Jumaat, 21 September 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 21 Sep 2012 01:52 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Gambar Anwar Ibrahim Dan Kroni Di Dalam Jet Peribadi - Inilah Pemimpin Berjiwa Rakyat

Posted: 21 Sep 2012 05:09 AM PDT






Gambar-gambar Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim bersama dengan kroni-kroninya di dalam jet peribadi tersebar luas di internet. Gambar-gambar berkenaan diambil sewaktu penjelajahan belisu ke Sabah dan Sarawak menjelang 16 September yang lepas. Anwar Ibrahim berjaya membuktikan bahawa beliau pemimpin berjiwa Rakyat.

Bayangkan kalau Menteri-Menteri Barisan Nasional berada di dalam gambar di atas. Beberapa bloggers terkenal pembamgkang bingkas bangun menjawab isu ini. Antaranya adalah Mohd Sayuti Omar. Kata beliau di dalam blognya, apa salahnya Anwar Ibrahim menjelajah Sabah dan Sarawak dengan jet peribadi memandangkan perjalanan dengan Air Asia dan MAS amat meletihkan.

CTS dan rakan-rakan bloggers pro-Kerajaan tidak mengatakan naik jet peribadi itu salah. Cumanya dengan gebang Anwar Ibrahim di dalam ceramah-ceramah beliau membayangkan beliau pemimpin berjiwa Rakyat nampak lebih kepada cakap tidak serupa bikin. Belum menjadi Perdana Menteri sudah bernafsu besar menaiki jet peribadi untuk berceramah. Bayangkan kalau jawatan Perdana Menteri berada di dalam tangannya. Nauzubillah himinzalik.
Published with Blogger-droid v2.0.9

DS Noh Omar Sahkan MB Selangor @Khalid_Ibrahim Bohong - UNISEL Ada Sijil Menduduki!

Posted: 21 Sep 2012 02:10 AM PDT


Menteri Besar Selangor, TS Abdul Khalid Ibraim awal bulan ini mengesahkan bahawa Universiti Selangor (UNISEL) mengambil keputusan untuk tidak menyelesaikan hutang yang didakwa bernilai hampir RM15 juta dengan Jana Niaga Sdn Bhd (JNSB) iaitu pihak yang membina dan menyelenggara asrama kampus induk universiti berkenaan di Bestari Jaya berikutan bangunan tersebut tidak mempunyai sijil layak menduduki (CF). Menteri Besar Selangor, turut mengakui bahawa keseluruhan bangunan pusat pengajian tinggi itu juga tidak memiliki CF.

Selain itu Abdul Khalid berkata perjanjian antara Unisel dan JNSB yang ditandatangani pada 2003 dan 2004 selama 30 tahun itu dilihat berat sebelah serta merugikan universiti milik kerajaan negeri berkenaan. Hari ini, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, DS Noh Omar telah mengeluarkan bukti bahawa UNISEL sememangnya telah mendapat Sijil Layak Menduduki semenjak 03 September 2007. Sekarang, mana Menteri Besar Selangor ini hendak letak muka apabila cuba membohongi Rakyat Selangor? Sijil Perakuan Kelayakan Menduduki dari Majlis Daerah Kuala Selangor di lampirkan di bawah dan video temuramah dengan DS Noh Omar boleh diikuti di blognya, di sini.

Undangan Majlis Jamuan Hari Raya Aidil Fitri Malam Ni? Biar Betul Beb!

Posted: 21 Sep 2012 12:49 AM PDT



CTS ada menerima undangan Jamuan Hari Raya seperti di bawah. Tak tahulah sampai bila Aidil Fitri akan berakhir. Hari ini sudah masuk 6 Zulkaedah. Hendak buat makan-makan atau jamuan buatlah. Tiada siapa yang larang. Jangan gunakan nama Aidil Fitri kerana Syawal sudah seminggu berlalu. Nanti apa kata kaum lain, orang Islam puasa sebulan, takkan raya sepanjang tahun? Haish!
Majlis Hari Raya Aidilfitri Puteri Umno Bahagian Pandan
Salam dato/datin/tuan /puan/cik yang dihormati,dengan segala hormatnya dijemput hadir ke Majlis Hari Raya Aidilfitri Puteri Umno Bahagian Pandan
Tarikh : 21hb september 2012
Time : 8.30 malam
Alamat : no 17, jalan pandan ria 6, taman taman pandan ria 2, pandan cahaya.
Jemputlah hadir bersama keluarga dan sahabat untuk memeriahkan majlis hari raya Puteri Pandan.
Zahida Zarik Khan
Published with Blogger-droid v2.0.9

Gambar-Gambar Terkini Dari Kampung Baru - Bantahan Penghinaan Terhadap Rasulullah SAW #respect

Posted: 20 Sep 2012 11:42 PM PDT




















Published with Blogger-droid v2.0.9

Tok Janggut Keramat

Posted: 21 Sep 2012 01:44 PM PDT

Tok Janggut Keramat


PANDANGAN YANG LAIN DARI KOTAK MINDA YANG BERBEZA.

Posted: 21 Sep 2012 09:59 AM PDT




http://www.youtube.com/watch?v=SNreh94ew3s

Kita memang selalu suka bersetuju dengan pandangan dari sidut tersendiri begini. Memanglah kita sehartusnya sentiasa menyemak kerja kita dan potensi kita. Bukan kerja orang dan kriativiti orang. Kalaulah kita rasa tergores atas apa apa sebab kitalah pula yang seharusnya berusaha untuk berkarya melawan dan mengatasi perkara yang melukai hati dan perasaan kita itu. Buatlah kerja jangka pendek dan jangka panjang untuk perkukuhkan benteng benteng didada dada anak anak kita. Semuga mereka tetap melihat segala yang salah itu dengan penoh rasa benci dan bulat bulat menolaknya. 

Namun kita juga kena sedar bahawa kita menghadapi suasana yang berlain sama sekali di Malaysia ini; dimana semua pihak adalah terperangkap dalam tekanan suasana tersendiri itu; dan tidak boleh lari darinya tampa menanggong rugi yang parah. Inilah yang terjadi apabila kita sesama kita terpaksa memacak kekuda untuk lebih tegap dalam tapak strategi perebutan kuasa. Segalanya kena dilihat dari sudut untung rugi pengaruh undi dalam politiking kumpulan kita. Sehinggakan kekadang kita lupa bahawa kita sudah sampai terlangkah sempadan janji asal kejadian kita hanya untuk mempertahankan strategi perebutan puak kita. Takut hamba untuk menggunakan istilah dalam ajaran ugama dalam hal langgaran sempadan ini.

Bagaimana pun kita harus rasa bersyukur kerana suasana kini seolahnya sedang mengetok pintu sallam. Semuga sallam dan rasa sallam yang tercetus itu tidak dikhianati. Dan semuga khianat khianat terhadapnya yang ada dan akan terus tercipta dapat diabaikan oleh semangat sallam yang ikhlas dari semua pihak terlibat.

Inshaallah.

Jawapan Isu Video Menghina Rasulullah S.A.W. Oleh Habib Ali Zaenal Abidin Bin Abu Bakar Al Hamid

yeopPERAK

Posted: 21 Sep 2012 01:41 PM PDT

yeopPERAK


Allah selalu menguji kita

Posted: 21 Sep 2012 09:35 AM PDT


TINGG! Wang syiling itu jatuh di hadapan seorang lelaki yg sedang asyik membancuh simen. Melihat logam kecil itu,tangan lelaki itu terhenti melakukan kerja. Tidak menunggu lama,tangannya segera mengutip syiling itu dan dimasukkan ke dalam poketnya. Dia menyambung semula kerjanya. 


TINGG! Sekali lagi lelaki itu terpandang duit syiling tidak jauh dari sisinya.Lelaki itu menoleh ke kiri,kanan dan disekelilingnya.Tiada siapa yg berdekatan dengannya. Sekali lagi dia terus mengambil syiling itu dan menyimpan dalam koceknya. Tidak lama kemudian,lelaki itu ternampak lagi duit syiling berdekatan dengannya. Pun sama,dia mengambil dan menyimpannya. "Rezeki aku!" kata lelaki itu dalam hati. Lelaki itu tidak sedar,logam syiling itu sebenarnya dicampakkan oleh ketuanya daripada aras lapan bangunan separuh siap yg mereka bina itu. 


Sebenarnya ,ketuanya mahu memanggilnya.Ada pesanan yg mahu disampaikan ketuanya itu.Puas ketuanya menjerit daripada aras lapan,cuba memanggil lelaki itu yg berada pada aras paling bawah. Namun,jeritan itu tidak mampu mengalahkan pelbagai bunyian mesin pembinaan di kawasan tersebut.Dek kerana itulah,ketuanya itu mencampakkan syilingnya dengan harapan lelaki itu akan mendongak melihatnya di atas.Mudah-mudahan,dapatlah dia menyampaikan pesananya kepada pekerjanya itu. 






Sayangnya,sehingga habis wang syilingnya dibaling ke bawah,lelaki itu masih belum juga mendongak ke atas. Lantas,ketuanya itu mengumpulkan serpihan batu kecil yg terdapat di lantai.Satu persatu batu kecil itu dibaling ke bawah. Beberapa kali batu itu mengenai badan lelaki itu.Setelah merasa sakit dan terganggu,lelaki itu mendongak ke atas,melihat dari mana datangnya batu-batu kecil yg menyerangnya tadi. Barulah dia ternampak kelibat ketuanya yg sejak tadi cuba mencuri perhatiannya bagi menyampaikan pesanan. 





P/s : Sahabat sekalian,kisah ini sekadar cerita antara kita dengan Yang Maha Pencipta.Tanpa sedar,Allah sering menjatuhkan 'syiling' lambang rezeki,rahmat atau kesenangan yg tidak terkira banyak kepada kita. Tuhan menjatuhkan 'syiling' itu sebagai satu panggilan agar kita sentiasa mendongak ke atas untuk mengingati dan bersyukur dengan kurniaan-Nya.Tetapi,kita acap kali lalai untuk 'mendongak' ke atas sebaliknya terus menikmati pemberian-Nya tanpa mengucapkan terima kasih. 





Seperti kisah ketua dan pekerja tadi,apabila jatuhan syiling tidak berjaya menarik perhatian,lalu Dia jatuhkan pula 'batu' yg berupa musibah,kegagalan,keperitan dan pengalaman yg menyakitkan. Dan hanya setelah kita merasa kesakitan itu,barulah kita teringat untuk mendongak,menadah tangan bersyukur mengingati Yang Maha Pencipta kita.





SALAMULLAH LOVE UOLS

Cakap pasal takdir

Posted: 21 Sep 2012 01:01 AM PDT


Jika engkau minta intan permata
Tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang
Dari langit untukmu

Jika engkau minta satu dunia
Akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu
Pastikan kau bahagia


Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan kamu
Sayangku jangan kau persoalkan
Siapa dihatiku
Terukir di bintang

Tak mungkin hilang cintaku padamu


Takdir kadang-kadang MEMPERTEMUkan kita dengan SESUATU yang tidak diundang,MEMBERI apa yang tidak dirancang,MEMAKSA kita mengalirkan air mata kesedihan serta membuatkan kita rasa kehilangan.Namun TAKDIR juga menerpa kita dengan erti perkenalan, menyulam erti kasih sayang, menanam erti persahabatan, menghadiah kemanisan dalam kegembiraan,menyemai benih keakraban,serta memberi PELUANG menilai siapa SAHABAT, siapa KAWAN dan siapa sekadar KENALAN yang mengisi ruang dalam episod kehidupan mahupun dalam EPISOD percintaan.

Tak perlu terlalu lama menangisi yang telah pergi,sbb mungkin nanti kita akn bersyukur telah meninggalkan apa yang kita tangisi saat ini.Berusahalah untuk tidak menghitung kesulitan,sbb jika kita terlalu sgt menghitungnya,perkara yg mudah akan terlihat seperti biasa saja.Bagi aku jangan terlalu memaksa diri untuk melakukan sesuatu dgn benar,sbb kadang2 setiap kesalahan akan membuat peribadi kita menjadi lebih baik...

Rencana Tuhan ni selalu berakhir dengan kebaikan..Dan jika yg kita terima belum baik, maka itu bukanlah yg terakhir..Dengan selalu berupaya menjadi ORANG BAIK dan melakukan yg trbaik, maka kebaikan akan selalu berada disekitar kita..

MUSLI OLI

Posted: 21 Sep 2012 01:32 PM PDT

MUSLI OLI


DR JEFFREY DAN BUMBURING - ANTARA RETORIK DAN REALITI

Posted: 20 Sep 2012 06:05 PM PDT




Sejak awal merdeka, secara umum lebih 50% penduduk  Sabah  tidak berpuashati dengan status Sabah dalam Persekutuan Malaysia berpunca daripada sikap kerajaan Pusat yang tidak menghormati syarat-syarat MALAYSIA AGREEMENT 1963 dan tidak mematuhi syarat-syarat dalam Perkara 20.

Pemimpin pertama yang menyuarakan rasa hati orang Sabah ialah Ketua Menteri Sabah yang pertama, Donald Stpehen pada 1965 setelah penarikan Singapura daripada Persekutuan. Berikutan itu Donald Stephens digugurkan daripada jawatannya dan digantikan dengan pemimpin SCA.  Peter Lo menjadi KM Sabah selama 2 tahun sebelum pilihan raya umum pertama 1967.

Pilihan raya negeri pertama menyaksikan persaingan sengit antara dua komponen Parti Perikatan Sabah (Sabah Alliance Party) USNO yang diketuai Tun Mustapha dan UPKO pimpinan Tun Stephens. Dalam pilihanraya itu, Kuala Lumpur secara terbuka memberi sokongan kepada USNO! Parti  UMNO dan MCA masing-masing  secara sulit membantu parti USNO dan SCA.

Keputusan PRN pertama mengesahkan sentiment kaum KDM yang tidak memihak kepada Malaysia dengan memperolehi 50% jumlah pengundi yang mengundi UPKO walaupun keputusan tidak memihak kepada UPKO yang hanya mendapat 12 kerusi berbanding dengan 14 kerusi yang dimenangi USNO. Parti SCA menang 5 kerusi dan Bebas menang satu kerusi bila Peter Lo kalah kepada Yap Pak Leong.

Punca utama UPKO kalah kerana Tun Stephens yang terlalu percaya kepada Tunku Abdul Rahman Putra yang meminta Tun Stephens jangan bertanding dalam PRN 1967 itu. Tunku berjanji pilihan raya itu adalah friendly contest antara anggota komponen Perikatan. Bagaimanapun janji Tunku tidak benar. Kuala Lumpur berniat untuk hancurkan UPKO dengan cara yang paling kotor!

Pada Pilihanraya negeri 1976, sokongan kaum KDM diterjemahkan dengan sokongan kepada parti BERJAYA yang memperolehi 28 kerusi manakala  parti pemerintah USNO hanya dapat pertahan 20 kerusi di kawasan majority  bumiputera Islam.

Kemenangan PBS pada 1985 mengalahkan BERJAYA juga adalah atas sokongan kaum KDM dengan sentiment yang sama pada 1967 dan 1976 iaitu tidak puas hati dengan layanan KL keatas Sabah! Bertitik tolak daripada itu lahirlah slogan SABAH FOR SABAHANS!

Kaum KDM sedang menunggu untuk mencari sebuah parti dan pemimpin yang akan mengetuai mereka menentang ketidakadilan KL keatas Sabah. Isu-isu terkini seperti PTI dan tanah-tanah adat yang dirampas syarikat-syarikat besar dari luar Sabah merupakan isu-isu yang dekat dengan hati mereka.

Pemimpin KDM seperti Datuk Dr Jeffrey Kitingan mengambil kesempatan daripada sentiment kaumnya dengan mengetuai STAR di Sabah sungguhpun Dr Jeffrey sedar STAR tidak akan mendapat sokongan secara menyeluruh. Tetapi Dr Jeffrey tahu, KDM adalah fixed deposit partinya jika tiada parti politik lain atau pemimpin KDM lain yang boleh mengambil peranan mengetuai kaum KDM.

Kemunculan ahli Parlimen Tuaran, Datuk Wilfred Bumburing yang keluar daripada UPKO dan menubuhkan APS telah merubah lanskap politik di kawasan KDM. Kelihatan Bumburing sanggup mengorbankan jawatannya dan bersedia menentang BN kerana mempertahankan hak-hak kaum KDM terutama dalam isu PTI dan tanah adat!

Berbeza dengan  Dr Jeffrey yang  menentang BN secara bersendirian dan menuduh PR sebagai parti-parti dari Malaya, Bumburing pula memberi sokongan terbuka kepada Pakatan Rakyat dan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dr Jeffrey lebih retorik dalam tuntutannya termasuk meminta lebih 50% royalty petroleum daripada Kerajaan Pusat berbanding dengan komitmen PR dalam Buku Jingga yang memberi  20% royalty kepada Sabah dan Sarawak serta negeri-negeri pengeluar minyak lain, Terengganu dan Kelantan.



Apa Yang Tersirat

Posted: 21 Sep 2012 01:18 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Teka teki PRU-13 hampir terjawab

Posted: 21 Sep 2012 12:17 AM PDT

PENTUAN Persidangan Agung Umno yang ditetapkan pada 27 November bertepatan dengan hari terakhir sidang dewan rakyat, memperkuat tekaan tarikh PRU-13 akan berlangsung selepas April 2013.

Mandat Dewan Rakyat sekarang secara automatik terbubar pada 28 April 2013. Jika sebelum tarikh itu SPB Agong tidak membubarkan Parlimen, maka SPR perlu mengadakan PRU-13 dalam tempoh 60 hari.

Berasaskan pengumunan Najib berkaitan PAU Umno, maka ramai yang meramalkan bahawa Persidangan  Dewan Rakyat yang membuka tirai Isnin ini dijangka menjadi tumpuan umum, bukan sahaja kerana pembentangan Bajet 2013, tetapi juga bagi membaca tarikh pilihan raya umum ke-13.(Mesyuarat yang bermula Isnin ini merupakan mesyuarat ketiga penggal kelima dan lazimnya Parlimen bersidang sebanyak empat kali pada setiap penggal).
  
Spekulasi bahawa ini mesyuarat terakhir kembali hangat setelah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berseloroh menyatakan sudah teringin mengumumkan pilihan raya ketika melawat Machang, Kelantan awal bulan ini.

Jika Dewan Rakyat tidak dibubarkan sebelum 28 April 2013, maka secara automatik Parlimen dan semua Dewan undangan Negeri akan terbubar dengan sendirinya kecuali Sarawak.

Jika ini yang belaku, maka tidak timbul lagi pilihanraya berasingan antara Parlimen dan DUN di negeri-negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat.

Sebenarnya jika cara ini ditempoh Najib, maka ianya merupakan rekod, kerana julung kali berlaku di negara ini selepas berjaya mengadakan PRU selama 12 kali.

Jika benarlah Najib tidak menasehatkan SPB Agong supaya membubarkan Parlimen sebelum tarikh tamat, maka ianya satu cara yang adil, kerana penentuan tarikh pilihanraya ditentukan sepenuhnya oleh badan bebas-yakni SPR.

Dengan cara menunggu Dewan Rakyat terbubar dengan sendirinya , maka pihak  pembangkang  tidak lagi boleh menuding jari kepada Perdana Menteri, berhubung tarikh pilihanraya.

Sebaiknya inilah jalan terbaik..


Foto Bernama yang jadi kontraversi

Posted: 20 Sep 2012 02:18 PM PDT


Pertubuhan Berita Nasional Malaysia(Bernama) telah menjalankan siasatan awal berhubung dakwaan satu daripada gambarnya baru-baru ini telah dibega, kata Ketua Pengarangnya Datuk Yong Soo Heong.

"Siasatan awal mendedahkan kecacatan pada gambar itu dikesan berpunca dari tempat ia telah dihantar," katanya hari ini semasa mengulas sekeping gambar Bernama yang dirakamkan di Pekan Sabtu lepas.

Siasatan lanjut sedang dijalankan untuk menentukan motif individu terbabit dan sama ada wujud elemen sabotaj, kata Soo Heong.

"Kami melihat perkara ini dengan serius dan tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan sesuai terhadap mereka yang bertanggungjawab melakukan perkara tidak bertanggungjawab itu.

"Bernama sentiasa berusaha mengekalkan standard profesionalisme yang tinggi dan memandang serius integriti di tempat kerja," tegasnya. - Bernama

DIMENSI

Posted: 21 Sep 2012 11:40 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Ngeh Kanina - dah hina baru mintak maaf? >:]

Posted: 21 Sep 2012 01:58 AM PDT


Menurutnya, kenyataan Koo Ham awal minggu ini menerusi Twitter perlu dikenakan tindakan tegas dan dikeluarkan dari DAP.

"Kita kecam tindakan Koo Ham itu yang menghina tindakan umat Islam untuk mengadakan bantahan berhubung isu penghinaan agama Islam dan Nabi Muhammad SAW.

"Kita bagi tempoh tujuh hari untuk DAP lucutkan jawatan Koo Ham itu, kalau tak dilucutkan kita anggap DAP sokong perbuatan hina agama lain," katanya ketika berucap pada demonstrasi bantahan filem Innocence of Muslims di pekarangan Masjid Jamek Kampung Baru di sini selepas selesai solat Jumaat.

Sebelum ini, Twitter yang dikeluarkan oleh Koo Ham menjadi perhatian ramai pihak dan Khairy telah menyoalkan pendirian Pemuda Pas berhubung rancangan bantahan yang akan dibuat oleh umat Islam pada hari ini.

DAP dijangka membincangkan isu itu pada mesyuarat jawatankuasa eksekutif pusatnya minggu hadapan.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda Umno dan Barisan Nasional, Khairy Jamaluddin berkata, Koo Ham perlu diambil tindakan tegas oleh DAP.

Katanya, musuh orang Islam bukan rakyat Amerika Syarikat (AS) tetapi orang yang menghina agama lain dan tidak menghormati agama seperti yang dilakukan pemimpin DAP itu.

"Kalau Koo Ham kata jangan buang masa, tapi lebih baik kita buang mereka.

"Kita berhimpun bukan untuk bermusuh dengan orang bukan Islam atau rakyat AS tapi untuk menentang kebiadapan orang yang menghina agama termasuk Koo Ham dan DAP perlu ambil tindakan terhadapnya," katanya.

Sehubungan itu, Khairy juga menyatakan ucapan terima kasih kepada semua rakyat Malaysia tanpa mengira agama dan politik yang bersama bersolidariti pada hari ini.

Seramai 3,000 orang hadir termasuk 13 pertubuhan bukan kerajaan (NGO)  dalam himpunan aman bantahan filem kontroversi dan karikatur yang dikeluarkan oleh Perancis beberapa hari lalu.

Himpunan berakhir kira-kira pukul 2.30 petang tanpa sebarang provokasi. - SH

Omegay: Edisi Anuwar migrain..mahasiswa tolak kaki liwat!

Posted: 20 Sep 2012 06:22 PM PDT


Aspirasi Mahasiswa Sapu Bersih Kemenangan P/Raya Kampus Di 5 Universiti
Oleh ROZAID A. RAHMAN (rozaid@thestar.com.my)
PETALING JAYA: Pilihan raya kampus yang berlangsung pada Khamis di lima buah universiti awam bagi memilih kepimpinan baru Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) bagi sesi 2012/2013 telah menyaksikan kumpulan Aspirasi Mahasiswa menyapu bersih kemenangan -- menewaskan Pro M.
Lima universiti yang mengadakan pilihan raya kampus pada Khamis adalah Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM).
mStar Online diberitahu, pengumuman mengenai keputusan pilihan raya kampus ini telah pun dibuat di kesemua universiti yang terlibat oleh Jawatankuasa Pemilih Perwakilan Pelajar.
Aspirasi Mahasiswa yang pro-establishment telah menyapu bersih kesemua kerusi yang dipertandingkan di UiTM (50 kerusi), UniMAP (31), UTeM (28) dan UniSZA (24).
Sementara di UTHM, mStar Online dimaklumkan Aspirasi Mahasiswa telah memenangi 25 daripada 27 buah kerusi yang dipertandingkan.
Kemenangan besar Aspirasi Mahasiswa di UiTM mengulangi kejayaan mereka pada tahun lalu yang turut menyapu bersih kesemua kerusi perwakilan.
UiTM mencatat sejarah sebagai satu-satunya universiti awam di negara ini yang belum pernah menyaksikan kumpulan pro pembangkang mencapai kemenangan.
Proses pilihan raya kampus di lima universiti ini yang berlangsung sejak awal pagi ditutup pada jam 4 petang.
Sementara itu, sebanyak 15 IPTA lain memilih untuk mengadakan pilihan raya kampus masing-masing pada Selasa depan (25 Sept).
Universiti-universiti berkenaan ialah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Universiti Malaya (UM), Universiti Malaysia Kelantan (UMK), Universiti Malaysia Sabah (UMS), Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Sains Islam Malaysia(USIM), Universiti Malaysia Pahang (UMP), Universiti Sains Malaysia (USM), Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan Universiti Utara Malaysia (UUM).

PEJUANG BANGSA

Posted: 21 Sep 2012 11:08 AM PDT

PEJUANG BANGSA


ATM antara pasukan tentera digeruni di Asia Tenggara @Zahid_Hamidi

Posted: 21 Sep 2012 10:57 AM PDT




- Angkatan Tentera Malaysia (ATM) berjaya melaksanakan tembakan peluru berpandu dan roket secara bersepadu di perairan Selat Melaka hari ini. Tembakan yang dilancarkan dari platform sekitar pukul 10 pagi ini itu tepat mengenai sasaran permukaan pada jarak dan kelajuan yang diprogramkan. Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dalam satu kenyataan menyebut, dalam tembakan itu, ia telah melancarkan peluru berpandu jenis Exocet MM40 dari Kapal Diraja (KD) Lekiu dan Sea Skua dari helikopter Super Lynx.

 Sementara itu katanya, Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) melancarkan peluru berpandu jenis Maverick dan Harpoon dari pesawat pejuang F/A-18D.

 "Pasukan 51 Rejimen Artileri Diraja dari Tentera Darat pula melancarkan sistem pelancaran roket berganda, Astros II dari tapak menembak di Tanjung Antu, Segari, Perak. Kesemua penembakan ini telah berjaya mengenai tepat dan memusnahkan sasaran," kata kenyataan itu di sini hari ini.



 Jelas kenyataan berkenaan, penembakan bersepadu ATM itu telah dilancarkan semasa Eksesais Angsa pada pertengahan tahun ini melibatkan ketiga-tiga cabang pertahanan berkenaan. Penembakan secara bersepadu tersebut dilaksanakan dalam usaha meningkatkan latihan secara bersama antara ketiga-tiga perkhidmatan berkenaan.

 Selain itu, ujarnya, penembakan berkenaan digabungkan sebagai langkah penjimatan secara perkongsian perbelanjaan dalam operasi penembakan. Penembakan bersepadu itu melibatkan aset bantuan ketiga-tiga cabang perkhidmatan sebagai unsur pembersihan kawasan, pasukan penyediaan sasaran, rakaman dan analisis.

 Jelas kenyataan tersebut, antara aset dan unsur TLDM lain yang terlibat ialah KD Mahawangsa, KD Pahang, KD Terengganu, KD Laksamana Hang Nadim, KD Mahameru, bot tempur cb90, pasukan penyelam, Pasukan Tugasan dan Percubaan Senjata (WTAT) dan helikopter Fennec.

 Dalam pada itu katanya, aset TUDM lain yang terlibat ialah pesawat SU30MKM, pesawat CN235, pesawat B200T dan C130.

 "Kejayaan penembakan ini sekali lagi membuktikan kesiapsiagaan ATM yang sentiasa di tahap tinggi dalam mempertahankan kedaulatan negara.

 Ia sekali gus meletakkan ATM antara pasukan tentera digeruni di rantau ini,'' kata kenyataan itu.

 Hadir sama pada operasi menembak itu ialah Panglima TLDM, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar; Panglima TUDM, Jeneral Tan Sri Rodzali Daud; Timbalan Panglima Tentera Darat, Leftenan Jeneral Datuk Hasbullah Mohd. Nawawi dan Panglima Angkatan Bersama, Laksamana Madya Datuk Seri Ahmad Kamarulzaman Ahmad Badaruddin.

Kedutaan AS hantar Pak Guard je sambut Pemuda PAS ..

Posted: 21 Sep 2012 09:02 AM PDT



Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan kesal dengan layanan buruk yang diberikan oleh Kedutaan Amerika Syarikat (AS) kerana memorandum bantahan berhubung filem Innocence of Muslims hanya diterima oleh ketua pengawal keselamatan kedutaan itu. Menurut Nasrudin, tiada seorangpun wakil kedutaan yang mahu menerima memorandum, yang diserahkan oleh wakil dari Pas, PKR dan wakil badan bukan kerajaan.

 "Kami kesal kerana kedutaan hanya menghantar ketua pengawal keselamatan untuk menerima memorandum. "Kita berharap memorandum itu akan sampai kepada wakil kedutaan," kata Nasrudin ditemui pemberita selepas penyerahan memorandum kira-kira jam 2.45 petang.

 Katanya, kerajaan AS yang mengamalkan demokrasi sepatutnya mendengar luahan dan perasaan rakyat Malaysia hari ini. Nasrudin berkata, umat Islam negara ini kecewa dengan tindakan yang jelas membuktikan sikap kerajaan AS yang menghina Nabi Muhammad SAW dalam filem anti-Islam Innocence of Muslims.



 "Ini merupakan satu provokasi yang melampau mencetus kemarahan umat Islam di seluruh dunia," katanya. Katanya, umat Islam tidak pernah menghina dan memperlekehkan agama lain yang sedia maklum jika dilakukan akan mengundang huru-hara di dalam negara.

 "Kami umat Islam sendiri tidak pernah menghina agama lain," katanya lagi. Beliau berkata, tindakan yang tidak menghormati isu sensitiviti agama lain boleh mengundang kekacauan di seluruh negara.

 Antara lima wakil lain yang bersama-sama dalam penyerahan memorandum ialah Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub; Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man; dua Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua dan Pengerusi Teras Keupayaan Melayu (Teras) Azmi Abdul Hamid. Peserta mula bersurai pada pukul 3.20 petang.

Video : Melayu bersatu demi pertahan Islam & Nabi Muhammad

Posted: 21 Sep 2012 07:40 AM PDT





GPB ucapkan syabas kepada ribuan umat Islam serta rakyat pelbagai bangsa membanjiri perkarangan Masjid Kg Baru  serta di seluruh negara bangkit membantah penyiaran filem anti-Islam 'Innoncence of Muslims' dan karikatur menghina Nabi Muhammad S.A.W. yang dianjurkan bersama Pemuda UMNO, Pemuda BN serta pelbagai NGO lain.

 Himpunan berkenaan yang bermula selepas solat Jumaat berlangsung dengan aman dan turut disusuli laungan takbir "Allahu Akbar" serta "Jangan Hina Nabi Kami" dan pelbagai laungan serta kain rentang seperti "Freedom Of Speech Does Not Include Spreading Hate Messages. Respect Islam, Respect All Religion" serta pelbagai sepanduk lain mengutuk perbuatan tersebut.



 Mursyidul Am Kumpulan Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) Zahid Md Arip memulakan ucapan dan disusuli Presiden Jalur Tiga, Datuk Dr Hassan Ali dan seterusnya Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali dan diakhiri ucapan Ketua Pemuda UMNO yang juga Pengerusi Pemuda BN, Khairy Jamaluddin.

 Van Sekretariat Hal Ehwal Bandar (SHEB) menjadi paltform kepada pemimpin-pemimpin berkenaan menyatakan ucapan mereka yang diletakkan ditengah-tegah jalan berhadapan Masjid Kg Baru.



 Khairy Jamalauddin

"Kita bukanlah bermusuh dengan kerajaan Perancis dan Amerika Syarikat (AS) tetapi mahu kedua-dua negara itu menghormati agama Islam dan Nabi Muhammad SAW.

 "Musuh kita bukan rakyat Amerika Syarikat…Musuh kita bukan rakyat Perancis….Musuh kita bukan agama lain. Hari ini kita jemput Kristian, Budhha, Hindu, dan lain-lain agama untuk bersama dengan kita.

Saya jemput kerana kita nak tujuk apa sahaja penghinaan kepada mana-mana agama tidak boleh diterima sama sekali. "Musuh kita adalah mereka yang buat kerja ini…..Buat filem ini..buat kartun berkenan..Kita menggesa kerajaan Amerika Syarikat walapun kita tidak memusuhi mereka, kerajaan Perancis walaupun kita tidak memusuhi mereka supaya segera mereka mengambil tindakan terhadap mereka yang terlibat," katanya.

 Khairy seterusnya menegaskan Pemuda UMNO serta Pemuda BN mempunyai solidariti yang sama dengan Pemuda Pas yang turut mengadakan bantarahan di hadapan kedutaan Amerika Syarikat. "

Kita mempunyai solidariti yang sama hari ini tuan-tuan…..Kita Pemuda UMNO, Pemuda BN bersama dengan Pemuda Pas dalam soal ini.

Kita tidak seperti rakan seperjuangan mereka DAP. Kita cukup sedih apabila pemimpin pembangkang seperti, Datuk Ngeh Koo Ham yang menyifatkan himpunan yang dibuat adalah membazir masa.

 "Kita rasa sedih sekali, ada pemimpin pembangkang sanggup masuk dalam lokap sertai Himpunan Bersih. Tetapi hari ini tuan-tuan apabila ada parti politik Islam dan juga bukan Islam yang ingin berhimpun apabila agama Islam dihina, Nabi Muhammad SAW dihina sedemikian rupa, ada yang kata orang Islam jangan buang masa, jangan buang tenaga.

 "Jadi tak payahlah Pas bersama DAP, lebih baik bersama kita. Kalau inilah jenis pemimpinnya. Kita akan hantar mesej dalam pilihan raya akan datang kalau mereka anggap kita buang masa, kita buang mereka," katanya.








Video yang dimuatkan di Buletin Utama TV3

 

Nurul Izzah takut panas terik ketika berdemo !!

Posted: 21 Sep 2012 04:43 AM PDT

Ini nak berdemo solidariti membantah penghinaan Islam ke nak bergambar?

Anda lihat sendiri topi Nurul Izzah yang besar tu, takut panas ke ?hahaha..

Baru tunjuk muka berapa jam je berdiri di tengah panas, dah pakai topi macam pi honeymoon. Takut kulit gelap ke ?

Korang nilai lah sendiri keikhlasan anak Anwar ibrahim sama ada betul marah penghinaan Rasulullah dan Islam atau terpaksa turun untuk tunjuk muka.



Kantoi !! SUARAM terima tajaan RM 1.6 juta dari NED

Posted: 21 Sep 2012 03:00 AM PDT




Pertubuhan tidak berdaftar, Suara Rakyat Malaysia (Suaram) menerusi Suara Inisiatif Sdn. Bhd. (Suara Inisiatif) didakwa menerima dana secara konsisten daripada National Endowment for Democracy (NED) sejak 2005 hingga 2011 berjumlah kira-kira RM1.6 juta.

 Dana daripada NED itu yang diterima dalam jumlah RM204,000 hingga RM306,000 setahun merupakan sebahagian daripada keseluruhan kira-kira RM2.4 juta dana asing yang disalurkan kepada Suaram bagi tempoh sama.

 Selain NED, Suaram turut menerima dana daripada Open Society Institute (OSI), pertubuhan yang diasaskan oleh penyangak mata wang, George Soros berjumlah kira-kira RM845,835. Suaram dan Suara Inisiatif dipimpin individu sama iaitu Dr. Kua Kia Soong yang merupakan Pengarah Eksekutif Suaram selain turut bertindak sebagai Pengarah Suara Inisiatif.

Orang Melayu jangan percaya DAP nak bela Islam - Tunku Aziz

Posted: 21 Sep 2012 02:00 AM PDT



Orang Melayu diingatkan supaya tidak terpedaya dengan DAP yang sama sekali tidak berminat memperjuangkan isu-isu sensitif berkaitan Islam yang terbukti dengan tindak-tanduk Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, baru-baru ini.

 Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mendedahkan bagaimana dalam mesyuarat dan ceramah DAP, ketika isu Islam dibangkitkan mereka hanya mendiamkan diri.

 "Saya ingat lagi bagaimana dalam mesyuarat dan ceramah, andai isu Islam dibangkitkan, mereka akan cuba mengelak daripada berbincang. Kecuali sesekali mereka akan bercakap tentang hudud dan Pas.

 "Perbuatan Koo Ham yang tidak sensitif dengan perasaan masyarakat Melayu Islam tidak menghairankan saya malah sikap itulah pendirian sebenar DAP. Mereka hanya berminat untuk mendapatkan undi orang Melayu bukan perjuangan Islam " "DAP sering mempamerkan sifat anti-Islam dalam banyak perkara. Sebelum ini, mereka juga membuat kecoh dengan undang-undang pemakaian songkok dalam Dewan Undangan Negeri (DUN). Mereka tidak mempunyai sebarang agenda Islam dalam perjuangan mereka," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia disini hari ini. Beliau mengulas tindakan Koo Ham yang didakwa mengeluarkan provokasi terhadap hasrat Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin bergabung dengan Dewan Pemuda Pas mengadakan protes terhadap filem kontroversi Innocence of Muslims. Tweet yang berbunyi : "Khairy mahu umat Islam memprotes Sam Bacile. Ia untuk Islam atau kepentingan politiknya? Adakah umat Islam membuang banyak masa dan tenaga untuk ini?" Tunku Abdul Aziz membidas sikap pilih kasih yang ditonjolkan oleh DAP yang mempersoalkan umat Islam membuang tenaga dan masa dalam mengadakan protes terhadap filem tersebut. "Perhimpunan bersih yang memporak-perandakan satu negara kononnya untuk pilihan raya yang lebih bersih, itu elok buat mereka. "Mempergunakan pelajar dan golongan muda untuk melakukan demonstrasi haram di jalanan termasuk pada ambang merdeka bukan salah tetapi protes untuk meluahkan perasaan umat Islam adalah membunag masa? sungguh biadap mereka ini," tegasnya. Tunku Abdul Aziz turut mempersoalkan sikap sambil lewa kepimpinan tertinggi seperti Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan setiausaha Agung, Lim Guan Eng yang sehingga ini enggan mengeluarkan kenyataan membidas Koo Ham. "Bukankah mereka berdua ini sungguh lantang selama ini? Mengapa diam kini? Adakah ini pendirian DAP? Demonstrasi haram di jalanan adalah betul dan protes aman tanda tidak puas hati adalah tidak betul? "Saya ingin memberi amaran kepada mereka jangan cuba politikkan isu berkaitan dengan agama. Sudah menjadi amalan DAP untuk mempolitikan semua pekara tetapi jangan bermain dengan sentimen orang Islam. Setiap orang Islam mempunyai hak untuk meluahkan perasaan mereka pada bila-bila masa sahaja," katanya. Beliau turut menggesa rakyat Malaysia khususnya masyarakat Melayu untuk melihat keangkuhan serta perjuangan sebenar DAP dan henti menyokong mereka. "DAP sering memperlihatkan sikap rasis dalam banyak perkara terutamanya perkara berkaitan agama dan kepercayaan. Janganlah kita terpengaruh dengan janji manis mereka yang kononnya turut berjuang untuk orang Melayu. "Sedarlah sebelum terus dipergunakan oleh mereka untuk kepentingan mereka sendiri," ujarnya.

TERKINI ! Blogger pro pembangkang sebar surat palsu PM berdepan tindakan undang-undang

Posted: 20 Sep 2012 10:30 PM PDT




Kepada mahasiswa / blogger pro pembangkang yang menyiarkan surat palsu kononnya ditulis PM ketika kempen pilihanraya kampus di UIAM , tunggu la nanti berdepan tindakan undang-undang .

Bab membikin surat palsu tertera logo UMNO ini memang kerja buat  juak-juak pembangkang dan hari ini  mahasiswa hingusan mereka di UIA pulak  dijadikan alat & pekakas fitnah .

Kebanyakan blog dan facebookers pro pembangkang menyebarkan surat palsu ini demi menabur kebencian mahasiswa di UIA terhadap PM .






Majlis Syura Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) hari ini membuat laporan polis berhubung penyebaran sepucuk surat palsu yang kononnya ditulis oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kepada Rektor UIAM, Prof Datuk Seri Dr Zaleha Kamaruddin. Majlis itu dalam satu kenyataan hari ini berkata pihaknya memandang berat perbuatan pembohongan itu dan telah membuat laporan di Balai Polis Gombak pada pukul 9 pagi ini.

 Menurut kenyataan itu, surat palsu berkenaan telah disebarkan dalam kampus dan juga dimuat naik di sesetengah laman blog. "Pihak universiti ingin menegaskan bahawa pihak Rektor tidak pernah sama sekali menerima surat tersebut daripada Perdana Menteri Malaysia, selaku Presiden UMNO.

 "Pihak Majlis Syura UIAM menyangkal tohmahan tersebut dan beranggapan bahawa kandungan surat tersebut berunsur fitnah dan satu pembohongan serius yang mempunyai niat jahat," kata kenyataan itu. Menurut kenyataan itu, pihak majlis syura yakin pembohongan tersebut dilakukan oleh sesetengah pihak yang terdesak, tidak beretika dan mempunyai kaitan dengan pihak pembangkang. 

 "Ia bertujuan untuk mengeruhkan suasana harmonis dan kedamaian yang wujud dan dikecapi seluruh warga kampus UIAM menjelang pilihan raya kampus yang akan berlangsung pada 25 Sept ini," tambah kenyataan itu. Kenyataan itu memberi amaran bahawa tindakan drastik yang berbentuk disiplin dan perundangan jenayah akan diambil terhadap mana-mana pihak yang menyiar, mengedar surat tersebut atau mana-mana individu yang memuat naik surat itu di laman web masing-masing atau di laman blog tertentu.

 "Pihak Majlis Syura UIAM sedang menyiasat kes ini dengan penuh teliti termasuk menonton semula rakaman pita TV kawalan keselamatan dan akan membuat aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM)," kata kenyataan itu. - BERNAMA

ASPIRASI sapu 5 universiti ,tanda awal sokongan pelajar kepada kerajaan BN !

Posted: 20 Sep 2012 07:30 PM PDT




Pilihan raya kampus yang berlangsung pada Khamis di lima buah universiti awam bagi memilih kepimpinan baru Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) bagi sesi 2012/2013 telah menyaksikan kumpulan Aspirasi Mahasiswa menyapu bersih kemenangan -- menewaskan Pro M. Lima universiti yang mengadakan pilihan raya kampus pada Khamis adalah Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM).

 mStar Online diberitahu, pengumuman mengenai keputusan pilihan raya kampus ini telah pun dibuat di kesemua universiti yang terlibat oleh Jawatankuasa Pemilih Perwakilan Pelajar. Aspirasi Mahasiswa yang pro-establishment telah menyapu bersih kesemua kerusi yang dipertandingkan di UiTM (50 kerusi), UniMAP (31), UTeM (28) dan UniSZA (24).

 Sementara di UTHM, mStar Online dimaklumkan Aspirasi Mahasiswa telah memenangi 25 daripada 27 buah kerusi yang dipertandingkan. Kemenangan besar Aspirasi Mahasiswa di UiTM mengulangi kejayaan mereka pada tahun lalu yang turut menyapu bersih kesemua kerusi perwakilan.

 UiTM mencatat sejarah sebagai satu-satunya universiti awam di negara ini yang belum pernah menyaksikan kumpulan pro pembangkang mencapai kemenangan. Proses pilihan raya kampus di lima universiti ini yang berlangsung sejak awal pagi ditutup pada jam 4 petang.

 Sementara itu, sebanyak 15 IPTA lain memilih untuk mengadakan pilihan raya kampus masing-masing pada Selasa depan (25 Sept).

 Universiti-universiti berkenaan ialah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Universiti Malaya (UM), Universiti Malaysia Kelantan (UMK), Universiti Malaysia Sabah (UMS), Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Sains Islam Malaysia(USIM), Universiti Malaysia Pahang (UMP), Universiti Sains Malaysia (USM), Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan Universiti Utara Malaysia (UUM). - mStar Online -

Belum jadi PM, PKR dah naik jet mewah @dzainalabidin@tunfaisal

Posted: 20 Sep 2012 05:44 PM PDT



Angkuh betul Anwar Ibrahim sekarang ini  yang dok mengaku dirinya di seluruh negara bahawa beliau lah  bakal PM Malaysia ke 7 selepas PRU13.  Ini dibuktikan melalui rombongan  Anwar dan konco-konconya  di Labuan minggu lepas.

Rombongan mereka bukannya  naik kapal terbang Air Asia atau Firefly biasa ni tapi sebuah jet peribadi mewah yang disewa khas. GPB yakin ia disewa sebab tak lekat muka besar Anwar Ibrahim seperti mana di bas mewahnya.

Selepas bas mewah, lori treler kini jet mewah pulak, banyak betul wang/dana masuk untuk kempen Pilihanraya Anwar kali ini.

Itu belum jadi PM Malaysia, Anwar dah tunjuk sikap borosnya berbelanja sampai nak ceramah di Labuan pun nak sewa jet mewah bawa pemimpin Pakatan .


**untuk  pengetahuan pencacai Anwar..gambar ini bukan diedit utk fitnah tapi aku cilok dari pemimpin hang pa  sendiri...


Lihat betapa gembiranya Pak Sheikh & Zuraida seronok
menaiki jet mewah ...


Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 21 Sep 2012 07:22 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


GAMBAR.!!! DEMO PROTES FILEM HINA ISLAM - Pemuda UMNO Gesa AS, Perancis Ambil Tindakan Terhadap Penerbit Filem Hina Islam

Posted: 21 Sep 2012 04:05 AM PDT

KUALA LUMPUR, 21 SEPTEMBER - Pemuda Umno menggesa kerajaan Amerika Syarikat (AS) dan Perancis mengambil tindakan terhadap penerbit filem serta pelukis karikatur yang telah menghina Nabi Muhammad SAW.

Presidennya, Khairy Jamaluddin berkata, jika tiada tindakan yang diambil maka mereka dianggap bersubahat dalan melakukan penghinaan secara langsung terhadap agama dan umat Islam.

"Jika anda menghormati kami, kami akan menghormati kamu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas perhimpunan aman membantah penerbitan filem 'Innoncent of Muslim' dan karikatur yang menghina Nabi Muhammad SAW di pekarangan Masjid Kampung Baru, di sini.

Hadir sama pada perhimpunan aman tersebut ialah Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Datuk Ibrahim Ali, Presiden Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (JATI) Datuk Seri Hasan Ali dan Pengerusi Kelab Putra 1Malaysia Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim.

Lebih 3,000 orang berhimpun di depan Masjid Kampung Baru bagi membantah penghinaan agama Islam menerusi tayangan filem 'Innoncent of Muslims' di Youtube dan karikatur menghina Nabi Muhammad SAW dalam sebuah majalah di Perancis.

Hari ini, Pemuda Umno dan Pemuda Pas selesai mengadakan himpunan aman memprotes filem dan karikatur menghina Nabi Muhammad SAW dan Islam.

Himpunan yang berlangsung kira-kira sejam, di Masjid Kampung Baru dan pekarangan Kedutaan Amerika Syarikat (AS) berakhir tanpa sebarang insiden yang tidak diingini.

Politik Harian

Posted: 21 Sep 2012 03:43 AM PDT

Politik Harian


Ribuan Banjiri Perkarangan Masjid Kg Baru Bantah Penghinaan Terhadap Islam #Respect

Posted: 21 Sep 2012 03:21 AM PDT


Ribuan umat Islam serta rakyat pelbagai bangsa membanjiri perkarangan Masjid Kg Baru bagi membantah penyiaran filem anti-Islam 'Innoncence of Muslims' dan karikatur menghina Nabi Muhammad S.A.W. yang dianjurkan bersama Pemuda UMNO, Pemuda BN serta pelbagai NGO lain.

Himpunan berkenaan yang bermula selepas solat Jumaat berlangsung dengan aman dan turut disusuli laungan takbir "Allahu Akbar" serta "Jangan Hina Nabi Kami" dan pelbagai laungan serta kain rentang seperti "Freedom Of Speech Does Not Include Spreading Hate Messages. Respect Islam, Respect All Religion" serta pelbagai sepanduk lain mengutuk perbuatan tersebut.

Mursyidul Am Kumpulan Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) Zahid Md Arip memulakan ucapan dan disusuli Presiden Jalur Tiga, Datuk Dr Hassan Ali dan seterusnya Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali dan diakhiri ucapan Ketua Pemuda UMNO yang juga Pengerusi Pemuda BN, Khairy Jamaluddin.

Van Sekretariat Hal Ehwal Bandar (SHEB) menjadi paltform kepada pemimpin-pemimpin berkenaan menyatakan ucapan mereka yang diletakkan ditengah-tegah jalan berhadapan Masjid Kg Baru

Khairy Jmalauddin ketika berucap berkata, himpunan berkenaan adalah kecaman terhadap filem anti-Islam 'Innoncence of Muslims' dan karikatur menghina Nabi Muhammad S.A.W.

"Kita bukanlah bermusuh dengan kerajaan Perancis dan Amerika Syarikat (AS) tetapi mahu kedua-dua negara itu menghormati agama Islam dan Nabi Muhammad SAW.

"Musuh kita bukan rakyat Amerika Syarikat…Musuh kita bukan rakyat Perancis….Musuh kita bukan agama lain. Hari ini kita jemput Kristian, Budhha, Hindu, dan lain-lain agama untuk bersama dengan kita. Saya jemput kerana kita nak tujuk apa sahaja penghinaan kepada mana-mana agama tidak boleh diterima sama sekali.

"Musuh kita adalah mereka yang buat kerja ini…..Buat filem ini..buat kartun berkenan..Kita menggesa kerajaan Amerika Syarikat walapun kita tidak memusuhi mereka, kerajaan Perancis walaupun kita tidak memusuhi mereka supaya segera mereka mengambil tindakan terhadap mereka yang terlibat," katanya.

Khairy seterusnya menegaskan Pemuda UMNO serta Pemuda BN mempunyai solidariti yang sama dengan Pemuda Pas yang turut mengadakan bantarahan di hadapan kedutaan Amerika Syarikat.

"Kita mempunyai solidariti yang sama hari ini tuan-tuan…..Kita Pemuda UMNO, Pemuda BN bersama dengan Pemuda Pas dalam soal ini. Kita tidak seperti rakan seperjuangan mereka DAP. Kita cukup sedih apabila pemimpin pembangkang seperti, Datuk Ngeh Koo Ham yang menyifatkan himpunan yang dibuat adalah membazir masa.

"Kita rasa sedih sekali, ada pemimpin pembangkang sanggup masuk dalam lokap sertai Himpunan Bersih. Tetapi hari ini tuan-tuan apabila ada parti politik Islam dan juga bukan Islam yang ingin berhimpun apabila agama Islam dihina, Nabi Muhammad SAW dihina sedemikian rupa, ada yang kata orang Islam jangan buang masa, jangan buang tenaga.

"Jadi tak payahlah Pas bersama DAP, lebih baik bersama kita. Kalau inilah jenis pemimpinnya. Kita akan hantar mesej dalam pilihan raya akan datang kalau mereka anggap kita buang masa, kita buang mereka," katanya.

Himpunan Aman tersebut berakhir dengan doa yang dibacakan oleh Hassan Ali dan bacaan selawat oleh peserta himpunan.

Sumber: http://www.umno-online.my

[Foto Inside] 5 Ribu Berhimpun Secara Aman Di Masjid Kg Baru #Recpect @khairykj

Posted: 21 Sep 2012 12:55 AM PDT
















Foto: Bro Jinggo

Hampir 5 Ribu umat Islam dan pelbagai bangsa menghadiri perhimpunan aman anjuran Pemuda Umno yang membantah filem Innocence of Muslims dan karikatur yang menghina Nabi Muhammad SAW.

Dalam ucapan Khairy berkata, Pemuda tidak bermusuh dengan Kerajaan Perancis dan Amerika Syarikat, tetapi mahu mereka hormati agama Islam dan Nabi Muhammad SAW.

Himpunan yang berlangsung kira-kira sejam, di Masjid Kampung Baru berakhir tanpa sebarang insiden yang tidak diingini

Sekitar Demo Aman di Kg Baru #respect

Posted: 20 Sep 2012 11:10 PM PDT

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Khairy Tiba di Masjid Kg Baru #respect

Posted: 20 Sep 2012 10:21 PM PDT

Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin tiba di perkarangan masjid Kg Baru bersama Timbalannya Dato Razali Ibrahim.

Turut kelihatan tiba ialah Presiden PERKASA Dato Ibrahim Ali dan juga beberapa pemimpin Pemuda UMNO dan pelbagai NGO.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sekitar Masjid Kg Baru #respect

Posted: 20 Sep 2012 10:11 PM PDT

Ayuh bersama Pemuda UMNO, BN serta gabungan NGO utk berhimpunan secara aman di perkarangan Masjid Jamek, Kampung Baru slps solat Jumaat hari ini bg membantah penerbitan filem anti Islam, 'Innocence of Muslims' & karikatur yg menghina Rasulullah s.a.w. Bersatu kita pertahan Islam.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

DS Najib Mahu Orang Ramai Sokong Demo Pemuda Umno Esok #respect

Posted: 20 Sep 2012 06:42 AM PDT

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menyeru orang ramai agar menyokong usaha Pemuda Umno yang akan mengadakan perhimpunan aman esok bagi mengecam filem Innocence of Muslims dan karikatur yang menghina Nabi Muhammad SAW.

Menurutnya, filem dan karikatur terbaru membangkitkan kemarahan umat Islam seluruh dunia.

"Kita mengutuk sekeras-kerasnya penerbitan dan penyiaran filem yang bersifat anti-Islam, Innocence of Muslims dan karikatur yang menghina Nabi Muhammad oleh sebuah majalah Perancis, yang telah membangkitkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno, hari ini.

Beliau yang juga Presiden Umno berkata, ia satu perbuatan yang tidak boleh diterima walaupun atas nama kebebasan bersuara yang merupakan pegangan kuat masyarakat Barat, kerana ia telah mencemar kesucian Islam serta kemuliaan Nabi Muhammad.

Bagaimanapun katanya, dalam umat Islam mempertahankan kesucian agama Islam, pendekatan yang berhemah mesti digunakan dalam melahirkan perasaan tidak puas hati dan bantahan terhadap filem dan kartun itu.

"Bantahan umat Islam secara keganasan dan melampau dalam isu ini sehingga membawa kepada kematian, kecederaan dan kemusnahan harta benda tidak sepatutnya berlaku. Ini kerana Islam tidak menggalakkan penggunaan keganasan sebagai cara menyelesaikan masalah," katanya.

Perdana Menteri sebaliknya, dialog dan kerjasama antara masyarakat untuk memupuk toleransi dan persefahaman perlu dipupuk sepanjang masa sebagaimana yang digerakkan oleh Malaysia menerusi Gerakan Kesederhanaan Global (GMM).

Pemuda Umno akan mengadakan protes berasingan daripada Dewan Pemuda Pas bagi mengecam penerbitan filem anti-Islam Innocence of Muslims dan kartun di dalam majalah Perancis Charlie Hebdo, esok.

Khairy berkata, perhimpunan Pemuda Umno, pergerakan Pemuda parti-parti komponen serta lebih 10 badan bukan kerajaan (NGO) akan diadakan di pekarangan Masjid Kampung Baru selepas solat Jumaat esok manakala Dewan Pemuda Pas akan menganjurkan protes di pekarangan Kedutaan Amerika Syarikat di Jalan Tun Razak
di sini.

Selain parti-parti komponen, antara NGO terlibat dalam protes di pekarangan Masjid Kampung Baru esok termasuk Pertubuhan Peribumi Perkasa, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Majlis Belia Malaysia, Alumni Aspirasi dan Belia 4B.

Dalam pada itu, Najib berkata, MT Umno turut mengutuk kenyataan tidak bertanggungjawab Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dalam laman sosial Twitternya yang mempertikaikan tindakan umat Islam membantah dan menentang filem Innocence of Muslims.

Najib berkata, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin DAP itu jelas memperlekehkan umat Islam dan tidak menjaga sensitiviti agama negara ini.

"Kenyataan pemimpin ini jelas memperlekehkan umat Islam dan menunjukkan DAP tidak peka kepada isu-isu yang berkaitan dengan umat Islam," katanya.

Najib turut mempersoalkan keikhlasan Khoo Ham yang memohon maaf atas keterlanjurannya melalui Twitter, hari ini.

"Dalam isu agama kita tidak boleh cakap sebegitu dan bila timbulkan kemarahan, kita begitu senang memohon maaf," katanya.-Sinar Harian

bumiyang

Posted: 21 Sep 2012 03:25 AM PDT

bumiyang


Yahudi Tidak Mahu Islam Berkuasa !!! Siapa Proksi Yahudi di Malaysia???

Posted: 20 Sep 2012 08:34 PM PDT

anakbukitgantang says

Posted: 21 Sep 2012 03:08 AM PDT

anakbukitgantang says


Posted: 21 Sep 2012 02:01 AM PDT


An interesting entry from Tan Sri Sanusi Junid on the political landscape in Malaysia- this article is an excerpt from his blog (in 2010) ; TSSJ dissected Raja Petra's opinion on Anwar Ibrahim and Pakatan. Please take note that the political landscape in 2012 has changed. Back in 2008 voters simply  voted for Pakatan out of  protest for the previous premiership of Pak Lah. Has DS Najib been successful in maneuvering CHANGE WITHIN THE GOVERNMENT? Read on 

 
 
RAJA PETRA'S VIEWS ON 'IRRELEVANCY' ARE RELEVANT

1. I am impressed with the interview with Raja Petra by New Sunday Times journalist Ahmad Fairuz Othman at a hotel suite in Singapore which appears in the New Sunday Times of 1st January, 2012.

2. It was a good welcome message for the New Year.

3. I quote Raja Petra as published:

a) Even when Nelson Mandela went to jail for 27 years, there was no campaign to free Mandela. Even the Free Mandela Group was a campaign to end apartheid.

b) In Myanmar, it's about a political prisoner. It's about freeing a political prisoner.

c) But Anwar is being put on trial not on political grounds but on criminal grounds.

4. The Free Anwar campaign 901 (not to be read as 9/11) is therefore not the same as the Free Mandela campaign. Furthermore the judgement on Anwar has not been made.

5. It was further reported that Raja Petra said:

d) I have spoken to some people who were with him when he was in the government. They have pointed out what he did. And I asked him and they say, "You know, Anwar has his shortcomings.


e) Anwar has his skeletons in the closet. Yet you support the opposition. Their answer is, "What choice do we have". It all boils down to that. What choice do we have.

6. It is clear as we know that the voters were fed-up with the UMNO and Barisan Nasional leadership. But that was the leadership up to the General Election of 2008.

7. Raja Petra is reported to have also said that:
f) People support Anwar purely because they see him as the only alternative to what we have now.
8. But that was the sentiment as in the year 2008. Even Tun Dr. Mahathir, and a few others, left UMNO in protest against the leadership at that time.

9. Dato' Seri Najib is now the Prime Minister. He is different from his predecessor.

10. If it is the alternative that the voters are looking for then we could rephrase the above statement to read "(f) People support Anwar purely because they see him as the only alternative to Dato' Abdullah Ahmad Badawi".

11. The alternative to Dato' Abdullah Ahmad Badawi is now Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak.

12. Is Dato' Seri Najib a 'Winnable Candidate'. The answer is yes.

13. If the supporters of Anwar cling to him despite him having his 'shortcomings' ( as in 'd' ) and has 'skeletons in the cupboard' ( as in 'e' ), surely they can support Dato' Seri Najib, despite all criticisms thrown against him because someone wants his job.

14. Raja Petra is obviously a shrewd and brave observer. I follow his ideas in the blog and I met him three times in Manchester, once in Lotus Restaurant owned by a Malaysian lawyer. His daughter is a very successful landscaper and a friend of my daughter who is finishing her studies for a PhD in Architecture. I spent long hours with Pet even before he came out openly on the 'Altantuya' case. I knew about the untruths written in the media about him living in a luxurious bungalow in London. He lives in a terrace house in Manchester.

15. I admire Raja Petra's guts whatever his political views. I was taught by my boss Minister Tun Ghazalie Shafie when I deputise him in the Ministry of Home Affairs, that one should be open-minded and be able to interact with anybody even those whose views differ from yours.

16. Raja Petra compared the Pakatan Rakyat with the Liberal Democratic Party in Britain which he told me have done more in a shorter period even though it is only a minority coalition in the British Government.

17. Raja Petra, Anwar and I all studied at MCKK with different seniorities. We know one another well. I was glad when Raja Petra is reported to have said:
g) To me the issue of Anwar is not whether he is or not guilty with sodomy. The issue is whether he is the best person to run the country. Can he run the country? Now, you might be the most God-fearing man on earth; you can be absolutely clean. But if you cannot run the country you cannot run the country.'
18. Besides living on borrowed glory, permitted by Tun Dr. Mahathir Muhammad, I cannot remember Anwar doing anything good for the country, even those that have gone wrong or have failed. Kukrit Pramoj once said 'one need not do anything in order not to fail.' In that way one can highlight the failure or weaknesses of others.

19. I was informed by Senator Mohamad Ezam Mohd Nor at a campaign for Kalamanathan in the Ulu Selangor by election, that Ezam was glad to see me in person for the first time as since he knew Anwar he had been listening to his former mentor bad-mouthing me on every occasion. I now know that Anwar has bad or distorted memories after reading his supporter's comments in this blog.

20. Raja Petra has better memory when he reminded that he was asked to clean the name of Datuk S. K..

21. Referring to Anwar as the Economic Adviser to Selangor state which is under Pakatan Rakyat Raja Petra asked:


h) What's your advice? In the last three years since you have been Economic Adviser, you have gone overseas 60 times in three years. Shouldn't you be staying home running the state? Running the party? Running the coalition? The coalition is in a mess. People are fighting with each other. He seems to be running away.'
22. It is good for the leadership of UMNO and Barisan Nasional to pay attention to what Raja Petra has written. After all the winnings of PR in 2008 have had added advantage of being supported by the Malaysian Civil Liverties Movement led by Raja Petra. I don't think we should forget that the minorities are the rulers in a divided society.

23. Raja Petra further said:



i) I think it's time Najib grabs the bull by the horns and call a spade a spade.
j) Najib must be prepared not only to take a knife but take a chainsaw and cut whatever needs to be cut.
24. I agree with Raja Petra that the Rakyat of Malaysia are tired of the word 'sodomy' and that the agenda for change is not about personalities. There is no way to attach the adjective holy to the word sodomy. A lot of time has been wasted on this issue.

25. I also noted that Raja Petra does not support Barisan National but there is no alternative. He said:
k) This time we go back to Barisan, forget about Pakatan.
CONCLUSION

26. What is important now is to have 'courage' or 'guts'.

27. Some have the courage to defend their wrongs, others have the courage to say the truths, the voters need leaders with the courage to decide, lead and change.

28. That is,

CHANGE FOR THE BETTER.

-Courtesy of Tan Sri  Sanusi Junid

Apa beza Ngeh dengan Nik Aziz?

Posted: 20 Sep 2012 04:57 PM PDT

Apa beza Ngeh Koo Ham dengan Nik Aziz? Dua dua hina Nabi Muhammad SAW dan menghina orang Islam yang menyayangi Nabi Muhammad SAW. Nilaikan sendiri gambar dan bukti video ini-
 
 
Ngeh dah minta maaf tapi perbuatannya seolah  disengajakan untuk test sensitiviti umat Islam di Malaysia
 
 
 

 Nik Aziz tak pernah minta maaf kerana menghina Nabi Muhammad SAW. Beliau  percaya Fikrah Wahhabinya benar-sedangkan Wahhabi itu adalah ugama  ciptaan Yahudi untuk memusnahkan Islam dari dalam
 
 
Rujuk penerangan Ustaz Kazim berkenaan isu Nik Aziz menghina Nabi Muhammad SAW sebagai "Mamat Kampung"
 

 Nabi Muhammad SAW bukan mamat kampung kerana Nabi Muhammad SAW adalah sebaik baik mahkluk yang dijadikan Allah,  maksum (tidak pernah berbuat dosa) dan kelahirannya sebagai Nabi Akhir Zaman  telah dimaklumkan melalui Nabi Isa as dan dicatat dalam Kitab Injil asal (Ugama Kristian asal yang tak diselewengkan).
 
 
 
Bukankah taraf kedua dua ahli politik  tersebut SAMA  dengan pengarah Innocence Of Muslim?
 
Sam Nokula Bacile  bersama Anna Gurji. Aktres Anna Gurji memfail saman di mahkamah kerana ditipu oleh  Sam Nokula Bacile  yang menyatakan skrip tersebut untuk cerita Mesir Purba.
 
 Nak protes kerana menghina Nabi? Kenapa double standard atas Pengarah Christian Koptik tersebut? Protes sekali ke atas SEMUA YANG MENGHINA Rasulullah SAW...

Sahabat-Gunung

Posted: 21 Sep 2012 01:50 AM PDT

Sahabat-Gunung


`Manifesto Bukan Perjanjian’ - Pendekatan Pembangkang Perdaya Rakyat

Posted: 20 Sep 2012 11:30 PM PDT


Kenyataan bahawa manifesto bukan janji memang merupakan cara pakatan pembangkang untuk memperdayakan rakyat dan mereka hanya akan berjalan-jalan, bercakap-cakap , bawa  fitnah tetapi tidak akan menunaikan apa yang mereka katakana atau mereka janjikan, ujar Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

"Saya berkeyakinan bahawa rakyat akan sedar dan apabila rakyat mula ambil tindakan, tiap-tiap apa yang berlaku kepada mereka (pembangkang), mereka akan menuding jari menyalahkan UMNO, BN.

Macam mereka ambil juga kawan-kawan dari UMNO dulu, yang barangkali kecewa berpihak kepada mereka, ketika mereka dalam UMNO dulu, mereka ini jahat, busuk dan macam-macamlah tetapi apabila dah berpihak kepada mereka, mereka (pembangkang) akan kata mereka (bekas-bekas pemimpin UMNO yang menyokong pembangkang sekarang) baik, harum, wangi dan sebagainya," ujarnya mengulas kemelut politik Selangor dan kenyataan Khalid Ibrahim baru-baru ini bahawa manifesto PRU12 bukanlah satu perjanjian.

Tambahnya, inilah kerja pembangkang dan beliau berkeyakinan bahawa rakyat mula sedar dan kerana itulah rakyat mengambil tindakan malah di pihak BN sendiri, rasa gembira kerana setiap negeri yang pembangkang jadi kerajaan, rakyat dah mula kembali dan datang untuk bertemu dengan kepimpinan BN untuk mendapatkan bantuan walaupun mereka tahu BN bukan kerajaan negeri.

"Ini menunjukkan rakyat sudah mula bosan dengan apa yang mereka sebutkan dan UMNO serta Bn tidak langsung terlibat dalam apa yang dilakukan oleh rakyat untuk menghukum mereka," ujarnya lagi mengulas tindakan segelintir rakyat Selangor khususnya tindakan penghuni-penghuni apartmen dan flat di Selangor mengambil tindakan menyaman kerajaan negeri dalam mendapatkan semula hak air percuma seperti yang dijanjikan pakatan pembangkang pada PRU12 yang lalu.




Pilihanraya Kampus – Jangan Label Mahasiwa Kumpulan Pro-Aspirasi Atau Pro-Mahasiswa

Posted: 20 Sep 2012 09:38 PM PDT


Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia, (Gagasan) yakin mahasiswa akan dapat memilih barisan kepimpinan yang mampu merealisasikan inspirasi keseluruhan mahasiswa tanpa terpengaruh dengan sebarang ideologi kepartian parti politik luar kampus dalam Pilihanraya Kampus.

Setiausaha Agungnya, Syed Anuar Syed Mohamed berkata, Gagasan berpendapat tidak perlu dilabelkan sama ada mahasiswa Pro-Aspirasi atau Pro-Mahasiswa kerana budaya melabel ini akan menyumbang kepada perpecahan sesama mahasiswa.

"Yang paling penting sejauh mana barisan kepimpinan yang bakal dipilih mampu membela kebajikan mahasiswa dan memastikan suara mahasiswa didengari oleh kepimpinan ipta dan negara.

"Jadikanlah pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) ini sebagai flatform terbaik untuk mengasah bakat kepimpinan ke arah melahirkan pemimpin masa depan yang berkarisma, berkaliber dan berjiwa besar" ujarnya dalam satu kenyataan kepada media hari ini.

Tambahnya, Gagasan juga mengingatkan pemimpin politik agar tidak mencampuri urusan pemilihan dan memberikan kepercayaan kepada pengurusan universiti untuk mengurus tadbir pemilihan tersebut dengan sihat, tegas dan telus.

"Gagasan juga mengharapkan keseluruhan mahasiswa keluar mengundi dan meletakan pemilihan tersebut sebagai suatu pemilihan yang penting," tambahnya.

Pembangkang Bangga Terima Ayam Pencen Politik

Posted: 20 Sep 2012 08:00 PM PDT


Antara sifat semulajadi sesebuah parti politik ialah kegemarannya menerima keahlian daripada parti seteru.

Ini berlaku atas beberapa sebab samada ahli tersebut telah dipecat atau melompat kerana tidak bersetuju dengan parti yang dianggotainyya sebelumnya.

Kadangkala parti yang ditinggalkan berasa lega kerana anggota yang menjadi 'katak' berhijrah ke parti yang lain itu sebenarnya bertindak sebagai duri dalam daging selama ia berada sebagai ahli parti tersebut.

Bagi parti tersebut tindakan itu adalah sebagai satu rahmat baginya kerana masalah ahli yang sentiasa khianat dan tidak setia kepada perjuangan dapat diselesaikan.

Namun bagi parti yang menerima ahli daripada parti lawannya juga menganggapnya sebagai satu rahmat pula walaupun mengetahui anggota tersebut tidak mempunyai sifat yang boleh dibanggakan.

Dalam keadaan begini penerimaan anggota daripada parti lain itu lebih berlandaskan kepada perasaan ego kerana kononnya ia berjaya merampas ahli parti lain.

Lebih-lebih lagi ahli tersebut pernah menduduki jawatan yang tinggi samada dalam barisan kepimpinan tertinggi parti atau menjadi bekas menteri atau timbalan menteri.

Tindakan itu dilihat memberi kelebihan atau pengaruh tambahan kepada parti yang menerima ahli tersebut.

Senario inilah yang sedang berlaku di kalangan parti-parti pembangkang yang menyertai Pakatan Rakyat.

Kebelakangan ini PKR yang diterajui oleh Anwar Ibrahim selaku Ketua Umum dan juga Ketua Pembangkang merasa agak teruja menerima kehadiran beberapa tokoh Umno sebagai ahli baru.

Antara paling awal menyertai PKR adalah bekas anggota Kabinet, Chua Jui Meng dan dua bekas timbalan menteri, Dr Tan Kee Kwong dan Dr Tan Yee Kew.

Terbaru PKR mendakap pula bekas Bendahari Umno Sabah, Ibrahim Menudin serta seorang lagi bekas timbalan menteri, Yahya Lampong.

Sebelum itu bekas menteri Abdul Kadir Sheikh Fadzir dilihat berjinak-jinak dengan Anwar dengan tujuan untuk menjadi calon PKR pada PRU-13 nanti tetapi apabila tidak layan beliau terus menubuhkan sebuah parti baru bernama Parti Ikatan Bangsa Malaysia atau Ikatan.

Kira-kira dua bulan lalu, dua orang ahli parlimen Barisan Nasional, Lajim Ukin dan Wilfred Bumburing juga keluar parti tetapi tidak menyertai mana-mana parti pembangkang.

Sebaliknya Lajim yang juga bekas timbalan menteri  mengasaskan sebuah NGO yang dinamakan Pakatan Angkatan Rakyat (PPS) tetapi kini bercadang menubuhkan sebuah parti politik baru pula.

Sementara itu Wilfred yang serentak keluar BN bersama Lajim pada 29 Julai lalu, berpuas hati dengan menubuhkan satu pergerakan politik yang dikenali sebagai Barisan Pembebasan Sabah atau Sabah Reform Front.

Disember tahun lalu juga memperlihatkan bekas naib presiden PKR, Dr Jeffrey Kitingan membentuk Barisan Borneo Bersatu (UBF) yang merupakan kerjasama antara Sabah dan parti-parti yang berpangkalan di Sarawak.

PAS juga tidak ketinggalkan menerima ahli baru daripada parti lain umpamanya bekas ahli parlimen Tamrin Ghafar.

Tamrin pernah menjadi pengasas gerakan anti liwat menentang pada 1999 untuk menentang Anwar tetapi kini selesa bersekongkol dengan individu yang membungkus karier politik ayahnya, Ghafar Baba pada tahun 1993.

Selain itu PAS amat gembira menerima kehadiran beberapa bekas penjawat awam dan juga daripada golongan artis.

DAP tidak berapa berjaya menarik tokoh terkenal disebabkan sifat chaunivis Cina yang menebal di dalam parti itu.

Antaranya bekas tokoh Transparency International, Tunku Aziz Tunku Ibrahim yang dilantik sebagai naib presiden dan Senator tetapi keluar parti tidak berapa lama kemudian.

Anwar dan pemimpin pembangkang beranggapan mereka yang melompat daripada Umno atau BN boleh menyuntik semangat baru kepada mereka.

Hakikatnya andaian itu meleset sama sekali kerana mereka yang terjun kepada pembangkang sudahpun menjadi 'spent force' atau pengaruh yang luput di dalam parti mereka sebelum ini.

Hampir kesemua mereka sudah tidak lagi aktif atau mempunyai pengikut apa lagi pengaruh sementara di segi kekuatan fizikal tergolong dalam usia emas.

Anwar sebenarnya ingin terus menipu rakyat dengan mengatakan pakatan pembangkang berjaya menarik tokoh-tokoh Umno-BN walhal sebenarnya mereka hanyalah terdiri daripada 'ayam pencen' yang sudah liat dagingnya dan bercita-cita untuk menghidupkan semula kerjaya politik mereka yang sudah hampir lenyap.

Kenapa Ramai Lelaki Berhijrah Ke Selangor Yer?

Posted: 20 Sep 2012 06:00 PM PDT



Rakyat Selangor seharusnya berasa lega dengan adanya Pakatan Rakyat mentadbir negeri Selangor. Terutamanya wanita-wanita apabila suami-suami dan anak-anak lelaki mereka akan sentiasa "terjaga" di mana juga mereka berada dalam Selangor. Ini kerana adanya perkhidmatan yang ditawarkan di bandar-bandar berikut:


AMPANG

PETALING JAYA

SERI KEMBANGAN

BUKIT DAMANSARA

BERSIH bukan? Nak lagi banyak? Undi lah Pakatan!

Sumber: IKRAR PEMUDA

Apa Pendirian NGO BERSIH, Takkan Senyap Saja Kot?

Posted: 20 Sep 2012 05:15 PM PDT


Sedang ramai pihak dari pelbagai NGO dan parti politik serta orang perseorangan menyuarakan bantahan terbuka terhadap filem Innocence of Muslims yang menghina Islam dan Nabi Muhammad S.a.w, terdetik pula pertanyaan ke mana perginya suara NGO BERSIH dalam isu ini?

Melihat pada struktur organisasi NGO tersebut yang antara lainnya membariskan beberapa nama terkenal yang beragama Islam seperti Hishamuddin Rais, A. Samad Said, Maria Chin dan lain-lain, patutnya wajar sekali untuk NGO terbabit turut tampil menyuarakan pendirian rasmi mereka.

Sebelum ini asal sahaja timbul perancangan untuk membuat perhimpunan besar berunsur politik dan pro pembangkang di ibukota, berminggu-minggu berbulan-bulan sebelum tarikh perhimpunan sudah beratus-ratus kenyataan sokongan dikeluarkan oleh pemimpin NGO BERSIH yang beragama Islam.

Sekarang dalam isu penghinaan terhadap Nabi Muhammad s.a.w dan agama Islam yang suci ini, walaupun sudah masuk minggu kedua isu filem Innocence of Muslims riuh rendah diperkatakan oleh masyarakat seluruh negara dan dunia, namun satu patah kenyataan pun tak kedengaran dari geng-geng BERSIH.

Selaku Pengerusi Bersama NGO BERSIH, patutnya dah lama A.Samad Said menyuarakan pendirian rasmi sama ada bersetuju dengan motif penghinaan yang dipaparkan oleh filem Innocence of Muslims itu atau turut sama membantahnya sama seperti orang Islam yang lain.

Takkanlah nak kena tunggu lampu hijau dari Ambiga Sreenevasan dulu? Jika demikian tiada gunalah A.Samad Said menjawat kedudukan sebagai pengerusi Bersama NGO BERSIH, tak begitu?

Atau barangkali isu ini tak memberi keuntungan untuk pakatan pembangkang agaknya. Takpun, disebabkan tiada tajaan fulus mulus ratusan ribu RM untuk mereka maka sebab itu pemimpin muslim dalam BERSIH hanya berdiam diri sahaja?.

Jika nak dikatakan isu penghinaan oleh filem murahan ini terhadap Islam langsung tiada kena mengena dengan polisi dan dasar NGO BERSIH, orang lain juga akan mempertikaikan apa kaitannya berbaju kuning dan berdemonstrasi di malam sambutan kemerdekaan yang mereka anjurkan tempohari.

Demi untuk melampiaskan nafsu politik kepartian pembangkang A.Samad Said yang juga adalah Sasterawan Negara sanggup bersuara mempromosikan demonstrasi BERSIH 3.0 yang serba ganas sebelum ini, kenapa tidak kali ini?

Setidak-tidaknya tunjuklah sedikit keprihatinan selaku orang Islam dan rakyat Malaysia dengan membuat kenyataan tegas membantah kebiadapan yang dipaparkan oleh filem tersebut.

Takkanlah tiada sekelumitpun perasaan terguris atau sensitiviti di hati A.Samad Said, Maria Chin dan Hishamuddin Rais untuk bersuara berhubung isu ini. Senyap sunyi saja maknanya seperti setuju dengan motif cerita filem Innocence of Muslims yang memperlekeh dan menghina Nabi kita.

Kita harap selepas artikel ini dibaca oleh mana-mana balaci NGO BERSIH, akan terdetiklah idea untuk mereka mengusulkan saranan segera meminta A.Samad Said, Maria Chin dan Hishamuddin Rais hadir ke mana-mana perhimpunan bantahan terhadap filem Innocence of Muslims yang dijadualkan tenggahhari ini selepas Solat Jumaat

Dana Asing Biayai Suaram Untuk Rosakkan Malaysia

Posted: 20 Sep 2012 04:08 PM PDT


Sokongan Transparency Malaysia (TI-M) terhadap penerimaan dana asing oleh pertubuhan hak asasi manusia, Suara Rakyat Malaysia (Suaram) tidak mengejutkan.

Ini kerana sokongan tersebut mengikut budaya seperti kata pepatah Inggeris, 'birds of a feather flock together' atau burung yang sebulu akan berkelompok sama.

Ini kerana TI-M merupakan satu cawangan atau 'chapter' daripada TI yang berpusat di Berlin, Jerman sementara Suaram pula di dakwa menerima dana daripada Kedutaan Jerman di Kuala Lumpur.

Jadi kedua-dua pertubuhan mempunyai persamaan dari segi sumber dana yang diperolehi untuk membiayai aktiviti mereka.

Sudah tentunya Suaram dan lain-lain pertubuhan bukan kerajaan yang lain juga menerima daripada pelbagai sumber asing seperti yayasan antarangsa seperti Open Society Institute kepunyaan penyangak matawang, George Soros.

Selain itu Suaram juga didokong oleh dana daripada National Endowment for Democracy yang berpusat di Washington) serta Southeast Asian Centre for e-Media.

Semua dana yang diterima Suaram adalah melalui sebuah entiti yang berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) bernama Suara Inisiatif Sdn Bhd (SISB) ang berfungsi sebagai sebuah syarikat perniagaan.

Umpamanya rekod SSM mendedahkan SISB menerima RM558,000 (AS$188,775.65) daripada OSI antara 17 Oktober 2007, 18 Disember 2008 dan 12 Februari 2010, dan dana tersebut kemudiannnya di salurkan kepada Suaram bagi menjalankan aktivitinya.

Selain itu Parti Keadilan Rakyat (PKR) sering kali menerima bantuan kewangan daripada  Konrad-Adenauer-Stiftung yang merupakan satu yayasan politik di Jerman bagi menjalankan aktiviti latihan dan program pengrekrutan ahli-ahli parti samada di dalam atau di luar negara.

Malah OSI juga turut di dakwa membiayai kegiatan politik PKR serta portal berita Malaysiakini dan Institut kajian Dasar (IKD).

Malaysiakini adalah portal berita berasaskan internet yang kononnya mahu menghidangkan berita yang seimbang kepada rakyat Malaysia tetapi umum tahu ia sememangnya bias terhadap kerajaan melalui artikel dan kritikan pedasnya kebelakangan ini ia sudah menjadi amat pro-pembangkang.

Wartawan, kolumnis serta penulis sambilan Malaysiakini terdiri daripada mereka yang dikenali di kalangan parti pembangkang dan NGO pro-pembangkang.

IKD pula merupakan badan pemikir atau 'think tank' kepunyaan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan telah diasaskan sejak tahun 1980an lagi.

Ia kini diterajui oleh kroni rapat, Anwar, iaitu Khalid Jaafar yang dahulunya adalah Setiausaha Akhbar beliau dan bertanggung jawab menulis ucapan-ucapan Anwar.

Malah buku Asia Renaissance yang kononnya ditulis Anwar sebenar adalah hasil karya Khalid sendiri.

Dalam pertahankan Suaram, TI-M mendakwa kerajaan Malaysia juga menerima sumbangan daripada pelbagai institusi luar negara.

Sumbangan-sumbangan tersebut diterima adalah atas dasar persetujuan kerajaan ke kerajaan atau G-to-G bagi membiayai program-program sosio-ekonomi untuk meningkatkan kualiti hidup rakyat negara ini.

Umpamanya pada tahun 1970an kerajaan Malaysia banyak menerima sumbangan daripada organisasi-organisasi Jepun seperti Japan International Cooperation Agendy.

JICA banyak memberi geran dan juga pinjaman berfaedah rendah bagi membiayai banyak projek-projek pembangunan seperti projek untuk meningkatkan hasil pertanian yang kini dinikmati oleh rakyat serta membantu ekonomi negara.

Berbeza pula dengan Suaram yang menerima dana asing atas atas kapasiti sebuah syarikat perniagaan yang menjalankan aktiviti bertentangan dengan aspirasi rakyat Malaysia.

NGO-NGO seperti Suaram san sebagainya bergerak atas prinsip-prinsip perjuangan yang luhur seperti hak asasi manusia, kebebasan media, kebebasan bersuara, melawan rasuah dan salahguna kuasa tetapi hakikatnya mereka melaksanakan agenda tersembunyi pemyumbang dana yang membiayai kegiatan mereka.

Dalam kes Suaram, bagaimana sebuah NGO yang ditadbir oleh sebuah syarikat swasta mampu berkempen di Perancis supaya mahkamah negara itu membuak siasatan ke atas pembelian kapal selam Scorpene?

Apa pula kepentingan Suaram di dalam proses pembelian Scorpene apabila ia bukanlah pihak yang berkepentingan dalam urusan antara kerajaan Malaysia dan Perancis?

Ini bermakna Suaram menjadi alat kepada OSI dan pihak pembangkang di negara ini untuk menentang kerajaan dengan menjadi suara sumbang menimbulkan pelbagai fitnah dan dakwaan yang tidak berkait langsung dengan kes kapal selam.

Apabila kes di mahkamah Perancis nampaknya sudah tidak berapa memihak kepada mereka, Suaram menukar taktik dengan mengalihkan pandangan rakyat kepada isu pembunuhan wanita Monggolia, Altantuya  Shaariibuu pula.

Di mana letaknya perjuangan hak asasi Suaram yang menjadi prinsip pertubuhan itu kerana ia kini dilabel lebih sebagai perkakas politik kepada Anwar daripada memperjuangkan isu-isu kemanusiaan?

NGO seperti Suaram, portal berita seperti Malaysiakini dan The Malaysian Insider serta agensi tinjauan pendapat, Merdeka Center semuanya bergantung kepada dana asing untuk membiayai aktiviti mereka.

Bermula dengan perjuangan untuk menegakkan nilai-nilai yang murni, mereka akhirnya dimangsakan oleh pembiaya asing yang tidak lain tidak bukan ingin melaksanakan agenda yang tidak memberi kebaikan kepada negara.

Ngeh Koo Ham Mahu Jadi 'Pahlawan Di Dalam Reban'

Posted: 20 Sep 2012 03:42 AM PDT


Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ampang hari ini telah membuat laporan polis Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya pada petang ini bagi menyatakan bantahan keras terhadap kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham.

Laporan polis ini diketuai ketuanya, Safarizul Mustafa bersama beberapa Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) iaitu Jakamas, Perkasa dan MAYS.

"Kami merasa kesal seorang rakyat Malaysia seperti Khoo Ham boleh mengeluarkan kenyataan menghina Islam. Sepatutnya, sebagai rakyat yang faham akan kedudukan agama Islam dinegaranya sendiri, beliau seharusnya sedar akan kenyataan yang dikeluarkanya boleh menimbulkan kemarahan dan mencabar kesabaran umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia, lebih menyedihkan lagi di kala manusia hari ini berada dizaman yang bertamadun masih terdapat pemimpin parti yang berfikiran kuno yang lansung tidak mencerminkan kepimpinan yang bertamadun.

Apakah kenyataan yang dibuat oleh Koo Ham sekadar untuk meraih popularati yang kian menghilang dikalangan pemimpin DAP yang kerap menjadi kencaman masyarakat umum ataupun ingin menjadi "pahlawan didalam reban" menunjuk hebat bukan ditempatnya," ujarnya selepas membuat laporan polis di sini hari ini.

Turut sama dalam bantahan tersebut ialah Ybhg Dato' Ismail Kijo, Ketua UMNO Bahagian Ampang.  

Beliau menegaskan "kenyataan Koo Ham kurang ajar, umat Islam sanggup mati mempertahankan kesucian Islam dan Koo Ham diminta memohon maaf kepada semua rakyat beragama Islam Malaysia dan seluruh dunia serta menarik balik kenyataan yang dikeluarkanya."

PAS dan PKR juga dicabar mengeluarkan kenyataan mengutuk Koo Ham. Jika mereka tidak berbuat demikian, apakah mereka bersetuju maruah Rasullullah dan Islam dihina begitu rupa.

"Di mana pendirian dua parti ini keatas kedudukan Islam dalam Negara ? Semua pihak berkuasa juga diminta mengambil tindakan tegas terhadap Koo Ham," ujarnya yang juga Ketua Penerangan UMNO negeri Selangor

Taipingmali (tm)

Posted: 21 Sep 2012 01:42 AM PDT

Taipingmali (tm)


Ngeh mohon maaf ?

Posted: 20 Sep 2012 08:47 PM PDT

Ngeh telah memohon maaf secara terbuka atas keceluparannya menghina usaha umat Islam membantah penyiaran dan penerbitan filem yang mempersendakan Nabi Muhammad SAW.

Baguslah kalau Ngeh faham dan mohon maaf.

Hari ini dan esok akan ada banyak lagi perhimpunan rakyat Malaysia yang akan membantah terhadap Sam Bacile yang bertanggung jawab menerbitkan filem tersebut.

Ngeh jangan lah tuduh orang Melayu dan Islam anti Kristian kerana penerbit tersebut adalah keturunan Arab Kristian Koptip yang terlalu extreme dan ortodok.

Mereka disokong dan dibiayai oleh puak-puak yahudi kaya dari Holland yang ramai menjadi saudagar berlian dunia.

Satu-satunya amalan ritual koptik yang ditiru oleh Dap , Pkr dan Pas ialah 'VIGIL'. Pas pernah terperangkap dengan amalan ini sehinggakan Harakah yang dianggap Islamic oleh Pas telah menyiarkan iklan Vigil dan mengajak semua ahli Pas turun ke jalanraya untuk buat VIGIL.

Ngeh tak perlu mengkritik umat Islam yang buat bantahan terhadap Sam Bacil. Mereka bukan anti kristian tetapi marah akan kebiadapan mereka yang bertanggungjawab menerbitkan filem tersebut.

Ngeh juga patut mengajak ahli Dap turun padang dan sama-sama membuat bantahan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 20 Sep 2012 11:43 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Akhirnya PAS Setuju Hudud Tak Baik Untuk Pakatan...

Posted: 20 Sep 2012 07:00 PM PDT



Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh nampaknya tidak pernah gentar dengan mana-mana pemimpin PAS terutama sekali dalam hal melibatkan pendirian tegasnya yang menolak secara total angan-angan PAS untuk mendirikan negara Islam mahupun merealisasikan perlaksanaan hukum hudud.

Menurut Karpal, pendirian PAS untuk melaksanakan hudud bakal memberi kesan tidak baik terhadap pembangkang pada pilihan raya umum akan datang. Tambahnya lagi, "PAS perlu menerima realiti. Walaupun ia pahit, desakan agar hukum hudud dilaksanakan di Malaysia hanyalah retorik semata-mata".

Satu kenyataan yang ringkas dan tidak berlapik secara langsung mewakili pendirian DAP yang sebenar-benarnya dalam isu ini. 


Kelihatannya seperti DAP pun amat menyedari tujuan PAS mempropagandakan isu hudud hanyalah untuk kepentingan politik kepartian sahaja dan tidak lebih sekadar retorik semata-mata.

Entah apa reaksi Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat setelah membaca kenyataan tersebut yang bukan sahaja mencabar kewibawaannya malah turut bernada sinis memperlekehkan angan-angan PAS berkaitan hukum hudud yang dianggap sebagai satu retorik politik semata-mata oleh DAP.

Kita harap Nik Aziz yang juga adalah Menteri Besar Kelantan tidak melatah sebagaimana kebiasaannya sebelum ini dengan mengalihkan perhatian ramai berkenaan isu hudud itu dengan menyalahkan UMNO atau Kerajaan Pusat. 

Harapnya untuk sekali sekala Nik Aziz dan semua pemimpin PAS dapat menunjukkan sikap gentleman menjawab kritikan Pengerusi DAP itu.

Setidak-tidaknya PAS perlu mengambil langkah tegas dan segera dengan mengikrarkan secara terbuka dan rasmi bahawa parti itu tetap jua akan melaksanakan hukum hudud seandainya PR menang dalam PRU 13 nanti sekalipun mendapat bantahan dari DAP.

Atau paling lekehpun, PAS patut berusaha bersungguh-sungguh untuk meletakkan calonnya bertanding di minima 150 kerusi Parlimen supaya sekiranya menang kesemuanya dapatlah mengubah suai perlembagaan negara demi memberi laluan kepada perlaksanaan hudud.

Tapi beranikah PAS bertindak sedemikian dengan melanggar arahan abang besarnya DAP yang sekarang ini memegang talian hayat untuk survival PAS di kebanyakan kerusi Parlimen dan DUN yang pengundinya bercampur dan sedang disandang oleh ramai pemimpin PAS pro Anwarinas?

Tergamakkah PAS menonjolkan dirinya sebagai ketua dalam PR selanjutnya menguasai lebih separuh kuota pembahagian kerusi Parlimen di antara parti-parti dalam PR untuk ditandingi dalam PRU 13? 

Tentu sekali tidak. PAS tidak akan sanggup menjadi ketua dan menguasai pembahagian kerusi Parlimen kerana sifat kewujudan PAS sejak dulu sudah termaktub sekadar menjadi alas kaki kepada parti pembangkang lain.

PAS mahupun Nik Aziz sendiri juga tidak akan sesekali berani mempertahankan angan-angannya untuk melaksanakan hukum hudud. PAS juga tidak akan sanggup mengasingkan dirinya dari PR demi kerana hudud.

Bukan sahaja kerana isu hudud itu sendiri adalah retorik PAS semata-mata, tapi juga kerana hakikatnya PAS juga tahu realiti semasa belum mengizinkan ke arah perlaksanaannya.

Sudah acapkali PAS tunduk diam mengikut sahaja arahan abang besarnya asal sahaja isu hudud menggugat PR dan tiap kali itulah selepas sesatu mesyuarat tergempar PR berkaitannya, PAS akan berbelit lidah seterusnya orang lain pula dijadikan kambing hitam.

PAS juga tergamak mengecam bekas Timbalan Presidennya sendiri hanya semata-mata takut kenyataan tegas Nasharudin Mat Isa berkaitan isu hudud bakal menjejaskan hubungannya PAS dengan DAP. Sayangnya PAS pada DAP sehinggakan Mursyidul Am PAS sendiri sanggup boikot mesyuarat Majlis Syura yang sepatutnya dipengerusikannya sampai tamat.

Bila sudah sedemikian rupa, janganlah salahkan rakyat bila ramai berkongsi ppendapat bahawa PAS akhirnya akan setuju dengan pandangan DAP bahawa isu hudud tidak mendatangkan kebaikan kepada PAS dan PR.

Seterusnya seperti biasa, PAS akan menyalahkan UMNO sebagai punca retorik hukum hudud yang dijajanya gagal direalisasikan. Dan, si balaci serta penyokong PAS akan meneruskan amalan rutin mereka, angguk-angguk tanda setuju pada tipu daya propaganda tersebut.

Panglima Perang Cyber

Posted: 20 Sep 2012 11:43 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Aktres saman penerbit filem Innocence of Muslims

Posted: 20 Sep 2012 11:29 PM PDT

DUNIA

Aktres saman penerbit filem Innocence of Muslims

CINDY LEE GARCIA


LOS ANGELES - Aktres yang berlakon dalam filem anti-Islam dan mencetuskan kemarahan di seluruh dunia, Cindy Lee Garcia menyaman penerbit filem berkenaan atas tuduhan menipu dan fitnah.
Garcia turut menggesa supaya Google mengeluarkan klip filem itu dari dalam talian. Saman yang difailkan pada Rabu di Los Angeles menyatakan bahawa dia ditipu oleh Nakoula Basseley Nakoula, individu yang bertanggungjawab menghasilkan filem Innocence of Muslims.
Dia mendakwa tidak menyedari filem itu mengandungi unsur anti-Islam dan menyatakan skrip yang diterimanya langsung tidak menyebut mengenai Nabi Muhammad SAW.
Saman itu menjelaskan bahawa Garcia mengetahui mengenai filem terbabit melalui satu iklan dan akan muncul dalam sebuah filem Mesir purba yang kemudiannya berubah menjadi mesej anti-Islam.
"Filem ini keji dan patut dikecam. Saman ini bukanlah serangan terhadap hak rakyat Amerika meluahkan apa yang mereka fikir. Saman ini juga menggesa supaya kandungan yang menghina sebegini dikeluarkan daripada internet," kata peguam Garcia, M. Cris Armenta dalam satu kenyataan.
Peguam Garcia turut merancang untuk mendapatkan injunksi terhadap filem itu di sebuah mahkamah di Los Angeles.
Sejak filem Innocence of Muslims tersebar, wanita itu menerima banyak ugutan bunuh dan tidak lagi boleh melawat cucunya. Filem tersebut juga memburukkan reputasinya, selain menyebabkan dia berasa malu, terhina dan terluka. - AP

Video PM @NajibRazak @DrRaisYatim KSN @AliHamsa55 Menari Lagu Anak Kampung Versi Gangnam Style Malaysia ?

Posted: 20 Sep 2012 10:05 PM PDT



1. PM atau siapa sahaja boleh menari sekadar bergembira di hari raya bersama isteri masing-masing. Termasuk KSN.

2. Tidak ada salah seorang Perdana Menteri di hari sambutan raya menari bersama rakan di pentas. Ia bukti sikap sempoi beliau dan rakan kabinet Dr Rais Yatim serta KSN baru DS Dr.Ali Hamsa.

3. Ketika ini lagu anak kampung Sabah dan rakyat Sabah tentu sangat teruja dan menyukai lagu mereka disukai Perdana Menteri dan isteri beliau. 

4. Mungkin ini Gangnam Style veris Malaysia guna lagu Anak Kampung cuba dipopular Perdana Menteri barangkali.

5. Apapun panglima melihat menyebarkan video ini lebih menguntungkan Perdana Menteri kerana rakyat akan nampak sikap sebenar beliau yang mudah mesra serta sporting hingga tidak kisah menari di atas pentas sekadar untuk menghiburkan hati di hari raya. 

6. Tidak disangka dalam masa 12 hari sudah cecah 157,597 ribu view ditonton berbanding video ucapan PM atau Bajet Malaysia.

7. Nampak benar orang ramai masih gemar hiburan tidak mahu berfikir perkara memenatkan. Semoga kita berubah kepada golongan suka cari kebenaran dan menyebarkannya bukan golongan suka mencari kelemahan pemimpin dan menyebarkan untuk menjatuhkannya. Walau ia tidak menyalahi undang-undanga sekalipun.

Sebar Surat Palsu Tindakan Pihak Terdesak Untuk Wujudkan Kebencian Kepada UMNO

Posted: 20 Sep 2012 09:30 PM PDT



KUALA LUMPUR, 20 Sept. – Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak membidas segelintir pihak yang sanggup menyebar kepalsuan dan fitnah semata-mata untuk menghasut pelajar membenci kerajaan menjelangnya pilihan raya kampus.
Beliau berkata demikian berikutan tersebarnya sepucuk surat yang menggunakan kepala surat UMNO dan ditandatangani oleh Presiden parti.
"Ini satu perbuatan yang menunjukkan pihak tertentu begitu terdesak dan sanggup menggunakan apa cara sekali pun termasuk menyebar fitnah secara bertulis yang telah dapat dikesan oleh kita dan kononnya ditulis oleh saya atas nama Presiden UMNO," katanya.
Surat tersebut ditujukan kepada Prof. Dr. Zaleha Kamaruddin, Rektor Universiti Islam Antarabangsa (UIA) yang menyatakan pelantikan Datuk Prof. Madya Dr. Mizan Hitam sebagai Timbalan Rektor Hal Ehwal Pelajar UIA menggantikan Prof. Dr. Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood berkuat kuasa serta merta.
"Surat yang palsu ini menyatakan bahawa ia adalah bertujuan membawa kejayaan dan kegemilangan kepada pro-Aspirasi untuk memartabatkan bangsa dan negara berlandaskan Perlembagaan UMNO.
Tegasnya, ini adalah contoh bagaimana mereka ini dalam keadaan tertekan dan sanggup lakukan apa saja untuk sebarkan kebencian kepada kerajaan.
"Surat ini adalah satu fitnah yang saya nafikan sekeras-kerasnya malah saya tidak pernah mengeluarkan surat parti atas pelantikan mana-mana anggota dalam universiti," tegasnya.
Ujarnya lagi, perkara ini boleh disahkan oleh pihak universiti dan Kementerian Pengajian Tinggi. - MediaUMNO

Photo doctored, Bernama looks at possible 'sabotage' cc @NajibRazak

Posted: 20 Sep 2012 04:57 PM PDT

Pengkhianat wajib kena hukuman berat

Photo doctored, Bernama looks at possible 'sabotage'
http://www.malaysiakini.com/news/209459

Sent via Flipboard


Sent from my iPad

Terkini : UiTM Dikuasai 100% #AspirasiMahasiswa - Tahniah @DatoSahol Takziah @AdamAdli cc @NajibRazak

Posted: 20 Sep 2012 08:12 AM PDT



Beberapa minit lalu Dato Sahol VC UiTM telah retweet keputusan pemilihan di UiTM oleh blogger UMB Keputusan 100% ini bukti penolakan total pelajar terhadap politik fitnah dan tidak matang serta politik tipudaya rakyat marhaen oleh Pakatan.

Semoga ia akan diikuti mahasiswa seluruh negara tanda protes keramat mereka terhadap penipuan Pakatan dan siswa yang menyokongnya.



Tq for support ": Tahniah! Keputusan Pilihanraya Kampus UiTM adalah 100% Kemenangan Aspirasi UiTM!  VC UiTM the Best!"
":Tahniah  berjaya kuasai 100% kampus UiTM  - bukti mahasiswa tolak pelajar pro-pembangkang!"


Naib Presiden Umno @zahid_hamidi Bersama Mahasiswa UPNM dan Presiden @NajibRazak Hari Ini

Posted: 20 Sep 2012 07:53 AM PDT

 Berikut gambar dimuatnaik di twitter program beliau bersama mahasiswa di UPNM hari ini.


DS  bersama sebahagian para pelajar UPNM yang menerima KADS1M pada majlis penyerahan kad tersebut hari ini 






Manakala di bawah gambar bersama Presiden di Ibu Pejabat Umno Kuala Lumpur.




Menjadi pemimpin memang sibuk sekali. Hanya yang cekal dan tabah serta gigih akan mengatasi segala kesulitan kepenatan dan cabaran yang datang.

video terbaru yang penuh dengan amanat beliau di Bagan Datoh sila tonton di bawah :


 


Kenyataan YAB PM @NajibRazak Kecam Filem Innocence of Muslims dan Karikatur Hina Nabi Oleh Charlie Hebdo

Posted: 20 Sep 2012 05:54 AM PDT


Bayangkan dalam masa seminit sudah 127 yang like dan tidak mustahil lebih ramai akan menyukai kenyataan ini berdasarkan jumlah rakan FB PM yang mencecah juta orang.



Sebagai Perdana Menteri sudah tentu beliau berhati-hati membuat kenyataan dan selepas menerima laporan yang lengkap barulah kecaman pedas ini dikeluarkan.

Kita tidak mahu PM terperangkap jerat merosakkan hubungan sesama rakyat berbilang bangsa dan agama dan ternyata sememangnya PM bijak menyusun kata menutur bicara memberitahu pendiriannya dalam isu ini.

Esok juga Pemuda Umno akan membantah dengan aman serentak dengan Pemuda Pas, di Masjid Jamek Kg Baru dan Masjid Tabung Haji Jalan Tun Ab Razak, bukti bagaimana kesatuan umat masih lagi kuat dalam hal berkaitan Nabi Muhammad saw.

Namun jangan sesekali merosak keamanan dengan melanggar undang-undang di dalam menzahirkan kemarahan.

Bijaksana tidak berada di jalanan dan ia melalui saluran dengan kaedah yang cukup berkesan.

Sebarkan pendirian Perdana Menteri ini kepada rakan sekelian. Terima kasih.

APANAMA

Posted: 20 Sep 2012 11:38 PM PDT

APANAMA


AES - a nightmare for traffic offenders and criminals

Posted: 20 Sep 2012 10:02 PM PDT

Africa stands against SODOMY

Posted: 20 Sep 2012 08:58 AM PDT

The Unspinners

Posted: 20 Sep 2012 11:15 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 20 Sep 2012 11:13 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Ce besoin d’une formation

Posted: 20 Sep 2012 10:52 AM PDT

C’est vraiment une honte. Il est essentiellement produit en masse version de jeux de course de chevaux virtuel. J’ai l’intention d’essayer cette stratégie, et j’espère que cela va fonctionner.
Nous avons besoin d’une certaine urgence à ce sujet mais je me sens calme maintenant. Notre première étape est l’apprentissage en référence aux video poker joker gratuit. C’est ainsi que pour éviter des problèmes avec votre come si carica il magic love?.
Je suis prêt à train d’atterrissage. J’ai failli ne pas écrire à germane bet on 3d virtual racebook.
Comment devient-on un succès avec roulette tchat ?
Je pense que, pendant que la mesure repose, la rouille de l’aiguille.
Cela fait partie du nouveau monde. Commandes commence à se stabiliser maintenant. Je pourrais continuer mais ce n’était de mon premier post sur ce sujet. Par quelle méthode les gens de tous les jours se rendre compte a noté des groupes d’intérêt telecharger des jeux gratuit sans inscription ? Je peux dire jusqu’à ce que je suis bleu dans le visage avant une minorité de cercles obtenir.
J’ai été impressionné par cela. Vous pouvez croire que je suis une bulle timide d’aplomb. Je veux générer une réponse grands. Historiens jeux de poker gratuit sans inscription finalement décider si jeux en ligne blackjack est bon ou pas si je dois lieu de répondre à des attouchements sur machine à sous gratuite en ligne gladiator le film sentiment commun. Probablement … La vérité est, plus casino film n’est pas toujours mieux. En outre, ce type de machines à sous gratuites à 3 rouleaux est abondante surtout pendant certains jours. Dans ce cas, c’est ce que vous voulez faire. Bien que, comme ma tante opines propos, où il ya de la fumée, il ya du feu. Mon objectif principal est d’aider les recrues avec double diamond de tres rodillos.

Il ya un certain temps quelques sentiments honneur de ce concept. Cette jeu black jack gratuit est excellent s’il n’y avait pas de limites sur cassino jeux gratuit. Cependant je ne serais pas tout simplement faire quelque chose germane nouveau que, dès qu’ils le peuvent. Il s’agissait d’une remise à Nice pour vous rappeler que europe roulette betsoft peuvent travailler. Il peut se terminer sans avoir une jeux fv gratuit machines asous qui place une tactique négative pour un priscilla coste.
Quoi qu’il en soit, nous allons commencer. Gros bébés vont fou pour tout les jeux en ligne français inscription. Le fait est que vous êtes passionné dans le domaine des jeu gratuit machine a sous gratuit. Je ne veux pas que, pour obtenir de la manière mais je suis sûr que j’ai eu un point relatif à site de jeux en ligne sans incription ici quelque part. Je suis maintenant impliqué dans machine a sou a 1 ligne 2 ligne 15 lignes la plupart du temps, même si ce système est très louable. Cela a été une offre surprenante. Il ya tout simplement beaucoup de sentiments dans ce domaine des idées. Avez-vous un calendrier pour ce soir ?
Nous avons le goût du champagne sur un salaire de bière.
Si vous vous réunissez, il ya beaucoup de concurrence pour magic love jeu, je dirais que vous auriez tort.

Cela porte effectivement à la maison. Il est essentiel de donner sans rien attendre en retour. Je veux donner l’idée d’être inférieur.

sekupangdua

Posted: 20 Sep 2012 11:10 PM PDT

sekupangdua


HARI INI... PERHIMPUNAN TENTANG SI BIADAP PENGHINA ISLAM

Posted: 20 Sep 2012 02:55 PM PDT

BIADAP DAN ANGKUH MENGHINA ISLAM
Hari ini  Bakal ada Perhimpunan Umat Islam di Bangunan Pejabat DAP Perak yang terletak di Ipoh Raya ( Sebelah Bangunan SUK Perak) Protes dan sebagai amaran kepada Ngeh yang begitu BIADAP dan KURANG AJAR bila menghina dan mengutuk Umat Islam yang bukan sahaja di Malaysia malah diseluruh dunia bangkit apabila penghinaan terhadap Baginda Muhammad Rasullulah S.A.W  dan Islam dengan Filem Innocence of muslim. 

Nampaknya bukan sahaja yahudi  laknatullah yang berani menghina sebaliknya Ngeh juga menunjukan anti muslim dengan malah dengan biadap menghina Islam dan Umatnya di sini. dengan sikap yang kurang ajar tanpa memikirkan sensitif umat Islam tetutama bangsa Melayu yang menjadi bumiputera dibumi Malaysia dimana Islam Juga menjadi Ugama Rasmi Malaysia

Bangkit dan tentang penghina Islam ini bakal memberi amaran kepada Ngeh jangan sewenangnya memperlekeh dan menghina Islam itu sendiri, sehubungan itu semua umat islam diharap dapat hadir sebagai protes kepada penghinaan yang disuarakan Zoinist ngeh. kita bangkit dan tentang jenis kurang ajar nie supaya belajar hormat drngan Umat Islam.

MAKA SEPATUTNYA SEMUA UMAT ISLAM BANGKIT DAN MENENTANG KEBIADAPAN SERTA SIKAP KURANG AJAR PENGHINA ISLAM  SEPERTI NGEH KAFIR HARBIK, KITA BANGKIT SEBAGAI AMARAN SUPAYA JANGAN SESEKALI MENCABAR UMAT ISLAM DAN BANGSA MELAYU!

Bukan Sahaja Ngeh yang kita tentang sebaliknya kita sepatutnya turut Protes terhadap Niza Dan PAD yang sekarang nie lansung tak berani bersuara kepada penghinaan oleh Ngeh nie, kalau diatas pentas ceramah bukan main lagi konon perjuangkan Islam sebaliknya hati ini sehingga kini bayang mka pun tak nampak apatah lagi untuk mementang atau memberi amaran kepada Ngeh amat jauh sekali berbuat demikian, PAS dan Neza nampaknya tetiba menjadi Bacul dan menghilang serta menyorok macam tikus mondok yang sembunyi dimana pun tak tau. 
Nampaknya demi Jenin yang betharap menjadi Menteri Besar Lagi oleh si Neza nie memungkinkan dia terpaksa zip mulut apatah lagi menyelar atau memberi Amaran kepada Ngeh nampaknya boleh meleburkan hasrat dia menjadi Menteri Besar kerana sebenarnya yang berkuasa adalah ngangeh penentu siapa yang boleh dicacai dan dibonekakan, Paling mudah tentuler si Neza  dan terbukti sehingga kini Neza tak berani  menentang atau memberi Amaran Kepada Ngeh demi harapan jeninnnya dapat sebagai Menteri Besar sekalipun sekadar boneka dan pencacai kepada ngangeh

JADI JANGAN LUPA HARI INI, DIDEPAN PEJABAT DAP JAM 2.30 PETANG (SELEPAS SOLAT JUMAAT) KITA PAKAT RAMAI-RAMAI PROTES DAN BEETI AMARAN TERHADAP NGEH SUPAYA JANGAN SESEKALI BERANI MENGHINA ISLAM,

MANER NIZAR NIE? PAS DAH BOLEH LAPOR KEHILANGAN SIMEROYAN NIE!!!

Posted: 20 Sep 2012 05:02 AM PDT



Sampai Sekarang nie nampaknya tak kelihatan Si Meroyan Neza ni dikesan, PAS sepatutnya bertanggung jawab dan perihatin MB lambei nie yang sedang ditunggu oleh rakyat tampil dan dengan lantang akan mengecam tindakan Ngeh yang biadap dan menghina Umat Islam dalam tweeter beliau

Mana Nizar yang lantang bersuara sekalipun kalau tak dimintak atau pun kita tau meroyan dia makin kronik, macam video diatas nampaknya dia ceramah mengutuk orang terutama UMNO, Pemimpin dan tiang-tiang dan bangku yang ada masa dia meroyan malam Merdeka dengan BERSHIT didataran Merdeka Ioh semasa sambutan ambang kemerdekaan

Hehehe kesian jgak dia nie merepek pasal BN, Rasuah dan macam-macam lagi... yang seronok siap dia kata sepanjang balik dari KL kata tak jumpa bendera Malaysia dikenderaan sepanjang Highway masa dia balik dari KL, ada satu jer yang dia jumpa, kononnya orang tak suka dengan kerajaan?

Ishhh Highway mana dia katakan nie, kalau highway Kelantan yang guna duit rakyat tu mungkin jugak, tapi rasanya apa pun belum buat selain plak perasmian jer yang ada.

Apa pun kita bertanggapan yang baik dengan kenyataan yang dia menyalak macam anjing dimalam kemerdekaan lalu didataran ipoh, mungkin antara sebab yang kita boleh reka dan kencing seperti...

@ Macamana nak jumpa, Bendera yang dimaksud si Meroyan nie mungkin Bendera Malaysia ciptaan Rejim Pakatan Rakyat kot, macam yang dia orang julang dan kibarkan oleh Pencacai BERSHIT tu kot.patut ler tak jumpa
@ Mungkin dia tak cerita yang dia tidor sepanjang perjalanan ke ipoh kot, hehehe kena tanya drebar dia ler
@ Mungkin dia maksud bendera Malaysia tu yang ada gambor roket, bulan atau mata lebam tu kot
@ Mungkin Dia Maksudkan Bendera tu ialah Baju-baju  diampaian tersidai (malam mana ada org jemor kain)
@ Mungkin Bendera yang dia maksudkan Gambor Aljub poster parti tu kot
@ Mungkin dia lupa bawak cermin mata kot
@ Mungkin dia tak bawak kakulator kot
@ Mungkin dia tanya leman, Heirie dan Abby kot-kot ada nampak bendera Malaysia kalau dia orang tidor

hehehe memang kuat meroyan Apek meroyan Nie...bukan dia tak tau yang dia jugak yang ajar orang lain buat bendera baru ala komunis, dah kalau dia tak hormat bendera apatah lagi kalau dia yang kepala menghina Bendera Malaysia dengan bendera Baru KOMUNIS malaya masa Bersih disambutan Merdeka, Dia jugak yang tanya balik kenapa tak  jumpa bendera. kuat meroyan nya dia

SEPEKARA LAGI YANG DIA KANTOI SEBENARNYA BILA DALAM VIDEO NIE DIA KENCING KATA HANYA JUMPA 1 BENDERA JER SEPANJANG HIGHWAY SAMPAI IPOH... agak-agak ler yop, naper bodo sangat, nampak sangat kebodohan terlampau Miker, hehehe hanya jumpa satu kereta yang pasang bendera jer... Nampak sangat ler yang Kereta Miker pun tak pasang Bendera jugak ler... hehehehe kantoi la lu meroyan

Belantan

Posted: 20 Sep 2012 11:04 PM PDT

Belantan


Gambar Muka Penghina Nabi Muhammad S.A.W Terdedah?

Posted: 20 Sep 2012 09:41 PM PDT



Wajah penulis skrip filem yang menghina Nabi Muhammad SAW, Nakoula Basseley Nakoula disiarkan di laman YouTube semalam. Gambar tersebut menunjukkan dia duduk bersama pelakon Anna Gurji di set filem Innocence of Muslims yang mengaibkan Nabi Muhammad.

Akhbar Mail on Sunday di Britain turut menyiarkan gambar tersebut. Nakoula dilahirkan di Mesir dan merupakan penganut Kristian Koptik. Dia yang berusia 55 tahun kini tinggal di California, Amerika Syarikat (AS).

Nakoula pernah mengaku dia membocorkan sebahagian kandungan filem itu di YouTube.

Filem itu telah mencetuskan tunjuk perasaan di kebanyakan negara sejak Rabu lalu sehingga mengakibatkan tujuh orang terbunuh termasuk di Lebanon.

Dalam akhbar itu, Gurji yang memegang peranan sebagai isteri Nabi Muhammad berkata, dia kini bimbang tindak balas terhadapnya ekoran filem tersebut.

Menurutnya, dia ditipu Nakoula kerana pada mulanya diberikan peranan sebagai isteri seorang lelaki bernama George.

Bagaimanapun, katanya, nama George itu ditukar kepada Muhammad. Dalam perkembangan yang sama, Nakoula kini sedang bersembunyi, kata pihak berkuasa AS.

Menurut laporan agensi berita AP, Nakoula sebelum ini disoal oleh para pegawai runding cara di sebuah pejabat syerif di Cerritos, California kelmarin.

Dia disoal berhubung kes perlanggaran pembebasannya secara bersyarat ekoran menggunakan komputer untuk membocorkan sebahagian kandungan filem tersebut.

Menurut seornag jurucakap syerif, Steve Whitmore, selepas soal siasat itu, dia menaiki sebuah kereta meninggalkan pejabat tersebut.

"Selepas itu, anggota-anggota kami meninggalkan Nakoula di sebuah lokasi yang dirahsiakan.

"Kami tidak tahu ke mana dia pergi," katanya.

Nakoula telah dibebaskan secara bersyarat pada Jun 2011 selepas menjalani hukuman penjara selama 21 bulan.

Dia didapati bersalah menipu bank dengan menggunakan identiti palsu dengan membuka 600 akaun bank.

Berdasarkan syarat pembebasannya, Nakoula tidak dibenarkan untuk menggunakan komputer serta internet selama lima tahun tanpa kebenaran daripada para pegawai perunding cara.

Hakim mungkin mengarahkan dia kembali dipenjarakan kerana melanggar syarat pembebasannya itu.

Suara Politik
Taminsari

Fathul Bari nasihat Kadir Sheikh Fadzir segera bertaubat !!

Posted: 20 Sep 2012 05:19 PM PDT



Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu) meminta bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir agar bertaubat segera selepas membuat kenyataan beliau mendengar suara Allah SWT agar kembali berpolitik untuk menyelamatkan negara.

Pengerusi Jawatankuasa Kerjanya, Fathul Bari Mat Jahaya berkata, Nabi Muhammad SAW adalah nabi dan rasul yang terakhir dan tidak ada sesiapa boleh mengaku bercakap dengan Allah SWT kini. Beliau memberikan teguran tanpa menyebut nama Abdul Kadir dan kepada semua pihak termasuk dalam UMNO serta PAS. Jelas beliau, berpolitiklah tetapi jangan membawa masuk tuhan dalam aktiviti itu.



"Datang seorang ahli politik ini kata beliau boleh dengar suara Allah SWT, saya tak menyamakan tapi boleh difahami kedudukan ini seolah-olah sama apa yang berlalu pada Nabi Musa dan sama berlaku pada Nabi Muhammad (SAW), apakah ini nabi baru.

"Saya yakin beliau bukan mengakui menjadi nabi, tetapi secara realiti, kata-kata seperti Allah SWT perintah kami ke Putaraja apa semua, zaman sampaikan wahyu telah ditutup. Tidak ada lagi wahyu. "Kalau sekiranya hendak turun berpolitik, tak payahlah tarik tuhan sekali, gunakan Allah SWT, gunakan agama untuk kepentingan, tak kiralah hang UMNO, tak kira PAS, tak kira hang PKR.

"Kita kena berhati-hati dalam isu seperti ini, saya harap orang-orang yang berkata seperti ini, tidak kira siapa pun agar bertaubat kepada Allah SWT dan beristiqfar banyak-banyak," katanya di sini hari ini. Beliau mengulas kenyataan Abdul Kadir dalam satu ceramah politik baru-baru ini bahawa beliau mendengar suara Allah SWT yang memintanya agar turun kembali ke barisan hadapan politik.

Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Manifesto Bukan Janji : Rakyat Selangor Kini Bangkit Tuntut Hak Mereka – GPRS!

Posted: 20 Sep 2012 06:51 AM PDT



Demonstrasi demi demonstrasi yang dilakukan oleh rakyat menuntut air percuma adalah manifestasi kesedaran rakyat terhadap pembohongan yang dilakukan oleh kerajaan negeri Selangor yang diterajui PKR.

Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS), Datuk Sohaimi Shahdan berkata, demonstrasi yang dilakukan oleh penduduk Pangsapuri Angsana, Bandar Mahkota Cheras adalah luahan rasa kecewa dengan sikap lidah bercabang kerajaan negeri yang berdolak-dalik dan enggan menunaikan janji mereka.

"Demontrasi ini juga adalah rentetan desakan dilakukan penduduk di Pangsapuri Menteri Court di Petaling Jaya dan Pangsapuri Lavender Vista di Puchong yang sehingga kini masih dinafikan hak menerima air percuma dengan alasan menggunakan meter pukal.

"Malah, rakyat yang berasa tertipu dengan janji manifesto kerajaan negeri turut memfailkan saman di mahkamah Tinggi Shah Alam bagi menuntut ganti rugi hampir RM500,000 terhadap tiga pihak termasuk Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Tuntutan oleh 683 pengguna air itu merupakan kumpulan pertama dari kawasan Shah Alam dan akan diikuti oleh pengguna air dari kawasan lain di negeri ini," ujarnya sebagai mengulas demostrasi aman penduduk Pangsapuri Angsana, Bandar Mahkota Cheras semalam.

Tambahnya, tidak mustahil sekiranya penduduk di Pangsapuri Angsana yang mengandungi 3 blok dan 560 unit rumah akan mengambil tindakan yang sama sekiranya kerajaan negeri masih berdolak-dalik untuk tidak memberikan air percuma atau enggan membayar pampasan.

Tegas beliau lagi penggunaan meter pukal tidak sepatutnya dijadikan alasan memandangkan perkara itu telah dijanjikan kepada semua pemilik kediaman di seluruh Selangor sekiranya pakatan pembangkang berjaya memerintah negeri ini.

Lebih mengecewakan tambahnya kerajaan negeri lebih mengutamakan penduduk rumah teres dan rumah banglo daripada golongan kelas menengah dan atasan dalam skim air percuma tersebut, manakala golongan yang lebih memerlukan telah dinafikan hak.

"Laporan akhbar baru-baru ini menyebut para penghuni membabitkan 1,378 buah pangsapuri dan kondominium di beberapa daerah di negeri ini dikesan belum menerima kemudahan air percuma seperti yang dijanjikan oleh kerajaan negeri sejak Ogos 2008.

"Perangkaan tersebut melibatkan sebanyak 479 buah pangsapuri di Petaling Jaya, Gombak (462) dan Klang (273) yang jika puratanya melibatkan 500 pemegang akaun perkhidmatan bekalan bagi setiap premis kediaman itu. Jumlah keseluruhan penghuni boleh mencecah sehingga 689,000 orang manakala jumlah tunggakan subsidi air percuma hampir RM300 juta.

"Mengikut definisi melalui manifesto parti pembangkang, setiap rakyat negeri ini yang mempunyai akaun bekalan air adalah layak menerima subsidi sebanyak RM11.40 setiap bulan dan kalau dihitung sejak 2008, mereka mempunyai tunggakan sebanyak RM570 setiap seorang," tambahnya.

Kerajaan negeri sebelum ini menolak tuntutan tunggakan air percuma tersebut sebaliknya mahu penduduk menukar meter air pukal kepada meter air individu bagi membolehkan penghuni pangsapuri dan kondominium di negeri ini menikmati skim air percuma tersebut.

"Jika tidak mampu melaksanakan, lebih baik tidak perlu berjanji. Rakyat di negeri Selangor semakin sedar pembohongan yang dilakukan kerajaan negeri termasuk mengatakan 'manifesto bukan janji' sebagai alasan untuk melarikan diri daripada tanggungjawab.

"Justeru terserah kepada rakyat Selangor untuk membuat penilaian sama ada mahu mengekalkan kerajaan negeri yang kuat temberang atau kerajaan yang lebih berkredibiliti yang mengutamakan rakyat dalam setiap pelaksanaan.

"Malah timbulnya pelbagai isu sepanjang kerajaan PKR memerintah negeri Selangor, membolehkan rakyat membuat pertimbangan tepat terhadap keupayaan kepimpinannya. Ini cukup penting bagi rakyat membuat keputusan pada pilihan raya umum tidak lama lagi," ujarnya yang juga merupakan Exco Pemuda UMNO Malaysia.


Tegas beliau lagi penggunaan meter pukal tidak sepatutnya dijadikan alasan memandangkan perkara itu telah dijanjikan kepada semua pemilik kediaman di seluruh Selangor sekiranya pakatan pembangkang berjaya memerintah negeri ini.

Lebih mengecewakan tambahnya kerajaan negeri lebih mengutamakan penduduk rumah teres dan rumah banglo daripada golongan kelas menengah dan atasan dalam skim air percuma tersebut, manakala golongan yang lebih memerlukan telah dinafikan hak.

"Laporan akhbar baru-baru ini menyebut para penghuni membabitkan 1,378 buah pangsapuri dan kondominium di beberapa daerah di negeri ini dikesan belum menerima kemudahan air percuma seperti yang dijanjikan oleh kerajaan negeri sejak Ogos 2008.

"Perangkaan tersebut melibatkan sebanyak 479 buah pangsapuri di Petaling Jaya, Gombak (462) dan Klang (273) yang jika puratanya melibatkan 500 pemegang akaun perkhidmatan bekalan bagi setiap premis kediaman itu. Jumlah keseluruhan penghuni boleh mencecah sehingga 689,000 orang manakala jumlah tunggakan subsidi air percuma hampir RM300 juta.

"Mengikut definisi melalui manifesto parti pembangkang, setiap rakyat negeri ini yang mempunyai akaun bekalan air adalah layak menerima subsidi sebanyak RM11.40 setiap bulan dan kalau dihitung sejak 2008, mereka mempunyai tunggakan sebanyak RM570 setiap seorang," tambahnya.

Kerajaan negeri sebelum ini menolak tuntutan tunggakan air percuma tersebut sebaliknya mahu penduduk menukar meter air pukal kepada meter air individu bagi membolehkan penghuni pangsapuri dan kondominium di negeri ini menikmati skim air percuma tersebut.

"Jika tidak mampu melaksanakan, lebih baik tidak perlu berjanji. Rakyat di negeri Selangor semakin sedar pembohongan yang dilakukan kerajaan negeri termasuk mengatakan 'manifesto bukan janji' sebagai alasan untuk melarikan diri daripada tanggungjawab.

"Justeru terserah kepada rakyat Selangor untuk membuat penilaian sama ada mahu mengekalkan kerajaan negeri yang kuat temberang atau kerajaan yang lebih berkredibiliti yang mengutamakan rakyat dalam setiap pelaksanaan.

"Malah timbulnya pelbagai isu sepanjang kerajaan PKR memerintah negeri Selangor, membolehkan rakyat membuat pertimbangan tepat terhadap keupayaan kepimpinannya. Ini cukup penting bagi rakyat membuat keputusan pada pilihan raya umum tidak lama lagi," ujarnya yang juga merupakan Exco Pemuda UMNO Malaysia.

Sebagai peringatan kepada regim MB Khalid,


Suara Politik
Taminsari

Dunia nak kiamat : Mengapa tiba-tiba Pok Nik Ajis nak jadi 'Melayu', bukankah sebelum ini beliau malu nak jadi Melayu?

Posted: 20 Sep 2012 12:18 AM PDT



Terkejut juga penulis apabila tiba-tiba Pok Nik menyokong hasrat Pemuda UMNO dan Dewan Pemuda Pas bersama-sama mengadakan protes membantah filem anti-Islam, Innocence of Muslims.

Pada masa sama, beliau berharap bantahan itu turut disusuli tindakan yang boleh memberi pengajaran kepada pihak yang melakukan penghinaan tersebut.

"Orang Islam khususnya dan orang Melayu umumnya perlu berbuat sesuatu supaya pihak yang melakukan penghinaan ini sedar, jika tidak perkara ini akan membawa kepada perkara lain dan akhir sekali pembunuhan seperti terjadi di Tunisia.

"Biar pihak itu sedar perbuatannya mendapat tentangan dan jangan kita berdoa atau sembahyang hajat sahaja, itu tidak betul. Protes itu betul, tetapi cara lain terserah kepada keadaan," katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.

Dengan nama Allah swt yang maha pemurah lagi amat mengasihani.

Surah ( Ar-Ra'd : ayat 13.11 )

" Bagi manusia ada malaikat-malaikat yang selalu mengikutinya bergiliran, di muka dan di belakangnya, mereka menjaganya atas perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah keadaan sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki keburukan terhadap sesuatu kaum, maka tak ada yang dapat menolaknya, dan sekali-kali tak ada pelindung bagi mereka selain Dia ".

Rasulullah tidak pernah menghalang umatnya menyebut tentang bangsa malah baginda berbangga sebagai bangsa Quraisy apabila menyebut 'ana Quraisy'. Baginda mengaku berbangsa Quraisy tetapi tidak bermakna baginda memperbesar-besarkan perkara itu, yang penting ialah Islam .

Tidak ada masalah dengan bangsa sebab itu dalam al-Quran, Allah berfirman : " Manusia itu dijadikan berbangsa-bangsa supaya dapat kenal-mengenali antara satu sama lain ". Maknanya Allah jadikan bangsa/kaum itu memang benar!



Penulis tidak fikir Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat @ Pok Nik sudah cukup tua untuk menjadi nyanyuk tetapi anehnya beliau sering merepek bila bercakap. Namun beliau sendiri sedar dirinya sudah tua dan letih. Ertinya secara fizikal beliau kekurangan tenaga. Cuma akalnya saja yang masih kuat untuk berlawan dengan UMNO.

Begitulah Nik Aziz yang sedang menghabiskan masa tuanya untuk menentang UMNO, parti politik yang sebangsa dan seagama dengannya. Tetapi sementelahan beliau tidak berbangga menjadi Melayu mungkin hati nuraninya tidak memihak kepada bangsa Melayu. Dengan kata lain, mungkin beliau menyesal dilahirkan sebagai bangsa Melayu.

Kasihan Nik Aziz. Beliau tidak dapat membezakan antara agama dan bangsa. Justeru beliau berasakan secara kebetulan dan automatik menjadi Melayu. Kita tidak tahu selama ini Nik Aziz tidak menganggap dirinya Melayu. Namanya saja Melayu. Ertinya beliau tidak menyukai namanya sendiri. Jadi apa pengenalan diri Nik Aziz sebenarnya?



Nik Aziz tidak percaya pada pengenalan bangsa. Sebab itu katanya beliau membina sebuah masjid di Rantau Panjang menggunakan reka bentuk Cina dalam usaha menghilangkan masalah perkauman. Mengapa menggunakan reka bentuk Cina kalau mahu menghapuskan identiti bangsa? Jika tidak percaya pada wujudnya bangsa, kenapa tidak menggunakan reka bentuk Islam?

Penulis rasa Nik Aziz menghadapi krisis identiti. Beliau menganggap dirinya seorang Islam, tetapi bukan berbangsa Melayu. Ini pengakuan beliau sendiri. Beliau mahu dikenali sebagai seorang Islam, bukan seorang Melayu.

Aneh! Sesudah lebih 20 tahun menjadi Menteri Besar baru sekarang beliau mendakwa dirinya tidak berbangga sebagai Melayu. Ini seharusnya menyedarkan orang Melayu Kelantan bahawa Menteri Besar mereka tidak bangga dengan dengan bangsa Melayu.

Mungkin ada yang menganggap penulis cuba memutar-belitkan kenyataan. Tetapi itulah yang penulis fahami daripada berita yang tersiar didalam akhbar sebelum ini. Ada manusia yang tidak suka dilahirkan sebagai bangsa Melayu. Tidaklah diketahui mengapa beliau tidak menyukai bangsanya sendiri. Mungkin ada faktor yang menyebabkan beliau jadi begitu.

Mungkin atas sebab itulah juga beliau menolak agenda perpaduan Melayu walau pun Melayu itu Islam. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 20 Sep 2012 11:03 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


KERANA KAMU. JOSEPH LIM GUAN ENG KE GEREJA BERDOA

Posted: 20 Sep 2012 08:30 PM PDT

MR JOSEPH LIM GUAN ENG
Akibat tekanan dari segenap penjuru ke atas DAP, Enche Lim Guan Eng dan yang sekutunya telah pergi ke gereja untuk mengadu dan berdoa supaya isu-isu yang melanda dirinya dan DAP itu.

Antara ketakutan-ketakutan Enche Lim Guan Eng ialah perpaduan PAS-UMNO yang sedang diusahakan oleh team perpaduan YB Nasha, Haji Hadi, Datuk Harun Din, Datuk Ismail Kamus, Datuk Harun Taib, Chegu Mustapha Ali dan sebagainya.
Masalah-masalah lain skandal dengan teman wanitanya yang mengakibatnya dahinya terluka dibaling pinggan mangkuk agaknya oleh isterinya.

Terkini, hentaman dan dentuman keras dari UMNO dan PAS ke atas Ngeh Koo Hamsap, yang akhirnya terpkasa tunduk malu memohon maaf. Bagi Joseph Lim Guan Eng, tunduk dan malu kepada orang Islam dan Melayu amat-amat menghiris jantungnya. Perkara yang paling dibenci Enche Lim Guan Eng...http://mymassa.blogspot.com/2012/03/perkara-yang-paling-aku-benci.html

Santai 18SX: Spider Malaya?!!

Posted: 20 Sep 2012 06:32 PM PDT

 
 
Masyarakat Barat sering menggambarkan yang HERO penyelamat manusia hanya boleh datang dari kalangan mereka. Supermanlah, Spidermanlah, Batmanlah. Belum pernah lagi kita dengar hero fiksyen Barat yang datang dari masyarakat Asia dan Melayu yang betul-betul setanding dengan hero-hero mereka.
 
Sampaikan kita terpaksa merekacipta hero sendiri seperti KeluangMan, CicakMan, BoboBoy dan lain-lain lagi. Namun tanpa kita sedari, di kalangan masyarakat kita sebenarnya banyak hero yang tidak disanjung-sanjung (unsung hero) yang sentiasa berbakti tanpa mengharapkan apa-apa balasan.
 
Sebagai contoh, bapa kita. Mereka bekerja keras siang dan malam demi memastikan sesuap nasi dan segala keperluan kita dipenuhi. Biar sekecil mana sekalipun gaji mereka, mereka tidak akan sanggup melihat keluarga mereka hidup dalam kesempitan dan kesusahan.
 
Lihat sahaja pula ibu kita. Tanpa mengenal lelah, beliau gigih membesarkan dan mendidik kita sehingga kita berjaya seperti hari ini. Walaupun, ramai yang sudah sub kontrakkan tugas ini ketika ini, namun, peranan mereka sebagai insan yang membawa kita ke dunia ini tidak boleh sesekali kita lupakan.
 
Begitu juga dengan hero di bawah ini. Lihat sahaja berapa banyak nyawa yang telah beliau selamatkan di kampung beliau?!! Walaupun telah ganyut dilanyak usia, namun masih lagi sanggup mempertaruhkan nyawa sendiri demi kesejahteraan yang lain. Namun siapakah yang mengenali dan menyanjung hero seperti beliau?!!
 

 
 
* Santai pagi-pagi daripada serabut isu politik. Namun, jangan kita lupa, keselesaan hidup kita di Melaysia selama ini juga berpunca daripada HERO-HERO kita (para pemimpin, pejuang dsb) yang tidak pernah kenal erti lelah dalam membela nasib rakyat dan membangunkan negara.

KEMENANGAN ISLAM, ALLAHUAKHBAR! AKHIRNYA MUSUH ISLAM TEWAS

Posted: 20 Sep 2012 05:45 PM PDT

YB NASHA & DATUK HARUN DIN:...MUSUH ISLAM SEBENAR DAN ANTI ISLAM
MUSUH ISLAM SETERUSNYA
Ngeh minta maaf isu tweet tentang filem anti-Islam


NONE
AKHIRNYA MUSUH ISLAM TEWAS
Ketua DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham hari ini memohon maaf dan menarik balik tulisannya di Twitter yang didakwa mempersoal bantahan umat Islam terhadap filem anti-Islam Innocence of Muslims.

"Saya tarik balik dan meminta maaf kepada orang Islam yang tersinggung dengan twit saya, saya tidak pernah maksudkannya begitu," katanya dalam kenyataan media hari ini.

Tulisan Ngeh (atas) yang dipertikaikan itu menyebut: "Khairy mahu umat Islam mengadakan protes terhadap Sam Bacile (pengarah Innocence of Muslims). Untuk Islam atau untuk kepentingan politiknya.

"Adakah orang Islam membuang terlalu banyak masa dan tenaga untuk ini," tulisan anggota parlimen Beruas di Twitter itu dipetik.

Ekoran itu, pelbagai pihak termasuk pemimpin BN dan pembangkang dilaporkan menyuarakan perasaan tidak senang mereka terhadap kenyataannya itu.

Kerandut PAS Di Sentap Karpal Singh!

Posted: 20 Sep 2012 10:00 AM PDT

Apa maknanya kalau parti luar boleh masuk campur urusan PAS?


Pernahkah anda melihat perkara ini berlaku dalam Barisan Nasional?

Jadi tak salahlah MyMassa kata PAS hanya balaci DAP kerana urusan parti mereka pun terpaksa mendapat 'restu' DAP.

*Padanlah Haji Hadi berkali-kali ulang bahawa PAS sekarang ni perjuangkan negara berkebajikan bukan negara Islam. Takut dengan Karpal Singh rupanya, bukan takut dengan Allah S.W.T.


Wajib Baca! Akhirnya Khalid Ibrahim Mengaku Fitnah SPR.

Posted: 20 Sep 2012 07:00 AM PDT

Antara alasan MB Selangor untuk tidak mengadakan pilihan raya negeri lebih awal adalah dengan menfitnah SPR kononnya data pemilih di Selangor tidak bersih.

Untuk membuktikan fitnahnya satu kebenaran, Khalid Ibrahim telah memperuntukkan RM5 juta di bawah Geran Selangorku untuk mana-mana pihak (kumpulan atau individu) seperti parti politik dan NGO untuk menggunakan geran tersebut bagi menunjukkan ada daftar pemilih yang tidak bersih dan wujud penipuan.

Malangnya, setelah hampir setahun geran tersebut dikeluarkan, Kerajaan Selangor gagal membuktikan fitnah mereka kepada SPR. Apa yang lebih manis, akhirnya MB Selangor mengakui kesahihan 350,000 pengundi seterusnya mengesahkan daftar pemilih negeri Selangor adalah bersih. Sila baca keratan akhbar di bawah untuk mengetahui bagaimana fitnah Kerajaan Selangor dijawab SPR.
Klik untuk besarkan imej
Untuk makluman pembaca MyMassa, sebenarnya ada sebab kenapa Kerajaan Negeri Selangor terpaksa mengadakan geran sehingga RM5juta untuk membuktikan fitnah mereka benar.

Selepas Pakatan Pembangkang menguasai Selangor, mereka telah memulakan gerakan untuk mewujudkan persepsi bahawa Kerajaan BN cuba merampas kembali Selangor dengan cara kotor.

Antara cara yang digunakan oleh pembangkang adalah dengan menuduh wujudnya pengundi hantu di Selangor.

Mari kita tengok apa yang berlaku selepas itu...

Klik untuk besarkan imej

Nah! Nampak pengundi-pengundi yang sah telah dituduh oleh PKR, DAP dan PAS sebagai pengundi hantu semata-mata untuk menfitnah SPR. Akibatnya, individu-individu yang difitnah SPR telah menuntut bayaran daripada Pembangkang. Oleh kerana pembangkang tak tahu bahawa setiap tuduhan mereka ada harganya, maka mereka terpaksa menggunakan duit rakyat Selangor untuk membayar fitnah-fitnah jahat mereka. Maka dengan sebab tersebut, maka geran Selangorku sebanyak RM5 juta terpaksa diwujudkan.

Kalau pembangkang sesedap rasa boleh tuduh SPR, sekarang ni MyMassa mahukan jawapan daripada pembangkang dengan adanya bukti ini...


Adakah benar PAS dan PKR selama ini menggunakan pengundi yang diimport dari Selantan Thailand untuk mempertahankan Kerajaan PAS di Kelantan selama 20 tahun?

*Jawab jangan tak jawab!

Tahniah! Bukti DAP Berjaya Pecah Belahkan PAS di 2 Negeri!!!

Posted: 20 Sep 2012 04:30 AM PDT

Isu yang dibawa oleh Ngeh Koo Ham telah menggemparkan seluruh umat Islam di Malaysia.


Ianya berjaya memecah belahkan umat Islam. Yang liberal macam Anwar Ibrahim dan penyokong PKR, di lihat seperti menyokong pemimpin DAP tersebut.

Manakala PAS pula bersama-sama UMNO menolak penghinaan terhadap junjungan kita Rasulullah S.A.W.

Ajaibnya, bukan semua PAS yang memandang serius kenyataan Ngeh. Ada pulak pemimpin PAS negeri yang mahu jadi balaci DAP. Mari kita tengok perbezaan antara PAS Johor dan Melaka.

PAS Johor:
PAS Johor Mahu Koo Ham Minta Maaf

KUALA LUMPUR: PAS Johor mahu Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham memohon maaf berhubung soalan provokasinya terhadap hasrat umat Islam negara ini melakukan protes terhadap filem anti-Islam, Innocence of Muslims pada Jumaat ini.

Memetik laporan Utusan Malaysia pada Khamis, Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, perkara yang dilakukan oleh Koo Ham itu amat mengguris hati, sekaligus membangkitkan kemarahan umat Islam kerana ia melibatkan kesucian Islam serta kemuliaan Rasulullah S.A.W.

Atas dasar itu juga, Mahfodz berkata, beliau memberi sokongan penuh terhadap usaha Dewan Pemuda PAS dan Pergerakan Pemuda Umno menganjurkan protes pada Jumat ini bagi menunjukkan bantahan terhadap penerbitan serta penyiaran filem anti-Islam itu.

"Sekalipun Pemuda PAS dan Pemuda Umno mahu bergabung untuk menunjukkan protes, saya tidak ada masalah. Ini soal kesucian agama kita dan ia melangkaui kepentingan politik," katanya kepada akhbar berkenaan.

Beliau mengulas laman Twitter Koo Ham pada Isnin.

Mahfodz yang juga Ahli Majlis Syura Ulama PAS berkata, menjadi tanggungjawab kepada semua umat Islam tanpa mengira parti mempertahankan Islam daripada dicerca dan dihina oleh pihak lain.

"Ini soal kesucian agama kita dan kemuliaan Rasulullah.

"Cuba lihat di negara-negara Arab bagaimana umat Islam di sana bangkit membantah dengan keras penerbitan filem anti-Islam tersebut," katanya.

Sementara itu, Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hasan di laman Twitternya pada Rabu berkata, bantahan demi bantahan demi mempertahankan Rasulullah adalah kewajipan minimum yang perlu ditunaikan oleh semua umat Islam.

"Masa yang diberi adalah pahala dan bukannya membazir," kata Nasrudin.
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/9/20/mstar_berita/20120920110257&sec=mstar_berita

PAS Melaka:

Sumber : AloqLaloq

Tahniah DAP kerana sekali lagi berjaya memecah belahkan umat Islam termasuk parti PAS sendiri!

*Dari isu Ngeh Koo Ham ni kita boleh tengok yang pertahankan Si Ngeh ni adalah golongan Anwarinas seperti Nizar dan PAS Melaka yang juga pengamal ISLAM LIBERAL.

Mana Perginya RM600juta Duit Rakyat Kelantan?

Posted: 20 Sep 2012 02:00 AM PDT

Hasil pemerintahan PAS di Kelantan lebih 20 tahun.
Klik untuk besarkan imej

Walaupun Kerajaan Persekutuan telah menyalurkan lebih RM600juta untuk negeri Kelantan menaik taraf perkhidmatan air di negeri tersebut, namum PAS tetap GAGAL mengatasi masalah tersebut.

Setahu MyMassa, hanya Kerajaan Kelantan yang dapat pinjaman sebegitu banyak untuk uruskan air negeri.

Untuk lebih jelas, MyMassa akan paparkan semula fakta air negeri Kelantan yang pernah blog ini siarkan satu masa dahulu.


1. Krisis ini bermula sejak 1990, apabila PAS berjaya menguasai Kelantan. Ketika itu,Nik Aziz menjadi Menteri Besar Kelantan  telah bersetuju bekerjasama dengan "Thames Water" sebuah syarikat dari United Kingdom untuk memaju dan membangunkan air di Negeri Kelantan, bertujuan menangani masalah air di negeri berkenaan.
2. Projek mega tersebut gagal dan yang anehnya segala beban hutang terpaksa ditanggung oleh kerajaan Negeri Kelantan, bukannya tanggungjawab bersama dengan syarikat dari UK itu.
3. Ini kerana memorandum yang ditandatangani tidak memihak kepada kerajaan Negeri Kelantan yang di ketuai oleh Nik Aziz. Manakala Exco yang mentadbir Kelantan yang dilantik oleh Nik Aziz ketika itu tidak ada seorang pun di kalangan mereka yang mempunyai latar belakang di bidang undang-undang.
4. Walaupun ada penasihat undang-undang negeri tetapi Nik Aziz dan Exconya tidak ada pengalaman dan kemahiran mengurus dan gagal membuat keputusan yang tepat dan akhirnya rakyat dan Negeri Kelantan menjadi mangsa menanggung beban hutang sehingga kini.
5. Disebabkan keegoan pemimpin PAS yang enggan mendapat khidmat undang-undang dari kerjaan Pusat menyebabkan kerajaan Kelantan muflis dan akhirnya, Nik Aziz tanpa rasa bersalah mewakili kerajaan Negeri Kelantan memohon bantuan daripada kerajaan pusat dengan menemui Tun Mahathir ketika itu sebagai Perdana Menteri untuk menyelesaikan beban hutang.
Orang lain yang berhutang tapi orang lain yang diminta membayarnya.
Tun Mahathir bersetuju membantu kerajaan Negeri Kelantan dengan memberi pinjaman mudah sepertimana yang diberikan kepada National Feedlot Corporation (NFC) yang dimainkan oleh pembangkang iaitu sebanyak RM600 juta dengan pemberian secara berperingkat,bermula dengan RM200 juta hingga RM600 juta dalam tempoh 3 tahun.
6. Keputusan tersebut telah mengecewakan ahli UMNO dan tidak bersetuju dengan tindakan Tun Mahathir membantu Negeri Kelantan kerana orang-orang PAS yang di ketuai oleh Nik Aziz dan pemimpin yang lain ketika itu telah memberi pelbagai gelaran termasuk FIRAUN dan MAHA FIRAUN ketika berceramah di pentas-pentas politik.
7. Tun Mahathir merasionalkan penyokong UMNO dengan mengatakan beliau bukan PM kepada UMNO dan BN tetapi PM kepada rakyat Malaysia. Pemberian RM600 juta itu adalah untuk rakyat Kelantan sebab Kelantan di bawah Persekutuan Malaysia dan bukan RM600 juta untuk Nik Aziz dan orang-orang PAS tetapi untuk membantu rakyat Kelantan. Terpulang kepada Nik Aziz dan kerajaan yang dipimpinnya untuk mengurus tadbir RM600 juta itu sebab duit ini diberi oleh kerajaan pusat terus ke perbendaharaan kerajaan negeri Kelantan tanpa dipantau.
Etika yang perlu ditunaikan oleh kerajaan negeri ialah membayar kembali kepada kerajaan pusat mengikut perjanjian. Terma yang sama diberikan kepada NFC.
8. Apa yang mengecewakan, selepas kerajaan Pusat membantu kerajaan PAS Kelantan, Menteri Besarnya Nik Aziz sebagai pemimpin negeri Kelantan tidak pernah mengucapkan terima kasih kepada Tun Mahathir dan tidak pernah buat kenyataan akhbar tentang pertolongan kerajaan pusat kepada kerajaan negeri Kelantan.
9. Apabila ditanya mengapa tiada satu pun ucapan terima kasih diucapkan oleh pemimpin dan penyokong PAS,  mereka menjawab di pentas-pentas politik dengan mengatakan PAS tidak perlu berterima kasih kepada manusia tetapi cukup mengucapkan syukur kepada Allah Subhanahuwata'ala sahaja.
Begitu sekali sikap pemimpin dan penyokong PAS. Adakah ajaran Islam mengajar umatnya bersikap sedemikian, atau adakah itu ajaran pemimpin parti berkenaan?
10. Episod beban hutang ini berlanjutan apabila Nik Aziz tanpa rasa bersalah meminta pertolongan Tengku Razaleigh Hamzah menjadi orang tengah untuk berjumpa dengan Tun Mahathir sebelum beliau meletak jawatan sebagai PM pada 2003. Pertemuan itu adalah atas permintaan Nik Aziz yang mewakili kerajaan negeri Kelantan yang merayu supaya sebahagian hutang kerajaan negeri Kelantan (RM500 juta) dapat dilupuskan oleh kerajaan pusat.
Harapan Nik Aziz dan kerajaan Kelantan supaya diterima oleh Tun Mahathir seperti mana beliau membantu Nik Aziz dan kerajaan Kelantan pada pertengahan dan akhir tahun 1990an (isu air) dahulu hampa, kerana Perdana Menteri tidak dapat menunaikan permintaan tersebut dengan alasan jika RM500 juta hutang kerajaan Kelantan dihapuskan oleh kerajaan pusat, maka ada 13 buah negeri di bawah Persekutuan Malaysia, termasuk Wilayah Persekutuan akan meminta perkara yang sama dan adalah tidak adil jika hanya Kelantan diberi keistimewaan seperti itu.
Selepas Tun Mahathir meletakkan jawatan sebagai PM Malaysia barulah Nik Aziz mengakui kerajaan Kelantan pernah mendapat bantuan dari kerajaan pusat berjumlah RM600 juta berhubung isu air di Kelantan.
Nik Aziz dalam wawancara dengan akhbar arus perdana itu mengakui bahawa Tun Mahathir seorang yang baik dan hatinya putih kerana pernah membantu kerajaan Kelantan yang pada masa itu menghadapi krisis kewangan.
Persoalannya, kenapa selepas Tun Mahathir meletakkan jawatannya sebagai PM baru Nik Aziz menghargai jasa-jasa beliau dan sekali gus mengakui bahawa kerajaan pusat pimpinan Tun Mahathir pernah membantu kerajaan Kelantan ketika susah dahulu dengan sejumlah wang yang banyak (RM600 juta) walaupun kerajaan Kelantan parti pembangkang dan tidak satu aspirasi dengan kerajaan pusat (BN).
Jawapannya, mungkin anda semua dah tahu.
Inilah fakta-fakta yang cuba dipadamkan oleh pemimpin dan penyokong PAS, supaya mereka boleh mengambarkan UMNO yang mengetuai kerajaan pusat adalah zalim dan perlu ditukar.

Jadi siapa sebenarnya yang ZALIM? Kerajaan pusat yang bagi pinjam kat PAS atau PAS yang menzalimi rakyatnya dengan tak menggunakan peruntukan tersebut ke tempat yang sepatutnya?

*Anda nilaikan.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 20 Sep 2012 09:40 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


APA ABDUL RAHMAN YUSOF BUAT DALAM JET ANWAR ?

Posted: 20 Sep 2012 09:02 PM PDT

KENAPA ANWAR LAHABAU SENYAP ?

Posted: 20 Sep 2012 06:30 PM PDT

HASAN ALI SAHKAN PARASIT PAS MEMANG TAKDE KERANDOT !

Posted: 20 Sep 2012 02:13 PM PDT

CERAMAH PALING BERKUALITI FATHUL BARI.WAJIB DISEBARKAN !

Posted: 20 Sep 2012 02:07 PM PDT

HINA ISLAM, ITULAH SUARA HATI DAP ??!!

Posted: 20 Sep 2012 06:33 AM PDT

PAKATAN SELANGOR KUALITINYA MACAM SAMPAH.

Posted: 20 Sep 2012 03:44 AM PDT

JONATHAN SMITH.

Posted: 20 Sep 2012 12:17 AM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 20 Sep 2012 09:28 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Air Percuma : Satu Lagi Auta Parti Kelentong Rakyat (PKR)

Posted: 20 Sep 2012 08:00 AM PDT



Blogger PAS Sanggup Makan Babi Untuk Anwar Ibrahim?

Posted: 20 Sep 2012 05:00 AM PDT


Seorang blogger PAS khabarnya sanggup buat perkara sedemikian semata-mata taksub kepada politik. Apa boleh buat, inilah yang dikatakan terlalu taksub pada politik ekstrems pembangkang. Baca selanjutnya di sini.

Seorang Lagi Berlaku Biadap Pada Pemimpin Negara

Posted: 20 Sep 2012 01:00 AM PDT

 
Bermula dengan Adam Adli menurunkan gambar Dato Seri Najib pada penghujung tahun lepas di PWTC, kemudian gambar Dato Seri Najib diarak dengan ritual agama lain di Dataran Merdeka, kemudian di tempat yang sama ada mereka yang tunjuk punggung dan pijak gambar Dato Seri Najib pada 30 Ogos 2012.
 
Tidak cukup dengan itu, di luar negara ada seorang warganegara Malaysia yang belajar di London membuat tindakan kurang ajar yang sama. Beginikah adab susila yang diajar oleh pembangkang kepada mereka? Sudah tiada lagi kesopanan dan kesusilaan bagi mereka.
 
Masih ingatkah lagi dengan anak muda berbangsa Cina yang telah membuat kecoh semasa Dato Seri  Najib membuat ucapan di London, United Kingdom pada 15 Mei 2012. Kali ini anak muda bernama Shaun Tan Zhi Ming buat hal lagi. 
 
Beliau telah mengambil gambar beliau memijak potret Dato Seri Najib dan menyatakan sebab-sebab beliau lakukan sedemikian. Perlakuan beliau ini dilakukan secara terbuka di laman sosial Facebook. 

Orang yang biadap sebegini perlu mendapat balasan yang setimpal agar menjadi pengajaran pada mereka yang lain. Esok lusa entah apa lagi yang akan dibuat oleh mereka. Membiarkan mereka yang biadap secara berleluasa adalah satu ancaman yang membahayakan untuk tingkah laku generasi akan datang.

Berikut adalah kata-kata biadap beliau yang disiarkan di laman Facebook beliau, "Shaun Tan":
Baca lanjut di sini.

Video Ucapan Dato Seri @Najib Razak Sempena Hari Malaysia ke-49

Posted: 20 Sep 2012 12:00 AM PDT


Perang Pilihan Raya Kampus : #AspirasiMahasiswa vs Mahasiswa Pro Pembangkang

Posted: 19 Sep 2012 10:25 PM PDT

Demam pilihan raya kampus bermula lagi. Pertembungan lama di kampus sejak 1960an antara mahasiswa nasionalis dan sosialis bersambung kembali. Episod baru pilihan raya kampus, bermula antara kumpulan reformis dan transformasi (perubahan) sejak 1999 lagi, ianya berlarutan hingga tahun 2012.

Era aspirasi mahasiswa mengorak langkah seterusnya pada 2012 untuk mempertahankan kampus agar sentiasa berpihak kepada aspirasi mahasiswa yang sebenar. Bermula dengan pilihan raya kampus pada November 1999, di mana pada waktu itu hanya ada 9 universiti awam. 

Arus reformasi begitu kuat pada November 1999, hinggakan pada waktu itu 8 buah IPTA jatuh ke tangan mahasiswa pembangkang kecuali satu universiti di utara yang mendapat kemenangan 13-8. Kemenangan yang sebenarnya mengejutkan sendiri Tun Mahathir yang pada ketika itu adalah Perdana Menteri Malaysia.

Siapa sangka sewaktu anak muda mahu ke jalanan membakar tayar, merosak kedai dan membaling batu untuk memprotes, masih ada generasi muda yang mahu bersama dengan aspirasi kepimpinan peringkat nasional. Sebab itulah ada orang membuat seloka UUM itu adalah Universiti Untuk Mahathir pada waktu itu. Memang benar kerana lokasi UUM adalah di Kubang Pasu, kawasan parlimen yang diwakili Tun Mahathir.

Keputusan Pilihan Raya Kampus, PRK pada waktu itu adalah 1-8 dengan berpihak kepada mahasiswa pro pembangkang. Hanya 11.1% dikuasai oleh aspirasi mahasiswa. UiTM dan UMS membuka kawasan putih baru untuk aspirasi mahasiswa bila menang pada November tahun 2000. Mengecilkan jurang penguasaan kepada 2-7, manakala di UUM tumpas akibat kurangnya  peratus mengundi akibat hujan lebat. 

Pada pertembungan kali ketiga pada tahun 2001, kumpulan aspirasi mahasiswa menang dengan penguasaan 53.8% atau 7-6 berbanding kumpulan mahasiswa pro pembangkang. Isu tindakan ekstrems kumpulan pembangkang yang terlibat dalam gerakan subversif hingga terbakarnya Dewan Tunku Canselor (DTC), UM menjadi titik tolak utama tumbangnya pengaruh mahasiswa pro pembangkang di 13 IPTA. Kepimpinan Dato Mustapa Mohamed (Tok Pa) menjadi inspirasi baru kemenangan aspirasi mahasiswa pada 2001.

Tamparan hebat buat PAS dan PKR pada 2001, tahun seterusnya pada 2002, aspirasi mahasiswa meneruskan kecemerlangan lagi dengan menambah penguasaan kepada 60% bila menang 9 universiti berbanding mahasiswa pembangkang yang menang hanya 6 universiti.  Mahasiswa mula menolak cara demonstrasi liar dan politik taksub PAS dan PKR di kampus. Pengaruh Anwar Ibrahim yang pada waktu itu berada dalam tirai besi mulai pudar di kalangan mahasiswa.

Pada tahun kelima (2003) penguasaan mahasiswa pro pembangkang terus merosot di 15 IPTA, hanya dua universiti yang tinggal dikuasai mereka. Keputusan adalah 13-2, dengan UKM menjadi tempat baru dikuasai oleh aspirasi mahassiwa melalui Tindakan Siswa Bersatu (TSB). 

Pada tahun 2004, jumlah MPP yang mendukung aspirasi mahasiswa bertambah dengan mendadak iaitu 406 orang berbanding 75 orang sahaja MPP yang pro pembangkang. Keputusan masih lagi kekal 13-2 dengan Universiti Malaya menjadi tempat baru dikuasai oleh aspirasi mahasiswa. Keputusan yang dikatakan banyak dipengaruhi oleh pilihan umum pada Mac 2004. 

Tahun ke-7 iaitu pada 2005 merupakan tahun paling cemerlang bagi aspirasi mahasiswa bila kesemua universiti dimenangi dengan keputusan penuh 17-0 (100%). Ada pendapat mengatakan keputusan ini diperolehi kerana tindakan memboikot yang diadakan oleh kumpulan mahasiswa pro pembangkang. Pandangan yang lebih kuat merumuskan bahawa kemenangan itu berpunca daripada penubuhan sebuah kementerian khusus untuk menjaga IPT iaitu Kementerian Pengajian Tinggi pada 2004.

Pengurangan faedah 4% PTPTN dan penubuhan sebuah kementerian khas untuk IPT adalah perjuangan yang diusahakan melalui Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan, MPPK yang ditubuhkan sejak 2001 lagi. Majoriti MPP aspirasi mahasiswa yang memperjuangkan isu-isu kebajikan pelajar untuk kepentingan mahasiswa dalam MPPK terbukti berjaya melaksanakan tugas dengan baik. 

Tahun ke-8 (2006), aspirasi mahasiswa meneruskan kecemerlangan bila menang 17-1 dan hanya tumpas di UIA dengan kedudukan 13-29. Tahun ke-9 (2007), mahasiswa pro pembangkang masih lagi tumpas teruk iaitu 1-19 berbanding aspirasi mahasiswa, hanya menang di UIA sahaja.

Sesudah kalah teruk pada 2005, 2006 dan 2007, mahasiswa pro pembangkang mula menjenamakan semula gerakan mereka. Tema oren dan logo yang lebih seragam dipilih. Nama mahasiswa diambil secara haram untuk dijadikan nama gerakan mereka iaitu Pro Mahasiswa. 

Biarpun dengan jenama dan logo baru, namun mahasiswa pro pembangkang masih lagi tumpas pada tahun ke-10 (2008). Hanya menguasi tiga IPT berbanding 17 buah IPTA yang dikuasai aspirasi mahasiswa. Pilihan raya kampus tahun ke-11 (2009) adalah pilihan raya kampus paling kotor dalam sejarah bila isu kepala babi dilempar dalam surau Akademi Pengajian Islam (API), Universiti Malaya. 

Keputusan pada 2009 adalah memihak kepada aspirasi mahasiswa dengan 19-1 kecuali di UIA. Biarpun isu panas di UM, namun mahasiswa masih lagi rasional memilih aspirasi mahasiswa. Tahun ke-12 (2011) adalah pilihan raya kampus paling berdarah bila dua orang pengawal keselamatan dicederakan oleh sekumpulan mahasiswa pro pembangkang yang bertindak memecah pintu pejabat HEP di UPM. Selain kelakuan pelik seperti mengusung keranda, mengepung pejabat HEP dan lakonan culik di UM. 

Tahun ke-12, aspirasi mahasiswa masih lagi menang di 17 IPTA, namun mahasiswa pro pembangkang mulai menambah beberapa kerusi fakulti dan umum di beberapa IPT. Tahun ini (2012) merupakan pertembungan kali ke-13 antara aspirasi mahasiswa dan mahasiswa pro pembangkang di IPT. 

Angka yang sama untuk pertembungan pilihan raya umum ke-13 yang dijangkakan tidak lama lagi. Apa pun yang akan berlaku, pengaruh sokongan generasi muda yang intelektual di kampus akan diukur berdasarkan keputusan pilihan raya kampus. Berbeza dengan 12 tahun sebelum ini, pindaan AUKU dan cabaran yang baru dalam media sosial menjadi pilihan raya kampus tahun ini paling kritikal buat semua peminat politik kampus. 

Baik pelajar, aktivis pelajar, bekas pemimpin pelajar dan orang politik, keputusan pilihan raya kampus yang akan diketahui sebelum pilihan raya umum kali ini adalah begitu penting sekali. Pilihan raya kampus yang ke-13 dan pilihan raya umum ke-13, kedua-duanya akan menjadi penentu masa depan negara. Mahasiswa sudah bijak memilih, kelangsungan negara ini tidak akan diserahkan pada pihak yang tidak sepatutnya. Teruskan agenda aspirasi mahasiswa. Jangan kotori pilihan raya kampus ke-13.

PISAU.NET

Posted: 20 Sep 2012 09:24 PM PDT

PISAU.NET


Perjuangan Anwar Setaraf Nabi Muhammad?

Posted: 20 Sep 2012 06:00 PM PDT

Senario politik dinegara kita sudah makin menyesakkan,ini semua gara gara kegilaan haprak pakatan yang mahukan Putrajaya. Seperti yang semua kita tahu apa saja akan dihalalkan asalkan matlamat tercapai.


Sejak akhir akhir ini,strategi pakatan adalah rebrand atau penjenamaan semula para pemimpin mereka apabila acapkali didedahkan oleh para blogger dan media massa akan kebobrokan moral para pemimpin pakatan. Penjenamaan semula kini mengangkat para pemimpin pakatan sebagai orang orang suci,anugerah tuhan,ada yang diangkat setaraf wali,ada yang diangkat setaraf khalifah,setaraf Mahdi hinggalah kepada setaraf para nabi.


Kemudian kempen dan ceramah mereka penuh dengan pengisian rohani,apa yang dimaksudkan pengisian rohani apabila berlaku penambahbaikan daripada membakar sentimen kebencian dan fitnah kini ditambah dengan suara dari langit yang menghalalkan perbuatan mereka.


Allah ,Jesus dan tuhan tuhan para penganut agama masing masing diheret bersama kedalam kancah politik haprak pakatan.


Daripada mimpi rasullulah,suara Allah hinggalah yang paling terkini perjuangan Anwar disamakan dengan Rasullulah SAW .


Bayangkan sekarang Anwar perjuangannya disama dengan rasul Allah tetapi bebas mengentot anak muda dan China Doll..


Perjuangan Anwar juga menghalalkan Jewish State,menghalalkan LGBT,Pluralisme dan liberalisme.


Adakah satu hari nanti kata kata Anwar akan diangkat setaraf hadis hadis nabi?

Pisau kata " Nik Aziz tak berani kritik Ngeh..apahal?"

ANWAR FIGHTING AGAINST ERODING CONFIDENCE AS GENERAL ELECTION DRAWS NEARER

Posted: 20 Sep 2012 08:33 AM PDT


The scenario looks gloomy for Parti Keadilan Rakyat (PKR) as its de facto chief Anwar Ibrahim tries hard to keep it afloat and maintain its relevance in the unregistered and unprincipled alliance of Pakatan Rakyat (PR).


PKR existence in the opposition front is no longer seen as the driving force that created the political tsunami of the 2008 anymore and thus, the party is now viewed as just existing but without the power.


What it is good at and being made used by DAP and PAS is its ability to expose purported scandals and wrong doings of the ruling BN and leaders and of course, Anwar sweet mouth that promises the people the sun and the moon.


Other than that, talking about ability to attract voters and sustain voters loyalty is obviously out of question as Malaysians in general know the party support is eroding and dwindling fast, as fast the fading admiration of Anwar charisma as a leader.


No more the Islamic leader that majority Muslims in Malaysia hope to lead as Anwar reveals his bad side everyday just as the saying goes a fish will not get hooked if it knows when to open its mouth.


Anwar everyday speeches and promises have now become a daily joke to many Malaysians, more so to those who had supported him during the reformasi days in late 1990s, after he was expelled from the government and Umno.


The recent pledge he made together with other PR leaders in Kuching has now become a big joke among teh tarik groups around the city as they viewed the pledge as another one of those many dreams PR leaders normally announced but never make them reality.


Just another mind catching material that can never be real even to the standards of the ruling BN, impossible aspirations beyond grasp, the teh tarik groups lamented.


That means Anwar has lost his ummpps and given the short period left for the coming general election, he has to act fast to regain the lost influence and ground...thus the gangsterism acts such as paints thrown on tour bus and so on.


The word here is sympathy  try to gain sympathy when everything else fail  or the other way around is reverse psychology paint a bad picture of the enemy.


But given the cheats and lies he has all the while made, Malaysians in general have percieved him as untrustworthy and this perception is getting more difficult for him to erase as more and more voters who supported him in 2008 lining up to reveal his charade either in the courts or in the press.


So Anwar now seeks fresh ideas and this are not coming as the general election draws nearer.

Tokong Setuju Tindakan Ngeh Hina Umat Islam.

Posted: 20 Sep 2012 02:40 AM PDT

Lim Guan Eng tokong dan khalifah kesayangan PAS anggap perbuatan Ngeh menghina Islam adalah perkara kecil tak perlu diperbesarkan.Guan Eng bagaikan bersetuju dan juga tidak berminat untuk menyelar rakan beliau mencerminkan tindakan Ngeh dianggap sebagai kebebasan bersuara dan hak kritik umat Islam.


DAP bebas memperkatakan tentang hak dan kepentingan umat Islam, umat Islam tak boleh langsung kritik ,tegur atau pertikaikan kehendak chauvanis ultrakiasu rasis DAP kerana ia akan dianggap sebagai tindakan perkauman yang mengugat kepentingan DAP.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin pada Khamis membidas tindakan Setiausaha DAP yang enggan mengulas kenyataan pemimpin partinya dari Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang mempersoalkan bantahan umat Islam terhadap filem menghina Nabi, 'Innocence of Muslims'.
Beliau berkata, kenyataan yang dikeluarkan dalam twitter Ngeh amat jelas walaupun beliau mengelak dan merasakan bahawa ia ditulis dalam bentuk soalan kerana ia disifatkan sebagai pendirian peribadi pengerusi DAP Perak itu.
"Keengganan Lim Guan Eng untuk memberi kenyataan atau pun menegur Ngeh Koo Ham, merupakan gambaran yang jelas bagi saya bahawa ini merupakan sentimen dan pendirian parti itu sendiri.
"Bagi saya sekiranya 'bos' DAP sendiri kalau dia bertanggungjawab, dia akan mengeluarkan kenyataan tanpa bersyarat bahawa apa yang dikatakan Koo Ham itu tidak betul dan tidak boleh diikuti," katanya pada sidang media di sini, Khamis.
Beliau mengulas mengenai Guan Eng yang enggan mengulas kenyataan Ngeh tetapi sebaliknya meminta supaya kenyataannya yang mengutuk penerbitan dan penyiaran filem itu disiarkan terlebih dahulu.
Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau mempersoalkan kenyataan Guan Eng dengan menyifatkan tindakan itu sebagai sesuatu yang tidak boleh diterima.
"Bagi saya, kenyataan apakah itu? Kalau anda (Guan Eng) sebenarnya prihatin tentang sensitiviti umat Islam, anda buat saja kenyataan bahawa tindakan Ngeh Koo Ham itu tidak betul dan ia tidak mencerminkan parti.
"Tetapi dia masih nak bermain politik. Dia mahu kenyataan dia disiarkan terlebih dahulu baru mengulas tentang Koo Ham. Ia sesuatu yang tidak boleh diterima," katanya.-Mstar
Pisau kata " Ngeh buktikan DAP memang anti Islam"

r b f

Posted: 20 Sep 2012 07:03 PM PDT

r b f


Al Fatihah.....

Posted: 20 Sep 2012 06:24 AM PDT



Selanjutnya sila  klik di sini

Selangor : Ketua Kerajaan Suka Bohong Anak Syarikat Ditangkap Mencuri

Posted: 20 Sep 2012 12:13 AM PDT


Siakap Senohong 
Gelama Ikan Duri
Menteri Besar Suka Bohong
Anak Syarikat Mencuri


Selanjutnya sila klik di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan