Sabtu, 7 Februari 2015

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Cucu Tok Selampit

Posted: 07 Feb 2015 01:30 PM PST

Cucu Tok Selampit


Surau Di Kajang Akan Dirobohkan Oleh Kerajaan Azmin Jokowi?

Posted: 06 Feb 2015 11:47 PM PST


Tahniah Rakyat Selangor semenjak YB Azmin Ali mengambilalih jawatan Dato Menteri Besar yang baru, Kerajaan Negeri lebih mesra kuil dan gereja berbanding tempat ibadat orang Islam. Mungkin inilah hasil didikan Anwar ibrahim dan Mat Sabu? Alhamdulillah, sebuah lagi surau di Kajang akan dirobohkan 30 hari dari dua hari lepas. 

Tanah yang sudah di kosongkan itu nanti mungkin akan diberikan kepada pemaju untuk dibuat kondominium berharga ratus ribu malah sehingga berjuta yang tidak mampu di beli oleh kaum Bumiputra. Cuma CTS agak hairan dengan surat sebegini. Tarikh boleh dipotong-potong. Siap ada tulis tangan lagi. Entah berapa banyak surat 'pre-printed' sebegini dikeluarkan setiap hari? Terimalah nasib kamu wahai pengundi-pengundi Kajang. Sudah nasib kamu memilih ADUN Kipas.

Yayasan Pembangunan Pondok Malaysia (YPPM) Mengorak Langkah Menubuhkan Koperasi

Posted: 06 Feb 2015 06:00 PM PST

Musibah banjir yang melanda negara terutama di Pantai Timur yang melibatkan 32 sekolah pondok baru-baru ini, telah mencetus fikiran kepada Yayasan Pembangunan Pondok Malaysia (YPPM) untuk melihat lebih terkedepan khususnya dalam usaha untuk meningkat keupayaan dan keberkesanan YPPM sendiri, menjadi lebih berdikari (self-sufficient), lebih mampu melaksana tanggungjawab dan memenuhi aspirasi warga pondok.

Dalam mesyuarat Lembaga Pengarah YPPM beberapa hari lalu, mereka telah sebulat suara bersetuju untuk meneroka penubuhan sebuah koperasi yang terbuka kepada semua pondok di Malaysia. Lembaga Pengarah YPPM akan mengkaji cadangan ini secara mendalam, serta mendapatkan nasihat dan pandangan kementerian-kementerian yang berkaitan.

Menurut Pengerusi Eksekutif YPPM, Dato Dr Mashitah Ibrahim, matlamat penubuhan koperasi ini ialah untuk membolehkan pembabitan YPPM dalam sektor komersil bagi kepentingan ahli koperasi. Jika ada keuntungan daripada penyertaan dalam bidang keusahawanan dan pelaburan, ia boleh disalurkan kepada semua ahli dalam bentuk dividen. Selain itu, YPPM juga akan memulakan kaji selidik ke atas pondok seluruh negara tidak lama lagi bagi memenuhi dua matlamat utama.

Pertama, untuk mengemas kini direktori pondok yang dihasilkan pada julung kalinya tiga tahun lalu. Kedua, bagi memenuhi keperluan satu laporan lengkap mengenai status pondok di Malaysia untuk diserahkan kepada Kementerian Pendidikan yang bertanggungjawab menyalurkan dana RM25 juta kepada sekolah-sekolah pondok seperti yang diumumkan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan dan Penaung YPPM Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, sewaktu membentang Belanjawan 2015 Oktober lalu.

Laporan ini dijangka mengambil masa beberapa bulan untuk disiapkan, dan boleh dianggap kajian paling komprehensif yang pernah dijalankan ke atas sekolah pondok dan sistem pengajiannya di Malaysia.

Misi Banjir YPPM Di Madrasah Raudhah Al Muhibin & Madrasah An-Najjah

Posted: 05 Feb 2015 04:26 AM PST

Pengerusi Eksekutif Yayasan Pembangunan Pondok Malaysia (YPPM), Dato Dr Mashitah Ibrahim dan beberapa staff YPPM telah menjalankan misi bantuan ke beberapa pondok yang terjejas teruk akibat banjir sekitar Temerloh, Pahang. Dua sekolah pondok berkenaan adalah Madrasah An-Najjah atau Pondok Bukit Keledang di Bera dan Madrasah Raudhah Al-Muhubbin atau Pondok Pak Kob, di Seberang Chenor.

Kedua-dua pondok ini ditenggelami air ketika banjir melanda pantai timur beberapa minggu lalu, dan tidak boleh berfungsi sehingga  memaksa lebih 300 pelajar pondok dan guru menghentikan semua aktiviti. Atas dasar keprihatinan dan kewajipan membantu mangsa bencana, YPPM dengan kerjasama beberapa pihak lain, termasuk Yayasan Salam, Kolej Vokasional Auto Prima (Shah Alam) dan sebuah masjid di Kuala Lumpur, telah menghantar beberapa sukarelawan untuk meninjau keadaan di Pahang dan Kelantan pada Januari lalu, bagi mengenal pasti dan melihat sendiri pondok yang terjejas teruk.

Tersenarai dalam laporan lapangan itu adalah 32 buah pondok. Namun, YPPM tidak berupaya, baik dari segi kewangan mahupun tenaga sukarelawan, untuk membantu kesemua pondok yang terjejas teruk akibat banjir luar biasa yang melanda negeri-negeri pantai timur. Selepas dua kali perbincangan berkaitan dana dan isu logistik, YPPM dan pasukan sukarelawan bersetuju menghantar bantuan dalam bentuk barangan keperluan bagi kegunaan warga pondok seperti kitab, buku tulis, dapur gas, sistem PA, peti ais, khemah, atap zink, tilam, bantal, selimut dan kain pelekat kepada pelajar dan penghuni pondok berkenaan.

Gambar-gambar di bawah adalah Misi Bantuan Banjir YPPM yang diketuai oleh Dato Dr Mashitah Ibrahim, Pengerusi Eksekutif YPPM bersama Encik Juhaidi Yean, Pengarah Operasi YPPM ke Pondok Pak Kob. Turut serta bersama pelajar Sekolah Tengku Ampuan Afzan, Chenor.






Manakala gambar-gambar di bawah pula adalah Misi Bantuan Banjir YPPM yang juga diketuai oleh Dato Dr Mashitah Ibrahim, bersama Encik Juhaidi Yean ke Pondok Bukit Keledang, Seberang Chenor.





Yang Berkhidmat @weekasiong - Wira Yang Tidak Didendang #BNBagus

Posted: 03 Feb 2015 05:19 AM PST


Datuk Dr Wee Ka Siong, Ahli Parlimen Ayer Hitam telah mengadakan siri lawatan ke Kampung-kampung di Parlimen Ayer Hitam. Datuk Wee yang juga Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, walaupun sibuk dengan tugasan harian sebagai Menteri dan Timbalan Presiden MCA, tetap mengamalkan amalan "turun padang" untuk menyampaikan bantuan kepada penduduk-penduduk yang kurang berada dalam kawasan. 

Siri lawatan hari ini bermula dengan lawatan ke Kampung Hj. Kamisan. Sepanjang lawatan Datuk Wee, beliau telah menziarahi 7 keluarga yang kurang berada ataupun ahli keluarga yang menghidapi penyakit kronik. Beliau telah menyampaikan bantuan dalam bentuk wang tunai untuk membantu mereka yang pada masa ini amat memerlukan bantuan dan keprihatinan masyarakat ramai.

Selain daripada bantuan wang tunai, Datuk Dr. Wee Ka Siong juga melawat sebuah rumah yang uzur dan telah mengarahkan kepada pasukan perkhidmatan beliau untuk membaiki rumah tersebut secara gotong-royong dalam tempoh 60 hari. Datuk Wee berkata beliau akan terus memberi tumpuan terhadap mereka yang kurang bernasib baik dan beliau sebagai Ahli Parlimen kawasan tersebut, sentiasa bersedia untuk memberikan bantuan kepada mereka dari semasa ke semasa.

Katanya, selain daripada bantuan kewangan, beliau juga berjanji kepada keluarga yang mengalami kerosakan pada rumah mereka akibat daripada pokok tumbang, akan dibekalkan bahan binaan secepat mungkin dan saya telah mengarahkan JKKK untuk membaiki rumah mangsa secara gotong-royong.

Sebagai MP Ayer Hitam, Datuk Wee telah menziarahi ke hampir setiap pelosok kawasan tersebut. Walaupun kebanyakan masa berada di Kuala Lumpur, namun beliau tidak pernah mengabaikan kebajikan penduduk setempat di Ayer Hitam. Ini turut menunjukkan perbezaan di antara Ahli Parlimen Barisan Nasional dan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat, di mana Ahli Parlimen Pakatan Rakyat hanya pandai bercakap dan berjanji manis sebelum pilihanraya, namun tidak kelihatan langsung selepas menang.



Apa Yang Tersirat

Posted: 07 Feb 2015 01:19 PM PST

Apa Yang Tersirat


Sodomi II: Anwar Kata Kalau Masuk Penjara-60 Peratus PKR Sudah Menang-Mengapa Takut Dipenjara?

Posted: 07 Feb 2015 05:13 AM PST

BUKANKAH Pakatan Rakyat mahu merampas Putrajaya. Anwar kata, kalau beliau masuk penjara, maka Pakatan Rakyat sudah menang 60 peratus. Kalau begitu kenapa takut masuk penjara. Kenapa perlu buat rayuan, sedangkan kunci untuk merampas Putrajaya adalah apabila beliau dipenjarakan.

Seharusnya, penyokong Anwar berdoa, agar beliau disumbatkan dalam penjara, kerana cara itu lebih mudah untuk Pakatan mencapai visi mereka.

10 Februari adalah penghakiman oleh Mahkamah Persekutuan, apa kah akan mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac 2014 yang menjatuhkan hukuman 5 tahun penjara kerana didapati bersalah meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan, mantan pembantu peribadi beliau.

Patut Kah Najib Berbuat Begini??

Posted: 07 Feb 2015 03:34 AM PST

SETIAP kali kehadiran Perayaan Thaipusam, seolah PM dan Isteri yang meraikannya. Apa kah beliau tidak mendapat nasihat sebenar, berkaitan dengan kehadiran beliau? AYT bukan pakar agama, akan tetapi, biarlah perbuatan itu, tidak menggambarkan seseorang yang bukan penganut agama itu, hanya hadir, bukannya menyerupai tradisi sambutannya.

Apa kah dengan kalungan bunga (gambar) itu hanya penghormatan?? bagi orang Malaysia yang melihatnya, memang menganggapnya sebagai penghormatan, bagaimana kah kalau mereka itu bukan orang Malaysia?? Menungkin ada prasangka??? Perlu dibiarkan?? atau??? Pakar-pakar agama perlu membuat nasihat..

bumiyang

Posted: 07 Feb 2015 03:20 AM PST

bumiyang


Kit Siang Layan Hj Hadi Umpama Budak Suruhan???

Posted: 06 Feb 2015 05:58 PM PST

Panglima Perang Cyber

Posted: 06 Feb 2015 11:46 PM PST

Panglima Perang Cyber


Analisa : PAS Main Wayang Atau Memang Mahu Singkir Parasit PASMA ???

Posted: 06 Feb 2015 09:43 PM PST

Rencana - Utusan Online


PAS MAIN WAYANG?

AHMAD FARIS
04 Februari 2015 12:45 AM

PERSATUAN Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma) 'dipersila' tinggalkan Pas jika tidak lagi sehaluan dengan parti itu. Berselorohkah Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan cakapnya itu. Sinis­kah? Padahal 'pisau' di tangan Pre­siden Pas itu. Pecat sahajalah Pre­siden Pasma, Datuk Ir. Phahrolrazi Zawawi.

MOHD. AMAR NIK ABDULLAH

Kata Naib Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man; Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah dan Pemang­ku Timbalan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Dr. Mahfodz Mohamad, 'kami' ada bukti Phahrolrazi burukkan Pas. Maka, kalau serius, singkirkan sahaja Phahrolrazi.

Daripada isu Pasma, pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) dan hudud, Pas nampaknya seakan-akan 'main wayang'. Sudahlah dihina oleh DAP dari segenap penjuru dalam isu-isu semasa dan sebelum ini termasuklah dalam isu 'pandangan bersifat perkauman' dalam mesej WhatsApp Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan Pas, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki tahun lepas, namun Pas termasuk Abdul Hadi tetap diam membatu. Di mana maruah Pas setiap kali berdepan de­ngan DAP?

Kalau adat orang berumahtangga, jika isteri sudah memanggil si suami dengan gelaran macam-macam, apa status suami itu. Da­yuslah!

Orang Pas boleh susun balik komen-komen pedas dan toh­mahan Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke Siew Fook dan Ketua Publisiti DAP, Tony Pua terhadap pemimpin terhormat mereka sebelum ini. Bukan sahaja Abdul Hadi, beberapa orang kuatnya juga terpaksa menerima penangannya.

Terbaharu, pertelingkahan antara Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dan Setiausaha Agung DAP yang dikatakan belum di­sahkan jawatannya oleh ROS, Lim Guan Eng mengenai isu pilihan raya PBT. Perbalahan itu telah membuka pekung di mata rakyat betapa tiada kejujuran sesama pemimpin pa­katan. Bohong-membohongi sesama sendiri, bolehkah nanti meme­rintah negara? Kes ini berlarutan sehinggakan Mustafa sen­diri mahu mengeluarkan bukti bahawa Guan Eng berbohong apabila mengatakan dia telah bersetuju dengan pilihan raya itu.

"Isu sebenar adalah mudah, bahawa saya cabar Guan Eng (bersemuka) kerana dia me­nuduh saya tidak jujur dan saya katakan dia berbohong," kata Mustafa.

Namun begitu, menghairankan, atau mungkin sedikit rasa takjub, bagaimana pucuk pim­pinan Pas masih boleh menempek parti mereka bersama seluruh ahlinya pada Pakatan Rakyat setelah begitu banyak tohmahan keras dan sinis terhadap pimpinan tertinggi Pas?

Malah, kalau diperhati ucapan penggulung­an presiden pada sesi muktamar lepas, jelas sekali rasa tidak puas hati tuan presiden terhadap rakan Pakatan dan tentunya, sikap tersebut tidak habis begitu sahaja usai muktamar. Ramai dari luar sedar, Pas hakikatnya dalam keadaan gelisah berada dalam Pakatan Rakyat. Perbalahan dalaman mereka juga sampai terburai keluar ke khalayak umum.

Semakin lama Pas bersekongkol dalam Pakatan Rakyat, semakin jelas kebenaran dakwaan ramai terhadap Pas lama dahulu bahawa asbab tunggal Pas menyertai Pakatan Rakyat adalah mendapatkan kuasa memerintah Kerajaan Persekutuan. Tidak lebih daripada itu.

Tujuannya hanya kuasa, itulah yang menjadikan Pas bergelap mata sehingga sanggup membuang ahli­nya yang berpegang kepada tunjang perjuangan Pas. Andai benar Pas sebuah parti politik yang berprinsip, semalam lagi Pas sudah menarik diri daripada Pa­katan Rakyat dan tidak seperti hari ini yang hidung­nya sudahlah tak mancung, pipinya pula tersorong-sorong.

Bukan sahaja Abdul Hadi, beberapa orang kuatnya juga terpaksa menerima penangannya. Dalam musibah banjir yang me­landa Kelantan baru-baru ini, Mohd. Amar sendiri terpaksa me­nyangkal dakwaan sesetengah pihak bahawa jentera kerajaan Pas Kelantan gagal berfungsi dan ko­nonnya kerajaan ne­geri langsung tidak membantu mangsa.

Cuma, berbalik kepada 'permainan' Pas. Adakah parti itu mahu terus memainkan sentimen rakyat dan selama mana rakyat boleh 'diputarkan' dengan isu-isu lapuk kononnya berlaku pertelingkahan antara pemim­pin Pas dan DAP?

Kalau sudah tidur sebantal dan mimpi lain-lain atau jika arah tuju serta prinsip perjuangan sudah berbeza, apa lagi mahu ditunggu oleh Pas? Kalau ada maruah, tidak dayus, isytiharkan sahaja keluar dari pakatan pembangkang.

Dalam isu pilihan raya PBT, tiga ahli jawatankuasa kerja Pas Pusat tidak ragu-ragu menghentam Abdul Hadi yang mengaitkan pilihan raya PBT yang diingini DAP dengan rusuhan berdarah 13 Mei 1969.

"Apabila disebut oleh Presiden Pas, maka ramai yang terkejut dan tertanya-tanya," kata Khalid Sa­mad. Mohamed Hanipa Maidin yang juga Ahli Parlimen Pas Sepang pula bukan sahaja tidak bersetuju de­ngan pandangan Abdul Hadi malah menyifatkan hujah yang mengaitkan dengan tragedi berdarah itu sebagai pelik. Seorang lagi, Datuk Dr. Mujahid Yusof mengatakan, isu hudud atau pilihan raya PBT tidak seharusnya ditunggangi golongan sempit yang melihat semuanya dari kaca mata perkauman.

Sebelum ini pun dalam beberapa isu, ketiga-tiga individu ini sering mempersoalkan keputusan Majlis Presiden dan Majlis Syura. Namun tidak pernah pula dikenakan tin­dakan disiplin.

Adakah ini menunjukkan kelemahan Pas di bawah Abdul Hadi yang nampaknya tiada kawalan langsung ke atas pemimpin-pe­mimpin utama partinya? Begitu selesa mereka sewenang-wenangnya menghentam dasar parti secara terbuka, tetapi terlepas begitu sahaja.

Sebab itu jangan terkejut jika Abdul Hadi kemungkinan besar dicabar pada pemilihan parti pertengahan tahun ini. Sekarang pun mesyuarat agung cawangan Pas sedang berjalan dan Mac atau April ini menyusul mesyuarat agung kawasan.

Kumpulan Anwarinas ter­utamanya dikatakan telah mempersiapkan diri untuk bertanding dalam muktamar itu nanti, dengan 'barisan ulama' mereka dikatakan diwakili bekas Presiden Persatuan Ulama Malaysia, Datuk Ahmad Awang yang juga bekas pesuruhjaya Pas Perak. Ahmad akan me­nyaingi Abdul Hadi, dengan gan­dingannya, Husam untuk timbalan presiden. Ahmad cukup dikenali sebagai pendukung kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang hanya menyertai Pas setelah ketua pembangkang itu dipecat daripada UMNO dan kerajaan pada 1998.

Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub dan Khalid pula dipercayai akan mewakili Anwarinas untuk tiga Naib Presiden. Cuma persoalannya, ke mana Mat Sabu?

Dalam isu pilihan raya PBT, Mat Sabu yang juga ahli lembaga air Pulau Pinang sehingga hari ini pun belum menyatakan sebarang pendirian terhadap isu itu.

Laluan penuh ranjau terpaksa ditempuh Abdul Hadi untuk mengekalkan jawatan Presidennya. Dalam keadaan kesihatan juga tidak memihak dirinya, Abdul Hadi terpaksa akur dengan kumpulan yang 'berkiblatkan' Anwar manakala satu lagi berajakan DAP. Ini rahsia umum.

Seelok-eloknya dalam usaha mengukuhkan penguasaannya, Abdul Hadi perlu segera turun padang memperjelaskan kepada ahli akar umbi.

Dengan adanya kalangan penulis Harakah pun menggunakan portal propembangkang, Malaysian Insider untuk menghentam parti sendiri sehingga terpaksa dijawab oleh Mohd. Amar dalam isu banjir di Kelantan, sekali gus menyaksikan kempen pemilihan Pas telah bermula.

Dimulakan dengan penulis ­upah­an daripada parti sendiri. Pekakah Abdul Hadi dengan bahaya ini?

DATUK AHMAD FARIS ABDUL HALIM ialah penganalisis isu-isu semasa.



Sent from my iPhone

#Repost : JUST READ!: IPK Johor and PKR rusty whistle

Posted: 05 Feb 2015 11:30 PM PST

JUST READ!: IPK Johor and PKR rusty whistle

IPK Johor and PKR rusty whistle

What's the motive of PKR issuing threatening statements to Home Minister Ahmad Zahid Hamidi, giving him an ultimatum to explain the abandoned Police HQ (IPK) building in Johor Bahru?

And what kind of brain do these people have to politicise the project without doing any homework? It seems that each time the opposition leaders come across any 'unpleasant' matter, they'll start shooting blindly.


Don't they have good lawyers, doctors, engineers and accountants among them?
PKR leaders Bukit Batu assemblyperson Jimmy Puah (below) and National Oversight and Whistleblowers (Now) director Akmal Nasir said they have paid a visit to the construction site in Johor.
"Based on our visit to the site ... in Johor Bahru that began work since 2010, it is still abandoned," said the duo in a statement today.
They said when the matter was raised at the Johor state assembly, it was informed that the construction would be completed in July 2013.
However last June, Works Minister Fadillah Yusof was reported saying the contractor has been terminated due to financial and work quality problems, but that a new contractor would take over that July.
The ministry considered the IPK, as well as a Public Order Training Centre in Bentong, Pahang and a Police Musuem in Bukit Kepong, Muar as "sick projects" that needed close monitoring for failure.
The problem, said the PKR duo, attracted Public Accounts Committee (PAC) chairperson Nur Jazlan Mohamed's attention last June and had asked the Malaysian Anti Corruption Commission to probe the matter.

Let me feed them with info on the 'BANGUNAN TAMBAHAN IBU PEJABAT POLIS KONTINJEN JOHOR' if they are so lazy in seeking its details or applying their positive mind to the fact behind it.


A local company, Global Globe (M) Sdn Bhd won the open tender for the project that costs RM103,356,694.84 more than four years ago.

The construction started on December 28, 2010 and was due for completion by August 3, 2012.

However, the government had terminated its contract on February 10, 2014 for failing to complete it on time. The company was not only facing financial problems but the quality of works done did not comply to the standard set.

In order to 'salvage' the project, the Finance Ministry had chosen 9 contractors under a 'selective tender' system by conducting interviews and other formalities.

The Public Works Dept (JKR) Cawangan Kerja Keselamatan had on January 9 this year appointed QSE Construction Sdn Bhd as the 'rescue contractor' for the project with a budget of RM72,800,000.

The company was given August 3, 2016 to complete the project.

So, what's the issue here? Tell me, what kind of a 'whistle' you used to manipulate the 'sick project'? A rusty one?



Sent from my iPhone

The Unspinners

Posted: 06 Feb 2015 11:30 PM PST

The Unspinners


Sampai bila DAP berdiam isu turun harga barang

Posted: 06 Feb 2015 11:30 PM PST


Taktik alih perhatian bila LGE dan Ngeh tertekan

Posted: 06 Feb 2015 08:30 PM PST


Tiadakah opposisi dan blogger Indon mahu jadukan isu jet Presiden?

Posted: 06 Feb 2015 04:13 PM PST



Jet private PM yg jauh lebih kecil sentiasa mahu dijadikan isu oleh pembangkang dan blogger journo.

Agak2nya, Indon yg jauh lebih terbuka dan vocal timbulan tak isu kapalterbang presiden?

Penulis Indon lebih bangang atau lebih matang? Di Malaysia, orang Indon ramai.jadi pembantu rumah dan buruh kasar.

Sapa kata #turunhargabarang tak ada sokongan

Posted: 06 Feb 2015 07:00 AM PST















 


Sampai guna gangster pasai tak mau #turunhargabarang

Posted: 06 Feb 2015 05:00 AM PST



Pasal gangster ini banyak jadi orang tengah tipu duit rakyat tapi salahkan kerajaan ...


Antara yang paling kuat hentam Ismail Sabri pasal pertahankan gangster adalah si babi berikut:




Nak #turunhargabarang biaq betoi-betoi, bukan auta

Posted: 06 Feb 2015 03:04 AM PST




Semua ini bohong saja ... mana ada semua barang RM2. KPDNKK patut ambil tindakan. Iklan bohong.

Saja menipu orang ramai untuk tarik pelanggan. 


TNB sahut #turunhargabarang, peniaga cina DAP bila?

Posted: 06 Feb 2015 01:00 AM PST








Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 06 Feb 2015 11:20 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


HELAH DAP PERMAINKAN PAS DALAM ISU HUDUD?

Posted: 06 Feb 2015 04:21 AM PST

Artikel dari Tranungkite :

DAP yakah ya



Suatu ketika dahulu para pemimpin Pas, presiden timbalan pressiden dan naib naib presiden dan musyidul Am yakin dengan "ya" yang di yakan oleh DAP.

Atas sebab terlalu yakin dengan DAP para pemimpin Pas dalam mana mana ceramah diseluruh Negara mencanangkan bahawa orang china mahukan Islam.

Dan mengatakan penuh mulut, bahawa orang Islam sendiri tak mahu Islam. Atau dengan kata lain orang Islam tolak Islam atas nama tak mahu hudud dilaksanakan di Kelantan dan di Malaysia Amnya.

Mengapa? Kerana para pemimpin pas bukan calang calang orang dalam menilai pemikiran dan tingkah laku orang orang DAP .mustahil tak faham bukti sejarah DAP yang berasal dari PAP Singapura itu.

Sebelum ini pun tindakan beberapa pemimpin kanan DAP telah mem pamerkan ya memang ya tetap tidak.

Contohnya Karpal Singh pernah bertegas dengan kata kata yang berbunyi: "langkah mayatnya dulu jika hendak jadikan Negara ini sebagai Negara Islam.

Mustahil para pemimpin pas terutama sekali yang kanan kanan tak faham dengan kata tidak yang telah diyakan oleh beberapa pemimpin telah menyembunyikan didalam hati masing masing.

Sejak dari dulu lagi jelas dan nyata ya sebenarnya tidak dapat kita lihat dengan mata kepala terang lagi bersuluh dan tergamak mengatakan biar orang china faham dahulu bahru boleh laksanakan hudud.

Yang sangat sedih masih ada para pemimpin yang buta hati mengenali bicarahati orang orang DAP yang diyakan dahulu itu sudah nyata ditidakkan, itu tidak setuju PAS Kelantan melaksanakan hudud.

Penulis tidak tahu kenapa boleh jadi begitu. Nak kata para pemimpin pas sudah dipukau, mustahil kerana mereka golongan bijakpandai Islam di Negara ini yang tidak mudah terpesona dan terperdaya oleh tipuhelah musuh Islam.

Mungkin kerana terlalu bersendirian dalam pilihanraya umum tak menang dan bila bertiga dalam pakatan rakyat mudah dan boleh menang dan memerintah tertutup pintu hati untuk mengena hakikat sebenarnya.

Pada hal hakikat sebenar yang telah dinyatakan dalam Al Quran bahawa yahudi dan Nasrani tidak sekali sekali akan bersetuju dan suka dengan Islam.

Malang sekali telah diawar warkan sedemikian rupa kepada rakyat jelata satu Malaysia bahawa orang china mahukan Islam. Yakah orang china mahu kan Islam. Kini ya itu sudah jadi tidak aitu DAP tak rela hudud dilaksanakan di Kelantan.

Usaha untuk menyakin rakyat jelata satu, yang china mahukan Islam dicanangkan kata kata yang berbunyi: "dah ada orang DAP yang membaca ayat ayat Al Quran".

Apa sudah jadi dengan kempen kempen yang sangat bercanggah dengan lojika yang ya DAP dahulu itu kini ya jadi tidak ya lagi."

Sumber : http://tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=21130

Pendedahan ini sama seperti yang ditulis oleh blog CinaKawKaw yang mana Melayu di Temasik juga pernah ditipu dengan helah yang sama. Sebelum berkuasa mereka bersetuju, bila dah menguasai, lain pula jadinya. Mungkin anda boleh baca pendedahan tersebut di sini :

http://cinakawkaw.blogspot.com/2015/02/melayu-spore-60an-vs-melayu-penang.html

*Melayu Mudah Cair.....

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 06 Feb 2015 09:25 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Perang Hadi-Guan Eng Berterusan

Posted: 06 Feb 2015 06:52 PM PST



Gambar Ini Beri Seribu Makna, Biarlah Gambar Berkata Kata

Posted: 06 Feb 2015 12:27 AM PST


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 06 Feb 2015 03:04 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Rakaman tunjuk kemaluan dalam keretapi viral

Posted: 05 Feb 2015 11:01 PM PST

RICHMOND - VIRGINIA. Seorang wanita berusia 33 tahun bertindak pantas merakamkan aksi seorang lelaki yang dikatakan menunjukkan kemaluannya di dalam sebuah keretapi.

Memetik laporan Mirror.co.uk, mangsa yang tidak mahu dikenali berkata, dia menyedari perilaku aneh suspek, Nuku Cudjoe Vanonyi Calvocoressi, 40,  sebelum mengambil telefon bimbit dan merakamkan aksi curiga itu.

Menurut mangsa, dia bertindak sedemikian kerana bimbang diserang oleh Calvocoressi.

"Saya panik melihat gelagatnya. Saya tak tahu apa yang akan dilakukan oleh dia dan saya tak mahu dia ikut saya balik ke rumah.

"Saya hantar mesej kepada suami untuk menceritakan apa yang berlaku sebelum saya rakamkan aksinya," katanya.

Sebuah klip video berdurasi 48 saat menunjukkan gelagat tidak senang Calvocoressi sebelum lelaki itu menunjukkan kemaluannya kepada wanita itu.

Menurut laporan itu lagi, ketika kejadian, mangsa dan Calvocoressi berada di dalam keretapi yang bergerak dari Richmond menuju ke  Wokingham dan mangsa dikatakan hanya duduk beberapa kaki dari lelaki itu.

Kejadian tersebut berlaku pada Jun lalu sekitar dan video itu tersebar meluas di internet baru-baru ini

Seks pelajar dan profesor di sebuah universiti terkenal

Posted: 05 Feb 2015 07:31 PM PST

NEW YORK: Salah sebuah universiti paling berprestij di Amerika Syarikat, Harvard melarang profesornya supaya tidak mengadakan hubungan seks dengan pelajar berikutan kajian semula terhadap dasar pencabulan seksual.

Jawatankuasa Fakulti Seni dan Sains berkata, larangan "hubungan romantik atau seksual" dikenakan sama ada ke atas kakitangan fakulti yang mengajar atau menyelia pelajar dipersoalkan.

Larangan itu dikenakan terhadap mahasiswa dan mahasiswi serta lepasan ijazah serta dijadikan sebahagian daripada kajian semula bagi salah laku seksual.

Kajian semula "bagi menentukan huraian sedia ada berkaitan hubungan tidak sama status tidak mencerminkan jangkaan fakulti mengenai apa yang ditetapkan sebagai hubungan sewajarnya."

Keputusan itu dibuat apabila universiti terkenal di Amerika Syarikat mengambil pendekatan defensif terhadap aduan berkaitan keganasan seksual di kampus.

Mei lalu, Jabatan Pelajaran Amerika Syarikat menyenaraikan 55 kolej dan universiti bagi menjalani kajian semula berkaitan pengendalian aduan serangan seksual dan pencabulan.

Harvard, terletak di timur laut wilayah Massachusetts turut berada dalam senarai itu.

Pesaing tradisi universiti itu, Yale, melarang hubungan seksual di antara faculti dan pelajarnya pada 2010. -AFP

Saintis gila seks, rakam aksi perkosa wanita 'bahan kajian'

Posted: 05 Feb 2015 06:01 PM PST

Tokyo: Polis menahan seorang lelaki yang disyaki memberi dadah dan membuat serangan seksual terhadap lebih 100 wanita yang percaya diri mereka terbabit dalam kajian perubatan, lapor media tempatan.

Memetik sumber, media melaporkan, sejumlah wanita menawarkan diri menyertai "kajian klinikal menguji tekanan darah ketika tidur" selama lebih dua tahun sehingga November 2013.

Kata sumber, wanita terbabit langsung tidak menyedari mereka sebenarnya diperdaya menyertai "kajian" yang tidak wujud.

Suspek pula, kata sumber, dikenali sebagai Hideyuki Noguchi, 54, yang memberi sedatif kepada semua wanita terbabit.

"Ketika mangsa tidak berupaya berbuat apa-apa, Noguchi memperkosa mereka sambil merakam aksi itu," katanya.

Rakaman berkenaan kemudian tidak disimpan suspek, sebaliknya dia mengambil kesempatan mengaut keuntungan dengan menjualnya kepada sesiapa yang berminat.

Menurut sumber, rakaman itu diperdagangkan melalui Internet.

"Kadang-kadang pelanggan suspek ialah pengedar filem lucah," katanya.

Siasatan mendapati, Noguchi memperoleh keuntungan sehingga 10 juta yen (RM303,715).

Jurucakap polis di Chiba pula berkata, mereka mengenal pasti ada sekurang-kurangnya 39 mangsa berusia antara belasan tahun hingga 40-an di Tokyo, Chiba, Osaka, Tochigi dan Shizuoka menjadi mangsa Noguchi.

"Kami masih menyiasat untuk mengetahui berapa ramai jumlah sebenar mangsa Noguchi tetapi dipercayai ia melebihi 100 orang," katanya.

Noguchi dilaporkan tidak pernah mendapat sebarang latihan dalam bidang perubatan.

Umpan keropok sebelum liwat

Posted: 05 Feb 2015 05:05 PM PST

KUALA TERENGGANU - Seorang lelaki OKU akal berdepan dua pertuduhan meliwat seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun 10 bulan, di mahkamah sesyen, semalam.

Bagaimanapun, Muhammad Rozi Saat, 34, dari Dungun, mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan atas kedua-dua pertuduhan tersebut.

Berdasarkan pertuduhan pertama, dia yang juga seorang buruh itu didakwa telah melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii (liwat) terhadap mangsa di sebuah rumah kosong di Jalan Gong Pasir, Dungun, antara jam 6 hingga 6.30 petang, 24 Januari lalu.

Bagi pertuduhan kedua pula, dia didakwa mengulangi perbuatan sama di lokasi sama pada keesokan harinya, iaitu 25 Januari lalu, antara jam 6 hingga 6.30 petang.

Dengan itu, Muhammad Rozi yang memiliki kad OKU itu didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 377 C Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang lima tahun dan maksimum 20 tahun dan serta sebatan, jika sabit kesalahan.

Hakim Wan Nor Zanuar Wan Ahmad menetapkan 10 Mac depan sebagai tarikh sebutan semula kes.

Sebarang jaminan tidak ditawarkan kerana bimbang tertuduh akan mengganggu mangsa serta saksi-saksi pendakwaan.

Berdasarkan laporan diterima sebelum kejadian, tertuduh yang mengenali mangsa telah mengajak kanak-kanak malang itu pergi membeli keropok lekor bersama beberapa orang rakannya.

Semasa dalam perjalanan pulang, suspek dipercayai telah membawa mangsa singgah di sebuah rumah kosong dan telah melakukan perbuatan terkutuk itu.

Ketika itu, salah seorang rakan suspek yang turut sama berada di situ cuba menghalang tindakannya, namun suspek tidak mengendahkan dan rakannya itu telah bertindak mengambil rakaman video menggunakan telefon bimbit miliknya.

Rakan suspek menyerahkan rakaman tersebut kepada ahli keluarga mangsa pada malam kejadian dan mendakwa suspek sebelum ini ada melakukan perkara sama terhadap mangsa.

Sejurus melihat rakaman video tersebut, keluarga mangsa membuat laporan polis dan beberapa jam kemudian, suspek ditahan untuk siasatan

Cucu Tok Selampit

Posted: 06 Feb 2015 01:44 PM PST

Cucu Tok Selampit


Upah @ngehkooham Untuk Jual Dua Lebai Melayu Hanya Bagi Makan Old Town White Coffee?

Posted: 06 Feb 2015 08:01 AM PST


Pada mulanya, CTS tidak mengesyaki apa-apa apabila membaca status Ahli Parlimen Beruas, Ngeh Koo Ham, apabila beliau mengheret dua orang Pak Lebai bergambar di hadapan restoren Old Town White Coffee di Ipoh. Beliau meletakkan status di Twitter beliau dengan kenyataan "At Old Town White Coffee, Ipoh. Many muslims patronise this outlet. They don't listen to UMNO Minister who tell lies."

Pertamanya, agak melucukan apabila bergambar dengan dua orang Pak Lebai, sudah menggunakan ayat "Many muslims patroniss this outlet". Mungkin bagi beliau dua orang sudah cukup banyak kot? Kedua, tak tahu mengapa Ngeh Koo Ham begitu mempertahanakan Old Town White Coffee, walaupun beliau sering kali menafikan ada kepentingan di dalam restoren berkenaan.

Apabila melihat gambar kedua di bawah, dua Pak Lebai yang sama diheret ke sidang media, barulah CTS tahu inilah barua Melayu Islam yang boleh dijual beli. Bukan lagi sekadar kebetulan dua orang Pak Lebai ini berada di dua tempat yang sama. Entah berapa harganya, wallahualam. Mungkin cukup sekadar satu hidangan makan tengah hari?

Doris Jones Bertemu Tony Pua Di London - Apa Hubungan SSKM Dengan Pembangkang? cc. @PDRMsia

Posted: 06 Feb 2015 04:52 AM PST


Sudah terang lagi bersuluh. Siapa kata Pengerusi "Sabah Sarawak Keluar Malaysia (SSKM)", Doris Jones tiada kaitan dengan pembangkang? Biarlah gambar berbicara dengan 1001 pembuktian. Adakah ini merupakan pertemuan yang dirancang ataupun sekadar satu kebetulan yang berlaku di Kota London? 

Doris Jones merupakan seseorang yang dikehendaki oleh pihak Polis Di Raja Malaysia disebabkan penglibatan beliau di dalam usaha untuk mengeluarkan Sabah dan Sarawak dari Malaysia, baca Borneo Asian Reports, di sini.

Sebagai seorang Ahli Parlimen, Tony Pua sewajarnya menjelaskan pertemuan beliau di atas dan menjawab persoalan-persoalan berikut:

1. Boleh anda mengesahkan bahawa perempuan dalam gambar berkenaan adalah Doris Jones?
2. Jika benar adalah beliau, bila dan mengapa anda bertemu dengannya dan apa yang anda bincangkan?
3. Apakah anda menyokong SSKM? Sila sahkan atau nafikan.

Jika Tony Pua menghormati Perlembagaan Malaysia dan perjanjian 18/20 perkara, Tony Pua perlu mengeluarkan kenyataan bahawa beliau menentang pergerakan SSKM ini. Mungkin pihak berkuasa perlu bertanya kepada Tony Pua beberapa soalan yang berkaitan apabila beliau kembali ke Malaysia kelak. 

Mari Lihat Wajah-Wajah Pencacai Melayu DAP Minta DS @IsmailSabri60 Letak Jawatan

Posted: 05 Feb 2015 11:31 PM PST


Inilah wajah-wajah Melayu bangang pencacai Cina DAP yang tebal muka untuk menghadirkan diri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Presint 1, Putrajaya. Segelintir bangsa Melayu semakin bodoh. Tiada bangsa Cina kelihatan. Hanya 15 orang yang mengelarkan diri mereka Lensa Anak Muda Malaysia (LENSA) hendak menyerahkan memorandum kononnya untuk mendesak Menteri Pertanian Dan Asas Tani, DS Ismail Sabri untuk meletakkan jawatan.

Agak memalukan apabila anak muda Melayu mendesak menteri Melayu meletakkan jawatan kerana menyeru orang Melayu bersatu dalam mempertahankan hak pengguna Melayu daripada terus ditindas golongan peniaga cauvinis.Tak perlu diulas panjang-panjang. Sejarah telah membuktikan terdapat pertualang dan pengkianat bangsa di kalangan bangsa Melayu sejak dahulu yang menjadi barua kaum Cina DAP. Kalau tak percaya cuba 'Google' nama Othman Wok.








@cmlimguaneng Kata Jangan Mengaku Kaum Cina Kalau Berkawan Dengan UMNO - Ini Bukan Rasis?

Posted: 05 Feb 2015 07:16 PM PST


Ini adalah petikan dari akhbar Bahasa Cina iaitu China Press, 6 Februari 2015. Joseph Lim Guan Eng berkata Ismail Sabri akan sekali lagi mengkritik peniaga-peniaga kaum Cina apabila GST dilaksanakan April nanti. Beliau menggesa parti-parti berasaskan kaum Cina supaya tidak lagi "berkawan" dengan UMNO, sekiranya mereka gagal berbuat demikian, mereka tidak layak mengaku mereka dari kaum Cina.

DAP tidak amal politik perkauman? DAP tidak rasis? Mungkin Tokong Joseph Lim suka dengan Lee Meng Teck yang membuat posting kontroversi semalam. Tidak mengapa memanggil Melayu Anjing UMNO? Apakah kenyataan Lee Meng Teck juga tidak rasis? Mungkin hanya rasis apabila Melayu sebut nama Cina?

Pembangkang Tak Bising Ka Pak Jokowi Dan Rombongan Naik Jet Kerajaan?

Posted: 05 Feb 2015 04:26 PM PST


Pak Jokowi Widodo, Presiden Indonesia tiba di Malaysia petang semalam dalam rangka lawatan 3 hari beliau. Pak Jokowi tiba di Malaysia dengan menggunakan Jet Kerajaan Indonesia dan bukan penerbangan komersial. Tidak kedengaran pula suara-suara sumbang daripada pembangkang mengritik penggunaan Jet Kerajaan oleh Pak Jokowi sebagaimana mereka bising sepereti orang mati anak apabila DS Najib Tun Abdul Razak menggunakan Jet Kerajaan untuk urusan rasmi Kerajaan.

Mungkin pembangkang terlupa,Jjet Kerajaan milik Kerajaan. Bukan milik persendirian DS Najib. Sesiapapun menjadi Perdana Menteri, beliau layak dan boleh guna jet berkenaan. Hatta jika KETUM Anwar Ibrahim sekalipun. Jika pembangkang serius mengatakan Jet Kerajaan itu membazir, kenapa sudah berkali-kali pilihanraya, pembangkang tidak pernah masukkan di dalam manifesto mereka untuk menjual Jet Kerajaan jika mereka memerintah dan Perdana Menteri mereka akan menaiki penerbangan komersial? Beranikah mereka masukkan di dalam manifesto akan datang jika mereka menang mereka akan jual Jet Kerajaan?

KETUM Anwar Ibrahim baru jadi Ketua Pembangkang pun sudah pakai jet peribadi pergi berkempen di Sarawak. Masa kempen PRU siap pakai helikopter lagi ke sana ke sini. Dulu kata Putrajaya membazir dan mereka nak lelong kepada Brunei jika mereka menang. Hari ni Putrajaya itu yang mereka kejar. Dulu kata Jambatan Pulau Pinang membazir. Sekarang dah ada 2 jambatan pun, Tokong Lim Guan Eng nak buat terowong dasar laut lagi. Cakap bolehlah, sembang setakat mulut macam bontot ayam.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan