Isnin, 23 Jun 2014

Barisan Nasional

Barisan Nasional


THE FLYING KICK

Posted: 23 Jun 2014 01:11 PM PDT

THE FLYING KICK


AWAS!!! MENJELANG RAMADHAN, SI PENIPU BERJENAMA DATO' AKAN PERGUNAKAN LAGI ANAK-ANAK YATIM ATAS NAMA YAYASAN UNTUK MENIPU JUTAAN RINGGIT!!!

Posted: 23 Jun 2014 08:00 AM PDT

WARDINA vs SHAHRIZAT... ANTARA CAKAP PAKAI OTAK DENGAN TUTUP KEBODOHAN DENGAN TUDUNG!!!

Posted: 23 Jun 2014 06:30 AM PDT

KHAKHAKHAKH... PECAH KEPALA SEBAB BEREBUT GIRLFRIEND, KATA ANAK SI BEDUL, JOHARI!!!

Posted: 23 Jun 2014 05:08 AM PDT

AWAS!!! KIUB PERASA BABI DI PASARAN DAN KENAIKAN HARGA BARANG MAKANAN!!!

Posted: 23 Jun 2014 02:35 AM PDT

SUDAH TAHU HAKIM MANA YANG BENARKAN 'KALIMAH ALLAH' UNTUK HERALD DAN HAKIM MANA YANG MENENTANG?

Posted: 23 Jun 2014 12:23 AM PDT

JENAZAH ALLAHYARHAM ABU BAKAR CHIK DAN PEMBANTU HAMPIR RENTUNG KALAU TIDAK DISELAMATKAN!!!

Posted: 22 Jun 2014 10:50 PM PDT

PEJUANG BANGSA

Posted: 23 Jun 2014 11:30 AM PDT

PEJUANG BANGSA


TUN M UMUM PROTON VERSI KOMPAK DILANCAR HUJUNG TAHUN INI

Posted: 23 Jun 2014 09:21 AM PDT




KUALA LUMPUR 20 - Model versi kompak pertama Proton Holdings Bhd., (Proton) bakal dilancarkan pada penghujung tahun ini, menurut Pengerusinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Menurut bekas Perdana Menteri itu, model baharu itu adalah berlainan daripada model-model Proton sedia ada, dan merupakan usaha terbaharu syarikat kereta nasional itu untuk menyertai persaingan segmen kompak.

Beliau berkata, dari segi harga, ia jauh lebih murah daripada model-model import yang setaraf, tetapi lebih tinggi sedikit daripada harga model terdahulu.

Jelasnya, penghasilan model baharu itu membabitkan perbelanjaan yang tinggi sekitar RM2 bilion dan turut diuji di dalam cuaca berbeza.

"Jika nak dibandingkan dengan kereta daripada import yang sama setaraf dengannya (kereta kompak Proton) kita (Proton) masih murah, tetapi lebih tinggi daripada harga model terdahulu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini kelmarin.

Proton mula mempromosi pengenalan model kompak itu sejak pertengahan 2013 termasuk mengadakan peraduan kepada orang ramai untuk memberi idea nama yang akan digunakan oleh model itu.

Antara kriteria nama yang dimahukan ialah ia mesti dalam Bahasa Malaysia, tidak lebih enam huruf, boleh dikombinasikan huruf dan nombor serta tidak berkaitan dengan nama haiwan.

Dalam pada masa sama, Dr. Mahathir berkata, untuk model itu Proton menjalankan kajian secara terperinci dan membabitkan pandu uji mencecah 100,000 kilometer.

"Di dalam jarak tersebut, kita menghantar kereta itu ke Sweden untuk mengujinya di dalam cuaca sejuk dan di negara-negara Asia Barat untuk cuaca panas. Penghasilannya bukan mudah kerana ia membabitkan 3,000 komponen berlainan yang mana sesetengahnya perlu diimport, hal ini mengambil sedikit masa" kata beliau.

Mengenai pasaran eksport kereta itu katanya, kajian pasaran ke atas negara-negara perlu dikaji terlebih dahulu memandangkan setiap negara mempunyai perundangan dan selera pasaran berbeza yang mungkin melibatkan perubahan kepada reka bentuk kereta.

Tambah Dr. Mahathir, penghasilan kereta baharu ini turut menggunakan teknologi Lotus khususnya untuk aspek kawalan dan pemanduan.

Dalam pada itu, beliau berkata, Proton menyedari pengenalan model kompak itu bakal menyaingi Perodua yang selama ini menguasai jumlah jualan tahunan (TIV) Malaysia menerusi kereta-kereta kompak.

Bagaimanapun katanya, Perodua tetap mempunyai kelebihan tersendiri memandangkan syarikat itu hanya menggunakan konsep pemasangan dan menukar nama kereta Jepun sedia ada dengan kos perbelanjaan lebih rendah.


Wanita Umno mahu ambil remaja OKU jadi anak angkat @WanitaUMNOMsia @Najibrazak

Posted: 23 Jun 2014 02:14 AM PDT




Nasib remaja orang kelainan upaya (OKU),Muhammad Firdaus Dullah,15,yang ditemui dalam keadaan menyayat hati di dalam serbuan Imigresen di Nilai akan dibela Wanita UMNO.

Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata‎, Wanita UMNO sedia menimbang untuk mengambil remaja berkenaan menjadi anak angkat seandainya tiada pihak mahu menjaganya.

"Dari segi penjagaan,kita sedia untuk mengambil Firdaus sebagai anak angkat. Selepas kisahnya disiarkan media, saya rasa terpanggil untuk membuat lawatan.

"Kita ada 1.3 juta ahli di seluruh negara, kita mahu orang ramai membuat laporan terus kepada Wanita UMNO jika takut untuk menghubungi agensi penguatkuasa seandainya ada kes seumpama ini lagi," katanya.

Shahrizat berkata demikian semasa sidang media selepas melawat Firdaus di Hospital Tunku Jaafar di sini.

AIR ASIA JAWAB ISU WANITA HAMIL DIHALAU NAIK PESAWAT

Posted: 23 Jun 2014 12:07 AM PDT





Susulan penyebaran gambar dan video berkenaan dakwaan pasangan suami isteri dihalang menaiki pesawat AirAsia ke Kuala Terengganu ekoran wanita tersebut hamil dan tidak memiliki sebarang surat pengesahan daripada doktor, syarikat penerbangan tambang murah itu tampil memberi kenyataan.

Menurut jurucakap AirAsia Berhad, penumpang hamil perlu mematuhi garis panduan ketat yang telah ditetapkan demi keselamatan mereka.

"Penumpang yang sepatutnya menaiki penerbangan AK6220 dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu pada 21 Jun itu hamil 28 minggu dan tidak memiliki sebarang surat pengesahan dari doktor yang menyatakan beliau sihat untuk menaiki penerbangan tersebut seperti yang ditetapkan oleh syarat dan terma penerbangan.

"Sehubungan itu, pihak penerbangan tidak dapat membenarkan beliau menaiki pesawat atas sebab keselamatan," katanya dalam satu kenyataan.

Namun begitu, AirAsia menegaskan bahawa pihaknya telah menyediakan penginapan dan mengganti penerbangan keesokannya selepas penumpang tersebut memperoleh surat pengesahan doktor.

"AirAsia sediakan penginapan percuma dan menggantikan penerbangan mereka kepada keesokan harinya tanpa sebarang caj tambahan dan penumpang boleh menaiki penerbang selepas mendapat surat pengesahan doktor," katanya.

Sejak kelmarin, video dan gambar tentang pasangan suami isteri yang mendakwa dilarang menaiki penerbangan Air Asia ke Kuala Terengganu menjadi viral di media sosial.




Pasangan suami isteri yang dikenali sebagai Nasran dan Nadiah bersama anak mereka itu tiba di Kuala Lumpur dengan penerbangan Malaysia Airlines (MAS) dari Incheon, Korea Selatan, 4.30 petang, hari yang sama.

Mereka dikatakan bergegas pulang ke Malaysia selepas dikhabarkan bapa Nadiah meninggal dunia di Terengganu.

"Dari Incheon kami dapat ke KLIA selepas melalui pemeriksaan yang ketat. Namun tiada penerbangan MAS  terus ke Kuala Terengganu dan penerbangan lain pula, Firefly tapi kena pergi ke Subang, ia agak jauh.

"Memandangkan isteri saya hamil dan sangat letih malah secara emosi tidak stabil kerana bapanya meninggal dunia. Sebab itu kami cuba yang terbaik untuk mengejar penerbangan terakhir Air Asia. Kami 'check in' tiket yang dibeli secara online dan ke kaunter untuk dapatkan 'boarding pass'. Saya tunjuk isteri (yang sedang hamil) dan anak saya," katanya yang dipetik dari sebuah video yang tersebar di laman sosial.

Nasran menegaskan sanggup mengambil sebarang risiko jika berlaku sesuatu ke atas isterinya asalkan diberi kebenaran menaiki pesawat AirAsia tersebut.

"Di pintu terakhir, kami tidak dibenarkan masuk. Mereka kata kami kena dapatkan surat pengesahan kesihatan. (Tapi) di Korea, isteri saya tidak memerlukan apa-apa surat. Ini situasi kecemasan.  Hari Jumaat jam 5.30 petang, bagaimana saya nak ke hospital untuk mendapatkan semuanya?

"Prosedur hanya atas kertas. Kita ini manusia. Beri saja kebenaran dan sebagai suami segala risiko saya akan tanggung. Mendarat di Malaysia pun saya sudah sangat beruntung sebab saya berjaya membawa isteri saya ke sini walaupun dia tidak dapat bertemu dengan arwah ayahnya," katanya yang kelihatan begitu sedih.


Menurut Nasran juga, syarikat penerbangan tambang murah itu telah menawarkan hotel untuk mereka sekeluarga namun beliau menolak.

"Mereka tawarkan hotel tapi kelihatan tak begitu ikhlas. Mereka mahu membawa kami untuk mendapatkan pemeriksaan kesihatan malam ini (semalam) supaya mereka boleh teruskan untuk penerbangan esok (hari ini).

"Tapi kenapa penerbangan tadi (Jumaat lalu) isteri saya tak dibenarkan naik pesawat tapi esok (kelmarin) boleh?," katanya.

Kemudian seorang wanita yang bersimpati dengan keadaan keluarga itu bertanya soal tawaran hotel tersebut, Nasran menjawab, "Ini bukan sebab duit. Kalau saya mampu bawa isteri saya balik ke Malaysia, maksudnya saya mampu beli benda lain."

Sementara di laman sosial, rata-rata orang ramai mempersoalkan tentang larangan menaiki penerbangan yang hanya memakan masa 40 minit itu sedangkan penerbangan selama lima jam dari Korea ke Malaysia dibenarkan.

Tertakluk peraturan

Namun tegas syarikat penerbangan berkenaan, pihaknya tertakluk kepada peraturan ketat membabitkan wanita hamil demi keselamatan mereka.

Kenyataan AirAsia menyebut, bagi wanita yang hamil sehingga 27 minggu, penumpang perlu memberitahu syarikat penerbangan dan menandatangani Penyata AirAsia / AirAsia X Liabiliti Terhad.

Manakala bagi kehamilan antara 28 hingga 34 minggu, penumpang perlu menyediakan sijil perubatan doktor yang mengesahkan bilangan minggu kehamilan penumpang berkenaan.

"Penumpang juga akan menandatangani Penyata Liabiliti Terhad selain daripada surat doktor.

"Sebarang kehamilan yang 35 minggu dan ke atas tidak akan dibenarkan menaiki pesawat demi keselamatan dan kesejahteraan tetamu serta penumpang lain," katanya.

AirAsia merakamkan simpati ke atas kehilangan bapa penumpang tersebut.




*** Kalau peraturan ketat menjadi pegangan syarikat Air Asia dan tidak kompromi terhadap situasi kecemasan dll ... 

maka GPB nasihatkan kepada yang  penumpang  &  diri sendiri juga  jika   dalam keadaan  demam dan  wanita hamil , janganlah   memilih penerbangan ini disebabkan peraturan ketat ini . 

Lagi tragis kalau terkandas  di negara asing & duit pulak kehabisan .. memang malang tak berbau .  

Terima kasih Air Asia di atas penjelasan ini .......





PEMILIK CAR WASH SEBERANG JAYA TAK PUAS HATI KETIDAKADILAN ADUN PKR & KERAJAAN DAP ! @dzainalabidin

Posted: 22 Jun 2014 05:30 PM PDT






"  Cakap Tak Serupa Bikin "" ..pemilik Car Wash PP , Vigeneswaran terus membidas dan mempersoal sikap Adun PKR Seberang Jaya Dr Afif Bahardin yang menuduh beliau dengan pelbagai dakwaan terhadap perniagaannya .




semasa kempen PRU13 dijanji macam2 PKR , bila menang tak dipedulikan 



Semalam beliau bersama kepimpinan MIC & juga  BN  Permatang Pauh  diketuai Ketua Umno Bahagian Cikgu Mohd Zaidi Hj Mohd Said juga   turut  hadir    membantah tindakan YB Adun Seberang Jaya ini
melalui kain rentang yang tertera seperti berikut:-



(a) Kami hanya mencari makan secara jujur..bukan meraikan keuntungan secara beribu-ribu&kami tak pernah menggangu ketenteraman penduduk-penduduk seperti mana yang dituduh oleh yb. Afif......

(b) mana ahli parlimen permatang pauh mana adun seberang jaya mana macai macai PR??

(c)kami dipaksa  keluar dan diugut oleh YB ,  JKKK   PR. Kerajaan yang harus membela hak kami tapi menjadikan kami menderita inikah disebutkan harapan rakyat??

(d)harapan dibawa kerajaan pakatan rakyat pulau pinang menindas hak orang kurang kemampuan

(e)kerajaaan pakatan rakyat tiada perikemanusiaan sebab apa???

(f) Yb afif dari parti keadilan tidak membela rakyat oku..yb..takut kepada jkkk dan menindas rakyat

(g)kami rakyat pulau pinang terus ditindas dibawa kerajaan pakatan rakyat

(h)kerajaan pakatan rakyat tidak perikemanusiaan sebab apa???

(i)mengapa pengusaha cuci kereta ditindas kerana permainan politik jkkk dan adun seberang jaya

(j)8 tahun kami mengusahakan cuci kereta di sini mengapa semua tak kena yb. Afif?????sebab saya indiakah???

(k) Yb Afif Berkata....!!!  dewan tidak boleh dijadikan premis perniagaan yb tolong......?jawab soalan kami......????




Jika begini sikap & penindasan  dilakukan YB yang takut kepada JKKK ,  ternyata semasa kempen beliau di PRU13 yang berjanji bermacam2 kononnya nak bela rakyat   hanyalah palsu .Surat TKM 2 juga hanya surat kosong penipu sahaja  kepada pengusaha ini  !!

Tahniah Cikgu Zaidi yang turun melihat kesusahan dihadapi rakyat dari  kaum India ini yang  ditindas walaupun mereka dulu orang kuat  PKR .






anakbukitgantang says

Posted: 23 Jun 2014 03:08 AM PDT

anakbukitgantang says


Hakim tolak rayuan Evangelist mengguna pakai Kalimah Allah

Posted: 22 Jun 2014 07:04 PM PDT

Di Hadapan Mahkamah Keadilan


Orang ramai berpusu pusu di hadapan Mahkamah Keadilan Putrajaya


Anggota NGO bertenang dan mereka menerima arahan sambil berdzikir

Keputusannya-Rayuan Evangelist Kristian untuk menggunapakai Kaliamh Allah DITOLAK

Kredit A Karim Omar

Perjuangan mempertahankan kalimah Allah berulang esok 23 June 2014

Posted: 22 Jun 2014 07:17 AM PDT

tunku

Posted: 23 Jun 2014 03:07 AM PDT

tunku


Federal Court denies The Herald leave to appeal ban on use of 'Allah'

Posted: 22 Jun 2014 07:17 PM PDT

Catholic weekly, The Herald, has failed to get leave from the Federal Court to challenge the Home Ministry over the ban on the use of the word "Allah".

Chief Justice Ariffin Zakaria, who chaired a seven-man panel on Monday, held this in a majority decision.

This is the first time that such a large panel has sat to hear and determine the application for leave.

Wisma Putra Disappointed Over US Trafficking In Persons Report 2014

Posted: 22 Jun 2014 09:22 AM PDT

Wisma Putra has expressed disappointment over the United States (US) State Department Trafficking in Persons Report 2014 released in Washington DC on June 20, which downgraded Malaysia to Tier 3 from the previous standing of the Tier 2 Watch List.

It said Malaysia was serious and committed in addressing human trafficking and smuggling of migrants.

"This commitment is manifested through the significant efforts undertaken to improve the existing mechanisms and effectively combat this heinous crime.

"Despite claims that Malaysia made insufficient progress and improvement in areas of prosecution, prevention and protection, on the contrary, Malaysia has consistently pursued measures and initiatives in addressing the issues of trafficking in persons and smuggling of migrants," it said in a press statement here Sunday.

The US State Department itself, in this 2014 report acknowledged these positive measures in efforts to protect victims, where certain victims of labour trafficking were allowed to reside and work in Malaysia.

"Malaysia believes that information used in the preparation of the Report was flawed, inaccurate and did not reflect measures and steps taken by the respective Malaysian authorities to counter the scourge of trafficking in persons in Malaysia, as a whole.

"We also believe that the source of the information used by the authorities in the United States of America were not credible. Relying on unverified information, provided by dubious organisations, might have led to this conclusion in the Report," Wisma Putra said in the statement.

Malaysia has a long and distinguished record of being temporary home to migrants from the South East Asia region and beyond.

Currently, it is estimated that 35,000 Rohingyas call Malaysia home and Malaysia has done everything permitted under its domestic laws to ease the sufferings of these migrants, with the hope that they would be resettled in a third country or choose to return to their homes when the situation improves.

"While Malaysia has been doing everything expected from a responsible member of the international community to address the issue of trafficking in persons, irrespective of nationality, it should not be expected to carry out a policy of treating migrants better than its own nationals," said the statement.

According to the statement, a new policy, which came into effect on March 1 this year, allows victims of labour trafficking who do not require further care and protection at shelter homes, to work and reside in Malaysia.

Malaysia, in November last year, also launched the Standard Operating Procedure (SOP) for enforcement agencies as a source of reference.

"This SOP also serves as a guideline for enforcement officers in combating trafficking in persons and smuggling of migrants that will eventually lead to increase in criminal convictions.

"In addition to these new measures, in March 2014, the Malaysian Government finalised the establishment of a shelter home in Bandar Sri Damansara, as well as approved seed funding amounting to more than RM800,000 for the operation of the shelter home," noted the statement.

On the bilateral front, Wima Putra said Malaysia had signed memoranda of understanding on transnational organised crime with Bangladesh, Canada, People's Republic of China, Saudi Arabia, United Kingdom and the United States of America.

"At the regional level, Malaysia through Asean, plays a pivotal role in curbing trafficking in persons and smuggling of migrant activities...in the ambit of the main domestic laws relating to trafficking in persons.

"In this light, the US State Department should reconsider its assessment on Malaysia, taking into account the measures that are currently being implemented, including the efforts underlined," said Wisma Putra.

Panglima Perang Cyber

Posted: 22 Jun 2014 11:23 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Mahkamah Persekutuan Tolak Permohonan Gereja - Putuskan Kalimah Allah Milik Umat Islam - Takbir !!!

Posted: 22 Jun 2014 09:10 PM PDT

Berita yang diterima melaporkan :

RM0.UM.23/06: MAHKAMAH Persekutuan tolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk dapat kebenaran merayu penggunaan kalimah Allah dalam The Herald.

Sumber Utusan Malaysia.

Kemenangan ini memberi semangat kepada umat Islam untuk terus mempertahan kalimah Allah dari diguna agama lain yang bertentangan dengan Perlembagaan.

Kedudukan Islam dalam Perlembagaan dan larangan yang termaktub memastikan nama Allah tidak digunakan dengan maksud yang boleh mengelirukan umat Islam oleh agama lain.

Perkara ini yang cuba dibawa ke mahkamah sekaligus memberi ancaman kepada maksud sebenar nama Allah yang berbeza antara agama Islam dan agama Kristian. Yang boleh menimbulkan keresahan kita jika ia digunakan dalam penerbitan untuk tujuan penyebaran agama Kristian.

Kalau mahu diucap sebanyak mana pun oleh penganut Kristian kita sendiri tidak menghalangnya kerana ia tidak bertentangan dengan Perlembagaan.


Gambar suasana di Mahkamah Persekutuan pagi tadi :

AJK PAS Pusat Ustaz Abu Bakar Chik meninggal dunia kemalangan pagi tadi - Al fatihah

Posted: 22 Jun 2014 05:28 PM PDT


KUALA TERENGGANU: AJK PAS Pusat, Datuk Abu Bakar Chik dan pembantunya, Hasmizi Hasan terlibat dalam kemalangan di KM 390 laluan Bukit Besi-Ajil jam 3.16 pagi tadi.

Beliau meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Hulu Terengganu sementara pembantunya cedera.

Kereta yang dinaiki Ustaz Abu Bakar melanggar sebuah van Vannete yang dinaiki enam penumpang.

Sebaik sahaja beliau dan Hasmizi dibawa keluar, kereta yang dinaiki itu terbakar.

Jenazah akan dibawa balik dari Hospital Hulu Terengganu ke MTT Tok Jiring untuk disolat dan dikebumikan.


Sumber :

http://m.harakahdaily.net/index.php/headline/29123-ustaz-abu-bakar-chik-meninggal-dunia

Gambar lain :

Kereta beliau yang terlibat dalam kemalangan 


Sebagai saudara seagama didoakan beliau diampuni Allah Taala dan ditempatkan bersama orang beriman Insya Allah.

Walaupun kita saling mengkritik sesama kita namun persaudaraan Islam perlu dijaga.

Kecuali jenis wahabi yang kafirkan orang susah kita mahu bermuamalah dengan manusia jenis takfiri tersebut.

Kerana mereka sering mendabik dada mengatakan hanya mereka sahaja yang beriman dan masuk syurga.


Sent from my iPhone

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 22 Jun 2014 11:23 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


JATUHKAN HAJI HADI

Posted: 22 Jun 2014 06:31 PM PDT



Pemuda PAS Selangor mendedahkan terdapat usaha sistematik didalangi beberapa pemimpin parti bekerjasama dengan portal propembangkang untuk memperburuk-buruk imej Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.


Ketua Pemuda PAS Selangor, Syarhan Humaizi Abdul Halim dalam kenyataan medianya 21 Jun berkata, beliau tidak hairan apabila The Malaysian Insider (TMI) telah meletakkan sasaran terhadap Abdul Hadi sebagai faktor kegagalan pihak tertentu mahu menyingkirkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Yang lebih memeritkan, sudahlah beberapa kenyataan oleh salah seorang MP PAS Selangor yang membelakangkan keputusan Pas Selangor, dengan penuh biadap peluru itu ditujukan pula kepada Tuan Guru Presiden Pas Tuan Guru Haji Hadi Awang.

"Kini, TGHH pula difitnah sebagai punca kegagalan menyingkirkan TKSI selepas kegagalan Kajang Move yang dirancang oleh pihak tertentu.

"Sebagaimana yang sentuh di awal tadi, ia tidak menghairankan apabila TGHH dimangsakan sebagai penyebab kegagalan ini kerana tujuan sasaran utama sebenarnya ialah TGHH.

"Ia juga adalah sebagaian usaha untuk menjatuhkan imej TGHH, sekaligus memburukkan institusi dan imej kepimpinan ulama,"katanya.

Kenyataan penuh :

Pemuda Pas Selangor Pertahan Presiden Dari Fitnah

Saya tidak hairan melihat TMI berhari-hari membuat serangan bertalu-talu dalam isu MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim akhir-akhir ini.

Yang menariknya serangan itu mempergunakan PAS sebagai peluru. Seolah-olah keputusan PAS Selangor yang turut mahukan TKSI disingkirkan ketika ini.

Sebagai Ketua Pemuda PAS Negeri Selangor yang juga ahli mesyuarat Harian PAS Selangor amat bersetuju dengan kenyataan Pesuruhjaya Pas Selangor YB Tuan Iskandar Abd Samad yang menafikan bahawa ia adalah pendirian Pas Selangor berhubung dengan beberapa kenyataan mengelirukan yang mendakwa PAS Selangor ingin menolak TKSI.

Ketika ini, sepatutnya Pas Selangor dan semua kompenan Kerajaan Pakatan Rakyat seharusnya meningkatkan komitmen memberi kebajikan kepada rakyat.TSKI perlu mendengar suara akar umbi dan mendahului agenda kebajikan rakyat. Bukan dengan kaedah menyerang serta membantutkan agenda tersebut yang boleh mengutungkan musuh.

Yang lebih memeritkan, sudahlah beberapa kenyataan oleh salah seorang MP PAS Selangor yang membelakangkan keputusan Pas Selangor, dengan penuh biadap peluru itu ditujukan pula kepada Tuan Guru Presiden Pas Tuan Guru Haji Hadi Awang.

Kini, TGHH pula difitnah sebagai punca kegagalan menyingkirkan TKSI selepas kegagalan Kajang Move yang dirancang oleh pihak tertentu.

Sebagaimana yang sentuh di awal tadi, ia tidak menghairankan apabila TGHH dimangsakan sebagai penyebab kegagalan ini kerana tujuan sasaran utama sebenarnya ialah TGHH.

Ia juga adalah sebagaian usaha untuk menjatuhkan imej TGHH, sekaligus memburukkan institusi dan imej kepimpinan ulama.

Ia juga adalah rentetan "projek langgar Hadi" yang pernah diusahakan oleh beberapa individu upahan pasca PRU12 dahulu yang akhirnya menemui jalan buntu.

Masih segar lagi dalam ingatan saya usaha melaga-lagakan dua Tok Guru ; TGHH dan TGNA dengan tujuan untuk memburukkan imej TGHH yang kononnya pro-UMNO, oleh individu-individu upahan tadi.Tidak cukup itu, kemudian mengfitnah TGHH sebagai punca projek 16 September yg gagal.

Gagal menjatuhkan TGHH melalui serangan terus menerus, kemudiannya TGHH diserang melalui orang-orang kuat sekelilingnya, antaranya melalui menantunya dan melalui bekas Ketua Pemuda PAS.

Kini, TGHH pula difitnah sebagai punca kegagalan menyingkirkan TKSI.

Usaha-usaha serangan terhadap TGHH ini akan terus berlangsung berpunca daripada ketegasan TGHH yang komited dengan prinsip PAS untuk menegakkan syariat Islam di bumi Malaysia.

Memang dalam sirah Rasulullah SAW pun wujud individu yang menjadi penyebar fitnah dan menjadi munafik dalam perjuangan Islam.

Maka tidak hairan juga ia wujud dalam mana-mana gerakan Islam sepanjang zaman, seluruh dunia. Munafik inilah yang melaga-lagakan sesama ahli PAS yang kononnya dipetik oleh media sebagai 'sumber dalaman'.

Saya mencabar media yang menyatakan 'sumber dalaman' itu utk menyatakan siapa gerangan 'sumber dalaman' dan saya akan tunjukkan itulah munafik yang sedang melaga-lagakan PAS.

Ramai musuh Islam dari luar dan dalam yang sedang merangka grand design ini. Ada yang bertaraf YB, ada editor dan ada wartawan yang bersekongkol untuk menjayakan usaha ini sejak sekian lama. Kalimah biadap adalah kalimah yang sesuai di tujukan kepada mereka atas perbuatan ini.

Kami para pemuda PAS akan sentiasa mempertahankan PAS dari sebarang parasit liberal yang sedang menjalar ini.

Syarhan Humaizi Abd Halim
Ketua Pemuda Pas Selangor
21 Jun 2014

oyabun

Posted: 22 Jun 2014 11:21 PM PDT

oyabun


Pas Selangor rakus politik?

Posted: 22 Jun 2014 12:07 PM PDT


Orang Melayu khususnya di negeri ini tidak lagi boleh bergantung kepada Pas untuk mempertahankan kesucian Islam berikutan pemimpin parti itu seolah-olah terlalu rakus berpolitik.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, pemimpin Pas dilihat lebih mementingkan kuasa daripada menjaga maruah Islam yang dihina atau dipersendakan oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Menurutnya, desakan beberapa pemimpin Pas negeri supaya kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dikurangkan secara jelas membuktikan mereka seperti rela orang Melayu dan Islam diperlekehkan.

"Di Selangor, Pas tidak ubah seperti menang sorak kampung tergadai. Tidak hairanlah apabila sekutunya, DAP kini semakin naik tocang (berlagak) kerana Pas bersekongkol dengan mereka sehingga berani memperlekeh Islam dan orang Melayu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis perasmian Perguruan Pencak Silat Cemandi Bagan Terap di Sungai Besar di sini malam tadi.

Pada majlis yang dihadiri hampir 2,000 orang yang majoritinya penduduk setempat itu juga, beliau melancarkan penubuhan Perkasa Parlimen Sabak Bernam.

Yang hadir sama ialah Yang Dipertua Perkasa Selangor, Abu Bakar Yahya; Pengerusi Perkasa Parlimen Sabak Bernam merangkap Pengerusi Perguruan Pencak Silat Cemandi Bagan Terap, Abd. Razak Mohd. Ghazali; Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Air Tawar, Kamarul Zaki Abd. Malik dan Pengerusi Sekretariat Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Selangor, Datuk Jamal Yunos.

Rabu lalu, empat Ahli Parlimen dari Pas Selangor mendesak MAIS tidak lagi diberi kuasa dalam menjaga kedaulatan agama Islam di negeri ini dengan meminda enakmen yang selama ini memberi tanggungjawab kepada badan agama berkenaan.

Mereka ialah Khalid Abdul Samad (Shah Alam), Dr. Siti Mariah Mahmud (Kota Raja), Dr. Che Rosli Che Mat (Hulu Langat) dan Mohamed Hanipa Maidin (Sepang).

Ibrahim menambah, sepanjang dua penggal pakatan pembangkang mentadbir Selangor, hampir tiada kesan pembaharuan terhadap kemajuan Islam dapat dilihat.

"Apa perjuangan Pas di Selangor? Tidak lain dan tidak bukan hanya menjadi pak turut kepada DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR)," tegasnya.

Jelas beliau, tidak salah jika rakyat terutama orang Melayu mahu membuat perubahan politik tetapi hasil tindakan tersebut seharusnya dapat memberi lebih kebaikan dan manfaat kepada mereka, bukan sebaliknya.

"Jika Pas berterusan mengamalkan dasar perjuangan sempit sebegini, tidak hairanlah orang Melayu akan hancur suatu masa nanti," katanya.

Wasabi Oyabun..

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 22 Jun 2014 11:18 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


TAKBIR... Rayuan Guna Kalimah ALLAH. Islam Menang Kristian Kalah Lagi.

Posted: 22 Jun 2014 08:20 PM PDT

Mahkamah Persekutuan hari ini menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk mendapat kebenaran merayu berhubung penggunaan kalimah Allah dalam majalah mingguan The Herald terbitan versi bahasa Melayu.

Panel tujuh hakim diketuai oleh ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria dalam keputusan majoriti 4-3 menolak permohonan itu. UTUSAN ONLINE

The Unspinners

Posted: 22 Jun 2014 11:16 PM PDT

The Unspinners


Lagi peristiwa parti PECAH KEPALA RAKYAT

Posted: 22 Jun 2014 09:53 PM PDT



Kalau tak mahu jual hasil kelapa sawit pada Felda, pulanglah balik tanah tu ...

Posted: 22 Jun 2014 12:26 AM PDT


Pilihanraya umum masih 3/4 tahun lagi tapi nampaknya pembangkang yang mentadir tak tahu dan jadi pembangkang yang berperanan dalam kerajaan tapi sibuk hanya NAK JATUHKAN kerajaan dan cari salah walaupun banyak benda baik yang dilakukan kerajaan.

Ini juga cara pembangkang nak tutup masaalah dalaman parti mereka seperti PAS dlm isu hukum hudud.



Setelah cerita penyeneraian FGV dan tuduhan Felda bankrup tak laku, puak-[uak PAS Piss Pus mainllan isu nak lesen MPOB yang TUJUAN MEREKA NAK JUAL HASIL TANAMAN KEPADA ORANG TENGAH CINA DI LUAR FELDA.

Bukankah masa nak terima tanah 110 ekar, ddah tandatangan kontrak akan hanya jual kepada Felda?

Kalau kini tak mahu jual kelapa sawit pada Felda, pulangkan balik tanah kepada Felda. Jangan lagi terima malah pulangkan balik bantuan dan kemudahan yang diberikan Felda pada peneroka.

Takkan Felda bantu macam-macam dan beri tanah tapi hasil kelapa sawit dijual kepada orang tengah cina?





sekupangdua

Posted: 22 Jun 2014 11:12 PM PDT

sekupangdua


ALASAN SEBAB HIDUP SUSAH ANAK OKU DIABAIKAN.

Posted: 22 Jun 2014 08:50 AM PDT



Apa sekali alasan nya... Bagi aku dia kejam!!! Jgn bagi alasan. Kenapa tak hantar tempat asuhan, rumah kebajikan, kat rumah anak-anak kurang upaya... Banyak lagi yg boleh diusahakan... 

Kerajaan dah buat dan adakan dalam pelbagai bentuk bantuan dan asuhan... Bulan-bulan jabatan kebajikan dan lain boleh menyalur bantuan terus... Jangan bagi ALASAN!!!

Ini kerajaan yg akur janji lah... Bukan kera jagaan yg perjuangan untuk kroni dan membela nasib bukan utk rakyat tetapi balas dendam sebab mata lebam...



Dalam sinar harian hari nie penjaga bagi alasan kerana kehidupan beliau yg susah, alasan nie la kononnya membuat rakyat yg mengetahui dan mengikuti isu anak yg dikurung sehingga kurus kering. Ini kerajaan dah lebih 50 tahun memberi perhatian dan membantu nasib rakyat. Ini bukan kera jagaan yg dibina hasil mesyuarat baling bangku dan tengkerap meja...

Belantan

Posted: 22 Jun 2014 11:08 PM PDT

Belantan


Pertikaian kalimah Allah dalam The Herald selesai, mahkamah tolak permohonan Gereja Katolik!

Posted: 22 Jun 2014 10:42 PM PDT


Saga pertikaian dan perebutan pengunaan kalimah Allah dalam penerbitan mingguan Katolik, The Herald sejak tahun 2009 berakhir apabila Mahkamah Persekutuan menolak permohonan Geraja Katolik untuk merayu keputusan Mahkamah Rayuan pada 14 Oktober tahun lalu yang melarang penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan mingguannya, The Herald hari ini.

Dalam penghakiman 7 panel yang dipengerusikan oleh Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria itu empat hakim menolak permohonan rayuan Geraja Katolik sementara tiga lagi menyokong.

Keputusan dibuat selepas mendengar penghujahan pihak Gereja Katolik dan kerajaan serta majlis agama Islam pada 5 Mac lalu.


Empat hakim yang menolak permohonan Gereja Katolik adalah Arifin, Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Md. Raus Sharif; Hakim Besar Malaya, Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin dan Hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri Suriyadi Halim Omar

Sementara hakim yang menyokong rayuan adalah Hakim Besar Sabah dan Sarawak, Tan Sri Richard Malanjum dan Hakim Mahkamah Persekutuan Datuk Zainun Ali dan Datuk Jeffrey Tan Kok Wha.

Peguam yang mewakili pihak kerajaan, Datuk Zainol Rijal Abu Bakar berkata, keputusan dibuat selepas panel hakim meneliti 28 persoalan yang dikemukakan kepada Mahkamah Pesekutuan untuk dijawab.


"Selepas penelitian dibuat terhadap 28 persoalan itu, majoriti hakim berpendapat permohonan Gereja Katolik untuk merayu tidak memenuhi Seksyen 96 untuk permohonan mereka didengar," jelas Zainol Rijal yang ditemui selepas prosiding mahkamah selesai.

Keputusan yang diumumkan pada kira-kira 10.15 pagi itu disambut dengan penuh syukur kira-kira 300 penganut Islam yang berhimpun di perkarangan Istana Kehakiman di sini sejak seawal tujuh pagi tadi.

Kronologi pertikaian penggunaan kalimah Allah bermula pada 16 Februari 2009 apabila pihak Gereja Katolik diketuai Archbishop Murphy Pakiam memfailkan permohonan semakan kehakiman dengan menamakan Kementerian Dalam Negeri dan kerajaan sebagai responden.

Gereja Katolik menuntut, antara lain satu deklarasi bahawa keputusan Menteri Dalam Negeri pada 7 Januari 2009 berhubung larangan penggunaan kalimah Allah dalam akhbar mingguan Katolik, The Herald adalah tidak sah dan kalimah Allah bukanlah eksklusif kepada agama Islam.



Akhbar mingguan Katolik yang dicetak dalam empat bahasa, menggunakan kalimah Allah sebagai terjemahan untuk God bagi seksyen bahasa Melayu namun pihak kerajaan dan majlis agama Islam berhujah bahawa kalimah Allah hanya boleh digunakan secara eksklusif oleh orang Islam sahaja.

Pada 31 Disember 2009, Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Lau Bee Lan memerintahkan bahawa keputusan Menteri Dalam Negeri melarang penerbitan akhbar mingguan The Herald itu daripada menggunakan kalimah Allah dalam majalah edisi bahasa Melayu, adalah menyalahi undang-undang, batal dan tidak sah.

Pada 5 Januari 2010, Kementerian Dalam Negeri (KDN) memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang membenarkan Gereja Katolik menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan Herald.


Pada Julai 2013, Titular Roman Catholic Archbishop of Kuala Lumpur memfailkan permohonan bagi membatalkan permohonan rayuan majlis agama Islam dan pihak kerajaan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh Herald

Pada 22 Ogos 2013 Mahkamah Rayuan menolak permohonan berkenaan sekaligus membenarkan pihak majlis agama Islam dan kerajaan meneruskan rayuan.

Pada 14 Oktober 2013 panel hakim Mahkamah Rayuan diketuai Datuk Seri Mohamed Apandi Ali yang bersidang bersama Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Datuk Mohamad Zawawi Salleh membuat keputusan menghalang The Herald daripada menggunakan kalimah Allah selepas mendengar hujah rayuan pihak kerajaan dan beberapa majlis agama Islam negeri pada 10 September 2013.

Alhamdulillah....Allahuakbar...Allahuakbar...

Suara Politik
Belantan

Mereka 'bergotong-royong' jatuhkan MB?

Posted: 22 Jun 2014 11:54 AM PDT


Cadangan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad agar kuasa Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dihapuskan semakin menyerlahkan kelemahan pentadbiran dua penggal Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Lebih mengesankan, tindakan Khalid yang mendapat sokongan tiga Ahli Parlimen Pas Selangor lain menunjukkan betapa lintang pukangnya hubungan antara pemimpin Pas dan juga antara pemimpin pakatan pembangkang di negeri itu.

Belum pun sempat cadangan itu dicerna, Pesuruhjaya Pas Selangor yang baharu, Iskandar Samad cepat-cepat memutuskan kaitan Khalid dengan Pas. Cadangan itu dianggap pandangan peribadi Khalid, yang pada tahun lalu digugurkan daripada jawatan Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor dalam rombakan baharu kepemimpinan Pas negeri. Tetapi bagaimanakah pula mahu menjelaskan tentang kehadiran sama Hanipa Maidin (Sepang), Siti Mariah Mahmud (Kota Raja) dan Che Rosli Che Mat (Hulu Langat) dalam sidang akhbar Khalid itu?

Dalam banyak isu, kumpulan yang selalu dilabel sebagai Awnarinas dalam Pas ini mahu menonjol tetapi selalu dilihat tidak kena pada tempatnya. Sepatutnya isu antara MAIS dan kerajaan negeri diselesaikan secara bijaksana dalam suasana harmoni.

Negeri lain pun mengamalkan konsep pentadbiran yang hampir sama. Tidak pula kecoh. Tidak pula terlihat ada wakil rakyat sengaja memprovokasi majlis agama Islam dan kerajaan negeri. Ternampak sangat sentimen perseteruan dalam parti dibawa-bawa dalam urusan pentadbiran kerajaan negeri. Di Selangor, hal-hal mudah menjadi rumit kerana terlalu banyak campur tangan orang politik yang mahu meraih keuntungan sendiri. Jika diperhalusi, merekalah sebenarnya yang mempolitikkan isu agama dan hal sensitif agar kewujudan mereka dapat terus dirasai oleh rakyat.

Tidak ada kepakaran

Mereka tidak ada kepakaran lain walaupun sudah bertukar peranan selaku penyokong dan pendukung kerajaan. Hendak bercakap soal pembangunan, malu kerana tiada langsung track record yang boleh dibanggakan. Hendak membantu menyelesaikan masalah rakyat jauh sekali kerana selama ini hanya tahu menjaja air liur.

Mungkinkah cadangan Khalid ini yang dimaksudkan sebagai 'syor-syor yang tidak munasabah' dalam titah Sultan Selangor pada Khamis lalu? Dalam titahnya, baginda berpendapat isu rampasan Bible oleh JAIS tidak wajar dipolitikkan oleh mana-mana ahli politik sehingga boleh mengeliru dan meresahkan masyarakat.


Cadangan Khalid itu sekali gus boleh digambarkan sebagai cubaan untuk merendah-rendahkan kemampuan Exco yang menjaga potfolio agama, Sallehen Mukhyi yang juga Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Selangor. Tetapi apalah peliknya. Inilah corak pentadbiran Kerajaan PKR Selangor. Bertelagah, saling menyerang dan memperlekeh sesama sendiri menjadi amalan yang selalu dipertontonkan kepada rakyat. Tidak pernah kita dengar mereka bercakap soal kualiti kerja apatah lagi untuk menambah baik apa yang ada.

Bilakah agaknya kita dapat melihat pemimpin pakatan pembangkang sepakat dan bersungguh-sungguh berpadu tenaga dan pemikiran untuk melaksanakan program rakyat? Rasanya, kali terakhir ialah semasa pelancaran manifesto pilihan raya dulu. Selepas itu, nihil. Hanya tak sudah-sudah berjanji, cakap berdegar-degar dalam ceramah dan sidang akhbar.

Sejak kebelakangan ini pula serangan ke atas pentadbiran Abdul Khalid semakin intensif. Selepas Langkah Kajang untuk meletakkan Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar gagal, Abdul Khalid terus diletakkan dalam kedudukan tidak senang duduk, dihambat dengan kritikan, kecaman dan tuduhan.

Seperti biasa mereka yang kononnya mewakili penduduk tertindas memutar belit fakta dan hujah. Mereka mendakwa sikap Abdul Khalid berbahaya kerana akan membawa kepada kejatuhan kerajaan negeri. Mereka sepakat merumuskan bahawa kerajaan pakatan pembangkang bakal kehilangan undi.

Lebih daripada itu, mereka mengecam persetujuan kerajaan negeri membenarkan kutipan tol di lebuh raya Kinrara-Damansara (Kidex) kerana bertentangan dengan manifesto pilihan raya. Pelik bukan, sedangkan wakil rakyat yang sama ini tidak pula bising dengan keputusan Kerajaan DAP Pulau Pinang yang membenarkan kutipan tol dalam projek kontroversi terowong dasar laut negeri itu.

Mungkinkah siri serangan ke atas pentadbiran Abdul Khalid ini sebagai satu tekanan berterusan supaya beliau digantikan. Selepas PKR sendiri yang beria-ia mahu menggugurkan Abdul Khalid, kini semangat itu telah merasuk pula kumpulan pemimpin Pas dan DAP. Inilah cara politik mereka. Atas kertas, tidak lama lagi Selangor bakal mendapat Menteri Besar baharu. Tetapi ini juga sangat bergantung kepada talian hayat terakhir yang ada pada Abdul Khalid.

Jika beliau dapat menambah kapasiti kuasa dengan memenangi persaingan jawatan Timbalan Presiden PKR yang sedang berlangsung sekarang, apa juga gerakan dan konspirasi menjatuhkan beliau bakal tertutup. Jika tidak, bergembiralah seteru-seteru politik dalam PKR, DAP dan Pas.

Tetapi apakah rakyat gembira dan merestui karut-marut politik yang berlegar di sekitar pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor ini? Jika benar bagai diduga Menteri Besar akan disingkirkan, jelaslah slogan kebanggaan 'Merakyatkan Ekonomi Selangor' hanya sandiwara sahaja. Bukan sekadar Abdul Khalid gagal tetapi PKR, DAP dan Pas juga gagal dalam mempertahankan sebuah kerajaan negeri yang kononnya direstui rakyat itu.

Oleh : Zulkifly Hamzah

Suara Politik
Belantan

PenangWasabi

Posted: 22 Jun 2014 09:41 PM PDT

PenangWasabi


Pemilihan semula PKR cabang Kota Raja bertukar ganas, dua cedera?

Posted: 22 Jun 2014 12:25 PM PDT



Proses pemilihan semula jawatan PKR Kota Raja di sini hari ini bertukar ganas sehingga mengakibatkan dua lelaki cedera dalam pergaduhan semasa sesi pengundian.

Wartawan Bernama di pusat pengundian iaitu Dewan Klang Jaya di Taman Desawan mendapati pergaduhan yang tercetus pada kira-kira 4.15 petang itu bermula dari dalam dewan menyebabkan penyokong calon yang berada di luar berang.

Seorang saksi yang enggan dikenali mendakwa pergaduhan itu bermula apabila seorang pengundi dipercayai cuba memecahkan peti undi selepas membuang undinya sehingga menimbulkan kekecohan.

Penyokong calon yang mengetahui insiden itu merempuh pagar pusat mengundi namun dihalang Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) yang mengawal ketat pintu masuk utama ke dewan berkenaan.

Situasi tegang itu bertambah `panas' apabila ada penyokong calon di luar dewan mula membaling kerusi antara satu sama lain.

Kedua-dua mangsa, yang dipercayai penyokong dan pengundi, cedera di bahagian kepala menyebabkan proses pengundian semula cabang berkenaan terpaksa dihentikan setengah jam lebih awal.

Difahamkan pengumuman penutupan pusat mengundi itu dibuat wakil JPP atas faktor keselamatan namun beliau menyatakan peti undi tidak dirosakkan dan dihantar ke ibu pejabat PKR dengan diiringi polis untuk proses pengiraan pada kira-kira 5.30 petang.

Terdahulu, beberapa penyokong melahirkan rasa tidak puas hati dengan tindakan seorang calon yang juga penyandang Ketua Cabang Kota Raja Dr Xavier Jayakumar kerana mengarahkan sekumpulan pengundi keluar dari dewan pengundian.

K. Krishnan, 55, mendakwa Xavier yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Seri Andalas cuba menyalahgunakan kuasanya sebagai wakil rakyat.

``Apa kuasa dia mahu panggil mereka? Dia hanya wakil rakyat, jadi mengapa mahu gaduh-gaduh. Dia panggil suruh periksa nama guna senarai dia sebab takut kalah sedangkan kita sudah periksa di pihak kita, memang nama ada,'' katanya.

Pemilihan PKR di Selangor dilakukan semula selepas berlaku kekecohan pada 11 Mei lepas, yang menyaksikan 11 daripada 22 cabang terpaksa menjalani proses itu sekali lagi.

Sementara itu, di NIBONG TEBAL, pemilihan semula jawatan PKR sedikit kecoh apabila penyokong calon bertanding bertikam lidah ketika proses pengundian di Dewan Serbaguna Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Seri Ampangan.

Proses pengundian yang bermula pukul 10.30 pagi itu tegang apabila penyokong penyandang Ketua Cabang Nibong Tebal Datuk Maktar Shapee dan seorang calon Datuk Mansor Othman, yang juga Anggota Parlimen Nibong Tebal, cuba meraih undi anggota PKR yang hadir untuk mengundi.

Penyokong Maktar, yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Sungai Bakap, dan Mansor dilihat saling melakukan provokasi sehingga menyebabkan mereka hampir bertumbuk, bagaimanapun, urus setia pemilihan berjaya meleraikan keadaan itu.

Dalam pada itu, difahamkan pemilihan semula Cabang Nibong Tebal diboikot penyokong Maktar selepas mendakwa tidak berpuas hati dengan tarikh pemilihan semula yang diputuskan PKR pusat.

Penyandang Timbalan Ketua Cabang Nibong Tebal Mohd Kamil Abu Bakar berkata pihaknya memboikot pemilihan semula itu kerana mendakwa mereka hanya dimaklum mengenai perkara berkenaan empat hari sebelum pengundian berlangsung berbanding penyokong Mansor yang dimaklum tiga minggu lebih awal.

``Kami ada menghantar surat kepada JPP minta ia diadakan pada 28 Jun namun tidak mendapat maklum balas. Justeru, kami memutuskan untuk boikot pemilihan ini kerana kekurangan masa untuk berkempen dan bertemu penyokong berbanding pengikut Mansor yang sudah membuat persediaan awal,'' katanya ketika dihubungi.

Proses pengundian yang berakhir pada 5.30 petang itu menyaksikan sebanyak 412 daripada 3,758 anggota PKR cabang Nibong Tebal yang layak mengundi, hadir membuang undi.

Proses pemilihan PKR Cabang Nibong Tebal dilakukan semula selepas berlaku kekecohan pada 4 Mei lepas apabila keputusan pengundian dibatalkan gara-gara terlebih undi.

Difahamkan jumlah kertas undi yang diterima ialah 838 keping berbanding senarai daftar sebanyak 672 orang. - BERNAMA

Penang Wasabi..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 22 Jun 2014 09:40 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 22 Jun 2014 09:11 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


SEMOGA ALLAH SWT MEMBERIKAN KITA KEMENANGAN PAGI INI.

Posted: 22 Jun 2014 12:55 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 22 Jun 2014 03:13 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


(Video) Berbogel di Malaysia...

Posted: 22 Jun 2014 07:01 AM PDT

Wah...ini satu perkembangan yang terbaru kami terlepas. Mungkin pembaca-pembaca blog ini sudah sedia maklum mengenai perkara ini, tapi kami agak terketinggalan...heh!

Ok, kepada yang senasib dengan kami, sebuah video yang kini disebarkan melalui Facebook (sebar? sebenarnya ianya sebuah video rasmi ya..) sedang popular tontonannya.

Video ini memaparkan sepasang lelaki dan wanita yang bertelanjang bulat berada bertemu di sebuah hutan di Malaysia.

Terkejut juga kami melihatkan tajuknya.

Namun setelah diteliti video tersebut, ianya adalah sebuah racangan realiti yang merepek-repek terbitan Discovery Channel. Seperti biasa, mat saleh akan menerbitkan rancangan pelik-pelik berunsurkan relaiti kehidupan manusia.

Racangan ini lebih kepada survival peserta-pesertanya dalam keadaan telanjang bulat dan berada di dalam hutan selama 21 hari. Mereka akan hidup bersama tanpa pakaian, mencari sumber makanan dan minuman serta perlindungan di dalam hutan.

Beberapa lokasi telah pun di pilih, dan yang paling menarik, Malaysia telah menjadi salah satu destinasi rancangan Naked and Afraid - Naked In Malaysia. Tidak dapat dipastikan pula Malaysia di bahagian mana mereka lakukan rakaman tersebut.

Berikut adalah sedutan dari rancangan tersebut:

(Foto) Gadis-gadis hot dari Mexico di Piala Dunia 2014

Posted: 22 Jun 2014 05:01 AM PDT

Setakat ini, Mexico mempersembahkan perlawanan yang baik di kejohanan Piala Dunia 2014 di Brazil ini.

Pasukan ini seri dengan tuan rumah pada perlawanan kedua dalam kumpulan A anda satu lagi mata diperlukan untuk melangkah ke perlawanan kalah mati. Pasukan ini bakal berdepan dengan Coratia untuk menentukan nasib mereka.

Oleh kerana Piala Dunia kali ini diadakan di Amerika Selatan, ramai penyokong dari Mexico hadir untuk memberi sokongan kepada pasukan negara mereka. Berikut adalah pilihan gadis-gadis cun dari Mexico.





(Foto) Aksi selfie 'cun' ibu kepada anak OKU yang terabai tersebar

Posted: 22 Jun 2014 03:15 AM PDT

Seremban: "Semua orang salahkan saya dan tuding jari ke arah saya menuduh saya tidak tahu menjaga anak dengan baik, tetapi mereka tidak tahu kesempitan hidup dan kesengsaraan yang saya alami.

"Saya sayangkan anak saya tetapi saya perlu bekerja dan menyara kehidupan dia, saya dan seorang lagi anak lelaki berusia tujuh tahun," kata ibu remaja orang kelainan upaya (OKU) yang ditemui dalam keadaan menyayat hati oleh Jabatan Imigresen Negeri Sembilan dalam sebuah bilik di Flat Semarak, Taman Semarak Fasa 2 di Nilai, semalam.

Remaja malang itu, Muhammad Firdaus Dullah, 15, ditemui Pengarah Imigresen Negeri Sembilan Faizal Fazri Othman dalam operasi 6P bersepadu di kawasan flat berkenaan selepas melakukan pemeriksaan di rumah itu.

Ibu remaja itu yang kini isteri kedua dan mahu dikenali sebagai Lola, 40, berkata, dia bukan meninggalkan anak sulungnya yang menghidap penyakit celebral palsy itu tanpa jagaan dan tidak diberi makan, sebaliknya dia mendakwa meninggalkan makanan dalam bekas polisterin sebelum ke tempat kerjanya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Katanya, waktu kerjanya yang tidak menentu menyebabkan dia tiada masa menguruskan Muhammad Firdaus dengan baik dan mahu anak lelakinya itu berdikari.
"Apabila orang lihat keadaan dia, semua orang salahkan saya, tetapi adakah mereka mahu menjaganya sepanjang ketiadaan saya di rumah. Tiada siapa yang sanggup menjaganya kerana dia cacat," katanya sedih ketika tampil di pejabat The New Straits Times Press (M) Berhad, di sini, semalam.

Dia yang berasal dari Sabah berkata, Muhammad Firdaus adalah anak sulung hasil perkongsian hidup dengan bekas suaminya berusia 53 tahun dan berpisah sejak 14 tahun lalu sebelum berkahwin lain pada 2004 dan dikurniakan seorang lagi anak lelaki berusia tujuh tahun.

Menurutnya, sejak berpisah dengan bekas suami yang berasal dari Tawau, Sabah, dia tidak lagi berhubung dan tidak tahu di mana bekas suaminya itu tinggal dan bekerja.

"Saya tidak pernah mendaftar anak saya dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) kerana tidak tahu caranya dan terpaksa meninggalkannya sendirian kerana bekerja mencari wang," katanya.

Apabila ditanya mengenai nasib anaknya selepas ini, Lola berkata, dia sudah membuat keputusan untuk menyerahkan anaknya itu kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

"Bukan saya tidak sayangkan dia, sebab saya sayangkan dia saya membuat keputusan itu. Saya fikir apa akan jadi pada Muhammad Firdaus jika saya mati nanti. Ajal maut di tangan Allah SWT, saya tidak tahu jadi saya perlu bersedia," katanya.

Anwar Demam Tapi Mohon Rawatan Di IJN...

Posted: 22 Jun 2014 02:01 AM PDT

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah disahkan menerima rawatan gara-gara masalah jantung di Institut Jantung Negara (IJN).

Anwar Ibrahim yang juga Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini ditempatkan di wad 426, institut rawatan jantung berkenaan.

Menerusi akaun twitter miliknya, beliau dipercayai hadir di IJN untuk pemeriksaan rapi kelmarin dan dibenarkan keluar kira-kira enam jam tadi.

(Foto) Piala Dunia: Rahsia Jurulatih Nigeria terbongkar

Posted: 22 Jun 2014 01:01 AM PDT

JURULATIH skuad Piala Dunia Nigeria, Stephen Keshi pernah mewakili pasukan Perlis dalam Liga Malaysia pada tahun 1997 hingga 1998 sebagai pemain pertahanan.

Keshi yang memimpin Nigeria dalam kumpulan F ketika ini berjaya mengutip satu kemenangan ke atas Bosnia Herzegovina selepas seri 0-0 semasa menentang Iran dalam perlawanan pertama.

Ketika mewakili Perlis, Keshi yang berusia 52 tahun kini melakukan 34 penampilan dengan menjaringkan 4 gol.

Perlis juga merupakan pasukan terakhir yang diwakilinya sebelum bergelar jurulatih.

Sepanjang kariernya yang bermula pada 1979 Keshi melakukan 386 penampilan bersama kelab dengan menghasilkan 51 gol.

Dia yang juga pemain kebangsaan Nigeria sejak 1981 hingga 1995 berjaya menjaringkan sembilan gol ketika tampil sebanyak 64 kali bagi negaranya.

Nigeria yang menghuni tangga kedua kumpulan F di belakang Argentina bakal melangkah ke pusingan kalah mati sekiranya berjaya meraih keputusan seri sekurang-kurangnya dalam perlawanan ketiga.

Nigeria bakal berdepan Argentina pada 26 Jun ini.

Keshi yang merupakan bekas pemain Perlis kini tampil sebagai seorang jurulatih berjaya di Nigeria.

Sesi ujibakat rancangan realiti Akademi Fantasia kecoh

Posted: 22 Jun 2014 12:31 AM PDT

Petaling Jaya: Kecoh apabila peserta yang menghadiri uji bakat rancangan realiti Akademi Fantasia 2014 (AF2014) di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) di sini, semalam bertelingkah sama sendiri merebut borang dihadkan kepada 500 orang terawal.

Kejadian berlaku apabila borang itu habis dan ia menimbulkan rasa tidak puas hati beberapa peserta yang mahu mencuba nasib menyertai rancangan terbitan stesen Astro Ria itu.

Ketika ditemui Pengurus Saluran Astro Ria, Raqim Ahmad menjelaskan pihaknya tidak boleh mengedarkan borang lebih daripada 500 bagi membolehkan sesi uji bakat berjalan lancar dan habis dalam waktu ditetapkan.

"Justeru, saya menasihati peserta yang mahu mencuba nasib agar faham keputusan diambil produksi. Ini kerana sekiranya kami mengeluarkan borang lebih daripada jumlah itu ia mengambil masa panjang. Ia mempengaruhi juri kerana keletihan dan tidak dapat menilai bakat peserta dengan baik. Lagipun uji bakat dilakukan dalam tempoh dua hari di sini," katanya.
SEBAHAGIAN daripada 1,000 yang hadir untuk sesi uji bakat AF2014, semalam.

Perebutan berlaku antara peserta yang menghadiri sesi uji bakat terbabit, apabila pihak produksi cuba menyelesaikan masalah mereka yang datang dari jauh seperti Singapura dan Pantai Timur yang sudah sampai ke lokasi uji bakat seawal jam 4 pagi.

#MH370: Kapten Zaharie kembali menjadi suspek utama

Posted: 22 Jun 2014 12:01 AM PDT

SHAH ALAM – Juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Shah kini dianggap sebagai suspek utama dalam insiden kehilangan penerbangan itu pada 8 Mac lalu selepas semua penumpang dan anak kapal telah dibersihkan, lapor The Sunday Times, hari ini.

The Sunday Times menyebut, siasatan jenayah tidak menolak kemungkinan pesawat itu hilang akibat kegagalan mekanikal atau keganasan dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) berpandangan jika ia melibatkan tindakan manusia, suspek utama ialah juruterbang.

Laporan itu menambah, Polis Cawangan Khas Malaysia kini memberi tumpuan siasatan ke atas Kapten Zaharie, 53, selepas pemeriksaan perisikan gagal menyokong sebarang syak wasangka terhadap individu lain atas kapal yang didapati hilang dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing, China dengan membawa 239 penumpang dan anak kapal.

Kehilangan pesawat MH370 pada 8 Mac lalu adalah salah satu misteri terbesar dalam sejarah penerbangan.

Lapor media itu, polis sudah menemu bual lebih 170 orang dan mendapati Kaptan Zaharie, seorang yang periang, suka kepada gajet dan selalu membuat posting dalam media sosial serta tidak membuat sebarang komitmen sosial atau kerja di masa depan.

Ia berbeza dengan pelbagai perancangan yang dibuat oleh pembantu pilot, Fariq Hamid dan anak kapal pesawat itu, lapor The Sunday Times.

Kaptan Zaharie menjadi fokus pada awal kejadian kehilangan pesawat itu apabila simulator penerbangan ditemui di rumahnya yang mengandungi "rehearsal" pesawat sejauh Lautan Hindi atau mendarat di sebuah pulau dengan landasan yang pendek.

Fail simulator tersebut didapati dipadamkan, namun berjaya ditemui kembali oleh pakar-pakar yang menyiasatnya.

Juruterbang tersebut juga tiada rahsia dengan hobi luar biasanya, mencipta video penerbangan yang dimuat naik di internet.

Akibat buah dada dan punggung yang terlalu 'montok'

Posted: 21 Jun 2014 11:01 PM PDT

Mudanjiang: Seorang wanita berjaya diselamatkan oleh anggota bomba selepas tersepit antara dua bongkah batu selepas gagal meloloskan dirinya.

Kejadian berlaku setelah wanita itu tersepit kerana punggung dan payudaranya tidak dapat melepasi ruang antara bongkah batu itu.

Senario menakutkan itu seakan satu adegan dalam filem '127 Hours' berdasarkan kisah benar mengenai seorang pendaki, Aron Ralston yang lengannya tersepit di celah lubang sempit di Blue John Canyon, Utah, pada April 2003.

Watak yang dimainkan oleh James Franco dalam filem adaptasi Danny Boyle itu menceritakan bagaimana dia jatuh ke dalam gaung selama 127 jam selepas meneroka sebuah kawasan terpencil.
GAMBAR dalam bulatan menunjukkan wanita berkenaan tersepit di celah bongkah batu.

Kerana takut mati keseorangan, Ralston memotong tangannya dengan pisau untuk membolehkan dia melepaskan diri.

Bagaimanapun, nasib wanita yang tersepit itu tidak mempunyai kesudahan yang sama kerana dia diselamatkan oleh 12 anggota bomba. - Agensi

Berjudi ketika solat Jumaat, warga emas maut ketika diserbu di Tumpat, Kelantan

Posted: 21 Jun 2014 10:01 PM PDT

Antara ayam sabung yang dirampas dalam kejadian judi sabung ayam di Kampung Kubang Panjang, petang semalam.
TUMPAT – Seorang warga emas menemui ajal akibat serangan jantung selepas melarikan diri dari serbuan polis dalam kejadian judi sabung ayam di sebuah kebun rambutan di Kampung Kubang Panjang, Chabang Empat di sini, petang kelmarin.

Mangsa merupakan lelaki Melayu berusia 63 tahun dari Pasir Mas ditemui mati pada jam 6 petang, kira-kira 150 meter dari lokasi serbuan judi sabung ayam tersebut.

Ketua Polis Daerah Tumpat, Supritendan Zaharudin Rasip berkata, mayat mangsa ditemui di lokasi tersebut selepas anggota polis membuat pemeriksaan di sekeliling lokasi serbuan.

"Mangsa dipercayai suspek kes judi yang cuba melarikan diri ketika serbuan dilakukan. Mayat mangsa dibawa ke Hospital Tumpat untuk bedah siasat dan punca kematiannya akibat serangan jantung," katanya.

Menurutnya, serbuan itu dilakukan ketika solat Jumaat berlangsung oleh sepasukan anggota polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Tumpat.

Menurutnya, dalam serbuan itu, polis turut menahan 19 lelaki termasuk 10 lelaki Siam dan 9 lelaki Melayu ketika leka berjudi sabung ayam di dalam kebun rambutan itu.

"Empat daripada 19 suspek yang ditangkap gagal mengemukakan pengenalan diri, kesemua lelaki tersebut ditahan reman selama empat hari berakhir 24 Jun ini," katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Menurutnya, kes ini disiasat di bawah Seksyen 6 Akta Pertaruhan 1953, Seksyen 44(g) Ordinan Binatang 1953 dan Peraturan 25(1)(n) PPPN 1990.

Katanya, polis turut merampas 15 ekor ayam sabung, peralatan sabung ayam dan wang tunai RM725.

"Wang tunai dan ayam sabung itu digunakan suspek untuk dipertaruhkan dalam kegiatan judi tersebut," katanya.

(Foto) Gadis-gadis hot dari Bosnia di Piala Dunia 2014

Posted: 21 Jun 2014 09:01 PM PDT

Bosnia and Hezegovina merupakan pasukan yang pertama kali layak ke pusingan akhir Piala Dunia 2014 di Brazil. Namun begitu, mereka kurang bernasib baik apabila tewas pada perlawanan pertama kepada Argentina.

Tetapi, mereka tetap mempamirkan persembahan yang baik dan masih berpeluang untuk melangkah ke peringkat seterusnya.

Penyokong Bosnia dikenali sebagai penyokong yang setia kepada pasukan mereka. Jadi buat pertama kali kami tampilkan gadis-gadis penyokong dari negara ini...

Pelakon Zara Zya nyaris maut, kereta remuk dilanggar

Posted: 21 Jun 2014 08:36 PM PDT


Port Dickson: Kereta milik pelakon utama Love You Mr Arrogant Zara Zya, rosak teruk dalam kemalangan babit lima kenderaan di Batu 3, Jalan Pantai di sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian jam 1.15 pagi itu, kereta Suzuki Swift milik Zara atau nama sebenarnya, Zainurul Razia Mohd Zainuddin, 29, dilanggar kereta Honda Prelude.

Zara berkata, dia sedang menjamu selera di gerai tepi Pantai Bagan Pinang bersama rakan sebelum dikejutkan dengan bunyi dentuman dan melihat keretanya dan tiga lagi kereta pelanggan lain dilanggar hingga rosak teruk.
"Saya bersyukur kerana tiada dalam kereta. Jika tidak, pasti saya dan rakan cedera parah.

"Kami kemudian segera ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson untuk membuat laporan polis," katanya.

(Foto) Gadis-gadis hot dari Itali di Piala Dunia 2014

Posted: 21 Jun 2014 08:01 PM PDT

Selepas permulaan yang baik ketika bertemu England, Itali telah dikejutkan oleh Costa Rica 0-1.

Dengan kemahiran dan taktital yang agak ekstrim, gaya permainan pasukan Itali sentiasa menarik dan menghiburkan.

Penyokong-penyokongnya terutama si gadis juga mempunyai daya tarikan yang klasik.

So, berikut adalah beberapa aksi menarik penyokong-penyokong jelita dari Itali...




Wanita masak hati, hidung, kemaluan suami

Posted: 21 Jun 2014 07:01 PM PDT

Paris: Seorang wanita yang digelar 'Hannibal Lecter wanita' ditahan atas tuduhan membunuh suaminya dan memasak hati, hidung serta alat kelamin mangsa.

Pesara wanita berusia 71 tahun itu dituduh memukul suaminya yang berusia 80 tahun sehingga mati dengan batu lesung.

Menurut sumber, selepas membunuh suaminya 22 Mei lalu, suspek memasak anggota badan mangsa di dalam periuk di kampung Longwy, timur laut Perancis.

Sumber kehakiman berkata: "Suspek memasak hati, hidung dan alat kelamin di dalam periuk namun kami tidak pasti jika dia memakannya." Sumber itu menyamakan suspek 'Hannibal Lecter wanita,' watak dari filem ngeri yang pernah ditayangkan pada 1991, The Silence of the Lambs yang dilakonkan oleh Anthony Hopkins sebagai kanibal.

Peguam Caroline Depretz berkata anak guamnya mengalami masalah kecelaruan jiwa dan berkata: "Ia perbuatan orang kurang waras."

Kemaluan sakit angkara datuk durjana

Posted: 21 Jun 2014 06:15 PM PDT

Kuching: Tangisan seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun yang mengadu sakit di bahagian kemaluan membongkar kegiatan tidak bermoral datuknya yang sering mencabul kehormatan mangsa dalam kejadian di rumah mereka di Kampung Astana Lot, Petra Jaya, di sini.

Tidak tahan dengan rasa sakit yang ditanggung, mangsa mengadu mengenai kejadian itu kepada ibu saudaranya berusia 18 tahun kelmarin, sebelum mereka membuat laporan di Balai Polis Gita, jam 9 malam.

Ketua Polis Daerah Kuching Asisten Komisioner Roslan Bek Ahmad berkata, dalam siasatan awal, mangsa mendakwa datuknya berusia 60 tahun sering memegang dan memasukkan jari dalam kemaluannya.

Katanya, kali terakhir suspek dipercayai melakukan perbuatan itu petang kelmarin menyebabkan mangsa mengadu kesakitan pada ibu saudaranya beberapa jam kemudian.

"Selain itu, mangsa juga mendakwa datuknya pernah menyuruhnya baring di atas badan datuknya beberapa kali," katanya.

Piala Dunia: Jerman sekadar seri dengan Ghana

Posted: 21 Jun 2014 06:01 PM PDT

FORTALEZA, Brazil: Ghana mengikat Jerman untuk seri 2-2 biarpun penyerang veteran, Miroslav Klose masuk sebagai pemain gantian untuk menyamakan rekod jaringan Piala Dunia dengan gol penyamaan dalam saingan Kumpulan G.

Klose kini menjaringkan 15 gol Piala Dunia, sama dengan catatan bekas bintang Brazil, Ronaldo.

Klose menjaringkan gol penyamaan itu pada minit ke-71, kurang dua minit selepas masuk beraksi apabila sepakan sudut Toni Kroos ditolak ke hujung gawang oleh Benedikt Hoewedes dan penyerang itu menggelungsur untuk menolak bola masuk.

Mario Goetze meletakkan Jerman di depan pada minit ke-51 tetapi Ghana menyamakan kedudukan tiga minit kemudian menerusi Andre Ayew.

Kapten Ghana, Asamoah Gyan kemudian meletakkan pasukan Afrika itu di depan pada minit ke-63 hanya untuk Klose memadam kelebihan itu. - AP

Piala Dunia: Nigeria kutip tiga mata penuh tewaskan Bosnia

Posted: 21 Jun 2014 05:45 PM PDT

KUALA LUMPUR: Gol tunggal Peter Odemwingie pada minit ke-29 membantu Nigeria mengutip tiga mata penuh untuk menewaskan Bosnia-Hercegovina 1-0 dalam perlawanan Kumpulan F di Arena Pantanal, Cuiaba, Brazil, sebentar tadi.

Kekalahan itu sekali gus menamatkan perjuangan Bosnia-Hercegovina dalam kancah Piala Dunia Brazil untuk beraksi ke peringkat seterusnya.

Piala Dunia: Messi pastikan Argentina atasi Iran

Posted: 21 Jun 2014 05:32 PM PDT

KUALA LUMPUR: Jaringan Lionel Messi pada masa tambahan memberi Argentina kemenangan 1-0 ke atas Iran dalam perlawanan Piala Dunia Kumpulan F di Estádio Mineirão, Belo Horizonte, Brazil, sebentar tadi.

Kemenangan itu, sekali gus melayakkan Argentina ke peringkat seterusnya apabila mengumpul enam mata selepas menang ke atas Bosnia pada perlawanan pertama.

Iran dan Nigeria mengumpul satu mata manakala Bosnia tanpa sebarang mata menjelang perlawanan dengan pasukan Afrika itu pagi ini.

ADUN DAP meninggal dunia lagi, tiada pilihanraya kecil kali ini

Posted: 21 Jun 2014 04:01 PM PDT

PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP Bukit Assek, Wong Ho Leng disahkan meninggal dunia kira-kira pukul 10.50 malam Sabtu akibat kanser.

Perkara itu disahkan oleh Ibu Pejabat DAP Kebangsaan sebentar tadi.

Terdahulu, The Star melaporkan Hong Leng yang sedang menjalani rawatan tumor otak berada dalam keadaan koma di Pusat Perubatan Rejang di Sibu, Sarawak.

Isteri beliau, Irene Chang turut mengadakan sidang media untuk memaklumkan mengenai keadaan Hong Leng.

Pada Januari tahun lalu, Hong Leng mengumumkan beliau disahkan menghidap tumor otak.

Bagaimanapun, tiada Pilihan Raya Kecil (PRK) akan diadakan berdasarkan rekod sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) bermula 20 Jun 2011.

Ini kerana Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan PRK hanya boleh diadakan tidak kurang dari tiga tahun dari tarikh pembentukan kerajaan negeri.

(Video) Aksi guru wanita dalam tandas

Posted: 21 Jun 2014 07:39 AM PDT

Gelagat Sacha Stevenson, orang Kanada yang menetap di Indonesia sebagai guru bahasa Inggeris. Beliau aktif mengahsilkan video mengenai kehidupan harian dan budaya rakyat Indonesia, video-video yang dihasilkannya amat kelakar sekali.. jom layan salah satu video Sacha.

Sumber- SiakapKeli.com

Wah! Pendeknya skirt Hanez Suraya

Posted: 21 Jun 2014 06:01 AM PDT


Memang putih, slim dan cantik si Hanez Suraya ni. Kalau tak takkan jadi idaman jejaka bernama Romie.

Hanez di laman sosialnya telah mengemaskan kini dan mempromosikan KLFW (Kuala Lumpur Fashion Week) dan memuatnaik 2 keping gambar terkini.

Gambar Hanez Suraya memang agak seksi namun sesuailah dengan kehendak fashion di KLFW agaknya.




Namun seperti biasa pelbagai komen dari peminat terhadap apa yang Hanez tampilkan, ada sahaja mereka tidak puas hati dan mengkritik, ini lah lumrah seorang selebriti popular seperti Hanez.

Sumber

Aksi wanita kencing dalam lif dirakam CCTV

Posted: 21 Jun 2014 02:31 AM PDT

Beliau dilihat bertinggung dan kemudian bangun sambil meninggalkan 'lopak air' pada tempat yang sama. Gambar di atas di ambil dari sekeping poster yang ditampal di Block E bangunan Pinancle @ Duxton.

Menurut laporan The Straits Time Online, Majlis Bandaraya Tanjong Pagar telah menampal poster-poster ini berdasarkan laporan perbuatan tersebut sejak bulan Mei yang lalu.

Wanita muda yang wajahnya terselindung telah dirakam aksi tak senonohnya oleh CCTV, telah membuang air kecil di dalam sebuah lif pada 8.22pm pada 23 Mei yang lalu.
"Majlis Bandaraya menerima laporan berikutan setompok air kencing yang terdapat di dalam Lif Bomba di Blok E, dan ini mengundang rasa kurang selesa kepada penduduk di situ," tulis poster berkenaan.

The New Paper telah melaporkan MP Tanjong Pagar, Dr Lily Neo sebagai berkata: "Kami tidak apa pilihan kerana sukar untuk mengesan individu yang melakukan perbuatan tersebut. Dengan meletakkan gambar poster ini, seseorang patut 'terasa' dengan perbuatannya."

Inovasi seluar dalam wanita, dari G ke C string!

Posted: 21 Jun 2014 01:26 AM PDT

KINI tiada lagi G-string, fesyen terkini pakaian dalam wanita menampilkan C-string dengan rekaan yang 'teramat' ringkas.

Malah, jika diamati ia umpama cekak rambut untuk menutup bahagian sulit wanita di depan sahaja dan bagi pereka fesyen ia menyelesaikan masalah garisan seluar dalam yang kelihatan apabila mengenakan pakaian.
Kendall Jenner memakai C-string untuk menyesuaikan dengan pakaian yang diperagakan.

Ia mendapat sambutan hangat di kalangan kaum lelaki yang membelinya untuk isteri dan teman wanita.

Bagaimanapun, di kalangan wanita pula ada yang kurang berpuas hati dengan fesyen terkini ini kerana ia dikatakan tidak selesa dipakai terutama kerana fabrik yang dianggap pelik.

"Ia tak kekal di tempat yang sepatutnya, susah untuk memakainya walaupun untuk tempoh dua minit. Jadi jangan buang wang anda membelinya kerana produk ini tidak berbaloi," kata seorang wanita dalam forum berkaitan produk itu.

Pandangannya mendapat perhatian ramai termasuk kolumnis di seluruh dunia yang turut menilai fesyen terkini pakaian dalam wanita itu.

Malah, ada yang setuju dan melabelnya sebagai 'pakaian dalam wanita terburuk pernah dihasilkan."

Berbeza sekali dengan kaum lelaki apabila mereka tidak melihat sesuatu yang buruk mengenai C-string dan sentiasa memberi komen positif terhadap produk yang dianggap seksi ini.

Seorang suami menulis: "Isteri saya tidak sukakannya tetapi saya suka."

(Foto) Fesyen gaun jarang terbelah di peha Anzalna Nasir

Posted: 20 Jun 2014 11:32 PM PDT

Anzalna Nasir merupakan salah seorang selebriti wanita yang menjadi kegemaran penulis bukan sahaja kerana kecantikan dan keseksiannya malah bakat lakonan dan cara beliau melayan peminat di laman sosial.

Memiliki ketinggian dan bentuk badan yang amat ideal, aktres berusia 26 tahun ini sering dipilih melakonkan watak antagonis iaitu sebagai perampas suami orang. Begitupun, reputasinya sebagai model dan duta produk tidak terjejas.

Terbaru, Anzalna telah menggayakan satu rekaan fesyen gaun ketat yang mempunyai belahan paras peha. Ia membuatkan penampilannya kurang menyerlah dan agak pelik. Benarkah?

Anak OKU dikurung sampai kering di Nilai

Posted: 20 Jun 2014 10:01 PM PDT

Nilai: Sedih dan memilukan apabila seorang kanak-kanak Orang Kelainan Upaya (OKU) dianggarkan berusia 5 tahun ditemui dalam keadaan derita dikurung dalam sebuah rumah di Flat Semarak di sini, ketika Ops 6P Jabatan Imigresen, awal pagi tadi.

Operasi bermula jam 2 pagi diketuai Pengarah Imigresen Negeri Sembilan Faizal Fazri Othman bersama 115 anggotanya, 30 Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA), empat Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) dan lima Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) menyerbu rumah berkenaan.

Menurut Faizal, hasil maklumat awam beliau memecah masuk rumah itu dan pada mulanya menyangka menemui mayat di dalam sebuah bilik namun terperanjat apabila kanak-kanak terbabit masih bergerak.

Menurutnya, kanak-kanak itu kemudiannya dirujuk ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk rawatan lanjut.

Ibu kanak-kanak malang terbabit kemudiannya ditahan sebaik pulang bekerja untuk siasatan lanjut dan kes dirujuk Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

THE FLYING KICK

Posted: 22 Jun 2014 02:00 PM PDT

Cucu Tok Selampit

Posted: 22 Jun 2014 01:29 PM PDT

Cucu Tok Selampit


SPAD & KTM Konsensus Landasan Keretapi Gemas - Gua Musang Ditutup Sementara Untuk Pembaikan

Posted: 22 Jun 2014 02:48 AM PDT

Lawatan kepada pihak media yang dianjurkan oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dan Keretapi Tanah Melayu (KTM), hari ini telah memberi keyakinan kepada semua pihak bahawa sudah sampai masanya landasan keretapi yang menghubungkan Gemas - Guang Musang ditutup sementara untuk kerja-kerja pembaikan. Sayugia diingatkan bahawa landasan Gemas - Gua Musang adalah antara landasan tertua di Malaysia. Kerajaan melalui Unit Perancangan Ekonomi (EPU) telahpun meluluskan peruntukan sebanyak RM400 juta untuk pembaikan landasan keretapi dari Gemas ke Gua Musang.

Hasil tinjauan CTS dijangka lebih kurang 14 jam hari ini dari Stesen Wakaf Baru sehingga ke KL Sentral, bersama media yang terdiri daripada TV3, RTM, akhbar The Star dan Berita Harian telah memberi gambaran jelas betapa seriusnya kedaifan beberapa tempat landasan keretapi berkenaan. Terdapat 11 tempat kritikal yang perlukan pembaikan segera. Keadaan landasan keretapi yang uzur seperti batang besi landasan yang tidak selari dan sudah haus, beberapa besi penyokong landasan yang patah serta kayu balak penyokong yang telah reput dan patah, memerlukan landasan berkenaan ditutup sementara untuk pembaikan. Apa yang lebih utama, landasan ini telahpun melangkaui tempoh usia landasan selama 30 tahun. Landasan keretapi ini kali terakhir dinaiktaraf pada tahun 1981.

Walaupun penutupan landasan keretapi Gemas - Gua Musang mungkin memberi sedikit ketidakselesaan kepada pengguna keretapi, pihak KTM akan mengambil langkah sewajarnya dengan mengadakan bas-bas perantaraan untuk stesen-stesen yang ditutup. Keselamatan pengguna seharusnya menjadi satu prioriti yang tidak boleh diambil remeh. Kita pastinya tidak mahu lagi insiden kemalangan yang lebih 20 kali sejak 2010 seperti gerabak keretapi terbabas yang berlaku kembali berulang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan