Jumaat, 30 Disember 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


tun faisal dot com

Posted: 30 Dec 2011 01:05 PM PST

tun faisal dot com


Cybertroopers pembangkang #kantoi. Nak nombor telefon Siti Justice?

Posted: 30 Dec 2011 11:18 AM PST

Gambar-Gambar "Cybertroopers 
Facebookers" Pakatan Haram Didedahkan!



1. Bumiputera Berjaya


Nama Penuh: Muzair Azlan bin Shamsuddin
Tempat Asal: Kampung Batu, Johor Bharu.
HP no.: 012-7223268.
Maklumat lain: Bekas AJK Pemuda, Cawangan Kampung Batu, Johor Bharu. Keluar UMNO kerana gagal lulus dalam Kontraktor Kelas F.

2. Siti Justice


Nama Penuh: Mary Ann Ponusamy
Pekerjaan: Kerani Litigasi di Pejabat Majlis Peguam, Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur.
Maklumat lain: Menyamar menjadi wanita Melayu Islam dan sering menyeleweng fakta mengenai Islam. Pernah menggunakan nama "Chenta Nadia".

3. Ameno World


Nama Penuh: Ahmad Sahimi bin Shaari
Alamat Kediaman: 65, Kg Suria Jaya, Ditmn Suria Jaya, Jalan Cheras.
HP no.: 017-5848188
Maklumat lain: Dipercayai mengemaskinikan Twitter, Facebook dan 3 blog milik beliau bersama-sama isterinya. Nama seperti carian SPR adalah seperti berikut:



[Video] Bukti anak muda tolak pertubuhan dan kegiatan haram #Bersih! #BNPilihanOrangMuda

Posted: 29 Dec 2011 05:31 PM PST


Terbaeek la you all ni. TQ blogger YY sebab share video kelakar giler ni :)

Dr Asri kantoikan fitnah terbaru PR! #PenipuRakyat

Posted: 29 Dec 2011 02:00 PM PST



Hari tu kantoi menipu cincin, lepas tu kantot tipu pasal NFC, sekarang kantoi pasal fitnah Jamil Khir? Baca blog Anak Seberang di bawah untuk lihat Dr Asri kantoikan penipuan PR.

Dr. Asri Sahkan Jamil Khir Tidak Gunakan Wang Zakat !

Dalam twitter beliau ,Dr. Asri Zainul Abidin,mantan Mufti Perlis yang juga kini Pensyarah Pelawat di Oxford University menyatakan bahawa beliau telah menghantar SMS kepada Dato' Seri Jamil Khir Baharom mengenai isu tuduhan salah guna wang zakat kepada Jamil Khir dan 2 lagi yang lain untuk mengetahui kesahihan sebenar tuduhan itu.

Berdasarkan tweet Dr. Asri, beliau kemudiannya mendapat balasan SMS dari Jamil Khir yang mengatakan bahawa wang guaman kerajaan yang digunakan dan bukannya wang kutipan zakat untuk bayaran kepada khidmat guaman.

Kemudian DS Jamil Khir sendiri menelefon Dr. Asri menjelaskan satu persatu mengenai permasalahan yang timbul itu dan Dr. Asri faham kedudukan wang yang digunakan

Dr. Asri juga mencadangkan kepada DS Jamil Khir supaya membuat kenyataan terbuka kepada media segera dan beliau akan buat katanya

Berikut merupakan tweet dari laman twitter Dr. Asri mengenai isu tuduhan itu.

Penasihat Undang-Undang UMNO

Posted: 30 Dec 2011 11:55 AM PST

Penasihat Undang-Undang UMNO


Karpal Masuk Perangkap Sendiri, Niat Jahat Burukkan Institusi Kehakiman Demi Anwar

Posted: 30 Dec 2011 03:51 AM PST



Pengerusi DAP, Karpal Singh telah terjerumus dalam perangkap politiknya sendiri apabila cuba mengheret institusi kehakiman ke kancah politik dan cuba menimbulkan keraguan dalam kredibiliti instutusi tersebut dengan membuat aduan kononnya terdapat hakim yang melakukan plagiatrisme.

Penasihat Undang-undang UMNO, Datuk Mohd Hafarizam Harun melihat tindakan yang dilakukan oleh Karpal Singh dibuat kerana telah ketandusan idea dalam melakukan pembelaan terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Saya melihat YB Karpal Singh telah kehabisan idea dan isu dalam mewakili ketua pembangkang, YB Datuk Anwar Ibrahim dalam kes-kes yang melibatkan ketua pembangkang tersebut, justeru itu sebagai suatu taktik pengalihan (diversion) dengan beliau terpaksa membangkitkan isu kredibiliti Hakim ini agar institusi kehakiman akan sentiasa dilihat tidak bebas dan sentiasa dipengaruhi oleh tangan-tangan ghaib," katanya dalam wawancara eksklusif bersama UMNO-Online.

Hari ini, Pejabat Hakim Negara telah mengeluarkan kenyataan berkenaan dakwaan plagiarisme oleh Hakim Datuk Malik Ishak selaku Hakim Mahkamah Rayuan yang kononnya telah dikatakan telah membuat plagiarisme terhadap salah satu keputusan yang beliau telah beri sewaktu beliau menjadi hakim di Mahkamah Tinggi sebelum ini.

Isu ini telah hangat diperkatakan sehingga Karpal Singh telah cuba untuk membawa satu usul di Parlimen untuk didebatkan dan terbaru, semalam Karpal Singh sekali lagi membangkitkannya dalam akhbar The Sun (halaman dua).

"Hari ini saya telah dimaklumkan bahawasanya isu itu tidak timbul malahan ianya tiada merit berdasarkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Pejabat Hakim Negara yang dengan Yang Arif Ketua Hakim Negara telah pun menyiasat dan berpendapat bahawa dakwaan itu adalah dakwaan yang tidak mempunyai merit dan aduan itu telah pun ditolak.

"Karpal Singh juga difahamkan telah dimaklumkan secara rasmi mengenai perkara ini daripada pejabat Ketua Hakim Negara. Saya kesal terutamanya tuduhan yang melulu ini tanpa ususl periksa dan tidak berdasarkan fakta yang terperinci dan meyeluruh telah dibuat oleh seorang pengamal undang-undang yang sangat berpengalaman dan senior," katanya.

Ujar beliau, nyatalah bahawasa Karpal Singh telah hilang pertimbangan selaku seorang peguambela dan peguamcara apabila telah mencampuradukkan isu perundangan dan profesionalisme seorang peguam dengan kepentingan politik.

"Saya berpendapat bahawasanya YB Karpal Singh telah terjerat dalam permainan sendiri yang beliau cuba untuk mengheret institusi kehakiman secara amnya dan secara khususnya untuk mengheret Yang Arif Hakim Datuk Malik Ishak ke kancah politik yang akhirnya telah memakan diri beliau sendiri."

Aduan Karpal Singh menyatakan bahawasanya beliau telah mendapat maklumat Yang Arif Hakim Datuk Malik Ishak telah membuat satu plagiarisme penghakiman dengan mengambil secara keseluruhan penghakiman yang ditulis oleh seorang Hakim di Singapura iaitu Yang Arif Hakim GP Selvam, yang mana menurut siasatan yang telah dibuat Yang Arif Hakim GP Selvam daripada Singapura itu telah menafikan dengan menulis satu surat kepada Ketua Hakim Negara pada sekitar bulan November 2011.

"Surat yang telah ditulis tersebut jelas bahawasanya Hakim yang dituduh memplagiat penghakiman Hakim daripada mahkamah Singapura telah pun diheret ke satu kancah politik yang kotor yang bermaksud untuk membuatkan beliau dilihat sebagai seorang Hakim yang tiada kredibiliti.

"Serangan peribadi YB Karpal Singh ini juga saya percaya telah mengakibatkan Hakim itu terganggu dari segi fikiran dan juga perasaan beliau terutamanya keluarga beliau. Jadi saya menggesa terutamnya YB Karpal Singh memohon maaf secara bertulis dan terbuka kepada Yang Arif Hakim Datuk Malik Ishak berkenaan tentang serangan peribadi yang langsung tidak profesional dan tidak memeriksa asal usul perkara ini."

Tegas Hafarizam lagi, apa yang boleh simpulkan daripada kenyataan rasmi ini dan juga fakta-fakta yang telah merangkuminya, Karpal Singh juga telah mengelirukan Parlimen Malaysia dengan membangkitkan perkara yang remeh, tidak benar dan langsung tidak berasas.

"Pada pendapat saya, telah timbul satu kejadian atau kelakuan yang menghina kemuliaan Parlimen Malaysia. Oleh itu, saya menggesa kepada ahli-ahli Yang Berhormat di Parlimen Malaysia supaya suatu aduan rasmi dibuat ke atas YB Karpal Singh kepada Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan Parlimen Malaysia agar kenyataan beliau yang sebelum ini berkenaan isu plagiarisme Hakim Yang Arif Datuk Malik Ishak diperbincangkan secara menyeluruh, terperinci dan seterusnya keputusan dibuat dalam peringkat jawatankuasa dan akhirnya dibawa ke dewan sidang Parlimen Malaysia agar suatu tindakan yang bersesuaian diambil terhadap beliau bagi memberi makna dan juga mesej yang jelas bahawasanya setiap ahli Parlimen perlu mematuhi peraturan-peraturan sebagai ahli Parlimen Malaysia dan tidak membawa isu-isu yang boleh menyeleweng kepada Parlimen Malaysia pada masa-masa akan datang.

"Saya juga menggesa supaya Lembaga Tatatertib Peguambela dan Peguamcara dan juga Majlis Peguam Malaysia memandang serius akan perilaku dan amalan ketidakprofesionalan YB Karpal Singh selaku peguambela dan peguamcara dan seterusnya mengambil tindakan sewajarnya selaras dengan Akta Profesion Undang-undang 1976."

Tambah beliau lagi, isu tersebut sangat serius kepada institusi kehakiman, profesionalisme kepeguaman dan yang paling penting kepada kemuliaan Parlimen Malaysia khususnya.

"YB Karpal Singh tidak boleh bebas daripada segala tindak-tanduk beliau dan kenyataan rasmi ini telah membuktikan ianya tidak bermerit dan tidak ada asasnya. Oleh itu, saya berharap bahawasanya isu tentang plagiarisme oleh Hakim Datuk Malik Ishak akan diberhentikan daripada dibicarakan sama ada dalam media atau di Parlimen."

PEJUANG BANGSA

Posted: 30 Dec 2011 11:54 AM PST

PEJUANG BANGSA


Adam Adli dah isytihar perang , seru rakyat tolak parti samseng UMNO !!

Posted: 30 Dec 2011 08:51 AM PST




Kenyataan terbaru Adam Adli di blog Pakatan mengesahkan bahawa beliau sah bersama PKR dan  menentang seluruh  orang dalam  UMNO !    Seruan Adam yang menuduh parti UMNO sebagai parti samseng dan mengajak rakyat menolak UMNO BN memang sudah tahap gampang !

GPB nak cakap mudah saja kepada musibat budak celaka ini . Siapa musuh UMNO bermakna musuh kepada barisan blogger pro UMNO & panglima2 dalam Pemuda .  Sebelum ini Adam berlindung  sebagai   sebagai mahasiswa kononnya tidak berpihak kepada mana-mana parti politik .

Tapi kini sudah semakin berani menghasut rakyat UMNO adalah parti samseng dan perlu ditolak dalam PRU 13 .  Cakapnya pun sudah 2 x5 macam budak pencacai Anwar iaitu AMK , JingGAY 13  .




Dalam perkembangan yang sama, beliau mengecam tindakan gerombolan samseng yang dikaitkan dengan Umno, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida Malaysia) dan Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga) menyerbu van yang dinaiki mereka sehingga menggagalkan rapat umum mahasiswa di 'Sudut Pidato' dekat Padang Kota Lama, George Town tengah hari semalam.


"Ini (Umno) bukan parti politik, ini parti samseng. Kami mahasiswa, kami bukan samseng. Mahasiswa dan rakyat elok tolak budaya samseng parti ini," tegas beliau.


Tuntas dari itu, Adam Adli menyeru seluruh rakyat khususnya mahasiswa yang benci dengan politik samseng supaya menolak Umno BN di pilihan raya umum ke-13 yang diramalkan paling awal pada awal tahun depan.


sumber : Nota Merah 

Jom lihat style baru Azmin Ali mengecat sambil memakai baju Melayu !

Posted: 30 Dec 2011 07:29 AM PST


Baru nak turun padang  rupanya pemimpin PKR   mengecat flat selepas 4 tahun memerintah negeri Selangor.  Itu pun sebab PRU 13 semakin dekat & gerun dengan kerja kuat BN Selangor untuk merampas semula negeri ini dari Pakatan .

Yang best gambar ni ,  punya la nak menunjuk buat kerja sampai  mengecat pun pakai baju Melayu ..hahaha..

Anwar mahu ulangi skrip 98 buka mahkamah rakyat menjelang 901

Posted: 30 Dec 2011 06:42 AM PST





Ibarat Sivaji The Bos...dari 3 hingga 8 Januari ini Datuk Seri Anwar Ibrahim nak buka gelanggang 'mahkamah rakyat' pusing keliling ke 18 bandar di semenanjung untuk bikin heboh menjelang keputusan kes liwatnya 9 Januari ini.

Apapun para penjenayah tegar - tak kira pembunuh, perompak, penyangak, perogol, peliwat atau perasuah - sila ambil ingatan jangan teragak-agak tiru macam Anwar buat roadshow untuk kasi ge mpak dan pertikaikan mahkamah ikut suka hati,jika ditakdirkan pakatan pembangkang tawan Putrajaya nanti.

Alasan mudah, main tuduh saja perbicaraan tidak adil,ada konspirasi dan macam-macam lain.Ini salah satu transformasi sistem perundangan negara yang mereka terlupa nak gariskan dalam Buku Jingga.

Al kisahnya Anwar akan menjelajah ke 18 lokasi utama di Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Terengganu, Kelantan, Pulau Pinang, Selangor dan Kuala Lumpur untuk mengisi jadual tersebut.

Roadshow itu akan diisi sepenuhnya oleh Anwar untuk berceramah, termasuk di tiga perhimpunan besar pada malam terakhir di Lembah Kelang, sebelum mahkamah membuat keputusan pada Isnin.

Di celah-celah kekalutan Anwar dan gengnya itu mengelupur nak hadapi penentuan 9 Januari, di kalangan bekas panglima perang Anwar semasa reformasi kes liwat pertama tahun 1998 dulu tertawa melihat gelagat ini kerana sudah dapat baca gerak langkah mereka.




Antaranya Zahid Mat Arip, bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan. Beliau menduga Anwar akan 'all out' untuk meracuni fikiran rakyat bagi bersimpati terhadap beliau dalam menjelang keputusan kes liwat ini.

Beliau tidak hairan jika roadshow itu disertai oleh isteri dan anak-anaknya yang menampilkan wajah sedih di seluruh negara bagi meracuni fikiran rakyat.

Katanya nanti ramailah khususnya 'pendatang baru' dalam PKR yang hendak menonjol diri jadi tukang memekak dengan nawaitu untuk jual nama nak jadi calon PKR dalam pilihanraya.

"Saya tahu kebanyakan yang buat kerja ni nanti budak-budak baru.Ini semua kerja bodoh kami sudah buat masa kes liwat pertama dulu jadi macai Anwar.


"Budak-budak baru ni semua tahu apa cerita pasal Anwar kecuali jadi kuda dia untuk selamatkan diri. Nak buat macam mana ramai yang suka diperbodohkan,"katanya.

Zahid sendiri tidak fikir kerajaan dan kehakiman gentar dengan perang saraf mereka nak mengugut cara begini.

"Negara kita ada undang-undang.Kalau setakat nak tuduh konspirasi siapa pun boleh tuduh.Pokok pangkalnya kamu liwat atau tidak Saiful. Keputusan itu ditentukan oleh mahkamah berasaskan hujah kes dan bukti yang ada," ujarnya.


"Apa mereka fikir mereka boleh huru harakan negara kalau Anwar didapati bersalah...kita sama-sama tengoklah nanti," tambahnya.

Zahid tersenyum bila berkata modus operandi Anwar dan gengnya sama saja sejak dulu.

Beliau tertawa dengan gelagat Anwar dan pasukan peguamnya lambat siang nak tuduh orang hina mahkamah kalau cakap tentang kes liwatnya."Ini nak buat roadshow..nak jelajah bukan cakap pasal kesnnya...bukan hina mahkamah ke...inilah bapak hipokrit besa,"tegasnya.

Zahid juga menduga nanti akan ada 'lakonan-lakonan' semasa roadshow atau demonstrasi." Apabila polis bertindak lebih sikit mulanya bising sedangkan mereka sendiri yang langgar undang-undang dan engkar arahan polis supaya bersurai.

"You berani buat salah berhimpun secara haram segala macam ...you tanggunglah sendiri.Ini nak merengek dan nak mengadu pada NGO antarabangsa bila kena gas pemedih mata...ini lawak macam pondan,"katanya.

Sementara itu, bekas ketua PKR Pematang Pauh, Anuar Shaari pula berkongsi cerita menarik mengenai Anwar.

Katanya yang pernah berkhidmat sebagai setiausaha sulit Anwar di Kementerian Kewangan sebelum dipecat pada tahun 1998 itu, bekas bosnya itu bukan tabah sangat ketika dipenjara kali pertama pada tahun 1999 sehingga 2004.

"Pada satu peringkat, beliau merayu-rayu kepada ramai sahabatnya di luar untuk berusaha bebaskan dia dari penjara. Anwar kata dia dah tidak tahan duduk dalam penjara,"cerita beliau.

Menurut Anuar, antara yang 'dirayu' sampai hampir-hampir menangis adalah Ezam Mohd Nor yang ketika itu Ketua Pemuda Keadilan dan baru bebas dari Penjara Kajang.


"Ezam pernah cerita pada saya, Anwar terdesak untuk keluar penjara dan mahukan dia lakukan apa sahaja untuk tujuan tersebut,"kata beliau.


Kerana itu menurut Anuar, penasihat PKR pasti tidak akan sanggup dipenjara lagi kali ini.

"Dia akan cuba sedaya upaya untuk bangkitkan rakyat, guna mahasiswa, guna pekerja, road show seluruh negara, tetapi pada akhirnya, jika semua itu tidak sampai objektif yang dikehendaki, Anwar mungkin akan lari," ramal beliau.

"Perkara ini akan semakin jelas seminggu sebelum 9 Januari, kita bakal saksikan bagaimana Anwar akan sehabis tenaga untuk memastikan jalan raya dipenuhi penyokongnya ketika keputusan dibacakan.

"Tapi jika tak jadi macam dia rancang, dia mungkin lari dan untuk mengelakkan diri digelar penakut, dia akan beritahu penyokongnya, melarikan diri itu sebahagian dari strategi jangka masa panjang… itu telahan saya berdasarkan pengalaman bersama Anwar," katanya. AGENDA DAILY

PKR tentu bengang Dr Asri bantu jelaskan isu Jamil Khir difitnah guna duit zakat

Posted: 30 Dec 2011 05:26 AM PST



Dalam twitter beliau ,Dr. Asri Zainul Abidin,mantan Mufti Perlis yang juga kini Pensyarah Pelawat di Oxford University menyatakan bahawa beliau telah menghantar SMS kepada Dato' Seri Jamil Khir Baharom mengenai isu tuduhan salah guna wang zakat kepada Jamil Khir dan 2 lagi yang lain untuk mengetahui kesahihan sebenar tuduhan itu.

Berdasarkan tweet Dr. Asri, beliau kemudiannya mendapat balasan SMS dari Jamil Khir yang mengatakan bahawa wang guaman kerajaan yang digunakan dan bukannya wang kutipan zakat untuk bayaran kepada khidmat guaman.

Kemudian DS Jamil Khir sendiri menelefon Dr. Asri menjelaskan satu persatu mengenai permasalahan yang timbul itu dan Dr. Asri faham kedudukan wang yang digunakan

Dr. Asri juga mencadangkan kepada DS Jamil Khir supaya membuat kenyataan terbuka kepada media segera dan beliau akan buat katanya.

Berikut merupakan tweet dari laman twitter Dr. Asri mengenai isu tuduhan itu. - KERIS PUSAKA



2 April 2012 tarikh yang ditakuti Guan Eng !!

Posted: 30 Dec 2011 01:35 AM PST



Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan 2 hingga 6 April depan untuk perbicaraan kes saman malu RM30 juta difailkan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman terhadap Ketua Menteri, Lim Guan Eng berhubung kenyataan beliau mengaitkan UMNO dengan demonstrasi dan cubaan membakar ibu pejabat DAP di Pulau Pinang.

Hakim Amelia Tee Hong Geok Abdullah menetapkan tarikh itu di dalam kamar dengan dihadiri peguam, Jahaberdeen Mohamed Yunoos yang mewakili Zainal Abidin dan Latheefa Koya, mewakili defendan.



Pengerusi Badan Perhubungan UMNO P.Pinang   Zainal Abidin Osman , 51, memfailkan saman itu pada 24 Oktober lepas.

Selain Guan Eng yang juga Setiausaha DAP, turut dinamakan sebagai defendan, Parti Keadilan Rakyat selaku pemilik laman berita elektronik Keadilan Daily dan akhbar Suara Keadilan, Segmen Fleksibel Sdn. Bhd., yang merupakan syarikat penerbitan Keadilan Daily dan Suara Keadilan dan Ketua penyuntingnya, Fazallah Pit.

Dalam pernyataan tuntutan itu, Zainal Abidin mendakwa pada 3 Julai lepas, Guan Eng telah menerbitkan suatu kenyataan akhbar melalui e-mel yang kemudiannya disiarkan di Keadilan Daily pada 3 Julai dan di akhbar Suara Keadilan pada 5 Julai lalu.

Zainal Abidin berkata, kenyataan Guan Eng itu antara lain membawa maksud kononnya beliau terlibat dalam kegiatan mengguling Ketua Menteri Pulau Pinang melalui cara yang salah serta menyembunyikan penglibatan beliau dalam satu demonstrasi ganas yang berlaku di Komtar dan Jambatan Pulau Pinang pada 1 Julai lepas.

Beliau berkata, pada 18 Ogos lalu, Guan Eng telah mengeluarkan satu lagi kenyataan menyinggung di hadapan sekumpulan wartawan yang telah disiarkan di laman berita elektronik, The Malaysian Insider, pada hari yang sama.



Katanya lagi, antara lain kenyataan itu membawa maksud kononnya beliau telah merancang untuk mensabotaj premis parti DAP di Pulau Pinang, dan kononnya beliau terlibat dalam mencetuskan cubaan membakar premis itu.

Akibat kenyataan itu, ujarnya, ia telah merosakkan reputasi beliau dan menjejaskan kepercayaan parti induk terhadapnya.

Zainal Abidin menuntut ganti rugi RM30 juta, faedah, kos dan relif lain yang difikirkan wajar oleh mahkamah dan suatu injunksi bagi menghalang kesemua defendan daripada terus mengeluarkan atau menyiarkan kenyataan fitnah itu. - BERNAMA


Komen GPB


Lu banyak langsi ...sekarang lu kena la ...

Nak solat Hajat selamatkan Madrasah Salihiah pun dibuat laporan polis Pemuda PAS !!

Posted: 29 Dec 2011 11:34 PM PST



Himpunan berkenaan bukanlah bertujuan untuk menentang apatah lagi membantah keputusan Majlsi Fatwa Kedah tetapi berusaha sedaya upaya memohon agar kerajaan Pas Kedah memikirkan kembali keputusan yang telah dibuat.

Majoriti umat Islam Kedah percaya bahawa keputusan merobohkan madrasah tersebut masih boleh diubah, jika Kerajaan Pas Kedah bersedia bertolak-ansur dan lembut hati.

Oleh kerana segala permintaan, rayuan dan desakan mereka seolah-olah tidak mahu didengari dan dipertimbangkan oleh kerajaan negeri, maka umat Islam yang menyokong madrasah berkenaan terus wujud tiada pilihan lain.

Sebab itulah mereka mengadakan himpunan esok dan seterusnya diikuti oleh solat hajat bagi memohon pertolongan Allah SWT agar madrasah berkenaan diselamatkan daripada sebarang tindakan atas nama pembangunan.

Sememangnya kita 'kagum' dengan ketegasan Dewan Pemuda Pas kawasan Alor Setar yang tampil membuat laporan polis bagi menghalang himpunan tersebut diadakan.

Tetapi kita juga ingin bertanya, apakah Dewan Pemuda Pas berkenaan sudah bertemu dengan penduduk di kawasan madrasah itu bagi mendapatkan pandangan mereka?

Tidak salah untuk Dewan Pemuda Pas menyokong keputusan Majlis Fatwa Kedah tetapi pernahkah mereka melahirkan cadangan kepada kerajaan negeri di bawah penguasaan pemimpin-pemimpin mereka untuk mengkaji semula cadangan merobohkan madrasah tersebut?

Sebagai anak Kedah penulis juga ingin bertanya, di manakah suara Dewan Pemuda Pas apabila terdapat masjid, surau dan madrasah di negeri itu dicemari oleh syarahan, kuliah dan khutbah berbaur politik?

Di salah sebuah masjid di kawasan berkenaan, boleh dikatakan setiap minggu mereka menjemput ustaz-ustaz atau penceramah yang menyelitkan unsur politik menyokong pembangkang dalam ceramah atau kuliah mereka. Soalnya, di mana suara Dewan Pemuda Pas dalam perkara ini?

Malahan penulis juga ingin tahu, bagaimana kalau Madrasah Salihiah ini jawatankuasanya terdiri daripada pemimpin dan penyokong Pas, apakah Dewan Pemuda Pas akan menyokong cadangan merobohkan premis tersebut.

Dan sekali lagi, penulis juga ingin bertanya apakah Dewan Pemuda Pas akan duduk diam kalau cadangan merobohkan madrasah berkenaan datang daripada kerajaan negeri atau kerajaan pusat di bawah kepimpinan Barisan Nasional (BN) dan UMNO.

Adakah ketika itu Dewan Pemuda Pas akan meminta semua pihak menghormati keputusan Majlis Fatwa Kedah?

Penulis percaya, Dewan Pemuda Pas begitu beria-ia dalam isu ini kerana merasakan cadangan merobohkan madrasah tersebut sudah mula memberi tamparan kepada kerajaan negeri pimpinan Pas.

Mereka faham jika isu ini tidak dikendali dengan betul, ia boleh mendatangkan bahaya kepada kerajaan Pas yang sememangnya dilihat semakin tidak bermaya di Kedah.

Justeru kita ingin berpesan kepada Dewan Pemuda Pas kawasan Alor Setar, janganlah hipokrit, kalau benar kalian adalah pejuang Islam dan begitu menghormati Majlis Fatwa Kedah maka bertindak adil dalam semua perkara termasuklah patuh kepada arahan agar masjid, surau dan madrasah tidak dipolitikkan.

Kepada umat Islam di Kedah, janganlah tergugat dengan tindakan Dewan Pemuda Pas tersebut, dalam sebuah negara demokrasi mereka berhak membuat laporan polis tetapi dalam amalan demokrasi juga rakyat berhak melahirkan pendapat mereka.

Tujuan perhimpunan itu bukan bertujuan membantah apatah lagi menentang Majlis Fatwa Kedah, semua umat Islam di negeri berkenaan sentiasa menghormati majlis tersebut. KLIK DI SINI SETERUSNYA

Pandangan Ustaz Fathul Bari tentang isu Anwar disamakan Imam Mahdi !

Posted: 29 Dec 2011 10:00 PM PST

Inilah Ostat PKR iaitu Badrul Amin ..dek kerana terlalu agungkan Anwar , sanggup menggunakan hadis Nabi berkaitan Imam Mahdi untuk disamakan dengan pemimpin agung mereka ini .

Seperti kata Ustaz Fathul Bari , ini bukan isu kecil sebaliknya isu besar yang boleh menimbulkan salah faham akidah umat Islam . Begitu juga dalam isu menyatakan Nik Aziz seperti Nabi pun tak boleh kerana setiap manusia ada had dan kedudukannya .

Kesimpulannya , puak-puak dalam  Pakatan ini jadi seperti ini sebab sudah terlampau taksub kepada pemimpin mereka yang mana bukan sahaja yang beragama Islam tetapi yang kafir pun dijulang juga darjatnya .

Lim Guan Eng disamakan Khalifah Umar Abd Aziz , Anwar pulak Imam Mahdi dan Nik Aziz pun sama macam Nabi .

Ada ke kita dengar ostat UMNO angkat Tun Mahathir atau Najib  seperti mereka ini ?? Itu lah beza parti yang gunakan AGAMA untuk politik dengan UMNO yang berjuang untuk agama sejak merdeka lagi .




Adam Adli semakin besar kepala, dakwa UPSI tak layak dakwanya ...

Posted: 29 Dec 2011 08:18 PM PST




Mahasiswa kontroversi, Adam Adli Abdul Halim mendakwa Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) tidak mempunyai asas kukuh untuk mendakwanya atas dua pertuduhan yang dikeluarkan universiti itu.

"Saya sudah berbincang dengan beberapa pihak termasuk peguam dan pakar dalam Perlembagaan yang berpendapat, Upsi tidak ada asas untuk dakwa saya. Saya akan kemukakan surat kepada Upsi supaya gugurkan dakwaan," katanya ketika ditemui selepas menyertai Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bersama Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) memulakan siri jelajah negara, menyerahkan memorandum dan tuntutan Kebebasan Akademik kepada Kerajaan Negeri.

Memorandum diserah­kan oleh Pengerusi Bebas, Muhammad Safwan Anang kepada Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor, di pekara­ngan Wisma Darul Aman.

Adam Adli berkata, pihak universiti telah menghantar surat panggilan hadir perbicaraan pada 9 Januari depan, berhubung kes membabitkan dirinya yang didakwa mencemar nama baik Upsi dan ancam ketenteraman awam.

"Dua pertuduhan itu tidak berasas, apa maksud saya cemar nama baik Upsi, sedangkan saya tidak lakukan jenayah atau ditahan polis. Malah setakat ini, polis tidak ambil keterangan daripada saya," katanya.

Aktivis pelajar yang juga penuntut Upsi ini dikatakan bertindak menurunkan bendera wajah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Ibu Pejabat Umno sewaktu demonstrasi 17 Disember lalu.

Ketika memorandum diserahkan kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah, Adam Adli dikatakan berbuat demikian secara spontan.


Komen GPB

Tunggu la nanti polis panggil semua barua-barua Anwar ini termasuk Adam Adli untuk disoal siasat . Jangan dok bohong bahawa diri hang tu tak bersalah langsung  . Laporan polis pun  telah dibuat oleh satu NGO mewakili kumpulan mahasiswa iaitu Suara Keamanan Mahasiswa kepada SMM & Adam Adli kerana berdemo dan menurunkan bendera Najib di PWTC .

Jadi , kenyataan UPSI bahawa Adam Adli   mencemarkan nama baik universiti itu memang tepat kerana sudah ada laporan polis terhadap beliau dan SMM.

Tony Pua hanya pandai fitnah ATM tapi pengecut jumpa Zahid Hamidi !

Posted: 29 Dec 2011 06:46 PM PST



Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi hari ini mempelawa Datuk Zaid Ibrahim untuk 'duduk semeja' menjelaskan isu pembelian enam kapal peronda generasi kedua (SGPV) yang didakwa dibuat melalui orang tengah.

Selain Zaid selaku Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) itu, turut dipelawa ialah Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua yang sebelum ini lantang mempertikai keputusan kerajaan dalam pembelian aset pertahanan negara.

Ahmad Zahid berkata, kedua-dua individu berkenaan perlu tampil bertemu beliau bersama bukti agar mereka serta rakyat tidak mendapat maklumat yang salah mengenai isu berkenaan.

Katanya, Kementerian Pertahanan terbuka untuk menjawab apa jua persoalan termasuk dakwaan Tony Pua yang mengatakan kos membina kapal tempur pesisir pantai (LSC) melambung kepada RM9 bilion daripada RM6 bilion.


''Dari mana dia (Tony Pua) dapat jumlah itu? Dari Dr. Kua Kia Soong (Pengarah Suara Rakyat Malaysia-Suaram)? Dia sepatutnya jumpa saya. Jangan takut dengan saya. Saya bukannya singa atau buaya.


''Begitu juga dengan Zaid. Boleh datang jumpa dan saya akan terangkan,'' katanya.

Guan Eng & DAP tentu suka perbuatan macam ini !

Posted: 29 Dec 2011 05:32 PM PST


Mengapa GPB tulis  tajuk  Ketua regim DAP cukup suka perbuatan & kerja dalam gambar di atas ini ?  

Sebabnya ialah 3 orang ini adalah mahasiswa belaan Anwar adalah Melayu yang  sudi hadir ke pejabat kerajaan DAP dan seterusnya menunjukkan sokongan padu  mereka dari IPTA ini terhadap DAP .

DAP dan Guan Eng tahu mahasiswa bahawa Cina tak  minat buat kerja politik seperti  3 ekor ini kerana  anaka muda bangsanya hanya mahu fokus  berlajar untuk dapatkan CGPA terbaik . Jauh lagi lah nak turun berdemo tengah panas  untuk desak kerajaan  BEBASKAN AKADEMIK .

Itu yang DAP tumpu anak muda bangsa CINA ini supaya  daftar mengundi je bukannya dok hasut  mahasiswa Melayu seperti SMM & BEBAS ini  lawan kerajaan . Jika DAP dok desak sepertimana PKR ini ,confirm parti mereka akan ditolak kerana ganggu mereka berlajar .

Jadi , bila SMM diketuai Ahmad Syukri & Safwan Anang pergi pejabat ketua regim DAP ...memang dialu-alukan sangat kehadiran mereka ini.  Malah tak mustahil jika diminta dana sikit pun mesti depa bagi punya kerana ada anak muda Melayu seperti mereka ini   boleh pecahbelahkan mahasiswa Melayu dan seterusnya melawan kerajaan diterajui UMNO.




***NGO dari rakyat marhaen P.Pinang pun tak dapat layanan seperti ini , itu yang sampai bagi replika kek tahi !! ...hahahaha...

Surat beracun : Jawapan penafian Nurul Izzah seperti melepaskan batuk di tangga !

Posted: 29 Dec 2011 04:21 PM PST



Bila tersebarnya surat beracun oleh Raja Petra  kepada ahli PKR tentang skandal rahsia hubungan  Nurul Izzah dengan Zaid Ibrahim , memang sudah dijangka mereka akan menafikan sebulat-bulatnya .

Adakah kisah di dalam surat beracun itu benar seperti didedahkan RPK ?

KLIK DI SINI untuk teliti surat berkenaan .


Cuma yang hairannya , Nurul Izzah menjawab seperti mengiyakan apa yang dituduh oleh RPK kerana jawapannya beliau tiada apa-apa hujah pun untuk nafikan hubungan mereka.

Adakah Nurul Izzah takut kepada RPK setelah rahsia hubunganya dengan Zaid Ibrahim kantoi . GPB juga yakin Anwar tentu marah akan hal ini bila sudah diketahui hubungan skandal politik terlarang ini .



Yang menimbulkan persoalan besar ialah kenyataan Nurul Izzah terlalu ringan jika dibandingkan dengan dakwaan yang amat berat melibatkan beliau dengan Azmin Ali.

Dan jika dakwaan Raja Petra dan Malaysia Today itu 'palsu dan tidak benar', Nurul Izzah sepatunya mengatakan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Raja Petra dan Malaysia Today !
 


T
etapi Nurul Izzah tidak menyebut pun tentang 'tindakan undang-undang' !





sumber : Dr MIM 

DIMENSI

Posted: 30 Dec 2011 11:12 AM PST

DIMENSI


Omegay: Dakwat kekal buat nuar kekal sakit kepale >|D

Posted: 30 Dec 2011 08:35 AM PST

Walaupun  Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) mengumumkan pindaan peraturan bagi mewajibkan penggunaan dakwat kekal namun Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan ia bukan jaminan pilihan raya negara akan dijalankan dengan bebas dan bersih.

Ini kerana menurut Anwar, Ahli Parlimen Permatang Pauh, masih terdapat banyak perkara yang perlu dilaksanakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Beliau menambah proses demokrasi dan pengendalian pilihan raya boleh dijalankan secara bebas dan adil sekiranya SPR melaksanakan lapan tuntutan yang dikemukakan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0)

"Namun demikian, perubahan kecil ini tidak seharusnya dilihat sebagai jaminan kepada proses pengendalian pilihan raya yang telus, bebas dan bersih sepenuhnya," katanya dalam satu kenyataan. - Themalaysiainsideanuvajiass

last minit anuwar terjerat dengan game plan sendiri..kini dia plak banyak songeh!..apsal nuar?..tetelan kapor barus kerrr >|D..dia sangka kerajaan bakal terjerat dengan permainan dia. tunduk dengan tuntutan segala mereka. sekarang dia plak yang terkulat2 mcm ayam berak kapor. dengan tak semena2 kerajaan terima cadangan pembangkang menggunakan dakwat kekal untuk penambahbaikan sistem pilihanraya huhuhu


ternyata usaha fuckatan bikin perhimpunan bershit sampai ambingai terpaksa menipu YDP dan rakyat! hanya buang masa buang tenaga. bukan saje buang tenage nyonya tua pegang bunga tapi menyusahkan pihak berkuasa yang terpaksa kasi makan kat lembu2 anuwar!..imam al juburi dah kepanasan seyhhh kehkehkehkeh

Omegay: Panas! - Kepala khinzir di depan masjid Al-Falah Desa Jaya

Posted: 30 Dec 2011 04:39 AM PST






Omegay: Karnival dah masuk hari ke 2..adun BN mana?

Posted: 30 Dec 2011 12:30 AM PST

karnival sayangi selangor yang di anjurkan oleh bn selangor cukup meriah. beribu2 orang tak kira bangsa dan usia mula membanjiri i-city untuk menyertai pameran yang berlangsung sehingga menjelang malam tahun baru. namun macam ada sesuatu yang kureng...di mana adun2 bn selangor?? satu batang idong pooonn tak nampak! adoiyaiiii...


bukan ker ini karnival yang di anjurkan oleh mereka jugak. dah masuk hari ke 2 namun kehadiran mereka masih tak kelihatan!. macam mana nak rampas selangor balik nih? ishhhh...tak kan nak tunggu kehadiran PM atau TPM barulah nak berpusu2 bersalam dengan rakyat?? amik ler inisiatif sket. ape lah salahnya singgah sekejap dan jengok2 la rakyat yang hadir ke karnival tersebut. diorang ni tak geti ke amik peluang curi masa sket dengan bertanya khabar ker, minta pandangan ker ape kerrr??


tolong lah wahai adun2 bn..jangan amik sikap acuh tak acuh weiiii!!..NAK MENANG PRU KE TAK NAKK??? >|(

Omegay: Berita tekezut!..Ust. Nasha 'tempeleng' wally slipau kehkehkehkeh

Posted: 29 Dec 2011 10:30 PM PST

Dalam perkembangan berkaitan, Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan berkata, pemimpin Pas perlu menjadi pejuang Islam yang berakhlak mulia dengan mencintai perdamaian, menghargai persahabatan, memohon maaf jika tersalah serta memaafkan kesilapan orang lain.

"Apabila bertelagah melampau-lampau, tiada jiwa kemanusiaan, tiada semangat bertolak ansur untuk memohon maaf atau memberi kemaafan, apa yang dicari dalam hidup ini? Nak jadi tuhan tak mungkin. Nak jadi nabi mustahil. Berlapang dada dan jauhkan buruk sangka," katanya. - Utusan Malaysiakusayang


hamik se das hadiah tempeleng kat muke kawww wally!..nak jadi nabi mustahil tapi dek kerana ketaksuban balaci bawahan punye pasal, dapat title nabi palsu pun jadilahh! kehkehkehkeh

Omegay: 901..Pencacai peegayrar sedia kena rasuk >|D

Posted: 29 Dec 2011 07:00 PM PST

sam: seb baik aku pakai pempers!

Omegay: Pasrael buktikan hasan ali cakap bohong hanya dengan transkrip??..kehkehkeh

Posted: 29 Dec 2011 05:00 PM PST

PAS's official paper, Harakah Daily, posted today the full transcript of a news conference chaired yesterday by Datuk Nik Aziz Nik Mat to prove it had not distorted news about maverick member Datuk Hasan Ali as alleged. - Themalaysiainsideanuvajiass


transkrip?..video takde ker?..stakat transkrip sape2 pun bley bikin braderrr!..apsal lembu2 pasrael yang canggih dalam media baru bley tak terfikir nak rakam video perbincangan tu? tak kan dah kaya sapu duit kerajaan pun tak mampu beli nak beli camcoder?? huhuhuhu

alahai sian wally slipau! tak abis2 nak kelentong. mmg sah pasrael dah mati pucuk kering idea macam mana nak tarik sokongan pengundi melayu. tapi bagus gak ler sekurang2nye lembu2 pasrael dapat makan tengahari free. perut kenyang hati senang..menipu orang siang malam kehkehkehkeh adoiyaiii >|D

IPOHMALAY

Posted: 30 Dec 2011 09:03 AM PST

IPOHMALAY


Kuasa Rakyat Seperti Dirancang Yahudi

Posted: 30 Dec 2011 07:56 AM PST

Launglah, daulatkanlah, keramatkanlah ungkapan 'KUASA RAKYAT', 'PEOPLE'S POWER', 'MAKKAL SAKHTI' dalam bahasa apa jua. Tulislah 'Kuasa Rakyat', 'மக்கள் சக்தி', 人民的力量, atau apa sahaja semaksud dengannya, tetapi ketahuilah bahawa menegakkan agenda Yahudi di muka bumi Allah ini tatkala hampir munculnya Dajjal, tidak lain hanyalah menunjukkan kesetiaan diri untuk menjadi barisan tentera Dajjal laknatullah. Mari kita lihat Protocol of Zion nombor 14 :

PROTOKOL NO. 14

2. Pada masa yang sama, kita tidak boleh tidak, memperhebahkan sejarah kesilapan kerajaan bangsa bukan kita yang mencabuli hak-hak kemanusiaan selama berkurun-kurun berpandukan kebengapan mereka untuk memahami apa yang sebenarnya terbaik untuk hukum kemanusiaantatkala mereka terkejar-kejar mendapatkan kuasa rakyat dan langsung tidak sedar bahawa sistem tersebut akan terus mencipta keburukan pada pemikiran, akidah dan sesama manusia.

3. Seluruh gerak usaha bagi kaedah dan prinsip kita adalah berdasarkan fakta bahawa kita akan terapkan kepada mereka tentang lenyapnya hakikat kehidupan yang lama dalam kehidupan sosial terkini.

4. Para filsafat kita akan memperbincangkan kekurangan semua jenis anutan bangsa bukan kita dan tiada siapa yang akan membahaskan anutan kita dengan sebetul-betulnya memandangkan ianya adalah rahsia penyelamat kita yang tidak akan terbongkar pegangannya.

5. Di negara-negara yang dikenali kerana kemajuan dan kemodenan pemikiran, kita telah ciptakan kecelikan pengetahuan yang bersifat tidak masuk akal, kotor dan jijik. Setelah tersuntiknya kuasa kita kelak, kita akan teruskan kewujudannya bagi memudahkan kita mencorak percanggahan melaluiucapan-ucapan, program-program yang akan dilaksanakan oleh ejen-ejen kita yang bertebaran Cerdik pandai kita, yang dilatih mengepalai bangsa bukan kita, akan mereka laungkan ucapan-ucapan, projek-projek, memoir, artikel yang akan digunakan oleh kita untuk mempengaruhi minda bangsa bukan kita, justeru menghalakannya ke arah kefahaman dan pengetahuan yang kita kehendaki.


Tidak diketahui berapa ramaikah umat Islam di Malaysia pernah membacanya dengan terperinci. Untuk menentang dengan kudrat, rasanya, bukan atas keupayaan kita. Hanya kesedaran sendiri yang mampu menjadi penyelamat.
Ketahuilah kita hari ini mengapa PAKATAN RAKYAT yang terlalu TAKSUB dengan " KUASA RAKYAT ". Kerana mereka tidak lain tidak bukan adalah ajen Al Masikh Al Dajal dan para pengikut mereka terdorong menjadi tentera-tentera Dajal tanpa mereka sedar.

Nota : Teks asal protokol ini adalah di dalam Bahasa Inggeris. Untuk membaca keseluruhan 24 protokol tersebut, sila klik di sini

Tiga Belas Iluminati Mahu Gegar Segalanya?

Posted: 30 Dec 2011 05:20 AM PST


Kita mengetahui 13 adalah angka rasmi gerakan iluminati di dunia ini, yang berpunca dari 13 keturunan Yahudi yang mereka anggap sebagai suci.



Ini pula setiap seorang yang mewakili setiap keturunan Yahudi yang menggerakkan gerakan iluminati Anwar Ibrahim dan menamakan diri mereka sebagai Jingga 13.

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak VIII

Posted: 30 Dec 2011 02:32 AM PST

AHAD, NOVEMBER 23, 2008

Ipoh Barat Pembohong

Mingguan Malaysia, Ahad, 23 November 2008

Perak batal ubah nama Jalan Silibin kepada Jalan P. Patto

IPOH 22 Nov. - Kerajaan negeri Perak akhirnya membatalkan cadangan menukar nama Jalan Silibin di sini kepada nama mendiang Pengerusi DAP Perak, P. Patto ekoran kontroversi yang tercetus apabila pelbagai pihak menyuarakan bantahan.

Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Pengangkutan negeri, Ngar Kor Ming berkata, kerajaan negeri sebaliknya akan mencari jalan lain yang lebih sesuai untuk dinamakan Jalan P. Patto.

Bercakap kepada pemberita di pejabat DAP di sini beliau berkata, cadangan itu menimbulkan banyak bantahan daripada pelbagai pihak dan keluarga mendiang turut menerima bahangnya apabila menerima cemuhan dan sebagainya.

Sidang akhbar itu turut dihadiri isteri mendiang Patto, S. Mary, 59, dan dua anak perempuan mereka, Shaalani Anne, 27, dan Kasthuri Raani, 29.

Beliau yang juga Ketua Pemuda DAP itu berkata, DAP Perak telah membuat keputusan untuk menamakan sebuah pusat kajian yang akan ditubuhkan parti itu sebagai Pusat Kajian P. Patto dan ia akan beroperasi di Wisma DAP di sini.

"Ia sebagai mengenang jasanya membantu parti itu berkembang di negara ini," katanya.

Sementara itu, Mary merayu orang ramai menghentikan segala tohmahan yang dilempar terhadap keluarganya ekoran hasrat kerajaan negeri menamakan Jalan Silibin sempena nama P. Patto.

- Bernama

Ulasan

Akhirnya, Nga Kor Ming mengakui bahawa M. Kulasegaran adalah pembohong apabila menyebut bahawa 70% penduduk di Jalan Silibin bersikap 'tidak apa' atas cadangannya yang tak sudah-sudah untuk menamakan Jalan Silibin kepada Jalan P. Patto.

Ini merupakan pengajaran buat M. Kulasegaran yang ditempelak oleh banyak pihak sebagai mengulangi 'Kesilapan Kerajaan Barisan Nasional' apabila mengubah nama jalan.

Apapun, yang pasti ialah ia merupakan kegagalan pertama M. Kula setelah menjadi Ahli Parlimen Ipoh Barat untuk penggal kedua. Jika dahulunya, belangnya tidak dipertonjolkan, tetapi apabila Pakatan rakyat mendapat negeri ini, M. Kula mula menjadi kaduk naik junjung.

Bila PAS Lapor Polis Halang Solat Hajat

Posted: 30 Dec 2011 01:04 AM PST

Pemuda PAS Kedah report Polis untuk halang Solat Hajat.


Memang panas beb di Kedah!! Bukan panas sebab cuaca, tapi panas sebab Pemuda PAS Kedah dah buat satu laporan Polis di Ibu Pejabat Polis Kota Setar untuk halang Majlis Munajat Perdana di Madrasah Salihiah.

Orang nak buat Solat Hajat pun PAS Kedah tak bagi ke? Sampai siap buat report Polis untuk halang solat hajat tu..

Apa kejadahnya islam yang PAS Kedah bawak ni kalau orang nak buat solat hajat pun dihalang? PAS Kedah ni dah hilang akal ke?

Sepanjang gua berpolitik, gua tak pernah dengar lagi Pemuda UMNO atau UMNO sendiri buat report Polis untuk halang bila PAS nak buat solat hajat.

PAS dibiarkan bebas buat solat apa sekalipun malah solat hajat doa pecah perut kat Najib pun tak ada sapa kacau dulu..

Tapi hari ni dah catat satu lagi sejarah dalam PAS bila mana dorang sanggup buat report hanya semata-mata tak mau umat Islam solat hajat untuk selamatkan institusi Islam.

Bangkai punya Pemuda PAS Kedah!!! Gua rasa DAP di Penang pun tak berperangai jijik macam apa yang Pemuda PAS Kedah buat ni..

Elok PAS buang saja perkataan ISLAM dalam parti dorang tu.. Apa yang PAS Kedah buat ni ternyata memang memalukan umat Islam di Malaysia!!


Sumber :Media Permatang Pauh

Kedudukan PAS Kini Di Jari Jemari Zionis

Posted: 29 Dec 2011 11:05 PM PST

Di mana kedudukan perjuangan PAS hari ini? PAS tidak lagi menjadi parti yang memperjuangkan Islam, malah, menjadi parti yang terang-terangan mengikut syaitan-syaitan iluminati bagi mengheret pengikut-pengikut mereka ke neraka.

Ungkapan 'undi PAS masuk syurga' adalah ejekan dan kutukan tersendiri ke atas hakikat bahawa sebenarnya, mengundi PAS akan mengheret anda ke neraka.

Lihatlah di mana kedudukan PAS hari ini setelah mereka mengangkat komunis sebagai perjuangan mulia dan suci.



Ribuan Melayu Rela Menjadi 'Tentera' DAP Di Perak

Posted: 29 Dec 2011 07:41 PM PST

Di negeri Perak terlalu banyak tali barut kafir. Sebab itulah mudah untuk Perak jatuh ke tangan British pada tahun 1874 menjadikan ia negeri Melayu pertama yang berjaya dikuasai British.

Pada waktu itu, pendatang Mendailing yang menjadi tali barut mereka dalam menentang pejuang Melayu dan pembesar Melayu. Tapi kini zaman telah berubah.

Hari ini, masih lagi terdapat kejanggalan di kalangan Bumiputra di Perak. Terdapat ramai orang Melayu minum bir di kedai-kedai Cina, ramai Melayu yang menjadi atheist, ada yang menjadi pejuang anti-hadis terulung, malah ada yang menyembah matahari selain dari yang kembali kepada paganisme dan murtad ke agama lain.

Dari sudut politik, ramai orang Melayu menjadi ahli DAP dan kini terdapat ramai Melayu yang bercita-cita untuk mewakili DAP bertanding di peringkat DUN, supaya DAP mampu menakluk kerusi Menteri Besar negeri Perak.

Tidaklah dalam kuantiti yang besar, jika 1% Melayu Perak yang berotak sasau seperti ini dihitung, jumlahnya mencapai 13,000 orang. Itu memang ramai kan? Jika mereka ini bergerak menjadi tentera-tentera kafir harbi, secara zahirnya, boleh terlihat bahawa Kafir Harbi mampu menguasai negeri Perak ini dengan mudah.

Jadi, ketika blog ini tidak lagi memfokuskan tentang keburukan PAS yang telah sepanjang 3 tahun ini diketahui buruknya, Blog ini hanya mahu memastikan bahawa bukan lagi DAP yang akan menguasai negeri Perak.

Namun, DAP tetap mendapat mandat dari pencacai-pencacai berbangsa Melayu mereka yang memang sedar bahawa DAP meletakkan agenda memperbaiki nasib bangsa Melayu itu di tapak kakinya.

Adalah menjadi tanggungjawab setiap umat Islam berbangsa Melayu bagi memastikan negeri ini tidak lagi 'dijajah' oleh dua jeneral DAP negeri yang bersaudara yang menunggang sesiapa sahaja yang mahu mengikut telunjuknya hatta jika seorang ulamak berpakaian zuhud berhati serigala , yang dikenalpasti boleh ditunggangi.

Seperti seorang pengkomen blogger yang takut untuk mempunyai blog, Ex-UMNO, blogger pencacai DAP ini lebih tidak lagi layak ditanggapi dan seperti salah satu komen pada blog yang lepas,

Tanpa Nama berkata...

lebih baik mencacai UMNO yang boleh kita gigit... daripada mencacai DAP yang menggigit kita.. dasar Ex-UMNO yang terlalu bodoh untuk menjadi manusia. sebab itulah gambarnya beruk

30 Disember 2011 8:59 PG

Kafir Pun Menyamar Muslim Demi Perjuangan Kafir

Posted: 29 Dec 2011 06:05 PM PST

Selain dari orang Melayu sendiri yang menjadi tentera kafir harbi, ada juga bukan Melayu yang menyamar menjadi Melayu untuk menjadi tentera Harbi. Nanti, bukan tentera. Tetapi tenteranita. Yang kita belum jumpa ialah Muslim menyamar kafir demi perjuangan Islam. Lihat 'buah pala' perempuan ini pun 'ulamak' yang bersekongkol dengan kafir mampu meletak lebai di kepala ke tepi.

Siti Justice


Nama Penuh:
Mary Ann Ponusamy

Pekerjaan:
Kerani Litigasi di Pejabat Majlis Peguam, Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur.

Maklumat lain:
Menyamar menjadi wanita Melayu Islam dan sering menyeleweng fakta mengenai Islam. Pernah menggunakan nama "Chenta Nadia".


Sumber identiti perempuan di atas : Cucu Tok Selampit

Komeng Desak Skupangduas Memohon Maaf

Posted: 29 Dec 2011 04:41 PM PST

Kor Ming minta penulis blog mohon maaf

IPOH 29 Dis. - Jika sebelum ini Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming bertegas akan mengambil tindakan undang-undang ke atas penulis blog Sekupangduas berhubung dakwaan salah guna kuasa, hari ini Ahli Parlimen Taiping itu menukar nadanya apabila meminta penulis itu memohon maaf.

Kor Ming dalam satu sidang akhbar malam tadi berkata, beliau memberi tempoh 48 jam kepada penulis blog tersebut, Ahmad Sofian Yahya, 47, supaya berbuat demikian atau berdepan tindakan mahkamah.

"Sepucuk surat telah dikeluarkan petang semalam menuntut Sekupangduas memohon maaf kepada saya dalam tempoh 48 jam atau bakal berhadapan tindakan di mahkamah," katanya.

Isnin lalu, Kor Ming dalam satu kenyataan menegaskan akan mengambil tindakan undang-undang ke atas Ahmad Sofian, 10 hari selepas penulis blog itu mendedahkan salah guna kuasa dalam pemberian tender melibatkan isteri pemimpin DAP itu ketika pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan negeri pada 2008.

Ahmad Sofian dalam blognya di http://www.sekupangduas.blogspot.com pada 16 Disember lalu memuat naik beberapa salinan dokumen yang menunjukkan berlaku salah guna kuasa dalam pemberian tender menjahit sut Ahli Majlis Bandaraya Ipoh (MBI).

Dokumen itu mendedahkan Ethan dan Elton, syarikat yang mana isteri Kor Ming, Wong Seow Ching sebagai seorang pengarahnya memenangi kontrak tersebut walaupun menawarkan harga lebih tinggi berbanding pembida lain.

Blog tersebut juga mendakwa, kontrak untuk 24 sut rasmi itu pada asalnya ditawarkan kepada Goodman Tailor pada 3 April 2008 sebelum diberikan kepada Ethan dan Elton selepas 'dicadangkan' kerajaan negeri ketika itu.

Sementara itu, Kor Ming membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh pagi ini selepas mendakwa menerima sepucuk surat ugutan dan sebutir peluru hidup petang semalam.

Kor Ming berkata, laporan polis itu dibuat kerana beliau memandang serius ancaman tersebut dan mahu polis menyiasat perkara itu.

Semalam, Ahli Parlimen Taiping itu mendakwa menerima sepucuk surat ugutan berisi sebutir peluru hidup yang dihantar ke rumah ibunya di Ayer Tawar dekat Sitiawan.

Beliau memberitahu, peluru hidup itu dibungkus dalam kertas tisu dan akhbar bahasa Tamil.

Bagaimanapun, Kor Ming menafikan pihaknya menuduh UMNO bertanggungjawab atas kejadian itu.

Ya, Ahmad Sofian perlu meminta maaf kepada dua si tamak bersaudara ini dengan ayat berbunyi begini " SAYA MEMOHON JUTAAN AMPUN MAAF TERHADAP SAUDARA NGA DAN NGEH BERSAUDARA KERANA TERPAKSA MENYIARKAN KEBENARAN "

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 30 Dec 2011 07:43 AM PST

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


Beri Bantuan Pun Salah Ke?

Posted: 29 Dec 2011 05:52 PM PST

Ada satu perkataan untuk para-para pemimpin pakatan rakyat..1 2 3 Puiiii! hah, itulah dia perkataan paling sesuai untuk pakatan dan penyokong yang tak reti berterima kasih!!! tak reti bersyukur! memang puii! apa yang kerajaan BN buat semuanya tak betul! tak habis-habis dengan prasangka buruk! kalau DAP hina orang melayu islam, PAS diam membisu seribu kata! langsung tidak membantah dan bersuara, bila BN buat, ada sahaja yang tidak kena di mata PAS! apa dah pekak mata hati ke? Puii PAS!

Kerajaan beri bantuan rakyat untuk RAKYAT! untuk meringankan beban rakyat, semua lapisan peringkat dapat menikmati, dari kanak-kanak sehinggalah warga emas. terkini nik ajis ada umumkan "'Boleh terima RM 500...tapi undi bulan"!! Mana maruahnya? kejap kata haram ambil, tapi sekarang boleh, tapi undi bulan? hahaha..Sebelum BR1M dibuat,  Kerajaan ada ke membezakan penerima bantuan dari sudut perbezaan parti politik? bantuan RM 100 untuk semua pelajar-pelajar sekolah pelbagai aliran pun dipolitikkan oleh PR! gula-gula pilihanraya katanya! sekurang-kurangnya, duit rakyat diberikan semula! membuktikan kerajaan UMNO & BN transparent dan bijak dalam menguruskan kewangan negara. bukan seperti otak-otak keldai PR yang sentiasa membusuk! kata makan wang rakyat la, korup la! salah guna kuasa la! Yapedaaa PR!!!!!!

YAB PM, tak pernah sekalipun melaungkan "Ambil BR1M, Pangkah UMNO/BN"! Ada ke? Ada ke? Nik ajis dan orang-orang pas je yang mempolitikkan isu ini, kerajaan YAB PM adalah kerajaan yang sangat perihatin kepada rakyat! kerajaan yang transparent ! kerajaan 1 Malaysia "rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan",  Tak malu punya Pakatan! dahla langsung tak memberi sumbangan pada pembangunan ekonomi negara, lepas tu hasut rakyat pula. mempolitikkan hal-hal kebaikan untuk rakyat. PR belajarlah mengucap TERIMA KASIH kepada kerajaan UMNO & BN! Sudah-sudahlah PR! habuk pun takde..pui!

Politik Harian

Posted: 30 Dec 2011 04:11 AM PST

Politik Harian


ASPIRASI Kecam Demo Sokong Anwar, Adam Adli

Posted: 30 Dec 2011 02:01 AM PST


Persatuan Alumni Pemimpin Mahasiswa Aspirasi Malaysia (ASPIRASI) hari ini menggesa para pelajar supaya menumpukan perhatian kepada peperiksaan dan tidak menyertai satu perhimpunan untuk menyokong ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 9 Januari.

Presiden persatuan pro-BN itu, Mohd Shahar Abdullah berkata pihaknya turut mengecam satu lagi perhimpunan akan akan diadakan esok untuk menyokong seorang pelajar pro-Mahasiswa, Adam Adli Abdul Halim.


Adam Adli, seorang mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris, berdepan tindakan tatatertib ekoran tindakannya menurunkan satu kain bercetak wajah perdana menteri dalam satu perhimpunan pelajar pro-Mahasiswa sebelum ini.

Mengulas rancangan perhimpunan tersebut, Mohd Shahar berkata tindakan berkenaan merupakan satu "petanda amat teruk kepada demokrasi negara."

"Kita mahu kampus kita menjadi aman, menjadikan mahasiswa berfikiran rasional," katanya yang bimbang jika terdapat pelajar ditahan polis memandangkan peperiksaan di universiti semakin hampir.

Kataya, para pelajar yang kini sedang menjalani peperiksaan, juga tidak perlu menyertai perhimpunan 9 Januari – tarikh keputusan perbicaraan kes Liwat II yang dihadapi Anwar.

"Bukan isu Anwar menjadi topik dalam peperiksaan. Sekiranya (mereka) terlibat, kita rasa ia tidak perlu berlaku, dan kita mengecamnya," katanya.

Mohd Shahar yang turut mengetuai satu demonstrasi pelajar pro-Aspirasi pada 21 Disember lalu juga berkata, persatuan itu tidak menyalahkan mahasiswa tetapi pihak tertentu yang menggunakan pelajar universiti untuk berdemonstrasi.

Katanya lagi, persatuan itu juga akan menganjurkan siri 'Jelajah Aman Kampus' di 20 buah institusi pengajian tinggi awam dan lima universiti swasta apabila semester baru dibuka pada pertengahan Februari depan.

Jelajah tersebut akan disertai 15 NGO antaranya Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (GPMM), Gagasan Pelajar India 1Malaysia dan kumpulan Penggerak Mahasiswa Univerisiti Malaya (UM).

Jelajah tersebut antara lain bertujuan untuk mempromosi keharmonian dan kedamaian bagi memastikan keamanan setiap kampus dipelihara, katanya.

Selain itu, mereka mahu memastikan pembangunan sahsiah dan akademik dititikberatkan oleh pelajar serta meningkatkan semangat patriotisme dan intelektual di kalangan mahasiswa, katanya lagi.

Mohd Shahar berkata, persatuan itu juga tidak mahu demokrasi kampus disalahertikan dan dipesongkan untuk kepentingan pihak tertentu dan tidak mahu mahasiswa terlibat dengan demonstrasi jalananan sehingga menjejaskan pencapaian akademik.

Selain itu, jelajah ini juga akan mengelakkan mahasiswa dari terlibat dengan masalah soasial dan jenayah seperti menjadi keldai dadah, isu seks seperti lesbian, gay dan perkahwinan sejenis.

Acara kemuncak jelajah tersebut merupakan perhimpunan raksasa yang dijangka akan dihadiri perdana menteri bersama kira-kira 5 ribu anak muda, bekas mahasiswa dan NGO.-MK

All Time Top Post - Rafizi Ramli Kantoi Dengan Jenglotnya...

Posted: 30 Dec 2011 01:00 AM PST


Berikut adalah Top Post sepanjang tahun 2011 yang diposting menerusi laman blog ini http://brojinggo.blogspot.com/ . Pembongkaran skandal Rafizi Ramli di Facebook mengungguli carta teratas... posting panas tersebut mencecah puluhan ribu pembaca...

1. Panas!!! Gambar Awek Rafizi Ramli Tersebar Di Facebook!

2. Identiti Penuh, Gambar Hajjah Sitt Al-Wuzara Hina Islam Di Dedahkan

3. Pelajar Hilang Di Dublin Rupanya Kahwin Lelaki Gay!

4. 18SX: Full Video Seks Anwar Ibrahim Tanpa Diedit Part 3

Betul lah.. Filem Anwar tidak boleh jadi box office lagi...


Artikel pilihan 2011 : Retak Sudah Terbarai... Azmin Ali Dedahkan Skandal Nurul Izzah !

Menjelang tahun baru 2012... Terima kasih atas sejuta sokongan anda di atas melayari laman blog ini... sekiranya ada tersalah maklumat atau terkasar bahasa saya mohon kemaafan...

Zalim ! Dua Beradik Dirantai Di Tandas, Dibiar Lapar

Posted: 29 Dec 2011 11:30 PM PST


Apalah salahnya anak-anak ini? Seharusnya bapa lah yang jaga anak beri makan minum anak, bukan layan anak macam binatang.

Kenapa lah si bapa begitu kejam melakukan penderaan kepada anak-anak ini... bayangkan sekiranya perkara buruk berlaku, mungkin anak-anak ini akan mati dalam keadaan yang terseksa... singkatnya akal fikiran sibapa...

BUTTERWORTH - Tindakan pantas seorang jiran melaporkan kepada polis selepas mendengar tangisan kanak-kanak meminta makanan berjaya menyelamatkan dua beradik daripada terus menjadi mangsa dera bapa mereka di Taman Mawar, Jalan Raja Uda di sini kelmarin.

Sebaik ditemui dua beradik itu, kakak berusia 6 tahun dan adik lelakinya berumur 2 tahun berada dalam keadaan lemah kerana seharian tidak menjamah makanan.


Lebih malang, kaki masing-masing mengalami kecederaan akibat dirantai dalam tempoh yang lama di dalam bilik air rumah kedai setingkat yang didiami bersama bapa berusia 40-an, seorang buruh di taman berkenaan.

Siasatan polis dan kakitangan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Seberang Perai Utara (SPU) yang bergegas menyelamatkan dua beradik berkenaan mendapati mereka telah diperlakukan sedemikian rupa hampir sebulan lalu oleh bapa mereka setiap kali dia keluar bekerja.

Manakala ibu mereka seorang warga negara Thailand dikatakan telah menghilang diri sebaik berpisah dengan bapa mereka awal November lalu.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Zulkifli Alias yang ditemui berkata, pihaknya menerima panggilan daripada pengadu memaklumkan dia mendengar tangisan anak jirannya itu sejak jam 6 petang kelmarin.

"Pengadu memaklumkan dia terdengar suara meminta tolong dari dua beradik terbabit yang kadang kala diselang seli dengan tangisan mengadu kelaparan.

"Namun pengadu tidak dapat membantu mereka kerana rumah itu dikunci dari luar serta dua beradik terbabit tidak dapat bergerak kerana dirantai," katanya.

Menurutnya, polis terpaksa memecah masuk ke dalam rumah berkenaan sebelum menyelamatkan dua beradik berkenaan termasuk memotong mangga dan rantai yang mengikat kaki dua beradik malang itu.

"Dua beradik itu terpaksa duduk di atas kerusi plastik kerana bapa mereka menggunakan mangga bagi memastikan dua anaknya tidak dapat melepaskan diri.

"Selepas dibebaskan, dua beradik berkenaan dihantar mendapatkan rawatan ke Hospital Seberang Jaya dan kini berada di bawah jagaan JKM SPU," katanya.

Menurutnya, bapa dua beradik itu kemudiannya ditahan pada jam 8.45 malam kelmarin sebaik dia sampai di rumahnya dan perintah tahanan reman telah dikenakan selama empat hari ke atasnya untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 31 (1) Akta Kanak-Kanak.

Sementara itu Pengarah JKM Pulau Pinang, Zulkifli Ismail yang dihubungi berkata, pihaknya perlu menunggu keputusan laporan perubatan dari hospital terlebih dahulu sama ada dua beradik berkenaan didera atau diabaikan.

"Sepanjang proses siasatan yang dijalankan oleh pihak polis, kanak-kanak itu akan berada di bawah seliaan pihak kita sehingga ditemui waris terdekat untuk diserahkan.

"Keputusan menempatkan mereka di rumah perlindungan hanya akan dibuat selepas semua proses itu dilalui atau mereka tidak mempunyai waris untuk dipelihara," katanya. -Sinar Harian

Identiti Cybertroopers Pembangkang Didedahkan... Bumiputera Berjaya Dan Siti Justice #FB

Posted: 29 Dec 2011 08:30 PM PST

Bumiputera Berjaya



Nama Penuh: Muzair Azlan bin Shamsuddin
Tempat Asal: Kampung Batu, Johor Bharu.
HP no.: 012-7223268.
Maklumat lain: Bekas AJK Pemuda, Cawangan Kampung Batu, Johor Bharu. Keluar UMNO kerana gagal lulus dalam Kontraktor Kelas F.


2. Siti Justice



Nama Penuh: Mary Ann Ponusamy
Pekerjaan: Kerani Litigasi di Pejabat Majlis Peguam, Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur.
Maklumat lain: Menyamar menjadi wanita Melayu Islam dan sering menyeleweng fakta mengenai Islam. Pernah menggunakan nama "Chenta Nadia".

3. Ameno World


Maklumat penuhnya di sini...

Info: CTS

901 Anwar Mungkin Cabut Lari...

Posted: 29 Dec 2011 07:35 PM PST


Ibarat Sivaji The Bos...dari 3 hingga 8 Januari ini Datuk Seri Anwar Ibrahim nak buka gelanggang 'mahkamah rakyat' pusing keliling ke 18 bandar di semenanjung untuk bikin heboh menjelang keputusan kes liwatnya 9 Januari ini.

Apapun para penjenayah tegar - tak kira pembunuh, perompak, penyangak, perogol, peliwat atau perasuah - sila ambil ingatan jangan teragak-agak tiru macam Anwar buat roadshow untuk kasi ge mpak dan pertikaikan mahkamah ikut suka hati,jika ditakdirkan pakatan pembangkang tawan Putrajaya nanti.

Alasan mudah, main tuduh saja perbicaraan tidak adil,ada konspirasi dan macam-macam lain.Ini salah satu transformasi sistem perundangan negara yang mereka terlupa nak gariskan dalam Buku Jingga.

Al kisahnya Anwar akan menjelajah ke 18 lokasi utama di Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Terengganu, Kelantan, Pulau Pinang, Selangor dan Kuala Lumpur untuk mengisi jadual tersebut.

Roadshow itu akan diisi sepenuhnya oleh Anwar untuk berceramah, termasuk di tiga perhimpunan besar pada malam terakhir di Lembah Kelang, sebelum mahkamah membuat keputusan pada Isnin.

Di celah-celah kekalutan Anwar dan gengnya itu mengelupur nak hadapi penentuan 9 Januari, di kalangan bekas panglima perang Anwar semasa reformasi kes liwat pertama tahun 1998 dulu tertawa melihat gelagat ini kerana sudah dapat baca gerak langkah mereka.

Antaranya Zahid Mat Arip, bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan. Beliau menduga Anwar akan 'all out' untuk meracuni fikiran rakyat bagi bersimpati terhadap beliau dalam menjelang keputusan kes liwat ini.

Beliau tidak hairan jika roadshow itu disertai oleh isteri dan anak-anaknya yang menampilkan wajah sedih di seluruh negara bagi meracuni fikiran rakyat.

Katanya nanti ramailah khususnya 'pendatang baru' dalam PKR yang hendak menonjol diri jadi tukang memekak dengan nawaitu untuk jual nama nak jadi calon PKR dalam pilihanraya.

"Saya tahu kebanyakan yang buat kerja ni nanti budak-budak baru.Ini semua kerja bodoh kami sudah buat masa kes liwat pertama dulu jadi macai Anwar.

"Budak-budak baru ni semua tahu apa cerita pasal Anwar kecuali jadi kuda dia untuk selamatkan diri. Nak buat macam mana ramai yang suka diperbodohkan,"katanya.

Zahid sendiri tidak fikir kerajaan dan kehakiman gentar dengan perang saraf mereka nak mengugut cara begini.

"Negara kita ada undang-undang.Kalau setakat nak tuduh konspirasi siapa pun boleh tuduh.Pokok pangkalnya kamu liwat atau tidak Saiful. Keputusan itu ditentukan oleh mahkamah berasaskan hujah kes dan bukti yang ada," ujarnya.

"Apa mereka fikir mereka boleh huru harakan negara kalau Anwar didapati bersalah...kita sama-sama tengoklah nanti," tambahnya.

Zahid tersenyum bila berkata modus operandi Anwar dan gengnya sama saja sejak dulu.

Beliau tertawa dengan gelagat Anwar dan pasukan peguamnya lambat siang nak tuduh orang hina mahkamah kalau cakap tentang kes liwatnya."Ini nak buat roadshow..nak jelajah bukan cakap pasal kesnnya...bukan hina mahkamah ke...inilah bapak hipokrit besa,"tegasnya.

Zahid juga menduga nanti akan ada 'lakonan-lakonan' semasa roadshow atau demonstrasi." Apabila polis bertindak lebih sikit mulanya bising sedangkan mereka sendiri yang langgar undang-undang dan engkar arahan polis supaya bersurai.

"You berani buat salah berhimpun secara haram segala macam ...you tanggunglah sendiri.Ini nak merengek dan nak mengadu pada NGO antarabangsa bila kena gas pemedih mata...ini lawak macam pondan,"katanya.

Sementara itu, bekas ketua PKR Pematang Pauh, Anuar Shaari pula berkongsi cerita menarik mengenai Anwar.

Katanya yang pernah berkhidmat sebagai setiausaha sulit Anwar di Kementerian Kewangan sebelum dipecat pada tahun 1998 itu, bekas bosnya itu bukan tabah sangat ketika dipenjara kali pertama pada tahun 1999 sehingga 2004.

"Pada satu peringkat, beliau merayu-rayu kepada ramai sahabatnya di luar untuk berusaha bebaskan dia dari penjara. Anwar kata dia dah tidak tahan duduk dalam penjara,"cerita beliau.

Menurut Anuar, antara yang 'dirayu' sampai hampir-hampir menangis adalah Ezam Mohd Nor yang ketika itu Ketua Pemuda Keadilan dan baru bebas dari Penjara Kajang.

"Ezam pernah cerita pada saya, Anwar terdesak untuk keluar penjara dan mahukan dia lakukan apa sahaja untuk tujuan tersebut,"kata beliau.

Kerana itu menurut Anuar, penasihat PKR pasti tidak akan sanggup dipenjara lagi kali ini.

"Dia akan cuba sedaya upaya untuk bangkitkan rakyat, guna mahasiswa, guna pekerja, road show seluruh negara, tetapi pada akhirnya, jika semua itu tidak sampai objektif yang dikehendaki, Anwar mungkin akan lari," ramal beliau.

"Perkara ini akan semakin jelas seminggu sebelum 9 Januari, kita bakal saksikan bagaimana Anwar akan sehabis tenaga untuk memastikan jalan raya dipenuhi penyokongnya ketika keputusan dibacakan.

"Tapi jika tak jadi macam dia rancang, dia mungkin lari dan untuk mengelakkan diri digelar penakut, dia akan beritahu penyokongnya, melarikan diri itu sebahagian dari strategi jangka masa panjang… itu telahan saya berdasarkan pengalaman bersama Anwar," katanya.

Oleh: Helme Hanafi / Agendadaily

Selangor Dulu Maju Sekarang Kotor

Posted: 29 Dec 2011 05:00 PM PST


Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor Datuk Seri Noh Omar berkata BN akan memastikan Selangor terus maju dengan pembangunan jika kembali menawan negeri itu pada pilihan raya umum ke-13.

"Selangor dulu maju tetapi sekarang kotor," katanya semasa berucap selepas melawat ruang-ruang pameran di Karnival Sayangi Selangor di i-City, Seksyen 7, di sini yang bermula hari ini hingga malam tahun baru pada Sabtu ini.

Beliau berkata Selangor menjadi kotor selepas keputusan kerajaan negeri menamatkan kontrak pengurusan sisa pepejal dan pembersihan awam daripada Alam Flora Sdn Bhd dan melantik kontraktor-kontraktornya sendiri.

Katanya BN menyedari mengenai kelemahan itu dan akan memperbaikinya jika diberi peluang menerajui kembali Selangor.

Mengenai kenyataan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang mendakwa peruntukan RM2.7 bilion untuk Selangor tahun ini daripada kerajaan Persekutuan adalah wang rakyat dan bukannya wang BN, beliau berkata keadaan itu juga sama dengan kerajaan negeri di mana ia adalah wang rakyat dan bukannya wang Pakatan Rakyat.

Beliau berkata program "Jom Shopping" kerajaan negeri yang memberikan kupon RM100 kepada warga emas di negeri ini untuk membeli-belah belum lagi mencapai sasaran 100,000 orang sebaliknya kira-kira 20,000 orang sahaja.

Ini berbeza dengan BN yang telah menyelesaikan bantuan awal persekolahan bernilai RM100 seorang dan dijangka memberikan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) berjumlah RM500 bagi setiap isi rumah yang berpendapatan bawah RM3,000 sebulan pada bulan hadapan, katanya.

Sumber: Sahabat Gunung

Penganalisa Politik Ramal Najib Menang Besar PRU 13

Posted: 29 Dec 2011 07:30 AM PST


Seorang penganalisa politik tempatan meramalkan Datuk Seri Najib Tun Razak menang besar dalam ibu segala pilihan raya yang djangka tahun depan.

Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak dari Universiti Utara Malaysia (UUM itu berkata, tsunami politik tidak akan berulang sebagaimana 2008.

Dalam tahun itu BN kalah teruk dengan kehilangan lima negeri – Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kelantan – yang dimenangi PAS sejak 1990.

Ketua Jawatankuasa Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa itu berkata, "selalunya perdana menteri baru akan menang besar dalam pilihan raya pertama mereka.

"Jadi saya kira Najib akan menang besar dalam pilihan raya umum 13. Rakyat mula yakin dengan transformasi Najib.

"Saya kira satu atau dua kerusi yang dimenangi Pakatan Rakyat akan kembali kepada BN."

Pakatan Rakyat meramalkan Parlimen akan dibubarkan pada bulan Februari atau Mac untuk membuka laluan kepada pilihan raya umum ke 13.

Najib berulangkali mengingatkan partinya BN supaya bersiap sedia menghadapi pilihan raya tersebut.

`Tiada box office lagi'

Dr Mohamed Mustafa juga menolak faktor pemimpin popular pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi faktor penentu keputusan pilihan raya umum 13.

Menurutnya, sama ada mantan timbalan perdana menteri itu dipenjarakan atau tidak, ia tidak boleh mempengaruhi rakyat lagi.

"Filem Anwar tidak boleh jadi box office lagi, tidak laku lagi kerana orang sudah tengok pada tahun 1999," tambahnya.

Mahkamah tinggi akan membuat keputusan terhadap perbicaraan kes liwat Anwar pada 9 Januari ini.
Bagaimanapun, Dr Mohamed Mustafa menegaskan teori itu hanya ramalan belaka.

Menurutnya, jika berlaku kes besar dalam masa dua tiga bulan sebelum pilihan raya, ia akan mempengaruhi sokongan rakyat.

Tetapi, katanya, melihatkan keadaan sekarang dijangka tidak ada isu besar akan berlaku.-FMT

Harakahdaily Buktikan Nik Aziz Semakin Nyanyuk...

Posted: 29 Dec 2011 05:00 AM PST


Harakahdaily hari ini membuktikan Nik Aziz dilihat semakin hari semakin nyanyuk... Semalam Nik Aziz mengesahkan beliau berjumpa dengan Hasan Ali memohon maaf, serta menarik balik segala kenyataannya terhadap PAS...

Manakala Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia, Dr Hasan Mohamed Ali hari ini menafikan laporan media rasmi PAS, Harakahdaily berkenaan laporan dia pergi berjumpa Mursyidul Am untuk meminta maaf di Kelantan kelmarin.

Harakahdaily awal petang ini membuat posting mempertahankan berita tersebut.

Turut disiarkan Harakahdaily adalah video kenyataan Nik Aziz kepada wartawan semasa beliau melawat hakisan pantai Irama, Bachok semalam.

Berikut adalah asas kepada berita berkenaan.

Transkrip penuh sidang media Nik Abdul Aziz dengan wartawan di Pantai Irama, Bachok 28 Disember.

Tuan Guru Nik Aziz: Datuk Hassan Ali menarik balik kenyataan-kenyataan dia yang sensitif. Ini tanda kelelakian dia, anak jantan. Kita buat salah, bila kita sedar buat salah, tarik balik, minta maaf. Ini ajaran agama. Bukan senang manusia buat salah nak tarik balik, bukan senang. Tiba-tiba dia ni tarik balik.

Kita ucap syukur, moga ramai lagi orang yang buat salah, tarik balik dan minta maaf.

Wartawan: Dari segi parti sendiri tok guru, terimalah?

Terimalah.

Wartawan: Pertemuan itu di mana Tok Guru?

JKR 10

Wartawan: Ustaz Nasha...

Saya beritahu kelmarin, kalau Datuk Seri Presiden tak buat jemputan macam ini, saya akan buat. Saya suka sangat. Kerana Islam ini, apabila kita dapat nikmat, kita diminta buat jamuan. Macam kita nak kahwin. Apabila kita kahwin, kita buat jamuan nama dia walimatul urus. Bila kita dapat anak, kita buat jamuan lagi nama dia aqiqah. Begitu jugak, bila berlaku macam tu kelmarin, kita buat jamuan, tetapi jamuan kelmarin tu sebagai jamuan tetamu ja. Kalau boleh, saya akan sebut buat jamuan khusus di peringkat pusat. Kita panggil semua kalau boleh. Saya nak minta jugalah pihak parti PAS Pusat buat jamuan, kita pakat-pakat derma lah. Yang ada seringgit bagi seringgit yang ada seribu bagi seribu kerana gembira kita bahawa kekecohan yang berlaku di kalangan kita dah selesai.

Kekecohan ini, ada satu contoh yang diberikan oleh Datuk Presiden kelmarin. Semasa Nabi masuk ke Mekah, orang panggil Fathul Makkah. Ada seorang Sahabat sebut "kalimah Arab" - "Hari ini Hari Perang". Nabi kata tidak, "kalimah Arab" - "Hari ini hari kasihan belas". Maka Nabi ambil bendera di tangan dia, beri kepada anak dia. Denda kerana celupar mulut dia. Jadi kalau orang zaman Nabi pun ada buat kesilapan dan Nabi betulkan cepat-cepat, inikan zaman kita tengah 2000 tahun, maka banyak benda-benda silap.

Wartawan: Tok guru, kedudukan Ustaz Nasha lepas ini, mungkin di Parlimen Bachok macamana Tok Guru?

Parlimen Bachok tu orang Bachok tengoklah.

Wartawan Harakah: Bila dia dah mari minta maaf, maknanya tidak ada peluang lagilah pihak lawan nak gunakan isu sebelum ini?

Ada peluang apa lagi lah...baik.

Berita terdahulu : Siapa Tipu Siapa? Hasan Ali Atau Nik Aziz?

bumiyang

Posted: 30 Dec 2011 03:16 AM PST

bumiyang


Kerajaan Pas Kedah Sama Kejam Dengan Pengganas Komunis???

Posted: 29 Dec 2011 11:54 PM PST

Dahulu Anwar Disamakan Dengan Nabi Yusuf, Sekarang Disamakan Pula Dengan Imam Mahadi???

Posted: 29 Dec 2011 07:18 AM PST

PANEH MIANG

Posted: 30 Dec 2011 01:50 AM PST

PANEH MIANG


Super Power Hijackers

Posted: 29 Dec 2011 07:30 PM PST

Dalam diam-diam dan terang-terang, gerakan Kristian melalui Pengerusinya isytihar bahawa Perkara 153 itu membuli komuniti Bukan Melayu. Gamaknya sudah masuk orang ke-35 yang dikategori sebagai Super Power Hijackers terbitan Freemasonary dan Komunis di Bumi Melayu ini. Daripada 35 orang ini, ada 8 orang Melayu, 15 Kaum Cina, 7 Kaum India + Sikh dan 5 Suku Sarawak & Sabah, yang ditaja secara rasmi dan sulit oleh Zionis melalui Kelab Lions dan Rotary berpangkalan di Detroit.

Markas di Singapura dan bangunan agam mereka di Pulau Pinang berfungsi sebagai Sangkar Pengkaderan Marhaen Freemasonary. Gerakan mereka sudah WAJAR diPALANG, oleh Perisikan Malaysia.

Apa lagi yang hendak ditunggu? Dek kerana lambatnya Parlimen Malaysia selesaikan urusan Akta pengganti kepada ISA, maka Perkara 153 dan Perkara 181 akan dikompang secara LATIH-TUBI oleh mereka!

Inilah tugas BTN dalam soal PEMURNIAAN MAQAM 1 Malaysia pada nazam yang betul dan tepat. BTN sebagai institusi Gerakan Idealisme, Ideologi dan Indoktrinasi Rakyat Raja sudah boleh meletak wacana ilmu dan pelaksanaan tegar yang tekal dan telus sepanjang 2012 hingga 2020.

Kali ini, Super Power Hijackers akan akur kepada Kuasa Mutlak Ketuanan Melayu-Ketuanan Islam iaitu Institusi Raja-Raja Melayu, sesuai dengan Cokmar Pemerintahan Kuasa Negara Melayu. Pak Sedaro cadangkan BTN sembah mengadap DYMM SPBA Tuanku Abdul Halim Muad'zam Shah untuk peroleh RESTU DIRAJA perihal ehwal MENAMATKAN REGIM Komunis, Freemasonary, Syiah, Wahabi dan Khawarij khusus kepada rakyat Raja.

Maka, barulah terjawab Kuasa Melayu PRU-13 dan PRU-14.

Sahabat-Gunung

Posted: 30 Dec 2011 01:31 AM PST

Sahabat-Gunung


DAP Untung Besar Bila Dapat Memperkudakan PAS

Posted: 30 Dec 2011 12:30 AM PST


PAS sedar atau tidak, memang bukan pilihan orang Melayu sebeliknya sekadar menjadi kuda tunggangan DAP selama ini…. Mereka tak suka UMNO dan lebih rela menjadi tali barut DAP berbanding menjadi pejuang Islam PAS…..

Inilah bukti-buktinya, DAP yang untung besar bila Melayu benci UMNO tapi tak nak bersama PAS …

Aku tak kisahlah kalau ada yang tak suka UMNO, tapi pergi berjuang dengan PAS, itu aku tak kisah sangat tetapi segelintir `Melayu Bangsat' lebih rela menjulang panji DAP berbanding PAS…..

Hakikatnya, PAS memang KUDA TUNGGANGAN kepada DAP Dan Anwar Ibrahim….

Jangan Biarkan Diri Kita Dipengaruhi Rancangan Jahat Anwar Ibrahim

Posted: 29 Dec 2011 11:15 PM PST

Pergerakan Pemuda MCA Negeri Selangor menyeru anak-anak muda khususnya di Selangor ini menolak segala usaha jahat pihak pembangkang dalam Rancangan 901 kerana ia lebih membawa kepada keburukan berbanding kebaikan kepada rakyat 1Malaysia, ujar Timbalan Ketua Pemuda MCA Selangor, Dr Ching Eu Boon.

"Kita kena lihat dengan jelas, kita kena pastikan agar kita jangan dipengaruhi oleh Anwar Ibrahim khususnya dalam keadaan sekarang bila Anwar berusaha untuk membebaskan dirinya dari perbicaraan kes liwatnya, kerana ia akan merosak dan membinasakan keharmonian Negara ini.

Keamanan dan keharmonian Negara amat penting. Kita nak pastikan tiada pemimpin sebagaimana di Israel, di Thailand dan di beberapa Negara lain yang menghancurkan keamanan Negara dan seterusnya merosakkan keharmonian dan ekonomi Negara itu sendiri," ujarnya ketika ditemui di Karnival Sayangi Selangor sebentar tadi.

Beliau berharap agar rakyat memberikan peluang kepada kerajaan untuk menjaga keamanan dan persoalan Anwar Ibrahim bersalah atau tidak, bukan tanggungjawab rakyat sebaliknya biarlah mahkamah membuat keputusan, jangan biarkan diri kita terperangkap dengan dakyah pembangkang kononnya kes liwat Anwar ini sebagai satu lagi 'Konspirasi Politik'.

"Saya rasa masa untuk kita sekarang ialah menjamin keamanan Negara. Lihat sahaja penipuan dan sandiwara 16 September, berapa ramai orang dah kena tipu. Hari ini kita lihat di Selangor, apa yang terjadi sama juga, mereka tidak dapat menjamin kesejahteraan negeri Selangor dan kita boleh lihat banyak pergolakan yang terjadi dalam pakatan pembangkang ini

Pakatan ini hanya sekadar satu pakatan dan bukannya satu perikatan. Satu pakatan yang hanya wujud untuk menang pilihan raya umum, kalau nak menang pilihanraya mereka terpaksa berpakat-pakat. Jadi jangan biarkan diri kita terjebak dengan pakat-pakat rancangan jahat mereka ini demi kesejahteraan kita bersama," ujarnya yang juga Penolong Setiausaha MCA Negeri Selangor.

Aspirasi Anjur Jelajah Aman Kampus Bukti Mahasiswa Aset Penting Negara

Posted: 29 Dec 2011 10:15 PM PST

Kuala Lumpur, 30 Disember- Mahasiswa adalah aset negara yang terpenting. Golongan ini juga memiliki peranan yang besar dalam mencorak masa depan agama, bangsa dan tanahair yang kita cintai ini yakni Malaysia, ujar Mohd Shahar Abdullah, Presiden Alumni Pemimpin Mahasiswa Aspirasi Malaysia (ASPIRASI).

Justeru itulah, pihak kerajaan senantiasa mengambil perhatian yang serius mengenai pelbagai isu yang berkaitan dengan kemahasiswaan terutamanya berkenaan hal ehwal kebajikan mahasiswa agar mereka ini dalam menuntut ilmu pengetahuan dalam keadaan kondusif dan seterusnya mencapai kejayaan yang cemerlang dalam bidang akademik dan kokurikulum.

Sehubungan dengan itu, Aspirasi akan menganjurkan JELAJAH AMAN KAMPUS dengan kerjasama beberapa buah NGO dan Universiti yang bersandarkan kepada empat asas utama iaitu memastikan suasana keharmonian dan kedamaian yang sedia ada di setiap kampus senantiasa dipelihara agar penekanan diberikan sepenuhnya terhadap kecermerlangan sahsiah diri dan akademik mahasiswa dapat direalisasikan.

"Dalam masa yang sama, ia bertujuan untuk menyuntik semangat partriotisme kepada mahasiswa agar terus memahami secara rasional terhadap dasar-dasar yang sedang dan akan dilaksanakan oleh kerajaan di samping menyediakan sebuah wadah penyampaian maklumat yang tepat, berkesan dan terancang berkaitan penjelasan isu-isu semasa agar dapat memberi impak terhadap sosio-politik Negara serta pembangunan intelek mahasiswa.

Ia juga diharap dapat ditenterjemahkan sokongan majoriti terhadap kepimpinan Perdana Menteri dan Negara melalui kutipan tandatangan mahasiswa dan warga kampus kelak," ujarnya kepada pemberita di Kelab Sultan Sulaiman, sebentar tadi.

Tambahnya, usaha sebegini sangat penting dalam melahirkan pelapis kepada kepimpinan Negara yang memiliki keintelektual yang tinggi, semangat cintakan Negara yang menebal dalam diri mereka dan mampu menjadi penyumbang kepada kemakmuran serta kemajuan Negara. Oleh yang demikian, peranan ini tidak hanya dibebankan kepada pihak kerajaan sahaja tetapi setiap rakyat Malaysia perlu mengetahui peranan mereka tersendiri dalam menjayakan usaha ini

"Antaranya, mahasiswa itu sendiri haruslah mengetahui tanggungjawab mereka terhadap ibubapa, keluarga, masyarakat dan Negara. Sudah pasti, tugas utama mereka adalah memperolehi keputusan akademik yang sangat cemerlang dan aktif dalam pelbagai kegiatan kokurikulum.

Dalam pada itu, sama ada kita sedar ataupun tidak, sebenarnya masyarakat terutamanya mereka yang berada didalam atau sekitar mahasiswa juga mempunyai tanggungjawab yang sangat besar dalam memastikan sebuah pesekitaran taman ilmu berjaya diwujudkan dalam ekosistem kemahasiswaan itu sendiri," ujarnya lagi.

Di samping itu, terdapat juga pemesongan pemikiran mahasiswa sedang giat dijalankan untuk menanamkan perasaan benci kepada pemerintah samaada diruang siber, didalam dan diluar kampus oleh pihak-pihak tertentu dengan tujuan untuk merosakkan kepimpinan Negara dimasa hadapan.

Pelbagai startegi doktrinasi digunakan untuk mempengaruhi gaya pemikiran golongan intelek ini. Sebagai contoh, slogan kebebasan bersuara, kebebasan akademik, demokrasi kampus dan hak asasi kerapkali dijadikan senjata utama untuk menganjurkan pelbagai siri demonstrasi jalanan yang sudah pasti menganggu waktu dan tumpuan mahasiswa mengikuti pengajian di kampus.

"Akibatnya, mereka hanya mampu memperolehi keputusan akademik setakat cukup makan sahaja dan apa yang menyedihkan lagi, ada juga yang terpaksa menambah tahun pengajian atau gagal dalam peperiksaan. Bagaimana harapan ibubapa mereka? Adakah ini erti sebuah perjuangan? Sehingga menyebabkan kesedihan dan kesusahan kepada ibubapa yang sentiasa mengimpikan anak mereka cemerlang dalam pengajian," tambahnya.

PANAS!! Gerakan 'Komunisme' Menular Dalam Diri Mahasiswa

Posted: 29 Dec 2011 07:30 PM PST

Hari nie, Azwandin, Pengerusi JMM mengakui wujud gerakan 'Komunisme' dalam kelompok mahasiswa...

Mahasiswa Nak 'Berdemo' Lagi ...

Posted: 29 Dec 2011 07:09 PM PST

Lagenda BUDAK Setan

Posted: 29 Dec 2011 05:00 PM PST

Takde benda lain yang difikirnya .... P ! P ! P ! ...

Sampai matilah, 'budak setan' nie akan jadi pelakon berani mati …

Bukan sahaja kaum keluarga yang dimainkannya…. Tapi rakyat 1 Malaysia menjadi barang mainannya …..

9 Januari nie…. Sekali lagi rakyat mahu dimainkan, semata-mata untuk menyelamatkan dirinya dari kes liwatnya terhadap Saiful Bukhari Azlan.

Noh Omat Buat Rakyat Selangor bingung ....

Posted: 29 Dec 2011 03:45 PM PST

Apalah Noh Omar buat nie … habis rakyat berbilang kaum mengerumuni dia malam pertama Karnival Sayangi Selangor baru-baru nie ….

Lepas nie, makin peninglah Khalid Gagap nak layan karenah BN Selangor … apapun, BN Selangor jangan cepat puas hati….

Perkahwinan Sensasi Lagi .....

Posted: 29 Dec 2011 09:30 AM PST


wow!! macammana boleh jadi camnie... malas aku nak citer panjang, tapi cukup memeranjatkan ....

Kenapa sehingga ke hari nie, PAS masih menutup mulut mengenai perkahwinan sensasi dan memeranjatkan.

Sila ke blog Mangkuk-Hayun ....

Buat Malu Selangor Sahaja .....

Posted: 29 Dec 2011 08:45 AM PST

Peninglah aku..... memalukan anak Selangor sahaja. betul ke dakwaan bahawa Selangor nie pusat maksiat sejak Pakatan Haram Jadah memerintah Selangor ....


Taipingmali (tm)

Posted: 30 Dec 2011 01:09 AM PST

Taipingmali (tm)


Datuk dituduh menipu NFC

Posted: 30 Dec 2011 12:34 AM PST

Ahli perniagaan, Datuk Shamsulbahrin Ismail, 45, sebentar tadi dituduh di Mahkamah Sesyen di sini, atas dua tuduhan berasingan menipu Pengarah NFC.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Nga Kor Ming: Ingat nak bagi saman rupanya suruh minta maaf saja,

Posted: 29 Dec 2011 04:22 PM PST





Kor Ming minta penulis blog mohon maaf

IPOH 29 Dis. - Jika sebelum ini Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming bertegas akan mengambil tindakan undang-undang ke atas penulis blog Sekupangduas berhubung dakwaan salah guna kuasa, hari ini Ahli Parlimen Taiping itu menukar nadanya apabila meminta penulis itu memohon maaf.

Kor Ming dalam satu sidang akhbar malam tadi berkata, beliau memberi tempoh 48 jam kepada penulis blog tersebut, Ahmad Sofian Yahya, 47, supaya berbuat demikian atau berdepan tindakan mahkamah.

"Sepucuk surat telah dikeluarkan petang semalam menuntut Sekupangduas memohon maaf kepada saya dalam tempoh 48 jam atau bakal berhadapan tindakan di mahkamah," katanya.

Isnin lalu, Kor Ming dalam satu kenyataan menegaskan akan mengambil tindakan undang-undang ke atas Ahmad Sofian, 10 hari selepas penulis blog itu mendedahkan salah guna kuasa dalam pemberian tender melibatkan isteri pemimpin DAP itu ketika pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan negeri pada 2008.

Ahmad Sofian dalam blognya di http://www.sekupangduas.blogspot.com pada 16 Disember lalu memuat naik beberapa salinan dokumen yang menunjukkan berlaku salah guna kuasa dalam pemberian tender menjahit sut Ahli Majlis Bandaraya Ipoh (MBI).

Dokumen itu mendedahkan Ethan dan Elton, syarikat yang mana isteri Kor Ming, Wong Seow Ching sebagai seorang pengarahnya memenangi kontrak tersebut walaupun menawarkan harga lebih tinggi berbanding pembida lain.

Blog tersebut juga mendakwa, kontrak untuk 24 sut rasmi itu pada asalnya ditawarkan kepada Goodman Tailor pada 3 April 2008 sebelum diberikan kepada Ethan dan Elton selepas 'dicadangkan' kerajaan negeri ketika itu.

Sementara itu, Kor Ming membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh pagi ini selepas mendakwa menerima sepucuk surat ugutan dan sebutir peluru hidup petang semalam.

Kor Ming berkata, laporan polis itu dibuat kerana beliau memandang serius ancaman tersebut dan mahu polis menyiasat perkara itu.

Semalam, Ahli Parlimen Taiping itu mendakwa menerima sepucuk surat ugutan berisi sebutir peluru hidup yang dihantar ke rumah ibunya di Ayer Tawar dekat Sitiawan.

Beliau memberitahu, peluru hidup itu dibungkus dalam kertas tisu dan akhbar bahasa Tamil.

Bagaimanapun, Kor Ming menafikan pihaknya menuduh UMNO bertanggungjawab atas kejadian itu.

Perkasa membuat laporan polis

Posted: 29 Dec 2011 02:19 AM PST

Perkasa diketuai oleh YB Dato Ibrahim Ali dan barisan ahli-ahli jawatan kuasa telah membuat laporan polis di IPD Dang Wangi berikutan kenyataan seorang pemimpin gereja yang memperlekehkan perlembagaan persekutuan artikel 153 yang dakwaannya membuli agama lain berikutan isu murtad di DUMC Selangor.

Apa kata parti yang membela Islam iaitu Pas kluk klek?

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 29 Dec 2011 11:53 PM PST

SELALU ADA YANG BARU


NIK AZIZ BENAR ATAU HASSAN ALI YANG BOHONG?

Posted: 29 Dec 2011 09:49 AM PST

KUALA LUMPUR, 29 Dis - Ahli Dewan Undungan Negeri (ADUN) Gombak Setia, Dr Hassan Mohamed Ali, hari ini menafikan laporan media rasmi PAS, Harakahdaily berkenaan laporan dia pergi berjumpa Mursyidul Am untuk meminta maaf di Kelantan kelmarin. Sebaliknya, menurut bekas Pesuruhjaya PAS berkenaan, tujuan dia pergi ke Kelantan adalah untuk menghadiri majlis mahabbah melibatkan dirinya dan Nasarudin Mat Isa, bersama-sama pemimpin tertinggi pas.

"Sebenarnya saya dijemput untuk menghadiri satu majlis mahabbah meibatkan diri saya dan Nasharudin Mat Isa bersama-sama Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan timbalan Mursyidul Am, Datuk Harun Din di kediaman rasmi Tuan Guru Mursyidul Am di JKR 10 Kota Bharu.


"Soal saya turun ke Kota Bharu untuk meminta maaf kepada pucuk pimpinan seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali.

"Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti tersebut kerapkali diingatkan supaya tidak memutarbelitkan fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan,"

Nik Aziz syukur Hasan tarik balik kenyataan sensitif

Posted: 29 Dec 2011 09:48 AM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 29 Dec 2011 11:39 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Hebat Muslimah PAS Ni. Tudung Bulat Tapi Kaki Spin.

Posted: 29 Dec 2011 05:04 PM PST

Sila tonton video ini sampai habis.



Keji punya YB. Dah hampir 4 tahun memerintah, tak tahu ada kampung di kawasan yang diwakilinya.

Memang patut penduduk kampung mengamuk. Janji pilihan raya sendiri pun boleh lupa.

Sekurang-kurangnya YB PAS ni lebih jantan dari Suhaimi Shafie yang langsung menghilangkan diri. BACUL.

Kalau nak faham isu ini, sila tonton video ini pulak.



*Kenapa banyak kes di Selangor, kaum India yang terkena. Itu pun tak nampak lagi ke?

Alasan Ni Macam Pernah Ku Dengar Tetapi Di Mana Ya?

Posted: 29 Dec 2011 03:33 PM PST

Mahfuz gunakan dalil 'di Arab' pun ada orang roboh masjid.


Mahfuz berkata orang ramai tidak perlu terkejut dengan keputusan meroboh Madrasah Salihiah kerana Masjidil Haram, di Mekah pun dirobohkan untuk diganti dengan bangunan baru.

"Beritahu Datuk Mashitah, Masjid Chin di Masjidil Haram, Mekah pun orang robohkan," ujarnya sambil ketawa.
http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WkcZZi

Macam pernah MyMassa dengar tetapi di mana ya? Mungkin ini jawapannya.



*Suka betul PAS gunakan dalil 'di Arab' (Mekah atau Madinah) untuk spin isu. Hina betul.

Kisah 18sx Untuk Pengajaran.

Posted: 29 Dec 2011 02:00 PM PST



MyMassa tolong sebarkan entri ini atas permintaan pemilik blog...


"Saya sudah banyak kali terbabit dalam operasi memberkas warga Nigeria. Bukan perempuan tempatan tubuh berisi sahaja menjadi mangsa, gadis cantik pun terkena. Bila ditanya mengapakah boleh begitu mudah terpikat dengan lelaki Nigeria? Dia menjawab, dia orang istimewa. Teman wanita dibawa balik ke rumah, di taburkan dengan kata-kata manis dan romantis. Sebelum melakukan hubungan seks, teman wanita dimandikan terlebih dahulu. Dipastikan kedua mereka berasa selesa dengan semburan minyak wangi. Selepas bersama, si lelaki akan mendukung manja teman wanitanya ke bilik mandi dan dimandikan sekali lagi. Melalui pengalaman, majoriti mangsa terjebak berbangsa Melayu dan India, Cina kurang," jelas rakan.

Baca seterusnya di sini (http://www.mazidulakmal.com/2011/12/gadis-tempatan-dimandikan-oleh-lelaki.html).

Jangan lupa baca yang ini juga (http://www.mazidulakmal.com/2011/12/kehidupan-penipu-di-malaysia-dan.html).

*Bila baca kisah negro penipu kat blog Mazidul, MyMassa rasa tak jauh bezanya dengan kisah Anwar Ibrahim. Menipu orang ramai pun rasa tak bersalah.

Video Sedih. Pemuda Ini Popular Selepas Kematiannya.

Posted: 29 Dec 2011 11:33 AM PST



Mendiang ni bernama Ben Breedlove dari Austin, Texas. Dia sebelum ini telah popular di internet dengan ketiga-tiga channel Youtube yang dibukanya berjaya mendapat sambutan.

Di sebalik kejayaannya, Ben menghidapi penyakit hypertrophic cardiomyopathy (HCM) yang menyebabkan kematiannya.

Sebelum meninggal, Ben telah menghasilkan video ini yang menyebabkan dia lebih popular. Mendiang meninggal pada hari Krismas yang lalu (25 Dis 2011).



*Sedih untuk yang faham. Yang tak berapa faham macam aku, tak berapa sedih la jawabnya.

Pernahkah Anda Tahu Rahsia Ini?

Posted: 29 Dec 2011 08:37 AM PST


Rahsia siapa sebenarnya Ku Li dibongkar blogger Gelombang Rakyat.

Ya. Memang KULI adalah kambing hitam yang ada agenda jahat sejak sekian lama. Dendam terhadap Tun M dan kuncu2 beliau masih belum dibalas. Sifat dendam KULI terhadap Tun M bermula sejak Almarhum Tun Abdul Razak mempelawa Bekas PM ini menyertai UMNO lagi. Bagi KULI, tindakan Tun Abdul Razak itu amat 'mengganggu' usahanya untuk menggenggam jawatan No. 1 Negara.

Baca seterusnya di sini (http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2011/12/kuli-kata-tun-m-bodoh-sayalah-yg.html).

*Yang MyMassa tahu, Ku Li adalah kunci kekuatan UMNO ketika merampas Kelantan dari PAS. Dan Ku Li juga dalang yang membenarkan PAS merampas kembali Kelantan dari UMNO.

Gambar Kehebatan 3 Orang Pemimpin Pembangkang!!!

Posted: 29 Dec 2011 06:32 AM PST

Hebat sampai pengikut mereka taksub.

Sehingga macam-macam gelaran diorang dapat. Tapi yang bawah ni gelaran tertinggi yang diorang dapat.



*Idea dapat lepas tengok cerita 3 idiots kat TV.

PANAS. Video Anak Ketua Pemuda PAS. Kecik-kecik Dah Pandai Buat Cerita.

Posted: 29 Dec 2011 05:07 AM PST

Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.



*Ada bakat nak ganti Bobo Lokman dan Mat Sabu 'menghiburkan' penganut PAS. Lepas ni kalau buat CD ceramah mesti laku.

Geng Adam Adli Patut Tengok Video Parody Ni.

Posted: 29 Dec 2011 03:36 AM PST



Video parody yang menyindir BERSIH 2.0.



Untuk makluman, geng yang sama juga buat video parody untuk panglima ludah.


So, kena faham jiwa anak muda.

Kebanyakannya mereka adalah golongan atas pagar. Dua-dua pihak diorng kutuk kalau tak betul.

Kena satu kepala dengan diorang baru boleh masuk.

*Cuma yang poyo je sokong Anwar Ibrahim. Geng buat video ni tak poyo tapi cool.

Ubat Yang Paling Anwar Takuti.

Posted: 29 Dec 2011 01:02 AM PST

ReZina.



Penghapus KEHAPRAKAN.

*Orang yang taksub dengan Anwar macam Badrul Amin, ketiak Anwar yang basah macam ni pun dia cakap wangi.

Panglima Perang Cyber

Posted: 29 Dec 2011 11:31 PM PST

Panglima Perang Cyber


Menggunakan Handphone Punca Pesawat Merpati Indonesia Terjatuh

Posted: 29 Dec 2011 07:18 PM PST


Iktibarnya : jangan guna handphone di dalam pesawat...


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Tolong !!!

Posted: 29 Dec 2011 06:39 PM PST

Siapa boleh bantu kenapa blackberry Panglima jadi 'hang' walau sudah dicabut bateri dan ditutup dua kali. Lihat gambar di atas.

Adakah ini serangan puak musuh alif ba ta kerana serangan awal pagi semalam oleh Panglima yang dibaca berjuta pengguna facebooker selepas ditag ke akaun fb mereka ?

Serangan jam 3 - 4 pagi  semalam ditujukan khas kepada bangsaku agar mereka sedar kempen ABU  iaitu Asalkan Bukan Umno - adalah perancangan chauvanis Cina DAP untuk musnahkan Melayu menggunakan orang Melayu.

Sedarlah bangsaku!

@wardinasafiyyah menangis di hari terakhir di @tv3malaysia sebentar tadi

Posted: 29 Dec 2011 05:28 PM PST

Panglima kebetulan menonton MHI hari ini sambil menunggu tadika anak dibuka untuk bayar yuran.

Kebetulan pula melihat aksi terakhir Wardina yang menangis di tv3 dan sempat merakam gambarnya di kaca tv. Untuk makluman hari ini hari terakhirnya di tv3.

Meskipun sedikit kecewa apabila beliau memutuskan 'tali twitter' dengan Panglima atas alasan mencarut dan kata kesat walhal ia sebenarnya bukan dari panglima tetapi dari blog yang disambung secara automatik menggunakan twitterfeed.

Namun harapan panglima kepada pengacara yang mengalami transformasi besar dalam hidupnya dari free-hair kepada bertudung, sehingga menjadi duta tudung terkenal Arianni agar istiqamah menyeru ke jalan Allah tanpa perlu berkongkol secara langsung atau tidak dengan pembangkang.

Ia akan menjadikan imej beliau akan tercalar bahkan makin kotor akibat permainan politik yang tidak berpaksikan atas kebenaran tetapi fitnah semata-mata.

Kata kata beliau dalam direct message twitter @panglima_cyber akan disimpan walaupun beliau sudah memutuskan tali ukhwah Islam melalui jendela alam maya. Satu hari nanti beliau akan sedar harapnya dari kesilapan menilai twitter panglima yang mungkin ada hikmah di sebaliknya.

Secara prinsipnya Panglima menolak sebarang perkataan kotor, lucah, keji yang jelas tidak diajar dalam Sunnah Nabi mahupun Wahyu Allah.

Namun Wardina harus sedar ada orang yang sangat kasih agama, bangsa dan negara tidak dapat mengawal perasaan sehingga terkeluar perkataan kasar lantaran kelemahan diri dan ia bukah ajaran parti UMNO sedikitpun.

Semoga Wardina Safiyyah akan berjaya mengejar kejayaan yang diimpikan apabila menjadi pelajar sepenuh masa tahun hadapan.

Salam Hari Penghulu Hari jumaat dan moga kita mendapat saat mustajab di dalamnya.

KEMPEN ASALKAN BUKAN UMNO - ABU - KEMPEN MELAYU DIPERKUDA HANCURKAN MELAYU OLEH MUSUH MELAYU !!! cc @NajibRazak @anwaribrahim

Posted: 29 Dec 2011 09:48 AM PST


klik imej untuk paparan lebih jelas



Kenapa ASALKAN BUKAN UMNO atau ABU  bukan BN menjadi tagline Pakatan Rakyat ?



Kerana hanya UMNO parti tunggal majoriti Melayu yang paling kuat.

Hanya UMNO juga parti yang berjaya satukan orang bukan Melayu dan etnik di Malaysia.

UMNO sahajalah yang berjaya bangunkan Malaysia dengan adil dan saksama walaupun berderai air mata melihat ramai jutawan dari kaum lain, bukan bangsanya.

UMNO sahajalah yang pertahan ISLAM dulu, kini dan selamanya tanpa ketepikan bangsa lain untuk hidup beragama.


Kerana itu UMNO mahu dilawan sampai hancur melalui ABU.

Kerana itu UMNO dimusuh difitnah sejak dahulu.

Kerana itu UMNO dilabel dengan pelbagai label jijik dan kotor. Untuk menjauhkan bangsa Melayu.


Kalau tidak ada UMNO sudah lama CINA INDIA akan diusir dari Malaysia.

Kalau tidak ada UMNO sudah lama negara ini huru hara.

Kalau tidak ada UMNO sudah lama agama lain dibunuh dan dihancurkan tanpa ada sebarang tanda.


Lihat di Indonesia pernah satu ketika, 

kebencian kepada CINAlah yang telah merugikan bangsa mereka.

Kebencian kepada CINAlah yang memusnahkan masa depan mereka.

Kebencian kepada CINA yang menjadikan negara Indonesia huru-hara !


Kerana itu UMNO musuh orang bencikan Melayu.

Kerana itu UMNO telah menimbulkan kebencian bukan Melayu yang RASIS seperti DAP.

Kerana itu UMNO telah diserang saudara seagama sendiri yang gila kuasa dan tidak bermoral seperti PKR.

Kerana itu UMNO dikafirkan oleh agama versi politik bernama PAS.


Mati UMNO mati Melayu.

Mati UMNO mati Islam.

Mati UMNO akan matilah Malaysia sebagai negara yang hebat di dunia.



Tidak ada keuntungan selain kerugian jika UMNO dihancurkan.

Tidak ada penyesalan jika UMNO telah ditumbangkan.

Tidak ada guna jika UMNO direbahkan.


Sokonglah dan pertahankan parti keramat yang berjasa besar kepada kita.

Sokonglah dan pertahankan sampai hujung hayat parti yang memelihara semua bangsa dan agama.

Sokonglah dan pertahankan sampai bila-bila parti yang hidup dan matinya di demi Malaysia.


Jangan biar sesekali nasib Agama Bangsa dan Negara kita bertukar menjadi ABU...

Jangan sesekali biarkan Melayu sesama Melayu bergaduh sehingga menjadi ABU dibuang ke laut.

Jangan kita benarkan musuh kita merampas kuasa menggunakan ABU dibantu oleh orang MELAYU !!!


sekian, tolong sebarkan demi mengelakkan kita menjadi ABU.



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Berita Baik : Full Movie : Ombak Rindu Ada Di Sini - Free Of Charge

Posted: 29 Dec 2011 04:07 AM PST

Link klik sini http://youtu.be/Eib_xMwvD30

Mari kita ambil iktibar yang baik dari filem ini.

Tuliskan komen anda di bawah, selepas menontonnya.


Sent from my Samsung Galaxy Tab 

g a R a m a N i s

Posted: 29 Dec 2011 11:18 PM PST

g a R a m a N i s


PAS Berkuasa Untuk Menyekat Ketamadunan Ilmu

Posted: 29 Dec 2011 06:45 PM PST

Besuk akan berlangsung satu acara penting untuk menyelamatkan satu ketamadunan Ilmu yang berusia 100 tahun. Butirannya adalah:-
Program
MUNAJAT PERDANA SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH
Tarikh : 31hb Disember 2011
Waktu : 12tgh - 5ptg
Tempat : Madrasah Salihiah, Kanchut, Jalan Tambang Badak, Alor Setar, Kedah

Pengisian Program

1. Solat Zohor dan Solat Hajat Berjemaah
2. Tazkirah khas "kemuliaan berjihad" - Ustaz Fathul Bahri Mat Jahaya
3. Alunan Marhaban dan Selawat Nabi oleh Anak Yatim
4. Kenduri Rakyat
5. Kempen mengumpul tandatangan tanda sokongan terhadap Madrasah Salihiah

Seluruh Muslimin/Muslimat dijemput hadir beramai-ramai.

Dalam berbicara akan kehebatan PAS menangani hal ini dapat disimpulkan bahawa:-
1. PAS terbuktikan mengamalkan aliran ortodok ektremis politik yang berlandaskan nafsu duniawi.
2. Terbukti rasional logik dengan menggunakan agama untuk puaskan nafsu syaitan politik.
3. Berkepentingan untuk membantut minda orang Islam.
4. 2 Kerajaan PAS iaitu Kelantan dan Kedah adalah contoh kerajaan penipu dengan mengongkong minda orang Islam dengan fatwa karut dan berkepentingan politik.
5. Dualah Islamiyah PAS cuma dibibir pemimpin bukan melalui tindakan yang betul apatah lagi perbuatan untuk dijadikan contoh atau role model.
6. Islam cara PAS totally memalukan umat Islam seluruh dunia.

nak ikutkan sampai besuk tak habis kalu nak tulis tahi-tahi politik PAS.....

Sebarkan....

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 29 Dec 2011 11:18 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Petunjuk Terbaru: Trick Anwar Nak Lari Sebelum 9 Januari Ini...

Posted: 29 Dec 2011 06:00 PM PST


Cara paling mudah untuk anwar lari dari masuk penjara kerana kantoi kes dia meliwat saiful...

1. wujudkan seberapa banyak ngo-ngo haram yang kononnya menyokong dia, padahal kepala ngo tu semua budak-budak pkr, contoh macam samm kepalanya chegubard, jingga 13, kepalanya faris musa, fack dan lain-lain.

2. Buat wave, kononnya anwar kena naya dengan umno, umno memang nak sumbat anwar dalam penjara, padahal semua orang tau, pelakuan liwat antara anwar dan saiful tu dibuat atas dasar suka sama suka. (menurut karpal)

3. bakar semangat rakyat, kononnya kalau anwar kena penjara, sistem keadilan di malaysia dah mati, tak ada lagi dah sistem keadilan di malaysia, mahkamah zalim.

4. hasut rakyat yang bodoh-bodoh, supaya merusuh dua tiga hari sebelum 9 januari ini, macam dulu depa buat black 14 dulu.

5. bila ada rakyat yang bodoh ni percaya anwar kena naya dan sistem kehakiman negara tak adil dan dibakar dengan sedikit sentimen perkauman maka rakyat akan merusuh, kepala-kepala ngo ini akan jadi kambing hitam untuk di tangkap.

6. bila kambing-kambing hitam ini ditangkap, anwar akan kata, polis di malaysia mengganas dan dia yakin dia kan di tangkap sebelum hukuman dijatuhkan.

Kepada semua pembaca dan seluruh rakyat malaysia, aku harap korang jangan percaya pada trick anwar ini,  apa pun ceritanya dia akan cari jalan untuk lari....

sekupangdua

Posted: 29 Dec 2011 11:15 PM PST

sekupangdua


ISHHH RUPA-RUPANYA SURAT CINTA DULU SAMPAI SEBELUM SURAT SAMAN!

Posted: 29 Dec 2011 05:02 AM PST

Perghhh... baru nak pekena Teh Tarik! Mai ler... hehe
Tengahari tadi teman dihubungi oleh beberapa wartawan, dema tanya teman dah terima surat ker? Rupa-rupanya yang dimaksudkan surat tu bukan surat saman, kata dema si nga buat PC semalam, dalam PC tu dia kata dah buat surat dan courier kat teman suruh teman mintak maaf kerana memfitnahnya, lebih kurang macam tu ler tanya reporter pada teman. Jadi teman tak boleh nak cakap banyak dan bagi keputusan sebab tak tengok lagi surat cinta bunyinya macamana. iyer ler... nak tengok surat tu jugak, mana tau kot ada HADIS atau Nas oleh Alustazzzzz?, mana tau beseradak (penuh) penuh bedak?, mana tau hajat walimatulurus ker? ishhh macam-macam ler kalau nak di fikirkan.

Macamana pun teman nak ucap terima kasih dengan SMS, FB, BBM, MMS, Talipon yang teman terima sampai nak lumat bateri talipon teman, yang belum berjawab tu harap maaf, bukan sengaja. Percayalah teman bangga dengan mengkomer kerana menjadi RAKYAT yang PERIHATIN dengan isu teman. Setakat ini nampaknya semua pandangan, nasihat, pendapat, dorongan dan macam-macam lagi termasuk ada yang sanggup nak bantu teman. Teman rasa selagi surat saman yang dikatakan serta di gendangkan oleh ngah belum nampak, jadi usah ler komer guling pering (susah payah) nak bantu, bukan tak nak tapi belum apa-apa lagi rasanya tak elok ler nak jadi sipemukul Tong Kosong. Kalau dah depan mata tu tak pa ler kalau nak merancang, macamana pun terima kasih terhadap perihatin mengkomer, teman paham komer juga RAKYAT, tapi jangan risau teman dapat rasa macamana HATI rakyat.

Tentang kes saman ni atau surat tu kira macam ni ler, Sebenornya dah maleh nak cakap, kengkadang jadi muak dan jemu pulak teman dengan ugutan Nga Ko meng yang melalak merata nak meyaman teman, bukan sekali dah berkali-kali ugut nak menyaman teman, tapi sampai sekarang pun belum ada tindakan atau surat yang di maksudkan. Teman sampai menunggu depan pejabat DAP pada hari yang dia nak saman teman, tapi apa pun tak mandang ( ada) apa-apa pun tindakan, sampai sekarang ni  teman masih tunggu surat saman yang beriya benor dia canang merata (heboh) Teman masih menunggu saman tersebut macam yang dia beriya benor (janji)  nak bagi, Lepas tu baru boleh teman bagi respon atau reaksi, Tapi biorler dapat surat saman tu dulu. Lagi pun tengah kerja ni ... esok baru balik.

Apa-apa teman ada terbaca dari blog Politik Harian yang kononnya dia dapat peluru siap surat ayat berbahasa pakat perak kononnya ugutan. Ishhh apa kehal tu, tapi bila kawan teman tadi selamba jer jawab 'Ishhh benda ni biasa ler... ini tentu tak bayor hutang PTPTN ker... hutang Along ker... Caci Orang ker, Fitnah orang ker... ishhh macam-macam lagi ler, kalau kita baik tak ler orang marah' Nak pecah perot jer kawan teman ni sedap mulut bercakap! sebenornya dia apa pun tak tahu pasal isu teman pun... adoiiii nasib baik dia tak masukan alasan sebab baca hadis atau kafirkan umat Islam lain...

The Unspinners

Posted: 29 Dec 2011 11:08 PM PST

PISAU.NET

Posted: 29 Dec 2011 09:55 PM PST

PISAU.NET


Perihal Seorang Ustaz

Posted: 29 Dec 2011 07:00 PM PST


Sekadar untuk berkongsi cerita dari Marang dengan korang...


Assalamualaikum...
Aku nak cerita sedikit tentang satu cerita rakyat yang agak kelakar jugak. Cerita ni sebenarnya dah lama aku dengar...tapi baru2 ni ada pulak member yg ingatkan aku tentang cerita ni..

Pada suatu hari di sebuah kampung di Marang ada seorang nelayan yg baru balik dari laut. Nelayan ni telah mendapat seekor ikan yg amat besar dan yg peliknya ikan tersebut tidak dikenali akan spesisnya.

Maka menjadi tanda tanya kepada semua nelayan disana, apakah ikan tersebut halal di makan atau pon tidak??....kerana dengan rupanya yg amat hodoh, mereka merasa was2 utk makan. Untuk mendapatkan nasihat, maka mereka sepakat utk berjumpa dengan seorang ustaz yg juga seorang tok guru PAS DI KAMPUNG TERSEBUT.

Maka setelah melihat akan ikan tersebut, Ustaz itu pon membuka kitab tua beliau sambil membelek2 mencari akan hukum2 yg mungkin terdapat pada kitab tua tersebut.
Setelah beberapa minit, ustaz tersebut pon mengeluarkan fatwa beliau yg mana didapati oleh beliau bahwa ikan tersebut TIDAK HALAL untuk di makan!.

Maka nelayan tadi pon merasa amat terkilan, lalu beliau pon berkata bahwa jika ikan tersebut HALAL, dia berniat utk sedekahkan sebahgian dari ikan tersebut pada tuan guru...tapi apakan daya. Setelah mendengar kata2 nelayan tersebut, tok guru itu pon bingkas menyatakan: "Tak apa!! tunggu saya check kitab2 saya yg lain!".

Maka setelah di check pada kitab2 nya yg lain...didapati bahwa ikan tersebut sebenarnya HALAL utk dimakan. Apa lagi dikeratnya separuh utk dirinya dan separuh lagi utk nelayan tersebut....

Itulah ceritanya...pikir2kanlah...jangan sampai kita dibodohkan org lain!!
SmileSmileSmile
sumber cerita : di cilok dari forum kgc


Pisau kata " agaknya siapalah ustaz tu? hehe...

Karpal Kata Saiful Homoseksual Pasif

Posted: 29 Dec 2011 05:00 PM PST

Masihkah anda ingat Karpal kata Saiful adalah seorang homoseksual pasif? Karpal awal awal lagi sudah mengakui Anwar memang melakukan liwat,ramai yang bertanya sama ada perlakuan liwat itu berlaku suka sama suka atau secara paksaan?

Hujah Karpal beliau lebih tekankan perlakuan liwat itu berlaku atas dasar SUKA SAMA SUKA,adakah 9 Januari ini yang turun berdemo kerana tidak berpuas hati kononnya Anwar tidak meliwat secara paksa ,beliau meliwat atas suka sama suka jadi apa perlunya Anwar diambil tindakan!?

Buat yang nak turun berdemo 9 Januari nanti ingatlah anal sex samada rela atau paksa adalah kesalahan di bawah panel code jenayah. Liwat tetap liwat!

"halo karpal!..lu kasi pusing itu hakim sampai pening ok!
gua ada meeting sama assmin!..babai"
karya:bro jeff


Pisau kata " semua orang dah lupa jam omega Anwar ! sampai sekarang dia tak tunjuk lagi "

Anwar Cabar Saiful Bersumpah Di Masjid?

Posted: 29 Dec 2011 05:00 AM PST

Seperti yang dijangka,Anwar akan sanggup melakukan apa saja untuk meraih simpati. Talian hayat politik Anwar sudah berkubur,rakan politik dari DAP dan PAS sudah tidak mempercayai Anwar.

Option terakhir buat Anwar adalah bersumpah,beliau mahu dilihat sebagai tidak bersalah diatas makhamah rakyat,Nak bersumpah?Kenapa sekarang?kenapa tidak melakukan semasa pilihanraya kecil Permatang Pauh pada waktu ketika isu itu masih panas.

Kenapa Anwar tidak mahu turut bersama Saiful dimasjid melakukan sumpah mubahalah pada waktu beliau dicabar?


Hebat. Khabarnya, sebagai strategi akhir bagi mendapat simpati rakyat, Anwar sedang menyusun agenda untuk bersumpah di dalam masjid, bagi kononnya membuktikan dia tidak bersalah. Anwar sedang mengumpul nama senarai alim ulama' yang dijangka akan hadir di acara SUMPAH KERAMAT bahawa anu Anwar tidak pernah hadir secara paksa atau rela di dalam dubur Saiful.

Banyak cadangan yang sedang dipertimbankan oleh Saifuddin Nasution dan Biro Politik. Ini termasuklah tempat dan kaedah bagaiman acara sumpah akan dilakukan. Malaysiakini, The Malaysian Insider, TV Selangor, TV PAS turut bersedia menyiarkan acara sumpah tersebut secara langsung ke dalam media baru. Hebat susunan Anwar. Berdasarkan kajian yang dilakukan oleh Biro Politik PKR, kesediaan Anwar bersumpah dikatakan akan merubah semula RATING KEPERCAYAAN Rakyat mengenai kes liwat. Bio Politik amat yakin bahawa usaha ini perlu bagi menyelamatkan PKR daripada kekalahan teruk dalam PRU akan datang.


Ada beberapa cadangan tempat yang dikemukakan kepada Biro Politik:-

  • Masjid Shah Alam, Selangor Darul Ehsan
  • Masjid Saidina Abu Bakar al-Siddiq, Bangsar
  • Masjid Negara
  • Masjid Jamek KL
  • Masjid Usamah Bin Zaid, Wangsa Maju
  • Masjid UIA


Tempat masih belum dipastikan lagi. Tapi menurut sumber, ianya akan diadakan di dalam Lembah Kelang bagi memastikan IMPAK 'BebasAnwar901′ dapat dimaksima sebaik mungkin. Khabarnya, sumpah ini akan dijalankan di hadapan tiga orang ulama', seorang daripada Mesir, seorang daripada Indonesia dan seorang lagi daripada Malaysia sendiri. Nama Dr Siddiq Fadhil dikaitkan sebagai Pengacara Majlis kepada sumpah Anwar nanti.


Anwar dikatakan akan bersumpah dengan kaedah yang dikatakan SE-ISLAMIK mungkin. Siap dengan bacaan Al-Quran yang akan dibacakan oleh seorang Qari jemputan daripada UIA. Semua faktor keselamatan sedang dikaji, khususnya dalam memastikan ia tidak menyusahkan kumpulan demonstran yang sudah mula berkumpul di KL pada tarikh yang sama.


Agenda SUMPAH ini akan mengakhiri siri lawatan Anwar ke seluruh Negara.


Program ielajah itu akan bermula pada 3 Januari iaitu di Johor meliputi Daerah Ledang dan Muar, pada 4 Januari pula Anwar akan berada di Bandar Tampin, Negeri Sembilan dan di Bukit Katil, Melaka.


Manakala pada 5 Januari beliau akan menemui pengundi di Pahang iaitu di Bentong, Balok dan juga Indera Mahkota setelah itu beliau juga turut ke Dungun dan Kuala Terengganu sebelum berada di Pasir Puteh dan Machang, Kelantan pada sebelah malam.


Untuk rangka program jelajah itu, Anwar dijadualkan akan berada di Lembah Pantai, Kuala Lumpur dan di Kelana Jaya, Selangor pada 6 Januari.


Beliau akan bertolak ke Pulau Pinang pada 7 Januari dan selepas itu ke Terengganu bagi mengikuti Program Sambutan 100 tahun penubuhan Kerajaan Islam Terengganu di Kuala Berang.


Kemuncak program jelajah tersebut berakhir di Kelab Sultan Sulaiman pada 8 Januari pada jam 11 malam, sebelum itu Anwar akan mengadakan sembahyang hajat di kediamannya.


Menurut perancangan, selepas sembahyang hajat di rumah – Anwar akan bergerak ke salah satu lokasi yang dicadangkan kepada Biro Politik. Kemudian daripada itu, Anwar akan hadir ke Kelab Sultan Sulaiman.-gelagat anwar


Pisau kata " apa nak hairan dengan sumpah Anwar tu,Allah pun dia boleh gadai,apalah sangat dengan sumpah oleh sesumpah ni..."

Hasan Ali Tak Maaf,Dedah Nik Aziz & Harakah Bohong

Posted: 28 Dec 2011 11:48 PM PST


Video Nik Aziz dan keratan laporan berita Harakah kantoi berbohong.Memalukan apabila Nik Aziz ditangkap berbohong mengenai permohonan maaf dari Dr Hasan Ali sedangkan perkara permohonan maaf tidak berlaku sama sekali.

Hasan Ali bersama Nasharudin Mat Isa pergi ke Kelantan hanya untuk menyertai majlis mahabbah bukan untuk pergi melutut memohon maaf kepada Nik Aziz dan Hj Hadi.

"Sebenarnya saya dijemput untuk menghadiri satu majlis mahabbah melibatkan saya dan Nasharudin Mat Isa bersama-sama dengan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Haron Din di kediaman rasmi Tuan Guru Mursyidul Am di JKR 10 Kota Bharu.

"Soal saya turun ke Kota Bharu untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali.

"Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti tersebut kerapkali diingatkan supaya tidak memutarbelit fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan," jelasnya dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider.

Memalukan,sudahlah terkenal dengan politik melacurkan agama,dengan imej Islamik dan mengelar diri sendiri sebagai tok guru tapi temberang dan tembelang terpecah.

Sekarang satu malaya menjadi saksi wali selipar ini kantoi berbohong,memang khawarij PAS dah parah sangat.

Paling memalukan apabila dalam kenyataan terbaru Harakah,portal lidah bercabang ini pula menyalahkan Nik Aziz mengenai permohonan maaf tersebut,tak pasal je wali selipar jadi kambing hitam harakah...hahaha...



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEipfjzcu5ygdj991EyoF6-NlHOtU9atR41AkXI-9NtMvXu2WkXe9xisK81-JKGlOureyKqm3jYmY5PxWpGLMQudqF8kLJy4im5JhZO_dhhmx4HsVJEVGnpetGbpTngqe1FOJBmXr_lbzijj/s1600/MAAF.png
Pisau kata " malu oiiii...."

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 29 Dec 2011 09:39 PM PST

r b f

Posted: 29 Dec 2011 07:38 PM PST

r b f


Nik Aziz Sendiri Perlu Minta Maaf Bukannya Memuji Orang Yang Meminta Maaf

Posted: 29 Dec 2011 05:24 PM PST


Berikut adalah kenyataan Nik Aziz selepas pertemuan dengan Hasan Ali dan beberapa kepimpinan Pas yang lain di Kota Bharu beberapa hari lepas.
Datuk Hassan Ali menarik balik kenyataan-kenyataan dia yang sensitif. Ini tanda kelelakian dia, anak jantan. Kita buat salah, bila kita sedar buat salah, tarik balik, minta maaf. Ini ajaran agama. Bukan senang manusia buat salah nak tarik balik, bukan senang. Tiba-tiba dia ni tarik balik.
Kita ucap syukur, moga ramai lagi orang yang buat salah, tarik balik dan minta maaf.
harakahdaily
Nik Aziz dan Haji Hadi pula bila nak tarik balik dan minta maaf diatas kenyataan, fatwa serta amanat mengarut dan songsang mereka sepanjang mereka memimpin Pas. Sebenarnya kekarutan serta kesongsangan yang dilakukan oleh mereka berdua lebih teruk kesannya, kerana ianya memecahbelahkan umat islam di Malaysia berbanding dengan kenyataan Hasan Ali yang hanya menolak negara kebajikan Pas.


Kesan dari amanat karut Haji Hadi selain menyebabkan belasan nyawa terkorban di Memali pada 1985, ada juga kesan yang masih berlarutan sehingga ke hari ini, iaitu sembahyang jumaat berasingan dalam satu kariah yang masih berlaku di Trengganu.

Dulu Pas juga keluar fatwa, menjalin hubungan dengan orang bukan islam kita akan menjadi kafir. Hari ini apa yang terjadi ? Siapa penjilat tegar kafir harbi DAP ? Pernahkah Pas tarik balik fatwa tersebut dan minta maaf kepada rakyat Malaysia diatas kekarutan yang mereka lakukan itu ?

Tahun 1999 Nik Aziz pernah berkata, "terdapat unsur kafir dalam Umno kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, Umno juga ada ciri kafir." Hari ini parti mana yang buang islam dalam perjuangan mereka dan tukar kepada kebajikan ? 

Nik Aziz pernah berkata dia akan mendoakan agar Datuk Seri Najib pecah perut. Sedangkan islam tidak membenarkan kita mendoakan perkara yang tidak baik ke atas umat islam. Pernahkan anda dengar Nik Aziz tarik balik kenyataan itu dan minta maaf kepada Datuk Najib ? 

Begitu juga dalam soal undi Pas dan syurga neraka. Dah terang-terang perkara tersebut tidak betul sama sekali, tetapi sehingga ke hari ini tidak pernah pun Nik Aziz tarik balik perkara tersebut, perbetulkan keadaan dan minta maaf kepada rakyat diatas kekeliruan yang dia lakukan.

Itu baru sebahagian, banyak lagi kekarutan-kekarutan dan fatwa-fatwa songsang yang difatwakan oleh Pas serta Nik Aziz dan Haji Hadi.

Satu lagi contoh,'Shahibuh Samahah Ustaz' manakah yang memperkenalkan gelaran Anwar Ibrahim Al-Juburi  kepada suami Wan Azizah ?

'Shahibuh Samahah Ustaz' berkenaan masih hidup lagi hari ini walaupun dia mendakwa dirempuh land rover polis beberapa bulan lepas.

Pernahkah anda dengar 'ustaz' yang pernah ditangkap khalwat itu menarik balik gelaran tersebut dan meminta maaf ?

Apa yang dilakukan oleh Hasan Ali itu dosa politik antara dia dengan kepimpinan Pas. Dosa Nik Aziz dan Haji Hadi kepada rakyat Malaysia lebih besar. Kita mahu lihat Nik Aziz yang meminta maaf , bukannya kita nak lihat Nik Aziz memuji orang lain yang meminta maaf.

Setakat hari ini saya berpendapat Nik Aziz dan Haji Hadi tidak akan melakukan perkara sedemikian kerana bagi mereka politik dan undi sentiasa berada di depan atau diatas. Manakala agama, umat, bangsa, negara, moral dan yang lain-lain akan berada dibelakang atau dibawah dari politik dan undi.

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 29 Dec 2011 03:41 PM PST

KEPAL NASI KEPAL BERAS


SUMPAH LAKNAT: ANWAR MUNGKIN MAMPU ATASI PERANCANGAN ALLAH!!??

Posted: 29 Dec 2011 06:36 AM PST

Anwar nak bersumpah laknat? Betul ke? 

Dulu dah kata sumpah laknat taada dalam Islam. Sekarang dah ada pulak?

Dulu masa semua rakyat keliru antara benar dan salah, kenapa tak sumpah supaya fitnah dalam masyarakat tak merebak lebih jauh?

Dulu Saiful dah ajak sama-sama sumpah tak mau, sekarang baru mau.

Timing sumpah pun cantik. Dengar2 8 Jan. 9 Jan verdict.

Sumpah bersaksikan Al Quran pun ada timing ke? Bagaimana kalau mahkamah tetapkan tarikh 1 Mac untuk verdict? Adakah sumpah kena buat 29 Feb?

Sumpah timing ke sumpah laknat ni?

Sumpah politik ke sumpah menegak kebenaran ni?

Atau adakah ini sumpah alternatif? Sumpah ganti kepada mata lebam. Dulu puluhan ribu rakyat yang tak tahu hujung pangkal naik sentimen dan simpati telah berarak di jalanan gara-gara mata lebam. Sekarang mata tak lebam. Cuma muka saja sedikit lebam. 

Untuk itu alternatif untuk mencari ganti alat peledak sentimen dan simpati harus diwujudkan agar puluhan ribu rakyat kembali keluar di jalan-jalanraya untuk mempertahankan Anwar.

Jika dijatuh hukum dia akan masuk penjara. Kalau kesan termakan sumpah berlaku sewaktu di penjara, sekali lagi kerajaan akan dipersalahkan.

Barangkali strategi politik Anwar kali ini bukan saja mampu mengelirukan rakyat jelata. Mungkin para-para malaikat pun akan turut terkeliru lantas akan mengembangkan sayap-sayapnya untuk turut membantu menambah ramaikan rakyat keluar di jalan-jalanraya.

Jika itu yang berlaku, mungkin buat pertama kalinya sejak alam ini tercipta, perancangan manusia berjaya mengatasi perancangan Allah...

Huhh...!!! Dahsyat.

ENTRI TERBUKA UNTUK DS NAJIB

Posted: 28 Dec 2011 05:59 PM PST

Faktor "calon boleh menang" pun kini sudah menjadi bahan manipulasi pelbagai pihak berkepentingan. Semua barang mahu dimanipulasi. Semua barang mahu dijadikan bahan dagangan. Tidak adakah secebis atau sekelumit keikhlasan dan kejujuran di dalam diri untuk berbuat sesuatu hanya kerana Allah dan tidak ada maksud lain selain dari Allah?

Semua barang mahu dilihat dari sudut peluang @ opportunity.

Bukankah selama-selamanya faktor winnable candidate ini memang faktor asas yang sering digunakan untuk menilai kelayakan seseorang untuk dipilih menjadi calon?

Bukankah semua agensi yang diwujudkan seperti SB, MIO, JASA, RELA, KEMAS, MKN dan lain-lain, antara lainnya adalah untuk mengenalpasti kelemahan, kekuatan, ancaman dan peluang yang wujud di dalam parti, dan pentadbiran kerajaan bagi tujuan untuk menambahbaik keadaan sediada?

Kenapa baru sekarang faktor winnable ini menjadi isu besar dan penting?

Sejak negara ini menjalankan sistem demokrasi berparlimen, bukankah setiap kali pilihanraya, faktor pemilihan calon yang "paling sesuai" akan menjadi faktor terpenting dalam penentuan calon-calon yang mewakili setiap parti yang bertanding?
Isu sebenar hari ini bukan faktor winnable. Buatlah pelbagai kriteria dan pendekatan dalam mencari calon-calon boleh menang. Ia tidak akan memberi apa-apa makna jika tiada ketegasan untuk berpegang kepada apa yang disyaratkan oleh pembuat keputusan.

Jika pembuat keputusan gagal mengatasi budaya lobi melobi dari mereka yang berminat menjadi calon atau dari mereka-mereka yang terus mahu kekal dikedudukan yang ada, maka segala kriteria dan prinsip pemilihan yang dibuat akan tercampak ke longkang juga akhirnya.

Jika pembuat keputusan gagal menepis permainan silap mata dari mereka yang sedang berada di kedudukan penting hairaki kepimpinan parti untuk memastikan kedudukan mereka terus selamat, maka semua lapuran agensi-agensi yang terlibat akan terperap juga dilaci meja paling bawah si penguasa. Sebaliknya yang terjadi ialah agensi-agensi terbabit itu yang akhirnya akan terpaksa mengubah lapuran mengikut selera dan citarasa sang penguasa yang berkuasa dijajahan takluknya.

Di peringkat bahagian, lapuran agensi akan dibuat mengikut selera ketua bahagian. Bila sampai si negeri, lapuran itu akan diselaraskan pula dengan citarasa dan agenda pengerusi perhubungan, dan begitulah seterusnya.

Permainan silap mata  di dalam proses penentuan calon winnable ini berlaku di setiap peringkat. Sekali air bah, sekali pantai berubah. 

Sekali lapuran sampai ke peringkat yang lebih atas, sekali lapuran berubah. Sekali lapuran berpindah ke pegawai atasan, maka sekali lapuran akan berubah mengikut citarasa dan kehendak pegawai yang tidak boleh lari dari sifat manusia biasa yang punya kemahuan dan kehendak tersendiri. Mereka juga tidak bebas dari sebarang bentuk pengaruh dan lobi.

Inilah kelaziman yang berlaku sejak puluhan tahun dulu. Jadi kenapa pula sekarang baru hiruk pikuk membincang soal faktor winnable sedangkan faktor winnable itu sudah menjadi asas pertimbangan sejak sekian lama. 

Cuma selalunya peratusan kejayaan untuk berpegang kepada pemililihan atas faktor winnable itu yang jauh tersasar kerana akhirnya pengaruh dan faktor lain yang akan mengambil tempat utama.

Selalunya usaha lobi dari individu pemimpin di setiap peringkat kepimpinan itulah yang sering menjadi winner dalam mengenengahkan calon winnable mengikut versi mereka. Akhirnya faktor winnable candidate yang dimaksudkan sebenarnya tetap tidak lari dari mendahului kemenangan game plan kepentingan diri dari kepentingan parti.

Akhirnya, bukanlah faktor "asal parti boleh menang" yang menjadi mauduk utama.  Yang menjadi mauduk sebenar ialah asal lobi boleh menang. Parti no. 2.

Untuk itu, pucuk pimpinan tidak perlu diingatkan tentang kemungkinan-kemungkinan yang mungkin terjadi ini kerana sudah pasti mereka sudah arif sangat akan semua permainan ini. 

Apa yang seharusnya ditanya kepada pucuk pimpinan ialah sejauh mana ketegasan dan keberanian mereka untuk berpegang kepada faktor winnable? 

Juga, sejauh mana ketegasan pucuk pimpinan untuk benar-benar mendahului kepentingan parti atau mereka akan tewas juga kepada agenda, game plan, lobi atau segala macam silap mata yang sedang dimainkan di depan mata pucuk pimpinan oleh puak-puak yang hanya tahu dan mahu terus kekal menongkat langit tanpa sekelumit pun memikirkan kepentingan yang selain dari kepentingan diri.

Kepada pucuk pimpinan... Yakin dan percayalah kepada diri sendiri, ikhlas dan jujurlah kepada prinsip yang digariskan dan tawakkallah kepada tuhan dengan keputusan yang dibuat.

Mungkin pegangan sebeginilah yang akan menjemput pertolongan Allah dan menyebabkan Allah terpanggil untuk terus melindungi dan menyelamatkan agama, bangsa dan tanah air ini dari terjerumus menuju kehancuran.

Salam.

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 29 Dec 2011 03:40 PM PST

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Setiausaha Agung Pas Dah Jadik Tukang Telek.....

Posted: 28 Dec 2011 09:05 PM PST

PAS meramalkan pilihan raya umum ke-13 akan diadakan Mac tahun depan dengan Parlimen serta Dewan Undangan Negeri (DUN) akan dibubarkan paling cepat selepas sambutan Hari Tahun Baru Cina pada 23 Januari.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata selepas dibubar, masih ada tempoh 60 hari untuk mengadakan pilihan raya dan secara kasarnya tarikh berkenaan akan jatuh pada bulan Mac.

Ini termasuk tempoh untuk penamaan calon dan persediaan-persediaan lain, katanya.

"Sebenarnya kita sudah bercakap mengenai perkara ini sudah lama iaitu dua atau tiga bulan lepas. Pilihan raya umum tak akan diadakan pada 2011," katanya kepada Bernama hari ini.

Mustafa berkata BN akan mengambil peluang untuk mendekatkan diri dengan masyarakat Cina pada sambutan Tahun Baru Cina nanti.

Beliau berkata pilihan raya juga perlu diadakan dalam tempoh itu kerana mendakwa kerajaan bimbang dengan krisis ekonomi di Amerika Syarikat dan Eropah akan memberi kesan kepada negara.

Sementara itu, dalam web rasmi PAS, Mustafa berkata jangkaan itu dibuat berdasarkan laporan media dan ramalan awal tentang status ekonomi negara.

Beliau juga berkata PAS tidak mengharapkan masalah dalaman Umno dan BN untuk menang pilihan raya akan datang.

Tempoh penggal Parlimen sekarang hanya akan berakhir pada Mac 2013.

Nik Aziz: Boleh Ambil BR1M, Tapi Undi 'Bulan'

Posted: 28 Dec 2011 04:45 PM PST

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta rakyat Kelantan agar jangan menolak Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) RM500 yang diberikan oleh kerajaan persekutuan.

"Apa yang diumumkan oleh (Perdana Menteri Datuk Seri) Najib (Tun Razak) (bantuan) sebanyak RM500 itu, saya minta rakyat terima.

"Yang gantung (kain rentang) tu mengarut sahaja...nak bagi berapa pun ambil tapi bila mengundi, undi bulan," katanya sambil menafikan beliau ada kaitan dengan tindakan pihak tertentu yang menggantung kain rentang yang tertera gambarnya dan kenyataan bahawa pemberian sebanyak RM500 itu adalah haram.

Pihak tidak bertanggungjawab yang mengantung kain rentang itu berbuat demikian kerana kecewa, katanya kepada pemberita semasa meninjau hakisan akibat ombak besar di kawasan pantai di Bachok, semalam.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 29 Dec 2011 02:09 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS!! CERITA PASAL ANWAR YANG PATUT ANDA SEMUA TAHU!!

Posted: 29 Dec 2011 09:13 AM PST






McTheory:
Umi Hafilda bila nak datang Kedah lagi ni?

LAA EHH!! HARAMKAHDAILY KANTOI LAGI!!

Posted: 29 Dec 2011 04:38 AM PST


Dua tiga hari lepas, Haramkahdaily kata Hasan Ali mohon maaf tarik balik apa yang beliau pernah kata kat Pas. Tup tup.. lepas tu Hasan Ali muncul semula dalam akhbar berita harian dengan menafikan segalanya.

Apa ni Haramkah?

Kantoi lagi!! Tak sudah-sudah buat cerita putar belit dengan menipu. Kalau akhbar dan portal rasminya pun kaki menipu. Pembacanya pula memang sudah di asuh dengan cerita merapu dan menipu macam ni.

Patutla jualan dan ranking suara Pas ni merudum jatuh. Rupanya orang dah tahu kerja menipu dan membohong mereka.

Munafik betul la puak-puak Pas ni..

Takdak akhlak sungguh!

McTheory:
Berjihad bersama Hasan Ali, Yb Zul Noordin dan Ustaz Fathul Bari di Munajat Selamatkan Madrasah Salihiah pada 31 Disember 2011, pukul 1 petang. Jumpa di sana.. Insyallah..

PANASS!! CERAMAH MAT SABU DISAMBUT TELOR AYAM BUSUK!!

Posted: 29 Dec 2011 01:12 AM PST



Mat Sabu datang ke Kedah dengan harapan untuk membuat onar dan terus memfitnah kerajaan pusat dan UMNO/BN.

Namun rakyat Kedah sudah sedar akan pembohongan yang akan Mat Sabu lakukan.

Mc tidak berada ditempat kejadian namun sahabat-sahabat yang menyokong perjuangan kami memberitakan perkara ini kepada Mc.


Khabarnya, Mat Sabu berceramah di dalam Wat Siam (Tokong Buddha Siam) bersama-sama dengan abang angkatnya Guan Eng, namun Guan Eng memberi peluang Mat Sabu memulakan pembohongan terlebih dahulu.

Sedang rancak Mat Sabu berceramah, hinggalah ke topik Mat Sabu mengangkat Mat Indera dan komunis sebagai pejuang kemerdekaan.

Tiba-tiba..

Dua biji telor ayam busuk datang dari tempat orang ramai.

Kecoh juga la keadaan.. rupanya telor ayam busuk pada Mat Sabu tu, hadiah dari 'bekas homeguard' pada zaman komunis dulu. Mereka menyelar Mat Sabu kerana berani menyanjung komunis, sedangkan kata mereka, komunis hari-hari bunuh orang di Tanah Melayu.

Kalau komunis perintah Tanah Melayu, jangan harap la kita nak dapat nama Malaysia. Bahkan jangan mimpin kita akan merdeka. kata mereka lagi.

Mereka terus memaki Mat Sabu sambil di bawa keluar oleh Unit Amal dan penyokong tegar Pas.

Keadaan Mat Sabu?

Mungkin pergi mandi.. Mat Sabu pergi main sabun.. hehe..


McTheory:
Moral of this story ialah.. orang dah menyampah dengan pembohongan Mat Sabu!

TUDIAA!! MENGEMPUR KUBU KUAT PAS DI KEDAH!!

Posted: 28 Dec 2011 10:13 PM PST

Kamal Saidin dapat sambutan di kubu kuat PAS
Lebih 800 orang datang menyaksikan ceramah politik di sampaikan oleh Ustaz Kamal Saidin
tambahan di kubu kuat PAS Kampung Belau. Merbok,
ceramah mendapat sambutan yang mengalakkan, menunjukan rakyat kian sedar mereka di tipu PAS
selama ini..

Ustaz Kamal Saidin, penceramah UMNO yang di segani


ramainya

penuh kerusi

asyiknya mendengar ceramah politik

Kaum Hawa tak terlepas menghadiri ceramah politik

Suami Isteri yang setia mendengar ceramah

Memberi tumpuan sampai pukul 12 malam



Melalui gambar dapat menceritakan segalanya.menunjukan rakyat Merbok sudah sedar setelah mereka di tipu PAS

Gempur dari Team Media Kedah

McTheory:
Rakyat Kedah sudah sedar!!

TERPANAS!! PAS KEDAH GUNA DUIT HARAM UNTUK PILIHANRAYA??

Posted: 28 Dec 2011 07:12 PM PST



Berita ni dibawa oleh rakan blog Medan Tempur. Cerita ini di sampaikan dari sahabat yang bekerja di Wisma Darul Aman, berkenaan wang peruntukan bagi setiap Markas dan cawangan Pas.

Rupa-rupanya pas kedah telah menyalahguna kuasa sebagai kerajaan negeri dengan memberi wang berbentuk tunai (cash money) kepada setiap wakil rakyat, markas dan cawangan mereka. Kenapa pemberian wang dilakukan dalam bentuk tunai? Kenapa tak diberi voucher seperti mana biasa?


Perkara itu adalah bertentangan dengan undang-undang. Dimana wang yang telah diperuntukkan itu telah di beri dalam bentuk tunai. Pastinya ia tiada rekod wang itu di belanjakan. Sepatutnya kerajaan negeri mengunakan voucher pembayaran, tetapi kenapa ia tidak dilakukan. Apakah wang ini dari sumber yang tidak patut diketahui oleh pihak berkuasa?

Mc dan Team Media Kedah, mempersoalankan kenapa wang peruntukkan tersebut di berikan secara tunai?Jumlahnya pula bukan sedikit, dianggarkan kerajaan negeri telah memberi 130k-150k mengikut kawasan.

Apakah ini duit Tabung Amanah Jalan raya yang kerajaan negeri simpan tu? Atau ini duit balak yang selama ini disepikan dari pandangan rakyat Kedah, atau ia dari sumber-sumber haram yang tidak patut rakyat Kedah ketahui?

KAMI RAKYAT KEDAH MENUNTUT KERAJAAN NEGERI BERTERUS TERANG MENGENAI PERKARA INI!!

Duit itu duit rakyat!!

Jadi pihak SPRM harus menyiasat perkara ini agar wang rakyat tidak disalahguna oleh penyamun penyamun yang berada di dalam kerajaan negeri!!

McTheory:
Dah agak dah.. puak ni simpan untuk PRU ke 13.. celaka sungguh!

PANAS!! PAS SEMAKIN KUAT DI JOHOR!!

Posted: 28 Dec 2011 04:22 PM PST


Betul ka Pas makin kuat di Johor?

Baca ulasan dari blog MPP..

Baru 2-3 kali Anwar dan Mat Sabu turun Johor, puak-puak Pakatan dah claim kata Johor berjaya ditawan Pakatan Haram..

Padahal hakikatnya salah beb.. Orang Johor mana terima Pakatan Haram tu di negeri dorang. Buktinya, korang tengoklah gambar kat atas tu..


Gua difahamkan, signboard pembukaan baru cawangan PAS Kampung Duku kat Pontian Johor tu baru je 2-3 hari dipasang. Tu pun sudah kena conteng baii..

Nampak sangat kehadiran "parti syurga" tu langsung tak disukai oleh penduduk kampung di situ. Tapi perasan best punya pasal, puak-puak pengikut Mat Sabu tu gatal nak bukak cawangan juga.

Macam mana nak tawan Johor kalau rakyat negeri tu pun tak terima PAS beb? Kalau setakat ada 10-20 orang ahli disesebuah kampung, jangan mimpi la nak pegang Johor.

Apapun, tahniah rakyat Johor!! Lainkali bukan setakat conteng je beb.., korang patut cabut je signboard dorang tu.. Biar dorang meroyan!! Hahahaha..

Cucu Tok Selampit

Posted: 29 Dec 2011 02:06 PM PST

Cucu Tok Selampit


Gambar Yang Menceritakan PAS For All - Negara Berkebajikan!

Posted: 29 Dec 2011 01:00 AM PST


Inilah PAS For All yang dicanangkan oleh PAS PIS PUS. Mungkin inilah bentuk Negara Berkebajikan yang mampu diberikan oleh PAS. Dalam pada  UMNO dan BN bertungkus lumus meningkatkan taraf hidup Rakyat, apa yang PAS hanya mampu berikan adalah sehelai T-Shirt murah ke atas geladangan ini. Terbiar dan melarat.

Ceramah "Bebas AnWar 901" Oleh Chegubard Berjaya Menarik 30,000 Orang!

Posted: 29 Dec 2011 12:00 AM PST


30,000 orang berjaya dikumpul di dalam ceramah "Bebas Anwar 901" di Taman Angsa Mas, Negeri Sembilan. Ceramah yang disampaikan oleh Chegubard ini telah menghimpunkan ribuan kerusi dan penyokong-penyokong tegar P"Gay"R. AnuWar Ibrahim semakin selesa. Setiap hari semakin ramai yang mengikuti ceramah-ceramah mengenai pembebasan beliau dari menghuni penjara.

P.K.R - Parti Kian Runtuh!
P.K.R - Parti Kian Rabak!
P.K.R - Parti Kian Rebah!
P.K.R - Parti Kencing Rakyat!

Bukti E-Mail Daripada Blogger P"Gay"R Yang Mendedahkan Kepincangan Parti

Posted: 28 Dec 2011 10:30 PM PST

Kami berjaya mendapatkan e-mail daripada seorang blogger P"Gay"R yang mendedahkan kepincangan yang berlaku terutama di antara AMK dan SAMM, dua cabang haluan anak muda di dalam P"Gay"R yang ghairah dengan perjuangan untuk mendapatkan kasih sayang daripada Ketua Umum P"Gay"R, AnuWar Ibrahim iaitu di antara Shamsul Kemetot dan Chegubard. Di dalam e-mail yang ditujukan kepada anggota dalaman parti, mengesahkan timbulnya sabotaj atau "chah keting" sesama sendiri, sebaliknya di dalam posting-posting di dalam blog mereka, mereka menyalahkan UMNO. Ini adalah satu bukti pertelingkahan dan tikam menikam di dalam parti disembunyikan dan sebarang kesalahan diletakkan ke atas bahu UMNO. Macamlah Rakyat bodoh macam mereka, kan?

E-mail yang berjaya kami pintas itu adalah seperti berikut:

From: Edyes Reduan <edyesdotcom@gmail.com>
Date: Wed, 28 Dec 2011 05:31:54 +0800
Subject: Taktik Kotor Politik Dalaman Menyebabkan Chegubard Ditahan !!

Atas sebuah laporan polis dari Umno bahagian Ampang, menyebabkan petang semalam (27 Dis 2011), Chegubard telah ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Seremban 2 kerana sebuah akaun twitter samaran yang menggunakan nama AMK_Rembau, didapati membuat komen yang kononnya menghina DYMM YDP Agong. 

Penahanan ke atas chegubard adalah kerana kononnya beliau mempunyai hubung kait dengan pemilik akaun twitter AMK_Rembau sedangkan akaun twitter AMK_Rembau hanya muncul ketika Pemilihan 2010 PKR semata-mata untuk memburuk-burukkan Chegubard yang bertanding jawatan Ketua AMK. 

Akaun twitter palsu/samaran AMK_Rembau didapati terus aktif untuk menyerang Chegubard walaupun Pemilihan 2010 telah berakhir kerana banyak masalah pemilihan yang tidak selesai terutamanya dalam isu aduan Chegubard ke atas penyelewengan Pemilihan 2010 PKR.

Strategi menggunakan akaun palsu/samaran ini dipercayai adalah satu taktik jahat yang berlaku dari kalangan dalaman PKR sendiri. Mereka sengaja menulis tweet yang melampau supaya ia disambut oleh Umno dan kesempatan ini diambil oleh pihak polis untuk bertindak ke atas Chegubard dan turut menyebabkan Ketua AMK Cabang Rembau berada dalam buruan polis.

Akhirnya lewat petang yang sama, Chegubard dilepaskan dengan jaminan polis. Walaupun Chegubard bertegas bahawa akaun twitter AMK_Rembau tiada kena-mengena dengan pihak kami, namun pihak polis tetap merampas BlackBerry kepunyaan Chegubard dan pihak polis juga cuba untuk mendapatkan laptop milik Chegubard dan juga laptop kepunyaan PKR Cabang Rembau.

Seharusnya mereka yang telah menang pemilihan parti memberi tumpuan kepada gerak kerja memperkukuh parti terutamanya dari aspek menggapai sokongan anak muda. Chegubard pernah menyuarakan betapa Anwar Ibrahim akan kembali ke Sungai Buluh maka gerakan untuk menarik sokongan anak muda serta mobilisasi besar untuk membela Anwar sepatutnya menjadi keutamaan. Tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya, sayap pemuda parti tidak berdaya saing malah apa yang lebih diberi tumpuan ialah menggerakkan politik kotor dalaman yang tidak berkesudahan.

Chegubard akan terus fokus mengggerakan SAMM sebagai platform terbaik untuk anak muda berjuang. Kini SAMM baru selesai mengedar mengedar 30 ribu DVD kesedaran penting betapa Umno itu harus ditinggalkan dalam kempen nasional ABU (Asalkan Bukan Umno), selain telah melancar dan edar 25 ribu naskah risalah penjelasan isu 'cincin puaka' sebelumnya.

Kami kumpulan Solidariti Anak Muda biarpun tanpa jawatan dan dana bantuan, akan terus membina kekuatan anak muda untuk menumbangkan regim Umno. Tetapi ada pihak yang sedang menikmati pelbagai 'kemewahan' dan terus nikmati keselesaan untuk buat kerja kotor memancung dan mengganggu fokus pihak lain.

Kini keterangan telah diberi kepada pihak polis mengenai siapa pemilik akaun twitter AMK_Rembau. Berikut kami siarkan semula kenyataan penafian yang pernah dibuat oleh Ketua AMK Rembau ketika laporan polis  ke atas pemilik akaun pada awal Julai 2011;
Kenyataan Media ini dibuat oleh saya Md Sani Mohd Shah selaku Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Rembau.

5 Julai 2011; Semalam sebuah NGO (baca: Umno) telah membuat laporan polis ke atas sebuah akaun twitter yang menggunakan nama 'AMK Rembau', kononya kerana menghina DYMM Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong. Tindakan ini dilihat hanya tindakan politik kerana sebelum ini penghinaan secara terus pernah dilakukan contohnya orang Umno yang tidak puas hati dengan tindakan Sultan Terengganu menolak Idris Jusoh sebagai MB telah menunjuk perasaan dan dengan 'selamba' merentang kain tertulis perkataan 'natang' (binatang) yang dituju kepada Sultan Terengganu.

Namun pada ketika itu lansung tidak ada pihak Umno muncul membuat laporan mahupun tidak ada kenyataan kecaman lansung.

Namun perlu dipertegaskan dan dijelaskan akaun twitter AMK Rembau, tidak ada kena mengena akaun twitter "AMK Rembau". Saya yakin akaun ini telah menyamar dengan menggunakan nama AMK Rembau secara sengaja mahu mengelirukan orang ramai dengan memburukkan nama. Akaun telah dipantau sejak kewujudannya, menggunakan perkataan lucah dan segala macam kenyataan yang tidak sesuai.

Ini taktik jahat. Sejak pemilihan parti tahun lepas, ini taktik jahat kem tertentu yang menggunakan banyak membuka akaun 'palsu' di laman - laman sosial seperti di Facebook dan Twitter. Kebanyakan taktik ini digunakan untuk memburukkan nama che'GuBard dan akaun palsu "AMK Rembau" ini adalah antara taktik jahat secara berterusan kumpulan ini menyerang che'GuBard. taktik ini tidak terhenti hanya ketika pemilihan tetapi berterusan sehingga selepas pemilihan.

AMK Rembau mengecam kumpulan yang menggunakan taktik jahat ini. Kepada kumpulan tersebut AMK Rembau memberi amaran sudahlah hentikan politik kotor dengan taktik jahat ini. Kamu sudah menang terus bekerja jangan setiap kali kamu gagal melakukan sesuatu maka che'GuBard dan kawan-kawan disalahkan.

Kesempatan ini juga AMK Rembau mendesak satu penyiasatan menyeluruh dilakukan dalam parti mengenai isu pemilihan yang masih tergantung. Kami lama menahan sabar, kami pendam demi kepentingan parti. Namun kami terus dilihat jahat. Adakah kerana sesekali bersuara keras terhadap kepincangan pemilihan dalam parti kami dilihat kianat atau merengek ?

Kami seolah dihalau dengan kenyataan jika tidak suka dan tidak terima keputusan boleh keluar parti jangan 'merengek' tindakan ini sama seperti tindakan bacul Umno yang mahu melucut taraf kewarganegaraan Dato' Ambiga hanya kerana tidak bersetuju dengan beliau yang membangkitkan isu pilihanraya yang adil dan bersih.

Sekian.

Md Sani Mohd Shah,
Ketua AMK Rembau.

Shamsul Kemetot Mula Gila Kuasa Dalam P"Gay"R

Posted: 28 Dec 2011 05:00 PM PST

Rakan-rakan CTS mendengar cerita dari puak Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), satu kumpulan picisan daripada Anak Muda Keliru (AMK), perjumpaan dan mesyuarat mengenai gerakan "Bebaskan Anwar 901'" minggu lepas telah gagal. Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Tien Chua dihadir lebih dari 200 orang. Sepatutnya mesyuarat berkenaan hanya perlu dihadiri oleh beberapa orang kepala (leader) saja. Tapi AMK telah menghebohkan perkara berkenaan dan telah "extend" jemputan secara terbuka. 

Mesyuarat berkenaan gagal kerana keputusan apa yang hendak dibuat apabila ramai sangat yang memenuhi bilik mesyuarat. Tien Chua meninggalkan tempat mesyuarat selepas lebih kurang 15 minit. Shamsul Kemetot ambil alih mesyuarat selepas itu. Nampak sangat Si Kemetot terdesak hendak jadi hero selepas Chegubard mendahului di dalam carta AnuWar Ibrahim dengan isu-isu seperti gerakan cincin rosmah, kes lembu dan mahasiswa anti AUKU. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan