Jumaat, 20 Februari 2015

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Politik Harian

Posted: 20 Feb 2015 03:41 AM PST

Politik Harian


Jangan pertikai hak Pemuda UMNO beri penjelasan tentang fakta kes Anwar

Posted: 19 Feb 2015 04:20 AM PST

Dialog yang telah dianjurkan Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) Pemuda UMNO Malaysia bersama Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah pada 17 Februari 2015 telah banyak mengundang kritikan.
Sebagai EXCO Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, saya berasa terpanggil untuk menjawab segala kritikan dan tohmahan yang dilontarkan ke atas forum tersebut.

Forum yang telah diadakan tempoh hari bertujuan untuk memberi penjelasan berdasarkan fakta kes sepanjang tempoh perbicaraan yang berlangsung selama 6 tahun.

Sepanjang kes peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim berlangsung, UMNO telah dituduh sebagai dalang di sebalik kes tersebut.

Dalam ucapan Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin pada forum tersebut, Khairy menekankan bahawa selama 6 tahun Anwar Ibrahim, pemimpin PR dan juga media media mereka menuduh UMNO sebagai dalang konspirasi kes liwat 2 ini.

Selama perbicaraan kes berlangsung, UMNO telah mengambil pendirian untuk berdiam diri dan menghormati proses perbicaraan. Kini kes tersebut sudah selesai, ini adalah masa yang terbaik buat UMNO menangkis segala penipuan yang mengatakan UMNO adalah dalang konspirasi kes tersebut.

Selama 6 tahun kes ini berlangsung, rakyat secara terus-terusan dijadikan perkakas oleh Pakatan Rakyat khususnya PKR untuk menolak UMNO.

Persepsi yang dibuat oleh Pakatan Rakyat jika tidak dicegah akan menjadi wabak dan akhirnya menyebabkan rakyat percaya bahawa kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah konspirasi UMNO.

Justeru itu penjelasan dengan fakta kes serta kronologi kes liwat perlu disampaikan kepada rakyat agar menolak persepsi negatif yang dibuat oleh Pakatan Rakyat.

Forum tersebut dianjurkan oleh Pemuda UMNO Malaysia adalah untuk mengurus persespi. Pemuda UMNO Malaysia berpendirian bahawa perlunya kita melawan persepsi negatif ini dengan fakta yang sahih dan konkrit.

Kaedah yang diguna semasa forum-forum anjuran Pemuda UMNO Malaysia bersifat dua hala, punyai sesi soal jawab dan hadirin yang hadir tidak dihalang untuk melontarkan segala persoalan.

Adakah Pakatan Rakyat berasa bimbang dengan penjelasan yang dibuat Tan Sri Shafee? Adakah mereka bimbang kebenaran bakal terungkai ? Jika mereka tidak bimbang akan penjelasan Tan Sri Shafee, mengapa mereka perlu melatah atau mengkritik forum yang dianjurkan itu?

CABARAN DEBAT KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN YB NIK NAZMI TERHADAP KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA YB KHAIRY JAMALUDDIN.

Cabaran debat Ketua Angkatan Muda Keadilan Nik Nazmi Nik Ahmad terhadap Khairy Jamaluddin boleh dianggap sebagai suatu yang tidak relevan. Oleh itu saya ingin melontarkan beberapa persoalan kepada beliau  :

1) Apakah signifikannya debat berhubung kes peribadi Ketua Umum PKR?

2) Adakah dengan berdebat mengenai kes peribadi Anwar Ibrahim dapat menyelesaikan kemaslahatan  yang dihadapi oleh rakyat Malaysia?

3) Adakah YB Nik Nazmi ingin bersikap populis untuk meraih semula sokongan dari kalangan Ahli AMK ? Untuk mengalih pandangan isu perpecahan dalam AMK?

4) Mengapa tidak mahu debat dengan Peguam Anwar Ibrahim yang jelas tidak mampu membelanya ?

Sebaiknya YB Nik Nazmi harus mereformasikan PKR itu terlebih dahulu, tidak perlu lah untuk terus memburukkan badan kehakiman negara. Lebih baik YB Nik Nazmi ‘mereformasikan’ sistem pemilihan PKR yang jelas tidak telus.

YB Nik Nazmi jelas seorang yang tidak berkredibiliti di dalam partinya sendiri, apabila pernah diboikot 16 EXCO AMK selepas pengumuman kemenangannya sebagai Ketua Angkatan Muda Keadilan.

Jangan sesekali mempertikaikan hak Pemuda UMNO Malaysia untuk memberi penjelasan tentang fakta kes peribadi Anwar Ibrahim setelah sekian lama UMNO dijadikan mangsa tuduhan dalang konspirasi politik .

Adakah menjadi satu kesalahan apabila UMNO mahu lawan penipuan yang dibuat Pakatan Rakyat? Pemuda UMNO tidak akan berdiam diri lagi, kami akan terus menyatakan kebenaran berhubung kes ini. Masanya sudah tiba.

OLEH IBDILILLAH ISHAK

PENULIS MERUPAKAN EXCO PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA DAN PENGERUSI BIRO MEDIA SOSIAL

Artikel ini juga turut disiarkan di Agendadaily.net

bumiyang

Posted: 20 Feb 2015 03:18 AM PST

bumiyang


Harun Din Najis Umno??? Nak Label Orang tu Agak2 Bro!!!

Posted: 19 Feb 2015 10:45 PM PST

Ustaz Moden's Weblog

Posted: 19 Feb 2015 11:38 PM PST

Ustaz Moden's Weblog


Kaki Buruk Selepas Pijak Al Quran

Posted: 19 Feb 2015 06:56 AM PST

mengikut maklumat dalam Whatsapp yang boleh dipercayai namun boleh dibetulkan jika tidak tepat berkenaan kaki warga Jerman yang menjadi buruk bila memijak Al Quran.

ia memberitahu kepada orang termasuk bukan Islam agar menjaga kehormatan Al Quran walau mereka tidak menerima kebenarannya.

tidak perlu kita atau mereka menghina lain-lain agama kerana masing-masing mempunyai kepercayaan yang berbeza.

namun jangan sampai kita mengatakan semua ajaran adalah benar dan sama kerana ia akan membawa kepada Islam Liberal.

image image


Belantan

Posted: 19 Feb 2015 11:31 PM PST

Belantan


Jepun mahu belajar dari negara kita?

Posted: 19 Feb 2015 08:49 PM PST

Makanan di restoran Jepun yang mempunyai logo halal yang memberi keyakinan kepada pengunjung Islam untuk menjamu selera di restoran berkenaan.

Ketidaktentuan ekonomi dunia telah memberi kesan bukan sahaja kepada negara-negara membangun seperti Malaysia, malah negara-negara maju seperti Jepun turut merasa kesannya. Perkembangan ekonomi Jepun menunjukkan sedikit penurunan dan berada pada skala statik sejak kebelakangan ini.

Namun, mereka cepat bertindak. Pelbagai strategi jangka pendek dan jangka pandang disusun bagi mencari jalan keluar daripada era kelembapan ekonomi ini.

Satu daripada langkah yang diambil adalah dengan memberi penumpuan kepada usaha untuk menarik pelaburan asing dan menjenamakan semula sektor pelancongan serta memperkasakan penerbitan buku dan karya ilmiah.

Bagi mencapai matlamat ini, Jepun telah melaksanakan strategi seperti menambahbaik infrastruktur sedia ada ke arah yang lebih Islamik untuk menarik para pelabur dan pelancong terutamanya daripada negara-negara Islam seperti Malaysia.

Antara usaha-usaha yang dilaksanakan adalah dengan menyediakan ruang khas solat di lapangan-lapangan terbang utama mereka.

Pada masa sama, Jepun juga menjadikan Malaysia sebagai tempat rujukan mereka dalam beberapa perkara mengenai Islam. Hal ini termasuklah dalam hal industri halal dan penerbitan ilmiah.

Umum mengetahui bahawa pada akhir tahun lepas Jepun menerima kemasukan produk-produk halal negara untuk dijual di negara mereka. Walaupun langkah itu dibuat sebagai persediaan untuk kemasukan atlet dan pegawai dari negara-negara Islam sempena Sukan Olimpik 2020, namun pemilihan Malaysia sebagai pengedar makanan halal di negara tersebut adalah sesuatu yang membanggakan.

Hal ini menyerlahkan lagi usaha kita ke arah menjadi hub produk dan perkhidmatan halal. Ini secara tidak langsung membuktikan bahawa negara kita kini telah diiktiraf sebagai peneraju industri halal dunia.

Penerimaan Jepun terhadap produk halal negara telah menjadi bukti bahawa logo halal negara adalah logo terbaik dunia. Jepun juga menjadikan Wilayah Chiba sebagai tempat untuk memasarkan produk halal negara.

Selain industri halal, Jepun juga mengambil berat mengenai perkembangan ilmu pengetahuan dan kemahiran dalam pelbagai bidang. Hal ini merangkumi bidang sosial sains, pengurusan, budaya, politik dan sebagainya.

Pendek kata, banyak perkara yang mereka mahu belajar daripada negara kita.

Universiti Utara Malaysia (UUM) sebagai sebuah universiti pengurusan terkemuka negara telah dipilih oleh penerbit Jepun untuk menjalinkan kerjasama dalam bidang penerbitan ilmiah. Mereka melihat UUM sebagai sebuah universiti yang menjadi pusat rujukan dalam bidang kepakaran pengurusan dan sains sosial.

Atas dasar tersebut, UUM dipelawa untuk bekerjasama dalam penerbitan buku yang mana buku-buku berkualiti terbitan Penerbit UUM (UUM Press) akan diterjemahkan ke dalam bahasa Jepun.

Hasil awal kerjasama ini memperlihatkan kejayaan apabila mereka telah menterjemahkan karya penerbitan sebuah buku tentang politik bangsa Malaysia ke dalam bahasa Jepun.

Buku terjemahan ini akan dijual di pasaran Jepun. Bayangkan mereka sanggup menterjemah buku-buku kita atas dasar rakyat mereka akan meningkatkan ilmu pengetahuan mengenai politik rakyat kita yang majoritinya adalah Melayu Islam.

Selain buku tersebut, mereka juga memohon agar UUM mengeluarkan buku-buku mengenai kewangan Islam. Buku-buku ini akan diterbitkan dalam bahasa Jepun dan akan turut dijual di negara matahari terbit itu.

Kerjasama dan kesudian penerbit di Jepun untuk menjalinkan kerjasama dengan UUM telah membuktikan banyak perkara. Pertama, universiti-universiti tempatan telah diiktiraf di peringkat antarabangsa dalam pelbagai bidang termasuklah penerbitan.

Kedua, Jepun ingin belajar se­suatu daripada negara kita. Jus­teru, me­reka menggunakan strategi mem­pelajari ilmu dan budaya ma­syarakat kita dan dikembangkan di negara mereka. Penyebaran ilmu melalui bahan penerbitan akan memberi banyak kebaikan kepada negara mereka untuk jangka masa panjang.

Inilah antara rahsia kejayaan orang Jepun. Walaupun mereka jauh lebih maju daripada kita sehingga menjadi bandar nombor 1 Asia dan ke-4 dunia, mereka tidak hanya duduk berdiam diri dan berpeluk tubuh.

Jepun memiliki masyarakat yang kaya dengan inovasi dan kreativiti. Mereka mewujudkan produk baharu yang tidak pernah terfikir oleh masyarakat lain. Mereka mendominasi dalam banyak industri. Bermula dengan industri kereta, permainan video dan robotik.

Namun mereka tidak pernah berasa penat untuk maju. Kini mereka tahu bahawa Malaysia mempunyai kepakaran yang tiada pada masyarakat mereka. Sebab itu, mereka ingin belajar dari Malaysia terutama berkaitan masyarakat Islam.

Tidak mustahil suatu hari nanti mereka akan muncul sebagai hub industri halal dunia. Tidak mustahil jua suatu hari nanti negara mereka muncul sebagai peneraju kewangan Islam dunia. Justeru, apa peranan kita kepada negara kita? Tepuk dada tanyalah iman. - UMO

Suara Politik
Belantan

ANWAR CUBIT PUTING SAIFUL SEBELUM SAPU KRIM PELINCIR - SHAFEE ABDULLAH?

Posted: 19 Feb 2015 03:40 AM PST


KUALA LUMPUR: Peguambela kes liwat II, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah mendedahkan butiran sensasi mengenai kes liwat membabitkan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang disabit bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan tujuh tahun lalu dalam satu sesi Dialog Khas bersamanya di Akademi Kapten Husin, Kelana Jaya, malam tadi.

Pendedahan kisah 'intim' antara Anwar dan Mohd Saiful ternyata membuat semua yang hadir termasuk media 'terdiam' dan tersipu malu apabila Muhammad Shafee antaranya menyatakan bekas Ahli Parlimen Permatang Pauh itu sempat mencubit puting dada Mohd Saiful sebelum melakukan seks luar tabii atau meliwatnya.

"Sebelum meliwat, Anwar meminta Mohd Saiful menyapu krim pelincir K-Y Jelly di bahagian zakarnya sebelum meliwat Mohd Saiful.

"Bagaimanapun, ketika Anwar sedang meliwat Mohd Saiful, tertuduh secara tidak sengaja terpicit botol pelincir tersebut kerana menahan kesakitan yang menyebabkan Anwar 'naik angin'," katanya.

Sesi dialog terbuka itu dihadiri lebih 200 orang yang diadakan lebih kurang dua jam dan turut hadir sebagai wakil kerajaan adalah Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar.

Terus berkongsi lanjut rahsia hubungan 'intim' itu yang sebelum ini tidak dibongkarkan kepada umum, Muhammad Shafee menyatakan Anwar turut meminta dan bertanya kepada Mohd Saiful sama ada boleh mengadakan hubungan seks dengan tertuduh pada hari kejadian.

Bagaimanapun, Mohd Saiful telah menolak permintaan tokoh politik itu dan ini menjadikan kes liwat itu sebagai tanpa kerelaan Mohd Saiful pada hari tersebut.

"Seksyen 377B Kanun Keseksaan sekiranya (Mohd Saiful) melakukan hubungan seks luar tabii secara sukarela, akan dihukum penjara maksima 20 tahun.

"Manakala Seksyen 377C Kanun Keseksaan menyatakan jika dilakukan tanpa kerelaan (Mohd Saiful), pesalah boleh dipenjara tidak lebih 20 tahun," jelasnya.

Dalam perkembangan sama, Muhammad Shafee mengatakan susulan insiden liwat yang berlaku kepada Mohd Saiful pada hari tersebut, dia keesokkan terus menulis surat perletakan jawatan sebagai pembantu Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun, Muhammad Shafee menyatakan Mohd Saiful pernah mengaku melakukan hubungan seks bersama Anwar sebanyak sembilan kali.

Suara Politik
Belantan

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 19 Feb 2015 11:29 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


USTAZ HARUN DIN DIPANGGIL NAJIS UMNO

Posted: 19 Feb 2015 01:31 PM PST

Tulang Besi Malaysiawaves menuduh Datuk Dr Harun Din sebagai 'najis UMNO dalam PAS' sebagai justifikasi membantah beliau dilantik sebagai Muryidul Am PAS.
Menurut Tulang Besi, individu yang paling layak menjawat jawatan Muryidul Am PAS adalah Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
"Kalau ahli-ahli PAS benar-benar mengangkat Haji Hadi ke taraf ulama, maka tiada lagi calon lain yang layak menjadi Mursyidul Am kecuali Ustaz Haji Hadi Awang.
Kalau tidak, maka mereka yang konon mendokong Presiden PAS ni hanya cakap sahaja.
"Adapun Harun Din memang tak layak menjadi Mursyidul Am kerana beliau adalah sebab utama najis UMNO masuk ke dalam PAS,"katanya.
Namun, kenyataan terbaharu Tulang Besi itu kontradik dengan kenyataan sebelumnya yang turut menuduh Hadi juga pro UMNO.
Dalam satu tulisan di malaysiawaves.net semalam, Tulang Besi menyiarkan satu rakaman video dengan menuduh Hadi telah membelakangkan Pakatan Rakyat (PR) untuk berkerjasama dengan UMNO.
"Dalam rakaman program dalaman PAS yang saya dedahkan, Presiden PAS sudah pun menyatakan pendirian beliau.
"Bahawa beliau sanggup bekerjasama dengan UMNO sekalipun membelakangkan kawan-kawan dalam Pakatan Rakyat i.e dalam isu persempadanan.
"Ia juga menjadi sebab Hadi menyebut isu hukum syariah dalam kenyataan pertama beliau selepas Anwar dipenjara,"kata Tulang Besi.
Dalam rakaman video yang disunting, Hadi dipetik berkata;
"…Tetapi kerjasama boleh berlaku. Boleh berlaku kerjasama. Kerjasama contohnya, untuk pecahan kawasan pilihanraya.Yang boleh menambahkan kerusi-kerusi PAS.
"Ini boleh kita buat. Dinamakan ta'awun – ta'awun, sefahaman untuk tolong menolong menambahkan kerusi-kerusi PAS! Ini boleh kita kerjasama. Ada pula rakan kita tak mahu dapat 50. PAS dapat 10 kerusi cukuplah!
"Ada orang PAS yang macam tu! Kalau ada orang PAS macam tu, keluar PASlah! Kalau ada orang PAS macam itu!
"Ini, dengan sebab ada perbincangan.Dan di mana tahalluf ini fleksibel. Ada keanjalan dia. Kita tidak jumud. Kita tidak boleh dipaksa dalam tahalluf ini….

The Unspinners

Posted: 19 Feb 2015 11:25 PM PST

The Unspinners


BABI DAP!!!! Belum berkuasa sudah mahu campur tangan hal Islam

Posted: 19 Feb 2015 09:29 PM PST


Chong ENg pula






Apa pasal bodoh sekali Nga Kor Meng?

Posted: 19 Feb 2015 06:21 PM PST


Tun Mahathir kata ini isu harga barang dan peniaga tapi kenapa pula DAP jadikan isu perkauman? Bukankah DAP yang bising mengenai harga barang naik?


Bukankah PR juga yang bawa agenda harga barang naik?


Si bongok ni sekali



Pemuda MCA juga kata jangan rasis.


Tapi DAP rasis, mereka berdiam. Sebabnya ...


Dalang ini rapat dengan DAP




Oleh itu, kita ikut slogan DAP untuk berubah



Kenapa KP MCA tak bising rasis? Tengah Kong Hee Fatt Choi kot

Posted: 19 Feb 2015 04:43 PM PST


Ini suruh boikot Petronas.

Padahal Petronas sudah sahut resolusi Mesyuarat Agong MCA untuk lebih terbuka industeri oil and gas kepada kaum cina.

Malah banyak eksekutif Melayu dikorbankan Shamsul Azhar dan Omar Ong untuk beri ruang kepada cina... itu pun rasis juga. Masuklah melalui proses merit dan bukan korbankan orang.

Buat masa ini, kita Boikot Cina DAP dulu. BBCD, bukan BBCM atau BBCG. 

Harap balik dari Kong Hee Fatt Choy tu buatlah PC dan panggl 181 bahagian untuk beri sokongan pada Petronas.

Mencari Damai Abadi

Posted: 19 Feb 2015 03:02 PM PST

Mencari Damai Abadi


Gong Xi Fa Cai

Posted: 19 Feb 2015 05:25 AM PST

Bismillah

Ini adalah entry pertama untuk tahun 2015. Lama sungguh blog ini terperam. Mulanya ingat hari tu kena hack... 

Anyway.. Gong Xi Fa Cai kepada yang menyambutnya


Apa Yang Tersirat

Posted: 19 Feb 2015 02:11 PM PST

Apa Yang Tersirat


Rafizi Ramli Turun Ke Jalan Pada 7 Mac-Kononya Nak Tumbangkan Kerajaan

Posted: 19 Feb 2015 04:33 AM PST

PKR ubah Konvesyen parti itu yang bakal diadakan pada 7 Mac depan kepada solidariti kepada Anwar. Perwakilan parti itu akan turun ke jalan pada 7 Mac, kononnya sebagai cara untuk menumbangkan Umno.

Umno tidak akan bakal tumbang kalau semua ahli dan penyokongnya bersatu. Umno mempunyai keahlian lebih 3.5 juta, jumlah itu juga yang diperolehi Bn pada PRU-13 lalu.

Penyokong pembangkang adalah penyokong pembangkang. Mereka akan dapat menambah undi kalau ada penyokong Umno berpaling tadah.

PKR kini bertukar misi, iaitu kearah pembebasan Anwar. Anwar masuk penjara pada 10 Februari kerana didapati bersalah meliwat mantan pembantu lekakinya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jum 2008, di sebuah Kondominum, Bukit Damansara, Kuala Lumpur antara pukul 3.01-4.30 petang.

Pada 10 Februari, 5 anggota Hakim Mahkamah Persekutuan sebulat suara mendapati bahawa Defacto Leader PKR itu bersalah.

PKR, nampaknya lebih mengutamakan pembelaan Anwar, kerana parti itu juga ditubuhkan membela Anwar, bukannya membela rakyat jelata. Hanya rakyat yang tidak memahami kewujudan parti itu sahaja yang menyokong. 

Tahun 1998, apabila Anwar dipecat daripada kerajaan dan Umno, parti KeAdilan ditubuhkan, kemudian parti itu mengubah nama, apabila Parti Sosial dibubarkan untuk bergabung dengan parti itu.

PKR ditubuhkan untuk membebaskan pelaku seks luar tabii tegar.

Faktor Sirul dan Anwar- Modal Politik Pembangkang

Posted: 18 Feb 2015 11:28 PM PST

DUA kes yang membabitkan Sirul dan Anwar sudahpun diputuskan mahkamah, namun saban hari menjadi cerita di berbagai media, baik luar mahupun dalam negeri. Sebabnya, pembangkang tiada modal lain untuk menghentam kerajaan dan pemimpinnya, kerana semua modal retorik mereka sudah terkuak, fintah dan palsu.

Tujuan pembangkang menwar-warkan dua cerita itu, untuk mengumul pendapat umum, agar rakyat terpengaruh dan untuk menimbulkan persepsi bahawa perundangan di negara ini sesungguhnya tidak adil, di mana kononya yang bersalah tidak dihukum, sebaliknya yang bukan itu yang didapati bersalah.

Pembangkang, cuba mempengaruhi rakyat, dengan cerita yang direka-reka, ditokok tambah, kemudian disensasikan. Mereka mempunyai masa yang banyak mereka-reka cerita, kerana mereka itu semua tiada kerja lain, kerana tiada tanggungjawab kepada rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan