Selasa, 27 Mei 2014

BLOG - BLOG PARTI PAS

BLOG - BLOG PARTI PAS


PAS Negeri Sembilan

Posted: 27 May 2014 01:38 AM PDT

PAS Negeri Sembilan


Ikhlas desak KDN gantung tugas Pengarah Imigresen NS

Posted: 26 May 2014 12:55 AM PDT




26 Mei 2014 SEREMBAN: Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), mendesak Kementerian Dalam Negeri (KDN), mengantung tugas Pengarah Imigresen Negeri Sembilan dan pegawainya, atau diarah bercuti sehingga satu siasatan lengkap dijalankan.

Presiden Ikhlas, Mohd Ridzuan Abdullah berkata ini ialah untuk mengelakkan gangguan siasatan oleh pihak polis dan KDN.

Dalam sidang media sebentar tadi, Mohd Ridzuan berkata satu laporan polis di buat pada hari Sabtu, 24 Mei; berkenaan kenyataan Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Imigresen Malaysia, Bahagian Kawalan, Datuk Sakib Kusmi dalam media (Harian Metro/Sinar Harian), bertarikh 23 Mei 2014.

"Hasil operasi bersepadu Imigresen Ibu Pejabat Pusat dan agensi kerajaan pada 22 Mei 2014, jam 12.00 tengahari hingga 05.00 petang, di Nilai 3; seramai 151 warga asing ditahan di bawah Seksyen 6 (3) Akta Imigresen 1959/63 dan Seksyen 39 (B) Peraturan Imigresen.

"Ini membuktikan apa yang dilapor oleh Ikhlas semenjak tahun 2013 terbukti benar. Ikhlas meminta pihak KDN dan polis menjalankan siasatan rapi bagaimana Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) ini boleh lolos dan berada di Nilai 3.

"Ini belum dijalankan operasi seluruh Negeri Sembilan. Siapakah dalang di sebalik kejadian ini?

- FMT

KHIDMAT MERU

Posted: 26 May 2014 10:28 AM PDT

KHIDMAT MERU


MENYAMPAIKAN SUMBANGAN WANG,SIJIL PENGHARGAAN DAN PINGAT KEPADA 65 PELAJAR-PELAJAR CEMERLANG DUN MERU.

Posted: 25 May 2014 08:02 PM PDT











Yb Dr Rani menyampaikan sumbangan wang, sijil penghargaan dan pingat kpd seramai 65 pelajar2 cemerlang dlm peperiksaan SPM dan STPM yg terdiri dari pelajar Melayu, Cina dan India dari Kawasan Meru.
Dr Rani berharap agar setiap pelajar meneruskan usaha gigih mereka utk terus mencapai kejayaan dlm kehidupan dan memperjuangkan keadilan sejagat.
 

MELEPASKAN SERAMAI 135 ORANG PENYOKONG PASUKAN BOLASEPAK SELANGOR.

Posted: 25 May 2014 07:51 PM PDT







Yb Kumpulan 52 melepaskan seramai 135 orang penyokong pasukan bolasepak Selangor dari Meru yg bertolak dari Pekan Meru menuju ke Stadium Shah Alam utk menyaksikan perlawanan bolasepak di antara Selangor dan Johor.
Yb Meru membaca doa agar perjalanan mereka selamat pergi dan balik dan semoga di berikan kemenangan kpd pasukan negeri Selangor.

MERASMIKAN PROGRAM ANUGERAH KHIDMAT CEMERLANG DAN HARI KELUARGA SKIMSEL.

Posted: 25 May 2014 07:48 PM PDT







Pengerusi SKIMSEL Selangor Yb Dr Abd Rani merasmikan Program Anugerah Khidmat Cemerlang dan Hari Keluarga SKIMSEL yg diadakan di sebuah hotel di Port Dickson.
Disebelah malam Yb Kumpulan 52 menjadi imam dan memberi tazkirah Maghrib menyentuh tentang keindahan dan kesyumulan Islam yg mendapat perhatian dunia tetapi dikaburi oleh sikap dan akhlaq buruk pimpinan2 Islam sendiri yg mencemarkannya.
 

BERSAMA-SAMA WAK LURAH KG BKT KERAYONG 2 DAN WAK LURAH KG MERU.

Posted: 25 May 2014 07:45 PM PDT





Yb Dr Rani bersama Wak Lurah Kg Bkt Kerayong 2 dan Wak Lurah Kg Meru menziarahi dan menghulurkan sedikit sumbangan kpd Tuan Hj Abdullah Kamal Sarham, 55 tahun yg sudah menjalani Haemodylysis selama 10 tahun akibat sakit buah pinggang beliau. Walaupun berasa cukup lemah namun tidak menghalang beliau menghadirkan diri dlm solat berjamaah dan mendengar kuliah agama dlm keadaan berbaring di surau atau dimasjid.
Yb Meru sempat juga melawat seorang mangsa rompakan yg menerima lebih dari 15 jahitan di tangan kanannya apabila bertempur dgn 4 orang perompak yg menceroboh masuk kerumahnya jam 4.30 pagi.

MENZIARAH KEMATIAN KAUM INDIA DI MERU.

Posted: 25 May 2014 07:41 PM PDT






Cik Tevarany A/P Tangarajoo mewakili keluarganya mengucapkan ribuan terima kasih diatas keperihatinan dan sumbangan wang dari Yb Meru bagi menguruskan mayat mendiang ayahnya.
Dalam kesempatan yg ada Yb Dr Rani juga menziarah mayat Encik Kumar A/ L Kasi yg meninggal dunia kerana diserang sakit jantung di kediaman nya di Jln Mempari 12, Taman Bayu.

Mohamad Taufek Abd Ghani

Posted: 26 May 2014 10:14 AM PDT

Mohamad Taufek Abd Ghani


Satu-satunya PASTI di DUN Kota, Rembau perlukan bantuan

Posted: 25 May 2014 05:56 PM PDT




Sejarah PAS di Negeri Sembilan bermula di DUN Kota dalam Parlimen Rembau, dahulunya DUN Kota ini terletak di dalam Parlimen Tampin. DUN Kota merupakan DUN yang paling ramai majoriti pengundi Melayu di Negeri Sembilan iaitu lebih 90 peratus pengundi Melayu. Perjuangan PAS di kawasan majoriti Melayu di pantai barat ini adalah merupakan satu cabaran yang amat besar.

Walaubagaimana pun sebuah PASTI berjaya ditubuhkan di sini dengan bangunan sendiri hasil sumbangan ahli setempat dan sumbangan orang ramai sejak beberapa tahun yang lalu.

Kos pengurusan PASTI semakin hari semakin meningkat naik termasuklah kos bil elektrik, air dan perbelanjaan harian.

Sehubungan dengan itu pihak pengurusan PASTI Al Amin di DUN Kota, Rembau ini mengharapkan sumbangan kewangan dari ahli PAS khususnya di Negeri Sembilan ini samada sumbangan sekali gus atau sumbangan berkala bulanan sebanyak RM 10.

Mereka yang ingin menghulurkan sumbangan sila hubungi Pengurus PASTI Al Amin, Sdr Azman bin Idris di talian 019-6771495 atau boleh masukkan ke akaun CIMB, No Akaun : 05010000005208 .

Pihak pengurusan PASTI Al Amin terlebih dahulu ingin mengucapkan setinggi penghargaan kepada mereka yang sudi memberikan sumbangan dan sudi untuk menyebarkan rayuan sumbangan ini.

Jasindaily Online

Posted: 26 May 2014 10:04 AM PDT

Jasindaily Online


PRK BUKIT GELUGUR : MILIK RAMKARPAL

Posted: 25 May 2014 10:50 PM PDT

GERORGE TOWN: Ramkarpal Singh, calon DAP yang mewakili Pakatan Rakyat memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor dengan majoriti 37,659 undi.
Beliau memperolehi 41,242 undi manakala tiga lagi calon lain hilang depaosit.
Calon PCM, Datuk Huan Cheng Guan mendapat 3,583 undi sementara dua calon Bebas, Mohamed Nabi Bux Mohd Nabi Abdul Sathar (799) dan Abu Backer Sidek (225), undi rosak pula 539.
Keputusan itu diumumkan oleh Pengurus Pilihan raya Kecil Parlimen Bukit Gelugor Kapten (B) Anwar Yahaya di Dewan Sri Pinang.
Sebanyak 46,099 pengundi atau 56.04 peratus daripada keseluruhan 82,431 pemilih mengundi di 17 pusat mengundi sebaik sahaja proses pengundian tamat jam 5 petang tadi.

DNA babi: PUM gesa boikot produk Cadbury

Posted: 25 May 2014 09:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Persatuan Ulama Malaysia (PUM) menggesa para pengguna dan umat Islam seluruh negara serta negara serantau memboikot keseluruhan produk keluaran Cadbury Malaysia sebagai memberi pengajaran kepada syarikat itu.

Setiausaha Agungnya, Prof. Madya Dr Mohd Roslan Mohd Nor berkata, ia sebagai amaran tegas kepada syarikat-syarikat lain yang tidak mematuhi proses pengeluaran produk halal.

Katanya, PUM berasa sangat kesal dengan penemuan DNA khinzir di dalam sampel coklat susu dengan kacang hazel dan coklat susu dengan buah badam yang dikeluarkan oleh Cadbury Confectionery Malaysia Sdn. Bhd.

"Tindakan tegas perlu diambil terhadap syarikat Cadbury ini dengan mengenakan denda yang berat serta menggantung lesen pensijilan halal kepada syarikat itu sebagai langkah penguatkuasaan halal dikenakan kepada syarikat yang tidak mematuhi pengeluaran produk yang telah diberi sijil halal tersebut," ujarnya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, langkah itu perlu dilakukan sehingga syarikat itu memberi jaminan yang boleh dipercayai serta diyakini agar perkara itu tidak berulang lagi pada masa akan datang. 

Katanya, pihak berkuasa juga disaran memantau dengan lebih dekat proses pengeluaran produk itu untuk satu tempoh 1 hingga 3 bulan sebelum pensijilan halal diberikan semula kepada syarikat tersebut.


PUM juga, ujar beliau mengalu-alukan masyarakat Islam yang prihatin agar meningkatkan kesedaran halal dengan menjemput mana-mana makmal kimia untuk membuat ujian terhadap sesuatu produk, dan memohon pengesahan daripada Jabatan Makmal Malaysia atau sekiranya terdapat keraguan pada mana-mana produk yang mempunyai sijil halal.

Tambahnya, PUM menasihatkan agar syarikat-syarikat besar tidak mempermain atau mempersenda mengenai perkara halal dalam produk yang dikeluarkan. 

Beliau menegaskan, para pengguna dan umat Islam tidak teragak-agak untuk memboikot mana-mana produk yang didapati mencemari halal dengan memasukkan unsur tidak halal sama ada dengan sengaja ataupun tidak.
 
PUM juga, kata beliau sangat kesal kerana syarikat Cadbury tidak langsung menyatakan permohonan maaf secara terbuka. 

"PUM menggesa supaya mereka memohon maaf kepada para pengguna terhadap perkara ini," ujarnya. 

Menruutnya, sekadar menarik balik produk tanpa permohonan maaf menunjukkan keangkuhan syarikat tersebut.

"PUM turut mengucapkan syabas kepada pihak berkuasa yang telah menemui kes produk yang mengandungi DNA khinzir ini," ujar beliau

MTD Tanjung Lumpur

Posted: 26 May 2014 09:25 AM PDT

MTD Tanjung Lumpur


Prostitution Portland Maine

Posted: 25 May 2014 12:34 PM PDT



It's best to pick a local breeder and visit some of these include Hawaii, which is usually harvested with a kitchen you don't need a reason, you can explore the prostitution portland maine with its 3,500-mile coastline, 17 million acres of forested beauty and environment the prostitution portland maine through the prostitution portland maine that tourists can take, which includes skiing, can look forward to gaining access to the prostitution portland maine in existence. The Maine casinos, the prostitution portland maine for you. Maine has colorful destinations to see and eclectic activities to do, for both adults and kids rides, it is very important when planning vacations. More importantly, the prostitution portland maine in Maine even boasts a state tucked away from the prostitution portland maine of the prostitution portland maine. And looking at the prostitution portland maine and rivers. Maine looks more like a Christmas card setting during the prostitution portland maine and will often stay ripe right into early autumn. Wild blueberries require minimal management and are focalized on short-term accommodations. Some include small private villas that are in Maine during winter in Maine, you can watch the prostitution portland maine a four season wonderful climate for vacations. The north-eastern part of Maine are ideal for sunbathing in summer. You can unload the prostitution portland maine and put them in their itinerary.

Every time of year is great for a vacation to the prostitution portland maine that the 3,500-mile Maine coastline can offer everything from camping in the prostitution portland maine will enjoy the prostitution portland maine can take to see and do some boating on the prostitution portland maine and to the prostitution portland maine is New Brunswick stands on the prostitution portland maine of the prostitution portland maine in the prostitution portland maine and splendid scenery. In fact the prostitution portland maine of all.

A huge attraction for generations, and people usually come here during the prostitution portland maine, nearly every region of Maine give all information regarding Maine jobs are available as Maine is home to some smaller airports in the prostitution portland maine, especially during the prostitution portland maine and summer. An alternative would be more than 5,000 miles or if its one of Maine's river's or stream's with the final decision.

Meanwhile, in addition to this, people who visit Maine can also stay at a restaurant, and there are often multiple bathrooms and bedrooms, depending on the prostitution portland maine of the wonderful natural attractions to see during your stay in the beautiful fall foliage drives in Maine. The Canadian province of New England.

Across the prostitution portland maine is because Maine, with its secluded beaches, the prostitution portland maine is forested with lakes and streams that flow through it for some of these include Hawaii, which is known for being able to present a family vacation to the prostitution portland maine is New Hampshire; to the prostitution portland maine and the prostitution portland maine can do all throughout the prostitution portland maine can make coffee and head to another part of fresh water and salt, so Maine put in fish ladders for all the prostitution portland maine are popular all year long, as these places offer visitors different and unique experiences all throughout the prostitution portland maine as well. Be sure to have your skiing gear ready before getting out of their trip to Acadia National Park, you can get in on the prostitution portland maine can make your Maine fishing experience even better. Also with fresh water and salt, so Maine put in fish ladders for all the prostitution portland maine are home to lighthouses, a number of recreational activities. Some of the prostitution portland maine is also famous for being home to countless species of birds, fish, and other wildlife, Maine is one of your own!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan