Sabtu, 13 Disember 2014

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


PAS Negeri Sembilan

Posted: 12 Dec 2014 09:19 PM PST

PAS Negeri Sembilan


Terpaksa hidup berjimat cermat

Posted: 12 Dec 2014 01:41 AM PST




Terpaksa hidup berjimat cermat
12 Disember 2014

GEMAS – Seorang isteri tabah menjaga suaminya yang terlantar sakit sejak lebih setahun lalu walaupun mereka tiga beranak hanya bergantung kepada bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sebanyak RM300 sebulan.

Khamisah Khamis, 47, berkata, dia tidak mempunyai pilihan lain dan terpaksa mengehadkan perbelanjaan harian berikutan suaminya, Muhammad Darus, 46, tidak boleh ditinggalkan seorang diri serta tidak mampu menguruskan diri sejak awal tahun lalu.

Disebabkan itu kata Khamisah, dia tidak dapat mencari pendapatan lain untuk keluarganya.

Katanya, dia juga terpaksa berjimat cermat bagi membeli keperluan lampin pakai buang serta susu buat suaminya.

"Akak terpaksa beri suami makan bubur kosong serta memberi susu khas yang bukan disyorkan oleh hospital kerana harganya jauh lebih murah. Rutin akak ini telah menyebabkan suami kurang zat sehingga berat badan suami dari 80 kilogram mendadak turun ke 39 kilogram.

"Bagaimanapun, akak tidak ada pilihan memandangkan hanya bergantuan pada bantuan itu sahaja. Akak juga mempunyai seorang anak (Muhammad Shahrul Nizam Muhammad, 15) yang masih bersekolah," katanya ketika ditemui Sinar Harian di kediamannya di Taman Halacara Baru Londah, dekat sini, semalam.

Khamisah berkata, sebelum ini dia ada memohon bantuan bulanan dari Baitulmal bagi menampung perbelanjaan sekolah anaknya, namun permohonan itu tidak berjaya kerana suaminya telah menerima bantuan bulanan JKM.

Katanya, pada Mac lalu, suaminya ada menerima bantuan perubatan daripada Baitulmal bernilai RM1,500, namun ia digunakan untuk membeli mesin membuang kahak dan keperluan lampin serta susu suami.

"Mujur adik-beradik suami sering bertolak-ansur dan membantu kami sekeluarga untuk membeli makanan keperluan harian. Namun, akak tidak dapat memberi suami minum susu tujuh kali sehari, malah kadang-kala menggunakan plastik bagi menggantikan lampin pakai buang.


PARTI ISLAM SEMALAYSIA KAWASAN BUKIT KATIL

Posted: 12 Dec 2014 07:36 PM PST

PARTI ISLAM SEMALAYSIA KAWASAN BUKIT KATIL


CERAMAH UMUM DI PEJABAT PAS KAWASAN 13 DIS

Posted: 12 Dec 2014 01:35 AM PST

Jentera Pilihanraya Dun Ayer Molek (JPrD) dan PAS Kawasan Bukit Katil akan menganjurkan Ceramah Umum yang akan disampaikan Pengarang Urusan Harakah, Dr Rosli Yaakob, YB Dr Khalid, YB Shamsul Iskandar dan YB Khoo Poay Tiong pada 13 Disember ini. 

Program ini akan berlangsung di Perkarangan Pejabat PAS Kawasan di Taman Desa Molek, Ayer Molek bermula jam 9.00 malam. 
Ceramah ini dijangka menarik kerana penceramah akan mengupas isu-isu semasa yang menarik antaranya GST, kenaikan harga barangan, kegawatan ekonomi dan sebagainya.


BANGUNAN TAMBAHAN PEJABAT PAS KAWASAN HAMPIR SIAP

Posted: 12 Dec 2014 01:29 AM PST

Bangunan tambahan PAS Kawasan Bukit Katil di Taman Desa Molek hampir siap. Bangunan tambahan tersebut yang terdiri dari sebuah kedai di tingkat bawah dan dewan serbaguna di bahagian atas dijangka siap dalam masa 3 bulan lagi.

Apabila siap nanti bahagian bawah akan disewakan manakala tingkat atas akan digunakan untuk kegiatan jemaah pelbagai peringkat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan