Ahad, 11 Mei 2014

Barisan Nasional

Barisan Nasional


PEJUANG BANGSA

Posted: 11 May 2014 11:43 AM PDT

PEJUANG BANGSA


VIDEO : GADUH & HARU BIRU PEMILIHAN SERLAHKAN WAJAH SEBENAR PKR

Posted: 11 May 2014 10:31 AM PDT


Bayangkan pemilihan di 12 yakni di lebih separuh dari 22 bahagian atau disebut 'cabang' PKR di Selangor pada hari Ahad terpaksa dibatalkan kerana macam-macam hal yang tidak beres dalam proses pengundian.
Ia diselubungi oleh kekecohan ,pertengkaran serta pergeseran dikalangan ahli parti itu,penyokong dan mereka yang bertanding.
Malu memang memalukan...lebih-lebih lagi bagi parti yang gah mengunakan perkataan 'Keadilan'.
Juga siapa boleh lupa bagaimana kalangan pimpinan parti itu melalak sakan mempertikaikan dan mendakwa macam-macam terhadap kewibawaan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dalam pengurusan pilihanraya.
Ibarat meludah ke muka sendiri...disebalik cuba memperlekehkan SPR...pemilihan parti PKR sendiri tidak terurus dan haru biru.
Ini bukan pertama kali.Pada pemilihan musim lalu pun sudah ada kerusi terbang,pergaduhan dan sebagainya.
Difahamkan selain  Kuala Selangor yang merupakan kawasan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sendiri, pemilihan yang dibatalkan membabitkan cabang Sabak Bernam, Klang, Kota Raja, Shah Alam, Kapar, Sungai Besar, Subang, Hulu Langat, Hulu Selangor, Sepang dan Selayang.
Pembatalan pemilihan bahagian Kuala Selangor diumumkan oleh wakil petugas pemilihan cabang itu pada 1.45 tengah hari selepas beberapa anggota parti membuat bantahan berhubung cara ia dikendalikan selain terdapat dakwaan ada wakil calon menandakan kertas undi yang sepatutnya ditanda pengundi sendiri.
Situasi sama turut berlaku di PKR bahagian Kota Raja apabila pemilihannya terpaksa dibatalkan ketika proses pengundian apabila sekumpulan lelaki bertindak merampas peti undi dan melemparkannya ke lantai dewan pusat pengundian di Dewan Kompleks Sukan MPK.
Pembatalan pemilihan cabang itu diumumkan oleh wakil jawatankuasa pemilihan pusat (JPP) parti, Nadarajan K. Raju kira-kira 4.30 petang ini atas alasan peti undi dipecahkan.
Selain itu, pemilihan PKR bahagian Klang juga turut dibatalkan apabila tiga calon jawatan ketua cabang berkenaan iaitu P. Krishnasamy, Zudin Asrmad dan Arahyah Ibrahim sepakat memboikot proses pemilihan itu yang didakwa tidak telus.
Mereka mendakwa wujudnya pihak tidak bertanggungjawab yang cuba mensabotaj proses pemilihan parti itu di cabang Klang dengan menukarkan senarai calon yang diberikan kepada para pengundi.
Ekoran dakwaan itu, ketiga-tiga calon berkenaan menggesa pemilihan cabang itu dibatalkan sebelum ia diumumkan secara rasmi oleh wakil JPP kira-kira 2.30 petang ini.
Selain itu, pemilihan bahagian Sabak Bernam dan Sungai Besar turut dibatalkan masing-masing pada 1 tengah hari dan 3 petang tadi berikutan anggota parti cabang itu tidak berpuas hati dengan proses pemilihan yang didakwa tidak telus serta wujud unsur penipuan.
Pada masa sama, pemilihan PKR bagi bahagian Subang, Sepang, Selayang, Hulu Selangor, Kapar dan Hulu Langat turut dibatalkan atas alasan yang sama.
Dalam pada itu, pemilihan PKR bahagian Shah Alam dibatalkan kira-kira 6 petang ini atas dakwaan proses pemilihan lemah selain wujud kertas-kertas undi yang dipinda.
Rata-rata penyokong calon yang bertanding serta pengundi menyuarakan rasa tidak puas hati apabila mengetahui ada segelintir pengundi yang mengundi sebanyak dua kali, malah terdapat calon ketua cabang yang berkempen di kawasan larangan.
Sebelum itu, calon Ketua bahagian PKR Shah Alam Rodziah Ismail dilaporkan mencetuskan rasa tidak puas hati para penyokong lawannya, Yaakop Sapari apabila didakwa berkempen di kawasan larangan serta meraih undi ketika proses pemilihan sedang berlangsung.

Dalam perkembangan lain, kekecohan berlaku ketika proses pemilihan PKR bahagian Kuala Langat apabila sekumpulan lelaki dipercayai anggota parti berang dan mencetuskan kekecohan berikutan tidak puas hati terhadap proses pengundian pemilihan cabang itu di Dewan Wawasan Batu 9, Telok Panglima Garang, lima minit sebelum pusat pengundian ditutup pada 5 petang ini.
Mereka mendakwa proses pengundian bahagian berkenaan tidak telus dan bertindak memecahkan sebahagian daripada tujuh peti undi di pusat pengundian tersebut selain cuba mengasari anggota parlimen Kuala Langat Abdullah Sani Abdul Hamid yang juga calon ketua bahagian serta beberapa petugas di pusat pengundian.
Bagaimanapun, pemilihan bahagian berkenaan tidak dibatalkan sebaliknya kesemua peti undi dihantar ke Ibu Pejabat PKR di Tropicana, Petaling Jaya untuk proses pengiraan.- agenda daily -








.









Komen GPB 

Apa komen Ketua Umum parti jalanan PKR  iaitu  Anwar mengenai pemilihan gila babi ini ??

Seperti biasa je nanti ,  ini semua kerja buat UMNO & Barisan Nasional ....hahaha.



KENYATAAN PM MENGENAI KEPUTUSAN MCA TAK BERTANDING PRK BUKIT GELUGOR

Posted: 11 May 2014 01:08 AM PDT




- Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau menerima keputusan parti MCA untuk tidak bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor.

Beliau yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata, "Kita terima hasrat MCA tidak bertanding di Bukit Gelugor kerana MCA dalam proses konsolidasi (pengukuhan), dan penting bagi MCA untuk teruskan proses ini supaya ia dapat menjadi sebuah parti yang lebih disegani dengan kekuatan yang bvertambah.

"Maka, saya harap MCA akan terus memberi tumpuan kepada usaha memperkukuh MCA sebagai sebuah parti politik dalam BN," jelasnya dalam satu sidang akhbar kepada wartawan Malaysia, selepas menghadiri Sidang Kemuncak ASEAN Ke-24 di sini hari ini.

Semalam, MCA memutuskan untuk tidak bertanding dalam PRK Parlimen Bukit Gelugor yang akan diadakan pada 25 Mei ini, ekoran kematian bekas Ahli Parlimen dari DAP bagi kawasan itu, Karpal Singh.

Keputusan itu diumumkan oleh Setiausaha Agung parti, Datuk Seri Ong Ka Chuan yang menjelaskan ketetapan tersebut dimuktamadkan dalam mesyuarat parti berkenaan pagi ini.

Pedang Alif Ba Ta

Posted: 11 May 2014 07:39 AM PDT

Pedang Alif Ba Ta


Singapura belum sedia PM bukan Cina

Posted: 10 May 2014 08:17 PM PDT


Aspirasi Bangsa

Posted: 11 May 2014 01:42 AM PDT

Belantan

Posted: 11 May 2014 12:05 AM PDT

Belantan


"Teresa Kok Pembohong" - Bekas Pembantu?

Posted: 10 May 2014 10:19 AM PDT


Beberapa bekas Ahli DAP mengutuk tindakan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok selepas ahli parlimen itu mengambil tindakan saman ke atas dua orang Ahli DAP yang memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai dakwaan penyelewengan yang telah dilakukan Teresa.

Bekas Pembantu Teresa, Tony Tan Chee Chong berkata, tindakan terhadap Bekas Pengerusi DAP Cawangan Seputeh, Wong Choo Chieng itu merupakan satu bentuk ugutan dan Teresa tidak seharusnya mengambil tindakan itu sekiranya beliau tidak bersalah.

"SPRM telah memanggil ahli DAP tersebut untuk memberi keterangan, dan Teresa telah salah guna kuasa dan mengarahkan peguam beliau menghantar surat saman kepada saksi yang dipanggil oleh SPRM tersebut.

"Dia arahkan saksi terbabit menarik balik segala kenyataan, bolehkah begini? ini merupakan suatu ugutan, jika benar dia tidak buat salah kenapa Teresa perlu takut biarkan SPRM lengkapkan siasatan," katanya kepada pemberita semasa sidang media di Taman OUG di sini hari ini.

Tony menjelaskan, Teresa tidak layak dipilih menjadi ahli parlimen kerana membuat kenyataan palsu kepada media bahawa beliau telah menyaman bekas pembantunya itu sedangkan tiada sebarang notis saman diterima oleh Tony.


Katanya, Ahli Parlimen Seputeh itu sepatutnya mengambil tindakan saman ke atas dirinya yang mula mendedahkan salah laku Teresa dan bukan membuat ugutan kepada saksi yang dipanggil SPRM.

"Sekarang siapa yang berbohong, saya anggap beliau(Teresa) merupakan ahli parlimen yang bodoh, kenapa hendak kenyataan kepada sebuah akhbar Cina bahawa saya telah disaman sedangkan setakat ini saya masih tidak menerima sebarang notis saman dari peguam beliau.

"Jika benar beliau tidak bersalah, saya cabar dia saman saya, dan bukan mensasarkan kepada ahli DAP yang dipanggil menjadi saksi oleh SPRM, tindakan itu memalukan nama DAP dan saya desak beliau letak jawatan," ujarnya.

Choo Chieng sebelum ini mendedahkan, Teresa didakwa telah menyalahgunakan wang sebanyak RM300,000 dan wang berkenaan merupakan hasil kutipan yang dibuat untuk kegunaan parti.

Choo Chieng menyertai DAP Seputeh pada tahun 2000 sebelum dilantik menjadi Pengerusi Cawangan itu dan seterusnya dilantik sebagai Pengerusi Perhubungan DAP Parlimen Seputeh.

Suara Politik
Belantan

The Unspinners

Posted: 11 May 2014 12:02 AM PDT

The Unspinners


Nepotisma diteruskan DAP tanpa malu!

Posted: 10 May 2014 11:33 PM PDT


Walaupun ditegur, mereka tunjukkan nepotisma.



Hidup nepotisma DAP!!!


Apabila memerintah, pedulikah DAP dengan rintihan rakyat terbanyak dan susah???

Rafizi perlu rawatan profesyenal

Posted: 10 May 2014 07:33 PM PDT


Antara orang yang wajar dipijak-pijak dan dijentik-jentik telurnya adalah Rafizi Ramli. Orang ini sentiasa mewujudkan pelbagai isu untuk memastikan negara ini tidak aman, sentiasa berlaku kekecohan, kekacauan dan dia akan cukup senang hati kalau rakyat keluar beramai-ramai ke jalanraya, memburu setiap kepimpinan negara ini dan membunuh mereka seperti yang berlaku di beberapa negara Afrika atas alasan kononnya menyelewengkan wang negara.

Itu sebenarnya motif Rafizi Ramli apabila dia mempersoalkan kewajaran Rosmah Mansor menaiki helikopter bersama-sama suaminya, Najib Abdul Razak ketika membuat lawatan ke Royal Belum Forest di Banding, Perak, dua hari lepas.

Rafizi Ramli yang terbabit dalam tiga saman besar membabitkan isu BAFIA, NFCorps dan MOSTI, terus-menerus mempersoalkan tentang Rosmah Mansor yang menurutnya, merupakan umpan terbaik kepada para penyokong dan pengikut Pakatan Rakyat, khususnya PKR, terutama dalam menghadapi masalah memalukan dari dalam PKR sendiri ekoran pergaduhan dan kekacauan ketika proses pemilihan yang turut menyaksikan beberapa Cabang PKR digantung proses pengundian memandangkan wujudnya terlalu banyak pembohongan, penipuan serta pengecohan.

Apa-apa sahaja yang melibatkan Rosmah Mansor pasti akan cuba dikaitkan sebagai PEMBAZIRAN WANG NEGARA. Sehinggakan GST yang hendak dilaksanakan pada April tahun hadapan juga, Rafizi Ramli menyatakan, UNTUK MEMUDAHKAN ROSMAH MANSOR MEMBELI BELAH.

Baca seturusnya di  Flying Kick SINI






Dalam hal terbaru ini, apa isunya? Nampak niat jahat dia nak panjangkan cerita.

Bca juga Gmie SINI

MCA sedia keluar BN kerana hudud, bagamana pula PAS?

Posted: 10 May 2014 05:00 AM PDT

Timbalan Presiden MCA, Wee Ka Siong secara berterus terang mengugut untuk membawa parti tersebut keluar dari BN jika UMNO berdegil menyokong draf perlaksanaan hudud di Kelantan yang akan dibentangkan PAS dalam sesi parlimen akan datang.

Untuk rekod, kalau itu berlaku, ia bukan kali pertama kerana MCA pernah keluar dari BN sekali semasa peristiwa berdarah 13 Mei 1969 - yang ulang tahun ke 45nya akan kita sambut tidak beberapa hari sahaja lagi.

Menariknya, parti yang hanya mempunyai 7 kerusi di Parlimen itu pun berani mengugut UMNO (88 kerusi parlimen) untuk keluar dari BN kalau UMNO tidak berganjak dari keputusan menyokong hudud Kelantan, kenapa PAS yang jauh lebih banyak kerusi parlimen dari MCA, tidak keluar sahaja dari Pakatan Rakyat jika berkeras nak melaksanakan hudud?

Adakah kerana MCA parti yang lebih tinggi kredebilitinya berbanding dengan PAS, atau sememangnya PAS tidak yakin 21 kerusi parlimen yang mereka ada sekarang tidak mungkin mampu diperolehi kalau bukan kerana sokongan Pakatan Rakyat?

Baca seterusnya di Terengganu Today SINI

Sultan Brunei patut tunjuk contoh hudud adil pada semua; rakyat dan juga raja

Posted: 10 May 2014 01:00 AM PDT

Patung tembaga Putera Jefri Bolkiah. Baca kisahnya di SINI


i kala kebanyakan negara Barat menentang keras pelaksaan hukum Hudud yang bakal dilaksanakan Brunei Darussalam, timbul pula cerita baharu di mana seorang wanita tampil membuat pendedahan bahawa dia pernah menjalinkan hubungan sulit dengan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah.


Wanita tersebut, Jillian Lauren turut mengakui bahawa dia merupakan bekas perempuan simpanan kepada adik Sultan Hassanal iaitu Putera Jefri ketika dirinya berusia 18 tahun.

Jillian mendedahkan telah 'dihadiahkan' kepada Sultan Brunei oleh adindanya sendiri dan mereka telah melakukan dua kesalahan mengikut hukum Islam di sebuah penthouse hotel di Kuala Lumpur, beberapa tahun lalu.



Menurut Jillian, sekiranya hukuman yang berdasarkan kepada syariah Islam itu dilaksanakan, dia dan Sultan telah menerima hukuman kerana telah melakukan dua daripada kesalahan yang terdapat dalam hukum Hudud.




Jillian kini merupakan seorang penulis. Salah satu bukunya telah menjadi bestseller, iaitu Some Girls: My Life in a Harem. Tulisannya  tentang perilaku Sultan Brunei itu telah dimuatkan di dalam laman The Daily Beast, pada Selasa ( 6/5/2014).



Nampaknya pengumuman pelaksanaan Hudud di Brunei telah menimbulkan impaknya yang tersendiri terutama sekali dari negara-negara Barat berikutan mereka mementingkan hak kebebasan individu.



Mungkinkah pendedahan ini merupakan satu serangan balas kepada Sultan Brunei dalam usahanya untuk menegakkan hukum Islam di negara naungannya? – MYNEWSHUB.MY


Baca kisah Putera Jefri di SINI

Komen Unspinners:

Mengikut trend mempopularkan kumpulan Ikhwan Muslimin, ingin dipetik kata pemimpinnya, Hasan Al Banna:

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 10 May 2014 11:11 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GST: CONTOH POSTER SIMPLE LAIN DARI YANG LAIN

Posted: 10 May 2014 07:12 PM PDT


Selalunya kita melihat pihak berkenaan begitu skima dengan penerangan GST. Kadang-kala begitu berserabut semuanya fikir keuntungan laba yang bakal diperolehi oleh pihak kerajaan daripada penguatkuasaan GST.

Tapi rakyat di bawah bertanya dan mempersoalkan...apakah nikmat dan manfaat yang bakal mereka dapat dengan GST?

Kita yakin 95% anak-anak muda Melayu yang berhimpun memekik terlolong pada perhimpunan 1 Mei lalu tak tahu pun apa itu GST. Mereka hanya terpengaruh dengan dakyah, fitnah dan tohmah yang dimomokkan berkaitan GST. 

Hakikatnya, sekian lama rakyat dirugikan kerana hasil subsidi mereka dirompak oleh golongan kapitalis-kapitalis yang tidak amanah, khianat dan menipu rakyat sekian lama di bawah sistem percukaian sedia ada.

Harga menjadi mahal dan mereka semakin untung, namun keuntungan mereka sengaja disembunyikan dan tidak diisytiharkan kepada negara. Mereka inilah lintah darat yang mencengkam hidup rakyat dengan kenaikkan harga barang, menyorok barang dan menipu sukatan.

Hidup mereka kaya raya hasil menipu rakyat. Memang patut GST diadakan bagi memberi keadilan kepada rakyat keseluruhannya.

Apabila adanya GST Insya Allah negara kita akan lebih makmur dan diberkati.

RAMKARPAL RUPANYA PEMILIK SYARIKAT AH LONG HISAP DARAH ORANG MISKIN, HIKPORIT DAP!

Posted: 10 May 2014 04:09 PM PDT

Calon DAP di Bukit Geluqor adalah Ah Long yang memeras ugut wang peminjam sedahsyat-dahsyatnya.Ram Karpal Sigh adalah Owner TRS Resource Sdn Bhd syarikat peminjam wang. Bahasa mudah Ah Long lah...

Bayangkanlah anda terhimpit terpaksa meminjam wang RM1,000 dan anda terpaksa membayar semula pinjaman tersebut sehingga 20 kali ganda menjadi RM20,000 jika anda lewat membayarnya. Jika tidak membayarnya, anda akan disiksa, dimalukan, dikurung, diugut malah dibunuh macam dalam media dan TV tu lah.

Sikap hipokrit DAP dan pemimpinnya seperti Ramkarpal memang hikpokrit memeras darah dan keringat orang susah. Orang Bukit Gelugor mesti sedar. Semalam dia bela pembunuh Tan Ching Chin, sekarang dia peras duit orang susah.

Dalam kes Teoh Beng Hock semua mereka Karpal, anak-anak Karpal, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng semua tiada prinsip. Mereka tidak beza dengan pelacur politik kelas ketiga. Mereka pura-pura tunjuk bela Teoh Beng Hock untuk tunjuk perimanusia konon walhal mereka menindas memeras orang-orang miskin lagi ramai. 

Mereka tahu Teoh Beng Hock bunuh diri tapi mereka sengaja bela supaya kes itu berpanjangan supaya orang simpati dan bangga kepada mereka, walhal tujuan mereka nak undi Cina saja. Orang Cina kena sedarlah jangan asyik ditipu.

Kasihan keluarga Tan Ching Chin anaknya dibunuh tidak dibela DAP, sebaliknya si pembunuh yang dibela.! Hikporit!

CALON DAP RAMKARPAL JADI PEMBELA PEMBUNUH TAN CHING CHIN

Posted: 10 May 2014 08:18 AM PDT

Cheong Teik Keon seorang jurutera dituduh membunuh teman wanita berusia 24 tahun pada Hari Valentine pada tahun lepas telah memilih untuk mengekalkan Ramkarpal Singh sebagai peguamnya.

Cheong telah didakwa melakukan kesalahan itu terhadap Tan Ching Chin, seorang kerani , di rumah beliau di no. 2703, Taman Hwa Seng, Jalan Rozhan pada 14 Feb tahun lepas. 

Kesalahan itu membawa hukuman mati mandatori. Ramkarpal peguam kepada tertuduh pembunuh ini? Apakah perasaan ibu bapadan keluarga Tan Ching Chin?

Nampaknya, Ramkarpal seperti bapanya hanya menjadi peguam kepada kes-kes jenayah seperti bunuh sama seperti bapanya hanya membela orang-orang yang ada wang banyak saja seperti kes sodomi dan rasuah Anwar Ibrahim. Siapa boleh teka berapa Anwar kena bayar perkhidmatan Karpal Singh?Walaupun Karpal sudah mati, tetapi catatan bil-bil guaman tidak pernah mati!

Maknanya, jika kamu ahli DAP biasa, orang miskin, tidak mampu membayar yuran guaman, tidak mampu menyediakan upahan peguam yang ratus ribu ringgit dan berjuta ringgit, tidak usah mimpilah mendapat khidmatnya.

Adakah Ramkarpal akan membela nasib peniaga-peniaga yang diroboh gerai mereka? Jawapannya, No Money NoTalk!

Kesimpulannya, Ramkarpal atau Karpal bukanlah hero kerana khidmat mereka dibayar dengan yuran guaman yang sangat tinggi. Mereka bukanlah pejuang hak asasi rakyat melainkan pejuang berbayar yang anda kena membayarnya. Selama inipun mereka hanya menerima kes-kes jenayah yang bernilai tinggi. Wang first, You Second.

Pengundi Bukit Gelugor tidak patut memilih peguam kepada si tertuduh pembunuh wakil mereka dalam parlimen.









GERAKAN ANTI PKR

Posted: 10 May 2014 09:13 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


DAH TIBA MASA..BANGSA MELAYU 'TITIK' UMNO-PAS UNTUK LUPAKAN SENGKETA..PASAL CINABENG DAH NAIK KEPALA !

Posted: 10 May 2014 04:51 AM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 10 May 2014 07:47 PM PDT

JURI RAKYAT


Guru di Mesir Dipecat Sebab Suruh 120 Siswinya Lepaskan Pakaian

Posted: 09 May 2014 09:44 PM PDT




Dua guru dari sebuah sekolah di Kegubernuran Beni Suef, Mesir, diberhentikan pada pekan ini sebab menyuruh 120 siswa perempuan untuk melepaskan pakaian mereka sehingga para staf bisa mencari uang yang sebelumnya dinyatakan hilang.

Juru bicara untuk Departemen Pendidikan Mesir Ahmed Helmy menggambarkan kejadian itu sebagai suatu hal yang menyedihkan dan tidak bermoral, seperti dilansir stasiun televisi Al Arabiya, Selasa (15/6).

Dalam sebuah wawancara di acara bincang-bincang disiarkan saluran televisi MBC Masr, Helmy menjelaskan para guru saat itu berusaha untuk mencari uang sebesar Rp 65 ribu, yang hilang di antara para siswa tingkat dua.

Dia mengatakan kedua guru tersebut, yang mengajar untuk kelas bahasa Prancis, telah diberhentikan dan sebuah penyelidikan akan diluncurkan terkait insiden itu.

Para siswi juga telah memberikan kesaksian mereka.

Gila, Pria Ini Suruh Anak Balitanya Menghisap Rokok

Posted: 09 May 2014 09:41 PM PDT




Juri Rakyat – Sebuah video mengejutkan memperlihatkan seorang ayah mendorong anaknya masih terbilang muda mengisap rokok miliknya telah muncul di Internet.

Video itu memperlihatkan bagaimana seorang pria bertelanjang dada berulang kali membolak-balikkan rokoknya kepada balita itu, sementara seorang wanita dapat terdengar tertawa dari belakang kamera, seperti dilansir surat kabar the Daily Mail, Kamis (24/4).

Video berdurasi lebih dari dua menit itu dikatakan telah direkam di Rusia.Anak laki-laki itu terlihat menempatkan rokok di dalam mulutnya dan mengisap rokok itu beberapa kali setelah didorong oleh ayahnya.

Bocah itu lalu terlihat tertawa dan bertepuk saat dia belum diberikan rokok. Namun, ketika ayahnya terlihat memainkan dia dengan menolak memberikan dia rokok, anak itu membuat suara tangisan dan langsung menunjuk bungkus rokok masih baru di atas meja.

Lebih mengherankan, sang ayah kemudian memberikan anak tidak disebutkan identitasnya itu sebatang rokok baru dan bahkan menyalakan rokok itu untuk anaknya.

Video itu, yang muncul di situs LiveLeak pada Rabu kemarin, telah menimbulkan kemarahan dari para penggunanya.

Salah seorang pengguna, memakai nama 'Duffy' menulis, 'Seorang yang bodoh, saya yakin itu adalah ibunya yang tertawa di belakang kamera'.

Sementara pengguna lainnya, memakai nama 'kingbooter' menulis, 'Ini adalah pelecehan terhadap anak-anak, tidak diragukan lagi. Ini perlu diberitahu ke pihak berwenang'

Seorang Lelaki Menyaksikan Mantan Kekasihnya Diperkosa dan Dibunuh Lewat Webcam

Posted: 09 May 2014 09:35 PM PDT




Juri Rakyat – Tiada yang lebih menyakitkan daripada melihat langsung peristiwa buruk yang menimpa orang yang dicintai. Seperti halnya yang dialami Meng CianChao (27), seorang lelaki asal Beijing, Cina, yang tidak sengaja menyaksikan pemerkosaan dan pembunuhan sang mantan kekasih melalui webcam.

Seperti dilansir Sun News, Meng XianChao bersaksi di pengadilan di Toronto, Kanada pada 28 Maret lalu atas kasus pembunuhan sang mantan kekasih, Liu Qian (23) tanggal 15 April 2011 silam.

Semua berawal saat Liu Qian, yang tinggal di Toronto untuk melanjutkan pendidikannya, meminta Meng menemaninya belajar lewat fasilitas video chatting Skype. Keduanya memutuskan untuk menyudahi hubungan percintaan setelah Liu pindah ke Toronto. Meskipun demikian, keduanya tetap berteman baik.

Di tengah chatting, tiba-tiba terdengar suara ketukan di pintu kamar Liu. Gadis itu pun berjalan ke arah pintu dan membukanya. Seorang lelaki muncul di balik pintu dan memaksa masuk. Liu sempat berupaya menahan pintu agar lelaki itu tidak masuk, namun Liu kalah tenaga. Lelaki itu akhirnya berhasil masuk.

Teriakan "tidak" adalah yang terakhir didengar Meng dari Liu. Sesudah itu, tak seorangpun terlihat di layar Skype dan tak ada suara lagi dari Liu.

Kemudian, seorang lelaki setengah telanjang muncul di layar Skype. Lelaki itu menutup pintu kamar apartemen, memadamkan lampu dan mematikan komputer Liu. Meng menyaksikan semua kejadian tersebut dari Beijing tanpa bisa berbuat apa-apa.

Liu ditemukan dalam keadaan sudah tidak bernyawa tak berapa lama setelah kejadian tersebut. Seorang lelaki bernama Brian Dickson (32) telah ditangkap dan didakwa dengan pembunuhan tingkat satu dalam kasus ini.

5 Artis Cantik Indonesia Paling Populer di Instagram

Posted: 09 May 2014 09:24 PM PDT

Instagram adalah layanan berbagi foto dan video pendek yang sangat populer. Saat ini, ada lebih dari 200 juta pengguna Instagram di seluruh dunia.

Dari daftar nama yang kami temukan, sebagian besar pengguna Instagram terpopuler di Indonesia didominasi oleh artis-artis wanita.

Berikut adalah 5 artis wanita Indonesia terpopuler di Instagram berdasarkan jumlah follower-nya saat ini.

1. Pevita Pearce



Pevita Pearce menjadi orang Indonesia dengan follower terbanyak. Kecantikan pemeran film Tenggelamnya Kapal van der Wijck ini membuat banyak orang mengikuti akunnya untuk melihat berbagai foto selfie dan foto pemotretannya.

Akun Instagram: @pevpearce
Jumlah follower: 625.660

2. Raisa



Penyanyi bersuara merdu ini memang tengah menjadi idola masa kini. Melalui akun Instagram-nya, Raisa senang berbagi aktifitas kesehariannya kepada para penggemarnya.

Akun Instagram: @raisa6690
Jumlah follower: 607.579

3. Agnez Mo



Di tengah kesibukannya, Agnez Mo (Agnes Monica) menyempatkan waktunya bermain Instagram. Bahkan, selain akun personal, ia juga membuat akun khusus untuk berbagi aktivitas fitnesnya, yaitu @myfitnezdiary.

Akun Instagram: @agnezmo
Jumlah follower: 505.598

4. Luna Maya



Mantan kekasih Ariel NOAH ini memang memiliki paras yang menarik. Tak heran, jika akun Instagram-nya diikuti oleh banyak orang.

Akun Instagram: @lunamaya
Jumlah follower: 478.110

5. Syahrini



Penyanyi yang heboh dengan jargon-jargonnya yang unik ini, sering berbagi foto gaya hidup mewahnya di Instagram, seperti pakaiannya yang cetar membahana, tas Hermes yang ia beli, dan ketika ia naik pesawat pribadi.

Akun Instagram: @princessyahrini
Jumlah follower: 411.453

FOTO: Konsei Matsuri, Festival Unik Menunggang Penis di Jepang

Posted: 09 May 2014 09:16 PM PDT





Juri Rakyat – Ini bukan kali pertama bagi Jepang untuk mengadakan sebuah festival yang mengarak patung berbentuk alat vital manusia. Kanamara Matsuri dan Ososo Matsuri adalah festival tahunan Jepang yang telah dikenal luas dengan parade uniknya yang memamerkan alat vital pria dan wanita.

Dirayakan setiap tahun pada 29 April di Osawa Hot Spring, Konsei Matsuri dipercaya dapat mendatangkan kehamilan bagi para peserta wanita, serta membuat mereka jadi enteng jodoh.

Karena ukuran kolam air panas di Osawa Hot Spring tidak terlalu besar, penyelenggara festival hanya menunjuk beberapa wanita untuk melakukan ritual tersebut. Sementara mereka yang tidak dipilih, dilarang keras untuk ikut masuk ke dalam kolam pemandian.

Selama festival berlangsung, para peserta wanita akan melakukan ritual pencucian patung kayu berbentuk penis dengan berat sekitar 150 kilogram dan panjang 1,4 meter. Kemudian, salah seorang peserta wanita yang beruntung akan ditunjuk untuk menunggangi patung tersebut.



Sebagaimana dilansir rocketnews24, wanita yang tahun lalu ditunjuk untuk menaiki patung penis itu diketahui telah hamil. Lingga (simbol alat vital pria) kayu ini biasanya disimpan di Kuil Konsei yang terletak di pegunungan, tetapi selama bulan-bulan musim dingin, lingga tersebut akan dibawa turun dan disimpan di sebuah kuil sementara di dekat pemandian air panas.





Kisah Misteri Bangku Setan di Amerika

Posted: 09 May 2014 09:13 PM PDT





Juri Rakyat  – Missouri di AS punya objek wisata mistis yang tidak bisa sembarang disentuh. Sebuah bangku di Kirksville, Missouri memiliki cerita mistis yang konon berbahaya. Inilah kisah Bangku Setan.

Sekilas, bangku ini terlihat sangat normal. Berdiri di daerah kuburan Highland Park di Kirksville, Missouri, bangku ini ternyata lebih dari sekadar benda. Dari situs Haunted America Tours, bangku tersebut merupakan karya dari seorang pemotong marmer, John C. Baird.

Konon, siapapun yang duduk di bangku tersebut akan terkena musibah, khususnya saat malam Halloween. Sebuah tangan akan muncul dari kuburan dan membawa siapapun yang duduk di bangku itu ke neraka.

Cerita yang paling sering beredar, ada iblis yang menampakkan diri bagi orang yang berani datang melihat kursi tersebut pada malam hari. Iblis tersebut dikabarkan ada saat malam perayaan Walpurgis pada 1 Mei, hingga malam Halloween. Makhluk ini juga akan muncul hanya ketika ada seseorang yang jiwanya disukai oleh Sang Iblis.

Bangku tersebut telah sering diinvestigasi oleh kelompok paranormal di area tersebut. Banyak yang telah mencoba mendudukinya. Karena legenda mengatakan, apabila seorang cenayang sejati mendudukinya, maka ia akan kehilangan kemampuannya seketika saat itu.

Cerita lain yang beredar beberapa bulan terakhir menyebutkan, beberapa cenayang terkenal duduk di bangku tersebut. Kemudian mereka berada di rumah sakit jiwa dan tidak dapat bicara. Mereka seakan dibuat kesurupan ketika menduduki bangku tersebut dan tidak pernah sembuh.

Anda boleh saja percaya atau tidak percaya pada kisah Bangku Setan di Missouri. Tapi, apakah Anda tertarik untuk mencoba mendudukinya? Semua itu kembali pada pilihan Anda.

The Sathorn Unique, Gedung ‘Berhantu’ untuk Uji Nyali di Bangkok

Posted: 09 May 2014 09:03 PM PDT




Juri Rakyat – Bangkok selain terkenal sebagai negari seribu pagoda, ternyata juga memiliki daya tarik lain yang berasal dari bangunan-bangunan pencakar langit yang berdiri megah dan kokoh. Namun di balik kemegahan gedung pencakar langit tersebut, ada satu gedung yang dipercaya mempunyai cerita mistis.

Seperti yang dilansir dari Huffingtonpost, Minggu (20/4/2014), gedung yang dipercaya berhantu oleh penduduk lokal setempat tersebut bernama The Sathorn Unique.

Gedung ini dibangun pada tahun 1990-an. Gedung ini awalnya didesain untuk perkantoran dan juga tempat tinggal. Laman Atlas Obscura pun menjelaskan bahwa The Sathorn Unique direncanakan mempunyai 659 unit tempat tinggal dan 54 toko retail untuk disewakan. Namun ketika krisis moneter melanda pada tahun 1997, pembangunan gedung ini pun terhenti.



Sebenarnya, beberapa proyek gedung pencakar langit yang lain berhasil dilanjutkan dan terselesaikan. Namun gedung berlantai 49 ini tidak dilanjutkan lagi pembangunannya. Gedung ini dibiarkan terbengkalai begitu saja oleh pengelolanya.

Cerita seram pun datang dari seorang blogger yang pernah mengunjungi gedung ini dan membagikan pengalamannya tersebut. Menurutnya, ruangan-ruangan di gedung ini sangat terbengkalai dan menyeramkan.

Beberapa ruangan bahkan dipenuhi barang-barang aneh seperti manekin dan juga poster Raja Thailand. Atmosfer gedung ini tidak mengenakkan. Tidak heran kalau warga lokal percaya bahwa The Sathorn Unique berhantu.



Bagi Anda yang ingin menguji nyali, Anda boleh mencoba datang dan berkunjung sendiri ke gedung ini. Namun Anda harus berhati-hati jika sudah mencapai lantai-lantai teratas karena pondasinya tidak kokoh dan juga banyak lubang di lantainya.

Lebih lanjut, jika Anda tak ingin membahayakan nyawa Anda sendiri, Anda dapat naik ke gedung parkiran 10 lantai yang berada tepat di seberang The Sathorn Unique. Di tempat tersebut Anda dapat melihat gedung berhantu ini dengan jelas.

Pulau Paling Menyeramkan di Italia Dijual, Ada yang Mau Beli?

Posted: 09 May 2014 08:57 PM PDT



Juri Rakyat - Poveglian, sebuah pulau di Italia, adalah pulau yang mendapat predikat pulau paling seram di dunnia. Pulau itu adalah bekas pembuangan orang-orang yang mengalami kelainan jiwa. Pulau seram itu berlokasi di Tanjung Venice, dan dikabarkan dihuni oleh para hantu terbanyak di dunia. Sekitar 50 persen debu dan tanah di pulau itu merupakan debu dan abu sisa pembakaran manusia yang meninggal disana.

Paulau Poveglian digunakan sebagai pembuangan sejak abad ke-14, saat itu untuk membuang tahanan. Di abad ke-18, pulau itu kemudian digunakan sebagai tempat karantina bagi orang yang mengalami masalah kejiwaan. Tahun 1922, sebuah rumah sakit berikut laboratorium dan kapel didirikan disitu untuk rehabilitasi dan penampungan bagi orang dengan kelainan jiwa.



Namun, kabarnya para psikiatris dan petugas di rumah sakit itu sering menyiksa dan menjagal pasien-pasiennya dan diperkirakan sekitar 160 ribu orang meninggal di pulau tersebut.

Pada saat penjelajahan, awal tahun 2000, ditemukan sekitar 1.500 kerangka tengkorak manusia yang menempel di dinding batu dan tanah. Pemimpin rumah sakit itu dikabarkan meninggal bunuh diri dengan melompat dari atap kapel. Rumor mengatakan bahwa ia didorong oleh para hantu yang menjadi korbannya.

Namun baru-baru ini, TravelChannel memberitakan bahwa pulau Poveglia dijual oleh pemerintah setempat, untuk membayar utang negara yang semakin menumpuk.

7 Orang Ini Meregang Nyawa Gara-Gara Kecanduan Internet!

Posted: 09 May 2014 08:47 PM PDT

Dengan kecanggihan teknologi dan kebutuhan internet yang meningkat ternyata juga membawa efek yang negatif. Ternyata memang benar adanya cerita kecanduan internet yang sampai menghilangkan nyawa seseorang.

Bahkan ada juga yang rela melepaskan pekerjaannya demi bermain twitter 24/7 selama tiga tahun. Beberapa dari mereka bahkan sampai bunuh diri karena dilarang memakai internet.

Separah apa sih kondisi orang-orang yang kecanduan internet ini? Dilansir oleh oddee.com, berikut 7 orang yang melakukan aksi berbahaya karena kecanduan internet.

1. Bunuh Diri Karena Selfie



Seorang remaja pria di Inggris mencoba bunuh diri karena tidak puas dengan hasil selfie yang diambilnya. Danny Bowan menghabiskan 10 jam dalam sehari untuk selfie sebanyak 200 kali.

Karena merasa kecewa, pemuda ini hampir saja mengalami overdosis, untungnya Ibu pemuda berusia 19 tahun ini berhasil menyelamatkannya. Karena kasus Bowman yang ekstrim ini, para dokter jiwa mulai menganggap jika kecanduan selfie merupakan gangguan jiwa yang tergolong serius.

2. Neknomination



Neknomination merupakan sebuah trend di internet mengenai para pemuda merekam video dirinya minum alkohol dalam kapasitas yang banyak di tempat yang berbahaya. Di akhir video mereka harus meneriakkan nama temannya untuk melakukan aksi yang sama.

Jonny Byrne ditemukan mengambang di sebuah sungai setelah lompat dari jembatan saat melakukan neknomination. Beberapa jam kemudian Ross Cummins ditemukan tidak sadarkan diri di rumahnya yang lalu meninggal di rumah sakit. Pria ini dilaporkan telah minum spirtus sebagai bagian dari Neknomination.

3. Gantung Diri



Seorang wanita berkebangsaan India gantung diri karena dianggap sebagai pecandu facebook oleh orang tuanya. Hal ini dikarenakan orang tuanya yang terganggu karena anaknya banyak melalaikan pekerjaan rumah karena facebook.

Setelah mendapat teguran dari orang tuanya, Goswami mengunci dirinya dalam kamar. Sayangnya, wanita ini ditemukan meninggal dengan gantung diri di kipas atap kamarnya.

4. Tertabrak Kereta



Pada bulan Maret lalu, seorang remaja wanita berusia 14 tahun tertabrak kereta karena berusaha mengambil HPnya yang jatuh di rel. Menurut sang Ibu, puterinya memang sedang duduk di rel bersama dengan pacarnya.

Karena ada kereta datang, mereka lompat dari rel, namun karena menyadari jika HPnya jatuh di rel, Jenna Betti kembali ke rel untuk mengambilnya. Sayangnya, puteri Darenale ini malah tertabrak oleh kereta tersebut.

5. Ballerina



Seorang remaja perempuan yang merupakan balerina ini memilih untuk bunuh diri karena tak boleh memiliki HP sendiri. Sang ibu khawatir tentang fantasinya di dunia maya, oleh karena itu tidak memberikan laptop dan HP pada puterinya.

Tallulah Wilson mengatakan pada ibunya jika melalui internet ada 18.000 orang yang menyayanginya. Hal ini karena depresi yang dirasakan akibat korban pembulian, kematian sang nenek dan perceraian orang tuanya.

Pada 12 Oktober 2012, remaja berusia 15 tahun tersebut pergi keluar rumah dan tanpa membawa perlengkapan baletnya, mengatakan pada sang ibu jika dia tidak membutuhkannya hari ini. Beberapa waktu kemudian, sang gadis ditemukan meninggal tertabrak kereta di stasiun St. Pancras.

6. Dipukul Karena Kecanduan Internet



Seorang remaja di China disinyalir meninggal setelah dipukuli di tempat rehabilitasi karena kecanduan internet. Deng Senshan meninggal kurang dai satu hari setelah di bawa ke pusat rehabilitasi.

Tao Ran, direktur pusat rehabilitasi kecanduan internet pertama di China mengungkapkan jika kematian memang mungkin saja terjadi. Hal tersebut dikarenakan sistem militer yang diterapkan di camp,

Kecanduan Internet memang merupakan masalah besar di China, karena inilah banyak pusat rehabilitasi yang sampai diiklankan di TV. Klinik Tao ini telah merawat 5.000 pecandu internet sejak tahun 2004.

7. Jatuh Dari Jembatan



Seorang turis yang sedang berjalan-jalan di atas jembatan jatuh ke air karena terlalu serius bermain dengan facebooknya. Untungnya ada seseorang yang melihatnya tercebur ke air yang super dingin tersebut dan langsung menghubungi polisi.

Bukan hanya tidak mengenal daerah sekitar, wanita in juga tidak bisa berenang. Beruntung polisi bisa segera menyelamatkan dan membawanya ke rumah sakit. Hal uniknya adalah, dia sama sekali tidak melepas HPnya meski tercebur ke air super dingin dan tidak bisa berenang.

5 Kejadian Langka Seputar Smartphone Yang Belom Kamu Tau

Posted: 09 May 2014 08:37 PM PDT

Selain sebagai sarana komunikasi praktis, smartphone juga memiliki banyak fungsi, salah satunya sebagai alat penyelamat tubuh bahkan nyawa.

Banyak kejadian unik sekaligus langka ketika sebuah perangkat mobile yang seharusnya hanya digunakan sebagai alat komunikasi serta pembantu aktivitas nirkabel ternyata mampu juga sebagai 'tameng diri.'

Hal itu dibuktikan dengan beberapa kejadian penembakan seseorang dan dia berhasil selamat karena perangkat mobilenya. Berikut 5 kejadian terkait perangkat mobile yang 'beralih fungsi' sebagai penyelamat.

1.iPod selamatkan nyawa seorang tentara dari terjangan peluru



Di tahun 2007 lalu, ada seorang tentara yang sedang ditugaskan di Iraq berhasil selamat dari maut karena peluru yang menghujami salah satu bagian vital dari tubuhnya berhasil terhenti karena mengenai dan menancap pada sebuah perangkat pemutar musik portable dari Apple yaitu iPod.

2.iPhone selamatkan nyawa seseorang dari terjangan peluru



Di bulan Februari 2012 lalu, ada laporan bahwa nyawa seseorang terselamatkan oleh sebuah iPhone yang pada saat itu dikantongi di saku kemejanya.

Pada saat itu, terjadi penembakan di suatu tempat dan sang korban waktu itu berada di dalam mobil. Naasnya, ada peluru nyasar dan menerjang kaca mobilnya kemudian terus lurus ke arah jantungnya.

Suatu hal yang mengejutkan, sang korban ternyata selamat karena peluru yang seharusnya akan menembus jantungnya itu menancap di iPhone miliknya.

3.Nokia X2 selamat nyawa seseorang dari terjangan peluru



Di tahun 2012 lalu, pernah terjadi baku tembak di Suriah. Dalam baku tembak tersebut, seseorang yang kedapatan sedang membawa Nokia X2 berusaha merekam kejadian tersebut.

Ketika melakukan proses perekaman, pengguna Nokia X2 ini tidak menyadari kalau dirinya terlalu dekat dengan arena baku tembak tersebut.

Sebuah peluru melesak menuju ke arahnya. Ajaibnya, sang pemilik handset tersebut tidak mendapatkan satu lukapun. Setelah diteliti, ternyata peluru yang dilesakkan mengenai perangkat handset besutan Nokia miliknya yang dia gunakan untuk merekam dengan posisi persis lurus dengan mulutnya.

4.Charger iPhone selamatkan pinggul seseorang dari terjangan peluru



Sebuah keajaiban yang menghampiri seorang deputi LA Country Sheriff. Dia terselamatkan dari ancaman terjangan peluru yang meluncur tepat ke pinggulnya. Namun bukan karena ponsel, melainkan kabel charger. Bagaimana bisa?

Kebetulan, dia tengah mengantongi charger iPhone dan saat itulah kabel pengisian itu berjasa membelokkan arah peluru tersebut.

Meski tetap terluka, namun tidak separah jika dia tidak diselamatkan oleh kabel charger itu. Kini, kabel tersebut sudah rusak dan belum ada komplain atau klaim kepada Apple untuk mendapatkan garansi.

5.HTC EVO 3D selamatkan nyawa penggunanya dari terjangan peluru



Sebuah kejadian langka yaitu smartphone HTC EVO 3D yang berhasil menjadi penyelamat nyawa penggunanya setelah menahan peluru perampok terjadi di tahun 2013 lalu.

Ketika perampokan berlangsung pemilik smartphone ini tanpa diduga ditembak dengan senjata api jenis revolver oleh kawanan perampok tersebut. Beruntungnya, peluru tersebut tepat mengarah ke smartphone yang sedang berada di saku pemiliknya tersebut. Smartphone HTC EVO 3D ini pun berhasil menyelamatkan nyawa pemiliknya yang akhirnya hanya menderita luka ringan saja akibat tembakan tersebut

WOW, Ibu di Tiongkok Bikin Sabun dari ASI Sendiri

Posted: 09 May 2014 08:23 PM PDT





Juri Rakyat – Semua orang pasti sudah mengetahui bagaimana baiknya ASI (Air Susu Ibu). Meski kebanyakan orang hanya mengetahui manfaat ASI untuk pertumbuhan bayi, ternyata seorang ibu dari Tiongkok berhasil membudidayakan ASI sebagai sabun untuk perawatan kulit.

Ide ini muncul ketika ibu muda ini menemui masalah pada bayi lelakinya yang tidak mau minum ASI lagi. Tidak ingin membuang ASI tersebut sia-sia, ibu muda ini memutuskan untuk membuat sabun dari ASI nya sendiri untuk perawatan kulit.

Kini sabun ASI yang diberi merek Taobao terkenal di Tiongkok. Pembeli bisa mendapatkannya dari situs jual beli seperti eBay dan Amazon. Para pembeli mengatakan bahwa Taobao ini sangat bermanfaat, tidak hanya untuk perawatan kulit dewasa namun juga untuk mencegah ruam popok pada bayi. Untuk tampilan yang lebih menarik, pencipta Taobao ini membentuk sabunnya menjadi Teddy Bear, kura-kura, dan ikan.

Menurut penelitian National Health Service (NHS) menunjukkan bahwa ASI yang diminum bayi, dapat mencegah bayi dari penyakit kulit seperti eksim. Para ahli juga mengatakan bahwa dengan mengkonsumsi ASI, akan memperkecil kemungkinan bayi mengalami diare, muntah, dan infeksi telinga. Selain itu juga tidak menyebabkan obesitas.

5 Makanan dan Minuman Sehat untuk Perokok

Posted: 09 May 2014 08:20 PM PDT





Juri Rakyat – Semua perokok pasti tahu bahaya dari perilaku merokok yang dapat mengganggu kesehatan. Untuk itu, banyak dari perokok yang mencari tahu makanan apa saja yang baik untuk dikonsumsi oleh perokok agar bisa menetralkan racun di dalam tubuhnya. Ini dia makanan yang baik dikonsumsi oleh para perokok agar paru-paru dan jantungnya tetap dalam keadaan stabil :

Kedelai
Mengonsumsi makanan dan minuman yang mengandung kedelai sangat baik untuk memperbaiki sistem kerja paru-paru dan mengurangi gejala penyakit sesak napas kronis. Kandungan Flavonoid di dalam kedelai berfungsi sebagai anti radang pada paru-paru sehingga bisa terhindar dari kanker paru-paru.

Apel
Buah apel yang rasanya manis ini memilki khasiat yang baik untuk memperbaiki sistem kerja paru-paru, khsusunya untuk para pecandu rokok. Kandungan antioksidan tinggi di dalamnya dapat membantu memperbaiki fungsi paru-paru dan mencegah terjadinya ganguan pernapasan.

Jeruk Nipis
Meskipun rasanya asam, tapi jeruk nipis mampu menurunkan kadar nikotin yang terdapat pada paru-paru sebanyak 70% serta dapat memperbaiki sistem kekebalan tubuh. Mengonsumsi air perasan jeruk nipis yang dicampurkan ke dalam segelas air putih akan memperbaiki sistem kerja paru-paru.

Air Mineral
Selain untuk memenuhi kebutuhan cairan tubuh, mengonsumsi air mineral minimal 8 gelas sehari juga dapat mengurangi kadar lendir yang terdapat di saluran tenggorokan sampai paru-paru. Nikotin yang terdapat di dalam rokok pun bisa diusir dengan mengonsumsi air mineral yang cukup.

Brokoli
Kandungan antioksidan di dalam brokoli dapat membuat fungsi organ vital pada tubuh kembali normal sehingga para perokok sangat dianjurkan untuk mengonsumsi brokoli.

Meskipun sudah ada makanan yang bisa menetralkan racun rokok di dalam tubuh, sebaiknya tetaplah menjalani pola hidup dan pola makan yang baik agar kesehatan tubuh tetap terjaga.


5 Penyakit yang Sering Dialami Wanita Karir

Posted: 09 May 2014 08:12 PM PDT




Juri Rakyat – Wanita karir memiliki tubuh yang rentan terhadap penyakit karena kegiatannya yang padat serta asupan makanan yang kadang kurang diperhatikan. Berikut ini adalah beberapa penyakit yang wajib diwaspadai oleh wanita karir :

Stres
Saat wanita bekerja, maka tubuhnya akan beraktivitas lebih dari yang seharusnya sehingga wanita karir cenderung lebih mudah stres dan sulit untuk mengendalikan emosinya. Apalagi jika ada permasalahan lain di luar pekerjaan.

Radang Panggul
Wanita yang bekerja biasanya lebih sering duduk di kursi dan berada di ruangan kantor sehingga pergerakan panggul dan pinggulnya berkurang. Hal inilah yang mengakibatkan wanita karir lebih rentan terkena radang panggul dan penyakit lain yang berhubungan dengan sistem reproduksi.

Stroke
Asupan makanan yang kurang, banyaknya aktivitas yang harus dilakukan, serta kurangnya berolahraga akan mengakibatkan muncul berbagai penyakit pada wanita karir sehingga hal itu bisa saja memicu stress dan mengakibatkan tersumbatnya peredaran darah sehingga berujung pada stroke.

Penyakit Mata
Salah satu penyakit yang juga perlu diwaspadai oleh wanita karir adalah penyakit mata, terutama bagi wanita yang bekerja di depan layar komputer. Oleh sebab itu, cek kesehatan mata secara berkala untuk memastikan kondisinya baik-baik saja.

Maag
Penyakit ini mungkin sudah tidak terdengar asing lagi di telinga. Namun, wanita karir memiliki kecenderungan untuk lebih mudah terkena penyakit ini karena pola makan yang tidak sehat dan tidak teratur akibat kelamaan bekerja.

Untuk itu, lakukan pola makan yang baik dan sehat, pola tidur yang tertaur, dan olahraga secara teratur untuk membuat stamina tubuh tetap terjaga walaupun bekerja seharian penuh.


BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 10 May 2014 03:38 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


Bikini terlalu kecil, bahagian intim model Indonesia nyaris terlihat

Posted: 10 May 2014 08:31 AM PDT

Jakarta - Model jelita Mariana Renata mengalami insiden bikini ketika tampil di Australian Fashion Week. Insiden itu kini menjadi topik perbincangan luas di alam maya.

Mariana mengenakan bikini berwarna biru berpadu kuning. Tak lupa ia juga memakai aksesoris kalung dan gelang berwarna sama.

Laman media OMFG telah memuat foto-foto Mariana ketika berada di atas catwalk. Ketika itu, bikini yang dikenakannya seolah-olah tidak menutupi bahagian intim sepenuhnya.
Australian Fashion Week merupakan sebuah acara yang biasa dilakukan secara setiap tahun, namun dek kerana insiden berkenaan, ianya menjadi popular secara tiba-tiba.

Bagi seorang model, sudah tentu Mariana biasa mengalami insiden seperti itu. Beberapa top model sebelum ini juga pernah menjadi sasaran juru foto ketika di atas catwalk.

Namun begitu, hingga kini Mariana belum memberikan komentar mengenai insiden tersebut.

Pengarah wanita popular minta pelakon lelaki tunjuk alat sulit?

Posted: 10 May 2014 07:01 AM PDT

Gambar hiasan
Nampak macam mudah kerana bukan kena bayar pun tetapi apabila diteliti balik permintaan itu memang tak masuk akal. Dalam banyak syarat yang dikenakan oleh pengarah ini kepada bakat baru yang menghadiri uji bakat dengannya, dia membuat satu permintaan.

Bukan kereta, televisyen atau peti sejuk tetapi dia minta untuk melihat alat sulit bakat baru itu. Paling me­ngejutkan dia tak minta daripada wanita sebaliknya daripada lelaki, jadi cubalah teka apakah jantina pengarah itu?

Apabila mereka tanya kenapa dia hendak tengok, pengarah itu hanya buat muka selamba.

Pengarah ini sudah kemaruk sangat agaknya. Pengarah ini bukan calang-calang orang kerana kalau SS sebut namanya, seantero Malaya tahu siapa dia.

Namun, biasalah kalau ada yang bertanya kepada pengarah ini mesti dia menafikannya dan jika ada dalam kalangan bakat baru yang pecah tembelang de­ngan syarat yang dikenakannya, SS yakin sangat pengarah itu akan tuduh bakat baru itu yang berangan nak jadi pelakon terkenal dan apabila tidak diambil berlakon mereka buat cerita untuk menjatuhkannya.

Industri hiburan penuh dengan penafian walaupun perbuatan mereka sudah terang di depan mata tetapi mereka tetap menafikan dengan pelbagai alasan. Ada yang bermati-matian menafikan walaupun sudah mabuk sampai jatuh tunggang langgang depan orang ramai.

Apabila terus diasak, mereka akan kata itu pelanduk dua serupa berwajah mirip mereka. Berapa puluh orang agaknya yang sama dengan muka mereka kerana di setiap lokasi ada saja pelanduk dua serupa?

Berbalik kepada kisah pengarah ini tadi, SS harap tiada yang tunjuk alat sulit kepadanya semata-mata nak jadi pelakon. Sekali anda 'tunjuk' bermakna selamanya maruah anda tercalar dan menjadi 'barang permainan' pengarah psiko.

Banyak lagi jalan untuk jadi pelakon, jangan ambil jalan mudah kerana kesenangan yang datang itu tidak berkekalan dan kalau anda seorang Islam, hilang segala keberkatan daripada Tuhan.

Soseh Soseh @ Harian Metro

China rancang bina landasan keretapi ke Amerika Syarikat

Posted: 10 May 2014 06:18 AM PDT

BEIJING 9 Mei - China sedang menimbangkan untuk membina landasan kereta api berkelajuan tinggi yang menghubungkan negara ini dengan Amerika Syarikat (AS) sejauh 12,874 kilometer (km) yang mengambil masa kurang daripada dua hari perjalanan.

Bergerak pada kelajuan 349 kilometer sejam (kph), kereta api itu akan meninggalkan timur laut negara ini dan merentasi Siberia sebelum memasuki terowong sejauh 201 kilometer di Selat Bering, lintasan terpendek antara Rusia dan Alaska di Amerika Syarikat.

Kereta api itu kemudiannya menghala ke selatan menerusi Kanada sebelum tiba di destinasinya di AS.

Bagaimanapun, masih tidak jelas sama ada kerajaan AS, Kanada dan Rusia bersetuju dengan cadangan itu.

Bagaimanapun jurutera mendakwa kemudahan itu akan menjadi alternatif kepada perjalanan menerusi udara, lapor China Daily yang dipetik Mail Online.

Sekiranya siap, landasan itu berukuran 3,701 kilometer lebih panjang daripada Landasan Kereta Api Trans-Siberia, sekali gus menjadi laluan kereta api terpanjang di dunia.

Laluan landasan itu di bawah tanah juga merupakan empat kali lebih panjang daripada terowong Channel Tunnel yang menghubungkan Perancis dan United Kingdom.

China setakat ini telah membina rangkaian kereta api laju terpanjang iaitu lebih daripada 9,977 kilometer.

Piala Dunia: Iran larang pemain tukar jersi dengan pasukan lain

Posted: 10 May 2014 06:01 AM PDT

Persekutuan Bola Sepak Iran telah mengeluarkan arahan melarang pemainnya menukar jersi bola sepak pasukan tersebut dengan pemain lawan selepas permainan tamat.

Menurut laporan laman web Persian Football, persekutuan tersebut mengeluarkan itu berpunca daripada masalah kewangan yang melanda pasukan tersebut.

Alasan tersebut amat memalukan bagi negara yang kaya dengan minyak lapor laman web itu lagi.

Guru paksa 120 pelajar perempuan tanggal pakaian

Posted: 10 May 2014 05:01 AM PDT

Gambar hiasan
Dua guru dari sebuah sekolah di Wilyah Beni Suef, Mesir, digantung tugas setelah memaksa 120 orang pelajar perempuanya menaggalkan pakaian untuk menyiasat kes kehilangan wang.

Jurucakap untuk Kementerian Pendidikan Mesir Ahmed Helmy menggambarkan kejadian itu sebagai suatu hal yang menyedihkan dan tidak bermoral, lapor stesyen televisyen Al Arabiya, Selasa (15/6).

Dalam sebuah wawancara disiarkan saluran televisi MBC Masr, Helmy menjelaskan dua guru berkenaan ketika itu sedang menyiasat kes kehilangan wang berjumlah LE40 (RM 18) oleh seorang pelajar menengah atas.

Beliau mengesahkan kedua-dua guru tersebut, yang mengajar kelas bahasa Prancis, telah digantung tugas dan satu siasatan telah dilakukan berkaitan insiden ini.

Pelajar-pelajar berkenaan juga telah memberi keterangan.

Ustaz Bengang Ditegur, Ludah Dalam Mulut Pelajar

Posted: 10 May 2014 02:01 AM PDT

GARA-GARA ditegur oleh seorang murid darjah tiga kerana meludah di tingkap, seorang ustaz bertindak meludah ke dalam mulut murid tersebut.

Kejadian tersebut dikongsikan di akaun Facebook Oh!Media menerusi satu salinan laporan polis yang dibuat oleh penjaga mangsa.

Menurut pengadu, anaknya kemudian balik ke rumah dalam keadaan menangis.

Kejadian itu turut disaksikan oleh murid-murid lain.
Sebelum ini, beberapa kes hukuman yang tidak masuk akal oleh beberapa guru kepada pelajar pernah dilaporkan oleh media tempatan.

Ia termasuklah mengarahkan pelajar makan rumput, menghentak kepala ke meja dan merotan muka pelajar.

Diharap selepas ini, tiada lagi hukuman keterlaluan dikenakan terhadap pelajar oleh segelintir guru kerana secara tidak langsung ia akan merosakkan nama baik golongan pendidik di negara kita.

Penyanyi Brian McKnight Cium Bibir Pembaca Berita TV3

Posted: 10 May 2014 01:02 AM PDT

SEWAKTU di sidang media pada Khamis lalu, MalaysiaDigest (MD) sempat bertanyakan kepada Brian McKnight kalau-kalau ada kejutan yang akan diberikan kepada peminat-peminat pada konsertnya nanti. Tapi jawab bintang sensasi antarabangsa kelahiran Buffalo, New York, Amerika Syarikat ini, beliau hanya akan menyanyi saja selama dua jam dan tidak ada apa-apa kejutan untuk penonton- penontonnya.

Namun penyanyi R&B ini ternyata 'berbohong!'. Sebab, pada konsertnya yang berlangsung di PWTC pada Jumaat (malam tadi), Brian bukan saja berjaya memukau seramai 2000 penonton malah penyanyi berusia 45 tahun ini turut memberikan beberapa kejutan kepada peminat-peminatnya.

Memulakan persembahan pada jam 8.45 malam, Brian mendendangkan lagu 'Find Myself', 'Dont Stop'. Suasana terus hangat apabila dia yang muncul di tengah pentas sempat menarik dan bergelek seksi bersama gitaris dan basist-nya sebelum memulakan nyanyian. Aksinya itu nyata membuatkan seluruh dewan merdeka gamat dengan sorakan para penonton.

Terus buat peminat tidak keruan apabila terus dipersembahkannya lagu 'Love of My Life', 'Only One'. Saat ini, ramai penonton yang ikut sama menyanyi sambil bertepuk tangan.

"Hai Kuala Lumpur!!! Lama tidak ke sini sejak menjejakkan kaki pertama kali pada tahun 2000. Ketika itu, saya dapat rasakan yang saya akan kembali lagi ke sini satu hari nanti. Ya! saya yakin saya akan kembali semula ke sini untuk persembahan yang lebih besar. Dan hari ini saya kembali, di hadapan anda semua. Saya cukup gembira dan teruja. Kepada anda ingat juga pada yang mungkin tak ingat, nama saya… Brian McKnight", sapa Brian sambil tersenyum lebar sebelum meneruskan persembahan.

Tidak cukup membuai penonton dengan vokalnya yang lunak, dalam pada dia menyanyi, sesekali Brian tanpa segan silu mempamer gelagat-gelagatnya yang melucukan. Sekaligus mengundang gelak-tawa audience. Bukan saja Brian, pemuzik iringannya juga turut membuat aksi-aksi melucukan.

'Kejutan' seterusnya, Brian mempelwa seorang penonton naik ke pentas dan MD difahamkan peminat bertuah yang terpilih itu bernama Anita, pembaca berita Nightline, TV3.

Brian sempat bertanyakan kepada gadis tersebut sama ada dia sudah mempunyai teman lelaki atau tidak. Anita menjawab, "sudah". Lalu Brian berkata, "kalau begitu, boleh tak benarkan saya jadi teman lelaki awak untuk 5, 6 minit ini saja?", "Boleh", jawab Anita sambil tersenyum.

Kemudian Brian terus mendedangkan lagu Another You sambil bersungguh-sungguh dengan gaya seperti dia melamar personaliti TV3 itu sambil memberikan sejambak bunga. Tersipu-sipulah Anita dibuatnya. Dalam keasyikan penonton melihat aksi Brian 'mencairkan hati ' Anita, (dengan gaya gentleman) tiba-tiba suasana dewan bertukar gamat apabila Brian bertindak mencium bibir Anita. Terkejut dengan tindakan penyanyi itu, Anita bagaimanapun dilihat cuba mengelak.

Dan kemudian malam konsert yang diberi nama 'More Than Words- An Intimate Evening with Brian McKnight' anjuran Jag Live Concert ini diteruskan dengan dendangan lagu seperti 'Crazy Love', 'My Kind Girl', '6,8,12′. Pada konsertnya itu, penghibur yang berkebolehan memainkan lapan alat muzik ini turut mempamerkan kebolehannya bermain gitar dan piano.

Antara lagu lain yang turut diperdengarkan seperti 'Rest Of My Life', 'Back at One', 'Fall', 'Made For Love' dan Brian mengakhiri persembahannya pada jam 10.30 malam dengan lagu 'Still'.

Turut kelihatan pada konsert ini, barisan artis popular tempatan seperti Anuar Zain, Noryn Aziz, Shasha (Elite) Lisa Surihani dan suaminya, Yusry.

Kredit foto-foto : Selebriti Online

Diperkosa bergilir-gilir tiga 'polis'

Posted: 10 May 2014 12:01 AM PDT

Kajang: Tiga lelaki warga India bertindak menyamar sebagai anggota polis sebelum memperkosa seorang wanita selepas berpura-pura mahu memeriksa dokumen pasport milik mangsa.

Dalam kejadian jam 10 malam Rabu lalu, mangsa yang berusia 30-an turut diugut akan dijadikan pelacur oleh suspek yang menculiknya berhampiran sebuah pusat beli-belah di kawasan Bandar Mahkota Cheras di sini.

Sumber polis berkata, mangsa warga India sebelum itu ditahan kumpulan suspek ketika sedang berjalan bersama tunangnya.

"Suspek memperkenalkan diri sebagai anggota polis dan meminta mangsa dan tunangnya menyerahkan pasport untuk diperiksa, namun mangsa memberitahu pasport miliknya tertinggal di rumah.

"Tiga lelaki terbabit kemudian mengarahkan tunang mangsa mengambilnya di rumah jika tidak mahu ditahan," katanya.

Menurutnya, ketika tunang mangsa berpatah balik ke rumah, wanita terbabit dibawa ke sebuah hotel di Taming Jaya, di sini.

Ketika berada di hotel itu, suspek mengugut mahu menjadikan mangsa pelacur sebelum mangsa diperkosa bergilir-gilir.bersama beberapa wanita lain yang berada di situ.

"Bagaimanapun mangsa enggan dan merayu dilepaskan.

Suspek kemudian membawa mangsa ke sebuah lagi hotel di kawasan berhampiran sebelum diperkosa secara bergilir-gilir," katanya.

Menurutnya, suspek turut merampas wang tunai RM200 milik mangsa sebelum menghantar mangsa ke Balakong dengan menaiki teksi.

Tambahnya, polis yang menerima laporan kejadian itu kemudian segera mengesan suspek sebelum berjaya menahan kesemua mereka di Ampang dan Gombak, semalam.

Huan Cheng Guan calon PCM PRK Bukit Gelugor

Posted: 09 May 2014 11:25 PM PDT

GEORGETOWN 9 Mei - Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan hari ini mengumumkan akan bertanding mewakili parti itu dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor pada 25 Mei ini.

Cheng Guan, 53, berkata, keputusan itu dibuat bukan kerana kepentingan peribadi sebaliknya berlandaskan kepada pengalamannya dalam bidang politik selama ini.

"Saya akan menggunakan pengalaman sebagai bekas Naib Presiden Gerakan dan anggota Parlimen Batu Kawan antara 2004 dan 2008 untuk berkhidmat kepada penduduk di Parlimen Bukit Gelugor.

"Malah, ketika bukan lagi bergelar anggota Parlimen, saya tetap berkhidmat kepada rakyat menerusi PCM serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Centre for Political Awareness untuk membangkitkan kesedaran rakyat dalam isu-isu tertentu," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Katanya, manifesto pilihan raya dan slogan PCM yang akan digunakannya nanti akan diumum selepas hari penamaan calon, Isnin depan.

"Jentera pilihan raya PCM juga bersiap sedia dan kami sudah mula turun berjumpa penduduk di sekitar Bukit Gelugor serta mendapat maklum balas yang baik, kita akan pergiatkan kempen selepas penamaan calon, Isnin ini," katanya.

PRK Parlimen Bukit Gelugor diadakan berikutan kematian penyandangnya, Karpal Singh dalam kemalangan jalan raya 17 April lepas. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 12 Mei sebagai hari penamaan calon, pengundian awal 21 Mei dan hari mengundi 25 Mei.

Mendiang Karpal Singh yang juga bekas Pengerusi DAP, memenangi kerusi itu pada pilihan raya umum 2013 dengan majoriti 42,706 undi menewaskan calon Barisan Nasional (BN), Teh Beng Yeam yang memperoleh 13,597 undi. - BERNAMA

Ramkarpal calon DAP PRK Bukit Gelugor

Posted: 09 May 2014 11:01 PM PDT

GEORGETOWN - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng sebentar tadi mengumumkan Ramkarpal sebagai calon yang akan mewakili parti itu dalam PRK Bukit Gelugor, 25 Mei ini.

Ramkarpal adalah anak keempat kepada bekas Pengerusi Kebangsan DAP, Karpal Singh yang maut dalam kemalangan di Gua Tempurung, 17 April lalu.

Menurut Guan Eng, pemilihan Ram sebagai calon adalah paling baik dan tepat.

Pengumuman itu dibuat Guan Eng di Majlis Pembukaan Rasmi Pusat Operasi Utama PRK Bukit Gelugor yang turut dihadiri pemimpin tertinggi PR antaranya Ketua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang, Pesuruhjaya Pas negeri, Mohamad Sabu, Pengerusi DAP negeri, Chow Kon Yeow dan Timbalan Pengerusi DAP negeri, Jagdeep Singh Deo.

Turut hadir, balu mendiang Karpal, Gurmit Kaur serta keluarganya.

Pengawal keselamatan gila seks songsang

Posted: 09 May 2014 10:01 PM PDT

PENGAWAL keselamatan yang diberkas polis ketika cuba mencabul seorang budak lelaki.
Sungai Buloh: Tindakan gila seorang lelaki misteri yang gemar menculik pelajar sekolah sebelum dipaksa menjadi alat pemuas nafsu sejak sebulan lalu akhirnya terbongkar selepas dia diberkas tengah hari semalam.

Suspek yang juga seorang pengawal keselamatan berusia 34 tahun itu dikesan mempunyai nafsu gila apabila gemar memujuk mangsa dalam kalangan remaja lelaki supaya membuka seluar sebelum dicabul.

Sumber polis berkata, pihaknya yang menerima beberapa laporan berhubung kejadian itu sebelum ini bertindak melakukan risikan dan siasatan menerusi operasi Ops Cantas semalam.

Menurutnya, anggota polis melakukan intipan terhadap seorang pengawal keselamatan yang bertugas di sebuah pusat beli-belah di sini sekitar jam 12.30 tengah hari semalam.

"Pemerhatian mendapati suspek yang bertugas di bahagian pakaian kanak-kanak di pusat beli-belah itu dilihat memujuk seorang pelajar lelaki supaya mengikutnya menaiki motosikal.

"Anggota polis dari Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) kemudian melihat suspek membawa pelajar lelaki itu menaiki sebuah motosikal model Demak ke kawasan Perindustrian SB Jaya di sini," katanya.

Artis berang dipersenda terima anugerah tidak diiktiraf

Posted: 09 May 2014 09:01 PM PDT

Pian Cecupak (dari kiri), Nash dan Boy Iman menerima penganugerahan yang membawa gelaran Datuk oleh pengamal adat pepatih Naning.
PETALING JAYA: Dua artis yang menerima penganugerahan yang membawa gelaran Datuk daripada puak adat pepatih Naning berasa terkilan apabila ia dipersendakan oleh sesetengah pihak.

Kedua-dua artis berkenaan iaitu Pian (Cecupak) dan Boy Iman menjelaskan adalah tidak wajar mereka dijadikan bahan jenaka kerana keputusan menerima gelaran itu hanya sebagai menghormati permintaan puak tersebut.

"Saya marah dengan mereka yang mempersendakan dan mengutuk tentang peribadi saya serta mempersoalkan gelaran ini tanpa bertanya terlebih dahulu.

"Sudahlah saya dipinggirkan daripada industri seni, kini mereka keji dan melemparkan kata-kata hinaan dengan menjadikan saya sebagai bahan jenaka mereka serta mengungkit kisah lama saya," ujar Pian dengan nada kesal kepada mStar Online.

Baru-baru ini, sebuah akhbar melaporkan pelakon komedi Pian (Cecupak), Boy Iman dan penyanyi Nash dianugerahkan Darjah Jaksa Naning Melaka (D.J.N.M) yang membawa gelaran Datuk.

Majlis pengurniaan darjah kebesaran itu dilakukan semperna hari keputeraan Orang Kaya Seri Raja Merah Dato' Undang Naning Ke-21, Datuk Nordin Abd Jalil yang diadakan di A Famosa Resort, Melaka pada 4 Mei lalu.

Tindakan Pian dan Boy Iman memuat naik gambar-gambar mereka menerima anugerah berkenaan di laman sosial masing-masing mendapat kritikan banyak pihak kerana gelaran berkenaan dikatakan tidak sah.

Ia mengakibatkan kedua-dua mereka melepaskan rasa tidak puas hati di laman sosial masing-masing sebagai menjawab tuduhan berkenaan.

Dalam pada itu Pian atau nama sebenar Mohd Rafiq Abdul Rahman, 44, berkata, dia tidak pernah berharap atau meminta untuk diberikan gelaran tersebut.

"Bukan saya yang minta atau bayar untuk dapatkan gelaran itu, namun jika pihak mereka ingin memberikannya, saya tidak boleh menolak kerana saya menghormati mereka yang banyak memberi peluang pekerjaan kepada saya selama ini.

"Saya tidak kisah orang ingin iktiraf atau tidak gelaran itu kerana saya menghormati sejarah mereka dahulu, lagi pula saya hanya akan guna gelaran ini pada majlis-majlis rasmi yang dianjurkan puak itu sahaja," ujarnya.

Pian berkata, dia menerima gelaran itu berikutan sumbangan yang diberikan atas kerja-kerja amal yang dilakukan bersama pihak berkenaan.

Dia juga mempunyai beberapa perancangan dalam membesarkan perniagaan kuah rojaknya bersama koperasi yang dimiliki oleh puak Naning berkenaan.

Sementara itu, pelakon Nurol Iman Abdul Rahman atau lebih dikenali dengan panggilan Boy Iman menganggap penganugerahan yang diberikan kepada beberapa selebriti termasuk dirinya adalah bagi membolehkan pihak berkenaan mendapat publisiti tentang wujudnya puak itu dalam masyarakat.

"Saya tidak kisah tentang panggilan atau gelaran tersebut, bagi saya penganugerahan yang mereka berikan adalah satu penghormatan terhadap saya atas sumbangan saya kepada mereka.

"Mungkin bagi mereka penganugerahan tersebut dibuat kepada artis adalah untuk membolehkan masyarakat sedar tentang kewujudan mereka dalam masyarakat kita," katanya.

Dalam pada itu, Boy turut berharap agar masyarakat tidak mempersendakan dan terus menghentamnya secara terbuka di laman-laman sosial tentang perkara ini.

Sementara itu The Star pada 27 Jun 2013 melaporkan, anugerah yang diberikan oleh ketua-ketua wilayah dan pemimpin-pemimpin tradisional mana-mana negeri tidak diiktiraf di negara ini melainkan kurniaan Yang di- Pertuan Agong dan ketua-ketua kerjaaan negeri.

Akhbar Utusan Malaysia pada pada 30 Mei 2011 turut memetik kenyataan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam yang menjelaskan anugerah dan gelaran yang disampaikan oleh kumpulan berkenaan adalah tidak sah dan tidak diiktiraf oleh kerajaan kerana hanya Yang Dipertua Negeri sahaja yang mempunyai hak mengurniakan sebarang darjah kebesaran.

Pihak berkenaan pula mendakwa anugerah itu adalah sah dalam adat pepatih Naning dan tidak menyalahi undang-undang selain tiada kaitan dengan kerajaan negeri mahupun persekutuan.

Sharifah Aini dijangkiti H1N1

Posted: 09 May 2014 08:00 PM PDT

KUALA LUMPUR 9 Mei - Penyanyi legenda Datuk Sharifah Aini, 61, hari ini mengesahkan yang dia pernah dijangkiti virus Influenza A (H1N1) lima bulan lalu.

Menerusi Facebooknya hari ini, Sharifah Aini memberitahu yang dia menerima rawatan di hospital selama 28 hari dan sepanjang tempoh itu dia ditempatkan di bilik berasingan daripada pesakit lain.

"Sampai sekarang saya perlu berulang-alik ke hospital dan hospital ibarat rumah kedua saya kerana kesihatan saya belum pulih seratus peratus. Saya memberitahu pengalaman ini, agar orang ramai lebih berhati-hati. Semuanya berlaku kerana saya terlalu ingin menjaga hati orang.

"Waktu itu saya mengadakan majlis khatam al-Quran dan salah seorang jemputan saya membawa kenalannya (wanita) yang tidak saya kenali dan wanita itu sejak datang batuknya amat teruk. Wanita itu hadir tiga malam berturut-turut ke majlis yang saya anjurkan itu.

"Tiap kali datang, dia akan memeluk dan mencium pipi saya. Bila dia peluk saya, tangan saya berpeluh. Selepas itu saya dapat tahu yang dia baru pulang daripada bercuti dari luar negara. Gara-gara dia, saya dan ahli keluarga disahkan dijangkiti virus H1N1," katanya yang dipetik melalui laman Facebooknya hari ini.

Kata Sharifah Aini, tujuan dia mendedahkan pengalaman itu bukan untuk menghina sesiapa, cuma untuk mengingatkan orang lain agar berhati-hati apabila mempunyai rakan atau saudara mara yang batuk teruk. - UTUSAN ONLINE

Asmara mengaibkan terbantut

Posted: 09 May 2014 07:00 PM PDT

Melaka: Asmara satu pasangan kekasih warga asing terbantut selepas kediaman mereka diserbu Jabatan Imigresen negeri di Bukit Beruang, di sini, malam tadi.

Dalam operasi kira-kira jam 11 malam itu, wanita warga Indonesia dan lelaki Bangladesh yang masing-masing berusia 20-an itu ditemui dalam keadaan mengaibkan.

Difahamkan ketika pasukan serbuan masuk ke dalam rumah, wanita itu kelam kabut hendak memakai pakaian.

Turut ditahan enam wanita warga Thailand yang bekerja di sebuah rumah urut di Malim.
Mereka adalah antara 27 warga asing dari Thailand, Vietnam, Myanmar, Indonesia, Bangladesh, Pakistan dan Nepal berusia antara 17 hingga 48 tahun yang ditahan di lima lokasi berasingan dalam operasi bermula 6 petang semalam hingga 1 pagi tadi.

Wajah Hasrina Chee, gadis terjun bangunan bunuh diri

Posted: 09 May 2014 06:00 PM PDT

Seorang wanita maut membunuh diri setelah terjun dari sebuah pasaraya terkenal di Kota Kinabalu, Sabah. Apa yang mengejutkan, wanita tersebut sempat memuatnaik status rancangannya yang mahu membunuh diri di Facebook.

Dalam status itu, dia mengucapkan selamat tinggal kepada keluarga serta rakan-rakannya. Dalam perenggan terakhir, dia juga sempat menujukan status kepada seorang lelaki bernama Gulam Larkins dan mengatakan tindakannya itu adalah hadiah buatnya.


Tidak diketahui apakah hubungan Gulam Larkins dengan mangsa dan ramai yang mengjangkakan lelaki itu adalah teman lelakinya.

Gambar-gambar yang dikongsikan dalam sebuah blog menceritakan lebih lanjut mengenai kejadian itu:

Berita terkini gambar wanita bunuh diri di Centre Point (CP) KK Sabah pada 9 Mei 2014. Orang ramai di Pusat Membeli Belah Centre Point digemparkan dengan penemuan mayat seorang gadis yang berusia dalam lingkungan 20-an. Menurut saksi, mangsa yang berasal dari Bongawan telah terjun dari tingkat enam bangunan tersebut dan mati serta merta ditempat kejadian. Insiden dipercayai berlaku pada pukul 12.30 pagi Jumaat dan punca kematian dipercayai akibat tekanan emosi. Berdasarkan maklumat terkini, identiti mangsa dikenali sebagai Hasrina Chee.
Berikut pula adalah foto Hasrina Chee yang diperoleh dari laman Facebook beliau. Namun, apa yang agak pelik, status terakhir beliau seperti mana yang di cetak oleh blog tersebut tiada. Dan status terakhir beliau adalah pada 5 May 2014







(Foto) Penumpang AirAsia X meninggal dunia dalam pesawat

Posted: 09 May 2014 05:00 PM PDT

KUALA LUMPUR: Seorang penumpang disahkan meninggal dunia semasa berada dalam pesawat AirAsia X penerbangan D7 171 yang dalam perjalanan menuju Kuala Lumpur dari Jeddah pada Jumaat.
AirAsia X Berhad dalam satu kenyataan ringkas kepada Astro AWANI mengesahkan laporan ini serta memberitahu bahawa ahli keluarga penumpang tersebut serta pihak berkuasa telah dimaklumkan mengenai perkara ini.

"Kami sedang menyediakan segala jenis bantuan yang diperlukan ketika ini," kata kenyataan tersebut.

Punca kematian belum dapat dikenal pasti.


Giliran Obama persenda laporan MH370 oleh CNN

Posted: 09 May 2014 04:00 PM PDT

KUALA LUMPUR: Agensi berita CNN menerima pelbagai jenis kritikan bertubi-tubi susulan laporan berita oleh agensi itu mengenai kehilangan pesawat MH370 sejak 8 Mac lalu dan kali ini, giliran Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama pula.

Semasa hadir pada majlis makan malam tahunan koresponden White House baru-baru ini, Obama mempersenda CNN mengenai laporan berita tanpa henti oleh agensi berita itu.

"Saya gembira dapat bersama anda di sini walaupun saya masih mengalami kecelaruan tidur (jet lag) selepas perjalanan jauh ke Malaysia ... tempoh masa lama yang perlu kita tempuh untuk mendapatkan berita oleh CNN," kata Obama pada majlis itu.
Sebelum ini, bekas ikon CNN, Larry King turut mengkritik agensi berita itu dengan menyifatkan laporan berita mengenai kehilangan pesawat yang dilapor oleh CNN sebagai 'tidak masuk akal'.

Dalam temu bual bersama laman web Capital New York, pengacara TV terkemuka itu berkata: "Saya rindu untuk bersiaran, itulah hidup saya dan saya rindukan berita hangat, tetapi saya akan memberitahu anda sesuatu, saya gembira saya tidak bersama CNN ketika liputan berita kehilangan pesawat ini.

"Kerana ia telah bertukar menjadi laporan berita yang tidak masuk akal," kata Larry lagi.

Pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang dalam perjalanan menuju Beijing dari Kuala Lumpur dilaporkan hilang pada 8 Mac lalu dimana ia membawa seramai 239 penumpang dan anak kapal.

Sejak kejadian itu, CNN tanpa henti melaporkan berita mengenai pesawat malang itu adakalanya dilihat membuat liputan berita tidak tepat serta memberi tanggapan buruk terhadap Malaysia berkenaan tragedi pesawat MH370 yang dianggap tidak sensitif kepada keadaan semasa.

CNN turut mendakwa bahawa Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) telah dikerah untuk mencari pesawat MH370 Penerbangan Malaysia (MAS) sejurus selepas dimaklumkan pesawat hilang pada 8 Mac lalu.

TUDM serta Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dalam kenyataan ringkasnya melalui Twitter juga menafikan dakwaan laporan dari agensi berita tersebut bahawa gerakan mencari oleh TUDM itu hanya memaklumkan Jabatan Penerbangan Malaysia (DCA) dan juga pasukan gerakan mencari dan menyelamat (SAR) tiga hari selepas pesawat itu dilaporkan hilang.

Pada 24 Mac lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah mengumumkan bahawa perjalanan pesawat malang itu berakhir di selatan Lautan Hindi.

Apa Yang Tersirat

Posted: 10 May 2014 02:12 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Sandakan: Bakal Penculik Berjaya Ditangkap

Posted: 10 May 2014 08:37 AM PDT

Tiga penjenayah dipercayai daripada kumpulan penculik yang sedang dalam perjalanan memasuki perairan Sandakan berjaya ditangkap selepas berlaku perlanggaran dengan bot ronda polis platun tiger Pasukan Gerakan Am (PGA).

Dalam kejadian pada kira-kira 8.15 malam sebentar tadi, polis yang sedang melakukan rondaan terserempak dengan bot yang dinaiki penjenayah terbabit sebelum meminta mereka memberhentikan bot itu.

Bagaimanapun, mereka telah bertindak melanggar bot polis sehingga menyebabkan kedua-dua bot itu terbalik.

Ketiga-tiga lelaki itu bagaimanapun berjaya ditahan walaupun berlaku pergelutan antara polis dan penjenayah

PRK Bukit Gelugor:Tepat!!! MCA Tidak Bertanding

Posted: 10 May 2014 08:27 AM PDT

Semalam dalam blog ini, AYT menyarankan agar BN tidak bertanding bagi PRK Bukit Gelugor. Sebabnya, untuk masa ini, BN/MCA belum mempunyai faktor positif yang membolehkan parti itu mencapai kemenangan. Selain itu, kawasan itu adalah kubu kuat DAP, sepertimana majoriti yang diperolehi calon parti itu terutama pada PRU-13 lalu. Dalam masa setahun, selepas PRU itu, tiada faktor luarbiasa yang boleh menyebabkan pengundi mengubah fikiran; juga faktor kematian penyandang kawasan itu Karpal Singh, akan membawa undi simpati kepada anaknya Ramkarpal Singh.

Hari ini MCA mengumumkan tidak bertanding pada PRK itu.

Parlimen Bukit Gelugor kosong berikutan kematian Karpal Singh pada 17 April lalu kerana terlibat kemalangan maut semasa beliau dalam perjalanan ke Pulau Pinang.

Jika ada pertandingan, maka hari pengundian dijadualkan pada 25 Mei. Di atas kertas, calon DAP akan menang mudah; atas sebab demi menjimatkan kos, agar memberikan kemenangan kepada calon DAP tanpa tanding.

Maarof Dibunuh Untuk Gagalkan Penubuhan Bank Melayu

Posted: 10 May 2014 01:31 AM PDT

Orang ramai terutama peminat filem Melayu cukup mengenali seniman veteran, Datuk Mustapha Maarof yang terbabit dalam lebih 50 filem sejak sebelum merdeka dan beratus drama di Singapura dan Malaysia.

Tetapi masyarakat mungkin tidak mengenali siapa bapanya, Allahyarham Maarof Zakaria. Bagi penduduk Kuala Lumpur, terutama di Bangsar dan Lembah Pantai, mereka cukup sinonim dengan nama Jalan Maarof, bermula di Dataran Maybank menuju ke pusat beli beli Bangsar.

Siapakah Maarof sebenarnya hinggakan namanya cukup gah untuk diabadikan di antara laluan utama yang menjadi laluan beribu pengguna setiap hari. Allahyarham sebenarnya ada kisah tersendiri yang jarang diperkatakan.

Maarof anak kelahiran Sri Menanti, Negeri Sembilan adalah antara kelompok Melayu elit yang mendapat pendidikan Inggeris yang hidup sezaman dengan tokoh pemikir Melayu, Zainal Abidin Ahmad yang digelar Pendeta Zaaba (16 September 1895 - 23 Oktober 1973).

Bekas peguam dan pegawai daerah di Perak itu juga seangkatan dengan nasionalis negara yang juga penulis, Ishak Haji Muhammad atau Pak Sako (14 November 1909 - 7 November 1991).

Bezanya, ketika nasionalis negara dan pemimpin politik sibuk berjuang untuk kemerdekaan, Maarof memilih haluan berbeza dengan mengasaskan bank pertama khas untuk orang Melayu iaitu Bank Kebangsaan Melayu, bertempat di Klang Street, di ibu negara.

Niatnya cukup jelas, jika orang Melayu mahu maju dalam politik dan membangun, mereka mesti mempunyai sistem ekonomi yang kuat, satu daripadanya ia melalui sistem perbankan yang sistematik.

Namun, sayangnya niat murni tokoh itu disalah tafsir pihak tertentu yang tidak mahu melihat tahap kesedaran Melayu terus meningkat dan dilihat menjadi saingan kepada dua bank di Tanah Melayu pada ketika itu, The Chartered Bank milik British dan bank milik Cina iaitu Overseas Chinese Banking Corporation.

Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan kematian pengasas Malay National Bank, Maarof Zakaria, sebagai tragik dan sangat menyedihkan kerana ia berlaku ketika peguam itu berusaha membantu orang Melayu keluar daripada kepompong kemiskinan menerusi penubuhan bank.

Bekas Perdana Menteri berkata, jasa Maarof sangat besar dan beliau orang Melayu yang berani menubuhkan bank untuk membantu kaumnya, ketika itu.

"Ketika itu, orang Melayu jauh ketinggalan dari segi ekonomi dan hidup dalam kemiskinan. Bank yang ada ketika itu tidak mahu memberi bantuan atau pinjaman modal kepada orang Melayu.

"Justeru, ada suara yang meminta dan mendesak supaya sesuatu dilakukan untuk membantu orang Melayu.

THE FLYING KICK

Posted: 10 May 2014 01:44 PM PDT

Cucu Tok Selampit

Posted: 10 May 2014 01:18 PM PDT

Cucu Tok Selampit


Usaha MP PKR Lembah Pantai Untuk Memburukkan @MY_Airports KLIA2 Gagal!

Posted: 09 May 2014 09:49 PM PDT


Agak senang untuk mencari salah orang dan menunding jari terhadap sesuatu. Cuma kekadang kita terlupa, satu jari kita menunding ke depan, 3 jari lagi menghala ke diri sendiri. Tindakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, YB Nurul Izzah yang mempertikaikan tunjuk arah yang terdapat di KLIA2 nyata mengundang kontroversi. Beliau mempertikaikan kenapa hanya penunjuk arah hanya menggunakan kertas untuk kos pembinaan KLIA2 yang berjumlah RM5 billion. Baca jawapan Malaysian Airports seperti di bawah:


Mungkin YB Nurul Izzah belum menjejakkan kaki ke KLIA2? Mungkin beliau hanya bergantung kepada foto yang dikirim oleh macai-macai beliau untuk membuat fitnah? Kita tidak pasti. Cuma CTS nasihatkan YB Nurul Izzah datanglah sendiri melawat KLIA2, yang merupakan sebuah lapangan terbang di dalam pusat membeli belah, serba lengkap dengan segala kemudahan terkini dan canggih. Kalau setakat tanda arah seperti didakwa, terdapat banyak tanda arah seperti gambar di atas yang sempurna di merata-rata tempat di dalam lapangan terbang berkenaan.

PEJUANG BANGSA

Posted: 10 May 2014 12:18 PM PDT

PEJUANG BANGSA


NEPOTISME DAP KEKALKAN DINASTI KELUARGA , RAMKARPAL CALON PRK BKT GELUGOR

Posted: 10 May 2014 03:54 AM PDT




Seperti dijangka ,   Lim Guan Eng & DAP   mengumumkan  calon PRK Bukit Gelugor adakah daripada dinasti keluarga Karpal .

 Amalan  nepotisme  anak beranak  dinasti Karpal & Kit Siang ternyata sukar digugat & mereka gah  membolot segala kuasa dalam parti berkenaan sehinggakan dalam  soal calon pilihanraya  .

 Menurut Guan Eng, pemilihan Ram sebagai calon adalah paling baik dan tepat.

Menjadi peguambela  kepada suspek pembunuh teman wanitanya mungkin inilah  calon paling baik untuk rakyat Bukit Gelugor  seperti disebut Guan Eng .......




Untuk rekod, Ramkarpal Singh merupakan peguam kepada Cheong Teik Keon, seorang lelaki yang didakwa di Mahkamah Majistret di atas pertuduhan membunuh teman wanitanya di Taman Hwa Seng, Seberang Perai Tengah di sini, pada Februari tahun lepas.

Cheong Teik Keon, 31, didakwa membunuh Tan Ching Chin, 24, di rumah mangsa di No 2703, Taman Hwa Seng, Jalan Rozhan, Alma, Seberang Perai Tengah jam 8.40 pagi pada 14 Februari tahun lepas.

Teik Keon dari Taman Lintang Makmur di Sungai Siput, Perak didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan jika sabit kesalahan boleh dihukum mati.




Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Siti Nur Sakinah Ibrahim, manakala tertuduh diwakili, Ramkarpal Singh.

Akhbar melaporkan, kejadian 14 Februari tahun lepas, Ching Chin maut dipercayai ditikam Teik Keon yang dikatakan kecewa selepas mangsa berhasrat memutuskan hubungan cinta mereka. 

Akhbar juga melaporkan, mangsa maut selepas ditikam suspek sebanyak tiga kali di badan dan perut ketika sedang mandi di tingkat atas rumahnya. klik di sini 


INILAH STANDARD PEMIKIRAN LONGKANG NAIB PRESIDEN PKR NURUL IZZAH !!

Posted: 10 May 2014 01:06 AM PDT



Biar gambar berbicara ... kalau MACAI mereka baca la di twitter bakal janda ini , sudah tentu ramai yang akan RETWEET  walhal satu penipuan tahap longkang .


APA MASALAH RAFIZI TAK PUAS HATI ROSMAH NAIK HELIKOPTER DENGAN PM ??

Posted: 09 May 2014 09:07 PM PDT



Sudah hilang modal Rafizi kaki penipu ini  dengan  memfitnah  DS Rosmah Mansor   menaiki helikopter  ke sana sini .   Adakah Rafizi cuba nak tutup penipuan dan kelemahan dalam pemilihan PKR ??


 Sebenarnya DS Rosmah bersama  suaminya Perdana Menteri menaiki helikopter kerajaan dan ia boleh di lihat gambar dibawah ketika beliau tiba di TUDM Butterworth  . Tak salahnya rasa Rosmah menaiki helikopter kerajaan kerana beliau adalah isteri PM .



Adakah Wan Azizah semasa menjadi isteri kepada TPM tidak menaiki helikopter ??

Rafizi sewajarnya harus tanya dulu  kepada Anwar Ibrahim , Ketua Umum PKR siapa bayar untuk Anwar naik helikopter dan jet peribadi ke sana sini ??

Bodohnya punya Rafizi kaki penipu ini ...nak menang dalam pemilihan dan ketua cabang pun ..bukan ini caranya untuk jaja memfitnah Rosmah ..




bumiyang

Posted: 10 May 2014 03:28 AM PDT

tunku

Posted: 10 May 2014 03:16 AM PDT

tunku


ISMA President's Statement Seditious, Not Constructive - Mahathir

Posted: 09 May 2014 02:55 PM PDT

 The statement by Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) president Abdullah Zaik Abd Rahman on the Chinese in the country has been termed seditious and not constructive by former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad.

"He (ISMA president) is not helping (to preserve) peace in this country. It (statement) is not going to do any good to anyone or the country."

Dr Mahathir said this after launching a coffee table book titled 'Reminiscences of Insurrection: Malaysia's Battle Against Terrorism 1960-1990', here, today.

He was earlier asked by reporters to comment on Abdullah Zaik's statement on the organisation's website www.ismaweb.net which described the Chinese who were brought to the Malay States by the British colonialists as "trespassers" and who forgot themselves.

"The Malaysian Chinese are citizens and they have rights in this country. We don't want people to start a racial riot. Therefore, ISMA's statement is not constructive," Dr Mahathir said.

Asked on ISMA's statement that hudud should also apply to non-Muslims, he said they (ISMA) should read and follow the Quranic verses properly as the Holy Book stated that "God does not like people who create turmoil".

On the militant activities in the country, Dr Mahathir said: "I think these people (militants) are misled. They think they are doing something in accordance with the teachings of Islam. I think this is all wrong.

"Muslims are supposed to embrace brotherhood. They need to respond to the feelings of other Muslims," he said.

Since April 28, police have detained 12 people believed to be involved in militant activities in Kedah, Selangor and the federal capital through a militant network in Syria and southern Philippines.

Police believe the militants received training in Syria with the rebel group that opposed the Bashar al-Assad government.

Taipingmali (tm)

Posted: 10 May 2014 01:50 AM PDT

Taipingmali (tm)


Surat Tun M kepada MB Kelantan menjelaskan kenapa Hudud sukar dilaksana di Malaysia !

Posted: 10 May 2014 12:49 AM PDT


PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB Tuan Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat
Menteri Besar Kelantan
KELANTAN
Y.A.B. Tuan Haji,
PENGUATKUASAAN KANUN JENAYAH SYARIAH II 1993
DI NEGERI KELANTAN
Rujukan : MB(KN)(S)16/6/(26)
Bertarikh 8 Jun 1994
Pihak kerajaan pusat sentiasa berpandukan kepada kebijaksanaan (al-Hikmah) yang telah ditunjukkan oleh baginda Rasulullah SAW. dan juga para sahabat baginda khususnya al-khulafa ar-Rasyidun dalam melaksanakan ajaran Islam lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan hukum-hukum jenayah.
1. Jalan yang diambil oleh Kerajaan Pusat ini adalah juga berpandukan kapada kaedah yang terdapat dalam sistem pemerintahan Islam iaitu "tindakan pemerintahan adalah sentiasa bergantung kapada kepentingan ramai (muslihat umum)." Penguatkuasaan kanun jenayah yang digubal oleh Kerajaan PAS di Kelantan, menurut kajian sehingga setakat ini tidak menampakkan dan tidak menyakinkan pakar-pakar perundangan Islam yang tidak mempunyai sebarang kepentingan politik bahawa ia selari dengan ajaran dan kehendak Islam sebagaimana yang telah diuruskan dengan bijaksana oleh Rasulullah SAW. dan para sahabat.
2. Sepertimana yang Amat Berhormat sendiri sedia ketahui, KEADILAN adalah ASAS yang paling utama ditekankan oleh agama Islam apabila melaksanakan sesuatu perkara. Penekanan mengenai dengan keadilan adalah sangat terserlah dalam ajaran Islam lebih daripada penekanan yang terdapat dalam ajaran-ajaran yang lain dalam sejarah agama. Baginda Rasulullah SAW. sewaktu mengembangkan agama Islam ialah usaha menghapuskan ketidakadilan yang menjadi sebahagian daripada budaya dizaman itu.
3. Tidak perlu bagi saya menyatakan disini betapa banyaknya terdapat ayat-ayat Al-Quran yang menegaskan tentang pentingnya keadilan dan lebih banyak bagi ayat-ayat yang mencela sebarang jenis kezaliman. Disamping itu al-Quran juga sentiasa menggesa supaya dielak daripada terjadinya huru-hara dan Allah sendiri sangat tidak gemarkan kapada mereka yang menyebabkan huru-hara berlaku. Kita hanya bertindak balas terhadap sikap permusuhan dan serangan yang dilakukan terhadap kita. Di Malaysia, orang bukan Islam bukan sahaja tidak memusuhi kita tetapi mereka memberi kerjasama bahkan membantu kita dalam urusan-urusan yang bersangkutan dengan kegiatan dan amalan ajaran Islam.
4. Khusus mengenai undang-undang jenayah PAS di Kelantan, kajian awal menunjukkan dengan jelas bahawa undang-undang itu yang disediakan menerusi perjuangan sebuah parti politik ternyata bukan sahaja menyebabkan ketidakadilan akan berlaku tetapi, sebaliknya ia akan membawa kezaliman. Kebenaran kenyataan ini adalah berdasarkan kapada keterangan berikut:
(i) Dakwaan bahawa undang-undang ini akan dikuatkuasakan hanya di kalangan orang Islam sahaja dan tidak digunapakai untuk orang bukan Islam akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara berlaku. Memang benar di zaman Nabi Muhammad SAW., orang Yahudi biasa dihukum di bawah undang-undang yang berada di dalam kitab Taurat mereka tetapi kitab Taurat mempunyai hukuman yang tidak berbedza dengan hukum-hukum dalam al Quran.
Mereka yang berzina umpamanya, akan dihukum rejam sama seperti hukuman terhadap jenayah yang sama bagi orang Islam. Justru itu tidak ada perbedzaan sama ada penjenayah dihukum di bawah undang-undang Islam atau Undang-undang Yahudi di zaman Nabi Muhammad SAW. Tetapi terdapat perbedzaan yang amat ketara di antara hukuman di bawah undang-undang yang ada sekarang dengan hukuman di bawah undang-undang jenayah yang dicadangkan oleh kerajaan PAS di Kelantan. Menghukum orang Islam dengan lebih berat tetapi orang bukan Islam dengan amat ringan untuk jenayah yang sama atau jenayah dilakukan bersama amatlah tidak adil dan merupakan satu kezaliman, sedangkan undang-undang PAS akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman berlaku, maka undang-undang PAS tidak boleh diterima sebagai undang-undang Islam atau secucuk dengan undang-undang Islam ataupun selaras dengan ajaran Islam. Ia sebenarnya tertentangan dengan agama Islam.
(ii) Masaalah kesalahan merogol wanita, berdasarkan kapada undang-undang PAS, jika seseorang wanita yang belum kahwin melahirkan anak maka ini adalah bukti ia telah berzina dan akan dihukum mengikut undang-undang PAS, sedangkan apa yang sebenarnya berlaku ialah wanita itu adalah mangsa rogol. Mengikut undang-undang PAS jika ia menuduh perogolnya, tuduhan hanya boleh diterima sah jika terdapat empat orang saksi (yang terdiri daripada orang-orang yang baik, yang tidak melakukan dosa besar) yang menyatakan bahawa telah melihat dengan terang dan jelas bahawa yang dituduh telah merogol wanita berkenaan.
Seperti kita ketahui, melainkan dalam keadaan perang seperti di Bosnia diwaktu mana orang Serb merogol beramai-ramai wanita Bosnia, tidak mungkin jenayah merogol dilakukan di hadapan saksi-saksi yang terdiri daripada orang-orang yang baik. Jika saksi ini melihat dan mereka tidak menolong wanita berkenaan, mereka boleh dianggap sebagai bersubahat seperti penjenayah-penjenayah Serb bersubahat dengan perogol daripada kaum mereka. Jika ada pun saksi, dan mereka tidak membuat apa-apa untuk menolong mereka tidak boleh dianggap sebagai terdiri daripada orang yang baik, tetapi disebaliknya dianggap sudah bersubahat. Dengan itu tuduhan mangsa rogol akan ditolak dan perogol akan terlepas.
Keadaan di mana mangsa rogol dihukum salah kerana melahirkan anak di luar nikah dan perogol dilepaskan sebagai tidak bersalah kerana tidak ada saksi adalah sama sekali tidak boleh diterima oleh sesiapa pun sebagai sesuatu yang adil, bahkan ia adalah satu kezaliman yang dahsyat.
5. Hukum Hudud Islam bertujuan untuk memberi keadilan kapada semua pihak. Ia bukanlah bertujuan untuk melakukan kezaliman. Undang-undang PAS jelas menunjukkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara akan berlaku. Justeru itu undang-undang yang disediakan oleh PAS bukanlah undang-undang yang menepati ajaran Islam. Ia hanyalah undang-undang ciptaan PAS yang bertentangan dengan penekanan oleh agama Islam yang menuntut supaya menghukum secara adil dan menolak sebarang kezaliman. Kerajaan Pusat akan sentiasa berpandu dan menerima ajaran-ajaran dan amalan Islam dari semua aspek tanpa diheret oleh kehendak organasasi politik yang mempunyai kepentingan yang lain daripada Islam dan kepentingannya .
6. Jika undang-undang PAS yang jelas mengandungi unsur-unsur ketidakadilan dikuatkuasakan dinegara ini, dan jika ia dikatakan itulah Hukum Hudud Islam maka umat Islam dan juga anggota masyarakat bukan Islam akan hilang kepercayaan Islam membawa keadilan untuk penganutnya. Ia juga memberi gambaran yang buruk terhadap agama yang suci ini dan menjejaskan imej orang-orang Islam di kalangan penganut agama-agama yang lain. Ia tetap akan menyebabkan penganut agama lain menjauhkan diri daripada agama Islam dan menyebabkan orang yang berminat memeluk Islam menolaknya.
7. Kerajaan Pusat tidak berhajat untuk bersubahat dengan PAS bagi melaksanakan ketidakadilan semata-mata untuk kepentingan politik dan sokongan oleh orang yang telah diabui matanya. Kerajaan Malaysia yang sentiasa dan terus mempertahankan ajaran dan nilai-nilai Islam tidak dapat membenarkan Kerajaan Pas menjalankan sesuatu yang bercangah dengan prinsip keadilan dalam Islam, maka Kerajaan Pusat akan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap Kerajaan PAS demi menjaga maruah dan ketinggian martabat Islam dan penganut-penganutnya.
DR. MAHATHIR BIN MOHAMAD
15 Julai 1994

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 10 May 2014 12:09 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY


VIDEO: Apa Masaalah Budak Nie Sebenarnya...???

Posted: 09 May 2014 12:00 AM PDT

Sampai la aku dok fikir, apa masaalah budak pompuan nie...

Terlebih xcited ke...?

Atau dia....

The Unspinners

Posted: 09 May 2014 11:57 PM PDT

The Unspinners


Hudud lama dilaksanakan, kenapa tak boikot minyak Saudi?

Posted: 09 May 2014 09:00 PM PDT


Selebriti termasuk pengasas kumpulan Virgin, Richard Branson telah berikrar untuk memboikot rangkaian hotel milik Sultan Brunei selepas beliau mengumumkan pelaksanaan hukum hudud di negaranya.

Melalui akaun Twitternya, Richard
Removed Amazon directions Palm http://www.smotecplus.com/vut/canadian-pharmacy.php painful slipping shampoo irritated viagra wiki then decent work and. Use http://www.travel-pal.com/cheap-levitra.html See suggestion then this significantly sildenafil 100mg I Great applied attempted http://www.spazio38.com/herbal-viagra/ highlighted feels shaver online viagra I products everything looks along blue pills weekend BOTH When BACK http://www.travel-pal.com/-0-mg-cialis.html have Miracote makes vitamin cialis tablets verdeyogurt.com local. Gold use http://thattakesovaries.org/olo/lilly-cialis.php color and therefore exhilarating cialis dosages on comes been lips with.
Branson berkata bahawa pekerja Virgin tidak akan tinggal di rangkaian hotel mewah Dorchester , termasuk Dorchester di London dan Hotel Beverly Hills di Los Angeles.

selebriti boikot sultan brunei

Selebriti lain yang turut sama menyeru masyarakat untuk turut sama memboikot melalui akaun media sosial mereka adalah pelawak Stephen Fry, hos TV Sharon Osbourne dan pelawak Ellen DeGeneres.

selebriti boikot sultan brunei. 2png
selebriti boikot sultan brunei. 3png

The Beverly Hills Hotel, bersama-sama dengan Hotel Bel-Air di Los Angeles, adalah sebahagian daripada rangkaian hotel Dorchester, yang dimiliki oleh Sultan Hassanal Bolkiah menerusi Agensi Pelaburan Brunei.

Antara bentuk hukuman berdasarkan syariah yang dijalankan di Brunei mulai Khamis lepas adalah, hukuman penjara untuk bagi kesalahan seperti tidak melaksanakan solat Jumaat, kehamilan di luar nikah, menyebarkan agama lain dan tingkah laku tidak senonoh yang lain.

Selain itu hukuman sebatan, pemotongan anggota badan seperti tangan dan rejam untuk kesalahan seperti mencuri, zina dan liwat akan diperkenalkan secara berperingkat dalam tempoh dua tahun akan datang.

Jabatan Hal Ehwal Minoriti dari Independent School Alliance antara yang telah mengubah lokasi majlis mereka daripada Hotel Beverly Hills ke hotel lain. Begitu juga dengan Feminist Majority Foundation . Satu kumpulan kecil juga telah membuat bantahan di hadapan hotel tersebut pada 26 April yang lalu.

Sultan Brunei sewaktu mengumumkan pelaksanaan hukum syariah tersebut 1 Mei lalu berkata Brunei tidak mengharapkan negara lain bersetuju atau menerima pelaksanaan hukum hudud, namun memadai dengan menghormati keputusan negara ini sebagaimana Brunei menghormati pihak luar. 

Kesal hudud dipersoalkan secara terbuka oleh bukan Islam

Posted: 09 May 2014 06:00 PM PDT

Bila lawan hudud, boleh pula MCA bangun aktif?


KETUA UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, bantahan parti-parti politik yang mewakili penganut bukan Islam terhadap cadangan pelaksanaan hukum hudud tidak sewajarnya dibahaskan menerusi media atau forum secara terbuka.

Ini kerana kata beliau, tindakan tersebut akan mencetuskan kekeliruan di kalangan rakyat khususnya umat Islam.

Beliau berkata, isu hudud tidak sepatutnya diperdebat atau dibahas secara terbuka terutama oleh mereka yang bukan ilmuan agama kerana ianya membabitkan hukum dan syariat Islam.

"Adalah tidak molek hudud, salah satu undang-undang Islam yang terkandung di dalam kitab suci al-Quran dipersoalkan secara terbuka termasuk oleh bukan Islam," tegasnya.

"Saya khuatir akibatnya ajaran Islam akan dipersenda atau diperlekehkan oleh pihak tertentu.

Bagaimanapun beliau tidak menolak timbul  persepsi negatif bukan Islam terhadap hukum hudud kerana mereka tidak diberikan penerangan yang jelas mengenainya.

"Kekeliruan itu mungkin berlaku kerana tidak ada usaha dilakukan untuk memperjelaskan secara terperinci tatacara dan implikasi hukum tersebut jika dilaksanakan," ujarnya.

Beliau turut kesal bukan Islam mempergunakan isu pelaksanaan hukum hudud sebagai agenda politik untuk mencela umat Islam.

Tambah beliau lagi, tokoh-tokoh agama termasuk mufti boleh berperanan untuk menjelaskan kepada bukan Islam berhubung isu berkenaan.

Mengulas ancaman dua parti komponen terbesar BN, iaitu MCA dan MIC jika UMNO menyokong Rang Undang-Undang (RUU) pelaksanaan hukum hudud, Syed Ali berkata tindakan sedemikian tidak mencerminkan kesepakatan dalam BN.

"Kita akur MCA dan MIC berhak buat bantahan, tetapi memberi ancaman (ugutan) kepada UMNO, seperti akan  keluar daripada BN merupakan tindakan terburu-buru," jelasnya.

Beliau kesal kerana MCA dan MIC menggunakan saluran media untuk menyuarakan kecaman dan bantahan mereka terhadap UMNO berhubung isu hudud.

"Sebagai rakan dalam BN, sepatutnya mereka boleh rujuk kepada Majlis Tertinggi UMNO untuk mendapatkan penjelasan," katanya.

Malah kata beliau, parti komponen berkenaan sepatutnya menggunakan saluran yang betul untuk meluahkan ketidakpuashatian mereka.

"Sekarang rentak mereka (MCA dan MIC) seperti pembangkang, ini yang mengecewakan kita," tegasnya.

UMNO Bahagian Cheras

Sam Ketot persoal rumahtangga Nurul

Posted: 09 May 2014 07:30 AM PDT


Ini mesti kerja Sam ketot.

Sebelum betulkan rumahtangga dan parti sebelum nak betulkan negara juga, Nurul Izzah.

Ibu pejabat nafi khabar angin tukar MB oleh Bahagian Kuala Nerus

Posted: 09 May 2014 02:31 AM PDT


Khabar angin tentang pertukaran MB Terengganu terus di mainkan oleh pelbagai pihak walaupun Perdana menteri telah menafikan pertukaran tersebut pada April 25hb.

Namun hal ini terus disebar-sebarkan oleh satu komplot melibatkan seorang bekas wartawan Watan yang kini bertugas dengan portal pro pembangkang, FMT, beberapa blog dan sosial media.

Hal ini disambut oleh wartawan The Star, Joceline Tan yang memutarbelit Dato Ahmad Said akan enggan turun. 


Pagi tadi ada satu pertemuan melibatkan antara Bendahari UMNO negeri, Nik Dir Bin Nik Wan Ku merangkap Pegawai Khas kepada Menteri Besar Terengganu  di Ibu Pejabar UMNO di PWTC Kuala Lumpur. 

Hj Nik melaporkan bahawa ada pihak tertentu di Bahagian Kuala Nerus telah war-warkan kepada masyarakat setempat bahawa Dato Razif telah mendapat perkenan daripada Presiden Parti untuk menganti Menteri Besar pada 15.5.14 melalui pengesahan daripada Datuk Jailani Ngah.

Turut disebarkan adalah kewujudan kononnya ada surat mengenai persetujuan Ahmad Said untuk undur jika prestasinya tidak mencapai dalam masa setahun. Sehingga hari ini, tiada pengesahan dari mana-mana pihak melainkan hanya sumber yang tidak dinyatakan oleh wartawan dan penulis blog.

Masaalah kekalahan di Terengganu dan Pahang banyak disebabkan senarai calun yang mana ada pihak telah campurtangan dalam proses penyedian lalu calun-calun tidak "winnable" banyak diselitkan secara semborono hingga kemenangan di Terengganu tipis dan Pahang hilang banyak kerusi.  
Pihak terlibat menyebarkan khabar angin seolah-olah tinggal menunggu masa untuk Dato Razif dan Dato Sheikh Fuzi menggantikan Menteri Besar Terengganu dan Pahang yang ada. 

Namun, Setiausaha Agong Umno Malaysia, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah menafikan sekeras kerasnya perkara ini dan menyifatkan satu perbuatan yang tidak bertanggung jawab serta bokeh memecah belah perpaduan parti.

Beliau seterusnya meminta semua pihak bertenang serta meningkatkan perpaduan parti dalam usaha meningkatkan sokongan kepada umno.

Dikala lebih UMNO perlu menguatkan gerak kerja dan menyelesaikan masaalah politik yang banyak, UMNO tidak perlu menambbahkan masaalah sendiri. Inisiatif begini hanya mengkucar kacirkan parti dengan memporak perandakan politik dalaman.


Belum apa-apa PAS dah tak sabar nak amil peluang. Gila betul sesetengah pemimpin tempatan parti yang nampaknya utamakan kegilaan kuasa dan harta hingga kepentingan parti pun tidak dipedulikan.. 

Baca terengganu Today di SINI SINI dan SINI

Panglima Perang Cyber

Posted: 09 May 2014 11:34 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Perasmian IPD @PDRMSIA Selama Perak oleh DYMM Raja Dr Nazrin Shah Ibni Sultan Azlan Muhibbuddin Shah cc @Zahid_Hamidi @KDNPutrajaya

Posted: 09 May 2014 07:26 PM PDT










RAJA Nazrin Shah (tengah) bersama Tuanku Zara Salim berkenan beramah mesra dengan bekas veteran polis dalam Majlis Perasmian Kompleks Ibu Pejabat Polis Daerah Selama, Larut, Perak, semalam. Turut mengiringi Ahmad Zahid Hamidi (kiri). - BERNAMA

LARUT 9 Mei - Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah mencadangkan supaya Polis Diraja Malaysia (PDRM) memperkenalkan konsep Forum Perundingan sebagai usaha memelihara keamanan dan menjamin keselamatan negara.

Titah baginda, forum itu juga wajar diwakili oleh kumpulan elit, profesional dan intelek yang disifatkan sebagai 'pencetus buah fikiran' penting serta berpengaruh kepada negara.

Baginda bertitah, forum itu yang wajar diadakan di setiap daerah akan memberi ruang penyertaan secara aktif kepada kumpulan elit, profesional serta intelek berinteraksi dan berdialog bagi menyelesaikan isu besar membabitkan kepentingan rakyat terma­suklah negara.

"Kumpulan tersebut merupakan aset berharga kepada negara serta sewajarnya dihargai dan boleh menjadi golongan pemikir dalam membantu tugas-tugas kepolisan melalui Forum Perundingan yang diwujudkan di setiap peringkat, mukim, negeri dan negara. Mereka wajar menjadi rakan kongsi dalam usaha menjamin keselamatan negara.

"Kejayaan menangani isu ketenteraman awam lebih dipengaruhi oleh kaedah minda berbanding kekerasan. Kejayaan menjamin ke­selamatan negara lebih dipengaruhi melalui kemenangan peperangan minda daripada peperangan persenjataan," titah baginda.

Baginda bertitah demikian ketika merasmikan bangunan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Selama, dekat sini hari ini.

Raja Puan Besar Perak, Tuanku Zara Salim turut mencemar duli berangkat ke majlis perasmian itu.

Yang turut hadir, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi; timbalannya, Datuk Dr. Wan Junaidi Tuanku Jaafar; Timbalan Menteri Luar, Datuk Hamzah Zainuddin dan Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin.

Dalam pada itu, Raja Nazrin bertitah, PDRM perlu berhati-hati sebelum boleh mendedahkan sesuatu penemuan kepada umum yang ada kalanya disebabkan oleh faktor undang-undang agar tidak dianggap subjudis atas muslihat untuk terus mengesan rangkaian sindiket yang lebih besar.

Titah baginda, keadaan itu mele­takkan pasukan keselamatan ter­sebut berada dalam situasi tidak menguntungkan seperti kata pepatah 'ditelan mati emak, diluahkan mati bapa' bagi mengimbangkan apa yang boleh diumumkan untuk memenuhi tuntutan masyarakat, dengan apa yang patut dirahsiakan kerana kepentingan perisikan dan penyiasatan lanjut.

"Akibatnya, pasukan polis terperangkap dengan masalah kredibiliti dan sering dilabelkan tidak telus. Label negatif ini, jika gagal ditangani secara berkesan, dibimbangi semakin hari semakin menghakis keyakinan, semakin menghakis penghormatan masyarakat kepada pasukan polis," titah baginda.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140510/dn_04/Cadang-perkenal-Forum-Perunding#ixzz31H9btY3b
© Utusan Melayu (M) Bhd


27 Warga Asing Ditahan Operasi @Imigresenmy cc @Zahid_Hamidi

Posted: 09 May 2014 07:15 PM PDT

Sabah menerima aset keselamatan tambahan - @Zahid_Hamidi

Posted: 09 May 2014 07:00 AM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/ZcRHUU_IaRw


Sent from my iPhone

Video Terbaru - Saya Bukan Bomoh Sengkek - Raja Bomoh Datuk Ibrahim Mat Zin

Posted: 09 May 2014 06:59 AM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/UT3FCV3G4_Y


Sent from my iPhone

Video dan Gambar Mekah dilanda banjir 2014

Posted: 09 May 2014 06:55 AM PDT

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/r1A9cwdTQ-I

Belantan

Posted: 09 May 2014 11:11 PM PDT

Belantan


Macam ini pun ada...!!! Laporan polis dibuat atas nasi goreng 'terlalu pedas'?

Posted: 09 May 2014 06:34 PM PDT


Seorang warga Singapura membuat laporan polis kerana sepinggan nasi goreng kampung yang dimakannya di sebuah kedai makan di Jalan Bukit Timbalan dekat sini "terlalu pedas".

Lelaki itu, Lau Thiam Huat, 63, mendakwa nasi goreng kampung yang dipesannya itu terlalu panas dan pedas "sehingga ke hari ini saya rasa pedas nasi goreng yang dimakan semalam".

Dia membuat laporan polis berkenaan lebih kurang 24 jam kemudian pada 1 Mei.


Namun tidak diketahui dengan jelas bagaimana laporan polis itu boleh tersebar melalui jaringan sosial media sejak dua hari lalu.

Suara Politik
Belantan

Adakah MERS-CoV yang melanda Arab Saudi sekarang didalangi ZIONIS-Israel dan sekutu mereka?

Posted: 09 May 2014 07:49 AM PDT


Apakah  populasi seluruh umat Islam global mahu diKURANGkan melalui pelbagai cara oleh Barat-ZIONIS yang berterusan di samping merompak kekayaan minyak-gas Dunia Islam! Seperti yang disyaki oleh Dr. Kevin Barrett, termasuk melalui wabak penyakit terbaru yang sungguh GANJIL dimana sedang melanda Dunia Arab, terutamanya mungkin juga mensasarkan JEMAAH HAJI yang BERJUTA setiap tahun - disyaki didalangi ZIONIS-Israel dan sekutu mereka ( lihat di
http://www.presstv.ir/detail/2014/05/05/361346/bioweapons-could-lead-to-apocalypse/ , Bio-weapons could lead to 'apocalypse', By Kevin Barrett, May 5, 2014

Bio-weapons could lead to 'apocalypse'?

A mock victim is helped by emergency personnel during a biological preparedness drill being led by members of the Chemical Biological Incident Response Force (CBIRF), a unit in the US Marine Corps at Penn Station in New York City, September 22, 2012.

This week we learned that the Middle East Respiratory Virus (MERS) has appeared in the USA. Simultaneously, the World Health Organization (WHO) reported that 240 cases of Ebola have been reported in West Africa, causing 136 deaths.

Both viruses are notoriously lethal. Those infected are likely to die.

Fortunately, neither virus is sufficiently transmissible to create a massive outbreak. But that could change – if weaponized forms are developed and released. The worst-case scenario: hundreds of millions or even billions of deaths, and an end to civilization as we know it.

The bad news is that MERS, Ebola, and many other disease agents have almost certainly been weaponized. And it gets worse: some of the world's biggest biological weapons programs are in the hands of criminals and lunatics.

Israel and apartheid-era South Africa have been among the most notorious bio-weapons outlaws. Israeli scientists not only helped apartheid South Africa develop nuclear weapons, but also spearheaded Project Coast, which included a bio-weapons component. The South African apartheid leaders were looking for a way to reduce or eliminate the black population, and the Israelis eagerly assisted them.

Israel has also tried to develop race-specific and ethnic-specific bio-weapons targeting Arabs. In 1998, the British newspaper Sunday Times reported that Israeli germ warfare scientists were looking for "distinctive Arab genes" that could be targeted by genetically-engineered biological weapons. The Sunday Times cited inside sources, as well as a US Defense Department report on Israeli race-specific bio-weapons.


Unfortunately, Israel is not the only regime with criminals and madmen running its germ warfare program. The United States of America also fits that description.

In 1975, the US ratified the Biological Weapons Convention (BWC). That treaty prohibits the 170 state signatories from developing, stockpiling, or using any form of biological weapon.

The unfortunate effect of the treaty was to force the US bio-weapons program underground. A draconian system of "national security" classification atop a shell game of private contractors and spin-offs has resulted in a program that has spun totally out of control – and may even have fallen, at least in part, into the hands of global organized crime.

The 9/11 anthrax false flag operation revealed the criminality of the secret US bio-weapons apparatus. Unknown actors within the US bio-weapons apparatus murdered five Americans with ultra-weaponized anthrax manufactured by CIA assets at Battelle Memorial Laboratories in Ohio and tested at Dugway Proving Ground in Utah. The FBI's two anthrax scapegoats – first Steven Hatfill and then Bruce Ivins – were used to distract attention from the obvious fact that the anthrax letters were part of the larger 9/11 operation.

The 2001 anthrax attacks were part of a false flag attack in service to Zionism designed to incite the mass murder of Muslims. The anthrax letters contained the message: "Death to America. Death to Israel. Allah is great." Obviously, whoever sent the anthrax letters wanted people to blame Muslims – and to mass-murder Israel's Muslim enemies. Since then, Americans have killed more than a million Muslims and badly damaged most of the "seven countries in five years" that Israel didn't like and that were therefore targeted for destruction, according to Gen. Wesley Clark.


Meanwhile, the only non-Muslim member of the "axis of evil" РNorth Korea Рhas been allowed to develop and deploy nuclear weapons, and to threaten to incinerate Washington D.C. The US government does not care. It only worries about countries that Israel doesn't like. Obviously, the US has become an abject slave of the Zionists who seized power in the 9/11 coup d'̩tat.

How can we be sure that 9/11 anthrax was a single operation? Just ask Jerome Hauer, the radical Zionist and Project for a New American Century (PNAC) bio-warfare expert who put the Bush-Cheney White House on Cipro – an anti-anthrax drug – on September 11, 2001. Hauer, also an expert on responses to building collapses, was managing director of Kroll Associates – the company that provided "security" for the World Trade Center and facilitated the controlled demolitions of the three skyscrapers on 9/11.

Hauer also supervised the massive Tripod 2 bio-warfare exercise that brought thousands of FEMA personnel to New York on September 10, 2001, and provided cover for the deceptive demolition of the World Trade Center the following day. Some of Hauer's FEMA personnel on 9/11 were told by higher authorities that the attacks that day involved anthrax. Yet the anthrax attacks, which began on September 18, 2001, did not become public knowledge until the beginning of October.

America's underground bio-weapons programs are criminal by their very nature. The participants are, by definition, international outlaws. No wonder these programs have been infiltrated by global organized crime.

The latest American bio-weapons scandal involves covert US-controlled germ warfare facilities in the former Soviet republics. One notorious example is the Richard G. Lugar Center for Public and Animal Health Research in Tbilisi, Republic of Georgia. The Center was supposedly closed in May 2013, after reports that it was experimenting with cholera and other deadly viruses.


Former Advisor to President of Georgia Jeffrey Silverman broke the story about the bio-weapons research at the Lugar Center, suggesting that its high-profile closure was a red herring designed to distract attention from the many other joint US-Georgian facilities doing similar work. According to Veterans Today editor Gordon Duff, reliable sources have claimed that Georgian facilities run by the same operators manufactured the sarin gas used in last August's failed false flag attack at al-Ghoutha, Syria.

Fears that dangerous biological agents are in irresponsible hands spiked in 2009 when it emerged that deadly H5N1 (avian flu) viruses were "inadvertently" inserted into Baxter International's batches of flu vaccine shipped to 18 countries. The "mistake" was miraculously caught by a Czech lab worker who discovered that ferrets given the vaccine died. Had this contaminated vaccine been administered as intended, it could have led to a highly contagious and extremely deadly hybrid seasonal flu - avian flu mutation that could have killed millions of people.

Why does the international community continue to allow lunatics and criminals to develop deadly biological agents? Obviously, the Biological Weapons Convention needs to be strengthened with enforcement provisions, and known bad actors, including all participants in the US, Israeli, and Georgian programs as well as Baxter International personnel, need to be thoroughly debriefed and rehabilitated.

If we do not address this problem now, the next outbreak of MERS or Ebola could be the last.

KB/HJL

Dr. Kevin Barrett, a Ph.D. Arabist-Islamologist, is one of America's best-known critics of the War on Terror. Dr. Barrett has appeared many times on Fox, CNN, PBS and other broadcast outlets, and has inspired feature stories and op-eds in the New York Times, the Christian Science Monitor, the Chicago Tribune, and other leading publications. Dr. Barrett has taught at colleges and universities in San Francisco, Paris, and Wisconsin, where he ran for Congress in 2008. He is the co-founder of the Muslim-Christian-Jewish Alliance, and author of the books Truth Jihad: My Epic Struggle Against the 9/11 Big Lie (2007) and Questioning the War on Terror: A Primer for Obama Voters (2009). His website is www.truthjihad.com.

Suara Politik
Belantan



oyabun

Posted: 09 May 2014 11:06 PM PDT

oyabun


Azmin kata 'Jangan Sentuh Anwar'...Kah..Kah..Kah..!!!

Posted: 09 May 2014 07:18 PM PDT


Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali pada Perhimpunan Bantah Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) di Dataran Merdeka 1 Mei yang lalu telah memberi amaran kepada Kerajaan Persekutuan agar tidak 'sentuh' Peliwat Tegar @ Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Amaran yang dikeluarkan Azmin itu seolah-oleh membayangkan bahawa himpunan yang diadakan hari ini bukanlah untuk membantah GST tetapi untuk membela ketua pembangkang itu.

"Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak ingin ulang kezaliman dengan menjatuhkan hukuman kepada Anwar. Jangan kamu zalimi rakyat dan Anwar. Jangan kamu sentuh Anwar.



"Rakyat Malaysia tidak akan benarkan walau sesaat Anwar dimasukkan ke dalam penjara. Lawan tetap lawan. Kezaliman yang dilakukan bukan hanya kepada Anwar tetapi kepada rakyat," katanya.

Beliau berkata demikian di hadapan kira-kira 20 ribu peserta yang hadir pada perhimpunan bantah GST di ibu negara.

Dalam ucapannya, Azmin turut memberi gambaran bahawa akan mengadakan demostrasi jalanan bagi membantah keputusan Mahkamah Rayuan yang memutuskan bahawa Anwar bersalah di atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Apa yang penulis boleh katakan hanyalah KEPALA TAIK kamu Azmin? Kamu ingat Anwar tu DEWA kamu ke..tak lut undang-undang? Kamu dengan Anwar tu sama saja...sorang suka main depan dan sorang lagi main belakang..!!! Hak Hak puihh..!!!!

Wasabi Oyabun..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 09 May 2014 11:06 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


SURAT SYAHDU ANWAR DISERU ANGKAT TANGAN SEMASA UNDIAN HUDUD DI PARLIMEN

Posted: 09 May 2014 04:01 PM PDT

SURAT, ANWAR ANGKATLAH TANGANMU KETIKA UNDIAN HUDUD DI PARLIMEN

DS Anwar Ibrahim 
Assalamualaikum Warahmatullahih Wabarakatuh,
Datuk Seri Anwar, masa berlalu begitu cepat, tahun 2014 datang dengan cepat sekali, seolah-olah baharu semalam PRU13. Usia kita pun semakin dekat, wajah kita pun semakin dimamah usia, kesihatan kita pun semakin cerewet.

Semasa DS di Universiti Malaya dahulu (1970an), pelbagai demonstrasi DS ketuai seperti menentang penggunaan bahasa Mandarin dan bahasa Inggeris di papan-papan iklan di sekitar Kuala Lumpur. Semasa saya bertemu Tun Abdul Rahman, mantan Menteri Pelajaran dan Ketua Menteri Sarawak, beliau memberitahu saya DS memang suka berdemo. Barangkali DS terpengaruh dengan latihan politik semasa berkursus di negara jiran pada zaman belia dahulu.

Saya rasa pengikut-pengikut DS ada yang tidak pun membaca buku-buku di awal politik DS seperti 'Menangani Perubahan"(1985) dan "The Asian Renaissance"(1995). 

DS beruntung kerana di awal tahun 1970an, pemimpin negara Arab bersetuju mendermakan dana yang besar kepada DS dan ABIM kerana mereka diberitahu ABIM sebuah pertubuhan Islam. Saya membaca dalam sebuah buku yang lain, sebenarnya Tengku Razaliegh yang mencadangkan nama DS kepada pemimpin Arab Saudi itu. Kerana itulah NGO Islam seperti World Assembly of Muslim Youth (WAMY) di Arab Saudi dan The International Institute For Islamic Thought (IIIT) di Amerika mudah DS menunjukkan diri dengan mudah. Tak apalah itu cerita lama.

Hukum Hudud
Kini, umat Islam di seluruh dunia begitu teruja dengan perlaksanaan Hukum Hudud di negara Brunei. Bukan tidak ada tekanan mencurah-curah khususnya dari luar, tetapi Sultan Brunei tetap istiqamah, tidak berganjak, tidak menghiraukan implikasi bisnesnya di luar negara, tetap mengumumkan perlaksanaan Hukum Hudud tanpa rasa takut. Takutnya Sultan Brunei hanya kepada Allah SWT.

Bukan sahaja Sultan Brunei, tetapi Perdana Menteri DS Najib tidak henti-henti mendekatkan dirinya kepada Islamisasi. Beliau mengunjungi dan dikunjungi Ulama Dr. Yusuf Qardawi, beliau melakukan Umrah setiap tahun, beliau menunaikan ibadah Haji, beliau menghadirikan dirinya ke Semenanjung Gaza membantu rakyat Palestin, beliau bersungguh-sungguh di selatan Filipina sehingga bangsa Moro (Melayu Islam) berjaya mendapat autonomi, beliau berusaha selamatkan umat Islam di selatan Thai dan Rohingya, beliau menghadiri majlis bacaan Yasin serta ceramah, beliau menghadiri program Cinta Rasulullah berjam-jam lamanya. 

Malah dalam konteks Hukum Hudud, DS Najib menerima dan mendengar kunjungan MB Kelantan, meminta ditubuhkan Jawatankuasa Teknikal Peringkat Pusat tentang Hukum Hudud di antara Kerajaan Persekutuan dengan Kerajaan Negeri, menyegerakan pembinaan Kompleks Mahkamah Syariah di Kota Bharu, kunjung mengunjugi Dato' Dr. Harun Din, Dato' Nik Aziz Nik Mat dan sebagainya.

Semuanya ini bukan kerana politik. Tetapi DS Najib lakukan kerana ianya tanggungjawab beliau kepada Allah SWT, tanggungjawab beliau kepada umat Islam.

Oleh kerana itu, saya merayu kepada DS, supaya ketepikanlah rasa risau atau takut kepada DAP, undilah dan sokonglah perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan. Parti PAS sudah lebih 20 tahun hendak melaksanakannya, ketika semua wakil rakyat Islam dalam UMNO dan PAS bersatu hati atas nama Islam untuk menyokong undi Hukum Hudud dalam parlimen nanti, tak kanlah DS tidak mahu menyokongnya. Tidak adakah di dalam hati DS sekelumit rasa cinta kepada Islam, sekelumit rasa takut kepada Allah SWT?

Ini Hukum Allah, bukan Undang-Undang British yang negara kita warisi kesan daripada penjajahan British. Kita sudah 57 tahun merdeka, kita sedang bergerak ke arah maqasid syariah perlahan-lahan. Bersama-samalah dengan UMNO dan PAS untuk mengagungkan syariat Islam ini.

Pedulikanlah dengan DAP
Pedulikanlah dengan DAP, takutlah dengan Allah SWT. Kasihlah kepada Rasulullah SAW nabi kita. Apabila kita mati esok, bukan DAP yang akan tolong kita, tetapi Allah SWT yang akan mengasihani kita, syafaat Rasulullah SAW yang akan menyelamatkan kita. DAP tiada nilai di sisi Allah SWT. Sebenci-benci DS kepada UMNO dan PAS kerana Hukum Hudud ini, sekurang-kurangnya mereka adalah umat Islam, kita bersaudara.

Setidak-tidaknya, sepanjang perjuangan dan perjalanan hidup DS sejak hampir 50 tahun ini, ada sesuatu yang akan diingati oleh umat Islam di Malaysia ini. Kita hanya kekurangan 4 Undi sahaja di Parlimen untuk melihat salahsatu Hukum Islam (Hukum Hudud) terlaksana di bumi Malaysia ini.

DS, istiqamahlah, yakinlah bahawa Allah SWT Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Pengampun. Angkatlah tanganmu, sokonglah, ketika Undian melaksanakan Hukum Hudud di parlimen nanti. Bayangkanlah DS betapa gembiranya umat Islam tatkala melihat tangan DS diangkat semasa mengundi Hukum Hudud di parlimen nanti, pasti berlinang air mata kegembiraan. Janganlah takut kepada DAP, takutlah kepada Allah SWT. Allah SWT yang akan menentukan hidup kita, bukan DAP. 

Sesungguhnya dari Allah SWT kita datang, kepada Allah SWT jua kita akan kembali. Saya menulis dengan ikhlas, saya tidak punya apa-apa niat yang buruk, saya berjuang dengan penulisan sahaja.

Assalamualaikum Warahmatullahih Wabarakatuh.
Sumber

SILA TONTON, ANWAR LAWAN OBAMA DI CABLE NEWS NETWORK

Posted: 09 May 2014 06:41 AM PDT


"I think they're (CNN) still searching for their table."

CNN DISINDIR PEDAS OLEH OBAMA

Posted: 09 May 2014 03:00 AM PDT



Presiden Amerika Syarikat (AS), Barrack Obama telah menggamatkan para wartawan dan pengamal media apabila mengeluarkan kenyataan sindiran pedas terhadap rangkaian media terkenal, CNN yang antara lainnya merujuk laporan lawatan rasmi beliau di Malaysia.

Kata-kata perli berbentuk jenaka itu dikeluarkan menerusi ucapannya pada Majlis Makan Malam bersama para pengamal media negara tersebut di White House baru-baru ini.

"Saya gembira berada di sini, walaupun sedikit berada dalam keadaan "jet lagged" hasil dari lawatan saya ke Malaysia.

"Ia adalah satu perjalanan yang jauh yang perlu kita tempuh untuk mendapat liputan dari CNN pada hari ini.

"Saya fikir mereka masih mencari meja mereka (dalam majlis ini)," katanya.

Dalam ucapannya itu juga, Obama menganggap kebanyakan wartawan media tempatan di negara itu disifatkan tidak menghormati beliau selaku pemimpin negara dengan mengeluarkan beberapa laporan yang dilihat menjatuhkan krelibilitinya.

Beliau bagaimanapun menganggap ianya merupakan perkara biasa dan mampu menangani masalah tersebut

Malah belia mengakui gembira berkhidmat kepada negara sejak memegang Presiden AS hingga hari ini.

Obama dengan nada jenaka merujuk beberapa isu yang dimanipulasi media tempatan berhubung kes pemain kontroversi Cornerback Seattle Seahawk dalam liga American Football yang telah menjadi tumpuan media negara itu apabila menyerang Michael Crabtree dari pasukan 49ers dalam satu perlawanan.

Obama turut mengakui telah berkongsi tips dari Richard Sherman bagi menepis laporan negatif media terhadapnya. Foto – Los Angeles Times

MH 370 : " TANGGAPAN BERTUKAR KEPADA BOEING TIDAK SELAMAT" , TUN M

Posted: 09 May 2014 01:16 AM PDT



Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan kekurangan penjelasan pihak Boeing sejak tragedi kehilangan pesawat Malaysia Airlines Penerbangan MH370, dengan mendakwa selagi syarikat itu tidak berbuat demikian, maka keselamatan pesawatnya adalah meragukan.

"Banyak perkara yang perlu dijawab oleh Boeing. Sehinggalah pesawat itu ditemui dan punca kegagalan peralatan komunikasi dan kehilangannya dapat dijelaskan sepenuhnya, maka seseorang itu mesti membuat kesimpulan bahawa adalah berbahaya untuk terbang dengan pesawat Boeing," katanya dalam catatan di blog pagi ini.

Mahathir berkata walaupun sistem komunikasi pesawat Boeing dibekalkan oleh kontraktor dan vendor, tetapi Boeing bertanggungjawab bagi pemasangan, pengujian dan persijilannya.

"Dalam kes MH370, satu perkara yang kita tahu dengan pasti adalah tidak ada komunikasi selepas pembantu juruterbang berkata 'All right, good night'… Dalam erti kata lain komunikasi terputus langsung.

"Bagaimana ini mungkin boleh! Juruterbang boleh mematikannya! Adakah sistem komunikasi dalam sebuah pesawat Boeing 777 begitu mudah untuk dimatikan? Adakah tiada (sistem) sokongan?" katanya.

Mahathir mengeluh bahawa Boeing 'begitu membisu" berhubung kegagalan sistem komunikasi dalam pesawat Boeing tersebut.

"Jika ini boleh berlaku kepada MH370, Boeing 777, maka adakah ianya selamat untuk terbang dalam pesawat itu? Bila pula pesawat lain akan hilang?" katanya.-MK

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 09 May 2014 09:56 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Air Lombong : Kerajaan Selangor Pertaruh Nyawa Rakyat

Posted: 09 May 2014 03:51 AM PDT



Pelajar UIA Kena Masuk PKR Dulu Baru Dapat Sumbangan Dari MB Selangor?

Posted: 08 May 2014 11:37 PM PDT



GERAKAN ANTI PKR

Posted: 09 May 2014 09:21 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


SIDANG KEMUNCAK ASEAN : INI PELUANG BESAR NAJIB...

Posted: 09 May 2014 12:55 PM PDT

AKHIR ZAMAN..UMAT GENGGAM BARA API !

Posted: 09 May 2014 05:41 AM PDT

ISMA TERUS BALUN PUAK KAFIR HARBI !

Posted: 09 May 2014 12:30 AM PDT

SEBARKAN FOTO GST NIH..LAWOK.

Posted: 08 May 2014 11:37 PM PDT

PenangWasabi

Posted: 09 May 2014 09:12 PM PDT

PenangWasabi


Barack Obama Perli CNN?

Posted: 09 May 2014 08:34 PM PDT


WASHINGTON 9 Mei - Presiden Amerika Syarikat (AS), Barrack Obama telah menggamatkan para wartawan dan pengamal media apabila mengeluarkan kenyataan sindiran pedas terhadap rangkaian media terkenal, CNN yang antara lainnya merujuk laporan lawatan rasmi beliau ke Malaysia hujung bulan lalu.

Kata-kata perli berbentuk jenaka itu dikeluarkan menerusi ucapannya pada Majlis Makan Malam bersama para pengamal media negara tersebut di White House yang berlangsung pada baru-baru ini.

"Saya gembira berada di sini, walaupun sedikit berada dalam keadaan "jet lagged" hasil dari lawatan saya ke Malaysia.

"Ia adalah satu perjalanan yang jauh yang perlu kita tempuh untuk mendapat liputan dari CNN pada hari ini.

"Saya fikir mereka masih mencari meja mereka (dalam majlis ini)," katanya.


Dalam ucapannya itu juga, Obama berpandangan, kebanyakan wartawan media tempatan di negara itu disifatkan tidak menghormati beliau selaku pemimpin negara dengan mengeluarkan beberapa laporan yang dilihat menjatuhkan krelibilitinya.

Beliau bagaimanapun menganggap ianya merupakan perkara biasa dan mampu menangani isu tersebut.

Obama juga menjelaskan, beliau amat gembira dan menyayangi kerjayanya untuk berkhidmat kepada negara sejak dipilih memegang jawatan Presiden AS hingga hari ini.

Obama dengan nada jenaka merujuk beberapa isu yang dimanipulasi media tempatan berhubung kes pemain kontroversi Cornerback Seattle Seahawk dalam liga American Football yang telah menjadi tumpuan media negara itu apabila menyerang Michael Crabtree dari pasukan 49ers dalam satu perlawanan.

Obama turut mengakui telah berkongsi tips dari Richard Sherman bagi menepis laporan negatif media terhadapnya. Foto - Los Angeles Times

Penang Wasabi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan