Rabu, 10 Disember 2014

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Dd i n b u n g a

Posted: 10 Dec 2014 07:03 AM PST

Dd i n b u n g a


MANGSA RIBUT KG TENGKU HUSSIN DI BELA PEMIMPIN UMNO BAHAGIAN TAMBUN

Posted: 09 Dec 2014 11:21 PM PST


DATUK SUHAIMI DIN MEMBERI UCAPAN

MENYAMPAIKAN SUMBANGAN

DATUK SUHAIMI DIN, YB DATUK AMINUDDIN, YB ZIAD  DAN EN MAZLAN NEK KETUA KAMPUNG TG HUSSIN

KEADAAN RUMAH SALAH SEORANG MANGSA RIBUT

SERAMAI 71 ORANG MANGSA RIBUT DI KG TENGKU HUSSIN GUGUSAN MANJOI TELAH MENDAPAT PERHATIAN SEGERA OLEH AHLI PARLIMEN TAMBUN, YB DATO SERI AHMAD HUSNI HANADZLAH YANG TELAH MEMBERI SUMBANGAN PERIBADI BERJUMLAH KESELURUHAN RM17,500 KEPADA SETIAP MANGSA RIBUT.

PENYAMPAIAN SUMBANGAN TELAH DILAKUKAN OLEH WAKIL BELIAU DATUK SUHAIMI DIN PEGAWAI TUGAS - TUGAS MENTERI KEWANGAN KEDUA BERSAMA YB DATUK AMINUDDIN, ADUN HULU KINTA YANG JUGA TIMBALAN KETUA UMNO BAHAGIAN TAMBUN DAN YB ZIAD DATO ZAINAL, ADUN MANJOI.

PENYAMPAIAN SUMBANGAN DI TMN KLEBANG JAYA

SEBELUM INI YB DATO SERI AHMAD HUSNI HANADZLAH TELAH MEMBERI SUMBANGAN SEBANYAK  RM80,00 BAGI MEMBANTU 280 ORANG MANGSA RIBUT DI TAMAN KLEBANG JAYA DAN TAMAN KLEBANG PRIMA YANG JUGA DISAMPAIKAN OLEH DATUK SUHAIMI DIN.
TAHNIAH DAN TERIMA KASIH KEPADA YB DATO SERI AHMAD HUSNI DAN YB ZIAD DATO ZAINAL.

bumiyang

Posted: 10 Dec 2014 03:18 AM PST

bumiyang


Taat Titah Sultan Selangor Azmin Ibarat Kaduk Naik Junjung???

Posted: 09 Dec 2014 10:38 PM PST

Taipingmali (tm)

Posted: 10 Dec 2014 01:35 AM PST

Taipingmali (tm)


Mambo No 5 : TAK TENGOK RUGI

Posted: 09 Dec 2014 03:24 AM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 09 Dec 2014 11:30 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


FAHMI SEDIH, KECEWA TERKENANG IBU BAPA

Posted: 09 Dec 2014 10:34 PM PST

Fahmi juga berkata universiti tidak bertanggungjawab tanpa mengambil kira perasaan ibu bapanya yang menanti anak bergraduasi.

"Pernahkah mereka terfikir? Ataupun perasaan sebagai seorang manusia dilemparkan sejauh-jauhnya demi kepentingan masing-masing," soalnya lagi.

Beliau juga masih berasa tidak bersalah kerana hanya mahu bersuara, ditambah lagi prestasinya dalam pelajaran bukan di tempat yang corot.

"Adakah saya bersalah jika saya inginkan universiti berjalan dengan sepatutnya? Adakah saya bersalah jika bersuara? Saya bukanlah pelajar yang tercicir, saya bukanlah pelajar yang tercorot dan saya bukanlah remaja yang jauh menyimpang dari jalan yang betul," kata Fahmi.

Pelajar jurusan pentadbiran itu bagaimanapun berkata hukuman itu tidak melunturkan semangatnya untuk terus terlibat dalam aktivisme mahasiswa tanah air.

"Malah terima kasih kepada pihak yang menghukum kami kerana memberi ruang dan peluang untuk kami berpencak lebih lama lagi dalam dunia mahasiswa," sindirnya.

KES SAMAN HADI AWANG DIKETAHUI 15 DISEMBER

Posted: 09 Dec 2014 12:24 AM PST



Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu menetapkan 15 Dis ini untuk memutuskan permohonan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi untuk mengetepikan penghakiman ingkar terhadapnya dalam kes saman fitnah RM2 juta oleh bekas calon PKR bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin.
Hakim Datuk Mohd Yazid Mustafa dilaporkan Bernama menetapkan tarikh itu selepas mendengar hujahan peguam A.Vasudevan, yang mewakili Mohd Shamsul, dan peguam Asmuni Awi bagi Hadi.

Dalam prosiding mahkamah semalam, saksi Mohd Shamsul iaitu Luqman Ridhwan Mohd Nor, 26, wakil akhbar Kosmo, tampil memberi keterangan.

Faizul Abas, Exco Pemuda PAS Terengganu yang turut hadir dalam perbicaraan tersebut berkata wakil wartawan Kosmo yang hadir itu bukan penulis berita yang dimaksudkan.

"Hari ini (semalam) saksi terakhir pihak plaintif dari Kosmo disoal. Yang peliknya, wartawan terbabit sudah berhenti. Yang datang hanya wakil Kosmo.

"Wakil Kosmo mengakui bahawa tiada wartawan Kosmo hadir ketika ceramah (Hadi). Berita diolah hasil daripada sumber Bernama dan video yang tersebar dalam internet.

"Kemudian, peguam kedua-dua belah pihak buat penggulungan hujjah. Nantikan keputusannya 15 Dis 2014 ini!,"lapornya.

Pada 28 Okt lepas, Hadi dan ADUN PAS Alur Limbat, Ariffin Deraman memberi keterangan bagi pihak defendan manakala plaintif memanggil ADUN PKR Bandar yang juga Pengerusi PKR Terengganu Azan Ismail.

Wartawan akhbar Kosmo turut dipanggil sebagai saksi oleh pihak plaintif, namun tidak hadir.

Pada 23 Feb lepas, Mahkamah Tinggi memerintahkan Hadi membayar ganti rugi RM2 juta kepada Mohd Shamsul selepas gagal memasukkan kehadiran bagi menjawab atau memfailkan pembelaan terhadap saman yang dikemukakan plaintif pada 5 Dis 2013.

Hadi kemudian memfailkan permohonan pada 27 Feb lepas bagi mengetepikan perintah penghakiman ingkar itu.

Mohd Shamsul menyaman Hadi berhubung kenyataan pemimpin itu bahawa ada calon PKR menjual pil kuda menjelang pilihan raya umum ke-13 sebagai alasan untuk PAS meletakkan calonnya bertanding di DUN Bukit Besi sehingga menyaksikan berlaku pertandingan tiga penjuru.

Dalam penyataan tuntutan, Mohd Shamsul mendakwa ucapan Hadi dalam ceramah di Kampung Tebakang Alor Limbat, Marang pada 22 April 2013 menjatuhkan maruah beliau serta keluarga selain menjejaskan reputasinya sebagai calon dan ahli perniagaan.

Sebelum ini, Pengerusi Sekretariat Prihatin OKU PAS, Mohammad Faizal Che Yusof menulis diHarakahdaily, dengan menegaskan bahawa saman PKR terhadap Presiden PAS tidak akan menguntungkan Pakatan Rakyat (PR).

"Tidak mudah untuk kita katakan itu bukan krisis Pakatan Rakyat. Tidak mudah untuk kita katakan bahawa ia hanyalah sekadar krisis peribadi antara Tuan Guru Presiden dengan individu-individu tertentu."Lebih tidak menyeronokkan bila mana Pengerusi PKR Terengganu yang juga Adun Bandar, YB Azan Ismail ialah saksi utama dalam saman yang dikemukakan terhadap Tuan Guru Hadi Awang.


"Pendokong dan penyokong bawahan tetap menaruh curiga bagaimana krisis yang seumpama ini tidak mampu ditangani daripada berlaku oleh pimpinan-pimpinan Pakatan Rakyat atau lebih spesifiknya pimpinan dari PKR. Harus diingat, Tuan Guru Hadi Awang tetap pada hari ini seorang Presiden parti yang punyai sokongan padu daripada pendokong dan penyokong bawahan. Biar apa yang dikaitkan dengan Tuan Guru Hadi Awang, beliau masih disanjung dan dihargai oleh majoriti pendokong dan penyokong akar umbi.

"Pendokong dan penyokong akar umbi tidak kisah jika tiada lagi Pakatan Rakyat. Mereka tidak kisah selamanya PAS menjadi pembangkang. Mereka tidak kisah Putrajaya tidak berada dalam genggaman.

"Bagi mereka perjuangan Islam yang didokong oleh PAS selama ini adalah segala-galanya. Selagi PAS mendokong perjuangan Islam, penyokong dan pendokong tegar ini sedia mempertahankan PAS biarpun nyawa melayang," tulisnya.

APANAMA

Posted: 09 Dec 2014 11:26 PM PST

APANAMA


Speaking up and questioning cannot be sedition, even if its about 1MDB

Posted: 08 Dec 2014 11:55 PM PST

Belantan

Posted: 09 Dec 2014 11:24 PM PST

Belantan


Kedudukan Guan Eng tergugat?

Posted: 09 Dec 2014 10:52 PM PST


Kedudukan Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri disifatkan seolah-olah berada di hujung tanduk ekoran wujud desakan supaya beliau digantikan oleh Pengerusi DAP negeri, Chan Kon Yeow.

Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP), Rahmad Isahak berkata, desakan supaya Kon Yeow yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu-lintas dan Tebatan Banjir menggantikan Guan Eng bukan sesuatu yang baharu di negeri ini.

Malah menurut beliau, desakan itu juga bukan merupakan serangan politik oleh musuh DAP, sebaliknya merupakan suara akar umbi parti tersebut yang secara terbuka mahukan perubahan dalam kepemimpinan kerajaan negeri.

"Desakan itu amat bersesuaian dan bertepatan pada masanya kerana bukan sahaja merupakan kebangkitan ahli-ahli DAP, malah daripada masyarakat Cina dan majoriti penduduk negeri ini sendiri yang mahukan seorang Ketua Menteri yang boleh mendengar rintihan serta mudah didekati mereka," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Rahmad Isahak

Beliau mengulas desakan pihak tertentu yang dipercayai dari dalam DAP sendiri supaya Kon Yeow yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Padang Kota menggantikan Guan Eng sebagai Ketua Menteri.

Desakan itu dibuat secara terbuka menerusi kain rentang yang digantung di beberapa lokasi di negeri ini termasuk di Jambatan Pulau Pinang beberapa hari lalu.

Dalam pada itu, Rahmad menyifatkan pemilihan Kon Yeow bagi menggantikan Guan Eng adalah tepat memandangkan Kon Yeow amat memahami situasi geopolitik negeri ini kerana sudah berkhidmat beberapa penggal sebagai ADUN dan ahli Parlimen.

Selain itu katanya, Kon Yeow juga mudah diterima masyarakat tempatan kerana sudah bermastautin di negeri ini lebih 30 tahun serta turut disegani ahli-ahli DAP dan lawan politik.


Tambahnya, Guan Eng tidak perlu meletak jawatan bagi memberi laluan kepada Kon Yeow sebaliknya diganti oleh pemimpin dan ahli akar umbi secara demokratik demi kepentingan rakyat.

"Rakyat berpandangan tidak perlu menunggu sehingga pilihan raya umum akan datang bagi merealisasikan episod ubah berkenaan.

"Jawatan Ketua Menteri perlu diubah dari sekarang jika ahli akar umbi serius dalam isu tersebut kerana pemimpin DAP tidak boleh terlalu yakin dan optimistik mereka akan terus berkuasa selepas pilihan raya umum akan datang," katanya.

Suara Politik
Belantan

Panglima Perang Cyber

Posted: 09 Dec 2014 11:21 PM PST

Panglima Perang Cyber


Sokongan Padu Rakyat Media Sosial @Zahid_Hamidi Batal Pasport Alvin Tan @KDNPUTRAJAYA

Posted: 09 Dec 2014 04:35 AM PST

2 days ago
Pasport Antarabangsa Alvin Tan dibatalkan. #DSZH #KementerianDalamNegeriFollow
panglimaperangcyberjanma76otaijj1 and 177 others like this.

edrinfurtadossteady DS @ahmadzahidhamidi #nextpm #futurepm
kuess_idrisSeriously I respect ketegasan yang Berhormat
kuess_idris@edrinfurtados too much kan dia
edrinfurtados@kuess_idris haah...biar dia tau erti penyesalan
kuess_idris@edrinfurtados biadap sangat...dia lagi teruk pada pondan....lari bila dah buat taik..ishh emo pulak rasa
zaedhurairahTerima kasih DS @ahmadzahidhamidi.. Terbaikk
shahrulfikhrijutawanSyabas dan tahniah datuk seri.. buat yang terbaik untuk keamanan dan kesejahteraan Malaysia
payeksDS @ahmadzahidhamidi #GRATEFULLEADER ... Respect Sgt pada DATO' ....
farids.syukriHarap alvin tan ni dpat di hapus kan segera..
adrianaaz92Syabas DS. Keputusan bijak.
freeoksigenParasit harus dihapuskan syabas
azrul_zainalTerima kasih sgt2 DS Dr @ahmadzahidhamidi
irhammukhrizTeruskan dato... Kami mahukan tindakan... Respect dato..
irhammukhrizAlvin tan sedang mencabar dato @ahmadzahidhamidiuntuk membatalkan pasport antarabangsanya.. Mohon dato tegas dalam hal ini.. Kami mahukan tindakan... Saya anak muda tidak rela maruah orang melayu di perkotak katikkan terutamanya sultan2.
zaizaem11Lucut kerakyatan sekali dato @ahmadzahidhamidi
kinglannSatu tindakan yg wajar yg harus di berikan pengajaran agar di lain masa jangan sewenang wenangnya membuat sesuatu di luar kemampuan dan batas .,
joekidd_71Terbaik 👍👍👍👍
fightare👍👍👍
nishasanghaTepat dan wajar Dato Seri


Photo: Pasport Antarabangsa Alvin Tan dibatalkan. #DSZH #KDN


Instagram rasmi Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi   http://instagram.com/p/wTcK3xmHKt/?modal=true  





Komen di FACEBOOK 



Pasport Antarabangsa Alvin Tan dibatalkan. #DSZH #KDN — with Azeez Rahimand 2 others.






Gambar Pemimpin Negara PM @NajibRazak @MuhyiddinYassin @Zahid_Hamidi Menziarahi Jenazah Allahyarham Dato Fuad Hassan Semalam

Posted: 09 Dec 2014 02:26 AM PST

Najib Tun Razak, Muhyiddin Yassin dan Ahmad Zahid Hamidi (empat
Najib Tun Razak, Muhyiddin Yassin dan Ahmad Zahid Hamidi (empat dari kanan) mengaminkan doa semasa menziarahi jenazah Fuad Hassan di Taman Ampang Jaya, Ampang, Selangor, semalam. – BERNAMA

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/najib-tun-razak-muhyiddin-yassin-dan-ahmad-zahid-hamidi-empat-1.34323#sthash.NFaR0xPT.dpuf  


Mari kita sedekahkan Al Fatihah kepaad Allahyarham yang merupakan seorang pejuang yang begitu kental semangatnya demi agama bangsa dan negara tercinta...

The Unspinners

Posted: 09 Dec 2014 11:19 PM PST

The Unspinners


Dari buat PC hal dokumen Chegubard dedah, baik lakun jadi bidan

Posted: 09 Dec 2014 09:35 PM PST


Berani ke Azmin buat PC jawab tomahan yang timbul dari dokumen berikut:






Dari buat PC dan peningkan kepala dengan orang macam Chegubard, baik Azmin jadi mak bidan perempuan beranak.

 Ada tak pompuan yang sanggup tunjuk burit ke azmin dan diambil gambar ketika sedang beranak?

Azmin terus berlakun, Penyelesaian isu mana? PC pun tak ada

Posted: 09 Dec 2014 04:19 PM PST


Sebelum ni, dilihat menjahit pakaian dan kini jentera propaganda Azmin menghebahkan dia makan bersama mangsa banjir di Selangor.

Kenapa pula makanan mangsa banjir pun dia nsk makan? Lapor sangat ke? Dari makan makanan mangsa baik kau bawa makanan untuk mereka!

Azmin hanya meneruskan peranannya sebagai MB lakunan tetapi dimana penyelesaian isu yang ditimbulkan selama ini yang mana kebanyakkan dia juga yang timbulkan?

Baiklah isu bible diselesaikannya tapi yang lain?

Dulu Azmin dan Abdullah Sani keluar kenyataan akan bela pengurus2 PKNS yang kontrak mereka ditamatkan tiba2.

Mereka diberhentikan Tan Sri Khalid Ibrahim kerana disuspek rapat dengan Azmin. Bekas GM pun.seiring senada dengan Azmin serang Khalid. Bila nak bela mereka? Masih nak salahkan Khalid?

Suatu masa bising tentang isu pembangunan Datum Jelatek oleh PKNS. Ini berlaku dihukung kawasan parlimen Gombak. Saari Sungip pernah timbulkan isu penjualan satu bangunan pada pembeli dari China di DUN.

Apa jadinya sekarang? Apa pendirian Azmin dalam hal ini? Aktivis tempatan di Keramat dah bersuara mengatakan sanggup mati dari Datum Jelatek diteruskan.

Kenapa Azmin berdiam dan hanya berlakun sana sini sebagai Jokowi? Adakah untuk memendapkan isu?

Pelbagai pihak kata Azmin dan Teresa Kok ada kepentingan.

Suatu yang disedari adalah Azmin cuba mengelak dari mengadakan PC. Dia seolah mahu alihkan segala isu2 lama dari perhatian dengan melarikan diri dari ditanya.

Sampai sekarang isu tanah Tropicana Canal City yang harganya tipu dan dipercayai terlalu rendah sebab ada kickback kepada pelbagai pihak. Khalid yang suatu masa dipersalahkan telah nafikan dan mahu ambil tindakan.

Apa Azmin akan lakukan? Adakah Azmin cuba tutup untuk Anwar, Teresa Kok, dll?

Dulu Azmin dan DAP juga yang timbulkan isu2 tentang KIDEX dan pampasan air, tapi kini senyap.saja dan setuju.

Buatlah PC betul2 dan beri peluang wartawan tanya. Lakukan ketelusan yang sering




Bila Permata difitnah, bangang sapa tak pertahankan

Posted: 09 Dec 2014 04:30 AM PST


Demi masa depan generasi akan datang ...

Padahal dah dijelaskan peruntukan RM711 juta tu bukan untuk Permata tapi untuk pelbagai agensi lain. Namun masih juga PKR mengulang pembohongan Rafizi Ramli.


Dahlah niat jahat untuk bohongi rakyat, tapi bila disoalsiasat polis, putarbelit pulak. Sapa tak tahu bahawa cara selamat untuk tuduh seseorang adalah dengan menimbulkan soalan?


Tujuannya jelas dan boleh dibuktikan dari pelbagai laporan akhbar nyamuk PKR.

Adakah Haniza Talha yg kini pakai four wheel drive sedia kembali balik bersusah dengan hanya naik motor suami isteri semula?

Memang time Tun tak saman ahli politik yang memfitnah tapi kini zaman Fitan ini melampau sangat mereka buat fitnah dan putarbelit.

Media alternatif dikuasai mereka dan media perdana sikit2 ditembusi ahli perniagaan yg hanya peduli wang dan penyokong politik pembangkang yang tak rasional dalam hujah.

Mereka hanya faham saman dan mahkamah.

Komen blog2 lain ....

THE DEVOUTED SAVIOUR OF TFK: SELEPAS NAJIB SAMAN RAFIZI, GILIRAN ROSMAH PULA UNTUK SAMAN HANIZA TALHA!!! - http://theflyingkick.blogspot.com/2014/12/selepas-najib-saman-rafizi-giliran.html

Gmie: http://gmieawakening.blogspot.com/2014/12/haniza-talha-devil-in-disguise.html?m=1

Haniza Talha Sudah Panas Bontot Bila Disoal @PDRMsia Kes Fitnah PERMATA http://khairulryezal.blogspot.com/2014/12/haniza-talha-sudah-panas-bontot-bila.html

Fitnah PERMATA : U Turn Naib Ketua Wanita PKR ; http://bidaman.blogspot.com/2014/12/fitnah-permata-u-turn-naib-ketua-wanita.html?m=1

Akibat Mulut Longkang FITNAH Rosmah Dan PERMATA, Hanizah Talha Terkencing Dalam Kain... klik link http://medan-info-kita.blogspot.com/2014/12/akibat-mulut-longkang-fitnah-rosmah-dan.html?m=1

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 09 Dec 2014 09:42 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Siapa Kepimpinan Jahil Yang DImaksudkan Oleh Nasrudin Tantawi?

Posted: 09 Dec 2014 05:00 PM PST


Dalam maksud tulisan Facebook Nasruddin Hassan ini. Apakah ini ditujukan kepada sesiapa? Kalangan ulama PAS tahu siapa yang dimaksudkan oleh Nasruddin itu. 

Apakah yang dimaksudkan oleh Nasruddin itu adalah sama dengan apa yang ditulis oleh anak Nik Aziz di bawah ini? Nampaknya, kepimpinan ulama sekarang ini sudah mula nampak berani untuk melawan Anwarinas. Namun sejauh manakah mereka berani sebenar benarnya untuk melawan DAP di Selangor?

Jawatan Timbalan Speaker DUN pun mereka tidak beri pada PAS. Apakah PAS akan keluar dari pakatan pembangkang di Selangor dan menjadi Ketua Pembangkang baru di Selangor?  Segalanya berkemungkinan berlaku.

Anwar Akan Dipecat Sebagai Penasihat Ekonomi Selangor?

Posted: 09 Dec 2014 03:30 PM PST


Dalam Gereja, Anwar Dakwa Pingat Dari Insitusi Raja Melayu Tidak Penting

Posted: 09 Dec 2014 08:30 AM PST



Oleh itu, eloklah kesemua baki gelaran Anwar Ibrahim ditarik balik oleh Sultan Sultan Melayu. Mengapa perlu berkata begitu dalam sebuah gereja? Apakah niat sebenar Anwar Ibrahim bercakap begitu?

Pakatan Pembangkang Akan Runtuh Pada PRU14?

Posted: 09 Dec 2014 06:21 AM PST


1) Kebimbangan Kit Siang itu ada asasnya. Itu adalah ketakutan Kit Siang sendiri bila Anwar masuk ke dalam nanti. 

2) Situasi yang sama berlaku ketika Barisan Alternatif hadapi PRU pada 2004 tanpa Anwar Ibrahim. PKR hampir pupus kecuali di Permatang Pauh sahaja. 

3) Kit Siang juga tahu bahawa Hadi Awang akan memilih jalan sendiri dan bukan lagi bersama dengan DAP jika Anwar sudah ke dalam. 

4) Anwar yang selama ini menjadi "jambatan" antara Melayu PAS dan DAP. Juga "jambatan" antara golongan Anwarinas dan ulama. Jika jambatan itu sudah tiada, maka pakatan itu juga akan hancur. 

5) Perlembagaan dan logo pakatan rakyat masih tiada sampai kini. Ianya hanya ada dalam kepala Anwar Ibrahim sahaja. Perlembagaan dan logo itu juga akan masuk ke dalam sekali. 

6) Sejauh mana jentera BN mampu mengambil kesempatan daripada kelemahan pembangkang ini? Daftar pengundi, kajian sikap, pengundi muda, calon wibawa dan jentera kempen adalah perkara penting yang harus disegerakan untuk melawan pembangkang. 

7) Jika BN mampu atasi dengan baik lima perkara itu maka sudah tentu pakatan pembangkang akan alami nasib sama seperti PRU pada 2004. 

Portal Pembangkang Ini Sudah Dapat "Bantuan Bank"?

Posted: 09 Dec 2014 12:22 AM PST



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 09 Dec 2014 09:10 PM PST

GERAKAN ANTI PKR


BN JANGAN TERPEDAYA DENGAN MAINAN KATA KIT SIANG.

Posted: 09 Dec 2014 10:20 AM PST

KIT SIANG TAHU MUHYIDIN DAH PERHATI MOVE DAP.

Posted: 09 Dec 2014 07:17 AM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 09 Dec 2014 03:53 PM PST

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Buruh lakukan seks dengan pelajar 12 tahun selepas kenal di Wechat

Posted: 09 Dec 2014 03:21 PM PST

Gambor hiasan
Seorang buruh telah didakwa melakukan hubungan seks dengan seorang remaja perempuan berusia 12 tahun yang ditemuinya dalam talian melalui Wechat. Mereka juga mengaku melakukannya di atas katil ibu bapa remaja tersebut.

Dong Yongwei, 24, datang ke rumah remaja berkenaan selepas dijemput tiga bulan berkenalan di laman Wechat.

Pada Khamis lalu, Dong, seorang warga China, dijatuhkan hukuman setahun penjara selepas mengaku melakukan seks dengan remaja bawah umur sebanyak dua kali pada 20 September dan 10 Oktober.

Mahkamah diberitahu, pasangan tersebut bertukar-tukar nombor telefon masing-masing dan kemudian mula berbual dalam Bahasa Mandarin selepas berkenalan pada bulan Jun. Mereka bertemu muka sebulan selepas itu.

Pada 10 Oktober, Dong telah bertemu remaja berkenaan di HDB Flat ketika ibunya tiada. Selepas melakukan aksi ringan-ringan, Dong mahu melakukan hubungan seks, tetapi remaja berkenaan menolak dengan alasan takut untuk mengandung. Namun begitu, Dong berjaya memujuk remaja tersebut.

Selepas melakukan hubungan seks, mereka bersama-sama ke pasar kemudian pulang ke rumah dengan barangan dapur untuk di masak.

Pihak polis hadir selepas ibu remaja berkenaan mengetahui akan perkara tersebut.

Penolong Pendakwa Raya, Carene Poh menegaskan perbuatan Dong adalah perkara yang keji kerana remaja berkenaan amat muda.

--The Stomph News

(Foto) Selepas ramas buah dada Jupe, Diego ramas peha pula...

Posted: 09 Dec 2014 05:10 AM PST

Tidak lama dahulu, dunia hiburan Indonesia dikejutkan dengan sekeping foto yang menyaksikan aksi mesra Julia Perez dan Diego Muhammad. Ianya menjadi kontroversi apabila Diego kelihatan meramas payudara Jupe ketika mereka beraksi di hadapan kamera. Keadaan itu tidak dapat dipastikan sama ada ianya disengajakan ataupun tidak.

Bermula dari foto itu mereka didakwa semakin intim menjalin hubungan. Namun begitu, kedua-duanya menafikan berita tersebut.

Kini, muncul pula sekeping foto yang menyaksikan Diego sekali lagi beraksi mesra, namun bukan dengan Jupe lagi. Tidak kurang cantiknya, kali ini wanita yang tewas dalam pelukannya adalah vokalis kumpulan Vierratale, Widy.

Foto yang dimuat naik dalam akaun Instagram itu memperlihatkan Diego dan Widy beraksi lagak model. Dan yang menjadi perhatian peminat adalah tangan 'nakal' Diego yang dilihat memeluk peha Widy.


Bawa arak dalam troli, Sharnaaz elak jawab soalan?

Posted: 08 Dec 2014 10:19 PM PST

PETALING JAYA: Pelakon Sharnaaz Ahmad menyifatkan isu penyebaran foto dia membawa troli berisi beberapa tin arak di sebuah pasaraya di Jepun adalah gosip yang membosankan.

Sharnaaz atau nama sebenarnya Sharnaaz Basir Ahmad, 29, berkata, isu tersebut seperti sengaja diada-adakan seolah-olah ingin mencari kesalahannya.

"Banyak isu lain yang boleh dibuat. Kesalahan orang kalau cari memang seronokkan?

"Tetapi pernah tak kita melihat kesalahan pada diri sendiri? Ini membosankan.." katanya yang dihubungi mStar Online menerusi aplikasi WhatsApp pada Selasa.

Pada Isnin, sebuah laman blog mengeluarkan sekeping foto Sharnaaz membeli-belah di pasaraya di Jepun bersama Hanis Zalikha dan seorang lagi pelakon Mimi Lana.

Foto Sharnaaz (kiri) dengan trolinya yang turut mempunyai beberapa tin alkohol.

Foto tersebut menunjukkan mereka membawa troli masing-masing diisi pelbagai makanan dan minuman.

Troli yang kononnya milik barangan Sharnaaz dilihat turut mempunyai beberapa tin arak jenama terkenal di Jepun.

Perkara itu membuatkan timbul persoalan di kalangan netizen (pengguna Internet) bahawa Sharnaaz membeli arak berkenaan.

Sementara itu, pelakon drama Suamiku Encik Sotong itu berkata, perkara itu langsung tidak menjejaskan dia memandangkan isu tersebut ditimbulkan oleh masyarakat luar dan bukan dirinya.

"Perkara itu, orang yang bercakap. Bukan saya. Jadi saya tidak hairan pun. Saya lebih pentingkan kerja daripada perkara itu," tegasnya.

Bagaimanapun dalam mesej Whatsapp yang diberi, Sharnaaz tidak menyatakan bagaimana tin arak berkenaan berada dalam troli tersebut.

Sementara itu, Sharnaaz kini sedang berada di Okinawa, Jepun bagi menjalani penggambaran drama Ku Tinggalkan Cinta Di Okinawa bersama aktres Hanis Zalikha dan Mimi Lana.

Drama tersebut bakal ditayangkan menerusi saluran Astro Mustika.

Nelayan rogol anak hingga lahir dua zuriat

Posted: 08 Dec 2014 07:01 PM PST

KUALA TERENGGANU - Seorang nelayan yang bertindak di luar kewarasan dengan merogol anak gadisnya sendiri sehingga melahirkan dua anak, akhirnya menerima balasan setimpal apabila dijatuhi hukuman penjara 40 tahun dan dikenakan 36 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu, di sini, semalam.

Lelaki itu menerima hukuman berkenaan selepas mengaku salah atas dua pertuduhan merogol mangsa, yang merupakan anak kedua daripada sembilan beradik.

Bagi pertuduhan pertama, dia yang tinggal di Marang mengaku salah merogol darah dagingnya sendiri yang ketika itu baru berusia 14 tahun dan sebulan, di dalam semak di belakang sebuah sekolah di Marang, antara jam 1 petang dan 6 petang, pada September 2009.

Selain itu, tanpa riak menyesal dia turut mengaku salah mengulangi perbuatan sama ke atas mangsa di lokasi dan waktu yang sama, pada Disember 2013 yang mana ketika itu mangsa berusia 18 tahun.

Dengan itu, dia mengaku salah melakukan perbuatan yang merupakan satu kesalahan mengikut Seksyen 376 (3) Kanun Keseksaan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Masriwani Mahmud @ Mamat di hadapan Hakim Murtazadi Amran.

Fitnah Rafizi cemar maruah keluarga

Posted: 08 Dec 2014 05:01 PM PST

KUALA LUMPUR 8 Dis. – Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation Sdn. Bhd. (NFCorp), Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail menyifatkan imej dan maruah beliau serta isterinya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan keluarganya di mata masyarakat telah musnah angkara fitnah oleh Setiasaha Agung (dahulu Pengarah Strategi) Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli.

Pembohongan Ahli Parlimen Pandan itu, menurut Mohamad Salleh, telah merosakkan nama baik beliau melalui bekas kakitangan Public Bank Bhd. (Public Bank) cawangan Jinjang, Johari Mohamad yang mendedahkan maklumat yang sepatutnya menjadi rahsia antara pihak bank dengan pelanggan mereka.

Dalam keterangan di Mahkamah Tinggi di sini hari ini, Mohamad Salleh berkata, fitnah tersebut telah menyebabkan beliau dan keluarganya mengalami tekanan dan sehingga kini berhadapan dengan kesukaran kerana kebanyakan bank enggan melayan apatah lagi memberikan sebarang pinjaman.

"Rafizi mengatakan, saya orang yang sangat miskin. Beliau cuba meyakinkan orang ramai, saya tidak berduit tetapi mengapa boleh membeli lapan unit kondominium di KL Eco City,'' ujar Mohamad Salleh.

Menurut suami kepada bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu, dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 7 Mac 2012 itu, Rafizi telah menggunakan maklumat peribadi perbankan dirinya dan NFCorp kepada pihak media.

Mohamad Salleh menyatakan, Rafizi juga mendakwa, yang beliau telah menyalahgunakan pinjaman yang diberikan kepada NFCorp untuk kepentingan peribadinya bagi pembelian hartanah tersebut.

Walhal saksi itu mendakwa, tiada sebarang pinjaman dibuat kepada bank tersebut untuk membeli hartanah berkenaan dan maklumat berhubung 21 akaun bank adalah tidak berkaitan namun telah dibocorkan kepada Rafizi.

Ahli perniagaan itu bagaimanapun meluahkan rasa kesal beliau terhadap Public Bank yang langsung tidak memberikan sebarang penjelasan berhubung dakwaan yang dibuat oleh Rafizi terhadapnya.

Mohamad Salleh menyatakan demikian ketika memberi keterangan di hadapan Hakim Datuk John Louis O'Hara yang sedang mendengar perbicaraan kes saman fitnah beliau, NFCorp dan tiga lagi plaintif terhadap Public Bank kerana didakwa melanggar Akta Perbankan dan Institusi-Institusi Kewangan 1989 (BAFIA).

NFCorp selaku plaintif pertama, National Meat & Liverstock Corporation Sdn. Bhd., Agroscience Industries Sdn. Bhd., Real Food Company Sdn. Bhd., dan Mohamad Salleh masing-masing sebagai plaintif kedua hingga kelima menamakan Public Bank sebagai pihak defendan.

Pihak plaintif mendakwa, maklumat perbankan melibatkan 21 akaun bank pihak plaintif dan Mohamad Salleh telah dibocorkan dan telah dipergunakan oleh Rafizi untuk memberikan gambaran yang salah kepada masyarakat.

NFCorp menyatakan, bank tersebut telah melakukan pelanggaran keselamatan di bawah akta itu sehingga membolehkan Rafizi membuat gambaran dramatik, menanam rasa benci dan memberi gambaran yang salah untuk memburuk-burukkan NFCorp dengan pihak kerajaan, orang awam dan komuniti kewangan.

Akibat daripada tindakan itu juga, pihak plaintif berkenaan telah mengalami kehilangan yang tidak dapat ditebus selain reputasi serta kredibiliti mereka yang terjejas.

Dalam saman tersebut, maklumat-maklumat sulit dan rahsia perbankan NFCorp, syarikat-syarikat yang berkaitan dengannya dan pengerusinya telah disebarkan untuk tatapan umum menyebabkan kehidupan pengarah-pengarah dan ahli keluarga pihak plaintif terdedah kepada bahaya.

NFCorp menyatakan, Public Bank bertanggungjawab melindungi sebarang maklumat atau dokumen mengenai undang-undang, kontrak dan tugas fidusiari, membabitkan akaun pihak plaintif yang diamanahkan kepada mereka daripada dicetak semula, diedarkan, dihebahkan, disiarkan, didedahkan atau dirakamkan bagi mana-mana pihak ketiga.

Pelakon wanita bergelar Datin kantoi

Posted: 08 Dec 2014 04:01 PM PST

Gambar hiasan
Kuala Lumpur: Tembelang seorang pelakon wanita bergelar Datin menawarkan beg tangan berjenama yang didakwa tulen bagi menjelaskan baki tertunggak kepada syarikat agensi pelancongan terbongkar selepas pemeriksaan ke atas beg itu mendapati ia adalah tiruan.

Malah pelakon berusia 28 tahun itu turut didakwa mengugut kakitangan agensi pelancongan berusia 30-an itu yang beroperasi di Taman Maluri, di sini, untuk membakar pejabat mereka selepas dia gagal mendapatkan semula beg tangan tiruan berjenama itu.

Kakitangan wanita terbabit yang bimbang dengan ugutan pelakon itu dan berasa ditipu kemudian tampil bersama majikannya membuat laporan di Balai Polis Kampung Pandan Rabu lalu untuk tindakan selanjutnya.

Sumber berkata, dia bersama keluarga pada mulanya menggunakan pakej pelancongan itu untuk melancong ke luar negara awal November lalu.

 Beg tangan milik pelakon berkenaan
"Bagaimanapun sebelum melancong dia ada datang berjumpa dengan kakitangan terbabit dan membawa dua beg tangan berjenama yang didakwa tulen untuk dijual dengan harga RM6,000.

"Mangsa pada mulanya menolak dan tidak mahu membeli beg tangan itu namun pelakon itu meminta dia menyimpan di pejabat syarikat terlebih dahulu dan tidak mahu membawanya pulang," katanya.

Sumber berkata, selepas pelakon itu pulang dari bercuti, pihak agensi pelancongan kemudian meminta dia menjelaskan bayaran yang masih belum dijelaskan.

"Bagaimanapun pelakon terbabit meminta kakitangan berkenaan menolak baki hutang itu dengan mengambil sebuah beg tangan berjenama yang didakwa tulen berharga RM6,000.

"Mangsa berasa ragu-ragu sebelum dia bersama majikannya membuat pemeriksaan beg itu kepada pihak berkaitan dan mendapati ia adalah beg tangan tiruan," katanya.

Menurut sumber, mangsa kemudian memberitahu kepada pelakon terbabit bahawa beg tangan diberikannya adalah tiruan menyebabkan dia mendakwa kemungkinan ditipu ketika membeli beg itu di sebuah pusat beli- belah terkemuka di Kuala Lumpur.

"Mangsa kemudian mengajak pelakon itu ke butik barangan berjenama yang didakwa dibelinya di pusat beli-belah terbabit namun dia enggan dan memberitahu ingin menguruskannya sendiri," katanya

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/14791?m=1#foto

bERANIKAN hATI

Posted: 09 Dec 2014 03:02 PM PST

bERANIKAN hATI


BLOGGER PRO UMNO; BERUK, GOBLOK ATAU BANGANG?

Posted: 08 Dec 2014 10:03 PM PST




1. Sebagaimana kenyataan OutSyed The Box, gambar ini juga hanyalah hiasan semata-mata. Bagaimanapun pembaca bebas membuat tanggapan dan perepsi mereka sendiri.

2. Malang dan sedih sungguh bila OutSyed The Box hanya menerima RM300.00 sebagai duit minyak dari Tun Faisal kerana kesediaannya memberikan ceramah di sebuah bukit yang tinggi, Selain itu beliau hanya dibelanja 'secawan teh' sekali sahaja di 'Dome' (bukan kedai mamak).

3, Outsyed The Box tidak pula menyatakan sebanyak mana peruntukkan yang diterima oleh Tun Faisal selaku pengendali media sosial UMNO yang gah dengan nama UMB (Unit Media Baru) yang kini entah hilang kemana. Tapi tentunya cukup banyak... blogger di Pahang juga dijanjikan untuk diberikan imbuhan, kononnya... tetapi habuk pun 'tarak'.

4. Rupanmya bukan seorang dua sahaja bogger menyokong UMNO merasa hati tertusuk sembilu apabila Presiden UMNO dalam ucapan penangguhan di Perhimpunan UMNO 2014 lalu 'menggelar' blogger pro UMNO sebagai bangang.

5. Dulu ada seorang politikus muda yang menggelar blogger 'Beruk', sekarang beliau sudah berjawatan dan ada memelihara beberapa ekor 'Beruk' bagi membantunya di media sosial, beliau dah jadi 'Bapak Beruk'.

6. Dulu ada juga seorang Menteri Penerangan yang menggelar blogger sebagai 'Goblok'. Akhirnya riwayat beliau sebagai menteri tidak lama. Kini beliau juga aktif berblog... mungkin sudah jadi 'goblok'.

7. Siapa dan apa sebenarnya blogger pro UMNO? Beruk? Goblok? atau Bangang? Inikah penghargaan yang diberikan, terutama kepada yang tidak berbayar?

8. Blogger PR mendapat imbuhan lumayan dan diberikan penghargaan untuk menumbangkan sedangkan kita dicerca untuk mempertahankan. (Baca disini .. penghargaan kepada blogger pembangkang), Kita ada?

9. Ada yang masih peduli kepada amaran Friendly Fire? Jika 'Bangang' turun, apakah 'Bapak Beruk' berpeluang untuk naik?

10. Outsyed The Box membongkar skandal apakah itu diblognya?  Malaysia's Investment Fund Disaster By Asia Sentinel.


Apa Yang Tersirat

Posted: 09 Dec 2014 01:57 PM PST

Apa Yang Tersirat


Bang Non Tidak Suka Gelaran Lagi

Posted: 08 Dec 2014 10:45 PM PST

Anwar raja peliwat tidak suka gelaran lagi. Dia menggunakan gereja untuk menyatakan bahawa gelaran Tuhan tidak kenal.

Inilah, perlaku raja putar belit.

Anwar Berkempen Di Gereja: Gelaran Seseorang Tuhan Tidak Kenal

Posted: 08 Dec 2014 09:15 PM PST

MEMANG benarpun gelaran seseorang Tuhan tidak kenal. Tuhan hanya tahu keimanan seseorang. Tuhan hanya tahu anak soleh/solehah seseorang. Tuhan hanya tahu amal zariah seseorang.

Jika demikian, mengapa Anwar menerima gelaran??? mengapa hanya sekarang timbul? selepas dato serinya dilucutkan?

Mengapa Anwar memilih gereja berkempen??? dan menerangkan bahawa gelaran tidak dikenali Tuhan.

Jika demikian pendirian beliau, mengapa masih mempertahankan gelaran yang diterima? Mengapa tidak memulangkan gelaran itu??? Inilah Anwar hanya tahu berdolak dalik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan