Isnin, 29 Ogos 2011

BLOG - BLOG PARTI DAP

BLOG - BLOG PARTI DAP


Hannah Yeoh

Posted: 29 Aug 2011 07:41 AM PDT

Hannah Yeoh


Dance It!

Posted: 28 Aug 2011 10:37 AM PDT

 
Dance It Workshop
Day 1, September 3rd
Time: 8.30am-6.00pm
Venue: Urban Groove Dance Academy 
Address: SUBANG JAYA (TAIPAN BUSINESS CENTRE)
No:7, 2nd Floor, USJ10/1C
47610 Subang Jaya,
Selangor, Malaysia.
Open to ages: 7-35 years
A dance workshop conducted by professional dance instructors that have years of experience in the dance scene. Come join us and learn exciting new moves and dance tips to improve your swagger from these professional instructors. Yes, it is completely FREE! Come with your friends and family.


Dance It Competition
Day 2, September 4th
Time: 2.30pm-5.30pm
Venue: Sunway Pyramid Shopping Mall
Event: Dance It Competition!

Grand Prize: RM 3000
First runner up: RM 2000
Second runner up: RM 1000

Compete as a team or as an individual to stand a chance to win lucrative cash prizes.
*AUDITIONS WILL BE HELD ON THE 3RD SEPTEMBER (AFTER THE WORKSHOP).

To register, find the links on our Facebook event page: http://www.facebook.com/event.php?eid=257375934272550
 
For more information, please do not hesitate to contact us at 017 211 3550

                                                                                           
 
A Community event organised in collaboration with MPSJ
 

Lim Guan Eng

Posted: 29 Aug 2011 01:28 AM PDT

Lim Guan Eng


Kekalkan Kerajaan Berjiwa Rakyat Yang Martabatkan Rakyat.

Posted: 28 Aug 2011 07:47 PM PDT

Utusan Hari Raya Aidilfitri 1432 Oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng Di Komtar, George Town Pada 29.8.2011

Dengan penuh ikhlas dan rasa rendah diri, saya mengucapkan Salam Aidilfitri buat semua umat Islam di Malaysia. Semoga 1 Syawal 1432 Hijrah demgan harapan baru untuk menjalankan tugas kerja masing-masing dengan penuh bertanggungjawab dan melawan sebarang kemungkaran.

Kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang berusaha menunaikan kewajipan kami kepada rakyat dengan urustadbir CAT – Cekap, Akauntabel dan Telus yang berlandaskan "amar maaruf nahi mungkar". Urustadbir baik dan cekap ini bukan sahaja mendapat pengiktirafan di peringkat tempatan dan negara seperti oleh Lapuran Ketua Audit Negara dan perunding dana kewangan Tan Siok Choo. Malah Pulau Pinang baru ini dipuji oleh majalah ekonomi antarabangsa "The Economist" dan Transparency International atas usaha melawan rasuah dan mengamalkan sistem tender terbuka.

Pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab cuba mainkan sentimen perkauman dengan momokan bahawa kontraktor Melayu akan rugi kerana tidak dapat berdaya saing dalam sistem tender terbuka. Hakikatnya ialah 100% daripada kontrak Jabatan Perairan & Saliranbernilai RM 35.6 juta dan 99.5% daripada kontrak JKR bernilai RM 124.2 juta diberikan kepada kontraktor Melayu. Nyata sekali bukan kontraktor Melayu yang tidak dapat berdaya saing tetapi kontraktor bersifat kroni yang tak berguna. Inilah matlamat kerajaan Pakatan Rakyat berjiwa rakyat dengan martabatkan rakyat tanpa kira kaum, agama dan fahaman politik.

Walau pun ada segelintir orang mahu menyempitkan ajaran Islam dengan memburukkan orang lain serta menimbulkan fitnah dan memainkan sentimen perkauman, kerajaan negeri yakin bahawa Islam yang sebenar menggalakkan kita semua untuk bersahabat dengan penuh kasih sayang tanpa rasa curiga antara satu sama lain. Itulah sebebnya kerajaan negeri Pakatan Rakyat mengulangi jaminan bahawa ia bukan anti-cina, anti-Melayu atau anti-India tetapi hanya anti-rasuah sahaja.

Hanya dengan menghayati dan mengamalkan ajaran agama yang mengajak kepada kasih sayang, perpaduan dan saling faham-memahami antara satu sama lain dapat meruntuhkan tembok yang selama ini memisahkan kita semata-mata kerana perbezaan kaum, agama dan cara hidup.

Harapan saya ialah untuk melihat ibu-ibu tidak lagi menangis kerana melihat anak-anak kelaparan, bapa-bapa tidak lagi mengeluh kerana tidak mampu menyediakan keperluan keluarga, anak-anak tidak lagi kecewa kerana tidak mempunyai buku, pakaian dan barang permainan, dan warga emas, ibu tunggal serta orang kurang upaya tidak lagi meratap kerana dipinggirkan oleh orang-orang yang menjadi tempat mereka menaruh harapan.

Ini boleh dilihat dalam program sosial negeri seperti penghapusan miskin tegar, penghargaan warga emas, sumbangan pelajar IPTA dan anak emas, bantuan kepada sekolah-sekolah Agama Rakyat dan para huffaz serta program kebajikan yang makan perbelanjaan lebih RM40 juta setahun. Inilah erti Syawal yang saya harap dapat mengukuhkan semangat kita semua untuk tidak melupakan mereka yang amat memerlukan bantuan, sumbangan dan kasih sayang kita.

Dengan sedikit tenaga dan keupayaan kurniaan Tuhan, kami telah dan akan terus berusaha untuk melaksanakan yang terbaik untuk semua, terutamanya mereka yang benar-benar memerlukan. Marilah kita terus kekalkan kerajaan berjiwa rakyat yang martabatkan rakyat.

Semoga 1 Syawal ini membawa berkat dan rahmat buat kita semua. Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin.

LIM GUAN ENG

Charles Santiago

Posted: 28 Aug 2011 11:40 PM PDT

Charles Santiago


Pemberian sumbangan dan berbuka puasa di Surau Port Garden,Klang

Posted: 28 Aug 2011 10:33 PM PDT

Ahli Parlimen Klang YB Charles Santiago telah berbuka puasa bersama muslimin dan muslimat di Surau Port Garden selepas pemberian sumbangan pekawanis kepada ibu tunggal dan fakir miskin. Turut dihadiri oleh Ahli Majlis Perbandaran Klang Tuan Haji Ismail Arshat.

Click to view slideshow.

Lim Kit Siang

Posted: 28 Aug 2011 11:26 PM PDT

Lim Kit Siang


Air Asia MAS tie-up – ordinary Malaysian consumers will be the losers?

Posted: 28 Aug 2011 07:14 PM PDT

By Teh Chi-Chang | REFSA Ordinary Malaysians must view the MAS-Air Asia Collaboration announced on 9 August with dismay. When previously fierce competitors such as MAS and Air Asia choose to collaborate instead, consumers tend to be the losers. This arrangement, called the MAS-Air Asia Comprehensive Collaboration Framework might be more appropriately named the MAS-Air [...]

Islamic Financial Intermediaries

Posted: 28 Aug 2011 06:56 PM PDT

by Bakri Musa Malaysia in the Era of Globalizat​ion #80 Reform in Islam Chapter 9: Islam in Malay Life Trade had been flourishing for centuries in Arabia, immediately before and after the prophet's time. All that buying and selling, together with the caravan expeditions, could not have taken place without there being a satisfactory financing [...]

Revised law rewards judiciary’s top three, works other judges longer

Posted: 28 Aug 2011 06:55 PM PDT

By Debra Chong The Malaysian Insider Aug 29, 2011 KUALA LUMPUR, Aug 29 — Unlike his predecessors, Tun Zaki Azmi will retire on a full pension when he clocks out for the last time from the Palace of Justice on September 12 despite serving less than three years as Chief Justice, thanks to a recent [...]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan