Selasa, 25 September 2012

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN MASJID TANAH

Posted: 25 Sep 2012 03:44 AM PDT

PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN MASJID TANAH


SEMBANG2 KETUA PUTERI BHGN MASJID TANAH BERSAMA PUTERI2 CAWANGAN UJUNG PADANG, DUN TG BIDARA

Posted: 24 Sep 2012 07:38 PM PDT


TARIKH  :  23/9/2012
TEMPAT :  RUMAH KETUA PUTERI CAWANGAN UJUNG PADANG
MASA     :  8.30 MALAM

SEMBANG2 KETUA PUTERI BHGN MASJID TANAH BERSAMA PUTERI2 CAWANGAN BUKIT DARAT , DUN KUALA LINGGI

Posted: 24 Sep 2012 07:31 PM PDT


TARIKH  : 22/9/2012
TEMPAT : RUMAH KETUA PUTERI CAWANGAN BUKIT DARAT
MASA     : 3.00 PTG

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 24 Sep 2012 11:04 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


"Saya Mampu Naik Jet Mewahi Walaupun Elaun Saya RM1"- @anwaribrahim @umbkl

Posted: 24 Sep 2012 10:30 PM PDT

 
Itulah sikap Si Anwar Ibrahim bersama-sama juaknya dalam menyakinkan rakyat bahawasanya Pakatan Pembangkang sudah sedia dan mampu untuk mentadbir negara ini.  Kali ini, lebih mengejutkan apabila Anwar Jet Peribadi Mewah pula ditayangkan bagi membeli undi rakyat marhaen.  Jika dulu PR sering menuduh pemimpin BN suka bermewah dan membazir, dan sering menonjolkan imej pemimpin mereka sebagai zuhud, merendah diri dan berjimat cermat. Tetapi hari ini, itu semua hanya tinggal 'kenangan' kerana jelas pemimpin PR adalah jauh lebih mewah dari BN. 
 

Di manakah mereka memperoleh wang untuk memiliki jet peribadi yang nilainya jutaan ringgit? Adakah ia hasil daripada wang sumbangan George Soros daripada Yahudi itu?  Tian Chua bersama pemimpin Pas nampak teruja dan tersipu(konon malu) bila menaik jet ini..
 
 
Justeru, beliau sudah berminat lagi untuk menonjolkan imej zuhud yang dipakainya sebelum ini, tetapi mula menunjukkan warna dirinya yang sebenar kepada rakyat iaitu seorang yang penuh gaya dan bercitarasa tinggi. Tentu sekali, sebagai sahabat kepada tokoh-tokoh Zionis yang menguasai dunia, Anwar perlu membawa imej yang sesuai dengan kedudukannya. Cakap-cakap di laman sosial kini berbunyi, jika PR selama ini memburukkan kerajaan atas alasan 'membazir', maka apakah menyewa jet mewah tersebut tidak membazir? Apakah Anwar itu terlalu tinggi kedudukannya sehingga tidak layak untuk menaiki kapal terbang biasa? Kenapa perlukan sebuah jet? Apa sebenarnya yang Anwar ingin buktikan atau tunjukkan kepada rakyat atau musuhnya? Anwar oh Anwar..!!!
 
 
 
 Baca selanjutnya di PEMUDA UMNO PUTRAJAYA

@Khalid_samad Kelirukan Rakyat Selangor Isu Air? @umbkl

Posted: 24 Sep 2012 09:18 PM PDT



Petaling Jaya: Kerajaan Selangor sengaja mengelirukan orang ramai berhubung isu air di negeri ini demi memenuhi agenda politik tanpa menghiraukan kepentingan pengguna dan ekonomi, kata seorang aktivis pengguna.

Presiden Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam (CASSA), Datuk Dr Jacob George, berkata maklum balas yang beliau terima menunjukkan kebanyakan penduduk Selangor keliru pihak mana yang betul dalam isu berkenaan.


Tarif air naik

Katanya, dalam keadaan yang dibelenggu kekeliruan, kerajaan negeri menimbulkan satu lagi perkara ke dalam isu berkenaan bahawa tarif air akan naik sekiranya Kerajaan Persekutuan meneruskan rancangan membina loji rawatan air Langat 2.

Jacob berkata, beliau kesal apabila mendapati beberapa EXCO Kerajaan Selangor yang sebelum ini aktivis dalam badan bukan kerajaan (NGO), melihat semua perkara secara negatif walaupun Kerajaan Persekutuan berniat baik dalam rancangan untuk memperbaiki keadaan di negara ini.

"Saya terbabit dengan pelbagai NGO selama 37 tahun. Saya dapat melihat permainan mereka (dalam isu air), strategi mereka dan mereka menimbulkan perkara yang tidak relevan, semata-mata untuk menyekat langkah yang cuba dilaksanakan Kerajaan Persekutuan," katanya.

Beliau mendakwa kerajaan negeri juga menyeret isu antara pihaknya dengan Puncak Niaga Holdings Bhd ke dalam isu air di negeri ini sedangkan ia sepatutnya diselesaikan melalui platform lain.



Tak relevan

Katanya, masa yang digunakan untuk melayan perkara tidak relevan itu sepatutnya diguna untuk menyelesaikan krisis air yang bakal melanda Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

"Kenapa kerajaan negeri melakukan semua ini? Janganlah mencampuradukkan semua ini dan meletakkannya ke dalam satu bakul... ini tidak betul. Ia membabitkan masa depan kami, bukan saja penduduk Selangor, tetapi juga jiran kami (di Kuala Lumpur dan Putrajaya) kerana (krisis air) akan memberi kesan serius," katanya.


Loji Langat 2 perlu

Mengenai rancangan pembinaan loji rawatan air Langat 2 yang mendapat tentangan kerajaan negeri, George berkata, semua kajian pakar menunjukkan projek itu perlu dilaksanakan segera memandangkan pengeluaran air yang dirawat menurun dengan ketara walaupun 34 loji sedia ada di Selangor beroperasi pada tahap maksimum.

Dalam hal ini, katanya, kerajaan negeri sekali lagi mengelirukan pengguna apabila berkata semua kawasan takungan dipenuhi air dan krisis air tidak akan berlaku, walaupun perkara yang dihujahkan ialah mengenai bekalan air dirawat yang tidak mencukupi.



sumber: Berita Harian 






SP: Kalau air free pun tapi jalan berlubang sana sini, sampah berlonggok tak di selenggara dengan betul longkang tersumbat nak buat apa.

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Posted: 24 Sep 2012 01:17 PM PDT

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Ngok Ngeh: 'Jangan jadikan saya seolah anti-Islam'?

Posted: 24 Sep 2012 03:04 AM PDT



Ini jawapan orang yang dah terlepas cakap. Sudah takut dengan kebangkitan umat Islam yang marah, pandai pula memberi pelbagai alasan untuk melepaskan diri! Memang cibai la lu Ngok Ngeh!

"Jangan jadikan saya seolah-olah anti-Islam." Demikian penjelasan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham berhubung kenyataannya di Twitter yang dikatakan tidak sensitif terhadap perasaan umat Islam.

Koo Ham ketika dihubungi wartawan berkata, kenyataan yang turut dipaparkan di Facebook itu tidak menjurus kepada penghinaan terhadap perjuangan umat Islam di negara ini yang menentang penyebaran filem Innocence of Muslims.

Sebaliknya menurut beliau, ia hanya sebuah mesej yang mahu orang ramai berfikir sama ada masa dan tenaga yang digunakan untuk bantahan berkenaan memadai atau tidak.

"Secara jujurnya saya sendiri mengecam keras penyebaran video ini, cuma apa yang saya mahu nyatakan, adakah reaksi dan bantahan yang ditunjukkan di seluruh dunia suatu reaksi yang seimbang bagi menentang seorang lelaki.

"Ia hanya suatu pertanyaan kerana bagi saya, masa dan tenaga yang 'terhimpun' seluruh dunia ini sebenarnya boleh digunakan untuk perkara lain yang bermanfaat," katanya yang merujuk kepada kesan kecaman termasuk kes pembunuhan Duta Amerika Syarikat (AS) ke Libya, Christopher Stevens yang terbunuh di Benghazi akibat ditembak, baru-baru ini.

Mengulas mengenai cadangan penyertaan Pas bersama Umno dalam bantahan aman di Kedutaan AS di Malaysia, Jumaat ini, Koo Ham berkata, pihaknya menghormati tindakan berkenaan.

"Jika mereka merasakan ia satu keperluan, kita hormati tindakan itu, saya tidak mempunyai sebarang bantahan sekiranya mereka berhasrat untuk bergabung demi Islam," kata Ahli Parlimen Beruas ini.

Menteri Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir dalam reaksinya kenyataan itu sebagai satu provokasi yang tidak sensitif terhadap perasaan umat Islam yang marah dan terhina dengan filem yang mempersendakan Nabi Muhammad SAW.

"Sepatutnya dia (Koo Ham) berkongsi bersama apa yang ditanggung, bukan mengeluarkan kenyataan sedemikian. Dia mungkin akan kata dia hanya bertanya, tetapi soalan dia amat provokatif sekali," katanya.

Mengulas lanjut, Zambry berkata, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sitiawan itu tidak sepatutnya mempersoalkan tindakan orang Islam kerana apa yang dilakukan adalah tindak balas semula jadi.

"Dia seharusnya berhati-hati jika hendak buat kenyataan, jangan sampai menyinggung perasaan umat Islam," katanya.

Warna-warni politik
Torashah

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 24 Sep 2012 11:13 AM PDT

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


LUAHAN HATI TUN DR MAHATHIR KEPADA BANGSA MELAYU

Posted: 23 Sep 2012 08:53 PM PDT

Luahan Hati Tun Mahathir  - Saya sedih. Bukanlah saya berharap kerana kesedihan saya akan menarik simpati sesiapa. Hanya saya ingin menyatakan perasaan saya- perasaan apabila melihat kaum bangsa saya, orang Melayu, begitu sekali tidak tahu bersyukur, begitu sekali mudah lupa, begitu sekali mudah dipengaruhi dan diperalat oleh orang lain sehingga sanggup memburukkan bangsa sendiri.

Bagi generasi yang dilahirkan selepas merdeka tentulah mereka tidak merasai sendiri kehinaan yang dialami oleh orang Melayu semasa mereka dijajah dahulu. Tetapi takkanlah mereka tidak baca sejarah bangsa mereka.

Jika mereka sudah lupa, jika mereka tidak dapat memahami pahit maung, pedih perit bangsa yang dijajah, izinkan saya yang biasa dengan tiga penjajahan bercerita sedikit berkenaan orang Melayu semasa dijajah.

Rata-rata mereka miskin, tidak berilmu pengetahuan, tidak memiliki apa-apa kecekapan, tidak terdaya mempertahan negeri-negeri mereka. Mereka terpaksa bertuankan orang putih Inggeris yang mereka terima sebagai Tuan mereka di negeri mereka sendiri. Mereka bukan tuan rumah. Mereka sebenarnya hamba rumah yang diduduki orang lain.

Orang putih, secara terbuka menyatakan orang Melayu adalah bodoh dan malas, tidak mampu menyumbang apa-apa kepada pembangunan negeri-negeri mereka. Mereka hanya layak jadi pemandu kereta dan orderly atau budak pejabat atau kerani. Mereka dianggap tidak berkebolehan melaksanakan apa-apa kerja yang dipertanggungjawab kepada mereka. Orang asing dari India dan Cina perlu dibawa masuk untuk mengatasi masalah Melayu malas dan tidak cekap.

Datang Jepun. Orang Melayu hilang jawatan perkeranian dan jawatan-jawatan rendah yang lain. Mereka terpaksa jadi penjual pisang di tepi jalan - kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Jika tidak tunduk serendah mungkin apabila lalu di hadapan askar Jepun, mereka dipaksa tatang ketulan batu yang besar sehingga mereka pening dan jatuh. Mereka diarah panjat pohon kelapa untuk dapat buah kelapa bagi askar Jepun. Jika gagal mereka ditempeleng dan terbongkok-bongkok meminta maaf daripada askar Jepun.

 



Tanpa bertanya sedikitpun akan pandangan orang Melayu sebagai pemilik negeri-negeri Melayu, Jepun menghadiahkan empat buah negeri Melayu, iaitu Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu kepada Siam, kerana membalas budi Siam. Di bawah pemerintahan Siam, orang Melayu diarah supaya menghormati lagu kebangsaan Siam dan bendera Siam. Saya lihat sendiri seorang orang tua Melayu yang tidak turun basikalnya semasa lagu kebangsaan Siam dimainkan, ditendang di kepala oleh askar Siam apabila lagu berhenti dan ia jatuh terlentang di atas jalan. Saya dan beberapa Melayu lain tidak berani menolong orang tua yang telah jatuh. Kami bangsa yang dijajah dan boleh ditendang oleh sesiapa yang menjajah bangsa kami. Jangan siapa tolong.

Kemudian, British kembali dan raja-raja Melayu diugut akan diturunkan dari takhta mereka jika tidak tandatangan perjanjian Mac Michael supaya negeri-negeri Melayu diserah secara langsung kepada British. Dan raja Melayu pun tandatangan dan diturunkan pangkat kepada kadi besar negeri mereka.

 
Cadangan Malayan Union British bertujuan menamatkan negeri-negeri Melayu sebagai Tanah Melayu, milik orang Melayu. Ia akan jadi milik siapa sahaja yang mendapat taraf rakyat Malayan Union milik British. Dalam keadaan orang Melayu begitu miskin, daif dan tidak berilmu pengetahuan, tidak memiliki apa-apa kecekapan, tidak mempunyai senjata, tidak tahu berniaga, sudah tentu mereka akan menjadi kuli dan hamba kepada orang lain yang lebih pintar, lebih cekap dan lebih kaya daripada mereka. Sudah tentu tidak akan ada Tanah Melayu, tanah tumpah darahnya orang Melayu. Mereka akan jadi bangsa yang tidak bernegara, tidak bertanahair. Tidak ada masa depan bagi mereka.

Alhamdulillah. Di saat itu mereka tiba-tiba sedar. Berkat beberapa kerat di antara mereka yang terpelajar yang tahu akan malapetaka yang menanti bangsa mereka, mereka ketepikan sikap kenegerian mereka dan kesetiaan kepada raja masing-masing atau kepada keturunan mereka. Mereka bersatu dan bangun menentang rancangan Malayan Union British.

Perpaduan Melayu yang tumpat ini, pendirian mereka yang tidak berbelah-bahagi berkenaan penolakan Malayan Union memaksa British gugurkan rancangan mereka dan kembalikan negeri-negeri Melayu bersama Pulau Pinang dan Melaka yang dimiliki British kepada orang Melayu. Maka terselamatlah orang Melayu dan negeri mereka.
Malangnya sekembalinya sahaja Semenanjung Tanah Melayu ke tangan orang Melayu, maka bermulalah rebutan untuk nikmat yang datang dengan pemerintahan sendiri, khususnya untuk menjadi ahli dalam dewan-dewan negeri dan dewan undangan Persekutuan. Keahlian ini menjanjikan pangkat, elaun dan lain-lain kemudahan.

Untuk bekerja sebagai budak pejabat memerlukan kelulusan tertentu. Tetapi untuk menjadi Yang Berhormat, menteri, bahkan Perdana Menteri tidak memerlukan apa-apa sijil atau kelulusan. Yang kecewa, yang tidak dapat nikmat yang dikejar lupa akan nikmat perpaduan dan mereka tinggalkan UMNO untuk tubuh kesatuan mereka sendiri. Dengan ini mereka akan dapat dicalon oleh parti mereka untuk bertanding dalam pilihan raya yang akan datang.

Kumpulan pertama yang menubuh parti serpihan terdiri daripada ulama dalam UMNO yang kecewa kerana permintaan mereka supaya 10 daripada mereka dicalonkan oleh Tunku Abdul Rahman ditolak olehnya dan hanya satu sahaja yang diberi kepada kumpulan ini. Tetapi Tuhan Maha Kaya. Rata-rata orang Melayu terus menyokong UMNO yang mana ini memberi kemenangan kepada UMNO dan rakan-rakannya. Demikianlah besarnya sokongan ini sehingga British terpaksa serah kuasa kepada Perikatan ciptaan UMNO. Jika Parti Islam mendapat lebih daripada satu kerusi, nescaya kemerdekaan tidak tercapai pada 1957. Tanpa merampas hak orang lain, pemerintahan yang bertunggak kepada Melayu berjaya membangunkan negara dan memberi kepada bangsa Melayu dan bumiputera lain pelajaran, latihan dan peluang yang tidak pernah dinikmati oleh mereka semasa dijajah. Berkat semua ini maka terpulihlah maruah bangsa Melayu. Alhamdulillah.
Ramalan bahawa pemerintahan yang dipimpin Melayu ini akan merampas hak dan harta kaum lain tidak menjadi kenyataan. Sebaliknya pimpinan yang diterajui Melayu berjaya memajukan negara sehingga dikagumi dunia. Semua ini terang dan nyata. Dunia akui kebolehan orang Melayu yang memimpin Malaysia. Tetapi mereka belum sampai ke tahap bersaing dengan kaum lain terutama dalam bidang perniagaan dan perusahaan. Malangnya kejayaan yang sedikit ini telah menjadikan mereka bongkak dan tamak. Rebutan kuasa antara mereka terus berlaku dan rebutan yang berpunca kepada ketamakan individu tertentu menyebabkan perpecahan dan serpihan daripada parti utama mereka.
 
Mereka yang kecewa kerana gagal merebut tempat menghasut ahli-ahli dan pemimpin kerdil untuk menyertai mereka, untuk menjayakan hasrat sempit mereka merebut kuasa, terutama untuk menjadi Perdana Menteri. Untuk ini mereka membohong, menyalahtafsir agama, menyokong orang lain yang tidak suka melihat orang Melayu meraih walaupun sedikit kekayaan, kedudukan dan nikmat yang terdapat di negara ini. Hasilnya ialah perpaduan Melayu diganti dengan perpecahan. Orang Melayu yang dahulu digeruni oleh British kerana kukuhnya perpaduan mereka, sekarang berpecah kepada tiga kumpulan kecil yang terpaksa mengemis untuk mendapat sokongan orang lain termasuk mereka yang menentang segala usaha untuk mengimbangkan kedudukan orang Melayu dengan kaum-kaum lain. Sokongan orang lain ini tidak diberi secara percuma.

Jika mana-mana daripada parti Melayu ini memenangi pilihan raya dan mendirikan Kerajaan, tak dapat tidak Kerajaan ini akan terpaksa mengikuti telunjuk orang lain. Melayu tidak lagi akan menjadi tunggak kepada pemerintahan negara yang mereka rela berkongsi dengan orang lain. Mereka akan jadi puak minoriti dalam pakatan yang mereka sertai. Inilah yang akan terjadi hasil perpecahan orang Melayu.


 


Siapakah yang membawa malapetaka ini. Tak lain tak bukan malapetaka ini dibawa oleh orang Melayu sendiri - orang Melayu yang tamak, orang Melayu yang kurang pintar, orang Melayu yang mudah dipengaruhi nafsu, yang mudah dikuasai oleh perasaan benci apabila dihasut. Orang Melayu sudah lupa akan betapa hinanya mereka semasa dijajah dahulu. Mereka tidak pun mengakui akan nikmat yang banyak yang dinikmati oleh mereka setelah merdeka dan mereka menerajui Kerajaan - Kerajaan Malaysia merdeka. Oleh kerana lupa dan tidak bersyukur, mereka rela supaya perpaduan yang memberi kekuatan kepada mereka dimusnahkan. Mereka sanggup dipecah dan dipisah daripada kuasa yang sedikit yang ada pada mereka.
Sebab inilah yang saya sedih. Bangsa saya jelas tidak dapat menangani kejayaan. Bangsa saya mudah lupa. Bangsa saya tidak tahu bersyukur. Bangsa saya tidak tahu mengambil iktibar daripada nasib yang menimpa kaum sebangsa yang hari ini tinggal di wilayah yang dikuasai orang lain.
 






Jangan bersedih dan bersimpati dengan saya. Bersimpatilah dan bersedihlah dengan diri sendiri, dengan anak cucu yang akan alami masa depan yang gelap kerana kita tamak dan begitu benci kepada bangsa dan pemerintahan oleh kita sendiri.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 24 Sep 2012 07:20 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


Angkara siapa? Tepuk dada tanyalah diri..

Posted: 23 Sep 2012 10:24 PM PDT

Ketua Pemuda Umno Kepong, Datuk Norizan Ali cedera parah di bahagian perut dan jari tangan dipercayai terputus akibat ditikam di depan rumahnya di Ampang, Selangor awal pagi ini.

 Beliau sedang menjalani pembedahan di Hospital Ampang, kata isterinya Datin Roslinda Kamaruddin kepada Sinar Harian Online. "Datuk kena tikam di kawasan depan rumah, sekitar 3.30 pagi. Keadaan serius, cedera teruk di perut, jari terputus.

 "Sedang dibedah (di Hospital Ampang), doktor masih periksa keadaan, nak lihat kecederaan lain," kata beliau sebentar tadi. Motif Norizan, awal 40-an dan seorang ahli perniagaan, diserang belum diketahui.

"Saya tidak tahu mengapa Datuk diserang. Tetapi barang-barang tak hilang, jadi hendak kata samun, saya tak tahu," kata beliau yang dalam perjalanan ke rumah mereka di Taman Dagang 3 dari hospital. "Saya sedang balik ke rumah, polis hendak jalankan siasatan," katanya.

 Menurut anak mangsa, ketilka kejadian ayahnya baru sahaja pulang dari menonton perlawanan bola sepak.

 "Ayah sempat menggegar pintu rumah dan meminta pertolongan, bila kami keluar tengok ayah terbaring sambil mengerang kesakitan dengan jarinya juga hampir putus," katanya. Mangsa yang kritikal dikejarkan ke Hospital Ampang dan terpaksa menjalani pembedahan dan kini dilaporkan berada dalam keadaan stabil.




Team PUcTD

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 23 Sep 2012 11:42 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


Pencacai PR Jangan Cepat Melatah #bn4wp @umbkl

Posted: 23 Sep 2012 09:36 PM PDT

 
Baru beberapa jam cerita mengenai Ketua Pemuda UMNO Kepong, Dato Norizan Ali ditikam dan cedera parah di Hospital Ampang, para cybertroopers PR sudah mula menyalak macam anjing dahagakan isu untuk di spin.
Permainan bangsat dan kotor cyberstroopers PR ni boleh dilihat dalam 2 buah blog yang memperjuangkan hak LESBIAN GAY BISEKSUAL & TRANSGENDER (LGBT), si blog Lianglahad & Omak Kau.
Lihat bagaimana mereka cuba mereka memanipulasikan kes Ketua Pemuda UMNO Kepong yang ditikam ketika bergelut dengan penyamun dikatakan berpunca dari dua situasi, lihat di bawah.
Blog Lianglahad,
Si pemilik blog ini mereka cerita kononnya, Dato Norizan menikam diri sendiri untuk meraih simpati. Saya merasakan pemilik blog tersebut terlalu jahil dan bangang untuk menulis mengenai sesuatu perkara.
Mungkin perkara sebegini sebenarnya yang berlaku dalam PR. Mereka mendajal parti dan diri sendiri untuk menagih simpati orang ramai. Terlalu banyak untuk dihuraikan kes² tersebut tapi saya berikan satu contoh kejadian yang berlaku di Lembah Pantai, klik sini.
Blog Omak Kau
Pemilik blog ini pula cuba bermain dengan isu² lama yang dibawakan oleh Pemuda UMNO Kepong ketika perlantikan Ezam Mohd Nor sebagai Senator. Saya merasakan ini adalah andaian yang tidak bijak dan hanya mengganggu kerja Polis saja. 
Pihak Polis masih menyiasat punca dan motif serangan tersebut kerana tiada barang milik mangsa disamun. Persoalannya,
Mengapakah secara tiba² pagi ini 2 buah blog PR melatah dengan kejadian malang yang menimpa Ketua Pemuda UMNO Kepong??
Ada apa² yang blogger PR ini ingin coverline ker?
Saya tak berniat nak campurtangan dalam urusan siasatan Polis tapi kenyataan yang diterbitkan blogger PR ini sangat musykil bagi diri saya. Sedangkan pada pengamatan saya sehingga jam 10 pagi ini mendapati beberapa blogger Pro BN hanya menerbitkan artikel mengenai kes ini saja, tiada langsung andaian dan tuduhan yang dilakukan.
 
 
Baca selanjutnya di REZQEEN HILL
 
 
 
 
SP: Jangan pandai2 nak buat kesimpulan sendiri. Kes masih lagi di bawah siasatan pihak polis. takde orang yang sengaja nak tikam diri mereka semata-mata untuk cari publisiti. Mungkin dalam PR banyak kejadian macam tue pasal tue 2 ekor pencacai ni boleh buat kesimoulan yang macam tue.

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Posted: 23 Sep 2012 01:17 PM PDT

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


20 ahli DAP Pantai Remis keluar parti?

Posted: 23 Sep 2012 09:46 AM PDT


Sebahagian daripada ahli dan penyokong DAP Cawangan Taman Bintang, Pantai Remis memotong kad keahlian parti mengisytiharkan keluar parti dan menyatakan sokongan mereka kepada Barisan Nasional di taman tersebut di Beruas, Perak semalam.

DAP menerima tamparan hebat apabila seramai 20 ahlinya di kubu kuat parti itu di Pantai Remis di sini, bertindak keluar parti beramai-ramai dan menyatakan sokongan kepada Barisan Nasional (BN).

Mereka yang merupakan ahli DAP Cawangan Taman Bintang bertindak memotong kad keahlian parti sebagai simbolik keluar parti dalam majlis di sebuah restoran di taman tersebut, hari ini.

Pada majlis itu, seramai 30 penyokong parti tersebut dari taman berkenaan turut menyatakan sokongan kepada BN.

Jurucakap kumpulan itu, S. Ravee, 39, berkata, mereka mengambil keputusan keluar parti kerana kecewa dengan DAP yang hanya pandai menabur pelbagai janji untuk membantu penduduk di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pantai Remis dan Parlimen Beruas selepas menjadi kerajaan negeri pada 2008 tetapi tidak menunaikannya.

"Kami mahu menyokong BN kerana yakin BN dapat membantu rakyat di sini. Walaupun wakil rakyat kawasan ini daripada DAP, tetapi BN yang banyak membantu kami selepas Pilihan Raya Umum Ke-12," katanya ketika ditemui pemberita di majlis tersebut.

Pada pilihan raya umum lalu, kawasan Parlimen Beruas dimenangi Pengerusi DAP negeri, Datuk Ngeh Koo Ham manakala kawasan DUN Pantai Remis dimenangi Setiausaha DAP negeri, Nga Kor Ming.

Sementara itu, Timbalan Presiden Gerakan, Datuk Chang Ko Youn berkata, beliau yakin ramai lagi ahli DAP di kawasan tersebut akan keluar parti dan kembali menyokong BN kerana menyedari tertipu dengan pelbagai janji DAP sebelum ini.

Katanya, pada pilihan raya umum lalu DAP memainkan emosi kaum India untuk membenci BN sehingga tahap sokongan kaum itu menurun dari 70 peratus kepada 35 peratus pada 2008.

Pegawai Khas Menteri Besar Perak, Datuk Azhar Ahmad pula berkata, beliau yakin BN dapat menawan semula Parlimen Beruas pada pilihan raya umum akan datang walaupun calon BN tewas dengan majoriti kira-kira 1,800 undi pada pilihan raya umum 2008.

Beliau yang juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Beruas berkata, ini kerana ramai rakyat di Beruas telah mula sedar DAP tidak berbuat apa-apa tetapi BN yang banyak membantu mereka selama ini.

Warna-warni politik
Torashah

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 22 Sep 2012 07:35 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


DAP owhhh DAP. ..sememangnya korang Harrammmm Jaddahhh

Posted: 22 Sep 2012 01:03 AM PDT

Ermmm.. kalau pemimpin UMNO dah lama dah mereka suruh letak jawatanlah itulah inilah.. kenapa bila orang mereka sendiri tak boleh pulak.. ini kah keadailan namanya.. harrkkkktuuuiii punya DAP.
*sumber Sinar Harian*yang harus kita semua baca dan renungkan akan sikap DAPig ini...




Team PUcTD

www.pemuda-enggang.org

Posted: 21 Sep 2012 11:32 AM PDT

www.pemuda-enggang.org


Umno Kutuk Penerbitan Filem Anti Islam, Karikatur Hina Nabi Muhammad

Posted: 20 Sep 2012 06:31 PM PDT

Majlis Tertinggi (MT) Umno pada Khamis mengutuk sekeras-kerasnya penerbitan dan penyiaran filem anti-Islam, Innocence of Muslims dan karikatur yang menghina Nabi Muhammad S.A.W. oleh sebuah majalah Perancis yang telah membangkitkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia. Presidennya, Datuk Seri Mohd … Continue reading

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 21 Sep 2012 11:11 AM PDT

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


PERSIDANGAN PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2012

Posted: 20 Sep 2012 11:09 PM PDT

Persidangan Perhimpunan Agung UMNO 2012 akan berlangsung selama lima hari bermula pada 27 November hingga 1 Disember hadapan.
Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Najib Tun Razak memberitahu persidangan kali ini akan dimulakan sebagaimana lazimnya dengan Taklimat Presiden pada 27 November dan perasmian Persidangan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO yang akan berlangsung pada sebelah malam.

"Persidangan Pergerakan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO akan berjalan pada 28 November dan pada hari berikutnya iaitu 29 November hinggalah 1 Disember, Perhimpunan Agung UMNO akan diadakan," katanya.
Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO di ibu pejabatnya, Menara Dato Onn, petang ini.

Dalam masa yang sama, beliau turut memaklumkan bahawa mesyuarat Bahagian UMNO yang telah bersidang adalah 176 dengan 15 Bahagian lagi akan disempurnakan hujung minggu ini.

"Majlis Tertinggi juga mengambil maklum syor Jawatankuasa Pengurusan berhubung cadangan tatacara penerimaan bagi borang permohonan keahlian ahli baru dan penukaran Cawangan yang enggan diterima oleh pihak Bahagian dan Cawangan.

Katanya, syor tersebut ialah, bagi mana-mana borang permohonan yang diterima oleh Ibu Pejabat yang tidak ditandatangani oleh Jawatankuasa Cawangan akan diserahkan kepada Bahagian untuk diserahkan kepada Jawatankuasa Cawangan dan diselesaikan dalam tempoh dua bulan daripada tarikh surat yang dikeluarkan oleh Ibu Pejabat selaras Fasal 5.4 Perlembagaan UMNO
"Sekiranya pihak Bahagian dan Cawangan gagal mematuhi arahan tersebut, maka selaras Fasal 5.7 Perlembagaan UMNO, permohonan akan diterima masuk secara aotomatik dan ianya adalah muktamad, manakala bagi mana-mana penjawat jawatan yang didapati telah menyalahgunakan kuasa beliau dengan sengaja untuk tidak menerima mana-mana permohonan keahlian, boleh dikenakan hukuman di bawah Perkara 8, Tataetika Ahli," tegasnya

Sumber Berita – Media UMNO

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 21 Sep 2012 07:33 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


DAP KECUT PERUT LIHAT ORANG ISLAM BERSATU HARI INI

Posted: 21 Sep 2012 12:09 AM PDT

Live dari perkarangan Masjid Kampung Medan sempena dengan demo membantah penerbitan filem yang menghina Nabi Muhammad saw. Demo yang bukan sahaja berlaku di Kuala Langat malah diserata dunia.. 
DAP memang kecut perutlah lepas ni bila lihat umat Islam bersatu tanpa mengira latar belakang politik.. dengan satu matlamat! 
Amaran.. jangan cuba menghina agama kami! JANGAN CUBA PERSENDAKAN ALLAH DAN RASULNYA.. Padah menanti! 




Team PUcTD

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 20 Sep 2012 11:28 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


Penjelasan YB @khairyKJ, Mengapa Pemuda UMNO & PAS Hanya Bersolidariti @umbkl #respect

Posted: 20 Sep 2012 12:29 AM PDT






"Pemuda UMNO dan Pemuda PAS saling menyokong perhimpunan yang dianjurkan oleh kedua-dua pihak (UMNO dan PAS). Tujuan perhimpunan esok adalah bantahan terhadap filem Innocent of Muslim dan Karikatur Menghina Rasulullah SAW di Perancis. Kami (KJ dan Nasaruddin) tidak mahu isu itu tenggelam disebabkan perkara-perkara lain yang berlaku akibat daripada tindakan-tindakan yang diluar kawalan" - Khairy Jamaludin

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

Posted: 20 Sep 2012 03:29 PM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


SISTEM BERAJA DI MALAYSIA.

Posted: 20 Sep 2012 07:13 AM PDT


SEGALA-GALANYA bermula daripada dasar Malayan Union yang diperkenalkan pada 4 April 1946 di Tanah Melayu oleh Parti Buruh Britain.
Sebaik Perang Dunia Kedua tamat, British yang kembali ke Tanah Melayu mengusir tentera Jepun menganggap kedaulatan Tanah Melayu sudah tidak wujud. Malah, British berpendapat sudah tiba masanya mereka berkuasa dalam menentukan sistem pentadbiran Tanah Melayu.
Bertitik-tolak daripada pascapeperangan berkenaan tanpa melakukan sebarangan rundingan bersama wakil orang Melayu, British mengambil keputusan memperkenalkan Malayan Union.
Malangnya, dasar Malayan Union telah menimbulkan ketidakpuasan hati dalam kalangan orang Melayu.
Ketika itu, Dato Onn Jaafar, Dr. Burhanudin Helmi pegawai, kumpulan bangsawan dan segelintir orang Melayu menentang Malayan Union.
Mereka rasa terhina dengan sikap British yang angkuh dan bertindak sesuka hati dalam mewujudkan pentadbiran baru di Tanah Melayu. Lebih menyemarakkan kemarahan apabila British mahu menghapuskan kedaulatan raja-raja Melayu.
Raja-raja Melayu bukan saja diminta menyerahkan kedaulatan negeri masing-masing kepada British malah undang-undang baru diperkenalkan kepada raja-raja. Secara tidak langsung, dasar Malayan Union itu sendiri yang menyebabkan orang Melayu hilang sabar dan tercabar apabila kedaulatan raja-raja dan maruah bangsa diperkotak-katik oleh bangsa asing.
Menurut tokoh sejarah Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay Kim, fenomena kebangkitan dan kemarahan orang Melayu memberi kejutan kepada pihak British yang selama ini menyifatkan orang Melayu mudah menurut perintah.
Ujarnya, jika orang Melayu pada era itu tidak bangkit menentang Malayan Union, tidak mustahil Tanah Melayu atau Malaysia hari ini tidak mempunyai raja-raja berdaulat yang memayungi negara.
"Episod kemarahan orang Melayu terhadap Malayan Union telah membawa berita baik khususnya kepada orang Melayu.
"Bagi memastikan institusi Raja-Raja Melayu tidak dihapuskan dan terus kekal, maka jawatan Yang di-Pertuan Agong diwujudkan hasil daripada Suruhanjaya Reid yang merangka Perlembagaan Persekutuan. Ini disebabkan berdasarkan laporan Suruhanjaya Reid, Persekutuan Tanah Melayu yang mengecapi kemerdekaan wajar diketuai seorang raja," jelas Kay Kim yang turut memberitahu jawatan Yang di-Pertuan Agong diwujudkan pada Ogos 1957 selepas mendapat perkenan Majlis Raja-Raja.
Sistem monarki




Memandangkan Malaysia memiliki Raja-Raja Melayu dari sembilan buah negeri seperti iaitu Negeri Sembilan, Selangor, Perlis, Terengganu, Kedah, Kelantan, Pahang, Johor dan Perak, maka setiap raja diberi peluang memegang jawatan Yang di-Pertuan Agong dalam tempoh lima tahun. Ia termaktub dalam Perkara 32 Perlembagaan Persekutuan.
Secara amnya, jawatan Yang di-Pertuan Agong bukanlah jawatan yang diwarisi turun temurun. Yang di-Pertuan Agong bertindak sebagai ketua negara yang memayungi rakyat Malaysia, tanpa mengira kaum, agama, fahaman politik dan taraf kehidupan.
Malaysia mengamalkan sistem raja berperlembagaan dalam demokrasi berparlimen pada dua peringkat iaitu peringkat Persekutuan dan peringkat Negeri.
Pada peringkat Persekutuan, ketua negara merupakan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong manakala di peringkat negeri ketua negeri dikenali dengan pelbagai nama seperti Sultan, Raja, Yang di-Pertuan Besar atau Yang Dipertua Negeri.
Raja berperlembagaan bermaksud sistem beraja mengikut perlembagaan. Yang di-Pertuan Agong bertindak mengikut nasihat Jemaah Menteri manakala raja di sesebuah negeri pula bertindak menurut nasihat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO).
Berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, Yang di-Pertuan Agong, dilantik menerusi undi sulit dan persidangan oleh Majlis Raja-raja yang dihadiri oleh sembilan raja setiap negeri.
Seorang lagi pakar sejarah, Profesor Datuk Dr. Ramlah Adam memberitahu, sistem beraja di Tanah Melayu sudah mula wujud sejak zaman Kesultanan Melayu Melaka sekitar tahun 1400 yang diasaskan Parameswara iaitu seorang putera raja Srivijaya dari Palembang.
Evolusi sistem beraja
PENENTANGAN Orang Melayu terhadap Malayan Union meneruskan legasi raja-raja berdaulat yang memayungi negara.


Meskipun pada satu ketika Melaka pernah lumpuh akibat diserang Portugis tetapi sistem kerajaan dan raja sentiasa ada apabila putera Sultan Alauddin Riayat Shah II anak kepada Sultan Mahmud Shah menubuhkan Kesultanan Johor di Johor bagi meneruskan dan mewarisi Kesultanan Melaka.
"Sistem beraja di Malaysia turut mengalami evolusi sejajar dengan peredaran masa tanpa sedikitpun menjejaskan hak dan keistimewaan raja itu sendiri. Lagipun peranan raja pada zaman dulu dan kini sudah berbeza.
"Dahulu raja mempunyai kuasa mutlak. Segala arahan, cadangan dan keputusan diputuskan oleh raja kerana pada masa itu Dewan Rakyat dan Parlimen belum wujud. Hari ini, negara yang mengamalkan konsepkan demokrasi segala keputusan dan rang undang-undang yang dibuat perlu dibincang terlebih dahulu tetapi perlu mendapat perkenan raja," jelas Ramlah kepada Kosmo!.
Tambah Ramlah, Yang di-Pertuan Agong adalah lambang keutuhan negara. Sebagai ketua negara, Yang di-Pertuan Agong mempunyai peranan dan kuasa penting pada pentadbiran negara serta rakyat seperti yang termaktub dalam Perlembagaan.
Selain bertindak sebagai ketua agama Islam, Yang di-Pertuan Agong turut berfungsi dalam tiga cabang utama iaitu eksekutif kerajaan, legislatif dan kehakiman. Dalam cabang eksekutif kerajaan, Agong berkuasa melantik Perdana Menteri, selepas pilihan raya umum manakala diperingkat legislatif pula Agong merupakan salah satu komponen Parlimen yang bertindak memanggil dan membubar Parlimen.
Sementara itu, dalam cabang kehakiman, Agong mempunyai peranan besar melantik ketua hakim negara selepas berunding bersama Majlis Raja-Raja berdasarkan nasihat Perdana Menteri.
Menyentuh mengenai cabaran dan kesukaran Yang di-Pertuan Agong pada hari ini yang berhadapan dengan ancaman pihak tidak bertanggungjawab untuk membubarkan sistem beraja di Malaysia, Ramlah menjawab ringkas:
"Raja mahupun jawatan Yang di-Pertuan Agong sentiasa terpelihara dan dilindungi. Perkara 181 (1), Perlembagaan Persekutuan sememangnya menjamin kedaulatan dan kuasa raja untuk terus memayungi negara.
"Rakyat tidak sewajarnya mempertikaikan peranan dan kedaulatan raja-raja. Kita seharusnya menghormati raja seperti yang termaktub dalam ikrar taat setia, Rukun Negara yang berbunyi, Kesetiaan kepada Raja dan Negara," tutur Ramlah.

PUAK ANWARINAS MULA "MENGINTAI" HARON?

Posted: 20 Sep 2012 07:08 AM PDT


RAMAI menjangka Majlis Syura Pas yang lalu akan menyingkirkan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa tetapi ia berlaku sebaliknya. Ramai juga yang menjangka Nasharudin tidak akan datang ke Mesyuarat majlis tetapi tiba-tiba muncul. Ini yang memeranjatkan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Kehadiran Nasharudin adalah suatu kebijaksanaan bermakna pandai membaca senario dan politik. Pengunduran Mursyidul Am Pas dari mempengerusikan mesyuarat juga suatu kemujuran bagi mengelakkan pertentangan wujud dalam majlis syura.

Dalam Majlis Syura terdapat dua kelompok. Paling tidak dari kenyataan Datuk Dr. Haron Din, Datuk Harun Taib, Dr. Mahfuz dan beberapa lagi menyebabkan Nasharudin memberanikan diri untuk hadir.

Kata pepatah 'berani kerana benar, takut kerana salah'. Nasharudin mengambil sikap gentlemen untuk hadir.

Dari kenyataan Nik Abdul Aziz, sikap Tuan Ibrahim Tuan Man yang mula dipertikai imej ulamaknya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang susah hendak dijustifikasikan pendiriannya memperlihatkan suatu lagi kelompok yang tidak sefahaman dengan isu yang dibawa oleh Nasharudin.

Isu yang dibawa oleh Nasharudin selama ini adalah isu yang menyangkut maruah Pas dan imej ulama. Kerana dalam masa sama kelompok Anwarinas menganggap Nasharudin ialah pendukung utama ke arah negara Islam, mendesak mengkaji semula tahallluf siasi, membangkitkan isu lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) yang bermaharajalela dan kerajaan Perpaduan.

Keputusan Majlis Syura adalah tempelak paling hebat kepada orang seperti Anwar Ibrahim, Husam Musa, Khalid Samad, Mohammad Nizar Jamaluddin dan DAP. Mereka yang berjaya mengeluarkan Nasharudin daripada Timbalan Presiden Pas dulu mahukan Nasharudin dipecat.

Pada hemat penulis tidak mungkin tidak berlaku perbincangan mengenai isu-isu yang dibawa oleh Nasharudin. Cuma keputusan tidak diambil memecatnya. Pembacaan penulis semacam isu-isu yang dibawa oleh Nasharudin adalah sesuatu yang relevan. Kalau tidak relevan, Nasharuddin tentu dipecat.

Mana-mana Majlis Syura dalam organisasi Islam lazimnya memberi kebebasan kepada anggota syuranya bercakap without fear and favour. Isu negara Islam dan hudud adalah isu yang valid atau sah dalam konteks Pas. Isu keluar dari Pakatan adalah isu yang relevan kerana DAP sering membuat kenyataan yang keras dan menghina terhadap Pas. Anwar Ibrahim dari PKR sedang menghadapi krisis integriti yang serius dan sentiasa menggunakan pengaruh Anwarinas untuk memberikan warna baru kepada perjuangan Pas.

Dalam struktur kepimpinan Pas, Majlis Syura mempunyai status yang tinggi, Jawatankuasa Tertinggi dan Lujnah Politik duduk dibawahnya. Kalau dibenarkan Jawatankuasa Tertinggi dan Lujnah Politik membuat keputusan sudah lama Nasharudin dipecat.

Haron Din yang menggantikan Nik Aziz mempengerusikan mesyuarat telah membuat kenyataan awal yang positif terhadap Nasharudin. Maksud kenyataan Haron supaya isu-isu yang dibawa oleh Nasrudin dibincangkan secara musyawarah bukannya kenyataan yang dibuat oleh Nik Aziz, 'langgar peraturan, gugur'.

Penulis percaya puak Anwarinas tidak akan berdiam diri dan puas hati dengan apa yang berlaku. Dari satu sudut keputusan yang diambil meletakkan ulama pada landasannya semula. Dengan isu Nasharudin yang diputuskan oleh Majlis Syura menjadikan ulama mampu menggunakan pendekatan al-Quran , "Waamruhum syuraa baina hum" sebagai landasan membuat keputusan.

Dari sisi lain, kelompok Anwarinas akan menggunakan gelanggang muktamar yang dijangka berlangsung pada November ini untuk membincangkan semula isu Nasharudin ini. Jika ini berlaku sudah tentu ada dua puak yang bakal bertelagah dan ia tidak baik bagi Pas menghadapi Pilihan Raya ke-13 yang semakin dekat.

Agak payah memenangi kerusi sekiranya di akar umbi terdapat dua kelompok, yang satu memperjuangkan kewibawaan ulama dan yang satu lagi akan terus mendukung misi Anwarinas dan sekutunya untuk mencapai hasrat ke Putrajaya.

Sekiranya wibawa ulama segar semula, perjuangan Nasharudin dengan isu yang dibawanya akan jadi relevan. Tetapi jika wibawa puak Anwarinas tangkas menghadapi barisan ulama, Nasharudin dan isu yang dibawanya dilihat tidak lagi relevan.

Pertarungan ini nampaknya ada tanda-tanda untuk menjadi sengit. Ia sesuatu yang tidak boleh dielakkan berlaku kerana ia adalah menentukan nasib perjuangan kelompok.

Bagi pihak Anwarinas menganggap Nasharudin adalah duri dalam daging perjuangan mereka. Ulama yang menguasai Majlis Syura mengambil pendekatan di sebaliknya. Nasharudin adalah aset untuk mengembalikan maruah ulama pada tempatnya.

Pada hemat penulis Nasharudin tidak hanya dipertahankan kerana damage control menjelang pilihan raya yang semakin dekat. Seorang Dr. Hasan Ali yang dipecat telah memberi kesan kepada Pas dan politik Malaysia.

Bayangkan Hasan, Nasharudin dipecat sudah tentu simpati Haron akan bertambah. Apakah selepas Hasan dan Nasharudin menjadi sasaran puak Anwarinas, Haron juga dianggap penghalang cita-cita mereka. Terdapat blog yang sudah mula mengkritik Haron. Hanya masa saja yang mampu memberi jawapannya.

PRU BERASINGAN HELAH PEMBANGKANG.

Posted: 20 Sep 2012 06:59 AM PDT




SERAH DIRI KEPADA PENGUNDI

ADA yang kata November. Tidak kurang juga yang kata bulan Mac atau April tahun depan. Tak kisahlah, bila-bila pun boleh diadakan kerana parti politik semuanya dah bersedia. Cuma ada parti politik yang masih teraba-raba mencari alasan untuk tidak mengadakan PRU dalam tempoh terdekat ini. Mereka salahkan daftar pengundi. Dulu semasa menang empat negeri, daftar pengundi tidak disalahkan.

Inilah mainan politik. Jika Nik Aziz Nik Mat tidak gentar menghadapi PRU pada bila-bila masa tetapi Khalid Ibrahim pula terasa lain macam. Maka dia tidak mahu mengadakan PRU serentak jika diadakan dalam tempoh terdekat. Padahal inilah masanya untuk 'menyerah diri' kepada pengundi bagi menjawab segala persoalan yang dilemparkan oleh Barisan Nasional (BN) terhadap kerajaan PKR pimpinannya.

Jika tidak berupaya menjawab isu Talam, air, lori sampah, cukai pintu, bantuan itu dan ini dan sebagainya eloklah serah kepada pengundi. Biar pengundi menjadi hakim. Memang betul kenyataan Timbalan Presiden MCA, Liow Tiong Lai yang berkata, kerajaan negeri yang diperintah PKR sangsi dengan penilaian rakyat terhadap pemerintahan mereka selama ini yang banyak menabur janji kosong daripada menunaikannya.

"Kita kena serah diri kepada rakyat untuk dinilai, bukan menggunakan helah seperti ini (pilihan raya berasingan) untuk menang,'' katanya semalam.

Jika segala persoalan yang dilontarkan selama ini tidak mampu dijawab, berilah peluang kepada rakyat membuat penilaian. Janganlah dilibatkan soal lain seperti daftar pengundi belum bersih. Ini alasan untuk mewajarkan kekalahan jika tewas, tetapi bagaimana jika kekal perintah Selangor? Dalam isu Talam misalnya, ramai kecewa kerana Khalid gagal memberi jawapan sewajarnya. Beliau juga tidak muncul dalam debat yang diadakan di kawasannya, Bandar Tun Razak. Kenapa Khalid `hilang' ?

Sebelum ini, Lim Guan Eng dan Chua Soi Lek sudah bertemu di pentas debat, begitu juga dengan beberapa pemimpin lain. Lebih malang, kain rentang debat melibatkan pemimpin MCA, Chua Tee Yong diconteng. Bertindaklah lebih matang dalam berpolitik. Seperti diselak sebelum ini, enam bulan terakhir ini amat penting untuk parti politik menunaikan janji yang belum tertunai.

Parti politik tentunya tidak mahu segala janji mereka akan bertukar menjadi slogan janji dimungkiri rakyat dibohongi. Masa yang semakin terbatas akan digunakan untuk menutup semua 'lubang' atau 'kebocoran'. Seperti dalam bola sepak, mereka cuba melengah-lengahkan permainan sehingga wisel penamat.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK

Posted: 20 Sep 2012 07:32 AM PDT

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN TELOK DATOK


DAP kecut dah.. bila umat Islam bergabung

Posted: 19 Sep 2012 05:36 PM PDT

1 demo bantahan memprotes filem "Innocence of Muslims" yg menghina Nabi Muhammad SAW akan diadakan pada 5 Zulkaedah 1433 bersamaan 21hb Sept 2012 selepas solat Jumaat (jam 2 ptg esok) bertempat di depan Masjid Kg Medan, Jln. Klang-Banting..




Team PUcTD

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 19 Sep 2012 11:34 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


SUARAM Halang Kerja Polis

Posted: 19 Sep 2012 11:30 PM PDT

 
 
Pejabat Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) di sini hari ini didatangi oleh enam orang pegawai pendaftar pertubuhan (ROS) dan polis.

Menurut peguam yang berada di pejabat SUARAM, Fadiah Nadwa Fikri, polis dan pegawai ROS itu datang ke pejabat SUARAM pada sekitar 11:50 pagi tadi.

"Mereka cuba untuk masuk ke pejabat untuk melakukan siasatan, tetapi kami tidak benarkan.

"Setakat ini mereka hanya berada di luar pejabat, dan kami masih tidak membenarkan mereka masuk, keadaan masih lagi dalam keadaan terkawal," kata Fadiah lagi.

Serbuan ini dikaitkan dengan dakwaan SUARAM menerima dana asing dan pertubuhan ini dikatakan mempunyai "akaun yang meragukan".

Badan hak asasi manusia itu dikatakan menerima serangan kerana terus terlibat dalam siasatan dari Perancis berkenaan penyelewengan wang bernilai berbillion ringgit untuk membeli dua buah kapal selam Scorpene.
 
 
 
Baca selanjutnya di THE KUALA LUMPUR CHRONICLES

Perhimpunan Bantah Filem Innocence of Muslim Esok

Posted: 19 Sep 2012 10:30 PM PDT

 Pergerakan Pemuda UMNO bersama lebih 10 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan komponen Barisan Nasional (BN) akan berkumpul secara aman membantah filem 'Innocence of Muslims' dan kartun dari Perancis di pekarangan Masjid Kampung Baru, esok.

Ketua Pemudanya, Khairy Jamaluddin berkata, lebih 5,000 orang dijangka hadir pada perhimpunan itu. 

 
"Perhimpunan ini akan bermula selepas umat Islam selesai menunaikan solat Jumaat," katanya pada sidang media di sini, sebentar tadi.

Khairy berkata, perhimpunan aman itu jelas menggambarkan bahawa umat Islam bersama-sama rakyat pelbagai kaum di negara ini membantah sebarang usaha untuk menghina mana-mana agama.

Beliau berkata, pihaknya juga sudah memaklumkan perhimpunan itu kepada polis.





Baca selanjutnya di REZQEENHILL 

Wanita Kantoi Di Majlis Kahwin @umbkl

Posted: 19 Sep 2012 09:00 PM PDT

Hai macam2 cara manusia sanggup buat untuk hidup. Pagi tadi SP ada terbaca di FB berkenaan dengan seorang wanita yang ditangkap mencuri di majlis perkahwinan. Kejadian berlaku di Johor. Wanita tersebut didapati mencuri hampir RM6000 ketika keluarga pengantin sedang sibuk di majlis perkahwinan.

Yang menyedihkan wanita tersebut siap bawa anak kecil yang dipercayai dijadikan sebagai perisai untuk menarik simpati orang ramai seandainya dia terkantoi.








SP: Macam2 hal....

Free Beriani Khusus Untuk LGBT @umbkl

Posted: 19 Sep 2012 07:20 PM PDT

Akhbar The Star semalam menyiarkan laporan mengenai sebuah restoran di Bangsar Utama, Fiercer Curry House telah menawarkan hidangan briyani percuma kepada 15 lelaki pertama yang mengunjungi mereka dengan memakai baju berkolar V dan beg tangan lelaki.

Tawaran itu adalah bersempena memperolok garis panduan mengenai bagaimana untuk mengesan golongan pelajar yang terlibat atau terpengaruh dengan budaya gay atau lesbian yang didakwa dikeluarkan oleh Kementerian Pelajaran. Antaranya, ialah berpakaian ketat, berkolar-V, warna cerah dan lembut bagi gay dan tidak berminat dengan lelaki, sebaliknya gemar menghabiskan masa dengan seorang rakan wanita sahaja tanpa ditemani rakan-rakan lain, bagi lesbian.





Amatlah malang apabila garis panduan yang dikeluarkan dengan niat yang murni ini telah dipersoal bukan sahaja oleh media barat seperti Huffington Post dalam ruangan Huffpost Gay Voices, tetapi juga dipermainkan oleh rakyat Malaysia sendiri. Pastinya, yang mempermainkannya adalah mereka-mereka yang langsung tidak kisah jika anak-anak mereka terlibat dalam aktiviti sebegini.

Antara yang menikmati briyani percuma ini ialah Alfred Loh iaitu seorang artis yang juga dikatakan terlibat dalam produksi teater untuk program Seksualiti Merdeka. Beliau menafikan beliau mewakili golongan LGBT tetapi hanya menyatakan rasa sinisnya terhadap garispanduan tersebut kerana fesyen tidak sepatutnya dihadkan kepada sesiapa.


Mengulas mengenai tawaran ini, pengasas Seksualiti Merdeka Pang Khee Teik, telah menyatakan kegembiraan atas reaksi umum yang didakwanya 'mentertawakan' garispanduan tersebut. Pang semestinya tidak berpijak di bumi nyata dan melihat takrif 'umum' hanya di kalangan rakan-rakannya sahaja. Ini kerana soal LGBT sememangnya menjadi kerisauan yang besar bagi ibubapa di Malaysia dari semua lapisan kaum dan agama. Jika benar kerajaan ada mengeluarkan garispanduan sedemikian, ia menunjukkan yang kerajaan amat prihatin dengan sentimen majoriti rakyat dan rakyat amat menghargainya.


Hakikatnya, ibubapa di Malaysia amat risau melihat golongan LGBT semakin berani menonjolkan diri mereka kepada umum dengan bangga dan megah pula.


Fenomena ini sebenarnya wajar dipertanggungjawabkan ke atas bahu pemimpin-pemimpin yang diangkat oleh Pakatan Rakyat sebagai tokoh atau wira, kononnya yang berjuang untuk hak asasi rakyat Malaysia, sedangkan yang diperjuangkan sebenarnya adalah hak LGBT.


Antaranya ialah tidak lain tidak bukan, peneraju BERSIH, Ambiga Sreenavesan yang menjadi antara 'orang kuat' dalam program Seksualiti Merdeka yang mempromosi gaya hidup LGBT. Program tersebut turut mendapat sokongan Suaram di mana jurucakap Suaram, E.Nalini telah mengecam tindakan kerajaan yang mengharamkan program tersebut pada tahun 2011.


Selain itu, perlu diingatkan bahawa antara penganjur program ini juga adalah Majlis Peguam.


Soalnya, apakah persamaan antara Ambiga, Suaram dan Majlis Peguam dalam konteks politik di Malaysia?


Ya, mereka semuanya punya kaitan dengan Pakatan Rakyat sama ada secara langsung mahupun tidak langsung. Gerak langkah mereka sentiasa selari dengan PR dalam usaha untuk memburuk-burukkan kerajaan.


Dan soalan seterusnya, kenapakah pejuang-pejuang LGBT ini begitu 'intim' dengan PR dan menentang kerajaan?



Tentu sekali kerana PR menjanjikan hak kepada LGBT jika mereka memerintah negara ini. Malah, kecenderungan PR untuk memberikan hak kepada golongan ini telah terbukti dalam kenyataan Anwar yang menjadi kontroversi tidak lama dahulu iaitu bahawa 'undang-undang ke atas homoseksual adalah lapuk dan perlu dikaji semula'.

Sebenarnya, bagi Anwar atau PKR menyokong LGBT bukan sesuatu yang menghairankan, malah telah dijangka. Bagi DAP pula, mereka dilihat mengambil pendirian 'terbuka' kepada idea-idea barat asalkan jangan 'hudud atau Negara Islam'.

Memandangkan PAS terus berdegil ingin sehidup semati dengan PKR dan DAP, maka tidak salah jika kita katakan bahawa PAS juga terbuka dengan idea memberikan hak kepada golongan LGBT ini. Malah, PAS sendiri yang menjulang Ambiga sebagai Wira dan sanggup duduk di belakang beliau berarak, berdemonstrasi untuk memburukkan kerajaan dan mengsabotaj imej negara.

Tidak mungkin PAS langsung tidak menyedari bahawa Ambiga melakukan apa yang dilakukannya iaitu memburukkan kerajaan dan mengsabotaj negara demi memastikan PR memerintah agar hak LGBT diiktiraf.

Nampaknya, perjuangan Pang Khee Teik, Ambiga, SUARAM, Majlis Peguam dan juga PR termasuk PAS, iaitu untuk membuka mata masyarakat agar menerima golongan LGBT sudah menunjukkan sedikit kejayaan. Kerana itulah, hari ini, kita lihat ada restoran yang sanggup membela mereka secara terbuka dan mendapat sambutan ramai pula.

Untuk itu, perlukah kita mengucapkan tahniah kepada PR? Dan perlukah kita mengucapkan tahniah juga kepada PAS kerana membantu menjayakan agenda syaitan ini?

Justeru, ke manakah arah Malaysia jika diperintah oleh PR? Pastinya ke neraka - dunia dan juga akhirat. 


Sumber : Bersih3Suku



SP: Jom kita TOLAK PR dalam PRU13 nanti kerana menyokong PR sama seperti kita menyokong LGBT. Nauzubillah.......

Deklarasi Kuching 1 Lagi Penipuan PR? @umbkl

Posted: 19 Sep 2012 06:21 AM PDT

Sempena Hari Malaysia dan sambutan Ulangtahun Penipuan Terbesar Anwar Ibrahim iaitu untuk menjadi Perdana Menteri pada 16 September, Pakatan Rakyat mengambil kesempatan untuk meluaskan lagi penipuan dengan menabur janji kepada rakyat Sabah dan Sarawak melalui satu deklarasi yang dinamakan Deklarasi Kuching.

Deklarasi tersebut ditandatangani Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang di Chong Ling Park, Kuching. Ia juga turut ditandatangani oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Sarawak, Adam Ahid, Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian dan juga Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng.

Menurut PR, deklarasi tersebut adalah bertujuan untuk meningkatkan taraf hidup rakyat Sabah dan Sarawak serta pembangunan kedua-dua negeri selain sebagai menandakan komitmen Pakatan Rakyat untuk menghormati Perjanjian Malaysia 1963.

Tujuh perkara yang terkandung dalam deklarasi tersebut adalah:

1. Kerjasama Bersekutu

2. Perwakilan Yang Adil

3. Kewarganegaraan

4. Pengiktirafan Hak Ke Atas. Tanah Adat

5. Kecekapan Dan Kemandirian Sarawak Dan Sabah

6. Keadilan Dalam Isu Minyak

7. Pembangunan Sekata


Tidak cukup dengan itu, Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga dalam ucapannya di Tuaran yang ditujukan kepada rakyat Sabah dan Sarawak, telah bertindak mengkritik kerajaan pusat kerana 'meminggirkan' kedua-dua negeri tersebut sehingga menyebabkan kemiskinan masih lagi berleluasa sedangkan mempunyai sumber alam yang tinggi.

Rakyat Sabah dan Sarawak pasti terhibur mendengar janji-janji PR ini tetapi kita pasti majoriti mereka cukup bijak untuk menilai sesebuah janji berdasarkan rekod si penabur janji. PR boleh berjanji apa saja, bulan bintang, gunung matahari tetapi apakah jaminan bahawa parti ini mampu menunaikan segala janji?

Kita tidak perlu pergi jauh untuk menilai kemampuan PR menunai janji kerana tarikh 16 September itu sendiri sudah cukup untuk menggambarkan segala-galanya mengenai parti tersebut.

16 September bukan sahaja menjadi bukti PR adalah parti penipu kerana Anwar tidak menjadi Perdana Menteri seperti yang dijanjikan, tetapi juga menjadi bukti bahawa ia adalah parti yang tidak punya integriti kerana ingin mengambil alih negara melalui jalan belakang, membelakangkan pilihan rakyat, yakni dengan kaedah merasuah atau membeli pemimpin.

Selain itu, sebelum terbawa-bawa dengan hiburan yang dibawa oleh pemimpin PR di pentas ceramah, rakyat Sabah Sarawak wajar belajar dari rakyat Pulau Pinang yang kini sedang terngadah dahi masing-masing setelah terhantuk kuat dengan janji-janji PR untuk membela mereka. Apa yang nyata kini di Pulau Pinang ialah kerajaan DAP hanya membela golongan yang telah sedia kaya, serta menindas yang lain.

Kampung dirobohkan, tanah dirampas dan perniagaan ditutup atas nama 'undang-undang' dan peraturan tanpa mengambil kira kesusahan rakyat yang terlibat. Iaitu satu perkara yang tidak pernah dibuat oleh kerajaan BN.

Seperti Pulau Pinang, negeri Selangor yang berada di bawah PKR juga menyaksikan harga tanah menjulang tinggi dan pembinaan rumah-rumah kos tinggi dan terlalu tinggi sahaja, semenjak PR mengambil alih. Jelas, satu-satunya golongan rakyat yang mendapat faedah dari keputusan-keputusan yang dibuat oleh kerajaan PR ialah golongan berpendapatan tinggi dan amat tinggi, terutamanya di kalangan ahli-ahli perniagaan yang berjaya.

Semuanya gara-gara ingin menunjukkan peningkatan dalam rekod pendapatan negeri, tanpa mengambil kira akibatnya kepada rakyat dari golongan sederhana, rendah dan miskin. Justeru, bagaimana rakyat Sabah Sarawak mampu mempercayai yang PR akan membela nasib mereka yang benar-benar memerlukan pembelaan dan bukannya yang telah sedia berjaya?

Keprihatinan yang diluahkan oleh Hadi Awang di dalam ucapannya kepada rakyat Sabah Sarawak juga tidak wajar diambil serius. Ini kerana, negeri yang berada di bawah pemerintahan PAS selama lebih 20 tahun iaitu Kelantan, masih, dan selamanya merupakan negeri paling mundur dengan catatan kemiskinan paling tinggi di Malaysia.

Oleh itu, rasanya adalah lebih afdal jika rakyat Sabah dan Sarawak menyeru Hadi Awang agar membuktikan keprihatinannya kepada rakyat Kelantan dahulu, sebelum menabur janji kepada rakyat negeri lain.

Umum telah sedia maklum bahawa PR memang gemar bermain kata-kata.

Contohnya, 'menolak dan menentang hudud adalah tidak sama'. Atau 'bersekongkol dan bekerjasama dengan DAP tidak membawa kepada tindakan yang sama'. Serta yang terbaru dan paling penting untuk diberi perhatian ialah 'manifesto PR bukan janji'.

Berdasarkan permainan kata-kata ini, apakah kemungkinan yang PR tidak akan berkata bahawa 'Deklarasi Kuching bukan janji' sekiranya mereka berjaya memenangi Sabah / Sarawak dalam PRU nanti. Tidak mustahil, seperti juga manifesto mereka, PR hanya menyenaraikan dan mengumumkan perkara-perkara di dalam deklarasi tersebut untuk suka-suka sahaja bagi meraih undi rakyat, tanpa niat pun untuk menunaikannya.
Oleh itu, dengan penipuan, ketidakadilan serta ketidakcekapan PR yang jelas dan nyata dapat dilihat di negeri-negeri yang diperintah mereka, tentulah tidak salah untuk kita berpesan kepada rakyat Sabah dan Sarawak bahawa 'Bila ianya PR, ia tidak boleh dipercayai.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tweet @ngehkooham mewakili suara DAP? @umbkl

Posted: 19 Sep 2012 04:31 AM PDT

Sebenarnya tidak ada apa-apa yang pelik apabila Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham meremehkan protes besar-besaran terhadap filem Innocence of Muslims yang menghina Rasulullah SAW.  

Kita sedia maklum bahawa pendirian DAP itu ialah anti-Islam dan anti-Melayu, maka apa yang dinyatakan oleh Ngeh di twitternya adalah konsisten dengan pendirian partinya.   'Kesilapan' Ngeh, hanyalah kerana menyatakannya kepada umum sedangkan DAP bersusah payah menafikannya.   

DAP tidak pernah mempunyai sensitiviti terhadap agama dan kaum lain.  Ini adalah hakikat yang nampaknya masih ada yang tidak dapat memahaminya.  Perjuangan DAP adalah untuk kaumnya mendapat keuntungan maksima dari segala segi, di negara kita yang tercinta ini.  Itu saja. 

Buktinya boleh dilihat dari sikap DAP dalam menangani isu-isu semasa.  Jika masjid yang disimbah cat oleh anak Cina, ia adalah kenakalan anak-anak kecil.   Tetapi jika tokong, kuil atau gereja yang menjadi sasaran yang sama, DAPlah orang yang pertama memprotes dan menjadikan isu tersebut sebagai isu perkauman yang amat serius.  

Bukan kerana DAP prihatin sangat terhadap agama Buddha, Hindu atau Kristian tetapi kerana DAP ingin mencetuskan permusuhan sesama kaum, terutamanya membangkitkan kebencian terhadap kaum Melayu dan Islam.  Semuanya dengan matlamat untuk menjatuhkan kerajaan Melayu Islam.

Begitu juga dengan kes wanita Melayu yang dipaksa berbogel dalam tahanan pihak berkuasa tetapi disangka DAP sebagai wanita Cina.  Riuh rendah DAP memperjuangkan hak wanita tersebut sehinggalah mereka mendapat tahu identitinya iaitu seorang Melayu, maka DAP pun diam membisu. 

Dan jangan kita lupa bagaimana pemimpin DAP masuk ke rumah orang Melayu tanpa membuka kasut, konon dalam lawatan 'prihatin' terhadap rakyat?  Gambar lawatan ini telah pun tersebar luas di internet dan DAP tidak mampu menafikannya lagi.  Jika ini bukan bukti sifat biadap, tidak hormat dan tidak sensitive terhadap budaya dan agama kaum majoriti di negara ini, apakah ia?

Nampaknya, dasar tertutup negara nenek moyang mereka dahulu menjadi akar yang kuat yang membentuk sikap pemimpin dan penyokong DAP.  Dasar tersebut, secara tidak langsung telah membentuk sikap tidak peduli dan tidak prihatin terhadap segala sesuatu yang tiada kena mengena dengan diri, keluarga dan kaum mereka.  

Oleh itu, pernahkah kita mendengar DAP turut prihatin dengan nasib rakyat Bosnia, Palestine atau Rohingya?   Pernahkah DAP memperjuangkan atau menunjukkan sensitiviti terhadap sesuatu isu yang di luar skop politik, iaitu yang tidak memberi keuntungan kepada kaumnya tetapi atas dasar kemanusiaan semata-mata?

Tidak, kerana  DAP tidak pernah ambil peduli terhadap kaum dan agama lain.  Malah, sifat kemanusiaan DAP juga sukar untuk dikesan. 

Di Pulau Pinang, DAP sanggup merobohkan kampung, merampas tanah dan menutup pintu rezeki peniaga-peniaga kecil tanpa berfikir panjang, semata-mata kerana mereka bukan berbangsa Cina.   Dan ini hanyalah 1% dari sifat kejam DAP yang ditonjolkan.  Bayangkan jika kuasa berada di tangan mereka sebanyak 50%? atau 80%? atau 100%? 

Dengan sikap DAP ini, kita tidak harus terkejut apabila Ngeh menyatakan yang memprotes penghinaan terhadap Rasulullah SAW adalah membuang masa dan tenaga. 

Jelas, Ngeh hanya berlaku jujur meluahkan rasa hati sebenar ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin DAP yang selama ini dinafikan mereka.  

DAP boleh menafi yang kenyataan Ngeh adalah merupakan cerminan pendirian parti mereka, tetapi rakyat boleh menilai sendiri siapa DAP dari rekod sejarah parti tersebut.  

SP: Pemimpin bukan islam di dalam BN turut sama menyelar tindakan pengarah filem tersebut tetapi nampaknya tidak ada seorang pun lagi pemimpin tertinggi DAP maupun PKR mengulas mengenai isu ini. Bagi SP, DAP harus segera memohon maaf kerana kenyataan Ngeh ini nyata telah menyinggung hati umat islam di negara ini.

MAS ERMIEYATI BTE HJ SAMSUDIN

Posted: 19 Sep 2012 04:01 PM PDT

MAS ERMIEYATI BTE HJ SAMSUDIN


Bibik oh Bibik...dimana kamu .....

Posted: 19 Sep 2012 01:23 AM PDT

 
 
Genap 3 minggu Bibik aku balik ke Indonesia....Balik terus deh.... so sekarang ni aku BIBIKLESS..hahahaaa..... so genap 3 minggu jugaklah aku duduk di rumah mak...berulang setiap hari ke Melaka....  Since Baby HAsif takada siapanyang boleh jaga , itu yang phening mak nyah.....
 
Yang agent aku pulak masuk minggu lepas dah 5 kali aku dijanji palsu...sungguh janji tak ditepati...... kata nak masuk orang ganti, nak masuk dah...nak masuk dah...tapi x masuk2... janji pagi bawak ketegahri ..bawak ke malam .Sudahnya sampai ke subuh tak sampai-sampai.... Duit dah bayau, adoshhhhh...)



(jangan la call, sebab aku amik ni pun dari cik Google...)
 
 
Aku memang tak dapat nak memenuhi banyak jemputan time raya hari tu, gara-gara takde masa.....
 
oklah ..aku nak blah dah dari ofis kawan aku ni haaa...menunggu dia habis meeting...now time aku pulak nak meeting dengan dia....ok nanti aku sambung balik haaa....
 
 
 

 
 
 


PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

Posted: 19 Sep 2012 03:36 PM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


DEFINISI SEKULARISME

Posted: 19 Sep 2012 06:16 AM PDT


Fahami definisi sekularisme

Cetusan Pemikiran Oleh Dr. Ismail Ibrahim

Hari Sabtu yang lalu saya berada di Pulau Pinang kerana mengambil bahagian di dalam satu majlis forum tentang sekularisme dari sudut pandangan Islam. Di dalam majlis tersebut banyak perkara yang telah dibangkitkan, antaranya ialah persoalan yang berbunyi apakah Islam menolak sekularisme? Dan apakah orang Melayu telah menganut fahaman sekularisme sehingga menolak ``parti agama'' di dalam pilihan raya umum yang lalu?


Sebelum persoalan itu dijawab, saya telah mengambil kesempatan bagi menjelaskan sedikit tentang kekeliruan yang timbul daripada persoalan tersebut. Saya cuba memberikan pandangan saya secara umum, bahawa masalah yang sering kita hadapi di dalam masyarakat umat Islam di negara kita, malah mungkin juga di negara-negara yang lain, ialah kita sering berdebat dan mempertikaikan sesuatu isu. Atau kita tidak fahami asal usul perkara itu secara yang lebih mendalam, atau yang tidak kita fahami sesuatu isu itu berdasarkan ilmu pengetahuan yang cukup.

Soal sekularisme, atau masyarakat sekular, umpamanya sering diperdebatkan, malah terdapat orang Islam yang terus menjatuhkan hukuman bahawa orang Islam di negara kita adalah sekular, dan negara kita adalah negara sekular, tanpa mengetahui apakah sebenarnya definisi sekularisme dan negara sekular itu.
Al-Quran sebenarnya telah memberi amaran tentang pertelagahan atau perdebatan yang tidak berdasarkan ilmu pengetahuan ini, iaitu di dalam firman Allah yang berbunyi:

Ingatlah, kamu adalah golongan yang pernah berdebat tentang urusan yang kamu mempunyai pengetahuan padanya. Tetapi mengapakah kamu berbantahan tentang urusan yang tidak kamu mempunyai pengetahuan padanya? - (Ali Imran, ayat 66).

Maka nampaknya kita lebih cenderung untuk berdebat atau berhujah tentang urusan dan isu yang tidak kita fahami dengan sebaik-baiknya seperti isu sekular dan sekularisme itu, sehingga kita terus menjatuhkan hukuman yang agak mengelirukan orang ramai.

Pentafsiran tentang fahaman sekularisme itu sebenarnya boleh dibuat berdasarkan dua pandangan. Pentafsiran golongan rasionalis dan ateis (tidak percayakan Tuhan) sering meletakkan fahaman sekularisme itu bertentangan sama sekali dengan agama. Masyarakat dan negara sekular adalah masyarakat atau negara yang ilhad, tidak beragama, dan tidak mempercayai kewujudan Tuhan.

Negara yang menjalankan pemerintahan berdasarkan fahaman sekularisme dalam pentafsiran ini adalah negara yang tidak mempunyai sebarang hubungan dengan agama, malah dalam sesetengah negara yang agak ekstrem dalam mengamalkan dasar ini, pemerintahnya tidak akan membenarkan rakyatnya mengamalkan sebarang ajaran agama secara terbuka, kerana agama adalah menjadi tabu di dalam politik pemerintahan yang tersebut. Bekas pemerintahan Kesatuan Soviet merupakan model kuasa pemerintahan politik yang pada umumnya melaksanakan dasar ini.

Namun begitu dasar pemerintahan politik kebanyakan negara Eropah tidak menjadikan agama sebagai tabu, tetapi, bagaimanapun tetap menganggap bahawa agama itu tidaklah mempunyai sebarang kaitan dengan urusan pemerintahan dan politik negara. Urusan negara dan pemerintahan adalah ditadbirkan bebas sama sekali daripada sebarang pengaruh agama.

Di United Kingdom umpamanya, Anglican Christianity masih dianggap sebagai agama negara, dan Raja atau Ratu England pula adalah menjadi ketua gereja Anglican, tetapi agama itu sebenarnya tidak mempunyai sebarang peranan di dalam urusan negara. Segala dasar dan perundangan yang dilaksanakan adalah bebas daripada elemen agama tersebut, malah gereja tidak mempunyai kuasa sama sekali untuk menentang sebarang keputusan yang dibuat oleh dewan rakyat dan senat negara tersebut.

Kedua-dua kategori dasar dan falsafah sekularisme ini adalah bertentangan dengan ajaran agama kita, dan rakyat atau negara kita tidak pernah mengambil dasar dan falsafah sekularisme di dalam kedua-dua kategori ini sebagai dasar hidup individu atau dasar pemerintahan negara kita.

Kita mempunyai dasar yang terbuka untuk semua orang mengisytiharkan kepercayaan agama masing-masing, malah mengamalkannya secara terbuka. Kemudahan untuk melaksanakan amalan agama tersedia di mana-mana sahaja tanpa dapat diganggu-gugat kerana undang-undang sendiri mempunyai kuasa untuk melindunginya.

Pendeknya negara kita tidak pernah mengambil falsafah kefahaman sekularisme ini sebagai dasar pemerintahannya iaitu dengan memisahkan agama dari urusan negara, atau lebih ekstrem lagi menjadi negara yang ateis, atau tidak mempunyai kepercayaan kepada Tuhan. Perlembagaan negara, Rukun Negara dan amalan negara kita jelas sekali menggambarkan gabungan agama di dalam dasar pemerintahan negara.

Kita mentafsirkan agama secara yang luas dan terbuka, iaitu yang merangkumi berbagai-bagai sifat, dari sifat toleransi dan hak sama rata untuk semua penganut agama, sehingga kepada pengiktirafan semua kepercayaan rakyatnya. Malah undang-undang negara kita melindungi amalan agama rakyatnya, walaupun rakyat minoriti, seperti undang-undang yang membenarkan pengikut agama Sikh untuk tidak memakai topi keledar ketika menunggang motosikal kerana serban atau ikat rambut pada mereka adalah merupakan simbol agama. Maka hal ini harus dihormati dan dilindungi dengan kuat kuasa undang-undang.

Negara Perancis baru-baru ini telah menguatkuasakan undang-undang untuk menghapuskan sebarang simbol agama terhadap rakyatnya di tempat awam seperti di institusi pengajian mereka. Para pelajar sekolah tidak dibenarkan memakai tudung, atau salib, atau kopiah Yahudi dan sebagainya yang melambangkan anutan agama yang tertentu.

Perkara ini dikuatkuasakan kerana negara tersebut mempunyai perlembagaan berdasarkan fahaman sekularisme, dan perlembagaan dalam bentuk ini tidak memberi sebarang hak, apalagi melindungi sebarang simbol agama rakyatnya, kerana dasar sekularisme adalah bertentangan dengan agama, dan dasar itu tidak mempunyai sebarang kaitan dengan agama secara rasminya.

Negara kita tidak mengambil falsafah sekularisme itu sebagai dasar pemerintahannya. Dasar negara kita berlandaskan agama yang mempercayai kewujudan Tuhan, hari akhirat, kebebasan beragama dan sebagainya. Ciri-ciri sekularisme yang berbentuk keduniaan, seperti mempelajari ilmu dunia, mencari harta dan memiliki kebendaan dunia, kerjasama antara semua rakyat pelbagai etnik dan keturunan, dan perwatakan negara yang lain tidaklah sebenarnya menjejaskan kedudukan pemerintahan negara kita sebagai negara yang melindungi agama, yang mengakui kewujudan Tuhan dan mengamalkan nilai-nilai agama, kerana ciri-ciri ini adalah sejajar dengan ajaran agama kita sendiri seperti menuntut ilmu, mencari harta yang dibenarkan oleh agama dan sebagainya.

Kita sebenarnya bukanlah mengambil falsafah sekularisme yang bertentangan dengan agama itu untuk dijadikan dasar pemerintahan negara kita sehingga negara kita menjadi negara sekular.

Oleh itu kehadiran ciri-ciri kehidupan dunia di dalam masyarakat negara Islam tidaklah seharusnya dilabelkan sebagai satu simbol transformasi sesebuah negara itu menjadi negara sekular. Malah berlakunya maksiat dan dosa yang dilakukan oleh rakyat di dalam sesebuah negara itu tidaklah seharusnya dianggap bahawa masyarakat atau negara itu telah menjadi negara sekular, kerana sekularisme adalah satu falsafah atau dasar yang menjadi anutan negara yang menolak agama, atau yang memisahkan sama sekali urusan agama dengan urusan kehidupan dan pemerintahan negara, malah perlembagaannya tidak akan melindungi sebarang agama.

Rasulullah semasa menubuhkan kerajaan Madinah, telah menggubal piagam Madinah yang memberi tempat kepada pelbagai kaum, Islam dan bukan Islam, kewajipan berzakat untuk orang Islam dan cukai bagi orang bukan Islam, pertahanan negara yang menjadi tanggungjawab semua rakyat tanpa mengira kaum dan agama dan urusan keduniaan lain yang mempunyai kaitan dengan kehidupan pada zaman itu.

Baginda sebagai ketua negara telah bertugas menggubal undang-undang, melaksanakannya dan menjadi hakim di dalam negara yang baginda asaskan itu. Inilah sebenarnya model negara Islam yang pertama di dalam sejarah, malah model sebuah negara yang mempunyai struktur pemerintahan yang bertamadun, dalam sejarah kemanusiaan sebelumnya.

Oleh itu sekiranya pada zaman baginda lagi perlembagaan telah memasukkan urusan keduniaan dari segi undang-undang, harta benda, pertahanan negara dan sebagainya, maka dalam zaman moden yang telah berkembang dengan pesat ini, tentulah hal itu menjadi lebih penting lagi. Dunia yang telah meningkat maju dalam bidang ilmu pengetahuan, sains dan teknologi, aktiviti ekonomi dan kewangan yang semakin kompleks dan sebagainya tentulah menuntut semua negara untuk turut terlibat di dalam urusan keduniaan moden itu.

Malah perkembangan dunia dengan dasar langit terbuka, pembangunan ICT yang pesat, gerakan globalisasi yang begitu hebat tentulah menuntut semua negara dunia bergerak dengan pantas, dan melakukan perhubungan antarabangsa dengan semua dunia luar, Barat atau Timur, Islam atau negara bukan Islam.

Cuma dalam hal ini, sebagai negara yang berpegang kepada agama dan percayakan Tuhan, tentulah negara Islam seharusnya lebih berhati-hati, iaitu tanpa mengambil segala kemajuan ciptaan dunia luar, terutamanya dasar sekularisme Barat, secara menyeluruh. Kita seharusnya menapis segala kebanjiran budaya dan ideologi luar agar sesuai dengan budaya, tradisi dan nilai keagamaan yang menjadi teras pemerintahan kita. Gerakan globalisasi yang membawa banyak racun yang mampu membunuh nilai moral dan agama serta etika kita tentulah seharusnya ditolak.

Hal inilah yang seharusnya kita fahami dengan sebaik-baiknya sebelum kita menjatuhkan hukuman sama ada negara kita negara sekular atau tidak, dan rakyat kita menganuti fahaman yang menolak agama atau tidak. Kita tidak seharusnya menjatuhkan sebarang hukuman sebelum kita memahami kes yang sedang kita perdebatkan, sebaliknya kita haruslah memahami sesuatu isu itu dengan sebaik-baiknya sesuai dengan perintah Allah di atas yang mengingatkan kita supaya berdebat dan berhujah tentang sesuatu yang kita mempunyai ilmu pengetahuan terhadapnya.

Datuk Dr. ismail ibrahim ialah Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan. Respons kepada tulisan beliau dalam ruangan ini boleh dikirimkan ke

e-mel: dr_ismail_ibrahim@yahoo.com

BN PERLU DI PERTAHANKAN?

Posted: 19 Sep 2012 05:52 AM PDT


Kenapa BN perlu dipertahankan?

''NEGARA baru Malaysia sama seperti anak yang baru dilahirkan, kita tidak boleh membiarkan anak kita yang baru dilahirkan ini lemah dan dihinggapi penyakit. Ia mesti dipelihara dan dididik sama seperti tiap-tiap seorang daripada kita mendidik dan memelihara keluarga kita sendiri.
''Anak kecil ini tidak ternilai harganya. Ia muncul sebagai satu benda yang kita sama-sama pusakai dan sama-sama kita bergantung harapan. ''Kesejahteraannya bergantung kepada cara bagaimana ia dididik dan dipelihara supaya sentiasa sihat dan bertambah kuat dari masa ia masih kecil sehingga kepada masa meningkat umur dewasa. Oleh itu masa hadapannya bergantung kepada panduan daripada jagaan yang diberi oleh rakyat negeri ini sendiri.''
Ucapan ini disampaikan oleh Perdana Menteri pertama, Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj di Perhimpunan Agung UMNO pada 6 september 1964, iaitu kira-kira setahun selepas Malaysia ditubuhkan.
Kini tanah air bersama Malaysia yang suatu ketika wujud di bumi Allah ini bernama Tanah Melayu, semakin berkembang maju dan pada Ahad lalu (16 September) kita menyambut ulang tahun ke-49 penubuhannya.
Dalam usia sedemikian Malaysia yang dipimpin oleh Perikatan dan kemudiannya ditukar nama kepada Barisan Nasional (BN) mencapai pelbagai kemajuan.
Sememangnya kejayaan yang dicapai oleh Malaysia bukan diperolehi dalam satu malam, kita menempuh pelbagai kesukaran, dugaan dan cubaan. Ia memandangkan bukan mudah untuk menguruskan sebuah negara yang mempunyai latar belakang kaum dan agama berbeza.
Tetapi BN yang bermula dengan kepimpinan Tunku Abdul Rahman hinggalah sekarang di bawah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, berjaya memimpin Malaysia mencapai cita-citanya untuk menjadi sebuah negara contoh kepada negara-negara lain.
Kejayaan Malaysia itu sekali gus memenuhi impian Tunku Abdul Rahman yang pada 25 Ogos 1963 menyeru rakyat Malaysia agar bersama-sama berazam untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yang boleh dibuat contoh teladan kepada seluruh dunia.
Namun begitu apa yang menjadi persoalan kepada kita, ialah apakah yang kita kecapi sekarang akan dapat dipertahankan? Apakah sanjungan dunia kepada kestabilan perpaduan rakyat negara ini akan berkekalan?.
Kita tidak harus lupakan bagaimana kelompok yang rakus mahukan kuasa politik melaungkan reformasi pada sekitar tahun 1999, mereka merasakan sudah tiba masanya BN digantikan.
Malahan sekarang, menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), laungan perubahan pula dijeritkan.
Persoalannya, apakah Malaysia sudah berada keadaan begitu buruk sehingga pemerintahan kerajaan di bawah BN mahu ditukarkan sewenang-wenangnya.
''BN baru memerintah 55 tahun, kalau kita lihat kepada sejarah dunia, terdapat negara-negara yang beratus-ratus tahun hendak mencapai negara maju dan berjaya. Oleh itu kita tidak harus mudah terpengaruh dengan laungan pembangkang yang mahukan perubahan demi kepentingan politik mereka,'' kata Naib Ketua UMNO Bahagian Alor Star, Datuk Yusof Ismail.
Sebagai seorang yang menjadi ahli perniagaan berjaya melalui USIMA Sdn. Bhd., Mohd. Yusof tidak mahu apa yang dikecapi oleh rakyat Malaysia sekarang tergugat hanya semata-mata termakan dengan janji dan hasutan pembangkang.
''Cuba fikirkan sejak merdeka dahulu, BN melalui gabungan tiga parti iaitu UMNO, MCA dan MIC telah berjaya membangunkan negara ini, ia semakin rancak apabila parti-parti di Sabah dan Sarawak bergabung dalam BN.
''Pelbagai dasar kita rancang dan laksanakan sehingga semua kaum mendapat manfaat, tiada siapa dipinggirkan, sebab itu kita harus pertahan BN bukannya 100 tahun lagi tetapi 500 tahun lagi kerana parti itu sahaja mampu membela nasib rakyat negara ini,'' katanya dalam pertemuan dengan penulis di Kuala Lumpur, minggu lalu.
Atas sebab itulah dalam berhadapan pilihan raya umum akan datang, rakyat harus bersama-sama bertanggungjawab bagi mempertahankan apa yang kita kecapi sekarang.
Pakatan pembangkang memang mahukan kuasa politik sebab itulah biar pun berbeza ideologi politik mereka sedia bergabung dalam satu kerjasama. Namun kerjasama mereka hanya berteras hasrat untuk menumbangkan BN dan menguasai Putrajaya tetapi soalnya mampukah mereka mentadbir seperti mana dilakukan oleh BN selama ini?
Mereka tidak ada perancangan, apa yang mereka lakukan sekadar menjadi 'saudagar mimpi dan pemborong janji'. Mereka hanya tahu menyalahkan BN seolah-olah mereka pilihan terbaik untuk memimpin negara.
Kita tidak menafikan dalam pentadbirannya, BN juga ada kelemahan tetapi ia tidak sampai kepada menghumban rakyat dan negara ini dalam lembah kesengsaraan dan kekacauan.
Segala permasalahan rakyat sentiasa menjadi keutamaan BN sebab itulah dari semasa ke semasa biar pun bertukar kepimpinan tradisi membela rakyat yang dipelopori oleh parti itu tidak pernah ditinggalkan.
BN sentiasa prihatin dengan nasib rakyat sebab itulah jika ada sebarang kekurangan atau kelemahan, kepimpinan parti itu akan memerah otak untuk mengatasinya.
Justeru, janganlah kita mudah menggadaikan masa depan negara hanya kerana taksub dan ghairah kepada slogan perubahan dan reformasi serta janji kononnya pembangkang boleh memerintah lebih baik daripada BN.
Percayalah, untuk membentuk, membangun dan menstabilkan sebuah negara yang berbilang kaum seperti Malaysia bukan mudah.
''Kita sekarang menjadi contoh kerana tidak ada satu pun negara di dunia seperti Malaysia yang mana pemimpin utamanya orang Islam dan dibantu oleh bukan Islam membangunkan negara ini sampai ke tahap sekarang.
''Tetapi pembangkang mahu merosakkan semua ini semata-mata kerana kemaruk kuasa,'' kata Ahli Dewan Negara Senator Ezam Mohd. Noor dalam ceramahnya di Gombak, Kuala Lumpur baru-baru ini.
Sebab itulah dalam keadaan negara berhadapan dengan mainan politik pembangkang sehingga mereka hampir berjaya menumbangkan BN dalam pilihan raya umum lalu, rakyat perlu menarik nafas lega apabila, Perdana Menteri muncul dengan gagasan 1Malaysia dengan slogan 'Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan.'
Gagasan ini bukan slogan politik tetapi bagi meniupkan semangat kepada rakyat untuk bertaut di bawah satu payung dengan mengutamakan kesejahteraan masa depan negara.
Rakyat perlu diperingatkan selama 55 tahun merdeka, mereka hidup dalam aman damai kerana berpegang teguh kepada semangat toleransi dan muhibah serta kebijaksanaan BN memerintah.
Justeru kenapa perlu semua itu mahu dikorbankan hanya kerana ingin memenuhi tuntutan politik sesetengah puak yang kemaruk kuasa? Fikirkanlah!

TOKOH PUJAAN PAS MELAKA....TUUU DIAAA...

Posted: 18 Sep 2012 06:16 PM PDT


Lawak Pagi: Kisah Tamrin, Micasa, dll



Tamrin kononnya memberi tenaga baru kepada PAS yang dah berat hingga tak terserang UMNO. Begitu juga Kadiaq di PKR, dan lain-lain pemimpin dustbin has been yang sebenarnya kecewa dan tak dapat apa dikehendaki lalu belot.

Keluarlah cerita merepek macam Tun Mahathir suruh anwar lawan Ghaffar tapi sebenarnya anwar tak mahu. Iyakah begitu jika anwar sendiri ke sana ke mari kempen ketika itu dan orangnya ke sana kemari berusaha dapatkan pencalununan.

Entah apa lah yang diingati oleh Tamrin ini.



Masih lagikah Tamrin ingat hotel kecil bernama Micasa yang tidak jauh dari rumah Tengku Razaleigh di Jalan Langgak Golf dan rumah juga rumah dulu Tan Sri Ibrahim Menudin?

Pasti dia tidak lupa tempat yang sering dikunjunginya ketika aktif dalam politik semasa bapanya masih hidup lagi. Disitulah Tamrin sering membawa artis-artis untuk berjumpa.

Tamrin pasti tidak boleh ingat artis-artis kerana dia memang banyak main artis dan simpan perempuan sana sini hingga susah untuk diingat



Punya selalu bilek pun tak ingat. Kononnya taktik Tamrin adalah tukar2 bilek supaya tak boleh dikesan kalau bilek yang sama. Lihat apa jadi pada Chua Soi lek yang guna bilek yang sama saja. Anwar yang guna aprtment yang sama.


Kami harap jangan ada pihak nak buat kes terhadap Tamrin kerana banyak kesan atas banyak tilam dah diguna Tamrin hingga bakal penuh bilek mahkamah kalau nak bawak bahan bukti atas tuduhan zina terhadap Tamrin.

Itu kesilapan anwar yang bercengkerama di atas tilam sama dengan Smasidar hingga penuh dengan DNA mereka berdua. Kes itu tak berterusan lagi.



Pandai Tamrin walaupun gagal dalam pelajaran ketika di hantar ayahnya belajar di Australia. Macam mana nak berjaya, pasal Tamrin ni kaki nakal.

Kisahnya Tamrin diajak masuk PAS oleh Husam dan mereka berdua memang sama-sama kaki masaage. Husam kalau ambil perempaun sekali dua perempuan massage. Macam boss dia Anwar dalam Siam Doll. Dengar2 selalu ke Hotel of Golden Horses 


Dikatakan Husam pernah nak kasi tanah balak kepada Tamrin



Walaupun Tamrin masuk PAS, dia tidak boleh berwali selipar pada Nik Aziz atau sesiap sekali pun tapi hanya kepada Abuya. Kuang kuang kuang ....

PAS KENA "LAST WARNING" DENGAN KARPAL.

Posted: 18 Sep 2012 06:01 PM PDT



Pengerusi DAP, Karpal Singh memberi amaran pendirian Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya tidak melaksanakan hudud kerana itu bakal memberi kesan tidak baik terhadap pembangkang pada pilihan raya umum akan datang.

"Pas akan amaran terakhir supaya mematuhi peruntukan Perlembagaan yang telah diterima pakai sejak negara mencapai kemerdekaan," katanya sebagai reaksi segera kepada pendirian terbaru Nik Abdul Aziz.

Menteri Besar Kelantan itu sebelum ini melalui laman blognya menegaskan, pelaksanaan hudud tidak boleh dilengah-lengahkan kerana ia diwajibkan di dalam Islam dan hukum tersebut bukan satu pilihan untuk manusia menerima atau menolak.

"Tiada hukum atau undang-undang di dunia ini sama ada di bawah sistem demokrasi mahu pun komunis yang menunggu rakyat faham dan setuju dahulu baru ia dilaksanakan," kata Nik Aziz pada 24 Ogos lalu.

Sementara itu sikap berdiam diri pemimpin DAP yang lain selain Karpal berhubung pelaksanaan hukum hudud oleh Pas dipercayai kerana parti pimpinan Lim Kit Siang itu mahu mengambil jalan paling 'selamat' kerana bimbang kehilangan undi orang Melayu.

Bekas Ketua Cawangan DAP Sg. Pelek, R. Vellasamy mendakwa parti itu sudah pun merancang akan bertindak keluar daripada pakatan pembangkang selepas pilihan raya umum iaitu setelah mendapat undi orang Melayu.

Menurutnya, 'Dinasti Lim' yang diterajui oleh Kit Siang selaku Penasihat DAP dan anaknya, Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung, gusar untuk mengeluarkan sebarang kenyataan menentang hudud kerana takut kalah pada pilihan raya akan datang.

"Mereka anak beranak cuma ada satu agenda iaitu menang besar pada pilihan raya akan datang tanpa sokongan orang Melayu serta kehilangan beberapa kawasan dengan mudah. Selepas menang nanti, dengan senang hati, mereka akan menggunakan alasan hudud untuk keluar daripada pakatan pembangkang.

"Sehingga itu, mungkin juga Pengerusinya, Karpal Singh akan menjadi 'mangsa' sebagai alternatif untuk terus menentang hudud," katanya.

Beliau mengulas kenyataan bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim yang mencabar parti itu untuk keluar daripada pakatan pembangkang seandainya menolak pelaksanaan hukuman hudud oleh Pas.

Vellasamy mendakwa, Karpal akan terus dipergunakan dan dibiarkan berjuang keseorangan sehingga dibenci oleh masyarakat Melayu kerana menentang hudud walaupun majoriti DAP tidak bersetuju dengan hukuman tersebut.

"Walaupun pimpinan tertinggi DAP menyatakan sokongan tidak terhingga kepada Karpal, mereka hanya cakap-cakap kosong sahaja kerana semua takut kepada 'Dinasti Lim.'

"Pemimpin lain dalam DAP mendiamkan diri daripada terus menentang secara terbuka kerana takut akan kehilangan peluang untuk bertanding pada pilihan raya umum nanti. Adakah golongan ini layak dipanggil pemimpin untuk memimpin negara?

"Karpal disukai oleh segelintir rakyat serta beberapa pemimpin lain kerana lebih telus dan lantang. Adalah sesuatu yang tidak menghairankan sekiranya Pengerusi ini turut disingkir satu hari nanti kerana kelantangan beliau menyusahkan dinasti itu, " jelasnya.

Beliau menambah, setiap kali dipersoalkan, Kit Siang dengan bijak akan memainkan isu lain bagi terus mengelirukan rakyat.

"Sehingga kini Kit Siang dan Guan Eng hanya mendiamkan diri walaupun didesak berkali-kali untuk mengeluarkan kenyataan. Kita tahu tentang agenda mereka semata-mata untuk memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia satu hari nanti," ujarnya.

KEMPEN 2 J - (JANJI DAN JAMIN) PR DI SABAH DAN SARAWAK.

Posted: 18 Sep 2012 05:58 PM PDT


Janji sedap PR untuk Sabah Sarawak tapi tiada isi




Merujuk deklari Kuching yang dilaporkan Sabahkini sini, berikut adalah ikrar mereka dan ini pula jawapan:

Kerjasama bersekutu;
Kami akan memulihara intipati Perjanjian Malaysia dan memperkasakan kedudukan Sarawak dan Sabah setanding dengan Semenanjung Malaysia dengan mengembalikan autonomi Sarawak dan Sabah mengikut lunas Perlembagaan Persekutuan.

Ini hanya manifesto yang kemudian hari

Perwakilan yang adil
Kami akan mempertingkatkan integrasi nasional di antara Sarawak, Sabah dan Semenanjung Malaysia melalui penggemblengan tenaga dan perkongsian kuasa secara adil yang menjunjung semangat Perjanjian Malaysia.


Macam mana nak kongsi kuasa jika dalam PKR pun hanya anak beranak saja yang memegang jawatan. Begitu juga dalam DAP.

Apa benda nak kongsi kuasa jika  PKR dan PAS tiada tempat dalam Sabah dan Sarawak?

Kewarganegaraan
Kami akan menubuhkan Suruhanjaya DiRaja bagi menyelesaikan masalah nasional berkaitan pendatang tanpa izin dan isu-isu kerakyatan, khususnya di Sarawak dan Sabah.


Isu PATI isu jelas. Isu kewarganegaraan untuk orang stateless yang perlu dijawab dengan jelas. Isu ini ada di sana sini. Adakah orang Sabah dan Sarawak biarkan rakyat pribumi dan orang berasal Phillipine mahu dijadikan macam orang Rohingya yang dinafikan kewarganegaraan?

Mereka dah duduk bergenrasi dan anak cucu mereka lahir di Malaysia, kenapa kita tak kasi kewarganegaraan?JIka kewarganegaraan mereka dinafikan, kenapa pula Pakatan rakyat mengembarkan isu kaum India yang sedang diusahakan tapi masih belum dpaat kewarganegaraan?

Masa merdeka ratusan ribu kaum Cina tidak ada dokumen dan tidak layak jadi warganegara dan akhirnya dapat kewarganegaraan tapi sedihnya da mereka yang pulang ke kampung mereka di China dan jual passport. Apa DAP nak ajwab? 

Pengiktirafan hak ke atas Tanah Adat
Kami akan menghormati dan mengiktiraf hak anak watan ke atas tanah adat sepertimana yang tertakluk dan termaktub dalam Undang-undang Negeri Sarawak dan Sabah dengan menubuhkan Suruhanjaya Tanah untuk menyiasat, menyelesaikan pertikaian, memperbaharui, menyelidik dan memulihkan Hak Adat Peribumi ke atas pemilikan Tanah Adat.


Cakap retorik saja. Ini sedang dan sentaisa diselesaiakan. Kebanyakkannya adalah claim yang tidak ada asas. Namun begitu dah banyak kerajaan negeri mengalah.

Percayalah bawah pentadbiran Pakatan Rakyat dalah hitam putih dna tidak ada tolak ansur. Mereka lebih mekanikal dalam implementasi polisi.

Kecekapan dan kemandirian Sarawak dan Sabah
Kami akan mengiktiraf perlantikan rakyat Sarawak dan Sabah untuk memimpin dan memegang jawatan di Jabatan Kerajaan di negeri masing-masing, dikuatkuasakan oleh Setiausaha-setiausaha kerajaan kedua-dua negeri dan memberikan keutamaan kepada rakyat Sarawak dan Sabah di peringkat Kerajaan Persekutuan untuk menjalankan tugas di negeri masing-masing.


Cakap tak serupa bikin. Kalau boleh itu yang mahu dilakukan untuk Sabah dan Sarawak. Buat apa kerajaan Pusat perlu hantar ramai2 orang Semenanjung jadi polis, askar, jururawatn guru, pensyarah dan lain2. Masalaalhnya rakyat Sabah dan Sarawak tidak cukup kelyakkan minima untuk mengisi jawatan2 asas ini, inikan pula jawatan tinggi.

Harap utamakan pendidikan dan kemajuan sumber insan Sabah dan Sarawak dari tak habis2 berpoliik dan main politik katak yang tak mendatangkan hasil langsung.

Sebenarnya urusan kewangan persekutuan dah diserahkan sepenuhnya kepada kerajaan negeri dan apa lagi mereka mahu tawarkan dalam hal kemandirian?

Keadilan dalam isu minyak
Kami akan menaikkan bayaran royalti ke atas petroleum dan sumber sumber hidrokarbon kepada Sarawak dan Sabah dari 5% ke 20%.


Cuba mereka ini jelas dalam hal ini..

Ada negeri tidak layak royalti seperti Kelantan mahu diberi royalti 5%. Subsidi minyak nak dinaikkan supaya minyak bertambah murah. Kereta mahu dimurahkan supaya lebih ramai nak pakai pereta.

Sabah dan Sarawak mahu dinaikkan royaklti sedang kerajaan pusat dah naikkan peruntukan ngeri. Habis apa nak jadi kerajaan persekutuan? 


Kalau naikkan royalti, duit dari mana Petronas nak guna untuk labur dalam oil field??

Sabah dan Sarwak naikkan royalti, hibis tu negeri lain mesti nak naikkan juga. 

Tawaran yang menukmbulkan masaalah lain dan taida solution pula pada menyelesaikan masalaah seluruhnya. Janji dapat undi.

Pembangunan sekata
Kami akan membawa tahap kemajuan infrastruktur di Sarawak dan Sabah setanding dengan perkembangan di Semenanjung Malaysia.


Cakap senang. Baiklah Semenanjung ada hinghway banyak2, Sabah dna Sarawak pun mesti ada hinghway banyak2.

Fikirkah pasal density rakyat yang tidka tinggi untuk highway jadi viable. Kalau adakah highway berdasarkan privaisatin dna tol, mampukah rakyat bayar?

Kos highway di Sarawak sangat mahal dan susah untuk dibangunkan. Tanah Sarawak tanah paya. Hari ini bina besuk hilang kerana dah tenggelam dalam tanah.

Janji memang sedap.

Pakatan boleh janji dan cakap dengan sedap dan merdu tapi apa spesik dalam rancangan mereka. Apa program untuk jadikan? 


Sempena Hari Malaysia dan sambutan Ulangtahun Penipuan Terbesar Anwar Ibrahim iaitu untuk menjadi Perdana Menteri pada 16 September, Pakatan Rakyat mengambil kesempatan untuk meluaskan lagi penipuan dengan menabur janji kepada rakyat Sabah dan Sarawak melalui satu deklarasi yang dinamakan Deklarasi Kuching.   

Deklarasi tersebut ditandatangani Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang di Chong Ling Park, Kuching.   Ia juga turut ditandatangani oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Sarawak, Adam Ahid, Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian dan juga Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng.

Menurut PR, deklarasi tersebut adalah bertujuan untuk meningkatkan taraf hidup rakyat Sabah dan Sarawak serta pembangunan kedua-dua negeri selain sebagai menandakan komitmen Pakatan Rakyat untuk menghormati Perjanjian Malaysia 1963.

Tujuh perkara yang terkandung dalam deklarasi tersebut adalah:

1.      Kerjasama Bersekutu

2.      Perwakilan Yang Adil

3.      Kewarganegaraan

4.      Pengiktirafan Hak Ke Atas Tanah Adat

5.      Kecekapan Dan Kemandirian Sarawak Dan Sabah

6.      Keadilan Dalam Isu Minyak

7.      Pembangunan Sekata

Tidak cukup dengan itu, Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga dalam ucapannya di Tuaran yang ditujukan kepada rakyat Sabah dan Sarawak, telah bertindak mengkritik kerajaan pusat kerana 'meminggirkan' kedua-dua negeri tersebut sehingga menyebabkan kemiskinan masih lagi berleluasa sedangkan mempunyai sumber alam yang tinggi.  

Rakyat Sabah dan Sarawak pasti terhibur mendengar janji-janji PR ini tetapi kita pasti majoriti mereka cukup bijak untuk menilai sesebuah janji berdasarkan rekod si penabur janji.   PR boleh berjanji apa saja, bulan bintang, gunung matahari tetapi apakah jaminan bahawa parti ini mampu menunaikan segala janji?

Kita tidak perlu pergi jauh untuk menilai kemampuan PR menunai janji kerana tarikh 16 September itu sendiri sudah cukup untuk menggambarkan segala-galanya mengenai parti tersebut.  

16 September bukan sahaja menjadi bukti PR adalah parti penipu kerana Anwar tidak menjadi Perdana Menteri seperti yang dijanjikan, tetapi juga menjadi bukti bahawa ia adalah parti yang tidak punya integriti kerana ingin mengambil alih negara melalui jalan belakang, membelakangkan pilihan rakyat, yakni dengan kaedah merasuah atau membeli pemimpin.  

Selain itu, sebelum terbawa-bawa dengan hiburan yang dibawa oleh pemimpin PR di pentas ceramah, rakyat Sabah Sarawak wajar belajar dari rakyat Pulau Pinang yang kini sedang terngadah dahi masing-masing setelah terhantuk kuat dengan janji-janji PR untuk membela mereka.  Apa yang nyata kini di Pulau Pinang ialah kerajaan DAP hanya membela golongan yang telah sedia kaya, serta menindas yang lain.  

Kampung dirobohkan, tanah dirampas dan perniagaan ditutup atas nama 'undang-undang' dan peraturan tanpa mengambil kira kesusahan rakyat yang terlibat.  Iaitu satu perkara yang tidak pernah dibuat oleh kerajaan BN.  

Seperti Pulau Pinang, negeri Selangor yang berada di bawah PKR juga menyaksikan harga tanah menjulang tinggi dan pembinaan rumah-rumah kos tinggi dan terlalu tinggi sahaja, semenjak PR mengambil alih.  Jelas, satu-satunya golongan rakyat yang mendapat faedah dari keputusan-keputusan yang dibuat oleh kerajaan PR ialah golongan berpendapatan tinggi dan amat tinggi, terutamanya di kalangan ahli-ahli perniagaan yang berjaya. 

Semuanya gara-gara ingin menunjukkan peningkatan dalam rekod pendapatan negeri, tanpa mengambil kira akibatnya kepada rakyat dari golongan sederhana, rendah dan miskin.  Justeru, bagaimana rakyat Sabah Sarawak mampu mempercayai yang PR akan membela nasib mereka yang benar-benar memerlukan pembelaan dan bukannya yang telah sedia berjaya?

Keprihatinan yang diluahkan oleh Hadi Awang di dalam ucapannya kepada rakyat Sabah Sarawak juga tidak wajar diambil serius.  Ini kerana, negeri yang berada di bawah pemerintahan PAS selama lebih 20 tahun iaitu Kelantan, masih, dan selamanya merupakan negeri paling mundur dengan catatan kemiskinan paling tinggi di Malaysia.   

Oleh itu, rasanya adalah lebih afdal jika rakyat Sabah dan Sarawak menyeru Hadi Awang agar membuktikan keprihatinannya kepada rakyat Kelantan dahulu, sebelum menabur janji kepada rakyat negeri lain. 

Umum telah sedia maklum bahawa PR memang gemar bermain kata-kata.  

Contohnya, 'menolak dan menentang hudud adalah tidak sama'.  Atau 'bersekongkol dan bekerjasama dengan DAP tidak membawa kepada tindakan yang sama'.  Serta yang terbaru dan paling penting untuk diberi perhatian ialah 'manifesto PR bukan janji'.  

Berdasarkan permainan kata-kata ini, apakah kemungkinan yang PR tidak akan berkata bahawa 'Deklarasi Kuching bukan janji' sekiranya mereka berjaya memenangi Sabah / Sarawak dalam PRU nanti.   Tidak mustahil, seperti juga manifesto mereka, PR hanya menyenaraikan dan mengumumkan perkara-perkara di dalam deklarasi tersebut untuk suka-suka sahaja bagi meraih undi rakyat, tanpa niat pun untuk menunaikannya.  

Oleh itu, dengan penipuan, ketidakadilan serta ketidakcekapan PR yang jelas dan nyata dapat dilihat di negeri-negeri yang diperintah mereka, tentulah tidak salah untuk kita berpesan kepada rakyat Sabah dan Sarawak bahawa 'Bila ianya PR, ia tidak boleh dipercayai'

Deklarasi Kuching PR:  Sebuah Janji ala Manifesto yang Bukan Janji?

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak

Posted: 19 Sep 2012 01:58 PM PDT

Pentas UMNO Kg.Serdang, Sitiawan. Perak


Kenyataan Ngok Ngeh Koo Ham?

Posted: 19 Sep 2012 06:34 AM PDT



Ketika jutaan umat Islam seluruh dunia termasuk Malaysia bangkit mengadakan bantahan besar-besaran terhadap pembikinan filem Innocence of Muslims yang menghina Nabi Muhammad SAW, seorang pemimpin DAP pula mempersoalkan protes tersebut.

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dalam laman Twitter semalam didakwa mengeluarkan kenyataan provokasi sebagai reaksi kepada hasrat Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin untuk bergabung dengan Pemuda Pas mengadakan protes terhadap filem arahan Sam Bacile itu.

''Khairy wants muslim protest against Sam Bacile. For Islam or for his political gains? Are muslims wasting too much time & energy on this?

(Khairy mahu umat Islam memprotes Sam Bacile. Ia untuk Islam atau keuntungan politiknya? Adakah umat Islam membuang begitu banyak masa dan tenaga untuk ini?," kata Koo Ham dalam laman sosial tersebut.

Kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sitiawan itu bagaimanapun dibidas kerana ia bersifat provokasi terhadap umat Islam di negara ini.

Seorang pengikut laman Twitter Koo Ham dikenali sebagai 4Peace dengan tegas mempersoalkan kenyataan pemimpin DAP itu yang dilihat bukan sahaja menyerang UMNO tetapi juga Pas.

''Anda (Koo Ham) perlu bertanya apa agenda individu di sebalik pembikinan filem tersebut. Dengan membuat kenyataan sebegini, anda sebenarnya turut menyerang Pas," kata 4Peace sebagaimana dipetik daripada akaun Koo Ham.

Faizal Rahman pula dipetik sebagai berkata: ''Kenapa provoke umat Islam?" sebelum Koo Ham menjawab ringkas bahawa beliau hanya bertanya.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir dalam reaksinya berkata, Koo Ham sepatutnya berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan terutamanya ketika jutaan umat Islam amat tersinggung dengan pembikinan filem berkenaan.

''Koo Ham harus berhati-hati. Saya tahu dia akan jawab bahawa dia bukan membuat kenyataan tetapi pertanyaan, namun pertanyaan itu sangat provokatif," katanya.

Sementara itu, pelbagai pihak terdiri daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO), persatuan belia serta komuniti blogger membuat laporan polis berasingan sekitar Perak hari ini bagi mendesak pihak berkuasa menyiasat Koo Ham berhubung kenyataannya itu.

Warna-warni politik
Torashah

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 19 Sep 2012 11:27 AM PDT

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


PEMIMPIN DAP TIDAK PEKA PERASAAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA

Posted: 19 Sep 2012 12:57 AM PDT


 
Ketua Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras, Saudari Sarina Sharif  menganggap perkataan yang digunakan pemimpin DAP itu jelas menggambarkan sokongan pemimpin DAP itu terhadap filem tersebut selain memperlekehkan perjuangan umat Islam seluruh dunia yang mempertahankan maruah Nabi Muhammad SAW.


"Mempertahankan maruah Nabi Muhammad SAW adalah sebahagian daripada kewajipan setiap umat Islam dan perbuatannya (Ngeh) mengeluarkan ayat-ayat seperti itu yang begitu celupar jelas menunjukkan dia tidak mempunyai sensitiviti terhadap orang Islam," kata Ketua Puteri UMNO Bahagian Cheras.
 
Ketika umat Islam Malaysia menyertai jutaan umat Islam di dunia mengutuk filem "Innocence of Muslims" yang menghina Nabi Muhamad S.A.W, pemimpin DAP Perak, Ngeh Koo Ham mencetuskan provokasi dan kemarahan umat Islam di Malaysia dengan melabelkan bantahan rakyat Malaysia terhadap filem itu hanyalah membuang masa.

Walaupun kenyataan itu bertujuan untuk membalas kenyataan Ketua Pemuda UMNO, YB Khairy Jamaludin yang mengutuk sekeras-kerasnya penghasilan dan penayangan filem Innocence of Muslims yang disifatkan keterlaluan dan mempunyai agenda jahat terhadap umat Islam di dunia namun ianya juga ditujukan kepada seluruh umat Islam termasuk PAS yang menentang filem "Innocence of Muslims". UMNO sebagai parti tunjang yang mewakili majoriti umat Islam di Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya penayangan filem itu di Malaysia dan di laman YouTube.

Selain UMNO, Gerakan menerusi Presidennya, Tan Sri Koh Tsu Khoon juga membantah sekeras-kerasnya penerbitan filem "Innocence of Muslims" yang disifatkan sebagai tidak sensitif terhadap agama Islam di dunia.

Sehingga kini, DAP dan PKR langsung tidak membuat sebarang kenyataan dalam membantah penayangan filem "Innocence of Muslims" kecuali PAS.

Manakala, PAS rakan seperjuangan DAP dan PKR dalam Pakatan Pembangkang juga mengutuk tindakan penayangan filem "Innocence of Muslims" yang benar-benar melampau dan tidak dapat diterima umat Islam di Malaysia terutama ahli-ahli PAS. Bagaimanapun, DAP rakan karib PAS dalam Pakatan Pembangkang bersifat sebaliknya.

Perbuatan Ngeh Koo Ham itu benar-benar melukakan hati umat Islam di Malaysia. Umat Islam di Malaysia sebelum ini menyertai umat Islam di dunia mengadakan bantahan secara aman dalam penayangan filem itu.

Sebelum ini, Karpal Singh lantang menyuarakan pendapatnya yang menentang pelaksanaan hukum hudud dan menjadikan Malaysia sebagai negara Islam jika Pakatan Pembangkang menang pada PRU-13.

Di manakah sensitiviti pemimpin DAP terhadap agama Islam? DAP memang anti Islam.

PUTERI UMNO BAHAGIAN KOTA RAJA

Posted: 19 Sep 2012 09:55 AM PDT

PUTERI UMNO BAHAGIAN KOTA RAJA


Lagi Pemimpin DAP Tunjuk Belang Rasis, Perlekeh Himpun Bantah Filem Hina Nabi

Posted: 19 Sep 2012 03:02 AM PDT

SELAMAT HARI MALAYSIA..

Posted: 19 Sep 2012 02:46 AM PDT


Puteri Bahagian Segambut

Posted: 18 Sep 2012 11:29 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


[Video] Warna warni Rumah Terbuka UMNO Bahagian Segambut @umbkl

Posted: 18 Sep 2012 01:00 AM PDT

Mungkin agak terlewat untuk SP share video ni tapi SP upload jugak khas buat rakan-rakan SP di UMNO Bahagian Segambut.





Hope korang enjoy video yang serba kekurangan ni,.

Terbukti @ngehkooham anti islam???!!!! @umbkl @mediaumno

Posted: 17 Sep 2012 11:34 PM PDT


SP malas nak komen banyak2. Korang tengok gambar atas ni dan nilaikan sendiri. Tak boleh agaknya kalau sekali aje politik diketepikan. ini tidak dalam isu agama macam ni pun si Kafir Harbi ni masih lagi nak berpolitik. Memang BINGAIlah ko ni Ngeh!!!!










SP: Say NO to RACIST DAPig!!!!!!!

Razlan's

Posted: 18 Sep 2012 11:29 PM PDT

Razlan's


Cat Merah penuhi Pejabat DAP?

Posted: 18 Sep 2012 02:50 AM PDT



Inilah gaya seorang kafir yang tidak akan menghormati Hak dan Agama orang Islam, beliau akan terus kepada memperbodohkan islam dan akan teru persendakan orang islam...

Ramai yang simpati terhadap penganiayaan terhadap Islam apabila filem ini dtierbitkan .. tetapi DAP Komunis ini terus mentertawakan dan menghina islam ...

Perlukah kita memafkan DAP kali ini?

Apakah yang perlu kita buat pada DAP?

Akan ada kenyataan dari DAP... ini kenyataa NGEH dan bukan DAP?

Inilah akibat kalau ada orang ISLAM yang sanggup bersengkonkola dengan KOMUNIS DAP...

ISLAM akan senantiasa di persenda kerana ada orang ISLAM yang membela KAPIR HARBI..

Saya akan bersama Pemuda seluruh Malaysia dalam Perarakkan dan akan mengutuk perbuatan DAP yang mempersendakan orang ISLAM!





PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN RIMBA TERJUN

Posted: 18 Sep 2012 03:35 PM PDT

PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN RIMBA TERJUN


Posted: 18 Sep 2012 07:30 AM PDT

MOHON HEBAHAN

Adik Rayyan Menghidap Penyakit Jantung, Baru Berusia 24 Hari, Kini Dirawat Di Institut Jantung Negara (IJN) Wad MICU Katil No B 05, Kos Rawatan Terkini Dianggarkan Sekitar RM91 Ribu, Kepada Sesiapa Yang Ingin Menghulurkan Bantuan, Boleh datang Terus Ke Rumah Ibunya @ Salurkan Ke Akaun Berikut :

Akaun Maybank 
101543091555 
Sunarti Bt Bahtiar

Atau Terus Ke Alamat Berikut :
No.24, Jalan Sulong, Kampung Serkat, Pontian Johor

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS

Posted: 18 Sep 2012 11:14 AM PDT

PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS


"INNOCENCE OF MUSLIM" - SATU PENGHINAAN TERHADAP ISLAM, AL QURAN DAN NABI MUHAMMAD SAW

Posted: 18 Sep 2012 12:30 AM PDT

Isu penghinaan terhadap Islam, al-Quran dan Nabi Muhammad SAW ini sebenarnya telah berlarutan sejak dahulu lagi. Sebelum filem "Innocence Of Muslim", dunia hangat membicarakan tentang sebuah akhbar arus perdana Denmark yang menyiarkan karikatur Nabi Muhammad SAW. Penerbitan karikatur tersebut menyebabkan seluruh masyarakat Islam seluruh dunia membantah tindakan itu.

Filem Innocence Of Muslims atau nama lainnya Life of Muhammad yang terang-terang mengejek dan menghina Nabi Muhammad S.A.W telah menyebabkan demonstrasi besar-besaran menyerang kedutaan US di Libya dan mengorbankan duta Amerika, Christopher Stevens dan tiga kakitangan beliau.


Bantahan dibuat kepada pengarah filem, Sam Bacile tersebut yang warganegara Israel-America yang juga pemaju hartanah yang lebih menyifatkan politik untuk memberi perhatian kepada penghinaan Islam. Beliau disokong paderi Terry Jones yang sebelum ini terang-terang membakar Al-Quran yang menimbulkan rusuhan seluruh dunia.

Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras menyeru agar seluruh Umat Islam di Malaysia  mengadakankan solat hajat, membaca Yasin dan berzikir pada Khamis ini di semua masjid dan surau bagi memohon kesejahteraan umat Islam di seluruh dunia berikutan penerbitan filem 'Innocence of Muslims'.

Ketua Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras, Puan Sarina Sharif  berkata "Sebagai umat Islam, seharusnya kita menunjukan kekuatan dan perpaduan umat Islam dalam menghadapi isu ini bersama, melalui doa yang disifatkan sebagai 'senjata mukmin' dan mengenepikan segala fahaman politik dalam menangani serangan dan propanganda jahat pihak tidak bertangungjawab terhadap Islam". 

Filem itu yang disiar dalam laman Youtube pada 11 Sept lepas mencetuskan kemarahan umat Islam di seluruh dunia kerana ia menghina Islam khususnya Nabi Muhammad SAW. Filem itu turut dikutuk Gereja Kristian Ortodoks Koptik sebagai "sebuah filem yang bersifat menghasut" manakala Majlis Gereja-gereja Sedunia berkata filem itu "satu penghinaan kepada agama Islam"


Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Cheras menyokong pandangan Datuk Wira Syed Ali Al Habshee, Ketua UMNO bahagian Cheras dalam kenyataan beliau di Blog UMNO Bahagian Cheras, "Perpecahan di kalangan umat Islam di seluruh dunia memberi peluang pihak tertentu terutama Zionis dan Yahudi menghina dan mengaibkan kesusian agama Islam.

Puteri Bahagian Segambut

Posted: 17 Sep 2012 11:03 PM PDT

Puteri Bahagian Segambut


PADERI KATOLIK SELAR KEPIMPINAN @NajibRazak

Posted: 17 Sep 2012 05:00 PM PDT



Heboh dalam media portal pro - pembangkang yang memainkan isu seorang paderi Katolik Sabah,  Datuk Cornelius Piong yang menyelar kepimpinan Barisan Nasional sejak 49 tahun dahulu. 

Bishop Datuk Cornelius Piong berkata, 49 tahun yang lalu, kerajaan persekutuan Malaya telah berjanji untuk maju bersama-sama dan melindungi hak asasi manusia, dengan menubuhkan negara yang dikenali sebagai Malaysia bersama Sarawak dan Singapura.
Antara tiga janji adalah untuk memastikan hak orang Sabah akan bebas menganut apa juga agama, tanah adat akan terus dijaga dan kerajaan persekutuan akan menghormati adat budaya Sabah.
"Adakah janji-janji ini dihormati dan ditunaikan?
Pertama, sehingga kini tidak ada isu berkaitan rakyat Sabah tidak dibenarkan menganut agama yang mereka rasa selesa, be it either christian, catholic dan sebagainya. Bishop Cornelius harus ingat, sekarang ini yang menjadi isu adalah golongan mubaligh kristian yang berterusan cuba untuk menarik orang Islam ke arah christianity. Ini adalah satu fakta dan pernah terjadi di kawasan parlimen Seputeh yang MP nya adalah orang kuat gerakan kristian Nasional iaitu Teresa Kok. 
Yang kedua, tanah adat akan terus dijaga itu sudah semestinya. Sama di tanah melayu tanah rizab orang melayu dipelihara oleh kerajaan, dan undang - undang tubuh kebanyakan negeri tidak membenarkan tanah rizab orang melayu bertukar milik. Jika terdapat kes di Sabah dimana tanah adat diambil, saya mencabar bishop cornelius untuk bongkar penipuan ini. Jangan hanya pandai bercakap di dalam media sahaja.
Yang ketiga, menghormati adat budaya Sabah. Lagi sekali bishop nampak macam syok sendiri, tolong bagi bukti apa adat atau budaya Sabah yang kerajaan BN tidak hormati. Yang tidak hormati adalah Pakatan Rakyat. Cuba lihat blog suara pakatan rakyat? Mereka sendiri menghina tarian Sumazau tapi kenapa Bishop diam dan hanya selar kerajaan UMNO dan Barisan Nasional? walhal yang hina adalah Pakatan Rakyat?
 

Jadi nasihat saya kepada bishop katolik Cornelius, jangan lah hanya menjadi "puppet" kepada Pakatan Rakyat dan menghentam UMNO dan Barisan Nasional. If we are wrong, yes criticize us so that we can improve, but when we are right at least have the decency to admit it. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan