuk memburuk-burukkan kerajaan. Adakah udang di sebalik batu?

Struktur mukabumi Sabah dan Sarawak telah menyebabkan rata-rata rumah di sana mempunyai cakera parabola yang membolehkan rakyat di sana menikmati siaran televisyen sebagaimana rakyat di Semenanjung.  

Semasa Jebat berkunjung ke Sibu baru-baru ini, rumah sahabat Jebat mempunyai kemudahan cakera parabola untuk mendapatkan siaran televisyen kerana menurut sahabat Jebat itu cakera parabola membolehkan mereka sekeluarga mendapatkan siaran televisyen yang berkualiti. Siaran televisyen? Maksudnya cakera parabola di rumah itu dan rata-rata rumah di sana adalah untuk mendapatkan siaran televisyen dan apa pula kaitan cakera parabola dengan akses internet seperti yang diperkatakan oleh orang besar di dalam kerajaan negeri Sabah itu?

Adakah parabola boleh digunakan untuk capaian akses internet? Mungkin boleh dan mungkin tidak boleh. Kita tinggalkan persoalan itu kepada mereka yang arif. Cuma yang ingin Jebat persoalkan mengapakan orang besar Sabah itu tidak menggunakan akses sebagai pemimpin daripada parti yang sama untuk bertanya secara langsung kepada rakan sejawatnya daripada kerajaan pusat? 

Hanya dengan membuat panggilan telefon rasanya kekeliruan ini akan dapat diatasi. Khabarnya, Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan telah menjelaskan kekeliruan ini kepada orang besar Sabah itu tetapi beliau tidak berpuashati dengan penjelasan yang telah diberikan itu.

Jebat tidak mahu menyentuh dari segi teknikalnya kerana jika tersalah penerangan pastinya akan menjadikan ianya lebih keliru, justeru Jebat hanya ingin bertanya kepada Timbalan Ketua Menteri Sabah, adakah beliau tidak mempunyai jaringan akses untuk menghubungi Menteri atau Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan untuk mendapatkan penjelasan?

Takkanlah benda semudah ini sebagai Timbalan Ketua Menteri tidak dapat selesaikan..Aduhai...Apa nak jadi...

1 ulasan:

  1. saya ingin kembali semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan ini medium untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com

    BalasPadam