Selasa, 4 September 2012

BLOG - BLOG PARTI PKR

BLOG - BLOG PARTI PKR


www.telokkemang.blogspot.com/

Posted: 04 Sep 2012 07:39 AM PDT

www.telokkemang.blogspot.com/


JELAJAH & CERAMAH MERDEKA RAKYAT N. SEMBILAN Bersama DATO' SERI ANWAR IBRAHIM

Posted: 03 Sep 2012 11:43 PM PDT



Assalamualaikum....

Semua rakyat N. Sembilan dijemput hadir bersama meraikan JELAJAH MERDEKA RAKYAT N. Sembilan Bersama Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Bersama kita melakukan perubahan Demi Masa Depan Generasi Akan Datang. Kebangkitan rakyat melakukan perubahan adalah aspirasi terbaik untuk memaknakan merdeka kali ke-55 ini.

Salam perjuangan

Kamarul Baharin Abbas
Pengerusi MPN N. Sembilan


Aminuddin Harun

Posted: 04 Sep 2012 07:37 AM PDT

Aminuddin Harun


Jelajah Negeri Sembilan

Posted: 04 Sep 2012 12:42 AM PDT


Suara Sri Andalas

Posted: 03 Sep 2012 11:43 PM PDT

Suara Sri Andalas


Boros Punca Syabas Gagal Salurkan Air Dengan Baik

Posted: 02 Sep 2012 02:00 AM PDT

BISTARI JAYA 02 Sept : Mengubahsuai pejabat dan membeli kereta baru.

Ini antara cara Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) membelanjakan wang yang sepatutnya diguna untuk menyelenggara pam dan loji rawatan air.

Pam dan loji yang tidak berfungsi dengan baik menyebabkan air bersih tidak dapat disalurkan dengan cekap kepada pengguna di Selangor dan Lembah Klang.

Ini didedahkan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika mengulas isu air Selangor di dalam ucapan Rumah Terbuka Aidilfitri Dun Ijok, di sini, semalam.

Di bawah akta Konsensi Air 2004, Syabas, sebuah syarikat swasta, diberi tanggungjawab mengurus rawatan dan saluran air bersih di seluruh Selangor, Putrajaya dan Kuala Lumpur.

Abdul Khalid berkata Syabas memberi alasan "tiada wang yang cukup" apabila ditanya mengapa mereka tidak menyelenggara pam dan loji rawatan air.

Katanya, punca utama itu diketuai selepas disiasat oleh Jawatankuasa Pemantau Air yang diketuai oleh Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Khusrin Munawi.

"Bila saya tanya mengapa tiada wang, mereka (Syabas) memberitahu wang untuk keperluan itu mereka gunakan untuk mengubahsuai pejabat dan membeli kereta baru".

Pada bulan Ogos, Kerajaan Selangor telah diberi mandat untuk mengambilalih operasi tersebut daripada Syabas kerana mendapati syarikat itu gagal mengurus bekalan air bersih walaupun kerap kali meminta harga air dinaikkan.

Abdul Khalid menambah, sekiranya Syabas tidak mampu, Kerajaan Negeri Selangor boleh mengeluarkan wang untuk kerja penyelenggaraan itu.

"Kita boleh bagi duit dan kita juga boleh membaikinya dengan harga yang rendah kerana kita boleh mencari kontraktor yang berkebolehan dan harga yang berpatutan," katanya.

Sementara itu Abdul Khalid akan turun melawat ke kawasan kampung sekitar negeri bagi meninjau masalah air dan pembuangan sampah.

Katanya, walaupun kini isu sampah jarang didengari kerana masalah itu dapat ditangani oleh Kerajaan Negeri, namun beliau tetap mahu meninjau.

"Saya akan pergi ke kampung-kampung dan tanya sendiri mereka mengenai kedua-dua isu ini.

"DYMM Sultan pun ada berbincang tentang isu ini dengan saya dan memuji bahawa masalah sampah sudah kurang," katanya.

Sumber: Selangorku

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah

Posted: 03 Sep 2012 11:24 PM PDT

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah


Kedahkini: HOT ! Umno Johor mahu singkirkan Najib ?

Posted: 03 Sep 2012 07:09 PM PDT

Kedahkini: TENGOK SUDAH, tolong jangan kata apa...senyum je.....

Posted: 03 Sep 2012 07:07 PM PDT

Kedahkini: TENGOK SUDAH, tolong jangan kata apa...senyum je.....: DUA-DUA BELAH.....ADAA....HUNNN ! AKHIRNYA...JADI MACAM NIE KUT........

Kedahkini: HOT ! Tender Projek MRT Najib Utamakan Kroni, DP...

Posted: 03 Sep 2012 07:04 PM PDT

Kedahkini: HOT ! Tender Projek MRT Najib Utamakan Kroni, DP...: Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) hari ini menyuarakan kekecewaan terhadap projek MRT yang disifatkan meminggirkan usahawan bernaung ...

Kedahkini: Panas ! Politik Umno...Sanggup Serang Masjid sebij...

Posted: 03 Sep 2012 07:03 PM PDT

Kedahkini: Panas ! Politik Umno...Sanggup Serang Masjid sebij...: Kerana kepntingan politik,umno sanggup serang masjid alhussin seberang pumpung smlm. sebiji mcm tentera Israel serang masjid diPalastine -Ma...

Kedahkini: GAJI DI MALAYSIA LEBIH RENDAH DARI BOTSWANA

Posted: 03 Sep 2012 07:02 PM PDT

Kedahkini: GAJI DI MALAYSIA LEBIH RENDAH DARI BOTSWANA: WALAUPUN Malaysia semakin maju, tetapi 'Gaji' yang diterima majoriti rakyatnya lebih rendah dari Botswana dan Jamaica. Setakat ini belum a...

Anwar Ibrahim

Posted: 03 Sep 2012 07:46 PM PDT

Anwar Ibrahim


Anwar Pertahan Kibaran Sang Saka Malaya

Posted: 03 Sep 2012 06:23 AM PDT

Malaysiakini

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mempertahankan tindakan sekumpulan pemuda mengibarkan bendera Sang Saka Malaya semasa sambutan ambang merdeka pada 30 Ogos lalu.

Katanya, tiada salahnya dengan tindakan itu kerana bendera itu asalnya dicadangkan menjelang kemerdekaan Tanah Melayu.

“Episod ini ada dalam sejarah negara ini, dan inilah bendera yang digunakan. Saya tidak rasa anak muda berhasrat menukar bendera Jalur Gemilang tetapi ia semata-mata untuk mengetengahkan suatu perkara dalam sejarah negara,” katanya.

Anwar turut mengumpamakan dengan bendera lama PAS yang menggunakan lambang bulan sabit dan bintang.

Bagaimanapun, ekoran bantahan kerana hampir menyamai bendera kebangsaan, PAS menukarnya kepada bulan penuh.

(Versi Penuh HD) Kejadian Serangan Oleh Perkasa Di Masjid Seberang Pumpong

Posted: 03 Sep 2012 02:58 AM PDT

Anwar Mohon Mahkamah Ketepi Pertuduhan Bawah PAA

Posted: 02 Sep 2012 11:16 PM PDT

Malaysiakini

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan permohonan bagi mengetepikan pertuduhan bawah Akta Perhimpunan Aman (PAA), supaya didengar di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Peguamnya Karpal Singh hari ini mahukan pendengarannya dilakukan di Mahkamah Tinggi ekoran kes bawah Seksyen 4(1)(c) PAA itu berkaitan kebebasan berhimpun yang digariskan dalam Perkara 10 (1) Perlembagaan Persekutuan.

Katanya, permohonan itu terbaik didengar di Mahkamah Tinggi kerana ia di luar bidang kuasa Mahkamah Sesyen.

Pihak pendakwaan diketuai Abdul Wahab Mohamad dan dibantu oleh Mohd Hanafiah Zakaria dan Ishak Mohd Yusof.

Mahkamah menetapkan 13 September untuk mendengar bantahan pasukan pendakwaan untuk terhadap permohonan memindahkan kes itu.

Serang Majlis Ilmu, Perkasa Jahil Seperti Abu Jahal – Johari

Posted: 02 Sep 2012 09:56 PM PDT

KeadilanDaily

KUALA LUMPUR 3 September: Golongan yang menolak kebenaran dan menyerang individu di masjid ketika majlis ilmu sedang berlangsung tidak ubah sifatnya seperti Abu Jahal dan Abu Lahab, kata Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul.

"Sudah menjadi lumrah, apabila ada orang bercakap soal kebenaran pasti akan ada orang yang tidak suka, seperti zaman Rasulullah dahulu, orang Arab Quraisy menentang kerana baginda menyampaikan kebenaran," kata Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN itu ketika dihubungi.

"Malah, bapa saudaranya sendiri menentang kebenaran. Baginda ditentang sehingga ke tahap diletakkan bangkai di atas badannya ketika sedang solat di masjid," jelasnya.

Beliau mengulas insiden sekumpulan ahli Perkasa yang bertindak ganas menyerang Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menyampaikan tazkirah Maghrib di Masjid Al-Husain di Seberang Pumpong, Alor Star, Kedah, semalam.

"Bukan saya menyamakan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Rasulullah, tapi lihat dari segi bagaimana kebenaran yang cuba disampaikan beliau begitu ditentang, hingga ada orang yang berasa tidak senang dan cuba menghalang dengan pelbagai cara," kata Johari lagi.

Keadilan Daily melaporkan, samseng tersebut bertindak memadamkan lampu masjid dan alat pembesar suara berulangkali, di samping mengeluarkan kata-kata kesat serta membaling kasut ke dalam masjid ketika tazkirah disampaikan.

Kejadian serangan itu adalah insiden kedua selepas bas jelajah Merdeka Rakyat dibaling batu dan disimbah cat merah di Kelantan sehari sebelumnya.

AIC Kutuk Serangan Di Masjid

Posted: 02 Sep 2012 09:50 PM PDT

Harakah

KUALA LUMPUR: Anwar Ibrahim Club (AIC) hari ini mengutuk sekeras-kerasnya tindakan keganasan dan jahil politik yang berlaku dalam jangka masa 48 jam yang melibatkan siri Jelajah Merdeka Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dalam siri jelajah ke beberapa buah negeri bermula 31 Ogos yang lalu.

Presidennya, Saifuddin Shafi Muhammad berkata, tindakan ganas yang berniat jahat ini dilakukan atas kepercayaan umum bahawa pihak-pihak tertentu sudah mula berasa goyah dan tidak tenteram dengan kemaraan hebat kempen Pakatan Rakyat yang diterima dengan sambutan hangat oleh rakyat tempatan.

Katanya, AIC enggan mengulas panjang tentang insiden melemparkan cat merah dan batu terhadap bas dua tingkat kerana pelaku jahat itu belum dikenal pasti, tetapi jelas perlakuan biadap dipercayai ahli-ahli Perkasa melemparkan kasut ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim memberikan tazkirah di Masjid Seberang Pumpong, Alor Setar, Kedah Darul Aman adalah satu kebodohan yang telah menjadi barah.

"AIC ingin mempersoalkan tentang munasabah serangan melempar kasut kepada individu yang sedang berada di dalam rumah Allah, dan adakah sekadar perbedaan ideologi menjadi penyebab kepada kejahilan tersebut," ujarnya dalam satu kenyataan.

Anak Muda Kampung Nak Senang

Posted: 03 Sep 2012 11:43 AM PDT

Anak Muda Kampung Nak Senang


Polis didakwa simpan barangan kes keluarga mangsa pecah rumah

Posted: 02 Sep 2012 06:26 PM PDT


Sekumpulan pencuri telah memecah masuk di sebuah rumah di Johor Baru ketika penghuni rumah tiada di rumah. Ketika pencuri tersebut sedang sibuk mengumpulkan barangan berharga, jiran yang nampak menghubungi polis. Apabila polis sampai, pencuri tadi lari meninggalkan barang yang sudah dikumpul. Jiran nampak anggota polis membawa beberapa barangan, beg sebagai bahan bukti ke balai.

Apabila mangsa mengambil barangan bukti di balai, mangsa mengatakan RM200,000 dan beberapa barangan berharga dan barang kemas lain tidak dipulangkan termasuk 3 beg yang telah ditinggalkan perompak sedangkan jiran nampak anggota polis membawa 3 beg tersebut. (petikan akhbar NST 3 Sep 2012)

Family claim cops kept burgled items
03 September 2012

JOHOR BARU: A family of five who had foiled a burglary at their home are now alleging daylight robbery by the police.

Lim Kok Yong, 58, said police had yet to return some RM200,000 in cash, foreign currencies and jewellery, which were taken as evidence on May 19.

Lim, from Taman Munshi Inbrahim here, has since lodged two police reports and sought the assistance of Johor Baru MCA Youth chief Kua Song Tuck, after failing to secure the items' return.

The family were away when two burglars broke into their house and escaped with the belongings about 8pm on May 19.

When Lim returned home about 11pm, he and his family were shocked to see their neighbours gathered in their compound.

Lim said the burglars gained entry into their house via the back door. After ransacking their house, they loaded the loot, including four mobile phones, jewellery, foreign currencies, piggy banks, bank passbooks and RM23,000, into three bags but a neighbour spotted them and alerted the police.

"The police responded quickly but the burglars managed to escape, abandoning our belongings," Lim said at the South Johor Chinese Press Club yesterday.

He said witnesses saw policemen loading the three bags into the boot of a police car.

"The next day, when my son went to the police station to claim our belongings, they only returned three boxes of bird's nest and two piggy banks containing coins."

A witness, Ahmad Muslim Abd Rahim, 17, said he and several neighbours had lodged police reports to confirm that they saw three policemen taking the three bags.

Johor police chief Datuk Mokhtar Shariff despatched Johor Baru Utara Criminal Investigation Department chief and a Chinese-speaking senior police officer to the victim's house.

"I will not tolerate any misuse of power among my subordinates. At the same time, I will ensure all allegations are investigated thoroughly."

Anwar, Mahfuz diserang dalam masjid

Posted: 02 Sep 2012 06:25 PM PDT


Harakahdaily,  2 Sep 2012 

ALOR STAR: Sekumpulan samseng yang dipercayai ahli Perkasa hari ini bertindak ganas dengan menyerang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menyampaikan tazkirah Maghrib di sebuah masjid di Seberang Pumpong, Alor Star, Kedah.

Menurut laporan Keadilandaily, tindakan biadap itu tercetus apabila beberapa pemuda berhimpun dan memulakan provokasi ketika Anwar hendak menyampaikan tazkirah di dalam masjid Al Husin.

Mereka juga bertindak memadamkan lampu masjid dan alat pembesar suara berulangkali, memaksa Anwar menggunakan loud hailer untuk meneruskan kuliahnya.

Kumpulan terbabit juga mengeluarkan kata-kata kesat dan membaling kasut ke dalam masjid ketika tazkirah disampaikan. Malah, mereka turut menggunakan pembesar suara dan membunyikan siren ketika Anwar menyampaikan tazkirah.

Ketua kumpulan itu yang hanya dikenali sebagai Dato Yusof dikatakan mengugut bertindak lebih keras sekiranya Anwar tidak menghentikan kuliahnya serta-merta.

Bagaimanapun, Anwar menegaskan tiada apa yang perlu ditakutkan menyebabkan jemaah masjid terus mendengar kuliah beliau.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar yang berada di masjid itu turut menjadi sasaran apabila kasut yang dibaling hampir-hampir mengenai beliau.

Kejadian serangan terhadap ketua pembangkang ini adalah insiden kedua selepas bas jelajah Merdeka Rakyat dibaling batu dan disimbah cat merah di Kelantan, semalam.

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!

Posted: 03 Sep 2012 09:06 AM PDT

MOH...KITE LAWAN YEOP!!!


Video Penuh Kejadian Serangan Oleh Perkasa Di Masjid Seberang Pumpong..

Posted: 03 Sep 2012 02:54 AM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan