Ahad, 9 September 2012

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


Batu Gajah Mari

Posted: 08 Sep 2012 11:30 AM PDT

Batu Gajah Mari


Umno akan ganggu Rumah Terbuka PAS Batu Gajah malam ni!

Posted: 07 Sep 2012 10:50 PM PDT



Jemput datang beramai-ramai.. Umno pon sebok nak buat jamuan raya malam ni! biasalah syaitan yang dikenali.. hehe.. nampak sangat udah terdesak!

Mohamad Taufek Abd Ghani

Posted: 08 Sep 2012 09:50 AM PDT

Mohamad Taufek Abd Ghani


Sekitar Rumah Terbuka PAS N.Sembilan 1433H/2012M

Posted: 07 Sep 2012 09:59 PM PDT

Antara tetamu yang hadir semasa Rumah Terbuka PAS N.Sembilan 1433H/2012M di Dataran Senawang pada 8 September 2012.

Beberapa gambar sekitar Majlis Rumah Terbuka PAS N.Sembilan 1433H/2012M di http://pasns.blogspot.com/2012/09/sekitar-rumah-terbuka-pas-nsembilan.html

Banyak bendera PAS diturunkan MPS di Dataran Senawang

Posted: 07 Sep 2012 07:04 PM PDT

Majlis Rumah Terbuka PAS di Negeri Sembilan hanya akan bermula jam 11 pagi Sabtu 8 September 2012 di Dataran Senawang. Akan tetapi awal pagi lagi sebuah lori MPS (Majlis Perbandaran Seremban) telah berlegar-legar sekitar Dataran Senawang, ketika petugas Majlis Rumah Terbuka sedang membuat persiapan, membuat air, menyusun kerusi, memotong buah dan sebagainya.

Sekitar jam 9.25 pagi kakitangan MPS memulakan operasi menurunkan bendera PAS di sekitar Dataran Senawang yang baru dipasang 1-2 hari yang lalu, sedangkan begitu banyak bendera BN dan Umno telah bergantungan berjuntai-juntai berbulan-bulan sebelum ini di Dataran Senawang tiada tindakan langsung oleh MPS untuk menurunkannya.

Satu demi satu bendera PAS diturunkan, dikait dengan galah besi oleh beberapa kakitangan MPS. Petugas PAS hanya memerhatikan sahaja tanpa membuat sebarang tindak balas, memaki hamun atau menghalang kakitangan MPS.

Kakitangan MPS ini bertindak demikian kerana menerima arahan dari pihak atasan.

Inilah demokrasi ala Umno dan BN di Malaysia khususnya di Negeri Sembilan.

Semoga Allah menumbangkan Umno/BN dalam pilihanraya yang terdekat ini.

Amin.

Saksikan lebih banyak gambar-gambar bendera PAS sedang diturunkan oleh kakitangan MPS dan gambar bendera BN yang begitu banyak di Dataran Senawang di http://pasns.blogspot.com/2012/09/banyak-bendera-pas-diturunkan-mps-di.html

Pemuda Bersamamu v3

Posted: 08 Sep 2012 09:14 AM PDT

Pemuda Bersamamu v3


Tuan Guru Haji Zainal Abidin bin Aman

Posted: 07 Sep 2012 07:00 PM PDT


                                            Tuan Guru Haji Bidin: Pengasas PAS Terengganu

Kira-kira 56 tahun sebelum itu, iaitu pada 6 Julai 1956, satu perjumpaan 24 orang pemuda Islam telah diadakan di surau ini yang dikenali juga sebagai Madrasah az-Zainiyah dengan dipimpin oleh Tuan Guru Haji Bidin.

Dalam perjumpaan ini, cawangan PAS yang pertama di Terengganu telah berjaya ditubuhkan dan dinamakan sebagai PAS Cawangan Dungun dengan Tuan Guru Haji Bidin sebagai Yang Dipertuanya. Inilah bermulanya sejarah PAS Terengganu sebelum ia menjadi kubu kuat PAS hari ini.

Tuan Guru Haji Bidin atau nama sebenarnya, Zainal Abidin bin Aman bin Mat Ali ialah seorang ulama yang terkenal di Terengganu. Beliau dilahirkan pada 1893 di Kampung Tasik, Wau, Ulu Dungun. Ibunya, Saadiah Jaafar ialah seorang ibu tunggal setelah suaminya meninggal dunia, tetapi kemudian berkahwin dengan Hamzah, iaitu datuk kepada bekas Bendahari Agung PAS, Ustaz Abdul Wahab Yunus.

Sambung Lagi Disini

Jasindaily Online

Posted: 08 Sep 2012 09:09 AM PDT

Jasindaily Online


Kita Telah Ditipu Selama 55 Tahun

Posted: 07 Sep 2012 05:01 PM PDT






Patutlah Dia Kata Dia "Syaitan Yang Dikenali"

Posted: 07 Sep 2012 04:46 PM PDT

Patutlah Dia Kata Dia "Syaitan Yang Dikenali" Cuba kita tengok nie


Edisi Kantoi : Mamat Terajang Polis Dikesan

Posted: 07 Sep 2012 04:42 PM PDT

Hari hari di tayangkan kat tv gambar seorg tendang polis trafik.. seoarang suspek iaitu Khalid Istmad jadi mangsa,dah soal siasat.SAH TIDAK BERSALAH.


 So apabila kejadian serangan pejabat PKR tempoh hari. kelibat mamat ni seakan seiras dengan gambar tersebut.. apakah ini orgnya? adakah polis sudi bukak kes ni dan siasat? Sure polis tak akan siasat,so KITA SEBAR supaya undi dari org atas pagar beraleh ke PR!~FB King Jason

DUN BUKIT PAYONG

Posted: 08 Sep 2012 03:45 AM PDT

DUN BUKIT PAYONG


Gambar Najib cepat bertindak, mana keadilan….?

Posted: 07 Sep 2012 04:27 AM PDT


 
1-     Saya mengucapkan syabas kepada pihak keselamatan yang cepat bertindak sehingga berjaya menangkap beberapa suspek  yang dikatakan menghina gambar DS Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia. Dato Seri Najib Tun Razak dianggap mulia dan disanjung sehingga gambarnya juga tidak boleh dihina. Memang Islam melarang kita menghina dan berperangai keji terhadap sesiapa sahaja, walaupun seekor katak dan serangga yang tidak berbisa. Bukan cara PAS berpolitik begini.

2-    Pihak keselamatan perlu dipuji dan wajar disanjung dengan tindakan yang segera sehingga berjaya menjejaki dan menangkap lelaki yang dikatakan menghina gambar Dato Seri Najib Tun Razak. Tapi saya terasa sangat pelik, apabila pihak keselamatan tidak berjaya bertindak cepat dalam beberapa kes.

i) Arifin Mohamad yang membawa ajaran Ayah Pin yang sesat, menyeleweng dan menghina kemuliaan Islam, tidak berjaya dijejak dan ditangkap untuk didakwa, semenjak Julai 2005, walaupun ada laporan yang menyatakan dia telah beberapa kali dilihat pulang ke rumahnya di Besut.
 
 

ii) Penganjur dan pembawa kain rentang yang menghina Sultan Terengganu Tuanku Sultan Mizan Zainal Abidin, yang meggelarkan baginda sebagai "Natang" (binatang) masih belum didakwa dan dikenakan apa-apa tindakan.
 
 

iii) Pihak-pihak yang menghina gambar-gambar pimpinan PAS dan Pakatan Rakyat masih bebas tanpa sebarang janji untuk mendakwa mereka.
 
 
 


iv) Juga kepada kumpulan yang melakukan senaman punggung, di hadapan rumah Ambiga. Adakah pihak berkuasa hanya memejamkan mata mereka dengan isu tersebut?



v) Ugutan bunuh kepada Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz oleh pengguna Facebook dan tuduhan "Bapa Kafir" kepada beliau
 
 


 vi) Pihak yang mengganggu, menghina dan melontarkan kasut di dalam Masjid al- Hussaini Seberang, Pumpong, Kedah ketika Dato' Seri Anwar Ibrahim dan Dato' Mahfuz Omar sedang memberikan tazkirah.
 
 
 
vii) Tidak lupa juga kepada seorang tauke ikan bakar yang mengugut peserta Janji Demokrasi pada malam merdeka lalu untuk melakukan kekerasan kepada peserta
 
 

3-    Adakah Dato Seri Najib Tun Razak lebih mulia daripada Islam, Tuanku Sultan Terengganu dan pemimpin-pemimpin masyarakat lain ?. Adakah rakyat dan pemimpin masyarakat lain tidak memiliki apa-apa keistimewaan dan kemuliaan dalam negara ini ? Adakah pihak keselamatan hanya bertanggungjawab menjaga keselamatan seorang insan yang sedang mengumpul kekayaan untuk isteri dan kroninya ? Mungkin gambar di bawah juga termasuk dalam kategori gambar yang kurang ajar yang patut dikenakan tindakan atas alasan membuat isyarat kelucahan melampau?
 
 

4-    Di mana keadilan dalam negara ini ?. Yang berkuasa mendapat hak kemuliaan. Ingat ! Tiada sesiapa yang berkuasa selama-lamanya. Allah akan memuliakan sesiapa yang dikehendakinya dan menghina sesiapa yang dikehendakinya. Wahai anak muda ! Keadilan mesti diperjuangkan melalui PRU 13 dengan tumbangkan UMNO/BN dan gantikan dengan kerajaan Pakatan Rakyat. Ayuh rakyat, bangkitlah dari diperbodoh-bodohkan oleh pemimpin yang tidak bertanggung jawab.


Ustaz Mohd Nor Hamzah
19 Syawal 1433

Dr Siti Mariah Mahmud

Posted: 08 Sep 2012 03:37 AM PDT

Dr Siti Mariah Mahmud


Lynas Corporation akan ditutup .....

Posted: 08 Sep 2012 03:19 AM PDT


Lim Guan Eng memberitahu pengundi hari ini satu-satunya cara untuk menghalau keluar Lynas Corporation pulang ke Australia dan menutup kilang pemprosesan nadir bumi di Kuantan adalah dengan mengalahkan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya akan datang.
Setiausaha agung DAP memberi amaran kepada pelobi anti Lynas bahawa pemberian lesen pengoperasian sementara (TOL) kepada pelombong Australia itu adalah petunjuk jelas bahawa jika BN menang besar dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang, syarikat tersebut akan dibenarkan beroperasi sepenuhnya tanpa sebarang halangan.
"Kerajaan BN tak ada jalangan untuk memberikan TOL kepada Lynas walaupun sebelum PRU menunjukkan mereka lebih mementingkan keuntungan BN berbanding kesihatan rakyat."
"Tempoh TOL dua tahun tidak memberikan rakyat Malaysia pilihan selain daripada memilih keselamatan berbanding keuntungan syarikat dan dua reaktor nuklear dengan menggantikan BN dengan Pakatan Rakyat (PR) sebagai kerajaan," katanya dalam sebuah kenyataan hari ini.
Lim membangkitkan tentang ketakutan berbangkit dengan Lynas – membuang sisa dari Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di Gebeng, Kuantan walaupun syarikat Lynas telah memberikan komitmen untuk membuang sisa tersebut di luar Malaysia.
Lim membangkitkan walaupun Lynas telah menyatakan komitmen mereka, akan tetapi syarikat tersebut masih enggan memberitahu di negara mana sisa-sisa. Water Leach Purification (WLP) tersebut akan dibuang.

AJK PAS Pusat paling dibenci Umno

Posted: 07 Sep 2012 05:29 AM PDT

Saudara/ri sedar tak? Sejurus selepas PRU 2008 dan sejurus selepas kekalahan UMNO/BN di 5 negeri itu, media2 milik UMNO telah menyerang Khalid Samad secara bertubi-tubi. Pada masa itu Khalid Samad cuma menziarahi sebuah gereja untuk berucap kepada pengundi2 beliau yang beragama Kristian.

Mereka yang menghadiri majlis tersebut bukanlah kesemuanya pengundi PAS dan Pakatan Rakyat. Setengah dari hadirin yg beragama Kristian itu adalah pengundi dan penyokong Barisan Nasional ataupun tiada parti. 

Maka, apa sebab nak serang Khalid Samad sebegitu rupa? Ramai lagi Ahli2 Parlimen BN yang berucap di gereja. Najib sendiri pergi menziarahi Paus, Ketua UMUM Mazhab Katolik di Vatican. Juga, pada waktu itu, Khalid Samad bukanlah seorang yang memegang jawatan tinggi dalam PAS.

Khalid Samad pada waktu itu tiada pengaruh dalam PAS Pusat mahupun di negeri2 lain di Malaysia. Pengaruh Khalid Samad pada masa itu sekadar di PAS Shah Alam dan sedikit sebanyak di Selangor. YANG SEBENARNYA….. Sewaktu mula2 menubuhkan kerajaan di Selangor, Hasang Ali telah memainkan peranan memberi maklumat2 yang bohong dan tipu kepada pimpinan2 PAS Pusat.

Malahan, secara terus kepada Presiden PAS berbagai-bagai cerita tohmah dan bohong berkaitan Kerajaan Pakataan Rakyat Selangor diberikan. Strategi BISIK Hasan Ali ni Tulang Besi pernah saksikan sendiri dengan mata kepala Tulang Besi. Maka, Presiden PAS terpengaruh dan pernah satu waktu Presiden PAS bersetuju menubuhkan Kerajaan Perpaduang dengan UMNO serta keluar dari Pakatan Rakyat.

Semua ini adalah akibat hasutan dan tipu daya ala iblis yang dilakukan oleh Hasan Ali. Maka, di waktu yang kritikal itu, satu-satunya tokoh dari PAS Selangor yang mempunyai hubungan samada dengan Presiden PAS mahupun pentadbiran Kerajaan Negeri adalah Khalid Samad. Sedar atau tidak, di dalam 6 bulan pertama (dan mungkin lebih) kerajaan Pakatan Rakyat Selangor, Khalid Samad adalah satu-satu tokoh yang aktif memerangi kempen hasut dan fitnah tajaan Hasan Ali.

Berani saya kata kalau tiada usaha agresif Khalid Samad, nescaya PAS sudah pun bersama-sama dengan UMNO sekarang ini dalam Barisan Nasional. Khalid Samad menggunakan hubungan pribadi beliau dengan Presiden PAS untuk mengendurkan pengaruh fitnah Hasan Ali serta kedudukan beliau dalam Mesyuarat Lujnah Politik PAS Pusat. Maka, Hasan Ali pada masa itu sudah menemui kegagalan.

Lantas beberapa tindakan drastik diambil. Secara dalaman, kedua-dua Shaari Sungip serta Khalid Samad dipecat dengan rakus dari apa-apa jawatan Perhubungan Negeri Selangor. Secara luaran, Hasang Ali menggunakan hubungan UMNO beliau yang kemudiannya menggunakan jaringan media mereka untuk memfitnah serta menista Khalid Samad. Jaringan media UMNO tersebut termasuklah:
a. Harian2 UMNO seperti Utusan Malaysia
b. Media elektronik seperti TV3
c. Blogger2 UMNO seperti Papagomo dan Parpukari
d. Cyberuk2 mereka di alam Facebook dan Twitter
Tidak lama dahulu Khalid Samad menang saman beliau terhadap Utusan Malaysia kerana Utusan menyiarkan artikel dari blog Zulkifli Nordin yang bertajuk "Zulkifli bidas Pak Janggut". Tujuan utama serangan jentera UMNO terhadap Khalid Samad adalah berkaitan dengan peranan Khalid samad yang berjaya menumpulkan segala fitnah dan hasutan hasan Ali serta kuncu2 UMNO dan geng perpaduang dalam PAS.

Ia tiada kena mengena dengan pendirian Khalid Samad yang menyebelahi hak kaum Hindu di Seksyen 23 Shah Alam untuk membina kuil mahupun mempertahankan hak orang Kristian untuk menggunakan nama Allah dalam bible mereka. Jadi, saya harap tuan2 pembaca sekelian dapat memahami sebab sebenar serangan fitnah ke atas Khalid Samad selama ini. Sekian

TULANG BESI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan