Khamis, 25 Disember 2014

BLOG - BLOG PARTI PKR

BLOG - BLOG PARTI PKR


Anwar Ibrahim

Posted: 24 Dec 2014 07:34 PM PST

Anwar Ibrahim


[PRESS STATEMENT] Kerajaan Persekutuan Perlu Luluskan Geran Bantu Kerajaan Kelantan Atasi Bencana Banjir

Posted: 24 Dec 2014 03:26 AM PST

Kerajaan Persekutuan Perlu Luluskan Geran Bantu Kerajaan Kelantan Atasi Bencana Banjir

Hingga ke hari ini lebih 30,000 orang telah terkesan dan terpaksa dipindahkan akibat bencana banjir yang menimpa negeri Kelantan dan Terengganu. Ini merupakan antara bencana banjir yang paling teruk pernah dialami, hingga buat pertama kali sejak beberapa tahun yang lalu Kota Baru sendiri dinaiki air hari ini.

Sudah pasti perubahan iklim dunia serta musim hujan merupakan antara faktor penyebab bencana banjir ini cukup dahsyat kali ini.

Saya dan Azizah turut berdukacita serta memanjang doa semoga Allah SWT meringankan beban yang dialami semua yang terkesan akibat banjir ini.

Pada masa yang sama, saya menggesa agar Kerajaan Persekutuan meluluskan geran bantuan bencana alam kepada negeri Kelantan dan Terengganu secepat mungkin, bagi membantu kerajaan-kerajaan negeri ini mengatasi bencana banjir serta meringankan beban yang dialami rakyat pada waktu ini.

ANWAR IBRAHIM

Perutusan Hari Natal 2014

Posted: 23 Dec 2014 09:06 PM PST

Sebagaimana kebiasaan inilah waktu di mana masa diluangkan sebaik mungkin bersama keluarga tersayang. Meski sarat dengan beban tugas harian yang seakan saling mengejar, keakraban kalangan famili tercinta wajar diberi apresiasi tertinggi tanpa kompromi.

Kasih sayang dan kesepaduan inilah yang harus dipupuk dalam konteks masyarakat Malaysia melangkaui agama, ras dan kepercayaan. Indahnya sebuah peradaban manusia ialah apabila perbezaan dirai dengan adil, hormat dan santun. Inilah tunjang kestabilan sebuah masyarakat yang nuansa dan luwes sifatnya, dengan memupuk iltizam kebersamaan di samping mengekal kestabilan dan keharmonian tanpa cacat cela serta adu domba.

Semoga tahun baharu 2015 menjanjikan sesuatu yang lebih bermakna dengan iltizam kebersamaan ini, atas paksi keadilan dan kesaksamaan yang dijamin Perlembagaan pastinya.

Selamat Hari Natal buat sekalian penganut Kristian Malaysia dari saya mewakili pimpinan dan akar umbi KEADILAN seluruhnya.

ANWAR IBRAHIM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan