Selasa, 31 Julai 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 31 Jul 2012 01:08 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


GEMPAR!! PKR Akan Hilang 16 Kerusi Penting Pada PRU ke 13 kelak??

Posted: 31 Jul 2012 08:13 AM PDT


Sumber-sumber dalaman mengesahkan bahawa PKR berada dalam keadaan yang agak 'kecut' untuk menghadapi Pilihanraya ke-13 kali ini.

PKR pada ketika ini mempunyai 31 kerusi dan mensasarkan tambahan 9 kerusi melalui PRU ini, menjadikan semuanya 40 kerusi. Walaubagaimanapun, analisis yang dibentangkan dalam Temurapat Pilihanraya parti tersebut memaksa PKR menerima realiti keadaan semasa yang menunjukkan jangkaan kehilangan 16 dari 31 kerusi sedia ada, dan hanya memenangi dua kerusi baru menjadikan jumlah kemenangan hanya 17 kerusi sahaja.

Kerusi-kerusi sedia ada yang dijangka jatuh ke tangan BN ialah Gombak, Indera Mahkota, Ketereh, PJS, Bagan Serai, Wangsa Maju, Ampang, Nibong Tebal, Selayang, Kelana Jaya, Merbok, Lembah Pantai, Telok Kemang, Kuala Langat, Sungai. Siput dan Hulu Selangor.

Kerusi baru yang dijangka dapat ditawan ialah Bukit Katil dan Pandan.

Sebenarnya, ketidakyakinan PKR untuk menghadapi PRU adalah berasas. Ini berdasarkan hasil kajiselidik yang diadakan oleh beberapa pihak antaranya, Majlis Professor, universiti-universiti tempatan serta Merdeka Center yang menunjukkan bahawa populariti parti pembangkang semakin merosot akhir-akhir ini.

Malah, dalam semua kajian menunjukkan yang undi masyarakat Cina yang sebelum ini dikatakan amat kritikal bagi BN, juga semakin positif di pihak BN. Merdeka Center, contohnya, mendapati bahawa kaum Cina merasa gembira apabila Perdana Menteri mengiktiraf sijil Kolej TAR dan menghapuskan Akta Hasutan.

Dengan itu, PKR hanya mampu mensasarkan maksima 70% undi Cina bagi PRU kali ini walaupun sebelum ini begitu gah mengumumkan mendapat sokongan lebih 90% dari kaum itu. PKR juga menyedari yang undi Melayu kini berbalik kepada BN dengan pantas sekali.

Oleh yang demikian, antara strategi yang digariskan untuk menghadapi pilihanraya kali ini ialah agar Ketua Umum membuat kenyataan berani dan besar mengenai pembelaan kaum Melayu termasuk menjuarai beberapa kes kontroversi yang melibatkan nasib orang Melayu.

Nampaknya, PKR sekali lagi akan membuat 'U Turn' dengan kembali mengangkat perjuangan Melayu. Sebelum ini, PKR seperti juga PAS, telah 'mempersetankan' sahaja perjuangan demi bangsa Melayu. Siapa yang boleh lupa bagaimana beberapa pemimpin mereka mengungkap kata-kata 'malu menjadi Melayu'. Malah, Anwar sendiri menghina ketuanan Melayu. Kononnya, bangsa tidak membawa apa-apa makna dan perlu dilupakan jika kita ingin hidup dalam suasana harmoni dan bersatu padu.

Sedangkan, kaum Cina dan India diberi ruang sebesar-besarnya untuk membela bangsa dan mempertahankan budaya dan bahasa bagi menyatakan kewujudan mereka yang kukuh di negara ini.

Kita pasti tidak semua kaum Melayu itu mudah lupa dan akan melupakan sahaja kata-kata dan layanan PKR terhadap mereka.

Oleh itu, jika PKR serius ingin mengangkat strategi 'membela Melayu' ini sebagai peluru untuk menyerang BN dalam pilihanraya, maka rasanya PKR terpaksa menambahkan lagi bilangan jangkaan kerusi yang mereka akan kalah.

Walaubagaimanapun, kita percaya, PKR cukup sedar akan kesilapan mereka dalam menangani soal 'Melayu' sebelum ini. Oleh yang demikian, mereka tidak meletakkan kaum Melayu sebagai satu faktor khas dalam Sasaran Pengundi. Secara keseluruhannya, pembentangan di dalam Temurapat Pilihanraya PKR tersebut meletakkan hanya tiga golongan sebagai sasaran pengundi iaitu:

1. 'working class' yang mengundi mengikut isu dan berumur antara 26 – 45 tahun,

2. 'golongan muda' yang mengundi mengikut sentimen ahli politik muda dan berumur antara 22 – 25 tahun.

3. 'pengundi India' yang menjadi kumpulan penentu dan cenderung untuk beralih undi secara besar-besaran.

Secara dasarnya, nampak jelas bahawa PKR sendiri masih mencari-cari kekuatan diri untuk menghadapi PRU kali ini.

Masalah yang dihadapi PKR ialah sama seperti semua parti-parti sekutu dalam Pakatan Rakyat, iaitu walaupun mereka berada dalam satu pakatan tetapi mereka perlu menerima hakikat bahawa mereka sebenarnya adalah bersendirian. Dengan itu, mereka bukan sahaja beradu kekuatan dengan BN tetapi secara tidak langsung mereka juga terpaksa membuktikan kekuatan sesama sendiri bagi memastikan parti dan pemimpin mereka tetap 'diberi muka' sekiranya PR menang dalam PRU ini.

Lebih malang lagi bagi PKR ialah apabila terdapat beberapa pihak di dalam kepimpinan atasan parti itu sendiri yang juga beradu kekuatan sesama mereka. Kewujudan beberapa 'kem' dan peningkatan rasa curiga serta 'dingin' di antara pemimpin-pemimpin PKR ini juga secara tidak langsung menyumbang kepada ketidakyakinan mereka untuk menang dalam Pilihanraya.

Pemuda UMNO Langkawi

PANASS AIHH!! Bulan Puasa Pun Pas dok Cuba Curi Balak Lagi?? #TukarKedah

Posted: 31 Jul 2012 05:40 AM PDT


Pada 20 Julai lalu, Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar telah mengarahkan agar aktiviti pembalakan di Gunung Inas, Baling dihentikan serta merta oleh Kerajaan PAS Kedah. Rujuk di sini.

Namun, menurut tinjauan rakan TMK, Kamera Kupang, dia menjelaskan bahawa aktiviti-aktiviti pembalakan masih belaku di kawasan Hutan Simpan Kekal Gunung Inas. Cuma kali ini, kontraktor yang dilantik untuk merompak balak tu gunakan cara lain...


Menurut hasil tinjauan dan fakta dari orang kampung di kaki Gunung Inas, serta penjelasan dari "taiko-taiko" balak di situ, mereka menebang balak dan membiarkan balak yang ditebang tidak diangkut seperti biasa di tempat simpanan balak biasa.






Balak-balak tersebut dibiarkan sehingga seolah-olah telah lama ditebang dan setelah lori balak sedia, barulah ia diangkut untuk diletakkan terus di atas lori dan dibawa keluar dari kawasan itu...

Kamera Kupang yang turun padang pada bulan puasa baru-baru ini merakamkan bukti bahawa aktiviti pembalakan masih berlaku di situ meskipun lesen pembalakan di compartment itu telah tamat tempoh dan notis menghentikan aktiviti balak telah diberikan.

Nampaknya, PMBKed telah melanggar peraturan, undang-undang dan arahan pihak berkuasa.


Saya juga mendapat maklumat bahawa pihak Jabatan Hutan Negeri yang cuba memantau ketat aktiviti pembalakan di situ telah mendapat tekanan dari pihak tertentu. Siapakah yang mengancam penguatkuasa yang menjaga sumber alam tersebut?

Seperkara lagi, apakah usaha yang dibuat oleh MB Kedah, Azizan Razak dan apakah jawapan dari Setpolnya, Sanusi Md Mor mengenai pencabulan notis larangan tersebut. Apakah PMBKed punya sebarang jawapan mengenai kedegilan ini dan terus merompak hasil hutan Kedah?

Jawab brooo...!!! Jawabbbbb..!!!

DUKE OF UMNO

MAKK AII!! Misteri Video UFO Datang Ke Malaysia??

Posted: 31 Jul 2012 02:13 AM PDT



Rakaman video di You Tube mengenai kelibat UFO dilihat di Sunway Mentari telah menjadi buah mulut orang ramai.

Bagaimanapun, kesahihan tersebut telah dinafikan oleh pakar yang menjelaskan bahawa apa yang berlaku hanyalah satu fenomena alam.

Juruvideo, John Tan melihat cahaya bintang yang sangat terang dan berseri serta kelipan cahaya lampu berwarna warni ketika dia sedang menikamati makan malam di sini dua minggu lalu.

Dengan peralatan ditangan dia terus merakamkan insiden tersebut dengan disertakan komentar lucu daripada rakan-rakan yang turut serta dalam makan malam bersamanya.



Sehari kemudian, pada 15 Julai, dia telah memuat naik rakaman video tersebut di YouTube dan ia telah dilihat oleh sekurang-kurang 1,000 pengunjung sehingga kini.

"Cahaya lampu itu berkedip di sana untuk tempoh dua jam selepas kami perkatama kali melihatkan pada kira-kira pukul 9 malam.

"Selepas memerhatikannya lebih kurang satu jam, kami masuk ke dalam kereta dan cuba mencari daripada mana punca lampu itu bagaimanapun kami tidak dapat mencarinya," kata John, 29.

Dia turut menolak kemungkinan ia merupakan fenomena tersebut satu permainan.

"Adalah mustahil jika ia satu permainan kerana mana ada bateri normal dapat bertahan lama seperti itu," katanya.

Bagaimanapun, seorang pengulas YouTube menjelaskan teori yang mengatakan bahawa ia hanyalah layang-layang yang diterangkan, Tan enggan menerima pendapat tersebut sebaliknya dia menegaskan bahawa malam tersebut tidak ada angin langsung.

Ketika dihubungi, Agensi Angkasa Negara (Angkasa) berkata memberitahu masih terlalu awal untuk menyatakan layang-layang terlibat dalam fenomena tersebut.

"Orang tidak akan bermain layang-layang pada waktu malam kerana tidak ada angin," kata Ketua Pengarah Angkasa, Dr Mustafa Din Subari.

Bagaimanapun, beliau agak skeptikal dengan dakwaan kewujudan makhluk asing yang mempunyai senjata canggih untuk turun dan membuat lawatan ke Bumi

"Ini bukan kali pertama rakyat Malaysia menyaksikan fenomena sebegitu. Ia terjadi sekali sekala," katanya.
Sementara itu, angkasawan pertama negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor berkata sudah pasti ada satu penjelasan logik mengenai apa yang berlaku.

"Satu daripada alasan kami pergi ke angkasa adalah untuk melihat sama ada terdapat bentuk hidupan lain di luar sana. Makhluk asing atau tidak, tidak ada bukti lagi dan kami masih mencarinya," katanya.

Ketika ini rakaman video misteri Tan masih belum diterangkan dan perkara sebenar belum dapat dirungkaikan.-Mstar

TUDIAA!! Lawak Ehh.. Masih Ada Rakyat Malaysia yang Tak Reti Mengeja Nama Negara Sendiri!!

Posted: 30 Jul 2012 11:13 PM PDT


Agak menyedihkan apabila masih ada rakyat Malaysia yang tak tahu nak mengeja nama negara sendiri dengan betul. Sedangkan kita dah lama Merdeka.

Mereka ini mengaku diri rakyat Malaysia dan ada hati nak jadi pemerintah di Malaysia. Namun nak cakap bahasa kebangsaan pun terbelit-belit, apatah lagi menulis, lagi la lingkup.

Ha ha ha.. kat mana nak cari negara MALAYAIA? Bodoh sungguh puak Dap ni.


McTheory:
Rakyat Malaysia yang tak jiwa Malaysia.

TUDIAA!! Ahli Pas Undi UMNO Jika Mat Sabu Calon Parlimen Pendang!! #TukarKedah

Posted: 30 Jul 2012 09:26 PM PDT

risalah anti Mat Sabu disebarkan..
Surat terbuka ni Mc ambil dari SINI

Nampaknya penentangan penyokong Pas Pendang terhadap Mat Sabu mendapat sokongan meluas dari ahli Pas tempatan. Malah surat terbuka terhadap pentadbiran Pas pusat dan Kedah membuktikan bahawa, Parlimen Pendang akan kalah jika Pas meletakkan calon Mat Sabu sebagai ahli parlimen di Pendang.

Mc sebagai penyokong tegar UMNO semestinya mahu Mat Sabu menjadi calon di Pendang. Kalau Mat Sabu calon di Pendang, tentunya harapan untuk melihat UMNO merampas kembali Parlimen Pendang lebih terbuka luas.



McTheory:
Kami sokong Mat Sabu calon di Pendang!! he he..

PANASS!! Mahfuz Omar Puji Najib Razak Baguih Katanya!! cc @NajibRazak @MahfuzOmar

Posted: 30 Jul 2012 06:33 PM PDT


Kisah Mahfuz Omar puji DS Najib ni sebenarnya diceritakan sendiri oleh Ketua Pemuda Pokok Sena, Haris Che Mat. Kata beliau, Mahfuz pernah mengajak beliau berbincang mengenai politik di Kedai kopi, dengan tingkah laku beliau tu, nampak sangat Mahfuz berhasrat menjadi hero dikalangan pelanggan yang ada di kedai terbabit. Majoriti pelanggan di kedai tersebut pun majoritinya orang Pas. Biasa la orang Pas memang suka lepak kedai kopi malas bekerja.

Nak dijadikan cerita, Haris pun menerima pelawaan Mahfuz yang dipanggil beliau Abang Haji.

Mahfuz pun memulakan bicara,

"Haris, aku tengok Najib ni baguih, pentadbiran dia pun baguih, orangnya pun baguih, ideanya pun baguih, tapi apa yang tak baguihnya ialah, isterinya tak pakai tudung. Itu yang paling tak baguih. Islam kot mana kalau tak pakai tudung" kata Mahfuz sambil disambut gelak tawa oleh penyokongnya.

Haris membalas hujah sambil memegang cakap Mahfuz yang DS Najib baik dari segala segi.

"Abang Haji cakap Najib ni baguih, pentadbiran dia pun baguih, orangnya pun baguih, ideanya pun baguih, tapi apa yang tak baguihnya ialah isterinya tak pakai tudung" sambil mengulang ayat Mahfuz yang awal tadi.

"Biasa la Abang Haji, takdak manusia yang sempurna di dalam dunia ni. Lagi pun soal tudung tu kan peribadi isterinya, buat apa kita masuk campur hal tu? Bukankah lebih baik kita fokuskan kepada pentadbiran negara saja"

"Kalau nak diikutkan masalah peribadi, Ketua pembangkang lebih banyak masalah, namun Anwar tetap pilihan sebagai Ketua Pembangkang, kerana apa? Kerana dalam Pakatan pembangkang, Anwar paling bagus diantara semua. sebab itu masalah peribadinya ditolak mentah-mentah oleh puak Pakatan lain" sambung Haris lagi.

"Sama juga dengan DS Najib, Abang Haji sendiri mengakui Najib bagus dalam serba serbi, mungkin soal tudung orang nampak beliau tak ambil berat. Belakang kita siapa tahu, amal yang dilakukan oleh isteri beliau telah menutup kesalahannya". kata-kata Haris menyebabkan Mahfuz dan penyokongnya terdiam.

Cukup sampai situ..

Betul cakap Haris Che Mat. Manusia bukan semua sempurna. Hanya Allah SWT yang serba serbi sempurna. Cerita ni Mc bawa, sebab Mc nak tunjuk kepada semua pembaca, bahawa Mahfuz, Ahli Parlimen yang paling bising dalam Parlimen pun kata DS Najib ni baguihh.

Selalunya dia Mahfuz cuma tahu komplain, namun didalam hati dan sanubarinya.. Mahfuz Omar akui bahawa Datuk Seri Najib Razak memang Perdana Menteri yang tersangat Baguihhh pentadbiranya.


McTheory:
Hangpa tak percaya? pi tanya Mahfuz sendiri la.. he he..

Cucu Tok Selampit

Posted: 31 Jul 2012 01:08 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Disebabkan Kempen Boikot Jahat "Team @abby_abadi112, AHC Menjadi Semakin Popular

Posted: 31 Jul 2012 01:30 AM PDT



Sekumpulan peminat pelakon Abby Abadi melancarkan kempen memboikot satu syarikat jualan tudung yang didakwa telah menamatkan kontrak artis tersebut sebagai duta produk mereka. Kempen "Kami Boikot Syarikat Al-Humaira Contemporary" dilancarkan di laman sosial Facebook semenjak semalam. Sehingga posting ini ditulis, sebanyak 6,245 "likes" atau menyokong boikot berkenaan. 

Bagi CTS, tindakan bodoh peminat-peminat Abby Abadi ini secara tidak langsung telah menaikkan nama syarikat berkenaan di pasaran terutamanya bagi pengemar fesyen muslimah. Tidak ada satu muslim yang normal mahu memboikot sebuah syarikat Islam yang menjual tudung dan pakaian muslimah melainkan pengikut-pengikut Abby Abadi dan juak totok PAS yang diketahui umum "akai tak dak" atau "akai letak kat lutut". Buat pembaca yang masih ragu-ragu berkenaan isu berkenaan, bacalah penjelasan penuh dari pemilik syarikat seperti di bawah dan nilaikan sendiri.
Assalam. Selamat pagi semua! Diharapkan anda semua mendapat keberkatan di pagi Ramadhan yg mulia ini. Rasanya ini entry terakhir drp pihak AHC berkaitan isu yg melibatkan AHC.
First of all, penamatan kontrak artis tersebut adalah disebabkan beberapa perkara / sebab yg telah pihak kami bincangkan dan persetujui. Sebab / perkara2 yg berkaitan tersebut termasuklah pembabitan beliau di dalam politik, matlamat atau objektif kontrak tak tercapai spt yg kami harapkan, dan pelbagai lagi. Tapi 2 isu ini yg paling hebat dipersoalkan dan kami akan berikan penjelasan.
AHC memerlukan seorang duta yg berimej neutral di mata semua pelanggan. Apabila duta kami membabitkan diri dalam POLITIK parti tertentu secara terang-terangan, ini boleh memberikan kesan kpd mana2 bisnes kerana apabila artis tersebut sibuk dgn undangan ceramah, artis tersebut tidak lagi dapat memberikan full komitmen kpd task / tugasan yg sepatutnya beliau jalankan. Ingin kami tekankan, sama ada beliau join PAS, UMNO atau mana2 parti sekalipun, itu ialah hak peribadi mereka dan kami hormati. Cuma kami berpendapatan, utk bisnes kami, kami mahukan imej yg neutral. Harap anda boleh faham dan please respect pendapat kami ini. Bukan bermaksud join dan aktif berpolitik itu imej yg buruk, tapi tolong faham apa yg kami cuba nak sampaikan...
Berkenaan isu matlamat kontrak tidak tercapai... Tujuan utama kontrak ini dibuat ialah dengan harapan artis tersebut akan bergiat aktif semula di dalam bidang seni dan mempromosikan jenama AHC di bidang seni sama ada dlm bidang lakonan, pengacaraan dll. Terma ini kami ada nyatakan di dalam kontrak yg telah dipersetujui. Namun, matlamat kontrak tidak tercapai apabila artis tersebut memilih utk bergiat aktif di bidang lain tidak lama selepas kontrak ditandatangani. Harap jangan politikkan isu "matlamat" ini...
Sebenarnya, kontrak kami belum pun ditamatkan secara rasmi. Masih tiada hitam putih / notis utk pembatalan kontrak drp pihak kami secara sah mengikut terma yg termaktub di dalam kontrak, kerana perbincangan utk penamatan kontrak perlu dibuat antara kedua belah pihak bagi menyatakan sebab2 penamatan kontrak... Artis tersebut yg membuat asssumption awal sendiri bahawa kontrak ini akan ditamatkan kerana mungkin beliau juga telah merasakan dirinya tidak lagi mampu utk commit dgn tugasan bersama AHC. Kali terakhir pihak kami berjumpa dgn beliau ialah pada bulan Jun semasa shooting terakhir kami. Pihak kami sudah menyatakan hasrat utk berjumpa dan berbincang utk menamatkan perkara ini dgn baik, tapi perjumpaan gagal dilaksanakan atas ketidaksempatan beliau respons kpd kami, mungkin kerana kesibukan beliau memenuhi undangan ceramah. Kalau betullah kontrak itu mmg pihak kami tamatkan pada 4 Julai, kenapa pada 30 Julai baru beliau nak menyuarakan ketidakpuasan hati beliau? Apa pun, pihak kami akan tetap berjumpa juga dgn beliau untuk berbincang mengenai penamatan kontrak yg sah secara baik mengikut terma yg termaktub di dalam kontrak yg telah kami tandatangani.
Kami rasa cukup setakat ini sahaja penerangan drp pihak kami. Jika situasi ini berlanjutan hingga mencemarkan reputasi kami dgn lebih teruk dan pihak terbabit gagal untuk bersemuka dan berbincang utk menamatkan kontrak secara baik, kami akan membawa isu ini utk diselesaikan secara professional mengikut undang-undang. Segala bukti dan penerangan lanjut hanya akan disuarakan di depan pengadilan yg lebih layak. Harap maklum dan terima kasih atas sokongan AHC fans & customers sehingga kini. Terima kasih.

Temurapat PRU P"Gay"R - P"Gay"R Kalah Sebelum Berkempen?

Posted: 31 Jul 2012 12:30 AM PDT



Parti Keadilan Rakyat (PKR) atau nama panggilan manja P"Gay"R tegar sekali menggunakan nama 'rakyat' dalam setiap aktiviti dan kempen mereka. Sudah tentu sekali dalam menghadapi pilihanraya kali ini, nama 'rakyat' akan dijulang tinggi-tinggi kononnya sebagai matlamat perjuangan walaupun matlamat sebenarnya adalah 'demi Anwar, untuk Anwar dan kerana Anwar'. Dalam Temurapat PRU P"Gay"R tahun lepas, parti tersebut telah meminta bantuan Merdeka Center, untuk menguji beberapa slogan bagi digunakan sebagai tema kempen dalam PRU-13. Antaranya:

1.      Ubah Sekarang, Selamatkan Malaysia  

2.      Malaysia Baru, Muafakat Baru, Pimpinan Baru

3.      Demi Rakyat, Demi Masa Depan

Selaras dengan keterujaan P"Gay"R dengan perkataan 'rakyat', maka mereka nampaknya memilih slogan ketiga, iaitu 'Demi Rakyat, Demi Masa Depan' yang bagi mereka lebih tegas dan sesuai dengan imej KEADILAN. Slogan ini dikatakan mendapat reaksi positif dari pengundi sasaran P"Gay"R iaitu Golongan Muda, Golongan Bekerja dan Kaum India yang tidak berpatisan. Dalam temurapat yang sama, parti itu telah menggariskan beberapa isu yang akan digunakan oleh mereka untuk menyerang BN. Antaranya, kenaikan harga barang, subsidi minyak, AUKU, PTPTN, rasuah, masalah perumahan, masalah sosial, harga kereta yang tinggi serta peluang pekerjaan terhad.  

Kecuali isu 'peluang pekerjaan terhad', kebanyakan isu yang disebut telah pun lama dimainkan oleh P"Gay"R. Dan hampir kesemua isu yang dimainkan juga menunjukkan kegagalan, kesilapan atau kelemahan di pihak mereka. Dalam ertikata lain, serangan mereka tidak menjadi, tertembak diri sendiri atau pun kalah teruk. Dalam memainkan semua isu-isu tersebut juga, P"Gay"R secara tidak langsung menyerlahkan yang mereka tidak bijak matematik dan gagal ekonomi sepenuhnya.  

Contohnya, dalam memperkatakan soal PTPTN, P"Gay"R telah ditempelak oleh DAP dan juga PAS kerana meletakkan Pakatan Rakyat (yang Haram) dalam keadaan sukar. Akhbar-akhbar Cina yang diketahui cenderung kepada DAP juga menghentam idea penghapusan hutang PTPTN kerana dikatakan memalukan serta tidak praktikal dari segi ekonomi.   

Begitu juga dengan isu mengenai subsidi minyak dan kenaikan harga barang yang merupakan isu global di mana rakyat sedia maklum bahawa sekiranya P"Gay"R menjadi kerajaan, mereka juga tidak akan mampu mempengaruhi harga pasaran dunia. Menjanjikan penurunan harga barang dan harga minyak bagaikan menjanjikan bulan dan bintang iaitu sesuatu yang tidak logik kerana tidak berada di bawah kawalan sesebuah kerajaan sepenuhnya.  

Lebih dari itu, kerajaan sedia ada telah membuktikan keprihatinan dengan mengekalkan subsidi serta memberi bantuan-bantuan lain secara langsung bagi membantu rakyat menghadapi kenaikan kos sara hidup di era ini. Kerajaan juga telah melancarkan skim rumah pertamaku, sekali gus membuktikan yang kerajaan tidak pernah mengabaikan kebajikan rakyat di kala P"Gay"R hanya mampu berjanji. Isu AUKU pula menyerlahkan sikap dwi-standard PR apabila MB PAS Kedah, Ustaz Azizan mengarahkan pelajar yang berdemonstrasi agar dikenakan tindakan di bawah Akta tersebut.  

Percubaan PKR untuk menyerang kerajaan melalui isu rasuah dan masalah sosial di dalam masyarakat juga membuatkan rakyat tersenyum sinis. Mana tidaknya, jika Ketua Umum P"Gay"R itu sendiri terkenal dengan gelaran Bapa Rasuah iaitu 'perintis' gejala rasuah di dalam politik. Pembantu peribadinya yang gaji tidak seberapa mampu memiliki rumah berharga jutaan ringgit. Isteri sang pembantu merangkap perempuan simpanannya juga menerima gaji puluhan ribu sebulan tanpa perlu bekerja dalam ertikata yang sebenar.  

Kroni-kroninya, termasuk bapa dan abangnya yang dari 'nobody' menjadi 'somebody' dalam sekelip mata sejurus beliau memegang jawatan dalam kerajaan dahulu. Dan kini, partinya dan parti-parti sekutu terus bergelumang dalam rasuah, penipuan, manipulasi yang menjadi punca masalah dalaman sehingga memaksa ramai yang keluar parti. Jika ini bukan rasuah, apa namanya? Serangan P"Gay"R terhadap harga kereta yang tinggi pula menunjukkan yang parti ini tidak punya semangat nasionalis dan sanggup membiarkan industri kereta nasional terjejas atau gulung tikar terus. Sementelah dengan itu, kita tunggu sajalah apa yang P"Gay"R akan kelentong mengenai peluang pekerjaan di Malaysia memandangkan hanya isu ini saja yang belum dimainkan oleh mereka.  

Walau apapun, kita tahu bahawa negeri-negeri yang diterajui P"Gay"R atau PR semuanya menghadapi masalah untuk menambah pelaburan sekali gus meningkatkan peluang pekerjaan. Satu-satunya peluang pekerjaan yang meningkat dengan begitu drastik di negeri-negeri jajahan mereka adalah dalam bidang hiburan termasuk tukang-tukang urut yang mana tidak memerlukan seseorang itu bersusah payah meminjam PTPTN untuk belajar tetapi hanya berbekalkan gaya dan 'keberanian' sahaja. Jika inilah saja strategi P"Gay"R untuk menghadapi PRU-13, maka jelaslah yang P"Gay"R sudah kalah sebelum berkempen.

Alasan Dangkal Khalid "Gereja" Pertahankan DAP Yang Tolak Hudud

Posted: 30 Jul 2012 11:16 PM PDT


Sibuk bebenor YB teman ni nak jadi artis sekarang yo?
Ahli jawatankuasa PAS pusat Khalid Abdul Samad menyifatkan pendirian DAP menghormati hak parti Islam itu lebih baik daripada sikap MCA yang dilihat memperlekehkan hukum hudud. Tegas beliau, keberanian MCA mengugut untuk keluar daripada Barisan Nasional (BN) sekiranya Umno pimpinan Datuk Seri Najib Razak berkeras mahu melaksanakan hukum hudud.

"DAP tiada keluarkan kenyataan macam tu. DAP hormat hak kita untuk memperjuangkan hudud. PAS untuk memperjuangkannya. MCA yang baru-baru ini buat seminar memperlekehkan hudud dan sebagainya. Saya rasa sikap MCA terhadap Islam jauh lebih chauvinis."

Baca selanjutnya Antarapos di sini.

YB Khalid Samad, terdesak dalam mempertahankan DAP, rakan sekutunya yang hampir setiap hari dalam seminggu ini mengeluarkan kenyataan-demi kenyataan menghentam PAS dalam isu Hudud. Bacalah kenyataan-kenyataan dari Karpal Singh, Tan Seng Giaw, Lim Kit Siang, Lim Guang Eng dan si peguam pendek dari P"Gay"R, Shamsul Iskandar. Mana ada satu kenyataan yang mereka berikan menyokong isu ini. Namun, sebagai parti yang bermuka tebal, PAS tidak sekali berani mengangkat muka, apatah lagi berani melawan. Sebagai keldai yang setia, mereka akan cuba spin apa sahaja untuk mempertahankan Tuan mereka.

Apakah YB Khalid Samad cuba menidakkan bahawa DAP bersikap "cauvinis" terhadap Islam? Apakah DAP tidak memperlekehkan hudud? Bagi CTS, DAP dan MCA sama sahaja. Beza UMNO dan PAS adalah UMNO adalah Ketua di dalam BN manakala PAS adalah pencacai di dalam Pakatan Haram. CTS berikan bukti bertulis apa yang YB Khalid Samad sifatkan sebagai "keberanian MCA mengugut untuk keluar daripada BN sekiranya UMNO berkeras mahu melaksanakan hukum hudud, sedangkan DAP tiada keluarkan kenyataan macam tu", baca kenyataan Lim Guan Eng seperti berikut yang dipetik dari akhbar The Star,
"If there is any mention that we want to implement hudud law in our common policy framework and Buku Jingga, the party's entire central committee will resign."
Apakah dalam kenyataan di atas, DAP tidak mengugut PAS untuk keluar dari Pakatan Haram sekiranya PAS meneruskan hasrat mereka untuk memainkan isu hudud? Dalam bulan Ramadhan inpun YB Khalid Samad ingin berbohong untuk mempertahankan Tuan mereka. Insaflah YB.

waadat

Posted: 31 Jul 2012 01:02 PM PDT

waadat


Pembunuhan bersiri tokoh korporat melayu

Posted: 31 Jul 2012 04:12 AM PDT

Mati memang mati. Memang hidup lawannya mati. Namun penyebab pada setiap kematian mesti dipertanggungjawab.

Jika di Myamar sekarang sedang berlaku pembunuhan etnik, maka apa bezanya di Malaysia?

Bezanya di Malaysia penyingkiran etnik berlaku melalui pembunuhan ekonomi secara terancang.

Lihat tulisan salah seorang sahabat Demang di bawah:

http://www.rbfonline.net/2012/07/penang-portkebangsatan-dan-kejahatan.html?m=1

tokoh korporat melayu dibunuh?

Posted: 30 Jul 2012 08:27 PM PDT




Tan Sri Syed Mokhtar Shah bin Syed Nor Al-Bukhary merupakan seorang ahli perniagaan dan bilionair Melayu yang terkaya di Malaysia. Beliau adalah Pengerusi Yayasan Albukhary.Pada 2008, beliau diumumkan sebagai Tokoh Maal Hijrah sempena sambutan Maal Hijrah 1429H peringkat kebangsaan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).[1] Beliau seorang yang perahsia dan tidak lupa nikmat Allah.Dia terpilih sebagai Tokoh Melayu Terbilang 2009 .[2]


Menurut majalah Malaysian Business beliau mempunyai harta bernilai RM8.84 bilion pada 2005 seterusnya menjadi orang ketujuh terkaya di Malaysia pada 2005-2011 [3]. Menurut majalah Forbes, beliau orang ke-32 terkaya di Asia Tenggara. Beliau adalah orang kedua terkaya di Asia Tenggara selepas pengerusi Berjaya Corp, Vincent Tan. Syarikatmnya mempunyai 67,700 tenaga pekerja.Beliau juga 'Wira Dermawan Asia' selain Datuk Mohd Zaid Ibrahim,Leonard Linggi Tun Jugah(67), dan Hishamudin Ubaidulla(52) .[4]







Demang kutip sedikit biodata seorang usahawan Muslim yang dalam PERHATIAN puak yang tidak pernah senang dengan kejayaan orang Islam.






Sebelum ini Tan Sri Yahya yang sedang menguasai ekonomi telah 'ter'bunuh dalam satu kemalangan udara. Kemudian SM Nasimuddin (NAZA) meninggal dunia dalam pembedahan di luar negara (secara mengejut).






Usaha-usaha juga sedang dibuat bagi menghancurkan seorang lagi tokoh korporat Muslim di Selangor melalui isu SYABAS kononnya atas kegagalan menguruskan bekalan air.






Susah sangat ke nak sabotaj seseorang? Malang sungguh kerana ada sebilangan manusia buta yang tidak sedar dipergunakan oleh musuh Islam.






DAP berjanji akan terima Islam? Kalau untuk muslihat, jika kita minta DAP bersunat pun diorang akan sanggup!!!




Apabila sudah dapat kuasa nanti, tunGGU..!

THE FLYING KICK

Posted: 31 Jul 2012 01:02 PM PDT

THE FLYING KICK


CUBA PAS BERTERUS-TERANG MACAM ABBY ABADI!!!

Posted: 31 Jul 2012 08:30 AM PDT

ROGOL BERAMAI-RAMAI, DUA DIHUKUM PENJARA!!!

Posted: 31 Jul 2012 07:15 AM PDT

BEKAS PELAKON DITANGKAP KHALWAT NAK JADI CALON PAS!!!

Posted: 31 Jul 2012 06:34 AM PDT

MEMALUKAN!!! ZURAIDAH 'MAK LAMPIR' KAMARUDDIN PERUNTUH RUMAHTANGGA ORANG!!!

Posted: 31 Jul 2012 03:53 AM PDT

BADI 'CELAKA HARAMJADAH', AHLI PARLIMEN PKR CUBA BUNUH ISTERI TUA!!!

Posted: 31 Jul 2012 02:04 AM PDT

GERAI PENIAGA MELAYU DIROBOHKAN UNTUK JAGA HATI TAUKEH CINA DI KEDAH!!!

Posted: 31 Jul 2012 12:27 AM PDT

JANGAN KUTIP ZAKAT FITRAH SAJA YANG GALAK, BAB NAK SERAHKAN PADA ASNAF, TERLALU CULAS!!!

Posted: 30 Jul 2012 11:40 PM PDT

ANTARA TUN MAHATHIR DAN NIK AZIZ, SIAPA YANG AFDAL JADI IMAM KITA?

Posted: 30 Jul 2012 10:34 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 31 Jul 2012 11:53 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Penyokong Abby meroyan, lancar boikot syarikat tudung Al Humaira !

Posted: 31 Jul 2012 10:07 AM PDT




Ni ada cerita terbaru mengenai Abby Abadi, setelah berjaya memancing 'kesedihan' kerana kononnya ditamatkan kontrak sebagai duta kepada sebuah produk tudung disebabkan penglibatannya dalam Pakatan Rakyat, sekarang dah ada pula kempen memboikot syarikat tudung berkenaan yang kononnya dibuat oleh peminat pelakon tersebut.
Malaysiakini melaporkan sekumpulan peminat pelakon Abby Abadi melancarkan kempen "Kami Boikot Syarikat Al-Humaira Contemporary".



Dikatakan kempen itu menerima sokongan lebih 5,000 pengguna sejak dilancarkan semalam.
"Kita minta Abby Abadi buka syarikat tudung sendiri jenama 'Tudung Abby Abadi'. Setuju?," tulis pengendali laman tersebut.
Menariknya, selang beberapa jam selepas kempen itu dikesan, syarikat mengeluarkan satu kenyataan yang antara lainnya mengancam untuk membawa isu tersebut ke mahkamah.
Syarikat itu mengancam berbuat demikian sekiranya isu penamatan kontrak itu gagal diselesaikan dengan baik sehingga menjejaskan reputasinya.
Dalam pengumuman sama di Facebook, syarikat itu menjelaskan yang mereka tidak akan mengeluarkan sebarang kenyataan lagi berhubung perkara itu.
"Kami rasa cukup setakat ini sahaja penerangan pihak kami.
"Jika situasi ini berlanjutan hingga mencemarkan reputasi kami dengan lebih teruk dan pihak terbabit gagal untuk bersemuka dan berbincang untuk menamatkan kontrak secara baik, kami akan membawa isu ini untuk diselesaikan secara profesional mengikut undang-undang," kenyataan itu dipetik.
Kempen itu dijalankan susulan satu penjelasan syarikat tersebut semalam bahawa kontrak berkenaan belum ditamatkan secara bertulis kerana perbincangan masih sedang berlangsung.
Tanpa merujuk secara langsung kepada Abby, syarikat itu mendakwa artis tersebut membuat anggapan kontraknya ditamatkan kerana tidak mampu memberi komitmen kepada tugasan bersama syarikat itu.
Kenyataan itu timbul susulan tulisan Abby di Twitter semalam bahawa kontraknya sebagai duta syarikat tersebut ditamatkan kerana penglibatannya dalam PAS.
"4 Julai 2012 – Kontrak saya sebagai duta kepada tudung mereka terbatal secara rasminya.
"Saya terima dengan hati terbuka & saya minta maaf kerana terlibat Pakatan Rakyat," katanya.
Kalau betullah kempen memboikot ini berjaya, tahniahlah kepada Abby kerana ia secara tidak langsung menunjukkan dia masih lagi mempunyai ramai peminat walaupun sebelum ini dikatakan karier seninya ibarat 'hidup segan mati tak mahu'
Dan kalau betullah kempen ini mencapai matlamatnya, tahniahlah kerana ada kelompok orang Islam sendiri yang mahu menjatuhkan perniagaan saudara seagamanya hanya kerana seorang pelakon yang sedang hangat menjajakan cerita dirinya 'sudah berhijrah', 'sudah berubah' dan segalam macam 'sudah' itu.
P/s: Rasa macam tak sabar nak tengok Abby bertanding dalam PRU akan datang, manalah tahu kot-kot Pakatan Rakyat memerintah, jawatan Menteri Penerangan atau Menteri Pembangunan Wanita dah tentu dalam genggaman bekas penyanyi kumpulan Elit ini, fuh hebat sih!


sumber :mynewshub 

Replika air syaitan terbesar di P.Pinang sempena bulan Ramadhan !

Posted: 31 Jul 2012 09:00 AM PDT


Apa kejadahnya ini tugu besar air syaitan  di P.Pinang ini   ?? Adakah ini hadiah oleh kerajaan DAP  kepada umat Islam yang berpuasa  di bulan Ramadhan  sehingga meluluskan pembinaan  replika arak terbesar ini ?  Memang melampau la dan boleh dianggap menghina umat Islam di negeri ini

Persoalannya ,  di mana Malik Kassim selaku Exco Agama & Salleh Man sebagai YDP MAIPP  ?

 Adakah mereka ini  buat bodoh je tentang  replika gergasi air syaitan ini ? Maklum lah replika berkenaan pulak dekat Ivory Properties iaitu syarikat kroni kesayangan DAP yang berjaya mendapat tanah Bayan Mutiara milik PDC .




GEORGE TOWN, 31 Julai -- Replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan ditempat awam bersebelahan dengan perhiasan mempromosikan bulan Syawal di sini, hari ini. Orang ramai terutama umat Islam yang melalui kawasan pusat membeli-belah di Pusat Bandar George Town akan terkejut melihat replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan ditempat awam bersebelahan dengan perhiasan mempromosikan bulan Syawal. 


Lebih 400 botol-botol arak kosong disusun di dalam sebuah ruang pameran di kawasan awam yang dikunjungi oleh orang-ramai.-Bernama





Banner bulan Ramadhan menentang Pakatan Ahzab pembangkang !

Posted: 31 Jul 2012 07:48 AM PDT



Banner kontroversi ini  pasti  membuat juak-juak khawarij PAS meroyan yang digantung di Kelantan . Pakatan pembangkang  yang disertai  PAS ini  dilabel  Pakatan Ahzab

Atas  nama untuk menegakkan negara Islam, dulu  PAS melabel UMNO parti kafir yang wajib diperangi. Tapi  nada sekarang  sudah berubah, PAS sudah beralih arah. Negara Islam yang lantang disuarakan sekian lama, berganti pendekatan baru, kononnya perjuangan untuk negara berkebajikan.

Ini disebabkan PAS sudah terjerumus dalam Pakatan Ahzab terdiri PKR & DAP .  PAS sebenarnya   tahu DAP tidak akan berkompromi dengan apa pun berkaitan Islam lalu memilih konsep negara kebajikan demi menyelamatkan gabungan itu.Mereka menyangka perubahan ini mampu membawa kejayaan untuk ke Putrajaya  .

Pakatan ini kalau dalam bahasa al-Quran dipanggil pakatan ahzab, merujuk kepada beberapa puak yang bergabung untuk menghancurkan kerajaan Islam pimpinan Nabi Muhammad SAW di Madinah suatu ketika dulu.

 Pakatan sedemikian wujud di negara kita sekarang seperti  pernah di dakwa oleh  Prof Madya Mohd Noor Idris Pengerusi Biro Agama dan Ulama Majlis Veteran UMNO Kelantan .


PAS memang SESAT !!!  Sanggup putar belit agama untuk politik !



AWLU : Guan Eng didesak mohon maaf kepada penduduk kampung

Posted: 31 Jul 2012 05:02 AM PDT




Selepas cuba berlagak hero berhubung kes pengambilan tanah bagi membina Asian Women's Leadership University (AWLU), Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng terus terus membisu seakan dialah yang berjaya menyelesaikan masalah yang melanda penduduk Kampung Genting.

 Menurut Ketua Puteri UMNO Pulau Pinang Nor Hafizah Othman, Guan Eng seharusnya memohon maaf kepada penduduk kampung tersebut kerana cubaan merampas tanah penduduk tersebut.

 Jelas beliau hanya kerana Pilihan Raya Umum (PRU) sudah semakin hampir dan juga pihak AWLU sendiri tidak menyebelahi Guan Eng dalam cubaan merampas tanah penduduk maka akhirnya Guan Eng 'melepaskan' kampung tersebut namun memberi alasan kononnya kerajaan negeri yang mencadangkan agar pihak AWLU memilih tanah lain bagi pembinaan universiti tersebut.

 "Hakikatnya sudah dua tahun perkara ini berlarutan dan menyaksikan kerajaan negeri memang bertegas mahu mengambil tanah di Kampung Genting. Sekiranya tidak kerana AWLU sendiri bersependapat dengan penduduk kampung dan tidak kerana PRU sudah semakin dekat, saya pasti kerajaan negeri tetap akan meneruskan niat mengambil tanah kampung ini dan penduduk akan merempat.


 "AWLU sendiri menolak pengambilan tanah ini atas dasar prihatin tentang kesulitan yang timbul kerana tanah itu adalah milik sah penduduk kampung dan mempunyai geran. 

Setelah dua tahun berlarutan, Guan Eng pula cuba berlagak hero konon penyelamat kepada penduduk Kampung Genting. Seharusnya Guan Eng memohon maaf kepada penduduk kampung itu kerana telah menyusahkan mereka selama dua tahun," ujarnya kepada UMNO-Online. Tambah Hafizah, ini semua adalah propaganda politik mainan DAP yang cuba mengelirukan rakyat dan secara tidak langsung bertujuan meraih undi.

Kononnya dengan memberi alasan kerajaan negeri yang mencadangkan agar AWLU memilih tanah lain dapat menyakinkan rakyat bahawa mereka sentiasa prihatin terhadap permasalahan rakyat. Katanya lagi jika dilihat sejak pemerintahan DAP, ramai rakyat Pulau Pinang merintih tertindas dengan sikap 'diktator' Guan Eng.

 "Banyak contoh boleh kita ambil seperti kes Kampung Buah Pala, premis perniagaan yang dirobohkan termasuklah kes tapak bazaar Ramadan. Belum lagi janji-janji PRU 12 yang tidak tertunai hingga kini. 


"Cuma kes Kampung Genting ini kerajaan negeri tiada pilihan kerana menyedari rakyat sudah sedar akan putar belit DAP. Sebab itulah kerajaan negeri terpaksa akur dengan kehendak rakyat kali ini," tambahnya lagi. 

 Rentetan daripada surat penolakan AWLU untuk membina universiti di tapak Kampung genting, Guan Eng pada 22 Julai lalu telah mengadakan pertemuan dengan pemilik tanah di Pejabat Daerah Barat Daya untuk menyatakan bahawa kerajaan negeri telah mencadangkan kepada AWLU supaya memilih tanah yang lain di kawasan Pondok Upeh bagi pembinaan universiti itu. Tindakan Guan Eng ini jelas menunjukkan dia cuba menangguk di air keruh dengan cuba berlagak hero. – MediaUMNO

Kantoi ! Mahfuz cemburu kejayaan hari koperasi 2012 !

Posted: 31 Jul 2012 02:30 AM PDT



Bila Mahfuz Bean menuduh Hari Koperasi Negara  2012 di Bukit Jalil adalah gagal dan tidak mendapat sambutan ahli koperasi ternyata satu pembohongan . Beliau ternyata kekurangan fakta tentang hari koperasi yang diadakan setiap tahun ini oleh kerajaan untuk meraikan lebih 7 juta ahli dari seluruh negara.


Sebenarnya, Hari Koperasi Negara kali ini sangat berjaya kerana berjaya mengumpul 60 ribu orang sedangkan sebelum ini Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) hanya mengumpul ahli sebelum ini seramai 15 ribu orang sahaja.



Ini membuktikan Mahfuz tak tahu ada fakta sebenar mengenai penganjuran hari koperasi atau  adakah beliau sudah takut kerana daripada 60 ribu yang hadir itu adalah sebahagiannya penyokong Pakatan ?

Malah untuk pengetahuan pelawak terkenal PAS ini , peruntukan SKM untuk untuk penganjuran kali ini adalah sama sahaja seperti tahun lepas dan bezanya kehadiran ahli cukup luar biasa dan berkali ganda . Ini menunjukkan program berjaya walaupun bajet peruntukan tak bertambah .

Kesian Mahfuz ...main tembak je tapi pelurunya tak ada ...





PKR semakin risau , bakal hilang 16 kerusi sediaada

Posted: 30 Jul 2012 07:30 PM PDT



Sumber-sumber dalaman mengesahkan bahawa PKR berada dalam keadaan yang agak 'kecut' untuk menghadapi Pilihanraya ke-13 kali ini. PKR pada ketika ini mempunyai 31 kerusi dan mensasarkan tambahan 9 kerusi melalui PRU ini, menjadikan semuanya 40 kerusi.

Walaubagaimanapun, analisis yang dibentangkan dalam Temurapat Pilihanraya parti tersebut memaksa PKR menerima realiti keadaan semasa yang menunjukkan jangkaan kehilangan 16 dari 31 kerusi sedia ada, dan hanya memenangi dua kerusi baru menjadikan jumlah kemenangan hanya 17 kerusi sahaja.

 Kerusi-kerusi sedia ada yang dijangka jatuh ke tangan BN ialah Gombak, Indera Mahkota, Ketereh, PJS, Bagan Serai, Wangsa Maju, Ampang, Nibong Tebal, Selayang, Kelana Jaya, Merbok, Lembah Pantai, Telok Kemang, Kuala Langat, Sg. Siput dan Hulu Selangor. Kerusi baru yang dijangka dapat ditawan ialah Bukit Katil dan Pandan. Sebenarnya, ketidakyakinan PKR untuk menghadapi PRU adalah berasas.

 Ini berdasarkan hasil kajiselidik yang diadakan oleh beberapa pihak antaranya, Majlis Professor, universiti-universiti tempatan serta Merdeka Center yang menunjukkan bahawa populariti parti pembangkang semakin merosot akhir-akhir ini.

 Malah, dalam semua kajian menunjukkan yang undi masyarakat Cina yang sebelum ini dikatakan amat kritikal bagi BN, juga semakin positif di pihak BN. Merdeka Center, contohnya, mendapati bahawa kaum Cina merasa gembira apabila Perdana Menteri mengiktiraf sijil Koleh TAR dan menghapuskan Akta Hasutan.

 Dengan itu, PKR hanya mampu mensasarkan maksima 70% undi Cina bagi PRU kali ini walaupun sebelum ini begitu gah mengumumkan mendapat sokongan lebih 90% dari kaum itu.

PKR juga menyedari yang undi Melayu kini berbalik kepada BN dengan pantas sekali. Oleh yang demikian, antara strategi yang digariskan untuk menghadapi pilihanraya kali ini ialah agar Ketua Umum membuat kenyataan berani dan besar mengenai pembelaan kaum Melayu termasuk menjuarai beberapa kes kontroversi yang melibatkan nasib orang Melayu.

sumber : pisau.net

Dayangku Intan hina negeri Johor , puji Kelantan..

Posted: 30 Jul 2012 06:13 PM PDT




"Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya, pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa," ujar artis Dayangku Intan kepada HaraMkah.

 Dayangku Intan kini berada di Johor sejak tiga minggu lalu bersama PKR negeri itu untuk menyampaikan sumbangan kepada golongan miskin di negeri itu.

 Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

 "Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa. 

 "Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,"ujarnya. 

 Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

 Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat.

sumber : MPP Online 

Rahsia unsur konspirasi Iluminati di Sukan Olimpik 2012 didedahkan !

Posted: 30 Jul 2012 12:00 PM PDT



Adakah gambar-gambar di Sukan Olimpik 2012 di London yang didedahkan ini adalah satu kebetulan atau perancangan ? Sebagai peminat teori Konspirasi Dajjal , Iluminati ,Fremason dan sewaktu dengannya , GPB yakin ia bukan kebetulan tetapi kehadiran penyembah Dajjal  telah berada di Kotal London yang menjadi tuan rumah .

sumber: Hazril Hafiz 


KLIK PADA GAMBAR UNTUK BESARKAN


Telah dikhabarkan bahawa Dajjal laknatullah dan para wazirnya telah berada di London untuk acara gilang gemilang Olympic 2012. Mereka telah lama membuat persiapan untuk acara ini sejak dahulu lagi kerana melalui acara sukan antarabangsa inilah, mereka dengan mudahnya mengumpulkan penduduk seluruh dunia bagi menjayakan agenda mereka untuk menyihir seluruh dunia.


gala agenda jahat mereka dalam merosakkan dunia selama ini, manakala tahun 2012 pula adalah tahun yang sangat signifikan bagi mereka. Ia adalah tahun yang mana Dajjal laknatullah telah bebas daripada rantai yang mengikatnya selama ini.




Bandar London telah dipilih kerana London merupakan 


image





juga mempunyai maksud tersirat yang tersendiri. Kita tahu bahawa puak Illuminati, salah satu cabang pasukan Dajjal laknatullah sentiasa mempunyai kod-kod rahsia tersendiri bagi menjalankan agenda mereka. Kita tahu bahawa tulisan Arab dan Ibrani (Hebrew/ tulisan yahudi) ditulis dari sebelah kanan ke kiri.


Jika 2012 itu diubah kepada huruf dan dibaca dari kanan ke kiri ia akan kelihatan seperti ZIOZ.

Di dalam kod ini, huruf Z yang terakhir boleh diputar melawan arah jam menjadi huruf N. Dengan ini terbongkarlah dalang di sebalik Olimpik London 2012 atau Olimpik London ZION.

2012 = ZOIZ = ZIOZ =ZION


simbol mata satu iluminati 

Zion sebagaimana yang kita tahu adalah sebuah bukit di Jerusalem, yang diidamkan oleh Yahudi untuk membina Haikal Sulaiman bagi 
membina tapak kezahiran Dajjal laknatullah atau Mosyaikh mereka ke dunia bagi menguasai dunia.

PKR pun ada simbol mata iluminati 

Bermula 27 Julai 2012 iaitu pada hari Jumaat ini, apabila api Majusi Olimpik London 2012 dinyalakan, maka Dajjal laknatullah beserta para wazirnya akan menyebarkan sihir berat ke seluruh penduduk dunia, lebih-lebih lagi yang melihatnya secara langsung di London , atau pun yang menontonnya melalui televisyen dan internet tidak akan terlepas daripada sihir-sihirnya. Dan sesiapa yang terkena sihirnya, hampir mustahil tidak akan menjadi pengikutnya ketika kezahirannya kelak.


Bagi pendokong perjuangan Islam akhir zaman dan pejuang Kebenaran dan pengikut Imam Mahdi dan Fata At Tamimi, bersiap sedialah untuk serangan berterusan sihir berat ini ke atas anda.
Pagarlah diri anda dengan kaedah masing-masing. Semoga ALLAH SWT melindungi kita semua dengan berkat bulan Ramadhan ini. ( sumber: End Justice dan 2dayblogger )
Dan berikut adalah beberapa gambar ritual Illuminati dan menghina Islam yang wujud semasa acara pembukaan Olimpik.
Penjelasan berkaitan upacara di atas boleh dibaca pada pautan berikut (KLIK)
maklumat lanjut berkaitan ritual di atas boleh anda baca dipautan berikut (KLIK)
Dan berikut pula adalah Game Card illuminati (klik pada gambar dibawah untuk membaca penerangan lanjut berkaitan permainan kad illuminati ini kerana teah terbukti sebahagian dari peristiwa yang digambarkan didalam kad ini telah terjadi walaupun kad ini dicipta pada tahun 1995.
logo
****************************
Mungkin juga semua penerangan di atas ada kaitannya dengan hadis berikut :


Dari Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahawa Rasulullah saw. bersabda: "Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal…". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari rumahnya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan solat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah ", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".


TETAPI, hadis di atas adalah hadis yang lemah dan dikatakan tidak sahih tidak boleh dijadikan hujjah bahkan ia adalah hadis yang terlalu lemah atau Palsu. Diriwayatkan dari berbagai riwayat, antaranya: al-Hakim di dalam al-Mustadrak dan al-Syafie di dalam Musnadnya. 

Hadis ini diriwayatkan dari beberapa periwayat yang lemah seperti Ibn Lahi'ah, 'Abdul Wahhab, Muhammad bin Thabit, dan yang lainnya. Bahkan terdapat juga di dalam Sanad hadis ini periwayat yang dituduh sebagai Pendusta Hadis seperti al-Haris al-A'war al-Hamdani seperti yang dinyatakan oleh al-Sya'bi, Abu Hatim dan Ibn al-Madini. (sumber: Jabatan Mufti Perlis)

Sebelum ini aku ada menyediakan beberapa artikel dan entry berkaitan isu Kiamat 2012 ini, boleh baca pada entry entry berikut :

Dan diambil dari status facebook seorang ustaz aku di UiTM Kedah dulu:
image
nauzubillahiminzalik. Moga dijauhkan dari segala keburukan dan fitnah dajjal
untuk lebih memahami perkara ini , anda boleh saksikan ketiga tiga video dibawah (sila tonton sampai habis)


MASTER DEDAH

Posted: 31 Jul 2012 11:46 AM PDT

MASTER DEDAH


OPS NODA BANTERAS KEGIATAN PELACUR

Posted: 30 Jul 2012 08:11 PM PDT

DIMENSI

Posted: 31 Jul 2012 11:45 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Khalid Bail-Out Talam

Posted: 31 Jul 2012 02:14 AM PDT


Proses Pengambilalihan Hutang Talam Sedang Diaudit: MB Selangor
BESTARI JAYA: Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada Selasa berkata satu firma akauntan bertaraf antarabangsa kini sedang menjalankan kerja-kerja mengaudit proses pengambilalihan hutang Talam Corp oleh kerajaan negeri.
Katanya kerajaan Negeri membelanjakan RM500,000 bagi syarikat itu melakukan kajian supaya satu laporan profesional dan menyeluruh yang dapat difahami oleh semua pihak akan dapat dikeluarkan.
Abdul Khalid berkata demikian selepas menyampaikan bantuan makanan kepada 486 warga emas, ibu tunggal dan orang kurang upaya di sini.
Beliau diminta mengulas permintaan Barisan Nasional dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengenai sebab Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor diminta membeli hutang Talam.
Ditanya nama firma berkenaan, beliau berkata: "Syarikat itu meminta saya tidak memberikan namanya sebelum laporan itu dikeluarkan kerana takut banyak pihak yang akan tanya banyak soalan sehingga susah nak buat kerja."
Bagaimana pun, beliau berkata firma itu dijangka mengeluarkan laporannya pada penghujung bulan hadapan.
Mengenai masalah bekalan air yang melanda para penduduk Bukit Belimbing, Kuala Selangor, Abdul Khalid berkata masalah kekurangan bekalan air di sana bukannya kerana air terawat tidak mencukupi tetapi tekanan air yang rendah.
Oleh itu, beliau telah mengarahkan Majlis Daerah Kuala Selangor untuk mengkaji bagaimana tekanan air paip di sana dapat ditingkatkan dan menghantar air supaya keperluan orang ramai mencukupi. - BERNAMA

Omegay: PKR - Luluhnya hati seorang Isteri dan sebagai seorang ibu

Posted: 31 Jul 2012 01:10 AM PDT



Halimah Mohd Sahat 48, telah mendirikan rumahtangga dengan Abdullah Sani Abdul Hamid , dimana suaminya kini merupakan Ahli Parlimen PKR Kuala Langat Selangor. Mereka dikurniakan enam orang anak. Seorang menantu dan seorang cucu. Sebelum ini Halimah hidup aman bahagia bersama suami dan anak-anaknya.
Bagaimanapun suasana telah berubah selepas suami bergelar YB apabila memenangi pertandingan dalam pilihanraya umum ke 12 untuk kerusi Kuala Langat (Banting) atas tiket PKR.
Pada peringkat awal bergelar YB tidak ada masalah yang timbul. Suasana berubah tidak berapa lama kemudian apabila YB PKR itu berkenalan dengan seorang Wanita PKR Hulu Selangor yang dikenali sebagai Faizah Ariffin, yang juga merupakan seorang mak andam.
Sikap suaminya mula berubah dan berlaku penderaan secara mental terhadap Halimah. Faizah juga sering mengganggu hidup Halimah termasuk mencabar Halimah menerima dirinya sebagai madu.
Halimah hidup dalam keadaan tertekan kerana tidak dipedulikan suami, ditengking dan dimarahi dalam tempoh yang agak lama. Halimah mengadu kepada kepimpinan PKR peringkat pusat. Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin diberi tanggungjawab oleh PKR Pusat untuk menyelesaikan kes rumah tangga  Ahli Parlimen mereka. Zuraida pernah berkunjung ke rumah Halimah di Banting pada 2011. Namun sekadar hanya meminta supaya Halimah bersabar.
Faizah Ariffin juga mempunyai hubungan yang baik dengan Zuraidah. Dalam kes ini Zuraidah telah menjadi kapak dua mata. Dengan Halimah dia minta supaya bersabar dan berjanji akan menolong. Dengan Faizah pula dia galakkan supaya bernikah dengan Abdullah Sani atau yang dia panggil Dollah.
Akhirnya Abdullah Sani telah bernikah dengan Faizah Ariffin pada 18.03.2011 di Songhkla Thailand. Pernikahan mereka disahkan oleh Konsulat Malaysia di Songhkla melalui satu surat yang dikeluarkan oleh Konsul berkenaan.
Selepas bernikah Faizah dengan penuh lagak dan sombong pergi ke rumah Halimah bersama-sama surat nikah untuk memaklumkan dia telah bernikah dengan suami Halimah.
Halimah hidup dengan penuh sabar kerana mengenangkan anak-anak walaupun suaminya telah melakukan beliau seperti anjing kurap.
Kemuncak kepada krisis Halimah bersama suaminya adalah pada seminggu sebelum Ramadhan 1433H yang kita sedang lalui sekarang. Seminggu sebelum Ramadhan Halimah mendapat perkhabaran dari adik beradiknya tentang kesihatan bapanya di kampung yang agak tidak berapa baik.
Halimah megambil keputusan untuk melawat bapanya memandangkan ibunya telah meninggal dunia. Suami Halimah yang juga ahli parlimen PKR enggan turut sama pulang melawat bapa Halimah. Lalu Halimah mengambil keputusan untuk pulang berseorangan ke kampung dengan menaiki bas ekspress.
Selama seminggu berada di kampung dan pada hari pertama Ramadhan Halimah mengambil keputusan untuk pulang ke rumahnya di Banting. Maklumlah tanggungjawab sebagai isteri dan ibu akan meningkat di bulan puasa dan Halimah memikirkan tanggungjawabnya terhadap suami dan anak-anak, sebab itu beliau tinggalkan bapanya yang sedang uzur untuk pulang menunaikan tanggungjawabnya.
Dari kampungnya di Changkat Jering Perak, Halimah pulang dengan menaiki bas ekspress menuju ke Klang. Sebaik tiba di Klang Sentral lebih kurang jam 2 petang, Halimah telah menghubungi suaminya untuk meminta mengambilnya di Klang Sentral dan pulang ke rumah mereka di Banting.
Namun jawapan suaminya sungguh mengejutkan dan perkara tersebut tidak patut berlaku di bulan Ramadhan, apatah lagi di hari pertama Ramadhan dan dilakukan oleh seseorang yang bertaraf pemimpin.
Dalam perbualan telefon tersebut, ahli parlimen PKR berkenaan telah menengking Halimah dengan berkata AKU DAH HALAU HANG, PASAI APA HANG NAK BALIK SINI LAGI, EHHH AKU DAH TAK SUKA KAU LA.
Apa yang diungkapkan oleh ahli parlimen PKR itu dinyatakan oleh Halimah dalam yang dilakukannya. Halimah melakukan laporan itu bagi melindungi keselamatan dirinya.
Selepas suaminya enggan mengambilnya di Klang Sentral , Halimah menghubungi pula beberapa orang anaknya. Mereka juga enggan mengambil Halimah di Setesen Bas. Akhirnya anak sulung Halimah datang mengambilnya di stesen bas.Namun apa yang memelikkan Halimah apabila anak-anaknya menghubunginya dan mengahalang dia dari pulang ke rumahnya di Banting.
Halimah tetap berkeras untuk pulang juga ke rumahnya di Banting.
Dalam keseluruhan cerita Halimah, disinilah saat yang amat-amat menyedihkan. Satu perkara yang tak terfikir dek akal dilakukan oleh seorang suami yang juga seorang wakil rakyat. Sesiapa sahaja yang mendengarnya pasti akan meremang bulu roma. Inilah kecelakaan dan haram jadah seorang pemimpin PKR.
Setibanya di rumahnya Halimah terkejut apabila melihat beberapa barang-barangannya berada di luar rumah. Beliau masih mampu bersabar. Beliau melangkah masuk ke dalam rumah dan melihat ada beberapa perubahan dalam rumahnya. Beliau masih mampu bersabar. Namun apabila beliau naik ke tingkat atas dan melangkah masuk ke dalam kamar tidurnya , disinilah bermula peristiwa yang tidak terfikir dek akal.
Halimah terasa bagaikana dipanah halilintar apabila melihat cadar tempat tidurnya telah ditukar dengan cadar milik orang lain. Kemudian apabila dibuka almari pakaiannya lagi mengejutnya Halimah apabila pakaiannya yang disimpan dalam almari berkenaan telah dikeluarkan dan digantikan dengan pakaian betina lain. Apa yang lebih memilukan Halimah apabila melihat pakaiannya yang dikeluarkan dari almari dan diisi dalam plastik sampah.
Kegembiraan yang dirancang untuk berbuka puasa bersama keluarga pada 1 Ramadhan hancur luluh buat Halimah. Beliau turun ke bawah dan kebahagian dapur. Sekali lagi beliau terkejut kerana melihat terdapat seorang orang gaji didapurnya. Sedangkan sepanjang hidupnya berumah tangga bersama Abdullah Sani 27 tahun tidak pernah sesekali pun mereka ada orang gaji.
Di dapur juga Halimah melihat pinggan mangkuknya telah ditukar dan pinggan mangkuk miliknya telah diletakkan di luar rumah.
Dengan hati yang hancur remuk Halimah melangkah keluar dari rumah tersebut untuk menumpang di rumah saudaranya.
Tidak terfikir dek akal yang waras bagaimana mungkin seorang suami boleh bawa masuk isteri muda ke dalam rumah dan ke dalam bilik tidur isteri tuanya disaat isteri tuanya masih hidup dan mereka belum bercerai.
Mengikut maklumat yang kami dapat, sikap anak-anak Halimah juga turut dikesali. Kebanyakan mereka telah dewasa dan dapat berfikir dengan waras. Tetapi oleh kerana sikap pentingkan diri dan bernafsukan wang, mereka tinggalkan ibu mereka berjuang terkontang-kanting seorangan. Mereka selalu berpesan kepada ibu mereka jangan lakukan itu atau ini kerana nanti abah tak bagi duit. Kepada anak-anak Halimah, kalian semua tolong ingat, syurga di bawah tapak kaki ibu. Duit bapa kamu tidak akan membawa kamu ke syurga.
Puan Halimah sekarang sedang berjuang di Mahkamah Syariah bagi menuntut haknya. Namun beliau tidak ada wang untuk mendapatkan khidmat peguam. Beliau kini hidup dalam keadaan tertekan. Sudilah sekiranya ada pihak-pihak pertubuhan wanita atau mana-mana NGO boleh membantunya. -  sumber Sel13

Ingat PKR Ingat Anak Derhaka!...harkkkk ptuihhh >:[

Omegay: RBF londehkan seluar lim guan eng >XD

Posted: 31 Jul 2012 12:21 AM PDT


RBF lucut seluar guan siyal eng kat sini kehkehkehkeh

Omegay: Karpal is king..PASrael terus sujud di kaki Deeaypig

Posted: 30 Jul 2012 10:24 PM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara

Posted: 31 Jul 2012 07:24 AM PDT

Tugu Bangsa Tembok Negara


TAZKIRAH RAMADHAN (Siri 4) - Bismillah 6 dan 7 penawar ilmu sihir atau buatan orang

Posted: 30 Jul 2012 10:30 AM PDT

Assalamualaikum guys... Aku rasa dalam tahun nih banyak sangat filem kita lahirkan cerita berunsur kurafat seperti santau, jampi, buatan orang dan percaya pada jin dan syaitan. Jika mudah untuk kita percaya pada perkara2 ini bermakna badan kita juga mudah untuk didekati mahkluk2 halus.

Amalkan bacaan BISMILLAH 7 ini untuk melindungi diri dari terkena ilmu2 sihir atau buatan orang. Syaitan dan jin itu memang ada sentiasa untuk menghancurkan manusia. Itu janji mereka..


Bacakan Bismillah 6 atau 7 sebanyak sebelas kali antara waktu pagi dan petang. Sebaiknya hafalkan bismillah ini untuk kebaikkan dan pendinding diri. (gambar bismillah di atas adalah bismillah 6 dan di baca sambungnya pada bismillah 7 di bawah ini..


sambung baca bismillah 7

Nota
Manusia sekarang terlalu taksub pada kurafat2 seperti percaya pada bomoh, dukun, tangkal dan sebagainya. Paling teruk sekali bila meminta bantuan dengan orang yang bukan beragama ISLAM. Tidakkah itu menyeru kepada syaitan dan jin membantu mereka. Jangan sekali2 percaya pada bomoh. Mintalah bantuan kepada Allah SWT kerana DIA lebih TAHU dan MAHA MENJADIKAN...

P.S. - Perbanyakkan membaca ayat 3 QUL dan Ayat Kursi semasa bersendirian dan amalkan sebagai amalan2 harian.. InsyaAllah DIA akan melindungi hamba-Nya dari syaitan laknatullah..

bumiyang

Posted: 31 Jul 2012 04:12 AM PDT

bumiyang


Azamudin Akil Hero Baru - Bedil Gol Manchester City???

Posted: 30 Jul 2012 07:57 PM PDT

anakbukitgantang says

Posted: 31 Jul 2012 04:06 AM PDT

anakbukitgantang says


Jihad pendakwah Islam ASWJ menjelajah Perak

Posted: 30 Jul 2012 08:52 PM PDT

Bukan main sukar lagi pendakwah Islam ASWJ untuk memberikan dakwah di bumi Perak semenjak Perak jatuh ke tangan Pakatan Rakayat selama 11 bulan. Walaupon kini Perak selamat dari bahaya namun infiltrator Wahhabi dan Syiah yang diletakkan dalam AJK Masjid maseh beroperasi.

Bukan sedikit keluhan Ustaz Zamihan dan Ustaz Kazim semasa menerangkan akidah Islam ASWJ mensucikan Allah Subhanallah Hi Wa Taala  (dari sifat-sifat manusia seperti "berjari" oleh Hadi Awang dan "bersemayam  di Arasy" oleh Nik Aziz dan tak dapat dikenakan tindakan oleh JAKIM kerana mereka berselimut imuniti politik sedangkan mereka jelas  pemimpin politik berfikrah  Wahhabi) dan memuliakan Nabi Muhammad Sallallahi Alai Wassalam (yang dihina sebagai "Mamat Kampung" oleh Nik Aziz MB Kelantan).

Banner dan Buntings menceritakan jadual syarah mereka turut di sabotaj -Bukti di Ustaz Zamihan di Manjung dan Ustaz Kazim Elias di Ipoh

Hari ini seorang lagi pendakwah Islam ASWJ iaitu Ustaz Ahmad Hulu Kelang akan menjelajah Perak bagi menerangkan lagi akidah Islam ASWJ - saya pohon agar banner ini di print dan disebarkan di masjid, kedai kopi, 7 Eleven dan tempat awam yang lain agar tidak dikoyak oleh penyokong taksub party yang menyayangi pemimpin politik lebih dari Allah dan Rasulullah.

Politik Harian

Posted: 31 Jul 2012 03:51 AM PDT

Politik Harian


Hudud Punca PR Gagal Ke Putrajaya – Karpal Singh

Posted: 30 Jul 2012 11:20 PM PDT


Bertalu-talu pemimpin-pemimpin DAP membuat kenyataan menyanggah PAS berkaitan hudud. Pening betul mereka dengan sikap putar-belit dan dolak dalih PAS berkenaan isu itu.

Sedangkan kerjasama PAS-DAP-PKR adalah termeterai atas persetujuan PAS untuk beralah dalam isu Negara Islam termasuk hudud. Namun, semakin PRU menghampiri, seorang demi seorang pemimpin PAS kembali bangkit menjadi 'pejuang hudud' dan Negara Islam. Mungkin setelah menyedari yang sokongan Melayu semakin merosot terutamanya selepas episod yang memeritkan dengan Datuk Dr. Hasan Ali.

Akhir-akhir ini, PAS dikecam teruk kerana membelakangkan Islam iaitu selepas bekerjasama dengan DAP. Parti ini digelar sebagai barua, balaci, kuda tunggangan dan anjing kepada parti chauvinis dan rasis Cina itu. Dan PAS telah gagal seratus peratus menangkis gelaran ini apabila terus menerus mengikut telunjuk DAP, hatta dalam isu kritikal bagi Umat Islam, seperti isu murtad sekali pun.

Dengan PRU semakin hampir, PAS nampaknya benar-benar buntu untuk mengembalikan imej Islam yang kini hanya tinggal di serban dan jubah sahaja. Di tambah dengan berduyun-duyun artis tak laku dan 'tak berapa cerdik' yang mula memenuhi parti itu, masyarakat semakin memandang sinis akan 'keIslaman' PAS.

Justeru, tidak dapat tidak, PAS terpaksa kembali memainkan 'hudud' sebagai bahan promosi dan kempen bagi meraih undi dari umat Melayu.

Tindakan ini telah membuatkan DAP benar-benar hilang sabar dengan PAS.

Karpal Singh pantas membuat kenyataan tegas bahawa sebarang cubaan PAS untuk memperkenalkan hudud di negara ini mencerminkan dengan buruk niat ikhlas dari apa yang diputuskan di Muktamar PAS tahun lepas iaitu untuk melupakan Negara Islam dan membina Negara Kebajikan. Karpal juga mengingatkan PAS bahawa tiada Hudud dalam Buku Jingga.

Kenyataan sama juga diulangi oleh Lim Guan Eng yang jelas kelam kabut apabila ditanya mengenai isu ini lalu menuduh UMNO pula yang ingin melaksanakan hudud.

Ternyata, PAS telah berjaya menjadikan Pakatan Rakyat haru-biru dengan sikap tidak amanah, tidak berpegang kepada janji dan tidak punya pendirian tetap termasuk dalam isu-isu yang melibatkan agama.

Sebenarnya, PAS tidak akan mampu meningkatkan sokongan dengan hanya membangkitkan semula isu hudud. 'Hudud' bukan isu yang akan membawa PAS mahupun PR ke Putrajaya atau mana-mana kerana semua orang tahu bahawa ia hanyalah retorik PAS semata-mata. PAS tidak akan dan tidak ingin pun untuk melaksanakannya.

Jika ada yang masih menyokong PAS, ia bukan kerana hudud, tetapi kerana terpedaya bahawa PAS memperjuangkan Islam. Mereka ini akan tetap menyokong PAS tak kira jika PAS menggadaikan hudud dan Negara Islam seperti yang dipersetujui dalam Muktamar lepas atau pun tidak.

Namun, sikap tidak konsisten PAS, penentangan DAP serta sikap acuh tak acuh PKR terhadap hudud menjadi bukti betapa keliru dan haru-birunya Pakatan Rakyat itu. Semakin kuat PAS melaungkan hudud, semakin keras DAP menempelaknya, semakin jauhlah PR dari Putrajaya. Jelas, ia bukan kerana hudud, tetapi kerana kelemahan pakatan mereka begitu ketara dan rakyat tidak mungkin akan memberikan mandat kepada parti yang sebegitu lemah untuk memerintah negara.

SENJALIZA

Posted: 31 Jul 2012 03:11 AM PDT

SENJALIZA


Perjuangan Nasioanal: Professionalisma, Kesetiaan dan kesabaran.

Posted: 30 Jul 2012 09:39 PM PDT


Tan Sri Joseph Pairin Kitingan, Presiden KDCA-Kadazan Dusun Cultural Association; DSP Salleh Tun Said, Presiden USBO-United Sabah Bajau Organisation, dan DSP Haji Lajim Haji Okin, Presiden Persatuan Bisaya Bersatu Sabah (PBBS)
Pairin, Salleh dan Lajim adalah ketua suku kaum bumiputera di Sabah. Pairin adalah Presiden Kadazan Dusun Cultural Association-KDCA; Salleh adalah Presiden United Sabah Bajau Organisation-USBO; Lajim adalah Presiden Persatuan Bisaya Bersatu Sabah-PBBS .

Ketiga-tiga pemimpin adalah ahli politik dan pernah menyertai sekurang-kurangnya tiga parti politik. Pairin (Berjaya, Bebas, dan PBS) Salleh (USNO, Berjaya, PBS dan UMNO), Lajim (Berjaya, PBS, UMNO dan PR).

Kekerapan pertukaran kerajaan di Sabah, dari USNO, BERJAYA, PBS dan BN, menyebabkan ramai pemimpin politik pernah menyertai beberapa parti politik di Sabah. Soal melompat parti atau "katak politik" sudah menjadi isu lumrah politik di Sabah. Jika melompat Parti itu satu jenayah, maka hampir semua ahli politik di Sabah adalah "penjenayah".

Lajim yang melompat Parti dari UMNO Ke Pembangkang yang condong kepada Pakatan Rakyat memanglah sesuatu perkara yang dianggap PERKARA BIASA di Sabah. Jika Lajim dikatakan sebagai induvidu yang akan menguburkan BN di Puterajaya, itu adalah satu perkara lucu atau bahan ketawa rakyat Sabah. Pemergian Lajim "is no big deal". Pemimpin datang dan pergi. Yang patah akan tumbuh yang hilang akan berganti.

Salleh dan Pairin sudah mengharungi ujian politik yang besar dan getir. Manakala Lajim hanya popular dengan "politik tumpang tuah" dalam kerajaan. Barangkali, inilah masanya Lajim diuji melalui pembangkang. Ini kali lah!

Salleh, bersama-sama pemimpin kanan USBO, TS Pandikar Amin Hj Mulia, Datu Datuk Amir Kahal Tun Mustapha pernah digugurkan sebagai calon BN dalam PRU12 dan tidak diberikan apa-apa peranan penting selepas itu. Dia hanya dilantik Pengerusi Perbadangan Kraftangan Malaysia. Dalam keadaan itu sekalipun, Salleh tidak bertindak menyunsung atau menungkah arus politik Nasional. Salleh tetap bersama kerajaan BN di samping dapat mengawal perasaan dan keadaan "panas" yang menguji suku kaum yang di ketuainya melalui USBO. Professionalisma, Kesetiaan kepada Parti BN dan Kesabaran Salleh dan pemimpin USBO berbaloi sehinggalah Pandikar dilantik Speaker Dewan Rakyat. Salleh pula dilantik sebagai Penasihat Sains dan Tekhnologi kepada Kerajaan Negeri yang bertaraf Menteri. Dia akhirnya dilantik Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah.

Pairin bersama-sama pemimpin PBS pernah meninggalkan BN. Khusairi Talib (Kini YB dan Ketua UMNO di UMNO Bahagian Negeri Perak) menyifatkan tindakan PBS meninggalkan BN suatu masa dulu sebagai "MEMBELA MARUAH". Beberapa ujian politik telah dilalui Pairin sehingga hampir kecundang di MP Pensiangan di tangan Tan Sri Joseph Kurup (BN). Bagaimanapun, Pairin akhirnya menyertai BN semula . Pairin percaya bahawa hubungan Kerajaan Pusat-Kerajaan Negeri perlu dirapatkan melalui pendekatan 3C-consultation, communication and cooperation demi memerlihara keutuhan dan perhubungan nasional. Professionalisma, Kesetiaan dan kesabaran Pairin sudah teruji dan ternyata "lulus" sehingga kini beliau dilantik menjadi Timbalan Ketua Menteri Sabah dan Menteri Kerja Raya dan Komunikasi Negeri Sabah.

Professionalisma, Kesetiaan dan kesabaran seperti yang dimiliki Pairin dan Salleh TIADA pada Lajim. Dia melompat dari Berjaya ke PBS kerana Harris Salleh (Ketua Menteri semasa era BERJAYA) tidak memilih beliau sebagai calon DUN Klias dalam PRU. Lajim juga menyimpan luka dengan PBS yang tidak melantiknya sebagai Timbalan Ketua Menteri Sabah kouta Islam setelah penyandang jawatan itu, Datuk Ahmad Baharom DSP Haji Abu Bakar Titingan, kalah dalam PRU. Luka itu dibalasnya dengan melompat ke UMNO bersama Datuk Roben Balang (ADUN Kemabong) dan Haji Zaini Isa (YB dilantik)sehingga membawa kerajaan PBS rebah.

Lajim pula, hanya dengan ura-ura bahawa dia tidak akan dicalonkan dalam PRU13, dia bertindak meninggalkan BN-UMNO. Nyata berbeza Professionalisma, Kesetiaan dan kesabarannya dengan Salleh. Salleh telah menggenggam setianya kepada perjuangan Partinya UMNO-BN walaupun telah tidak dicalonkan bersama pemimpin kanan USBOnya Pandikar Amin dan Datu Amir Kahar pada PRU12.

Apakah justifikasi  Pembangkang dan DSAI yang dapat diketengahkan sebagai menyokong bahawa Pemimpin seperti Lajim akan mengubur BN di Puterajaya? Bagi Rakyat Sabah, Lajim yang pergi hanyalah perkara yang normal dan biasa. Tiada perkara yang LUAR BIASA ATAU BIG DEAL dengan pemergian Lajim. Malah Rakyat Sabah tidak akan hairan jika dalam PRU13, Lajim dan kuncu-kuncunya akan menjadi hambatan kepada perjuangan Pakatan Rakyat jika tidak menjadi tentangan dan saingannya

RELATED.
-Sabah BN leaders' exit, polls delay likely.  

tunku

Posted: 31 Jul 2012 03:03 AM PDT

tunku


PKR GE Meeting: PKR Lost Before Competing?

Posted: 30 Jul 2012 11:18 PM PDT

PKR seems to be using 'rakyat' again in each of their activities and campaigns. Obviously, to face the election this time around, the name of rakyat would be raised up high as if rakyat is their main objective even though everything is for Anwar.
During PKR's GE Meeting last year, the party had seek help from Merdeka Center, to test out a few slogans which they have prepared for GE13. They include:

1. Ubah Sekarang, Selamatkan Malaysia (Change Now, Save Malaysia)
2. Malaysia Baru, Muafakat Baru, Pimpinan Baru (New Malaysia, New Unity, New Leadership)
3. Demi Rakyat, Demi Masa Depan (For Rakyat, For Future)

Along with PKR's excitement over the use of the word 'rakyat', they seems to be fond of using the third slogan, Demi Rakyat, Demi Masa Depan (For Rakyat, For Future) which for them really highlights the image of JUSTICE. The slogan was said to have gained positive responses from PKR's targeted voters who are the groups of youth, working class people, and Indians who are undecided.
During the same meeting, the party had underlined a few issues which they would use to attack BN.
Few o them include the increase in price of goods, oil subsidy, AUKU, PTPTN, corruption, property issues, social issues, high price for vehicles and limited job openings.
In playing all of the issues, PKR in a way had shown that they are not that smart with numbers and they simply fail in economics.
For example, as for PTPTN, PKR was criticized by DAP and PAS for putting PR in a tough spot. Chinese newspapers which are pro-DAP also smashed the idea to abolish PTPTN because it was embarrassing an impractical in forms of economy.
The same thing goes with the issue of oil subsidy and the increase in price of goods where they are all global issues which rakyat are well aware that of PKR becomes the government, even they would not be able to influence the global market. Making such promises would only result to false hope to rakyat.
For AUKU, PR began to show their double standard treatment when Kedah's PAS Chief Minister, Ustaz Azizan ordered that any students who joins rally would be sentenced under the Act.
PKR's attempt to attack the government through corruption and social issues within the society are also making rakyat smile in sarcasm. Why? If PKR Leader himself is dubbed as the Father of Corruption. His assistant can even afford home worth millions of Ringgit. His cronies, and now, his party and his allies are swamped with scandals.
With that, let us all wait and see what PKR would lie about the issue if work opportunities in Malaysia considering that this is the only issues which they are still yet to use.
Whatever it is, we are aware that states that are administered by PKR or PR are all in trouble in finding more investments which would effect work opportunities. They only job opening which the people at their state could have would be in the entertainment field such as masseuse where one do not have to even apply for PTPTN to study. All they need is guts.
If these are PKR's strategies to face GE13, it seems clear that PKR have lose the game even before they begin campaigning.

tunku : they have nothing left , that's why rafizi came out with stupid idea of slashing the car taxes to fish for votes. now there's no big issue for them to play, so they will promise everything although it's impossible for them to fulfill it.

What is the virtue of Taraaweeh prayers?

Posted: 30 Jul 2012 02:07 PM PDT

Praise be to Allah.

Firstly:
Taraaweeh prayer is Sunnah mustahabbah (i.e., recommended) according to scholarly consensus, and comes under the heading of qiyaam al-layl (night prayers). It is supported by the evidence of the Qur'aan and Sunnah which encourages qiyaam al-layl and describes its virtues.

Secondly:
Praying qiyaam in Ramadaan is one of the greatest acts of worship by means of which a person can draw closer to his Lord in this month. Al-Haafiz Ibn Rajab said: Note that in the month of Ramadaan the believer engages in jihad al-nafs on two fronts: during the day by fasting and during the night by praying qiyaam. Whoever combines these two types of jihad will be given reward without limit.
There are some ahaadeeth which speak specifically about praying qiyaam in Ramadaan and describe the virtue of so doing. For example:
Al-Bukhaari (37) and Muslim (759) narrated from Abu Hurayrah that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Whoever prays qiyaam in Ramadaan out of faith and in the hope of reward, his previous sins will be forgiven."
"Whoever prays qiyaam in Ramadaan" means spends its nights in prayer.
"Out of faith" means, believing in Allah's promise of reward.
"And in the hope of reward" means, seeking the reward and with no other intention such as showing off etc.
"Will be forgiven his previous sins":
Ibn al-Mundhir was certain that this includes both minor and major sins, but al-Nawawi said: What is known among the fuqaha' is that this applies only to forgiveness of minor sins, not major sins. Some of them said: It may mean that the burden of major sins is reduced, so long as so long as there are no minor sins.
From Fath al-Baari.

Thirdly:
The believer should be keen to strive in worship in the last ten nights of Ramadaan more than at other times, because in these ten nights is Laylat al-Qadr, of which Allah says (interpretation of the meaning):
"The Night of Al-Qadr (Decree) is better than a thousand months"
[al-Qadr 97:3]
Concerning the reward of qiyaam on this night, it is narrated that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "Whoever spends Laylat al-Qadr in prayer out of faith and in the hope of reward, his previous sins will be forgiven." Narrated by al-Bukhaari, 1768; Muslim, 1268.
Hence the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) used to strive hard in worship in the last ten nights as he did not do at other times.
Narrated by Muslim, 1175.
Al-Bukhaari (2024) and Muslim (1174) narrated that 'Aa'ishah (may Allaah be pleased with her) said: "When the last ten days began, the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) would tie his lower garment (izaar) tight and stay up at night, and wake his family."
"The last ten days" means the last ten days of Ramadaan.
"tie his lower garment (izaar) tight" - it was said that this is a metaphor for striving hard in worship, or for keeping away from his wives, and it may be that it includes both meanings.
"stay up at night" means staying up and praying and doing other acts of worship.
"and wake his family" means, he would wake them up to pray at night.
Al-Nawawi said:
This hadeeth indicates that it is mustahabb to do more acts of worship during the last ten nights of Ramadaan, and to stay up at night to worship.

Fourthly:
We should be keen to pray qiyaam al-layl in Ramadaan in congregation, and to stay with the imam until he finishes praying. In this way the worshipper will attain the reward for praying the whole night, even if he only spends a short part of the night in prayer. And Allah is the Owner of great bounty.
Al-Nawawi (may Allah have mercy on him) said:
The scholars are agreed that it is mustahabb to pray Taraaweeh, but they differed as to whether it is better for a person to pray on his own at home or in congregation in the mosque. Al-Shaafa'i and most of his companions, Abu Haneefah, Ahmad and some of the Maalikis and others said that it is better to pray it in congregation, as 'Umar ibn al-Khattaab and the Sahaabah (may Allah be pleased with them) did and as the Muslims continued to do.
Al-Tirmidhi (806) narrated that Abu Dharr said: The Messenger of Allah (peace and b blessings of Allaah be upon him) said: "Whoever prays qiyaam with the imam until he finishes, will be recorded as having spent the whole night in prayer."
Classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi.
And Allah knows best.

Taipingmali (tm)

Posted: 31 Jul 2012 01:40 AM PDT

Taipingmali (tm)


MB Kedah: Merc S-Class untuk VVIP, bukan untuk sendiri.

Posted: 31 Jul 2012 01:18 AM PDT

Hari ini Menteri Besar Kedah Azizan Abdul Razak menafikan kereta Mercedes S350 nombor pendaftaran KCX 8 dibeli oleh kerajaan negeri bukan untuk kegunaan peribadi beliau tetapi untuk kegunaan tetamu yang melawat Kedah.

Menurut Tan Keng Liang Ketua Pemuda Gerakan Kedah, MB Kedah sering dilihat menggunakan kereta tersebut untuk kegunaan peribadi seperti menghadiri Sidang Dun. Yang mana satu yang betul wahai Azizan?

Satu lagi persoalan berapa ramai tetamu negeri yang diberi penghormatan menggunakan kereta tersebut. Pernahkan YAB Perdana Menteri Dato Seri Najib dan YAB Timbalan Perdana Menteri Tan Seri Muhyiddin Yassin diberi peluang untuk menggunakan kereta tersebut apabila mereka melawat Kedah?

Cuba Azizan jawab betul-betul, jangan main-main nanti jadi munafik.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lajim hilang jawatan menteri

Posted: 31 Jul 2012 12:53 AM PDT

Yang di-Pertuan Agong beri perkenan batal pelantikan Lajim Ukim sbg Timbalan Menteri Perumahan & K'jaan Tempatan berkuatkuasa serta-merta
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Hudud Punca PR Gagal Ke Putrajaya – kata Bapa Benggali

Posted: 30 Jul 2012 11:21 PM PDT

Bertalu-talu pemimpin-pemimpin DAP membuat kenyataan menyanggah PAS berkaitan hudud. Pening betul mereka dengan sikap putar-belit dan dolak dalih PAS berkenaan isu itu.

Sedangkan kerjasama PAS-DAP-PKR adalah termeterai atas persetujuan PAS untuk beralah dalam isu Negara Islam termasuk hudud. Namun, semakin PRU menghampiri, seorang demi seorang pemimpin PAS kembali bangkit menjadi 'pejuang hudud' dan Negara Islam. Mungkin setelah menyedari yang sokongan Melayu semakin merosot terutamanya selepas episod yang memeritkan dengan Datuk Dr. Hasan Ali.

Akhir-akhir ini, PAS dikecam teruk kerana membelakangkan Islam iaitu selepas bekerjasama dengan DAP. Parti ini digelar sebagai barua, balaci, kuda tunggangan dan anjing kepada parti chauvinis dan rasis Cina itu. Dan PAS telah gagal seratus peratus menangkis gelaran ini apabila terus menerus mengikut telunjuk DAP, hatta dalam isu kritikal bagi Umat Islam, seperti isu murtad sekali pun.

Dengan PRU semakin hampir, PAS nampaknya benar-benar buntu untuk mengembalikan imej Islam yang kini hanya tinggal di serban dan jubah sahaja. Di tambah dengan berduyun-duyun artis tak laku dan 'tak berapa cerdik' yang mula memenuhi parti itu, masyarakat semakin memandang sinis akan 'keIslaman' PAS.

Justeru, tidak dapat tidak, PAS terpaksa kembali memainkan 'hudud' sebagai bahan promosi dan kempen bagi meraih undi dari umat Melayu.

Tindakan ini telah membuatkan DAP benar-benar hilang sabar dengan PAS.

Bapa Benggali Karpal Singh pantas membuat kenyataan tegas bahawa sebarang cubaan PAS untuk memperkenalkan hudud di negara ini mencerminkan dengan buruk niat ikhlas dari apa yang diputuskan di Muktamar PAS tahun lepas iaitu untuk melupakan Negara Islam dan membina Negara Kebajikan. Karpal juga mengingatkan PAS bahawa tiada Hudud dalam Buku Jingga.

Kenyataan sama juga diulangi oleh Lim Guan Eng yang jelas kelam kabut apabila ditanya mengenai isu ini lalu menuduh UMNO pula yang ingin melaksanakan hudud.

Ternyata, PAS telah berjaya menjadikan Pakatan Rakyat haru-biru dengan sikap tidak amanah, tidak berpegang kepada janji dan tidak punya pendirian tetap termasuk dalam isu-isu yang melibatkan agama.

Sebenarnya, PAS tidak akan mampu meningkatkan sokongan dengan hanya membangkitkan semula isu hudud. 'Hudud' bukan isu yang akan membawa PAS mahupun PR ke Putrajaya atau mana-mana kerana semua orang tahu bahawa ia hanyalah retorik PAS semata-mata. PAS tidak akan dan tidak ingin pun untuk melaksanakannya.

Jika ada yang masih menyokong PAS, ia bukan kerana hudud, tetapi kerana terpedaya bahawa PAS memperjuangkan Islam. Mereka ini akan tetap menyokong PAS tak kira jika PAS menggadaikan hudud dan Negara Islam seperti yang dipersetujui dalam Muktamar lepas atau pun tidak.

Namun, sikap tidak konsisten PAS, penentangan DAP serta sikap acuh tak acuh PKR terhadap hudud menjadi bukti betapa keliru dan haru-birunya Pakatan Rakyat itu. Semakin kuat PAS melaungkan hudud, semakin keras DAP menempelaknya, semakin jauhlah PR dari Putrajaya. Jelas, ia bukan kerana hudud, tetapi kerana kelemahan pakatan mereka begitu ketara dan rakyat tidak mungkin akan memberikan mandat kepada parti yang sebegitu lemah untuk memerintah negara.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Temurapat PRU PKR: PKR Kalah Sebelum Berkempen?

Posted: 30 Jul 2012 11:07 PM PDT

Parti PKR tegar sekali menggunakan nama 'rakyat' dalam setiap aktiviti dan kempen mereka. Sudah tentu sekali dalam menghadapi pilihanraya kali ini, nama 'rakyat' akan dijulang tinggi-tinggi kononnya sebagai matlamat perjuangan walaupun matlamat sebenarnya adalah 'demi Anwar, untuk Anwar dan kerana Anwar'.

Dalam Temurapat PRU PKR tahun lepas, parti tersebut telah meminta bantuan Merdeka Center, untuk menguji beberapa slogan bagi digunakan sebagai tema kempen dalam PRU-13. Antaranya:

1. Ubah Sekarang, Selamatkan Malaysia

2. Malaysia Baru, Muafakat Baru, Pimpinan Baru

3. Demi Rakyat, Demi Masa Depan

Selaras dengan keterujaan PKR dengan perkataan 'rakyat', maka mereka nampaknya memilih slogan ketiga, iaitu 'Demi Rakyat, Demi Masa Depan' yang bagi mereka lebih tegas dan sesuai dengan imej KEADILAN. Slogan ini dikatakan mendapat reaksi positif dari pengundi sasaran PKR iaitu Golongan Muda, Golongan Bekerja dan Kaum India yang tidak berpatisan.

Dalam temurapat yang sama, parti itu telah menggariskan beberapa isu yang akan digunakan oleh mereka untuk menyerang BN. Antaranya, kenaikan harga barang, subsidi minyak, AUKU, PTPTN, rasuah, masalah perumahan, masalah sosial, harga kereta yang tinggi serta peluang pekerjaan terhad.

Kecuali isu 'peluang pekerjaan terhad', kebanyakan isu yang disebut telah pun lama dimainkan oleh PKR. Dan hampir kesemua isu yang dimainkan juga menunjukkan kegagalan, kesilapan atau kelemahan di pihak mereka. Dalam ertikata lain, serangan mereka tidak menjadi, tertembak diri sendiri atau pun kalah teruk.

Dalam memainkan semua isu-isu tersebut juga, PKR secara tidak langsung menyerlahkan yang mereka tidak bijak matematik dan gagal ekonomi sepenuhnya.

Contohnya, dalam memperkatakan soal PTPTN, PKR telah ditempelak oleh DAP dan juga PAS kerana meletakkan Pakatan Rakyat dalam keadaan sukar. Akhbar-akhbar Cina yang diketahui cenderung kepada DAP juga menghentam idea penghapusan hutang PTPTN kerana dikatakan memalukan serta tidak praktikal dari segi ekonomi.

Begitu juga dengan isu mengenai subsidi minyak dan kenaikan harga barang yang merupakan isu global di mana rakyat sedia maklum bahawa sekiranya PKR menjadi kerajaan, mereka juga tidak akan mampu mempengaruhi harga pasaran dunia. Menjanjikan penurunan harga barang dan harga minyak bagaikan menjanjikan bulan dan bintang iaitu sesuatu yang tidak logik kerana tidak berada di bawah kawalan sesebuah kerajaan sepenuhnya.

Lebih dari itu, kerajaan sedia ada telah membuktikan keprihatinan dengan mengekalkan subsidi serta memberi bantuan-bantuan lain secara langsung bagi membantu rakyat menghadapi kenaikan kos sara hidup di era ini. Kerajaan juga telah melancarkan skim rumah pertamaku, sekali gus membuktikan yang kerajaan tidak pernah mengabaikan kebajikan rakyat di kala PKR hanya mampu berjanji.

Isu AUKU pula menyerlahkan sikap dwistandard PR apabila MB PAS Kedah, Ustaz Azizan mengarahkan pelajar yang berdemonstrasi agar dikenakan tindakan di bawah Akta tersebut.

Percubaan PKR untuk menyerang kerajaan melalui isu rasuah dan masalah sosial di dalam masyarakat juga membuatkan rakyat tersenyum sinis. Mana tidaknya, jika Ketua Umum PKR itu sendiri terkenal dengan gelaran Bapa Rasuah iaitu 'perintis' gejala rasuah di dalam politik. Pembantu peribadinya yang gaji tidak seberapa mampu memiliki rumah berharga jutaan ringgit. Isteri sang pembantu merangkap perempuan simpanannya juga menerima gaji puluhan ribu sebulan tanpa perlu bekerja dalam ertikata yang sebenar.

Kroni-kroninya, termasuk bapa dan abangnya yang dari 'nobody' menjadi 'somebody' dalam sekelip mata sejurus beliau memegang jawatan dalam kerajaan dahulu. Dan kini, partinya dan parti-parti sekutu terus bergelumang dalam rasuah, penipuan, manipulasi yang menjadi punca masalah dalaman sehingga memaksa ramai yang keluar parti. Jika ini bukan rasuah, apa namanya?

Serangan PKR terhadap harga kereta yang tinggi pula menunjukkan yang parti ini tidak punya semangat nasionalis dan sanggup membiarkan industri kereta nasional terjejas atau gulung tikar terus.

Sementelah dengan itu, kita tunggu sajalah apa yang PKR akan kelentong mengenai peluang pekerjaan di Malaysia memandangkan hanya isu ini saja yang belum dimainkan oleh mereka.

Walau apapun, kita tahu bahawa negeri-negeri yang diterajui PKR atau PR semuanya menghadapi masalah untuk menambah pelaburan sekali gus meningkatkan peluang pekerjaan. Satu-satunya peluang pekerjaan yang meningkat dengan begitu drastik di negeri-negeri jajahan mereka adalah dalam bidang hiburan termasuk tukang-tukang urut yang mana tidak memerlukan seseorang itu bersusah payah meminjam PTPTN untuk belajar tetapi hanya berbekalkan gaya dan 'keberanian' sahaja.

Jika inilah saja strategi PKR untuk menghadapi PRU-13, maka jelaslah yang PKR sudah kalah sebelum berkempen

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bonus: PR Tuduh Kerajaan Guna Wang IMF, Gila kah,Apa?

Posted: 30 Jul 2012 11:04 PM PDT

Terdesak dan tertekan sungguh para pemimpin pembangkang tika ini apabila melihat keprihatinan berterusan Kerajaan Pusat dalam membantu meringankan beban rakyat dan di masa yang sama tidak lupa menghargai jasa golongan penjawat awam.

Ramai pemimpin pembangkang melihat keprihatinan Kerajaan Pusat yang diterajui Barisan Nasional (BN) itu sebagai satu bala yang bakal menjahanamkan propaganda politik persepsi yang sedang mereka galak jalankan sekarang.

Riuh rendah dan kehangatan kem pembangkang yang bernaung di bawah Pakatan Rakyat (PR) dapat dilihat jelas dari komen ramai pemimpin mereka yang cuba meremehkan setiap usaha dan program bermanfaat yang dijayakan oleh Kerajaan BN.

Tidak terkecuali, jentera propaganda maya mereka juga tumpang semangkuk untuk merencatkan keberkesanan usaha-usaha pemimpin BN dengan menabur seribu satu tohmahan.

Dalam satu rencana di blog suarapakatanrakyat.com pada 27 Julai lepas, blog tersebut telah memanjangkan hasad dengki pemimpin PR dengan secara terbuka menuduh Kerajaan BN telah meminjam wang dari IMF (Tabung Kewangan Antarabangsa) semata-mata untuk melunaskan bonus Aidilfitri tempohari.

Selain itu, semua program transformasi dan agenda membantu rakyat yang diterjemahkan melalui beberapa program seperti BR1M, KR1M, KAR1SMA, bantuan persekolahan dan lain-lain juga didakwanya datang dari wang pinjaman IMF.

Tanpa satu pun fakta dan bukti jelas, blog tersebut meneruskan tradisi kelaziman pembangkang dengan menuduh semberono dan membuat dakwaan serong yang tidak jelas hujung pangkalnya.

Sedangkan Kerajaan BN melalui kenyataan PM, Dato' Seri Najib yang juga Menteri Kewangan acapkali menjelaskan apa sahaja program bantuan mahupun pemberian bonus yang telah, sedang dan akan dilaksanakan semuanya dilakukan mengikut kemampuan kantung kerajaan.

Kerajaan BN takkan mencari nahas dengan sengaja meminjam wang dari IMF apatah lagi sejarah merekodkan saat negara dihimpit dengan masalah ekonomi berikutan serangan penyangak matawang pada 1997/98 dulu pun tidak sesekali kita tunduk dengan bantuan kewangan yang mahu dihulur oleh IMF.

Jika adapun pinjaman yang pernah kita buat ialah melalui Bank Dunia, sebuah institusi kewangan antarabangsa yang berbeza fungsinya dengan IMF.

Bank Dunia boleh diibaratkan sama seperti bank-bank tempatan yang memberi pinjaman jangka masa pendek dan panjang untuk pelanggannya manakala IMF saling tak ubah seperti along yang gemar mencekik darah orang susah yang terperangkap dengan janji manisnya.

Ringkasnya, beza kedua-duanya umpama jauhnya langit dari bumi. Pun begitu, walau kedua-duanya jelas berbeza peranannya, rasanya ramai yang tidak lupa pemimpin pembangkang pernah juga mempolemikkan isu pinjaman dengan Bank Dunia untuk menggambarkan kantung kerajaan telah kempis dan tak berduit.

Walhal, bagi yang celik akal, urusan kita dengan Bank Dunia sudah bermula sejak tahun 1950-an malah tatkala Anwar Ibrahim memegang jawatan Menteri Kewangan pun pernah beberapa kali Anwar mewakili kerajaan melakukan urusan pinjaman dengan Bank Dunia.

Apapun, satu perkara yang perlu kita faham nawaitu utama pembangkang melontarkan tuduhan terhadap kerajaan bersabit soal kewangan, tujuannya tak lain tidak bukan hanyalah semata-mata mahu rakyat kebanyakan menjadi ragu dan was-was dengan keupayaan urus tadbir Kerajaan BN yang memerintah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MPT penakut berdepan dengan DAP, Kenapa?

Posted: 30 Jul 2012 08:31 PM PDT



The Taiping Municipal Council has called off plans to build several kiosks near the iconic trees following protests highlighted in The Star.

Its president, Shahrom Datuk Abd Malek, said the council would now propose two alternative sites at the Lake Gardens to the Northern Corridor Implementation Authority, which is in charge of the project.

"We will propose that the project be moved to either the children's playground at the lake front or near the public toilet in front of the water recreation centre," he said after chairing a full board meeting of the council here yesterday.

As extra protection to the raintrees, a 600m stretch along Jalan Pekeliling would be closed to traffic, he added.

The council's decision came after several non-governmental organisations and local residents carried out a signature campaign to protest the planned construction of eight food, handicraft and souvenir kiosks next to the Flemington Hotel car park at the Lake Gardens.

The campaign collected some 10,000 signatures.

Although no raintree would have been cut, the protesters feared that the RM3.6mil project would "threaten" the trees and disturb the tranquil atmosphere of the lake gardens.

Shahrom said the council had proposed the alternative sites due to their proximity to facilities such as toilets and car parks.

"As for the original site, we will look into developing it into a flower garden," he added.

Shahrom said the number of kiosks to be set up would depend on the site chosen, and assured that they would not affect the environment adversely.

- THE STAR

YBK vs Zikay

Posted: 30 Jul 2012 08:05 PM PDT

Zikay Group dan YBK pada awalnya nampak cukup serasi macam abang adik [lihat posting semalam ] tetapi bak kata pepatah, gigi dan lidah lagi tergigit, ini kan pula kita  manusia .

Krisis yang melanda dua kumpulan ini telah sampai ke peringkat letupan gunung berapi. Zikay dan anak syarikatnya telah dianugerahkan projek pembinaan kampus Uitm di Jasin Melaka yang bernilai RM279 juta.

Penyudah cerita YBK yang telah membayar Zikay RM 60 juta tidak berpuas hati dengan prestasi yang ditunjukkan oleh Zikay dan telah pun membatalkan perjanjian mereka.

Akibat daripada itu, perang tahap gaban, batman dan ultraman telah pun berlaku. Cukuplah serba sedikit takat tu, nanti tulis banyak-banyak kena saman pulak.

Apa pun Rafizi Ramli dipelawa untuk menyiasat dan mendedahkannya kepada awam sebagaimana dia mendedahkan kisah NFC.

Agak-agak beranikah Rafizi membuat siasatan?

Taiping Lake Gardens was an abandoned tin mine - Nation | The Star Online

Posted: 30 Jul 2012 06:57 PM PDT

Bajet 2013 fokus kepada cukai import dan cukai jalan

Posted: 30 Jul 2012 03:59 PM PDT


Bulan September hadapan Perdana Menteri kita selaku Menteri Kewangan akan membentangkan bajet 2013. Sudah tentu rakyat mengharap kan bajet kali ini meringankan beban rakyat dalam menghadapi kenaikan harga barang.

Pemotongan cukai untuk benda-benda remeh seperti sukan berkuda, jet ski harus dielakkan. Ini semua bajet peliwat zaman dahulu.

Sebagai peminat kereta dan motosikal, TM berharapkan agar kerajaan dapat menurunkan cukai jalan kereta persendirian dari 2000cc ke atas yang sudah berusia lebih 15 tahun diberikan potongan cukai jalan kepada 50 hingga 70 peratus.

Selain kos penyelengaraan dan cukai jalan yang tinggi pemilik kenderaan juga terpaksa mencari syarikat insuran yang masih sanggup untuk memberi perlindungan insuran dan cas insuran yang dikenakan cukup tinggi, ada yang melebihi 200 peratus.

Kebanyakan pemilik kenderaan ini adalah mereka yang sudah bersara dan kos penyelenggaraan kenderaan ini amat tinggi. Untuk membeli kenderaan baru mereka kurang mampu, maklumlah sebuah kenderaan 2000cc ke atas harganya melebihi RM 200 ribu. Justeru, apa yang ada dikekalkan, kenderaan lama sudah tentu mempunyai nilai yang tersendiri kepada pemiliknya.

Kedua ialah cukai jalan motosikal berkuasa besar, zaman Anwar menjadi menteri kewangan, beliau dengan sengaja menaikkan cukai jalan dengan alasan ia barang mewah yang menjadi mainan orang berduit. Oleh itu dicadang agar kerajaan dapat menurunkan cukai jalan motosikal sebanyak 20- 40 peratus.

Cadangan ketiga ialah mengenai harga kereta baru yang akan dimurahkan jika Rafizi Ramli menjadi menteri kewangan. Hari ini kenderaan mewah yang diimport dikenakan cukai sehingga 300 peratus. Ini juga cadangan Anwar Ibrahim, hanya kenderaan hybrid yang mendapat mengecualian cukai import dan cukai eksais sehingga 2013 Harap pihak kerajaan dapat melanjutkan pengecualian cukai kereta hybrid ini sehingga 2020.[berdasarkan bajet 2012].

Mengenai cukai kereta import (CBU) oleh kerana ianya idea Anwar Ibrahim maka eloklah kerajaan mengurang kan cukai tersebut kepada 100 peratus sahaja. Jika dahulu kutipan cukai tinggi terhadap kereta import dilihat satu cara yang bagus untuk mengenakan cukai terhadap mereka yang suka menipu cukai pendapatan perniagaan. Di Taiping Adun Aulong adalah pakar dalam mengurang kan cukai pendapatan perniagaan. Malangnya walaupun perniagaan mereka tatak untung tetapi keinginan mereka berkereta besar dan mewah tetap ada, jadi eloklah cukai terhadap kereta mewah dikekalkan tetapi dengan sedikit penurunan.

Zambry Kesal Pembangkang Politikan Pembangunan Taman Tasik Taiping

Posted: 30 Jul 2012 12:43 PM PDT

Apa sudah jadi YBK dengan Zikay? Tunggu pendedahannya

Posted: 30 Jul 2012 12:01 PM PDT



Malam Harum Kasturi, Ulang Tahun Ke 20 YBK

Posted: 30 Sep 2010 07:15 PM PDT
Sambutan ulang tahun ke 20 yayasan basmi kemiskinan (ybk) di adakan di sime darby convention centre kuala lumpur semalam, tetamu kehormat yang hadir pada malam itu ialah dato' sri najib, datin rosmah mansor, datuk ahmad maslan dan tetamu lain termasuk berberapa bekas pelajar yang pernah tinggal di asrama kasih.


Dalam ucapannya, datuk najib berjanji sekiranya bn kembali memerintah selangor, tanah milik ybk yang di rampas oleh kerajaan pakatan rakyat akan di bangunkan semula mengikut plan asalnya untuk didirikan kampus uitm dan berberapa kampus ipta lain, dengan terbenanya berberapa kampus ipta di kawasan serendah ia boleh menjana ekonomi penduduk setempat.


Dalam majlis itu, datuk najib juga menyampaikan anugerah kecemerlangan ybk dan zikay group telah menyampaikan cek sumbangan mereka kepada ybk, majlis itu juga di serikan dengan berberapa persembahan kebudayaan dari pelajar-pelajar asrama kasih milik ybk.


PAS SUDAH SESAT.

Posted: 30 Jul 2012 08:29 AM PDT

Published on Jul 22, 2012 by KLXpress
Yau Con Seng, Ketua DHPP Negeri Sembilan berceramah di hadapan 800 ahli PAS ketika Himpunan Hijau Peringkat Negeri Sembilan. Ketika berceramah, kelihatan penyokong PAS membenarkan malah tertawa saat Yau Con Seng melaungkan takbir dan disahut dengan gembira. Selain itu dia juga menafsir ayat Al-Quran dan memberi penerangan kepada ahli PAS.

Freemason' Hall muncul di Selangor

Posted: 30 Jul 2012 04:17 AM PDT

Kerajaan Selangor meluluskan pembinanaan gerakan zionis
Freemason merupakan satu pertubuhan persaudaraan yang muncul sejak akhir abad ke 16 dan mempunyai 5 juta ahli termasuk di Malaysia.

Di Malaysia ia berkembang sejak penjajahan Belanda di Indonesia dan Tanah Melayu. Ia bermula secara rasminya pada 20 oktober 1916.

Terdapat 21 buah rumah Fremason' Hall di Malaysia termasuk sebuah di Taiping, tetapi telah dirobohkan beberapa tahun lalu oleh pihak Freemason sendiri.

Hari ini negara dikejutkan dengan pembinaan sebuah lagi dewan yang baru di Sungai Besar Selangor.

Mengapa di Sungai Besar, tidak di bandaraya Kuala Lumpur?

Ingatkan pengaruh masonic di Malaysia sudah luntur, rupa-rupanya semakin subur selepas Selangor diperintah oleh pembangkang.

Mana dia Jabatan Amal Pas yang ingin menegakkan agama Allah, sila bertindak sekarang.

Apakah Pas tidak memahami apa itu Freemason? Kalau nak tahu apa itu gerakan ini, sila rujuk kepada Anwar Ibrahim kerana rumah Anwar pun bercirikan masonic atau Freemason.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sahabat-Gunung

Posted: 31 Jul 2012 01:40 AM PDT

Sahabat-Gunung


PANAS: PKR Jangka Kalah 16 Kerusi Sedia Ada

Posted: 30 Jul 2012 08:15 PM PDT


Sumber-sumber dalaman mengesahkan bahawa PKR berada dalam keadaan yang agak 'kecut' untuk menghadapi Pilihanraya ke-13 kali ini.  

PKR pada ketika ini mempunyai 31 kerusi dan mensasarkan tambahan 9 kerusi melalui PRU ini, menjadikan semuanya 40 kerusi.  Walaubagaimanapun, analisis yang dibentangkan dalam Temurapat Pilihanraya parti tersebut memaksa PKR menerima realiti keadaan semasa yang menunjukkan jangkaan kehilangan 16 dari 31 kerusi sedia ada, dan hanya memenangi dua kerusi baru menjadikan jumlah kemenangan hanya 17 kerusi sahaja.

Kerusi-kerusi sedia ada yang dijangka jatuh ke tangan BN ialah Gombak, Indera Mahkota, Ketereh, PJS, Bagan Serai, Wangsa Maju, Ampang, Nibong Tebal, Selayang, Kelana Jaya, Merbok, Lembah Pantai, Telok Kemang, Kuala Langat, Sg. Siput dan Hulu Selangor. 

Kerusi baru yang dijangka dapat ditawan ialah Bukit Katil dan Pandan. 

Sebenarnya, ketidakyakinan PKR untuk menghadapi PRU adalah berasas.  Ini berdasarkan hasil kajiselidik yang diadakan oleh beberapa pihak antaranya, Majlis Professor, universiti-universiti tempatan serta Merdeka Center yang menunjukkan bahawa populariti parti pembangkang semakin merosot akhir-akhir ini.

Malah, dalam semua kajian menunjukkan yang undi masyarakat Cina yang sebelum ini dikatakan amat kritikal bagi BN, juga semakin positif di pihak BN.   Merdeka Center, contohnya, mendapati bahawa kaum Cina merasa gembira apabila Perdana Menteri mengiktiraf sijil Koleh TAR dan menghapuskan Akta Hasutan.

Dengan itu, PKR hanya mampu mensasarkan maksima 70% undi Cina bagi PRU kali ini walaupun sebelum ini begitu gah mengumumkan mendapat sokongan lebih 90% dari kaum itu.   PKR juga menyedari yang undi Melayu kini berbalik kepada BN dengan pantas sekali.  

Oleh yang demikian, antara strategi yang digariskan untuk menghadapi pilihanraya kali ini ialah agar Ketua Umum membuat kenyataan berani dan besar mengenai pembelaan kaum Melayu termasuk menjuarai beberapa kes kontroversi yang melibatkan nasib orang Melayu. 

Nampaknya, PKR sekali lagi akan membuat 'U Turn' dengan kembali mengangkat perjuangan Melayu.  Sebelum ini, PKR seperti juga PAS, telah 'mempersetankan' sahaja perjuangan demi bangsa Melayu.   Siapa yang boleh lupa bagaimana beberapa pemimpin mereka mengungkap kata-kata 'malu menjadi Melayu'.  Malah, Anwar sendiri menghina ketuanan Melayu.   Kononnya, bangsa tidak membawa apa-apa makna dan perlu dilupakan jika kita ingin hidup dalam suasana harmoni dan bersatu padu. 

Sedangkan, kaum Cina dan India diberi ruang sebesar-besarnya untuk membela bangsa dan mempertahankan budaya dan bahasa bagi menyatakan kewujudan mereka yang kukuh di negara ini. 

Kita pasti tidak semua kaum Melayu itu mudah lupa dan akan melupakan sahaja kata-kata dan layanan PKR terhadap mereka. 

Oleh itu, jika PKR serius ingin mengangkat strategi 'membela Melayu' ini sebagai peluru untuk menyerang BN dalam pilihanraya, maka rasanya PKR terpaksa menambahkan lagi bilangan jangkaan kerusi yang mereka akan kalah. 

Walaubagaimanapun, kita percaya, PKR cukup sedar akan kesilapan mereka dalam menangani soal 'Melayu' sebelum ini.  Oleh yang demikian, mereka tidak meletakkan kaum Melayu sebagai satu faktor khas dalam Sasaran Pengundi.  Secara keseluruhannya, pembentangan di dalam Temurapat Pilihanraya PKR tersebut meletakkan  hanya tiga golongan sebagai sasaran pengundi iaitu:

1.      'working class' yang mengundi mengikut isu dan berumur antara 26 – 45 tahun,

2.      'golongan muda' yang mengundi mengikut sentimen ahli politik muda dan berumur antara 22 – 25 tahun serta

3.      'pengundi India' yang menjadi kumpulan penentu dan cenderung untuk beralih undi secara besar-besaran.  

Mungkinkah Lajim menjadi 'senjata' PKR Di Sabah?
Secara dasarnya, nampak jelas bahawa PKR sendiri masih mencari-cari kekuatan diri untuk menghadapi PRU kali ini. 

Masalah yang dihadapi PKR ialah sama seperti semua parti-parti sekutu dalam Pakatan Rakyat, iaitu walaupun mereka berada dalam satu pakatan tetapi mereka perlu menerima hakikat bahawa mereka sebenarnya adalah bersendirian.   Dengna itu, mereka bukan sahaja beradu kekuatan dengan BN tetapi secara tidak langsung mereka juga terpaksa membuktikan kekuatan sesama sendiri bagi memastikan parti dan pemimpin mereka tetap 'diberi muka' sekiranya PR menang dalam PRU ini.   

Lebih malang lagi bagi PKR ialah apabila terdapat beberapa pihak di dalam kepimpinan atasan parti itu sendiri yang juga beradu kekuatan sesama mereka.  Kewujudan beberapa 'kem' dan peningkatan rasa curiga serta 'dingin' di antara pemimpin-pemimpin PKR ini juga secara tidak langsung menyumbang kepada ketidakyakinan mereka untuk menang dalam Pilihanraya. - BB

SAH ... 13 Mei 1969 ...... Lit Kit Siang HALAU Orang Melayu

Posted: 30 Jul 2012 06:45 PM PDT


Di bawah ini saya perturunkan inti perbahasan Yb Zulkfli Noordin di Dewan Rakyat baru-baru ini....;

Saya mahu baca, biar rakyat dengar semula apa yang mereka kata pada tahun 1969 membawa kepada peristiwa 13 Mei. Slogan yang dibawa pada masa itu ialah 'Malai Si'. 'Malai Si' ini maknanya "Mati Melayu".

Kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, "Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu" .

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, "Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, "Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu"

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, "Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan".

Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, "KL sekarang Cina punya".

Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, "Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control."

Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat Ipoh Timur, "Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…".

Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu… "…..semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis."

Pada 12 Mei. Okey nanti kejap lagi. Saya hendak habiskan. Biar dia faham. "Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!"

Pada 12 Mei Jalan Canvel, "Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…"

Pada 12 Mei Jalan Bukit Bintang, "Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu."



Baca seterusnya di sini .....

Antara Impian Najib Dan Mimpi Anwar

Posted: 30 Jul 2012 05:15 PM PDT


Rakyat tumpang gembira serta mengucapkan selamat ulangtahun kelahiran ke 59 kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang jatuh pada 23 Julai yang lalu.

Lebih daripada itu rakyat berasa bertuah mempunyai seorang pemimpin bervisi seperti Datuk Seri Najib yang bakal membawa negara ke tahap pembangunan yang jauh lebih maju dan progresif dalam tahun-tahun mendatang.

Rancangan beliau untuk memantapkan lagi pentadbiran negara melonjakkan pembangunan negara sediada serta meningkatkan taraf sosio-ekonomi rakyat semuanya terkandung kemas dalam Program Transformasi Kerajaan (GTP) dan Program Transformasi Ekonomi (ETP).

Melalui kedua-dua program mega itu, terserlah kualiti pada diri Perdana Menteri bahawa beliau bukan sahaja seorang pemimpin yang mempunyai pengalaman lama dalam pentadbiran kerajaan selama 36 tahun malah arif bagaimana melakar perjalanan ekonomi negara untuk menghadapi cabaran abad ke 21.

Malangnya segala impian rakyat yang ingin dibawa dan direalisasi oleh Perdana Menteri bakal hancur sekiranya pembangkang yakni Pakatan Rakyat dibenarkan memegang tampuk kuasa di Putrajaya.

Pada masa kini, pembangkang sedang sibuk dengan agenda politik mereka untuk meruntuhkan perancangan pembangunan yang telah di susun oleh Datuk Seri Najib untuk rakyat.

Mereka menyerang pentadbiran kerajaan dengan pelbagai cara terutamanya melalui pendekatan media yang dibantu oleh rangkaian media Barat.

Mereka mencipta dan mengada-adakan bermacam-macam fitnah dan tohmahan untuk melemah serta menghakis keyakinan rakyat terhadap kerajaan.

Ada sahaja isu yang boleh pembangkang memanipulasi, mereka akan membesar-besarkan dan menjadikan isu itu sebagai satu senjata menghentam kerajaan.

Bagi pembangkang kebenaran hanya ada pada pihak mereka.

Walaupun kerajaan berulang kali memberi penjelasan secara terperinci mengenai sesuatu isu yang ditimbulkan samada di dalam atau luar Parlimen, itu tidak menjadi penting kerana pembangkang yang menentukan samada ianya benar atau salah.


Tujuan semua tindakan pembangkang ini ialah supaya rakyat tidak akan merasa kesan positif dan perubahan positif kepada kehidupan mereka hasil program serta dasar yang telahpun terlaksana setakat ini.

Pembangkang tidak mahu rakyat berfikir bagaimana mereka menikmati perkhidmatan kesihatan dan perubatan paling rendah di dunia di Klinik 1Malaysia dengan hanya yuran serendah RM1.

Perdana Menteri tidak mahu membebankan rakyat dengan  perkhidmatan kesihatan yang tinggi terutamanya kepada golongan berpendapatan rendah, sebab itu kerajaan sanggup mengenakan caj lebih rendah daripada harga segelas teh tarik!

Pembangkang juga mahu mengalih perhatian rakyat kepada langkah kerajaan memperkenalkan Kedai 1Malaysia yang menjual banyak produk barangan buatan tempatan dengan harga yang lebih rendah daripada pasaraya seperti Tesco, Giant atau Carrefour.

DAP sebelum ini cuba menggagalkan usaha kerajaan ini dengan memburuk-buruk kualiti produk yang dijual tetapi rakyat lebih bijak berfikir bahawa itu adalah propaganda murahan pembangkang.

Kini laporan media menyatakan seringkali Kedai 1Malaysia kehabisan stok kerana sambutan rakyat yang amat menggalakkan.

Bagi lebih 70,000 golongan pemandu teksi yang selama ini memberi khidmat kepada rakyat, kerajaan tidak melupakan pengorbanan mereka dengan memberi tayar percuma melalui skim Tayar 1Malaysia, malah kerajaan juga sedang menimbang skim caruman Perkeso dan KWSP bagi mereka.
 
Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebelum ini telah mengadakan beberapa perjumpaan dengan kumpulan pemandu teksi kononnya untuk menunjukkan prihatin beliau kepada nasib mereka tetapi apa yang mampu ditawarkan beliau hanyalah air liur dan janji kosong.

Pembangkang juga mahu mengalih pandangan rakyat daripada langkah kerajaan mengurangkan bebanan kehidupan mereka dengan memberi Bantuan Rakyat 1Malaysia sebanyak RM500 kepada setiap isi rumah.

Ramai penyokong Pakatan Rakyat berjaya menikmati BR1M tetapi dalam usaha membantu rakyat kerajaan tidak pernah mendiskriminasi atau menindas mana-mana golongan atas alasan berlainan ideologi politik.

Inilah bukti kerajaan Barisan Nasional adalah sebuah kerajaan yang adil yang membela semua lapisan rakyat tidak kira bangsa, agama, warna kulit mahupun fahaman politik.

Anwar dan pemimpin pembangkang yang lain akan terus mengadakan ceramah setiap malam untuk menipu rakyat.

Contohnya, PAS telah memerintah Kelantan selama 22 tahun sejak pilihan raya umum 1990, tetapi masih menjadikan ceramah umum sebagai aktiviti utamanya meskipun sudah menubuhkan kerajaan negeri.

Pembangunan negeri dan rakyat sepatutnya menjadi agenda teras pemerintahan di negeri Serambi Mekah itu tetapi PAS memilih menjadikan pentas ceramah sebagai alat propaganda untuk mengawal minda rakyat Kelantan supaya terus mengundi golongan jumud itu.

Tanpa ceramah politik setiap malam, nescaya pengaruh PAS akan jauh berkurangan dan negeri itu akan jatuh kembali ke tangan BN.

Apa pun fitnah pembangkang, Perdana Menteri tetap beristiqomah di atas landasan untuk mendahulukan rakyat dalam pentadbirannya.

Berkat kesabaran Datuk Seri Najib menanggung badai fitnah pembangkang, mutu kehidupan rakyat sudahpun menampakkan perbezaan positif yang ketara.

Bak kata pepatah biarlah luncai terjun dengan labunya; biarlah Anwar dan pembangkang lemas dalam dunia fantasi mereka yang tidak berkesudahan. - BB

Pas Lebih Sayangkan ANWAR ...... Kini Hadi Awang Kian Terpinggir

Posted: 30 Jul 2012 08:54 AM PDT


Bukan satu rahsia lagi, kedudukan Haji Abdul Hadi Awang selaku Presiden PAS sejak akhir-akhir ini kelihatan semakin goyah dan kurang mendapat penghormatan sewajarnya dari kalangan penyokong dan ahli PAS sendiri.

Dalam banyak perkara melibatkan perjalanan parti, seringkali Hadi dipaksa mengikut lenggok tari Mursyidul Am PAS sebelum menentukan keputusan untuk sesuatu perkara berbangkit - sesuatu yang jarang berlaku semasa PAS dibawah pimpinan Allahyarham Fadhil Noor mahupun Presiden sebelumnya.

Walaupun struktur organisasi PAS meletakkan kedudukan Mursyidul Am lebih tinggi berbanding Presiden, namun bukannya satu kelaziman bagi PAS meletakkan taraf Presidennya hanya sekadar pak turut kepada Mursyidul Am semata-mata.

Keadaan ini dilihat kian menonjol terutama semenjak kebangkitan puak Anwarinas ataupun dikenali juga dengan gelaran Erdogan yang mula menggandakan penentangan secara besar-besaran terhadap konsep Kerajaan Perpaduan (UG) yang diilhamkan oleh Hadi Awang.

Rentetan dari situ, satu demi satu pemimpin PAS yang pro kepada konsep UG serta mempunyai hubungan rapat dengan Hadi Awang tersingkir atau terpinggir dari arus PAS Pusat dan negeri. Sekaligus menyebabkan cengkaman pengaruh Hadi terhadap PAS kian longgar dan imejnya pula kian tercalar.

Manakala imej Nik Aziz selaku Mursyidul Am PAS pula diangkat setinggi-tingginya sehinggakan urusan parti yang biasa dilaksanakan oleh Presiden kini seringkali diambil alih oleh Nik Aziz.

Malah bila Hadi membuat kenyataan tertentu atau tindak tanduknya dilihat tidak mengikut kehendak kumpulan Anwarinas dalam PAS, tidak semena-mena Nik Aziz akan segera memotong dengan membuat kenyataan sebaliknya sehingga memaksa Hadi menarik handbrake dan mengubah semula kenyataan asal.

Contohnya dalam isu muzakarah dan kerajaan perpaduan, Hadi yang membuat tawaran dan mencetuskan idea namun bila ramai geng Anwarinas tampil membantahnya maka Nik Azizlah yang akan jadi perisai depan untuk memastikan bantahan puak Anwarinas tercapai.

Impak kemudiannya, Hadi terpaksa menanggung malu dan terpaksa bersilat lidah untuk menenangkan penyokong PAS yang semakin ramai berpayung di belakang kumpulan Anwarinas yang disokong oleh Nik Aziz.

Dalam konteks lain pula, kebiasaannya Presiden parti adalah penghubung utama sekiranya membabitkan pertemuan politik dengan pemimpin dari parti rakan sepakatan mahupun pemimpin parti di luar pakatan.

Namun disebabkan wujudnya usaha berterusan untuk menenggelamkan pengaruh Hadi, acapkali kumpulan Anwarinas akan segera mengaturkan sesuatu pertemuan politik itu dengan melibatkan Nik Aziz tanpa membabitkan Hadi.

Demikianlah yang berlaku baru-baru ini apabila bekas pemimpin UMNO Sabah, Lajim Ukim tiba-tiba diuruskan kedatangannya ke Kelantan untuk bertemu Nik Aziz sedangkan sedari awal sepatutnya pertemuan tersebut hanya melibatkan perbincangan soal taktikal politik antara Lajim dengan Hadi Awang.

Sudahlah begitu, isi utama perjumpaan tersebut pula hanya sekadar untuk menyampaikan hasrat Lajim mahu menyertai PKR disamping meminta restu Nik Aziz.

Entah sejak bila Nik Aziz jadi pemimpin PKR agaknya sehingga restunya diperlukan sebelum dapat menjadi ahli PKR? Kelihatan seperti mahu memperlihatkan PAS lebih kuat berbanding PKR, namun hakikatnya itu hanyalah sebahagian usaha kumpulan Anwarinas untuk mengkelabu asapkan imej Hadi di mata ahli dan penyokong PAS.

Di kalangan ramai pemimpin PAS yang berada di kem Hadi dan juga beberapa orang yang tiada kem, walaupun kerap terganggu dengan penonjolan berlebihan Nik Aziz seolah-olah diktator PAS, namun mereka seakan hilang kekuatan untuk mempertikaikannya secara lebih terbuka dan terpaksa redha selagi geng Anwarinas masih menguasai PAS.

Paling mereka bimbangi dalam beberapa jangka masa terdekat atau paling lambat selepas PRU 13, Hadi awang akan terus terpinggir dari arena kepimpinan PAS dan tempatnya bakal menjadi miliki salah seorang pemimpin bukan aliran agama yang pro Anwar Ibrahim.

Tanda-tanda ke arah itu sudah banyak kelihatan. Menjelang PRU 13, PAS bukan sahaja akan berentap dengan UMNO di masa yang sama pertempuran antara kem dalam PAS akan lebih menonjol terutama sekali melibatkan perebutan untuk calon yang akan bertanding.

Lebih ramai pemimpin pro Anwar berjaya menempatkan diri sebagai calon pilihanraya bermakna berakhirnya zaman kepimpinan Hadi dan akan meninggalkan tampuk kepimpinan PAS dalam keadaan malu dan terhina sama seperti pernah dialami oleh arwah Asri Muda. - BB

PAS Marah UMNO Sebab PKR Tolak Hudud?

Posted: 30 Jul 2012 05:59 AM PDT


Dalam program Fiqh bersama Ulama yang menampilkan ulama-ulama dari negara Arab, pada bulan lepas, antara kertaskerja yang dibentangkan menyatakan bahawa Hudud hanyalah 1/10 dari dari Islam. 

Perkara ini dipersetujui oleh ramai Ulama termasuk Ulama PAS, buktinya, Hadi Awang sendiri pernah berkata bahawa 'Hudud hanyalah satu aspek daripada 0.001% daripada hukum Islam'. 

Maknanya, tuntutan Islam ke atas sesebuah masyarakat itu adalah lebih luas mencakupi aspek sosial dan kemanusiaan yang lebih penting seperti pendidikan yang berkualiti, kemakmuran dan kemajuan negara, keupayaan untuk menyumbang bagi kesejahteraan manusia sejagat dan berbagai-bagai lagi, selaras dengan kedudukan manusia sebagai Khalifah di muka bumi. 

Tuntutan Islam ke atas seorang individu Islam pula adalah atas amalan peribadinya kepada Allah S.W.T serta keikhlasan dan kejujuran sesama manusia.  Kesemua ini mengambil tempat 9/10 dari tuntutan Islam yang mana majoriti dari Umat Islam masih menghadapi kesukaran untuk memenuhinya. 

Manakala, kedudukan 'hudud' dalam Islam telah pun jelas iaitu jika sesebuah negara tidak melaksanakan hudud, ia tidak akan menjejaskan sedikitpun  keIslaman seseorang Muslim di negara itu.  Ini kerana hudud, undang-undang dan kerajaan bukanlah faktor yang menentukan kesudahan seseorang Muslim di akhirat kelak.  Kerana itu, hudud tidak diletakkan sebagai perkara pertama dalam tuntutan Islam. 

Namun, penganut-penganut PAS tetap tegar mengambil sikap seolah-olah Hudud itu adalah 100% atau perkara teratas dalam Islam dan kalau tidak melaksanakannya maka segala amalan tidak diterima lagi dan jatuh kafirlah kerajaan yang tidak melaksanakannya, termasuklah penyokong-penyokong kerajaan.   Penjelasan kerajaan bahawa hudud masih belum sesuai dan terlalu sukar untuk dilaksanakan di negara ini, dan pada ketika ini, dibakulsampahkan sebagai kenyataan 'menolak Islam' oleh PAS. 

Walaubagaimanapun, PAS tidak ada masalah untuk bekerjasama dengan PKR yang juga memberi jawapan yang sama mengenai hudud. 

Buktinya, baru-baru ini, Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ketua Angkatan Muda PKR menyelar Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi kerana membangkitkan lagi isu hudud.   Shamsul menyarankan agar Nasrudin merujuk kepada persetujuan yang dicapai iaitu hudud bukanlah sebahagian dari polisi yang dipersetujui oleh Pakatan Rakyat. 

Apabila ditanya, kenapa PKR boleh dan UMNO tidak boleh?, PAS, khasnya, Mahfodz Omar menjawab bahawa PKR mengiktiraf hudud tetapi tidak menerima perlaksanaannya di Malaysia kerana ia tidak sesuai, tetapi UMNO pula menolak hudud mentah-mentah.

Jika ini jawapannya, kita ingin bertanya Mahfodz, kenapa pula PAS tidak ada masalah untuk bekerjasama berjuang mengejar impian untuk berkongsi kerusi pemerintah dengan DAP walaupun DAP jelas menolak mentah-mentah, malah sanggup mati daripada membiarkan hudud dilaksanakan? 

Kenapa DAP boleh dan UMNO tidak boleh?  Pastinya, jawapan Mahfodz ialah kerana DAP bukan Islam. 

Namun, ini bukan soal mengenai keIslaman mana-mana parti.  Ia juga bukan soal sama ada satu-satu parti itu mengiktiraf atau tidak hukum hudud. 

Soalnya ialah tentang pendirian PAS mengenai hudud dan apakah PAS jujur ingin melaksanakannya. 

Jelaslah sudah bahawa pendirian PAS mengenai hudud dari dulu sehingga kini ialah, ia merupakan bahan politik semata-mata serta PAS tidak punya niat pun untuk melaksanakannya kerana jika PAS serius ingin melaksanakannya mereka pasti menolak kerjasama dengan PKR dan DAP sebagaimana mereka menolak UMNO juga.  - BB

PANEH MIANG

Posted: 31 Jul 2012 01:08 AM PDT

PANEH MIANG


Siapa sebenarnya BOS?

Posted: 30 Jul 2012 08:59 PM PDT

Jom sokong LGBT! Jom sokong murtad! Jom sokong keselamatan Israel! Jom burukkan Malaysia di luar negara. Jom bocorkan rahsia pertahanan negara supaya musuh kita tahu kelemahan kita. Jom turun demonstrasi ke jalanraya! Jom huru-harakan negara! Jom jahanamkan harta awam! Jom tipu anak muda! Kalau kita kalah PRU maknanya UMNO tipu dan bukannya sebab rakyat yang tak nak undi kita! Pedulikan kalau orang tak percaya sebab dana Israel masih banyak lagi belum guna..!!

Kito pedayo umat Islam konon kito nok laksana hudud padahal mo DAP pun kito tak brani nak kecek banyak, err..kito pakat bersetuju untuk tak bersetujulah, err..tak pun kita buak negaro isle dulu..tupun DAP tok sir beri, err..kito tuka pulok negaro kebajikay, err..kita isle kan DAP dululah, err..kita kapirkan sapo yang tok sokong kito, err..kito jual kalimah Allah pado kristian, err..kito samokan Nabi dengan mat kampung, err..sesapo nak ampun dosa, dapak tiket ko syurgo, minum air jampi, cukur jambul, amik syafaat, curi selipor, gi mekoh tajaan, nok kawe ngan setan dan segalo mace aktiviti sesak..bole la datang jumpo ambo!

Kasi langkah mayat aku dulu la...ada bran ka? Aku Mursyidul Am Pakatan Rakyat la...

Hekelehh...

APANAMA

Posted: 30 Jul 2012 11:49 PM PDT

APANAMA


I CHOOSE MALAYSIA - Tun Dr M

Posted: 30 Jul 2012 09:58 AM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 30 Jul 2012 11:33 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Je pense cela vaut, je suis confus

Posted: 30 Jul 2012 02:06 AM PDT

Essayez ceci pour la taille, florins quand parlé. Heureusement, quelqu’un dans tenait un délai très court et fait un travail fantastique. C’est peut-être fou, mais dans l’ensemble, la heurte est plutôt faible.
Non-professionnels peuvent être mondain, sage et tout simplement délirant. Bien, j’ai commencé à sentir y avait un certain nombre linguiste désavantages pour jeu de la roulettes. Après tout, cela va ouvrir une boîte de Pandore. Il n’a pas vraiment d’importance si vous poker gratuit sur machines ou plus traditionnels de l’utiliser. Il dans une pléthore de notions existe cette région en maire expansion.

Savez-vous jeu machine asous gratuit critique si est ? Hey, Penny pasteur affirme mon pour vos pensées ?

Je germane un tel peux coeur saignant à 500 machines.

Ne vous sentez que vous sautait partout dans l’occasion ?

Parce que machine a sous et sans engagement gratuit sera rentable d’ici un an, il vaudra la peine. J’ai fait l’erreur de montrer à mes Venise et il sera également regarder comme je suis moi-même en contradiction. Ne négliger aucun il détail est lié à jeux en ligne gratuit sans téléchargement gratuit. Voilà que exemple simple un j’ai fait. Je trouve aspect très jmachines asous gratuites de intéressant. L’hypothèse derrière jeux gratuit nnun ligne cazino est fratricide facile. Comme quoi, pour démontrer ce que je devine pèsent le a été correct.
Je peste la plupart du travail. C’est une façon très contrôlée de le faire et il n’y a rien d’excitant en ce qui concerne meilleur jeu blackjack iphone. Un présupposé a du envoyé vus ciel.
J’ai cercueil des milliers de dollars sur machine jeu de poker gratuit à cette époque. Je allé peux que réfléchir à où je suis ne avec header_noflash la mesure où même si bien sûr, il sera toujours vous tenir occupé. Envoyez-moi sujet email si craindre êtes confus au un de course de chevaux paris virtuel.

À l’aide desquels les adolescents prennent des prix modérés recettes poker in the park ?

Que puis-je ?

MERBOK TIMES

Posted: 30 Jul 2012 11:30 PM PDT

MERBOK TIMES


Azizan enggan pecat Rektor Kuin

Posted: 30 Jul 2012 01:23 AM PDT

ALOR SETAR 4 Julai - Di sebalik pelbagai desakan agar Rektor Kolej Universiti Insaniah (Kuin) meletak jawatan atau dipecat ekoran kegagalannya mengendalikan pelbagai isu yang timbul, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak tetap mempertahankannya.

Menurut Azizan, rektor terbabit, Prof. Datuk Dr. Jamil Osman merupakan bekas dekan fakulti ekonomi dan pernah menjadi timbalan rektor sekali gus layak memimpin dan membangunkan Kuin. Lagipun, katanya, pelantikan Rektor Kuin tersebut juga telah disambung sehingga 2016 untuk memastikan agenda membangunkan Kuin terus berjalan.

"Saya bawa dia, panggil dia dari Kuala Lumpur untuk mengembang dan membawa pembaharuan kepada Kuin.

"Orang suruh dia letak jawatan buat apa, yang suruh itu pemandu sahaja," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco Kerajaan Negeri di sini hari ini.
Beliau mengulas demonstrasi kira-kira 200 kakitangan pusat pengajian tinggi milik kerajaan negeri itu semalam yang mendesak Jamil meletak jawatan atau dipecat oleh Azizan yang juga Pengerusi Kuin. Mereka menyertai demonstrasi yang dinamakan Himpunan Aman Bersih Kuin 2.0 selepas kecewa dengan pentadbiran Jamil yang didakwa gagal menjaga kebajikan pekerja dan pelajar serta menutup pintu rundingan untuk mencari penyelesaian adil.

Dalam pada itu, Azizan meminta pihak yang tidak berpuas hati dengan kemelut Kuin bersabar kerana kerajaan negeri memerlukan sedikit masa untuk menyusun semula pengurusan kolej universiti tersebut.

"Kepada mereka yang berdemonstrasi kerana tidak berpuas hati, bersabarlah. Ini bukan kolej universiti kerajaan, tetapi swasta," katanya.

Beliau turut mengakui Kuin berdepan masalah kewangan ekoran kos pengurusan mencecah RM50 juta setahun sedangkan kerajaan negeri hanya menyalurkan peruntukan RM15 juta.

"Maka yuran budak-budak (penuntut) yang kita gunakan, namun berlaku sedikit masalah teknikal baru-baru ini sehingga menyebabkan peruntukan lambat disalurkan kepada Kuin.

"Pelajar pula tidak bayar yuran lagi kerana pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak dapat lagi," katanya.

Bagaimanapun, katanya, kerajaan negeri menerusi syarikat milik kerajaan (GLC) akan bertindak sebagai penyumbang dana kepada Kuin.

"Sememangnya tugas GLC membantu kerajaan dalam perkara berkaitan tanggungjawab sosial korporat (CSR). Misalnya Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) jika buat keuntungan lebih, kita arah mereka sumbang kepada kerajaan negeri," katanya.

Mengulas kemungkinan tindakan tatatertib dikenakan ke atas kakitangan yang terlibat dalam demonstrasi itu, Azizan memberitahu, beliau memberi kebebasan kepada mereka.

''Itu hak mereka, apa yang boleh kita beri hanyalah nasihat dan kita tidak kacau kebebasan mereka," katanya yang turut enggan mengadakan rundingan dengan pihak tersebut. Beliau pada masa sama menjelaskan, kemelut yang melanda Kuin tidak akan menjejas populariti kolej universiti tersebut.

"Setakat hari ini, seramai 1,056 daripada 1,300 pemohon sudah mendaftar dan kita menunggu sehingga 21 Julai ini kerana dijangka ramai lagi pelajar akan mendaftar," katanya.

Beliau turut melahirkan rasa kurang puas hati terhadap media yang disifatkan sebagai sengaja membesar-besarkan isu tersebut.

''Sejak hari pertama saya sebagai Pengerusi Kuin sehingga hari ini, tidak habis-habis ada sahaja isu Kuin. Alhamdulillah oleh kerana banyak sangat tentang Kuin, Kuin menjadi popular," katanya.

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 30 Jul 2012 11:29 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


Azhar Idrus Fitnah, Ustaz Fathul Bari Jawab - Siri 1

Posted: 29 Jul 2012 11:35 PM PDT

Azhar Idrus vs Ustaz Fathul Bari - Astarghfirullah.. USTAZ ANJING!!!! v2

Posted: 29 Jul 2012 11:31 PM PDT

Belantan

Posted: 30 Jul 2012 11:27 PM PDT

Belantan


Rentetan Peristiwa 16 Sept. Anwar Nak Jadi PM [4] : Selamba saja bohong….PM cabar Anwar dedah nama MP BN nak lompat!

Posted: 30 Jul 2012 07:11 PM PDT


Sungguh menghairankan. Surat hitam putih ada. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengaku ada terima surat itu dari Anwar Ibrahim. Persoalannya di sini ialah isi kandungannya?

Penasihat PKR itu boleh buat selamba sahaja mendakwa kandungan surat itu antara lain bertujuan hendak mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri bagi membincangkan proses peralihan kuasa secara aman setelah kononnya barisan pembangkang mempunyai cukup bilangan Anggota Parlimen untuk membentuk kerajaan baru.

Anwar bercakap hal ini dalam ucapannya pada majlis sambutan Hari Malaysia di stadium Kelana Jaya, Selangor Isnin malam.

Katanya barisan pembangkang sudah menghantar surat kepada Perdana Menteri yang ditandatangan beliau, penasihat DAP, Lim Kit Siang serta Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang.

"Siang tadi (Isnin) wakil PAS, PKR dan DAP sudah ke Putrajaya ke pejabat PM dan serah surat minta pertemuan segera. Kita minta perundingan ini, kerana kita mahu perubahan ini dibuat dengan aman dan teratur.

"Kenapa saya dan ketiga-tiga kami berani menulis dan menandatangani surat bincang masa depan negara?...Ini adalah kerana kita sudah ada jumlah yang cukup dan sedia," katanya.

Sebaliknya pada hari Selasa, semasa memberi kenyataan pada sidang akhbar pada majlis penyampaian dermasiswa dan sumbangan Hari Raya Aidilfitri di Dewan Seri Endon Yayasan Budi Penyayang di Kepala Batas, Perdana Menteri menjelaskan surat berkenaan bukannya berhubung peralihan kuasa.

Perdana Menteri berkata surat itu adalah berkaitan dengan situasi dalam negara dan perkara-perkara umum.

"Tidak ada satu surat pun yang dihantar yang berkaitan dengan pemindahan kuasa.

Dia hantar surat tentang hal-hal umum yang berkaitan dengan situasi dalam negara," katanya.

Mengulas dakwaan Anwar yang mendakwa mempunyai senarai 31 nama Anggota Parlimen Barisan Nasional yang akan melompat ke Pakatan Rakyat, Abdullah berkata: "Kalau dia ada dia boleh beritahu, biar semua rakyat tahu, biar semua pengundi tahu ( kepada pengundi dikawasan-kawasan dimana Ahli Parlimen BN didakwa nak lompat berkenaan ) apa yang telah dia lakukan kepada calon-calon mereka ," kata Perdana Menteri.

Abdullah berkata beliau tidak akan mengadakan pertemuan dengan Anwar untuk berbincang kerana "kalau dia jumpa saya pun nanti mungkin dia buat cerita yang lain."

"Nanti dia kata saya telah setuju tentang itu, tentang ini. Itu adalah tujuan dia mempopularkan diri dia. Saya tidak perlu jumpa dia," katanya.- 16/9/2008

Suara Politik
Taminsari..

Rentetan Peristiwa 16 Sept. Anwar Nak Jadi PM [3] : Malam D-Day kononnya nak berkuasa…Anwar tampil dengan ‘skrip baru’!

Posted: 30 Jul 2012 02:16 PM PDT


Bagi kurang dari 10,000 penyokong pakatan pembangkang yang hadir di Stadium Kelana Jaya Isnin malam, malam tersebut adalah malam penentuan. Harapan mereka tinggi mengunung untuk mendengar bukti dan fakta 'yang boleh diterima akal' menjelang pengistiharan kerajaan 16 September.

Namun seperti yang sudah dijangkakan mereka semua tetap pulang melopong diambang kononnya barisan pembangkang akan tawan Putrajaya Selasa menerusi tindakan para Ahli Parlimen Barisan Nasional melompat parti.

Apapun Anwar Ibrahim tetap bergaya dan tidak menghampakan mereka apabila beliau tampil dengan 'skrip baru' yang dipercayai untuk menutup malunya tidak dapat mengotakan gembar-gembur yang sudah didendangkan selama enam bulan lamanya.

Beliau mengakui pelan 16 September untuk mengambil alih kerajaan terpaksa diubah.

Setelah sekian lama mendakwa beliau sudah ada 'the numbers' yakni jumlah Ahli Parlimen BN yang cukup, jalan cerita terbaru Penasihat PKR itu ialah beliau akan berjumpa Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bagi meminta perubahan kuasa kepadanya dilakukan secara aman dan teratur.

Ini bermaksud kini kerajaan Barisan Nasional yang ada 140 kerusi di Parlimen berbanding 82 kerusi pembangkang terpaksa tunduk kepada kehendaknya. Jalan cerita itu tetap disertai dengan dakwaannya kononnya angka Ahli Parlimen BN yang diperlukan sudah cukup.

Bagaimanapun, dalam ucapannya hampir sejam di majlis Sambutan Hari Malaysia ke 45, itu, Anwar tidak menyebut langsung berapa jumlah ahli parlimen Barisan Nasional yang sudah set nak lompat dan siapa mereka.

Kata barisan pembangkang sudah menghantar surat kepada Perdana Menteri yang ditandatangan beliau, penasihat DAP, Lim Kit Siang serta Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang.

"Siang tadi (Isnin) wakil PAS, PKR dan DAP sudah ke Putrajaya ke pejabat PM dan serah surat minta pertemuan segera. Kita minta perundingan ini, kerana kita mahu perubahan ini dibuat dengan aman dan teratur.

"Kenapa saya dan ketiga-tiga kami berani menulis dan menandatangani surat bincang masa depan negara? Ini kerana kita sudah ada jumlah yang cukup dan sedia," katanya.

Anwar turut menjadikan pemergian para Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) ke Taiwan dan penahanan Ahli Parlimen DAP Seputeh yang juga Exco kerajaan Selangor, Teresa Kok di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebagai alasan pelan 16 September tidak jadi kenyataan.

"Kenapa 16 (Sept) tak jadi, macam mana nak jadi, sebab mereka bawa pelari ke Taiwan, seorang masuk tahanan ISA, kita ada 82 (ahli parlimen) dah kurang satu..Teresa Kok hilang. Tapi saya nak jelaskan, kita ada cukup jumlah nak kalahkan BN," katanya.

Menurut Anwar, kenapa pembangkang tidak ubah kerajaan esok (16 Sept) adalah kerana tidak mahu memaksa mengheret mereka yakni kerajaan BN di Putrajaya turun.

"Sebab itu kita memilih untuk berunding dengan Datuk Dollah (Abdullah). Ini jumlahnya, ini kekuatan kita...bagaimana? ...nak seminggu (serah kerajaan)...nak dua minggu," katanya.

Anwar turut menabur janji akan menurunkan 30 sen harga minyak pada hari sama pembangkang mengambil alih kerajaan, membebaskan semua tahanan ISA manakala 20 peratus royalti minyak akan diserahkan kepada Sabah dan Sarawak.

Pembangkang juga katanya ada memberi cuti umum pada 16 September sempena sambutan Kebangsaan selain cuti umum 31 Ogos bagi sambutan Kemerdekaan.

Apa yang jelas, majlis malam tadi tidak lain dan tidak bukan digunakan Anwar bagi menjelaskan kenapa pelan 16 September atau 916 yang disebut Kit Siang tidak jadi kenyataan.

Walaupun mendapat tepukan gemuruh orang ramai di stadium yang boleh memuatkan 30,000 orang itu, yang jelas 60 peratus daripada kurang 10,000 yang hadir adalah masyarakat Cina. Ini mengingatkan pada apa yang pernah dikatakan Naib Presiden PAS, Mat Sabu sebelum ini, bahawa Anwar sebenarnya hanya berjaya menarik pengundi Cina dan India sahaja.

Satu ketika dalam ucapannya, Anwar menyatakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng lebih taqwa berbanding orang UMNO. Maka tidak hairanlah apabila mereka yang jawab pertanyaan apa khabar oleh Anwar lebih ramai berbanding yang menjawab salamnya.

Majlis malam tadi walaupun atas nama Sambutan Hari Malaysia, tetapi tumpuan ucapan beberapa pemimpin pembangkang termasuk Anwar sendiri banyak berlegar soal mansuhkan ISA.

Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng umpamanya menyentuh mengenai Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim yang letak jawatan kerana tidak sokong kerajaan melaksanakan ISA. Sambil menyebut peribahasa masyarakat Tionghua mengenai 'tukar langit' , Kit Siang berkata, sudah tiba masa rakyat menukar kerajaan melalui pelan 916 bagi menghapuskan ISA.

Turut berucap di majlis itu Setiausaha Agung PAS, Datuk Kamaruddin Jaafar serta Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku tuan rumah sambutan. Pihak penganjur telah menyediakan 1 juta bendera jalur gemilang dan 1 juta gelang tangan getah untuk diedarkan kepada mereka yang hadir.

Ikut ceritanya Anwar akan bagi sidang akhbar khas di ibupejabat PKR dekat Petaling Jaya pagi Selasa. Apa pula skripnya pada hari yang sepatutnya jadi D-Day iaitu 16 September ? - 15/9/2008

Suara Politik
Taminsari

Rentetan Peristiwa 16 Sept. Anwar Nak Jadi PM [2] : Mengarut…kata PM !

Posted: 30 Jul 2012 04:30 AM PDT

Ketika Anwar Ibrahim berada di Stadium Kelana Jaya, Selangor pada majlis Hari Malaysia Isnin malam, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berada di majlis berbuka puasa bersama pemimpin dan rakyat di Masjid Abidin Kuala Terengganu.

Walaupun Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu mendakwa kerajaan Barisan Nasional kini kena tunduk berunding untuk serah kuasa secara aman dan teratur kepadanya ,Perdana Menteri berkata di majlis itu rancangan pembangkang untuk menubuhkan kerajaan 16 September sebagai sesuatu perkara yang karut.

"Pembohongan ini menyebabkan keadaan menjadi kelam-kabut sehingga selepas berbuka dan Tarawih, bukan nak buat Taddarus tetapi yang dibincangkan ada hubungkait dengan pertukaran kerajaan.

"Sepatutnya kita guna bulan Ramadan ini untuk tingkatkan ibadah untuk kemuliaan di sisi Allah dan tidak digunakan bersembang perkara yang tidak akan berlaku," katanya dalam ucapan di majlis itu.

Perdana Menteri menegaskan pertukaran kerajaan baru seperti yang dicanangkan oleh Anwar tidak akan berlaku.

Sehubungan itu, beliau meminta semua pihak menghentikan daripada memperkatakan dan menyebarkan tentang perkara tersebut.

"Orang kita cepat sangat terkejut, tergempar, cepat sangat kelam kabut tentang soal pertukaran kerajaan.

Ketepikan semua perkara begini. Beri perhatian kepada perkara yang mendatangkan manfaat serta kebaikan dan bukan sembang kosong yang tidak beri manfaat.

"Kita suka sangat berhujah dan bersembang tentang perkara ini (pertukaran kerajaan). Perkara ini tidak akan berlaku," katanya.

Turut hadir isteri beliau, Datin Seri Jeanne Abdullah, Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said, Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek dan Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Abdullah bersama isteri, yang tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud kira-kira pukul 6 petang , turut menunaikan solat jemaah Maghrib, Isyak dan Tarawih.- 15/9/2008














Anwar terkedu kerana yang hadir tidak seperti yang diharapkan..!!!

Suara Politik
Taminsari

Rentetan Peristiwa 16 Sept. Anwar Nak Jadi PM [1] : Sivaji The Boss!

Posted: 30 Jul 2012 12:18 AM PDT



Ini hebatnya Anwar Ibrahim… sandiwara dan lakonan adalah kepakarannya. Jika selama enam bulan beliau dendang syair "dah ada jumlah yang cukup untuk bentuk kerajaan 16 September" hingga membawa kepada drama "memburu di Taiwan" kini beliau bawa seloka baru pula.

Selokanya berbunyi "Suasana tidak stabil yang nampaknya sengaja ditimbulkan oleh pihak kerajaan mengundang rasa tidak tenteram di kalangan rakyat terbanyak dan boleh mengancam keselamatan negara,".

Sehubungan itu dalam kenyataannya yang disiarkan dalam blognya, Anwar berkata, pakatan pembangkang mahu bertemu Perdana Menteri dalam waktu terdekat kerana mahu membincangkan soal keselamatan negara dan masa depan politik Malaysia.

Selama enam bulan, apa label yang diberikan oleh Anwar kepada pemerintahan yang ada sekarang. Kerajaan lemah, rakyat tidak lagi mahu bersama kerajaan sekarang hinggalah membawa kepada gambaran kerajaan yang ada akan tumbang 16 September melalui gerakan yang dibuatnya.

Bukan sahaja kalangan orang politik panik dengan kenyataan dan tindakan beliau, malah rakyat sendiri binggung apa yang akan berlaku di negara ini pada 16 September 2008.

Para pelabur sudah tentu mengambil sikap tunggu dan lihat. Mereka sudah tentu tidak mahu mengambil risiko membuat sebarang langkah dengan gambaran yang diberikan bahawa kerajaan akan tumbang sejak enam bulan lalu.

Kini semua punca-punca yang membawa kepada ketidak tentuan dalam negara itu disalahkan kepada kerajaan.

Anwar yang tentu malu besar sebab 16 September tidak menjadi mula mengarang plot baru 'drama Hindi' untuk memasuki carta popular sepanjang zaman.

Bagi beliau, ketidak tentuan politik yang berlaku dalam negara sekarang berpunca daripada pemerintahan yang lemah.

Diri beliau tidak salah. Jika dilihat baik drama Tamil atau Hindi memang ada watak yang apa pun berlaku dalam kampung itu semua salah orang. Bagi pastikan rancangannya berjaya, semua orang dilagakan dengan cerita orang itu tidak betul dan orang ini pula salah. Dirinya sentiasa betul.

Bagi menutup kelemahan dan pembohongan yang telah dibuatnya terhadap rakyat Malaysia sejak enam bulan lalu, Anwar mengalihkan pandangan semua yang berlaku tidak ada kena mengena dengan dirinya.

Bagi memperlihatkan dirinya hebat, Anwar melalui partinya PKR akan menganjurkan sambutan Hari Malaysia 16 September, Isnin malam di Stadium Kelana Jaya,Selangor.

Menurut rancangannya, Anwar akan berucap menyampaikan perutusan sempena Hari Malaysia 16 September sebagai acara kemuncak perhimpunan yang dianjurkan.

Perutusan beliau tentunya menarik kerana pengumuman kerajaan baru 16 September sepatutnya dibentuk pada hari Selasa.

Inilah hero filem Tamil dan Hindi yang baru. Bak seperti posternya khusus untuk menarik perhatian kaum India pada pilihan raya kecil Permatang Pauh tempoh hari tertera tulisan "Sivaji The Boss" .

Agaknya masyarakat India yang mengikuti filem-filem Tamil dan Hindi memberikan gelaran itu kepada Anwar kerana merasakan memang Anwar seorang pelakon hebat. – 15/9/2008























Hang nak jadi PM ka Nuar..Pooraah!!!

Suara Politik
Taminsari

Panglima Perang Cyber

Posted: 30 Jul 2012 11:25 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Senarai 23 Penerima Pingat Gagah Berani 1974 - 2007 cc @PDRMsia @HishammuddinHussein

Posted: 30 Jul 2012 08:04 PM PDT

Kenyataan @CMLimGuanEng Di Sinar Harian Tolak HUDUD Hari Ini Mesti Dibaca Ahli PAS Yang Taksubkannya

Posted: 30 Jul 2012 07:58 PM PDT



Terima kasih atas kenyataan ini. Jelas DAP tetap sama dari dulu hingga kini - menolak hudud walau bergaul seperti merekalah pejuang HUDUD. Kini DAP sudah makin ghairah mengatasi PAS dengan menghulurkan bantuan di masjid dan surau demi mendapat sokongan rakyat. Dengan kelulusan singkat dan tidak terikat maka rakyat semakin dilalaikan dengan gelaran enak Khalifah Umar Abd Aziz hingga percaya beliau akan memeluk Islam suatu hari nanti. Sedangkan beliau tetap sama menolak hukum Allah yang diperjuang oleh PAS. Jangan segan tolaklah pembangkang demi kebenaran agar terjamin masa depan anak cucu keturunan. 

Selamat Hari Pahlawan Kepada Anda Yang Mempertahankan Malaysia Demi Agama Dan Bangsa Kita cc @NajibRazak @Zahid_Hamidi

Posted: 30 Jul 2012 07:11 PM PDT




Gambar dari FB Eizwan Abdullah



Pertama sekali jasa pahlawan yang telah berjuang mempertahankan kemerdekaan, selepas mereka mengambil tugas dari pahlawan yang telah syahid di medan jihad sebelum ini - sangat besar dan tidak ternilai untuk dibayar.

Jika di antara mereka masih hidup dan tidak menikmati kesenangan, yakinlah kemegahan menumpahkan jasa kepada negara lebih hebat dari apa yang diperolehi oleh orang lain dari bentuk material dan sebagainya.


Mempertahankan negara tidak boleh dilakukan oleh seseorang yang penakut atau pengecut atau pengkhianat.



Mempertahankan negara dilakukan oleh seorang patriot yang berjiwa kental lagi tabah menghadapi segala ranjau dalam perjuangan selain mengorbankan perasaan diri dan keluarga demi pertiwi.

Marilah kita menghargai mereka dengan menghadiahkan Al Fatihah dengan harapan kehidupan berkekalan di akhirat menjadi ganjaran terbesar kepada perajurit tanah air yang disambut tahunan hari mereka pada hari ini.

Al Fatihah dengan berkat Rasulullah dan keluarga baginda sekelian....Amin.


- Mungkin anda pejuang maya juga layak menyambut Hari Pahlawan hari ini kerana jasa anda jugalah perang pemikiran (ghazwah fikriyyah) yang datang melalui peluru-peluru pemikiran negatif seperti Islam Liberal, LGBT dll serta hasutan jahat pembangkang dapat dipatahkan walau anda sendiri menderita di dalam menyempurnakan maksud mempertahankan negara samada kesihatan, kelapangan masa, wang, tenaga atau apa sahaja yang hilang kerana tumpuan anda di alam maya ini.

Jangan patah semangat kerana Allah Maha Tahu apa anda buat. Yakinlah Allah sebaik-baik pemberi ganjaran dan DIA Maha Tahu di mana dan bila akan datang pertolonganNYA.

Teruskan perjuangan dan mari kita bersiap sedia setiap masa demi Alif Ba Ta.

Video Pengebumian Mangsa Bunuh Nur Syaleza Eksekutif TV9 - Al Fatihah

Posted: 30 Jul 2012 11:37 AM PDT


Check out this video on YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=6hM-wPlkA2k&feature=youtube_gdata_player

Semoga pembunuh Allahyarham ditahan jika benar beliau dijerut dan dibunuh. Mari kita hadiahkan al fatihah kepada Allahyarhamah agar roh beliau 

Gambar Allahyarham bersama anak sulungnya

Pihak majikan beliau turut merakamkan takziah atas pemergian arwah


Menurut saksi jiran mangsa,mereka terdengar pertengkaran berlalu kira-kira jam 7 malam antara suami dan mangsa.

Status BBM beliau yang terakhir ialah ' sabar duhai hati ' 

Kejadian ini sungguh menyayat hati terutama bagi ibu bapa mangsa yang begitu sedih melihat jenazah arwah anak mereka yang disayangi.

Kepada suami di luar sana, hargailah isteri dan jangan sesekali memukul mereka. 

Bicaralah  dengan bijaksana agar tidak patah hati seorang wanita bergelar isteri.

Sent from my iPad

AZLI SHUKRI

Posted: 30 Jul 2012 11:21 PM PDT

AZLI SHUKRI


Pakar Ekonomi Cadang PRU Ke-13 Tahun Ini

Posted: 30 Jul 2012 05:44 PM PDT

KUALA LUMPUR 27 Julai - Tahap ekonomi semasa Malaysia kini berada pada kedudukan yang cukup sesuai bagi kerajaan untuk mengadakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). Justeru, penganalisis pasaran berpendapat pilihan raya umum wajar dilaksanakan dalam tempoh terdekat ini kerana khuatir ketidaktentuan ekonomi Eropah dan pergolakan di Asia Barat akan menjejaskan kestabilan ekonomi. Ketua Ekonomi Kumpulan RAM Holdings Bhd., Dr. Yeah Kim Leng berkata, kedudukan ekonomi memang menjadi antara faktor penting yang diambil kira dalam menentukan pilihan raya. Menurutnya, mengambil kira faktor itu, Malaysia memang dalam keadaan terbaik untuk mengadakan pilihan raya pada tahun ini berbanding tahun depan. 

Jelas Kim Leng, ketidaktentuan ekonomi Eropah dan masalah kemelesetan Amerika Syarikat dikhuatiri akan menjejaskan fundamental di rantau ini dan memberi risiko kepada Malaysia. "Kita khuatir lagi lama masa diambil untuk mengadakan pilihan raya, banyak kekangan dalam aspek ekonomi akan timbul. "Kalau ia benar-benar berlaku, maka kerajaan akan berhadapan dengan isu ekonomi pula," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini. Ketua Pengarah Institut Pengajian Strategik Antarabangsa, Datuk Dr. Mahani Zainal Abidin turut berpendapat kerajaan sewajarnya tidak menunggu sehingga tahun depan untuk mengadakan pilihan raya. Beliau berkata, persekitaran ekonomi yang mapan dan pasaran stabil di Malaysia wajar dijadikan sandaran. 

"Ketika kebanyakan negara mengalami kemelesetan dan ketidaktentuan dalam ekonomi, Malaysia masih stabil hasil transformasi besar-besaran Perdana Menteri. "Hasilnya ekonomi Malaysia mencatatkan pertumbuhan baik dan kestabilan ini merupakan tarikan kepada pelaburan asing. "Bagaimanapun, kemasukan pelaburan baru mungkin terjejas kerana bagi pihak mereka pula mahu melihat keputusan pilihan raya, memandangkan tempoh berakhir semakin hampir," ujarnya. 

Sementara itu, Ketua Ekonomi Kanan Bank Islam (M) Bhd., Azrul Azwa Ahmad Tajuddin pula berpendapat, ekonomi dan pasaran akan memberi reaksi lebih baik seandainya pilihan raya diadakan dalam tempoh terdekat berbanding ditangguhkan kepada tahun depan. Katanya, pandangan itu berdasarkan persekitaran dan ketidaktentuan ekonomi luaran dan dalaman. Menurut beliau, pelbagai spekulasi mengenai tarikh pilihan raya telah menyebabkan ekonomi dan pasaran tidak boleh bergerak pada landasan yang betul. Jelasnya, masalah itu dihadapi oleh syarikat-syarikat korporat kerana sukar untuk membuat keputusan dalam operasi dan hala tuju mereka. "Meskipun ekonomi negara sekarang dalam keadaan baik tetapi keputusan tidak boleh dilakukan kerana sukar untuk menjangkakan apa yang akan berlaku dalam tempoh jangka pendek dan sederhana. "Malah, ia juga menjejaskan aliran masuk pelaburan asing kerana mereka juga mahu satu kepastian dalam pelaburan yang dibuat. "Justeru, kebanyakan korporat memang menyambut baik seandainya pilihan raya diadakan lebih cepat," ujarnya.
 

Isu Norish : Milik Siapakah Fitnah Ini?

Posted: 30 Jul 2012 09:41 AM PDT

Ramai daripada kalangan pihak media mencari Norish Karman (NK) sejak penyebaran gambar kontroversi yang dikatakan menyerupai wajahnya. Namun, aktres kelahiran Singapura ini lebih selesa memilih berdiam diri. Kalau adapun reaksi daripadanya, hanya kenyataan pendek yang dikirim menerusi SMS kepada media. Ini sebenarnya tidak cukup dan sekali gus membuatkan ramai pihak tertanya-tanya kesahihan cerita sebenar. Bagaimanapun, kehadirannya sebagai artis undangan pada majlis berbuka puasa bersama anak yatim anjuran Bukit Jalil Golf & Country Resort, baru-baru ini digunakan sebaik mungkin untuk mencungkil cerita sebenar yang berlaku.

Biarpun pembantu peribadinya memaklumkan awal-awal lagi yang Norish enggan menjawab pertanyaan berbentuk peribadi, ia bukan alasan untuk Rap cuba mendapatkan pengakuan sebenar daripadanya. Namun seperti diduga, pelakon Sayang Salmah ini mengunci mulutnya daripada bercakap isu itu. "Saya tak nak jawab," katanya yang terus memandang ke arah lain sebaik mendengar soalan diajukan.

Namun apabila Rap tidak berputus asa meminta jawapan, barulah Norish sudi membuka mulut memberikan komen. "Biarlah orang nak bercakap apapun. Umi Syarifah (ibu), pesan kita akan dapat bantuan Allah jika dianiaya. Dia juga nasihatkan saya supaya baca doa setiap kali selepas selesai solat untuk memohon pertolongan Allah. "Lagi orang cakap rezeki saya lagi banyak. Allah akan bagi rezeki kepada orang yang teraniaya. Peminat juga tak pandang serong terhadap saya biarpun isu ini kecoh diperkatakan. Mereka datang peluk saya apabila berjumpa saya.

"Saya hanya takut Allah dan tak takut dengan pandangan serong manusia. Apapun saya serahkan pada Allah untuk menilai. Zaman nabi dulu, ada juga yang kena masuk penjara, difitnah dan macam-macam lagi tapi akhirnya darjat mereka diangkat tinggi sebagai khalifah. "Inikan pula saya manusia kerdil. Ini adalah ujian daripada Allah untuk angkat darjat saya," katanya yang turut membawa bersama anak-anak pada majlis itu.

Tambah NK lagi, disebabkan 'reda' dengan ujian yang diturunkan ini, dia mengambil pendekatan berhemah apabila tidak melatah sewenang-wenangnya terhadap pihak yang menyiarkan cerita ini. "Saya tak melatah dengan mana-mana media pun untuk marah. Cukuplah dia dikutuk Allah kerana buka keaiban orang. Siapa yang buka keaiban orang akan dianiaya Allah nanti. Saya serahkan segala-galanya pada Allah untuk menentukan," katanya dengan nada agak serius.

Berbicara mengenai aktivitinya sepanjang Ramadan, NK berkata, dia kini sedang berlakon drama Seruling Cintamu bergandingan dengan Shahrizal Jaszle, Nur Fathia dan Wan Sharmila. "Telefilem ini arahan Khairul dan diterbitkan Primeworks Studios. Penggambarannya bermula sebelum puasa dan dijangka tamat pada minggu kedua Ramadan. Ini kali pertama saya kena jalani penggambaran pada bulan puasa dan memang saya kurang suka.

"Saya sebenarnya lebih suka luangkan masa di rumah dengan anak-anak. Di rumah saya boleh memasak, menjemput mereka dari sekolah, berbuka dan seterusnya bertarawih bersama-sama. "Saya juga ambil kesempatan sepanjang Ramadan dengan membabitkan diri dalam majlis amal seperti ini (berbuka puasa dengan anak yatim). Saya puas dapat menghiburkan mereka. Lagipun dah lama juga saya buat kerja amal," katanya. Ibu kepada Muhammad Haqiem Armany, Muhammad Hardy Amieran dan Putri Hany Amanda ini juga gembira singlenya berjudul Terus Melangkah diterima peminat dan bercadang menghasilkan muzik video selepas ini.

Dia yang turut menyampaikan lagu berjudul Kasihku Selamanya dan Rahsia Hati pada majlis itu semakin aktif dengan karier terbarunya sebagai penceramah motivasi di institusi pengajian tinggi yang menekankan aspek pembentukan penampilan dan keyakinan diri. "Saya dah bergiat dalam bidang ini sejak tujuh tahun lalu, namun baru sekarang serius melakukannya. Sebelum ini saya enggan buka mulut bercerita tapi kali ini barulah saya hebohkannya kepada masyarakat.

"Kadangkala dalam buat sesuatu saya suka diamkan dulu sehinggalah bersedia untuk bercerita. Namun, saya memang suka kembangkan sayap dalam pelbagai bidang. "Apa yang saya buat ini dapat membantu ramai pihak terutama pelajar yang lemah dalam bahasa Inggeris, etika dan cara untuk menghadapi dunia realiti. Sambutan yang diberikan hebat sehingga mereka panggil saya sebagai guru. "Biasanya kelas akan dihadiri oleh 50 pelajar setiap kali diadakan. Ini adalah karier baru buat saya dan saya bercadang melakukannya secara serius sekarang.

"Saya gembira tengok perkembangan pelajar yang positif dan mendengar cakap," katanya yang mendapat pujian ramai menerusi telefilem Maharku Untukmu yang disiarkan menerusi Cerekarama TV3, baru-baru ini. (Sumber baca di sini).

The Unspinners

Posted: 30 Jul 2012 11:21 PM PDT

The Unspinners


Keluar saja Lajim, tak perlu sampai dipecat

Posted: 30 Jul 2012 09:00 PM PDT

PAS Kelantan tak bawa ke mahkamah, Ku Li tak perlu memekak!

Posted: 30 Jul 2012 05:56 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 30 Jul 2012 11:09 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Benarkah @Khalid_Ibrahim guna PKNS untuk taja agenda Kristianisasi?!!

Posted: 30 Jul 2012 11:02 PM PDT

Hutang Talam : Ah Chai didesak perjelas cara yakinkan PKNS?

Pengerusi Talam Corporation Bhd. (Talam), Tan Sri Chan Ah Chai didesak menjelaskan cara yang digunakannya untuk meyakinkan Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), Othman Omar agar perbadanan itu mengambil alih hutang syarikat tersebut berjumlah RM392 juta.

Presiden Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah berkata, Ah Chai juga perlu menjawab sama ada benar hutang Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB), Universiti Selangor (Unisel) dan Kumpulan Hartanah Selangor Berhad (KHSB) diambil alih dengan harga RM10 setiap satu.

"Kita mahu pengesahan daripada beliau. JMM juga meminta Othman menjelaskan mengapa PKNS hanya mengambil alih hutang Talam.

"Rakyat seluruh Selangor ingin tahu mengapa hanya Ah Chai dan Talam yang mendapat kemudahan, manfaat dan keistimewaan yang amat besar daripada PKNS.

"Apakah rakyat Selangor yang lain tidak layak untuk mendapat hak dan keistimewaan yang sama," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.


Beliau mengulas pendedahan Ketua Biro Muda Profesional MCA, Datuk Chua Tee Yong yang mendakwa sebuah anak syarikat milik kerajaan negeri Selangor terpaksa menanggung beban hutang berjumlah RM316 juta untuk membayar balik hutang hasil pembelian aset Talam.

Katanya, PNSB iaitu anak syarikat milik penuh kerajaan negeri yang sebelum ini bebas hutang dan mempunyai simpanan kira-kira RM76 juta, terpaksa membuat pinjaman itu bagi membayar balik kepada kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang telah menjual aset berkenaan.

Sebelum itu, Tee Yong juga mendakwa, kerajaan PKR Selangor terbabit dalam penyelewengan hampir RM1 bilion yang dilakukan dengan berselindung di sebalik pelan 'menyelamat' Talam dua tahun lalu.

Azwanddin menambah, rakyat juga mahu mengetahui dari mulut Ah Chai sendiri sama ada urusan mengambil alih hutang RM392 juta itu telah mendapat kelulusan Suruhanjaya Sekuriti (SC) ataupun tidak.


Sementara itu, Presiden Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin pula mencabar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meletakkan jawatan Menteri Besar sebagai jalan keluar beliau dalam menjamin ketelusan pentadbiran negeri.

Katanya, GAPS mencabar Abdul Khalid berbuat demikian atas pelbagai tindakannya yang merugikan kewangan negeri termasuk cadangan melantik lima firma audit antarabangsa bagi menyiasat salah guna kuasa pentadbiran kerajaan negeri pimpinan PKR itu.

"Apa relevan cadangannya itu sedangkan di peringkat negeri sememangnya sudah wujud Jabatan Audit Negeri yang melaksanakan tugas audit dengan penuh integriti serta berpengalaman luas, tambahan perkhidmatan mereka adalah percuma.

"Abdul Khalid perlu percaya kebolehan kakitangan awam, jangan pula mahu menjadikan mereka kambing hitam sahaja. Pendedahan itu akan terus dilakukan selagi beliau tidak meletakkan jawatannya," ujar beliau.

Suara Politik
Taminsari
Hendak tengok macamana rupa syarikat yang Kerajaan Pakatan Haram telah selamatkan itu menggunakan wang rakyat Selangor RM392 juta?!!
Ini logonya:


Apa yang anda nampak?!! Nama gereja atau nama sebuah syarikat pembangunan hartanah?!! Di bawah ini pula screen shot laman web syarikat Trinity ini.



Eh, eh? Iklan pun bergaya macam JESUS kena salib?!! Ini sudah melampau!!!

Nah orang Melayu Selangor! Inilah habuannya kepada anda semua kerana memilih musuh Islam sebagai pemimpin anda! Bukan sahaja anda semua kini lemah kerana berpecah belah dan bergelumang dengan fitnah, bahkan hak-hak anda juga kini sedang dihakis sedikit demi sedikit!

Patutlah janji manifesto GAGAL dipenuhi (air janji nak beri percuma 25 m3 ya, bukan 20m3), Duit rakyat dibuat bayar KRONI KRISTIAN yang sedia kaya-raya!



Bayangkanlah sebuah syarikat anak negeri yang ditubuhkan untuk membantu meningkatkan taraf hidup anak-anak Selangor satu masa dahulu kini hanya menjadi cashier kepada seorang ahli perniagaan Cina yang kaya-raya?!! Apa tujuan sebenar Khalid dan konco-konconya menyelamatkan TALAM ini dengan menggunakan wang rakyat Selangor?!!


PENUBUHAN PERBADANAN KEMAJUAN NEGERI SELANGOR (PKNS)Posted by azilawani on 21/09/2011 10:56:34 - Arkib Negara




Pada hari ini dalam tahun 1964, Kerajaan Negeri Selangor telah mewartakan penubuhan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) iaitu Perbadanan Kemajuan Ekonomi Negeri yang pertama ditubuhkan di negara ini. Kerajaan Negeri telah melantik Dato' Harun Haji Idris Menteri Besar dan 11 orang lagi yang terdiri Pegawai Tinggi Kerajaan Selangor, Ahli-ahli profesional, wakil-wakil Rakyat dan Ahli Dewan Undangan Negeri bagi menduduki Jemaah Lembaga Pengarah Perbadanan yang pertama. Sejarah PKNS sebenarnya telah bermula lebih awal dari itu. Dalam tahun 1952, penjajah Inggeris telah menubuhkan sebuah Perbadanan yang dinamakan Petaling Jaya Authority yang ditugaskan memajukan bandar Petaling Jaya. Selepas itu, kerajaan telah menukarkan nama ini kepada Perbadanan Kemajuan Petaling Jaya (PJDC) dengan tugas yang sama sehinggalah ia dibubarkan pada hujung tahun 1963. Selepas itu, dua buah badan lain telah ditubuhkan iaitu Lembaga Bandaran Petaling Jaya dan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor yang masing-masing mengambil tugas pihak berkuasa tempatan dan PKNS mengambil tugas pembangunan, kakitangan dan harta PJDC telah dibahagikan kepada kedua-dua badan baru ini mengikut tugas yang dipecahkan itu. Selepas penubuhannya PKNS, telah meluaskan kegiatannya ke seluruh negeri Selangor dan telah berkembang pesat. Bermula dengan jumlah 132 orang kakitangan ianya telah menjadi 1,812 orang termasuk 92 orang pegawai profesional dan pengurusan sekarang ini. Harta milik PKNS juga telah meningkat kepada lebih $700 juta dan belanjawannya telah meningkat lebih $500 juta setahun sekarang ini. Walaupun orang ramai mengenali PKNS sebagai pemaju perumahan tetapi tugas utama perbadanan ini adalah memajukan badanr-bandar baru selaras dengan hasrat kerajaan untuk membina pusat-pusat pertumbuhan ekonomi di negeri Selangor. Bandar baru yang terpenting ialah Shah Alam yang diisytiharkan sebagai ibu negeri Selangor pada 7 Disember 1978. Sekarang bandar ini telah menampakkan rupa sebagai bandar ibu negeri yang boleh dibanggakan. Bandar-bandar lain ialah Bandar Baru Bangi, Ampang/Ulu Kelang dan Kelana Jaya. Dalam bidang perumahan PKNS telah membina sebanyak 44, 857 unit rumah hingga awal tahun ini. Sesungguhnya dengan penubuhan PKNS pada hari ini dalam tahun 1964, tugas-tugas pembangunan ekonomi dan sosial di Negeri Selangor telah berjalan dengan lancar sehingga meletakkan negeri ini di antara negeri yang termaju di Malaysia.

Lebih menarik, sebaik diselamatkan menggunakan wang hasil titik peluh rakyat Selangor sebanyak RM392 juta, namanya ditukar pula kepada Trinity Corp. yang begitu konsisten dengan logo barunya. Buat pembaca yang kurang arif tentang Trinity ini, kami lampirkan sedikit maklumat mengenainya:

"The Christian doctrine of the Trinity defines God as three divine persons (Greek: ὑποστάσεις):[1] the Father, the Son (Jesus Christ), and the Holy Spirit. The three persons are distinct yet coexist in unity, and are co-equal, co-eternal and consubstantial (Greek: ὁμοούσιοι). Put another way, the three persons of the Trinity are of one being (Greek: οὐσία).[2] The Trinity is considered to be a mystery of Christian faith.[3]" - http://en.wikipedia.org/wiki/Trinity

Atau ringkasnya, konsep Trinity dalam Kristian bermaksud mereka percara (akidah) bahawa Tuhan itu TIGA: Tuhan Bapa, Tuhan Anak (JESUS) dan Roh KUDUS. Jadi memang kenalah logo Trinity Corp itu dengan namanya.

Persoalannya mengapa Kerajaan Selangor menyelamatkan sebuah syarikat seperti ini?!! Adakah ianya disebabkan kerana pemimpin kanan (penguasa besar sebenar) negeri kini didominasi oleh Kristian DAP seperti Ronnie Liu dan Teresa Kok?!! Jadi apa gunanya pemimpin PAS dan PKR negeri yang katanya beragama Islam itu dalam hal ini?!!

Jadi tunggul kayu atau boneka batu?!!

Dan apakah pula perkaitannya dengan kes MURTAD DUMC Damansara 3 Ramadhan tahun lalu sehingga membawa kepaa pemecatan Dr. Hasan Ali?!!

Gempar! Punca sebenar PAS sanggup bersekongkol dengan DAP!

Posted: 30 Jul 2012 08:33 PM PDT



Hari ini segalanya terjawab sudah. Baru kami tahu mengapa "ulama' muktabar" PAS seorang ini begitu sukar untuk menerima salam perpaduan daripada UMNO.

Memang satu perkara yang agak memeningkan apabila PAS diajak bersatu, syarat utamanya UMNO perlu terima Islam dahulu. Walhal, orang UMNO sama akidah dan mazhab (mungkin) dengan mereka, tetapi mengapa DAP yang begitu kuat menentang Islam pula mereka begitu senang bersama?!!

Ini rupanya sebab sebenar mengapa PAS kini begitu akrab dengan DAP. Mereka bukan setakat mempunyai berkongsi tekad perjuangan untuk menumbangkan kuasa orang Melayu, bahkan mereka sebenarnya mempunyai AKIDAH yang sama!

Kepada pembaca yang kurang faham dengan apa yang kami maksudkan di atas, artikel-artikel di bawah ini boleh menjelaskan segalanya:


Maka, terjawablah sudah sebab musabab mengapa pemimpin PAS begitu tegar mempertahankan GEREJA daripada akidah orang-orang Islam yang dimurtadkan itu sendiri!



*Patutlah bekas kawan baik serta bekas ketua keselamatan beliau kata Nik Aziz ini tolak Sifat 20 Allah SWT. Rupanya bukan SAUDARA kita rupanya.

Tayangan Khas Filem Darah Satria Sempena Hari Pahlawan

Posted: 30 Jul 2012 06:13 PM PDT



MyMassa mengucapkan selamat hari pahlawan kepada parajurit-parajurit negara yang cekal mempertahankan keselamatan dan kedaulatan negara.

Kepada pembaca MyMassa yang terlepas, berikut adalah artikel yang mengupas hari pahlawan di sini : http://mymassa.blogspot.com/2012/07/adakah-sambutan-hari-komunis-bakal.html


*Untuk yang ada kelapangan, mungkin boleh tonton filem yang MyMassa pernah muat naik satu masa dahulu.


Posted: 30 Jul 2012 04:00 PM PDT

MUTIARA KATA

Kebahagian kerana makanan dan harta adalah kebahagiaan kanak-kanak, sementara kebahagiaan dengan pujian yang baik adalah kebahagian orang-orang besar dan perbuatan yang baik adalah keagungan yang tidak akan lenyap.

Bukti Skandal Di Pejabat Ahli Parlimen Wanita DAP Didedah!

Posted: 30 Jul 2012 08:00 AM PDT

Pembantu kepada Ahli Parlimen DAP Serdang, Teo Nie Ching dipercayai menyeleweng sebanyak RM18,000 sejak tahun 2009.

Menurut Ahli Parlimen Bebas Nibong Tebal, Tan Tee Beng, sewa pejabat Nie Ching dibayar oleh Kerajaan Selangor sebanyak RM1000 sebulan. Namun, pembantu Nie Ching, Chan Hung Guan telah membuat 'perjanjian' sulit dengan empunya premis untuk membayar kembali kepada Chan sebanyak RM500.

Semua dokumen penyelewengan tersebut di lampirkan dalam surat yang dihantar kepada Pengerusi SELCAT.
DAP MP's aide took RM18k kickbacks?
Patrick Lee | June 20, 2012

Independent MP Tan Tee Beng accuses Serdang MP Teo Nie Ching's assistant of taking RM18,000 in kickbacks.

KUALA LUMPUR: A personal assistant of DAP-Serdang MP Teo Nie Ching has been accused of being involved in corruption.

Independent Nibong Tebal MP Tan Tee Beng alleged that Teo's assistant, Chan Hung Guan, had collected as much as RM18,000 in kickbacks since 2009.

Armed with documents, he said that a "secret agreement" had been made between Chan and an unnamed landlord, who rented out his Cheras premises to Teo since 2009.

Half of the RM1,000 monthly rent paid by the Selangor state government, Tan said, would be handed by the landlord to Chan.

"There was a secret arrangement that after the money was paid to the landlord, there would be a kickback of RM500 back to…Chan Hung Guan," the former PKR MP told reporters.

He said that "a friend" of the landlord's complained to both the Menteri Besar's Office and the Selangor Select Committee on Competency, Accountability and Transparency (Selcat) to no avail.

Asked how he came about this information, Tan said he was known for exposing alleged Pakatan Rakyat wrongdoings, and that the landlord's "friend" came to him in this confidence.

He said that according to the friend, the landlord had complained about the supposed kickbacks.

According to Tan's copy of a letter addressed to Selcat, Chan had been receiving RM500 in cash every month in 2009.

In 2010 and 2011, however, the landlord had to hand over a RM500 cheque to the Serdang MP's offce every month.

Tan then asked Teo to meet with him in Parliament over the matter, and challenged her to investigate Chan.

"The issue we are trying to question is the integrity of a MP. If this Pakatan [MPs] proclaim themselves to be so clean, no misuse of power [and] being transparent, then why [did] this corruption happen?" he asked.

In an immediate response, Teo denied Tan's accusation and challenged him to lodge police and Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) reports.

"I want to see the documents… He is making baseless accusations," she said.

Teo added that Tan had on numerous occasions accused Pakatan of alleged wrongdoings.

She also said that both she and her assistant reserved the right to sue Tan for defamation.

Sumber : http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2012/06/20/dap-mps-aide-took-rm18k-kickbacks/#ixzz2261o5aT1



*Bukti dah ada. Bila SPRM dan SELCAT nak siasat?

Seperti Susu Basi, Lajim dan Wilfred Juga Barang Expired!

Posted: 30 Jul 2012 05:30 AM PDT

Susu Basi Cap Lajim dan Wilfred.


UMNO tidak berasakan satu kerugian besar jika pemimpin yang diklasfikasikan sebagai sudah luput atau 'expired' melompat parti menyertai pembangkang, kata Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ai Alhabshee.

Beliau berkata, mereka yang hampir luput ini biasanya beranggapan dirinya masih hebat dan perlu diberikan penghormatan dan  jawatan penting sama ada dalam parti mahupun kerajaan.

"Mereka ini sebenarnya jenis pemimpin tak sedar diri, tamak haloba dan apabila kepentingan peribadi tidak dipenuhi, pantas keluar parti dan ikut pembangkang." tegasnya.

Beliau menyifatkan pemimpin seperti itu sebagai  petualang dan prinsipnya boleh dijual beli.

Golongan ini juga kata Syed Ali, akhirnya bertindak memburuk-burukkan parti asal dan kerajaan yang sebelum ini telah memberikan mereka rezeki dan kesenangan hidup.

Dalam masa yang sama, parti yang baru dan pemimpin oposisi akan dipuji kononnya bakal membawa pembaharuan dan harapan.

"Ini semua jenis manusia hipokrit, tak reti kenang budi dan suka amalkan politik lompat katak," katanya lagi.

Beliau mengulas tindakan Ketua UMNO Bahagian Beufort,  Datuk Lajim Ukin yang akhirnya mengesahkan meletakkan kesemua jawatan dalam parti, kecuali masih kekal sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

Lajim bagaimanapun dipetik sebagai berkata kedudukan beliau sebagai timbalan menteri terserah kepada Perdana Menteri untuk menentukannya.

"Lajim telah lakukan perkara yang amat sumbang dalam kerjaya politiknya dengan meninggalkan UMNO," kata Syed Ali.

Baca seterusnya di sini : http://umnobahagiancheras.blogspot.com/2012/07/umno-tak-rugi-pemimpin-expired-lompat.html


*Si Lajim dan Wilfred tu sama lah macam Anwar. Rumah kata pergi, kubur kata mari tetapi masih lagi gila jawatan.

Adakah Anda Bertemu Wanita Misteri Ini Di Pasar Ramadan Tadi?

Posted: 30 Jul 2012 03:00 AM PDT

Kisah wanita misteri yang sering dijumpai ketika bulan Ramadhan.

Apa yang misteri mengenai wanita ini adalah di boleh berada di lain tempat mengikut hari-hari tertentu.

Ikuti kisah wanita misteri ini dalam video di bawah.


Untuk mengetahui rahsia wanita ini boleh berada di banyak tempat dalam bulan ramadhan, sila tonton video ini.



Baca seterusnya di sini :

http://www.mazidulakmal.com/2012/07/pengemis-bertudung-tetapi.html

http://www.mazidulakmal.com/2012/07/pengemis-menaiki-kereta-video-klip.html


*Sebarkan maklumat ini agar orang ramai tidak terpedaya dengan 'lakonan' mereka. Cara pengemis ini mengeksploitasi TUDUNG untuk tarik perhatian orang macam pernah ku lihat, tapi di mana ya......

WAWANCARA EKSKLUSIF : UMAT ISLAM HABUAN POLITIK DAP

Posted: 30 Jul 2012 12:00 AM PDT


DAP Menang Besar Jika PR Berjaya Tawan Putrajaya

AIDCNews – 30/07/12 – Berdasarkan senerio sekarang, tidak mustahil DAP akan menang besar jika Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya dalam Pilihanraya Umum ke-13.

Dr Azmi Hassan berkata apa yang berlaku sekarang ini adalah bayangan terhadap apa yang berlaku pada masa hadapan, di mana DAP meletakkan proksi tokoh Melayu, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai simbol ketua untuk mencapai agenda mereka yang lebih besar.
"DAP tahu, Anwar itu adalah seorang yang beragama Islam yang juga berbangsa Melayu. Itu yang lebih penting.
"Jadi, kalau kita lihat percaturan politik DAP, mereka berkorban pada masa ini kerana habuan yang akan datang lebih besar lagi.
"Mereka mahu mengaburi pengundi-pengundi Melayu bahawa mereka boleh bekerjasama dengan orang Melayu. Mereka boleh bekerjasama dengan PAS. Mereka boleh bekerjasama dengan PKR. Mereka boleh melantik Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang.
"Sebab itu sekarang ini mereka mengalah, kerana habuan politik di akhirnya, begitu besar sekali,"katanya.
Ikutilah wawancara lengkap AIDC bersama Dr Azmi Hassan.
Sudah ramai yang menyebut bahawa Datuk Seri Anwar adalah boneka atau proksi kepada pihak asing, terutamanya melalui tajaan-tajaan tertentu dan sebagainya. Pada satu peringkat, Mursyidul Am Pas pernah menyuruh Anwar menarik balik kenyataannya dalam Wall Sreet Journal (WSJ) berhubung keselamatan Israel. Berlakunya perkara ini, seperti Pas menyedari hubungan Anwar dengan Yahudi, Israel dan Amerika Syarikat (AS) serta dana-dana asing tetapi sengaja tutup sebelah mata. Apa pendapat Dr. dalam soal ini ?
Ya, saya pasti bukan sahaja Pas menyedari hakikat itu. Ramai juga yang telah menyedari bahawa Amerika rapat dengan Datuk Seri Anwar. Pelobi-pelobi asing terutama sekali daripada institusi yang menyokong puak Yahudi adalah begitu rapat sekali dengan beliau. Kalau kita lihat rakan-rakan beliau di luar negara, kita dapat baca semua perkaitan ini.
Jadi, kenapa Pas masih mahu bersengkokol dengan Anwar walaupun hakikatnya tahu keakraban beliau dengan Yahudi, ataupun keakraban beliau dengan kumpulan Zionis yang begitu terang sekali.
Sebabnya untuk memperjuangkan agenda politik PAS untuk kepentingan PAS. Itu sahaja.
Kalau kita lihat dalam Pakatan Rakyat, masing-masing mempergunakan antara satu sama lain.
PAS menggunakan PKR. Begitu juga PKR menggunakan PAS. PAS mempergunakan DAP, dan begitu juga sebaliknya.
Kita dapat lihat, walaupun mereka kata bahawa mereka adalah satu pakatan, tetapi agendanya tetap masing-masing.
Kepentingan agenda politik parti mereka, mereka letak paling atas sekali.
Tidak kira sama ada DAP sebagai chauvinis memperjuangkan kaum Cina. Tidak kira PKR di bawah Anwar, begitu rapat, intim dengan pihak pelobi Yahudi. Tidak menjadi isu pada PAS nampaknya.
Kerana pada mereka, daripada berseorangan di pihak pembangkang, lebih baik mereka bersama-sama dengan DAP dan PKR. Walaupun DAP dan PKR itu, misi mereka, objektif mereka bertentangan dengan apa yang diperjuangkan oleh PAS. Kerana mereka tahu, berseorangan, PAS tidak akan ke mana. Bertiga, mereka akan berada di landasan yang agak kuat.
Jadi jelas bahawa apa yang diperjuangkan oleh mereka itu, bukan untuk kebaikan negara, bukan untuk kebaikan nasional, bukan untuk kebaikan rakyat tetapi sebenarnya untuk kebaikan parti politik mereka dan siapa memimpin parti tersebut.
Itu yang menyedihkan kerana begitu jelas sekali. Bukan sekadar tersiratnya hubungan Anwar dengan Yahudi, tetapi sudah tersurat. Tapi PAS masih bersama-sama berjuang dengan Anwar kerana kepentingan agenda politik, itu saja.
Kekadang terfikir adakah gesaan Datuk Nik Aziz supaya Anwar menarik balik kata-kata dalam WSJ itu ikhlas atau takut kehilangan undi umat Melayu-Islam ? Sebabnya seperti melepaskan batuk di tangga sahaja.
Ya, sebab itu satu isu yang jelas. Jadi PAS perlu melakukan sesuatu. Jadi, paling minimum yang mereka boleh lakukan adalah memberi satu saranan kepada Anwar supaya menyaman WSJ ataupun menarik balik kata-kata beliau yang diwawancara itu.
Walaupun PAS tahu, Anwar tidak akan melakukan perbuatan itu dan tidak akan melakukan apa yang diminta. Kerana Anwar tahu bahawa PAS juga boleh didiamkan. Walaupun beliau tidak melakukan apa yang diminta, PAS tetap akan berdiam kerana PAS lebih memerlukan Anwar dalam konteks politik semasa.
Dalam hal ini, tidak cukup dengan sokongan PAS sahaja, Anwar juga memerlukan sokongan daripada pihak Yahudi, sebab itu beliau hanya mendiamkan diri sahaja dalam kes WSJ tersebut.
Namun pada pihak ketiga perkara itu amat jelas. Pihak ketiga, yakni rakyat biasa yang bukan dari parti pembangkang ataupun kerajaan, mereka boleh melihat dengan jelas apa yang sedang berlaku.
Pada pihak ketiga agak menghairankan tindak-tanduk PAS itu, walaupun sudah tahu tingkah laku Anwar dengan pelobi Yahudi tetapi masih tetap bersama-sama. Walaupun ada bangkangan yang mereka suarakan, namun bangkangan itu hanyalah sekadar 'melepaskan batuk di tangga sahaja', hanya untuk mengaburi penyokong-penyokong PAS itu sendiri.
Kalau begitu, dalam kes WSJ, Datuk Nik Aziz sebenarnya tidak perlu memberi kata dua kepada Anwar ?
Bagi mereka yang tidak berpihak kepada mana-mana, memang dapat membaca strategi PAS, yakni hanya untuk mengaburi mata penyokong mereka. Menyatakan bahawa mereka tidak bersama-sama Israel ataupun Yahudi, justifikasinya mereka memberi amaran kepada Anwar.
Walhal PAS sudah tahu, amaran itu tidak akan diendahkan kerana hubungan Anwar dengan pelobi Yahudi itu sangat penting. Maka untuk terus menjaganya, Anwar tidak akan mempedulikan saranan PAS itu.
Tetapi pada PAS, tanggungjawab mereka sudah selesai, mereka boleh memberitahu kepada penyokong mereka bahawa mereka bukan penyokong Yahudi atau Israel.
Itu sememangnya satu strategi. Bukan sahaja kepada PAS tetapi PKR juga.
Anwar adalah ketua pakatan dan Ketua Pembangkang di Parlimen. Beliau pergi ke mana-mana di luar negara menggunakan gelaran Ketua Pembangkang dan dalam pembangkang itu ada PAS. Malah, ada ketikanya Anwar mengaku mewakili PAS. Anwar menjalin hubungan dengan Yahudi, Israel, menerima dana asing dan sebagainya, secara tidak langsung PAS sendiri merestui perkara itu ?
Memang nampaknya itulah hakikatnya. Kerana ini dilakukan bukan secara diam-diam, bukan di sebalik tabir tetapi sudah dilakukan secara terang-terang.
Sokongan pihak pelobi Yahudi terhadap Anwar Ibrahim begitu tebal, begitu terang sekali. Tapi PAS tetap bersama-sama.
Jadi, sebagai orang yang berada di luar politik melihat, itu adalah pegangan PAS yang sebenarnya. Mereka menyokong Anwar dan tidak mempedulikan hubungan Anwar dengan Israel. Itu satu perkara yang begitu menakjubkan sekali.
Itu yang menyedihkan, begitu terang sekali tetapi penyokong-penyokong PAS yang di bawah itu tidak berkata apa-apa. Adakah mereka terlampau mementingkan parti mereka atau mereka tidak mahu mempedulikan campur tangan luar dalam Pakatan mereka sendiri?
Amat menyedihkan sekali.
Barangkali Datuk Dr. Hasan Ali dipecat atas faktor ini ? Kerana beliau satu-satunya simbol dalam PAS yang masih vokal dalam soal ini ?
Mungkin salah satu sebabnya. Dr Hassan Ali adalah simbol terdapatnya pemimpin PAS atau ahli PAS yang tidak bersama-sama dengan perjuangan PAS sekarang ini.
Dan seperti Dr Hassan, itulah nasib yang bakal menimpa mereka, jika mereka berbuat demikian. Itulah isyaratnya.
Bukan saja pada Dr. Hasan, malah YB Nasharuddin pun telah terkena tempiasnya. Itu isyarat yang cuba ditonjolkan oleh pemimpin PAS bahawa jikalau terdapat bangkangan, maka itu nasib yang bakal mereka terima kelak.
PAS kata, mereka boleh ganti UMNO. Apa pandangan Dr ?
Sememangnya agak luar biasa kenyataan itu.
Tetapi kalau kita lihat pegangan PAS, prinsip PAS dalam Pakatan Rakyat sekarang ini, hakikatnya bertentangan dengan kenyataan itu. Dalam Pakatan, PAS nampak sangat bukan peneraju tetapi mereka hanya sebagai pengikut, "pak turut" atau mengikut telunjuk pihak yang lebih berkuasa.
Dalam hal ini, pihak yang lebih berkuasa dalam Pakatan adalah DAP dan juga PKR.
Jadi, untuk menyatakan mereka boleh mengambil alih peranan UMNO adalah satu kenyataan yang agak aneh dan lucu, kerana, apa yang sedang berlaku sekarang ini, mereka tidak mampu menjadi peneraju, apalagi menjadi ketua dalam sebuah kerajaan Persekutuan.
Pada saya, kenyataan itu hanya untuk mencuri hati ataupun membuat rayuan kepada pengundi-pengundi yang selama ini menyokong UMNO bahawa wujud satu lagi parti yang boleh menyaingi UMNO.
Tapi hakikat sebenarnya, dalam keadaan lebih kecil, mereka masih tidak mampu bersuara, hanya menjadi pengikut. Maka lebih sukar apabila kerajaan ditubuhkan dan sebab itu saya katakan agak aneh dan lucu.
Kedudukan PAS dalam kerajaan negeri Selangor, seperti melukut di tepi gantang, tidak lagi berani bersuara untuk amar makruf nahi mungkar.
Ya benar. Kalau kita lihat di Selangor adalah satu contoh yang paling nyata. Di mana dalam kerajaan yang kecil, pemerintahan kerajaan negeri, mereka masih tidak boleh memperjuangkan prinsip parti itu sendiri iaitu memperjuangkan agama Islam. Malah terpaksa tunduk kepada tekanan DAP dan juga PKR.
Jadi begitu jelas, kalau dalam kerajaan negeri mereka masih tidak mampu bersuara memperjuangkan agenda parti mereka, apatah lagi dalam hal yang lebih besar ?
Di Selangor, diterajui oleh PKR. Di Pulau Pinang pula diterajui oleh DAP. Tetapi yang sedihnya di Kedah juga sama. Walaupun Menteri Besar daripada parti PAS, tetapi nampak sangat pentadbiran negeri itu dikawal oleh kelompok-kelompok yang lebih berkuasa daripada pihak lain.
Walaupun PAS berkuasa, tetapi masih nampak mereka tidak boleh melakukan sesuatu yang mengikut prinsip sebenar mereka. Mereka masih perlu merujuk kepada rakan-rakan mereka dalam Pakatan itu sendiri.
Itu yang menyedihkan. Bagaimana mereka mahu menggantikan UMNO sedangkan dalam kes yang makro itu nampak jelas bahawa mereka tidak boleh memperjuangkan apa yang pada asalnya mereka perjuangkan.
Kita andaikan, Pakatan Rakyat menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13, Apa akan berlaku terhadap negara. Adakah akan berubah sistem negara ini. Adakah akan jadi Negara Republik seperti yang pernah disebut oleh Hasan Ali ?
Kalau kita tengok tingkah-laku pemimpin Pakatan sekarang ini, Nampak seperti mereka begitu 'berseteru' dengan Sistem Beraja yang diterima pakai sekarang ini.
Dalam setiap hal mereka akan mengkritik. Jika ada isu, mereka cuba mengkritik Sistem Beraja ataupun tingkah laku Sultan atau Raja.
Jadi, itu belum lagi mereka jadi pemerintah kerajaan Persekutuan, mereka sudah berani menongkah arus dengan melakukan kritikan terhadap perkara-perkara yang selama ini telah dipersetujui bersama dalam perlembagaan.
Jika diandaikan mereka berjaya menjadi pemerintah kerajaan Persekutuan, tidak mustahil jika didakwa Malaysia akan jadi sebuah Negara Republik. Tidak mustahil andaian itu.
Kalau kita ambil contoh yang kecil-kecil, semua itu sedang berlaku.
Bila sebuah negara itu sebagai sebuah Negara Republik, maka sistem Kesultanan Berperlembagaan itu secara automatik terhapus.
Jadi, akan berkubur sistem Beraja sama ada Sultan ataupun Raja di Malaysia. Kerana perlembagaan itu telah ditukar maka bermakna sistem raja berperlembagaan itu telah dimusnahkan.
Bagaimana pula dengan kedudukan hak istimewa Bumiputera. Adakah akan tergugat juga ?
Ya, kalau mereka berani mengatakan bahawa mereka tidak memerlukan Sistem Raja Berperlembagaan, apa yang boleh menyekat mereka untuk memusnahkan apa yang sudah ada dalam perlembagaan sekarang ini. Sebab saya pasti tidak kira PKR atau PAS, mereka akan tunduk kepada DAP.
Kita tahu apakah hasrat terakhir DAP adalah untuk menghilangkan hak keistimewaan Bumiputera. Itu matlamat akhir mereka. Mereka mahu sama rata.
Sebab itu dikatakan DAP itu parti chauvinis Cina. Sebab itu dikatakan Cina yang ekstrim itu begitu gemar menyokong DAP kerana mereka memikirkan jika DAP menguasai kerajaan Persekutuan, maka hak masyarakat Bumiputera yang termaktub dalam perlembagaan selama ini, akan digugurkan.
Jadi, tidak mustahil perkara itu akan berlaku. Kemungkinan itu tetap ada kalau kita nilai yang berlaku kecil-kecil berlaku setakat hari ini.
Di Pulau Pinang, mereka sendiri akui bahawa mereka tidak aplikasi hak istimewa Bumiputera yang sudah termaktub dalam perlembagaan kerana mereka kata mereka berdasarkan sistem merit. Adakah itu petunjuk-petunjuk awal ke arah kerajaan Persekutuan ?
Ya. Bukan saja petunjuk tapi isyarat-isyarat yang begitu jelas.
Sebab itu, kita perlu membaca dengan betul, membuat analisis apakah hasrat mereka sebenarnya.
Walaupun mereka menggunakan ungkapan merit, yang dikatakan begitu indah sekali, begitu baik sekali, sama juga istilah demokrasi, tetapi akhirnya kita perlu bertanya apakah agenda mereka sebenarnya, adakah ia boleh memusnahkan apa yang telah kita kecapi selama lima dekad yang lepas ?
Walaupun DAP mempunyai majoriti di parlimen, namun mereka tetap angkat Anwar sebagai ketua, dalam kontek Pakatan sekarang ini, mereka lebih banyak berdiam diri. Adakah ini sebagai satu strategi jangka panjang, mengaut untung yang lebih besar jika Pakatan berjaya tawan Putrajaya ?
Ya, memang benar. Sebab itu dikatakan dalam Pakatan, masing-masing mempergunakan antara satu sama lain.
PAS kadang-kala membenamkan prinsip mereka, perjuangan Negara Islam kerana kepentingan politik.
Jadi dalam hal ini, memang betul, DAP dalam parlimen, mereka mempunyai majoriti, tetapi masih melantik Anwar sebagai Ketua Pembangkang kerana untuk menunjukkan kononnya Anwar Ibrahim adalah ikon mereka.
Tetapi yang lebih pentingnya, DAP tahu, Anwar itu adalah seorang yang beragama Islam yang juga berbangsa Melayu. Itu yang lebih penting.
Jadi, kalau kita lihat percaturan politik DAP, mereka berkorban pada masa ini kerana habuan yang akan datang lebih besar lagi.
Mereka mahu mengaburi pengundi-pengundi Melayu bahawa mereka boleh bekerjasama dengan orang Melayu. Mereka boleh bekerjasama dengan PAS. Mereka boleh bekerjasama dengan PKR. Mereka boleh melantik Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang.
Sebab itu sekarang ini mereka mengalah, kerana habuan politik di akhirnya, begitu besar sekali.
Seperti kes Selangor, walaupun Menteri Besarnya adalah Melayu, tetapi yang berkuasa nampaknya seperti DAP ?
Itu sebenarnya yang berlaku kerana yang pentingnya kuasa di belakang tabir itu.
Di Selangor memang jelas. Jangan cakap di Pulau Pinang, itu memang sudah terang-terangan. Di Kedah yang diperintah oleh Melayu pun berlaku perkara yang sama.
Di belakangnya, di sebalik tabirnya, adalah exco DAP walaupun tidak ramai tetapi suara mereka begitu kuat sekali. Kerana PAS memerlukan ADUN DAP, jadi perkara itu berlaku.
Maka, DAP memilih strategi yang nampak seolah-olah mengalah sekarang, tapi kita tahu tujuan mereka sebenarnya. Di akhirnya, kita tahu apa sebenarnya yang mereka mahukan.
Kalau tidak silap, dalam sejarah Singapura yang merdeka daripada Tanah Melayu, pada awalnya kedudukan Raja-raja Melayu masih termaktub dalam perlembagaan. Hari ini, walaupun masih termaktub tetapi tidak diaplikasikan. Bermakna termaktub dalam perlembagaan sahaja tidak mencukupi jika tidak dilaksanakan. Apakah perkara sama akan juga berlaku di Malaysia ?
Ya, matlamat terakhir DAP adalah untuk menguasai kerajaan Persekutuan. Seterusnya mungkin mahu menjadikan negara sebagai sebuah Negara Republik seiras Singapura.
Seperti yang dikatakan tadi, memang sistem Kesultanan Singapura itu masih ada iaitu selepas merdeka daripada Malaysia. Tetapi sedikit demi sedikit mereka akan hapuskan persepsi itu hingga pada hari ini rakyat Melayu Singapura sendiri tidak tahu siapakah yang berketurunan Raja atau Sultan.
Kerana pada rakyat Singapura sudah tidak penting soal raja-raja Melayu kerana mereka hidup selesa dalam sistem Republik.
Sebenarnya rakyat Melayu Singapura pada hakikatnya ditindas. Tetapi mereka tidak mahu mengaku hakikat itu.
Sama juga yang akan berlaku di Malaysia, sedikit demi sedikit mereka akan menghakis kuasa Bumiputera, hak masyarakat Bumiputera dan juga hak masyarakat Islam.
Sama juga agenda DAP di Malaysia dengan PAP di Singapura.
Kalau kita lihat di Singapura, banyak nama-nama Melayu itu sengaja dibiarkan begitu sahaja. Nama lagu kebangsaan masih lagi ungkapan Melayu.
Mereka memberi persepsi bahawa mereka masih mengekalkan sejarah lama tetapi apa yang mereka kekalkan itu adalah benda yang tidak penting. Yang penting, semuanya mereka ambil.
Sama juga DAP di Malaysia. Bagi mereka, tidak penting mereka berada di barisan hadapan. Tidak penting pemimpin mereka menjadi Ketua Pembangkang, yang penting mereka boleh berkuasa di belakang dan suara mereka didengar oleh pemimpin Melayu yang memimpin mereka.
Penerimaan LGBT tidak pernah kita dengar sebelum ini, sekiranya PR memerintah, adakah sistem nilai masyarakat juga akan berubah ?
Kita lihat sesetengah kepimpinan Pakatan itu terikut-ikut dengan konsep liberal yang dibawa dunia Barat.
Sama juga dengan konsep LGBT ini, konsep hak asasi setiap individu, kita lihat pemimpin pembangkang terikut-ikut dan menerima bahawa itu adalah hak individu, yang sepatutnya dihormati.
Itu adalah acuan demokrasi ala Barat seratus peratus. Walaupun individu itu seorang, haknya perlu diterima oleh kumpulan majoriti.
Jadi, apabila ditanya jika Pakatan memerintah kerajaan Persekutuan, apakah nilai-nilai sosial, nilai-nilai hidup akan berubah? Saya jawab ya.
Akan berubah, kerana prinsip mereka adalah berlainan sama sekali dengan prinsip kerajaan yang sedia ada. Mereka, pembangkang menerima hak asasi individu sebagai satu perkara penting. Dan dalam hak asasi individu ini termasuk juga hak kumpulan LGBT yang bertentangan dengan ajaran agama Islam.
Ini satu contoh, ada banyak lagi perkara yang akan berubah dalam sistem nilai hidup sosial kita.
Mungkin, Melayu Malaysia akan jadi seperti masyarakat Melayu Singapura kerana kononnya mengikut peredaran masa, kemajuan dan juga liberal demokrasi.
Badan penerbitan mencabar sistem yang sedia ada seperti membawa Irshad Manji ke Malaysia serta mencabar badan agama ke mahkamah. Adakah ini bunga-bunganya ?
Ya memang benar. Kalau kita lihat terutama sekali di Selangor, banyak perkara seperti kes Irshad Manji itu berlaku.
Mereka secara terang terangan mencabar kewibawaan agama Islam ataupun majlis yang menjaga agama Islam itu.
Jika itu sudah berlaku, apabila PR memerintah, maka kacau bilau lah negara, kerana ada di kalangan rakyat Malaysia yang masih tidak boleh menerima cabaran yang sedemikian rupa.
Itu sudah berlaku di Selangor dan itulah gambaran masa hadapan.
Jikalau rakyat Malaysia ingin mengetahui apa gambaran Malaysia pada masa hadapan jika PR memerintah, maka Selangor adalah contoh terbaik.
Cabar-mencabar, bukan sahaja terhadap agama Islam, malah hak Sultan pun, mereka sudah berani mencabar.
Dalam erti kata lain, PAS tidak mampu menahan diri daripada membendung perkara ini terus berlaku kerana ditentang kombinasi DAP dan PKR ?
Ya, memang benar. Kalau kita lihat apa yang berlaku sebelum ini, PAS hanyalah menjadi "pak turut", mengikut sahaja. Beberapa perkara yang berlaku melawan prinsip PAS itu sendiri, tetapi pada akhirnya mereka terpaksa menuruti sahaja kehendak DAP dan PKR.
Jadi, amat menyedihkan kerana kepentingan politik, PAS sanggup melupakan perjuangan mereka.
Sebab itu, tidak salah jika ada dakwaan mengatakan 'Perhimpunan Hijau' adalah untuk memenangkan DAP ke Putrajaya?
Itu yang sedang berlaku walaupun cuba dinafikan PAS. Hakikatnya apa yang berlaku sebelum ini, walaupun mereka mengatakan itu adalah perhimpunan hijau untuk PAS tetapi sebenarnya adalah untuk melangsungkan agenda DAP.
PAS tidak boleh menang keseorangan, jika mahu ke Putraja, mereka mesti menang bersama DAP dan PKR.
Begitu sedih sekali apa yang telah menimpa Pas sekarang ini, di mana kepimpinan mereka tidak nampak, mereka sedang dipergunakan.
* Azmi Hassan adalah GeoStrategis, Universiti Teknologi Malaysia. Disertasi ijazah kedoktoran beliau adalah dalam bidang Pemperosesan Isyarat Satelit GPS dari University of Wisconsin-Madison.
Walaupun mempunyai kepakaran dalam bidang satelit, tetapi beliau mempunyai minat mendalam dalam hal ehwal pertahanan strategik dan geopolitik tempatan dan antarabangsa.
Beliau banyak menulis rencana umum (setakat ini lebih dari 500 rencana) yang disiarkan oleh media cetak perdana seperti The New Straits Times, Berita Harian dan Utusan Malaysia.
Beberapa rencana beliau telah mengundang kontroversi kerana ada kalanya bersifat provokasi. Antaranya ialah Pendirian Malaysia Terhadap Nuklear Iran, Evolusi ISA Malaysia dan Amerika, Singapura dan Israel Setaraf?, KL Tidak Ikut Telunjuk AS dan LGBT, Pinkwashing Israel.
Azmi juga banyak menumpu perhatian mengenai hubungan diplomatik di antara Malaysia dan Singapura dan pernah dituduh sebagai seorang penulis yang gemar bermain dengan sentimen perang terutama sekali dengan pembaca berbangsa Melayu. Tuduhan tersebut dibuat oleh Menteri Luar Singapura S. Jayakumar dalam ucapan di Parlimen Singapura pada 21 Mac 2003.
Beliau juga adalah pemilik paten hakcipta 6052082 mengenai pemperosesan isyarat satelit GPS yang dikeluarkan oleh Bahagian Paten dan Hakcipta, Amerika Syarikat. Paten yang bertajuk "Method for Determining a Value for the Phase Integer Ambiguity and a Computerized Device and System Using Such a Method" berkisar kepada kaedah mengekang polisi Anti-Spoofing yang dikenakan oleh Jabatan Pertahanan AS terhadap pengguna awam satelit GPS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan