Isnin, 26 Disember 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


yeopPERAK

Posted: 26 Dec 2011 01:35 PM PST

yeopPERAK


bagaimana hari tua kita??

Posted: 25 Dec 2011 06:17 PM PST

Semasa muda tidak banyak yang berbicara atau merenung bagaimana dengan hari tua. Gembira, kaya, miskin, sunyi atau riuh-rendah dengan anak-anak cucu atau sepi-sepinya hati seorang manusia.

Saya banyak bertanya, mengkaji, menemuramah orang tua yang sepi, yang gembira, yang sunyi dan yang sibuk sehingga keakhir-akhir hidupnya. Rumusan yang saya dapati, hanya 3 perkara yang hampir memastikan kita masih relevan dan 'ditegur sapa' oleh masyarakat atau anak-anak kita sendiri.

1. Kita mempunyai ilmu yang tinggi sehingga menjadi rujukan lepada anak cucu atau masyarakat, tidak kira sebagai ulama, PhD atau Semarang ilmu ilmiah.


2. Kita mempunyai harta yang banyak atau aset yang banyak sehingga menjadi rujukan keluarga, mayarakat untuk memohon bantuan.


3. Kita mempunyai keupayaan luarbiasa seperti mengubati orang sakit sebagai doktor, bomoh, pengamal perubatan tradisional, sembahyang hajat yang mabruk, dan seumpamanya.

Hanya dengan 3 perkara di atas maka kita akan 'ditegur sapa' kerana hari tua kita sudah semakin tiada nilainya kepada orang muda. Mungkin 'menjaga' dengan erti kata mereka seperti hanya bertanya khabar, telefon, 'singgah sebentar' dirumah mak dalam perjalanan, atau masa cuti.


Persoalannya, berapa kali kah dalam satu hari kita atau anak kita akan mengingati ibu bapanya? Lazimnya yang ingati dan disebut ialah anak-anak kita atau anak-anak mereka dan bukan ibu bapa.


Selainnya mereka akan lupa kita, mereka sibuk dengan kerja seharian, mereka sibuk dengan keluarga mereka sendiri, mereka terasa hati mungkin atas sebab tertentu dan terus menyendiri walhal dari kecil kita bela mereka sehingga dewasa, berhutang sana sini, akhirnya mereka 'terasa hati' kerana sesuatu perkara.


Mungkin mereka lupa, dari kecil hingga mereka besar kita tidak pernah terasa hati, mengeluh dan terasa penat membelai mereka. Itulah bezanya antara anak dan ibu bapa.

Cucu Tok Selampit

Posted: 26 Dec 2011 01:34 PM PST

Cucu Tok Selampit


Karnival Sayangi Selangor 28 - 31 Disember 2011 - Marilah Bersama Meriahkannya!

Posted: 25 Dec 2011 11:42 PM PST

Dijemput seluruh Rakyat Malaysia untuk memeriahkan Karnival Sayangi Selangor yang akan bermula dari 28 Disember 2011 sehingga detik tahun baru 31 Disember 2011 di I-City, Shah Alam, Selangor. Marilah bersama-sama keluarga untuk bersantai dan bergembira.



Banner Pok Nik Kata Jangan Ambil BR1M Di Kelantan

Posted: 25 Dec 2011 08:57 PM PST


Banyak yang dok kata Pok Nik tenat la. Dok masuk keluar hospital sebulan dua ni. Tup tup, hari ni sekitar New Castle atau Kota Baru, dinaikkan banner Pok Nik yang memfatwakan duit RM500 ehsan BR1M adalah haram.

Fatwa sesat saban hari dikeluarkan oleh puak-puak PAS PIS PUS ni. Dalam dok kesihatannya tahap kritikal pun Pok Nik masih lagi busuk hati dan hasad dengki. Juak-juak PAS PIS PUS saban hari sesat lagi menyesatkan.

Published with Blogger-droid v2.0.2

tun faisal dot com

Posted: 26 Dec 2011 01:34 PM PST

tun faisal dot com


[Kartun] Mahasiswa Kurang Ajar: Siapa ajar? Ha, ha ha; tengok kartun ni..

Posted: 26 Dec 2011 07:30 AM PST



Kalau yang mengajarnya haprak, produknya dah tentu haprak. Saya percaya ramai ibu bapa di luar sana tidak ajar anak mereka apabila datang rumah orang, boleh buat sesuka hati alih dan sentuh barang-barang tanpa izin tuan rumah. Adam Adli kurang ajar kenapa ehh? Siapa ajar? Ramai yang tahu dalam PR, ada orang yang bukan setakat datang rumah orang, sentuh dan alih barang, tetapi usik juga isteri tuan rumah... Apa punya didikan la....

Kartun atas ihsan katunis Pistol Nakal
http://pistolnakal.blogspot.com/2011/11/pelajar-ipt-boleh-berpolitik.html

#MBangkuh berkeras roboh surau 100 tahun untuk bina kompleks membeli-belah #saveKedah

Posted: 26 Dec 2011 04:00 AM PST

Inilah yang dikatakan kerajaan PR angkuh. Tidak mendengar denyut nadi rakyat. Kerajaan Pas Kedah adalah bukti jelas keangkuhan pemimpin PAS dan PR yang menunjukkan bahawa mereka adalah `dictator in the making'. Rakyat boleh melihat apa yang berlaku di Kelantan dan pemerintahan autokratik dan angkuh di Pulau Pinang dan Selangor.


Kerajaan Pas Kedah tetap berkeras
Oleh MOHD. SHARIZA ABDULLAH
utusankedah@utusan.com.my

PENDANG 25 Dis. – Kerajaan Pas Kedah tetap dengan keputusan untuk merobohkan Madrasah Salihiah di Alor Setar meskipun terdapat cadangan agar dilakukan pengubahsuaian terhadap pelan pembinaan kompleks membeli belah yang akan menjejaskan madrasah berusia lebih 100 tahun itu.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, selaku graduan lulusan Universiti Al-Azhar, beliau tahu mengenai hukum hakam dan keputusan untuk membenarkan pengambilan tapak serta bangunan madrasah berstatus wakaf khas berkenaan dibuat hanya selepas mendapat kelulusan Majlis Fatwa Negeri.

Menurutnya, pihak luar termasuk Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir tidak perlu campur tangan dalam perkara tersebut kerana soal mengubah pelan projek pembinaan kompleks membeli belah berkenaan adalah urusan kerajaan negeri.

"Mukhriz nak kacau apa, kita tengah bincang dah sekarang. Tunggu dia jadi menteri besar esok, dia cakap. Sekarang biar saya selesaikan masalah itu," katanya ketika ditemui pemberita di Titi Akar, di sini semalam.

Beliau ditanya mengenai cadangan Mukhriz yang juga Timbalan Pengerusi UMNO Kedah agar kerajaan negeri menggunakan kuasanya untuk berbincang dengan syarikat pemaju bagi memulihara tanah wakaf yang berkeluasan 0.08 hektar itu.

Menurut Ahli Parlimen Jerlun itu, di kebanyakan tempat lain termasuk di Kuala Lumpur, pembinaan kompleks membeli-belah terpaksa diubah suai pelannya untuk memastikan rumah ibadat tidak diusik.

Sebelum ini, pelbagai pihak termasuk jawatankuasa madrasah mengecam tindakan kerajaan negeri yang membenarkan madrasah itu dirobohkan bagi memberi laluan kepada pembinaan sebuah kompleks membeli-belah.

Azizan mendakwa, sokongan pemimpin UMNO terhadap usaha mempertahankan kewujudan madrasah itu bermotifkan politik kerana mereka ketandusan isu untuk dimainkan di negeri ini.

Katanya, isu mengenai Madrasah Salihiah adalah perkara kecil dan orang ramai sudah tidak berminat dengannya berbanding isu lain di peringkat nasional yang lebih besar.

"Cari publisiti lain untuk politik, banyak lagi isu lain. Ini hanya perkara kecil, dia hanya mahu tarik perhatian. Orang pun dah tak berminat," katanya.

Apa salah Nurul Izzah sampai tak dilayan? #MPmalas

Posted: 26 Dec 2011 01:00 AM PST




 Tun Faisal 

Sms dr rakan - Nurulizzah x dihirau pon kt majlis kawen d pantai dlm harini. Org2 dia je sebok2 edar kelender 





Semalam seorang kawan menghantar MMS berbunyi - "Nurulizzah x dihirau pon kt majlis kawen d pantai dlm harini. Org2 dia je sebok2 edar kelender". Kenapa ehhhh? Mungkin orang Lembah Pantai masih ingat perbuatan dia tidak mengendahkan mereka? 


Kisah di bawah dipetik dari blog Semut Hitam


Kami kat Berita Lembah Pantai ni follow je kes kebakaran Jln Kubur minggu lepas. Iye lah mana taknya,salah sorang dari kami duduk lebih kurang 50 meter je dari tempat terbakar tu, nasib baik la bomba cepat, kalau tak kira rentung lah juga rumah dia, tinggal selai sepinggang je jawabnya.

Dan dengan kaget nya kami peghati je Ahli Parlimen Lembah Pantai dengan team dia handle kes kebakaran, dibandingkan dengan bagaimana dengan kagumnya kami tengok bagaimana Team UMNO diketuai Ketua Bahagian Raja Nong Chik merangkap Menteri Wilayah Persekutuan handle isu ini.

Macam langit dengan bumi!

Berikut sequence kejadian dan bagaimana si Nurul menipu hidup-hidup satu dunia dengan twitter nya!

Tarikh: 15.4.2011 (Jumaat)
Masa: Kebakaran bermula jam 5.20 petang, api dipadam jam 6.30 petang.

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Syed, Kamal dan beberapa Pemuda UMNO serta ahli UMNO Caw Spg 3 turun melihat kebakaran dan bantu mangsa apa yg boleh dibantu. Segera maklum pada Raja Nong Chik dan SuPol RNC Sazali Kamilan. DBKL iaitu agensi di bawah Menteri Wilayah Raja Nong Chik juga terus turun buat bancian (gambar bawah).


Gambar diambil seorang Pemuda UMNO masa terbakar!



DBKL buat bancian petang kebakaran


Tindakan PKR Lembah Pantai:
Sapa pun tak nampak muka!


Tarikh: 15.4.2011 (Jumaat)
Masa: Lepas Maghrib, sekitar 8 malam.

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Raja Nong Chik dan Pegawai2 UMNO Bhgn turun melawat mangsa di Dewan UMNO Jalan Kubur. Uruskan bantuan dari Yayasan Wilayah, JKM.
UMNO menempatkan mangsa2 kebakaran di Dewan UMNO Simpang 3. Jentera UMNO Cawangan kerja sepanjang malam uruskan kebajikan mangsa; makan minum, tempat tidur, barang-barang perlu. JKM setuju sponsor 3 hari, Jumaat hingga Ahad.


Raja Nong Chik di kawasan kejadian malam kebakaran


UMNO Bhgn melawat penempatan mangsa yg diurus UMNO Spg 3

Tindakan PKR Lembah Pantai:


Ahli Parlimen Lembah Pantai berada di Kuching, berceramah untuk DAP! "charming Sarawakians", kata Nurul Izzah. Apa lagi yang Puan izzah nak goda tu Puan, bukan ke dah bini orang?


Khalid perlu jawab misteri kehilangan duit ratusan juta #SaveSgor

Posted: 25 Dec 2011 10:42 PM PST


Di Kelantan, balak habis pembangunan tak nampak; di Selangor, 
peruntukan pusat habis, rakyat dapat apa ya?

dipetik dari artikel asal portal Selangordaily.com
Khalid Ibrahim Patut Cakap, Dia Sebenarnya Yang Nak Sebat Duit Rakyat!
http://www.selangordaily.com/?p=3268


Khalid Ibrahim mempersoalkan tentang peruntukan RM2.71 bilion yang digunakan oleh Kerajaan Pusat untuk membangunkan prasarana di Selangor

Pada waktu yang sama Khalid Ibrahim langsung tidak menyatakan tentang KEHILANGAN RM100 juta PEMBERIAN KEMENTERIAN KEWANGAN untuk projek jus salad dan buah-buahan tropika yang akhirnya telah ditutup dan dimatikan oleh Khalid Ibrahim sendiri pada Februari 2010.

Bagaimana pula dengan prasarana di seluruh Selangor yang langsung tidak dititikberat dan diambil peduli oleh kerajaan Khalid Ibrahim? Ke mana hilangnya peruntukan lebih RM400 juta untuk penyelenggaraan dan pembaikian jalan raya di seluruh Selangor? Dan bagaimana pula dengan RM100 juta daripada akaun MARRIS yang dicuri oleh Khalid Ibrahim?

Pembohong besarlah Khalid Ibrahim kalau menyatakan segala perbelanjaan prasarana kerajaan negeri datangnya daripada Perbendaharaan Negeri semata-mata. Bagaimana dengan bantuan untuk PBT yang dikeluarkan oleh Kerajaan Pusat yang berjumlah lebih RM200 juta setahun? Apa yang Khalid Ibrahim buat dengan perbelanjaan yang disalurkan terus kepada Kerajaan Negeri itu?

Bukankah Khalid Ibrahim bertungkus lumus untuk menyebat duit itu untuk dirinya sendiri dan kroni-kroninya? Tidakkah duit sampah dan pembersihan PBT sekarang ini diusahakan agar disalurkan kepada kroni-kroni Khalid Ibrahim?

Begitu juga dengan peruntukan untuk pelancongan yang tidak digunakan oleh Khalid Ibrahim. Ke mana perginya duit-duit itu?

Laporan Ketua Audit Negara 2010 menjelaskan bahawa kehilangan peruntukan-peruntukan yang disalurkan terus oleh Kerajaan Pusat kepada Kerajaan Negeri, bersifat misteri. Dan sekarang, Khalid Ibrahim mempersoalkan tentang peruntukan RM2.71 bilion yang digunakan oleh Kerajaan Pusat untuk membangunkan prasarana di Selangor, memandangkan peruntukan yang disalurkan kepada Kerajaan Negeri sebelum ini hilang lenyap begitu sahaja, sepertimana peruntukan untuk jalanraya, tidak digunakan untuk tujuan tersebut, sebaliknya digunakan untuk projek mempromosi Pakatan Rakyat.

Khalid Ibrahim tidak layak langsung untuk bercakap tentang peruntukan Kerajaan Pusat kepada rakyat Selangor. Kalau kerajaan negeri sendiri tidak mampu untuk mempertingkatkan dan membela kebajikan rakyat Selangor, mengapa pula hasrat Kerajaan Pusat ingin dihalang dan dijadikan alasan kononnya untuk mempromosi BN dan UMNO?

Tidakkah Kerajaan Negeri Selangor membuat setiap program untuk menunjukkan mereka lebih baik daripada Kerajaan Pusat atau Kerajaan Negeri terdahulu? TAWAS, Khairat Kematian, dan sebagainya yang bersifat retorik dan tidak pernah wujud itu, bukankah bertujuan untuk menunjukkan Pakatan Rakyat sebagai sebuah kerajaan yang berkebajikan dan prihatin?

Khalid Ibrahim fikir, dengan kegagapannya itu, semua orang akan mudah tertipu. Sepertimana dia menipu tentang perbelanjaan jalan raya yang tidak digunakan selama ini kecuali pada tiga bulan kebelakangan ini, Khalid Ibrahim sebenarnya mempunyai terlalu banyak penjelasan yang perlu diberikan kepada rakyat Selangor berbanding desakannya agar Kerajaan Pusat memberikan penjelasan tentang peruntukan yang tidak disalurkan terus kepada Kerajaan Negeri.


Kot Kroni: Pastikan isteri Nga Kor Ming tidak terjun bangunan #DAPRasuah

Posted: 25 Dec 2011 07:30 PM PST


Isteri Nga Kor Meng - Wong Seow Ching


IPOH 24 Dis. - Setiausaha Agung DAP Perak, Nga Kor Ming perlu tampil memberi penjelasan secara terperinci berhubung isu pemberian kontrak pakaian rasmi ahli Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) kepada syarikat milik isterinya pada 2008.

Naib Pengerusi DAP negeri itu, M. Kulasegaran berkata, sekiranya tidak ditangani segera, isu itu bakal mendatangkan pelbagai kesan negatif sehingga menjejaskan imej parti tersebut.

"Sudah ada laporan polis yang dibuat mengenainya dan Kor Ming sendiri juga akan memfailkan saman ke atas tuduhan tersebut, namun saya merasakan adalah lebih baik jika beliau sendiri menjelaskan segala senario yang berlaku.

"Untuk bersikap adil kepadanya, berilah beliau masa yang cukup selain Datuk Bandar sekarang juga perlu mengesahkan sama ada dokumen yang tersiar di blog berkenaan adalah benar atau tidak," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai tindakan seorang blogger Sekupangduas atau nama sebenarnya, Ahmad Sofian Yahya, 47, yang membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu tersebut pada 21 Disember lalu.

Menurut Ahmad Sofian, laporan itu dibuat bagi menyahut cabaran Kor Ming yang menuduhnya mengada-adakan bahan bukti dalam sebuah artikel yang disiarkan di portal berita propembangkang sebelum ini.

Ahmad Sofian dalam blognya di http://www.sekupangduas.blogspot.com pada 16 Disember lalu memuat naik beberapa salinan dokumen yang menunjukkan berlaku salah guna kuasa dalam pemberian tender menjahit kot ahli majlis MBI selepas pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan.

Dokumen itu mendedahkan Ethan and Elton, syarikat yang mana isteri Kor Ming, Wong Seow Ching sebagai salah seorang pengarahnya, memenangi kontrak tersebut walaupun menawarkan harga lebih tinggi berbanding pembida lain.

Syarikat tersebut yang didaftarkan selepas Kor Ming menjadi exco kerajaan negeri ketika itu, mendapat kontrak membekal dan menjahit kot tersebut meskipun mengenakan caj RM650 setiap sut berbanding yang terendah oleh Goodman Tailor iaitu RM450.

Blog tersebut juga mendakwa, kontrak untuk 24 kot rasmi yang pada asalnya ditawarkan kepada Goodman Tailor pada 3 April 2008 kemudiannya diberikan kepada Ethan and Elton selepas disyorkan oleh kerajaan negeri pada ketika itu.

Berikutan itu, dua lagi laporan dibuat kepada SPRM oleh dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kelmarin yang mendakwa Ahli Parlimen Taiping tersebut secara nyata terlibat dalam urusan pemberian kontrak berkenaan pada 2008.

Kor Ming baru-baru ini bagaimanapun menafikan penglibatannya dalam pemberian kontrak tersebut kerana mendakwa ia dilakukan secara tender terbuka.



Tukar dari Goodman Tailor kepada Ethan & Elton 


Harga tertinggi


Masyuuuuk RM 14 ribu


Pengalaman syarikat - baru mula buat business?



Dokumen dari blogger Angkatan Pemikir

[Kisah dulu-dulu] Antara Reformasi dan Reforbasi, padangan Fathi Aris untuk reformis ikut-ikutan

Posted: 25 Dec 2011 05:00 PM PST

Nota: Ini merupakan salah satu daripada artikel lama saya yang pernah disiarkan di Laman Web Pemuda UMNO pada 17 April 2003. Sengaja saya siarkan semula di blog ini untuk panduan kepada generasi muda yang belum mengenali erti politik ketika gerakan reformasi digerakkan. Pada tahun 2004 lagi, golongan ini sudah kehilangan arah kerana hala tuju perjuangan mereka tidak jelas. Ini jelas digambarkan oleh Fathi Aris Omar, ketika itu merupakan salah seorang editor asal Malaysiakini dalam artikelnya. Jadi jangan jadi reformis ikut-ikutan yang mengikut secara membut tuli, apa lagi yang diikuti itu seorang penipu bersiri. Saya suka memetik kata-kata Fathi baru-baru ini untuk dijadikan panduan golongan muda, katanya:-

"Terus-terang, saya tidak sabar berdepan dengan kelompok manusia seumpama ini dan saya bukanlah guru yg baik untuk mendidik orang-orang tua yg telah jauh disesatkan oleh usrah, aktivisme dakwah dan gerakan Islam. Jika usrah boleh disebut "dosa", mungkin inilah satu daripada dosa-dosanya – melahirkan manusia "tidak berguna", selain mendangkalkan manusia dalam kelemasan ideologi yg dinamakan "Islam haraki." Tetapi bagi saya, usrah itu satu mimpi ngeri yg tidak terluahkan dengan kata-kata… ~ Fathi Aris Omar"

Jadi kenapa masih didukung politik Machiavalian dan perjuangan yang semakin sesat itu Fathi?


Pseudo-reformis kesesatan dalam usaha mencari erti `reformasi'
http://www.pemuda.com.my/modules.php?name=News&file=article&sid=1022

Nampak gayanya ada pendokong-pendokong reformasi palsu yang kebingungan dalam mencari hala tuju gerakan tersebut. Berdasarkan rintihan-rintihan terbaru mereka, jelas kelihatan mereka tidak lagi bersetuju dengan arah pemimpin parti Keadilan membawa agenda reformasi.

Ini bukan sesuatu yang pelik, tetapi memang dijangka. Mungkin begitulah nasib jika perjuangan dilandaskan kepada matlamat jangka pendek, iaitu perjuangan untuk membebaskan seorang pesalah biarpun begitu banyak bukti yang menunjukkan dia bersalah.

Lebih memburukkan keadaan, perjuangan reformasi palsu ini tidak berpegang kepada sebarang etika. Seorang bekas pendokong reformasi palsu, Dr Chandra Muzaffar pernah menyebut bahawa beliau tidak dapat menerima perbuatan yang menghalalkan sebarang cara bagi mencapai matlamat.

Tiada etika, tiada hala tuju dan tiada pemimpin yang jujur. Mungkin ini punca kenapa semangat pendokong `reformasi palsu' ini menjadi pudar. Menyedari hakikat kepalsuan perjuangan mereka, ramai dari pendokong-pendokong reformasi palsu bertindak keluar dari parti Keadilan. Ramai yang kembali ke sarang masing-masing. Ada yang kembali bergerak aktif di dalam NGO. Ada juga yang kembali `memeluk' UMNO yang suatu masa dulu pernah diburuk-burukkan.

Mungkin bagi yang kembali ke pangkuan NGO, mereka sedar kekuatan teras mereka hanyalah sebagai aktivis NGO dan tidak lebih dari itu. Mereka bukan ahli politik dan tidak mungkin dapat bertahan untuk bergelumang di dalam sepak terajang politik, lebih-lebih lagi apabila berada dalam satu kelompok yang pernah menjadi `tangan-tangan kotor' ketika di dalam UMNO.

Siapa yang tahu tentang kisah bagaimana puak ini cuba menjatuhkan Tun Ghafar Baba dari jawatan Timbalan Presiden UMNO mungkin akan dapat memahaminya. Mungkin ramai yang tahu siapa yang sebenarnya giat berusaha menjatuhkan ramai pemimpin-pemimpin di peringkat Bahagian. Mungkin juga ramai yang tahu tentang siapa yang sebenarnya membawa amalan politik wang ke dalam UMNO sehingga mencemarkan imej UMNO.

Sebenarnya apabila kita melihat begitu ramai aktivis-aktivis NGO meninggalkan prinsip yang mereka pegang untuk menyertai parti Keadilan, timbul satu persoalan di benak kita. Mampukah mereka bertahan?
Kita yang pernah berjuang dengan ahli-ahli politik ini pun pernah merasa tidak selesa dan tidak tahan dengan setengah-setengah tindakan dan kerenah mereka, inikan pula ahli akademik yang `mentah' dan `naif' di dalam pecak silat berpolitik.

Kita sebenarnya hairan bagaimana sesetengah dari pemimpin NGO berteraskan Islam, yang pernah bersama kelompok ini ketika di dalam UMNO, dan yang begitu berkobar-kobar bercakap tentang Islam di dalam kursus-kursus latihan fasilitator anjuran Institut Kajian Dasar (IKD) suatu masa dulu, boleh menyertai parti Keadilan? 

Kalau benar Islam yang mereka cari, tentulah mereka akan menyertai Pas, dan bukan Keadilan. Apakah rekod yang Keadilan ada di dalam memperjuangkan Islam? Setidak-tidaknya rekod Dr Mahathir dan UMNO jauh lebih baik dari apa yang Keadilan ada.

Kita juga hairan melihat bagaimana sesetengah dari fasilitator IKD yang berkobar-kobar bercakap tentang soal ketuanan Melayu, boleh menyertai Keadilan. Semakin menghairankan lagi apabila kita melihat mereka yang kononnya begitu kuat `ke-Melayuannya' ketika di IKD, sanggup berdamping mesra dengan orang-orang Suqiu, Dong Jiao Zhong dan DAP selepas meninggalkan UMNO.

Nyatanya dari sudut pandangan kita di sini, mereka yang meninggalkan UMNO dan menyertai parti Keadilan bukanlah orang yang benar-benar faham, yakin, dan jujur mendokong perjuangan UMNO. Sebaliknya mereka hanya segelintir manusia yang menyertai UMNO demi menegakkan matlamat kumpulan dan mencari kemewahan kebendaan. Mereka bukan orang yang benar-benar berpegang pada prinsip perjuangan.

Maka tidak hairanlah jika ada penulis pro-pseudo-reformis, seperti Fathi Aris Omar yang menangisi perjuangan yang kian kosong dan hampa isinya. Sekadar untuk menyedarkan kelompok yang sama pemikirannya seperti Fathi, "kita kenal mereka, kita pernah bersama mereka." Kalau kita pernah kecewa dengan mereka, maka bukan sesuatu yang aneh jika Fathi juga bakal kecewa dengan `sandiwara' mereka.

Mungkin bagi sesetengah orang, `Reformasi Palsu 1998' adalah berkenaan persaingan Anwar Ibrahim-Mahathir, tetapi bagi kita, ia merupakan takdir Allah SWT yang membawa kebaikan kepada UMNO, umat Melayu dan agama Islam. 

Kita bersyukur kerana ketentuan Allah SWT ini telah memberikan kita kesempatan untuk melihat wajah sebenar pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli UMNO. Melaluinya kita dapat mengenal pasti mereka yang benar-benar ikhlas, yang berada di atas pagar, dan yang lebih mementingkan kuasa hatta sanggup merosakkan perpaduan umat Melayu dan rakyat Malaysia.

Kita juga bersyukur kerana ia telah merangsang UMNO untuk melakukan penilaian semula terhadap sikap dan tabiat ahli-ahlinya. UMNO juga telah dirangsang untuk melakukan kritik kendiri bagi mecari setiap kelemahan yang perlu diperbaikinya.

Pada kita, proses penilaian dan penyegaran semula merupakan satu `rukun' yang tidak dapat dielakkan oleh mana-mana parti dan organisasi. Ianya pernah timbul pada akhir kepimpinan Tunku Abdul Rahman, permulaan kepimpinan Tun Hussein Onn, dan beberapa kali sepanjang 20 tahun kepimpinan Dato' Seri Dr Mahathir Mohamad. Ini adalah suatu proses yang biasa, dan akan terus berlaku. Ia menjadi punca kenapa UMNO terus relevan sehingga hari ini, biarpun usianya telah melewati lebih 55 tahun. 

`Reformasi' bermaksud `pembaharuan'. Sejarah UMNO menunjukkan proses pembaharuan telah berlaku secara terus menerus sejak dari zaman Tunku Abdul Rahman lagi. Dr Mahathir merupakan salah seorang tokoh `reformasi' atau `mujaddid' di dalam UMNO. Dr Mahathir telah membuktikan kepada semua orang Melayu, rakyat Malaysia, umat Islam dan juga penduduk-penduduk seluruh dunia, usaha pembaharuannya telah banyak yang mendatangkan hasil. 

Sememangnya terdapat ramai tokoh-tokoh reformasi tulen di dalam UMNO. Cuma, berbeza degan tokoh-tokoh reformasi palsu, tokoh-tokoh reformasi tulen ini berupaya melakukan perubahan dalam kerangka tradisi tanpa merosakkan kekuatan parti, umat Melayu dan umat Islam. Semangat patriotik mereka juga tinggi dan mereka tidak akan sekali-kali rela melutut dan meletakkan maruah bangsa dan agama di kaki kuasa-kuasa asing.

Sebaliknya bagi puak pseudo-reformis, makna `reformasi' ini tidak begitu jelas. Hakikat ini diakui oleh Fathi sendiri, apabila menulis "Soalan "apa itu reformasi" diungkap samar-samar, gagal dihuraikan dan dimengertikan, apatah lagi dipersetujui bersama."

Menurut Fathi lagi, walaupun masih ada demonstrasi yang diikuti, tapi penyertaannya hanya di atas sebab peribadi, dan tidak mempunyai sebarang makna. Bagi Fathi, "reformasi dalam erti kata yang asli, bukan "Re-for-ma-si" sebagai gerakan Anwar sejak dipecat (dan rentetan peristiwa) lima tahun lepas."

Kita setuju dengan pendapat Fathi ini. Tanpa panduan yang jelas bagaimanakah sesuatu gerakan dapat menilai sama ada perjuangan mereka betul atau salah? Jelas, yang perlu di`reformasikan' bukan orang lain, tapi diri pseudo-reformis sendiri dan juga parti Keadilan. Kalau belum memahami diri, lupakan saja niat untuk me`reformasi'kan orang lain. 

Pengakuan Fathi ini jujur, tapi amat memalukan. 

Duke of UMNO

Posted: 26 Dec 2011 01:34 PM PST

Duke of UMNO


PANASSS 18SX..!!! NENEN IFA RAZIAH DIJANGKITI VIRUS LEPAS DIRAMAS GUAN ENG..???

Posted: 26 Dec 2011 07:42 AM PST


Hahahahahaa..!!! Kalau ada berita pasal nenen je, dah tentu akan dikaitkan dengan Guan Eng, kan? Kenapa ye? Hahahaaaaaaa..!!!
Payudara Ifa Raziah Diserang Virus, Dah Bengkak Macam Batu!

Penulis terlebih dahulu ingin melahirkan perasaan simpati terhadap penyanyi dangdut kita yang seorang ni, Ifa Raziah.

Rupa-rupanya dalam sibuk-sibuk dok berlatih Maharaja Lawak Mega (MLM), dia telah dikejarkan ke hospital kerana payudaranya diserang virus hingga membuatkan ia bengkak macam batu!

Ketika dihubungi portal Murai.com.my, Ifa Raziah yang baru saja selesai menjalani pembedahan ultra sound memberitahu, penderitaan penyakitnya itu sudah pun dilalui sejak dia menyertai MLM.

"Sekarang ini, Ifa baru saja selesai menjalani ultra sound. Ifa masih lagi menunggu jawapan daripada doktor. Mengikut makluman doktor, terdapat virus dalam air di bahagian payudara Ifa yang membuatkan bahagian berkenaan keras seperti batu.

"Selepas rawatan ini, doktor telah menasihati agar menjalani pembedahan dalam kadar segera. Sepatutnya Ifa kena buang ketulan membengkak itu dalam masa terdekat. Bagaimanapun disebabkan Ifa sibuk dengan MLM, Ifa ketepikan seketika soal sakit ini," katanya.

Penulis juga difahamkan yang Ifa menafikan sekeras-kerasnya dia masuk ke hospital kerana hendak memasukkan silikon ke dalam payudaranya atau kerana kanser.

Apapun marilah kita bersama berdoa agar Ifa pulih, penulis tahu ramai yang fikir yang bukan-bukan bila bercakap pasal payudara Ifa ni tetapi dalam hal ini buanglah pemikiran kuning dan kelabu asap tu.

Bayangkan kalau kita atau keluarga terdekat kita kena penyakit yang Ifa tanggung tu, tak ke haru?

Semoga kesakitan Ifa itu tidak menganggu prestasi Ifa dan kumpulan Syiok dalam MLM nanti, maklumlah kumpulan mereka makin hari semakin mendapat pujian juri.

Sayang kalau ianya dipersiakan begitu saja, tak gitu? -Mynewshub.my

GEMPARRR..!!! KEMPEN 901 AMK: INI YANG MEREKA MAHU SEBENARNYA..!!!

Posted: 26 Dec 2011 06:38 AM PST


901 (merujuk kepada 9 Januari 2011) adalah tarikh yang dinanti-nantikan oleh ramai, berikutan hari tersebut adalah hari di mana hukuman terhadap Anwar Ibrahim bakal diperdengarkan. Ia merujuk kepada kes liwatnya terhadap Saiful Bukhari.

Disaat tarikh itu yang bakal berkunjung tiba, mengikut maklumat yang diperolehi, satu gerakan Bebaskan Anwar 901 akan dilancarkan oleh Angkatan Muda Keadilan yang diketuai oleh Samsul Iskandar. Gerakan ini bertujuan untuk membebaskan Anwar, yang kononnya tuduhan liwat oleh Saiful Bukhari adalah fitnah semata-mata.

Strateginya adalah mahukan rakyat turun beramai-ramai bagi menyatakan sokongan kepada Anwar. Itu yang tersurat, dan rakyat Malaysia faham dan muak dengan sikap AMK yang seringkali mempunyai agenda tersembunyi di dalam setiap geraknya. Ia tidak ubah kepada modus operandi BERSIH 2.0, yang mempunyai potensi untuk berlakunya keganasan jalanan, suatu yang cukup sinonim kepada pengikut Anwar.

Apa lagi rakyat masih belum lupa, bagaimana Samsul Iskandar atau lebih dikenali sebagai Sam Ketot secara terbuka menghasut rakyat untuk menggulingkan kerajaan melalui politik jalanan; keganasan. Dan tidak mustahil seandainya itu juga menjadi matlamat yang tersirat.

Bagi mereka yang mengikuti kes perbicaraan Anwar, kita tahu dan faham bahawa Anwar seolah-olah tidak mahu membela diri sendiri setelah bertahun-tahun diberi peluang untuk berbuat demikian. Sehingga satu tahap, dia memilih untuk berdiri di kandang tertuduh untuk memberi keterangan, yang secara "legal"nya tidak boleh digunapakai! Peluang telah diberi seluas-luasnya, namun dia memilih untuk tidak disoal balas!

Ia adalah strategi terdesak, yang hanya bertujuan mencipta persepsi demi keuntungan politiknya. Perlu diingatkan, Anwar tidak punya saksi dan bukti untuk menyangkal hujah dari pendakwaraya. Sampai satu tahap, Karpal Singh yang dianggap sebagai peguam yang hebat sekalipun tidak mampu meneruskan kemahiran putar belitnya. Penggulungan hujahnya mengatakan bahawa kejadian liwat itu adalah atas dasar suka sama suka. Dan ini membawa maksud bahawa peguambela Anwar itu bersetuju bahawa Anwar memang meliwat Saiful Bukhari!

Dan apakah dasar untuk rakyat turun pada 9 Januari 2012 nanti? Seandainya Anwar sendiri tidak membela dirinya, seandainya Peguambelanya juga tidak membela anak guamnya dalam penggulungan hujah, mengapa rakyat harus rela dipergunakan oleh AMK dan Samsul Iskandar atas sesuatu yang sudah jelas lagi bersuluh?

Inilah perjuangan PKR, yang matlamatnya untuk Anwar Ibrahim semata-mata.

Mengikut maklumat terkini, BERSIH 3.0 sedang dirancang untuk diadakan pada tarikh yang sama!

Masihkah kita tidak melihat apa yang menjadi matlamat mereka?

PANASSS..!!! SIAPA YANG MAMPU SELAMATKAN PAS DARI ANWAR..?!!!

Posted: 26 Dec 2011 04:36 AM PST


Semenjak Umno ditubuhkan pada tahun 1946 antara masalah besar yang dihadapi oleh Umno adalah peristiwa pengharaman Umno yang berlaku pada 1987. Masalah tersebut bagaimanapun selesai tidak lama selepas itu, dan selesai sepenuhnya 9 tahun kemudian apabila parti Semangat 46 dibubarkan dan pemimpin-pemimpin serta ahli mereka kembali kepada Umno.

Selain dari masalah diatas, antara masalah besar dalam Umno yang tak selesai sepenuhnya lagi hingga ke hari ini adalah masalah politik wang, kem-kem, serta tikam belakang. Suka atau tidak suka masalah rasis masih lagi berlaku dalam Umno sehingga ke hari ini.

Seorang pemimpin veteran berbangsa cina pernah memberitahu penulis , masalah rasis tidak berlaku dalam Umno dulu. Ianya mula berlaku selepas Anwar Ibrahim menyertai Umno. Katanya pada masa itu Anwar bersikap rasis semaksimum mungkin terhadap orang-orang cina dan yang sering menjadi kecaman Anwar adalah DAP. Sebagai seorang pemimpin yang ada jawatan dalam Umno ketika itu , apabila dia bersikap begitu maka susah tentulah pengikut-pengikut dibawah juga akan terikut-ikut caranya.

Berhubung dengan politik wang yang sampai ke hari ini pun tidak selesai-selesai lagi, juga dimulakan oleh Anwar Ibrahim sewaktu beliau hendak menentang Allahyarham Tun Ghaffar Baba pada 1993. Begitu juga dengan masalah berpuak-puak (kem) , ianya juga dimulakan oleh Anwar. Apabila sesuatu penyakit itu sudah berakar umbi , untuk nak selesaikannya bukan kerja mudah. Sudah tentu ianya memakan masa yang lama.

Bukan setakat itu kerosakan yang dilakukan Anwar dalam Umno, malah lebih banyak lagi yang ada. Cuma itu yang besar yang kita semua boleh ingat sampai ke hari ini.

Hari ini pula selepas dia (Anwar) tidak lagi bersama dengan Umno dan bersama dengan Pas, parti itu pula yang rosak. Semenjak Pas ditubuhkan pada 1951 parti itu tidak pernah menghadapi besar kecuali krisis kepimpinan Pas Kelantan pada 1977.

Selama ini kita tidak akan melihat kepimpinan atau ahli-ahli Pas bergaduh secara terbuka. Bukannya mereka tiada masalah.
Oleh kerana mereka taat kepada pemimpin dan pandai menjaga disiplin mereka tidak bincangkan secara terbuka. Orang-orang Umno sering memuji cara orang-orang Pas atasi masalah mereka. Mereka tidak tunjuk kepada orang ramai masalah mereka sehingga orang beranggapan mereka tiada masalah.

Bagaimanapun suasana telah berubah setelah hadirnya Anwar bersama mereka. Pemimpin-pemimpin bawahan Pas yang sebelum itu taat kepada pemimpin atasan berjaya diracuni Anwar sehingga mereka tidak lagi menghormati pemimpin mereka sendiri. Satu ketika dalam Muktamar Pas beberapa tahun lepas Dr Harun Din seorang pemimpin Pas yang dihormati dan disegani sebelum itu diherdik oleh Hatta Ramli agar masuk Umno ketika Dr Harun sedang menyampaikan ucapan.

Tidak cukup dengan itu, kita sendiri boleh lihat bagaimana perangai segelintir pemimpin-pemimpin yang pro Anwar atau dipanggil kumpulan erdogan sepanjang tempoh 2008 hingga sekarang.

Lebih malang lagi apa yang berlaku semalam. Dua kumpulan dari parti Pas mengadakan sidang media berasingan mengkritik satu sama lain. Hasan Ali di Taman Tun Dr Ismail dan Dr Rani serta Khalid Samad di Shah Alam. Sebelum 2008 jangan haraplah kita boleh lihat pemimpin Pas bergaduh secara terbuka. Tetapi selepas kehadiran Anwar semuanya boleh.

Bagaimana rosaknya Umno dikerjakan Anwar, begitulah nasib yang sedang melanda Pas. Umno bernasib baik kerana adanya Tun Dr Mahathir yang berjaya menyelamatkan Umno dari terus ranap. Tetapi berjayakah Pas selamatkan parti mereka dari diranapkan Anwar ?

Kita tunggu dan lihat.


Sumber: Klik Sini

PANASSS..!!! BERAPA RAMAI LAGI MAHASISWA YANG MAHU DI"KENCING", DIPERBODOHKANANWAR..???

Posted: 26 Dec 2011 02:07 AM PST


Pendedahan yang dibuat oleh blog-blog pro-kerajaan berhubung pertemuan yang diadakan oleh Anwar Ibrahim melibatkan wakil-wakil kaum pelajar pengajian tinggi di rumahnya sendiri, semakin mengesahkan usaha terdesak yang sedang dirancang oleh Anwar Ibrahim. Ketua Umum PKR yang kelihatan sangat terdesak untuk melarikan diri selain cuba mendapatkan sokongan sebanyak mungkin, kini terpaksa mengalihkan perhatian kepada kaum pelajar yang dilihat lebih radikal dan lebih out-spoken berbanding golongan yang telah mengenali Anwar Ibrahim semenjak kes liwat pertama dahulu.

Sejarah Anwar Ibrahim telah membuktikan, dia sendiri merupakan seorang pelajar universiti yang keciciran kerana terlalu banyak berpolitik dan tidak menghiraukan pelajaran. Penentangan pelajar-pelajar universiti pada awal dan pertengahan 1970-an yang banyak dipengaruhi oleh Komunisme, Sosialisme dan Kapitalisme selain Islamisme yang diwujudkan sebagai jalan mendapatkan lebih banyak sokongan,

Kuasa pelajar di negara ini masih pada tahap minima. Tetapi indikasi yang ditunjukkan, terutama dengan pembabitan ahli Kabinet sendiri untuk mewujudkan apa yang dikenali sebagai The New Politic, menghalakan pelajar ke arah sesuatu yang sebenarnya lebih memberikan keuntungan kepada kaum politik, bukannya untuk generasi masa hadapan.

Seringkali ungkapan Kebangkitan Pelajar digunakan untuk menghalalkan tindakan golongan pelajar ekstremis yang menjadikan status mereka sebagai pelajar untuk melakukan kekacauan. Ini berlaku di seluruh dunia, terutama sekali di Amerika Tengah.

Anwar melihat kekacauan yang ditimbulkan oleh golongan pelajar di Amerika Selatan sehingga menggugat kestabilan kerajaan dan negara, sekaligus mewujudkan darurat, menjadi medan terbaiknya untuk melarikan diri daripada menerima akibat setelah dia tidak mampu menahan hawa nafsunya yang terlalu membara.

Hasutan demi hasutan dibuat terhadap golongan pelajar tersebut. Sesuatu yang membezakan antara pelajar-pelajar di Amerika Selatan dengan pelajar-pelajar di Malaysia ialah, kebangkitan pelajar-pelajar di Amerika Selatan mempunyai asas-asas yang kukuh terutama sekali yang membabitkan kesukaran mereka untuk melanjutkan pelajaran, khususnya kerana prasarana pendidikan yang tidak dibangunkan oleh kerajaan.

Sedangkan pelajar-pelajar Malaysia yang cuba bangkit merusuh pula, langsung tidak mempunyai asas untuk berbuat begitu. Kebanyakan daripada pelajar-pelajar yang terbabit adalah pelajar-pelajar Melayu-Bumiputera. Kemasukan mereka ke pusat-pusat pengajian tinggi, adalah berdasarkan kepada status Melayu-Bumiputera semata-mata, bukan kerana merit walaupun mereka teringin hendak mengaku merit adalah sebabnya.

Pertemuan SMM dengan Anwar Ibrahim yang diadakan di rumahnya di Bukit Segambut, sudah cukup untuk membuktikan bagaimana terdesaknya Anwar Ibrahim untuk menyelamatkan punggungnya. Anwar memerlukan pembabitan kaum pelajar dalam kesnya, sekurang-kurangnya untuk menimbulkan huru-hara dan persepsi.

Berbanding dengan kerajaan atau UMNO mahupun parti-parti komponen BN yang lain, Pakatan memberikan perhatian dan galakan khusus kepada kaum pelajar untuk mempamerkan tentangan terhadap kerajaan. Tujuan sebenar kaum pelajar dihantar ke pusat-pusat pengajian tinggi, tidak pernah dititikberatkan oleh Pakatan. Pakatan lebih berminat dengan kaum pelajar yang mampu terbabit dalam politik sepenuhnya berbanding pelajaran.

Seperti juga Anwar Ibrahim yang tidak berminat dengan pelajaran dan tidak pernah menghabiskan pelajarannya, tetapi mahu digambarkan sebagai seorang yang bijak, acuan tersebut turut dikenakan ke atas kaum pelajar yang condong kepada Pakatan Rakyat.

Dek kerana itulah, Anwar semakin kuat menghasut kaum pelajar agar lebih ramai pelajar universiti yang mampu menggantikan tempatnya iaitu pencetus dan penghasut kepada kekacauan, huru-hara serta ketidakstabilan negara!!!


Sumber: Klik sini

GEMPARRR..!!! BUKTI TERKINI DAP ANJURKAN KETEGANGAN KAUM..!!! DAP RACIST..!!!

Posted: 26 Dec 2011 12:38 AM PST

Sebenarnya gerakan memboikot Roti Gardenia telah dilakukan jauh lebih lama iaitu selepas kepentingan dalam syarikat tersebut dimiliki oleh Syed Mokhtar Al-Bukhary. Mungkin ramai daripada kita yang masih ingat bagaimana Teresa Kok dengan penuh kepura-puraan mengingatkan agar GARDENIA tidak diserang dan diboikot berdasarkan kepada RASIS. (BACA DI SINI)

Kempen memboikot roti Gardenia semakin giat dijalankan. Alasan mereka ialah Gardenia dimiliki oleh Syed Mokhtar Al-Bukhary menerusi BERNAS dan BERNAS pula adalah syarikat kroni UMNO. Sebaliknya kaum berkenaan memperkenalkan sebuah jenama yang dimiliki oleh Raja Gula Malaysia, Robert Kuok iaitu MASSIMO.

Sesuatu yang amat menarik untuk diperhatikan ialah, konco-konco Robert Kuok melalak sakan tentang UMNO dan syarikat kroni UMNO tanpa sedikit pun memperkatakan tentang syarikat-syarikat yang menjadi kroni DAP.

Apa yang mereka sakit hati sangat jikalau syarikat-syarikat Melayu dan Bumiputera turut bersaing di pasaran? Apakah serangan yang dilakukan oleh Tony Pua dan DAP terhadap Kedai Rakyat 1Malaysia, sebenarnya merupakan sebahagian daripada rancangan DAP untuk memastikan perniagaan-perniagaan yang melibatkan Melayu-Bumiputera dimatikan terus.

Kempen memboikot Gardenia sedang rancak dijalankan oleh konco-konco DAP. Peringatan yang diberikan oleh Teresa Kok menerusi blognya telah dijadikan sebagai pemangkin untuk menggiatkan lagi gerakan pemboikotan tersebut.

Tidak susah untuk melihat mengapa puak-puak ini sangat membenci produk keluaran Bumiputera. Berdasarkan kepada risalah kempen pemboikotan Gardenia, dikatakan Bernas telah berhenti membeli tepung daripada FFM yang dimiliki oleh Robert Kuok. Robert Kuok yang sudah berdekad-dekad menguasai gula dan tepung di Malaysia, tergugat apabila sudah ada syarikat Bumiputera yang berani bersaing dengan mereka.


Ditambah pula dengan kempen Anwar Ibrahim bahawa sepanjang Robert Kuok menjadi pemonopoli, harga gula dan tepung tidak dinaikkan tetapi apabila Syed Mokhtar 'berkongsi' pasaran, maka harga gula dan tepung telah dinaikkan. Kempen yang dijalankan oleh Anwar Ibrahim itu sebenarnya semata-mata untuk mendapatkan undi daripada kaum berkenaan. Dan sekarang ini, Artikel 153 yang memperkatakan tentang hak keistimewaan Melayu dan Bumiputera di negara ini termasuklah dalam hal perezaban serta hak perniagaan, mula dipersoalkan oleh kaum berkenaan secara terbuka.

Selama berdekad-dekad, pasaran makanan di negara ini dikuasai oleh kelompok tertentu. Apabila ada usaha daripada pihak kerajaan untuk memastikan 30% kek ekonomi negara ini dikuasai oleh Bumiputera, maka muncullah pelbagai cerita tentang kroni UMNO dan sebagainya sepertimana yang kita boleh lihat sekarang.

Apakah selama berdekad-dekad, ketika syarikat Bumiputera tidak mampu bersaing, syarikat-syarikat bukan Bumiputera itu merupakan kroni UMNO? Adakah penguasa ikan, sayur-sayuran, gula, tepung, minyak sawit dan sebagainya adalah kroni UMNO? Mengapa pada waktu itu tidak muncul pula cerita pemboikotan sekalipun barangan yang ada cop HALAL bukan dikeluarkan oleh syarikat orang Islam? Bagaimana pula dengan pasaran daging halal di negara ini yang dikuasai oleh bukan Islam dan kehalalannya amat diragui?

Gardenia adalah salah satu daripada isu yang menampilkan sakit hati golongan yang telah lama menikmati keistimewaan dalam perniagaan. Mereka ini biasanya akan merungut sekiranya kerajaan tidak mengikut kehendak mereka dan kemudian melakukan perbuatan sorok barang bagi memastikan barangan yang mereka kuasai dinaikkan harga.

Perhatikan sahaja bagaimana gerakan menyorok gula dan tepung menyebabkan kerajaan beberapa kali terpaksa tunduk dan akur dengan kehendak mereka. Begitu juga dengan harga minyak masak yang terpaksa dinaikkan kerana kempen sorok sehingga menyusahkan rakyat. Belum lagi diperkirakan tentang telur.

Serangan ke atas Gardenia yang berjenama Melayu-Bumiputera, merupakan serangan kecil rentetan serangan terhadap Kedai Rakyat 1Malaysia. Ketamakan dan keserakahan puak-puak ini, dibantu pula oleh parti politik chauvinist yang kian mendapat tempat kerana menyediakan ruang serta lapangan untuk menyerang mana-mana produk Melayu-Bumiputera, akan berterusan.

Mungkinkah sudah sampai masanya, pengguna-pengguna Melayu-Bumiputera pula membalas serangan boikot itu dengan memboikot mana-mana produk bukan Melayu-Bumiputera pula?


Sumber:klik sini

GEMPARRR..!!! RATUSAN RIBU MAHASISWA PRO-KERAJAAN GEMPUR RATUSAN MAHASISWA PRO-LIWAT..???

Posted: 25 Dec 2011 11:04 PM PST

Ada yang meragui kewujudan mahasiswa atau pelajar-pelajar universiti yang sanggup berdiri menyokong Najib Abdul Razak. Tanggapan mereka adalah, semua itu hanyalah lakonan semata-mata. Mereka sudah membuat tanggapan awal bahawa kesemua pelajar universiti di Malaysia menyebelahi Pakatan Rakyat.

Yang mereka persoalkan adalah angka mahasiswa yang datang menunjukkan sokongan dan angka mahasiswa yang terlibat dalam menurunkan bendera berwajah Najib Abdul Razak.

Kalau TWITTER BEBAS sendiri menyatakan bahawa Adam Adli bukannya bersendirian sebaliknya bersama-sama 400 orang pelajar universiti, sekalipun jentera propaganda Pakatan cuba menjadikan angka 400 orang itu sebagai 1000, maka keterangan mana yang lebih berkredibiliti? Begitu juga dengan angka 1000 untuk pelajar-pelajar Pro-Aspirasi yang datang menyerang bangunan Kementerian Pengajian Tinggi di Putrajaya, sedangkan angka tersebut adalah berdasarkan kepada kenyataan mereka sendiri, bagaimana pro-Pakatan boleh menyatakan ia tidak sampai 100 orang?

Seringkali kedua-dua belah pihak (pro-kerajaan dan pro-Pakatan) seringkali bermain-main dengan angka. Kedua-dua belah pihak sentiasa berusaha untuk mengecilkan jumlah yang datang menunjuk perasaan menentang pihak masing-masing. Namun dalam sebarang keadaan, Pakatan sentiasa lebih berusaha untuk memperlihatkan sokongan dan jumlah penyertaan untuk mereka jauh berkali-kali ganda lebih tinggi berbanding terhadap kerajaan atau UMNO.

Secara nyata, Pakatan yang mendalangi Adam Adli dan kumpulannya tidak senang dengan kehadiran Pro-Aspirasi yang mereka anggap tidak sepadan dengan mereka. Namun demonstrasi aman tanpa mengganggu lalu lintas di pekarangan bangunan yang menempatkan Kementerian Pengajian Tinggi di Putrajaya, menjelaskan bahawa jumlah yang datang jauh lebih ramai berbanding jumlah yang berarak di jalan raya di tengah-tengah Kuala Lumpur sambil mengganggu lalu lintas dan kemudian menyerahkan memorandum kepada Saifuddin Abdullah, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi sambil menurunkan bendera yang ada wajah Najib Abdul Razak.

Suka atau tidak, angka merupakan antara permainan psikologi yang paling digemari oleh Pakatan Rakyat. Para penyokong Pakatan Rakyat akan menjadi sangat teruja dan mula bercakap besar apabila ceramah atau sebarang acara mereka didatangi ramai orang. Manakala sebarang acara yang membabitkan kerajaan, sekiranya dipenuhi oleh orang ramai, dianggap sebagai dibiayai dan dibayar.

Hakikatnya, kumpulan pelajar universiti yang turut disertai oleh Adam Adli sebenarnya tidaklah ramai. Jumlah mereka yang lebih kecil tetapi sangat menonjol, besar kemungkinan disebabkan oleh prestasi mereka dalam pelajaran yang sangat rendah. Adam Adli seperti didedahkan hanya mampu memperolehi pointer 2.5, tahap yang dianggap sangat rendah dan diperolehi oleh seorang pelajar yang sebenarnya tidak memberikan langsung tumpuan kepada pelajaran.

Justeru untuk menarik perhatian, segelintir pelajar yang sangat takut mereka bergelar BEKAS PELAJAR UNIVERSITI membuat pelbagai onar dan perangai seperti yang dilakukan dalam apa yang mereka gelarkan sebagai perjuangan mendapatkan Kebebasan Akademik. Dan selepas itu, mereka terpaksa melalak dan melolong menyatakan jumlah mereka jauh lebih besar berbanding kumpulan pelajar universiti yang enggan menyokong mereka!

Angka yang lebih penting atau prestasi pelajaran yang lebih penting? Sebesar mana pun angka pelajar yang merusuh, menunjuk perasaan, menurunkan bendera, namun jikalau angka pelajar universiti terutama dari kalangan Melayu-Bumiputera yang tidak dapat menandingi atau menyaingi pelajar-pelajar bukan Melayu-Bumiputera yang memperolehi kecemerlangan dalam pelajaran, maka segala tindakan menonjol tersebut hanyalah langkah yang sama sekali sia-sia!


Sumber: klik sini

GEMPARRR..!!! KETUA PEMUDA MENGAMUK SAKAN..!!!

Posted: 25 Dec 2011 09:32 PM PST


Safarizul Mustafa ada hak untuk berasa marah dan melampiaskan kemarahannya. Apakan tidak, terlalu banyak kerja yang ditinggalkan oleh Zuraidah Kamaruddin, Khassin Aziz dan Azmin Ali di Ampang. Segala kerja wakil-wakil PKR dan PAS itu terpaksa diambilalih oleh UMNO Ampang dengan bantuan NGO serta parti komponen yang lain. Zuraidah selaku Ahli Parlimen, langsung tidak berfungsi. Sebaliknya lebih kerap berjalan ke sana ke mari berceramah dan menghasut. Manakala Khassin, ADUN Lembah Jaya pula semakin terikut-ikut dengan perangai bodoh Zuraidah Kamaruddin dengan membuat tuduhan yang bukan-bukan, terutama yang membabitkan tanah yang kononnya telah dirampas oleh bangunan UMNO Ampang.

Azmin Ali tidak perlulah diperkatakan. Hidup mati Azmin Ali hanyalah untuk Anwar Ibrahim. Khidmat kepada masyarakat yang diwakilinya di Bukit Antarabangsa langsung tidak dihiraukan. Rakyat dan pengundi di Bukit Antarabangsa terabai dan tidak pernah melihat muka atau bentuk tubuh Azmin Ali sebagai wakil rakyat mereka.

Menurut Safarizul Mustafa, Ketua Pemuda Ampang yang dikenali kerana mulutnya yang lantang, menuduh Zuraidah Kamaruddin sebagai Ahli Parlimen Ampang yang makan gaji buta. Selama tiga tahun dilantik sebagai Ahli Parlimen, Zuraidah Kamaruddin terlupa bahawa khidmatnya amat diperlukan oleh pengundi-pengundi serta penduduk di Ampang. Pengundi dan penduduk Ampang tidak memerlukan seorang penjilat Anwar Ibrahim yang sentiasa mencari jalan agar namanya disiarkan oleh media, sama ada media baru mahupun media konvensional kerana cetusan isu-isu yang tidak ada kena-mengena langsung dengan kepentingan penduduk serta pengundi di Ampang.

Ampang mempunyai masalah yang sangat besar terutama yang membabitkan prasarana. Sepanjang Pakatan Rakyat mentadbir Selangor, Ampang seolah-olah dipinggirkan. Pembangunan yang ada, semuanya dibuat pada zaman Barisan Nasional. Tidak ada satu pembangunan pun yang dilakukan di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

Kalau ada pun, hanyalah kenaikan cukai pintu dan perampasan kontrak pembersihan daripada Alam Flora Sdn. Bhd. untuk dibahagi-bahagikan sesama kroni Zuraidah Kamaruddin dan Azmin Ali dengan Khassim Aziz sebagai pecacai!

Longkang tersumbat, rumput meliar yang tidak dipotong, sampah sarap berulat dan jalanraya yang sangat teruk di seluruh Ampang, adalah bukti nyata dan jelas tentang kelemahan Pakatan Rakyat yang menguasai ketiga-tiga kerusi DUN dan Parlimen di Ampang.

Sebaliknya sebarang kesukaran yang dialami oleh penduduk dan pengundi, maka pejabat UMNO Bahagian di Jalan Bukit Belacan jugalah yang menjadi tumpuan mereka. Sekalipun UMNO tidak mempunyai satu kerusi pun di Ampang, tetapi wakil-wakil UMNO jugalah tempat mengadu nasib.

"Kalau dah pandai bercakap, mengapa tak pandai bekerja? Kononnya, banyak masalah yang ditimbulkan oleh UMNO telah diatasi oleh Ampang. Sekarang, saya nak cabar, masalah apa yang telah diselesaikan oleh Pakatan di Ampang? Kerja-kerja jahat UMNO yang mana telah dipulihkan oleh Ampang dan ADUN Lembah Jaya serta Bukit Antarabangsa?"

Menurut Safarizul, kepakaran Zuraidah Kamaruddin hanyalah mengelirukan masyarakat. Retorik kononnya Pakatan telah menyelesaikan dan menunaikan janji-janji pilihanraya, menjadi bahan ceramah Zuraidah, sedangkan hakikatnya tidak ada satu pun janji-janji tersebut ditunaikan.

"Semuanya menipu! Semuanya membohong! Zuraidah dan Anwar Ibrahim sama sahaja. Kedua-duanya kuat memperdayakan masyarakat!" luah Safarizul dengan penuh kemarahan.

Menurut Safarizul, pendedahan besar-besaran tentang kejahatan Zuraidah Kamaruddin dan pembohongan Pakatan Rakyat di Ampang, akan dibuat. Terutama tuduhan yang mengatakan bangunan pejabat UMNO Bahagian telah 'merampas' tanah sekolah agama. Pendedahan tersebut yang bakal dibuat secara terperinci bukan sahaja menafikan tuduhan berkenaan, sebaliknya membuktikan Zuraidah Kamaruddin dan Khassim Abdul Aziz sebagai penduduk Ampang yang tidak mengetahui sejarah sebenar Ampang, serta kawasan-kawasan perumahan yang terdapat di Ampang!



Sumber: Klik Sini

ALAHAIII..!!! NGAKU WINNABLE CANDIDATE LA PULAKKK..!!!

Posted: 25 Dec 2011 08:07 PM PST


Menjelang PRU yang akan datang, muncullah calon-calon yang berkeinginan untuk bertanding. Munculnya mereka kadang-kadang melucukan, kerana selama ini tidak pernah kelihatan bersama rakyat, apatah lagi menghadiri majlis atau program-program kepartian.

Yang lebih melucukan, mereka kelihatan lebih "pandai" dari barisan kepimpinan yang sedia ada. "You should do that, you should do this" " Do you have that, do you have this", antara ungkapan yang hebat berbaurkan "arahan" kepada orang-orang parti. Itu belum menyalahkan parti sekiranya ada kepincangan-kepincangan yang berlaku.

Bukan bersikap tertutup kepada idea-idea yang baik, akan tetapi apakah motif mereka berlagak "ketua", sedangkan dari 2008 sehingga 2011, tidak langsung menyumbang apa-apa kepada parti.

Mudahnya mentafsir motif mereka apabila mula bergerak ke majlis dan program-program. Maka berceritalah kepada hadirin yang ada, bahawa menteri itu dan dato' ini adalah kenalan rapatnya. Disambung pula dengan cerita dari mulutnya bahawa dia sedang dipantau oleh pihak-pihak tertentu, malah kononnya ada pula yang menelefonnya untuk mendapatkan butir-butir diri.

Anehnya, ada desas-desus yang mengatakan bahawa namanya tersenarai sebagai calon PRU.

Persoalannya, apakah mereka ini boleh dikategorikan sebagai "winnable candidate"?

Sedangkan beberapa kriteria penting harus diambil kira dalam menentukan calon yang boleh menang, contohnya seperti anak tempatan, orang politik, diterima baik oleh masyarakat dan yang paling penting, rekod latarbelakangnya bersih dari sebarang kes mahupun skandal.

Pada waktu ketika dan saat ini, ramai yang sedang melobi nun di atas sana; merujuk ke hierarki kepimpinan parti supaya dikenali dan disenangi oleh pucuk pimpinan. Peranan itu juga dimainkan oleh "ejen-ejen" mereka yang "membawa" calon masing-masing. Dijaja cerita, calon merekalah yang terbaik, waima pijak semut pun semut tak akan mati!

Apa yang sedang dilakukan merujuk kepada proses mendapatkan status "Wannable Candidate". Mereka mahu mempengaruhi pucuk pimpinan, supaya dengan kuasa yang ada dapatlah mereka dipilih secara muktamad. Situasi yang sebegini selalunya menguntungkan kepada pengamal "kronisme".

Dan apabila ianya sudah dimuktamadkan, that's it!

Pendapat agar akar umbi menyokong penuh siapa jua yang dicalonkan sememangnya amat baik untuk parti, tanpa ada kompromi kepada sebarang unsur-unsur sabotaj. Akan tetapi, bagaimana dengan pendapat rakyat? Bagaimana pula dengan denyut nadi rakyat? Sanggupkah melukakan hati rakyat hanya ingin meletakkan kroni? Apatah lagi calon "wannable" itu mempunyai masalah-masalah yang bertimpa-timpa, seperti yang diketahui oleh masyarakat setempat.

Semoga pilihan calon untuk PRU benar-benar terbaik untuk rakyat, kerana pemuktamadan calon beerti rakyat mempunyai dua pilihan sahaja, samada menyokong atau tidak!

"Wannable Candidate" perlu dibezakan dengan "Winnable Candidate".

Sumber: Klik sini

TAHNIAH..!!! SATU LAGI KEJAYAAN TERBARU DAP SELANGOR..!!!

Posted: 25 Dec 2011 06:32 PM PST


Hari demi hari, bulan demi bulan dan tahun demi tahun DAP semakin menguatkan cengkamannya ke atas negeri Selangor.

Sebaik sahaja memenangi lima negeri dalam PRU 2008 perkara pertama yang dilakukan oleh Teresa Kok adalah meraikan kemenangan itu dengan lima ekor babi panggang dalam satu majlis di Salak Selatan.

Kemudian diikuti dengan pemansuhan hak keistimewaan bumiputra dalam urusan perniagaan dengan kerajaan negeri.

Diumumnya pula pembinaaan kandang babi mega di kampung orang melayu dalam daerah Kuala Langat. Diikuti pula bantahan azan subuh di Puchong.

Cina-cina gangstar yang berjin koyak, beg bersilang dan bercincin yang batu permatanya sebesar penumbuk terus menguasai pejabat Teresa dan Ronnie Liu.

DAP terus menerus mengusai pentadbiran Selangor dan Khalid Ibrahim tidak berani membantah sebarang tindakan DAP kerana takut mereka keluar dari pakatan. Sekiranya mereka keluar maka hilanglah jawatan Khalid Ibrahim. Apa sahaja yang DAP minta Khalid pasti luluskan.

Terbaru, mesyuarat exco 10.Ogos.2011 telah meluluskan usul yang dibawa DAP agar rumah-rumah kuota bumiputra yang tidak dijual dalam masa 6 bulan hendaklah dijual kepada bangsa lain. Kepada bangsa lain , bangsa mana lagi yang mampu jika bukan cina?

Satu lagi kejayaan DAP dalam usaha untuk menghancurkan bumiputra. Lebih malang lagi apabila ada bumiputra yang sanggup menjadi si kitol untuk menghancurkan bangsa sendiri hanya semata-mata hendak pertahankan kuasanya.

Sumber: Klik sini

LAWAK PAGI INI..!!! ANTARA MUKJIZAT KELEBIHAN PAS PIS PUS...!!!

Posted: 25 Dec 2011 05:06 PM PST

"Pheewwwiittttt..!!! Terangkat serban sebakul puak-puak PAS dibuatkan..yang mengantuk pun boleh segar biji mataaaa..!!!"

THE FLYING KICK

Posted: 26 Dec 2011 01:33 PM PST

THE FLYING KICK


NAK MENARI SANGAT YER, HAMBIKKKK KAU!!!

Posted: 26 Dec 2011 12:32 PM PST

KETAGIH SEKS, REMAJA MAUT SELEPAS MELANCAP 40 KALI SATU MALAM!!!!

Posted: 26 Dec 2011 11:22 AM PST

BLOGGER-BLOGGER KEDAH MENGAMUK PULAK DAH!!!

Posted: 26 Dec 2011 08:00 AM PST

MUJAHID YUSUF RAWA MEMANG BODOH PUN... TERLALU BANYAK TELAN AIR JAMPI BERKAHAK, MACAM NI LER JADINYA!!!

Posted: 26 Dec 2011 06:26 AM PST

AYOOOO RAMASAMY... INI ANAK SIAPA?

Posted: 26 Dec 2011 04:56 AM PST

HARI NI BONGKAR PENIPUAN AWANG HITAM, ESOK TERDEDAH PEREMPUAN MELAYU NGANDUNG ANAK AWANG HITAM!!!

Posted: 26 Dec 2011 03:00 AM PST

KERANA BATANG HITAM LEGAM, BAYI YANG DILAHIRKAN PUN TAK LAKU DIJADIKAN ANAK ANGKAT!!!

Posted: 26 Dec 2011 01:50 AM PST

CELAKO! CELAKO! SAPODIO FITNAH TOK GURU AMBO NIH?!!!

Posted: 26 Dec 2011 12:47 AM PST

AZIZ BARI SOKONG PADERI PERSOAL ARTIKEL 153 DAN BAGI AMARAN KEPADA PERKASA!!!

Posted: 25 Dec 2011 06:30 PM PST

PAMERAN TUNJUK BUAH DADA MERIAH DI JURU, PULAU PINANG!!!

Posted: 25 Dec 2011 04:35 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 26 Dec 2011 01:31 PM PST

Kedah Ke KL - MctHeory


EKSKLUSIF!! PENIAGA MENGAMUK, PANTAI MERDEKA JADI PANTAI KUMBAHAN!!

Posted: 26 Dec 2011 07:12 AM PST

Ini satu cerita yang agak kotor.. sampai saja Mc ke medan makan ni, Mc terhidu satu benda yang sangat busuk.. Nak tahu apa.. tengok artikel di bawah.. peniaga meluahkan perasaan..

Lokasi kejadian..

Peniaga medan makan meluahkan perasaan tidak puas hati..



Mereka dah lama pendam perasaan marah ni..

Meminta Exco atau PBT bertanggung jawab..

Kenapa depa ni marah sangat ya?

Nak tau kenapa ni marah sangat? Meh sambung tengok gambar di bawah pulak!!


Apa tu? Tempat stok kumbahan laa..

Tengok tu tangki penuh... mengalir keluar..

Eii.. melimpah..

Tambah pula dengan bau tong sampah.. memang mashyuk..

Air kumbahan meleleh keluar hingga ke padang parking kereta..

Sistem kumbahan semua tersumbat..

Siapa yang tak marah, bila tempat berniaga makanan di penuhi dengan sisa kumbahan yang hanya terletak di belakang deretan kedai.

Tambahan pula perkara ini bukan baru berlaku. Sudah lebih DUA BULAN!.. selepas dua bulan, ada ahli Majlis datang melihat keadaan ini. 

Kemudian.. selepas 10 HARI.. perkara yang sama berulang kembali.. AIR KUMBAHAN.. dalam bahasa kasarnya AIR TAIKK meleleh keluar hingga penuh padang belakang medan makan.

Cuba bayangkan satu padang bola penuh tahi.. agak-agak la baunya macam mana. Selang beberapa meter dari padang tu medan makan. Cuba fikir, siapa la yang boleh berselera makan dalam keadaan begitu?

Kemudian fikir pula, bila pelanggan taknak makan disebabkan bau yang busuk. Macam mana peniaga nak berniaga? Siapa yang nak beli makanan kat depa kat medan makan tu?

Kalau orang tak beli, peniaga nak dapat pendapatan dari sumber mana? Sudah la sewa bulanan perlu di bayar. Pendapatan pula kurang. Tidakkah ini membunuh peniaga yang sebahagian besarnya melayu di sini?

Di mana Exco dan PBT yang bertanggung jawab, takkan nak tengok saja? 

Makan gaji buta ka?

Di manakah slogan Kedah Sejahtera? Negeri berkebajikan?

Medan makan tu kerajaan BN yang buat. Sewaktu kerajaan BN memerintah, seliaannya tidak mendatangkan masalah.. bila tiba Pas memerintah, macam-macam pula yang jadi.

Pas memang tak layak untuk mentadbir negeri.

Hanya pandai cakap, tapi kerja hamPAS!

McTheory:
Serik rasanya bagi Pas jadi kerajaan negeri..

LAAA EHH!! PEMIMPIN UMNO TOLAK HUKUM ISLAM??

Posted: 26 Dec 2011 03:32 AM PST

HUKUM ISLAM YANG TELAH DISUSAHKAN


Mc bukannya nak amik tahu sangat hal keluarga orang. Tetapi bila juak-juak pembangkang asyik pukul canang sangat tentang masalah keluarga orang lain, maka Mc  terpaksa bersuara juga.



Mengapa perlu dikisahkan hal keluarga orang? Adakah keluarga sendiri sudah cukup sempurna? Bagi pendapat Mc, hal isteri Najib hendak bertudung atau tidak, hal anak perempuan Muhyiddin nak tutup aurat atau tidak, bukannya urusan kita sebagai rakyat. Jika hendak menegur pemerintah ada tata susilanya.


Bagaimana pula dengan para pemimpin PR? Bertudungkah anak dan isterinya? Apa kata nasihatkan dahulu pemimpin Pakatan Rakyat baru lihat kepada pemimpin yang lain. Jangan pula kuman diseberang laut nampak, tapi gajah depan mata tak nampak.



Manusia sekarang keliru antara aurat dan kulit. Ramai yang menyangka kulit itulah aurat. Maka mereka berbaju ketat dan bertudung, kononnya menutup aurat sedangkan mereka hanya membalut kulit. Bertudung juga bukanlah seperti tudung yang dinyatakan dalam Al-Qur'an, iaitu "menutupi dada kamu". Kebanyakan wanita hari ini mengenakan tudung sebagai trend semata-mata. Wujudlah pelbagai jenis tudung dengan nama tertentu. Tudung dikomersilkan secara berlebihan sehingga menenggelamkan fungsi dan tujuan asalnya untuk menutup aurat, bukan menutup kulit.


Sememangnya semua sudah maklum dan tahu hukumnya bertudung ini tetapi tidak pula dinyatakan oleh mana-mana hadis ataupun kupasan ulama' ianya akan membatalkan keIslaman seseorang

BUKA MINDA MASING-MASING



Mc cilok dari Melayu Kedah Terakhir

PANAS!! SIAPA ULAMAK PAS NAK MASUK UMNO?

Posted: 25 Dec 2011 11:12 PM PST



Selepas Hasan Ali dan Ustaz Nasha ada sorang lagi dari Dewan Ulama Pas yang boleh membuatkan Pas pusat dan Pas Kedah sakit otak dengannya nanti.

Malah ada dengar ura-ura bahawa beliau akan menyertai UMNO.

Mc bagi hint mengenai beliau. Beliau seorang ahli Parlimen di Kedah. Antara Ulama terkenal dalam Pas, di segani oleh lawan dan kawan.


Cuma akhir-akhir ini, beliau menghadapi masalah dengan pentadbiran Pas Pusat yang ketepikan Islam dan menyanjungi Dap.

Beliau sudah berjumpa dengan kepimpinan tertinggi untuk menyatakan hasrat beliau.

Jika beliau masuk UMNO, akan ada empat orang lagi Ulama Pas akan bersama UMNO.

Semuanya hanya tunggu 'green light'..

Apakah ini tanda-tanda awal kiamat bagi Pas?


McTheory:
Ini bukan cerita donggeng, ini cerita betul.. tunggu saja la..

TERPANAS!! PERKARA-PERKARA YANG BOLEH BUAT PAS KEDAH ANGKAT BUNGKUIH!!

Posted: 25 Dec 2011 06:13 PM PST

5 DUN yang buat Pakatan Haram 
gelabah tak senang duduk di Kedah



Negeri Kedah Mempunyai 36 Dewan Undangan Negeri 

Pas     = 16 Kerusi                     Bebas = 1 Kerusi(menyertai PKR kemudian letak
PKR   = 4 Kerusi                                       jawatan PRK Bkt Selambau PKR menang)
DAP   = 1 Kerusi                                          
BN     = 14 Kerusi

Majoriti Mudah 36 kerusi bahagi 2 = 18 + 1 = 19 kerusi
majoriti  2/3                                                     = 24 kerusi

BN kalah sebanyak 1463 undi kepada Pakatan Haram di 5 kawasan dun
1) N.26 Tanjung Dawai kalah kepada PAS                  = 79 undi
2) N.24 Jeneri kalah kepada PAS                                  = 167 undi
3) N.09 Bukit Lada kalah pada PAS                             = 208 undi
4) N.27 Pantai Merdeka kalah pada PAS                      = 503 undi
5) N.04 Ayer Hitam kalah pada PAS                             = 506 undi

                                                                            Jumlah = 1463 undi


N26 Tanjung Dawai (PAS)
Jumlah Pengundi  =   29,589 = Kaum = Melayu-80.80%, Cina-12.94, India-5.37%, lain-lain-1.02%

DR Hamdan Mohamed Khalib (PAS)  = 11,497 undi
Datuk Arzmi Hamid  (BN)                    = 11,418 undi
Majoriti                                                   = 79 undi   undi rosak  = 618 undi ?????
Jumlah Undi                                          = 23,533 undi..peratus mengundi 79.535%
penyandang  (PRU11)                           = Datuk Arzmi Hamid (BN) majoriti = 5,151 undi



N.24 Jeneri (PAS)
Jumlah Pengundi   = 21,382 Kaum = Melayu-92.58%, Cina-1.42%, India-0.06%, Lain-lain-5.93%


Yahaya Abdullah (PAS)                      = 8,608 undi
Datuk Hasbullah Lebai Isa (BN)        = 8,441 undi 
Majoriti                                                 = 167 undi     undi rosak = 251 undi ????
jumlah undi                                          = 17,300   Peratus mengundi= 80.91 %
Penyandang (PRU 11)                         = Ismail Harun (BN) majoriti= 640 undi



N.9 Bukit Lada (PAS)
Jumlah Pengundi      =  23,444 Kaum= Melayu- 89.11%, Cina-8.42%, India-1.78%, Lain-lain-0.69%


Ahmat Izzat Shauki (PAS)                 = 9,600 undi
Datuk Ariffin Man (BN)                    = 9,392 undi
Majoriti                                                = 208 undi     undi rosak=395 undi ?????
Jumlah Undi                                       = 19,387 undi     peratus mengundi = 82.69%
Penyandang (PRU11)                         = Datuk Ariffin Man (BN) Majoriti = 2,769 undi



N.27 Pantai Merdeka (PAS)
Jumlah Pengundi      = 34,428 kaum=Melayu-82.69%, Cina-9.95%, India-6.95%, Lain-lain-0.45%


Abdullah Jusoh  (PAS)                     = 11,654 undi
Datuk Dr Suib Saedin (BN)             = 11,151 undi
Majoriti                                              = 503 undi      undi Rosak= 296 undi
Jumlah Undi                                     = 23,101 undi       Peratus mengundi = 67.1%???
Penyandang (PRU11)                       = Datuk Suib Saedin (BN) Majoriti=2661 undi???



N.4 Ayer Hitam (PAS)
Jumlah Pengundi                             =25,742


Abd Ghani B Ahmad (PAS)             = 10,652 undi
Othman Aziz (BN)                            = 10,146 undi
Majoriti                                              = 506 undi         undi rosak =352  ????
Jumlah Undi                                     = 21,171 undi       Peratus Mengundi 82.24%


Kawasan 5 dun ni BN mempunyai harapan cerah untuk merampas kembali, sekiranya peristiwa permasalahan dalaman UMNO PRU 12 tidak berulang  pada PRU 13, dengan keadaan Parti PAS yang sekarang mempunyai permasalan dalaman, mahu pun di peringkat Pusat dan juga peringkat Negeri, maka PAS menempuhi saat getir PRU kali ini.

Tambahan pulak ura-ura DAP mahukan 4 lagi kerusi di Kedah, bagai satu tamparan bagi Pas. Dalam kenyataan Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi (Wajar pertimbangkan cadangan DAP) - Klik Sini . Bagai mengiakan niat DAP yang mahukan 4 kerusi di Kedah, sekiranya begitu bertambah la kerusi DAP dalam Pakatan Haram, ia membuatkan pengundi melayu atas pagar akan merasa hilang kepercayaan terhadap PAS

Kegagalan PR atau PAS sendiri gagal melunaskan janji pada PRU 12 juga sudah di ketahui umum, rakyat Kedah tertipu dengan janji manis PAS, pandai berjanji tapi tak pandai tunaikan, ini telah menimbulkan ketidak puasan hati pengundi atas pagar,

Kerajaan Negeri yang di Tadbir PAS tidak Amanah, dengan peruntukan Kerajaan Pusat untuk menyelangara jalan yang tak di gunakan sepenuhnya untuk memberi keselesaan pada rakyat dan pada awalnya Kerajaan Negeri cuba sembunyi hal yang sebenar dan menyatakan peruntukan tersebut di simpan di dalam Tabung Amanah Jalan Raya. 


Namun akhirnya terdedah, apabila Kerajaan Negeri menggunakan peruntukan penyelangaraan jalan raya yang di beri Kerajaan Pusat untuk membayar gaji Kakitangan Kerajaan Negeri. Yang menjadi persoalannya kenapa pentadbiran PAS tidak amanah dan kemana hala perginya duit balak yang di katakan untung yang membuat Kerajaan Negeri bongkak sebelum ini.

PAS kedah juga terbahagi kepada dua kumpulan, 1 kumpulan PRO  Phahrolrazi, 1 kumpulan lagi PRO Azizan, Azizan di hentam PAS sendiri dengan mengatakan Azizan PRO UMNO, kerana layanan Azizan terhadap UMNO.

PKR pulak bagai akan hilang bisanya di Kedah, apabila khabar angin Kaum India mula hilang kepercayaan terhadap PKR, ianya bagai satu tanparan buat PKR di Kedah..tambahan pulak permasalan terbaru telah wujud di antara PKR dan PAS di Kuala Kedah  Klik Sini

Isu hukum hudud juga memberi satu lagi masalah pada Pas Kedah. Jika dahulunya mereka pernah berjanji akan melaksanakan hudud di Kedah. Namun setelah menjadi kerajaan, Ustaz Azizan sendiri telah membuat kenyataan bahawa Pas tidak akan melaksanakan hudud. Ini membuatkan ada sesetengah ahli Pas kecewa dengan kenyataan Ustaz Azizan. Apakah hudud hanya mainan politik Pas untuk menagih undi?


Permasalahan Antara Hassan Ali, Nasharuddin Mat Isa dengan pimpinan PAS pusat juga memberi impak sebenarnya kepada reputasi PAS di Kedah. Perpecahan diantara Pro Ulama dan Pro bukan Ulama juga akan meresapi di kalangan Ahli PAS di Kedah..begitu juga kes Taib Azamudden Md Talib yang di singkirkan dalam jawatan PAS Negeri bagai memberi satu bonus untuk BN Baling. Tambahan ada khabar angin mengatakan bahawasanya Taib Azammuden  ingin beralih angin kepada UMNO.

PAS Kedah juga gagal mewujudkan peluang pekerjaan baru pada rakyat dan gagal menarik pelabur ke Kedah, ini telah menunjukan PAS lemah dalam pentadbiran, segala pelabur-pelabur yang sedia ada adalah daya usaha BN yang memerintah sebelum PR ambil alih Kedah.


Garapan terbaik dari Media Kedah

KASI PANAS!! LAGI AHLI PAS MASUK UMNO!!

Posted: 25 Dec 2011 04:12 PM PST



Makin lama makin meluat orang dengan Pas. Janji macam-macam tapi haram apa pun takdak. Apa yang Pas tahu hanyalah jilat Dap, sanjung Dap, puja Dap. Sebab Pas percaya, Pakatan Haram sekarang amat bergantung kepada Dap untuk mengalahkan BN. Jika Dap takdak, PKR dan Pas.. boleh bungkuih buat nasi lemak. he he he...


KEPALA BATAS - Insaf dengan nasib dan masa depan orang Melayu di Pulau Pinang, seramai 42 ahli Pas dari Kampung Bakau Tua dekat Penaga di sini mengambil keputusan keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO hari ini.

Tindakan itu diketuai Mohd. Subhie Yaakob, 50, yang turut digelar Mat Sabu Bakau Tua yang mengakui Pas kini terperangkap dengan permainan politik DAP yang ingin menguasai negara ini.

Menurut Subhie, dia telah lama memikirkan mengenai nasib orang Melayu yang sering ditindas oleh pentadbiran DAP namun hanya kini dia memiliki kekuatan untuk keluar daripada Pas dan berjuang bersama-sama UMNO.

"Tindakan saya ini tidak dipengaruhi oleh sesiapa malah tidak dijanjikan apa-apa oleh UMNO namun menyedari hanya parti keramat orang Melayu ini yang mampu menjaga masa depan orang Melayu.

"Oleh itu saya mengambil keputusan untuk keluar daripada Pas dan menyertai UMNO serta menyokong Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum akan datang untuk merampas kembali Pulau Pinang," katanya yang menjadi ahli Pas sejak 40 tahun lalu.

Subhie menyerahkan borang kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Penaga, Datuk Azhar Ibrahim pada majlis yang turut dihadiri Ketua Pemuda UMNO Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican yang juga Ketua Penerangan Pemuda UMNO.

Subhie menambah, tindakan itu juga tidak dipengaruhi dengan kemelut yang melanda Pas melibatkan Datuk Dr. Hasan Ali dan Nasharuddin Mat Isa dengan pimpinan dalam Pas.

Sementara itu, Reezal Merican berkata, penghijrahan 42 ahli Pas tersebut adalah susulan daripada penyertaan 37 pemuda Pas ke dalam UMNO dua bulan lalu.

"Penghijrahan ahli Pas ke dalam UMNO hari ini bukannya modal untuk kita mendabik dada dan berbangga namun memberi kesedaran bahawa ada sesuatu yang tak kena di dalam parti yang kononnya memperjuangkan Islam dan Melayu itu.

"Senario ini adalah 'kesan bebola ais' yang akan menarik lebih ramai ahli Pas untuk menyertai UMNO pada masa depan dan mengukuhkan kedudukan kita menjelang pilihan raya nanti," ujarnya.

Tambah beliau, senario itu juga membuka ruang kepada UMNO Kepala Batas dan Pulau Pinang untuk kembali menjadi kubu kuat parti itu pada pilihan raya umum akan datang. = Utusan

MUSLI OLI

Posted: 26 Dec 2011 01:28 PM PST

MUSLI OLI


13 BUDAK HITAM SABAH...

Posted: 26 Dec 2011 08:24 AM PST


Tun Stephens: KM Sabah yang menjadi mangsa pertama dan kelima parti UMNO.

Setiap kali saya kira bilangan Ketua Menteri Sabah sejak 1963, saya teringat lagu "10 budak hitam". Tetapi bilangan KM Sabah lebih ramai dari "budak hitam"..

"Sepuluh budak hitam,  main tepi jalan, satu kena langgar tinggal lagi sembilan......dan seterusnya hingga semua terkorban".

KM Sabah pertama ialah Donald Stephens. Dia pilihan British kerana lebih bijak dikalangan pemimpin Sabah Alliance Party (USNO, UPKO dan SCA). Tetapi tempuh Tun Stephens sebagai KM hanya selama 2 tahun.

Pada 1965, setelah Lee Kuan Yew membawa Singapura keluar dari Persekutuan, Tun Stephens minta Perjanjian Malaysia dikaji semula. Dia  menyatakan rasa tidak puas hati terhadap Kuala Lumpur kerana Sabah tidak dirujuk atau diajak berbincang sebelum keputusan dibuat.

Walhal kemasukan Sabah banyak dipengaruhi oleh Singapura dan Lee Kuan Yew.

Oleh itu Tun Stephens minta kedudukan Sabah dalam Malaysia dikaji semula. Kelantangan Tun Stephens tidak disenangi Tunku dan mengundang masalah kepada Stephens.

Tunku dan pemimpin-pemimpin UMNO terutama Tan Sri Ghazalie Shafie memanggil pemimpin-pemimpin USNO dan SCA ke KL. Tak lama selepas itu, kedua-dua parti berkenaan mendesak Tun Stephens berundur sebagai KM Sabah.

Tun Stephens patuh kepada desakan yang didalangi UMNO dan KL. KM baru mengetuai interim government dari SCA, Peter Lo dipilih sehingga pilihan raya umum pertama 1967.

Tun Stephens terpaksa akur menggantikan tempat Peter Lo sebagai Menteri Hal Ehwal Sabah diperingkat Pusat.

(sambung: Tun Mustapha sebagai KM Sabah yang ketiga) 

Apa Yang Tersirat

Posted: 26 Dec 2011 01:15 PM PST

Apa Yang Tersirat


Indeks Rasuah negara

Posted: 26 Dec 2011 06:41 AM PST

Indeks rasuah negara terus meningkat apabila Pulau Pinang, Selangor, Kedah, Kelantan dan Perak jatuh kepada pembangkang.

Melihat kepada tabel di atas yang disediakan oleh Malaysiakini, nampak sejak tahun 2008, indeks rasuah negara terus meningkat.

Penilaian indeks rasuah negara dijalankan secara keseluruhan yang meliputi seluruh negara.

Semasa BN masih menguasai negeri-negeri tersebut, kecuali Kelantan, indeks rasuah negara paling tinggi adalah pada tahun 2006, semasa Tun Abdullah sebagai Perdana Menteri.

Persepsi sebelum ini bahawa semasa Tun Dr Mahathir masih Perdana Menteri, rasuah berleluasa, ternyata tidak benar berdasarkan indeks pada tabel di atas.

Indeks rasuah negara terus meningkat dari tahun ke tahun sejak tahun 2008, dan memuncak pada tahun 2011, di mana ranking negara menjunam ke peringkat 60.

Melihat kepada fenomena ini, ternyata apabila Selangor, Pulau Pinang, Kedah diperintah pembangkang, dan juga Kelantan, maka ranking negara menjunam.

Berasaskan kepada data di atas, tuduhan pembangkang bahawa kerajaan BN adalah rasuah ternyata tidak benar.

Pembangkang yang berkesempatan memerintah, telah mengambil peluang semaksima mungkin, daripada yang kecil kepada yang besar adalah penyumbang kepada ranking indeks rasuah negara.

Untuk pertama kali dalam sejarah rasuah di negara ini, berlakunya kematian semasa sisatan SPRM yang melibatkan rasuah.

Jika ditakdirkan negara diperintah pembangkang, AYT khuatir indeks rasuah negara akan terus menjunam.

Shahrizat selak kain sendiri

Posted: 26 Dec 2011 12:25 AM PST

AKIBAT desakkan bertubi-tubi daripada pemimpin Umno, kerana isu NFC, Shahrizat Abdul Jalil, terlepas cakap: SIAPA PEMIMPIN UMNO YANG TIADA MASALAH?

Kenyataan SPONTAN Ketua Wanita Umno itu, bagaikan halilintar, seolah-olah Senator itu melepaskan dendam yang sukar dilumatkan.

Kenyataan itu, bersamaan pula seorang pemimpin Umno didapati bersalah kerana rasuah.

Kenyataan daripada seorang pemimpin seperti Shahrizat, yang jika menurut urutan parti adalah orang ke tiga; maka sudah tentunya mempunyai bobot tersendiri.

Kini, selain pembangkang yang saban hari mendakwa bahawa para pemimpin Umno adalah mereka yang mengamalkan rasuah, salahguna kuasa, nepotisme, kronisme, maka dengan kenyataan Shahrizat, seolah menambah garam pada luka.

Shahrizat dilihat banyak pihak berusaha meneggakkan benang basah dalam isu NFC. Meskipun, secara undang-undang, Menteri itu tidaklah terlibat, namun secara moralnya beliau terpalit.

Sebelum ini, Shahrizat pernah berkata, bahawa kedudukkan beliau diserahkan kepada Perdana Menteri dan juga Presiden Umno, namun apabila beliau mengeluarkan kenyataan itu, rupanya beliau tidak ikhlas.

Perbuatan Shahrizat, ibarat menyelak kain sendiri.

PEJUANG BANGSA

Posted: 26 Dec 2011 11:52 AM PST

PEJUANG BANGSA


70 % belia suka Najib & kerajaan dekati golongan muda - Kajian UITM

Posted: 26 Dec 2011 09:29 AM PST



Dapatan awal satu kajian menunjukkan 70 peratus responden yang terdiri daripada golongan belia kini berasa lebih dekat dengan kerajaan berikutan langkah yang dilaksanakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (gambar) dalam mendekati golongan itu.

Tinjauan terhadap belia melalui kajian yang dijalankan sejak 2010 menunjukkan mereka menyambut baik penggunaan media sosial interaktif oleh Najib yang membolehkan golongan itu menghubungi Perdana Menteri secara langsung untuk memberi pendapat, idea dan juga kritikan mengenai pelbagai isu.

"Hasil kajian saya mendapati 70 peratus belia menyokong kerajaan kerana mereka seronok dan suka dengan pendekatan yang dilakukan kerajaan menerusi program yang dirangka.

"Ini adalah kuncinya untuk kerajaan mendekatkan diri dengan belia," kata pensyarah Sains politik di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun, Che Hamdan Mohamed Razali di sini semalam.

PANAS ! Kempen 901 Anwar kencing rakyat mendapat sambutan !

Posted: 26 Dec 2011 08:02 AM PST


Kempen 901 Bebaskan Anwar kini sudah digerakkan balaci-balacinya iaitu AMK  menjelang keputusan mahkamah pada 9 Jan 2012 depan .

Risalah-risalah berbaur fitnah  diedarkan pasar malam bagi menghasut rakyat menyatakan  semua tuduhan terhadap Anwar dalam isu liwat adalah rekaan & konspirasi .  Mereka mahu rakyat menjadi HAKIM dalam kesnya jika keputusan mahkamah menjatuhkan Anwar bersalah .

GPB melihat tindakan PKR ini adalah salah kerana boleh dikatakan menghina Mahkamah !





Bro ,  risalah haprak ini patut masuk je dalam bakul sampah ...



oleh : Dr MIM 


1. Di antara intipati risalah fitnah itu ialah mengenai Dr Osman dari Hospital Pusrawi seperti di bawah :

Sebagai seorang doktor perubatan, MiM telah beberapa kali menulis tentang Dr Osman dari Hospital Pusrawi.

Sila luangkan masa untuk membaca artikel-arikel ini :Baca Sini , Baca Sini , Baca Sini


Ringkasannya, diagnosis yang ditulis oleh Dr Osman ialahTRO (to rule out) assault (sodomise).

Maksudnya doktor tersebut tidak sekali-kali telah membuat diagnosis yang tepat (mengatakan bahawa Saiful tidak diliwat), cuma Saiful perlu ke hospital kerajaan untuk mendapatkan pemeriksaan yang lebih terperinci dan mengikut prosedur yang ditetapkan.

Dan hari ini, yang berlagak pandai seperti seorang doktor ialah Anwar Ibrahim, Raja Petra dan beberapa orang lagi yang membuat rumusan sendiri hanya berdasarkan findings.

Dalam hal ini, penulis tidak sangka yang Anwar Ibrahim sanggup mementaskan drama yang berkualiti rendah dan semurah ini. pemeriksaan anal seorang doktor biasa!

2. Risalah itu juga mendakwa bahawa beberapa orang tidak dipanggil untuk memberi keterangan. Lihat di bawah :



Jawapannya ialah kenapa Anwar Ibrahim dan peguambela beliau tidak memanggil individu-individu seperti disebutkan di atas sebagai saksi-saksi mereka di dalam mahkamah?

Jika benar seperti di dalam risalah itu, peguambela Anwar akan menggunakan saksi dan alibi tersebut tetapi tidak dilakukan! Kenapa?

Yang disalahkan ialah pihak mahkamah pula sedangkan mereka sendiri boleh memanggil individu-individu tersebut! Pathetic!

3. Yusuf Al-Qardawi sekali lagi diperalatkan oleh jentera AMK untuk menutup malu Anwar Ibrahim!


Padahal, YB Zulkifli Noordin mengakui bertanggungjawab mempedayakan ulama tersohor, Syeikh Dr Yusuf Qardhawi supaya mengeluarkan fatwa menyokong kes liwat II yang membabitkan Anwar Ibrahim dengan pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Kita buat silap, kita mengaku buat silap lah. Saya antara orang yang buat silap itu. Dan saya perlu jumpa Syeikh Yusuf Qardhawi untuk perbetulkan balik. "Sebab.. kita nak beritahu, (bahawa) kita memang perdayakan Syeikh Yusuf Qardhawi supaya mempercayai (bahawa) Anwar ini difitnah", katanya.





Orang cetek agama cuba nak ajar tentang hukum agama ..

" Bahalol " tuduh Sembang Rakyat ditaja BN

Posted: 26 Dec 2011 07:09 AM PST







Pakatan terutama parti chauvinis DAP selalu   bising tuduh  BN yang bikin video SEMBANG RAKYAT  untuk jatuhkan kerajaan mereka ..

Sampai sekarang tiada bukti ditampilkan mereka .  Tetapi video Sembang Rakyat ini sentiasa mendapat tempat golongan muda yang sering layari  you tube .

Ramasamy takut suara Karpal Wilcha ,tuduh akhbar The Star salah lapor

Posted: 26 Dec 2011 04:18 AM PST



Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II P Ramasamy yang menghadapi desakan berundur hari ini menyalahkan laporan sebuah akhbar.

Beliau menyalahkan kandungan laporan dalam harian berbahasa Inggeris The Star bertarikh 23 Disember yang bertajuk 'DAP in distress' (DAP dalam kesusahan).

"Pada pagi 23 Disember, saya menelefon wartawan berkenaan untuk menyatakan kekesalan terhadap kandungan artikelnya," kata Ramasamy dalam sidang media di Kuala Lumpur.

"Beliau (wartawan itu) berjanji menarik balik dalam laman web penerbitan itu pada yang hari yang sama."

Bagaimanapun, pada 24 Disember, kenyataan itu dikendurkan dalam artikel bertajuk 'DAP's Ramasamy changes his tune' (Ramasamy tukar nada), katanya.



Komen GPB 

Drama Tamil  Karpal - Ramasamy boleh dibaca skrip mereka.  Salahkan pihak media /orang ketiga menjadi plot utama mereka .   Walhal sebenarnya ada cerita lain disebalik pergaduhan dalaman  parti DAP ini .   Karpal sebenarnya pun ada agenda  mereka untuk menendang Ramasamy dari jawatan TKM 2 ini .

Rayer kuat membela Karpal & menghentam Ramasamy kerana mempunyai kepentingan dan terbukti kenyataan terbaru beliau di bawah ini menyerang TKM 2 ini .  Malah tak mustahil jika Ramasamy ditekan kuat & meletakkan jawatan , sudah tentulah Guan Eng akan melantik Rayer sebagai TKM 2 .



Masalah PKR semakin kronik ! 500 AMK Hulu Klang pulak keluar parti sertai UMNO

Posted: 26 Dec 2011 03:11 AM PST



500 ahli Angkatan Muda Keadilan (AMK) Hulu Kelang keluar parti dan menyertai UMNO ekoran kecewa dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang didakwa tidak menunaikan janjinya.

Mereka menyerahkan borang keanggotaan untuk menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Gombak, Abdul Rahim Kamarudin di sini, semalam.

Jurucakap kumpulan itu, Mohd Jefry Sallehuddin berkata, beliau dan rakannya keluar parti kerana tidak sanggup lagi ditipu oleh pimpinan pembangkang.

"Saya kenal (Ketua Umum PKR Datuk Seri) Anwar Ibrahim sejak 13 tahun… dua kali saya masuk ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) dan 16 kali saya masuk penjara… tapi mulai 2 Oktober, saya bersama 500 anggota AMK nekad keluar parti untuk sertai UMNO," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan.

Dalam pada itu, Abdul Rahim berharap lebih ramai anggota pembangkang menyertai UMNO kerana perjuangan pembangkang hanyalah sia-sia.


Komen GPB 

Mohd Jeffry  ini cakap  kenal Anwar Ibrahim sejak 13 tahun .... bila sudah keluar parti , sudah tentu Anwar terus buat  tak kenal   dan Sam Boroi AMK pulak cakap beliau bukan ahli AMK ..hahaha

Tahniah kepada AMK PKR Hulu Klang ...anda sudah sedaq dari penipuan PKR ini . Tak guna menjadi balaci  kepada pemimpin gila kuasa & masalah moral  yang kronik  ini .

PAS Besut keluar fatwa , tumbangkan UMNO Terengganu satu ibadat !!

Posted: 25 Dec 2011 10:31 PM PST




Pas Kawasan Besut menyifatkan bekerja untuk tumbangkan Umno adalah satu ibadat dan perlu dilakukan bersungguh-sungguh oleh ahli dan masyarakat.

Yang dipertuannya, Wan Azhar Wan Ahmad menggesa seluruh jentera dan anggota parti menjadikan sasaran Mac 2012 sebagai tarikh keramat untuk menumbangkan kerajaan BN di negeri Terengganu.

Dakwanya, Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah medan terbaik rakyat untuk menyekat penguasaan Barisan Nasional (BN) di Wisma Darul Iman berasaskan pelbagai kepinca­ngan dan kelemahan tadbir urus sepanjang pemerintahan dua menteri besar yang terakhir ini.

Menurutnya, Pas berjanji akan menyenaraikan seluruh kepincangan dan kelemahan tadbir urus tersebut kemudian mendedahkannya dalam kempen PRU akan datang.

"Pendedahan pelbagai skandal yang melibatkan kepimpinan negara juga pastinya akan mempercepatkan proses Pakatan Rakyat (PR) mengambialih pentadbiran Puterajaya.

Misalnya isu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) yang menggemparkan negara dengan melibatkan sejumlah RM250 juta pastinya sukar diterima oleh rakyat," katanya yang juga Ahli Jawatankuasa Badan Perhubungan Pas negeri.

Wan Azhar berkata, kerajaan dikatakan cuba menggula-gulakan rakyat dengan pemberian RM100 kepada ibu bapa pelajar serta RM500 di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia bagi menutup isu NFC yang kian terdedah.

"Saya yakin akan tiba masanya gelombang kebangkitan rakyat berlaku tanpa mampu dihalang oleh Umno dan BN," katanya. SH 


Komen GPB 

Hanya Ostat PAS sahaja boleh keluarkan fatwa satu ibadat jika berjaya untuk tumbangkan UMNO , parti yang banyak berjasa kepada rakyat terutaman orang Melayu .

Kalau PAS sudah cakap satu ibadat melawan UMNO   , bermakna dapat pahala & ganjaran besar la ...

Bila orang cakap PAS ini sesat , depa meroyan marah . Tapi bila terdesak untuk tumbangkan UMNO menjelang PRU 13 dengan fatwa songsang seperti ini , dihalalkan pulak . Ini lah parti politik yang jelas menggunakan agama untuk kepentingan politik mereka

Zahid Md Arip dedahkan rahsia Kempen 901 Anwar yang wajib diketahui rakyat !

Posted: 25 Dec 2011 09:12 PM PST




Orang ramai diminta tidak terperangkap dengan sandiwara Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sekali lagi mahu mengheret rakyat dalam isu moralnya menerusi Kempen Bebaskan Anwar 901.

Bekas Naib Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Zahid Md. Arip berkata, Anwar umpama mengetahui beliau akan dijatuhkan hukuman bersalah dan mengharapkan simpati rakyat.

"Adakah kerana seorang individu, maka kita sanggup membiarkan negara menjadi kacau-bilau.

"Rakyat terutamanya mahasiswa perlu berfikir sebaik-baiknya kesan jika ketegangan akibat demonstrasi liar berulang kembali," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas desas-desus gerakan besar-besaran membabitkan pelbagai aktiviti yang sedang diatur pihak tertentu bagi menunjukkan sokongan kepada Anwar menjelang keputusan perbicaraan kes liwat pada 9 Januari ini.

Beliau berkata, Anwar sepatutnya bersara daripada politik jika benar ingin menyumbang kepada negara.

"Serahkan kepada badan kehakiman negara. Jika beliau disabitkan bersalah dan tidak berpuas hati, rayuan masih boleh dibuat di Mahkamah Rayuan," ujarnya.

Dalam pada itu, bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari berkata, rakyat diminta tidak mudah terpedaya dengan strategi Ketua Pembangkang yang cuba menunjukkan seolah-olah dia menjadi mangsa konspirasi.

"Beliau juga dilihat semakin terdesak dan menggunakan mahasiswa serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tertentu untuk mengganggu-gugat kestabilan negara.

"Usaha ini tidak wajar disokong rakyat. Belum ada keputusan mahkamah sudah mula berkempen untuk membebaskannya," jelasnya.

Anuar berkata, Anwar sepatutnya berani menerima keputusan dan tidak melibatkan rakyat dalam kes liwatnya.

Anwar salahkan Tun M pasal AUKU tak hapus semasa dirinya jadi TPM ?

Posted: 25 Dec 2011 07:14 PM PST


Semasa dialog bersama anak muda di rumahnya  baru-baru ini , GPB dikhabarkan  Anwar juga turut menjawab persoalan tentang mengapa dirinya tidak hapuskan AUKU semasa menjadi TPM .

Menurut sumber GPB yang berada dalam majlis  PKR ini  , Anwar menyalahkan bekas bosnya iaitu Tun Dr Mahathir   sebagai halangan untuk beliau  hapuskan AUKU . Nampaknya beliau cuba gambarkan diirinya tiada kuasa untuk menyuarakan pandangan itu ketika di dalam UMNO dan kerajaan .





Inilah kehebatan  Anwar  yang sering memperbodohkan anak-anak muda seperti SSM , BEBAS  yang selalu tak berfikir panjang & terima sahaja  bulat-bulat.   Semasa pentadbiran Najib pun hari ini  , AUKU tidak dihapuskan tetapi sebaliknya  Seksyen 15 sahaja dipinda bagi membolehkan mahasiswa berpolitik di luar dan  bukannya  di dalam kampus .

Mengapa Anwar tidak terfikir semasa berkuasa seperti apa dibuat oleh Najib ??

Peneroka Felda Kemahang 3 kecewa ditipu PAS , sertai UMNO

Posted: 25 Dec 2011 06:11 PM PST



Timbalan Ketua Pas cawangan Felda Kemahang 3 di sini, Mohd. Ramli Deramin, 54, semalam meletakkan jawatan yang dipegangnya sejak tiga penggal lalu kerana hilang keyakinan terhadap parti pembangkang itu.

Katanya, sebahagian besar daripada 304 peneroka di tanah rancangan itu yang menyertai Pas sebelum ini juga akan mengikut jejak langkahnya untuk menjadi ahli UMNO dalam tempoh terdekat.

''Langkah itu diambil kerana mereka berasa dianiaya pemimpin Pas yang tidak turun padang untuk bersama-sama mereka menghadapi pelbagai masalah dan kemelut melanda peneroka di kawasan tersebut,'' katanya ketika ditemui pada majlis ramah mesra bersama Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad di sini, semalam.



Menurutnya, dulu dia pernah menjadi ahli UMNO tetapi berjaya dipengaruhi parti pembangkang itu yang memberi pelbagai janji manis.

Namun, katanya, selepas tiga penggal dan melihat sendiri kegagalan Pas, dia dan ahli lain hilang keyakinan dan kepercayaan kepada parti tersebut.

''Keputusan saya keluar Pas kerana yakin UMNO berpegang pada janji untuk menunaikan tanggungjawab apabila sering datang menjenguk dan bertanya khabar peneroka di sini biarpun pada pilihan raya lalu mereka kalah," katanya.

Sehubungan itu, katanya, dia dan ahli Pas lain berazam akan bersama-sama UMNO pada masa akan datang kerana mendakwa hanya parti itu yang benar-benar dilihat mampu memperjuangkan nasib orang Melayu terutama dalam kalangan peneroka seperti mereka.


Komen GPB

Semakin ramai peneroka FELDA terdiri ahli PAS  telah sedar akan pembohongan pemimpin mereka terutama si malaun Mazlan Aliman.  Pemimpin PAS bukannya mengambil berat akan kebajikan peneroka tetapi sebaliknya menghasut untuk membenci kerajaan .

PRU 13 nanti , Parlimen Tanah Merah dimenangi PKR harus ditawan semula UMNO !!

DIMENSI

Posted: 26 Dec 2011 11:17 AM PST

DIMENSI


Omegay: P Ramasamy aktor filem tamil sensasi terbaru deaaypig kehkehkeh

Posted: 26 Dec 2011 05:40 AM PST


"Saya tidak pernah mengeluarkan kenyataan sedemikian. Saya yakin 99 peratus daripada perbualan berkenaan hanya berkisar berkenaan pembangunan Pulau Pinang dan tidak melibatkan sebarang tuduhan terhadap pemimpin DAP," katanya lagi.

Tambahnya lagi, "kenyataan yang dikeluarkan oleh The Star itu adalah tidak berasas dan dilakukan dengan sewenang-wenangnya". - themalaysiainsideanuvajiass


di bawah ini di petik dari malaysiakini


Ramasamy yang juga ADUN Perai dilaporkan telah mengumumkan dalam satu majlis baru-baru ini bahawa beliau dan tiga calon wanita India bakal bertanding dalam pilihan raya umum ke-13.

Ramasamy telah berulang-kali menafikan dakawaan itu seperti yang disiarkan di akhbar berbahasa Tamil dan berkata beliau cuma menyatakan bahawa agihan kerusi adalah preregotif jawatankuasa pusat eksekutif DAP.


kehkehkeh yang mane satu nih?..surat kabar tamil atau akhbar star? baik punye belit! ramasamy suda main putar roda daaa..sampai berbuih2 mulut karpal sembur dia mase konvensyen kelmarin siap mintak ramasamy letak jawatan heheh..bila dah tak tahan dek ugutan ketua komunis cepat2 la dia bikin u-turn!...dia tau nasib dia kat hujung tanduk akibat keceluparan mulut dia jugak. dia tak sanggup hilang jawatan beb! aku dah agak ini semua wayang nak tutup aib. 

"Jika perlu, saya boleh mohon maaf. Tetapi, saya juga mesti diberi muka. Saya bukan orang biasa, saya juga mempunyai maruah. Sekiranya parti mahu saya tinggalkan DAP, saya akan tinggalkan," - Ramasamy

maruah mender??..kalau dah tau mulut tu celupar kenapa mesti menjilat balik? itu ker namanye maruah? itu haramjadah la ngok! huhuhuhu..yang bestnya selepas teruk kena sembur dengan karpal, si ramasamy nih beriya2 sanggup nak keluar parti..ecehhhh..dan yang terbaru apabila rsn rayer plak 'tembak' kaki dia >|D




memang ramai yang tak yakin dengan tindakan ramasamy yang secara tiba2 menyelar karpal sebagai godfather kerana kalau dia tak bangkitkan pun rakyat pun tetap tau karpal seorang politikal animal yang ego besar kepala. of coz karpal tak nak ada orang lain terutama dari ahli deeayypig kaum india mendahului beliau kerana beliau adalah anggota paling senior jika di bandingkan dengan ramasamy yang baru setahun jagung! 

sebenarnya ramasamy dan karpal dah memalukan kaum india dalam parti kerana kekalutan tersebut telah  menyerlahkan kebodohan diri sendiri akibat nak merebut kuasa. dengan stetmen ramasamy yang terkini jelas bahwa agenda drama dan wayang menjadi wadah dan pilihan parti paling hanjeng selepas pkr dan pas kehkehkeh

Omegay: 500 ahli pkr say gud bye..anuwar kecewa kehkehkeh

Posted: 26 Dec 2011 04:30 AM PST



jangan risau nuarr weii..dengar2 ada lagi yang nak keluar..sabar nuar sabar!..jangan bunuh diri dulu...tunggu last minit okeh kehkehkehkeh >|D

Omegay: Fatwa sawan wally slipau kembali lagi kehkehkeh

Posted: 26 Dec 2011 03:00 AM PST


Banner Pok Nik Kata Jangan Ambil BR1M Di Kelantan
Banyak yang dok kata Pok Nik tenat la. Dok masuk keluar hospital sebulan dua ni. Tup tup, hari ni sekitar New Castle atau Kota Baru, dinaikkan banner Pok Nik yang memfatwakan duit RM500 ehsan BR1M adalah haram.




Fatwa sesat saban hari dikeluarkan oleh puak-puak PAS PIS PUS ni. Dalam dok kesihatannya tahap kritikal pun Pok Nik masih lagi busuk hati dan hasad dengki. Juak-juak PAS PIS PUS saban hari sesat lagi menyesatkan. - kredit to cucu tok selampit

Omegay: Karnival Selangor - PR bakal kena cirit birit lagi >|D

Posted: 26 Dec 2011 01:00 AM PST


khas untuk anak selangor...nantikan kemunculannya! yehaaaaaaa....

Omegay: Pasal kebebasan bersuara anuwar style..pas makin melingkop! >|D

Posted: 25 Dec 2011 10:30 PM PST


Kisah Datuk Dr Hasan Ali balon sakan organ partinya sendiri,Harakah telah membuka satu lagi pekong yang selama ini terpendam.
Ini satu cerita sudah lama menjadi bahan sok sek dikalangan  pimpinan dan ahli parti itu...cuma tidak siapa setakat ini yang berani letupkan bab itu secara terbuka.

Ikut cakap 'orang dalam' sebenarnya politiking dalam PAS ' sama naik' dengan mana-mana parti politik - baik UMNO dan komponen BN maupun di sebelah pembangkang.

Cuma mereka yang tahu cerita dalaman dan megikuti secara rapat parti ini sahaja dapat mencium silat dan kuntau mereka.

Dalam sidang akhbarnya Jumaat lalu ,Dr Hasan telah membongkar bagaimana  satu interbiu Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Haron Din berhubung isu gereja DUMC yang beliau perjuangkan kena pengap yakni tidak disiar.

Kalau spiritual leader PAS nombor dua selepas Datuk Nik Aziz Nik Mat  'kena main' begitu apa lagilah ikan bilis seperti Dr Hasan sendiri. - Agendadaily


erdogan dah cengkam pas sampai ke akar..hanya golongan ulama jek yang mampu mengubahnya..itu pun kalau mereka mampu lerr huhuhu

Omegay: Pertahan Eu Hong - Aziz Bari memang prof kangkong tepi longkang! kehkehkeh

Posted: 25 Dec 2011 09:25 PM PST


Pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari mempertahankan seorang paderi yang didakwa mempersoalkan  Artikel 153 Perlembagaan dalam rumah ibadat sambil menambah tiada sebarang unsur hasutan dalam ucapan sempena sambutan perayaan Krismas semalam.


Selain itu, menurut Abdul Aziz (gambar), tiada pihak termasuk Petubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) perlu mengeluarkan sebarang bantahan atau cabaran terhadap paderi itu Rev. Dr Eu Hong Eng, seorang pemimpin tertinggi Gereja National Evangelical Christian Fellowship (NECF). - TheMalaysiainsideanuvajiass

mampu ke ajiz pari2 telek akan nasib orang islam di malaysia di masa akan datang? mungkin si ajiz pari2 ni nak tengok orang islam dah terhantuk baru nak tergadah. dari dulu lagi dia masih nak bangkitkan perkara sensitif dalam perlembagaan yang melindungi hak orang melayu dan kedaulatan islam!. kenapa mesti nak cucuk jarum lagi? masih tak puas hati ker selagi islam tak samarata dengan agama lain?


kenapa dia masih nak pertikaikan keistimewaan dan hak agama lain yang di lindungi di bawah perlembagaan negara sejak dulu kalau bukan kerana giler kan kuasa. dia sengaje bangkitkan isu ini dengan berselindung disebalik kebebasan bersuara. dia tau selagi kerajaan bersikap terbuka mereka akan bangkitkan apa saja termasuk perkara2 sensitif.

ada pihak yang suka menimbulkan permasalahan sensitif untuk menarik minat rakyat sekaligus membangkitkan perasaan benci, marah, iri hati dan perkara2 yang tak sepatutnya di bangkitkan demi mencapai agenda tersirat. mungkin ajiz pari2 mahu kerajaan mencontohi singapork dalam menangani kebangkitan agama islam dan orang melayu! harkkk ptuihhhh!!

baca di penaminang

Omegay: Hantu Mak Lampir bakal kena halau!

Posted: 25 Dec 2011 07:00 PM PST


Terkejut. Itulah perasaan Mazlan Ali sebaik sahaja bangun dari tidur pagi apabila telefon bimbitnya tidak putus-putus berdering selepas kejadian seram yang dialaminya disiarkan di muka hadapan Sinar Harian semalam.

Sehingga jam 5 petang semalam, Mazlan menerima lebih 100 panggilan telefon dan 50 mesej melalui sistem khidmat pesanan ringkas (SMS) dari seluruh pelosok negara.

Sinar Harian semalam menyiarkan kisah lembaga misteri berambut panjang yang kadangkala menutup kepala dengan kain batik. Rupanya seperti watak hantu Kak Limah dalam filem komedi 'Hantu Kak Limah Balik Rumah' yang didakwa mengganggu keluarga itu sejak lebih seminggu lalu.

Selain Mazlan, anaknya juga dihujani panggilan telefon dan SMS daripada orang ramai, ada yang sedia menawarkan khidmat untuk mengusir lembaga itu dan ada juga yang memberi cadangan agar keluarga itu bertemu pakar bagi mengatasi masalah tersebut.


"nyah kaoo dari sini!..aku tak sudi tengok muke kerepot kao lagi paham!"

Salah seorang anak Mazlan, Mohd Syawal, 22, ketika dihubungi semalam berkata, pakar dimaksudkan oleh pemanggil terbabit ialah tokoh agama, termasuk dari kawasan Pantai Timur yang dikatakan mampu menamatkan gangguan lembaga misteri itu. - SH

Omegay: Lagi pemimpin pas ucap selamat jalan..adios amigos!

Posted: 25 Dec 2011 05:00 PM PST


Pemimpin Pas Felda Kemahang 3 masuk UMNO

TANAH MERAH 25 Dis. - Timbalan Ketua Pas cawangan Felda Kemahang 3 di sini, Mohd. Ramli Deramin, 54, semalam meletakkan jawatan yang dipegangnya sejak tiga penggal lalu kerana hilang keyakinan terhadap parti pembangkang itu.

Katanya, sebahagian besar daripada 304 peneroka di tanah rancangan itu yang menyertai Pas sebelum ini juga akan mengikut jejak langkahnya untuk menjadi ahli UMNO dalam tempoh terdekat.

''Langkah itu diambil kerana mereka berasa dianiaya pemimpin Pas yang tidak turun padang untuk bersama-sama mereka menghadapi pelbagai masalah dan kemelut melanda peneroka di kawasan tersebut,'' katanya ketika ditemui pada majlis ramah mesra bersama Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad di sini, semalam.

Menurutnya, dulu dia pernah menjadi ahli UMNO tetapi berjaya dipengaruhi parti pembangkang itu yang memberi pelbagai janji manis.

Namun, katanya, selepas tiga penggal dan melihat sendiri kegagalan Pas, dia dan ahli lain hilang keyakinan dan kepercayaan kepada parti tersebut.

''Keputusan saya keluar Pas kerana yakin UMNO berpegang pada janji untuk menunaikan tanggungjawab apabila sering datang menjenguk dan bertanya khabar peneroka di sini biarpun pada pilihan raya lalu mereka kalah," katanya.

Sehubungan itu, katanya, dia dan ahli Pas lain berazam akan bersama-sama UMNO pada masa akan datang kerana mendakwa hanya parti itu yang benar-benar dilihat mampu memperjuangkan nasib orang Melayu terutama dalam kalangan peneroka seperti mereka. - Utusan Malaysiaku sayang


Lepas satu persatu ahli pas di felda meninggalkan parti sesat tu. terbukti allah telah membuka hijab hati nurani mereka untuk mengenal siapa pas, siapa mazlan aliman dan bukti perjuangan umno yang sebenarnya. jangan bimbang wahai pas kerana akan ada lagi mereka2 ni yang akan turut meninggalkan parti sesat ketika pru semakin hampir kehkehkehkeh

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 26 Dec 2011 07:18 AM PST

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


PEMUDA PAS BENGONG

Posted: 26 Dec 2011 12:02 AM PST

KEH KEH KEH ape dah takde modal ke nak mengata! sampaikan MELUDAH KE LANGIT TERPERCIK KE MUKA SENDIRI. BUSHUKKK PUNYA PEMUDA!! tuh la..sebelum keluarkan statement, kaji dulu, samada kita ni betul ke atau tidak. dan apa yang kita cakap, bertepatan ke tidak dengan misi, objektif parti kita. keh keh keh...parti bengong! Ahai-hai hai. Sibuk nak cari kesalahan orang lain, diri sendiri TERBENGKALAI dan TAK BETUL! MEMANG PHUI!

Program MR MUSCLE yang dikecam oleh Pemuda Pas Melaka dan dipolitikkan.

dan cuba korang lihat gambar dibawah ini pula, kejohanan badan cantik MR KELANTAN

yang ini boleh pula? oh lupa, PAS partner dengan komplot pakatan DAP & PKR, yang haram pun boleh dihalalkan , yang halal pun boleh diharamkan!  PEMUDA PAS MELAKA, OH PEMUDA PAS MELAKA! FITNAH TAK SUDAH-SUDAH! PROGRAM YANG BAGUS DARI BELIA-BELIA TERJEBAK DARI BUDAYA MEREMPIT DAN ARAK, DADAH, TAPI DIPOLITIKKAN DENGAN KEJAM tanpa PERIKEMANUSIAAN OLEH PAS! BUSYUUKKK Punya PAS. Kalau nak diikutkan DOSA KERING, mendedahkan aurat, orang pas tak boleh keluar rumah langsung pun, melihat wanita secara kebetulan yang tidak bertudung di warong, di markas pun berdosa! duduk mengumpat pun BERDOSA! Sewel la PASPISPUS ni! so tak payahlah politikkan isu ini! pergi betulkan statistik kes Zina & buang bayi di Kelantan ! lagi elok dan molek...

PAS IDIOT SYOK SENDIRI

Posted: 25 Dec 2011 11:43 PM PST


Keh keh keh, keh keh keh alahai PAS, kenapalah menjadi begini, meroyan ke hape?Jangan korang mimpi dapat takluk Negeri Melaka jika hanya menggunakan modal air liur untuk memfitnah, tidak menjengok rakyat, tidak membantu, inikan pula nak sokongan padu dari penduduk negeri Melaka? memang kelakar la PAS Melaka ni, kesian, kesian...kah kah kah ada hati nak menang , HABUK TAKDE!

Kalau PAS join MLM, dah tentu sure menang dan lagi lawak dari OSBORN dan BOBOi, Kah Kah Kah. Melaka adalah satu-satunya negeri yang  tidak mempunyai pembangkang Melayu dari PKR mahupun PAS! Korang (Pencacai PAS) kena ingat, semasa pilihan raya 1999 semasa zaman Reformasi Anuwar pun, korang masih gagal menawan putrajaya dan Melaka khususnya, itu semasa zaman REFORMASI! dan PRU 12 pun, hanya undi protest, kena INGAT tu? Ingat ye, berpijaklah dibumi nyata PAS MLM OI! Henti-hentikanlah fitnah-memfitnah, betulkan hal dalaman dulu, kerja keras untuk rakyat, bantu mereka, bukan main order jeee! last-last tendang kat UMNO balik. UMNO buat kerja , PAS, PKR & DAP bongok dapat nama, aku percaya rakyat dah sedar, aku percaya rakyat melaka pandai menilai yang mana baik dan buruk, parti yang mana memperjuangkan nasib bangsa, agama dan negara, aku percaya rakyat sudah kembali sedar. bangkitlah! keh keh keh PAS...Keh keh keh PAS...

Cuba korang tampar diri korang satu persatu, dari akar umbi (pencacai) sampaikan lah ke peringkat tertinggi PAS, korang masih bermimpi lagi ni! nak cakap sikit la, bila selalu korang berimaginasi tinggi (bermimpi) tanpa ada tindakan, UMNO & BN akan semakin agresif bekerja demi rakyat 24 Jam nonstop. Mana satu lebih baik? Keh Keh Keh Pas...geli geleman aku la.. 

Politik Harian

Posted: 26 Dec 2011 03:58 AM PST

Politik Harian


500 Ahli AMK Hulu Kelang Sertai UMNO

Posted: 26 Dec 2011 01:37 AM PST

Salam perkuburan kepada PKR

Yang masih berada dalam parti PKR tunggu apa lagi? masih belum terlambat untuk berubah... Chegu Bard pun... dah nak blah masuk DAP!! Takkan korang nak tunggu sampai lebam? sesungguhnya pintu UMNO sentiasa terbuka... mari lah ramai-ramai sertai UMNO!

500 ahli Angkatan Muda Keadilan (AMK) Hulu Kelang keluar parti dan menyertai UMNO ekoran kecewa dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang didakwa tidak menunaikan janjinya.

Mereka menyerahkan borang keanggotaan untuk menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Gombak, Abdul Rahim Kamarudin di sini, semalam.

Jurucakap kumpulan itu, Mohd Jefry Sallehuddin berkata, beliau dan rakannya keluar parti kerana tidak sanggup lagi ditipu oleh pimpinan pembangkang.

"Saya kenal (Ketua Umum PKR Datuk Seri) Anwar Ibrahim sejak 13 tahun… dua kali saya masuk ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) dan 16 kali saya masuk penjara… tapi mulai 2 Oktober, saya bersama 500 anggota AMK nekad keluar parti untuk sertai UMNO," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan.

Dalam pada itu, Abdul Rahim berharap lebih ramai anggota pembangkang menyertai UMNO kerana perjuangan pembangkang hanyalah sia-sia.

Guan Eng Syok Tengok Pesta Pameran Buah Dada Di Pulau Pinang

Posted: 25 Dec 2011 11:00 PM PST



Event auto show ini bertempat di Juru dan dianjurkan oleh AutoCity sebuah syarikat swasta dengan kerjasama Kerajaan Negeri Pulau Pinang.
Acara 'mean-machine' iaitu pameran kereta-kereta ini biasa dijalankan secara terkawal dan hanya mempamerkan kepada pengunjung acara automatif. Tetapi lain pula acaranya… acara tunjuk buah dada yang lebih dari pameran automatif. Pembaca lihatlah gambar di bawah:
Bukankah event autoshow dibuat untuk memperkenalkan kepada pengunjung teknologi-teknologi dan keluaran terbaru dari syarikat-syarikat automotif.

Sedikit sebanyak menambahkan ilmu pengetahuan kepada pengunjung yang datang dan mungkin ada pengunjung yang datang ingin membeli kenderaan keluaran baru yang dipamerkan dalam event autoshow.
Sumber : Terompahbesi

Nota kaki Bro Jinggo: Patutlah anak lelaki Guang Eng suka ramas buah dada :D

Jakim Perkahwin Gay Pelajar Malaysia Di Ireland

Posted: 25 Dec 2011 09:00 PM PST


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menggunakan pelbagai saluran menyiasat, kesahihan kes pelajar lelaki Malaysia berkahwin dengan seorang lelaki Ireland di luar negara seperti dipaparkan dalam media massa dan Internet.

Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha berkata, ia termasuk mengadakan kerjasama dengan Kementerian Luar Negeri, sahabat pelajar terbabit serta agensi lain.

"Kita sedang buat siasatan bersama Kementerian Luar dan agensi lain, kita belum dapat perkembangan baru, dalam sedikit masa lagi kita akan ketahui kesahihannya," katanya.

Budak gay ni mesti terpengaruh dengan cara Anwar dan Ambiga...

Aktres China Dedah Payu Dara Untuk Popular...

Posted: 25 Dec 2011 06:00 PM PST


GAUN Sun tertarik turun kerana Fang Ling terpijak talinya.

Aktres China, Sun Feifei akhirnya faham apa yang gadis-gadis TOWIE sudah tahu berbulan lalu ... untuk dikenali di persada antarabangsa, apa yang perlu dia lakukan hanya tunjukkan sedikit payu dara.

Tapi yang menyedihkan untuk bintang TV ini, ia disebabkan satu kejadian yang memalukan di karpet merah.

Sun kelihatan sangat jelita dengan gaun panjang berwarna putih ketika bergaya di hadapan jurugambar dalam perjalanan masuk ke dewan untuk acara Anugerah Esquire di Beijing.

Ketika dia berpusing untuk masuk ke bangunan, hos malam itu, Fang Ling dengan 'tidak sengaja' terpijak tali gaun aktres itu lantas menarik gaun itu ke bawah.

Sun bernasib baik kerana dia mengenakan coli tanpa tali dan seorang pembantu dengan cepat membalut tubuh Sun dengan selimut berwarna kelabu.

Sebelum anda merasa kasihan dengan Sun, apa kata anda lihat dahulu gambarnya.
Laman web berbahasa Inggeris tempatan, Shanhaiist.com mempersoalkan ketulenan insiden itu.

Ia menulis, "Tangan Sun yang terbuka dan raut wajahnya yang terperanjat - seperti dibuat-buat juga wajah Fang yang terperanjat juga seperti dibuat-buat, menjadikan kami rasa insiden itu seperti dirancang untuk sengaja mendapatkan publisiti."

Lagipun, ini adalah cara terbaru aktres China cuba mendapatkan perhatian kepada dada mereka daripada skil lakonan mereka.

Minggu lalu, Liu Yuxin dengan berani mendedahkan dadanya.

Hos televisyen Liu Wan juga sering memilih pakaian yang mendedahkan sebahagian dadanya.

Walaupun begitu, kejadian terpijak gaun aktres di karpet merah sebenarnya adalah perkara biasa.

George Clooney, Harrison Ford dan Brad Pitt pernah juga tersalah langkah.

Mungkin Fang benar-benar tidak sengaja.




42 Anggota PAS Keluar Parti, Sertai UMNO

Posted: 25 Dec 2011 06:00 AM PST


Seramai 42 anggota PAS di Bakau Tua, bertindak keluar dari parti itu dan menyertai Umno selepas kecewa dengan perjuangan PAS yang didakwa semakin tidak menentu setelah bekerjasama dengan DAP.

Mereka mendakwa sepanjang parti itu bekerjasama dengan DAP di Pulau Pinang tiada sebarang perubahan besar dilakukan selain hanya menjadi pengikut DAP sahaja.

Kumpulan itu yang diwakili Muhamad Subhi Yakcob, 50, menyerahkan borang keanggotaan untuk menyertai Umno kepada Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Penaga Datuk Azhar Ibrahim pada satu majlis ringkas di sini.

Turut hadir pada majlis itu Ketua Pemuda Umno Kepala Batas Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican yang juga Ketua Penerangan Pemuda Umno.

"Kami juga mengambil keputusan keluar dari PAS adalah demi agama, bangsa dan ingin menyandarkan harapan baru kepada Umno serta Barisan Nasional (BN)," kata Muhamad Subhi kepada pemberita selepas majlis itu.

Beliau berkata tindakan mereka itu juga bukan desakan daripada mana-mana pihak sebaliknya atas kerelaan sendiri.

bumiyang

Posted: 26 Dec 2011 03:58 AM PST

bumiyang


Masuk Mahkamah Tempat Paling Selamatpun Bawa Bodygurd Ramai2???

Posted: 25 Dec 2011 05:00 PM PST

Bukti Foto Menunjukkan Wan Azizah Sememangnya Tak Percayakan Anwar???

Posted: 25 Dec 2011 04:00 AM PST

Ohpolitik!™

Posted: 26 Dec 2011 03:55 AM PST

Ohpolitik!™


REALITI ATAU FANTASI : INILAH ERTI PERJUANGAN AKU!!

Posted: 25 Dec 2011 09:08 PM PST

Inilah yang aku impikan. Perjuangan kita biarlah politik menyatukan Islam dan bangsa Melayu. Bukan berpecah belah seperti sekarang. Jangan kita bercakap mahukan Islam, tolak melayu. Takut nanti Islam tah ke mana, Melayu hilang di dunia. Last-last cina yang berkuasa. Baru padam muka.

Renung-renungkan dan selamat memangkah. Dah tak lama dah...

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 26 Dec 2011 03:37 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


SUNGGUH JAHAT ZUNAR BERKARYA ! ... ZUNAR CUBA LAGI HASUT RAKYAT SAMAKAN DSNR = MUBARAK ...

Posted: 25 Dec 2011 08:12 PM PST



Setelah terlalu banyak kebaikan yang Dato Sri Najib Razak (DSNR) lakukan sebagai merealisasikan Transformasi yang menjadi impian beliau dan seluruh rakyat Malaysia, puak Pakatan Rakyat sudah menggelabah tidak senang duduk dan berdiri ... mereka serba tak kena ... duduk salah, berdiri pun salah .... hati menjadi gundah melihatkan kejayaan transformasi kerajaan di bawah pimpinan DSNR semakin disayangi rakyat 1Malaysia tak kira lapisan usia dan bangsa ...

Sehinggakan memaksa kartunis mega Pakatan Rakyat ZUNAR, pada kali ni telah membodohkan dirinya melukis kartun yang sebodoh dirinya sendiri ...

Sila anda lihat sendiri kartun di bawah yang di siarkan di Malaysiakini di 
SINI :  (Zunar sanggup "mengubah suai" nama MOHD NAJIB RAZAK semata-mata untuk menjadikannya MUBARAK).


Bodoh tak? kalau dalam ejaan nama DSNR langsung tidak wujud huruf U ... Tetapi , si sewel Zunar sudah berilham memotong huruf O dengan "mengguntingnya" menjadikan huruf  U (sila rujuk kartun atas) ... ianya hanya semata-mata nak sesuaikan dengan U dalam nama MUBARAK !! ....


HAHA ! Tak ke bodoh macam sial namanya tu si Zunar sewel ni !!



Apapun, ilham jahat kartunis Zunar sewel ini sebenarnya boleh membawa maksud untuk membakar sentimen kebencian rakyat Malaysia supaya bangun , membenci serta memberontak terhadap kerajaan DSNR sepertimana Rakyat Mesir lakukan terhadap Hosni MUBARAK baru-baru ini...


Aku yakin, itulah maksud tersirat di sebalik kartun di atas.



Jelas kelihatan, betapa sungguh jahat si Zunar ni berkarya !!

"Menggunting" huruf O menjadi U .... HAHAHA ! BODOHNYA IDEA ZUNAR !!


& SUNGGUH SIYALAN KARTUNIS ZUNAR INI !!
HAHAHA !


AloQStaQ
26 Disember 2011
Senayan
12:12 Tengahari
Holiday Di Sekitar Daerah Langkawi.


RIDHUAN TEE

Posted: 26 Dec 2011 03:19 AM PST

RIDHUAN TEE


Iktibar keterbukaan Hamas dan Fatah

Posted: 25 Dec 2011 06:17 AM PST

(Sinar Harian 26 Dis 2011)

Orang Pas menyuruh saya berhenti menulis dan jangan campurtangan urusan rumahtangga mereka mengenai kedudukan Hasan Ali dan Nasharuddin Mat Isa yang diibarat sebagai duri dalam daging. Menurut Pas, biarlah mereka tangan sendiri masalah dalamannya. Orang luar tidak perlu campurtangan, sebab mereka berada di luar. Pas lebih tahu, apa yang perlu dilakukan. Benar, saya mengakui, tetapi tidak perlulah menyuruh saya berhenti memberi pandangan, kerana kebebasan ini dijamin oleh perlembagaan. Kenapa tidak suruh ultra kiasu yang terang-terang menghina Islam dan melakukan kemungkaran berhenti bercakap dan menulis. Manakah yang lebih bahaya, saya atau ultra kiasu?.

Pas sepatutnya perlu merasa beruntung dan bersyukur kerana ada ahlinya yang bernama Hasan dan Nasharuddin. Orang seperti ini perlu wujud bagi menegurkan Pas supaya kita tidak terlalu syok sendiri atau terlalu tertutup. Teguran sebegini agak sukar diterima oleh Pas. Ternyata segelintir orang Pas lupa bahawa saya adalah ahli akademik. Saya berhak untuk memberikan pandangan mengikut bidang dan perspektif saya, asalkan tidak menyentuh sensitiviti agama, kaum dan perlembagaan. Apatah lagi menyeru agar umat Islam bersatu, sudah menjadi satu kemestian yang mendesak.

Jika masih ada yang beranggapan sedemikian, kita tidak boleh menyentuh sesuatu parti sebab 'orang luar', sayapun boleh katakan Pas jangan campurtangan atau memberi pandangan tentang Umno kerana Pas adalah orang luar Umno. Umno lebih tahu hal Umno, daripada Pas. Kenapa Umno dikritik begitu hebat, seolah-olah semua yang Umno lakukan salah, yang betul hanya Pakatan Rakyat dan ultra kiasu? Kita hanya manusia biasa, tidak lari dari salah dan silap. Saya sendiri tidak semuanya betul, saya bersedia menerima kritikan. Saya bersikap terbuka. Komen-komen negatif dalam blog, saya biarkan, kecuali mereka mencarut atau menggunakan bahasa lucah.

Dalam Islam, nasihat dan teguran tidak mengenal kawan atau lawan, sebab kita tidak maksum, kecuali para Nabi. Hatta, para sahabat sekalipun yang dijamin masuk syurga, pun ditegur oleh mereka yang sezaman dengannya. Inikan pula pemimpin-pemimpin parti politik yang sentiasa diperhatikan oleh rakyat perlakuannya. Rakyat berhak bersuara. Sepakar atau sepandai manapun kita, hatta pakar perlembagaan mana sekalipun, kita tetap manusia. Ada kalanya kita benar, adakalanya kita silap. Itulah manusia yang dijadikan oleh Allah SWT serba kekurangan. Justeru, janganlah terlalu rigid.

Belajarlah daripada Hamas dan Fatah. Kedua-dua parti ini boleh diibaratkan seperti Pas dan Umno. Hamas dan Fatah begitu terbuka. Inilah ciri-ciri orang yang mahu berjaya. Kepentingan umat Islam didahulukan, daripada kepentingan parti dan peribadi. Bukan seperti kita, asyik berdolak dalih. Sekejap ini, sekejap itu, sekejap negara Islam, sekejap negara berkebajikan. Itu yang menjadikan orang lain keliru dan tidak dapat menerima, terutama pengikut setia Pas seperti Hasan dan Nasharuddin. Apatah lagi Umno yang tidak sehaluan dengan Pas.

Hamas berfahaman Islam, menolak Amerika dan kuncunya Israel, manakala Fatah bertindak sebaliknya, berfahaman nasionalis, cuba berbaik dengan Amerika dan Israel. Dua parti saling bertentangan. Namun, kebangkitan rakyat di negara Arab memberi kesan dalam mengubah persepsi politik mereka. Bersatu demi kepentingan agama dan bangsa. Begitu juga dengan Pas dan Umno. Saya tidak nampak ada halangan besar di situ. Dalam Islam, kita tidak boleh menerima semua dan menolak semua, kecuali dalam perkara kebaikan. Amerika dan Israel, tidak boleh dimusuhi sepanjang masa. Mereka juga adalah makhluk Allah. Ramai kalangan mereka yang bersimpati dengan Islam. Kita hanya menolak gerakan zionis yang mahu memusnahkan Islam. Saya tidak memusuhi ultra kiasu, tetapi saya menegur mereka supaya jangan menjadi terlalu ultra seperti segelintir Yahudi. Hak kita boleh diganggu, hak mereka langsung tidak boleh diusik.

Penyatuan hanya berlaku akan jika para pemimpin bersedia, bersikap terbuka dan bersedia untuk memaafkan antara satu sama lain. Selagi tidak ada sifat keterbukaan ini, saya tidak nampak ada lorong ke arah penyatuan. Pelbagai salah laku yang dibuat pemimpin hari ini yang membuatkan rakyat sudah muak dan jelak. Apa sahaja yang cuba dilakukan, semuanya salah. Saya masih ingat lagi, apabila kita menentang dakyah Kristian yang bercanggah dengan perlembagaan, maka kita dikatakan bersubahat atau bersekongkol dengan Umno yang mahu memenangi hati pengundi Melayu, disebabkan oleh pengaruhnya yang didakwa semakin merosot.

Kedua, apabila kita melaungkan kesatuan, kita dicop lagi menyokong Umno sebab Umno dikatakan sudah terdesak. Sedangkan kedudukan Islam semakin parah. Ketiga, apabila kita memperjuangkan kesatuan Melayu Islam, kita dituduh rasis seperti Umno. Apa jua kebenaran yang dibangkitkan, jawapannya Umno! Umno! Umno. Ultra kiasu yang jelas-jelas memperjuangkan bangsa, terang-terang dikatakan memperjuangkan Malaysian first.

Baru-baru ini ultra kiasu mengeluarkan pendapat bahawa mereka menolak "politik diskriminasi" Umno yang mendahulukan Melayu dan meletakkan rakyat Malaysia di tempat kedua. Ultra kiasu mengecam Umno dan sekutunya kerana melayan sesiapa sahaja yang tidak bersetuju dengan ideologi perkaumannya sebagai pengkhianat dan musuh orang Melayu. Menurut ultra kiasu lagi, Umno selalu memetik Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan untuk mewajarkan agenda perkauman mereka. Persoalan saya, adakah ultra kiasu tidak rasis? Jika tidak percaya, cuba sentuh sedikit hak mereka. Lihatlah reaksinya. Misalnya, isu mengenai kantin sekolah Cina yang perlu menyediakan makanan halal. Lihatlah reaksi mereka!

Kita hanya akan dinobatkan menjadi wira, hanya apabila kita mengkritik kerajaan atau Umno. Jika tidak, selama-lamanya kita akan dilabelkan sebagai tali barut Umno, profesor kangkung dan sebagainya. Yang bukan tali barut dan bukan profesor kangkung, hanyalah mereka. Apakah makna semuanya ini? Kita masih tidak belajar dari Hamas dan Fatah.

Lebih menyedihkan, sampai ke peringkat, apa sahaja yang dilakukan, termasuk perkara baik, semua dianggap sebagai mainan atau helah politik untuk memenangkan Umno. Sesiapa yang bersifat neutral, tidak menyebelahi mana-mana pihak atau parti, tetapi hanya memperjuangkan kebenaran juga terpalit dan dilabel dengan pelbagai tohmahan dan gelaran.

Justeru, saya menyeru, keegoaan dan prejudis pemimpin hari ini mesti diketepikan jika ingin memastikan nasib umat Islam terjamin dan terbela. Kita harus belajar dari Hamas dan Fatah. Hamas dan Fatah telah berselisih sejak Hamas memenangi pemilihan parlimen Palestin pada Januari 2006. Dahulu mereka bermusuh. Tidak boleh bertatap muka. Kenapa hari ini mereka boleh duduk semeja? Jawapannya mudah. Masa lalu dilupakan, masa kini dan akan datang adalah segalanya. Islam mesti diselamatkan daripada diratah oleh musuh, kerana jika Islam selamat, yang lain-lain pasti akan selamat. Justeru, pemimpin harus bersedia untuk berubah jika ingin terus relevan dan tidak rebah. Tidak guna pemimpin melaungkan kesatuan jika mereka tidak bersedia untuk bekerjasama dan saling berkorban.

Profesor Madya Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia

anakbukitgantang says

Posted: 26 Dec 2011 03:18 AM PST

anakbukitgantang says


Malays marginalised under PAS, PKR and DAP?

Posted: 25 Dec 2011 03:28 PM PST

The latest cry by of BOYCOTT by DAP on Gardenia is one too many evidents that the racist party is all out to further marginalised Malays economically after the party, together with it cohorts PAS and PKR loot the Selangor, Penang and Kedah  states economy as part of the prize for winning the mantle of administration for these poor states. Further read on Gardenia issue


What is the real motive behind the BOYCOTT  of Gardenia by these so called democratic party leaders?

Another war cry by DAP was the National Feedlot Corporation who happened to be owned by Shahrizad's husband  pkr-demands-answers-over-failure-of-national-feedlot-corporation/.

Why PAS is silence when  DAP and PKR  are crying foul over NFC ...when NFC  aim is to provide HALAL and TOYYIBAH  meat for Muslim consumption?

Members of the public FAILED to see that part of the aim for NFC was to provide HALAL and TOYYIBAH meat for Muslim consumption. The HALAL and TOYYIBAH criteria  differs from ordinary meat because the WHOLE process has to be halal from the animal feed onwards; then the animal has to be  slaughtered and adhered to the strict Muslim procedures. What many fail to see is that these slaugtered meat has to be kept in a Centralised Processing Unit (CPU) that separates HALAL and non halal meat. As CPUs in this country is still under the monopoly of the non Muslim Chinese  (as only 15% food supply is being run by Muslims) how are we going to ensure that the meat consumed at a "HALAL" restaurant is actually HALAL all the way from animal feed to CPU and cooked with the HALAL ingredient before it is served on our table? Further explaination on NFC issue -read  NFC

Or maybe their memories fade too soon when PKR government of Selangor approved 2 large tract of lands to secure pork meat in Selangor .Further read dokumen-ladang-babi-mega-selangor

An excerpt of the  pig farm takeover with the blessing of PR Selangor government  (that includes PAS) is included below:
------------------------------------------------
"4. TINDAKAN MAJLIS TINDAKAN EKONOMI SELANGOR (MTES)


-exco MTES yang bersidang dipohon untuk menimbang dan meluluskan perkara berikut.

a) meluluskan pengambilan balik tanah di PT3420,PT3425 dan PT3426 seluas 337.09 ekar di mukim batu kuala langat sebagai modern pig farm (MPF) di bawah seksyen 3(1)(b) akta pengambilan tanah 1960.

b) task force MPF diminta menyatakan syarat kepada syarikat-syarikat yang berminat agar memasukkan kos pengambilan balik tanah didalam kertas cadangan masing-masing." -From Gerakan Anti PKR blog
-------------------------------------------------


Further on HALAL and Toyyibah issue for Muslim is the foul cry (oh no not again!) on Johor Corporation of KFC Holdings takeover. Further read  update-johor-corp-cvc-capital-launch-takeover-of-qsr-kfch.html     I do not understand why DAP is crying foul  over the takeover  when the MAJORITY of this country population is Muslim and there is indeed a need to provide the majority  of Malaysian population with HALAL and Toyyibah meat! Further to that the move by Jcorp is timely because food industry is recession proof. So WHAT IS THE REAL MOTIVES behind the outcry by DAP and its cohorts??

These irresponsible politicians do not stop short at attacking the corporation owned by Muslims (and as usual their lame excuse it is owned by UMNO). Take a look at the dirty attempt to discredit KR1M . KR1M is a way for a very welfare minded government to ensure that the mass poor of Malaysia can afford to buy basic food stuff. Do you see the sinister pattern    kedai-rakyat-products-come-under-fire.?


DAP MP is championing to trottle KR1M-what is the real motive?

Maybe the readers are not fully convince on how the so called democratic and Islamic unholly alliances of DAP-PAS-PKR marginalised the majority Muslim population of Malaysia who happen to be the mass poor? Read on the survey done by a PAS think tank group below:



Survey: Penang Malays feel Marginalised


A survey by the Ilham Centre, an emerging think-tank with ties to PAS, shows that 80% of Malays in three constituencies – Kepala Batas, Tasik Gelugor and Bayan Lepas – believe they have been marginalised under the Pakatan Rakyat government. This is in contrast to 47% who think that Umno had not fulfilled their expectations.

The issue of PAS becoming a puppet of the DAP and PKR was listed as the top national issue for them. A total of 55% said they were concerned PAS was being used by its Pakatan partners.


Boycott campaign by DAP on Gardenia after  Syeikh Muktar Bukhari has a stake in the company is only the tip of the iceberg to marginalised Malays in economy.

The survey was carried out early last month in the parliamentary constituencies of Kepala Batas and Tasik Gelugor and the state seat of Bayan Lepas, all of which are currently held by Umno.

Former premier Tun Abdullah Ahmad Badawi and Minister in the Prime Minister's Department Tan Sri Nor Mohamed Yakcop are the respective incumbents in Kepala Batas and Tasik Gelugor, which were won with big majorities. However, Barisan Nasional won Bayan Lepas by only 399 votes.



PAS is believed to be looking for a safe seat for its deputy president Mohamad Sabu in Penang where Mohd Salleh Man is its sole assemblyman in Permatang Pasir.


Race and other communal issues figured prominently as priorities among the Malays. For instance, in terms of national issues, 47% said race and ethnicity issues would affect the way they vote, followed by Malay supremacy and special rights (43%), development (36%) and Malay welfare and Islam (29%).


Only 16% named PKR leader Datuk Seri Anwar Ibrahim as a national issue and 9% thought that the sodomy and sex video was an issue.

However, Anwar was not seen as a state or local leader whom they looked up to, although 30% said they respected Chief Minister Lim Guan Eng and 13% recognised deputy Chief Minister Datuk Mansor Othman.


For more than 50% of those interviewed, local Umno figures in their vicinity were regarded as those whom they recognised and respected. Only 3% regarded state Opposition chief Datuk Azhar Ibrahim as their leader while less than 3% saw Penang Umno chief Datuk Zainal Abidin Osman as a local leader.

Of the local factors that would affect the way they vote, 55% of them said it was about the Malays being sidelined by the DAP leadership. This was followed by the Chief Minister's personal image and the perception of DAP cronyism (52%), cost of living and opportunities (45%), Chinese dominance if Pakatan wins again (40%), the Penang economy and people's welfare (29%), and inadequate infrastructure and ame-nities (25%).

The report noted that PAS did not enjoy a high profile in Penang and was not seen as a champion of Malay interests. Local PAS leaders like Mat Sabu and Parit Buntar MP Dr Mujahid Yusof Rawa were not perceived as Penang leaders although the latter was from the state.


According to the report, Anwar's influence in Penang was confined largely to Permatang Pauh where he is an MP. PKR's multi-racial outlook also did not appeal to the Malays.

The Malays interviewed still looked to Umno for Malay leadership although they did not like the way the mamaks or Indian-Muslims dominate Umno politics in the state. About 53% said Umno looked after them well compared to 26% who said Pakatan had done the same.

(source: Joceline Tan of The Star)

Taipingmali (tm)

Posted: 26 Dec 2011 01:06 AM PST

Taipingmali (tm)


Pakatan Rakyat kuat bohong

Posted: 25 Dec 2011 08:33 AM PST

Dahulu,

Bila kita menang kerajaan pakatan akan isytiharkan Taipusam adalah hari cuti umum negeri Kedah.

Sekarang selepas 3 tahun, habuk pun tarak.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Karnival Perpustakaan Desa Kampung Expo 26 Disember

Posted: 25 Dec 2011 06:18 AM PST

Esok 26 Disember 2011 bertempat di Perpustakaan Desa Kampung Expo Kamunting Perak akan diadakan Karnival Maal Hijrah.

Antara program yang akan di adakan esok ialah;

1. Senamrobik
2. Pertandingan memasak bubur asyura
3. Pertandingan mewarna
4. Teka jumlah buku
5. Cabutan nombor bertuah
6. Pameran Agensi Kerajaan

Sebelah Malamnya pula akan diadakan Forum Hal Ehwal Islam

Jemput Hadir Beramai-ramai.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Karnival Perpustakaan Desa Kampung Expo 26 Disember

Posted: 25 Dec 2011 06:12 AM PST

Esok 26 Disember 2011 bertempat di Perpustakaan Desa Kampung Expo Kamunting Perak akan diadakan Karnival Maal Hijrah.

Antara program yang akan di adakan esok ialah;

1. Senamrobik
2. Pertandingan memasak bubur asyura
3. Pertandingan mewarna
4. Teka jumlah buku
5. Cabutan nombor bertuah
6. Pameran Agensi Kerajaan

Sebelah Malamnya pula akan diadakan Forum Hal Ehwal Islam

Jemput Hadir Beramai-ramai.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Jom selak kain Mak Lampir

Posted: 25 Dec 2011 05:12 AM PST

CERAMAH BONGKAR mlm ini 25/12 jam 9pm diDewan Serbaguna Anjung Batu 1,
No.2 Jalan Anjung Batu, Tangkak, Ledang, Johor. Penceramah: Sdr Lokman Adam.28A447E1
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 26 Dec 2011 12:01 AM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PANAS! Lepas Makan Duit Yayasan Kristian, Aziz Bari Kini Dilantik Jadi Jurucakap Gereja.

Posted: 25 Dec 2011 11:05 PM PST

Kes Aziz Bari makan duit yayasan Kristian ada diceritakan oleh AIDC (http://www.anwaraidc.com/?p=17950).

Tak hairanlah jika Aziz Bari beria-ia untuk mempertahankan hak Kristian.


Perlembagaan: 'Pandangan paderi tidak salah, Perkasa jangan cabar', kata Aziz Bari

December 26, 2011
KUALA LUMPUR, 26 Dis - Pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari mempertahankan seorang paderi yang didakwa mempersoalkan  Artikel 153 Perlembagaan dalam rumah ibadat sambil menambah tiada sebarang unsur hasutan dalam ucapan sempena sambutan perayaan Krismas semalam.

Selain itu, menurut Abdul Aziz (gambar), tiada pihak termasuk Petubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) perlu mengeluarkan sebarang bantahan atau cabaran terhadap paderi itu Rev. Dr Eu Hong Eng, seorang pemimpin tertinggi Gereja National Evangelical Christian Fellowship (NECF).

Beliau turut menasihatkan semua pihak supaya matang dalam mengemukakan hujah dan bukan membangkitkan perkara-perkara yang boleh menimbulkan ketegangan kaum.

"Jadi ia agak tidak betul untuk Perkasa mengeluarkan cabaran dan membangkitkan peristiwa 13 Mei 1969. Ini kerana paderi itu tidak mempersoalkan dasar atau apa-apa yang berkaitan dengan Artikel 153, beliau hanya mengeluarkan pendapat tentang bagaimana artikel itu dilaksanakan. Ia boleh diterima, tiada unsur hasutan tentang perkara itu.

"Semasa kita memasuki kemerdekaan negara yang ke-55, kita seharusnya matang untuk berhujah dan mengemukakan pandangan-pandangan, malah segala apa yang berlaku dan isu seperti ini memberi kesan kepada negara. Kita mesti ingat bahawa dasar-dasar dan peruntukan di bawah Artikel 153 dibiayai , sesuatu yang memberikan kita semua hak untuk memberikan komen tentang apa yang berlaku," katanya dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider.

Semalam Perkasa melalui Setiausaha Agungnya, Syed Hassan Syed Ali menyelar tindakan Eu yang mempersoalkan Perlembagaan 153 dalam rumah ibadat sempena sambutan perayaan Krismas.

Syed Hassan berkata perkara sedemikian tidak pernah berlaku dalam mana-mana khutbah di masjid sama ada ketika sambutan perayaan Aidilfitri mahupun Aidiladha.

Beliau turut menegaskan peruntukan berkaitan Perlembagaan Persekutuan tidak pernah disentuh oleh imam-imam semasa menyampaikan khutbah.

"Nampaknya serangan terhadap Perlembagaan 153 sudah ditahap kemuncak bila ketua agama lain juga mempersoalkannya," tegasnya.

"Lebih menyedihkan, ia dipersoalkan di dalam gereja oleh ketua agama, Perkasa berpendapat paderi tersebut tidak faham Fasal 153 Perlembagaan Negara itu atau sengaja mahu timbul ketegangan," tegasnya lagi.

Kata Abdul Aziz, Artikel 153 diwujudkan untuk menjaga hak rakyat negara ini dengan Yang di-Pertuan Agong bertanggungjawab melindungi peruntukan-peruntukan itu.

"Seperti yang kita lihat bahawa istilah Artikel 153 (1) adalah bertujuan  mencari perpaduan dan kesepakatan berdasarkan peruntukan Perlembagaan itu bahawa menjadi tanggungjawab Agong untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan pribumi di Sabah dan Sarawak serta kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut peruntukan perkara ini.

"Saya merasakan apabila Perlembagaan mengatakan bahawa Agong mempunyai kuasa untuk melindungi peruntukan itu, namun sila perhatikan Majlis Raja-raja yang mana mempunyai hak rundingan mengenai dasar yang diperbuat oleh kerajaan tentang Artikel 153 (1) seperti yang ditetapkan oleh Artikel 38(5) bahawa Raja juga perlu memastikan tidak ada mana-mana pihak yang memiliki kuasa secara mutlak," katanya.

MyMassa sekarang ni konfius, Aziz Bari ni muslim ke tidak? Ada masalah ke pihak gereja di Malaysia. Walhal gereja haram macam DUMC pun boleh beroperasi sampai sekarang. Tetapi, surau yang halal pula hendak dirobohkan. Sekarang ni hak siapa yang dah kena kacau!!!






*Aziz Bari bukan profesor selepas dia meletak jawatan dari UIAM. Dan dia juga bukan pakar perlembagaan. Jika dia benar-benar pakar, kenapa kes dia kena surat tunjuk sebab pun dia pakai peguam. Kalau dah terer, bela diri sendiri la. BACUL!

Kerana TAKSUB, warna atap MASJID pun menjadi punca PERBALAHAN

Posted: 25 Dec 2011 04:15 PM PST



Kisahnya seorang ahli perniagaan di Tumpat telah mewakafkan tanah miliknya kepada penduduk kampung untuk membangunkan sebuah masjid yang selesa bagi menunaikan solat Jumaat. Namun setelah beberapa lama, tanah tersebut telah terbiar begitu sahaja kerana penduduk kampung tersebut kebanyakannya kais pagi makan pagi.

Walaupun diketahui ramai yang kebanyakan penduduk kampung tersebut tegar menyokong PAS, namun mereka tetap gagal mempengaruhi Kerajaan Negeri PAS Kelantan untuk menyumbangkan sejumlah dana bagi memulakan projek tersebut.

Akhirnya, tuan tanah pun muak menunggu dan memulakan sendiri pembinaan masjid menggunakan duitnya sendiri. Dikatakan para penyokong UMNO turut menyumbang sebahagian bagi memastikan masjid tersebut dapat disiapkan dengan sempurna.


  
Di atas adalah keadaan terkini masjid tersebut yang kini memasuki fasa terakhir pembinaannya.

Namun timbul satu masalah besar apabila para penduduk kampung yang berfahaman khawarij PAS telah mengugut untuk memulaukan rumah ibadat tersebut sekiranya atap gentinganya tidak ditukar. Mereka berpendapat warna biru atap genting tersebut menandakan masjid tersebut didirikan/dikuasai oleh BN.

Walaupun diketahui umum tuan tanah dan pembina masjid tersebut tidak pernah menunjukkan dirinya berada di belah mana-mana pihak, namun kini beliau menjadi mangsa fitnah penduduk kampung yang menyokong PAS semata-mata kerana memilih atap genting warna biru bagi masjid yang beliau sendiri bangunkan. Sudahlah selama ini tidak satu sen pun disumbangkan oleh penyokong PAS mahupun Kerajaan Negeri, kini beliau ditohmah pula atas niat murni yang diusahakan.

Anda nilaikanlah dan jadikanlah iktibar dengan apa yang berlaku di sebuah kampung yang terpencil di Tumpat Kelantan ini. Mana orang Islam tidak dipijak, warna rumah Allah pun boleh dipolitikkan oleh khawarij PAS ini!

* Kami pernah mendedahkan yang warna hijau ini sebenarnya warna rasmi agama KRISTIAN di Eropah!

Ini Pun Anak Ikan Anwar?

Posted: 25 Dec 2011 08:31 AM PST

Dua Beradik, Rakan Didakwa Merusuh Depan Sekolah

KUALA LUMPUR: Dua beradik dan seorang rakan mereka hari ini mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan melakukan rusuhan, Isnin lepas.

L. Visvanathan, 21, L. Gopinathan, 20, dan S. Lugantran, 16, didakwa bersama-sama merusuh bersenjatakan topi keledar di depan Sekolah Kebangsaan La Salle Jinjang Utara, Sentul di sini pada 11 malam, 19 Disember lepas.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun yang sama yang memperuntukkan hukuman penjara lima tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika disabitkan kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Loh Wei Dhin menawarkan jaminan RM6,000 dengan seorang penjamin bagi setiap tertuduh, namun ketiga-tiga tertuduh memohon jaminan dikurangkan kepada RM1,000.

Majistret Parvin Hameedah Natchiar membenarkan setiap tertuduh diikat jamin RM3,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 9 Feb depan untuk sebutan semula kes untuk melantik peguam.

Kedua-dua beradik itu dijamin oleh bapa mereka manakala Lugantran dijamin oleh abangnya. - BERNAMA

*Parah betul budaya merusuh tajaan PKR. Sampai depan sekolah pun nak merusuh!

Kerana Agama, Kristian Bersatu. Muslim Pulak Macam Mana?

Posted: 25 Dec 2011 04:38 AM PST

Gambar dari blog GAP (http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/12/koh-tsu-koonanwar-dan-theresa.html).



Apa pandangan anda mengenai perkara ini?

Bagaimana pula dengan pemimpin muslim?

Tidakkah ada di antara mereka menggunakan agama untuk politik sehingga menyebabkan ummah berpecah?


*Fikir-fikirkan.

Fatwa MyMassa: UNDI PAS MASUK NERAKA!

Posted: 25 Dec 2011 04:25 AM PST

Jangan pilih orang fasik jadi pemimpin

MAULANA ARRIF

BARANGKALI, tidak lama lagi akan berlangsunglah pilihan raya umum ke-13. Begitulah jangkaan umum berdasarkan pelbagai perkembangan semasa. Pilihan raya umum juga adalah medan untuk memilih pemimpin - daripada Perdana Menteri yang memimpin negara hinggalah ke Menteri Besar yang memimpin negeri. Jika tersilap pilih, kita dan negara akan menanggung bahananya.

Tentulah kita umat Islam yang menjadi majoriti penduduk Malaysia tidak mahu dipimpin oleh orang yang tidak beriman apatah lagi orang fasik dan munafik yang akhirnya akan menjadi gunting dalam lipatan yang menjahanamkan negara.

Seseorang yang beriman, agamanya adalah Islam kerana inilah agama yang Allah redai setelah agama-agama lain menyimpang daripada landasan tauhid. Maka pilihlah seorang pemimpin yang bukan sahaja mengaku beragama Islam, tetapi mengamalkan cara hidup Islam.

Tidak layak kita memilih pemimpin yang tidak menunaikan solat lima waktu, kerana inilah ibadat pokok. Dia juga mestilah berpuasa, membayar zakat dan menunaikan haji apabila cukup syaratnya. Secara mudah, jika seseorang itu tidak melaksanakan lima rukun Islam, maka carilah orang lain yang lebih layak sekalipun orang yang 'kurang Islam' itu bergeliga otaknya.

Si pemimpin juga mestilah mempunyai ciri-ciri ketakwaan iaitu tidak melakukan dosa-dosa besar seperti berzina, seks sesama jantina seperti umat Nabi Luth, rasuah, berjudi dan minum arak. Setelah dilihat memenuhi kriteria asas ini, maka bolehlah dinilai ciri-ciri lain yang bersifat universal dan tidak bertentangan dengan ajaran al-Quran serta sunah.

Sehubungan itu, kita wajib melihat kepada empat sifat utama Rasulullah iaitu benar; amanah; tabligh atau menyeru kepada kebaikan, dan bijaksana.

Jika seseorang itu suka berdolak-dalik, maka dia bukanlah seorang yang benar. Hari ini bercakap begitu, minggu depan cakap lain pula. Orang yang benar juga tidak memungkiri janji. Jika dia menjanjikan sesuatu, dia akan menunaikannya kecuali disebabkan ketentuan Allah yang di luar kekuasaan manusia untuk mengubahnya.

Orang yang bercakap benar juga tidak memutar belit percakapannya. Dia hendaklah bercakap berdasarkan kebenaran fakta. Dia tidak mengada-adakan perkara yang tidak wujud atau tidak benar semata-mata kerana mahu memperdayakan orang ramai supaya menyokongnya.

Mudah cakap, seseorang yang benar mestilah tidak bercakap bohong, tidak menipu dan tidak memungkiri janji. Bayangkan kesannya kelak jika negara kita dipimpin oleh seorang yang tidak benar. Lazimnya orang yang tidak bercakap benar juga tidak mempunyai sifat amanah.

Amanah yang dipikul oleh seorang pemimpin sangat besar dan berat. Jika seseorang benar-benar beriman, dia tidak akan meminta dirinya dipilih menjadi pemimpin. Andainya orang ramai mendesak dia menjadi pemimpin, dia akan menerima jawatan dengan rasa bimbang. Takut kalau-kalau tidak dapat memenuhi amanah yang dipikul.

Pada zaman Rasulullah, baginda tidak melantik orang yang kelihatan sangat ghairah berkehendakkan sesuatu jawatan. Dari Abu Musa katanya: ''Aku datang menemui Nabi( Muhammad ) bersama dua anak lelaki bapa saudaraku. Salah seorang daripada mereka berkata, Ya Rasulullah, angkatlah aku jadi Amir (pembesar) di salah satu daerah yang dikuasakan Allah kepada anda. Yang seorang lagi juga turut berkata seperti itu.

Jawab Rasulullah S.A.W: "Demi Allah, aku tidak akan mengangkat seseorang untuk memangku sesuatu jawatan, orang yang meminta-minta supaya dia diangkat, bahkan tidak pula orang yang mengharap-harap (bercita-cita) untuk itu." - (Sahih Muslim)

Pada hari ini keadaan adalah sebaliknya. Kebanyakan orang yang mahu menjadi pemimpin bukan sahaja melobi, tetapi sanggup merasuah, menipu, memfitnah dan melakukan perbuatan yang jelas dilarang Allah. Malah pernah berlaku di Malaysia seorang ahli politik berjawatan tinggi didapati bersalah oleh mahkamah atas tuduhan membunuh seorang musuh politiknya.

Apakah orang-orang yang tidak layak jadi pemimpin ini tidak diketahui perangai mereka oleh pemilih-pemilih jawatan? Mungkin sebilangan tidak diketahui kerana mereka adalah munafik yang pandai menyembunyikan sifat-sifat buruk daripada khalayak umum.

Hati budi

Tetapi percayalah, sebilangan lagi sangat diketahui umum. Persoalannya kenapa pilih mereka jika sudah mengenali hati budi mereka? Adakah sudah tiada lagi orang-orang baik yang layak dipilih? Atau orang-orang yang memilih memang berperangai sama seperti mereka.

Sungguh malang jika negara kita dilanda sindrom ketandusan pemimpin Islam. Jika berlaku, inilah tandanya rakyat negara ini sudah terlalu keduniaan. Mereka mencintai dunia melebihi akhirat yang Allah telah janjikan sebagai tempat yang jauh lebih baik dan kekal. Mereka juga tidak lagi mempedulikan amaran Allah SWT dalam Quran.

Sesungguhnya orang-orang yang tidak mengharapkan (tidak percaya akan) pertemuan dengan Kami, dan merasa puas dengan dunia serta merasa tenteram dengan kehidupan itu dan orang-orang yang melalaikan ayat-ayat Kami, mereka itu tempatnya ialah neraka, disebabkan apa yang selalu mereka kerjakan. - Yunus (10): 7/8.

Pada hari ini, ramai yang mahu jadi pemimpin tanpa memikirkan bahawa di akhirat kelak mereka akan disoal terhadap apa yang mereka telah laksanakan. Mereka mahu jadi pemimpin hanyalah kerana berkehendakkan habuan dunia, sama ada dalam bentuk kekayaan, pangkat, kemasyhuran atau pengaruh.

Hanya orang tidak mengejar habuan dunia sahaja akan menerima sesuatu jawatan atas dasar untuk memenuhi harapan dan kepercayaan orang lain. Inilah asas kepimpinan dalam Islam.

Jika negara kita sampai ke peringkat sindrom ketandusan pemimpin yang layak, itulah tandanya bilangan rakyat Malaysia yang beriman semakin sedikit walaupun zahirnya bilangan umat Islam sangat ramai. Berdoalah supaya negara kita tidak sampai ke peringkat tiada lagi umat Islam yang layak jadi pemimpin. Tetapi bunga-bunga atau tanda kita akan sampai ke peringkat itu sudah ketara. Orang yang peribadinya jelas meragukan, disokong dengan penuh fanatik.

Sebilangan mereka yang menyokong ialah orang-orang yang mendakwa mereka pejuang agama Islam. Apakah di kalangan mereka ini sudah tiada lagi orang yang lebih layak untuk diangkat menjadi pemimpin sehingga mereka seolah-olah 'gila' menyokong orang lain yang dipaliti pelbagai keraguan?

Di antara mereka yang menyokong kuat orang yang tidak layak jadi pemimpin ini, ramai juga yang tidak lekang daripada mengungkapkan ayat-ayat Quran di khalayak umum. Apakah mereka sekadar membaca, tetapi tidak memahami apa yang dibaca? Atau mereka tidak nampak kebenaran kerana hati mereka sudah 'buta.' Barangkali mereka adalah golongan yang Allah perjelaskan dalam ayat Quran ini.

Maka apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, lalu mereka mempunyai hati yang dengan itu mereka dapat memahami atau mempunyai telinga yang dengan itu mereka dapat mendengar? Karena sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta, tetapi yang buta ialah hati yang di dalam dada. - Al Hajj (22): 46.


Adakah kita sedar bahawa Ketua UMUM Fuckatan mempunyai kecenderungan seksual yang pelik. Beliau boleh mengadakan hubungan seks dengan mana-mana jantina yang disukainya. Namun beliau tetap memenangi pilihanraya dengan majoriti puluhan ribu undi.

Adakah kita sedar bahawa salah seorang Exco Selangor pernah berzina dengan seorang lelaki Melayu?!! Walaupun begitu dosa zina beliau tetap dipertahankan oleh barisan kepimpinan Muslimat PAS yang bertudung labuh dengan alasan perbuatan beliau itu hak peribadi yang tidak boleh diganggu. Dosa beliau juga telah diampunkan oleh Mursyidul Am PAS sendiri.

Adakah kita tahu bahawa seorang lagi Exco DAP Kerajaan Selangor sanggup membiarkan ibu bapanya yang menderita sakit jantung merayu bantuan kepada MCA? Sedangkan suami beliau sendiri seorang doktor? 

Tahukah kita bahawa peranan PAS dalam fuckatan ini adalah bagi menyediakan dalil dan hadis kepada pemimpin kafir bagi menambat hati orang Islam dan menghalalkan setiap perbuatan mereka? Sedarkah kita betapa ramainya orang Islam yang telah MURTAD dan mengamalkan hidup songsang dek kerana peranan  yang dimainkan mereka ini?!!

Tahukah kita bahawa Nik Aziz sendiri menganut fahaman yang songsang dalam Islam yang menyamakan Allah SWT dengan sifat-sifat manusia?!! Dan pelampau PAS juga sebenarnya telah bersedia untuk melancarkan perang saudara pada 2004 jika sekiranya satu kerusi yang mengekalkan kuasa mereka di Kelantan ketika itu jatuh ke tangan BN?!!




Dan adakah kita tahu betapa ramainya pemimpin dan wakil rakyat PAS yang mempunyai nafsu seks yang melampau? Jika tidak, mengapa Timbalan Presiden mereka sendiri pernah ditangkap basah dan diampunkan dosa?!!

Tahukah anda setiap wakil rakyat PAS diwajibkan untuk memiliki sebuah kereta buruk dan sepersalinan pakaian murah dalam kereta tersebut untuk dipakai ketika bertemu rakyat? Mereka juga diarahkan untuk menyembunyikan kemewahan harta jauh daripada radar rakyat. Malahan inilah kaedah terbaik bagi mendekati rakyat bagi menutup fakta sebenar kegagalan mereka menjalankan tanggungjawab dan mentadbir.

Dan adakah rakyat di negeri-negeri pembangkang sedar bahawa tidak sampai 10 peratus hasil negeri disalurkan kembali kepada mereka di sebalik alasan BN tidak membantu dan menyekat peruntukan?

Tepuk kepala, tanyalah AKAL! 

PRU-13: Pemimpin PAS Bai'ah Talak "Anak Ikan" untuk jadi calon?!!

Posted: 25 Dec 2011 02:31 AM PST


Kebangkitan LGBT

Bisik-Bisik Mingguan 
 

Awang terganggu dengan satu laporan baru-baru ini bahawa semakin ramai golongan muda Melayu dikesan mengamalkan gaya hidup homoseksual.

Walaupun ditegah oleh agama dan mendedahkan mereka kepada jangkitan virus HiV, penularan seks luar tabii kian meluas dan membimbangkan.

Gejala tersebut bukan sahaja bertumpu di negeri-negeri Pantai Barat bahkan di Pantai Timur termasuk Kelantan.
Pendedahan itu yang dibuat oleh Presiden Majlis AIDS Malaysia, Tan Sri Mohd. Zaman Khan mengundang persoalan besar tetapi ia bukan sesuatu yang mengejutkan.
 
Sejak beberapa tahun kebelakangan ini gejala homoseksual menjadi-jadi. Sebahagian aktiviti golongan itu dilakukan secara berani dan terbuka antaranya menerusi kelab gay dan lesbian.


Mengapa gejala songsang itu meningkat secara mendadaknya? Apakah ia memang fenomena global yang penularannya berjaya diperhebatkan ke negara ini menerusi perjuangan agresif pertubuhan hak asasi manusia?


Awang tiada jawapan tetapi ada lagi perkara yang mengganggu fikiran. Seorang lelaki gay Melayu menghubungi Awang bagi mengulas tulisan ruangan ini minggu lalu berhubung pelajar Malaysia yang berkahwin sejenis dengan lelaki Inggeris. Sambil dia menyokong perkahwinan itu, lelaki gay berkenaan memberitahu bahawa gerakan golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) kini dalam gelombang 'kebangkitan' selepas mendapat dua inspirasi.


Pertama, katanya, ada pemimpin pembangkang yang juga daripada golongan itu. ''Itu suatu kemenangan buat golongan kami.'' katanya. Kedua, keberanian NGO memperjuangkan gaya hidup seks songsang sebagaimana penganjuran Seksualiti Merdeka. Menurut dia, itu juga bibit kejayaan awal. Awang menung panjang selepas mendengar pengakuan itu.


Apa yang menariknya, LGBT juga dikatakan semakin bangkit di Kelantan, sebuah negeri Serambi "Mekah" versi pengganas Khawarij Hijau pimpinan seorang diktator tua berfahaman Wahabbi. Nampaknya benih-benih haram Anwar yang disemai dalam rahim pelacur PAS mulai bersemai membentukkan hasil.

Cuba bayangkan suatu masa nanti apabila semua pimpinan dan dewan ulama' PAS sudah memiliki JAMBU atau 'anak ikan' mereka sendiri.

Pastinya ketika itu bukan talak isteri lagi yang dibai'ahkan ketika menjadi calon.


Paderi Ni Buat Hal Pulak!!!

Posted: 25 Dec 2011 12:37 AM PST

Rev. Dr Eu Hong Eng

Perkasa selar paderi pertikai fasal 153 Perlembagaan ketika ucapan Krismas di gereja
Oleh Mohd Farhan Darwis
December 25, 2011
KUALA LUMPUR, 25 Dis — Petubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) menyelar tindakan seorang pemimpin tertinggi Gereja National Evangelical Christian Fellowship (NECF) Rev. Dr Eu Hong Eng yang mempersoalkan Perlembagaan 153 dalam rumah ibadat sempena sambutan perayaan Krismas hari ini.

Setiausaha Agungnya, Syed Hassan Syed Ali menjelaskan, perkara sedemikian tidak pernah berlaku dalam khutbah Imam-Imam masjid di negara ini sama ada ketika sambutan perayaan Aidilfitri mahupun Aidiladha.

"Perkasa melahirkan rasa kecewa dan mengutuk bila mana ada seorang pemimpin tertinggi gereja mempersoalkan Perlembagaan 153 dalam rumah ibadat. Hal sebegini tidak pernah berlaku dalam ucapan dan khutbah yang disampaikan Imam-Imam umat Islam," katanya dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider hari ini.

Jelas Syed Hassan, perihal berkaitan Perlembagaan Negara tidak pernah disentuh oleh golongan Imam masyarakat Muslim.

"Nampaknya serangan terhadap Perlembagaan 153 sudah ditahap kemuncak bila ketua agama lain juga mempersoalkannya," tegasnya.

"Lebih menyedihkan, ia dipersoalkan di dalam gereja oleh ketua agama, Perkasa berpendapat Paderi tersebut tidak faham Fasal 153 Perlembagaan Negara itu atau sengaja mahu timbul ketegangan," tegasnya lagi.

Tambahnya, Fasal 153 ada menyebut kaum Bumiputera yang ada juga keturunan lain selain orang Melayu beragama bukan Islam termasuk juga Kristian.

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/perkasa-selar-paderi-pertikai-fasal-153-perlembagaan-ketika-ucapan-krismas-di-gereja/

*Bila muslim berpecah, lemah, pemimpin agama lain ada yang cuba menangguk di air yang keruh. Macam pernah nampak paderi tu, kat mana ye.

 

The Unspinners

Posted: 25 Dec 2011 11:43 PM PST

The Unspinners


Anwar-Robert Kuok dah mula sabotaj ekonomi!

Posted: 25 Dec 2011 07:30 PM PST

Khalid kena marah rakyat lagi ... teruk punya MB

Posted: 25 Dec 2011 04:28 PM PST

Kadang-kadang baik berdiam dalam berpolitik

Posted: 25 Dec 2011 05:00 AM PST

Hasan Ali membalun balik Mustafa Ali dan N.Ajis

Posted: 25 Dec 2011 12:34 AM PST

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 25 Dec 2011 11:27 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Kerana DAP Indeks Persepsi Rasuah Malaysia Naik...

Posted: 25 Dec 2011 11:00 PM PST


Lihat kedudukan Malaysia dari tahun 2001 hingga 2004. Bermula dari tangga ke 36 hingga ke tangga  39. Naik turunnya tak banyak, hanya 4 tangga sahaja.

Kemudian lihat pula dari tahun 2004 hingga 2007. Bermula dari tangga ke 39 hingga ke tangga 44. Naik turunnya juga tak banyak, hanya 5 tangga sahaja.

Lihat pula dari tahun 2008 hingga 2011. Bermula dari tangga ke 47 hingga ke tangga 60. Kenaikan yang mendadak, sebanyak 13 tangga. Teruk !!!

Sedangkan sebelum ini tidak pernah terjadi keadaan seteruk itu. Ini semua kerana selepas negeri-negeri yang diperintah oleh BN dulu diambil alih oleh pembangkang pada awal 2008. Merekalah yang penjadi penyumbang utama kepada kenaikan mendadak itu. 

Sedar atau tak sedar yang DAP menjadi penyumbang kepada ranking terburuk itu ?

Matinya Teoh Beng Hock kerana kegiatan rasuah DAP.

Punca kenapa indeks persepsi rasuah malaysia naik sila klik  rbf online

Wajah-wajah Cina Yang Kaya Raya Di Malaysia....

Posted: 25 Dec 2011 09:00 PM PST


Ni lah dia wajah-wajah cina yang kaya-raya di malaysia, mereka menjadi kaya kerana umno bukan parti perkauman, kalau umno parti perkauman, dah tentu cina-cina nie tak akan bergelar jutawan, mereka ni kaya kerana orang melayu jugak yang mengkayakan mereka, sekarang mereka ni kata umno rasis, orang melayu rasis, kerajaan tak bagi peluang pada cina untuk berniaga, kerajaan tekan orang cina, kerajaan jahat, jadi sekarang mereka-mereka ni mengalihkan sokongan kepada parti pembangkang, mereka cuba tekan peniaga-peniaga melayu yang dilihat boleh menggugat empayar perniagaan mereka.

Soalan aku, boleh ke kita percaya pada cina-cina ini???

Mangsa Liwat Anwar Buat Laporan Polis....

Posted: 25 Dec 2011 06:00 PM PST


Mangsa yang diliwat mindanya oleh anwar buat laporan polis, pergi mampos lah dengan adam adli tu...

Depa kata demo yang depa buat hari tu tak ada kaitan dengan parti politik, ok masa demo tu latipah koyak pun follow depa berdemo, latipah koyak tu sape? malah latipah koyak siap maki hamun lagi peniaga yang bantah depa buat demo...videonya klik sini dan sini

Korang tengok sendiri video tu, kalau betul depa tu buat demo tampa arahan dari pemimpin politik, yang sam ketot dan rango ada sekali tu buat apa?

Aku rasa budak adam adli memang kurang ajar, kenapa aku cakap macam tu? pasal azan pun dia tak hormat, apa salahnya bila dia dah dengar azan dia stop kejap buat sidang media, lepas azan habis kau sambung lah balik, aku yakin petugas media mesti faham...

PAS Tergolong Dalam Kumpulan Syiah Yang Mana...???

Posted: 25 Dec 2011 12:00 AM PST

Kupasan isu syiah, terbaik dari ustaz fathul bari...

Panglima Perang Cyber

Posted: 25 Dec 2011 11:17 PM PST

Panglima Perang Cyber


Berita Banjir Terkini Johor : Mangsa Makin Meningkat

Posted: 25 Dec 2011 10:43 PM PST

Berita Banjir Terkini

Mangsa banjir di Johor meningkat

JOHOR BAHRU: Mangsa banjir di Johor semakin meningkat apabila hampir 300 orang lagi dipindahkan ke pusat pemindahan menjadikan jumlah keseluruhan meningkat kepada 1,437 orang pagi ini berbanding 1,143 orang malam tadi.

Menurut portal Majlis Keselamatan Negara (MKN), setakat 10 pagi ini, semua mangsa ditempatkan di 25 pusat pemindahan dengan 12 di Segamat, tujuh di Mersing dan enam di Batu Pahat.

Jalan tanah merah menuju ke Kampung Orang Asli Peta di Taman Negara Endau Rompin dilaporkan masih terputus hubungan dan hanya boleh dihubungi melalui bot dan pengangkutan udara.
Menurut portal Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS), dua batang sungai masih melebihi paras bahaya iaitu Sungai Muar di Bukit Kepong mencatatkan aras 3.34 meter dan Sungai Muar di Buloh Kasap, Segamat, 9.47 meter.

Beberapa batang sungai lagi melebihi paras amaran iaitu Sungai Bekok di Empangan Bekok, Batu Pahat (17.04 meter), Sungai Muar di Kampung Awat, Segamat (19.92 meter), Sungai Simpang Kiri di Seri Medan, Batu Pahat (2.19 meter), Sungai Senggarang, Batu Pahat (3.28 meter) dan Sungai Lenik di Ladang Chaah, Batu Pahat (5.60 meter).
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Melayu Mesti Baca : Kata-Kata Lim Kit Siang Penuh Perkauman Pada 13 Mei - Adakah Sudah ditarik Balik? cc @anwaribrahim @cmlimguaneng

Posted: 25 Dec 2011 08:57 PM PST

Jika tidak benar Lim Kit Siang perlu nafikan perkataan disebut olehnya yang disiar rakan kita di Facebook !!!


Published with Blogger-droid v2.0.2

Kisah Anak Arnab Panglima Hari Ini di FB

Posted: 25 Dec 2011 05:12 AM PST

Hari ini ramai telah menjenguk FB Muhammad Ali milik Panglima.

Kerana minat ikut kisah anak arnab Panglima yang asal 6 ekor tetapi telah menjadi 4 ekor sekarang.

Gara-gara tidak ada pengalaman menjaga arnab baru lahir, tersentuh dan menyebabkan ibunya menjauh.

Sebenarnya bukan mahu sentuh tetapi terpaksa demi menyelamatkannya dari terus tersepit celah besi kandangnya.

Akibatnya ibu tidak mahu menyusu.

Rupanya ramai geli tengok anak arnab termasuk isteri Panglima sendiri.

Kisah arnab memberi satu moral kepada panglima bahawa ia boleh menjadi topik yang merentasi fahaman politik sempit dan boleh menyatukan ramai orang.

Lihat skrin gambar dirakam yang menunjukkan minat ramai orang yang mencelah dengan komen kerana topik yang diterbitkan. Tanpa terkeluar perkataan kepartian.

Kerana itu jangan terlalu berbicara satu topik sahaja tetapi sentuhlah semua isu yang disukai ramai yang boleh menjadi titik temu antara umat dan bangsa Malaysia.

Sesuatu perkara terlalu pahit,masin,masam,manis tidak baik dan wasatiyyah (sederhana) jua yang menjadi jawapan terbaik dalam membuat pilihan untuk berperang dalam alam maya.

Bak kata Nabi : sebaik-baik pekerjaan ialah yang sederhana.

Namun bab ibadat kena dua derhana ( hehe ) kerana ia demi mendekatkan diri kepada Allah asal tidak menyakitkan diri.

Salam perpaduan 1Malaysia dan mari bersama mencari titik perpaduan mengelak titik bengik perselisihan.

Demi keamanan dan kemakmuran berpanjangan!

Info Terkini Banjir Johor

Posted: 25 Dec 2011 02:11 AM PST

Info Banjir Terkini

Mangsa banjir Johor meningkat lebih 1,100
JOHOR BAHRU: Keadaan banjir di Johor tidak banyak berubah dengan beberapa sungai masih melebihi paras bahaya, manakala jumlah mangsa di pusat pemindahan pula meningkat kepada 1,127 orang setakat 8 pagi, berbanding 855 malam tadi.

Menurut portal banjir Majlis Keselamatan Negara, sebanyak 27 pusat pemindahan dibuka iaitu 13 di Segamat, tujuh di Mersing, lima di Batu Pahat serta masing-masing satu di Kluang dan Pontian.

Laluan jalan tanah merah menuju ke Kampung Orang Asli Peta di Taman Negara
Endau Rompin masih terputus hubungan dan hanya boleh dihubungi melalui bot dan
pengangkutan udara.

Sementara itu, menurut portal Jabatan Pengairan dan Saliran Malaysia, air di
beberapa batang sungai masih melebihi paras bahaya.
Sungai Muar di Bukit Kepong, Muar mencatat 3.34 meter, Sungai Muar di Buloh Kasap, Segamat (9.44 meter), Sungai Lenik di Ladang Chaah, Batu Pahat (5.86
meter), Sungai Muar di Kampung Awat, (19.85 meter), Sungai Bekok di Empangan
Bekok, Batu Pahat (16.95 meter) dan Sungai Senggarang, Batu Pahat (3.28 meter).
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Gambar Anak Anwar Ibrahim @anwaribrahim Nurul Ilham Kahwin

Posted: 24 Dec 2011 11:34 PM PST

Link http://mymassa.blogspot.com/2011/12/wajah-anak-anwar-ibrahim-yang-baru.html

Soalan cepu emas : manakah Ihsan? Kenapa masih di New York ke?

Baca artikel pagi tadi tentang pendedahan Datuk Ishak berkenaan kisah Ihsan.

Yang ada di blog panglima pagi tadi.

Anwar seperti sudah yakin akan dihumban ke penjara. Jika tidak kenapa tidak menunggu selepas PRU 13 selesai untuk majlis persandingan anaknya jika yakin akan memegang Putrajaya?

Anwar sudah pasrah dan jalan terakhir mungkin revolusi bunga raya akan dilancarkan demi masa depan politiknya.

Namun bidak beliau Adam Adli yang pertama kali dicuba, nampak tidak cukup tanah dikejar malah disumpah seranah dari alam nyata hingga alam maya atas perbuatan biadapnya menurunkan bendera! membantutkan hasrat beliau untuk terus peralatkan mahasiswa.

Adakah ada hari esok untuk Anwar? Jika ada hari esok sudah tentu Anwar akan kekal di penjara. Samada penjara diri atau penjara duniawi.

Artikel ini ditulis hadapan Mydin restoran Hj Tapah.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 25 Dec 2011 09:59 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


URGENT : SEBARKAN VIDEO USTAZ FATHUL INI KEPADA ORANG PAS !

Posted: 25 Dec 2011 08:00 PM PST

GELOMBANG KICK TANYA PAS.

Posted: 25 Dec 2011 05:00 PM PST

CINA TERUS KAYA DI MALAYSIA !

Posted: 25 Dec 2011 12:08 PM PST

KOH TSU KOON GELARKAN PERKASA EKSTEMIS ?

Posted: 25 Dec 2011 05:40 AM PST

RAHSIA BESAR KENAPA KARPAL SERANG RAMASAMY ?

Posted: 25 Dec 2011 02:00 AM PST

BULI : TUNJUKKAN KAMI BUKTI !

Posted: 24 Dec 2011 10:00 PM PST

PISAU.NET

Posted: 25 Dec 2011 09:33 PM PST

PISAU.NET


Polis Perlu Campur Tangan Tuduhan Buli Fasal 153

Posted: 25 Dec 2011 07:27 PM PST


PAS Pau Duit Peneroka Felda,Pemimpin PAS Keluar Parti

Posted: 25 Dec 2011 05:00 PM PST

Kita dapat lihat bagaimana ANAK sebuah kumpulan haram yang diketuai oleh Mazlan Aliman begitu bersungguh sungguh kononnya untuk membela peneroka Felda.Pelbagai macam bentuk serangan dibuat.

Kempen ,ceramah dan demo dibuat untuk memburukkan Felda,Alasan yang dibuat kononnya peneroka ditipu oleh pihak Felda. Tetapi sejak adanya pilihanraya kecil aku berpeluang melawat berpuluh kawasan Felda ,Dari Johor,Selangor hinggalah ke Pahang. Rata ratanya kehidupan peneroka berjaya keluar daripada kemiskinan. Banglo dan deretan kereta,paling tidak rumah yang dibina cukup selepas dan terutamanya cukup makan dan tak kebuluran.

PAS mengambarkan seolah olah pengurusan Felda begitu zalim,peneroka kononnya ditipu,kesemua ini berpunca kerana PAS menyedari gugusan tanah rancangan Felda adalah deposit tetap BN. Parlimen dan Dun di kawasan Felda kesemuanya dikuasai sepenuhnya oleh BN.Kubu kuat BN ini digempur habis habisan oleh PAS walaupun terpaksa menipu peneroka.

Maka khidmat Mazlan Aliman dan barisan peguam diguna.Kemudian timbullah beberapa kes yang dibawa ke makhamah. Nak tau apa yang terjadi selepas berjaya menang keatas satu kes yang membabitkan Felda Kemahang,Felda kalah didalam perbicaraan mengenai tuntutan yang dibuat oleh peneroka yang membabitkan jutaan ringgit.

Atas masaalah teknikal pihak Felda gagal diwakili oleh pihak peguam pada saat akhir hinggalah dijatuh hukum oleh pihak hakim.Setelah itu ia digambarkan sebagai kemenangan besar buat PAS.

Korang nak tau apa terjadi selepas tu?

Peguam PAS yang mewakili peneroka sudah sapu duit pampasan yang menelan jutaan ringgit yang sebahagian dikhabarkan diambil oleh PAS dan Mazlan Aliman.

Kesemua peneroka ditipu apabila mereka hanya mendapat hasil kemenangan itu tak mencecah 20ribu ringgit.

Ini sebagai salah satu contoh bagaimana sebuah parti yang kononnya berjuang atas nama Islam boleh menipu,tidak jujur dan tidak peduli berkenaan halal atau haram.Kepimpinan PAS sebenarnya tidak peduli tentang kesusahan peneroka,yang penting mereka hanya mahukan pengaruh politik maka segala tipu daya dan pembohongan dibuat .

Akibat daripada kekecewaan,ditipu,ditindas dan digunakan oleh PAS maka timbalan ketua PAS cawangan felda kemahang 3 bertindak keluar parti dan menyertai Umno.Malah turut diberitakan lebih ramai ahli PAS akan menyertai Umno dengan bertindak keluar daripada PAS.

Inilah ajaran Nik Aziz,Hj Hadi ,Mahfuz,Khalid Samad,Mat Sabu dan barisan kepimpinan PAS.Tipu dan curi wang orang susah dihalalkan!

Barisan peguam penyamun PAS!

TANAH MERAH 25 Dis. - Timbalan Ketua Pas cawangan Felda Kemahang 3 di sini, Mohd. Ramli Deramin, 54, semalam meletakkan jawatan yang dipegangnya sejak tiga penggal lalu kerana hilang keyakinan terhadap parti pembangkang itu.

Katanya, sebahagian besar daripada 304 peneroka di tanah rancangan itu yang menyertai Pas sebelum ini juga akan mengikut jejak langkahnya untuk menjadi ahli UMNO dalam tempoh terdekat.

''Langkah itu diambil kerana mereka berasa dianiaya pemimpin Pas yang tidak turun padang untuk bersama-sama mereka menghadapi pelbagai masalah dan kemelut melanda peneroka di kawasan tersebut,'' katanya ketika ditemui pada majlis ramah mesra bersama Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad di sini, semalam.

Menurutnya, dulu dia pernah menjadi ahli UMNO tetapi berjaya dipengaruhi parti pembangkang itu yang memberi pelbagai janji manis.

Namun, katanya, selepas tiga penggal dan melihat sendiri kegagalan Pas, dia dan ahli lain hilang keyakinan dan kepercayaan kepada parti tersebut.

''Keputusan saya keluar Pas kerana yakin UMNO berpegang pada janji untuk menunaikan tanggungjawab apabila sering datang menjenguk dan bertanya khabar peneroka di sini biarpun pada pilihan raya lalu mereka kalah," katanya.

Sehubungan itu, katanya, dia dan ahli Pas lain berazam akan bersama-sama UMNO pada masa akan datang kerana mendakwa hanya parti itu yang benar-benar dilihat mampu memperjuangkan nasib orang Melayu terutama dalam kalangan peneroka seperti mereka.

sumber:KGC

Mat Sabu Bersama 41 Ahli PAS Keluar Parti

Posted: 25 Dec 2011 04:19 AM PST

Sebelum ini 37 ahli dan penyokong PAS dari Cawangan Bakau Tua Penaga,Kepala Batas telah istihar keluar parti pada 1/10/11 yang lalu. Seperti biasa mereka yang keluar parti akan dituduh dengan pelbagai fitnah dan kecaman.

Namun ia tidak berakhir begitu saja apabila PAS menerima lagi tamparan apabila 42 lagi orang ahli dan penyokong PAS menyertai Umno hari ini dalam satu majlis di Penaga.Menariknya yang keluar parti dikenali sebagai Mat Sabu Penaga atau Md Subhie Yaakob.

Dalam majlis yang dihadiri oleh lebih 100 orang turut disertai oleh Datuk Seri Reezal Merican Ketua Pemuda Umno Kepala Batas dan borang diserahkan kepada Adun Penaga Datuk Azhar.

Dalam sidang akhbar sebentar tadi Mat Sabu dalam ucapannya menyatakan menyatakan tindakannya meninggalkan PAS dan menyertai UMNO adalah atas kerelaannya sendiri tanpa disogok oleh mana2 pihak demi utk menyelamatkan negeri Pulau Pinang, agama dan bangsa melayu disamping hilang keyakinan terhadap perjuangan PAS.


Pisau kata "alhamdulilah mat sabu penaga insaf,tinggal mat sabu komunis saja dalam pas yang tak sedaq diri"

Krisis DAP Dari Penang Merebak Ke Perak.

Posted: 24 Dec 2011 10:03 PM PST


Selama ini ultrakiasu chauvanis rasis DAP terlalu berkuasa seperti Kit Siang,Guan Eng,Ng Wei Aik,Nga Khor Meng ,Ngeh Khor Ham,Teresa Kok,Ronnie Liew,Anthony Loke,Tony Pua,Teo Nie Ching.

Nama nama diatas adalah sebahagian daripada gerembolan ultra kiasu dan rasis ,bayangkan mereka ini semua begitu berkuasa hingga ahli yang bukan sekapal atau sejenis dengan mereka akan ditindas.

Episod pertembungan diantara kaum India dan rasis chauvanis ultrakiasu evengelis Cina DAP sudah merebak.Dari Pulau Pinang P.Ramasamy dengan Karpal,Guan Eng & Kit Siang kini sudah merebak ke Selangor.

Adakah selepas ini Kulasegeran akan diambil tindakan apabila mengkritik Nga Kor Meng?


IPOH - Setiausaha Agung DAP Perak, Nga Kor Ming perlu tampil memberi penjelasan secara terperinci berhubung isu pemberian kontrak pakaian rasmi ahli Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) kepada syarikat milik isterinya pada 2008.

Naib Pengerusi DAP negeri itu, M. Kulasegaran berkata, sekiranya tidak ditangani segera, isu itu bakal mendatangkan pelbagai kesan negatif sehingga menjejaskan imej parti itu.

"Sudah ada laporan polis yang dibuat mengenainya dan Kor Ming sendiri juga akan memfailkan saman ke atas tuduhan tersebut, namun saya merasakan adalah lebih baik jika beliau sendiri menjelaskan segala senario yang berlaku.

"Untuk bersikap adil kepadanya, berilah beliau masa yang cukup selain Datuk Bandar sekarang juga perlu mengesahkan sama ada dokumen yang tersiar di blog berkenaan adalah benar atau tidak," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai tindakan seorang blogger Sekupangduas atau nama sebenarnya, Ahmad Sofian Yahya, 47, yang membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu tersebut pada 21 Disember lalu.

Menurut Ahmad Sofian, laporan itu dibuat bagi menyahut cabaran Kor Ming yang menuduhnya mengada-adakan bahan bukti dalam sebuah artikel yang disiarkan di portal berita propembangkang sebelum ini.

Ahmad Sofian dalam blognya di http://www.sekupangduas.blogspot.com pada 16 Disember lalu memuat naik beberapa salinan dokumen yang menunjukkan berlaku salah guna kuasa dalam pemberian tender menjahit kot ahli majlis MBI selepas pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan.

Dokumen itu mendedahkan Ethan and Elton, syarikat yang mana isteri Kor Ming, Wong Seow Ching sebagai salah seorang pengarahnya, memenangi kontrak tersebut walaupun menawarkan harga lebih tinggi berbanding pembida lain.

Syarikat tersebut yang didaftarkan selepas Kor Ming menjadi exco kerajaan negeri ketika itu, mendapat kontrak membekal dan menjahit kot tersebut meskipun mengenakan caj RM650 setiap sut berbanding yang terendah oleh Goodman Tailor iaitu RM450.

Blog tersebut juga mendakwa, kontrak untuk 24 kot rasmi yang pada asalnya ditawarkan kepada Goodman Tailor pada 3 April 2008 kemudiannya diberikan kepada Ethan and Elton selepas disyorkan oleh kerajaan negeri pada ketika itu.

Berikutan itu, dua lagi laporan dibuat kepada SPRM oleh dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kelmarin yang mendakwa Ahli Parlimen Taiping tersebut secara nyata terlibat dalam urusan pemberian kontrak berkenaan pada 2008.

Kor Ming baru-baru ini bagaimanapun menafikan penglibatannya dalam pemberian kontrak tersebut kerana mendakwa ia dilakukan secara tender terbuka.
Pisau kata "semalam bersama puak DAP,rupanya ramai betui melayu bangsat DAP di Penang!"

PenangWasabi

Posted: 25 Dec 2011 09:23 PM PST

PenangWasabi


OSTAD KITA kata Kerajaan Pas Kedah tetap berkeras nak robohkan Madrasah!

Posted: 25 Dec 2011 09:07 PM PST


Kerajaan Pas Kedah tetap dengan keputusan untuk merobohkan Madrasah Salihiah di Alor Setar meskipun terdapat cadangan agar dilakukan pengubahsuaian terhadap pelan pembinaan kompleks membeli belah yang akan menjejaskan madrasah berusia lebih 100 tahun itu.

Menteri Besar, OSTAD KITA Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, selaku graduan lulusan Universiti Al-Azhar, beliau tahu mengenai hukum hakam dan keputusan untuk membenarkan pengambilan tapak serta bangunan madrasah berstatus wakaf khas berkenaan dibuat hanya selepas mendapat kelulusan Majlis Fatwa Negeri.

Menurutnya, pihak luar termasuk Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir tidak perlu campur tangan dalam perkara tersebut kerana soal mengubah pelan projek pembinaan kompleks membeli belah berkenaan adalah urusan kerajaan negeri.

"Mukhriz nak kacau apa, kita tengah bincang dah sekarang. Tunggu dia jadi menteri besar esok, dia cakap. Sekarang biar saya selesaikan masalah itu," katanya ketika ditemui pemberita di Titi Akar, di sini semalam.

Beliau ditanya mengenai cadangan Mukhriz yang juga Timbalan Pengerusi UMNO Kedah agar kerajaan negeri menggunakan kuasanya untuk berbincang dengan syarikat pemaju bagi memulihara tanah wakaf yang berkeluasan 0.08 hektar itu.

Menurut Ahli Parlimen Jerlun itu, di kebanyakan tempat lain termasuk di Kuala Lumpur, pembinaan kompleks membeli-belah terpaksa diubah suai pelannya untuk memastikan rumah ibadat tidak diusik.

Sebelum ini, pelbagai pihak termasuk jawatankuasa madrasah mengecam tindakan kerajaan negeri yang membenarkan madrasah itu dirobohkan bagi memberi laluan kepada pembinaan sebuah kompleks membeli-belah.

Azizan mendakwa, sokongan pemimpin UMNO terhadap usaha mempertahankan kewujudan madrasah itu bermotifkan politik kerana mereka ketandusan isu untuk dimainkan di negeri ini.

Katanya, isu mengenai Madrasah Salihiah adalah perkara kecil dan orang ramai sudah tidak berminat dengannya berbanding isu lain di peringkat nasional yang lebih besar.

"Cari publisiti lain untuk politik, banyak lagi isu lain. Ini hanya perkara kecil, dia hanya mahu tarik perhatian. Orang pun dah tak berminat," katanya.

Lihatlah betapa RIAKnya seorang Menteri Besar selaku graduan lulusan Universiti Al-Azhar mengatakan yang beliau tahu mengenai hukum hakam!!!

Penang Wasabi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan