Sabtu, 25 Jun 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Apa Yang Tersirat

Posted: 25 Jun 2011 01:45 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Anwar nak tunggu apa lagi? Zul-Kulim

Posted: 25 Jun 2011 07:52 AM PDT

Nak tunggu apa lagi? Datuk Seri Anwar Ibrahim wajib meletakkan segala jawatannya selepas dua pakar dari Amerika Syarikat (AS) mengesahkan lelaki dalam klip video seks yang ditayangkan oleh trio Datuk 'T' menyerupai Ketua Pembangkang itu.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin (gambar) berkata, pakar dari AS itu juga mengesahkan rakaman video seks terbabit adalah tulen dan tidak ada sebarang 'tampering' (diubah-ubah) serta 'superimpose' (imej ditindih).

Menurut beliau, bukan itu sahaja, kamera litar tertutup (CCTV) hotel turut membuktikan Anwar dan ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah berada di lobi hotel tersebut ketika tarikh rakaman klip berlaku.

"Dia wajib letak jawatan. Semua jawatan. Tiada dolak-dalih, tiada putar-belit dan tiada bohong lagi. Semuanya sudah jelas. Letaklah semua jawatan; politik, kerajaan dan lain-lain.

"Letaklah jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh; letaklah jawatan sebagai Ketua Pembangkang; letaklah jawatan sebagai Ketua Umum dan Penasihat PKR serta letaklah jawatan Penasihat Ekonomi Selangor.

"Hentikanlah sandiwara dan lakonan jijik serta kotor ini. Hentikanlah mengheret dan memperkudakan para ulama terutama dari Pas. Ringkasnya, pergilah bertaubat. Cucilah diri," katanya dalam entri terbaru bertajuk 'Dah terang bersuluh pula!' di blognya, http://zul4kulim.blogspot.com semalam.

Mengulas lanjut, Zulkifli berkata, selain pengesahan pakar dan bukti daripada CCTV, kelibat Shazryl Eskay turut muncul dalam klip video tersebut.

"Klip video berkenaan juga mengesahkan terdapat tiga watak di dalamnya iaitu seorang lelaki (Shazryl Eskay), seorang lelaki dikenal pasti sebagai Anwar dan seorang wanita berbangsa Cina.

"Perlu saya tekankan di sini, kita tidak menuduh Anwar berzina dengan wanita itu. Itu persoalan yang perlu dibuktikan di Mahkamah Syariah berdasarkan beban pembuktian yang ditetapkan syarak.

"Apa yang penting di sini ialah video tersebut membuktikan Anwar Ibrahim tidak layak menjadi pemimpin, apatah lagi menjadi Perdana Menteri sebuah negara umat Islam," tegas beliau.

Katanya, dalam beberapa kejadian yang berlaku di AS, Turki dan Indonesia sebelum ini, sudah ramai golongan pemimpin dan ahli politik bertindak meletak jawatan ekoran terlibat dengan 'jenayah' lucah.

"Tetapi di Malaysia, setelah dipanggil membela diri kerana meliwat Mohd. Saiful Bukhari Azlan, dengan pembuktian asid deoksiribonukleik (DNA) yang jelas dan dengan klip video yang disahkan tulen, Anwar bukan sahaja tidak mahu meletak jawatan, bahkan menyalahkan kerajaan dan semua orang lain atas kegiatan tidak bermoral beliau itu.

"Kadang-kadang, bila tengok rentetan peristiwa di luar negara, orang kafir pun lebih tinggi maruah dan nilai diri serta prinsip mereka," ujarnya.

Zulkifli kemudiannya menggesa rakyat supaya berhati-hati ekoran versi video Johari Abdul wakil Rakyat Sungai Petani, Kedah yang menggambarkan seolah-olah video yang didedahkan oleh Tri Datuk T adalah palsu; tujuan klip video versi Johari itu adalah untuk menimbulkan keraguan.

Himpunan BERSIH berniat jahat: Zul-Kulim

Posted: 25 Jun 2011 05:12 AM PDT

Apabila pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof menggesa penganjur perhimpunan haram 9 Julai depan, Bersih, supaya tidak menjadikan suruhanjaya itu sebagai 'kambing hitam', ada pihak menuduh SPR bermain politik.

Mereka menuduh SPR melindungi kerajaan dan memanipulasikan keputusan pilihan raya demi kepentingan parti pemerintah.

Sementara itu, penganjur perhimpunan haram itu bercadang untuk meneruskan rancangan mereka mengadakan demonstrasi jalanan pada 9 Julai, walaupun langkah itu dibantah keras oleh pelbagai pihak.

Kumpulan pengacau yang berhasrat mengadakan perhimpunan haram itu menuntut lapan perkara kononnya untuk memastikan pilihan raya umum diadakan secara bersih dan telus - membersihkan senarai pemilih, melakukan reformasi terhadap sistem pengundian, menggunakan dakwat kekal untuk cap jari pengundi, membenarkan tempoh berkempen sekurang-kurangnya 21 hari, mewujudkan akses terhadap media secara bebas dan adil, memperkukuhkan institusi awam dan menghentikan amalan rasuah serta politik kotor.

Persoalannnya ialah adakah tuntutan mereka itu berasas atau sengaja diada-adakan? Juga, adakah sistem pilihan raya kita begitu buruk? Banyak pihak percaya tuntutan itu dibuat sekadar untuk menyembunyikan niat buruk yang terselindung di sebalik keseluruhan rancangan mereka.

SPR bersedia mengadakan perjumpaan dengan penganjur perhimpunan haram itu sekali lagi untuk membincangkan isu yang ditimbulkan kerana ia percaya demonstrasi jalanan tidak akan dapat menyelesaikan sebarang masalah atau membawa kepada pindaan undang-undang.

Abdul Aziz berkata bahawa SPR telah mengadakan perjumpaan dengan pengerusi jawatankuasa penganjur perhimpunan haram itu Datuk S. Ambiga serta beberapa anggotanya pada akhir tahun lepas dan mereka menerima penjelasan SPR tentang isu yang ditimbulkan.

Beliau juga berbincang tentang lapan isu berkenaan, termasuk membuat pindaan terhadap undang-undang.

"Sekiranya mereka benar-benar memperjuangkan demokrasi, mereka perlu terus membincangkan isu berkenaan dengan SPR dan mengemukakan permintaan mereka melalui saluran sewajarnya.

"Ini bukan caranya. Janganlah jadikan SPR sebagai kambing hitam. Mereka tuduh kami tidak demokratik dan tidak bersih serta membantu dan menyokong kerajaan. Pilihan raya umum dan pilihan raya kecil sebelum ini membuktikan tuduhan itu tidak benar.

"Sekiranya para pengundi sukakan Pembangkang, mereka akan menang (kerusi) dan hal ini telah terbukti. Jadi, apakah niat sebenar mereka? Saya rasa kami (SPR) bersikap adil dan saksama," kata Abdul Aziz.

Beberapa ahli politik turut mempersoalkan niat sebenar kumpulan pengacau itu yang menggelarkan diri mereka sebagai Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) dalam menuntut agar pilihan raya diadakan secara bersih.

Dalam blog beliau, Anggota Parlimen Kulim Bandar-Baru Datuk Zulkifli Noordin berkata walaupun tujuh daripada lapan tuntutan yang dibuat oleh kumpulan itu kelihatan seolah-olah mempunyai kewajaran untuk menangani kecacatan yang wujud dalam sistem pilihan raya, namun persoalannya ialah adakah tuduhan mereka itu berasas?

"Kita tidak kata pilihan raya yang diadakan selama ini adalah sempurna. Memang ada kecacatan, sama seperti di negara lain juga," katanya.

Sambil mengambil pilihan raya di Turki baru-baru ini sebagai contoh, beliau berkata walaupun AK Party (Parti Keadilan dan Pembangunan) begitu popular, tetapi keputusan menunjukkan ia hanya mendapat 50 peratus undi.

AKP memenangi 326 daripada 550 kerusi parlimen dan gagal mendapat dua pertiga majoriti (367 kerusi) yang diperlukannya untuk meminda perlembagaan secara unilateral.

Beliau berkata perkara serupa juga berlaku di India, Australia dan Amerika, antara negara yang mempunyai kecacatan dalam sistem pilihan raya.

"Tapi, jika mereka berkata ia tidak bersih, sekiranya ada permainan kotor, macam mana mereka (Pembangkang) boleh menang di lima negeri dan hampir membanjiri Perlimen dengan orang mereka?" tanya beliau.

Zulkifli berkata malah, pembangkang berjaya menafikan Barisan Nasional (BN) mendapat majoriti dua pertiga dan mempunyai banyak peluang untuk menimbulkan perkara itu melalui usul, soalan, perbahasan Titah Ucapan Yang di-Pertuan Agong dan perbahasan ucapan Bajet di Parlimen.

"Mereka tidak pernah memberi sebarang bukti tentang apa yang mereka dakwa sebagai tidak bersih. Mereka hanya hendak mengadakan perhimpunan, ingin memesongkan pemikiran rakyat bahawa pilihan raya diadakan secara tidak bersih. Kami mempertikaikan tindak-tanduk mereka berhubung perkara itu," katanya.

Beliau berkata sekiranya penganjur perhimpunan haram itu mahu mengemukakan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong, mereka boleh membuat temu janji dengan Istana Negara, tetapi mereka tidak berbuat demikian.

"Oleh itu, kita dapat melihat bahawa di sebalik semua ini, mereka ada agenda lain. Mereka ada niat lain. Saya percaya mereka mempunyai agenda bersifat mala fide (jahat).

"Lihat saja respons mereka apabila saya kemukakan idea ini dalam Facebook dan Twitter saya. Para penyokong Anwar berkata mereka akan "penuhi jalan raya dengan darah... ia akan menjadi satu lagi Tahrir' (merujuk kepada perhimpunan berdarah di Kaherah yang menjatuhkan Presiden Hosni Mubarak)," katanya.

Beliau berkata sekiranya kumpulan pengacau itu ingin memperbetulkan sistem pilihan raya, mereka sepatutnya berusaha agar pindaan terhadap undang-undang dilakukan, bukan menyalahkan SPR.

"Sungguh tidak wajar apabila pengerusi kumpulan itu, yang pernah menjadi pengerusi Majlis Peguam, tidak memahami apa yang tidak dapat dilakukan oleh SPR... iaitu ia tidak boleh meminda Perlembagaan Persekutuan. Kalau mereka mahu mengubahnya, suarakanlah ia di Parlimen.

"Kita dapat melihat bahawa mereka tidak pernah berniat untuk berbuat begitu," kata beliau.

Kenapa Himpunan Bersih tidak memilih Segi Tiga Emas Bukit Bintang sebagai lokasi tunjuk perasaan?

Posted: 24 Jun 2011 10:44 PM PDT

Lagi-lagi Jalan Tuanku Abdul Rahman, Dataran Merdeka dan Kampung Baru. Inilah kawasan kegemaran pembangkang untuk berhimpun. Kenapa tidak memilih kawasan bukit Bintang?

Kawasan Tuanku Abdul Rahman, di mana SOGO, Pertama Kompleks, bangunan MARA, DBKL, chowkit berada. Kawasan ini adalah kawasan untuk orang miskin dan berpendapatan sederhana. Warganya mudah marak jika disulut api.

Namun, kawasan Bukit Bintang adalah kawasan elit. Mana ada orang elit dan berwang ikut tunjuk perasaan.

Lagipun kawasan Bukit Bintang ada lah kawasan peniaga kaum cina, sedangkan kawasan yang dipilih BERSIH adalah kawasan di mana peniaganya adalah kaum melayu dan india.

Kalaupun perniagaan terganggu tidak lah sebanyak mana, namun jika perniagaan kawasan bukit Bintang terganggu, maka sumber political fund untuk pembangkang akan merosot dan terganggu. Mana mereka mahu menganggu sumber kewangan mereka. Kepada Pemuda Umno dan Perkasa selain, berhimpun di kawasan Dataran Merdeka, berkumpul juga di kawasan Bukit Bintang. Biarkan pasukan keselamatan bertembung dengan Bersih di Kawasan Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Video Sex Anwar: Sumber pendapatan baru Pemimpin PKR

Posted: 24 Jun 2011 09:03 PM PDT

Johari bertali leher CEO video seks Anwar versi Johari
Bermula daripada semalam Video seks Anwar yang diedit dan pengulasnya adalah Ahli Parlimen Sungai Petani, Kedah Johari Abdul dijual dalam bentuk CD pada ceramah-ceramah PKR.

Salah laku seks Anwar menjadi bahan dagangan atau trade Mark dan digunakan sebagai sumber bisnes dan mendapatkan wang.

Video seks versi Johari tersebut boleh dimuat turun di Youtube, namun AYT sengeja tidak memaparkannya dalam blog ini.

House PK

Posted: 25 Jun 2011 01:43 PM PDT

House PK


CILI KASI TARUK! DIMANAKAH AKIDAH PEMIMPIN PAS?

Posted: 25 Jun 2011 05:54 AM PDT

CILI KASI TARUK! ANWAR PANDIKUTTY WAJIB DIKENAKAN TINDAKAN JUGA!

Posted: 24 Jun 2011 08:59 PM PDT

PANAS BERKUNYIT! DATO T SUDAH KENA, JOHARI ABDUL BILA LAGI?

Posted: 24 Jun 2011 05:00 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 25 Jun 2011 01:40 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


PANAS!! JOE BEDUL EDAR VIDEO SEKS PALSU PKR??

Posted: 25 Jun 2011 08:38 AM PDT


RAMAI yang 'angkat topi' tengok gimik leftenan-leftenan Pak Sheikh Anwar Ibrahim dan selamatkan air muka bos mereka. Macam-macam cara mereka buat untuk alihkan pandangan rakyat daripada isu sebenar yang menyelubungi ketua pembangkang itu.

Boleh dikatakan, pemimpin PKR ini tidak pernah hilang idea kreatif untuk tujuan alih isu ini. Macam petang Jumaat, bila Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul panggil wartawan untuk sidang media dan tayangan video istimewa macam mana seseorang boleh solek supaya jadi orang lain.

Demi nak selamatkan bos, Johari pilih untuk berlakon dan disolek macam P Ramlee. Cuma sekali tengok kita tahu, tak ada gaya langsung. Tengok sendiri gambar di atas, ada rupa P Ramlee ke?

Beza sangat dengan lelaki yang dalam klip video itu, bak kata seorang yang biasa dengan Pak Sheikh bila tengok klip video itu, "Dia lintas saja, aku mengucap, Ya Allah apa Anwar buat kat situ...".
Kisah Johari nak jadi P Ramlee ini bermula apabila wartawan yang hadir dalam sidang akhbar di ibupejabat PKR di Petaling Jaya petang Jumaat diberitahu mengenai tayangan video yang dihasilkan sendiri Johari sebagai usaha untuk menangkis tuduhan terhadap Anwar yang dikatakan sebagai pelaku video seks.

Walaupun Johari mengakui dia sendiri menerbitkan video berkenaan, tetapi ternyata video itu mempunyai sentuhan profesional dalam kerja produksi.

Sepatutnya Johari menjemput sama Datuk Seri Dr Chua Soi Lek supaya Presiden MCA itu dapat belajar menerbitkan sebuah video dokumentari untuk menangkis isu VCD seksnya dulu.

Barangkali Johari dapat membantu Soi Lek menyelamatkan maruahnya dengan cara yang sama, sekiranya mereka bertemu lebih awal dulu. Lagipun Johari cuma mengambi masa 34 hari untuk menerbitkan video dokumentari berkenaan.

Johari menunjukkan bakat 5 dalam 1 dalam video ala Majalah 3 itu yang ditayangkan kepada media itu apabila dia bertindak sebagai penerbit, penyunting, penyelidik, penulis skrip dan hos.

"Saya mengambil masa 34 hari untuk menerbitkan video ini, termasuk membuat penyelidikan yang membawa saya hingga ke Thailand," katanya kepada pada sidang media berkenaan.

Lebih kelakar, Johari siap ambil kesempatan menawarkan untuk menjual video itu kepada media. 'Saya buat video ini pakai duit saya. Jadi siapa nak, kena beli. Lepas beli, anda boleh salin dan sebarkan kepada orang ramai," katanya.

Video berkenaan bermula dengan opening montage yang memaparkan judul "Dalang Video Seks' yang memaparkan gambar ketiga-tiga Datuk T. Johari memulakan mukadimah sebagai hos dengan mengatakan video itu akan menunjukkan bukti bahawa Anwar bukan pelaku dalam video seks yang menjadi isu hangat.

"Terdapat seribu kemungkinan siapa pelakon dalam video ini, tetapi apa yang kita tahu, ia bukan Anwar kerana beberapa sebab," kata Johari dalam dokumentari itu.

Cuma yang pelik, Johari Abdul tidak pulak minta polis siasat siapa pelakon itu jika bukan Anwar atau minta tubuh Suruhanjaya Diraja untuk kenal pasti siapa yang sebenarnya pelakon video seks itu kalu bukan Anwar.

Johari menggunakan modal lama dengan menunjukkan lelaki yang digelarkan "Lelaki X", kemudian membuat perbandingan dengan gambar-gambar yang memokuskan perut, pinggul, hidung dan rambut Anwar.

Gambar-gambar itu diselang-seli dengan gambar yang memberi fokus kepada hidung Tan Sri Rahim Thamby Chik.

Johari memberi alasan lelaki yang dikatakan Anwar itu memakai cermin mata sedangkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu tidak memakai cermin mata sejak menjalani pembedahan lasik dua tahun lalu.

Johari juga mendakwa bahawa lelaki yang dikatakan mirip Anwar itu berhidung mancung, sementara Anwar berhidung penyek, serta jam Omega yang dikatakan milik Anwar sebenarnya kepunyaan Eskay.

Kira-kira 15 wartawan yang menyaksikan video berkenaan tergelak besar melihat adegan seorang make-up artis membuat "make-over" terhadap Johari supaya dia kelihatan seperti idolanya, P.Ramlee. Tambah melucukan apabila Johari cuba menari gaya P.Ramlee.

"Lihatlah, kesan solekan boleh buat saya kelihatan macam P Ramlee," kata Johari, disambut gelak ketawa wartawan.

Bagi saya, ah, jauh panggang dari api! Langsung tak ada persamaan!. Kadang-kadang solekan boleh tiru, tapi bagaimana Johari hendak jelaskan body language pelakon video seks itu yang sebijik Anwar?

Johari juga dalam ulasannya mendakwa bahawa Eskay pernah memberitahu bekas pengawal peribadi Allahyarham Tan Sri Megat Junid bahawa dia akan ke Thailand untuk melakukan sesuatu terhadap Anwar.

Menurut Johari, PKR akan menjual VCD ini dalam ceramah-ceramahnya mulai minggu ini dan video berkenaan akan dimuatnaik ke Youtube selepas sidang media. – AgendaDaily








Dalang Video seks hasil ciptaan Joe Bedul pak lawak bodoh!! 


Video mengunakan night version khas untuk merakam gambar dalam gelap, kerana semasa adegan seks berlaku, Mc percaya lampu yang dibuka hanyalah lampu tidur berkuasa kecil. Sebab itu keadaan bilik gelap dan berbayang. Sebab hanya lampu tidur yang boleh menghasilkan bayang.

Remote control itu bukan remote untuk rakam video, itu mungkin remote aircorn atau TV. Jika itu remote untuk kamera video, bukankah video seks itu sememangnya dirakam tanpa henti, untuk apa mereka menekan remote lagi?

Muka gambar hidung mancung dan si pelaku memakai cermin mata adalah PALSU. Ini kerana dalam video sebenar, si pelaku tidak memakai cermin mata malah wajahnya memang iras Anwar. Dalam video Dalang video seks itu, Joe Bedul sudah mengubah rupa asal hanya untuk mengelirukan dan menipu rakyat Malaysia.

Pasal rambut Anwar yang dikatakan dipotong nipis, itu hanyalah pantulan cahaya dari kamera night version. Jika diperhatikan selepas pada pergerakan itu, rambut Anwar kembali seperti asal.

Jawapan untuk kotak tisu ialah, kotak tisu tu dibuang oleh Anwar, kerana sudah kosong. Jika Mc sendiri pun boleh mengkaji dan menafikan semua kata Joe Bedul, Mc harap rakyat Malaysia dapat menilaikan sendiri. Bahawa sememangnya individu dalam video seks itu adalah Anwar Ibrahim!



Video si Samsul Ketot kantoi tak tau nak jawab soalan. Orang tanya kenapa tak saman, yang ko dok pusing keliling sampai ke report polis dan penafian tu buat apa? Kan video tu menghina peribadi Anwar, hingga mendedahkan PUNAI GAGAHnya. Kenapa Anwar tak ambil tindakan menyaman Datuk T? Bukankah saman itu dapat membersihkan semula namanya yang teruk tercemar? Jawab la soalan tu wahai Sam ketot dan Joe Bedul!!

Dengan saman itu juga, Anwar dapat masuk mahkamah dan buktikan pada semua rakyat Malaysia bahawa dia bukan individu dalam video terbabit.

Bila dah masuk mahkamah, peguam akan bongkar dari A sampai Z. Habis luar dalam akan dilondehkan. Jika Anwar benar-benar tak bersalah, pasti dia akan saman dan masuk mahkamah untuk menghukum Datuk T kerana menghinanya.

Namun sekarang apa dah jadi? Datuk T sudah pun masuk mahkamah. Anwar berani ke? Asyik menafikan, tapi tak ada bukti yang menunjukkan bahawa dia tak bersalah. Setakat video bodoh Joe Bedul si sampah Sungai Petani tu, hanya orang bodoh macam pencacai Pakatan saja yang percaya.

Sudah-sudah la Anwar, jangan perbodohkan rakyat Malaysia lagi. Kalau benar tak bersalah, sila saman Datuk T di mahkamah, biar kita tengok siapa benar dan siapa salah!

McTheory:
Setakat menafikan, orang dalam penjara pun tak mengaku depa buat salah!

KASI PANAS!! VIDEO PENTADBIRAN PAS ALA KEDAH SEJAHTERA!!

Posted: 25 Jun 2011 05:35 AM PDT


McTheory:
Sejahteraaanyaaa Kedah noo..

KASI PANAS!! APAKAH ISLAM MENGALAKKAN DEMONTRASI?? tengok sini..

Posted: 25 Jun 2011 02:07 AM PDT


Dr. Asri lalang politik mengalakkan umat Islam berdemontrasi. Namun apakah kata-katanya boleh diguna pakai? Semakin hari semakin teruk kelaku Dr. Asri ni menyokong puak pembangkang. Mc nasihatkan supaya beliau tidak masuk campur dalam hal parti politik.

Dari elok-elok nama dok Bersih, nanti jadi kotor pulak.

Jawapan sebenar apakah Islam mengalakkan demontrasi? ada dalam video tersebut.

McTheory:
Demo untuk kebaikkan? atau disebalik motif jahat?

BONGKAR!! SIAPA SEBENARNYA DALANGI BERSIH 2.0??

Posted: 24 Jun 2011 11:06 PM PDT


Sememangnya Anwar berkomplot dengan Agensi dajal luar untuk menghancurkan negara. Tapi yang paling menyedihkan, si bonggok Pas mengikut serupa lembu kena cucuk hidung. hmm.. kesiann..

McTheory:
Dah agak dah.. setan-setan ni la dalangnya..

TERKINI!! SIJIL HALAL! PERCAKARAN DIANTARA JAKIM DAN PIHAK SWASTA!!

Posted: 24 Jun 2011 09:06 PM PDT



Dulu JAKIM ada mengatakan sijil halal yang diperakui oleh kerajaan hanya dari JAKIM, tapi kini pihak swasta dengan keizinan KPDNKK juga telah mengaku, mengeluarkan sijil halal yang sah. Malah Mc difahamkan berlaku salah faham dan percakaran diantara JAKIM dan syarikat swasta (contohnya IFRC).

Malah kedua-dua belah pihak saling tuduh menuduh dalam perkara ini. Apabila timbul isu tuduh menuduh, ia akan membongkarkan keburukkan diantara kedua belah pihak. Ini menyebabkan rakyat berasa sangsi atas kedua-duanya. Hingga menyebabkan tiada siapa yang tahu, yang mana satu sijil halal yang di jamin HALALNYA.

Sekarang ni yang keliru ialah rakyat, yang mana satu sijil halal yang boleh diyakini?

Pihak kerajaan perlu campur tangan dalam hal ini bagi mengelakkan rakyat dari terus keliru dan terkeliru.

Jika ini terus berlaku, pihak ketiga iaitu peniaga cina (bukan semua) yang mahu merosakkan melayu juga akan untung, kerana mereka akan mengambil kesempatan ini dengan mencampur yang mengandungi DNA babi kedalam ramuan tanpa disedari oleh kedua pihak yang bertelagah.

Contohnya seperti yang terjadi pada baru-baru ini, apabila tepung susu dan penambah perasa mempunyai DNA babi. Itu pun baru diketahui setelah bertahun-tahun kita makan makanan yang tersebut.

Mc rasa kedua-dua pihak yang bertelagah ini patut bekerjasama dan saling membantu dalam mencegah perkara sebegini terus berulang.

Kalau perkara ini terus berlaku siapa yang rugi, rakyat juga yang kena. Sebab tu melayu sekarang hati perut hitam sebab selalu makan babi tanpa disedari. Itu yang menyebabkan makin ramai Melayu yang hilang kemelayuannya hingga sanggup untuk gadaikan bangsa  tu.

Banyak sangat makan babi, tertutup pintu hati, Agama pun tak peduli, lama-lama sokong Dap!

Siapa rugi? kita juga..

McTheory:
Dua ekor gajah bergaduh, kancil mati ditengah-tengah!

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

KASI PANAS!! SIAPA AGAKNYA DUA PAKAR US YANG SAHKAN VIDEO ANWAR??

Posted: 24 Jun 2011 06:07 PM PDT


Dua gambar diatas adalah gambar dua pakar digital video US yang mendedahkan bahawa individu dalam video tu adalah Anwar. Mereka ini bukan calang-calang orangnya. Untuk mengenali siapa mereka berdua ini dan latar belakang mereka Blog MiM sudah mendedahkan segala-galanya. Nak baca boleh SINI dan bahagian dua pulak, boleh klik SINI.

Nampaknya jangka hayat politik Anwar semakin pendek. Orang kata kerana mulut badan binasa, tapi Anwar kerana Doll Anwar tersondoll.. he he he..

McTheory:
Rasanya kalau Anwar tahu pasal ni, punai dia gagah lagi ka? atau terus kecut? kah kah kah..

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 25 Jun 2011 01:30 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


roda (tayar)

Posted: 24 Jun 2011 07:23 PM PDT

Apabila saya bertemu dengan rakan-rakan yang sudah bersara (pencen) semuanya berbahasa lemahlembut, berjalan pijak semut pun tak mati. Sunggoh berlainan cara dan hagasnya semasa menjawat jawatan yang berpangkat semasa bertugas.

Terutamanya mereka yang semasa tugasnya ada kuasa. Oh 'hagas sungguh' minta tolong dijebeh, kadang kadang tipu kita apabila tak mahu jumpa, ada dalam pejabat tapi suruh setiausaha kata tak ada, dosa pelawak dipermain dan dipersendakan.

Tak kira siapa,.yang hari ini ada kuasa tentu ada harinya hilang kuasa. Hari ini berpangkat esuk belum tahu. sama ada menteri, ksn, polis, atau siapa saja yang pasti satu hari kamu akan hilang kuasa.

Kalau mereka itu tidak buat baik semasa ada kuasa, besuk orang akan pandang mereka itu seperti tayar buruk tempat budak buat 'jamban' kencing dan berak' dan apabila rakyat tahu perangainya 'mulut manis jubur masam' mereka itu tidak diterima oleh masyarakat sepertilah 'anjing buruk kepala'.

Pengajaran yang harus direnung tentang kehidupan kita lihatlah gambar roda dan tayar yang tidak selalu diatas. Hari ini Allah beri kuasa mungkin esok hilang entah kemana terutama kepada pasukan polis d'raja malaysia, layanlah oranga dengan cara berhemah sesuai dengan slogannya.

Pengalaman mengajar kita. Jangan amalkan sayang bertompok.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Duke of UMNO

Posted: 25 Jun 2011 01:26 PM PDT

Duke of UMNO


GEMPAR..!!! Ahli Politik keliling negara edar risalah menghasut rakyat buat kacau..!!!

Posted: 25 Jun 2011 12:03 AM PDT




Hari ini saya mendapat sms yang mendakwa 30 orang penyokong Kotor 2.0 terdiri dari Ahli Parlimen Sungai Siput, Jayakumar dan Arutchelvam kini berada di Sungai Petani.

Mereka sedang giat menyebarkan risalah mengenai "Perhimpunan Kotor 2.0", yang akan berlangsung pada 9 Julai ini.

Mereka menaiki sebuah bas persiaran, bernombor pendaftaran NAW 6617, dan dijangka akan meneruskan perjalanan ke Pulau Pinang bagi tujuan yang sama.

Saya meminta kepada sesiapa yang terserempak dengan mereka, sila buat laporan di balai polis yang berdekatan atas dakwaan hasutan mengadakan perhimpunan haram oleh pertubuhan haram yang tidak didaftarkan.

Kepada rakyat di Pulau Pinang, sila bersedia dengan telur busuk banyak-banyak. Sekiranya nampak bas tersebut, sila lontarkan telur busuk itu ke arah mereka, dan lebih afdhal sekiranya mampu membaling telur itu masuk ke dalam bas persiaran itu.

Sekian, harap maklum.


- Posted using BlogPress from my iPad

Kata Pakteh...!!

Posted: 25 Jun 2011 01:08 PM PDT

Kata Pakteh...!!


Kantoi lagii...

Posted: 24 Jun 2011 10:01 PM PDT

Ada penyokong tegar Anwar marah sebab pendakwaraya sendiri yang membongkar Anwar kelihatan bersama Eskay di lobi apartment tempat video yang sidebarkan Eskay diambil...

Inilah jadinya apabila TERLALU TAKSUB sehingga buta mata dan hati.

Pendakwaraya TERPAKSA menunjukkan BUKTI bahawa ESKAY memang berada di apartment tersebut dan Anwar hanya KEBETULAN turut terseret sebab Eskay bersama ANWAR berada di LOBI APARTMENT tempat China Doll diPRAP seperti dalam VIDEO.

Tugas Anwar sekarang....khabarkan kepada rakyat..apa yang dia buat di lobi apartment tersebut bersama Eskay pada tarikh yang sama China Doll dibalun oleh individu yang 99.99% sama seperti Anwar?....

Oiiii....dah hang yang tutuh...awat dok pusing2 lagiii????

THE FLYING KICK

Posted: 25 Jun 2011 01:05 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 25 Jun 2011 11:45 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Adakah kereta orang KL pada 9 Julai Himpunan BERSHIT akan jadi seperti ini ?

Posted: 25 Jun 2011 05:45 AM PDT


Belum pun himpunan BERSHIT diadakan ,  7 kenderaan rakyat Malaysia di Kangar  sudah menjadi mangsa. Itu baru promo saja  untuk himpunan kotor dan belum lagi yang sebenar pada 9 Julai ini  .


GPB simpati dengan nasib brother dalam gambar ini , baru saja beli Camry sudah disembur spray hijau oleh malauan yang mungkin menyokong kuat himpunan kotor . 


Macam ini ka himpunan aman yang dikatakan oleh juak-juak kaki pengacau negara ini ?  Tidak mustahil nanti habis kedai-kedai  , tempat awam , kereta orang yang parkir akan menerima nasib sepert ini  .


Kalau KDN menerusi orang kanan menteri amaran hari ini  menyatakan tangkapan bukan  cara penyelesaian..


BULLSHIT la  !   


Kalau tak mahu rakyat marah kerajaan jika harta benda mereka jadi seperti gambar di atas  , KDN  kena tegas dan  tangkap anasir  pengkhianat negara ini dengan segera ! 

Kurang ajar & Biadap ! Siapa punya kerja selit gambar lucah dalam surah Yasin di masjid ?

Posted: 25 Jun 2011 04:05 AM PDT



Sebelum ini  isu ini telah berlaku di masjid Al Taqwa  Bertam , nampaknya sekarang ini sudah merebak ke Masjid Negeri P.Pinang . Memang sudah melampau perbuatan biadap manusia durjana ini .


Imam Besar Masjid Negeri yakin ini perbuatan individu beragama Islam dan GPB bersetuju sama sekali . Harap pihak polis dapat menangkap dalang yang buat kerja kotor ini .



PULAU PINANG 24 Jun - Sudah menjadi kelaziman bagi seorang pengawal keselamatan di sini membaca surah Yasin selepas menunaikan solat di Masjid Negeri.


Namun, petang semalam, lelaki itu yang bertugas di masjid berkenaan terkejut apabila menemui gambar lucah pelbagai aksi diselitkan di celah-celah surah itu.Imam Besar Masjid Negeri, Yusuff Ahmad berkata, kejadian tersebut disedari kira-kira pukul 4.30 petang semalam ketika pengawal keselamatan itu mahu membaca surah Yasin selepas menunaikan solat Zuhur.


''Alangkah terkejutnya dia (pengawal keselamatan) apabila melihat surah Yasin yang diambilnya diselitkan sekeping gambar lelaki dan perempuan yang sedang melakukan aksi lucah," katanya ketika ditemui di Masjid Negeri di sini hari ini.


''Dia kemudian memaklumkan perkara itu kepada siak dan beberapa kakitangan lain termasuk saya. Apabila diperiksa, kami menemui 10 lagi naskhah Yasin yang turut mengandungi gambar lucah," katanya ketika ditemui di Masjid Negeri di sini hari ini.


Kejadian tersebut merupakan kali kedua berlaku melibatkan masjid di negeri ini. Pada 2 Jun lalu, kejadian serupa berlaku di Masjid At Taqwa, Taman Bertam Indah, Kepala Batas apabila 21 naskhah surah Yasin di masjid berkenaan turut dilekatkan gambar lucah.


Menurut Yusuff, naskhah surah Yasin itu dipercayai baru sahaja diletakkan di rak berkenaan oleh pihak tertentu berdasarkan keadaannya yang masih baru dan belum terusik.


''Sejak lebih dua tahun menjadi imam di sini, kami tidak pernah membeli surah Yasin kerana selalunya setiap kali program masjid, kami akan mencetaknya sendiri yang kemudian akan diletakkan di dalam masjid.


''Saya berpendapat, besar kemungkinan perkara ini dilakukan oleh mereka yang beragama Islam sendiri yang berniat jahat kerana pihak keselamatan tidak akan membenarkan bukan Islam memasuki masjid sesuka hati," katanya.Beliau telah mengarahkan seorang imam lain membuat laporan polis di Balai Polis Kampung Baru, Air Itam di sini petang semalam.


Sambil meluahkan rasa syukurnya kerana perkara itu disedari lebih awal, Yusuff berkata, pasti keadaan akan menjadi kelam-kabut dan kecoh jika ia hanya ditemui malam tadi ketika ramai jemaah datang sempena malam Jumaat.Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Negeri, Datuk Abdul Rahim Jaafar ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan yang dibuat pihak masjid.


Kes itu menurutnya, disiasat mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan iaitu membinasakan, merosakkan atau mencemarkan mana-mana rumah ibadat yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun dan denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan

Sam ketot berbelit , tak dapat jawab mengapa Anwar tak saman Datuk T ?

Posted: 24 Jun 2011 08:02 PM PDT

"  Bergantung kepada kebijaksanaan Datuk Seri " ... itulah  jawapan lawyer Sam Ketot kepada wartawan di sidang media bersama Joe Bedul .

Anwar ini bukan bijak , tetapi sebenar penakut ! ... berapa orang dah yang telah disaman oleh Anwar di mahkamah tetapi hairan mengapa Datuk T ini saja  beliau tidak berani ?




Mesti baca ! Fakta kantoinya video bangang Joe Abdul

Posted: 24 Jun 2011 07:17 PM PDT



oleh: blog MIM

1. Pada 0:29 , Johari Abdul mendakwa bahawa mungkin terdapat orang ketiga semasa aksi lucah tersebut. MiM menjangka dakwaan tersebut ada kena mengena dengan dakwaan blogger pro-pembangkang yang berhujah mengatakan ada orang ketiga yang membaling tisu di dalam video tersebut. 

Dakwaan tersebut turut di siarkan di dalam blog rasmi Anwar Ibrahim.
 

Tetapi MiM telah menangkis dakwaan pro-pembangkang tersebut sehinggakan tiada yang mampu untuk menjawab. Maksudnya, dakwaan tersebut adalah tipu belaka. (baca sini)


2. Pada 0:57, Johari Abdul mendakwa bahawa gambar sengaja dihitam putihkan supaya wajah jadi samar-samar. Kenyataan ini ternyata begitu bodoh sekali. Kamera yang digunakan adalah spy-cam supaya boleh mengambil gambar di dalam gelap dan bukannya kamera yang digunakan untuk membuat filem.

3. Johari Abdul mendakwa bahawa 'susuk badan pelakon jauh berbeza' dengan Anwar Ibrahim. Persoalannya, apakah Johari Abdul pernah melihat badan Anwar Ibrahim tanpa pakaian sebelum ini? Jika belum, apakah kita boleh percaya dengan andaian si ahli parlimen Sungai Petani itu?

4. Si Johari Abdul itu mendakwa bahawa hidung pelakon mancung jika dibandingkan dengan Anwar Ibrahim padahal foto yang ditunjukkan di dalam video adalah kesan daripada cahaya. Rujuk foto di bawah. Apakah hidung itu mancung?

5. Pada 1:18, si Johari Abdul mendakwa bahawa pelakon memakai kaca mata di awal rakaman. Kita tentu tergelak besar dengan pemerhatian ahli parlimen Sungai Petani itu. Yang hanya memakai kaca mata di dalam video itu ialah Datuk Eskay dan bukannya pelakon tersebut. 

6. Pada 1:38, johari Abdul menggunakan alasan pelakon tidak memakai tali pinggang sedangkan Anwar memakainya. Persoalannya, takkan Anwar Ibrahim memakai seluar yang sama setiap kali beliau keluar terutamanya seluar yang kotor selepas menerjah baby doll itu.

7. Pada 1:53, Johari Abdul mendakwa bahawa Eskay begitu ghairah menggunakan remote control untuk mengawal rakaman. Apakah beliau sudah lupa bahawa remote control itu berkemungkinan remote control televisyen?

8. Pada 2:20, ahli parlimen Sungai Petani itu berhujah bahawa rambut Anwar Ibrahim tidak digunting dan membandingkannya dengan foto di dalam video.

Sekali lagi, Johari Abdul menyerlahkan kecetekan penilaian beliau kerana foto yang ditunjukkan itu adalah kesan daripada refleksi fokusan cahaya. Kenapakah beliau tidak mahu membandingkan rambut pelakon ketika pelakon lebih jauh daripada kamera seperti di bawah ?



9. Pada 2:37, Johari Abdul mendakwa tentang ada keraguan pada bayang-bayang padahal yang ditunjukkan oleh beliau adalah hasil kerja photoshop yang mengubah bayang-bayang tersebut!


MiM berpendapat cukuplah MiM melayan kecetekan dan kebodohan hujah Johari Abdul, ahli parlimen Sungai Petani ini. 

Kita pun sudah tahu bahawa pakar-pakar dari Dartmouth College telah mengesahkan kesahihan dan ketulinan video tersebut. Pakar-pakarnya terdiri daripada mereka yang sangat mahir dan sudah tentu tidak sebodoh ahli parlimen Sungai Petani itu. (baca sini). Anwar Ibrahim adalah suspeknya.

Rajahmas

Posted: 25 Jun 2011 11:44 AM PDT

Rajahmas


Video porno - Anwar akan ambil tindakan tegas?

Posted: 24 Jun 2011 09:47 PM PDT



Hukuman denda ke atas Datuk T baru-baru ini telah membuktikan mereka didapati bersalah kerana menayangkan video lucah seorang lelaki mirip Ketua Pembangkang. Antara keputusan mahkamah berbunyi berikut,


Eskay dan Shuib dituduh mengikut Seksyen 292 (a) Kanun Kesiksaan yang dibaca bersama Seksyen 34 yang berbunyi: "Bahawa kamu dengan niat bersama, tayang tempat terbuka video lucah, hubungan seks seorang lelaki dan perempuan antara 10.30 pagi hingga 12.30 tengahari pada 21 Mac lalu."

Sementara itu, tuduhan ke atas Rahim pula berbunyi: "Bahawa kamu telah bersuhabat dengan Eskay dan Shuib untuk menayangkan secara terbuka hubung seks seorang lelaki dan perempuan , kamu melakukan kesalahan di bawah Seksyen 292(a), dan Seksyen 109 Kanun Kesiksaan."

Dalam paparan You Tube di atas, ternyata nama DSAI terang-terang disebut oleh mereka sebagai pelakon dalam video tersebut. Kenyataan tanpa selindung itu tentulah amat keterlaluan bagi Anwar kerana belum terbukti dalam mahkamah bahawa dia adalah lelaki dalam video itu.

Jika benar Anwar bukan pelakon tersebut, maka inilah peluang untuk membuktikan dirinya dianiaya dengan menyaman kesemua mereka yang terbabit kerana membuat fitnah dan menjejaskan maruahnya. Tunggu apa lagi? Samanlah kesemua mereka...


Jangan terus memfitnah DS Najib untuk mengalihkan perhatian rakyat. Jika mahkamah dan sistem keadilan negara tidak adil dan dianggap zalim, maka terangkanlah kenapa kes liwatnya boleh ditangguhkan sebanyak 50 kali dan keputusan hakim dipertikaikan olehnya?

DIMENSI

Posted: 25 Jun 2011 11:09 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Akhirnya paderi khalid memilih kapir dari Islam palestin!..ptuihh!

Posted: 25 Jun 2011 08:05 AM PDT


Rombongan Malaysia yang menyertai Flotilla Kemanusiaan Antarabangsa II ke Gaza, selama seminggu bermula minggu depan, akan meneruskan programnya meskipun tidak disertai wakil Pakatan Rakyat, malah Amerika Syarikat beri amaran agar tidak mengadakan misi seumpama itu.

Semalam, Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad (gambar) membuat keputusan muktamad menarik diri daripada pasukan Malaysia misi ke Gaza kali ini atas alasan ia telah dicemari oleh politik BN dan penganjurnya.

"Saya dah buat keputusan untuk tarik diri. Misi Gaza telah dicemari politiking oleh (Datuk Seri) Najib (Razak) dan penganjurnya. Saya dimaklumkan NGO yang tinggal pun hanya NGO yang pro-BN iaitu Aman Malaysia dan Ihsan (Pekida). Muslimcare, Yayasan Amal semua dah tarik diri. - TheMalaysiainsideanuvajiass

AAAAaaaaaa Pooooodahhh sama Paderi Khalid!..kalau dah pengecut cakap je laaa!. Lagi pun paderi khalid bukan bersungguh2 pun. saje nak bikin gempak tapi habok pun tarakkk! tak payah nak bagi alasan murahan la weiii!. Kalau beliau ada rasa tanggungjawab dan ikhlas nak membantu rakyat palestin, beliau boleh lupakan perbalahan buat sementara waktu laaa.

Tapi sekurang2nya kita tau pendirian sebenar paderi khalid dan pasrael hanya tau beretorik dan mempolitikan apa saja demi menjamin kelangsungan fuckatan! sekarang kita tau kenapa paderi khalid takut nak Gaza tapi berani berkhutbah di gereja! kenapa Paderi Khalid bersemangat membantu komunis deeayypig dalam mempertahankan pengeluaran kitab Injil berbahasa Melayu tapi longlai,menikus bila kalimah allah terus di permainkan oleh kapir harbi

Pendek kata selama ni Paderi Khalid samad berkopiah, membaca quran, bersolat, pegi haji semata2 nak mendoakan kesejahteraan kapir harbi yang menentang islam jek!...harkkkk ptuihhhh!!! kehkehkeh

Omegay: Hangat di pasaran!..Pendedahan Johari pandikutti telanjangkan anuwar! >:D

Posted: 25 Jun 2011 01:35 AM PDT


Akhirnya Johari pandikutti telah memuat turun video sempoi seperti yang di janjikan. bila gua tengok muke dia di minit2 pertama gua dah gelak besar! sebab di awal2 video lagi Johari pandikutti dah buat silap besar ketika video terbitannya yang ala2 'Edisi Khas tak menjadi', malah lebih banyak menampakkan kejanggalan dari kebenaran. Blogger MIM ada butiran di sini

dan lebih bangang sekali dakwaan beliau bahwa Eskay telah "merampas" jam omega dari bos pandikuttinya!. aikk btul ke dia rampas??..bukan amoi tu rembat?? mengikut keterangan Eskay, pandikutti tertinggal jam (walhal si amoi tu yg rembat dan video membuktikannya) dan meminta Eskay pergi ambilkan semula. Klik sini

Setelah isu video ni meletop eskay meminta anuvaji pandikutti menunjukkan jam omeganya. Natijahnya sampai la sekarang Jijah yang jadi mangsa kerana terpaksa bersilat ke sana sini supaya rakyat jangan tanya dia pasal jam! kehkehkeh

Berkenaan hidong anuwar yang kembang sebijik macam pandikutti, johari pun cuba buat alasan ala2 budak tadika. Cubaan dia membandingkan foto hidong penyet anuwar yang beresolusi rendah dan gambar hidong RTC tanpa ada alasan kukuh dengan seribu satu kemungkinan!. maknenya dia men serkap jarang jek lerr >:D

Begitu jugak dakwaan dia anuwar bercermin mata. betul ke dalam video tu dia pakai cermin mata atau saje nak reka cerita? tentu ramai tengok di video pertama memang pandikutti tak bercermin mata!..tiada langsung aksi dia membuka atau sekurang2nya meletakkan cermin mata di atas meja atau di mana saje kecuali dia memengang kontol!..opss remote kontrol!, garuk montot, tayang spender & pelok amoi huhuhu

dan banyak lagi citer2 dongeng yang dia reka untuk hiburan dan memesongkan fokus rakyat dari isu sebenar!..gua dah cakap dahhh..video "Edisi Khas tak menjadi' bakal jadi bahan lawak ceramah fuckatan laaa jwbnyaa kehkehkehkeh adoiyaiiii nuar2! >|D

Bak kata orang tua2..semakin kuat menipu, semakin terserlah dose dia! yehaaaaaaaa!!!

Omegay: Anuwar kena belajar Ilmu Hisab..bukan HISAP! >|D

Posted: 24 Jun 2011 08:00 PM PDT


"Ini adalah sesuatu yang rakyat sendiri perlu buat penilaian. Kalau kita kata apa sekali pun, yang penting adalah untuk mencari kebenaran dan kesahihan," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) di sini hari ini.

Najib merujuk kepada kenyataan peguam, Datuk Mohammad Shafie Abdullah semasa proses perbicaraan trio 'Datuk T' hari ini berhubung kes penyebaran rakaman video seks bahawa 99.99 peratus lelaki dalam video tersebut ialah Anwar. - Utusan Malaysiaku sayang

hidong penyek ker, kembang ker, mate kecik ker, tinger capang ker, kalau dah namanye 99.99% >100% mmg dia lerr..kalau dah pandikutti tetap pandikutti jugak beb! kehkehkehkeh

tunku

Posted: 25 Jun 2011 03:47 AM PDT

tunku


Is The Election System Really Corrupt?

Posted: 24 Jun 2011 09:35 AM PDT

KUALA LUMPUR, June 24 (Bernama) -- When the Election Commission (EC)chairman, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, told the organizer of the July 9 illegal assembly not to make the commission a scapegoat, some accused the Commission of being politically motivated.
They accused the EC of acting to protect the government and manipulating the election results in favor of the ruling party.
Meanwhile, the organizer is going ahead with the illegal street demonstration on July 9, despite strong condemnation from many quarters who are opposed to the idea.
The group has made eight demands, which they say will ensure clean and transparent general elections.
These are, a clean-up of the electoral roll, reforms to the postal voting system, use of indelible ink for voters, permission to campaign for at least 21 days, free and fair access to the media, strengthening of public institutions, and an end to corruption and dirty politics.
Are their demands justified and genuine? Also, was our election system that corrupt? Many believe these demands simply camouflage the organizer's malafide intentions.
The Election Commission (EC) was prepared to meet Bersih again to discuss the issues, as they believed street demonstrations would not solve any problem, or lead to amendments to the law.
EC chairman, Abdul Aziz, told Bernama that the EC met with the organizing chairman of the illegal assembly, Datuk S. Ambiga, and some of its members at the end of last year, where they accepted the EC's explanation of the issues.
He had also discussed the eight issues, including the need to first amend the law.
"If Bersih was really championing democracy, they could still discuss the issues with EC and forward their requests the proper way.
"This is not the way. Don't make EC the scapegoat. They have accused us of not being democratic and clean, and of helping and supporting the government. But the past general elections and by-elections have proven otherwise," explained Abdul Aziz.
"If voters like the opposition, they will win (seats) and there has been proof of this. So, what is their (Bersih's) real intention? I think we (EC) are fair and just," added Abdul Aziz.
Some politicians also questioned the intentions of the Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih), in demanding clean elections.
Member of Parliament for Kulim Bandar-Baru, Datuk Zulkifli Noordin, said in his blog that although the seven demands made by the group seem appropriate to address a flawed election system, the question remains whether the allegations have any truth to them.
"We are not saying that the elections we have had thus far were perfect. There were still flaws, just like those in the other countries," he said.
Citing the recently concluded elections in Turkey as an example, he said although the AK Party (Justice and Development Party) was very popular, it only received 50 per cent of votes.
AKP won about 326 seats in the 550-seat parliament, failing to secure the two-thirds majority (367 seats) it needed to make unilateral changes to the constitution.
He said the same happened in India, Australia and United States, among other countries that had flaws in their election systems.
"But, if they say it was not clean, if there was dirty play, how could they (the opposition) have gotten five states and almost flooded the parliament with their people?," he asked.
Zulkifli said that, in fact, the opposition managed to deny Barisan Nasional (BN) a two-thirds majority, and had plenty of opportunity to raise the matter through parliamentary motions, questions, debates on the King's speech and the budget.
"They have not produced any proof of what they claim as unclean. They just want to have a gathering, want to slant people's thinking that the election process is not clean. We dispute the way they are going about it," he said.
He also pointed out that if the organizer of the illegal rally had wanted to submit a memorandum to the Yang Di-Pertuan Agong, it could have taken an appointment with Istana Negara, which it failed to do.
"So, we can see that, behind all this, they have other agendas. Their intention was something else. I believed those people have a malafide (malicious) agenda," he said.
"Just look at their response when I posted this idea on my Facebook and Twitter. Anwar's supporters said they would "fill the streets with blood� it will be another Tahrir (referring to the infamous bloody gathering in down town Cairo that brought down President Hosni Mubarak)," he added.
He argued that if Bersih wanted to correct the election system, they ought to seek amendments to the election law, rather than hold the EC responsible.
"It is unbecoming of the Chairman of Bersih, who was once the Chairman of the Bar Council, to not understand what the EC cannot do... that it cannot amend the Federal Constitution. If they want to change it, bring it up in the parliament.
"We can see that they never intended to do that," he said.

tunku : it has nothing to do with election system.it is just to create tense and chaos in the country. they know that they will not win the election, so they resort to this dirty tactic. it is all the idea of dap and the moron anwar ibrahim.if there is something wrong with the election system, they would never had captured 5 states.it's all nonsense.things are getting uglier day by day in Malaysia.the authority have to act fast and tough.

Politik Harian

Posted: 25 Jun 2011 03:29 AM PDT

Politik Harian


Patriot - Malaysia Tanahairku

Posted: 24 Jun 2011 07:46 PM PDT

Semua rakyat Malaysia yang;

- Sayangkan negara dan sanggup melakukan apa saja untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, nama baik, keamanan dan kemakmuran negara.

- Mengambil berat dan inginkan masa depan negara dan rakyat yang lebih baik
- Bersikap konstruktif, saling hormat menghormati dan mengutamakan permuafakatan dalam melaksanakan pembaharuan

- Menolak budaya politik jalanan dan hostile serta menyelar sebarang tindakan yang boleh menyebabkan ketidak selesaan terhadap rakyat dan mengakibatkan kekacauan melanda negara
.
Kenapa? Matlamat?

Terdapat pihak yang sanggup melakukan dan mempolitikkan apa saja tanpa mengambil kira keamanan dan keamanan negara, keharmonian kaum dan agama, keselesaan rakyat, pendapatan pemandu teksi dan peniaga kecil, nama baik dan keyakinan terhadap ekonomi dalam negara demi mencapai maksud politik dan kumpulan yang sempit.

Patriot akan membantu negara dari segi memberi input yang baik bagi untuk memastikan kebajikan rakyat diutamakan dan usaha memaju dan memakmurkan negara dapat dilaksanakan oleh kerajaan, parti politik, NGO dan setiap rakyat Malaysia

Bagi tujuan 9 Julai 2011, matlamat utama Patriot adalah untuk;

Menghimpunkan seramai mungkin rakyat Malaysia yang sanggup melakukan apa saja demi untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, nama baik, keamanan dan kemakmuran Negara

Membawa sebanyak mungkin suara rakyat Malaysia, terutama suara majoriti senyap agar pandangan dan kehendak mereka dapat dirasai oleh pemimpin dan rakyat negara ini

Bagaimana?

Menyampaikan pandangan majoriti senyap rakyat Malaysia kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong, Perdana Menteri, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan pihak-pihak yang berkaitan tentang:

Sistem Pilihan Raya di negara ini dan Suruhanjaya Pilihan Raya
Muslihat Bersih dan pendekatan jalanan mereka

Menghimpunkan seramai mungkin rakyat Malaysia agar suara mereka yang berkecuali dapat dirasai.

Berusaha sebaik mungkin untuk memastikan keselesaan orang ramai tidak terganggu semasa himpunan ini.

Berusaha untuk melindungi golongan-golongan seperti peniaga, pemilik gerai dan pemandu teksi agar mata perncarian mereka tidak terjejas dan harta benda mereka mengalami kemusnahan setiap kali demonstrasi jalanan berlaku.

-http://patriotmalaysia.blogspot.com/

Asam Pedas

Posted: 25 Jun 2011 03:27 AM PDT

Asam Pedas


Johari kata dia akan pertahan Anwar at all cost

Posted: 24 Jun 2011 07:58 PM PDT

anakbukitgantang says

Posted: 25 Jun 2011 03:02 AM PDT

anakbukitgantang says


Arkitektur masjid yang sama di Vietnam, Malaysia dan Indonesia.

Posted: 24 Jun 2011 08:39 PM PDT

Masjid lama Champa di Toly, Panduranga, Vietnam

Syeikh Jamaludin Al Kubra mulai menetap di Champa Vietnam sebelum berhijrah ke Kampung Laut, Kelantan. Durasi tinggalnya di wilayah Champa, Vietnam tidak lama sekitar 14 tahun. Masjid ini adalah masjid yang tertua antara siri 3 masjid yang serupa arkitekturnya. Foto ini saya dapati dari sahabat Fb saya Mohd Mansour Halim, seorang Champa Muslim yang menetap di Vietnam.
Pandangan sisi masjid Kampung Laut, Kelantan.

Masjid Kampung Laut. Perigi yang digunakan oleh Syeikh Jamaludin Al Kubra serta tanah perkuburan keturunan pendakwah Islam ini maseh wujud di tempat asal masjid lama walaupon masjid tersebut telah diruntuhkan. kerana hakisan tanah pantai. Satu masjid baru telah dibina di Nilam Puri.





Rujukan arkitektur masjid di sejarah-masjid-kampung-laut-nilam-puri-kelantan/. Bagaimanapun satu pembetulan perlu dibuat di artikel asal kerana masjid asal Kampung Laut dibina lebih dulu dari Masjid Demak di Indonesia berdasarkan kronologi sejarah penghijrahan Syeikh Jamaludin Al Kubra menurut urutan berikut ; dari Baghdad - Champa - Kampung Laut dan Danau Tok Uban di Kelantan- Gresik, Jawa Timur, Indonesia. Anakanda baginda ialah Maulana Malek Ibrahim (Sunan Gresik)  dan keturunan baginda ialah Sunan Gresik, Sunan Ampel, Sunan Giri dan susunan lain yang menjadi Sultan Auliya (raja-raja) di Jawa.

Sejarah Syeikh Jamaludin Al Kubra pula boleh dirujuk di artikel Sang Tawal di  empayar Chermin

Masjid Agong Demak ini mengekalkan ciri ciri masjid yang terdahulu yang dibina oleh Syeikh Jamaludin Al Kubra. Syeikh Jamaludin Al Kubra dan putranya Maulana Malik Ibrahim (Sunan Gresik)  berhijrah ke Jawa Timur Indonesia setelah berdakwah di Champa ,Vietnam dan Kelantan Malaysia.


Bacaan lanjut arkitektur masjid di masjid_agung_demak_indonesia

Maharaja Majapahit yang terakhir pula memeluk ugama Islam dan menikah dengan puteri Kerajaan Chermin (Kelantan). Hasil pernikahan ini melahirkan Raden Fatah yang membuka Kerajaan Demak. Rujukan kerajaan Demak (Majapahit di Indonesia) dan kaitan dengan kerajaan Chermin (Kelantan) di Chermin dan Majapahit bersaudara

Banyak kaitan dan persamaan bagaimana Melayu memeluk Islam. Kesemuanya melalui jalan aman dan harmoni. Maulana Malek Ibrahim (Sunan Gresik) dimaklumkan menarek hati penduduk kampung dengan mengajar mereka cara bercucuk tanam dan mengubati isteri Raja Majapahit (Puteri Kerajaan Chermin yang merupakan saudaranya) ketika itu.

Sesungguhnya dari arkitektur masjid yang sama di 3 negara berlainan menunjukkan bahawa Nusantara ini (Vietnam, Siam/Patani, Tanah Melayu dan Jawa) pernah bersatu (Qatrun Jawi). Semoga umat Islam di semua negara ini bersatu dalam mengharungi cubaan hidup. Wassalam.

PANEH MIANG

Posted: 25 Jun 2011 01:44 AM PDT

PANEH MIANG


Dr Wahbah az-Zuhaili pula diperdaya Anwar

Posted: 24 Jun 2011 11:22 PM PDT


Bekas peguambela Anwar Ibrahim, Datuk Zulkifli Noordin mengesahkan bahawa Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi sebenarnya diperdaya ketika ulama tersohor itu mengeluarkan fatwa menyokong ketua pembangkang dalam kes liwat. Beliau yang merupakan antara individu bertanggungjawab di sebalik muslihat itu mendedahkan, semua helah itu dirancang oleh Anwar bagi memastikan Dr. Yusuf percaya, bahawa pertuduhan liwat adalah fitnah dengan menyembunyikan fakta sebenar.

"Kita memang memperdaya Dr. Yusuf supaya mempercayai (bahawa) Anwar ini difitnah. Kita atur supaya keluar daripada mulut beliau pasal benda itu (untuk) dirakam. Kita nak (dengar) dari mulut Dr. Yusuf, ini fitnah, ini qazaf. Kita nak (yang) itu. Saya selaku peguam di arah mainkan peranan beri gambaran kepada Dr. Yusuf bahawa ini fitnah macam tahun 1998. Memanglah sebagai ulama yang diberi maklumat macam itu, pasti dia akan kata fitnah dan qazaf. Apa yang kita rancang itu menjadi."

"Kita tidak beri gambaran sebenar, iaitu Mohd. Mohd. Saiful Bukhari Azlan ini kakitangan dia, mengadu diliwat Anwar. Kita tidak beritahu ada DNA (asid deoksiribonukleik), kita tak pernah beritahu semua itu."

Katanya, pertuduhan liwat adalah fitnah dengan menyembunyikan fakta sebenar. Dipetik dari laman http://www.anwaraidc.com.

Ditanya kepada Datuk Zulkifli Nordin kenapa Anwar memerlukan fatwa Dr. Yusuf, Ketua Pembangkang itu berkata, ia kaedah paling mudah untuk menguasai mentaliti orang Melayu kerana orang Melayu mempercayai kata-kata ulama.

"Saya pernah sembang dengan Anwar. Dia kata orang Melayu ini, kalau hang (kamu) keluar televisyen, dia orang percayalah. Jadi Anwar faham. Kalau ulama macam Dr. Yusuf boleh keluar fatwa membela dia, ia merupakan satu pembelaan yang hebat. Dia gunalah." jelas Zulkifli Nordin. Dipetik dari laman aidc.

Note: Jika kita mengambil kira pandangan ini merupakan satu pengakuan daripada orang yang telah bertaubat, maka tidak hairanlah dalam isu video seksnya yang terkini Anwar menggunakan taktik yang sama. Pertemuan Dr. Wahbah az-Zuhaili dan Anwar telah dieksploitasi secara keterlaluan oleh media pembangkang seolah-olah Anwar itu telah disucikan.

Bezanya, jika dulu Anwar menggunakan Datuk Zulkifi Nordin dan barisan peguambelanya sebagai orang tengah bagi memperdayakan Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi; tetapi kali ini tugas memperdayakan Dr. Wahbah dilakukannya sendiri.

Tak bersih la pulak...

Posted: 24 Jun 2011 04:07 AM PDT


3 sahabat, Eli, Hannah dan Ambiga telah ke gereja untuk berjumpa Paderi Nik Sabu (kesemuanya bukan nama sebenar), bagi mengakui dosa yang telah mereka lakukan.

Paderi Nik Sabu: Apa dosa kamu?

Eli: Saya telah berzina.

Paderi Nik Sabu memaafkan Eli dan beri dia minum air suci.

Paderi Nik Sabu: Kamu pula, apa dosa kamu?

Hannah: Saya tak mahu anak saya dilabel sama dengan kasta suami. Jadi saya sudah derhaka pada suami.

Sekali lagi Paderi Nik Sabu memaafkan, dan beri Hannah minum air suci.

Paderi Nik Sabu: Hah...apa pula dosa kamu?

Ambiga: Err...err...!

Paderi Nik Sabu: Cakaplah cepat...apa yang kamu dah buat?

Ambiga: Err...minta maaf paderi. Saya dah terkencing kat dalam air suci tu tadi. Dah jadi tak BERSIH!

Paderi/Eli/Hannah: !@#$%^&*&^%$#@!

Aspirasi Bangsa

Posted: 25 Jun 2011 01:24 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Edisi BerSHIT : Kebebasan bersuara ala PASberg

Posted: 24 Jun 2011 08:55 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 25 Jun 2011 01:16 AM PDT

Sahabat-Gunung


Anwar Ibrahim, MP & Adun Pembangkang Semuanya WAJIB Letak Jawatan

Posted: 24 Jun 2011 07:41 PM PDT

Kalau ada telorlah, kalau ada maruah diri..... Anwar, semua MP dan Adun dari PKR, DAP dan PAS yang menang pada PRU12 yang lalu WAJIB letak jawatan mereka ....

Mereka memang pada PRU ke12 yang lalu, malah merampas 4 buah negeri, mempertahankan satu negeri tradisi yang dikuasai mereka selain menguasai kerusi-kerusi Parlimen dalam Wilayah Persekutuan.

Sebab apa mereka wajar meletakkan jawatan.... sebabnya mereka sendiri mengakui bahawa pilihanraya tidak bersih, ada pengundi hantu... maka mereka juga menang sebab pilihan raya tak bersih dan yang mengundi mereka adalah HANTU .....

Kalau tak nak letak jawatan, baik hentikan sahaja Perhimpunan Bersih 2.0 yang mereka akan anjurkan 9 Julai ini.

Dalam masa yang sama, bekas sahabat baik malah peguam Anwar sendiri, Zul Nordin dalam blog dia berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim wajib meletakkan segala jawatannya selepas dua pakar dari Amerika Syarikat (AS) mengesahkan lelaki dalam klip video seks yang ditayangkan oleh trio Datuk 'T' menyerupai Ketua Pembangkang itu.

Pakar dari AS itu juga mengesahkan rakaman video seks terbabit adalah tulen dan tidak ada sebarang 'tampering' (diubah-ubah) serta 'superimpose' (imej ditindih).

Menurut beliau, bukan itu sahaja, kamera litar tertutup (CCTV) hotel turut membuktikan Anwar dan ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah berada di lobi hotel tersebut ketika tarikh rakaman klip berlaku.

Taipingmali (tm)

Posted: 25 Jun 2011 01:11 AM PDT

Taipingmali (tm)


Awas bangkok hayun ni

Posted: 25 Jun 2011 12:07 AM PDT

Inilah mangkok yang buat BB aku sangkut dengan hampir 5 ribu mesej.
Published with Blogger-droid v1.7.1

SPRM membunuh BN dan Umno.

Posted: 24 Jun 2011 08:39 PM PDT

Pak Lah telah mewujudkan SPRM bagi menggantikan SPR. Pengambilan anggota atau kakitangan baru juga dibuat, ramai yang masuk dan bergelar pegawai penyiasat, ada gari, ada pistol dan cukup berkuasa, malah polis, kastam, imegresen , jkr, puspakom, jpj, malah semua kakitangan kerajaan takut bila mendengar SPRM. tetapi siapa yang untung?

Paling untuk ialah puak pembangkang, Pas, Dap dan Pkr. Mereka sering membuat laporan tentang pelbagai isu dan skandal. Setiap laporan yang dibuat secara betul, mewajibkan satu sisatan dibuat. Jika 80 peratus ada prima facie baru tindakan seterusnya dibuat.  Manga siasatan atau subjek akan dihadap ke muka pengadilan seperti Khir Toyo.

Bagaimana dengan pihak pembangkang yang banyak isu kurap, penyalahgunaan kuasa, kenapa tak ada report dari pro bn. supaya kes mereka melambung di mahkamah seperti yang dibuat oleh Datuk T. Tahniah diucapkan kepada Datuk T, kerana berani menanggung risiko bila mendedahkan kegiatan Anwar yang tidak bermoral. Datuk Eskay adalah rakan rapat Anwar. so nak menafikan apa lagi. memang  1000 peratus pelaku saks itu ialah anwar.

Bab rumah agam Anwar yang bernilai berjuta-juta dollar tu siapa pula nak laporkan kepada SPRM? Harap Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin tampil dan buat laporang polis dan SPRM supaya menyiasat harta Anwar yang bernilai berbillion dollars, (bukan ringgit)

Betul kata orangl, Melayu cukup hebat berpoltik.

Posted: 24 Jun 2011 08:22 PM PDT

Lebih-lebih lagi ahli dan penyokong UMNO. Mereka berharap dengan menyokong dan membodek pemimpin-pemimpin UMNO, mereka berharap akan mendapat anugerah projek, dan tender dalam memajukan perniagaan mereka dengan mudah. Apabila mendapat tawaran projek atau tender, sebahagain dari mereka akan meng "Ali Baba" kan kepada taukeh-taukeh Cina pula.

Jika berlaku kelewatan.dalam menyelesaikan projek, dan dikenakan denda (LD) mereka akan menghubungi menteri-menteri untuk mendapatkan pengecualain dari membayar denda berkenaan atau meminta denda dikurangkan.

Pimpinan UMNO pula perlu memanjakan pembodek-pembodek mereka kerana takut kehilangan sokongan samada dalam pemilihan Jawatankuasa Cawangan, Bahagian atau peringkat Majlis Tertinggi UMNO kelak. Pencacai dan balaci-balaci berkenaan mesti dijaga dan dibelai. Apa juga keperluan mereka perlu dipenuhi demi untuk mengekalkan kedudukan.

Tentang rasuah, jangan ceritalah, melambak jika semuanya hendak di siasat. Tidak cukup kakitangan SPRM dan polis untuk mengambil tindakan. Polis sendiri pun terlibat dalam rasuah. .


para_jump101


Nota Kaki


Apa yang disuarakan oleh para_jump 101 itu memang wujud dan tidak dapat dinafikan, tetapi itu dahulu, dan jika sekali berlaku orang akan cakap sampai bila-bila. tetapi orang mungkin lupa bahawa manusia malaun itu ada yang sudah diterajang keluar dan ada lagi yang menunggu masa sahaja. rakyat akan buang mereka secara sah dan mengikut peraturan.


Opps siapa yang banyak  menyalah gunakan kuasa, rasuah dan melarikan wang negara berbillion ringgit. dapat membina mahligai berjuta-juta ringgit di Bukit Segambut, mempunyai berbelas-belas buah condo, dan bergelempangan kenderaan mewah.

mulutmelayu _realiti mendedahkan berita panas kisah bang nuar

Posted: 24 Jun 2011 08:11 PM PDT


Lanson Place Ambassador Row Serviced Residences in Kuala Lumpur, Malaysia
NO 1 Jalan Ampang Hilir, Kuala Lumpur, MY 55000
CCTV Rakam Anwar, Eskay Di Lobi Apartment, 21 Februari

KUALA LUMPUR – Siasatan polis mendapati Datuk Seri Anwar Ibrahim ada bersama ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah di lobi sebuah apartment di Ampang pada 21 Februari 2011 .

Bukti itu diperoleh melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) pihak keselamatan apartment tersebut.

Apartment di Ampang itu dikatakan lokasi di mana Anwar didakwa telah melanggan seorang pelacur warganegara China pada tarikh berkenaan.

Perkara itu didedahkan dalam fakta kes pertuduhan trio Datuk T di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur di sini hari ini.

Fakta kes berkenaan dibaca selepas ketiga-tiga tertuduh mengaku bersalah terhadap pertuduhan ke atas mereka.

Tertuduh dalam sesuatu kes perlu mengakui bahawa mereka faham fakta kes sebelum rayuan dibuat dan hukuman dijatuhkan.

Menurut fakta tersebut, pada 25 Mac 2011 Datuk Shuaib Lazim datang ke ibu pejabat polis Bukit Aman untuk menyerah diri dan memberi kerjasama dalam siasatan yang dijalankan.

"Keterangan mendapati rakaman tersebut diambil dalam sebuah bilik apartment di Ampang, Kuala Lumpur. Pihak polis telah mendapatkan rakaman CCTV di apartment tersebut dan telah mendapati kehadiran Anwar bersama Shazryl di lobi apartment tersebut pada 21 Februari 2011," kata fakta berkenaan.

Tambah fakta tersebut, hasil analisa oleh pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, Amerika Syarikat (AS) telah mengesahkan rakaman video tersebut adalah tulen iaitu tidak dilakukan sebarang tampering (perubahan) dan super impose (pertindihan) serta berasal daripada satu alat perakam DVR yang dirampas Datuk Shazryl.

"Pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, AS juga telah menjalankan Facial Recognition Analysis terhadap pelaku seks (lelaki) di dalam rakaman video dan hasilnya mendapati adalah menyerupai Datuk Seri Anwar," jelas fakta itu lagi.

Kedua-dua pakar itu ialah Professor Hany Farid and Professor Lorenzo Torresani.

Selepas fakta berkenaan dibaca kepada ketiga-tiga tertuduh, Shazryl Eskay yang merupakan tertuduh pertama menegaskan pelaku lelaki dalam video seks berkenaan bukan menyerupai Anwar tetapi adalah Anwar.

"Saya faham fakta kes, tapi pelaku lelaki berkenaan bukan menyerupai Anwar. Dia (pelaku seks lelaki) dalam kes itu adalah Anwar Ibrahim," katanya dari kandang tertuduh.

Shazryl Eskay dan Datuk Shuaib Lazim didapati bersalah mempunyai niat bersama menayangkan secara terbuka benda yang lucah yang mengandungi adegan seks antara seorang lelaki dan perempuan di bilik Seri Makmur, Carcosa Seri Negara antara 10 pagi dan 12 tengahari 21 Mac 2011.

Mereka dituduh di bawah Akta 292 (a) Kanun Keseksaan Akta 574 dan boleh dikenakan hukuman di bawah Seksyen 292 kanun yang sama seksyen 34.

Shazryl didenda RM3,000 atau penjara tiga bulan sementara Shuaib didenda RM1,500 atau penjara dua bulan.

Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik pula didapati bersalah bersubahat dengan Shazryl Eskay dan Shuaib untuk menayangkan secara terbuka benda yang lucah iaitu adegan seks antara lelaki dan perempuan dan dituduh di bawah Seksyen 292 (a) Kanun Keseksaan Akta 574 dan boleh didakwa di bawah seksyen 292 dan seksyen 109 kanun yang sama.

Abdul Rahim didenda RM1,000 atau sebulan penjara. –

PAS anti hadis nabi

Posted: 24 Jun 2011 07:45 PM PDT

PkR NAK buat PENAFIAN LAGI: Anwar tokoh ilmuan Islam dunia

Posted: 24 Jun 2011 07:15 PM PDT

kSex video: New clip on "possibilities" man is not Anwar

Video 40 minit untuk lawan video seks dengan china doll, kenapa sibuk sibuk sampai nak buat video penafian? Jawapannya ialah sebab cctv dan china doll ada kisah betul, kalau tak betul dan tidak benar m kenapa sibuk2 nak buat video, kenapa sibuk2 report polis kata Datuk T buat tayangan video lucah. Elok lah lepas ni Anwar dan stupid gang pergi buat report kerana premis perniagaan jual cd lucah.

Published with Blogger-droid v1.7.1

Another road accident kill 4 in family

Posted: 24 Jun 2011 06:01 AM PDT

Four in family killed in accident
Published with Blogger-droid v1.7.1

YBK membina rumah rakyat yang miskin

Posted: 24 Jun 2011 02:12 AM PDT

BERNAMA - NGO To Help The Poor Build Houses
Published with Blogger-droid v1.7.1

PAPA GOMO

Posted: 25 Jun 2011 01:08 AM PDT

PAPA GOMO


Rakyat Mula Bangkit Menentang BERSIH

Posted: 24 Jun 2011 09:30 PM PDT





Demi Keamanan dan keharmonian Kaum di Malaysia maka semakin banyak Fan Pages yang muncul bagi menentang Demo BERSIH yang di anjurkan oleh Pakatan Rakyat yang di ketuai oleh Ambiga Musuh umat Islam.

Gomo berikan senarai FB ANTI BERSIH untuk di sebarkan buat rakyat Malaysia yang Cintakan Keamanan. Sila Klik LINK di bawah dan sebarkan kepada yang lain.





Di Bawa Khas Dari Nadi Rakyat


Psssttt...Kita Lawan mereka sampai lumat, Khak Ptuih


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Minggu Depan China Doll Akan Tampil Ke Mahkamah ?

Posted: 24 Jun 2011 05:00 AM PDT




Ramai sebenarnya yang terkejut dengan pengakuan Ketiga tiga Trio yang mengaku bersalah dalam tayangan Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim. Gomo sendiri pun berfikir ketiga tiga mereka pasti tidak akan mengaku bersalah memandangkan bukannya mereka menayangkan Video Seks di khalayak ramai tapi di buat secara tertutup dan ianya juga adalah satu Dokumentari...he he he

Yang bergumbira pastinya datang dari puak Pakatan Pembangkang terutama Dato Seri Anwar Ibrahim dan keponakkan nya yang lain. Tapi betul kah mereka happy dengan apa yang di kenakan ke atas ketiga tiga Trio ini?



Rupanya mereka masih lagi tak bergumbira dengan pengakuan bersalah ketiga tiga Trio Dato T ini. Ada ketidak puashatian telah di nyatakan kepada rakyat bahawa Denda yang di kenakan adalah tidak setimpal dan amat kecil sekali. Ada juga yang keluarkan kanyataan bahawa sepatutnya Eskay, Raham dan Shuib wajar di kenakan sebatan rotan kerana menayangkan Video Seks Anwar.

Itu lah ragam Puak Pakatan Haram yang pastinya tidak akan berpuas hati dengan apa sahaja keputusan yang di keluarkan Mahkamah. Apa lagi yang mereka mahukan? Apa lagi yang mereka inginkan?



Gomo nak ingatkan kepada Juak Pakatan pencacai dan juga seluruh pembaca agar ingat dan jelas kan dalam minda tu apa yang berlaku dalam Kes Liwat Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim tertuduh yang di hadapkan ke mahkamah kerana meliwat Saiful Bukhari sehingga ke hari ini Bebas ke mana sahaja.

Walaupun hukuman belum di jatuhkan dan sekarang ini masuk ke pembelaan namun bermacam macam ragam dan Rekayasa Fitnah di lakukan Anwar Ibrahim bagi mengagalkan Keadilan buat Mangsa liwat saiful Bukhari.

Bab ni macam mana pulak? Tak dapat keistimewaan ke?

Fikir fikirkanlah wahai rakyat Malaysia, renungkan lah jika anda merasakan Eskay dan yang lain ringan hukuman nya maka wajib lah kita sedar hukuman di Akhirat juga pasti akan ada. Persoalan yang kita haru jawap adalah pelakon Video Seks tersebut.



MENGAPA PELAKON VIDEO SEKS BEBAS?

Ariel Peter Pan di kenakan Hukuman atas video seks nya, apakah di Malaysia ini tidak ada sebarang undang undang yang boleh di kenakan ke atas pelakon Video Seks iaitu Dato Seri Anwar Bin Ibrahim?

Psssttt....Suruh Anwar Ibrahim bukak seluar tengok Kote sama ke tidak


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

oyabun

Posted: 24 Jun 2011 11:49 PM PDT

oyabun


Pelakon utama video seks panas bakal diketahui nanti!

Posted: 24 Jun 2011 10:40 AM PDT

Lelaki dalam video seks adalah "99.99 peratus" Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dakwa peguam yang mewakili bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik.

Peguam Datuk Muhammad Shafee Abdullah (kanan) berkata, pakar video Amerika yang dirujuk polis Malaysia, telah membandingkan imej lelaki dalam video itu dengan sekeping gambar Anwar dan mengesahkan yang kedua-dua adalah seiras.

"Ini bererti A and B adalah orang yang serupa," katanya kepada wartawan ketika mahkamah berehat.

Menurutnya, mengikut laporan 4 Jun profesor Hany Farid and Lorenzo Torresani dari Dartmouth College di Hanover, New Hampshire, Amerika Syarikat, terdapat keirasan 99.99 peratus lelaki dalam klip video itu, dengan bagi foto Anwar berdasarkan analisis pengenalpastian wajah.

Rakaman video seks itu, memaparkan aksi seks oral dan juga persetubuhan lelaki dan wanita, dianalisis oleh kedua-dua pakar tersebut.

Perkara itu dinyatakan dalam fakta kes pendakwaan yang dikemukakan dalam perbicaraan melibatkan trio 'Datuk T' hari ini.

Pakar berkenaan mendapati, rakaman berkenaan berasal daripada satu alat perakam video yang dirampas daripada Shazryl Eskay.

Pakar berkenaan seterusnya menjalankan analisis pengenalpastian wajah terhadap pelaku seks lelaki berkenaan dan hasilnya didapati menyerupai Anwar.

Anwar juga didapati hadir di sebuah pangsapuri di Ampang, Kuala Lumpur yang menjadi lokasi rakaman video seks tersebut.

Polis telah mendapati kehadiran Anwar bersama salah seorang tertuduh -- Datuk Shazryl Eskay Abdullah -- di apartmen berkenaan pada 21 Februari lalu.

Perkara itu adalah berdasarkan rakaman litar tertutup yang diperolehi polis di apartmen berkenaan.

Berikut adalah fakta kes pendakwa di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur:

1. Dato' Shazryl Eskay bin Abdullah,
2. Tan Sri A Rahim Tamby Chik
3. Dato' Shuaib Lazim.

Fakta kes

1. Pada akhir bulan Februari 2011, Dato' Shazryl Eskay bin Abdullah (selepas dirujuk sebagai "Dato' Eskay") telah pergi berjumpa dengan Dato' Shuaib bin Lazim (selepas ini dirujuk sebagai "Dato' Shuaib") di Taman Sri Ukay, Ampang, Selangor berkenaan satu peranti storan media USB (pendrive) yang mengandungi rakaman hubungan seks di antara seorang lelaki yang dipercayai Dato' Seri Anwar bin Ibrahim (selepas ini dirujuk sebagai "Dato' Seri Anwar") dengan seorang perempuan warganegara China.

2. Dato' Shazryl dan Dato' Shuaib telah berbincang sesama sendiri dan telah bersetuju untuk berjumpa dengan Tan Sri A Rahim bin Tamby Chik (selepas ini dirujuk sebagai "Tan Sri A Rahim") berkenaan kandungan peranti tersebut memandangkan ianya sensitif dan melibatkan kepentingan negara.

3. Dato' Shazryl dan Dato' Shuaib telah berjumpa dengan Tan Sri A Rahim di Wisma UOA, Jalan Pinang, Kuala Lumpur berkenaan kandungan peranti tersebut. Setelah berbincang, mereka bertiga membuat keputusan untuk menayangkan rakaman video yang terkandung dalam peranti tersebut dan memutuskan untuk memanggil wartawan bagi menyaksikan rakaman video tersebut.

4. Dalam perbincangan tersebut, Tan Sri A Rahim mencadangkan tayangan rakaman video berkenaan dibuat di Hotel Carcosa Seri Negara dan menjemput beberapa wartawan untuk menyaksikannya. Perkara ini dipersetujui oleh Dato' Shazryl dan Dato' Shuaib.

5. Pada 19 Mac 20011, Tan Sri A Rahim telah menghubungi seorang bernama Haji Kamarulail bin Sulaiman dan meminta beliau menempah sebuah bilik di Hotel Carcosa Seri Negara.

6. Pada 20 Mac 2011, Haji Kamarulail telah pergi ke Hotel Carcosa Seri Negara di Jalan Mahameru, Kuala Lumpur dan telah menempah bilik Seri Makmur di atas nama Tan Sri A Rahim bermula daripada hari tersebut sehingga 21 Mac 2011 (Isnin).

7. Pada 20 Mac 2011, Dato' Shazryl telah meminta ketua wartawan The Star, Sirajinisa bt Habibu Mohd untuk menyebarkan kepada wartawan media supaya hadir di Hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac 2011 mengenai satu cerita yang besar demi kepentingan negara.

8. Sirajinisa telah menyebarkan jemputan ini kepada beberapa wartawan dan wartawan-wartawan tersebut pula turut membuat sebaran yang sama pada wartawan-wartawan lain.

9. Pada 21 Mac 2011, ramai penyunting akhbar dan wartawan telah tiba di Hotel Carcosa Seri Negara seawal jam 9.00 pagi. Dato' Shazryl telah meminta Dato' Shuaib supaya menapis wartawan-wartawan yang hadir sebelum dibenarkan masuk Bilik Seri Makmur, Hotel Carcosa Seri Negara bagi menyaksikan tayangan video tersebut.

10. Pada jam 10.00 pagi, penayangan rakaman video yang mengandungi adegan aksi lucah ini kemundiannya dilakukan oleh Dato' Shazryl menggunakan sebuah LCD CPU jenama Lenovo kepunyaan Dato' Shazryl. Semasa tayangan rakaman video dijalankan, Dato' Shazryl juga telah memberi penerangan mengenai rakaman video tersebut. Dato' Shazryl juga telah menerangkan bahawa gambar beliau turut terakam sebelum rakaman hubungan seks di antara seorang lelaki yang dipercayai Dato' Seri Anwar bin Ibrahim dengan seorang perempuan warganegara China. Dato' Shuaib juga hadir pada sepanjang masa penayangan di bilik Seri Makmur Hotel Carcosa Seri Negara. Penayangan video tersebut dilakukan secara berulang dan pada setiap tayangan hanya beberapa orang wartawan sahaja yang dibenarkan untuk menontonnya.

11. Tayangan ini mengambil masa di antara 20 hingga 25 minit. Secara keseluruhannya, seramai 13 wartawan telah menyaksikan tayangan rakaman video tersebut dan tayangan terakhir tamat lebih kurang jam 12.00 tengahari.

12. Pada 22 Mac 2011, Dato Seri Anwar telah membuat laporan polis berhubung penayangan tersebut vide Tun SHL Report 9703/11.

13. Pada 23 Mac 2011 jam 4.00 petang, satu sidang media telah dilakukan oleh Dato' Shazryl dan Tan Sri A Rahim di Hotel Impiana KLCC Kuala Lumpur. Dalam sidang media tersebut, Dato' Shazryl dan Tan Sri A Rahim mengaku mereka bersama Dato Shuaib bertanggungjawab menayangkan rakaman video tersebut kepada wartawan terpilih di Hotel Carcosa Negara pada 21 Mac 2011.

14. Pada 24 Mac 2011 jam 5.00 petang, Dato Shazryl dan Tan Sri A Rahim telah datang ke ibu pejabat polis Bukit Aman untuk menyerah diri dan memberi kerjasama dalam siasatan yang dijalankan. Dato' Shazryl telah menyerahkan peranti yang mengandungi rakaman hubungan seks di antara seorang lelaki yang dipercayai sebagai Dato' Seri Anwar bin Ibrahim dengan seorang perempuan warganegara China.

15. Pada 25 Mac 2011, Dato' Shuaib telah datang ke ibu pejabat polis Bukit Aman untuk menyerah diri dan memberi kerjasama dalam siasatan yang dijalankan.

16. Keterangan mendapat rakaman tersebut diambil dalam sebuah bilik apartment di .... [dipadam] Ampang .... [dipadam] Kuala Lumpur.

17. Pihak polis telah mendapatkan rakaman CCTV di apartment tersebut dan telah mendapati kehadiran Dato' Seri Anwar bersama Dato' Shazryl di lobi apartment tersebut pada 21 Februari 2011.

18. Keterangan menunjukkan rakaman video tersebut mengandungi adegan aksi lucah iaitu perbuatan menghisap kemaluan lelaki oleh seorang wanita dan persetubuhan di antara lelaki dan seorang wanita dalam keadaan kedua-duanya bogel.

19. Hasil analisa oleh pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, Amerika Syarikat telah mengesahkan rakaman video tersebut adalah tulen iaitu tidak dilakukan sebarang tampering dan superimpose serta berasal daripada satu alat perakan DVR yang dirampas dari Dato' Shazryl.

20. Pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, Amerika juga telah menjalankan facial recognition analysis terhadap pelaku seks (lelaki) di dalam rakaman video dan hasilnya mendapati .... [dipadam] adalah menyerupai Dato' Seri Anwar.

Barang kes:

1. Tun HSL Report 9703/11
2. Alat perakan DVR
3. Satu peranti storan media USB (pendrive) LCD CPU jenama Lenovo
4. Laporan pakar Dartmouth College, Handover, New Hampshire, Amerika Syarikat.

Wasabi Oyabun..

Panglima Perang Cyber

Posted: 24 Jun 2011 11:39 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Aku Cabar Lihat Video Ini Sebelum Kata Anwar Bukan Pelakon Video Seks Yang Disahkan Pakar Amerika !!!

Posted: 24 Jun 2011 10:47 PM PDT



Tanpa perlu berucap dan berceramah anda pasti yakin siapa lelaki yang 'terkantoi' dalam video di bawah berbanding keterangan oleh Johari Abdul MP Sungai Petani.

Terlalu kemaruk ke Putrajaya menyebabkan beliau sanggup mengenepikan kebenaran.

Isu perut buncit adalah disebabkan kamera kecil menyebabkan imej dinding tandas juga melengkung. Rujuk Kickdefella huraian lanjut di sini http://kickdefella.wordpress.com/2011/04/04/hitam-putih-video-bajet-rendah-ke/




Tengok keterangan lemah dan meragukan MP Sungai Petani Johari Abdul di bawah :






Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 24 Jun 2011 11:35 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Wajib Baca : Menjawab Isu Video Keluaran PKR

Posted: 24 Jun 2011 09:33 PM PDT



Hari ini seorang pemimpin PKR cuba bertindak sebagai hero membela ketuanya yang menghadapi masalah moral yang teruk.

Kepada yang belum mengetahui, moral ketua PKR sememangnya teruk dari dulu lagi. Perkara ini adalah 'open secret' kepada inner circle AnuWar Ibrahim.

Pada zaman belianya, AnuWar Ibrahim adalah Ketua Perusuh Mahasiswa. Bagi pihak berkuasa ketika itu, AnuWar adalah musuh negara kerana sering mengkucar kacirkan rakyat. Ketika itu, tugas untuk menangani AnuWar diserahkan kepada Datuk Dr Wan Ismail Wan Mahmood, Pengarah Gerak Perang Saraf (GPS) yang berjaya menewaskan komunis bersama-sama C.C Too (Tan Sri Dr. Too Chee Chew).



Dalam 'peperangan' antara Dr. Wan Ismail sebagai penguatkuasa undang-undang dan penjenayah (AnuWar Ibrahim), Dr. Wan berjaya mengalahkan si Anu dengan memasukkannya ke dalam ISA pada tahun 1974.

Di atas kertas sememangnya nampak macam Dr. Wan Ismail menang, tetapi sebaliknya kemenangan adalah di pihak AnuWar kerana sebelum di ISA kan, AnuWar berjaya mengorat anak Dr. Wan Ismail iaitu Wan Azizah. Dengan 'percintaan' antara Ketua Perusuh dengan anak pengarah GPS merupakan satu penghinaan kepada Dr. Wan Ismail. Di sinilah kemenangan AnuWar Ibrahim. Lebih menghayat hati tindakan Wan Azizah sanggup kahwin lari dengan AnuWar Ibrahim ibarat menconteng arang ke muka Dr. Wan Ismail sehinggakan Dr. Wan sanggup mengeluarkan senjata api miliknya untuk memburu AnuWar.

Di sinilah nilai moral AnuWar di tahap paling rendah. Sanggup menggunakan 'percintaan' dan 'perkahwinan'nya untuk menewaskan musuh. Tidak hairanlah di kalangan inner circle AnuWar, Wan Azizah hanya di panggil ikan sepat kering. Cerita mengenai bagaimana AnuWar melayan isterinya dengan teruk boleh di baca di http://www.anwaraidc.com/?p=9261

Berbalik kepada kisah seorang pemimpin PKR yang bernama Johari Abdul yang cuba meng'cover' AnuWar Ibrahim. Kepada yang belum mengetahui, Johari Abdul merupakan salah seorang balaci AnuWar semasa Johari di Biro Tatanegara (BTN). Joharilah petualang bangsa dan negara yang merubah BTN daripada kem yang menyemai sifat sayangkan negara kepada sayangkan AnuWar. Semasa di BTN, setiap kursus-kursus BTN akan diselitkan slot bersama AnuWar atau kroni-kroninya termasuk Khalid Ibrahim. Ketika itu, BTN dipenuhi oleh 'sahabat-sahabat' AnuWar daripada ABIM dan PKPIM. Manakala orang-orang Pak Lah sebelum ini sebagai kumpulan yang mengasaskan BTN dihalau keluar dengan pelbagai cara.




Di sinilah kepakaran Johari Abdul diasah sebagai pakar Gerak Perang Saraf seperti bapa mertua AnuWar. Sekarang, Johari menggunakan kepakarannya untuk spin isu moral AnuWar supaya ketuanya 'nampak BERSIH'. Dalam gerak perang saraf, persepsi amat penting. Orang itu tak perlu bersih tetapi cukuplah untuk nampak bersih. Bila kelihatan 'bersih' barulah layan untuk memimpin perhimpunan haram BERSIH.

Masalahnya pakar putar alam macam Johari Abdul cuba melawan fakta yang dibentangkan oleh pakar sains komputer Prof Hany yang membuat analisis secara terperinci.

Menurutnya, mengikut laporan 4 Jun profesor Hany Farid and Lorenzo Torresani dari Dartmouth College di Hanover, New Hampshire, Amerika Syarikat, terdapat keirasan 99.99 peratus lelaki dalam klip video itu, dengan bagi foto Anwar berdasarkan analisis pengenalpastian wajah.

Kalau ikut Johari, rupa boleh diubah melalui teknik solekkan tapi bagaimana dengan ini?



Kalau perut pun boleh alter, nampak sangat Johari Abdul ni penipu. Jangan lupa untuk saksikan video bagaimana Wan Azizah kantoi tentang perut AnuWar.



* PKR = Pakar Kelentong Rakyat.

GEMPAR!!! Bukti Kerajaan Selangor menggunakan wang orang ISLAM untuk bina TOKONG MEGA!!!

Posted: 24 Jun 2011 06:00 PM PDT

Tokong indah untuk rakyat Selangor

Bukti MPSJ yang membina tokong tersebut

Semoga sinar Buddha terus sejahtera dan gah di Selangor di bawah Pakatan Haram!


Gambar-gambar di atas merupakan bukti kukuh bahawa Kerajaan DAP Selangor telah menyalah gunakan wang rakyat untuk membina rumah-rumah ibadat orang bukan Islam. Bangunan tokong yang luas setinggi lima tingkat(???) itu telah dibina melalui projek yang diuruskan oleh MPSJ, suatu perkara yang tidak pernah berlaku dalam sejarah negara! Selama ini kos pembiayaan pembinaan rumah-rumah ibadat bukan Islam ini hanya datang melalui tabung-tabung kebajikan agama atau peruntukan hasil negeri yang telah diasingkan (judi/hiburan).

Memang tidak menjadi hal sekiranya tokong tersebut dibina untuk kegunaan orang bukan Islam (Cina), apatah lagi di kawasan majoriti mereka, namun perlukah ianya terlalu besar dan tinggi seperti itu? Cuba-cubalah tanya kepada Kerajaan Selangor sekarang, sudah berapa banyak masjid yang dibina selama tiga tahun memerintah ini? Jawapannya, yiillek! Yang mereka tahu, merampas AJK dan menguasai setiap masjid dan surau bagi membolehkan penyusupan agenda songsang mereka dapat dijalankan dengan lebih berkesan, bukannya untuk tujuan beribadat kepada Allah SWT!

Namun, persoalan pokok yang perlu dijawab oleh kepimpinan Kerajaan Negeri Selangor ini adalah, atas peruntukan undang-undang manakah MPSJ perlu dipertanggungjawabkan untuk menggunakan hasil wang cukai rakyat (termasuklah lebih 60 peratus orang Islam) Selangor untuk membina tokong indah seperti di atas?!!

"Islam adalah agama bagi Persekutuan. Agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana mana bahagian Persekutuan." - Perlembagaan Persekutuan

AL-BAQARAH

Posted: 24 Jun 2011 05:00 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH AL-BAQARAH

Surah ini merupakan surah yang panjang sekali di antara surah-surah Al-Quran, mengandungi 286 ayat dan meliputi juz pertama, juz kedua dan tiga perlapan dari juz ketiga.

Surah "Al-Baqarah" ini diturunkan di Madinah sebaik-baik sahaja Nabi (S.A.W.) berhijrah ke Madinah dan orang-orang Islam terbentuk sebagai satu umat dalam sebuah negara merdeka – Negara Islam yang berpenduduk bukan sahaja dari orang-orang Islam tetapi juga sebahagian kecil di antaranya ialah orang-orang Yahudi dan lain-lainnya.

Bagi memenuhi hajat umat Islam yang baharu terbentuk itu, yang memerlukan hukum-hukum syara' untuk mengatur hidupnya supaya selamat sempurna dan memandu usaha mengembangkan Islam kepada orang-orang yang bukan Islam, maka turunlah ayat-ayat suci yang terkandung di dalam Surah Al-Baqarah ini dari semasa ke semasa menurut peristiwa-peristiwa yang berlaku, memenuhi maksud-maksud dan tujuan yang tersebut.

Kandungan Surah Al-Baqarah ini pada umumnya terbahagi kepada dua bahagian:

Dalam bahagian yang pertama – kecuali beberapa ayat pada permulaan surah ini yang menegaskan kebenaran Al-Quran dan menerangkan sifat orang-orang yang beriman, orang-orang kafir dan orang-orang munafik dan menyeru umat manusia seluruhnya supaya menyembah Allah Yang Maha Esa dan jangan mempersekutukanNya dengan sesuatu yang lain, serta diterangkan tentang kejadian manusia dan alam langit dan bumi dan tentang balasan baik (nikmat syurga), balasan buruk (azab neraka), juga tentang perihal Nabi Adam (A.S.) serta keingkaran iblis;- mulai dari ayat 39. Firman Allah Ta'ala ditujukan kepada kaum musyrik Arab dan kaum Yahudi supaya mereka memeluk Islam, dengan beriman kepada kitab Allah Al-Quran dan kepada RasulNya Nabi Muhammad (S.A.W).

Dalam bahagaian yang kedua pula diterangkan secara luas tentang hukum-hukum syarak bagi mengatur kehidupan umat Islam meliputi: "Ibadat" (sembahyang, zakat, puasa, haji dan jenis-janis kebajikan): "Muamalat"; (berjualbeli, hutang piutang, wasiat, menjadi saksi dan sebagainya); "Munakahat": (nikah kahwin, talak dan segala yang berhubung dengannya); "Jinayat"; (jenayah) serta soal-soal umum yang lain.

Dalam Sahih Muslim ada satu hadith yang maksudnya: "Bacalah kamu surah Al-Baqarah kerana sesungguhnya menerima ajarannya mendatangkan berkat (kebaikan yang banyak) dan membiarkannya (mencuaikannya) menyebabkan timbul perasaan sesal dan kecewa; dan orang-orang yang menceburkan diri dalam keadaan yang batil (yang salah) tidak akan dapat menggunakan ajarannya".

Al-Baqarah ertinya "Lembu Betina". Peristiwa mengenainya disebutkan pada ayat-ayat 67-74.

GEMPAR!!! Pendedahan bagaimana Hadi Awang akan bawa PAS sertai BN!!!

Posted: 24 Jun 2011 02:02 AM PDT



Cuba kita sama-sama lapangkan hati dan minda dan renungkan rentetan fakta di bawah ini:

 
Pertemuan sulit untuk membincangkan isu perpaduan Melayu?

Kira-kira sehari sebelum Krismas 2010, Nik Aziz, Hadi Awang, Nasharuddin Mat Isa, Najib Tun Razak dan Muhyiddin Yassin telah bertemu YDP Agong secara rahsia dalam satu majlis yang diusahakan oleh Tun Abdullah Badawi di Istana Terengganu. Pertemuan tersebut telah diadakan dengan sebegitu sulit sehinggakan ianya hanya diketahui umum kira-kira dua minggu selepas itu. Dek kerana pertemuan tersebut, maka anak-anak syaitan Anwar dalam PAS seperti Aduka Teruna telah 'kepanasan' dan cuba menjadi hero khawarij terulung dengan cubaan "melanggar" Hadi di kubu kuat beliau sendiri di Marang...

Perancangan untuk bertempur dengan kabilah Hadi

Pertempuran antara kabilah PAS yang telah menjadi kes Polis 

Rentetan pertemuan sulit itu juga telah membawa kepada perkara di bawah berlaku tidak lama selepas itu (ketika kempen Pilihanraya Negeri Sarawak 2011):


Kemudian dalam Muktamar PAS baru-baru ini, Hadi Awang selaku Presiden yang baru dilantik telah mengumumkan, oleh kerana negara Islam tidak pernah disebut di dalam Al-Quran, maka PAS akan menggugurkan perjuangan asalnya itu (yang selama ini telah mengakibatkan perbuatan kafir-mengkafir sesama Melayu dan peristiwa berdarah Memali) dan 'menganuti' pula perjuangan menegakkan Negara Berkebajikan! Pengumuman ini telah mengejutkan banyak pihak termasuklah UMNO sendiri kerana menyangkakan akhirnya perjuangan DAP untuk memurtadkan PAS telah berjaya...

Hadi Awang kata Negara Islam tidak disebut dalam Al-Quran...Adakah beliau seorang Al-Hafiz?

Lim Kit Siang tersenyum puas kerana perjuangannya selama lebih 50 tahun akhirnya membuahkan hasil...

Namun begitu, ramai di antara kita yang lupa atau terlepas pandang dengan perkara di bawah ini:



Dengan memerhatikan secara teliti setiap perkara yang telah berlaku dan sedang berlaku, seolah-olah telah disusun atur sebegitu rupa agar setiap kali Presiden PAS bercakap soal Negara Berkebajikan, PM pula yang akan mengumumkan pelaksanaannya kepada rakyat; Gaji Minimum, Rumah Pertamaku, Rumah Rakyat Berkualiti Tinggi dan banyak lagi. Adakah Hadi Awang ini  sebenarnya sedang membuka jalan kepada Datuk Najib untuk menjuarai dan merealisasikan apa yang hanya tinggal perkataan dan janji daripada pakatan haram pembangkang? Atau adakah Hadi Awang sedang menyiapkan PAS untuk akhirnya bergabung semula bersama UMNO dan BN dengan memenuhi dulu beberapa kekangan yang selama ini menjadi batu penghalang penyatuannya kembali bersama part-parti komponen BN yang lain? Namun, yang pastinya tiada siapa akan dapat menandingi PENYATUAN seperti di bawah ini:



















 

Perhimpunan Haram Bersih 2.0 Satu Konspirasi bhg.2

Posted: 24 Jun 2011 12:27 AM PDT



14. Hanya 5 orang Islam menganggotai Ahli Jawatankuasa Tertinggi Bersih 2.0:
1)         Ambiga Sreenevasan (Pengerusi)
2)         Mat Sabu (Timbalan)
3)         Andrew Khoo
4)         K Arumugam
5)         Dr Farouk Musa
6)         Harris Ibrahim
7)         Liau Kok Fah
8)         Maria Chin Abdullah
9)         Richard Y W Yeoh
10)   Dr Toh Kin Woon,
11)   Dr Wong Chin Huat
12)   Datuk Yeo Yang Poh
13)   Zaid Kamaruddin
14)   Dr Subramaniam Pillay
15)   Arul Prakkas

15. Dalam masa yang sama, Pengerusi BERSIH 2.0 Ambiga Sreenevasan juga adalah Bekas Presiden Majlis Peguam, seorang cauvanis Hindu yang terlibat dalam:
a)   Membela dan peguam yang paling kuat pertahankan kes murtad Lina Joy.
b)  Mendokong Pergerakan IFC (Interfaith Commission).
c)    Mempertahankan kes-kes murtad secara percuma.
d)  Mendokong Utama Penggunaan Kalimah Allah di gereja-geraja.
e)   Usaha-usaha menghapuskan Hak Keistimewaan Orang Melayu dan Bumiputera.



16. PHB2.0 juga mahu kerajaan membuka ruang kempen pilihanraya ke 13 dipanjangkan selama 21 hari sepertimana yang pernah terjadi pada pilihanraya 1969 yang akhirnya menjurus ke peristiwa 13 Mei 1969. Ini membuktikan mereka sengaja memainkan semula sentimen yang akan membakar semangat perkauman dan mencetus perpecahan kaum.





17.  Penganjur PHB2.0 ini sebenarnya telah berjaya 'mengimamkan' PAS untuk berdemonstrasi sama seperti Aminah Wadud mengimamkan solat secara berjemaah, bercampur lelaki dan perempuan. Aminah Wadud seorang pendokong libralisme adalah agen barat bagi menyesat dan memecahbelahkan umat Islam.



18. Yang peliknya, Hindraf sebuah pertubuhan haram (pelampau Hindu) dan penyokong kuat PKR juga telah menolak untuk menyertai PHB2.0 kerana janji-janji semasa tahun 2007 masih lagi tidak ditunaikan.

19. Oleh itu PHB2.0 ini sebenarnya dianjurkan dengan niat memperalat dan memecahbelahkan lagi orang Melayu kerana lokasi demonstrasi itu sendiri di tengah-tengah kawasan tumpuan perniagaan bumiputera. Mengapa PBH2.0 tidak diadakan di kawsan seperti Petaling Street, Jalan Bukit Bintang, Petaling Jaya atau Damansara.

20.  Cadangan PDRM agar perhimpunan itu diadakan di Stadium untuk diluluskan permit berhimpun juga telah ditolak oleh pihak penganjur PHB2.0. Ini juga membuktikan wujudnya agenda jahat yang tersembunyi untuk mencetus huru-hara semasa perhimpunan itu nanti.

21. Kesimpulanya, PHB2.0 ini sebenarnya hanyalah topeng perancangan jahat pakatan haram pembangkang dan musuh Islam untuk mencetuskan huru-hara dan kekacauan, buktinya hasrat mereka untuk menghantar memorandum kepada Y.D.P Agong sehingga kini masih belum mendapat perkenan Seri Paduka Baginda. Tiada sebarang permohonan, temujanji atau surat yang dihantar kepada pihak istana untuk memohon perkenan Tuanku.

 
Oleh itu blog Mymassa menyeru orang ramai supaya boikot habis-habisan Perhimpunan Haram Bersih 2.0 pada 9 Julai ini kerana terlalu banyak agenda yang merosakkan perpaduan Melayu dan akhirnya hanya menguntungkan khawarij-khawarij Islam.

Belum Perbicaraan Datuk T dah Kalahkan AnuWar!

Posted: 24 Jun 2011 12:03 AM PDT

Nuar oh nuar.

Dah berlakon video panas pun tak dapat kalahkan kepopularan Datuk T.

MyMassa bukan macam Malaysiakini suka tambah perisa dalam berita.

Kami tontonkan bukti bahawa sesungguhnya Datuk T lebih ramai penyokong daripada AnuWar.

Perbicaraan Datuk T.



Perbicaraan AnuWar.


Wakakakaka

AMK yang hanya pandai sebut qazaf pun tak sudi nak beri sokong kepada peliwat tegar sekor ni.

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 24 Jun 2011 11:34 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


CHECKMATE : POLIS ADA RAKAMAN CCTV ANWAR DAN ESKAY DI LOBI LOKASI AKSI SEKS

Posted: 24 Jun 2011 05:37 AM PDT


KEMASKINI 15.45 PM KALAU dalam permainan catur, ini kira macam checkmate lah @ kantoi...bila pihak pendakwaraya sendiri beritahu mahkamah bahawa polis telah memperolehi rakaman CCTV dari pangsapuri di Ampang, mengesahkan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Sharzly Eskay Abdullah berada di lobi pangsapuri tersebut pada 21 Februari, hari yang sama video seks itu dirakam.

Untuk rekod, CCTV ini membuktikan bahawa Anwar memang berada di lokasi itu pada waktu dan ketikanya.

Timbalan Pendakwa Raya Datuk Kamalluddin Md Said juga memberitahu pakar dari Dartmouth College yang menjalankan ujian analisis juga memperakui bahawa wajah pelaku video seks itu menyerupai Anwar Ibrahim.


Sebelum ini soal adanya CCTV yang tunjuk Anwar dan Eskay berada di lobi itu tidak diketahui sehinggalah dinyatakan dalam prosiding mahkamah kes Datuk T.


Ini dikira satu fakta kes yang sangat menarik dari segi pembuktian.

Anwar sebelum ini mendakwa beliau berada di rumah pada masa dan ketika itu.

Sementara itu, peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik memberitahu pemberita kemudiannya bahawa menurut laporan pakar-pakar mereka 99.99 peratus pasti bahawa lelaki dalam video itu adalah Anwar.

Menurutnya, dalam laporan bertarikh 4 Jun, yang disediakan oleh Profesor Hany Farid dan Profesor Lorenzo Torresani, ia telah menyatakan bahawa mereka telah mengkaji video dari camcorder dalam sebuah bilik dan disalinkan kepada thumbdrive, satu video dari kamera pengawasan yang diambil di dalam bilik dan diekstrak terus dari DVR, satu video dari camcorder kedua diambil di luar lif, 320 ratus imej satu orang yang dinamakan sebagai "Mr X", 26 imej satu orang yang dinamakan sebagai "Encik Y" dan 4,423 ribu imej "rakyat Malaysia".

Laporan itu membuat kesimpulan bahawa berdasarkan kajian itu, "Encik X" adalah orang yang sama dalam gambar yang diberikan kepada mereka oleh pihak berkuasa tempatan, iaitu Anwar.

"Kesimpulannya menyatakan dengan jelas bahawa Encik X adalah Anwar. Mereka tidak boleh mengatakan secara langsung bahawa Encik X adalah Anwar kerana mereka tidak mengenali dia, tetapi mereka membuat kesimpulan bahawa ia adalah 99,99 peratus daripada analisis memperakui muka lelaki dalam video adalah sama dengan lelaki dalam gambar (Anwar) yang ditunjukkan kepada mereka, "kata Shafee.

Oleh itu, beliau memberitahu mahkamah bahawa Anwar patut dikenakan di bawah seksyen 192, 193 atau 199 Kanun Keseksaan kerana membuat laporan palsu, menafikan identitinya dalam video tersebut.

--------------------------------------------------------------------

Datuk T mengaku salah, di denda antara RM1,000 hingga RM3,000 tiap seorang...

Hakim menjatuhkan hukuman denda sebanyak RM3,000 atau tiga bulan penjara kepada Datuk Sharzly Eskay Abdullah, denda RM1,500 atau penjara sebulan kepada Datuk Shuib Lazim kerana tayang video seks di hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac lalu.

Manakala denda RM1,000 atau penjara sebulan dijatuhkan terhadap Tan Sri Dato Rahim Thamby Chik kerana bersubahat.

----------------------------

Datuk T di mahkamah Jalan Duta

Riang,ceria dan bersemangat...itu senarionya ketika trio Datuk T – Datuk Sharzly Eskay Abdullah,Tan Sri Dato Rahim Thamby Chik dan Datuk Shuib Lazim tiba di mahkamah majistret Jalan Duta pagi Jumaat untuk berdepan dengan dakwaan tayang video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketibaan mereka disambut oleh hampir 200 orang yang mula berhimpun di situ sejak jam 8 pagi.Mereka membawa sepanduk menyokong mereka termasuk yang bertulis WE LOVE DATUK T dan BEBASKAN DATUK T.

Trio berkenaan masuk ke kamar mahkamah jam 9.17 pagi.

Eskay dan Shuib dituduh menayang secara terbuka adegan lucah di Carcosa Seri Negara, Kuala Lumpur pada 21 Mac ,2011 antara jam 10 pagi hingga 12 tengahhari manakala Rahim bersubahat.

Shazryl dan Shuib didakwa mengikut Seksyen 292 (A) Kanun Keseksaan (Akta 574) dan boleh dihukum mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tiga tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.


Abdul Rahim pula didakwa mengikut Seksyen 292 (A) Kanun keseksaan (Akta 574) yang dibaca bersama mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan.

Mereka membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Aizatul Akmal Maharani.


Ketika-tiga mereka yang menggelarkan diri sebagai "Datuk T" didakwa melakukan kesalahan itu di bilik Seri Makmur Hotel Carcosa Seri Negara di sini antara 10 pagi dan 12 tengah hari pada 21 Mac lepas.


Pendakwaan dilakukan Datuk Kamaluddin Mohd Said dan Mohammad Zakaria Hanafiah.

Ketika fakta kes dibacakan, beberapa kali disebut individu dalam video itu "menyerupai Anwar Ibrahim" dan wanita daripada China.

Disebut juga keterangan terdapat adegan seks oral dan bersetubuhan.

Ketika majistret bertanya tertuduh sama ada mereka faham tuduhan yang dibacakan itu, Eskay berkata beliau tidak bersetuju bagaimana pelaku dalam video itu disebut.

"Bukan menyerupai, tapi Anwar," katanya.

Sementara itu, di mahkamah sebentar tadi, klip video lucah tersebut ditayangkan di Mahkamah Majistret bagi disahkan oleh kesemua tertuduh.

laporan lanjut akan menyusul – 24/6/2011 agendadaily.

MERBOK TIMES

Posted: 24 Jun 2011 11:30 PM PDT

MERBOK TIMES


Siapa YB yang turun melawat kawasan?

Posted: 24 Jun 2011 06:19 AM PDT

KAMPUNG BUJANG – Tindakan seorang lelaki yang sedang mengait buah manggis di rumahnya tidak berkesudahan apabila tersilap langkah ketika terpijak dahan reput menyebabkan dia terjatuh sehingga menemui ajal.

Kejadian berlaku kira-kira jam 11.00 pagi semalam apabila Khalid Shaari, 58, dari Kampung Bujang memanjat pokok manggis dan tidak menyedari terdapat dahan reput menyebabkan dia jatuh bersama dahan terbabit.

Anak kedua mangsa, Nor Nadirah Khalid, 19, berkata, dia hanya mengetahui kejadian berkenaan setelah dimaklumkan keluarga semasa sedang bekerja di Sungai Petani.

"Sebelum kejadian, ayah ada mengajak emak untuk keluar beli ayam, tetapi ditolak menyebabkannya dia keluar sendirian.

"Tiada sebarang kejadian pelik berlaku sehingga dia balik, tetapi sebelum memanjat pokok berkenaan, arwah ada menjelaskan dia mahu minum air dan terus pergi," katanya.

Menurutnya, maksud arwah mahu terus pergi menjelaskan dia mahu terus panjat pokok manggis selepas minum air, namun kata-kata itu adalah petanda bahawa ayahnya akan pergi buat selama-lamanya.

Tinjauan Sinar Harian ke lokasi kejadian mendapati, galah dan bakul milik mangsa yang digunakan untuk mengait manggis masih terdapat di atas pokok berkenaan.

Difahamkan, hasil perkongsian hidup arwah dengan isteri, Siti Zainab Bakar, 43, dikurniakan lima anak berusia antara lapan hingga 22 tahun. (sinar)

The Unspinners

Posted: 24 Jun 2011 11:27 PM PDT

The Unspinners


Read Taib Mahmud's lips on Swiss Account

Posted: 24 Jun 2011 08:30 PM PDT

US expert confirm Anwar , Police has CCTV at lobby

Posted: 24 Jun 2011 05:23 PM PDT

Kenapa Anwar hempas pulas propagandakan APCO?

Posted: 24 Jun 2011 08:30 AM PDT

PAS bekerjasama dengan CIA dalam Bersih 2.0

Posted: 24 Jun 2011 05:36 AM PDT

Tangan ghaib buat Bersih 2.0 angkuh

Posted: 23 Jun 2011 11:30 PM PDT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan