Jumaat, 17 Februari 2012

Barisan Nasional

Barisan Nasional


JEBAT BERKOKOK

Posted: 17 Feb 2012 01:31 PM PST

JEBAT BERKOKOK


Nuar Berahim layak terima BR1M?

Posted: 16 Feb 2012 11:13 PM PST

 

Sudah-sudahlah kita mempertikaikan integriti Nuar Berahim. Beliau adalah seorang yang amat tinggi budi bahasanya. Siapa di dalam Malaysia yang sanggup melepaskan gaji puluhan ribu ringgit sebagai Timbalan Perdana Menteri untuk menjawat jawatan sebagai Penasihat Ekonomi dengan gaji RM 1 sebulan!!!

Dengan gaji RM 1 sebulan manalah mampu untuk melanggan China Doll. Dengan gaji RM 1 sebulan mana mampu untuk membeli tiket kapalterbang untuk ke luar negara berjuma Qardhawi. Dengan gaji RM 1 sebulan mana mampu untuk berulang alik ke Bangkok. Itu semua fitnah.

Sebagai orang yang terkenal dengan kewarakannya, mustahil beliau mahu menjalinkan hubungan dengan Israel. Ini semua fitnah jahat yang cuba merampas RM 1 sebulan daripadanya. 

Dengan gaji RM 1 sebulan, Nuar Berahim tidak pernah menaiki kereta mewah. Jika anda terlihat Nuar Berahim ke majlis-majlis dengan kereta mewah, kereta mewah itu adalah kereta pinjam semata-mata. 

Dengan gaji RM 1 sebulan, mana mungkin beliau mampu menerobos masuk ke kedutaan Turki. Itu juga fitnah. Dengan pendapatan sebanyak itu, mana mungkin beliau mampu untuk memiliki jam Omega yang sangat mahal harganya. Hendak membeli jam berharga RM 10 di Uptown Danau Kota pun belum tentu mampu.

Dengan pendapatan RM 1 sebulan. anda fikir beliau mampu membiayai peguam-peguam handalan untuk membelanya di mahkamah? Tentunya belaan itu adalah sumbangan ikhlas daripada orang-orang yang kagum dengan sifat ikhlas Nuar Berahim.

Blogger RBF sebelum ini ada mendedahkan pendapatan staff di pejabat Nuar Berahim yang mencecah puluhan ribu ringgit. Lihatlah keikhlasan Nuar Berahim sebagai boss yang dedikasi. Beliau tidak kisah staffnya mendapat gaji puluhan ribu ringgit sedangkan beliau sendiri hanya memperolehi RM 1 sebulan. Hebatkan Nuar Berahim!!

Jika Nuar Berahim menjadi Perdana Menteri, Malaysia pasti mencatat sejarah di mana Perdana Menteri yang paling rendah gajinya iaitu RM 1 sebulan. Hebat benar Nuar Berahim.

Kalau Nuar Berahim tidak kisah dengan berpendapatan RM 1 sebulan, kerajaan seharusnya menimbangkan untuk memberi wang Bantuan Rakyat 1 Malaysia kepada beliau kerana beliau sememangnya layak. Tapi rasanya Nuar Berahim tidak akan menerima wang sumbangan itu kerana beliau menyumbang bakti secara ikhlas tanpa mengharapkan balasan. 

Tak percaya tanyalah dia..... dengan syarat anda bukanlah datangnya daripada RTM, TV3 atau Utusan. Sia-sia je nanti.
 

THE FLYING KICK

Posted: 17 Feb 2012 01:28 PM PST

Apa Yang Tersirat

Posted: 17 Feb 2012 01:27 PM PST

Apa Yang Tersirat


Rosmah: Selepas terima doktor, kini Anugerah kebajikan ASIA

Posted: 16 Feb 2012 06:53 PM PST

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, malam tadi menerima Anugerah Wanita Peneraju Kebajikan Asia, sebagai tanda pengiktirafan terhadap dedikasi dan komitmen beliau dalam pelbagai kerja amal.

Rosmah menjadi penerima sulung anugerah tersebut yang disampaikan oleh Ketua Pegawai Eksekutif NASEBA, Sophie Le Ray, pada majlis jamuan malam gala sempena Forum Wanita Dalam Kepimpinan 2012 di Kuala Lumpur.

NASEBA merupakan sebuah syarikat maklumat perniagaan.

Pengacara majlis, Asha Gill, dalam ucapannya berkata anugerah itu adalah sebagai tanda penghargaan terhadap sumbangan Rosmah dalam program asuhan dan didikan awal kanak-kanak (PERMATA) dan kerja-kerja amal, antara lain, Majlis AIDS Malaysia dan Yayasan Institut Jantung.

Katanya pada masa depan, anugerah itu akan dinamakan atas nama Rosmah.

Sementara itu, Pengarah Urusan Monster.Com bagi India, Timur Tengah dan Asia Tenggara, Sanjay Modi berkata anugerah itu akan memberi tenaga kepada golongan wanita supaya aktif dalam kerja-kerja amal serta meningkatkan pencapaian dalam semua bidang.

"Saya percaya kaum wanita boleh berjaya dalam semua bidang termasuk perniagaan dan ini membuktikan wanita sentiasa mempunyai kapasiti yang tinggi," katanya dalam ucapan pada majlis itu.

Forum dua hari yang bermula hari ini dihadiri oleh peserta dari Australia, Bangladesh, Thailand, Filipina, Singapura, Vietnam dan Malaysia.BERNAMA.

Najib bayangkan PRU-13 semakin hampir- parti pembangkang Sabah pula bergaduh soal kerusi

Posted: 16 Feb 2012 04:36 PM PST

Selepas mempengerusikan mesyuarat BN-Sabah petang semalam di sebuah hotel di Kota kinabalu, Perdana menteri membayangkan, mungkin ada lawatan lagi ke negeri di bawah bayu itu, atau sebaliknya, lawatan kali ini adalah lawatan terakhir.

Jika BN sudah pada peringkat mode tertinggi bagi menghadapi PRU-13, parti pembangkang Sabah pula bergaduh soal pembahagian kerusi.

Presiden STAR, Sabah chapter, Jeffery Kitingan mencadangkan agar parti dalam gabungan pakatan rakyat, DAP-PKR-PAS jangan bertanding di Sabah, sebaliknya biarkan SAPP dan STAR bertanding bagi menghadapi BN/Umno.

Sementara itu, pemimpin DAP Edwin Bosi, memperlekeh kemampuan SAPP, berdepan dengan BN/umno, dengan mengambil contoh PRK Batu Sapi, di mana persidennya sendiri, mendapat undi tercorot pada PRK november 2010 1tu.

Pada PRU-12, Bn/umno Sabah menang 59 kerusi daripada 60 kerusi ADUN dan 24 kerusi daripada 25 parlimen.

Bn/umno kalah di DUN Sri Tanjung, Tawau dan Parlimen Kota Kinabalu, kedua2nya kepada DAP.

Atas kemenangan cemerlang Bn/umno Sabah pada PRU 2008, maka Sabah dianggap sebagai simpanan tetap bn pada PRU-13.

Bagi kes Sabah, semakin banyak calon2 bertanding, maka peluang bn/umno semakin cerah, kerana penyokong bn/umno tetap bersatu, sementara undi pembangkang akan terbagi-bagi.

Melihat kepada kecenderungan sokongan rakyat, nampaknya pada PRU-13, bn/umno Sabah tidak akan menghadapi masalah mempertahankan negeri di bawah bayu itu untuk diperintah oleh gabungan 13 parti itu.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 17 Feb 2012 01:26 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


MUHASABAH DIRI!! Menitis Air Mata Ketika Dengar Ceramah Ustaz Don Daniyal!!

Posted: 17 Feb 2012 07:35 AM PST


Aduhh.. taktau la kalau ada yang masih keras dan tegar hatinya bila dengar ceramah Ustaz muda macam Don ni.

KASI PANAS!! Betoi ka Pas Kedah nak keluar dari Pakatan Rakyat??

Posted: 17 Feb 2012 04:37 AM PST



Selepas Mc terbitkan artikel Pas Kedah rancang keluar Pakatan Rakyat. Mc dihubungi banyak pihak. Kawan ada lawan pun ada. Soalan paling popular yang Mc terima ialah, "Benarkah Pas Kedah nak keluar dari pakatan?"

Mc tak jawab secara terus, sebab Mc pun dapat infom dari orang ketiga. Tapi disebabkan Mc yakin apa yang beliau sampaikan kepada Mc adalah benar, dan mengikut logik tertentu pun sememangnya Pas harus keluar dari Pakatan. Jadi Mc mengambil keputusan untuk menulis artikel tersebut.
Untuk apa lagi Pas menunggu dalam Pakatan? Nak harap jadi menteri? berapa kerat pemimpin Pas yang akan dilantik menjadi menteri? Perdana Menteri jangan harap laa.. Sampai Hadi Awang atau Nik Aziz meninggal pun kedua-duanya tak mungkin dapat jadi Perdana Menteri.

Kalau mengikut situasi sekarang, Pas ni tak ubah macam parti pencacai dan barua Dap dan Pkr saja. Tukang bagi poster, kutip derma, sapu sampah, jaga lalu lintas, setup ceramah dan lain-lain lagi, semua Pas yang buat. Dap dan Pkr? tukang arah saja.

Itu baru sikit, sekarang ni bila masuk bab Anwar sokong Israel, takkan Pas nak sokong juga? Dok jadi bodo sikit-sikit sudah la, tapi kalau jadi bodoh teruk macam ni, baik buang jubah tu pakai seluar jeans saja la. Buat malu pakaian mengikut Islam, tapi sebenarnya dok sokong Israel.

UMNO sokong Yahudi?

Semua orang tahu itu hanyalah fitnah. Tapi puak yang dok fitnah ni pun tak pandai. Depa fitnah, UMNO bayar yahudi untuk lakukan kerja. Maknanya, yahudi terpaksa ikut cakap UMNO untuk lakukan kerja. Tapi adakah mereka sedar, bahawa Anwar dibayar oleh Israel untuk bekerja. Ini bermakna, Anwar terpaksa mengikut cakap Israel untuk membuat segala kerja.

Sebab tu Anwar sanggup sokong Israel, walaupun dalam dunia ni, semua umat Islam marahkah Israel, namun Anwar pula yang menyokong. Bos suruh, mesti la sokong, kalau tak, mana nak dapat duit ya?


Bukti dah ada didepan mata.. Pas sedar ka tak ni? Atau masih lagi bermimpi?



McTheory:
Tak payah tunggu-tunggu, demi Islam keluar saja dari Pakatan!

PANASS!! Video Terbaik Jamil Khir hentam Pakatan Kaw-kaw Punya!! part 2

Posted: 17 Feb 2012 01:12 AM PST


Video ini adalah sambungan dari part 1. Atas kesibukkan yang teramat sangat, Mc tak sempat nak upload video ni. Semalam baru sempat, insyallah part 3 akan diupload semula nanti.

GEMPAR!! Saifuddin Nasution, kena penyakit cacat Otak!!

Posted: 16 Feb 2012 10:12 PM PST



Ni ada lagi seorang bangang dari PKR yang membuatkan Mc berasa menyampah yang amat-amat sangat. Baru saja mendapat gelaran Datuk, rasa macam pegang dunia. Mengikut kenyataan dari Malaysiakini, Datuk Saifuddin Nasution cuba membuat 'SPIN' yang agak keterlaluan didalam isu sokongan terhadap Kerajaan Palestin.
Kata mangkuk ni, Kerajaan BN tidak pernah memberi sokongan secara konsisten terhadap perjuangan Palestin tetapi sebaliknya dasar negara selama ini sebenarnya berkiblatkan dasar Amerika Syarikat dan Israel, dan menyokong terhadap negara itu, kata Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

Sehubungan itu, beliau membidas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, yang sebelum ini mendakwa ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim "bersifat talam dua muka" kerana menyatakan sokongannya terhadap usaha-usaha melindungi keselamatan Israel.

"Apakah Najib perlu diingatkan bagaimana layanan kerajaan Malaysia terhadap pemimpin negara Palestin yang sah dipilih secara demokrasi pada pilihanraya 25 Jan 2006?" soalnya dalam satu kenyataan media.

Aduhh...Hanya kerana satu perkara terpencil ia boleh dijadikan isu yang besar. Sepatutnya beliau perlu menyemak /mengimbas kembali berapa banyak sokongan atau bantuan yang telah Kerajaan Malaysia berikan kepada rakyat Palestin.

Sekarang Mc hendak bertanya, sudah berapa banyakkah bantuan yang PKR telah sumbangkan kepada rakyat Palestin? Jika hendak dibandingkan dengan Kerajaan dan Ngo-Ngo di negara ini, rasanya...tidak ada langsung. PKR hanya boleh beri air liur sahaja. Samalah keadaannya seperti di negara ini, yang boleh dikatakan setiap hari PKR menjanjikan rakyat Malaysia pelbagai dengan bermodalkan air liur di atas pentas ceramah. Tiada satu pun agenda pembangunan yang boleh dibanggakan. Semuanya hanyalah janji bulan dan bintang.

Salah satu bukti yang jelas Malaysia dibawah pentadbiran UMNO/BN tidak menyokong Israel kita boleh semak kembali negara-negara yang boleh dilawati kecuali Israel. Jelas tertera di dalam setiap pasport Malaysia. PKR hendak spin apa lagi?

Malah Malaysia sentiasa bersuara tegas mahukan kedaulatan negara Palestin yang dirampas oleh Israel dikembalikan semula. Hinggakan ada suatu ketika, hubungan Malaysia dengan Amerika agak panas, kerana tekanan yang cuba Malaysia lakukan.

Rasanya kerajaan Malaysia tak pernah buat perkara keji seperti Anwar yang menyokong dan mempertahankan negara Israel. Mana ada orang Islam yang suka Israel? kecuali yang hanya mengaku Islam dimulut dan di I.C semata.



McTheory:
Apa pulak Pakatan buat untuk bantu negara dan rakyat Palestin? rasanya takdak kot..

TUDIAA!! Pas Kedah Merancang ROBOHkan lagi Masjid demi pembangunan??

Posted: 16 Feb 2012 07:12 PM PST

masjid nagore
pusat dakwah..

Kedua-dua tempat diatas adalah diantara simbol Islamik paling lama dalam Alor Setar. Mc difahamkan, kerajaan Kedah telah merancang membuat pelan pembangunan baru untuk meroboh kedua-dua masjid tersebut.

Walaupun berita ini agak mengemparkan, namun jika dilihat logiknya memang ada. Madrasah Salihiah antara surau dan madrasah paling lama pun mereka sanggup robohkan. Apa la sangat setakat masjid dan pusat dakwah ni ya?


Nak baca mengenai Pusat Dakwah hendak dirobohkan klik SINI

Cerita Pasal Rancangan untuk roboh Masjid Nagore pula klik SINI

Apa la nak jadi dengan Pas Kedah ni? Dah la masjid dan surau haram tak pernah buat. Lepas tu nak robohkan lagi pulak? ishh ishh ishhh..

Ni la akibatnya kalau berkawan dengan Dap. Otak jadi rosak, kepala jadi benak!



McTheory:
Robohkan semua masjid dalam Kedah, baru puas hati kot..

TUDIAA!! Perkara Pelik, Menarik dan Benar mengenai Pas!!

Posted: 16 Feb 2012 04:12 PM PST


Hadi Awang masa muda..

Siapa tak ingat dengan Amanat Haji Hadi? Amanat yang mengkucar kacirkan umat Islam di Malaysia. Sehingga ada dua puak umat Islam serupa berlainan mazhab.

Bagaimanalah perasaan dengan orang yang taksub dengan amanat ini, sehingga sanggup bercerai berai, putus tali persaudaraan? Apa, Hadi Awang ambil kisah dan bertanggung jawab dengan apa yang berlaku setelah amanatnya yang membuat umat islam berpecah??


Hadi Awang harus bertanggungjawab apa yang berlaku ke atas umat islam, kerana ketaksuban pengikutnya dengan amanat yang di lakukannya satu ketika dulu, membuatkan suasana umat Islam di Malaysia pecah belah.

Amanat Haji Hadi Awang disampaikan oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang di
Kampung Benggol , Peradong , Kuala Terengganu pada 7 April1981 .


"Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka . Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka .


Percayalah saudara -saudara sekelian, Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini, kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam.


Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan, politik suku, agama suku.

Itu kata Hadi Awang pada 1981.

Soalan cepu emas untuk puak pencacai Pakatan. Lani, PAS pakai perlembagaan mana dalam dasar PAS?? Pakatan Haram pakai perlembagaan apa dalam kitab jingga? Bukankah Pakatan Rakyat dah berjanji akan mengekalkan perlembagaan kerajaan sekarang sekiranya mereka diberi peluang untuk memerintah Malaysia. Macam mana dengan Amanat Hadi Awang dulu tu? Adakah amanat itu, amanat politik?

Kesian pada umat Islam yang sanggup berbunuh dan berkelahi akibat amanat Hadi Awang. Bagaimana agaknya kita boleh tafsirkan kematian mereka?

Mc pun tak dapat jawab, hanya Allah SWT yang maha mengetahui.

Untuk pengetahuan pembaca semua, amanat Haji Hadi Awang itu, dikeluarkan kerana mahu menghina UMNO yang menjalinkan kerjasama dengan parti komponen BN yang lain. Atas sebab itu Hadi Awang mengeluarkan amanat yang pelik tu. Namun sekarang, segala caci maki dan ludah keatas UMNO dulu, benar-benar kembali ke muka mereka.

Allah Maha kuasa.. zaman sekarang ni takdak hutang-hutang, bayar cash di dunia saja. Sekarang pun kita dah nampak kemungkaran dan kebodohan Pas. Amanat makan diri!


McTheory:
Sampai bila laa.. si mangkuk-mangkuk Pas ni nak sedar?

Other Perspektif

Posted: 17 Feb 2012 01:25 PM PST

Other Perspektif


Kepentingan Melayu/ Bumiputera Menyokong Teraju!

Posted: 16 Feb 2012 10:00 PM PST

Duke of UMNO

Posted: 17 Feb 2012 01:18 PM PST

Duke of UMNO


GEMPARRR..!!! ANWAR KANTOI BOGEL DENGAN ARTIS PULAK KE..???

Posted: 17 Feb 2012 07:47 AM PST


Opsss..!!! Betul ke artis kita ada potensi buat filem porno? Aku rasa, artis kita tak la seburuk yang disangka. Bunyi je lebih. Tapi takde apa-apa pun...

Lain la Anwar. Dia diyakini "ada apa-apa" tanpa bunyi yang kuat! Heh! Tuduh dan kasi la bukti apa pun, dia takkan mengaku punya! Dia kantoi berdepan pun, dia takkan ngaku punya...kan? Heh!

Tu la perangai Anwar. Buruk bebeno "bakal PM Israel" nihhh..!!! Heh!

Apakah Wanita Bogel Ini Pelakon Filem Tempatan?

Blog hiburan sensasi, Rotikaya.com, hari ini tampil lebih berani apabila mendedahkan gambar gadis kebasahan yang mempamerkan aksi ghairah di bilik mandi tanpa seurat benang dan mendakwa ia mirip kepada seorang aktres baru tempatan.

Menurut blog tersebut, gadis yang terpamer di dalam gambar tersebut adalah mirip heroin filem yang kurang mendapat sambutan, Karipap Karipap Cinta, dan membiarkan para peminat sendiri yang menilainya.

Blog itu juga memaklumkan bahawa mereka telah menerima rakaman video berdurasi 30 saat yang memaparkan aksi solo 'pelakon wanita' itu.

"Lewat hari ini, kami berjaya terima video penuh berdurasi hampir 30 saat itu yang memaparkan aksi solo individu yang di'dakwa M*** Ai***** — heroin filem Karipap Karipap Cinta. Hmm.

"Tidak akan kami siarkan video penuh individu tersebut tetapi di'bawah kami sertakan dua screenshot 'manja' dari video tersebut sebagai perbandingan buat M*** Ai***** yang di'dakwa terlibat secara langsung.

"Anda nilaikan sendiri jika benar individu dalam screenshot di'atas adalah M*** Ai***** atau hanya sekadar pelanduk dua serupa yang sememangnya sering terjadi kepada selebriti Malaysia," jelas pemilik laman blog tersebut.

Sebelum ini, laman blog itu memberitahu bahawa mereka menerima emel dari seorang peminat yang mendakwa seorang artis wanita yang merakamkan aksi berbogel di depan kamera untuk tatapan peribadi teman lelakinya.

Bagaimanapun rakaman video tersebut terlepas ke tangan pihak ketiga yang kemudiaannya menyebarkan rahsia artis tersebut kepada khalayak umum.

Kami menjangkakan artis yang dimaksudkan Rotikaya.com dan peminat yang mengirimkan emel tersebut akan dijawab dalam masa terdekat agar kekeliruan tersebut dapat diuraikan secepat mungkin sebelum ia lebih parah. –Mynewshub.my

TERESA KOK BAWAK MASUK URUT BOGEL KE PUCHONG...??? EXCO AGAMA SENGIH JE..???

Posted: 17 Feb 2012 04:39 AM PST


Aku tak tahu pulak Teresa Kok dan "Gaban" Singh Deo dah tukar profession sebagai "Mak Ayam" dan "Bapak Ayam" di Puchong? Betul ke? Aku dengar, banyak premis urut bogel kat area diorang!

Betul-betul rosakkan area Puchong la diorang ni...

Nampaknya Exco Agama Selangor yang baru men"jalang"kan tugasnya dengan "baik". Tahniah la Khalid! Hang memang hebat! Silap-silap, dia pun pernah try urut bogel jugak kotttt..???!!! Heh!
Urut sambil bogel

PUCHONG – Mengurut pelanggan secara bogel. Itu tawaran istimewa yang disediakan sebuah premis urut kepada pelanggannya.
Pemilik premis di Bandar Puteri di sini, boleh diibaratkan 'tidak makan saman' kera­na pernah diserbu polis, bulan lalu.

Bagaimanapun, kedegilan pemilik premis itu memaksa polis melakukan sekali lagi serbuan, awal pagi semalam.

Ketika serbuan dilakukan, seorang tukang urut wanita warga asing sedang berbogel semasa mengurut seorang pelanggan.

Pegawai Turus Jabatan Anti Maksiat, Kongsi Gelap dan Perjudian (D7), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Selangor, Deputi Superintendan Izwan Abd Karim berkata, dalam serbuan itu, lapan wanita warga Thailand, Filipina dan China diberkas.

"Wanita itu menyalahgunakan pas lawatan dengan bekerja sebagai tukang urut. Kita percaya premis ini menawarkan perkhidmatan seks kepada pelanggannya," katanya.

Izwan berkata, sebuah spa di kawasan berhampiran turut diserbu kerana dipercayai menawarkan khidmat pelacuran kepada pelanggannya.

Menurutnya, premis ini menggunakan konsep susun atur dalaman umpama hotel lima bintang untuk keselesa­an pelanggan.

"Empat wanita warga asing yang menyalahgunakan pas lawatan juga diberkas," katanya.

Dalam serbuan berikut­nya, sebuah pusat karaoke turut diserbu kerana menawarkan khidmat pelayan pelanggan (GRO) warga asing.

Katanya, tiga lelaki yang bertindak sebagai penjaga premis di ketiga-tiga premis tersebut serta semua tahanan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang untuk siasatan. -SH

YB 'SIKAT RAMBUT TEPI" CUBA NAK TUNJUK BIJAK PERLI NAJIB..???!!! HEH!

Posted: 17 Feb 2012 01:37 AM PST

Walaupun pakai suit dan tie, YB "sikat rambut tepi" ni tetap nampak bodo...heh!

Ahli Parlimen PAS yang diyakini paling bodoh dalam sejarah (buat malu orang Pokok Sena ja!), Mahfuz Omar kata, Najib bernasib baik sebab tak payah pakai RM80 juta untuk cover diri setelah dituduh 'gadai aqidah'.

Mahfuz kata, dia yakin dengan kenyataan Mufti Perak. TS Harussani yang menegaskan bahawa PM tak buat salah pun, mahupun dari sudut aqidah. Okay. Aku terima kenyataan tu walaupun dia cuba nak perli Najib pasal RM80 - FBC Media tu...

Cuma, aku nak tanya la YB PAS paling bodo ni, rasa-rasanya, berapa puluh juta pulak yang Anwar perlukan untuk "bersih"kan diri dia dari isu Israel, tandey, Omega dan banyak lagi isu yang tak selesai?

Oi Mahpooozz! Berapa puluh juta pula perlu PAS belanjakan untuk bayar TV PAS, Harakah, Harakahdaily, TV Selangor, Malaysiakini, Malaysian Insiders dan media-media Yahudi antarabangsa untuk "bersih"kan PAS dari kekotoran yang terpalit dari Anwar?

Lagi satu, berapa puluh juta pula yang perlu dibelanjakan Mahpppooozzz untuk cover line tentang anaknya yang dikatakan menagih dadah, banduan dan terkenal sebagai "tokan mat pet" di Pokok Sena?

Awat? Kulit muka YB Pokok Sena ni "tebal" sangat ka sampai tak tau malu menunjukkan kebodohan depan rakyat?

Awat ingat orang Pokok Sena "suka" sangat kat dia? Heh! Try la bertanding PRU kali ni..heh! Kita tengok apakah "YB PAS Bodo Sikat Rambut Tepi" ni akan bisu terus "dilempang" orang Pokok Sena! Heh!

KERANA TOP-UP RM10, ALIYA SANGGUP LACUR DIRI..!!!

Posted: 17 Feb 2012 12:05 AM PST


Apa nak jadi dengan bebudak zaman sekarang? Makin risau aku. Budak sekolah yang rata-ratanya diasuh cikgu-cikgu PAS yang sibuk dengan politik makin liar!

Pasal top-up sepuluh ringgit pun sanggup jual maruah? Apa mak bapak diorang ni tak ajar ke? Nauzubillah...semoga adik-adik yang lain ambil pengajaran. Jangan buat!

Hanya Kerana Topup RM10.00 Aliya Sanggup Melacurkan Diri...

Hanya topup RM10. Itu bayaran dikenakan seorang remaja perempuan berusia 17 tahun yang masih bersekolah kepada rakan sekelas yang mahu mengadakan hubungan seks dengannya.

Remaja berkenaan juga tidak kisah melakukan perbuatan terkutuk itu pada siang hari di hotel murah pilihannya dan lebih memeranjatkan sudah melakukannya sejak berusia 15 tahun lagi. pelajar itu yang hanya mahu dikenali sebagai aliya berkata, dia mula membabitkan diri dengan kegiatan tidak bermoral itu selepas dipengaruhi beberapa rakan wanita lebih tua yang dikenalinya ketika melepak di kompleks beli-belah di bandar raya ini.

"Ketika itu, saya memerlukan wang untuk membeli pakaian berjenama selain mendapatkan peralatan sekolah lebih lengkap, sedangkan keluarga tidak mampu menyediakannya termasuk buku latihan disebabkan faktor kemiskinan," katanya.

Aliya berkata, selepas menceritakan masalah kewangan dihadapinya, seorang rakan mempengaruhi supaya melakukan pekerjaan itu kerana boleh memperoleh wang dengan mudah.

"Pada mulanya, saya pelik dengan pekerjaan ditawarkan kerana dibawa ke sebuah bilik hotel dengan alasan untuk 'ditemu duga' sebelum didatangi seorang lelaki berusia sekitar 30-an. "Sebelum berbual, saya melihat lelaki berkenaan menyediakan segelas air sebelum memasukkan sejenis pil lalu mengarahkan saya meminumnya dengan alasan untuk menghilangkan perasaan takut dan gemuruh," katanya.

Katanya, selepas beberapa minit meneguk air berkenaan, dia berasa ghairah sebelum lelaki berkenaan mengarahkannya berbaring. "Saya hanya tersedar beberapa jam selepas itu dalam keadaan tidak berpakaian. Pada masa itu, saya hanya mampu menangis, namun ditenangkan rakan itu sambil menunjukkan sejumlah wang untuk saya," katanya.

Aliya berkata, selepas kejadian itu, dia semakin ketagih untuk melakukan hubungan seks dan mula menawarkan diri kepada rakan lelaki yang dikenali saja semata mata untuk memperoleh topup free. "Selepas kejadian itu, saya sering mengulangi perbuatan sama terutama selepas waktu sekolah hingga mampu hidup senang.

"Bagaimanapun, disebabkan terlalu kerap melakukan hubungan seks dengan pelbagai lelaki, saya mengalami jangkitan kuman pada kemaluan," katanya. Menurutnya, keadaan itu menyebabkan dia berhenti daripada kegiatan itu dan akhirnya menyesal dengan apa dilakukannya. "Mungkin itu balasan atas perbuatan saya kerana mahu mencari wang dengan mudah. Mujur saya tidak mengandung, jika tidak pasti nasib lebih buruk," katanya. -Mynewshub.my

ALAMAKKKK..!!! NAJIB PULAK KANTOI PAKAI TANDEY..???!!!

Posted: 16 Feb 2012 10:36 PM PST


Tu diaaaa...!!! Najib pun pakai "tandey" jugak kaaa..????

Lepas Anwar benar-benar kantoi ditandey pada satu perayaan keagamaan, Ponggul, puak-puak Anwar memang tak senang duduk. Kena hentam rapattttt...!!!

Pikir punya pikir. Diorang cari pulak pakar buat fitnah. Depa suruh buat gambar Najib pakai tandey! Hahahahaha...terdesak sangat la tu..!!!! Hahahahahaa....

Depa ingat depa dah bijak sangat la tu? Selama ni depa dok tipu orang sana sini, depa tak kantoi la gamaknya ye? Haahahahahaaa...!!!

Tapi kali ni kantoi lagi la pulakkkkk..!!! Ye la...gambar tu dah terang-terang superimpose! Dah tu nak menipu lagu mana lagi? Kalau Najib tak pernah pakai tandey, yang suka-suka buat fitnah tu apahal?

Anwar pakai tandey satu hal. Kali ni korang fitnah pulak Najib pakai tandey..kantoi pulak tu...satu hal baru pulak dahhh..!!! Hahahahahaha...kan dah kena sebijik lagi..

Cuba korang tengok gambar kat bawah ni...! Hahahahaha....kononnya hebat le "think tank" Anwar? Rupanya otak lagi teruk dari kambing janapari..!!! Hahahahaaa..!

Ni gambar yang depa kata "Najib pakai tandey"...


Gambar dibulatkan tu gambar sebenar yang dicilok untuk "ditandeykan" pada Najib...heh!


Dan yang ni pulak gambar sebenar Aci tu yang tandeykan orang India lain...heh!

Aku nak tanya...DAH DESPERATE SANGAT KE SAMPAI NAK KENA MENIPU LAGU NI? HEH? Dah la menipu...kantoi pulak tu...!!!!

"CAPTAIN ANWARAEL" KATA RAKYAT PALESTIN IKTIRAF ISRAEL..???!!!

Posted: 16 Feb 2012 08:03 PM PST

ANWAR + ISRAEL = CAPT. ANWARAEL

Heh! Anwar tetap tegaskan kenyataannya mengenai Israel tu benar. Dia kata rakyat Palestin pun setuju dengan kenyataannya yang mengiktiraf kewujudan Israel...


Ni kenyataan Anwar pasal "rakyat Palestin" iktiraf Israel. Klik sini.

Masalahnya, betul ke cakap Anwar ni? Ke saja buat statement gitu sebab nak pujuk PAS? Atau sengaja dan spin cerita sebenar? Pergi oversea bodek Israel, balik sini pujuk balik rakyat Malaysia? Gitu?

Jom kita tengok, betul ke apa yang Anwar kata tu? Betul ke rakyat Palestin iktiraf Israel?

Laporan BH ni kata Hamas (rakyat Palestin la tu..) tak iktiraf Israel pun. Klik sini.

So? Camana nih? Anwar dah kantoi menipu lagi ni. Camana? Pok Nik dan puak-puak PAS ni bodoh sangat ke sampai kena tipu macam ni?

Mudah sangat kena tipu ni..heh! Ada IQ ke takde ni? Heh?!

GEMPARRRR TERKINI..!!! PAS KELUAR PAKATAN DALAM MASA TERDEKAT..???

Posted: 16 Feb 2012 06:38 PM PST


Aku dapat tahu bahawa PAS sedang bersidang bagi membincangkan soal KELUAR DARI PAKATAN HARAM...!!!

Khabarnya, MAJORITI kepimpinan PAS DAH TAK BOLEH TAHAN DENGAN ANWAR LAGI DAHHHH...

Mungkin darah depa dah naik sampai ke kepala kot? Heh!

So...tunggu la salam masa terdekat ni. APAKAH PAS AKAN KELUAR DARI PAKATAN..???

P/S: Pssssttt...jangan la keluar sekarang...keluar la lepas PRU13..kah! kah! kah!

LAWAK TAZKIRAH PAGI INI...POK NIK DAN FATWA LOMPAT PARTI...

Posted: 16 Feb 2012 05:04 PM PST


Mana-mana ADUN atau Ahli Parlimen BN yang lompat ke parti pembangkang semuannya "sunnah", "jihad", "dapat pahala", "masuk syurga"....

Tapi mana-mana ADUN atau Ahli Parlimen PAS yang lompat masuk BN maka dia jatuh HARAM, jatuh talak 3 pada isteri, bla..bla..blaaa...blaaaah la luuu..!!!

Macam tu pun boleh ke? Sesuka hati mak bapak dia je nak buat fatwa sendiri...Heh!

Cucu Tok Selampit

Posted: 17 Feb 2012 01:18 PM PST

Cucu Tok Selampit


Harakahdaily Sesuai Digelar Penyebar Suara Syaitan Apabila Memfitnah Isteri TPM

Posted: 17 Feb 2012 02:18 AM PST


Kita sedia maklum Haprakdaily memang terkenal dengan penulisan-penulisan berbentuk fitnah. Tidak hairanlah apabila jualan fizikal akhbar berkenaan menjunam dengan teruknya kerana pembaca-pembaca sudah mual dengan fitnah yang tidak berasas. Tidak cukup dengan fitnah yang direka oleh wartawan-wartawannya, Haprakdaily kini mengambil jalan mudah dengan mengambil dan mencetak posting-poting daripada blog juak-juak Pakatan Haram.

Terbaru, penyiaran artikel sebuah blog Pakatan Haram yang disiarkan tanpa rasa bersalah adalah fitnah ke atas isteri Timbalan Perdana Menteri, Puan Seri Norainee Abdul Rahman yang kononnya membeli 18 pasang kasut di sebuah butik di KLCC. Penulis blog berkenaan, Shahbudin Husin atau pihak Haprakdaily sealipun gagal menamakan butik berkenaan, bila dan masa transaksi pembelian berkenaan dilakukan. Sesiapapun boleh membuat tuduhan sedemikian rupa. Ada bukti? Ada resit pembelian? Ada gambar-gambar yang menunjukkan pembantu-pembantu Puan Sri mengangkut kasut-kasut berkenaan? 

Haprakdaily sememangnya sebuah portal yang tidak berintergriti dan seringkali telah kami, blogger-blogger mesra Kerajaan buktikan pada masa yang lepas. Sebagai sebuah lidah rasmi Parti Adat & Sukan (PAS), seharusnya fitnah-fitnah sebegini ditapis dan penjelasan dan bukti mencukupi diperolehi terlebih dahulu sebelum disiarkan. Atau apakah Ketua Pengarangnya terlalu bodoh atau suka menyebarkan fitnah. Sekiranya esok Cucu Tok Selampit membuat posting bahawa Dato Nik Aziz telah membeli 16 set seluar dalam di Pavillion beberapa hari lepas, adakah posting CTS ini akan mendapat tempat di dada akhbar Haprakdaily?

PEJUANG BANGSA

Posted: 17 Feb 2012 11:10 AM PST

PEJUANG BANGSA


Guan Eng kantoi,Umno ada bukti skandal Bayan Mutiara

Posted: 17 Feb 2012 05:43 AM PST

Umno Pulau Pinang hari ini mendesak Lim Guan Eng supaya bersara dari politik dan meletakan jawatannya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai bukti mengotakan janjinya berbuat demikian.

jika terdapat bukti bahawa penjualan tanah Bayan Mutiara di sini telah dilakukan secara rundingan.

Pengerusi Umno negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, pihaknya mempunyai beberapa bukti bahawa tanah tebus guna seluas 41.6 hektar itu telah dijual dengan harga RM1.1 bilion secara rundingan kepada syarikat pemaju hartanah Ivory Group.

"Antara buktinya ialah surat permohonan kepada pihak Bursa Malaysia untuk membeli dan memajukan tanah berkenaan. Surat itu (Ivory Group kepada Bursa Malaysia) bertarikh 31 Mac 2011 sedangkan tender terbuka yang diiklankan oleh
pemilik tanah berkenaan iaitu Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) tamat pada 31 Disember 2010.

"Ini dengan jelas menunjukkan urusan jual beli tanah di Bayan Mutiara itu adalah rundingan dan bukan secara tender terbuka, kita ada dokumen-dokumen berkenaan,"katanya pada sidang media di sini hari ini.

Katanya, tender terbuka untuk pembelian tanah itu tidak berlaku dalam erti kata sebenar kerana hanya terdapat dua buah syarikat yang menyertai tender itu.

Menurutnya, kerajaan negeri juga tidak mempamerkan nama syarikat yang menyertainya dengan harga yang ditawarkan oleh mereka selepas tawaran tender tutup pada 31 Disember 2010.

Zainal berkata Lim, yang juga Setiausaha Agung DAP, telah mencabar bahawa beliau akan meletak jawatan dan bersara dari politik jika Umno boleh membuktikan dakwaan bahawa tanah itu dijual secara rundingan.

Tanah yang dianggap sebagai "bernilai amat tinggi" itu adalah kawasan paling strategik kerana berdekatan dengan Jambatan Pulau Pinang, Zon Perdagangan Bebas dan Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang.

Pada perkembangan lain, Zainal Abidin berkata Umno Pulau Pinang turut mempersoalkan pembinaan rumah bertingkat setinggi 16 tingkat di Batu Kawan dekat sini kerana kerajaan negeri tidak membina rumah kos murah.

"Rumah yang akan dibina di kawasan berkenaan adalah RM72,000 hingga RM220,000, apa yang kita pertikaikan ialah mengapa tiada rumah kos murah yang berharga RM42,000 sedangkan projek itu dibina atas tanah PDC," katanya.

Guan Eng pertahan syarikat Singapura sebagai perunding projek !

Posted: 17 Feb 2012 03:40 AM PST

Fakta adalah fakta, tidak boleh diubah dengan pembohongan-

Adakah pemimpin UMNO, Datuk Zainal Abidin Osman dan Datuk Abdul Rahman Datuk Dahlan menerima cabaran saya bahawa mereka akan berundur dari arena politik sekiranya mereka gagal membuktikan penjualan tanah Bayan Mutiara tidak dilakukan secara tender terbuka?

Pemimpin UMNO telah menjalankan kempen fitnah secara sistematik terhadap Kerajaan Negeri Pulau Pinang berhubung penjualan tanah Bayan Mutiara pada tahun 2010 yang dijalankan secara tender terbuka dengan harga RM240 kaki persegi atau harga penjualan keseluruhan berjumlah RM1.07 bilion.

Di antara penipuan yang dikeluarkan oleh Pengerusi UMNO Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman dan Ahli Parlimen Kota Belud Datuk Abdul Rahman Datuk Dahlan ialah dengan mengatakan bahawa tiada tender terbuka; harga penjualan dijual kepada pemaju swasta adalah 50% lebih rendah daripada harga pasaran iaitu RM420 kaki persegi; dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah memandang rendah kepada rakyat tempatan dengan melantik HDB Singapura sebagai pakar perunding untuk projek perumahan mampu milik Kerajaan Negeri di Batu Kawan.

Apabila Kerajaan Negeri membuat keputusan untuk menjual tanah Bayan Mutiara seluas 102.3 ekar (67.5 ekar tanah dan 35 ekar tanah tebusguna melalui tambak laut) melalui tender terbuka pada tahun 2010, satu harga rizab sebanyak RM200 kaki persegi telah ditetapkan. Harga rizab sebanyak RM200 kaki persegi adalah tinggi telah ditetapkan oleh Kerajaan Negeri pada 7 April 2010 sungguhpun Jabatan Penilaian Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan pada 5 November 2009 menganggarkan harga penilaian adalah sebanyak RM65 kaki persegi. Apabila tender terbuka yang dijalankan ditutup pada 31.12.2010, keputusan berani Kerajaan Negeri dibuktikan tepat dan benar apabila harga tender terbuka yang paling tinggi adalah sebanyak RM240 kaki persegi atau RM1.07 bilion.



Saya kecewa apabila harga anggaran penilaian sebanyak RM65 kaki persegi yang disediakan oleh Jabatan Penilaian Harga yang dikeluarkan Kementerian Kewangan tidak dilaporkan oleh media English dan Melayu. Sehingga sekarang, UMNO dan Abdul Rahman masih tidak menyahut cabaran saya untuk membeli 102.3 ekar tanah dengan harga RM420 jika itu adalah harga pasaran yang dituntut oleh UMNO. UMNO perlu masukkan duit ke dalam mulut mereka dengan membayar RM420 kaki persegi. Sekiranya UMNO atau kroni- kroni mereka membeli pada harga RM420 kaki persegi, Kerajaan Negeri boleh mendapat tambahan RM800 juta atau RM1.87 bilion berbanding RM1.07 bilion untuk RM240 kaki persegi.

Tuduhan UMNO bahawa penjualan tidak dilakukan secara tender terbuka, saya bersedia untuk berundur daripada area politik sekiranya UMNO dapat membuktikan sedemikian. Fakta adalah fakta di mana ia tidak boleh diubah dengan pembohongan. Tender terbuka tanah Bayan Mutiara telah diiklankan di dalam akhbar pada tahun 2010.


Jika Datuk Zainal Abidin Osman dan Datuk Abdul Rahman gagal membuktikan bahawa tiada tender terbuka dijalankan, adakah mereka berani menerima cabaran saya untuk berundur dari arena politik? pemimpin UMNO harus menerima cabaran ini untuk membuktikan bahawa tiada kempen fitnah secara sistematik untuk melemahkan dan sabotaj dasar tender terbuka Kerajaan Negeri dan program perumahan mampu milik.

RM500 juta yang diperolehi daripada keuntungan penjualan tanah Bayan Mutiara digunakan untuk perumahan mampu milik di tanah besar dan pulau. Projek pertama di Batu Kawan yang terdiri daripada 12, 000 unit di atas tanah 200 ekar yang akan dibina dalam tempoh 10 tahun.

Untuk memastikan bahawa perumahan mampu milik yang berkualiti dapat dibekalkan kepada golongan miskin, Kerajaan Negeri telah memutuskan untuk melantik yang paling baik dan bukannya meniru yang paling baik. Atas sebab itulah, HDB Singapura yang diakui umum dapat membekalkan rumah mampu milik di Asia, kalau bukan di seluruh dunia telah dipilih.



HDB Singapura telah dipilih berikutan kepakaran dalam reka bentuk, perancangan, pelaksanaan dan pengurusan. HDB Singapura tidak terlibat dalam bangunan atau pembinaan. Tender untuk bangunan dan pembinaan akan dijalankan pada akhir tahun ini. Atas sebab itu, Kerajaan Negeri kesal dengan tindakan UMNO yang cuba memainkan isu perkauman dalam perkara ini dengan menyoal mengapa rakyat tempatan tidak boleh melakukan kerja tersebut sebaliknya kita memilih Singapura.

Memainkan sentimen anti- Singapura adalah bukan sahaja provokasi perkauman tetapi juga double- standardskerana apabila Singapura datang ke Iskandar, Johor tiada masalah tetapi tidak di Pulau Pinang. Taktik ekstremis sedemikian oleh UMNO tidak berkesan di Pulau Pinang kerana rakyat Pulau Pinang menyokong usaha ikhlas Kerajaan Pakatan Rakyat untuk menyediakan rumah mampu milik terbaik untuk golongan miskin di Malaysia.

Sudah sampai masanya golongan miskin tidak hidup di dalam kotak tetapi dengan bermaruah. Setiap rakyat Pulau Pinang seharusnya tinggal di dalam rumah dan bukannya di dalam kotak. Setiap rakyat Pulau Pinang termasuk golongan miskin berhak untuk mendapatkan rumah impian mereka. Dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang berhasrat untuk berkongsi impian rumah kediaman dengan mereka.

Kami gembira mendapat sokongan daripada salah seorang arkitek terkemuka di Malaysia, Raja Dato Kamarul Bahrin Ahmad Shah. Raja Dato Kamarul dalam surat sokongan kepada saya yang telah diterima semalam menyokong dan bersetuju dengan keputusan Pulau Pinang melantik HDB Singapura sebagai pakar perunding kerana mereka mempunyai trek rekod yang tebaik dalam pembinaan rumah mampu milik (lihat lampiran surat) Kualiti dan Penyampaian adalah penting untuk perumahan mampu milik.

Sumber: roketkini


Komen GPB

Bukti nyata ketua regim Dap dah semakin gila meroyan dalam isu skandal tanah Bayan Mutiara. Beliau sudah tak tahan lagi terima asakan dan tekanan oleh BN dan ditambah lagi rakyat PP sudah ketahui skandal penjualan tanah ini .

Guan Eng tak menjawab mengapa syarikat Singapura dipilih sebagai perunding tetapi sebaliknya membuat cerita Umno main perkauman dan anti Singapura ...hahaha...

Marah betul Guan Eng kalau sentuh tentang negara mentor Dap ini .

GPB yakin jika Guan Eng terus defensif dan berdolak dalih dalam isu skandal tanah Bayan Mutiara ini , ia akan menjadi isu terbesar di negeri PP semasa PRU 13.

PANAS !! Hukum menyokong negara Yahudi Israel oleh orang Islam !

Posted: 17 Feb 2012 01:46 AM PST



Anuwar semalam menegaskan beliau tetapi dengan pendirian menyokong & pertahankan negara Yahud Israel laknatullah walaupun berbeza pandangan dengan sekutunya PAS . Ikuti hukum menurut Islam menyokong penubuhan negara Yahudi Israel ini .

Dalam kaedah Islam terdapat dua kaedah al walaq dan al barak. Al walaq maksudnya mencintai orang Islam keseluruhannya (persaudaraan Islam), manakala al barak pula maksudnya melepas diri, yakni tidak boleh cinta kepada orang kafir, tetapi diwajibkan berbuat baik kepada orang kafir.

PAS meroyan hingga terpaksa tuduh Najib bohong penurunan defisit fiskal

Posted: 16 Feb 2012 09:09 PM PST




Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak diminta tidak temberang kepada rakyat dengan mengatakan defisit negara telah turun, tegas Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad.

Menurutnya, pengumuman Najib bahawa defisit turun dari 5.6 % pada 2010 kepada 5.0 % pada 2011 adalah tidak benar, disebabkan sikap boros kerajaan berbelanja besar melalui cara off-budget.

"Suka Pas dan Pakatan ingatkan Najib, negara Greek bankrap kerana berbelanja besar melalui cara off-budget atau off-balance sheet sebegini," katanya.

Katanya, kerajaan BN berbelanja bukan sahaja menggunakan peruntukan dalam belanjawan tetapi juga di luar belanjawan atau perbelanjaan off-balance sheet.

Ia katanya dalam bentuk Liabiliti luar jangka (contingent liablities) iaitu hutang kepada pihak Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLCs) seperti IMDB, SPNB, PTPTN, MAS dan lain-lain yang dijamin kerajaan Pusat.

Hutang awam melebih paras 63% KDNK

Menurut Dr Dzulkefly, angka defisit sebenar adalah jauh lebih besar sekaligus angka defisit fiskal juga berada pada peratus lebih tinggi nisbah Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK).

Beliau merujuk laporan Kementerian Kewangan yang melaporkan hutang 'contingent liabillities' sudah ke paras RM97 bilion.

"Pertama hutang awam sebenarnya bukan RM456 bilion atau 53.5 % KNDK tetapi sudah pun melepasi 63 % KDNK atau melepasi had hutang yang dizinkan oleh Akta Pinjaman Kerajaan (1983) yang menghadkan pinjaman kerajaan pusat terhad pada paras 55 % dari KDNK.

"Maka pada hakikatnya Kerajaan BN-Najib sudah melepasi had 55 % KDNK!," katanya merujuk laporan The Edge Financial  Daily hari ini dengan tajuk muka depannya menyatakan hutang awam sudah tidak lagi mapan.  


Menurut beliau kepada Harakah Daily, Najib sekali lagi mahu 'mengelabui' mata rakyat dengan defisit fiskal (kewangan).

Katanya, selama 13 tahun kerajaan BN berterusan berbelanja dan berhutang besar samada semasa mewah dengan tidak menabung dan semasa ekonomi lembap dengan alasan mengepam ekonomi.

"Kini Najib jangan nak temberang rakyat lagi dan perlu segera menguruskan kewangan negara dengan berhemah dan mapan seperti yang ditegur dan dikritik oleh Laporan Ketua Audit Negara!" kata beliau.

Beliau meminta Najib menerima hakikat bahawa negara berdepan dengan ekonomi dunia yang menguncup dan tidak menentu, maka adalah mustahak untuk menentukan keutamaan dalam berbelanja dan meringankan beban rakyat.KALDAIAN DAILY 





KOMEN GPB 

Agak pelik sekali di mana angka pakar ekonomi PAS ini kutip  dengan menyatakan hutang negara sudah mencapat 63% ???  

Setahu GPB semasa bertanya dengan TS Nor Mohamed Yaacob , Menteri JPM dalam satu program  ..beliau memaklumkan   hutang negara kita mempunyai target iaitu 55 % dari KDNK negara   dan kerajaan sentiasa mengawal kadar hutang supaya  tidak melebihi kadar  55 % .

Di mana angka 63 % ini mereka dapat walhal defisit fiskal negara membuktikan berlaku penurunan !!

Video Zambry kantoikan pembohongan Nizar & Sivakumar dalam isu SJKT Gunung Rapat

Posted: 16 Feb 2012 07:58 PM PST

Guan Eng tentu terkejut Najib bikin defisit fiskal negara menurun !!

Posted: 16 Feb 2012 06:31 PM PST


Tun M sentiasa dibelakang menyokong Najib menjaga ekonomi negara 

GPB yakin juak-juak Pakatan terutama ketua regim DAP  Guan Eng yang sering  melabel negara akan muflis jika BN  terus memerintah akan terkejut & malu besar bila defisit fiskal negara untuk 2011 telah menurun sebanyak 5 peratus     daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) berbanding 5.6 peratus yang dicatatkan pada tahun 2010 !





Ternyata laungan & tuduhan bahawa  negara Malaysia akan muflis seperti Greek oleh pembangkang   merupakan satu pembohongan besar dan kerajaan BN tidak menghiraukannya  dan  terus membuktikan mampu menangani & menguruskan  ekonomi negara dengan berhemah .

Biar rakyat menilai yang mana satu yang benar ,   pembangkang hanya pandai  bercakap di sidang media & pentas ceramah    tetapi kerajaan BN menggunakan FAKTA dan ANGKA  untuk menjawab segala -galanya.



Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, penurunan itu melebihi jangkaan Kerajaan dalam pembentangan Bajet 2011 iaitu sebanyak 5.4 peratus.


"Pencapaian ini berikutan kedudukan kewangan Kerajaan Persekutuan yang lebih kukuh dimana hasil Kerajaan Persekutuan meningkat sebanyak 16.1 peratus kepada RM185.4 bilion pada tahun 2011 berbanding RM159.7 bilion pada tahun 2010.


"Peningkatan hasil ini ekoran pertambahan kutipan cukai langsung sebanyak 29.4 peratus kepada RM102.2 bilion (2010: RM79.0 bilion) oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) yang merupakan kutipan tertinggi pernah direkodkan oleh agensi tersebut," katanya melalui satu kenyataan media hari ini.


Ahmad Husni seterusnya berkata, peningkatan itu juga hasil kutipan cukai tidak langsung oleh Jabatan Kastam DiRaja Malaysia (JKDM) yang turut mencatatkan pertambahan sebanyak tujuh peratus kepada RM32.6 bilion (2010: RM30.5 bilion) manakala hasil bukan cukai meningkat sebanyak 0.8 peratus kepada RM50.5 bilion (2010: RM50.1 bilion).


Malah, katanya, ekonomi negara terus kukuh dengan kadar Pertumbuhan KDNK sebanyak 5.1 peratus untuk tahun 2011 walaupun negara berhadapan persekitaran luar yang tidak menentu.


"Pencapaian ini menepati sasaran rasmi kerajaan antara 5.0 peratus hingga 5.5 peratus dan melebihi unjuran Badan-badan Antarabangsa seperti IMF dan Bank Dunia," katanya lagi.KLIK DI SINI


Adakah penurunan defisit fiskal ini pembangkang nak kata Najib bohong ??

 Ini merupakan fakta bukan auta !

Skandal 10 Billion: Guan Eng sebenarnya khianati PDC & rakyat P.Pinang !

Posted: 16 Feb 2012 05:28 PM PST




Mengenai skandal RM10 billion tanah yang dijual kepada Ivory Sdn Bhd,Lim Guan Eng dilihat mempunyai kepentingan didalam urusan jual beli tanah ini memandangkan beliaulah yang membuat keputusan mengenai pemberian tanah dan projek tersebut,walaupun PDC sebelum ini telah membuat perancangan untuk melaksanakan projek tersebut.

Lim Guan Eng juga harus jawap,secara teknikal bukan beretorik dengan kenyataan politik,ada banyak perkara yang terselindung disebalik skandal 10billion ini.Jika benar regim ini mengamalkan CAT,sudah pasti ia akan cekap dilaksanakan , telus dan akauntabiliti.

Nampak gaya ciri ciri CAT Guan Eng hanyalah kosmetik.Berikut kenyataan Pemuda Umno Pulau Pinang.

Salam,pemuda umno pp amat kecewa dengan dasar lge untuk tidak menyelesaikan masalah yang timbul dalam pembangunan Bayan Mutiara tetapi terus mempolitikkannya dengan melibatkan pemimpin2 umno.

Untuk makluman lge,pembangunan bayan mutiara bukan masalah UMNO tetapi masalah rakyat pulau pinang tidak kira dari apa golongan samada miskin atau kaya..kolar biru atau kolar putih.

Pemuda berpendapat penswastaan bayan mutiara adalah satu pengkhianatan kepada rakyat pp berdasarkan fakta2 berikut:


1.Pelan pembangunan asal Bayan Mutiara telah direkabentuk oleh PDC Properties sb dan PDC Consultancy sb yang rata2nya adalah rakyat pulau pinang dan sebahagian besar daripada mereka adalah golongan profesional dan mempunyai pengalaman serta kepakaran yg amat baik berbanding dengan pemaju swasta yg dilantik.




2.Pelan kebenaran merancang keseluruhan bayan mutiara telah diluluskan pada 2008/2009 yang mana kepakaran perunding yang digunakan adalah daripada PDC Properties dan PDC Consultancy.Malahan pelan bangunan bagi 1 blok kondominium telah lulus.Pelan pembangunan asal Bayan Mutiara juga mengandungi 5 blok kondominium,kawasan komersial,tapak sekolah dan tapak masjid.




3.Disamping kepakaran dan pengalaman PDC Properties dan PDC Consultancy,kerja2 pembinaan juga boleh dilaksanakan oleh PDC Nusabina yang juga merupakan anak syarikat PDC yang amat berpengalaman dalam melaksanakan pembangunan2 PDC selama ini.


4.Semua hasil kerja dan kepakaran yang dicurahkan oleh PDC Properties dan PDC Consultancy telah musnah sebegitu sahaja apabila keseluruhan pembangunan diberikan Tropicana Ivory SB yakni syarikat usahasama pemaju Ivory Properties Group Berhad dan Dijaya Corporation Bhd.


5.Tidakkah lge nampak bahawa semua kepakaran yang akan terlibat dalam pembinaan projek pembangunan ini tidaka akan mendatangkan keuntungan kepada PDC dan tidak akan ada penambaikan pengalaman dan kepakaran kepada kakitangan profesional PDC.


6.Tahukah lge jika nilai pembangunan kasar(gdv) bayan mutiara adalah 10 billion,maka Pemaju akan membuat keuntungan sekurang kurangnya 30% yakni 3 billion.Pada hakikatnya kerajaan negeri telah RUGI sebanyak rm2 billion apabila hanya mendapat keuntungan 1 billion sahaja,itupun setelah 5 tahun.


7.Keuntungan sekurang2nya sebanyak 3billion boleh diperolehi sendiri oleh PDC jika pembangunannya dilaksanakan sendiri oleh PDC memandangkan Pelan Pembangunannya telah lulus.


8.Bolehkah lge mendesak pemaju ivory untuk melantik PDC Properties dan PDC Consultancy sebagai Perunding bagi keseluruhan projek ini.Bolehkah lge mendesak ivory untuk melantik PDC Nusabina sebagai kontraktor bagi keseluruhan projek ini.


Jelas LGE bukan sahaja telah mengadaikan tanah pulau pinang tetapi juga nasib rakyat pulau pinang terutamanya golongan miskin dan sederhana.

sumber : Pisau.net 


Komen GPB

Guan Eng memang cekap kerana  HIJACK terus  projek Bayan Mutiara ni ...

PDC iaitu GLC kerajaan negeri   terus melopong la melihat projek ini terlepas ke tangan orang lain iaitu syarikat  kroni DAP.

Projek rumah kerajaan DAP terlampau canggih hingga terpaksa import syarikat Singapura ?

Posted: 16 Feb 2012 04:13 PM PST



Syarikat perunding di negara ini tak layak untuk projek mega  perumahan awam kerajaan regim DAP !

 GUAN ENG  HANYA IKTIRAF   SYARIKAT  SINGAPURA SAHAJA LAYAK  UNTUK PROJEK KERAJAAN PP !!

Itu lah stail CAT kerajaan Guan Eng yang lebih mengutamakan syarikat dari negara idaman DAP   iaitu Singapura .

Mereka seperti menganggap syarikat perunding  tempatan tak kira milik Melayu , Cina atau India ini BODOH  dan  tak boleh buat kerja  di negeri yang diperintah  DAP  .

Atau pun  syarikat dari Singapura  terbabit  ini   merupakan kroni DAP ?




Majlis Belia Selangor hari ini turut terpanggil untuk menyatakan kekesalan terhadap tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan DAP berhubung perlantikan sebuah syarikat Singapura, Surbana Corp Pte Ltd untuk menjadi juru perunding bagi projek perumahan awam di negeri itu.


Perkara itu disuarakan Timbalan Presidennya, Badrolhisham Hj Badrudin yang turut terkejut dengan dakwaan berkenaan yang disifatkannya sebagai satu tindakan yang tidak kena dan bertentangan dengan prinsip ketelusan yang kononnya diwar-warkan oleh Lim Guan Eng.


Menurutnya beliau turut terpanggil untuk sama-sama mengetahui apakah benar atau tidak dakwaan berkenaan kerana pendedahan oleh Pengerusi UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman itu cukup mengejutkan umum hinggakan projek perumahan kos rendah melibatkan agensi perunding luar negara.


"Sudah tentunya jika benar apa yang didakwa, akan berlaku pengaliran tunai ke luar negara selain faktor ekonomi lain termasuk tenaga kerja dan sebagainya. Apakah kelayakan yang dietapkan oleh kerajaan negeri hinggakan tidak ada satu syarikat perunding dalam negara yang layak untuk projek perumahan tersebut.


"Apakah canggihnya perumahan berkenaan hinggakan Guan Eng terpaksa mengimport syarikat juru perunding daripada negara jiran. Apakah kita kekurangan syarikat juru perunding. Jadi kepada Guan Eng, silalah berikan penjelasan lanjut benar atau tidak persoalan tersebut.


"Kami pun turut khuatir dan bimbang, sekiranya rakan sekutu DAP yang memerintah Selangor hari ini akan turut mengambil dan mengikut jejak langkah yang sama kelak. Harap-harap perkara berkenaan tidak akan berlaku di negeri ini kerana ianya satu penghinaan kepada kepakaran anak-anak tempatan," katanya kepada UMNO-Online di sini.


UMNO Pulau Pinang sebelum ini mempersoalkan tindakan kerajaan negeri di bawah pimpinan DAP melantik sebuah syarikat Singapura, Surbana Corp Pte Ltd untuk menjadi juru perunding bagi projek perumahan awam di negeri itu.


Pengerusi UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata tindakan kerajaan DAP itu bukan saja mengecewakan malah merupakan satu penghinaan kepada syarikat perunding tempatan khususnya di negeri itu.


Badrolhisham seterusnya menegaskan jika Guan Eng mengamalkan apa yang diwar-warkannya iaitu soal ketelusan dan berprinsip, dakwaan berkenaan tidak akan berlaku.


"Lagi pun soal ketirisan tidak akan menjadi bualan umum dan inilah yang kita tidak mahu. Bila bercakap soal ketirisan bukan main tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya. Apa pun kita tunggu reaksi seterusnya daripada Ketua Menteri Pulau Pinang dalam soal ini.


"Biarkan beliau memberikan penjelasan lebih lanjut. Mungkin Guan Eng ada alasan dan justifikasi mereka sendiri dan mungkin perumahan berkenaan cukup canggih dan maju hingga terpaska menggunakan kepakaran daripada luar. " katanya. -MediaUMNO

bumiyang

Posted: 17 Feb 2012 03:26 AM PST

bumiyang


Blogger Pakatan Rakyaat Tidak Lagi Boleh Bermaharajalela???

Posted: 16 Feb 2012 08:00 PM PST

Dahsyat!!! Dr Zambry Setaraf Nik Aziz???

Posted: 16 Feb 2012 04:30 PM PST

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 17 Feb 2012 03:22 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Kumpulan Yaasin Mak Datin

Posted: 16 Feb 2012 11:17 PM PST


"Entahlah, saya pun tak tahulah apa nak buat dengan menantu saya seorang. Tak kuasalah saya nak tegur-tegur ... Saya pun dah tua, duduk seorang dan selalu sakit pulak," mengeluh Toh Puan Rokiah.

Setiap hari Jumaat, ketika orang lelaki pergi sembahyang Jumaat, Toh Puan dan rakan-rakannya Mak Datin-Mak Datin dan Puan Sri-Puan Srinya akan bersembahyang zohor bersama dan beribadat sampai ke waktu asar dipimpin oleh seorang Ustazah Maliha.

Acara kumpulan Yaasin mereka berbeza-beza tiap-tiap minggu. Kadangkala mereka mengaji, adakala buat yaasin dan tahlil, dan ada kala hanya mendengar tazkirah ustazah.

Dah tua-tua, inilah aktiviti mereka.

Kebanyakkan mereka ini janda dan dah banyak kurang majlis-majlis yang perlu dihadiri lagi. Banyaklah masa lapang mereka yang boleh diisi dengan ibadah. Oleh kerana mereka kebanyakkan duduk rumah berseorangan, inilah teman-teman mereka yang dapat mereka uahkan perasaan.

Hari itu, kawan-kawan memberitahu Toh Puan akan gossip yang diberitahu anak masing-masing tentang menantunya Datin Rahimah, isteri Dato Najmi. Selalunya mereka beritahu anak-anak bahawa mereka tidak percaya saja, kali ini mahu tanya sendiri mak mertuanya.

"Rahimah tu memang perempuan bercita-cita tinggi dan kuat semangat. Dia berpendidikan tinggi, ada Masters. Sebelum berhenti kerja, dia pengurus di sebuah syarikat. Jadi ... taklah macam perempuan suri rumah," terangkan Toh Puan.

"Betul tu Toh Puan, saya pun tak faham kenapa anak-anak saya komplen pasal dia selalu keluar di TV," sahut Puan Sri Fatimah.

"Memang ada dah tegur, tapi dia dah malas nak layan kata-kata orang. Baru-baru ini ada keluar akhabar dia sebut "orang dengki dan cemburu padanya.

"Entahlah orang sekarang ni tak macam kita dulu ... banyak nak kena jaga tingkah laku," kata Toh Puan.

"Arwah Tun dulu ... tak kasi dia saya campur sebarang orang dan cakap sesuka hati. Mata dia asyik jeling saja kalau ada tak kena dalam majlis. Saya pun takut nak buat lain dari baisa."

"Saya susah nak percaya Toh Puan, tapi betul ke Datin rahmah tu bershopping di Mekah sampai kedai arab di Zam Zam Tower tutup barang habis?" tanya Datin Asiah.

"Itulah ... saya pulak dengar Datin Rahmah beli selipar Jepun sampai RM30,000 sepasang," sampuk Puan Sri Sharifah.

Toh Puan cuba menerangkan, "Ada betul tetapi bukan perkara sebenar. Ada tu bukan dia punya tapi dihantar ke rumahnya saja. Cerita berbelanja ni ada yang ditokok tambah. Pernah dikatakan shopping sampai guna 6 kereta nak bawak barang. Sebenarnya 6 kereta kongsi guna sama-sama dan dua untuk semua luggage."

Tan Sri Fatimah sampuk, "Tapi puan-puan apa hal pun kita ni perempuan, terpulanglah kepada suami untuk membentuk."

"Eh Puan Sri ... tak baiklah cakap macam gitu terhadap Dato Najmi," Datin Atikah memberi pandangan.

"Maaf, bukan begitu maksud saya. Mungkin memang kehendak Dato Najmi mahukan isteri yang lebih "assertive and articulate". Dia mahu isterinya menjadi "her own woman" dan tidak ada masaalah untuk isterinya bercita-cita tinggi seperti Hillary Clinton," Puan Sri menerangkan.

"Saya bukan bermaksud apa, Pun Sri," Datin Atikah memberi pandangan.

"Takpe, kita kawan-kawan," Puan Sri menjawab.

"Saya harap jangan pula ada antara kita tersalah anggap Dato Najmi di queen control. Dia sangat popular dan tentu sekali pandangan negatif tidak baik buatnya," Ustazah Maliha mencelah.

"Saya rasa Toh Puan dan arwah Tun dah beri dia pendidikan pelajaran dan didikan yang baik hingga dia besar menjadi seorang gentleman. Apa yang dilakukan hanyalah menghormati orang yang lebih tua darinya ..."

Terdiam semua, tak tahu nak cakap. Yang faham, tersipu sendiri.

Tidak lama kemudian azan asar kedengaran ...

Politik Harian

Posted: 17 Feb 2012 03:19 AM PST

Politik Harian


Isu Pasir - Perbicaraan Rakyat Untuk Cari Kebenaran - Noh Omar

Posted: 16 Feb 2012 11:25 PM PST



Jawapan balas Dato' Sri Noh Omar terhadap cabaran MB Selangor supaya Dato' Sri Noh Omar memberi keterangan kepada Transperancy International dalam isu penyelewengan perlombongan pasir di Selangor.

Rafizi, Zuraida Diperintah Jawab Saman Shahrizat

Posted: 16 Feb 2012 10:06 PM PST


Pengarah strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli dan Ketua Wanita parti itu, Zuraida Kamaruddin diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menjawab menjelang 9 Mac ini, saman fitnah yang dikemukakan oleh Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Shahrizat memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap kedua-dua mereka bulan lalu berhubung isu kontroversi Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC).

Hakim Mahkamah Tinggi Vazeer Alam Mydin Meera mengeluarkan perintah itu apabila saman itu didengar di mahkamah terbuka hari ini.

Jawab jangan tak jawab! takkan takot kot??

Taipingmali (tm)

Posted: 17 Feb 2012 01:38 AM PST

Taipingmali (tm)


Hasilan dari tangan harami pembangkang

Posted: 16 Feb 2012 04:26 AM PST


PANEH MIANG

Posted: 17 Feb 2012 01:34 AM PST

PANEH MIANG


Anugerah Rosmah

Posted: 16 Feb 2012 09:11 PM PST

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, malam tadi menerima Anugerah Wanita Peneraju Kebajikan Asia, sebagai tanda pengiktirafan terhadap dedikasi dan komitmen beliau dalam pelbagai kerja amal.

Rosmah menjadi penerima sulung anugerah tersebut yang disampaikan oleh Ketua Pegawai Eksekutif NASEBA, Sophie Le Ray, pada majlis jamuan malam gala sempena Forum Wanita Dalam Kepimpinan 2012 di Kuala Lumpur.

NASEBA merupakan sebuah syarikat maklumat perniagaan.

Pengacara majlis, Asha Gill, dalam ucapannya berkata anugerah itu adalah sebagai tanda penghargaan terhadap sumbangan Rosmah dalam program asuhan dan didikan awal kanak-kanak (PERMATA) dan kerja-kerja amal, antara lain, Majlis AIDS Malaysia dan Yayasan Institut Jantung.

Katanya pada masa depan, anugerah itu akan dinamakan atas nama Rosmah.

Sementara itu, Pengarah Urusan Monster.Com bagi India, Timur Tengah dan Asia Tenggara, Sanjay Modi berkata anugerah itu akan memberi tenaga kepada golongan wanita supaya aktif dalam kerja-kerja amal serta meningkatkan pencapaian dalam semua bidang.

"Saya percaya kaum wanita boleh berjaya dalam semua bidang termasuk perniagaan dan ini membuktikan wanita sentiasa mempunyai kapasiti yang tinggi," katanya dalam ucapan pada majlis itu.

Forum dua hari yang bermula hari ini dihadiri oleh peserta dari Australia, Bangladesh, Thailand, Filipina, Singapura, Vietnam dan Malaysia. - Bernama.

Sahabat-Gunung

Posted: 17 Feb 2012 01:31 AM PST

Sahabat-Gunung


Isu Air- Belia Selangor Mahu Penyelesaian Segera

Posted: 17 Feb 2012 01:25 AM PST


Golongan belia dari semua peringkat persatuan belia di negeriSelangor mahukan dan menggesa Kerajaan Negeri Selangor dan Kerajaan Pusat dibawah Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air menyelesaikan isu bekalan airbersih di negeri Selangor dengan segera.

TimbalanPengerusi Majlis Belia Selangor, Badrul Hisham Badrudin berkata, dari laporanmedia cetak dan elektronik kami maklum sudah banyak kali kedua-dua pihak telahbermesyuarat akan tetapi gagal membuat sebarang keputusan.

"SemalamEXCO Kerajaan Negeri Selangor Dr Xavier Jayakumar telah memaklumkan bahawaKerajaan Selangor akan menggunakan kaedah proses pengambilan air mentah daribekas-bekas lombong, pengambilan dan penapisan air sungai, penggunaan air hujandan air mentah dari takungan hujan.

Sebelumini perbincangan kedua pihak gagal kerana Kerajaan Negeri Selangor menangguhkankelulusan berhubung 3 perkara berikut iaitu pengambilan balik tanah hak milik, penggunaantanah rizab hutan simpan dan kelulusan arahan pembangunan daripada PihakBerkuasa Tempatan (PBT). Pelaksanaan Projek Penyaluran Air Mentah dari Pahangke Selangor telah berjalan mengikut jadual yang dirancang, namun pelaksanaanProjek Loji Rawatan Air Langat 2 telah mengalami kelewatan yang sangat kritikal,"ujarnya dalam satu kenyataan kepada UMNO-Online.

Persoalannya sekarang mengapakah Kerajaan Negeri masih berdegil tidak mahumemberi kerjasama kepada Kerajaan Pusat. Malahan mereka telah mencadangkan perkarayang lain pula. Bukankan cadangan mereka ini juga memerlukan jumlah kewanganyang besar menggunakan duit rakyat Selangor?

Bukankan anak syarikat negeri Kumpulan Darul Ehsan (KDEB) yang dipilihuntuk meneraju pemindahan air mentah ini kroni kepada kerajaan negeri? Apakahjaminan Kerajaan Negeri Selangor tidak akan memilih syarikat perunding dariluar untuk membuat kerja-kerja ini seperti yang berlaku di Pulau Pinang dimanasyarikat perunding luar dari Singapura yang dilaporkan menjadi perunding untukmembina rumah kos rendah?

"Jika Kerajaan Negeri betul-betul serius dengan permasalahan air diSelangor mengapakah baru sekarang dicadangkan perkara di atas, sepatutnya dari2008 lagi. Adakah Kerajaan Negeri baru Yakinbahawa tahun 2014 Lembah Kelang termasuk Selangor akan mengalami masalah air,maka cadangan-cadangan ini diunjurkan sekarang. Berapa lamakancadangan-cagangan ini dapat direalisasikan? Berapakah jumlah kos yang akandibelanjakan duit rakyat Selangor?," ujarnya lagi.

Unjuran yang dibuat oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN)menunjukkan bahawa permintaan bekalan air terawat pada tahun 2011 di Selangor,Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya dijangka meningkat kepada 4,631juta liter sehari, iaitu melebihi keupayaan pembekalan sebanyak 4,431 jutaliter sehari dengan defisit bekalan sebanyak 200 juta liter sehari. Menjelangakhir tahun 2014 pula, defisit bekalan dijangkakan meningkat kepada 703 jutaliter sehari dengan permintaan bekalan air terawat dijangkakan meningkat kepada5,349 juta liter sehari berbanding keupayaan pembekalan sebanyak 4,646 jutaliter sehari.

"Kami juga kesal dengan sikap Kerajaan Negeri Selangor kerana memandangrendah kredibiliti, keupayaan dan profesionalisme pegawai-pegawai kerajaan danagensi-agensi kerajaan yang mempunyai kemahiran dalam membuat penyelidikan danlaporan berkenaan permasalahan air ini.

Oleh itu, kami mendesak agar Kerajaan Negeri Selangor tidak lagi berdolakdalih, menuding jari dan menghenti mempolitikkan isu air di Selangor ini. Kami tidak yakin dengan janji KerajaanNegeri Selangor kerana janji pilih raya dahulu pun masih tidak tertunai lagi,apatah lagi isu besar seperti ini dapat diselesaikan," ujarnya yang jugaPengerusi Gerakan Belia 4B Negeri Selangor.

Sekadar Renungan: PAKATAN Tunggang Terbalik !!!

Posted: 16 Feb 2012 05:25 PM PST




SERANG Tak Mahu Dolak Dalik, Tubuh Suruhanjaya Di Raja Siasat Isu Pasir

Posted: 16 Feb 2012 03:31 PM PST



Suara Anak Muda Selangor (SERANG) mencabar kerajaan negeriSelangor kalau berani, tubuhkan Suruhan Jaya Di Raja bagi menyiasat isu pasirdi Selangor.

Pengerusinya, Budiman Haji Zohdi berkata, Menteri Besar, Tan SriKhalid Ibrahim juga tidak berdolak dalik atau mempunyai sikap denial sindrom dengan menyalahkan oranglain dalam kelemahan pentadbirannya.

"Jika sebelum ini, Khalid Ibrahim telah berjanji pihak KumpulanSemesta Sdn Bhd (KSSB) akan menyumbang RM150 juta hasil pasir kepada kerajaannegeri, tetapi sampai sekarang, kita tak tahu berapa jumlah sebenar sumbanganKSSB ataupun tidak ada langsung.

Rakyat nak tahu, apa yang mereka janjikan, adakah benar-benarmereka laksanakan. Begitu juga dengan penglibatan dua orang ADUNnya dalamskandal pasir tersebut, perlu ada siasatan segera sejauh mana penglibatan duaADUN tersebut," ujarnya kepada UMNO-Online sebentar tadi.

Dalam masa yang sama, Budiman mendesak Suruhanjaya PencegahanRasuah Malaysia (SPRM) agar membuat siasatan berhubung skandal pasir Selangorini.

"SPRM tidak harus mendiamkan diri kerana sejak dua tahun lepas,banyak pihak bukan sahaja telah membuat laporan malah menyerahkan dokumen buktipenyelewengan dan salah laku mereka yang terlibat dalam skandal pasir ini.

Takkan dalam masa dua tahun ini, tidak ada siasatan yang dibuat,kami masih setia menunggukan laporan siasatan SPRM dalam kes ini,"tambahnya.  

Aspirasi Bangsa

Posted: 17 Feb 2012 01:21 AM PST

Aspirasi Bangsa


Ingat Israel, Ingat Anwar

Posted: 16 Feb 2012 05:13 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 16 Feb 2012 11:31 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Kesian Lelaki Ini Difitnah Demi Menyelamatkan Anwar Ibrahim.

Posted: 16 Feb 2012 06:02 PM PST

Kesian.

Lelaki yang tak bersalah menjadi sasaran pembangkang.

Ini adalah gambar lelaki yang kepalanya ditukar dengan DS Najib.


Gambar yang telah diedit.

Nampaknya PKR terdesak untuk membersihkan imej Anwar Ibrahim yang semakin tercalar dengan pendedahan-pendedahan yang berfakta dan mempunyai bukti yang kukuh.

Bandingkan gambar super impose di atas dengan yang ini. Gambar di bawah mempunyai bilangan piksel yang tinggi.


Jangan lupa tengok video ini yang membongkarkan di mana Anwar belajar menjadi handal seperti sekarang.


*Senang sangat nak kantoi serangan PKR kali ini.

Makin Banyak Pihak Swasta Sokong 1Malaysia. Modenas Pulak Keluar Motosikal Rakyat (MR1)

Posted: 16 Feb 2012 04:28 PM PST

Tahniah Modenas kerana menyahut seruan Kerajaan menawarkan sesuatu yang mampu milik di bawah jenama 1Malaysia.

Motosikal yang diberi nama Motosikal Rakyat 1 (MR1) ditawarkan pada harga RM2948 (kurang RM3k). Harga tidak termasuk insuran dan cukai jalan.

Jom tengok promo MR1.

 


*Yang tak mampu beli R1, dapat MR1 pun jadilah. Tahniah sekali lagi kepada Modenans. Makin meroyanlah puak pembangkang lepas ni bila tengok banyak sangat produk 1Malaysia.

Malaysia Terus Mara Rebut Piala Thomas Selepas Tewaskan India 3-0

Posted: 16 Feb 2012 02:04 PM PST

Kemenangan Hafiz melengkapkan kejayaan Malaysia

MALAYSIA terus bersaing untuk merebut Piala Thomas apabila pasukan negara mara ke separuh akhir menewaskan India 3-0 pada suku akhir kelayakan di Macau pada Khamis.

Kecemerlangan negara diperoleh menerusi mata pertama apabila jaguh Datuk Lee Chong Wei dalam perlawanan perseorangan menewaskan Ajay Jayaram dengan 21-12,17-21,21-8.

Mata kedua pula diatasi oleh regu Koo Kien Keat dan Tan Boon Heong terhadap lawannya, Rupesh Kumar KT dan Sanave Thomas, 21-14, 23-21.

Mengubat kekecewaan pada perlawanan dengan Korea pada Rabu, Muhammad Hafiz Hashim bagaimanapun berjaya mencatatkan kemenangan bagi mata ketiga dengan mengetepikan Kashyap Parupalli, 21-17, 18-21, 21-11.

Pasukan negara akan bertemu Jepun dalam perlawanan separuh akhir pada Jumaat pukul 6.30 petang.

http://mstar.com.my/variasi/sukan/cerita.asp?file=/2012/2/16/mstar_sukan/20120216230029&sec=mstar_sukan

*MALAYSIA BOLEH!!! Tengok jangan tak tengok.

PANAS: Urut Sambil Berbogel Di Selangor.

Posted: 16 Feb 2012 08:33 AM PST

Gambar hiasan.
Urut sambil bogel
NURUL RIDUAN NOR ASHAHA
15 Februari 2012
PUCHONG – Mengurut pelanggan secara bogel. Itu tawaran istimewa yang disediakan sebuah premis urut kepada pelanggannya.
Pemilik premis di Bandar Puteri di sini, boleh diibaratkan 'tidak makan saman' kera­na pernah diserbu polis, bulan lalu.
Bagaimanapun, kedegilan pemilik premis itu memaksa polis melakukan sekali lagi serbuan, awal pagi semalam.
Ketika serbuan dilakukan, seorang tukang urut wanita warga asing sedang berbogel semasa mengurut seorang pelanggan.
Pegawai Turus Jabatan Anti Maksiat, Kongsi Gelap dan Perjudian (D7), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Selangor, Deputi Superintendan Izwan Abd Karim berkata, dalam serbuan itu, lapan wanita warga Thailand, Filipina dan China diberkas.
"Wanita itu menyalahgunakan pas lawatan dengan bekerja sebagai tukang urut. Kita percaya premis ini menawarkan perkhidmatan seks kepada pelanggannya," katanya.
Izwan berkata, sebuah spa di kawasan berhampiran turut diserbu kerana dipercayai menawarkan khidmat pelacuran kepada pelanggannya.
Menurutnya, premis ini menggunakan konsep susun atur dalaman umpama hotel lima bintang untuk keselesa­an pelanggan.
"Empat wanita warga asing yang menyalahgunakan pas lawatan juga diberkas," katanya.
Dalam serbuan berikut­nya, sebuah pusat karaoke turut diserbu kerana menawarkan khidmat pelayan pelanggan (GRO) warga asing.
Katanya, tiga lelaki yang bertindak sebagai penjaga premis di ketiga-tiga premis tersebut serta semua tahanan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang untuk siasatan.

http://www.sinarharian.com.my/semasa/urut-sambil-bogel-1.24006

*Patutlah Dr. Hasan Ali keluar PAS. Duduk dalam Kerajaan Negeri pun maksiat makin berleluasa. Padanlah sanggup tukar slogan dari negara Islam kepada Negara Berkebajikan. Nak buat macam mana, Penasihat Ekonomi pun kaki urut. Sebab tu pusat urut makin bertambah kat Selangor ni.

Bila Pemimpin DAP Buat Harta Kerajaan Selangor Macam Datuk Dia Punya, Kenapa Rafizi Senyap?

Posted: 16 Feb 2012 07:03 AM PST


Pendedahan menarik oleh blogger Helen Ang (http://helenang.wordpress.com/2012/02/16/yeopie-no-1-buat-sgor-times-macam-datuk-dia-punya/).

Yeopie No.1 buat S'gor Times macam datuk dia punya

Bersambung daripada 'Memang Melayu hilang di S'gor Times'.

Dah lah suratkhabar mingguan yang dibiayai oleh kerajaan negeri itu membayangkan kandungan ala Chinatown Express dengan penulisnya semua Cina belaka (kecuali India seorang) tetapi penerbitan tersebut dibelenggu kronisme juga.

Dalam setiap jilid Selangor Times tahun ini, mesti ada gambar Hannah Yeoh, iaitu Adun DAP yang peminat-peminta setianya bergelar Yeopies (Yeoh + groupies). Malah dalam sesetengah edisi bukan satu sahaja gambar Hannah tetapi dua.

Penerbitan terbaru minggu ini memaparkan Hannah di muka depan dan menunjukkan dia masih lagi berjinak-jinak dengan aktiviti masjid.

Pasti pengarangnya peminat nombor satu Hannah Yeoh — sampai gambar Sultan Selangor pun jarang mendapat tempat di Selangor 'Republik' Times ini.

Asyik-asyik gambar Hannah, kalau bukan Hannah, Teresa lah. Saya rasa isteri-isteri perdana menteri (yang lepas dan yang sekarang) pun tidak segila publisiti macam Adun Subang Jaya ini yang mempunyai 4 orang pembantu peribadi dan seorang setiausaha politik (baca SINI).
Baca selanjutnya di sini (http://helenang.wordpress.com/2012/02/16/yeopie-no-1-buat-sgor-times-macam-datuk-dia-punya/).

Jika skandal NFC dikatakan penggunaan wang Kerajaan untuk kepentingan peribadi dan keluarga, kenapa tindakan Hannah Yeo ni tiada seorang pemimpin pembangkang yang bising?

Mana perginya suara Rafizi 'Jambu'?

*Si Rafizi ni nama je pemimpin Parti Keadilan tapi langsung tak adil. Kalau nak bongkar, bongkar la semua. Dalam negeri sendiri pun banyak salah guna kuasa tapi sibuk kat negeri orang.

Sokong Israel: Anwar ringankan "KEPALA" di Bangkok

Posted: 16 Feb 2012 05:32 AM PST



Memang tidak dapat dinafikan, Anwar sememangnya pandai mengukirkan kata-kata. Beliau pandai menyembunyikan sokongan kepada kemungkaran dengan berselindung di sebalik perkara yang halal.

Sebagai contoh, dalam pada beliau menyokong hubungan sejenis, beliau menegaskan hubungan rumahtangga di antara lelaki dan perempuan tetap penting.



Dalam pada beliau menyokong kewujudan penjajahan Yahudi, beliau iktiraf pula hak Palestin.

Dan dalam pada beliau mengutuk UMNO memfitnahnya, dipujinya pula Nik Aziz kerana kononnya bersopan ketika menegur. Padahal, nada Nik Aziz jauh lebih keras sehinggakan keluar kata dua kepada sesumpah lahanat ini. 

Tetapi, apa yang mungkin Anwar tidak tahu adalah rakyat mulai sedar akan penipuan dan pembohongannya. Kalau tidak percaya, mengapa respon dan komen rakyat di bawah artikel tersebut hampir 100% mengutuk Anwar? Dan kami sangat yakin hampir semua pengkomen tersebut bukanlah siber truper BN kerana setiap satu profil mempunyai maklumat latar belakang dan sejarah yang panjang. 

Sesetengahnya boleh kita lihat foto-foto keluarga mereka sekali.


Walau apa pun, ini merupakan indikator kejayaan siber truper BN yang tidak pernah mengenal erti penat lelah selama ini. Kini rakyat lebih sedar dan bersedia menangkis kembali segala dakyah yang ditabur fuckatan dalam alam siber.




Apa-apa sekali pun, tiada siapa akan dapat menandingi kehebatan Anwar menibai lelaki dan perempuan serta menyembah mayat TBH, sehinggakan melayakkan dirinya untuk mendapat pangkat di dahi ketika pesta ponggal baru-baru ini.











* Kami pelik betul dengan Anwar ini, selalu betul berulang alik ke Bangkok. Buat apa ya?

Kenyataan Anwar Sokong Israel Disokong Oleh Jerusalem Post

Posted: 16 Feb 2012 04:38 AM PST

Berita yang keluar di portal media Yahudi.


Oleh kerana Yahudi semakin kuat sokong Anwar, maka MyMassa letakkan beberapa poster yang menyokong kenyataan Jerusalem Post.





*Kalau Akhbar Yahudi pun dah sokong Anwar Ibrahim, tak lama lagi banyaklah DANA PILIHAN RAYA yang Anwar dapat dari rakan-rakan dan penderma Yahudi.

Insiden KFC. Perang 'AYAM' Telah Bermula.

Posted: 16 Feb 2012 03:33 AM PST

Atas insiden yang berlaku di KFC, nampaknya ada pihak cuba menangguk di air yang keroh.

Jom tengok poster ni.



*Syarikat fastfood pun pandai buat counter propaganda. Mengalahkan blogger ni. Hehe.

Santai Petang : Awek Siapa Ni. Comelnya Bertudung.

Posted: 16 Feb 2012 02:32 AM PST

Cuba teka ini gambar siapa?


*Yang nak teka boleh try kat bahagian komen.

PANAS! Video Tok Guru Kepada Anwar Ibrahim Terbongkar.

Posted: 16 Feb 2012 01:02 AM PST

Siapa kata Anwar Ibrahim tiada tok guru yang menurunkan ilmu kepadanya. Kalau takde tok guru, takdelah handal macam sekarang ni.

Cakap apa pun orang boleh percaya.

Dia cakap dia nak mati sebab kena racun arsenik, pengikut dia percaya.

Dia cakap dia kena suntik dengan HIV, pengikut dia percaya.

Dia cakap dia nak tubuhkan Kerajaan 16 September, pengikut dia percaya.

Dia cakap ada orang nak bunuh dia sampai terpaksa lari ke kedutaan Turki pun pengikut dia percaya.

Pendek kata, apa sahaja yang dia bohong, orang akan percaya.

Sebab itulah MyMassa berjaya bongkar siapa tok guru Anwar Ibrahim.

Kalau nak tau siapa tok guru Anwar, sila tengok video ini.



*Lepas korang tengok video ni, korang tak heran sebab apa dia boleh hebat macam tu. Tok guru dia pun boleh tipu lulusan Al Azhar sampai jadi pengikut dia. Samalah macam anak murid yang dia yang berjaya tipu ulama-ulama PAS.

Gila Babi. PKR Selangor Suruh Rakyat Minum Air Lombong.

Posted: 15 Feb 2012 11:36 PM PST

Berita dari Mstar.

Krisis Bekalan Air Di Selangor Selesai 2014

Oleh NURUL AIN MOHD HUSSAIN

SHAH ALAM: Kerajaan Negeri Selangor memberi jaminan tidak akan berlaku krisis air menjelang 2014.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap, Kesihatan, Pekerja, Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin negeri, Dr Xavier Jayakumar mendakwa, krisis air yang dibangkitkan selama ini merupakan propaganda politik kerajaan Barisan Nasional.

"Ini adalah usaha pihak tertentu untuk meracun pemikiran rakyat Selangor dalam usaha mereka untuk merampas kembali negeri ini.

"Kerajaan negeri berpendapat bahawa projek mega pemindahan air dari Pahang ke Selangor serta tindakan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) memaksa kerajaan negeri meluluskan pembinaan Loji Rawatan Air Sungai Langat (Langat 2) yang menelan berbilion-bilion ringgit itu tiada tujuan lain.

"Apa yang diketahui ia hanya bertujuan memberi kontrak dan habuan keuntungan kepada syarikat-syarikat kroni yang rapat dengan mereka," katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat Exco di Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini, Rabu.

Menurutnya, kerajaan Selangor dengan menggunakan teknologi rawatan air terkini telah mengenal pasti beberapa punca air yang telah dirawat dan boleh diguna pakai bagi menampung keperluan rakyat Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

"Bagi menampung keperluan air kita akan mengambil air mentah dari bekas-bekas lombong yang banyak terdapat di seluruh negeri Selangor, pengambilan air bawah tanah, rawatan dan penapisan air sungai, penggunaan air hujan dan juga air mentah dari takungan hujan.

"Malah kerajaan negeri juga bersetuju dengan cadangan Persatuan Pengguna untuk memaksimumkan penggunaan sumber-sumber air tersebut untuk menampung keperluan harian rakyat Selangor," katanya.

Jelas beliau, cadangan tersebut merupakan alternatif yang lebih bermanfaat dan menjimatkan daripada projek pembangunan infrastruktur pemindahan air dari Pahang yang menelan belanja berbilion ringgit wang pembayar cukai.

Mengulas lanjut, Xavier berkata, kerajaan negeri juga sedang mempercepatkan langkah bagi merawat air sungai untuk penggunaan sektor perindustrian di Selangor.

"Bagi tujuan ini kerajaan negeri telah meluluskan lesen pemindahan air mentah kepada anak syarikat Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB), Konsortium Air Sdn Bhd yang mempunyai trek rekod dan kepakaran teknologi terkini dalam menguruskan dan merawat air.

"Sekali lagi kerajaan negeri memberi jaminan bahawa isu bekalan air tidak akan timbul malah ia mencukupi sehingga tahun 2020," ujarnya.

Justeru, beliau menegaskan bahawa kerajaan negeri akan meneruskan urus tadbir bekalan air bagi memastikan rakyat Selangor terus mendapat manfaat pemberian 20 meter padu air percuma.
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/2/15/mstar_berita/20120215183910&sec=mstar_berita

Masalah air di Selangor sebab loji rawatan air tak cukup, sebab tu perlukan Loji Rawatan Air Sungai Langat (Langat 2) yang menelan berbilion-bilion ringgit.

Kalau ambil air dari lombong mestilah ada juga loji rawatan untuk proses air. Bukannya ambil air mentah terus boleh guna. Malah nak proses air lombong lagi la tinggi kos dari air sungai. Silap-silap lagi tinggi kos dari Projek Langat 2.

Rakyat Selangor bukan bodohlah Xavier. Yang tak cukup bukan air mentah tapi air yang diproses. Ambil air dari Pahang sebab air sungai Pahang lebih bersih dari Selangor. Kos nak rawat air pun rendah.

*EXCO kaki tidur ni nak tipu rakyat. Kan dah kantoi.

The Unspinners

Posted: 16 Feb 2012 11:28 PM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 16 Feb 2012 11:26 PM PST

Panglima Perang Cyber


VIDEO LAGU INGAT NABI - LAW KANA BAINANA - Sempena Hari Jumaat Mohon Berkat @NajibRazak

Posted: 16 Feb 2012 05:18 PM PST

LAW KANA BAINANA


Puisi Intro----------


Wahai Tuhanku, kami telah lalai lupa,Namun setiap orang daripada kami tetap tamakkan,Keampunan-Mu, dan sifat pemurah-Mu dan kebebasan daripada neraka-Mu,Dan juga kami tamakkan syurga, yang dimasuki bersama-sama penghulu seluruh manusia.Kami mohon pada-Mu...Mohon dengan sangat, wahai Tuhanku,Dari sudut hati kami yang paling dalam...


Start-----


Kalaulah Kekasih-Mu, masih berada bersama-sama kami,Akan terlunaslah segala hutang dan semakin hampirlahdengan haruman Baginda, sebelum hilangnya,rasa yang meronta-ronta untuk berada hampir dengan Kekasih-Mu.Berada berhampiran Baginda, jiwa turut menjadi harumDan apa jua yang kalian doakan kepada Allah, akan diperkenankan,Cahaya Nabi Muhammad tidak akan pernah sirna,Sempatkanlah kami bertemu dengan Baginda,Wahai Tuhan yang Maha Memperkenankan doa hamba...


Hidayahmu kepada alam merata meluas,Tanda hampirnya kasih sayang Tuhan pemberi hidayah,Hadith-hadithmu ibarat sungai mengalir jernih,Berada di sisimu bagaikan dahan yang tumbuh segar dan basah.Kutebus diriku dengan dirimu, wahai Kekasihku,Nabi Muhammad yang mulia, yang asing,Berada berhampiranmu, jiwa menjadi harum,Wahai yang diutuskan sebagai tanda kasih sayang Tuhan kepada seluruh alam....


Wahai Kekasihku, wahai Nabi MuhammadWahai doktor hatiku, wahai yang dipuji dipujaDirimu memiliki kelebihan yang diakuiOleh Tuhan yang turut berselawat ke atasmu.


Panglima : keras benarkah hati kita bila sukar menangis membaca dan mendengar kisah cinta baginda SAW kepada umatnya?


Kasih baginda ketika hayat hingga kiamat, namun mana tanda kasih kita kepada Nabi pembawa rahmat ?


Kalaulah nama baginda jarang diucap patut benarlah kita dalam azab dunia hingga akhirat. Kerana tandus cinta Nabi yang jadi kita dicintai jika subur cinta baginda dalam hati.


Mari berselawat kenang Nabi terbaik yang diutus untuk sebaik baik masa dan umat agar kita tidak diharam dari syafaat  !


Mari bersaudara jangan bersengketa...


Allahumma Solli'Ala Saidina Muhamadin Waalihi Wasallim.


Published with Blogger-droid v2.0.2

GAMBAR SUPERIMPOSE DATUK SERI NAJIB DAN GAMBAR SEBENAR @NajibRazak

Posted: 16 Feb 2012 04:15 PM PST




Tolong sebarkan.

Gambar Sebenar Superimpose DS@NajibRazak

Posted: 16 Feb 2012 04:17 AM PST

Petang tadi Panglima siarkan gambar superimpose puak Pakatan yang mahu memburukkan PM.

Gambar PM diubah dari gambar di atas.

Ini gambar sebenar yang diberitahu oleh komentar blog Panglima petang tadi.

Tolong sebarkan.

Terima kasih.

Juruhebah IKIM meninggal dunia - Al Fatihah

Posted: 16 Feb 2012 12:52 AM PST


16/02/2012 2:27pm


KUALA LUMPUR 16 Feb. - Juruhebah Radio Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) Abdul Razak Arbain meninggal dunia dalam kemalangan yang berlaku di Taman Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT), Bukit Jalil, di sini, awal pagi tadi.

Kemalangan tersebut berlaku pada pukul 7.15 pagi ketika motosikal yang ditunggang Abdul Razak bertembung dengan motosikal lain sewaktu beliau dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menghantar anaknya ke sekolah, menurut kenyataan IKIM. Abdul Razak, 46, memulakan tugas sebagai juruhebah di IKIMfm sejak tahun 2006 dan merupakan seorang juruhebah yang disegani ramai melalui slot kendaliannya "Dini Hari" yang ke udara setiap Selasa dan Rabu, pukul 2 hingga 6 petang.

Allahyarham meninggalkan seorang balu, dan tiga orang anak yang berusia antara 10 dan 19 tahun.

Jenazah Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Kg. Bohol, Kinrara, Puchong, selepas solat Zuhor. — BERNAMA

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Gempar : DS @NajibRazak Di-super impose-kan Untuk Melepas Kemarahan @anwaribrahim ?

Posted: 16 Feb 2012 12:39 AM PST

pic.twitter.com/QnUutYo0

Gambar ini disiar oleh Twitter pro PKR bernama Kamal Zakariah. Adakah benar gambar di atas ?

Gambar ini jelas nampak kesan super impose yang dapat dilihat di bahagian leher YAB Perdana Menteri selain di dahi beliau sendiri.

Harap pakar IT dapat cari gambar sebenar sebelum fitnah seperti ini menjadi pegangan pengundi PRU 13 nanti.



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Program Jiwa Murni ATM bukan kacau kontraktor tempatan - Zahid

Posted: 16 Feb 2012 12:35 AM PST


16/02/2012 2:51pm



KUCHING 16 Feb. - Program Jiwa Murni Angkatan Tentera Malaysia yang setakat ini telah berjaya mengurangkan kos pelaksanaan projek sehingga lebih 70 peratus di Sarawak bukan bertujuan menghalang kontraktor tempatan untuk memperoleh projek-projek berkenaan.


Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi hari ini berkata, para kontraktor tempatan masih tetap berpeluang untuk terlibat dalam projek-projek berkenaan sebagai pembekal bahan-bahan binaan serta kerja-kerja sub-kontrak.

Beliau berkata, kerajaan bukan sahaja mengambil kira penjimatan daripada segi kos pelaksanaan dan tempoh penyiapan projek di bawah program ini tetapi turut mengambil kira aspek sosio-ekonomi rakyat di Sarawak secara keseluruhannya.

"Daripada anggaran kos RM700 juta, kita dapat menyiapkannya pada harga kos RM200 juta. Daripada lima tahun, kita dapat menyiapkannya dalam tempoh dua tahun.

"Kita hanya hendak membuktikan tugas tentera dalam keadaan aman ini adalah untuk memasyarakatkan tugas kita," katanya pada sidang akhbar selepas melawat Ordnans 71 Batalion Kor Diraja di Kem Pending di sini. — BERNAMA

http://www.utusan.com.my/

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

APANAMA

Posted: 16 Feb 2012 11:25 PM PST

APANAMA


The Sick Man

Posted: 16 Feb 2012 05:13 PM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 16 Feb 2012 11:15 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


GEMPAR, Lanjutan Gambar Lubang Eli Wong Yang Tak Pernah Di Siarkan...

Posted: 16 Feb 2012 11:00 PM PST

Gambar Ini korang pernah tengok kan...


Yang ini pun mesti korang pernah tengok...


Tapi gambar yang ini sure korang belum pernah tengok, aku geli nak letak dalam blog aku, korang klik la sendiri kat sini... 

Isu Pasir Selangor: Tak Perlu Campur Tangan Transperancy International, Perbicaraan Rakyat Lebih Gentleman...

Posted: 16 Feb 2012 09:00 PM PST


Kata noh omar, "Kenapa saya perlu tampil dan kemuka bukti kepada TI (Transparency International) sedangkan Kerajaan Negeri sendiri tidak meyakinkan rak­yat bahawa ada tindakan selepas penyiasatan dilakukan.

"Pada saya, Kerajaan Negeri tidak jujur dan tidak telus kerana sehingga hari ini siasatan Selcat (Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ke­telusan) dibuat secara tertu­tup tidak pernah diumumkan keputusannya malah, berhenti separuh jalan," katanya, semalam.

Noh berkata demikian ketika mengulas kenyataan Abdul Khalid semalam yang mahu beliau tampil memberikan maklumat berhubung dakwaan isu penyelewengan pasir kepada ahli panel TI.

Isu pasir kembali hangat apabila pengendali blog Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin mendedahkan Adun Seri Muda, Shuhaimi Shafie bersama Adun Batu Caves, Amiruddin Shaari didakwa terlibat dengan skandal itu.

Apa macam khalid..? ada berani ka...????

Pakcik BERSIH Pun Terima Duit BR1M

Posted: 16 Feb 2012 01:00 AM PST


Pakcik nie sanggup persetankan fatwa nik ajis yang mana duit BR1M tu haram di ambil, maknanya pakcik ni tak boleh masuk syurga kerana engkar fatwa dan arahan nabi orang pas.

Gambar iti di ambil di majlis penyerahan duit BR1M di parlimen gombak....

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 16 Feb 2012 09:51 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Sokong Israel : Anwar Ibrahim Kekal Pendirian

Posted: 16 Feb 2012 07:56 PM PST

Anwar tidak menjawap soalan dan cabaran yang dibuat oleh Nik Aziz. Nik Aziz mahu Anwar tarik balik kenyataan atau saman WSJ, itu cabaran yang dibuat. 

Bukan menjawap dengan cara lain. Terbuktilah Anwar ini memang suka putar belit, sampai Nik Aziz pun kena belit sekali. Kekal pendirian, maksudnya Anwar tidak mahu tarik balik kenyataan menyokong Israel.

Calit Dahi, Fitnah Digunakan Untuk Tuduh Dato' Seri Najib

Posted: 16 Feb 2012 04:58 PM PST

Video Amanat Haji Hadi

Posted: 16 Feb 2012 07:00 AM PST


Anwar Ibrahim Perlu Saman Jerusalem Post

Posted: 16 Feb 2012 04:00 AM PST


  • Anwar Ibrahim perlu menyaman pula The Jerusalem Post. Akhbar tersebut telah menyambut baik sokongan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap keselamatan Israel sepertimana yang disiarkan di Wall Street Journal (WSJ) baru-baru ini.

    "Dan dari politik dunia, saya secara peribadi suka dengan berita yang diberi perhatian bahawa Ketua Pembangkang Malaysia, Anwar Ibrahim (bersedia) mengiktiraf Negara Israel ketika ditanya sama ada beliau bersedia membuka hubungan diplomatik dengan Israel", kata Ordman.

    Ordman adalah penulis blog dari 'Good News From Israel' turut diiktiraf pemikirannya oleh jpost.com kerana usaha gigihnya memberi perhatian terhadap pencapaian terbaru Israel dalam bidang teknologi, kesihatan, perniagaan, kewujudan bersama dan membina sebuah Negara Israel.

    Pada 26 Jan lalu, WSJ telah melaporkan kenyataan Anwar yang berbunyi "I support all efforts to protect the security of the state of Israel," said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians"

    Maksudnya; "Saya menyokong semua usaha untuk menjaga keselamatan negara Israel, kata Anwar, namun apa yang dia katakan itu tidak bermaksud dia akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Israel, satu langkah yang menurutnya bergantung sama ada Israel akan menghormati aspirasi rakyat Palestin".
     
    Kalau Anwar Ibrahim tidak sebut dalam Wall Street Journal, buat apa Anwar terhengeh hengeh hendak pergi berjumpa Qardawi dan pemimpin Hamas. Ini bukti Anwar Ibrahim memang telah melakukan kesalahan besar bila menyokong kewujudan negara Israel. 

    "Homoseksual Tidak Perlu Dihukum" kata Anwar Ibrahim

    Posted: 15 Feb 2012 11:24 PM PST

    "Anwar menegaskan bahawa perkahwinan laki-laki dengan wanita itu suatu yang mutlak dari agama. Tapi homoseksual itu tidak perlu dihukum oleh negara. Kecuali dia mempamerkannya di tempat publik" kata Anwar Ibrahim dalam sebuah akhbar di Indonesia.  

    Ini bermaksud memang Anwar mahu halalkan kegiatan homoseksual di negara ini. Membolehkan kegiatan homoseksual dilakukan secara "private", sama seperti yang Anwar sebut pada BBC pada 9 Januari 2012. 

    Selain itu, Anwar turut mempertikaikan definisi Melayu dan Islam seperti mana yang sudah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Kerana cita-cita dan kerakusan hendak berkuasa, Anwar sanggup membenarkan homoseksual dan mempertikaikan tentang bangsa sendiri. Politik sebegini merugikan negara dan bangsa. Rakyat tidak perlu orang sebegini dalam politik Malaysia.

    foto


    GERAKAN ANTI PKR

    Posted: 16 Feb 2012 09:33 PM PST

    PISAU.NET

    Posted: 16 Feb 2012 09:33 PM PST

    PISAU.NET


    Nik Aziz Sahkan Teguran Pada Anwar Hanya Sekadar Cukup Syarat.

    Posted: 16 Feb 2012 05:00 PM PST


    Nik Aziz seperti yang sudah dijangka,menegur Anwar hanyalah sekadar melepaskan batuk ditangga.Telah Pisau katakan teguran Nik Aziz tak lebih kepada usaha damage control akibat keceluparan Anwar menyokong Israel.

    Sudah terang lagi bersuluh,Nik Aziz tetap bertahaluf(kerjasama) bersama PKR dan DAP walaupun menyedari kedua parti ini satu cukup anti kepada Islam dan satu lagi pro kepada Israel.Geletek seorang isteri terhadap suaminya makin menambah kemesraan diantara PAS,PKR dan DAP.Selepas ini hubungan PAS pasti akan lebih erat dengan DAP dan PKR.

    PAS sebenarnya cuba nak bagi tau orang ramai bahawa mereka pun ada telur jugak,tapi sebenarnya orang ramai dah tau telurnya plastik..tipu jek...

    Jika isu Israel tidak meletup,masakan kita dapat lihat wajah sebenar PAS yang munafik dan hipokrit.

    Biarpun pemimpin-pemimpin DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) secara jelas telah 'menghina' Islam namun Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat masih tetap mempertahankan kerjasama Pas dengan kedua-dua parti itu dalam pakatan pembangkang.

    Nik Abdul Aziz ketika ditemui hari ini menegaskan beliau tidak bersetuju sama sekali dengan mana-mana desakan daripada ahli Pas di peringkat akar umbi yang mendesak kepimpinan parti agar kembali ke pangkal jalan dan berjuang mengikut prinsip asalnya.

    Beliau sebaliknya berkata, Islam merupakan agama yang bersifat tahaluf (kerjasama), justeru tidak ada keperluan untuk Pas mengkaji semula hubungannya dengan pakatan pembangkang.

    "Tak boleh, tak boleh. Agama Islam itu tahaluf yang diguna sendiri oleh Nabi Muhammad SAW. Saya tidak setuju langsung (desakan agar Pas kembali ke perjuangan asal dan mengkaji balik hubungan dengan pakatan pembangkang).

    "Malah saya nak minta UMNO ubah dasar dia daripada kebangsaan kepada Islam. Tak pasal-pasal ambil kebangsaan yang bukan cara Nabi Muhammad SAW tetapi ajaran mat salleh Eropah," katanya ketika ditemui di pejabatnya di Kota Darulnaim di sini hari ini.

    Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan diminta mengulas mengenai desakan pemimpin Pas peringkat akar umbi di Pulau Pinang yang meminta parti itu kembali ke perjuangan asal berikutan tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh mempersoalkan pendirian Pas berhubung sambutan Hari Kekasih dan kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyokong keselamatan Israel.

    Mingguan Malaysia baru-baru ini melaporkan kenyataan Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz yang menyelar tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang tidak bersetuju dengan pendirian Pas menentang sambutan Hari Kekasih.

    Ini berikutan kenyataan Karpal seperti dilaporkan media baru-baru ini yang menggesa Pas menarik balik pendirian membantah sambutan Hari Kekasih semalam kerana ia mempromosikan aktiviti tidak bermoral.

    Menurut Karpal, DAP berpendapat pendirian Pas menentang sambutan Hari Kekasih bukan satu langkah yang baik dan tindakan Pas juga bertentangan dengan hak asasi manusia dan prinsip kebebasan.

    Beberapa tahun lalu, Karpal pernah mencabar Pas supaya melangkah mayat beliau terlebih dahulu sekiranya mahu meneruskan hasrat untuk melaksanakan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam.

    Kenyataan terbaru yang dikeluarkan Karpal ini merupakan rentetan kepada pelbagai tindakan pemimpin pembangkang yang mencabar orang Islam kerana sebelum ini Anwar sendiri turut mengguris hati penganut agama Islam di seluruh dunia apabila menyatakan kepada The Wall Street Journal (WSJ) bahawa beliau menyokong usaha melindungi keselamatan negara Israel.

    Sehubungan itu, Pas melalui Majlis Syuranya mendesak supaya Anwar menarik balik kenyataannya itu secara terbuka atau menyaman WSJ jika kenyataannya telah diputar-belitkan oleh media berkenaan.-utusan

    Pisau kata "

    Penswastaan Bayan Mutiara Pengkhianatan keatas rakyat PP

    Posted: 16 Feb 2012 06:30 AM PST


    Mengenai skandal RM10 billion tanah yang dijual kepada Ivory Sdn Bhd,Lim Guan Eng dilihat mempunyai kepentingan didalam urusan jual beli tanah ini memandangkan beliaulah yang membuat keputusan mengenai pemberian tanah dan projek tersebut,walaupun PDC sebelum ini telah membuat perancangan untuk melaksanakan projek tersebut.

    Lim Guan Eng juga harus jawap,secara teknikal bukan beretorik dengan kenyataan politik,ada banyak perkara yang terselindung disebalik skandal 10billion ini.Jika benar regim ini mengamalkan CAT,sudah pasti ia akan cekap dilaksanakan , telus dan akauntabiliti.

    Nampak gaya ciri ciri CAT Guan Eng hanyalah kosmetik.Berikut kenyataan Pemuda Umno Pulau Pinang.

    Salam,pemuda umno pp amat kecewa dengan dasar lge untuk tidak menyelesaikan masalah yang timbul dalam pembangunan Bayan Mutiara tetapi terus mempolitikkannya dengan melibatkan pemimpin2 umno.

    Untuk makluman lge,pembangunan bayan mutiara bukan masalah UMNO tetapi masalah rakyat pulau pinang tidak kira dari apa golongan samada miskin atau kaya..kolar biru atau kolar putih.

    Pemuda berpendapat pengswastaan bayan mutiara adalah satu pengkhianatan kepada rakyat pp berdasarkan fakta2 berikut:


    1.pelan pembangunan asal bayan mutiara telah direkabentuk oleh PDC Properties sb dan PDC Consultancy sb yang rata2nya adalah rakyat pulau pinang dan sebahagian besar daripada mereka adalah golongan profesional dan mempunyai pengalaman serta kepakaran yg amat baik berbanding dengan pemaju swasta yg dilantik.


    2.pelan kebenaran merancang keseluruhan bayan mutiara telah diluluskan pada 2008/2009 yang mana kepakaran perunding yang digunakan adalah daripada PDC Properties dan PDC Consultancy.Malahan pelan bangunan bagi 1 blok kondominium telah lulus.
    Pelan pembangunan asal Bayan Mutiara juga mengandungi 5 blok kondominium,kawasan komersial,tapak sekolah dan tapak masjid.


    3.Disamping kepakaran dan pengalaman PDC Properties dan PDC Consultancy,kerja2 pembinaan juga boleh dilaksanakan oleh PDC Nusabina yang juga merupakan anak syarikat PDC yang amat berpengalaman dalam melaksanakan pembangunan2 PDC selama ini.


    4.Semua hasil kerja dan kepakaran yang ducurahkan oleh PDC Properties dan PDC Consultancy telah musnah sebegitu sahaja apabila keseluruhan pembangunan diberikan Tropicana Ivory SB yakni syarikat usahasama pemaju Ivory Properties Group Berhad dan Dijaya Corporation Bhd.


    5.tidakkah lge nampak bahawa semua kepakaran yang akan terlibat dalam pembinaan projek pembangunan ini tidaka akan mendatangkan keuntungan kepada PDC dan tidak akan ada penambaikan pengalaman dan kepakaran kepada kakitangan profesional PDC.


    6.Tahukah lge jika nilai pembangunan kasar(gdv) bayan mutiara adalah 10 billion,maka Pemaju akan membuat keuntungan sekurang kurangnya 30% yakni 3 billion.Pada hakikatnya kerajaan negeri telah RUGI sebanyak rm2 billion apabila hanya mendapat keuntungan 1 billion sahaja,itupun setelah 5 tahun.


    7.Keuntungan sekurang2nya sebanyak 3billion boleh diperolehi sendiri oleh PDC jika pembangunannya dilaksanakan sendiri oleh PDC memandangkan Pelan Pembangunannya telah lulus.


    8.Bolehkah lge mendesak pemaju ivory untuk melantik PDC Properties dan PDC Consultancy sebagai Perunding bagi keseluruhan projek ini.Bolehkah lge mendesak ivory untuk melantik PDC Nusabina sebagai kontraktor bagi keseluruhan projek ini.


    Jelas LGE bukan sahaja telah mengadaikan tanah pulau pinang tetapi juga nasib rakyat pulau pinang terutamanya golongan miskin dan sederhana.

    LGE: I know what you did to have CNY family holiday in Italy

    Posted: 16 Feb 2012 04:21 AM PST

    Unspinners-It is almost like the title of the above movie. Important thing is we know who paid for LGE's family Christmas holiday to Italy.

    China man like Lim Guan Eng with hair comb so belia like that won't spend money like that. They all save save save, never spend one. Never mind if grandchildren later stylo and spend their money. But they wont spend.

    Some must have someone pay for the trip which must involve his family of six plus one bodyguard. The cost of the business class trip say to Milan may fetch up to RM100,000. Why Milan and not other destination?

    Dangerous ma ... Many Malaysian will bump into them.

    Ah ... I know, I know. It must be the Bayan Mutiara land sales deal below:



    But CM said, the land sale by PDC was via open tender.

    Aiyeah ... you believe a China Man? Only his hair straight one. Everything else can be made crooked.

    First ask, what are the prequalifications to tender. Can be like put high reserve price like RM200 psf. From there you can guess if it is difficult or not to tender.

    If get list, much better. One can see if the names are all same kaki one. With high reserve price, you know only few can masuk tender. Easy to cut deal with all.

    Then can fix. I put high sikit, and you all turun sikit. Look like real competitive tender.

    If some cacai simply enter, how? Win tender also no guarantee ma ...Happen in Penang already where when they see those winning tender not their kaki, they cancel and call for re-tender. Next one, sure la dia punya kaki win.

    You must notice first if something peculiar to say ada deal or not.

    So who belanja for holiday then?

    This deal got JV between Ivory Prop and Dijaya. Ivory Properties are new players and heard owner are pro DAP and PKR already. They may be in to help for campaign fund. Gangerous for LGE to pow.

    Must be from Dijaya. Their brother Tan sri Vincent Tan is pro Mahathir last time. Must be difficult for them to get contract in Penang. So they come in by going together with those who will win bid. Before that bayar itu toll ma.

    Also we hint last time there is a Tan Sri who belanja?

    There is not many Tan Sri to guess lah. Read back here and you can guess it is Vincent Tan's brother, Tan Sri Danny Tan.


    Pisau kata " Guan Eng kata kontraktor bumiputra paling banyak dapat kontrak dibawah regim DAP,hehe banyak tapi nilai projek ciput bolehlah untung sekupang dua ...skali tauke cina masuk berbillion untung bhai.."

    Valentine:Karpal Berdehem,PAS Tarik Handbrake

    Posted: 16 Feb 2012 12:00 AM PST


    Baru baru ini Karpal didapati menghina umat Islam apabila mempersoalkan kenapa PAS mahu sambutan hari valentine diharamkan.

    Hujah Karpal mudah,hak asasi manusia harus ditegakkan,hukum agama hanyalah persoalan yang dibangkitkan oleh PAS maka ia tidak penting.

    Nik Abduh,Nik Aziz,Nasarudin dan juga beberapa pemimpin PAS sekarang ini sudah mendapat arahan daripada DAP agar tutup mulut dan jangan persoalkan hak DAP dalam menegur umat Islam.

    Bagaikan menarik handbrake,PAS sudah mula berlembut dengan Karpal,kita sudah mengjangka inilah yang akan berlaku terhadap pelacur agama yang tidak mempunyai pendirian.Karpal bukannya budak budak,dah berpuluh tahun menjadi ahli parlimen dan wakil rakyat,sudah pasti beliau tahu mengenai sensitiviti agama.

    PAS seolah cuba melembutkan keadaan kononnya berlaku salah faham. Memang sah kerandut telurnya sudah hilang apabila DAP berdehem.

    Karpal keliru, salah faham isu Hari Kekasih


    Pas Kelantan menganggap Pengerusi DAP, Karpal Singh keliru dan salah faham sehingga menyebabkan beliau mempersoalkan pendirian Pas berhubung sambutan Hari Kekasih.

    Timbalan Pesuruhjaya III Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, pendirian parti itu mengenai sambutan Hari Kekasih hanya ditujukan kepada orang Islam dan perkara itu yang perlu difahami oleh Karpal.

    "Mungkin ada kekeliruan di pihak Karpal sebab bila kita bercakap mengenai Hari Kekasih, kita bercakap dari sudut dan perspektif agama serta ditujukan kepada masyarakat Islam sahaja.

    "Boleh jadi dia salah faham sebab dia ingat kita tujukan kepada semua orang. Sebenarnya orang bukan Islam kita tidak melarang mereka menyambutnya kerana itu hak masing-masing," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Mohd. Amar diminta mengulas kenyataan beberapa pihak yang meminta Pas mengkaji balik hubungan mereka dengan pakatan pembangkang disebabkan kenyataan Karpal itu.

    Mingguan Malaysia baru-baru ini melaporkan kenyataan Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz yang menyelar tindakan Karpal yang tidak bersetuju dengan pendirian Pas menentang sambutan Hari Kekasih.

    Ini berikutan kenyataan Karpal seperti dilaporkan media baru-baru ini yang menggesa Pas menarik balik pendirian membantah sambutan Hari Kekasih semalam kerana ia mempromosikan aktiviti tidak bermoral.

    Menurut Karpal, DAP berpendapat pendirian Pas menentang sambutan Hari Kekasih bukan satu langkah yang baik dan tindakan Pas juga bertentangan dengan hak asasi manusia dan prinsip kebebasan.

    Tambah Mohd. Amar, Karpal perlu tahu bahawa apa sahaja pandangan mengenai sambutan Hari Kekasih sama ada daripada pemimpin Pas, ulama atau Majlis Fatwa Kebangsaan perlu dilihat khusus kepada orang Islam sahaja dan tidak menghalang agama lain.-utusan


    Pisau kata " Karpal bukan budak budak,jenis tak faham,ini la buktinya PAS gagal dakwah DAP"

    Melayu Tak Semestinya Islam-Anwar

    Posted: 15 Feb 2012 10:00 PM PST

    LinkMelayu tak semestinya Islam,Begitulah Anwar memberi pendapat bahawa definisi melayu yang termaktub didalam perlembagaan harus ditukar kerana tidak mengikut akan hak asasi manusia.

    Baca sini definisi melayu didalam perlembagaan:Klik sini

    Anwar memperlihatkan sikap liberal,pluralisme dan beliau kelihatan bersetuju jika mana mana melayu Islam itu murtad atas hak kebebasan manusia.

    Anwar sendiri mengakui Umno membela bangsa dan agamanya,perlembagaan yang sedia ada menurut Anwar menyekat melayu daripada mempunyai kebebasan beragama.Apa yang boleh kita tafsirkan jika satu hari nanti Anwar menjadi PM.Satu hari nanti kita akan ada melayu kristian,melayu buddha,melayu hindu atau pun melayu Islam.Kesemua dibawah pluralisme yang diperjuangkan oleh Anwar.

    Sudah pasti definisi melayu akan ditukarkan jika pakatan memerintah dinegara ini.Inilah jadinya jika melayu sendiri memperlekehkan bangsa sendiri sepertimana yang PAS lakukan.


    Pisau kata "Anwar nak jadi Gus Dur bapak pluralisme"

    r b f

    Posted: 16 Feb 2012 07:23 PM PST

    r b f


    MB Selangor Nak Bukti - Nah Ambil Bukti !

    Posted: 15 Feb 2012 10:18 PM PST


    Petikan dari harakahdaily,
    Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meminta Timbalan Pengerusi Umno Selangor, Datuk Noh Omar sedia memberi kerjasama berhubung dakwaan bahawa beliau mempunyai bukti salah laku kakitangan KSSB dalam pengendalian pasir di Selangor.

    Bercakap pada sidang media selepas mesyuarat exco semalam, Khalid berkata kerjasama dari Noh itu sangat penting bagi memastikan dakwaan itu benar-benar wujud atau hanya sekadar tuduhan politik.

    Nak bukti ya  ?

    Nah ambil bukti di bawah ini....

    Sumber bukti : selangordaily.com

    Harga pasir yang disiarkan dalam laman web KSSB
    RM 8.00 per tan  untuk syarikat siapa ?
    Lebih dari 50 % pengurangan diberikan kepada syarikat berkenaan.

    Kenapa syarikat berkenaan dapat harga yang terlalu istimewa ?

    Selanjutnya sila baca di sini

    BERANI MEMBUAT PILIHAN...

    Posted: 16 Feb 2012 03:52 PM PST

    BERANI MEMBUAT PILIHAN...


    Pertemuan Anwar dan Nik Aziz dalam suasana sopan santun...

    Posted: 15 Feb 2012 10:06 PM PST

    Hahahaha...plan awal DS Anwar...ampu dulu Nik Aziz, lepas tu jumpa, confirm dah lembut hati. Puji sikit, meleleh la Nik Aziz..

    Senang sahaja jikalau kita mahu mengadap Nik Aziz untuk menegakkan benang yang basah (yakni kesilapan terang-terang yang telah dilakukan). Ampu dan terus ampu..kemudia salahkan pihak lain..tak pasal-pasal?????

    Mengadu domba merupakan Ijazah Pertama tak rasmi yang diperolehi oleh beliau jadi kalau setakat diluar negara, dah tahap PHD dah tu..! Nak mengadap Nik Aziz bukan payah, tadak UPSR pun bleh kelentong dia..
    Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bersikap terbuka untuk mengadakan pertemuan dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sambil menyifatkan teguran Menteri Besar Kelantan itu sebagai "lembut dan sopan."

    Anwar berkata, beliau akan bertemu dengan Nik Aziz Isnin depan berikutan jadual kerjanya yang padat.

    "Sebelum ini saya di luar negara dan kini baru pulang dari Bangkok (Thailand), Nik Aziz pula di Kelantan. Tetapi isu yang terjadi ini berbeza. Umno memfitnah saya dan padam kenyataan saya yang mengatakan tentang hak rakyat Palestin.

    "Nik Aziz tegur saya lembut dan sopan. Beliau mencadangkan kalau saya ada kata, tarik balik, jika tidak, saman," katanya selepas menghadiri majlis perhimpunan mingguan dan sambutan Maulidur Rasul di Majlis Perbandaran Subang Jaya.

    Bagaimanapun, Anwar yang juga Penasihat Ekonomi Selangor, enggan mengulas lanjut ketika ditanya mengenai pertemuan itu.

    Sebaliknya kata Anwar, beliau akan mengeluarkan kenyataan media petang ini.

    Dalam temu bual dengan akhbar Wall Street Journal (WSJ) pada 26 Januari lalu, Anwar menyatakan sokongan terhadap semua usaha bagi menjaga dan melindungi keselamatan negara Israel.

    Bagaimanapun, kelmarin, Nik Aziz menggesa Ketua Pembangkang itu, menarik balik kenyataannya berkaitan dengan Israel, yang disiarkan dalam WSJ bulan lalu.

    Justeru, bagi menangkis dakwaan bahawa dirinya menyokong Israel, Anwar berkata, kenyataannya mengenai hak rakyat Palestin telah dipadam.

    Beliau turut menegaskan, akan memberitahu mengenai pertemuannya bersama pemimpin Hamas, Khalid Mash'ad ketika kunjungan ke Qatar, dalam kenyataan yang akan diberi petang ini.

    "Mereka (Umno) memotong kenyataan saya yang menyebut mengenai hak rakyat Palestin. Sama juga seperti bila Menteri Pertahanan kita berjumpa Menteri Pertahanan Israel, Menteri Luar kita berjumpa Menteri Luar Israel, ada media siarkan? Media takkan laporkan benda itu," katanya.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan