Rabu, 3 Disember 2014

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


PAS Negeri Sembilan

Posted: 02 Dec 2014 09:08 PM PST

PAS Negeri Sembilan


KULIAH UMUM

Posted: 01 Dec 2014 11:57 PM PST




KULIAH UMUM
Penceramah : Tuan Guru Ustaz Hj Ahmad Tajuddin bin Md. Jali
Tarikh : 5 Dis 2014, Jumaat
Masa : Selepas Maghrib
Tempat : PASTI Al Hikmah, Taman Tuanku Jaafar Fasa 3, Senawang

Polis bantuan hidap kanser rayu sumbangan

Posted: 01 Dec 2014 11:56 PM PST




Polis bantuan hidap kanser rayu sumbangan
2 Dis 2014

JEMPOL – Kehidupan seorang anggota polis bantuan yang menetap di Felda Palong 10 di sini berubah sekelip mata sejak setahun lalu apabila dia disahkan menghidap kanser kulit tahap empat.

Ekoran penyakit itu, Hairul Shahril Adan, 34, yang sudah berkahwin namun tidak mempunyai anak kini terlantar setelah lumpuh separuh badan selepas sebahagian daripada hati dan buah pinggangnya dijangkiti kuman.

Menurut bapanya, Adan Jaffar, 54, lebih malang terdapat satu bisul pada punggung kanan anaknya yang membesar sehingga beratnya mencecah enam kilogram.

"Dia telah menjalani pembedahan di Hospital Melaka bagi membuang bisul berkenaan namun keadaannya bertambah teruk," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Peneroka itu memberitahu, berikutan keadaan itu anaknya kini memerlukan bantuan katil boleh laras bagi memberi keselesaan selain memudahkan pemuda itu bergerak.

Katanya, sebelum ini Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abd. Samad te­lah menyampaikan sumbangan sebuah kerusi roda semasa melawat anaknya pada bulan lalu.

"Bagaimanapun anak saya tidak dapat menggunakannya. Sekiranya ada katil boleh laras sekurang-kurangnya dia dapat berbaring dan duduk dengan lebih selesa," katanya.

Jelas Adan, pendapatannya selain gaji isteri Hairul Sharil sebagai operator kilang di Melaka tidak mencukupi untuk membeli katil tersebut.

Orang ramai yang ingin menghulurkan sumbangan boleh menghubungi Adan di talian 019-2033 949.


Rembau Hari Ini

Posted: 02 Dec 2014 07:11 PM PST

Rembau Hari Ini


KULIAH UMUM

Posted: 01 Dec 2014 11:53 PM PST




KULIAH UMUM
Penceramah : Tuan Guru Ustaz Hj Ahmad Tajuddin bin Md. Jali
Tarikh : 5 Dis 2014, Jumaat
Masa : Selepas Maghrib
Tempat : PASTI Al Hikmah, Taman Tuanku Jaafar Fasa 3, Senawang

USRAH MTD KOTA

Posted: 01 Dec 2014 11:53 PM PST




USRAH MTD KOTA
Tarikh : 6 Dis 2104, Sabtu
Masa : Selepas Maghrib
Tempat :  Chengkau, Rembau
Anjuran PAS DUN Kota

Landskap Siasah

Posted: 02 Dec 2014 07:19 AM PST

Landskap Siasah


Kem Anak Soleh Sungai Petani ; legasi pentarbiahan Ustaz Azizan

Posted: 02 Dec 2014 06:39 AM PST


 Kem Anak Soleh Sungai Petani ; legasi pentarbiahan Ustaz Azizan.

SUNGAI PETANI - 1 Disember 2014
Oleh : Muhammad Nuruddin Bashah

Kem Anak Soleh (KAS) yang dianjurkan hampir saban tahun di serata kawasan dalam Negeri Kedah merupakan kesinambungan hasrat murni Allayarham mantan Menteri Besar Kedah ustaz Azizan untuk melihat generasi muda negeri Kedah celik agama, tidak tinggalkan solat yang akhirnya menatijahkan generasi yang berakhlak mulia.

Selain cintanya beliau terhadap generasi tarbawi melalui usaha beliau dalam pemartabatan KUIN serta Sekolah Tahfiz Sains, KAS atau Kem Anak Soleh juga merupakan usaha program kerajaan negeri sebelum ini untuk matlamat dan misi pendidikan Islam.

Tahun ini KAS diadakan di Masjid Permatang Gedung Sungai Petani dengan bantuan beberapa fasilitator lepasan sekolah agama sekitar Kedah anjuran bersama Pertubuhan Belia Sejahtera Sungai Petani dan Pembangunan Insan Negeri Kedah.

Menurut Ketua Urusetia KAS Saudara Izwan ismail program ini menetapkan matlamat utama untuk menyuntik kesedaran kepada para peserta peri penting mereka mengenali Allah, menghormati ibu dan ayah, taat beribadah serta faham serba ringkas fardu ain.

Rata-rata peserta seramai 145peserta, iaitu 84 lelaki, dan 61orang perempuan berpuas hati dengan modul serta latihanyang disediakan oleh urusetia.

Antara kawasan yang tutut menjalankan KAS selain Sungai Petani adalah kawasan Sik, Merbok, Kuala Nerang dan Pokok Sena.

Program bermula 29 November sehingga 1 Disember ini disempurnakan Majlis penutup oleh Tuan Haji Abdullah Jusoh, YDP PAS Kawasan Sg.Petani.

Semoga para peserta beroleh manfaat sekaligus membuktikan peranan masjid yang inklusif dan pasukan kepemudaan islam mampu menjana generasi yang mulia.  






Tiada ulasan:

Catat Ulasan