Selasa, 23 Disember 2014

BLOG - BLOG PARTI PKR

BLOG - BLOG PARTI PKR


Anwar Ibrahim

Posted: 22 Dec 2014 07:32 PM PST

Anwar Ibrahim


Solidarity for Sheikh Yusuf Al-Qaradawi

Posted: 22 Dec 2014 02:57 AM PST

Solidarity for Sheikh Yusuf Al-Qaradawi

I called Sheikh Yusuf Al-Qaradawi last night to ask about the latest developments concerning Interpol's action. The Muslim world is clearly shocked with the move by Interpol to issue a warrant of arrest on Sheikh Yusuf on grounds of his association with the Ikhwanul Muslimin in Egypt. Alhamdulillah, Sheikh Yusuf is neither demoralised nor deterred by this latest act of intimidation. On the contrary, he is highly appreciative of the concern and solidarity shown by the international Muslim community and has asked me to convey his best wishes and regards to the people of Malaysia for the support shown. This latest move by General Abdel Fattah al-Sisi of Egypt is totally unwarranted and disappointing and constitutes an act of gross oppression on a world renowned scholar of Islamic jurisprudence as well as a most highly respected cleric in the Muslim world. In this regard, I call on Interpol to withdraw the red notice that has been issued on Syeikh Yusuf Al-Qaradawi.

ANWAR IBRAHIM

Solidariti Buat Syeikh Yusuf Al-Qaradawi

Posted: 21 Dec 2014 09:03 PM PST

Solidariti Buat Sheikh Yusuf Al-Qaradawi

Malam tadi saya sempat menelefon Sheikh Yusuf Al-Qaradawi untuk mendapatkan maklumat terkini bersabit tindakan Interpol.

Dunia Islam Antarabangsa nyata sekali terkejut dengan tindakan Interpol yang mengeluarkan waran tangkap ke atas beliau, atas justifikasi perkaitan beliau dengan ativisme Ikhwanul Muslimin di Mesir.

Alhamdulillah, Sheikh Yusuf tetap bersemangat dan sekelumitpun tidak tergugat dengan intimidasi ini. Di samping beliau terharu dengan keprihatinan dan solidariti masyarakat Islam antarabangsa, beliau sempat meminta saya menyampaikan salam beliau buat sekalian rakyat Malaysia dan menghargai sokongan yang diberikan.

Saya merakamkan perasaan dukacita dan kekesalan terhadap kezaliman Jeneral Abdel Fattah al-Sisi di Mesir atas tindakan ini ke atas seorang ulama’ muktabar yang disanjung dunia Islam seluruhnya.

Justeru saya menggesa Interpol menarik balik notis merah yang telah dikeluarkan ke atas Sheikh Yusuf kerana jelas sekali tindakan tersebut tidak berasas dan hanya memperlihatkan Interpol diperalat oleh diktator yang zalim.

Dalam masa yang sama, mewakili Pakatan Rakyat saya turut menggesa pertimbangan serius Perdana Menteri Dato’ Sri Najib serta Kerajaan Malaysia amnya untuk mengambil satu pendirian serta ketetapan yang tegas untuk membantah tindakan tersebut.

Jelas, tindakan ini keterlaluan malah secara sentimental turut mengesani Malaysia yang dahulunya telah menobatkan Sheikh Yusuf sebagai Tokoh Maal Hijrah Peringkat Antarabanga pada tahun 2009 serta anugerah Ijazah Kehormat Universiti Islam Antarabangsa Malaysia pada tahun 1996.

Sumbangan beliau dalam dunia Islam tiada taranya, maka sewajarnya Malaysia selaku model negara Islam mendepani inisiatif mengasak Interpol agar bersikap profesional ke atas Sheikh Yusuf Al-Qaradawi ketimbang menjadi alat sang penguasa desperado.

ANWAR IBRAHIM

N37 Batu Maung

Posted: 22 Dec 2014 07:17 PM PST

N37 Batu Maung


Sambutan Maulidur Rasul 1436 H / 2015 M

Posted: 22 Dec 2014 01:04 AM PST







Sambutan Maulidur Rasul 1436 H / 2015 M Peringkat Negeri Negeri Pulau Pinang akan diadakan diseperti ketetapan berikut. Semua dijemput hadir bagi menyemarakan lagi sambutan ini

Selamat Hari Natal & Tahun Baru 2015

Posted: 20 Dec 2014 01:43 AM PST



Pihak Warga n37 Batu Maung, ingin mengucapkan Selamat Hari Natal & Tahun Baru 2015 kepada semua penduduk N37.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan