Sabtu, 24 September 2011

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


PAS KOTA TINGGI

Posted: 23 Sep 2011 01:59 PM PDT

PAS KOTA TINGGI


Pakatan Rakyat Jangan Terperangkap Dengan Isu Yang Sengaja Diwujudkan

Posted: 23 Sep 2011 08:07 AM PDT

Muktakir ini, media Umno sengaja membesar-besarkan pelbagai isu bagi mengalihkan tumpuan kerja Pakatan Rakyat. Isu ucapan Mohamad Sabu, isu bendera, isu hudud, isu sejarah kemerdekaan merupakan antara isu-isu yang sedang sengaja diwujudkan menjelang PRU akan datang.

Isu sedemikian diwujudkan untuk mengalihkan perhatian kepada isu-isu utama yang mempunyai kesan langsung kepada keselamatan negara seperti isu warga asing yang diberi kerakyatan mudah dan penyelewengan wang rakyat dan rasuah secara besar-besaran.

Demikian juga isu warga asing yang diberi hak mengundi, peningkatan kos hidup yang membebankan, cukai GST yang akan dilaksanakan selepas PRU ke 13, isu akta yang akan menggantikan ISA… semua ini adalah isu besar yang sepatutnya menjadi isu sebenar untuk PRU ke 13 kerana ianya mempunyai impak kepada rakyat secara langsung.

Dalam menghadapi PRU yang semakin hampir, rakyat sedang dan akan bakal saksikan bagaimana media perdana akan mengiatkan usaha untuk mengalihkan perhatian mereka sehingga isu-isu utama tenggelam dengan isu-isu yang sengaja diwujudkan.

Teknik mengalih perhatian dengan membawa isu yang sengaja diada-adakan terutama isu bangsa, agama dan pelbagai isu sensitif sememangnya menjadi hobi dan senjata BN untuk lima dekad yang lalu, terutamanya pada waktu timbulnya isu-isu yang tidak dijawab mereka.

Selain mengalihkan perhatian, sebenarnya tujuan asal BN sengaja mewujudkan isu ialah supaya rakyat lupa bahawa mereka perlu menjawab sesuatu isu besar yang dibangkitkan.

Teknik ini sentiasa digunakan tidak lain tidak bukan kerana BN mempunyai kuasa mutlak terhadap media perdana. Dulu ia sememangnya berkesan, akan tetapi pada zaman teknologi sekarang keberkesanannya boleh dikurangkan secara drastik bergantung kepada kebijaksaan Pakatan Rakyat menghadapi teknik ini.

Walaupun ada-kalanya kita terpaksa jawab isu-isu yang sengaja dibangkitkan, namun pada masa yang sama para pemimpin Pakatan Rakyat harus terus menekankan isu-isu utama yang membabitkan rakyat sehingga BN terpaksa menjawabnya.

Oleh itu, dalam masa menjawab tuduhan dan isu yang sengaja diwujudkan, Pakatan Rakyat mesti lebih bijaksana mengambil peluang untuk mengungkit semula isu-isu utama ini supaya rakyat tidak hilang fokus dan terpengaruh dengan taktik alih perhatian BN.

Pakatan Rakyat dinasihatkan untuk mengawal emosi apabila berdepan dengan provokasi sebegini. Ini kerana isu-isu yang sengaja dibangkitkan adalah untuk mengganggu emosi supaya PR terus berbalah dengan mereka dalam isu yang sengaja diwujudkan sehinggakan tiada ruang dan masa untuk mengungkit isu-isu yang lain yang lebih penting dan berbangkit.

Seluruh jentera Pakatan Rakyat diharap tidak terpengaruh dengan isu yang sengaja diwujudkan bagi mengalih perhatian kepada isu sebenar yang sedang dihadapi rakyat.

Sementara itu, Pakatan Rakyat juga hendaklah memastikan seluruh jentera parti dapat menumpukan kepada persiapan akhir untuk pertarung PRU-13 dengan mengemaskinikan segala maklumat penting.

Bilik gerakan mestilah dibuka segera, semakan daftar pemilih mesti dilakukan dan semangat pekerja-pekerja jentera parti mesti berada pada tahap optimum. Tindakan segera bagi mengesan kelemahan jentera dan pembekalan peralatan pilihanraya juga mesti disiapkan segera.

Kewangan dan dana pilihanraya mesti dikeluarkan dan dijana segera bagi melengkapkan peralatan asas yang perlu disediakan.

Gerak kerja rayuan undi, semakan daftar, peralatan pilihanraya dan cara penerangan isu-isu semasa mesti dilengkapkan sebelum parlimen dibubarkan.

Gunakan dana pilihanraya di semua peringkat sekarang, bukan setelah parlimen dibubarkan. Segala-galanya akan berubah bilamana parlimen bubar.

Untuk itu, jangan terpengaruh dengan isu yang sengaja diwujudkan bagi melekakan kita dari tugas sebenar untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional dalam PRU akan datang.

Dakwa Mohamad Sabu Bukti Janji Najib Langsung Tidak Boleh Dipercayai

Posted: 23 Sep 2011 08:05 AM PDT

Tindakan pendakwaan ke atas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu mengesahkan sangka buruk rakyat bahawa sememangnya janji Perdana Menteri (PM) Umno tidak boleh dipercayai.

Kenyataan Mohamad Sabu mengenai status Mat Indera bukannya cakap kosong sebab ia dapat disahihkan ada kebenarannya oleh beberapa sumber rujukan – sebuah buku berjudul 'Pengukir Nama Johor', kajian tesis pelajar Universiti Malaya, Ayub @ Uiop Kassim di tahun 1973, ada juga pengakuan kawan dan ahli keluarga Mat Indera.

Jikalau itu pun salah, maka kesalahan harus dikembalikan kepada segala sumber rujukan beliau - sebagaimana semua rakyat Malaysia yang beranggapan bahawa 'negara pernah dijajah British'.

Ini kerana mereka ini sudah tersalah memahami sejarah negara kerana mempercayai kesilapan buku sejarah keluaran Kementerian Pelajaran, sekiranya apa yang secara dinyatakan secara teknikalnya oleh Professor Zainal Kling dan Dr Mahathir adalah betul.

Takkan pula waris-waris kepada mereka yang pernah bekerja di bawah kerajaan sebelum 31 Ogos 1957 dan kerajaan hendak membuat laporan polis dan mendakwa semua pelajar yang menyatakan negara ini pernah dijajah oleh British?

Kalau dikira, isu yang dibangkitkan oleh Mohamad Sabu hanya berkaitan satu peristiwa iaitu peristiwa Bukit Kepong berbanding perisytiharan yang dilakukan oleh MPN, tentulah perisytiharan MPN itu mempunyai kesan lebih besar kepada rakyat dan negara.

Akan tetapi yang didakwa ialah Mohamad Sabu. Sekiranya Mohamad Sabu perlu didakwa, bagaimana pula Majlis Professor Negara (MPN) dan Zainal Kling?

Secara mudahnya ini yang berlaku - "Mohamad Sabu menyatakan Mat Indera sebagai hero pejuang kemerdekaan, tapi Umno dan medianya memutar-belit kenyataan beliau kepada 'Mohamad Sabu menyokong komunis' dan menyebarkannya ke merata tempat."

Sedangkan, apa yang diminta oleh beliau ialah kajian semula fakta sejarah perjuangan pra kemerdekaan dengan membawa contoh peristiwa Bukit Kepong dan Mat Indera.

Apakah Mohamad Sabu boleh dianggap mengancam keselamatan negara dengan hanya satu ucapan begitu?

Mohamad Sabu didakwa atas ucapan beliau yang diputar-belitkan oleh media pro Umno, yang kemudiannya dengan sengaja mewujudkan suasana kelam-kabut bagi menghalalkan tindakan bagi mendakwa beliau.

Jadi, apakah motif dakwaan ke atas Mohamad Sabu kalau bukan kerana politik? Pendakwaan ke atas beliau sekali lagi menunjukkan Umno hilang arah dalam putar belit ciptaan mereka sendiri dan terus melondehkan hipokrisi mereka untuk ditatap rakyat jelata.

Antara janji PM Datuk Seri Najib Razak sewaktu mengumumkan semakan dan penghapusan Akta ISA baru-baru ini ialah tiada tangkapan kerana politik akan dilakukan.

Belumpun kering air liur, pendakwaan politik sudahpun berlaku dalam kes Mohamad Sabu.

Kini, rakyat boleh menilai sejauhmana janji-janji PM yang dilaungkan sempena sembutan Hari Malaysia boleh dipercayai bilamana Nazri Aziz menyatakan kerajaan akan mengekalkan tahanan tanpa bicara yang menjadi intipati bantahan rakyat terhadap ISA.

Apabila berdepan, Umno BN menyatakan bahawa mereka bersetuju dengan Najib untuk memansuhkan ISA, tapi di belah belakang, mereka pula hendakkan dua akta baru yang menggantikan ISA mesti mempunyai roh ISA.

Dari sudut politik, flip-flop Umno dan percanggahan kenyataan antara menteri-menteri Umno telah memperlihatkan kepada rakyat sebenarnya Umno BN tidak serius dan ikhlas dalam melakukan pembaharuan demi rakyat.

Mengharap pembaharuan daripada Umno-BN adalah seperti mempercayai kata-kata Najib bahawa "kerajaan BN tidak pandai menipu rakyat."

Rakyat perlu bangkit bagi membawa perubahan total dalam pilihanraya umum yang akan datang. Untuk menghapuskan akta yang zalim, kita perlu hapuskan dahulu pemimpin yang zalim. Tidak mungkin rakyat akan mendapatkan keadilan dari sistem yang tidak adil dan orang yang secara sengaja mengumumkan secara terbuka bahawa, "Aku tidak pandai menipu."

Makin Dikutuk, Makin Ditiru Buku Jingga

Posted: 23 Sep 2011 08:00 AM PDT

Sekiranya benar apa yang dilaporkan media, PAS akan menyambut baik cadangan bagi memansuhkan akta zalim ISA, kerana ia bertentangan dengan dasar Islam dan tamadun manusia.

PAS menentang akta ini sejak hari pertama ia dibentangkan dalam parlimen kerana ia memberi kesan besar kepada mangsa yang dituduh.

Ajaran Islam sangat menentang sebarang unsur kezaliman, sehingga Allah memberi amaran "jangan kamu cenderung hati untuk menyokong kezaliman, kelak kamu akan dihumban ke neraka". Demikian juga, Rasulullah S.A.W ada bersabda " kezaliman adalah kegelapan di hari akhirat."

PAS melihat dan sudahpun mengalami terlalu banyak penyalahgunaan akta zalim ini sejak mula ia dikuatkuasakan.

Ratusan orang yang tidak bersalah dihumban ke Kamunting dan mereka tidak diberi peluang untuk membela diri. Sekiranya benar pentadbiran Datuk Seri Najib Razak akan memansuhkan akta ISA bagi mendapat lonjakan politik, PAS mengalu-alukannya dan percaya rakyat yang kini semakin matang boleh menilai segala tindakan beliau.

"Kilat ikan di air, kita tahu jantan betinanya" - berapa ramai dah diktator di dunia ini yang membuat perubahan peraturan dan menunjukkan kebaikan kepada rakyat pada saat-saat kuasanya meruncing dan menjunam turun, namun rakyat tetap menghukum mereka.

PAS menggesa agar kerajaan menghapuskan juga beberapa akta lain yang sering disalahgunakan dan bertentangan dengan nilai tamadun manusia - seperti Akta Rahsia Rasmi (OSA), Akta Hasutan, Akta Mesin Cetak dan Penerbitan, Auku, Akta Hasutan dan Akta Pilihan Raya.

Sekiranya benar, tindakan Najib dan kerajaan BN kini semakin jelas meniru apa yang ditawarkan Pakatan Rakyat dalam Buku Jingga yang dikritik mereka habis-habisan.

Di satu tangan, Buku Jingga dikutuk sebegitu rupa mereka bakal menjahanamkan dan bankrapkan negara negara, satu tangan pula mereka meniru satu persatu.

Tindakan ini membuktikan hipokrisi Umno BN, yang semakin lemas dan kekeringan idea dalam menjalankan pentadbiran. Sehinggakan pakar dan penasihat, yang dibayar berjuta-juta sekelilingnya gagal memberi idea yang bernas sehingga terpaksa meniru apa yang ditawarkan oleh Pakatan Rakyat.

Kita juga difahamkan kerajaan akan menaikkan gaji guru-guru sebanyak RM200 dan pelbagai kemudahan lain sebagaimana yang dinyatakan dalam Buku Jingga dalam pembentangan Belanjawan 2012 nanti.

Ini sekali lagi akan melondehkan hipokrisi Umno BN dan membuka mata rakyat bahawa lemahnya kerajaan yang ada kini, sehingga tidak mampu lagi berfikir kerana perut terlalu kenyang dan minda terlalu sibuk untuk menutup segala rasuah, penyelewengan, salahguna kuasa dan kesombongan.

Diharap rakyat dapat bangkit dengan azam untuk menukarkan kerajaan yang lemah ini dengan sebuah kerajaan baru yang memberi harapan baru lebih adil dan amanah - sebuah negara berkebajikan yang akan betul-betul menjaga nasib mereka.

Bukanlah nak kata Pakatan Rakyat ini sempurna dan baik sepenuhnya, tapi belum cuba belum tahu. Sudah cuba, anda pasti berkata, 'Kalau tahu begitu nikmatnya bawah Pakatan Rakyat, dah lama kita buang Umno yang lemas ini.' InsyaAllah.

Layanilah Orang Tua Itu

Posted: 23 Sep 2011 07:57 AM PDT

Kalau anda ingin mengenali seseorang itu tua atau muda, anda boleh menilai dari perbualan mereka.

Seandainya orang yang anda temui itu berbicara banyak mengenai perkara-perkara yang lepas dan menceritakan tentang pengalaman hidupnya yang lalu, itu adalah satu tanda orang yang anda sedang bicara itu sudah tua.

Akan tetapi kalau perbicaraannya menceritakan apa yang sedang berlaku atau apa yang akan dilakukan, maka ianya tanda orang yang sedang anda bicara itu muda.

Ini antara petanda usia seseorang.

Memang realiti orang yang lama akan seronok berbicara apa yang telah mereka lalui, memberi gambaran suka dan duka. Seperti kisah-kisah kehidupannya di zaman Jepun, susahnya kehidupan dahulu, dan seronoknya zaman remaja dia, nostalgia harga barang murah, kenakalan zaman remajanya dulu yang tidak seperti kenakalan remaja sekarang dan sebagainya.

Itulah putaran kehidupan, dan kalau anda bertemu dengan orang tua begini, layanlah perbualannya dengan baik, sekali-sekala sampuklah cakapnya, agar dia rasa seronok. Kerana itulah keindahan orang tua.

Begitulah keadaan yang sedang dialami oleh Umno sekarang yang seronok jumpa bekas-bekas polis, tentera dan bekas- bekas pegawai pencen.

Kepada bekas anggota tentera, polis dan pegawai pencen layanlah Umno seadanya. Kerana sebagaimana biasa, hanya menjelang pilihanraya umum bahawa mereka teringat pada anda, dan selepas PRU13 ini, mungkin Umno sudah tidak jumpa anda lagi.

Seperti biasa, kalau tetiba dia janjikan sesuatu, dengar sajalah… dah 12 kali, takkan tak kenal perangai ini lagi. Jangan bantah nanti dia kecil hati, tetapi pada masa yang sama, anda tidak perlu terlalu percaya janjinya, sebab orang tua kadang- kadang, dia tak ingat apa yang dia janji. Kena ingat itu, ini boleh melindungi anda daripada dikecewakan lagi kerana mempercayai janjinya.

Masa mendengar cerita sembang, ingatlah juga dalam hati waktu dia kuat dan muda dulu, dia tidak menjenguk pun anda. Hanya kini setelah dia rasa kesunyian dan sendirian, maka dia akan datang berbual, ajak makan-makan, sembang cerita lama dan secara halus-halus ingin mengingatkan anda tentang jasanya tapi menutup segala kemungkarannya.

Kalau anda berbual dengan pimpinan Umno sebegini, layanlah dia dengan baik, kerana mungkin ajalnya sudah tidak lama. Kalau anda membantahnya, dia akan kecil hati dan tuduh anda tidak menghormati orang tua.

Kini Umno menghimpunkan generasi lama, barangkali kerana mereka mengganggap jurang mereka dengan generasi muda semakin besar dan generasi muda berinternet tidak mudah menerima 'cerita reka' mereka.

Generasi tua ini pula dianggap mereka baik, yang tak berinternet lagilah bagus, lebih-lebih lagi kerana ia sebaya. Tak apalah anda pun dah faham, dia kan dah tua.

Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah

Posted: 23 Sep 2011 01:42 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah


Яндекс.Fresh-Up/Позиции сайта dppnkedah.blogspot.com

Posted: 23 Sep 2011 01:32 AM PDT

Добрый день.

Меня зовут Александр Сибиряков, я решил обратиться, т.к. отметил что Ваша компания использует сайт dppnkedah.blogspot.com для привлечения потенциальных заказчиков.
Моя работа - анализировать результаты выдачи поисковых систем и находить компании, которым может быть недостаточно входящих звонков от клиентов из Интернета.

Мы с коллегами проявили инициативу и подготовили для dppnkedah.blogspot.com конкретное предложение по целевому привлечению клиентов Fresh-Up. Данный метод, на практике, позволяет существенно увеличить эффективность сайта как инструмента продаж.

Я буду крайне признателен, если Вы прокомментируете наши выкладки (во вложении) или передадите человеку, ответственному за продажи.

С уважением, Александр Сибиряков
Специалист отдела продуктивных решений
Компания Fruitful Solutions
Тел./Факс: +7 (495) 661-6100
Моб.: +7 (495) 661-6100
Web: www.future-adv.ru

Pemuda PAS batu 8 Bendang siam Baru

Posted: 23 Sep 2011 01:09 PM PDT

Pemuda PAS batu 8 Bendang siam Baru


MUSUH DALAM ISLAM

Posted: 23 Sep 2011 10:55 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Marilah kita menyedari bahawa antara sebab tersebarnya kemungkaran, jenayah serta maksiat adalah memandang ringan dalam perkara agama Islam. Allah telah memberi amaran dalam al-Quran (maksudnya): Dan tidaklah (betul dan elok) orang-orang yang beriman keluar semuanya (pergi berperang); oleh itu, hendaklah keluar sebahagian sahaja dari tiap-tiap puak di antara mereka, supaya orang-orang (yang tinggal) itu mempelajari secara mendalam ilmu yang dituntut di dalam agama, dan supaya mereka dapat mengajar kaumnya (yang keluar berjuang) apabila orang-orang itu kembali kepada mereka; mudah-mudahan mereka dapat berjaga-jaga (dari melakukan larangan Allah). (at-Taubah: 122)

Ini menunjukkan bahawa memahami ajaran agama Islam itu adalah perkara yang wajib ke atas setiap lelaki dan perempuan. Wajib ke atas setiap umat Islam memahami perkara dasar dalam agama Islam. Mereka juga perlu mengetahui perkara Islam serta apa yang boleh membatalkan iman serta Islam. Juga dalam perkara ibadat agar ibadat yang dijalankan itu diterima Allah, bukannya melakukan ibadat secara jahil.

Perkara ini adalah menjadi fardu ain ke atas umat Islam mempercayainya. Manakala dalam perkara fardu kifayah adalah hendaklah ada umat Islam yang memahami perkara agama secara mendalam supaya rujukan dalam perkara agama oleh masyarakat. Perkara ini termasuk dalam soal menjaga agama kerana agama adalah perkara yang lebih penting dalam hal-hal yang lain dalam kehidupan.

Ahli ilmu sosiologi berpendapat bahawa rukun kehidupan manusia itu adalah memelihara agama, nyawa, akal fikiran, maruah diri dan keturunan serta memelihara harta benda. Semua perkara itu adalah wajib dan menjadi rukun dalam kehidupan manusia, tetapi memelihara agama adalah perkara yang pertama, kerana agamalah yang menentukan baik buruknya kita dalam kehidupan ini.

Tanggungjawab memelihara agama adalah tanggungjawab yang menyeluruh. Iaitu kepada semua termasuk diri sendiri, pemimpin masyarakat dan pemimpim negara. Seluruh pihak perlu menjaga agama agar seluruh kehidupan ini tidak boleh dipisahkan daripada agama.

Imam al-Ghazali telah menyebut dengan tegas (maksudnya) agama itu asas bagi kehidupan manusia, manakala kekuasaan atau pemerintah merupakan pengawas, kalau tidak ada asas akan runtuh manakala jika tiada pengawas maka sia-sia.

Hari ini agama diperkecilkan, dipandang ringan serta dikira sebagai remeh-temeh. Maka kehidupan manusia menjadi runtuh dan musnah. Ramai di kalangan anggota masyarakat tenggelam di dalam kemungkaran dan maksiat.

Pada masa yang sama apabila orang-orang yang memerintah tidak berasaskan kepada agama, maka pemerintahan menjadi sia-sia. Pemerintah tidak boleh menjadi pengawas dalam kehidupan manusia sebaliknya lebih ramai menjadi pengkhianat dan merosakkan masyarakat.

Itulah padahnya apabila kita memperkecilkan urusan agama Islam, yang memberi kemuliaan kepada umat Islam ialah ajaran agama Islam. Islam telah memuliakan bangsa Arab yang buta huruf. Setelah mereka menganut Islam, mereka dapat memimpin dunia. Banyak bangsa-bangsa dalam dunia yang menganut ajaran Islam serta berpegang dengan Islam menjadi bangsa yang kuat serta mempimpim umat Islam.

Digantikan kaum lain

Allah SWT menjadikan pemimpin umat Islam silih berganti di kalangan bangsa yang menganut Islam dan kuat berpengang dengan agama Islam. Firman Allah SWT (maksudnya): Jika kamu tidak pergi beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah - membela agama-Nya), Allah akan menyeksa kamu dengan azab seksa yang tidak terperi sakitnya dan Ia akan menggantikan kamu dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat mendatangkan bahaya sedikitpun kepadaNya. Dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. (At-Taubah: 39)

Allah SWT meyeksa umat Islam dengan adanya bangsa dan kumpulan yang lain yang menganut agama Islam dan mempelajari agama Islam dan berpegang dengan ajaran Islam. Setelah bangsa Arab lemah dalam pengangannya dalam agama Islam Allah SWT menggantikan dengan bangsa Kurdis kemudiannya Tukri. Begitulah seterusnya.

Percayalah bahawa al-Quran adalah petunjuk dan mukjizat yang berterusan sehingga kiamat. Kedudukan agama Islam ini diketahui dan dikaji oleh musuh-musuh Islam yang membuat perancangan untuk menentangnya dan bukan untuk beriman. Seorang Perdana Menteri British menyatakan bahawa selagi orang Islam berpegang dengan kitab ini iaitu al-Quran selama itulah kuasa-kuasa Barat tidak boleh menguasai dan merendah-rendahkan orang Islam.

Malah mereka berusaha supaya orang Islam meninggalkan agama mereka. Walaupun tidak beriman dengan agama Islam tetapi sekurang-kurangnya tidak beramal dengan ajaran agama mereka. Oleh kerana itu agenda dan perancangan untuk menjauhkan orang Islam daripada agama berlaku sehingga kini. Termasuk dalam program globalisasi yang dilakukan oleh Barat yang menganggap umat Islam sebagai pencabar dan penghalang, mereka berusaha untuk melemahkan umat Islam dengan perancangan untuk mengurangkan sekolah-sekolah agama, mengawal ajaran Islam, khutbah Jumaat, kuliah agama di masjid adalah antara agenda penjajah musuh-musuh Islam. Semua ini dilakukan oleh penyeru-penyeru ke arah neraka jahanam yang dilahirkan di kalangan umat Islam sendiri.

Sabda Rasulullah s.a.w.(maksudnya) : Akan ada penyeru-penyeru ke arah neraka jahanam, barang siapa yang mengikutnya, maka dia akan dicampak sama ke neraka jahanam. Apabila Huzaifah bertanya kepada Rasulullah s.a.w. supaya menjelaskan siapa mereka. Rasulullah s.a.w. menyatakan mereka adalah daripada golongan kamu dan bercakap dengan bahasa kamu.

Oleh kerana itu wajib kita mempertahankan agama Islam walaupun dalam keadaan kita mencari kehidupan di dunia ini, kerana yang memandu kepada kemajuan dunia adalah agama Islam. Kemajuan yang tidak berpandukan kepada al-Quran hanya akan menjadi sebagai jalan dan lebuh raya untuk menuju ke neraka jahanam.

Firman Allah (maksudnya): Wahai orang-orang yang beriman! Peliharalah diri kamu dan keluarga kamu daripada neraka yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu (berhala); neraka itu dijaga dan dikawal oleh malaikat-malaikat yang keras kasar (layanannya) ; mereka tidak menderhaka kepada Allah dalam segala yang diperintahkanNya kepada mereka, dan mereka pula tetap melakukan segala yang diperintahkan. (At-Tahrim: 6) - Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang

Khutbah Jumaat : Musuh dalam Islam untuk menentangnya


Ka'ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae'i dan Hakim.

Perhatian!! Pentauliahan Bersih 3.0 akan bermula pada 30 sept..

Posted: 23 Sep 2011 10:44 AM PDT

PERHATIAN..!!

UNTUK MENUTUP IKLAN DIATAS POST,SILA CARI SIMBOL x DIATAS IKLAN TERSEBUT...! DIHARAP LU ORANG HAPPY SELALU...:)

DARI RAKYAT KEPADA RAKYAT!
BUKAN DARI KAUM BANGSAWAN KEPADA RAKYAT!

 
cybertrooper dan facebooker serta para pembloger pakatan rakyat semua.. mari kita bergabung tenaga.. utk menghumban umno apco ke muzium negara beb..
majlis perasmian bersih 3.0 pada 30 sept ni di dewan sivik cina kuala lumpur..
sederet dgn dewan bahasa dan pustaka..
jgn lupa datang...
sila like page link di bawah ini..
sebagai tanda anak anak muda akan kejalanraya sebelum pilihanraya!
GEROMBOLAN BABI NEGARA TIDAK DI ALU ALUKAN.. KAH KAH KAH

Fan Page fb bagi BERSIH 3.0 official Klik Bersih 3.0 Rally


8 TUNTUTAN, 1 PUN BELUM TERLAKSANA..

TIADA JALAN LAIN MELAINKAN SEKALI LAGI ANAK ANAK MUDA
AKAN KEJALANRAYA SEBELUM PILIHANRAYA..
WAR WARKAN MESEJ PENTING INI PADA SEMUA!
SEKIAN..

Panas !! SKANDAL SEKS MENTERI NAJIB DENGAN WANITA CAMBODIA

Posted: 23 Sep 2011 10:43 AM PDT

PERDANA Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak yang sibuk menjaja cerita Skandal demi Skandal Seks Ketua Pembangkang tidak sedar bahawa majoriti menteri kabinetnya terpalit dengan Skandal seks yang memualkan.

Petang tadi Paparrazzi menerima maklumat bahawa seorang Menteri Kabinet Najib terbabit dengan Skandal Seks bersama Wanita Cambodia yang sering melawat menteri berkenaan di Malaysia dan menjadikan beberapa resort dan hotel sebagai tempat memadu kasih.

Menteri berkenaan pula sering melawat ke luar negara, sama ada untuk bermain golf atau melancong bersama kekasih hatinya; kerana jiwanya kosong setelah isterinya sakit dan tidak dapat melayan naluri menteri berkenaan yang semakin kemaruk seks.

Sebelum ini Menteri berkenaan terlibat dengan Skandal Seks di Australia dan merupakan salah seorang menteri yang mempunyai hubungan rapat dengan Najib.

Menurut maklumat yang Paparazzi terima, seorang berpangkat Dato' memperkenalkan Menteri tersebut dengan Wanita Cambodia berkenaan.

Skandal seks ini dijangka akan menggemparkan Kabinet Malaysia tidak lama lagi kerana ada beberapa pihak sedang merundingkan harga dengan Paparazzi untuk menjual gambar dan rakaman video untuk membuktikan hubungan sulit menteri berkenaan./ sabahkini.net

IBLIS PASTI TERTAWA BILA DENGAR UMNO JUGA MAHU HUKUM HUDUD

Posted: 23 Sep 2011 10:35 AM PDT

ISU perlaksanaan hukum Hudud muncul kembali. Terbukti PAS tetap konsisten dengan dasarnya untuk melaksanakan hukum Islam apabila Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Aziz mencabar agar Kerajaan Pusat atau Umno menyokong perlaksanaan hukum tersebut di Kelantan.



Kepimpinan melalui tauladan, pemimpin yang sedang mendidik masyarakat sebelum Hukum Hudud mahu dilaksanakan...

Isu ini timbul bila Tun Mahathir cabar PAS agar laksanakan hukum Hudud kerana beliau tidak lagi berkuasa. Tahukah Mahathir bahawa hukum Islam tidak perlu menanti kamu berkuasa atau tidak, bahkan jika kamu mati sekali pun hukum ini akan terus diperjuangkan sehingga tertegaknya hukum Allah di muka bumi ini.



Kita mahu didik masyarakat agar faham soal hukum Hudud dahulu. Didikan beginikah?

TPM, Muhyiddin pula cuba `berlapik' kononnya Umno memang mahu laksanakan hukum Hudud tetapi bukan sekarang. Masyarakat perlu diasuh dan dididik terlebih dahulu tentang hukum ini sebelum ianya mahu dilaksanakan. Berapa lama Umno mahu mengambil masa untuk mendidik masyarakat? Daripada Mahathir muda sampai Mahathir sudah `hampir lupa-lupa ingat' masih tidak selesai lagi mendidik masyarakat? Berapa tahun Umno berkuasa di negara ini? Apa didikan Umno agar masyarakat memahami hukum Hudud?

Berilah masa berkurun-kurun sekalipun kepada Umno, tetapi selagi politik dipisahkan dari agama usah diharap masyarakat akan memahami hudud. Bagaimana hudud mahu dipelajari oleh masyarakat, sedangkan guru-guru agama yang mengajar di dalam masjid dan surau tidak boleh membicarakan tentang hukum hudud? Ahli-ahli politik berugama Islam tidak boleh bercakap soal agama di dalam masjid, jauh sekali untuk menceritakan tentang hukum Hudud. Mahu beri tazkirah pun perlu ada Tauliah. Apabila ada penceramah atau guru yang menyebut tentang kewajipan hukum ini, mereka pasti akan di`gam' atau di cop sebagai `berpolitik' di dalam masjid. Beginikah caranya Muhyiddin mahu asuh masyarakat tentang hukum Hudud?

Jelas, sejak dari dulu, kini dan mungkin selamanya Umno tidak akan berusaha ke arah mendidik masyarakat tentang hukum ini. Jika beginilah keadaannya, usah dimimpi negara kita akan dapat melaksanakan hukum tersebut melainkan Umno kita kuburkan. Saya tidak mahu berbicara tentang DAP terutamanya Karpal Singh sekiranya beliau menentang perlaksanaan hukum ini. Sebabnya, pertama, Karpal Singh Non-Muslim dan bukan kewajipan beliau untuk menegakkan hukum Islam. Kedua, Karpal Singh menentang hukum Hudud berlandaskan ilmu perundangan yang ada pada beliau iaitu Perlembagaan Negara sekarang tidak akan membenarkan Hukum Hudud dilaksanakan.

Saya tabik kepada DS Anwar, beliau secara jelas menyokong perlaksanaan Hukum Hudud. Tabik juga kepada Mursyidul Am PAS yang tegas menyebut jika Kerajaan Pusat benarkan Hukum hudud dilaksanakan di Kelantan, dan jika DAP menentangnya maka PAS sanggup kehilangan DAP. Ertinya, di antara Tuan Guru Nik Aziz, Anwar dan Muhyiddin, mereka bertiga adalah Islam tetapi hanya Muhyiddin yang berbeza pendapat. Tuan Guru Nik Aziz mahu kepada hukum Hudud, Anwar pula menyokongnya tetapi Muhyiddin pula mahu ditangguhkan sehingga masyarakat tahu tentang hukum ini.

Persoalannya, apakah Umno ada menunjukkan usaha-usaha ke arah itu? Samasekali tidak, bahkan bertambah teruk lagi. Ini membuktikan Umno tidak pernah ikhlas untuk menuju ke arah itu. Bagaimana mungkin pemimpin Umno mahu terima hukum Hudud sedangkan perkara asas di dalam Islam iaitu menutup aurat pun pemimpin Umno tidak berani menegur isteri mereka. Bagaimana mereka mahu kepada Hudud di dalam keadaan mereka melantik perasuah menjadi pemimpin. Tidak percaya, kita boleh bertanya kepada Isa Samad atau Ali Rustam.

Di dalam keadaan media kawalan mereka bertindak sebagai `lidah syaitan' pembawa fitnah dan mengaibkan orang, inikah yang dikatakan Muhyiddin masyarakat perlu dididik terlebih dahulu? Jelas dan nyata, Umno bukan pilihan buat kita jika kita mahu melaksanakan hukum Islam./wfauzdin.blogspot.com

Najib harus jawab penempatan Myanmar dan Kemboja jadi warganegara di Pekan, Pahang ,

Posted: 23 Sep 2011 10:28 AM PDT

Semalam che'GuBard atas nama Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menunaikan janji untuk berada di parlimen Pekan, Pahang untuk menerangkan semula persoalan cincin berlian RM24.45 juta dan kaitanya dengan Rosmah Mansor.

Alhamdulillah program semalam berjalan lancar walaupun dalam keadaan hujan lebat di Markas PAS Felda Chini 3. Cuma sepatutnya semalam risalah cincin seharusnya mula diedarkan namun atas masalah cetakan pengedaran ditangguhkan. InsyaAllah selepas SAMM melunaskan bayaran tertangguh kos buku 'FITNAH' baru kami mampu untuk mencetak risalah tersebut. Buku 'Fitnah' dibayar dengan 4 'post dated cheque' yang terakhir bertarikh 3 Oktober dan selepas itu baru risalah cincin akan dicetak.

Saya telah menerangkan secara terperinci berkaitan cincin dan menjawab tuduhan mereka melalui media. Turut mengejutkan hadirin ialah selain cincin gelang tangan berharga RM 1.65j juga dari syarikat yang menjual cincin turut didedah. InsyaAllah hadirin yang hadir akan menjadi agen penyampai pula di bawah.

Yang menarik ingin diangkat disini ialah mengenai kewujudan penempatan orang Myanmar dan Kemboja di Pekan Pahang. Menurut beberapa penduduk tempatan yang ditemui perkara ini bukan satu benda yang sulit, ramai di Pekan tahu dan sedar apa yang berlaku.

Tahun 1999, Najib diselamatkan oleh undi POS hanya menang dengan majoriti 200 lebih undi sahaja. Sejak itu telah mula dibuka beberapa penempatan baru yang membawa masuk orang dari Kedah dan Perlis secara beramai - ramai. Mereka diberi tanah membina penempatan dan didaftar sebagai pengundi Pekan. Selepas itu ia menjangkit kepada penghijrahan beramai - ramai orang - orang Myanmar dan Kemboja ke Pekan. Mereka diberi ruang meneroka beberapa kawasan tanah di Tanjung Agas, Sekukuh, Merchong, Sungai Miang. Hampir 90% dari mereka sudah menjadi warga negara Malaysia dan ramai sudah masuk dalam senarai pengundi di Pekan, Pahang.

Malah ramai penduduk tempatan mula mengeluh apabila kelompok ini seolah mendapat perhatian istimewa apabila mereka mendapat tanah dan kelompok mereka yang ramai sehingga ada ruang perniagaan seperti pasar malam mula dikuasai oleh kelompok ini. Di sesetengah 'sudut' Pekan sudah jadi asing bagi warga asal pekan kerana kehadiran mereka ini.

Batu Gajah Mari

Posted: 23 Sep 2011 11:23 AM PDT

Batu Gajah Mari


Najib kena 'Culik' !!

Posted: 23 Sep 2011 12:12 AM PDT


oleh: Ajijoi

Kehadiran Najib keceruk Taman Song Choon yang dijadualkan pada hari Sabtu ini agak mengejutkan banyak pihak. Mengapa tiba-tiba? Mengapa disitu, seluas-luas pekan Ipoh, Taman Song Choon pula yang menjadi pilihan?

Maklumat yang diterima mengatakan bahawa ada agenda Hamidah disebalik program ini.

Najib Razak dikatakan bakal turun ke Perak hanyalah semata-mata untuk menghadiri majlis perkahwinan anak kepada sahabatnya. Kesempatan ini telah direbut oleh Hamidah untuk dijadikan program negeri melalui 'talian hayat' si Rosmah. Jika sebelum ini, Hamidah dikatakan menggunakan 'talian hayat' istana untuk bertanding di kerusi DUN Sg Rapat. Kini, Hamidah kerap bertenggek dicelah pelipat Rosmah untuk mendapatkan sesuatu hajat.

Berapa jutakah pula wang rakyat akan dihabiskan untuk mengadakan program tersebut. Yang pastinya, inilah masa untuk Hamidah 'memberi makan' anak-anak buah, para kroni dan juga 'jin-jin' peliharaannya bagi menghadapi kerja-kerja kempen pilihanraya umum akan datang. Ya, Hamidah berbelanja dengan duit kita.

Banyak perkara-perkara yang berkaitan dalam Hamidah menganjurkan program kehadiran Najib di Taman Song Choon Sabtu ini mengikut kata pemberi maklumat.

Pertama, sejak dahulu lagi Hamidah gagal untuk memasuki Taman Song Choon, terutamanya Surau Al-Falah yang digelarnya sebagai sarang pembangkang. Pengerusi surau dan ajknya terus dimusuhi oleh Hamidah.

Sekolah agama rakyat dengan usaha pihak surau yang sedang didirikan bersebelahan dengannya juga telah 'dilamar' oleh Hamidah untuk dirasmikan oleh Menteri Besar Perak, Zambry Abdul Kader namun tidak dipersetujui oleh pihak pelaksana sekolah agama rakyat tersebut. Sebaliknya, sekolah tersebut bakal dirasmikan oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria. Sekali lagi Hamidah gagal di Taman Song Choon.

Kali ini, bolehkah Hamidah dianggap sebagai berjaya memasuki Taman Song Choon dengan membawa seorang Perdana Menteri, Najib Razak bersamanya? Tidakkah taraf seorang Perdana Menteri diletakkan begitu rendah dengan membawanya diceruk sebuah taman perumahan semata-mata untuk menunjukkan kebesaran ego seorang wakil rakyat yang telah hampir kepenghujung karier. Mengapa dikatakan sebagai karier, bukan perkhidmatan? Kerana apabila jawatan itu dijadikan sebagai sumber pendapatan dan kekayaan, maka karier adalah ayat yang paling tepat sekali.

Apabila disebut penghujung karier, ini membawa kita kepada perkara kedua.

Hamzah vs Hamidah

Kedudukan Hamidah di Dun Sg Rapat kini teramat goyah. Sehinggakan Hamidah dikatakan telah berkira-kira untuk berpindah bertanding ditempat lain. Perhubungannya dengan masyarakat Dun Sg Rapat malah Umno Gopeng sendiri dikatakan renggang. Bekas pembantu peribadinya (PA) dikatakan bersedia untuk bertanding atas tiket bebas sekiranya Hamidah sekali lagi dipilih sebagai calon Dun Sg Rapat. Kerusi tersebut juga diidamkan oleh seorang bekas tentera daripada Umno Gopeng yang telah melobi untuk menggantikan Hamidah.

Ini diburukkan lagi dengan berita yang mengatakan bahawa BN Perak telah bersetuju untuk meletakkan Dato Hamzah, Ketua Bahagian Umno Gopeng untuk bertanding dikerusi Dun Sg Rapat pada PRU ke 13 nanti. Perebutan hebat diantara Hamzah dan Hamidah bukan rahsia lagi terutamanya dikalangan ahli-ahli Umno Gopeng.

Hamidah kini bagaikan tersepit untuk terus mempertahankan kerusi Dun Sg Rapat sebagai talian hayat untuk terus berkuasa dan menjaga kepentingan-kepentingan yang telah diatur dan yang sedia ada. Projek gas asli di Manjung yang bernilai RM5.8bilion perlu dijaga dengan mengekalkan kuasa.

Kini jeritan batin Hamidah bagaikan Ahmad Nisfu didalam filem P. Ramlee "Mintak nyawa, mintak nyawa", jelas kelihatan dengan gelagatnya 'menculik' Perdana Menteri, Najib Razak untuk tolong berkempen bagi pihaknya.

Perlukah Hamidah mengingatkan BN Perak dan Umno terutamanya akan peranan besarnya dalam merampas semula kerajaan negeri Perak daripada tangan Pakatan Rakyat.

Masa kian hampir untuk Hamidah sampai ke penghujung kariernya. Berjayakah Hamidah memujuk Rosmah untuk mengekalkan kedudukannya di Dun Sg Rapat?

Wallahualam.

Mohamad Taufek Abd Ghani

Posted: 23 Sep 2011 10:13 AM PDT

Mohamad Taufek Abd Ghani


Isu bas awam belum selesai

Posted: 22 Sep 2011 09:24 PM PDT









Isu bas awam belum selesai
Sinar Harian 23 Sep 2011

SIMPANG DURIAN - Isu pengangkutan awam di daerah ini masih belum berkesudahan menyebabkan penduduk mahu kerajaan melakukan sesuatu dan bukan sekadar janji.

Penduduk di pekan Simpang Durian yang turut menghadapi masalah sama mahu penyelesaian isu pengangkutan awam dapat disegerakan, biarpun masalah itu sudah dibangkitkan beberapa kali sejak bertahun lalu.

Tinjauan Sinar Harian mendapati, kemudahan prasarana di pekan berkenaan seperti pondok bas berada dalam keadaan baik.

Namun, apa yang mendukacitakan, tiada perkhidmatan bas dan teksi yang boleh didapati di pekan berkenaan.

Penduduk, Nur Shira Mohd Daud, 21, berkata, perkhidmatan bas di kawasan itu mula mengalami masalah sejak bulan Jun tahun lalu.

Nur Shira yang tinggal di Kampung Bemban berkata, tahun lalu, dia bergantung kepada kemudahan bas untuk ke tempat kerja.

"Dulu saya tunggu bas dalam jam 10.30 pagi dan hanya mengambil masa 10 minit untuk ke tempat kerja.

"Sekarang susah untuk mendapatkan bas dan sejak kebelakangan ini semakin teruk kerana bas hanya lalu sekali dalam sehari dan kini tidak ada bas langsung di kawasan ini,"katanya kepada Sinar Harian.

Nur Shira berkata, keadaan turut menyukarkan adik iparnya yang menuntut di sekolah berasrama di Kuala Pilah untuk pulang bercuti.

Katanya, adik iparnya terpaksa menaiki teksi yang mengenakan caj diantara RM50 hingga RM60 berbanding tambang bas RM4.50 sahaja.

"Saya harap perkhidmatan bas dapat dikembalikan ke kawasan ini kerana ia menyukarkan khususnya pelajar sekolah dan warga emas yang tidak mempunyai kenderaan.

"Dahulu masa zaman sekolah, saya dan rakan-rakan sering menaiki bas ke Kuala Pilah untuk bersantai dan sebagainya.

"Perjalanan dari Simpang Durian hingga Kuala Pilah hanya mengambil masa satu jam. Kini penduduk terpaksa bergantung harap kepada khidmat teksi sapu.

"Teksi sapu lazimnya hanya menawarkan perkhidmatan dari pekan Simpang Durian hingga ke Felda Pasoh kerana penumpangnya dikatakan ramai," katanya.

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story9555819.asp

PAS Kawasan Gerik

Posted: 23 Sep 2011 10:02 AM PDT

PAS Kawasan Gerik


Ceramah Isu Semasa Di Felda Bersia

Posted: 23 Sep 2011 05:10 AM PDT

 Timbalan Speaker Kelantan Yb Mohd Zaki Bin Ibrahim

Bob Lokman


Tarikh: 27hb Sept 2011

Tempat: Bilik Gerakan PAS Cawangan Felda Bersia Gerik

Masa: 9.30 Malam

Penceramah: Timbalan Speaker Kelantan YB Mohd Zaki B Ibrahim & Bob Lokman

Muslimin dan Muslimat dijemput hadir beramai-ramai ke ceramah tersebut.                  

KHIDMAT MERU

Posted: 23 Sep 2011 09:16 AM PDT

KHIDMAT MERU


MAJLIS SANTAPAN NEGERI

Posted: 22 Sep 2011 11:31 PM PDT




























Satu Majlis Santapan Negeri sempena Lawatan Rasmi Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong ke Negeri Selangor Darul Ehsan .


Majlis yang diadakan di Balai Santapan Diraja, Istana Alam Shah, Klang itu dihadhiri oleh ADUN-ADUN dari pihak Kerajaan Negeri, pegawai-pegawai kerajaan dan pangerusi badan-badan kerajaan.





















Dewan Pemuda PAS Tawau

Posted: 23 Sep 2011 07:21 AM PDT

Dewan Pemuda PAS Tawau


KENYATAAN AKHBAR DEWAN PEMUDA PAS NEGERI SABAH TERHADAP PENJUALAN PULAU KEPADA PIHAK ASING

Posted: 22 Sep 2011 06:12 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh

Posted: 23 Sep 2011 07:03 AM PDT

Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh


PERLU TELITI FILEM HANTU BONCENG: MAPIM

Posted: 22 Sep 2011 07:17 AM PDT

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN KOTA RAJA

Posted: 23 Sep 2011 04:20 AM PDT

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN KOTA RAJA


Sambut 240 Adun BN dengan ‘Masihkah Kau Ingat’

Posted: 22 Sep 2011 09:18 PM PDT

KUALA LUMPUR, 22 Sept: "Sila sambut delegasi 240 Adun BN yang berkampung di seluruh Dun Selangor dengan kain rentang 'Masihkah Engkau Ingat 51 Tahun Ketika BN Perintah Di Selangor'," kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.
Sebenarnya, kata beliau itulah yang layak untuk menyambut rombongan Adun BN ke negeri Selangor dalam misi untuk menawan negeri itu.

Katanya, apabila hilang kuasa barulah mereka teringat kepada rakyat.
"Apabila hilang kuasa baru teringat masih ramai rakyat tidak kenal Umno. Apabila hilang kuasa baru teringat untuk membela rakyat," katanya kepada Harakahdaily.
Soal beliau, apa yang Umno buat ketika 51 tahun memerintah.
"Kenapa sekarang baru sibuk hendak mengambil berat tentang rakyat?" tanya beliau lagi.

Rakyat, ujarnya tentu masih ingat bagaimana bekas Menteri Besar Umno membelanjakan wang rakyat RM1.7 juta untuk lawatan ke Paris Disneyland dan Orlando Disneyland dalam masa lapan hari sahaja.
Tambahnya, belanja bilik hotel untuk Datuk Seri Khir Toyo sebanyak RM110,000 sedangkan rakyat ke Makkah selama 40 hari baru berbelanja RM10,000.

Rakyat, katanya tentu masih ingat ketika Umno berkuasa menghalau penduduk Kampung Berembang, Ampang macam binatang pada hal penduduk itu penyokong tegar Umno, tetapi pemimpin Umno tidak mempedulikan kerana mereka berada di puncak kuasa.

Tambahnya, rakyat juga tentu masih ingat di zaman Umno memerintah di mana kegiatan masjid malap seperti lampu yang tidak ada bateri.
Ini, katanya kerana ahli jawatankuasa masjid yang dilantik bukan ahli masjid supaya memudahkan kegiatan menjahilkan rakyat dan jauh daripada institusi agama kerana Umno sedar jika rakyat celik agama bererti selamat tinggallah parti itu.

"Rakyat tentu masih ingat ketika kerajaan Pakatan Rakyat memberi air percuma 20 meter padu kepada semua rakyat, maka pemimpin Umno mengatakan ini kerja membazir. Awas jika BN menang semua ini akan ditarik balik," katanya lagi.
Beliau berkata, rakyat juga tentu masih ingat di mana ustaz-ustaz diburu macam penjenayah bila mana Datuk Dr Haron Din, Datuk Ismail Kamus, Allahyarham Datuk Ishak Baharom hendak ditangkap kononnya melakukan kesalahan jenayah syariah.

Sekarang, ujarnya baru pemimpin Umno hendak bermuka-muka menjadi pembela rakyat.
Baginya, mereka akan menanam janji manis, tetapi apabila mendapat kuasa mereka akan melanjutkan tradisi menindas rakyat.

"Awas rakyat Selangor, bila bertemu dengan Adun BN yang berkampung di tempat tuan-tuan tolong ingatkan kepada mereka 'Masihkah Engkau Ingat 51 Tahun  Berkuasa'," katanya.
Paling cantik sekali, tambah beliau ialah rakyat Selangor kena tanya kepada wakil rakyat yang datang daripada negeri yang BN memerintah.
"Adakah rakyatnya mendapat air percuma, kifalah RM2,500, Tabung Warisan Anak Selangor, Guru Kafa mendapat gaji RM1,300 sebulan?
"Sudah tentu jika soalan ini dikemukan Adun BN lari lintang pukang," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan